مشاور خانواده تلفنی اصفهان

 
helpkade
مشاور خانواده تلفنی اصفهان
مشاور خانواده تلفنی اصفهان

اگر در جست و جوی بهترین مرکز مشاوره اصفهان یا بزرگترین خدمات روانشناسی در اصفهان میگردید؟ پس ادامه متن را حتماً بخوانید! ما در ادامه آدرس تمامی مرکز مشاوره اصفهان را آورده ایم. مردم ساکن اصفهان چگونه بهترین مراکز مشاوره اصفهان و بهترین مشاور اصفهان مرتبط با موضوع مشاوره خود را پیدا کنند و چگونه میتوانند به دنبال بهترین خدمات از مراکز مشاوره در اصفهان باشند؟ از آنجایی که پیدا کردن بهترین و قابل اعتماد ترین مراکز مشاوره در اصفهان و دسترسی به آنها یکی از دغدغه های مردم بوده است، از این رو در این مقاله لیست آدرس مراکز مشاوره اصفهان را جهت تسهیل در اختیار شما قرار می دهد. اصفهان یکی از پر جمعیت ترین و بزرگ ترین شهرهای ایران است. در این شهر مراکز روانشناسی و مشاوره متعددی مشغول به کار هستند. بهترین مرکز مشاوره در اصفهان را می توانید به راحتی از میان ان ها انتخاب کرده و به انجا مراجعه کنید. بهترین مرکز مشاوره در اصفهان مرکز مشاوره ای هست که تمام موارد و حیطه های مشاوره و روانشناسی از جمله: مشاوره خانواده و ازدواج ، مشاوره طلاق و خیانت ، مشاوره جنسی و زناشویی ، روانکاوی فردی و گروهی ، مشاوره کودک و نوجوان ، درمان اضطراب ، پرخاشگری ، وسواس و کمبود اعتماد به نفس ، مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور ، درمان بیش فعالی ، نقص تمرکز و توجه با استفاده از دستگاه نوروفیدبک ، روانپزشکی و … را دارا باشد.

جهت ارتباط با شماره مشاوره و روانشناسی رایگان اصفهان با شماره ۰۳۱۳۲۶۸۷۶۳۰ هماهنگ کنید. این مرکز آماده ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره با ۸۰% تخفیف ویژه به شما عزیزان میباشد. مرکز با همکاری روانشناسان، روانپزشک و روانسنج گروه میباشد.

در صورت نیاز به دارودرمانی به روانپزشک ارجاع داده خواهد شد.  در صورت نیاز به انجام تست های روانشناسی به روانسنج گروه ارجاع داده خواهد شد. در این مرکز به روز ترین ابزارهای روانشناسی همانند نوروفیدبک و هیپنوتراپی استفاده میشود.

برای ارتباط با مشاورین ما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید . مشاوره ها به صورت حضوری  و غیر حضوری هم انجام میشود . کیفیت مشاوره غیر حضوری با حضوری یکسان میباشد . برای اطلاع از هزینه دقیق جلسات در سال جاری در رزوهای غیر تخفیف با مرکز تماس بگیرید. در ایامی از سال به جهت رفاه مردم مشاوره به صورت رایگان انجام خواهد شد. برای اطلاع از روز و ساعت دقیق همین صفحه را دنبال کنید و یا با ما تماس بگیرید.

■ محورهای اصلی فـعالـیت ما : مشاوره فردی اصفهان (بالینی) ، روانکاوی اصفهان ، مشاوره خانواده اصفهان ، مشاوره ازدواج اصفهان ، مشاوره طلاق و خیانت اصفهان ، مشاوره کودک اصفهان ، مشاوره نوجوان اصفهان ، مشاوره تحصیلی اصفهان ، مشاوره شغلی اصفهان ، روانپزشکی اصفهان

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

خدمات روانشناسی در مرکز مشاوره اصفهان به شرح موارد زیر می باشد: ارائه خدمات تخصصی روانشناسی در اصفهان :.  مشاوره قبل از ازدواج .  بهبود روابط خانوادگی .  مشاوره جنسی و زناشویی .  مشاوره طلاق و خیانت .  درمان اختلالات رفتاری.  روانپزشکی.  اضطراب ، افسردگی ، استرس ، وسواس.  اعتماد به نفس.  مشاوره کودک و نوجوان.  بیش فعالی و گفتار درمانی.  نوروفیدبک و بیوفیدبک (TDCS , QEEG).  برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی ، کنکور.  مشاوره شغلی .  تحلیل تست های شخصیت و ازدواج (neo , mmpi-2 , milon  ,  استرانگ و…).  برگزار کننده کارگاه های آموزشی روانشناسی ویژه عموم و روانشناسان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

خانواده اولین پایگاه اجتماعی و اولین مدرسه ای است که ما از کودکی در آن رشد می کنیم. خانواده‌ای که در بدو تولد پیدا کرده‌ایم از اولین لحظات زندگی تا آخرین ثانیه آن بر همه جنبه‌‌های زندگی ما تاثیر بسیار مهمی می‌گذارد. بنابراین اطلاع داشتن از چگونگی کارکرد صحیح خانواده و افزایش مهارت های ارتباطی برای داشتن روابط سالم، از موارد پراهمیت به شمار می‌رود.

خانواده درمانی یکی از انواع مداخلات رواندرمانی است و به منظور بررسی موارد خاصی طراحی شده است که بر سلامت و کارآئی خانواده تاثیر می‌گذارد. این درمان می‌تواند به خانواده‌ها در گذر از دورانی سخت، تحول های اساسی مثل آمدن فرزند جدید، ازدواج فرزندان، یا ورود عضوی جدید مثل عروس یا داماد و همچنین مسائل مربوط به سلامت رفتاری هر یک از اعضای خانواده کمک کند.

مشاور یا درمانگر خانواده فردی است متخصص که برای بر عهده گرفتن نقش‌ مشاور خانواده باید به میزان زیادی آموزش ببیند، تحصیلات رسمی داشته باشد، و برای اطمینان از اینکه برای انجام وظیفه خود آماده است، امتحان دهد.

مشاوران خانواده ممکن است روش‌های درمانی مختلفی داشته باشند و برخی از تکنیک‌های درمانی را ترجیح دهند اما همه آنها موظف هستند حداقل تجربه کارکردن با موارد زیر داشته باشند:

مشکلات رفتاری کودکان و بزرگسالان، سوگ، افسردگی و اضطراب، خشونت خانگی

تعارضات زناشویی و همچنین سوء مصرف مواد زوجین یا هر یک از اعضای خانواده.

برای درمان مواردی که در بالا ذکر شد  و همچنین  سایر مسائل خانوادگی، یک خانواده درمانگر می‌بایست:

دکتر ریحانه شجاعی 

فروغ نیکفر 

دکتر سپیده فلاحیه 

افسانه آقائی 

سارا صراف زاده 

مژده کوشش 

فائزه قربانیان 

فرزانه فروزان فر 

نجمه طاهری 

دکتر نغمه خدامی 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

ثبت نام آنلاین کارگاه های روانشناسی

. به عنوان بزرگترین مرکز مشاوره اصفهان، مرکز مشاوره توحید به پشتوانه ی متخصصانی نام آور در عرصه ی روانشناسی کشور، گامی در ارتقای آموزش حرفه ­ای روانشناسی اصفهان برای دانش ­آموختگان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی روانشناسی بردارد. این کارگاه ها در دو بخش تخصصی و عمومی  برگزار میگردد.

. آسیب شناسی. مداخلات بالینی و دارویی جهت بهبود
اختلالات خلقی، اضطراب، افسردگی، دوقطبی، وسواس، پرخواشگری، ضداجتماعی، خودشیفته. تیک و سردردهای عصبی
در مرکز مشاوره اصفهان انجام میگیرد.

طراحی، اجرا و تحلیل آزمون ها و مصاحبه های سازمان محور (شغلی). تست شخصیت و ازدواج . فرایند استخدام و به کار گماری. فرایند غربال گری. فرایند استعداد یابی. سنجش کیفیت زندگی کاری کارکنان

اگر بدنبال مرکز مشاوره اصفهان یا روانشناس اصفهان میگردید؟ پس ادامه متن را حتماً بخوانید! ما در این مقاله آدرس تمامی مرکز مشاوره اصفهان را آورده ایم.

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

مردم ساکن اصفهان چگونه برترین مراکز مشاوره اصفهان را پیدا کنند و چگونه میتوانند به دنبال بهترین خدمات از مراکز مشاوره در شهر اصفهان باشند. از آنجایی که پیدا کردن بهترین و قابل اعتماد ترین مراکز مشاوره در اصفهان و دسترسی به آنها یکی از دغدغه های مردم بوده است، از این رو در این مقاله لیست آدرس مراکز مشاوره اصفهان را جهت تسهیل در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

شماره پیامک اطلاع از دوره های آموزشی (ارسال رشته و مقطع تحصیلی) به 10002527 .__________________________________________________________________________.برای آگاهی از بهترین مرکز مشاوره اصفهان، و خدمات روانشناسی اصفهان با شماره 09134061758 تماس بگیرید.

اصفهان- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: سامانه صدای مشاور شماره ۱۴۸۰ جهت مشاوره غیر حضوری و تلفنی از سوی دولت در نظر گرفته شده که هم استانی ها می توانند با برقراری ارتباط با این خط تلفنی، از خدمات این سامانه به صورت رایگان استفاده کنند.

مجتبی ناجی در گفتگو با قدس آنلاین افزود: در زندگی امروزی با توجه به فشار ها و اضطراب های مختلف، همه مردم نیاز به مشاوره دارند و با توجه به اینکه در دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است برای بعضی از افراد دشواری هایی به همراه داشته باشد، خط تلفنی صدای مشاور از طرف سازمان بهزیستی با شماره چهاررقمی ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعال شده است.

وی گفت: افرادی که نیاز به مشاوره های خانوادگی، روانی، عاطفی، رفتاری، فرزند پروری یا رابطه خوب با همسر دارند، می توانند موارد خود را با این سامانه مطرح و از خدمات مشاوره ای سازمان بهزیستی بهره مند شوند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به محدود بودن تعداد خطوط این سامانه، تصریح کرد: در استان اصفهان ۹ خط برای ارایه خدمات مشاوره ای ۱۴۸۰  فعال شده و ممکن است بعضی از افراد پشت خط منتظر بمانند.

وی ادامه داد: خدمات مشاوره ای بهزیستی رایگان است و همه هزینه های آن توسط دولت پرداخت می شود، بنابراین شهروندان می توانند با گرفتن مشاوره از مشکلاتی که آنها را نگران کرده است، نجات یابند.

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

ناجی خاطرنشان کرد: اگر با مطرح کردن مشکل شهروندان، نظر کارشناسان ما  نیاز به انجام مشاوره عمیق تر بود، به مراکز مشاوره حضوری معرفی می شوند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۵۰ مرکز مشاوره حضوری در استان اصفهان تحت نظارت سازمان بهزیستی فعال است.

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 2018 www.qudsonline.ir

ما در پایین لیستی از بهترین مراکز مشاوره اصفهان آورده ایم که شامل روانشناس کودک اصفهان ( مشاوره کودک )، مشاوره ازدواج اصفهان و.. است . نام روانشناس و یا مرکز ، تخصص مربوطه و آدرس و شماره تماس هر کدام آورده شده است. اگر به دنبال مشاوره خوب در اصفهان در زمینه های خانواده ، ازدواج ، کودک ، طلاق ، اعتیاد ، تحصیلی و.. هستید می توانید از لیست زیر استفاده کنید.

کلینیک روانشناسی و مشاوره توحید

روانشناس : دکتر امیر کشاورز (متخصص روانشناسی بالینی)

خدمات: خدمات روانپزشکی تخصصی ، مشاوره خانواده و ازدواج ، طلاق و خیانت ، بهبود روابط زوجین اضطراب ، پرخاشگری ، وسواس ، استرس ، روان درمانی چاقی ، درمان اختلالات رفتاری و … آدرس:توحید میانی ، قبل از چهارراه مهرداد (از سمت دانشگاه) ، جنب داروخانه دی ، مجتمع زیتون طبقه دوم ، واحد۶ ، طبقه چهارم ، واحد۱۰ تلفن پذیرش :۰۳۱۳۶۲۹۳۰۷۴۰۳۱۳۶۲۵۵۱۷۱

مرکز مشاوره و روانشناسی پایتخت پارسه

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

خدمات :مشاوره خانواده و ازدواج، اصلاح روابط زن و شوهر، خیانت، مشکلات رفتاری کودک و نوجوان وسواس، اضطراب، بدبینی، استرس و… آدرس : خیابان کاوه ، خ دانش ، نبش رباط سوم ، ساختمان کسری ، طبقه ۱تلفن پذیرش : ۳۴۳۵۵۲۱۲ – ۳۶۶۳۳۱۲۳

کلینیک اردیبهشت

آدرس :

خیابان فردوسی روبروی خیابان عافیت نبش کوچه شادی پلاک ۱

تلفن تماس :

۳۲۲۳۱۵۴۹

مرکز مشاوره رائین اصفهان

آدرس :

 خیابان توحید میانی ،حد فاصل چهارراه توحید و چهارراه مهرداد،

کوچه روبروی کلیسا(شماره ۳۵)،پلاک ۶۰

تلفن تماس :

۰۳۱۳۶۲۴۴۵۹۸ 

دکتر افشین طباطبائی

 آدرس :

اصفهان، خیابان فلسطین، ساختمان نگین، طبقه سوم،

تلفن تماس :

۰۹۱۳۱۱۸۸۵۳۹ 

کلینیک آبشارآدرس:

چهارراه آبشار خ آبشار دوم  ،  قبل از پل غدیر مقابل ، تقاطع   پلاک ۲۸۴تلفن:

 -36306873  

در ادامه نیز مابقی اسامی روانشناسان اصفهان را می توانید ببنید. توجه داشته باشید که تمامی لیست منتشر شده از بهترین مراکز مشاوره اصفهان می باشند که دارای پروانه از مراجع ذی ربط هستند. اگر بعنوان روانشناس کودک شاغل در اصفهان هستید و یا در دیگر زمینه ها شاغل هستید و هنوز نام خود را درلیست نیم بینید از طریق لینک ثبت اطلاعات مطب ، مشخصات خود را وارد و منتظر تایید بمانید.

اگر بدنیال مرکز روانشناسی در دیگر شهرستانهای استان اصفهان هستید نیز بر روی لینک مراکز مشاوره شهرستانهای اصفهان ( اینجا ) کلیک کنید.

مرکز ریحانه

آدرس:

سه راه ملک شهر -خ گلستان نرسیده به چهار راه اول -مجتمع نور طبقه ۴تلفن:

۳۴۵۲۴۵۷۱

کلینیک  روانشناسی جم 

آدرس:

خیابان میر داماد –نبش کوچه ۳۶ ساختمان پارسیان –طبقه ۱تلفن:

۳۲۳۶۷۱۵۳

کلینیک روانشناسی صمیمت 

آدرس :

اصفهان ، بلوار کشاورز، حدفاصل سه راه سیمین و مفتح روبروی ایستگاه (مسجد الانبیاء )

ساختمان پردیس،  طبقه چهارم واحد ۱۵BRT

شماره تماس:

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

۳۷۷۷۲۲۲۰

از نظر ما بهترین مرکز مشاوره اصفهان و یا بهترین دکتر روانشناس اصفهان مرکز و یا شخصی  است که صرفا توسط روانشناس  با تجربه  اداره شود. مرکزی که دارای سابقه کار باشد  ، تخصصی فعالیت کند و  مراجعان آن از خدمات ارائه شده رضایت داشته باشند. ما در لیست مراکز مشاوره اصفهان سعی کردیم از بهترین مراکز روانشناسی اصفهان را که همگی دارای تاییده و مجوز  هستند استفاده کنیم.

مشاور ه  مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع است که بین مراجع (کمک‌گیرنده) و متخصص  انجام می‌گیرد. و در موضوعات و زمینه‌های مختلف علمی و برای اهداف گوناگون انجام می‌شود که در میان مردم، بیشتر جنبهٔ روان‌شناختی آن ( روان‌شناسی) معروف است که هدف از آن بهبود وضعیت روحی–روانی و کیفیت‌بخشی به زندگی مراجع از جهت روانی‌است. ( ویکی پیدا )

اگر بدنبال مرکز مشاوره خوب در اصفهان و یا روانشناس کودک در اصفهان و یا مرکز مشاوره خانواده در اصفهان هستید حتما از لیست فوق استفاده کنید این لیست خدمات ازدواج ، زوج درمانی ، طلاق ، تحصیلی و بسیاری دیگر از خدمات را تحت پوشش قرار می دهد.

همچنین می توانید مراکز مشاوره تهران ، شیراز ، اهواز ، کرج را با کلیک بر روی لینک مشاهده کنید.

منبع :

سازمان بهزیستی استان اصفهان

سازمان نظام روانشناسی 

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.



| EN

مشاوره تلفنی 1480 پل ارتباطی بین شما و مشاوران

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

تلفن صدای مشاور 148 به خط 4 رقمی 1480 تغییريافت

دكتر مرضيه فرشاد،معاون پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان اصفهان از تغيير تلفن صدای مشاور 148 بهزیستی به خط 4 رقمی 1480 خبر داد.

معاون پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان اصفهان با بيان اينكه: مشاوره تلفنی امکان آن را فراهم می‌سازد تا افراد نیازمند در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند، سریع و آسان با مشاور تماس بگیرند.گفت: تلفن صدای مشاور 148 به خط 4 رقمی 1480 تغییر یافت و تماس‌گیرندگان می‌توانند با کم‌ترین هزینه از کمک‌های مشاورین متخصص بهره‌مند شوند. در مشاوره از طریق تلفن، تماس‌گیرندگان در بیان افکار و احساسات احساس امنیت و راحتی بیشتری خواهند کرد و امکان برقراری ارتباط عمیق‌تری فراهم خواهد شد.

اين مقام مسئول ابراز اميدواري نمود با مشاورتلفني 1480 در فجر 34 مشاوران در زمینه‌های مختلف تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، زناشویی، انتخاب همسر، مشکلات روانی، جنسی، حقوقی، اجتماعی و اعتیاد به تماس‌گیرندگان اطلاعات، پیشنهادها و آگاهی‌های لازم را ارائه نمايند.

کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به اداره کل بهزیستی استان اصفهان مي باشد.

توسعه و پشتیبانی توسط شرکت فراسان

مشاوره خانواده اصفهان در مرکز مشاوره مهرآیین

مشاوره خانواده در یکی از بهترین مراکز مشاوره در اصفهان به نام مهرآیین انجام می گیرد. مشاوره خانواده یا خانواده درمانی، نوعی فرایند درمانی است که برای حل مسائل خاصی، که سلامت و عملکرد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهند، طراحی شده است.

مشاوره خانواده مخصوصا در مرکز مشاوره خانواده اصفهان می تواند در گذراندن دوره های دشوار، عبور از تحولات بزرگ و درمان مشکلات ذهنی یا رفتاری اعضای خانواده، یاری دهنده باشد. همانطور که کارشناسان بیان می کنند، خانواده درمانی، مسائل افراد را در زمینه یک واحد بزرگتر، که همان خانواده است، مشاهده و حل می کند.

فرض اصلی در این نوع از مشاوره، آن است که مشکلات فردی، نمی توانند بدون درک پویایی گروه حل شوند. اینکه خانواده چگونه عمل می کند و چه تصمیماتی در آن اتخاذ می شوند، بر شکل گیری مشکلات فردی و چگونگی تقویت شدن و انرژی گرفتن یک فرد از بقیه اعضای خانواده، اثر می گذارد.

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

در این مقاله به تمامی سوالات زیر پاسخ داده می شود:

مشاوره در مرکز مشاوره خانواده اصفهان، تکنیک ها و تمرین هایی از درمان شناختی، درمان رفتاری، درمان درون فردی یا دیگر انواع درمان های شخصی را به کار می گیرد.

طبعا، مانند دیگر انواع درمان های روان شناختی، تکنیک های اعمال شده، به مشکل موجود بستگی دارد. مشکلات رفتاری یا احساسی در کودکان، از رایج ترین دلایلی هستند که افراد را به سمت مشاورهای خانواده می کشاند. مشکلات یک کودک، نه در انزوا و تنهایی، بلکه در زمینه خانواده خود را نشان می دهند و باید در همان زمینه به حل و رفع آنها پرداخت.

به این نکته توجه داشته باشید که در خانواده درمانی یا مشاوره خانواده، عبارت «خانواده» لزوما به معنای ارتباطات خونی نیست. در این زمینه، «خانواده» به کسانی اطلاق می شود که «در طولانی مدت، نقشی پشتیبان را در زندگی فرد ایفا می کنند و وجود وابستگی های خونی یا زندگی کردن در یک خانه، به عنوان یک اصل در این تعریف در نظر گرفته نمی شود».

در این قسمت صحبت های مشاور خانواده مهرآیین، خانم دکتر اسدی که در مورد تمامی مواردی ( روابط بین زوجین، مهارت در عشق ورزی، شناختن تیپ شخصیتی دو طرف و ….) که در مشاوره خانواده گفته می شودف بای شما قرار داده شده است:

 

در ادامه، به بررسی مهمترین شکل های مشاوره خانواده اصفهان، که برای رفع مشکلات به درمان جویان ارائه می شوند، می پردازیم:

این شکل از خانواده درمانی، بهترین گزینه برای افرادی است که نمی خواهند یا نمی توانند دیگر اعضای خانواده را در روند درمان درگیر کنند. درمان بوئنی بر پایه دو مفهوم اساسی بنا شده است: درست کردن یک مثلث (تمایل طبیعی بیرون ریختن اندوه و ناراحتی از طریق صحبت کردن با یک شخص ثالث) و قائل شدن تفاوت (آموزش کم کردن واکنش های احساسی در ارتباطات خانوادگی).

درمان ساختاری بر روی تنظیم و تقویت سیستم خانواده است، برای اطمینان از اینکه پدر و مادر درست عمل کرده و هم بچه ها و هم بزرگسالان، مرزهای درستی را برای خود برقرار کرده اند. در این شکل از درمان، مشاوره خانواده برای مشاهده، یادگیری و سپس بهبود توانایی اعضای خانواده برای تقویت روابط بین خودشان، با آنها همراه می شود.

مدل سیستمیک به نوعی از درمان اشاره دارد که بر روی ارتباطات ناخودآگاه و معنای پشت رفتارهای هر کدام از اعضای خانواده، تمرکز می کند. در این شکل از درمان، مشاوره خانواده حالتی خنثی داشته، به اعضا نزدیک نمی شود و به آنها اجازه می دهد تا به عنوان یک خانواده، در مسائل و مشکلات خود دقیق تر شوند.

این شکل از خانواده درمانی، خلاصه تر و سرراست تر از موارد دیگر بوده و در آن، مشاوره خانواده اصفهان تمرین ها یا تکالیفی را به اعضای خانواده می دهد. این تکالیف قرار است که نحوه تعامل آنها را با هم تغییر داده و روش های ارتباطی و تصمیم گیری خانواده را ارزیابی و تنظیم کند.

در مشاوره خانواده استراتژیک، درمان گر قدرت را به دست می گیرد و این موضوع به افرادی که معمولا هیچ قدرتی را در اختیار نداشته اند، اجازه می دهد تا به صورت موثرتری با روند درمان همراه شوند.

در مشاور خانواده یا خانواده درمانی، مشاور یا درمان گر مسئولیت نتایج دوره درمانی را بر عهده می گیرد. اینکه شخص درمان جو خوب یا بد، بی گناه یا گناه کار، محق یا بر خطا باشد، اصلا مهم نیست و این موضوع به درمان گر یا روند درمان بی ارتباط است.

تنها نکته مهم آن است که در پایان جلسات مشاوره، تغییری در فرد ایجاد شده باشد. همانطور که پیشتر در انواع مختلف درمان ها بیان شد، مشاور خانواده هم ممکن است بنا به نیاز، نقش های مختلفی را بر عهده بگیرد. انجام این نقش های متنوع، مستلزم آن است که مشاور تمرین های بسیار زیاد، آموزش رسمی و دانشگاهی و امتحان هایی را برای اطمینان از اینکه مشاور آماده انجام کار درمانی است، را از سر بگذراند.

در حالی که مشاور ها ممکن است متدهای مختلفی را به کار گرفته و تکنیک های درمانی متفاوتی را اولویت کار خود قرار دهند، اما همه آنها باید دست کم یک سطح حداقلی از تجربه، در موارد زیر را داشته باشد:

به منظور درمان این مشکلات و دیگر مسائل خانواگی، مشاور باید:

برای کسب مهارت های لازمی که برای انجام این عملکردها ضروری هستند، یک مشاور در مرکز مشاوره خانواده اصفهان معمولا مدرک کارشناسی را در رشته مشاوره، روان شناسی، جامعه شناسی یا کارهای اجتماعی گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مشاوره یا ازدواج درمانی یا خانواده درمانی دریافت می کند.

در ادامه و پس از فارغ التحصیلی، مشاور خانواده باید به مدت دو سال و تحت نظارت یک سیستم مشخص، کار کرده یا به عبارت دیگر، ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ساعت تجربه کار بالینی را به دست بیاورد. زمانی که این دوره ها گذرانده شدند، فرد باید در یک امتحان دولتی قبول شده و در دوره های آموزشی سالیانه شرکت کند. این تمرین ها و آموزش ها باعث می شوند که تراپیست بتواند در حل بازه وسیعی از مشکلات، به درمان جویان کمک کند.

برخی از رایج ترین مشکلاتی که موجب می شوند یک فرد خواهان شرکت در جلسات مشاوره خانواده باشد، شامل موارد زیر هستند:

کنفسیوس می گوید که برای درست کردن کار جهان، ابتدا باید بر روی ملت ها تمرکز کنیم و برای حل مشکلات ملت ها، باید مسائل مربوط به خانواده ها را در اولویت قرار دهیم. برای این کار هم باید ابتدا بر روی زندگی شخصی خود دقت کنیم، به این معنا که باید قلب و احساسات خود را تنظیم نماییم.

 به طور خلاصه، هدف مشاوره خانواده اصفهان، همکاری با هم برای رفع یا بهبود هر مشکل ذهنی، احساسی یا روان شناختی است که افراد خانواده را از هم دور کرده است. برای اینکه مشاور خانواده بتواند به اعضای خانواده کمک کند تا برای دست یابی به یک زندگی خانوادگی سالم با هم تلاش کنند، او باید روابط را بهبود داده، مسائل موجود را حل کرده، موقعیت خاص یک خانواده را درک کرده و یک محیط زندگی سالم را برای عملکرد بهتر خانواده ایجاد کند.

اگر گسترده تر نگاه کنیم، هدف از مشاوره خانواده، به مشکلات موجود مراجعین بستگی دارد. برای مثال، بسته به اینکه کدام یک از سناریوهای زیر برقرار باشد، هدف از انجام مشاوره شکل مخصوصی به خود می گیرد:

اغلب مردم فکر می کنند که تراپی و روان درمانی دو شکل متفاوت از درمان هستند، اما در واقع، هر دوی این عبارات به یک مفهوم اشاره دارند. این ابهام زمانی شکل حادتری به خود می گیرد که عبارت «مشاوره» هم در این زمینه به کار برده می شود.

در واقع، کلمه «تراپی» شکل کوتاهی از واژه «روان درمانی» است، با این حال، گاهی اوقات با عباراتی نظیر «صحبت درمانی» به مشاوره اشاره می شود که این عبارت، باز هم از شفافیت مرزهای کاری این حوزه کم می کند.

به طور کلی، مشاوره در موقعیت هایی به کار برده می شود که یک فرد (یا در مورد مشاوره خانواده، یک خانواده) از خدمات یک مشاور یا متخصص روان درمانی دیگر، برای کمک به حل یک یا چند مشکل خاص استفاده می کنند. تراپی یا روان درمانی، یک کار عمیق تر بوده و معمولا به شکل طولانی مدتی از درمان اشاره دارد که در آن درمان جویان، از گستره وسیعی از مسائل و الگوهای مزمنی از احساسات، افکار و رفتارهای مشکل ساز، رنج می برند.

خانواده ای که با موقعیت استرس زای خاصی، مانند مرگ یکی از اعضای خانواده، اعتیاد یا بحران های مالی شدید دست و پنجه نرم می کند، می تواند از خدمات مشاوره خانواده اصفهان، برای گذر از این دوران و تبدیل شدن به یک واحد قوی تر و متحدتر، بهره بگیرد.

اما اگر این خانواده با مشکلات روانی یا رفتاری مزمن تری، مانند شیزوفرنی پدر یا افسردگی مادر یا سو مصرف مواد توسط بچه ها مواجه باشد، روان درمانی، احتمالا انتخاب بهتری برای آنها خواهد بود.

دلیل مناسب بودن این نوع درمان برای چنین خانواده هایی آن است که مشاور خانواده، چشم انداز متفاوتی از درمان را نسبت به تراپیست فردی در نظر دارد. در حالی که تراپیست فردی، باید بر روی یک درمان جو و برای حل یک مشکل کار کند، مشاور خانواده، مشکلات را در زمینه یک «سیستم» به نام خانواده، نظاره کرده و برای حل مشکلی در یک سیستم، او باید تمامی بخش های آن سیستم را در نظر داشته باشد.

در واقع، خانواده ای که دارای مسائل متعدد است، به یک اتومبیل با مشکلات مختلف شباهت دارد. اعتیاد به الکل در پدر یا مادر، یک مشکل مجزا در خانواده محسوب نمی شود، چرا که این مشکل همسر و بچه های او را هم به اندازه خودش درگیر می کند. مشاور خانواده باور دارد که مشکلات باید در سطح کل خانواده و نه در سطح یک فرد، حل شوند.

ثابت شده است که این رویکرد جامع برای درمان مشکلاتی که درون خانواده ها وجود دارند، در بسیاری از موارد، اثرگذاری بالایی دارد. در مشاوره خانواده، خانواده ها می توانند با راهنمایی و هدایت یک کارشناس بهداشت روان و در یک محیط امن و کنترل شده، بر روی مسائل و مشکلات خود کار کنند.

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

 خانواده درمانی یا مشاوره خانواده، باعث ایجاد یا بهبود موارد زیر در شما و خانواده تان می شود:

به طور خاص تر، جلسات مشاوره خانواده اصفهان، ارتباطات میان اعضای خانواده را به روش های زیر بهبود می دهد:

به علاوه، مشاوره خانواده می تواند باعث پیشرفت مهارت هایی شود که برای عملکرد سالم خانواده لازم هستند، این مهارت ها عبارتند از :

بهبود این مهارت ها در هر یک از اعضای خانواده، پتانسیل موفقیت در مقابله با مشکلات خانوادگی و برطرف کردن آنها را بالا می برد. در مشاوره خانواده، تمرکز بر روی مجهز کردن تمام اعضای خانواده با ابزارهایی است که حل مشکلات و اصلاح روابط را ساده می کنند.

اگر با خواندن مطالب گفته شده به این نتیجه رسیده اید که مشاوره خانواده می تواند به عنوان یک روند درمانی برای شما عمل کرده و روابط بین شما و عزیزانتان را بهبود دهد، بهترین کار این است که یک فرد متخصص را برای پیش بردن جلسات خانواده درمانی پیدا کنید.

شما باید بتوانید با این فرد، یک ارتباط خوب برقرار کرده تا مشکلاتی را که در خانواده با آنها مواجه هستید، با او مطرح و حل کنید. با این حال، اگر هنوز کاملا برای برداشتن این گام آماده نیستید یا موانعی بر سر راه شروع درمان وجود دارند، جای نگرانی نیست. تمرین ها و روش های بسیار زیادی هستند، که می توانید آنها را تا حدی، جایگزین جلسات مشاوره خانواده نمایید.

تمرین ها و تکنیک هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود، در حقیقت باید در زمینه یک ارتباط کار درمانی استفاده شوند، اما در کنار این هدف، برخی از آنها برای کسانی کاربرد دارند که به دنبال یافتن امکانات مشاوره خانواده اصفهان، قبل از متعهد شدن به یک روند درمانی طولانی مدت با مشاوره، هستند.

این تمرین، می تواند برای افراد، زوج ها یا در جلسات مشاوره خانواده استفاده شده و قرار است به درمان جویان کمک کند تا شکل آینده ای را که دوست دارند بسازند، کشف و تصویر کنند. همه ما در زمان هایی از زندگی خود در حال تلاش هستیم، اما گاهی تقلا و مبارزه ما به این دلیل ساده که نمی دانیم اهدافمان واقعا چه چیزهایی هستند، بزرگتر و خسته کننده تر است.

سوال معجزه، یک روش عالی برای کمک به درمان جویان است تا در آرزوها و خواسته های واقعی خود کاوش کنند. زمانی که این سوال در زمینه زوج درمانی یا مشاوره خانواده اصفهان استفاده می شود، می تواند به افراد کمک کند تا درک کنند که نیازهای دیگر اعضای خانواده آنها، برای شاد بودن در روابطشان چیست. این سوال معجزه آسا به صورت زیر مطرح می شود:
“فرض کنید که امشب زمانی که در خواب هستید، یک معجزه رخ می دهد. فردا که بیدار شدید، در صورت دیدن چه تغییراتی احساس می کنید که زندگیتان بهتر شده است؟”

با اینکه فرد ممکن است پاسخ دهد که این یک موضوع غیر ممکن در زندگی واقعی است، اما پاسخ های او هنوز ممکن است مفید و کمک کننده باشد. اگر او به یک اتفاق غیر ممکن اشاره کرد، مشاور می تواند باز هم در معجزه مدنظر درمان جو عمیق تر شود: “این اتفاق چه تغییری ایجاد می کند؟”

این پرسش هم به درمان جو و هم به درمانگر کمک می کند. به درمان جو از طریق تصویر کردن یک آینده مثبت که در آن مشکلات حل شده یا از بار آنها کاسته شده است و به درمان گر در فهمیدن اینکه چگونه می تواند در طول جلسات مشاوره به درمان جو کمک کند.

این مورد یک تمرین ساده است که تنها به یک توپ و یک خودکار یا ماژیک نیاز دارد. این تمرین در موارد بسیاری برای بچه ها و نوجوانان هم استفاده شده و فشار صحبت کردن در مورد احساسات را از روی دوش کسانی که با این کار راحت نیستند، برمی دارد.

شما می توانید از یک توپ پلاستیکی بزرگ برای انجام این تمرین استفاده کنید، به طوری که دارای فضای کافی برای نوشتن احساسات باشد. احساسات مختلف از جمله لذت، تنهایی، احمقانه یا ناراحت را بر روی توپ بنویسید.

سپس با اعضای خانواده خود به صورت یک دایره بنشینید و توپ را به نوبت بین هم رد کنید. زمانی که یکی از اعضا توپ را دریافت کرد، باید اسم احساسی را که مقابل او قرار گرفته خوانده و بگوید که چه زمانی آن احساس را داشته است. به جای آن، می توانید از دریافت کننده توپ بخواهید که ادای آن احساس را دربیاورد، این کار بخصوص برای کودکان مناسب است.

** هدف این تمرین، بحث درباره احساسات با اعضای خانواده و تمرین گوش دادن به یکدیگر و بیان احساسات شخصی است.

اگر به دنبال یک راه خلاقانه برای شکستن یخ یک خانواده یا معرفی مشاوره خانواده اصفهان هستید، این تمرین می تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. برای انجام این تمرین با خانواده خود، به یک بسته اسمارتیز یا آب نبات رنگی نیاز دارید.

به هر کدام از اعضای خانواده هفت دانه آب نبات داده و از آنها بخواهید تا آب نبات های خود را بر اساس رنگ مرتب کنند. سپس از هر کدام از افراد بخواهید تا یک رنگ را برداشته و بگویند که چه تعدادی آب نبات یا اسمارتیز از آن رنگ در دست دارند. هر عضو باید به تعداد آب نباتی که از یک رنگ مشخص دارد، پاسخ های درست به سوالات زیر بدهد:

زمانی که یکی از اعضای خانواده به سوال خود جواب داد، از او بخواهید تا نفر بعدی را برای پاسخگویی انتخاب کند. زمانی که همه افراد بر اساس رنگ آب نبات هایی که در دست دارند به سوالات پاسخ دادند، می توانند آنها را بخورند. پس از تمام شدن روند پرسش و پاسخ، می توانید بر اساس جواب های اعضای خانواده، بحث را شروع کنید.

سوالات زیر برای ساده تر کردن پیشرفت این بحث، به شما کمک می کنند:

با وجود مقدار زیاد شکر موجود در این تمرین، خواهید دید که این روش، یک گزینه مناسب برای بازی با بچه های کوچکتر است.

این تمرین به مشاور کمک می کند تا شناخت بهتری را از اعضای خانواده به دست بیاورد. اما در صورتی که این بازی را بدون راهنمایی یک درمان گر انجام دهید هم درک بهتری از اعضای خانواده به دست آورده و انگیزه یک بحث عمیق را دقیق را به دست خواهید آورد.

برای انجام این تمرین، لوازم مورد نیاز برای درست کردن کارهای هنری و یک کیف هدیه را تهیه کنید. برای اعضای خانواده توضیح دهید که باید یک هدیه را از وسایل فراهم شده، درست کنند و محصول آنها، هدیه ای برای همه خانواده خواهد بود، چیزی که همه افراد در خانواده آن را می خواهند. آنها باید با همراهی یکدیگر درباره این هدیه و نحوه استفاده از آن، تصمیم بگیرند.

اعضای خانواده ۳۰ دقیقه برای تصمیم گیری و درست کردن هدیه فرصت دارند. زمانی که کارشان به اتمام رسید، باید آن را در کیف هدیه ها قرار دهند. در زمینه مشاوره خانواده، این تمرین نگرشی را از نحوه انجام کار در درون خانواده، چگونگی اتخاذ تصمیم ها و تکمیل کردن وظایف به عنوان یک واحد، به مشاور خانواده می دهد.

اما به عنوان یک خانواده و بدون حضور مشاور، این بازی می تواند به شروع یک گفتگوی معنادار میان اعضا کمک کند. برای ساده ترین شدن بحث می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

اطلاعات بسیار ارزشمندی را می توان با مشاهده چنین تعاملات یا درگیر شدن در چنین بحث هایی به دست آورد.

این تمرین بامزه، یک روش بسیار خوب برای کمک به اعضای خانواده در زمینه برقراری ارتباط و همکاری با یکدیگر است. این فعالیت را می توان در جلسات مشاوره خانواده اصفهان به صورت زیر برای اعضای خانواده توضیح داد:

«از شما می خواهم که روبروی من و در این نقطه بایستید. قرار است که شما آینه من باشید. بنابراین باید سعی کنید که هر کاری انجام می دهم را تقلید کنید، اما حقه کار این جاست که باید هر حرکت را دقیقا در لحظه ای که من آن را انجام می دهم، کپی کنید، چون شما آینه من هستید. من آهسته حرکت می کنم تا شانس این را داشته باشید که حدس بزنید به کدام طرف خواهم رفت و بتوانید همزمان با من، هر حرکت را انجام دهید. ما اجازه نداریم همدیگر را لمس کنیم».

در ابتدا مشاور چگونگی انجام این تمرین را با یکی از اعضای خانواده به بقیه نشان می دهد و سپس آن فرد می تواند تمرین را به نفر بعد آموزش بدهد. این مورد، بخصوص برای کار با بچه ها بسیار مفید است، اما می تواند برای همه سنین به کار برده شود.

شرکت در این تمرین، به این نیاز دارد که همه اعضای خانواده تمام توجه خود را به یکدیگر داده، با هم همکاری کرده و همزمان با زبان بدن و کلمات ارتباط برقرار کنند. این تمرین باعث می شود که اعضای خانواده در هماهنگی بیشتری با هم قرار بگیرند و می تواند بین خواهر و برادرها، پدر یا مادر و بچه یا حتی بین زن و شوهری که برای مشاوره ازدواج مراجعه کرده اند، انجام شود.

شجره نامه، یک نمایش شماتیک یا گرافیکی از کل خانواده درمان جو است. با این حال، برخلاف شجره نامه های معمولی، نموداری که در این تمرین به کار برده می شود، اطلاعات بسیار بیشتری را از ارتباطات میان اعضای یک خانواده فراهم می کند.

این نمودار می تواند برای نشان دادن ارتباطات خونی، وضعیت سلامت اعضای خانواده و در اغلب موارد در مرکز مشاوره خانواده اصفهان، برای نمایش ارتباطات احساسی به کار برده شود. این شجره نامه ها شامل دو سطح از اطلاعات هستند، شامل مواردی که در شجره نامه های سنتی نشان داده می شوند و اطلاعاتی که یک دید جامع تر نسبت به خانواده را در اختیار مشاور می گذارند:

با شامل کردن این اطلاعات، مشاور خانواده اصفهان و اعضای خانواده می توانند با کمک یکدیگر، الگوهایی از سابقه خانوادگی را پیدا کنند که بر روی احساسات و رفتارهای کنونی هر کدام از افراد اثر گذاشته اند. گاهی اوقات، همین عمل ساده نوشتن و مشاهده چنین اطلاعاتی، باعث روشن شدن خیلی از مواردی می شود که تا قبل از آن، کاملا ناشناخته مانده بودند.

اطلاعات در زمینه ارتباطات احساسی، می توانند به علاقه مندی های اعضا و جنبه هایی از ارتباط اشاره کنند که ممکن است به هر شکلی زندگی درمان جویان را تحت تاثیر قرار داده باشند،

مثل اینکه آیا شکلی از سو استفاده در یک رابطه وجود دارد یا خیر، آیا یک ازدواج هنوز موفق است یا به جدایی انجامیده، آیا در یک ارتباط خاص عشق وجود دارد یا بی تفاوتی، آیا می توان ارتباط را نرمال دانست یا ناکارامد و سوال های دیگر. این تمرین را می توان به صورت جداگانه هم انجام داد، اما نتیجه و تاثیر آن در زمان همراهی با یک متخصص کارآزموده بسیار بیشتر می شود.

با نگاه اجمالی به جامعه به راحتی می توان به اهمیت و ضرورت خدمات مشاوره خانواده پی برد. همه ما در جوامع پیچیده و رو به رشد زندگی می کنیم. پیشرفت های تکنولوژی موجب شده است تغییرات و تحولات شگرفی در جامعه و ساختار خانواده ها به وجود آیند.

در خانواده‌های امروزی معمولاً افرادی که زندگی خود را با تلفن همراه، دستگاه های هوشمند، رایانه، تبلت و غیره سرگرم می کنند و این کار موجب می شود که در ارتباطات فردی و گروهی خود با مشکلات زیادی مواجه شوند. تمام این عوامل در نهایت، احتمال شکست و فروپاشی ساختار خانواده را تا حد زیادی افزایش می دهند.

خدمات مشاوره خانواده دقیقاً در همین راستا و برای حل چالش ها و مشکلات فوق به افراد ارائه می شود. شاید بارها و بارها با این مسئله مواجه شده باشید که عضوی از خانواده شما از کارهای گروهی و حضور در اجتماع کناره ‌گیری می‌کند و یا ارتباطات میان زن و شوهر با مشکلاتی مواجه می شود؛ مشاوره خانواده با بررسی شواهد و دلایل موجود، راهکارهای عملی و کاربردی را به افراد ارائه می‌کند که می‌تواند نظام خانواده را ثبات بخشد.

استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی و مشاوره خانواده تلگرام، علاوه بر خدمات مشاوره خانواده به صورت حضوری می ‌تواند برای خانواده ها بسیار مناسب باشد. در این میان، افرادی که به این خدمات نیاز دارند می توانند در هر زمان و مکان، مسائل و مشکلات خود را با مشاوران متخصص مطرح کرده و پاسخ خود را به خوبی دریافت کنند.

استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی و همچنین مشاوره خانواده تلگرام برای تمام افراد امکان پذیر می باشد؛ به این ترتیب می توان دسترسی به یک منبع معتبر را برای تحکیم روابط میان اعضای خانواده، حفظ مسئولیت ها، حل مسائل و ارائه راهکارهای مناسب، تضمین کرد.

خانواده هایی که به مشاوره خانواده اصفهان نیاز دارند می ‌توانند از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط در کانال تلگرام مسائل خود را مطرح کنند.

برخی از مهم ترین مسائلی که در مشاوره خانواده اصفهان مورد بررسی قرار می گیرند شامل:

ارائه راهکارهای مناسب برای برخورد صحیح با فرزندان در خانواده، ارائه راهکارهای ایجاد نظم و انضباط در محیط خانه، مسائل روانشناسی و غیره می باشند.

استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی و مشاوره خانواده تلگرام، امکان حل مشکلات و چالش ها را در کوتاه ترین زمان فراهم می کند. مشاوران خانواده، درمانگران حرفه ای هستند که می‌توانند افراد را در بهبود شرایط زندگی، کاهش استرس، ارتقای سطح تعاملات بین اعضای خانواده و همچنین روابط اجتماعی راهنمایی کنند؛

به همین دلیل توصیه می کنیم حتماً از خدمات مشاوره خانواده اصفهان چه به صورت تلفنی و چه به صورت ارتباط در تلگرام استفاده کنید.

خدمات مشاوره خانواده نه تنها به زوج‌های جوان و کودکان تعلق می گیرد بلکه برای اصلاح روابط میان نسل قدیم که شامل پدربزرگ و مادربزرگ است را با نسل جدید که در دنیای امروزی زندگی می کنند امکان پذیر می سازد.

در حال حاضر، واحدهای مشاوره خانواده اصفهان یکی از ارزشمندترین نهادهای جامعه محسوب می‌شوند که آماده ارائه مشاوره های لازم به خانواده های نوپا و یا خانواده‌های قدیمی هستند. از طریق این واحدها می توانید به راحتی چالش های خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و راهکار مناسب را به دست آورید.

رشته مشاوره خانواده یکی از رشته های تخصصی در دانشگاه است که در حوزه مسائل و مشکلات حوزه خانواده و اجتماع بحث می کند. دانشجویانی که در این رشته تحصیلی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند عموماً آموزش های حرفه ای را برای بررسی و درک مشکلات خانوادگی، ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و رفع چالش ها، قدرت درک و تحلیل مسائل اجتماعی در تمام جوامع کسب می کنند.

رشته مشاوره خانواده در دانشگاه، مورد علاقه و استقبال دانشجویان روانشناسی و دانشجویان علاقه مند به حوزه های علوم اجتماعی و ارتباطات قرار دارد. معمولاً افرادی که در این رشته دانشگاهی تحصیل می کنند ظرفیت بالایی برای تجزیه و تحلیل مشکلات و ارائه راهکار های مناسب دارند.

استفاده از مشاوره خانواده اصفهان به ویژه در جوامع امروزی، یک امر ضروری محسوب می شود چرا که خانواده های مدرن در جوامع پیشرفته به ویژه شهرهای صنعتی با چالش های بیشتری مواجه هستند؛ به همین دلیل رشته مشاوره خانواده می تواند یک مسیر مناسب برای حمایت از خانواده ها تلقی گردد.

علاقه مندان به رشته مشاوره خانواده پس از فارغ التحصیلی می توانند تحصیلات خود را در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه دهند و هم در مراکز عمومی و خدمات درمانی و مشاوره ای به کار مشغول شوند و هم می توانند برای خود یک مرکز حرفه ای خصوصی تاسیس کنند.

تحصیل در رشته مشاوره خانواده، امکان حمایت، هدایت و راهنمایی برای خانواده ها، کارگران، معلمان، کارمندان اداره، کارکنان مدارس آموزشی و والدین را فراهم می کند.

دانشجویان رشته مشاوره خانواده، دروس مختلفی را در دانشگاه باید با موفقیت بگذرانند. برخی از این دروس شامل مفاهیم زیر می باشد:

هدف از ارائه رشته مشاوره خانواده در دانشگاه ها به عنوان یک گرایش تخصصی از علوم روانشناسی و جامعه شناسی این است که مشاوران تربیت شده بتوانند مراجعان خود را در حوزه‌های رفتارهای زوجین، حل مشکلات ازدواج و حل مشکلات خانوادگی، تشکیل یک زندگی موفق، رفتار با فرزندان و مواردی از این قبیل به خوبی راهنمایی کنند.

افرادی که در رشته مشاوره خانواده تحصیل می کنند باید دروسی مرتبط با انواع و روش های مختلف مشاوره و همچنین نظریه پردازی های مختلف در جوامع گوناگون را بگذرانند.

پرداختن به جزئیات تمام دروس در رشته مشاوره خانواده و تعداد واحدهای درسی آن در طول سال تحصیلی از حوصله این بحث خارج است اما همین بس که به این نکته اشاره کنیم که اهمیت مشاوره خانواده اصفهان در تداوم نسل ها در زندگی اجتماعی و ارتقا فرهنگ زندگی خانوادگی اصفهانی ها و یا بقیه شهر ها که مشاوره خانواده در آن ها انجام می گیرد، می باشد.

والدین گاهی در تربیت فرزندان خود با مشکلاتی روبه ‌رو شده و به دنبال جواب هایی برای حل این مشکلات هستند. والدین در رابطه با تربیت فرزندان خود، همواره با سوالاتی رو به رو می شوند که نیاز دارند جواب آن ها را بیابند.

گاهی با جواب های صحیح در ارتباط با مشکل خود مواجه شده، در نتیجه مشکل آن ها به راحتی حل می شود؛ اما گاهی نمی توانند جواب سوال خود را در رابطه با چگونگی تربیت فرزندشان بیابند و به شدت سردرگم می ‌شوند.

ما، در این قسمت قصد داریم به چند مورد از رایج ترین سوالات زوجین در تربیت فرزندان پاسخ دهیم.

در جواب این سوال، باید گفت با توجه به توانایی های بالای ذهنی کودکان، بهترین زمان آموزش برای افزایش فعالیت مغزی آن ها، ۶ سالگی است و به عنوان زمان طلایی شناخته می شود.

خانواده ‌ها می ‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره مانند مراکز مشاوره خانواده اصفهان، اطلاعات صحیح و کاملی در مورد این زمان طلایی و برنامه ‌ریزی برای بهتر بهره بردن از آن، کسب کنند.

تحقیقی که اخیراً منتشر شده است، نشان می دهد توانایی ذهنی کودکان در یادگیری، چندین برابر بزرگسالان است؛ به گونه‌ ای که آموزش یک زبان از ابتدای زندگی به نوزاد بسیار آسان تر از آن است که بخواهد برای مثال در سنین بالاتر زبانی مانند انگلیسی را بیاموزد.

باید به کودکان حق انتخاب بدهید و بگذارید او در زندگی، خودش تصمیم گیری کند. هر کودکی نیاز به محبت دارد، محبت باعث تشویق کودک به انجام کارهای بزرگ می شود.

هرگز کودک را به خاطر اشتباهش تنبیه نکنید و به جای آن، راه حل غلبه بر این مشکل را به او بیاموزید. سعی کنید برای او، مطالب علمی و جالب بخوانید.

این کار شوق آموختن را در او افزایش می دهد. فرزند شما والدین را بهترین شنونده برای حل مشکلاتش می داند؛ پس این وظیفه شماست که به حرف‌ های او گوش دهید.

از کودک، درباره کارهایی که انجام می ‌دهد یا شما انجام می دهید و او مشاهده می ‌کند، سوال بپرسید و در صورتی که جواب درستی داد، به او هدیه بدهید و او را تشویق کنید. مشاوران کلینیک مشاوره خانواده اصفهان معتقدند، سوال پرسیدن از فرزند، حس کنجکاوی و جستجوگری را در او افزایش می‌دهد و باعث تقویت هوشی او می شود.

مشاوران کلینیک مشاوره خانواده اصفهان می گویند: زمانی والدین می توانند استعدادهای فرزندشان را کشف کنند که اسباب بازی های گوناگون در اختیار او قرار دهند.

کودک هنگام بازی با اسباب بازی ها، استعدادهای خود را تقویت می‌کند. استعداد کودکان تا حد زیادی، وابسته به محیطی است که در آن زندگی می کنند و در نتیجه از افراد آن محیط الگو می گیرند.

محققان معتقدند، بهترین رشد و نمو کودک در استعداد هایش، زمانی صورت می پذیرد که مادر با او، درباره مسائل مختلف صحبت کرده و تمایلات او به اشیا و چیزهای مختلف را جویا می شود.

نکته ی دیگری که قابل توجه است، این می باشد که تا کودک در معرض شناسایی کارها یا چیزهای مختلف قرار نگیرد، شناختی نسبت به آن ها پیدا نمی کند که بتواند تمایل خود را نسبت به آن سنجیده و از آن دوری کرده یا به سمت آن جذب شوند.

لذا کودکان باید شناخت کاملی نسبت به تمایلات پیدا کنند تا استعدادهایشان کشف و سپس شکوفا شود.

از نظر علمی، بهترین اسباب بازی برای کودکان، آن اسب بازی است که کودک با یک بار بازی با آن خسته نشده و بارها به سراغ آن برود و هر باراز بازی با آن لذت ببرد و هم زمان با بازی، چیزهای جدیدی نیز یاد بگیرد.

طبق گفته های مشاوران کلینیک مشاوره خانواده اصفهان، برای هر دوره سنی کودک، اسباب بازی خاصی تعریف می‌شود و والدین باید با توجه به سن کودک خود، اقدام به خرید آن اسباب ‌بازی نمایند. اما از دیدگاه کلی، انتخاب اسباب بازی بر حسب سن کودک به پنج دوره ی سنی تقسیم بندی می‌ شود:

در این دوره باید والدین اسباب‌ بازی‌هایی تهیه نمایند که حس های پنج گانه ی کودک را تقویت کند.

در این دوران والدین باید اقدام به خرید اسباب بازی هایی کنند که درک فضایی کودک را افزایش می‌ دهند، مانند اسباب بازی هایی که به کودک در درک رنگ ها و اشکال گوناگون کمک می کند.

این کودکان، در مرحله تکامل ذهنی خود برای کنارهم چیدن وقایع هستند و از بازی با اسباب بازی هایی لذت می برند که حالت چیدمانی دارد و دوست دارند آن ها را بگذارند و دوباره بردارند. برای این کودکان خانه سازی ها و اسباب بازی های چیدنی توصیه می شود.

این کودکان بیشتر به اسباب‌بازی‌ هایی تمایل دارند که حرکت بیشتر دست آن ها را می‌ طلبد و از انجام این گونه بازی ها لذت می برند و بیشتر دوست دارند اشیا را مانند دست گیره در گرفته و بچرخانند.

مشاوران کلینیک های مشاوره خانواده اصفهان، برای این کودکان توصیه می کنند، لوازم نقاشی و رنگ آمیزی و مکعب های روبیک و اسباب بازی هایی که قدرت مانور دارند تهیه شوند.

برای این کودکان بازی های هوشی و درگیر کننده ی ذهن مانند کارت‌ها، پازل ها و… توصیه می شود.

برای تشویق یک کودک به مطالعه، باید به گونه ای او را دعوت کنید که از مطالعه لذت ببرد و تجربه‌ ی زیبایی از آن کسب کند. برای مثال چند بار در هفته، خودتان کتاب بخوانید و زمانی که کودک با کنجکاوی به طرف شما می ‌آید، کتابی برای او بخوانید که متناسب با سطح علایق او باشد و او از آن لذت ببرد.

مشاور خانواده اصفهان می‌گوید: کودکان کتاب هایی را می پسندند که تصاویر جذاب و خنده دار داشته باشند.

بعضی از مادران به علت تعدد دفعات خواندن یک کتاب، آن را حفظ می شوند و برای دفعات بعد که کودک می‌خواهد آن کتاب برایش خوانده شود، از حفظ برای او می خوانند.

اما محققان به این نتیجه رسیده اند که این کار اشتباه است و هرگاه کودک طالب یک کتاب شد، مادران باید کتاب مورد نظر را آورده و از روی آن بخوانند.

احترام به فرزندان، یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد عزت در آنان است. هیچ گاه نباید برای فرزندان خود، از القاب ناپسند استفاده کنید. هیچ والدینی نباید توانایی‌ های فرزند خود را نادیده گرفته و او را با دیگر افراد هم سن خودش مقایسه کند.

وقتی والدین می دانند فرزند آن ها توانایی انجام کاری را ندارد؛ سعی کنند آن کار را به او محول نکنند؛ زیرا در صورتی که موفق به انجام آن نشود، سرخورده می گردد و عزت نفس او کاهش می یابد.

به فرزند باید اجازه ابراز احساسات و شخصیت او داده شود. والدین باید سعی کنند در صورتی که فرزند آن ها علاقه ‌مند کاری است و نمی تواند آن را انجام دهد، دائم او را تشویق کنند؛ این کار مشوق او در انجام دوباره تا زمان کسب موفقیت است.

مشاوره خانواده اصفهان معتقد است، محبت به فرزند باید به بهترین شکل و در حد مناسب خود باشد. محبت و توجه بیش از حد به فرزند باعث می شود،

زمانی که کودک بزرگ شد، عزت نفس قوی نداشته و فردی متکی به دیگران باشد؛ اما هنگامی که محبت به اندازه و توام با راهنمایی هایی درست صورت گیرد، فرزند در آینده به فردی متکی به خود تبدیل می شود.

برای آن که فرزند موفقی داشته باشید، باید او را به انجام کارهای درست و بزرگ تشویق کنید و در صورت موفقیت در آن کارها، به او پاداش بدهید. باید به فرزند خود، قوانین زندگی را بیاموزید؛ زیرا در آینده، فردی موفق است که در اجرای قوانین تخطی و سرپیچی نکند.

سعی کنید هر روز با فرزندتان درباره افراد بزرگ و موفق صحبت کرده و زندگینامه آن ها را به او بگویید تا الگوی فرزند شما این افراد موفق باشند. فرزند شما در اولین قدم، نگاه به والدین خود کرده، یعنی اولین الگوی یک کودک، پدر و مادر او هستند؛ پس سعی کنید یک الگوی کامل برای فرزند خود باشید.

به فرزند خود بیاموزید موفقیت، یک شبه حاصل نمی شود و برای رسیدن به موفقیت باید در یک راه استمرار داشته باشد و استوار بماند؛ زیرا بدترین دشمن او ترس از شکست خواهد بود.

به فرزندتان یاد بدهید که بهترین کار، جستجو و کشف علم است. پیرو این سخن امیر المومنین باشید که می فرمایند: “هر که در کودکی نیاموزد در بزرگی پیشرفت نمی کند.”

مشاور خانواده اصفهان می گوید: عاملی که باعث می شود کودک در رفتارهای خود خجالتی شود، این می باشد که کودک به علت مسائل مختلف مانند مشغله والدین و … کمتر با افراد دیگر حتی اقوام، رو در رو می شود؛

در نتیجه کودک، تنها محیط خانواده را محیط امن خود تصور می‌کند و خروج از این محدوده را به منزله خطر می داند و ترس او، باعث می ‌شود از ارتباط با این محیط دوری کند؛ در نتیجه سکوت می کند و تبدیل به فردی خجالتی می شود.

برای کاهش خجالت در کودک خود، باید آداب معاشرت را به او بیاموزید. باید کودک خود را با افراد دیگر رودررو کنید. سعی کنید زیاد با اقوام و افراد دیگر معاشرت داشته باشید.

بکوشید زمانی که می‌خواهید با فردی غریبه رو به‌ رو شوید، از فرزند خود نیز بخواهید چند کلمه با آن فرد صحبت کند.

محققان معتقدند که والدین باید از ۴ الی ۵ سالگی شروع به آموزش مسائل جنسی به فرزند خود کرده و نواحی جنسی را به او بیاموزند. بچه ها دارای حس کنجکاوی زیادی هستند و می خواهند بدانند، بنابراین بهتر است خود والدین این مسائل جنسی را به کودکان بیاموزند و به آنان دروغ نگویند.

کودک شما زمانی که درباره مسئله جنسی سوال می پرسد، حتماً یک جایی با آن مواجهه داشته است، پس سعی کنید متوجه شوید که او این مسئله را از کجا شنیده یا دیده است؛ سپس با جدیت و اطلاعات کامل به او پاسخ دهید.

محققان بسیار توصیه می کنند که والدین خودشان مسائل جنسی را به درستی و کم کم به فرزندان بیاموزند؛ زیرا در بزرگسالی ممکن است دوستان و اینترنت جواب های نادرستی به او بدهند.

سلام وقتتون بخیر.می خواستم بدونم درباره اینکه توی جمع های خانوادگی همه سرگرم گوشی و شبکه های اجتماعی خودشون هستند و به شکلی به مداوم چک کردن شبکه های اجتماعی معتاد شدن چه راهکاری پیشنهاد می دید که بتونند حداقل برای ۱ ساعت هم که شده سراغ گوشی وموبایل خود نروند و کلا وقت کمتری برای این موضوع بگذارند ؟ و اینکه برای مشاوره خانواده اصفهان به صورت حضوری چگونه می توانیم نوبت بگیریم و هزینه ی جلسات مشاوره خانواده چقدر هست ؟

سلام. برای اطلاع پیدا کردن از هزینه ها با شماره تلفن ۰۹۱۳۶۴۰۰۱۰۳ تماس بگیرید.

با سلام و خسته نباشید بابت مطالب خوبی که تو ی سایتتون ارائه دادین. من به دلیل مشکلی که پیش اومده بود مرکز مشاوره خانواده شما رو در اصفهان انتخاب کردم و واقعا راضی بودم . چون بعد از مراجعه به مرکزتون مشکلم همونطوری که میخواستم حل شد و خداروشکر مشاوره شما تاثیر خیلی خوبی داشت . از کادر خوبتون واقعا ممنونم

سایت خوبی دارید امیدوارم که موفق باشید

سلام، من با مادر شوهرم مشکل دارم، نمیتونم رفتار و برخوردش رو تحمل کنم. مشاوره خانواده میتونه در این زمینه کمک کنه؟

سلام بله حتماا مشاوره خانواده مهرآیین میتونه کمک کننده باشه حتما برای مشاوره حضوری و یا تلفنی با این شماره تلفن تماس بفرمایید: ۰۹۱۳۶۴۰۰۱۰۳

بسیار عالی

سلام خسته نباشید،مشاوره خانواده اصفهان بخوبی مرکز مشاوره شما پیدانکردم،واقعا پاسخ گویی و راهنمایی و مشورتتون عالیهه

خیلی خوب بود، ممنون میشم در مورد اختلافات اصلی و عمده خانواده ها صحبت کنید. مباحثی که لازم میشه به مشاوره خانواده مراجعه کنیم. تا چه اندازه بحث و درگیری در زندگی طبیعی هست و به چه حدی اگه برسه مشاوره خانواده میتونه به افراد کمک کنه؟

سلام وقتتون بخیر
من خیلی دنبال مشاوره خانواده اصفهان میگشتم و خیلی اتفاقی با شما اشنا شدم . ممنون که با مشاوره خوبتون منو در حل مشکلاتم راهنمایی کردین .کارتون در شهر اصفهان بیسته .حتما حتما به دوستان پیشنهاد میدم ابن مرکز مشاوره اصفهان رو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

ایمیل خود را وارد کنید:

جهت ارتباط با شماره  مشاوره خانواده رایگان اصفهان با شماره ۰۲۱۲۶۱۳۵۳۹۷ هماهنگ کنید . این مرکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد . مرکز با همکاری روانشناسان،روانپزشک و روانسنج گروه میباشد .

در صورت نیاز به دارودرمانی به روانپزشک ارجاع داده خواهد شد .  در صورت نیاز به انجام تست های روانشناسی به روانسنج گروه ارجاع داده خواهد شد . در این مرکز به روز ترین ابزارهای روانشناسی همانند نوروفیدبک و هیپنوتراپی استفاده میشود .

مرکز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشد . در صورت مشکل در برقراری ارتباط با شماره موبایل ۰۹۱۲۰۷۰۰۵۸۲ با ما در ارتباط باشید . در صورت نیاز پیامک نیز پاسخ داده میشود .

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

برای ارتباط با مشاورین ما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید . مشاوره ها به صورت حضوری  و غیر حضوری هم انجام میشود . کیفیت مشاوره غیر حضوری با حضوری یکسان میباشد . زمان جلسات به صورت نیم ساعته میباشد . برای اطلاع از هزینه دقیق جلسات در سال جاری در رزوهای غیر تخفیف با مرکز تماس بگیرید . رد ایامی از سال به جهت تبلیغات مشاوره به صورت رایگان انجام خواهد شد . برای اطلاع از روز و ساعت دقیق همین صفحه را دنبال کنید و یا با ما تماس بگیرید .

جهت دریافت آدرس دقیق مرکز تماس بگیرید . دسترسی از طریق مترو به راحتی میباشد . ساکنین محترم اصفهان میتوانند از خدمات مشاوره غیر حضوری همانند مشاوره تلفنی ،اینترنتی ، و.. استفاده نمایند .

مشاوره خانواده رایگان اصفهان

 

همانطور که در بالاتر نیز ذکر کردیم ، برای دریافت آدرس و یا لوکیشن دقیق تماس بگیرید .شما در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید با شماره های مرکز تماس بگیرید . اگر نیاز به مشاوره کوتاه و. فوری دارید از سیستم انلاین پایین صفحه استفاده کنید . سوال خود را بپرسید . مشاورین پشتیبان در اولین فرصت پاسخگو خواهند بود . مشاوره در تمامی زمینه های روانشناسی اعم از مشاوره خانواده ،ازدواج ،کودک ،نوجوان ،شخصیت ،اعتیاد ،تحصیلی و.. انجام میشود .

شما برای ارتباط با مشاور متخصص همان حوزه باید پذیرش مرکز را در جریان قرار دهید . ضمنا برای اطلاع از رزومه مشاورین مرکز با شماره های ما در ارتباط باشید . مشاورین  مرکز دارای مدرک دکترای تخصصی در زمینه های روانشناسی میباشند .

 

 

 

نظرات بسته شده است.

.searchwp-live-search-results {
opacity: 0;
transition: opacity .25s ease-in-out;
-moz-transition: opacity .25s ease-in-out;
-webkit-transition: opacity .25s ease-in-out;
height: 0;
overflow: hidden;
z-index: 9999995; /* Exceed SearchWP Modal Search Form overlay. */
position: absolute;
display: none;
}

.searchwp-live-search-results-showing {
display: block;
opacity: 1;
height: auto;
overflow: auto;
}

.searchwp-live-search-no-results {
padding: 3em 2em 0;
text-align: center;
}

.searchwp-live-search-no-min-chars:after {
content: “به تایپ کردن ادامه دهید”;
display: block;
text-align: center;
padding: 2em 2em 0;
}

/* */

آدرس بهترین مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان کجا است؟ بسیاری از شهروندان ساکن در اصفهان برای مشاوره گرفتن در زمینه های مختلف روانشناسی به دنبال یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هستند اما به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی در مورد بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی در اصفهان عاجز اند و سردرگم می شوند. هدف از ارائه آدرس و اطلاعات مشاوره روانشناسی هنر زندگی تنها تسهیل و کمک به دسترسی مردم به بهترین مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان می باشد.

 

در ادامه آدرس کلینیک مشاوره روانشناسی اصفهان آورده شده است. شما می توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی تماس بگیرید تا به شما در یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شما را یاری نماید.

 

مشاور خانواده تلفنی اصفهان

برای آگاهی از بهترین کلینک های مشاوره روانشناسی اصفهان می توانید با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

مرکز مشاوره هنر زندگی در اصفهان ارتباط تلفنی می پذیرد، مرکز مشاوره حامی هنر زندگی طی همکاری مشترک با خانه روانشناسان قابلیت مشاوره روانشناسی تلفنی را با بهترین مشاوران کشور فراهم آورده است. با توجه به مشکلاتی که مردم برای مراجعه به کلینیک مشاوره روانشناسی در اصفهان مواجه هستند و دسترسی افراد به مشاوران متخصص در اکثر شهرستان های دور استان ها سخت، زمان بر و پر هزینه می باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی در سراسر کشور شروع به ارائه خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی توسط متخصصین دانشگاه ها و خبره کشور نموده است که مشاوره تلفنی هنر زندگی می تواند جایگزینی مناسب برای مشاوره حضوری برای مردم ساکن در اصفهان باشد تا با ارائه مشاوره های صحیح و تخصصی از بار مشکلات افراد بکاهد و به تمامی هموطنان در راستای خود شکوفایی در مسیر بالندگی فردی کمک کند. 

 

با توجه به این که دست یابی و وقت گرفتن از مراکز و کلینیک های مشاوره روانشناسی برای مشاوره حضوری از مشاوران خوب و کلینیک مشاوره روانشناسی مشکلات خاص خود را دارد. یک روش جایگزین و مناسب استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی مرکز حامی هنر زندگی می باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مشاوره روانشناسی حضوری دارای محدودیت های زمانی خاص خود است که مراجعان نه تنها در تمامی ساعات شبانه روز قادر به ارتباط با مشاور نیستند بلکه برای دریافت خدمات مرکز از قبل نیاز به هماهنگی و گرفتن یک وقت ویزیت دارند.

شما می توانید از خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بصورت شبانه روزی در هر ساعتی روز بهره مند شوید. نکته دیگر مقرون به صرفه بودن این خدمات نسبت به مرکز مشاوره اصفهان به صورت حضوری این است که نه تنها موجب صرفه جویی در وقت بلکه از نظر هزینه نیز بسیار برای مردم اصفهان اقتصادی می باشد؛ چرا که دیگر نیاز به رفت و آمد به کلینیک و هماهنگ کردن وقت نیست. البته این مورد را هم به هیچ وجه نباید فراموش کنیم که در بعضی موارد، بیان مسئله برای مخاطبان به صورت حضوری دشوار می باشد. به همین دلیل مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک بستر امن برای مشاوره گرفتن را فراهم نماید. 

 

از جمله مزایای مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی می توان به موارد زیر اشاره داشت  :

 

 

از جمله خدمات مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

مشاوره خانواده : از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه مشاوره خانواده می توان به اختلافات و مشکلات خانوادگی ، مشکلات زوجین ، مشکلات فرزندان و والدین و … برای داشتن خانواده سالم اشاره داشت.

مشاوره ازدواج : زوجین باید قبل از ازدواج اطلاعات خود را در مورد ازدواج و اشکال آن افزایش دهند و اطلاعات کافی در زمینه های مختلف مانند انگیزه ی ازدواج ، نحوه انتخاب همسر مناسب ، آشنایی و دوستی های قبل از ازدواج ، نحوه صحیح رابطه در دوران عقد و ازدواج و … به دست آورند و مهارت های لازم برای ازدواج را بیاموزند.

مشاوره کودک : از جمله مهمترین مسائل موجود در زمینه کودک می توان به رشد کودک در سنین مختلف ، مشکلات کودکان ، تربیت کودک و … اشاره داشت.

مشاوره طلاق و مشاوره خیانت : زوجین در زمان مواجه شدن با مشکل باید قبل از هر اقدامی شرایط را به درستی و به دور از شتاب زدگی مورد بررسی قرار دهند از جمله مهمترین زمینه ها در این زمینه می توان به علائم و نشانه های خیانت، خیانت همسر ، طلاق ، بازگشت به زندگ بعد از طلاق و … اشاره داشت.

مشاوره ارتباط با جنس مخالف : بسیاری از افراد در زمینه برقراری ارتباط با جنس مخالف خود با مشکل مواجه هستند؛ که با کسب مهارت هایی می توانند این مشکل را برطرف کنند. در زمان ارتباط با جنس مخالف افراد ممکن است با مسائل مختلفی مانند شکست عشقی مواجه هستند و نیاز است تا نحوه درمان شکست عشقی و بازگشت به زندگی بعد از شکست عشقی را بیاموزند.

مشاوره جنسی : رابطه جنسی یکی از مسائلی است که باید تمامی زوجین در مورد آن آموزش ببینند. عدم آموزش صحیح زوجین سبب به وجود آمدن نارضایتی آنان شده از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این زمینه می توان به زود انزالی ، درمان زودانزالی ،  مشکل اختلال نعوظ، بی میلی جنسی و … اشاره داشت. توصیه می کنیم تا اطلاعات خود را علاوه بر مشکلات جنسی در زمینه اختلالات جنسی نیز افزایش دهید.

مشاوره ترک اعتیاد : از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه مشاوره ترک اعتیاد می توان به نشانه ها و علائم اعتیاد به مواد مخدر ، تست اعتیاد ، ترک اعتیاد و … اشاره داشت.

مشاوره افسردگی : تشخیص علائم افسردگی ، درمان افسردگی و کسب اطلاعات در زمینه داور های ضد افسردگی از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه افسردگی می باشد.

مشاوره فردی : مسائلی همچون درمان اضطراب ، درمان استرس ، فوبیا ، حملات پانیک ، وسواس فکری عملی ، اختلال دو قطبی ، درمان وسواس ، کنترل خشم  و خودکشی … در این زمینه مطرح می گردند.

اختلالات شخصیت : اختلالات شخصیت و نحوه درمان اختلالات شخیصت از جمله مسائل مهم مطرح شده در بسیاری از جنبه های زندگی مانند ازدواج، اشتغال و … می باشد.

مشاوره تحصیلی : یکی از مسائل بسیار مهم برای بسیاری از دانش آموزان برای یافتن استعداد و انتخاب رشته صحیح کنکور می باشد.

مشاوره شغلی : دریافت مشاوره شغلی به شما کمک می کند تا با یافتن استعداد ها و مهارت هایتان بهترین شغل را برای خود انتخاب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های مختلف روانشناسی یا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشاور خانواده تلفنی اصفهان
مشاور خانواده تلفنی اصفهان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *