مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

 
helpkade
مجله روانشناسی دانشگاه سنندج
مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت در پایگاه‌های استنادی منطقه‌ای و بین‌المللی زیر نمایه می‌شود:مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت در سایت مرجع داخلی-ایرانی هزار سایت قابل مشاهده می باشد.  مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت در سایت کتابخانه ملی ایران قابل مشاهده می باشد. 

-مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت بصورت فصلنامه در تابستان ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در تابستان ۱۳۹۴ با کسب مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (به شماره ۷۵۴۷۸-۱۳۹۴/۶/۱۶) جنبه رسمی به خود گرفت. این مجله از شماره تابستان ۱۳۹۳  بصورت الکترونیکی و از تابستان ۱۳۹۷ به صورت چاپی عرضه می‌شود. و از تابستان سال ۱۳۹۷ به صورت دو ماهنامه منتشر میگردد.

بیماری های روانی با تأثیر بر تفکر و رفتار انسان ها باعث ایجاد ناراحتی و ناتوانی در فرد مبتلا می‌شوند. عوامل ژنتیک، استرس‌های مختلف و نوع تعامل فرد با دیگران در ایجاد یا بروز آن‌ها مؤثر می باشد. این اختلال ها و بیماری ها در زندگی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کم‌توجهی به آنها موجب بروز مشکلات بسیاری در فرد، اطرافیان وی و حتی جامعه می شود. اهداف مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، انتشار نتایج تحقیقات و پژوهش های علمی مرتبط با علوم روانپزشکی، روانشناسی و سایر موضوعات مرتبط، با تاکید بر کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و درمانی و همچنین ارتقاء و تسهیل‌بخشی سلامت روانی می باشد.دامنه موضوعی این مجله، تحقیقات مرتبط با حوزه های مختلف روانپزشکی، روانشناسی و بهداشت روانی انسان ها در سنین مختلف، شامل موارد زیر است؛ -اختلال های رفتاری، اختلال های خاص، اختلال های ژنتیکی مرتبط با روان، اختلال های عاطفی، ذهنی و هیجانی، اختلال های یادگیری و شناختی، اختلال های جنسی -بررسی و مطالعه در مورد تحول شناختی، هیجانی اخلاقی و  رفتاری-مطالعات و تحقیقات مختلف در حطیه اعتیاد-راهکارهای ارتقای سلامت روانی، درمان‌های روان‌شناختی، روان درمانی و دارو درمانی-خدمات سلامت روان و حمایت‌های لازم برای این بیماران-سبک های مختلف زندگی و تربیتی و عوامل دخیل در آن
 -رویکردهای بین رشته‌ای در ارتباط با سلامت و خدمات روانی-روش ها و داروهای  جدید درمانی بیماراناین مجله پایبند به کلیه اصول کمیته بین الملی ویراستاران نشریات و همچنین کمیته اخلاق در انتشارات می باشد و انواع مقالات زیر را در بر می گیرد:

– ارسال و چاپ مقالات به این مجله بصورت رایگان می باشد.
-این ژورنال از نرم افزار Open Journals Systems برای مدیریت و چاپ مطالب استفاده میکند. OJS ابزاری آزاد برای مدیریت و چاپ مجلات های علمی به صورت آنلاین است.
-با توجه به اینکه  ارسال و چاپ مقالات به این مجله بصورت رایگان می باشد، نشریه سیاست های مبنی بر چشم پوشی از هزینه و یا تخفیف آن Waiver Policy ندارد. 
-لینک مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=۲۱۳۷۵۹۹&pageStatus=۱&sortKeyValue۱=sortkey_title&sortKeyValue۲=sortkey_author-مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت قابل شناسایی توسط برنامه های قدرتمند در زمینه جستجوی جامع در اینترنت Spider Softwares می باشد.
-درصوت نمایه سازی در پایگاه DOAJ، مجله تمامی اطلاعات مقالات خود را در  اختیار  این پایگاه قرار خواهد داد.
-فرآیند داوری  در  مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت از نوع بررسی همکار یا Peer Review  می باشد. همچنین این بررسی بصورت نادیده دو جانبه  یا Double Blind  انجام می شود.
-فرآیند داوری ۳۰ الی ۹۰  روز بطول می انجامد. فاصله پذیرش الی چاپ مقاله ۳۰ روز می باشد.

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

-کارشناسان مجله دست نوشته های ارسالی را دو بار (یک بار پس از ارسال و بار دیگر پیش از چاپ) با استفاده از نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی مانند iThenticate  برای سرقت ادبی بررسی می کند.

-تمام حقوق و حق کپی رایت برای نویسنده بدون محدودیت محفوظ است. مجله به دارنده یا مالک اثر اجازه می دهد حق نسخه برداری را حفظ یا برای استفاده خودش نگاه دارد و استفاده از مقالات مجله با ذکر منبع بلامانع است. همچنین نویسنده گان تعهد می دهند که اثر آن ها در مجله دیگری چاپ نشده است.

-مجله اجازه خواندن، دانلود، توزیع، چاپ، جستجو، یا پیوند به متن کامل مقالات خود را به خواننده گان خود می دهد و همچنین خواننده گان اجازه دارند جهت اهداف قانونی از مقالات مجله با ذکر منبع استفاده نمایند.

-این مجله در هر سال مجله ۷۲ مقاله چاپ میکند.
– تمامی حقوق نشر برای دانشگاه علوم پزشکی کردستان محفوظ است.

لیست مجلات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان


مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت

  مجله علمی روانشناسی و روانپزشکی شناخت به شماره ثبت  ۷۵۴۷۸ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار پیدا کرده است.

این نشریه به صورت فصلی به زبان فارسی با چکیده انگلیسی در حوزه های روانپزشکی، روانشناسی و بهداشت روانی مقاله می پذیرد.

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

این نشریه ، از تابستان سال ۹۷ بصورت دو ماهنامه چاپ می شود.

بررسی مقایسه میزان ضریب هوشی دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آنان

تفاوت های جنسیتی در ادراک زمان در رابطه با تعامل عدد و زمان

ارزیابی سوگیری توجه در پردازش شناختی واژه های خنثی و عاطفی با استفاده از آزمون استروپ معنایی

اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برکاهش نشانه های افسردگی دانشجویان

نقش راهبردهای حل مساله در همدلی با بیماران در پرستاران شهرستان سنندج

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مساله دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان

بررسی مقایسه ای نارسایی های شناختی در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی– اجباری با افراد افسرده

اثربخشی آموزش ادراک زمان از طریق بازی رایانه ای در دقت پردازش زمان

مقایسه ی طرح واره های ناسازگار اولیه در زندانیان چک برگشتی و افراد عادی

اثربخشی آموزش شادمانی به شیوه فوردایس بر میزان امید به زندگی زوجین در حال متارکه

سوگ پیچیده: مطالعه شیوع شناسی توصیفی مقطعی در ایران

اثربخشی روایت درمانی بر کاهش علایم افسردگی زنان 20 تا 40 سال شهر سنندج

بررسی ارتباط میان سطح تحصیلات و شغل والدین با وابستگی به اینترنت، افسردگی و اضطراب دانش آموزان شهر سنندج

پیش بینی ترس مرضی و خشم سرکوب شده بر اساس خود تنظیمی هیجانی در دانشجویان

تاثیر شناخت درمانی بر درمان بیماران مبتلا به PTSD

اثربخشی آموزش مهارت های ارتباط موثر و جرات مندی بر سازگاری اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی

نقش حافظه فعال در عملکرد کارکردهای اجرایی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری

ویژگی های روان سنجی پرسشنامه فراشناخت و فراهیجان مثبت در ورزشکاران

نقش اضطراب و ناگویی خلقی در پیش بینی رفتارهای خوردن آشفته در میان دانشجویان: تلویحاتی برای ارتقاء سلامت

اثر بخشی روان درمانگری شناختی- تحلیلی بر کاهش تکانشگری مردان مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

بررسی اختلالات شخصیت و نشانگان بالینی در افراد اقدام کننده به پرخاشگری در مکان های عمومی شهر سنندج

پیش بینی کیفیت زندگی خانواده بر اساس خصیصه های شخصیتی و انواع هوش در زنان

اثر سن و جنسیت در دقت بازتولید زمان

پیش بینی نشانه های افسردگی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، نشخوار فکری و ذهن آگاهی در دانشجویان

ارتباط بین هوش هیجانی و جهت گیری ورزشی مردان ورزشکار برتر رشته های برخوردی

تاثیر مشاوره مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) بر کیفیت زندگی زنان مراجعه کننده به فرهنگسراهای شهر اصفهان

بررسی میزان بروز و کنترل خشم در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان سال 95-1394

بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و شخصیت کارکنان با رفتار شهروندی سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

نقش آموزش مهارت حل مساله و بازسازی شناختی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و کارکرد خانواده در زنان نابارور

ارتباط بین سرسختی، تاب آوری و فرسودگی شغلی در بین بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران

اثربخشی طرح واره درمانی برتعدیل طرح واره های ناسازگار اولیه در بیماران وسواس جبری مقاوم به درمان

اثر بخشی درمان شناختی-رفتاری به شیوه ی گروهی بر سلامت روان و انعطاف پذیری روانشناختی افراد دارای اضافه وزن

پیش بینی علایم وسواسی براساس باورهای فراشناختی، مسیولیت پذیری و پرخاشگری نهفته در دانشجویان

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی نسخه ایرانی مقیاس شرم بیرونی

مقایسه راهبردهای مقابله ای و سبک های حل مسیله در دانشجوهای افسرده و عادی

بررسی تاثیر آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی بر وضعیت سلامت روان زنان زندانی

اثر منابع شغلی و کیفیت زندگی کاری بر پیوند کاری معلمان تربیت بدنی استان کردستان

اثربخشی آموزش خود دلگرم سازی شوناکر مبتنی بر نظریه آدلر برراهبردهای تنظیم شناختی هیجان در زنان سرپرست خانوار

اثربخشی تمرینات بدنی عصب شناختی اسپارک در بهبود کندی روانی- حرکتی کودکان پیش از دبستان

عملکرد حافظه فعال در اضطراب حالت و صفت : نظریه کنترل توجه

اثربخشی هنر رنگ آمیزی با استفاده از نقاشی های مرحله ای بر عزت نفس کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر

ارتباط بین پنج عامل بزرگ شخصیت و تاب آوری با آمادگی به اعتیاد مواد مخدر در بین دانشجویان

دست کاری عزت نفس نا آشکار با استفاده از ارایه محرک های زیرآستانه ای

اثربخشی روایت درمانی گروهی بر سازگاری با طلاق والدین، تاب آوری و مشکلات رفتاری- هیجانی دختران طلاق مقطع ابتدایی شهر اصفهان

رابطه عوامل استرس شغلی با خود کارآمدی و سلامت عمومی پرستاران و ماماها در بیمارستان بعثت سنندج

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر علایم وسواس فکری- عملی در نوجوانان دختر مبتلا به اختلال بدشکلی بدن

رابطه خود ارزشمندی و سبک های ارتباطی با سازگاری زناشویی در زنان

علایم وسواسی-اجباری، باورهای فراشناختی و راهبردهای کنترل فکر در جمعیت غیربالینی

نقص همدلی و هوش هیجانی در ساختار شخصیتی غیر بالینی سایکوپاتی

اثربخشی معنا درمانی گروهی بر امید به زندگی دبیران دبیرستان های شهرستان میانه

نقش میانجی گرانه امید به زندگی در رابطه بین عامل های روان نژندی و برون گرایی و کیفیت زندگی بیماران دیالیزی

اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر سلامت روان کودکان پسر با اختلال صرع

مقایسه کارکردهای شناختی نواحی پره فرونتال در افراد دارای باورهای وسواسی، بیماران وسواسی و افراد بهنجار

مقایسه اثربخشی طرح واره درمانی و شناخت درمانی گروهی برافسردگی، اضطراب و استرس ادراک شده مراجعان زن مرکز معاونت بهداشتی درمانی همدان

مقایسه ی کارآمدی درمان های فراشناختی و شناختی-رفتاری در کاهش نشانه های اجبار شست و شو، اضطراب و افسردگی

تاثیر نشانه فضایی بر مراحل پردازش اطلاعات با استفاده از الگوی دوره بی پاسخی روان شناختی

پیش بینی روش های مقابله با فشار روانی بر اساس سبک های دلبستگی در دانشجویان دانشگاه های کاشان

هنجاریابی تحلیل خلق و خو تیلور- جانسون برای زوجین ایرانی و کاربرد آن در مشاوره پیش از ازدواج

تاثیر آموزش تحرک و جهت یابی اولیه بر مهارت های حرکتی پیشرفته پسران آسیب دیده ی بینایی 5 تا 14 ساله شهر تهران

رابطه بین سبک دلبستگی، خودپنداره و احساس تنهایی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

پیش بینی سبک عشق ورزی براساس سبک دلبستگی دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی رودهن

اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری زناشویی و کاهش خشونت خانگی علیه زنان

اعتیاد و پیامدهای روان شناختی، رابطه اضطراب و شاخص ولع مصرف القایی در افراد تحت درمان با نگهدارنده متادون دارا و فاقد نشانگان اضطراب، یک مطالعه مقطعی

اثربخشی شناخت درمانی گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان بیماران مبتلا به دیابت نوع دو

مقایسه اثربخشی زوج درمانی شناختی – رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش شادی زناشویی زوجین ناراضی

اثربخشی طرح واره درمانی در کاهش پرخاشگری و اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر 17 تا 18 سال شهرستان همدان

اثر بخشی آموزش آگاهی واج شناختی بر دقت خواندن دانش آموزان نارسا خوان پسر

بررسی شیوع اختلال نقص توجه – بیش فعالی و عوامل مرتبط با آن در بین دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران در سال تحصیلی 1393-1394

اثربخشی آموزش شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر اختلال اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول

بررسی نقش کارکردهای اجرایی (حافظه فعال و بازداری) در پیش بینی حافظه آینده نگر رویداد محور و زمان محور نوجوانان

مقایسه باورهای فراشناختی و تنظیم هیجان در بین نوجوانان سیگاری و غیرسیگاری شهر سنندج

تاثیر آموزش شناختی گروهی بر افسردگی، اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان

اثربخشی نوروتراپی بر اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعال

مقایسه تنظیم شناختی هیجان و شیوه های حل مساله در افراد وابسته به مواد اپیوییدی و افراد بهنجار

مقایسه تاب آوری در مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر و افراد عادی شهرستان سنندج

مقایسه طرح واره های ناسازگار اولیه، نگرانی از تصویر بدنی و سبک های اسناد در بین نوجوانان مبتلا به اضطراب اجتماعی و نوجوانان عادی

مقایسه ی مولفه های ذهن آگاهی و مزاج های عاطفی در افراد با افسردگی اساسی، اضطراب منتشر و افراد بهنجار

رابطه عزت نفس، متغیرهای جمعیت شناختی، تشخیص روانپزشکی و تعداد دفعات بستری با استیگما در بیماران روانپزشکی

بررسی اثربخش درمان شناختی رفتاری بر اختلالات جنسی متعاقب هیسترکتومی در زنان مراجعه کننده به بیمارستان بعثت سنندج

مقایسه ی فعالیت سازماندهی ادراکی رورشاخ در افراد مبتلا به اختلال ملال جنسیتی و افراد غیرمبتلا

نقش تاب آوری در کاهش استرس شغلی و فرسودگی شغلی کارمندان طرح اقماری شرکت نفت فلات قاره ایران

پیش بینی رضایت شغلی براساس تیپ شخصیت و حمایت اجتماعی ادراک شده

اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر انگیزه پیشرفت و سبک اسنادی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص

مقایسه حافظه فعال کلامی و عملکرد مهاری قطعه پیشانی مغز در افراد دو زبانه و یک زبانه

بررسی رابطه هوش هیجانی با خودکار آمدی مربیگری و کمالگرایی مربیان مدارس فوتبال

رابطه عملکرد خانواده و سبک های هویت در دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرکرج

مقایسه ی هوش اجتماعی و همدلی با بیمار در دانشجویان پزشکی ایران و انگلستان: یک مطالعه ی میان فرهنگی

مقایسه اثربخشی روش های درمانی نوروفیدبک و کاهش استرس مبتنی بر حضور ذهن بر اختلال اضطراب اجتماعی

اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر حافظه سرگذشتی افراد افسرده غیر بالینی

اثربخشی آموزش گروهی مهارت های حل مساله بر افسردگی و احساس قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری

تاثیر مداخله رهیاری کیفیت زندگی بر شجاعت روانشناختی و خود تعیین گری

بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی و دارو درمانی بر ولع مصرف مواد در مقایسه با دارو درمانی

ارتباط فراشناخت ها با کیفیت خواب دانشجویان

رابطه تنظیم هیجانی با نشانگان افسردگی و اضطراب در دانشجویان: نقش واسطه ای ذهن آگاهی

بررسی مقایسه سطح سرمی ویتامین D در بین کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی و کودکان سالم

پیشبینی اضطراب امتحان بر اساس طرحواره های ناسازگار اولیه در دانش آموزان متوسطه دوم شهرگرگان

اثر بخشی برنامه درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش درد در بیماران مرد در حال بهبودی در فاز سم زدایی مورفین، یک کارآزمایی کنترل شده تصادفی

علایم رفتاری و روانشناختی بیماری آلزایمر در بزرگسالان مبتلابه نشانگان داون: یک مطالعه مقایسه ای

رابطه خودپنداره بدنی و تحریف های شناختی با بی اشتهایی و پراشتهایی عصبی در بیماران مبتلا افسردگی

بررسی تاثیر القایی هیجان های شرم و گناه بر عملکرد حافظه فعال

رابطه سبک های هویت، مسیولیت پذیری و جهت گیری مذهبی با احساس تنهایی دانشجویان کارشناسی ارشد

اثربخشی توانبخشی روانی- اجتماعی در کاهش علایم منفی و بهبود مهارت های اجتماعی مبتلایان به اسکیزوفرنی مزمن

مقایسه تفکر خلاف واقع در بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب و افراد سالم

خودکشی و ارتباط آن با متغیرهای جمعیت شناختی و تشخیص روانپزشکی در بیماران بیمارستان قدس سنندج

ارتباط بین تفاوت جنسیتی و سابقه اختلال روانپزشکی در خانواده با اختلال نافرمانی مقابله ای در بین دانش آموزان ابتدایی شهر سنندج در سال 1393

نقش بی نظمی هیجانی، افکار منفی تکرارشونده و آمیختگی فکر- عمل در پیش بینی نگرانی

اثربخشی کیفیت زندگی درمانی در تغییر سطح تاب آوری تحصیلی و خودتمایزیافتگی دانش آموزان دختر افسرده

بررسی میزان خشم حالت معلمان مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه

نقش بی نظمی هیجانی، افکار تکرار شونده منفی، عدم تحمل بلاتکلیفی و اجتناب تجربه گرایانه در پیش بینی کمال گرایی مثبت و منفی

تاثیر توانبخشی نوروسایکولوژیکی بر بهبود عملکرد حل مساله در افراد مبتلا اختلال یادگیری ریاضی

بررسی رابطه جو سازمانی با رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان های قدس، توحید و بعثت

مقایسه حافظه سرگذشتی خاص و بیش کلی گرا در زنان افسرده، مضطرب و سالم

نقش واسطه ای هوش هیجانی در رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت

مقایسه ی متغیرهای رورشاخ براساس نظام جامع اکسنر ( 2003) در گروه های سنی 7-5 ساله، 9 ساله، 10ساله، 11ساله، 12 ساله

بررسی و تحلیل پیرمرد و دریای ارنست همینگو از منظر باز سازی شناختی مایکنبام

مقایسه کارآمدی درمان فراشناختی و درمان شناختی-رفتاری در کاهش باورهای فراشناختی، باورهای آمیختگی، نشانگان توقف درونی و باورهای کنترل/خطر در افراد وسواس شستشو

بررسی رابطه تیپ شخصیتی D و ابعاد آن با افسردگی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان شاهین شهر

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برافزایش بهزیستی روان شناختی افراد ترا جنسی

بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به شیوه ی گروهی برآشفتگی زناشویی، تعارض زناشویی و خوش بینی در زنان متاهل مراجعه کننده به مرکز مشاوره کمیته امداد شهر کرمانشاه

مقایسه ی سبک زندگی و میزان سرسختی زنان بعد از طلاق در ایران (تبریز) با زنان ایرانی مقیم فنلاند (هیلسینکی)

بحثی درباره بازنمایی و جسم آگینی در روان شناسی شناختی و شناخت پژوهی

نقش واسطه ای طرح واره های سازش نایافته اولیه در رابطه بین شخصیت با سرسختی

پنج عامل بزرگ شخصیت و تصویر بدنی در متقاضیان عمل های جراحی زیبایی شهر اصفهان

مقایسه تفکر رویدادی آینده نگر در افراد دارای علایم افسردگی، اضطرابی و افراد عادی

رابطه عدم تحمل بلاتکلیفی و باورهای فراشناختی با نگرانی در افراد مبتلا به نشانه های افسردگی

پیش بینی پیشرفت تحصیلی براساس مولفه های مهارت های تحصیلی و ویژگی های شخصیتی در دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی

اثربخشی آموزش مولفه های نظریه انتخاب بر کاهش تعارض والد-فرزندی دانش آموزان دختر

ساختار عاملی و خصوصیات روان سنجی مقیاس شناخت خلاق برای مطالعه

بررسی اثربخشی مدل شبیه سازی ذهن بر کاوش استرس و افزایش انعطاف پذیری شناختی بزرگ سالان مبتلا به لکنت زبان

نقش سبک های فرزند پروری ادراک شده و اختلال شخصیت مرزی در قلدری سایبری: نقش میانجی همدلی

بررسی ارتباط سلامت معنوی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و عوامل مرتبط با آن

بررسی نقش اجتناب تجربه ای در پیش بینی سلامت عمومی در جمعیت غیر بالینی

بررسی علل مصرف مواد مخدر در جوانان شهر سنندج با استفاده از روش نمونه گیری نهان

اثربخشی مداخله ی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر عملکردهای اجرایی و انعطاف پذیری شناختی در زنان دارای خصیصه ی نوروز گرایی در شهر اصفهان

مقایسه راهبردهای مقابله ای، شادکامی و امید به آینده در نوجوانان بازمانده از زلزله بم با نوجوانان عادی

پیش بینی اعتیاد به اینترنت براساس هیجان خواهی و سبک های هویت در دانش آموزان

پیش بینی خلاقیت دانش آموزان بر مبنای عملکردهای اجرایی مغز

تاثیر توان بخشی شناختی بر توجه پراکنده، توجه انتخابی و کارکردهای اجرایی افراد بزرگ سال دچار سکته مغزی

بررسی کفایت روان سنجی پرسشنامه ی نوستالژی (NI)

رابطه سلامت روان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

اثربخشی بسته ترفندهای مدیریت شناختی کودکان (تمشک) بر ابعاد رفتاری کارکردهای اجرایی کودکان دارای نشانه های نقص توجه و بیش فعالی

انطباق و هنجاریابی شاخص تنیدگی والدین (PSI) بر روی مادران کودکان تهرانی

بررسی و مقایسه مولفه های حافظه فعال در کودکان اوتیسم و عادی

اثربخشی آموزش خودآگاهی بر هویت یابی و مسیولیت پذیری دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

تعامل خطرپذیری و بازداری رفتاری در اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با و بدون اختلال سلوک در مقایسه با کودکان عادی

اثربخشی آموزش مهارتهای تاب آوری بر سلامت روان سربازان

تاثیر آموزش کمکهای روانشناختی اولیه بر بهبود علایم چند وجهی درد و سبک مقابله با استرس در زنان مبتلا به بیماری ام اس

اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی و ذهن آگاهی مبتلایان به بیماری آسم

رابطه ی خودتنظیمی یادگیری و راهبردهای فراشناختی خواندن با مشکلات یادگیری به زبان دوم در دانش آموزان دو زبانه (برازش مدل ساختاری)

مقایسه سلامت روانی، تاب آوری و رضایت زناشویی در زنان دارای همسران مبتلا به اختلالات روان پریشی با زنان دارای همسران سالم

اثربخشی بهزیستی درمانی گروهی بر رضایت زناشویی و بهزیستی روانشناختی زنان خانه دار

اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر عاطفه مثبت و منفی، انعطاف پذیری روان شناختی و مولفه های ذهن آگاهی افراد دارای علایم افسردگی

مروری مختصر بر حساسیت اضطرابی و اختلال وسواسی- جبری

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی تهران

اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تنظیم هیجانی مصرف کنندگان مواد افیون

نقش نظریه ذهن، تفکر رویدادی آینده نگر و خلاقیت در پیشبینی حافظه آینده نگر رویداد محور و زمان محور نوجوانان

مقایسه رضامندی زناشویی در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی و عادی

بررسی سلامت عمومی، ذهن آگاهی، نگرش مذهبی و ارتباط متقابل آنها در دانشجویان دانشگاه کردستان سال 1395

اثربخشی تقویت حافظه کاری بر بازداری شناختی

نقش بی اشتیاقی اخلاقی و حساسیت اضطرابی در پیش بینی گرایش به مصرف الکل در نوجوانان

بررسی رابطه وابستگی اعتیاد گونه به تلفن همراه با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان شهر خاش منطقه بلوچستان

اثربخشی آموزش خود-دلسوزی بر احساس تنهایی و تاب آوری در زنان مطلقه بی بضاعت

تصاویر بدنی متقاضیان قطعی رینوپلاستی پیش از اقدام به جراحی: یافته هایی از یک مطالعه مورد شاهدی و جنسیت مدار

بررسی سطح سلامت معنوی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه های شهر سنندج در سال 1394

اثربخشی هنردرمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر خودپنداره و تن انگاره در دختران نوجوان مبتلا به اختلال بدشکلی بدن شهر اهواز

بررسی میزان رضایت از زندگی در میان دانشجویان دانشگاه مازندران و رابطه آن با ابعاد شخصیتی

تاثیر قابلیت محیط (فراهم سازها) روی توجه و حافظه دانش آموزان دارای اختلالات ذهنی

رابطه جو عاطفی خانواده با خود تنظیمی هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد

مقایسه افکار خودکشی و سطح استرس بین دانشجویان افسرده با تیپ های زمانی صبحگاهی و شامگاهی

بررسی تطبیقی اثربخشی آموزش فعال سازی رفتاری و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان پسر پایه نهم دبیرستانهای شهر کرمان

بررسی ویژگیهای روان سنجی مقیاس کمال گرایی چندبعدی فراست (FMPS)

اثربخشی مداخله ی مبتنی بر آموزش مثبت بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان

نقش تحمل ناپذیری عدم قطعیت در سبب شناسی و درمان اختلال های هیجانی: مقاله مروری کوتاه

بررسی اثربخشی مداخله ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر کیفیت زندگی و تعداد حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع

مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی و درمان شناختی رفتاری بر تعدیل طرحواره های ناسازگار اولیه در بیماران 16 تا 23 سال مبتلا به پراشتهای عصبی با توجه به پیوند والدینی

بررسی رابطه رضایت جنسی با استرس زناشویی، رضایت زناشویی و علایم روانشناختی بیماران قلبی بای پس عروق کرونر

اثربخشی آموزشی مفاهیم رویکرد شناختی- رفتاری توام با تن آرامی بر کاهش درد میگرن

بررسی اثر بخشی درمان با تحریک الکتریکی مستقیم ترا جمجمه ای در ترکیب با دارو درمانی بر علایم منفی بیماران اسکیزوفرنی

نقش واسطه ای خودتمایزیافتگی در رابطه بین تاب آوری با دلزدگی زناشویی در زنان متاهل

اثربخشی گروه درمانی شناختی-رفتاری بر خویشتن داری سوءمصرف کنندگان مواد مخدر مراجعه کننده به مراکز اقامتی ترک اعتیاد (کمپهای) شهر تهران

رابطه بین راهبردهای تنظیم هیجان و ابعاد صفتی-حالتی اضطراب رقابتی در تکواندوکاران جام سفیر کره جنوبی

مقایسه ی تاثیر آموزش مهارتهای مقابله شناختیرفتاری و برنامه پیشگیری از عود مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش علایم روانشناختی افراد وابسته به مواد تحت درمان نگهدارنده با متادون

ویژگی روان سنجی ابزارهای سنجش تحمل ناپذیری عدم قطعیت: یک مطالعه مروری

بررسی تاثیر بازیهای شناختی بر انعطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی

رابطه بین خوش بینی و نشاط ذهنی با نقش واسطه ای تاب آوری درسالمندان

بررسی میزان نگرش وآگاهی اساتید مشاور نسبت به مشاوره تحصیلی و عوامل مربوط آن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1395

مقایسه ی اثربخشی پروتکلهای مختلف تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه ای (TDCS) به همراه تمرینات شناختی در ارتقای بازداری پاسخ افراد عادی

بررسی ارتباط بین اجتناب تجربی و صفات طیف اوتیسم با رفتارهای احتکاری: نقش میانجی شناختارهای احتکاری

بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی بر تنظیم هیجانی زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان شهر بوشهر

رابطه ی الگوهای شخصیتی مبتنی بر سیستمهای مغزی – رفتاری با سوگیری توجه و پیش توجه در بیماران وابسته به مت آمفتامین

نقش ارزیابی های شناختی و باورهای معرفت شناختی در پیشبینی درگیری تحصیلی دانشجویان

بررسی فراوانی نشانه های اختلالات روانی و تاثیر آن در کیفیت خواب در میان دانش آموزان دبیرستانهای شهرستان دیواندره در سال 1397

بررسی فراوانی اختلال خودبیمارانگاری در پرسنل اتاق های عمل بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر الگوهای ارتباطی درون خانواده دانش آموزان پسر سال اول متوسطه شهرستان اهر

اثربخشی توان بخشی شناختی پس از دارودرمانی بر کارکردهای اجرایی مغز و علایم رفتاری کودکان مبتلا به اختلال ADHD شهر اهواز

بررسی اثربخشی درمان گروهی عقلانی-عاطفی و درمان گروهی راه حل محور بر اضطراب اجتماعی در دانشجویان دانشگاه شیراز

نقش واسطه گری عزت نفس در رابطه شفقت به خود و دشواری در تنظیم هیجان با اعتیاد به اینترنت

نقش طرحواره های ناسازگار اولیه و دشواری در تنظیم هیجان در پیشبینی نارضایتی جنسیتی در مردان تراجنسی

مقایسه ی کارکردهای اجرایی حل مسیله و حافظه ی فعال در زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان و زنان غیر افسرده ی سالم

بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و میزان استرس با اعتیاد به اینترنت و رضایت زناشویی در زنان متاهل

اثربخشی آموزش معنا درمانی بر تابآوری و بهزیستی روانشناختی زنان دارای تجربه سوگ

مروری کوتاه بر مدل اجتناب از تغییر نگرانی و اختلال اضطراب فراگیر

اثربخشی بسته آموزشی راهبردهای خودگردان فراشناختی برتاب آوری تحصیلی دانش آموزان (با نقش تعاملی خود پنداره تحصیلی)

هنجاریابی آزمون رورشاخ در بین افراد معتاد به مواد مخدر

مقایسه بین سبکهای دلبستگی و عشق ورزی در زوجهای بزرگ شده در خانواده های طلاق و عادی

مقایسه کارکردهای اجرایی والدین کودکان با و بدون اختلال پیوستاراتیسم

بررسی سلامت معنوی و ارتباط آن با سلامت روان در دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی کردستان

نوستالژی و هویت اخلاقی: یک مدل تسهیل گر

بررسی شیوع استفاده از شبکه های اجتماعی در معلولان و تاثیر آن بر بهداشت روان

روند تاثیر هیپنوتیزم بر کاهش مشکلات و بیماریهای روانی و جسمی

مرجع ژورنالها، یکی از پایگاههای زیر مجموعه سیویلیکا می باشد که به عنوان مرجع کلیه مجلات و ژورنالهای علمی-تخصصی ایرانی و بین المللی فعالیت می کند. در این پایگاه می توانید اطلاعات پایه کلیه مجلات علمی و تخصصی را مشاهده نمایید و راهنمایی کاملی برای پیدا کردن ژورنال مورد نظر جهت ارسال و ثبت مقاله خود در این مجلات به شما ارائه میکنیم.

کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© – مرجع مجلات علمی

 دریافت ضریب تاثیر (267/ 0 =IF) براساس نهمین مصوبه شورای راهبردی ISC مورخ 19/11/1392 از پایگاه  استنادی جهان علوم اسلام (ISC).

دو فصلنامه علمی- پژوهشی «روان‌درمانی و مشاوره خانواده» به‌منظور گسترش و اعتلای سطح دانش و پژوهش اصیل در زمینه‌های گوناگون دانش مشاوره و روان‌شناسی با تأکید بر محوریت خانواده و رشته‌های وابسته به آن با انتشار دست­یافته‌های پژوهشی در میان اعضای هیئت‌علمی، پژوهشگران کاردان و دانـشجویان مقاطع ناهمسان تحصیلی در رشته ­های روان­ شناسی، مشاوره، مددکاری و روان­پزشکی فعالیت می‌نماید.

 

گروه دبیران دو فصلنامه علمی-پژوهشی مشاوره و روان‌درمانی خانواده

 

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

مدیر مسئول

جناب آقای دکتر ناصر یوسفی، دانشیار گروه مشاوره، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.

سردبیر

جناب آقای دکتر ناصر یوسفی، دانشیار گروه مشاوره، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.

گروه دبیران

جناب آقای دکتر رضا خجسته مهر، استاد روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.

جناب آقای دکتر محمود منصور، استاد روانشناسی دانشگاه تهران.

جناب آقای دکتر یوسفعلی عطاری، استاد مشاوره دانشگاه کردستان.

جناب آقای دکتر ناصر یوسفی، دانشیار گروه مشاوره، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.

جناب آقای دکتر علی نویدیان، استاد             مشاوره و راهنمایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان.

جناب آقای دکتر خدابخش احمدی نوده، استاد روانشناسی مشاوره دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله.

جناب آقای دکتر علی زاده محمدی، دانشیار روان‌شناسی – روان‌شناسی بالینی دانشیار پژوهشکده خانواده.

جناب آقای دکتر فرامرز سهرابی‌ اسمرود، استاد روانشناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبائی.

خانم دکتر منیجه شهنی ئیلاق، استاد روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

جناب آقای دکتر احمد امانی، دانشیار گروه مشاوره، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.

جناب آقای دکتر کیومرث بشلیده، استاد روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

جناب آقای دکتر مسعود صادقی، دانشیار مشاوره دانشگاه لرستان.

خانم دکتر مریم فاتحی زاده، استاد مشاوره و راهنمایی دانشگاه اصفهان.

جناب آقای دکتر رضا پور حسین، دانشیار روانشناسی دانشگاه تهران.

جناب آقای دکتر سجاد بشر پور، دانشیار روان‌شناسی عمومی دانشگاه محقق اردبیلی.

جناب آقای دکتر محمد کریم خدا پناهی، استاد روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران.

 

 

 شماره استاندارد بین‌المللی نشریه:

 شماره پروانه نشر: 23576/89، مورخ 22/9/89

شماره درجه علمی- پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: 73311/11/3، مورخ 22/4/1390

چاپ: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه کردستان، پایگاه استنادی جهان علوم اسلام، شیراز

 نشانی چاپخانه: شیراز، بلوار جمهوری اسلامی، خیابان جام جم، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، کد پستی:71946-94171، تلفن: 36468421- 071

 

حمایت علمی و تامین اعتبارات مالی مجله: معاونت تحقیقات و فنآوری دانشگاه کردستان و جهان علوم اسلام

 

 نشانی مجله: سنندج، دانشگاه کردستان، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی جنب کتابخانه، دبیرخانه دو فصلنامه علمی-پژوهشی مشاوره و روان‌درمانی خانواده، تلفاکس: 33629353-087- تلفن دبیرخانه نشریه 08733629353

 آدرس سایت مجله: http://fcp.uok.ac.ir

ایمیل: Fcpjournalkurdistan@yahoo.com

تماس ضروری: 09189693312

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

 

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

مجله  روانشناسی و روانپزشکی شناخت به شماره ثبت 75478 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دارد.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

آغاز انتشار: سال1386

مدير مسئول: دکتر علي اصغربهاري، استاديار دانشگاه بوعلي سينا همدان

سردبير: دکتر محمدقلی نادعلیان، استاد بازنشسته دانشگاه تهران

اعضاي هيأت تحريريه به ترتيب حروف الفبا:

دکترنادر اسماعيل نسب: استاد دانشگاه علوم پزشکي کردستان

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج

دکتر علي نقي جدي: استاديار دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج

دکترناهیدحق نظری: استاديار دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج

دکترداودشریفی:استاددانشگاه تهران

دکترسیدمرتضی علوی شوشتری:استاددانشگاه ارومیه

دکتر شاهين فکور: دانشيار دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج

دکتر محمدنوری:استاددانشگاه شهید چمران اهواز

دکتر عباس وشگینی:دانشیاردانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم وتحقیقات تهران

مدير داخلي :دکتر علي پارسا، استاديار دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج

ویراستار فارسی: دکتر لقمان اکرادی

ویراستار انگلیسی: دکترعلی نقی جدی

صفحه آرایی و حروف چینی: قاصدک یزدان پرست

ناشر: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحدسنندج

این مجله دارای تائیدیه درجه علمی پژوهشی میباشد و مقالات آن در ایندکس های زیر نمایه میگردد:

 

© تمامی حقوق برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج محفوظ است © 1397


منابع آزمون پیش درمانگاهی نوبت دوم 1398Downloads-icon

مجله روانشناسی دانشگاه سنندج
مجله روانشناسی دانشگاه سنندج
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *