مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

 
helpkade
مشاوره رایگان ازدواج در شیراز
مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

آیا به دنبال آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج شیراز هستید ؟ آیا می دانید هدف از مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج شیراز چیست ؟ در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است.

 

 

 

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

هدف از مشاوره در مراکز مشاوره قبل از ازدواج شیراز این نیست که در نهایت با یک پاسخ بله یا خیر از سمت مشاور روبرو شوید. مشاوره قبل از ازدواج در مسائلی همچون همسرگزینی، آگاهی از ریسک ازدواج، تفاوت شخصیتی افراد، حل مشکلات بین زوجین و آموزش مهارت های لازم برای زندگی مشترک صورت می گیرد. در حقیقت مشاوره قبل از زادواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق ، مانع از هم چاشیدن زندگی مشترک عمل می کند. آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک در زندگی هر فردی ضروری است. نکته مهم این است که بدانید که همسر شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و … کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه نخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت می باشد. به همین دلیل شما باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت معیار ها و علایق با همسرتان زندگی شادی را بسازید. مرکز مشاوره ازدواج شیراز هنر زندگی آماده است که با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما باشد.

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی به دلیل مشکلات مردم شیراز در دسترسی به بهترین مراکز مشاوره ازدواج شیراز تصمیم به جمع آوری و معرفی آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج شیراز گرفته است. شما می توانید آدرس مراکز مشاوره ازدواج شیراز را در جدول زیر مشاهده نمایید.

 

آدرس مراکز مشاوره قبل از ازدواج شیراز

شماره

نام مرکز مشاوره روانشانسی و روان درمانی در شیراز

نشانی کلینیک مشاوره ازدواج شیراز

1

مرکز مشاوره و روان درمانیدانشگاه شیراز

شیراز خيابان نشاط  جنب تعاونی مصرف کارکنان دانشگاه شیراز

2

مرکز مشاوره و خدمات ازدواجراز مهر

شیراز  خیابان معالی آباد  روبروی خیابان دوستان  ساختمان قصر۲- طبقه ۴   واحد ۱۰

3

کلینیک مشاوره و ازدواجراستی

شیراز  خیابان معالی آباد  روبروی پارک ملت  جنب شیرینی آلما   ساختمان طوبی ۴   واحد ۴. 

4

مرکز مشاوره و خدمات ازدواجصنعت نفت

شیراز  پل باغ صفا  مجتمع پژهان  طبقه ۷  واحد ۱۴

5

مرکز مشاوره ازدواجسایبان مهر

شیراز- خیابان پوستچی- نبش اردیبهشت- ساختمان شماره ۱۵- طبقه دوم- واحد ۱

6

کلینیک ازدواج و مشاورهراه سبز زندگی

شیراز- بیست متری سینما سعدی- جنب بیمارستان شفا

7

مرکز مشاوره و خدمات ازدواجعمومی ستاره

شیراز- چهارراه ادبیات- بلوار گلستان- جنب داروخانه گلستان- ساختمان فاخته- طبقه دوم- واحد ۳. 

8

دکتر ساره بهزادی پور

شیراز- خیابان ملاصدرا- خیابان جمالی- ساختمان شیراز مهر- طبقه ۴. 

9

دکتر جمشید احمدی

شیراز- فلکه دانشجو- کوچه ۱- مجتمع پزشکی نشاط- طبقه ۳. 

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

10

دکتر غلامرضا ده بزرگی

شيراز- خیابان زند- روبروی هتل پارس- کوچه بعد از خيابان باغشاه(فلسطين)-ساختمان فيروزه- طبقه پنجم

11

دکتر قاسم نظيری

شيراز- خيابان توحيد- مرکز تجاری شهر- طبقه سوم

12

دکتر لعيا بشاش

شيراز- دانشکده علوم تربيتی و روان شناسی- بخش کودکان استثنايی. 

13

دکتر چنگيژ رحيمی طاقانکی

شيراز- کوی ارم- دانشگاه شيراز- بخش روان شناسی بالينی

14

دکتر محمد علی گودرزی

شيراز- خیابان زند- روبروی بيمارستان شهيد فقيهی- نبش خیابان صورتگر- طبقه سوم-مرکز مشاوره دانشجويی

15

دکتر شهره آمالی خامنه

شيراز- خیابان زند- جنب خيابان صورتگر- طبقه همکف- مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی

16

دکتر مسعود محمدی

شيراز- خیابان ارديبهشت- حدفاصل خیابان مشير فاطمی و پوستچی- جنب بيمارستان امامی- پلاک 18

17

دکتر نوراله محمدی

شيراز- ابتدای خيابان صورتگر- مرکز مشاوره دانشگاه شيراز. 

18

دکتر ميترا فصيح‌ زاده نائينی

شيراز- خيابان معالی آباد- روبروی کوی دوستان- ساختمان قصر 1 ـ- طبقه 5 – واحد 19

19

دکتر زهرا رحمان‌ ستايش

شيراز- خيابان ملاصدرا- نبش خیابان زند- روبروی كتاب‌ خانه- جنب گل‌ فروشی رنگين كمان

20

دكتر ژاله رفاهی

شیراز- خیابان ملاصدرا- ابتدای خيابان ارديبهشت- ساختمان آذر- طبقه 3. 

21

دکتر علی کریمی

شيراز- چهار راه گمرك- جنب بانك كشاورزی- ساختمان سروش- طبقه 2

22

فاطمه فریدونی

شیراز- بلوار کوی زهرا- روبروی دانشگاه سلمان فارسی- کوچه ۱۱- درب رو به رو

23

دکتر شهره دالکی

 شیراز- فلکه دانشجو- ساختمان پزشکی ارم- طبقه ۴

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مشاوره ازدواج شیراز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

 

مرکز مشاوره ازدواج شیراز هنر زندگی خدمات خود را مراحل مختلف زندگی بین زوجین از ارتباط با جنس مخالف، آشنایی قبل از ازدواج، خاستگاری، نامزدی، آموزش مسائل جنسی و مهارت های لازم برای زندگی مشترک را اراعه می دهد. مرکز مشاوره ازدواج شیراز هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. از جمله خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره شیراز هنر زندگی می توان به مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره تربیت کودک ، زوج درمانی ، مشاوره افسردگی ، مشاوره وسواس ، مشاوره استرس ، مشاوره خیانت همسر ، اختلالات شخصیتی و …. اشاره داشت.

 

 

از آنجایی که زندگی های امروزه با گذشته بسیار متفاوت شده است و مسائل و مشکلات مخصوص به خود را دارد. نیازمند راه حال های نوین است. از آنجایی که  هزینه شرکت در جلسات مشاوره قبل از زادواج در مراکز مشاوره ازوداج شیراز بالاست و بسیاری از زوج ها توان شرکت در این جلسات را ندارند. علاوه بر هزینه سنگین این جلسات، به دلیل حیا و حجب خانواده ایرانی مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک راهکار مناسب باشد تا زوج ها بتوانند به راحتی مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند. از دیگر دلایل برتریت مشاوره تلفنی ازدواج بر مشاوره ازدواج حضوری می توان به نداشتن وقت و درگیری های کاری زیاد امروزه افراد اشاره داشت.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی دارای متخصصان مجرب در زمینه ازدواج بوده و با بهرمندی از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری خود می تواند پاسخگویی سوالات شما در زمینه های مختلف ازدواج باشد. از جمله مهمترین مشکلات زوجین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آشنایی قبل از زادواج : امروز بسیاری از افراد در آَشنایی قبل از زادواج خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. چرا که بسیاری از افراد در زمینه ارتباط صحبح با جنس مخالف خود آموزش ندیده اند. مطالعه مقالات زیر می تواند به شما در برقراری یک ارتباط سالم و موفق با جنس مخالف خود کمک شایانی کند.دوستی قبل از ازدواجاشتباهات آشنایی قبل از ازدواجرابطه جنسی قبل از زادواج داشته باشیم یا نه

 

ازدواج و نامزدی : ازدواج و مراسم خواستگاری یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از زوجین می باشد. تشخیص درستی انتخاب از لحاظ اختلاف سنی، موقعیت اجتماعی، معیار های شخصیت و تفاهم بین زوجین از جمله مواردی است که باید قبل از زادواج توسط زوجین مورد بررسی قرار بگیرد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.سوالات قبل از ازدواجتست تفاهمدخالت والدین در ازدواجازدواج زود هنگامازدواج مجددفاصله سنی در ازدواجازدواج در سن بالانقش خانواده در ازدواجازدواج مجددازدواج دوم مردان متاهلافراد نامناسب برای ازدواج

 

بعد از زادواج : بسیاری از زوجین بعد از ازدواج به دلیل دخالت های زیاد خانواده و دوستان، نداشتن تفاهم برای حل بسیاری از چالش های زندگی مشترک، مشکلات جنسی و … با مشکل روبرو می شوند. استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در چنین شرایطی در حل مشکلات زوجین بسیار تاثیر گذار و نتیجه بخش می باشد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اطلاع از آدرس بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج شیراز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشاوره خانواده

درباره ما

 

اول اینکه در دسته بندی های فردی، قبل ازدواج، کودک و نوجوان، آدرس مراکز مشاوره یا خانواده مرتبط ترین پرسش را یافته و سوال خود را مطرح نمایید.

بدیهی است که پاسخ آن به ایمیل شما ارسال خواهد شد. دوم اینکه نیاز به هیچگونه ثبت نام ندارید.

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

“پس از ورود به پنل اعضاء سوال خود را بعنوان یک موضوع جدید طرح فرمایید.”

تا علاوه بر تیم مشاوره سایر کاربران نیز در پاسخ به شما سهیم باشند و افراد بیشتری به تجزیه و تحلیل مساله یا سوال شما بپردازند

عضویت یا ورود و ارسال پرسش

شامل آدرس مرکز مشاوره در تهران و شهرستان ها، مرکز مشاوره تلفنی و آنلاین و یا حضوری است.

زمینه های مشاوره می تواند در خصوص مرکز مشاوره خانواده و مرکز مشاوره ازدواج و مرکز مشاوره خوب کودک و نوجوان و سایر اطلاعات مراکز مشاوره می باشد

آدرس مراکز مشاوره

این بخش شامل: مشاوره تحصیلی، شغلی، جنسی، اضطراب، افسردگی، وسواس، اعتیاد، اختلالات روانشناسی و روانپزشکی،شخصیت شناسی رایگان می باشد.

همچنین آموزش غلبه بر ترس و خشم، خودکشی،  مهارت های فردی و سرگرمی، کمک و آموزش های مختلف می باشد.

مشاوره فردی آنلاین

در این بخش می توانید بصورت کاملا رایگان تست های روانشناسی و روانسنجی را به صورت آنلاین انجام دهید و بلافاصله نتیجه آنرا دریافت کنید.

این تست ها به شما کمک می کند با خلقیات و رفتار و تفکرات خود بیشتر آشنا شوید.

مشکلات احتمالی و نقاط ضعف و قدرت خود را بهتر دریابید و در صورت نیاز نسبت به رفع، بهبود و یا تقویت آنها اقدام نمایید.

همچنین می توانید در صورت نیاز به روانشناس مراجعه نمایید.

تست های رایگان روانشناسی آنلاین

 

شامل کلیه امور مرتبط با دختر و پسر شامل روابط، خواستگاری، عقد ، نامزدی، اختلافات خانواده می باشد.

همچنین می تواند موارد مهمی نظیر ازدواج های فامیلی، مرد و زن مطلقه، طولانی شدن رابطه، عاشق شدن و …  باشد

مشاوره قبل ازدواج

شامل راهکارهای ارتقاء زندگی زناشویی توسط مجرب ترین مشاور خانواده، بیان اختلافات زناشویی، اختلافات خانوادگی خانواده همسر یا  شوهر می باشد.

همچنین حل تضاد ها و اختلافات، خسته شدن یا نا امید شدن در زندگی، اعتیاد همسر یا فرزند، مشکلات جنسی خانواده،مشاوره خانواده رایگان وخیانت شوهر ، بیماری همسر و مشاوره طلاق می باشد.

مشاوره خانواده رایگان

شامل کلیه مسائل تربیتی و رشدی و فردی و شخصیتی و روانشناسی کودک یا نوجوان شماست که در سنین مختلف رخ می دهد.

نحوه مواجه با مشکلات آنها نظیر بیش فعالی، کم خوابی، پرخواشگری، چاقی بیش از حد، لاغری، فحش و ناسزا گفتن، افسردگی است.

کلیه مسائل مربوط به تربیت کودک و نوجوان و یا اسباب بازی های متناسب با سن کودک، مسائل مرتبط با پدران و یا مادران حاملگی و مراحل آن بایدها و نبایدهای دوران بارداری و سایر سوالات مادران می باشد

کودک و نوجوان

 

 

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.


با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.


با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.


با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.


با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.


Jump to navigation

۰۴:۵۴ – ۱۳۹۸/۰۳/۱۳

پی جو – لیست بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج شیراز به همراه آدرس و تلفن تماس را در جدول زیر میبینید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز و مشاهده شرح کامل خدمات ، آدرس و تلفن مرکز ، لطفا به پروفایل مرکز مورد نظر مراجعه یا با شماره های درج شده در لیست تماس بگیرید.

584. بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز

جدول زیر نمایش دهنده لیست بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز به همراه آدرس و شماره تلفن آن ها می باشد؛ ردیف هایی که برچسب VIP دارند دارای صفحه اختصاصی در وبسایت پی جو می باشند. با کلیک بر روی نام آن ها شرح خدمات آن ها را مشاهده نمایید.

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

مراکزی که تمایل به داشتن پروفایل VIP در سایت پی جو هستند از طریق ایمیل و یا بخش تماس با ما در بالای سایت با ما تماس بگیرید.

در صورت تمایل به سفارش درج آگهی و قرار گرفتن در لیست فوق با شماره تلفن 07136330130 و یا ایمیل آدرس info@payju.ir تماس حاصل فرمائید.

مرکز مشاوره ازدواج شیراز – مرکز مشاوره قبل از ازدواج شیراز – مشاوره ازدواج شیراز – مشاوره ازدواج در شیراز – مشاوره ازدواج آنلاین – مشاوره ازدواج تلفنی – مرکز مشاوره ازدواج رایگان در شیراز – مرکز مشاوره و خدمات ازدواج شیراز – مشاوره قبل از ازدواج شیراز – مشاوره طلاق شیراز – مشاوره طلاق در شیراز – بهترین مرکز مشاوره ازدواج در شیراز – بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز – آدرس مراکز مشاوره ازدواج در شیراز – تلفن مرکز مشاوره ازدواج در شیراز – لیست مراکز مشاوره ازدواج شیراز – مرکز مشاوره رایگان ازدواج در شیراز – مشاوره طلاق توافقی در شیراز – مشاوره قبل از طلاق شیراز

سایت پی جو با معرفی بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج در شهر شیراز به شما این امکان را می دهد تا بهترین مرکزهای مشاوره قبل از ازدواج را پیدا کرده و به صورت آنلاین به شماره تلفن و آدرس آن ها دسترسی پیدا کرده و نوبت بگیرید.

ازدواج یکی از تصمیم های مهم در زندگی هر فردی می باشد که باید بگیرد، این تصمیم رابطه مستقیمی با آینده فرد دارد بنابراین مشاوره قبل از ازدواج در شیراز یکی از بهترین راه هایی می باشد که شما می توانید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید تا به شما کمک کند و تصمیم درست را بگیرید. همچنین افراد میتوانند در ابتدای آشنایی خود به مشاوره ازدواج رفته تا بتوانند از ابتدای آشنایی خود مسائل شخصیتی و هم طبقاتی خود را با مشاوره ازدواج مورد ارزیابی قرار دهند و قبل از ازدواج با تمام نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک آشنا شوند و با دید باز رابطه ی خود را شروع و ادامه دهند.

مشاوره قبل از ازدواج شیراز می تواند به شما این اطمینان را بدهد که با مشکلات بعد از ازدواج و یا طلاق مواجه نخواهد شد و شما برای داشتن یک زندگی موفق نیازمند کسب مهارت و آموزش های اساسی می باشید. مشاوره و روانشناسی ازدواج در شیراز به شما این امکان را می دهد تا با زدن تست مشاوره قبل ازدواج شیراز همدیگر را به خوبی بشناسید و درک بهتری نسبت به یکدیگر داشته باشید و بعد از ازدواج و هر دو زوج بتوانند خواسته ها و نظر های خود را به درستی مطرح نمایند. 

مشاوره قبل ازدواج ارزش بالایی دارد و هر فرد را اگر در نظر بگیریم در طول عمر خود فرصت یک ازدواج را داشته باشد و باید تصمیم آخر خود را بگیرد پس خیلی کمک مهمی برای او و شریک زندگی او می باشد و پرداخت هزینه برای این مشاوره ارزش دارد.هنگامی که دو نفر تصمیم به ازدواج میگیرند هزینه های زیادی را صرف اموری مانند خرید لباس ، مجالس عروسی و تجملات آن ، هدف گذاری برای مسافرت ، آرایشگاه ها و مزون های مجلل میگیرند و به حاشیه ها زیاد بها میدهند سفارش ما به شما مراجعه به یک مشاوره هم میباشد تا شما بتوانید مشکلات پس از زادواج را به راحتی حل نمایید.

اگر به دنبال بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز می گردید، اگر در انتخاب مرکز مشاوره قبل از ازدواج خوب در شیراز دچار سردرگمی هستید ، بهتر است بدانید که پی جو به عنوان مرجع معرفی مراکز مشاوره در شهر شیراز لیست کاملی از مراکز مشاوره قبل از ازدواج را در اختیار شما قرار داده تا با مراجعه به پروفایل هر مرکز بتوانید با خدمات آن ها آشنایی پیدا کرده و با مقایسه آنها با یکدیگر به مرکز مورد نظر خود براحتی دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین میتوانید بیش از صد ها صفحه پروفایل از پزشکان معتبری که در شیراز مشغول به فعالیت می باشند را در سایت پی جو مشاهده کرده و پزشک مورد نظر خود که آدرس آن به شما نزدیک تر بوده و یا دارای خدمات مدنظر شما می باشد را انتخاب کنید.

اگر مرکز مدنظر خود را می شناسید با استفاده از دکمه جست و جو موجود در سایت نام مراکز مشاوره قبل از ازدواج مورد نظر خود را وارد کنید تا در صورت داشتن پروفایل در سایت پی جو تمامی اطلاعات مرکز شامل اطلاعات تماس ، آدرس ، نوع تخصص و شرح کامل خدمات مرکز مورد نظر خود را مشاهده کرده و برای گرفتن نوبت اقدام نمایید.

تعداد زیادی از مراکز مشاوره قبل از ازدواج​ و پزشکان سایر تخصص ها ، از صفحه اختصاصی در سایت پی جو برخوردار می باشند. داشتن صفحه اختصاصی vip پزشکان متخصص در سایت پی جو ، به بیماران کمک می کند که اگر دنبال دریافت اطلاعات کامل از پزشکی خاص یا یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج خوب در شیراز هستند بتوانند با مراجعه به سایت پی جو به سادگی به لیست خدمات ، نمونه کار مرکز و هرگونه تخفیف اعلام شده توسط مرکز مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. 

شما هرچقدر هم که فکر کنيد بهترين مرد يا زن روی کره زمين را پيدا کرده‌ايد، باز هم به‌دليل هيجانات ناشی از علاقه زياد ممکن است دچار خطا شويد و تصميم اشتباهی بگيريد. مشاوره پيش از ازدواج، همين دوراهی ها و چاله‌هايی را که ممکن است در آن بيفتيد و خود و طرف مقابل تان را بدبخت کنيد، برايتان مشخص می کند و يک نقشه راه درست برای تشکيل يک زندگی مناسب را در اختيارتان قرار می دهد.

منبع مفید : انجمن روانشناسی ایران​

1. موسسه آفتاب صبح امید شیراز، بلوار پاسداران، خیابان شهید فلاحی، کوچه 2، پلاک 212 ​07138475056

۰۹:۰۸ – ۱۳۹۹/۰۴/۰۲

پی جو – در این مقاله قصد داریم درباره جراحی تعویض مفصل ران در شیراز صحبت کنیم، پس از توضیحی مختصر درباره عمل تعویض مفصل ران بهترین پزشکان متخصص در این زمینه را که در شهر شیراز فعالیت دارند را معرفی می کنیم همراه ما باشید.

۰۸:۴۴ – ۱۳۹۹/۰۵/۱۹

پی جو – محصولات اسنس را میتوان یکی از بهترین محصولات آرایشی دانست که در جامعه امروزی طرفدار زیادی دارد. در این مطلب با نمایندگی های اسنس و محصولات این برند آرایشی بیشتر آشنا می شوید. در جدول زیر بهترین نمایندگی محصولات اسنس در شیراز به همراه آدرس و شماره تماس قرار گرفته است.

۰۸:۳۵ – ۱۳۹۶/۱۱/۰۱

پی جو – لیست بهترین آش فروشی های شیراز به همراه آدرس و تلفن تماس را در جدول زیر میبینید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین آش فروشی در شیراز و مشاهده شرح کامل خدمات ، آدرس و تلفن آش فروشی ، لطفا به پروفایل آش فروشی مورد نظر مراجعه یا با شماره های درج شده در لیست تماس بگیرید.

۰۷:۵۵ – ۱۳۹۹/۰۴/۰۷

پی جو – یکی از عارضه هایی که برای کلیه میتواند اتفاق بی افتد نارسایی کلیه است. نارسایی کلیه میتواند در گذر زمان شیدی تر شده و در نهایت به از کار افتادن کلیه های ختم شود. با مراجعه سریع به پزشک متخصص میتوانید این بیماری را درمان کنید. در جدول زیر بهترین پزشکان متخصص درمان نارسایی کلیه در شیراز به همراه آدرس و شماره تماس آورده شده اند.

۰۸:۲۴ – ۱۳۹۷/۰۷/۱۰

پی جو – لیست بهترین فروشگاه های لوازم سوارکاری​ شیراز به همراه آدرس و تلفن تماس را در جدول زیر میبینید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین فروشگاه لوازم سوارکاری در شیراز و مشاهده شرح کامل خدمات ، آدرس و تلفن فروشگاه ، لطفا به پروفایل فروشگاه مورد نظر مراجعه یا با شماره های درج شده در لیست تماس بگیرید.

۰۴:۵۴ – ۱۳۹۹/۰۴/۰۵

پی جو – امروزه برای دیدن رحم و لوله های رحمی میتوان از تصویر برداری یا رادیوگرافی استفاده کرد. گرفتن عکس رنگی رحم در شیراز یکی از بهترین راه های دیدن رحم و تصویر برداری از آن است. در جدول زیر بخترین دکتر برای گرفتن عکس رنگی رحم در شیراز به همراه آدرس و شماره تماس آورده شده اند.

۰۸:۵۸ – ۱۳۹۶/۰۲/۱۳

در جدول زیر لیست آدرس و تلفن شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان در شیراز را می بینید. برای اطلاع از نمایندگی بیمه پارسیان در شیراز، شعب بیمه پارسیان در شیراز و سایر اطلاعات به نمایندگی ها و شعب لیست زیر مراجعه کنید.

۰۹:۴۰ – ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

پی جو – لیست بهترین باشگاه های ژیمناستیک شیراز به همراه آدرس و تلفن تماس را در جدول زیر میبینید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین باشگاه ژیمناستیک در شیراز و مشاهده شرح کامل خدمات ، آدرس و تلفن باشگاه ، لطفا به پروفایل باشگاه مورد نظر مراجعه یا با شماره های درج شده در لیست تماس بگیرید.

۰۷:۰۴ – ۱۳۹۶/۱۱/۰۱

پی جو – همشهریان عزیز شیرازی ، جهت رفاه حال شما عزیزان تصمیم گرفتیم هر هفته  لیستی از مشاغل مورد نیاز شما در شهر شیراز را جهت معرفی به شما عزیزان ارائه کنیم .و اما لیست امروز:317. لیست شعب بانک کشاورزی در شیراز

۰۸:۳۶ – ۱۳۹۷/۱۰/۰۱

پی جو – لیست بهترین مراکز تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ و درب برقی شیراز به همراه آدرس و تلفن تماس را در جدول زیر میبینید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین مرکز تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ و درب برقی در شیراز و مشاهده شرح کامل خدمات ، آدرس و تلفن مرکز ، لطفا به پروفایل مرکز مورد نظر مراجعه یا با شماره های درج شده در لیست تماس بگیرید.

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

آمار بازدید:

بانک مشاغل برتر پی جو ، معرف کسب و کارهای معتبر در ایران می باشد. در حال حاضر پی جو در شهرهای مختلف از جمله شیراز ، بوشهر ، اهواز ، کرمان ، یزد ، بندرعباس ، اصفهان و سایر شهرها فعال می باشد. همچنین شما میتوانید لیست بهترین پزشکان متخصص شیراز شامل : دندانپزشک شیراز ، متخصص زنان شیراز ، متخصص ارتوپدی شیراز ، متخصص قلب شیراز ، متخصص کلیه شیراز ، متخصص مغز و اعصاب شیراز ، متخصص داخلی شیراز ، متخصص گوارش شیراز ، متخصص پوست شیراز ، متخصص چشم شیراز ، کاشت مو شیراز و مشاوره شیراز را در سایت پی جو بیابید و بصورت آنلاین از پزشکان فوق نوبت بگیرید. اطلاعات دکترها مثل بیوگرافی کامل دکتر، آدرس و تلفن مطب دکتر در پروفایل هر پزشک قرار گرفته است. اگر دنبال خدمات تفریح و سرگرمی یا اقتصادی در شیراز نیز هستید می توانید از لیست های رستوران شیراز ، فست فود شیراز ، کافی شاپ شیراز ، باشگاه ورزشی شیراز ، عینک شیراز ، کارگزاری بورس شیراز ، موسسه حسابداری شیراز ، طلافروشی شیراز ، آتلیه شیراز ، تشریفات شیراز بازدید نمایید.همچنین اگر دنبال خدمات زیبایی هستید میتوانید از سالن زیبایی شیراز ، کلینیک زیبایی شیراز ، جراح بینی شیراز را مشاهده نمایید. اگر نیاز به تغییر دکوراسیون یا خرید ملک دارید لیست دکوراسیون داخلی شیراز ، کاغذ دیواری شیراز ، کفپوش شیراز ، مشارکت در ساخت شیراز و مشاور املاک شیراز را مشاهده نمایید. با مراجعه به پروفایل کسب و کارها از نمونه کار آنها مطلع شوید. پی جو – بانک مشاغل برتر شیراز 1399

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

معرفی تخصص مشاوره ازدواج:

مشاوره ازدواج نوعی از درمان است که به زوجین کمک می‌کند تا برای ازدواج آماده شوند. مشاوره ازدواج می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که شما و شریکتان یک رابطه سالم و قوی خواهید داشت. مشاوره ازدواج شانس شما را برای داشتن یک ازدواج پایدار و رضایت بخش افزایش می‌دهد و به شما در پیدا کردن نقاط ضعفی که در آینده ممکن است مشکل ساز شوند، کمک می‌کند. نسل های قبل بر این باور بودند که ازدواج هندوانه ای در بسته است! یعنی تا با شریک زندگیت زیر یک سقف نروی، نمیتوانی بدانی که در کنار او چه زندگی ای خواهی داشت، این باور درست است اگر شما بخواهید به سبک نسل قبل ازدواج و زندگی کنید اما همانطور که شما در نسل جدید امکاناتی دارید که سختی های زندگی نسل قبل را برای شما بی معنا کرده است، برای ازدواج نیز دانش و ابزارهایی در دسترس شما وجود دارد که دربسته بودن هندوانه ازدواج را بی معنا می‌کند و به شما این امکان را می دهد که بدون تجربه کردن شکست ها و رنج های عاطفی بی مورد پیش از شروع زندگی مشترک، متوجه شوید که آیا او شخص مناسبی برای ازدواج با شما هست یا خیر.

اما برای اینکه بدانید نحوۀ صحیح ایجاد شناخت چگونه است، مشاورشما را راهنمایی می‌کند و با این رویکرد از فروپاشی زودهنگام خانواده ها و تبعات آن جلوگیری می‌کند.

مراحل ازدواج موفق

مرحله اول : انتخاب همسر

با این شرایط که فردی را انتخاب کنند که دارای اخلاق و روحیات و شخصیت متناسب و شیوه های زندگی مشابه با یکدیگر باشند و به اصطلاح دنیای مشترکی داشته باشند تا بتوانند به درک متقابلی از یکدیگر برسند.

مرحله دوم: مدیریت رابطه

آنچه که به عنوان یک مقوله نسبتاً پیچیده نیاز به آگاهی دارد و افراد می‌توانند از طریق مطالعه یا مراجعه به مشاور آنرا بیاموزند.

اهمیت مشاوره ازدواج

مشاور به شما آموزش می‌دهد که چگونه در کمترین زمان، فرد مناسب یا نامناسب برای ازدواج را تشخیص دهید و با آگاهی کامل تصمیم نهایی تان را بگیرید. وی همچنین آگاهی لازم  برای ساخت یک ازدواج موفق و زندگی زناشویی ایده آل را در اختیار شما قرار می‌دهد.مشاوره ازدواج مناسب همه افرادی ست که می‌خواهند رابطه ای را شکل دهند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و در یک کلام معتقدند پیشگیری بهتر از درمان است.

شناخت سطحی و بسنده کردن بسیاری از الگوهای ازدواج، به زیبایی، پول و امکانات رفاهی همسر منجر به تشکیل خانواده هایی می‌گردد که تنها تضمین پایداری آنها، مهریه های سنگین و ترس از عواقب اجتماعی و اقتصادی برای زن و یا فرزندان حاصل طلاق است.

ﻣﺸﺎوره ازدواج از راه ﻫﺎی زیر ﺑﻪ ﺷﻤﺎ کمک می‌کند:

در ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻣﺸﺎوره ﭘﻴﺶ از ازدواج ﭼﻪ روﻧﺪی را طی ﺧﻮاهید کرد؟

ﺑﺮرﺳﻰ ﻣﻰشود ﺗﺎ ﭼﻪ ﻣﻴﺰان ﺑﺮاى ﺷﺮوع روﻧﺪ ﻣﺸﺎوره آﻣﺎدﮔﻰ دارﻳﺪ (ﺷﻨﺎﺧﺖ اوﻟﻴه ﻻزم از ﺧﻮد، از ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ و از ﺧﺎﻧﻮادهﻫﺎى ﻫﻢ)

اﮔﺮ ﺷﻨﺎﺧﺖ اوﻟﻴﻪ را ﻧﺪارﻳﺪ  ﺷﻤﺎ را در ﺟﻬﺖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ اﻳﻦ ﺷﻨﺎﺧﺖ راﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻣﻰﻛﻨند.

ﺗﺴﺖﻫﺎ و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎﻳﻰ ﺑﺮاى ﺑﺮرﺳﻰﻫﺎى ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻧﺠﺎم ﻣﻰشود.

ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻪدﺳﺖ آﻣﺪه از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﻫﺎ و آزﻣﻮنﻫﺎ ﺑﺮرﺳﻰ  و با مشارکت خودتان تحلیل می شوند.

ﺑﺎ ﺑﻴﺎن ﻧﻘﺎط اﻳﺠﺎد ریسک و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت ﺑﺮاى زﻧﺪﮔﻰ آﻳﻨﺪهﺗﺎن، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ در ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮى کمک ﻣﻰشود.

ﺑﻪ ﺷﻤﺎ آﮔﺎﻫﻰ داده می شود ﻛﺪام ﻧﻘﺎط ریسک ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ و ﻛﺪامیک ﭘﺎﻳﺪار ﻫﺴﺘﻨﺪ.

در ﺻﻮرت ﻧﻴﺎز ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﺟﻠﺴﺎت آﻣﻮزﺷﻰ داده می‌شود.

موضوعات جلسات مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج به موضوعات بسیار زیادی پرداخته می‌شود که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

1. تشخیص اختلالات روحی

از آنجا که ابتلا به بیماری ها و معضلات روحی تمام حیات فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد و تأثیر منفی بر روابط وی می‌گذارد، بنابراین بسیار مهم است که افراد قبل از ازدواج از سلامت روانی یکدیگر اطمینان حاصل کنند.

و از آنجایی که در اکثر موارد نمی‌توان خصلت های روحی و یا نارسایی های روانی را به راحتی مشاهده کرد در نتیجه برای شناخت این موارد نمی‌توان صرفا به آشنایی های متعارف، اکتفا کرد. لذا برای تشخیص به موقع و کنترل این بیماری ها، نیاز به کمک گرفتن از روانشناس است تا از عواقب بدتر جلوگیری شود.

2. شناخت صحیح و کامل تر از درونیات فرد مقابل

روانشناس توسط آزمون های روانشناختی و مصاحبه و تکنیک های مختلف به همراه تجاربی که دارد، تصویر روشن تری از شخصیت، اخلاق و روحیات افراد به دست می آورد. در نتیجه به درک بهتری از یکدیگر میرسید و در صورتی که قبل از ازدواج، مشاور ویژگی های شخصیتی شمارا متناسب با یکدیگر تشخیص دهد درآینده به احتمال بیشتری تفاهم خواهید داشت.

3. انتخاب صحیح

تحقق ازدواج در قلب های ما حادث میشود نه در یک محضر یا خانه یا تالار یا سالن مجلل یا هتل گران قیمت. ازدواج ارتباطی عمیق و صمیمی است. یک کانون گرم است نه یک میدان نبرد. ازدواج یک انتخاب است پس لازم است آگاهانه باشد و به جای توجه صرف به ظواهر و تجملات، می بایست کسی را انتخاب کنید که از لحاظ روحی با او سازگارباشید، کسی که در حوزه علوم روانشناختی متخصص است می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند.

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

4. تست های مشاوره ازدواج

اجرا و تفسیر این آزمون ها بر عهده روانشناس است که در کوتاه ترین زمان اطلاعات بسیاری به دست می‌دهند، مشاوران برای راهنمایی قبل از ازدواج آزمون های مختلفی برای تشخیص ویژگی ها روحی افراد انجام می‌دهند.

5. کمک به خودشناسی

یکی از اهداف مشاور کمک به بالا بردن سطح خودشناسی شما و تمرکز به درون و خود واقعی شماست، تا خود را به خوبی نشناسید، نمی‌توانید همسر ایده آل را پیدا و یا حتی نظر او را به خود جلب کنید. همچنین به شما کمک می‌کند بتوانید تمامی موانع بر سر راه آگاهی شما از خواستۀ دلتان وجود دارد را از سر راه بردارید و به این صورت به طور دقیق تر اهداف و انتظارات و خواسته ها و نیازهای خود را بشناسید و فردی که مطابق با ویژگی های شماست را انتخاب کنید.

6. برخورد صحیح با مشکلات و سوتفاهم ها

همسران به کمک مشاوره می‌توانند درک خویش را نسبت به همسر و نیازهای او افزایش دهند. همچنین یاد بگیرند چگونه یک ارتباط هدفمند میتواند باعث جاودانگی عشق، احساس و درک می‌شود.اگردرروابط فردی و یا در زندگی مشترک دچارسوتفاهم شده اید یا حتی از این قضیه متضرر شده اید، مطمئن باشید که می‌توان برای هر مانع و چالشی راهکار مناسب یافت.

ﭼﮕﻮﻧﻪ از ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺸﺎوره ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺑﻬﺮه را ﺑﺒﺮﻳﺪ؟

ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﺪ وارد ﻓﺮاﻳﻨﺪى ﻣﻰﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ در ﻣﻮاﻗﻌﻰ، ﺑﺴﻴﺎر ﭼﺎﻟﺶﺑﺮاﻧﮕﻴﺰ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

ﺑﻪ ﻳﺎد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻫﺪف “ﺑﺮﻧﺪه ﺷﺪن” ﻧﻴﺴﺖ و ﻧﻴﺎز اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ دو ﻧﻔﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ذﻫﻦِ ﺑﺎز داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و آﻣﺎده ﺗﻐﻴﻴﺮ دادن آنﭼﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺆﺛﺮ ﻧﻴﺴﺖ.

ﻣﻜﺎﻟﻤﺎت ﺟﻠﺴﺎت را ﺑﻴﻦ ﺧﻮدﺗﺎن نگه دارﻳﺪ. از ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ اﻓﺮاد دﻳﮕﺮ ﻳﺎ اﻳﺠﺎد ﭘﺴﺖ در ﺷﺒﻜﻪﻫﺎى اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ در ﻣﻮرد ﻣﻮﺿﻮع ﺟﻠﺴﺎت ﺧﻮددارى ﻛﻨﻴﺪ. اﻋﺘﻤﺎد ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ در ﭘﻴﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﻣﺸﺎوره اﺳﺖ.

ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺎﺑﺖ ﻫﻤﻜﺎرى و ﺷﺮﻛﺖ در ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺸﺎوره ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻫﻢ، ﻗﺪردان ﺑﺎﺷﻴﺪ و اﻳﻦ ﻗﺪرداﻧﻰ را ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ اﺑﺮاز ﻛﻨﻴﺪ.

دکتر سامره ولدان 

روح الله رجبی 

خدیجه فتوح آبادی 

سارا علوی 

دکتر سارا قشقایی 

دکتر معین خلیلی 

صدف امامی خواه 

حمیدرضا جوانمردی نیا 

زهره حقیقی مقدم 

زهرا جعفری 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

در این ساعات آماده خدمت رسانی به شما مراجعین محترم هستیم

07132321128-9

info@baranmoshaver.com

مشاور خانواده و ازدواج

مشاور خانواده و ازدواج و کودک

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

روانشناس بالینی

روانشناس و مشاور خانواده

زوج درمانگر و مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره خانواده های دارای فرزند با نیازهای ویژه ذهنی

آدرس: خیابان فلسطین- کوچه 5- ساختمان پارت- طبقه سوم- واحد 9

تلفن: 9-32321128

ایمیل: info@baranmoshaver.com

شبکه اجتماعی: baranmoshavershiraz

در این نوشته می خواهیم لیستی از بهترین مراکز مشاوره شیراز را به همراه شماره تلفن و آدرس آنها معرفی کنیم. این مراکز مشاوره در شیراز ارائه دهنده خدمات : مشاوره تحصیلی ،ازدواج ، نوجوان ،کودک و سایر گرایش ها هستند. اگر بدنبال روانشناس خوب در شیراز و یا مشاوره خوب در شیراز هستید می توانید از لیست زیر استفاده کنید.

کلینیک مشاوره روانشناختی اوای فرشتهروانشناس : دکترعلی رکنیان زادهخدمات :مشاوره و درمان اختلالات روانیآدرس: مطهری شمالی ، کوچه ۱۳ ، فرعی ۱۵/۳تلفن پذیرش : ۰۹۱۷۶۰۶۵۸۴۰

در اینجا لیست سایر مراکز مشاوره شیراز را اورده ایم.این لیست شامل مراکزی مانند: مرکز چمران در شیراز ، مرکز مشاوره رشد ، راه زندگی ، مرکز مشاوره باران شیراز و دیگر مراکز مشاوره خوب شیراز است.

مشاوره باران شیراز

آدرس :

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

شیراز- خیابان فلسطین- کوچه ۵- ساختمان پارت- طبقه سوم- واحد ۹- مرکز مشاوره باران شیراز

تلفن پذیرش :

۰۷۱۳۲۳۲۱۱۲۸

کلینیک مشاوره روانشناختی اوای فرشته

روانشناس : علی رکنیان زاده

آدرس:

چهارراه قصرودشت ، ايمان شمالي ، كوچه ٢٨ ايماني شماليفرعي ٢٨/٤درب سوم سمت چپتلفن پذیرش :

۰۹۱۷۳۰۹۶۷۲۳

مرکز مشاوره دانشگاه شیراز

آدرس :

شیراز – خيابان نشاط، جنب تعاونی مصرف کارکنان دانشگاه شیراز

تلفن پذیرش :

۰۷۱۳۳۲۳۳۶۹۵۹

کلینیک مشاور و روانشناختی راستی

آدرس :

شیراز، خیابان معالی آباد، روبروی پارک ملت، جنب شیرینی آلما، ساختمان طوبی ۴، واحد ۴.

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۶۲۷۷۱۷۱

مرکز روانشناسی راه سبز زندگی

آدرس :

شیراز، بیست متری سینما سعدی، جنب بیمارستان شفا

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۲۳۴۶۶۴۴

اگر شما روانشناس شاغل در شیراز هستید و نام خود را در لیست مراکز مشاوره زیر نمی بینید از طریق لینک ثبت اطلاعات مطب اطلاعات خود را وارد نموده تا پس از اعتبار سنجی و تایید نام مرکز مشاوره شما هم نمایش داده شود.

مرکز مشاوره صنعت نفت شیراز

آدرس :

 پل باغ صفا، مجتمع پژهان، طبقه ۷، واحد ۱۴

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۲۲۹۵۹۳۹

مرکز مشاوره ساره بهزادی پور

آدرس :

خیابان ملاصدرا، خیابان جمالی، ساختمان شیراز مهر، طبقه ۴

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۶۴۷۲۵۷۰

مرکز مشاوره جمشید احمدی

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

آدرس :

شیراز، فلکه دانشجو، کوچه ۱، مجتمع پزشکی نشاط، طبقه ۳

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۶۲۸۱۵۱۱

مرکز مشاوره قاسم نظيری

آدرس :

 خيابان توحيد، مرکز تجاری شهر، طبقه ۳

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۲۳۴۴۹۸۲

مرکز مشاوره نوراله محمدی

آدرس :

شيراز، ابتدای خيابان صورتگر، مرکز مشاوره دانشگاه شيراز.

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۲۳۳۴۴۷۹

کلینیک علی کریمی

آدرس :

 چهار راه گمرك، جنب بانك كشاورزی، ساختمان سروش، طبقه دوم

تلفن پذیرش :

۰۷۱-۳۲۳۰۷۷۶۹

کلینیک روانشناختی شهره دالکی

آدرس :

 شیراز، فلکه دانشجو، ساختمان پزشکی ارم، طبقه چهارم

تلفن :

۰۷۱-۳۲۲۷۳۷۲۵

کلینیک مشاوره تلفنی رایگان شیراز

تلفن :

۹۰۹۹۰۷۵۲۴۳

شماره گیری از طریق تلفن ثابت ( احتمالا هزینه ای بر خط تلفن شما محاسبه می شود. )

ادامه لیست مراکز مشاوره شیراز و لیست روانشناس خوب در شیراز را در همین نوشته می توانید مشاهده کنید.

لیست مراکز مشاوره شیراز فوق شامل لیستی از بهترین مراکز مشاوره و روانشناسی شیراز است. این لیست در حال تکمیل است و به مرور کامل تر می شود. از نظر ما بهترین مرکز مشاوره در شیراز و یا مشاوره خوب در شیراز به مرکزی اطلاق می شود که دارای تجربه کافی در زمینه مشاوره کودک ، مشاوره تحصیلی ، روانشناسی کودک ، روانشناسی نوجوان ، روانشناسی جوان و.. باشد و همچنین دائما علم خود را بروز کند.

لیست مرکز مشاوره شیراز ارائه دهنده خدمات مشاوره و روانشناسی در تمامی سنین می باشد. بخشی از معمول ترین گرایش ها روانشناسی و مشاوره عبارتند از : مشاوره خانواده ، ازدواج ، زوج درمانی ، نوجوانان ، انتخاب همسر ، روانشناسی کودک ، مشاورات مربوط به اضطراب ، طلاق و.. است.

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

در بحث ازدواج ممکن است مشکلات جدی و بزرگی بوجود بیایند که در حل آنها به مشکل بر بخوریم. این  مشکلات میتوانند مشکلات مالی ازدواج ، مخالفت خانواده  و بسیاری مشکلات دیگر باشند. گاهی برای یافتن راه حلی که بتواند به ما کمک کند عاجز و ناتوان میشویم و امید خود را از دست میدهیم اما این مشکلات را میتوانیم به وسیله مشورت با یک فرد با تجربه و کاردان که با گوشی شنوا به حرف عهای ما گوش فرا میدهد و مارا راهنمایی میکند حل کنیم.

در کل هر گونه مشکل ، بحران و مسثله ای میتواند شما را در شرایطی قرار دهد که بدون فکر و اندیشه انتخاب کنید و بدون در نظر گرفتن عواقب  ناشی از این تصمیم آن را عملی کنید. بهتر است زمانی که در این شرایط سخت قرار میگیرید دست نگه دارید و بعد از گذراندن آن بحران با ذهنی باز و دور اندیشی لازم تصمیم نهایی خود را بگیرید.

مشاوره ازدواج شیراز به منظور کمک و راهنمایی هموطنان عزیز شیرازی اقدام به جذب مجرب ترین مشاوران ایرانی در مشاوره ازدواج در شیراز کرده است.

مشاوران ما مستقر در نمایندگی های این مشاوره ازدواج شیراز در مشاوره ازدواج ستارخان ، مشاوره ازدواج چمران، مشاوره ازدواج عفیف آباد، مشاوره ازدواج ملاصدرا ، مشاوره ازدواج زند و دیگر نمایندگی ها پذیرای مردم عزیز خواهند بود.

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

منبع:مرکزمشاوره.com


سلام.ازدواج من زوری نبوده ولی نمیدانم چرا احساس میکنم عشقی به همسرم ندارم.همسرم بیشتر ملاک هایی که من از ازدواج میخواستم دارن…هر چه قدر هم بیشترتمرکز میکنم تا بتوانم با افکارم کنار بیام نمیشه…پیش مشاور یک جلسه رفتم مشاور گف این رفتار شما تردید و شک انتخاب بعد عقد هستش و پیشنهاد دادن خوبی های همسرم رو روی کاغذ بنویسم و هر روزه مرور کنم ولی این کار رو هم کردم ولی نتیجه نداد…خواهش میکنم راهنماییم کنین خیله فکرم درگیره

سلام ممکنه این شرایط شما به خاطر یک مساله روحی و روانی باشد که شما از ان بی اطلاع هستید و باید روند درمانی پیگیری شود .و اینکه خوب اگر ذهنیتی که از ازدواج داشتید و انتظارات براوده نشده باشد با همه شرایطی که همسر شما فر مناسبی باشد و از هز نظر ایده ال باشد .باز ممکن است مشکلاتی ایجاد شود .به هر حال مشکلات احتمالی زیادی مطرح می شود ولی تا مراجعه نکنید نمی توان تشخیص قطعی داد گذشته ادم ها و اینکه ایا این ازدواح به اجبار صورت گرفته یا خیر هم اهمیت و جایگاه ویزه خود را دارد .به هر حال هیچ چیزی بی دلیل نیست چه مشکل از شما باشد چه طرف مقابل باید بررسی شود
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

سلام.ازدواج من زوری نبوده ولی نمیدانم چرا احساس میکنم عشقی به همسرم ندارم.همسرم بیشتر ملاک هایی که من از ازدواج میخواستم دارن…هر چه قدر هم بیشترتمرکز میکنم تا بتوانم با افکارم کنار بیام نمیشه…پیش مشاور یک جلسه رفتم مشاور گف این رفتار شما تردید و شک انتخاب بعد عقد هستش و پیشنهاد دادن خوبی های همسرم رو روی کاغذ بنویسم و هر روزه مرور کنم ولی این کار رو هم کردم ولی نتیجه نداد…خواهش میکنم راهنماییم کنین خیله فکرم درگیره

سلام دوستان یه مشاور خوب و دلسوز در زمینه شناخت درمانی در شیراز میخواستم لطفا راهنمایی کنید.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

سلام من در مرحله آشنایی هستم و درخواست معرفی مشاوره قبل ازدواج خوب در شیراز رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.

با سلام
دوست عزیز می توانید ار مراکز مشاوره دانشگاهی استفاده کنید .امیدوارم خوشبخت باشید و در نظر داشته باشید در این مرحله هر چه احساس کم رنگ تر باشد دو طرف فضا را براثی بررسی معقولانه باز تر می بینند و موفقیت در اینده بیشتر خواهد بود .علاوه بران در نظر گرفتن همه اولویت ها و ملا ک هایی که مهم است بسیار اهمیت دارد که باید دقت داشته باشید .در مورد شخصیت شناسی و تیپ شخصیتی مشاور می تواند کمک کند ولی بیشتر از همه دفت در جلساتی است که برای شناخت با هم می گذارید .خوشبخت باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

البته اینو هم بگم که من یکسری به ایشون جواب منفی دادم ولی بازم بعد از یه مدت تقاضای فکر مجدد و صحبت مجدد دارن که شاید بتونیم مسئله رو حل کنیم،ولی من بیشتر به کلیت اینکه ایا با هم موفق میشیم یا نه

اختلافات مذهبی چقدر در ازدواج مهمه؟
برخی بر این باورند اختلافات باوری همچون سدی است که گذر از آن امکان ندارد اما باید گفت صبر و آرامش در هر کاری راه حلی ریشه ای است و فقط اندک در مواردی می توان گفت: راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ فلسفه ی ازدواج از همان ابتداتکامل تعریف شده و این تکامل جنبه های متفاوتی دارد. مهمترین این جنبه ها ،مباحث اعتقادی است. زمانی یک زوج می توانند برای یکدیگر نقش مکمل را ایفا کنند که برتری هایی نسبت به هم داشته باشند و همسرش را در این برتری ها شریک کنند. اما این برتری ها باید در هر دو ،پایه و اساسی یکسان داشته باشد.

پایه و اساس همان اعتقاداتی است که در وجود افراد از ابتدای تولد نهادینه می شود و می توان گفت این باور افراد است که از ابتدای ظهور بشر در کره ی خاکی ،انسان ها را از هم متمایز می کند. اما همین تفاوت ها می تواند زمینه ساز بروز اختلافاتی در روابط اجتماعی هر فرد شود.

روابط عمیقی میان مذاهب و تفاوت باورها وجود دارد. این مذهب است که اعتقاد را شکل می دهد و بررسی ها نشان می دهد دلیل تفاوت بین ادیان و مکاتب همین تفاوت باورهاست که موجب بروز اختلافات می شود.طبق گفته ی کارشناس مذهبی دو انسان بالغ با دو دیدگاه متفاوت که نشأت گرفته از باورهای آنهاست، نمی توانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند مگر با تأیید باورهای یکدیگر و یا تغییر مذهبشان به مذهبی واحد.

مشاوره،درمانی مقطعی است
حجت الاسلام و المسلمین تقوایی کارشناس مذهبی است که به این گفته معتقد است.او می گوید: بر اساس دیدگاه الهی و تعاریف اسلامی سر انجام این اختلافات ،تنها یک مکتب حقانیتش ثابت شده و نتیجه ی آن به سعادت می رسد. اما با وجود این باز هم ادیان های متفاوتی هستند که اختلاف بین این مذاهب در روابط افراد تأثیرگذار است.

اگر دختر و پسری با وجود اختلافات اعتقادی یا به بیان جامع تر اختلافات مذهبی با هم ازدواج کنند و در طول زندگی مشترک با هم به مشکل برخورند، یکی از راه های سرپوش گذاشتن روی اختلافاتشان مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده است. تقوایی می گوید: کارشناسان و مشاوران این مشکل را مقطعی درمان می کنند و روش هایشان همچون مسکنی می ماند که دردی را دوا نمی کند.

به گفته ی او برای برطرف کردن اختلافات و از میان برداشتن تفاوت های باوری میان زوج، انتخاب مبنای اعتقادی جدید می تواند کارساز باشد.

شمشیر ها را غلاف کنید
اما از دیدگاه روانشناسی بسیاری بر این باورند که می توان با تفاوت ها کنار آمد و میان اعتقاداتشان موازنه ایجاد کرد. نکته ی مهم اینجاست که در اوایل دوران آشنایی به علت تازگی شروع یک رابطه و شوق در کنارهم بودن، چشم دختر و پسر در برابر واقعیات بسته است و کم کم با از تب و تاب افتادن دوران آشنایی، تفاوت ها رخ نشان می دهند و اختلافات بروز می کنند.

اما بهزادی روانشناس میزان آسیب رساندن این اختلافات به زندگی مشترک را به رفتار دو طرف وابسته می داند و بیان می کند: هر دختر و پسر ، زن و مرد تفاوت های جسمی و روانی زیادی دارند و زمانی که زندگی مشترک را آغاز می کنند مسئولند تا تفاوت های فرد مقابل را بشناسند و با هنرمندی از این تفاوت ها به عنوان فرصتی برای نزدیک شدن استفاده کند نه به عنوان سلاحی برای جنگیدن.

آرامش کلید هر مشکل
اما اختلافات مذهبی و اعتقادی هم سهم عظیمی در بروز جرو بحث و یا حتی جدایی دارد.همانطور که بهزادی اشاره می کند: مواجهه ی ناشیانه و غیر عقلانی با اختلافات عقیدتی می تواند زیان های جبران ناپذیری داشته باشد. برخورد سنگ وارانه و سرسخت با تضادهای موجود ،هیزم به آتش انداختن است . اصلی ترین راه مداراست و اگر کسی در مقابل اعتراضات و مخالفت های طرف مقابلش از خود نرمی نشان بدهد، به این معنی نیست که فرد موافق نظر طرف مقابل است.

نرم باشید تا پخته شوید
البته این روانشناس تاکید می کند: انعطاف پذیری و با دید باز برخورد کردن در برخی موارد موافقت را هم نتیجه میدهد. ممکن است اگر خانم یا آقایی در مقابل ابراز اختلاف شریک زندگی خود نرمی نشان دهد، پس از مدتی متوجه شود که طرف مخالف حق دارد و باورهای اوست که می بایست اصلاح شود. البته این درک با کنار گذاشتن خودخواهی قابل دسترسی است.

کبوتر با کبوتر ،باز با باز
بهزادی موافقت خود را با کارشناس مذهبی در یک جمله اظهار میکند: این مدارا و سازش ها نباید تا حدی باشد که ایمان و دینتان زیر سوال برود. قابل ذکر است که این موارد اندکند.

با وجود اینکه برخی افراد متدین تصور می کنند کسی که نماز نمیخواند و یا حجاب ندارد، بی دین است، اما باید گفت دین داری مرتبه دارد و جایز نیست به این آسانی فردی را بی دین خواند. هم کف بودن نقطه ی تمرکز هر فردی که قصد ازدواج دارد، باید واقع شود اما نمیتوان گفت اختلافات باوری و مذهبی جزئی مانع از داشتن زندگی آرام است. میتوان با نرمی جاده ی اختلافات زندگی را صیقل داد و از آن برای داشتن زندگی مطلوب رد شد.

سلام،دختری ۲۶ ساله ام،خواستگاری دارم که مذهبیه،من نماز نمیخونم میگه من خانمی میپسندم که نماز بخونه و دوس دارم چادری باشن،ولی من فک میکنم تنها راه رسیدن به خدا نماز نیست،البته با نماز خوندنم زیاد مشکل ندارم ولی نمیپسندم بخاطر شرط و شروط نماز بخونم،خانواده ایشون شهرستان زندگی میکنن و ایشون تنها تو شهر زندگی میکنن،علاقه ایشون بیشتر به دلیل لبخندای من و خوش اخلاقیه منه،همچنین باید بگم از نظر کار و تحصیلات ادم زرنگی هستن،،نمیدونم وجود این اختلافای عقیده ای و خانوادگی در آینده مشکلی پیش بیاره واسمون یا نه،لطفا راهنمایی کنید، باتشکر

با سلام .دوست عزیز اینکه ایشون براشون داشتن اعتقادات مذهبی اهمیت داره و طبیعی هم است و شرط چادر و نماز دارند ولی شما این گونه نیستید شاید شرایط دشوار شود بهتر است هر فردی طرف مقابل را همان گونه که هست بپذیرد و بخواهد .نه با این ذهنیت که اگر بعدا چنین و چنان شود شرایط ایده ال را پیدا می کند .قطعا اختلاف عقیده بعدا مشکل ساز خواهد شد و طبیعی است که مشکلاتی ایجاد شود چون شما به چیزی اعتقاد ندارید که برای ایشون مهم است و شاید در ابتدای زندگی عشق و علاقه وجود داشته باشد و خیلی از مسائل قابل گذشت باشد ولی با گذشت زمان که از هیجان اولیه کاسته شود تازه یک سری موارد خود را نشان می دهد و خب طبیعتا شرایط سختی خواهد بود .به هر حال امیدو ارم منطقی شرایط را بررسی کنید و موفق باشید .

بنده مدتی با دختر خانمی به قصد ازدواج آینا شده بودم که به سرانجام نرسید یعنی خود دختر رابطه رو بهم زد در حالی که به خواستگاریش هم رفتم بهم جواب منفی داد حالا این سوال واسم پیش اومده که چون با دختر خانم رابطه فیزیکی (جنسی نداشتیم) داشتم آدم پاک محسوب نمیشم پس قراره دختر ناپاک نصیبم بشه؟ اگه خدا منو بخشیده باشه دختر پاک نصیبم میشه؟؟

با سلام
دوست عزیز این مسائل شرعی رو قطعا روحانیت باید پاسخگو شما باشند ولی باید بدونید به هر حال درست زندگی کردن قواعد خودش را دارد و خب درست زندگی کردن منجر به داشتن انتخاب درست می شود البته همیشه این مسئله صادق نخواهدبود .اگر این تجربه برای شما تلخ باشد ولی تصمیم داشته باشید زندگی سالمی داشته باشید و تمایل به داشتن رابطه از ه ر نوعی قبل از ازدواج نداشته باشید مطمئن باشید خداوند انقدر بزرگ است که گناهان را ببخشد .به هر حال بستگی به خود شما دارد که چگنه زندگی را تمایل داشته باشید .و بخواهید چگونه زندگی کنید .برا ی انتخاب فرد سالم و پاک به قول خودتون باید دقت داشته باشید و در انتخاب و اولویت هایتون دقت داشته باشید امیدوارم خوشبخت باشید

سلام ..من ۱۹ سالمه به یکی از دخترهای اقواممان علاقه پیدا کردم البته خودم هیچ شناخت قبلی ازش ندارم و دو یاسه بار بیشتر ندیدمش و بیشتر بخاطر اینکه خانواده ی خیلی محترم سرشناسی داره وهم اینکه اقوام نزدیکم خییییلی ازش تعریف کردن بهش علاقه پیداکردم و وقتی خودم دیدمش علاقم بیشتر تقریبا خانواده هم مشکلی باهاش ندارن. البته من الان قصد ازدواج ندارم فقط یه نشون کردنه تا هم دانشگاه من تموم شه هم اون دبیرستانشوتموم کنه من دانشجوی تربیت معلم هستم و سه سال دیگه استخدام میشم ..ولی الان میترسم که برم جلوچون میگم شاید از سر جو یا اینکه بخاطر سن کمم باشه بهش علاقه پیدا کردم..ازطرف دیگه تا الان ۴یا۵تاخواستگار داشته نمیدونم چیکارکنم؟؟؟

با سلام دوست گرامی قبلا هم به شما گفته شد که واقعا اگر شرایط خودتون رو به عنوان مرد مناسب می بینید و اینکه از عهده مخارج زندگی و مسولیت ها بر می ایید ایرادی ندارد جسارت داشته باشید و مطرح کنید خب وقتی اکنون خواستگار دارند پس مشکلی با ازدواج در این سن ندارند و به قول خودتون می تونید نامزد باشید تا امام تحصیلات شما بهتره مستقیم مطرح کنید و نظرشون رو بخواهید که بلاتکلیف نباشید اگر رضایت داشته باشند که قطعا بهتون اطلاع میدن و در غیر این صورت هم متوجه خواهید شد که شما انتخاب ایشون نخواهید بود و درگیری ذهنی هم نخواهید داشت .و اصلا قرار نیست فکر کنند خواستگاری شما ازبه خاطر جو و ..باشد .به هر حال هر فردی حق انتخاب دارد و برای دختر هم خواستگارانی می اید هر کدام مناسب باشند و مورد پذیرش اون دختر اتفاق می افتد ولی جسارت مطرح کردن اهمیت ویزه ای دارد و خب این طور این همه دغدغه نخواهید داشت .موفق باشید

باسلام من یه دختر ۲۳ ساله هستم یه خواستگار دارم که از نظر اخلاقی، مذهبی و بقیه چیزا پسر خوبی هست خیلی هم از من خوشش میاد و خیلی پیگیر هستن، منم ازش خوشم میاد چون واقعا پسر بااخلاق و پاکی هست ولی خانوادم به خاطر اینکه یکم از نظر ظاهری پدر و مادرش مثل ما نیستن جواب رد دادن. لطفا کمکم کنید باید چیکار کنم؟ اصلا نمیتونم از فکرش بیرون بیام

دوست عزیز اینکه به خواستگاری به خاطر صرف شرایط پدر و مادر پاسخ منفی بدهید .منطقی نیست ولی این را هم در نظر داشته باشید که تفاوت های فرهنگی بع ا برای خود شما مشکل ساز خواهد شد چیزی که اکنون افراد نادیده می گیرند بعدا ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند .در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید و البته اگر فکر می کنید مورد مناسبی است بیشتر فکر کنید

سلام
پسر عمه من خواستگارمه، و منو دوست داره پسر خوبی هست و شرایط خوبی داره ولی من نمیتونم با خودم کنار بیام و حسی بهش ندارم و از ازدواج میترسم و استرس زیادی دارم و حس میکنم نمیتونم از پس ازدواج بر بیام و شاید از بعضی بداخلافیایی که دارم و عصبانیت و شاید بدبینی که گاهی زیاد دارم میترسم اونو زده کنم. آیا جواب رد دادن منطقی هست؟؟باید چیکار کنم؟

با سلام
در این مرحله که می خواهید بیشتر با هم اشنا شوید پاسخ منفی منطقی نیست .بهتره در مورد روحیات و شرایط هم صحبت کنید .شرایط و جوانب رو در نظر بگیرید .و جلساتی رو داشته باشید برای پاسخ منفی همیشه زمان هست .ولی شاید پاسخ زودرس مثبت بعدا پشیمانی داشته باشد .ولی شما با صرف زمان شرایط و جوانب رو بررسی می کنید با خلقیات هم اشنا می شوید و چه بسا کاملا علاقه مند شوید .بنا براین در نظر داشته باشید امر ازدواج و مسئولیت و تعهد هم مساله مهمی است و اینکه دراین حوزه با وظایف خود اشنا باشید که قطعا باعث ارامش بیشتر خودتون و همسرتون خواهد شد .موفق باشید

خانواده من برای جواب دادن عجله دارن، خودش هم همینطور هر روز میپرسه که جوابت چی شد و اینکه میگه چون فامیلیم میشناسیم همدیگه رو،
نیازی به اشنایی بیشتر فکر نمیکردم باشه و زود جوابم رو میدادی، با این شرایط من واقعا نمیدونم چیکار کنم چون استان دیگه هم کار میکنن و فرصت دیدار نیست و صحبتایی که داریم درمورد شناخت و چیزای دیگه صحبتی نمیشه بابت اشنایی بیشتر که دو دلی و شک و تردید من کم بشه. ممنون که جواب میدین

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

اگر اشنا هستید حتما شاخت خوبی از قبل دارید ولی حتی اگر دیدار حضوری نمی توانید داشته باشید تلفنی راجب ملاک ها و شرایط صحبت کنید هر چقدر در این طرف جریان وقت بگذارید بعد از ازدواج شناخت بهتری خواهید داشت .در هر صورت امیدوارم موفق و خوشبخت باشید

سلام چطور میشه یه دختر خوب و متین و مهربون بود.یه دختری باشی که همه بهت احترام بزارن دوست داشته باشن باهات ارتباط برقرار کنن.خوش اخلاق باشی و با دیگران خوب ارتباط برقرار کنی.یه دختری باشی که آرزوی هر پسری باشه.چطور میشه دل همه رو ببری دوست دارم خاص باشم دوست دارم سر زبونا به خوبی یاد بشم.

با سلام
شما باید در نظر داشته باشید که هر چند فردی باشید که به هر لحاظ مناسب باشید چهره خوب اخلاق و رفتار مناسب و لی باز افرادی خواهند بود که پذیرشی نسبت به شما ندارند و ممکنه خیلی ها باز با این فرد مخالف باشند چون خیلی از مسائل سلیقه ای است .خیلی دنبال سرزبان ها بودن نباشید چون ان هم دردسرهای خاص خودش را دارد تلاش کنید در روابط بهتر باشید که می توانید از کارگاه ها اموزشی استفاده کنید ولی در عین حال بهتره خودتون باشید .ادم ها هر چه صا دقانه تر رفتار کنند در دنیای درویی های امروزه بیشتر مورد قبول واقع می شوند .اینکه افراد را قضاوت نکنید و سعی کنید در برخوردها مهربان صادق و صبور باشید .مخصوصا این ویزگی ها برای اقایان اهمیت ویزه ای دارد .موفق و خوشبخت باشید .زندگی سالم داشتن خودش رمز موفقیت برای داشتن انتخاب های مناسب است .

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟
اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

۱- دخترهایی که برای خودشان «مرد» شده اند!

شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است، و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به «مردانگی» خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود.

لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند. اگر شما هم ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانید، به مقاله «پسرهایی که مجرد» می مانند نگاهی بیندازید.

زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد.

البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال «همسر» خوبی برای خود می گردد!

۲- دخترهای خرافاتی

اگر اولین سوالی که در هنگام آشنایی با افراد می پرسید این است که متولد چه ماهی هستند، اگر پای دکه روزنامه فروشی می ایستید و فال این ماهتان را در تمام مجلات می خوانید، اگر در کتابخانه اتاقتان انواع گوناگون کتاب های تعبیر خواب، فال قهوه، طالع بینی هندی، چینی، رومی، فرانسوی و … است، اگر به خودتان انواع سنگ های ضد چشم زخم، ازدیاد حافظه، مهره مار، سنگ ماه تولد، سنگ سیاره ژوپیتر و از این جور چیزها آویزان کرده اید و اگر پاتوق شما خانه معروف ترین فال قهوه گیر شهر است که برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مختلفتان نسخه های عجیب و غریب می پیچد، باید بگوییم که سرگرمی خوبی دارید اما خیالتان را راحت کنم: متاسفانه در طالع شما هیچ ازدواج موفقی دیده نمی شود!

می دانید چیست، متاسفانه مردها سر از اسرار ماوراءالطبیعه در نمی آورند و اصلا نمی توانند شما را درک کنند. آنها واقع بین هستند و اکثرا همه چیز را از دید عقل و تجربه میبینند، به خاطر همین ذاتا از این جور کارها دل خوشی ندارند. البته که مهم نیست آنها چه فکری در مورد شما می کنند، اما … خواهش می کنم به خاطر خودتان هم که شده کمی منطقی باشید!

۳- دخترهای خانم معلم

من یکی از آنها را می شناسم. او مثل یک وجدان آگاه «اکسترنال» است که به من وصلش کرده باشند: مدام مسائل و باید و نبایدهای بهداشتی، روانشناختی، علمی، اجتماعی، سلامت، تغذیه و خلاصه هر چیز دیگری که راجع به آن مطالعه ای داشته را به من گوشزد می کند.

او مرتب یادآوری می کند که موقع ظرف شستن بهتر است دستکش بپوشم، موقع رد شدن از خیابان خیلی احتیاط کنم، بزرگترها را نباید به اسم کوچک صدا کنم، کلم بروکلی برای سلامتی مان خیلی خوب است، چت کردن کار بدی است، موقع کار با کامپیوتر باید صاف نشست، و هیچ وقت نباید از چراغ قرمز رد شد! و خدا نکند که من بخواهم دست از پا خطا کنم و این دستورات را نادیده بگیرم، مثلا خدای ناکرده بروم سینما و پفک و چیپس با سس تند بخورم!

البته او خیلی دختر خوب و شایسته ای است، اما هیچ وقت نمی توانم از بودن با او لذت ببرم. (بیچاره همسرش!) بد نیست بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد،بالغ و کودک درون، یک «معلم» درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد.

۴- دخترهای پول پرست

نیازی به توضیح نیست که اینها چه جور دخترهایی هستند. این دخترها نشانه هایی دارند که طرف مقابلشان خیلی زود آنها را می شناسد: آنها مدام در مورد مسائل مالی حرف می زنند، اولین سوالاتی که می پرسند در موردمیزان درآمد، مدل ماشین، محل زندگی، وضعی اقتصادی خانواده و این قبیل است و اگر در چشم انداز آینده یک رابطه احتمال بحران مالی یا احیانا اجبار به قناعت را ببینند بلافاصله محو می شوند!

قضیه خیلی ساده است، دختری که دنبال جیب طرف مقابلش است در روزهای سخت به درد نمی خورد. رابطه عاطفی با چنین دخترانی بی نهایت شکننده و نامطمئن است وهمسرشان تحت استرس زیادی قرار دارد. اگر چنین دختری هستید متاسفانه طرفداری ندارید؛ پسرها هم می خواهند با کسی ازدواج کنند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، نه جیبشان (آنها هم دل دارند!)، همانطور که شما دوست دارید طرف مقابلتان شما را به خاطر خودتان بخواهد نه ظاهرتان.

۵- دخترهای انحصارطلب

دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.

آنها تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زندگی شان به آنهاست، و اگر او کوچکترین توجهی به دیگران یا به مسائل و جنبه های دیگر زندگی اش بکند اوقاتشان تلخ می شود. حتی ممکن است تبدیل به افرادی کنترلگر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.

البته در ابتدای آشنایی خودبخود طرف مقابل ما تمام زندگی مان می شود اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند ما را از کار و زندگی می اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبه بسیار مهمی از زندگی اش است، لازم است به خانواده اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایق دیگرش هم به اندازه خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیت خودشبه عنوان یک انسان مستقل. این دخترها جلوی رشد و پیشرفت همسرشان را می گیرند، وهیچ مردی هم این را نمی خواهد.

۶- دخترهای خودباخته

دخترهای خودباخته را حتما می شناسید: آنها به خاطر رابطه شان از همه چیزشان می گذرند و حاضرند تمام زندگی شان را برای طرف مقابلشان فدا کنند. آنها از خود گذشته هایی هستند که همیشه در دسترسند، هرگز ناراحت و دلخور نمی شوند، همیه دنبال راضی کردن طرف مقابلند، هیچ اولویتی برای خودشان قائل نیستند، از نیازهای خودشان می گذرند تا به نیازهای مرد زندگی شان برسند، به فکر رشد و پیشرفت شخصی نیستند و بالاخره همه زندگی شان در رابطه شان خلاصه می شود.

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود.

گاهی اینطور به نظر می رسد که دخترهای سر به زیر حرف گوش کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آنها بعد از مدتی بی نهایت کسل کننده می شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصی خودشان هم هستند برای همه جذابترند.

۷- دخترهای غرغرو

این آخرین مورد است اما بیشتر از تمام مواردی که تا اینجا خواندید آدم ها را از شما فراری می دهد. واقعا چه کسی دلش می خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوش وزوز کند، آن هم از نوع غرغر؟!

از نزدیکترین مردی که دم دستتان است سوال کنید چه چیز بیشتر از همه روی مخش می رود و او به شما خواهد گفت که یک آدم غرغرو. غرغروها انرژی آدم را تحلیل می برند و واقعا روی اعصاب راه می روند و متاسفانه خودشان هم متوجه نمی شوند که چقدر این کارشان بیهوده است.

وقتی مدام غرغر می کنید دیگر کسی به حرف های شما گوش نمی دهد و محتوای حرف هایتان را نمی فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته اید به هدفتان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید فقط برای این بوده که از دستتان خلاص شوند و شما را از سر وا کنند، نه هیچ چیز دیگری.

البته که شما حق دارید خواسته هایتان را از دیگران بخواهید یا شکایت هایتان را مطرح کنید اما چطور است یک شیوه موثرتر و جذاب تر برای این منظور پیدا کنید؟ شاید هم خواسته هایتان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمئنم اصلا دوست ندارید کسی توی دلش به شما بد و بیراه بگوید.

سلام
خواهر من دو سال پیش با یک نفر نامزد کرد که بعد دراین دوره متوجه شد خانواده دروغگو و کاملا متفاوتی هستند وخیلی بداخلاق بود اون خیلی اذیت شد وبالاخره جدا شدند واو تصور میکرد که با هر مرد بد اخلاقی ازدواج کنه میتونه با اخلاق خوب خودش تغییرش دهد وانواع روشها روی اون مرد کار کرد ولی فایده نداشت و پس از اون حالا من از انتخاب ازدواج خیلی میترسم واز طرف دیگر اقوام وخانواده بهم تذکر میدن که پیر میشی و تنها میمونی لطفا من رو راهنمایی کنید چکار کنم که بتونم خوب ودرست تصمیم بگیرم

شما به هر حال با هر کسی قرار ازدواج بذارید حتما دوره نامزدی رو باید بگذرونید تا از راه شناخت کامل هم به اعتماد متقابل برسید
فقط در این مسیر هست که میتونید انتخاب خوبی داشته باشید و بدونید تا طرف شما نخواد نمیتونید رفتارشو تغییر بدید …

ممنون از پاسختون میشه ادرس تلفن مشاور
لطف کنید؟

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ممنون از راهنمایی ها

سلام خدا قوت
ممنون از سایت خوب

سلام من با نامزدم ۱۱ سال اختلاف سنی دارم.از نظر خودم توو این مدت مشکلی نبوده و هیچ اخلاق بدی از هم ندیدیم و سازگاری داریم ولی اطرافیان میگن ک اختلاف سنیتون زیاده و نباید ازدواج کنید.و الان نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا اگه میشه راهنماییم کنید

دوست عزیز معمولا اگر تفاوت سنی میان زن و مرد سه تا چهار سال باشد، از یک حد معمولی برخوردار است. این مورد بستگی به این دارد که چقدر زن و مرد بتوانند این فاصله را باور داشته باشند. این مساله را نمی توان به همه تعمیم داد و به این معنا نیست که همه کسانی که چنین اختلاف سنی ای دارند، زندگی خوبی هم دارند.

البته هرچه فاصله سنی زوجین کمتر باشد احتمال تفاهم بیشتر است. چراکه دو نفر با تفاوت سنی زیاد در دو مرحله متفاوت از زندگی هستند و نیازها و خصوصیات آنها بالطبع متفاوت است. فاصله سنی از ۱۰ سال به بالا به دلیل اینکه تفاوت زمانی و یک دهه فاصله زندگی کردن بین دو فرد وجود دارد، مشکلاتی برای هر دو زوج به وجود می آورد. مشکلاتی چون عدم درک صحیح و متقابل، برآورده نشدن انتظارات دو طرف بعد از مدتی و بی حوصلگی فرد بزرگ تر، به خصوص احساس پشیمانی و بروز مشکلات بیشتر از عواملی هستند که بین زوج ها با فاصله سنی زیاد دیده می شوند.

یکی از معیارهای انتخاب همسر هماهنگی و تناسب بین زوجین از نظر فاصله سنی است. به هر حال افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند، تجربه ها و خاطره های یکسانی دارند و پیش زمینه فرهنگی مشابهی برای درک کردن هم خواهند داشت.

مرد ایرانی با خاصیت مردسالارانه ای که از گذشته در اطراف خود دیده و شنیده، مدیر بودن در خانواده و حرف آخر زدن را تعریفی از خود می داند. از سوی دیگر بزرگ تر بودن مرد نوعی توازن رفتاری را در خانواده به دنبال دارد. با این حال معیارها با گذشت زمان در حال تغییر و دگرگونی است.

حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی آنها، توجه بیشتر آنها به تحصیلات و ارتقای علم و به دست آوردن موقعیت هایی برتر حتی بسیار معتبرتر از مردها تا حدودی باعث تغییر سن ازدواج شده و به همین خاطر است که در جامعه امروز زنانی که از همسران خود بزرگ تر هستند، بیشتر از قبل دیده می شوند.

اگرچه هنوز مساله بزرگ بودن زن از مرد چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی در جامعه ما پذیرفته شده نیست اما نمی توانیم برای همه افراد، نسخه های واحد و یکسانی بپیچیم. اگر دو نفر تفاهم فرهنگی و اخلاقی داشته باشند، همسن بودن یا بزرگ تر بودن دختر از پسر، مشکل خیلی حاد و پیچیده ای نیست.

کسانی که مخالف بزرگ تر بودن زن هستند معمولا دلایل زیرا برمی شمارند:

ترس از اینکه این ازدواج ها بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه شود؛ به ویژه اگر این ازدواج به خاطر موقعیت مادی زن صورت گرفته باشد، همیشه موردتوجه است.

زنی که چندسال بزرگ تر باشد، معمولا انتظار دارد همسرش هم همانند او فکر کند و مسائل را بسنجد ولی وقتی با چیزی غیر از این مواجه می شود، این فاصله را بیشتر درک می کند.

از سوی دیگر، مردی که با زن بزرگ تر از خودش ازدواج می کند، ممکن است پس از چند سال زندگی، با تحلیل رفتن جسم زن، احساس ناخوشایندی پیدا کند و شاید به فکر جدایی و یا ازدواج دوم بیفتد و…

درحالی که این احتمال ها تنها مختص به زن هایی نیست که از شوهرانشان بزرگ ترند بلکه ممکن است در رابطه سایر زن ها با شوهرانشان نیز اتفاق بیفتد.

چنین ازدواج هایی جنبه های مثبتی هم دارد؛ ازجمله اداره زندگی از سوی زنی آگاه و مدیر. البته به شرطی که خود فرد پذیرای شرایطش باشد و بتواند نگاه جامعه و مردم را تحمل کند. چراکه تاثیرهای منفی برخورد جامعه و اطرافیان ممکن است در زندگی بروز پیدا کند.

می توان خانواده های زیادی را یافت که با بزرگ تر بودن زن از شوهر، زندگی هایی شاد و زیبا دارند. این مساله درصورتی که عشق و علاقه طرفین به همدیگر زیاد باشد و زندگی خوبی داشته باشند مشکل ساز نخواهد شد.

تعریف تفاوت سن و پذیرش آن، کاملا به فرهنگ و تربیت خانوادگی بستگی دارد. در مساله ازدواج درصورت فراهم بودن نیازهای اساسی و شناخت متقابل نمی توان فاصله سنی را از عوامل و عناصر اصلی دوام زندگی دانست. با این حال هرچقدر فاصله و اختلاف سنی بین زن و مرد کمتر باشد آنها به درک بهتری از یکدیگر می رسند.

زن و مرد هرچقدر تناسب و سنخیت بیشتری داشته باشند پیوند و ازدواج مستحکم تری خواهند داشت.

یکی از معیارهای انتخاب همسر هماهنگی و تناسب بین زوجین از نظر فاصله سنی است. به هر حال افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند، تجربه ها و خاطره های یکسانی دارند و پیش زمینه فرهنگی مشابهی برای درک کردن هم خواهند داشت. دختر و پسری که در سن ازدواج قرار دارند باید از نظر فکری در یک سطح قرار گیرند. تفاوت سن در فرهنگ ما اهمیت دارد ولی میزان آن را هم هیچ علم و منطقی با قاطعیت تخمین نزده است.

تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسرها باتوجه به دیرتر بالغ شدنشان باید از دخترها بزرگ تر باشند. با این حال فاکتور سن به تنهایی نمی تواند تضمین کننده یک ازدواج موفق باشد.

انگیزه زوج ها برای ازدواج با یکدیگر در این زمینه بسیار دخیل است. هستند کسانی که با انگیزه های اقتصادی با افرادی ازدواج می کنند که تفاوت سنی بسیار زیادی با آنها دارند؛ ازدواجی بدون پایه های عاطفی و شناخت که نبودن عامل علاقه در این نوع از ازدواج ها آنها را با شکست مواجه می کند. در این صورت نمی توان گفت شکست این زندگی تنها به خاطر بالابودن سن یکی از دو زوج بوده است.

سلام خوبید؟؟؟میخوام لطف کنید یه مشاور قبل ازدواج خوب و مجرب در شیراز بهم معرفی کنید که تست شخصیت هم بگیره …ممنون منتظرم

در این مورد اطلاع دقیقی نداریم … میتونید با مراکز دانشگاهی و یا سازمان بهزیستی شیراز تماس بگیرید

باسلام من پسری سی ساله هستم قصدازواج بایه دختر ۳۳دارم ایا به نظر شما درسته یانه مشکل چیه واخرش چیه که مارو پشیمون میکنه ازاین ازدواج

اولا این اختلاف سن بستگی به درک دو طرف داره … وقتی در مسایل مختلف تفاهم باشه میتونید زندگی خوبی رو داشته باشید
ولی اگر قرار باشه با چنین تردید جلو برید بهتره در این مورد مشاوره ای حضوری انجام بدید

بیشتر منابع موجود در روانشناسی تفاوت سنی ۴ تا ۵ سال را مناسب دانسته اند و در برخی منابع ۵ تا ۷ سال نیز مناسب شمرده شده است. علاوه بر این، عامل مهم دیگری که در کنار سن و تفاوت سنی زوجین مطرح می شود بلوغ فکری و پختگی اجتماعی هر کدام از زوجین است.

به طور کلی می توان گفت یک ازدواج مناسب عموماً ازدواجی است که در دهه سوم زندگی شخص صورت بگیرد و آقا از لحاظ سنی بزرگتر از خانم باشد و اختلاف سنی آنها بیش از ۷ سال نباشد، همچنین هر دو نفر به بلوغ جسمی و فکری رسیده باشند و از سلامت لازم برخوردار باشند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که ممکن است همه اشخاص نتوانند چنین ازدواجی را داشته باشند و به خصوص ممکن است در روابطی قرار بگیرند که شرایط ازدواج و اختلاف سنی آنها از حالت نرمال و طبیعی خارج باشد.

روانشناسان معتقدند رابطه زناشویی رابطه بسیار حساسی است و می تواند از مسائل مختلف بسیار تاثیر بپذیرد. یکی از این مسائل اختلاف سنی زیاد در کنار بلوغ فکری و پختگی پایین زوجین، می تواند باعثبه وجود آمدن مشکلات جدی و مهم در رابطه شده، به رابطه زناشویی آسیب وارد کرده و آن را از مسیر اصلی خود دور کند. از جمله مشکلات مهمی که ممکن است در اثر اختلاف سنی زیاد زوجین به وجود آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تغییر نقش: موذیانه ترین، آسیب رسان ترین و مهمترین مشکلی که به صورت تدریجی و ناآگاهانه ممکن است در ازدواج های با اختلاف سنی زیاد به وجود بیاید، تغییر نقش است که به دو صورت خود را نشان می دهد:

الف. تغییر نقش همسری به نقش معلم شاگردی: این تغییر نقش زمانی صورت می گیرد که در طول مشکلات زندگی، همسر مسن تر به دلیل خامی و بی تجربگی همسر جوان تر، شروع به آموزش وی می کند و از روی عشق و محبت این کار را ادامه می دهد. البته لازم به ذکر است در زندگی، آموزش فردی توسط همسرش هیچ اشکالی ندارد و مشکل زمانی به وجود می آید که این موضوع به دفعات تکرار شود و همسر جوان تر برای حل هر مسئله ای، به همسر خود وابسته شود. عادت شدن این امر و مشاهده این موضوع که همسر جوان تر در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و مسائلی است که همسر مسن تر قبلاً آنها را طی کرده می تواند به خستگی، بی حوصلگی، عصبانیت و کم طاقت شدن همسر مسن تر بینجامد.

ب. تغییر نقش همسری به نقش والد فرزندی: این تغییر نقش زمانی صورت می گیرد که همسر مسن تر ناخودآگاه و بدون اینکه متوجه باشد. نقش پدر یا مادر را بازی می کند. مشاهده اشتباهات همسر جوان تر و گوشزد کردن، سرزنش کردن و نصیحت کردن وی و بسیاری از رفتارهای والدی دیگر ممکن است به طور اتوماتیک وار در زندگی پیش بیاید. ادامه این رفتارها موجب تغییر نقش از همسر به نقش والد فرزندی می شود که در آن همسر مسن تر ناخودآگاه نقش والد و همسر جوان تر نقش فرزند را ایفا می کنند. حال اگر این فرزند(همسر جوان تر) فردی وابسته و دارای خودباوری پایین باشد این رابطه(والد فرزندی) تحکیم خواهد شد و وی از رشد و بلوغ باز خواهد ماند. اما اگر بالعکس این فرزند شخصیت وابسته نداشته باشد و برای خود حق استقلال را مسلم بداند بالاخره روزی در برابر همسر مسن تر خود عصبان خواهد کرد. در هر دو صورت رابطه آسیب خواهد دید و هر دو نفر رضایتمندی زناشویی خود را به تدریج از دست خواهند داد و ممکن است رابطه نامتعادل و بی ثباتی را تجربه کنند.

۲. همسر مسن تر زن بوده و از نظر اقتصادی موفق تر از همسر خود باشد: افزایش سن، حرفه ای شدن در شغل و به تبع آن در آمد بالا و ثبات اقتصادی به خصوص زمانی که زن نسبت به مرد توان اقتصادی بالاتری داشته باشد و مسئولیت های بیشتری از این حیثبر دوش وی باشد می تواند موجب تنش در رابطه گردد. همین امر می تواند به تدریج موجب ناراحتی و عصبانیت زن شده و بر رابطه تاثیر منفی بگذارد.

۳. ممکن است همسر مسن تر وسوسه شود تا بر همسر خود تسلط یابد: به دلیل اینکه قدرت رابطه اغلب در دست همسر مسن تر است ممکن است وی به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه بر همسر خود تسلط یابد و قدرت خود را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به رخ وی بکشد.

۴. ممکن است یکی از همسران(یا هر دو نفر) مجبور شود خود را بسیار تغییر دهد تا بتواند با دیگری هماهنگ شده تا به تفاهم برسند:

ممکن است یک یا هر دو زوج برای اینکه با یکدیگر تفاهم داشته باشند و تفاوت ها را به حداقل برسانند تصمیم بگیرند از بسیاری از علایق، دوستان، فعالیت های جانبی و حتی گاهاً از شغل خود بگذرند و این یعنی دور شدن از خود واقعی که به تدریج موجب احساس پوچی شده و رضایت از خود و زندگی را کاهش می دهد.

لازم به ذکر است هر چه اختلاف سنی بین زوجین بیشتر باشد این مشکلات با شدت بیشتری خود را نشان میدهند و زمانی اوج مشکلات را خواهیم داشت که علاوه بر اختلاف سنی زیاد، دلیل ازدواج دو نفر چیزی غیر از محبت و عشق(مثلاً پول و ثروت، زیبایی و جذابیت و…) باشد. از سویی دیگر خود این مشکلات می تواند زمینه ساز مشکلات دیگر از جمله تجربه نکردن عشق و محبت دلخواه، افتادن در دام روابط خسته کننده و عدم توانایی برای خروج از آن، خیانت های زناشویی و روابط پیچیده و بی سرانجام و… باشد.

به یاد داشته باشیم که تمامی این مشکلات به تدریج و ناخودآگاه شکل می گیرند و کاملاً روشن است که هیچ کدام از زوجین به صورت ارادی و آگاهانه نمی خواهند که این مشکلات در زندگی آنها اتفاق بیفتند. هدف همه از ازدواج خوشبختی است و هیچ کس برای مواجه شدن با مشکلات و ناکامی ها ازدواج نمی کند. اما اگر بدون آگاهی و صرفاً با تکیه بر دانسته های ناکافی و احساسات و هیجانات خود ازدواج کنیم و در برابر تغییرات ضروری مقاومت کنیم، مشکلات اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در مورد اختلاف سنی زیاد، توجه به نکات زیر می تواند کمک کننده باشد:

۱. اختلاف سنی زیاد در ازدواج اول بیشتر اثر منفی خواهد گذاشت تا ازدواج دوم، زیرا در ازدواج اول، آقا و خانم از پختگی چندانی برخوردار نیستند اما در ازدواج دوم به دلیل تجربه یک زندگی و در نتیجه پختگی بیشتر، تا حدودی تاثیر منفی اختلاف سنی زیاد تعدیل می شود.

۲. اختلاف سنی زیاد در سنین بالا، زیاد مشکل ساز نیست. به طور مثال ازدواج یک خانم ۲۰ ساله با یک آقای ۳۵ ساله می تواند مشکل ساز باشد اما ازدواج یک خانم ۴۰ ساله با یک آقای ۵۵ ساله زیاد مشکل ساز نخواهد بود.

حال با توجه به مطالب مذکور ممکن است دو سوال پیش بیاید:

۱. اگر شخصی پیشنهاد ازدواج بدهد که شرایط خوبی دارد اما تفاوت سنی زیادی با ما دارد چه کار کنیم؟

۲. اگر شخصی چنین ازدواجی داشته باشد و احیاناً دچار مشکلاتی شده باشد، آیا راه حلی دارد یا نه؟

رد پاسخ به سوال اول باید گفت اگر ازدواج اول شماست، بهتر است قید آن را بزنید و به دنبال شخصی باشید که تناسب سنی بیشتری با وی دارید. ورود به چنین رابطه هایی حتی اگر در ابتدا بسیار هیجان انگیز به نظر برسد و دلایل و توجیهات بسیاری داشته باشد، عاقلانه نیست و به تدریج دچار یک یا چند مشکل از مشکلات فوق خواهید شد. ا ما اگر سن شما بالاست و تجربه یک زندگی مشترک را داشته اید می توانید به این پیشنهاد فکر کنید اما در هر صورت حتماً با یک مشاور یا روانشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید.

در پاسخ به سوال دوم باید گفت که ناامید نشوید، آگاهی داشتن در مورد مشکلات موجود و تحلیل دقیق و صادقانه آنها خود نیمی از راه حل است. برای حل مشکلات خود دست به کار شوید، در مورد آنها و نیز احساسات و خواسته های خود، صادقانه با همسرتان صحبت کنید. اگر هر دو از شرایط موجود راضی نیستید برای حل آن متعهد شوید. خود را برای تغییرات ضروری و اساسی آماده کنید. از نقش ها بیرون بیایید و به نقش همسری خویش برگردید، به یکدیگر احترام بگذارید و حقوق دیگری را رعایت کنید. در این زمینه مطالعه کرده و راهکارها را در زندگی خود اجرا کنید. در صورت احساس نیاز به کمک بیشتر و تخصصی تر(با توجه به اینکه هر رابطه ای منحصر به فرد بوده و با روابط دیگر متفاوت است) از یک مشاور یا روانشناس متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

سلام
نمیدونم اصلا این به بحث شما مربوط میش یا نه. اما واقعا درگیرم باها. من الان مدت دو سال که با پسری در ارتباطم البت این ارتباط مطلقا به مسائل جنسی کشیده نشده یعنی دو طرف تمایلی نداشتیم. خانواده من از بودن اون باخبرن اما اون درباره من به خانوادش چیزی نگفته. رسمی درباره ازدواج با هم صحبت نکرده بودیم تا اینکه مادرش واسش رفت خاستگاری البت جواب منفی دادن بهش. از اونموق علاقم بهش کمتر شده با اینکه ب ازدواج باهاش عمیق فک نکرده بودم اما بهم برخورد شوکه شدم. البت تا حالا واس جلب توجه من و اینکه مطمعن ش دوستش دارم خیلی بازی دراورده و واقعا نمی دونم حتی رفتن خاستگاری یا ن. الان داره میره سربازی. اما از تموم شدن رابطمون حرفی نزده ولی یبار همون موق که رفت بود خاستگاری و یبارم دو شب پیش که وحشتناک باهاش دعوا کردم و گفتم ازش متنفرم گفت نازی من که واس زندگی و ازدواج باهات نیستم. البت ی چن دف سر مسائل جزیی و واس عزیز شدن بهم دروغ گفت ولی دروغاش وحشتناک نبودن. اصن هوسبااز نیست ولی خوش قولم نیست. ولی هیچوقت کوتاهی نمیکن در حقم. اما از وقتی میخواد بره سربازی یکم کمتر واسم وقت میزاره. البت مشغول بکارم هست.
حالا با این تفاسیر بنظرتون ادامه بدم به این رابطه؟ ایا باهاش اینده ای دارم؟ نمی گم خیلی دلم میخواد باهاش ازدواج کنم اما خوب دو ساله که همه زندگیم بوده خوشال میشم ینی رویایی واسم ک اون مال من باش اخ بجز اینک یکم اینروزا سرد شده دیگ همه چیزش فوق العادس.
خواهش میکنم ی راهنمایی درست و حسابی بهم بکنین. ایمیلمم گذاشتم اگ اونجا بتونین بهم مشاوره بدین که بیشتر ممنونتون میشم.

اینو باید یاد بگیرید هر رابطه دوستانی بین پسر و دختر ختم به ازدواج نمیشه پس پیشگویی نکنید
ولی اگر بهش علاقه دارید با ایشون مطرح کنید هر جوابی داد بعدش این شما هستید که باید تصمیم گیری کنه دوست دارید با یک رابطه دوستانه ساده ادامه بدید یا خیر ؟
پس بحث ادامه دادن مربوط به معیار شماست … چون ممکنه ایشون شمارو اصلا” برای ازدواج نخواد و خواهان یک رابطه ساده دوستانه باشه
پس خوب فکر کنید و ببینید در این ارتباط دنبال چی هستید ؟در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

با سلام من دختری ۳۰ساله هستم در سن ۲۶سالگی تجربه نامزدی ناموفق به طول حدودا یکماه داشتم که البته همه فامیلم خبردار شدن و تجربه دوست داشتن ی اقایی در محیط کارم که همزمان با نامزدی من بود که به بهانه مختلف به خواستگاری نیامده و به من میگفت شما اخلاق مردانه داری و لوند و زنانه نیستی که تا الان تاثیر زیادی روی من گذاشته.۴سال پیش رابطمه عاطفی من با این آقا کات شد و در لین مدت هم چند بار پیام فرستاد و حتی پارسال شب یلدا دوباره بحث خواستگاری را پیش کشید که من هم باور کردم و دوباره همان ایرادهای همیشگی را گرفتن و منم باهاش خداحافظی کردم و دیگه بهش جواب ندادم.حدودا دوماه پیش یکی از همکاران بنده که حدود یکسال پیش ازدواج کردن به من پیشنهاد دوستی دادن و من پس از دو هفته اصرار ایشان گفتم شما متاهل و متعهد هستین و جواب ندادم که ایشان دوباره بعد از دوهفته شروع به پیام دادن کردن و گفتن تا عید از همسرشان جدا میشوند و تا کنون دوبار دادگاه رفتن چون با هم نمیسازن و ایشان قبل از ازدواج هم منو خیلی دوست داشتن و تقریبا از رفتارشان در محیط کار هم مشخص بود ولی من دلم برایشان سوخت و صحبت کردیم بعد از چند بار صحبت کردن ایشان همش منو با عشم.زندگیم.دنیام صدام میزدن و به روح مادر و جان پدرشان قسم میخوردن که مرا خیلی دوست دارن ما چند بار همدیگرو بیرون دیدیم که یکروز به من گفتن بیا بیرون ببینمتون وقتی رفتم دیدم منو به خونشون بردن و حتی با مخالفت من گفتن دوسش دارم راحت باهات صحبت کنم و من نتوانستم ایشان را راضی کنم ناگفته نماند که چندین بار ایشان از رابطه تا اخر عمر و البته ازدواج نه مستقیم صحبت کردن .در خانه اتفاق خاصی نیفتاو و کاملا رعایت ادب و احترام را میکردنن و سپس هر بار صحبت کردیم گفت بیا خونمون منم گفتم شاید صمیمی تر شدم بیام بر خلاف تمام اعتقاداتم که اصلا اینجور موردارو نمیپسندم. دفعه بعد که سه شنبه همین هفته بود که بیرون رفتیم من بهشون گفتم من اصلا ادم راحتی نیستم و هیچوقت دیگه خانه شما نمیام که از راحت بودن دخترای این روزا گفتن و دوست دختر سابقشون که راحت مسافرت یا خانه مجردی ایشون رفت و آمد میکردن.ولی من گفتم اخلاق من اینه اگر دوست نداری و نمیتونی ادامه بدی همین جا همه چیزو کات کنیم که همش خندید و در تمام طول مدت منو تماشا میکرد و دستای منو گرفت که من به زور دستامو کشیدم و ی سوال عجیب پرسید که اگر من امشب به خواستگاری شما بیام چکار میکنی من هم گفتم فعلا که طلاق شما تمام نشده گفت فکر کن الان تمام شده منم همش گفتم نمیدونم ایشون هم اصرار داشت که همین الان جوابمو بده که من گفتم نمیدونم.بعدش با خوشحالی و خنده خداحافظی کردیم و جدا شدیم از اون شب نه جواب تلفن منو میده نه جواب پیامم خیلی ناراحتم که فقط به خاطر اینکه خواسته نامعقول رفتن به خونه ایشون را نپذیرفتم به این راحتی من پس زدن .من خیلی بهش عادت کردم کلافه و عصبی هستم حس میکنم گذشتم برام تکرار شده راستی از گذشته فقط گفتم با ی اقایی صحبت میکردم و کات شده من و خانواده منو کامل میشناسن و همش از زیبایی و خوش تیپی و اخلاق من تعریف میکرد و همش میگفت به نظرم ی دردودلی داری که بهم نمیگی شاید فکر میکرد من سکس داشتم اصلا نمیفهمم منظورش چی بود؟چرا آخرین بار از ازدواج حرف زد؟چرا دیگه جواب نداد؟من فقط یکروز اصرار کردم جواب بده دیدم جواب نمیده دیگه چیزی نگفتم چکار کنم؟اون تو گروه همکارام دائم جوک میفرسته و میخنده عصبی میشم.نمیدونم چطوری آروم بشم و چکار کنم.ضمنا ایشون قلیان میکشید هر از گاهی و مشروب میخورد خودش میگفت.از خانواده شناخته شده و خوبی هستن و تو محیط کار کاملا شخصیت ایشون متفاوت از بیرون بود به طوری که من اصلا ایشون رو نمیشناختم انگار.

موضوع مهم اینه که شما میخوایت چیکار کنید ؟ایا دوست دارید زندگی خودتون رو روی خرابه های یک زندگی دیگه بسازید و ایا این رفتارها جزء معیارها و اخلاق شما بوده ؟
پس این شما هستید که باید بایستید و گذشته خودتون رو نگاه کنید … ببینید به چه مسیری وارد شدید و چه چیزایی در انتظار شماست /..امیدوارم بدونید در چه راه اشتباهی وارد شدید
و وجود شما در یک زندگی متاهلی چه آثاری داره

اگر به فکر این هستید که دوست دختر یک مرد زن دار شوید، شاید بهتر باشد که مفهوم دوست شدن مرد و زن را دوباره برای خود تعریف کنید چون اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، فقط در شرایطی آن مرد واقعاً در رابطه با شماست که بتواند خود را متعهد کند یک دروغ عمدی بگوید که خودش هم کم کم باور کند. آنوقت تلاشی که باید برای بر هم نخوردن و تداخل پیدا نکردن برنامه های زندگیش بکند دوچندان می شود. شاید اول کار مشکلی نباشد اما کم کم متوجه می شوید که آن آزادی که بقیه افراد در دوستی های خود دارند شما ندارید، نمی توانید شب ها با هم بیرون بروید یا هروقت دوست داشتید به او تلفن کنید. از همان ابتدای کار هم این دوستی ارزش هدر کردن وقتتان را ندارد.

شاید اول کار این رابطه به نظرتان جالب بیاید. این واقعیت که او برنامه های خاصی برای زندگی خود دارد، زمان فراغت بسیار طولانی را در اختیارتان قرار می دهد که می توانید هر طور که دوست داشتید آنرا بگذرانید بدون اینکه شکایتی به شما کند. خیلی وقت ها ممکن است واقعاً با وضعیت موجود مشکلی نداشته باشد و کاملاً راحت باشد اگر بخواهید دوستان پسر دیگری را هم در زندگیتان راه بدهید. البته چاره دیگری هم ندارد. واقعاً نمی تواند شکایتی بکند چون خودش رابطه بسیار جدی دیگری پشت صحنه دارد، رابطه ای که بین شما و او قرار گرفته است. زمان خیلی کمی می برد که متوجه بشوید یک جای کار در همه آن عشقبازی ها و محبت ها می لنگد و اگر خودتان موضوع را کشف نمی کردید شاید اصلاً او به روی خودش هم نمی آورد.

یک حالت این دوستی ها اینطور است که از همان اول کار نمی خواستید که به طور جدی دوست دخترش شوید، مخصوصاً در مواردی که این رابطه از دوستی خیلی ساده و زیبایی که بین شما دو نفر بوده شکل گرفته باشد. وقتی کنار او هستید همه چیز خوب است اما این فقط در شرایطی است که فقط خودتان و خودش باشید، بدون اینکه کس دیگری از آن خبر داشته باشد. مکالماتی که قبلاً موقع ناهار یا در ایمیل ها داشتید دیگر آن مکالماتی نیست که در ماشین یا خانه تان دارید. کم کم حرفهایتان جنبه های شخصی تر و حتی جنسی تر به خود می گیرند. یا شما یا او سوال می پرسید و هر دو شما درگیر این هستید و نمی دانید که چرا دارید دزدکی این همه با هم وقت می گذرانید. حالت دیگر دوستی می تواند این باشد که او از همان ابتدای کار دل شما را برده است و دوستی از همان ابتدا جنبه جنسی هم داشته است ولی مشکل این است که او همیشه مجبور است زود برود، مدام در حال چک کردن تلفن همراهش است و شما نمی توانید هر کاری که می خواهید را در وقتی که می خواهید بکنید. احساساتتان سرکوب می شوند و کم کم متوجه می شوید که نمی توانید به همان سادگی که وارد این رابطه شدید، از آن خارج شوید. احساس گمگشتگی می کنید، گمگشتگی از این جهت که بین او و مشکلاتی که با همسرش دارد گیر افتاده اید.

اما چرا او نمی تواند با همسرش هم به همان اندازه که با شما راحت است راحت باشد؟ شما زنش را دیده اید، زشت نیست و خیلی راحت می شود با او کنار آمد. حتی ممکن است خودتان هم با او رابطه داشته باشید و خیلی وقت ها دوست دارید که به او بگویید که چه بین شما و شوهرش می گذرد اما نمی توانید چون او زن خوبی است و حقش نیست که زندگی زناشوییش اینطوری خراب شود. اگر هم قرار باشد کسی اینکار را بکند خود آن مرد است. ممکن است مرد در ابتدای رابطه دیوی از زنش برای شما ساخته باشد اما وقتی خودتان با آن آشنا می شوید می فهمید که اینطور نیست.

هیچکس نمی تواند به شما بگوید که با یک مرد زن دار رابطه داشته باشید یا نه. متنفر شدن از آن یکی زن کار ساده ای است اما برای خیانت همیشه دو نفر لازم است. خیلی جاها ممکن است فکر کنید که کسی هست که دوستتان دارد اما واقعیت این است که این مرد نمی تواند عشق و احترامی که شایسته شما باشد را در اختیارتان بگذارد. حتی ممکن است یک مرد زن باره باشد و هر چند وقت یکبار یکی مثل شما را بازیچه نفس خود کند. زمان و انرژی که با او هدر کرده اید را می توانستید خیلی جاهای دیگر استفاده کنید، حداقل با مردی که واقعاً لایق شما باشد.

سوال خیلی ساده ای که می خواهم بپرسم این است که آیا برای خودتان ارزش و احترام قائل هستید و آیا واقعاً می دانید خیلی مردهای مجرد خوبی هم هستند که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنیدف پس چرا باید وقتتان را با دوست شدن با یک مرد زن دارد تلف کنید.

آدم ها همیشه از اشتباهاتشان درس می گیرند و می توانند این درس ها را به همدیگر هم منتقل کنند. اما به خاطر یک رابطه کوتاه مدت عاشقانه، بااینکار همه زندگیتان را به خطر می اندازید. پس عاقل باشید و از این رابطه بیرون بیایید و دیگر هیچوقت هم پشت سرتان را نگاه نکنید.

اگر می خواهید معنا و مفهوم عشق و زندگی را به خودتان یادآور شوید، فقط کافی است بدانید که در همچنین رابطه ای آن را پیدا نخواهید کرد.

سلام
دوسال پیش پسری به خواستگاری من اومد بصورت سنتی اما بخاطر اختلاف نظرات نتونستیم باهم کنار بیایم یه مدت ۶ ماهه از هم جدا شدیم و هر کدوم رفتیم سراغ کس دیگه ای اما پسره خیلی بهم علاقه داشت و باز اومد سراغم و حالا حدود دو سال هست که باهمیم و خیلی خیلی از مشکلات بینمون حل شد با شناخت تو این مدت. حالا بهم شدیدا علاقه مندیم اما چون تو این دوسال زیاد از هم جدا میشدیم توی دعواهای مختلف و گاها تصمیم میگرفتیم دیگه رابطه رو ادامه ندیم من هم میرفتم سراغ کسای دیگه و انتخابهای دیگه و اون هم میرفت سراغ کسای دیگه .اما بعد از یه مدت دوباره آشتی میکردیم و بازهمه رو کنار میذاشتیم اما این جدایی ها ایقندر زیاد شد که ذهنیت هر دومون نسبت به هم بهم ریخته س حالا دیوونه همیم اما انگار هیچ کدوم اعتماد نداریم که اگه تو زندگی قهری بشه اون یکی نره سراغ کس دیگه که البته بیشتر از لجبازی باهم بود.. من تونستم تقریبا این موضوع رو واسه خودم حل کنم اما اون پسر ذهنیتش خراب شده و بااینکه میدونه حالا بهش کاملا وفادارم اما بی اعتماد شده. حالا که اینقدر همو دوست داریم و تو خیلی زمینه ها به تفاهم رسیدیم نمیتونیم بفهمیم که این ذهنیت برامون دردسر ساز میشه یا نه. خیلی رفیق همیم و رابطه مون عالیه اما سر دوراهی موندیم … نمیدونیم راه درست چیه … نمیتونیم جدا شیم میترسیم ادامه بدیم.. لطفا راهنماییم کنین…ممنونم

البته هر رابطه فراز و فرودهای بسیاری دارد و بروز هر مشکل می‌تواند فرصتی باشد برای صمیمیت و عشق بیشتر. اما بسیاری از افراد هنگام بروز مشکلات سعی می‌کنند از آنها فرار کنند زیرا می‌ترسند به مشکل دامن زده شده و بیشتر شود؛ حال آنکه این پنهان کردن مشکل است که بر شدت آن دامن می‌زند، نه مطرح کردن و حل صحیح آن.

● پنهان کردن احساسات

یکی از خصوصیات رایج بین اغلب زوج‌ها این است که معمولا احساسات واقعی خود را ابراز نمی‌کنند و همیشه احساس خود را به گونه‌ای دیگر- طوری که طرف مقابل نرنجد- نشان می‌دهند. شاید شما هم احساسات و عواطفتان را پنهان می‌کنید. بسیاری از ما حقیقت را نه تنها از دیگران بلکه از خودمان نیز پنهان می‌کنیم و بعد از مدتی از یاد می‌بریم که واقعاً چه احساسی داشته‌ایم. گاهی هنگام بروز مشکل، وقتی دیگران از ما سؤال می‌کنند که چه احساسی داری و چه مشکلی پیش آمده؟

می‌گوییم نمی‌دانم! شما آن قدر احساسات خود را پنهان کرده‌اید که از یاد برده‌اید چگونه باید آنها را ابراز کنید؟ در واقع بیشتر مشکلات ارتباطی به این دلیل ایجاد می‌شوند که شما فقط بخشی از حقیقت را بازگو می‌کنید، نه همه آن را.هنگامی که ناراحت هستید و سعی می‌کنید علت‌ آن را به همسر یا دوست خود بگویید، احتمالا فقط درباره احساساتی مانند خشم، ناراحتی و عصبانیت خود سخن می‌گویید. در این گونه موارد به دور از مهربانی و ملاطفت سخن می‌گویید و همین باعث می‌شود گوش دادن به آنها بسیار مشکل و رنج‌آور باشد. اما فراموش نکنید که زیر لایه خشم شما، انگیزه عشق و میل به صمیمیت بیشتر نهفته است.

بنابر این هنگامی که از همسرتان عصبانی هستید بدانید که در واقع او را دوست دارید و می خواهید نظرش را جلب کنید. هنگامی که از رئیس خود عصبانی هستید که چرا با شما بد رفتار کرده، در زیر این خشم علاقه به شغلتان و حفظ سمت‌تان نهفته است.

شاید شما از خشم تنها به این دلیل استفاده می‌کنید که با رنجش و ترس خودتان روبه‌رو نشوید. در اینگونه مواقع از خودتان بپرسید آیا عاملی هست که شما از آن ترسیده باشید؟ گاهی اوقات به خودتان اجازه دهید گریه کنید و احساسات واقعی‌تان را بیشتر بروز دهید. هنگامی که اجازه می‌دهید رنجش، ترس و پشیمانی خود را ابراز کنید، رهایی روحی، عاطفی و حتی جسمانی زیادی احساس خواهید کرد و از عصبانیت و تحریک پذیری شما نیز به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاسته خواهد شد.

● بروز مخالفت

این بسیار طبیعی است که گاهی در روابط خود با دیگران مخالفت احساس می‌کنیم؛ به خصوص در مورد کسانی که به ما نزدیک هستند. مخالفت هنگامی اتفاق می‌افتد که در مقابل کارها، سخنان یا احساسات دیگران مقاومت می‌کنید و ناراحت می‌شوید و احساس می‌کنید بین شما جدایی افتاده است. اما فراموش نکنید که اگر مخالفت خود را با دیگران نشان ندهید یا اختلاف خود را حل نکنید، این اختلافات روی هم تلنبار می‌شوند و باعث کینه و ناراحتی زیادتر شما می‌شوند و در مرحله بعد نیز احساس طردشدگی می‌کنید. در اینگونه مواقع طرف مقابل شما از اینکه چه میزان و چرا از دست او ناراحت و عصبانی هستید، آگاه نیست زیرا شما انزجار و عصبانیت خود را نشان نمی‌دهید. بنابر این می‌بینید که اگر احساسات واقعی‌تان را نشان ندهید چه عواقب غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

به علاوه اگر در این مرحله باز هم به حل مشکل نپردازید و حقیقت را به طور کامل به همسرتان نگویید به مرحله جدایی می‌رسید. در این زمان معمولا خودتان را گول می‌زنید که رابطه هیچ ایرادی ندارد، در حالی که در آستانه خطر بسیار بزرگی

قرار دارد و سرکوب احساسات همیشه می‌تواند بسیار مشکل‌آفرین باشد. در واقع یکی از جدی‌ترین مشکلات امروزی این است که بسیاری از انسان‌ها در حالتی شبیه به سرکوبی احساسی و عاطفی دائمی به سر می‌برند و هنگامی که دیگر نتوانند احساسات خود را سرکوب کنند به مواد مخدر، کار بیش از حد و تمامی روش‌های ناسالم دیگر روی می‌آورند تا بیش از پیش منفعل شوند.

بنابر این اگر متوجه احساس ناخوشایندی در خود شدید حتما آن را با طرف مقابلتان در میان بگذارید زیرا در غیر این صورت امکان دارد رابطه شما حتی به جدایی منجر شود!

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

سلام..وقتی یکی بهت میگه از زندگیم برو ولی تو دوسش داری بعد مجبوری ک بری چون میگه عاشقه یکی دیگست زمان خوب بعد از اون رابطه ک هنوزم اون طرفو دوسداری چ موقع هست ک بتونی راحت ازدواج کنی ؟؟؟ک اذیت نشی،،،،، دختر هستم و ۱۹سالمه

بخش اول: تغییر دیدگاهتان
۱. بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید. اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

• اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

• همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

• به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر، اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان، خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟
۲. درک کنید که آدم‌های دیگری هم هستند–فقط شما نمی‌بینید. احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته‌اید که شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی‌بینید. فراموش کردن سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید.

• همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً طبق برنامه‌مان پیش می‌رود و هیچ سختی و مشکلی وجود ندارد، اما زندگی واقعی اینطور نیست. افراد زیادی هستد که قبل از این که با یک فرد خاص بمانند، در طول زندگی‌شان با آدم‌های زیادی رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند.

• سعی کنید خوش‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم»، فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش‌بین بودم کمکتان می‌کند زودتر فراموش کنید.
۳. بدانید که ممکن است شما بیشتر از مقداری که طرف‌مقابلتان دوستتان داشته، دوستش داشته‌اید. این مورد شاید سخت باشد زیرا به احتمال زیاد طرف مقابل نمی‌دانسته است که شما چقدر عاشقش بوده‌اید. اما اشکالی ندارد. این به آن معنی نیست که شما فردی دوست‌داشتنی، جذاب یا فریبنده نیستید. فقط به این معنی است که فرصت دیگری برایتان هست که کسی را پیدا کنید که درست همان اندازه که شما دوستش دارید، دوستتان بدارد.

• اگر تصورتان این است که شما بیشتر از طرف مقابلتان او را دوست داشته‌اید، از این بعنوان یک انگیزه استفاده کنید. فکر کنید: ترجیح می‌دهید با کسی باشید که کمتر از آن مقداری که دوستش دارید، دوستتان دارد یا به همان اندازه؟

• درگیر این ایده نشوید که «شاید کس بهتری را پیدا نکنم». نباید هیچوقت خودتان را اسیر کسی کنید که به دردتان نمی‌خورد. بیرون بروید، به استانداردهای خودتان باور داشته باشید و سعی کنید کسی که می‌خواهید را پیدا کنید.بهتر است مستقل و شاد باشید تا در رابطه با کسی که به فکرتان نیست.
۴. اگر احساستان را به کسی که عاشقش هستید گفته‌اید و هیچ جوابی دریافت نکرده‌اید، درک کنید که هیچ دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. فراموش کردن به نفعتان است.

• با یک فرد بی‌طرف که چنین موقعیتی داشته است حرف بزنید. یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان. اگر مجبور شدید پیش مشاور هم بروید. درمیان گذاشتن فکر و احساستان با یک فرد بی‌طرف سبک‌ترتان می‌کند و کمک می‌کند زودتر فراموش کنید.

• با درد به طرقی سازنده برخورد کنید. وانمود نکنید که غصه‌ای ندارید. راه‌های فرار خلاقانه‌ای پیدا کنید مثل هنر یا گفتگو تا دردتان را از طریق آن بیرون بریزید. سعی کنید بیشتر وقت‌ها به آن فکر نکنید زیرا فکر کردن مداوم به آن بدترش می‌کند.
۵. تصمیم بگیرید می‌خواهید همچنان دوست بمانید یا نه. به خودتان بستگی دارد. خیلی سخت است که دوستی یک عشق قدیمی را با استقلال تازه‌تان در کنار هم داشته باشید. بیشتر افراد تصور می‌کنند آسان‌تر است که یک دوستی دور با فردمقابل نگه دارید اما تصمیم با خودتان است.
بخش دوم: برگرداندن استقلال شخصی
۱. به مسافرت بروید. لازم نیست یک سفر رویایی باشد. مهم این است که فقط مناظر تازه ببینید و چیزی شما را مشغول نگه دارد. افراد زیادی باور دارند که تغییر محل موقتی باعث می‌شود ذهنتان را پاک کنید و به وضعیت عادی برگردید.

• با محلی‌ها معاشرت کنید. اگر قرار است همیشه خودتان تنها باشید چه فایده‌ای دارد که به محلی جدید بروید؟ با محلی‌ها معاشرت کنید، به داستان‌هایشان گوش دهید و خوش بگذرانید.

• زمان‌هایی را به تنهایی بگذرانید. سعی کنید از استقلال کنونی‌تان شاد شوید. اگر نتوانید به تنهایی شاد باشید، چطور فردی که قرار است بعدها به زندگی‌تان بیاید می‌تواند با شما شاد شود؟
۲. به دوستان و خانواده تکیه کنید. دوستان و خانواده‌تان در هر شرایطی در دسترس شما هستند – از آنها استفاده کنید! وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، با اعضای خانواده وقت بیشتری را بگذرانید یا با دوستانتان قرار گذاشته و بیرون بروید. دوستان و خانواده‌تان درست به همان اندازه یک شریک عاشقانه دوستتان دارند اما به طریقی متفاوت.

• برای اتفاقاتی که می‌افتد به نزدیک‌ترین دوستتان پناه ببرید. اگر آمادگی شنیدن نصیحت دارید، از دوستتان بخواهید این کار را بکند. بهترین دوست شما از دیدی شما را می‌بیند که خودتان نمی‌توانید و دیدگاهی واقعاً تازه به شما خواهد داد. دوست نزدیک شما هر کاری هم که نتواند بکند، فرصتی برای بیرون ریختن حرف‌های دلتان در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود فکر کنید ارزشمندید.
۳. همه یادگاری‌های رابطه قبلی را از دیدرس خود دور کنید. شاید خیلی جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروری است. فراموش کردن یک عشق قبلی مستلزم این است که در آینده زندگی کنید نه گذشته. همه عکس‌ها، یادداشت‌ها، فیلم‌ها، هدیه‌ها و هر چیز دیگری که به او مربوط می‌شود را جمع کرده و در جایی دور از دسترس و دیدتان بگذارید. کار ناراحت‌کننده‌ای است اما روحیه‌تان را بهتر خواهد کرد.

• به خاطر داشته باشید که برداشتن و دور کردن به معنی از بین بردن نیست. ممکن است دوست داشته باشید که همه یادگاری‌هایتان را نگه دارید، درست همانطور که ممکن است نخواهید آن فرد را به طور کل فراموش کنید. شاید دلتان بخواهد وقتی به کل رابطه را پشت سر گذاشتید، نگاهی به آن یادگاری‌ها بیندازید.
۴. همانطور که غصه می‌خورید، حتماً خودتان را خالی کنید. خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند همه احساساتشان را جایی بنویسند. وقتی حوصله‌اش را داشتید، یک تکه کاغذ بردارید و افکارتان را روی آن یادداشت کنید. با این روش وقتی توانستید به خوبی رابطه را پشت سر بگذارید، با خواندن آن نوشته‌ها خواهید فهمید که چقدر قوی بوده‌اید که توانستید آن را فراموش کنید.

• چه حسی دارید؟ پنج سال پیش اگر در چنین موقعیتی می‌بودید چه حسی داشتید؟ پنج سال دیگر در چنین شرایطی چه حسی خواهید داشت؟ به این فکر کنید که آن رابطه چه معنا و مفهومی برایتان داشته است.

• فقط از طریق نوشتن نیست که می‌توانید خودتان را تخلیه کنید. نقاشی، طراحی، رقص، ساخت و ساز و دویدن راه‌های عالی دیگری برای آن هستند. هر چه که باشد، باید از ته قلبتان باشد و چیزی که از آن به دست آید، فوق‌العاده خواهد بود.
۵. از جسمتان خوب مراقبت کنید. به طور مرتب ورزش کنید. اگر آنقدر از بر هم خوردن عشقتان غصه می‌خورید که تصور می‌کنید به جسمتان آسیب می‌زند، حتماً با یک مشاور صحبت کنید.
۶. وقتی آماده بودید، دوباره در جستجوی عشق باشید. این فرایند ممکن است ماه‌ها طول بکشد یک حتی یک سال. اگر هنوز آماده نیستید، خودتان را مجبور نکنید؛ نه برای خودتان و نه آن فرد جدید منصفانه نیست. بدانید که آدم‌های زیاد دیگری هم هستند که اگر به آنها فرصت دهید، برایتان احترام و ارزش قائلند.

• خیلی‌ها تصور می‌کنند که اگر وارد رابطه‌های سرسری شوند کمک می‌کند که زودتر فراموش کنند. اگر تصمیم به این کار گرفتید، حتماً این کار را به دلایل درست انجام دهید: اینکه مثلاً به دنبال محبت هستید، دیدن آدم‌های جدید برایتان جالب است و … دقت کنید که برای جلب حسادت فرد قبلی هیچوقت وارد چنین رابطه‌هایی نشوید چون ارزشش را ندارد.

• از اشتباهاتتان درس بگیرید. وقتی دنبال فرد جدیدی هستید که عشقتان را با او سهیم شوید، با انجام اشتباهات قبلی یک دل‌شکستگی دیگر را رقم نزنید. اشتباهات و تقصیراتتان در رابطه قبلی را پیدا کرده و سهی کنید دیگر آنها را تکرار نکنید.

• خودتان باشید. مهم نیست که با چه کسی آشنا شوید، فقط باید خودتان باشید. برای اینکه کسی دوستتان داشته باشد، باید خود واقعی‌تان را به او نشان دهید. آنها باید بپذیرند که اشتباهاتشان را بپذیرند، آنها را برای پارتنر جدیدشان عنوان کنند و بدانند که پارتنرشان هم آنها را قبول می‌کند.
نکات

• کسی که شما برایش فقط یک گزینه هستید را به اولویت زندگی‌تان تبدیل نکنید.

• وقتتان را برای کسی که با شما وقت نمی‌گذراند تلف نکنید.

• اگر احساس عصبانیت و افسردگی دارید، سعی نکنید انتقام بگیرید، فقط درمورد آن با یکی از دوستانتان حرف بزنید. هیچکس ارزش اینهمه ناراحتی و غصه شما را ندارد.

• یادتان باشد که بالاخره فراموشش خواهید کرد اما باید از کارهایی که شما را یاد او می‌اندازد دست بکشید. زندگی بسیار کوتاه است و نباید خودتان را نگران این کنید. تا می‌توانید از آن استفاده کنید.

• اشکالی ندارد که بعد از آن احساس ناراحتی و تنهایی کنید، فقط مطمئن شوید که نگذارید خیلی اذیتتان کند. گاهی‌اوقات احساس ناراحتی و گریه باعث می‌شود حالتان بهتر شود.

• زمان بهترین دارو است.

• به جای اینکه بخواهید فردی خاص دوباره وارد زندگی‌تان شود، عشق و خوشبختی بخواهید.

• تلفنتان را عوض کنید تا مدام پیام‌های قبلی‌تان را چک نکنید.

• فراموش کردن خیلی سخت است اما اصلاً دلیلی ندارد که بگذارید آسیب ببینید و یا با شما بدرفتاری شود. شما لایق بهترین‌ها هستید!
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

سلام.یه شماره برای مشاوره در مورد خواستگای تو شیراز میخواستم.اگه ممکنه هم شماره و هم ادرس کاملی از مرکز مشاوره در اختیارم بگذارین.کارم فوریه.ممنون

با سازمان بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

سلام.
مورد من اینطوریه که با طرف مقابلم با واسطه با هم آشنا شدیم. اما چون نخواستم واسه واسطه درگیری و مشکل ایجاد بشه به خانواده م گفتم اتفاقی با هم آشنا شدیم و دوسه بار با هم ملاقات داشتیم و…حالا مشکل من اینه که طرف اون همه خانوادشون درجریانن اما من هنوز نتونستم این مسئله رو با پدرم دوباره مطرح کنم که اون بنده خدا حداقل بتونه با پدرم صحبت کنه
چکار کنم؟

با سلام خدمت شما
امکان مشاوره تلفنی با بهترین مشاورین از طریق کانون مشاوران ایران وجود دارد ۸۸۴۲۲۴۹۵

برای کمک گرفتن از یک مشاورخوب و دلسوز در شیراز در مورد حل مشکل مخالفت خانواده کسی که دوسش دارم نیاز به معرفی مشاور دارم
واقعا مشکلمون فورس هست و تا حالا چندتا مشاور هم مراجعه کردم نتونستن بهم کمک کنن و کسی که ۴ سال دوسش دارم رو دارم جلو چشمام از دست میدم.لطفا کمکم کنید.سپاااس

با سازمان بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

سلام من یک ماهه نامزد کردم و نامزدم هیچ احساسی بهم نشون نمیده هردفم میگم میگه تودلم عاشقتم نمیتونم به زبون بیارمش چکارباید کنم

خب دوره نامزدی رو برای این مواقع گذاشتن که از هم شناخت خوب و کامل پیدا کنن … توصیه میکنم مشاوره ای حضوری داشته باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

سلام من مطلقه هستم و حدود هشت سال متاهل بودم .شوهرم بهم خیانت کرد الان هر خواستگاری میاد نمیتونم جواب مثبت بدم لطفا یه مرکز مشاوره بهم معرفی کنید که بتونه کمکم کنه

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

سلام با تشکر از شما ادرس مشاوره در شیراز باشد نه تهران

با اداره بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

احتیاج به یک مشاوره ازدواج دارم لطفا معرفی کنید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

سلام من حدود ۵ ماهه ک با یه دختر اشنا شدم اون قبلا رابطه جنسی با یکی از اقوام دورشون داشته حدود دوسال پیش الانم کاملا پشیمونهو بهش اعتماد دارم خودمم اصلا تاحالا رابطه ای نداشتم یه راهنمایی کلی میخوام مرسی

خب اگر اعتماد دارید که نیاز به راهنمایی ندارید ..اگر شک و تردید دارید بهتره رابطه رو کات کنید … چون در آینده میتونه ایجاد مشکل کنه

نه اصن شک ندارم بهش کاملا اعتماد دارم خیلی هم همدیگرو دوس داریم پس مشکلی نداره؟

با سلام
من پسری ۳۴ ساله هستم چهره ام ۳-۴ سال کوچکتر از سنم هست . خاستگاری دختری رفتم که دو سال از من کوچکتره و ظاهری کاملا مناسب داره و میشه گفت به دلم نشت تنها یه مشکل وجود داره با توجه به اینکه تو جلسه خاستگاری کوچکترین آرایشی نکرده بودن، چهرشون نسبت به من بزرگتر نشون میداد . جوری که خانواده من دقیقا با من هم نظر بودن ( البته چهرشون برای سن۳۲ کاملا مناسبه ) و دارم با این موضوع کلنجار میرم نمیدونم با این موضوع کنار بیام یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید.

واقعا” شما در ۳۴ سالگی میخوایت به چنین موردی ایراد بگیرید ؟
خیلی روشن میگم اگر ایشون به دلتون نتونسته بشینه بهتره نه خودتون و نه ایشون رو درگیر مسایل عاطفی نکنید و ارتباط رو کات کنید

درود..خسته نباشید..میخواستم منو راهنمایی کنید.
پسری که از من ۷ سال کوچکتر است دوستدار و عاشق من هست.
اوایل آشناییمون یه رابطه کاری بود.. ولی بعد از ۱سال ایشون از من خواستگاری کرده
نمیدونم واقعا باید چه تصمیمی بگیرم.

اساس کار در انتخاب همسر، تقدم عقل بر احساس در زمان انتخاب و آمادگی پذیرش مسئولیت در رابطه‌ای بر پایه تعهد، اطمینان و علاقه و داشتن مهارت‌های زندگی برای مقابله با مشکلات زندگی با بیشترین فایده و کمترین ضرر به خود و همسر و جامعه و لذت بردن از لذایذ مادی و معنوی زندگی با بیشترین فایده و کمترین ضرر به خود و همسر و جامعه است. بعد از آن باید به شخصیت سالم و همخوان (یعنی داشتن شخصیتی در طیف سلامت و تطابق ویژگی‌های شخصیتی و سازگاری آن در دو طرف) توجه داشت. درصورتی‌که این دو عامل وجود داشته باشد، می‌توان با اطمینان بیشتر سایر عوامل را بررسی کرد.

باور عرفی و سنتی در ایران که پسر باید از دختر برای ازدواج بزرگ‌تر باشد، از جهاتی دارای نقاط قابل‌توجه علمی‌‌ و منطقی است؛ مانند بلوغ زودرس جسمی‌‌ و جنسی و عاطفی و عقلانی اجتماعی در زن، رضایتمندی جنسی در حال و آینده زوج، دوران کوتاه باروری در زن و…. نقطه ضعف اساسی این باور هم، توجه‌نکردن به تغییرات مختصات زمان و مکان، تغییر نگرش‌ها، سلایق‌ها و خواسته‌ها در نسل‌های رو به جلو است بنابراین با اینکه می‌‌توان آن را یک قاعده کلی در نظر گرفت، استثناهای فراوان هم دیده می‌شود. خوب است بدانید قبل از ۳۰ سالگی، فاصله سنی دختر و پسر، پسر بزرگ‌تر از دختر از تقریبا همسن تا ۸ سال فاصله سنی و بعد از ۳۰ سالگی از تقریبا هم سن تا ۱۱ سال بزرگ‌تر بودن پسر توصیه می‌شود.
البته در صورتی که دو طرف به بلوغ لازم برای ازدواج رسیده باشند، شخصیت‌های سالم و همخوان داشته باشند و تطابق سایر عوامل ذکر شده، تا حداکثر ۲ سال بزرگ‌تر بودن دختر از پسر هم در این شرایط می‌‌‌تواند قابل‌قبول باشد. البته این گفته، به این معنا نیست اگر دختری ۵ سال بزرگ‌تر از پسر باشد، قطعا دچار مشکل خواهند شد چون این قضیه بیشتر برای سنین زیر ۴۰ سال مطرح است. ثانیا، فقط می‌‌توان از لحاظ آماری با نگرانی بیشتر به این قضیه نگاه کرد و هیچ قطعیتی وجود ندارد (هرچند که توصیه نمی‌‌شود). از سوی دیگر، هماهنگی سایر عوامل به شدت می‌‌تواند اثر این تفاوت سنی را کمرنگ کند. باید اشاره کرد که یک نکته بسیار مهم، توجه به سن عقلی است نه سن تقویمی‌‌ و شناسنامه‌ای، چون مثلا ممکن است یک مرد ۳۰ ساله به اندازه یک مرد ۴۰ ساله بفهمد یا برعکس مهارت زندگی اواندازه یک جوان ۲۰ ساله باشد بنابراین به جز تفاوت سنی، باید حتما تفاوت سن عقلی با سن تقویمی‌‌ را هم در نظر گرفت.

توجه داشته باشید در صورت بزرگ‌تر بودن زن، آسیب‌هایی که ممکن است بروز کنند عبارتند از:

۱- جابجایی یا تغییر نقش از همسری به «والد- فرزند» یا «معلم- شاگرد». یعنی زن با سن بالاتر از مرد چون خود را پخته‌تر، باتجربه‌تر و عاقل‌تر از مرد کم‌سن و سال می‌‌‌داند (که می‌‌تواند نگاه درستی هم باشد) در طول زمان با تغییر نگاه همسری به نگاه مادری، شروع به نصیحت، اندرز، سرزنش و آموزش شوهر خود می‌کند و در عین حال ممکن است یکی از این اتفاق‌ها بیفتد: گاهی زن دچار خستگی، درماندگی و استیصال می‌‌شود چون شوهر در حال مبارزه و حل مشکلاتی است که زن آن را قبل‌تر به نوعی تجربه کرده و برخی رفتارها، ناپختگی‌ها و حتی خطرکردن‌های معقول مرد برایش جذاب نیست و حتی او را به نوعی بی‌مسئولیت تصور می‌‌کند. در برخی موارد، مرد برای حفظ اقتدار مردانه، شروع به مقابله و ایستادگی در مقابل همسرش می‌کند طوری که حتی شاید نظرهای پخته و منطقی او را هم نپذیرد و محیط پرتنشی ایجاد کند. برخی زنان هم در ازدواج دنبال تکیه‌گاه مطمئن و عاقلی هستند که احتمالا نمی‌‌توانند این حس را از همسری که تصور می‌‌کنند ناپخته است، بگیرند.

۲- اگر ازدواج بر مبنای توان اقتصادی زن انجام شده باشد، چند حالت ممکن است پیش بیایید؛ زن احساس عشق واقعی از مرد نگیرد، زن به خاطر مسئولیت امور مالی، دچار فرسودگی جسمی‌‌ و روانی شود و رابطه به تعارض کشیده شود، زن عامل اقتصادی را وسیله‌ای برای حفظ تسلط یا زن‌سالاری قرار دهد که اگر با شخصیت مرد سازگار نباشد، شرایط بحرانی ایجاد خواهدشد. البته بعضی مردها، مخصوصا مردان وابسته یا کسانی که همیشه دنبال مادر حامی‌‌ یا فرد حامی‌‌ در زندگی خود بوده‌اند یا از لحاظ مالی وضعیت چندان مطلوبی ندارند و به دنبال برآورده شدن آرزوهایشان هستند، این وضعیت را احتمالا با رضایت می‌پذیرند.

۳- اگر ازدواج با تصور تغییر کردن و خود را وفق دادن انجام شده باشد؛ این اشتباه رایج وجود دارد که افراد، مخصوصا خانم‌ها فکر می‌‌کنند با تزریق عشق و محبت و علاقه می‌‌‌توانند طرف مقابل را تغییر دهند که به‌هیچ‌وجه درست نیست. در بیشتر موارد این رفتار باعث بروز تغییرات ماندگار و نهادینه در طرف مقابل نمی‌‌‌شود. از طرفی، دور شدن از خود واقعی و خود را مطلوب دیگری کردن، بالاخره به‌تدریج باعث نارضایتی از خود می‌شود و کم‌کم تنش و بحران با بازگشت به خود واقعی ایجاد خواهد شد.

۴- اگر ازدواج بر پایه عشق و دوستی بنا شده باشد، باز هم نمی‌‌شود روی آن حساب باز کرد چون عشق در طول زمان تمایل بیشتر به کمرنگ‌تر شدن به دلیل شناخت بیشتر از هم و دیدن تفاوت‌ها دارد. علاوه بر این، عشق هیچ سیر ثابت و مشخصی ندارد و می‌‌تواند در طول زمان نوسان داشته باشد. از طرفی، عشق برای زندگی لازم است ولی کافی نیست و باید عوامل دیگر هم تا حد ممکن هماهنگ باشند.

۵- اگر ازدواج با اجبار یکی از دوطرف، مخصوصا مرد باشد و خانواده رضایت نداشته باشد، به‌خصوص اگر مرد از استقلال مالی و فکری برخوردار نباشد، آثار منفی آن می‌‌تواند به‌دلیل از دست دادن حمایت‌های خانواده یا نگاه منفی همیشگی خانواده به عروس، تا مدت‌ها بر خانواده تاثیر داشته باشد.

۶- امکان دارد در صورتی که زن از مرد بزرگ‌تر باشد، در آینده در مورد مسائل جنسی و زناشویی دچار مشکلاتی با همسرش شود هرچند که این هم باز به دو طرف بستگی دارد.

مشورت کنید، خوب فکر کنید

اگر بلوغ ازدواج و شخصیت‌های همخوان و سالم وجود داشته باشد و سایر عوامل هم متناسب باشند و باوجود تفاوت سنی و بزرگ‌تر بودن سن تقویمی‌‌ دختر، سطح سن عقلی پسر و دختر متعارف و متناسب باشد، تفاوت سنی و بزرگ‌تر بودن زن نمی‌‌‌تواند آثار منفی پررنگی در زندگی داشته باشد. نکته مهم این است که درصد اندکی از افراد به بلوغ ازدواج می‌‌‌رسند و تعریف شخصیت و همخوانی آن، کاملا تخصصی است و باید به‌وسیله مشاور حرفه‌ای بررسی شود. از سوی دیگر، خیلی از تناسب‌ها می‌‌تواند در آینده با تغییر سلایق و نگرش افراد در دچار تغییرات بنیادی شوند. نکته بسیار مهم دیگر اینکه در صورت نگرش منفی خانواده پسر(که معمولا همینطور هم هست و با اجبار پسر ازدواج انجام می‌شود) تبعات منفی چنین ازدواجی تقریبا همیشگی خواهد بود.

اگر مردد یا حساس باشید…

نگرش زوج مخصوصا مرد در این خصوص اهمیت بسزایی دارد. اگر پسری از همان اول با شک و تردید در مورد بزرگ‌تر بودن خانمش بیندیشد، آمادگی دارد که بعدا با دخالت یا کنایه یا سرزنش یا حرف و حدیث یا دخالت مستقیم و غیرمستقیم اطرافیان، به هم بریزد. اگر هم دچار تعارض‌های طبیعی زناشویی با همسر هم شود، احتمالا آنها را بزرگ‌نمایی می‌کند و سایر تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی هم برایش پررنگ‌تر می‌شود و این مساله را مرتب به رخ همسرش می‌کشد. گاهی هم مرد به‌‌ علت فرسودگی جسمی‌‌ و جنسی زودرس زن، مخصوصا در یائسگی، احساس ضرر می‌کند. البته اگر پسری نگاه مثبتی به این قضیه داشته باشد، شاید به سادگی از کنار این مساله بگذرد. همچنین دختری که به این مساله (بالاتر بودن سن زیاد خودش) حساس باشد، یا حساسش کرده‌ باشد، بعدا هر مساله‌ای در رابطه‌اش را به خودش و سن بالاترش نسبت می‌‌‌دهد.

سلام. من و شوهرم مشکل زناشویی داریم. به کی باید مراجعه کنیم؟ البته بیشتر همسرم اعلام کرده که دوستم نداره

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

با سلام
در حال حاضر حدود ۴ سال است که در رابطه ای جهت ازدواج وارد شده ام اما عدم موقعیت مناسب جهت ازدواج از لحلظ کاری و مالی باعث طولانی شدن رابطه و بعضا مشکلاتی گشته ما هر دو واقعا همدیگر را دوست داریم و بهترین خاطرات زندگیمان را با هم رقم زدیم اما در این میان به علت طولانی شدن رابطه و بالا رفتن ین من که الان ٣١ سال دارم و فشار خانواده یک سال و نیم پیش رابطه را به خواست ایشان قطع کردیم و من ٣ ماه بعد خواستگاری جدی داشتم که وارد رابطه شدم اما علاقه من به رابطه قبلی بسار شدید و پذیرفتن فرد جدید با تلاش فروان اما سخت بود و شخص قبلی با تلاش بسیار این موضوع را متوجه و تمام تلاش خود را در بر هم زدن ان نمود و موفق هم شد و مرا با اسرار گریه و تهدید و حتی آوردن حلقه مرا برگرداند من هم خیلی ناراحت نبودم و مجدد با رابطه عمیق تر به رابطه برگشتم اما در حال حاضر یک سال و نیم است که با صحبتهای که من نمیتوانم این مورد را فراموش کنم تو مرا رها کردی با توجه بع اینکه به خواست هودشان رابطه تموم شد مرا تحت فشار شدید روحی قرار داده البته این موضوع چند ساعت بعد رفع میشود البته ایشان هم در آن زمان رابطه ای با خانم دیگری آغاز اما یک ماهه تموم شده بود خواسمندم مرا راهنمایی کنید واقعا نیاز به کمک شخص متخصص داریم… حس علاقه و دوست داشتن ما به اندازه ای است که قدرت تصمیم گیری و حل مشکلات را از ما گرفته

سلام خسته نباشید ادرس و شماره دفتر مشاوه شیراز-زند و شیراز-ملاصدرا رو میخواستم

در این مورد اطلاعاتی نداریم …میتونید با اداره بهزیستی ناحیه خودتون تماس بگیرید

به جمع

70000

نفری کانون بپیوندید.

       پیشنهادات پیامکی شما

       به کانون مشاوران ایران:

        3000 77 77 47 3000

کانون مشاوران ایران

iranoccc_admin

فوریه 13, 2019
مشاوره خانواده

ثبت دیدگاه
2,461 بازدید

مرکز مشاوره خانواده تلفنی شیراز:

با توجه به آمار زیاد طلاق و از هم پاشیده شدن خانواده ها .مشاوره خانواده از مهم ترین شغل ها در جامعه امروز به حساب می آید.

 مشاوره خانواده در واقع شاخه از روان درمانی برای بهبود روابط افراد خانواده است .

 که فعالیت آن به دو صورت هست:

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

( پیشگیری و درمان)

خیلی از زوجین بدون شناخت کامل و قبلی از یکدیگر ازدواج می کنند .

که این امر باعث می شود بعد از ازدواج و در طول زندگی تازه شناخت از یکدیگر پیدا کنند.

 و نقاط قوت و ضعف همسر خود را بشناسند و زمانی که کاملا دیر شده است .

تازه تفاوت های اخلاقی را بین خود پیدا کنند که به هیچ وجه نمی توان آن تفاوت های اخلاقی را کاهش داد.

 یا از بین برد برای همین خانواده رو به تباهی می رود و سر انجام منجر به طلاق می شود.

 به همین منظور توصیه می شود که قبل از ازدواج زوجین به مشاوره خانوادگی مراجعه کنند.

 زیرا اولا مشاور خانواده به عنوان یک شخص سوم که در گیر عواطف نیست به موضوع نگاه می کند.

 که این امر باعث می شود عیب ها و تفاوت هایی را ببیند.

که خود زوجین نسبت به آن بی تفاوت اند از طرفی مشاور خانواده به دلیل تجربه.

 

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی از سراسر کشور با شماره

از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره تماس حاصل فرمایید.

 نیز مانند دیگر مشاور ها وظیفه حل مشکلات و مسائلی که مربوط به خانواده است را به عهده دارد.

مشاوره تلفنی خانواده ، یکی از گرایش های گسترده رشته روانشناسی است.

این رشته نیازمند به تخصص و یاد گیری مهارت های زیادی دارد.

مشاوران خانواده به دلیل تنوع موضوعات و مسائلی که برای خانواده مطرح می شود.

 باید توانایی حل همه ی آن ها را پیدا کند ،

به همین دلیل مشاور خانواده درس مربوط به مشاوره های دیگری مانند:

مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی و مددکاری بالینی را خوانده اند.

با توجه به مواردی که گفته شد، مشاوره خانواده فردی است که در این رشته تحصیل کرده، مهارت های مختلفی از زندگی را آموخته است.

 نسبت به انواعی از مشکلات و موانع زندگی آگاهی کامل دارد و همین طور از تجربه های زیادی بهره مند است.

جلسات مشاوره خانواده به دلیل حساسیت و دقت بالایی که برخوردار است.

معمولا تعداد جلسات بسیار زیادی برای خود دارد که کم ترین آن 6 جلسه است.

مشاور خانواده با توجه به  نوع مشکل پیش آمده و شدت آن تعداد جلسات را معین می کند.

او در این جلسات با همه ی اعضای خانواده ارتباط می گیرد و با همه ی اعضای خانواده به گفت و گو می نشیند .

تا از نوع و تیپ شخصیتی آن ها، نقش و وظایف آن ها در خانواده، راه حل های پیشنهادی که دارند آشنا شود.

مشاور با این کار به سریع تر و بهتر حل شدن مشکلات کمک می کند.

اگر با دقت مطلب را دنبال کرده باشید، حتما به نقش مفیدی که مشاور در خانواده و خانه می تواند داشته باشد، پی برده اید.

 برای این که با مشاور خانواده در ارتباط باشید می توانید به سادگی از مشاوره های غیر حضوری از طریق شماره های تلفنی استفاده کنید.

 یا این که با مراجعه به کلینیک ها و مراکز درمانی و روانی از مشاوره بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت دریافت مشاوره تلفنی همه روز حتی در ایام تعطیل

با مرکز مشاوره تلفنی ایران تماس حاصل فرمایید.

جهت ارتباط با سامانه مشاوره تلفنی هوشمند سراسری از طریق تلفن ثابت

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

با شماره تلفن 43 52 907 909   تماس برقرار کنید.

تماس از سراسر کشور بدون صفر و بدون پیش شماره

تماس با تلفن همراه امکان پذیر نمی باشد

در صورت شنیدن صدای بوق اشغال و یا خطای مخابراتی مجدد تماس بگیرید

ژوئن 6, 2020

آوریل 10, 2020

ژانویه 20, 2020

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

مشاوره خانواده تلفنی به هر نوع خدمات روانشناختی که توسط تلفن انجام می شود اشاره می کند.

 مشاوره خانواده تلفنی از روان درمانی فردی، دوگانه یا گروهی با یک درمانگر حرفه ای به اولین کمک روان شناختی ارائه شده توسط مشاوران حرفه ای حرفه ای می باشد.

مشاوره خانواده – مشاوره خانواده انلاین – مشاوره خانواده تلفنی – مرکز مشاوره خانواده آنلاین

پرداخت موبایلی

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

شماره مشاوره تلفنی خانواده رایگان

به گزارش ایكنا از فارس، طبق اعلام سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان، در شرایط شیوع كرونا و لزوم قرنطینه خانگی خانواده‌ها به‌منظور حفظ سلامت آنان، مشاوره‌های تلفنی به عموم خانواده‌ها در سطح استان فارس ارائه می‌شود.

این مشاوره‌ها توسط اعضای سازمان نظام‌روان‌شناسی استان فارس شامل مشاوره‌های خانواده‌ها و روان‌شناسان استان انجام می‌شود كه به‌صورت رایگان به عموم مردم ارائه می‌شوند.

اهالی استان فارس می‌توانند با مراجعه به فهرست و با توجه به زمانی که هر یک از مشاوران برای ارائه خدمات در نظر گرفته‌اند، تماس گرفته و مشکلات خود را با ایشان در میان بگذارند.

یادآور می‌شود، پیش از این نیز سرپرست مدیریت سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری انجمن روان‌پزشکان برای ارائه خدمات روان‌پزشکی رایگان تا پایان فروردین‌ماه جاری خبر داده بود.

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز

مشاوره رایگان ازدواج در شیراز
مشاوره رایگان ازدواج در شیراز
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *