مشاوره رایگان کنکور زبان

 
helpkade
مشاوره رایگان کنکور زبان
مشاوره رایگان کنکور زبان

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاوره رایگان کنکور زبان

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاوره رایگان کنکور زبان

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاوره رایگان کنکور زبان

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاوره رایگان کنکور زبان

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاوره رایگان کنکور زبان

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاوره رایگان کنکور زبان

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شرکت در کنکور زبان برای داوطلبانی که همزمان با این آزمون در گروه های آزمایشی اصلی شرکت می نمایند کمی سخت خواهد بود. به همین دلیل مشاوره کنکور زبان 99 می تواند نقش بسیار پررنگی را در تمامی مراحل ایجاد نماید. در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا در رابطه با مشاوره کنکور زبان با شما داوطبلان عزیز سخن بگوییم. همچنین در ادامه به موضوعاتی همچون برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و برای کنکور زبان چه درس هایی را بخوانیم نیز خواهیم پرداخت.

 

برای کنکور زبان چه درس هایی را بخوانیم؟

اصول قبولی در کنکور زبان چیست؟

تعداد سوالات زبان تخصصی چند سوال می باشد؟

مشاوره رایگان کنکور زبان

بهترین کتاب های کمک آموزشی برای کنکور زبان چیست؟

 

جهت دریافت خدمات مشاوره کنکور زبان 99 و اطلاع از اینکه برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

اولین سوال ما از داوطلبان گروه آزمایشی کنکور زبان این است که هدف شما از شرکت در آزمون زبان چیست؟ زیرا بر حسب هدف شما می تواند مشاوره و برنامه ریزی متفاوت باشد. به عنوان مثال چنانچه هدف شما از شرکت در این آزمون ایجاد امکانی برای دانشگاه رفتن در کنار رشته اصلی خودتان است نوع برنامه ریزی و همچنین اصول صحیح مطالعه شما با فردی که تنها هدف او قبولی در رشته مورد علاقه خود در هر نوع زبان خارجی است متفاوت خواهد بود.

مشاوره کنکور زبان برای تمامی داوطلبان توسط مشاورین و متخصصین ایران تحصیل در تمامی سال های اخیر با استفاده از مشاوره های تخصصی صورت پذیرفته است. بنابراین برای اطلاع دقیق از اینکه برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید. اما در ادامه برخی از اصول کلی آمادگی برای کنکور زبان را برای آشنایی شما داوطلبان عزیز خواهیم آورد.

 

 

 

 

 

بهترین مشاوره کنکور زبان را می توان مشاوره ای دانست که به شما کمک می کند تا بتوانید علاوه بر اطلاع از تمامی منابع مورد نیاز برای مطالعه ،به بهترین روش های آموزش نیز دست یابید.

 

 

 

 

 

 

 

برای قبولی در کنکور زبان توصیه هایی داریم که داوطلبان در صورت اطلاع دقیق از انها و عمل به آن می توانند به راحتی رتبه مورد علاقه خود را کسب نموده و در رشته مورد نظر خود پذیرفته شوند. قبولی در هر آزمونی قلق ها و همچنین روش های مخصوص به خود را خواهد داشت. لذا برای قبولی در کنکور زبان نیز لازم است با توجه به اصول آن پیش بروید تا موفقیت مورد نظر خود را به دست آورید. در ادامه به برخی از این رموز اشاره خواهیم نمود.

 

یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان در آمادگی کنکور زبان دارند و ما در مشاوره کنکور زبان آن را یادآور می شویم، این است که آمادگی برای افزایش مهارت زبان با آمادگی برای کنکور زبان دو مقوله کاملا متفاوت می باشند. به همین دلیل شما می توانید از فیلم و… برای یادگیری استفاده نمایید اما هرگز نخواهید توانست با همین فیلم ها از نکات دستوری آگاه شوید.

 

هرگز اینگونه تصور نکنید که مطالعه دقیق دروس تخصصی کافی خواهد بود. فراموش نکنید برخلاف سایر گروه های آزمایشی که دروس تخصصی بیشتر از یک دروس نخواهد بود به همین دلیل هرگز اینگونه تصور نکنید که شما حتما خواهید توانست دروس تخصصی آزمون را با درصد بالا پاسخ دهید و نیازی به مطالعه دروس عمومی نخواهید داشت.

یکی از محاسنی که دروس عمومی در کنکور زبان دارد این است که تاثیر بیشتری بر رتبه داوطلب نسبت به سایر گروه های آزمایشی خواهد داشت. به همین دلیل توصیه ما در مشاوره کنکور زبان 99 بالا بردن اطلاعات خود و همچنین افزایش ضریب دروس مختلف می باشد. یکی از آموزش های ما روش مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری است که بر مبنای آن داوطلبان می توانند به راحتی علاوه بر مطالعه ، درصد بالایی را نیز در هر درس داشته باشند.

 

قبولی در هر آزمون زبان با سایر زیان های دیگر متفاوت است . آنچه شما در دوره دبیرستان مطالعه نموده اید، قطعا برای قبولی کافی نخواهد بود. به همین دلیل تلاش کنید تا از طریق کتاب های 504 و همچنین 1100 واژه ، دامنه لغات خود را تقویت کنید. البته با توجه به فرار بودن این کتاب ها لازم است نحوه مطالعه و آموزش لغات را به روش کد گزاری مطالعه نمایید.

 

 

 

مطالعه دروس برای کنکور زبان را می توان به دو دسته تقسیم نمود. یکی از منابع مطالعه قطعا مطالعه دروس عمومی خواهد بود. دروس عمومی شامل همان درس هایی است که در دوران دبیرستان خود مطالعه نموده اید . اما قطعا آنچه بسیار مهم است در این زمینه این است که از کتاب های کمک آموزشی آن هم به نحوی استفاده نمایید که بتوانید تخصص خود را در این زمینه بالا ببرید.

دروس تخصصی برای مطالعه این رشته نیز، شامل دروس 504 و  1100 واژه می باشد. کدینگ کردن برای هر زبانی و هر نوع آموزشی می تواند مفید و موثر باشد. همچنین به صورت دقیق بدانید که برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید. مشاوره تحصیلی تلفنی سازمان سنجش می تواند موثر باشد و به داوطلبان کمک نماید تا با توجه به نوع آزمون خود را آماده نمایند.مشاوره رایگان کنکور زبان

 

 

 

 

یکی از سوالات بسیار مهم این است که برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و بتوانیم به راحتی قبول شوید . همانطور که می دانید کنکور زبان و سوال های آن شامل بخش های مختلفی می باشد. به عنوان مثال برای بخش گرامر می توانید از کتاب English Grammar in Use by Raymond Murphey – Upper Intermediate Level. استفاده نمایید و تست های مربوط به آن را بزنید.

برای بخش واژگان و همچنین کلمات اگر بخواهیم به سوال برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ پاسخ دهیم باید بگوییم که برای افزایش دامنه لغات می توانید Vocabulary for the High School Student by Harold Levine استفاده نمایید. البته تعداد کتاب ها و دروس مختلف برای هر یک از سوالات می تواند متفاوت باشد و کتاب های معرفی شده تنها برای آشنایی داوطلبان می باشد.

برای کسب مشاوره کنکور زبان و همچنین دریافت پاسخ برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟  با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید. مشاورین و متخصصین ما همه روزه ، حتی در ایام تعطیل ، آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شبانه روزی به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید. متخصصین ما همه روزه حتی ایام تعطیل ،آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

 

 

قبولی در هر یک از کنکور ها، با توجه به نحوه آزمون سایر داوطلبان تعیین خواهد گردید. به همین دلیل یکی از مواردی که در مشاوره کنکور زبان حتما به آن اشاره می نماییم، در رابطه با نوع سوالات و همچنین سطح رقابت سایر رقبای شما خواهد بود. اما به طور میانگین با درصدهای بالای 50 درصد در دروس عمومی و همچنین درصد بالای 30 درصد در زبان تخصصی ، خواهید توانست موفقیت لازم را برای قبولی در دانشگاه های روزانه به دست آورید.

 

کلمات زبان انگلیسی و افزایش خزانه لغات می تواند نقش مهمی در پذیرفته شدن و همچنین افزایش مهارت شما در زبان انگلیسی داشته باشد. به همین دلیل روش هایی که برای مطالعه زبان انگلیسی وجود دارد، موجب می شود تا شما از این فرار بودن به بهترین نحو فاصله بگیرید و خود را برای آزمون به صورت کامل آماده نمایید. استفاده کلمات در جملات و همچنین استفاده از آنان به زبان های های خودمانی که همان رمز گذاری می شود را می توان از جمله روش های مناسب در این خصوص دانست.

 

بهترن کتاب های کمک آموزشی برای گرامر زبان انگلیسی چیست؟

بهترین نحوه مطالعه مطالب درسی چیست؟

تعداد سوال های مربوط به گرامر در کنکور سراسری زبان چیست؟

تعداد کل سوالات تخصصی کنکور زبان چند سوال می باشد؟

 

برای دریافت مشاوره کنکور زبان و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و همچنین پاسخ سوالت مطرح شده ، با شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط :

انتخاب رشته زبان

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

روش صحیح درس خواندن کنکور

روش های درس خواندن رتبه های برتر کنکور

روش های نوین مطالعه کنکور

برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟

مشاوره کنکور زبان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

تحریریه ایران مشاوره ۲۴۶ نظرها

کنکور سراسری و مسائل مربوط به آن، در چند دهه اخیر به شدت مورد توجه و نگرانی دانش آموزان قرار دارد که عمدتا خانواده ها نیز با این مسئله همراه می شوند. از این رو هر فرد در دوره دانش آموزی خود، به دنبال راهی است که به سرعت به اهداف و مقاصد خود در این راستا، برسد اما همچنین در این بین افراد زیادی هستند که خود را گرفتار سردرگمی می یابند و نا امیدی بر آن ها چیره می شود.مشاوره رایگان کنکور زبان

بزرگ ترین و اولین قدم در این راه پر فراز و نشیب اعتماد و اتکا، به صفر تا صد توانایی های بالقوه و بالفعل خود است. دومین گام دستیابی به موفقیت در کنکور، داشتن یک نقشه راه و چراغ هایی است که با ایجاد انگیزه و هدف گذاری واقع بینانه، ناجی شما در شرایط سخت و اصطلاحا پر چاله چوله کنکور باشند. بر خلاف تصور اکثر دانش آموزان، دستیابی و فتح قله موفقیت در کنکور کاملا امکان پذیر است و تنها نیاز به اسبابی است که آگاهی بخش تمام گره های راه پیش رو باشند. یکی از مهم ترین اسباب یاری دهنده در این مسیر، برنامه ریزی درسی صحیح و هدفمند است.بدون شک نمی توان یک برنامه ریزی ثابت را به همه ی داوطلبان پیشنهاد کرد زیرا شرایط و امکاناتی که در اختیار داوطلبان وجود دارد، متفاوت است و با توجه به آنکه میزان توانمندی و بهره هوشی افراد با یکدیگر فرق دارد، بنابراین برنامه ریزی کنکور هر داوطلب باید منحصر به خود او و منطبق با شرایط فردی داوطلب باشد.

برای موفقیت و پیشبرد برنامه ریزی درسی خود، حتما از جدول زمان بندی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از کتاب های کمک آموزشی غیراستاندارد نه تنها کمکی به پیشرفت و یادگیری شما نخواهد کرد بلکه با سوالات غیراستاندارد، سردرگم و مضطرب خواهید شد. همچنین استفاده از منابع کمک آموزشی متعدد، تنها باعث دگرگونی و آشفتگی ذهن شما خواهند شد. بنابراین توصیه می شود پس از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی، با استفاده از یک منبع کمک آموزشی استاندارد، مطالب خوانده شده را در ذهنتان تثبیت نمایید.

همچنین شما داوطلبان عزیز می توانید برای دریافت برنامه ریزی درسی و کنکوری با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

هر داوطلب، قبل از هر چیزی باید سوال هایی را برای خود مطرح نموده و به پاسخ آن ها بپردازد به طوری که سقف آمال و آرزو های خود را مشخص نماید برای مثال، بدین صورت که قصد تحصیل در چه رشته ای و در چه دانشگاهی را دارد؟ و در نهایت علاقه مند به اشتغال در چه زمینه ای است؟ و دلیل او از انتخاب این رشته یا این حرفه چیست؟ بسیار مهم است که در این مُباحثه ذهنی، فرد کاملا با خود صادق بوده و علاوه بر داشتن انتخابی همراه با آگاهی و روشن بینی، اهداف واقع گرایانه نیز داشته باشد.

اهمیت هدف گذاری، زمانی نمایان خواهد شد که فرد از میزان تلاشی که برای دستیابی به آن هدف نیاز دارد، از قبیل رتبه مورد نیاز برای قبولی و درصد مورد نیاز برای کسب آن رتبه، اطلاع کسب خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به گروه های آموزشی مختلف ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و … دانش آموز موظف است که برنامه ریزی منحصر به فرد رشته خود را اعمال نماید و در راستای آن تلاش کند. با توجه به تنوع بالای رشته های تحصیلی در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کار دانش، شما کاربران عزیز می توانید با استفاده از لینک دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به تمامی رشته ها دسترسی کامل داشته باشید.

همانطور که گفتیم، برنامه ریزی مانند یک نقشه راهی است که داوطلب را به سمت هدف خود راهنمایی می کند از این رو برای طرح و ساخت آن باید دقیق و هوشمند عمل کنیم. با کسب آگاهی از رتبه، درصد، تعداد تست در طول روز، ساعات مطالعه و… می توان میزان انرژی و زمانی که لازم است برای هر درس صرف کنید را دریابید. برای سبک تر شدن کار می توانید دروس خود را به چند قسمت تقسیم کرده و در چند بازه زمانی مختلف در طول هفته به مطالعه آن بپردازید.

حال با دانستن و آگاهی از همه این موارد می توانید دروس خود را، با تنوع و نکاتی که پیش تر ذکر شد، دسته بندی کرده و در ساعات مختلف روز جای دهید. ساعت خواب، استراحت، بیدار شدن، نهار و شام خوردن، امور متفرقه و… را با برنامه ریزی، به اصول استاندارد نزدیک کنید. همچنین در نظر گرفتن زمان کوتاهی در برنامه خود، برای جبران وقت های تلف شده و انعطاف برنامه، نکته ای قابل ذکر است.

برای شروع برنامه ریزی و داشتن یک برنامه مفید، اطلاع از نحوه مطالعه صحیح امری الزامی است. مطالعه کنکور بسیار بی شباهت به مطالعه روزمرّه و تشریحی است. در مطالعه کنکوری تمام نکات، مطالب ریز و درشت، اصلی و پاورقی و موارد کمتر اشاره شده، بسیار مهم هستند و از هیچ مطلبی سرسری و بدون تفهیم کامل موضوع، گذر نخواهید کرد. اشتباه دیگری که اکثر دانش آموزان دچار می شوند، رجوع به کتاب های کمک درسی گوناگون، بدون مطالعه اولیه کتاب درسی خود است در صورتی که شرط لازم و اولیه، برای موفقیت در تست های کنکور، تسلط به مباحث کتاب درسی است.

آزمون های آزمایشی، تداعی کننده فضا و جو کنکور سراسری و آشنایی نسبی دانش آموز، با نحوه تست زنی و حل سوالات زمان دار می باشد و همچنین این آزمون ها، اطلاعات درسی مطالعه شده، در طول بازه های زمانی کوتاه یا بلند داوطلب را به چالش کشیده و به داوطلب این شانس را داده تامطالعات خود را مورد ارزشیابی دقیق قرار دهد.

آزمون های آزمایشی گاج

آزمون های آزمایشی گزینه دو

آزمون های آزمایشی قلمچی

آزمون های آزمایشی سنجش

از بین سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه مناطق و سهمیه رزمندگان و ایثارگران مهم ترین می باشند که به اختصار به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

مناطق کشور بر اساس امکانات آموزشی به سه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شوند و داوطلبان با توجه به منطقه خود شامل یکی از این سهمیه ها می باشند. مراکز استان ها مانند تهران، مشهد، اصفهان جز منطقه 1، شهر ها و شهرستان ها جز منطقه 2 و روستا ها و مناطق محروم در منطقه 3 دسته بندی می شوند. هر یک از رشته های دانشگاهی دارای ظرفیتی هستند که این ظرفیت بین سهمیه های مختلف تقسیم می شود.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران به دو دسته سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی تقسیم بندی می شود، بدین صورت که جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آن ها، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه، همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 5 درصدی و آزادگان و فرزندان و همسران آنان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 25 درصدی می باشند و به ترتیب 5 و 25 درصد ظرفیت رشته محل ها به این داوطلبان اختصاص دارد. برای استفاده از سهمیه خود باید با مراجعه به سازمان های ذیربط، کد پیگیری 12 رقمی را دریافت نمایید و آن را در فرم ثبت نام درج کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 از اواخر بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org و واریز هزینه، ثبت نام خود را انجام دهند. مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری که چند روز قبل از شروع ثبت نام در سایت سنجش قرار داده می شود، باعث می شود از کلیه اطلاعاتی که لازم است بدانید، مطلع شوید بنابراین قبل از اقدام به ثبت نام حتما این دفترچه را بررسی کنید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تحصیلی کنکور با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هابرنامه ریزی کنکور سراسری مشاوره تحصیلی

2 روز پیش

2 روز پیش

3 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشاوره رایگان کنکور زبان

درود بر شما من دیپلم تجربی سال ۸۹ با پیش دانشگاهی رو دارم.الان میخوام کنکور سراسری هنر شرکت کنم.نمیدونم باید کتابای هنر نظام جدیدو بخونم یا نظام قدیمو 🙁

با سلام و درود. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، جهت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می بایست از منابع و مباحث نظام جدید استفاده نمایید.

سلام و خسته نباشید من یک دانش اموز پشت کنکور سال ۹۸ هستم و اینکه امسال میخوام که کنکور ۹۹ بدهم میخواستم بدونم اگه من از الان شروع کنم و بکوب بخونم ایا میتونم در رشته پرستاری قبول بشم ایا امیدی هست لطفا کمکم کنید ممنون میشم راهنمایی ام کنید

با سلام، قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه به عوامل مختلفی از جمله میزان معدل، مباحث مطالعه شده، استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب و… بستگی دارد. پیشنهاد می شود با توکل برخدا، امید، انگیزه بسیار و اراده قوی، با جمع بندی و تست زنی صحیح مباحث در زمان باقی مانده، نهایت تلاش خود را برای کسب رتبه لازم در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ داشته باشید.

سلام آیا من با مدرک دیپلم طراحی دوخت هنرستان میتونم وارد رشته کارشناسی طراحی لباس بشوم ؟؟ برای شرکت در کنکور سراسری هنر دیپلم من کافیه یا باید پیش دانشگاهی بگذرونم؟؟ ممنون میشم جواب بدین

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، در صورتی که شما دارای مدرک دیپلم نظام جدید (۳-۳-۶) فنی و حرفه ای و یا کار و دانش باشید، می توانید دز آزمون سراسری گروه هنر ثبت نام انجام دهید، لازم به ذکر است در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری را داشته باشید، می بایست علاوه بر آزمون کتبی، در آزمون عملی رشته طراحی لباس نیز شرکت نمایید.

سلام خسته نباشید ، من سال ۹۲ کارشناسی ناپیوسته نرم افزار کامپیوتر گرفتم ، الان به دلایلی میخوام مدرک معماری بگیرم ، برای شرکت در کنکور معماری باید چیکار کنم؟ ایا نیاز به دیپلم معماری هست؟ چون من دیپلم فنی حرفه ای دارم! ایا میتوانم در کنکور سال ۱۴۰۰ شرکت کنم یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام، چنانچه تمایل به شرکت در آزمون سراسری داشته باشید، نیازی به اخذ مدرک دیپلم معماری ندارید و می توانید با مدرک کاردانی خود در آزمون شرکت کرده و پس از قبولی در رشته و واحد دانشگاهی موردنظر به تحصیل بپردازید. لازم به ذکر است درصورتی که دارای منعی از سوی نظام وظیفه نباشید، امکان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را خواهید داشت.

باسلام من دانشجوی ترم اخر ارشد از دانشگاه روزانه هستم و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بنده از رشته علوم تجربی میباشد،میخواستم بدونم میتونم کنکور انسانی شرکت کنم ؟ یا باید مدرک پیش دانشگاهی رشته انسانی رو هم داشته باشم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

با سلام، مطابق با قوانین وزارت علوم، شما با داشتن مدرک تحصیلی مذکور منعی از بابت شرکت در آزمون سراسری و گروه آزمایشی علوم انسانی نخواهید داشت.

سلام من سال ۹۶ دیپلم تجربی نظام قدیم گرفتم ودیگه ادامه ندادم و پیش دانشگاهی نگرفتم والان میخام کنکور ۱۴۰۰انسانی بدم باید چکار کنم؟ ایا باید کتاب های پیش دانشگاهی نظام قدیم رو بخونم یا دوازدهم جدید؟

با سلام. شما برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می بایست مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید. انتخاب سوالات کنکور سال ۱۳۹۹ به صورت انتخابی بوده اما در حال حاضر برای انتخاب نوع سوالات آزمون سال ۱۴۰۰ اطلاعیه ای وجود ندارد.

سلام.ببخشید من رشته کامپیوتر هستم و خوزستانم…میخاستم ببینم اگه دانشگاهی که مدنظرم هست قبول نشدم میتونم دانشگاه آزاد تهران برای کامپیوتر ثبت نام کنم؟؟ الان هم سال دوازدهم هستم

با سلام. بله شما می توانید از طریق کنکور سراسری و از طریق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از کسب پذیرش نهایی در هر یک از رشته های مورد علاقه ثبت نام نهایی خود را انجام دهید.

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی دانشگاه دولتی روزانه هستم میخواستم ببینم میتونم بعد از انتخاب رشته از دانشگاه انصراف بدم

با سلام. دانشجویان دوره های روزانه برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ می بایست تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ انصراف خود را ثبت می کردند تا مجاز به شرکت در کنکور سراسری باشند.

سلام وقتتون بخیر ما کد ۱۲ رقمی رو از سایت ارتش گرفتیم برای اعمال این سهمیه که ایثارگر هست باید تو کنکور کدوم بزنیم؟ یکیم اخر هفته اردیبهشت برای ویرایش کنکور وقت میدن تو اون مشخص میشه که سهمیه تایید شده یا نه ؟

با سلام ، شما می بایست مطابق با شرایط خود و ارگان مربوطه در قسمت اعمال سهمیه بند مدنظر را علامت بزنید ، چنانچه سوابق ایثارگری شما مورد تایید ارگان باشد در زمان نام نویسی مشکلی به وجود نخواهد آمد ، ولیکن به طور کلی سهمیه می بایست به تایید ارگان برسد.

سلام من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم می خواستم ببینم می تونم اول کنکور ۱۴۰۰ رو بدم و بعد از اعلام نتایج دوم از دانشگاه انصراف بدم

باسلام و درود. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز، می توانند در کنکور مورد نظر خود شرکت کنند و پس از کسب قبولی نهایی، انصراف خود را در دانشگاه اولیه ثبت نمایند.

باسلام. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز، می توانند در کنکور مورد نظر خود شرکت کنند و پس از کسب قبولی نهایی، انصراف خود را در دانشگاه اولیه ثبت نمایند.

سلام من سال۹۸ کنکور ریاضی شرکت کردم و روزانه قبول شدم چه سالی میتونم کنکور تجربی شرکت کنم تا روزانه قبول شم؟

باسلام و درود. شما حق شرکت کردن در کنکور ۱۴۰۰ را دارا می باشید و به صورت کلی دانشجویان دانشگاه های روزانه در مقطع کارشناسی، پس از کسب قبولی در دوره ی روزانه؛ ۱ سال از انتخاب این دوره محروم می باشند.

با سلام من دیپلم ریاضی دارم آیا میتونم کنکور تجربی آزمون بدم، یا اول باید دروس تجربی رو امتحان بدم بعد برم کنکور بدم؟؟

با سلام. شما با داشتن مدرک دیپلم رشته ریاضی نظام جدید (۳-۳-۶) و یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم می توانید در کنکور رشته تجربی شرکت کرده و نیازی به داشتن مدرک دیپلم تجربی نمی باشد.

سلام خسته نباشید من پشت کنکوریم بنظرتون اگه از امروز شروع کنم میتونم پزشکی شیراز قبول شم البته تا حالام مطالب زیادیو خوندم ولی جدی نبودم از امروز میخوام جدی شروع کنم پایمم قویه . باسپاس

با سلام با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ، شما می بایست با توکل بر خدا و تکیه بر تلاش و پشتکار خود ، مطالعه خود را با یک برنامه ریزی مناسب جهت جمع بندی مباحث شروع کنید . لازم به ذکر است استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب و پایبند بودن به برنامه ریزی خود ، کمک شایانی به شما می کند تا در رشته و دانشگاه دلخواه ادامه تحصیل داشته باشید .

سلام و عرض ادب! سوالی داشتم که شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندم! کسی که کنکور ۹۶ جزو سهمیه ۵٪ ایثارگری بوده، اما انتخاب رشته نکرده! سال ۹۷ مجددا با سهمیه ۵٪ در کنکور شرکت کرده و رشته دوره شبانه آورده، ثبت نام هم کرده اما انصراف داده! سال ۹۸ مجددا با سهمیه ۵٪ کنکور داده اما انتخاب رشته نکرده! حالا برای کنکور ۹۹ میتونه بازم از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟! خواهشمندم در اسرع وقت پاسخ بدید! با تشکر.

با سلام. برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ شما می توانید سهمیه مورد نظر را مجددا اعمال کرده و با کسب رتبه و تراز مناسب برای دانشگاه و رشته مورد نظر انتخاب رشته انجام دهید.

سلام خسته نباشید ایا میشه همزمان دو کنکور داد و برای هر دو انتخاب رشته کرد مثلا یکیو دانشگاه دولتی خوند یکیو ازاد با پرداخت شهریه؟؟سپاس

با سلام ، شما به صورت همزمان می توانید در یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی ، ریاضی ، علوم انسانی و هنر و زبان های خارجی در آزمون سراسری شرکت نمایید.لازم به ذکر است درصورت تمایل به تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در صورتی که رشته اول را در دانشگاه سراسری پذیرفته شده باشید ، در رشته دوم چنانچه از طریق مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد و یا پیام نور پذیرفته شوید می توانید به تحصیل همزمان بپردازید.

سلام خسته نباشید رشتم انسانیه تبریز اگه بخوام به حسابداری قبول بشم کدوم درس رو باید بهتر بزنم

سلام ، با توجه به اینکه رشته مورد علاقه شما در زیرگروه سوم گروه علوم انسانی قرار دارد ، شما می بایست برای مطالعه دروسی همچون ( ریاضی و اقتصاد ) که دارای ضریب بالاتری می باشند ، زمان بیشتری برای مطالعه درنظر بگیرید . لازم به ذکر است مرور فراوان مباحث و دقت و تمرکر در زمان مطالعه رمز موفقیت شما در آرمون می باشد .

سلام من دانش آموز سال دوازدهم رشته ی تجربی هستم میخواستم ببینم به رشته ادبیات دانشگاه ازاد میتونم بدون کنکور برم؟

با سلام ، درصورتی که رشته زبان و ادبیات فارسی در واحد دانشگاهی مدنظر براساس سوابق تحصیلی ارائه شود ، شما می توانید در این مرحله نام نویسی کنید و درصورت قبولی به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام وقتتون بخیر .من ازمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ دانشکده فنی و حرفه ای روزانه قبول شدم میخوام کنکور سراسری ۹۹ شرکت کنم الان با توجه به اینکه تا تاریخ ۲۵ اسفند فرصت انصراف هست و به دلیل بیماری کرونا دانشگاه تعطیل شده چه کاری میتونم انجام بدم که دوره روزانه کنکور ۹۹ مجاز بشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

با سلام . شما می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر تمدید مهلت ثبت انصراف ارسال کنید تا با توجه به شرایط موجود در صورت امکان مهلت ثبت انصراف تمدید گردد.

سلام من یه سوال داشتم من یازدهم تجربی هستم برای تعطیلات نوروز یازدهم رو تموم کنم یا دهم رو مرور ویا دوازدهم رو شروع کنم

با سلام ، با توجه به اینکه شما در حال تحصیل در پایه یازدهم می باشید . پیشنهاد می شود در ایام نوروز در کنار استراحت و تفریح ، زمانی را جهت مرور دروس عمومی و اختصاصی پایه یازدهم و نکات مهم بعضی دروس پایه دهم مانند ( زیست شناسی و شیمی ) اختصاص دهید . لازم به ذکر است استفاده از برنامه ریزی مناسب و در نظر گرفتن زمان بیشتر برای دروسی که دارای اهمیت می باشند و استفاده از روش های صحیح خلاصه نویسی و نکته نویسی دروس ، کمک شایانی در جمع بندی مباحث به شما خواهد کرد .

سلام من متولد ۴۲ام. دیپلم تجربی دارم. به رشته های حقوق، فقه و رشته هایی که با قانون سروکار داره علاقه دارم. با توجه به این که این که مدت زمان زیادی فاصله افتاده و دروس انساسی رو هم نخوندم به نظرتون تو کدوم رشته شانس قبولی دارم و کدوم درس ها مطالعه ش راحت تره؟ برای کنکور سال بعد میخوام شرکت کنم. حدودا بیشتر از یک سال وقت دارم. با تشکر

با سلام ، با توجه به اینکه رشته های مورد علاقه شما در زیرگروه اول گروه علوم انسانی قرار دارد ، می بایست زمان بیشتری برای مطالعه دروسی مانند ( زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، فلسفه و منطق و … ) که دارای اهمیت بالاتر هستند در نظر بگیرید . در مقایسه دو رشته ذکر شده ، از لحاظ واحد های درسی تفاوت چندانی باهم ندارند ، و پذیرش در رشته حقوق نسبت به رشته فقه و حقوق اسلامی دشوارتر می باشد . شما با داشتن برنامه ریزی صحیح ، تهیه منابع کمک آموزشی مناسب و تلاش و پشتکار مستمر جهت مطالعه مطالب ، می توانید در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوید .

سلام من رشته ی تربیت بدنی از شاخه ی فنی و حرفه ای هستم و در آزمون سراسری رشته ی انسانی را انتخاب کرده ام. میخواهم بدانم که دانشگاه های سراسری از هر کدام از رشته های نظری چه تعداد دانشجو در رشته ی علوم ورزشی و تربیت بدنی میپذیرند و شانس من در کدام رشته ی نظری بیشتر است؟

با سلام ، شما برای دریافت پاسخ سوال خود می بایست در انتظار انتشار دفترچه های انتخاب رشته سال ۱۳۹۹ باشید . و در حال حاضر با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته کنکور می توانید از طرفیت دانشگاه ها در رشته مورد نظر مطابق با آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ مطلع شوید .

سلام آیا میتوان در هر شهری کنکور داد؟؟؟

با سلام ، مکان و حوزه امتحانی شما جهت شرکت در آزمون سراسری مطابق با آدرس محل سکونت که در زمان ثبت نام قید نموده اید اعلام خواهد شد.

سلام من امسان کنکو دارم و میخوام دامپزشکی بخونم حداکثر رتبه ای که دانشگاه تهران قبول میکنه تا چند است؟ درصد هام باید چه جوری باشه؟

سلام با توجه به نامشخص بودن سهمیه ثبت نامی ، آخرین رتبه قبولی رشته دامپزشکی در دانشگاه تهران دوره روزانه در سهمیه منطقه یک حدود ۱۰۰۰ الی ۱۸۰۰ ، سهمیه منطقه دو ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ و در سهمیه منطقه سه حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ در نظر گرفته می شود . لازم به ذکر است در صورتی که میانگین درصدهای دروس عمومی و اختصاصی شما بالانر از ۵۰ درصد باشد ، احتمال قبولی شما بالاتر می رود . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به نرم افزار تخمین رتبه کنکور مراجعه نمایید .

سلام خسته نباشید یه سوال دارم من فارغ التحصیل نظام جدید منطقه ۳ اگه از الان واسه کنکور ۹۹ بخونم میتونم فوریتهای پزشکی قبول شم البته از صفر نه ولی خوب نخوندم؟؟؟

ممنون میشم به جیمیلم پاسخ بدید

با سلام ، با در نظر گرفتن سهمیه ثبت نامی شما ، در صورتی که برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه دروس داشته باشید ، و زمان بیشتری را برای مطالعه دروسی که دارای اهمیت هستند از جمله : زیست شناسی ، شیمی ، ادبیات فارسی و … اختصاص دهید . احتمال پذیرش نهایی در رشته مورد نظر بالاتر می رود . شرکت در آزمون های آزمایشی و تهیه بهترین منابع کمک آموزشی نیز در طی مسیر موفقیت کمک شایانی به شما خواهد کرد .

با سلام. من میخوام تو کنکور ۹۹ رشته تجربی شرکت کنم. اگه فقط یک درس با ضریب بالا مثلا زیست رو حدود ۹۰ بزنم و بقیه رو جواب ندم رتبم حدودا چند میشه. با تشکر

سلام ، شما می بایست با مطالعه دروسی که دارای اهمیت وضریب بالاتری هستند ، درصد دروس خود را افزایش دهید . لازم به ذکر است که با توجه به سهمیه ثبت نامی در آزمون سراسری ، با تمرکز بر روی یک درس احتمال قبولی شما در رشته و دانشگاه مورد نظر کمتر خواهد بود .

سلام دروس عمومی کنکور انسانی فرقی داره با دروس عمومی تجربی دارن یا نه؟ اگه فرقی دارن میشه لطف کنین و بگین چه تفاوت هایی بینشون هست چون من کتاب های عمومی تجربی دارم میخواستم ببینم اگه از اونا بخونم مشکلی پیش میاد یا نه؟

با سلام. دروس عمومی در تمامی رشته های کنکور سراسری مشترک می باشند و تفاوتی در دروس عمومی رشته انسانی و تجربی وجود ندارد. شما می توانید دروس عمومی را با کتاب های موجود از رشته علوم تجربی مطالعه کنید.

سلام دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور انسانی بدم و دانشگاه فرهنگیان قبول بشم از چند نفر پرسیدم گفتن میتونی کنکور انسانی بدی ولی اگه قبول شی چون اون درسای دیپلم انسانی نخوندی بری دانشگاه قبولت نمیکنن میخواستم ببینم حقیقت داره یا نه اگه اینطور باشه این همه درس خوندنم یعنی هیچی؟

با سلام. بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم رشته تجربی در کنکور سراسری گروه آزمایشی خود را رشته علوم انسانی انتخاب کرده و در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ، همچنین کسب تراز و رتبه مناسب وارد دانشگاه های فرهنگیان شوید.

سلام ببخشین من فوق دیپلم امورفرهنگی دارم میخام واسه کارشناسی در دانشگاه آزادیاپیام نور ادامه بدم ایامیتونم ؟

با سلام. در دانشگاه های پیام نور رشته ها به صورت کارشناسی پیوسته ارائه می شوند. در صورت تمایل می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته وارد دانشگاه های پیام نور و یا دانشگاه آزاد شوید ، البته در دانشگاه های آزاد تعدادی از رشته ها به صورت ناپیوسته نیز ارائه می شوند که در صورت تمایل می توانید این دانشگاه ها را انتخاب کنید.

با سلام.در حال حاضر برای مثال میشه با دپیلم ریاضی کنکور تجربی داد. آیا این قانون تغییر میکنه؟ طوری که فقط با دیپلم تجربی بشه کنکور تجربی داد؟

با سلام.بر اساس شرایط ثبت نام سال جاری شما می توانید با مدرک دیپلم رشته ریاضی در کنکور علوم تجربی شرکت کرده و انتخاب رشته انجام دهید ، در رابطه با تغییر قانون اطلاعیه ای صادر نشده است و معمولا داوطلبان کنکور سراسری هر سال بر اساس نیاز و یا علاقه می توانند در رشته مورد نظر شرکت کنند.

سلام من دانشجوی کاردانی ایمنی کار و حفاظت از دانشگاه علمی کاربردی هستم(غیر انتفاعی )من تیر ماه میرم توی کارشناسی من که فوق دیپلم میگیرم میتونم توی کنکور ۱۴۰۰ تجربی شرکت کنم من دیپلم تجربی هم دارم من ممنوعیتی برای شرکت ندارم من نظام قدیم هستم و اینکه از دانشگاه معافیت تحصیلی دارم من متولد ۷۹ هستم

با سلام. در صورتی که موفق به کسب مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) شوید اجازه شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارید و معافیت تحصیلی شما برای مقطع کارشناسی ناپیوسته صادر می شود. شرکت در کنکور سراسری و پذیرش از دانشگاه ها برای شما تحصیل مجدد به شمار میرود و تا زمانی که خدمت سربازی را نگذرانده باشید معافیت تحصیلی در مقطع پایین تر به شما تعلق نمی گیرد.

من نظام سالی واحدی هستم ایا میتونم در نظام جدی شرکت کنم

با سلام. بله ، بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش شما می توانید به صورت انتخابی دفترچه سوالات خود را از بین نظام جدید (۳-۳-۶) و نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی انتخاب کنید. لازم به ذکر است امروز (۹۸/۱۱/۲۷) روز آخر ثبت نام می باشد.

اینجانب در کنکور سراسری ۹۵ در رشته علوم آزمایشگاهی دوره روزانه دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته شده و در تیر سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل خواهم شد آیا اینجانب می توانم در کنکور سراسری ۱۳۹۹ شرکت نموده و در یکی از رشته های روزانه پزشکی – دارو سازی – دندانپزشکی دانشگاه دولتی پذیرفته شوم؟

با سلام. دانشجویان دوره های روزانه چنانچه قصد شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را دارند می بایست تا تاریخ ۹۸/۱۲/۲۵ انصراف خود را در دانشگاه ثبت کنند. در صورت تمایل می توانید بعد از فارغ التحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت کنید.

سلام من امسال فارغ التحصیل رشته کاردانی بهداشت عمومی می شم سربازی هم نرفتم ایا امکان شرکت در کنکور۹۹را دارم؟

با سلام. آقایان تا قبل از گذراندن خدمت سربازی اجازه تحصیل در مقطع پایین تر را ندارند ، شما می توانید صرفا در یک مقطع بالاتر (کارشناسی ناپیوسته) ادامه تحصیل دهید و از شرایط معافیت تحصیلی استفاده کنید.

سلام.من هم کارشناسی هم ارشدم رو از دانشگاه دولتی گرفتم. الان فارغ تحصیل شدم. میتونم برای کنکور ۹۹ شرکت کنم.در صورت قبولی در یکی از رشته های پیراپزشکی میتونم بازم دولتی برم.

با سلام. شما می توانید در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کنید و شرایط تحصیل مجدد در دوره های روزانه و غیر روزانه میسر می باشد.

با سلام بنده دانشحویی ترم ۸ کارشناسی هوشبری روزانه هستم و قطعا تیر ۹۹ مدرکم را خواهم گرفت و از سربازی نیز معافم ولی طرح نیروی انسانی را دارم سوالم اینست میتوانم در کنکور ۹۹ شرکت کرده و در صورت قبولی در پزشکی روزانه ثبت نام کنم ؟

با سلام ، بله ؛ مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری ۱۳۹۹ ، صفحه ۲۰ بند یکم شما می توانید خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به اتمام برسانید.لازم به ذکر است درصورتی که تمایل به تحصیل رایگان داشته باشید ، می بایست به دیوان عدالت اداری درخواست ارسال کنید و درصورت موافقت این سازمان می توانید از تحصیل رایگان بهره مند شوید.

سلام خسته نباشید من ارشد میکروبیولوژی هستم میخوام امسال کنکور بدم برا رشته پرستاری یا علوم آزمایشگاهی میخواستم بدونم در صورت قبولی در دانشگاه ازاد و سراسری دروس مشترک پاس شده لحاظ میشه یا نه و اینکه مدرک چه میزان تاثیر در قبولیو داره؟

با سلام ، درصورتی که رتبه و تراز لازم جهت قبولی در رشته موردنظر را کسب نمایید می توانید به تحصیل در آن رشته بپردازید ، لازم به ذکر است تعداد دروس جهت تطبیق به مدرک تحصیلی شما و نظر واحد دانشگاهی بستگی دارد.

سلام وقت بخیر برای دانشجویانی ک دانشگاه روزانه هستن کنکور ۹۹ گقتن باید انصراف بدین دانشگاه فنی و حرفه ای جز دانشگاه های روزانس که باید انصراف بدیم یا نه؟

با سلام. اگر دانشجوی دوره روزانه دانشگاه های فنی و حرفه ای باشید برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ می بایست تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ انصراف خود را در دانشگاه ثبت کنید.

سلام وقت بخیر مک دیپلم فنی قدیم دارم سه ترمم حسابداری خوندم و ادامه ندادم الان میتونم کنکور انسانی شرکت کنم؟

با سلام ، با توجه به اینکه شما دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم می باشید . برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری نیاز به دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی دارید . همچنین پیشنهاد می شود با مطالعه مدارک ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید .

سلام وقت بخیر.من کارشناسی هوشبری دارم و سه سال سابقه کار.تصمیم. گرفتم کارشناسی مامایی آزاد بخونم سوالی که دارم این هست که هیچ امتیازی در کنکور ندارم ؟

با سلام ، خیر ؛ مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری ، با شرایط مذکور سهمیه ای جهت اعمال در آزمون ندارید.

سلام.وقت شما بخیر.متولد ۱۳۷۲.۸.۱۶ هستم.۲ سال سربازی هم رفته ام.در کنکور سراسری ۹۹ انسانی نام نویسی کنم.مجاز به انتخاب دانشگاه تربیت معلم یا دانشگاه علوم قضایی هستم؟

با سلام ، با در نظر گرفتن شرایط سنی ، شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان نمی باشید ، اما شرایط سنی انتخاب رشته در دانشگاه علوم قضایی حداکثر ۲۴ سال می باشد ، و در صورت گذراندن خدمت سربازی دو سال به شرایط سنی در نظر گرفته شده اضافه می گردد . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به انتخاب رشته کنکور انسانی مراجعه نمایید .

سلام . من در دانشگاه ازاد نیمسال دوم تحصیلی رشته حسابداری ثبت نام کرده ام اما به هنر نیز علاقه دارم . میخواستم بدانم اگر کنکور هنر بدهم و در دانشگاه دولتی قبول بشوم امکان تحصیل همزمان وجود دارد یا خیر . با توجه به اینکه معدل کل دیپلمم ۱۹/۶۸ است و بسیار درسخوان هستم.

با سلام. امکان تحصیل همزمان برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه های آزاد در صورتی وجود دارد که رشته دوم را در واحدهای دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های پیام نور انتخاب کنند.

سلام خواهرم رشته مدیریت اداری بوده،و خرداد گذشته دیپلم گرفته،سال دوازدهم هم داشتن الان دوست داره کنکور انسانی شرکت کنه واولویتش تربیت معلم و حقوق هست که قبول بشع امکانش هست این کنکور شرکت کنه؟ معدل نهم حدود هفده شده ولی هدایت تحصیلیش انسانی نداشته یعنی الان ک دیپلمم گرفته نمیتونه اگه لازم بشه واسه تغییررشته اقدام کنه؟

با سلام ، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ، افرادی که دارای دیپلم نظام آموزشی جدید ( ۳-۳-۶ ) می باشند ، حتی در صورت دارا بودن دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش ، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور یکی از گروه های اصلی شامل ( علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم ریاضی و فنی ) و همچنین گروه زبان و هنر نیز می باشند . پیشنهاد می شود با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات تکمیلی را به دست آورید .

سلام.من سال ۹۵ پیام نور قبول شدم و تا الان حدود ۱۲ واحد اخذ کردم…فقط برای اینکه بمونیم پشت کنکور و به امید قبول شدن در رشته پزشکی …امسال من کنکور ثبت نام میکنم ب امید قبول شدن…ب فرض اگه قبول شدم و از پیام نور انصراف بدم معافیت تحصیلی به من میدن؟یاادامه معافیت تحصیلی دانشگاه پیام نور برام حساب میکنن (تا۱۴۰۱معافم) و برم دانشگاه پزشکی معافیتم ۱۴۰۱تموم شد باید برم سربازی؟ چجوری؟ یه سوال دیگه دارم من از کی باید انصراف بدم از پیام نور؟قانونی هست میگه تا قبل کنکور سال بعد باید انصراف داد این برای پیام نور صدق میکنه یعنی حدود تا بهمن یا اسفند وقت دارم برای انصراف یا نه ..منتظر باشم تا نتیجه کنکور ۹۹ بیاد بعد انصراف بدم

با سلام ، شما در صورتی که در سنوات مجاز تحصیلی خود از واحد دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید انصراف دهید ، می توانید در آزمون سراسری ثبت نام کرده و در صورت قبولی در رشته پزشکی از معافیت تحصیلی این دوره استفاده کنید ؛ در غیر این صورت امکان استفاده از معافیت تحصیلی این مقطع را نخواهید داشت.لازم به ذکر است از زمان انصراف به مدت ۶ ماه تا یک سال فرصت دارید تا در رشته مدنظر پذیرش اخذ نمایید.

ایا میشه با دیپلم تجربی کنکور انسانی داد؟؟

با سلام. بله در صورتی که مدرک دیپلم نظام جدید و یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم را دارا باشید در زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانید در گروه علوم انسانی شرکت کنید.

سلام من دوازدهم تجربی هستم و تاالان هیچ استارتی برای کنکور نزدم متاسفانه الانم توی دوراهی هستم که میتونم ازرشته ی خوبی قبول بشم اگه الان شروع کنم یا نه موقعیتشم ندارم که پشت کنکور بمونم دانش آموزم متوسطی هستم نه خیلی ضعیف نه خیلی زرنگ اگه میشه بهم کمک کنید ممنونم

با سلام , زمان شروع مطالعه برای کنکور ، بستگی به اطلاعات پایه ای شما دارد . و اگر شما هدف و اراده قوی داشته باشید . می توانید با تهیه منابع کمک آموزشی ،شرکت در آزمون های آزمایشی مناسب و مهم تر از همه پیش بردن دروس با یک برنامه ریزی صحیح ، به نتیجه دلخواه نزدیک شوید . همچنین پیشنهاد می شود در مسیر موفقیت از تجربه و اطلاعات یک مشاور بهره ببرید .

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

گروه ایران مشاوره ۲ نظرها

یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری که داوطلبان همه رشته های تحصیلی مجاز به شرکت در آن هستند ، کنکور زبان می باشد. رشته زبان و هنر به عنوان رشته های شناور کنکور شناخته می شوند و به همین دلیل از طرفداران زیادی برخوردار هستند. برای موفقیت در آزمون سراسری این رشته نیازمند به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده هستید تا بتوانید به بهترین نحو از پس آن برآیید.مشاوره رایگان کنکور زبان

برای داشتن یک برنامه ریزی صحیح ، در واقع داوطلب باید در ابتدا بداند که نحوه کنکوری خواندن و تست زدن به چه صورت می باشد و سپس رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را مشخص و بر اساس آن یک برنامه ریزی درسی صحیح جهت رسیدن به هدف خود طراحی کند. در رابطه با کنکور زبان باید بگوییم که تاثیر دروس عمومی در پذیرش این رشته بسیار زیاد است و نکته مهم تری که باید به آن اشاره شود این است که هیچ منبع رسمی برای این آزمون از سوی سازمان سنجش اعلام نشده اما سوالات آزمون معمولا از کتاب های رایجی که در بازار موجود است طراحی می شود که تعدادی از آن را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کنکور سراسری منحصرا زبان با 170 سوال در غالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی انجام می شود که داوطلب باید در 180 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. دفترچه عمومی شامل 100 سوال و زمان پاسخ دهی به آن 75 دقیقه و دفترچه اختصاصی آن شامل 70 سوال است که داوطلب باید در مدت 105 دقیقه به آن پاسخ دهد.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری زبان های خارجی را دارند می بایست از دروس و مواد امتحانی که در آزمون از آن ها سوال مطرح می شود آگاهی داشته باشند تا بتوانند پس از فراهم کردن منابع امتحانی ، برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت خود را انجام دهند. به همین جهت در جدول زیر مواد امتحانی این آزمون را بیان می کنیم.

بهتر است داوطلبان پیش از انجام برنامه ریزی درسی خود هدف خود را مشخص کنند و بدانند که قصد تحصیل در کدام یک از رشته های گروه آزمایشی زبان را دارا می باشند ، زیرا ضریب و در واقع میزان تاثیر هر یک از دروس اختصاصی ، در رشته های زیر گروه های مختلف ، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در این قسمت به معرفی رشته های زیر گروه های مختلف گروه آزمایشی زبان می پردازیم و سپس ضرایب دروس برای هر یک از زیرگروه ها را بیان خواهیم کرد.

لیست رشته های زیرگروه 1

مقطع کارشناسی : آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی

مقطع کاردانی : کاردانی آموزش زبان انگلیسی ، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

لیست رشته های زیرگروه 2

مترجمی زبان آلمانی ، زبان و ادبیات آلمانی

لیست رشته های زیرگروه 3

زبان و ادبیات فرانسه ، مترجمی زبان فرانسه

لیست رشته های زیرگروه 4

زبان ایتالیایی ، زبان چینی ، زبان روسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات اسپانیایی ، زبان و ادبیات ترکی استانبولی ، زبان و ادبیات ژاپنی

ضرایب دروس در هر زیرگروه

داوطلبان برای موفقیت و قبول شدن در رشته مورد نظر خود باید اطلاع کاملی از ضرایب دروس و اهمیت آن در پذیرش رشته مورد علاقه خود داشته باشند تا بر اساس آن به مطالعه بپردازند. به همین منظور جدولی را در ادامه مطلب قرار داده ایم که ضرایب هر یک از دروس را در زیر گروه های مختلف نشان می دهد.

به جرات می توان گفت که مهم ترین رکن موفقیت در کنکور تعیین هدف است. داشتن هدف به داوطلب کمک می کند تا با انگیزه و تلاش بیشتر در مسیر موفقیت قدم بردارد همچنین اندازه تلاش هر فرد به میزان ارزشمند بودن هدف وی بستگی خواهد داشت بنابراین همواره هدف خود را ارزشمند بدانید. هیچگاه برای رسیدن به هدف خود نا امید نشوید و هدف خود را مدام یادآوری کنید و بر روی کاغذ بنویسید که مثلا من در کنکور سال 98 باید دانشگاه سراسری … رشته زبان آلمانی پذیرفته شوم. قدم بعدی بعد از تعیین هدف برنامه ریزی کنکور حساب شده می باشد. شما باید برای دوری از آشفتگی و سردرگمی یک برنامه اصولی و حساب شده برای مطالعه داشته باشید. توصیه اکید ما این است که حتما برای خود یک برنامه منسجم و یک جدول زمانبندی مطالعه طراحی کنید. در ادامه به برخی از ویژگی های یک برنامه ریزی مفید اشاره می کنیم.

بسیاری از داوطلبان با نحوه درست مطالعه آشنا نیستند و دروس خود را به صورت کلی می خوانند باید بگوییم که کنکوری خواندن به این صورت است که دروس را به صورت جزء به جزء و فقط برای یادگیری بخوانید نه برای تمام کردن کتاب! همانطور که می دانید درس زبان درسی است که تنها با تمرین و تکرار می توانید در آن مسلط شوید ، بنابراین در رابطه با کنکور منحصرا زبان باید بگوییم داوطلبی که می خواهد در این کنکور شرکت کند باید پیش زمینه خوبی از زبان انگلیسی داشته و تا حدودی به آن مسلط باشد. بسیاری از داوطلبان با خود می پندارند که اگر فقط به سوالات تخصصی پاسخ دهند و دروس عمومی را فراموش کنند می توانند به موفقیت برسند ولی باید بگوییم که تاثیر دروس عمومی بیشتر از دروس تخصصی زبان است. نکات زیر نیز از جمله نکاتی هستند که بهتر است برای داشتن بازدهی مناسب در مطالعه به آن ها توجه کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد هیچ منبع رسمی از سوی سازمان سنجش برای دروس تخصصی کنکور منحصرا زبان اعلام نشده است بنابراین شما داوطلبان باید برای مطالعه از منابع کمک آموشی مناسب و بهترین دی وی دی های کنکور استفاده کنید. لازم است گفته شود که در انتخاب کتاب ها دقت لازم را داشته باشید اما خیلی وسواس به خرج ندهید. دیدن فیلم به زبان اصلی تا حد زیادی به تثبیت لغات در ذهن شما کمک خواهد کرد. یکی دیگر از راهکارهایی که به شما در موفقیت کمک می کند شرکت در آزمون های آزمایشی است که توسط موسسات مختلف برگزار می شود. این آزمون ها به شما کمک می کند که با نحوه سوالات کنکور این رشته آشنا شوید. برای راهنمایی بیشتر در این خصوص می توانید با مشاوره تلفنی کنکور ایران مشاوره  تماس حاصل فرمایید.

بودجه بندی سوالات اختصاصی کنکور زبان :

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هابرنامه ریزی کنکور کنکور سراسری کنکور منحصرا زبان

5 ساعت پیش

2 روز پیش

2 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشاوره رایگان کنکور زبان

سلام من تازه شروع به خوندن کردن آیا امیدی به قبولیم هست و روزی چقدر باید درس بخونم برای دبیری زبان

سلام خسته نباشید . . . ببخشید برای زیرگروه یک ک همه ی رشته هاش مربوط به زبان هس (زیرگروه۱)چرا باید ضریب زبات المانی ۳ باشه؟ فک میکنم اشتباهی شده. ممنون میشم اگر رسیدگی کنید. -باتشکر

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد


دانلود فایل خلاصه دانش های زبانیDownloads-icon

همان طور که می دانید؛ کنکور سراسری هر سال در ۵ رشته برگزار می شود که شامل کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و منحصرا زبان است. هر داوطلب کنکور می تواند از بین سه کنکور تجربی، ریاضی و انسانی یکی را انتخاب کند. در حالیکه تمامی داوطلبان بدون محدودیت می توانند در کنکور زبان و هنر شرکت کنند. در ادامه این مقاله به بررسی راه های موفقیت در کنکور زبان و مشاوره کنکور زبان 1400 می پردازیم و به سوالات زیر پاسخ می دهیم.

 

همانطور که گفته شد؛  یکی از این رشته های کنکور سراسری، کنکور منحصرا زبان است. کنکور منحصرا زبان معمولاً بعد از ظهر روز کنکور تجربی، در ساعت ۱۵ ( ۳ عصر) برگزار می شود. در کنکور ۹۹ حدود ۳۴ هزار نفر دواطلب شرکت در کنکور منحصرا زبان هستند. علاوه بر زبان انگلیسی این کنکور برای کسانی که به زبان های آلمانی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، ژاپنی، استانبولی و …  تسلط دارند نیز برگزار می شود. با این تفاوت که سوالات زبان تخصصی به جای انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و یا … است.

کنکور زبان هم مانند کنکور سایر رشته ها، دو دفترچه عمومی و اختصاصی دارد. که دفترچه اختصاصی دارای ۷۰ سوال اخصاصی زبان است و دفترچه عمومی هم مثل بقیه کنکورها ۱۰۰ سوال دارد. کل زمان آزمون با وجود ۱۷۰ سوال ۱۸۰ دقیقه یا ۳ ساعت کنکور زبان، هم سوالات زبان عمومی و هم زبان تخصصی را دارد. همان طور که گفته شد اگر در زبان هایی مانند المانی یا فرانسوی توانایی دارید؛ می توانید هنگام ثبت نام برای کنکور منحصرا زبان، آن زبان را به عنوان زبان تخصصی انتخاب کنید و به سوالاتش پاسخ دهید.مشاوره رایگان کنکور زبان

مطالعه برای کنکور زبان سخت تر از مطالعه برای سایر رشته های کنکور است چون منبع جامعی برای مطالعه وجود ندارد و سوالات، هر سال با تغییرات زیادی رو به رو هستند.

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.

با پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

 

کنکور زبان شناور است. یعنی می توانید در کنکور زبان به صورت مستقل یا همراه با یک کنکور دیگر مانند ریاضی شرکت کنید. شرکت در کنکور زبان برای تمام داوطلبان کنکور آزاد است. بیشتر شرکت کنندگان در کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته ها تشکیل می دهند. به همین دلیل، کنکور زبان را یک کنکور فرعی می دانند؛ و تمام وقت و تمرکز خود را برای نتیجه بهتر در آن صرف نمی کنند. بیشتر افرادی که در زبان قوی هستند؛ برای اطمینان از قبول شدن در دانشگاه، در کنکور زبان نیز شرکت می کنند.

 

از رشته های دانشگاهی پر طرفدار در کنکور زبان در سال های اخیر، می توان به زبان و ادبیات انگلیسی، تربیت دبیر( دانشگاه فرهنگیان)، آموزش زبان و مترجمی زبان اشاره کرد. به جز تربیت دبیر زبان، سایر رشته ها برای زبان های آلمانی، فرانسوی، چینی و … نیز وجود دارند. این رشته ها در دانشگاه هایی مثل دانشگاه تهران ( با زدن روی کلمه رنگی می توانید وارد صفحه اصلی سایت دانشکده زبان دانشگاه تهران شوید. دانشکده بسی خوشگل و دلبر است:))، دانشگاه شهید بهشتی، فردوسی  مشهد و … ارائه می شوند.

افراد با مدرک زبان می توانند در بانک، شرکت های گردشگری، شرکت های هواپیمایی، شرکت های بازرگانی، دارالترجمه، وزارت خارجه، آموزشگاه های تدریس زبان و … مشغول به کار شوند. و یا به عنوان استاد دانشگاه و یا دبیر زبان استخدام گردند. علاوه بر این ها افرادِ با انگیزه می توانند در فضای مجازی و به صورت انلاین نیز تدریس کنند.

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.
ثبت نام مشاوره کنکور زبانبا پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

نام و نام خانوادگیپایه و رشتهشهرشماره موبایل*

jQuery(document).ready(function($){gformInitSpinner( 26, ‘https://dourkhiz.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.gif’ );jQuery(‘#gform_ajax_frame_26’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_26’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_26’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_26’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_26’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_26’).val();gformInitSpinner( 26, ‘https://dourkhiz.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.gif’ );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [26, current_page]);window[‘gf_submitting_26’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_26’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [26]);window[‘gf_submitting_26’] = false;}, 50);}else{jQuery(‘#gform_26’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [26, current_page]);} );} ); jQuery(document).bind(‘gform_post_render’, function(event, formId, currentPage){if(formId == 26) {if(typeof Placeholders != ‘undefined’){
Placeholders.enable();
}} } );jQuery(document).bind(‘gform_post_conditional_logic’, function(event, formId, fields, isInit){} ); jQuery(document).ready(function(){jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [26, 1]) } );

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.

با پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

 

همان طور که گفته شد؛ کنکور زبان در زبان های مختلف بر گزار می شود. به همین دلیل دانشجویان میتوانند در ۴ زیر گروه انتخاب رشته کرده و شرکت کنند. شما قبل از ثبت نام در کنکور با کمک مشاوره کنکور زبان 1400، باید زبان کنکور اختصاصی را انتخاب کنید. در جدول زیر لیست زیر گروه های کنکور زبان و دروس ارائه شده در هر کدام را می بینید.

 

با توجه به وجود reference های متفاوت برای کنکور زبان و نبودن کتاب مشخصی برای آن، داشتن یک کتاب کمک آموزشی جامع و مناسب از واجبات است. از بین ۷۰ سوال دفترچه تخصصی، ده سوال اول دفترچه سوالات گرامر هستند که این سوالات منبع و مرجع خاصی ندارند. سوالات واژگان ۱۵ عدد هستند و معمولاً معنی دوم واژه ها مد نظر قرار گرفته می شود. در ادامه پنج تا از سوالات، ترکیب کلمات یا مرتب کردن جمله هستند. ده سوال دیگر سوالات کاربرد زبانی هستند که با داشتن دایره لغات مناسب حل می شوند. ده سوال کلوز تست نیر در آزمون وجود دارد، برای حل این سوالات تسلط بر گرامر و لغت و تمرین زیاد لازم است‌.

بیست سوال انتهایی آزمون نیز سوالات ریدینگ هستند. که این ریدینگ ها شامل دو متن طولانی می باشند و برای حل سوالات ریدینگ باید دانش زبانی و گرامر قوی داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین منابع زبان تخصصی می پردازیم. در جدول زیر منابع رسمی کنکور زبان و بهترین منابع زبان تخصصی از نظر مشاوره کنکور زبان را می بینید.

با توجه به اهمیت زیاد دروس عمومی در کنکور زبان، و ضریب بالای آن ها نسبت به درس زبان تخصصی برای آشنایی با بهترین منابع کنکور عمومی به مقاله زیر مراجعه کنید.

 

همان طور که گفته شد؛ افرادی که در کنکور زبان شرکت می کنند دو دسته هستند:

برنامه ریزی مورد نیاز برای این دو گروه متفاوت است. اگر جزو گروه اول هستید؛ باید مثل داوطلبان رشته های دیگر، تمام وقت و انرژی خود را روی مطالعه منابع زبان بگذارید. اما اگر جزو دانش آموزان شناورید و به کنکور زبان به عنوان یک کنکور فرعی نگاه می کنید؛ باید به صورت مستمر زبان بخوانید. موفقیت در کنکور زبان نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت است و یک شبه درس خواندن جواب نمی دهد. شما باید به صورت روتین زبان بخوانید. مثلا هر شب یک کلوز تست یا ریدینگ جواب دهید و یا تعدادی واژه را مرور کنید.

برای مطالعه زبان بهتر است ابتدا به سراغ واژه ها و لغات جدید بروید و پس از یادگرفتن آن ها گرامر را بخوانید. در مرحله بعدی برای تسلط بر روی هر دو موضوع تست بزنید و در آخر به سراغ تست های درک مطلب بروید. برای آشنایی بیشتر با نحوه  مطالعه و یادگیری زبان به مقاله زیر مراجعه کرده و آن را با دقت بخوانید.

همان طور که گفته شد برای موفقیت در کنکور زبان، تسلط بر روی دروس عمومی لازم است. پس افرادی که فقط برای کنکور زبان تلاش می کنند باید زمان کافی برای مطالعه دروس عمومی در نظر بگیرند. ضریب دروس عمومی در کنکور زبان مطابق ضرایب این دروس در سایر کنکورهاست. یعنی ضریب ادبیات ۴، دینی ۳ و عربی و زبان عمومی ۲ می باشد. علاوه بر این ها ضریب درس زبان تخصصی هم ۴ است. داشتن یک مشاوره کنکور منحصرا زبان به شما در حفظ تعادل بین دروس کمک می کنند.

دیدن فیلم های زبان اصلی و یا با زیر نویس هم در تقویت زبان موثر است. پس موقع استراحت از این کار غافل نشوید. :))

 

 

تست های کنکور زبان در ۴ تیپ هستند:

همان طور که بالاتر گفته شد؛ شما باید در اولین مرحله لغات جدید هر مبحث را مطالعه کنید و خوب به خاطر بسپارید. داشتن دایره لغات گسترده حل سوالات درک مطلب و کلوز تست را خیلی راحتتر می کند. یادگیری لغات زبان به مطالعه مستمر و مرور همیشگی نیاز دارد. یعنی مطالعه مقطعی و جهادی 🙂 راه گشا نیست. برای مرور دائمی می توانید از وفت های تلف شده خود استفاده کنید. برای مثال در راه رفت و امد به خانه، قبل از خواب و … لغت زبان دوره کنید. بعد از مطالعه واژه های جدید باید به سراغ مطالعه گرامر بروید. برای تسلط بهتر روی گرامر و واژه های جدید لازم است به صورت روتین تست بزنید. یکی دیگر کارهایی که برای افزایش فهم زبان انگلیسی می شود؛ دیدن فیلم های انگلیسی است. در مرحله اخر برای افزایش مهارت زدن تست درک مطلب و کلوز تست به صورت مستمر تست بزنید.

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.
ثبت نام مشاوره کنکور زبانبا پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

نام و نام خانوادگیپایه و رشتهشهرشماره موبایل*

jQuery(document).ready(function($){gformInitSpinner( 26, ‘https://dourkhiz.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.gif’ );jQuery(‘#gform_ajax_frame_26’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_26’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_26’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_26’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_26’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_26’).val();gformInitSpinner( 26, ‘https://dourkhiz.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.gif’ );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [26, current_page]);window[‘gf_submitting_26’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_26’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [26]);window[‘gf_submitting_26’] = false;}, 50);}else{jQuery(‘#gform_26’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [26, current_page]);} );} ); jQuery(document).bind(‘gform_post_render’, function(event, formId, currentPage){if(formId == 26) {if(typeof Placeholders != ‘undefined’){
Placeholders.enable();
}} } );jQuery(document).bind(‘gform_post_conditional_logic’, function(event, formId, fields, isInit){} ); jQuery(document).ready(function(){jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [26, 1]) } );

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.

با پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

 

یک بخش مهم مشاوره کنکور زبان 1400 تکرار و مرور همیشگی است. طبق منحنی فراموشی، فراموشی اطلاعات از ۲۰ دقیقه اول بعد از مطالعه شروع می شود. به همین دلیل بهتر است ۲۰ دقیقه بعد از خواندن مفاهیم آن ها را دوره کنیم. بعد از ۵ بار مرور یک مطلب، فراموش کردن آن دور از ذهن است. و آن مطلب در ذهن شما ثبت می شود.مشاوره رایگان کنکور زبان

همان طور که گفته شد مرور اول ۲۰ دقیقه پس از مطالعه، مرور دوم ۲۴ ساعت بعد و مرور سوم ۵-۱۰ روز بعد باید انجام شود. با انجام این سه مرحله شیب منحنی فراموشی کمتر می شود. اما با انجام مرور ۴ و ۵ احتمال فراموشی کمتر هم می گردد. مرور چهارم یک ماه بعد و مرور پنجم سه الی چهار ماه بعد باید انجام شود. با این روش لغات و مطالب حفظی از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل می شود. در ادامه به مقاله زیر سر بزنید.

 

یادگیری اصولی ۵ مرحله دارد که شامل ادراک، تسلط، تثبیت، ارزیابی و جمع بندی می باشد. شما برای ارزیابی مطالب خوانده شده و به دنبال آن جمع بندی اصولی مطالب باید در کنکورهای آزمایشی شرکت کنید. علاوه بر ارزیابی مطالب خوانده شده، با شرکت در آزمون ها، مدیریت زمان و نحوه عملکرد خود بر سر آزمون را محک می زنید و مدیریت آزمون را تمرین می کنید. همچنین برنامه آزمون های آزمایشی مثل یک نقشه راه هستند و مانع گمراهی شما می شوند. شما با داشتن یک مشاوره کنکور منحصرا زبان می توانید تمامی مطالب هر آزمون را در فاصله زمانی معین بخوانید و خود را بسنجید.

برای انتخاب یک آزمون آزمایشی خوب باید به نکات زیر توجه کنید:

هیچ یک از آزمون های آزمایشی تمام ویژگی های بالا را یک جا ندارد. مثلا آزمون های قلمچی با وجود برنامه خوب و منطقی و جامعه آماری مناسب، سوالات استاندارد و مطابق کنکور ندارند و هزینه بالاتری نسبت به بقیه آزمون ها دارند. در عوض آزمون های گاج با وجود سوالات بسیار خوب و هزینه مناسب، به دلیل جدید بودن جامعه آماری بالایی ندارند. آزمون های گزینه دو هم سوالات بسیار خوب و مشابه کنکور دارند و هزینه ثبت نام نیز معقول است. جامعه آماری این آزمون ها کمتر از قلمچی و بیشتر از گاج است. برنامه راهبردی خوبی هم دارد ولی فاصله زمانی بین آزمون ها سه هفته است و تعداد آزمون ها کمتر از دو تای قبلی است.

سوالات آزمون های سنجش را در دو بازه قبل و بعد از عید باید بررسی کرد. برنامه این آزمون ها قبل از عید چنگی به دل نمی زند. همچنین سطح سوالات متوسط رو به پایین است و با سوالات کنکور و سنجش های بعد از عید تفاوت زیادی دارند. با این وجود نسبت به سایر آزمون ها ارزانتر هستند. اما آزمون های بعد از عید سنجش با فاصله زمانی تقریبا ۲۰ روزه برگذار می شوند که بسیار مناسب است. علاوه بر این سطح سوالات استاندارد و مشابه کنکور می باشد.

 

همان طور که گفته شد؛ آخرین مرحله یادگیری جمع بندی است. شما با یک جمع بندی خوب و کامل می توانید قبولی خود را تضمین کنید. برای جمع بندی در گام اول لازم است که تمام مطالبی که از قبل خوانده اید را دوره کرده و نکات مهم را تثبیت کنید. بعد از این به بررسی نقاط ضعف و قوت خود بپردازید. به طوری که نقاط ضعف تقویت شوند و نقاط قوت در شرایط ایده آل بمانند. داشتن یک مشاوره کنکور منحصرا زبان و کمک گرفتن از او در مدیریت و توازن بین دروس در زمان جمع بندی لازم است. حدود 45 روز الی دو ماه برای جمع بندی مناسب و کافی است. پس بهتر است جمع بندی را از اردیبهشت ماه شروع کنید. زدن آزمون های شبیه ساز کنکور و شرکت در کنکورهای آزمایشی در این تایم از واجبات است.

از بین کتاب های جمع بندی مناسب کنکور زبان، می توان به کتاب های فیل زبان مبتکران و خط ویژه زبان گاج اشاره کرد‌. هر دو این کتاب ها دارای درسنامه خلاصه و جمع و جور با نکات بسیار مهم هستند. در کنار درسنامه آزمون هایی نیز دارند. البته کتاب گاج سطح سوالات بالاتری دارد. با این وجود شما با داشتن یک خلاصه درسنامه خوب و علامت دار کردن سوالات کتاب های خود در طول سال کنکور می توانید نسبت به این کتاب های جمع بندی بی نیاز شوید.

برای آشنایی بیشتر با روش های جمع بندی و منابع لازم برای آن به دو مقاله زیر سر بزنید.

 

همان طور که گفته شد؛ دو دسته داوطلب کنکور منحصراً زبان وجود دارد. دسته اول هدف اصلیشان کنکور زبان است و دسته دوم به عنوان کنکور فرعی به آن نگاه می کنند. در هر دو گروه، برای موفقیت و گرفتن نتیجه مناسب داشتن یک مشاوره کنکور منحصرا زبان لازم است. توازن بین دروس و اهمیت به تمام درس های عمومی و اختصاصی برای موفقیت در کنکور زبان واجب است. مشاوره کنکور زبان 1400 شما را از سردرگمی بین مطالب و منابع مختلف نجات می دهد. گروه مشاوره دورخیز با داشتن مشاوران متخصص، نیاز شما را به مشاوره کنکور منحصرا زبان برآورده می کند. مشاورین گروه ما همگی از رتبه های برتر کنکور بوده اند و این راه را به درستی طی کرده اند.

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.
ثبت نام مشاوره کنکور زبانبا پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

نام و نام خانوادگیپایه و رشتهشهرشماره موبایل*

jQuery(document).ready(function($){gformInitSpinner( 26, ‘https://dourkhiz.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.gif’ );jQuery(‘#gform_ajax_frame_26’).on(‘load’,function(){var contents = jQuery(this).contents().find(‘*’).html();var is_postback = contents.indexOf(‘GF_AJAX_POSTBACK’) >= 0;if(!is_postback){return;}var form_content = jQuery(this).contents().find(‘#gform_wrapper_26’);var is_confirmation = jQuery(this).contents().find(‘#gform_confirmation_wrapper_26’).length > 0;var is_redirect = contents.indexOf(‘gformRedirect(){‘) >= 0;var is_form = form_content.length > 0 && ! is_redirect && ! is_confirmation;var mt = parseInt(jQuery(‘html’).css(‘margin-top’), 10) + parseInt(jQuery(‘body’).css(‘margin-top’), 10) + 100;if(is_form){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).html(form_content.html());if(form_content.hasClass(‘gform_validation_error’)){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).addClass(‘gform_validation_error’);} else {jQuery(‘#gform_wrapper_26’).removeClass(‘gform_validation_error’);}setTimeout( function() { /* delay the scroll by 50 milliseconds to fix a bug in chrome */ jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gform_wrapper_26’).offset().top – mt); }, 50 );if(window[‘gformInitDatepicker’]) {gformInitDatepicker();}if(window[‘gformInitPriceFields’]) {gformInitPriceFields();}var current_page = jQuery(‘#gform_source_page_number_26’).val();gformInitSpinner( 26, ‘https://dourkhiz.com/wp-content/plugins/gravityforms/images/spinner.gif’ );jQuery(document).trigger(‘gform_page_loaded’, [26, current_page]);window[‘gf_submitting_26’] = false;}else if(!is_redirect){var confirmation_content = jQuery(this).contents().find(‘.GF_AJAX_POSTBACK’).html();if(!confirmation_content){confirmation_content = contents;}setTimeout(function(){jQuery(‘#gform_wrapper_26’).replaceWith(confirmation_content);jQuery(document).scrollTop(jQuery(‘#gf_26’).offset().top – mt);jQuery(document).trigger(‘gform_confirmation_loaded’, [26]);window[‘gf_submitting_26’] = false;}, 50);}else{jQuery(‘#gform_26’).append(contents);if(window[‘gformRedirect’]) {gformRedirect();}}jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [26, current_page]);} );} ); jQuery(document).bind(‘gform_post_render’, function(event, formId, currentPage){if(formId == 26) {if(typeof Placeholders != ‘undefined’){
Placeholders.enable();
}} } );jQuery(document).bind(‘gform_post_conditional_logic’, function(event, formId, fields, isInit){} ); jQuery(document).ready(function(){jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [26, 1]) } );

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید.

با پر کردن این فرم ظرف 24 ساعت با شما تماس میگیریم و برای ثبت نام راهنماییتان میکنیم!

شادی سپهریان

مشاوره صوتی رایگان

در این ویس شادی سپهریان دانشجوی پزشکی لرستان به صورت خلاصه تمامی نکات لازم برای شرکت در کنکور زبان را توضیح داده است. پیشنهاد می کنم حتما این ویس را گوش دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

راز رتبه زیر ۱۰۰ کنکور !

فنون موفقیت در کنکور

تهیه شده توسط رتبه های برتر کنکور

وقتی جمعی از موفق‌ترین‌ها دور هم جمع بشن و تجربیات و فکرهاشون رو روی هم بریزن، میتونن فرمول های ساده و سریعی برای موفقیت اختراع کنند. در گروه مشاوره دورخیز رتبه‌های برتر دور هم جمع شدند تا این فرمول‌ها رو در اختیار شما بگذارند. مشاوره و برنامه ریزی کنکور با گروه دورخیز حرفه‌ای و بی نقص اتفاق میفته. تو هم میتونی با ما رتبه برتر بشی.بیشتر بخون…

تهران، میدان رسالت، هنگام، خیابان طاهرخانی، پلاک 67

021-77276971

09101801700

Sabte_Nam@

© کلیه حقوق محصولات و محتوای سایت متعلق به تیم مشاورین دورخیـز به مدیریت مهندس مسعود کریمی می‌باشد.

طراحی سایت

شماره موبایل شما


دانلود مشاوره صوتیDownloads-icon

در کشور ما برگزاری آزمون کنکور سراسری از سال ۱۳۴۸ شروع شد و در این سال ۴۷٬۷۰۳ نفر متقاضی ورود به دانشگاه در آن شرکت نمودند. پس از گذشت قریب به 50 سال از برگزاری کنکور، بر اساس تجربه های کسب شده و شرایط امروز در جامعه، مقررات خاصی برای برگزاری کنکور سراسری و جذب دانشجو تصویب شده است. متقاضیان ورود به دانشگاه برای شرکت در کنکور سراسری نیاز به اطلاع دقیق از این شرایط و قوانین دارند. فلذا مشاوره کنکور برای اطلاع از تمام جوانب کنکور زبان 98 امری حیاتی است.

مشاوره کنکور شامل مشاوره ثبت نام کنکور، مشاوره برنامه ریزی کنکور، مشاوره انتخاب رشته کنکور، مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور، مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و در انتها مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه می باشد.

برای اطلاع دقیق از موارد بالا، مرکز مشاوره صدای رهیاب با استفاده از مشاوران مجرب و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور زبان 98، مشاوره ثبت نام کنکور زبان 98 ، مشاوره برنامه ریزی کنکور زبان 98 و مشاوره انتخاب رشته کنکور زبان 98، آماده خدمت رسانی به شما هم میهنان عزیز می باشد.

برای تماس با مشاوران تحصیلی ما کافیست از تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ تماس حاصل فرمایید. این شماره در سراسر کشور بدون پیش شماره و از طریق تلفن ثابت قابل شماره گیری است.

مشاوره رایگان کنکور زبان

در کنکور سراسری، دو گروه زبان خارجی و هنر به عنوان گروه های شناور می باشند. یعنی متقاضیانی که در زیر گروه های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت می کنند، می توانند در کنکور زبان یا کنکور هنر و یا هر دو شرکت کنند.

بر اساس آمار منتشر شده از سازمان سنجش و آموزش کشور، تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 96 ، 929 هزار و 791 نفر بوده است وکه از این تعداد، 111 هزار و 948 نفر از گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی ، و 6454 نفر نیز فقط در کنکور زبان شرکت کرده اند.

ثبت نام کنکور زبان 98 ، اولین گام در ورود به دانشگاه از طریق کنکور زبان 98 می باشد. کنکور زبان هر سال  همزمان با سایر کنکورهای سراسری شامل کنکور ریاضی، کنکور تجربی، کنکور علوم انسانی و کنکور هنر در هفته اول تیر ماه برگزار می شود. تنها افرادی می توانند در کنکور زبان 98 شرکت کنند که شرایط ثبت نام کنکور زبان 98 را بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای سازمان سنجش دارا باشند. بر این اساس اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور زبان 98 و همچنین منابع و ضرایب دروس کنکور زبان 98 برای داوطلبین ورود به دانشگاه در رشته زبان های خارجی الزامی است.

بر اساس شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سازمان سنجش، داوطلبان شرکت در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی، می توانند به صورت همزمان در کنکور زبان و کنکور هنر ثبت نام کنند. بر اساس آمار منتشر شده از تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور 96 سازمان سنجش، جمعاً تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد، 111 هزار و 948 داوطلب از سایر گروه های آزمایشی، و 6454 داوطلب نیز به صورت اختصاصی در کنکور زبان ثبت نام کرده اند.

بنابراین اگر شما هم همانند دیگر داوطلبان کنکور زبان 98، قصد ثبت نام کنکور زبان 98 را داشته باشید، در این زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب آماده خدمت رسانی جهت مشاوره ثبت نام کنکور زبان 98 به شما داوطلبین گرامی می باشد.

ثبت نام کنکور زبان 98 نیز همانند سایر گروه های آزمایشی شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است.

كليه برادراني كه حداكثر تا تاريخ 1397/6/31 در دوره هاي كارداني (فوق ديپلم) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و يا كارداني پيوسته آموزشـكده هـاي فني و حرفه اي فارغ التحصيل مي شوند و رشته تحصيلي آنها، با تأييد وزارتخانه هاي علوم، تحقيقـات و فنـاوري و بهداشـت، درمـان و آمـوزش پزشـكي و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي:

در صورت پذيرفته شدن در رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي ذيربط در مقطع بالاتر از كارداني، با احتساب تعدادي از واحدهاي دوره كارداني (فوق ديپلم) در دوره بالاتر، قبولي آنان از نظر نظام وظيفه بلامانع خواهد بود. در غير اين صـورت قبولي آنان لغو گرديده و برابر ضوابط آزمون هاي سراسري حق شركت در آزمون سال 1398 را نيز ندارند.

مراحل ثبت نام کنکور زبان 98 به صورت مختصر و مفید برای شما داوطلبان گرامی به شرح زیر است:

ثبت نام کنکور زبان 98 را ترجیحا با کمک مشاوران ثبت نام کنکور زبان انجام دهید تا از بروز اشتباهات احتمالی در هنگام ثبت نام کنکور جلوگیری کنید.

در انتهای ثبت نام کنکور زبان و قبل از تأیید نهایی حتماً اطلاعات درج شده را با کمک مشاور ثبت نام کنکور زبان بررسی کنید. بعد از دریافت کد رهگیری و شماره‌ پرونده، از صفحه تایید ثبت نام کنکور زبان پرینت گرفته و نسخه pdf آن را نگه دارید.

در صورت امکان ثبت نام کنکور زبان خود را در روزهای اول مدت زمان ثبت نام انجام دهید. زیرا در روزهای آخر به دلیل مراجعه بیش از ظرفیت سایت، سایت سازمان سنجش دچار اشکال شده و ممکن است ثبت نام شما با مشکل مواجه شود.

ثبت نام کنکور زبان 98 در تاریخ يكشنبه ۹۶/۱۱/۰۱ لغایت يكشنبه ۹۶/۱۱/۰۸ همزمان با سایر گروه های آزمایشی انجام می شود. توصیه می کنیم تا در زمان تعیین شده، ثبت نام کنکور زبان 98 خود را حتما انجام داده تا از بروز مشکلات ناشی از عدم ثبت نام کنکور زبان 98 پیشگیری نمایید. زمان دقیق برگزاری کنکور زبان 98 در یکی از روز های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۹۷/۰۴/۰۸ می باشد.

بعد از ثبت نام کنکور زبان 98، برنامه ریزی کنکور زبان 98 امری ضروری است. همانند هر مسئله مهم دیگر، برنامه ریزی کنکور زبان 98 نیز می تواند منجر به قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه داوطلبان کنکور زبان شود. اما این شرایط زمانی محقق می شود که برنامه ریزی کنکور زبان به صورت حرفه ای و توسط مشاوران باتجربه در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان صورت گیرد.

مشاوره صدای رهیاب این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده است که تنها با یک تماس تلفنی از یک مشاوره حرفه ای و موثر برای برنامه ریزی کنکور زبان بهره مند شوند. برای این منظور کافیست از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با شماره تلفن 9099075226 تماس حاصل فرمایید. امکان برقراری تماس با این خط از تمام نقاط کشور وجود دارد.

قبل از هر چیز باید گفت که اصولا هدف از برنامه ریزی، پیشبرد منظم و یکنواخت کارها برای رسیدن به هدف مورد نظر است. حال برای رسیدن به این هدف باید تمام مسائل مربوط به مسیر را از صفر تا 100 بررسی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. برنامه ریزی کنکور زبان 98 نیز از این قائده مستثنی نیست، بلکه با توجه به شرایط سخت کنکور مانند رقابت شدید داوطلبان برای قبولی در رشته، شهر و دانشگاه مورد علاقه و برگزاری آن به صورت هر سال یک بار، برنامه ریزی کنکور زبان اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای برنامه ریزی کنکور زبان 98 ابتدا باید شرایط خاص هر فرد را در نظر گرفت. افراد با توجه به شرایط روحی، جسمی، طبع بدن، شرایط آب و هوایی، خلقیات خاص، امکانات و انتظار خود از زندگی و آینده آن، نیاز به برنامه ریزی کنکور زبان 98 متفاوت دارند. مثلا برخی از افراد نیاز به خواب بیشتری برای انجام با کیفیت فعالیت های روزانه خود دارند. یا برخی دیگر ذاتا فردی پر انرژی و برخی نیز فردی کم انرژی به حساب می آیند.

برای اشراف کامل بر تمام مسائل تاثیر گذار در برنامه ریزی کنکور زبان 98، تعیین نقشه راه بسیار مفید است. برای این کار باید صفر تا 100 مسیر رسیدن به دانشگاه مورد علاقه را مشخص کنیم. به عبارت دیگر مسائلی از قبیل شرایط زندگی از ابتدای برنامه ریزی کنکور تا زمان برگزاری آزمون سراسری، کتب مورد نیاز، میزان مطالعه روزانه با توجه به توانایی ها، نقاط ضعف و قوت در هر درس و…، را روی کاغذ نوشته تا بتوان دید کاملی از مسیر رسیدن به هدف مورد نظر پیدا کرد.

هدف گذاری یکی از موثرترین موارد در برنامه ریزی کنکور است. برای مثال اگر هدف شما قبولی در دانشگاه های تهران و یا رشته های پرطرفدار باشد، نیاز به تلاش بسیار زیادی دارید. اما اگر هدف شما قبولی در یک دانشگاه معمولی و در یک شهر کوچک باشد، طبیعتا نیاز به تلاش کمتری برای قبولی دارید.

در بسیاری از موارد افراد به صورت غیر منطقی و احساسی برنامه ریزی می کنند. برخی شرایط را برای خود بسیار سخت در نظر گرفته و برنامه ریزی را آنقدر پیچیده می کنند که انجام آن عملا امکان پذیر نیست و به همین دلیل به سرعت نا امید و خسته می شوند.

برخی نیز با ساده گرفتن پیمودن مسیر، بسیار ساده برنامه ریزی می کنند و موارد تاثیر گذار بر برنامه ریزی کنکور را در نظر نمی گیرند. در نتیجه زمان را از دست داده و هنگامی متوجه این موضوع می شوند که دیگر دیر است.

لذا باید به صورت واقع بینانه به هدف مورد نظر و شرایط زندگی نگاه کرد تا بتوان برنامه مناسبی که انجام آن امکان پذیر و در عین حال ساده باشد تدوین کرد.

اصولا انسان از هر عمل تکراری و یکنواخت پس از مدت کوتاهی خسته شده و انگیزه خود را برای ادامه کار از دست می دهد. از طرفی برنامه ریزی کنکور نیاز به تداوم و پیوستگی دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل ایجاد تنوع در برنامه ریزی درسی امری حیاتیست.

با توجه به بیان امام رضا (ع) اگر انسان در هر روز تفریح سالم نداشته باشد، قادر به انجام سایر امور زندگی یعنی کار و عبادت نیز نخواهد بود. این امر که قسمتی از روز را به تفریح سالم اختصاص دهید در برنامه ریزی کنکور بسیار مهم است. زیرا در صورت نبود تفریح در زندگی انسان دچار خستگی روحی و در صورت ادامه شرایط دچار افسردگی خواهد شد.

در پایان هر روز حتما نیاز به بررسی عملکرد برنامه ریزی مربوط به آن دارید. اگر طبق برنامه ریزی عمل کرده باشید دلایل موفقیت خود را مشخص کنید تا در روزهای آتی آنها را تقویت کنید. اگر طبق برنامه ریزی کنکور زبان 98 عمل نکرده باشید، دلایل شکست را بررسی کرده و نقاط ضعف خود را بر طرف کنید. اگر این شکست به دلیل کوتاهی در انجام امور از سوی شما باشد برای خود تنبیه در نظر بگیرید تا از تکرار این کوتاهی جلوگیری کنید.

این تنبیهات بهتر است شامل مواردی باشد که شما به آن علاقه خاصی دارید. حتی بهتر است که تنبیهات به صورت جریمه مالی باشد. این نوع تنبیه بسیار مفید است.

حتما برنامه ریزی کنکور خود را مکتوب کنید تا از فراموشی احتمالی برنامه ریزی جلوگیری کرده و همچنین ارزیابی عملکرد برنامه ریزی کنکور  را ساده کنید. در این صورت شما می توانید چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کرده و انجام یا عدم انجام آن را بررسی کنید.

مشاوران تحصیلی ما در مشاوره تلفنی صدای رهیاب می توانند این موارد را با جزئیات و با توجه به شرایط اختصاصی فرد تشریح کرده و برنامه ریزی دقیق و منطقی  برای داوطلبان کنکور زبان 98 انجام دهند. مشاوره تلفنی صدای رهیاب با شعار “هر محصل یک مشاور” خدمات گسترده ای را در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان 98 ارائه می دهد.

فرایند انتخاب رشته، فرایندی پیچیده و پر ریسک در مسیر قبولی در دانشگاه می باشد. زیرا هر سال میزان ظرفیت ها و علایق داوطلبان کنکور سراسری تغییر کرده و ممکن است دو نفر با انتخاب رشته و رتبه یکسان در دو سال متوالی، در یک دانشگاه قبول نشوند.

بنابراین علاوه بر مشاوره ثبت نام کنکور و مشاوره تحصیلی کنکور، مشاوره انتخاب رشته کنکور نیز امری حیاتی برای قبولی در دانشگاه و شهر مورد علاقه داوطلبان می باشد.

مشاوره صدای رهیاب این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده است که تنها با یک تماس تلفنی از یک مشاوره حرفه ای و موثر برای مشاوره انتخاب رشته کنکور بهره مند شوند. برای این منظور کافیست از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با شماره تلفن 9099075226 تماس حاصل فرمایید. امکان برقراری تماس با این خط از تمام نقاط کشور وجود دارد.مشاوره رایگان کنکور زبان

کنکور زبان 98 در دفترچه کنکور سراسری سازمان سنجش، دارای 18 رشته انتخابی است. هر کدام از رشته های گروه زبان های خارجی نسبت به دروس عمومی و اختصاصی کنکور دارای ضرایب متفاوت است. دروس عمومی و تخصصی کنکور زبان 98 به شرح زیر می باشد:

رشته های زبان خارجی نیز شامل موارد زیر است:

زيرگروه 1 گروه آزمايشي زبان هاي خارجي مربوط به رشته هاي زبان و ادبيات انگليسي ـ مترجمي زبان انگليسي و آموزش زبان انگليسي مي باشد.

زيرگروه 2 گروه آزمايشي زبان هاي خارجي مربوط به رشته هاي زبان آلماني ـ مترجمي زبان آلماني مي باشد.

زيرگروه 3 مربوط به رشته هاي زبان فرانسه گرايش ادبي ـ زبان فرانسه گرايش مترجمي مي باشد.

زيرگروه 4 گروه آزمايشي زبان هاي خارجي مربوط به رشته هاي زبان هاي خارجي ايتاليايي، روسي، ژاپني، اسپانيايي، چيني و زبان و ادبيات اردو، زبان و ادبيات تركي استانبولي مي باشد و درس زبان تخصصي ندارد.

داوطلبان عزیز قبل از انتخاب رشته گروه زبان های خارجی در دوره هاي روزانه، سهميه مناطق محروم و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه ها، برای اطلاع از نحوه پـذيرش دانشـجو در ايـن دوره ها و همچنين اطلاع از شرايط و ضوابط اختصاصي و نحوه ارائه خدمات دانشجويي هر دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي می توانند با مشاوره صدای رهیاب تماس بگیرند.

مشاوره صدای رهیاب با استفاده از مشاوران با تجربه و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی، مشاوره انتخاب رشته زبان، کنکور ریاضی، کنکور تجربی، کنکور انسانی و کنکور هنر، آماده اطلاع رسانی به شما داوطلبان عزیز می باشد.

برای این منظور کافیست از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با شماره تلفن 9099075226 تماس حاصل فرمایید. امکان برقراری تماس با این خط از تمام نقاط کشور وجود دارد.

شما می‌توانید در هر زمانی بین ساعات ۸ صبح تا ۱۰ شب با مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب تماس بگیرید و از تجربه مشاوران زبده مشاوره تلفنی صدای رهیاب استفاده کنید.

  برای مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با مشاوران مشاوره تلفنی صدای رهیاب در تماس باشید:

  تلفن مشاوره تلفنی صدای رهیاب: از سراسر کشور فقط با تلفن ثابت و بدون پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶

  شبکه های اجتماعی مشاوره تلفنی صدای رهیاب : کانال تلگرام مشاوره تلفنی صدای رهیاب – صفحه اینستاگرام مشاوره تلفنی صدای رهیاب

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره کنکور زبان 98 – مشاوره تحصیلی تلفنی» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

سلام دوست کنکوری من

اجازه بده اول از هر چیز بهت تبریک بگم.

شاید بپرسی چرا تبریک؟

تبریک به خاطر اینکه قراره امسال برای ساختن آینده ای که همیشه آرزوش رو داشتی تلاش کنی تا سال بعد تابستان به اون رشته و دانشگاهی که همیشه دوست داشتی، برسی.

طبق بررسی‌های متعدد بعضی از کنکوری‌ها با وجود ساعت مطالعه کمتر نسبت به رقبای خود نتیجه بسیار درخشان تری کسب میکنن.مشاوره رایگان کنکور زبان

به نظرتون چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

احتمالا اون‌ها  اطلاعات خوبی درباره مشاوره و برنامه ریزی کنکور داشتن و یا این اطلاعات رو از افرادی به دست آوردن که در کنکور سراسری به نتایج عالی رسیدن.

این موضوع رو همیشه یادت باشه

اگر کسی به موفقیت خاصی رسیده، احتمالاً چیزی رو میدونه که تو نمیدونی، کاری رو انجام داده که تو هنوز انجام ندادی…

شما جزو کدوم دسته از افراد هستید؟ کسانی که آرزوی قبولی در رشته مورد علاقه خودشون رو دارن و راه‌ و روش را به خوبی میدونن؛ یا کسانی که فقط برای موفق شدن رویاپردازی میکنن؟

 

فایل‌های صوتی زیر توسط رتبه برترهای گروه محصل ایرانی تهیه شده، افرادی که خودشون یکبار این مسیر رو با موفقیت طی کردن و در رشته و دانشگاهی مشغول به تحصیل هستن که آرزوی خیلی از شما عزیزان کنکوری است. با دانلود این ویس‌ها به راحتی از تجربیات رتبه برترها استفاده کنید و پیشرفت خیلی خوبی رو در روند مطالعاتی خودتون تجربه کنید. طبیعتا تجربه ما که یکبار با موفقیت هر چه تمام در کنکور سراسری شرکت کردیم میتونه برای شما راهگشا باشه و باعث میشه تا شما مسیر اشتباه رو انتخاب نکنید و از همین ابتدای کار در مسیری قرار بگیرید که میتونه نتیجه عالی برای شما در پی داشته باشه.

 

 

دوست عزیز این رو بدون تو به این دنیا نیومدی که صرفا عمر بگذرونی و زندگی تشکیل بدی. مطمئن باش خالق این جهان بزرگ با این وسعت زیاد، از خلقت تمامی انسان ها هدف مهمی داشته. اگر تو اکنون زنده ای و اجازه زندگی داری، مطمئنن ماموریتت به پایان نرسیده و کار های بزرگی رو در طول زندگی خودت باید انجام بدی،

قدر بدون، شکرگذار باش و بی وقفه برای رسیدن به اون چیزی که انتظارش رو میکشی، حرکت کن.

 

میخوای یه استارت طوفانی برای کنکور 1400 بزنی؟ چرا از کوئیک استفاده نمیکنی؟

شروع از صفر تا نقطه اوج موفقیت

مشاهده برنامه کوئیک

من نتوانستم کنکور ثبت نام کنم و مهلت تمام شده چگونه ثبت نام کنم لطفان کمکم کنید

سلام به نظر شمادر کنکور 1400 نظام قدیم هست . من مهندسی کامپیوتر می خونم و ترم سه هستم .و تو دبیرستان هم رشته من تجربی بوده. ایا کار درستی هست کنکور بدم چون خیلی دوست دارم کنکور بدم

سلام ببخشید من رشته ی تجربی هستم ۲۲ سالمه و در حال حاضر کارشناسی مدیریت میخونم ولی اصلا علاقه ی به رشتم ندارم نه در دبیرستان نه حالا همیشه دوست داشتم مهندسی کامپیوتر بخونم و به بالاترین سطحش برسم ولی به دلایلی نتونستم میخواستم ازتون بپرسم من از رشته ی تجربی میتونم برای کنکور کامپیوتر ثبت نام کنم؟بعد در صورت آوردن رتبه ی برتر توی دانشگاه های تراز یک درسمو ادامه بدم؟سربازی که مشکلی برام درست نمیکنه؟ خیلی ممنونتون میشم اگه راهنماییم کنید.

سلام خسته نباشید.میخوام براکنکوربخونم امیدوارم هستم قبول بشم.سرکارمیرم نمیدونم چ جوری برنامه ریزی کنم برادرس خوندن.خواهش میکنم اگه امکانش هست یه برنامه بهم بدید.اجرتون باسیدالساجدین(ع)

سلام من متولد ۷۶/۱۲هستم میش بگین در کنکور۹۹ مجاز به دانشگاه فرهنگیان میباشم و همچنین معدل سوم دبیرستان من دروس نهایی ۱۴.۲۲هس تورو خدا جواب بدین

سلام خسته نباشید من دنبال یه برنامه ام واسه خوندن
من کارشناسی حسابداری دارم و میخوام دوباره کنکور بدم اما متاسفانه چون سرکارهم میرم،نمیدونم میتونم از این برنامه استفاده کنم یا نه؟

من نمیدونم کتاب قرابتم رو چ زمانی بخونم وقتی ک ادبیاتا رو درس ب درس میخونم اون رو هم بخونم؟؟؟

هر طور دوس داری بخون …………

سلام من میخواستم بدونم اگه توی کنکور زبانو صفر بزنیم اما درسای عمومی دیگ رو بالا بزنیم جبران اون صفر رو میکنه واسه کنکور ۹۹

باسلام من امسال میرم یازدهم تجربی وبه دلایلی سال دهم درست درس نخواندم . می خواستم بدانم اگر امسال خوب تلاش کنم می توانم دهم و یازدهم را باهم خوب و دقیق بخوانم .

سلام خسته نباشيد با تراز ٦٤٢٣ منطقه ٢ ميشه مامايي ازاد يا ظرفيت مازاد قبول شد

سلام وقت بخیر من ۲۲ سالمه لیسانس صنایع شیمیایی دارم میخوام کنکور تجربی بدم میتونم کنکور بدم چون رشتم فنی بوده کاردانی و کارشناسی خوندم

سلام..تو رو خدا جواب بدین
من کنکور۹۹ هستم نظام جدید ترازم ۵۰۰۰ هست البته چون اونطور که باید بخونم نمیخونم واسه ازمون …ولی در کل وقتایی که میخونم عمومیم فارسی ۵۰ عربی ۶۰ دینی ۸۰ و زبان ۳۰/۴۰ میزنم تخصصیام ریاضیم ۳۰/۲۰ فیزیک ۳۰ زیست ۴۰ شیمی ۵۰/۴۰ میزنم
خیلی نا امیدم
دوست دارم دندون پزشکی یا دارو سازی قبول شم ولی اطرافیانم میگن تو نمی تونی 🙁 تابستونمو شروع کردم ولی متاسفانه وقتی درس میخونم حرفای دیگران باعث عدم خوندنم میشه تو رو خدا جواب بدین نمیخوام بهم امید واهی بدین من منطقه۳ محروم درس میخونم چیکار باید کنم؟؟

سلام اگه میخوای به موفقیت برسی اصلا به حرف ها و چرت پرت های دیگران گوش نده و کارخودتو انجام بده بهت قول میدم که قبول میشی.تو ایران خیلی از ادما همینطورین دوست دارن همیشه به دیگران فاز منفی بدن تا دیگرانو ناامید کنن و خودشونو جای اون بذارن….. فقط خودت کارو تموم کن تمااااااااام

به حرف هیچکس توجه نکن و تا جایی که میتونی روی هدفت تلاش کن و برنامه ریزی کن و تست بزن …و به پایانش و اینکه چی میشه فکرنکن و اصلا به کسی هم درباره اهدافت لازم نیست توضیح بدی و به حرفاشونم هیچ توجهی نکن مطمئن باش قبول میشی

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفید ضریب های دروس برای قبولی در تربیت معلم و اولویت بندی دروس می خواستم میشه راهنمایی بفرمایید . رشته تجربی

با عرض سلام وخسته نباشید. یه چند روز بود همش درگیر برنامه ریزی بودم تا اینکه امروز خیلی شانسی اینجا را پبدا کردم. من یه پسر 23 ساله از روستاهای تبریز هستم.و الانم واسه کار کردن تو تبریز. واقعیت امر این است که از لحاظ مالی خیلی خیلی ضعیفم و این باعث میشه که نتونم پیش یه مشاور برم. تنها خواسته من از شما اینه یه برنامه ریزی کل برای کنکور 99 اگه امکانش هس بگید. واقعا ممنون میشم از لطفتان. منتظرتون هستم

سلام من دانش آموز دوازدهم تجربی هستم میخوام بدونم چکار کنم تا تعداد غلط هام رو تو آزمون کم کنم معمولا ۳٠ تا غلط تو هر آزمون دارم فقط اینو بگم که ۷٠ درصد غلط هام از روی بی دقتی و عدم تمرکز کافی در زمان حل سوالات آزمون هست.

سلام.من دوازدهم تجربی هستم منطقه یک.درصدام درحال حاضر خیلی بده. عمومیا در حد 40 و اختصاصیا در حد 10!!! اونم تو ازمون های سنجش. نمیتونم برای سال دیگه صبر کنم. به نظرتون میتونم تا کنکور درصدام رو به 50 اختصاصی و 60 عمومی ارتقاع بدم؟؟؟ اگر اره چجوری؟ خواهش میکنم کمکم کنید.هرطور شده باید دانشگاه فرهنگیان قبول شم

سلام
23سالمه
سال 92دیپلم معماری گرفتم
تاالان درگیر خدمتو و کاربودم
همین ماه تصمیم گرفتم رشته تجربی رو ادامه بدم ثبت نام کردم پیشش رو باید پاس کنم و ظاهرا اردیبهشتم کنکوره همین روانمو بهم ریخته..
یهو ب فکرم افتاد میدونم وقتم ب شدت کمه و هیچیم یاد ندارم اونم باز ی رشته ی دیگ..!
خونواده میگن میتونی واگ هم عقب بکشم ابروم رفته!
پتانسیل 12ساعت درس خوندنو دارم ولی منابعی ک بتونم دروسو ب راحتی یاد بگیرم برام علامت سواله؟
به دادم برسید!!مشاوره رایگان کنکور زبان

سلام مصطفی جان
کنکور تیر ماه برگزار میشه
هر چقدر که در توانت هست تلاش کن
نگران حرف دیگران نباش، چیزی به نام ابروم رفته نداریم این رو خودت توی ذهنت ساختی
زیا سخت نگیر و پیچیدش نکن، چند سال دیگه به افکار این روزهات مطمئن باش میخندی
منابع خوب هم زیاد هست تو بازار یه سرچ توی همین سایت بزنی بهترین منابع رو معرفی کردیم
موفق باشی

خیلیییییییییییییییی مچکررررررررررررررررررررر لطف کنید بازم ازین وویس ها واسه رشته انسانی دوروس تخصصیش بزارید ممنونم

خیلی ممنون

سلام.توروخداجواب منو بدین واقعا به کمکتون احتیاج دارم من کنکوری تجربی هستم رتبه پارسالم شده ۵۵۰۰۰..ولی پتانسیل درس خوندن و ۱۲ساعت درس خوندنو دارم دانش اموز درس خونی بودم معدلم همیشه بالای ۱۹.۵ بوده ولی پارسال نمیدونم چرا نخوندم حتی معدلم شد۱۳…الانم هم کتابای خوبو دارم هم برنامه ریختن درست رو باشیوه های مطالعه بلدم ولی هنوز شرو نکردم اگه الان شروع کنم میتونم پزشکی اصفهان‌تهران یاشیرازو بیارم؟
خواهش میکنم جوابمو بدین?

سلام دوست عزیز
اگر میخوای در کنکور نتیجه بگیری تنها راهی که پیش روی شماست تلاش کردن هست،
مهم نیست که چقدر زمان از دست دادی یا چقدر خوندی از همین حالا شروع کن و همه چیز رو به نفع خودت تغییر بده

Ba khoda tawakol kon……

به معنای واقعی کلمه* ممنونم ازتون* که این همه تلاش و زحمت برایمان میکنید بدون هیچ طمعی
❤❤?????

ممنونیم از نظر دوست داشتنیت مهدی جان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات      تبلیغات


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon

به حساب کاربری خود خوش آمدید!

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد.

Publisher –

 

مشاوره رایگان کنکور زبان

 

آیا نیازی به مشاوره رایگان کنکور است؟ آیا می توان مشاوره رایگان کنکوری گرفت؟ چگونه مشاوره رایگان کنکور بگیریم؟ این ها سؤالات اکثر داوطلبان کنکور سراسری است که ما در این مقاله جواب آن ها را خواهیم داد. یکی از نیازهای هر داوطلب کنکور سراسری، کمک و راهنمایی مشاوران می باشد، اما چگونه بفهمیم که این مشاور کمک شایانی به قبولی ما در کنکور می کند یا با این فرد راحت هستیم یا خیر؟ یکی از راه های اطلاع از توانایی مشاوران استفاده از مشاوره رایگان کنکور می باشد که می تواند شما را به قبولی در کنکور سراسری نزدیک نماید. توجه داشته باشید که شما می توانید با مشاوران تخصصی کنکور سراسری پنگوئن تماس حاصل فرمایید تا از یک جلسه مشاوره رایگان کنکور استفاده نمایید و با یک برنامه ریزی درسی مناسب، خود را برای کنکور سراسری آماده نمایید.

 

 

داوطلبان کنکور سراسری تجربی، ریاضی، هنر، زبان و انسانی نگران کنکور و قبولی در آن نباشید، شما می توانید با استفاده از مشاوره تلفنی رایگان کنکور مشاور خود را انتخاب نموده و با اطلاع از تمامی زمینه های کنکور و یک برنامه ریزی دقیق به اهداف خود در کنکور سراسری دست یابید. حال جای این سؤال است که مشاوره کنکور تلفنی چه کمکی به ما می کند و آیا فایده ای دارد؟ شما می توانید با مشاورین تخصصی کنکور پنگوئن تماس حاصل فرمایید و در خواست یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان کنکور نمایید و از خدمات زیر در مشاوره تلفنی استفاده نمایید:

 

 

یکی از خدمات آموزشی مهم می تواند مشاوره حضوری رایگان کنکور باشد. این نوع از خدمات توسط هر آموزشگاهی ارائه نمی شود و می تواند بسیار مفید باشد، تأثیر ارتباط مشاور و دانش آموز در مشاوره حضوری، بیشتر از مشاوره تلفنی می باشد و بنابراین توصیه می گردد که اگر وقت مناسب دارید حتماً از مشاوره حضوری کنکور استفاده نمایید. شما می توانید با مجموعه ی آموزشی پنگوئن تماس حاصل فرمایید و در خواست یک جلسه مشاوره حضوری رایگان کنکور نمایید تا از خدمات زیر برای موفقیت در کنکور سراسری استفاده نمایید.

 

تمامی دانش آموزان سال دوازدهم و کنکوری ها و همچنین پشت کنکوری ها نیاز به یک برنامه ریزی درسی دقیق و اصولی و مشورت با مشاوران برجسته و رتبه برتر کنکور سراسری دارند، بنابراین مشاوره کنکور می تواند کمک شایانی به داوطلبان کنکور سراسری نماید. بنابراین برای شرکت در کنکور سراسری حتماً به بهترین نحو خود را آماده سازی نمائید. مشاوره رایگان پنگوئن به شما کمک می کند تا با تمامی موارد مربوط به کنکور سراسری، از جمله معرفی منابع کنکور، بودجه بندی سؤالات کنکور سراسری، مطالعه صحیح، تکنیک های تست زنی ،مشاوره انگیزشی و برنامه ریزی درسی آشنا شوید و به راحتی در کمترین زمان ممکن به هدف خود یعنی قبولی در کنکور سراسری دست یابید. مجموعه پنگوئن مشاوره رایگان کنکور تجربی، مشاوره رایگان کنکور انسانی، مشاوره رایگان کنکور ریاضی، مشاوره رایگان کنکور هنر و مشاوره رایگان کنکور زبان را به دو صورت مشاوره تلفنی رایگان کنکور و مشاوره حضوری رایگان کنکور ارائه می دهد که شما دانش آموزان و کنکوری ها می توانید با مشاورین مجموعه پنگوئن تماس حاصل فرمایید و درخواست یک جلسه مشاوره رایگان پنگوئن نمایید و نگران قبولی در کنکور سراسری نباشید و مشاوران پنگوئن با ارائه یک برنامه ریزی درسی دقیق، شما را آماده کنکور می نمایند.

 

 

 

 

سلام خسته نباشید
ی سوال داشتم،من سال ۹۸ فارق تحصیل رشته ریاضی شدم کنکور شرکت کردم و لیسانس رشته نرم افزار از دانشگاه غیر انتفاعی گرفتم،الان میخوام دوباره کنکور بدم ولی رشته مد نظرم حقوق،میخوام بدونم برای کنکور باید دفترچه کنکور انسانی رو بگیرم؟واگر اینطور باشه باید دروس تخصصی رشته انسانی رو تهیه کنم و بخونم؟و اینکه کتاب های نظام جدیدو باید بخونم یا قدیم؟و سوال دیگم اینه ک معدل دیپلم ریاضیم ۱۸ بوده اگر کنکور انسانی شرکت کنم اصلا معدلم تاثیری توو نتیجه کنکور داره یا ن؟ واینکه معدل پیش دانشگاهی هم تاثیر داره یا ن؟ممنون میشم جواب سوالمو بدین خیلی برام مهمه

سلام وقتتون بخیر.با ۰۲۱۴۱۴۸۵۰۰۰ تماس بگیرید

سلام ببخشید من امکان تناس گرفتن رو ندارم و البته شرایط‌ مالی مناسبی هم ندارم ک بخام برای خودم مشاور بگیرم فقط یه راهنمایی کوچیک میخام

سلام وقتتون بخیر.در خدمتتون هستیم

سلام من سال آینده کنکور دارم اما انگیزم اومده پایین چیکار کنم؟؟

سلام این طبیعیه و باید مشاور انگیزشی ما صحبت کنین

سلام من ی سوال دارم چطوری می تونم آنلاین فقط ی بار مشاوره بگیرم

سلام با مشاورین ما با شماره ۰۲۱۴۹۷۲۹۰۰۰ تماس بگیرین لطفا

سلام یه کتاب کنکور معرفی کنین

سلام با مشاوران تماس بگیرین متناسب با شرایطتون راهنماییتون میکنن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

مشاوره رایگان کنکور زبان

به حساب کاربری خود خوش آمدید!

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد.

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور

به چندین دلیل به دانش آموزان و کنکوری های عزیز توصیه می کنیم که حتی المقدور از مشاوره تحصیلی تلفنی (غیرحضوری) با شرایطی که در این صفحه توضیح خواهیم داد به جای مشاوره تحصیلی حضوری استفاده کنند.

ضمنا هر کجای ایران که هستید برای ارتباط با رتبه های برتر کنکور جهت دریافت برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت و اطلاع از شرایط و هزینه ها از راه های ارتباطی زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم:

 

فرض کنید امروز عصر نوبت مشاوره تحصیلی حضوری دارید. در این حالت بسته به فاصله منزل شما تا مرکز مشاوره، باید حداقل نیم یا یک ساعت قبل شروع به آماده شدن کنید و مدت زمانی را نیز صرف طی کردن مسیر خانه تا مرکز مشاوره خواهید کرد. علاوه بر این، مدت زمانی را نیز صرف بازگشت به خانه و طی کردن مجدد همین مسیر خواهید کرد. با این حساب، ممکن است دو یا سه ساعت و حتی بیشتر زمان از دست رفته داشته باشید. حال اگر در هفته دو جلسه مشاوره حضوری داشته باشید دو برابر همین مدت زمان وقت شما صرف آماده شدن و رفت و برگشت خواهد شد یعنی حدود ۴ ساعت در هفته.مشاوره رایگان کنکور زبان

بنابرین اگر شما در هفته حداقل ۴ ساعت از این طریق وقت تلف کنید، در ۹ ماه یعنی از اول مهر تا پایان خرداد حدود ۱۵۰ ساعت زمان از دست خواهید داد. این ۱۵۰ ساعت وقت تلف شده معادل سه هفته مطالعه روزانه ۷ ساعت است. خستگی احتمالی ناشی از رفت و آمد و نیاز به استراحت بیشتر را نیز به این مدت زمان اضافه کنید. در واقع شما حداقل سه هفته از رقبای هم تراز خود که از مشاوره تحصیلی تلفنی (غیرحضوری) به جای مشاوره حضوری استفاده می کنند عقب تر خواهید بود.

 

یکی از مهم ترین مزایای مشاوره تحصیلی تلفنی و غیرحضوری نسبت به مشاوره حضوری این است که شما می توانید هر روز یا هر شب با تماس تلفنی، پیامک یا تلگرامی کل برنامه روزانه و تمام سوالات و درگیری های ذهنی خود را با مشاور در میان بگذارید. اما در مشاوره حضوری باید یک هفته یا حداقل چند روز صبر کنید تا بتوانید گزارش هفتگی خود را به مشاور ارائه دهید و مشکلات و سوالات خود را با او در میان بگذارید.

چه بسا بسیاری از سوالاتی که در طول این چند روز برای شما پیش آمده را فراموش کنید یا در مدت زمان محدود مشاوره حضوری فرصت یا اجازه بیان همه آن ها را نداشته باشید. بنابرین از این نظر نیز مشاوره تحصیلی تلفنی (غیرحضوری) نسبت به مشاوره حضوری ارجحیت دارد.

علاوه بر این، اگر در ساعت تعیین شده برای مشاوره حضوری مساله ای برای شما پیش بیاید که نتوانید سر وقت در مرکز مشاوره حاضر شوید (مانند مهمان سرزده، مریض شدن و …)، وقت مشاوره آن روز را از دست خواهید داد و باید تا جلسه بعدی مشاوره حضوری صبر کنید. اما در مشاوره تحصیلی تلفنی (غیر حضوری) شما می توانید در صورت بروز اینگونه مسائل با یک پیامک یا تماس کوتاه با مشاور خود، ساعت مشاوره تلفنی را به چند ساعت بعد یا حتی شب تغییر دهید.

البته قوانین و شرایط مشاوره غیرحضوری و تلفنی موسسات مختلف نیز با هم متفاوت است. هر یک از مشاوران گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ مرتبا در زمان های از پیش توافق شده با دانش اموز خود تماس خواهند گرفت و علاوه بر این، دانش آموز می تواند با هماهنگی قبلی در هر ساعت از شبانه روز با مشاور خود تماس گرفته و یا در صورت تمایل به صورت پیامکی، تلگرامی یا در واتساپ (بسته به انتخاب خود دانش آموز)، مشکلات و سوالات خود را با مشاور در میان بگذارد و راهنمایی های لازم را از وی اخذ نماید. مشاور ما هر شب از دانش آموز گزارش عملکرد روزانه دریافت خواهد کرد. تمامی مشاوران ما رتبه های تک رقمی تا سه رقمی کنکور سراسری هستند. برای اطلاع از سایر خدمات و شرایط مشاوره به این لینک مراجعه فرمایید: “شرایط ثبت نام مشاوره با رتبه های برتر کنکور“

 

در بسیاری از شهرهای کوچک، مشاور تحصیلی حضوری مناسبی نمی توان یافت. بنابرین دانش آموزان و داوطلبان کنکوری ساکن این شهرستان ها برای دسترسی به مشاور تحصیلی حضوری نیازمند صرف هزینه و وقت بیشتری هستند در حالیکه همین افراد می توانند با دریافت خدمات مشاوره تحصیلی غیر حضوری و تلفنی با صرف وقت و هزینه کمتر به نتیجه دلخواه خود برسند. گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی و کنکوری به تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکور در سراسر ایران است.

 

معمولا هزینه مشاوره حضوری نسبت به مشاوره تلفنی و غیر حضوری بیشتر است که علت آن الزما کیفیت بالاتر مشاوره حضوری نیست. متاسفانه در ذهن برخی مشاورین چنین جا افتاده که اگر به صورت حضوری در مرکز مشاوره حاضر شده و یک سری مطالب خاص به دانش آموز یا داوطلب کنکوری ارائه دهند باید هزینه بیشتری دریافت کنند (نسبت به حالتی که همین مطالب را به صورت تلفنی با همان مدت زمان ارائه می دهند) بنابرین از نظر هزینه در اکثر موارد مشاوره تحصیلی غیرحضوری (تلفنی) نسبت به مشاوره تحصیلی حضوری مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

اکیدا به شما توصیه می کنیم حتی الامکان از جلسات مشاوره خصوصی (یک نفره) به جای جلسات مشاوره گروهی استفاده کنید. در بعضی جلسات مشاوره گروهی که به صورت حضوری برای تعداد زیادی دانش آموز و فارغ التحصیل برگزار می گردد، نکات و مسائلی مطرح می شود که شاید بسیاری از آن ها در مورد شرایط شما صدق نکنند. همچنین در بسیاری از جلسات مشاوره گروهی، امکان طرح پرسش توسط دانش آموزان وجود نداشته و یا به علت کمبود وقت و کثرت سوالات دانش آموزان امکان طرح همه سوالات و پاسخگویی توسط مشاور فراهم نیست.

مشاور تحصیلی باید به صورت خصوصی با توجه به شرایط، روحیات و وضعیت شخص شما راهکارهای مفیدی برای پیشرفت و حل مسائل به شما ارائه دهد. متاسفانه در بسیاری از موسسات دیده شده که جلسه مشاوره حضوری یک دانش آموز یا فارغ التحصیل کنکوری به علت مشغله مشاور یا تعطیلی یا سایر علل با چند دانش آموز و فارغ التحصیل دیگر به صورت مشترک برگزار شده که در عمل جلسه ای چندان مفید برای آن دانش آموز نخواهد بود.

اما در مشاوره تحصیلی تلفنی این مساله حل شده و جلسه کاملا دو نفره فقط مخصوص خود شما و مشاور شماست. در مشاوره تلفنی، می توانید وضعیت، شرایط و مشکلات درسی خود را به صورت شخصی و با جزئیات بیشتر با مشاور در میان بگذارید و از وی راه حل دریافت نمایید.

 برای ارتباط با رتبه های برتر کنکور جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت و اطلاع از شرایط و هزینه ها از طریق راه های ارتباطی زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم:

 

مشاوران ما همگی از رتبه های برتر کنکور سراسری می باشند. این افراد مسیر کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشته و با اصول مشاوره تحصیلی کنکور برای دانش آموزان نظام جدید و کنکوری های نظام قدیم کاملا آشنا هستند و در این زمینه تجربه دارند. قبل از پرداخت هرگونه هزینه شما مستقیما با مشاور مورد نظر خود صحبت خواهید کرد و نهایتا در صورت توافق، قبل از شروع مشاوره اصلی هزینه اعلام شده را پرداخت می نمایید. مدارک رسمی معتبر تایید هویت مشاور، تصویر کارت دانشجویی، کارنامه کنکور شامل رتبه و رشته و دانشگاه قبولی خود مشاور نیز جهت اطمینان به شما ارائه خواهد شد. همچنین کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱ می باشد.

 

روش اول: شما می توانید نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی و مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. سپس شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت توسط همان مشاور به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی تلگرام moshaverane100_Admin@ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

علاوه بر برنامه ریزی و اخذ گزارش کار هر روز از شما، مشاور مورد نظر در زمینه های مختلف پاسخگوی سوالات شما و راهنمای شما در طی مسیر خواهد بود از جمله در زمینه روش مطالعه درس ها – منابع کمک درسی – تحلیل و ارزیابی آزمون های آزمایشی – پیشرفت در آزمون ها و افزایش تراز – برنامه ریزی – خلاصه نویسی – مرور مطالب درسی – تست زنی – جمع بندی – راهکارهای لازم برای پیشرفت تحصیلی – مشاوره انگیزشی و راهکارهای افزایش ساعت مطالعه – انتخاب رشته – کنکور مجدد و …

سال کنکور سال حساسی است و شما فرصتی برای آزمون و خطا در این سال سرنوشت ساز ندارید. از خودتان بپرسید یک سال از عمر و جوانی شما، آن هم نه یک سال معمولی بلکه یک سال سرنوشت ساز که آینده شغلی و کل زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، چقدر ارزش دارد؟ مشاورین گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ به عنوان دوست و همیار شما در این برهه حساس و سرنوشت ساز همراه هر روز شما خواهند بود تا در مسیر درست تلاش کنید و بعدا افسوس نخورید.

 

قبل از پرداخت هزینه، مشاور مورد نظر با شما تماس خواهد گرفت و مستقیما با ایشان صحبت خواهید کرد. طی همین تماس تلفنی، هزینه برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت به شما اعلام خواهد شد. در صورت اعلام موافقت شما با شرایط و هزینه اعلام شده، پس از پرداخت هزینه، برنامه ریزی و مشاوره اصلی شما آغاز خواهد شد.

 

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.مشاوره رایگان کنکور زبان

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

سلام عذر میخوام
این امکانش هست که از طریق یک رشته پزشکی مثل علوم ازمایشگاهی یا فیزیوتراپی وقتی فوق لیسانس گرفتیم به یک رشته پزشکی دیگه مثل دندان پزشکی جهش زد ؟ یعنی وقتی که علوم پایه ۶ سال رو برای رشته مورد نظر گرفتیم به یک رشته دیگه پزشکی جهش زد ؟

سلام خیر اگه رتبه لازم رو کسب نکرده باشید از علوم ازمایشگاهی نمیتونید به دندانپزشکی تغییر رشته بدید.

سلام من کنکور هنر میخام بدم مشاور برا رشته هنر معرفی نکردین ممنون میشم کمک کنین

سلام مشاور کنکور هنر خانم محدثه نوربخش هستند رتبه ۷۹۴ کنکور هنر (و ۹۵۴ تجربی)

نام و نام خانوادگیتون + پایه و رشته مورد نظر + مدت زمانی که مشاوره و برنامه ریزی میخواهید رو به شماره ۱۰۰۰۲۰۳۰۴۰۵۰۷۶ پیامک کنید تا باهاتون تماس بگیرند.

سلام خسته نباشید من دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم هستم
میتونم کنکور تجربی شرکت کنم؟

سلام خانم غلامی برای شرکت در کنکور تجربی (یا سایر رشته های نظری) باید یکی از این مدارک رو داشته باشید: ۱- دیپلم چهار ساله نظام قدیم ۲- دیپلم سه ساله نظام جدید (نظام آموزشی ۶-۳-۳) ۳- مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ۴- مدرک کاردانی یا مدارک دانشگاهی بالاتر

داشتن یکی از این چهار مدرک برای شرکت در کنکور تجربی کافیه

باسلام وقت بخیر :
ببخشید مزاحمتون شدم میخواستم بپرسم که من دانشجوی هوشبری ترم آخرم دانشگاه دولتی درس خوندم و میخوام بعد فارغ التحصیل شدنم دوباره کنکور بدم پزشکی قبول بشم آیا میتونم دوباره دانشگاه دولتی قبول بشم؟ یا اینکه باید شهریه بدم ممنون میشم اگه پاسخ بدبد

سلام دوست عزیز در صورت قبولی در کنکور تجربی میتونید بدون نیاز به پرداخت شهریه پزشکی روزانه بخونید.

سلام من پشت کنکور نظام جدید دوازدهم تجربی هستم.
چند سال میتونم پشت کنکور بمونم؟
ایا فقط همین یکسال را میتونم بمونم برای کنکور ۹۹؟

سلام جناب حیدری اگر کارت معافیت دائم از خدمت سربازی داشته باشید محدودیتی برای پشت کنکور موندن ندارید. اما اگر خدمت سربازی پیش رو دارید بستگی به این داره که متولد چه ماه و سالی هستید (برای اینکه مشخص بشه از چه تاریخی مشمول خواهید بود) و همچنین تاریخ پایان اعتبار گواهی معافیت تحصیلی شما چه زمانی هست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع بهتره به سازمان نظام وظیفه عمومی یا پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

مشاوره رایگان کنکور زبان
مشاوره رایگان کنکور زبان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *