روانشناس بالینی تهران دکتر

 
helpkade
روانشناس بالینی تهران دکتر
روانشناس بالینی تهران دکتر

نوبت دهی مراکز روانشناسی تهران – روانشناس خوب در تهران – بهترین روانشناس تهران – بهترین مراکز روانشناسی تهران – زوج درمانی در تهران – دکتر روانکاوی در تهران – دکتر اختلال میل جنسی در تهران – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر واژینیسموس در تهران – زوج درمانگر خوب در تهران – روانشناس عالی در تهران – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

روانشناسی علمی است که در مورد رفتار انسانها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت  رفتارها می‌پردازد. هدف اصلی رشته روانشناسی بررسی وضعیت های انسان در مواجهه با موارد مختلفی است که در زندگی برای وی پیش می‌آید. روانشناسی در واقع علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی انسان است. روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرایندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد. این رشته رشته کاربردی است که تمام جنبه‌های زندگی انسان را در بر می‌گیرد و به علت پیچیده تر شدن زندگی انسان هم نیاز به حضور این رشته بسیار محسوس شده است.

 

بسیاری از ما سعی می‌کنیم نیمه‌ی تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما می‌شود. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساسات‌مان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهیم. در این شرایط بهتر حتما توسط یک روانشناس در تهران  و اگر خانم هستید توسط یک روانشناس زن خوب در تهران  ویزیت شویم.

روانشناس بالینی تهران دکتر

 

استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جامعه‌ی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند.

فوبیا نیز می‌تواند زیرمجموعه‌ای از اختلالات اضطرابی باشد. انواع مختلفی از فوبیا وجود دارد همانند کلاستروفوبیا، سوشال فوبیا، فوبیای پرواز، ارتفاع و غیره باشد. فوبیا در واقع یک ترس عمیق از یک مکان یا اتفاق است که در بسیاری از موارد منجر به حملات اضطرابی شدید می‌شود و مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد می‌کند.

 

علاوه بر ترس و فوبیا، افسردگی نیز جزو بیماری‌هایی است که اگر کسی به آن‌ مبتلا شد، برای رهایی از آن باید به بهترین روانشناس تهران مراجعه کند. اگرچه اکثر افسردگی‌های رایج طی شش ماه و گاها حتی بدون دارو از بین می‌روند، اما گذر از این شش ماه، اغلب می‌تواند بسیار سخت باشد و حتی برخی از افراد در همین دوره تصمیم به خودکشی می‌گیرند.

اغلب روانشناسان، افسردگی را بدون دارو و با راهکارهای روانشناختی درمان می‌کنند، اما گاهی تجویز دارو لازم هست که ممکن است در چنین شرایطی روانشناس شما را به یک روانپزشک در تهران نیز ارجاع  می دهد.

 

اغلب مسائل بین زن و شوهر، مسائل خانواده‌ها با فرزندان‌شان، از جمله زمانی‌که آن‌ها در سن نوجوانی قرار دارند، به سادگی با مشاوره با یک روانشناس خبره قابل حل است.

بسیاری از ما انسان‌ها در اعماق ذهن خود با مسائل بسیار خاصی درگیر هستیم. اغلب مسائل مربوط به وجودیت انسان، مرگ، چرخه‌ی حیات و … به سادگی برای ما قابل حل نیستند. بسیاری از افرادی که با این مسائل درگیر هستند، اغلب به پوچی می‌رسند و زندگی برایشان بی‌معنی می‌شوند. مشاوره با یک روانشناس خبره در تهران می‌تواند بسیار موثر واقع شود. با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد.

 

انواع مختلفی از اختلالات شخصیتی هم‌چون اختلال شخصیت دوقطبی، اختلال چند شخصیتی، اختلال شخصیت خود شیفته و … وجود دارد. صحبت در مورد تمامی این اختلالات از حوصله‌ی این متن خارج است، اما در صورت علاقه می‌توانید در وبلاگ فول‌فکر راجع به هر کدام از آن‌ها اطلاعات جامعی بدست آورید.

 

وسواس یکی از رایج‌ترین و در عین حال آزاردهنده‌ترین اختلالات روانی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد. افرادی که مبتلا به وسواس هستند دچار افکار و ترس‌های تکراری و ناراحت کننده‌ای هستند که نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند.

 

تاکنون خانواده‌های بسیاری به دلیل اعتیاد یکی از اعضای خانواده دچار مشکل و عذاب شد‌ه‌اند و همین ضرورت مراجعه به بهترین روانشناس تهران را در چنین شرایطی نشان می‌دهد. مشاوره با روانشناس برای فرد معتاد و هم‌چنین اطرافیان او بسیار باارزش است و می‌تواند آن‌ها را به یک مسیر صحیح هدایت کند.

 

روانشناس های بسیار زیادی در کشور وجود دارد و اینکه یک روانشناس را به عنوان بهترین روانشناس تهران و یا کشور معرفی کنیم ممکن نیست و حتی می تواند غیر اصولی باشد. برای انتخاب یک روانشناس مناسب ابتدا باید درک مناسبی از مشکل خود داشته باشیم و سپس روانشناسی که در حوزه مشکلات ما تخصص و تجربه کافی را داشته باشد را انتخاب کنیم که می توانید برای این امر از توضیحات وخدمات ارائه شده توسط روانشناس که در صفحه روانشناس های دکتریاب وجود دارد استفاده کنید.

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

دکتر روانشناس بالینی یکی از افرادی است که کمک زیادی به درمان اختلالات روانی و مشکلات رفتاری می‌کند. در این مقاله از روان‌آرام کلینیک با ما باشید تا شما را با وظیفه دکتر روانشناس بالینی و در کل شاخه روانشناسی بالینی آشنا کنیم.

روانشناسی شامل شاخه‌های متفاوتی مانند روانشناسی عمومی، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی کودک، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی بالینی می‌باشد. کار دکتر روانشناس بالینی مطالعه اختلالات روانی و راه‌های درمان آن است. این شاخه از روانشناسی یکی از پرکاربردترین حوزه‌ها در روانشناسی است. روانشناسی بالینی به درک و پیش‌بینی و درمان اختلالات و ناهنجاری‌های رفتاری، ناتوانی‌های اجتماعی، هیجانی، زیست شناختی و غیره کمک می‌کند. روانشناسی بالینی به نسبت دیگر شاخه‌های روانشناسی وسیع‌تر است. روانشناسی بالینی با انواع بیماری‌ها مانند اعتیاد، مشکلات خانوادگی، زناشویی، عاطفی و غیره مرتبط است. این رشته شاخه‌های تخصصی زیادی از جمله سلامت روانی کودکان و بزرگسالان، اختلالات هیجانی، اختلالات یادگیری، مصرف بی‌رویه  و بی‌دلیل داروها و روانشناسی سلامت دارد.

تاریخچه این رشته از روانشناسی به انسان‌های نخستین بازمی‌گردد. از همان زمانی که شیوع بیماری‌های روانی را به دلایل ماورایی نسبت می‌دادند، به نوعی روانشناسی بالینی در جریان بود. تاریخچه این رشته و روند پیشرفت آن به روانشناسی مرض متصل است. از عمر روانشناسی بالینی به عنوان یک شاخه تخصصی و جداگانه از روانشناسی، حدود نود سال می‌گذرد. در ایران تعداد دکتر روانشناس بالینی بیشتر از متخصصان دیگر رشته‌هاست. تدریس این رشته هم اولین بار در سال 1350 در بیمارستان روزبه آغاز شد. بعد از تعطیلی این مرکز هم انستیتو روان‌پزشکی تهران در سال 1365 تدریس این رشته را ادامه داد. اولین دانشجوی دکتری این رشته هم در سال 1381 از این انستیتو فارغ‌التحصیل شد.

متخصصان این رشته بعد از مطالعه، تشخیص بیماری، به مشاوره و آموزش مهارت‌های رفتاری به بیمار و نظارت روی روند درمان او می‌پردازند. همچنین به مداخله در کار روان‌درمان‌ها و مدیریت آن‌ها هم می‌پردازند. روانشناسان بالینی می‌توانند به انتخاب خود در یکی از چهار زمینه زیر فعالیت کنند.

روانشناس بالینی تهران دکتر

دکتر روانشناس بالینی می‌تواند در این رشته کارش را شروع کند. در بعضی از موارد به خاطر استفاده از دارو در درمان بیماری‌های روانی این کار با مشورت روان‌پزشک انجام می‌شود. دکتر روانشناس بالینی از راهکارهای روانکاوی، رفتاردرمانی و شناخت درمانی برای معالجه این بیماران روانی کمک می‌گیرد.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که دکتر روانشناس بالینی می‌تواند در آن کارش را ادامه دهد، میزان خصوصیت افراد به کمک تست‌ها برای تشخیص بیماری‌هاست. در این زمینه روانشناس بالینی به کمک انواع تست‌ها به بررسی ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی افراد جامعه می‌پردازد. تست‌های روانشناسی زیادی هم وجود دارند که به کمک هرکدام از آن‌ها می‌تواند جنبه‌های مختلف بیماری را تشخیص داد.

در روانشناسی بالینی دکتر روانشناس بالینی به کمک روش‌های مختلف مانند بررسی رفتار افراد، آزمایش‌های روانی، مصاحبه با فرد و پیدا کردن تاریخچه بیماری‌های فرد، بیماری‌ها و دلایل شیوع آن‌ها را حدس می‌زند.

روانشناسی بالینی از جمله روش‌های مختلفی است که برای تشخیص و درمان بیماری‌های روانی از آن استفاده می‌شود. راه‌های مختلفی مانند شناخت درمانی، درمان رفتار، روانکاوی و غیره توسط دکتر روانشناس بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر روانشناس بالینی معتقد است که باید با تمام روش‌های فوق آشنایی داشته باشد و به آن‌ها مسلط باشد تا تواند به بهترین شکل کارش را انجام دهد. در روانشناسی بالینی، روانشناس باید به بیمارانش کمک کند تا با ناسازگاری‌های زندگی کنار بیایند و مشکلاتشان را حل کنند. دکتر روانشناس بالینی در مدارس، کودکستان‌ها، خانه سالمندان، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، زندان ها، دادگاه‌های کودک، درمانگاه‌های بهداشت روان، مراکز نگهداری بزهکاران و غیره می‌توانند مشغول به کار شوند. روانشناسان بالینی به خاطر سر و کار داشتن با کسانی که اختلالات روان و رفتارهای نا به هنجار دارند، باید علاوه بر مسلط بودن بر علم خود، روحیه و انگیزه بالایی هم داشته باشند.

دکتر روانشناس بالینی با کمکی که به افراد مختلف برای حل مشکلاتشان می‌کند، قدم مهمی در زندگی آن‌ها برمی‌دارد.

ویژگی‌ها و خصوصیات هر بیمار، دکتر روانشناس بالینی را وادار می‌کند که خلاق بوده و از ایده‌ها و روش‌های جدید برای حل مشکلاتش استفاده کند.

دکتر روانشناس بالینی می‌تواند در مطب مستقل خودش و به صورت خصوصی هم کار کند.

این کار فشار زیادی را به فرد وارد می‌کند و شرایط خاص خودش را دارد.

در روانشناسی بالینی برای درمان بیماری باید زمان زیادی را صرف کرد و منتظر ماند. این کارمی‌تواند خسته‌کننده باشد و روحیه شما را تخریب کند.

در روانشناسی بالینی، دکتر روانشناس با افرادی که اختلالات روانی و رفتاری دارند، سر و کار دارد. به همین دلیل هم ممکن است تنش‌ها و نابه هنجاری‌های زیادی را با این افراد تجربه کند. این وضعیت هم یکی از سختی‌های کار روانشناسی بالینی است.

درمان اختلالات روانی به اندازه درمان بیماری‌های جسمی اهمیت دارد. به قول معروف عقل سالم در بدن سالم! حتی گاهی اختلالات روانی باعث بروز بیماری‌های جسمی می‌شود. همچنین بیماری‌های جسمی هم ممکن است فرد را به انواع بیماری‌ها و اختلالات روانی دچار کنند. طبق آمار سازمان بهداشت روانی، دلیل بیش از نیمی از مشکلات و بیماری‌های جسمی، مشکلات روانی است. بیماری‌های روانی می‌توانند در طولانی مدت باعث بروز مشکلات جسمی متعدد شود. طبعا هر نوع فشار روانی را نمی‌توان بیماری خواند اما کمتر کسی هم وجود دارد که به برخورد به یک بحران روحی خیلی زود به روانشناس یا دکتر روانشناس بالینی مراجعه کند.

در مورد مراجعه به دکتر روانشناس بالینی به خاطر درمان بیماری‌های روانی مانند روندی که فرد برای درمان بیماری‌های جسمی طی می‌کند، به عهده خود فرد است. همان‌طور که فرد زمانی که دچار اختلالات و بیماری‌های جسمی می‌شود، ابتدا سعی می‌کند با استراحت و مصرف ویتامین‌ها و غذاهای مقوی مشکلش را حل کند. اما زمانی که بیماری حادتر شد و استراحت و مدارا هم مشکلی را حل نکرد، چاره‌ای جز مراجعه به پزشک باقی نمی‌ماند. در خصوص بیماری‌های روی هم وضع به همین منوال است. و فرد بعد از شروع بیماری روانی به جای مراجعه به روانشناس یا دکتر روانشناس بالینی سعی در انکار یا کوچک و ساده شمرده بیماری دارد. تا اینکه بعد از حاد شدن بیماری و زمانی که حس کرد بهترین راه معاینه شدن توسط یک متخصص است، این کار را  می‌کند.

به عبارتی دیگر می‌توان اینطور بیان کرد که کسانی که به دکتر روانشناس بالینی مراجعه می‌کنند، قدرت تشخیص بیماری را دارند و می‌دانند که چه زمانی باید برای حل بیماری‌شان اقدام کنند. به طور کلی روان درمانی شیوه‌ای از روانشناسی است که برای کمک به برخی  از افراد که نیاز به روانشناس را حس کرده‌اند کمک می‌کند تا مشکلات روانی شان را حل کرده و به درمان بیماری‌های روانی که دارند، اقدام کنند. بیشتر افراد زمانی که اختلالات کهنه می‌شوند، یعنی وقتی روتین زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد، متوجه می‌شوند که باید به یک روانشناس مراجعه کنند. در این صورت افراد زیان‌های متعددی را برای دیر مراجعه کردن به روانشناس متحمل می‌شوند که ساده‌ترین آن وقتی است که به خاطر داشتن بیماری روانی به هدر رفت و روزها و ماه‌هایی که دیگر نمی‌توانند آن‌ها را بازگردانند و زندگی سالم را در ان از سر بگیرند.

روانشناسی بالینی یا کلینیکی یکی از انواع شاخه‌های روانشناسی است که در آن فرد به شناخت و درمان و مداوای بیماری‌های مختلف می‌پردازد. البته منظور ما این نیست که فرد تنها در صورتی که دچار اختلالات حاد روانی یا بیماری‌های شدید شود، باید به دکتر روانشناس بالینی مراجعه کند. بلکه هر فردی گاهی  در زندگی‌اش با بحران‌ها و مشکلاتی رو به رو می‌شود که لازم است برای پشت سر گذاشتن درست و اصولی آن‌ها با یک متخصص مشورت کند و از او راهنمایی بخواهد.

به عبارتی دیگر هر فردی مدام در رابطه‌ای دوجانبه با زندگی‌اش است و در حال تاثیر گرفتن یا تاثیر گذاشتن روی محیط اطرافش می‌باشد. به نوعی هر کس یک دنیای درون دارد و یک دنیای بیرون که شکل دادن به هر دوی این‌ها وابسته به روابط خاصی است که فرد با خودش دارد. این روابط توسط افکار، احساسات و رفتارهای وی تعیین می‌شوند. با این توصیف خیلی وقت‌ها ایجاد تعادل بین این دو دنیا بسیار سخت است و فشارهای زیادی به انسان وارد می‌شود. که برای حل آن‌ها و رسیدن به یک آرامش درونی نیاز به حمایت و کمک یک فرد دیگر دارد. این کمک می تواند تنها یک صحبت دوستانه با یک آدم موثر باشد و یا گاهی هم می‌تواند مشاوره با یک متخصص یا دکتر روانشناس بالینی باشد. جلسات روان درمانی به سه شکل زیر انجام می‌شوند که در ادامه با هم می‌خوانیم.

روان درمانی فردی به شکلی از جلسات مشاوره گفته می‌شود که در آن تنها بیمار و پزشک معالج شرکت می‌کنند. روان درمانی فردی معمولا با این هدف برگزار می‌شود که فرد با افکار و احساسات خودش آشنایی بیشتری پیدا کند. و به فلسفه وجودی آن‌ها هم پی ببرد. روابط فردی خود را با دیگران یا چیزهایی که روی زندگی‌اش تاثیر می‌گذارد بهتر شناخته و آن‌ها را بهبود دهد. و در کل شخصیت خود را بهبود ببخشد. بعد از این جلسات فرد می‌تواند برای درمان مشکلاتی که توان و طاقت او را گرفته‌اند، اقدام کند. بدون اینکه دچار خودخوری، درد، ناتوانی، سرکشی یا پرخاش و خشونت بی‌مورد شود.

سرعت و شکل رفع مشکلات برای هر کس برای حل آن‌ها به دکتر روانشناس بالینی مراجعه می‌کند، متفاوت است. ولی در کل می‌توان چنین فرض کرد که رهایی از مشکلات به معنی یادگیری است. یعنی یادگیری مهارت‌هایی که به او کمک کند دیگر اسیر مشکلاتش نباشد و خودش به تنهایی آن‌ها را حل کند. این یادگیری روندی است که سرعت و کیفیت آن در جریان روان درمانی وابسته به خود فرد است. روان درمان‌گر هم در تشریح این مسیر، شروع آن، هدایت آن و به اتمام رساندنش، فرد را حمایت می‌کند.

روان درمانی گروهی نوع دیگری از روان درمانی است که هدف آن حل مسائل مشخصی هستند که عموما شکل پیشرفته‌تری به خود گرفته‌اند. برای تشخیص این که روان درمانی گروهی برای چه کسانی مفید است، باید ابتدا جلسات روان درمانی فردی طی شوند. و اگر دکتر روانشناس بالینی اینطور صلاح دید، فرد به گروه‌های دیگری که مشکلی مشابه مشکل او دارند، می‌پیوندد و به حل مسائل و مشکلاتش می‌پردازد.

در روان‌درمانی گروهی فرد تحت حمایت دیگر اعضای گروه تمام مهارت‌ها و مسائلی که باید یاد بگیرد را می‌شناسد و به آن‌ها پی می‌برد. و به این ترتیب می تواند رابطه بهتری با خودش و دنیای پیرامونش داشته باشد.

در خانواده درمانی لازم است که تمام اعضای خانواده  حضور داشته باشند. چرا که در روند درمان خانواده به عنوان یک سیستم شناخته می‌شود که فرد مورد نظر تنها یک عضو آن است و وضعیت و حال او وابسته به وضعیت کلی سیستم است. گاهی در یک خانواده اتفاقاتی می‌افتد که در آن اعضا باید در کنار هم برای حل آن‌ها تلاش کنند اما به مرور آن‌ها توانشان را از دست می‌دهند و به نوعی خسته می‌شوند. هر کدام از اعضای خانواده با وجود تلاش‌هایی که برای حل مشکل می‌کنند، باز هم نمی‌توانند جلو گسترش آن را بگیرند. و در مقابل به آن دامن می‌زنند. و باعث پایدارتر شدن و ریشه دواندن آن مشکل می‌شوند. در این وضعیت هم چیزی به نام گناه و تقصیر وجود ندارد و هر کس به نوبه خود هم مقصر و هم بی‌گناه است. هدف این جلسات درمان تک تک اعضای خانواده و بهبود روابط بین آن‌ها برای مدیریت مشکل پیش امده است.

در روان درمانی گروهی خانواده به عنوان یک سیستم حضور دارد و یاد می‌گیرد که راه‌ها و اصول جدیدی را ایجاد کند و روابط جدید را جایگزین روابط قبلی کند. خانواده در این جلسات یاد می‌گیرد که بهتر است به جای سرپوش گذاشتن روی مشکلات، راه‌های جدیدی برای حل آن‌ها پیدا کند. طبیعی است که شناخت پیدا کردن روی تک تک اعضای خانواده و روند فکری و احساسی و رفتاری آن‌ها و نقشی که هر کدام از آن‌ها به عنوان عضوی از خانواده دارند، هدف اصلی این روند درمانی است. مشکلات آموزشی یا تربیتی که والدین و فرزندانشان با آن رو به رو هستند، در این شیوه درمانی مورد بررسی قرار گرفته و به شکل بهتری نسبت به روش‌های دیگر روان‌درمانی حل می‌شود.

مقالات پیشنهادی:

روانپزشک اختلال روان

روانشناس بزرگسال

مقایسه مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

دکتر دارابی(متخصص روانشناسی-استاد دانشگاه)

                                                             “خلاصه رزومه دکتر دارابی”

 

با عرض سلام و خوش آمد گویی به شما  که وارد این سایت شده اید ، در حد توان و بضاعت وقت ، مطالبی را در این سایت که در واقع گل چینی از همه مقالاتم در وبلاگهایم است و نیز مطالب جدیدتر که افزوده شده و خواهد شد،برایتان فراهم کرده ام و خواهم کرد.اگر علت مراجعه شما به این سایت این بوده است که در سرچ جهت یافتن روانشناس هستید( دکتر روانشناس خوب در تهران و یا دکترمشاور خانواده خوب در تهران  )،برای اینکه در انتخاب روانشناس و مشاورتان آگاهانه عمل کرده باشید،خلاصه ای از سوابق کاری و علمی خودم را در زیر نوشته ام تا بتوانید تصمیم بگیرید از بین روانشناسان حاضر در سایتها،فردی را انتخاب کنید که تخصص و تجربه او با مشکل شما در ارتباط باشد..علاوه بر رزومه اینجانب ، با مطالعه مقالاتم در  این سایت ، با رویه کاری و مشاوره ای اینجانب هم آشنا خواهید شد.امیدوارم مقالات این سایت بتواند در پیش گیری و رفع مشکلات و ایجاد روشنگری در شما مفید باشد ،خصوصا برای افرادی که توان مالی برای مراجعه حضوری به مشاوران را ندارند(زکات علم نشر آن است.پیامبر گرامی اسلام).

                                                                                                نوشته های این سایت،

روانشناس بالینی تهران دکتر

                                                                                           برگ سبزی است تحفه درویش

اینستاگرام دکتر دارابی(در اینستاگرام سرچ کنید)=drdarabi62

 کانال تلگرام دکتر دارابی=dr_darabi@

– سوابق تحصیلی:

  –  لیسانس روانشناسی( بالینی ) از دانشگاه فردوسی مشهد..

-موضوع پایان نامه : بررسی کیفیت پرخاشگری در بیماران مبتلا به وسواس اجباری بر اساس تست رزنوایک.استاد راهنما،دکتر محمد مهدی خدیوی زند.(تصویب شده با درجه عالی).

====

  –  فوق لیسانس روانشناسی از دانشگاه شیراز( پهلوی سابق)(معدل=۱۷٫۶۶).

-موضوع پایان نامه:بررسی سبک اسناد(attribution style) در نوجوانان ساکن در روستا و شهر و … ، استاد راهنما شادروان دکتر اصغر رضویه و استادان مشاور مرحوم دکتر سید علی اکبر حسینی و دکتراحمد میر جعفری(تصویب با درجه عالی-۱۹).

====

  – دکترای تخصصی در روانشناسی(Ph.d) از دانشگاه علوم و تحقیقات( تهران)  -( معدل کل با پایان نامه ۱۸٫۲۱).

  ( در این مقطع تحصیلی ،افتخار شاگردی اساتید بزرگ و برتر روانشناسی در دانشگاههای تهران را داشته ام ، از جمله شادروان دکتر سعید شاملو پدر و بنیانگذار روان شناسی بالینی ایران ، در دانشگاه علوم بهزیستی تهران).

-موضوع پایان نامه:رابطه ابعاد جو خانواده، پایگاه اجتماعی و مکان کنترل با انگیزه پیشرفت و …،.استاد راهنما،دکتر علی دلاور و استاد مشاوردکتر حسن احدی ، اساتید دانشگاه علامه طباطبائی(تصویب شده با درجه عالی-۱۹٫۵۰).

====

-سوابق تدریس در دانشگاهها:

– مدرس آموزش عالی و عضو هیئت علمی (رسمی )در دانشگاههای آزاد اسلامی واحدهای رودهن ،تنکابن و ساوه… (۲۰ سال) .

–  استاد مدعو در دانشگاههای تهران مرکزی و دانشگاه خاتم تهران در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی و تدریس در دانشگاههای پیام نور،آموزش عالی فرهنگیان،مرکز مدیریت دولتی و دانشگاه هلال احمر تهران.

-راهنمایی و مشاوره بیش از صد پایان نامه لیسانس و فوق لیسانس روانشناسی در دانشگاههای آزاد واحدهای تهران مرکزی،رودهن،علوم و تحقیقات تهران،دانشگاه خاتم و … .

 -سوابق بالینی:

 -کار بالینی در  بخش اعصاب و روان بیمارستان بقیه ا… تهران به عنوان کارشناس روانشناسی بالینی(دوره نظام وظیفه) .

 -مشاوره ، هیپنوتراپی و رواندرمانی در مرکز مشاوره پیام مهر تهران(واقع در سعادت آباد تهران) .

 -مدیریت و مشاوره در مرکز مشاوره دانشکده کشاورزی دانشگاه مازندران.

 -تاسیس کلینیک روانشناسی با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران(ن-ر- ۴۸۲) در سال۸۵ و ادامه فعالیت تا کنون..

–تالیفات(چاپ شده):

۱-تالیف کتاب هیپنوتیزم در رواندرمانی ، چاپ چهارم۱۳۹۸٫تهران : نشر پیدایش…

۲-تالیف کتاب روان شناسی شخصیت، رویکرد مقایسه ای نظریه ها، چاپ سوم، ۱۳۹۷٫تهران:نشر آییژ.

۳–تالیف کتاب اصول روان شناسی و روان درمانی عزت نفس.چاپ دوم :تهران نشر آییژ.(سال ۹۸).

۵-تالیف کتاب روانشناسی هویت،تهران ،نشر آییژ(بهار ۹۶).

۶-تالیف کتاب روانشناسی ارتباط(رابطه زن و شوهر با تاکید بر صمیمیت) – زیر چاپ.نشر آییژ.

 ۷-ویراستار فنی کتاب افسردگی(ترجمه) در نشر پیدایش…

۸-ویراستار فنی کتاب استرس(ترجمه) در نشر پیدایش…

-نویسنده بیش از صد مقاله روانشناسی ،ازدواج و خانواده ،هیپنوتیزم و …و انتشار آن در وبلاگهای خودم و همین سایت.

====

– سوابق پژوهشی:

– اجرای ۱۰ پروژه تحقیقاتی در موضوعات مختلف روان شناسی و بر اساس نیازها و اولویتهای سازمانی.

روانشناس بالینی تهران دکتر

 – اجرای طرح تحقیقاتی ملی با کمک دانشگاه علوم بهزیستی تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با موضوع ” بررسی وضعیت هویت ملی ، مذهبی و شخصی در نوجوانان ایرانی” در سال ۸۳ -اصل این تحقیق در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران موجود است و خلاصه آن در سایت این دانشگاه قابل استفاده است-آدرس زیر:

http://www.uswr.ac.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=2143

 

– ارائه بیش از ده مقاله علمی و پژوهشی در همایشهای علمی-پژوهشی و مجلات علمی.

– عضو شورای تحقیقات آموزش و پروش استان و همکاری با بخش پژوهش آموزش و پرورش و کار پزوهشی و اجرایی در پژوهشکده تعلیم و تربیت تهران(سالهای ۷۶ تا ۷۹) و اجرای پروژه های تحقیقاتی و از جمله با همکاری دکتر حسن پاشا شریفی(از بزرگان و پیش کسوتان روان سنجی و روانشناسی ایران).

 و

پژوهشگر برتر با رتبه اول در سال ۱۳۷۹،با موضوع پژوهشی “رابطه ابعاد جو خانواده با قدرت ابراز وجود در نوجوانان” ، با اعتبار مالی آموزش و پرورش  (اصل این تحقیق در پژوهشکده تعلیم و تربیت تهران موجود است).

متد یا روش روان درمانی:

  اینجانب متد روان درمانی را بر اساس نیاز مراجع انتخاب میکنم..طی سالها کار با مراجعانم روشهای شناختی و رفتاری را موثرتر و هماهنگ تر با فرهنگ و خصوصیات شخصیتی ایرانیان میدانم.البته در کنار روان درمانی، از هیپنوتیزم و روشهای شفای کودک درون هم استفاده میکنم.هیپنوتراپی به تنهایی اثر چندانی روی بیماران ندارد.باید روشهای رواندرمانی و هیپنوتیزم در کنار هم به کار گرفته شود.

 کلمات کلیدی=دکتر روانشناس در تهران،روانشناس بالینی در تهران،دکتر روانشناس در غرب تهران،دکتر روانشناس بالینی در غرب تهران،بهترین دکتر روانشناس در تهران،بهترین دکتر روانکاو در تهران،روانکاو خوب در تهران،دکتر روانکاو خوب در تهران،دکتر روانکاو خوب در غرب تهران،روانشناس خوب در بلوار فردوس،روانشناس خوب در بلوار آیت الله کاشانی.

                                                                                           موفق و شاد باشید

                                                                                                  دکتر دارابی

                                                                                                  کانال تلگرام

                                                                                                  dr_darabi@

                                                                                                                         تلفن کلینیک ۴۴۰۳۰۷۱۹

                                                                               اینستاگرام دکتر دارابی=  drdarabi62

کلمات کلیدی=روانشناس در تهران،متخصص روانشناسی،دکتر روانشناس در تهران،دکتر روانشناس در تهران،تلفن روانشناس،آدرس روانشناس در تهران،روانشناس در غرب تهران.مرکز رواندرمانی در تهران،رواندرمانی در تهران،روانشناس بالینی در تهران.روانشناس بالینی،تلفن روانشناس بالینی در تهران.دکتر روانشناس خوب،دکتر روانشناس باتجربه،بهترین روانشناس،روانشناس باتجربه،روانشناس در غرب تهران.روانشناس در تهران،متخصص روانشناسی،دکتر روانشناس در تهران،دکتر روانشناس در تهران،تلفن روانشناس،آدرس روانشناس در تهران،روانشناس در غرب تهران.مرکز رواندرمانی در تهران،رواندرمانی در تهران،روانشناس بالینی در تهران.روانشناس بالینی،تلفن روانشناس بالینی در تهران.دکتر روانشناس خوب،دکتر روانشناس باتجربه،بهترین روانشناس،روانشناس باتجربه،روانشناس در غرب تهران.درمان افسردگی،رواندرمانی اضطراب،بهترین روانشناس در درمان افسردگی.روانشناسان خوب تهران،بهترین روانشناسهای تهران،بهترین دکترهای روانشناس در تهران. روانشناس خوب در تهران-دکتر روانشناس خوب در غرب تهران-روانشناس باتجربه در تهران-دکتر روانشناس بالینی در تهران-بهترین روانشناس در تهران. روانشناس خوب در تهران-دکتر روانشناس خوب در غرب تهران-روانشناس باتجربه در تهران-دکتر روانشناس بالینی در تهران-بهترین روانشناس در تهران. روانشناس خوب در تهران-دکتر روانشناس خوب در غرب تهران-روانشناس باتجربه در تهران-دکتر روانشناس بالینی در تهران-بهترین روانشناس در تهران. روانشناس خوب در تهران-دکتر روانشناس خوب در غرب تهران-روانشناس باتجربه در تهران-دکتر روانشناس بالینی در تهران-بهترین روانشناس در تهران. روانشناس خوب در تهران-دکتر روانشناس خوب در غرب تهران


روش رواندرمانی بر اساس متدهای شناختی-رفتاری(شناخت درمانی و طرحواره درمانی و متدهای جدید شناختی و رفتاری شامل فراشناخت و …) ،هیپنوتیزم درمانی و درمان شفای کودک درون.

تهران -آریاشهر- بلوار آیت ا… کاشانی- روبروی بانک شهر(یا روبروی بوستان گلپوش یا بوستان زنبق سابق)-مجتمع افرا (پلاک432)-طبقه 2 -واحد 212 .

توجه:

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

روانشناس بالینی تهران دکتر

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

روان شناسی یا روان پزشکی عبارت است از علم ذهن. ذهن آدمی پیچیده‌ترین ماشین بر روی زمین است. ذهن منبع افکار و رفتار هر انسان است.

 

 

حوزه کاری روانشناس و روانپزشک هر دو در زمینه روان  است. و تفاوت آنها در کارکرد های متفاوتشان است. از جمله در رشته تحصیلی شان.

روانشناس در رشته علوم انسانی تحصیل کرده است.و سپس با انتخاب زیر شاخه مورد نظر در این رشته مانند روانشناس بالینی و اتمام تحصیل در حوزه مشاوره روانشناسی شروع به فعالیت میکنند.

اما روانپزشک در رشته تجربی تحصیل میکند و با گذراندن دوره پزشکی عمومی و گرفتن مدرک تخصص روانپزشکی در نهایت متخصص اعصاب و روان نام میگیرد.

 

روان‌شناسان چگونه چیزی به پیچدگی و رمزآلودی ذهن را بررسی و مطالعه می‌کنند. حتی اگر جمجمه‌ی یک فرد داوطلب را هم باز کنیم و درونش را نگاه کنیم، تنها چیزی را که می‌توانیم ببینیم ماده‌ی خاکستری غلیظی به نام مغز است. ما نمی‌توانیم فکر کسی را ببینیم. احساسات، حافظه، درک و رویای کسی را هم نمی‌توانیم ببینیم. خوب، پس این سوال پیش میاد که روان‌شناسان چگونه به مطالعه ذهن می‌پردازند؟

در واقع، روان‌شناسان شیوه‌هایی شبیه به دانشمندان را در رشته‌ی خود پذیرفته‌اند. فیزیک‌دانان هسته‌ای که به بررسی ساختار اتم می‌پردازند، نمی‌توانند پروتون‌ها، نوترون‌ها و یا الکترون‌های آن را مشاهده کنند. به جای آن، آن‌ها  به پیش‌بینی رفتار این عناصر پرداخته و آزما‌یش‌هایی را برای تایید یا رد انتظاراتشان انجام می‌دهند.

 

رفتار انسان: داده‌های خام برای روان‌شناسی

به طریقه‌ای مشابه، روان‌شناسان به رفتارهای انسان به عنوان سرنخ‌‌هایی از کارکرد ذهن نگاه می‌کنند.

اگرچه ما نمی‌‌توانیم درون ذهن را به صورت مستقیم مشاهده کنیم، هر کاری که ما انجام می‌دهیم، به آن می‌اندیشیم و هر احساس ما، با عملکردی در ذهن تعیین شده است. بنابراین روان‌شناسان رفتار انسان را به مثابه ماده خام، برای آزمودن نظریه‌های خود درباره روش‌های کارکرد ذهن در نظر می‌گیرند.

از زمانی که روان‌شناس آلمانی ویلهم وودت (1832-1920) اولین آزمایشگاه روان‌شناسی را در سال 1879 باز کرد، ما حجم زیادی از اطلاعات را پیرامون مغز، ذهن و رفتار انسان آموخته‌ایم.

 

روان‌شناسی برخوردهای زیادی با دیگر رشته‌های از جمله زیست‌شناسی، پزشکی، زبان‌شناسی، انسان‌ شناسی،جامعه شناسی و هوش مصنوعی ارد.

برای نمونه: روانشناسی عصبی در اتصال با زیست شناسی است، زیرا هدف آن به نقشه در آوردن مناطق مختلف مغز، و یافتن توضیحی برای این‌که هر کدام از قسمت‌های مغز، در کدام یک از عملکرد‌ها مانند حافظه و تکلم نقش دارند، است. شاخه های دیگر روانشناسی بیشتر با پزشکی ارتباط دارند. روانشناسان سلامت به مردم کمک می کنند تا بیماری و درد خود را مدیریت کنند. به طور مشابه، روانشناسان بالینی به کاهش درد و رنج‌های ناشی از اختلالات روانی، به کمک می‌کنند.

هر تلاشی برای توضیح اینکه چرا انسانها به نحوی خاص فکر و یا رفتار می کنند، ناگزیر به یکی از شاخه‌های روانشناسی مرتبط خواهد بود. رشته های مختلف روانشناسی بسیار گسترده هستند. من جمله می‌توان به  موارد زیر اشاره کرد:•روانشناسی بالینی• روانشناسی شناختی: حافظه• روانشناسی شناختی: هوش• روانشناسی رشد• روانشناسی تکاملی• روانشناسی قانونی• روانشناسی بهداشتی• روانپزشکی• روانشناسی شغلی•روانشناسی اجتماعی

 

در ادامه به بررسی چند مورد از این رشته‌ها می‌پردازیم:
 

روانشناس بالینی علم، نظریه و عمل را به منظور درک، پیش بینی و از بین بردن تعدیل‌های نادرست، ناتوانی‌ها و ناراحتی‌ها با یکدیگر ادغام می‌کند. روانشناس بالینی هم‌چنین  مطابق‌بودن، تعدیل صحیح و توسعه فردی را ترویج می دهد. یک روانشناس بالینی بر ابعاد فکری، عاطفی، زیست شناختی، روانی، اجتماعی و رفتاری انسان‌ها در طول زندگی‌اش، در سراسر فرهنگ‌های مختلف و سطوح اجتماعی و اقتصادی تمرکز می‌کند.  به عبارت دیگر، روانشناسی بالینی، مطالعه علمی و کاربردی روانشناسی است، تا اختلال‌های روانی که ممکن است فردی دچار آن شود شناخته شده و از آن پیش‌گیری شود.

 

دوران کودکی یک فرد بسیار ساده اما پیچیده است. زمانی بسیار تاثیر گذار در زندگی فرد بوده  و کودکی بسیاری از مردم تاثیر بزرگی بر رفتار آ‌ن‌ها در زمان بلوغ‌شان دارد. روانشناسی کودک یک شاخه تخصصی روانشناسی سنتی است، که بر روی کودکان، و به صورت عمده بر توسعه و رفتار آنها تمرکز دارد.  این روانشناسی یکی از رایج‌ترین روانشناسی‌ها در حال حاضر است.  این نوع روانشناسی به طور کلی هر کودک را، از زمان تولد تا نوجوانی‌اش پوشش می‌دهد. برخی از موارد تحت پوشش مشاوره کودک،  شامل نقاط عطف، مشکلات رفتاری، مهارت‌های اجتماعی، سلامت روانی و عاطفی و پیشرفت‌هایی که او به دست می‌آورد می‌شود. این فیلسوف  را می‌توان به عنوان اولین مشاوره کودکان نام برد.

 

روانشناسی شناختی

روانشناس شناختی فرآیندهای ذهنی مانند حل مسئله، حافظه، یادگیری و زبان را بررسی می‌کند (اینکه مردم چگونه فکر می‌کنند، درک می‌کنند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، یاد می‌گیرند و یاد می‌دهند.) این شاخه  از روانشناسی با سایر رشته‌ها مانند علوم اعصاب، فلسفه و زبان شناسی ارتباط نزدیکی دارد.
 این که چگونه افراد اطلاعات را پردازش و ذخیره می‌کنند، در مرکز روان‌شناسی شناختی قرار دارد. بسیاری می‌گویند که روانشناسی شناختی مطالعه هوش انسان‌هاست. برنامه‌های کاربردی برای تحقیقات شناختی،  ممکن است شامل بهبود حافظه، افزایش دقت تصمیم‌گیری یا نحوه تنظیم برنامه‌های آموزشی برای افزایش یادگیری باشد.

 

روانشناسی رشد     

روانشناس بالینی تهران دکتر

روانشناسی رشدی مطالعه علمی تغییرات روانشناختی سیستماتیکی است که فرد در طی دوره زندگی خود آن را تجربه می‌کند. این روان شناسی فقط بر نوزادان و کودکان تمرکز ندارد، بلکه شامل نوجوانان و بزرگسالان نیز می‌شود.  روانشناسی رشد شامل هر عامل روانی است که در طول عمر یک فرد مورد مطالعه قرار می‌گیرد، من جمله مهارت‌های حرکتی، حل مسئله، درک اخلاقی، یادگیری زبان، احساسات، شخصیت، و نیز شکل گیری هویت.

 

روانشناسی تکاملی

روانشناس تکاملی به بررسی اینکه چگونه نحوه‌ی رفتار انسان تحت تاثیر تعدیلهای روانشناختی در طول تکامل، قرار گرفته است   می‌پردازد.  درست همانطور که متخصصان زیست شناسی در مورد انتخاب طبیعی در طول تکامل صحبت می‌کنند، این شاخه روانشناسی،  روانشناسی را با همان شیوه‌ی تفکر اعمال می‌کنند.  به عنوان مثال، یک روانشناس تکاملی معتقد است که درک زبان یا حافظه، محصولاتی کاربردی حاصل انتخاب طبیعی هستند.
برخی از روانشناسان تکاملی، فرض می‌کنند که یادگیری زبان، ظرفیتی است که ما با آن متولد می شویم،  که موجب می‌شود یادگیری زبان به یک فرآیند تقریبا اتوماتیک تبدیل شود – اما خواندن و نوشتن این‌گونه نیست.  به عبارت دیگر، آنها اعتقاد دارند که توانایی‌ما در یادگیری زبان به ارث برده می شود در حالی‌که توانایی ما برای خواندن و نوشتن را نمی‌توان از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.  (یادگیری زبان به طور خودکار اتفاق می افتد، در حالی که خواندن و نوشتن باید آموزش داده شود.) فردی که در یک شهری که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند متولد شدود،  زمانی که به 20 ساله رسیده است،  فرانسوی صحبت خواهد کرد. با این حال، اگر به او خواندن و نوشتن را نیاموزید او این کار را نخواهد آموخت. یک روانشناس تکاملی معتقد است که صفات روانی انسانی حاصل سازگاری برای زنده ماندن در محیط روزمره است که از اجدادمان به ارث رسیده است.

 

روانشناسی حرفه‌ای است که به سرعت در حال رشد است و همواره برای هر مراجع و هر مشکلی بهترین و مناسب ترین راه را مطابق شرایط وی ارائه میدهد . پش مشاوره روانشناس خوب باید ویژگیهای خاصی داشته باشد که در ادامه چند مورد از آنها را برای شما آورده ایم :

 

مهارت‌های ارتباطی: یک مشاوره خوب دارای مهارتهای ارتباطی و گفتاری عالی است و می‌تواند به طور موثر با گروه‌های مختلف افراد در زمان ها و مکان های مختلف به خوبی ارتباط برقرار کند.

 

دلسوزی: یک روانشناس محبوب بسیار دلسوز است و می‌تواند با درد و سایر مشکلات بیمار خود همدردی کند.  او می تواند بیماران را تسکین داده و به آن‌ها احساس راحتی را القا کند.

 

ثبات احساسی: یک مشاوره مفید دارای پایه عاطفی کامل است و می‌تواند استرس و آشفتگی‌های عاطفی افرادی را که با آن‌ها روبرو می‌شود را به آسانی تحت کنترل خود در آورد.

 

اخلاق: یک روانشناس خوب  دارای یک مجموعه ارزش‌های اخلاقی کامل است و جلسات خود با بیمارانش را به صورتی محرمانه نگه‌ می دارد. روان‌شناس بزرگ همچنین آگاه به این است  که کار او می تواند تأثیر قابل توجهی بر مردم داشته باشد و این مورد را در هنگام برخورد با دیگران، همواره مورد توجه قرار می‌دهد.

 

مهارت‌های بین فردی: یک روانشناس بزرگ دارای مهارت‌های بین فردی خوبی است و می‌تواند به خوبی با گروه‌های مختلف از مردم از  جمله همکاران و بیماران کار کند.

 

آگاهی از قوانین و مقررات: یک روانشناس با قوانین و مقررات دولتی که صنایع را کنترل می‌کند آشناست. او می داند که چگونه به صورتی حرفه‌ای در محدوده‌ی قانون کار کند.

 

ذهن باز: یک روانشناس بزرگ دارای ذهنی باز است و به همه‌ی افراد و موقعیت‌های متمایزشان احترام می‌گذارد.  او در برابر تحقیقات و روشهای جدید نیز دارای تفکری باز است تا حدی که ممکن است آرمان‌های خود را نیز به چالش بکشد.

 

صبر: یک روانشناس مناسب بسیار صبور است، هم در طول دوره‌های طولانی مدت تحقیقاتی  و هم در برابر بیماران. او می‌داند که زمان‌های زیادی بایستی  بگذرد تا نتایج قابل توجهی در کار بدست آید.

 

اعتماد به نفس: یک روانشناس دارای اعتماد به نفس بسیار بالایی است و می تواند به بیماران خود این اعتماد به نفس را الهام بخشد. 

 

شاید احساس کرده باشید علاقه تان به خرید از کنترل خارج شده است. برخی افرادی که دچار افسردگی میشوند اجبار وسواسی برای خرید از مغازه یا اینترنت دارند. به نظر میرسد این کار استراتژی است که فرد برای تقویت عزت نفس یا پرت کردن حواس خود به کار میگیرد اما خرید درمانی (retail therapy) سر خوشی کوتاه مدت است چون افسردگی پشت این رفتار را برطرف نمیکند.

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به خانه پزشکان می باشد. طراحی سایت حرفه ای توسط وب 24 و سئو توسط سئو 24

آیا نوبت پذیرش در تاریخ ساعت برای شما ثبت شود؟

فوق تخصص روانپزشکی روان- جنسی، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، فوق تخصص روانپزشکی سالمندان، ، فلو شیپ تخصصی اعتیاد، فلوشیپ روان-تنی، فلوشیپ روان-درمانی، فلوشیپ روانپزشکی نظامی

اسکیزوئید، اسکیزوافکتیو، افسردگی، بای پلار(دوقطبی)، اسکیزوفرنی، اختلالات خوردن، اختلالات جنسی، اضطراب، هذیان، توهم، خشم، اعتیاد، جنون، خودکشی، وسواس، ، اوتیسم، اختلالات حافظه، اختلالات یادگیری، اختلالات تمرکز، ناتوانی ذهنی و اختلالات خواب

تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری های روانی، معاینات معمول روانپزشکی، ، توصیه های تغذیه ای، ورزشی و تغییر سبک زندگی، درمان ها و مشاوره های روانکاوی، تجویز دارو، درمان های محرک مغزی مثل شوک ECT

به سادگی از بین پزشک های متخصص و فوق تخصص سامانه نوبت دهی اینترنتی طبینجا ، در هر ساعت از شبانه روز نوبت خود را آنلاین دریافت کنید
ما لیست بهترین کلینیک های تخصصی را در اختیار شما قرار داده ایم تا بر اساس نظرات بیماران ، بهترین دکتر تخصص مورد نظرتان را پیدا کنید

روانشناس بالینی تهران دکتر

طبینجا یک سامانه نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی است که با هدف ارتقای سطح کیفیت نوبت دهی آنلاین در حوزه پزشکی و صرفه جویی در زمان بیمار و پزشک فعالیت خود را آغاز کرده است.

اگر در لحظات زیادی از زندگی تان دچار اضطراب و استرس هستید!اگر در زمان های زیادی از زندگی، خودتان را مجبور به تحمل افکار یا رفتارهای تکرار شونده (وسواسی) می بینید!اگر احساس می کنید که دچار افسردگی شده اید!اگر به صورت غیرعادی از موضوعاتی ساده ترس و نگرانی دارید!اگر همیشه ترس و نگرانی از دست دادن همسرتان و یا فرزندتان را دارید!اگر در زندگی، خودتان را اسیر هیجانات منفی تکرار شونده و مختل کننده می بینید!و صدها اگر دیگر…

لطفاً هر چه زودتر به یک دکتر روانشناس بالینی خوب و باصلاحیت مراجعه کنید، مهم نیست در کلینیک ما باشد و یا نه. مهم این است که در حل مسائل زندگی تنها نمانید:

کار دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران، درمان افرادی است که از اختلالات و بیماری های روانی در شهر بزرگی مثل تهران رنج می برند. بیماری های روانی مثل افسردگی ، اضطراب ، وسواس (وسواس فکری و عملی)، اختلال دوقطبی و …در طول این شیوه از درمان، شما می‌توانید نسبت به خلق‌وخوی خود و وضعیتی که در آن قرار دارید، احساسات‌تان و رفتار خود بیشتر بدانید و کنترل بیشتری بر خودتان داشته باشید.

آیا به دنبال مشاوره روانشناسی آنلاین حرفه ای و مقرون به صرفه هستید؟احساس بهتر با یک تماس آغاز می شود

روانشناس بالینی تهران دکتر

روانشناسان بالینی ما:

دکتر سید علی هاشمی | متخصص سنجش روانشناختی

سید علی هاشمی متخصص تشخیص های دقیق است.یکی از موثرترین فاکتورهای درمان اثربخش در حوزه روانشناسی، تشخیص و ارزیابی درست مسئله‌ها است. در اولین گام پیشنهاد ما به شما برای مراجعه به درمانگر، مراجعه به متخصص سنجش و ارزیابی است.چرا که دانستن نوع مسئله شما و میزان شدت و ضعف آن، می‌تواند در انتخاب درمانگر و رویکرد درمانی و همچنین راهبرد عملیات درمانی شما نقش بسزایی ایفا کند.

به نوعی می‌توان گفت در این بخش می‌توانیم به لحاظ تخصصی سرنخ اصلی را پیدا کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت روانشناسی بالینی تماس بگیرید: 02188670340 | 02188670341

خانم مریم فیاض

خانم مریم فیاض از جمله قوی ترین روانشناسان بالینی ماست. سالها حضور ایشان در بیمارستان روزبه و بخش های متعدد مراکز درمانی اعصاب و روان، از ایشان یک روانشناس بالینی قدرتمند و کاردان سخته است.و باعث شده است که ما با خیال راحت کیس های شدید را به ایشان ارجاع بدهیم.

خانم مهتاب کرج آبادی

خانم مهتاب کرج آبادی از همکاران قوی کلینیک ایران است. در طول این 3 سال همکاری حرفه ای، همواره یکی از متعهدترین و دلسوزترین روانشناسان بالینی ما بوده است. تخصص ویژه ی ایشان به عنوان روانشناس بالینی خوب در تهران، درمان اختلالات اضطرابی و اختلالات خُلقی است. اگر به دنبال یک روانشناس بالینی خوب، دلسوز و پیگیر هستید، مهتاب کرج آبادی گزینه ی پیشنهادی ماست.

لطفاً این مقاله را بخوانید: وقتی به روانشناس مراجعه می کنم چه اتفاقی می افتد؟ (اگر می خواهید از جلسات رواندرمانی خودتان نتیجه بگیرید به این 7 نکته کلیدی توجه کنید.)

آقای دکتر داود قادری

داود از زمانی که افتخار همکاری به ما داده است، توانسته به عنوان یکی از درمانگران مطمئن و کاربلد، خود را معرفی کند. به طور کلی داوود قادری به عنوان دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران، بر روی مراجعین مبتلا به افسردگی، افسردگی دوقطبی، انواع ترس های مرض (فوبیا) مثل فوبیای اجتماعی و مشکلات جنسی که مخرب روابط زناشویی هستند بسیار مسلط و باتجربه کار می کند.داود قادری به غیر از رواندرمانگری، بر روی خانواده نیز عملکرد خوبی دارد. این نکته قابل ذکر است که رویکرد ایشان معمولاً طرحواره درمانی است.

آقای آرش سدهیان

آرش سدهیان از سال 1388 به ما پیوسته است. در طول این 10 سال همواره یکی از مطمئن ترین ، بهترین و متعهدترین روانشناسان بالینی ما بوده است. تخصص ویژه ی آرش، درمان اختلالات اضطرابی و اختلالات خُلقی با تکیه بر رویکرد شناختی رفتاری (CBT) است. از دیگر مراجعینی که آرش سدهیان خیلی با آنها خوب کار می کند، نوجوانان و جوانان هستند.نکته ی قابل توجه در مورد ایشان این است که بالای 90 درصد مراجعین فراوان ایشان در طول این سالهای درمان، را خود مراجعین معرفی کرده اند.

آیا به دنبال یک روانشناس بالینی خوب و متخصص می گردید؟

ما در کنار شما هستیم. جهت کسب اطلاعات و تعیین نوبت با روانشناس بالینی خوب در تهران با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:88670341  ، 88670341 ، 88209050 ، 09059036294

خانم نیوشا شهروان

نیوشا شهروان از سال 95 به ما پیوسته است. نکته ی قابل توجه در مورد ایشان تسلطشان بر روند درمانی با رویکرد طرحواره درمانی است. ایشان نیز در طول سالهای درمانگری، مراجعین بسیار زیادی دارند، که درصد بسیار زیادی از آنها با معرفی مراجعین قبلی ایشان، کار درمان خود را شروع کرده اند و ادامه می دهند.

باسلام ترس واسترس من زیاد چکار کنم فکر مکنم من زنده نممانم


negaran nabasid.in niz bogzarad

دکتر روانشناس بالینی با داشتن تخصص برای درمان انواع اختلالات فردی می تواند در جهت درمان این اختلالات به شما کمک زیادی کند. از این رو مرکز مشاوره مکث با داشتن دکتر روانشناس بالینی، روانسنج، مشاور و روانپزشک با دقت بیشتری روند درمان فردی را پیش می برد. روانشناسان و مشاوران مرکز مشاوره مکث با تمرکز بسیار زیاد بر روی فرآیند ارزیابی و تشخیص بهترین نوع درمان را برای شما بعد از جلسه اول انتخاب می کنند. همچنین دکتر روانشناس بالینی مکث سعی کرده است تا روند درمان را تسریع کنند که همین موضوع باعث می شود مراجعین نیاز به زمان کمتری برای روند درمان خود داشته باشند.

یکی از دستاوردهای جامعه صنعتی امروز، لزوم مراجعه به دکتر روانشناس بالینی و تغییر در دیدگاه خود نسبت به آینده است. شاید پیش از این هر فردی با مراجعه به روانشناس دچار این دلهره میشده که شاید مشکلات اساسی روانی دارد. یا شاید فردی بیمار است که کسی نباید از بیماری او با خبر باشد. اما امروزه چنین دیدی وجود ندارد و بسیار از افراد برای انواع مشاوره و کوچینگ فردی به مراکز مشاوره می روند.

درمان افسردگی بر اساس گرایش روانکاوی (کلاسیک و کوتاه مدت) بسیار متفاوت و ریشه ایی تر از درمان های دیگر است. این تفاوت از آنجا ناشی میشود که ریشه افسردگی درمان میشود.

چند راهکار برای درمان اضطراب با دکتر روانشناس بالینی

روانشناس بالینی تهران دکتر

درست مثل هر بیماری دیگری، بسیار مهم است که بیماران وسواس، درست درمان شوند که این درمان ممکن است بسته به اینکه اختلال شما کدامیک از اختلالات این طیف تشخیص داده شود متفاوت باشد. به این معنی که اگر اختلال شما نادرست تشخیص داده شود می تواند زمان با ارزش، پول، انرژی شما را هدر دهد و حتی می تواند موجب طولانی شدن رنج ناشی از اختلال شود.

اگر فکر می کنید ممکن است به اختلالی متفاوت از مواردی که تشخیص داده شده است مبتلا باشید. حتماً به دکتر روانشناس خود مراجعه کنید و تمام مسائل و نگرانی های خود را با وی در میان بگذارید و نگران بازخورد و یا قضاوت درمانگرتان نباشید. توجه کنید که روانشناسان و روانپزشکان آموزش دیده اند که بدون قضاوت به شما یاری رسانند که بتوانید بر مشکلات خود فائق آیید.

از آنجایی که ترس یک پدیده شناختی است قطعاً میتواند بسیار ساده تر از اضطراب قابل درمان باشد. به طور مثال فردی که از تاریکی، پرواز، بیماری یا حیوانی میترسد. میتواند با تغییر در شناخت و عوامل محیطی و بازتاب های آن به ترس های خود غلبه کند و با رفتار درمانگری و ایجاد رفتارهای جدید به دستاوردهای جدید دست پیدا کند.

اکنون دیگر زمانی نیست که همچون گذشته، کسی از رفتن نزد متخصص زوج درمانی و مطرح کردن مسائل و مشکلاتش اباعی داشته باشد. عمده دلیل همه این موارد، تغییر در سطح فرهنگی اجتماع است که باعث نمود هایی اینچنینی میشود.

اگر زوجی بخواهند تمام سعی خود را در نگه داشتن زندگی مشترک انجام دهند قطعاً با آسایش فراوان نمیتوانند به مرحله طلاق توافقی دست پیدا کنند. مگر در موارد بسیار خاص و به توصیه مشاوران روانشناس که جدایی را عاملی برای بهبود هر دو طرف بداند و هر دو طرف را از آسیب های احتمالی دور نگه دارد.

مرکز مشاوره مکث با توجه به قرار داشتن در کنار مترو می تواند میزبان شما عزیزان از تمام نقاط تهران باشد. مکث، در زمینه انجام مشاوره پیش از ازدواج با استفاده از تکنیکهای جدید، بالاترین سطح از شناخت در ارتباط با فرد مورد نظرتان را به شما می دهد. یکی از این تکنیکها انجام 16 تست بومی شده بین المللی از زوجین می باشد.

شناخت ما در زمینه های هوش هیجانی، روابط بین فردی، میل جنسی، عشق، شخصیت و بسیاری از موارد دیگر است. مشاوره های ما برای هر کدام از زوجین، محرمانه است؛ پس خیالتان از بابت تاریخچه خود راحت باشد. در آخر شما متوجه خواهید شد چند درصد احتمال موفقیت در ادامه زندگی برای شما وجود داد.

مشاوران سکس تراپ یا دکتر روانشناس میتوانند حتی زمینه های ذهنی غلط را هم در مورد روابط جنسی بررسی کنند. آنها با تغییر نگرش در مواردی که رابطه را تخریب میکند، در بهبود آن تلاش کنند. وقتی زوج ها ندانند که ایجاد یک رابطه صمیمانه به رشد جسمی بهتر و همچنین رشد فکری، روانی و عاطفیشان کمک میکند و صرفاً رابطه را برای برطرف کردن میل غریزیشان برقرار میکنند. پس از مدتی با یکدیگر به مشکل برمیخورند و مدام به این فکر میکنند این مشکلات چگونه به وجود آمد و یا چگونه میتوانند حلشان کنند.

روابط جنسی برای شناخت نیاز به آموزش جنسی توسط سکس تراپ دارد. بنابراین هر مهارتی نیاز به آموزش و یادگیری دارد و این یادگیری از اتاقهای درمان سکس تراپی و همچنین مشاوران روانشناس سکس تراپ، مشاوره جنسی پیش از ازدواج، کتابهایی در مورد مسائل جنسی و مهر ورزیدن شروع میشود.

باید به خاطر داشته باشیم زمانی که حرف از خیانت میشود هر دو طرف در یک رابطه آسیب خواهند دید. مهمترین اقدام پس از مواجه با خیانت مراجعه به یک دکتر روانشناس است. بررسی دلایل خیانت و همچنین علت ها و میزان رفتاری که در یک رابطه خیانکارانه محسوب میشود به عهده مشاور روانشناس است که میتواند با بررسی دلایل و همچنین در نظر گرفتن شرایط زوج راهکارهایی را به آنها پیش نهاد کند.

طبق مطلب ذکر شده در روزنامه «Women’s Day» درباره ارتباط فرزندان و والدین، بغل کردن کودک به مدت 20 ثانیه هورمون اکسی توسین (Oxytocin) را در بدن او افزایش می دهد. هنگامی که شما کودکتان را بغل می کنید احساسات شما بی آنکه گفته شود به کودک منتقل می شود.

تربیت جنسی را از کودکی آغاز می کنیم و باید ها و نباید ها و خط و خطوط رفتار جنسی را متناسب با فرهنگ آموزش می دهیم. در بحث تربیت جنسی برخلاف اینکه اغلب افراد تصور می کنند، می بایست این آموزشها در دوران ازدواج صورت گیرد اما تحقیقات نشان می دهند که آموزش جنسی با همان شروع بلوغ می بایست آغاز شود.

سبک های فرزند پروری و آشنایی با این شیوه ها باعث میشود ما به عنوان والدین بتوانیم تشخیص دهیم در چه سبک و سیاقی فرزندمان را رشد میدهیم. در واقع خانواده ها همیشه در این تفکر هستند که این سبک و روشی که پیش گرفته اند مناسب ترین راه پرورش کودکانشان است.

طلاق عاطفی از جمله روند های یک زندگی ناکارآمد است. وقتی در یک زندگی زناشویی قرار داشته باشیم که احساس تعلق خاطر، علاقه، محبت، صداقت و همدلی در آن نباشد. یا صرفاً با یکدیگر در کنار هم در روزمرگی باشیم که اصطلاحاً همزیستی مسالمت آمیز خوانده میشود، باید بگوییم طلاق عاطفی گرفته ایم.

همانطور که در کلمه مشاوره خانواده واضح است، از مشاوره دا دن به مجموعه افراد یک خانواده تشکیل میشود. درست است که هر فردی در یک خانواده میتواند به مرکز مشاوره ایی برای مشاوره برود و به تنهایی مسئله خود را با مشاور خود در میان گذارد. اما مشاوره خانواده یکی از پرمحاسن ترین نوع مشاوره ها برای افراد یک خانواده محسوب میشود.

تنهایی و تنها ماندن شاید یکی از اولین ترس های انسانی باشد که به صورت متناوب بیان میشود و ترس از تنهایی تنها با روشهای عمیق روانشناسی میتواند درمانی برای ترس از تنهایی باشد. از آنجایی که انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است بنابراین ترس از تنها ماندن برای او میتواند یکی از ترس های اولیه ذهنی باشد.

امروزه مسائل مختلفی روی زندگی افراد تأثیر میگذارد و باعث کاهش علاقه و افزایش تنش ها در زندگی مشترک می شود. از مهمترین این عوامل میتوان به کمبود میل جنسی در خانم ها اشاره نمود.

در مطالعات روانشناسی که توسط محققان صورت گرفته است، مشخص شده است که مردان در روابط عاطفی وابستگی بیشتری نسبت به خانم ها پیدا می کنند. در حالی که خانم ها بعد از اولین ارتباط جنسی برقرار شده، عاشق طرف مقابل خود می شوند.

چرخه پاسخ جنسی چهار مرحله دارد: میل (میل جنسی)، برانگیختگی (هیجان)، ارگاسم و پاسخ.

زن و مرد هر دو این مراحل را تجربه می کنند، اگرچه زمان بندی متفاوت است. به عنوان مثال، بعید نیست که هر دو شریک در همان زمان به ارگاسم برسند. علاوه بر این، شدت پاسخ، زمان صرف شده در هر مرحله از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

در اینجا به کمک روانشناس و روانپزشک معمولاً مشکل حل می شود.

بدون تردید، روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی، یک گزینه کاربردی و کارآمد به شمار می آید. از آنجایی که روش های دارویی ممکن است سلامت فرد را در معرض تهدید قرار دهد، روش ها، تمرین های و تکنیک های طبیعی مانند روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی در این زمینه می تواند بیش از پیش مورد نظر واقع شود.

معمولاً این مشکل نادرتر از زود انزالی است و با کمک سکس تراپیست و روانپزشک مشکل حل می شود.

یکی از مشکلاتی که میتواند برای خانمها در برقراری روابط جنسی به وجود آید، واژینیسموس است. واژﯾﻨﯿﺴﻤﻮس یک اختلال جنسی شایع از دسته اختلالات تناسلی لگنی دخولی دردناک است. که در آن، اﻧﻘﺒﺎض ﻏﯿﺮارادی عضله های یک سوم ﺧﺎرﺟﯽ واژن است که مانع از مقاربت می شود. برای تشخیص این اختلال این تعریف به کار برده می شود: ﮔﺰارش شخصی زن از سابقه اسپاسم غیر ارادی، ﻣﺪاوم و مکرر ﻋﻀﻼت کف لگن به دلیل ترس یا چندش که در عمل نزدیکی و وارد ﮐﺮدن ﺷﯽ، آلت و معاینه واژﯾﻨﺎل تداخل ایجاد میکند.

اختلال کنشی ارگاسم در زنان به صورت بی ارگاسمی یا آنورگاسمی وجود دارد که مشخص کننده ناتوانی فرد در رسیدن به ارگاسم است. اختلال آنورگاسمی به چند شکل رخ میدهد:

در رابطه جنسی تنها یک مشاور سکس تراپ میتواند بهترین توصیه و راهنمایی را داشته باشد. مشاوران سکس تراپ بدون هیچ قضاوتی و هیچ برداشتی، مسئله را بررسی میکنند. همچنین راهکارهای درمانی و مؤثر را مطرح و آموزش میدهند. آگاهی از نوع لذت بردن از رابطه با همسر خود، خجالت نکشیدن از خود، بدن و دانستن آنچه که می تواند ایرادات ما را در این مسائل بشناسد و بررسی کند و پس از آن راهکار درستی را جلوی پای ما قرار می دهد. بوسیله یک سکس تراپ و یا دکتر روانشناس بالینی هر چه سریع تر مشکل خود را حل کنید. مسائل جنسی می تواند تا مقدار بسیار زیادی در زندگی زناشویی اهمیت داشته باشد.

امروزه هر مرکز مشاوره ایی که مشاوره فردی و یا ازدواج و پیش از آن را ارائه میدهد، مشاوران سکس تراپی هم دارد که می توانند در این حوزه به افرادی که نیازمند کمک هستند راهنمایی رساند. بنابراین باید بدانیم مسائل جنسی و دانستن در مورد آنها، نه تنها هراسندارد بلکه احتمال آسیب را برای هر فردیو همچنین یک جامعه پایین می آورد. هر چقدر این احتمال آسیب کمتر باشد، دنیای کم خطرتر، روان سالمتر و احساس خوشایندتری را تجربه خواهیم کرد.

از همین رو بیشتر مشکلات جنسی با تلاش مراجعین محترم قابل حل است.

برقراری رابطه جنسی به دلیل اضطراب و احساس آرامش پس از سکس و مجددا احساس اضطراب دوباره که حاکی از سطح اضطراب بالا است. فکر مداوم در مورد سکس و رها نشدن از این تفکر؛ در واقع یک فرد معمولی پس از رابطه جنسی میتواند چند روزی را به تفکر درباره سکس نگذراند و به فعالیت معمولی خود مشغول باشد اما یک فرد معتاد به سکس، تمام ذهنش مدام درگیر سکس و ایجاد یک رابطه جدید است.

این شوخی تلخ که ریشه طلاق در ازدواج است حکایت از آن دارد که پیشگیری از تعارضات زناشویی باید از زمان ازدواج آغاز شود. از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻃﻼق ﺗأﺛﯿﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﺷﺪﯾﺪی در رواﺑﻂ اﻧﺴﺎﻧﯽ دارد، ﯾﺎﻓﺘﻦ روشهایی ﺑﺮای ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻃﻼق نیز اهمیت زیادی دارد. به ﺠﺎی ﻣﺪاﺧﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻣﺸﮑﻼت ﻃﻼق، ﺑﺎﯾﺪ سعی ﺑﺮ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻣﺸﮑﻼت در ازدواج داشته باشیم. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ میتوان ﺑﺮ اﻫﻤﯿﺖ ﻣﺸﺎوره و آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ از ازدواج بر پیشگیری از ﻣﺸﮑﻼت زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎً ﻃﻼق ﭘﯽ ﺑﺮد.

دلایل متعددی برای شکل گیری رفتار خود ارضایی در کودکان وجود دارد ولی خود ارضایی یک مشکل روانپزشکی و روانشناختی در کودکان محسوب نمی شود. زیرا علل اصلی این پدیده باید در کودکان کشف شود و معمولاً چون این پدیده از اضطراب کودکان نشأت می گیرد، بنابراین باید مورد بررسی روانشناسی قرار گیرد.

روانشناس بالینی تهران دکتر

تمام شاخه ها و گرایش های روانشناسی تلاش برای بهبود مراجع دارند و قطعا هر فردی از یک روش درمانی جواب بهتری میگیرد تا روش های دیگر. بنایراین انتخاب رویکرد درمانی پس از انجام ارزیابی اولیه توسط روانشناس انتخاب می شود و این موضوع حتما با مراجع در میان گذاشته می شود تا مراجع اطلاعاتی را از رویکرد درمانی بدست آورد.

دکتر روانشناس بالینی، به نام دکتر روانشناس خوانده میشود و تأکید برخی از افراد به روانشناس بالینی بودن و یا عمومی بودن یک درمانگر از جایی که هر کدام روش درمانی مشخص خود را داشته باشند و اثرگذاری خاص خود بر روی مراجع را داشته باشند، بی دلیل است.

برای یک درمانجو کافی است که بتواند ارتباط مؤثری با درمانگر خود آغاز کند و به مسائلی مانند بالینی بودن و یا عمومی بودن روانشناس خود نپردازد.

دانستن حق هر مراجعی است و هنگامی که مراجع احساس کند از رشته دانشگاهی و دانشگاه و پروتکل درمانی درمانگر خود باید بداند، درمانگر موظف است به درمانجوی خود اطلاعات کافی بدهد. اما در اینجا توصیه به مراجعینی است که درمان خود را با مسائلی اینچنینی به تعویق نیاندازند.

تفکر اینکه یک دکتر روانشناس در آمریکا درس خوانده پس دکتر بهتر و زبده تری است، تصور غلطی در درمان است. فقط و فقط باید به اتفاقی که در اتاق درمان میافتد و میزانی از بهبود در خودمان به دنبال خوب بودن روش یک روانشناس در درمان بگردیم.

شاید برخی از مراجعین بیان کنند ما نمیتوانیم مدام مشغول پیگیری از یک درمانگر باشیم تا به این آگاهی برسیم آیا او شخص مناسبی برای درمان ما است یا خیر. مسئله این است که ما در کل عمرمان به دنبال هر چیز بیهوده ایی ممکن است بارها و بارها رفته باشیم و یا نتیجه ایی از آنچه که تصور میکردیم برایمان سعادتمندی به همراه نیاورد، ندیده باشیم.

روان انسان مهمترین موجودی یک انسان است. زیرا ۹۰ درصد مسائل جسمی هر انسانی به روح و روان او مربوط میشود. بنابراین چگونه میتوانیم وقتی به دنبال هدفی برای بهبود روان خود هستیم کوتاهی کنیم و از رسیدن به رضایت مندی در درمان خسته شویم. درمان روان یک درمان پر هزینه است و نیاز دارد گاهاً از مسائلی مانند سفر، خرید و هزینه های بی جهت کسر کنیم تا روان سالم تر و احوال بهتری را تجربه کنیم.

وقتی به درون خودمان سر میزنیم متوجه میشویم در یک مهمانی، یا هیچ سفر و یا هیچ خریدی احساس آرامش پیدا نمیکنیم، مگر لحظه ایی آنی. زیرا تمام این رفت و آمد ها مسکن هایی هستند که برای آرامش روانمان استفاده میکنیم.

اما اگر به این آگاهی برسیم که میتوانیم با هزینه وقت، انرژی و هزینه مادی به این نتیجه برسیم که آرامش را به دور از هر هیاهویی درون خود پیدا کرده ایم، آن وقت میتوانیم به دنبال دکتر روانشناسی باشیم که به کمک او این آرامش را پیدا کنیم. از دغدغه هایمان حرف بزنیم و راه درمان را جستجو کنیم و در آخر رشد روانی داشته باشیم.

دکترهای روانشناس به صحبت و راهکارهای درمانی برای مراجع میپردازند، اما دکتر روانپزشک صرفا با تجویز دارو و در واقع (دارو درمانی) میتواند مشکلات را در بخش ذهنی و نوروسایکولوژیک مغز درمان کنند.

هر فردی با مراجعه به دکتر روانشناس و سعی و تلاش و مبادرت خود در درمان میتواند به بهبود دست پیدا کند. نکته مهم در درمان در واقع خود مراجع است که مراجع برای درمان و ایجاد بهبود،میتواند با تلاش خود و راهنمایی و مهارت یک روانشناس زبده به آن دست پیدا کند. در واقع هیچ فردی نیست که بخواهد و درمان نشود. حتی مشکلات و اختلالات رفتاری و شخصیتی و روانی میتوانند با گذر زمان در درمان های صحیح به بهبود برسند.

1. تعیین وقت با دکتر روانشناس بالینی؟ برای تعیین وقت با دکتر روانشناس بالینی با مرکز مشاوره مکث تماس حاصل کنید.

2. تفاوت دکتر روانشناس و روانپزشک چیست؟ دکترهای روانشناس به صحبت و راهکارهای درمانی برای مراجع میپردازند، اما دکتر روانپزشک صرفا با تجویز دارو میتواند مشکلات را در بخش ذهنی درمان کنند.

3. آیا روان درمانی ارزش هزینه کردن دارد؟ روان انسان، مهم ترین موجودی یک انسان است. درمان روان یک درمان پر هزینه است و نیاز دارد گاهاً از مسائلی مانند سفر، خرید و هزینه های بی جهت کسر کنیم تا روان سالم تر و احوال بهتری را تجربه کنیم.

4. چرا باید به یک دکتر روانشناس مراجعه نمود؟ روانشناسان با تمرکز زیاد بر فرآیند ارزیابی و تشخیص سعی میکنند روند درمان را تسریع کنند. همین موضوع باعث می شود نیاز به زمان کمتری جهت درمان باشد.

لطفا جهت مشاوره در مورد «دکتر روانشناس بالینی خوب و با تجربه» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22006198 – (021) 22004925 – (021)

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22006198 – 021

تلفن: 22004925 – 021

همراه: 09351671664

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

روانشناس بالینی تهران دکتر
روانشناس بالینی تهران دکتر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *