دکتر روانپزشک کودکان در بابل

 
helpkade
دکتر روانپزشک کودکان در بابل
دکتر روانپزشک کودکان در بابل

پرسش و پاسخ پذیرش24 جایی‌است که شما به راحتی می‌توانید سوال خود را از افرادی که در زمینه مورد نظر شما تجربه دارند یا پزشک متخصص بپرسید.

کاربر گرامی، به درخواست ، دریافت نوبت از این پزشک، فقط از طریق اپلیکیشن پذیرش24 مقدور می‌باشد.برای دریافت لینک دانلود اپلیکیشن، لطفا شماره موبایل خود را درون فرم زیر وارد نموده و بر روی “ارسال لینک دانلود” کلیک نمایید.برای دریافت رایگان اپلیکیشن پذیرش24، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

قبلا توسط دکتر آرمان مسعودی ویزیت شده‌اید؟

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال آماده سازی بهترین نتایج برای شما 😍 است

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانپزشک کیست؟

روانپزشک، فردی است که در زمینه سلامت روان تخصص دارد. تشخیص و درمان افراد مبتلا به بیماری‌های روانی در تخصص آنها است. آنها درک عمیقی از سلامت جسمی و روانی انسان داشته و به خوبی با ارتباط این دو آشنا هستند. روانپزشکان به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلالات خوردن و اعتیاد کمک می‌کنند.

روانپزشکان چه کاری انجام می‌دهند؟

روانپزشکان علائم روانی و جسمی شما را ارزیابی می‌کنند. آنها مشکل شما را تشخیص می‌دهند و با همکاری متقابل، طرحی برای درمان شما ارائه می‌دهند. روانپزشکان، درمان روانشناختی ارائه می‌دهند، دارو تجویز می‌کنند و از الکتروشوک برای درمان کمک می‌گیرند.دکتر روانپزشک کودکان در بابل

روانپزشک برای درمان از اقدامات زیر استفاده می‌کند:

روانپزشک به چه کاری می‌آید؟

اگر سلامت روانی شما با مشکلات زیر روبرو شده است، به یک روانپزشک نیاز دارید:

دلایل متداول برای مراجعه به روانپزشک عبارتند از:

روانپزشکان چه درمان‎‌هایی را ارائه می‌دهند؟

آنها همچنین توصیه هایی در خصوص رژیم غذایی، خواب و غیره ارائه می‌دهند که به بازیابی بیمار کمک می‌کند. اطلاعاتی که آنها در مورد وضعیت بیمار ارائه می‌کنند، نقش به سزایی در شناخت علائم و درمان آنها دارد. روانپزشک تنها از درمان‌هایی استفاده می‌کند که سلامت و اثربخشی آنها ثابت شده باشد.

روانپزشکان توضیح می‌دهند که:

موافقت با شیوه درمان پیشنهادی پزشک، به شما بستگی دارد.

روانپزشکان چه تحصیلاتی دارند؟

روانپزشکان حداقل 11 سال یا بیشتر آموزش می‌بینند. آنها ابتدا در دانشگاه مدرک پزشکی می‌گیرند. سپس، حداقل 1 یا 2 سال دیگر در بیمارستان آموزش می‌بینند. در ادامه، برای آنکه به یک روانپزشک تبدیل شوند، باید 5 سال آموزش ویژه ببینند.

روانپزشکان کجا کار می‌کنند؟

روانپزشکان در بیمارستان‌های عمومی و خصوصی، مؤسسات خدمات بهداشت روانی و مطب‌های خصوصی کار می‌کنند. آنها همچنین در زمینه‌های تحقیقاتی، مشاوره امور حقوقی و تدریس نیز فعالیت دارند. این یعنی آنها در ادارات دولتی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها کار می‌کنند.

بسیاری از روانپزشکان چندین شغل مختلف دارند. آنها ممکن است بخشی از روز را در یک بیمارستان عمومی باشند و باقی روز را به صورت خصوصی کار کنند.

زمینه‌های فوق تخصص در روانپزشکی

برخی روانپزشکان بر یک زمینه خاص تمرکز دارند؛ برای مثال:

روانپزشکی کودک چیست؟

روانپزشکی کودک؛ شاخه‌ای از پزشکی است که به مطالعه و درمان اختلالات روحی، عاطفی و رفتاری کودکان می‌پردازد. روانپزشکی کودکان از اواسط دهه 1920 میلادی به عنوان زیرمجموعه روانپزشکی و عصب‌شناسی معرفی گردید. سایر زیرمجموعه‌های این رشته شامل روانپزشکی نوزاد و روانپزشکی نوجوانان است.

از آنجایی که کودک در مرحله حساس رشد قرار دارد، تشخیص و درمان اختلالات روانی و عاطفی او با رویکرد مورد استفاده برای نوجوانان تفاوت دارد. با توجه به تغییرات شخصیتی که بر اثر رشد در کودک ایجاد می‌شود، روانپزشک کودک باید آگاهی کاملی از مراحل رشد شخصیتی او نیز داشته باشد.

با اینکه بسیاری از اصول مربوط به درمان اختلالات روانی در بزرگسالان در مورد کودکان نیز کاربرد دارد، روانپزشک کودک باید اطلاعات مربوط به رفتار کودک را از بزرگسالانی دریافت کند که بیشترین ارتباط را با او دارند؛ یعنی والدین، متخصصان اطفال، روانشناسان، معلمان یا مددکاران اجتماعی.

روانپزشکی کودک عمدتاً بر مطالعه و درمان اختلالات رفتاری و مشکلات عاطفی مؤثر بر کودکان تمرکز دارد. ناسازگاری‌های عاطفی کودکان اغلب نتیجه واکنش‌های اضطرابی است که در قالب عادت‌های ناپسند مانند ناخن جویدن، مکیدن انگشت شست، خیس کردن رختخواب و قشرق به راه انداختن، و همچنین اختلالات عملی مانند پرخاشگری شدید، دروغ گفتن، دزدی، خرابکاری، دعوا، آتش‌افروزی، قلدری و فرار از خانه نمایان می‌شود. در بین نونهالان، محرومیت از داشتن مادر یا داشتن مشکلات ارتباطی با مادر ممکن است به گوشه‌گیری، گریه مداوم، بی‌اشتهایی، بی‌خوابی و عقب‌ماندگی ذهنی یا جسمی کودک منجر شود.

در نیمه دوم قرن بیستم، سوء استفاده و غفلت از کودکان به عنوان دو عامل اصلی در اختلالات دوران کودکی تشخیص داده شدند.

درمان روانپزشکی کودکان همانند بزرگسالان نیازمند بررسی هر گونه عوامل ژنتیکی و جسمانی مؤثر بر اختلال کودک است. رابطه کودک و والدین نیز باید بررسی شود تا ارتباط آن با اختلال کودک مشخص گردد. در مواردی که رفتار والدین باعث ایجاد ناراحتی می‌شود -برای مثال، در روابطی که تحت تأثیر مصرف الکل، دشمنی، ظلم و ستم، غفلت، حمایت مفرط از کودک و یا جاه‌طلبی والدین قرار دارد- اختلالات رفتاری در کودکان شیوع بیشتری دارد. عصبانیت، روانپریشی و سایر مشکلات روانپزشکی در والدین اغلب به ایجاد اخلال در رابطه کودک با والدین می‌انجامد. مرگ یا از دست دادن یکی از والدین نیز می‌تواند تأثیر مخربی بر رشد عاطفی کودک بگذارد. یکی دیگر از مشکلات شخصیتی، به رابطه کودک با برادران و خواهرانش برمی‌گردد.

روانپزشکی کودک اغلب نوعی خانواده‌درمانی است.

تجربیات مدرسه می‌توانند مشکلات شخصیتی هم ایجاد کنند. بسیاری از کودکان دچار اختلالات یادگیری می‌شوند، چون به لحاظ احساسی، ذهنی یا فکری قادر به یادگیری نیستند. برای مثال، کودکان مبتلا به مشکلات ادراکی نظیر خوانش‌پریشی ممکن است نتوانند مهارت‌های خواندن خود را با توجه به سنی که دارند ارتقا دهند. در نتیجه، از اینکه نتوانسته‌اند انتظارات خانواده و هم‌کلاسی‌هایشان را برآورده کنند، احساس یأس و ناامیدی می‌کنند.

علاوه بر روش‌های تخصصی مانند بازی درمانی، بسیاری از تکنیکهای درمانی مختص بزرگسالان در مورد کودکان نیز کاربرد دارد. بازی کردن، مبنای اصلی ارتباط کودک و روان‌درمانگر است. بازی کردن به کودکان اجازه می‌دهد احساسات، افکار، امیال و ترس‌هایشان را با خیال راحت بیان کنند، کاری که از طریق ارتباط کلامی برایشان دشوار است.

دکتر سیده شکوفه موسوی 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:دکتر روانپزشک کودکان در بابل

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

روانشناسی کودک چیست؟

روانشناسی کودک یکی از شاخه‌های تخصصی روانشناسی بالینی است که برشکل گیری ذهنیت و رفتار کودکان از زمان تولد تا نوجوانی تمرکز دارد.

روانشناسی کودک علاوه بر چگونگی رشد کودکان از لحاظ فیزیکی بر رشد روانی، عاطفی و اجتماعی آنان نیز توجه دارد.

هدف نهایی این حوزه، بررسی عوامل متعددی است تا بتوانند نحوه تفکر و رفتار کودکان را درک کنند و از آن اطلاعات جهت بهبود مهارت والدین، آموزش و پرورش، مراقبت از کودکان، روان درمانی و سایر موارد متمرکز بر بهره‌وری کودکان استفاده کنند.

از جمله عوامل موثر در رشد روانی کودک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سه زمینه کلی که روانشناسی بالینی در تجزیه و تحلیل روانی کودک در نظر می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

زمینه اجتماعی

از جمله عواملی که در این حیطه بررسی می‌شوند، روابط با همسالان و بزرگسالان است که بر نحوه تفکر، یادگیری و رفتار کودکان تاثیر دارد. خانواده، مدرسه و گروه‌های هم سن‌ و سال، بخش مهمی از زمینه اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

زمینه فرهنگی

فرهنگی که کودک در آن رشد می‌یابد، مجموعه‌ای از ارزش‌ها و آداب ‌و رسوم، اعتقادات و شیوه‌ زندگی است که بر کودک تاثیر می‌گذارد. زمینه فرهنگی می تواند از طریق ارتباط کودک با والدین، نوع آموزش‌ و پرورش و نوع مراقبت از آن تاثیرگذار باشد.

زمینه اجتماعی، اقتصادی

وضعیت اجتماعی و اقتصادی به مجموعه ای از عوامل مثل میزان تحصیلات، میزان درآمد، شغل و محل زندگی بستگی دارد.

به دنیا آمدن کودک در خانواده‌ای با وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالا، امکان دسترسی بیشتری به فرصت‌ها را برای او فراهم می‌سازد، در حالی که کودکان درخانواده‌هایی با وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین، دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی، تغذیه سالم و آموزش دارند.

نکته مهم این است که هر سه زمینه بالا به طور مداوم در حال تعامل با یکدیگر هستند.

در حالی که یک کودک ممکن است به دلیل وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین شانس کمتری داشته باشد، غنی سازی روابط اجتماعی و روابط فرهنگی قوی می‌تواند به اصلاح این عدم تعادل کمک کند.

روانشناس کودک چه کمکی می‌کند؟  

روانشناسان کودک، می‌تواند کودکان و والدین را در مقابله با نگرانی‌های مربوط به رشد و در زمینه تشخیص اختلالات روانشناختی دوران کودکی مانند اضطراب، افسردگی، بیش فعالی و اختلالات سلوک راهنمایی کنند.

متخصصان تلاش می‌کنند تا به کودکان در رفع مشکلات بالقوه کمک کنند و باعث شوند که آنها به نوعی رشد کنند که نتایج سالم درآینده را در پی داشته باشند.

برای مثال، روانشناسان کودک ممکن است در مورد شیوه‌های مراقبتی و تربیتی کودکان به والدین مشورت دهند و یا ممکن است مستقیماً با کودکان کار کنند تا به رشد ذهنیت‌ آنها کمک کنند.

شناخت الگوهای روانشناختی عادی و غیر عادی کودک می‌تواند به والدین کمک کند تا بدانند چگونه به بهترین نحو با آنها ارتباط برقرار کنند، و راهبردهای مقابله ای را طوری به فرزندان خود بیاموزند که بتوانند احساسات خود را مدیریت کنند و با کمک به پیشرفت فرزندان، آنها را در هر مرحله جدید از رشد، کمک کنند.

با به دست آوردن درک درستی از نحوه رشد، تفکرو رفتار فرزندان، والدین و متخصصانی که با کودکان سروکار دارند بهتر می‌توانند از کودکان مراقبت و نگهداری کنند.

مهتا مختاری 

دکتر فاطمه مومنی 

حلیمه صابریان 

مرضیه موسوی 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

دکتر روانپزشک کودکان در بابل

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

به دنبال دکتر فوق تخصص روانپزشکی کودکان خوب در بابل هستید؟ پزشکان میهن پزشک را مشاهده, اینترنتی نوبت و مشاوره بگیرید.

خدماتی که فوق تخصص روانپزشکی کودکان در بابل می تواند به شما ارائه بدهد شامل پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری های روحی روانی کودکان و نوجوانان می باشد که لیست بهترین فوق تخصص روانپزشکی کودکان در بابل را در این صفحه مشاهده می کنید. علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با فوق تخصص روانپزشکی کودکان بهتر است بدانید متخصص اعصاب و روان کودکان به تشخیص و درمان بیماری‌های روانی کودک کمک می‌کند تا کودک به زندگی عادی خود بازگردد. اگر والدین در کودکان خود شاهد علایمی چون اختلال در غذا خوردن، اختلالات خلقی، تغییرات رفتاری شدید، اختلالات اضطرابی، به سختی توجه و تمرکز کردن بر چیزی، فعالیت‌های بدنی بیش از حد شدند بهتر است هرچه سریعتر به یک متخصص اعصاب و روان کودک مراجعه کنند تا بیماری کودک زودتر تشخیص و درمان شود.

نوبت دهی پزشکان روانپزشک (اعصاب و روان) کودکان و نوجوانان در بابل, بهترین دکتر روانپزشک کودک در بابل, روانپزشک کودک خوب در بابل, روانپزشک اطفال خوب در بابل, لیست روانپزشکان کودک در بابل

 آیا شما پزشک هستید؟  ثبت نام پزشک جدید

میهن پزشک از سال ۱۳۹۰ در راستای ارائه خدمات اینترنتی برای پزشکان و بیماران در سراسر ایران فعالیت میکند.


دکتر روانپزشک کودکان در بابل


© 2020

کلیه فعالیت های این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است

عضو هیأت علمی (مدیر گروه) – CV

عضو هیأت علمی ، CV

عضو هیأت علمی ، CV

عضو هیأت علمی ، CV

عضو هیأت علمی ، CV

دکتر روانپزشک کودکان در بابل

عضو هیأت علمی ، CV

عضو هیأت علمی ، CV

عضو هیأت علمی ، CV


شیوه نامه انتخاب و دفاع از پایان نامه های دانشکده پزشکیDownloads-icon

دکتر روانپزشک کودکان در بابل
دکتر روانپزشک کودکان در بابل
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *