روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

 
helpkade
روانشناس مشاوره قبل از ازدواج
روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

آیا مشاوره ازدواج برای گرفتن تایید متخصص است؟ در ابتدای آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک نادیده گرفته می شود، به همین دلیل با گذشت سال ها، مشکلات و اختلافات زیادی بین زوج ها به وجود می آید. مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق می باشد. ازدواج مهمترین تصمیم در زندگی هر فردی است، پس برای تصمیم گیری و کسب مهارت های لازم نیاز به آموزش دارید. باید بدانید که همسر آینده شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و تربیتی کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است؛ خواه ناخواه بسیاری از معیارها و علایق زندگی او با شما متفاوت است. پس باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت ها یک زندگی مشترک موفق بسازید. می توانید برای درک بهتر مقاله عوامل اصلی طلاق و سوالات مهم قبل از ازدواج را حتما بخوانید.

ازدواجشان از هر لحاظی کامل و عالی به نظر می رسید. زوجینی که از هر لحاظی در زندگیشان موفق بودند. اما با گذشت زمان چهره زندگیشان عوض شده بود به طوری که هیچ امیدی برای بیرون امدن از بحرانی که با آن مواجه بودند، نداشتند. دعوا با همسر جزو روال عادی زندگیشان شده بود و عشق اوایل ازدواج این زوجین از زندگی مشترک شان رفته بود. باید بدانید که مشاوره ازدواج در چنین شرایطی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با ترس، انتظارات، خشم و رفتار های پرخاشگرایانه برخورد صحیحی داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید. در ادامه مهمترین نکاتی که در مشاوره ازدواج می آموزید نوشته شده است :

هر کسی دارای یک شخصیت است و حساسیت های خاصی دارد که وقتی صحبت می کند یا کاری را انجام می دهد در حال نشان دادن آن هاست. شخصیت از دوران کودکی تا بزرگسالی هر کسی در حال شکل گیری است. بنابراین باید بدانید که واکنش هرکسی نسبت به چیز هایی که بر روی آنها حساس است غیر قابل کنترل می باشد. برای داشتن ازدواج موفق و برقراری ارتباط صحیح با همسر باید از حساسیت های او آگاه باشید تا باعث تشدید حساسیت همسرتان نگردید.

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

از جمله مهمترین حساسیت های افراد می توان به حساسیت به خشم، حساسیت به احترام، حساسیت به ناامیدی، حساسیت به ارزش ها، حساسیت به بی کاری، حساسیت به خانواده و … اشاره داشت. این حساسیت ها باعث می شوند تا خاطرات گذشته در فرد زنده شوند که ممکن است موجب واکنش احساسی منفی در فرد گردد. شما مسئول این حساسیت منفی نیستید ولی مطمئنن خاطرات بد سرکوب شده و احساسات همسرتان را باز می گردانید و آن ها را برایش زنده می کنید.

یکی از موارد مهمی که اکثر زوجین فراموش می کنند توجه به حساسیت های خودشان است. خطرات بد سرکوب شده در ناخودآگاه که هنگام تحریک شدن برای ما یادآوری می شوند، بسیار خطرناک هستند. بنابراین باید اول از چیزهایی که شما را آشفته، ناراحت و یا عصبانی می کند آگاه باشید. ممکن است در همسرتان عادات بدی وجود داشته باشد که شما آن را دوست نداشته باشید و خاطرات بد و احساسات منفیتان را تحریک و شما را عصبانی می کند در نتیجه مانع به وجود آمدن ارتباطی صحیح بین شما و همسرتان می گردد.

معمولا زوجین در زمان برخورد با اختلافات زناشویی دائما یکدیگر را مقصر می دانند و همدیگر را سرزنش می کنند. به طوری که همواره همسرشان را مسئول خراب شدن رابطه و نابودی ازدواجشان می دانند. باید بدانید که سرزش یک نوع عذر و بهانه خود خواهانه است که سبب می شود تا یک نفر به قیمت ناراحتی و نارضایی دیگری احساس بهتری داشته باشد. باید بپذریم که هیچ کس کامل نیست. 

باید به جای عیب جویی از نقص ها و کمبود های همسرتان، سعی کنید به طور محبت آمیز برخورد کنید  در مورد مسائلی که شما را نارحت و عصبانی می کند. به آرامی و با ملایمت رفتار کنید. برنده یا بازنده بودن در زمان برقراری با همسرتان به هیچ عنوان معیاری صحیحی برای داشتن یک ازدواج موفق نیست. بلکه باید این نکته را درک کنید که نمی توان با سرزش یک ارتباط موثر برقرار کرد.

وقتی به جای انتظار برای تغییر همسرتان، تصمیم به بهبود رفتار خودتان بگیرید. احساس مسئولیت کنید و تغییرات مثبتی در زندگی مشترکان ایجاد کنید. به مرور زمان متوجه می شوید که دیگر بسیاری از مشکلات گذشته را ندارید و احساس ناامیدی و درماندگی نمی کنید.

پویایی و مسئولیت پذیری به شما کمک می کنید که به جای تمرکز بر روی نقص ها و کمبود ها و انتظار کشیدن، زندگی مشترک خود را بهبود بخشید. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که وقتی زن یا شوهر تغییر کنند؛ کل خانواده به سمت تغییر پیش خواهد رفت.

در نهایت باید بدانید که مهم نیست که چقدر از شما انتقاد می شود یا اینکه همسرتان چقدر شما را مسئول خراب شدن رابطه ای که با او دارید می داند. شما همواره دیدگاه مثبت و انرژی خود را حفظ کنید. اگر شما در صدد تلافی کارها، واکنش های همسرتان رفتار کنید. اذیت خواهید شد و احساس درماندگی به شما دست می دهد. 

  

 

مشاوره قبل از ازدواج دارای 3 هدف اساسی است:

1- بررسی آمادگی  نامزدها برای ازدواج

2-ارزیابی هم کف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها

3- ارزیابی مهارت های زندگی مشترک نامزدها

وقتی دو نفر تصمیم به ازدواج با یکدیگر می گیرند مقدمات ازدواج خود را فراهم می کنند، اما اگر به بررسی دقیق تر بپردازیم متوجه می شویم آنها مقدمات عروسی خود را فراهم می کنند و در واقع برای عروسی آماده می شوند تا برای ازدواج. خرید و یا اجاره لباس عروسی،  خرید طلا و جواهرات، اجاره سالن و تهیه سفارش غذا، تهیه لیست میهمانان، چاپ کارت عروسی و درنهایت مراسم عروسی. تمام آمادگی های چند ماهه در یک شب به اتمام می رسد. ظاهراً همه چیز پسندیده است.

اما آیا به این هم فکر می کنیم اگر این زوج جوان با یکدیگر در موضوعاتی مانند: تصمیم گیری در مسائل زندگی مشترک، برنامه ریزی مالی، اوقات فراغت، برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی، فعالیت های لذت بخش، صمیمیت و دلبستگی، مسئولیت پذیری، ایجاد تغییر در یکدیگر، قضاوت منصفانه بر مبنای جنبه های مثبت و منفی و … با دشواری مواجه شدند با کدام وسیله در سبد جهیزیه و با کدام قسمت از ماشین و خانه خواهند توانست این مشکلات را حل کنند؟ اگر فریاد آنان در حل مسائل زندگی مشترک بلند شد و به گوش همسایه و دیگران رسید، آیا باز هم همه چیز آبرومندانه خواهد بود؟ هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است، این مرحله مهمترین مرحله‌ مشاوره ازدواج است زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که به این نکته توجه داشته باشیم که انسان ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاوره نیاز دارید.

 

در مشاوره پیش از ازدواج، مشاور جلساتی به‌ صورت انفرادی و زوجی (زوج درمانی)، مشاوره می‌دهد. گاهی اوقات بعضی از مشاوران آزمون های معتبری را به صورت کتبی از طرفین می‌گیرند که احتمال موفقیت‌آمیز بودن ازدواج را بررسی می‌کند، البته احتمال به‌ معنی قطعیت نیست. این آزمون های شناختی به‌ منظور شناخت زیر ساخت های شخصیتی طرفین به کار می‌رود. به‌ عنوان مثال، در نظر بگیرید از طریق این آزمون ها، یکی از زوج ها درون‌گرا شناسایی شود، که تمایل به کناره‌گیری، سکوت، تنهایی و خلوت دارد، در مقابل زوج دیگر برون‌گرا است به طوری که حضور در جمع، خرید کردن و مهمانی رفتن را ترجیح می‌دهد. مسلماً این دو نفر در ارتباط با هم به مشکلاتی برخورد خواهند خورد، چرا که خصوصیات زیرساختی شخصیتشان با هم متفاوت است، به این معنی که یک نفر همیشه باید گذشت کند و خواسته‌های خود را نادیده بگیرد.

متخصص در مشاوره پیش از ازدواج توانایی سنجش و شناخت تفاوت های زیر‌ بنای شخصیت را دارد و نظر زوجین را نسبت به این تفاوت ها جلب می‌کند، موارد دیگری که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود، آرزوها، تمایلات، توقعات، خط قرمزها و رمز و رازهای طرفین است، مشاوره قبل از ازدواج به طور کلی مشاوره برای انتخاب مورد مناسب برای یک عمر زندگی است. در مشاوره قبل از ازدواج، مشاور هیچ وقت به طرفین نمی گوید که این کار را بکنید یا نکنید بلکه وظیفه مشاور آگاه کردن است. او می‌گوید که نتیجه چنین ازدواجی چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنید، مشاور تلاش می‌کند دیدگاه‌ها و اهداف زوجین را در زندگی مورد بررسی قرار دهد و طرف مقابل را با این دیدگاه‌ها و اهداف آشنا کند.

اول از همه باید فکر ‌کنید چه چیزهایی را می‌توانید و باید با مشاور در میان بگذارید؟ آیا باید تمام جزئیات مسائل خانوادگی‌تان را به مشاور بگویید یا فقط باید مسائلی را مطرح کنید که باید روی آن‌ها کار بشود؟ اگر مسأله خیلی حساس است، آیا باید تمام آن را تعریف کنید یا باید شمایی کلی از مسأله را مطرح کنید؟ اگر همسرتان در جلسه حاضر است و تعریف کردن موضوع خاصی باعث شرمندگی او می شود، او را دچار خشم می کند یا در او احساس گناه را بیدار می کند، بهتر است بعضی چیزها مخفی بماند، مگر اینکه موضوع اصلی مراجعه شما به مشاور همان باشد.

نظرات منصفانه ای درباره نقاط قوت و ضعف همسرتان و همچنین درباره خودتان ارائه بدهید. آماده باشید به جای اینکه تمام مدت از همسرتان ایراد بگیرید و از او انتقاد کنید، درباره خودتان صحبت کنید. بگویید: «احساس خشم کردم وقتی که…» یا «احساس غم کردم وقتی که…” روی مشکلات اصلی متمرکز شوید. ممکن است در زندگی زناشویی تان با چند مسأله دست و پنجه نرم کنید، بدترین و بزرگترین مشکل را درنظر بگیرید و به کمک مشاور، نخستین مرحله را برای آن طراحی کنید. جزئیات را مستند کنید. تاریخ ها، ساعت ها و محل های وقایع مهمی را که به یاد دارید، در اختیار مشاورتان قرار دهید تا چشم انداز دقیقی از موقعیت موجود داشته باشد. با توجه به آنچه گفته شد، اگر بخواهید برای مشاوره ازدواج مراجعه کنید، فکر می کنید چه مسائلی برایتان اولویت داشته باشد؟

 

زمان انجام مشاوره ازدواج دارای اهمیت بسیاری است همانگونه که شرح داده شد. هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج رسیدن به یک مدل برای برقراری ارتباط بین زوجین است و برای آنکه این امر با موفقیت توام گردد، می بایست در زمان مناسبی این کار صورت پذیرد. بلافاصله پس از آشنایی و یا شروع صحبت موقعیت مناسبی برای اینکار نیست.

همچنین گذشت زمان زیاد از آشنایی به دلیل اینکه رابطه عاطفی شکل گرفته از سودمندی جلسات مشاوره ازدواج خواهد کاست. معمولا بهترین زمان انجام مشاوره در صورت خواستگاری بعد از هشت الی ده ساعت گفتگو و در صورت آشنایی پس از دو یا سه ملاقات است. با این در هر مرحله از آشنایی که هستید برای ازدواج که یکی از اصلی ترین تصمیمات زندگی هر فرد است بهتر است از یک متخصص مشورت بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج می توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی تماس گرفته تا شما را یاری کنند.

برای مشاوره ازدواج تلفنی می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

من یکی رو دوست دارم. اصلا بهم توجه نمی کنه کلی ام تلاش کردم تا بهش ثابت کنم دوسش دارم. نمی دونم باید چی کار کنم. انقدر برای اینکه بهش بفمونم دوسش دارم تلاش کردم که از جمع دوستای مشترکی داشتیم کم کم دارم حذف می شم. واقعا نه اون درکم می کنه نه دوستام….. خیلی خیلی تنها شدم خیلی

نصيحتي نمايمت بشنو و بهانه مگير / هر آنچه ناصح مشفق بگويدت بپذير.
ميل رفتن منما اي دوست، دمي با ما باش / بر لب جوي طرب جوي و بکف ساغرگير.

با سلام و احترام. البته باید تمایل و رغبت در امر ازدواج دو طرفه و با آگاهی درست از هم باشد.
درضمن توصيه مي نمايم کتاب «تنها راه رسيدن به تکامل و سعادت ابدي و چشيدن لذات واقعي/ ج1» را حتماً مطاله نماييد، که در واقع بسيار فوق العاده براي زندگي هم اکنون و آيندة شما مهم و البته مفيد است. اين کتاب ارزشمند در پيرامون مسائل خانوادگي، زناشويي، تولید نسل، پزشکی و نیز اجتماعي مي باشد و البته به همراه داستان هايي کوتاه امّا بسيار آموزنده و شيريني است، که باعث مي شوند طعم لذيذ آرامش و نشاط زندگي را بهتر و بيشتر و البته پيوسته در زندگي خود بچشيد. در ضمن جلد 2، بیشتر برای زنان و مادران گرامی و بارداری است.

سلام وقت بخیر
من خیلی وسواسم تو ازدواج ولی تا میام یکیو دوسش داشته باشم اولش که دوسم داره و خوب جوابه پیامام رو میده و حتی تلفن هم بهم میزنه ولی تا میفهمه خیلی دوسش دارم یکم سردتر میشه نسبت به پیامام و حتی خیلی وقتا جواب پیامم رو هم نمیده الان که یکیو دوسش دارم و یکم اینجوری میکنه من چیکار کنم دوباره مثله قبل جواب پیامام رو با اشتیاق بهم بده و بهم زنگ بزنه حواهش میکنم کمکم کنین چه ابتکاری باید به خرج بدم که خودش عاشقم بشه و بهم نزدیک بشه
ممنونم از شما

با آقایونی که اوایل خودشون بیشتر دوس داشتن طرفشونو و بعد از اشنایی که متوجه میشن طرف دوسشون داره و زیاد طرفو تحویل نمیگیرن چیکار باید کرد که دوباره برا طرفشون قلبشون بتپه و عاشقش بشن خواهش میکنم کمکم کنید که بتونم دوباره نظر طرفمو جلب کنم


سلام مرسی از مطالب خوب تون

سلام سوالی در زمینه مشاوره ازدواج و یا مشاوره قبل از ازدواج دارید بفرمایید پاسخ داده می شود.

سلام ،پسری 32 ساله هستم،مجردم،با شغل و درآمد خوب،با یه خانمی آشنا شدم ،دو بار ازدواج ناموفق داشته،از ازدواج دوم یه بچه داره که حضانتش رو پدرش برعهده گرفته،الان من ایشون رو دوست دارم،اما فکر اینکه ایشون با همسران قبلیش چه کارهای کرده ذهنم رو مشغول کرده و احساس میکنم بعد از ازدواج این موضوع مرا اذیت خواهد کرد،لطفا مرا راهنمایی کنید،که آیا اصلا ازدواج من و ایشون صحیحه؟ و اگه صحیحه چکار کنم؟با تشکر

سلام ازدواج برای هر کس با اهداف به خصوصی صورت می گیره. معمولا ازدواج هایی که در آن احساس درک شدن و توجه متقابل وجود داره هر دو نفر بعد از ازدواج احساس آرامش خواهند کرد. اما برای آن که بتوانیم موفقیت یک ازدواج را پیش بینی کنیم معیارهای زیادی باید مورد بررسی قرار بگیرند. اما بسیاری از مسائل را نمی توان در ازدواج پیش بینی کرد و شکست در رابطه برای هر کسی می تواند اتفاق بیفتد. اگر گذشته ایشون بر رابطه و دیدگاه شما به ایشون تاثیر دارد پس توصیه می کنیم برای بررسی کامل موضوع به مشاور ازدواج مراجعه نمایید. مشاور با بررسی ابعاد مختلف رابطه به شما کمک می کنه تا بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرید.

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

باسلام
من و یه آقایی همدیگرو میخوام خاتواده هامون راضی هستن جز داداشای من که مخالفت شدید دارین بااین قضیه و منم میخوام تاحدودی راضی باشن که بعد ازدواج خدایی نکرده مشکلی پیش نیاد
علت مخالفت داداشام میگن پسره هم غریبه هستش از استان دیگه هم اینکه کمی حاضرجواب و این به درد زندگی باتو نمیخوره درحالیکه من شناختم و میدونم میتونم باهاش زندگی کنم و اینکه واقعا ایشون منو دوس دارن و منم همچنین.
لطفا راهنمایی کنید اگر سوالی دارین بپرسین جواب میدم که کمک بیشتری شاید بهم بشه

سلام یکی از بخش های شیرین ازدواج رضایت دو خانواده به وصلت هست. زمانی که مخالفتی پیش میاد از دو جنبه باید به موضوع نگاه کرد. اول اینکه این مخالفت چقدر می تونه در مورد آینده شما صحت داشته باشه و دوم اینکه برای پی بردن به حقیقت امر چه کسی پاسخ بهتری می تونه به شما و خانواده اتون بده. اگر گفته های خانواده اتون مورد پذیرش شما نیست و این مخالفت موجب نرسیدن شما و یا شک و دودلی در شما برای ازدواج شده، پس لازمه که برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع از اقدامات عجولانه و یکدندگی خوداری کرده و سعی کنید موضوع را با گفتمان به نتیجه برسانید. در این زمان احتمال نادیده گرفته شدن نظرات شما زیاده چرا که درگیر بودن احساسات تان در رابطه با نامزدتان و از طرفی باور اطرافیان به تاثیر این احساسات در تصمیم گیری تان باعث می تواند شرایط را سخت تر و پیچیده تر بکند. بنابراین توصیه می کنم حتما قبل از هر کاری با فردی مشورت کرده و از تجربیات دیگران استفاده نمایید. مشاوره ازدواج نیز به شما این امکان را می دهد تا با دریافت نظرات تخصصی روانشناسان خانواده از بهترین راهکار استفاده نمایید.

جواب سوالم لطفا. من نیاز دارم به پاسختون

با توجه به پاسخی که به شما داده شد برای رسیدگی بیشتر موضوع در این فضا نمی توان به راه کار مناسبی رسید. می توانید تنها با یک تماس از مشاوره ازدواج بهره مند شوید

سلام . وقت بخیر . من ۳۲ سالمه و ۵ ساله با پسری هم سن خودم دوستم . هم دیگه رو دوست داریم اما ایشون این رابطه رو به همین صورت نگه داشته و این واقعا برام سخت هست . مادرش از مدتها قبل متوجه دوستی ما شد و واکنش خوبی نشون نداد . ی جورایی انگار خودشون باید براش همسر انتخاب کنن. و بعد هم خود ایشون هم راجع به قضیه ازدواج ترس دارن البته ازدواج با من.چون دوستیم .میگه اگه دچار مشکل شیم انوقت چی. ما تو شهرهای نزدیک همیم . با نیم ساعت فاصله . و خانوادش معیارهای عجیب غریبی دارن مثل این که طرف غریبه نباشه . حتما اشنا باشه و چادری باشه و ازاینجورچیزا. احساس میکنم با اینکه دوستم داره در مورد ازدواج سردرگمه و گذشت این مدت طولانی هم فایده ای نداشته . خیلی کلافه شدم . من این چند سال واقعا اذیت شدم چون رابطمون یه جا ساکن موند . نمیدونم چکار میشه کرد . باید چکار کنم . دوستش دارم ادمی نیستم که بتونم ترکش کنم . ینی امتحان کردم نتونستم . راه حلی پیدا نمیکنم. چکار کنم .

سلام هر کسی برای ازدواج دارای معیارها و انگیزه هایی است. بخش مهمی از این معیارهای ازدواج در طول زمان شکل گرفته اند. تربیت خانوادگی، نوع روابط بین اعضای خانواده، باورهای حاکم بر اطرافیان فرد، فرهنگ هر منطقه و…. از جمله عوامل بیرونی هستند که نقش اساسی بر تصمیمات فرد در ازدواج دارند.
از طرفی عدم بیان و مشخص نکردن دقیق نوع و وضعیت رابطه تان در واقع شما را در یک برزخ قرار داده که نمی دانید هدف از این رابطه چیست (این رفتار ها برای هر کسی آزار دهنده و غیر قابل تحمل است).
پس اگر می خواهید از این برزخ و ترس ها رها بشید لازمه کاری انجام بدید. نادیده گرفتن 5 سال رابطه کار آسانی نیست اما زمانی که به سال هایی که در پیش رو دارید می نگرید 5 سال زمان زیادی هم محسوب نمیشه. پس برای تصمیم گیری دیر نیست. بنابراین لازمه که قبل از هر چیز شما به خود حق انتخاب داده و به مسیرهای دیگه ای که در پیش رو دارید نگاه بهتری بیندازید. تصمیم گیری کار راحتی نیست اما با جمع کردن قوا قادر به انجام هر کاری خواهید بود. اگر فکر می کنید ایشون همان شخصی است که میخواهید و دارای تمام معیارهای شماست پس حتما باید راهی برای رسیدن به او وجود داشته باشد و بر عکس اگر فکر می کنید تنها این 5 سال باعث میشه که به ماندن در این رابطه اصرار کنید بهتره به درستی انتخابتون نگاه دوباره بیندازید. برای در آمدن از این سردرگمی پیشنهاد می کنم حتما از مشاوره ازدواج استفاده نمایید. روانشناس به شما کمک می کنه تا به جای داده هزینه های بی ثمر در این رابطه ( عشق ، عاطفه ، محبت و مهم تر از همه زمان….) در کمترین زمان به نتایج دلخواه تون برسید.

سلام . من یکیو دوست دارم 1 ساله میشناسیم همچی خوبه ولی من میگم همچی برابره چرا باید مهریه بدم؟ مگه فرقی بین ما هست؟ اصلا درسته؟ من شروطط زمن عقد رو میدم بهش .به نظرم یه دختر هیچ چیز بیشتری نداره به پسر بده که پسر بابتش ضمانت بده

سلام اختلاف در مورد مهریه و تدارکات ازدواج از جمله مسائلی است که باعث برهم خوردن بسیاری از ازدواج ها شده است. شاید برخی بگویند این مسائل اهمیت ندارد و باید به جنبه های دیگر توجه کنید. اما همین قدر که این موضوع باعث اختلاف نظرتان شده پس باید برای رسیدن به یک نظر مشترک با هم صحبت کرده و یا از کمک افرادی با تجربه استفاده کنید. با باز شدن این مسائل ممکن است دیگر مسائل نیز تبدیل به معضل شوند. از این رو توصیه می کنیم برای تشخیص درستی رابطه و انتخاب مناسب از مشاوره ازدواج بهره مند شوید

سلام ، من خواستم ازتون بابت مشاوره ای که گرفتن تشکر کنم. خیلی ممنونم واقعا از انتخابی که کردم راضی هستم

سلام من یکی رو دوست دارم
نمیتونم فراموشش کنم چیکار کنم برای من بهتره دوسش نداشته باشم

سلام عشق یه طرفه در نهایت باعث ناراحتی و دلسردی میشه. پس بهتره واقع بین باشید و اگر از طرف مقابلتون علاقه ای دریافت نمی کنید ازش دوری کنید و از هر راهی برای فراموش کردنش استفاده کنید. شما می تونید برای رسیدن به اون تلاش کنید اما خیلی مهمه در این مسیر عزت نفستون رو از دست ندید. بررسی کنید تا ببینید که آیا واقعا او فرد مناسبی برای شماست. بر چه اساسی این باور رو دارید؟ آیا معیارهای ازدواجی که در نظر دارید درستن؟ اگر نمی توانید جواب درستی به این سوالات بدید حتما از مشاوره ازدواج دریافت کنید

با سلام یه سوال داشتم خیلی وقته ذهنم در گیرشه من توی رابطه فوق العاده عاشقانه و مهربانانه رفتار میکنم اما یه چند جایی خوندم میگن که نباید زیاد خوب باشی و از این حرفا ولی کسی مثالی نمیزنه ممنون میشم بگید که چطوری هم اون مهر و عشق رو نثار کنیم هم از به اصطلاح سواری دادن به همسر جلوگیری کنیم منظورم نگهداری همون حد تعادل هستش واقعا گیج شدم تشکر از زحماتتون

سلام حفظ تعادل در هر چیزی اهمیت زیادی داره. خوب در رابطه اما کمی موضوع پیچیده تر میشه . در واقع هیچ الگوی مشخصی برای ابراز علاقه وجود نداره. هر زوجی ویژگی های منحصر به فردی داره و لازمه که با توجه به آن ها رفتار بشه. قبل از اینکه بخوایید در باره چگونگی رفتار و برقراری رابطه سوال کنید و دنبال یک الگو باشید، لازمه که به یک خودشناسی برسید. برای مثال کسانی که رفتارهایی نزدیک به شخصیت های وابسته دارند، آسیب پذیرترند پس لازمه که ابتدا خودتون رو بشناسید و با ویژگی های خودتون آشنا بشید سپس سعی کنید که شناختی هم نسبت به همسرتون به دست بیارید . این گونه هم سلامت رابطه را می توانید حفظ کنیدو هم طوری رفتار کنید که هم شما از بودن در این رابطه لذت ببرید و هم ایشون

سلام من و عشقم خیلی همدیگر میخوایم خانواده آقا مخالف ازدواج مون هستند در حدی ک راضی نشدن با من ملاقاتی داشته باشند میشه کمک مون کنید ک چکار کنیم دیگه؟؟؟

سلام خانواده های زن و مرد بخشی از زندگی مشترک هستند. مخالفت ها می تونه روی ارتباط زن و مرد تاثیر منفی بزاره . اما در ابتدای شروع رابطه بهتره به جای توجه به این عوامل ابتدا شما دو نفر از درستی رابطه اطمینان کسب کنید. بلوغ هر دو نفر در مدیریت این وضعیت بسیار اهمیت داره. اگر هر دو نفر بر ادامه این رابطه تصمیم دارید توصیه می کنیم با چند جلسه مشاوره از درستی آن اطمینان پیدا کنید سپس برای حل سایر مشکلات به دنبال راه حل باشید. مشاور شما و خانواده ها رو می تونه در باره حل اختلاف نظرها نیز راهنمایی کنه.
با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنید. خودتون تنهایی هم می تونید برای شروع وارد جلسه درمان بشید.

با سلام … وقت بخیر
چند وقتی است موضوعی ذهن مرا بدجوری درگیر کرده
به خواستگاری دختری رفتیم دختره خواهر یکی از دوستان صمیمی پسرم می باشد. خانواده دختر و خود دختر ظاهرا خانواده خوب و مذهبی هستند .و صحبتهایی که بین دختر وپسر انجام شده مورد رضایت پسرم قرار گرفته است . وباتوجه به شناختی که به رفیقش دارد و با خانواده آن هم آشنا بوده
ولی از نظر من مورد پسند قرار نگرفته است .به دلایلی که ما وسط شهر هستم در واقع شهر نشینی هستیم و انان در اطراف شهر است
یعنی تقریبا شهر نشین نیستند.. و راه دوری با ما دارد. شاید بگویید اینها ملاک نیستند ولی من می گویم ممکن است بعدا اختلافاتی پیش بیاید .. ظاهرخانواده آنان با ما کمی تفاوت فرهنگی دارد…. شکل وقیافه دختر موردپسند قرار نگرفته است.
البته ناگفته نماند تحقیقی با دوستان انجام دادم نظراتشان مثبت بوده است.. و تعریف می کردند
خواهش میکنم مرا از این مشغله ذهنی نجات دهید..و بیشتراز اوقات با پسرم درگیری لفظی داریم ..

سلام وصلت با یک خانواده ی دیگر به خودی خود استرس خاصی رو به همراه دارد. در این بین ممکنه مسائل بسیار جزئی بزرگ جلوه کنن ، اهمیت شما به فرزندتان باعث میشه بیشتر و بیشتر به این مسائل توجه کنید. تفاوت فرهنگی موضوعیه که میتونه برای زوجین چالش هایی رو به همراه داشته باشه ، اما کدام دو خانواده ای رو میتونید پیدا کنید که از نظر فرهنگی کاملا عین هم باشن؟ همیشه مواردی هست که آن طور که دلبخواه شما هستند رخ نمیدن، آگاهی دختر و پسر از تفاوت ها و آموزش مهارت های ارتباطی به اون ها کمک می کنه تا چالش های زندگی را راحت تر رد کنند. توصیه میکنیم مشاوره خانواده دریافت کنید، مشاور به شما کمک می کنه تا نقش سازنده ای در ازدواج پسرتون داشته باشید و به ایشون برای یک ازدواج موفق کمک کنید. می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و به صورت تلفنی و یا حضوری مشاوره دریافت کنید.

سلام من یه دختر 27 ساله دارم که بتازگی فارغ التحصیل شده و پزشکه ایشون حدودا 4 سال با شخصی دوست بود و این اواخر بمدت یکسال و نیم باهاش ارتباط جنسی داشت. دخترم بمن دخترم گفته بود که فقط دوستای معمولی هستن و وقتی متوجه واقعیت ماجرا شدم مانع از ادامه رابطه شون شدم چون اون آقا بسیار انسان نادرستی هست. الان نگران آینده دخترم هستم. با توجه به فرهنگ جامعه ما که باکره بودن خیلی اهمیت داره آیا دختر من میتونه ازدواج موفقی داشته باشه؟ آیا لازمه به خواستگارهای آینده ش درباره باکره نبودنش اطلاع بده؟

سلام باکره نبودن قبل از ازدواج آن هم در چنین فرهنگی مساله ای است که نمی توان بدون بررسی پاسخی درباره آن داد. توصیه می کنیم جهت جلوگیری از مسائل بعدی در ازدواج ایشون از کمک روانشناس استفاده کنید ، چرا که پنهانکاری در ازدواج مشکلات بیشتری رو برای ایشون به همراه خواهد داشت و از طرفی گفتن این مساله هم باز برای ایشون و خانواده مسائل زیادی به همراه داره. پس حتما در این باره با فردی آگاه لازمه صحبت کنید. با شماره های درج شده تماس گرفته و درخواست مشاوره نمایید راهنماییتون می کنن

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی خانوادگی سالم و پرانرژی و ساختن یک رابطه متعهدانه بسیار زیاد است. مسائل زیادی وجود دارد که زوجین باید قبل از ازدواج به آن بپردازند، رابطه قبل از ازدواج، صحبت های قبل از ازدواج  و حتی تست های روانشناسی قبل از ازدواج از جمله موارد مهمی است که پرداختن به آن ضروری به نظر می رسد. همراه با افق سلامت به بررسی مواردی می پردازیم که همواره جز دغدغه های مراجعان به این مرکز بوده است.

اجازه دهید از ابتدای کار شروع کنیم. بسیاری از افرادی که در شرف ازدواج هستند، استرس دارند. استرس قبل از ازدواج امر بسیار طبیعی و رایجی است که ممکن است سراغ هریک از زوجین بیاید. معمولا زوجین از روبرو شدن با مسئولیت های جدید ترس دارند و یا نگرانند که نتوانند به خوبی مشکلات به وجود آمده در رابطه را مدیریت کنند. صحبت های قبل از ازدواج کمک بسیار بزرگ برای حل این قبیل نگرانی ها است. البته این صحبت ها در صورتی اثر بخش خواهند بود که در چارچوب حل مسائل مطرح شوند. شاید بسیاری از زوجین در رابطه قبل از ازدواج خود مشکل خاصی نداشته باشند، اما به محض ازدواج و قرارگیری در چارچوب خانواده مسائل رنگ دیگری به خود می گیرند.

 

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج دقیقا در راستای کاهش استرس قبل از ازدواج و بهبود شرایط آتی زوجین است. زوجین در طی روند مشاوره می توانند تحت نظر یک درمانگر حرفه ای با نظرات یکدیگر آشنا شوند و به درک بهتری از انتظارات و رفتارهای یکدیگر برسند. اگر احساس می کنید برای کنترل استرس قبل از ازدواج دچار مشکل هستید، می توانید با مراجعه به کلینیک مشاوره ازدواج در این زمینه از آن ها مشورت لازم را دریافت کنید.
 

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج


 

مشاوره قبل از ازدواج به منظور کمک زوجین برای پیشبرد رابطه قبل از ازدواج ارائه می شود. در این روش درمانی سوالات روانشناسی قبل از ازدواج مهمی مطرح می گردد. پاسخ زوجین به این سوالات و درک نحوه نگرش یکدیگر به مسائل باعث می شود تا آن ها بتوانند در آینده نه تنها از بروز مشکلات خود جلوگیری کنند، بلکه بتوانند مشکلات خود را به بهترین شکل ممکن رفع کنند.
صحبت های قبل از ازدواج و سوالات روانشناسی قبل از ازدواج که توسط درمانگر مطرح می شود پیرامون مسائل زیر خواهد بود:

صحبت های قبل از ازدواج یک فرصت بسیار عالی برای زوجین است تا بتوانند توانایی خود را برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر تقویت کنند و و هم چنین توقعات واقع بینانه ای از یکدیگر داشته باشند. مشاوره قبل از ازدواج هم چنین روش های بسیار خوبی برای توسعه مهارت های حل تعارض و مساله زوجین است.

این نکته را در خاطر داشته باشید که ارزش ها و نظران زوجین نباید لزوما مطابق خواسته های یکدیگر باشند. گاها دیده می شود که افراد با این عقیده ازدواج می کنند که بتوانند تمامی نیازهای عاطفی، مالی ، جنسی و … طرف مقابل را برآورده کنند. اما واقعیت این است که ممکن است در برخی موارد شرایط به گونه ای که دلخواه ما است پیش نرود.

 

درک تفاوت خواسته ها و تطابق آن با توانایی افراد، موجب کاهش استرس قبل از ازدواج زوجین می گردد. پس هرچه صحبت های قبل از ازدواج کامل تر و جامع تر باشد، می توانیم امیدوار باشیم که مشکلات آینده کم رنگ تر خواهد شد و خطر طلاق زودهنگام نیز کاهش خواهد یافت. این نکته خود دلیل دیگری برای درک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج است.
 


 

مشاوره قبل از ازدواج دارای مزایای بسیار زیادی است. در روند مشاوره قبل از ازدواج:
بینش شما نسبت به یکدیگر افزایش پیدا می کند : بگذارید حقیقت مهمی را با هم مرور کنیم، وقتی دو نفر عاشق یکدیگر می شوند غالبا از مواجه شدن با مشکلاتی که نهایتا ممکن است برای آن ها پیش بیاید غافل می شوند. مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا بتوانند خود را برای موقیعت های بحرانی آینده آماده کنند.

 

شما از یک درمانگر حرفه ای کمک می گیرید : ممکن است شما در رابطه قبل از ازدواج خود دچار مشکلاتی شده باشید و برای حل آن به اشخاص مختلفی مراجعه کرده باشید. جلسات مشاوره در کلینیک مشاوره ازدواج به شما این فرصت را می دهد تا در مقابل یک مشاور حرفه ای قرار داشته باشید که بتواند بی طرفانه مشکلات و روابط شما را بررسی کند و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. هم چنین شاید لازم باشد به تشخیص او تست های روانشناسی قبل از ازدواج نیز درمورد طرفین انجام شود. در این باره در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

شما می توانید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید : نحوه برقراری ارتباط خوب اساس یک رابطه سالم است. ممکن است شما رابطه قبل از ازدواج خوبی داشته باشید، ولی با ازدواج کردن و افزایش مسئولیت ها نیاز داشته باشید تا مهارت های خود را تقویت کنید. صحبت های قبل از ازدواج کمک می کند تا شما بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را به طرز موثرتری شناسایی کنید.

 

شما می توانید انتظارات واقع بینانه ای از یکدیگر داشته باشید : انتظارات در ازدواج مدل ها و سطح های مختلفی دارد. از صمیمیت جنسی گرفته تا تقسیم وظایف روزمره منزل، زوجین باید بتوانند انتظارات خود را بیان کنند و برای انجام دادن آن برنامه ریزی داشته باشند. صحبت های قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ضمن احترام به یکدیگر بتوانید در هر زمانی خواسته های خود را بیان کنید و به روشی مسالمت آمیز وظایف را میان خود  تقسیم کنید. مشاوره قبل از ازدواج موجب می شود تا نگرش شما به مسائل، از نگاه فردی به نگاه تیمی و گروهی تغییر کند.

 

در مورد مسائل مالی راهنمایی های لازم را دریافت خواهید کرد: یکی از مهم ترین دلایل شکست در ازدواج، عدم توجه به مسائل مالی و درآمدی است. بسیاری از زوج های جوان تصوری درستی از نیازهای مدیریت مالی روابط خود نیاز ندارند.  سوالات روانشناسی قبل از ازدواج مشاور در اینجا درباره منابع مالی طرفین، نحوه خرج کردن، عادت های پس انداز و توقعات مالی آن ها را خواهد بود.
 


 

با حساسیت های یکدیگر آشنا خواهید شد : بسیار مهم است که شما قبل از شروع زندگی مشترک بتوانید با حساسیت های یکدیگر آشنا شوید و گام مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد بحران های عاطفی بردارید. با استفاده از مشاوره قبل از ازدواج طرفین می آموزند که حساسیت های رفتاری، کلامی هر کدام چیست. تست های روانشناسی قبل از ازدواج و هم چنین سوالات روانشناسی قبل از ازدواج  به آن ها کمک می کند تا  عواملی که موجب ایجاد استرس در یکدیگر می شود را شناسایی کنند و یاد بگیرند که چگونه می توانند یکدیگر را در زمینه مورد بحث حمایت کنند.

 

تعارضات احتمالی را شناسایی خواهید کرد : قطعا شما نمی توانید ادعا کنید که اخلاق یکدیگر را به طور کامل می شناسید و از نقاط قوت و ضعف یکدیگر آگاهی بی نقصی دارید، ما حتی در مورد خودمان نیز نمی توانیم همچین ادعایی داشته باشیم. سوالات روانشناسی قبل از ازدواج به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید تعارض هایی که وجود داشته اند ولی شما نسبت به آن بی اطلاع بوده اید را با وضوح بهتری ببینید.  اگر احساس می کنید که نیاز دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می توانید به کلینیک مشاوره ازدواج مراجعه نمایید.

 

شما تکنیک های حل تعارض را خواهید آموخت : همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در جلوگیری از بروز برخی از مشکلات است. اما به هر حال زوجین در طول ازدواج خود با مشکلاتی روبرو می شوند و آن چیزی که مهم است نحوه مواجه شدن با آن هاست. صحبت های قبل از ازدواج مشاوره با زوجین شامل یاد دادن شیوه ها و روش های حل تعارض است. اینکه زوجین چه کار کنند که مشکلات باعث تخریب رابطه آن ها نشوند و چگونه می توانند از گسترده شدن آن ها جلوگیری کنند.

 

گاها دیده می شود هنگامی که مشکلی برای زوجین پیش می آید، به جای حل مساله فعلی تمرکز خود را بر روی بیان مشکلات قبلی می گذارند. این شیوه صحیحی برای حل تعارض ها نیست. اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در این است که زوجین بتوانند شیوه صحبت کردن با یکدیگردرباره یک مساله را بیاموزند ، قبل از آنکه مشکلات به مرحله بحرانی برسند. 

 

بینش شما نسبت به آینده هم مسیر خواهد شد: برای داشتن یک ازدواج موفق و پایدار لازم است تا بینش شما و همسرتان نسبت به آینده هم مسیر باشد. زن و شوهر به عنوان همسیر یکدیگر در جاده زندگی هستند، بنابراین باید قبل از ازدواج برای رسیدن به یک مقصد واحد تفاهم نظر داشته باشند. یکی دیگر از مواردی که به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج اذعان دارد، همین مساله است. صحبت های قبل از ازدواج به زن و شوهر کمک خواهد تا بتوانند چشم انداز مناسبی از زندگی خود ترسیم کنند و بتوانند آگاهانه مسیر را برای رسیدن به اهداف خود هموار کنند. هم چنین سوالات روانشناسی قبل از ازدواج به شما خواهد کرد تا بتوانید ارزیابی دقیق تری از میزان همکاری یکدیگر در این مسیر داشته باشید. 
 

به خاطر داشته باشید مسائل و مشکلات رابطه قبل از ازدواج با بعد از آن تفاوت های زیادی دارد. گاهی اوقات انقدر زوجین برای برنامه ریزی مراسم ازدواج خود وقت و انرژی می گذارند که مساله اصلی را فراموش می کنند. لطفا از اهمیت مشاوره قبل از ازدواج غافل نشوید. سعی کنید تا با مراجعه به کلینیک مشاوره ازدواج و دریافت راهنمایی های لازم، نه تنها استرس قبل از ازدواج خود را کاهش دهید، بلکه برای ساختن آینده ای درخشان تر برای زندگی خود قدم های محکم تری بردارید.

گاهی اوقات در طول جلسات مشاوره قبل از ازدواج مشاور تصمیم می گیرد تا از تست های روانشناسی قبل از ازدواج برای شناخت بهتر مخاطبان خود استفاده کند. تست های روانشناسی قبل از ازدواج می توانند به صورت پر کردن پاسخنامه و یا طی یک مصاحبه اختصاصی با هر یک از طرفین صورت گیرند. بررسی وجود اختلالات روانی، شیوه نحوه برخورد هر شخص با مسائل و مشکلات فردی افراد می تواند در تست های روانشناسی قبل از ازدواج مورد بررسی قرار گیرند.

 

سلامت روانی افراد یکی از شروط داشتن یک رابطه سالم و موثر است. اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه تست های روانشناسی قبل از ازدواج دارید و یا متوجه رفتارهای غیر معمولی در نامزد خود شده اید، می توانید برای پرسیدن سوالات روانشناسی قبل از ازدواج خود با کلینیک مشاوره ازدواج افق سلامت تماس بگیرید.

اکنون که از اهمیت مشاوره قبل از ازدواج آگاهی پیدا کردید، باید بدانید که نقش کلینیک مشاوره ازدواج و درمانگر متخصص این در نیز بسیار پر رنگ است. مشاوری که دراین حوزه کار می کند باید بتواند با صبوری به تمامی صحبت های قبل از ازدواج طرفین گوش دهد، و با توجه به نتایج تست های روانشناسی قبل از ازدواج راهکارهای مناسبی به آن ها ارائه دهد.
 

کلینیک مشاوره ازدواج افق سلامت با دارا بودن شعبه های متعدد در سراسر شهر تهران و هم چنین حضور متخصصان و مشاوران به نام مشاوره قبل از ازدواج، آماده ارائه انواع خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشد. اگر امکان مراجعه حضوری برای شما عزیزان دشوار است می توانید سوالات روانشناسی قبل از ازدواج خود را از طریق تلفن این مرکز و یا به صورت آنلاین با متخصصان ما در میان بگذارید. برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.

مشاهده متخصصین زوج درمانی و سکس تراپی

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج

جامع و کامل بود
فقط به من هم کمک کنید
خیلی آشفته شدم این روزا
بعد دو ازدواج ناموفق الان جوابم به سومین ازدواج مثبت باشد یا منفی

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

${description}

برای تماس با ما با شماره های زیر تماس بگیرید

021-44025086

021-88857143



سوالات مشاوره ازدواج

 

این پرسشنامه به زوجین کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف ارتباط خود را ارزیابی کنند. این پرسش ها به شکل تمرینی برای خود – ارزشیابی است که زوجین در مرحله ی آمادگی برای ازدواج می توانند آن را تکمیل کنند حتی زوجینی که ازدواج کرده اند نیز می توانند به آن پاسخ دهند.

 

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

زمینه های ازدواج موفق

بررسی‌های علمی نشان داده است که زمینه‌های زیر برای یک رابطه‌ی ازدواج موفقیت‌آمیز مهم و ضروری است:

 

1-  نحوه برقراری ارتباط

رابطه کارآمد و مناسب یکی از بهترین عوامل ازدواج موفق است. اگر زوج ها بتوانند به گونه‌ای صادقانه احساسات خود را بیان کنند شانس‌شان برای یک ازدواج شاد و موفق افزایش می‌یابد. سؤالاتی که زوجین در این زمینه می توانند پاسخ دهند شامل موارد زیراست:

 

آیا شما وقت و زمان کافی برای برقراری ارتباط داشته اید؟

آیا شما دو نفر تا کنون از نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر راضی بوده‌اید؟

آیا وقتی درباره چیزی که در ذهنتان می‌گذرد با شریک زندگیتان صحبت می‌کنید مطلب را می‌فهمد؟

آیا شما برای اینکه از او بپرسید چه خواسته‌هایی دارد، احساس راحتی می‌کنید؟

آیا شما دو نفر از سطح هوشی یکسانی برخوردار هستید؟

آیا شما علایق مشترک دارید؟

آیا نظام ارزشی و اعتقادی شما مشترک است؟

اگر شما ناامید یا افسرده باشید آیا شریک زندگی شما حمایت و دلگرمی برای شما ایجاد می‌کند؟

آیا از شیوه انتخاب و تصمیم‌گیری‌تان راضی هستید؟

آیا با یکدیگر به تفریح و بازی می‌پردازید؟

آیا به یکدیگر افتخار می کنید؟

آیا شما روحیه ی مبارزه طلبی دارید یا اهل گذشت هستید؟

 

مشاوره ازدواج

 

2- چگونه اختلافات را مدیریت خواهید کرد؟

مسائل زناشویی عموما وقتی پیچیده می شود که زوجین با به کارگیری روش های غلط و مخرب سعی در حل آنها داشته باشند مثلا فریاد بزنید، تهدید کنید، قهر کنید و …..

 

توانایی گفتگو و حل کشمکش ها از طریق مذاکره ی سازنده مشخصه احترام متقابل است هنری است که باید کسب شود.

 

– آیا شما عموما از نتیجه ی عدم توافق هایی که با یکدیگر دارید ناراضی هستید؟

– آیا شریک زندگی شما وقتی از دست شما عصبانی است آن را نشان می دهد؟

– وقتی شما از او عصبانی هستید به او می گویید؟

– آیا هردو شما دونفر می توانید عصبانیت خود را کنترل کنید؟

– آیا اشتباهات گذشته ی یکدیگر را دوباره مطرح می کنید؟

– آیا در حضور دیگران از یکدیگر انتقاد می کنید؟

– آیا در صورت وجود مسائلی که ازدواجتان را تهدید می کند به خدمات مشاوره ای روی خواهید آورد؟

 

3- چقدر پول اهمیت دارد؟

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

آیا از لحاظ اقتصادی با نامزد خود در یک طبقه قرار دارید؟

درآمد ماهیانه شما و همسرتان چقدر است؟

نظر آقا درباره استفاده از درامد همسر در زندگی مشترک چیست؟ آیا روی درامد شما برای گذران زندگی حساب کرده است؟

به نظر شما حساب بانکی مشترک ایده مناسبی است یا نه استقلال در مسائل اقتصادی را بیشتر می‌پسندید؟

آیا نامزد شما درباره مسائل مالی با شما صادق است و یا احساس دیگری در این باره دارید؟

اولویت شما در فهرست هزینه‌کرد خانواده آینده چیست؟ پس‌انداز و سرمایه گذاری یا تفریح؟

اگر همسر شما خیلی پرخرج باشد و یا اینکه در برهه‌ای نتواند مخارج شما را تامین کند چقدر از زندگی با او دلسرد می‌شوید؟

 

4- چقدر روی روابط جنسی خود حساس هستید؟

برخی افراد خیلی روشن‌فکر هستند و به روابط آزاد معتقدند آیا طرف شما چنین اعتقادی دارد. نظر خود شما در این باره چیست؟

بروز احساسات و عواطف جنسی در افراد مختلف متفاوت است شاید قبل از شروع زندگی بهتر باشد در این باره اطلاعات بیشتری کسب کرد چرا که در برخی موارد عدم بیان احساسات برای برخی انسان‌ها بسیار گران تمام می‌شود.

نحوه صحبت درباره مسائل جنسی نیز در انسان‌های مختلف متفاوت است.

آیا فکر می‌کنید طرف مقابل شما به زندگی وفادار می‌ماند. خودتان را در این حوزه چگونه ارزیابی می‌کنید.

درجه اهمیت رابطه جنسی در زندگی از دیدگاه شما چقدر است. آیا با رویکرد نامزدتان در این خصوص آشنا شده‌اید.

 

5- تعداد و زمان بچه دار شدن

تعداد و زمان بچه دار شدن مسئله ای مهم درازدواج است زوجین لازم است درباره احساساتشان و عقایدشان در این باره صحبت کنند و درباره مسئولیت ها و برنامه های پس از بچه دار شدن به گفتگو بپردازند.

 

– آیا درباره تعداد فرزندان در آینده با یکدیگر صحبت کرده اید؟

– آیا درباره ی زمان بچه دار شدن به توافق رسیده اید؟

– چگونه فرزندان خود را تربیت خواهید کرد؟

– چه نظام ارزشی و اعتقادی را در تربیت بچه به کار خواهید برد؟

– برای ایجاد انضباط چه خواهید کرد؟ تنبیه و تشویق ها را برنامه ریزی کرده اید؟

– آیا درباره مباحث فرزند دار شدن دیدگاه های مشابهی دارید – مثلا سقط جنین، فرزند خواندگی، و….

 

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

 

6- صحبت درباره مسائل فرهنگی و مذهبی

دیدگاه‌های فردی و مشترک مذهبی می‌تواند تأثیر اساسی در ازدواج داشته باشد. مطالعات نشان داده است که انجام مناسک مشترک در میزان رضایت‌مندی بیشتر از زندگی زناشویی و کاهش احتمال طلاق نقش مهمی دارد.

 

آیا شما به یکدیگر در نزدیک شدن به خدا کمک می‌کنید؟ چگونه؟

آیا مناسک مذهبی را انجام می‌دهید؟

دیدگاه شما نسبت به ازدواج و طلاق چگونه است؟

آیا می توانید سه هدف از ازدواج کردن را نام ببرید؟

آیا درباره تربیت مذهبی کودکانتان با یکدیگر توافق دارید؟

آیا در نگرش شریک زندگی‌تان نسبت به باورها و مناسک مذهبی راضی هستید؟

 

7- حد و حدود رابطه با خانواده و دوستان

رابطه شما با خانواده و دوستان پس از ازدواج تا چه حدی تغییر می کند؟ باید دانست که در حالیکه زن و شوهر باید بهترین دوستان هم باشند در عین حال هر کدام به داشتن دوستان خوب و اعضای خانواده شان برای حمایت شدن در سراسر زندگی مشترک نیاز دارند.

 

– آیا خانواده های یکدیگر را تأیید می کنید؟ آیا آنها رابطه ی شما را تحکیم می کنند؟

– آیا می توانید خانواده های یکدیگر را بپذیرید و آنها را درک کنید؟

– چگونه باخانواده های یکدیگر رابطه برقرار خواهید کرد؟

– آیا از میزان ارتباط خانواده ی همسرتان در رابطه مشترکتان راضی هستید؟

– آیا دوستان مشترک دارید؟

– نحوه ی ارتباط با دوستانتان چگونه است؟ چقدر؟

– آیا شما روابط حل نشده و پیچیده ای در گذشته داشته اید؟

 

8- مسائل عاطفی

ضمن اینکه بر عواطف مثبت در طی دوران نامزدی تأکید می‌شود، در عین حال مسائل عاطفی می‌تواند حساس و مشکل‌ساز باشد! باید این فرصت را به یکدیگر بدهید تا به کمک هم از پیچیدگی عواطف زنانه و مردانه عبور کنید.

 

خلق و خوی شما چگونه است و فکر می‌کنید این خلق وخو چگونه روی ازدواجتان تأثیر خواهد گذاشت؟

آیا شما حالت‌های عاطفی و مسائلی دارید که لازم است همسرتان آنها را بداند؟ (همچون عصبیت، ترس‌ها، وسواس، و …)

در روابط با دیگران چقدر منعطف هستید؟

روابط شما با والدینتان چطور است؟

روابط شما با دوستان و سایر مردم چگونه است.

در محیطهای عمومی با دیگران چگونه کنار می‌آید؟ (مثلاً در خوابگاه دانشگاه)

 

برای داشتن یک ازدواج موفق، هر چه شناخت بیشتر باشد می توان انتظار ازدواج پایدارتری داشت در این مقاله برخی از زمینه های ضروری شناخت بیان شد که لازم است زوجین پس از پاسخ دادن به آنها، با مراجعه به یک مشاور خبره در زمینه ی ازدواج به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

برترین هارد اکسترنال‌های موجود در بازار

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

گفتگو با بهترین مشاورین سلامت جنسی

مشاوره تلفنی طلاق

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره آنلاین جنسی

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

متفاوت از رقیبان شغلیتان جلوه کنید

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

می توانید در این بخش لیست پیش از ازدواج سامانه رسا را مشاهده
کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روانشناسی

ارشد روانشناسی بالینی
،
سابقه فعالیت مشاوره از سال 1378
،
گذراندن دوره های آرمان ها / طرح واره پیشرفته / مشاوره قبل ازدواج / جنسی / CBT

روانشناسی

کارشناس ارشد روانشناسی عمومی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران ساوه
،
کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن
،
سابقه فعالیت : از سال ۹۱

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

دکتری روانشناسی کودک ، روانشناسی

دکتری روانشناسی کودک
،
کارشناس ارشد روانشناسی
،
10 سال سابقه ی مشاوره

دکترای روانشناسی سلامت و بیماری های مزمن ، روانشناسی

ارشد روانشناس بالینی
،
دکتری روانشناسی سلامت
،
سابقه فعالیت از سال 1396

روانشناسی

متخصص روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی
،
سابقه طبابت :از سال 82
،

روانشناسی

کارشناس روانشناسی بالینی
،
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
،
سابقه فعالیت: از سال ۹۶

ازدواج بدون شک یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد است. افراد به واسطه ی ازدواج تصمیم می گیرند که رابطه ی عاطفی و عاشقانه ی خود را همیشگی کنند و با هم برای ساختن زندگی و رسیدن به اهداف خود از جمله تشکیل خانواده ای سالم تلاش کنند.

ازدواج با تعهد و بار مسئولیت سنگینی همراه است. در هر ازدواجی دو نفر متعهد می شوند که برای ساختن یک زندگی مشترک قدم های لازم را برداشته، و برای همیشه به محبت یکدیگر پایبند باشند. اما برای تحقق این تعهد ها باید به سه مورد مهم قبل از ازدواج سنجیده شود: آمادگی هر یک برای تشکیل زندگی مشترک، تناسب و تطابق زوج و خانواده ها و در نهایت مهارت های ارتباطی هر دو نفر. از آنجا که پیش از ازدواج به علت علاقه و شور و شوق ممکن است افراد نتوانند واقعیت ها را ببینند و درست بررسی کنند، بهتر است برای اطمینان از یک متخصص مجرب، مشاوره پیش از ازدواج گرفته شود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مشاور به جای شما تصمیم نمی گیرد، بلکه با صحبت کردن با هر دو نفر و در صورت لزوم گرفتن آزمون های شخصیتی می تواند شما را از چالش های پیش رو آگاه کرده و برای رویارویی با آن آموزش دهد.

مشاوره پیش از ازدواج به صورت جلسات انفرادی و زوج درمانی برگزار می شود. روند مشاره را می توان به سه مرحله ی کلی تقسیم کرد:• بررسی آمادگی افراد برای ازدواج• بررسی تطابق و تناسب زوج و خانواده ها• آموزش نحوه ی رویارویی با مشکلات پیش روکه در ادامه به تفصیل درباره ی آن توضیح می دهیم.

 

مهم ترین سوالی که مشاور می تواند در پاسخگویی به آن به شما کمک کند این است که آیا هر دو شما برای این ازدواج آماده اید؟ بسیاری از ازدواج های ناموفق به این دلیل شکست می خورند که هنگام آشنایی دلایل محکمی نداشته اند. بعضا افراد از ترس تنهایی و صرفا برای مستقل شدن و جدا شدن از خانواده ی خود یا دلایل غیر منطقی دیگری تصمیم به ازدواج می گیرند، که همین محکم نبودن دلیل می تواند در آینده رغبت شما را به حفظ آن کمرنگ کند. از طرفی برخی افراد سلامت روان لازم برای یک ازدواج موفق را ندارند و هر رابطه ای که قبل از درمان مشکلاتشان شکل بگیرد محکوم به شکست است. مشاور می تواند از سلامت روان هر دو شما اطمینان حاصل کرده و به شما در ترسیم اهدافتان از ازدواج کمک کند.

حالا که شما از آمادگی خود برای ازدواج اطمینان پیدا کردید، مهم است بدانید که آیا می توانید باقی عمر خود را با کسی که برای ازدواج در نظر دارید بگذرانید؟ برای پاسخ به این سوال باید ببینید که آیا بین شما و خانواده هایتان تناسب فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و تحصیلی وجود دارد؟ البته که عشق و علاقه برای هر ازدواجی لازم است اما بررسی نکردن میزان تناسب شما و همسر آینده تان می تواند عواقب نامطلوبی داشته باشد. البته که در سنجیدن میزان تطابق زوجین و خانواده ها نباید وسواس به خرج داد، بلکه باید بسته به حساسیت دو طرف از امکان تعامل آنها با حدی از تفاوت ها مطمئن شد.

علاوه بر سنجش زمینه های فردی و خانوادگی افراد، یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در موفقیت یک ازدواج، همخوانی و همگرایی علائق و آرزو ها و برنامه های آینده ی دو نفر است. قبل از ایجاد تعهد دو نفر باید بدانند که آینده ای که هر یک برای خود و زندگی مشترکشان متصور می شود می تواند با نسخه ای که همسرش در سر می پروراند یکی شود. در غیر اینصورت ممکن است افراد مجبور به فدا کردن کل اهداف و آرزو های شخصی یا ترک زندگی مشترک شوند. مثلا هر دو طرف باید بدانند که چه تعداد فرزند و در چه زمانی می خواهند، یا در مورد محل و شرایط زندگی، شغل افراد و … باید تصمیم گیری کنند.

حال که شخصیت و باور ها و انتظارات شما مشخص شد، برای ساختن ازدواجی موفق به مهارت هایی نیاز دارید که بتوانید تفاوت ها و تعارضات را هنرمندانه مدیریت کنید.

 

در آخرین مرحله ی مشاوره پیش از ازدواج، مشاور با بررسی رفتار ها شخصیت شما تشخیص می دهد که آیا توان مدیریت مشکلات و تعارضات را دارید یا نه. البته نگران نباشید، از آنجا که شما در مسیر زندگی مشترک بی تجربه هستید طبیعی است که قبل از ازدواج نتوانید از برخورد خود در مواجهه با مشکلات مطمئن باشید. به همین دلیل است که در انتهای مشاوره پیش از ازدواج، معمولا به شما آموزش هایی برای تعامل سازنده تر و بی تنش داده می شود. حتی ممکن است مشاور شما را به کتاب ها و کارگاه هایی برای فراگیری مهارت های ارتباط موثر تشویق کند یا به شما پیشنهاد کند که تا مدتی قبل و بعد از ازدواج در صورت بروز هر اختلافی از وی کمک بگیرید.

از آنجا که برای شروع روند مشاوره نیاز است تا طرفین تا حد خوبی با یکدیگر آشنا شده باشند بهتر است که به محض آشنایی برای مشاوره پیش از ازدواج اقدام نکنید. همچنین از آنجایی که یکی از هدف های مشورت گرفتن از متخصص روانشناس این است که قبل از ایجاد وابستگی بتوانید بررسی های لازم را بکنید، بهتر است زمان مشاوره را به وقتی که رابطه ی عاطفی عمیقی شکل گرفت موکول نکنید. چرا که در این شرایط تصمیم گیری برای هر دو شما تحت تاثیر احساسات شدید قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین اجزای یک مشاوره پیش از ازدواج خوب، شخص مشاوری است که برای این فرآیند شما را همراهی می کند. انتخاب مشاور برای مشاوره پیش از ازدواج و انتخاب همسر کمی حساس تر از انتخاب مشاور برای مشکلات فردی است. شما باید کسی را انتخاب کنید که تجربه و تخصص مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی داشته باشد، همچنین باید کسی را پیدا کنید که هر دوی شما بتوانید ارتباط خوب و راحتی با وی بر قرار کنید. البته همیشه پیدا کردن مشاور خوب آسان نیست. چرا که خیلی از اطرافیان ما ممکن است تا بحال از مشاور روانشناسی استفاده نکرده باشند تا کسی را به شما معرفی کنند. برای این منظور ما می توانیم تعدادی از بهترین مشاورین روانشناس متخصص حوزه پیش از ازدواج را به شما معرفی کنیم.

بسیاری بر این باورند که بهترین روش مشاوره با روانشناس مراجعه ی حضوری است، چرا که مشاور علاوه بر کلام و لحن مراجع، به حالات چهره و زبان بدن وی هم می توانند توجه کند. اما اگر اولین بار است که می خواهید اقدام به مشاوره ازدواج نمایید برای اطمینان از دلنشین بودن ارتباط شما و روانشناس باید حداقل یک جلسه ی کامل مراجعه کنید که علاوه بر رفت و آمد و هزینه ی بالا، احتمالا لازم است چند روزی منتظر فرا رسیدن نوبتتان باشید. در چنین شرایطی امتحان کردن مشاورین مختلف به صورت حضوری تا پیدا کردن مشاور دلخواه ممکن است باعث منتفی شدن برنامه ی مشاوره شما شود. همچنین معمولا جلسات مشاوره پیش از ازدواج حضوری به این صورت است که دو نفر باید در یک زمان مراجعه کرده و به نوبت یا همزمان با مشاور صحبت کنند که باز هم سختی مراجعه متعدد، آن هم برای دو نفر ممکن است باعث رها کردن فرایند مشاوره شود.

راه حل دیگری که در کنار مشاوره حضوری وجود دارد مشاوره پیش از ازدواج تلفنی است. شما با یک تماس متوجه می شوید که با مشاور احساس راحتی می کنید یا نه. و فرآیند پیدا کردن مشاور را با زحمت و اتلاف وقت کمتری طی می کنید. همچنین در این روش هزینه ی مشاوره به مراتب کمتر از جلسات حضوری است و هر یک از زوجین می توانند از محل کار یا محل سکونت خود با مشاور صحبت کنند. البته جلساتی از روند مشاوره پیش از ازدواج هستند که نیاز به مراجعه دو نفر دارد که عموم مراکز مشاوره تلفنی نمی توانند جلسه ی تلفنی سه نفره بر قرار کنند و در چنین شرایطی از شما می خواهند که به مطب مراجعه کنید.

سامانه ی رسا با درک محدودیت ها و نیازمندی های مشاوره غیر حضوری اقدام به ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روانشناسی نموده که در ادامه مفصلا توضیح داده می شود.

 

شما با سامانه رسا می توانید مستقیما با بهترین و مجرب ترین مشاوران و روانشناسان ایران در حوزه ی پیش از ازدواج، تلفنی صحبت کنید.

مزیت رسا نسبت به سایر گزینه ها، امکان برقراری تماس با تلفن همراه، بدون نیاز به گوشی هوشمند و اینترنت است. همچنین شما فقط به ازای هر دقیقه از مکالمه ی خود هزینه پرداخت می کنید که این موضوع می تواند به شما در کاهش هزینه های انتخاب مشاور کمک نماید. از طرفی بر خلاف سایر مراکز مشاوره تلفنی در رسا شما خودتان مشاور خود را بسته به تخصص مورد نظرتان از طیف وسیعی از مشاورین خبره انتخاب می کنید. همچنین سامانه ی رسا به شما این وعده را می دهد که به زودی امکان برگذاری جلسات سه نفره برای زوج درمانی هم فراهم می شود که بدینوسیله تمامی نیاز های مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج را برآورده می کند.

 

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

قبل از آنکه در این مقاله به صورت مفصل به مشاوره قبل از ازدواج بپردازیم به این نکته توجه کنید: خيلی ها هنوز بر اين باور هستند که ازدواج هندوانه دربسته‌ای است که تا باز نشود، خوبی و بدی آن مشخص نمی شود. 

اکثر افرادی هم که اين حرف را می زنند، خودشان تجربه ناخوشايندی از ازدواجشان داشته‌اند و بيشتر قسمت و تقدير الهی را مقصر می دانند و نه انتخابی که خودشان کرده‌اند. 

اما يادمان نرود موقع خريد‌کردن همان هندوانه دربسته‌ای که نگران سالم يا خراب‌بودن آن هستيم، از تجربه آقای ميوه‌فروش استفاده می کنيم و از او می خواهيم که خوبش را برايمان سوا کند (البته اگر ميوه‌فروش قابل‌اعتمادی باشد).

آیا می دانستید مشاوره قبل از ازدواج را به صورت آنلاین هم می توانید برگزار کنید؟ما به شما کمک می کنیم:

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج هم همين نقش را برای ما بازی می کند:شما هرچقدر هم که فکر کنيد بهترين مرد يا زن روی کره زمين را پيدا کرده‌ايد، باز هم به‌دليل هيجانات ناشی از علاقه زياد ممکن است دچار خطا شويد و تصميم اشتباهی بگيريد. مشاوره پيش از ازدواج، همين دوراهی ها و چاله‌هايی را که ممکن است در آن بيفتيد و خود و طرف مقابلتان را بدبخت کنيد، برايتان مشخص می کند و يک نقشه راه درست برای تشکيل يک زندگی مناسب را در اختيارتان قرار می دهد.

آیا شما هم در یک رابطه عاطفی هستید؟ آیا برای اینکه تصمیم درستی بگیرید نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید؟ما تخصص لازم را در این زمینه داریم. کافی است با ما تماس بگیرید:341 670 88 | 340 670 88 | 50 90 20 88 | 021

ما برای مشاوره ازدواج بايد به چه نوع متخصص حوزه روان‌شناسی مراجعه کنيم؟مشاوره پيش از ازدواج هم توسط کسانی که تحصيلات روان‌شناسی دارند و هم افرادی که مشاوره خوانده‌اند، انجام می شود. 

ولی برای انجام مشاوره پيش از ازدواج، روان‌شناس بالينی اولويت دارد؛ به‌دليل اينکه روان‌شناسان بهتر می توانند مشکلات شخصيتی افراد و اختلال‌های روانی ای که به آن دچار هستند را بهتر تشخيص بدهند. 

پس توصيه می شود که برای انجام اين نوع مشاوره‌ها، نزد يک روان‌شناس بالينی که تخصص مشاوره پيش از ازدواج را دارد، مراجعه کنيم.

چه ضرورتی دارد قبل از ازدواج با فردی مشاوره انجام بدهيم؟تصميم به ازدواج يکی از مهم‌ترين اتفاق‌هايی است که در زندگی هر کس اتفاق می افتد. از آنجايی که قصد ما از ازدواج‌ کردن تشکيل يک خانواده بوده و قرار است در زير سايه اين خانواده فرزندی به وجود بيايد و رشد کند، بايد در انتخاب فردی که قرار است با او تشکيل زندگی بدهيم، بسيار دقيق و نکته‌سنجانه عمل کنيم؛مثلا در يک مورد، خانمی بعد از چندين سال ازدواج به بنده مراجعه کرده بود و خواستار جدايی بود، به اين دليل که صاحب فرزندی شده بود که اين فرزند دچار نقص عقلی بود و اين مسئله را از پدر خود به ارث برده بود و خود اين خانم عنوان می کرد که در زمان آشنايی اش اين نقص را می دانسته و صرفا از روی علاقه با اين آقا ازدواج کرده است.

این مقاله را هم حتماً بخوانید: همسر با شخصیت خودشیفته و 8 راه بهبود رابطه تان

خيلی از افراد به‌دليل غالب‌شدن هيجان‌هايی در زمان آشنايی، قادر به تصميم‌گيری درست نيستند و بسياری از خطا و ايرادهايی که وجود دارد و بعدا ممکن است در زندگی زناشويی مشکل‌ساز شود، نمی بينند و تمايل دارند که از فرد مورد علاقه خود ايده‌آل‌سازی کنند. 

کمک‌گرفتن از يک مشاور پيش از ازدواج، اين خاصيت را دارد مواردی را که ممکن است در زندگی آن دو نفر باعث ايجاد بحران شود، شناسايی کند.

در چه مرحله‌ای از آشنايی دو طرف، بايد مشاوره قبل از ازدواج اتفاق بيفتد؟مشاوره پيش از ازدواج هم در زمان آشنايی دو نفر با هم و هم بعد از مرحله خواستگاری اتفاق می افتد. به اين صورت که ممکن است دو نفر قبل از انجام مراحل رسمی خواستگاری و به‌واسطه آشنايی ای که با يکديگر دارند، احساس کنند به هم علاقه‌مند شده‌اند و مايل هستند، نزد يک مشاور بروند و ميزان تناسب همديگر برای امر ازدواج را بسنجند يا اينکه بعد از مراسم خواستگاری و تصميم قطعی برای ازدواج، اين مشاوره انجام شود. 

فرايند مشاوره در هر دو شکل، هيچ تفاوتی ندارد و يک فرايند معمول در همه اين مراحل اتفاق می افتد.فرايند معمولی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج اتفاق می افتد، شامل چه مراحلی است؟ چه محتوايی دارد و چه چرخه‌ای را پشت سر می گذارد؟به صورت خلاصه می توان گفت:یکی از نکات اساسی در مشاوره پیش از ازدواج، شناخت دقیق طرفین است. راه های متفاوتی برای این شناخت وجود دارد. برخی از مشاوران از تست ها و ابزارهای روانسنجی استفاده می کنند و برخی دیگر با مصاحبه بالینی به این شناخت می رسند.

حتماً بخوانید: 10 نکته حیاتی که قبل از ازدواج باید بررسی کنیم

بعد از این شناخت زمان آن است که ببینید حالا این دو نفر با این ویژگی های شخصیتی، فکری، خانوادگی و اجتماعی با یکدیگر می توانند زندگی کنند یا نه؟ و اینکه مشکلات و چالش های احتمالی پیشِ روی آنها چیست؟

در این زمینه اطلاعات کافی به هر دو طرف داده می شود، و در نهایت توصیه های لازم در مورد ازدواج یا عدم ازدواج، و در صورت ازدواج، برای فرآیند ازدواج و ادامه زندگی، به آنها داده می شود.

خود فردی که مشاوره ازدواج را به مردم ارائه می دهد، چه مهارت‌ها و صلاحيت‌هايی بايد داشته باشد و چه دوره‌های تخصصی ای را گذرانده باشد؟يک مشاور پيش از ازدواج خوب، علاوه بر تحصيلاتی که مرتبط با حوزه روان‌شناسی و خانواده دارد، بايد ويژگی های شخصيتی مناسب را نيز داشته باشد.ويژگی هایی مثل صبور‌بودن و عجله‌نکردن در امر تصميم‌گيری، حافظه خوب، گوش‌دادن مؤثر و فعال، يک مشاور اين حوزه را برای تصميم‌گيری بهتر ياری می رساند.بهتر است خود اين فرد ازدواج کرده باشد و چالش‌های اين انتخاب را گذارنده باشد تا درک بهتری از فضای همسرداری و ازدواج داشته باشد. علاوه بر اينها، گذراندن دوره‌های مرتبط با خانواده و مشاوره پيش از ازدواج بسيار کمک‌کننده است.

این مقاله به شما کمک زیادی می کند: چه زمانی به مشاور خانواده نیاز دارید؟

جلسات مشاوره قبل از ازدواج به صورت فردی هم ممکن است اتفاق بیفتد يا حتما بايد با حضور هر دو نفر برگزار شود؟برای هر چه بهتر برگزار‌شدن مشاوره پيش از ازدواج بهتر است که هر دو نفری که قصد ازدواج با يکديگر را دارند، مراجعه کنند ولی گاهی ممکن است که تنها يکی از طرفين برای مشاوره مراجعه کند. اين مسئله‌ای است که متداول است و ايرادی به آن وارد نيست.

البته این نکته مهم قابل ذکر است که دلایل فردی که به مشاور مراجعه نمی کند خیلی مهم است و می تواند، پیش آگهیِ یک مشکل فکری یا شخصیتی باشد!

ولی توصيه ما در اين موارد آن است که دو نفر حتما يک مشاور پيش از ازدواج را برای تصميم‌گيری انتخاب کنند و فرضاً يکی از طرفين در محل کار خود به مشاوری مراجعه نکند و طرف ديگر به يک مشاور متفاوت. اين کار باعث ناهمخوانی می شود و ممکن است تناقض‌هايی را در تصميم‌گيری برای امر ازدواج ايجاد کند.

معمولا گذراندن چند جلسه مشاوره پيش از ازدواج برای زوج‌ها ضروری است؟روند معمول جلسات مشاوره پيش از ازدواج از پنج جلسه تا 10 جلسه متغير است که بسته به نوع ويژگی های  شخصيتی طرفينی که مراجعه می کنند و مسائل و مشکلاتی که در بين آنها وجود دارد، اين تعداد جلسات بيشتر يا کمتر می شود.

چه چالش‌ها و مشکلاتی در زمينه مشاوره قبل از ازدواج در کشورمان وجود دارد؟مسئله و دغددغه اصلی ای که در امر مشاوره پيش از ازدواج به‌ويژه در کشور ما اتفاق می افتد، درک‌ نکردن مسئله «چرايی ازدواج» از سمت دختر و پسرهايی است که قصد ازدواج با يکديگر را دارند. خيلی اوقات طرفينی که برای ازدواج مراجعه می کنند، دليل و فلسفه مناسبی برای ازدواج ندارند و واقعا هيچ هدفی را از تشکيل يک زندگی دنبال نمی کنند و براساس تصميم‌های هيجانی و ناگهانی و بدون فکر‌کردن، تصميم می گيرند که خانواده تشکيل بدهند. 

حتماً بخوانید: 17 نشانه ای که به شما می گوید: ازدواج ممنوع!

در اين بين، خيلی از خانواده‌ها هم فکر می کنند ازدواج‌ کردن مثل تکاليف ديگر زندگی مانند درس‌خواندن يا کار پيداکردن است که حتما و هر چه زودتر بايد انجام شود و همين اصرار و در تنگنا قراردادن دختر يا پسرشان برای ازدواج‌کردن، باعث تصميم‌گيری های نادرست می شود که علت بسياری از طلاق‌های امروزه نيز هست.

استراتژی های موفقیت در مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

اگر شما و همسرتان تصمیم گرفتید که مشاوره قبل از ازدواج داشته باشید، موارد وجود دارد که رعایت آنها، می­ تواند به شما کمک کند تا بیشترین بهره را از این جلسات کسب کنید. این موارد اینها هستند:

نگران نباشید که مشاوره قبل از ازدواج، چالش ­برانگیز باشد.این یک واقعیت است که یک مشاوره قبل از ازدواج موثر و خوب، به احتمال زیاد می تواند چالش برانگیز باشد. این به این دلیل است که شما در مورد برخی موارد بحث می کنید و با آنها روبرو می شوید که ترجیح می­ دادید آنها را رها کنید. اما، اینگونه شما و شریک زندگی­تان شناخت بهتر و بیشتری از یکدیگر پیدا می کنید و در روابط­تان رشد می­ کنید!

صادق باشید (سعی نکنید “فریب­کاری” کنید)!در مشاوره پیش از ازدواج سعی نکنید افکار و عقاید را بی اهمیت جلوه دهید تا به نظر برسد که شما و شریک زندگی تان کاملاً سازگار هستید. این نکته کاملاً هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج را که باید با مشکلات روبرو شوید را نادیده می­گیرد.

بازی “برنده” و “بازنده” را رها کنید.این ایده را قبول کنید که هر دو در زمین بازی برابر هستید. بدانید که زمانی که با مشاور خود می ­گذرانید یک “منطقه امن” است و آنچه را که در جلسات مشاوره خود مطرح می کنید نمی­ تواند سوخت مجادله­ های آینده یا لحظات “من بهت گفته بودم که” را تامین کند.

لطفاً رازدار باشید.موارد مطرح شده در جلسات مشاوره را حتی با نزدیکترین دوستان و اعضای خانواده خود در میان نگذارید. آنچه در جلسات مشاوره مطرح می ­کنید فقط برای گوش مشاور و شریک زندگی شما است. فاش کردن این مسائل فقط اعتماد را از بین خواهد برد.

متوسط هزینه مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

خدمات مشاوره قبل از ازدواج بسته به محلی که در آن زندگی می­ کنید می ­توانند نوسان زیادی داشته باشند. به ­دلیل هزینه ­های این جلسات و همچنین هزینه ­های بالای ازدواج در ایران، ممکن است برخی از زوجین از شرکت در جلسات پیش از ازدواج صرف­ نظر کنند! 

اما نکته ­ای که بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که هزینه­ های این جلسات در مقابل منافعی که عاید زندگی مشترک زوجین می ­شود بسیار ناچیز است. زیرا هزینه جهت داشتن یک شناخت واضح از شریک زندگی و موانع و طریقه برخورد با آنها در زندگی آینده، عاقلانه ­ترین سرمایه­ گذاری در آغاز زندگی مشترک می ­تواند باشد.


سلام ممنونم بابت مطالب خوبتون

سلام من یه پسر 17ساله هستم عاشق یه دختری که 5سال از خودم کوچیک تره شدم البته اولش هیچ عشقی نبود اول رابطه با او شروع شد و در ادامه عاشقش شدم خیلی از اقوامشون میدونن ولی اقوام من نه از رفتار مادرش فکر میکنم او هم میداند ولی از بعد اینکه مادرش این رفتار هارا دارد کمتر به من محل میدهد میشود راهنمایی کنیید من رشته تجربی میخوانم.مرسی اگه راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز من دانشجوی رشته ی مشاوره هستم ولازم دانستم به عنوان یک هم نوع نکاتی را برای شما یاد اوری کنم. همینطور که همه ی ما اطلاع داریم ازدواج یک امر مهم در زندگی هر انسانی است که یک جورایی بر روی دیگر فعالیت های زندگیمان هم تاثیر می گذارد پس باید در مورد ان اگاهانه عمل کنیم .شما هنوز دانش اموز هستید وسنتان اولین مانع در ازدواج کردن شماست البته از نظر اجتماع نکته ای که در حال حاضر کمتر کسی بهان توجه نشان می دهد شما می توانید رابطه ی خودتان را با کسی که دوستش دارید حفظ کنید به گونه ای که به هیچ یک از فعالیت های درسی شما لطمه وارد نشود وزمانی که موقعیت مناسب پیش امد دوباره به امر ازدواج فکر کنید. با تشکر دوست عزیز

با عرض سلام و خسته نباشید.من پسری هستم ۲۳ساله اهل نماز و قرآن و روضه و پایبند به دروغ نگفتن و خیانت نکردن در رابطه.تا حالا به صورت حقیقی با جنس مخالف رفیق نبودم فقط یکی رو میخواستم که نشد و چندتایی دوست دختر(اجتماعی) مجازی داشتم..الان سه ماه شده که من با دختر عمم که ۸ سال متاهل هست و سه تا بچه داره آشنا شدم…..اوایل صحبت می‌کردیم و همین حرف های معمولی و شوخی و همین چیزا…بعد یک هفته نمی‌دونم داشتیم چی می‌گفتیم که گفت داری درخواست دوستی بهم میدی؟؟؟ منم گفتم آره.خلاصه ما دوست شدیم و به من گفت من هدفم از اول دوست داشتن تو بود و دلم لرزید و عاشقت شدم و بهت علاقه دارم…و من چون صداقت برام مهمه و اینکه بدونم طرفم چطور آدمی هست سوال هایی ازش پرسیدم.که چرا به شوهرش خیانت کرد در جواب گفت که من یک نفر دیگه رو میخواستم چون خانوادم راضی نشدن منم لج کردم و گفتم هرکس اومد جواب بله رو میدم بهش و با این شوهرم ازدواج کردم و توی نامزدی بهش گفتم که من دوست ندارم و عاشقت نیستم ولی اگه تونستی علاقه ایجاد کنی خوبه و شوهرم سرد شده و رخت خوابش رو عوض کرد و تماس های مشکوک داره و معتاد شد و منم بهش حسی ندارم بخاطر همین با تو دوست شدم…سوالام این بود که با کسی به جز شوهرت رابطه جنسی داشتی گفت نه فقط یکبار قرص خواب خورده بودم پسر عمم اومد سراغم که آشناها رسیدن و منو بیدار کردن و چیزی نشد..سوال بعدیم این بود که با کسی غیر از من رفیق بودی گفت آره فقط مجازی ۳تا داشتم که ازشون پول می‌کشیدم و شهرستانی بودن و یکی دوبار هم دیدمشون.و بیشترین رابطه ۲سال طول کشید ..و فقط در حد بوس بود و چون اوضاع مالیمون بد بود این کار رو میکردم ….الان بعد از گذشت سه ماه من احساس میکنم داره بهم خیانت می‌کنه و دروغ میگه….ما مرتب تماس تصویری میگیریم مثلا چندین بار میخواست با زن های فامیل صحبت کنه صداش رو قطع میکرد که من متوجه نشم ولی بعد از صحبت توضیح میداد که چی گفتیم ولی من میگفتم اگه میخواستی بدونم موضوع چیه صدا رو قطع نمی‌کردی…..یا مثلا یکبار پیشش بودم یکی از پسر های فامیل شوهرش که مجرده بهش پیام داد گفت مشروب می‌خوام منم گوشیشو برداشتم جواب پیام رو دادم که دیدم یهویی اومد گوشی رو خواست ببره و ندادمش و قسمم داد گفت گوشی رو بهم بده منم بهش دادم دیدم پیام های جدید رو پاک کرد….مثلاً با همه ی مردها شوخی می‌کنه میگه می‌خنده و با پسرای فامیل شوهرش تماس تلفنی داره البته اونا زنگ میزنن….مشروب میخوره و نماز نمی‌خونه ….من خیلی دوستش دارم عاشقشم و علاقه دارم بهش و بخشیدمش و میگم حتما توبه کرده و دیگه از این کارا نمیکنه و بهش میگم نماز بخون ولی میگه وقتی زنت شدم میخونم و منم بخشیدمش و میگم حتما خوب میشه ..خلاصه خیلی دوسش دارم و میخواد طلاق بگیره(البته از قبل میخواست طلاق بگیره) و قید همه ی اون زندگی شیک ومجلل رو بزنه و با من ازدواج کنه…بنظر شما این فرد هوس بازه؟؟؟این فرد چطور آدمی هستش؟؟رک و بی پرده صحبت کنید


بیچاره فرررراررر کن… خنگول


تشکر

صفر تا صد مشاوره ازدواج را به کلینیک روانشانسی رویا بسپارید تا موفقیت های بیشماری را کسب نمایید.

ازدواج مهم ترین تصمیمی است که هر فرد در طول عمر زندگی خود میگیرد و این تصمیم رابطه ی مستقیمی با آینده ی فرد خواهد داشت بنابراین برای گرفتن این تصمیم مهم باید قبل از ازدواج به مشاوره ازدواج رفته و از یک کارشناس و روانشناس کمک بخواهید تا شما را در گرفتن درست ترین تصمیم راهنمایی نماید.

برای گرفتن تصمیم ازدواج باید مسائل گوناگونی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد که شما میتوانید صفر تا صد مشاوره ازدواج را از مشاور ازدواج راهکار بخواهید تا تصمیم درستی بگیرید.

کلینیک روانشناسی رویا با قرار دادن صفر تا صد مشاوره ازدواج در اختیار شما این امکان را برای شما فراهم مینماید تا شما تصمیم درستی در خصوص ازدواج خود بگیرید.

همچنین افراد میتوانند در ابتدای آشنایی خود به مشاوره ازدواج رفته تا بتوانند از ابتدای آشنایی خود مسائل شخصیتی و هم طبقاتی خود را با مشاوره ازدواج مورد ارزیابی قرار دهند و قبل از ازدواج با تمام نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک آشنا شوند و با دید باز رابطه ی خود را شروع و ادامه دهند.

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

حتی در مواقعی که زوجین بایکدیگر تفاوت فرهنگی ، عقیدتی ، مالی ، تحصیلی و …. را نیز داشته باشند مشاوره ازدواج به آنها این امکان را خواهد داد که دید درست پیدا نمایند و یا به حل موضاعات با راهکارهای مناسب بپردازند.

بنابراین کلینیک روانشناسی رویا قادر است تا با متخصصین باتجربه در حوزه ی ازدواج صفر تا صد مشاوره ازدواج را در اختیار شما قرار دهند.

مشاوره قبل از ازدواج میتواند به شما این اطمینان خاطر را بدهد که با مشکلات پس از ازدواج و یا طلاق مواجه نخواهید شد.

همچنین شما عزیزان برای داشتن یک زندگی موفق نیازمند کسب مهارت های لازم و آموزش های اساسی میباشید که با مراجعه به کلینیک روانشناسی رویا از صفر تا صد مشاوره ازدواج بهره مند خواهید شد و راهکار ها و آموزش های لازم برای کسب مهارت زندگی به شما عرضه مییگردد.

هرانسانی دارای افکار، فرهنگ، علایق و تربیت متفاوت است و این امر اصلا مشکل محسوب نخواهد شد تنها زوجین باید به مشاوره ازدواج مراجعه نمایند و از صفر تا صد مشاوره ازدواج خود و همسر خود را بهره مند نماید.

مشاوره ازدواج در دوره های پیش از عقد به شما کمک میکند تا یکدیگر را به درستی بشناسید و درک عمیق تری نسبت به یکدیگر پیدا کنید و همه ی جوانب مهم را به درستی مورد ارزیابی قرار دهید و همچنین پس از ازدواج بتوانید رابطه محور عمل کنید و هر دو زوج بتوانند خواسته ها و نظر های خود را به درستی مطرح نمایند.

مسائل زندگی به صورت زنجیره ای به یکدیگر مربوط میشوند اگر شما مشکلات و مسائل خود را حل نکنید امکان اینکه مشکل بزرگتر شود و رابطه ی شما خراب شود وجود دارد در حالی که با استفاده از تجربه ی مشاوره میتوانید به درستی و با مدیریت عمل کنید و مسائل را به موقع برطرف سازید.

یک مشاوره ازدواج میتواند مشکلات احتمالی پیش رو را در زندگی شما پیشگیری نموده و احتمال به وجود آمدن مشکل را برای شما به حداقل میرساند.

مشاوره ازدواج به شما کمک میکند تا دید درست و منطقی نسبت به زندگی و همسر خود پیدا کنید و از این امر که شما پس از ازدواج با صحنه ای مخالف آنچه در رویاهایتان پرورانده ای مواجه شوید و احساس کنید که تصمیم نادرستی در خصوص ازدواج گرفته ای به دور کند.

مشاوره ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا رنگ زندگیتان پس از مدتی عوض نشود و شما به طور مداوم احساس خوشبختی داشته باشید.

مشاوره ازدواج راهکارهایی را به شما ارئه میدهد که شما عشق را به صورت مداوم در زندگی خود داشته باشید و مسائلی از جمله (خشم ،پرخاشگری ، تکراری شدن زندگی )عشق را از میان شما حذف نکند.

در کلینیک روانشناسی رویا شما به گونه ای مشاوره خواهید شد که از صفر تا صد مشاوره ازدواج بهره مند شوید در ابتدا معیار ها ، خواسته ها ، روحیات و علایق زوجین بررسی میشود سپس میزان توانایی ها و اختلافات و شباهات میان دونفر را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

از شباهت ها به عنوان نقطه ی مشترک برای رسیدن زوجین به کمال و رسیدن به اهداف استفاده خواهیم حکرد و از نکات منفی زوجین برای آگاهی دادن به زوج ها و گوشتزد استفاده میکنیم همچنین در نهایت از تجربه و مهارت خود استفاده مینماییم و راهکار ها و روش های مناسب مهارت زندگی را به شما عزیزان عرضه خواهیم کرد.

در واقع در مشاوره ازدواج صفر تا صد مسائل توسط روانشناسان و متخصصان ازدواج بررسی میشود و راهکار های اساسی به شما عرضه میشود.

هر انسان تا قبل از ازدواج هیچ تجربه ای از داشتن زندگی مشترک ندارد و تنها یک مشاور ازدواج که سالها در این حوزه فعالیت داشته و تحصیلات و تجربه ی خود را براین پایه بنا نهاده میتواند شما را به آگاهی کامل برساند و با راهکاری خود شما را از مشکلات به دور کند تا پرخاشگری ، لجاجت ، دعوا ، کشمکش و جنجال را از زندگی خود دور نمایید تا دچار احساس پشیمانی نشوید و عشق را همچنان در وجود خود بپرورانید.

در مسئله ی ازدواج باید توسط مشاور ابتدا به خود شناسی برسید و ویژگی های خود را به صورت دقیق شناسایی کنید اگر هر دو زوج به مرحله ی خود شناسی و سپس به مرحله ی شناسایی طرف مقابل برسند آگاهی کامل را از ابتدا پیدا خواهند کرد.

حساسیت هایی از جمله حساسیت به حساسیت به ارزش ها، حساسیت به بی کاری، خشم، حساسیت به احترام، حساسیت به ناامیدی،  حساسیت به خانواده و …  را در مشاوره ازدواج بررسی خواهیم نمود اشاره داشت.

شناسایی این حساسیت ها در بین زوجین چراغی را روشن خواهد کرد و راهکار اینجاست که شما باید حساسیت های طرف مقابلتان را انجام ندهید زیرا که  فرد را دچار آشفتگی ، ناراحتی و یا عصبانیت می کنید که باعث از بین رفتن صمیمیت در بین زوجین میشود.

با شناخت حساسیت میان زوجین راه برای اینکه هر دو زوج بتوانند رفتار خود را کنترل کنند و حرمت ها از میان بر ندارند هموار تر خواهد شد.

زوج ها در زمان برخورد با اختلافات زناشویی تنها یکدیگر را مقصر تلقی میکنند و همدیگر را سرزنش می کنند. و همسرشان را مسئول از بین رفتن عشق مابین خود میدانند.

در صورتی که سرزنش یک بهانه است که و باعث میشود مسئولیت را از دوش خود برداشته و به دوش طرف مقابل بندازید که این کار کاملا اشتباه است و شما باید بفکر راهکار و مراجعه نمودن به یک مشاوره ازدواج باشید تا ریشه مشکل را بررسی نموده و راهکار مناسب را برای حل مشکا استفاده نمایید.

برای داشتن یک زندگی موفق شما باید همراه به آرامی و با ملایمت رفتار کنید زیرا که تمام مشکلات قابل حل خواهند بود.

یک ازدواج موفق را هیچگاه دعوا و کشکمکش ، قهر ، لجاجت ، تهمت و احساس نا امیدی نمیسازد.

شما با مشاوره ازدواج میزان مسئولیت پذیری را بالا خواهید برد و میتوانید مسئولیت های خود را همه روزه به طور صحیح انجام دهید و ایرادات خود را درست نمایید.

مشاوره ازدواج از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و هر فرد را که در نظر بگیریم شاید در طول عمر خود یکبار فرصت ازدواج را داشته باشد و باید یک تصمیم نهایی بگیرید و خود را برای زندگی مشترک آماده کند به همین منظور است که مشاوره ازدواج چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج میتواند کمک های فراوانی به یک زوج جوان نماید.

هزینه مشاوره ازدواج ارزش این را دارد تا شما در زندگی مشترک و زندگی زناشویی خود با دید بازی همسر آینده ی خود را انتخاب کنید و با نکات و راه هایی که مشاوران ازدواج به شما آموزش میدهند و یادآور میشوند که شما نباید کانون خانواده ی خود را به تباهی و نابودی با رفتار ها و کارهای بیهوده بکشانید بلکه باید همه روزه با مدیریت مسائل میان خود را حل نمایید.

هنگامی که دو نفر تصمیم به ازدواج میگیرند هزینه های زیادی را صرف اموری مانند خرید لباس ، مجالس عروسی و تجملات آن ، هدف گذاری برای مسافرت ، آرایشگاه ها و مزون های مجلل میگیرند و به حاشیه ها زیاد بها میدهند سفارش ما به شما مراجعه به یک مشاوره هم میباشد تا شما بتوانید مشکلات پس از زادواج را به راحتی حل نمایید.

زندگی متاهلی تفاوت هایی اساسی با زندگی مجردی دارد و افرادی هستند که بدون در نظر داشتن این مسئله زندگی خود را آغاز میکنند و بعد ها با مشکلات و موانع روبه رو میشوند که قطعا در بیشتر مواقع راه مقابله با آن را نیز نمیدانند زیرا که در یک رابطه ی دونفره پس از تعهد زوجین به یکدیگر باید صبر وشکیبایی و پشتکار و تلاش و انگیزه ی خود را بلاتر ببرید و هدف مشاوران این است تا شما را با صبر و پشتکار بیشتر آگاه سازند و به شما کمک کنند تا غرور و تکبر را برای زندگی مشترک خود کم کنید و گذشت را در دو نفره افزایش دهیم.

همچنین هدف مشاوران این است تا شما را از خود محوری به رابطه محوری برساند تا یک زندگی دو نفره ی لذت بخش را تجربه نمایید.

برای اینکه در زندگی زناشویی خود در فعالیت های لذت بخش، صمیمیت و دلبستگی، مسئولیت پذیری، ایجاد تغییر در یکدیگر، تصمیم گیری در مسائل زندگی مشترک، برنامه ریزی مالی، بهره مندی ازاوقات فراغت، برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی، قضاوت منصفانه بر مبنای جنبه های مثبت و منفی ، احساس آرامش و لذت در زندگی  و … با دشواری مواجه نشوید باید از یک مشاوره خانواده راهکار بخواهید.

با مشاوره ازدواج میتوانید مورد مناسب برای یک عمر زندگی خود را پیدا نمایید و کار را به کاردان آن بسپارید و حتما از مشاوره ازدواج استفاده کنید.

شما به کمک مشاور ازدواج راهکار هایی را دریافت خواهید کرد که به جای سرزنش همسرتان، با او همدردی کنید.

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

همچنین شما باید انسانیت خود را در تمام مراحل زندگیتان حفظ نمایید و به این نکته توجه داشته باشید که بدون توجه به رفتار همسر خود شما باید بهترین باشید و رفتار های بد همسر خود را به کمک راهکار های مشاور ازدواج حل نمایید نه اینکه خود نیز مانند او باشید و زندگی را تلخ تر نمایید.

در مشاوره ازدواج مسائلی از جمله مسائل مالی ، روابط جنسی ، مذهب ، خانواده و دوستان ، ملاک های پیش از ازدواج ، تناسب فرهنگی ، سطح اقتصادی ، تناسب سنی ، سوابق خانوادگی ، سطح تحصیلات و همچنین مسائل عاطفی در بین هر زوج با دقت بررسی میشود.

مشاوره ازدواج برای همه ی زوجین میتواند کارساز باشد و کمک به رابطه ی زن و مرد کند تا بتوانند بهتر و راحت تر رابطه ی میان خود را در طی سالیان دراز حفظ نمایید و عشق و علاقه ی میان خود را تقویت کنند رابطه ی دو نفره برای حفظ و تداوم باید به آن رسیدگی شود و برای آن وقت گذاشته شود . ازدواج مسئله ای مهم است که بخش اعظمی از زندگی را به خود اختصاص میدهد بنابراین حتما باید برای حفظ و تدام آن و بهتر شدن رابطه تمام تلاش خود را داشته باشید.

من به عنوان یک مشاوره ازدواج هنوز معتقدم که زوجین باید در ابتدا برای ازدواج چشم های خود را باز کنند و پس از ازدواج چشمان خود را ببندند این مسئله مهم است و نیازمند مدیریت است باید دقت داشته باشید که چگونه روابط خود را ایجاد کنید تصمیم درست بگیرید انسان ها نسبت به کارهایی که انجام میدهند مسئول هستند .

در دنیای ما هر عملی برای خود انسان ها بازتاب و عکس العملی دارد این موضوع در هر علمی ثابت شده است در دنیای انسانیت نیز ثابت شده است در ابتدا با دید باز همسر آینده ی خود ا انتخاب کنید در این موضوع جدی باشید و اصلا با مسئله پیش پا افتاده برخورد نکنید حتی میتوانید به مشاوره ازدواج مراجعه نمایید.

بنابراین شما باید به گونه ای رفتار کنید تا زندگی همسرتان و یا زندگی فرزندان و زندگی خودتان را به تباهی بکشید.

شما پس از ازدواج نباید چشم خود را در برابر هر موضوعی نادرست ببندید زیرا که یکبار تصمیم گرفته اید که با این فرد ازدواج کنید باید با مدیریت با موضوع برخورد کنید و تمام تلاش خود را داشته باشید تا به نحو درستی خواسته ی خود را مطرح نمایید.زوجین در حقیقت قصد دارند مسئله را حل نمایند و قصد خراب کاری بیشتری ندارند اما به دلیل نااگاهی ها و ندانستم کاری ها گاهی با رفتار نادرست اوضاع را خرابتر میکنند میتوانید به مشاوره ازدواج مراجعه نمایید و مسئله را به درستی و مدیریت شده حل نمایید

پیش از ازدواج راه هایی وجود دارد که شما از طریق آن میتوانید به دید درست تر و با شناخت اول خودتان و بعد همسرتان به درستی فرد متقابل خود را به عنوان همسر آینده ی خود شناسایی نمایید.

بنابراین با ما همراه باشید و اطلاعات و تجربه ی یک روانشناس میتواند شما را به اوج موفقیت برساند تا در آینده به خوبی زندگی خود را مدیریت نمایید

مسائل مادی ، مسائل فرهنگی ، اختلاف سلیقه ها و خانواده ها و مشکلات اخلاقی با یک مشاوره به خوبی حل میشود تنها شما باید با تلاش و توان بیشتری سعی در حفظ رابطه ی خود داشته باشید.

در برخی موارد چشم و هم چشمی ها خانواده را از یکدیگر دور میکند و عشق و عاطفه را میان زن و شوهر از بین میبرد در حالی که با خراب شدن زندگی شما از زندگی افراد دیگر به شما چیزی نمیدهند بلکه باید با تلاش بیشتر و هم دلی و هم فکری و افزایش ارامش به خواسته های خود دست یابید و زندگی خود را حفظ نمایید بنابراین میتوانید موفق باشید .

مشاوره با افراد با تجربه همه روزه بهترین و ماثر ترین راه برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در هرمرحله ای از زندگی بوده است و با توجه به با ارزش بودن زمان و عمر بشر میتوانید در هر زمینه ای از تجربه ی افراد دانا در حوزه ی مربوطه کمک بگیرید که مشاوره ها و روانشناسان ازدواج میتوانند به بهترین شکل ممکن شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

کلینیک روانشناسی رویا در تمام ایام هفته آماده و پذیرای شما برای انواع مشاوره توسط متخصصین و کارشناسان و روانشناسان با تجربه میباشد و توانسته است با بیش از دو دهه خدمت رسانی به متقاضیان عزیز در تمامی حوزه های روانشناسی موفقیت کسب نماید .

مشاوره و روان درمانی

توسط متخصصان و روانشناسان علوم رفتاری

54 55 26 32

64 55 26 32

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ،ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

“Life is change, growth is optional. Choose wisely.”

مشاوره قبل از ازدواج در تهران

اکثر زوج‌ها در جهان، ایران و تهران بر این روز بزرگ در زندگی خود تمرکز دارند. بله، صبحت از روز ازدواح است. اما سوال بزرگتر درباره اینکه چه انتظاری از ازدواج خود دارند را نادیده می‌گیرند. زوج‌ها باید در رابطه با صرف زمان و انرژی خود برای ازدواج و همچنین برگزاری روز مراسم عاقلانه عمل کنند، چرا که این روز می‌گذرد اما ازدواج در صورتیکه خوب باشید، برای مدت بسیار طولانی باقی می‌ماند. اگر به دنبال یک ازدواج موفق و خدمات مشاوره قبل از ازدواج در تهران هستید، در این مطلب با ما همراه باشید.

امروزه تعداد زیادی از زوج‌ها متوجه شده‌اند که مشاوره قبل از ازدواج بسیار سودمند و کمک‌کننده است. زوج‌ها می‌توانند با صرف وقت برای روابط آینده با دید وسیع‌تری اقدام به ازدواج کنند. این کار به آنها اجازه می‌دهد تا درباره سوالات مهم قبل از ازدواج پرس و جو کنند. بررسی مسائل فعلی و پیش‌بینی مواردی که ممکن است در آینده رخ دهند، درک بهتری درباره برقراری ارتباطی شفاف‌ در آغاز زندگی، به زوج‌ها می‌دهد.

برخی سوالات متداول که زوج‌ها ممکن است در زمان مشاوره قبل از ازدواج در تهران از خودشان بپرسند عبارتند از:

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

1- در حال حاضر برقراری ارتباط دقیقا به چه صورت است؟

2- هنگام منازعه چگونه می‌توان مسائل را با هم حل‌وفصل کرد؟

3- انتظارات ما برای آینده چیست؟

4- چگونه می‌توانیم امور مالی را با هم مدیریت کنیم؟

5- آیا انتظارات در روابط جنسی سازگار هستند؟

6- آیا تاکنون درباره بچه‌دار شدن بحث شده است؟

7- وظایفی که در ازدواج خواهید داشت چیست؟

8- آیا سبک‌ زندگی شما سازگار است؟

9- زندگی خود در آینده را چگونه تصور می‌کنید؟

اگر صحبت کردن درباره این سوالات مشکل و دشوار باشد، شاید چند جلسه ملاقات با یک روانشناس و مشاوره قبل از ازدواج در تهران بتواند این نگرانی‌ها را رفع کرده و بهترین شروع ممکن برای ازدواج جدید را فراهم نماید.

آنچه که از گذشته مرسوم بوده این است که ازدواج موجب می‌شد تا زوج‌ها تمام زندگی را با هم تجربه کرده و در یک خانه مشترک زندگی کنند. اما امروزه اکثریت زوج‌ها قبل از ازدواج چند سالی را با هم آشنا هستند. بنابر تجربه، اکثر زوج‌ها احساس می‌کنند به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند تصمیم ازدواج را به خود و شخصی که می‌خواهند با او ازدواج کنند، اعلام کنند. البته عوامل دیگری نیز در این مورد موثر هستند. گاهی اوقات ممکن است زوج‌ها پیش از ازدواج مشکلاتی داشته باشند و بابت اینکه مشکلات فعلی در روابط با ازدواج حل‌وفصل می‌شود، امید زیادی داشته باشند. یعنی برای اکثریت افراد، ازدواج نوعی پیام مبنی بر این است که اکنون روابط آنها به اندازه‌ کافی پایدار شده است تا بتوانند آنرا جشن گرفته و ماندگار کنند.

بسیاری از زوج‌ها پیش از آنکه به مشاوره قبل از ازدواج در تهران بروند، فکر می‌کنند که ازدواج به خودی خود همه مسائل را حل می‌کند. دلایل این موضوع اغلب پیچیده است. برخی از افراد پس از تعهد ازوداج، متوجه ناراحتی‌های عمیق، خاطرات تحریک‌آمیز و احساسات ناخودآگاه از تجربیات خود می‌شوند.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران فرصتی برای صحبت کردن درباره انتظارات شما فراهم می‌کند و دلایل این نگرانی‌ها و از بین بردن نا امیدی‌ها کمک می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج در تهران و سایر شهرها به زوج‌ها فرصتی می‌دهد تا با واقعیت اینکه هر رابطه‌ای ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شود، روربرو شوند و با همکاری یکدیگر این مشکلات را در طول زندگی خود کاهش دهند.

در مشاوره قبل از ازدواج در تهران ، زوج‌ها می‌توانند مشکلات احتمالی را با صحبت کردن درباره موارد زیر بررسی کنند:

• چه انتظاراتی از ازدواج با هم دارند؟

• تجربه آن‌ها از ازدواج والدین در دوران کودکی چه بوده است؟

• چقدر دوست دارند مشابه یا متفاوت از والدین خود باشید؟


مشاوران ازدواج متوجه شده‌اند زوج‌هایی که مراسم ازدواج خود را برنامه‌ریزی کرده و به زندگی مشترک متعهد شده‌اند، اغلب اطلاعات کافی از نحوه تعامل مناسب با همسر آینده خود ندارند. لذت احساس تفاهم و درک شدن، شادمانی از وجود شباهت‌ها و تجربه‌های عاشقانه بسیار شگفت‌انگیز است، اما هر زوجی باید تفاوت‌های خود با همسر آینده‌اش را نیز بداند و خود را با آن‌ها تطبیق دهند.

اگرچه این امر ممکن است هراس‌انگیز و چالش‌برانگیز باشد، ولی اذعان، پذیرش و درک تفاوت‌های میان یکدیگر منجر به احساس رابطه‌ای عمیق‌تر می‌شود و به همین علت است که مشاوره قبل از ازدواج در تهران و هر جای دیگر از دنیا لازم است. مذاکره در مورد دیدگاه‌ها، نقطه‌ نظرات و چشم‌اندازهای متفاوت می‌تواند احساسات خوبی را به ارمغان بیاورد. مشاوره قبل از ازدواج در تهران ، فرصتی است که زوجین درک بیشتری از زندگی با یکدیگر را به دست خواهند آورد.

محیط امن اتاق مشاور فرصتی برای گوش دادن عمیق‌تر و یک‌دلی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید دقت کنید که آیا اهداف شما از ازدواج با اهداف نامزدتان مشابه است؟ و آیا او با اغلب افکار شما موافق است؟ در طی مشاوره قبل از ازدواج در تهران، نظرات خود را مطرح کرده و از تلاش برای ذهن‌خوانی طرف مقابل اجتناب کنید. در طی مشاوره قبل از ازدواج در تهران متوجه خواهید شد، زمانی که یکدیگر را همانگونه که هستیم بپذیریم، می‌توانیم در مواردی که ناهماهنگی وجود دارد امکان تغییر را هم فراهم کنیم.

اغلب این احساسات “عدم تفاهم و درک نشدن” است که باعث نومیدی و خشم شده و همچنین می‌تواند موجب حالت تدافعی زوجین شود. گرچه اگر رابطه بیش از حد آرام باشد، ممکن است خفقان یا بیش‌ از حد مقید و محدودبودن احساس شود. ترس از شروع انجام کاری که منجر به عواقب منفی شود و همچنین ترس از عدم پذیرش می‌تواند منجر به اجتناب از مسائل “دشوار” شود.

در مشاوره قبل از ازدواج در تهران و اغلب جاهای دنیا، سوالاتی مثل سوالات زیر مطرح می‌شوند. هیچ پاسخ درست و غلطی وجود ندارد. این سوالات برای تشویق به آغاز گفتگو و شناسایی مشکلات موجود، استفاده می‌شوند.

1- “خانه” برای من به چه معناست؟

2- تفریحات مورد علاقه من چیست؟

3- کدام کشور و چه جایی در فهرست آرزو‌های من قرار دارد؟

4- اگر این ازدواج رخ ندهد، هنگام پیری بابت چه چیزی تاسف می‌خورم؟

5- به لحاظ شخصیتی چه اصلاحاتی می‌خواهم در زندگی‌ام ایجاد کنم؟

6- پول برای من به چه معناست؟

7- چه شغل ایده‌آلی را باید مد نظر قرار بدهم؟

8- استرس خود را چگونه مدیریت کنم و در حال حاضر با چه استرس‌هایی مواجه هستم؟

9- چگونه خود را تسکین می‌دهم؟

10- آیا بچه می‌خواهم؟ چرا؟ چه موقع؟ چند تا؟

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

11- “خانواده” برای من به چه معناست؟

12- آیا رویای پنهانی دارم؟

13- من برون‌گرا هستم یا درون‌گرا؟

14- از چه نوع فیلم/ کتاب/ شوی تلویزیونی لذت می‌برم؟

15- نگرش من نسبت به روابط جنسی چیست؟

16- برخی از مهمترین ارزش‌ها/ اعتقادات من چیست؟

17- یکی از پیش‌غذاهای مورد علاقه من چیست؟

18- آراستگی/ پاکیزگی چقدر در خانه اهمیت دارد؟

19- یکی از بهترین تجربیات دوران کودکی من چیست؟

20- “دوستان” برای من به چه معنا هستند؟

21- “هدایا” برای من به چه معنا هستند؟

22- زندگی در شهر/ روستا برای من چه معنایی دارد؟

23- برقراری رابطه در حال حاضر دقیقا چه شکلی است؟

24- هنگام وقوع یک اختلاف چگونه می‌توان با یکدیگر مسائل را حل‌وفصل کرد؟

25- انتظارات من در مورد آینده چیست؟

26- چگونه در کنار هم امور مالی را مدیریت کنیم؟

27- آیا تاکنون بچه‌دار شدن مورد بحث قرار گرفته است؟

28- آیا سبک‌ زندگیتان با هم سازگار است؟ زندگی خود در آینده را چگونه تصور می‌کنید؟

اگر صحبت کردن درباره این مسائل برای شما دشوار باشد، شاید به چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج در تهران نیاز داشته باشید تا بتوانید این نگرانی‌ها را رفع کرده و بهترین راه‌حل را ارائه کنید.


مشاوره قبل از ازدواج در تهران نوعی از مشاوره است که زوج‌ها را برای ازدواج آماده می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج در تهران، می‌تواند به شما و شریک زندگیتان درباره داشتن روابطی محکم و سالم اطمینان دهد، و برای داشتن ازدواجی پایدار و رضایت‌بخش فرصت بهتری در اختیارتان بگذارد. همچنین، مشاوره قبل از ازدواج در تهران به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعفی که پس از ازدواج به مشکلات شما تبدیل می‌شوند را شناسایی کنید.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران اغلب توسط درمان‌گران مجاز با عنوان ‌درمان‌گران ازدواج و خانواده ارائه می‌شود. این درمان‌گران تحصیلات دانشگاهی دارند و سوابق کاری زیادی در این زمینه دارند.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران به زوج‌ها کمک می‌کند تا روابط خود قبل از ازدواج را بهبود بخشند و در طی این مشاوره، شما را به بحث درباره موضوعات مربوط به ازدواج از جمله موارد زیر ترغیب می‌کنند:

امور مالی

برقراری ارتباط

اعتقادات و ارزش‌ها

وظایف در ازدواج

عشق و روابط جنسی

تمایل به داشتن فرزند

روابط خانوادگی

تصمیم‌گیری

مقابله با خشم

زمانی که با یکدیگر سپری می‌کنید

انجام مشاوره قبل از ازدواج در تهران به زوجین کمک می‌کند تا توانایی خود برای برقراری ارتباط را بهبود بخشیده، انتظارات واقع‌بینانه برای ازدواج را تعیین کنند و مهارت‌های حل مشکلات را توسعه دهند.

با بحث درباره تفاوت‌ها و انتظارات قبل از ازدواج، شما و همسرتان می‌توانید در طول ازدواج درک بهتری از یکدیگر داشته باشید. معمولا برای تعیین اینکه شما درباره یکدیگر و روابط خود چه احساسی دارید سوالاتی به صورت پرسش‌نامه به صورت مجزا از شما پرسیده می‌شود. همچنین این فرم‌ها برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و زمینه‌های مشکلات احتمالی سودمند هستند. شما و مشاورتان، همراه با هم نتایج را تفسیر کرده و درمورد ناراحتی‌ها و اختلافات موجود بحث می‌کنید.

علاوه براین ممکن است مشاور برای پی بردن به دیدگاه‌های‌ شما و همسرتان سوالاتی را بپرسد و همچنین انتظارت و آرزو‌های شما برای ازدواج را شفاف و مشخص کند. به یاد داشته باشید آماده شدن برای ازدواج فراتر از برگزاری خود مراسم ازدواج است. برای ایجاد بنیانی محکم برای رابطه‌تان زمان بگذارید و از مشاره قبل از ازدواج در تهران استفاده کنید.

یافتن بهترین روانشناس یا مشاور ازدواج دغدغه ی خاطر بسیاری از همشهریان عزیزی است که می خواهند اولین گام زندگی مشترک خود را که بسیاری آن را تولدی دوباره می نامند محکم بردارند. زیرا قطعا می توان گفت که مراجعه ی زوجین قبل از ازدواج به یک کلینیک و مشاوره با افرادی مجرب نقش بی بدیلی را در موفقیت زندگی زناشویی آنها در آینده ایفا خواهد کرد. بنای صحیح پایه های زندگی مخصوصا در ماه های ابتدایی تشکیل آن و استحکام روابط زناشویی تنها با آگاهی نسبت به وظایف طرفین و رعایت نکات علمی امکان پذیر است.

برای آشنایی بیشتر با روانشناس ازدواج حضوری لازم است کمی در مورد آثار و فواید این نوع مشاوره به بررسی آن می پردازیم . بدین منظور سوال زیر را مطرح کرده و به بررسی پاسخ آن می پردازیم .

عقل سلیم حکم می کند در هر زمینه ای با متخصص آن مشورت کرد و از توصیه هایش بهره کافی و وافی برد . ازدواج یک مسئله بسیار مهم در زندگی هر شخص تلقی می شود ، از این رو مشاوره و راهنمایی گرفتن از روانشناس ازدواج با هر دلیل و منطقی قبول واقع می شود .

بنابراین می توان مشاوره ازدواج حضوری رو به صورت زیر تعریف کرد :

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

به مشورت کردن و راهنمایی گرفتن از یک فرد باتجربه و کاربلد و آگاه به مسائل ازدواج که مشاور ازدواج نامیده می شود ، مشاوره ازدواج می گویند .

حال که با تعریف مشاوره ازدواج حضوری آشنا شدیم به بررسی آثار و فواید این نوع مشاوره می پردازیم که توجه شما را بدان جلب می کنم .

هر ازدواج موفقی یک سری مقدماتی لازم دارد که یکی از آن ها می تواند بهره گیری از تجربه و دانش یک مشاور خوب ازدواج باشد . دانش و تجربه یک مشاور کاربلد ازدواج می تواند باعث شکل گیری یک ازدواج موفق شود .

برای درک بهتر این فایده به مطلب زیر توجه کنید .

یک مشاور کاربلد و متخصص به بررسی ویژگی های رفتاری هریک از زوجین می پردازد و با توجه به دانش و آگاهی و تجربه خود توصیه های لازم را به هر یک از زوجین می دهد و آینده ای که ممکن است برای آنها رقم بخورد را با توجه به صفات و رفتار و ویژگی آن ها به تصویر می کشد .از این رو هر یک از زوجین با دید بازتر و آگاهانه تر برای زندگی مشترک خود در آینده تصمیم گیری می کنند .

اگر ازدواج شما با مشکل روبروست ، مشاوره زناشویی می تواند بسیار مؤثر باشد . با پیدا کردن یک مشاور که در زمینه ازدواج یا زوج درمانی تخصص دارد ، شروع کنید . یکی از مسائل مهم در انتخاب مشاور ازدواج ، این است که هر دو همسر ، با مشاور ازدواج یا درمانگر احساس راحتی کنند .

هرگاه در ازدواج خود ، به گره ای خوردید ، از خودتان چند سوال بپرسید . پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا نیاز به مشاور ازدواج را در رابطه تان پیدا کنید :

اگر حداقل به یکی از این سؤالات پاسخ “بله” داده اید ، از نظر آماری ریسک طلاق بالاتری دارید و در این مرحله باید از یک مشاور ازدواج ، کمک بگیرید . هر چند بهتر است شما پیش از ازدواج و در تمام مراحل بعد از ازدواج خود نیز ، از مهارت های یک مشاور برای بهبود رابطه و مدیریت زندگی مشترک خود ، کمک بگیرید . زیرا کمک های شخصی متخصص ، کمک می کند که ازدواج شما هیچگاه به سوالات بالا ختم نشود و همواره رو به پیشرفت باشد .

همسرانی که انتظارات واقع بینانه از یکدیگر و ازدواج  دارند ، به خوبی ارتباط برقرار می کنند . از مهارت های حل اختلاف استفاده می کنند و با یکدیگر سازگار می شوند .  آن ها تلاش می کنند که مهارت های حل اختلاف و مهارت های ارتباطی را به کمک یک مشاور ازدواج مناسب ، بیاموزند .

محققان ازدواج و روابط می گویند که هدف از زوج درمانی باید تغییر الگوهای تعامل ، ارتباط عاطفی و ارتباط بین شرکا باشد . اگر فکر می کنید ازدواج شما دچار مشکل شده است ، منتظر نمانید و در اسرع وقت کمک بخواهید . برای بودجه و زمان برنامه ریزی کنید . هر چه بیشتر منتظر بمانید ، بازگرداندن روابط تان سخت تر خواهد بود .

این جلسات که غالباً مشاوره قبل از ازدواج یا در حین ازدواج و پیش از بروز مشکلات ، تشکیل می شوند ، به زوجین کمک می کند تا چگونگی رابطه موثر در کنار هم را یاد بگیرند . برخی موارد  که افراد درکنار مشاور ازدواج ، می آموزند :

فناوری ، عامل بزرگی در مشکلات روابط مدرن است . صحبت با اشخاص در دنیای مجازی ، ارسال پیامک به صورت وسواسی ، اعتیاد به رسانه های اجتماعی و عدم وجود کیفیت زمانی مناسب در کنار هم ، معضلات جدی ازدواج های امروز است .

یکی دیگر از دلایل عمده ای که زوجین  به دنبال مشاور ازدواج هستند ، رسیدگی به یک مشکل خاص در روابط شان است . یک نمونه از آن ، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل است .

مشکلات خاص ، می تواند باعث آشفتگی روابط ، مشاجره های سنگین و زخم های عاطفی در کودکان شود ، ازدواج را خراب کند و امور مالی را از بین ببرد . اعتیاد می تواند شریکی را که روزگاری دوستش داشتید به یک غریبه کامل تبدیل کند .

در یک مطالعه 886 زوج مطلقه مورد بررسی قرار گرفتند تا شایع ترین دلایل طلاق آن ها را بدانند . نتایج نشان داد که 53٪ از شرکت کنندگان ، ارتباطات ضعیف را عامل اصلی طلاق خود عنوان کردند !

ارتباط ، برای روابط شاد و پایدار ضروری است . بدون آن ، هرگز با افکار و احساسات شریک زندگی خود آشنا نمی شوید و حل اختلافات غیرممکن خواهد بود ! هرچه شریک های زندگی از یکدیگر دور شوند ، ارتباطات آن ها ضعیف تر می شود . در واقع آن ها در یک خانه با هم زندگی می کنند ، اما تبدیل به همخانه می شوند و احساسات و ارتباط موثر حذف می شود .  این می تواند ناشی از خیانت ، استرس ، عدم صمیمیت جسمی و … باشد .

دیدن یک مشاور ازدواج می تواند برای برقراری ارتباط و تقویت ضعف های ارتباط شما ، بسیار مفید باشد.

خیانت یکی از دلایل متداولی است که افراد به دنبال مشاوره برای زوجین هستند . این خیانت است که عمیق می شود  و درد های آن ، ممکن است تا سال ها طول بکشید . مراجعه به یک مشاور ازدواج می تواند به زوجین کمک کند یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را در مورد یکدیگر تعریف و کنترل کنند . یک مشاور همچنین می تواند به زوجین کمک کند ، یاد بگیرند که چگونه دوباره به یکدیگر اعتماد کنند و طرحی برای بهبودی ایجاد کند . همچنین داشتن یک شخص ثالث بی طرفانه برای گوش دادن به وضعیت شما می تواند بسیار مفید باشد .

بسیاری از افراد ، تصور می کنند که اگر شخصی خیانت کرد ، می تواند بارها آن کار را تکرار کند و یا خیانت ، آخرین مرحله ایست که راه بازگشتی از آن وجود ندارد . برخی نیز ، با ترس مداوم از خیانت ، مدام در حال شک کردن به شریک زندگی خود هستند . یک مشاور ازدواج متخصص ، با بررسی شرایط رابطه و ازدواج شما و شخصیت هر دو طرف ، می تواند بهترین تصمیم یا راه حل را در برابر خیانت به زوجین ارائه کند و یا برای ترس از مورد خیانت قرار گرفتن به شخص شکاک ، کمک کند .

رابطه جنسی بخش عظیمی از یک ازدواج سالم است . این موضوع هم می تواند زوجین را به هم نزدیک کند ، اعتماد به نفس را تقویت کند و استرس را تسکین دهد ، یا مشکل در آن ، می تواند اضطراب ایجاد کند و اتاق خواب را به یک میدان نبرد تبدیل کند .

هنگامی که ازدواج ، فاقد رابطه جنسی با کیفیت مناسب است ، دنیایی از مشکلات را به وجود می آورد . از جمله :

مراجعه به یک مشاور ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک کنند که چرا از یکدیگر فاصله می گیرند و مجدداً در سطح جنسی ایده آل قرار بگیرند .

نباید فراموش کرد که ازدواج ، زندگی دو شخص با شخصیت ها و تربیت های متفاوتی است که سال ها پیش از ازدواج ، در محیط و خانواده متفاوتی بزرگ شده اند . وجود تفاوت ها و مشکلات در همه ازدواج ها ، طبیعی است و تا حدی نشان دهنده ی سالم بودن آن است . اما ازدواج یک تلاش دو طرفه و مداوم می خواهد . بهتر است پیش از اقدام به ازدواج و در تمام مراحل زندگی مشترک خود ، از کمک های یک مشاور ازدواج بهره مند شوید تا زندگی زناشویی شما در مسیر درستی حرکت کند .

مشاور ازدواج یکی از مهم ترین اقداماتی است که خانم و آقا بایستی حتما پیش از ازدواج از آن استفاده کنند. متاسفانه بسیاری این موضوع را جدی نگرفته و صرفا با تکیه بر احساسات اولیه ای که نسبت به ازدواج دارند ، ازدواج خود را ازدواجی موفق می دانند.  مشاوره ازدواج در کلینیک روان آرام به طور معمول مراحل زیر را می گذراند.

1- در جلسه اول یا هفته اول هم خانم و هم آقا به مشاوره ازدواج مراجعه کرده و با مشاور صحبت هایی درباره روابط طرفین داده می شود.

2- در جلسه دوم یکی از طرفین و در جلسه سوم نیز یکی دیگر از افراد به مشاوره مراجعه می کنند و جنبه های شخصیتی هر کدام مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است در این جلسات تکالیفی برای بررسی علایق، تفکرات و نظرات افراد به آنان داده شود.

3- در جلسه چهارم تست های شخصیتی همچون MBTI,YSQT و … و تست های بالینی MCMI,MMPI,SCL90 و … انجام می شود.

4- در جلسه بعدی تفسیرهای مورد نظر و گزارش های کلی در رابطه با تست های انجام شده و خصوصیات شخصیتی افراد بررسی شده و در این مورد با طرفین گفتگو می شود.

در مشاور ازدواج ممکن است طرفین دارای سازگاری باشند و نگاه یکسانی به مقوله ازدواج داشته باشند که در این صورت مشکل زیادی نخواهند داشت. در برخی مواقع لازم است تا طرفین آموزش هایی را برای سازگاری بیشتر با یکدیگر و عدم ایجاد مشکلات در اینده ببینند.

البته مراحلی که اشاره شد ، مراحلی است که به صورت روتین انجام می شود در صورتی که خانواده های طرفین با ازدواج مخالفت داشته باشند ممکن است در طی جلسات از خانواده ها دعوت به عمل آید، یا حتی در برخی از موارد ممکن است یکی از طرفین دچار مشکلات رفتاری یا اختلالاتی باشد که همین امر منجر به درازا کشیده شدن مشاوره ازدواج داشته باشد.

طلاق یک واقعه تلخ است که معمولا از یک ازدواج ناموفق حاصل می شود . روانشناس ازدواج و مشاور ازدواج حضوری با دادن توصیه ها و راهنمایی های درست در شکل گیری یک ازدواج موفق اثر شایانی می گذارد . ازدواج های موفق معمولا به طلاق منجر نمی شوند .

کاهش آمار طلاق فقط به زوجین کمک نمی کند و برای جامعه نیز مفید می باشد . برای درک بهتر فایده کاهش طلاق برای جامعه به مطلب زیر توجه کنید .

هنگامی که یک زوج از هم طلاق می گیرند ممکن است سناریوهای مختلفی شکل گیرد که برای جامعه مضر باشد .

یکی از این سناریوها می تواند به بدین صورت باشد : هر یک از زوجین به عنوان یک شهروند نسبت به جامعه خود وظایفی دارند به عنوان مثال یک کارمند وظیفه پاسخگویی به ارباب رجوع یا یک مادر خانه دار ، تربیت درست فرزندان . طلاق می تواند باعث خلل در انجام درست این وظایف شود زیرا طلاق خلایی در وجود زوجین به جا می گذارد که ممکن است باعث خلل در انجام درست وظایف آن ها شود .

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج

سناریوی دیگری که می توان بررسی کرد ، امکان ایجاد کدورت بین خانواده های آن ها می باشد که به دنبال آن ممکن است با پدیده هایی نظیر ضرب و شتم ، خفت گیری و انتقام جویی به شیوه های مختلف نظیر قتل ، آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت روبرو شویم که از هر یک از آن ها می توان به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کرد .

بنابراین کاهش آمار طلاق برای جامعه نیز می تواند مفید واقع شود .

 

ذکر کردیم بهره گیری از مشاور ازدواج برای داشتن یک ازدواج موفق می تواند موثر باشد . در یک ازدواج موفق زوجین به رشد و تکامل می رسند و می توانند در کنار یکدیگر قله های موفقیت و پرورش روح و روان را طی کنند .

همچنین در یک ازدواج موفق امکان تربیت اصولی فرزندان فراهم می شود که آثار مثبت آن نه تنها خانواده بلکه جامعه را نیز در بر می گیرد .

برای درک بهتر نحوه اثر گذاری تربیت درست و اصولی فرزندان بر جامعه به مطلب زیر توجه کنید .

فرزندانی که به شیوه های درست تربیت شده اند می توانند در آینده نقش های مهم و مثبت ایفا می کنند و برای جامعه مفید باشند . به عنوان مثال فرزندی را در نظر بگیرید که در فرایند تربیتی خود هیچ کمبودی و نقصانی نداشته و به بهترین روش ها تربیت شده احتمالا در آینده به عنوان یک فرد متشخص و کارآمد برای جامعه ظاهر می شود و ممکن است مشکلات بسیاری را از دوش دیگران بردارد و در جهت آبادانی جامعه گام بردارد . حال فرزندی را در نظر بگیرید که در فرایند تربیتی خود از مشکلاتی نظیر کمبود محبت و تحقیر رنج ببرد . در نتیجه در آینده این خلاها ممکن است در شخصیت وی اثر منفی بگذارد و این اثر در نحوه ارتباطش با افراد جامعه ظاهر شود . در نهایت ممکن است باعث جنجال ها کشمکش ها و درگیری های بین او و سایر افراد جامعه شود که برای جامعه مضر است .

بنابراین تربیت درست فرزندان که ممکن است از داشتن یک ازدواج موفق حاصل شود می تواند در بهبود وضعیت جامعه تاثیر مثبت داشته باشد . اینجاست که اهمیت مشاور ازدواج مشخص می شود و بایستی به گونه ای جدی تر بدان نگریست.

بسیاری از مسائل مهمی که با ازدواج به زندگی افراد افزوده می شوند و گاها بی توجهی و عدم برخورد مناسب با این مسایل موجبات آسیب رسیدن به روابط فی مابین و در نتیجه سردی احساسات در بین زوجین می گردد. مسایلی از قبیل شناخت درست همسر و یا نحوه ی برخورد با خانواده ی همسر، همچنین روش های مواجهه با مشکلات و معضلات زندگی زناشویی و انتخاب بهترین روش برای حل کردن آنها تماما مواردی است که می توان با بهره گیری از روانشناس ازدواج بر آنها غلبه کرد.

قطعا باید گفت که برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی 6 تا 9 ماهه زیر نظر مشاوره ازدواج حضوری باید صورت بگیرد. گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مراجعه به مشاور ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمیات زندگی هر آدمی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

یکی از بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران “مرکز مشاوره روان آرام” می باشد که با بهره گیری از مشاوران و متخصصین باتجربه می تواند ، برای زندگی بهتر شما راهنمایی جامعی را در زمینه ی ازدواج به شما ارایه دهد.

ارائه ی این خدمات از سوی مرکز روان آرام  شامل راهنمایی های لازم قبل و بعد از ازدواج می باشد ، که رعایت صحیح این موارد باعث ایجاد حس رضایت از زندگی نزد زوجین می گردد و زندگی گرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

بی شک در دنیای امروزی هدف از ازدواج صرفا تشکیل خانواده نیست! بلکه ازدواج وسیله ایست که می تواند حس رضایت و لذت از زندگی را درون افراد بوجود آورد و این مساله ی مهم مستلزم برآورده کردن مقدماتی است که می تواند با بهره گیری از مشورت افرادی آگاه به سرعت به آن رسید. بهترین فرد را می توان مشاور ازدواج در تهران دانست. البته لازم به ذکر است که ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند.

تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه دارد که البته تمامی مباحث ذکر شده مستلزم وجود آگاهی و انتخاب صحیح و در نتیجه ازدواج هایی موفق است که از طریق روانشناس ازدواج حاصل می شود.

یافتن بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج ،مخصوصا در کلان شهرهایی نظیر تهران ، دغدغه ی خاطر بسیاری از جوانانی است که به فکر شروع زندگی مشترکی توان با آرامش و بدون تنش هستند. زیرا نقش مشورت آن هم با با یک مشاور ازدواج زبده در زمینه ی مسایل زناشویی برای ایجاد روندی آرامش بخش در زندگی مشترک،انکار ناپذیدر است.بنای صحیح پایه های زندگی مخصوصا در ماه های ابتدایی تشکیل آن و استحکام روابط زناشویی تنها با آگاهی نسبت به وظایف طرفین و رعایت نکات علمی امکان پذیر است.

بسیاری از مسایل مهمی که با ازدواج به زندگی افراد افزوده می شوند و گاها بی توجهی و عدم برخورد مناسب با این مسایل موجبات آسیب رسیدن به روابط فی مابین و در نتیجه سردی احساسات در بین زوجین می گردد. مسایلی از قبیل شناخت درست همسر و یا نحوه ی برخورد با خانواده ی همسر، همچنین روش های مواجهه با مشکلات و معضلات زندگی زناشویی و انتخاب بهترین روش برای حل کردن آنها تماما مواردی است که می توان با بهره گیری از مشاور ازدواج صحیح بر آنها غلبه کرد.

قطعا باید گفت که برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی 6 تا 9 ماهه زیر نظر دکتر روانشناس باید صورت بگیرد. گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مشاور ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمات زندگی هر آدمی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

بی شک باید گفت یکی از مجهز ترین و بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران “مرکز مشاوره روان آرام” می باشد که با بهره گیری از مشاوران و متخصصین باتجربه می تواند ، برای زندگی بهتر شما راهنمایی جامعی را در زمینه ی ازدواج به شما ارایه دهد.

ارایه ی این خدمات از سوی مرکز روان آرام  شامل راهنمایی های لازم قبل و بعد از ازدواج می باشد ، که رعایت صحیح این موارد باعث ایجاد حس رضایت از زندگی نزد زوجین می گردد و زندگی گرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

بی شک در دنیای امروزی هدف از ازدواج صرفا تشکیل خانواده نیست! بلکه ازدواج وسیله ایست که می تواند حس رضایت و لذت از زندگی را درون افراد بوجود آورد و این مساله ی مهم مستلزم برآورده کردن مقدماتی است که می تواند با بهره گیری از مشورت افرادی آگاه به سرعت به آن رسید. البته لازم بذکر است که ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند. تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه دارد که البته تمامی مباحث ذکر شده مستلزم وجود آگاهی و انتخاب صحیح و در نتیجه ازدواج هایی موفق است. به همین دلیل است که به همه ی زوجین پیشنهاد می شود پیش از ازدواج حتما به مشاور ازدواج مراجعه فرمایید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام با اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در محیطی آرام و دل نشین در محله ونک تهران و با مدیریت سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است و با بهره گیری از جمعی از اساتید دانشگاه ،مشاورین خبره و با تجربه در صدد کمک رسانی به شما سروران می باشد تا بتوانند جامعه ای سالم و روبه رشد را با همراهی شما به ارمغان بیاورد. این مرکز که در واقع یکی از مجهزترین مرکز مشاوره شمال تهران بشمار می رود کلیه خدمات مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام توسط متخصصان با دانش و با تجربه در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاور ازدواج عرضه می گردد.

سوالات رایج :

اولین زمان مراجعه به مشاور ازدواج پیش از ازدواج است. این اقدام موجب می شود که پیش از وقوع مشکلات از آن آگاهی یابید و از آن پیشگیری کنید. همچنین پس از ازدواج اگر با مشکلی رو به رو شدید که حل آن از توان شما و همسرتان خارج بود بایستی برای حفظ رابطه به روانشناس ازدواج مراجعه کنید.

1- روانشناس ازدواج خوب جهت گیری ندارد، قضاوت نمی کند و تلاش می کند بی طرفانه به موضوع بپردازد.

2- یک مشاور ازدواج خوب در آغاز حرف های دو طرف را می شنود، پیشینه زندگی آن ها را بررسی می کند و در ادامه به ارائه راهکار می پردازد.

3- روانشناس خوب به شما نمی گوید که چه بکنید و چه نکنید. یک روانشناس خوب پیشنهاداتی را ارائه می دهد و شما می توانید آن ها را به کار گیرید.

به طور معمول هر روانشناسی در برخی از حیطه ها فعالیت می کند. بهتر است برای انتخاب روانشناس ابتدا دقت کنید که مشاوره ازدواج یا زوج درمانی جز زمینه های تخصصی وی هست یا خیر. می توانید از تخصص مشاوران کلینیک روان آرام را در قسمت مشاوران ببینید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب و نحوه کنترل روابط همچنین مشاوره در زمینه های مختلف پیش ار ازدواج با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

سلام بنده در دوران آشنایی قبل ازدواج هستم. مشاور چگونه می تواند به من کمک کند تا حساسیت های طرف مقابلم را بشناسم؟

با جلسات مشاوره و تست های شخصیت MBTI,و تست های بالینی MCMI.MMPI. ،سوال شما درست مثل این است که روال انجام یک جراحی پزشکی و طرز استفاده از ابزار ها را بپرسید

سلام من دختری 20ساله هستم.میخواستم از شما کمک بگیرم که چجوری باید با احساس تنهایی ام کنار بیایم و وارد رابطه ی اشتباه نشوم؟

در حقیقت شما بدنبال آشنایی با فرد مناسب هستید طرحواره های ما به طور ناخوداگاه روی انتخاب های ما اثر میگذارند. آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید به بیان ساده تر یک آزمون طرحواره جفری یانگ بدهید

سلام من و همسرم تقریبا حدود یک سال است که باهم ازدواج کردیم وعلاقه ی زیادی نسبت به همدیگر داریم ولی در برخی مسائل باهم مثل تفریح هامون باهم تفاهم نداریم.میخواستم بدونم چگونه ممکن است این تفاهم بوجود بیاید؟

ببخشید وقتی علایق شما متفاوته خب متفاوته دیگه من از ابی خوشم میاد یکی دیگه از یک چیز دیگه حالا من بیام بگم چیکار کنم تو هم از ابی,خوشت بیاد ببخشید سوال ایرار داره چکار کنم تفاوت ها را بپذیریم نه اینکه تفاوت ها را تبدیل به تقاط مشترک کنیم

سلام. همسرم همش من و محدود میکنه که کجا برم کجا نرم .میشه به من کمک کنید بدونم باید چیکار کنم؟

سوال کننده عزیز شما بهتره به اتفاق همسرتون به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید و با ایشان در مورد حد و حدود آزادی های خودتون به توافق برسید در بلند مدت به شدت این مسئله موجب رنجش خاطر شما خواهد شد

ببخشید من با یه دختری آشنا شدم و یک جلسه هم و دیدیم و همه حرف ها و تفکراتمون شبیه هم بود ولی الان بهم پیام داده که نمی تونیم کنار هم باشیم و‌میگه روانشناس ها میگن باید در جلسه اول یه جرقه ای از علاقه تو آدم بزنه تا ادامه بده این حرف درسته؟

کشش و گرایش اولیه رو بهتره داشته باشید دوست عزیز این طور که از این متن بنظرمیاد شما خواهان هستید ولی طرف,مقابل خواهان نیست

سلام ووقت بخیر خدمت مشاور محترم مادر دو فرزند پسر ۲۰ ودختر ۱۷ ساله هستم وهمسر بازنشسته است با هم خوبیم ولی مشکل اساسی من با پسرم است پسر از دبیرستان علاقه ی زیادی به دوست و رفیق دارد وبیشتر وقتش را با آنها میگذراند حالا هم که دانشجو شده وسر کار هم میرود باز هم بیشتر وقت آزادش با دوستانش است این چند ساله از هر در وارد شدم که بتونم عادت اونو ترک بدم موفق نشدم باهاش حرف زدم قهر کردم جرو بحث کردم دعوا کردم دلیل ومنطق آوردم ولی متاسفانه موفق نشدم که دست از دوست ورفیق… بیشتر بخوانید »

دوست عزیز، پسر شما در سنی هست که طبیعیه بیشتر اوقاتش رو با دوستاش سپری کنه ، و این یک جنبه از رشد طبیعی هستش و دلیلی برای نگرانی نیست ، اگر مایل بودید میتونید با مشاورین ما وقت بگیرید تا مسئله به صورت همه جانبه بررسی بشه.

باسلام بنده وهمسرم یکسالوچندماه است که باهم عقد کرده ایم.باتوجه به شناخت وعلاقه کافی نسبت بهم اما شناخت نسبی نسبت به زندگی مشترک وتعهدات ومسئولیت ها. من بنا به وعده یکی از اقوام که خرج عروسی بنده را میدهد وسوسه شدم و زود اقدام کردم برای ازدواج بدون در نظر گرفتن شرایط خودم مثلا شغلی که هنوز درونس تثبیت نشده بودم و بعد از عقد با تعدیل نیرو شرکت مواجه شدم.الان تنها مشکل من مدام افکار وحالات روانی است که دوستدارم مجرد میموندم یا حداقل خیلی دیرتر ازدواج میکردم الان ۲۲سال سن دارم.مدام این تفکر که کاش مجرد میبودم من… بیشتر بخوانید »

سلام جناب آقای محمد خیلی ممنونم و خیلی متشکرم از اینکه به ما پیغام داریم و سوالتون رو برامون پرسیدیم باید خدمتتون عرض کنم که در رابطه با مشکل شما چیزی که از متن نوشتاری شما استنباط میشه این هست که دغدغه فعلی شما و میتونم بگم اکثریت جوانانی که سالم هستند و تفکری به این صورت دارد که بتونیم ازدواجمون رو در سنین پایین انجام بدیم و خدای نکرده دچار آسیب های روحی دیگهای نشیم مسائل اقتصادی است که در حال حاضر در باهاش دارند دست و پنجه نرم می کند باید خدمتتون عرض می کنم که اگر که… بیشتر بخوانید »

با سلام من یک خواستگار دارم که همه شرایطش خوبه. اما قبلا یک ازدواج منجر به طلاق(۵ سال پیش) داشته. مادرم اصرار داره که شماره همسر سابقش رو پیدا کنم و علت طلاقشون رو بپرسم. ایا این کار درسته؟ اگر زودتر پاسخ بدین ممنون میشم

سلام خیر این کار درست نیست باید از خودمان بپرسیم و به یک مشاوره متخصص مراجعه بفرمایید در رابطه با ازدواج را زوج درمانی

سلام. یکی از آشناهامون دختر خانم۲۶ ساله ای ه که تحصیلات عالیه داره قراربود با یه آقایی ازدواج کنه. در مورد شیربها و مهریه به توافق رسیدند و فردای اونروز رفتند آزمایشهای اولیخ ازدواج رو انجام دادن قرار بود تا یه هفته نامزد بشن ویه ماه دیگه عقد کنن.. بعد جواب آزمایش خانواده پسر میان خونه دختر خانم و پدرو مادر دختر میگن که برای عقد باید خرید کنن که مهمترینش سرویس طلا برای عروس بوده. ولی خانواده پسر علیرغم استطاعت مالی خوبی که داشتند نمی پذیرند.و منزل دختر رو ترک میکنن. فردای اونروز پدر آقا داماد به پدر دخترخانم… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم که سوال تون رو با ما در میون گذاشتید باید خدمتتوت عرض بکنم که شکایت برای چه آخه

سلام خسته نباشید .بنده و یه اقاییوک مدتی هست هم رو میشناسیم میخوایم باهم ازدواج کنیم و خیلی هم رو دوست داریم .اما خب با دو‌ملیت متفاوتیم .من افغانستانی و اقا ایرانی هستن . الان خانواده من راضی ب این وصلت نخواهند شد .خانواده طرف مقابل هم همینطور .الان ما واقعا در ماندیم‌ که چه کنیم ؟ چطور باهاشون حرف بزنیم چی بگیم بلکه نظرشون تغییر کنه …لطفا کمکمون کنین

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم از اینکه سوال شما در میان گذاشتید به تفاوت نژاد تفاوت فرهنگ در ازدواج ها هم مسئله هست که مخالفت خانواده ها تا حدودی واقعاً غیر قابل کنترل است همینطور باید خدمتتون عرض بکنم که مشاوره های ازدواج و تصمیم برای ازدواج و عدم ازدواج موارد نیستند که بهش راحت با یک سوال و جواب در کامنت بررسی بشه نیاز است که شما کاملاً شرایط آن را توضیح بدید مشکلاتتون رو توضیح بدید و با یک مشاور متخصص خانواده و ازدواج صحبت بکنیم و ببینیم چه راه حلی را جلوی پای شما بگذارد

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

روانشناس مشاوره قبل از ازدواج
روانشناس مشاوره قبل از ازدواج
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *