مشاوره آنلاین رایگان کودک

 
helpkade
مشاوره آنلاین رایگان کودک
مشاوره آنلاین رایگان کودک

کودک تا زمانی که قادر به انتقال پیام خود از طریق مهارت‌های زبانی و نوجوان تا زمانی که زبان مشترک با شما را پیدا نکرده، ممکن‌است دردسرهایی ایجاد کند.
با کمک گرفتن از مشاور کودک و نوجوان می‌توانید با شناخت روحیات این دو رده سنی، ارتباط دوستانه و سازنده‌ای با فرزندان‌تان داشته باشید و روند تربیت فرزند را به‌‌خوبی بگذرانید
مشاوران تربیت فرزند و نوجوان مشورَپ می‌توانند همراه شما در مسیر ساختن ارتباط با نسل جدید باشند.
با کمک‌گرفتن از مشاوران مشورَپ، اهمیت تربیت فرزند را درک خواهید کرد و هم‌چنین با راه ‌‌های تربیت فرزند آشنا خواهید شد

دوقلوهام همش با هم دعوا دارن چطور باهاشون رفتار کنم؟

شرایط شما را کاملا درک می کنم و میدونم که نگهداری از بچه های دوقلو چقدر میتونه سخت باشه ولی اگر بتونین هم بازی خوبی برای آن ها باشین و از طریق بازی کردن رفتار مشارکتی را به ان ها آموزش دهید هم خودتان استرس کمتری متحمل می شوید و هم فرزندان شما روش های برخورد سازنده تری را یاد می گیرند.

وقتی یکی از بچه هام وسیله ای رو استفاده می کنه اون یکی هم میخاد از همون وسیله استفاده کنه و اون وسیله رو میکشه تا از دستش بگیره و باعث میشه که با هم دعوا کنن چطور با اونا برخورد کنم؟

از روش تنبیه منفی استفاده کنین. در این روش هدف گرفتن یک چیز خوشایند از فرد هست در ازای کار منفی که انجام می دهد. به بچه ای که چنگ می زند و موهای برادر یا خواهرش را می کشد با قاطعیت بگویید که اگه این کار را تکرار کند آن وسیله و فلان اسباب بازی دوست داشتنی رو دیگه بهت نمیدم و حتما هم باید اینکار را بکنید. آن رفتار در ذهن آن ها تثبیت می شود و احتمال تکرار آن کاهش پیدا می کند.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

بچه م خیلی لجبازی می کنه و وقتی یچیزی رو میخواد اصلا آروم نمی گیره چیکار کنم؟

در طی دوره رشدی بین سنین 4-3 سالگی بخاطر اقتضای مراحل رشدی به کودکانی لجباز تبدیل می شوند نحوه برخورد والدین در این دوره تضمین کننده روند رشد آن ها در دوره های بعدی است. اگر مواردی که کودک سر آن ها لجبازی می کند چیزای خطرناکی هستن سعی کنین حواس فرزند خودتان را پرت کنید. یادتان باشد که لجبازی دو سر دارد هر چقدر شما می خواهید انجام ندهد کودک شما می خواهد انجام دهد شما باید یک سر این ماجرا را رها کنین و فرصت تجربه کردن به کودک خود بدهید..

بچه م خیلی بهم وابسته است و اگه من نباشم با هیچ کس دیگه ای آروم نمیگیره چیکار کنم؟

سعی نکنید بچه خود را به یک باره از خودتان دور کنید تا از وابستگی اون کم کنید. طی مراحلی اینکار رو بکنید و آرام آرام ازش فاصله بگیرید. ابتدا اینکار را با تمریناتی در خانه و همراه همسرتان انجام دهید بعد با اعضای نزدیک تر خونواده بعد در منزل مادر بزرگ ها تا به مرور فرایند استقلال در ذهن بچه شما شکل بگیرد تا دچار اضطراب نشود.

چد ماهه مامانم فوت کرده و یه خواهر 4 ساله دارم وقتی پیشم میخوابه نصف شب شروع میکنه به خوردن سینه هام آیا این رفتارش عادیه؟

خواهر شما سعی دارد تا کمبود مادر را با شما جبران کند. سعی کنید مانع اینکار خواهرتان شوید و در حد امکان رختخواب خودتان رو دور از وی ولی در یک اتاق تنظیم کنید و به مرور از خواهر خود فاصله بگیرید تا در روند رشد ایشان مشکلی ایجاد نشود.

{{item.Content}}

برای “مشاوره آنلاین رایگان” یک دسته بندی را انتخاب کنید و مشکل خود را با روانشناس مطرح کرده و راهنمایی رایگان دریافت کنید.

بیش از ۱۰ هزار چت مشاوره آنلاین در بخش پایانی صفحه مشاهده کنید.

بیماری های روان شامل:

مشاوره خانواده شامل:

مشاوره جنسی و سکستراپی زوجین شامل:

مشاوره آنلاین رایگان کودک

شامل موارد زیر است:

شامل موارد زیر است:

مشاوره خانواده شامل:

در دهه گذشته، خدمات روانشناسی آنلاین با شور و شوق مردم در کشورهای توسعه یافته آشنا شده است.

خدماتی که به سبک زندگی افراد انسانی متصل می شوند و به طور فزاینده ای به درمانگران روزمره در حرفه روانشناسی کمک می کنند.

روانشناسان همیشه از اثرات مضر فناوری در شیوه زندگی ما سخن گفته اند.

در سیستم جدید مشاوره یعنی مشاوره آنلاین رایگان امکان استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات سازنده در زندگی وجود داشته است.

آیا امکان ایجاد اتحاد درمانی در فضای آنلاین به عنوان چت همزمان با مشاور وجود دارد

هدف اتحادیه های درمانی این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، احساس می کنید که شما درک را می کند، او را درک می کنید و با شما همدردی می کند.

از سوی دیگر، کار آنلاین که با مشاوره ایمیلی آغاز شده است و در حال حاضر مشکلی برای مشاوره در تقریبا تمام سیستم های پیام رسانی مانند تلگرام، فیس بوک و اسکایپ است.

بنابراین، این سرویس در هر راه ممکن در دسترس است، هرچند ممکن است یک ایده خوب به نظر برسد، اما مهمترین چیز در زمینه خدمات، به خصوص روان درمانی و مشاوره، اثربخشی آن است.

****توجه*****

بجای فرم زیر سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید و سریعا توسط متخصص روانشناسی مرتبط با موضوع شما پاسخ داده می شود.

نام مستعار *

ایمیل *

عنوان *

0 + 2 = ?برای جلوگیری از اسپم لطفا به سوال زیر پاسخ دهید *

به همین علت، متخصصان بهداشت روان در دهه گذشته تحقیقات زیادی را برای بررسی اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان انجام داده اند.

آیا مشاوره آنلاین رایگان به عنوان مشاوره موثر است؟

آیا می توانید از مشاوره آنلاین نیز برای درمان مشکلات خانوادگی که نیاز به بیش از یک عضو خانواده دارید استفاده کنید؟

در طول دو سال و نیم گذشته که من به طور خاص به روان درمانگری آنلاین اختصاص داده ام، در این فضای بسیار شگفت انگیز دیده ام که از انتظاراتم فراتر رفته است.

در بسیاری از اختلالات مشترک مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و خلق و خوی، اثربخشی مشاوره روانشناختی آنلاین به خوبی مستند شده است و در حضور مشاوره تفاوت وجود ندارد.

در برخی از اختلالات مانند اضطراب اجتماعی، اثر بخشی مشاوره آنلاین رایگان بسیار خوب است.

افراد زیادی هستند که با حمله هراس و حتی افسردگی مشکل دارند و یکی از علائم و نشانه های اختلال آنها این است که بیرون رفتن و دیدن یک روانشناس برای آنها بسیار دشوار است.

مشاوره روانشناختی آنلاین رایگان با فناوری می تواند به طور چشمگیری طول مدت اختلال را کاهش دهد .

حتی با ترکیب با مشاوره آنلاین به ویژه برای کسانی که نمی توانند خارج از خانه را به علت مشکل خود انتخاب کنند بهترین نوع درمان ارائه شده برای آنها است.

روانشناسی ایران اساسا مبتنی بر روانشناسی آمریکایی است.

درمانگران در ایران بعنوان درمانگران در ایالات متحده عمل می کنند و بنابراین ممکن است برخی از ملاحظات فرهنگی نادیده گرفته شود.

به عنوان مثال، مردم ایران تقریبا از مطالعه جنسیتی محروم هستند، در حالی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر این آموزشها بخشی از سیستم آموزشی و پرورشی است.

در دو سال و نیم گذشته، من با زوج هایی که مشغول ذهنشان هستند مبارزه می کنم، اما به دلایل فرهنگی، آنها نمی توانستند با راحتی سوالات را مطرح کنند.

بسیاری از زوج ها معتقدند اگر فضای آنلاین یا حتی ناشناس وجود نداشته باشد، مشخص نبود که چه مدت آنها با این سوالات مواجه خواهند شد.

این مسئله ممکن است برای بسیاری از مردم و کشورهای دیگر بیش از حد نباشد، گرچه در همه جا در جهان احساس شرمساری وجود دارد، اما وقتی که این بخشی از آموزش جهانی است و برای همه قابل دسترسی است، ممکن است حتی یک نیاز باشد.

این موضوع نیست سوال و آموزش مشابه کافی است.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

آیا مشاوره آنلاین در سایت مرکز مشاوره مشاورانه رایگان است؟
بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است.

آیا مشاوره به صورت محرمانه صورت می گیرد؟
بله. شما می توانید نام مستعار وارد نمایید و ایمیل وارد شده هم نمایش داده نمی شود.

زمان پاسخگویی به سوالات چقدر است؟
در اسرع وقت و فوری توسط برترین مشاوران به صورت تخصصی پاسخ داده شود. ممکن است در برخی تعطیلاتو ساعات شلوغ، به دلیل افزایش تعداد مراجعین و کاهش تعداد مشاوران، مشاوره آنلاین رایگان کمی با تاخیر رخ دهد.

آیا مشاوره تخصصی خانواده، ازدواج، فردی، روانشناسی و غیره ارائه می شود؟
بله. با برترین مشاوران ایران و به صورت آنلاین رایگان، تلفنی و حضوری صورت می گیرد.

بسیاری از متخصصان مدتها با درمان از راه دور مخالف بودند.

شاید اولین گروهی که در ارائه خدمات مشاوره راه دور تخصصی روانکاوی بودند.

روانکاوانها بیش از نیم قرن از تلفن برای روانکاوی استفاده کرده اند.

در تمام این سالها، بسیاری از آنها با چنین ارائه خدمات مخالفت کرده اند، اما جالب است که توجه داشته باشیم که در طول زمان، تعداد آنها کاهش یافته است، و در طول زمان، آنها متوجه شده اند که چه چیزی باعث درمان می شود، ماهیت ارتباطات انسانی است و این رابطه می تواند حتی در نوشتن انجام شود.

امروز، درمانگران احتمال بیشتری دارند که بتوانند با استفاده از صدا، ویدیو، متن و حتی عکس، ویدیو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

در مشاوره اینترنتی آنلاین بدون هماهنگ، مقامات فرصت دارند که مشاور خود را از تجربیات عمیق خود مطلع کنند.

به عنوان مثال، درمانگران اغلب از مشتریان خود می خواهند که رویای خود را بنویسند و آنها را در جلسه بعدی برگردانند.

در مشاوره آنلاین، ممکن است که ارجاعات حتی رویای خود را با درمانگر به اشتراک بگذارند، حتی پس از ان فیلم ضبط می کنند.

به این ترتیب، ممکن است موضوع را فراموش نکنند.

درمان آنلاین، همچنین به عنوان درمان الکترونیکی (درمان الکترونیک) و یا مشاوره آنلاین شناخته شده است، چالش های منحصر به فرد، مانند محرمانه بودن اطلاعات ارجاع، در مورد مناسب بودن استفاده از این سبک درمان برای طیف وسیعی از اختلالات روانی را ایجاد کرده است.

درمان آنلاین می تواند یک ابزار مهم برای افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت روان باشد.

حتی اگر شما از نظر روان شناختی سالم احساس کنید، درمان آنلاین می تواند به شما در افزایش قدرت روانی کمک کند.

شما می توانید در مورد رفتارهای سالم و مکانیسم های سازگاری که منجر به سلامت روانی بهتر می شود بیشتر یاد بگیرید.

منبع : حقیقت شهپر , انصاری مریم,  یونسیان مسعود,  اکبری محمداسماعیل , ابراهیمی ماندانا,  علیجانی محسن , منتظری علی. مقایسه مشاوره تلفنی و معاینه حضوری در تشخیص سرطان پستان. بیماریهای پستان ایران :   بهار ۱۳۸۸ , دوره  ۲ , شماره  ۱

سلام. بله تمامی مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه به صورت رایگان صورت می گیرد. تیم مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان در تمامی روزهای هفته و در تمامی ساعات در کنار شما هستند.

هزینه مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه رایگان است. ولی به صورت عمومی در سایر اپلیکشن ها و بستر ها اینترنتی از 25 تا 70هزار تومان است.

این یک سوال کلی است. بی شک که مشاوره از هر نوعی اثر بخشی دارد ولی برخی مشکلات و چالش های روانشناسی نیاز به دارو درمانی و یا حضور اعضای خانواده دارد و مشاوره آنلاین به تنهایی پاسخگوی شما نیست.

بله شما می توانید از اطلاعات و نام مستعار استفاده کنید.

بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است

سلام روز شما بخیر

سلام شما می توانید سوالتان را در همین قسمت با توضیح مشکلتان ارسال کنید پاسخ داده می شود

با سلام من یکساله که ازدواج کردم اما هنوز به دلیل ترس و اضطراب شدید نتونستم عمل نزدیکی رو انجام بدم خواهش میکنم راهنمایی کنید

سلام به شما زهرا جان ببین عزیزم در این مورد با توجه به اینکه شما یک سال از زندگی مشترکتان می گذرد اما هنوز موفق به رابطه جنسی نشده اید نیاز است که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید چون در این مسیر افکار و ترس و احساسات دیگری که شما تجربه می کنید از اهمیت زیادی برخودار می باشد و همین موضوع باعث می شود که شما با کاهش عملکرد روبرو شوید . استرس زیاد چه به خاطر مسائل کاری و مشکلات خانوادگی و چه به علت خستگی، نداشتن تناسب اندام، ترس از ناتوانی جنسی، رابطه دردناک،… ادامه دیدگاه »

سلام. من یکی دو ماهی میشه بهتون پیام دادم، خیلیم ضروری بود کارم ولی جوابی ندادید بم‌. میشع زودتر ج بدین لطفا🌹

سلام به شما
عزیزم لطفا مجددا سوالتون رو ارسال کنید.

سلام من رضا ۳۴ساله متاهل هستم یک راهکارواسه حذف یک لحضه ازحافضه ام هستم شیش سال هست که عذاب میکشم ومدام جلو چشمم هست چون خصوصی هست نمیتونم واضح بگم لازم دونستین بگین واضح اتفاق تعریف کنم راحت راه حل بدین ..ممنون میشم کمک کنید

سلام به شما رضا جان این تفکر که میشود قسمتی از حافظه را با راهکارهایی حذف کرد کاملا اشتباه است و همچین کاری عملا غیر ممکن است در واقع شما نمی توانید از هیچ راهکاری برای فراموش کردن اون خاطره از حافظتوناستفاده کنید ولی کاری که میتونید انجام بدین این هستش که با استفاده از رویکردهای درمانی میتونید از میزان هیجان منفی که از به یادآوری اون رابطه تجربه می کنید کم کنید، به این صورت که یاداوری خاطره مثل قبل شما رو آزار نمیده. با توجه به اینکه مدت ۶ سال از این موضوع می گذره و شما همچنان… ادامه دیدگاه »

سلام من ۲۴ سالمه و به دلیل علاقه ای که داشتم تصمیم گرفتم روانشناسی بخونم،ترم سه روان شناسی هستم مشکلی که دارم اینه که وقتی دارم راجع به اختلال ها و بیماری هایی که میخونم همش فکر میکنم ایا این ویژگی ها در من وجود داره و من اینجوری هستم و مریضم یا نه در حال حاضر به اختلال شخصیت پارانویید اینجوری شدم و فکر میکنم مبتلا هستم قبلا با پسری دوست بودم و بنا به خیانت هایی که در رابطه کرده بود من بهشون شکاک شده بودم و ازشون خواسته بودم که دختری رو در اینستاگرام فالو نکنن یا… ادامه دیدگاه »

سلام به شما فاطمه جان ببین عزیزم خواندن این اختلالات و داشتن این تفکرات و بررسی این ویژگی ها در خود یک مسیر عادی می باشد و بیشتر افراد این کار را انجام می دهند اما موضوع مهم این است که بدانید بیشتر افراد این ویژگی ها را دارند و در دوز های معمول و در صورتی به اختلال میرسیم که فرد این ویژگی های را در شدت بالای تجربه کند و بر عملکرد زندگی او تاثیر زیادی داشته باشد در کنار اینکه فرد این علایم را در شرایط مختلف تجربه کند و… در این مورد بهتر است دقت کنید… ادامه دیدگاه »

سلام. من دختری ۲۰ ساله هستم. در طی سه چهار سال اخیر مشکلات روحی زیادی داشتم مثل افسردگی، وسواس، خشم و… که سهم زیادی از اون بخاطر مشکل تحصیلی و کنکور و توقعات خانواده و فشار وارده از اونها و استرس بود..‌‌‌‌که البته موجب درگیری ها و عذاب زیادی هم برام بود..البته این تنها مشکل نبود ولی به این دلیل بیان کردم که چون الان دانشگاه خوبی قبول شدم و میتونم بگم تا حدودی روی پای خودم ایستادم کمی از موضوعات زمینه ساز مشکل و بحث و دعوا ها کم شده و مثل قبل حس بی اعتماد به نفسی و… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز ببین عزیزم قابل درک هست که تجربه این احساسات در مدت زمان طولانی برای شما با کاهش عملکرد و احساسات ناخوشایند همراه باشد در این مسیر بهتر است شما همانطور که اقدام کرده اید بهتر است برای درمان به روانشناس مراجعه داشته باشید تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید . در این مسیر ما روند روانشناس شما را نمی دانیم و نیاز است که شما در این مورد براساس نتیجه گیری که داشته اید در این مورد تصمیم گیری کنید اگر می خواهید روند مشاوره با ایشان را ادامه بدهید نیاز است که در… ادامه دیدگاه »

سلام سوالم پاک شد

سلام خیر سوال شما در همین لینک پاسخ داده شده است .

سلام ۱۶ سالمه یه یکی از دوستانم وابستگی شدید دارم حدود یکسال هست که دوست هستیم دوست های صمیمی اون اوایل که به ایشون گفتم گفت من رو در حد همکلاسی دوست داره و فکر میکنه که این نوع علاقه به دو طرف آسیب میرسونه اما با گذشت زمان رفتارش تغییر کرد یجوری که اونم منو دوست داشت و بیشتر بهم توجه میکرد و نشون میداد که براش مهمم. اما من نمیتونستم باور کنم چون فکر میکردم داره بهم ترحم میکنه یه سری اتفاقات ناخوشایند بینمون افتاد منظورم اینه که سر چیزای کوچیک بحث میکردیم وهر دو ناراحت میشدیم که… ادامه دیدگاه »

سلام به شما یاسمن جان ببین عزیزم شماها در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن توجه به روابط دوستی اهمیت بیشتری پیدا می کند اما عزیزم رابطه دوستی با اختلافات زیادی همراه می باشد و شما نمی توانید توقع داشته باشید که دوستتان رفتار و دیدگاهی خلاف نظر شما را نداشته باشند . در روابط دوستی نیاز است که هردو فرد با تمام تفاوت هایی که باهم دارند در احترام باهم برخورد کنند تا بتوانند مسیر رشدی خود را سپری کنند و دقت کنید که اگر شما بخواهید تمرکز زیادی بر این روابط بگذارید می تواند برای شما… ادامه دیدگاه »

دوروزه منتظر جوابم ولی هر سری میبینم پیامم پاک شده و نیست

دوست عزیز سوال شما بارها در همین سایت و در همکین لینک پاسخ داده شده است به صفحه هات دیگر مراجعه کنید تا سوال خود و چواب را دریافت کنید

صفحه های دیگه شرمنده من فقط همین قسمتو میشناسم
و هیچ پیامی هم ندیدم
ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام به شما دوست عزیز
در این مورد ما اطلاعی نداریم و نیاز است که شما به ثبت احوال مراجعه کنید و شرایط تغییر اسم را دریافت کنید و اگر مجوز و یا تایید روانشناس می خواهد در اول نامه را دریافت کنید و بعد برای بررسی دلایلتان برای تغییر اسم به روانشناس مراجعه حضوری داشته باشید .

من ۱۷ سالمه نامزدم ۲۴ وابستگی بیش از حد ب نامزدم دارم در طول هفته یک یا دوهفته یکبار همو میبینیم بدون نامزدم جایی نمیرم چون احساس تنهایی میکنم حس افسردگی دارم دوس دارم از این دوران شیرین نامزدی لذت ببرم همسرم خیلی مرد خوبی هستن هر جا میرم اخمام تو هم هست مدام ب نامزدم زنگ میزنم ک درچ حاله خوبه یا ن حتی وقتی سر کار هستن من اینجوری نبودم خیلی شدید شده وقتی میرم پیشش میمونم خیلی حالم خوب ولی وقتی میام خونه خودمون همش دوس دارم برم پیشش چیکار کنم

سلام به شما دوست عزیز احساسات شما قابل احترام هست اما بهتر است دقت کنید که اگر شما بخواهید مداوم رفتارها و همسرتان را چک کنید و بدون در نظر گرفتن شرایط ایشان و موقعیتشان با ایشان تماس بگیرید می تواند باعث ایجاد مشکلات و اختلافات بین شما شود . در این مورد بهتر است سعی کنید که به طرحواره درمانگر مراجعه داشته باشید تا بتوانیم با بررسی میزان وابستگی شما کمک کنیم تا بتوانیم افکار و احساسات خود را مورد بررسی قرار بدهیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید با شناخت دلایل این وابستگی در مسیر بهتری به… ادامه دیدگاه »

مک یک خانم ۳۶ ساله‌ام ۱۴ سال زندگی مشترک دارم با فراز و نشیبهای زیادی رو در رو شدم در خانه پدریم محبتی ندیدم هر کسی هر کاری می‌کرد من و مقصر میدانستم آدم نبودم که بخوام حاضر جواب باشم از هزار تا یک بار از حقم طرفداری می‌کردن همه بهم می‌گفتند پرو شدم جز پناه بردن ب در گاه الهی از همون بچگی تا حالا ب جای نداشتم تا اینکه عاشق شدم و با هر مشقتی بود باهش ازدواج کردم در دوره نامزدی متوجه شدم شوهرم دلش پیش من نیست ولی چون از سمت خانواده‌ام محبت ندیدم و خودم… ادامه دیدگاه »

سلام به شما ملیحه جان احساسات شما قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باش که برای فرار کردن از خانواده وارد پروسه ازدواج شدن می تواند برای شما مشکلات زیادی را ایجاد کند. ببین عزیزم شما در دوران عقد و نامزدی رفتارها همسرتان و بی تعهدی ایشان را دیده اید و به دلیل وابستگی این موارد را نادیده گرفته اید اما نمی توان گذشته را تغییر داد اما بهتر است در زمان فعلی در احترام در زمان مناسبی با ایشان صحبت کنید و احساسات خود را با ایشان در میان بگذارید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .… ادامه دیدگاه »

سلام من عادت به خودزنی کردم چجوری رفع مشکل کنم چون بخاطرش سردردای وحشتناکی میگیرم و معمولا مشت زدن ب سره و خیلی ارومم میکنه ولی بعد از چن دقیقه سردردش شروع میشه

سلام به شما دوست عزیز ببین عزیزم قابل درک هست که یک سری از رفتارهای خانواده ها می تواند رد سن شما با فشار روحی برای شما همراه باشد اما خودزنی به هر شکلی و یا داشتن افکار خودکشی می تواند برای شما آسیب زا باشد و نمی توان با نادیده گرفتن آن پیش رفت در کنار این موراد اگر شما به مدت دو هفته علایمی چون داشتن احساس غم و اندوه ، بی خوابی و یا پرخوابی ، کم خوری و یا پر خوری در تغذیه، کاهش ارتباطات و یا ارتباطات آسیب زا با دوستان و یا خانواده ،… ادامه دیدگاه »

چرا هرچی مینویسم پاک میشه 😐

نگار جان کامنت شما پاسخ داده شد لطفا از ارسال مجدد سوال خودداری کنید.

سلام وقتتون بخیر
من پیام دادم ظاهرا نیومده یا پاک شده و….
دوباره سوالمو مطرح میکنم ممنون میشم جواب بدین
من میخوام تغییر اسم بدم
اسرا به آیلین ولیکن بعضیا گفتن قابل تغییره و بعضیا گفتن غیر قابل تغییره
با وکیل حرف زدم گفت قابل تغییر هست ولی سخت میگیرن و باید با یک مشاور حرف بزنین که بهتون بگن چی بهشون بگی که قبول کنن تغییر بدن اسمتو
میشه راهنمایی کنین

سلام به شما دوست عزیز
در این مورد ما اطلاعی نداریم و نیاز است که شما به ثبت احوال مراجعه کنید و شرایط تغییر اسم را دریافت کنید و اگر مجوز و یا تایید روانشناس می خواهد در اول نامه را دریافت کنید و بعد برای بررسی دلایلتان برای تغییر اسم به روانشناس مراجعه حضوری داشته باشید .

سلام خسته نباشید من ی موضوعی هس ک خیلی درگیرشم یادمه وقتی سنم کمتر بود عمم بهم گف ک از نظر روابط اجتماعی ضعیفم و هیچ دوستی ندارم با اینک داشتم اما تعدادشون کم بود الان چند سالی میگذره و من الان کلا ۱۰ تا دوست دارم ک با ۳ تاشون صمیمی هستم با بقیه در حد معمولی دوستم و اکثر مواقع با این ۳ تا هستم با بقیه اگر فرصتش پیش بیاد می رم بیرون اونم ب ندرت بیشتر با توجه ب شرایط الان در حد تلفنی هستم اما با این حال چون بیشتر وقتمو با ۳ نفر می… ادامه دیدگاه »

سلام به شما
عزیزم شما چند سالتونه؟
روابطتون با خانواده و بقیه ی اعضای فامیل چطور هست؟
آیا از کیفیت روابطی که با دوستانتون دارید احساس رضایت دارید؟

۱۹ سالمه با خانوادم مشکلی ندارم با فامیل مشکل ندارم مهمونی هم می ریم با اینک حوصلم سر میر تو مهمونی و با اون ۳ تا دوستم رابطه خیلی خوبی دارم با بقیه دوستام ک دوستای معمولی هستیم و خیلی صمیمی نیستیم هم خوبم اما در حدی باهاشون صمیمی نیستم ک هر روز با هاشون در ارتباط باشم فقط با همون ۳ تا دوستم هر روز در ارتباطم مثلا یکی از دوستامو هفته ای ۳ بار میبینم اون دوتا رو هر روز می دیدم اما ی مدتی مشکلی دارن واسه همین شاید هر چند روز ی بار ببینمشون اما هر… ادامه دیدگاه »

عزیزم شما عملکرد نرمالی داری و چیزی که شما رو اذیت میکنه افکار ناسازگار شما هست که باعث میشه شما به صورت منفی خودتون رو ارزیابی کنید. دقت کنید که ملاک نباید کمیت ارتباط باشه یعنی شخصی که دوستان زیادی داره لزوما فرد قوی از نظر اجتماعی نیست چه بسا ممکن هست که این فرد روابط موفقی نداشته باشه و تمام روابط اون فرد سطحی و با مشکلاتی همراه باشن. بهتر هست که شما برای ارزیابی خودتون به کیفیت روابطتون توجه داشته باشید، توانایی برقراری رابطه ی خوب با خانواده و فامیل و حفظ روابط دوستانه مواردی هستن که کیفیت… ادامه دیدگاه »

پیامم همش پاک میشه با ی اسم دیگ می نویسم ممنون از شما❤

سلام ، خسته نباشید من یه دختره ۲۰ ساله هستم ، ک یه خواستگار ۳ سال کوچکتر از خودم دارم بنظرتون نامزدیه ما درست خانوادم فکر میکنن درسته چون پولداره و خانواده پسره خیلی خیلی منو دوست دارن آیا من باید سنشو در نظر نگیرم من خیلی دارم اذیت میشم اخه اصلا به دلم نمیشینه و نمیتونم به عنوان شوهر بهش تکیه کنم وقتی به مامانم میگم بهم میگه غلط کن و یا به خالم یا مادر بزرگم میگم بهم میگن به بختت سنگ نزن سن اهمیت نداره من واقعیت دچار تردید شدم اصلا دوسش ندارم و میدونم قبلا با… ادامه دیدگاه »

سلام ، خسته نباشید ؛ من ۲۰ سالمه و من شرایط خیلی سختو نگران کننده ای رو میگذرونم من چندروز پیش کنکور داشتم و کنکورمو جوری ک میخواستم ندادم اخه خیلی براش تلاش کرده بودم و الان بسیار دچار طنش و افسردگی و عصبانتیت مفرط شدم و مادرم میخوادمن با پسری ک سه سال از خودم کوچیکتره بخاطره این ک پول دارن ازدواج کنم ولی من اینو درست نمبینم من میخوام تلاش کنم برای خودم و اینجا من نمیدونم چیکار کنم یعنی پسره ۱۷ ساله میتونه پشتوانه من باشه ایا پول و حمایته خانوادش میتونه حاله منو خوب کنه میشه… ادامه دیدگاه »

سلام به شما عزیزم خواستگار شما در شرایط سنی هست که هنوز به بلوغ روانی برای تشکیل زندگی مشترک نرسیده و از اونجایی که هر دوی شما سن کمی دارید بزرگ تر بودن شما از ایشون میتونه مشکلات زیادی رو به همراه داشته باشه. بنابراین سعی کنید در این مورد با مادرتون صحبت کنید و دلایل منطقی برای منصرف کردن مادرتون بیارید، سعی کنید اگر فردی مورد در خانواده یا فامیل دارید که میتونه روی مادرتون و تصمیماتشون تاثیر گذار باشه ازشون کمک بگیرید و درخواست کنید که با مادرتون در اینباره صحیت کنن. ولی ب این حال اگر مادرتون… ادامه دیدگاه »

من یه سوال دارم چگونه باید از شما خصوصی بپرسم

سلام برای مشاوره خصوصی می توانید از تلگرام استفاده کنیدhttps://t.me/kanonmoshaveran_bot

سلام. وقتتون بخیر. در ارتباط با مشاوره آنلاین ، پیام گذاشتم. بنده نیاز به مشاوره فردی دارم که بتوانم به صورت خصوصی مشکلم رو با ایشان ، در میان بگذارم. ولی نمی‌دانم به چه شکل میتوانم کمک بگیرم . لطفاً راهنمایی بفرمائید.
ممنونم.

سلام به شما گندم جان اگر شما به دنبال مشاوره خصوصی هستید نیاز است که بسته به مشکلتان تصمیم گیری کنید بهترین مسیر های مشاوره حضوری و بعد تلفنی می باشد که اگر مشکلاتی چون افسردگی ، اضطراب و… وجود داشته باشد در پروسه های درمانی بتوانیم به شما کمک کنیم اما اگر برای راهنمای و مشکلات خانوادگی و این سبک مشکلات نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید از مشاوره رد تلگرام استفاده کنید که خصوصی بین شما و مشاور می باشد . درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ و برای مشاوره… ادامه دیدگاه »

سلام من ۱۹ سالمه خواهری دارم که ۱۱ سالشه اون چند وقته که میگه چیزایی میبینه که اونو میترسونن ما بهش گفتیم که هر ‌وقت دیدی ما رو صدا بزن الان چند ماهه که میگذره ترس خواهرم ادامه داره دستشویی با در باز میره حموم با در باز میره از عروسکاش میترسه وقتی باهام صحبت میکنه مدام به اطراف نگاه میکنه از همه چی میترسه امشب از همیشه بدتر شد گفت یه خانم ترسناک رو دیده که تو خونه راه میره هر چقدر چراغارو روشن کردم همه چیز رو بهش نشون دادم میگه میخوان منو بکشن امنیت جانی احساس میکنه… ادامه دیدگاه »

سلام به شما ریحانه جان احساسات شما بخاطر خواهرتان قابل احترام هست اما عزیزم این میزان از ترس و واکنش های بدنی برای یک کودک می تواند آسیب زا باشد و تنها با صحبت و نصیحت و نشان دادن محیط قابل برطرف شدن نیست و نیاز است که شما در این مسیر به صورت حضوری از مادر و پدر بخواهید که خواهرتان را به رواننشاس ارجاع بدهند تا بتوانیم با خود او صحبت کنیم و افکار و احساسات و ترس هایش را مورد بررسی قرار بدهیم تا بتوانیم در این زمینه به او کمک کنیم تا شرایط روحی بهتری را… ادامه دیدگاه »

سلام من یه دختر ۱۶ سالم که اخیرا متوجه شدم امکانش هست که اوتیسم داشته باشم. پیش روانشناس یا … نرفتم و به همین خاطر مطئمن نیستم یه سری از علائمی که دارم اینا هستن: اضطراب اجتماعی دارم، و کاملا تو موقعیت های اجتماعی مضطرب میشم و دست پام رو گم می کنم و مغزم خاموش میشه و تپش قلبم شدت می گیره و حالت تهوع و سر گیجه می گیرم و همچنین مکان های شلوغ و پر جمعیت اذیتم می کنه. روی صدا، نور و بعضا بو حساس هستم. توی روز اصلا برق اتاقمو روشن نمی کنم و همیشه… ادامه دیدگاه »

سلام دختری ۲۰ ساله هستم. پدرم مشکل روانی داره. مدام جای شیر آب، چیزی میشوره بیرون چیزی میتکونه جیغ میزنه یه جوری آلودگی صوتی ایجاد میکنه طوری که گوش درد میگیریم. ازش متنفرم واقعا. آیندمو سال کنکورمو نابود کرد. نه حاضره ماشین بگیره مسافرت بره مهمون بیاد و بره کلا یه دیوار بین ما و جامعه کشیده افسردمون کرده. مامانم با دعوا جلوشو میگرف گاهی اوقات و سعی در حمایت از ما داشت مخصوصا وقتی نمیزاش درس بخونم اما الان ک درسی نیس حمایتش قطع شده با وجود اینکه میدونه چقدر اون آدم ظلم کرده در حق بچه هاش. از… ادامه دیدگاه »

سلام به شما زهرا جان قابل درک هست کهش ما عصبانیت زیادی از پدر دارید اما عزیزم دقت داشته باش که مادر شما همسر پدرتان می باشد و اگر پدرتان مشکل روحی دارند نیاز است که ایشان را برای درمان به روان پزشک ارجاع بدهید تا بتوانیم به ایشان کمک کنیم. اما اینکه شما توقع داشته باشید مادرتان با پدرتان قطع رابطه کنند و یا یکی از شماها را انتخاب کنند امکان پذیر نیست هریک از شما در زندگی مادرتان نقش های متفاوتی دارید که با دیگری قابل مقایسه نیست پس بهتر است شماها نیز خودتان را با یکدیگر مقایسه… ادامه دیدگاه »

سلام من یه نوجوون پسر ۱۶ ساله هستم و چند سال پیش یه غلطایی کردم و الان خیلی پشیمونم…. من چند سال پیش پسر خالمو که ۴ سال ازم کوچیک تره رو هی لمس می کردم و یه بار انقدر این کار و کردم که ارضا شدم ولی نزاشتم اون متوجه بشه… الان چند سالی از این ماجرا می گذره و این اتفاق تو دوران بلوغم افتاده و به دنبال یه سری مشکلات تو مدرسم ولی الان از کاری که کردم خیلی پشیمونم… من می شه گفت تو خانواده تقریبا مدهبی به دنیا اومدم ولی محیط بسته ای نبوده و… ادامه دیدگاه »

سلام به شما آقا عرفان
قابل درک هست که شما ار رفتارهایی که داشته اید پشیمان هستید و در سنی به رفتار را داشته اید که اطلاعات لازم و کافی در مورد شرایط سنی و آسیب های این روابطه نداشته اید بهتر است در زمان فعلی بجای سرزنش کردن خودت بخاطر گذشته و نا آگاهی سعی کنی که بر مسیر زندگی و رشد خود تمرکز کنید تا بتوانی شرایط رشدی مناسبی داشته باشید .
اشتباهات گذشته تنها در حد یک تجربه باید به انها نگاه کرده شود تا در زمان حال و آینده دیگر این مسیرهای اشتباه تکرار نشود .

سلام، دختری ۱۸ ساله و تک فرزند هستم و سال بعد کنکور دارم، چند سال پیش پدرم به مادرم خیانت کرد و احساس میکنم الان هم دوست دختر داره، تازه فهمیدم مادرم هم با یکی از همکارانش که متاهل هست و بچه داره رابطه داره و خیلی بهم علاقه دارن، مادرم قبلا بهم گفته بود که بعداز کنکورم از پدرم طلاق میگیره، من خیلی میترسم که مادرم با اون مرد ازدواج کنه و من تنها بمونم، در ضمن اونا نمیدونن که من از روابطشون خبر دارم، نمیدونم بهشون بگم یا نه ولی از دستشون خیلی عصبانی هستم و این حس… ادامه دیدگاه »

سلام به شما شیوا جان قابل درک هست که این شرایط برای شما احساسات ناخوشایندی را به دنبال دارد اما عزیزم دقت کن که پدر و مادر شما هردو دو فرد بالغ می باشند که می توانند برای زندگی خود تصمیم گیری کنند بهتر است شما به مادر بیان کنید که بهتر است برای زندگی مشترکشان جدا از شما تصمیم گیری داشته باشند و اینکه بیان کنید که اشتباهات پدر به شما ارتباطی ندارد و بهتر است اگر ایشان صحبت و یا تصمیم دارند با خود ایشان در میان بگذارند . دقت کنید که بهتر است وارد روابط آنها نشوید… ادامه دیدگاه »

خیلی ممنون از راهنماییتون، اگر توی دادگاه من مدارکی رو مبنی براینکه هردوشون خیانتکار هستن، نشون بدم، چه اتفاقی میوفته؟

در این مورد دادگاه تصمیم می گیرد

سلام من ۱۷ سالمه و با پسری اشنا شدم و بعد از اینکه خیلی ابراز علاقه میکرد و من میگفتم اهل رابطه و اینا نیستم بعد یه مدت منم بهش وابسته شدم و ابراز علاقه کردم اما بعد ۲ ماه گفت ما نمیتونیم و رفت با عشق سابقش من واقعا نمیتونم از فکرش نیام بیرون همش میگم کاش هیچوقت اشنا نمیشدیم و همش دعا میکنم تو زندگیش اصلا خوشی نبینه که دروغ گفت و ب راحتی رفت ی بار با ی اکانت دیگ پیام داد ک نمیدونم خودش بود یا ن گفت فقط میخاستم ضربه نخوری ک ولت کردم وگرنه… ادامه دیدگاه »

سلام به شما رها جان احساساتی که داری قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باش که شما در سن نوجوانی هستی و در این سن گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود اما اگر شما بخواهید بدون در نظر گرفتن شرایط سنیتان وارد این روابط شوید امکان آسیب برای خودتان را بیشتر می کنید چون در سن شماها تصمیم گیری ها هیجانی هست و سریع می تواند تغییر کند مانند رفتاری که این آقا داشته است و نمی توان ایشان یا شما را سرزنش کرد اما اگر بخواهید با خیالپردازی در مورد این روابط پیش بروید و به این… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

برای دریافت مشاوره آنلاین رایگان یکی از موضوعات زیر را انتخاب کنید سپس پرسش خود را بیان کنید

چگونه یک مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی پیدا کنم؟ چطور می توانم به مشاوره آنلاین رایگان اطمینان کنم؟ یک مشاور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

شما می توانید سوالات روانشناسی خود را در بخش کامنت ها از متخصصان ما بپرسید و اطمینان داشته باشید که تنها هدف ما یاری رساندن به شما برای داشتن زندگی بهتر است.

حال می خواهیم توضیح دهیم که منظور از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی در کلینیک روان آرام چیست؟ در مشاوره آنلاین روانشناسی ارتباط با مراجع از طریق وسایل ارتباطی الکترونیکی انجام می شود. البته لازم به ذکر است که در مشاوره آنلاین روانشناسی بیشتر موضوعاتی همچون روابط بین فردی و چالش ها و مشکلات مورد درمان قرار می گیرد و دیگر مشکلاتی که شامل بیماری ها و اختلالات روانی است بایستی از طریق مراجعه حضوری صورت گیرد.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

در این نوع مشاوره متخصصان کلینیک روان شناسی روان آرام با تکیه بر تجربیات چندین ساله خود راهکارهایی عملی را به شما ارائه می دهند تا بتوانید هر چه بهتر مشکلات خود را حل کنید. در این بین متخصصان ما اقدام به آموزش تکنیک ها و مهارت هایی می کنند که شما را در برابر چالش های پیش آمده یاری می کنند.

علاوه بر این کلینیک روان شناسی روان آرام سعی می کند تا با معرفی مقالات و کتاب هایی در این زمینه نیز در جهت رفع مشکلات شما را یاری دهد.

مشاوره آنلاین روانشناسی مزیت های زیادی که دارد که با توجه به شرایط شخص مراجع قابل بررسی است. در ادامه اشاره ای به انواع مزیت های این نوع مشاوره می کنیم.

عدم علاقه به جلسات حضوری : بسیاری از افراد به دلیل شرایط روحی خاصی که دارند از جلسات حضوری ابا دارند. در برخی از موارد نیز مشکلات افراد به صورتی است که از بیان آن به صورت رو در رو اکراه دارند. به همین دلیل است که مشاوره انلاین برای این قبیل از افراد بهترین راه پیش روست. البته این امکان وجود دارد که در جلسات مشاوره آنلاین روند یاری به شما به صورتی پیش رود که دیگر نگرانی از بابت جلسه حضوری نداشته باشید. می توان گفت با یک تیر دو نشان زده اید.

عدم توانایی حضور در جلسات : بسیاری از افراد به دلیل دور بودن نمی توانند از جلسات حضوری مشاوره استفاده کنند. از جمله این موارد می توان به ساکنین شهرستان ها و یا هموطنان مقیم خارج از کشور هستند که می توانند از خدمات مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی بهره ببرند.

هزینه کمتر : جلسات مشاوره آنلاین نسبت به جلسات حضوری هزینه کمتری را در بر می گیرد و از این جهت می تواند مناسب کسانی باشد که می خواهند هزینه های کمتری متحمل شوند.

مشکلات سطحی : برخی از افراد دارای مشکلات سطحی در زمینه روانشناسی هستند که آن ها را از حضور در جلسات باز می دارد. این افراد ترجیح می دهند به جای آنکه زمان صرف جلسات حضوری کنند با مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی این مشکلات سطحی را حل کنند.

 

برای مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی کلینیک روان آرام می توانید در قسمت کامنت ها سوالات خود را بپرسید تا روانشناسان و متخصصین ما به سوالات شما پاسخ دهند. دقت کنید که برخی از مسائل و مشکلات نیازمند درمان طولانی مدت هستند و در این مورد متخصصین ما کمک می کنند تا مشکلاتتان را حل کنید.

 

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی در موضوعات مختلفی انجام می شود که به فراخور موضوعات ممکن است تعداد جلسات متفاوتی را در بر گیرد.از جمله این موضوعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره روانشناسی ازدواج آنلاین : ازدواج همواره یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در زندگی شخصی ممکن است رخ دهد و دلیل آن تعهد و پیوندی است که برای یک عمر می پذیرید. اهمیت ازدواج باعث شده است که استفاده از مشاوره ازدواج امری انکار نا پذیر و کاملا ضروری باشد.

مشاوره ازدواج ممکن است در مقاطع مختلفی رخ دهد که بهترین زمان آن پیش از ازدواج است. مشاوره ازدواج یکی از مسائلی است که می توانید در مراحل اولیه با استفاده از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی به نتایجی دست یابد که در صورت ریشه دار بودن برخی از مسائل ممکن است به جلسات حضوری ختم شود. روانشناسی ازدواج می تواند شما را در انتخاب مناسب تر و همچنین ادامه زندگی با فرد مورد نظر یاری دهد.

مشاوره تحصیلی آنلاین : تحصیل یکی از مسائلی است که بخشی از آینده افراد به وسیله آن تعیین می شود. از آن روست که مشاوره تحصیلی می تواند به خوبی فرزندان شما و حتی خود شما را در انتخاب رشته و راه تحصیلات یاری دهد. از جمله این مسائل می توان به چند راهی هایی که در طی انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه و … برای افراد پیش می آید اشاره کرد.

این در حالی است که بسیاری از افراد حتی پس از ورود به دانشگاه متوجه می شوند مسیر طی شده را اشتباه آمده اند و باید تصمیمی جدید بگیرند. به همین دلیل است که استفاده از مشاوره تحصیلی در هر سنی لازم است تا بتوان به فرد کمک کرد استعداد و علائق خود را بشناسد و با توجه به آن ها قدم در راه تحصیل بگذارد.شما می توانید با استفاده از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی به راحتی با مشاوره تحصیلیتان در ارتباط باشید البته دقت کنید که در برخی مواقع شرایط مراجعین به صورتی است که بایستی از خدمات طولانی مدت مشاوره استفاده کنند، اما در بیشتر موارد این مشکلات با چند سوال و جواب کوتاه در حال حل است.

مشاوره کودک و نوجوان آنلاین : مشاوره کودک و نوجوان برای همه والدین و کودکان امری ضروری است . این مشاوره تنها محدود به کودکان و نوجوانی نیست که دارای مشکلات رفتاری هستند بلکه بسیاری از آن ها برای آنکه استعدادهای خود را کشف کنند نیز نیاز به مشاوره دارند.

دوره نوجوانی نیز یکی از دوره هایی است که والدین بیشترین تنش را با فرزندان خود دارند به همین دلیل مشاوره برای والدین و نوجوانان به آن ها کمک می کند تا بتواند روابط سالم تری را در کنار هم تجربه کنند. همچنین استفاده از این مشاوره می تواند روابط نوجوانان و والدین را در آینده نیز تحت تاثیر قرار دهد. دقت کنید که در بسیاری موارد والدین بایستی آموزش هایی در رابطه با برقرار ارتباط با نوجوانان خود ببینند، در اینصورت پیشنهاد میکنیم هر چه سریعتر نسبت به این مسئله اقدام کنید.

این موضوع از آن جهت اهمیت می یابد که مسائل و مشکلات دوران نوجوانی ممکن است اثرات دائمی روی زندگی نوجوانان بگذارد و بی توجهی به این دوران موجب پشیمانی همیشگی شما شود.

مشاوره فردی آنلاین : حتما برای شما پیش امده است که از کمبود اعتماد به نفس خود شکایت دارید یا از ناتوانی در برقراری ارتباط با اطرفیان خسته شده اید. مشاوره فردی به شما کمک می کند تا نگاه تازه ای به خود و روابطتان داشته باشید. گاهی اوقات به کارگیری بسیاری از راهکارها برای رسیدن به اعتماد به نفس و دیگر مشکلات فردی بسیار آسان است اما نیازمند کمی تلاش است.

کلینیک روانشناسی روان آرام با مشاوره آنلاین رایگان فردی و یا مشاوره حضوری این فرصت را در اختیار شما قرار داده است تا به راحتی به بهترین شرایط خود دست یابید.

مشاوره انگیزشی آنلاین : مدت هاست که ایده شروع کار جدیدی را در ذهن خود دارید و همواره از انجام آن فرار می کنید؟ پس باید به شما بگوئیم نیاز به کمی انگیزه دارید. در کلینیک روان شناسی روان آرام جلسات مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی انگیزشی برگزار می شود تا به این ترتیب به شما کمک کند تا انگیزه خود را بازیابید و به سراغ تمام ایده ها و کارهایی بروید که مدت هاست در سر دارید ولی از انجام آن سرباز می زنید.

در بسیاری از مواقع شما تنها نیاز به یک راهنمایی کوتاه دارید تا به خودتان بازگردید و انگیزه لازم را پیدا کنید پس معطل نکنید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

مشاوره جنسی آنلاین : مسائل جنسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد به دلیل زندگی در ایران و فرهنگ موجود به سختی می توانند در رابطه با آن با دیگر افراد صحبت کنند. از این رو مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی یکی از بهترین راه ها برای مشاوره جنسی است.

در این نوع مشاوره اطلاعات شما کاملا محرمانه باقی می ماند و امکان دسترسی آن به دیگر افراد وجود ندارد. دقت کنید که بسیاری از مشکلات جنسی نیازمند درمان های بلند مدت هستند، اما نگران نباشید همکاران ما در کلینیک روان آرام تمام تلاش خود را برای کمک به شما می کنند.

مشاوره خانواده آنلاین : خانواده ها از اصلی ترین پایگاه های زندگی هر فردی است که ایجاد تزلزل در هر کدام از بخش های آن ممکن است زندگی افراد را دچار مشکلات زیادی کند. مشاوره خانواده یکی از خدماتی است که توسط کلینیک روان شناسی روان آرام به تمامی افراد ارائه می شود.

در این نوع مشاوره شما می توانید روابط سالم تری را با خانواده خود تجربه کنید.

سوالات رایج :

مشاوره آنلاین به طور معمول با استفاده از تلگرام و واتس اپ انجام می شود.

در تمامی مسائلی که شما دچار مشکل شده اید می توانید از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی استفاده کنید. برخی از مسائل در صورتی که اهمیت بیشتری داشته باشند و نیاز به جلسات حضوری داشته باشند به شما اعلام می شود.

روانشناسانی که اقدام به ارائه مشاوره آنلاین می کنند، همکاران کلینیک روان آرام هستند که به صورت حضوری نیز به مراجعین مشاوره می دهند.

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی روان آرام هیچ تفاوتی با جلسات حضوری آن ندارد و تنها تفاوت در حضور نیافتن شماست. مشاوران شما متخصصین کلینیک روان شناسی روان آرام هستند و به همین دلیل می توانید اطمینان داشته باشید که متخصصان ما  با شما جلسه را اداره می کنند.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

کلینیک روان شناسی روان آرام با توجه به سابقه فعالیت خود و همچنین بهره گیری از روانشناسان و متخصصین مجرب و با سابقه یکی از بهترین انتخاب ها در زمینه مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی است.

شما می توانید برای دریافت مشاوره آنلاین با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام 35ساله هستم من نزدیک 8سال هست ازدواج کردم و حاصل زندگی من و همسرم یک فرزند پسر 4/5ساله هستش من از زمان مجردیم تنوع طلب بودم و هر روز با یکی بودم حتی در یک روز به چند نفر سکس داشتم واز زمانی که ازدواج کردم همشونو گذاشتم کنار و به زن وزندگی ام چسبیدم ولی الان یکسالی هست که از همسرم سرد شدم و با دو تا خانوم دیگر خودم را تخلیه میکنم و هیچ حسی به خانومم ندارم از انجای که همسرم نسبت به این دوتاخانوم خیلی سرتر هستش هم از لحاظ قیافه و اندام ولی من… بیشتر بخوانید »

سلام حتما به یک مشاور خانواده برای مسایل زندگی مراجعه کنید برای درمان زودانزالی نیز میتوانید به یک روانشناس سلامت جنسی مراجعه کنید

سلام من شوهر شکاکی دارم با دست بزن پولی ام ندارم که برم مشاوره چیکار باید بکنم

سلام دوست خوبم امیدوارم که حالتون خوب باشه شکاکی متاسفانه اختلال سختیه و این فردی که با فرد شکاک زندگی میکنه متاسفانه خیلی بهش سخت میگذره و این رو ما کاملاً می توانیم درک کنیم اما برای بررسی و برای درمان این موضوع حتما باید به روانشناس مراجعه بکنید برای این کار هم میتونید به کلینیک های دولتی مراجعه کنید

سلام دوست عزیز ، پیشنهاد میکنیم به روانشناس سکستراپیست مراجعه فرمایید.

نمیشه بگی که زنت و دوس داری ولی بهش خیانت میکنی.از نظر من تو یه مریض روانی هستی تنوع طلبی خوب زنتو طلاق بده نمیدونم چرا شما مردا شعور اینو ندارید که زن با تمام وجود حس مرد زندگیشو میفهمه ولی به روی خودش نمیاره این تو خود ریختنا منجر به پرخاشگری و افسردگی میشه اونوقت میگید زنم پرخاشکره و میل جنسی نداره خوب به نظرت چجوری باید حس بهت داشته باشه.این رابطه ها میتونه دو جانبه باشه فرقی بین زن و مرد نیست ولی تو خودت میتونی قبول کنی که زنت هر روز با یکی باشه ولی ازت جدا… بیشتر بخوانید »

همين كارو شوهر من باهام كرد به خاطر بچم ازش جدا نشدم فقط

افرین عالی بهش گفتی

واقعا لایک داری .نمیدونم مردا چی فک میکنن که این رفتارا ازشون سرمیزنه

دقیقا. امیدوارم که همین بلا سر خودشون بیاد تا بفهمن ما چه حسی داریم موقع خیانتشون

واقعا راست میگی شما زنها همتون از یه قماشیت نمیدونم چرا بعضی مرد ها شعور این رو ندارن که همتون یه ….

واقعا متاسفم

هر ادمی چه زن چه مرد میتونه بیشعور باشه .فقط درستش اینه که کاری کنی خودت بیشعور نباشی .اخه این طرز فکر ،طرز فکر آدم بیسواد و بدون دانش هست که جنس مرد یا زن رو بد بدونه .ابتدا سعی کنید خودتونو اصلاح کنید.با آرزوی عاقبت بخیری برای همه

عالی بود

پرخاشگری شما واسه استفاده از ترامادل و مخدر هایی هست ک استفاده میکتی نکن برادر من ب فکر بچه ات و همسرت باش

اولا زود قضاوت نکنید،وقتی کامل از زندگی ومسائل کسی باخبر نیستید،به جایی زودقضاوت کردن،به اصل موضوع وکمک فکری درست بیان کنید،نه احساسی برخوردکنید،هرکس در شرایط وموقعیت خواص قرار میگیرد که عالم ودانشمند وفیلسوف نیست صحیح تصمیم بگیرد،باید کمک کرد بهترین کارو انجام بدهد نه بدتر شود

تنوع طلبی مثل یک درپوش میمونه واسه پنهان کردن خطای شما به نظر مشکل جنسی دارین و دست خودتون نیست بهتره درمان بشین البته بهتر بود قبل از ازدواجدرومان میشدین تا زندگی چند نفر دیگه هم درگیر نمیشد

سلام خسته نباشید برادر من تاحالا ۳بار قرص حورده واسه خودکشی و ب خودشم اسیب زیاد میزنه کسی بهش میگه کاری نکن قرص میخوره مارو تحدید میکنه خودشو میندازه پایین از پنجره روانپزشکم قبلا بردیم ولی دیگه قرص نخرد و چندساله میگه منو بستری کنین تیماریستان با توجه ب رفتارش و امکان اسیب رسوندن شما چ راهی رو پیشنهاد میکنید مشاوره و دکترهم نمیره فقط میگه تیمارستان

سلام با توجه به مشکل به برادر توصیه می کنم که یک مشاور روانپزشک مراجعه فرمایید و هرجا که دکتر روانپزشک گفت آن را انجام بدید و در صورت نیاز باشه و بستری انجام بدن

سلام کسی که قصد خودکشی داشته باشه تهدید نمی کنه حتما اون باری هم که قرص خورده کاری کرده که شما متوجه بشین واسه به کرسی نشوند ن حرفشون این کار و میکنن امیدوار م از مشاور کمک بگیرین

سلام برادر شما هم باید پیش روان پزشک برای دارو درمانی برود و هم پیش رواندرمانگر روانشناس برای دریافت خدمات روان درمانی همزمان با دارو درمانی . دارو سطح آرمانها را تنظیم می کند و روان درمانی باعث بهبود رفتارش میشه ولی طولانی مدته شاید دو تا سه سال طول بکشد .

خانومت و زندگیت رو دوست میداشتی، سعی میکردی مشکل رو حل کنی، نه هم بستر شخص دیگه ایی بشی.. نمیدونم این چه فرهنگیه ما داریم اگر خانوم شما با مرد دیگه ایی میخوابید رگ گردنت میشد چنین و چنان و باید سنگسار میشد، اما مردهای سرزمین من ، با پنهان شدن پشت اون قسمت از احکام که به نفع خودشونه هرکاری میکنن و انگار نه انگار‌.. انسان باش

این ناعداتی در حق زنهاست وقتی فاحشه ب زن گفته میشه با وجود این ک مردهاهم خطا کارند وقتی مرد خیانت میکنه کسی سنگ سارش نمیکنه ولی اگ زن اینجوری باشه سرشو میبرند مرد اگه خیانت کرد محبت کن ولی زن خیانت کرد حق داری سرشو ببری نمیدونم واقعا چی میشه گفت ب نطر من هنوزم دختران و زنهایی در دنیا هستند ک اینگونه زنده ب گور میشن با تفکرات اشتباه با یک طرفه بودن قانون بنطر من خوشبهال مجردها همون تااخر عمر مجرد بمونن بهتر از این ناعداتی هاست ک در حق زنها دخترها میشه

شما اگه زنتو دوس داشتی نمیرفتی دنبال این کارا فردی که تنوع طلب هسش درست نمیشه

تو ک گفتی هیچ حسی به زنت نداری و در اخر گفتی زنتو دوست داری

سلام آقا شما هر چقدر هم تو زنگیتون مشکل داشته باشید حق خیانت ب همسرتون رو ندارید…اقای حسن خودتون نوشتید که برای خیانت نکردن همسرتون باهاشون رابطه برقرار میکنید…این یعنی که میدونید چقدر خیانت سخته پس چرا خودتون این کار رو انجام میدید؟خودتون و همسرتون ب درک ب فکر طفل معصومی باشید که شما ب این دنیا دعوتشون کردید،فکر میکنید با این شرایط میتونید بچه تون رو درست تربیت کنید…خیر …نمیتونید…میدونید چقدر سخته برای یه بچه که بفهمه اولین مرد زندگیش ،پدرش یه خائن یه آدم ضعیفه که نمیتونه جلوی شهوته لعنتیشو بگیره…اقای حسن منتظر عواقب کار اشتباهتون باشید…من این… بیشتر بخوانید »

حتما باید به یه روان شناس مراجعه کنی بعد از این که تونستین زن های دیگه رو بذارین کنار با همسرتون برین روان شناس به نظر من بهتره بهش بگید اگرم طلاق خواست واقعا حق داره

سلام روزتون بخیر من دخترم ۲۱ سالمه .نزدیک دوساله که با پسری دوستم از همون اوایل رابطه من به ایشون علاقه پیدانکردم ولی همچنان رابطرو ادامه دادم چندباری میخواستم با بهونه تمومش کنم اما از ناراحتی عذاب وجدان نتونستم چون بهم گفت تنهاش بزارم حتما خودش رو میکشه ..و همینجور ادامه پیداکرد . آدم بدی نیست و بمن خیلی توجه میکنه اما هیچ حسی بهش ندارم خیلی اصرار به ازدواج داره و مدام تکرار میکنه که کی برای خواستگاری بیاد. از طرفی هم من خیلی سخت زندگی کردم تو نوجوانیم با ترک تحصیل شروع به سرکار رفتن کردم و قشر… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه و در این مورد به هیچ عنوان ما پیشنهاد نمی کنیم که از محیط خانواده با کلی هم مشکل دور بشید .و یک انتخاب اشتباه داشته باشید حتماً قبل از اینکه تصمیم به کاری بگیرید بهتره که با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید

سلام عزیزم سعی کن دیدتو نسبت بهش بازتر کنی که بتونی نقاط مثبتشو پیدا کنی به توجه هاتش توجه نشون بدی به محبت کردنش نصبت به خودت اونوقت میتونی بهش علاقمند بشی کم کم دو سال کم نیست! این سرچشمه میگیره از خودت ک نخواستی خوب ببینیش دیدت و بستی بهش..

سلام.اینکه شما گفتین خانومم رو دوست دارم و نمیخوام زندگیم خراب بشه،این خودش میتونه یه برد باشه و امید به اینکه حتما مشکلتون حل میشه! من برای اینکه فرمودین حسی به زنم ندارم و باهاش فقط بلاجبار سکس دارم از ترس خیانت،یه پیشنهادی براتون دارم،خصوصیات خوب خانومتون رو بنویسیدو هر روز بخونیدش،و از ته دلتون خدارو بخاطر داشتن چنین همسری شکر کنید! برای اینکه تکرار این کار خسته کننده نباشه روزی یک خصوصیت جدید خوب خانومتون رو اضافه کنید. بهش بگید خیلی دوسش دارید و پیام عاشقانه براش بگذارید؛مثلن کاغذی رو بردارین و مطلب و شعر عاشقانه براش بنویسید همراه… بیشتر بخوانید »

ببخشید دور از ادبه که اینطوری با صراحت و بی حاشیه بهتون بگم ولی این قدر بعد از خوندن این متن حالم بد شد که ناچار به بیانش هستم. به نظر من شما به بلوغ جنسی رسیدین ولی متاسفانه به بلوغ عقلی خیر! ودر سر شما چیزی به عنوان مغز وجود نداره و تمام شما رو اندام تناسلیتون کنترل میکنه! باعث تاسفه جوونایی که از هر لحاظ به بلوغ رسیدن و قادر به ایجاد رابطه توام با محبت برای همسران خود هستند به دلیل مشکلات اقتصادی نمیتونند ازدواج کنند بعد امثالی مثل شما… برای خودم متاسفم در نسلی زندگی میکنم… بیشتر بخوانید »

داداش من درکت میکنم ایراد از تو نیس خانومت باید بدونه تو چی میخوای تو سکس همونی که بقیه واست انجام میدن ولی خانومت اکراه داره از انجامش به نظر من راهش اینه رک و راست حستو بهش بگی من انجام دادم اونم قبول کرد و درست شد فقط شانس بیاری درک کنه وگرنه خودتو به هزارتا چیز متهم میکنه زیر بار هم نمیره مثل همین خانم هایی که کامنت گذاشتن برات.به این خانم های محترم هم میگم قبل اینکه زندگیتون خراب شه واسه خودتون قانون نزارین وگرنه اون خانم هایی که قبلا مثل شما بودن و الان زندگیشونو از… بیشتر بخوانید »

سلام به نظرتوت احترام میزارم .! اما شما از کجا میدونید که خانومش اکراه داره وبهش بی توجه در این مسئله ….؟ آخه اونی که تنوع طلبه دلیل نمیخوات زود از طرف مقابلش خسته میشه زن هم اگه ببینه مردش بهش بیتوجه سرد میشه …….با کلی احترام….

قسمت میدم به خدااوندی خدااا،جااان عزیزترین کست،برو پیش یه مشاوره وکمک بگیر،فقققط به بچه ات فکرکن،گناااه داره،آینده اش رو نااابووود نکن،اگررر نمیشه نمیتونی از همسرت جداشو اما تامینشون که آسیب نبینن،من شمارو قضاوت نمیکنم قاضی خداست،فقط برای شما وهمسرتون وفرزندتون آرزوی آرامش دارم

سلام من بیست ساله ازدواج کردم دو تا بچه دارم شوهرم یه مرد تنوع طلب بود اوایل فقط با شوخی و متلک اما بعد با عمل خیانت و الان هم مدتی هست که من و بچه هاش و ترک کرده و رفته هر روز با یکی به قول خودش عشق و حال من باید چکار کنم نه شکایتی فقط با خانوادش قطع رابطه کردم

دوست عزیز در رابطه با حق و حقوقتون باید به مشاور حقوقی مراجعه کنیو ، اما برای ترمیم رابطه میتونید به روانشناس خانواده مراجعه کنید تا دقیق تر موضوعتون بررسی بشه.

من ۸ساله با اقایی در ارتباطم که مثل شما تنوع طلبه و زن و دوتا بچه داره.من رو به هرکاری که فکرشو کنید وادار کرده.غیرقابل بیانه.ایشون بخاطر مخدر دچار جنون میشن و هرلحظه ممکنه هربلایی سر من و خانوادم بیارن .برا همین از ترس جون خانوادم و ابروشون باهاشم.دعا کنید بمیرم تا تموم شه

سلام خسته نباشید من امسال تعیین رشته کردم و رفتم تجربی ولی بعد یه مدت پشیمون شدم الانم خیلی توسط دیگران تحت فشارم دیگه نمیتونم تحمل کنم پدر و مادرمم میگن هر چی خودت میخوای چند تا دوست دارم که بیشتر من رو در معرض فشار قرار میدن مخصوصا یکی از اونها که هم تو خانواده اش مشکل داره و هم افسرده هست خیای تا حالا بهم ضرر رسونده امروزم مدرسه نرفتم حالا امروز تصمیمم رو برای رفتن به تجربی گرفتم میخوام درست برنامه ریزی کنم و ارتباطم رو با دنیای بیرون قطع کنم ولی متاسفانه نمیتونم موفق بشم چون… بیشتر بخوانید »

برای دست و پنجه نرم کردن با این مسایل حتما از یک روانشناس کمک بگیرید

دوست عزیز سلام ، خوشحالیم که به سلامت روان خودتون اهمیت میدین . پیشنهاد میشه به مشاور تحصیلی مراجعه کنید .

شما كه فقط مشاور توصيه ميكنيد شايد يكي پول نداره بره مساوره

ببینید دوست عزیزم توصیه‌های مشاوره ما در مواردی است که واقعاً راه حلی برای وجود یک حال خوب وجود نداشته باشد در این صورت ما فقط می‌گوییم که برای مشاور مثل چی مثل اینکه مثلاً دارویی توسط یک پزشک نیاز به تجویز داره اما پزشکان مطمئن نیست و این فرد و معاینه نکرده نمیتونه همینجوری براش دارویی تجویز بکن و ایشالله این کار را انجام بده ایشالا خوب شد که نیاز نداشته باشید ولی در مواردی که مسئله خاصی وجود ندارد یعنی در حقیقت مورد خاصی نیست که احتیاج به معاینه داشته باشه ما می‌بینیم که مورد خواست این مسئله… بیشتر بخوانید »

سلام بهزیستی شهرستانها مشاوره تلفنی رایگان دارند شما می تونید در شهر خودتون از این خدمات استفاده کنید و فقط هزینه تلفن براتون دارد .

موافقم

با سلام اگر شما علاقه و استعداد این رشته را در خودت می بینید دنبالش برو و سعی کن تحت فشار دیگران هیچ گاه کاری را انجام ندید . انسان موجودی اجتماعی است و باید با دیگران در ارتباط باشد ولی این به این معنا نیست که هر کاری را اونا می کنند منم باید همون کار را بکنم باهاشون باش تفریح کن ولی برای زندگی شخصیت اهداف و برنامه ها و علایق خودت را داشته باش و دنبال کن . انشالله که موفق باشید .

سلام چند وقتی هست ک بیکار شدم و خیلی فشار عصبی رومه خیلی جاها هم دنبال کار رفتم ولی پیدا نمیشه بخاطر همین همش با پدر ومادرم دعوا میکنم چیکار کنم واقعا حال روحیم بده کمکم کنید

سلام خودتون منشا حال بد خودتون رو میدونین کاری که نباید انجام بدین برون ریزی مشکل تون رو دیگران هست و کاری که باید انجام بدین پیدا کردن شغل مناسب.خوشحالم که به مشکل تون بینش دارید.

سلام وضعیت روحی شما قابل درکه و شرایط سختیه و هر کس دیگری هم به جای شما بود همین شرایط روحی را داشت . ولی شما برای آرام کردن خودتون می تونید در خانه ورزش کنید مثلا یوگا و یا پیاده روی … لرای اینکه از این فشار روحی بیاید بیرون و ذهنت برای این سوال که در شرایط الان با توجه به مهارتی و توانایهایی که دارید و امکانات چیکار می تونید بکنید باز میشه .

سلام خیلی خوابم کم شده چیکار کنم شبا اصلا نمیتونم بخوابم همش ب چیزای بیهوده فک میکنم چیکار کنم راهنمایی کنین

سلام به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید. منشا این علایم.مدت زمان بروز علایم و …. باید بررسی شود.

سلام . باید برسی بشه کم خواب یا از کی شروع شده . آیا پس از اتفاقی خاص بوده و آیا این فکرهای بیهوده مربوط به آن اتفاق خاص است ؟ …. حتما پیش روانشناس بروید .

قرص خواب بخور منم همینطوری بودم الان قرص میخورم زود میخوابم

سلام پسر 13ساله دارم اصلا حواش ب درس خوندن نیس بعد مدرسه هم همش با تبلتی ک براش خریدیم بازی میکنه چند باری هم قایمش کردم بهش ندادم ولی میدونم این راه حل درستی نیس میشه راهنمایین کنین مرسیییی

محدود سازی مثلا چند ساعات خاص در هر روز در یک ساعت مشخص شده پس از انجام تکالیف مدرسه و نهایتا مراجعه به یک متخصص کودک

سلام وقتتون بخیر مدت پیش با یک پسری در اینستاگرام اشنا شدم و بعد از مدتی اصرار کرد ک بخاستگاری بیاید من هم قبول کردم و با خانواده ام قرار گزاشتم ک اخر هفته ب خانه ما بیایند بعد مراسم همه چی خوب پیش رفت بعد دوهفته نامزدی فهمیدم ک به یه دختر دیگه پیام میده و با اون در ارتباط هستش ازش جدا شدم ولی هنوزم میاد میگه منو ببخش منم نمیتونم این فرصتو بهش بدم لطفا بگین در چنین مواقعی فرد باید چکاری انجام بده

با سلام دوست عزیز. شما می توانید انتخاب کنید که شخص مقابلتان را ببخشید یا نبخشید اما دقت کنید در صورتی که وی را بخشیدید بایستی تمام مسئولیت خیانت دوباره ایشان را بپذیرید چون شما از این موضوع آگاه شده اید. با توجه به این موضوع تصمیم بگیرید. آیا می توانید در صورت خیانت دوباره ایشان مسئولیت تصمیم را بر عهده بگیرید یا خیر؟

عزیزم اصلا این اشتباه نکن . کسی یک بار اونم اول رابطه که واسش کلی هیجان داره خیانت میکنه پس چند ساله که بگذره و از هیجان اولیه بیوفته بیشتر خیانت میکنه

کاملا موافقم

اميدوارم اسن اشتباهو نكرده باشي و بهش فرصت دوباره نداده باشي چون بدجور پشيمون ميشي

اشتباه نكن فرصت نده من دادم ولي زندگيم الان نابوده منم اويل نامزديم فهميدم هرروز حس ميكنم بهم خيانت ميكنه

سلام شما بایستی در انتخاب دقت بیشتری میگردید الان که ما در دوری هستیم که هر چقدر شما پاک نجیب باشی محیط و جامعه تحصیر گذار است ببخشید خیانت کردن از هر طرف یا طرفین مسئولیت همیشه از طرف خیانت کار نیست و شما بایستی خودتان را بسنجید و ببینید به عنوان یک زن یا عشق تمام خواست جنسی و روحی کلام فرد مقابل خود را تعمین کردیند چون انسان همیشه دنبال کم بود زندگی خود هست در اولین درج بعد از این که دیدین واقعا شما از هر لحاظ به عنوان شریک جنسی و زندگی واقعا نیاز فرد مقابلتان… بیشتر بخوانید »

سلام چند وقتیه ک عروسی کردم ولی مدام اختلاف داریم با همسرم کوچک ترین چیز ها بینمون تبدیل ب دعوا مشه چجوری مشکلمونو حل کنیم

حتما به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.

سلام خیلی اعتماد بنفسم پایینه اصلا نمیتونم مهمونی های شلوغ یا عروسی برم همش استرس میگرم لطفا راهنمایین کنین چون این موضوع خیلی داره ازارم میده

سلام بنظر می آید که شما درگیر ویژگی های هراس اجتماعی اجتماعی باشید.باید مشکل شما دقیق تر بررسی شود.چیز شایعی است و به مرور زمان با تمرین و تکرار و در موارد حاد با دارودرمانی درست میشود.به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید.

ما اگه میتونیسم که از شما مشورت ننیخواستیم که همش میگین برین نشاوره

در مورد مسایلی که بدون مراجعه تشخیص علت یابی و راه حل و بررسی اون ها احتیاج است و این مسئله زمان بر است یک کامنت و یک جواب نمیتونم جوابگو باشه

سلام من کاکولد هستم یعنى دوست دارم ارتباط جنسی همسرم رو با مردان دیگه ببینم، اما خانمم اجازه نمیده ولی به اصرار من همسرم اجازه میده ازش عکس برهنه بگیرم برای اشتراک گذاری با مردان دیگه البته بدون چهره، از اینکه مردان دیگه بدن لخت همسرمو ببینن لذت میبرم و این موضوع باعث اختلافات زیادی بین ما شده چه طورى این حسو در خودم کمرنگ کنم؟

سلام حتما به یک مشاور متخصص سلامت خانواده و جنسی مراجعه کنید.این حالت شما مناسب نیست

یا ابببببر فضللللللل😨😨😨

سلام من 5ماه پیش با یه آقا پسر24 دوست شدم دو هفته پیش گفت میخواد چند روز منو تنها بزاره منم بهشون توهین کردم ايشون منو از تلگرام بلاک کرد چیکارکنم برگرده به رابطه‌ بامن لطفا کمکم کنید ?

سلام دوست عزیز در رابطه با تنها گذاشتن شما خب مسلما هیچ کس دوست نداره تنها گذاشته بشه اما در رابطه با توهین کردن هم همین صادق مهارت کنترل خشم را همه انسان های کره زمین نیاز دارند یاد بگیرند،حتی خود روانشناسان. این هم بدرد شما میخوره هم بدرد شریک عاطفی رابطه شما. اگر شما را دوست داشته باشد احتمال دارد که برگردد،بداخلاقی سم رابطه است مخصوصا از طرف زنان در ارتباط با مردان.مرد شما نمیتواند به شما احساس داشته باشد.

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

 

شماره های تماس جهت تعیین نوبت

شعبه قلهک( شمال و شمال شرق تهران؛ قلهک- جنب مترو قلهک- مرکز مشاوره روزنه (رهیار)02188253229-09360695153

شعبه گیشا ( غرب و شمال غرب تهران؛ گیشا- جلال آل احمد- مرکز مشاوره شیوا)

مشاوره آنلاین رایگان کودک

02188253229-09360695153

 

شعبه صادقیه (غرب تهران؛ ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه- مرکز مشاوره فرحبخش)

02188253229-093606951530

تلفن مشاوره ای هوشمند9092301369

مشاوره ازدواجمشاوره پیش از ازدواج

مشاوره خانوادهدرمان اختلالات روانی و رفتاریمشاوره تحصیلی وکنکورمشاوره شغلی

آموزش مهارت های زندگی

مشاوره کودک و نوجوان

بازی درمانی و افزایش خلاقیت در کودکان

مشاوره فردی
مشاوره گروهیارزیابی هوش
روانشناس کودکارزیابی شخصیتبرگزاری کارگاه های آموزشی ویژه عمومبرگزاری کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین

آموزش والدینهمکاری با مدارسهمکاری با مهدکودک هاانجام پروژه های تحقیقاتی

مشاوره آنلاین:مشکلات فردی، خانوادگی، پیش از ازدواج، زناشویی، مشاوره تحصیلی، تربیت کودک و …. را با ما در میان بگذارید.

این مرکز در راستای خدمت رسانی متفاوت به هم میهنان عزیز این امکان را فراهم آورده تا از طریق ارسال یک سوال به آدرس RavanAva.com@gmail.com از مشاور، راهنمایی رایگان دریافت نمایند. لطفاً پیش از ارسال سوال به این موارد توجه نمایید:

1. لطفاً عنوان مشکل را در موضوع ایمیل خود ذکر کنید تا مشاورین ما به صورت موضوعی و تخصصی به ایمیل شما پاسخ دهند.

2.تا حد امکان مشکل را به صورت اختصار در ایمیل ارسال مطرح بفرمایید.

3. برای اینکه پاسخ مناسبی در ارتباط با مشکل دریافت نمائید سعی کنید این موارد را در محتوای ایمیل خود درج نمایید: وضعیت تأهل، تحصیلات، فرزند چندم خانواده هستید؟ تعداد فرزندان، شهر محل زندگی،

4. سعی می شود در سریعترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ داده شود اما به دلیل ترافیک سوالات و میزان درخواست ها ممکن است پاسخدهی زمانبر شود بنابراین اگر نیاز شما برای پاسخ فوری است و یا نیاز به گفتگو با مشاور دارید بهتر است از خدمات مشاوره فوری و آنلاین (با پرداخت هزینه)استفاده نمایید.

 

مشاوره فوری و آنلاین (تلفنی- واتساپ – اسکایپ)

 

برای مشاوره فوری و آنلاین به صورت تلفنی، واتساپ یا اسکایپ می توانید با شماره 989360695153+ تماس بگیرید و پس از هماهنگی قبلی با مشاورین ما صحبت نمایید.

مشاوره آنلاین؛ مشاوره آنلاین و فوری؛ مشاوره به ایرانیان خارج از کشور؛ مشاوره به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره به ایرانیان مقیم آمریکا؛ مشاوره به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره به ایرانیان مقیم استرالیا؛ مشاوره به ایرانیان سراسر جهان؛ مشاوره آنلاین به ایرانیان مقیم آمریکا، مشاوره آنلاین به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره آنلاین به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره در اسکایپ به ایرانیان مقیم آمریکا؛ مشاوره در اسکایپ به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره در اسکایپ به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم آمریکا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم کانادا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم اروپا؛ مشاوره در واتساپ به ایرانیان مقیم استرالیا

13 نکته برای برخورد با افراد منفی گرا

1- عذر خواهی کنید.

2-  صبر و تحمل داشته باشید.

3- چقدر مهم است که حق با من باشد؟

4- عکس العمل سریع نشان ندهید.

5- در خصوص مسائل ناراحت کننده با افراد منفی صحبت نکنید.

6- از دریچه چشم دیگری به مساله نگاه کنید.

7- از تجارب منفی، نیز می توان درس گرفت.

8- با افراد منفی کمترین تماس را داشته باشید.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

9- مراقب خود باشید.

10- نتیجه احتمالی واکنش خود را پیش بینی کنید.

11- لیستی از اولویت های زندگی تان تهیه کنید.

12- محبت کنید.

13- بنویسید.

خشم مانند سایر هیجانات یک فراورده­ ی روانی است که جسم انسان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، مثلاً موجب افزایش ضربان قلب، تغییر رنگ پوست، تغییر حالات بدنی، افزایش یا کاهش فشار خون و مشکلاتی دیگر که در هر فرد می تواند بروز متفاوتی داشته باشد.

اگر افراد به بروز و وجود خشم خود آگاهی نداشته باشند خشم در آنها همانند فنر جمع می شود و به جایی می رسد که به ناچار تخلیه می شود و ممکن است این خشم متوجه اطرافیان فرد یا متوجه خود فرد شود، خشم به درون موجب بروز افسردگی و اضطراب و خشم به بیرون موجب بروز رفتار پرخاشگرانه در افراد می گردد. خشم یکی از مواردی است که می تواند در روابط انسانی اختلال ایجاد نماید و روابط را به سمت تباهی ببرد بنابراین یادگیری درباره خشم و رفتارهای پرخاشگرانه بسیار ضروری است.

خشم در همسران و روابط زناشویی می تواند آسیب های جدی وارد نمایید نکته ای که باید در روابط زن و شوهر به آن توجه کرد این است که همسری که خشمگین است و ممکن است خشم خود را به صورت انفجاری تحلیه نماید این است که قطعاً در مقابل او همسری پرخاشگر وجود دارد که اعلب به چشم نمی آید زیرا خشم خود را به صورت منفعلانه بروز می دهد و به عنوان ماشه چکان برای بروز خشم همسر دیگر می تواند عمل نماید.

در این متن کوتاه و مختصر سعی شده است چند نکته کاربردی برای کنترل خشم گنجانده شود هر چند که یادگیری رفتارهای مؤثر کنترل خشم می بایست با کمک یک متخصص و مشاوره انجام شود.

برای یادگیری بیشتر در زمینه کنترل خشم پیشنهاد می شود مقاله مفصل و جامع تری که با عنوان مهارت کنترل خشم در سایت قرار دارد را مطالعه نمایید.

در واقع ما از طریق گوش دادن به احساسات و نیازهای دیگران خیلی چیزها به او می گوییم؛ وقتی با دقت و حوصله او را می شنویم دیگر او را یک تهدید نمی بینیم، گاهی وقتی از کسی کلمه «نه» و «نمی خواهم» را می شنویم حس می کنیم طرد شده ایم ولی اگر با نیاز ها و احساسات پشت این «نه» دیگران همدلی کنیم، دیگر دلخور نمی شویم بنابراین به گفته مهاتما گاندی: بیایید خودمان آن تغییری شویم که در دنیا جستجو می کنیم

با فرزند لجبازم چه کنم؟ راه کارهایی برای مقابله با لجبازی در کودکان

هنگامی که با لجبازی کودک روبه رو می شوید لازم است به 2 نکته توجه کنید:

1- آرامش خود را حفظ کنید، زیرا مهمترین الگوی تربیتی برای فرزندتان، نوع رفتار و حرکات خودتان است، اگر خودتان قادر به کنترل هیجانات تان نباشید چطور می توان از کودک این انتظار را داشت؟ بنابراین هیچ وقت کودک را مورد سرزنش، توهین و تنبیه فیزیکی قرار ندهید

راه حل های مواجهه با لجبازی:

1-   به کودک حق انتخاب بدهید.

2 – کیفیت رابطه تان را بهبود ببخشید.

3- از قصه و بازی کمک بگیرید.

4- قوانین خانوادگی تعیین کنید.

5- قاطعیت داشته باشید.

6- تا حد امکان از واژه« نه » استفاده نکنید.

7- در وضع قوانین خساست به خرج دهید.

8- الگوی مناسبی باشید.

وضعیت روحی، روانی و جسمانی فرد خیانت دیده چگونه خواهد بود؟

تجربه شوک به واسطه خیانت در زندگی زناشویی در هر سطحی غیرقابل تصور و بسیار دردناک برای فرد خیانت دیده خواهد بود، در حقیقت استرسی که اینگونه افراد تجربه می کنند غیرقابل وصف و بسیار شدید است. به همین دلیل اینگونه افراد دچار اختلالاتی هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ جسمانی می شوند. در حقیقت شدت تغییرات روحی و روانی به حدی است که روی جشم فرد هم تأثیر می گذارد و به عنوان مثال فرد دیگر اشتها ندارد و یا خواب مناسبی ندارد و … و این باز مجدداً به روان فرد اثر می گذارد.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی روان آوا در سال 1387 فعالیت خود را آغاز نمود. مهمترین خدمات این مرکز عبارتند از: مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، فرزند پروری و … می باشد.

 


8,837 سوال


11,803 پاسخ


7,644 دیدگاه


2,322 کاربر

[vc_row][vc_column][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept.jpg” image_size=”full” align=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1570786459076{margin-bottom: 0px !important;}”]معمولاً خیلی از والدین در تربیت کودک خود سردرگم می‌شوند. تجربه‌ی ما مشاوران کودک در موسسه امیدان حضور جوان نشان می‌دهد هر چند که همه‌ی پدر و مادرها صلاح فرزندشان را می‌خواهد و دوست دارند فرزندشان را به خوبی تربیت کنند اما ممکن است به دلیل عدم آگاهی کاری کنند که نتیجه‌ی عکس بدهد. به همین خاطر مشاوران امیدان حضور تلاش خواهند نمود ، نکاتی را در اختیار شما والدین عزیز قرار دهند تا شما و فرزندانتان در مسیر درست تربیت کودک و فرزند خود.

خانواده بیشترین تأثیر ممکن را در شکل گیری شخصیت کودک دارد. آگاهی والدین از شیوه های تربیتی و خصوصیات رشدی کودک در هر سن تأثیر بسیار زیادی در نوع برخورد و رفتار آن‌ها با فرزندشان دارد. بی‌شک تمام والدین خواهان بهترین شیوه تربیتی برای فرزندان خود هستند و تلاش می‌کنند تا امکانات لازم را برای رفاه فرزندان خود تأمین کنند.
اما گاهی والدین غافل از این هستند که توجه بیش از حد به کودک خود و مطابق میل کودک رفتار کردن و پاسخ مثبت دادن به تمام خواسته‌های کودکشان در همه شرایط می‌تواند چه عواقب و پیامدهایی داشته باشد. سؤال این است که آیا در همه شرایط باید به خواسته‌های کودک جواب مثبت داد؟
همه روزه شاهد مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی والدین به مراکز مشاوره هستیم که از دغدغه های ذهنی‌شان و یا مشکلاتی که در برخورد با فرزندشان دارند صحبت می‌کنند و خواستار راهکارهایی برای حل مشکل و برخورد مناسب با فرزندشان هستند. البته ما در موسسه امیدان حضور جوان همیشه آماده پاسخگویی به سئوالات شما عزیزان هستیم و شما هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید مشاوره تلفنی کودک را با مشاوران برجسته ی ما تجربه نمایید. کافیست با شماره های موسسه تماس بگیرید : ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۳

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب بازی های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است.روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.[/vc_column_text][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept2.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1570786469708{margin-bottom: 0px !important;}”]

روان شناس بعد از تسلط بر حال والدین و همراه کردن آن‌ها با خودش از آن‌ها می‌خواهد که خود را معرفی کنند. روانشناس لازم است که سن، جنسیت و اگر کودک نقص جسمانی یا روانی دارد این‌ها را در نظر بگیرد. ارتباط کودک و والدین را چک کند. بپرسد که چه کسانی کنار هم در یک خانه زندگی می‌کنند. از اعتراض های والدین فهرستی تهیه کند. روان شناس خوب باید متوجه باشد که اساس بدرفتاری کودک به چه چیزی برمی‌گردد؟ آیا والدینش ناخودآگاه زمینه ی یک رفتار را مهیا می‌کنند؟ اغلب والدین در مورد مسائلی همچون خواب، تغذیه، دفع ادرار و مدفوع، مهارت های کلامی و غیرکلامی بچه‌ها مثل حرف زدن، راه رفتن، بازی کردن و …، خصلت های متأثر از هوش و ذکاوت، روال رشد جسمی، عقلی، جنسی و … سؤال هایی در مورد زمان و کیفیت این توانمندی ها می‌پرسند. روانشناس کودک توصیه های لازم جهت بهبود محیط زندگی کودک، نحوه آموزش او، نحوه ارتباط عاطفی با او، گفت‌وگوی متناسب با سن کودک و پیام های آموزنده ای که احساس آرامش و امنیت کودک را مختل نکند را به والدین ارائه می‌کند. روان شناسی که به امور کودک مسلط باشد، تکنیک های مناسبی را به والدین آموزش می‌دهد که به افزایش رفتار مطلوب کودک، کاهش رفتار نامطلوب کودک یا شکل‌دهی تدریجی رفتار خاص در کودک منجر می‌شود.

والدین با شکایت های مختلف با لحن های مختلف با هیجاناتی از قبیل ناراحتی، نگرانی، ترس و یا عصبانیت تماس می‌گیرند و دنبال مشورت و راه حل هستند. مشاور کودک در دقایق اول صحبت، علاوه بر دلگرمی دادن به آن‌ها، به هیجان آن‌ها دقت می‌کند و در آن لحظه اولویت رسیدن والدین به آرامش است. روان شناس کودک خوب به والدین در مورد ۴ نکته احساس مثبت امنیت و اعتماد می‌دهد:

مشاوره آنلاین رایگان کودک

[/vc_column_text][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept3.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542632964277{margin-bottom: 0px !important;}”]

دوران کودکی زمان شکل‌گیری شخصیت، به وجود آمدن عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات در آینده فرد است. این دوران، دوره بازی، جنب و جوش، کنجکاوی و اساسی‌ترین مرحله برای رشد و ساخته شدن شخصیت کودک است. متأسفانه بی توجهی برخی والدین به دوران کودکی و شیوه‌های صحیح تربیت فرزند، اثرات جبران ناپذیری را برای آینده کودکان به بار می‌آورد. رفتارهایی مثل لج بازی، جیغ زدن و گریه‌های مداوم، پاسخ‌های مناسبی از سمت والدین دارند که باید با کمک مشاوران و روان‌شناسان آن‌ها را بیاموزند.

اکثر والدین می‌خواهند فرزندانشان در زندگی موفق باشند.‌ به همین خاطر والدین تلاش می‌کنند توصیه‌هایی را به فرزندانشان ارائه دهند تا فرزندانشان بتوانند در دستیابی به اهدافشان موفق باشند. با این حال بسیاری از مطالعات و پژوهش‌های روانشناسی و همچنین تجربه‌ی مشاوران و جلسات مشاوره نشان می‌دهد موفقیت چیزی نیست که والدین به فرزند تکلیف کنند و او هم با انجام آن تکلیف به موفقیت برسد، بلکه موفقیت نیاز به تقابل سازنده با مشکلات و حل آن مشکلات دارد.

مشاوران بر این باورند هر چند اکثر این نگرش­ها ممکن است در کوتاه مدت موفقیت‌آمیز باشد، اما در نهایت، فرد را دچار فرسودگی کرده و موفقیت کمتری را برای فرد به بار می­آورند.[/vc_column_text][mk_image src=”http://omidanhozour.ir/wp-content/uploads/2018/11/omidan-kids-concept4.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542633123133{margin-bottom: 0px !important;}”]

امروزه به دلیل مشغله هایی که والدین در خصوص کار خود دارند کم تر با کودک ارتباط برقرار کرده و زمان کافی را در این مورد صرف نمی کنند , در چنین مواردی کودک ممکن است دچار مشکلاتی شود که از نظر والدین پنهان بماند .

مشورت با یک روانشناس کودک دلسوز و با تجربه همواره کمک حال والدین خواهد بود و فرزندان در آرامش بیش تری این دوران را سپری خواهند کرد . در این خصوص می توانید با بهترین مشاور کودک در موسسه امیدان حضور جوان صحبت کنید .[/vc_column_text][vc_cta h2=”مشاوره کودک تلفنی : ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۳ – ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۵ – ۰۲۱۲۶۷۱۱۳۰۷” txt_align=”center” style=”3d” color=”purple”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – نرسیده به پارک کوروش – خیابان آذرشهر – کوچه شبنم – خیابان قهرمان – کوچه بروجردی – پلاک 16 – واحد 2

تلفن : 02126711303

02126711305

02126711307

پشتیبانی فنی : 09129582007

موسسه امیدان حضور جوان نهادی است مستقل که در زمینه ی انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی با هدف توسعه و تعالی ایران عزیزمان در سال 1395 به ثبت رسمی رسیده است. عموم فعالیت های امیدان حضور جوان در حوزه های علمی فرهنگی تحقیقاتی و نیکوکاری جامعه می باشد. ما به جوانان این مرز و بوم ارزش بسیار قائلیم و اعتقاد داریم با نیروی جوان و دانش روز در کنار بهره مندی از تجربه ی بزرگان، می توانیم ایران را بسازیم.

همه والدین در مورد تنبیه کودک، عقاید شخصی مخصوصی دارند. چه آنهایی که آن را می‌پذیرند و یا رد می‌کنند، از تنبیه به عنوان یک روش آموزشی مناسب برای کودکانشان استفاده می‌کنند. وقتی که کودکتان را به اتاقش می‌فرستید، زمان تماشا کردن تلویزیون را محدود می‌کنید و به او اجازه بارزی کردن با اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را نمی‌دهید؛ یا وقتی که به یکباره و به دنبال نزدیک شدن کودک به اجاق گاز، ناگهان فریاد می‌کشید: «نکن!» در واقع برای اصلاح رفتارها از اصول تنبیه استفاده کرده‌اید.

اگر می‌توانستیم کودکانمان را فقط با استفاده از روش‌های مثبت تربیت کنیم، خیلی عالی بود؛ اما نمی‌توانیم. برای آموختن الگوهای رفتاری شایسته، هم روش‌های مثبت و هم منفی لازم هستند. ما قصد نداریم تنبیه را بپذیریم یا رد کنیم. بلکه می‌خواهیم روش آن را بیاموزیم تا هنگامی که تنبیه به عنوان یک روش تربیتی ضروری بود، تاثیر بیشتری داشته باشد.مشاورکودک انلاین

تنبیه به تنهایی نمی‌تواند نتایج دلخواه را فراهم کند. زیرا به‌طور کلی روشی منفی است. این روش به کودک می‌آموزد که چه کاری را نباید انجام دهد. اما نمی‌آموزد که چگونه باید رفتار کند. وقتی تنبیه را بدون تقویت رفتار شایسته به کار می‌بریم، کودک نمی‌داند رفتار ناپسندش را با چه رفتاری جایگزین کند.

هیتر سه ساله برای رسیدن به یک لیوان از صندلی بالا می‌رود. مادرش او را از صندلی پایین می‌گذارد و به خاطر بالا رفتن از آن، او را سرزنش می‌کند. هیتر گریه می‌کند و می‌گوید، «دیگه نمی‌روم بالا، مامان». تا این مرحله خوب است؛ اما این دختر بچه نمی‌آموزد که می‌تواند از جایی امن‌تر لیوان بردارد، یا دفعه بعد باید از کسی کمک بخواهد. او آموخته است که چه کاری ر نکند؛ ولی یاد نگرفته است که چه باید بکند.

به علاوه، تنبیه وقتی موثر است که وقتی باشد چون وقتی از یک تنبیه به دفعات زیاد استفاده شود، تاثیرش را از دست می‌دهد. والدین مکررا چیزهایی شبیه این را به ما می‌گویند: «اولین باری که کارل را تنبیه بدنی کردم، خیلی گریه کرد و پس از آن، برای مدت طولانی رفتارش تصحیح شد، اما حالا که مرتبا به خاطر رفتارهای نادرستش تنبیه بدنی می‌شود، هیچ تاثیری ندارد و به نظر نمی‌رسد که به هیچ وجه اهمیتی بدهد.» این یک واکنش تطبیقی کلاسیک است، و به سبب همین اثر است که ما تنبیه بدنی را به عنوان شکلی از تنبیه توصیه نمی‌کنیم.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

از آنجای یکه گاه تنبیه به عنوان یک روش مدیریت، لازم می‌شود، این پرسش شکل می‌گیرد که: پس چه وقت و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ ما این اصول را پیشنهاد می‌کنیم:

تنبیهی را انتخاب کنید که رفتار ناخواسته را کاهش دهد

تنبیه فقط هنگامی موثر قلمداد می‌شود که بروز رفتار نامناسب را کاهش دهد. در بسیاری از مواقع، کودکان را برای تنبیه به دفتر مدیر مدرسه می‌فرستند؛ ولی همان‌طور که انتظار می‌رود، نتیجه‌ای عاید نمی‌شود. دانش‌آموز از انجام تکالیف ودداری می‌کند و از منتظر ماندن در دفتر مدرسه لذت می‌برد، پس رفتارش با بی‌توجهی تقویت می‌شود.

تنبیه بدنی، ایجاد محدودیت و گرفتن اسباب بازی‌ها یا امتیازات خاص (مانند تماشای کارتون) در صورتی «تنبیه» تلقی می‌شوند که موثر واقع شوند.

برای نمونه، مایکل نه ساله را به خاطر کتک زدن خواهرش به اتاقش فرستادند، او در آنجا با کامپیوتر و اسباب بازی‌هایش مشغول بازی شد. وقتی مادرش به او گفت که می‌تواند از اتاق بیرون بیاید، در حال تماشای کارتون مورد علاقه‌اش بود. او حتی فراموش کرده بود که تنبیه شده است. به علاوه، وقتی از اتاق خارج شد، خواهرش را دوباره کتک زد تا باز به اتاقش فرستاده شود.

پس نصیحت ما این است که نخست نتایج تنبیه را بررسی کنید. اگر رفتار هدف کاهش یافته بود، می‌توانید دوباره از آن نوع تنبیه استفاده کنید. در غیر این صورت، تکرار آن تنبیه سودی ندارد و باید روش دیگری را بیازمایید.

در تنبیه زیاده‌روی نکنید

اگر بیش از حد از تنبیه استفاده کنید، کودک شما به آن عادت خواهد کرد و تنبیه تاثیر خود را به تدریج از دست خواهد داد. هر اقدامی ـ اگر هم موثر باشد ـ شامل ممنوع کردن تماشای تلویزیون، تنبیه‌های بدنی و غیره با استفاده بیش از حد تضعیف می‌شود و اثر مورد نظر شما را ایجاد نخواهد کرد.

از تنبیه در کنار روش‌های مثبت استفاده کنید

وقتی تنبیه را به عنوان یک روش انتخاب می‌کنید، باید به کودک آموزش نیز بدهید. تنبیه به تنهایی رفتار خوب را به کودک نمی‌آموزد. برای تشویق کودک به انجام آنچه می‌خواهید، باید تفهیمش کنید، به او آموزش دهید و در صورت اصلاح رفتار مزبور، پاداشی برایش در نظر بگیرید. اگر کودکتان را به خاطر دویدن به سمت خیابان تنبیه کردید، سپس باید روش عبور از خیابان را به او آموزش دهید. و در نهایت به خاطر منتظر ماندن در کنای خیابان یا عبور محتاطانه از خیابان، او را تحسین کنید. با این روش، تاثیر تنبیه بیشتر خواهد شد.

تنبیه را به تعویق بیندازید

اگر قصد تنبیه کودکتان را دارید، درست پس از رفتار ناپسندش این کار را انجام دهید. رفتار انسان را پیامدهای بدون وقفه کنترل می‌کنند. (این پیامدها می‌توانند مثبت یا منفی باشند) پس صبر نکنید تا «بابا بیاد خونه». تا عصر یا فردا یا هفته بعد صبر نکنید. هر تنبیهی، اثرش را با گذشت زمان از دست می‌دهد و ممکن است کودک نتواند ارتباط تنبیه را با عمل ناپسندش درک کند.

همیشه پیامدها را تشریح کنید

کودک باید بداند چه رفتاری شما را ناراحت می‌کند و در صورت پافشاری در انجام آن، واکنش شما چه خواهد بود. تصمیم خود و پیامدهای نادیده گرفتن آن عمل را به او بگویید.

ثابت قدم باشید

تنبیه موثر نه تنها یک تنبیه بدون وقفه است، بلکه تنبیهی است که برای کودک قابل پیش‌بینی باشد. تنبیه باید در تمام مواردی که آن رفتار ناپسند سر می‌زند، انجام شود. اگر به کودکتان گفته‌اید که در صورت پرت کردن عروسکش، آن را از او خواهید گرفت، پس از هر بار پرت کردن به وعده خود عمل کنید تا همیشه منتظر پیامدهای رفتار ناپسند خود باشد.

الکی تهدید نکنید

کودک را به تنبیهی که آن را انجام نمی‌دهید، تهدید نکنید. پیش از واکنش نشان دادن، دومین، سومین یا دوازدهمین فرصت را به او ندهید. همیشه به حرفی که می‌زنید عمل کنید و چیزی را که گفتید، جدی بگیرید. تهدیدهای پوچ و ناپایدار، به رفتارهای نادرستی می‌انجامند که تثبیت شده، در برابر تغییر مقاوم‌تر می‌شوند.

برای اصلاح رفتار به کودک فرصت دهید

هدف از تنبیه، اصلاح رفتار کودک است پس باید به او فرصت بدهید تا آموخته‌هایش را نشان دهد. اگر تنبیه طول بکشد، ممکن است کودک فرصت پیدا نکند که رفتار خود را اصلاح کند. کودک دیر به خانه می‌آید، یا وقتی برای چندمین بار به درخواست شما برای صرف شام توجهی نمی‌کند، ممکن است عصبانی شوید و برای یک ماه به او اجازه بیرون رفتن از خانه را ندهید. در آن یک ماه او نمی‌تواند نشان دهد که زود به خانه برگشتن پس از بازی یا حضور به موقع در سر میز شام را آموخته است. او آن قدر از این تنبیه می‌رنجد که پنهانی از خانه خارج می‌شود یا مانند یک حیوان زندانی رفتار می‌کند.

اما اگر تنبیه او چنین بود که می‌بایست برای دو روز، بلافاصله پس از تعطیل شدن از مدرسه به خانه می‌آمد، روز سوم فرصت می‌داشت تا اصلاح رفتار خود را نشان دهد و ظرف یک ماه اعتماد شما را جلب کند.

تنبیه بدنی باید کنترل شده و مختصر باشد

ما به عنوان یک اصل، تنبیه بدنی را توصیه نمی‌کنیم. اما موارد استثنایی نیز وجود دارد. برای نمونه اگر کودک دو ساله شما می‌خواهد یک سوزن را داخل پریز برق فرو کند، ممکن است فریاد بزنید «نکن!» و بعد بلافاصله سوزن را از او بگیرید و با دست ضربه کوچکی به پشت دستش بزنید. برای یک بچه کوچک، این روش بسیار مناسب‌تر از یک نطق بی‌سروته درباره خطرات الکتریسیته است!

روش موثر دیگر این است که دست بچه را در حالی که موکدا او را از عملی نهی می‌کنید بگیرید. ارزش این روش در مواردی است که ممکن است از کوره دربروید و کودک را به شدت کتک بزنید.

هرگز هنگام عصبانیت از تنبیه بدنی استفاده نکنید. اگر می‌خواهید این روش را به کار بگیرید، بهتر است به جای یک واکنش احساسی و هیجانی، به یک اقدام سنجیده دست بزنید. به این معنی که عمل شما باید هدفمند، مختصر و کنترل شده باشد. ما معتقدیم که محدودیت‌های خارجی تنبیه بدنی باید در حد یک ضربه کوچک به پشت دست یا به کفل کودک باشد، آن هم با کف دست. هر تنبیهی بش از این، می‌تواند خطرناک و زیان‌بار باشد.

هرگز برای تنبیه از ترکه، کمربند، خط‌کش یا امثال آن استفاده نکنید. سعی کنید به جای تنبیه بدنی از روش‌های دیگر نظیر محروم کردن موقتی، تصحیح بیش از حد و اشکال دیگر تنبیه نظیر محدود کردن و گرفتن برخی امتیازات استفاده کنید. یادتان باشد بهترین روش‌های تربیتی عبارتند از: پیامدهای مثبت و منفی که برای تغییر یک رفتار، طراحی و اجرا شده‌اند.

چگونه از روش محروم کردن موقتی استفاده کنیم؟

بیشتر روش‌هایی که والدین از آنها استفاده می‌کنند، دست اول نیستند. از محروم کردن برای مدت زیادی استفاده شده است. این روش بدین معناست که کودک را از یک فعالیت یا موقعیت محروم کنید تا نتواند مورد توجه قرار بگیرد و تمجید شود. این روش اگر به‌طور صحیح مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند بسیار موثر باشد. این روش به خصوص هنگامی بهترین اثر را دارد که کودک حس کند دارد چیز با ارزشی را از دست می‌دهد.

در استفاده از این روش به نکات زیر توجه کنید:

۱- محل اخراج کردن را به دقت انتخاب کنید

برای موثر بودن این روش، کودک باید احساس کند که چیزی را از دست می‌دهد و در واقع احساس محرومیت کند. بنابراین، محل اخراج شدن باید خسته کننده باشد. (البته نباید تاریک یا ترسناک باشد) هر مکان امنی در خانه که سرگرم کننده نباشد، برای این کار مناسب است. جایی که از جریان فعالیت خانواده جدا باشد. اتاق خواب هم اگر بتوان کودک را محدود به تخت‌خواب کرد، مناسب است. به‌طور کلی، خود محل اخراج کردن آنقدر مهم نیست، بلکه کودک باید ترجیح بدهد جای دیگری باشد. اگر سَندی می‌خواهد یک برنامه تلویزیونی را تماشا کند، در حیاط بازی کند یا دوچرخه‌سواری کند، یک اتاق خواب حتی اگر پر از اسباب‌بازی باشد مکان مناسبی به نظر می‌رسد!

۲- دلایل محرومیت را برای کودکان بیان کنید

پیش از هر اقدامی به کودکتان بگویید اگر رفتار ناپسندش را ادامه دهد، او را به اتاقش می‌فرستید. توضیح دهید که این کار کمکش می‌کند تا او عادت ناپسندش را ترک کند. به این ترتیب، هرگاه از فرمان شما سرپیچی کرد، به قول خود عمل کنید.

ابتدا فقط برای یک رفتار ناپسند از این روش استفاده کنید و وقتی آن رفتار اصلاح شد، از محروم کردن برای اصلاح رفتار دیگر استفاده کنید. اگر در یک زمان، کودک را برای رفتارهای ناپسند متعددش تنبیه کنید، کودک گیج می‌شود و نمی‌تواند علت اصلی این تنبیه را دریابد. به علاوه، محروم کردن مانند هر روش تنبیهی دیگر، در اثر تکرار، کم اثر می‌شود.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

۳- مدت زمان محرومیت را برحسب سن کودک تعیین کنید

گذراندن دوره‌های طولانی در یک اتاق یا محروم شدن از بیرون رفتن از خانه برای چند هفته، سازنده نیست، و کودک را آزرده می‌کند. معمولا یک محرومیت کوتاه مدت، خیلی موثرتر است. این زمان در حد چند دقیقه است. دکتر «وانس هال» در کتاب: «چگونه از شیوه اخراج کردن استفاده کنیم» می‌نویسد: یک کودک را می‌توان در ازای هر سال از سنش، یک دقیقه اخراج کرد. به نظر ما نیز این قانون موثر و عملی است. بر این اساس، برای یک کودک چهار ساله، چهار دقیقه؛ برای یک کودک پنج ساله، پنج دقیقه و به همین نسبت برای هر سال اضافی، یک دقیقه بیشتر مناسب است. برای یک کودک همین زمان‌های کوتاه هم طولانی هستند. این زمان، باعث قطع فعالیت او می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه فرصت می‌یابد تا با آرامش، از انجام عملی که باعث فرستاده شدنش به آن مکان شده است، دشت بکشد.

۴- در صورت مقاومت، بر شمار دقایق بیفزایید

اگر در محروم کردن کودک یا نگه داشتن او در محل اخراج، مشکلی پیدا کردید، در ازای هرگونه مقاومت یک دقیقه به زمان اخراج اضافه کنید. اگر مارشال از پذیرفتن مجازات خودداری می‌کند، باید او را وادار کنید. به او بگویید «حالا که به حرفم گوش نمی‌دی یک دقیقه بیشتر!» در صورت لزوم می‌توانید بر انجام این مجازات نظارت کنید. اگر بدون اجازه شما از آن مکان خارج شد، در اولین فرصت او را برگردانید و یک دقیقه دیگر نیز بر مجازاتش بیفزایید. اما در مجموع، بیش از سه دقیقه به مجازات او اضافه نکنید. زیرا در این صورت، مجازات تاثیر دلخواه را نخواهد داشت.

۵- در صورت مقاومت کودک، کمی عصبانیت به خرج دهید

اگر به جایی رسیدید که لازم بود در کلمات و رفتارتان عصبانیت به خرج دهید، به کودک اطلاع دهید که اگر مجازات را نپذیرد، اسباب‌بازی مورد علاقه، یا یک امتیاز ویژه را برای چندین روز از دست خواهد داد. یادتان باشد که حتما به وعده خود عمل کنید. اغلب، گفتن این که عصبانی هستید، مقاومت کودک را درهم می‌شکند.

۶- از یک تایمر استفاده کنید

زمان را با یک تایمر در آشپزخانه نگاه دارید. به کودک بگویید: «وقتی صدای زنگ تایمر رو شنیدی می‌تونی از اتاقت بیای بیرون. به شرط آن که آروم باشی»؛ در غیر این صورت نگذارید از اتاق خارج شود، به عنوان مجازات، بر میزان دقایق اضافه کنید و منتظر بمانید تا خودش را کنترل کند و منتظرِ به پایان رسیدن زمان مورد نظر باشد.

۷- نگذارید دوره محروم شدن، راهی برای دور ماندن از مسئولیت‌ها باشد

پس از به پایان رسیدن زمان محرومیت، از کودک بخواهید کاری را که قبل از مجازات باید انجام می‌داد، انجام دهد یا رفتار مناسبی نشان دهد. اگر با شما همکاری کرد، به گرمی او را تحسین کنید. در مواردی که کودک مشتاق اصلاح رفتار خود است، این برخورد بسیار موثر می‌باشد.

۸- تنبیه را با موقعیت سنی کودک تطبیق دهید

روش محروم کردن به عنوان یک روش تنبیهی، نه تنها در کودکان خردسال بلکه در کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان نیز تاثیر زیادی دارد. برای آنها نیز زمان اخراج یا محروم شدن از یک فعالیت، بهتر است کوتاه باشد. و اگر کودک دوباره عادات قدیمی‌اش را تکرار کرد، می‌توان بر میزان و شدت تنبیه افزود. برای نمونه، اگر نمره کودکتان در یک درس کم باشد، می‌توان او را برای چند روز از بازی کردن محروم کرد تا بیشتر و بهتر مطالعه کند.

اگر تلاشش در این مدت کاهش یافت، دوباره می‌توان تنبیه را تکرار کرد. اگر کودکی زیاد با تلفن صحبت می‌کند، می‌توان به عنوان تنبیه، تمام بعدازظهر او را از تلفن کردن محروم کرد. شب بعد، استفاده از تلفن آزاد خواهد بود و او می‌تواند رفتار صحیح را نشان دهد. وقتی زمان اخراج کوتاه‌تر باشد، کودک احساس می‌کند که تنبیه منصفانه است.

منبع: سامانه پرسش و پاسخ مشاور

صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

شما می توانید این پست را به اشتراک بگذارید!

با سلام
دخترم ۴٫۵ سالشه ، من چندباری خواستم از روش اخراج استفاده کنم ولی وقتی بهش گفتم برو تو اتاقت اصلا توجهی نکرد. خودم هم که خواستم ببرمش انقدر جیغ و داد کرد که من نتونستم ادامه بدم. در اینصورت چه باید کرد؟

با سلام
سوالتون نامفهومه در جواب چه کاری می خواهید از این روش استفاده کنید این باید مشخص بشه .
پمن اینکه به زور نمی تونید بچه رو تربیت کنید اگر روشی به کار می برید هم باید مداوم باشه و هم نباید کوتاه بیاید البته منطق باید پشت کارتون باشه تا بچه شما توجه بشه رفتارش اشتباهه
موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرکز مشاوره وابسته به کانون مشاوران ایران می باشد.

عناوین مهم داخل مقاله

مشاوره آنلاین کودک امروزه به شما والدین کمک بسیار زیادی می‌تواند بکند. در این شرایط که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کودکانمان را نمی‌توانیم به مراکز تفریحی، مهد کودک، مهمانی و … ببریم و باید آنها را در منزل سرگرم کنیم؛ ممکن است کودکان در این شرایط سخت و به دلیل کمتر بودن ظرفیت روانی آنها نسبت به بزرگسالان، دچار مشکلات رفتاری شوند که احتیاج به هدایت و درمان دارند.

اگر درمان کودک شما به دلیل شرایط موجود ناقص مانده است یا در این دوران در زمینه تربیت کودک خود دچار سردرگمی شده‌اید و یا متوجه مشکلات رفتاری در کودک خود شده‌اید بهتر است هر چه زودتر از خدمات مشاوره آنلاین کودک مرکز روانشناسی اکسیر استفاده نمایید. در یک جلسه مشاوره آنلاین کودک با رواننشناس متخصص کودک، درباره نگرانی های خود صحبت کنید و جویای راهکار متناسب با مشکل خود شوید.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره کودک، مشاوره خانواده، مشاوره جنسی، مشاوره فردی و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

همه والدین تلاش می‌کنند تا برخورد صحیح و درستی با فرزند خود داشته باشند و به عبارتی روش تربیتی درستی را در پیش بگیرند ولی بعضی از والدین به دلیل عدم آگاهی درست از روانشناسی کودک، روش‌های نادرستی را به کار می‌گیرند که نتیجه عکس دارد و سلامت روان کودک را به خطر می‌اندازند.

لجبازی، جلب توجه بیش از حد، داد و فریاد کردن، کتک کاری با خواهر و برادر، بهانه گیری مکرر، استرس زیاد، ترس شدید از بیماری کرونا، بیش فعالی و غیره از جمله مشکلات کودکان هستند که والدین در این دوران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه مهم والدین است. در این دوران به دلیل فاصله گذاری اجتماعی که امکان استفاده حضوری از روانشناس کودک وجود ندارد؛ مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناسی کودک خود را به صورت مشاوره آنلاین کودک در اختیار شما والدین گرامی قرار می دهد تا بتواند به شما عزیزان کمک کند تا آرامش خود و خانواده خود را حفظ کنید و بالا ببرید.

ترس شدید کودکان از بیماری کرونا، لجبازی کردن کودکان با والدین و اعضای خانواده، گریه و پافشاری کردن بر خواسته خود، استرس شدید درباره بیماری، وسواس گرفتن کودکان، جلب توجه بیش از حد کودکان، عدم تمایل به درس، نحوه سرگرم کردن کودکان و غیره از جمله مشکلات والدین در این روزهای قرنطینه‌ای است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلالات و مشکلات رفتاری کودکان می‌توانید اینجا کلیک کنید.

روانشناسی کودک شاخه‌ای از روانشناسی است که رشد ذهنی، اجتماعی و عاطفی کودکان را مورد مطالعه قرار می‌دهد. به طور معمول، حیطه کاری روانشناسان کودک از دوره پیش از تولد می‌باشد. از جمله مباحث مهم در روانشناسی کودک، ژنتیک، رشد زبان، شخصیت، نقش‌های جنسیتی، رشد شناختی، رشد جنسی و رشد اجتماعی است.

روانشناسان کودک نوزادان، کودکان نوپا و کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهند. تمرکز آنها بر کمک به درک، پیشگیری، تشخیص و درمان موضوعات رشدی، شناختی، اجتماعی و عاطفی کودکان است.

متخصصین روانشناس کودک اکسیر به وسیله مشاوره آنلاین کودک، به شما والدین در جهت تشخیص درست مشکلات رفتاری، نحوه برخورد صحیح با کودکان، روش اصلاح رفتارهای نامناسب و غیره به شما والدین گرامی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

روانشناسی که به امور کودک مسلط باشد، تکنیک‌هایی را به والدین آموزش می‌دهد که به افزایش رفتار مطلوب کودک، کاهش رفتار نامطلوب یا شکل دهی رفتار خاص در کودک منجر می‌شود.

مسائل مختلفی از جمله لجبازی کودکان، اضطراب جدایی در کودکان، افسردگی در کودکان، بیش فعالی و کمبود توجه در کودکان، عصبانیت و پرخاشگری و … در مشاوره آنلاین کودک می توان مورد بررسی و درمان قرار داد.

در ادامه به علائم برخی از مشکلات در دروان کودکی می پردازیم.

از جمله مسائل مورد بررسی در مشاوره آنلاین کودک، افسردگی کودکان است. به خصوص که در این دوران فعالیت کودکان بسیار محدود شده است. حدود 25 درصد کودکان آمریکایی از افسردگی رنج می‌برند.

افسردگی در پسران زیر ده سال بسیار شایع است؛ اما تا 16 سالگی، دختران بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. همچنین در کودکان مبتلابه اختلال تمرکزی و بیش فعالی، اختلال وسواس فکری ـ عملی و نیز اختلال رفتاری، ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد.

در زیر نشانه های افسردگی کودکان که در مشاوره آنلاین کودک مورد بررسی قرار می گیرد به صورت تیتروار آورده شده است.

همه‌ کودکان تمامی این علائم و نشانه های افسردگی کودکان را بروز نخواهند داد. درواقع، اکثر افراد علائم متفاوتی را در زمان‌ها و شرایط متفاوت بروز می‌دهند. البته برخی از کودکان زمانی که در محیط مناسب قرار می‌گیرند عملکرد خوبی خواهند داشت ولی اکثر کودکان مبتلابه افسردگی شدید در فعالیت‌های اجتماعی خود دچار تغییرات شدیدی شده و علاقه‌ آن‌ها به مدرسه و عملکرد آن‌ها افت خواهد کرد، همچنین ممکن است تغییراتی در ظاهر آن‌ها مشاهده شود.

اگر هرکدام از نشانه های افسردگی در کودکان بیش از دو هفته طول کشید، باید حتماً کودک توسط یک متخصص روانشناس کودک موردبررسی قرار بگیرد، متخصص باید ابتدا بعد از معاینات ساده و روتین پزشکی وجود بیماری‌های بالینی را در کودک رد کند سپس به بررسی بیشتر علائم افسردگی بپردازد.

در صورت دیده شدن علائم افسردگی، کودک باید به یک روانشناس متخصص کودکان اطفال ارجاع شود. و بهتر است در این شرایط خاص از مشاوره آنلاین کودک استفاده کنید. بررسی سلامت روانی با تست‌ها و مصاحبه‌های مختلف و همچنین گفتگو با والدین و معلمان کودک انجام می‌شود. متخصص ممکن است از معلمان یا افراد دیگری غیر از والدین کودک که با کودک در ارتباط هستند بخواهد در مورد هرگونه تغییر رفتار خاص در کودک به او اطلاعات بدهند.

مانند این بیماری در بزرگ‌سالی، افسردگی دوران کودکی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از تغییرات شدید در زندگی یا مشکلات خانوادگی و اجتماعی گرفته تا مشکلات مربوط سلامت بدنی، مستعد بودن ازنظر ژنتیک یا اختلالات بیوشیمیایی در بدن، همه می‌توانند در یک بیماری افسردگی نقش داشته باشند.

تغییر شرایط زندگی، مانند به دنیا آمدن فرزند دیگر، یا مشکلات با همسالان در مدرسه شایع‌ترین علل افسردگی کودکان هستند. کودکانی که والدین افسرده دارند یا روابط بین والدینشان دچار مشکل شده است، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. احساس گناه به خاطر اشتباهی ناخواسته، مصرف مواد یا رفتار پرخطر دیگر هم ممکن است باعث افسردگی کودک شود. متخصص در مشاوره آنلاین کودک در تشخیص خود تمام عوامل و شرایط را در نضر می گیرد.

برای کودکان در سال‌های بین نوزادی و نوجوانی، رابطه‌ محکم و سالم بین آن‌ها و والدین می‌تواند از ایجاد افسردگی جلوگیری کند. ازجمله رفتارهایی از طرف والدین که می‌توانند رابطه‌ سالم با فرزندان را تقویت کنند می‌توان به مهر و محبت و توجه به نیازهای کودک مثل برداشتن قدم‌هایی در جهت استقلال بیشتر کودک با توجه به سن او اشاره کرد.

1) در برخورد و رفتار با کودک و نوجوان، والدین باید با توجه به جنسیت فرزندشان با آن‌ها ارتباط داشته باشند، زیرا نیازها و واکنش‌های فردی در دختران و پسران دارای تفاوت‌هایی است که در صورت عدم توجه به آن‌ها عوارضی همچون افسردگی را ممکن است در درازمدت به دنبال داشته باشد.

2) ارتباط نسبی در مورد خصوصیات فیزیولوژیک و تغییرات مربوط به آن به‌ویژه در دوران بلوغ فرزندان و برخورد و واکنش‌های مناسب.

3) توجه والدین به ارتباطات خود و سالم ساختن محیط خانواده جهت رشد طبیعی (جسمی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی) فرزندان و پیشگیری از مشاجرات خانوادگی جهت حفظ امنیت عاطفی اعضای خانواده‌ها از طریق ارتباط.

4) تقویت نقاط مثبت رفتار و عملکرد فرزندان از طریق دادن پاداش مادی، کلامی و غیرکلامی و تشویق آنان.

5) توجه به نیازها و علایق فرزندان و ارائه پاسخ مناسب با جنس و سن آن‌ها

6) داشتن برنامه‌ریزی منظم برای فرزندان جهت استفاده مناسب از وقت و هدفمند بودن هر مرحله از زندگی.

7) توجه به موفقیت تحصیلی فرزندان و تلاش برای شکوفایی توانایی‌های ذهنی، جسمی استعداد آن‌ها و برخورد منطقی در مواجهه با مشکلات تحصیلی.

8) تشویق به شرکت در فعالیت‌های ورزشی، علمی، هنری و استفاده صحیح از اوقات فراغت.

افسردگی در کودکان نیز مانند بزرگ‌سالان به دلیل ترکیبی از عوامل مرتبط با سلامت بدنی، اتفاقات زندگی، تاریخچه خانواده، محیط، عوامل ژنتیکی و نوسانات زیستی شیمیایی ایجاد می‌شود. افسردگی یک حالت گذرا نیست و معمولاً بدون درمان‌های مناسب درمان‌پذیر نیست.

در صورت تشخیص افسردگی در کودک، متخصصین در مشاوره آنلاین کودک، احتمالاً روش‌های درمانی را پیشنهاد می‌کنند. در این روش‌های درمانی بر روی از بین بردن هرگونه عارضه‌ پزشکی که ممکن است باعث افسردگی شده و یا آن را تشدید کرده باشد تمرکز می‌شود.

برای مثال فردی که با عارضه‌ کمبود هورمون‌های تیروئیدی ممکن است تحت هورمون درمانی با لووتیروکسین قرار گیرد. دیگر بخش‌های یک برنامه‌ درمانی ممکن است شامل تغییر در سبک زندگی و رفتارها، روان‌درمانی، روش‌های درمانی مکمل و احتمالاً داروهایی برای افسردگی متوسط تا شدید باشد. اگر علائم بیماری تا حدی شدید باشند که درمان با دارو مناسب به نظر برسد، استفاده از دارو به همراه جلسات روان‌درمانی باعث می‌شود تا علائم بیماری با سرعت بیشتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری بهبود یابند.

اکثر متخصصین، درمان افسردگی شدید را به مدت ۶ ماه تا یک سال ادامه می‌دهند تا از بروز دوباره‌ علائم جلوگیری شود. درمان کودکان مبتلابه افسردگی می‌تواند اثر بسیار خوبی بر روی عملکرد او با همسالان خود، افراد خانواده و فعالیت‌های مدرسه داشته باشد.

بدون درمان، علائم این بیماری برای مدت‌زمان بسیار طولانی‌تری باقی خواهند ماند. همچنین ممکن است این علائم بهبود پیدا نکرده و یا حتی بدتر شوند. با انجام درمان، شانس بهبودی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در مشاوره آنلاین کودک مورد تشخیص و درمان قرار می گیرد بیش فعالی است. بیش فعالی کودکان امروزه به دلیل تغییرات زیاد در سبک زندگی در بین کودکان بیشتر شده است و این امر باعث شده است که جامعه روانشناسی بیشتر به ارزیابی جامع اختلال بیش فعالی کودکان ترغیب شوند. بیش فعالی کودکان باکمبود توجه، بیش­ فعالی و تکانشگری به عنوان نشانه­‌های اصلی و با مشکلات ثانویه مانند عدم پذیرش، مشکلات تحصیلی و اجتماعی همراه است.

به جز روانشناسان متخصص در زمینه  بیش فعالی کودکان و روان‌پزشک هیچ فرد دیگری نمی‌تواند این اختلال را شناسایی کند. اگر فرزند شما علائم بیش فعالی را دارد و به تازگی در زندگی شما بحران خاصی مثل فوت یا تولد فرزند جدید اتفاق نیفتاده است حتماً به متخصص مراجعه کنید تا با انجام تست‌های تشخیصی مناسب و شرح‌حال گیری دقیق بتواند در روند تشخیص و درمان به شما کمک کند. میزان و طریقه مصرف ریتالین باید حتماً زیر نظر روان‌پزشک باشد.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

از جمله بازی‌های مناسب برای بیش فعالی کودکان ماروپله، منچ، موسیقی، شطرنج، نقاشی کردن، نوشتن و داستان تعریف کردن انجام تمرین‌های ساده ریاضی، نرمش و فوتبال، دوچرخه‌سواری، ماساژ و تمرینات آرام‌بخش، دوش گرفتن و شنا، یادگیری زبان جدید، معما، شباهت و تفاوت عکس‌هایی که نیاز است ترتیب آن را پیدا کنید و غیره.

بسیاری از مشکلات این کودکان در این مکان رخ می‌دهد (شکست تحصیلی، طرد شدن توسط همسالان نارسایی شناختی و اختلال رفتار ارتباطی)، پس مداخله در این سطح بسیار مهم است.

مداخله از قبیل:

مقاله مرتبط: تست آنلاین بیش فعالی

امروزه بیش از هر زمان دیگری، برای درمان بیش فعالی کودکان از نوروفیدبک استفاده می‌شود. بیش از ۷۵ درصد کودکان مبتلا به بیش فعالی و کم توجهی به وسیلۀ نوروفیدبک بهبودی می‌یابند.

باید به خاطر داشت که نوروفیدبک در واقع نوعی یادگیری است و مغز یاد می‌گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخته و نقایص عملکرد خود را برطرف کند؛ مانند هر درمانی کامل کردن دوره درمان با نوروفیدبک بسیار مهم است و ناقص گذاشتن درمان سبب عود علائم می‌گردد. همچنان که رانندگی را یاد می‌گیریم و آن را فراموش نمی‌کنیم این یادگیری هم فراموش نمی‌شود.

در حقیقت مغز مهارت جدیدی به دست آورده است.البته برای داشتن یک درمان کامل علاوه بر رعایت ترتیب جلسات و کامل کردن آن‌ها، همکاری خانواده و عمل به کلیه دستورات و راهنمایی درمانگر ضروری است.در نوروفیدبک به مغز آموزش خودتنظیمی داده می‌شود، لذا هیچ‌گونه عوارض و خطری به دنبال ندارد.

جدا نشدن کودکان از والدین باعث بروز مشکلات زیادی می شود که بهتر است شما برای درمان در این دوران از مشاوره آنلاین کودک استفاده کنید.

اضطراب جدایی اولین اضطرابی است که هر کودکی آن را پشت سر می گذارد. اضطراب جدایی کودکان معمولاً از سن هشت تا دوازده ماهگی شروع و تا پانزده تا هجده ماهگی به اوج خود می رسد و بعد از آن کاهش می یابد. کودکان معمولا ً درجاتی از اضطراب را در طول رشد از خود نشان می دهند که جزیی از رشد بهنجار آنها محسوب می شود, مانند جدایی از مادر یا پرستار یا هر شخصی که کودک به آن دلبسته است. کودک زمانی که از والد خود جدا می شود نگران و سراسیمه شده و شروع به گریه کردن می کند این علائم، علائم اضطراب جدایی است که نگران کننده نیست.

اضطراب جدایی در سنین هشت تا هجده ماهگی جزء دسته اضطراباتی است که طبیعی محسوب می شود و اگر در کودک مشاهده نشود نشانه اختلالات جدی روان شناختی مانند اختلال سلوک می باشد که نیازمند درمان می باشد.

اضطراب جدایی زمانی اختلال محسوب می شود که اضطراب بیش از حد و فراتر از حد مورد انتظار جدایی از خانه یا کسانی که کودک دلبسته آنان است باشد. از خصوصیات اساسی این اختلال می توان به هراس بیش از اندازه در هنگام جدایی از والدین اشاره کرد. این اختلال اضطرابی ناشی از احساس جدایی در کودک می باشد. این اختلال با کودک رو به رشد، رشد کرده و بزرگ تر می شود.

نحوه بروز اضطراب جدایی متناسب با سن کودک تغییر می کند. نشانه های کودکان کم سن مبتلا به اضطراب جدایی از نشانه های کودکان بزرگتر بیشتر است. کودکان زیر دو سال از جدایی از والد و تنهایی می ترسند و مبتلا به اضطراب می شوند. کودکان پنج تا هشت ساله بیش از بچه های دیگر نگران صدمه دیدین کسانی که به آنها دلبستگی دارند هستند و بیشتر از مدرسه رفتن امتناع می کنند.

سایه به سایه راه رفتن پشت سر والدین یکی از ویژگی های خردسالان مبتلا به اضطراب جدایی می باشد. این کودکان در موقع خواب به تنهایی نمی خوابند و از والدین یا خواهر و برادر های بزرگ تر می خواهند که آنها را در به خواب رفتن همراهی کنند. کودکان سنین مدرسـۀ مبتلا به اضطراب جدایی از مدرسه رفتن در قالب مریض بودن امتناع می کنند و یا در صورت رفتن به مدرسه به دلیل بیماری مدرسه را ترک می کنند.

اگر چه اضطراب جدایی در جوانی هم دیده می شود ولی عمدتاً در کودکان تقریباً هشت ساله تشخیص داده می شود.

با توجه به این موضوع که اضطراب جدایی در سنین نه تا هجده ماهگی بهنجار است، احتمالاً اختلال اضطراب جدایی به این دلیل ایجاد می شود که کودک نتوانسته این مرحله رشد را با موفقبت پشت سر بگذارد یا بر اساس یک استرس شدید , به مراحل قبلی رشد بازگشته است.

در درمان اختلال اضطراب جدایی یک رویکرد چند وجهی شامل رواندرمانی فردی، آموزش خانواده، خانواده درمانی و دارو درمانی پیشنهاد می شود. برای درمان این اختلال توصیه می شود ابتدا به یک روان شناس متخصص کودک مراجعه کرده و در صورت تشخیص روان شناس به درمان دارویی به روان پزشک مراجعه فرمایید.

به والدین توصیه می شود که تمام مراحل درمان را با حوصله و شکیبایی ادامه دهند و درمان را نیمه کاره رها نکنند تا فرزندشان هر چه زود تر درمان شود.

آیا تا به حال عصبانیت کودکان برای شما مشکل درست کرده است؟ در مشاوره کودک و مشاوره خانواده توجه به عصبی بودن فرد، خصوصاً کودک از درجات بالایی برخوردار است. عصبانیت کودکان و پرخاشگری تا حدی عادی است، ولی به تدریج کودک به علت رشد شخصیتی بر خود مسلط می‌شود.

احتمال دارد عصبانیت کودکان اولین علامت یک افسردگی باشد ولی اغلب واکنشی است انفجاری و آتشین نسبت به محرومیت و ناکامی، چون کودک نمی‌تواند خواسته‌های خود را به تعویق بیندازد.

پرخاشگری شدید یا غیظ و خشم ممکن است با علت احساس رنجش عمیق کودک بر اثر بی‌عدالتی یا تبعیض اولیا باشد، ولی غالباً علت آن تضادها و کشمکش‌های درونی کودک در مقابل عوامل آزاردهنده یا احساس عجز و ناتوانی است.

عصبانیت کودکان به‌طور مختلف مانند فریاد کشیدن، گریه کردن، خود را به زمین زدن و به خاک مالیدن، گاز گرفتن، دشنام دادن شکستن اشیاء و حتی کتک زدن والدین تظاهر می‌کند. این حالات اغلب از دو یا سه سالگی به بعد یعنی در یک دوره منفی گری یا مقاومت دیده می‌شود و در پسران شایع‌تر از دختران است.

این حالات معمولاً زیانی به کودک نمی‌رساند اما اگر ادامه یابد باعث عدم رشد اجتماعی و وجدان اخلاقی می‌شود و در نتیجه در مراحل بعدی زندگی ممکن است به اختلالات شخصیتی و سایکوتیک منجر شود. در کودکان بزرگ‌تر اگر این حالات بروز کند ممکن است نوعی بازگشت به کودکی تعبیر و توجیه شود.

دزدی، دروغ‌گویی، فرار از مدرسه می‌توانند جزء پرخاشگری‌های انفرادی یا حتی گروهی باشند. مصرف سیگار، مشروبات الکلی، تجاوز جنسی و اقدام و یا ژست به خودکشی در نوجوانان پرخاشگر خیلی زود به چشم می‌خورند.

روانشناس در مشاوره آنلاین کودک علت پرخاشگری کودکان را در خانواده جستجو می کند. اغلب پدران یا حتی مادران الکلیک، سایکوپات و مادران حساس و هیجانی هستند و در پرورش کودک خود جانب اعتدال را رعایت نکرده‌اند. یا در پرورش کودک کوتاهی کرده یا بلعکس در مراقبت از کودک افراط شدید داشته‌اند.

جهت تعیین نوع سبک فرزندپروری خود اینجا کلیک کنید.

متخصص در مشاوره آنلاین کودک توصیه می کند که بهترین طریقه آرام کردن کودک، مبارزه با علت ناکامی، برخورد منطقی و اطمینان بخشیدن به کودک است. غالباً بهتر است کودک و والدین توأماً درمان شوند.

درمان‌های روان‌درمانی فردی، گروهی، خانوادگی، مشاوره روانشناسی، در صورت لزوم انتقال کودک به منزل دیگر یا بستری در بیمارستان، درمان‌های دارویی در صورتی که علت ضایعات مغزی باشد و همچنین سن شروع درمان و ادامه آن هر کدام به نوبه خود قدم مؤثری در بهبودی این بیماران است.

/* Color */
.bookly-form-group > label,
.bookly-label-error,
.bookly-progress-tracker > .active,
.bookly-form .picker__nav–next,
.bookly-form .pickadate__nav–prev,
.bookly-form .picker__day:hover,
.bookly-form .picker__day–selected:hover,
.bookly-form .picker–opened .picker__day–selected,
.bookly-form .picker__button–clear,
.bookly-form .picker__button–today,
.bookly-columnizer .bookly-hour span.bookly-waiting-list {
color: #f4662f!important;
}
/* Background */
.bookly-progress-tracker > .active .step,
.bookly-form .picker__frame,
.bookly-service-step .bookly-week-days label,
.bookly-repeat-step .bookly-week-days label,
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon span,
.bookly-btn,
.bookly-btn:active,
.bookly-btn:focus,
.bookly-btn:hover,
.bookly-btn-submit,
.bookly-round,
.bookly-square {
background-color: #f4662f!important;
}
.bookly-triangle {
border-bottom-color: #f4662f!important;
}
/* Border */
.bookly-form input[type=”text”].bookly-error,
.bookly-form input[type=”password”].bookly-error,
.bookly-form select.bookly-error,
.bookly-form textarea.bookly-error,
.bookly-extra-step div.bookly-extras-thumb.bookly-extras-selected {
border: 2px solid #f4662f!important;
}
/* Other */
.bookly-form .picker__header { border-bottom: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–next:before { border-left: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–prev:before { border-right: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-service-step .bookly-week-days label.active, .bookly-repeat-step .bookly-week-days label.active { background: #f4662f url(https://psychoexir.com/wp-content/plugins/bookly-responsive-appointment-booking-tool/frontend/resources/images/checkbox.png) 0 0 no-repeat!important; }
.bookly-pagination > li.active, .bookly-columnizer .bookly-day, .bookly-schedule-date { background: #f4662f!important; border: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover { border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon { background: none; border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }

[email protected]

[email protected]

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

   لباس بارداری ضد امواج الکترومغناطیس

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان راهی است برای شناخت دنیای بچه ها. دنیایی که همه ی ما از آن عبور کرده ایم اما بسیاری از ما با فراموش کردن افکار و احساسات مخصوص آن زمان توانایی درک آنها را هم از دست داده ایم، درک لحظه های شادی و اندوه کودکانه و سرزمین رویایی و پر غرور نوجوانی.

گاهی در نقش یک پدر یا مادر و گاهی در نقش مربی و معلمی دلسوز وارد عمل می شویم. یک کودک چه نیازها و خواسته هایی دارد؟ چگونه می توانم به او چیزهایی را آموزش دهم بدون اینکه خسته و کلافه شود؟ رفتارم با فرزندانم چگونه باشد که احساس حسادت و سرخوردگی را در آنها پرورش ندهم؟ و هزاران سوال دیگر می توانند ما را درگیر خودشان کنند و دیواری سخت و سنگین میان ما و بچه ها ایجاد کنند.

ما نه تنها در تولد و ورود بچه ها به این دنیا نقش و مسئولیت داریم بلکه در چگونگی زندگی حال و آینده ی آنها نیز نقش زیادی بازی می کنیم. ما می توانیم انسانی را پرورش دهیم که دنیا را نه تنها برای خود که برای دیگران نیز زیباتر می کند و یا کسی را تحویل اجتماع دهیم که جز دردسر و ناتوانی، تأثیری بر جامعه و زندگی شخصی اش ندارد.

شاید در این هنگام بهترین کار کمک گرفتن از کسی باشد که هم ما را بفهمد و هم با مسائل خاص کودکان و نوجوانان آشنا باشد. چنین فردی می تواند حتی با مشاوره آنلاین و گفتگویی از راه دور که زمان و هزینه ی کمی نیاز دارد، ما را در پیشبرد روابطمان یاری کند. با دادن راهکارهایی که بتوانیم رفتار غلطمان را اصلاح کنیم یا رفتار درست را یاد بگیریم و به کار ببندیم.

مشاوره آنلاین تاپمو یکی از بهترین راه های ارتباط با مشاوران و روانشناسان برتر در زمینه ی تربیت اخلاقی، تربیت جنسی، پرورش شخصیت ، بهترین زمان بچه دار شدن و … می باشد.

مشاوره آنلاین رایگان کودک

امروزه زندگی ما با دنیای مجازی گره خورده است و با پیشرفت علم و فناوری هر روز بیش از پیش به کاربرد تکنولوژی و ارتباطات از راه دور آگاه می شویم و خود را نیازمند استفاده از امکانات پیش رو می بینیم. بر همین اساس ما بر آن شدیم تا با اغتنام فرصت و بهره گیری از زمینه ها و امکانات وسیع موجود، متخصصان و مشاوران را در زمینه های مختلف روانشناسی، کسب و کارهای اینترنتی و غیره، در محیطی امن و کارآمد در فضای مجازی گرد هم آوریم و امکان ارتباط سریع و آسان با آنها را برای مردم عزیز کشورمان ایجاد کنیم.

مشاوره آنلاین رایگان کودک
مشاوره آنلاین رایگان کودک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *