مشاوره رایگان استرس

 
helpkade
مشاوره رایگان استرس
مشاوره رایگان استرس

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران از آمادگی ارائه خدمات مرکز جامع خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ به‌صورت رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به خانوادها درباره موضوعات مختلف اعم از استرس، اضطراب ناشی از کرونا و … خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان بهزیستی نیز تمهیداتی را برای توسعه خدمت‌رسانی مشاوره‌ای از طریق خط تماس ۱۴۸۰ و ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌ها در دستور کاری خود قرار داد.

بر همین اساس تعداد کارشناسان مرکز جامع  خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ را در سطح کشور و به ویژه تهران افزایش یافت.

شهربانو کامرانی؛ معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم با اشاره به تاریخچه فعالیت مرکز جامع خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ اظهار کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۲  با استخدام روانشناسان و مشاوران در مقطع حداقل کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد که تمام فعالیت این مرکز به‌صورت رایگان به خانواده‌ها و تماس‌گیرندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا نوع فعالیت مشاوره‌ها و تماس‌ها تغییر پیدا کرد همچنین تعداد افراد تماس گیرنده افزایش قابل توجهی پیدا کرد که اکثر تماس‌ها مرتبط با بیماری کرونا، نگرانی‌ها، اضطراب و البته فرایندهای درمانی از این بیماری بود البته در این تماس‌ها افراد خواهان آن بودند که برای کاهش استرس این بیماری چه باید انجام دهند که این سؤالات توسط کارشناسان این مرکز پاسخ داده می‌شود البته در صورت نیاز به شماره تماس ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

مشاوره رایگان استرس

کامرانی خاطرنشان کرد: در دوران قرنطینه میزان تماس‌ خانواده با خط ۱۴۸۰ “مرکز جامع خدمات مشاوره”  افزایش چشمگیری پیدا کرد و علاوه بر استرس و نگرانی که از بابت بیماری کرونا  وجود داشت، بخش قابل توجهی از تماس‌ها به دلیل اختلافات درون خانوادگی  به خاطر قرنطیه بود و گاهگاهی اختلاف درون خانوادگی بیشتر می‌شد و سبک و سیاق تماس‌ها علاوه بر استرس ناشی از بیماری کرونا، مرتبط با اختلافات بین زوجین، تعامل با فرزندان و همسران بود و این تماس‌ها به شدت افزایش داشت؛ در برخی از موارد این تماس‌ها، سبک و سیاق حقوقی پیدا می‌کرد و زوجین تصمیم بر جدایی داشتند که این موارد  به کارشناسان حقوقی مرکز ارجاع داده می‌شود و  در این زمینه به خانواده‌ها مشاوره می‌دادند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی شهر تهران گفت: در ابتدا شیوع ویروس کرونا، ۸۰ درصد از تماس‌ها بیشتر در مورد استرس و نگرانی در مورد بیماری کرونا بود که بعدها این آمار کاهش پیدا کرد و بیشتر تماس‌ خانواده به سمت مسائل بالینی، موضوعات پیش از ازدواج رفت و تا حدودی اختلاف خانوادگی افزایش یافت و این موضوع طبیعی است چرا که مدت زمان تعامل خانواده‌ها زیادتر شده بود و  این اختلافات بیشتر شد.

برای تماشای فیلم کلیک کنید.

منبع : تسنیم

اداره بهزیستی شهرستان شهریار توسط فرمانداری این شهرستان به عنوان دستگاه اجرایی برتر معرفی و از رئیس آن تجلیل شد.

مرکز خیریه وحدت شماره یک با همت جمعی از خیرین در سال ۱۳۸۱ با هدف از نگهداری از دختران بالای ۱۴ سال دارای معلولیت ذهنی و جسمی حرکتی مشغول و ساختمان…

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا گفت: پیشوا از شهرستان هایی است که حدود ده سال از راه اندازی بهزیستی در آن می گذرد و در این مدت خدمات قابل توجه…

نشست مرداد کمیته فرزندخواندگی مدیریت بهزیستی شهرستان شمیرانات برگزار شد.

تمامی حقوق برای سازمان بهزیستی کشور محفوظ است.

©Copyright © 2019 Behzisti News Agancy, All rights reserved.


پشتیبانی از افراد توانیابDownloads-icon

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : صدای مشاور سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی مشاوره روانشناختی در کنار شماست .

دکتر حسین نحوی نژاد اظهار داشت : در این خدمت افرادی که مشکلی را در زمینه‌های خانوادگی، روانی، شغلی، تحصیلی و … دارند با شماره تلفن ۱۴۸۰ تماس می‌گیرند و مشاوران و روانشناسان آموزش دیده با استفاده از فنون و مهارت‌های مشاوره تلفنی بدون اینکه اصراری برای شناسایی فرد داشته باشند به فرد خدمات مشاوره ارائه می‌دهند این خدمت توسط دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی انجام می شود.

وی افزود : جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی ازخود بیمار انگاری، وسواس شستشو، بیان علایم افسردگی و…. هموطنان از بیماری” کرونا ” و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه روزه ازساعت ۸ تا ۲۴ به صورت رایگان مشاوره روانشناسی می دهد.

صبح روز دهم شهریور ماه سومین نشست کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با ریاست دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان…

پنجاه و هشتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر ( کووید ۱۹) دهم شهریور ماه با حضور مدیرکل و رئیس کمیته بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد…

مشاوره رایگان استرس

ظهر روز دهم شهریور ماه سومین نشست اعضای ماده ۱۶ به ریاست مدیرکل بهزیستی استان دکتر حسین نحوی نژاد و با حضور نمایندگان دستگاههای عضو در سالن خزائلی…

مدیرکل بهزیستی استان گیلان دکتر حسین نحوی نژاد صبح روز یازدهم شهریور ماه ضمن رعایت فاصله اجتماعی با مددجویان ، توانخواهان و جامعه هدف دیدار و…

تمامی حقوق برای سازمان بهزیستی کشور محفوظ است.

©Copyright © 2019 Behzisti News Agancy, All rights reserved.


پشتیبانی از افراد توانیابDownloads-icon

می توانید در این بخش لیست مشاوره اضطراب و استرس سامانه رسا را مشاهده
کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روانشناسی

روانشناس بالینی از دانشگاه شهید چمران
،
سابقه فعالیت : از سال 90
،
عضو نظام روانشناسی

روانشناسی

کارشناس ارشد روانشناسی از دانشگاه علامه طبابایی تهران
،
عضو انجمن روانشناسی امریکا و ایران
،
سابقه فعالیت : از سال 90

مشاوره رایگان استرس

روانشناسی

ارشد روانشناسی بالینی
،
سابقه فعالیت مشاوره از سال 1398
،
گذراندن کارگاه MMT / CBT

روانشناسی

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ( گرایش خانواده )
،
سابقه فعالیت مشاوره از سال ۹۶
،
گذراندن دوره های EFT/ ACT / ارزیابی جامع سوآپ / زوج درمانی ACT / آموزش مقدماتی درمان غیر دارویی اعتیاد

روانشناسی

کارشناس ارشد روانشناسی و فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه خوارزمی تهران
،
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
،
عضو انجمن روانشناسی ایران

روانشناسی

کارشناس ارشد روانشناسی عمومی
،
کارشناس روانشناسی بالینی
،
سابقه فعالیت؛ از سال ۹۸

همه ی ما در زندگی ، گاهی احساس نگرانی و اضطراب می کنیم. این احساس کاملا طبیعی است زیرا هرکدام از ما ممکن است در شرایط سخت مانند داشتن امتحان و یا در موقعی که می خواهیم تصمیم مهمی بگیریم احساس نگرانی و استرس داشته باشیم.

اما اختلال اضطراب بسیار متفاوت است. اختلال اضطراب مجموعه ای از ناراحتی های روانی و علائم جسمی است که زندگی طبیعی افراد را تحت الشعاع خود قرار می دهد.برای افراد دارای این اختلال ترس و اضطراب و نگرانی بیش از اندازه باعث ناتوانی آن ها می شود. اما خبر خوب اینکه با مراقبت و درمان می توان این علائم را بهبود بخشیده و به زندگی طبیعی بازگشت .

 

یازده نوع اختلال اضطراب متفاوت شناخته شده است که در این جا به پنج مورد از مهم ترین و شایع ترین آن ها می پردازیم.ممکن است هر فرد بیش از یکی از این اختلالات را داشته باشد.

در هنگام حملات اضطراب افراد بدون دلیل دچار وحشت فراوان می شوند تا حدی که احساس می کنند در حال مرگ هستند. آن ها همچنین دچار درد در ناحیه ی قفسه سینه ،تپش قلب ،احساس گیجی ،لرزش ،حالت تهوع و تصورات موهوم و عجیب می شوند.

اختلال اضطراب اجتماعی یا فوبیای اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که فرد احساس نگرانی و ترس بسیار زیاد در موقعیت های روزانه اجتماعی دارد. در این حالت فرد تمرکز اصلی خود را روی قضاوت دیگران در مورد خودش و یا ترس از مسخره شدن توسط دیگران می گذارد که این باعث احساس اضطراب در او می شود.

افراد دارای این اختلال در موقعیت های خاص و یا در مواجهه با اشیاء خاص دچار احساس ترس،نگرانی و اضطراب می شوند.مانند : ترس از ارتفاع ، ترس از تاریکی و …

این اختلال بسیار شایع است. هر زمان که افراد احساس نگرانی و ترس بیش از اندازه ، بدون دلیل یا به دلایل بسیار کوچک ، دارند دچار این نوع از اضطراب هستند.

این اختلال نیز نوعی از اختلال اضطراب است.در این اختلال فرد با افکار نا خواسته و تکرار شونده و یا رفتار های تکرار شونده و یا هر دو مواجه هستند.

این اختلال پس از وقوع یک حادثه ی تلخ و دلخراش در زندگی افراد رخ می دهد.جنگ ، شکنجه یا درد شدید ،تجاوز جنسی ، آدم ربایی ،تصادف ، بلایای طبیعی ،آتش سوزی و سرقت از عوامل به وجود آورنده ی این نوع اختلال هستند. این افراددر زندگی روزمره خود مدام حادثه را در ذهن خود تکرار می کنند و افکار و احساساتی را به خاطر می آورند که قابل کنترل نیست.

همه ی انواع اختلال اضطراب علائم مشترکی نیز دارند.علائمی همچون :

• احساس ترس و دشواری• اختلال خواب• عدم توانایی در حفظ آرامش• عرق کردن کف دست ها و سردی آن ها• تنگی نفس• تپش قلب• خشکی دهان• حالت تهوع• انقباض عضلانی و لرزش• مشکل در بلع غذا• سردرد• گوشه گیری

محققان هنوز به درستی دلیل مشخصی برای به وجود آمدن این اختلال نیافته اند اما ، همانند دیگر مشکلات روانی که انسان با آن ها دست و پنجه نرم می کند ،این اختلال نیز احتمالا از مجموعه ای از عوامل نشئت می گیرد. ژنتیک ،تغییرات در بخش ترس و احساسات مغز ،شرایط محیطی پر استرس و تغذیه از جمله ی این عوامل هستند. این اختلال ممکن است است ریشه در گذشته و کودکی افراد داشته باشد. عوامل دیگری که ممکن است ریسک به وجود آمدن این اختلال را بیشتر کنند عبارتند از :

1. کودکانی که تجربه خشونت داشته اند یا بزرگسالانی که هر تروما و خشونتی را تجربه کرده اند در معرض اختلال اضطراب قرار دارند.

2. زمانی که فردی به دلیل داشتن بیماری نگرانی برای آینده و درمان خود دارد.

3. داشتن زندگی یا شغل پراسترس

4. نوع شخصیت افراد نیز در ایجاد این اختلال تاثیر گذار است.

5. افرادی با مشکلات روانی دیگر مانند افسردگی نیز بیشتر در معرض ابتلا به اختلال اضطراب هستند.

 

زمانی که فرد علائم ذکر شده را داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند. در ابتدا پزشک سوالاتی در رابطه با سوابق سلامتی فرد سوالاتی می پرسد و در صورت نیاز برای اطمینان اطمینان از سلامتی جسمی و عدم وجود بیماری های دیگر آزمایشاتی برای وی تجویز می کند. زمانی که هیچ دلیل جسمی برای علائم فرد پیدا نشد ،پزشک فرد را به روان درمانگر (مشاوران،روانشناسان و یا روانپزشکان) معرفی می کند. روان درمانگر با بررسی و گرفتن تست های مختلف تشخیص خواهد داد که آیا اختلال اضطراب در فرد وجود دارد یا نه . همچنین او بررسی می کند که فرد چه مدت دچار این مشکل بوده و تا چه حد روی فعالیت هایش اثر گذار بوده است و با توجه به این موضوع روش درمانی مناسب را پیشنهاد می کند.

معمولا روش های درمانی اضطراب در کنار هم بسیار موثر هستند. این درمان ها عبارتند از:

داروهای ضد افسردگی می توانند برای درمان اضطراب کارامد باشند. همچنین داروهای آرام بخش و داروهای اعصاب با دوزهای پایین نیز می توانند به درمان اضطراب کمک کنند. اما با این وجود باید توجه داشت که مصرف خودسرانه دارو به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بلکه برای دارو درمانی مناسب حتماباید با روانپزشک مشورت کنید. داروهای تجویز شده توسط روانپزشک را نیز به هیچ عنوان خودسرانه و ناگهانی قطع نکنید.

در این روش روان درمانگر واکنش های احساسی شما به بیماری را بررسی می کند و با صحبت در مورد چگونگی برخورد با اضطراب به شما کمک می کند. برای این روش می توانید از مشاوران و روانشناسان معتبر کمک بگیرید.

رفتار درمانی در واقع زیر مجموعه ای از روان درمانی است. در این روش فرد مبتلا آموزش می بیند که چطور الگوهای ذهنی خود را تغییر بدهد و بتواند با اضطراب و پانیک مبارزه کند.

1.مصرف مواد غذایی دارای کافئین را متوقف کنید. نوشیدنی هایی مانند قهوه ،نوشابه و چای و خوردنی هایی مانند شکلات را کنار بگذارید زیرا کافئین علائم اضطراب را بدتر می کند. به جای استفاده از این نوشیدنی ها از دمنوش های آرام بخش استفاده کنید.

2.ورزش کنید. ورزش کردن ،علی الخصوص ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری،پیاده روی و …… عملکرد شیمیایی ذهن شما را بهتر کرده و با ترشح هورمون های مناسب و کمک کننده مانند سروتونین باعث کاهش استرس و اضطراب شما می شود.

3.به اندازه ی کافی بخوابید. در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت و به طور منظم بخوابید. اگر مشکل خواب دارید با روان درمانگر خود مشورت کنید.

مشاوره رایگان استرس

4.از دکتر یا داروساز خود درباره ی دمنوش ها و داروهای گیاهی مشورت بگیرید و به طور خودسرانه ز آن ها استفاده نکنید زیرا این داروها گاهی حاوی ترکیباتی هستند که باعث شدت یافتن علائم اضطراب می شوند.

5.از مصرف الکل و مواد مخدر بپرهیزید.

1.به صحبت ها و احساسات آن ها گوش بدهید اما از ارائه راهکارهایی که از آن ها اطلاع دقیق ندارید بپرهیزید.

2.از غافلگیر کردن افراد دچار اضطراب بپرهیزید. این افراد نیاز دارند تا فرصت کافی داشته باشند و برای موقعیت های جدید برنامه ریزی کنند.

3.از موفقیت های او تقدیر کنید. شما با این کار با بالابردن اعتماد به نفس فرد ،او را برای مقابله با اضطراب تشویق می کنید.

4.آن ها را تشویق کنید تا به روان درمانگرها مراجعه کنند و کمک بگیرند.

 

اگر شما به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارید می توانید از خدمات مشاوره ی غیر حضوری بهره بگیرید. مزیت این گونه مشاوره روانشناسی این است که شما از هرنقطه ای که هستید می توانید با روان درمانگر مشورت کنید و از لحاظ هزینه نیز برای شما بسیار به صرفه تر است.

با استفاده از سامانه رسا شما می توانید در هر مکانی که هستید با پزشک خود مشورت کنید. بدین صورت که ابتدا با ثبت نام در سامانه رسا عضو شوید. سپس حساب کاربری خود را به تعداد دقایقی که می خواهید با پزشک خود صحبت کنید ،شارژ کنید. این کار را با استفاده از درگاه امن بانکی و یا کد USSD می توانید انجام دهید. سپس همکاران ما تماس شما را با پزشک یا مشاورتان برقرار می کنند.در ضمن برای انتخاب پزشک ،روانشناس و یا مشاور خود می توانید به صفحه ای که مربوط به آن هاست بررسی های لازم را انجام دهید.

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

تعریف اضطراب چیست؟

آیا تا به حال دچار اضطراب و استرس شده اید؟

تصور مردم از دنیای ماشینی امروزه که با سرعتی بی وقفه در حال پیشرفت است این است که تکنولوژی و زندگی مدرن آسایش و آرامش را به همراه خواهد داشت که باعث می شود فشار روانی کم شده و از استرس و اضطراب شدید شما کاسته شود اما واقعیت چیز دیگری است همین دنیای مدرن پر از تنش و اضطراب است و شما ممکن است اگر توانایی مدیریت احساسات و عواطف و رفتارتان را نداشته باشید بسیار آسیب ببینید پس می توان نتیجه گرفت در پس پیشرفت ها، علم وآگاهی هم باید وجود داشته باشد تا بتوانید از ابزارها ئ دنیای پیچیده به نحوه احسن لذت ببرید و در شرایط سخت تکنیک های غلبه بر دلشوره و استرس را فراگرفته و به کارببرید ،در ادامه شما را به شناختی از دنیای استرس و اضطراب ، نگرانی میرسانیم ودر کنار آن با مشاوره ی فردی و گروهی برای درمان استرس در کلینیک انتخاب نو همراه شما خواهیم بود.

تعریف اضطراب :

مشاوره رایگان استرس

معنای اضطراب در لغت به معنای آشفتگی ، تپیدن ، پریشانی ، لرزیدن ، بی قراری و نا آرامی است.

اضطراب یک احساس ناخوشایند همراه با دلواپسی است که فرد در موقعیت های مختلفی می تواند آن را تجربه کند که اصولا همراه با درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی می باشد.

علت های اضطراب :

می توان 2دسته زیربنای کلی اضطراب را نام برد:

1.عوامل زیست شناختی ، ژنتیک ، ارثی

2.عوامل محیطی و اجتماعی

تفاوت استرس و اضطراب چیست؟

نشانه های استرس چیست؟

ما منشأ استرس را می دانیم چیست به طور مثال در سخنرانی،امتحان،شروع کار جدید باعث می شود شما دچار استرس شوید که استرس می تواند همراه با تعریق ،خشکی دهان ، تپش قلب ، لرزش صدا ،لرزش دست و پا نیز باشد . بی شک استرس بر روی تمرکز و توجه شما بی تاثیر نیست و باعث میشود توانایی و تسلط شما در موقعیت موجود کاهش پیدا کند ولی اضطراب منشأ واضحی ندارد

انواع استرس :

به صورت کلی می توان استرس را به دو دسته استرس حاد و مزمن تقسیم کرد:

استرس حاد :می توان گفت شایع ترین نوع استرس است.ممکن است هر لحظه اتفاقی ناگهانی شما را دچار استرس کند،توجه داشته باشید مدت زمان استرس حاد کوتاه است و همیشه باید اتفاقی موجب به وجود آمدن آن بشود

در چند مثال به طور کامل استرس حاد را برای شما توضیح خواهیم داد

مثال 1: استرس مصاحبه و کار

فردی که به یک مصاحبه کاری دعوت می شود دچار استرس می شود اما در پایان مصاحبه به مرور زمان استرس کم وحتی از بین میرود. البته استرس اگر در حد طبیعی باشد برای زندگی تمامی ما نیاز است زیرا باعث می شود شما برای فرار از شکست و تجربه نکردن تجارب منفی برای اهدافتان تلاش کنید وبه دست آوردن اهداف لذت بخش تر می شود

مثال2: استرس امتحان و کنکور

شما تصور کنید یک امتحان مهم و یا حتی کنکوری پیش رو دارید داشتن استرس معقول و آینده نگری باعث می شود برای بدست آوردن اهدافتان و برای اجتناب از مردود شدن و رد شدن تلاش کنید.پس داشتن استرس در بعضی از موارد بسیار مفید هم هست زیرا افراد را تحریک می کند تا کارها را سریع تر به سرانجام برسانند اما اگر استرس شما از حد نرمال بیشتر شود باعث میشود شما تمرکز خود را از دست داده و سطح توانایی شما به صورت چشمگیری کاهش پیدا میکند و اگر تکنیک های غلبه بر استرس را بلد نباشید ممکن است امتحان و کنکور خود را از دست بدهید

مثال3:استرس مثبت

استرس در زمان آشنایی با افرادی جدید و یا فردی که دوست دارید از نوع استرس خوب است که قطعا لذت بخش هم هست.

استرس مزمن :استرس مزمن بر خلاف استرس حاد برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت که اصولا از یک رویداد طولانی و یا شرایطی که فرد توانی کنترل اوضاع را ندارد و یا خودش احساس به دام افتاده را دارد مثلا فردی که از شغل خودش ناراحت است و یا یک رابطه ی مشکل دار و مشکلات مالی پی در پی که به مرور زمان خستگی روانی و جسمانی برای فرد به وجود می آورد .استرس مزمن بسیار خطرناک است زیرا 1 احتمال حملات قلبی و سکته را زیاد می کند 2 هم می تواند به افسردگی ، خشونت و بی حوصلگی های پی در پی و حتی اقدام بهخودکشی ختم شود

درمان اضطراب و استرس :

درمان تخصصی اضطراب ، و چند راهکار مهم برای درمان اضطراب

در درمان اضطراب و استرس می توان از تکنیک های شناختی رفتاریcbt  ، طرح واره درمانی ، تـئوری انتخاب ، نوروفیدبک استفاده کرد که با توجه به صلاح دید دکترهای متخصص ما در این زمینه تکنیک مناسب شما برای درمان اجرا خواهد شد با توجه به پژوهش های انجام شده بیشتر اختلالات عصبی ریشه در اضطراب دارند،اختلالات و مشکلاتی مانند وسواس ، بی خوابی ، سردردهای مزمن ،اضطراب و استرس ها را می توان از طریق نوروفیدبک بدون عوارض جانبی و دارو به طور چشمگیری کاهش داد توجه داشته باشید تمامی راهکارهای نام برده تکنیک های تخصصی محسوب می شوند که شما باید از طریق ارزیابی تحت درمان دکتر روانشناس متخصص در همین زمینه مشکل خود را به حداقل برسانید که در کنار تمامی اینها می توان از طریق تمرکز و تلقین مانند: ورزش ، ماساژ ، مدی تیشن وطی آموزش هایی شما راهکارهایی برای کنترل هیجانات و احساسات برای داشتن ذهنی مثبت و سالم را فراخواهید گرفت که بی شک برای تداوم توانایی شما برای به حداقل رساندن و یا ازبین بردن ریشه مشکل و اضطراب های خود باید تکنیک هایی را که به شما آموزش داده شده است را به کار ببندید.

راهکارهای جلوگیری از استرس

پیشگیری از استرس واضطراب

تا به اینجا تلاش کردیم شما را به شناختی کلی از استرس و اضطراب برسانیم و راهکار هایی که به صورت تخصص در مرکز درمان استرس اجرا می شود را برای شما بازگو کردیم پیشگیری از استرس و اضطراب از درمان قطعا زندگی شما را سالم تر نگه خواهد داشت .

پیشنهاد های کلینیک درمان استرس و اضطراب به شما:

1 در مرحله اول لیستی از موارد استرس زای محیط خود را شناسایی کنید با این کار می توانید بیشتر به توانمندی ها و نکات مثبت خودتان توجه کنید و از نکته سنجی بیش از حد نسبت به دیگران چشم پوشی کنید

2 گذشته را فراموش کنید ،غیر ممکن نیست فقط کافیست برای آینده ی خود برنامه ریزی کنید،زمان حال خود را از دست ندهید،لیست اهداف داشته باشید تا دو سال آینده ی خود را در آن به صورت مکتوب و با جزِئیات یاد داشت کنید به طور مثال برای هر هفته ،ماه و سال خود برنامه های کوتاه مدت و یا بلند مدت ترتیب دهید.اجازه ندهید دیگران زمان و برنامه زندگی شما را دست بگیرند،آخر هر هفته خود را آنالیز کرده و با 7روز گذشته مقایسه کنید و خود را موظف بدانید تغییر هرچند کوچک ،ولی داشته باشید

3 ورزش ، تغذیه و خواب مناسب از عوامل بسیار تأثیر گذار بر استرس و افسردگی خواهد بود

بی شک این عوامل سلامت جسم را تا حدود زیادی به دنبال خواهد داشت

زیبایی ظاهری انعکاس بسیار زیادی در سلامت روان شما دارد

سلامت پوست ، مو و اضافه وزن نداشتن شما باعث می شود بسیاری از احساسات ناخوشایند از شما دور شود

4 ارتباط مطالعه با استرس ،مطالعه استرس و اضطراب را تا حد زیادی کاهش میدهد

مطالعه را دست کم نگیرید شما در دنیایی که به سرعت روبه پیشرفت است نیاز به بروز بودن دارید اطلاعات خود را بالا ببرید شما با این کار می توانید همیشه در جمع دوستانه جوان بنظر برسید

مشاوره رایگان استرس

5 سرگرمی و تفریح را به هیچ عنوان از برنامه های خود حذف نکنید.چون اگر فقط در محیط کار و شرایط سخت قرار بگیرید به مرور زمان روانتان تحلیل می رود و بدون آنکه خودتان متوجه بشوید به آرامی دچار بی حوصلگی و افت عملکرد می شوید

6 لطفا سعی نکنید دیگران را تغییر دهید زیرا شما دنیا را از دید خودتان نگاه می کنید و تمام قضاوت ها را از سمت خودتان است پس انرژی خود را صرف افکار خود بکنید

زندگی سالم را خودتان بسازید ،با انتخابی نو به دنیای خود رنگ دیگری ببخشید ،همرا شما هستیم در کلینیک تخصصی روانشناسی انتخاب نو

تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک29، واحد6، طبقه سوم – ساعت کاری: 9صبح تا 10شب

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

سامانه مشاوره تلفنی رایگان ٤٥٢٩٨ از سوی مرکز “سلامت روان رویین “جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای حفظ  سلامت روان افراد جامعه در دو سطح کودکان و بزرگسالان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، فرج حسینیان، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به استرس و اضطراب ایجاد شده در سطح جامعه از زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور و در پی آن ایجاد استرس و اضطراب و برخی مشکلات روان شناختی در بین افراد جامعه، سامانه مشاوره تلفنی رایگان جهاد دانشگاهی جهت ارائه خدمات روانشناختی به هموطنان راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت در راستای مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی و حفظ سلامت روان افراد جامعه با بهره‌مندی از توان اساتید و افراد توانمند حوزه سلامت روان کشور و در  دو سطح کودکان و بزرگسالان راه‌اندازی شده  است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هموطنان از تمام نقاط کشور می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند، ادامه داد:این سامانه بصورت مشاوره و راهنمایی تلفنی است و از روز اول سال جدید با همکاری 100 نفر  از روانشناسان و مشاوران به طور رسمی برای پاسخ به سوالات روانشناختی در حوزه استرس و اضطراب فعالیت خود را آغاز کرده است.

هموطنان می‌توانند از ساعت ١٠ الی ٢٠ با تلفن ثابت یا همراه با شماره ۴۵۲۹۸-۰۲۱ تماس گرفته و از خدمات کارشناسان سلامت روان مرکز رویین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی بهره مند شوند.

مشاوره رایگان استرس

انتهای پیام

سایت رسمی دکتر بهشتیان ( تعیین وقت:  10 50 910 0910 )

همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. اکثر ما می توانیم به تنهایی یا با کمک اطرافیان خود با بیشتر این چالش ها کنار بیاییم. اما گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند که در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس می تواند به ما کمک کند.

در این مطلب سعی دارم درباره برخی از مهمترین مشکلاتی که لازم است به روانشناس مراجعه کنیم، صحبت کنم. مشکلاتی که اگر اقدام جدی برای حل آن ها نشود، درمان نخواهند شد و حتی به مرور زمان شدیدتر می شوند. ویژگی مشترک تمامی این مشکلات این است که زندگی عادی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد و خود فرد به تنهایی قادر به حل آن ها نیست.

فهرست مطالب مقاله

استرس و اضطراب جزء جدایی ناپذیر زندگی مدرن شده است. تحقیقات نشان داده که نسبت به 100 سال قبل، شهرنشین ها 1 ساعت کمتر می خوابند و همین مسأله سطح استرس افراد را بالا برده است.

مشاوره رایگان استرس

با این وجود اگر شدت و مدت زمان استرس زیاد نباشد مشکل جدی برای فرد ایجاد نمی کند. تجربه استرس و اضطراب طولانی مدت یا شدید می تواند اثرات جسمی (مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی و غیره) و روانشناختی (عدم تمرکز، کاهش بهره وری، بی خوابی و …)  برای ما ایجاد کند (متأسفانه در سال های اخیر شمار سکته قلبی افراد کمتر از 40 سال بالا رفته است). به همین دلیل بهتر است در صورت تجربه چنین شرایطی تا قبل از شدید و مزمن شدن آن، از یک روانشناس کمک بگیریم.

غمگینی، بی علاقگی و نداشتن انرژی برای انجام کارهای روزمره از نشانه های افسردگی می باشند. معمولاً همه ما چنین علایمی را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم ولی اگر شدت یا طول مدت آن زیاد باشد به حدی که روند زندگی روزمره ما را مختل کند نشانه افسردگی متوسط تا شدید خواهد بود. برخی افراد، سال ها درگیر مشکل افسردگی هستند و احساس می کنند در چاهی افتاده اند که توان خارج شدن از آن را ندارند. خوشبختانه روش های مطمئن و تأیید شده ای برای درمان افسردگی وجود دارد.

مرگ جزء جدایی ناپذیر زندگی است اما این سخن به این معنی نیست که روبرو شدن با مرگ عزیزان ساده باشد. اکثر افراد پس از مرگ عزیزی بعد از گذشت چند ماه با این مسأله کنار می آیند و زندگی عادی خود را از سر می گیرند. اما برای برخی افراد شرایط سخت و پیچیده می شود و با گذشت ماه ها هنوز حالت عادی پیدا نمی کنند که به چنین شرایطی اصطلاحاً «سوگ حل نشده» می گویند (یعنی پس از گذشت 6 ماه هنوز فرد به زندگی عادی خود برنگشته است). روانشناس خوب می تواند در چنین شرایطی به فرد کمک کند تا بتواند این مشکل را حل کند.

اکثر افراد از چیز خاصی می ترسند مثلاً ترس از مار، عقرب یا ارتفاع زیاد که این ترس ها غیر طبیعی نیستند. اما اگر ترس ها شدید و یا غیر عادی باشند به آن فوبیا می گویند مانند ترس از بالا رفتن از نردبان کوتاه یا ترس شدید از خون به حدی که مانع از مراجعه به پزشک شود. فوبیا نیازمند درمان است و خوشبختانه درمان اکثر فوبیاها ساده و در چند جلسه امکان پذیر است.

از قدیم گفته اند که زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند!

دعوا و اختلاف زن و شوهر تا حدی طبیعی است اما اگر میزان و شدت دعواها زیاد باشد به حدی که باعث کاهش رضایت از زندگی (طلاق عاطفی) و یا مشکلات دیگر شود نیازمند کمک گرفتن از روانشناس یا مشاور است.

تحقیقات نشان می دهد زوج ها حدودا 6 سال بعد از بروز مشکلات در زندگی مشترک به مشاور مراجعه می کنند زمانی که خیلی دیر شده است و نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند. پس قبل از اینکه مشکلات زندگی مشترک شما، شدید و حاد شود بهتر است از یک دکتر روانشناس متبحر برای حل آن کمک بگیرید.

به هر رفتاری (چه خوب چه بد) که کنترل آن در دست ما نباشد، عادت یا اعتیاد گفته می شود. حال اگر این عادت روند عادی زندگی ما را دچار اختلال کند نیازمند درمان و گرفتن کمک از یک دکتر روانشناس است. عادت هایی مثل ناخن جویدن، مو کندن و اعتیاد به سیگار و مواد مخدر و غیره

وسواس، فکر یا تصویری است که علی رغم میل باطنی فرد به ذهن او می آید و نمی تواند آن را از ذهنش خارج کند که به آن وسواس فکری می گویند  و  گاهی فرد به خاطر فشار افکار، مجبور است دست به اعمالی بزند که به آن ها اجبار یا وسواس عملی می گویند مثلاً چک کردن گاز و پنجره ها یا شستن متوالی دست ها.

وسواسی که زندگی عادی فرد را مختل کرده باشد و باعث ایجاد مشکلاتی برای او یا اطرفیانش شده باشد نیازمند درمان توسط روانشناس است. کسی که حمامش خیلی طول می کشد یا در زمان خروج از خانه درب ها، پنجره ها و اجاق گاز را چندین بار چک می کند و یا مدام افکار آزار دهنده ای به ذهنش می آید که زمان زیادی از روز با آن ها کلنجار می رود و تمرکز و روند عادی زندگی اش را به هم ریخته است، دچار وسواس شدید است و باید برای درمان از دکتر روانشناس کمک بگیرد.

در این مطلب به 7 مشکل شایعی که دکتر روانشناس می تواند در حل آنها به شما کمک کند اشاره کردم. البته بدان معنی نیست که فقط این 7 مشکل نیازمند مراجعه به روانشناس هستند. بیش از 100 اختلال و مشکل روانشناختی وجود دارد که این 7 مشکل جزو شایع ترین و پرمراجع ترین آنها هستند و از اهمیت بیشتری برخوردارند..  در صورتی که سئوالی درباره این مطلب دارید لطفا در کامنت های همین مقاله مطرح فرمایید.

برچسب:دکتر روانشناس, روانشناس, روانشناس بالینی, مشاور

پست قبلی

پست بعدی

سلام ممنون از مطلب مفیدتون

درمان افسردگی حداقل چقدر زمان می برد؟ افرادی که به روانشناس مراجعه می کنند امکان داره با وجود راهکارهایی که طی دوره ی درمان یاد گرفتند مجددا دچار افسردگی شوند ؟

سلام و درود بر شما؛ بستگی به شدت افسردگی و علت آن داره اما معمولا در اکثر افسردگی ها بین 6 تا 12 جلسه درمان افسردگی زمان نیاز داره.

عود بیماری به عوامل مختلفی بستگی داره، از جمله شرایط و اتفاقات زندگی فرد، آمادگی ژنتیکی و میزان پی گیری فرد در اجرای مهارت های آموخته شده در طول دوره درمان. اما در مجموع تحقیقات نشان می ده افرادی که به صورت مستمر مهارت های آموخته شده در طول دوره درمان را به کار می برند به احتمال کمتری بیماری آنها عود می کند.

بسیار مفید بود

سلام _ در زمان ابتلا به بیماری های سخت مثل سرطان کمک یک روانشناس برای جلوگیری از افسردگی و نا امید شدن از درمان میتونه مفید باشه؟

درود بر شما، بله قطعا می تونه موثر باشه به خصوص روانشناسی که در حوزه درمان وجودی کار کرده باشه

با عرض سلام.من یک سری مشکلات باخونوادم و همسرم دارم البته مشکل از خودمه اعصابه ضعیفی دارم و شدیدن زودرنجم به خاطره این مشکلم به روانشناس مراجعه کنم یا روانپزشک؟

سلام و درود بر شما بستگی به علل مشکل تون داره، بهتره ابتدا به روانشناس مراجعه کنید تا بررسی کاملی درباره مشکل تون داشته باشن در صورت نیاز شما را به روانپزشک هم ارجاع میدن.

سلام. من افسردگی گرفتم و اصلا میلی به کار کردن ندارم و از این موضوع به شدت رنج میبرم. اگه امکانش هست یه کتاب خوب معرفی کنید ممنون.

سلام و درود بر شما باید ابتدا علت افسردگی شما مشخص و بر اساس اون روش حل مشکلتون تعیین بشه. اما مطالعه کتاب تمرینات عملی شناختی رفتاری برای افسردگی می تونه به شما کمک کنه

سلام. وقت بخیر. من به شدت از دوری از خانواده می ترسم. استرس و اضطراب بی خودی دارم طوری که شب ها بی خواب میشم، تپش قلب می گیرم، دستم بی حس میشه و یه جا می مونم. حالم خیلی بد میشه و به شدت می ترسم. فقط می تونم گریه کنم‌. می خواستم بدونم این ها علائم چه چیزی هستند و چیکار باید بکنم؟ خیلی ممنون

سلام و درود بر شما دوست عزیز، نمی دونم چند سالتونه؟اما این ها علایم اضطراب جدایی و اضطراب تعمیم یافته هست. اگه شدتش خیلی زیاده بهتره به روانپزشک مراجعه کنید تا با تجویز دارو کمی اضطراب شما را کاهش بده و در کنار اون هم به روانشناس مراجعه کنید تا مهارتهای مدیریت استرس را بهتون یاد بده و اضطراب جدایی شما درمان کنه

احساس تنهایی میکنم ولی نمیتونم یار و همدم خودم پیدا کنم سالهاست درگیر افسردگی و اختلال وسواس هستم و دارو میخورم آیا روانشناس میتونه کمکم کنه؟

درود بر شما دوست عزیز بستگی به شدت افسردگی و وسواس شما داره. اما اینطور که شما گفتید حدس می زنم مشکلات ارتباطی یکی از دلایل افسردگی و وسواس شما باشه پس بهتره به روانشناس مراجعه کنید. روانشناس در صورت نیاز در کنار روان درمانی شما را به روانپزشک هم ارجاع میده

باسلام من دچار اضطراب اجتماعی هستم و چون علایم بروز آن بصو ت لکنت زبان است قبلا فکر می کردم لکنت زبان دارم اما این مساله هیچ وقت در جمع خانواده یا دوستانم ظاهر نمیشود و بسیاری از دوستان من از وجود چنین مشکلی در من بی خبرند لذا خودم به این نتیجه رسبدم که باید فوبیای حضور در جمع را درمان کنم،اما نمیدونم چطوری? لطفا راهنمایی بفرمایید چه اقدامی باید انجام بدم و به چه نوع متخصصی مراجعه کنم؟و ویا کسی هست که تخصصی رو این موضوع مار کنه و دارای تبحر باشه؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام و درود بر شما دوست عزیز دلیل مشکل شما اضطراب تون هست که روانشناس تحلیلی می تونه به شما در حل این مشکل کمک کنه البته راه های موقتی مثل روش های کنترل اضطراب هم می تونه در کاهش لکنت کمک کنه اما راه حل ریشه ای این است که دلیل اضطراب اجتماعی شما مشخص و حل بشه

سلام من تست افسردگی که توی سایت گذاشتین رو انجام دادم نتیجش 29 بود به نظرتون روان پزشک باید برم یا روانشناس

درود بر شما، بهتره اول به روانشناس مراجعه کنید. در صورت نیاز روانشناس مراجعه به روانپزشک را هم بهتون توصیه می کنه

درود بر شما، به نظرم بهتره اول به روانشناس مراجعه کنید تا مشکل شما و علل افسردگی تون را بررسی کنن. در صورت نیاز حتما روانشناس بهتون میگه که از روانپزشک هم کمک بگیرید اما معمولا مگر در موارد وخیم و حاد برای درمان افسردگی نیازی به دارو نیست.

مشاوره رایگان استرس

سلام، من یه سوال دارم، روانشناس چطور میتونه به آدمی که افسردگی داره کمک کنه؟ کار روانشناس فقط حرف زدن و نصیحت کردنه؟ من اختلال دو قطبی دارم به پیشنهاد روانپزشکم به روانشناسی که بهم معرفی کرد مراجعه کردم نه تنها مشکلم حل نشد بلکه اعصابمو بیشتر خورد کرد وقت و هزینه م هدر رفت.

درود بر شما دوست عزیز اصلا روانشناس نباید توصیه و نصیحت مستقیم کنه. روانشناس باید به مراجع کمک کنه ریشه مشکلاتش را شناسایی و با کمک هم حلش کنن

عرض سلام خسته نباشید خدمت اقای دکتر بهشتیان دکتر من یک دختر ۲۴ ساله دارم که بخاطر زندگی پر از استرس من وپدرش که دائم تو دعوا وقهر بودیم دچار افسردگی شده حدود یکسال ونیم پیش ازدواج کرد وما گفتیم شاید از پیش ما بره حالش بهتر میشه که بدترم شداقای دکتر اصلا اعتماد به نفس نداره خوشحال نیست هیچ چیزی تو این دنیا خوشحالش نمیکنه همش گریه ونا امیدی مطلق وسه بار خودکشی کرده دوبارش خونه همسرش بوده در صورتیکه همسرش خوبه فقط بی نهایت مشکل مالی داره واخرین بار چند روز پیش بود که چهار ورق قرض ارام بخش خورد اقای دکتر چندتا سوال الان دختر من باید پیش روانشناس باید بره یا روانپزشک واینه اگر شما لطف کنید به من دکتر معرفی کنید که ویزیتش کمی ارزون باشه که من بتونم ببرمش خواهشا کمک کنید من از عهده هزینهای دکترا بر نمیام و دخترمم جلو چشم داره پر پر میشه لطفا کمکم کنید

سلام خسته نباشید دوستم که پسر هست و 22 سالشه با خانوادش خیلی به مشکل بر میخوره و بخاطر بیماری پی‌سی خیلی ناراحته و بیشتر اوقات به فکر خودکشی هست میخوام ببینم میتونم کمکی بهش کنم یا خیر؟شاید نتونم بگم که بره پیش روانشناس

سلام من ی مرد30ساله هستم ب شدت هم استرس دارم اصلا امیدی ب زندگی ندارم ماهی دوبار خود ارضای می کنم علاقه زیاد ب رابطه جنسی دارم متا سفانه قادر ب ازدواج نیستم ولی استرس از بچگی با من بوده خاهشا ی راهنمایب کنید دلم میخاد ی روز خوش داشته باشم

سلام به شما دوست عزیز در سایت تست اضطراب و افسردگی بک هست لطفا هر دو تست را تکمیل و نتیجه را برای من ارسال کنید

سلام من دختری ۲۹ ساله هستم نمیدونم از کجا بگم اما مشکل اصلی خانواده ما مادرم است همیشه از کاه کوه میسازه وباعث دعوا میشه ما ۴ فرزندیم که اگه در زندگی روز مره با ما باشید متوجه رفتارهای پرخاشگرانه ما به خصوص من میشوید من ادمی زود رنج پرخاشگر ودر بیشتر مواقع بعد از عصبانیت همیشه به خودکشی فکر میکنم اما چون در خانواده مذهبی بزرگ شدم به شدت از خشم خدا میترسم من وخواهر دومم(35ساله) ازدواج نکردیم واسه همین هر بار سر هر خواستگار برای خواهرم مادرم خونه رو برای ما جهنم میکنه اگه هم اعتراض کنیم میگه اگه ناراحتید برید از خونه منم راحت میشم به نظر شما ما باید چکار کنیم ؟

درود برشما دوست عزیز من متوجه سئوالتون نشدم. الان مسالتونه زودرنجی و رفتارهای پرخاشگرانه و احساس افسردگی و تمایل به خودکشی خودتون هست یا رفتارهای مادرتون؟ رفتارهای مادرتون را که متاسفانه اقدامی نمیشه براش انجام داد چون تا فردی خودش تمایل نداشته باشه نمیشه روی رفتاری تغییر چندانی ایجاد کرد. اما برای خودتون توصیه می کنم ابتدا در سایت تست های افسردگی بک و اضطراب بک را تکمیل کنید. تا بر اساس اون خدمت شما بگم چه اقدامی بهتره در حال حاضر انجام بدید.

سلام وقت بخیر من دختری ۲۱ساله م دانشجوی مهندسی نرم افزار با پسری ۸ساله ای که رفیقم که سنشم ۲۴ ساله سربازیش تموم نشده و صافکاره و الان که برای خواستگاری میخواد اقدام کنه ولی پدرو مادرو خواهرم ناراضین وپدرم اصلا راضی نمیشه من برای مشاوره به کدوم بخش مشاوره برم ؟مشاوره فردی یا ازدواج ؟ممنون از پاسخگوی تون

درود بر شما دوست عزیز بهتره به مشاور ازدواج مراجعه کنید.

سلام اقای دکتر ممنون از پاسخگویتون به دلیل اینکه من در شمال کشور زندگی میکنم نمیتونم برای مشاوره پیش شما درتهران بیام اگه مشاوره تلفنی یا انلاین هم میدید میشه اطلاع رسانی کنید واگر نه حداقل ادرس یه روانشناس ماهر به من بدید در رشت یا لاهیجان ولی خیلی مشتاقم که توسط شما مشکلاتم حل شود ممنون از شما

درود بر شما دوست عزیز بله امکان مشاوره تلفنی و آنلاین وجود داره لطفا با خانم سالاری هماهنگ بفرمایید 09109105010

سلام اقای دکتر ممنون از پاسخگویتون به دلیل اینکه من در شمال کشور زندگی میکنم نمیتونم برای مشاوره پیش شما بیام اگه مشاوره تلفنی یا انلاین هم میدید میشه اطلاع رسانی کنید اگر نه حداقل ادرس یه روانشناس ماهر به من بدید در رشت یا لاهیجان ولی خیلی مشتاقم که توسط شما مشکلاتم حل شود ممنون از لطفتون

درود بر شما دوست عزیز بله امکان مشاوره آنلاین و تلفنی هست لطفا با خانم سالاری هماهنگ بفرمایید 09109105010

سلام من یه مشگله بزرگ دارم با مادرم که اصن به هیچ وجه حل نمیشه اون اصن منو درک نمیکنه و همیشه سرع چیزای کوچیک با من دعوا داره و از اونجایی ک من ادمی هستم ک تو خودم میریزم و هیچ حرفی در برابر این دعوا ها ب مامانم نمیگم واقعا دارم داغون میشم و مشگل اینجاس که اگه بگمم باز دوبارع دعوا میشه و اون چرت و پرت میگه و البته حس میکنم افسردگی دارم و مامانم واقعا داره منو اذیت میکنه و یکی دوبارم فکر خودکشی کردم ولی واقعا نمیدونم باید چیکار کنم اگه میشه لطفا کمکم کنید؟😔

درود بر شما هلیای عزیز تست افسردگی و اضطراب را در بخش تست های روانشناسی سایت تکمیل کنید و نتیجه را ارسال کنید.

با سلام. من فردی بد دهان هستم که در هنگام بحث با همسرم به او و خانوده و اقوامش توهین کرده و بی ادبی می کنم. آیا روانشناس می تواند در حل این مشکل به من کمک کند و آیا این مشکل درمان پذیر است؟

درود بر شما دوست عزیز توهین کردن و فحش دادن پرخاشگری کلامی هست و امکان درمان داره.

سلام. آیا کسی که مبتلا به فحاشی و تهوین کردن د رهنگاه دعوا و بحث باشه می تونه با مراجعه به روانشناس درمان بشه؟ اصلا این مشکل درمانپذیر است. با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان پویشی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی پویشی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد.و تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است. برای مشاهده رزومه کامل ایشان اینجا را کلیک کنید

تلفن : 10 50 910 0910     22859193

آدرس: تهران شریعتی، بالاتر از ظفر، جنب مجتمع نگین ظفر، ساختمان حامد

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به دکتر محمد بهشتیان است.

مرا به خاطر بسپار

The online version of the Iranian daily Hamshahri

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات روانشناسی برای کاهش استرس و اضطراب خانواده‌ها گفت: در همین زمینه سامانه ای با استفاده از ۴۰۰ روانشناس آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای هستند و خانواده‌ها می‌توانند از طریق این خط تماس برقرار کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، وحید قبادی دانا در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این که تماس با این خط رایگان است، اظهار کرد: در این زمینه خط ۱۴۸۰ با استفاده از ۴۰۰ روانشناس با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، آماده خدمت هستند و خانواده‌ها می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب از طریق این خط تماس برقرار کنند.

وی گفت: کارشناسان این سامانه تلاش خواهند کرد تا استرس و اضطراب تماس گیرندگان را کاهش دهند و طبق گزارش ها تاکنون در این فرایند موفق بوده‌اند.

قبادی دانا ادامهه داد: در بهمن ماه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به این ویروس تهیه و به تمامی مراکز نگهداری سازمان بهزیستی در سراسر کشور ابلاغ شد و مراکز موظف به رعایت نکات بهداشتی شدند.

مشاوره رایگان استرس

وی تصریح کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات لازم برای تهیه و تأمین تجهیزات بهداشتی ( دستکش و ماسک) همچنین مواد ضدعفونی آغاز شد و در کنار آن نیز آموزش‌های لازم طبق دستورالعمل‌های پیش بینی شده برای مراکز شبانه‌روزی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با شیوع ویروس کرونا بخشنامه‌ای مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک و همچنین مراکز روزانه توانبخشی تا زمان قطع شدن زنجیره این ویروس ابلاغ شده است. علاوه بر اینکه تمهیداتی نیز برای کمپ‌های نگهداری افراد معتاد در نظر گرفته شده و بر اساس آن اعلام شده که این مراکز تا اطلاع ثانوی از پذیرش این افراد در کمپ‌ها ممنوع هستند و در موارد خاص باید این افراد ۱۴ روز قرنطیه شوند و در صورت تأیید پزشکان، در مرکز پذیرش خواهند شد.

او افزود: هم‌اکنون مسائل بهداشتی در مراکز اشاره شده به طور دائم کنترل می‌شود و بر اساس آخرین گزارش اخذ شده مشکلی در این مراکز وجود ندارد.

این مسئول در ادامه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه خانواده اظهار کرد:  در این بخش نیز دستورالعمل‌های مربوطه تهیه و ابلاغ شده است ضمن اینکه بر اساس بخشنامه ابلاغ شده ملاقات در تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی ممنوع شده است.

قبادی دانا به تأمین اعتبارات برای تهیه اقلام بهداشتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی افزود: در این زمینه علاوه بر اعتبارات سازمان بهزیستی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز با مساعدت فتاح رئیس بیناد مستضعفان در اختیار بهزیستی قرار گرفت  که بر اساس آن، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب ۴۰ هزار معلولان شدید و خیلی شدید که در منازل بستری هستند، واریز شده است.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


PDF – همشهری محلهDownloads-icon

مشاوره رایگان استرس
مشاوره رایگان استرس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *