فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

 
helpkade
فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی
فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که هنوز نمی‌توانید مقطع و رشته تحصیلی خود را به انگلیسی بیان کنید، این راهنما می‌تواند به شما کمک کند.

دقت کنید که این‌ها مقاطع کلی هستند و نه گرایش‌ها. باید ببینید که رشته تحصیلی شما زیرمجموعه کدام یک قرار می‌گیرد. اگر به طور مثال کارشناسی دارید و نمی‌دانید زیرمجموعه کدام قرار می‌گیرید، می‌توانید همان Bachelor’s degree را در نظر بگیرید و سپس رشته خود را به انگلیسی بگویید که معمولاً گفتن رشته به انگلیسی کار سختی نیست.

Associate’s degree مقطع کاردانی یا فوق دیپلمAssociate of Arts (A.A.) کاردانی هنرAssociate of Arts and Science (A.A.S.) کاردانی هنر و علومAssociate of Science (A.S.) کاردانی علومBachelor’s degree مقطع کارشناسی یا لیسانسBachelor of Engineering (B.Eng.)  کارشناسی مهندسیBachelor of Technology (B.Tech.) کارناسی تکنولوژیBachelor of Pharmacy (B.Pharm.) کارشناسی داروسازیBachelor of Architecture (B.Arch.) کارشناسی معماریBachelor of Applied Science (B.A.Sc.) کارشناسی علوم تجربی یا علوم کاربردیBachelor of Business Administration (B.B.A.) کارشناسی مدیریت شغلیBachelor of Fine Arts (B.F.A.) کارشناسی هنرهای زیباBachelor of Education (B.Ed.) کارشناسی تحصیلاتBachelor of Commerce (B.Com.) کارشناسی تجارتBachelor of Laws (LL.B.) کارشناسی حقوقLicentiate degree لیسانسMaster’s Degree مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانسMaster of Social Work (M.S.W.)  کارشناسی ارشد کار اجتماعیMaster of Technology (M.Tech.) کارشناسی ارشد تکنولوژیMaster of Philosophy (M.Phil)  کارشناسی ارشد فلسفهMaster of Public Administration (M.P.A) کارشناسی ارشد مدیریت عمومیMaster of Public Health (M.P.H) کارشناسی ارشد بهداشت عمومیMaster of Architecture (M.Arch.) کارشناسی ارشد معماریMaster of Arts (M.A.) کارشناسی ارشد هنرMaster of Business Administration (M.B.A.) کارشناسی ارشد مدیریت تجاریMaster of Computer Applications (M.C.A.) کارشناسی ارشد کاربردهای کامپیوترMaster of Divinity (M.Div.) کارشناسی ارشد الهیاتMaster of Laws (LL.M.) کارشناسی ارشد حقوقMaster of Library & Information Science (M.L.I.S.) کارشناسی ارشد علوم اطلاعات و کتابداریMaster of Fine Arts (M.F.A.) کارشناسی ارشد هنرهای زیباMaster of Education (M.Ed.) کارشناسی ارشد تحصیلاتMaster of Engineering (M.Eng.) کارشناسی ارشد مهندسیDoctorate دکتراDoctor of Education (Ed.D.) دکترای تحصیلاتDoctor of Pharmacy (Pharm.D.) دکترای داروسازیDoctor of Philosophy (Ph.D) دکترای فلسفه – البته فسلفه بیشتر به معنای بالاترین درجه است و بنابراین پی.اچ.دی برای همه نوع دکترا گفته می‌شودDoctor of Law (J.D.) دکترای حقوقDoctor of Medicine (M.D.) دکترای پزشکی

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

در بخش مقاطع تحصیلی در ویکی‌پدیا نیز می‌توانید مقاطع دیگر مثل دکترای تخصصی و دکترای حرفه‌ای و دستیاری و … را پیدا کنید.

اگر دوستان دیگر، نام انگلیسی رشته خود را به طور دقیق‌تر می‌دانند لطفاً در بخش نظرات بیان کنند که همه استفاده کنند.

موفق باشید؛حمید رضا نیرومند

« آفتابگردان » به عنوان یک کانون مجازی با هدف فراهم كردن
‎محیطی لذت‌بخش، علمی و مفید و همچنین در دسترس قرار دادن آن‌چه یك کاربر رایانه
‎نیاز دارد، اعم از نرم‌افزارها، آموزش‌های کاربردی، اخبار، نقد و بررسی‌ها، راهنمایی‌ها و
‎…؛ ایجاد شده است.
‎شما می‌توانید، با

‎ثبت نام در سایت عضو خانواده بزرگ و باصفای آفتابگردان شوید و در

‎انجمن‌های گفتگو با دیگر اعضای سایت به بحث و تبادل نظر بنشینید.
‎آفتابگردانی‌ها هدفشان همیاری یکدیگر در زمینه‌های مختلفِ شغلی، درسی،
‎کامپیوتری و … است و در این راه تا حد توان، از هیچ اقدامی دریغ
‎نمی‌ورزند.
‎امیدواریم شما نیز با حضور در این جمع و اشتراک دانسته‌هایتان با دیگران، آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری دهید…

ثبت نام در سایت

ورود به سیستم

آرشیو اخبار به صورت موضوعی

Knowledge of the Natural and Social Environment in ICT Consumer Children☆

Psychometric properties of internet administered versions of Penn State Worry Questionnaire (PSWQ) and Depression, Anxiety, and Stress Scale (DASS)

Preface to the special issue: Applications of latent variable modeling in educational psychology research

Mastery of Communication Skills. Does Intelligence Matter?

Object-spatial imagery in fine arts, psychology, and engineering

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

Taking the fiction out of science fiction: (Self-aware) robots and what they mean for society, retailers and marketers

Comparison of the Readiness for Interprofessional Learning and the rate of contact among students from nine different healthcare courses

The professional identity, career commitment and subjective well-being of art therapy students

Expanding Access to Clinical Services for Toddlers with Autism Spectrum Disorders

Relational reasoning and divergent thinking: An examination of the threshold hypothesis with quantile regression

A meta-analysis with examination of moderators of student cognition, affect, and learning outcomes while using serious educational games, serious games, and simulations

Turning the tide on trash: Empowering European educators and school students to tackle marine litter

A conceptual approach to developing the creativity of a music teacher in modern educational conditions

Low perceived control over health is associated with lower treatment uptake in a high mortality population of Bolivian forager-farmers

Does college major matter for women’s and men’s health in midlife? Examining the horizontal dimensions of educational attainment

Immunization education for internal medicine residents: A cluster-randomized controlled trial

Coping with stressful events: A pre-post-test of a psycho-educational intervention for undergraduate nursing and midwifery students

Designing and implementing a test for measuring cultural dimensions in primary school

Curricula, attributes and clinical experiences of radiography programs in four European educational institutions

What can bodies do? En/gendering body-space choreographies of stillness, movement and flow in post-16 pedagogic encounters

A meta-analysis of how signaling affects learning with media

Motivational Class Climate, Motivation and Academic Success in University Students

Exploring four decades of research in Computers & Education

The effects of gender, personal trauma history and memory continuity on the believability of child sexual abuse disclosure among psychologists

How Do Students Use Self-Testing Across Multiple Study Sessions When Preparing for a High-Stakes Exam?

Creative and critical thinking: Independent or overlapping components?

National context and teacher characteristics: Exploring the critical non-cognitive attributes of novice teachers in four countries

Children’s creativity as a manifestation and predictor of their wisdom

Is utilitarian sacrifice becoming more morally permissible?

Living one’s calling: Job resources as a link between having and living a calling

A review of brainstorming techniques in higher education

Learning more from feedback: Elaborating feedback with examples enhances concept learning

An Analysis of the Correlates of Aggression in a Social Learning Program for Severely and Persistently Mentally Ill Inpatients

How teachers perceive factors that influence creativity development: Applying a Social Cognitive Theory perspective

Investigating relations between beliefs about justification for knowing, interest, and knowledge across two socio-scientific topics

Testing the state-dependent behavior models in humans: Environmental harshness moderates the link between personality and mating

A randomized trial of an optimism training intervention in patients with heart disease

Integrated Mental Health Training for Pediatric and Psychology Trainees Using Standardized Patient Encounters

Flooding disaster: The effect on the adolescents at Angoda Rahula College, Sri Lanka

Internet use and well-being: A survey and a theoretical framework

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

Increasing perseverance in math: Evidence from a field experiment in Norway

The Educational Psychology of Clinical Training

Content and conceptual frameworks of psychology and social work preceptor feedback related to the educational requests of family medicine residents

An integrated computer system for teaching Psychology

Intercultural Upbringing in a Family in the Context of National Traditions

Academic Resilience: A Transcultural Perspective

Things change with age: Educational assortment in online dating

Affective capture in digital school spaces and the modulation of student subjectivities

Tasks Model: A tool to Study the Human Development

Changing stigmatizing attitudes to mental health via education and contact with embodied conversational agents

Short-term motivation trajectories: A parallel process model of expectancy-value

Children in out-of-home care as young adults: A systematic review of outcomes in the Nordic countries

Comparisons between the attitudes of student nurses and other health and social care students toward illicit drug use: An attitudinal survey

Emotion regulation and academic underperformance: The role of school burnout

A well-rounded view: Using an interpersonal approach to predict achievement by academic self-concept and peer ratings of competence

Evaluation of a participative education process for increasing tween restraint use in Virginia: The Make it Click initiative

Cultural and academic adjustment of refugee youth: Introduction to the special issue

Concept maps and simulations in a computer system for learning Psychology

Interest development: Arousing situational interest affects the growth trajectory of individual interest

Cognitive load theory: Practical implications and an important challenge

Self-efficacy, self-discipline and academic performance: Testing a context-specific mediation model

Self-regulation as a Mediator in the Relationship Between Anxiety and Academic Examination Performance

Within and between person associations of calibration and achievement

An Engagement-based School Experience as a Premise of Wellbeing

Psychological distress, self esteem and emotional dependency of married individuals as predictors of marital adjustment

A bibliometric analysis of research on nursing models in countries other than China

Intercultural Education from Russian Researches Perspective

Postgraduate thesis assessment in educational management supervision and planning

Trust Development in One’s Self and in Others of University Students Engaged in Innovative Activity

Teacher Perceptions of Reading Motivation in Children with Developmental Dyslexia and Average Readers

The meaning of complementary, alternative and traditional medicine among the Indonesian psychology community: a pilot study

Robotics applications grounded in learning theories on tertiary education: A systematic review

Design and Development Game Chinese Language Learning with Gamification and Using Mnemonic Method

Basic Executive Functions in Early Childhood Education and their Relationship with Social Competence

Violent Socialization at School

همکاران ما در واحد پشتیبانی آمادگی دارند تمامی درخواست های شما عزیزان را بررسی نموده و در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

پس از خرید هر مقاله، یک کد رهگیری منحصر به فرد به شما تقدیم خواهد شد که با استفاده از آن می توانید وضعیت خرید خود را پیگیری فرمایید.

با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید.

روان‌شناسی تربیتی (انگلیسی: educational psychology) یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است که به تحقیق در مسائل یادگیری و آموزش می‌پردازد.

روانشناسان تربیتی در مسائل یادگیری و آموزش تخصص دیده‌اند و ممکن است به کار در مدارس بپردازند ولی اغلب در استخدام دانشکده‌های تربیت معلم هستند
و به تحقیق درباره شیوه‌های آموزش دادن به بچه‌ها و تربیت معلمان می‌پردازند.[۱]

بسیاری از دانشجویان در معادل یابی انگلیسی مدارک دانشگاهی با اشکال مواجه هستند. علت اصلی آن هم شاید معادل های مختلف برای ترجمه تحت الفظی باشد. در اینجا ما معادل های رسمی این مدارک را جهت راهنمایی دوستان عزیز ارایه کرده ایم. اگر این مطلب مفید واقع شد جهت قدردانی از نویسنده مطلب روی ایکن گوگل پلاس سایت ایران مشاور یکبار کلیک کنید یا این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. همچنین اگر پیشنهادی یا سوالی دارید که فکر می کنید برای دوستان دیگر ممکن است مفید واقع شود لطفا از بخش نظرات پیشنهادتان را جهت بررسی به ما ارسال فرمایید. موفق باشید.

————————————————————————————————————–

دانشجوی سال اول  Freshman

دانشجوی سال دوم Sophomore

دانشجوی سال سوم Junior

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

دانشجوی سال چهارم Senior

فوق دیپلم A.D/ Associate Degree         AA= is short for Associate of Arts

مدرک لیسانس در رشته‏ ­های علمی و فنی مهندسی مثل فیزیک، الکترونیک و . . .    Bachelor of Science / B.S

مدرک لیسانس در رشته­ های علوم انسانی و هنر     Bachelor of Arts / B.A

مدرک فوق لیسانس     Master of Science           Master of Arts

Doctoral (دکتری)

Post-Doc> (فردی که فوق دکترا داره)

دوره های قبلا از لیسانس Graduate Degrees و به دوره های بعد از لیسانس Post Graduate Degrees

————————————————————————————————————–

اصطلاحات رایج دیگر

Associate’s degree مقطع کاردانی یا فوق دیپلم
(Associate of Arts (A.A کاردانی هنر
(Associate of Arts and Science (A.A.S کاردانی هنر و علوم
(Associate of Science (A.S کاردانی علوم

————————————————————————————————————–

Bachelor’s degree مقطع کارشناسی یا لیسانس
(Bachelor of Engineering (B.Eng  کارشناسی مهندسی
(Bachelor of Technology (B.Tech کارناسی تکنولوژی
(Bachelor of Pharmacy (B.Pharmکارشناسی داروسازی
(Bachelor of Architecture (B.Archکارشناسی معماری
(Bachelor of Applied Science (B.A.Sc کارشناسی علوم تجربی یا علوم کاربردی
(Bachelor of Business Administration (B.B.A کارشناسی مدیریت شغلی
(Bachelor of Fine Arts (B.F.A کارشناسی هنرهای زیبا
(Bachelor of Education (B.Ed کارشناسی تحصیلات
(Bachelor of Commerce (B.Com کارشناسی تجارت
(Bachelor of Laws (LL.B کارشناسی حقوق
Licentiate degree لیسانس

————————————————————————————————————–

Master’s Degree مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس
(Master of Social Work (M.S.W  کارشناسی ارشد کار اجتماعی
(Master of Technology (M.Tech کارشناسی ارشد تکنولوژی
(Master of Philosophy (M.Phil کارشناسی ارشد فلسفه
(Master of Public Administration (M.P.A کارشناسی ارشد مدیریت عمومی
(Master of Public Health (M.P.H کارشناسی ارشد بهداشت عمومی
(Master of Architecture (M.Arch کارشناسی ارشد معماری
(Master of Arts (M.A کارشناسی ارشد هنر
(Master of Business Administration (M.B.A کارشناسی ارشد مدیریت تجاری
(Master of Computer Applications (M.C.A کارشناسی ارشد کاربردهای کامپیوتر
(Master of Divinity (M.Div کارشناسی ارشد الهیات
(Master of Laws (LL.M کارشناسی ارشد حقوق
(Master of Library & Information Science (M.L.I.S کارشناسی ارشد علوم اطلاعات و کتابداری
(Master of Fine Arts (M.F.A کارشناسی ارشد هنرهای زیبا
(Master of Education (M.Edکارشناسی ارشد تحصیلات
(Master of Engineering (M.Eng کارشناسی ارشد مهندسی

————————————————————————————————————–

Doctorate دکترا
(Doctor of Education (Ed.D دکترای تحصیلات
(Doctor of Pharmacy (Pharm.D دکترای داروسازی
(Doctor of Philosophy (Ph.D دکترای فلسفه – البته فسلفه بیشتر به معنای بالاترین درجه است و بنابراین پی.اچ.دی برای همه نوع دکترا گفته می‌شود
(Doctor of Law (J.D دکترای حقوق
(Doctor of Medicine (M.D دکترای پزشکی

————————————————————————————————————–

teaching assistant  = TA =تدریس یار یا استاد حل تمرین

Tutor = مربی(معمولاً مدرک فوق لیسانس دارن)

assistant professor = استادیار

associate professor  = دانشیار

professor  = استاد

مخفف دکترا    philosophiae doctor = PhD

یعنی دوره دکترا در اصل دکترای فلسفه بوده

————————————————————————————————————–

Industrial Engineering = مهندسی صنایع

Civil Engineering = مهندسی عمران

Architecture= مهندسی معماری

Information Technology = فناوری اطلاعات

Pharmaceutics = داروسازی

Fine Arts = هنرهای زیبا

Laws = حقوق

Philosophy = فلسفه

Public health = بهداشت عمومی

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

Master of Business Administration = کارشناسی ارشد مدیریت تجاری

Divinity  = الهیات

Doctor of Medicine = دکترای پزشکی

Midwifery  = مامایی

Psychiatry  = روان پزشکی

Neurology = عصب شناسی

Pathology = آسیب شناسی

Surgery = جراحی

Radiology = پرتو شناسی

Microbiology = میکروبیولوژی

Parasitology  = انگل شناسی

Anesthesia = هوشبری

Nursing = پرستاری

Metallurgy = مهندسی مواد

Electronics = الکترونیک

Telecommunication = مخابرات

Chemistry = شیمی

Mathematics = ریاضیات

Soil Science = علوم خاک

Optometry = بینایی سنجی

Speech Therapy = گفتار درمانی

Physical Therapy = فیزیو تراپی

معادل رشته تحصیلی در انگلیسی : field of study

معادل گرایش تحصیلی در انگلیسی: area of study

در نگارش افلیشن مقاله نیازی به نوشتن واژه field برای رشته نیست ولی برای گرایش می توانید از واژه area استفاده کنید.

معادل واحدهای دانشگاه آزاد در انگلیسی: Branch

————————————————————————————————————–

مطلب لینک زیر  برگفته از سایت معتبر امریکایی هست که می تواند در نگارش افیلیشن دانشگاهی مفید باشد.

به مطلب زیر نیز حتما مراجعه کنید.

 لطفا از بخش نظرات سایت هر گونه سوال، پیشنهاد یا اصلاحیه دارید به اطلاع ما برسانید. کارشناسان ایران مشاور  با آغوش باز از همراهی شما استقبال می کنند.

 

 

[iphorm id=”10″ name=”اشتراک مطلب”]


کانون متخصصان ایران مشاور با هدف آموزش تخصصی انجام پژوهش در سطوح آموزش عالی شکل گرفته است. این مرکز در راستای تقویت بنیه علمی کشور با نیازسنجی از جامعه علمی اقدام به برگزاری دوره های آموزش تخصصی نگارش پروپوزال، انجام پایان نامه، مدیریت زمان انجام پایان نامه دکتری، تحلیل آماری و شبیه سازی، تکنیک ها و فرایند بررسی اعتبار مجلات علمی پژوهشی و ISI ، شناسایی مجلات نامعتبر و جعلی، اصول و تکنیک های سابمیت مقاله به ژورنال های خارجی، پیگیری و چاپ فوری مقالات ISI و ISC و همچنین اصلاح و ویرایش مقالات ISI می نماید.جهت اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های موسسه یا کانال تلگرامی با ما در ارتباط باشید. از اینکه پاسخگویی سوالات شما باشیم بسیار خرسندیم.

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

ایمیل *

اکنون صندوق اینباکس یا اسپم ایمیل خود را جهت تأیید اشتراکتان چک نمایید.

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند


۹۳۴

ژوئن 19, 2014

۳۰

ایران مشاور

ژوئن 19, 2014

۴۷

ایران مشاور

ژوئن 19, 2014

۴۷

ایران مشاور

ژوئن 19, 2014

۷۸

ایران مشاور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

 بله، مرا به لیست دریافت ایمیل خود اضافه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید !

برای عضویت در خبرنامه و دریافت
مطالب ایمیل خود را وارد کنید

ایمیل *

اکنون صندوق اینباکس یا اسپم ایمیل خود را جهت تأیید اشتراکتان چک نمایید.

درباره ما

کانون متخصصان ایران مشاور برگزار کننده بهترین دوره های آموزشی می باشد. جهت سفارش خدمات آموزشی و مشاوره ای با ما تماس بگیرید.
از طریق کانال تلگرامی یا شماره تماس های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۹۸۹۹۵۴۹۳
۰۹۱۹۸۹۹۵۴۹۶



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

معرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسیمعرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی:

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی
وابسته است.

روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی تربیتی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی تربیتی و تعداد واحدها:
(بر اساس آخرین سرفصل دروس وزارت علوم)

تعداد کل واحدها : 32 واحددروس اجباری : 26 واحددروس اختیاری : 6 واحد
 
 
 


دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد  واحد


نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی


2


آمار استنباطی


3


نظریه های رشد


2


روش تحقیق


3


روان شناسی تربیتی


2


نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش


2


سنجش و اندازه گیری


2


نظریه های یادگیری کاریردی


2


نظریه و روشهای آموزش


2


پایان نامه


4


تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته


2


جمع


26


 


 
 
 

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی


دروس اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


اختلالات یادگیری


2


ارزشیابی اموزشی


2


راهنمایی و مشاوره


2


روان سنجی


2


روان شناسی اجتماعی


2


روان شناسی شخصیت پیشرفته


2


روشهای تغییر و اصلاح رفتار


2


فنون ارزیابی روانی – تربیتی


2


  

دانشگاههایی که در رشته روانشناسی تربیتی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


بوعلی سینا همدان


دانشگاه بیرجند


دانشگاه تبریز


دانشگاه تربیت دبیر رجایی


دانشگاه تهران


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید چمران


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه لرستان


دانشگاه یزد


دانشگاه کاشان


دانشگاه یاسوج


دانشگاه قم


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه مازندران


دانشگاه محقق اردبیلی


 


 


 

دانشگاههایی که در رشته روانشناسی تربیتی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


بوعلی سینا همدان


دانشگاه بیرجند


دانشگاه تبریز


دانشگاه تربیت دبیر رجایی


دانشگاه تهران


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید چمران


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه لرستان


دانشگاه یزد


دانشگاه کاشان


دانشگاه یاسوج


دانشگاه قم


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه مازندران


دانشگاه محقق اردبیلی


 


 


 

سایر گرایشهای ارشد روانشناسی (بر اساس دفترچه کنکور ارشد95) :


روانشناسی بالینی


روانشناسی بالینی کودک و نوجوان


روانشناسی خانواده درمانی


روانشناسی صنعتی و سازمانی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی اسلامی


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


مشاوره در 4 گرایش


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی اجتماعی


روان شناسی صنعتی و سازمانی


سایبرسایکولوژی


پداگوژیک


روانشناسی تربیتی


روانشناسی بالینی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی سلامت


روانشناسی (بدون گرایش)


 


 

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

در 3گام دپارتمان تخصصی روانشناسی سعی دارد با توجه به سطح علمی داوطلب و زمان آزاد برای مطالعه، نحوه مناسبی برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد در اختیارتان قرار دهد. در ادامه توضیح مختصری از دروس آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی1 بیان میکنیم.

در 3گام دپارتمان تخصصی روانشناسی سعی دارد با توجه به سطح علمی داوطلب و زمان آزاد برای مطالعه، نحوه مناسبی برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد در اختیارتان قرار دهد. در ادامه توضیح مختصری از دروس روانشناسی بیان میکنیم. داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، قبل از تهیه منابع باید به بررسی دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها بپردازند.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

بسیاری از داوطلبان تصور می کنند که درس زبان ارشد روانشناسی شامل زبان عمومی و زبان تخصصی می باشد، اما در اینجا باید گفت که این تصور غلطی است، چرا که این درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی، تنها شامل متون تخصصی درک مطلب می باشد که 30 سوال را به خود اختصاص می دهد. با نگاهی اجمالی به سوالات و متون درک مطلب زبان عمومی ارشد روانشناسی می توان فهمید که تمام reading ها، زبان تخصصی هستند نه زبان عمومی. تخصصی بودن متون کار داوطلبان را بسیار راحت کرده است، چرا که در صورت یادگیری لغات زبان تخصصی روانشناسی و اندکی لغات زبان عمومی (در حد آشنایی با افعال اصلی و پرکاربرد) می توان به درصد قابل قبولی رسید. هرچند که برای پاسخگویی و متوجه شدن متون تخصصی باید دانش کمی در زمینه زبان عمومی داشت.

میانگین درصد زبان انگلیسی در کنکور ارشد روانشناسی، حدود 30 درصد است. این مساله نشان می دهد اکثر دانشجویان در این درس ضعیف هستند، پس اگر شما هم در درس زبان قوی نیستید، خیلی ناراحت نباشید چون این تنها مشکل شما نیست و خیلی از داوطلبان دیگر نیز با این مسئله مواجه اند. اما خبر خوب اینکه با یک برنامه ریزی اصولی برای درس زبان، می توانید تا زمان کنکور میانگین این درس را حدود 30 درصد افزایش دهید. پس به فرض اگر شما اکنون به 15 درصد تست ها پاسخ دادید، با مطالعه صحیح میتوانید به راحتی این درصد را به %45-%40 برسانید. اما برای قوی شدن در این درس باید چه کار کرد؟ 

بعضی از داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، برای تقویت زبان و به دست آوردن درصد بالا در کنکور ارشد روانشناسی، در کلاس های زبان عمومی شرکت می کنند. شرکت در این کلاس ها به عنوان یک برنامه بلندمدت جهت تقویت زبان انگلیسی انتخاب درستی است، اما معمولا از زمانی که فرد در این کلاس ها ثبت نام می کند تا زمانی که به سطح خوبی در زبان انگلیسی برسد حداقل 2 سال زمان می برد. پس اگر مخاطب این مطلب دانشجویان سال دوم یا سوم کارشناسی روانشناسی با سطح زبان ضعیف هستند که قصد برنامه ریزی برای کنکور ارشد روانشناسی را دارند، با شرکت در این کلاس ها می توانند زبان خود را به سطح خوبی برسانند.

همچنین در 3گام به شما می گوییم که چگونه می توانید با پاسخ دادن به اندکی از سوالات این درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی، تغییر به سزایی در رتبه خود ایجاد کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

جهت مطالعه درس زبان کنکور ارشد روانشناسی رعایت یک سری نکات و اجتناب از برخی اشتباهات که در اینجا یه آن ها اشاره می نماییم ضروری است.

خواندن ریدینگ ها به کمک کتاب کمکی که معنی متون را دارد، باعث می شود که داوطلب بدون هیچ گونه تلاشی برای فهمیدن، خیلی زود به سراغ معنی متن برود. در حالی که درگیر شدن داوطلب با لغات و درک مطلب ها، باعث تقویت زبان او می شود.

بسیاری از داوطلبان که سطح زبان ضعیفی دارند برای فهم درک مطلب های زبان کنکور ارشد روانشناسی، آن ها را ترجمه می کنند! این بزرگ ترین اشتباه در مطالعه درس زبان است، زیرا سر جلسه کنکور ارشد، بدون داشتن معنی متون نمی توانند به سوالات زبان پاسخ دهند. برای درک یک پاراگراف لازم نیست معنای خط به خط متون و تمام کلمات را بدانید. حتی ممکن است فردی با سطح زبان قوی از یک متن 7 خطی معنای چند لغت را نداند. پس اگر قوی شدن در زبان را تسلط و دانستن تمامی لغات بدانیم، اشتباه است. مهم این است که با وجود ندانستن معانی کلمات بتوان معنای کلی یک متن را درک کرد. پس هنگام مطالعه زبان بیشتر از این که به دنبال ترجمه تمام لغات زبان تخصصی روانشناسی باشید، سعی کنید کلیت مطلب را درک کنید.

بعضی از داوطلبان بعد از خواندن خط  اول، معنی لغاتی که بلد نیستند، پیدا می کنند و بعد سراغ جمله بعدی می روند. این توقف های پیوسته موجب می شود پیوستگی که باید در حین خواندن یک پاراگراف وجود داشته باشد از بین برود. در نتیجه وقتی یک پاراگراف تمام شد با اینکه فرد معنای تمام لغات را پیدا کرده اما داوطلب درک کلی از متن به دست نیاورده است. فرد مدام معنای کلمات را پیدا می کند و به ذهن خودش اجازه نمی دهد که درگیر متن شود. اشکال دیگری که به این روش مطالعه می توان گرفت این است که مطمئنا سر جلسه کنکور نمی توانید بعد از هر جمله توقف و معنای کلمات را پیدا کنید.

 بعضی از داوطلبان هم به جای اینکه خود را درگیر متون زبان کنند، کلا این درس را از برنامه ریزی درسی خود حذف می کنند! دلیلی که اکثر داوطلبان برای حذف درس زبان دارند، این است که ساعات مطالعه زبان را به درسی مثل روانشناسی رشد که در آن قوی هستم، اختصاص می دهم و نتیجه بهتری می گیرم. برخی دیگر نیز این طرز فکر را دارند که در یک ساعت نهایتا می توانند 2 صفحه زبان بخوانند، اما در یک ساعت می توانند 10 صفحه از درس روانشناسی رشد را مطالعه کنند. باید گفت موفقیت در کنکور با کنار گذاشتن درس زبان امکان پذیر نیست. اگر به دنبال یک رتبه خوب در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی هستید هیچکدام از درس ها نباید سفید گذاشته شود.

 

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی

 

درس روانشناسی مرضی در کنکور ارشد روانشناسی بالینی برای بسیاری از داوطلبان جذاب ترین درس است،. به دلیل این که به بررسی علایم و نشانه ها و سبب شناسی اختلالات روانشناختی می پردازد. برای داوطلبانی که قصد شرکت در گرایش بالینی را دارند، این درس در کنار بالینی، اصلی ترین و جذاب ترین درس است.

این درس شامل 20 سوال می باشد و جزء دروسی می باشد که داوطلبان باید تمرکز و دقت به سزایی در مطالعه این درس داشته باشند، چرا که این درس در کنار روانشناسی رشد تاثیر به سزایی در رتبه آزمون کارشناسی ارشد دارد.

 

 این درس شامل 20 سوال می باشد و مهمترین مطالبی که در این درس باید بر آن تمرکز داشت نظریات رشد می باشد که اکثر سوالات را به خود اختصاص می دهند.

 

پایه های رشته روانشناسی بر دو علم فلسفه و فیزیولوژی گذاشته شده است. درواقع می توان گفت روانشناسی اولین رشته ی بین رشته ای است. سردرمداران رشته روانشناسی و حتی برخی از نظریه پردازان بنام این رشته مثل فروید، از رشته های پزشکی و روانپزشکی وارد رشته روانشناسی شده اند. این مساله نشان دهنده اهمیت درس فیزیولوژی در ارشد روانشناسی است. داوطلبانی که با پیش زمینه علوم تجربی (در دبیرستان) یا رشته های مرتبط با زیست (در دوره کارشناسی) قصد شرکت در کنکور ارشد روانشناسی را دارند، به دلیل قوی بودن در این زمینه، این درس را به راحتی مطالعه می کنند. همچنین هیچ مشکلی در یادگیری مفاهیم روانشناسی فیزیولوژیک ندارند؛ اما برای 99درصد داوطلبانی که از رشته انسانی (در دبیرستان) و رشته های علوم انسانی یا مهندسی (در کارشناسی) وارد دنیای کنکور ارشد روانشناسی می شوند، رابطه برقرار کردن با مفاهیم و نظریه های انگیزش و فیزیولوژی اندکی مشکل است. البته متن سخت کتاب فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان خداپناهی این سختی را چند برابر کرده است. اما طبیعتا همانطور که مرور کردن برای همه درس ها اهمیت دارد، در این درس نیز رمز مسلط شدن و ملموس کردن مباحث، تکرار مداوم است.

 این درس در سال های گذشته شامل 20 سؤال بوده است. در سال های اخیر، سوالات این درس بیشتر به روانشناسی انگیزش هیجان اختصاص یافته است و با تخصیص اندکی زمان برای مطالعه این درس می توانید 40 درصد سوالات را پاسخ دهید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

درس روانشناسی بالینی از بین 7 درسی که برای کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی باید مطالعه شود مهم ترین درس (به دلیل بالا بودن ضرایب دروس ارشد روانشناسی بالینی) و گاهی برای برخی از داوطلبان سخت ترین درس است.

معمولا برای اکثر داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، درس بالینی تداعی کننده کتاب روانشناسی بالینی فیرس است و داوطلبانی که قصد شرکت در گرایش بالینی را دارند، این کتاب را در برنامه مطالعه خود قرار می دهند. اما اگر به سوالات درس بالینی در کنکور ارشد روانشناسی نگاهی بیندازیم می بینیم که سوالات ارشد روانشناسی بالینی محدود به مطالب این کتاب نمی باشد.

 این درس اخیرا شامل 20 سوال شده است. در این درس نوع سوالات بیشتر مفهومی شده است. ما در دپارتمان تخصصی روانشناسی 3 گام به شما می گوییم که چگونه با مطالعه درست، این درس را با درصد بالایی در آزمون کارشناسی ارشد بزنید.

 

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی

سوالات درس روانشناسی بالینی کنکور ارشد روانشناسی را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد:

سوالات کنکور ارشد روانشناسی مربوط به مفاهیم کلی روانشناسی بالینی

سوالات کنکور ارشد روانشناسی مربوط به مفاهیم کلی روانشناسی بالینی، شامل موضوعاتی مثل روش های مشاهده، مصاحبه، تشخیص و طبقه بندی مشکلات روانی است. این سوالات، مسایل کلی و پایه درس بالینی هستند. داوطلبان باید خواندن درس روانشناسی بالینی را از این موضوعات شروع نمایند.

این مفاهیم 30-20 درصد سوالات را در کنکور ارشد روانشناسی به خود اختصاص می دهد. بهترین کتاب برای مطالعه این مفاهیم، همان کتاب فیرس است که همگی با آن آشنایی دارند.

سوالات کنکور ارشد روانشناسی مربوط به روش های درمانی، روش های مختلف درمانی را مدنظر قرار می دهد. فصول 15-11 در کتاب فیرس، روش های درمانی مختلف مثل درمان های روان پویشی، درمان های شناختی-رفتاری و درمان های انسانگرا را توضیح می دهد.

تسلط بر مباحث درمان، باعث پاسخگویی داوطلبان به 30 درصد سوالات کنکور ارشد روانشناسی می شود. هر چند که برای تسلط بر مفاهیم روش های درمانی، تنها کتاب بالینی فیرس کافی نیست و متناسب با سطح اطلاعات داوطلب کنکور ارشد، می توان کتاب های دیگری را جایگزین کرد.

سوالات کنکور ارشد روانشناسی مربوط به آزمون های روانی، شامل آزمون های هوش، شناختی، آزمون های عینی و فرافکن شخصیت می شود. آزمون های روانی به دلیل جزییات زیاد، برای اکثر داوطلبان وقت گیر و سخت است. تسلط بر انواع خرده مقیاس های آزمون ها و پاسخ به این گونه سوالات نیازمند مطالعه دقیق و مرور مکرر این مطالب است.

پاسخ هیچ کدام از سوالات کنکور ارشد روانشناسی وابسته به شم بالینی، در کتاب های رفرنس یافت نمی شود. این سوالات در اکثر درس ها وجود دارد؛ اما در درس بالینی اینگونه سوالات نا آشنا بیشتر به چشم می خورد. به عنوان مثال یکی از این سوالات، سوال 124 بالینی در کنکور ارشد روانشناسی 96 که در مورد راه های غلبه بر سکوت مراجع است، می باشد. این دسته سوالات از سخت ترین سوالاتی است که داوطلب با آن روبروست و پاسخ به آنها بستگی به روحیه بالینی و دریافت کلی فرد از این رشته دارد.

با وجود یک درس مجزا برای مباحث آسیب شناسی و روانشناسی مرضی در کنکور ارشد روانشناسی، اما هر ساله بخشی از سوالات درس بالینی کنکور ارشد روانشناسی به آسیب شناسی و روانشناسی مرضی اختصاص می یابد. دانش داوطلب در زمینه روانشناسی مرضی، به پاسخگویی فرد به این گونه سوالات کمک زیادی می کند.

با توجه به توضیحات بالا، شاید اکنون دلیل سخت بودن درس بالینی در مطالعه و تست زنی بیشتر مشخص شده باشد. به دست آوردن درصد بالا در این درس نیازمند مطالعه گسترده و تسلط داوطلب در زمینه آسیب شناسی، درمان، آزمون ها و… می باشد. کتاب روانشناسی بالینی فیرس با اینکه کتاب اصلی این درس است اما برای به دست آوردن درصد قابل قبول، باید منابع دیگری متناسب با شرایط داوطلب و پیش زمینه او، در برنامه مطالعه قرار گیرد.

 

مشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

 این درس نیز مثل روانشناسی بالینی به 20 سوال افزایش یافته است. با درصد بالای این درس میتوانید نتیجه خوبی در آزمون کارشناسی ارشد بگیرید.

 

آمار و روش تحقیق از بین سه درس ضریب یک در کنکور ارشد روانشناسی، از اهمیت بالاتری برخوردار است. بیش از نیمی از داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، دانشجویانی هستند که در دوره کارشناسی، رشته روانشناسی خوانده اند. اکثرا با پیش زمینه علوم انسانی وارد این رشته شده اند و به دلیل ضعیف بودن پایه ریاضی و آمار، این درس جز سخت ترین دروسی است که در برنامه مطالعاتی آن ها قرار می گیرد. (البته امیدواریم در انتهای این متن این نگاه تغییر کند، چرا که به دست آوردن درصد بالا در این درس راحت است.) در نتیجه دانشجویان وقت زیادی را صرف مطالعه این درس نمی کنند و به جای آن روی درسی که قوی تر هستند سرمایه گذاری می کنند (که البته اشتباه است!). معمولا فرمول های عجیب و غریب و طولانی درس آمار موجب ترس زیاد از این درس می شود. همین  مساله موجب می شود داوطلب تصمیم بگیرد درس آمار و روش تحقیق را از برنامه مطالعه خود حذف کند. اگر شما هم قصد حذف درس آمار و روش تحقیق را دارید این مطلب را از دست ندهید.

 این درس شامل 20 سوال می باشد و گرچه این درس ضریبش در اکثر گرایش های کنکور ارشد 1 می باشد، اما پاسخگویی به این درس در آزمون کارشناسی ارشد بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که اغلب سوالات این درس به بخش روش تحقیق اختصاص دارد.

 

یکی از دغدغه هایی که اکثر داوطلبان در مورد این درس دارند این است که آیا کلاس ثبت نام کنم یا نه؟ همانطور که از نام این درس مشخص است برای به دست آوردن درصد قابل قبول، باید بر دو درس آمار و روش تحقیق مسلط شد. اضافه شدن درس روش تحقیق موجب شده میزان سختی این درس برای داوطلب کمتر شود. به دلیل این که درس روش تحقیق یک درس حفظی است. با مطالعه دقیق و مرور کتاب هایی که در این زمینه جزء کتاب های اصلی هستند می توان حداقل بر 50 درصد تست های این درس مسلط شد. بنابراین هرچقدر هم که یک داوطلب در درس آمار ضعیف باشد، بدون رفتن به کلاس و با مطالعه درس روش تحقیق می تواند نیمی از سوالات را پاسخ دهد. اما از مطالعه قسمت روش تحقیق که بگذریم داوطلبان همیشه ترس زیادی از درس آمار دارند. این داوطلبان دنیایی از فرمول های آماری را مقابل خود می بینند؛ درحالی که برای به دست آوردن درصدی قابل قبول، نیازی به حفظ کردن این فرمول ها نیست. اگر نگاهی به سوالات کنکور ارشد روانشناسی در درس آمار بیندازیم، می بینیم که در سوالات آماری این درس، از فرمول و حل کردن مساله خبری نیست. سوالات درس آمار خوشبختانه ماهیت حفظی دارند. برای پاسخ به سوالات آمار، بیشتر باید به کاربرد آزمون های مختلف و پیش فرض های هر آزمون مسلط شد. بنابراین کسانی که دغدغه رفتن به کلاس برای این درس را دارند یا از ترس مباحث آمار، به سراغ این درس نمی روند، می توانند استارت مطالعه خود را با درس روش تحقیق بزنند. 

این داوطلبان باید کم کم از مفاهیم بنیادی درس آمار مثل انواع نمودارها، گرایش های مرکزی و پراکندگی، به سراغ مفاهیم اصلی تر و انواع آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک بروند.

 

درس علم النفس در کنکور ارشد روانشناسی برای داوطلبانی که با درس های حفظی راحت تر ارتباط برقرار می کنند، بهترین درس است. می توان گفت درس علم النفس در بین هفت درس ارشد روانشناسی، حفظی ترین درس است. یکی از مشکلاتی که اکثر داوطلبان با این درس دارند شباهت زیاد نظریه های مختلفی است که در علم النفس مطرح می شود. اما خوشبختانه تست های این درس در کنکور ارشد روانشناسی پیچیدگی زیادی نداشته است. به دست آوردن درصد بالای 60 در این درس، درصورتی که نکات هر نظریه را بتوان به خوبی یاد گرفت، چندان دور از انتظار نیست.

 این درس شامل 20 سوال می باشد و شامل نظریات دانشمندان اسلامی می باشد که تنها چند نظریه بسیار مهم می باشند و باید وقت خود را به آنها اختصاص دهید.

دروس ارشد روانشناسی بالینی، آمار و روش تحقیق، روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان و علم النفس هستند و دارای ضریب یک می باشند. هرچند این سه درس به دلیل ضریب پایین تر و همچنین حجم منابع کم به نسبت سایر دروس، از اهمیت کمتری برخوردار اهستند؛ اما به تناسب حجم و اهمیت هر کدام در کنکور ارشد روانشناسی، در برنامه ریزی درسی داوطلب قرار خواهد گرفت.

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی
فوق لیسانس روانشناسی تربیتی به انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *