روانشناسی آنلاین کودک

 
helpkade
روانشناسی آنلاین کودک
روانشناسی آنلاین کودک

کودک تا زمانی که قادر به انتقال پیام خود از طریق مهارت‌های زبانی و نوجوان تا زمانی که زبان مشترک با شما را پیدا نکرده، ممکن‌است دردسرهایی ایجاد کند.
با کمک گرفتن از مشاور کودک و نوجوان می‌توانید با شناخت روحیات این دو رده سنی، ارتباط دوستانه و سازنده‌ای با فرزندان‌تان داشته باشید و روند تربیت فرزند را به‌‌خوبی بگذرانید
مشاوران تربیت فرزند و نوجوان مشورَپ می‌توانند همراه شما در مسیر ساختن ارتباط با نسل جدید باشند.
با کمک‌گرفتن از مشاوران مشورَپ، اهمیت تربیت فرزند را درک خواهید کرد و هم‌چنین با راه ‌‌های تربیت فرزند آشنا خواهید شد

دوقلوهام همش با هم دعوا دارن چطور باهاشون رفتار کنم؟

شرایط شما را کاملا درک می کنم و میدونم که نگهداری از بچه های دوقلو چقدر میتونه سخت باشه ولی اگر بتونین هم بازی خوبی برای آن ها باشین و از طریق بازی کردن رفتار مشارکتی را به ان ها آموزش دهید هم خودتان استرس کمتری متحمل می شوید و هم فرزندان شما روش های برخورد سازنده تری را یاد می گیرند.

وقتی یکی از بچه هام وسیله ای رو استفاده می کنه اون یکی هم میخاد از همون وسیله استفاده کنه و اون وسیله رو میکشه تا از دستش بگیره و باعث میشه که با هم دعوا کنن چطور با اونا برخورد کنم؟

از روش تنبیه منفی استفاده کنین. در این روش هدف گرفتن یک چیز خوشایند از فرد هست در ازای کار منفی که انجام می دهد. به بچه ای که چنگ می زند و موهای برادر یا خواهرش را می کشد با قاطعیت بگویید که اگه این کار را تکرار کند آن وسیله و فلان اسباب بازی دوست داشتنی رو دیگه بهت نمیدم و حتما هم باید اینکار را بکنید. آن رفتار در ذهن آن ها تثبیت می شود و احتمال تکرار آن کاهش پیدا می کند.
روانشناسی آنلاین کودک

بچه م خیلی لجبازی می کنه و وقتی یچیزی رو میخواد اصلا آروم نمی گیره چیکار کنم؟

در طی دوره رشدی بین سنین 4-3 سالگی بخاطر اقتضای مراحل رشدی به کودکانی لجباز تبدیل می شوند نحوه برخورد والدین در این دوره تضمین کننده روند رشد آن ها در دوره های بعدی است. اگر مواردی که کودک سر آن ها لجبازی می کند چیزای خطرناکی هستن سعی کنین حواس فرزند خودتان را پرت کنید. یادتان باشد که لجبازی دو سر دارد هر چقدر شما می خواهید انجام ندهد کودک شما می خواهد انجام دهد شما باید یک سر این ماجرا را رها کنین و فرصت تجربه کردن به کودک خود بدهید..

بچه م خیلی بهم وابسته است و اگه من نباشم با هیچ کس دیگه ای آروم نمیگیره چیکار کنم؟

سعی نکنید بچه خود را به یک باره از خودتان دور کنید تا از وابستگی اون کم کنید. طی مراحلی اینکار رو بکنید و آرام آرام ازش فاصله بگیرید. ابتدا اینکار را با تمریناتی در خانه و همراه همسرتان انجام دهید بعد با اعضای نزدیک تر خونواده بعد در منزل مادر بزرگ ها تا به مرور فرایند استقلال در ذهن بچه شما شکل بگیرد تا دچار اضطراب نشود.

چد ماهه مامانم فوت کرده و یه خواهر 4 ساله دارم وقتی پیشم میخوابه نصف شب شروع میکنه به خوردن سینه هام آیا این رفتارش عادیه؟

خواهر شما سعی دارد تا کمبود مادر را با شما جبران کند. سعی کنید مانع اینکار خواهرتان شوید و در حد امکان رختخواب خودتان رو دور از وی ولی در یک اتاق تنظیم کنید و به مرور از خواهر خود فاصله بگیرید تا در روند رشد ایشان مشکلی ایجاد نشود.

{{item.Content}}


8,351 سوال


11,040 پاسخ


7,041 دیدگاه


2,179 کاربر

این وبلاگ ایجاد شده تا به شما کمک کند کودکان سالم از نظر روانی تربیت کنید

مشاوره در این وبلاگ به صورت آنلاین می‌باشد

برای دریافت نوبت یک پیام خصوصی به هرکدام از مطالب بدهید تا مشاوران ما با شما به صورت اینترنتی تماس برقرار کنند.

بدیهی است که نوشتن ایمیل ضروری می‌باشد

هزینه هر مشاوره برای هر 15 دقیقه پنج هزار تومان است.روانشناسی آنلاین کودک

مادر بودن نعمت بزرگیست که خداوند برای خانم‌ها قرار داده است.مادر بودن مستلزم داشتن مهارت‌هایی است که لازمه تربیت و کنترل فرزندان را فراهم می‌کند. این مهارت‌ها شامل قدرت بیان و ارتباط درست با فرزندان و کنترل ارتباطات فرزندان با یکدیگر و پدر خانواده نیز می‌شود.در مهارت قدرت بیان، مادر باید دارای کلام نافذ باشد و بتواند امور مربوط به کودکان و نوجوانان را کنترل کلامی و عملی نماید.یکی از راه‌های کنترل بازی است. مادر باید انواع بازی‌های کودکانه را متناسب با سن فرزند خود یاد بگیرد.در کارگاه‌های مادر و کودک به صورت گروهی کودکان با همراهی مادر خود می‌تواند با گروه هم‌سالان خود بازی کند.در اکثر موارد در این کارگاه‌ها، تقویت خلاقیت کودک هدف اصلی مربی است.بازی‌هایی مانند درست کردن کلاژ و بازی با خمیر و نقاشی و … در اکثر جلسات اجرا می‌شود.بازی‌های حرکتی مانند آینه‌بازی و بازی‌های نشانه‌گذاری نیز از دیگر بازی‌های اجرایی در این کارگاه‌ها می‌باشد.وجود مادر یک مزیت نسبت به کلاس‌های مهدکودک محسوب می‌گردد. در این جلسات به دلیل حضور مادر مشکلاتی نظیر اضطراب جدایی برای کودک به وجود نمی‌آید.

 

فرزندان اکثر خصوصیات خود را از اطرافیان به ویژه والدین خود به ارث برده یا اکتساب می‌کنند. خشم یکی از این خصلت‌هاست.

خشم در تمام سنین از کودکی تا بزرگسالی همراه انسان است ولی باید کنترل شود.این ویژگی در نوجوانی به یک بحران برای نوجوان تبدیل می‌شود که برای بسیاری از والدین دردسرساز می‌گردد.

نوجوان همیشه به دنبال کسب استقلال است و زمانیکه به مانع یا مشکلی برخورد می‌کند، پرخاشگر شده و خشم خود را کنترل نمی‌کند و همین امر موجب نگرانی والدین می‌شود. بدیهی است که این امر موجب نمی‌شود که نوجوان را کاملا آزاد گذاشته و مانع انجام اشتباه او نشویم بلکه باید از خود او کمک گرفت.

یکی از راه‌های موثر در این زمینه تنظیم (در برخی موارد نوشتن) قوانین و تنبیه و تشویق‌های آن قانون و اجرای آنهاست! توصیه می‌شود که با همراهی و مشورت با فرزند نوجوان خود و نظارت خودتان این قوانین نوشته شود. نوجوان برای اینکه ثابت کند می‌تواند مستقل باشد معمولا به گفته و قوانینی که خودش بیان یا قبول کرده است، احترام می‌گذارد. اگر یکبار این قوانین یا گفته‌های نادیده گرفته شود، توصیه اکید می‌کنیم که دوباره قانون را حتما مکتوب کنید و از نوجوان بخواهید آن را امضا کند! این کار موجب می‌شود که وجه قانونی را به او آموزش دهید.

دیگر راه جلوگیری از خشمگین شده نوجوان این است که به طور مستقیم او را راهنمایی یا نصیحت نکنید. سعی نکنید از دوستان او استفاده کنید زیرا آنها یا با کنایه زدن موجبات ناراحتی فرزند شما را فراهم می‌کنند یا کلام شما را به طور دقیق یا درست منتقل نمی‌کنند. علاوه بر آن فرزند شما را خشمگین می‌کند و این تصور برای او فراهم می‌شود که شما آبروی او را برده‌اید یا رازدار او نیستید و موجبات دوری شما را فراهم می‌کند.

بهترین راه برای بیان راهنمایی یک نوجوان عصبانی، همدردی با او و صحبت دوستانه همراه با راهنمایی درست است.

اگر ارتباط شما به عنوان والدین با نوجوان خوب نیست به شما توصیه می‌کنیم حتما به مشاور مراجعه کنید.

 

مشاوره آنلاین در تلگرام و حضوری

وقتی کسی از بستگان دور یا دوستان یا همسایگان فوت می‌کنند، توصیه اکید می‌کنم در مراسم شرکت نکنید یا بدون کودک حضور یابید به ویژه در مراسم اولیه خاکسپاری که اقوام نزدیک ممکن است فریادهای وحشتناک بزنند و کودک با شنیدن و دیدن صحنه‌های سوگواری، واکنش‌هایی از قبیل توالت کردن در لباس یا رختخواب یا پسروی آموزش توالت کردن، خودداری از رفتن به مهدکودک یا پیش دبستانی و حتی تنها خوابیدن در اتاق و تخت را از خود نشان دهد.

زمانیکه یکی از اقوام درجه یک به ویژه پدر یا مادر یا برادر یا خواهر کودک فوت می‌کند، شرایط متفاوت خواهد شد. مجددا تاکید می‌شود که در این موارد نیز از حضور کودک در خاکسپاری یا مراسم‌های اولیه جدا خودداری کنند.

برخی خانواده‌ها به اشتباه کودک را وادار می‌کنند که آخرین دیدار خود را انجام دهند که این امر همیشه با سروصدای اطرافیان همراه است. کودک در آن لحظه چیزی جز فریاد نمی‌بیند و نمی‌شنود.

در این شرایط باید کم‌کم کودک را با نبود فرد مواجه کرد. از بیان کلمات و جملات تخریب کننده‌ای ذیل پرهیز کنید:

 

توصیه می‌شود که حتما کودک را در مراسم آرام‌تر مانند هفتم و چهلم (در صورت نزدیک بودن) ببرید زیرا او نیز مانند بزرگسالان نیاز به تخلیه روانی دارد . به او به تدریج توضیح دهید که فرد فوت شده دیگر در کنار ما زندگی نمی‌کند و مکان زندگی‌اش تغییر کرده است.

کودکان دو تا چهار ساله تصور می‌کنند که فرد مرده در آسمان یا زمین مانند یک فرد زنده می‌خورد، می‌خوابد یا هر کار دیگر را انجام می‌دهد شما این تصور او را خراب نکنید و به او بگویید که او دیگر مکان زندگی‌اش در آنجاست. اما کودکان بزرگتر متوجه می‌شوند که فرد دیگر کارهای روزمره خود را انجام نمی‌دهد و حتی نفس نمی‌کشد بنابراین به آنها بگویید که وقتی کسی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد جای زندگی‌اش تغییر می‌کند. از ماهی قرمز برای این آموزش می‌توانید استفاده کنید.

شاید با این پرسش رو به رو شوید که “تو چه وقت خواهی مرد؟” یا “من کی می‌میرم؟” در پاسخ به او روند زندگی را توضیح دهید. “تو باید بری مهدکودک بعدش بری مدرسه بعد بری مدرسه بزرگترها بعدش دانشگاه” معمولا در این مرحله کودک مرگ را فراموش کرده و از مدرسه و دانشگاه می‌پرد ولی اگر نگفت، شما ادامه دهید. “(در صورت پسر بودن) تو می‌ری سربازی بعد ازدواج می‌کنی بعد بچه‌دار می‌شی بعد باهاش بازی می‌کنی …. (اگر باز هم ادامه داد) هر وقت نتونم (یا نتونی) دیگه راه برم (یا بری) غذا بخورم (یا بخوری) …. می‌میرم”

اگر کسی بر اثر سانحه تصادف فوت کرد، کودک را به خیابان برده و آموزش عبور از خیابان به او بدهید و بگویید که ” …. فراموش کرد این کار رو بکنه به خاطر همین دیگه نتونست نفس بکشه یا را بره”

تاکید می‌کنم که تا وقتی که کودک در مورد مرگ پرسشی مطرح نکرده است، درباره‌اش آموزش ندهید زیرا لزومی ندارد و روحیه‌اش را تخریب می‌کند.

برخی کودکان در مراسم عزاداری به بازی‌های جشن عروسی می‌پردازند یا در منزل خود با بالش به تشییع جنازه می‌پردازند یا می‌خوابند و پارچه روی خود می‌اندازند، این واکنش‌های بلامانع و طبیعی است و بعد از مدتی فراموش می‌شود.

 

برای استفاده از این هدیه، عضو کانال ما به در تلگرام از طریق لینک ذیل، شوید.

 

 

انجام کلیه تست‌های روانشناسی به صورت آنلاین و حضوری

سنجش هوش در کلیه سنین

تفسیر نقاشی 

تفسیر فیلم بازی کودکان

مشاوره در تلگرام

 

 

 

روانشناسی آنلاین کودک

مشاوره آنلاین در تلگرام           @childpsychologist1395

از نظر کودک داشتن حق انتخاب به معنای داشتن استقلال است. برای این منظور کافیست که با نظارت خود، به او اجازه انتخاب دهید.

بدین ترتیب که به او توضیح دهید که لباس متناسب چه ویژگی باید داشته باشد و بعد از او بخواهید که انتخاب کند.

البته این در موارد مهم‌تر نیز می‌تواند روی دهد. مانند انتخاب رشته تحصیلی یا مدرسه (در صورت امکان).

این فرایند از کودکی آغاز می‌شود و با آموزش در دوران نوجوانی تکمیل می‌گردد و در سنین هفده و هجده سالگی به طور کامل به جوان خود واگذار می‌کنند.

والدین با آموزش فرزندپروری می‌توانند بهتر با فرزند خود ارتباط بگیرند.

 

مشاوره آنلاین در تلگرام   @childpsychologist1395

 

 

 

 

 

باید توجه داشت که بیش‌فعالی یک اختلال در کودکان است و نباید به کودکان خود برچسب نزنید.

بیش‌فعال به کسی گفته می‌شود که:

– با جنبش زیاد احساس خستگی ندارد و خواب کمی دارد. 

– تمرکز کمی دارد مثلا نمی‌تواند یک کتاب کامل را بخواند یا گوش دهد و وسط آن بلند می‌شود.

– توجه کافی ندارد مانند اینکه قوانین بازی مناسب سن خود را یاد نمی‌گیرد البته نه به خاطر اینکه برایش سخت است یا هوش کافی ندارد بلکه خوب گوش نمی‌دهد.

– در برخی موارد داغی پشت سر

– در نوجوانی با تنهایی و افسردگی همراه می‌شود

 

درمان این کودکان علاوه بر دارودرمانی که در درجه بالای بیش‌فعالی تجویز می‌شود، با تمرین‌ها و بازی‌های خاصی نیز قابل کنترل و درمان است.

 

اگر کودک 1 تا 10 ساله دارید و حس میکنید برخی از رفتارهای او متعادل یا در حد انتظار شما نیست، می توانید سوال خود را از مشاوران نی نی کده بپرسید. پاسخ سوالات هفته ای یکبار داده می شود و در سایت قرار می گیرد.

در زیر همین خبر و زیر بقیه مطالب سایت که مرتبط با کودک هستند، محلی برای نوشتن نظرات وجود دارد. سوال خود را بنویسید. ما هم سعی میکنیم در کمتر از 7 روز، به سوالات شما پاسخ دهیم. پاسخ هر سوال، زیر سوال ظاهر خواهد شد. در ضمن ایمیل خود را نیز به درستی وارد کنید. زیرا پاسخ مشاور، به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.

پاسخ های کارشناسان کودک نی‌نی‌کده‌‌، در حد راهنمایی‌های عمومی جهت بهبود رفتار موردنظر کودک می باشد. برای رفع مشکل کلی، می توانید با روانشناسان و مشاوران ما ملاقاتی ترتیب دهید تا کلیه ابعاد مشکل کودک شما مدنظر گرفته شود و راهکارهای بهتری برای پیشرفت کودکتان ، خدمت شما ارائه دهیم.

مطالب آموزشی تربیت و سلامت روان کودک را در کانال تلگرام نی نی کده دنبال کنید.روانشناسی آنلاین کودک

با سلام و خسته نباشید
پسری سه سال و نیم دارم که در حمام کردن و آب بازی مشکلی ندارد و دوست دارد ولی اصلا دست و صورتش را نمیشورد و هربار با اخبار انجام میدهیم برایش داستان در مورد شست و شوی دست و صورت میگم یا خودمون جلوش دست وصورتمونو می‌شویم تشویق میکنیم ولی فایده ندارد و هربار با گریه انجام میده اصلا نباید دستمون خیس بهش بخوره یا اگه یه ذره از لباسش نم شد باید فوری عوض کنه میخواستم بدونم راه حل چیه و دلیل این رفتار چیه چون با استخر و حمام و آب بازی اصلا مشکلی نداره

سلام مامان عزیز
با توجه به توضیحاتی که دادید ، کودک نسبت به شستشوی صورت شرطی شده و رگه هایی از وسواس شستشو در او دیده میشود. پیشنهاد میشود که برای بررسی دقیق تر حتما از یک روانشناس یاری بگیرید.

شماره مرکز روانشناسی مهر : ۰۹۱۲۳۵۴۱۸۲۹

زهرا صادقیان
درمانگر و روانشناس خانواده نی نی کده

با سلام خدمت خانم دکتر عزیز
یکی از شاگردهای پیش دبستانی من که دختر هست،پدر و مادرش مشکلی ندارن،فرزند اول و یه خواهر چند ماهه داره،وقتی به همکلاسی هاش جایزه میدم اینقدر گریه میکنه که حالش بد میشه،هر چی بهش میگم شما هم تلاش کن ستاره هات بیشتر شد حتما هدیه داری بی فایده هست؟

سلام بر شما
علت گریه های شدید کودک ، تولد فرزند دوم خانواده است . کودک احساس میکند کسی او را دوست ندارد بنابراین نیاز به دیده شدن و پاداش دارد. بهتر است شما این موضوع را به مادر کودک اطلاع دهید و همچنین این را در نظر بگیرید که با توضیح دادن به کودک که تلاش کن تا جایزه بگیری، او قانع نمیشود. بهتر است به او توجه مثبت داشته باشید.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

سلام دختر من 7ساله است و در برخوردبا اشخاص دیگر حتی غریبه ها بسیارروابط اجتماعی خوب وحتی بیش از سن خود دارد در جایی که دیگران جامیخورند. بسیار عجول است اول کار را انجام می‌دهد بعد به ان فکر می‌کند. می‌خواهد وانمود کند همه چیز را می‌داند در صحبت کردن مجال به کسی نمی‌دهد وسط حرف دیگران میپرد. بعضا دروغ می‌گوید در کنار هوش بالایی که دارد بسیار سربه هواست. شب موقع خواب از تنها خوابیدن بعضا شکایت دارد و گریه می‌کند. در برخورد با بعضی از دوستانش خسیس است. پشت کار لازم برای کاری را ندارد من و مادرش با هم زندگی می‌کنیم. من و همسرم با هم تنش‌هایی در زندگی داشتیم در گذشته که الان جود ندارد و شاهد نزاع ماهم بوده بعضا. کرج زندگی می‌کنیم. و حدود دو سالی هست که این مسئله به وجود امده

سلام بر شما
مواردی که مطرح کردید بسیار جای بحث دارد. اما قطعا کودک با گروه همسالان خود در ارتباط نیست و به اندازه کافی بازی نمی کند و کلیه رفتارهایی که اشاره کردید آموخته شده است. یعنی کودک دیده و یادگرفته که گاهی برای رسیدن به خواسته هایش باید دروغ بگه یا برای جلب توجه شما با غریبه ها ارتباط برقرار کنه.

اینکه شما چقدر برای بازی با فرزندتان وقت میگذارید بسیار حایز اهمیت است.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

سلام
من يه پسره ٤ساله دارم كه تقريبا از ٢١ماهگي كه من ان را از شير گرفتم شروع كرد به بازي با التش به هركي گفتم گفتن طبيعي است كنجكاوي كودك نسبت به اعضاي بدنش هست اما اين رويه هي كم و زياد مي شد و تا الان هم ادامه داشته خيلي هم هي دودول ،مي گه شبها موقع خواب بعضي مواقع دست مي كنه تو شلوارش و بعد مي خوابه ،نمي دانم چكارش كنم ،من وهمسرم باهم زندگي مي كنيم و زياد هم اهل جرو بحث نيستيم اما ،پسرم گه گداري ناخن مي جود ،به محض ناراحت شدن يا بر اورده نشدن خواستش توف مي كنه ،گاز مي گيره و چيزي پرت مي كنه لطفا راهنماييم كنيد

سلام مامان عزیز
سن ۴ سالگی سن کنجکاوی کودک نسبت به اندام جنسی و حسی و حرکتی است. اینکه کودک با آلت تناسلی خود بازی میکنه، تنها روش برای ترک این رفتار، بی توجهی کردن والدین است. تا کم کم این رفتار در کودک خاموش شود. اما در مورد فرزند شما مشکل ناخن جویدن دیده میشود که ناشی از اضطراب است و بازی با آلت تناسلی را در او تشدید میکند. و از طرفی به خاطر خشمی که نسبت به شما دارد ، چون از لحاظ کلامی ضعیف است تف میکند. و به این طریق رفتار پرخاشگرانه ی خود را نشان میدهد. قطعا نیاز به جلسه مشاوره دیده میشود.

مرکز روانشناسی مهر می تواند در این زمینه به شما یاری رساند. شماره ۰۹۱۲۳۵۴۱۸۲۹ شماره مرکز است.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

با سلام و تشکر از راهنمایی های مناسب شما
من یه دختر 2 سال و 3 ماهه دارم . روابط خوب و ارامش در خانه وجود داره ومشکلی نیست .همسرم خانه دار هست .به دخترمون توجه میکنیم وباهاش بازی می کنیم ولی دو مشکل اساسی پیشاومده اول اینکه خیلی زیاد به مادرش وابسته شده همش میخواد مادرش بغلش بکنه یا مثلا بهش اب بده یا لباس تنش کنه وقتی زمین میخوره مثلا انتظار داره مامانش بیاد بلندش کنه یا اگر وسیله ای میخواد مامانش بیاد بهش بده .با اینکه من خیلی باهش مهربون هستم و معمولا بد اخلاقی یا دعواش نمی کنم و با هم بازی هم می کنیم ولی یه دفعه به من میگه تو برو و مادرش رو کلافه کرده و همش می خواد با مادرش باشه
2 . مشکل دوم این هست که وقتی ار بیرون میایم خونه نمی خواد لباسش رو در بیاره مثلا می خواد با کلاه و کاپیشن بخوابه هر چی هم با هاش صحبت می کنیم و می خواهیم حواسش پرت بشه یا قانع بشه فقط گریه می کنه و لج می کنه نیم ساعت چهل دقیقه فقط گریه می کنه

با تشکر

سلام بر شما
کودک در سن بازی است چون تایم بسیار زیادی را با مامان میگذراند این طبیعی است که بخواهد با او فقط باشد و بازی کند. در رابطه با مساله دومی که اشاره زدید بهتر است که وقتی که کودک خواب است لباسش را عوض کنید تا از میزان حساسیت کودک کاسته شود.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

دخترم سه سال و سه ماهشه خیلی باباشو دوست داره و بهش وابسته ست اگه سه روزم با باباش باشه سراغ منو نمی گیره ولی اگه پدرش بره ماموریت همش میگه بابامو می خوام من خیلی بهش محبت می کنم و باهاش بازی می کنم براش داستان میگم
ولی همیشه پدرشو ترجیح میده اصلا به من وابسته نیست

سلام بر شما
از آنجا که فرزند شما دختر است انتظار بر این است که با شما همانندسازی داشته باشد. اینکه کودک به پدرش بسیار وابسته است ناشی از این است که کودک فقط از پدرش بازی کردن می بیند. اما شما فقط شاید بتوانید بخشی از روز را با او به بازی بگذرانید. این باعث میشود که کودک به پدرش وابسته تر شود و شما را نادیده بگیرد. در مدت زمان هایی که پدر ماموریت است بهتر است که صدای پدر را ضبط کنید و برای کودک پخش کنید تا از بی قراری کودک کم شود.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

باسلام پسری سه سال ونیم دارمکه تحت هیچ شرایطیدردستشویی نمیره کارش روانجام بده داخل خونه خودش رو مخفی میکنه ودرشلوارش میریزه البته دردوسالگی حداقل میگفت جیش دارم ولی چون خودم کارمدم توخونه ای که میذارم حساسند ناچار هی پوشک میکردم وخیلی هم تنبیه کردهام تودستشویی الان میدونم مقصر ماییم ولی شما لطف کنید راهکاری پیشنهاد بدید بالاخره تاکی دستشویی روتو خونه ترک کنه وبره دستشویی چون تحت هیچ شرایطی نه تشویق نه تنبیه حتی باجایزه هم نمیشینه ایستاده بازور جیش تخلیه میکنه وزود میاد بیرون لطفا راهنایی بفرمایید

سلام بر شما
ممنون از صداقتی که درباره بدرفتاری با کودک خود داشته اید و برای ما ارسال کردید. برای رفع این مساله نیاز به رفتار درمانی دارید و فضای بخش پرسش و پاسخ این امکان رو نمیده که بطور کامل یک پلن درمان برای شما تهیه کنیم و بفرستیم. برای شروع می تونید در طی روز از نوشیدنی و غذاهای آبکی مانند سوپ برای کودک در نظر بگیرید و از لگن توالت فرنگی کودک (مدل های آموزشی به کودک) استفاده کنید و قطعا تنها روش برای بهبودی فرزند شما تشویق کردن است.

زهرا صادقیان – ۰۹۱۲۳۵۴۱۸۲۹
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

سلام خوبید سال نوتونم مبارک باشه بچه خواهر من دو ماهشه شبا خیلی نا آرومی میکنه و اصلا خواب نمیره شیر میخوره و پوشکشم عوض میشه طبق دستور پزشک هم صبح 10 تا شب هم 10 تا قطره استامینوفن بهش میدیم اما شب تا صبح گریه میکنه و نا آرومه

سلام .
برای قطره حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. ممکنه درد کودک ناشی از مشکلات دیگری باشه.

سلام من یه پسر دو و نیم ساله دام که خیلی زیاد شلوغ میکنه هرچی هم بهش میگیم اصلا گوش نمیده..کل وسایل خونه رو به هم می ریزه و میشکونه.. حالا من اصلا دکوریجات دم دست ندارم و در کابینت هارو هم محکم با بند بستم..اما واسه خراب کاری یه چیزی پیدا میکنه..مثلا چند روزه که همش گیر داده به پرده پذیرایی و می کشه و میکنه از جاش..یه ماه پیش که شیشه زیری آینه کنسول رو شکوند.دیشبم شیشه آینه ش رو..اصلا قابل کنترل نیست یا من راهش رو بلد نیستم.. با اسباب بازی هم بازی نمیکنه..وبا هر بچه ای پنج دقیقه بازی میکنه و یه دفعه موهای بچه رو می‌کشه..نمیدونم چیکار کنم خیلی عصبانی میشم با کاراش..پدرشم که خیلی خونسرده واقعا نمیدونم چیکار کنم .درضمن من ی پسر یک سال و چهار ماه هم دارم که این دوتا شیر به شیر هستن..هردو شون اذیت میکنن..کلافه و عصبی میشم دیگه انرژی واسم نمی مونه که بخوام سرگرمشون کنم.این اجازه رو هم ندارم که خودم بیرون یا پارک ببرم لطفا کمکم کنید..خواهش میکنم 😢😢

سلام بر شما
تربیت دو تا کودک کار خیلی سختی است و از این بابت به شما خداقوت میگم. کودک بزرگتر شما در سن کنجکاوی و بازی است و علت این رفتارها ناشی از عکس العمل های شدید شما نسبت به شکستن و پرت کردن و بهم ریختن منزل است. در عین حال با تولد فرزند دوم، فرزند اول به اندازه کافی شیر شما را نخورده و به اندازه کافی ماساژ از شما نگرفته و همین باعث پرخاشگری در او شده.

شما باید در خانه از بازی های حسی و حرکتی برای بهبود رفتار فرزندتون کمک بگیرید. مانند نقاشی با آبرنگ و انگشت. خمیربازی. انداختن توپ در سبد و گاهی اوقات که کودک خیلی پرخاشگری دارد، پاره کردن کاغذهای رنگی می تواند راهکار مناسبی باشد.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

با سلام و خسته نباشید
۲۳ سالمه و از بچگی خجالتی و آروم بودم و از این اخلاقم خیلی بدم میاد عذاب میکشم الان بهتر شدم ولی دختر ۲۰ ماهه ای دارم که خیلی نگران این قضیه هستم که اون هم مث من بعدها خجالتی نشه و اذیت نشه تو زندگیش…لطفا بهم بگید که الان میشه از اخلاقیات و رفتارش فهمید که آیا روحیه اجتماعی دارد یا خیر اگر میشه فهمید نشانه هاش چی هست
و اینکه دختر من تا الان خیلی شاد بوده و تقریبا با اطرافیانش حتی غریبه ها خوب ارتباط میگیره و دختر خنده رویی هست و خیلی پرتحرکه
و در اخر بهم بگید که من برای اجتماعی شدنش و جلوگیری از کمرو شدنش چه کارهایی باید انجام بدم
سپاس.

سلام بر شما
خیلی خوبه که از الان نگران رفتارهای اجتماعی فرزندتان هستید. اما اون الان خیلی کوچک است و تنها نیاز کودک، بازی کردن و آموزش های مناسب طبق الگوی فرزندپروری است. قطعا فضای تربیتی شما با فرزندتان متفاوت است واین نمی تواند منجر به خجالتی شدن او شود یا اینکه مثلا در جمع نتواند با کسی ارتباط برقرار کند. پیشنهاد میکنم کتاب مادر کامل، مادر کافی را مطالعه نمایید.

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

با سلام دختر 4ساله و هشت ماهه دارم که برای این که با بچه های دیگه بازی کنه و بره بیرون خونه کسی گریه می کنه و حتی اگه هر روز هم بره با این که یه خواهر 3 ساله هم داره تا حالا مهد نرفته . من هم از گریه هاش خسته میشم و عصبانی میشم که شرایط برای بیرون رفتن فراهم نیست و داد میزنم و گاهی تهدید میکنم متاسفاه که اگه ساکت نشی و عاقل نباشی گوشتو میکشم و پاشو برو تو حیاط گریه کن…. سرش داد میزنم و اون هم حسابی عصبانی میشه مثل خودم دادو هوار میکنه …اعتماد به نفسش خیلی کمه و به هر حال زود گریش میگیره لطفا راهنماییم کنیدروانشناسی آنلاین کودک

سلام بر شما
به شما پیشنهاد میکنم با توجه به درگیری های رفتاری و کتک زدن هایی که ناشی از بی حوصلگی شماست حتما کودک را در مهد کودک ثبت نام کنید تا از میزان تنش بین شما و کودکتان کاسته شود

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

سلام خسته نباشيد من يه فرزند پسر دا رم شش ساله و تک فرزند، با توجه به تمام اخلاقهاي خوبي که نسبت به بعضي از بچه هاداره،که اونا توي اين سن ندارن،ولي متاسفانه،حاضر جواب هستن،و موقعي که عصباني ميشن،يا از چيزي ناراحت ميشن، فحش ميدن و گاهي اوقات من يا اطرافيانه نزديک رو ميزنه،تا بحال تمامه روشها،از جمله،تذکر دادن،گرفتن دست،يا دعوا کردن انجام دادم ولي فايده نداشته و ديگه تاثيري روي اون نداره،حتي اگر کسي هم منظور نداشته باشه چيزي بگه سريع باهاش دعوا . ميکنه،من و پدرشون خيلي رابطه خوبي با هم داريم ورابطمون توام با احترامه،وخيلي هم بهش احترام ميزاريم ولي اون همون رفتارها رو تکرار ميکنه

سلام بر شما
با توجه به اینکه کودک در سن رفتن به محیط اجتماعی بزرگتر مانند مدرسه است، انتظار بر این است که کودک زمان بیشتری را با پدر سپری کند. ورزش های رزمی مانند کاراته و شنا بسیار برای کودک مناسب است و حتما از پدر بخواهید که با او بازیهای حرکتی بیشتر مانند فوتبال داشته باشد

زهرا صادقیان
روانشناس و درمانگر خانواده – نی نی کده

ممنون من از پاسخهای راهنماییهای خوب استفاده کردم

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

برای “مشاوره آنلاین رایگان” یک دسته بندی را انتخاب کنید و مشکل خود را با روانشناس مطرح کرده و راهنمایی رایگان دریافت کنید.

بیش از ۱۰ هزار چت مشاوره آنلاین در بخش پایانی صفحه مشاهده کنید.

بیماری های روان شامل:

مشاوره خانواده شامل:

مشاوره جنسی و سکستراپی زوجین شامل:

روانشناسی آنلاین کودک

شامل موارد زیر است:

شامل موارد زیر است:

مشاوره خانواده شامل:

در دهه گذشته، خدمات روانشناسی آنلاین با شور و شوق مردم در کشورهای توسعه یافته آشنا شده است.

خدماتی که به سبک زندگی افراد انسانی متصل می شوند و به طور فزاینده ای به درمانگران روزمره در حرفه روانشناسی کمک می کنند.

روانشناسان همیشه از اثرات مضر فناوری در شیوه زندگی ما سخن گفته اند.

در سیستم جدید مشاوره یعنی مشاوره آنلاین رایگان امکان استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات سازنده در زندگی وجود داشته است.

آیا امکان ایجاد اتحاد درمانی در فضای آنلاین به عنوان چت همزمان با مشاور وجود دارد

هدف اتحادیه های درمانی این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، احساس می کنید که شما درک را می کند، او را درک می کنید و با شما همدردی می کند.

از سوی دیگر، کار آنلاین که با مشاوره ایمیلی آغاز شده است و در حال حاضر مشکلی برای مشاوره در تقریبا تمام سیستم های پیام رسانی مانند تلگرام، فیس بوک و اسکایپ است.

بنابراین، این سرویس در هر راه ممکن در دسترس است، هرچند ممکن است یک ایده خوب به نظر برسد، اما مهمترین چیز در زمینه خدمات، به خصوص روان درمانی و مشاوره، اثربخشی آن است.

****توجه*****

بجای فرم زیر سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید و سریعا توسط متخصص روانشناسی مرتبط با موضوع شما پاسخ داده می شود.

نام مستعار *

ایمیل *

عنوان *

5 + 2 = ?برای جلوگیری از اسپم لطفا به سوال زیر پاسخ دهید *

به همین علت، متخصصان بهداشت روان در دهه گذشته تحقیقات زیادی را برای بررسی اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان انجام داده اند.

آیا مشاوره آنلاین رایگان به عنوان مشاوره موثر است؟

آیا می توانید از مشاوره آنلاین نیز برای درمان مشکلات خانوادگی که نیاز به بیش از یک عضو خانواده دارید استفاده کنید؟

در طول دو سال و نیم گذشته که من به طور خاص به روان درمانگری آنلاین اختصاص داده ام، در این فضای بسیار شگفت انگیز دیده ام که از انتظاراتم فراتر رفته است.

در بسیاری از اختلالات مشترک مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و خلق و خوی، اثربخشی مشاوره روانشناختی آنلاین به خوبی مستند شده است و در حضور مشاوره تفاوت وجود ندارد.

در برخی از اختلالات مانند اضطراب اجتماعی، اثر بخشی مشاوره آنلاین رایگان بسیار خوب است.

افراد زیادی هستند که با حمله هراس و حتی افسردگی مشکل دارند و یکی از علائم و نشانه های اختلال آنها این است که بیرون رفتن و دیدن یک روانشناس برای آنها بسیار دشوار است.

مشاوره روانشناختی آنلاین رایگان با فناوری می تواند به طور چشمگیری طول مدت اختلال را کاهش دهد .

حتی با ترکیب با مشاوره آنلاین به ویژه برای کسانی که نمی توانند خارج از خانه را به علت مشکل خود انتخاب کنند بهترین نوع درمان ارائه شده برای آنها است.

روانشناسی ایران اساسا مبتنی بر روانشناسی آمریکایی است.

درمانگران در ایران بعنوان درمانگران در ایالات متحده عمل می کنند و بنابراین ممکن است برخی از ملاحظات فرهنگی نادیده گرفته شود.

به عنوان مثال، مردم ایران تقریبا از مطالعه جنسیتی محروم هستند، در حالی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر این آموزشها بخشی از سیستم آموزشی و پرورشی است.

در دو سال و نیم گذشته، من با زوج هایی که مشغول ذهنشان هستند مبارزه می کنم، اما به دلایل فرهنگی، آنها نمی توانستند با راحتی سوالات را مطرح کنند.

بسیاری از زوج ها معتقدند اگر فضای آنلاین یا حتی ناشناس وجود نداشته باشد، مشخص نبود که چه مدت آنها با این سوالات مواجه خواهند شد.

این مسئله ممکن است برای بسیاری از مردم و کشورهای دیگر بیش از حد نباشد، گرچه در همه جا در جهان احساس شرمساری وجود دارد، اما وقتی که این بخشی از آموزش جهانی است و برای همه قابل دسترسی است، ممکن است حتی یک نیاز باشد.

این موضوع نیست سوال و آموزش مشابه کافی است.

روانشناسی آنلاین کودک

آیا مشاوره آنلاین در سایت مرکز مشاوره مشاورانه رایگان است؟
بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است.

آیا مشاوره به صورت محرمانه صورت می گیرد؟
بله. شما می توانید نام مستعار وارد نمایید و ایمیل وارد شده هم نمایش داده نمی شود.

زمان پاسخگویی به سوالات چقدر است؟
در اسرع وقت و فوری توسط برترین مشاوران به صورت تخصصی پاسخ داده شود. ممکن است در برخی تعطیلاتو ساعات شلوغ، به دلیل افزایش تعداد مراجعین و کاهش تعداد مشاوران، مشاوره آنلاین رایگان کمی با تاخیر رخ دهد.

آیا مشاوره تخصصی خانواده، ازدواج، فردی، روانشناسی و غیره ارائه می شود؟
بله. با برترین مشاوران ایران و به صورت آنلاین رایگان، تلفنی و حضوری صورت می گیرد.

بسیاری از متخصصان مدتها با درمان از راه دور مخالف بودند.

شاید اولین گروهی که در ارائه خدمات مشاوره راه دور تخصصی روانکاوی بودند.

روانکاوانها بیش از نیم قرن از تلفن برای روانکاوی استفاده کرده اند.

در تمام این سالها، بسیاری از آنها با چنین ارائه خدمات مخالفت کرده اند، اما جالب است که توجه داشته باشیم که در طول زمان، تعداد آنها کاهش یافته است، و در طول زمان، آنها متوجه شده اند که چه چیزی باعث درمان می شود، ماهیت ارتباطات انسانی است و این رابطه می تواند حتی در نوشتن انجام شود.

امروز، درمانگران احتمال بیشتری دارند که بتوانند با استفاده از صدا، ویدیو، متن و حتی عکس، ویدیو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

در مشاوره اینترنتی آنلاین بدون هماهنگ، مقامات فرصت دارند که مشاور خود را از تجربیات عمیق خود مطلع کنند.

به عنوان مثال، درمانگران اغلب از مشتریان خود می خواهند که رویای خود را بنویسند و آنها را در جلسه بعدی برگردانند.

در مشاوره آنلاین، ممکن است که ارجاعات حتی رویای خود را با درمانگر به اشتراک بگذارند، حتی پس از ان فیلم ضبط می کنند.

به این ترتیب، ممکن است موضوع را فراموش نکنند.

درمان آنلاین، همچنین به عنوان درمان الکترونیکی (درمان الکترونیک) و یا مشاوره آنلاین شناخته شده است، چالش های منحصر به فرد، مانند محرمانه بودن اطلاعات ارجاع، در مورد مناسب بودن استفاده از این سبک درمان برای طیف وسیعی از اختلالات روانی را ایجاد کرده است.

درمان آنلاین می تواند یک ابزار مهم برای افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت روان باشد.

حتی اگر شما از نظر روان شناختی سالم احساس کنید، درمان آنلاین می تواند به شما در افزایش قدرت روانی کمک کند.

شما می توانید در مورد رفتارهای سالم و مکانیسم های سازگاری که منجر به سلامت روانی بهتر می شود بیشتر یاد بگیرید.

منبع : حقیقت شهپر , انصاری مریم,  یونسیان مسعود,  اکبری محمداسماعیل , ابراهیمی ماندانا,  علیجانی محسن , منتظری علی. مقایسه مشاوره تلفنی و معاینه حضوری در تشخیص سرطان پستان. بیماریهای پستان ایران :   بهار ۱۳۸۸ , دوره  ۲ , شماره  ۱

سلام. بله تمامی مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه به صورت رایگان صورت می گیرد. تیم مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان در تمامی روزهای هفته و در تمامی ساعات در کنار شما هستند.

هزینه مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه رایگان است. ولی به صورت عمومی در سایر اپلیکشن ها و بستر ها اینترنتی از 25 تا 70هزار تومان است.

این یک سوال کلی است. بی شک که مشاوره از هر نوعی اثر بخشی دارد ولی برخی مشکلات و چالش های روانشناسی نیاز به دارو درمانی و یا حضور اعضای خانواده دارد و مشاوره آنلاین به تنهایی پاسخگوی شما نیست.

بله شما می توانید از اطلاعات و نام مستعار استفاده کنید.

بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است

سلام من ۱۷و تا حالا دوست پسر نداشتمکه یه نفر زنگ زد و گفت شانسی گرفتم اصرار کرد برم واتساپ منم رفتم کاش نمی رفتم حرف زدیم و به مدت چهار روز بعد تهدید کرد و مجبورم کرد عکس باز بده منم نمی دادم ولی تهدید کرد ترسیدم دادم میگه پاک کردم ولی من میترسم حالا چکار میتونه بکنه و من چکار کنم خیلی ناراحتم احساس پوچی شکست میکنم اون یه شهر دیگ ولی من میترسم اگه سوال دارید بپرسید کمکم کنید ممنون

سلام به شما فاطمه جان احساسات شما در زمان فعلی قابل درک می باشد اما عزیزم دقت داشته باشد که ایشان قبل از عکس تنها مقداری چت از شما داشته اند و یک تماس صوتی که چیزی را بیان نمی کرده است و شما عکس خود را در اختیار فردی قرار داده اید که شما را تهدید کرده است و این سک ریسک بالا می باشد پس بهتر است از هرگونه باج دادن به هر فردی خوداری کنید چون آسیب های بیشتری را به همراه خواهد داشت در زمان فعلی نیز در احترام بدون دادن اطلاعات شخصی بیشتر به این… ادامه دیدگاه »

سلام وقتتون بخیر قبلا پیام دادم ظاهرا نیومد و یا تایید نشد گفتم که من حدود دوماه پیش با یه پسری بودم که مدت زمان رابطمون نزدیک یکسال بود ولیکن به خودم اومدم و رابطه رو تموم کردم چون خانواده من تعصبی هستن و نمیتونم حرفی بهشون بزنم و اینکه رابطه ی من و این اقا فقط از طریق مجازی بود و میدونستم که ته رابطه هیچه بهشون گفتم جدا بشیم اصلا ادم منطقی نیستن در کل ولی قبول کردن و پیامم ندادن الان حدود دو سه هفته هس که زنگ میزنن و تهدیدم میکنن شماره پدرمو دارن و گفتن… ادامه دیدگاه »

سلام به شما رها جان قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه هست اما عزیزم دقت داشته باش هرچقدر که شما به این فرد بیشتر باج بدهید امکان اینکه ایشان شما را بیشتر تهدید و اذیت کنند وجود دارد پس بهتر است با مجدد وارد رابطه شدن خود را در معرض آسیب قرار ندهید و در این مسیر به ایشان بیان کنید که در صورت تهدید مجدد از طریق قانونی و خانواده با ایشان برخودرخواهید کرد . بهتر است در این مسیر با یکی از اعضای خانواده که به او اطمینان بیشتری دارید صحبت… ادامه دیدگاه »

سلام من ۱۷ سالمه و حدود ۳ ماه با ی پسری ک از قبل میشناختم صحبت میکردیم و ایشون خیلی ابراز علاقه کرد و من گفتم اهل رابطه نیستم ولی بازم اصرار داشتن تا این که منم بهشون گفتم که دوست دارم و صبر کن تا بزرگتر بشیم اگ واقعا میخای قبلا با ی دختری تو رابطه بود که میگقت دیگه واسم مرده و احمق باشم بهش برگردم بعد ابراز علاقه من اون بعد ۱ هفته گفت نمیتونیم و نمیخام ضربه بخوری و همون جا من بلاک کردم و قطع رابطه حالا که پیجشو میبینم دوباره با همون دخترع رفته… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز احساسات شما قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باش که رابطه در دنیای مجازی و در سن شماها بیشتر بر پایه هیجان می باشد و دوام زیادی ندارد و اگر هم دوام داشته باشد با درگیری و بلند پروازی زیاد می باشد شما و یا ایشان مشکل خاصی ندارید و بیشتر تجربه این موارد بخاطر شرایط سنیتان می باشد که بدون توجه به آن وارد رابطه می شوید به این امید که سالها این رابطه ادامه پیدا کند و به ازدواج ختم شود در صورتی که رسیدن به این مرحله نیاز به شناخت در… ادامه دیدگاه »

یک مشکل خیلی بد احساسی پیش اومده

سلام. دوست عزیز توضیح بدید تا کمک کنیم

سلام ببخشین مجبورم اینجا بنویسم من الان ۳ روزه سوال پرسیدم و سوالم پریده انگار هیچ جوابی هم نگرفتم

سلام سوال شما تازه دریافت شده است و سوالی در سه روز قبل با این نام و ایمیل وجود ندارد

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان راهی است برای شناخت دنیای بچه ها. دنیایی که همه ی ما از آن عبور کرده ایم اما بسیاری از ما با فراموش کردن افکار و احساسات مخصوص آن زمان توانایی درک آنها را هم از دست داده ایم، درک لحظه های شادی و اندوه کودکانه و سرزمین رویایی و پر غرور نوجوانی.

گاهی در نقش یک پدر یا مادر و گاهی در نقش مربی و معلمی دلسوز وارد عمل می شویم. یک کودک چه نیازها و خواسته هایی دارد؟ چگونه می توانم به او چیزهایی را آموزش دهم بدون اینکه خسته و کلافه شود؟ رفتارم با فرزندانم چگونه باشد که احساس حسادت و سرخوردگی را در آنها پرورش ندهم؟ و هزاران سوال دیگر می توانند ما را درگیر خودشان کنند و دیواری سخت و سنگین میان ما و بچه ها ایجاد کنند.

ما نه تنها در تولد و ورود بچه ها به این دنیا نقش و مسئولیت داریم بلکه در چگونگی زندگی حال و آینده ی آنها نیز نقش زیادی بازی می کنیم. ما می توانیم انسانی را پرورش دهیم که دنیا را نه تنها برای خود که برای دیگران نیز زیباتر می کند و یا کسی را تحویل اجتماع دهیم که جز دردسر و ناتوانی، تأثیری بر جامعه و زندگی شخصی اش ندارد.

شاید در این هنگام بهترین کار کمک گرفتن از کسی باشد که هم ما را بفهمد و هم با مسائل خاص کودکان و نوجوانان آشنا باشد. چنین فردی می تواند حتی با مشاوره آنلاین و گفتگویی از راه دور که زمان و هزینه ی کمی نیاز دارد، ما را در پیشبرد روابطمان یاری کند. با دادن راهکارهایی که بتوانیم رفتار غلطمان را اصلاح کنیم یا رفتار درست را یاد بگیریم و به کار ببندیم.

مشاوره آنلاین تاپمو یکی از بهترین راه های ارتباط با مشاوران و روانشناسان برتر در زمینه ی تربیت اخلاقی، تربیت جنسی، پرورش شخصیت ، بهترین زمان بچه دار شدن و … می باشد.روانشناسی آنلاین کودک

امروزه زندگی ما با دنیای مجازی گره خورده است و با پیشرفت علم و فناوری هر روز بیش از پیش به کاربرد تکنولوژی و ارتباطات از راه دور آگاه می شویم و خود را نیازمند استفاده از امکانات پیش رو می بینیم. بر همین اساس ما بر آن شدیم تا با اغتنام فرصت و بهره گیری از زمینه ها و امکانات وسیع موجود، متخصصان و مشاوران را در زمینه های مختلف روانشناسی، کسب و کارهای اینترنتی و غیره، در محیطی امن و کارآمد در فضای مجازی گرد هم آوریم و امکان ارتباط سریع و آسان با آنها را برای مردم عزیز کشورمان ایجاد کنیم.

[vc_row][vc_column][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept.jpg” image_size=”full” align=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1570786459076{margin-bottom: 0px !important;}”]معمولاً خیلی از والدین در تربیت کودک خود سردرگم می‌شوند. تجربه‌ی ما مشاوران کودک در موسسه امیدان حضور جوان نشان می‌دهد هر چند که همه‌ی پدر و مادرها صلاح فرزندشان را می‌خواهد و دوست دارند فرزندشان را به خوبی تربیت کنند اما ممکن است به دلیل عدم آگاهی کاری کنند که نتیجه‌ی عکس بدهد. به همین خاطر مشاوران امیدان حضور تلاش خواهند نمود ، نکاتی را در اختیار شما والدین عزیز قرار دهند تا شما و فرزندانتان در مسیر درست تربیت کودک و فرزند خود.

خانواده بیشترین تأثیر ممکن را در شکل گیری شخصیت کودک دارد. آگاهی والدین از شیوه های تربیتی و خصوصیات رشدی کودک در هر سن تأثیر بسیار زیادی در نوع برخورد و رفتار آن‌ها با فرزندشان دارد. بی‌شک تمام والدین خواهان بهترین شیوه تربیتی برای فرزندان خود هستند و تلاش می‌کنند تا امکانات لازم را برای رفاه فرزندان خود تأمین کنند.
اما گاهی والدین غافل از این هستند که توجه بیش از حد به کودک خود و مطابق میل کودک رفتار کردن و پاسخ مثبت دادن به تمام خواسته‌های کودکشان در همه شرایط می‌تواند چه عواقب و پیامدهایی داشته باشد. سؤال این است که آیا در همه شرایط باید به خواسته‌های کودک جواب مثبت داد؟
همه روزه شاهد مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی والدین به مراکز مشاوره هستیم که از دغدغه های ذهنی‌شان و یا مشکلاتی که در برخورد با فرزندشان دارند صحبت می‌کنند و خواستار راهکارهایی برای حل مشکل و برخورد مناسب با فرزندشان هستند. البته ما در موسسه امیدان حضور جوان همیشه آماده پاسخگویی به سئوالات شما عزیزان هستیم و شما هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید مشاوره تلفنی کودک را با مشاوران برجسته ی ما تجربه نمایید. کافیست با شماره های موسسه تماس بگیرید : ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۳

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب بازی های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است.روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.[/vc_column_text][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept2.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1570786469708{margin-bottom: 0px !important;}”]

روان شناس بعد از تسلط بر حال والدین و همراه کردن آن‌ها با خودش از آن‌ها می‌خواهد که خود را معرفی کنند. روانشناس لازم است که سن، جنسیت و اگر کودک نقص جسمانی یا روانی دارد این‌ها را در نظر بگیرد. ارتباط کودک و والدین را چک کند. بپرسد که چه کسانی کنار هم در یک خانه زندگی می‌کنند. از اعتراض های والدین فهرستی تهیه کند. روان شناس خوب باید متوجه باشد که اساس بدرفتاری کودک به چه چیزی برمی‌گردد؟ آیا والدینش ناخودآگاه زمینه ی یک رفتار را مهیا می‌کنند؟ اغلب والدین در مورد مسائلی همچون خواب، تغذیه، دفع ادرار و مدفوع، مهارت های کلامی و غیرکلامی بچه‌ها مثل حرف زدن، راه رفتن، بازی کردن و …، خصلت های متأثر از هوش و ذکاوت، روال رشد جسمی، عقلی، جنسی و … سؤال هایی در مورد زمان و کیفیت این توانمندی ها می‌پرسند. روانشناس کودک توصیه های لازم جهت بهبود محیط زندگی کودک، نحوه آموزش او، نحوه ارتباط عاطفی با او، گفت‌وگوی متناسب با سن کودک و پیام های آموزنده ای که احساس آرامش و امنیت کودک را مختل نکند را به والدین ارائه می‌کند. روان شناسی که به امور کودک مسلط باشد، تکنیک های مناسبی را به والدین آموزش می‌دهد که به افزایش رفتار مطلوب کودک، کاهش رفتار نامطلوب کودک یا شکل‌دهی تدریجی رفتار خاص در کودک منجر می‌شود.

والدین با شکایت های مختلف با لحن های مختلف با هیجاناتی از قبیل ناراحتی، نگرانی، ترس و یا عصبانیت تماس می‌گیرند و دنبال مشورت و راه حل هستند. مشاور کودک در دقایق اول صحبت، علاوه بر دلگرمی دادن به آن‌ها، به هیجان آن‌ها دقت می‌کند و در آن لحظه اولویت رسیدن والدین به آرامش است. روان شناس کودک خوب به والدین در مورد ۴ نکته احساس مثبت امنیت و اعتماد می‌دهد:روانشناسی آنلاین کودک

[/vc_column_text][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept3.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542632964277{margin-bottom: 0px !important;}”]

دوران کودکی زمان شکل‌گیری شخصیت، به وجود آمدن عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات در آینده فرد است. این دوران، دوره بازی، جنب و جوش، کنجکاوی و اساسی‌ترین مرحله برای رشد و ساخته شدن شخصیت کودک است. متأسفانه بی توجهی برخی والدین به دوران کودکی و شیوه‌های صحیح تربیت فرزند، اثرات جبران ناپذیری را برای آینده کودکان به بار می‌آورد. رفتارهایی مثل لج بازی، جیغ زدن و گریه‌های مداوم، پاسخ‌های مناسبی از سمت والدین دارند که باید با کمک مشاوران و روان‌شناسان آن‌ها را بیاموزند.

اکثر والدین می‌خواهند فرزندانشان در زندگی موفق باشند.‌ به همین خاطر والدین تلاش می‌کنند توصیه‌هایی را به فرزندانشان ارائه دهند تا فرزندانشان بتوانند در دستیابی به اهدافشان موفق باشند. با این حال بسیاری از مطالعات و پژوهش‌های روانشناسی و همچنین تجربه‌ی مشاوران و جلسات مشاوره نشان می‌دهد موفقیت چیزی نیست که والدین به فرزند تکلیف کنند و او هم با انجام آن تکلیف به موفقیت برسد، بلکه موفقیت نیاز به تقابل سازنده با مشکلات و حل آن مشکلات دارد.

مشاوران بر این باورند هر چند اکثر این نگرش­ها ممکن است در کوتاه مدت موفقیت‌آمیز باشد، اما در نهایت، فرد را دچار فرسودگی کرده و موفقیت کمتری را برای فرد به بار می­آورند.[/vc_column_text][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept4.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542633123133{margin-bottom: 0px !important;}”]

امروزه به دلیل مشغله هایی که والدین در خصوص کار خود دارند کم تر با کودک ارتباط برقرار کرده و زمان کافی را در این مورد صرف نمی کنند , در چنین مواردی کودک ممکن است دچار مشکلاتی شود که از نظر والدین پنهان بماند .

مشورت با یک روانشناس کودک دلسوز و با تجربه همواره کمک حال والدین خواهد بود و فرزندان در آرامش بیش تری این دوران را سپری خواهند کرد . در این خصوص می توانید با بهترین مشاور کودک در موسسه امیدان حضور جوان صحبت کنید .[/vc_column_text][vc_cta h2=”مشاوره کودک تلفنی : ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۳ – ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۵ – ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۷” txt_align=”center” style=”3d” color=”purple”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به پارک کوروش – خیابان آذرشهر – کوچه شبنم – خیابان قهرمان – کوچه بروجردی – پلاک 16 – واحد 2

تلفن : 02126711303

02126711305

02126711307

پشتیبانی فنی : 09129582007

موسسه امیدان حضور جوان نهادی است مستقل که در زمینه ی انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی با هدف توسعه و تعالی ایران عزیزمان در سال 1395 به ثبت رسمی رسیده است. عموم فعالیت های امیدان حضور جوان در حوزه های علمی فرهنگی تحقیقاتی و نیکوکاری جامعه می باشد. ما به جوانان این مرز و بوم ارزش بسیار قائلیم و اعتقاد داریم با نیروی جوان و دانش روز در کنار بهره مندی از تجربه ی بزرگان، می توانیم ایران را بسازیم.

زحمت حضور در صف های طولانی نوبت و هزینه رفت و آمد را به حداقل برسانید

در هر زمان از شبانه روز، حتی ایام تعطیل به طور مستقیم با پزشکان گفتگو کنید

پزشکان تضمین شده ما تا دریافت کامل پاسخ،شما را همراهی میکنند

برای گفت و گو بهتر و راحت تر،مستندات پزشکی و تصاویر آزمایشات خود را آنلاین ارسال کنید

نگران نباشید! بدون انتظار برای مراجعه حضوری، همزمان با چند پزشک متخصص مشورت کنیدروانشناسی آنلاین کودک

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور کامل بازگردانده میشود

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسید

آنچه شما درباره مشاوره آنلاین گفته اید

دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی. اگر سوالی در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره در روابط قبل از ازدواج، درمان شکست عاطفی، زوج درمانی و حل تعارضات زناشویی، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره در بهبود روابط بین فردی، آموزش مهارت های زناشویی، مشاوره در حوزه مسائل هویتی و شخصیت، آموزش مهارت های زندگی، مشاوره آنلاین در حوزه مثبت نگری، شادکامی و افزایش عزت نفس، همسرداری ، روابط زوجین ، تربیت فرزند ، سبک زندگی دارید، می توانید از متخصصین روانشناسی به صورت آنلاین بپرسید.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

 

شماره های تماس جهت تعیین نوبت

شعبه قلهک( شمال و شمال شرق تهران؛ قلهک- جنب مترو قلهک- مرکز مشاوره روزنه (رهیار)02188253229-09360695153

شعبه گیشا ( غرب و شمال غرب تهران؛ گیشا- جلال آل احمد- مرکز مشاوره شیوا)روانشناسی آنلاین کودک

02188253229-09360695153

 

شعبه صادقیه (غرب تهران؛ ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه- مرکز مشاوره فرحبخش)

02188253229-093606951530

تلفن مشاوره ای هوشمند9092301369

مشاوره ازدواجمشاوره پیش از ازدواج

مشاوره خانوادهدرمان اختلالات روانی و رفتاریمشاوره تحصیلی وکنکورمشاوره شغلی

آموزش مهارت های زندگی

مشاوره کودک و نوجوان

بازی درمانی و افزایش خلاقیت در کودکان

مشاوره فردی
مشاوره گروهیارزیابی هوش
روانشناس کودکارزیابی شخصیتبرگزاری کارگاه های آموزشی ویژه عمومبرگزاری کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین

آموزش والدینهمکاری با مدارسهمکاری با مهدکودک هاانجام پروژه های تحقیقاتی

مشاوره آنلاین:مشکلات فردی، خانوادگی، پیش از ازدواج، زناشویی، مشاوره تحصیلی، تربیت کودک و …. را با ما در میان بگذارید.

این مرکز در راستای خدمت رسانی متفاوت به هم میهنان عزیز این امکان را فراهم آورده تا از طریق ارسال یک سوال به آدرس RavanAva.com@gmail.com از مشاور، راهنمایی رایگان دریافت نمایند. لطفاً پیش از ارسال سوال به این موارد توجه نمایید:

1. لطفاً عنوان مشکل را در موضوع ایمیل خود ذکر کنید تا مشاورین ما به صورت موضوعی و تخصصی به ایمیل شما پاسخ دهند.

2.تا حد امکان مشکل را به صورت اختصار در ایمیل ارسال مطرح بفرمایید.

3. برای اینکه پاسخ مناسبی در ارتباط با مشکل دریافت نمائید سعی کنید این موارد را در محتوای ایمیل خود درج نمایید: وضعیت تأهل، تحصیلات، فرزند چندم خانواده هستید؟ تعداد فرزندان، شهر محل زندگی،

4. سعی می شود در سریعترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ داده شود اما به دلیل ترافیک سوالات و میزان درخواست ها ممکن است پاسخدهی زمانبر شود بنابراین اگر نیاز شما برای پاسخ فوری است و یا نیاز به گفتگو با مشاور دارید بهتر است از خدمات مشاوره فوری و آنلاین (با پرداخت هزینه)استفاده نمایید.

 

مشاوره فوری و آنلاین (تلفنی- واتساپ – اسکایپ)

 

برای مشاوره فوری و آنلاین به صورت تلفنی، واتساپ یا اسکایپ می توانید با شماره 989360695153+ تماس بگیرید و پس از هماهنگی قبلی با مشاورین ما صحبت نمایید.

مشاوره آنلاین؛ مشاوره آنلاین و فوری؛ مشاوره به ایرانیان خارج از کشور؛ مشاوره به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره به ایرانیان مقیم آمریکا؛ مشاوره به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره به ایرانیان مقیم استرالیا؛ مشاوره به ایرانیان سراسر جهان؛ مشاوره آنلاین به ایرانیان مقیم آمریکا، مشاوره آنلاین به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره آنلاین به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره در اسکایپ به ایرانیان مقیم آمریکا؛ مشاوره در اسکایپ به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره در اسکایپ به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم آمریکا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم استرالیا

در واقع ما از طریق گوش دادن به احساسات و نیازهای دیگران خیلی چیزها به او می گوییم؛ وقتی با دقت و حوصله او را می شنویم دیگر او را یک تهدید نمی بینیم، گاهی وقتی از کسی کلمه «نه» و «نمی خواهم» را می شنویم حس می کنیم طرد شده ایم ولی اگر با نیاز ها و احساسات پشت این «نه» دیگران همدلی کنیم، دیگر دلخور نمی شویم بنابراین به گفته مهاتما گاندی: بیایید خودمان آن تغییری شویم که در دنیا جستجو می کنیم

با فرزند لجبازم چه کنم؟ راه کارهایی برای مقابله با لجبازی در کودکان

هنگامی که با لجبازی کودک روبه رو می شوید لازم است به 2 نکته توجه کنید:

1- آرامش خود را حفظ کنید، زیرا مهمترین الگوی تربیتی برای فرزندتان، نوع رفتار و حرکات خودتان است، اگر خودتان قادر به کنترل هیجانات تان نباشید چطور می توان از کودک این انتظار را داشت؟ بنابراین هیچ وقت کودک را مورد سرزنش، توهین و تنبیه فیزیکی قرار ندهید

راه حل های مواجهه با لجبازی:

1-   به کودک حق انتخاب بدهید.

2 – کیفیت رابطه تان را بهبود ببخشید.

3- از قصه و بازی کمک بگیرید.

4- قوانین خانوادگی تعیین کنید.

روانشناسی آنلاین کودک

5- قاطعیت داشته باشید.

6- تا حد امکان از واژه« نه » استفاده نکنید.

7- در وضع قوانین خساست به خرج دهید.

8- الگوی مناسبی باشید.

وضعیت روحی، روانی و جسمانی فرد خیانت دیده چگونه خواهد بود؟

تجربه شوک به واسطه خیانت در زندگی زناشویی در هر سطحی غیرقابل تصور و بسیار دردناک برای فرد خیانت دیده خواهد بود، در حقیقت استرسی که اینگونه افراد تجربه می کنند غیرقابل وصف و بسیار شدید است. به همین دلیل اینگونه افراد دچار اختلالاتی هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ جسمانی می شوند. در حقیقت شدت تغییرات روحی و روانی به حدی است که روی جشم فرد هم تأثیر می گذارد و به عنوان مثال فرد دیگر اشتها ندارد و یا خواب مناسبی ندارد و … و این باز مجدداً به روان فرد اثر می گذارد.

چه نشانه هایی طلاق را پیش بینی می کنند :

پروفسور جان گاتمن در زمینه مسائل زناشویی و خانواده درمانی پژوهش های بسیاری انجام داده است وی به همراه همسرش در این زمینه با زوجین بسیار مصاحبه انجام داده اند. گاتمن ها می گویند بر زندگی زناشویی همانند بسیاری از پدیده ها اصولی حاکم است که بر اساس آن می توان خوشبختی، شادی ، طلاق عاطفی و طلاق را پیش بینی نمود. در این مقاله کوتاه بخشی از نشانه هایی که می توانند پیش بینی کننده ی طلاق باشند ذکر شده اند؛ برای جلوگیری از طلاق باید برای رفع این نشانه ها از مرکز مشاوره و یک مشاور خانواده کمک گرفت زیرا برطرف کردن این مشکلات نیاز به مداخلاتی دارد که حتماً باید از سوی یک متخصص انجام گیرد.

زندگی مشترک پس از وقوع خیانت

 

برای پاسخ به این سوال لازم است کل زندگی زناشویی خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و به احساسی که همان لحظه دارید فکر نکنید اگر پایه ی اول رابطه را محکم بنا کرده باشید و تا به الان احساسات خوبی را در کنار هم تجربه کرده باشید احتمال ادامه رابطه خوشایند وجود دارد اما اگر همواره رابطه ی پرتنشی را تجربه کرده اید جای امیدواری برای ادامه وجود ندارد.

اما باید مراقب باشید هنگام بازنگری خاطرات با عینک بدبینی به آن ها نگاه نکنیـد و اتفاقـی که ایـن روزها بین تان افتاده موجب تحریف حسی که در کل زندگی به هم داشتید نشود.

اگر این سوال مدام ذهن تان را مشغول کرده که نکند تغییراتی که در همسرم به یکباره ایجاد شد موقتی باشد ؟ نکند مرا گول بزند که با او بمانم؟ پیشنهاد می کنیم عینک بدبینی را کنار بگذارید و به همسرتان فرصت دهید صداقت خود را به شما ثابت کند تا ببینید چند مرده حلاج است؟ اگر در را به رویش ببندید او چطور می تواند به زندگی شما قدم بگذارد و دوباره اعتماد شما را برانگیزاند.

در اینجا پنج شاخص وجود دارد که سرنخ هایی را در خصوص امکان اعتماد دوباره  به دست تان می دهد:

1) اگر اعتقاد زیربنایی اش در مورد زندگی زناشویی تعهد و اعتمادسازی است احتمال کمتری وجود دارد که دوباره به شما خیانت کند.

2) این که فرد چندمین بار است که خیانت می کند تا حدی می تواند میزان بازگشت او را به زندگی متعهدانه تعیین کند.

3) توانایی فرد در ایجاد ارتباطی صریح و به دور از پرده پوشی: آگاهی از نیازها و خواسته های خود و تونایی برخورد مسالمت آمیز و همدلانه  احتمال پایبندی به خانواده را بالا می برد.

4) توانایی گوش دادن و همدلی کردن: همسرانی که نمی توانند پا را از نیازهای خود فراتر گذاشته و به نیازها و خواسته های شما گوش دهند، بیشتر مستعد خیانت دوباره به شما هستند. آیا همسرتان می تواند: در خصوص ضربه ی عاطفی که به شما وارد کرده از شما دلجویی و شما را درک کند؟ اظهار تاسف کند؟  با وجود اختلاف عقیده، به شما گوش کند.

5) تمایل به قبول مسئولیت لازم در قبال رابطه نامشروع: تا زمانیکه همسرتان در مورد رابطه نامشروع به شکلی منصفانه قبول مسئولیت نکرده امید شما به داشتن رابطه ای متعهدانه پوشالی است.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی روان آوا در سال 1387 فعالیت خود را آغاز نمود. مهمترین خدمات این مرکز عبارتند از: مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، فرزند پروری و … می باشد.

 

روانشناسی آنلاین کودک
روانشناسی آنلاین کودک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *