مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

 
helpkade
مشاوره تلفنی دانشگاه تهران
مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

مشاوره تلفنی یکی از شیوه های مداخلاتی جدید است که به سرعت درسرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی می یابد. در کشور ایران به دلیل وسعت جغرافیایی، افزایش جمعیت و وجود پاره ای اعتقادات سنتی و مذهبی، استفاده از مشاوره تلفنی بسیار شایع و متداول است.

مرکز مشاوره تلفنی مرکزی است با مشاوران صاحب مدرک و با تجربه درکار مشاوره تلفنی که با برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات، مسائل و بحران های شخصی (در یک نوبت یا مدت طولانی تر) می پردازد. مشاوره تلفنی به معنای ایجاد یک رابطه قرار دادی و مداوم تلفنی با رعایت اصول مشاوره ای بین یک مشاور متخصص و مجرب و یک تماس گیرنده است. هدف از مشاوره تلفنی برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و جسمی آنان است. بیشتر تماس گیرندگان احساس آشفتگی یا اندوه می کنند و درباره اینگونه احساسات دچار سردرگمی هستند. مشاوره فرایندی است که به تماس گیرنده کمک می کند تا مسائل خود را روشن کنند و قدرت کنترل مسائل آتی را به دست آورد.

با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان گاه ضرورت می یابد که برای ارایه راهنمایی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی ارجاع داده شوند. بنابراین ارجاع تماس گیرندگان یکی از اقدامات خدماتی- تکمیلی مشاوران تلفنی محسوب می شود.

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران به منظور توسعه خدمات مشاوره ای جهت دانشجویان دانشگاه از ابتدای تابستان ۸۴ فاز اول فعالیت خود را در زمینه مشاوره تلفنی در یک شیفت کاری همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۱۶ الی ۲۱ آغاز نموده است.

جمعیت هدف اولیه جهت ارایه خدمات تخصصی مشاوره ای، کلیه دانشجویان دانشگاه تهران می باشد. دانشجویان ساکن در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه می توانند با شماره های داخلی و سایر دانشجویان با شماره های مستقیم از این خدمات بهره مند شوند.مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

 

شماره تماس داخلی دانشگاه: ۳-۳۵۱۰

شماره تماس مستقیم: ۶۶۹۶۲۳۷۷ (۴ خط)

ساعت تماس: ۱۶ الی ۲۱ تمامی روزهای هفته

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

با حضور ۱۴۷ نفر به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه تهران برگزار گردید

در سی و یکمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور

اولین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران در سال ۹۹ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی، مددکار، روانسنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه‌های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس‌ها ارائه می شود.

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

%PDF-1.6
%
54 0 obj
>
endobj

94 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[54 75]/Info 53 0 R/Length 160/Prev 397515/Root 55 0 R/Size 129/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
hbbd“`b“ DrHVô,LH`.,

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

دانشجویان محترم دانشگاه تهران

مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با توجه به شرایط کنونی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان به صورت غیر حضوری و از سوی دیگر ضرروت پاسخ به نیازها و مسائل و مشکلات روان شناختی دانشجویان، مرکز مشاوره دانشگاه تهران علاوه بر ارائه خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه رایگان خدمات مشاوره الکترونیکی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران توسط کارشناسان و متخصصان مرکز مشاوره دانشگاه در سامانه مشاوره آنلاین روانشناسی مشورپ نموده است.

دانشجویان می‌توانند در طول هفته از طریق لینک زیر وارد سامانه شده، با وارد نمودن شماره دانشجویی جلسه درمانی خود را با متخصصین (روانپزشک، روانشناس و مشاور) آغاز نمایند و یا طبق زمانبندی صورت گرفته برای رزرو وقت اقدام بعمل آورند.

استفاده از این خدمات کاملاً محرمانه بوده و هزینه‌ای برای دانشجویان در بر ندارد.

https://mashverapp.com/user/#?inputType=tehran-univercity

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

مرکز مشاوره دانشگاه

مواجهه با مسائل مختلف زندگی اعم از فردی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی، حقوقی و غیره اغلب چالش برانگیز و همراه با احساس نارضایتی، سردرگمی، اضطراب، استیصال و درماندگی است. همه به تجربه دریافته ایم که به تنهایی قادر به اداره همه مسائل مختلف زندگی نیستیم. گاهی ممکن است به منظور حل مشکلات از راهنمایی خانواده، دوستان و اطرافیان بهره مند شویم، لیکن کمک تخصصی، حل بهتر و سریع تر مشکل را با احتمال خطای کمتر میسر می‌سازد. ورود به دانشگاه و شروع زندگی دانشجویی، به دلیل تغییرات عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌‌آورد، استرس زاست و گاهی به دلیل عدم دسترسی به منابع حمایتی مطمئن، موجب ایجاد بحران‌هایی برای دانشجو می‌شود مرکز مشاوره دانشگاه با توجه به ضرورت‌های فوق و به منظور کمک به دانشجویان جهت اداره و مدیریت مسائل عمده دوران زندگی دانشجویی تاسیس گردیده و خدمات متعددی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند. اهم خدمات را می‌توان در دو بعد ارائه خدمات درمانی (مشاوره، رواندر مانی، مددکاری) و پیشگیری خلاصه نمود که در ادامه تشریع می شود.

 

وظایف و فعالیتها

ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی

مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی، مددکار، روانسنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه‌های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس‌ها ارائه می شود..

کلینیک نوروتراپی

این کلینیک خدمات نوروفیدبک، تحریک الکتریکی مغز توسط جریان مستقیم (TDCS) و نقشه برداری مغزی (QEEG) انجام می‌دهد. نوروفیدبک نوعی خود تنظیمی امواج مغزی است. در نوروفیدبک حسگرهایی به سر بیمار وصل و از طریق آنها فعالیت امواج مغزی دریافت می شود. سپس این اطلاعات در قالب یک بازی کامپیوتری به بیمار عرضه می‌شود تا عملکرد مغزی خود را از طریق آن کنترل نماید. نوروفیدبک از طریق شرطی‌سازی عامل به اصطلاح امواج مغزی می‌پردازد. تحریک مغزی یکی از روشهای غیر تهاجمی درمان مغز است که با استفاده از جریان الکتریکی ضعیف و پیوسته اثر خود را به جا می‌گذارد و امروزه کاربرد گسترده‌ای در درمان اختلالات روانپزشکی و مغزی پیدا کرده است. نقشه‌برداری مغزی یا QEEG نیز یک ابزار تشخیصی است که در آن امکان مطالعه پتانسیل‌های الکتریکی ناشی از پردازش سلولهای مغزی هنگام انجام فعالیتهای ذهنی (مثل تمرکز، تصمیم‌گیری، حافظه و غیره) را فراهم می‌کند. هدف اصلی در نوروتراپی بالا بردن آگاهی شخص نسبت به آنچه در مغزش به وقوع می پیوندد، بهینه کردن توجه و خود کنترلی بر مغز و نهایتاً افزایش تمرکز و آرامش است. بیشترین کاربرد نوروفیدبک در درمان اختلالات بیش فعالی/ کمبود توجه، اختلالات اضطرابی، اختلالات یادگیری، اختلالات خواب، درمان مزمن سردردهای میگرنی،‌افسردگی و سوء مصرف مواد است.

مشاوره تلفنی

جهت افزایش دسترسی دانشجویان به خدمات مشاوره‌ای در مواقع بحرانی و نیز تسهیل ارتباط دانشجویانی که برای مراجعه حضوری معذوریت‌های خاصی (مثل خجالتی بودن و یا تمایل به ناشناس ماندن) دارند، در تمام اوقات حتی روزهای تعطیل خدمات مشاوره تلفنی به دانشجویان انجام می‌شود. این خدمات در زمینه‌های ازدواج، مسائل عاطفی، تحصیلی، روابط بین فردی، خانوادگی و غیره انجام می‌شود..

مشاوره الکترونیکی

مشاوره الکترونیکی از طریق وب سایت مرکز مشاوره دانشگاه به نشانی https://counseling.ut.ac.ir صورت می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند پرسش‌های خود را در این وب سایت مطرح کرده و پاسخ متخصصان را در وب سایت یا ایمیل خود دریافت نمایند.

واحد بهداشت روان و پیشگیری

از آنجا که بهداشت روان پایه و اساس رشد انسان است، توجه به آن یکی از ملزومات زندگی موفق است. فراز و نشیب های بسیاری در زندگی وجود دارد که لازم است درباره آنها بحث و گفتگو شود. به همین منظور این واحد؛ با هدف پیشگیری از آسیب‌های روانی – اجتماعی در زمینه‌های مختلف اعم از تدوین و انتشار، بسته های آموزشی مکتوب، فصلنامه تخصصی سلامت روان، ماهنامه پیام مشاور، کتابچه، بروشور، لوح فشرده و گاهنامه‌های بهداشت روانی، برگزاری نمایشگاه، انجام طرح غربالگری و انجام فعالیت پژوهشی کاربردی اقدام می‌نماید. همچنین این واحد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی با عناوین مختلفی نظیر؛ آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی، اصول مطالعه و برنامه‌ریزی، تحلیل رفتار متقابل، پیشگیری از اعتیاد و مواد روان‌گردان و غیره در سطوح مختلف؛ ویژه اساتید راهنما، کارکنان و کارشناسان دانشگاه، کارشناسان مراکز مشاوره و دانشجویان می‌نماید.

دفاتر ارتقای تحصیلی

دفاتر ارتقای تحصیلی با هدف کمک به ارتقای تحصیلی دانشجویان، از طریق تسهیل ارتباط مثلث استادان، دانشجو و خانواده راه اندازی شده است. برگزاری کارگاه های آموزشی، ارسال محصولات فرهنگی آموزشی، برگزاری همایش‌های خانه و دانشگاه برای استادان، دانشجویان و خانواده ها و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره تحصیلی به دانشجویان از مهمترین فعالیتهای این دفاتر است. این دفاتر در دانشکده‌های اقتصاد، الهیات، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و پردیس‌های ابوریحان، علوم، فنی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر‌های زیبا در ساعات اداری فعال هستند.

شعبات و دفاتر محل ارائه خدمات

مرکز مشاوره دانشگاه (شعبه مرکزی)

مرکز مشاوره دانشگاه واقع در خیابان ادوارد براون همه روزه حتی روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۷ به دانشجویان خدمات مشاوره و بهداشت روان ارائه می کند. این مرکز دارای شعبات مختلفی در سطح خوابگاه ها و پردیس های دانشگاه است.

شعبات خوابگاهی و پردیس‌ها

شعبات خوابگاهی در مرکز مشاوره شامل: شعبه خوابگاه چمران، خوابگاه فاطمیه و کوی پسران است که به منظور تسهیل دسترسی دانشجویان به خدمات، ساعات کاری این شعب همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ است. برگزاری نمایشگاه بهداشت روان، جلسات نقد فیلم، جشن های مناسبتی و جلسات پرسش و پاسخ روان شناختی از جمله سایر فعالیتهای این شعب است. علاوه بر این، این مرکز دارای شعباتی در سطح پردیس ها شامل: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج، پردیس ابوریحان و پردیس فارابی قم است که در ساعات اداری به دانشجویان دانشکده های مزبور خدمات تخصصی مشاوره و روان درمانی ارائه می‌دهند.

 

همچنین علاقه مندن می توانند اپلیکیشن پیام مشاور نسخه ios را از دریافت نمایید.

همچنین نسخه اندروید را ‌‌‌‌‌‌ازدریافت نمایید

 

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از مرکز مشاوره، با توجه به شرایط فعلی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان به صورت غیرحضوری و از سوی دیگر ضرورت پاسخ به نیازها و مسائل و مشکلات روان شناختی دانشجویان، مرکز مشاوره دانشگاه تهران علاوه بر ارائه خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه رایگان خدمات مشاوره الکترونیکی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران توسط کارشناسان و متخصصان مرکز مشاوره دانشگاه در سامانه مشاوره آنلاین روانشناسی مشورپ کرد.
دانشجویان می‌توانند در طول هفته از طریق لینک https://mashverapp.com/user/#?inputType=tehran-univercity وارد سامانه شده، با وارد کردن شماره دانشجویی، جلسه درمانی خود را با متخصصان (روانپزشک، روانشناس و مشاور) آغاز و یا طبق زمانبندی صورت گرفته برای رزرو وقت اقدام کنند.استفاده از این خدمات کاملاً محرمانه بوده و هزینه‌ای برای دانشجویان ندارد.مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران – میدان انقلاب – خیابان انقلاب – خیابان ۱۶ آذر – سازمان مرکزی دانشگاه تهران

پست الکترونیکی:

تلفن:

۶۱۱۱۱-۰۲۱ مرکز تلفن دانشگاه

کد پستی:

۱۴۱۷۹۳۵۸۴۰

صندوق پستی:

۶۶۱۹-۱۴۱۵۵


راهنمای جامع تلفن‌های دانشگاه تهران


برنامه پنج ساله دوم دانشگاهDownloads-icon

مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

با حضور ۱۴۷ نفر به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه تهران برگزار گردید

در سی و یکمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور

اولین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران در سال ۹۹ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به منظور توسعه خدمات مشاوره ای با راه اندازی مشاوره تلفنی به بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی خانوادگی ، مشکلات اقتصادی ، شغلی ، افسردگی ، اضطراب ، دوری از خانواده ، دل زدگی از تحصیل ، عدم اعتماد به نفس ، مشاوره پیش از ازدواج و … می پردازد.

مرکز مشاوره تلفنی با استفاده از کادر مشاوران مجرب به تماس گیرنده کمک می کند که احساس سلامت روانی را در خود بهبود دهند و قدرت کنترل مسائل آتی را به دست آورند.

این مرکز متعهد می باشد که مشاوره های خود را در کمترین زمان ممکن (حداکثر15دقیقه) ارائه نماید.

ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای ، مختص دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و خانواده های آنها می باشد.

مشاوره تلفنی دانشگاه تهران

 

مشاوره تلفنی دانشگاه تهران
مشاوره تلفنی دانشگاه تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *