مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

 
helpkade
مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی
مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

بسیاری از مسائل و چالش‌های این حوزه با یک سوال ساده و از طریق مشاوره تلفنی بیمه و قانون کار برطرف خواهد شد. در حالی که برطرف نکردن آنها، می‌تواند همراه با جریمه‌های میلیونی از طرف سازمان تامین اجتماعی باشد.

سوابق کاری و تحصیلی علیرضا زنگنه ابراهیمی باعث شده تا او بتواند در زمینه‌های مختلفی حقوقی خصوصا قانون کار و تامین اجتماعی مشاروه تخصصی ارائه دهد.

پرویز بابایی، مشاور امور مالی و مالیاتی، تسلط به تهیه صورت‌های مالی، بستن حساب‌ها، ارسال اظهارنامه، سایر امور مالیاتی و ارزش‌گذاری استارت‌تاپ‌ها

هم کارفرمایان و هم کارگران در طول حیات کاری خود قطعا با برخی مسائل روابط کار روبرو خواهند شد که در بسیاری موارد حل آنها نیازمند دریافت خدمات مشاوره بیمه کارگری و قانون کار است. مواردی که گاه می‌توان با گرفتن یک مشاوره تلفنی رایگان قانون کار آن را حل کرد تا آنکه کار به دعاوی حقوقی کارگری و کارفرمایی بکشد. مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

فردی که سال‌ها در زمینه مسائل کارگری و کارفرمایی، تامین اجتماعی، حقوق و دستمزد و روابط کار فعالیت داشته باشد، بی‌شک به جزئیات و نکات مهم این حوزه‌ها نیز آشنا خواهد بود. کارگران و کارفرمایان دو مخاطب اصلی مشاوره در این حوزه هستند. این دو گروه می‌توانند در زمینه‌های مختلف و به صورت‌های متنوع از خدمات مشاوره استفاده کنند. با این حال، هر مشاور قانون کار یا مشاور تامین اجتماعی، معمولا در یک یا چند حوزه خاص می‌تواند به شما کمک کند. مهم‌ترین حوزه‌هایی که در این خصوص می‌توانید مشاوره دریافت کنید، معمولا به صورت زیر است: 

به حوزه‌های مختلف مشاوره بیمه و قانون کار اشاره کردیم. اما سوال این است که این خدمات مشاوره‌ای معمولا شامل چه مواردی است و به چه صورت می‌توان از آنها استفاده کرد؟ می‌توان این خدمات را به صورت زیر خلاصه کرد: 

قانون کار ایران شامل نکات بسیار زیادی در موارد مختلف است که این نکات به لحاظ اجرایی و در حین کار، جزئیات و حالات متفاوتی خواهد داشت. بهتر است قبل از آنکه با فردی قرارداد کاری ببندید یا آنکه استخدام شوید، از مواد و دستورات مختلف قانون کار آگاه شوید. این کار مصداق همان ضرب‌المثل جنگ اول به از صلح آخر خواهد بود. هر چند که مطالعه بندهای مختلف قانون کار به شما کمک می‌کند، اما به علت پیچیدگی‌هایی که مسائل این حوزه دارد، گاهی اوقات نیاز است تا با یک وکیل متخصص اداره کار مشورت کرد.

معمولا مشاوره قانون کار به صورت حضوری، برای چنین فردی غالبا در زمینه مسائل زیر به شما کمک می‌کند: 

جنس مسائل و چالش‌های حوزه روابط کار بسیار متنوع و مختلف است. برخی اوقات کارگران یا کارفرمایان درگیر دعاوی حقوقی چند ساله می‌شوند که حل آنها تنها از یک وکیل مجرب قانون کار برمی‌آید. با این حال، در بسیاری از مواقع نیز افراد صرفا به دنبال یادگیری یا کسب اطلاع در خصوص یک نکته حقوقی هستند. 

به علت گستردگی و تنوع نوع مسائل این حوزه، خدمات مشاوره قانون کار نیز به صورت‌های مختلفی به متقاضیان ارائه می‌شود. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه مشاوره کسب‌وکار، باعث صرفه‌جویی در وقت افراد نیز خواهد شد. انواع مشاوره در زمینه قانون کار را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

بسیاری از اوقات مشاهده شده که حتی بعد از تنظیم قرارداد کاری و شروع به کار فرد، ممکن است طرفین دچار دعاوی حقوقی کارگری و کارفرمایی شوند. به عنوان مثال، گاهی اوقات کارمندان و کارگران یک شرکت از رد نشدن لیست بیمه آنها توسط کارفرما گلایه دارند.

از طرفی ممکن است کارفرمایان نیز در برخی موارد دچار مشکلاتی باشند. مشورت با یک مشاور بیمه تامین اجتماعی در همان ابتدای کار می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها از جمله موارد زیر به کارگر یا کارفرما کمک کند: 

حوزه بیمه تامین اجتماعی نیز همانند حوزه روابط کار از گستردگی و جزئیات زیادی برخوردار بوده و نوع مسائل و چالش‌های آن نیز بسیار متنوع است. به همین دلیل هر کدام از مسائل و چالش‌ها این حوزه نیازمند یک نوع از مشاوره حقوقی تامین اجتماعی خواهد بود. انواع روش‌های دریافت مشاوره در حوزه تامین اجتماعی را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد: 

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار این سوال در ذهن تداعی می‌شود که چگونه می‌توان چالش‌های خود را با بهترین مشاوران در هر حوزه در میان گذاشت. امروزه روش‌هایی مختلف برای گرفتن مشاوره کسب‌وکار به صورت تلفنی حضوری یا سایر روش‌ها وجود دارد.  الوبیزنس به عنوان اولین پلتفرم مشاوره، این امکان فراهم آورده تا شما بتوانید به صورت تلفنی یا حضوری در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار از جمله حوزه مورد بحث نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنید.

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

در اینجا به ۱۰ سوال پرتکرار در خصوص بیمه بیکاری پاسخ داده ایم، ضمن آنکه می‌توانید پیچیده‌ترین مسائل خود را از طریق مشاوره بیمه و قانون کار حل کنید.

بیمه بیکاری برای افراد متاهل و مجرد، بر حسب تعداد افراد تحت تکفل و میزان سابقه پرداخت بیمه، می‌تواند ارقام متفاوتی باشد.

هر ساله نمایندگان کارگری و کارفرمایی در کنار دولت، تعیین حداقل دستمزد تامین اجتماعی کارگران را بر عهده می‌گیرند که این رقم در سال ۹۹ حدود ۲۱ درصد افزایش داشت.

سوال خودتون رو به با جزئیات کامل مطرح کنید تا مشاوران برتر الوبیزنس به اونها جواب
بدهند

لزوم بیمه کردن کارکنان چیست؟

هر فردی به هر میزان که در هر جایی مشغول به کار می شود کارفرما موظف که وی را بیمه کند و تمام خطرات ناشی از کاری که کارگر را تهدید بر عهده کارفرما است. این مورد در قانون تفکیک های خاصی دارد که ویدئو به آنها اشاره شده است.

میشه جواب منو بدید 🙏

سلام خسته نباشید من در تاریخ ۹۹. ۵. ۲۲باتمامی مدارکم برای ثبت نام بیمه بیکاری به کاریابی رفتم و مدارکم رو ثبت کردن و گفتن برم اداره کار وقتی ب اداره کار رفتم اونجا گفتن پرونده‌ام ب دستشون نرسیده دوباره رفتم کاریابی و اوناهم گفتن ما مدارک رو فرستادیم وعکسش رو ب من نشون دادن الان من هروز با اداره کار در تماس ولی متاسفانه پرونده‌ام بدستشون نرسیده الان دوباره امکان ثبت نام مجددم نیست نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید درضمن پیش مدیر اداره کار اون منطقه‌ام رفتم اونم نمیدونست باید چیکار کنه

با سلام بنده از سال ۹۴ در یک کارگاهی کار کردم که اجاره‌ای بود و بدون قرارداد برا مستاجر کارمیکردم و یکی دوماه اخیر رو برای مالک کار کردم در خصوص حق بیمه به نام کدومشون باید شکایت کنم ممنون

زمانی که برای مستاجر کار میکردید باید از مستاجر به عنوان کارفرما شاکی شود و آن دوماه را از مالک. هر چند در قانون تامین اجتماعی مالک و مستاجر مسئولیت تضامنی در قبال بیمه کارکنان کارگاه در مدت زمان اجاره کارگاه دارند.

سلام و خسته نباشید من حدود هشت سال داخل شرکتی بودم کارش هم سخت و زیان اور هستش بعد هشت سال از بیمه بیکاری استفاده کردم بمدت ۱۸ماهبعد بیمه بیکاری بعد سه روز بعد از اتمام بیمه بیکاری دوباره داخل اون شرکت مشغول بکار شدم الان نزدیک بیست سال با بیمه بیکاری سابقه دارم کارم هم سخت و زیان اوره همکارام هم بیست سال دارن بازنشست میشن مت تکلیفم چییه این هیجده ماه که نبودم من کارم سخته قبل از بیمه بیکاری و بعد بیمه بیکاری باز هم کارم سخت و زیان اوره الان بیست سال شد چیکار باید بکنم طبق قانون نوشته اگه قبل از بیمه بیکاری کارت سخت و زیان اور بود و بعد از بیمه بیکاری تا دو ماه وقت داری برگردی به کار زیان اور من نمیدونم چیکار باید بکنم من زیر دو ماه برگشتم نمیدونم باید نامه ای بدم یا اصلا قانونشو نمیدونم راهنمایی کنین تقدیر و تشکر از شما

استفاده از بیمه بیکاری و برگشت مجدد به شغل دارای شرایط سخت و زیان (تا حداکثر ٢ ماه بعد از اتمام بیمه بیکاری) مشکلی ایجاد نمی‌کند، نیازی به ارایه نامه نیست، می‌توانید درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بدید تا پروسه آن طی شود.

کار‌های سخت و زیان آور کار‌هایی است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده ودر اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن باشد. مشاغل سخت و زیان آور موضوع این ماده به دو گروه تقسیم می‌شوند: الف مشاغلی که صفت سخت و زیان آور با ماهیت شغلی وابستگی دارد اما می‌توان با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب توسط کارفرما سختی و زیان آوری آنها را حذف نمود. ب- مشاغلی که ماهیتاً سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی توسط کارفرما، صفت سخت و زیان آوری آنها کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان آوری آنها حفظ می‌گردد. وهمچنینتعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل موضوع ماده (1) و نوع آن گروه «الف» و گروه «ب‌» حسب در خواست کارگر، کارفرما، تشکل‌ها، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در هر کارگاه با بررسی سوابق، انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان کار وزارت کار و امور اجتماعی و با تایید توسط کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استانی موضوع این آیین نامه انجام می‌گیرد. در نهایت شما میتوانید درخواست خود را مبنی بر بازنشستی خود کتبا به شعبه سازمان تامین اجتماعی مروبطه اعلام کنید.

سلام من درشرکتی کار میکنم که در اسفند سال ۹۸ کارشناس تامین اجتماعی برای من ترک کار زدن در بازرسی ولی اونجا کار میکردم و الان هم مشغولم .ولی بدلیل سواستفاده کارفرما ازمن در حالی که کارمند اموردفتری هستم بعنوان کارگر هم ازم کار میکشه الان هم از تامین اجتماعی گفتن فیش حقوقی با قرارداد بیارید بیمه به جریان بیوفته ولی کار فرما هر روز بهانه میاره الان نمیدونم تکلیف بیمه ام چطور میشه

اگر بیمه تون رد نمیشه، با شماره ١٤٢٠ تماس بگیرید، بازرسان تامین اجتماعی راسا اقدام میکنند

باسلام.همسربنده ۱۸ سال توشرکت گازکارگرفنی هستن.زیردست این پیمانکارواون پیمانکار‌.پارسال پیمانکاراومدن حقوق وبیمه کارگرساده زدن براشون.وجمع حقوقش ۳۱۰۰شد.امسال بااینهمه افزایش اومدن ۳۶۰۰زدن.میگن میخایدامضاکن.نمیخای خوش اومدی.بعده ۴ماه.تاریخ روهم ازاول برج ۴ زدن.اخره قراردادم زدن حق ندارین به شخص ثالثی نشون بدین.تازه زدن بصورت ازمایشی.درضمن این ۱۸ سال کجامیره.هرکی میادمیگه شماکارگره ۱روزه هستین چون پیمانکارعوض میشه.خدمات ۵ ملیون حقوق میگیره.کارگرفنی باکلی اهانت ۳۱۰۰‌.ماچکارمیتونیم انجام بدیم‌التماستون میکنم راهنمایی کنید

درود خدمت شما،در خصوص سوال شما اینجور که متصور است شما درخواست افزایش حقوق و دستمزد و تعیین تکلیف سوابق ۱۸ ساله همسر خود را دارید، در مورد خواسته اول شما کارفرما می تواند مطابق افزایش سالانه حقوق دستمزد و مزایا به همان میزان درصد حقوق همسر شما را افزایش دهد. اگر این کار را انجام نمیدهند میتوانید طرح دعوی خود را در هیات های حل اختلاف اداره کار مطرح کنید.و اما در خصوص خواسته دوم باید عرض کنم سوابق بیمه ای همسر شما در یک یا چند ردیف پیمان از یک یا چند کد کارگاهی توسط کارفرما ارسال شده است که میتوانید سوابق را در سامانه تامین اجتماعی مشاهده کنید و مطمعن شوید.با تشکر

با سلام و احتراماحتراما اداره ما جدیدا اقدام به انعقاد قرارداد بیمه تکمیل درمان با یک شرکت بیمه ای نموده است.بر اساس همین قرارداد از همه کارمندان که بیمه تکمیلی را بخواهند یا نخواهند مبلغ ۶۵ هزار تومان به عنوان بیمه عمر و بدون احتساب پس انداز به صورت اجبار کسر می کند.آیا این مورد مجاز می باشد یا کارمند ناراضی می تواند طرح دعوی کند؟

شرکت های بیمه گر اصولا بر روی قرارداد های درمان تکمیلی خود اقدام به ارائه بیمه عمر و حوادث در کنار بیمه درمان تکمیلی می نمایند که به صورت اجبار سرپرست خانوار و یا بیمه شده اصلی می بایست تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند . این بیمه نامه تنها جبران هزینه های فوت عادی و فوت در اثر حادثه را می نماید . اما در پاسخ به سوال شما که آیا اجباری در تهیه این بیمه نامه می باشد خیر مگر قوانین درون سازمانی شما ایجاب کند به خرید این بیمه نامه .

سلام ببخشیدمزاحم شدم اگردرحین کاربه اجبارکارفرما سفته وقراردادامضاکنیم وگرنه اخراج بعدازامضاطبق قراردادعمل نکنه میشه شکایت کرد؟بخش خصوصی نانوایی

سفته جهت تضمین گرفته میشود ولی شرایطی دارد که باید توسط کارگر و کارفرما به درستی ظهرنویسی و پر شود. در مورد امضاء قرارداد کار هم هر دو طرف کارفرما و کارگر مطابق قانون کار موظفند امضاء کنند اما اگر هریک به تعهدات ضمن قرارداد عمل نکنند، قابلیت ارائه دادخواست به اداره کار و طرح موضوع و پیگیری آن در هیات‌های محترم اداره فوق الذکر میسر میباشد.
مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

سلاممن مدت ۱۵ سال سابقه ام رو کارفرما رد نکرده حالا قبول کرده که اقرار به بودن من در واحد صنفی کنه۱- اگه رای اداره کار به نفع من صادرشود هزینه لیست های عقب افتاده به نرخ سالهای گذشته محاسبه میشود؟ یا امسال۲-ایا تامین اجتماعی جریمه ای هم در نظر میگیرد؟ به چه مقدار۳-ایا اگرجریمه درنظربگیرد جای اعتراض دارد ؟به کجا؟

اگر کارفرما سابقه‌ی شما را تایید میکند بهتر بجای شکایت در اداره کار، از فرم ادعای سابقه استفاده کنید، پروسه کوتاه‌تر و راحتتری دارد. حق بیمه به نرخ روز محاسبه می‌گردد (معمولا به نرخ حداقل سال). جرایم هم به روز محاسبه می‌شود، جرایم قابل بخشش نیستند.

با سلام، لیستهای ارسال نشده به نرخ حقوق دستمزد هر سالی که باید براتون بیمه ارسال میشده، جرائم هم برای کارفرما در نظر گرفته خواهد شد. اعتراض بر جرائم کارفرما مربوط به شما نمیشه شما باید معوقات و حق بیمه تون پرداخت و لحاظ بشه

با سلام.من در مسیر مراجعت به محل کار (آژانس هواپیمایی) با موتورسیکلت، دقیقا جلو شرکت، موقع پارک موتور در پیاده رو، پام لیز خورد و در جوی آب کنار پیاده رو افتادم و موتور هم روی زانوی راستم افتاد و آسیب دید.آیا این مساله، شامل حوادث حین کار می‌شود؟ آیا برای دریافت غرامت دیه (پارگی رباط صلیبی و مینیسک) میتونم اقدام کنم؟ چطور؟آیا خودم به دلیل بی احتیاطی مقصر شناخته میشم؟ و نداشتن گواهینامه موتور تاثیری داره؟ممنون از پاسخگوییتون

با سلام نداشتن گواهی نامه رانندگی و مبادرت به انجام رانندگی بدون گواهی نامه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی است. و اما در خصوص غرامت دستمزد، کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تصمیم گیرنده میباشد.

سلام و عرض ارادت سوالی در خصوص حق زحمت حسابدار که حسابرسی مالی وتهیه ترازنامه و گزارشهای مالی در شرکت خصوصی انجام میده رو بدونم ممنون میشم بگید

با سلام، باید عرض کنم نرخ مصوب یا معینی در خصوص حق الزحمه حسابداری که صورتهای مالی تهیه میکند یا غیره وجود ندارد، مگر اینه شما از پرسنل یک موسسه حسابرسی باشید که آن هم نرخش مشخص است ولی معمولا و عرفا توافقی پرداخت میگردد.

سلام . وقت بخیر . من به مدت 4 سال هست که در یک شرکت پیمانکاری کار میکنم و قرارداد ندارم . که در مدت 4 سال بیمه من 6 ماه رد نشده و اضافه کار هم به مدت 10 ماه نگرفتم . از طرفی کارفرما منو مجبور به استعفا کرده . میخوام بدونم اگر من استعفامو الان بنویسم و تاریخ بزنم طبق قانون کار که من شنیدم اعلام استعفا 1 ماه قبل از رفتن هست ، اگر بعده مدت یک ماه استعفا من امضا نشه و من بعد از یک ماه دیگه سره کار نرم ، کارفرما میتونه به من ترک کار بزنه ؟

سلاممن مالک یک دستگاه کامیون هستم- کامیون خودم رو به یک شرکت در شهر دیگری اجاره دادم و در قراردادم با شرکت طرف قرارداد وظیفه بیمه تامین اجتماعی راننده رو بر عهده مستاجر بود. الان بعد از 2 سال همکاری راننده ام قصددارد به علت بیمه نکردن شکایت کند- آیا جریمه یا مسئولیتی بر عهده من هست یا جریمه برعهده طرف قراردادم میشه؟ لازمه ذکر کنم چون احتمال خطرات جانی در پروژه برای راننده بود منطقا باید حتما بیمه از کارگاه اونا برایش رد میشد. لطفا راهنمایی کنید. لازمه ذکر کنم قراردادی بین من و راننده نیست و لیشون علم داشته که وظیفه بیمه بر عهده مستاجرم هست.

بیمه قراردادها چیست؟

شرکت ها در قراردادها اگر کارفرما و یا پیمانکار باشند، طبق قانون موظف هستند که به گونه های خاصی عمل کنند که توضیحات مفصل در این باره را در ویدئو مشاهده کنید.

جهت استفاده از اعمال ضرایب و بازرسی دفاتر قانونی چگونه باید عمل کرد؟

برای استفاده از اعمال ضرایب و بازرسی دفاتر قانونی باید توجه داشت که سازمان ممکن است مدارک ارائه شده و تعهدنامه حسابرسی شده دفاتر قانونی را دریافت کند اما مجدد برای تشخیص حق بیمه براساس ضرایب اقدام کند. در این حالت لازم است که مراتب اعتراض اعلام شود و این مسئله در هیئت بدوی بررسی شود. مواری که باید در این بین رعایت شود به طور کامل در ویدئو اشاره شده است.

چه شرکت هایی امکان استفاده از حسابرسی دفاتر قانونی و معافیت از اعمال ضرایب قانونی ندارند؟

در صورتی که شرکت هیچ یک از مجوزهای اشاره شده تامین اجتماعی ندارد یا کارگاه ثابت ندارد و یا موضوع قرارداد در اساسنامه شرکت وجود ندارد و یا عنوانی در قرارداد آمده است با آن چیزی که در بخش نامه ها آمده برابر نیست، بنابراین استفاده از حسابرسی دفاتر قانونی و معافیت از اعمال ضرایب ندارد و باید پرداخت شود. اما در این حالت می توان قبل از پرداخت از سازمان درخواست کرد که نفراتی که در لیست بیمه کارگاه مرکزی بوده اند را محاسبه و از حق بیمه قرارداد کسر کنند. جزییات این امر را در ویدئو از آقای موذنی بشنوید.

اگر شرکت در پروژه ای کارفرما بود، وضعیت حق بیمه قراردادها چگونه است؟

اگر کسانی که کارفرمای آنها هستیم، شخص حقیقی و حقوقی باشد و کار بصورت تمام وقت، مقطعی و یا پروژه ای باشد، وضعیت آنها متفاوت خواهد بود که جزییات این موارد را در ویدئو ببیند.

استفاده از ظرفیت حسابرسی دفاتر قانونی چگونه است؟

شرط استفاده پیمانکاران از امتیاز ظرفیت حسابرسی و بررسی دفاتر قانونی، که جایگزین اعمال و پرداخت ضرایب، داشتن یک کارگاه ثابت است توضیحات مفصل در این باره را در ویدئو مشاهده کنید.

معافیت های اعمال ضرایب برای شرکت های دانش بنیان چگونه است؟

جهت بهره مندی شرکت های دانش بنیان از این معافیت شرایطی باید حاکم باشد که در این مورد ویدئو به توضیحات در این باره پرداخته شده است.

سلامشرکت ما در تاریخ ۹۶/۶/۱۴ تاسیس شد. از تاریخ ۹۷/۶/۱۴ تا تاریخ ۹۷/۲/۳۱ هیچ فعالیتی نداشتهدر آذر۹۷ اقدام به گرفتن کد کارگاهی کردیم و از دی۹۷ برای یک نفر (سمت مدیرعامل) بیمه ریخته شدبا توجه به اینکه تا تاریخ ذکر شده هیچ فعالیتی نداشته و بعداز آن تاریخ نیز تنها یک نفر در سمت مدیر عامل مشغول به کار بوده و تا آذر۹۷ اقدام به گرفتن کد و ارسال لیست نشده آیا جریمه ای شامل حال ما میشود؟

با سلام بهتر بود عدم فعالیت و فعال شدن کارگاه را طی نامه کتبی به دارایی اعلام میکردید. البته همین الان هم طی نامه ای مورد را اعلام کنید تا در پرونده لحاظ شود. اگر اعلام نکرده باشید باید اظهارنامه مالیاتی ۹۶ و دفاتر آن را هم ارائه میدادید که اگر ندادید مشمول جریمه خواهید شد. در هر حال تاریخ تاسیس شرکت و تاریخ اخذ کد کارگاهی با نظر ممیز پرونده میتواند ملاک عمل قرار گیرد. ثبت و پرداخت مالیات حقوق ماهانه مدیرعامل نیز از طریق سامانه مربوطه فراموش نشود حتی اگر مشمول مالیات نمیشود باید صفر ثبت شود. پیشنهاد میشود از یک مشاور مالیاتی در شهر و حوزه خود کمک بگیرید تا پرونده تان سریعا رفع نقص شود تا بعدا مشمول مالیات های آن چنانی و جرایم مربوطه نشوید.

سلام. از زمان دریافت کدکارگاهی ملزم به رعایت قوانین و ارسال لیست هستید و قبل از اون هیچ بارمالی نداره مگر گزارش بازرسی وجود داشته باشه و اینکه بیمه مدیرعامل تابع قوانین خاصی هست حتما اونو رعایت کنید.

حق بیمه ثابت در قراردادهای موقت چگونه است؟

کسانی که در کارگاه های ثابت و دائم مشغول بکار هستند، از آنجایی که امکان مراجعه بازرس تامین اجتماعی وجود دارد، مشکلی از این بابت ندارند. اما افرادی در پروژه های مقطعی ظرف مدت محدودی مشغول می شوند و امکان مراجعه بازرس وجود ندارد. از این رو در قانون تامین اجتماعی پیش بینی شده که 5 درصد از قرارداد توسط کارفرما نگه داشته می شود تا پیمانکار صورت وضعیت بیمه کارگران را بیاورد تا 5 درصد خود را دریافت کند، که به آن حق بیمه قراردادها می گویند. توضیحات بیشتر را از زبان آقای دیبایی ببینید.

بیمه مشاغل آزاد چگونه است؟

طبق قانون تمام افراد کشور که مشمول هیچ قانون بازنشستگی دیگری نباشند، تامین اجتماعی موظف است آنها را بیمه کند. براین اساس در قانون پیش بینی های صورت گرفته که تا همه افراد به نوعی بتوانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. که یکی از متداول ترین آنها بیمه مشاغل آزاد که از نوع بیمه های خویش فرامایی باشد است. موارد بیشتر در این باره در ویدئو تماشا کنید.

بیمه پایه و بیمه تکمیلی درمان، چه بیمه ای هستند؟

بیمه تکمیلی درمانی مربوط به شرکت هایی می شوند که بیمه های اختیاری و تحت نظر بیمه مرکزی ارائه می شود. بیمه درمانی در کل بر دو نوع پایه و تکمیلی است. بیمه پایه بیمه ای است که با دفترچه توسط بیمه ها ارائه می کنند. برای خدمات درمانی بهتر بخواهند که تحت پوشش بیمه های پایه نیستند. عمدتا این بیمه نامه بصورت گروهی صادر می شود و توسط شرکت ها به کارمندان اختصاص می یابد. توضیحات بیشتر در این مبحث را در ویدئو ببینید.

موارد حمایت بیمه ای شرکت های دانش بنیان چگونه است؟

براساس سیاست های معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان در زمینه مسائل شرکتی، یعنی در دو حوزه بیمه های اختیاری و اجباری مورد حمایت قرار می گیرند. جهت بیمه های اختیاری از جمله آتش سوزی و مهندسی و مسئولیت و … طبق تفاهم نامه انجام شده با بیمه ایران شرکت دانش بنیان می توانند با نرخ مناسبی خدمات دریافت کنند. در بحث حق بیمه قراردادهای شرکت های دانش بنیان آن قراردادهایی که مورد تایید قرار میگیرند از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها معاف هستند.

دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی شامل چه کسانی می شود و چگونه است؟

هرکسی که به هر شکلی به ازای هر مبلغ بیمه ای که پرداخت می کند، ذیل قانون تامین اجتماعی قرار میگیرد شامل دفترچه درمانی تامین اجتماعی می شود، به غیر از مشاغل آزادی که خودشان این مورد را نمیخواهند. دفترچه بیمه تامین اجتماعی در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی اعتبار دارد و مطابق نرخ تعرفه بخشی از هزینه های درمان را متقبل می شود. جزییات بیشتر را در ویدئو ببینید.

ما کارشناسی داشتیم با حقوق حدود ۴ میلیون تومان و قرارداد ۶ ماه که در پایان شهریور به اتمام رسید. با ایشان تسویه حساب کامل با اخذ مستندات انجام شد. بعد از ۴ ماه مجددا ایشان را جذب کردیم ولی با حقوق حداقل وزارت کار و شغلی دیگر. آیا جذب ایشان با حقوق کمتر از قرارداد قبلی مجاز است و در آینده شرکت توسط تامین اجتماعی جریمه نمیشود؟ ما یک شرکت نرم افزاری دانش بنیان هستیم و نظام طبقه بندی نداریم. متشکرم

ضرورت مشاوره در خصوص روابط کار و منابع انسانی چیست؟

با توجه به تجربیات باید توجه داشت که در موردی که تجربه یا تخصصی نداریم، بهتر است به مشاوره رجوع کنیم. مثل هر امر تخصصی دیگری که در آن اطلاعاتی نداریم، ارزان ترین راه، استفاده از افراد خبره ای است که در این حوزه وجود دارند.

منظور از روابط کار چیست؟

مجموعه مقررات و ضوابط حاکم بر روابط کارکنان و کارفرما را که از بیرون به سازمان تکلیف به رعایت شده، مجموعه روابط کار می گویند. منظور از آن، شیوه ها و روش های حاکمیتی موجود در این حوزه است. مثل قانون کار و قانون تامین اجتماعی و … . این موارد شکل دهنده قانونیِ، سیاست های جذب، نگهداشت، استقبال و بدرقه کارکنان هستند.

کلیات قوانین و مقررات حاکم بر روابط کارکنان و کارفرمایان چگونه است؟

مجموعه مقررات حاکم بر کارکنان و کارفرمایان در دو گروه تقسیم بندی می شود. مورد اول مقررات آمرانه (دستوری) به عنوان مثال قراردادهای بین کارکنان و کارفرمایان نمیتواند برخلاف قوانین جاری کشور باشد و باطل است. مورد بعدی قوانینی که در جهت کمک و هدایت آنها کارگران و کارفرمایان تنظیم شده است، به عنوان مثال قوانین مربوط به مرخصی های بدون حقوق و مرخصی تحصیلی و … از جمله این موارد هستند که دست هردو در این زمینه باز گذاشته است. اما درکل همه این موارد نیاز به توجه خاص به قوانین بالادستی ست.

ملاحظات حقوقی روابط کار در هنگام استخدام فرد چه مواردی هستند؟

قبل از استخدام هر نیرویی که ابتدا باید اطمینان حاصل کرد که برای انجام کار واجد شایستگی های لازم است از نظر سلامت جسمی و روحی است یا خیر. بدین منظور در هنگام استخدام فرد باید وی را به مراکز طب کار صنعتی، معرفی کرد تا مشخص شود که فرد برای استخدام واجد شرایط ذکر شده است یا خیر. مورد بعدی ثبت نام فرد در شعبه تامین اجتماعی مربوطه جهت بیمه است که باید به آن توجه شود.

انواع قراردادهای نیروی انسانی در قانون چگونه است؟

انواع قراردادها در روابط کاری از منظر زمان بر نوع دائمی و موقت است. در قراردادهای دائم زمان مشخص برای انتهای قرارداد مشخص نشده است و در قراردادهای موقت، مدت مقرر تعیین میکنند. در این خصوص باید توجه داشت که در قراردادهای مدت مشخص، در حین انجام آن، قابل فسخ از جانب یکی از طرفین نمی باشند.قراردادها از لحاظ انجام و ارائه کار نیز به انواع دیگر تقسیم می شوند که با توجه به میزان عملکرد حقوق یا مزد دریافت می کنند.جزییات بیشتر در ویدئو قابل مشاهده است.

مسائل منابع انسانی مرتبط با نظام وظیفه کارکنان چگونه است؟

شرط اول برای کارفرما جهت بکارگیری فرد، عدم داشتن ممنوعیت قانونی و شرعی است از این رو به کارگیری کارمندانی که مشمول خدمت نظام وظیفه هستند دارای چالش هایی می باشد که باید به آنها دقت شود. لذا این وضعیت باید برای کارمندان مرد مشخص شود و اطمینان حاصل شود که مشمول نیستند چرا که در غیر این صورت با مجازات روبرو می شوند. جزییات بیشتر در ویدئو ببینید.

اخذ چک و سفته از کارکنان آری یا خیر؟

صرف گرفتن چک یا سفته از کارکنان جرم نیست و مجازاتی را دربرندارد، اما استفاده از آنها در خلاف آن چیزی که کارگر آن را سپرده است، میتواند از مصادیق خیانت در امانت باشد و جرم محسوب می شود. در این خصوص پیشنهاد می شود اگر کارمندانی وجود دارند که با سازمان همدل نیستند، آنها را مجبور به ماندن در سازمان نکنید و نگهداری آنها با چک و سفته راه مناسبی نیست.

در قانون حقوق و دستمزد چه تعریفی دارد؟

تعریف قانونی از حقوق و دستمزد ثابت کارکنان در قانون کار براساس کارگاه هایی که طرح طبقه بندی مشاغل را دارند یا خیر، بر دو نوع است که توضیح مفصل آن را در ویدئو ببینید.

بیمه کارکنان از منظر قانون کار چگونه است؟

کارفرمایان مکلف به بیمه کردن تمام کارمندان خود هستند و بطور عام امتیازات و حقوق کارمندان تمام وقت، پاره وقت و … درخصوص بیمه باتوجه به نسبت میزان ساعات کارکردشان برابر است.

آیا توصیه یا نکته ی خاصی درباره اختلافات بین کارگر و کارفرما و پروسه آن دارید؟

ابتدا توصیه می شود در قدم اول این اختلافات بین کارگران و کارفرمایان در بین خودشان حل شود و اگر این اتفاق به هر دلیلی حاصل نشد، در قانون کارگر مقید به رجوع به مراجع حل اختلاف موجود در ادارت کار شده است. در این زمینه باید توجه داشت که هیئت های سازش هیچ گونه وجاهت قانونی ندارند، همچنین مکلف کردن کارگران به مراجعه دوباره به کارفرما توسط اداره کار صراحتا خلاف قانون کار است و باید از این موارد خودداری شود.

فرآیند رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما چگونه است؟

در ابتدا کارگری که خواهان خواسته ای است در ابتدا به هیئت تشخیص مراجعه می کند و بعد از مطلع شدن از موضوع و پس از شنیدن شکایت کارگر و دفاعیات کارفرما، با اکثریت آرای در مورد مسئله تصمیم گیری می کنند. رای صادر شده تا ظرف مدت 15 روز از سوی هر دو طرف قابل اعتراض است و در هیئت حل اختلاف بررسی می شود اگر با اکثریت آرا به نتیجه ای رسیدند، تصمیم آنها بلافاصله بعد از ابلاغ به طرفین لازم الاجراست. جزییات بیشتر مراحل رسیدگی به شکایات و اختلافات کارگران و کارفرمایان و نحوه تصمیم گیری در این فرآیند را در ویدئو ببینید.

با توجه به تجربیات گذشته آیا توصیه های خاصی به کارفرمایان دارید؟

براساس تجربیات بدست آمده در ارتباط با احقاق حقوق کارمندان و وظایف کارفرمایان، جهت حفظ اعتبار اگر طبق قانون حق با کارمند است باید سعی شود که در فضایی آرام و دوستانه مشکل را حل کرد.در غیر این صورت ممکن در آینده باعث بروز مشکلاتی از جمله از دست رفتن اعتبار مدیر شود که این بدترین حالت ممکن است.

لطفا اطلاعاتی در مورد بیمه مسئولیت پرسنل در کارگاه بدید و کدوم بیمه کم هزینه تَر است

سلام عرض ادب و احترامبا توجه به قانون کار، بیمه نمودن توسط کارفرما از قواعد آمره میباشد که بر خلاف آن نمیتوان هیچ گونه توافقی نمود، علی ایحال شما با توجه به بیمه های موجود موردی را باید انتخاب کنید که متناسب با فعالیت شما باشد و بیشترین پوشش در ارتباط با خطرات احتمالی را ارائه دهد. با

در کارگاه خطرات زیادی کارکنان رو تهدید می کنه. کارفرما مطابق قانون کار مکلفه اونا رو در مقابل این خطرات محافظت کنه. اگه در این کار قصور کنه باید خسارت وارده به کارکنان رو بپردازه. بیمه مسئولیت کارفرما در چنین مواردی به جای کارفرما این خسارت رو در چارچوب قرارداد پرداخت می کنهقبل از فکر کردن به حق بیمه پایین تر باید به خرید بیمه نامه ای با پوشش مناسب فکر کنین. اگه بیمه نامه شما پوشش کافی نداشته باشه هر مبلغی پرداخت کنین اضافه است. بیمه مسئولیت کارفرما دو بخش داره۱- پوشش پایه: که باید سقف تعهدات در اون به تناسب ریسک موجود در کارگاه شما تعیین بشه۲- پوشش های تکمیلی: این پوشش ها برای هر کارگاهی باید به درستی انتخاب بشن تا خطرات ممکن تا حد قابل قبولی پوشش داده بشن

باسلام واحترام. بیمه مسئولیت در کارگاه درواقع کارش این هست که اگربرای کسی اعم ازکارگران ویا مشتری ویاافرادمتفرقه اتفاقی افتاد دیه این افرادراپرداخت میکندوبرای محیط های صنعتی این نوع بیمه ضروری هست. موفق باشید.

با سلام وقت بخیر بنده برنامه نویس یک شرکت دانش بنیان هستم. با توجه به قانونی که هست برای معافیت اینکه باید دارای مدرک کارشناسی باشم، حالا من کاردانی دارم و به خاطر سربازی نمیتونم ادامه بدم، ایا امکان معافیت هست؟

سلام و وقت بخیرچون مدرکتان کاردانی است نمی توانید از مزایای خدمت وظیفه شرکت های دانش بنیان استفاده نمایید, برای این کار بهتر است شرکت در یک پارک علم و فناوری مستقر شوید تا از این مزایا بتوانید استفاده کنید. در صورت سوالات بیشتر تماس بگیرید.

حداقل باید دارای مدرک کارشناسی باشید ولی کماکان از شرکتی که مشغول هستید درخواست بفرمایید درخواست خود را مبنی بر اینکه به شما نیاز دارند به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دهند. انشاالله که مورد موافقت قرار گیرد

سلام من سی و یک ساله هستممیخواهم از ۱۵ سالگیم تا الان رو در مشاغل سخت حق بیمه ام رو بریزم تا در سن خیلی کم بازنشسته بشم بهترین راه کدومه خویش فرما، مشاغل آزاد، اجباری من یک شرکت از قدیم دارم از ۱۸ سالگیم و یک مورد دیگه مشاغل آزاد حق بیمه برای بازنشستگی اش صد و خورده ای است که نرخش خیلی خوبه

به جای اینکار از بیمه عمر استفاده نمایید چون با بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر نیست و بیمه عمر با شرایط شما مزایای بیشتری دارد …

بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، مستلزم اشتغال ٢٠ سال مستمر و ٢٥ سال متناوب به مشاغلی است که در زمره این مشاغل (طبق آیین نامه تصویبی) می باشد، و البته موضوع باید در کمیسیون مربوطه تایید شود. قابل بازخرید نمی باشد. در ضمن بیمه باید اجباری باشد، یعنی شما به عنوان کسی که شرکت دارید، بیمه کارفرمایی باید بپردازید، که این نوع بیمه مشمول مشاغل سخت نمی شود.

در قرار داد پیمان اگر در متن قرار اطلاعات کامل پرسنل و هزینه ساعتی هر کدام قید شده باشد, آیا باید دقیقا همان مبلغ به پرسنل داده شود یا مبلغی دیگر هم باشد مشکلی پیش نمیاد؟

اگر برای هر پرسنل مشخص باشد، بله باید همان مبلغ را به پرسنل پرداخت کنید. و حق بیمه شان رو پرداخت کنید، این مبلغ به صورت ماهانه نباید از حداقل کمتر باشد.

بیمه های اختیاری که می تواند ریسک کاری و کسب و کار من را کاهش دهد کدامند؟

بسته به نوع کار شما پوشش های مختلف بیمه ای قابل استفاده هستن. عناوین بعضی از اونا: -بیمه مسئولیت کارفرما- بیمه آتش سوزی- بیمه تکمیلی درمان- بیمه مسئولیت در قبال اشخاص ثالث- بیمه تمام خطر نصب/پیمانکاری- بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای- بیمه شکست ماشین آلات- …با ارزیابی ریسک کسب و کار شما می شه انواع بیمه مناسب رو تعیین کرد.

شرایط استفاده از بازنشستگی زودرس به چه نحوی است؟

قانون استفاده از مرخصی بدون حقوق به نحوی که مدت فوق جزو سنوات خدمت مستخدم محسوب شود چیست و از چه تاریخی قابل اجرا می باشد؟

پاداش پایان خدمت چگونه پرداخت می شود؟

آیا خدمت سربازی جزو سوابق تامین اجتماعی محسوب می شود؟

در صورت نیاز به انتقال سوابق بازنشستگی بین صندوق های بیمه ای چه مسائلی بایدمد نظر قرار گیرد؟

برخی قراردادهای شرکت های دانش بنیان موضوعات و محتوایی محرمانه، دفاعیو امنیتی دارد. آیا انتشار متون قراردادهای مذکور و در اختیار گذاشتن حسابرسانهنگام بازدید از شرکت صحیح است؟

در صورتی که کارفرما دفاتر قانونی (دفتر نویسی) نداشته باشد حسابرسی چگونهانجام خواهد شد؟

فرآیند بازرسی از دفاتر شرکت ها و کارفرمایان چگونه و بر چه اساسی است؟

چه زمانی ممیزان سازمان تامین اجتماعی برای حسابرسی به شرکت ها مراجعهمی کنند؟

در تکمیل فرمایشات دوست عزیز، عرض کنم، طبق نامه سال ٩٦ و ٩٧ مدیر کل تامین اجتماعی، موسسه حسابرسی فقط برای یکسال مالی گذشته میتواند درخواست حسابرسی دفاتر صادر کند. یعنی در سال ٩٧، فقط سال ٩٦ را میتواند حسابرسی کند. مگر در موارد استثنا

در صورتی که شرکت مجری قرارداد (پیمانکار) عضو صندوقی غیر از تامیناجتماعی باشد (یعنی کد بیمه ای کارگاه خود را از صندوقی دیگر اخذ کرده باشد) برایپرداخت حق بیمه قرارداد چه وضعیتی خواهد داشت؟

شرکتی در پارک فناوری پردیس قراردادی با ستاد پارک امضا کرده و آن را در دفترخود در تهران انجام داده است. حق بیمه قرارداد را هم به شعبه محل دفتر خود درتهران با اسناد ارائه شده پرداخت کرده و مفاصا حساب دریافت کرده است. اماهنگامی که به پارک برای آزاد کردن ۵٪ مبلغ قرارداد خود مراجعه کرده امور مالی پارکاز او مفاصا حساب از شعبه رودهن را درخواست کرده است. تکلیف چیست؟ اینشرکت باید از شعبه رودهن تقاضای مفاصاحساب کند یا مفاصا حساب تهران برای اوکافی است؟

آیا برای انجام پروژه های فردی نیازی به پرداخت حق بیمه قرارداد هست یا خیر؟

اگر قرار داد میان دو شرکت خصوصی برقرار شود آیا باز هم به پرداخت حق بیمهقرارداد نیازی هست یا خیر؟

آیا عدم دفتر نویسی شرکتی یا عدم ارائه دفاتر به حسابرسان یا بازرسان سازمانتامین اجتماعی تغییر در ضرایب پرداختی حق بیمه قراردادهای شرکت می دهد یاخیر؟

در صورتی که شرکتی دفاتر قانونی برای بازرس تامین اجتماعی در خصوص ماده ۴۱قانون رفع موانع تولید ارائه ندهد، حق بیمه قرارداد او چگونه محاسبه می شود؟

چه شرکت ها و صنایعی مشمول ماده 41 قانون رفع موانع تولید و استفاده از مزایای14 درآمد هستند؟ / بخشنامه 9

فرآیند اجرای معافیت قراردادهای پژوهشی در وزارت علوم به چه شکل اجرا و دنبالمی شود؟

برای دسترسی به کلیه بخشنامه ها و ابلاغیه های سازمان تامین اجتماعی به کجا بایدرجوع کنیم؟

چه افراد یا قراردادهایی واجد تخفیفات از پرداخت حق بیمه قراردادها یا معاف ازآنمی باشند؟

پرداخت حق بیمه قرارداد شامل حال چه اشخاصی (حقیقی یا حقوقی) می شود و شاملچند بخش است؟

ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و مبحث حق بیمه قراردادها چیست؟

بیمه بیکاری چیست و به چه اشخاصی تعلق می گیرد؟

تفاوت بیمه اختیاری با بیمه اجباری در سازمان تامین اجتماعی چیست؟

در صورت نیاز به اخذ بیمه مشاغل آزاد، شرایط آن چیست؟

کدام وجوه و مبالغ پرداختی مشمول کسر حق بیمه می باشد؟

چند نوع بیمه نامه یا پوشش بیمه ای برای افراد وجود دارد؟

مبلغ پرداختی حق بیمه ماهانه چقدر است و به چه شکل باید پرداخت شود؟

چه میزان مهلت برای ارسال لیست ماهانه بیمه برای کارفرما وجود دارد؟

آیا شرکت می تواند از ابتدای اعلام ثبت خود بیمه پرداخت نکند؟

اخذ کد کارگاهی و ارائه لیست بیمه کارکنان شرکت ها چگونه انجام می شود؟ فرآیندبازرسی از کارگاه چگونه خواهد بود؟

شرکت های دانش بنیان چه زمانی به پرداخت های بیمه ای نیاز دارند و این پرداخت هابه چند بخش تقسیم می شود؟

بیمه هایی که شرکت های دانش بنیان (کارفرما) باید اخذ کنند چند نوع است؟

آیا دو هفتم از سهم بیمه شامل تمامی افراد می شود؟

دو هفتم از ۷درصد سهم بیمه کارکنان مربوط به بیمه درمانی است و این پرداختی به استناد ماده ۱۳۷ قابل کسر از درامد مشمول مالیات حقوق بگیر می باشد. و معافیت دو هفتم شامل همه افراد میشود.

برای دریافت مشاوره قانون کار اینجا کلیک کنید

برای دریافت نوبت فوری

در این حالت متقاضی مشاوره قانون کار و بیمه کارگران درخواست خود برای مشاوره را ثبت می نماید. سپس درخواست بررسی شده و به تناسب تخصص مورد نیاز به کارشناس مربوطه اجراع می گردد و سریعترین زمان ممکن برای ارائه مشاوره ثبت می شود.

زمان مشاوره از طریق پنل کاربران و پیامک به کاربر اعلام می گردد و در صورتی که زمان مورد تایید کاربر باشد مشاوره قطعی می شود. در زمان تعیین شده کارشناس مشاور به صورت تلفنی با کاربر تماس گرفته و طی مشاوره قانون کار تلفنی اطلاعات، راهنمایی ها و مشورت های لازم را به کاربر ارائه می نماید.مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

روش ثبت درخواست و تعیین وقت مانند روش مشاوره تلفنی است و به جای تماس تلفنی موارد و مطالب مورد نیاز کاربر به صورت فایل ارسال می گردد.

در مشاوره تلفنی قانون کار نیاز است که کاربر نکات و مواردی که کارشناس ارائه می نماید را یادداشت نماید. ممکن است در یادداشت برداری درچار اشتباه شود و یا یادشت ها در آینده مفقود شوند و اطلاعات حاصل از بین رفته و دچار فراموشی شوند.

از طرفی برخی مشاوره ها نیاز به محاسبات و استنادات قانونی دارند که به صورت تلفنی و شفاهی ارائه این مطالب به صورت کامل امکان پذیر نیست در این حالت موارد مشاوره قانون کار مورد نیاز کاربر به صورت مکتوب و تایپ شده تنظیم و به کاربر ارسال  می گردد.

۱-برگه مشاوره اینترنتی و آنلاین به صورت دائم در حساب کاربری باقی می ماند و هر زمان نیاز داشته باشد می تواند به نتیجه مشاوره دریافتی دسترسی داشته باشد.

۲-به دلیل مکتوب بودن مشاوره اینترنتی اشتباه برداشت بین گفته کارشناس و برداشت کاربر وجود ندارد.

۳-به دلیل زمان بر بودن امور حروفچینی و ویرایش متن هزینه این نوع مشاوره نسبت به مشاوره تلفنی قانون کار بیشتر است.

۴-بزرگترین مزیت مشاوره تلفنی قانون کار نسبت به مشاوره اینترنتی و آنلاین که شاید تمام موارد فوق را پوشش دهد این است که در مشاوره تلفنی حجم اطلاعات ارائه شده بسیار بیشتر از حالت اینترنتی و آنلاین است.

۵-در مشاوره تلفنی کارشناس به دلیل مذاکره مستقیم منظور و مشکل کاربر را به خوبی متوجه شده و در نتیجه راه کاری دقیق تر ارائه می نماید.

۶- در طول مدت مشاوره تلفنی معمولا مباحثی تکمیلی در طی مذاکرات اتفاق می افتد و کیفیت مشاوره را بالا می برد.

با توجه به موارد فوق هر کدام از روش ها مزایایی دارند.

طبق تجربه موجود به طور قطع مشاوره تلفنی سطح رضایت بالاتری کسب کرده و در حالت ایده آل ترکیبی از دو روش بهترین نتیجه را در بر دارد. در مدت مشاوره تلفنی چنانچه نیاز به

به عنوان خدمت تکمیلی به پیشنهاد مشاور و موافقت کاربر به صورت کتبی تنظیم و به کاربر ارائه گردد.

همانگونه که از اسم و عنوان مشخص است حوزه تخصصی کار ما قانون کار و بیمه کارگران است.

توجه گردد که در مورد بیمه فقط بیمه کارگری موضوع ماده ۱۴۸ قانون کار است که منظور از آن مسائل بیمه مرتبط به کارگران شاغل در کارگاه ها است.

برای کارگران مختلف در کارگاه های مختلف مزد و مزایای متفاوتی تعلق می گیرد. حتی در یک کارگاه به کارگران مختلف نیز با توجه به سابقه، شرایط شغلی حقوق و مزایای قانون کار متفاوتی تعلق می گیرد.

صرف پرداخت حقوق و مزایای قانون کار به کارگران کارفرما را از تکالیف قانونی خود بری نمی کند. به همان اندازه که پرداخت حقوق و مزایا برای کارفرما الزامی است باید اسناد مدارک قانونی مانند لیست حقوق، فیش حقوق و اسناد پرداختی را به شکل صحیح تهیه نماید.

پس به دو سوال کلی پاسخ می دهیم :

مهم ترین و اولین قراری که بین کارگر و کارفرما اتفاق می افتد قرارداد کار کارگر است. خشت اول رابطه کارگری و کارفرمایی قرارداد کار است پس

حتما یکی از دغدغه تمام کارفرمایان این است که

و موارد دیگری که مشاوران ما تمام سعی خود را در جهت رفع دغدغه های کارفرمایان گرامی انجام می دهند.

یکی از مواردی که برخی کارفرمایان بویژه در کارگاه هایی که کارهای نوبتی و یا شب انجام می دهند و یا در کارهای سخت و زیان آور مشغول به کار هستند برنامه کاری کارگران است.

در قانون کار برای کارهای مختلف محدودیت هایی از لحاظ ساعات کار و میزان مواجهه وجود دارد. علاوه بر محدودیت ها در برخی شرایط حقوق و مزایا و دستمزد انجام کار با تغییر برخی شرایط کار تغییر می کند.

برخی بیمه ها برای کارگران الزامی است و برخی بیمه ها اختیاری.

بیمه الزامی و اجباری کارگران

بیمه تامین اجتماعی کارگران قانون کار برابر با ماده ۱۴۸ قانون کار الزامی است. ممکن است مشکلات زیر در مورد بیمه تامین اجتماعی کارگران پیش آید.

به غیر از بیمه تامین اجتماعی سایر بیمه هایی ممکن برای کارفرما اختیاری هستند.

هر چند این بیمه ها اختیاری هستند ولی استفاده از این بیمه های اختیاری برای کارفرما بسیار مفید است که در خصوص بیمه های اختیاری نیز متاسفانه اطلاعات کافی منتشر نشده است.

در مشاوره قانون کار و بیمه کارگران به صورت تلفنی و اینترنتی و آنلاین به این سوالات پاسخ داده می شود.

یکی از بهترین پوشش های بیمه ای موجود بیمه بیکاری است. کارگران پس از قطع رابطه کاری در شرایط خاصی می توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند. با وجود بیمه بیکاری کارگران در فاصله زمانی خروج از یک کار و پیدا کردن کار جدید مشکلات معیشتی ندارد.

در مشاوره قانون کار و بیمه کارگران به صورت تلفنی و اینترنتی و آنلاین به این سوالات پاسخ داده می شود.

یکی از مهم ترین بخش های قانون کار فصل ۴ قانون کار در ارتباط به حفاظت فنی و بهداشت کار است. هدف از این فصل حفظ و صیانت از منابع مادی و نیروی های انسانی است. سنگین ترین جرائم قانون کار به عدم رعایت مقررات حفاظت فنی وبهداشت کار تخصیص یافته است.

بیشترین درخواست مشاوره قانون کار مربوط به طرح شکایت کارگران از کارفرمایان است. کارگران به دنبال اطلاع از حقوق خود بوده و کارفرمایان هم به دنبال دفاعیات مناسب در مراجع حل اختلاف اداره کار هستند. هر دو طرف به دنبال برنده شدن در شکایت هستند البته با شرط احقاق حق.

حسین سهرابی

۱۱/۰۳/۱۳۹۹

مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

سلام.میخواستم ببینم برای استراحت پزشکی حتما باید پزشک متخصص باشه؟؟؟

داود زمانی

۰۵/۰۳/۱۳۹۹

علی الحساب شدن سنوات کارگران شامل چه کارگرانی است؟

مدیر

۰۶/۰۳/۱۳۹۹

در این خصوص یک مقاله کامل هست
روی لینک زیر کلیک کنید.علی الحساب شدن سنوات کارگران شامل چه کارگرانی است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرا از دیدگاه‌های پس از این با رایانامه آگاه کن.

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

ویژه کارفرمایان

کلیه کارکنان مشمول قانون کار

فعالین حوزه قانون کار، تامین اجتماعی و کارشناسان و علاقه مندان

تمامی حقوق وبسایت برای اداره کل محفوظ است.



بازگشت به فروشگاه

کانال تلگرام

تغییر زبان

مشاوره حقوقي قانون كار توسط وكيل دادگستري 

دعوي در حوزه روابط كار  ميان كارگر و كارفرما ايجاد ميگردد بسيار زياد متنوع ميباشند ما در اين مقاله فقط به چند اختلاف يا دعوي متعدد كارگر و كارفرما در اين مقاله را بررسي ميكنيم.

 دستمزد كارگر طبق قانون كار به كارگر بعد از استخدام توسط كارفرما پرداخت نميشودو اينكه چه مواردي شامل دستمزد ميباشد عبارتند از  مزد پايه طبق قانون وزارت كار، حق اولاد، حق مسكن، عيدي، سنوات، سنوات خدمتي، بن كارگر،بيمه موضوع ماده 148 قانون كار كه كارفرما بعد از استخدام كارگر فقط مزد مبناي ايشان را  پرداخت ميكند و از پرداخت كليه حق السعي امتناع ميكند و اينجا كارفرما عدم پرداخت حق السعي كارگر را به قراردادكار استناد ميكند در حالي كه چون كارگر از قانون بي اطلاع هست فكر ميكند ان قرارداد كار از  لحاظ قانون كار صحيح و فاقد اشكال قانوني ميباشد در حالي كه ان قرارداد هرچند با  كار فرما توافق نموده است ولي با مراجعه به هيات تشخيص اداره كار ميتواند حقوق و مزاياي قانوني خودش را مطالبه نمايند.

چرا اداره كار به قرارداد كارگر و كارفرما استنادي كارفرما توجه نميكند؟ به اين دليل ميباشد قانون كار يك قانون حمايتي براي كارگران ميباشد و جنبه الزامي براي طرفين داشته و هرگونه توافق خلاف قانون كار باشد باطل و بلااثر ميباشد  و به عبارت ديگر قانون كار جنبه امره و دستوري داره لذا خلاف اين دستور قانون كار باطل ميباشد.

 

مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

پيشنهاد موسسه وكيل تلفني براي كارگر و كارفرما اين هست كه قبل از انعقاد قرارداد كار با  اخذ شماوري فوري قانون كار از وكيل تلفني بهترين قرارداد را  نگارش و تحرير نمايند قطعا با اين مشاوره حقوقي قانون كار هرگونه دعوي يا اختلاف را  را قبل از انعقاد قرارداد كار با مشاوره حقوقي قانون كار مرتفع مينماييد

چه زماني بايد عيدي را كاگر از كارفرما دريافت نمايد ؟  طبق قانون كار كارفرما ميتواند عيدي كارگر را  در  پايان قرارداد به نرخ روز پرداخت نمايند و البته در  رويه موجود ميتواند به نسبت كاركرد كارگر در ايام به  ايشان پرداخت نمايند مثلا كارگري به مدت يك ماه نزد كارفرما كاركرده است عيدي يك كارگر طبق قانون كار و مصوبه شوراي عالي كار حقوق دو ماه يك كارگر ميباشد اگر حقوق يك كارگر در  سال يك ميليون پانصد هزار تومان باشد عيدي يك سال كاركرد كارگر سه ميليون تومان ميباشد پس عيدي اين كارگري كه يك ماه نزد كار فرما كار كرده است به مبلغ 250000 هزار تومان ميباشد و حال اگر كارفرما اين مبلغ را در سال جاري كاركرد كاگر پرداخت ننمايد بايد به نرخ روز در سنوات اينده پرداخت نمايند .

ايا اقرار نامه اي كه كارفرما از كارگر امضا ميگيرد ايا صحيح است؟

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

برای مشاوره با وکیل یکی ازمبالغ فوق را به کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸  به نام هادی توکلی واریز نموده و اطلاعات واریز را به ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه وکیل به شما زنگ بزند.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

در رابطه کارگری و کارفرمایی، کارگر نیروی بدنی یا فکری یا زمان خود را دراختیار کارفرما می گذارد و از دستورات وی پیروی میکند تا مزد از کارفرما دریافت کند که قوانین اداره کار می بایست در این راستا رعایت شوند. 

در صورتی که اختلافی با کارفرمای خود دارید یا اینکه می خواهید از قوانین اداره کار با دقت مطلع شوید می توانید از خدمات مشاوره ایی ما استفاده نمایید.

درباره ما

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین در مورد اداره کار  کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود.

درخواست مشاوره  حقوقی اداره کار

 

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

برای مشاوره با وکیل یکی ازمبالغ فوق را به کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸  به نام هادی توکلی واریز نموده و اطلاعات واریز را به ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه وکیل به شما زنگ بزند.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

 

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

 

مشاوره حقوقی در ساعت غیر اداری 09212242670
 

شماره پیامک وکیل تلفنی                                                    30007002700242
آدرس ایمیل موسسه وکیل تلفنی                                       vakiltel@gmail.com
آدرس ایمیل بخش مالی وکیل تلفنی                              vakiltelmali@gmail.com
ثبت شکایات و انتقادات وکیل تلفنی                        lawyertavakkoli@yahoo.com

قوانین و مقررات  وکیل  تلفنی

 واحد  مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14 طبقه اول واحد 3

 

 واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران مرکز ICT:  آمل روبروی افتاب  60 مجتمع  تجاری محسنی، طبقه اول ، واحد 102

وكيل استارتاپ   ترجمه فوری       تایپ       تولید محتوا       استارتاپ

 

1-«کارفرما» شخصی است که «کارگر» در مقابل دریافت حق الزحمه برایش کار میکند.

مدیران و کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند، «نماینده» کارفرما هستند و «کارفرما» مسئول تعهداتی است که آنها در قبال کارگر بر عهده میگیرند.

اگر نماینده خارج از اختیارات تعهد کند و کارفرما آن را نپذیرد، مقابل کارفرما مسئول است.

2-«کارگاه» محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار میکند. موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی و کلیه تاسیسات مرتبط متعلق به کارگاه مانند: نمازخانه ، مهدکودک ، تعاونی ها، کلاس های سوادآموزی و سایر مراکز آموزشی و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آنها جزء کارگاه هستند.

3-کارگر در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق و دیگر مزایا به دستور کارفرما کار می کند. «قرارداد کار» قراردادی است کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت مزد کاری را برای مدت موقت یا دائم انجام میدهد.مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

درکارهایی که جنبه مستمر دارد، اگر مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی است.

4-برای صحت قراردادهای کار در زمان بستن قرارداد رعایت این شرایط الزامی است: 1- مشروعیت مورد قرارداد 2- معین بودن موضوع 3- عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر.

اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است، مگراینکه بطلان آنها در مراجع ذیصلاح به اثبات برسد.

5-در «قرارداد کار» این نکات در نظر گرفته میشود: مشخصات طرفین(نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و…)، شغل کارگر، حقوق واضافات آن (پاداش، اضافه کاری، عیدی و…)، ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها، محل انجام کار، تاریخ انعقاد قرارداد، مدت کار، موارد دیگر طبق عرف و عادت

6-در قرارداد کار میتوان یک دوره آزمایشی قرار داد.

در این دوره هر یک از طرفین میتواند، بدون اخطار قبلی و بدون پرداخت خسارت، رابطه کار را قطع نماید.

در صورت قطع رابطه از طرف کارفرما، وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی است و اگر کارگر رابطه را قطع نماید فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود.

7-مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود.

حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه است.

توافق بر کمتر از این مدت از سوی طرفین امکان ذیر است اما بیشتر از آن غیر قانونی است. حقوق دوره آزمایشی طبق توافق فیمابین خواهد بود.

8-هر تغییری در وضعیت کارگاه مانند فروش یا انتقال، تغییر نوع تولید و… در رابطه با کارگرانی که قرارداد دارند موثر نیست.

کارفرمای جدید، جانشین کارفرمای سابق میشود.

در صورت تغییر درکارگاه یا محصول آموزش کارگران وظیفه کارفرما خواهد بود. تهیهء وسایل آموزش هم از وظایف کارفرما است.

9-قراردادهای «پیمانی»، باید طوری تنظیم شود که در آن «پیمانکار» متعهد به رعایت تمام مقررات قانون کار( بیمه و…) در مورد کارکنان  باشد.

اگر کارفرما بر خلاف این، اقدام به انعقاد قرارداد نماید و یا قبل از 45 روز از تحویل موقت، تسویه حساب نکند، مکلف به پرداخت دیون پیمانکار در قبال کارگران خواهد بود.

10-طلب کارگران بر سایر مطالبات برتری دارد.

کارفرمایان موظفند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی( شوراهای حل اختلاف کارگری، مراجع قضایی و …) از محل طلب پیمانکار ، مانند ضمانت حسن انجام کار و یا راههای دیگر که بهتر است قبلا پیش بینی شده باشد، پرداخت کنند.

قوانین کار و کارفرما – مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین کار و کارفرما

مشاوره حقوقی کار و کارفرما

کار و کارفرما – قانون کار

مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین

وکیل پایه یک دادگستری تهران 

دعاوی کیفری 

وکیل ملکی 

وکیل طلاق 

وکیل مواد مخدر 

بازدیدها: 4044

تلفن:  74 – 02122904873

09128400921

پست الکترونیکی: dadarman@gmail.com

آدرس: تهران، میرداماد، خ سنجابی(بهروز)، کوچه

یکم، پلاک 8

موسسه حقوقی کیان دادآرمان با سال ها تجربه در زمینه دعاوی کیفری، دعاوی حقوقی و دعاوی خانوادگی، با همکاری جمع کثیری از وکلا که بدون شک همگی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران تشکیل شده اند با هدف ارائه ی خدمات برجسته و ممتاز حقوقی از جمله مشاوره، وکالت و داوری خدمات فوق را در قالب دپارتمانهای تخصصی ارائه می نماید .

ما سعی کرده ایم با ارائه خدمات حقوقی مناسب، به عنوان بهترین موسسه حقوقی تهران،همواره جایگاه خود را نزد مخاطبان خود حفظ کنیم.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان،با بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران،جز خدمات موسسه حقوقی دادآرمان می باشد .مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

شماره تماس جهت مشاوره

(با کلیک روی شماره ها مستقیم تماس بگیرید)

 

تماس از طریق واتس اپ فقط برای کاربران خارج از کشور

 

مشاوره قانون کار ، آیین نامه های انطباطی کار ، تنظیم قراردادهای کار ، تنظیم فیش حقوقی و فرم تصفیه حساب پرسنل ، اختلاف کارگر و کارفرما ، تامین اجتماعی، شکایت کارگر از کارفرما ، اخراج کارگر ، بازگشت به کار ، بیمه بیکاری ، مرخصی زایمان ، شرکت در جلسات اداره کار

مشاوره قوانین تامین اجتماعی ، حقوق و دستمزد ، لیست بیمه کارگران ، شرکت در جلسات هیاتهای تشخیص و حل اختلاف تشخیص مطالبات ، جرائم بیمه ای ، بازرسی تامین اجتماعی ، تاریخ ورود و خروج پرسنل ، حق بیمه تامین اجتماعی

فرجام خواهی علیه آراء قطعی اداره کار ، فرجام خواهی علیه احکام قطعی از سازمان تامین اجتماعی ، صدور دستور موقت ، تجدیدنظر دیوان عدالت ، اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری…………………. ………………. ……………… …………………

مشاوره حقوقی ، چک ، سفته ، الزام به تنظیم سند رسمی ، تقسیم و احراز اموال ، مشاوره کیفری ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری ، فروش مال غیر ، قتل ، ضرب و جرح ، مشاوره خانوادگی ، نفقه ، حضانت ، طلاق مهریه…………………. ………………. ………..

1- ثبت نام و یا ورود به سایت 2- مراجعه به بخش ثبت سوال 3- انتخاب دسته بندی و ثبت پرسش خود بصورت رایگان 4- پاسخ به پرسش شما و اطلاع رسانی از طریق پیامکمشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

1- ثبت نام و یا ورود به سایت 2- مراجعه به بخش رزرو آنلاین وقت مشاوره 3- انتخاب گزینه تلفنی، تکمیل فرم و پرداخت هزینه 4- تماس کارشناسان ما با شما و انجام مشاوره تلفنی

1- ثبت نام و یا ورود به سایت 2- مراجعه به بخش رزرو آنلاین وقت مشاوره 3- انتخاب گزینه حضوری، تکمیل فرم و پرداخت هزینه 4- تماس کارشناسان ما با شما و تعیین وقت مشاوره

شما بازدیدکنندگان عزیز می‌توانید تمامی سوالات خود را در حوزه‌های (حقوقی، ثبتی و روابط کار، وکیل قانون کار و …)  بصورت آنلاین از کارشناسان تخصصی ما پرسیده و پاسخ آنها را در پنل کاربری خود در سایت مشاهده فرمایید.

همچنین میتوانید از طریق شماره تماس ۸۸۸۴۰۱۶۷-۰۲۱ , ۶۶۷۶۱۴۹۶-۰۲۱ جهت رزرو زمان مشاوره تلفنی و یا حضوری اقدام بفرمایید.

نشانی :

شعبه ۱ : خیابان حافظ، روبروی بازار موبایل ایران، پلاک ۲۲۱، طبقه ۴ واحد ۱۷تلفن : ۶۶۷۶۱۴۹۶-۰۲۱ , ۶۶۷۶۹۷۳۴-۰۲۱

شعبه ۲ : خیابان مطهری، روبروی خیابان کوه نور،  ساختمان پزشکان کوه نور، طبقه ۴ واحد ۱۴تلفن : ۸۸۸۴۰۱۶۷-۰۲۱

شعبه ۳ : خیابان سمیه، خیابان پور موسی،  پلاک ۴۴ ، طبقه همکف جنب اداره کارتلفن : ۸۸۹۱۷۵۶۱-۰۲۱

رایانامه :

info@taninedalat.org

تلگرام :

taninmoshaver@

موسسه حقوقی طنین عدالت شعبه تخصصی روابط کار با داشتن دو شعبه فعال در تهران و کادری مجرب ، به دلیل سابقه و تجربه بالا در حوزه روابط کار ، با اشراف کامل به پرونده های مطروحه در اداره کار وارد می شود و با ارزیابی کامل و همه جانبه جزئیات پرونده با کمترین نرخ حق الوکاله نسبت به سایر موسسات حقوقی تا صدور رای قطعی همراه شما خواهد بود شرح خدمات موسسه : مشاوره حضوری و تلفنی در هر دو شعبه دریافت کمترین نرخ حق الوکاله نسبت به سایر موسسات حقوقی امکان پیگیری پرونده در شهرستان مشاوره تخصصی قبل از قبول پرونده در جهت آگاهی از نتیجه و روند اقدامات تخصص در تنظیم انواع قراردادهای کار به همراه تصفیه حساب های معتبر تخصص در طرح ، نگارش و ثبت لوایح در دیوان عدالت اداری پیگیری احراز واحتساب سوابق بیمه ای تامین اجتماعی پرسنل پیگیری پرونده های بیمه بیکاری ، بازنشستگی ، فوت و از کار افتادگی تخصص در حل اختلافات میان کارگر و کارفرما امکان عقد قراردادهای مشاوره ای یکساله با کمترین هزینه امکان حضور در محل جهت ارائه مشاوره

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


دفتر خدمات اداری صبا مشاور

مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

ارائه  دهنده خدمات مشاوره  روابط کار و تامین اجتماعی

قبول وکالت جهت حضور در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و سازمان تامین اجتماعی

مشاوره دعاوی کارگری و کارفرمایی در ادارات کار و امور اجتماعی | تهیه و تنظیم دادخواست و اخذ کد احراز کارفرما و کارگر | قبول وکالت جهت حضور در مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و سازمان تامین اجتماعی | احراز سوابق بیمه ای و پیگیری امور مرتبط با حوزه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی ، از کار افتادگی عادی و حین کار، حوادث کار، بازرسی و ایمنی کار مرخصی و …

مشاوره قانون کار و قوانین مرتبط و روابط کار ، تهیه و تنظیم آیین نامه های انضباطی کار و استخدامی و پرسنلی بصورت کلی و اختصاصی برای بنگاه های تولیدی و خدماتی و … ، تنظیم قراردادهای کار مبتنی بر کلیه موارد قانون کار و تامین اجتماعی با رعایت تمام موارد قانونی ، تهیه و تنظیم فیش حقوقی و فرم تسویه حساب پرسنل ، قبول وکالت در خصوص اختلاف کارگر و کارفرما ( صلح و سازش و یا حضور در جلسات رسیدگی به اختلافات فی مابین کارگر و کار فرما )، تامین اجتماعی، شکایت کارگر از کارفرما ، اخراج کارگر ، بازگشت به کار ، شرکت در جلسات مرتبط با دعاوی کارگر و کارفرما و حضور در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف در ادارات کار و امور اجتماعی

مشاوره قوانین کار ،تنظیم دادخواست بدوی و دادخواست تجدید نظر،همراهی موکل در دیوان عدالت اداری

مشاوره کلیه امور مرتبط با سازمان تامین اجتماعی، مشاغل سخت و زیان آور و آلاینده سنجی کارگاه های مشمول مشاغل سخت و زیان آور ، برقراری بیمه بیکاری ، برقراری مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان ، پیگیری و رسیدگی به اعلام بدهی صادره توسظ شعب تامین اجتماعی ، اخذ مفاصا حساب های موضوع ماده ۳۸ تامین اجتماعی و تعدیل ضرایب در جهت صدور مفاصا حساب ،اخذ کد کارگاهی ثابت و پیمان ، ارسال لیست بیمه ماهانه بصورت الکترویکی ،حضور در جلسات بدوی و تجدید نظر،اخذ و احراز سوابق بیمه ای در شعب تامی اجتماعی درسراسر کشور،مرخصی زایمان ، مرخصی استعلاجی،انجام مراحل بازنشستگی

سوالات پر تکرار

۱) در چه شرایطی بیمه شدگان بیکار، استحقاق دریافت بیمه بیکاری را دارند؟

۱) اگر کارگر از کارفرما شکایتی داشته باشد باید ابتدا به کجا مراجعه کند؟

درماده ۱۵۷ قانون کار آمده است کلیه اختلافات کارگر و کارفرما ناشی از اجرای مقررات این قانون وسایر مقررات کار، بدوا درادارات کار و در هیا‌ت‌های تشخیص وحل اختلاف رسیدگی می‌شود که اصولا، در این هیات‌ها اصل بر سازش بوده و درصورتی‌که میان کارگر و کارفرما سازش حاصل شد، سازش‌نامه تحت عنوان یک گزارش اصلاحی در رای لحاظ شده که اصولا همان رای محسوب می‌شود. اگر سازش حاصل نشد، به موجب مقررات قانون‌کار به پرونده رسیدگی، و حکم صادر می‌شود.

موسسه خدمات مالی و اداری صبا مشاور ( مشاوران روابط کار و مجموعه در بر گیرنده شمول قانون کار و تامین اجتماعی ) با بیش از دو دهه سابقه درخشان درامور پیگیری و خدمات اموراداری و قوانین کار و تامین اجتماعی و خدمات بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی موسسات نیازمند به حسابرسی پیش از حسابرسی سازمان تامین اجتماعی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و با دراختیار داشتن کارشناسان متعهد ، مجرب و متخصص و با بهره گیری از نیروهای بازنشسته هیاتهای حل اختلاف ادارات کار و تامین اجتماعی و استفاده از کارشناسان ارشد روابط کار(مشاور قوانین کار) و تامین اجتماعی ( مشاور بیمه تامین اجتماعی ) که بعنوان سرمایه های اصلی این مجموعه (مشاوره قوانین کار و قوانین مرببط با روابط کار و تامین اجتماعی ) تلقی میگردند با هدف بهینه سازی عملکرد درون سازمانی وبرون سازمانی با افتخار آماده خدمت رسانی به شرکت ها و اشخاص حقوقی و حقیقی می باشد.

آخرین مقالات

موسسه خدمات مالی و اداری صبا مشاور ( مشاوران روابط کار و مجموعه در بر گیرنده شمول قانون کار و تامین اجتماعی ) با بیش از دو دهه سابقه درخشان درامور پیگیری و خدمات اموراداری و قوانین کار و تامین اجتماعی و خدمات بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی موسسات نیازمند به حسابرسی پیش از حسابرسی سازمان تامین اجتماعی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و با دراختیار داشتن کارشناسان متعهد…

این موسسه با سابقه 17 ساله در زمینه منابع انسانی علی الخصوص مراکز صنعتی و صنفی دارد و همین امر تسلط و اشراف کامل در خصوص مشکلات و خواسته های قانونی کارگری و کارفرمایی را سبب گردیده ، با توجه به نیاز عقد قرار داد های کاری که به فراخور صنوف مختلف و نوع کارکرد کارگران متغییر میباشد و مبیاست در چهارچوب قانون کار و پرداخت حقوق قانونی صورت پذیرد موسسه مبنا تخصص لازم و همچنین سابقه کافی را در خصوص قانون کار و حل اختلاف کارگر و کارفرمایی دارد و میتواند امور اداری مراکز صنعتی را به گونه ای کاملا قانونی و کارآمد در اختیار کارفرمایان قرار دهد تا از منافع داشتن ساز و کار قانونمند هر دو طرف قرار داد ( کارگران و کارفرمایان ) عزیز برخوردار گردند .

حل اختلاف کارگر و کارفرما

۴۴۲۲۹۷۴۲ – ۰۲۱

تلفن:

09393656454 __ 021-44229742

مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی

کانال تلگرام: mabnamoshaver@

آدرس: تهران خیابان ستارخان فلکه اول صادقیه و چهار راه اسدی پلاک 1058 (مجتمع تجاری اطلس) طبقه 4 واحد 8

 

مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی
مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *