روانشناس قبل از ازدواج

 
helpkade
روانشناس قبل از ازدواج
روانشناس قبل از ازدواج

یک ضرب المثل چینی درباره ازدواج وجود دارد که می گوید: « برای یافتن همسر خوب می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی.» به نظرم این ضرب المثل به خوبی میزان اهمیت دوران قبل از ازدواج را نشان می دهد. تحقیقات نشان داده است که یکی از ملاک های شادی و رضایت از زندگی، داشتن زندگی مشترک موفق است و شرط لازم برای آن، انتخاب درست است. در این مطلب قصد دارم به 11 نکته ای که باید قبل از ازدواج حتما به آن ها توجه کنید، بپردازم.

اختلالات روانی حاد و جدی اثر زیادی بر کیفیت زندگی مشترک می گذارند و حتی می توانند آن را کاملاً مختل کنند. تصور کنید افرادی را که به اختلال شخصیت پارانویید مبتلا باشند. چنین افرادی بسیار شکاک هستند و به زمین و زمان شک می کنند. زندگی با این بیماران بسیار سخت و طاقت فرساست و مهم تر آنکه درمان چنین اختلالاتی بسیار مشکل و بعضاً غیرممکن است. پس قبل از ازدواج حتماً از سلامت روان طرف مقابل مطمئن شوید. تشخیص سلامت روان به عهده روانشناس است و شما به تنهایی از عهده آن بر نمی آیید. روانشناس با انجام مصاحبه و اجرای تست های تخصصی به وجود چنین مشکلاتی پی می برد.

این باور غلط را دور بریزید که ظاهر اهمیتی ندارد و برای شما عادی خواهد شد. اگر شما از ظاهر نامزدتان راضی نیستید مطمئن باشید این مساله بعداً برای شما مشکلاتی ایجاد می کند. این قاعده کلی را فراموش نکنید: ظاهر طرف مقابل باید برای شما دلنشین باشد یعنی از نظر ظاهری به او نمره قبولی بدهید (نمره 12 تا 20 همگی نمره قبولی هستند با توجه به سلیقه های متفاوت افراد).  نمره قبولی یعنی آنکه لزومی ندارد با فردی ازدواج کنید که ظاهر بسیار زیبایی داشته باشد و همچنین نباید با فردی ازدواج کنید که از ظاهر او بدتان می آید.                

از قدیم گفته اند:«کبوتر با کبوتر باز با باز». در ازدواج رعایت هم سطح بودن خانواده ها از بروز بسیاری از مشکلات آتی جلوگیری می کند. تحقیقات مختلف نشان داده است هر چه بین وضعیت مالی و اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی خانواده های دو طرف هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد احتمال بروز مشکلات جدی در آینده کمتر است. دلیل این مساله هم مشخص است زیرا هر چه خانواده ها فرهنگ مشابه تری داشته باشند آداب و رسوم و رفتارهای آن ها برای یکدیگر پذیرفتنی تر خواهد بود و بر سر مسایل معمولی دچار تنش نمی شوند. فراموش نکنید در ایران، ازدواج پیوند بین دو خانواده است نه فقط پیوند بین دو نفر!

روانشناس قبل از ازدواج

اختلاف زیاد تحصیلی بین زن و مرد (مثلاً زن دیپلمه و مرد دکتر و یا زن فوق لیسانس و مرد سیکل) می تواند منجر به ایجاد مشکلات پس از ازدواج شود. تناسب تحصیلی به این معنی نیست که حتماً تحصیلات زن و مرد مشابه هم باشد مثلاً هر دو لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشند بلکه نباید اختلاف زیادی با هم داشته باشند. این ملاک به خصوص برای افرادی که به تحصیلات تاکید زیادی می کنند، اهمیت بیشتری دارد.

به این دلیل که هم از نظر قانونی و هم از نظر عرفی مرد نان آور خانواده محسوب می شود؛ بهتر است درآمد مرد از زن بیشتر باشد. پایین تر بودن درآمد مرد بر عزت نفس او اثرگذار خواهد بود و می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در آینده شود. همچنین زنی که درآمدش از همسرش بیشتر است نمی تواند شوهر خود را به عنوان تکیه گاه محکمی بپذیرد.

زن و مرد از نظر باورهای مذهبی باید با هم شباهت داشته باشند چون باورهای مذهبی مشترک علایق و سبک زندگی مشترکی را ایجاد می کند. مثلاً خانم مذهبی متمایل به سفر به اماکن مذهبی است اما اگر شوهر او باورهای مذهبی نداشته باشد با چنین سفرهایی مخالفت خواهد کرد که همین اختلاف نظر می تواند منجر به ایجاد مشکلات و کدورت هایی بین آن ها شود و همچنین تفاوت در باورهای مذهبی می تواند باعث ایجاد اختلافاتی در شیوه تربیتی فرزندان شود.

در صورتی تفاوت باورهای مذهبی در زوج ها مشکل جدی ایجاد نمی کند که از نظر شخصیتی هر دو توان تحمل و احترام به باورهای متفاوت با باور خود را داشته باشند (تشخیص این مساله توسط روانشناس و با اجرای تست های شخصیتی امکان پذیر است).

یکی از نکاتی که حتماً باید قبل از ازدواج درباره آن به توافق رسید شهر و کشور محل زندگی است. این شرط جزو مسایل بسیار مهم است که اصلاح پذیر و حل شدنی نیست. شاید زوجی که از نظر مذهبی با هم تفاوت عقیده داشته باشند، بتوانند با هم زندگی کنند اما وقتی یکی از زوجین اصرار به زندگی در خارج از کشور داشته باشد و دیگری تمایل به مهاجرت نداشته باشد هیچ راهی برای مصالحه باقی نمی ماند بجز جدایی یا نارضایتی کامل یکی از طرفین!

تحقیقات مختلف نشان داده است هر چه اختلاف سنی بین زوج ها زیادتر باشد احتمال ایجاد مشکلات در زندگی مشترک آن ها در آینده بیشتر است. اختلاف سنی زیاد باعث می شود نوع نگاه آن ها به زندگی متفاوت باشد از سوی دیگر هر مقطعی از زندگی نیازها و شرایط خاص خودش را دارد. مثلاً علایق یک فرد 40 ساله با یک فرد 25 ساله متفاوت است بر همین اساس بهتر است اختلاف سنی زوج زیاد نباشد. معمولاً اختلاف سنی کمتر از 6 سال مناسب است.

هر دختر یا پسری که قصد ازدواج دارد حتماً باید قبل از ازدواج درباره خط قرمزهای خودش فکر کرده و آن ها را مشخص کرده باشد. منظور از خط قرمز معیارها و مواردی است که به هیچ عنوان قابل گذشت یا کنار آمدن نیستند. مثلاً خط قرمز دختری می تواند این باشد که تحت هیچ شرایطی با فرد سیگاری ازدواج نمی کند. یا خط قرمز مردی می تواند این باشد که همسر آینده اش حتماً باید چادری باشد.

چنین موارد باید به صورت مشخص در دوران آشنایی قبل از ازدواج مطرح شوند تا بعداً سوء تفاهم و مشکلی پیش نیاید.

برخی از اختلافات و مشکلات برای زندگی مشترک خطر جدی ایجاد نمی کنند مثلاً اینکه قد همسر شما 175 یا 185 سانتیمتر باشد، عامل مهم و خطرآفرین برای زندگی مشترک نیست. اما داشتن اختلال روانی جدی جزو مسایل پرخطر می باشد.

قاعده کلی این است که در صورت وجود مسایل پرخطر رابطه باید قطع شود و در صورت وجود مسایل کم خطر بررسی بیشتر انجام شود.

برخی از مسایل خانوادگی هستند که ممکن است در آینده برای شما مشکلاتی را ایجاد کند. مثلاً ابتلای یکی از اعضای خانواده به یک بیماری ژنتیکی یا عقب ماندگی، اعتیاد و یا ارتکاب یکی از اعضای خانواده به جرمی سنگین.

چنین مواردی را نمی توان به طور مطلق خوب یا بد دانست. در چنین شرایطی بهتر است از مشاور خود کمک بگیرید تا با توجه به شرایط طرف مقابل، ویژگی های شخصیتی او و شرایط خانوادگی اش به شما بگوید آیا این مسأله جزو مسایل خطر ساز محسوب می شود یا خیر

نکته پایانی که بهتر است به آن توجه کنید این است که اهمیت ملاک های ذکر شده برای قبل از ازدواج همگی به یک اندازه نیستند. برخی از ملاک های فوق مهمتر و برخی اهمیت کمتری دارند. در صورتی در برخی از ملاک ها دچار شک و تردید هستید؛ مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند.

هیچ موقع تمام این معیارها با هم برآورده نمیشه… آخرش آدم باید کوتاه بیاد

سلام و درود بر شما دقیقا همینطور هست، باید معیارهای ازدواج را اولویت بندی و به 3 دسته تقسیم کرد. اولویت های درجه اول، درجه دوم و درجه سوم. مهم است که اولویت های درجه اول برآورده شوند. اما اولویت های درجه 2 و 3 ضرورتی ندارد.

سلام چطوری باید کسی که میاد خواستگاری برای مشاوره و مراجعه به روانشناس قانع کنیم؟؟؟ تا از سلامت روانش مطمئن بشیم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و درود برخی از افراد در برابر مشاور قبل از ازدواج گارد دارند؛ به خصوص اگر عاشق طرف مقابل باشند این مساله جدی تر میشه چون نگران این هستند که مبادا مشاور بگه نباید با هم ازدواج کنید در صورتی که در مشاوره ازدواج این اتفاق نمی افته. یک راهکار برای فرد مقاوم این هست که بهشون بگید مشاور جای ما تصمیم نمی گیره فقط مسایل و مشکلات را برای ما روشن می کنه و تصمیم گیری نهایی با خود ماست.

سلام کاش در مورد آشنایی مجازی و تصمیم ازدواج توضیح بدید اینکه هر کدام از شهر مختلفی باشن … آیا اگه دو نفر سر همه مسائل توافق داشته باشند و با دید باز و منطقی، نه احساسی پیش برن ممکنه صرفا به خاطر اینکه هرکدوم از یه شهر هستن مشکلی پیش بیاد؟ یا این شرایط یه چه سختی هایی رو به دنبال داره ممنون میشم پاسخ بدید

درود بر شما آشنایی مجازی مشکلی برای ازدواج ایجاد نمی کنه به شرط اینکه پس از آشنایی اولیه ارتباط واقعی و حضوری هم وجود داشته باشه و بخش عمده شناخت ها از طریق ارتباط حضوری شکل بگیره منطقی یا احساسی تصمیم گرفتن بستگی به نوع مشکلات یا اختلافات داره. معمولا بهتره که هر دو عامل را مد نظر قرار بدید اما حتما کفه منطق باید سنگین تر باشه.

سلام کاش در مورد آشنایی مجازی و تصمیم ازدواج توضیح بدید اینکه هر کدام از شهر مختلفی باشن … آیا اگه دو نفر سر همه مسائل توافق داشته باشند و با دید باز و منطقی، نه احساسی پیش برن ممکنه صرفا به خاطر اینکه هرکدوم از یه شهر هستن مشکلی پیش بیاد؟ یا این شرایط چه سختی هایی رو به دنبال داره ممنون میشم پاسخ بدید

اگر بعد از سالها هیج رابطه جنسی برقرار نشده باشد، در کل صفر، باید ادامه داد، جون زمان زیادی گذشته و این مسئله مخفی شده یا اینکه باید اعلام خستگی کرد و از رابطه بیرون آمد؟ آیا میشود به دلیل نداشتن رابطه، با لقاح مصنوعی باردار شد و همچنان مسائل خاموش بمانند و به زندگی به امید یک فرزند ادامه داد یا اینکه تمام کرد؟

بستگی به رضایت طرفین و تاریخچه رابطه داره.نمی شه قاعده کلی براش مشخص کرد. میزان رضایت از سایر حوزه های زندگی، مدت زمان ازدواج و عوامل دیگه باید بررسی بشه

سلام.من 26سالمه آدم درونگرا و بسیار حساسیم خونوادم چندبار خاستن برم خواستگاری،ولی از مسوولیت زندگی مشترک هم از لحاظ مالی هم از لحاظ عاطفی میترسم طرف مقابلم نتونه با من کنار بیاد.درآمدم ماهی دو تا سه تومن هست.اگه کمکم کنین ممنون میشم

درود بر شما دوست عزیز با توجه به شهری که زندگی می کنید می تونه این درآمد متوسط یا کم باشه اما اگه همسر شما هم شاغل باشه دو نفری می تونید از عهده مخارج زندگی بر بیاید. به نظر می رسه ترس های شما یک بخشش ریشه درونی داشته باشه مثل حساسیت و ترس از مسئولیت پذیری که پیشنهاد می کنم برای بررسی این مسایل به روانشناس مراجعه کنید

سلام من 3 ساله با پسر عموم ازدواج کرده ام و قبلش 4 سال نامزد بودیم ک تو این دوران ی بار هم ب دیدنم نیومدن من همون موقع خیلی نگران زندگی و آینده ام بودم الان با وجود یک بچه 5 ماهه هیچ حسی بهم نداره چند بار هم گفتگ طلاقم بده میگه نه چرا اول باهام ازدواج کردی خانواده ام هم ب دلیل پرجمعیت بودن خیلی خوشحالن ک ازدواج کردم لطفا راهنماییم کنید

درود بر شما دوست عزیز حتما به زوج درمانگر مراجعه کنید تا مسالتون بیشتر بررسی بشه، با توجه به اینکه فرزند خردسالی دارید درباره طلاق فکر نکنید.

سلام.حتما حتما خواهشا هنگام خواستگاری هر دو طرف با چشم باز نگاه کنند.بعضی مواقع کارها و نشانه هایی در حرکات و صحبت طرف مقابل وجود دارد که نباید براحتی گذشت و گفت انشالله خوب میشه. از هر دو طرف هم خواهش میکنم دروغ نگید به هم دیگه. صحبت یک عمر زندگیه. خودم با وجود ۵ جلسه صحبت معتقدم باید بیشتر تحقیق می کردم.البته شاید هم بدلیل کوچکی سن و یا سادگی من بوده.خلاصه اینکه بعد از ازدواج باید چشم بر روی عیوب هم ببندید.

سلام من دختر دایی مو دوست دارم و اونم منو دوست داره این عشق مون متاسفانه مخفیانه هست و ما قصد ازدواج داریم و چون خانواده دختر داییم خبر ندارن رابطه مون رو می خوایم پیش مشاور بریم تا مشاور راهنمایی کنه که چطور رابطه مون به خانواده هامون بگیم به نظر شما به مشاور برویم ؟؟؟

درود بر شما دوست عزیز، بله مشاوره می تونه در این زمینه بهتون کمک کنه و مهمتر اینکه از نظر تطابق شخصیتی و سایر موارد برای ازدواج با هم هماهنگ هستید.

سلام به نظر من تمام مواردی که فرمودید درسته و باید باشه ، اما بعضی ها مهمتره و با بودن اون مواردمثل هم کفو بودن یا به دل نشستن طرفین، میشه از یک سری فاکتور های کوچک دیگه گذشت….

سلام یه راهنمایی میخواستم ازتون من در محیط دانشگاه با آقای پسری آشنا شدم که از همه لحاظ ok میباشد سطح تحصیلات و غیره مسئله مهم این هست که بنده علاقه زیادی دارم که به سرکار برم و مستقل بشم ولی ایشون با وجود اینکه هنوز مسئله ازدواجمان رسمی نشده در هر دو خانواده مخالف سرکار رفتن بنده هستن و نمیدونم با چه لحنی ایشون رو رو راضی کنم در باب سرکار رفتن

درود بر شما دوست عزیز درباره دلایلش باهاش صحبت کنید و نگرانی هاش

دختری 19ساله هستم وکنکور 99 شرکت میکنم دو تا خواستگار برام اومده و هر دوتاشون 33سالشونه من موندم یعنی نمیدونم در شرایط فعلی به ازدواج فکر کنم یانه هر دوتاشون خوبن فقط از جهت مالی باهم فرق دارن یکیش مهندس برقه و ماهی 4تومن حقوقشه و اون یکی برادر شهیدهستش وتازگیا تو رشته مهندسی مکانیک امتحان داده وقراره درشرکتهای نفت شمال غرب استخدام بشه و درامدش معلوم نیست ازطرفی اولی به دلم نشسته ولی دومی نه منم مشکل درس رودارم نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی ام کنین

اختلاف سنی 14 سال و ازدواج در سن کمتر از 22 سال برای خانم ها از ریسک های طلاق در ایران هست. بهتره برای ازدواج عجله نکنید مگر در شهر و خانواده شما این نوع ازدواج ها مرسوم باشه

روانشناس قبل از ازدواج

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان تحلیلی و هیپنوتراپی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی تحلیلی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد. وی تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است. بیش از 10 سال است که به تربیت روان درمانگر (درمان های تحلیلی) و هیپنوتیزم درمانگر مشغول است و تا کنون بیش از ۷۰۰روان درمانگر و هیپنوتراپیست تحت نظارت (سوپرویژن) وی آموزش دیده اند. رویکرد درمانی و پژوهشی مورد علاقه وی هیپنوتیزم درمانی تحلیلی (HA) و رویکردهای تحلیلی (MBT , ISTDP, TFP) است.

برای مشاهده رزومه کامل ایشان اینجا را کلیک کنید

آدرس مطب: تهران ، شریعتی ، بالاتر از ظفر، جنب مجمتع نگین ظفر ، ساختمان حامد

تلفن : 10 50 910 0910 ، 22859193 سایت دکتر بهشتیان beheshtiyan.ir

کلینیک هیپنووتیزم hypnotizmclinic.ir

کلینیک ازدواج  ezdevajclinic.ir

کلینیک کودک koodak-clinic.ir

مسائل مهمی در زمینه روانشناسی قبل از ازدواج وجود دارد که زوجین باید به آن ها توجه نمایند و می تواند تاثیر مستقیم و به سزایی در نتیجه ی ازدواج داشته باشد، که در زیر مهم ترین آنها بیان شده است:

اگر مسائلی که در بالا گفته شد، در بین زوجین در تعادل باشد می توان ازدواج موفقی را برای آنها در نظر گرفت.

اما هدفی که افراد طبق آن تصمیم به ازدواج می گیرند ن، بسیار مهم است و این اهداف می تواند در زوج های مختلف بسیار متفاوت باشد:

می توان برای مشاوره جهت حل مشکلات روانشناسی ، به کارشناس حرفه ای روانشناسی مراجعه کنیم. برای تعیین وقت قبلی و مشاوره با بهترین کلینیک روانشناسی و نوروفیدبک درمانی آرام با شماره های زیر تماس بگیرید.

روانشناس قبل از ازدواج

همانطور که گفته شد، افراد ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به ازدواج بگیرند اما داشتن هدافی مشترک و یا اهدافی تکمیل کننده هدف دیگری، می تواند در یک ازدواج موفق موثر باشد.

اما برای بررسی همه ی این فاکتورها  مسائل، زوجین می توانند با یک روانشناس خوب خانواده جهت دریافت مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند.

مقالات پربازدید:

نشانه های اختلال شخصیت

افزایش تمرکز با نوروفیدبک

اطلاعات تماس



سوالات مشاوره ازدواج

 

این پرسشنامه به زوجین کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف ارتباط خود را ارزیابی کنند. این پرسش ها به شکل تمرینی برای خود – ارزشیابی است که زوجین در مرحله ی آمادگی برای ازدواج می توانند آن را تکمیل کنند حتی زوجینی که ازدواج کرده اند نیز می توانند به آن پاسخ دهند.

 

روانشناس قبل از ازدواج

زمینه های ازدواج موفق

بررسی‌های علمی نشان داده است که زمینه‌های زیر برای یک رابطه‌ی ازدواج موفقیت‌آمیز مهم و ضروری است:

 

1-  نحوه برقراری ارتباط

رابطه کارآمد و مناسب یکی از بهترین عوامل ازدواج موفق است. اگر زوج ها بتوانند به گونه‌ای صادقانه احساسات خود را بیان کنند شانس‌شان برای یک ازدواج شاد و موفق افزایش می‌یابد. سؤالاتی که زوجین در این زمینه می توانند پاسخ دهند شامل موارد زیراست:

 

آیا شما وقت و زمان کافی برای برقراری ارتباط داشته اید؟

آیا شما دو نفر تا کنون از نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر راضی بوده‌اید؟

آیا وقتی درباره چیزی که در ذهنتان می‌گذرد با شریک زندگیتان صحبت می‌کنید مطلب را می‌فهمد؟

آیا شما برای اینکه از او بپرسید چه خواسته‌هایی دارد، احساس راحتی می‌کنید؟

آیا شما دو نفر از سطح هوشی یکسانی برخوردار هستید؟

آیا شما علایق مشترک دارید؟

آیا نظام ارزشی و اعتقادی شما مشترک است؟

اگر شما ناامید یا افسرده باشید آیا شریک زندگی شما حمایت و دلگرمی برای شما ایجاد می‌کند؟

آیا از شیوه انتخاب و تصمیم‌گیری‌تان راضی هستید؟

آیا با یکدیگر به تفریح و بازی می‌پردازید؟

آیا به یکدیگر افتخار می کنید؟

آیا شما روحیه ی مبارزه طلبی دارید یا اهل گذشت هستید؟

 

مشاوره ازدواج

 

2- چگونه اختلافات را مدیریت خواهید کرد؟

مسائل زناشویی عموما وقتی پیچیده می شود که زوجین با به کارگیری روش های غلط و مخرب سعی در حل آنها داشته باشند مثلا فریاد بزنید، تهدید کنید، قهر کنید و …..

 

توانایی گفتگو و حل کشمکش ها از طریق مذاکره ی سازنده مشخصه احترام متقابل است هنری است که باید کسب شود.

 

– آیا شما عموما از نتیجه ی عدم توافق هایی که با یکدیگر دارید ناراضی هستید؟

– آیا شریک زندگی شما وقتی از دست شما عصبانی است آن را نشان می دهد؟

– وقتی شما از او عصبانی هستید به او می گویید؟

– آیا هردو شما دونفر می توانید عصبانیت خود را کنترل کنید؟

– آیا اشتباهات گذشته ی یکدیگر را دوباره مطرح می کنید؟

– آیا در حضور دیگران از یکدیگر انتقاد می کنید؟

– آیا در صورت وجود مسائلی که ازدواجتان را تهدید می کند به خدمات مشاوره ای روی خواهید آورد؟

 

3- چقدر پول اهمیت دارد؟

روانشناس قبل از ازدواج

آیا از لحاظ اقتصادی با نامزد خود در یک طبقه قرار دارید؟

درآمد ماهیانه شما و همسرتان چقدر است؟

نظر آقا درباره استفاده از درامد همسر در زندگی مشترک چیست؟ آیا روی درامد شما برای گذران زندگی حساب کرده است؟

به نظر شما حساب بانکی مشترک ایده مناسبی است یا نه استقلال در مسائل اقتصادی را بیشتر می‌پسندید؟

آیا نامزد شما درباره مسائل مالی با شما صادق است و یا احساس دیگری در این باره دارید؟

اولویت شما در فهرست هزینه‌کرد خانواده آینده چیست؟ پس‌انداز و سرمایه گذاری یا تفریح؟

اگر همسر شما خیلی پرخرج باشد و یا اینکه در برهه‌ای نتواند مخارج شما را تامین کند چقدر از زندگی با او دلسرد می‌شوید؟

 

4- چقدر روی روابط جنسی خود حساس هستید؟

برخی افراد خیلی روشن‌فکر هستند و به روابط آزاد معتقدند آیا طرف شما چنین اعتقادی دارد. نظر خود شما در این باره چیست؟

بروز احساسات و عواطف جنسی در افراد مختلف متفاوت است شاید قبل از شروع زندگی بهتر باشد در این باره اطلاعات بیشتری کسب کرد چرا که در برخی موارد عدم بیان احساسات برای برخی انسان‌ها بسیار گران تمام می‌شود.

نحوه صحبت درباره مسائل جنسی نیز در انسان‌های مختلف متفاوت است.

آیا فکر می‌کنید طرف مقابل شما به زندگی وفادار می‌ماند. خودتان را در این حوزه چگونه ارزیابی می‌کنید.

درجه اهمیت رابطه جنسی در زندگی از دیدگاه شما چقدر است. آیا با رویکرد نامزدتان در این خصوص آشنا شده‌اید.

 

5- تعداد و زمان بچه دار شدن

تعداد و زمان بچه دار شدن مسئله ای مهم درازدواج است زوجین لازم است درباره احساساتشان و عقایدشان در این باره صحبت کنند و درباره مسئولیت ها و برنامه های پس از بچه دار شدن به گفتگو بپردازند.

 

– آیا درباره تعداد فرزندان در آینده با یکدیگر صحبت کرده اید؟

– آیا درباره ی زمان بچه دار شدن به توافق رسیده اید؟

– چگونه فرزندان خود را تربیت خواهید کرد؟

– چه نظام ارزشی و اعتقادی را در تربیت بچه به کار خواهید برد؟

– برای ایجاد انضباط چه خواهید کرد؟ تنبیه و تشویق ها را برنامه ریزی کرده اید؟

– آیا درباره مباحث فرزند دار شدن دیدگاه های مشابهی دارید – مثلا سقط جنین، فرزند خواندگی، و….

 

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

 

6- صحبت درباره مسائل فرهنگی و مذهبی

دیدگاه‌های فردی و مشترک مذهبی می‌تواند تأثیر اساسی در ازدواج داشته باشد. مطالعات نشان داده است که انجام مناسک مشترک در میزان رضایت‌مندی بیشتر از زندگی زناشویی و کاهش احتمال طلاق نقش مهمی دارد.

 

آیا شما به یکدیگر در نزدیک شدن به خدا کمک می‌کنید؟ چگونه؟

آیا مناسک مذهبی را انجام می‌دهید؟

دیدگاه شما نسبت به ازدواج و طلاق چگونه است؟

آیا می توانید سه هدف از ازدواج کردن را نام ببرید؟

آیا درباره تربیت مذهبی کودکانتان با یکدیگر توافق دارید؟

آیا در نگرش شریک زندگی‌تان نسبت به باورها و مناسک مذهبی راضی هستید؟

 

7- حد و حدود رابطه با خانواده و دوستان

رابطه شما با خانواده و دوستان پس از ازدواج تا چه حدی تغییر می کند؟ باید دانست که در حالیکه زن و شوهر باید بهترین دوستان هم باشند در عین حال هر کدام به داشتن دوستان خوب و اعضای خانواده شان برای حمایت شدن در سراسر زندگی مشترک نیاز دارند.

 

– آیا خانواده های یکدیگر را تأیید می کنید؟ آیا آنها رابطه ی شما را تحکیم می کنند؟

– آیا می توانید خانواده های یکدیگر را بپذیرید و آنها را درک کنید؟

– چگونه باخانواده های یکدیگر رابطه برقرار خواهید کرد؟

– آیا از میزان ارتباط خانواده ی همسرتان در رابطه مشترکتان راضی هستید؟

– آیا دوستان مشترک دارید؟

– نحوه ی ارتباط با دوستانتان چگونه است؟ چقدر؟

– آیا شما روابط حل نشده و پیچیده ای در گذشته داشته اید؟

 

8- مسائل عاطفی

ضمن اینکه بر عواطف مثبت در طی دوران نامزدی تأکید می‌شود، در عین حال مسائل عاطفی می‌تواند حساس و مشکل‌ساز باشد! باید این فرصت را به یکدیگر بدهید تا به کمک هم از پیچیدگی عواطف زنانه و مردانه عبور کنید.

 

خلق و خوی شما چگونه است و فکر می‌کنید این خلق وخو چگونه روی ازدواجتان تأثیر خواهد گذاشت؟

آیا شما حالت‌های عاطفی و مسائلی دارید که لازم است همسرتان آنها را بداند؟ (همچون عصبیت، ترس‌ها، وسواس، و …)

در روابط با دیگران چقدر منعطف هستید؟

روابط شما با والدینتان چطور است؟

روابط شما با دوستان و سایر مردم چگونه است.

در محیطهای عمومی با دیگران چگونه کنار می‌آید؟ (مثلاً در خوابگاه دانشگاه)

 

برای داشتن یک ازدواج موفق، هر چه شناخت بیشتر باشد می توان انتظار ازدواج پایدارتری داشت در این مقاله برخی از زمینه های ضروری شناخت بیان شد که لازم است زوجین پس از پاسخ دادن به آنها، با مراجعه به یک مشاور خبره در زمینه ی ازدواج به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال ۲۰۱۹*

رونمایی از خودروی برقی کادیلاک*

طرز تهیه پیتزا با نان ترتیلا*

برترین هارد اکسترنال‌های موجود در بازار

مشاوره تلفنی طلاق

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

متفاوت از رقیبان شغلیتان جلوه کنید

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

شیک ترین مدل لباس زنانه*

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542626581423{margin-bottom: 0px !important;}”]مشاوره ازدواج  به زوجین کمک می کند تا به شناخت بهتری به همسر خود دست یابند و عاقلانه تر برای زندگی مشترک آینده ی خود تصمیم گیری نمایند. روانشناسان متعددی در نقاط مختلف کشور وجود دارند و ما می توانیم به آنها مراجعه کرده و مشکلات خود را با آنان در میان بگذاریم. اشاره به این نکته ضروری است که هر مشکلی یک راه حلی دارد اما اینکه آن راه حل چگونه و به چه شکل باشد مهم است به همین دلیل هر مشاور با مشاور دیگر متفاوت است و کیفیت خاص خود را دارد. مشاور ازدواج ویژگی هایی دارد که او را از بقیه متمایز می کند. صیر و شکیبایی، تجربه و تحقیق، نوع یرخورد و شیوه بیان و راز داری و امانت داری از مهمترین ویژگی های یک مشاور ازدواج خوب هستند.[/vc_column_text][mk_padding_divider size=”20″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text css=”.vc_custom_1542626660272{margin-bottom: 0px !important;}”]بی شک برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی ۸تا ۱۱ ماه زیر نظر دکتر روانشناس باید صورت بگیرد.گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مشاوره ازدواج را نادیده می انگارند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمیات زندگی هر آدمی محسوب میشود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید

علل ازدواج از آن دسته مباحثی است که در جوامع مختلف با توجه به فرهنگ هر قوم رسوم خاص خود را دارد .و افراد هر جامعه با توجه به هنجارهای تعریف شده ی خود بزرگ شده و بر اساس همان بایدها و نبایدها زندگی مشترک خود را شروع می کنند[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text css=”.vc_custom_1542626856113{margin-bottom: 0px !important;}”]

چنانچه نیاز به مشاوره تلفنی و یا حضوری در خصوص مشاوره قبل از ازدواج دارید می توانید با موسسه امیدان حضور تماس گرفته و برای وقت حضوری مشاوره اقدام فرمایید.

[/vc_column_text][mk_button dimension=”double-outline” size=”large” align=”center” outline_skin=”custom” outline_active_color=”#ab47bc” outline_active_text_color=”#f9f9f9″ outline_hover_bg_color=”#a627bc”]تماس بگیرید : ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۵[/mk_button][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][mk_image src=”https://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/marriage-counselor-1.jpg” image_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text css=”.vc_custom_1542627522180{margin-bottom: 0px !important;}”]توجه داشته باشید ،قطعا ظاهر فرد تاثیر بسیار زیادی در انتخاب شما خواهد داشت ولی شما در این مرحله به درصد بسیار کمی از شناخت رسیده اید برای شروع یک زندگی کافی نیست و نیاز دارید تا مقوله ی ازدواج را از نگاه مردان به زنان و نگاه زنان به مردان به صورت تخصصی ارزیابی کنید تا با دنیای هم بیشتر آشنا شوید.

حال در ادامه ی مطالب گوشه ای از نظرهای تخصصی دکتر روانشناس برای مشاوره ازدواج را هم مرور خواهیم کرد.

روانشناس قبل از ازدواج

اجازه دهید از فواید و مزایای ازدواج شروع کنیم و بعد به صورت جدا جدا مشاوره ازدواج و خانواده را برایتان توضیح داده و تکنیک هایی را برای شما بازگو خواهیم کرد تا مشاوره در مراحل زندگی را از این پس، خود در زندگی مشترک داشته باشید .فراموش نکنید قبل از ازدواج حتما مشاوره بگیرید اما از دکتر روانشناس متخصص در زمینه ازدواج نه افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند .

اصولا مشاوره قبل از ازدواج باید خواسته ای از سمت دو طرف باشد و حضور یکی از زوجین به تنهایی بی تاثیر است حتی اگر شما پیش بهترین دکتر روانشناس برای مشاوره ازدواج مراجعه کنید اگر خودتان تلاشی برای تغییر نکنید دکتر روانشناس قطعا نمی تواند برای شما معجزه کند.

باید همکاری و خواست قلبی دو طرف باشد تا قدم به قدم شما را برای ازدواج بدون شکست آماده کند نکته ی قابل توجه مقاومت طرفین برای مراجعه نکردن به مشاور ،خودش می تواند نشان از مشکل باشد[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542627661853{margin-bottom: 0px !important;}”]

ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه داشته است.[/vc_column_text][mk_image src=”https://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/marriage-counselor-2.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542627712127{margin-bottom: 0px !important;}”]

به لحاظ روانی ازدواج های سالم و نرمال شما را به سطحی از رضایت جنسی ،مالی و آرامش و آسلیش اجتماعی می رساند و از بیماری های روانی خصوصا خودکشی و افسردگی دور می کند و حتی انگیزه بیشتری را برای تلاش و پیشرفت همدیگر می توانند ایجاد کنید[/vc_column_text][mk_image src=”https://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/marriage-counselor-3.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542627798556{margin-bottom: 0px !important;}”]

می توان به صورت کلی ملاک هایی را نام برد:

(اگر قرار است صمیمیتی بین زوجین شکل بگیرد این صمیمیت فرزند صداقت است)

موضوع بسیار مهمی که هنوز در خانواده های ایرانی موج میزند مقوله ی فرهنگی و مذهبی است با اینکه دختر و پسرها بعضا به صورت جدا زندگی می کنند ولی هنوز وابستگی عاطفی را بین آنها می بینیم در شروع یک زندگی مشترک شناخت خانواده ها و آگاهی از عقاید دو طرف ازموضوعات مهم است زیرا اگر از نظر فرهنگی در سطح هم نباشند تازه شروع کشمکش و اختلاف هایی بین دختر و پسر است بنابراین رضایت خانواده و حمایت خانواده از زوجین بسیار ارزشمند است

شما اجازه ندارید فردی را به خاطر گذشته اش سرزنش و یا محکوم کنید به این خاطر که بسیاری از مسائل از کنترل من و شما خارج است و بی شک هیچ کس از داشتن پدری معتاد و یا مادری الکلی خوشحال نیست اما شما حق انتخاب دارید و می توانید بر اساس پرس وجو آنچه را مورد پذیرش خانواده ی خودتان است را بسنجد و بپذیرید .زندگی خود را با دروغ شروع نکنید پذیرش صادقانه ی اول ارتباط شما را مسیر هدایت می کند پس بگذارید فرد مقابل شما با واقعیات زندگی شما روبه رو شود و بعد تصمیم بگیرد می تواند ادامه دهد یا خیر[/vc_column_text][mk_image src=”https://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/marriage-counselor-4.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542627854053{margin-bottom: 0px !important;}”]

تناسب میان سطح تحصیلات زوجین بسیار مهم است ، به طور مثال پسری که دانشگاه نرفته است و با دختری که از جایگاه اجتماعی خوبی و تحصیلات عالیه برخوردار است بی شک در گذر زمان به مشکلات زیادی برخواهند خورد پس تناسب در این مبحث به درک دو طرفین کمک خواهد کرد تا دنیای همدیگر را بیشتر درک کنند

مقوله ی شغل ، میزان درآمد ،موضوع مهمی برای پسر محسوب می شود .البته در دنیای امروزه با برابری های زن و مرد خانم ها هم پابه پای مردان در جامعه فعالیت کرده و از سطح و جایگاه اجتماعی عالی برخوردارند ولی می توان گفت هنوز هم از لحاظ مالی از وظایف مرد محسوب می شود که خانواده را اداره کند ولی در زندگی که مرد و زن هر دو مشغول به کار هستند می توان گفت می توانند به یک توافق برسند و با رضایت دو طرف به ارتقاء مالی زندگی بپردازند

اختلاف سنی می تواند در تفاهم و تعاملات زوجین بسیار تاثیر گذار باشد به صورت نرم روانشناسان ۵ سال فاصله ی سنی را مطلوب می دانند یعنی پسر ۵ سال از دختر بزرگتر باشد اما فاصله ی سنی زیاد می تواند در میزان درک دو طرف آسیب هایی را ایجاد کند

حال ممکن است این سوال پیش آید که شما به راحتی می توانید ملاک های نام برده را خود بررسی کرده و به نتیجه برسید پس مشاور قبل از ازدواج و دکتر روانشناس متخصص در زمینه ازدواج برای چیست؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بک وقت مشاوره میخوام

با سلام لطفاً با شماره تلفن های موسسه تماس بگیرید :
02126711305
02126711303

سلام وقت بخیر سوالی از محضر جنابعالی داشتم
خواستگاری دارم که پدرم تاییدش کرده و مشکلی نداره.اما پدرم به یه بنده خدایی که با استفاده از حروف ابجد پیشگویی میکنه مراجعه کردن و اون آقا گفتن ستاره ها به هم نمیخورن.از اونجا که پدرم به حرف این آقا ایمان دارن.جواب رد به خواستگارم دادن.اما خواستگارم سه چهار دفعس بعد از جواب رد.دوباره اومده..لطفا راهنماببم کنبد از چه راهی پدرم رو راضی کنم و قانع که آینده و اتفاقاتش دست خداست نه بنده خدا و پیشگو.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Comment

Name *

Email *

Website

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به پارک کوروش – خیابان آذرشهر – کوچه شبنم – خیابان قهرمان – کوچه بروجردی – پلاک 16 – واحد 2

تلفن : 02126711303

02126711305

02126711307

پشتیبانی فنی : 09129582007

موسسه امیدان حضور جوان نهادی است مستقل که در زمینه ی انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی با هدف توسعه و تعالی ایران عزیزمان در سال 1395 به ثبت رسمی رسیده است. عموم فعالیت های امیدان حضور جوان در حوزه های علمی فرهنگی تحقیقاتی و نیکوکاری جامعه می باشد. ما به جوانان این مرز و بوم ارزش بسیار قائلیم و اعتقاد داریم با نیروی جوان و دانش روز در کنار بهره مندی از تجربه ی بزرگان، می توانیم ایران را بسازیم.

یافتن بهترین روانشناس یا مشاور ازدواج دغدغه ی خاطر بسیاری از همشهریان عزیزی است که می خواهند اولین گام زندگی مشترک خود را که بسیاری آن را تولدی دوباره می نامند محکم بردارند. زیرا قطعا می توان گفت که مراجعه ی زوجین قبل از ازدواج به یک کلینیک و مشاوره با افرادی مجرب نقش بی بدیلی را در موفقیت زندگی زناشویی آنها در آینده ایفا خواهد کرد. بنای صحیح پایه های زندگی مخصوصا در ماه های ابتدایی تشکیل آن و استحکام روابط زناشویی تنها با آگاهی نسبت به وظایف طرفین و رعایت نکات علمی امکان پذیر است.

برای آشنایی بیشتر با روانشناس ازدواج حضوری لازم است کمی در مورد آثار و فواید این نوع مشاوره به بررسی آن می پردازیم . بدین منظور سوال زیر را مطرح کرده و به بررسی پاسخ آن می پردازیم .

عقل سلیم حکم می کند در هر زمینه ای با متخصص آن مشورت کرد و از توصیه هایش بهره کافی و وافی برد . ازدواج یک مسئله بسیار مهم در زندگی هر شخص تلقی می شود ، از این رو مشاوره و راهنمایی گرفتن از روانشناس ازدواج با هر دلیل و منطقی قبول واقع می شود .

بنابراین می توان مشاوره ازدواج حضوری رو به صورت زیر تعریف کرد :

روانشناس قبل از ازدواج

به مشورت کردن و راهنمایی گرفتن از یک فرد باتجربه و کاربلد و آگاه به مسائل ازدواج که مشاور ازدواج نامیده می شود ، مشاوره ازدواج می گویند .

حال که با تعریف مشاوره ازدواج حضوری آشنا شدیم به بررسی آثار و فواید این نوع مشاوره می پردازیم که توجه شما را بدان جلب می کنم .

هر ازدواج موفقی یک سری مقدماتی لازم دارد که یکی از آن ها می تواند بهره گیری از تجربه و دانش یک مشاور خوب ازدواج باشد . دانش و تجربه یک مشاور کاربلد ازدواج می تواند باعث شکل گیری یک ازدواج موفق شود .

برای درک بهتر این فایده به مطلب زیر توجه کنید .

یک مشاور کاربلد و متخصص به بررسی ویژگی های رفتاری هریک از زوجین می پردازد و با توجه به دانش و آگاهی و تجربه خود توصیه های لازم را به هر یک از زوجین می دهد و آینده ای که ممکن است برای آنها رقم بخورد را با توجه به صفات و رفتار و ویژگی آن ها به تصویر می کشد .از این رو هر یک از زوجین با دید بازتر و آگاهانه تر برای زندگی مشترک خود در آینده تصمیم گیری می کنند .

اگر ازدواج شما با مشکل روبروست ، مشاوره زناشویی می تواند بسیار مؤثر باشد . با پیدا کردن یک مشاور که در زمینه ازدواج یا زوج درمانی تخصص دارد ، شروع کنید . یکی از مسائل مهم در انتخاب مشاور ازدواج ، این است که هر دو همسر ، با مشاور ازدواج یا درمانگر احساس راحتی کنند .

هرگاه در ازدواج خود ، به گره ای خوردید ، از خودتان چند سوال بپرسید . پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا نیاز به مشاور ازدواج را در رابطه تان پیدا کنید :

اگر حداقل به یکی از این سؤالات پاسخ “بله” داده اید ، از نظر آماری ریسک طلاق بالاتری دارید و در این مرحله باید از یک مشاور ازدواج ، کمک بگیرید . هر چند بهتر است شما پیش از ازدواج و در تمام مراحل بعد از ازدواج خود نیز ، از مهارت های یک مشاور برای بهبود رابطه و مدیریت زندگی مشترک خود ، کمک بگیرید . زیرا کمک های شخصی متخصص ، کمک می کند که ازدواج شما هیچگاه به سوالات بالا ختم نشود و همواره رو به پیشرفت باشد .

همسرانی که انتظارات واقع بینانه از یکدیگر و ازدواج  دارند ، به خوبی ارتباط برقرار می کنند . از مهارت های حل اختلاف استفاده می کنند و با یکدیگر سازگار می شوند .  آن ها تلاش می کنند که مهارت های حل اختلاف و مهارت های ارتباطی را به کمک یک مشاور ازدواج مناسب ، بیاموزند .

محققان ازدواج و روابط می گویند که هدف از زوج درمانی باید تغییر الگوهای تعامل ، ارتباط عاطفی و ارتباط بین شرکا باشد . اگر فکر می کنید ازدواج شما دچار مشکل شده است ، منتظر نمانید و در اسرع وقت کمک بخواهید . برای بودجه و زمان برنامه ریزی کنید . هر چه بیشتر منتظر بمانید ، بازگرداندن روابط تان سخت تر خواهد بود .

این جلسات که غالباً مشاوره قبل از ازدواج یا در حین ازدواج و پیش از بروز مشکلات ، تشکیل می شوند ، به زوجین کمک می کند تا چگونگی رابطه موثر در کنار هم را یاد بگیرند . برخی موارد  که افراد درکنار مشاور ازدواج ، می آموزند :

فناوری ، عامل بزرگی در مشکلات روابط مدرن است . صحبت با اشخاص در دنیای مجازی ، ارسال پیامک به صورت وسواسی ، اعتیاد به رسانه های اجتماعی و عدم وجود کیفیت زمانی مناسب در کنار هم ، معضلات جدی ازدواج های امروز است .

یکی دیگر از دلایل عمده ای که زوجین  به دنبال مشاور ازدواج هستند ، رسیدگی به یک مشکل خاص در روابط شان است . یک نمونه از آن ، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل است .

مشکلات خاص ، می تواند باعث آشفتگی روابط ، مشاجره های سنگین و زخم های عاطفی در کودکان شود ، ازدواج را خراب کند و امور مالی را از بین ببرد . اعتیاد می تواند شریکی را که روزگاری دوستش داشتید به یک غریبه کامل تبدیل کند .

در یک مطالعه 886 زوج مطلقه مورد بررسی قرار گرفتند تا شایع ترین دلایل طلاق آن ها را بدانند . نتایج نشان داد که 53٪ از شرکت کنندگان ، ارتباطات ضعیف را عامل اصلی طلاق خود عنوان کردند !

ارتباط ، برای روابط شاد و پایدار ضروری است . بدون آن ، هرگز با افکار و احساسات شریک زندگی خود آشنا نمی شوید و حل اختلافات غیرممکن خواهد بود ! هرچه شریک های زندگی از یکدیگر دور شوند ، ارتباطات آن ها ضعیف تر می شود . در واقع آن ها در یک خانه با هم زندگی می کنند ، اما تبدیل به همخانه می شوند و احساسات و ارتباط موثر حذف می شود .  این می تواند ناشی از خیانت ، استرس ، عدم صمیمیت جسمی و … باشد .

دیدن یک مشاور ازدواج می تواند برای برقراری ارتباط و تقویت ضعف های ارتباط شما ، بسیار مفید باشد.

خیانت یکی از دلایل متداولی است که افراد به دنبال مشاوره برای زوجین هستند . این خیانت است که عمیق می شود  و درد های آن ، ممکن است تا سال ها طول بکشید . مراجعه به یک مشاور ازدواج می تواند به زوجین کمک کند یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را در مورد یکدیگر تعریف و کنترل کنند . یک مشاور همچنین می تواند به زوجین کمک کند ، یاد بگیرند که چگونه دوباره به یکدیگر اعتماد کنند و طرحی برای بهبودی ایجاد کند . همچنین داشتن یک شخص ثالث بی طرفانه برای گوش دادن به وضعیت شما می تواند بسیار مفید باشد .

بسیاری از افراد ، تصور می کنند که اگر شخصی خیانت کرد ، می تواند بارها آن کار را تکرار کند و یا خیانت ، آخرین مرحله ایست که راه بازگشتی از آن وجود ندارد . برخی نیز ، با ترس مداوم از خیانت ، مدام در حال شک کردن به شریک زندگی خود هستند . یک مشاور ازدواج متخصص ، با بررسی شرایط رابطه و ازدواج شما و شخصیت هر دو طرف ، می تواند بهترین تصمیم یا راه حل را در برابر خیانت به زوجین ارائه کند و یا برای ترس از مورد خیانت قرار گرفتن به شخص شکاک ، کمک کند .

رابطه جنسی بخش عظیمی از یک ازدواج سالم است . این موضوع هم می تواند زوجین را به هم نزدیک کند ، اعتماد به نفس را تقویت کند و استرس را تسکین دهد ، یا مشکل در آن ، می تواند اضطراب ایجاد کند و اتاق خواب را به یک میدان نبرد تبدیل کند .

هنگامی که ازدواج ، فاقد رابطه جنسی با کیفیت مناسب است ، دنیایی از مشکلات را به وجود می آورد . از جمله :

مراجعه به یک مشاور ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک کنند که چرا از یکدیگر فاصله می گیرند و مجدداً در سطح جنسی ایده آل قرار بگیرند .

نباید فراموش کرد که ازدواج ، زندگی دو شخص با شخصیت ها و تربیت های متفاوتی است که سال ها پیش از ازدواج ، در محیط و خانواده متفاوتی بزرگ شده اند . وجود تفاوت ها و مشکلات در همه ازدواج ها ، طبیعی است و تا حدی نشان دهنده ی سالم بودن آن است . اما ازدواج یک تلاش دو طرفه و مداوم می خواهد . بهتر است پیش از اقدام به ازدواج و در تمام مراحل زندگی مشترک خود ، از کمک های یک مشاور ازدواج بهره مند شوید تا زندگی زناشویی شما در مسیر درستی حرکت کند .

مشاور ازدواج یکی از مهم ترین اقداماتی است که خانم و آقا بایستی حتما پیش از ازدواج از آن استفاده کنند. متاسفانه بسیاری این موضوع را جدی نگرفته و صرفا با تکیه بر احساسات اولیه ای که نسبت به ازدواج دارند ، ازدواج خود را ازدواجی موفق می دانند.  مشاوره ازدواج در کلینیک روان آرام به طور معمول مراحل زیر را می گذراند.

1- در جلسه اول یا هفته اول هم خانم و هم آقا به مشاوره ازدواج مراجعه کرده و با مشاور صحبت هایی درباره روابط طرفین داده می شود.

2- در جلسه دوم یکی از طرفین و در جلسه سوم نیز یکی دیگر از افراد به مشاوره مراجعه می کنند و جنبه های شخصیتی هر کدام مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است در این جلسات تکالیفی برای بررسی علایق، تفکرات و نظرات افراد به آنان داده شود.

3- در جلسه چهارم تست های شخصیتی همچون MBTI,YSQT و … و تست های بالینی MCMI,MMPI,SCL90 و … انجام می شود.

4- در جلسه بعدی تفسیرهای مورد نظر و گزارش های کلی در رابطه با تست های انجام شده و خصوصیات شخصیتی افراد بررسی شده و در این مورد با طرفین گفتگو می شود.

در مشاور ازدواج ممکن است طرفین دارای سازگاری باشند و نگاه یکسانی به مقوله ازدواج داشته باشند که در این صورت مشکل زیادی نخواهند داشت. در برخی مواقع لازم است تا طرفین آموزش هایی را برای سازگاری بیشتر با یکدیگر و عدم ایجاد مشکلات در اینده ببینند.

البته مراحلی که اشاره شد ، مراحلی است که به صورت روتین انجام می شود در صورتی که خانواده های طرفین با ازدواج مخالفت داشته باشند ممکن است در طی جلسات از خانواده ها دعوت به عمل آید، یا حتی در برخی از موارد ممکن است یکی از طرفین دچار مشکلات رفتاری یا اختلالاتی باشد که همین امر منجر به درازا کشیده شدن مشاوره ازدواج داشته باشد.

طلاق یک واقعه تلخ است که معمولا از یک ازدواج ناموفق حاصل می شود . روانشناس ازدواج و مشاور ازدواج حضوری با دادن توصیه ها و راهنمایی های درست در شکل گیری یک ازدواج موفق اثر شایانی می گذارد . ازدواج های موفق معمولا به طلاق منجر نمی شوند .

کاهش آمار طلاق فقط به زوجین کمک نمی کند و برای جامعه نیز مفید می باشد . برای درک بهتر فایده کاهش طلاق برای جامعه به مطلب زیر توجه کنید .

هنگامی که یک زوج از هم طلاق می گیرند ممکن است سناریوهای مختلفی شکل گیرد که برای جامعه مضر باشد .

یکی از این سناریوها می تواند به بدین صورت باشد : هر یک از زوجین به عنوان یک شهروند نسبت به جامعه خود وظایفی دارند به عنوان مثال یک کارمند وظیفه پاسخگویی به ارباب رجوع یا یک مادر خانه دار ، تربیت درست فرزندان . طلاق می تواند باعث خلل در انجام درست این وظایف شود زیرا طلاق خلایی در وجود زوجین به جا می گذارد که ممکن است باعث خلل در انجام درست وظایف آن ها شود .

روانشناس قبل از ازدواج

سناریوی دیگری که می توان بررسی کرد ، امکان ایجاد کدورت بین خانواده های آن ها می باشد که به دنبال آن ممکن است با پدیده هایی نظیر ضرب و شتم ، خفت گیری و انتقام جویی به شیوه های مختلف نظیر قتل ، آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت روبرو شویم که از هر یک از آن ها می توان به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کرد .

بنابراین کاهش آمار طلاق برای جامعه نیز می تواند مفید واقع شود .

 

ذکر کردیم بهره گیری از مشاور ازدواج برای داشتن یک ازدواج موفق می تواند موثر باشد . در یک ازدواج موفق زوجین به رشد و تکامل می رسند و می توانند در کنار یکدیگر قله های موفقیت و پرورش روح و روان را طی کنند .

همچنین در یک ازدواج موفق امکان تربیت اصولی فرزندان فراهم می شود که آثار مثبت آن نه تنها خانواده بلکه جامعه را نیز در بر می گیرد .

برای درک بهتر نحوه اثر گذاری تربیت درست و اصولی فرزندان بر جامعه به مطلب زیر توجه کنید .

فرزندانی که به شیوه های درست تربیت شده اند می توانند در آینده نقش های مهم و مثبت ایفا می کنند و برای جامعه مفید باشند . به عنوان مثال فرزندی را در نظر بگیرید که در فرایند تربیتی خود هیچ کمبودی و نقصانی نداشته و به بهترین روش ها تربیت شده احتمالا در آینده به عنوان یک فرد متشخص و کارآمد برای جامعه ظاهر می شود و ممکن است مشکلات بسیاری را از دوش دیگران بردارد و در جهت آبادانی جامعه گام بردارد . حال فرزندی را در نظر بگیرید که در فرایند تربیتی خود از مشکلاتی نظیر کمبود محبت و تحقیر رنج ببرد . در نتیجه در آینده این خلاها ممکن است در شخصیت وی اثر منفی بگذارد و این اثر در نحوه ارتباطش با افراد جامعه ظاهر شود . در نهایت ممکن است باعث جنجال ها کشمکش ها و درگیری های بین او و سایر افراد جامعه شود که برای جامعه مضر است .

بنابراین تربیت درست فرزندان که ممکن است از داشتن یک ازدواج موفق حاصل شود می تواند در بهبود وضعیت جامعه تاثیر مثبت داشته باشد . اینجاست که اهمیت مشاور ازدواج مشخص می شود و بایستی به گونه ای جدی تر بدان نگریست.

بسیاری از مسائل مهمی که با ازدواج به زندگی افراد افزوده می شوند و گاها بی توجهی و عدم برخورد مناسب با این مسایل موجبات آسیب رسیدن به روابط فی مابین و در نتیجه سردی احساسات در بین زوجین می گردد. مسایلی از قبیل شناخت درست همسر و یا نحوه ی برخورد با خانواده ی همسر، همچنین روش های مواجهه با مشکلات و معضلات زندگی زناشویی و انتخاب بهترین روش برای حل کردن آنها تماما مواردی است که می توان با بهره گیری از روانشناس ازدواج بر آنها غلبه کرد.

قطعا باید گفت که برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی 6 تا 9 ماهه زیر نظر مشاوره ازدواج حضوری باید صورت بگیرد. گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مراجعه به مشاور ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمیات زندگی هر آدمی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

یکی از بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران “مرکز مشاوره روان آرام” می باشد که با بهره گیری از مشاوران و متخصصین باتجربه می تواند ، برای زندگی بهتر شما راهنمایی جامعی را در زمینه ی ازدواج به شما ارایه دهد.

ارائه ی این خدمات از سوی مرکز روان آرام  شامل راهنمایی های لازم قبل و بعد از ازدواج می باشد ، که رعایت صحیح این موارد باعث ایجاد حس رضایت از زندگی نزد زوجین می گردد و زندگی گرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

بی شک در دنیای امروزی هدف از ازدواج صرفا تشکیل خانواده نیست! بلکه ازدواج وسیله ایست که می تواند حس رضایت و لذت از زندگی را درون افراد بوجود آورد و این مساله ی مهم مستلزم برآورده کردن مقدماتی است که می تواند با بهره گیری از مشورت افرادی آگاه به سرعت به آن رسید. بهترین فرد را می توان مشاور ازدواج در تهران دانست. البته لازم به ذکر است که ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند.

تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه دارد که البته تمامی مباحث ذکر شده مستلزم وجود آگاهی و انتخاب صحیح و در نتیجه ازدواج هایی موفق است که از طریق روانشناس ازدواج حاصل می شود.

یافتن بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج ،مخصوصا در کلان شهرهایی نظیر تهران ، دغدغه ی خاطر بسیاری از جوانانی است که به فکر شروع زندگی مشترکی توان با آرامش و بدون تنش هستند. زیرا نقش مشورت آن هم با با یک مشاور ازدواج زبده در زمینه ی مسایل زناشویی برای ایجاد روندی آرامش بخش در زندگی مشترک،انکار ناپذیدر است.بنای صحیح پایه های زندگی مخصوصا در ماه های ابتدایی تشکیل آن و استحکام روابط زناشویی تنها با آگاهی نسبت به وظایف طرفین و رعایت نکات علمی امکان پذیر است.

بسیاری از مسایل مهمی که با ازدواج به زندگی افراد افزوده می شوند و گاها بی توجهی و عدم برخورد مناسب با این مسایل موجبات آسیب رسیدن به روابط فی مابین و در نتیجه سردی احساسات در بین زوجین می گردد. مسایلی از قبیل شناخت درست همسر و یا نحوه ی برخورد با خانواده ی همسر، همچنین روش های مواجهه با مشکلات و معضلات زندگی زناشویی و انتخاب بهترین روش برای حل کردن آنها تماما مواردی است که می توان با بهره گیری از مشاور ازدواج صحیح بر آنها غلبه کرد.

قطعا باید گفت که برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی 6 تا 9 ماهه زیر نظر دکتر روانشناس باید صورت بگیرد. گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مشاور ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمات زندگی هر آدمی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

بی شک باید گفت یکی از مجهز ترین و بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران “مرکز مشاوره روان آرام” می باشد که با بهره گیری از مشاوران و متخصصین باتجربه می تواند ، برای زندگی بهتر شما راهنمایی جامعی را در زمینه ی ازدواج به شما ارایه دهد.

ارایه ی این خدمات از سوی مرکز روان آرام  شامل راهنمایی های لازم قبل و بعد از ازدواج می باشد ، که رعایت صحیح این موارد باعث ایجاد حس رضایت از زندگی نزد زوجین می گردد و زندگی گرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

بی شک در دنیای امروزی هدف از ازدواج صرفا تشکیل خانواده نیست! بلکه ازدواج وسیله ایست که می تواند حس رضایت و لذت از زندگی را درون افراد بوجود آورد و این مساله ی مهم مستلزم برآورده کردن مقدماتی است که می تواند با بهره گیری از مشورت افرادی آگاه به سرعت به آن رسید. البته لازم بذکر است که ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند. تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه دارد که البته تمامی مباحث ذکر شده مستلزم وجود آگاهی و انتخاب صحیح و در نتیجه ازدواج هایی موفق است. به همین دلیل است که به همه ی زوجین پیشنهاد می شود پیش از ازدواج حتما به مشاور ازدواج مراجعه فرمایید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام با اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در محیطی آرام و دل نشین در محله ونک تهران و با مدیریت سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است و با بهره گیری از جمعی از اساتید دانشگاه ،مشاورین خبره و با تجربه در صدد کمک رسانی به شما سروران می باشد تا بتوانند جامعه ای سالم و روبه رشد را با همراهی شما به ارمغان بیاورد. این مرکز که در واقع یکی از مجهزترین مرکز مشاوره شمال تهران بشمار می رود کلیه خدمات مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام توسط متخصصان با دانش و با تجربه در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاور ازدواج عرضه می گردد.

سوالات رایج :

اولین زمان مراجعه به مشاور ازدواج پیش از ازدواج است. این اقدام موجب می شود که پیش از وقوع مشکلات از آن آگاهی یابید و از آن پیشگیری کنید. همچنین پس از ازدواج اگر با مشکلی رو به رو شدید که حل آن از توان شما و همسرتان خارج بود بایستی برای حفظ رابطه به روانشناس ازدواج مراجعه کنید.

1- روانشناس ازدواج خوب جهت گیری ندارد، قضاوت نمی کند و تلاش می کند بی طرفانه به موضوع بپردازد.

2- یک مشاور ازدواج خوب در آغاز حرف های دو طرف را می شنود، پیشینه زندگی آن ها را بررسی می کند و در ادامه به ارائه راهکار می پردازد.

3- روانشناس خوب به شما نمی گوید که چه بکنید و چه نکنید. یک روانشناس خوب پیشنهاداتی را ارائه می دهد و شما می توانید آن ها را به کار گیرید.

به طور معمول هر روانشناسی در برخی از حیطه ها فعالیت می کند. بهتر است برای انتخاب روانشناس ابتدا دقت کنید که مشاوره ازدواج یا زوج درمانی جز زمینه های تخصصی وی هست یا خیر. می توانید از تخصص مشاوران کلینیک روان آرام را در قسمت مشاوران ببینید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب و نحوه کنترل روابط همچنین مشاوره در زمینه های مختلف پیش ار ازدواج با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

سلام بنده در دوران آشنایی قبل ازدواج هستم. مشاور چگونه می تواند به من کمک کند تا حساسیت های طرف مقابلم را بشناسم؟

با جلسات مشاوره و تست های شخصیت MBTI,و تست های بالینی MCMI.MMPI. ،سوال شما درست مثل این است که روال انجام یک جراحی پزشکی و طرز استفاده از ابزار ها را بپرسید

سلام من دختری 20ساله هستم.میخواستم از شما کمک بگیرم که چجوری باید با احساس تنهایی ام کنار بیایم و وارد رابطه ی اشتباه نشوم؟

در حقیقت شما بدنبال آشنایی با فرد مناسب هستید طرحواره های ما به طور ناخوداگاه روی انتخاب های ما اثر میگذارند. آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید به بیان ساده تر یک آزمون طرحواره جفری یانگ بدهید

سلام من و همسرم تقریبا حدود یک سال است که باهم ازدواج کردیم وعلاقه ی زیادی نسبت به همدیگر داریم ولی در برخی مسائل باهم مثل تفریح هامون باهم تفاهم نداریم.میخواستم بدونم چگونه ممکن است این تفاهم بوجود بیاید؟

ببخشید وقتی علایق شما متفاوته خب متفاوته دیگه من از ابی خوشم میاد یکی دیگه از یک چیز دیگه حالا من بیام بگم چیکار کنم تو هم از ابی,خوشت بیاد ببخشید سوال ایرار داره چکار کنم تفاوت ها را بپذیریم نه اینکه تفاوت ها را تبدیل به تقاط مشترک کنیم

سلام. همسرم همش من و محدود میکنه که کجا برم کجا نرم .میشه به من کمک کنید بدونم باید چیکار کنم؟

سوال کننده عزیز شما بهتره به اتفاق همسرتون به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید و با ایشان در مورد حد و حدود آزادی های خودتون به توافق برسید در بلند مدت به شدت این مسئله موجب رنجش خاطر شما خواهد شد

ببخشید من با یه دختری آشنا شدم و یک جلسه هم و دیدیم و همه حرف ها و تفکراتمون شبیه هم بود ولی الان بهم پیام داده که نمی تونیم کنار هم باشیم و‌میگه روانشناس ها میگن باید در جلسه اول یه جرقه ای از علاقه تو آدم بزنه تا ادامه بده این حرف درسته؟

کشش و گرایش اولیه رو بهتره داشته باشید دوست عزیز این طور که از این متن بنظرمیاد شما خواهان هستید ولی طرف,مقابل خواهان نیست

سلام ووقت بخیر خدمت مشاور محترم مادر دو فرزند پسر ۲۰ ودختر ۱۷ ساله هستم وهمسر بازنشسته است با هم خوبیم ولی مشکل اساسی من با پسرم است پسر از دبیرستان علاقه ی زیادی به دوست و رفیق دارد وبیشتر وقتش را با آنها میگذراند حالا هم که دانشجو شده وسر کار هم میرود باز هم بیشتر وقت آزادش با دوستانش است این چند ساله از هر در وارد شدم که بتونم عادت اونو ترک بدم موفق نشدم باهاش حرف زدم قهر کردم جرو بحث کردم دعوا کردم دلیل ومنطق آوردم ولی متاسفانه موفق نشدم که دست از دوست ورفیق… بیشتر بخوانید »

دوست عزیز، پسر شما در سنی هست که طبیعیه بیشتر اوقاتش رو با دوستاش سپری کنه ، و این یک جنبه از رشد طبیعی هستش و دلیلی برای نگرانی نیست ، اگر مایل بودید میتونید با مشاورین ما وقت بگیرید تا مسئله به صورت همه جانبه بررسی بشه.

باسلام بنده وهمسرم یکسالوچندماه است که باهم عقد کرده ایم.باتوجه به شناخت وعلاقه کافی نسبت بهم اما شناخت نسبی نسبت به زندگی مشترک وتعهدات ومسئولیت ها. من بنا به وعده یکی از اقوام که خرج عروسی بنده را میدهد وسوسه شدم و زود اقدام کردم برای ازدواج بدون در نظر گرفتن شرایط خودم مثلا شغلی که هنوز درونس تثبیت نشده بودم و بعد از عقد با تعدیل نیرو شرکت مواجه شدم.الان تنها مشکل من مدام افکار وحالات روانی است که دوستدارم مجرد میموندم یا حداقل خیلی دیرتر ازدواج میکردم الان ۲۲سال سن دارم.مدام این تفکر که کاش مجرد میبودم من… بیشتر بخوانید »

سلام جناب آقای محمد خیلی ممنونم و خیلی متشکرم از اینکه به ما پیغام داریم و سوالتون رو برامون پرسیدیم باید خدمتتون عرض کنم که در رابطه با مشکل شما چیزی که از متن نوشتاری شما استنباط میشه این هست که دغدغه فعلی شما و میتونم بگم اکثریت جوانانی که سالم هستند و تفکری به این صورت دارد که بتونیم ازدواجمون رو در سنین پایین انجام بدیم و خدای نکرده دچار آسیب های روحی دیگهای نشیم مسائل اقتصادی است که در حال حاضر در باهاش دارند دست و پنجه نرم می کند باید خدمتتون عرض می کنم که اگر که… بیشتر بخوانید »

با سلام من یک خواستگار دارم که همه شرایطش خوبه. اما قبلا یک ازدواج منجر به طلاق(۵ سال پیش) داشته. مادرم اصرار داره که شماره همسر سابقش رو پیدا کنم و علت طلاقشون رو بپرسم. ایا این کار درسته؟ اگر زودتر پاسخ بدین ممنون میشم

سلام خیر این کار درست نیست باید از خودمان بپرسیم و به یک مشاوره متخصص مراجعه بفرمایید در رابطه با ازدواج را زوج درمانی

سلام. یکی از آشناهامون دختر خانم۲۶ ساله ای ه که تحصیلات عالیه داره قراربود با یه آقایی ازدواج کنه. در مورد شیربها و مهریه به توافق رسیدند و فردای اونروز رفتند آزمایشهای اولیخ ازدواج رو انجام دادن قرار بود تا یه هفته نامزد بشن ویه ماه دیگه عقد کنن.. بعد جواب آزمایش خانواده پسر میان خونه دختر خانم و پدرو مادر دختر میگن که برای عقد باید خرید کنن که مهمترینش سرویس طلا برای عروس بوده. ولی خانواده پسر علیرغم استطاعت مالی خوبی که داشتند نمی پذیرند.و منزل دختر رو ترک میکنن. فردای اونروز پدر آقا داماد به پدر دخترخانم… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم که سوال تون رو با ما در میون گذاشتید باید خدمتتوت عرض بکنم که شکایت برای چه آخه

سلام خسته نباشید .بنده و یه اقاییوک مدتی هست هم رو میشناسیم میخوایم باهم ازدواج کنیم و خیلی هم رو دوست داریم .اما خب با دو‌ملیت متفاوتیم .من افغانستانی و اقا ایرانی هستن . الان خانواده من راضی ب این وصلت نخواهند شد .خانواده طرف مقابل هم همینطور .الان ما واقعا در ماندیم‌ که چه کنیم ؟ چطور باهاشون حرف بزنیم چی بگیم بلکه نظرشون تغییر کنه …لطفا کمکمون کنین

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم از اینکه سوال شما در میان گذاشتید به تفاوت نژاد تفاوت فرهنگ در ازدواج ها هم مسئله هست که مخالفت خانواده ها تا حدودی واقعاً غیر قابل کنترل است همینطور باید خدمتتون عرض بکنم که مشاوره های ازدواج و تصمیم برای ازدواج و عدم ازدواج موارد نیستند که بهش راحت با یک سوال و جواب در کامنت بررسی بشه نیاز است که شما کاملاً شرایط آن را توضیح بدید مشکلاتتون رو توضیح بدید و با یک مشاور متخصص خانواده و ازدواج صحبت بکنیم و ببینیم چه راه حلی را جلوی پای شما بگذارد

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

 

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی خانوادگی سالم و پرانرژی و ساختن یک رابطه متعهدانه بسیار زیاد است. مسائل زیادی وجود دارد که زوجین باید قبل از ازدواج به آن بپردازند، رابطه قبل از ازدواج، صحبت های قبل از ازدواج  و حتی تست های روانشناسی قبل از ازدواج از جمله موارد مهمی است که پرداختن به آن ضروری به نظر می رسد. همراه با افق سلامت به بررسی مواردی می پردازیم که همواره جز دغدغه های مراجعان به این مرکز بوده است.

اجازه دهید از ابتدای کار شروع کنیم. بسیاری از افرادی که در شرف ازدواج هستند، استرس دارند. استرس قبل از ازدواج امر بسیار طبیعی و رایجی است که ممکن است سراغ هریک از زوجین بیاید. معمولا زوجین از روبرو شدن با مسئولیت های جدید ترس دارند و یا نگرانند که نتوانند به خوبی مشکلات به وجود آمده در رابطه را مدیریت کنند. صحبت های قبل از ازدواج کمک بسیار بزرگ برای حل این قبیل نگرانی ها است. البته این صحبت ها در صورتی اثر بخش خواهند بود که در چارچوب حل مسائل مطرح شوند. شاید بسیاری از زوجین در رابطه قبل از ازدواج خود مشکل خاصی نداشته باشند، اما به محض ازدواج و قرارگیری در چارچوب خانواده مسائل رنگ دیگری به خود می گیرند.

 

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج دقیقا در راستای کاهش استرس قبل از ازدواج و بهبود شرایط آتی زوجین است. زوجین در طی روند مشاوره می توانند تحت نظر یک درمانگر حرفه ای با نظرات یکدیگر آشنا شوند و به درک بهتری از انتظارات و رفتارهای یکدیگر برسند. اگر احساس می کنید برای کنترل استرس قبل از ازدواج دچار مشکل هستید، می توانید با مراجعه به کلینیک مشاوره ازدواج در این زمینه از آن ها مشورت لازم را دریافت کنید.
 

روانشناس قبل از ازدواج


 

مشاوره قبل از ازدواج به منظور کمک زوجین برای پیشبرد رابطه قبل از ازدواج ارائه می شود. در این روش درمانی سوالات روانشناسی قبل از ازدواج مهمی مطرح می گردد. پاسخ زوجین به این سوالات و درک نحوه نگرش یکدیگر به مسائل باعث می شود تا آن ها بتوانند در آینده نه تنها از بروز مشکلات خود جلوگیری کنند، بلکه بتوانند مشکلات خود را به بهترین شکل ممکن رفع کنند.
صحبت های قبل از ازدواج و سوالات روانشناسی قبل از ازدواج که توسط درمانگر مطرح می شود پیرامون مسائل زیر خواهد بود:

صحبت های قبل از ازدواج یک فرصت بسیار عالی برای زوجین است تا بتوانند توانایی خود را برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر تقویت کنند و و هم چنین توقعات واقع بینانه ای از یکدیگر داشته باشند. مشاوره قبل از ازدواج هم چنین روش های بسیار خوبی برای توسعه مهارت های حل تعارض و مساله زوجین است.

این نکته را در خاطر داشته باشید که ارزش ها و نظران زوجین نباید لزوما مطابق خواسته های یکدیگر باشند. گاها دیده می شود که افراد با این عقیده ازدواج می کنند که بتوانند تمامی نیازهای عاطفی، مالی ، جنسی و … طرف مقابل را برآورده کنند. اما واقعیت این است که ممکن است در برخی موارد شرایط به گونه ای که دلخواه ما است پیش نرود.

 

درک تفاوت خواسته ها و تطابق آن با توانایی افراد، موجب کاهش استرس قبل از ازدواج زوجین می گردد. پس هرچه صحبت های قبل از ازدواج کامل تر و جامع تر باشد، می توانیم امیدوار باشیم که مشکلات آینده کم رنگ تر خواهد شد و خطر طلاق زودهنگام نیز کاهش خواهد یافت. این نکته خود دلیل دیگری برای درک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج است.
 


 

مشاوره قبل از ازدواج دارای مزایای بسیار زیادی است. در روند مشاوره قبل از ازدواج:
بینش شما نسبت به یکدیگر افزایش پیدا می کند : بگذارید حقیقت مهمی را با هم مرور کنیم، وقتی دو نفر عاشق یکدیگر می شوند غالبا از مواجه شدن با مشکلاتی که نهایتا ممکن است برای آن ها پیش بیاید غافل می شوند. مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا بتوانند خود را برای موقیعت های بحرانی آینده آماده کنند.

 

شما از یک درمانگر حرفه ای کمک می گیرید : ممکن است شما در رابطه قبل از ازدواج خود دچار مشکلاتی شده باشید و برای حل آن به اشخاص مختلفی مراجعه کرده باشید. جلسات مشاوره در کلینیک مشاوره ازدواج به شما این فرصت را می دهد تا در مقابل یک مشاور حرفه ای قرار داشته باشید که بتواند بی طرفانه مشکلات و روابط شما را بررسی کند و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. هم چنین شاید لازم باشد به تشخیص او تست های روانشناسی قبل از ازدواج نیز درمورد طرفین انجام شود. در این باره در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

شما می توانید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید : نحوه برقراری ارتباط خوب اساس یک رابطه سالم است. ممکن است شما رابطه قبل از ازدواج خوبی داشته باشید، ولی با ازدواج کردن و افزایش مسئولیت ها نیاز داشته باشید تا مهارت های خود را تقویت کنید. صحبت های قبل از ازدواج کمک می کند تا شما بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را به طرز موثرتری شناسایی کنید.

 

شما می توانید انتظارات واقع بینانه ای از یکدیگر داشته باشید : انتظارات در ازدواج مدل ها و سطح های مختلفی دارد. از صمیمیت جنسی گرفته تا تقسیم وظایف روزمره منزل، زوجین باید بتوانند انتظارات خود را بیان کنند و برای انجام دادن آن برنامه ریزی داشته باشند. صحبت های قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ضمن احترام به یکدیگر بتوانید در هر زمانی خواسته های خود را بیان کنید و به روشی مسالمت آمیز وظایف را میان خود  تقسیم کنید. مشاوره قبل از ازدواج موجب می شود تا نگرش شما به مسائل، از نگاه فردی به نگاه تیمی و گروهی تغییر کند.

 

در مورد مسائل مالی راهنمایی های لازم را دریافت خواهید کرد: یکی از مهم ترین دلایل شکست در ازدواج، عدم توجه به مسائل مالی و درآمدی است. بسیاری از زوج های جوان تصوری درستی از نیازهای مدیریت مالی روابط خود نیاز ندارند.  سوالات روانشناسی قبل از ازدواج مشاور در اینجا درباره منابع مالی طرفین، نحوه خرج کردن، عادت های پس انداز و توقعات مالی آن ها را خواهد بود.
 


 

با حساسیت های یکدیگر آشنا خواهید شد : بسیار مهم است که شما قبل از شروع زندگی مشترک بتوانید با حساسیت های یکدیگر آشنا شوید و گام مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد بحران های عاطفی بردارید. با استفاده از مشاوره قبل از ازدواج طرفین می آموزند که حساسیت های رفتاری، کلامی هر کدام چیست. تست های روانشناسی قبل از ازدواج و هم چنین سوالات روانشناسی قبل از ازدواج  به آن ها کمک می کند تا  عواملی که موجب ایجاد استرس در یکدیگر می شود را شناسایی کنند و یاد بگیرند که چگونه می توانند یکدیگر را در زمینه مورد بحث حمایت کنند.

 

تعارضات احتمالی را شناسایی خواهید کرد : قطعا شما نمی توانید ادعا کنید که اخلاق یکدیگر را به طور کامل می شناسید و از نقاط قوت و ضعف یکدیگر آگاهی بی نقصی دارید، ما حتی در مورد خودمان نیز نمی توانیم همچین ادعایی داشته باشیم. سوالات روانشناسی قبل از ازدواج به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید تعارض هایی که وجود داشته اند ولی شما نسبت به آن بی اطلاع بوده اید را با وضوح بهتری ببینید.  اگر احساس می کنید که نیاز دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می توانید به کلینیک مشاوره ازدواج مراجعه نمایید.

 

شما تکنیک های حل تعارض را خواهید آموخت : همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در جلوگیری از بروز برخی از مشکلات است. اما به هر حال زوجین در طول ازدواج خود با مشکلاتی روبرو می شوند و آن چیزی که مهم است نحوه مواجه شدن با آن هاست. صحبت های قبل از ازدواج مشاوره با زوجین شامل یاد دادن شیوه ها و روش های حل تعارض است. اینکه زوجین چه کار کنند که مشکلات باعث تخریب رابطه آن ها نشوند و چگونه می توانند از گسترده شدن آن ها جلوگیری کنند.

 

گاها دیده می شود هنگامی که مشکلی برای زوجین پیش می آید، به جای حل مساله فعلی تمرکز خود را بر روی بیان مشکلات قبلی می گذارند. این شیوه صحیحی برای حل تعارض ها نیست. اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در این است که زوجین بتوانند شیوه صحبت کردن با یکدیگردرباره یک مساله را بیاموزند ، قبل از آنکه مشکلات به مرحله بحرانی برسند. 

 

بینش شما نسبت به آینده هم مسیر خواهد شد: برای داشتن یک ازدواج موفق و پایدار لازم است تا بینش شما و همسرتان نسبت به آینده هم مسیر باشد. زن و شوهر به عنوان همسیر یکدیگر در جاده زندگی هستند، بنابراین باید قبل از ازدواج برای رسیدن به یک مقصد واحد تفاهم نظر داشته باشند. یکی دیگر از مواردی که به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج اذعان دارد، همین مساله است. صحبت های قبل از ازدواج به زن و شوهر کمک خواهد تا بتوانند چشم انداز مناسبی از زندگی خود ترسیم کنند و بتوانند آگاهانه مسیر را برای رسیدن به اهداف خود هموار کنند. هم چنین سوالات روانشناسی قبل از ازدواج به شما خواهد کرد تا بتوانید ارزیابی دقیق تری از میزان همکاری یکدیگر در این مسیر داشته باشید. 
 

به خاطر داشته باشید مسائل و مشکلات رابطه قبل از ازدواج با بعد از آن تفاوت های زیادی دارد. گاهی اوقات انقدر زوجین برای برنامه ریزی مراسم ازدواج خود وقت و انرژی می گذارند که مساله اصلی را فراموش می کنند. لطفا از اهمیت مشاوره قبل از ازدواج غافل نشوید. سعی کنید تا با مراجعه به کلینیک مشاوره ازدواج و دریافت راهنمایی های لازم، نه تنها استرس قبل از ازدواج خود را کاهش دهید، بلکه برای ساختن آینده ای درخشان تر برای زندگی خود قدم های محکم تری بردارید.

گاهی اوقات در طول جلسات مشاوره قبل از ازدواج مشاور تصمیم می گیرد تا از تست های روانشناسی قبل از ازدواج برای شناخت بهتر مخاطبان خود استفاده کند. تست های روانشناسی قبل از ازدواج می توانند به صورت پر کردن پاسخنامه و یا طی یک مصاحبه اختصاصی با هر یک از طرفین صورت گیرند. بررسی وجود اختلالات روانی، شیوه نحوه برخورد هر شخص با مسائل و مشکلات فردی افراد می تواند در تست های روانشناسی قبل از ازدواج مورد بررسی قرار گیرند.

 

سلامت روانی افراد یکی از شروط داشتن یک رابطه سالم و موثر است. اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه تست های روانشناسی قبل از ازدواج دارید و یا متوجه رفتارهای غیر معمولی در نامزد خود شده اید، می توانید برای پرسیدن سوالات روانشناسی قبل از ازدواج خود با کلینیک مشاوره ازدواج افق سلامت تماس بگیرید.

اکنون که از اهمیت مشاوره قبل از ازدواج آگاهی پیدا کردید، باید بدانید که نقش کلینیک مشاوره ازدواج و درمانگر متخصص این در نیز بسیار پر رنگ است. مشاوری که دراین حوزه کار می کند باید بتواند با صبوری به تمامی صحبت های قبل از ازدواج طرفین گوش دهد، و با توجه به نتایج تست های روانشناسی قبل از ازدواج راهکارهای مناسبی به آن ها ارائه دهد.
 

کلینیک مشاوره ازدواج افق سلامت با دارا بودن شعبه های متعدد در سراسر شهر تهران و هم چنین حضور متخصصان و مشاوران به نام مشاوره قبل از ازدواج، آماده ارائه انواع خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشد. اگر امکان مراجعه حضوری برای شما عزیزان دشوار است می توانید سوالات روانشناسی قبل از ازدواج خود را از طریق تلفن این مرکز و یا به صورت آنلاین با متخصصان ما در میان بگذارید. برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.

مشاهده متخصصین زوج درمانی و سکس تراپی

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج

جامع و کامل بود
فقط به من هم کمک کنید
خیلی آشفته شدم این روزا
بعد دو ازدواج ناموفق الان جوابم به سومین ازدواج مثبت باشد یا منفی

روانشناس قبل از ازدواج

${description}

برای تماس با ما با شماره های زیر تماس بگیرید

021-44025086

021-88857143


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


در این مقاله کیفیاتی را که به یک زندگی زناشویی موفق کمک میکنند،توضیح میدهیم.با مشخص کردن این کیفیات میتوانیم بفهمیم آیا زوج مورد نظر،آمادگی هیجانی ازدواج را دارند-یعنی آیا آمادگی دارند یک عمر در کنار هم احساس راحتی کنند.بهترین مشاور قبل از ازدواج کیست؟

رسیدن زوج ها به اهدافشان،به تخصص بهترین مشاور قبل از ازدواج بستگی دارد و این که چقدر به ذوق و استعداد و قاطعیت خود اطمینان دارید.

روانشناس قبل از ازدواج

اگر چه برخی از زوج ها به کار بیشتری نیاز دارند،ولی تمایل زیادی به مشاور درمان روان عمیق ندارند و دنبال راه حل های سریع میگردند.این نوع زوج ها بحران فعلی را پشت سر میگذارند تا بحران بعدی سر برسد .این نوع برخورد گاهی اوقات مشاور قبل از ازدواج را ارضا نمیکند و نتیجه میگیرند ای کاش اصلا با هم ازدواج نمیکردند.بعضی از زوج ها در استانه طلاق نزد مشاور ازدواج می ایند و بعد از ان که وضعیتشان را میسنجند،متوجه میشوند راه نجاتی برای رابطه انها نیست.به عبارت دیگر،جراحت انها چنان شدید است که امکان اشتی و سازش وجود ندارد.تمام تلاش تان را برای حمایت هیجانی از انها به عمل می اوردید و انها را به سوی اتمام رابطه هدایت میکنید.ارامش درون این است که زوج های اگاه و فرهیخته از طریق بهترین مشاوره پیش از ازدواج،یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرند که همانا یک عمر تعهد به دیگری است.گاهی اوقات یکی از طرفین یا هر دو، پیش از ازدواج، مشکلاتی حذر کنند و هرکاری از دستشان بر می اید انجام دهند تا مطمعن شوند برای هم ساخته شده اندو محکوم به یک اشوب و بلوای هیجانی دیگر نیستند.انها متوجه هزینه های حقوقی بالا ،هزینه های جابجایی،مسائل مربوط به حضانت فرزندان،تاثیرات منفی این اشوب بر زندگی خانوادگیشان و برباد رفتن رویا های خود هستند. درعین حال،احتمالا میدانند یک رابطه پر استرس چه تبعاتی دارد.

کار کردن با زوج هایی که پیش از عقد میخواهند بدانند ایا برای هم ساخته شده اند یا نه ،شیرین ترین بخش کار مشاور ازدواج است .در این کار با زوج های خوش باور ساده ای مواجه اید که اطلاع چندانی از تاثیرات عمیق ازدواج بر زندگیشان ندارند و نمیدانند با چه چالش هایی روبرو هستند.انها گاهی اوقات به توصیه پدر یا مادر عاقل خود،یک دوست،همکار یا به عنوان پیش شرط صدور عقدنامه،برای مشاوره پیش از ازدواج مراجعه میکنند. مشاوره پیش از ازدواج به زودی در بسیاری از ایالت های اجباری خواهد شد تا با افزایش امار طلاق مقابله شود.چنین زوج هایی گاهی اوقات ان قدر شیفته یکدیگرند که فرق شیفتگی و عشق عمیق ماندگار را نمیفهمند.انها باید یاد بگیرند عاشق شدن و عشق ورزیدن،دو تجربه متفاوت اند؛اولی رمانتیک و موقتی است و دومی رضایت بخش و ارضاکننده.انها متوجه خواهند شد،با بروز اختلافات و نامتحمل و دشوار به نظر رسیدن راه حل،شیفتگی رنگ خواهد باخت.

حرف زدن درباره خصوصیات و جنبه های مثبت ازدواج،خوب است . رابطه متعهدانه ، مبنای رضایت و ثبات است و زمینه ای برای تحقق توان و ظرفیت  طرفین فراهم می اورد . وقتی اوضاع در بیرون از رابطه زناشویی خوب پیش نمیرود ازدواج میتواند ارامش درون باشد و موجبات راحتی طرفین را فراهم اورد.

اما زوج های هوشیار باید متوجه جنبه های منفی ازدواج هم باشند از جمله بدانند:

زندگی صمیمانه با یک انسان دیگر،مستلزم تصمیم گیری های مشترک است.یعنی طرفین باید دیدگاه ها ، علائق و بی میلی های یکدیگر را در نظر بگیرند. این میتواند فشار روانی ایجاد کند و ارامش درون انها را به هم بریزد.همچنین ، میتواند شادی و در اغلب موارد ،افسردگی و الماس درون زوج ها را سلب کند.انها باید امادگی داشته باشند سبک زندگی خود را عوض کنند که با پویایی ها و انتظارات جدیدی عجین خواهد بود. باید به این حقیقت ناخوشایند اعتراف کنیم که تقریبا نیمی از ازدواج ها در امریکا به طلاق ختم میشود.بسیاری از مردم این کشور ، ازدواج دوم و سوم را تجربه میکنند . معدودی از زوج ها میپذیرند که اگاهانه وارد یک رابطه مخرب میشوند هر چند بسیاری ، ان را به عنوان یک مخمصه میپذیرند یا میخواهند خود را فدا کنند.  مشاهدات بالینی مشاوره روانشناس بالینی نشان میدهد حداقل 15 درصد از کسانی که زندگی زناشویی را ادامه داده اند ،زندگی زناشویی خود را رضایت بخش نمیدانند. در دهه گذشته ،آمار طلاق در ایالت متحده امریکا اندکی تغییر کرده و کمی از 50 درصد بیشتر شده است.

چون این آمار شامل کسانی که عملا روابط متزلزل و بی ثبات داند، نمیشود این تخمین ممکن است از حد واقعی کمتر باشد.با این حال ،بسیاری از زوج ها هم رابطه ای بسیار ارضا کننده،شیرین و راحت دارند.بسیاری از این روابط به این دلیل شکست خورده اند که یکی از طرفین یا هر دو نمیدانشتند علائم هشدار را چگونه بخوانند و چطور به این علائم دقت کنند. رابطه انها یا در دام نیاز های ناسالم افتاده بود یا امادگی متعهد شدن به انسانی دیگر را نداشتند.وقتی میل و هوس بر ادراک ادم ها سایه می اندازد ، جنبه های مهم کسی را که می خواهند با او ازدواج کنند نمیبینند. اگر چه زوج ها تقاضای مشاوره پیش از ازدواج میدهند ولی اهمیت وقت گذاشتن برای تصمیم گیری دقیق را درک نمی کنند. عجله به خرج دادن نمیگذارد یکدیگر را به خوبی و تا حد امکان بسنایند تا با چیز های ناخوشایند تعجب تور روبرو نشوند.

مشاوره قبل از ازدواج از نظر مالی بسیار ارزان تر از طلاق و مرایم عروسی است.در یک طرح تحقیقاتی که در کتاب روابط خانوادگی به ان استناد شده است مطالعه صورت گرفته درباره اثر بخشی مشاوره قبل از ازدواج بررسی شد این بررسی نشان داد ، زندگی زناشویی زوج هایی که در مشاوره قبل از ازدواج یا برنامه تربیتی پیش از ازدواج شرکت کرده بودند ، قوی تر و محکم تر بود.

زوج ها موقع انتخاب مشاوره ازدواج  باید به خود افتخار کنند که درک کردن خود و همسر اینده خود را شروع کرده اند.

بهترین مشاور قبل از ازدواج طرفین را برای دو جلسه یا در صورت لزوم،چند جلسه،به طور انفرادی ببیند.در این دو یا چند جلسه از انها تاریخچه فردی میگیرد و با شخصیت شان مستقل از همسر اینده شان اشنا میشود.هر یک از انها در این جلسات فرصت خواهند داشت نگرانی های خود را که نمی توانند در حضور جفتشان مطرح کنند،درمیان بگذارند.انها در این دو یا چند جلسه یاد میگیرند نگرانی هایشان را به شکل مناسبی تدوین و تنظیم کنند تا انها را در جلسات مشترک مطرح کنند.

در جلسات انفرادی به ان دسته از خصوصیات و کیفیاتی میپردازم که انها را مجذوب یکدیگر کرده اند؛خصوصیاتی همچون جذابیتی بدنی،برخورد خوب،ترس از پیدا نکردن همسر،انگیزه تشکیل خانواده یا پیشرفت اقتصادی.تمام این خصوصیات و کیفیات، دلایل قانع کننده ای برای ازدواج هستند ولی کافی نیستند.عوامل زیر را نیز که بر زندگی مشترک انها تاثیر خواهد گذشت،ارزیابی میکنیم:

انها باید از با هم بودن احساس امنیت و رضایت کنند.سوال نکردن راجع به این احساسات،علامت هشداری است که نشان میدهد گویا مشکلی در راه است.

طرفین باید بتوانند از صیمیم قلب با یکدیگر درددل کنند،حقیقتا خودشان را در کنار یکدیگر احساس کنند,اطمینان یابد که طرف مقابل،انها را همانطور که هستند پذیرفته است،به چیزی تظاهر نکنند و شریک اینده شان انها را همچون کس دیگری تجسم نمیکند.

برای عشق ورزیدن باید یکدیگر را تا حد امکان بشناسند.

باید بتوانند نشان دهند اسایش و رفاه همسرشان به اندازه اسایش و رفاه خودشان مهم است،عشق یک امر متقابل است و حد و مرز ندارد.زوجین باید بفهمند عشق،کیفیت است نه کمیت.

انها باید ضمن این که دنیا را از منظر جفتشان میبینند،نظام ارزشی مشترک داشته باشند.

طرفین باید بدون مصالحه بر سر نظام ارزشی خود ،به یکدیگر امتیاز بدهند.

انها باید متوجه باشند که ازدواج خوب درگرو تحمل ناکامی است.

بهتر است د راین جلسات به زوج هایی که زندگی زناشویی انها ادامه نیافته و زوج هایی که هنوز زندگی زناشویی رضایت بخشی دارند ، اشاره کنیم.

زوج هایی که ما را به عنوان مشاور ازدواج انتخاب کرده اند میخواهند به انها اطمینان خاطر بدهید جز زوج هایی هستند که زندگی زناشویی خوبی خواهند داشت.با وجود امار بالای طلاق ، بسیار از زوج ها عجولانه ازدواج میکنند. عده ای هم که زندگی زناشویی رضایت بخشی دارند،جز کسانی هستند که شواهد خوبی در مورد انچه قرار است درگیرش شوند ، داشته اند.

این که یک زوج بفهمد وصله تن هم هستند یا نه ، زمان میبرد . بهترین راه ان است که به انان کمک کنیم خودشان و جفت شان را در موقعیت واقعی مورد مشاهده قرار داده و تجربه کنند.

بروز اختلافات گهگاه در روابط ، امری عادی است .بنابراین زوج ها به کمک وضعیت های مندرج در این مقاله و در جریان تمرین مهارت های حل اختلاف که بهترین مشاور قبل ازدواج انها را یاد میدهد،راه حل هایی پیدا میکنند که مورد توافق هر دو نفرشان باشد.

اشراف بر روش های ارتباطی و مهارت های حل اختلاف از لوازم ضروری هر متخصص سلامت روح و روان است.زوج ها باید اطمینان پیدا کنند که بگو مگو ها یا اختلاف نظر های گهگاه انها اگر چه ناخوشایندند ولی عادی و سالم اند.

دو نفر نمیتوانند همیشه موافق یکدیگر باشند اظهار نظر بهتر از لب فرو بستن و خفه کردن خود است. زن و شوهر ها میتوانند دیدگاه های جدیدی به یکدیگر ارائه دهند، البته تا وقتی بخواهند به یکدیگر گوش دهند.

بحث های داغ میتواند از لحاظ عقلی مهیج و آموزنده باشد،باز هم تا زمانی که به هرج و مرج و قلدری کشیده نشود.

مشاور ازدواج ابتدا به طور جداگانه با هر نفر در مورد پاسخ های ازمونک هایی که تهیه شده است و زوجین به صورت جداگانه به انها پاسخ داده اند بحث میکند.در جلسات بعدی، طرفین واکنششان به پاسخ های یکدیگر را مرور میکنند.

مشاور قبل از ازدواج بر اساس یادداشت های بالینی و پیشینه و تاریخچه زوجین ،تفسیر هایی میکند. تفسیر اکثر پاسخ ها راحت است ولی هر وضعیتی ویژگی های خاص خود را دارد و ممکن است به کند و کاو و راهنمایی بیشتر نیاز داشته باشد.وقتی مشاور دروان روان به اسیب روان بر میخورد ،باید شخص را ترغیب کند تحت روانکاوی فردی  قرار گیرد.

دستور عمل های ویژه زوج ها:

ازمونک ها را درجایی خلوت بی ان که کسی مزاحم تان شود و موقع مناسبی که از طرف مقابلتان دور هستید پر کنید. پس از انکه هر دو نفر تان این ازمونک ها را پر کردید، برگه هایتان را با هم عوض کنید پاسخ های طرف مقابلتان را در تنهایی بخوانید تا بتوانید بی هیچ مزاحمتی ان را تجزیه و تحلیل کنید.بعد از ان که شما و طرف مقابلتان این ازمونک را تمام کردید ،برای معاوضه جواب ها با یکدیگر ملاقات کنید.وقتی تنها هستید ،جواب را بخوانید و انها را تجزیه و تحلیل کنید.هر وقت امادگی داشتید ، فهرستی از نکات قابل بحث تهیه کنید تا در دیدار بعدی انها را با هم درمیان بگذارید.

بهترین مشاور پیش از ازدواج به زوج ها خاطر نشان میکند که لازم نیست تمام جواب هایشان مثبت باشد تا بتوانند زندگی زناشویی موفقی داشته باشند.

برای مثال ،بسیاری از زندگی های زناشویی خوب ،برپایه کشش و جذابیت شدید بدنی پایه ریزی نمی شود.اگر چه تمایل جنسی باعث تحکیم پیوند طرفین میشود ولی میتواند نقش دودِ استتار را بازی کند.اختلافات هیجانی میتوانند تمایل جنسی را از بین ببرند . کسی که قلبتان را به تپش در اورده است میتواند خونتان را هم به جوش اورد.

برا این که طرفین رابطه خوبی داشته باشند لازم نیست وضعیت را مثل هم ادراک کنند و پاسخ هایشان مثل هم باشدبلکه مهم ان است که احساسات یکدیگر را به رغم متفاوت بودن بفهمند و به احساست یکدیگر احترام بگذارند.این مستلزم ان است که بتوانیم مسائل را از نگاه طرف مقابل ببینیم.

زندگی زناشویی در گرو تعدیل استقلالتان است.شما و طرف مقابلتان از یکدیگر انتظاراتی دارید.باید بینید ایا انتظاراتش را قبول دارید .برای انکه زندگی زناشویی خوبی داشته باشید باید ان را بر اساس مجموعه جدیدی از انتظارات قابل قبول پی ریزی کنید که در مراحل مختلف زندگی قابل تغییرند. درک متقابل ،زمان میبرد ولی وقتی برای رابطه خود ارزش قائل باشید ؛ارزش ان را دارد .درک متقابل را میتوانید به سایر روابط تان هم بسط دهید یعنی به روابط خود یا همکاران، دوستان  و اعضای خانواده تان. با فهمیدن احساسات و دیدگاه های دیگران میتوانید مسیرتان در دنیا را بهتر پیدا کنید.

زوج ها باید بفهمند زندگی زناشویی خوب به صمیمیت نیاز دارد-کسی میتواندصمیمت بهترین دوستان را تجربه کند و بهترین دوست را داشته باشد که خودش بهترین دوست باشد.

دکتر مهدیه اسدی مقدم بهترین مشاور قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج و مشاور درمان روان در ارائه سلامت روح وجسم و مشاوره روانشناسی بالینی و راهکارهای ارامش درون میباشد جهت رزرو زمان مشاوره میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

دکتر مهدیه اسدی مقدم دارای مدرک دکتری روانشناسی ، یکی از بهترین مشاوران روانشناسی در ایران است. ایشان در زمینه های متنوع روانشناسی به خصوص مشاوره روانشناسی ازدواج، مشاوره روانشناسی کودک و  مشاوره تحصیلی فعالیت می نمایند.

درخواست مشاوره

مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

درمان فردی

کودک و نوجوان

روانشناس قبل از ازدواج

زوج درمانی

مشاوره قبل از ازدواج

روانشناسان طیف وسیعی از خدمات درمانی را فراهم کرده اند که به منظور کمک به مردم در مدیریت مؤثرتر زندگی و رضایت بیشتر از خود، روابط و شغل‌شان می‌باشد. روانشناسان همچنین خدمات تشخیصی و آزمایشی را برای کمک به شناسایی مشکلات روانشناختی، ارزیابی متغیرهای مختلف روانشناختی و ارائه درمان‌ها متناسب با افراد در موقعیت‌های مختلف ارائه می‌دهند. معمولا یک روانشناس تمام خدمات احتمالی روانشناسی را که در اینجا ارائه شده ارائه نمی‌دهد. برخی از خدمات درمان روانشناسی بسیار تخصصی هستند مانند ارزیابی روانشناسی عصبی و ارزیابی قانونی. این خدمات تخصصی معمولا توسط روانشناسان فراهم می شود که بخش قابل توجهی از فعالیت های خود را به آن زمینه تخصصی اختصاص می دهند.

روان درمانی یک فرایند است، در بسیاری از اوقات افراد در مقاطع مختلف زندگی دچار چالش هایی می‌شوند که نیاز به روان درمانی و روانشناس پیدا می کنند، این نیاز از طریق بررسی دقیق افکار، احساسات، اعمال، و روابط که آنالیز می‌شود از طریق یک روانشناس خوب و روان درمانگر مجرب قابل تحقق است.

روند درمان با بررسی این چالش‌ها با یک ارزیابی دقیق از طریق مصاحبه بالینی و تست‌های روانشناسی معتبر آغاز می گردد تا بتوان با آگاهی از علائم ، بطور مثال؛ علایم و نشانه های اضطراب، علایم و نشانه های افسردگی ساده یا مزمن که می‌تواند تغییراتی که احتمال زیاد رضایت شما و سازگاری کلی روانی را بهبود می‌ببخشد را شناسایی کند، تا بتوان درمان را آغاز کرد و پیش برد. پس از آن می‌توانند یاد بگیرید که چگونه تغییرات لازم را برای به دست آوردن سازگاری بهتر و رضایت بهتر انجام دهید و آن را در زندگی خود مستر کنید.

در ساده ترین حالت ممکن است افراد دچار مشکلات ارتباطی و تصمیم‌گیری‌های مهم مانند مشاوره قبل از ازدواج و یا درگیر مشکلات گسترده تری مانند اختلال افسردگی، اضطراب شدید و وسواس و غیره باشند.

برای مثال ما برای درمان افسردگی و اظطراب شدید، درمان افسردگی پس از زایمان، درمان اختلال اظطراب اجتماعی و راه های مختلف درمان اظطراب و افسردگی، و یا دیگر مسایل ، مطابق شرایط مراجع که سنجیده می‌شود ، به صورت تخصصی انجام می دهیم.

خود ارزیابی هدایت شده برای شناسایی مشکلات سازگاری با زندگی، درگیری های شخصی، مسائل مربوط به رابطه، مشکلات رفتاری، درگیری های خانوادگی مشکلات عاطفی، رفاه عاطفی، رضایت زندگی و غیره…کشف و شناسایی ریشه های مشکلات، درگیری ها و یا مسائل روحی و روانی

فعالیت های این مجموعه در تهران می باشد خدماتی مانند مشاوره ی قبل از ازدواج در تهران با حضور مجربترین روانشناس در تهران در دسترس عموم می باشد.

و همچنین برای بهره گیری از این خدمات در نقاط مختلف کشور و سایر نقاط جهان برای فارسی زبانان نوبت دهی آنلاین انجام می‌گیرد و وقت برای مشاوره ی آنلاین و مشاوره ی تلفنی تعبیه شده، که از این طریق برای سهولت و راحتی مراجعان این خدمات قابل دسترس است.

گفتگوی تلویزیونی زنده خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع آشنایی قبل ازدواج

برای مشاوره قبل ازدواج مهمترین مساله عزت نفس طرفین است. به این معنی که اگر افراد به ارزشهای خود واقف نباشند دائما درگیر خود کم‌بینی می شوند و نمی توانند در برابر مسئولیت های زندگی رویکرد مناسبی داشته باشند.

گفتگوی رادیویی خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع اهمیت مراجعه به روانشناس

گفتگوی تلویزیونی زنده خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع مهارت های زناشویی

گفتگوی تلویزیونی خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع هدف زندگی و پیدا کردن ارزش

گفتگوی تلویزیونی خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع کنترل خشم

گفتگوی تلویزیونی خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع وسواس

گفتگوی تلویزیونی خانم دکتر آل‌یاسین در شبکه سحر با موضوع افسردگی

گفتگو زنده دکتر مروارید آل یاسین در شبکه های تلویزیونی صدا و سیما

مهارت های اعتماد به نفس

خود شفقتی در روان درمانی

شکستن الگوی نا کار آمد روابط

ده نکته‌ی خلاقانه برای بهبود مهارت‌ حل مسئله

اختلال یادگیری چیست؟

درمان اوتیسم – اوتیسم چیست؟ اوتیسم و روش‌های درمان آن

چرا هوش هيجانى باعث بهروری در کار می شود و برای چه شغل هایی داشتن هوش هیجانی بالا بیشتر مفید است

“Life is change, growth is optional. Choose wisely.”

مشاوره قبل از ازدواج در تهران

اکثر زوج‌ها در جهان، ایران و تهران بر این روز بزرگ در زندگی خود تمرکز دارند. بله، صبحت از روز ازدواح است. اما سوال بزرگتر درباره اینکه چه انتظاری از ازدواج خود دارند را نادیده می‌گیرند. زوج‌ها باید در رابطه با صرف زمان و انرژی خود برای ازدواج و همچنین برگزاری روز مراسم عاقلانه عمل کنند، چرا که این روز می‌گذرد اما ازدواج در صورتیکه خوب باشید، برای مدت بسیار طولانی باقی می‌ماند. اگر به دنبال یک ازدواج موفق و خدمات مشاوره قبل از ازدواج در تهران هستید، در این مطلب با ما همراه باشید.

امروزه تعداد زیادی از زوج‌ها متوجه شده‌اند که مشاوره قبل از ازدواج بسیار سودمند و کمک‌کننده است. زوج‌ها می‌توانند با صرف وقت برای روابط آینده با دید وسیع‌تری اقدام به ازدواج کنند. این کار به آنها اجازه می‌دهد تا درباره سوالات مهم قبل از ازدواج پرس و جو کنند. بررسی مسائل فعلی و پیش‌بینی مواردی که ممکن است در آینده رخ دهند، درک بهتری درباره برقراری ارتباطی شفاف‌ در آغاز زندگی، به زوج‌ها می‌دهد.

برخی سوالات متداول که زوج‌ها ممکن است در زمان مشاوره قبل از ازدواج در تهران از خودشان بپرسند عبارتند از:

روانشناس قبل از ازدواج

1- در حال حاضر برقراری ارتباط دقیقا به چه صورت است؟

2- هنگام منازعه چگونه می‌توان مسائل را با هم حل‌وفصل کرد؟

3- انتظارات ما برای آینده چیست؟

4- چگونه می‌توانیم امور مالی را با هم مدیریت کنیم؟

5- آیا انتظارات در روابط جنسی سازگار هستند؟

6- آیا تاکنون درباره بچه‌دار شدن بحث شده است؟

7- وظایفی که در ازدواج خواهید داشت چیست؟

8- آیا سبک‌ زندگی شما سازگار است؟

9- زندگی خود در آینده را چگونه تصور می‌کنید؟

اگر صحبت کردن درباره این سوالات مشکل و دشوار باشد، شاید چند جلسه ملاقات با یک روانشناس و مشاوره قبل از ازدواج در تهران بتواند این نگرانی‌ها را رفع کرده و بهترین شروع ممکن برای ازدواج جدید را فراهم نماید.

آنچه که از گذشته مرسوم بوده این است که ازدواج موجب می‌شد تا زوج‌ها تمام زندگی را با هم تجربه کرده و در یک خانه مشترک زندگی کنند. اما امروزه اکثریت زوج‌ها قبل از ازدواج چند سالی را با هم آشنا هستند. بنابر تجربه، اکثر زوج‌ها احساس می‌کنند به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند تصمیم ازدواج را به خود و شخصی که می‌خواهند با او ازدواج کنند، اعلام کنند. البته عوامل دیگری نیز در این مورد موثر هستند. گاهی اوقات ممکن است زوج‌ها پیش از ازدواج مشکلاتی داشته باشند و بابت اینکه مشکلات فعلی در روابط با ازدواج حل‌وفصل می‌شود، امید زیادی داشته باشند. یعنی برای اکثریت افراد، ازدواج نوعی پیام مبنی بر این است که اکنون روابط آنها به اندازه‌ کافی پایدار شده است تا بتوانند آنرا جشن گرفته و ماندگار کنند.

بسیاری از زوج‌ها پیش از آنکه به مشاوره قبل از ازدواج در تهران بروند، فکر می‌کنند که ازدواج به خودی خود همه مسائل را حل می‌کند. دلایل این موضوع اغلب پیچیده است. برخی از افراد پس از تعهد ازوداج، متوجه ناراحتی‌های عمیق، خاطرات تحریک‌آمیز و احساسات ناخودآگاه از تجربیات خود می‌شوند.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران فرصتی برای صحبت کردن درباره انتظارات شما فراهم می‌کند و دلایل این نگرانی‌ها و از بین بردن نا امیدی‌ها کمک می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج در تهران و سایر شهرها به زوج‌ها فرصتی می‌دهد تا با واقعیت اینکه هر رابطه‌ای ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شود، روربرو شوند و با همکاری یکدیگر این مشکلات را در طول زندگی خود کاهش دهند.

در مشاوره قبل از ازدواج در تهران ، زوج‌ها می‌توانند مشکلات احتمالی را با صحبت کردن درباره موارد زیر بررسی کنند:

• چه انتظاراتی از ازدواج با هم دارند؟

• تجربه آن‌ها از ازدواج والدین در دوران کودکی چه بوده است؟

• چقدر دوست دارند مشابه یا متفاوت از والدین خود باشید؟


مشاوران ازدواج متوجه شده‌اند زوج‌هایی که مراسم ازدواج خود را برنامه‌ریزی کرده و به زندگی مشترک متعهد شده‌اند، اغلب اطلاعات کافی از نحوه تعامل مناسب با همسر آینده خود ندارند. لذت احساس تفاهم و درک شدن، شادمانی از وجود شباهت‌ها و تجربه‌های عاشقانه بسیار شگفت‌انگیز است، اما هر زوجی باید تفاوت‌های خود با همسر آینده‌اش را نیز بداند و خود را با آن‌ها تطبیق دهند.

اگرچه این امر ممکن است هراس‌انگیز و چالش‌برانگیز باشد، ولی اذعان، پذیرش و درک تفاوت‌های میان یکدیگر منجر به احساس رابطه‌ای عمیق‌تر می‌شود و به همین علت است که مشاوره قبل از ازدواج در تهران و هر جای دیگر از دنیا لازم است. مذاکره در مورد دیدگاه‌ها، نقطه‌ نظرات و چشم‌اندازهای متفاوت می‌تواند احساسات خوبی را به ارمغان بیاورد. مشاوره قبل از ازدواج در تهران ، فرصتی است که زوجین درک بیشتری از زندگی با یکدیگر را به دست خواهند آورد.

محیط امن اتاق مشاور فرصتی برای گوش دادن عمیق‌تر و یک‌دلی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید دقت کنید که آیا اهداف شما از ازدواج با اهداف نامزدتان مشابه است؟ و آیا او با اغلب افکار شما موافق است؟ در طی مشاوره قبل از ازدواج در تهران، نظرات خود را مطرح کرده و از تلاش برای ذهن‌خوانی طرف مقابل اجتناب کنید. در طی مشاوره قبل از ازدواج در تهران متوجه خواهید شد، زمانی که یکدیگر را همانگونه که هستیم بپذیریم، می‌توانیم در مواردی که ناهماهنگی وجود دارد امکان تغییر را هم فراهم کنیم.

اغلب این احساسات “عدم تفاهم و درک نشدن” است که باعث نومیدی و خشم شده و همچنین می‌تواند موجب حالت تدافعی زوجین شود. گرچه اگر رابطه بیش از حد آرام باشد، ممکن است خفقان یا بیش‌ از حد مقید و محدودبودن احساس شود. ترس از شروع انجام کاری که منجر به عواقب منفی شود و همچنین ترس از عدم پذیرش می‌تواند منجر به اجتناب از مسائل “دشوار” شود.

در مشاوره قبل از ازدواج در تهران و اغلب جاهای دنیا، سوالاتی مثل سوالات زیر مطرح می‌شوند. هیچ پاسخ درست و غلطی وجود ندارد. این سوالات برای تشویق به آغاز گفتگو و شناسایی مشکلات موجود، استفاده می‌شوند.

1- “خانه” برای من به چه معناست؟

2- تفریحات مورد علاقه من چیست؟

3- کدام کشور و چه جایی در فهرست آرزو‌های من قرار دارد؟

4- اگر این ازدواج رخ ندهد، هنگام پیری بابت چه چیزی تاسف می‌خورم؟

5- به لحاظ شخصیتی چه اصلاحاتی می‌خواهم در زندگی‌ام ایجاد کنم؟

6- پول برای من به چه معناست؟

7- چه شغل ایده‌آلی را باید مد نظر قرار بدهم؟

8- استرس خود را چگونه مدیریت کنم و در حال حاضر با چه استرس‌هایی مواجه هستم؟

9- چگونه خود را تسکین می‌دهم؟

10- آیا بچه می‌خواهم؟ چرا؟ چه موقع؟ چند تا؟

روانشناس قبل از ازدواج

11- “خانواده” برای من به چه معناست؟

12- آیا رویای پنهانی دارم؟

13- من برون‌گرا هستم یا درون‌گرا؟

14- از چه نوع فیلم/ کتاب/ شوی تلویزیونی لذت می‌برم؟

15- نگرش من نسبت به روابط جنسی چیست؟

16- برخی از مهمترین ارزش‌ها/ اعتقادات من چیست؟

17- یکی از پیش‌غذاهای مورد علاقه من چیست؟

18- آراستگی/ پاکیزگی چقدر در خانه اهمیت دارد؟

19- یکی از بهترین تجربیات دوران کودکی من چیست؟

20- “دوستان” برای من به چه معنا هستند؟

21- “هدایا” برای من به چه معنا هستند؟

22- زندگی در شهر/ روستا برای من چه معنایی دارد؟

23- برقراری رابطه در حال حاضر دقیقا چه شکلی است؟

24- هنگام وقوع یک اختلاف چگونه می‌توان با یکدیگر مسائل را حل‌وفصل کرد؟

25- انتظارات من در مورد آینده چیست؟

26- چگونه در کنار هم امور مالی را مدیریت کنیم؟

27- آیا تاکنون بچه‌دار شدن مورد بحث قرار گرفته است؟

28- آیا سبک‌ زندگیتان با هم سازگار است؟ زندگی خود در آینده را چگونه تصور می‌کنید؟

اگر صحبت کردن درباره این مسائل برای شما دشوار باشد، شاید به چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج در تهران نیاز داشته باشید تا بتوانید این نگرانی‌ها را رفع کرده و بهترین راه‌حل را ارائه کنید.


مشاوره قبل از ازدواج در تهران نوعی از مشاوره است که زوج‌ها را برای ازدواج آماده می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج در تهران، می‌تواند به شما و شریک زندگیتان درباره داشتن روابطی محکم و سالم اطمینان دهد، و برای داشتن ازدواجی پایدار و رضایت‌بخش فرصت بهتری در اختیارتان بگذارد. همچنین، مشاوره قبل از ازدواج در تهران به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعفی که پس از ازدواج به مشکلات شما تبدیل می‌شوند را شناسایی کنید.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران اغلب توسط درمان‌گران مجاز با عنوان ‌درمان‌گران ازدواج و خانواده ارائه می‌شود. این درمان‌گران تحصیلات دانشگاهی دارند و سوابق کاری زیادی در این زمینه دارند.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران به زوج‌ها کمک می‌کند تا روابط خود قبل از ازدواج را بهبود بخشند و در طی این مشاوره، شما را به بحث درباره موضوعات مربوط به ازدواج از جمله موارد زیر ترغیب می‌کنند:

امور مالی

برقراری ارتباط

اعتقادات و ارزش‌ها

وظایف در ازدواج

عشق و روابط جنسی

تمایل به داشتن فرزند

روابط خانوادگی

تصمیم‌گیری

مقابله با خشم

زمانی که با یکدیگر سپری می‌کنید

انجام مشاوره قبل از ازدواج در تهران به زوجین کمک می‌کند تا توانایی خود برای برقراری ارتباط را بهبود بخشیده، انتظارات واقع‌بینانه برای ازدواج را تعیین کنند و مهارت‌های حل مشکلات را توسعه دهند.

با بحث درباره تفاوت‌ها و انتظارات قبل از ازدواج، شما و همسرتان می‌توانید در طول ازدواج درک بهتری از یکدیگر داشته باشید. معمولا برای تعیین اینکه شما درباره یکدیگر و روابط خود چه احساسی دارید سوالاتی به صورت پرسش‌نامه به صورت مجزا از شما پرسیده می‌شود. همچنین این فرم‌ها برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و زمینه‌های مشکلات احتمالی سودمند هستند. شما و مشاورتان، همراه با هم نتایج را تفسیر کرده و درمورد ناراحتی‌ها و اختلافات موجود بحث می‌کنید.

علاوه براین ممکن است مشاور برای پی بردن به دیدگاه‌های‌ شما و همسرتان سوالاتی را بپرسد و همچنین انتظارت و آرزو‌های شما برای ازدواج را شفاف و مشخص کند. به یاد داشته باشید آماده شدن برای ازدواج فراتر از برگزاری خود مراسم ازدواج است. برای ایجاد بنیانی محکم برای رابطه‌تان زمان بگذارید و از مشاره قبل از ازدواج در تهران استفاده کنید.

ارسالی توسط راهنما در دسته بندی قبل ازدواج | بدون پاسخ

روانشناسی قبل از ازدواج:روانشناسی پیش از ازدواج یکی از امر های الزامی می باشد.

و تمام اشخاص باید  از آن استفاده کنند .

تا به این صورت بتوانند انتخاب صحیح تری را  انجام دهند.

روانشناس قبل از ازدواج

بیشتر اشخاص مهارت آموزی و روانشناسی ازدواج را به زمانی موکول خواهند کرد .

که کار از کار گذشته می باشد .

و هر سال بیشتر دختر و پسرهای جوان خریدن کتاب هایی که در آن در رابطه با ازدواج می باشد .

الزامی نمی دانند و اعتقاد دارند که تا هنگام عقد نیاز به هیچ کدام از این مهارت‌ها را ندارند.

و پس از ازدواج با رجوع کردن دوباره به روانشناسی ابراز پشیمانی خواهند کرد.

برای کم شدن آمار طلاق در جوامع امروزی باید روانشناسی پیش از ازدواج

به عنوان یک امر ضروری به رسمیت شناخته شود.روانشناسی قبل از ازدواج

تا جوانان بتوانند با به کار گرفتن نکته های دریافتی از روان‌شناس‌ها مشکلات خود را کاهش دهند.

مشکلات آنها به راحتی برطرف خواهد شد.روانشناسی قبل از ازدواج

تصوراتی که بیشتر جوانان از زندگی زناشویی دارند  .

تصویری می باشد که والدین آنها داشته اند.

و این یکی از چالش‌هایی می‌باشد که جوانان با آن مواجه هستند.

یعنی جوانان مایل می باشند که به صورت مدرن فکر کنند ولی سنتی به زندگی کردن بپردازند.

علت این که بیشتر اشخاص از روانشناسی های قبل از ازدواج کمک دریافت نمی‌کنند .

این می باشد که نسبت به آنها اطلاعات کافی ندارند .روانشناسی قبل از ازدواج

در حقیقت بیشتر اشخاص به علت اینکه نمی دانند .

در قبل از ازدواج چه توانایی هایی به آنها آموخته خواهد شد .

از روانشناسی و شرکت کردن در اینگونه کلاس‌ها دوری می‌کنند.

روانشناسی قبل از ازدواج علاوه بر اینکه آموزش های لازم را بر جوانان ارائه خواهد داد .

استاندارد های ضروری را برای ازدواج میان دو شخص مانند :

 

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

روانشناس قبل از ازدواج
روانشناس قبل از ازدواج
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *