مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

 
helpkade
مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج
مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

آیا به دنبال آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج کرج هستید ؟ آیا می دانید هدف از مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج کرج چیست ؟ در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است.

 

 

 

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

هدف از مشاوره در مراکز مشاوره قبل از ازدواج کرج این نیست که در نهایت با یک پاسخ بله یا خیر از سمت مشاور روبرو شوید. مشاوره قبل از ازدواج در مسائلی همچون همسرگزینی، آگاهی از ریسک ازدواج، تفاوت شخصیتی افراد، حل مشکلات بین زوجین و آموزش مهارت های لازم برای زندگی مشترک صورت می گیرد. در حقیقت مشاوره قبل از زادواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق ، مانع از هم چاشیدن زندگی مشترک عمل می کند. آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک در زندگی هر فردی ضروری است. نکته مهم این است که بدانید که همسر شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و … کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه نخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت می باشد. به همین دلیل شما باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت معیار ها و علایق با همسرتان زندگی شادی را بسازید. مرکز مشاوره ازدواج کرج هنر زندگی آماده است که با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما باشد.

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی به دلیل مشکلات مردم کرج در دسترسی به بهترین مراکز مشاوره ازدواج کرج تصمیم به جمع آوری و معرفی آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج کرج گرفته است. شما می توانید آدرس مراکز مشاوره ازدواج کرج را در جدول زیر مشاهده نمایید.

 

آدرس مراکز مشاوره قبل از ازدواج کرج

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مشاوره ازدواج کرج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

 

مرکز مشاوره ازدواج کرج هنر زندگی خدمات خود را مراحل مختلف زندگی بین زوجین از ارتباط با جنس مخالف، آشنایی قبل از ازدواج، خاستگاری، نامزدی، آموزش مسائل جنسی و مهارت های لازم برای زندگی مشترک را اراعه می دهد. مرکز مشاوره ازدواج کرج هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. از جمله خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره کرج هنر زندگی می توان به مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره تربیت کودک ، زوج درمانی ، مشاوره افسردگی ، مشاوره وسواس ، مشاوره استرس ، مشاوره خیانت همسر ، اختلالات شخصیتی و …. اشاره داشت.

 

 

از آنجایی که زندگی های امروزه با گذشته بسیار متفاوت شده است و مسائل و مشکلات مخصوص به خود را دارد. نیازمند راه حال های نوین است. از آنجایی که  هزینه شرکت در جلسات مشاوره قبل از زادواج در مراکز مشاوره ازوداج کرج بالاست و بسیاری از زوج ها توان شرکت در این جلسات را ندارند. علاوه بر هزینه سنگین این جلسات، به دلیل حیا و حجب خانواده ایرانی مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک راهکار مناسب باشد تا زوج ها بتوانند به راحتی مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند. از دیگر دلایل برتریت مشاوره تلفنی  ازدواج بر مشاوره ازدواج حضوری می توان به نداشتن وقت و درگیری های کاری زیاد امروزه افراد اشاره داشت.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی دارای متخصصان مجرب در زمینه ازدواج بوده و با بهرمندی از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری خود می تواند پاسخگویی سوالات شما در زمینه های مختلف ازدواج باشد. از جمله مهمترین مشکلات زوجین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آشنایی قبل از زادواج : امروز بسیاری از افراد در آَشنایی قبل از زادواج خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. چرا که بسیاری از افراد در زمینه ارتباط صحبح با جنس مخالف خود آموزش ندیده اند. مطالعه مقالات زیر می تواند به شما در برقراری یک ارتباط سالم و موفق با جنس مخالف خود کمک شایانی کند.دوستی قبل از ازدواجاشتباهات آشنایی قبل از ازدواجرابطه جنسی قبل از زادواج داشته باشیم یا نه

 

ازدواج و نامزدی : ازدواج و مراسم خواستگاری یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از زوجین می باشد. تشخیص درستی انتخاب از لحاظ اختلاف سنی، موقعیت اجتماعی، معیار های شخصیت و تفاهم بین زوجین از جمله مواردی است که باید قبل از زادواج توسط زوجین مورد بررسی قرار بگیرد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.سوالات قبل از ازدواجتست تفاهمدخالت والدین در ازدواجازدواج زود هنگامازدواج مجددفاصله سنی در ازدواجازدواج در سن بالانقش خانواده در ازدواجازدواج مجددازدواج دوم مردان متاهلافراد نامناسب برای ازدواج

 

بعد از ازدواج : بسیاری از زوجین بعد از ازدواج به دلیل دخالت های زیاد خانواده و دوستان، نداشتن تفاهم برای حل بسیاری از چالش های زندگی مشترک، مشکلات جنسی و … با مشکل روبرو می شوند. استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در چنین شرایطی در حل مشکلات زوجین بسیار تاثیر گذار و نتیجه بخش می باشد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اطلاع از آدرس بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج کرج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشاوره ازدواج در کرج در کلینیک روانشناسی رویا زیر نظر کارشناسان متخصص و با تجربه انجام میشود . شما میتوانید برای مراجعه به متخصصان با تجربه به کلینیک روانشناسی رویا واقع در کرج مراجعه نموده و در این زمینه راهنمایی شود.مشاوره برای ازدواج در البرز کرج را میتوانید در کلینیک روانشناسی رویا با متخصصین و روانشناسان برجسته تجربه نمایید ما تمام تلاش خود را داریم تا شما را به اهدافتان برسانیم و موفقیت را برای شما به ارمغان آوریم.

در کلینیک روانشناسی رویا کلیه ی مسائل مربوط به ازدواج ارزیابی خواهد شود و یک مشاور با تجربه در زمینه ی ازدواج راهکار های اساسی و مهم را به شما ارائه خواهد داد.

مشاوره برای ازدواج در البرزکرج را میتوانید در کلینیک روانشناسی رویا با متخصصین و روانشناسان برجسته تجربه نمایید ما تمام تلاش خود را داریم تا شما را به اهدافتان برسانیم و موفقیت را برای شما به ارمغان آوریم.

مشاوره برای ازدواج در البرز کرج از بخش ها و زمینه های گسترده و فراوانی تشکیل شده است که باید تمام زمینه ها را به صورت کامل دربین زوجین بررسی نموده و راهکار های مربوط به هر زوج به آنها عرضه شود که شما میتوانید با مراجعه به کلینیک روانشناسی رویا از نظر روانشناسان ازدواج بهره مند شوید و موفقیت در مسیر زندگی خود را تجربه نمایید.

مرکز مشاوره ازدواج در کرج

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

اگر به دنبال مرکز مشاوره ازدواج در کرج هستید ما کلینیک روانشناسی رویا را به شما معرفی میکنیم .کلینیک روانشناسی رویا با سالها تجربه و کسب مهارت در مشاوره برای ازدواج میتواند شما را به نحو احسنت در این راستا یاری نماید و اطلاعات لازم و کافی را در خصوص ازدواج با شما عزیزان مطرح نماید.

کلینیک روانشناسی رویا به عنوان مرکز مشاوره ازدواج در کرج آماده ی ارائه ی خدمت رسانی به تمام زوجین قبل و بعد از ازدواج میباشد و تمام تلاش و توان خود را دارد تا به صورت کاملا تخصصی تمام مسائل مربوط به زوجین را حل نماید و ریشه یابی و درمان کند و با ارائه ی راهکار های مناسب شما را برای تجربه ی زندگی آرام آماده نماید.

مشاوره ازدواج خوب در کرج

مشاوره ازدواج خوب در کرج میتواند تمام مسائل را به درستی و با دقت و دلسوزانه برای شما پیگیری نماید و اطلاعات درست را در اختیار شما عزیزان قرار دهند برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما همراه باشید.

مشاوره ازدواج میتواند در بسیاری از مسائل به نامزد ها کمک کند و دید آنها را نسبت به برخی مسائل و اخلاق ها باز کند با مشاوره ازدواج قطعا میتوانید زندگی آرامش بخش تری داشته باشید و مشکلات تحتمالی پیش رو را به حداقل برسانید .

یک ازدواج مناسب و بدون مشکل باید از ابتدا درست باشد و با انتخاب درست و شناخت عمیق از مسائل زندگی میتواندانجام پذیرد.

قابل ذکر است که هیچ انسانی بدون ایراد و نقص نیست این انسان ها هستند که باید نیمه ی گم شده ی خود را بیبند و از طریق خود شناسی پی به این ببرند که میتوانند با چه کسی خوشبخت شوند .

مشاوره در کلینیک روانشناسی رویا به این صورت انجام میشود که افراد خصوصیات اخلاقی خود را بشناسند و خصوصیات اخلاقی طرف مقابل خود را نیز بررسی کنند تا متوجه شوند که آیا میتوانند با این خصوصیات طرف مقابل زندگی آسوده ای داشته باشند یا نه.

هر انسانی برخی خصوصیات اخلاقی خوب و بد را دارا میباشد نوجوانان و جوانان در بسیاری از مواقع خصوصیات خوب طرف مقابل خود را به دلیل علاقه ی زیاد فقط میبینند و در برخی مواقع قادر به دیدن خصوصیات بد آنها نیستند این مسئله باعث شده است تا جوانان پس از ازدواج تازه متوجه خصوصیات بد طرف مقابل خود شوند و انسانی که در ذهن خود ساخته اند را جور دیگری ببیند و سپس با مشکل مواجه شوند.

کلینیک مشاوره ازدواج در کرج

قبل از هر ازدواج باید به نکات متفاوتی پرداخته شود و تمام زمینه ها و مسائل توسط کارشناسان و روانشناسان با تجربه در حوزه ی ازدواج بررسی شود.

در واقع در امر ازدواج که از مهمترین تصمیم ها در طول زندگی هر فرد است باید نهایت دقت را داشته باشید و در ابتدا با یک روانشناس مشاوره داشته باشید.

کلینیک روانشناسی رویا واقع در البرز کرج فعال در زمینه ی ازدواج و بررسی مسائل مربوط به آن میتواند شما را در امر مشاوره برای ازدواج در البرز کرج راهنمایی نموده و شما را به نحو احسنت به نتیجه برساند.

در واقع هر فرد برای داشتن یک ازدواج موفق باید مهارت های لازم در زمینه ی ازدواج را آموزش ببیند . اگر در ابتدی امر عاقلانه و درست رفتار کنید در حین زندگی هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت. باید معیار ها ، علایق به درستی در بین زوجین شناسایی و بررسی شود.

شما باید این مهارت را آموزش ببینید که در تمام طول زندگی با همسر خود موفق باشید و هیچگاه احساس ناخوشایندی نداشته باشید.

حساسیت هایی وجود دارد که باید آنها را در بین زن و مرد تشخیص و بررسی کرد . (مانند حساسیت نسبت به خشم، حساسیت نسبت به احترام، حساسیت نسبت به ناامیدی، حساسیت نسبت به ارزش ها و حساسیت نسبت به خانواده ) و راهکار ها پیشنهاد شود.

تشخیص روحیات و نحوه برخورد هر شخص با خشم خود.

تشخیص مسئولیت پذیری در بین زوجین و بررسی مسائل آن و پیشنهاد راهکار های مناسب افراد.

وقتی به جای انتظار برای تغییر همسرتان، تصمیم به بهبود رفتار خودتان بگیرید. احساس مسئولیت کنید و تغییرات مثبتی در زندگی مشترکان ایجاد کنید. به مرور زمان متوجه می شوید که دیگر بسیاری از مشکلات گذشته را ندارید و احساس ناامیدی و درماندگی نمی کنید.

بررسی دیدگاه مثبت و دیدگاه منفی در بین زوج ها و مسائل احتمالی آن و نشان دادن راهکار ها به زوجین.

بررسی میزان آمادگی نامزدها برای داشتن یک ازدواج موفق و پیشنهاد راهکار.

ارزیابی هم سانی و هم طبقه بودن زوج ها.

ارزیابی مهارت های هر زوج برای زندگی مشترک نامزدها.

نحوه مشاوره برای در کلینیک روانشناسی رویا به گونه ای است که هیچ زوجی در آینده با مشکلات قبل و بعد از ازدواج مواجه نشود و تمام راهکار ها و مسائل توسط کارشناسان و مشاوران کلینیک رویا به مراجعه کنندگان داده میشود.

جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند امکان دارد که پیش از ازدواج با مسائل پیش روی خود آشنا نباشند و آمادگی لازم برای ازدواج را نداشته باشند مشاوره ازدواج میتواند اگاهی کامل را به نامزد ها ارائه دهد و آنها را در مسیر زندگی همراهی نماید و ویژگی ها و خصوصیات هر نامزد را به صورت کامل بررسی نماید و گوش زد های لازم را به نامزد ها ارائه دهد که این امر میتواند به زوج ها در ابتدای کار کمک بسیاری نموده بنابراین میتوانید برای تعیین وقت و مشاوره ازدواج در کرج به کلینیک روانشناسی رویا واقع در کرج مراجعه نمایید .

مراجعه به یک مشاور ازدواج میتواند مزایای بیشماری داشته باشد و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نماید تا جوانان در آینده با مشکلات و شکست و طلاق و یا طلاق عاطفی مواجه نشوند بنابراین اهمیت مراجعه به مشاوره ازدواج بسیار بالاست و اصلا نباید آن را نادیده و کم ارزش تلقی کنید .

مشاوره ازدواج در کرج

هر مشاوره و روانشناس تکنیک های خاص خود را در مشاوره ازدواج مطرح میکند و طبق تکنیک ها میتواند میزان اتصال دو زوج را نسبت به یکدیگر مورد بررسی قرار دهد.

در مشاوره در کلینیک روانشناسی رویا چند مشاوره ازدواج از تجربه ای که طی سی سال خدمت رسانی نسبت به زوج ها و دختر و پسر ها داشته اند امروزه توانسته اند با دید عمیق تری نسبت به مسئله ی ازدواج زوج ها را برای موفقیت های زندگی آماده سازند در ابتدا در جلسات مشاوره سوالاتی در خصوص روحیات دختر و پسر پرسیده میشود به طور مثال از هر دو زوج سوالاتی پرسیده میشود که مشاو با توجه به جواب زوج ها متوجه میشود که ایا میزان کینه ای بودن دو زوج به چه میزان است . از مراجعه کنندگان سوال پرسیده میشود که هنگامنی که وارد یک جمع میشوند اگر به آنها بی احترامی شود آیا بسیار ناراحت میشوند و یا خیر میزان علاقه ی دختر و پسر و تمایل آنها برای ازدواج به درستی مورد بررسی قرار میگیرد.

پس از پرسش سوال هایی که بسیار مهم و حیاتی هستند مشاوره تشخیص میدهد که آیا اخلاق این دو زوج میتواند مکمل یکدیگر باشد یا با یکدیگر در تناقض است برای مثال فردی که بسیار زود جوش و فردی که از هر مسئله ی کوچکی ناراحت میشود قطعا با یک فرد که خصوصیاتی این چنین دارد و زود جوش و ناراحت میشود در آینده نمیتوانند ازدواجی با دوام داشته باشند.

در واقع به قول معروف دو شیر در یک قفس نمیتوانند زندگی کنند و به مشکل روبه رو میشوند در جلسات مشاوره باید به صورت جدی صادقانه باشید اگر زوج ها تمایل به ازدواج داشته باشند و خصوصیات شخصیتی آنها مکمل یکدیگر نباشد راه های درمان و افزایش آگاهی برای آنها وجود دارد بنابراین اگر در ابتدا با دید و نگرشی باز به موضوع نگاه کنید در آینده پشیمان نخواهید شد و با مشکلات طلاق مواجه نخواهید شد.

در مشاوره طلاق مهم ترین چیز شناسایی شخصیت دو زوج است و مسائلی مانند رنگ پوست ، نام پدر ، از یک قوم و طایفه بودن و مسائل این چنینی ارزش بالایی ندارد در واقع دو شخصیت باید بتوانند مانند یک پیچ و مهره با یکدیگر همسانی داشته باشند .

در مشاوره ازدواج شخصیت های دو نفر به صورت کاملا دقیق با تست های اساسی و طراحی شده که بسیار کاربردی هستند و به صورت های گوناگون از افراد پرسیده میشود تا به صورت دقیق به آنها پاسخ دهند شخصیت دو نفر بروز پیدا میکند در واقع در این مشاوره اختلالات شظخصیت های افراد نمایان پیدا میکند این اختلالات میتواند مسائلی مانند اختلالات پارانوئید ، بدگمانی ، مهرطلبی و انتظارات از افراد ، کینه ای بودن ، زوجوش بودن ، میزان وابستگی به خانواده ، میزان مطیع بودن و نداشتن استقلال در افراد ، نداشتن استقلال مالی و مدیریت اقتصادی و …. شناسایی و ریشه یابی میشود و درمان میشود البته باید دقت داشته باشید با گوشزد ها و پیشنهاد های مشاوره خود نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید ازدواج موفقی داشته باشید.

در برخی موارد نیز مشاوره متوجه میشود که شخصیت های زوجین همخوانی با یکدیگر ندارند و آنها دچار مشکل میشوند و ازدواج به آنها پیشنهاد داده نمیشود.

به طور مثال اگر یکی از زوجین مهرطلب باشد باید آگاهی کامل به زوج مقابل در این زمینه داده شود و به فرد مهرطلب کمک کنند تا شخصیت خود را درمان کند و از راه درست این مسئله پیگیری شود و همسر یک فرد مهر طلب باید بتواند با تلاش بیشتر و مراعات بالاتری نسبت به زنان دیگر رفتار خود را مدیریت نماید تا با مشکل مواجه نشود.مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

54 55 26 32

64 55 26 32

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ، ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

کلینیک روانشناسی رویا در تمام ایام هفته آماده و پذیرای شما برای انواع مشاوره توسط متخصصین و کارشناسان و روانشناسان با تجربه میباشد و توانسته است با بیش از دو دهه خدمت رسانی به متقاضیان عزیز در تمامی حوزه های روانشناسی موفقیت کسب نماید .

مشاوره و روان درمانی

توسط متخصصان و روانشناسان علوم رفتاری

54 55 26 32

64 55 26 32

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ،ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

مشاوره ازدواج کرج  به زوجین کمک می کند تا به شناخت بهتری به شریک زندگی  خود دست یابند و عاقلانه تر برای زندگی مشترک آینده ی خود تصمیم گیری نمایند. روانشناسان متعددی در نقاط مختلف کشور وجود دارند و ما می توانیم به آنها مراجعه کرده و مشکلات خود را با آنان در میان بگذاریم.

بی شک برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی ۸تا ۱۱ ماه زیر نظر دکتر روانشناس باید صورت بگیرد.گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مشاوره ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهمترین تصمیمات زندگی هر انسانی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک مشاوره ازدواج کرج می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید

**مشاوره ازدواج کرج که زوج درمانی نیز نامیده می شود به زوجین کمک می کند به اختلافات میان خود پی ببرند و آن ها را حل کنند و بدین طریق به رابطه ی خود بهبود ببخشند

**مشاوره ازدواج کرج راه حل هایی را پیش پای زوجین می گذارد تا از طریق آن ها بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

**با تفاوت های خود کنار بیایند و زندگی سالم تری را در پیش بگیرند.

**مشاورین ازدواج افرادی هستند که مجوز روانشناسی دارند.

**حرفه آن ها زوج درمانی یا خانواده درمانی نیز نامیده می شود.

**این روان شناسان خدماتی مشابه با سایر روان شناسان برای سلامت ذهن ارائه می دهند.

**اما تمرکز ویژه ای بر روی روابط زوجین دارند. دوره ی مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است.

**ممکن است تنها پس از گذشت چند جلسه از مشاوره ازدواج بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

**از طرف دیگر امکان دارد مشاوره ازدواج چندین ماه طول بکشد.

**بخصوص اگر مشکلات زوجین شدت زیادی گرفته باشند.

**معمولا یک بار در هفته باید با مشاور ازدواج ملاقات کنید

مشاوره ازدواج  کرج دارای 3 هدف اساسی است :

1- بررسی آمادگی  نامزدها برای ازدواج

2-ارزیابی هم کف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها

3- ارزیابی مهارت های زندگی مشترک نامزدها

وقتی دو نفر تصمیم به ازدواج با یکدیگر می گیرند مقدمات ازدواج خود را فراهم می کنند، اما اگر به بررسی دقیق تر بپردازیم متوجه می شویم آنها مقدمات عروسی خود را فراهم می کنند و در واقع برای عروسی آماده می شوند تا برای ازدواج.

تصمیم گیری در مسائل زندگی مشترک، برنامه ریزی مالی، اوقات فراغت، برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی، فعالیت های لذت بخش، صمیمیت و دلبستگی، مسئولیت پذیری، ایجاد تغییر در یکدیگر، قضاوت منصفانه بر مبنای جنبه های مثبت و منفی و … با دشواری مواجه شدند با کدام وسیله در  جهیزیه و خانه خواهند توانست این مشکلات را حل کنند؟

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که به این نکته توجه داشته باشیم که انسان ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاوره نیاز دارید.

زمان انجام مشاوره ازدواج  در مرکز مشاوره ازدواج کرج دارای اهمیت بسیاری است همانگونه که شرح داده شد. هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج رسیدن به یک مدل برای برقراری ارتباط بین زوجین است و برای آنکه این امر با موفقیت توام گردد، می بایست در زمان مناسبی این کار صورت پذیرد. بلافاصله پس از آشنایی و یا شروع صحبت موقعیت مناسبی برای اینکار نیست.

همچنین گذشت زمان زیاد از آشنایی به دلیل اینکه رابطه عاطفی شکل گرفته از سودمندی جلسات مشاوره ازدواج خواهد کاست. معمولا بهترین زمان انجام مشاوره در صورت خواستگاری بعد از هشت الی ده ساعت گفتگو و در صورت آشنایی پس از دو یا سه ملاقات است. با این در هر مرحله از آشنایی که هستید برای ازدواج که یکی از اصلی ترین تصمیمات زندگی هر فرد است بهتر است از یک متخصص مشورت بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج می توانید به  مرکز  مشاوره کرج  مراجعه کنید  تا شما را یاری کنند.

يک مشاور پيش از ازدواج ماهر، علاوه بر تحصيلاتی که مرتبط با حوزه روان‌شناسي و خانواده دارد، بايد ويژگي‌هاي شخصيتي مناسب را نيز داشته باشد. ويژگي‌هاي مثل صبور‌بودن و عجله‌نکردن در امر تصميم‌گيري، حافظه خوب، گوش‌دادن مؤثر و فعال، يک مشاور اين حوزه را براي تصميم‌گيري بهتر ياري مي‌رساند. بهتر است خود اين فرد ازدواج کرده باشد و چالش‌هاي اين انتخاب را گذارنده باشد تا درک بهتري از فضاي همسرداري و ازدواج داشته باشد. علاوه بر اينها، گذراندن دوره‌هاي مرتبط با خانواده و مشاوره پيش از ازدواج بسيار کمک‌کننده است

**اول از همه باید فکر ‌کنید چه چیزهایی را می‌توانید و باید با مشاور در میان بگذارید؟

**آیا باید تمام جزئیات مسائل خانوادگیتان را به مشاور بگویید یا فقط باید مسائلی را مطرح کنید که باید روی آن‌ها کار بشود؟

**اگر مسأله خیلی حساس است، آیا باید تمام آن را تعریف کنید یا باید شمایی کلی از مسأله را مطرح کنید؟

**اگر همسرتان در جلسه حاضر است و تعریف کردن موضوع خاصی باعث شرمندگی او می شود، او را دچار خشم می کند یا در او احساس گناه را بیدار می کند، بهتر است بعضی چیزها مخفی بماند، مگر اینکه موضوع اصلی مراجعه شما به مشاور همان باشد.

نظرات منصفانه ای درباره نقاط قوت و ضعف همسرتان و همچنین درباره خودتان ارائه بدهید. آماده باشید به جای اینکه تمام مدت از همسرتان ایراد بگیرید و از او انتقاد کنید، درباره خودتان صحبت کنید. بگویید: «احساس خشم کردم وقتی که…» یا «احساس غم کردم وقتی که…” روی مشکلات اصلی متمرکز شوید.

ممکن است در زندگی زناشویی تان با چند مسأله دست و پنجه نرم کنید، بدترین و بزرگترین مشکل را درنظر بگیرید و به کمک مشاور، نخستین مرحله را برای آن طراحی کنید. جزئیات را مستند کنید. تاریخ ها، ساعت ها و محل های وقایع مهمی را که به یاد دارید، در اختیار مشاورتان قرار دهید تا چشم انداز دقیقی از موقعیت موجود داشته باشد. با توجه به آنچه گفته شد، اگر بخواهید برای مشاوره ازدواج مراجعه کنید، فکر می کنید چه مسائلی برایتان اولویت داشته باشد؟

معمولا آزمون‌هايي که در اين جلسات استفاده مي‌شود، آزمون‌هاي ارزيابي شخصيت و احتمال ابتلا به اختلال‌هاي رواني است که بيشتر مبناي تکميلي دارند. بيشترين ارزيابي در جلسات مشاوره پيش از ازدواج براساس مصاحبه و مشاوره‌هاي چند‌جلسه‌اي است که انجام مي‌گيرد.

مبنای مشاوره پيش از ازدواج بر‌اساس حضور و گفت‌وگو با دو نفري است که قصد ازدواج با يکديگر را دارند ولي گاهي اوقات حضور خانواده‌ها براي بررسي‌هاي بيشتر يا پيداکردن دليل مخالفت خانواه‌ها با ازدواج فرزندشان و يافتن تفاوت‌هاي فرهنگي الزام پيدا مي‌کند. در اين صورت در يک جلسه جداگانه از آنها خواسته مي‌شود که در اين جلسات حضور پيدا کنند.

فردي که مشاور پيش از ازدواج است، در چه صورتي به دو نفري که براي ازدواج مراجعه کرده‌اند، مي‌گويد شما مناسب هم نيستيد و نبايد با هم ازدواج کنيد؟ درواقع، چه نشانه‌هاي خطري در فرد مي‌بيند که او را از ازدواج با فرد مقابل منع مي‌کند؟

تصميم‌گيري نهايي براي انتخاب يک نفر به‌عنوان همسر خود، برعهده دو نفري است که براي مشاوره پيش از ازدواج مراجعه مي‌کنند. يک مشاور پيش از ازدواج، هرگز «بله» يا «نه» قطعي به دو نفر نمي‌گويد، بلکه سعي مي‌کند ارزيابي کند دو نفر تا چه حد مي‌توانند با يکديگر زندگي خوبي داشته باشند ولي در اين بين نشانه‌هاي خطري وجود دارد که بايد جدي‌تر گرفته شود و حتما در صورت مشاهده به دو طرف تذکر داده شود که در صورت ادامه پيداکردن اين موارد، حتما به مشکل برخواهند خورد. مثل اينکه دو نفر اهل گفت‌وگو با يکديگر نيستند، در جلسه مشاوره با يکديگر اختلاف نظر دارند و بحث و جدل مي‌کنند، به فرد مقابل خود بي‌اعتماد هستند و خاطره خوشي از رفتار و برخورد او در ذهن خود ندارد.

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

مثلا جوانی که سوءظن دارد اصلا توصیه نمی شود ازدواج کند. مشاور با کسی در این رابطه تعارف ندارد. سوءظن با معیارهای یک ازدواج پایدار تداخل دارد. این بیماری چیزی نیست که خود طرف به آن معترف باشد. مثلا فکر می کند که دارد همسرش را در جامعه محافظت می کند در حالیکه این بیماری است و خانواده را متلاشی می کند. بنابراین اگر مشاور در بررسی های سلامت روانی و شخصیتی به چنین موارد برخورد کرد حتما درباره آینده این ازدواج شفاف سازی می کند. به همین دلیل است که توصیه می شود 6 تا 9 ماه دختر و پسر با هم در مراوده باشند و بعد از آن دوباره به مشاور مراجعه کنند.

استقلال مالی شرط اول ازدواج است. یعنی وقتی زوجی پیش مشاور می روند پیش فرض مشاور این است که این زوج با توجه به استقلال مالی شان تصمیم به ازدواج گرفته اند مگر اینکه خلاف این امر ثابت شود. فرهنگ عمومی خانواده های ما به گونه است که اگر زوج استقلال مالی نداشته باشد حتما دخالت های نادرست و گاه و بیگاه خانواده ها در زندگی مشترک یک زوج به وجود خواهد آمد که این موضوع می تواند به زندگی آنها لطمه بزند بنابراین ما توصیه می کنیم که زوج ها حتما قبل از ازدواج به استقلال مالی برسند و در طول زندگی مشترک این مستقل بودن را حفظ کنند.

بعضی ها می گویند چون محبتی میانشان شکل گرفته و عاشق هم هستند، می توانند با مشکلات مالی بعد از ازدواج کنار بیایند. واقعیت این است که کسی منکر عشق نیست. اما مشاوران به افراد توصیه می کنند زمانی که به شدت درگیر یک رفتار عاطفی هستند تصمیم نگیرند. چون در این درگیری عاطفی نمی توانند نکات منفی را ببینند و سعی می کنند همه موضوعات منفی را توجیه کنند.

البته مشاور ازدواج هیچ وقت به شما نمی گوید که این کار را بکنید یا نکنید. وظیفه مشاور آگاه کردن است. او می گوید که نتیجه چنین ازدواجی چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنید. اما به هیچ وجه دو طرف را مجبور به انجام کاری نمی کند.

موضوع مهمی مثل ازدواج نگاه عاقلانه ای می خواهد. مشاوران وظیفه دارند درباره آینده ازدواج با زوج ها صحبت کنند ولی حرف را تحمیل نمی کنند. بنابراین کسانی که تصمیم به مشاوره می گیرند بهتر است که بی طرفانه به مطب مشاوره بروند و اجازه دهند تا روند مشاوره به خوبی و در مسیر خودش طی شود وگرنه دیگر نیازی به انجام مشاوره نیست.

مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک میکند  که بتوانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند . متاسفانه  در جامعه امروز می شود شاهد طلاقهای بسیار بود  که به دلیل عدم تفاهم زوجین با یکدیگر شکل میگیرد . دلیل عمده ازدواجهایی که به طلاق منتهی میشوند ، این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر میگیرند و مابقی موارد را پشت گوش خواهند انداخت که همین مسئله در آینده گریبانگیر آن ها خواهد شد .

اگرقصد داریدکه  بدانید که کلاس های مشاوره پیش از ازدواج به چه صورت است  و چگونه برگزار می شود ، باید گفت که بهتر است توجه خود را بر روی مسائل مهمتری مانند اهمیت کلاسهای مشاوره قبل از ازدواج بگذارید . حتی برخی مواقع  مشاوره قبل از ازدواج رایگان از سوی برخی مشاورین و کلینیک های مشاوره  انجام میشود که زوجین با شناخت بیشتر و بهتری بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز نمایندد. پس از اهمیت این کلاسها غافل نشوید و هر طور که شده قبل از ازدواج به همراه همسر خود در این کلاسها شرکت کنید .

اگر در این کلاس ها شرکت کنید ، متوجه خواهید شد  که اگر در آینده بچه دار شوید ، آیا بچه ای که حاصل شما و همسرتان است به دلیل عوامل ژنتیکی سالم خواهید بود یا خیر و همچنین در این کلاس ها پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج هم به شما ارائه می گردد که با تکمیل این پرسشنامه ها ، به مشاور کمک بیشتری می کنید که شناخت بهتری از شما پیدا کند و در نهایت با توجه به شخصیت شما و همسرتان بگوید که آیا مناسب یکدیگر هستید یا خیر

هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج ، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب  خود است که میتوان گفت  این مرحله مهمترین مرحله‌ مشاوره ازدواج است زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح ، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده میشود ؛ اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی بیشتر  مشخص می‌شود که به این نکته توجه داشته باشیم که افراد  از یکدیگر شناخت کافی ندارند بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاور نیاز داریم .

برخی کارشناسان که مشاوره قبل از ازدواج آن قدر اهمیت دارد که افراد  برای آن وقت زیادی بگذارد ؛ مشاوره قبل ازدواج و تطبیق تناسب های لازم بین دو فرد برای تشکیل زندگی مشترک باید حتماً قبل از ازدواج به ویژه پیش از ازدواج و نه پس از آن انجام شود .

مرد و زن  در مرحله اول به لحاظ رفتاری ، خانوادگی ، سبک زندگی و تحصیلات باید مورد بررسی قرار گیرند که اگر این مرحله مثبت بود در مراحل دیگر باید به لحاظ ذهنی و تفکراتی که دارند بررسی شوند تا نکات مشترک و غیر مشترک ذهنیشان مشخص شود بعد از این هم نوع نگاه به زندگی ، سرگرمی و تفریحاتی که میخواهند داشته باشند و لحظات مشترکشان مورد ارزیابی قرار میگیرد

معمولاً مراجعه به مشاوره در مشاوره ازدواج کرج زمانیکه هنوز هیچ صحبتی بین افراد نشده است ، مناسب نیست همانطور که مراجعه افراد بعد از مدتها حرف زدن و رابطه داشتن و شکل گرفتن علاقه ، تأثیر چندانی ندارد بنابراین بهترین زمان برای مراجعه به مشاور زمانی خواهد بود که فرد آمادگی دارد و حداقل 8- 10  ساعت با طرف مقابل درباره مسائل مختلف گفت‌ و گو کرده است .

معمولاً مشاوران در مشاوره ازدواج کرج اگر نیاز باشد از خانواده‌ ها هم دعوت میکنند تا در جلسات حضور یابند اما از آنجا که مسئولیت ازدواج بر عهده دو طرف است ، مشاوران بیشتر جلسات را با حضور دختر و پسر برگزار میکنند ؛ معمولاً اگر جریان مشاوره خوب پیش رود ، در نهایت 3 تا 4 جلسه1/5  ساعت کافیست ؛ اگر مشاور نیاز به جلسه اضافه داشته باشد در این جلسه معمولاً درباره ریسک ها صحبت میکند تا زوج ها بتوانند به مدلی برای خانواده موفق دست یابند ، حتما باید موضوع ازدواج بوسیله خواستگاری رسمیت پیدا کند و تا زمانی که خواستگاری صورت نگرفته است نمی توان قدم دیگری برداشت .

مسائل جنسی بخش مهمی  از ازدواج را شکل میدهد . زوجین باید به رضایت نسبتاً کاملی در مورد مسائل جنسی نسبت به یکدیگر برسند که بتوانند وارد رابطه شوند در غیر اینصورت امکان دارد  خیلی زود رابطه آن ها با اختلال رو به رو شود . کلاسها ی مشاوره پیش از ازدواج در رابطه با مسائل جنسی مو شکافیهایی را برای تان انجام خواهد داد و به این واسطه متوجه میشوید که آیا شما از نظر جنسی با شریکتان  تفاهم دارید یا نه

یکی از مباحث بسیار مهی  که در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج صورت میگیرد ، بررسی مسائل جنسی است

بطور مثال :

امکان دارد  یکی از زوجین علاقه ی چندانی به مسائل جنسی نداشته باشد و نگاهی خیلی سطحی به آن بکند که در نقطه مقابل ، همسرش کاملا این مسئله را جدی می داند و از همسرش توقع داشته که در بازه های زمانی کوتاه مدت اقدام به رابطه جنسی با یکدیگر نمایند که همین مسئله عدم تفاهم آن ها را نشان میدهد و مشاوره پیش از ازدواج به آن ها کمک خواهد کرد ، که در این رابطه به شناخت کاملتری از هم برسند و در صورت داشتن تفاوت هایی اندک ، با هم ، با برنامه ریزی و نظم دادن به امور ، آن ها را مدیریت کنند .

 

 

 


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آدرس : کرج-خیابان بهشتی-جنب زیرگذر-برج ارم ط9

شماره تماس : 02632265533

تلگرام

اینستاگرام

مشاوره پیش از ازدواج در کرج و یا در واقع همان مشاوره ازدواج به مشاوره دو نفر که قصد و نیت و هدفشان از برقراری ارتباط با یکدیگر، ازدواج است مربوط میشود. در این مقاله ابتدا کمی مشاور ازدواج مرکز مشاوره مکث را معرفی خواهیم کرد. پس از آن در مورد آسیب ها و مشکلات پیرامون ازدواج در صورت عدم آگاهی به شما خواهیم گفت.

مرکز مشاوره مکث با توجه به قرار داشتن در کنار مترو می تواند میزبان شما عزیزان از تمام نقاط تهران باشد.

زوجین متقاضی مشاوره معمولاً به 4 گروه زیر تقسیم می شوند:

هر گاه دو نفری که نیاز پیدا میکنند به شناخت بیشتر از هم، لازم است مدت زمان مشخصی را در مراکزی که مشاوره ازدواج میدهند وقت بگذرانند تا با شناخت از خودشان، سلیقه و عقایدشان، بتوانند فردی را هم که برای ازدواج انتخاب کرده اند، بشناسند. در مشاوره ازدواج افراد بر اساس خواسته خود و میل قلبی شان از همسری که در آینده میخواهند داشته باشند، به مشاوره با فرد مورد نظرشان در کنار یک مشاور روانشناس در مورد خواسته و ایده آل هایشان میپردازند.مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

مشاوره پیش از ازدواج در کرج این امکان را به ما میدهد که اگر دغدغه شناخت داشته باشیم و بخواهیم نسبت به تصمیمی که میگیریم بسیار واقع بینانه عمل کنیم، بتوانیم در انجام این تصمیم کمی آگاهی پیدا کنیم. در واقع با هزینه کردن وقت، انرژی و پولمان بتوانیم با درک روشن به هدفی که میخواهیم برسیم.

زمانی که پیش از ازدواج برای شناخت صرف میشود صرفاً به معاشرت های دوستانه، رستوران رفتن و یا نمایش ظاهر و آمال و آرزوها پرداخته میشود تا آنچه که هستیم و آنچه که میخواهیم داشته باشیم. به همین دلیل میتوانیم در چندین جلسه مشاوره پیش از ازدواج به شناخت عمیقی از طرف مقابل دست پیدا کنیم.

مشاوره های پیش از ازدواج در کرج، اگر بوسیله مشاوره روانشناس زبده انجام شود میتواند اختلالات شخصیتی، مشکلات عمیق خانوادگی و حتی راه های بهبود آن را به ما بشناسد. در واقع اگر مشاوره پیش از ازدواج صورت بگیرد، افراد پس از ازدواج شوکه نمیشوند که من از همسرم انتظار چنین یا چنان رفتاری را نداشته ام.

با گذراندن وقت در کنار مشاوران روانشناس پیش از ازدواج، حتی اگر نشانی از اختلال های شخصیتی وجود داشته باشد، آنگاه میتوانیم با روشن بینی به این نتیجه برسیم آیا میخواهیم وارد این رابطه شویم و فردی که با این خصوصیات اخلاقی همسر خودمان بدانیم یا خیر.

زمینه ای از آگاهی و شناخت که باعث تصمیم گیری درست و یا قبول مسئولیت از آنچه که میخواهیم انجام بدهیم، تنها در کنار مشاوران روانشناس پیش از ازدواج امکان پذیر است

گذراندن وقت مناسب با فردی که قصد و نیت ازدواج با او را داریم خود به تنهایی کافی نیست. مگر اینکه بتوانیم فرصتی از ۶ تا ۹ ماه را در شفافیت کامل، با معاشرت های خانوادگی با فرد مورد نظرمان بگذرانیم. این که ما چه رنگی و یا چه عطری دوست داریم، زمینه تفاهم و شناخت و آشنایی نیست. اما اینکه پدرمان به چه میزان سنخیت رفتاری با پدر فرد مورد نظرمان دارد، مادرمان و یا اقوام ما به چه میزان تناسب رفتاری با مادر و یا اقوام فرد مورد نظرمان دارند، میتواند نشانه ای از تفاهم باشد.

معاشرت های ما نباید شبیه مهمانی هایی باشد که از پیش تعیین شده و فقط آمادگی قبلی برای مهمانی خاص باشد. بلکه معاشرت ها باید صمیمی و دوستانه باشد. رفت و آمدهای دو طرف باید با روتین زندگی هر دو خانواده باشد و نه با تجمل و مهمان نوازی های معذب و دست و پا گیر. باید اصل و منش یک خانواده را بصورت اجمالی تشخیص دهیم و بتوانیم با خودمان تصمیم بگیریم که آیا این فرد، اعتقادات، خانواده و فرهنگ اش به من، اعتقادات، فرهنگ و خانواده ام میخورد یا خیر.

به هر صورت مشاوره پیش از ازدواج در کرج میتواند زمان شناخت را برای افرادی که مایل به ازدواج هستند کوتاه تر کند. با صحبت کردن و پی بردن به مسائل شخصی، خانوادگی و درونی هر فردی، نظر مشاور را راجع به تداوم رابطه دو نفر بدانیم و تصمیم نهایی را به عهده دو طرف بگذاریم.

این آزمون، نگرش و طرز تلقی شما از ازدواج را می سنجد لطفاً عبارات زیر را به دقت بخوانید و میزان موافقت و یا مخالفت خود را با هر عبارت با انتخاب یکی از 5 گزینه زیر مشخص نمایید.

0 (کاملا مخالفم)     1 (مخالفم)      2 (نظری ندارم)       3 (موافقم)      4 (کاملا موافقم)

ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎي ازدواج ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺎرﮐﺮد ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدي و روان – ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ (ﻧﯿﺎز رواﻧﯽ، آراﻣﺶ و رﺷﺪ رواﻧﯽ) اﺳﺖ. اﻣﺎ ﺑﺎ وﺟﻮد ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎي ﻣﺜﺒﺖ، ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﯽ ﺟﻮاﻧﺎن 40% زوﺟﯿﻦ ﻃﻼق ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ میگیرند و 75% ﻧﯿﺰ ﻃﻼق ﻋﺎﻃﻔﯽ ﮔﺰارش ﺷﺪه اﺳﺖ.

این شوخی تلخ که ریشه طلاق در ازدواج است حکایت از آن دارد که پیشگیری از تعارضات زناشویی باید از زمان ازدواج آغاز شود از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻃﻼق ﺗأﺛﯿﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﺷﺪﯾﺪي در رواﺑﻂ اﻧﺴﺎﻧﯽ دارد، ﯾﺎﻓﺘﻦ روشهایی ﺑﺮاي ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي از ﻃﻼق اهمیت زیادی دارد و به ﺠﺎي ﻣﺪاﺧﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻣﺸﮑﻼت ﻃﻼق، ﺑﺎﯾﺪ سعی ﺑﺮ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي از ﻣﺸﮑﻼت در ازدواج داشته باشیم ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ میتوان ﺑﺮ اﻫﻤﯿﺖ ﻣﺸﺎوره و آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ از ازدواج بر پیشگیری از ﻣﺸﮑﻼت زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎً ﻃﻼق ﭘﯽ ﺑﺮد.

شاخص هایی ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻞ از ازدواج ﺑﺪان ها ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮد را میتوان ﺑﻪ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻧﻤﻮد:

موضع واکنش: برای فرار از شرایظ خانواده، فرار از تنهایی، ترس از بالا رفتن سن و … تصمیم به ازدواج گرفته اید.

موضع کنش: آگاهانه، آزادانه و هدفمند

اگر موضع شما واکنش است نیاز به مشاوره و آموزش بیشتری برای انتخاب صحیح دارید.

در آموزش های ﭘﯿﺶ از ازدواج، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﻼئم ﻫﺸﺪار دﻫﻨﺪه در ازدواج اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎري دارد. اﯾﻦ ﻋﻼﯾﻢ میتواند ﺷﺎﻣﻞ حیطه های وﺳﯿﻌﯽ ﺷﻮد.

ﯾﮑﯽ از هشدارهنده ها تحریف های ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﺎص اﻧﺘﻈﺎرات و ﺑﺎورﻫﺎي غلط در ﻣﻮرد ازدواج و ﻫﻤﺴﺮ اﺳﺖ ﺑﺎورﻫﺎي ﻏﻠﻂ و ﻣﺨﺮب، ﺳﻤﯽ ﺑﺮاي رابطه ی ﮐﺎرآﻣﺪ اﺳﺖ و ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﺑﺎورﻫﺎ را اﺻﻼح ﻧﻤﻮد.

اﻋﺘﯿﺎد و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در کرج یکی دیگر از مهمترین ﻋﻮاﻣﻞ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه ﺑﺮاي ازدواج اﺳﺖ. ﯾﮏ ﻓﺮض ﻣﻨﻄﻘﯽ اﻣﺎ محافظه کارانه و ﻣﺤﺘﺎﻃﺎﻧﻪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﺣﺪاﻗﻞ دو ﻧﻔﺮ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻓﺮد ﻣﻌﺘﺎد ﻗﺮار میگیرد. روي ﻫﻢ رﻓﺘﻪ (ﺷﺨﺺ ﻣﻌﺘﺎد و آنهایی ﮐﻪ ﺑﻪ او ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮﯾﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ) در ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻮاﻗﻊ ﭼﯿﺰي ﺣﺪود 9 ﺗﺎ 12 درﺻﺪ ﺟﻤﻌﯿﺖ و ﯾﺎ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً 10 درﺻﺪ اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽرود ﮐﻪ آسیب های ﺟﺪي را در زندگیشان ﺑﺮ اﺛﺮ اﻋﺘﯿﺎد ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻨﻨﺪ. ﻓﺮدي ﮐﻪ در ﻣﺮﮐﺰ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻋﺘﯿﺎدي ﻗﺮار دارد، ﺧﻮد را درﮔﯿﺮ ﯾﮏ وﺿﻊ دﺷﻮار می یابد. رابطه اﻋﺘﯿﺎدي ﺑﺎﻋﺚ ﺣﺬف و ﻗﻄﻊ رشته های ﭘﯿﻮﻧﺪي ﻓﺮد میشود.

اﯾﻦ رشته ها ﺷﺎﻣﻞ ﺷﻐﻞ، ﺧﺎﻧﻮاده، دوﺳﺘﺎن، ﺑﺪن ﻓﺮد، ﮔﺬﺷﺘﻪ، آﯾﻨﺪه، ﺷﺮﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ و ورزش و … میشود و ﺗﻤﺎم اﯾﻦ ﭘﯿﻮﻧﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺣﻔﻆ ﭘﯿﻮﻧﺪ اﻋﺘﯿﺎدي ﻗﻄﻊ میشود. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در ﻧﻬﺎﯾﺖ مهمترین رشته ی ﭘﯿﻮﻧﺪ ﮐﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺑﺎ ﺷﺮﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﺖ می گسلد و آسیب های زﯾﺎدي را ﺑﻪ رابطه زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ وارد میکند.

ﻃﻼق در زﻧﺪﮔﯽ ﻗﺒﻠﯽ ﯾﺎ ﻃﻼق واﻟﺪﯾﻦ دو ﻃﺮف ازدواج ﯾﮑﯽ دﯾﮕﺮ از ﻋﻮاﻣﻞ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه در ازدواج اﺳﺖ. ﻃﻼق واﻟﺪﯾﻦ میتواند ﺗﺄﺛﯿﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ و ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮐﻮدﮐﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در کرج و شناخت ویژگی های ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ، ﻣﺸﮑﻼت و اﺧﺘﻼﻻت ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺟﺰو ﻋﻮاﻣﻞ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه ي ﻣﻬﻢ در ازدواج اﺳﺖ. اﻏﻠﺐ اﯾﻨﻄﻮر اﺗﻔﺎق میافتد ﮐﻪ دﺧﺘﺮ ﭘﺴﺮي را ﻣﻼﻗﺎت میکند (ﯾﺎ ﺑﺮﻋﮑﺲ) و در ﻫﻤﺎن ﺑﺮﺧﻮرد اول شیفته زﯾﺒﺎﯾﯽ، ﻓﺮﯾﺒﻨﺪﮔﯽ و رﻓﺘﺎر ﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ او میشود، اﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ﮐﻪ رابطه آنها ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮ میشود، ﻣﺸﮑﻼت ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﭘﺴﺮ خودش را ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ می گذارد و دﺧﺘﺮ ﺗﺎزه ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻋﺎدات و ﺗﻤﺎﯾﻼت ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪي در ﭘﺴﺮ می گردد ﮐﻪ در ﺑﺮﺧﻮرد اول ﻣﺘﻮﺟﻪ آنها ﻧﺸﺪه ﺑﻮد: اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻧﯿﺎز دارد ﮐﻪ دﺧﺘﺮ ﻫﻤﻮاره ﺑﻪ او ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻗﺪري ﮐﻪ دﺧﺘﺮ ﺗﻮان ﺗﺤﻤﻞ آن را ﻧﺪارد.

اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ﺷﺨﺼﯿﺖ کنترل گر و ﺷﮑﺎک ﺧﻮد را ﻧﻤﺎﯾﺎن می سازد، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻓﺮدي ﻣﻨﺰوي و ﻏﯿﺮاﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻓﺮدي ﺳﻮدﺟﻮ و ﻓﺮﯾﺒﮑﺎر اﺳﺖ، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ در اﺿﻄﺮاب ﺟﺪاﯾﯽ از او ﺑﻪ ﺳﺮ میبرد، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻓﺮد ﺧﺸﮏ، ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻨﻀﺒﻂ و ﻓﺎﻗﺪ ﺣﺲ شوخ طبعی اﺳﺖ. ﻫﻤﻪي اﯾﻦ ویژگی های ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺟﺰو ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻄﺮآﻓﺮﯾﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ در ازدواج ﺑﺎﯾﺪ بدان ها ﺗﻮﺟﻪ ﮐرد.

لطفا جهت مشاوره در مورد «مشاوره پیش از ازدواج در کرج» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22006198 – (021) 22004925 – (021)

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22006198 – 021

تلفن: 22004925 – 021

همراه: 09351671664

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

معرفی تخصص مشاوره ازدواج:

مشاوره ازدواج نوعی از درمان است که به زوجین کمک می‌کند تا برای ازدواج آماده شوند. مشاوره ازدواج می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که شما و شریکتان یک رابطه سالم و قوی خواهید داشت. مشاوره ازدواج شانس شما را برای داشتن یک ازدواج پایدار و رضایت بخش افزایش می‌دهد و به شما در پیدا کردن نقاط ضعفی که در آینده ممکن است مشکل ساز شوند، کمک می‌کند. نسل های قبل بر این باور بودند که ازدواج هندوانه ای در بسته است! یعنی تا با شریک زندگیت زیر یک سقف نروی، نمیتوانی بدانی که در کنار او چه زندگی ای خواهی داشت، این باور درست است اگر شما بخواهید به سبک نسل قبل ازدواج و زندگی کنید اما همانطور که شما در نسل جدید امکاناتی دارید که سختی های زندگی نسل قبل را برای شما بی معنا کرده است، برای ازدواج نیز دانش و ابزارهایی در دسترس شما وجود دارد که دربسته بودن هندوانه ازدواج را بی معنا می‌کند و به شما این امکان را می دهد که بدون تجربه کردن شکست ها و رنج های عاطفی بی مورد پیش از شروع زندگی مشترک، متوجه شوید که آیا او شخص مناسبی برای ازدواج با شما هست یا خیر.

اما برای اینکه بدانید نحوۀ صحیح ایجاد شناخت چگونه است، مشاورشما را راهنمایی می‌کند و با این رویکرد از فروپاشی زودهنگام خانواده ها و تبعات آن جلوگیری می‌کند.

مراحل ازدواج موفق

مرحله اول : انتخاب همسر

با این شرایط که فردی را انتخاب کنند که دارای اخلاق و روحیات و شخصیت متناسب و شیوه های زندگی مشابه با یکدیگر باشند و به اصطلاح دنیای مشترکی داشته باشند تا بتوانند به درک متقابلی از یکدیگر برسند.

مرحله دوم: مدیریت رابطه

آنچه که به عنوان یک مقوله نسبتاً پیچیده نیاز به آگاهی دارد و افراد می‌توانند از طریق مطالعه یا مراجعه به مشاور آنرا بیاموزند.

اهمیت مشاوره ازدواج

مشاور به شما آموزش می‌دهد که چگونه در کمترین زمان، فرد مناسب یا نامناسب برای ازدواج را تشخیص دهید و با آگاهی کامل تصمیم نهایی تان را بگیرید. وی همچنین آگاهی لازم  برای ساخت یک ازدواج موفق و زندگی زناشویی ایده آل را در اختیار شما قرار می‌دهد.مشاوره ازدواج مناسب همه افرادی ست که می‌خواهند رابطه ای را شکل دهند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و در یک کلام معتقدند پیشگیری بهتر از درمان است.

شناخت سطحی و بسنده کردن بسیاری از الگوهای ازدواج، به زیبایی، پول و امکانات رفاهی همسر منجر به تشکیل خانواده هایی می‌گردد که تنها تضمین پایداری آنها، مهریه های سنگین و ترس از عواقب اجتماعی و اقتصادی برای زن و یا فرزندان حاصل طلاق است.

ﻣﺸﺎوره ازدواج از راه ﻫﺎی زیر ﺑﻪ ﺷﻤﺎ کمک می‌کند:

در ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻣﺸﺎوره ﭘﻴﺶ از ازدواج ﭼﻪ روﻧﺪی را طی ﺧﻮاهید کرد؟

ﺑﺮرﺳﻰ ﻣﻰشود ﺗﺎ ﭼﻪ ﻣﻴﺰان ﺑﺮاى ﺷﺮوع روﻧﺪ ﻣﺸﺎوره آﻣﺎدﮔﻰ دارﻳﺪ (ﺷﻨﺎﺧﺖ اوﻟﻴه ﻻزم از ﺧﻮد، از ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ و از ﺧﺎﻧﻮادهﻫﺎى ﻫﻢ)

اﮔﺮ ﺷﻨﺎﺧﺖ اوﻟﻴﻪ را ﻧﺪارﻳﺪ  ﺷﻤﺎ را در ﺟﻬﺖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ اﻳﻦ ﺷﻨﺎﺧﺖ راﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻣﻰﻛﻨند.

ﺗﺴﺖﻫﺎ و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎﻳﻰ ﺑﺮاى ﺑﺮرﺳﻰﻫﺎى ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻧﺠﺎم ﻣﻰشود.

ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻪدﺳﺖ آﻣﺪه از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﻫﺎ و آزﻣﻮنﻫﺎ ﺑﺮرﺳﻰ  و با مشارکت خودتان تحلیل می شوند.

ﺑﺎ ﺑﻴﺎن ﻧﻘﺎط اﻳﺠﺎد ریسک و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت ﺑﺮاى زﻧﺪﮔﻰ آﻳﻨﺪهﺗﺎن، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ در ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮى کمک ﻣﻰشود.

ﺑﻪ ﺷﻤﺎ آﮔﺎﻫﻰ داده می شود ﻛﺪام ﻧﻘﺎط ریسک ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ و ﻛﺪامیک ﭘﺎﻳﺪار ﻫﺴﺘﻨﺪ.

در ﺻﻮرت ﻧﻴﺎز ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﺟﻠﺴﺎت آﻣﻮزﺷﻰ داده می‌شود.

موضوعات جلسات مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج به موضوعات بسیار زیادی پرداخته می‌شود که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

1. تشخیص اختلالات روحی

از آنجا که ابتلا به بیماری ها و معضلات روحی تمام حیات فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد و تأثیر منفی بر روابط وی می‌گذارد، بنابراین بسیار مهم است که افراد قبل از ازدواج از سلامت روانی یکدیگر اطمینان حاصل کنند.

و از آنجایی که در اکثر موارد نمی‌توان خصلت های روحی و یا نارسایی های روانی را به راحتی مشاهده کرد در نتیجه برای شناخت این موارد نمی‌توان صرفا به آشنایی های متعارف، اکتفا کرد. لذا برای تشخیص به موقع و کنترل این بیماری ها، نیاز به کمک گرفتن از روانشناس است تا از عواقب بدتر جلوگیری شود.

2. شناخت صحیح و کامل تر از درونیات فرد مقابل

روانشناس توسط آزمون های روانشناختی و مصاحبه و تکنیک های مختلف به همراه تجاربی که دارد، تصویر روشن تری از شخصیت، اخلاق و روحیات افراد به دست می آورد. در نتیجه به درک بهتری از یکدیگر میرسید و در صورتی که قبل از ازدواج، مشاور ویژگی های شخصیتی شمارا متناسب با یکدیگر تشخیص دهد درآینده به احتمال بیشتری تفاهم خواهید داشت.

3. انتخاب صحیح

تحقق ازدواج در قلب های ما حادث میشود نه در یک محضر یا خانه یا تالار یا سالن مجلل یا هتل گران قیمت. ازدواج ارتباطی عمیق و صمیمی است. یک کانون گرم است نه یک میدان نبرد. ازدواج یک انتخاب است پس لازم است آگاهانه باشد و به جای توجه صرف به ظواهر و تجملات، می بایست کسی را انتخاب کنید که از لحاظ روحی با او سازگارباشید، کسی که در حوزه علوم روانشناختی متخصص است می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند.مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

4. تست های مشاوره ازدواج

اجرا و تفسیر این آزمون ها بر عهده روانشناس است که در کوتاه ترین زمان اطلاعات بسیاری به دست می‌دهند، مشاوران برای راهنمایی قبل از ازدواج آزمون های مختلفی برای تشخیص ویژگی ها روحی افراد انجام می‌دهند.

5. کمک به خودشناسی

یکی از اهداف مشاور کمک به بالا بردن سطح خودشناسی شما و تمرکز به درون و خود واقعی شماست، تا خود را به خوبی نشناسید، نمی‌توانید همسر ایده آل را پیدا و یا حتی نظر او را به خود جلب کنید. همچنین به شما کمک می‌کند بتوانید تمامی موانع بر سر راه آگاهی شما از خواستۀ دلتان وجود دارد را از سر راه بردارید و به این صورت به طور دقیق تر اهداف و انتظارات و خواسته ها و نیازهای خود را بشناسید و فردی که مطابق با ویژگی های شماست را انتخاب کنید.

6. برخورد صحیح با مشکلات و سوتفاهم ها

همسران به کمک مشاوره می‌توانند درک خویش را نسبت به همسر و نیازهای او افزایش دهند. همچنین یاد بگیرند چگونه یک ارتباط هدفمند میتواند باعث جاودانگی عشق، احساس و درک می‌شود.اگردرروابط فردی و یا در زندگی مشترک دچارسوتفاهم شده اید یا حتی از این قضیه متضرر شده اید، مطمئن باشید که می‌توان برای هر مانع و چالشی راهکار مناسب یافت.

ﭼﮕﻮﻧﻪ از ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺸﺎوره ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺑﻬﺮه را ﺑﺒﺮﻳﺪ؟

ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﺪ وارد ﻓﺮاﻳﻨﺪى ﻣﻰﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ در ﻣﻮاﻗﻌﻰ، ﺑﺴﻴﺎر ﭼﺎﻟﺶﺑﺮاﻧﮕﻴﺰ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

ﺑﻪ ﻳﺎد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻫﺪف “ﺑﺮﻧﺪه ﺷﺪن” ﻧﻴﺴﺖ و ﻧﻴﺎز اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ دو ﻧﻔﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ذﻫﻦِ ﺑﺎز داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و آﻣﺎده ﺗﻐﻴﻴﺮ دادن آنﭼﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺆﺛﺮ ﻧﻴﺴﺖ.

ﻣﻜﺎﻟﻤﺎت ﺟﻠﺴﺎت را ﺑﻴﻦ ﺧﻮدﺗﺎن نگه دارﻳﺪ. از ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ اﻓﺮاد دﻳﮕﺮ ﻳﺎ اﻳﺠﺎد ﭘﺴﺖ در ﺷﺒﻜﻪﻫﺎى اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ در ﻣﻮرد ﻣﻮﺿﻮع ﺟﻠﺴﺎت ﺧﻮددارى ﻛﻨﻴﺪ. اﻋﺘﻤﺎد ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ در ﭘﻴﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﻣﺸﺎوره اﺳﺖ.

ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺎﺑﺖ ﻫﻤﻜﺎرى و ﺷﺮﻛﺖ در ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺸﺎوره ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻫﻢ، ﻗﺪردان ﺑﺎﺷﻴﺪ و اﻳﻦ ﻗﺪرداﻧﻰ را ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ اﺑﺮاز ﻛﻨﻴﺪ.

مریم شوقی 

دکتر سیما عسگری 

زیبا عباس لو 

دکتر محمد صادق مسچی 

نرگس آزادی 

راشین عارف نیا 

دکتر لاله جوانبخت امیری 

فرشته ترکاشوند 

فاطمه اکرمی 

لادن کوه بر 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

مریم شوقی 

دکتر سیما عسگری 

زیبا عباس لو 

دکتر محمد صادق مسچی 

نرگس آزادی 

راشین عارف نیا 

بهناز آذرپیشه 

دکتر لاله جوانبخت امیری 

معصومه قدیری 

فرشته ترکاشوند 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

مراکز مشاوره کرج تعدادی بیش از لیست مطرح شده زیر هستند. ما سعی کرده ایم لیستی از بهترین مراکز مشاوره کرج را گلچین کنیم. این بدان معنا نیست که اگر مرکزی در لیست ما نیست مرکز مشاوره خوب در کرج نیست . خدمات لیست زیر شامل مرکز مشاوره کودک در کرج ، مشاوره ازدواج ، مشاوره نوجوان ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره تحصیلی و.. می باشند.

کلینیک تخصصی مشاوره مهر آریا

آدرس: کرج – بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی

ابتدای پل زیر گذر ، برج ارم طبقه نهم واحد ۳۵

تلفن پذیرش:

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

۰۲۶۳۲۲۶۵۵۳۳

۰۹۳۶۹۵۱۳۹۴۳

در اینجا لیست سایر مراکز مشاوره کرج را اورده ایم از جمله مرکز مشاوره خوب در کرج ، مرکز مشاوره رازی کرج ، مرکز مشاوره رایگان در کرج ،مرکز مشاوره وصال کرج ، مرکز مشاوره دولتی در کرج ، مرکز مشاوره رازی کرج بلوار ماهان ، مرکز مشاوره در فردیس ، مرکز مشاوره البرز به همراه شماره تلفن و آدرس آنها ، اگر شما روانشناس شاغل در شیراز هستید و نام خود را در لیست مراکز مشاوره زیر نمی بینید از طریق لینک ثبت نام طلاعات خود را وارد نموده تا پس از اعتبار سنجی و تایید نام مرکز مشاوره شما هم نمایش داده شود.

کلینیک مشاوره گلشن 

آدرس:

مرکز مشاوره البرز

آدرس: چهارراه طالقانی ، کنار گذر شرقی ، برج ارم ، طبقه ۷ ، واحد ۲۸

تلفن تماس : ۰۲۶۳۲۲۶۵۵۴۱

۰۲۶۳۲۲۶۵۹۰۴

لیست فوق شامل : مراکز مشاوره و روان درمانی کرج ، بهترین روانشناس کرج ، مرکز مشاوره رایگان در کرج ، مشاور خانواده در کرج ، مشاور تحصیلی در کرج ، مشکلات خانوادگی ،  مرکز مشاوره کرج  می باشد. که این لیست نیز به مرور تکمیل می شود.

شهرستان‌های موجود در سامانه مراکز مشاوره  کرج

امیدوارم که برگه معرفی بهترین مراکز مشاوره  کرج به شما کمک کرده باشد.

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

اعتقادات و باور های متفاوتی راجع به سن مناسب ازدواج ، زمان ازدواج و مهم تر از آن  فاصله سنی مناسب بین دختر و پسر است. بسیاری بر این باورند که برای ازدواج پسر باید یک تا دو سال از دختر بزرگتر باشد چرا که جنس مذکر نسبت به مونث دیرتر به بلوغ فکری و بلوغ جسمی میرسد. دلیل دیگری که این دسته بیان میکنند این است که زنان زود تر از مردان شکسته میشوند و ممکن است بعد ها دچار مشکل شوند. امروزه شاهد این هستیم که ازدواج مردان با زنان بزرگتر از خود نیز بسیار متداول شده است و بسیاری از آنها زندگی موفق و شادی در کنار یکدیگر دارند و احساس خوشبختی میکنند ، اما بهترین اختلاف سنی و همینطور سن مناسب برای ازدواج چیست؟

همه ما در تمامی مراحل  زندگی نیاز به استفاده از تجارب دیگران و همینطور مشورت و راهنمایی آنان داریم  پس چه خوب است  مرکزوسازمانی باشد که با مجرب ترین و بهترین مشاوران و بهترین روانشناسان، تجربیات آنان را در اختیار شما بگذارد. مشاوره ا زدواج در کرج با شعب مختلف دراین شهر و اینبار با راه اندازی . مشاوره ازدواج کرج بر آن است تا بتواند کمک بزرگی به جامعه ایرانی کرده باشد. . مشاوره ازدواج کرج با داشتن نمایندگی در مناطق مختلف شامل . مشاوره ازدواج بهشتی ، مشاوره ازدواج مظاهری ،مشاوره ازدواج امیری،.مشاوره ازدواج مفتح و دیگر شعب آماده این است تا بهترین روش ها و راه حل ها را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

 

منبع:مشاوره-خانواده.com


با سلام همسرم اجازه دیدن پدر و مادر را به من نمی دهد به دلیل آنکه از موقعی که باردار شده است گفته است که چرا پدر و مادرت برای ما جشن نگرفته اند و به من به دلیل بار دارد شدن طلا نداده اند (بنده تک پسر هستم) و اگر میخواهی من با پدر و مادرت آشتی کنم باید از من عذر خواهی کنن و طلا بگیرن که آنها را ببخشم. بگذریم که به پدر و مادر و خانواده ام فحش و ناسزا می گوید. متاسفانه اهل زدن و شکستن هم نیستم که بگم دلم خنک بشود. واقعا دیگر خسته شده ام و دارم این زندگی را تحمل می کنم. دوست داشتم زندگی با عشق و علاقه داشته باشم ولی متاسفانه …

با سلام
من و همسرم ۵ سال هست ازدواج کردیم. همسرم وقتی عصبانی می شود به پدر و مادر من فحش و ناسزاهای بد می گوید. جدیدا هم به مادر هم جلوی خودش فحش و ناسزا گفته است. خیلی حساس هست و زود عصبانی می شود. من یک مرد هستم و زندگیمان را دوست دارم ولی خدایی دیگر خسته شده ام. اهل زدن و شکستن هم نیستم. نیاز جدی به یک مشاور در کرج دارم. اگر مشاور مذهبی می شناسید لطفا راهنمایی کنید.

با سلام .دوست عزیز خب طبیعی است این بددهنی و ناسزا برای هر فردی ناخوشایند است ولی علت باید بررسی شود ایا مشکل روحی روانی در بین است ایا عصبی بودن خصوصیت و ویژگی سخصیتی است و از ابتدای زندگی این طور بودند ایا مسئله مربوط به سیستم بدنی است و مساله کاملا پزشکی است که باید بررسی شود .به هر حال هر احتمالی مطرح است امیدوارم با مراجعه حضوری موضوع بررسی و حل شود.موفق باشید

خوستگار دارم که اگر چه از لحاظ قیافه اندکی جالب نیست اما از لحاظ اخلاقی متانت محجوبیت شخصیت و کار و …. کاملا مورد تایید خانواده و خودم است.در واقع علاقه ای ۲ طرفه بینمام پدیدار شده اما با نزدیک شدن زمان خواستگاری رسمی دچار تردید شده ام لطفا راهنماییم کنید.

با سلام .این حالت کاملا طبیعی است حتی وقتی پاسخ مثبت بدهید و بخواهید عقد کنید این تردیدها دوبا ره پدیدار خواهد شد .چون به هر حال به گونه ای سرنوشت و اینده فرد است البته که مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج در کاهش تردیدها می تواند موثر باشد .چرا که افراد گاهی به تنهایی قدرت تشخیص مسائل را ندارند و کما اینکه اگر فضای احساسی غالب باشد هر مشکلی را قابل حل می دانند و هر اختلاف نظر را سو تفاهم ساده و همه اینها بعدا در زندگی ممکن است مشکل افرین شود در هر حال امیدوارم تصمیم درستو منطقی بگیرید و خوشبخت باشید البته داشتن وسواس و حساسیت بیش از حد هم نسبت به هر مسئله ای مشکلات خودش را دارد در نهایت امیدوارم خوشبخت باشید .

لطفا آدرس ی مشاور خوب توی کرج رو بهم معرفی کنید فورا

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۷۲۸۶۴
موفق باشید

سلام یه خواستگار دارم که از خودش تعریف میکنه البته میدونم چیزایی میگه دروغ نیست ولی خب وقتی که با هم صحبت می کنیم خیلی سعی داره از خودش تعریف کنه علت چیه؟آیا خودش رو کم میبینه ؟ آیا من باید بهش بگم آفرین ؟ واقعا می مونم چی جوابشو بدم؟

با سلام خب شخصیت ها متفاوت هستند برخی ها دوست دارند .که با تعریف از خودشون به طرف مقابل اثبات کنند که مورد مناسبی هستند برخی کلا تمایل دارند همیشه مورد توجه باشند از همه بهتر به نظر بیایند و مورد تحسین قرار بگیرند .به هر حال همه این موارد اهمیت ویژه ای دارد .اگر مورد دوم باشد وه فرد کمی خودشیفته باشد شاید اون خانم نپذیرد برایش سخت باشد .ولی خب این مسائل با شناخت بیشتر و مشاوره های قبل ازدواج مشخص می شود .چون بین اینکه فردی برای جلب نظر طرف مقابل ویژگی های مثبت مردانه را نمایش دهد یک مساله است و اینکه بخواهد به طور کل همیشه مورد تمجدید باشد مساله دیگر که باید دقت داشته باشید د ر نهایت امیدوادم خوشبخت باشید .

با سلام
برادرم ٢۶ سالشه و لیسانس حقوقه و پیش پدرم مشغول به کاره.فوق العاده انسان متعهدیه.به دختری در همسایگیمون علاقمند شده که ٧ سال از خودش کوچکتره و ایشون فرزند دوم خانواده هستن و یک خواهر بزرگتر از خودشون دارن.همسایه ما خانواده بسیار سالم و شریفی هستن و دنیاشون دختراشونه و پدرشون هم خیلی برادرمو دوس داره و رابطه خیلی خوبی باهم دارن.از طرفی مادرم اصرار دارن که برادرم با یکی از دخترای فامیل ازدواج کنه و برادرم زیر بار این ازدواج به هیچ وجه نمیره.مشکلی که ما بهش برخورد کردیم رفتار مادرمه و اینکه مطمئنا اگه مادرم بره برای بیان این مسئله اونطور که خودشون میخوان قضیه رو مطرح میکنه و به احتمال زیاد با جواب منفی برمیگرده!!!و چون خواهر این دختر خانوم بزرگتر از خودشه یکم نحوه بیان این مورد هم برام سواله!!! حالا ما موندیم چطوری این مساله رو مطرح کنیم…
لطفا راهنماییم کنید

با سلام اگر برادر شما به دختر همسایه علاقه دارد چند نکته رو باید توجه داشته باشید ۱٫اینکه شاید پدر ایشون برادر شما رو دوست داشته باشند ولی مشخص نیست که اگر مطرح کنید شاید دال بر بی احترامی بدانند با توجه به ابنکه مطلع هستید خواهر بزرگتر مجرد است این یک بحث فرهنگی است که برای بعضی از خانواده ها پذیرفته شده نیست .در مورد اینکه مادرتون چطور عنوان کنند بهتره شما هم تشریف ببرید و با مادر این دختر مساله رو مطرح کنید .در هر حال امیدوارم برادرتون خوشبخت باشد و موفق باشید .

با سلام ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید.
من دختری ۲۳ ساله .لیسانس و شاغل تا چند ماه پیش با هیچ پسری رابطه دوستی و … نداشتم.کلا دختر معتقدی هستم تقریبا واجبات دینیم رو رعایت میکنم.تا چند ماه پیش هر کسی حرف از خواستگاری میزد.بدون فکر رد می کردم.چون اصلا خودم رو آماده ازدواج نمیدونستم.بیشتر دوست داشتم.به خودم فکر کنم تا پذیرفتن مسئولیت های یه زندگی.چند ماه هست که احساس عجیبی نسبت به یه آقایی دارم که خودشون خبر ندارن.ما با هم ارتباط البته گفتن چند وقتی با هم درارتباط باشیم برای شناخت بیشتر که البته هنوز جوابی ندادم و گفتم باید فکر کنم.از طرفی دل من با اون آقایی هست که باهاش ارتباط دارم. شب و روز بهش فکر میکنم .از طرفی تا حالا حرف ازدواج نبوده از یه طرف دیگه نیاز به ازدواج دارم من واقعا نمیدونم چیکار باید بکنم؟

با سلام
دوست عزیز اگر درست متوجه شده باشم شما به فردی علاقه دارید و اکنون خواستگاری دیگر دارید و نمی توانید تصمیم بگیرید .در هر حال اگر به فردی علاقه دارید که ان فرد خبر ندارد باید بدونید .که عشق یک طرفه خطرناک است البته اگر با همین اقا در ارتباط هستید مساله فرق می کند تلاش کنید ملاک هاتون و شرایط را بررسی کنید و تصمیم درستی بگیرید .اینکه ایشون با چه قصدی وارد رابطه شدند مهم است .و خب وقتی بحث ازدواج نیست ممکنه وابستگی ایجاد شود که ظاهرا هم این اتفاق افتاده است بهتر است اگر کر می کنید این ملاقات ها به ازدواج ختم می شود که قطعا از رفتار فرد مشخص است ادامه بدهید در غیر این صورت اصلا ادامه ندهید چون در انتخاب های بعدی هم مشکل ساز خواهد شد.امیدوارم تصمیم درستی بگیرید و موفق باشید .بهتره برای امتحان کردن ایشون که قصدشون چیه بگید به شون که تمایل به رابطه به این شکل رو ندارید ایشون اگر قصدشون ازدواج باشه مطمئن باشید اصولی و درست اقدام خواهند کرد و مطرح می کنند.اگر هم براشون قضیه جدی نباشه به قطع این مساله بی اهمیت خواهند بود .

سلام
من دختری هستم ۳۴ ساله و خواستگاری دارم که سه سال از خودم بزرگتر است. طی صحبت هایی که با هم داشتیم فکر می کنم که این آقا اکثر معیارهای من برای ازدواج رو دارن و فقط یه مشکلی که وجود داره این هست که ایشون سیگار می کشن و من نمی دونم که با این مساله چی کار کنم؟چند بار غیر مستقیم گفتم که از سیگار کشیدن خوشم نمیاد ولی اون هیچ عکس العملی نشون نداده.

از او بخواهید بیشتر زنده بماند
به همسرتان بگویید که دوست دارید مدت زمان طولانی را با او زندگی کنید و نمی‌خواهید که او به خاطر مشکلات تنفسی و سایر عوارض کشیدن سیگار، سلامتش به خطر بیفتد. علاوه بر این، صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار هم می‌تواند او را متوجه خسارت مالی که به درآمد خود می‌زند بیندازد که از یادآوری آن غافل نشود.

وقتی کنارش نیستی
از همسرتان بخواهید که روزی را برای ترک سیگار تعیین کند تا در پایان آن روز، هدفش را به انجام برساند. در زمانی که از هم دور هستید از همسرتان بخواهید که هر زمان وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد و در آن زمان با یکدیگر صحبت کنید و این را بدانید همسرتان در این مرحله بیش از آنچه تصور می‌کنید به کمک شما نیاز دارد.

چیزی که معجزه می‌ کند
اگر همسرتان توانست یک هفته سیگار را ترک کند، به او هدیه‌ای بدهید مثلاً شام مورد علاقه‌اش را بپزید یا چیزی که به آن علاقه دارد را برایش بخرید. اجازه دهید او متوجه حمایت و توجه شما بشود. به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی‌گیرید.

مردانی که زیاد سیگار می‌کشند
اغلب مردانی که خیلی سیگار می‌کشند حساب تعداد سیگارهایشان را ندارند. شما به عنوان شریک می‌توانید به او گوشزد کنید که تعداد آن را کمتر کند و علاوه بر این، به آرامی با او در مورد ضررهایی که سیگار می‌تواند به شما و فرزندان شما برساند صحبت کنید.

مراقب باشید
از به وجود آوردن شرایطی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در همسرتان می‌شود خودداری کنید و محیطی آرام را برایش به وجود بیاورید. شنا و ورزش کردن در کنار حمایت شما می‌تواند محیط مناسبی را برای ترک سیگار در او به وجود بیاورد.

یک جایگزین به درد بخور
همسر شما به کشیدن سیگار عادت کرده و برای همین، شما به عنوان همسر، باید کاری دیگر را جایگزین این عادت کنید، مثل پیاده روی و ورزش، یا تنقلاتی را برایش تهیه کنید که در عین داشتن کالری کم بتواند او را در ساعاتی که عادت به کشیدن سیگار دارد، مشغول نگه دارد.

اگر ناامید می‌شود
کسانی که در مرحله ترک سیگار هستند ممکن است در این بین، گاهی سیگار هم بکشند و از ترک سیگار ناامید شوند. هرگز همسرتان را به خاطر این کار سرزنش نکنید، چون این موضوع در ترک سیگار بسیار طبیعی است. از شریکتان بخواهید که دوباره تلاش کند و او را نسبت به نتیجه کار امیدوار کنید.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام به همه.میشه لطفا ی مرکز مشاوره خیلی خوب و درست حسابی تو کرج معرفی کنید.بشدت لازم دارم.ممنون.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام… توروخدا کمکم کنید و منو از این تردید رها کنید… من با یک خواستگار ۵ماهه تو دوران شناخت هستیم… اوایل خیلی به نظرم خوب میومد، اما رفته رفته مشکلاتی پیش اومد… ک من ناخوداگاه بهش سرد شدم ! یه دنده اس، هیچوقت احتمال نمیده ممکنه اون یه درصد اشتباه کنه و شاید حق با من باشه، هر چیزی و توجیه میکنه تا بابتش عذر خواهی نکنه و کم نیاره… هزاری هم ک منطقی و با محبت حرفمو بزنم، اون قاطعِ… ! و به نظر اون من ی ادم لجباز و خودخواهم ک میخوام چشم بشنوم… ولی واقعا اینطور نیست… مثلا من بهش میگم فلان کارو میخوای کنی، مشورت کن… میگه نه من میدونم این کار درسته… تو میخوای بهت بگم چشم مشورت میکنم؟… ! و خیلی مشکلات هست.. از سوی خونوادش حمایت نمیشه و هر دفعه ب من شوک وارد میکنه… یه بار میگه من میخوام nتومن به خونوادم هر ماه بدم, باهاشم منطقی حرف بزنم ناراحت میشه ، میگه خونوادمن رو چشمام هستن..‌ بیشتر کار میکنم نیدم، میگم اخه حقوقت نمیرسه عزیزم، میگه تو چرتکه دستت گرفتی راجب بعضی چیزاهم منو تو ابهام میزاره… ممکنه دو ساعتم راجبش حرف بزنه ،اما باز اون جواب ی کلمه ای رو نمیده..‌ و منم باز بگم،میگه تو کشش میدی یه چیزیرو !!!! خیلی مهربونه، بی نهایت عاشقمه و با محبت… ولی این لجبازیاشو چکار کنم؟ ک سر هیچ موضوعی کم نمیاره و از حرفش کوتاه نمیاد … دارم دیوونه میشم همش دعواس..‌ نمیدونم هی میگم جواب منفی بدم خودمو راحت کنم..‌

دوره نامزدی رو برای همین شناخت قرار دادند … خوب ببینید و خوب انتخاب کنید و در این مورد دلسوزی نکنید .. اگر دچار شک و تردید شدید نیاز به مشاوره مستقیم هست ولی اگر چیزی امروز شمارو ازار میده میتونه در آینده هم اتفاق بیفته پس در این مورد با خودتون صادق باشید
پس توانایی گفتن ” نه مقدس ” رو با مشاوره کردن در خودتون تقویت کنید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من پسری ۲۱ساله دارم که ۴سال با دختری دوست بود ولی با مخالفتهای پدرش مواجه شد وما قانعش کردیم که با کسی دیگه ازدواج کنه الان که یکسال از نامزدیش میگذره تا حرف میشه میگه شما منو بد بخت کردید وزندگی منو خراب کردید واقعا موندم که چیکار کنم ؟ لطفا کمکم کنید

امیدوارم ایشون رو به زور وارد یک رابطه عاطفی در سن ۲۱ سالگی نکرده باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

بله خیلی نیاز به کمک ومشاوره دارم

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام کی مشاوره خوب تو کرح آشنا داره

با این شماره تماس بگیرید

۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج

من ۲۴ سالمه تا حالا هر چی شرایط برام جور شده افتضاح بوده…
ظاهر خیلی معمولی دارم نه خیلی خوب و نه بد
خیلی دوست دارم ازدواج کنم حتی وقتی میشنوم که کسی ازدواج کرده حسودیم میشه(خیلی بچه گانه اس ولی دست خودم نیست)
جدیدا حتی پیشنهاد هم بهم نمیشه همه فک میکنن که متعهلم…….. زندگی که تا آخر عمر بخواد مجردی باشه واسم کابوسه از طرفی هم کاری از دست من ساخته نیست………خیلی دارم اذیت میشم
چیکار کنم که حسم یکم بهتر شه!!!!!!

دوست عزیز تعجب میکنم شما در سن ۲۴ سالگی چنین آشفته و نگرا نازدواج کردن هستید و فکر میکنید فرصت ها از دست رفته … در صورتی که شما فرصت زیادی دارید پس سعی کنید با توکل بخدا انتخاب خوبی داشته باشید … اتفاقا” با چنین دیدگاه منفی از تعداد خواستگارهای شما کم میشه .. بهترین توصیه اینه که هر کار و هنری رو که علاقه دارید پیگیری کنید و بدونید به بوقتش ازدواج هم خواهید کرد پس بهتره تا مجرد هستید به توانایی و اموزشهایی برسید که میتونه هم برای زندگی مشترک و هم برای امروز شما مفید باشه
فقط از روی ترس از تنهایی زدواج نکنید که بدترین نوع ازدواج رو انجام دادید

سلام دوستان من با یکی ازاقوام ۲سال که دوستم وقصد ازدواج دارم اوایل واقعا برای ازدواج باهاش مشتاق بودم رفته رفته رفتارای خانواده ها روم تاثیر گذاشت الان ۲دلم کسی میتونه کمکم کنه؟

دوست عزیز بستگی داره معیارهای شما چی بوده و رفتار ایشون در چه حدی … بهترین توصیه مراجعه حضوری به مشاوری مجربه تا بتونه ریشه این مشکل رو شناسایی و رفع کنه
اگر هم کلا” به ایشون دیگه علاقه ای ندارید میتونید خیلی محترمانه رابطه رو کات کنید تا تکلیف هر دوی شما مشخص باشه در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

سلام.شما اگه واقعأ دوسش داشتید ک دودل نمیشدید

سلام.من ۲۳ سالمه و با پسری نامزد کردم که ۳۰ سالش از نظر مادی موقعیت خوبی داره ولی وقتی با هم میریم بیرون اصلا خرج نمیکنه مثلا برا شام که میریم بیرون یه ساندویچ میگیره میگه نصف کنیم یا یه پیتزا می گیره دو نفری بخوریم! همیشه میگه ببخشید پول زیاد همراهم نیست و…چیکار باید کرد؟

دوران نامزدی، بهترین فرصت برای محک زدن روابط آینده است. اگرچه این دوران در مقایسه با زندگی زیر یک سقف خیلی سطحی است، اما به هر حال مشت نمونه خروار است و اگر در دوران نامزدی‌تان با مشکلاتی روبه‌رو بودید، به احتمال قریب به یقین همین مشکلات به‌صورت تشدیدیافته‌ای به زندگی مشترکتان هم راه پیدا می‌کند، مگر این‌که از همین حالا به فکر اصلاح خود و رابطه دو نفره‌تان باشید.
وقتی مراسم نامزدی انجام می‌شود و دونفر با هم نامزد می‌شوند، باید رابطه آن دو قبل و بعد از آن تفاوت داشته باشد. شرایط حسی دو نفر باید پیش از نامزدی، عقد و عروسی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.
طبیعتاً پس از نامزدی باید بعد حسی رابطه دونفر نسبت به هم بالاتر برود، اما نباید از حاکمیت عقل در رابطه‌شان کاسته شود. مدیریت عواطف و هیجانات در این دوره باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن انتقال عواطف، اگر به موارد مشکوکی برخوردیم آن را نادیده نگیریم.
بسیاری از زوج‌ها در سال‌های اولیه ازدواج با مشکلاتی مواجه می‌شوند و در مراجعه به مشاوران خانواده اذعان می‌کنند که علامت‌هایی را در دوره نامزدی دیده بودند، اما چشم خود را بسته و آنها را نادیده گرفته‌اند. می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی دوره نامزدی این است که بُعد عقلانی رابطه بر بعد عاطفی آن غلبه دارد. اما سۆال بسیاری از مراجعان این است که در دوران نامزدی چگونه می‌توان فرد مقابل را شناخت؟ در توضیح این موضوع باید گفت بسیاری از زمینه‌ها هستند که باعث معنی‌دار شدن اشکال می‌شوند. مانند سیاهی شب و دیده‌شدن ستارگاه پرفروغ آسمان؛ یا روشنایی آسمان در روز و دیده نشدن ستارگان.
با این مقدمه می‌توان گفت برای شناخت بیشتر در دوره نامزدی باید زمینه‌های مختلف را ایجاد کنیم و یا فرد مقابل را در زمینه‌های مختلف قرار دهیم تا شکل‌های متفاوت رفتار او را دیده و بسنجیم. این زمینه‌ها می‌تواند از محیط‌های رسمی تا محیط‌های تفریحی را دربرگیرد؛ رستوران، پارک، خیابان، صف اتوبوس، سینما یا تئاتر و…
به عنوان نمونه، در رستوران آداب غذا خوردن، ولخرجی یا خسیس بودن، رفتار با پیشخدمت، واکنش نسبت به دیرآوردن غذا، نظر مثبت یا منفی دادن نسبت به غذا، ایراد گرفتن، برخورد وسواسی نسبت به ظروف و قاشق و چنگال‌ها و… را می‌توان دید. همین‌طور در زمینه‌های دیگر می‌توان ویژگی‌های دیگری از رفتار فرد را سنجید.

شناخت ویژگی‌های شخصیتی
سۆال دوم این است که چه ویژگی‌هایی را می‌توان در دوران نامزدی شناخت؟ در پاسخ باید بگویم که به طور کلی می‌توان گفت در دوره نامزدی می‌توان کد و یا نشانه همه رفتارهای فرد را دید، تنها شرط آن، دقت و دیدن با چشمان باز است. می‌توان گفت هیچ‌ویژگی شخصیتی نیست که در دوره نامزدی نتوان دید. البته برخی ویژگی‌ها خیلی بارز است، ولی برخی نیاز به چشم بازتر و بررسی‌های بیشتر دارد.

کدهای شخصیتی
ابتدا یادآوری‌ کنم که شرایطی به‌عنوان شرایط مناسب برای ازدواج وجود دارد مانند اعتماد به نفس، مسۆولیت‌پذیری، ثبات عاطفی و توانایی انتقال احساس به فرد مقابل. فرد با داشتن این ویژگی‌های شخصیتی می‌تواند ازدواج کند. اما اگر این ویژگی‌ها در فرد وجود نداشته باشد، ایجاد کردن آن زمان زیادی می‌خواهد. برای شناخت این ویژگی ها در دوران نامزدی می‌توان به کدهای شخصیتی فرد مقابل توجه کرد و از این طریق او را بهتر شناخت و متوجه شد که آیا می‌توان با شخص مقابل ازدواجی موفق داشت یا نه.

رفتارهای هشداردهنده را بشناسید
بعضی از رفتارها در زندگی زناشویی ضعف آن زن و شوهر محسوب می‌شود که در دوران نامزدی می‌توان تا حدودی به آن پی برد، مانند:
پنهانکاری
یکی از نشانه‌های پنهانکاری دختر و یا پسر از همدیگر زمانی است که دختر و یا پسر، برخی از مسائل را بازگو نمی‌کنند و یا از جواب دادن به نامزد خود طفره می‌روند، در نتیجه می توان خیلی راحت به این مسئله پی برد.
تناقض‌گویی
شاید به این مثال توجه کرده اید که «دروغگو، کم حافظه می‌شود» یکی دیگر از روش‌های شناخت افراد این است که وقتی سوالی از او می‌پرسید، او به دروغ جواب شما را می‌دهد و اگر در زمان دیگری دوباره همان سوال را ‌پرسید جوابی می‌دهد که اصلا با قبل مطابقت ندارد.
وانمودکردن یا نقش بازی‌کردن
از طریق تست‌های روانشناختی تا حدی می‌توان به این خصوصیات پی برد و محک زد که چقدر طرف مقابل می‌تواند خودش را خوب جلوه دهد و یا نقش بازی کند. البته ناگفته نماند، ممکن است بعضی دختر،پسرها واقعا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشان دهند.
وسواس داشتن
گاهی وقت‌ها فرد از آرایش و لباس پوشیدن طرف مقابل حساسیت نشان می‌دهد و به طرف مقابل تذکر می‌دهند، این رفتار نشان می‌دهد که طرف مقابل بسیار حساس بوده و ریزبین و نکته بین است.
پرتوقع بودن
توقع برخی افراد بیش از توان فرد مقابل است و خیلی راحت می توان این رفتار را شناخت.
عدم سازگاری
بارها اتفاق می‌افتد که دختر و پسر به علت عدم سازگاری از هم جدا می‌شوند و هیچ تفاهمی ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل را می‌زند که این رفتار در دوران نامزدی قابل تشخیص است.
زود رنج بودن
یکی از ضعف‌های زن وشوهر در دوران زناشویی زودرنج بودن آن‌هاست و خیلی راحت این رفتار را می‌توان در دوران نامزدی تشخیص داد.
بی‌ملاحظه بودن
یک رفتاری که باعث جدایی در بین زن و شوهر است، این است همسر آنها بی‌ملاحظه است. زمانیکه دختر و یا پسر در دوران نامزدی ملاحظه طرف مقابل و یا خانواده و اطرافیان را نکنند؛ قطعاً آنها بی‌ملاحظه بوده و فقط به فکر نیازهای خود هستند.
عمل نکردن به وعده و مقررات
زمانیکه در دوران نامزدی، بین دختر و پسر قرار ملاقات گذاشته می‌شود و فرد مقابل طبق همان وقت به محل قرار نمی‌رسد، می‌توان متوجه شد که در آینده هم، به قول و وعده خود عمل نخواهد کرد.
عجول بودن
در بعضی اوقات شخص مقابل با کوچک‌ترین اشتباه از طرف دختر و یا پسر عصبانی شده و عکس العمل‌های غیر منطقی از خود نشان می‌دهند.
یکی از بهترین روش‌های آشنایی طرفین«مسافرت» است. اگر دختر و پسر در دوران نامزدی به مسافرت بروند، خیلی بهتر می‌توانند به روحیات و شخصیت همدیگر آشنا شوند.
****

اینها تعدادی از نشانه های مرد خسیس هستند:

او به آینده دورنمای تیره ای دارد.

از امکان فقر و نداری زیاد می گوید.

بیش از توجه به کلیات به جزییات می پردازد.

معمولا از ذوق شوخی و طنز بی بهره است و عواطف محدودی دارد.

مخفی کردن درآمد واقعی خود برای معاف شدن از خرج کردن جزو نشانه?های اوست.

علاقه شدید به مهمان شدن و شانه خالی کردن از میزبانی هم همین?طور.

محدود کردن ارتباط خود با دیگران برای کمتر خرج کردن درنتیجه تعداد کم دوستان و برآورده نشدن نیازهای عاطفی جزو ویژگی های آنهاست و باعث می?شود چنین افرادی در مواجهه با بحران های زندگی تنها بمانند.

مرد خسیس برای پیشرفت تحصیلی و شغلی خود و خانواده سرمایه گذاری نمی کند و در نتیجه دچار رکود می شود.

مردان خسیس نزد دیگران محبوب نیستند.

گاهی در مورد تغذیه، سلامت و مراجعه به پزشک مضایقه دارند.

نامزدشان را از هدایای کوچک و گردش محروم می کنند یا مرتب با فروشنده، راننده یا صندوق دار چانه می زنند و بحث می کنند.

اما فردی که خسیس نیست و امکانات مالی کمی دارد، با خوشحالی همان داشته اندکش را برای همسر و اطرافیان صرف می کند و از خوشحالی آنها لذت می برد و به عنایت خداوند امیدوار است.

خانم ها دوست دارند نامزد یا همسرشان برای آنها با دل و جان خرج کند و اگر مرد با وجود داشتن امکانات نیازهای مادی همسرش را برآورده نکند سبب حس بی ارزشی و تحقیر در او می شود. البته زوجین نباید یکدیگر را به ولخرجی تشویق کنند.

پس برای خرید کردن بیرون برید اگر در خرید شما مداخله و پرداختی نکرد خسیسه و باید بدونید زندگی با فرد خسیس بسیار سخت خواهد بود

با سلام
دوست عزیز این رفتارها ربطی به اینکه فرد از نظر مالی تامین است ندارد چرا که به طور کل ویزگی شخصیتی افراد است ولی می توان این رفتارها را با بازخورد مناسب اصلاح کرد

khob badesh mitoni bahash ashna beshi

hame ke avalesh hamo nemishnasan

آیا ازدواج با کسی که هیچ گونه آشنایی قبلی نداری درسته؟

hich kas ke avalesh hamo nemishnasan

salam khastegari daram k kheili mazhabio motaghede vali man be andaze on motaghed nistam.be nazare shoma age bahash ezdevaj konam ekhtelafi be vojod nemiyad?

من پسر ۲۸ ساله ای هستم که تصمیم به ازدواج گرفتم ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم؟

اول دختر مورد علاقتو پیدا کن بعد به خانوادت بگو که برن خواستگاری به همین سادگی

من موندم که با این وضع موجود آدم چطور میتونه تشکیل خانواده بده؟

شما تشکیل خانواده بدین خدا بزرگه

من دوست دارم وقتی ازدواج کردم برم یه شهر دور زندگی کنم دوست دارم مستقل باشم

chera maga to shahre khodeton nemitoni mostaghel bashi

جوونا که تجربه ندارن این بزرگترا باید کمکشون کنن

آخه مشکل اینجاست که کسی حرف بزرگترا رو گوش نمیکنه

اگه بزرگترا راهنمایی کنن بهتر میشه تصمیم گرفت

ولی اگه راهنماییشون به درد بخوره

صد البته

به خاطر بی تجربگی و ندونم کاریه دیگه

اون ۱ درصدم به خاطر اینه که قبل از ازدواج درست تصمیم نمیگیرن

ولی خیلی بیشترن اونایی که درست تصمیم نمیگیرنا

آره اما خب اینجوری میگن

چه جوری میگن؟

اینم معضل جامعه ست

من همسر ساقم رو در یک تصادف از دست دادم و الان اصلاً نمیتونم به کس دیگه فکر کنم

خانما بیان یاد بگیرن الان طرف زندست به کس دیگه فکر میکنند

چرا الکی میگی؟
چرا توهین میکنی خانما اینجوری نیستن حداقل ۹۹%شون نیستن

به نظر منم خانوما از آقایون وفادارترند

نظر منم همینه

راست میگن اینجوری گفتن خوب نیست همه یه جور نیستن

به این میگن وفادار بودن

وفادار بودن یعنی زندگی خوب داشتن

بهتر بگیم خوشبخت بودن

دقیقأ همینه

ایشالا درست میشه

آره گذشت زمان خودش همه چیزو حل میکنه

اگه حل نشد چی؟

سلام
من خیلی دوست دارم ازدواج کنم ولی نمیدونم چرا هر خواستگاری دارم آخرش کار درست نمیشه

سلام
باید توقعات خود را پایین بیاورید

شاید هنوز موقع ازدواج شما فرا نرسیده

والا مامانم هم همینو میگه ولی من ۲۵ سالمه ها

باشه ازدواج که به سن نیست

پس به چیه؟

به عقل و درک و فهم

بلأخره درست میشه یه کم صبر کن

یه کم صبر کن درست میشه ایشالا

این که همون نظر بالای بود

دیگه بیخال شین بابا

به اینا نمیشه گفت مرد

باید بهشون بگی نامرد

نامرد هم زیادشونه

مگه الان دوره قاجاره که کتک میزنن

همینو بگو

به جمع

70000

نفری کانون بپیوندید.

       پیشنهادات پیامکی شما

       به کانون مشاوران ایران:

        3000 77 77 47 3000

کانون مشاوران ایران

مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج
مرکز مشاوره پیش از ازدواج کرج
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *