روانشناسی بالینی مشهد

 
helpkade
روانشناسی بالینی مشهد
روانشناسی بالینی مشهد

در کشور اسلامی عزیزمان روان‌شناسان پژوهشگر در تلاشند تا از طریق نتایج یافته های پژوهشی خویش در راستای کاهش آلام انسانی گامی موثر بردارند، هرچند که دراین فضا نقایص فراوانی از جمله ضعف روش شناختی، کم‌توجهی به جنبه های کاربردی پژوهش‌ها، گسترش بدون برنامه رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره در سایه کم‌توجهی به زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی و همچنین گسترش بی‌رویه خدمات روان‌شناختی در سطح جامعه توام با نظارت ضعیف، تهدیدهایی هستند که فضاهای پژوهشی و آکادمیک را به مخاطره می اندازند. برای کاهش نقایص ذکر شده راه های مختلفی را می توان یافت که یکی از این راه ها انتشار نتایج پژوهش ها در مجموعه‌هایی تحت نظارت و داوری دقیق اندیشمندان که به زیور چاپ آراسته می شوند.

مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، صندوق پستی 1518- کد پستی 9177948991- دفتر مجله

به‌عنوان مرحله‌ای از روند ارسال مقاله ، لازم است که نویسندگان از مهیا بودن اقلام مختلف برای ارسال مقاله اطمینان حاصل کنند. برای این کار لازم است که اقلام موجود در چک‌لیست زیر را بررسی نموده و در صورت مهیا بودن جلوی آن تیک بزنند.

الف) شکل ظاهری و نحوه ارسال مقاله:

 

1- مقاله باید شامل چکیده (حداکثر 250 کلمه‌)،کلید واژه ها(حداکثر 10کلمه)، مقدمه، متن اصلی، روش، نتیجه و منابع در محیط Word باشد(مجموعا حدود 7000 کلمه)

2-در یک صفحه ابتدای مقاله، نام و نام خانوادگی، وابستگی شغلی، پست الکترونیکی (ایمیل)، تلفن و نشانی پستی درج شود (به انگلیسی و فارسی).چکیده فارسی و انگلیسی ( مطابق با چکیده فارسی) در ابتدای مقاله درج گردد. این مجله بصورت سیاه و سفید منتشر می شود، لذا تمامی محتوی مقاله باید سیاه و سفید درج گردد.3-لطفا در هنگام ارسال مقاله ، اطلاعات فراداده مقاله را به دقت و درست به صورتی که در سایت گفته شده درج نمایید. (مانند مشخصات نویسندگان به فارسی و انگلیسی – چکیده ها – کلید واژه ها – منابع ) 4- برای ارجاع منابع، از فرمت APA استفاده شود.

روانشناسی بالینی مشهد

5- اسامی خارجی در متن مقاله، به انگلیسی و به همراه سال میلادی آن در داخل پرانتز نوشته شود. مثال : ویتگنشتاین، 1958   به   Wittgenstein, 1958))      تبدیل شود

6-به جای اسامی فارسی و سال شمسی در متن مقاله، معادل انگلیسی و سال میلادی آن در داخل پرانتز نوشته شود. مثال : شعبانی ورکی، 1386     به      (Shabani Varaki, 2007 )      تیدیل شود.

7- در پایان مقاله، ترجمه منابع فارسی به انگلیسی به صورت زیر درج گردد.نیاز به درج منابع فارسی به زبان فارسی نیست. مثال:

Shabani Varaki, B. (2007). Transcendental Realism and False Dualism in Educational Research, Journal of Educational Innovations, 20(6) 65-86. (In Persian)

برای ترجمه نام مجلات فارسی به انگلیسی لطفا به وب سایت آنها مراجعه نمایید.

8- مقاله باید با توجه به آیین نگارش زبان فارسی نوشته شود و معادل لاتین اصطلاحات و اسامی در پایین هر صفحه پانویس شود.

9- تمام بخش های مقاله در یک فایل، نرم افزار Microsoft office Word 2013

حداکثر 22 صفحه در اندازه کاغذ A4 ،

حاشیه‌های « بالا = 4 ، پایین =6.7 ، چپ=4 ، راست=4 سانتی متر»،

برای کلمات فارسی، قلم BZar 12 و برای کلمات انگلیسی، Times New Roman 10و فاصله خطوط 1 تایپ و تنظیم شود.

پانویس های فارسی با قلم Bzar 10  و پانویس های انگلیسی با قلم  Time New Roman 8  درج شود.

10- جدول‌ها و نمودارها باید دارای عنوان باشند.

عنوان جدول در بالای جدول و با قلم BZar 10 پررنگ.

عنوان نمودار در پایین نمودار با BZar 10 پررنگ.

مطالب و ارقام داخل جدول با قلم BZar 11 یا در صورت ضرورت کوچکتر تنظیم شوند.

11-برای ارسال مقاله ابتدا در وبگاه مجله بطور دقیق ثبت نام نمایید،(اطلاعات خواسته شده را با توجه به راهنمایی مقابل آن دقیق درج کنید)

 سپس مقاله را که قبلا با فرمت مطلوب مجله تهیه نموده اید از طریق وبگاه ارسال کنید.

12- برای دریافت فایل قلم BZar می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت فونت ‌‌‌BZAR

فایل این قلم را در شاخه Fonts ویندوز کپی کنید. APA 6 Referencing Guide

برای آشنایی بهتر با فرمت مقالات مجله می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

نمونه یک مقاله با فرمت مطلوب مجله

د) بررسی مقالات:

1- مقالات دریافت شده ، نخست توسط هیات تحریریه مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت انطباق با معیارهای مجله ، به منظور ارزیابی به صورت بی نام برای دو تا سه نفر از داوران صاحب نظر ارسال خواهد شد.

2- آرا و نظرهای مندرج در نوشته‌ها ، مبین نظرها و آرای مجله نیست.

3- ترتیب مقالات به ارزش علمی و یا شخصیت نویسندگان ارتباطی ندارد.

4- مسؤولیت محتوای مقالات به عهده نویسندگان است.

5- مجله در ویراستاری ، تلخیص و تنظیم مطالب آزاد است.

6- مقالاتی که مطابق فرمت تعیین شده مجله تنظیم نشده اند بلافاصله از روند بررسی حذف می شوند.

7- نقل مطالب فصلنامه با ذکر ماخذ بلامانع است.

 

نام ها و آدرس های ایمیل وارد شده در سایت نشریه، منحصرا برای اهداف نشریه استفاده می شود و برای اهداف و قسمت های دیگر قابل دسترسی نیست. متن مقاله ارسالی شما، برای واکاوی عدم سرقت ادبی، با نرم افزار “همانندجو” مرتبط با ایران داک بررسی می شود.

مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، صندوق پستی 1518- کد پستی 9177948991- دفتر مجله

به نام خدا

نخستین مجله دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان ” خبرنامه علوم تربیتی و روان‌شناسی” انتشار یافت.

درخواست مجوز چاپ آن در تاریخ 5/7/76 از مراجع ذیصلاح توسط آقای دکتر کوهستانی رئیس وقت دانشکده دریافت گردید و در اولین جلسه مجله که در تاریخ 1/2/77 تشکیل شد آقای دکتر دیانی به سمت سردبیر مجله انتخاب شدند.

در بهار 1378 اولین شماره مجله بصورت رسمی تحت عنوان ” مجله علوم تربیتی و روان‌شناسی ” به چاپ رسید.

 در تاریخ 23/12/78 درخواست تبدیل مجوز داخلی به عمومی و در تاریخ 28/6/79 درخواست اخذ شماره عضویت شبکه جهانی انتشارات ISSN توسط آقای دکتر فتاحی معاونت پژوهشی وقت دانشکده انجام گرفت.

روانشناسی بالینی مشهد

مجله در سال 1381 جهت دریافت مجوز قطعی نشر مدتی از انتشار بازماند(یک سال) .

در تاریخ 2/2/83 برای صدور مجوز مجله با عنوان جدید”مطالعات تربیتی و روان شناسی” اقدام گردید و متعاقب آن پروانه انتشار مجله “مطالعات تربیتی و روان شناسی” به شماره ثبت  1405/124 در تاریخ 21/2/83 توسط معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

در مورخ 22/2/83  جناب آقای دکتر محمدرضا داورپناه به سمت سردبیر مجله “مطالعات تربیتی و روان‌شناسی” انتخاب گردید (با توجه به بازنشسته شدن آقای دکتر دیانی در تاریخ 13/12/82).

در تاریخ 20/3/83 توافقنامه بین دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن ایرانی تعلیم و تربیت به منظور همکاری در ادامه انتشار مجله “مطالعات تربیتی و روان‌شناسی” به امضای آقای دکتر محمدرضا داورپناه سردبیر مجله، آقای دکتر علیرضا ذکاوتی رئیس انجمن ایرانی تعلیم و تربیت و آقای دکتر رحیمی زاده معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد رسید.

به استناد مجوز شماره 272/2910/3 مورخ 6/4/83 کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور مجله “مطالعات تربیتی و روان‌شناسی” دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد واجد درجه علمی– پژوهشی  شناخته شده و در فهرست مجلات معتبر علمی – پژوهشی قرار گرفت .

درتاریخ 27/10/83 آقای دکتر بختیار شعبانی ورکی به عنوان مدیر مسئول مجله مطالعات تربیتی و روان‌شناسی معرفی  شدند.

در طی سالهای 83 ، 85 ، 86 ، 88 یک شماره مجله با عنوان “ویژه نامه کتابداری و اطلاع رسانی” با درجه علمی –پژوهشی منتشر گردیده است.

از ابتدای سال 1390، با توجه به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجله “مطالعات تربیتی و روان‌شناسی” به سه مجله تخصصی تفکیک شد. این مجلات به صورت دو فصلنامه منتشر می شوند و به استناد مجوزهای شماره 10503۰/11/3/19 و  10503۱/11/3/19 و  105032/11/3/19 مورخ 4/12/1389 “کمیسیون نشریات علمی کشور” دارای اعتبار علمی- پژوهشی می‌باشند.

مجلات یاد شده تا سال 1395 به مدیر مسئولی دکتر بختیار شعبانی ورکی منتشر شده اند.

در سال 1395 برای هر کدام از مجلات فوق از وزارت ارشاد تقاضای دریافت مجوز انتشار جداگانه شد و در سال 1396 مجوز انتشار هر مجله دریافت شد.

شماره مجوز انتشار از وزارت ارشاد برای این مجله:  79829- 13/6/1396

مدیر مسئول و سردبیر فعلی مجله آقای دکتر بهرام علی قنبری هاشم آبادی می باشد.

مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، صندوق پستی 1518- کد پستی 9177948991- دفتر مجله

مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، صندوق پستی 1518- کد پستی 9177948991- دفتر مجله

باسمه تعالی

 

اصول و موازین اخلاق پژوهش

(بر گرفته از منشور و موازین اخلاق پژوهش مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

 

روانشناسی بالینی مشهد

قالَ رَسُول الله، صَلّی الله علیه و آله: انی بُعِثتُ لاتَمَّمَ مَکارِمَ الأخلاقِ.

مجمع البیان، تفسیر آیه­ی 4 سوره‌ی «قلم».

 

من برای تکمیل مکارم اخلاقی فرستاده شده‌ام. پیامبر اکرم (ص)

 

مقدمه

به منظور حفظ منزلت، سلامت و امنیت، حریم خصوصی آزمودنی‌ها، رعایت حقوق مادی و معنوی پژوهشگران و پژوهیدگان، ارج نهادن به اصول اخلاق علمی و آزادی‌های علمی پژوهشگران، جلوگیری از تضعیف اعتبار ملی و بین‌المللی، اطمینان به پژوهش و پژوهشگران، ترویج رفتارهای مطلوب پژوهشی، و نیز به­منظور انجام پژوهش‌هایی با اعتبار بیشتر، مجله پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره با تعهد به اصول و موازین ِاخلاق ِپژوهش، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رعایت قواعد اخلاقی ذیل را توسط سردبیر، نویسندگان و داوران مبنای فعالیت های خود قرار داده است.

1-  پژوهشگران موظف‌اند در تمام مراحل انجام پژوهش، یافته‌های پژوهش و روش‌های به کار گرفته شده برای گردآوری و تحلیل آنها را به ‌نحو روشن و شفاف، ساده، معنی‌دار و قابل استفاده­ی دیگران تدوین ‎کنند و انتشار دهند.

2- پژوهشگران باید به هنگام نگارش (گزارش) پژوهش توجه داشته باشد که:

·         نگارش پژوهش به گونه‌ای نباشد که کسی یا گروهی محتمل آسیب یا ضرری شود و از میدان بیرون رود.

·         جنسیت، سن، نژاد، مذهب یا تمایلات سیاسی بر نحوه­ی نگارش تأثیر نداشته باشد.

·         نحوه­ی­ گزارش نتایج پژوهش،­ ضامن حقوق مادی و معنوی تمامی افراد دست­اندرکار پژوهش باشد.

·         در گزارش پژوهش، مرز بین دست­آوردهای علمی پژوهشگر و یافته‌های اخذشده از کار دیگران، روشن، شفاف و بدون ابهام باشد.

·         در گزارش‌ پژوهش، تمام قوانین، سیاست‌ها و مقررات مربوط به پژوهش ِمورد نظر، رعایت شود.

·         گزارش پژوهش، حاوی نگرش، پردازش، استدلال‌، استنتاج، و دست­آورد یا اندیشه‌ای‌ نو باشد و از بازنویسی گفته‌های دیگران، بازی‌ با الفاظ‌، زیاده‌نویسی، کلی‌‌گویی،‌ جزم­اندیشی و مصرف‌گرایی پرهیز شود.

·         میراث معرفتی برجای مانده از پیشینیان به رسمیت شناخته شود.

·         گزارش از هرگونه تعصّب، حسادت‌، کینه‌ و خشم‌، غرض‌ورزی عاطفی، توهین‌ و جسارت‌، تحقیر و استخفاف‌ دیگران، حرمت‌شکنی، بزرگ­نمایی خود و موضوع، انفعال‌ در نگره‌ها و باورها به دلیل دگرباوری، فریب، آزار و اذیت، بهره‌برداری ناپسند از واژه‌ها و افراد به دور باشد.

3- پرهیز از سرقت علمی؛ شامل اقتباس نزدیکِ افکار و الفاظ نویسنده­ی دیگر، تناظر یک­به­یک در بیان اندیشه‌ها و شباهت‌های ساختاری در نوشتار یا انتساب ایده‌ها، فرآیندها، نتیجه ‌ها یا کلمه‌های دیگران به خود، بدون ارجاع مناسب است.

4- ترجمه­ی کل یا بخشی از آثار دیگران بدون کسب اجازه از مبادی ذی‌ربط، و معرفی آن به عنوان یک پژوهش اصیل علمی، از مصادیق سرقت علمی است.

5-پرهیز از اجاره­ی علمی؛ منظور از اجاره‌ی علمی این است که شخصی به­جای آنکه خود به انجام پژوهش بپردازد، افرادی را برای این منظور به کار گیرد و خودش در فعالیت پژوهشی چندان تلاش نکند، سپس، بعد از تحویل کار، با دخل و تصرف اندکی در پژوهش صورت گرفته، آن را به نام خود منتشر می‌سازد.

6- ارجاع و استناد به منابع مورد استفاده؛ پژوهشگران موظف‌اند در صورت استفاده­ی مستقیم یا غیرمستقیم از آثار دیگران، به آنها استناد نمایند.

·         هنگامی که عین سخنان یا نوشته‌های یک پژوهشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از استانداردهای نشان‌دهنده­ی نقل­قول ِمستقیم استفاده شود. 

·         استفاده از اَشکال، جداول و پرسش­نامه­ی تدوین­شده توسط دیگران، در مقاله یا گزارش پژوهشی خود، مستلزم ارجاع به متن اصلی و اجازه­ی کتبی از مالک معنوی آن است.

7- بازگفت و بازنویسی؛ پژوهشگران موظف‌اند زمانی که اطلاعاتی را از منبعی همراه با حفظِ معنی اصلی متن و منظور نویسنده، با استفاده از واژه‌های خود، نقل ‌می‌کنند، به منبع اصلی آن، ارجاع دهند.

8-استناد به منابع معتبر؛ مجله‌ی مورد استفاده، سایتِ حامی مقاله و نویسنده­ی مقاله، باید موثق و معتبر باشند و نباید از منابع مشکوک یا فاقد اعتبار علمی استفاده یا به آنها استناد کرد.

·         ارجاع و استناد مطابق با استانداردهای بین­المللی؛ نویسنده در ارجاع‌دهی باید از یکی از استانداردهای کتاب‌شناختی استفاده نماید.

·         در صورت استفاده از منابع و آثار الکترونیکی نیز باید کلیه­ی موازین اخلاقی مرتبط با منابع و آثار چاپی رعایت گردد.

9-شرایط نویسنده‌ی­ پژوهش؛ شخصی نویسنده (یا یکی از نویسندگان) پژوهش (طرح پژوهشی، مقاله، کتاب و …) خواهد بود که دست­کم مشمول یکی از موارد زیر باشد:

·            سهم قابل توجهی در:

o     الف) ارائه­ی ایده­ی پژوهشی یا طراحی مطالعه

o     ب) جمع‌آوری داده‌ها

o     ج) تحلیل و تفسیر

o     داشته باشد.

·         در نوشتن پیش‌نویس مقاله و اصل آن، یا مرور نقّادانه­ی آن، که منجر به اصلاح محتوای علمی مقاله می‌گردد، نقش داشته باشد.

·         مقاله‌ی نهایی را مطالعه و تأیید کرده باشد.

روانشناسی بالینی مشهد

·         فردی که بیشترین سهم را در انجام پژوهش داشته است، نویسنده‌ی اول خواهد بود.

·         نام تمامی اشخاصی که معیارهای نویسندگی مقاله را دارند باید به عنوان نویسنده، در بخش نویسندگان مقاله آورده شود، حتی اگر همکاری آنها با آن مرکز یا تیم پژوهشی، به هر علتی، قطع شده باشد.

·         از تعیین مؤلف افتخاری (فرد یاافرادی که هیچ­گونه نقشی در جنبه‌های علمی ِپژوهش نداشته­اند) و حذف مؤلف حقیقی (فرد یا افرادی که نقش به­سزایی در جنبه‌های علمیِ پژوهش داشته‌اند)، باید خودداری شود.

10-مسئولیت نویسندگان مقاله درباره­ی محتوای مقاله؛ تمامی نویسندگان باید مسئولیت محتوای مقاله درباره­ی نکاتِ را زیر بپذیرند:

1.     صحت مطالب مندرج در مقاله

2.     پای­بندی به راهنماهای اخلاقی عمومی و اختصاصی کشور، در حفاظت از آزمودنی‌ها

·           توافق در مورد ترتیب اسامی باید بر اساس سهم هریک از نویسندگان در نگارش مقاله و مشارکت خلاقانه­ی آنها باشد، نه بر اساس جایگاه یا سوابق افراد.

11-وظایف نویسنده­ی مسئول؛ نویسنده­ی مسئول، کسی است که مسئولیت گروه پژوهشی و صحت کل پژوهش را می‌پذیرد؛ و همچنین، از سوی سایر نویسندگان، مسئولیت مکاتبات و پاسخ­گویی به ابهامات و ایرادات مطرح­شده در مورد مقاله، و انتقال نظرات و مکاتبات مهم به سایر نویسندگان و تنظیم روابط بین آنها را بر عهده می‌گیرد.

12-سپاسگزاری؛ نام کلیه­ی افرادی که در اجرای پژوهش، مساعدتی مبذول داشته‌اند اما، معیارهای درج نام در بخش نویسندگان مقاله را ندارند، در بخش سپاس­گزاری، با ذکر نوع مشارکت، آورده می‌شود.

·         کسی که به چند سوال تخصصی پژوهشگر پاسخ داده است، نباید انتظار داشته باشد جزء نویسندگان باشد، بلکه باید از او سپاس­گزاری شود.

·         اگر در هنگام مشورت با فردی، مسیر پژوهش تغییر کند و نتیجه‌های مهمی از پیشنهادهای وی به دست آید، ذکر نام او به عنوان نویسنده­ی مقاله یا گزارش بلامانع است.

13- انتساب غیرواقعی (جعلی) به مؤسسه، مرکز یا گروه آموزشی­ای که نقشی در اصل پژوهش مربوطه یا در فعالیت حرفه‌ای فرد نویسنده ندارد، غیرمجاز است.

14- در مقالات مستخرَج از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، به ترتیب، اسم دانشجو، استاد(ان) راهنما و استاد(ان) مشاور آورده می‌شود. 

15- استاد راهنما یا سرپرست پژوهش در هر شرایطی باید پاسخگوی درستی و نادرستی مندرجات پژوهش باشد. خواه مستقیماً در پژوهش مشارکت داشته باشد و خواه به دلایلی قادر به نظارت دقیق بر پژوهش و انتشار نتایج آن نبوده باشد.

·         اگر پژوهشگر بدون هیچ تلاشی برای اطلاع‌رسانی به استاد راهنما یا سرپرست گروه پژوهشی، مطلبی را به نام او منتشر کند، تمام مسئولیت بر دوش پژوهشگر است و پس از آن، استاد راهنما یا سرپرست گروه پژوهشی، باید ضمن اقدام قانونی، در اسرع وقت اطلاع‌رسانی نماید.

16-ارسال موازی؛ ارسال هم­زمان یک مقاله، جهت بررسی و چاپ در دو یا چند مجله­ی چاپی یا الکترونیکی مجاز نمی‌باشد.

17- ارسال مجدد؛ ارسال مجدد یک مقاله­ی چاپ­شده در نشریه­ی چاپی یا الکترونیکی به یک مجله‌ی دیگر جهت بررسی و چاپ مجاز نمی‌باشد.

·         چنان­چه نویسنده(گان) مقاله‌ای که در یک نشریه­ در دست بررسی برای انتشار است، تصمیم بگیرند، به هر دلیلی، آن مقاله را برای نشریه‌ی دیگری ارسال نمایند، باید ابتدا انصراف خود را از انتشار مقاله، به صورت کتبی به نشریه‌ی اول اعلام نمایند. این کار، حداکثر تا پیش از اعلام پذیرش مقاله برای انتشار در نشریه‌ی اول امکان‌پذیر است.

·         چنان­چه نتایج یک پژوهش به­صورت خلاصه در مجموعه مقالات یک کنفرانس علمی به چاپ رسیده باشد، ارسال آن، جهت بررسی و چاپ به­صورت کامل در یک مجله، بلامانع است.

18- انتشار همپوشان؛ پژوهشگران مجاز نیستند، داده‌های مقاله‌ی پیشین خود را با اندکی تغییر در متن، در مقاله‌ای با عنوان جدید به چاپ رسانند.

·         تکرار قسمت‌هایی از بخش مواد و روش‌ها در مقالات بعدی ِ همان نویسنده(گان)، در صورت ضرورت، بلامانع است، اما در هر حال ذکر مرجع لازم می‌باشد.

19- انتشار تکه‌ای؛ در صورتی که نتایج پژوهش در یک مقاله به صورت یکپارچه قابل انتشار باشد پژوهشگران مجاز نیستند آن نتایج را در چند بخش جداگانه و در چند مقاله مستقل به چاپ برسانند.

20-رعایت مسائل اخلاقی و وضوح ِ نحوه­ی رعایت این مسائل؛ پژوهشگران موظف‌اند در تمام پیشنهاده‌های پژوهشی، همواره، مسائل اخلاقی و نحوه‌ی رعایت موازین مربوط به آن را ذکر نمایند.

مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، صندوق پستی 1518- کد پستی 9177948991- دفتر مجله


(بر گرفته از منشور و موازین اخلاق پژوهش مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)Downloads-icon

برای بهره مندی از خدمات روانشناسی مرکز، لیست روانشناس بالینی مشهد را دریافت نموده و از طریق راه های ارتباطی، وقت مشاوره بگیرید.

در گذشته ناهنجاری های روانی و انواعی از اختلالات، شناسایی نشده و برایشان درمانی در نظر گرفته نمی شود. همین مسئله موجب می شد که مشکلاتشان به صورت حل نشده باقی مانده و رفتارهای غیرطبیعی از برخی افراد ببینیم. حال آنکه علم روانشناسی، برای انواعی از اختلالات روانی و مشکلات و ناهنجاری های عصبی، برنامه های درمان مشخص و تائید شده، ارائه نموده است.

در صورت مشاهده هرگونه اختلال در زمینه روانشناختی، اولین فردی که باید به او مراجعه داشته باشید، روانشناس بالینی است. روانشناس بالینی، با کمک بررسی های بالینی، به تشخیص و تعیین برنامه درمان پرداخته و بیمار را برای دریافت خدمات راهنمایی می کند. روانشناس بالینی قبل از آغاز درمان با چکاپ اولیه بیمار، نوع اختلال و شدت آن را مشخص می کند.

با توجه به مشکل شناسایی شده، بیمار برای دریافت یکی از روش های درمان معرفی می شود:

با توجه به تشخیص و تجویز روانشناس، بیمار توسط خود روانشناس بالینی درمان شده و یا به یکی از بخش های ذکر شده، ارجاع داده می شود.

روانشناسی بالینی مشهد

دریافت درمان های روانشناختی لازم است که با توجه به نوع اختلال در بیمار و تخصص و تجربه روانشناس صورت گیرد. برای آسانی در خدمات دهی به متقاضیان درمان، لیست روانشناس بالینی مشهد را در جدول ذکر گردیده است.

با تماس با شماره های بخش روانشناس مربوطه، وقت مشاوره تان را رزرو کنید.

مشاوره ازدواج

مشاوره خانواده

مشاوره جنسی

درمان افسردگی

مشاوره کودک

درمان وسواس

درمان اوتیسم

درمان بیش فعالی

مشاوره شغلی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تربیتی

مشاوره ورزشی

پشتیبانی: 09909675313

حقوق مادی و معنوی این سایت وابسته به مرکز روان شناسی آرامش ماندگار می باشد.

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

روانشناسی بالینی مشهد

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

فهیمه فاضل 

نادیا جنت پور 

ماریه مقدم 

محبوبه عنابستانی 

حمید سعیدی 

دکتر تکتم کاظمینی 

افسانه کریمی نسب 

دکتر نسرین ذبیحی 

مسلم رومیانی 

دکتر سیده نرگس گلستان 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

دکتر مشاور روانشناس در مرکز مشاوره مشهد با بررسی بالینی مراجعین درمان های خوب و کارآمدی را برای رفع مشکلات روانشناختی و انواع اختلالات ارائه می نماید.

بسیاری از مشکلات و دردهای افراد، صرفاً ریشه های روانی داشته و با کمک درمان روحشان، به طور کامل برطرف می شوند.
حتی بسیار شاهد آن بوده ایم که زوجینی که سالها درگیر درمان های مختلف ناباروری بوده اند، تنها با چند جلسه مشاوره و بازگشت شرایط ایده آل روحی شان، توانسته اند فرزند دار شوند.
این مسئله شامل انواع بیماری ها و مسائل به ظاهر لاعلاج نظیر سرطان ها و تومورها نیز می شود.
به همین جهت درمان های روانشناسی، جایگاه بسیار ارزشمندی در سلامت جامعه و افراد دارد.

مراجعه به روانشناس بالینی، اولین گام برای دریافت درمان های روانشناختی است.

مشکلات روانشناختی بسته به نوع و شدتشان، توسط درمانگرهای مختلف معالجه می شوند:

دکتر روانشناس خوب در مرکز مشاوره مشهد با بررسی بالینی به تشخیص و درمان مراجعین پرداخته و در صورت لزوم آن ها را به سایر درمانگرها ارجاع می دهد.

روانشناسی بالینی مشهد

از آنجایی که مسئله آرامش روان در دریافت خدمات مشاوره اهمیت فوق العاده ای دارد، توجه جنسیتی به درمانگر نیز مسئله ای قابل تامل است.
بسیاری از خانم ها و آقایان در جلسات مشاوره با روانشناس همجنس خودشان بهتر ارتباط برقرار می کنند و رسیدنشان به نتیجه مطلوب درمان با سرعت و کیفیت بهتری اتفاق می افتد.
از همین رو مرکز مشاوره و روان شناسی مشهد دستچینی خوب از بهترین تیم دکتر روانشناس بالینی آقا و خانم را گرد هم جمع نموده تا پاسخگوی انواع مشکلات روانشناختی در مراجعین باشد.
این امر توانسته میزان موفقیت های درمانی مرکز را به میزان چشمگیری بالا ببرد.

مرکز مشاوره و روان شناسی مشهد زیرنظر دکتر روانشناس بالینی خوب به درمان انواع اختلالات روانی و رفتاری در افراد می پردازد و سریعترین و بهترین نوع درمان را با توجه به نوع و شدت اختلال در افراد پیشنهاد می دهد.

مهمترین انواع اختلالاتی که در این مرکز درمان می شوند، عبارت اند از:

دکتر روانشناس خوب در مشهد برنامه های درمان متنوعی را برای انواع مشکلات و اختلالات در نظر می گیرد.

برای آنکه از خدمات درمانی دکتر روانشناس بالینی در مرکز مشاوره و روان شناسی مشهد بهره مند گردید، کافی ست از طریق مسیرهایی که سایت برایتان تعیین نموده، نسبت به دریافت وقت مشاوره اقدام داشته باشید.
تیم متخصص و درمانگر مرکز بهترین پروتکل های درمان را برایتان در نظر می گیرد.

پشتیبانی: 09909675313

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به وقت مشاوره بوده و هرگونه سوء استفاده از محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

نوبت دهی مراکز روانشناسی مشهد – روانشناس خوب در مشهد – بهترین روانشناس مشهد – بهترین مراکز روانشناسی مشهد – زوج درمانی در مشهد – دکتر روانکاوی در مشهد – دکتر اختلال میل جنسی در مشهد – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر واژینیسموس در مشهد – زوج درمانگر خوب در مشهد – روانشناس عالی در مشهد – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

لیست مراکز مشاوره مشهد و استان خراسان رضوی را در اینجا بر شما مهاطب عزیز مجله هوش کالا گرد آورده ایم. مراکز معرفی شده از بهترین کلینیک های مشاوره و روانشناسی کودک ، ازدواج ، اعتیاد ، تحصیلی ، مشکلات زناشویی و… می باشد. اگر به دنبال روانشناس خوب در مشهد هستید ، از لیست زیر انتخاب نمایید.

پیشنهاد ما

کلینیک روانشناسی و مشاوره کریمی نسبمدیریت :افسانه کریمی نسب خدمات :خانواده درمانی.زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج به همراهروان درمانی اختلالات خلقی و اضطرابی”وسواس و…آدرس:بین میدان هاشمیه و پیروزی ۴۰، پلاک۳۲، ساختمان حیات،طبقه۱تلفن پذیرش :۰۹۳۰۸۴۹۹۷۱۵در این مرکز خدمات آنلاین نیز ارائه می گردد.

تاکنون بخشی از مراکز مشاوره مشهد را معرفی کردیم. در ادامه نیز مابقی مطب های مشاوره روانشناسی خوب مشهد شامل مراکز دولتی و خصوصی ، که خدمات مشاوره کودک ، نوجوان ، ازدواج ، روان تنی ، طلاق ، تحصیلی، اضطراب ، افسردگی و غیره را ارائه می دهند معرفی می کنیم.

هم چنین می توانید لیست مراکز مشاوره در تهران را مشاهده نمایید.

روانشناسی بالینی مشهد

اگر شما روانشناس شاغل در خراسان رضوی و مشهد هستید و اسم و آدرس کلینیک خود را در این لیست مشاهده نمی کنید. بر روی ثبتنام کلیک نمایید.

مرکز روانشناسی سیب

آدرس :

بلوار وکیل آباد ، وکیل آباد ۱۹ ، نبش عدل ۹،

تلفن پذیرش :

۳۶۰۱۷۱۹۳

کلینیک روانشناسی روان پژوه

آدرس :

، بلوار وکیل آباد. ابتدای بلوار هفتم تیر، پ ۱.

تلفن پذیرش :

۰۵۱۳۸۶۴۰۲۱۲

مرکز خدمات روانشناختی صبا

آدرس :

 ،بین وکیل آباد ۱۹ و ۲۱،نرسیده به پل سیدرضی، ساختمان رضا

تلفن پذیرش :

۰۵۱۳۶۰۳۸۷۰۹

کلینیک مشاوره روانشناسی مشهد ( کیمیایی )

آدرس :

، بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر ابتدای بزرگمهرجنوبی، روبروی بانک سپه ،ساختمان سارسل

تلفن پذیرش :

۰۵۱۳۷۶۱۰۱۷۸

از نظر ما بهترین مرکز مشاوره و یا بهترین دکتر روانشناس مشهد مرکز و یا شخصی  است که صرفا توسط روانشناس و یا مشاوربا تجربه  اداره شود. مرکزی که دارای سابقه کار باشد  ، تخصصی فعالیت کند و  مراجعان آن از خدمات ارائه شده رضایت داشته باشند. ما در لیست مراکز مشاوره مشهد بهترین مراکز روانشناسی  را که همگی دارای تاییده و مجوز  هستند را ذکر کردیم.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهراناست.

انجمن روانشناسی ایران

آخرین تغییرات : خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

روانشناسی بالینی مشهد
روانشناسی بالینی مشهد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *