روانشناسی تربیتی مدرسه

 
helpkade
روانشناسی تربیتی مدرسه
روانشناسی تربیتی مدرسه

> ضریب تاثیر یا IF فصلنامه ی علمی پژوهشی روان شناسی مدرسه در آخرین رتبه بندی پایگاه «گزارش‌های استنادی نشریات فارسی» متعلق به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برابر با 0/68 است. همچنین این نشریه به لحاظ شاخص کیفیت در رشته، در چارک اول (Q1) نشریات نمایه شده در ISC  قرار دارد.

> مجله ی روان شناسی مدرسه بزودی طی اطلاعیه ای، مقالات دریافتی از پژوهشگران محترم را همزمان با دو نگارش لاتین و فارسی دریافت کرده و مقالات پذیرش شده نیز به همین صورت (دو زبانه) منتشر خواهد شد.

> به هنگام ارسال مقاله، کاربرگ تعهد نویسندگان پس از تکمیل و امضا با فرمت PDF و یا JPG  به همراه فایل مقاله برای مجله ارسال شود.

> پیرو آیین‌نامه نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به‌منظور پاسداری از حقوق و مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و پیشگیری از چاپ نوشتارهای تکراری، نشریه ناتوانی های یادگیری از نرم‌افزار همسان یاب استفاده می‌نماید. لذا ارسال گزارش سامانه همانندجو الزامی است.

> این نشریه تابع قوانین بین المللی Cope در خصوص سرقت ادبی است و با متخلفان بر اساس قوانین بین المللی برخورد می کند.روانشناسی تربیتی مدرسه

صفحه 7-29

عباسعلی حسین خانزاده؛ زهره آهنگرقربانی؛ فاطمه بهزادفر؛ سیده زهرا سیدنوری؛ محبوبه طاهر

صفحه 30-53

الهه دریاپور؛ فریبرز درتاج؛ عباس عباس پور؛ اسماعیل سعدی پور؛ علی دلاور

صفحه 54-68

اسماعیل صدری دمیرچی؛ شهریار درگاهی؛ رضا قاسمی جونبه؛ نادر اعیادی

صفحه 69-96

کاوس صفایی نایینی؛ محمد نریمانی؛ رضا کاظمی؛ توکل موسی زاده

صفحه 97-114

کریم عبدالمحمدی؛ عزت اله احمدی؛ عسگر چوبداری؛ محمد حسینعلی‌زاده

صفحه 115-133

حسن عبداله زاده

صفحه 134-152

اکبر عطادخت؛ هادی مجدی

صفحه 153-172

سمیرا فرزین؛ کاظم برزگر بفرویی؛ مریم فقیهی

صفحه 173-188

عزت‌اله قدم‌پور؛ روح الله درخشان فر؛ حافظ پادروند؛ مریم قربانی

صفحه 189-207

سید ناصر موسوی؛ ناصر غفوری؛ مهناز سعیدی

صفحه 208-229

بابک همتی

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


سامانه همانندجوDownloads-icon


 Downloads-icon


Cope Downloads-icon


اصل مقاله 224.09 KDownloads-icon


اصل مقاله 231.79 KDownloads-icon


اصل مقاله 190.56 KDownloads-icon


اصل مقاله 302.24 KDownloads-icon


اصل مقاله 205.35 KDownloads-icon


اصل مقاله 205.99 KDownloads-icon


اصل مقاله 223.55 KDownloads-icon


اصل مقاله 218.61 KDownloads-icon


اصل مقاله 545.85 KDownloads-icon


اصل مقاله 218.88 KDownloads-icon


اصل مقاله 234.96 KDownloads-icon

در صورتی که در سامانه ثبت نام نکرده اید، روی ثبت نام در سامانه کلیک کنید.

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

رعایت نکات زیر برای تنظیم مقاله الزامی است:

منابع مورد استفاده فارسی در پایان مقاله به زبان انگلیسی برگردانده و به ترتیب حروف الفبای نام‌خانوادگی نگارنده مرتب شوند. در انتهای منابع فارسی که به انگلیسی ترجمه می شوند عبارت (Persian) نوشته شود (پس علاوه بر منابع لاتین و منابع فارسی، ترجمه شده ی منابع فارسی نیز در انتهای مقاله آورده شود).

نشانی: اردبیل  ـ صندوق پستی  179 ـ کدپستی 11367-56199، دفتر فصل‌نامه

 

Jsp_uma@yahoo.com 

روانشناسی تربیتی مدرسه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

این نشریه دارای درجه‌ی علمی – پژوهشی بوده و در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ فردوسی مشهد، دانشگاه گیلان، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی«ره»، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تبریز و دانشگاه شیراز با دانشگاه محقق اردبیلی و با مجوز شماره‌ی 271006/3 مورخ 24/12/1390 کمیسیون بررسی علمی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فن‍ّاوری به چاپ می‌رسد. 

 

اساسنامه فصلنامه روانشناسی مدرسه

فصل اول- کلیات و اهداف

ماده1: به منظور ارتقای علمی روان شناسان بالاخص فارغ التحصیلان رشته روان شناسی و ترغیب پژوهشگران برای انجام پژوهش در حیطه ی روانشناسی مدرسه که یک شاخه جدید از روان شناسی محسوب می شود فصلنامه روانشناسی مدرسه که از این پس فصلنامه نامیده خواهد شد بعد از اخذ مجوز از کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط دانشگاه محقق اردبیلی(که از این پس دانشگاه نامیده می شود) منتشر خواهد شد.روانشناسی تربیتی مدرسه

ماده2: صاحب امتیاز فصلنامه دانشگاه بوده و با همکاری شش دانشگاه که از این پس دانشگاهها نامیده می شود بچاپ خواهید رسید. در این راستا دانشگاه برای همکاری در چاپ این فصلنامه تفاهم نامه ای با انجمن در 10 ماده در مورخه1/4/90منعقد نموده است و مدت همکاری 4 سال می باشد.

ماده3: مدیر مسئول فصلنامه به پیشنهاد معاونت پژوهشی دانشگاه و سردبیر واعضای هیئت تحریریه فصلنامه به پیشنهاد انجمن و با تصویب شورای پژوهشی دانشگاه صورت می گیرد.

 

ماده 4: تعداد اعضای هیات تحریریه فصلنامه 13 نفر می باشد که از این تعداد 4 نفر از دانشگاه محقق اردبیلی، 1 نفر از دانشگاه تبریز ،1 نفر از دانشگاه  پیام نورتهران، 1 نفر از دانشگاه تربیت مدرس و 1 نفر از دانشگاه گیلان و 1 نفر از فردوسی مشهد،1 نفر آزاد اسلامی ساری،1 نفر دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ،1 نفر از دانشگاه شیراز و 1 نفر از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می باشد.تغییر یا افزایش این تعداد بانظر دانشگاهها و تصویب شورای پژوهشی دانشگاه واطلاع کمیسیون نشریات خواهد بود.

ماده5: داشتن شرط حداقل رتبه دانشیاری و داشتن مدرک دکتری روان شناسی برای حضور در هیات تحریریه فصلنامه الزامی است.

ماده 6- دانشگاه موظف است قبل از تغییر سردبیر و یا هر کدام از اعضای هیات تحریریه، تایید شورای پژوهشی دانشگاه و موافقت کمیسیون نشریات را در مورد فرد یا افراد اخذ نماید.

ماده 7- سردبیر باید حداقل 10 مقاله علمی و پژوهشی که 5 مقاله آن در نشریات دارای ضریب تاثیر در پایگاه نمایه سازی ISC در موضوع نشریه باشد ارائه نماید.

ماده8- علاوه بر مدیر مسئول و سردبیر و اعضای هیات تحریریه وجود ویراستار ادبی، انگلیسی و کارشناس مجله در تیم علمی و اجرایی فصلنامه الزامی است.

فصل دوم: وظایف و فعالیت ها

ماده 9: فصلنامه با هزینه ی معاونت پژوهشی دانشگاه بچاپ خواهد رسید.

ماده10: فصلنامه به انتشار 4 شماره در سال اقدام خواهد نمود.

ماده 11: هر شماره فصلنامه حداقل 7 مقاله بوده و حداقل تعداد صفحات آن کمتر از 60 صفحه  نخواهد بود.

ماده 12- سهم مقالات متعلق به اعضای هیات تحریریه، مدیر مسئول و سردبیر در نشریات چاپ شده، 30 درصد (2 مقاله از 7 مقاله) خواهد بود.

ماده 13- حداقل 50 درصد مقاله های هر شماره از فصلنامه ، از نویسندگان خارج از دانشگاه می باشد.

ماده 14- نشان (آرم) دانشگاه ها روی جلد فصلنامه چاپ شود.

ماده 15- فصلنامه بعد از اخذ مجوز از کمیسیون نشریات کشور ملزم به تهیه وب سایت برای فصلنامه است.

فصل سوم: ضوابط قالب فصلنامه

ماده 16- فصلنامه باید دارای نمایه سالیانه و شاپا رسمی باشد.

ماده17- فصلنامه بعد از اخد مجوز از کمیسیون نشریات کشور اقدام به اخذ مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد نمود.

ماده 18- تاریخ دریافت و پذیرش مقاله ی جدید در فصلنامه درج می شود و این زمان بیش از شش ماه طول نخواهد کشید.

ماده19 – فصلنامه تنها به چاپ مقاله های علمی پژوهشی اقدام خواهد کرد و از چاپ مقاله های ترجمه اجتناب خواهد کرد.

ماده 20 –  فصلنامه به زبان فارسی و چکیده ی آن به زبان انگلیسی به چاپ خواهد رسید.

ماده 21- بعد از چاپ دو شماره، فصلنامه باید در پایگاه های Sid و ISC نمایه شود.

ماده 22- فصلنامه در قطع وزیری و به صورت یک ستونی چاپ می شود.

ماده23 – چکیده فارسی و انگلیسی هر کدام در یک ستون و در صفحه ی اول آورده می شود.

ماده 24- نویسندگان مقاله در تدوین مقاله های خود از فرمت APA استفاده خواهند کرد.

فصل چهارم : فرایند داوری فصلنامه

ماده 25- بعد از دریافت مقاله از نویسندگان، اعلام وصول به نویسندگان  بصورت الکترونیکی وحداکثر در 3 روز توسط دفتر فصلنامه انجام می گیرد.

ماده 26- مقالات بعد از دریافت، توسط سردبیر مجله بررسی اولیه می شود.

ماده 27- در مرحله ی بعد، همه ی مقالات بررسی شده  جهت تعیین تکلیف در جلسه ی هیات تحریریه فصلنامه مطرح می شود.

ماده 28-بعد از طرح مقالات در جلسه هیات  تحریریه و در صورت همخوانی نداشتن مقالات با اهداف فصلنامه، نظر هیات تحریریه به نویسنده مقاله به صورت مکتوب و الکترونیکی حداکثر در عرض 7 روز ارسال خواهد شد.

ماده 29-اخذ تعهد از نویسندگان مبتنی بر عدم چاپ مقاله و ارائه­ی آنها به مجلات دیگر در خلال داوری (حداکثر 30 روز) برای مقالات قبل از ارسال جهت داوری علمی الزامی است.

ماده 30-در صورت متناسب بودن مقاله با اهداف مجله، مقاله به 3 نفر داور بدون نام و نشان نویسنده، توام با فرم داوری ارسال خواهد شد.

 ماده 31-داوران علمی فصلنامه ملزم به داوری و ارسال نظریات خود در دامنه زمانی 15 روز به دفتر مجله هستند.

ماده 32-در صورت تاخیر در زمان داوری، مدیر داخلی فصلنامه با هماهنگی  سردبیر، مدیر مسئول و دیگر اعضای هیات تحریریه داور مقاله را تغییر داده و مقاله به داور دیگر ارسال خواهد شد.روانشناسی تربیتی مدرسه

ماده33-وجود دو رای داوری مبنی بر غیرقابل چاپ بودن به رد مقاله و داشتن دو رای قابل چاپ بودن و یا اصلاح جزئی و کلی به پذیرش و چاپ مقاله منجر خواهد شد مشروط بر آنکه اصلاحات اعلام شده از طرف دفتر مجله توسط نویسنده مقاله اعمال (در 15 روز) و اصلاحات مورد قبول کارشناس مجله( که توسط اعضای هیات تحریریه تعیین می شود) قرار گیرد.

فصل پنجم – فرایند آماده سازی فصلنامه بعد از داوری

ماده 34-بعد از تایید نهایی مقاله توسط  سردبیر، پذیرش مقاله برای چاپ در شماره های آتی توسط مدیر مسئول فصلنامه به نویسنده اعلام می شود.

 ماده 35-تعیین مقاله های هرشماره از فصلنامه در جلسه ی هیات تحریریه که هر 15 روز یکبار با حضور نصف به یک اعضای هیات تحریریه  تشکیل می شود انجام خواهد شد.

ماده36-ویراستاری ادبی مقالات و ویراستاری چکیده ی انگلیسی الزامی است. در ضمن ویراستاری علمی مقالات نیز به عهده ی سردبیر می باشد.

ماده 37-بعد از تایپ و صفحه آرایی و ویراستادی مجله، هر نویسنده ، مقاله  نهایی شده خود را مطالعه و بعد از تائید آن به دفتر مجله ارسال خواهد نمود.

ماده 38-مطالعه نهایی فصلنامه آماده چاپ قبل از ارسال به چاپخانه توسط همه ی اعضای هیات تحریریه صورت می گیرد.

ماده 39-این فصلنامه حداکثر در تیراژ کمتر از 1000 نسخه چاپ می شود.

ماده 40-دفتر فصلنامه بعد از چاپ ملزم به ارسال 3 نسخه از مجله برای نویسندگان مقاله و یک نسخه از مجله به داوران علمی و اعضای هیات تحریریه فصلنامه می باشد.

ماده 41- آدرس دفتر فصلنامه ، اردبیل- دانشگاه محقق اردبیلی، صندوق پستی 179، دفتر فصلنامه روانشناسی مدرسه  ( تلفن04533511086) می باشد.

ماده42-این اساسنامه مشتمل بر 5 فصل و 42 ماده تنظیم و در جلسه مورخه  6/4/90  شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسید.

 

  

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

روانشناسی تربیتی مدرسه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

فصلنامه علمی پژوهشی روان شناسی مدرسه

آدرس سایت فصل‌نامه: https://jsp.uma.ac.ir/

پست الکترونیک: info@uma.ac.ir

روانشناسی تربیتی مدرسه

تماس با دانشگاه: 31505000 045 

آدرس: اردبیل – انتهای خیابان دانشگاه – دانشگاه محقق اردبیلی.

بیانیه حفظ حریم خصوصی

دستورالعمل بروزرسانی وب سایت


راهنمای بروز رسانی پروفایلDownloads-icon


اطلاعیه ارزشیابی اساتید و ارزیابی نحوه برگزاری کلاس های آموزشی( به صورت مجازی )Downloads-icon


دستورالعمل بروزرسانی وب سایتDownloads-icon

 

تعداد مشاهده مقاله

587,637

تعداد دریافت فایل اصل مقاله

587,000

روانشناسی تربیتی مدرسه

نسبت مشاهده بر مقاله

1302.96

نسبت دریافت فایل بر مقاله

1301.55

تعداد مقالات ارسال شده

2,078

تعداد مقالات رد شده

1,640

درصد عدم پذیرش

79

تعداد مقالات پذیرفته شده

126

درصد پذیرش

6

نشریه فصلنامه روان شناسی تربیتی یک نشریه با داوری بسته و دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث روان شناسی تربیتی پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه روان شناسی تربیتی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم روان شناسی تربیتی را گزارش می دهند می باشد.   

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است و تمام مراحل اشاره شده برای چاپ مقاله از سوی انتشارات دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می‌شود.

نشریه  فصلنامه روان شناسی تربیتیدر دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.

درباره فصلنامه روان شناسی تربیتی

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

(این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد.)

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


COPEDownloads-icon



کنفرانس ملی روانشناسی تربیتی و برنامه ریزی و آموزش دبستان و پیش دبستان

کنفرانس ملی روانشناسی تربیتی و برنامه ریزی و آموزش دبستان و پیش دبستان در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان و تحت حمایت سیویلیکا در شهر شادگان برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات کنفرانس ملی روانشناسی تربیتی و برنامه ریزی و آموزش دبستان و پیش دبستان مراجعه فرمایید.

محورهای کنفرانس

1.  تحول آموزش ابتدایی و اسناد بالادستی

·        اسناد بالادستی و آموزش ابتدایی

روانشناسی تربیتی مدرسه

·        آینده آموزش ابتدایی و اسناد بالادستی

2.  مطالعات برنامه‌های درسی دوره‌ی ابتدایی

·        مبانی برنامه‌های درسی

·        مطالعات برنامه درسی در موضوعات خاص (عناوین درس‏های دوره ابتدایی)

·        آموزش انواع سواد

·        کودک و رسانه های صوتی و تصویری

·        آموزش تفکر انتقادی به کودکان

·        برنامه درسی پنهان

·        برنامه درسی فوق‌برنامه

·        تغییر و نوآوری در برنامه‌های درسی

·        کیفیت برنامه‌های درسی

·        فناوری آموزشی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مراکز منابع یادگیری، …

·        جنبه‌های زیبایی‌شناختی برنامه‌های درسی

·        برنامه‌های درسی در کلاس‌های چندپایه

·        برنامه‌های درسی کودکان استثنایی (کم‌توان) و دانش آموزان با نیاز ویژه

·        آموزش دانش آموزان دوزبانه

·        ارزشیابی

·        درس پژوهی

·        آموزش برای همه

·        آموزش مدام (مادام‌العمر)

·        تحلیل محتوای کتب دوره ابتدایی

·        روش‌ها و راهبردهای نوین تدریس

·        مطالعات فرهنگی، بین فرهنگی، چند فرهنگی

 3. مطالعات روان‌شناختی در دوره‌ی ابتدایی

·        توانایی های شناختی کودکان دوره ابتدایی(تفکر،هوش، خلاقیت و …)

·        اختلالات روان شناختی کودکان دوره ابتدایی

·        سلامت روان کودکان

·        شیوه های تربیتی کودکان

·        مشکلات تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

·        خانواده ، کودک و نوجوان

·        کودک و همسالان

·        سنجش ویژگی های روان شناختی کودک

·        ویژگی های شناختی، اخلاقی، هیجانی، اجتماعی کودک و نوجوان

·        کودک آزاری

·        کودکان کار

روانشناسی تربیتی مدرسه

·        آموزش ارزش ها به کودکان

·        مشاوره تحصیلی و تربیتی در آموزش ابتدایی

·        شناسایی استعدادهای برتر …

·        یادگیری، یادگیری خود راهبر، اختلالات یادگیری، …

 4.آموزش ابتدایی، ساختار، مدیریت آموزشی و آموزشگاهی

·        مدیریت و رهبری آموزشی در ابتدایی

·        استانداردسازی در آموزش ابتدایی

·        مدیریت دانش در آموزش ابتدایی

·        ارتباط والدین: ارتباط والدین و مدرسه

·        گروه‌های آموزشی ابتدایی

·        مسائل فضای آموزشی و تجهیزات

·        ارزشیابی مراکز پیش دبستانی

·        صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران در دوره ابتدایی

·        توسعه حرفه‌ای مدیران در دوره ابتدایی

·        مجتمع‌های آموزشی و پرورشی

·        چالش‌های شوراها در مدارس ابتدایی

·         توسعه مشارکت در آموزش ابتدایی

·         ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی

5.  چشم‌انداز توسعه‌ی آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی

·        تحقیق و توسعه در آموزش ابتدایی

·        مدل‌های توسعه دوره ابتدایی ایران

·        آینده‌پژوهی در نظام آموزش ابتدایی ایران

·        آموزش‌وپرورش فراگیر (آموزش برای همه(

 

6. مطالعات تطبیقی و بین‌المللی دوره‌ی پیش‌دبستانی و دبستانی

·        مطالعات بین‌المللی: تیمز، پرلز، …

·        مطالعات تطبیقی در آموزش ابتدایی، …

7.  تحولات آموزش ابتدایی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان

·        تربیت‌معلم ابتدایی (بدو خدمت(

·        آموزش‌های ضمن خدمت و تعالی معلمان ابتدایی

·        نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان

 8.   روانشناسی تربیتی

9.  روانشناسی مشاوره

10.  شیوه های مطالعه و یادگیری

11.  فلسفه تعلیم و تربیت

12. روانشناسی یادگیری

13. مدیریت آموزشی

14. تکنولوژی آموزشی

15. برنامه ریزی آموزشی

بررسی رابطه هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت در دانش آموزان ابتدایی شهرستان امیدیه

عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارشناسان دانشکده های سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

اثربخشی آموزش مدیریت استرس بر کاهش استرس و افزایش عملکرد شغلی کارکنان صدا و سیما کرمان

رابطه سرسختی روان شناختی، تاب آوری و جرات ورزی با احساس مسیولیت در میان معلمان مدارس عادی و استثنایی شهر مسجد سلیمان

نظری اجمالی برمفاهیم برنامه ریزی درسی در سیستم آموزشی

بررسی رابطه کارکردهای اجرایی مغز با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره دوم دبستان دخترانه شهرستان سیرجان

بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی از نظر توجه به مولفه های تربیت شهروند مطلوب

نابرابری آموزشی در مدارس ابتدایی سطح شهر و روستا شهرستان شادگان

بررسی موانع روش های یاددهی یادگیری فعال از دیدگاه معلمان (مدارس ابتدایی دخترانه شهرقم)

توانمندسازی مدارس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

برنامه ریزی درسی پنهان حلقه نامریی آموزش

رابطه بین راهبردهای شناختی و حل مساله دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر اهواز سال تحصیلی 97-96

یادگیری مادام العمر و نقش نظام آموزشی

آموزش در دوره پیش دبستانی

چالش های اساسی کاربرد نظام یادهی یادگیری نوین درمدارس ابتدایی شهرستان مریوان

بررسی ظرفیت های یادگیری دانش آموزان مناطق دوزبانه استان کردستان و چالش های پیش روی آن در نظام آموزشی کشور

رابطه اجتناب از کمک طلبی تحصیلی، ابعاد هدف گرایی و انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی

اثر انگیزش شغلی بر عملکرد شغلی، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و تمایل به ترک شغل: نقش میانجیگر دلبستگی شغلی

بررسی ابعاد و نقش روانشناختی تعامل گرایی در برنامه های درسی دوره ی ابتدایی

اثر بخشی معنویت درمانی بر بهبود کیفیت زندگی زناشویی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اهواز

اثر بخشی آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر اهمالکاری و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره اول آموزش وپرورش ناحیه 4 اهواز

برنامه درسی برمبنای شایستگی

پیش بینی رفتار سازشی دانش آموزان دختر براساس شیوه های فرزندپروری استقلال آموزی، تسلط آموزی و مراقبت آموزی

محتوای الکترونیکی در کلاس مجازی

توانمندسازی مهارتی و فرهنگ سازمانی شاخص های مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی دبیران زن مدارس متوسطه شهرستان ایذه

رابطه علی هوش هیجانی و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی از طریق میانجیگری انگیزش تحصیلی در دانش آموزان پایه دهم شهر اهواز

اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خستگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم

بررسی رابطه ی سبک های هویت و هوش معنوی با معنای زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نور کلاله

بررسی مقایسه ی سواد خواندن با استفاده از روشهای تدریس مشارکتی همیاری و سنتی

بررسی نقش میانجی فرسودگی شغلی در رابطه بین حوادث ناشی ازکار با استرس ادراک شده در کارکنان پتروشیمی اروند منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی براساس مولفه های تربیت شهروندی

تحلیل ایده معنویت گرایی در کتاب های درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه

بررسی رابطه بین میزان نفوذاجتماعی با اعتماد اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی آبادان

نقد نظریه ی شخصیت انسان گرایی کارل راجرز از دیدگاه اسلام

تاثیر هنر نقاشی در کاهش افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان دختر دوره ی اول متوسطه شهر اهواز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی دانشجویان دانشگاه پیام نور سوسنگرد

مقایسه طرح واره های ناسازگار اولیه، مکانیسم های دفاعی و تنظیم شناختی هیجان در مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر و افراد غیرمبتلا

برنامه درسی تجربه شده برای درس فیزیک بر مبنای پدیدارشناسی

شناسایی فضای مجازی و اثرات مخرب بر خانواده و اریه راهکار (بین نوجوانان و جوانان شهرتهران منطقه 16 در سال 1396)

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش دانش آموزان دختر دبیرستانی به بزهکاری و راهکارهای پیشگیری از آن (مطالعه موردی منطقه منطقه کهریزک تهران سال 1396)

رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با گرایش به جنس مخالف و احساس امید به زندگی در دانش آموزان دوم متوسطه شهر اهواز

تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر خودکار آمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد ایذه

بررسی فضا مکان آموزشی در عصر دیجیتال

دسترسی به آموزش عمومی و همگانی

بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر انیمیشن های داستانی کوتاه بر میزان درک مطلب دانش آموزان دختر دو زبانه فارسی عرب زبان پایه چهارم شهر اهواز

اثربخشی قصه درمانی بر اضطراب و ترس در کودکان سرطانی شهر اهواز

بررسی تاثیر ابعاد جو اخلاق حرفه ای بر توسعه سرمایه اجتماعی معلمان بر اساس مدل ویکتور و کولن

چگونه تصمیم بگیریم درس پژوهی

اثر بخشی شناخت درمانی و آموزش راهبردهای مطالعه و یادگیری بر خودکارآمدی

اثربخشی آموزش تیوری انتخاب بر پرخاشگری مادران دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان آزادشهر در سال تحصیلی 97-96

زبان مخفی زندانیان و فرایندهای واژه سازی آن

بررسی نقش مولفه های مدیریت دانش در دوره ابتدایی از نظر معلمان

مقایسه پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان دو زبانه و تک زبانه شهرستان ثلاث باباجانی

مقایسه عملکرد کودکان استفاده کننده از خدمات مهدهای کودک تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان خوزستان در حیطه رشد اجتماعی با سایر کودکان در پایه اول ابتدایی

آسیب شناسی روند اجرای سیاست های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری

ضرورت و موانع به کارگیری سیستم مدیریت یادگیری LMS در مراکز آموزشی (مطالعه موردی جهاددانشگاهی خوزستان)

رابطه ساده و چندگانه تناسب نظام ارزشی و شباهت ها و تضادهای ویژگی های شخصیتی با رضایت زناشویی کارکنان متاهل آموزش و پرورش شهرستان اهواز

تربیت از منظر دینی

بررسی تطبیقی آموزش و پرورش پیش دبستانی در کشورهای آسیایی با محوریت کشورهای ایران، ژاپن، هندوستان، کره جنوبی

رابطه طرح واره های ناسازگار اولیه با رفتارهای پرخطر و هیجان خواهی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایذه در سال تحصیلی 1396-1395

رابطه ویژگی های شخصیتی، سبکهای یادگیری و رضایت از زندگی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهر اهواز

رابطه بین اضطراب اجتماعی،حمایت اجتماعی و ترس از تنهایی با رضایت از زندگی در افراد ساکن و غیر ساکن سرای سالمندان شهرستان اهواز

ساختار عاملی پرسش نامه تعهد به مدرسه

بررسی تاثیر سلامت روان در خشونت علیه زنان با کارکرد های خانواده در بین زنان متاهل دانشگاه پیام نور شهرستان گچساران

بررسی آموزش خودشناسی در دانش آموزان ایرانی بر اساس سند تحول بنیادین

ارتباط تنظیم شناختی هیجان با بازداری رفتاری در افراد اقدام کننده به خودکشی

بررسی رابطه بین ترومای دوران کودکی و سیستم مغزی رفتاری در بین افراد اقدام کننده به خودکشی

تحلیل رابطه چابکی سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی و اشتیاق شغلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان

بررسی تاثیر دلبستگی شغلی بر رفتار مدنی سازمانی دبیران مرد مقطع متوسطه شهر اهواز

بررسی تاثیر جو روانشناختی بر دلبستگی شغلی دبیران مرد مقطع متوسطه شهر اهواز

بررسی تاثیر جو روانشناختی بر رفتار مدنی سازمانی دبیران مرد مقطع متوسطه شهر اهواز

بررسی نقش و تاثیر دلبستگی شغلی در عملکرد شغلی

امکان سنجی اجرای الکترونیکی آزمون های پایان ترم دانشگاه های پیام نور استان خوزستان

تربیت شهروند انتقادپذیر و انتقادگرا

پایگاه سیمپوزیا، یکی از مجموعه وب سایتهای سیویلیکا می باشد که به اطلاع رسانی کنفرانسهای کشور می پردازد. در این سایت کلیه فراخوانهای کنفرانسهای معتبر علمی کشور را می توانید مشاهده نمایید.

کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© – Symposia

روان‌شناسی تربیتی (انگلیسی: educational psychology) یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است که به تحقیق در مسائل یادگیری و آموزش می‌پردازد.

روانشناسان تربیتی در مسائل یادگیری و آموزش تخصص دیده‌اند و ممکن است به کار در مدارس بپردازند ولی اغلب در استخدام دانشکده‌های تربیت معلم هستند
و به تحقیق درباره شیوه‌های آموزش دادن به بچه‌ها و تربیت معلمان می‌پردازند.[۱]

%PDF-1.6
%
183 0 obj
>
endobj

210 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[183 55]/Info 182 0 R/Length 122/Prev 519122/Root 184 0 R/Size 238/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
hbbd“`b“ DrHf
,f;)`10)
&`#X0D

خانه

مقالات

مفهوم روانشناسی تربیتی چیست

روانشناسی ارزیابی و رسیدن به عملکردها و رفتارها و همچنین تفکرات ذهنی است. بحث بسیار پیچیده در رابطه با تعریف فوق موجود است که اصل آن از علم روانشناسی بزرگان روانشناس برگرفته می شود.
دیگر موضوعاتی که مورد بحث است در حیطه زندگی پیش می آید. در سال 1879 میلادی شخص بزرگی به نام ویلهلم وونت  اولین دانشگاه روانشناسی را تشکیل داد که وی را پدر علم روانشناسی نامیدند.

روان شناسی بر گرفته از دو قسمت روان بعلاوه شناسی می باشد. نماد روانشناسی برگرفته از واژه یونانی است که از بیست و سومین حرف در الفبای یونانی می باشد.
روانشناسی زیر شاخه ها و یا گرایش های زیادی را داراست این نشان دهنده آن است که دارای اهمیت بالایی برای همه می باشد.
هدف روان شناسی توجه به رفتارهای انسان های مختلف دارد و همچنین این رفتارها در سنین های مختلفی انجام می شود و بعد از آن ارایه می گردد. برای رسیدن به هر یک از رفتارهای انسان ها و درک آن ها باید اول به درک مخصوص خود رسید و  بعد از آن به روان تک تک آن ها پی برد.
علم روانشناسی بر تمام مراحل زندگی انسان بی تاثیر نمی باشد و هنو افرادی هستند علاوه بر کسب محتویات رشته نفوذ جزیی به جزئیات ریز و درشت دارد.
اقدامات روانشناسی کمک می کند تا به مفاهیم همچون تفکرات افراد در مسیرهای مختلف دست پیدا نمایند.
روانشناسان افراد باهوشی هستند که با استفاده از مهارت هایی که کسب نمودند ، ذهن طرف را خوانده و پی به مسایل آن ها ببرند و در برطرف کردن مشکل آن راه حل های مناسبی را  ارایه می فرمایند. روانشناسی بحث های خیلی زیادی را در خود جای داده است. روان شناسان زیادی وجود دارد که حتی به مشکلات بهداشت روانی افراد کمک می نمایند و دیگر کمک ها که از طرف روان شناسان مختلف می رسد.

روانشناسی یک رشته علمی و کاربردی است که به مطالعه ذهن انسان و رفتار انسان ها می پردازد. پژوهش های روانشناسی به موضوع فکر و عمل انسان ها و حتی احساس های آن ها نیز پی می برند.
روان شناسان بیشتر از مواردی همچون درک و توضیح و رفتار انسان استفاده می کنند. گرایش های مختلف روان شناسی :
روان شناسی دارای رشته های مختلفی است که هر کدام از این گرایش ها اثرگذاری متفاوتی بر روی انسان را داراست.
در این مقاله به زمینه های روانشناسی پی می بریم که هر کدام تعریف مختصری را دارا هستند.
1- روانشناسی بالینی : روان شناسی بالینی ار نمونه های روان شناسی است که برای پیش بینی و همچنین درک و ناتوانی ها ، روانشناختی ها اجتماعی و رفتاری کمک می نماید.
هدف اصلی از روانشناسی بررسی و تشخیص، درمان، مشاوره، و همچنین آموزش و کنترل کارها، پژوهش و مدیریت است که برای درمان به موقع و تشخیص به موقوع انجام می گیرد تا نیاز آدم ها در رابطه با خوشبختی زودتر به نتیجه برسد. 
بررسی رفتار : در روانشناسی  باید تمامی رفتارها با توجه به هر محیط انجام گیرد. در اصل بررسی اینگونه باید بر اساس هدف های رفتاری باشد زیرا در مرحله اول روان شناسی نخست به بررسی آن پرداخته می شود.
تمامی این بررسی ها چه از نظر هوش و یادگیری و همچنین نگرش باید تفسیر گردد. این به دلیل این است که فعالیت مهم روان شناسی ساخت انواع آزمون ها و شیوه های خاص اندازه گیری است.
تشریح رفتار :
یکی دیگر از هدف های روان شناسی تشریح رفتار است که نشان دهنده فکرها احساسات و عملکرد افراد می باشد که با توجه به دیدگاه های منطقی صورت می گیرد. تشریح احساسات سبب اولین قدم و عامل مهم در شناخت و درمان برای هر رفتاری به شمار می رود که بهبود یافتن آن بر اساس شناخت ها و توضیح رفتارها صورت می گیرد.روانشناسی تربیتی مدرسه

روان شناسی ترتیبی به دسته از روان شناسی هایی گفته می شود که در راستای تعلیم و تربیت انجام می گیرد. 
اهداف روان شناسی ترتیبی حاصل روان شناسی و تربیت است. هدف های روان شناسی ترتیبی شامل مواردی همچون :
– آماده سازی و یا بدست آوردن اطلاعات درباره شناخت علمی یا کاربردی :
اصول اصلی روان شناسی تربیتی درک و شناسایی می باشد به عنوان فرآیندی برای آموزش تاثیر گذار مورد استفاده قرار می گیرد. شناسایی مواردی مثل رشد و کامل شدن و توانایی شناخت  درک بهتر مسایل  در شناخت های علمی یا کاربردی، کاربرد دارد.
– مهارت :
توانایی در انتخاب و درک مسایل از موارد به خصوص درسی و تربیتی می باشد، که این نوع توانایی ها برای اصول رشد به کار می رود.
فرآیندهای اصلی روان شناسی تربیتی  :
کسانی که روی به روان شناسی تربیتی می آورند می دانند که تمامی مطالب روان شناسی تربیتی دارای اهمیت بالایی در تربیت است. روان شناسی تربیتی دارای  نظریه های مختلفی از نوع پژوهش، مسایل و ترفندهای مخصوص به خود است.

روان شناسی ترتیبی در شناسایی مواردی همچون یادگیری به کمک افراد به وجود آمده است. کاربرد اصلی آن ها اثر بخشیدن و کارآمد مهم می باشد.
بازارکار رشته روان شناسی تربیتی :
رشته روان شناسی وابسته به دانش فلسفی و آزمایشگاهی است. هدف اصلی این رشته یادگیری راه های تربیتی و روانی است که پیشرفت زیادی را در این زمینه دارد.
زمینه اصلی روان شناسان تربیتی در کار :
– بررسی روش های یادگیری 
– پرورش امکانات تربیتی و روانی 
– بررسی راه های آموزشی یادگیری
– مشخص کردن هدف های آموزشی
– مشخص سازی خصوصیت یادگیرندگان و …
علاوه دانشپذیران می توانند بعد از گذراندن دوره آموزش روان شناسی تربیتی از پارس،  به بازار کار خود راه پیدا نمایند. نمونه ای از بازار کار آن :
– فراهم سازی مرکز مشاوه
– مشغول به کار در آموزش و پرورش
– کار در دفاتر مشاوره ای
– و همچنین کار در مهدکودک ها
همگی در حوزه تربیتی می باشد و از این رو دارندگان مدرک روان شناسی تربیتی هیچ مشکلی در رابطه با کار ندارند. 
رشته روانشناسی تربیتی زیر شاخه ای از علوم انسانی می باشد.
انگیزش و هیجان در روانشناسی :
روان شناسی انگیزش دارای رتبه مهمی در روان شناسی است که با دشواری ها و واقعیت ها در ارتباط و در اصل با مباحث کلی روان شناسی ارتباط دارد. 
کاربرد اصول انگیزش : 
اصول انگیزشی باید در حوزه های اصلی  آموزش و پرورش و حتی زمینه های اجتماعی و شغلی بکار رود. 
اهداف آموزش کلی با انتخاب و تعیین نمودن اطلاعات مورد بررسی است زیرا با هدف کلی می تواند برای درس دادن مد نظر باشند. بنابراین با توجه به هدف های کلی می توان یک حالت کلی را در نظر گرفت که باید بعد از هدف جزئی مورد دسترسی قرار بگیرد.

مرکز آموزش مجازی پارس برای کسانی که در زمینه روان شناسی فعالیت دارند و می خواهند به زیر شاخه روانشناسی دسترسی پیدا کنند ، یکی از دوره های روانشناسی را به صورت پکیچ های آموزشی آماده کرده این دوره آموزشی روانشناسی تربیتی است که مطالب را به صورت پیشرفته به دانشپذیران منتقل می نماید از طرفی دیگر پارس علاوه بر آموزش به همه کسانی که در این دوره شرکت کرده اند مدرک روان شناسی تربیتی و گواهینامه روان شناسی تربیتی نیز اعطا می فرماید.

روانشناسی تربیتی مدرسه
روانشناسی تربیتی مدرسه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *