مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

 
helpkade
مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر
مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

خبر خوبی که امروز برای کلیه داوطلبان گروه آزمایشی هنر داریم ، مشاوره رایگان کنکور هنر 1400 است. شاید بتوان گفت داوطلبان گروه هنر کمی مورد بی مهری مشاوران و یا مؤسسات قرار گرفته‌اند. متأسفانه دید عموم مردم در رابطه با کنکور هنر ، بسیار دید متفاوتی با سایر رشته هاست. با توجه به تعداد داوطلبان کمی که این گروه دارند، مشاوره و برنامه ریزی کمتری نیز برای این رشته قرار داده شده است.

 

مشاوره رایگان کنکور هنر از جمله خدماتی است که مشاوران ما مایلند برای کمک به داوطلبان این گروه آزمایشی داشته باشند. برعکس دید عموم مردم کنکور هنر با توجه به نامشخص بودن منابع آن و همچنین با در نظر گرفتن این نکته اطلاع از منابع آزمون و همچنین انجام  مشاوره موفقیت در کنکور سراسری ،برای داوطلبان کمی سخت خواهد بود.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر به کلیه داوطلبان کمک می‌ کند تا با توجه به علایق و استعداد خود بهترین گزینه ها را در زمان انتخاب رشته برگزینند. امکان استفاده از مشاوره رایگان کنکور هنر برای کلیه داوطلبان وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی برای تعداد تماس و یا انجام مشاوره تحصیلی تلفنی نیست.

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

 

 

جهت اطلاع از مشاوره رایگان کنکور هنر و مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ،  قبولی در کنکور سراسری، انجام ثبت نام ، نحوه صحیح مطالعه دروس و فنون تست زنی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

  تماس با شماره 9099072952 از کل کشور 

 تماس با شماره  9099072952 از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری شامل موارد متعددی است. یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان ورود به رشته هنر در رابطه با منابع آزمون است.

با توجه به اینکه رتبه کسب شده در کنکور هنر لزوماً باید رتبه پایینی باشد و چنانچه داوطلبی این رتبه را کسب نکند امکان ورود به رشته مورد علاقه خود را ندارد. 

در نتیجه از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در این مورد می‌تواناز اطلاع از منابع نام برد.

در مشاوره رایگان هنر کلیه منابع معتبر را به شما معرفی می کنیم. روش مطالعه در کنکور هنر 99 کمی متفاوت با سایر گروه‌های دیگر است.

همچنین با توجه به کم بودن ظرفیت رشته های این گروه آزمایشی مطالعه زیاد و دقیق در زمان مطالعه از ضروریات است.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که علاوه بر رشته اصلی خود همزمان در کنکور هنر شرکت کرده اید نیاز به برنامه ریزی ویژه ای دارید.

متقاضیان محترم می‌توانند جهت مشاوره رایگان کنکور هنر با شماره‌های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایند. هر ساعت از شبانه روز حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما داوطلبان عزیز هستیم.

انتخاب رشته کنکور هنر را با خیال آسوده به همراه مشاوره و آمادگی جهت آزمون عملی کنکور هنر انجام دهید.

 

 

مشاوره کنکور هنر شامل برنامه ریزی ، معرفی منابع ، نحوه مطالعه صحیح در هر درس و همچنین فنون تست زنی و انتخاب رشته است

 

 

 

یکی از مواردی که ما حتماً به آن در مشاوره رایگان هنر توجه می‌نماییم ، برنامه ریزی و کتابهای تست زنی است که کلیه داوطلبان لازم است داشته باشند.

البته برنامه ریزی برای کنکور هنر را با توجه به شناور بودن این رشته می‌توان به سه دسته برنامه ریزی و سه نوع داوطلب در این مورد اشاره نمود.

یک دسته را می‌توان دانش آموزان سال چهارم در رشته‌های مختلف و یا دانش آموزان هنرستان‌ها دانست که همزمان با آمادگی در کنکور مشغول به تحصیل هستند.

دسته دوم آن دسته از داوطلبانی هستند که پشت کنکور محسوب می‌شوند و در کنار رشته اصلی خود مایل به شرکت در رشته هنر به صورت شناور هستند.

دسته سوم نیز شامل داوطلبانی است که تنها گروه آزمایشی آنان هنر است.

چنانچه شما جزو دسته اول هستید طبیعتاً باید اولویت اول را مطالعه دروس سال چهارم قرار دهید.

زیرا این مباحث با توجه به تأثیر مثبت معدل ، باید اولویت اول شما قرار گیرید. در مشاوره رایگان کنکور هنر به شما کمک می شود تا جزء هر کدام از این دسته‌ها هستید به صورت کامل و با خیال آسوده برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید.

 

 

 

 

 

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

کنکور هنر ، منایع مختلفی دارد. تقریباً می توان گفت بسیاری از منابعی که در این کنکور ذکر می گردند بهترین منابع کنکور هنر هستند.

به همین دلیل،این منابع را می توان بسیار متنوع یافت. بخشی از سردرگمی هایی که داوطلبان در رابطه با این گروه آزمایشی دارند مربوط به همین منابع مختلف است.

در واقع، یکی از خدمات ما در مشاوره رایگان کنکور هنر معرفی همین منابع است.

البته تعداد کتب قطعی را می توان به عنوان منابع اصلی معرفی نمود. همچنین تست های مناسب برای این رشته و نحوه مطالعه در رابطه با این تست ها و غیره را نیز می توان به این موضوع اضافه نمود.

تست های مناسب برای دروس مختلف نیز متنوع هستند و معرفی کامل انواع کتاب تست های مختلف را جزو در اولویت مشاوره رایگان کنکور هنر قرار داده ایم.

 

 

سایت ایران تحصیل خدمات متنوع و مختلفی را به داوطلبان و دانش آموزان در تمامی رشته ها و گروه های آزمایشی مختلف ارائه می دهد.

با توجه به سوالات مختلفی که داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته دارند، ما مشاوره کنکور هنر را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان متقاضی قرار داده ایم.

مشاوره رایگان کنکور هنر شامل مباحثی همچون مطالعه اصولی و درست با توجه به دروس مختلف، اطلاع از مباحث مهم در تمامی مباحث و همچنین ضرایب دروس با توجه به یزر گروه های انتخابی شما می شود.

لذا کلیه داوطلبان می توانند با توجه به سوالات خود، در زمینه های مختلف ، اطلاعات لازم را کسب نمایند.

مشاوران ایران تحصیل همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که شما مایل باشید، آماده ارائه خدمات به داوطلبان عزیز می باشند. انجام مشاوره رایگان کنکور هنر  و مشاوره رایگان کنکور تجربی و مشاوره رایگان کنکور ریاضی با برقراری تماس شماره های زیر ، امکان پذیر است.

 

 

 

جهت اطلاع از مشاوره رایگان کنکور هنر و مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ، منابع معتبر در تمامی رشته ها ، انجام ثبت نام ، نحوه صحیح مطالعه دروس و فنون تست زنی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 و در صورت شلوغی 9099072952 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

 

بیشتر بدانید

بانک سوالات کنکور

زمان برگزاری کنکور 99

بهترین مشاور تحصیلی در کرج

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

چگونه تست بزنیم

زیر گروه های کنکور هنر

مشاوره تخصصی نظام وظیفه

مشاوره رایگان کنکور هنر

بله. کافیست با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

بله. صدرصد. درست است که این مشاوره رایگان است. اما در نهایت کیفیت خدمت شما ارائه می شود.

بله. با تماس با مشاوران مجموعه ایران تحصیل و مشورت با آن ها می توانید قبولی خود را تضمین کنید.

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم رشته تجربی هستم میخوام کنککر هنر شرکت کنم،برای طراحی دوخت باید دیپلم خیاطی داشت ؟

سلام و وقت بخیر شما با مدرک تجربی هم میتونید تو کنکور هنر ازمون بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

 

با تکمیل اطلاعات فرم زیر، کارشناسان مربوطه برای تعیین وقت جلسه مشاوره آنلاین کنکور هنر یا مشاوره تلفنی کنکور هنر، تا حداکثر ۲روز کاری آینده، با شما تماس خواهند گرفت.

در صورت عدم تماس از طرف مؤسسه تا دو روز کاری پس از ثبت اطلاعات، شخصاً نسبت به تماس با مؤسسه اقدام فرمائید.) ممکن است مشکلاتی از قبیل اختلال در سیستم ثبت اطلاعات، خاموش بودن یا در دسترس نبودن موبایل متقاضی، عدم دسترسی همکاران مؤسسه به فرم های الکترونیکی به دلیل قطعی اینترنت، موجب عدم دسترسی به شما برای رزرو مشاوره گردد.)

*رزرو مشاوره غیر حضوری با رتبه کل1 کنکور سراسری برای دبیرستانی ها و هنرستانی ها (از سال دهم تا سال دوازدهم و یا پیش دانشگاهی) و فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی و تمامی دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر از دیپلم که قصد شرکت در کنکور هنر در مقطع کارشناسی یا آشنایی با آن را دارند، به صورت «رایگان» برگزار شده و وقف عام می باشد.

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

*هزینه جلسه مشاوره «فقط» برای مقطع کارشناسی ارشد تمامی رشته های هنری با رتبه کل۱ کنکور سراسری و عضو بنیاد ملی نخبگان، مبلغ ۱۰۰هزار تومان خواهد بود که در روز مشاوره اخذ خواهد شد و مشاوره برای هنرستانی ها و دانش آموزان تمامی رشته های ریاضی، تجربی و انسانی تا مقاطع سال دوازدهم و تمامی داوطلبین کنکور هنر «کاملاْ رایگان» برگزار می شود.

چند نکته:

۱- در صورتیکه که زمان انتظاری برای رزرو وقت مشاوره آنلاین کنکور هنر ندارید، بدون نیاز به پر کردن فرم پایین این برگه، با مؤسسه تماس گرفته تا در لیست انتظار قرار بگیرید.

۲- ممکن است بنا به صلاح دید و توصیه مشاور، داوطلب در وبینار آنلاین گروهی و رایگان “شروع حرکت در مسیر صحیح و رازهای کسب رتبه های تک رقمی در کنکور!” شرکت داده شود که در آن نکاتی در زمینه “راهکارهای کاملاً عملی برای موفقیت در رشته مورد علاقه و نگرش درست در هنگام شروع فعالیت مطالعاتی به سبک  نخبگان”، ارائه می شود. این همایش و مشاوره های آنلاین، انگیزشی در فرد ایجاد می کند که با “قابل دسترس دیدن بهترین رتبه ها”، از هیچ تلاشی برای رسیدن به موفقیت فروگذار نخواهد کرد. این مشاوره یا وبینارها کاملاً رایگان می باشد و همچنین ممکن است به توصیه مشاور مدرسه خود به این سخنرانی یا مشاوره ها دعوت شده باشید.

۳- در راستای فرهنگ سازی و آموزش عمومی در راستای عدالت آموزشی در کنکور هنر، این مشاوره های تخصصی کنکور هنر رتبه1 کنکور هنر بصورت وبینارهای آنلاین و کاملاً رایگان برگزار می گردند.

 به امید استفاده از مشاوره مؤثر نخبگان کشور، در روند ادامه تحصیل داوطلبان گرانقدر…

هر ساله رتبه های یک یا دو رقمی زیادی با آقای کثیری فر مشاوره داشته اند. برای مطالعه دیدگاه این افراد در مورد مشاوره ها دیدگاه های ثبت شده در گوگل “آموزشگاه هونر” را جستجو و مطالعه کنید.

سلام من هیچی از نقاشی و مجسمه سازی نمیدونم میخوام کنکور هنر بدم … آزمون عملی رو چطور بدم چطور میتونم قبول بشم

سلام، پیشنهاد میکنیم از اینستاگرام مؤسسه در پایین تمام صفحات سایت هست اطلاعاتتون رو بیشتر کنین. همچنین می تونین از مقاله مرتبط با آزمون عملی گروه طراحی و آزمون عملی گروه مجسمه سازی اطلاعاتتون رو بالا ببرین. شما می تونین حتی از کلاس های آنلاین مؤسسه با معروف ترین استاد ایران برای آزمون عملی استفاده کنین که اطلاعیه اون در اینستاگرام هونر اومده.

سلام خسته نباشید . من دانش اموز سال یازدهم رشته ریاضی فیزیک هستم ینی در سال تحصیلی اینده پایه دوازدهم میرم میخاستم بدونم شرایط اموزش انلاین شما چطوریه و اینکه با این شرایط شانسی برای قبولی در رشته موسیقی دارم ؟

سلام، در منوی کارشناسی می تونین بخش “آموزش آنلاین” رو ببینین که روند کلی کار با فایل های ارائه شده برای هنرجویان خارج از تهران و کرج مشخص شده. علاوه بر اون بصورت منظم کلاس های آنلاین طبق برنامه از پیش تعیین شده که در اختیارتون قرار میگیره برگزار میشه. شما تهرانی یا کرجی هستین؟

سلام خسته نباشین دانش آموز رشته تجربی سال یازدهم هستم،میخواستم بدونم برای ورود به رشته اهنگسازی دانشگاه دولتی تهران باید چیکار کنم ؟

سلام، می تونین از همین مشاوره اولیه با استاد کثیری فر شروع کنین که بصورت آنلاین هم برگزار میشه و رایگان هست. کافیه فرم بالای همین صفحه رو پر کنین یا با شماره های مؤسسه تماس بگیرین.

سلام من هنرجوی سال یازدهم رشته عکاسی هستم و نمیدونم کنکور هنر چجوریه و چه سوالاتی داخل کنکور هنر هست و چه رشته‌ هایی برای دانشگاه میتونم برم؟ لطفاً کمکم کنین.

سلام، شما محدودتی در انتخاب رشته های مختلف کنکور هنر ندارین. در مورد اطلاعات کلی در مورد کنکور هنر می تونین از مقاله “همه چیز در مورد کنکور هنر” شروع کنین. حتماً از کلاس کنکور برای موفقیتتون استفاده کنین و سال دوازدهم رو غیرحضوری بخونین. اطلاعات بیشتر برای مشاوره رایگان با رتبه1 کنکور سراسری ب پر کردن فرم بالای همین صفحه و یا تماس با شماره های آموزشگاه.

سلام و خسته نباشید به گروه هونر من دانش آموز سال دوازدهم رشته ی انسانی هستم و می خواهم رشته ی انیمیشن را دنبال کنم ، به نظر شما دوست عزیز من باید چه کارهایی رو انجام بدم تا بتونم بهترین دانشگاهی که در آن انیمیشن آموزش داده می شود قبول شوم ؟ اصلا بهترین دانشگاه برای این رشته کدام است ؟ بنده چندبار فرم رزرو آنلاین رو پر کردم اما انگار ثبت نمی شه ممنون می شم پیگیری کنید . ممنون موفق باشید.

سلام، برای ثبت فرم رزرو مشاوره می تونین از یک مرورگر دیگه استفاده کنین. در مورد سؤالتون باید گفت در مقطع کارشناسی کنکور هنر رشته انیمیشن وجود نداره و وزارت علوم اعتقاد داره شما در مقطع لیسانس باید رشته های مربوط به هنرهای تجسمی رو بخونین (مثل رشته گرافیک) و بعد در مقطع کارشناسی ارشد رشته انیمیشن رو در دانشگاه های خوب کشور مثل دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر تهران دنبال کنین.

سلام ایا از طریق رشته هنر میشه وارد سینما شد؟

سلام، بله شما فقط از کنکور هنر می تونین وارد رشته سینما بشین. از ترم5 می تونین از بین 4 گرایش با عناوین زیر یکی رو برای ادامه تحصیل تا لیسانس انتخاب کنین: 1- کارگردانی 2- فیلمبرداری 3- فیلمنامه نویسی 4- تدوین

سلام…من دانش آموز سال دوازدهم تجربی هستم و این رشته رو بدون اطلاعات کافی و فقط بخاطر والدینم و افراد دور و برم انتخاب کردم و تازه به این نتیجه رسیدم ک بالاترین شغل و پردرآمدترینش هم باعث نمیشه خوشحال باشم ……من تمام نظرات و پیشنهادات خوبتون رو مطالعه کردم…..میخوام در رشته کارگردانی انیمیشن تحصیلمو ادامه بدم اما نقشه ی ذهنی دقیقی راجع به راهِ پیشِ روم ندارم و اینکه توی یکی از گفت و گو ها متوجه شدم که گفتین برای انیمیشن در مقطع کارشناسی پذیرش وجود نداره …و اینکه من خیلی مصمم که حتماً به این رشته برم …چکار باید بکنم؟

سلام، ممنویم از شما که پاسخ های کارشناسانمون رو مؤثر و سازنده میدونین. خیلی خوبه که خوشحالیتون از همه چیز براتون اهمیت بالاتری داره. پیشنهاد میشه در کنکور هنر شرکت کنین و رشته گرافیک بخونین و در مقطع کارشناسی ارشد رشته تصویر متحرک یا همون انیمیشن رو انتخاب کنین. در مقطع کارشناسی واحدهایی برای انیمیشن دارین و همینطور با مبانی هنرهای تجسمی و ابزار کار انیمشن آشنا میشین و حتی در مقطع کارشناسی ارشد رشته سینما می تونه کمکتون کنه که انیمیشنتون رو کارگردانی کنین. البته رشته انیمیشن در کارشناسی ارشد هوشمندانه تر به نظر میاد. حتماً از کلاس کنکور برای موفقیت بیشتر استفاده کنین.

سلام من علاقه شدیدی به موسیقی دارم برای کنکور 99 هنر هم قصد شرکت دارم_ولی از درس های اختصاصی درس های موسیقی -ریاضی و فیزیک- ترسیم فنی رو خوندم باتوجه به وقت باقی مونده حدودا 70 روز میتونم تو باقی درس ها نتیجه خوبی بیارم و رتبه مناسبی به دست بیارم؟ بعد این که ضریب درک عمومی هنر بالاتر هست و منابعش زیاد از بین منابع کدوماشو بخونم ؟ برای ازمون عملی هم امادگی دارم با تشکر

سلام، می تونین در دروس باقیمونده از کلاس های آنلاین باقیمونده استفاده کنین و تا پایان مرداد که تاریخ کنکور هنر 99 هست از مشاوره فردی و بصورت تصویری با اعضای بنیاد ملی نخبگان استفاده کنین. برای مشاوره های رایگان گروهی از اینستاگرام مؤسسه پیگیر باشین.

سلام من دانش اموز پایه یازدهم تجربی هستم ولی میخوام کنکور هنر شرکت کنم و آموزش ارتباط تصویری قبول بشم ایا برای خلاقیت تصویزی و تجسمی ک ۱۱ تا کتاب هست وبرای درک عمومی هنر ک ۱۴ تا کتاب هست باید همشو بخونم ؟؟؟خیلی زیاده و سوال دوم اینه ک نمیدونم این کتاب هارو از کجا تهیه کنم؟

سلام، پیشنهاد میشه اون رشته رو نخونین چون مربوط به دانشگاه شهید رجایی و یا دانشگاه فرهنگیان هست که زیر نظر آموزش و پرورش هستن. علاوه بر اینکه 8 سال تعهد کار در مناطقی که مشخص می کنن دارین، از لحاظ مالی بعید میدونیم به چیزی که می خواین برسین. و دلایل دیگه که اگه فرم رو پر کنین و تهرانی باشین براتون بصورت حضوری خواهند گفت. کتاب ها زیاد نیستن. بسیار شیرین و جذاب هستن و تا هفته آینده بخش دانلود منابع کامل تر میشه و همشون رو می تونین از سایت به رایگان دانلود کنین.

برای درک عمومی ریاضی فیزیک چه کتاب اموزشی رو پیشنهاد میکنید چون کتاب های فیزیک و هندسه رشته ریاضی بسیار سنگین است

سلام، پیشنهاد می کنیم صفحه خاصی که برای سؤال شما در مورد درس ریاضی و فیزیک کنکور هنر طراحی شده رو مطالعه بفرمایین.

سلام من امسال دانش آموز سال دوازدهم رشته ریاضی هستم و علاقه ی شدیدی به موسیقی و گیتار دارم میخواستم امسال کنکور هنر بدم به نظرتون میشه امسال قبول شد یا نه باید بزارم واسه سال دیگه ….البته من زیاد با گیتار زدن آشنایی ندارم و میخواستم معلم خصوصی بگیرم…خلاصه بنظرتون شانس قبولی تو کنکور هنر رو دارم؟

راستی اگه میشه کتابایی که باید برای کنکور بخونم رو بگین

سلام، با توجه به اینکه ضریب آزمون عملی نوازندگی به رتبه کنکور شما در زیر گروه۵ که مبوط به موسیقی هست، ۶ به ۵ هست و شما با نوازندگی گیتار آشنایی خاصی ندارین احتمال قبولی کمی برای موفقیت در این رشته دارین. (حتی متأسفانه برای سال بعدی). پیشنهاد می شه برای رشته آهنگسازی اقدام کنین. برای آزمون عملی آهنگسازی بهتر می تونین برای سال آینده قبول بشین. در مورد سؤال آخرتون هم می تونین از صفحه منابع کنکور هنر استفاده کنین. سؤالی اگه داشتین در همون صفحه مربوطه بپرسین تا پاسخش به درد هنرجویان دیگه هم بخوره. ممنونیم از شما

سلام و وقت بخیر من چندین بار تلاش کردم فرمتون رو پر کنم ولی متاسفانه تایید نهایی به هیچ صفحه ای لینک نمیشه و انگار لینکی قرار نداره و فرمم ثبت نمیشه. من فارق التحصیل معماری هستم و در مشهد زندگی میکنم. اخیرا علاقه مندی زیادی به کارگردانی پیدا کردم و میخوام کنکور هنر بدم ولی تازه شروع به خوندن کردم و اینقدر حجم مطالب زیاده که گیج شدم، شما برنامه ریزی تحصیلی برای شهرهای دیگه و مشاوره تلفنی هم دارین؟

سلام، احتمالاً مشکل به دلیل مشکل برخی از هاست های ایرانی در تاریخی هست که این پیغام رو میذارین. شاید هم با عوض کردن براوزر مشکل حل میشده. به هر حال یکبار دیگه تلاش کنین برای پر کردن فرم اگه ممکن نبود با تماس تلفنی اطلاعات مشاوره بگیرین و وجود ادامه مشکل احتمالی رو هم لطف کنین گزارش بدین. برای برنامه ریزی و مشاوره فردی با اعضای بنیاد ملی نخبگان می تونین با مؤسسه تماس بگیرین. در خدمتتون هستیم.

با سلام و عرض ادب من برام سوالی پیش اومده در رابطه به اینکه دانشگاه معماری هنرستان و معماری ریاضی یکی هست؟

سلام، سؤالتون کمی برای ما گنگ بود اگر اشتباه پاسخ داده شده لطفاً در پاسخ به همین متن دقیق تر سؤالتون رو بپرسین: رشته معماری در کنکور سراسری جزو رشته های کنکور ریاضی به حساب میاد. هنرستانی های معماری می تونن از رشته معماری در کنکور کاردانی استفاده کنن. با توجه به کیفیت پایین اکثر این دانشگاه ها پیشنهاد می کنیم در کنکور سراسری هنر شرکت کنین و به رشته “طراحی صنعتی” کمی فکر کنین. در این رشته همانند معماری می تونین طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشین و خیلی موارد دیگه.

سلام. من دانشجوی سال سوم مکانیک هستم. میخوام انصراف بدم و کنکور هنر و بعد برای رشته گرافیک ثبت نام کنم. میتونم نظام جدید کنکور بدم؟ و گرافیک دانشگاه تهران حدودا چه رتبه ای میخواد؟ ممنون

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

سلام، می تونین نظام جدید کنکور هنر بدین. دروس تخصصی نظام قدیم و نظام جدید کاملاً یکسان هست و فقط عمومی ها بین 25 تا 35درصد تفاوت دارن ولی در کل نظام جدید کمی ساده تر هم هست. سال99 آخرین سالی خواهد بود که می تونین بین کنکور نظام قدیم یا نظام جدید دروس عمومیتون رو انتخاب کنن. برای رشته گرافیک کنکور تئوری ضریب5 و آزمون عملی ضریب 4 داره برای همین اعلام رتبه فقط در مورد تکه اول کنکور کار ساده ای نیست. اما به رتبه زیرِ 60 در زیرگروه1 بعنوان رتبه در سهمیه، می تونین فکر کنین.

سلام من امروز در یک جلسه مشاوره رایگان با آقای کثیری فر شرکت کردم سؤالات زیادی داشتم که ایشون کاملاً واضح و شفاف سؤالات من رو جواب دادند و تجربیاتی رو در اختیار من گذاشتن که واقعاً برام مفید بود و از اونجایی که با مادرم در این جلسه شرکت کرده بودم، باعث شد مادرم هم حس بهتری نسبت به رشته ی هنر پیدا کنه

باعث افتخارمون هست که در تونستیم برای شما مؤثر باشیم. تجربه مشاورتون رو بخش “نظرات” یا “reviews” در گوگل ثبت کنین. خیلی از رتبه های تک رقمی و دو رقمی سنوات گذشته با ایشون مشاوره داشتن و داستانشون رو برای بقیه مردم ایران به اشتراک گذاشتن. کافیه در گوگل کلمه “هونر” رو سرچ کنین و بعد در زیر عکس های لود شده در بالای نتایج جستجو، بخش گفته شده رو پیدا کنین و نظر روحیه بخشتون رو اونجا برای گوگل ثبت کنین. حواستون باشه که روی سایت هونر کلیک نکنین فقط روی بخش “نظرات” یا “reviews” کلیک کنین و بعد از وارد شدن به اکانت جیمیل خودتون، می تونین به مؤسسه یا مشاوره ستاره بدین و یک متن یادگاری برای ما بنویسین. با تشکر از محبت و توجه شما

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم 3 مدیریت مالی هستم،اما اصلا به رشتم علاقه ندارم، و صرفا به دلیل اصرار خانواده این رشته رو انتخاب کردم،اصلا خودم رو مناسب این رشته نمیدونم، و فقط چون آینده ی شغلی خوبی داره خانوادم اجبار کردن که انتخاب کنم و بخونم از طرفی از کودکی من علاقه ی زیادی به نقاشی و کارای هنری داشتم، و هنوزم دارم. از نظر شما، ادامه دادن تو رشته ای که توش هیچ علاقه ای ندارم، و همه ی نمراتم پایین هست، کار درستیه، یا کنکور هنر بدم و برای رشته هایی مثل سینما کارگردانی طراحی لباس طراحی صحنه و طراحی صنعتی اقدام کنم، این موضوع خیلی منو اذیت کرده، به حدی که روان به هم ریخته و افسردگی گرفتم

سلام، ممنون که اینقدر صادقانه سؤالاتتون رو مطرح کردین. پاسخ به شما انگیزه ای شد که تا هفته آینده مقاله ای بذاریم در مورد اینکه آیا باید به رشته پولسازی که بهش علاقه نداریم ادامه بدیم یا خیر. تا اون موقع اینو بدونین که حداقل کاری که می تونین برای سلامتیتون انجام بدین اینه که از رشته قبلیتون انصراف بدین. قبل از اون می تونین با رتبه1 کنکور هنر مشاوره رایگان داشته باشین تا دلایل اون رو متوجه بشین. از همین صفحه برای رزرو وقت مشاوره اقدام کنین.

سلام وقتتون بخیر. من هنرجوی سال دوازدهم رشته کامپیوتر هستم. چندتا اولویت داشتم برای انتخاب رشته و اولیش رشته موسیقی بود ولی بخاطر مسائلی مثل راه طولانی و هزینه خیلی بالای رفت و آمدم رفتم سراغ انتخابای بعدی. اما خب منتظر موندم تا زمانی که میخوام کنکور بدم کنکور موسیقی رو بدم. از شهریور ماه شروع کردم به خوندن کتابهای عمومی در کنارش هم گهگداری کتابای هنر رو روزنامه وار مطالعه میکردم ک بدونم قضیش از چه قراره و وقتی شروع کردم به خوندن جدی و دقیق مطالبش غریب نباشه برای ذهنم. مشکل من الان بخش تئوری کنکور نیس. من دقیقا نمیدونم توی آزمون عملی چه چیزایی رو ازم میخوان و چه چیزایی رو باید حتما باید بدونم. سه تار رو بهش مسلطم و کنکور موسیقی ایرانی رو هم میخوام بدم . شما میتونین راهنماییم کنین؟

سلام، اگه تهرانی هستین پیشنهاد می‌ کنیم با رتبه۱ کنکور هنر که مدرس موسیقی هم هستن مشاوره رایگان داشته باشین. می‌تونین از مقاله آزمون عملی موسیقی واقعیت های روز آزمون رو مطاله بفرمایین.

سلام.وقتتون بخیر و خسته نباشید،من دانش آموز سال یازدهم تجربی هستم ولی علاقه شدیدم به هنر به ویژه موسیقی هست. من از رشته های نظری تنفر کامل داشتم ولی متاسفانه بخاطر اینکه ساز اصلی من‌گیتار بود (و اینجا یک هنرستان بیشتر رشته موسیقی رو تدریس ندارند)موقع ثبت نام به من‌گفتن که متأسفانه گیتار رو قبول نمیکنن!!!! و موضوعی که الان ازتون خواهم پرسید وارد نظری شدم ولی به هیچ وجه روش تمرکز ندارم و واقعاً سردرگمم برای کنکور چون شدیدااااا تمایل دارم به هنر و از نظری بیزارم! من مشاور مدرسه و حتی بهترین مشاوره ها رو رفتم و از روحیاتم و علایقم گفتم ولی متأسفانه هیچ یک از اونها توجهی نکردند و جوابشون به من دقیقاً همین بود: “در ایران رشته موسیقی به هیچ عنوان به درد یک خانوم نمیخوره! و سطح آموزشگاه های خصوصی هنر بالاتر از هنرستان و دانشگاه های هنر هست” میخواستم ببینم این حرفا واقعا صحت داره؟ واقعاً دو دلم (و اینم بگم که من ساکن اصفهان هستم و پیگیر کارهای مهاجرتم به ایتالیا برای ادامه تحصیل هستم و قصد دارم بعد گرفتن مدارک تحصیلی در ایران اونجا مدارج بالاتر رو دریافت کنم)

سلام، این جمله معروف معمولاً از زبان اشخاصی بیان میشه که یا تجربه نوازندگی هیچ سازی توی زندگیشون رو ندارن یا اطلاعات کافی در زمینه این رشته ندارن. با یک مشاور املاک نمی تونین در خرید خودرو موفق باشین و همیشه پیشنهادش به شما سرمایه گذاری در یک ملک هست بجای خرید خودروی گران قیمت. همونطور که مشاورین شما در زمینه رشته های نظری اطلاع دارن و برای موفقیت در یک رشته هنری باید با مشاور مربوط به اون رشته مشاوره داشته باشین. پیشنهاد می کنیم بصورت حضوری با رتبه1 کنکور هنر که مدرس خلاقیت موسیقی کنکور هنر هم هستن مشاوره داشته باشین تا این تصمیم با دلایل موجه تبدیل بشه به قاطعانه ترین تصمیمی که در تمام زندگیتون گرفتین. این مشاوره حضوری برای شما رایگانه و کافیه برای هماهنگی توسط کارشناسان فرم بالای صفحه رو پر کنین. حتماً قبل از ثبت نام در رشته تجربی در سال دوازدهم برای پیشنهادات فوق العاده تأثیرگذار با ما مشاوره داشته باشین. در خدمتتون هستیم

سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و علاقمند به برخی رشته های گروه هنر،مدت زیادی هست که برای تصمیم گیری سردرگم هستم،با در نظر گرفتن توصیه اطرافیان مبنی بر لزوم دنبال کردن علایق از این دست، در کنار یک شغل پر درامد و همینطور ارزش کمی که عموم جامعه برای شاغلین به حرفه های هنری قائل هستند ،این نگرانی در من به وجود اومده که شاید بهتر باشه با انتخاب رشته ای از گروه تجربی که علاقه کمتری نسبت بهش دارم خودمو از دچار شدن به سرنوشت چون صادق هدایت و امثالهم نجات بدم. من انتظار ندارم که کسی به من ضمانت چیزی روبده ولی این دیدگاه که هنر مختص قشر مرفه جامعست برای دیگر رشته ها وجود نداره یا من نشنیدم…آیا این یک حقیقت غیر قابل انکاره؟ و البته دها سوال از این دست که از این طریق نمیشه مطرحشون کرد. پ.ن:من همیشه اونچنان مشغول درس خوندن بودم که وقتی برای پرداختن به علایقم نداشتم..میترسم مثل فرد عاشق موسیقی باشم که فقط باید به گوش کردن اون بسنده کنه و به درد نواختن موسیقی نخوره..چطور میتونم بدون صرف سالیان متوجه حقیقت مسئله بشم؟ بابت طولانی بودن متن عذرخواهی میکنم

سلام، چه متن خوبی نوشتین البته با همه اون موافق نیستیم. از شانس خوب مشاور شما مدرس خلاقیت موسیقی هستن و با یه مشاوره ۴۵دقیقه ای رایگان می تونین پاسخ تمام سؤالاتتون رو بدن. در اسرع وقت، زمان مشاوره رزرو کنین

سلام‌خسته‌نباشیدمن‌دوازدهم‌کاردانش‌رشته‌تصویربرداری‌هستم‌میتونم‌کنکورسراسری‌هنرشرکت‌کنم؟

سلام، مشکلی ندارین. کافیه ثبت نام کنین و در کنکور هنر شرکت کنین.

سلام دکمه درخواست رزرو جلسه کار نمیکنه؟

سلام، ممنون از اطلاع رسانی شما. با توجه به شلوغی سِرور شاید در اون زمان دکمه رزرو کار نمی‌کرده. بدلیل رایگان بودن این مشاوره های با کیفیت و بی نقص و استقبال بی نظیر تمام هنرجویان کشور، ترافیک «رزرو مشاوره با رتبه۱ کنکور هنر» بسیار زیاد هست. برای مشاهده نظرات هنرجویانی که از این مشاوره ها استفاده کردن و حتی خیلی از رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکورهای سنوات قبل که در سال کنکور یا قبل از اون از مشاوره های رایگان آموزشگاه استفاده کرده بودند کافیه در گوگل کلمه «هونر» رو جستجو کنین و بعد در کنار یا پایین عکس های آموزشگاه روی «نظرات یا «reviews» کلیک کرده و اون ها رو مطالعه کنین! به هر حال ازتون عذرخواهی می‌کنیم. اگر نیم ساعت بعد دوباره امتحان کنین احتمالاً ترافیک کمتر بشه و مشکلی نباشه. اگر دیدین این مشکل بازم ادامه داشت لطفاً با شماره مؤسسه تماس بگیرین و داخلی۱ رو بگیرین و تلفنی «مشاوره با رتبه۱ کنکور هنر» رو رزرو کنین.

سلام. داوطلب کنکور 99 در رشته تجربی هستم. چیزی از درس های اختصاصی هنر نمیدونم و قصد شرکت در کنکور هنر۹۹ دارم. اطلاعاتی درباره کنکور هنر میخواستم. برای مشاوره و برنامه ریزی هم میتونین کمکم کنین؟ در شهرستان سکونت دارم.

سلام، پیشنهاد اکید میشه که فقط در یکی از این دو کنکور شرکت کنین و تمرکز کاملتون رو بر روی فقط یکی از اون ها بذارین. کنکور رو همانند یه فرصت یا شانس نبینید که اگه در کنکورهای بیشتری شرکت کنین، شانس قبولی خودتون رو افزایش دادید! انتخاب کنید و تمام تلاش و انرژی و زمانتون رو روی رشته مورد علاقتون هزینه کنید. در صورتیکه به مشاوره با اعضای بنیاد ملی نخبگان تا کنکور سراسری هنر نیاز داشته باشین می تونین با شماره های آموزشگاه تماس بگیرین و با همکاران در میون بذارین. این مشاوره های غیرحضوری به همراه پکیج های آموزشی هست که نیاز شما به کلاس رو تا اندازه ای برطرف می کنه. در خدمتتون هستیم

از اینکه با شما و گروه بینظیرتون آشنا شدم بسیار خوش حالم و امیدوارم که همیشه بالاترین رتبه هارا بیارید در موسسه و من هم یکی از آن افرادی باشم استاد کثیری فر باعث شدن تا من با آرامش بیشتری درسم را بخونم تا بتوانم به اهدافم برسم. واقعا اگر ایشان نبودن شاید واقعاً باعث نمیشد من پشتکار قوی داشته باشم. ایشون باعث انگیزه من شدن

از لطف و محبت شما سپاسگزاریم. با آرزوی موفقیت شما در کنکور هنر

سلام وقت بخیر ٫ببخشید من سوالم در مورد دانشگاه آزاد شرق تهران و دانشگاه غیر انتفاعی معماری و هنر پارس تهران در هر دو دانشگاه رشته عکاسی رو قبول شدم ولی نمی‌دونم کدوم دانشگاه از نظر اساتید و سطح علمی بهتره اگه ممکنه راهنمایی کنید

سلام، اینگونه سؤالات معمولاً ذهن خیلی از هنرجویان رو درگیر می کنه. فقط سطح علمی رو معیار قرار ندین اما در بعضی موارد اساتید معماری و هنر پارس از اساتید دانشگاه های سراسری استفاده می کنن و متأسفانه جمعیت کلاس های هر دو دانشگاه نزدیک به ۶۰ دانشجو هست. از تحقیقات میدانی استفاده کنین و حتماً بصورت حضوری به هر دو دانشگاه مراجعه کنین و فاکتورهای شواهد، قرائن و حس و حال خودتون بعنوان دانشجو رو دست کم نگیرین. البته برای انصراف از هر کدو ملزم به پرداخت شهریه ی کامل ترم اول هستین. دانشگاه معماری و هنر پارس مبلغی رو بعنوان هزینه ی انصراف! از دانشجویان می گیره که احتمالاً قابل چانه زنی هست. اگه در ترم۱ انصراف می دین باید براش حدود ۳میلیون تومانی کنار بگذارید!

سلام خسته نباشید.امکانش هست منابع کامل کنکور هنر نظام جدید رو به من معرفی کنید؟منابعی که سازمان سنجش معرفی کردن رو دیدم ولی اینطور که شنیدم فقط از این کتاب ها سوال در نمیاد و از کتابای دیگه هم میاد بخاطر همین یه لیست کامل میخواستم

سلام، بله شما درست شنیدید. منابع اعلامی سازمان سنجش کمتر از یک پنجم سؤالات کنکور هنر رو پوشش میدن. برای اطلاعاتی که میخواین باید مشاوره حضوری داشته باشین و اگه شهرستانی هستین پکیج و مشاوره و آزمون آموزشگاه رو ثبت نام کرده باشین. البته اینو مد نظر قرار بدین که منابع اصلی سؤالات کنکور هنر کاملاً مشخص هستن اما به دلیل حجم بسیار زیاد و حیرت آور خواندن اون ها به شما توصیه نمیشه.

سلام.داوطلب کنکور 99 در رشته تجربی هستم اما به خاطر علاقه ای که به سینما دارم قصد شرکت در کنکور هنر هم دارم . میخواستم راهنماییم کنین چون من چیزی از درسای اختصاصی هنر نمیدونم و اگه بخوام کنکور بدم باید دوباره یکسال دیگه درسای اختصاصی مطالعه کنم. درباره ی شرایط قبولی و درسا و منابع و کلا کلاس های کنکور هنر چیزی نمیدونم چون امسال به فکر هنر افتادم و در آخر اینکه در شهرستان ساکن هستم و شرایط بهره مندی از مشاور و موسسه چه جوریه؟

سلام، با آموزشگاه تماس بگیرین تا در مورد تصمیمتون و همچنین مشاوره ی فردی با اعضای بنیاد ملی نخبگان و ارسال پکیج آموزشی اطلاعات بگیرین. پیشنهاد می کنیم تمرکز خاصی بر روی کنکور تجربی نداشته باشین.

سلام روزتون بخیر سحر هستم رشته گرافیک در هنرستان میخوندم و امسال فارغ التحصیل شدم از بهمن سال 97 شروع به خوندن کتاب درسی کردم و بعد از عید هم تعدادی از کتاب های تخصصی رو خوندم و ساعت مطاله ام حدود 8، 9 الی 10 ساعت بود و مطابق با مشاوره هنری که در شهرستانمان بود پیش میرفتم ولی خیلی زمان ها به دلیل مدرسه و کارهای عملی زمان خوندن کم می شد و فقط تونستم ادبیات و دینی و درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری بخونم… به هر صورت درکنکور 98 رتبه 1335 شدم و انتخاب رشته هم کردم ولی چون فقط می خواستم تهران رشته ارتباط تصویری یا نقاشی قبول شم، قبول نشدم و الان میخوام دوباره شروع کنم و تمام سعی ام را بکنم ولی میخواستم بدونم چطوری و با چه روشی باید پیش برم؟ چه آزمون هایی رو باید شرکت کنم؟ آیا همون منبع هایی که برای عمومی و تخصصی استفاده میکردم کافیه یا نه؟ و همینطور میخواستم شرایط ثبت نام رو هم بدونم؟

سلام سحر خانم، با ادبیاتی سؤالاتتون رو پرسیدین که مشخصه دختر باهوشی هستین و نگاهتون حتی به خودتون، نگاه مسئولانه ای هست. پیشنهاد می کنیم با مؤسسه تماس بگیرین و در مورد مشاوره با اعضای بنیاد ملی نخبگان ازشون سؤال کنین. منابعی که نیاز دارین بهتون ارائه می کنن و حتی بصورت رایگان بهتون یه برنامه ی اولیه می دن. در مورد آزمون ها هم می تونین بصورت غیرحضوری در با کیفیت ترین آزمون های بودجه بندی دار ایران که آزمون هونر شرکت کنین و یک روزه کارنامه ی تحلیلی فوق العاده کامل دریافت کنین. منابع مطالعاتی در سال پیش رو لیست کنین تا در هنگام تماس با آموزشگاه در صورتی که مشاور در اون لحظه حضور داشته باشه بتونین باهاشون در میون بذارین. در مورد ثبت نام هم چون ممکنه در زمان های دیگری که قیمت ها تغییر می کنه باعث اشتباه کاربران جدید سایت بشه، از ارائه ی قیمت ها در سایت معذور هستیم. با تماس با همکاران آموزشگاه می تونین جدیدترین اظلاعات رو داشته باشین. در خدمتتون هستیم. انشاالله با تلاش و پشتکارتون و همیطور مشاوره با نخبگان کشور، امسال نتیجه ی فوق العاده ای می گیرین.

سلام وقتتون بخیر. من دانش آموز رشته ریاضی هستم پایه دوازدهم، ولی میخوام کنکور هنر بدم و رشته ای که میخوام انیمیشنه اما اصلا نمیدونم دارم چیکار میکنم. بزرگترین سوالی که دارم اینه که اصلا میتونم قبول شم با این وضعیت؟ چون حتما باید یه دانشگاه خوب قبول شم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام، رشته انیمیشن در کنکور سراسری در مقطع کارشناسی پذیرش نداره و وزارت علوم فکر می کنه در مقطع لیسانس بهتره دانشجویان توسط رشته گرافیک با مبانی هنرهای تجسمی آشنا بشن و بعد در مقطع کارشناسی ارشد رشته انیمیشن رو دنبال کنن. اگه اطلاعات تخصصی می خواین تا بتونین بهتر تصمیم بگیرین می تونین مشاوره رایگان و حضوری داشته باشین.

سلام وقتتون بخیر … من امسال سال دوازدهم تجربی هستم و از داوطلبان کنکور 99 … از استان آذر بایجان غربی و شهرستان مرزی ماکو … خب مسلما مثل اکثر دانش آموزا تو رشته ی خودمم یه کنکور میدم ولی من عشق و علاقم به هنره و دوست دارم که تو رشته ی هنر ادامه تحصیل بدم و الی آخر اما برام بازار کار هنر مهمه واینکه اگه درامدش خوبه چی بخونم برای اختصاصی های هنر؟؟؟ و از همه مهمتر من که از استان دیگه ای هستم آیا میتونم وقت مشاوره رزرو کنم تا با تماس با مشاوراتون در ارتباط باشم که بتونم با کمک اونا تصمیم قطعیمو بگیرم و شروع به خوندن کنم تا زیاد دیر نشده لطفا سریعتر جواب بدین بهم … تو ایمیل جواب میدین ؟؟؟

سلام، خیلی افتخار داریم که در خدمتتون هستیم. برای هنرجویانی که در خارج تهران و کرج هستن با پر کردن فرم مربوطه باهاتون تماس گرفته میشه و توضیحاتی در مورد کارهایی که باید بکنین بهتون توصیه هایی میشه. در مور بازار کار رشته های مختلف هم پیشنهاد می‌کنیم که بدون توجه به اون رشته ی مورد علاقتون رو دنبال کنین. اگر رشته ای که دوست ندارین رو بخاطر دلایل شغلی حال حاضر انتخاب کنین، ممکنه بعد از ۵-۴سال که در دانشگاه درس خوندین و آماده ی کار کرد شدین دیگه اون نیاز در بازار وجود نداشته باشه. پس حتماً رشته ای رو دنبال کنین که بهش بیشترین علاقه رو دارین. احتمالاً در همون رشته شغل مناسب با درآمدی خوب پیدا می‌کنین.

سلام شدیدا دچار سردرگمی شدم به رشته طراحی لباس و بازیگری و عکاسی و کارگردانی و معماری داخلی علاقه دارم اما چند وقت پیش متوجه شدم آزمون عملی دارن و شانس قبولی فوق العاده پایینی تو آزمون عملی دارم و از طرفی معماری داخلی هم زیر گروه رشته ریاضیه در حالیکه من کنکور تجربی و هنر شرکت کردم به نظرتون دانشگاه سوره یا آزاد تهران شیراز اصفهان کدوم این رشته ها رو به صورت صرفا بر اساس سوابق میگیرن و از طرفی به نظرتون اولویت بندیم درباره رشته های مورد علاقه ام چطور باشه ؟ چون فرد با اراده ای هستم و مطمئنم هر کدوم رو که انتخاب کنم موفق میشم بازار کاری هم برام مهمه 🌻 راهنماییم کنید لطفا چون واقعا نمیتونم هزینه های گزاف مشاوره رو بدم از طرفی تهران نیستم تا برای مشاوره حضوری بیام ممنون میشم پاسخ بدید

رشته هایی که آزمون عملی دارن خیلی در قبولی نهایی شما تأثیر دارن . کافیه بدونین در هر رشته چه نوع آزمون یا مصاحبه ای دارین و خودتون رو برای اون آماده کنین. در صورتیکه هزینه های خدمات آموزشگاه هونر برای شما زیاده می تونین با یک ایمیل و درخواست از هیأت مدیره (در صورت احراز شرایط) بصورت تخفیف دار یا بصورت کاملاً رایگان از بعضی از خدمات آموزشگاه استفاده کنید. همونطور که در صفحه ی «رزرو مشاوره با رتبه۱ کنکور هنر» میبینین ماهانه بعضی از خدمات درخواست کنندگان با تخفیف یا رایگان انجام میشه. در مورد معماری داخلی هم اینو بدونین که رشته ی معماری داخلی در کنکور سراسری هنر وجود نداره اما چون به معماری داخلی علاقه دارین می تونین رشته ی طراحی صنعتی رو در کنکور هنر دنبال کنین که بخشی از اون طراحی دکوراسیون داخلی هست!

سلام من دیپلم تجربی دارم و کنکور هنر دادم برای رشته تربیت بدنی میتونم از طریق کنکور هنر ثبت نام کنم

با سلام، بله از سال۹۸ برای رشته های تربیت بدنی می تونین در کنکور هنر ثبت نام کنین. در ضمن آزمون عملی شما از نیمه دوم مردادماه با توجه به رشته و نام خانوادگی شما شروع میشه

سلام دیپلم تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم چند تا سوال داشتم 1:اگر رتبه تک رقمی بشی دانشگاه دولتی هنر تهران خوابگاه رایگان هست!؟ 2:من هرگز هنرستان نبودم برای دروس تخصصیش چون آموزش مدرسه ندیدم نیاز ب کلاس دارم؟یا اگر خوب بخونم از پسش بر میام مثل ریاضی فیزیک نیست ک توضیح بخواد ؟ 3:دروس عمومیش مشترکه میتونم از کتاب تستی های خودم استفاده کنم ک برا تجربی گرفته بودم؟ 4:برای کارگردانی و بازیگری آزمون عملیش ب چ صورتی هست مصاحبه سادس یا مدرک اکادمیک بازیگری و اجرا ازم میخوان؟ 5:مراحل کارگردانی چطوره کارشناسی و کاردانی پیوستس یا باز باید آزمون بدم مقطع دکترا داره؟ چطوره

متشکرم از سایت خوبتون هیچکس اطلاع رسانی درست نمی کنه ممنون میشم اگه شما پاسخگو باشید درصورت جلسه مشاوره حضوری راحت تر میشه اطلاعات لازم رو گرفت لطفا در جهت ارتباط با دانشجویان این رشته حمایتم کنید با تشکر…..

سلامو مشتاقانه منتظر جلسه ی حضوری برای ارائه پاسخ تمامی این سؤالات هستیم. با توجه به شلوغی بیش از اندازه و تعداد فرم های درخواست مشاوره ی زیاد، اگر تا یکشنبه باهاتون تماس نگرفتن لطفاً با مؤسسه تماس بگیرین: 02177201320 داخلی 1 یا 2

سلام اگر ممکن بگین کدوم کتابا برای کنکور هنر رشته موسیقی لازمه خونده بشه

سلام، در کل منابع دروس تخصصی کنکور هنر «سه دسته» هستند: ۱- منابع معرفی شده از سوی سازمان سنجش که شاید ۳۰ تا سؤال از ۱۶۰ تا سؤال رو پوشش بدن ولی بسیار لازمه که کاملاً روی اونها مسلط بشین. البته از بعضی از اون ها هیچوقت سؤالی طرح نمیشه و همینطور از بعضی کتاب های هنرستانی که معرفی نشده همیشه سؤالاتی میاد. ۲- منابع و کتاب های رفرنس یا مرجع مثل دائره المعارف ها که با وجود اینکه اکثر سؤالات کنکور رو میشه توی اونها پیدا کرد ولی هزینه ی چند میلیونی روی دوش شما می ذارن وعلاوه بر اینکه حداقل ۳-۲ سال خوندن اون ها طول می کشه برای حفظ کردنشون هم باید ۳-۲ سال اضافی وقت بذارین که شدنی نیست! ۳- کتاب های کمک درسی هم بعنوان آشنایی و برای کمتر نوشتن در کلاس درسی پیشنهاد میشه اما اگه توجه کرده باشین نه سؤال خاصی از کنکور در اکثر اون ها اومده و هم اینکه چندین سال هست که اکثرشون حتی یه تغییر کوچک نداشتن ولی کنکور هنر هر سال تفاوت های زیادی با سال قبل خودش داره! (جالب اینکه اگه دیدین تو صفحه ی اول یکی از این کتاب های کمک آموزشی نوشته: «چاپ پانزدهم در مرداد۹۸»، فکر نکنین که واقعاً با کنکور هنر تیرماه۹۸ به روزرسانی خاصی برای اون انجام شده. متأسفانه صرفاً جلد و همون صفحه ی اول و علی الخصوص قیمت، به روزرسانی شده و این کتاب ها اکثراً همون محتوای ۷ سال پیش خودشون رو دارن!)

اکیداً پیشنهاد می کنیم در صورتیکه امکانش رو دارین در آموزشگاه هونر یا هر آموزشگاه کنکور هنر دیگه ای که صلاح می دونین ثبت نام کنین

سلام من امسال پایه دوازهمم تموم شده و رشتم انسانی بوده. توی کنکور هنر۹۸ شرکت کردم و میخوام عکاسی دانشگاه غیر دولتی بخونم باید کنکور عملی بدم؟

سلام، این سؤال مربوط به صفحه آزمون عملی عکاسی هست و ممنون میشیم اگه اونجا مطرح بشه. ولی با توجه به دفترچه انتخاب رشته ی کنکور که اوایل مردادماه میاد (یا دفترچه ی انتخاب رشته ی پارسال که در سایت سازمان سنجش هنوز وجود داره)، می تونین اینو بررسی کنین. پذیرش اکثر دانشگاه های غیرانتفاعی بصورت «صرفاً با سوابق تحصیلی» هست که اگر رشته ی شما هم جزو اون ها باشه نیازی به شرکت در آزمون مصاحبه نخواهید داشت. اما پیشنهاد می کنیم قدرت انتخاب رشته توسط رتبه۱ کنکور هنر در آموزشگاه هونر رو دست کم نگیرین و قبل از اومدن کارنامه ها شکست رو قبول نکنین. دانشگاه های غیرانتفاعیه زیادی در تهران رشته ی عکاسی رو نمیگیرن پس پیشنهاد می کنیم پل های پشت سر خودتون رو خراب نکنید.

سلام من دانش آموز رشته ی تجربی هستم و امسال کنکور تجربی دارم اما به رشته ی هنر علاقه و دارم و میخوام برای سال بعد در کنکور هنر شرکت کنم میشه راهنماییم کنید؟ چون من حتی نمیدونم چه کتابایی رو باید خریداری کنم تا بخونم اگه میشه کمکم کنید …

سلام، در صورتیکه ساکن استان تهران یا البرز هستین می تونین با پر کردن فرم رزرو جلسه با رتبه۱ کنکور هنر اطلاعات بسیار جامعی از استراتژی های موفقیت در کنکور هنر را کسب کنید.

سلام من دانش اموز سال دوازدهم رشته تجربی هستم میخواستم بدونم همراه با دروس عمومی برای کنکور هنر دقیقا چه دروس تخصصی باید بخونم ؟؟

سلام، کنکور هنر 7 درس تخصصی داره که شامل: درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد میشه. با توجه به رشته ای که می خواید در دانشگاه ادامه تحصیل بدید یک سری از دروس براتون ضریب بیشتری پیدا می کنه. می تونید بخش معرفی کنکور هنر و همین طور منابع کنکور هنر رو مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری به دست بیارید یا از همین صفحه فرم رزرو وقت مشاوره رو پر کنید تا کارشناسان مون باهاتون تماس بگیرند.

من تجربی میخونم و به رشته بازیگری علاقه دارم و میخوام کنکورهنر بدم اما حتی نمی‌دونم چه کتابای رو باید بخونم و چه تست های کار کنم

سلام، بخش معرفی کنکور هنر رو بخونید لطفاً. اطلاعاتی که لازم دارید رو براتون در قالب یک مقاله نوشتیم که می تونه بهتون کمک کنه.

با سلام. فارغ التحصيل كارشناسي ارشد مهندسي محيط زيست هستم و قصد دارم در كنكور كارشناسي رشته هنر شركت كنم چون تا الان نشده به هدفم كه رشته هنر بوده برسم.اما هيچگونه آگاهي راجع به كنكورش ندارم. لطفا منو راهنمايي كنيد ??? تا به آرزوي ديرينم برسم و در كنكور ٩٨ شركت كنم . منتظر ايميلتون هستم ممنونم

سلام، لطفاً از همین صفحه فرم رزرو وقت مشاوره رو پر کنید تا در اولین فرصت کارشناس های آموزشی مون باهاتون برای مشاوره تماس بگیرند.

راهنماییشون فوق العاده کاربردی و خوب بود و واقعا اطلاعات خوبی رو در اختیار علاقه مندان هنر و هنرجویان قرار میدن.

از شما و نظر لطف تون بسیار ممنون هستیم.

سلام ، من دانش آموز پایه ی یازدهم در رشته ی انسانیم و به شدت به هنر علاقه دارم ! میخواهم هر جور شده در کنکور هنر شرکت کنم اما نمی دونم باید دقیقاً چی کار کنم !!! میشه جواب من هم بدید لطفاً

سلام. شما می تونید از همین امسال برای موفقیت در کنکور هنر برنامه ریزی کنید و با خوندن منابع و برنامه ریزی دقیق مشاورین مؤسسه ی ما که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند، از کنکور هنر نتیجه بگیرید. لطفاً از همین صفحه رزرو وقت مشاوره رو پر کنید تا باهاتون تماس بگیریم.

سلام…من امسال دیپلم تجربیمو گرفتم و کنکور دادم….اما میخوام رشته طراحی داخلی بخونم…الان من باید کنکور هنر بدم یا ریاضی؟؟؟ چون هر کسی یه چیزی میگه…

سلام، رشته ی معماری داخلی جزو زیرگروه کنکور ریاضی میشه. اما اگر شما به دیزاین و طراحی اشیا برای محیط علاقه مند هستید، می باید کنکور هنر بدید و رشته ی طراحی صنعتی بخونید. پیشنهاد می کنیم که در بخش معرفی رشته های دانشگاهی توضیحات مربوط به رشته ی “طراحی صنعتی” رو بخونید و بعد تصمیم بگیرید.

سلام من میخوام امسال کنکور98 هنر شرکت کنم رشته خودم ریاضی بوده و درسمم تموم کردم برای رشته نقاشی سوال کلی داشتم قبولی برای نقاشی دانشگاه تهران تا چه رتبه ای هست و در کل قبولی دانشگاه دولتی تا چه رتبه ای و اینکه ازمون عملی که داره به چه صورت هست و باید به چقدر تسلط داشت …ممنون میشم پاسخ بدین

سلام، سوالات شما به صورت کلی هست و امکان پاسخ گویی در این قسمت وجود نداره. در صورتیکه ساکن تهران هستید فرم رزرو وقت مشاوره رایگان با رتبه ی 1 کنکور هنر رو پر کنید تا در اولین فرصت باهاتون برای یک جلسه مشاوره و پاسخگویی به تمام این سوالات تماس بگیرند.

سلام من رشته طراحی دوخت توی شهرستان میخونم میخوام امسال کنکور هنر بدم برای طراحی لباس ولی اصلا اعطلاعات کافی ندارم و حتی منابع کتاب هارو هم نمیدونم از کجا باید گیر بیارم ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام، مؤسسه برای کمک به شما عزیزان یک پکیج از دروس تخصصی درست کرده که شامل تمامی جزوات و کتاب هایی میشه که برای قبولی در کنکور لازم تون میشه. همراه این پکیج یکسال مشاوره و آزمون هم دارید که با برنامه ریزی دقیق مشاور تمام منابع مورد نیاز رو خواهید خوند. برای اطلاعات بیشتر با مؤسسه تماس بگیرید.

سلام پکیجی که در موردش صحبت کردید هزینش چقدر میشه؟

با توجه به اینکه سهمیه ی شما در کنکور سهمیه منطقه۱ یا ۲ یا ۳ هست قیمت ها متفاوت خواهند بود. چون امکان به روز شدن قیمت ها در طول زمان وجود داره از ثبت قیمت ها در سایت معذور هستیم چون ممکنه هنرجویان دیگه رو به اشتباه بندازه. لطفاً در مورد قیمت ها با آموزشگاه تماس بگیرین.

خيلي ممنون از وقت ارزشمندي كه براي مشاوره گذاشتيد واقعا تأثير گذار و عالي بود و اطلاعات كاملي بدست اوردم و انگيزه ام خيلي بيشتر شد .

از شما و نظر ارزشمندتون بسیار ممنون هستیم.

با سلام من دانش اموز سال دوازدهم رشته تجربی هستم میخاستم بدونم همراه با دروس سال دوازدهم باید برای کنکور هنر چه چیزایی بخونم ؟؟

سلام، علاوه بر دروس عمومی شما باید خودتون رو برای 7 درس تخصصی کنکور هنر آماده کنید. برای گرفتن لیست منابع کامل لطفاً با مؤسسه تماس بگیرید.

سلام وقت بخیر من تقریبا 13 سال پیش دیپلم هنر های تجسمی گرفتم ولی پیش ندارم میتونم کنکور شرکت کنم

سلام، بله منعی برای شرکت در کنکور برای شما وجود نداره. اما حتماً باید مدرک پیش دانشگاهی بگیرید و چون در حال حاضر جزو داوطلبان نظام قدیم هستید آخرین سال هست که می تونید با این شرایط در کنکور شرکت کنید. شما باید به آموزش منطقه ی خودتون مراجعه کنید و ازشون بخواید بهتون مرکزی رو برای گرفتن مدرک پیش دانشگاهی معرفی کنند، و چون جزو دانش آموزان بزرگسال محسوب می شید می تونید به صورت غیرحضوری این دوره رو بگذرونید و فرصت خوبی هم برای مطالعه ی کنکور خواهید داشت.

واقعاً به همه پیشنهاد میکنم مشاوره استاد کثیری رو چون بنظرم تنها کسی هست که صادقانه باهام حرف زدن و امیدوارم هر سال نتیجه های خوبی برای این مؤسسه بیاد و من هم یکی از این افراد باشم. استاد کثیری عزیز از شما ممنونم که باعث انگیزه من شدین ممنون

سلام، با نظرات شما هممون حتی آقای کثیری فر بعد از 12 سال مشاوره رایگان بعنوان نفر اول کنکور هنر هر روز دلگرم تر از دیروز میشیم و امیدواریم بتونیم برای شما مؤثرتر از همیشه باشیم. یادمون باشه که برای موفقیت در کنکور هنر: “با هم پشتمون کوهه!”

ممنون میشیم تجربه مشاورتون رو بخش “نظرات” یا “reviews” در گوگل ثبت کنین. خیلی از رتبه های تک رقمی و دو رقمی سنوات گذشته با آقای مسعود کثیری فر مشاوره داشتن و داستانشون رو برای بقیه مردم ایران به اشتراک گذاشتن. کافیه در گوگل کلمه “هونر” رو سرچ کنین و بعد در زیر نقشه گوگل آموزشگاه و عکس های لود شده در بالای نتایج جستجو، بخش “نظرات” یا “reviews” رو پیدا کنین و نظر روحیه بخش و دلگرم کننده و همچنین تجربتون از مشاوره حضوری رو اونجا درگوگل ثبت کنین. حواستون باشه که روی سایت هونر کلیک نکنین فقط روی بخش “نظرات” یا “reviews” کلیک کنین و بعد از وارد شدن به اکانت جیمیل خودتون، می تونین به مؤسسه یا مشاوره ستاره بدین و یک متن یادگاری برای ما بنویسین. با تشکر از محبت و توجه شما

سلام‌ من دوسال میشه که کنکور تجربی و هنر میدم ولی از رشته ‌ای که دلخواهم هستش قبول نمیشم.امسال فقط فقط میخوام تو رشته هنر کنکور بدم و به امید خدا قبول بشم ولی من اصلا به منابع کنکور هنر آشنایی ندارم و کتاباشو نخوندم،میخواستم بپرسم این موسسه میتونه کمکی در این مورد بکنه بخدا دیگه از پشت کنکور موندن خسته شدم

سلام، مؤسسه برای هنرجویانی که ساکن تهران نیستند و امکان اومدن به تهران رو ندارند پکیجی برای تمام دروس تخصصی طراحی کرده که همراه با 12 مرحله آزمون و مشاوره و برنامه ریزی طی کل سال تحصیلی هست. برای اطلاعات بیشتر می توانید در ساعات اداری با مؤسسه تماس بگیرید. براتون آرزوی موفقیت می کنیم.

من در هنرستان رشته گرافیک میخونم و سال یازدهم هستم تا قبل از این بخاطر معلوم نبودن قطعی برگزاری کنکور سراسری هیچ چیزی به ما اطلاع نمیدادن. و حالا خبردار شدیم که کنکور امسال هست و سال بعد هم برگزار میشه! من میخوام کنکور هنر بدم و برای دانشگاه هنر تهران بخونم. اما مشکلی که دارم اینه که ما دروسی که توی کنکور هست رو تا بحال یه بار هم ندیدیمدرک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزی، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد) من بخاطر وضع مالیمون شاید نتونم کلاس های تست گاج و قلمچی و.. ثبت نام کنم. و نمیدونم کتاب ها رو هم از کجا تهیه کنم و بخونم… من باید چیکار کنم؟ میشه راهنماییم کنین؟

سلام، دوست عزیز اصلاً نگران نباشید. ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم. مشاوره ی شما با آقای کثیری فر که خودشون رتبه ی یک کنکور سراسری بودن به صورت کاملاً خیریه انجام میشه و بعد می تونید یک جلسه ی رایگان هم با مشاور مؤسسه داشته باشید که برای معرفی دروس و کتاب هایی که لازم دارید کمک تون می کنه.

سلام من انسانی خوندم و پارسال تغییر رشته دادم ب هنر و سال ۹۷ نتونسم ک انتخاب رشته کنم و قصد دارم سال ۹۸ کنکور بدم اما دقیق نمدونم که باید چیکار کنم و گیج شدم و حتی نمدونم چه کتابایی بخونم هم برا عمومی هم تخصصی

سلام، شما با کنکوری های نظام قدیم می تونید کنکور بدید. که دروس عمومی تون با کتاب هایی که خودتون در مدرسه خوندید یکی هست و در دروس تخصصی هم فرقی ایجاد نشده . برای تعیین یک وقت مشاوره(حضوری یا غیرحضوری) با مؤسسه تماس حاصل فرمایید.

سلام دروس تخصصی کنکورهنر از چ منابعی هستن؟ من الان دوازدهم گرافیک میخونم و میخوام کنکور هنربدم ولی میگن برای کنکورهنربایدیکسال دیگه پیش دانشگاهی بخونم!!!یک سری هم میگن دروس تخصصی گرافیک نیست!من نمیدونم الان باید چی بخونم و چیکارکنم ممنون میشم راهنمایبم کنین..

سلام، قانون پیش دانشگاهی مربوط به نظام قدیم هست. برای دریافت لیست منابع می تونید با مؤسسه جهت رزرو وقت مشاوره به صورت حضوری یا غیرحضوری تماس بگیرید. و همین طور در سایت به بخش معرفی منابع مراجعه کنید که اطلاعات خوبی در مورد دروس و منابع شون گذاشته شده.

سلام با من تماس گرفتید ب جهت رزرو تایم مشاوره فرمودید21 شهریور مجدد تماس می گیرید ک ادرس و ساعت مشاوره رو اطلاع بدید امروز منتظر شدم تماس نگرفتید خودم تماس گرفتم ارتباطم قطع شد الان هرچی تماس میگیرم شماره اشتباه هستش من از شهرستان اومدم لطفا با من هماهنگ کنید خیلی ممنون از شما …

با سلام، هر سال تعطیلات تابستانی یک هفته ای پرسنل مؤسسه هونر در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا هست و در این زمان تلفن های مؤسسه روی خط همکاران دایورت میشه. فردا ۲۳شهریور۹۸ از ساعت۹ در خدمت شما هستیم و احتمالاً در همون روز مشاوره می شین. از تمامی هنرجویان شهرستانی که به ما افتخار می دن و برای مشاوره بصورت حضوری میان درخواست می کنیم بدون تأیید نهایی روز و ساعت دقیق مشاوره ی رایگان با رتبه۱ کنکور هنر، هیچگونه بلیطی تهیه نکرده و یا به تهران سفر نکنند. انشاالله جلسه شما فردا بصورت حضوری برگزار میشه. در صورتیکه از جلسه رضایت داشتین خوشحال میشیم همینجا نظرتون رو برای ما پست کنین. با تشکر از اعتماد شما

سلام وقتتون بخیر من رشتم تجربی هستش و پایه ی دوازدهم هستم تصمیم گرفتم ک تو همین رشته بمونم و کتاب و درس های هنر رو بخونم چون خیلیییی زیاد علاقه دارم،و اینکه به کمک یه مشاور احتیاج دارم ک راه و روش و همچین منابع کنکور هنر رو بهم معرفی کنه ، و هرچیزی که راجع به رشته و کنکور هنر و … هست، بهم یاد بده

امیدارم کمک شما بتونه منو به هدفم نزدیک تر کنه

سلام، متاسفانه در نظام آموزشی جدید شما نمی تونید تغییر رشته بدید و باید سال دوازدهم رو تجربی بخونید. اما اگر ساکن تهران هستید می تونید از یک جلسه مشاوره ی رایگان با رتبه ی 1 کنکور سراسری استفاده کنید تا جواب سوالاتتون رو بده و یا اینکه با مؤسسه برای رزرو وقت مشاوره ی غیرحضوری و استفاده از پکیج مؤسسه شهرستان تماس بگیرید. ما خیلی خوشحال می شیم در این راه کنار شما باشیم.

با تشکر از زمانی ارزشمندی که تو جلسه مشاوره برام گذاشتین آقای کثیری فر. خیلی هیجان زده هستم و امیدوارم بتونم امسال شاگرد خوبی برای شما باشم. کار شما حرف نداره

ممنون از لطف شما، امیدواریم که براتون موثر باشیم دوست عزیز

من به شدت پیشنهاد میکنم بچه های کنکور هنر حتما یه جلسه با آقای کثیری فر صحبت کنن؛ همون طور که نوشتن رایگانه ولی خیلی صبورانه اطلاعاتی که لازمه بدونین گفته میشه و حتی توی همون یک جلسه انگیزه تون برای ادامه دادن این مسیر افزایش پیدا میکنه… برای من که این طور بود

مجددا خسته نباشید میخواستم بدونم خدمات این موسسه ب چ شکله و از طرفی کامنت ها رو مطالعه کردم فرمودید باید از دائره المعارف استفاده کنیم واقعاً باید برای بالا بردن اطلاعات عمومی سه سال وقت بزارم و اینکه اگر بخوام برای گرایش سینما و نمایش کتاب از منبع معتبر خریداری کنم ب صورت حدودی چقدر باید هزینه کرد

خوندن دائره المعارف اصلاً توصیه نمیشه. در جلسه ی حضوری همه این اطلاعات به رایگان در اختیارتون قرار می گیره.

به سختی می شود باور کرد که هنوز همچین انسان هایی باشند که با این سطح علمی به رایگان و به قصد کمک به مردم زمان بگذارند. مسلط و پر از اطلاعات و صبور هستند و با انگیزه و اطلاعاتی که به دختر من دادند یک تحول بزرگ برایشان ایجاد کردند. بی انصافی دیدم که که رضایت خودمان را همینجا اعلام نکنم. با سپاس

سلام متأسفانه نه تنها پاسخگو نبودید بلکه کامنت بنده موجود نیست از طرفی برای مشاوره هم با من تماس حاصل نشد ایراد از گوشی من هست یا سایت؟

با توجه به اینکه کامنت ها توسط مدیریت بررسی و برای مشاهده تأیید می شوند، در همون لحظه ای که کامنتی میگذارین در سایت قابل مشاهده نیست. این فقط بدلیل امنیتی و روبات های پست کننده ی اسپم و… هست. در صورتیکه پس از پر کردن و ارسال فرم، سایت به شما تأییدیه داده نگران پست نشدن فرم خودتون نباشین. اگر تا یکشنبه باهاتون تماس گرفته نشد بهشون زنگ بزنین. در کامنت اولتون اطلاعات تماس ارائه شد. در خدمتتون هستیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آدرس : تهران، بین چهارراه سرسبز و میدان رسالت، نرسیده به میدان رسالت، ضلع شمالی بزرگراه رسالت، ميدان ۶۸ نارمک، بن بست عزّتى (واقع در جنوب شرقی میدان ۶۸)، پلاک ۴

تلفن و پیامک: (خط ویژه) 02177201320 داخلی 1 یا 2

آموزشگاه کنکور هنر به همراه مشاوره رایگان با رتبه 1 کنکور هنر! بزرگترین مجموعه برگزار کننده کلاس های تخصصی کنکور هنر و پیش دانشگاهی و سال دوازدهم هنر در ايران است.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر 98

کنکور هنر97

جهت مشاوره در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور هنر یکی از پنج زیر گروه آزمایشی کنکور سراسری است که هر ساله برگزار می شود و طرفداران و داوطلبان زیادی دارد لذا مرکز مشاوره ای تخصصی مشاور گروپ ، ارائه مشاوره و راهکارهای حرفه ای جهت قبولی در بهترین رشته های کنکور هنر را برای داوطلبان این رشته ضروری دیده است .

کنکور هنر همانطور که می دانید یک مزیت جالب و بزرگ دارد و آن این است که شما برای شرکت در کنکورهنر لازم نیست مدرک پیش دانشگاهی هنر داشته باشید یعنی می توانید با مدرک پیش دانشگاهی رشته ی خودتون و در کنار کنکور رشته اصلی تون در کنکورهنر هم شرکت کنید و شانس قبولی خود را برای قبولی در رشته های هنر محک بزنید.

کنکور هنر که اصطلاحا شناور است باعث جذب داوطلبان زیادی شده مشاورین مرکز مشاور گروپ در این مطلب شرایط و نحوه ثبت نام در کنکورهنر را توضیح داده و سپس راهکارهایی برای برنامه ریزی حرفه ای دروس عمومی و تخصصی این رشته ارائه کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره کنکور هنر 98 میتوانید در کانال مشاور گروپ عضو شوید.

همچنین در مقالات قبلی سایت برنامه ریزی تجربی ، ریاضی ، انسانی و زبان نیز بصورت کامل توضیح داده شده اند.

زمان ثبت نام کنکور همانند سایر گروه های آزمایشی از اوایل بهمن شروع می شود و شما باید به هنگام انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود ، کنکورهنر را نیز انتخاب و کارت اعتباری ثبت نام را خریده و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید.

شرایط ثبت نام در کنکورهنر نیز درست همانند کنکور سراسری است یعنی داشتن مدرک پیش دانشگاهی در یک از رشته های تجربی ، ریاضی و انسانی و یا مدرک کاردانی رشته های فنی و یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم شرط اصلی جهت ثبت نام و شرکت در کنکور هنر است.

همانطور که می دانید کنکور هنر نیز همانند سایر گروه های آزمایشی دارای دو دفترچه سوالات است یکی سوالات عمومی و دیگری سوالات اختصاصی.

دروس عمومی رشته هنر:

دروس عمومی رشته هنر همانند دروس عمومی رشته تجربی و ریاضی است و نحوه مطالعه تک تک دروس عمومی را می توانید در سایت مشاور گروپ مطالعه بفرمایید.

دروس اختصاصی کنکور هنر:

همانطور که گفته شد دروس عمومی کنکور عمومی با دروس عمومی سایر رشته ها یکسان هست اما دروس تخصصی در کنکور هنر بسیار مهم و کلیدی هستند که باید برنامه ریزی جداگانه و حرفه ای برای درس های اختصاصی رشته هنر داشته باشید.

 

درک عمومی هنر ، درک عمومی ریاضی – فیزیک ، ترسیم فنی ، خلاقیت تصویری و تجسمی ، خلاقیت نمایشی ، خلاقیت موسیقی و خواص مواد.جهت اینکه برنامه ریزی درسی شما هدفمند و برای قبولی در رشته مورد نظرتان باشد باید قبل از اقدام به برنامه ریزی ، رشته ی مورد علاقه ی خودتونو انتخاب کنید تا به طبع زیر گروه اصلی کنکور هنر شما مشخص بشه چرا که دروس اختصاصی در هر یک از زیر گروه های ضرایب متفاوتی دارند.

مرکز مشاور گروپ در زمینه های زیر به داوطلبان رشته هنر خدمات مشاوره ای ارائه می دهد:

-مشاوره کنکور 98 ، مصاحبه با نفرات برتر کنکور و روش های مطالعه ، بهترین منابع کنکور هنر 98-بودجه بندی و ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور هنر 98 ، بهترین آزمون آزمایشی کنکور 98 هنر ، آخرین رتبه قبولی روزانه و درصد دروس کنکور 98 هنر-زمان و شرایط ثبت نام در کنکور هنر 98 ، بودجه بندی دروس عمومی و تخصصی کنکور 98 هنر-مشاوره تلفنی کنکور هنر 98 ، معرفی بهترین منابع کمک آموزشی کنکور هنر

مطالب تکمیلی

جهت مشاوره در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

ماشالا اصلا به چیزایی که تو پست نوشته شده توجه نمیکنید.هم در کانال و ه …

سلام استاد حالم خیلی بده بعد چهارسال با کلی امید رفتمسرجلسه که نتیجه ب …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

به حساب کاربری خود خوش آمدید!

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد.

Publisher –

 

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

 

آیا نیازی به مشاوره رایگان کنکور است؟ آیا می توان مشاوره رایگان کنکوری گرفت؟ چگونه مشاوره رایگان کنکور بگیریم؟ این ها سؤالات اکثر داوطلبان کنکور سراسری است که ما در این مقاله جواب آن ها را خواهیم داد. یکی از نیازهای هر داوطلب کنکور سراسری، کمک و راهنمایی مشاوران می باشد، اما چگونه بفهمیم که این مشاور کمک شایانی به قبولی ما در کنکور می کند یا با این فرد راحت هستیم یا خیر؟ یکی از راه های اطلاع از توانایی مشاوران استفاده از مشاوره رایگان کنکور می باشد که می تواند شما را به قبولی در کنکور سراسری نزدیک نماید. توجه داشته باشید که شما می توانید با مشاوران تخصصی کنکور سراسری پنگوئن تماس حاصل فرمایید تا از یک جلسه مشاوره رایگان کنکور استفاده نمایید و با یک برنامه ریزی درسی مناسب، خود را برای کنکور سراسری آماده نمایید.

 

 

داوطلبان کنکور سراسری تجربی، ریاضی، هنر، زبان و انسانی نگران کنکور و قبولی در آن نباشید، شما می توانید با استفاده از مشاوره تلفنی رایگان کنکور مشاور خود را انتخاب نموده و با اطلاع از تمامی زمینه های کنکور و یک برنامه ریزی دقیق به اهداف خود در کنکور سراسری دست یابید. حال جای این سؤال است که مشاوره کنکور تلفنی چه کمکی به ما می کند و آیا فایده ای دارد؟ شما می توانید با مشاورین تخصصی کنکور پنگوئن تماس حاصل فرمایید و در خواست یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان کنکور نمایید و از خدمات زیر در مشاوره تلفنی استفاده نمایید:

 

 

یکی از خدمات آموزشی مهم می تواند مشاوره حضوری رایگان کنکور باشد. این نوع از خدمات توسط هر آموزشگاهی ارائه نمی شود و می تواند بسیار مفید باشد، تأثیر ارتباط مشاور و دانش آموز در مشاوره حضوری، بیشتر از مشاوره تلفنی می باشد و بنابراین توصیه می گردد که اگر وقت مناسب دارید حتماً از مشاوره حضوری کنکور استفاده نمایید. شما می توانید با مجموعه ی آموزشی پنگوئن تماس حاصل فرمایید و در خواست یک جلسه مشاوره حضوری رایگان کنکور نمایید تا از خدمات زیر برای موفقیت در کنکور سراسری استفاده نمایید.

 

تمامی دانش آموزان سال دوازدهم و کنکوری ها و همچنین پشت کنکوری ها نیاز به یک برنامه ریزی درسی دقیق و اصولی و مشورت با مشاوران برجسته و رتبه برتر کنکور سراسری دارند، بنابراین مشاوره کنکور می تواند کمک شایانی به داوطلبان کنکور سراسری نماید. بنابراین برای شرکت در کنکور سراسری حتماً به بهترین نحو خود را آماده سازی نمائید. مشاوره رایگان پنگوئن به شما کمک می کند تا با تمامی موارد مربوط به کنکور سراسری، از جمله معرفی منابع کنکور، بودجه بندی سؤالات کنکور سراسری، مطالعه صحیح، تکنیک های تست زنی ،مشاوره انگیزشی و برنامه ریزی درسی آشنا شوید و به راحتی در کمترین زمان ممکن به هدف خود یعنی قبولی در کنکور سراسری دست یابید. مجموعه پنگوئن مشاوره رایگان کنکور تجربی، مشاوره رایگان کنکور انسانی، مشاوره رایگان کنکور ریاضی، مشاوره رایگان کنکور هنر و مشاوره رایگان کنکور زبان را به دو صورت مشاوره تلفنی رایگان کنکور و مشاوره حضوری رایگان کنکور ارائه می دهد که شما دانش آموزان و کنکوری ها می توانید با مشاورین مجموعه پنگوئن تماس حاصل فرمایید و درخواست یک جلسه مشاوره رایگان پنگوئن نمایید و نگران قبولی در کنکور سراسری نباشید و مشاوران پنگوئن با ارائه یک برنامه ریزی درسی دقیق، شما را آماده کنکور می نمایند.

 

 

 

 

سلام خسته نباشید
ی سوال داشتم،من سال ۹۸ فارق تحصیل رشته ریاضی شدم کنکور شرکت کردم و لیسانس رشته نرم افزار از دانشگاه غیر انتفاعی گرفتم،الان میخوام دوباره کنکور بدم ولی رشته مد نظرم حقوق،میخوام بدونم برای کنکور باید دفترچه کنکور انسانی رو بگیرم؟واگر اینطور باشه باید دروس تخصصی رشته انسانی رو تهیه کنم و بخونم؟و اینکه کتاب های نظام جدیدو باید بخونم یا قدیم؟و سوال دیگم اینه ک معدل دیپلم ریاضیم ۱۸ بوده اگر کنکور انسانی شرکت کنم اصلا معدلم تاثیری توو نتیجه کنکور داره یا ن؟ واینکه معدل پیش دانشگاهی هم تاثیر داره یا ن؟ممنون میشم جواب سوالمو بدین خیلی برام مهمه

سلام وقتتون بخیر.با ۰۲۱۴۱۴۸۵۰۰۰ تماس بگیرید

سلام ببخشید من امکان تناس گرفتن رو ندارم و البته شرایط‌ مالی مناسبی هم ندارم ک بخام برای خودم مشاور بگیرم فقط یه راهنمایی کوچیک میخام

سلام وقتتون بخیر.در خدمتتون هستیم

سلام من سال آینده کنکور دارم اما انگیزم اومده پایین چیکار کنم؟؟

سلام این طبیعیه و باید مشاور انگیزشی ما صحبت کنین

سلام من ی سوال دارم چطوری می تونم آنلاین فقط ی بار مشاوره بگیرم

سلام با مشاورین ما با شماره ۰۲۱۴۹۷۲۹۰۰۰ تماس بگیرین لطفا

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

به حساب کاربری خود خوش آمدید!

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد.

مشاوره کنکور هنر 98: تجربه مشاوران تحصیلی ما در مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب نشان داده است که یکی از عوامل موفقیت در کنکور هنر 98 یا هر کنکور دیگری داشتن اعتماد به نفس و ایمان به توانایی ها و سطح تلاش خود داوطلب کنکور است. اغلب داوطلبان کنکور هنر 98 با نیت کسب رتبه برتر در کنکور هنر مطالعه کتب درسی را آغاز می نمایند.نکته قابل تامل این است که اعتماد به نفس اغلب داوطلبان کنکور هنر 98 یا هر کنکور دیگری به مرور و با گذشت زمان کاسته می شود. داوطلبان کنکور باید توجه داشته باشند که آزمون کنکور دوی صد متر نیست که انرژی خود را در همان ابتدای راه تمام کنند. کنکور مثل دوی ماراتن است. داوطلب کنکور هنر 98 باید انرژی خود را طوری مدیریت و تنظ

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره کنکور هنر 98 تلفنی- مشاوره تحصیلی تلفنی» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر
مشاوره تلفنی رایگان کنکور هنر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *