مشاوره روانشناسی در شرق تهران

 
helpkade
مشاوره روانشناسی در شرق تهران
مشاوره روانشناسی در شرق تهران

آدرس بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران کجا است؟ بسیاری از شهروندان ساکن در شرق تهران برای مشاوره گرفتن در زمینه های مختلف روانشناسی به دنبال یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هستند اما به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی در مورد بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی در شرق تهران عاجز اند و سردرگم می شوند. هدف از ارائه آدرس و اطلاعات مشاوره روانشناسی هنر زندگی تنها تسهیل و کمک به دسترسی مردم به بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران می باشد. اسم و آدرس مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران در ادامه این مقاله آورده شده است.

 

در ادامه آدرس کلینیک مشاوره روانشناسی شرق تهران آورده شده است. شما می توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی تماس بگیرید تا به شما در یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شما را یاری نماید.

شماره

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

نام مرکز مشاوره روانشانسی و روان درمانی در تهران

نشانی کلینیک مشاوره روانشناسی تهران

1

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – رهیاب

 جنب مترو شهید شریعتی ، طبقه ششم ، واحد 5

2

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – آرامش

خیابان شریعتی ، بالاتراز پل سیدخندان ، خیابان خواجه عبداله انصاری ، پلاک ۵۲ ، طبقه ۴

3

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – آفتاب

بلوار ۳۵ متری قیطریه ، روبروی پارک قیطریه ، خیابان شهید خراسانی ، پلاک ۴۸ ، واحد ۱

4

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – آوین

خیابان ولیعصر ، پایین‌تر از توانیر ، پلاک ۱۲۳۰

5

 مرکز مشاوره روانشناسی ارمغان – تهران

پاسداران ، میدان هروی ، نبش وفامنش ، پلاک ۲ ، طبقه اول

6

 مرکز مشاوره روانشناسی استاد روزبه – تهران

خیابان شریعتی ، بالاتر از سه راه طالقانی ، جنب پاناسونیک ، کتابخانه مرکزی کانون اسلامی انصار

7

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – انجمن روان‌شناسی ایران

خیابان آفریقا ، خیابان سعیدی ، پلاک ۸ ، واحد ۶

8

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – بیمارستان بانک ملی

خیابان جمهوری ، روبروی سفارت انگلیس ، کوچه شیروانی

9

 مرکز مشاوره روانشناسی پارسیان – تهران

خیابان پاسداران ، نبش دشتستان ۵ ، مجتمع پاسداران ، شماره ۱۴۸ ، طبقه ۶ ، واحد ۲۰

10

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – پویا

خیابان پاسداران ، نبش دشتستان ۵ ، مجتمع پاسداران ، شماره ۱۴۸ ، طبقه ۶ ، واحد ۲۰

11

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – تندرستی

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی تهران – تندرستی : خیابان شهید مفتح جنوبی ، خیابان ورزنده ، پلاک ۱۷ ، فدراسیون پزشکی ورزشی

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

12

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – دارالهدی

خیابان کریم خان زند ، نبش خردمند جنوبی ، ساختمان افسر ، طبقه ۴ شمالی

13

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – دانشگاه الزهرا (س)

میدان ونک ، خیابان ونک ، دانشگاه الزهرا (س)

14

 مرکز مشاوره روانشناسی راه سبز

شریعتی ، جنب مترو ظفر

15

مرکز مشاوره روانشناسی راه نو

خیابان عباس آباد (بهشتی) ، نرسیده به میدان تختی ، شماره ۱۶۷ ، طبقه ۲ ، واحد ۶

16

مرکز مشاوره روانشناسی رایین

میدان آرژانتین ، بلوار بیهقی ، بین کوچه ۸ و ۱۰ غربی ، پلاک ۶ ، مجتمع مسکونی ۶۶ ، طبقه ۲ ، واحد ۸

17

مرکز مشاوره روانشناسی رفاه

میدان بهارستان ، پشت مجلس ، خیابان مردم ، جنب مجموعه فرهنگی رفاه ، کوچه گل محمدی ، پلاک ۳ ، طبقه ۳

18

مرکز مشاوره روانشناسی شهید محلاتی

اقدسیه ، شهرک شهید محلاتی

19

مرکز مشاوره روانشناسی صبا

خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیروی هوایی ، مجتمع نسیم ، پلاک ۹۴ ،‌ طبقه ۴ ، واحد 21

20

مرکز مشاوره روانشناسی فارابی

خیابان دکتر شریعتی ، روبروی حسینیه ارشاد ، نبش هدیه ، پلاک ۴۳ ، طبقه ۳ ، واحد ۵

21

مرکز مشاوره روانشناسی کامیاب

میدان انقلاب ، ابتدای کارگر جنوبی ، کوچه رشتچی ، پلاک ۱۳

22

مرکز مشاوره روانشناسی گلچین راز

زعفرانیه ، خیابان مقدس اردبیلی ، پلاک ۱۰۰ ، طبقه پنجم ، واحد ۲  ، زنگ ۰۵۰۲

23

مرکز مشاوره روانشناسی یاریگر

 خیابان شریعتی ، بالاتر از پل سیدخندان ، پلاک ۱۰۱۲

برای آگاهی از بهترین کلینک های مشاوره روانشناسی شرق تهران می توانید با شماره 9099075228 تماس بگیرید.مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران هنر زندگی

مرکز مشاوره هنر زندگی در شرق تهران ارتباط تلفنی می پذیرد، مرکز مشاوره هنر زندگی طی همکاری مشترک با خانه روانشناسان قابلیت مشاوره روانشناسی تلفنی را با بهترین مشاوران کشور فراهم آورده است. با توجه به مشکلاتی که مردم برای مراجعه به کلینیک مشاوره روانشناسی در شرق تهران مواجه هستند و دسترسی افراد به مشاوران متخصص در اکثر شهرستان های دور استان ها سخت، زمان بر و پر هزینه می باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی در سراسر کشور و بالاخص در شرق تهران شروع به ارائه خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی توسط متخصصین دانشگاه های شرق تهران و خبره کشور نموده است که مشاوره تلفنی هنر زندگی می تواند جایگزینی مناسب برای مشاوره حضوری برای مردم ساکن در شرق تهران باشد تا با ارائه مشاوره های صحیح و تخصصی از بار مشکلات افراد بکاهد و به تمامی هموطنان در راستای خود شکوفایی در مسیر بالندگی فردی کمک کند. 

با توجه به این که دست یابی و وقت گرفتن از مراکز و کلینیک های مشاوره روانشناسی برای مشاوره حضوری از مشاوران خوب و کلینیک مشاوره روانشناسی شرق تهران مشکلات خاص خود را دارد. یک روش جایگزین و مناسب استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی مرکز مشاوره حامی هنر زندگی می باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مشاوره روانشناسی حضوری دارای محدودیت های زمانی خاص خود است که مراجعان نه تنها در تمامی ساعات شبانه روز قادر به ارتباط با مشاور نیستند بلکه برای دریافت خدمات مرکز مشاوره شرق تهران، از قبل نیاز به هماهنگی و گرفتن یک وقت ویزیت دارند.

شما می توانید از خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بصورت شبانه روزی در هر ساعتی روز بهره مند شوید. نکته دیگر مقرون به صرفه بودن این خدمات نسبت به مرکز مشاوره شرق تهران به صورت حضوری این است که نه تنها موجب صرفه جویی در وقت بلکه از نظر هزینه نیز بسیار برای مردم شرق تهران اقتصادی می باشد؛ چرا که دیگر نیاز به رفت و آمد به کلینیک و هماهنگ کردن وقت نیست. البته این مورد را هم به هیچ وجه نباید فراموش کنیم که در بعضی موارد، بیان مسئله برای مخاطبان به صورت حضوری دشوار می باشد. به همین دلیل مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک بستر امن برای مشاوره گرفتن را فراهم نماید. 

 

از جمله مزایای مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی می توان به موارد زیر اشاره داشت  :

ارائه خدمات مشاوره روانشناسی توسط مشاوران متخصص و اساتید دانشگاه های پایتخت

– مقرون به صرفه بودن از لحاظ زمانی و اقتصادی 

– در دسترس بودن برای تمامی ساکنین استان شرق تهران و شهر شرق تهران

– قابلیت دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز 

– عدم نیاز به دریافت وقت ویزیت و هماهنگی قبلی

– تشخیص سریع و رفع نیاز بصورت آن

– دریافت مشاوره حضوری از مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی در صورت نیاز

 

 

از جمله خدمات مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی در شرق تهران می توان به

مشاوره خانواده : از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه مشاوره خانواده می توان به اختلافات و مشکلات خانوادگی ، مشکلات زوجین ، مشکلات فرزندان و والدین و … برای داشتن خانواده سالم اشاره داشت. 

مشاوره ازدواج : زوجین باید قبل از ازدواج اطلاعات خود را در مورد ازدواج و اشکال آن افزایش دهند و اطلاعات کافی در زمینه های مختلف مانند انگیزه ی ازدواج ، نحوه انتخاب همسر مناسب ، آشنایی و دوستی های قبل از ازدواج ، نحوه صحیح رابطه در دوران عقد و ازدواج و … به دست آورند و مهارت های لازم برای ازدواج را بیاموزند. 

مشاوره کودک : از جمله مهمترین مسائل موجود در زمینه کودک می توان به رشد کودک در سنین مختلف ، مشکلات کودکان ، تربیت کودک و … اشاره داشت.

مشاوره طلاق و مشاوره خیانت : زوجین در زمان مواجه شدن با مشکل باید قبل از هر اقدامی شرایط را به درستی و به دور از شتاب زدگی مورد بررسی قرار دهند از جمله مهمترین زمینه ها در این زمینه می توان به علائم و نشانه های خیانت، خیانت همسر ، طلاق ، بازگشت به زندگ بعد از طلاق و … اشاره داشت. 

مشاوره ارتباط با جنس مخالف : بسیاری از افراد در زمینه برقراری ارتباط با جنس مخالف خود با مشکل مواجه هستند؛ که با کسب مهارت هایی می توانند این مشکل را برطرف کنند. در زمان ارتباط با جنس مخالف افراد ممکن است با مسائل مختلفی مانند شکست عشقی مواجه هستند و نیاز است تا نحوه درمان شکست عشقی و بازگشت به زندگی بعد از شکست عشقی را بیاموزند. 

مشاوره جنسی : رابطه جنسی یکی از مسائلی است که باید تمامی زوجین در مورد آن آموزش ببینند. عدم آموزش صحیح زوجین سبب به وجود آمدن نارضایتی آنان شده از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این زمینه می توان به زود انزالی ، مشکل اختلال نعوظ، بی میلی جنسی و … اشاره داشت. توصیه می کنیم تا اطلاعات خود را علاوه بر مشکلات جنسی در زمینه اختلالات جنسی نیز افزایش دهید. 

مشاوره ترک اعتیاد : از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه مشاوره ترک اعتیاد می توان به علائم و نشانه های اعتیاد به مواد مخدر ، تست اعتیاد ، ترک اعتیاد و … اشاره داشت.

مشاوره افسردگی : تشخیص علائم افسردگی ، درمان افسردگی و کسب اطلاعات در زمینه داور های ضد افسردگی از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه افسردگی می باشد.

مشاوره فردی : مسائلی همچون درمان اضطراب ، درمان استرس ، فوبیا ، حملات پانیک ، وسواس فکری عملی ، اختلال دو قطبی ، کنترل خشم  و … در این زمینه مطرح می گردند.

اختلالات شخصیت : اختلالات شخصیت و نحوه درمان اختلالات شخیصت از جمله مسائل مهم مطرح شده در بسیاری از جنبه های زندگی مانند ازدواج، اشتغال و … می باشد. 

مشاوره تحصیلی : یکی از مسائل بسیار مهم برای بسیاری از دانش آموزان برای یافتن استعداد و انتخاب رشته صحیح کنکور می باشد. 

مشاوره شغلی : دریافت مشاوره شغلی به شما کمک می کند تا با یافتن استعداد ها و مهارت هایتان بهترین شغل را برای خود انتخاب کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران و یا دریافت مشاوره تلفنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

لیست کاملی از مراکز مشاوره شرق تهران را در پایین برای شما مخاطب عزیز به همراه شمراه تلفن پذیرش و آدرس را آورده ایم. اگر به دنبال دفاتر روانشناسی خوب در شرق تهران در حوزه های ( مشاوره ازدواج ، خانواده ، کودک ، نوجوان ، مشاوره تحصیلی ، اضطراب و.. ) از لیست زیر استفاده کنید.

کلینیک منصوره شهریاری احمدیآدرس:تهرانپارس ، بالاتر از فلکه اول ، نبش کوچه اصغری (۱۵۶ غربی)،پلاک ۲ ، واحد ۱۳تلفن پذیرش :۰۲۱-۷۷۲۹۶۹۵۳ – 09337755304

کلینیک آرامش نوین

درمانگر : رقیه علی نژاد

خدمات :مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، پیش از ازدواج ، فرزند پروریآدرس :فرمانیه ، بلوار شهید اندرزگو، نبش عبدالهی جنوبی ، ساختمان پارسیان ، طبقه ۵تلفن پذیرش :۰۹۳۰۶۴۴۱۴۸۵

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک مراکز مشاور خانواده و ازدواج تهران دفاتر روانشناسی و مشاوره گرایش های مختلف در سایر نواحی تهران را مشاهده کنید.

لیست فوق لیستی از مراکز مشاوره روانشناسی شرق تهران در حوزه های خانواده ، ازدواج ، روانشناس کودک ، نوجوان ، اضطراب ، موفقیت ، سکس تراپیست و.. می باشند. هر کدام نام روانشناس شرق تهران به همراه شماره تلفن ، آدرس مطب ، و تخصص های مربوطه آورده شده است. با کلینیک بر روی جزیئیات مطب می توانید جزیئیات دیگر کلینیک را مشاهده کنید.

اگر رواشناس شاغل در شرق تهران هستید و نام خود را در لیست فوق نمی بینید از طریق لینک زیر مشخصات دفتر خود را به همراه تخصص های مربوطه ( مشاوره خانواده شرق تهران ، رواشناس کودک ، نوجوان ، ازدواج ، و.. ) وارد نمایید.

در لیست فوق به نشانی مورد نظر خود دقت کنید. لیست مراکز مشاوره شرق تهران شامل مراکز مشاوره و روانشناسی شرق تهراناست که این مناطق عبارتند از : تهران نو، مشاور تهرانپارس ، کالاد ، شمس‌آباد ، حکیمیه ، نیروی هوایی ، نظام آباد ، نارمک ، شهرک امید ، مشاوره خیابان پیروزی ، گرگان ، وحیدیه ،، مجیدیه، حشمتیه، منصورآباد

از نظر ما بهترین مرکز مشاوره شرق تهران یا روانشناس خوب شرق تهران کسی است که دارای تخصص های مشخص ، علم به روز و تجربه بالا باشد. لیست روانشناسهای شرق تهران که در بالا ذکر شده است همگی دارای پروانه معتبر از سازمان روانشناسی ایران یا سازمان بهزیستی هستند که در محدوده های شرق شهر تهران فعالیت دارند.

یک روانشناس می تواند براساس حوزه تخصصی و مورد علاقه خود خدمات مشاوره پیش از ازدواج ، ازدواج ، طلاق ، خانواده ، فرزند پروری ، کودک ، نوجوان ، جوان را ارائه بدهد. همچنین می تواند در زمینه موفقیت ، استقلال ، اضطراب ، ترس های شبانه کودک به شما کمک شایانی کند.

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

لیست کلینیک روانشناسی کودک، خانواده و ازدواج و روانشناس خوب در شرق تهران همراه با شماره تلفن و آدرس هر مرکز. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد هر مرکز مشاوره به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

برای پاسخ به این سوال وارد این صفحه از سایت جامعه سلامت بشین و لیست مراکز مشاوره خدمات روانشناسی یا روانشناسان رو مشاهده کنین.

با توجه به شرایط متقاضی، خدمات مشاوره آنلاین هم توسط مراکز مشاوره ارائه میشه. شما میتونید این خدمات رو بصورت تلفنی یا از طریق تماس تصویری داشته باشید.

نکاتی مانند حساسیت به خشم، حساسیت به احترام، حساسیت به نا امیدی، حساسیت به ارزش ها، حساسیت به بیکاری، حساسیت به خانواده مورد بررسی قرار می گیرند.

بله، افسردگی به طور کامل قابل درمان است. این مشکل، شایع ترین بیماری های روانی در دنیاست. باید به موقع تشخیص داده بشه و با مراجعه به مراکز درمانی کار درمان شروع بشه.

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

لیست کلینیک روانشناسی کودک، خانواده و ازدواج و روانشناس خوب در شرق تهران همراه با شماره تلفن و آدرس هر مرکز. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد هر مرکز مشاوره به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

برای پاسخ به این سوال وارد این صفحه از سایت جامعه سلامت بشین و لیست مراکز مشاوره خدمات روانشناسی یا روانشناسان رو مشاهده کنین.

با توجه به شرایط متقاضی، خدمات مشاوره آنلاین هم توسط مراکز مشاوره ارائه میشه. شما میتونید این خدمات رو بصورت تلفنی یا از طریق تماس تصویری داشته باشید.

نکاتی مانند حساسیت به خشم، حساسیت به احترام، حساسیت به نا امیدی، حساسیت به ارزش ها، حساسیت به بیکاری، حساسیت به خانواده مورد بررسی قرار می گیرند.

بله، افسردگی به طور کامل قابل درمان است. این مشکل، شایع ترین بیماری های روانی در دنیاست. باید به موقع تشخیص داده بشه و با مراجعه به مراکز درمانی کار درمان شروع بشه.

ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

ونک – چهارراه جهان کودک – بلوار جردن جنوبی – خ نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

در بین مراکز مشاوره و روانشناسی در شرق تهران  و مرکز مشاوره و روانشناسی در شرق تهران استان تهران، کم هستند مراکزی که همه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی کودک، نوجوان، بزرگسال، خانواده، ازدواج و … را به صورت تخصصی و یکجا ارائه دهد. از این رو امروز قصد داریم مرکز خدمات روانشناختی ذهن آرا، تخصصی ترین مرکز مشاوره و روانشناسی در تهران، غرب تهران، شرق تهران و شمال تهران را به شما معرفی کنیم.

با توجه به اینکه محل کلینیک روانشناسی ذهن آرا قلهک است، گستره مراجعین مرکز روانشناسی ذهن آرا، از سرتاسر ایران و سرتاسر تهران می باشند. چرا که تخصص بسیار مهمتر از مسافتی است که طی می کنید. مراجعینی که از سمت تهرانپارس، نارمک، هفت حوض، پیروزی، سیدخندان، پاسداران، قلهک، قیطریه، دروس، الهیه، تجریش، میرداماد و سایر نقاط  شرق و شمال تهران مراجعه می کنند اغلب از خدمات ذهن آرا رضایت دارند.

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

 

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

در این بخش تمام دانستنی هایی که افراد در سن ازدواج لازم است بدانند توسط متخصصین روانشناس، به مراجعین محترم ارائه داده می شود. این خدمات شامل:

اگر چه در زوج درمانی، درمان تنها با حضور زوج و درمانگر انجام می شود، اما خانواده درمانی پا را کمی فراتر می گذارد و به حل تعارض ها و چالش هایی که اعضای یک خانواده با آن روبرو هستند می پردازد. مشاوران در درمان بر این باورند که درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با یک مشکل کافیست تا همه اعضای خانواده تحت تاثیر قرار گیرند و زمینه ساز یک بحران جمعی شود. در جلسه های خانواده درمانی به جای استفاده از درمان انفرادی برای درمان اعضای خانواده به عنوان یک مجموعه تلاش می شود و تعداد جلسه های و روش های خانواده درمانی با توجه به نوع مساله و عمق آن متفاوت است.

زیر یک سقف زندگی کردن باوری از جنس دیگر، با عادت ها و معناهای متفاوتی که در ذهن دارد به خودی خود آغاز چالش های تازه ای است. چالش هایی که گاهی مدیریت آنها برای زوجها دشوار می شود. هدف این درمان کمک به زن و شوهر ها برای برطرف کردن سوء تفاهم های دو جانبه، انتظار های نامعقول و تصورهای بیان نشده ای است که باعث تداوم تعارض میان آنها می شود. در این جلسه ها، زوج ها توانایی بیان خواسته و انتظار هایشان را به دست می آورند و مهارت های زناشویی مناسب را فرا می گیرند.

 

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

 

بازی برای یک کودک مساوی است با صحبت کردن برای یک بزرگسال، بازی و اسباب بازی کلمات کودک هستند. کودک از طریق بازی، احساسات، ناکامی و اضطراب های خود را بیان می دارد و در اینجاست که بازی می تواند به منظور برقرار ساختن ارتباط درمانی و راهیابی به دنیای درونی کودک به کار می رود و مختصصان با شناخت بهتر و بیشتر به مشکلات آنها پی ببرند. بدین وسیله نه تنها میتوان کودک را در کاهش علایم بالینی کمک کرد بلکه می توان موانع رشد کودک را مرتفع کرده و زمینه رشد و ارتقای او را فراهم نمود. خدمات ما نیز در این دپارتمان بر چهار حوزه پیشگیری، ارتقاء، تشخیص و درمان متمرکز است.

شما عزیزان برای تنظیم وقت تشخیص، ارزیابی، مشاوره و روانشناسی می توانید با شماره تلفن های ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸ در تماس باشید و در رابطه با مشکلات خود با کارشناسان ما مشورت کنید.

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

مرکز روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا، تخصصی ترین کلینیک روانشناسی در تهران است. کلینیک روانشناسی ذهن آرا، تشخیص و درمان اختلالات روانشناسی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهد. در مرکز روانشناسی ذهن آرا پس از تشخیص دقیق، تیم رواندرمانی، توانبخشی و مشاوران وارد عمل شده و با رویکردی چندجانبه مشکل مراجع حل می شود.

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک ۱۷، واحد ۲، مرکز روانشناسی ذهن آرا

شماره تماس رزرو وقت:

۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

تماس در ایام تعطیل: ۰۹۳۳۰۷۹۵۰۴۰

ساعات کاری: ۹ صبح الی ۲۱

ایمیل: Info@zehnaraclinic.com

تشخیص و ارزیابی، استعدادیابی

مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده

مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی

روانشناسی کودک، توانبخشی شناختی

رواندرمانی و روانکاوی، درمان وسواس

مشاوره طلاق و جدایی

مسیریابی از مکان شما

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

داشتن یک مشاور سلامت روان در زندگی یکی از بهترین تصمیماتی است که هر شخصی می تواند بگیرد . همه ما در طول زندگی خود ، بحران ها و چالش هایی را پشت سر می گذاریم که گاهی قادر به حل کردن آن ها بدون کمک فردی متخصص نیستیم . برای داشتن یک مشاوره مفید ، ابتدا باید یک مرکز مشاوره خوب انتخاب کرد . در ادامه نکاتی برای انتخاب یک کلینیک روانشناسی شرق تهران، بیان خواهد شد :

یک مرکز مشاوره حرفه ای انتخاب کنید . یک مرکز مشاوره مناسب ، همیشه باید در نظر داشته باشد که رابطه مشتری باید در سطح حرفه ای باقی بماند . گاهی اوقات برای مراکز مشاوره آسان تر است که تنها به نفع کارکنان و مشاوران عمل کنند . برای یافتن کلینیک روانشناسی شرق تهران ، ابتدا لیستی از مراکز مشاوره ی حرفه ای را تهیه کنید .

برای یافتن بهترین مرکز مشاوره شرق تهران ، توجه کنید که مرکز مشاوره باید برنامه ، بودجه و نیازهای مرکز خود را ، به گونه ای برنامه ریزی کند که به نفع مشتری نیز باشد . هنگامی که یک مرکز مشاوره شرق تهران را بررسی می کنید ، توجه کنید که هزینه ی مشاوره نسبت به زمان آن ، در مقایسه با مراکز دیگر متناسب هست یا خبر .

 

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

در جستجوی کلینیک روانشناسی شرق تهران ، به لیست پزشکان و متخصصان سلامت روان مرکز مشاوره دقت کنید . مرکز مشاوره ای را انتخاب کنید که در زمینه های متفاوت خدمات ارائه می دهند ، تا در صورت نیاز و توصیه ی مشاور خودتان برای کمک گرفتن از تخصصی دیگر ، در همان مرکز مشاوره ای که به آن اعتماد کرده اید ، آن شخص را پیدا کنید . مزیت آن ، این است که مشاور شخصی شما با متخصص دیگر در یک محیط کار کرده و ارتباط دارند و راحت تر می توانند در مورد شما با هم به توافق نظر و راه حل بهتری دست یابند .

یک مرکز مشاوره باید شامل مشاورانی با مهارتهای ارتباطی شفاهی و کتبی بسیار خوبی باشد . شما ممکن است کودک خود را به مرکز مشاوره ببرید ، ممکن است شخصی باشید که با در روابط اجتماعی دچار بحران شده اید و یا حال روحی خوبی ندارید ، مشاوران و دیگر کارکنان مرکز مشاوره باید بتوانند با شما ، ارتباطی خوب برقرار کنند و حضور در مرکز برای شما سخت نباشد . اگر برای کودکتان به دنبال مرکز مشاوره شرق تهران هستید ، اطمینان حاصل کنید که به صورت تخصصی مشاوره در زمینه کودکان ، ارائه خواهد شد .

محیط یک مرکز مشاوره و ظاهر آن ، در ارتباط برقرار کردن شما با آن جا ، بسیار موثر است . شما در برخورد اول با ظاهر مرکز مشاوره باید بتوانید احساس آرامش کنید و اضطراب درونی شما را افزایش ندهد . همچنین شما حدودا ۵۰ دقیقه در دفتر مشاوره روی یک مبل می نشینید و صحبت می کنید ، در این زمان نباید احساس خستگی و کلافگی کنید .

یک مرکز مشاوره مناسب ، باید بتواند بر تمام برنامه های مراجعان خود ، تسلط داشته باشد . اگر شما یک وقت فوری بخواهید ، باید پیگیر هماهنگی آن باشند . مشاوران مرکز باید زمان شناس بوده و مرکز مشاوره نباید وقت مراجعان را با هم تداخل دهد . در جستجوی کلینیک روانشناسی شرق تهران ، بعد از تماس گرفتن ، اطمینان حاصل کنید که آن ها پیگیری لازم و نظم را برای برگزاری جلسه مشاوره شما انجام می دهند .

این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که هر مراجعه کننده ای دیدگاه قبلی خود را در مورد توانایی ها و قابلیت های مشاور مشاهده می کند و انتظار دارد مشاور یا روانشناس او ، دقیقا مانند انتظاراتش عمل کند . آن ها انتظار دارند که روانشناس معجزه کند و تمام مشکلاتی که در زندگی آن ها وجود دارد را ، به سرعت حل کند . به عنوان یک مراجعه کننده ، پس از اطمینان از استاندارد ها مرکز مشاوره ، به مسیری که مشاور برای بهبود حال شما تعیین می کند ، اطمینان کنید و توقع نداشته باشید جلسات همانطور که شما می خواهید ، پیش بروند و به سرعت بهبود را مشاهده کنید . این موضوع اهمیت دارد که مطمئن باشید مرکز مشاوره به دنبال افزایش جلسات مشاوره جهت سوددهی بیشتر خود ندارد ، اما پروسه ی درمان ، آن طور که ممکن است شما انتظار داشته باشید ، کوتاه نباشد .

اگر به دنبال کلینیک روانشناسی شرق تهران هستید ، سوال بپرسید و ببینید که آیا مرکز مشاوره معتبر هست یا خیر . از کسانی که دوره های درمانی خود را گذرانده اند ، کارکنان یا مشاورانی که قبل تر در آن مرکز کار کرده اند ، سوال کنید . نظرات مردم را در اینترنت در مورد مرکز مشاوره مورد نظر خود ، بخوانید . اغلب افراد در اینترنت ، نظرات واقعی خود را می نویسند و اگر واقعا از خدمات جایی ناراضی باشند ، آن را ذکر خواهند کرد .

یک مرکز مشاوره استاندارد باید نسبت به اخبار و متد های جدید مربوط به سلامت روان ، مشاوره خانواده ، کودکان و … به روز باشد . امروزه با پیشرفت علم ، دانشمندان و متخصصان به دنبال جدیدترین روش هایی هستند که بتوانند بهترین و سریع ترین نتایج را حاصل کنند . متدهای قدیمی پس از گذشت زمان ، رفته رفته منسوخ می شوند . پس برای انتخاب مرکز مشاوره شرق تهران ، با تحقیق و پرس و جو از مسئولان و مشاوران ، از روش هایی که در دنیا برای درمان مشکل شما استفاده می شود ، اطلاع کسب کنید و از مشاورتان بخواهید در مورد روشی که برای شما استفاده می کند ، و اعتبار آن روش ، توضیح دهد .

پیدا کردن یک مرکز مشاوره کار دشواری نیست . اگر نکاتی که بیان شد را به یاد داشته باشید و مراکز مشاوره را بر حسب آن ها ، بسنجید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که هزینه تان را در جای درستی خرج می کنید . برای پیدا کردن کلینیک روانشناسی شرق تهران ، لیستی از مراکز و کلینیک ها را تهیه کنید . نظرات را درباره آن ها بخوانید و در مورد آنچه که گفته شد ، از آن ها اطلاعات کسب کنید و سپس انتخاب کنید .

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

حل تعارض همسران با زوج درمانی

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

حل تعارض همسران با زوج درمانی امکان پذیر است.

تعارض و مشاجره در زندگی همسران می تواند ناشی از نوع و میزان ایفای نقش همسران باشد.

کسی که در خود توانمندی های بسیاری سراغ دارد و حتی برای اطرافیان خود نقشهای حمایتی بسیاری ایفا می کند ممکن است بدون اینکه قصدی داشته باشد با دخالت ناخواسته در برخی تصمیمها، دست کم  باعث دو مشکل می شود:

*ایجاد تنش و ناراحتی به دلیل دخالت ناخواسته در تصمیم گیریها

*نادیده گرفتن یا حذف عضوی از خانواده( مثلا همسر) از مسئولیت های زندگی

_______________________________

زوج درمانگر کیست؟

زوج درمانگر کسی است که با هدف تغییر دادن روابط میان زوجین، نقشها و رفتار آنها نسبت به همدیگر اقدام به برگزاری جلسات درمانی مشترک با همسران می کند.

پذیرش کلینیک روانشناسی: 02177249607  —  02177450159  —  09036019760(پیام گیر واتس اپ همه روزه و ایام تعطیل)

نشانی: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5-واحد20

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

بعضی همسران خوب حرف نمی زنند!

بعضی همسران خوب حرف نمی زنند! و بارها گفته ام و تکرار می کنم که وقتی یک زوج درمانگر یا مشاور خانواده بین همسران قرار می گیرد و گفتگوهای آنها را ترجمه می کند یعنی یکی از آنها یا هر دو، نمی توانند پیام شفاف یا واضحی را به نفر مقابل انتقال دهند.

هر زمان مشاور بگوید: منظور از این همه هیجان یا این طرز صحبت چه هست و می خواهی چه چیزی را بگویی؟

و تازه از این جا به بعد پیام اصلی شفاف بیان می شود

این یعنی ناتوانی در انتقال مطلب و ضعف در گفتگو

تا اوضاع اینگونه باشد، هیچ گاه مشکلی حل نمی شود.

زیرا مشاور و زوج درمانگر که در منزل شما نیست که حرفهای شما را شفاف کند و پیام اصلی را پیدا کند.

پس باید بتوانید بالغانه و شفاف حرف خود را بزنید.

مثال:

نمی خوام

نمی تونم بگم…

حتما یه دلیلی دارم…

حالا بعدا می گم…

چقدر سوال می پرسی…

سوال از طرف مشاور: منظور این عبارتها چیه؟ چه چیزی باعث میشه این شکلی صحبت کنی؟ می خواهی چه چیزی را بگویی؟

پاسخ: چون همش کنترلم می کنه، به من اعتماد نمی کنه

تازه شکایت اصلی مشخص شد.

مثالی دیگر

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

اگر دوست داشتی به پدرم زنگ بزن و تولدشو تبریک بگو

پیام دریافتی از طرف همسر:

 اینجوری که بیان شده یعنی حق انتخاب دارم، پس زنگ نمی زنم.

نتیجه: دعوا و تازه بیان می شود که چرا زنگ نزدی!؟

پاسخ همسر: اااا تو که از من نخواستی زنگ بزنم، گفتی اگه دوست داشتی!

پس از بررسی مشاور و تلا ش برای شفاف سازی، مشخص می شود که جمله یا پیام اصلی این بوده که:

 خیلی دوست دارم به پدرم زنگ بزنی و تولد رو تبریک بگی؛ یا حتما زنگ بزن!

ولی تبدیل شده به:

اگر دوست داشتی به پدرم زنگ بزن و تولدشو تبریک بگو

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

مشکلات زندگی در نزدیکی خانواده همسر

وقتی محل سکونت  زوجهای جوان پس از ازدواج در آپارتمان خانواده همسر تعیین می شود باید خود را آماده تنش های بین فردی زیادی بکنیم.

مردها باید بتوانند محل سکونتی را برای ازدواج فراهم کنند و گویا با توجه به مشکلات اقتصادی، حاصل دسترنج چندین ساله زندگی والدین ساخت یک آپارتمان شده که واحدی به تک تک اعضای خانواده داده اند.

همین باعث میشود برای فرزندشان به خواستگاری بروند و سرشان را به نشانه افتخار بالا نگه دارند که فرزندمان خانه دارد.

اما، این خانه، خانه نمی شود!

شاید از هر بیست یا سی پرونده مشابه این وضعیت یکی یا دو مورد بیشتر نبوده که زن توانسته با خانواده شوهر، مادر شوهر، برادر شوهر، جاری و خواهر شوهر، سازگار شود.

و چنین انتخابی، فقط ریسک است.

چنان مسائل ظریفی از مداخله خانواده ها پیش می آید که فکرش را هم نمی کنید.

بنابراین در انتخاب محل سکونت دقت کنید و تا می توانید برای حفظ حرمتها و همان مثل معروف دوری و دوستی، فاصله خود را حفظ نمایید.

در صورت مخالفت آقایان با دور شدن از محل سکونت والدین خود، پیش از عقد و ازدواج با مشاور زوج درمانگر مشورت کنید.

اگر شوهرتان همکاری نمی کند، دست نگه دارید!

اگر همکاری می کند، خبر خوبی است و باید تمام عوامل و احتمالاتِ مشکل ساز بررسی شود حتی میزان وابستگی ها 

پذیرش کلینیک روانشناسی:

02177249607  —  02177450159  — 09036019760 (پیامگیر واتس اپ در ایام تعطیل)

نشانی: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صـد- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5- واحد20

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

زندگی کدام زوجها موفق است؟

می
دانید کدام زوجها از مرکز مشاوره با نتیجه خوبی خارج می شوند و شانس ادامه زندگی
مشترک شان بیشتره!!؟

همسرانی که
برای سازش تلاش می کنند و از همه مهمتر از یکدیگر تاثیر می پذیرند چون واقعیت این
است که زندگی شان را می خواهند و دوست دارند و نقد را می پذیرند.

این رو در
جلسه های زوج درمانی بارها شاهد بودم!

زبان بدن
خیلی بیشتر از کلام با مشاور حرف می زنه!

 

پذیرش کلینیک: 02177249607  —  02177450159  —  09036019760 (پیام گیر واتس اپ)

نشانی: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5-واحد20

به روزترین مطالب روانشناسی را در اینستاگرام کلینیک دنبال کنید

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

چه ویژگیهایی برای ازدواج مناسب نیست؟

ازدواج نوعی رابطه بین زن و مرد است که در آن نیاز به استقلال همسران نسبت به همدیگر، برابر

وابستگی شان متقابل

 و وظیفه ی شان دوطرفه است.

این به عنوان یک  تعریف واقع بینانه از ازدواج ، درست است و می توان فهمید که چه ویژگیهایی برای ازدواج مناسب نیست؟

زیرا در آزمونهای شخصیتی که از مراجعان در دوره پیش از ازدواج می گیریم و در مواردی که بعدا به ما مراجعه می کنند شاهد بودیم در اغلب کسانی که یکی از طرفین رابطه، درجه استقلال یا آزادیشان زیاده بوده، در برابر محدودیت های ازدواج، ناسازگاری نشان داده اند و همین سبب مراجعه بعدی آنها شده

یعنی ورود به جلسات زوج درمانی

این لزوماً بد نیست؛ فقط نیاز به جلسه های زوج درمانی است

اما برخی افراد واقعاً نمی توانند خود را با ویژگیهای یک ازدواج، تطبیق دهند و مرتبا می خواهند گریز بزنند و حتی تصور می کنند همسرشان زیاده خواه است.

حالا اگر می گویید چرا برخی با این ویژگی ازدواج هم می کنند! پاسخ این است که: “خودخواهی” را هم به این ویژگی اضافه کنید تا کامل شود!

اینجاست که درک درستی از مشکلات ازدواج وجود ندارد، چون افراد خودشان را خوب نمی شناسند و فقط می خواهند ازدواج کنند.

در صورتی که برای درک متقابل و توجه به نیازهای یکدیگر می بایست وابستگی متقابلی وجود داشته باشد، استقلال برابر باشد، زیرا اگر یکی استقلال زیادی مطالبه کند و دیگر کمتر و وابستگی بیشتری داشته باشد، آغاز تنش و ناراحتی خواهد بود.

پذیرش کلینیک روانشناسی

02177249607  —  02177450159  —  09036019760  (پیام گیر واتس اپ)

نشانی: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5-واحد20

جدیدترین مقاله های روانشناسی در سایت کلینیک مشاوره:

https://familycounseling.ir/blog

امین میرموسوی

مشاور خانواده

در بحرانهای عاطفی حمایت کننده باشید

وقت یک بحران عاطفی در رابطه پیش می آید و مشخصاً یک نفر لطمه ای تجربه کرده، لطفا شکیبایی خودتان را افزایش دهید و این قدر در ادامه ی همین جمله زود نپرسید: تا کی!؟ تا کجا!؟

خیانت می کنید بعد متوقع هستید مسائل، خیلی مردانه و سریع حل و فصل شود!؟

به طور کلی در بحرانهای عاطفی و هر موضوعی که بار هیجانی زیادی داشته باشد، همراهی و همدلی بیش از هر چیزی لازم است.

دو نفر نمی توانند هر دو طلبکارِ رابطه باشند.

هر دو نفر نمی توانند در آن واحد حمایت و حال خوب را از هم مطالبه کنند!

در عین حال هر دو نفر ضروری است از متخصص روانشناس کمک بگیرند.

خیلی وقتها گفتگوی همسران در شرایط بحرانی نیاز به اصلاح دارد که بهترین حالت این است که به زوج درمانگر مراجعه کنند.

پذیرش کلینیک روانشناسی:

02177249607  —  02177450159  —  09036019760 (پیام گیر واتس اپ)

نشانی: میدان رسالت-خیابان هنگام-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5-واحد20

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

نشانه های خطر در دوران آشنایی

ببینید آدم ها در دوره نامزدی تلاش می کنند که
بهترین حالت رفتاری خود را بروز بدهند.

بنابر این اگر قسمت عمده دوره نامزدی
شما به بحث و تلخکامی می گذرد، این نشانه بسیار بدی از یک زندگی دردناک پس از عقد
و عروسی است.

« ما وقتی با هم خوبیم ، خیلی خوبیم »

باید
تاکید کنم همه در مواقعی که خوبند خیلی خوبند.

این که هنر نیست.

مهم این است که
یک زوج بتوانند از لحظات پر تنش، بدون خشونت و توهین عبور کنند و صبر و خودکنترلی نشان دهند.

پذیرش کلینیک مشاوره شرق تهران:

02177249607  —  02177450159  —  09036019760 ( پیام گیر واتس اپ در ایام تعطیل)

نشانی کلینیک: 

میدان رسالت-خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5-واحد20

امین میرموسوی

کارشناس ارشد مشاوره و موسس کلینیک

اخلاق بهتر است یا ثروت!

اینقدر پـز مال و اموالت را نده، وقتی اخلاقت گنــد است.

روزی پیش مشاور روانشناس یا شاید ، حتی بهترین دوستت می نشینی و می گویی من که درآمد چند ده میلیونی دارم ، طلاق چرا برای من!؟

پاسخ این است که طلاق برای تو نباشد برای که باشد!

همین طرز تفکر تو ، می رساند که چنین با تعجب این جمله را می گویی

هیچ زندگی را ندیدم که با اخلاق و اخم و تلخ رویی و غرور ادامه داشته باشد حتی با ثروت زیاد.

البته…

دروغ نگویم برخی ادامه می دهند چون همسری در کنار این آدم بداخلاق هست که برای رسیدن به اهداف، چه بسا اهداف مادی، چنین آدمی  را تحمل می کند و منتظر است خرش از پل بگذرد!

به غیر از این استثنائات، خبر از پایداری زندگی نیست.

شاید کسی  بگویید مهم نیست، یک بار دیگر ازدواج می کنم!

شک کنید  کسی که این را بگوید چند بار دیگر طلاق و ازدواج را تجربه می کند ولی کله شقی حدی دارد و اگر ذره ای فکر و افکار پیامد نگری داشته باشد یک جا ترمز می کند که چقدر باید تکرار کنم و زندگی را از نو شروع کنم!؟

پذیرش کلینیک روانشناسی: 02177249607  — 02177450159  —  09036019760 (پیام گیر واتس اپ در ایام تعطیل)

نشانی: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5-واحد20

جدیدترین مطالب روانشناسی در سایت کلینیک مشاوره:

https://familycounseling.ir/blog

Publisher

هوش های چندگانه گاردنر، نظریه، ویژگی ها و مشاغل

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان

آیا به دنبال مرکز مشاوره دولتی در شرق تهران و تهران هستید؟ با جعبه ابزار ذهنی همراه باشید. هدف اصلی از ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی، کمک به فرد برای شناخت مشکلات و راه حل آنها و تسهیل رشد شخصی و روانی فرد، به سمت یک بلوغ اجتماعی و تعالی بخشیدن آن است. زندگی فرا پیچیده امروز با تحولات سریع آن، فرصت های افراد را در زندگی محدود کرده و بازنگری مسیر طی شده و جستجوی دلایل مشکلات و ناکامی های احتمالی و کسب دانش در خصوص راه مواجهه با آنها و دست یابی به زندگی موفقیت آمیز را با چالش روبرو کرده است. عوامل متعددی وجود دارد که انسان ها را در ابعاد شخصی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ارتباطات بین فردی به سوی مسائل و مشکلات عدیده ای سوق می دهد. اکثر افراد به دنبال یک مرکز مشاوره روانشناسی خوب در تهران هستند که با بهره گیری از دانش نیرو های متخصص خود سعی در جلب رضایت مشتریان خود داشته باشد. اگر شما هم به دنبال مرکز مشاوره خوب در شرق تهران هستید، مرکز مشاوره ذهن آرا با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارئه خدمات به شما عزیزان می باشد.

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

مشاورین سعی می ‌کنند تا شما در جریان گفتگو احساس راحتی کنید. آنها اضطراب اولیه شما را درک کرده و کمک می کنند تا بتوانید مسائل مورد نظر خود را به زبان آورید. مشاوره در واقع قسمت کردن افکار و احساسات تان با اطمینان و اعتماد با شنونده‌ ای خوب و بی طرف است تا به شما کمک کند از بار هیجانی و استرس بکاهید، رفتار خود را به منظور برخورد و مقابله موثر با یک مشکل تغییر دهید، از توانایی ها و نقاط قوت خود آگاه شوید و در موارد خاص اطلاعات مربوطه به شما ارائه می شود تا با آموزش های جدید بر توانمندی های خود بیفزایید و در نهایت شما را یاری می‌دهد تا خود و دیگران را با نگاهی جدید ببینید.

متاسفانه در ایران خدمات مشاوره و روانشناسی در هیچ کجا زیر نظر بیمه نیستند. البته که بسیاری از کلینیک ها اقدام به عقد قرارداد با سازمان ها و ادارات دولتی می نمایند که در این صورت تنها بخشی از افراد جامعه و به مدت محدودی از خدمات روانشناسی بهرمند می شوند. همچنین بسیاری از افراد تصور می کنند که هزینه خدمات روانشناختی بسیار بالاست، اما هستند مراکز مشاوره ای که هزینه های متناسب با شرایط اقتصادی شما عزیزان فراهم می کنند. کلینیک روانشناسی ذهن آرا با دریافت کم ترین هزینه خدمات همواره یکی از مراکز مشاوره دولتی شرق تهران و غرب تهران بوده است. همچنین قیمت پایین خدمات نباید ملاک شما باشد. اگر شما حتی 10 هزار تومان برای خدمات روانشناسی پرداخت کنید و خدمات درستی دریافت نکنید گویی که همین هزینه کم راه هم دور انداخته اید! بنابراین ملاک های دیگری نیز تعیین کننده هستند که در زیر به آنها می پردازیم.

فاکتورهای متعددی در تبدیل شدن یک مرکز مشاوره روانشناسی به یک مرکز مشاوره روانشناسی خوب دخیل هستند. معمولاً افراد سلیقه های متفاوتی دارند و هر کس بر اساس تجربه و نوع نیاز خود، یک مرکز مشاوره روانشناسی را خوب یا بد می داند. اما در میان، چندین معیارهای اساسی وجود دارد که در میان سلیقه های مختلف یکسان است. از این میان می توان موارد زیر را برشمرد:

شاخص ترین ویژگی هر مرکز مشاوره این است که آن مرکز مشاوره در کادر خود از روانشناسان و مشاوران مجرب و متخصص استفاده کند. داشتن تجربه بالا، یک مزیت عمده برای مشاوران یک مرکز مشاوره است. با این حال تجربه همیشه حرف اول را نمی زند. معمولاً دیده می شود، که افراد مجرب به علم روز و روش های نوین درمان روانشناسی مسلط نیستند. لذا داشتن تجربه یا تخصص هر یک به تنهایی نمی تواند، یک معیار درست برای انتخاب یک مرکز مشاوره خوب باشد. وجود ترکیبی از مشاوران متخصص و مجرب در کادر یک مرکز مشاوره می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب ما باشد.

امروزه روش های درمان روانشناسی بسیار متنوع و گوناگون شده اند. روش هایی مثل روانکاوی، روش رفتاری – شناختی، خانواده درمانی، درمان رفتاری، گروه درمانی، درمان فردی، گشتالت درمانی و … تنها بخشی از روش هایی است که ممکن است در یک مرکز مشاوره روانشناسی استفاده شود. برای درمان موثر یک درمان جو، مشاور روانشناس و درمانگر باید به این روش ها تسلط داشته باشد. با توجه به این که هر بیمار یا درمانجو، شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد، روش درمان او نیز متفاوت خواهد بود. همین موضوع اهمیت استفاده از شیوه های نوین و متنوع درمان روانشناسی در یک مرکز مشاوره روانشناسی را دو چندان می کند.

شاید این موضوع ذهن شما را درگیر خود کرده باشد که روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اینکه چگونه می توانیم تشخیص دهیم روانشناس مورد نظرمان برای مراجعه به منظور مشاوره یا درمان مناسب است؟

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ذهن آرا همواره به عنوان یک مرکز مشاوره دولتی در شرق تهران و غرب تهران مطرح بوده است. شما عزیزان تنها با یک تماس می توانید از خدمات مشاوره و روانشناسی با کمترین هزینه زیر نظر متخصصین زبده بهرمند شوید.

مرکز مشاوره قلهک، کلینیک روانشناسی

مرکز روانشناسی ذهن آرا، بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در…

مرکز مشاوره و روانشناسی جنوب تهران

مرکز مشاوره جنت آباد

مرکز مشاوره و روانشناسی سعادت آباد

مرکز مشاوره شهران

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پربازدیدترین تست ها


تست آنلاین عشق و عاشقی واقعی


تست شخصیت شناسی نئو


تست آنلاین اختلال دو قطبی


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان


تست آنلاین وسواس فکری


تست اسکیزوفرنی آنلاین


تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی


تست طرحواره یانگ به صورت آنلاین


تست آنلاین سلامت روان، تست scl-90 آنلاین

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک 17، واحد 2

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

شماره تماس: ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

ایمیل: Info@mindtoolbox.ir

   

فلوکستین  سایت روانشناسی

تست هوش  تست روانشناسی  تست وسواس

تست شخصیت شناسی  مهارت های ارتباطی

تست تله های زندگی  جملات انگیزه دهنده


+ بیشتر …

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره خانواده ایرانی (روان شناس کودک در تهران پارس و پاسداران )

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره خانواده ایرانی(با مدیریت دکتر زیبا ایرانی)

آدرس شعبه پاسداران : پاسداران نگارستان چهارم پلاك 28 غربي طبقه 4 واحد 16

تلفن : 22779265-22775567

آدرس شعبه فردوسي تهران : تهران خ انقلاب اسلامي بين خ لاله زار و مترو دروازه دولت ساختمان 609 پ 590 تلفن : 66702194/66703576/09125005342

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

آدرس شعبه تهرانپارس : فلکه اول تهرانپارس، گلبرگ شرقی، بین تقاطع رشید و باقری، پلاک 95

77760350 / 77760381/ 77760368

آدرس شعبه دهکده المپيک : دهکده المپيک ، شهرک چشمه شرقي ، خ گلها ، کوچه گلايل، پلاک 7تلفن : 44727373-44727374

 

 مشاوره خانواده ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان ، مشاوره شغلی ، مشاوره جنسی ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره صنعتی ، خدمات تخصصی روانشناسی صنعتی سازمانی

 

 

……………………………………………..

https://doctor-yab.ir/Search/13311

آدرس کانال ما در آپارات

www.aparat.com/alijokar1

پاسخ به سوالات روان شناسی  در کانال تلگرام  : alijokar2@

                                                             

  

 

 

 

 

 

 آدرس شعبه فردوسی تهران : خيابان انقلاب جنب مترو دروازه دولت پلاک 59066702194/66703576/09125005342

 

 مرکز تخصصي پايش رشد و تحول کودک و نوجوان خانواده ايراني

 

آدرس شعبه فردوسي تهران : تهران خ انقلاب اسلامي بين خ لاله زار و مترو دروازه دولت ساختمان 609 پ 590 تلفن : 66702194/66703576/09125005342

آدرس شعبه پاسداران : پاسداران نگارستان چهارم پلاك 28 غربي طبقه 4 واحد 16

تلفن : 22779265-22775567

http://www.payeshekoodak.blogfa.com

https://doctor-yab.ir/Search/13311

آدرس: شعبه تهرانپارس : فلکه اول تهرانپارس، خيابان اميري طائمه( گلبرگ شرقي ) بين تقاطع رشيد و باقري، پلاک 95، واحد 3تلفن : 77760350 / 77760381/ 77760368آدرس شعبه دهکده المپيک : دهکده المپيک ، شهرک چشمه شرقي ، خ گلها ، کوچه گلايل، پلاک 7تلفن : 44727373-44727374

 

مشاوره روانشناسی در شرق تهران

مرکز تخصصي پايش رشد و تحول کودک و نوجوان خانواده ايراني

 

آدرس شعبه پاسداران : پاسداران نگارستان چهارم پلاك 28 غربي طبقه 4 واحد 16

تلفن : 22779265-22775567

آدرس شعبه فردوسي تهران : تهران خ انقلاب اسلامي بين خ لاله زار و مترو دروازه دولت ساختمان 609 پ 590 تلفن : 66702194/66703576/09125005342

https://doctor-yab.ir/Search/13311

آدرس: شعبه تهرانپارس : فلکه اول تهرانپارس، خيابان اميري طائمه( گلبرگ شرقي ) بين تقاطع رشيد و باقري، پلاک 95، واحد 3تلفن : 77760350 / 77760381/ 77760368آدرس شعبه دهکده المپيک : دهکده المپيک ، شهرک چشمه شرقي ، خ گلها ، کوچه گلايل، پلاک 7تلفن : 44727373-44727374

مداخله در بحران كلينيك دكتر زيبا ايراني🔴در صورت هر گونه بحران فردي،اجتماعي و خانوادگي با مشاوران ما تماس بگيريد.👇👇☎️٧٧٧٦٠٣٥٠ -٧٧٧٦٠٣٨١ – ٧٧٧٦٠٣٦٨⏰ از ساعت ٩:٣٠ صبح تا ٨ شب 

 

 

 

 

 

 

کلینیک پاسداران  

کلینیک پاسداران  

کلینیک پاسداران 

کلینیک پاسداران 

آدرس شعبه فردوسي تهران : تهران خ انقلاب اسلامي بين خ لاله زار و مترو دروازه دولت ساختمان 609 پ 590 تلفن : 66702194/66703576/09125005342

 

ازدواج مهمترین قسمت زندگی هر فرد است که اگر با فکر صورت نگیرد بعدها مایه پشیمانی هر دو نفر خواهد بود. اگر شما دختر یا پسر #مجرد هستید و تمایل به ازدواج با فرد مورد علاقه تان را دارید قبل از انجام این امر مهم به توصیه های زیر دقت کنید. 

1. خوشبختی را فدای مادیات نکنید. در هر مرحله از زندگی که به گذشته نگاه کنید، خاطرات خوش به امور معنوی مربوط می‌شوند و نه پولی که خرج کرده‌اید.2. ما جذب افرادی می‌شویم که از ما متفاوتند و در عین حال، با آنها احساس نزدیکی می‌کنیم. پس بعد از ازدواج، سعی نکنید تفاوت‌هایی را که همسرتان با شما دارد از بین ببرید و او را شبیه خود کنید. این کار، او را به شخصیتی تبدیل می کند که برای شما جذاب نیست.3. اگر در گذشته با افراد دیگری روابط عاطفی داشته‌اید، برای همیشه آنها را فراموش کنید. داشتن روابط حتی در فضای مجازی هم می‌تواند براحتی عواطف و احساسات را تحریک کند و این خیانت به همسر است. بشدت از آن حذرکنید.4. یک مرد واقعی می‌تواند عاشق یک زن شود، با او ازدواج کند و تا آخر عمر پایبند او باقی بماند. یک زن واقعی هم می‌تواند به عشق چنین مردی احترام بگذارد و در سایه علاقه‌ای که در دل به آن مرد حس می‌کند، دلسوزانه به ساختن یک زندگی خوب و شیرین با او بپردازد.5. ازدواج، بهترین فرصت برای رشد روحی و رسیدن به کمال است. لازم است که در این زندگی، هر روز به فکر پیشرفت اخلاقی باشید.6. پیش و پس از ازدواج درباره زندگی متاهلی‌تان با پروردگار متعال راز و نیاز کنید و از او خواهش کنید راه درست را نشان‌تان دهد. آن کس که در روزهای شادی و غم همواره یار شما باقی می‌ماند، تنها اوست.7. زنان روابط عاشقانه را در واژگان عاشقانه می‌دانند و مردان در رابطه جنسی. زبان یکدیگر را یاد بگیرید.8. عشق تنها یک حس نیست. عشق به معنای تعهد و دل‌سپردگی است. چشمانتان را باز کنید تا با چاشنی عشق و معیارهایی که برایتان اهمیت دارد، به سمت زندگی جدید بروید؛ اما وقتی رفتید، برای هر مشکلی، حتی بدترین‌ها، به‌دنبال راه‌حل باشید و از طلاق دوری کنید. همواره به فکر استحکام بخشیدن به نهال نوپای زندگی دونفره‌تان باشید، نه شکسته شدن آن.9. اشکالی ندارد اگر در ماه‌های اول زندگی ناخواسته، اشتباهاتی از شما سربزند. اما سعی کنید هرچه زودتر از این شرایط بیرون بیایید و از اشتباهاتتان درس بگیرید و هرگز آنها را تکرار نکنید. عملکرد شما در سال پنجم و دهم ازدواج، باید متفاوت از سال اول باشد.10. قرار نیست زندگی بعد از ازدواج، مدینه فاضله‌ای باشد که تمام نیازهایتان را برآورده کند و شما را صددرصد خرسند و خوشحال کند. نه، این‌طور نیست. داشتن یک زندگی متاهلی خوب و موفق، مستلزم از خودگذشتگی، فداکاری، صبر، درک متقابل و بخشندگی است. عده‌ای می‌گویند: آن جوانی که نمی‌خواهد از غرور و خودخواهی و صفات بد خود عقب‌نشینی کند، همان بهتر که برای همیشه مجرد بماند.……………………………………………..

مهدي گل خواهکارشناس ارشد روان شناسي عموميعضو سازمان نظام روانشناسيعضو انجمن سلامتبيست سال سابقه تدريس و مشاوره در مدارس برتر تهران از جمله البرز و کوثرروانشناسي سالمندان،روانشناس و مشاور در طلاق توافقيزوج درمانگر ، خانواده درماني ، مشاور تحصيلي و شغلي ، نوجوانان و جوانان ، مشاوره پيش از ازدواجآدرس: شعبه تهرانپارس : فلکه اول تهرانپارس، خيابان اميري طائمه( گلبرگ شرقي ) بين تقاطع رشيد و باقري، پلاک 95، واحد 3تلفن : 77760350 / 77760381/ 77760368

چانه زدن و معامله كردن بی فایده ترین شیوه تربیتی است…

مثلا به بچه ميگيد “اگر ۵ قاشق ديگه بخوری بهت شكلات ميدم”بچه يه قاشق ميخوره، نق نق ميكنه، شما خوشحاليد كه يك قاشق بيشتر خورده پس باهاش چانه ميزنيد كه بعد از دو قاشق ديگه شكلاتش رو ميگيره…اما بچه الان شكلاتش رو ميخواد و جيغ و نق نقش شروع ميشه…در نهايت فقط با يك قاشق بيشتر شكلات رو ميگيره…

يادتون باشه اغلب در چنين معامله هايی بچه ها برنده ميشند

سرانجام مهرورزی بدون احترام به کودکان

ما ملتی بسیار عاطفی هستیم و پر از مهر.اما مهری عزت نایافته. در خانواده ها فرزندان مهر بسیار دریافت میکنند در قالب محبت و سرویس خدمات و… اما احترام ندارند.پس در قبال مهر ،عزت پیدا نمیکنند.در سنین اولیه‌ی رشد مهر برای کودک کافیست اما وقتی وارد جامعه میشود به احترام نیاز دارد.

احترام یعنی به رسمیت شناختن مرزهای او.آن چه در خانواده های ایرانی بخصوص طبقه‌ی متوسط به بالا ،روان آسیب شناسی عمیق در کودکان تولید میکند کمبود محبت نیست بلکه فقدان احترام است.

همین کودکان وقتی بزرگ میشوند و به سنین جوانی میرسند در عشق های تند و تیز و نامحترم تخریب میشوند و تخریب میکنند. به نام مهر با اعمال تملک جویانه و کنترل های شدید به مرزهای روانی یکدیگر تجاوز میکنند و باعث نابودی رابطه میشوند.

 

مهم ترین فکر غیر منطقی که حال ما را خراب میکندباید و نبایدها یا مطلق گویی هاست

وقتی مدام به خودمان بگوییم من بایدباهوش تر، جذاب تر ، بهتر و….. باشمیا من مجبورم …..

مدام در حال زیر سوال بردن کفایت و توانمندی خودمان هستیماز عملکردمان ناراضی هستیمتلاش‌ها و نقاط مثبتمان را نادیده میگیریمو‌مدام خودمان را با فردی بالاتر از خودمان مقایسه میکنیم

این الگوی بایدها در جامعه و فرزند پروری ما بسیار رایج هست ، کارشناسان مذهبی ، کارشناسان تلویزیونی و معلمان مدرسه و ….مدام در حال استفاده از باید ها و نبایدها هستندتا جایی که خودما نسبت به خودمان و عزیزانمان با همین الگوی شک به توانمندی و بایدها زندگی میکنیم و ذهنمان آشوب می شود

مراحل جدا کردن اتاق خواب کودک

اگر کودک  به بستر شما عادت دارداولین قدم جداسازی  تدریجی کودک از والدین هست

در این مرحله با کودک به اتاقش میروید مدتی با هم در اتاقش میخوابید.

‍ مرحله دوم ایجاد فاصله کم با مادر به🔑 یک  عروسک نرم که بچه دوست دارد برایش تهیه کنید🔑 یکی از لباسهای مادر که بدون عطر پوشیده را تن عروسک کنید تا بوی مادر بدهد🔑حالا  عروسک را وسط مادر و کودک بگزارید و مادر به مدت یک هفته با فاصله از کودک بخوابد.مراقب باشید برای کودکان زیر دو سال از عروسک در تخت استفاده نکنید.

مرحله سومکودک و عروسک روی تخت می خوابند و مادر روی زمین می خوابداین مرحله هم کمی طول می‌کشددقت کنید مراحل جدایی تدریجی و در طول زمان هست تا کودک به شرایط جدید عادت کند.

‍ مرحله چهارم👈مادر رختخواب خود را پایین در می اندازد و کنار در می خوابد

مرحله پنجم 👈مادر یک متر بیرون اتاق  می‌خوابد

⏰دقت کنید جدا کردن محل خواب کودک از والدین زمان برد

کودکان با یکدیگر متفاوتندبعضی از کودکان در یکسالگی به حرف مي افتند بعضي از کودکان بعد از دو سالگي.بعضي از کودکان در یکسال و نیمگي توالت رفتن را مي آموزندبعضي از کودکان سه سالگي بعضي از کودکان ده ماهگي راه مي افتند بعضي از کودکان هجده ماهگي.

تا زماني که پزشک فرزندتان معتقد است فرزندتان سالم است نگران نباشید. این تفاوتها معمولا ارثیست و بیشتر کودکان در سه سالگي رشد شان به هم خواهد رسید.بهتر است کودکان را با هم مقایسه نکنیم، آنها موجودات منحصر به فردی هستند

 

در گفتگو با فرزندان کدام زبان موثر تر است؟

زبان کنترل بیرونی:اتاقت مثل خوک دونیه. یا همین الان میری تمیزش میکنی یا آخر هفته از ماشین خبری نیست.

زبان تئوری انتخاب:ببین دیگه برای من کار به جایی رسیده که تمام چیزی که اَزَت میخوام اینه که درِ اتاقت رو بسته نگه داری. اما صادقانه بگم: دوست دارم اتاقت رو تمیز کنی. این وضعیت منو ناراحت میکنه. اگرمیخواهی من کمکت کنم بگو. خوشحال میشم کمکت کنم، اما دیگه اتاقت رو تمیز نمی کنم.

کمی فکر کنیم…

هر مادر ، یک پیامبر است !پیامبری با معجزه های بی همتایِ آفرینش و عشقپیامبری که رسالتش سخت ترین و شیرین ترین رسالتِ دنیاستپیامبری که می توان در حریمِ آغوشِ خداگونه اش به معراج رفت ،با نوازش های مادرانه اش ، جان گرفت ،و در سخت ترین شرایط ، با لبخندها و نگاه آسمانی اش ، آرام گرفت .و من دستانِ پیامبرِ زمانم را هزاران بار بوسیده ام ،و من به رسالتش ایمان آورده ام ،پیامبرِ من ، از همان اولش بویِ خدا می داد ،و من خدا را هزاران بار لابلای لبخندهایِ او دیده ام …آری من خودم دیده ام که زن ها می توانند پیامبر باشند .من بهترینشان را ، مهربان ترینشان را و اصیل ترینشان را دیده ام …وقتی که مرا در آغوش می گرفت و با شیره ی جانش ، هستی ام را ضمانت می کرد ، وقتی نگرانم می شد ، اشک می ریخت و برای خوشبختی ام دعا می کرد ،وقتی مراقبم بود ، نوازشم می کرد و آغوشش امن ترین سرپناهِ جهانم می شد ،وقتی برای من از خوبی ها می گفت و به من درسِ انسانیت و آزادگی می داد …و من به این باور رسیده ام که زن ها دستانِ آفریننده ی خدا رویِ این سیاره اند .آری ؛زن ها آمده اند که پیامبر باشند …

فرزندم لجباز است، چه کنم؟

سعی نکنید نظرات خود را به فرزندتان تحمیل کنید.محدودیت های کودکتان را بشناسید.قوانین ساده وضع کنید و کودکتان را از عواقب سر باز زدن آن مطلع کنید.از کودکتان توقع همکاری نداشته باشید اما انتظار آغاز رفتار مشارکت جویانه داشته باشید.در انجام کارها  از کودکتان نظرخواهی کنید و یا به آن ها مسئولیتی بدهید.کودکان باید از قبل بدانند که برنامه چیست، قواعد و مقررات کدامند و مسئولیت بر عهده کیست.به کودکتان فرصت دهید تا با کار انجام دادن و اشتباه کردن یاد بگیرند.برای افزایش همکاری در کودکان باید آن ها را با محدودیت ها، قواعد و مقررات و جهت حرکت برنامه آشنا کنید.در هر جایی که امکان دارد مسئولیت تصمیم گیری و برنامه ریزی را به آن ها واگذار کنید.

مواظب باشیم مشکل خویش را به کودکان نسبت ندهیم

در خانواده‌هائی که زوجین مشکل زناشوئی دارند، دیده می‌شود بچه را به‌عنوان فرد دارای مشکل معرفی می‌کنند.چرا که:۱) اولاً گفتن این‌که بچه مشکل دارد راحت‌تر است تا این‌که بگوئیم من مشکل دارم.

۲) ثانیاً چون والدین خود را قوی‌تر از فرزندشان می‌بینند، در صورتی‌که وی دچار مشکل باشد می‌توانند به او کمک کنند و خود را در مسند قدرت ببینند، ولی اگر بپذیرند که خود دارای مسئله‌اند از دریافت کمک محروم خواهند شد.

۳) ثالثاً کودک در برابر گفته‌های والدین هیچ دفاعی از خود نمی‌کند!- رعایت کردن حق همسر و احترام گذاشتن به او در حضور فرزندانچرا که هر یک از والدین تعیین کننده نگرش کودک نسبت به والد دیگر هستند.

كودكان براي رسيدن به خواسته هاشون روش هاي مختلفي را امتحان مي كنند.-پرت كردن اشيا-گريه كردن-خودزنيجيغ زدن و … اين به والدين بستگي داره كه كدام رفتار را تقويت كنند.كودك از هر كدام از اين رفتارها نتيجه مي گيرد و اين رفتار راهي براي رسيدن به خواسته اش مي شود.

پس اگر از كلمه ” نه ” استفاده كرديد و با اين رفتارها مواجه شديد از موضع خود كوتاه نياييد و اگر نمي توانيد سر حرف خودتون باشين اصلا “نه” نگين.

توجه داشته باشين كه در مواقعي كه خيلي ضرورت داره از كلمه “نه” استفاده كنيد و كودكانمان را زياد محدود نكنيم و بزاريم دنيا را تجربه كنند.

رفتار شایسته کودک را برایش توصیف و در آخر با کلمه ای خلاصه کنید

 ” تو مداد رنگی ها و خودکاراتو از هم جدا کردی و هر کدوم رو توی جعبه خودش گذاشتی. آفرین به این میگن سازمان دادن.”

” می دونم که تو تمایل داشتی به اون اردوی مدرسه بری و وقتی برنامه اردو کنسل شد برنامه دیگه ای چیدی. این اون چیزیه که من بهش میگم انعطاف، ابتکار و سازگار بودن و این خیلی عالیه.”

” تو پشت سر رفیقت ایستادی. هر چند که بچه های دیگه اون رو مسخره کردند این یه شجاعته پسرم”

” دخترم تو الان یک ساعته که داری تلاش می‌کنی این لغات رو حفظ کنی، من به این میگم استقامت”

” تو متوجه شدی که گل آب میخواد و اونا رو آب دادی به این میگن ابتکار به خرج دادن “

” پسرم تو گفته بودی که سر ساعت ۵ تمام تکالیفتو انجام میدی و الان درست ساعت ۵ هست و این چیزیه که من بهش میگم وقت‌شناسی”

 

نکاتی در مورد بازی کردن با بچه ها در روز های تعطیل

فارغ از کارهای خانه از «بودن با کودک» لذت ببرید. توجه خود را به او معطوف کنید. با او تماس چشمی داشته باشید و خود را تا سن او پایین بیاورید . ابتدا گوش کنید، عکس‌العمل نشان دهید و سپس پاسخ دهید.. افکار و احساسات خود را صمیمانه با کودک در میان بگذارید. بچه ها خیلی زود ریاکاری را احساس میکنند. کودک را تشویق کنید تا نظرات خود را هنگام بازی مطرح کند. حتماً گوش کنید و برای آنچه میگوید ارزش قائل شوید. بگذارید بازی را او رهبری کند. او را با همسن و سالان و دوستان دیگرش مقایسه نکنید. بیشتر به آنچه خود انجام میدهید توجه داشته باشید و کمتر به اینکه او کاری را درست انجام میدهد یا نه حساسیت نشان دهید. برای او خاطره بسازید. لحظات شاد و موفقیتهایی را که به دست میآورد ثبت کنید. توجه داشته باشید که برای یک کودک، کار در حقیقت همان بازی کردن است

وقتی برای کودک اسباب بازی می‌خرید یا با یک وسیله جدید مواجه می‌شویدسریع به او یاد ندهيد چطور بازی کند، یا این وسیله چگونه کار می‌کند،✔️اجازه دهید خودش کشف کند🍉.در کنارش باشید اگر کمک یا همکاری خواست، همراهیش کنید تا خودش کشف کند.اگرهم روش اصلی رو پیدا نکرد مهم نیست، مهم اینه که کودک کشف و تجربه كند و لذت ببرد.حتی به شیوه خودش.یادتون هست که بچه‌ها خیلی خلاقند.

 

آغوش مادر شفا بخش ترین آغوش دنیاست.

بغل کردن کودکان توسط مادر، نه تنها باعث صبور شدن و افزایش اعتماد به نفس در آنان می ‌شود بلکه با فعال کردن غده تیموس مغز از کمخونی جلوگیری می ‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می ‌کند.

بغل کردن ، سطح آی کیو کودکان را بالا می‌برد.

تحقیقات نشان می ‌دهد دانش آموزانی که قبل از رفتن به مدرسه توسط پدر ومادر بغل می شوند نمرات بهتری می‌گیرند و در امتحانات موفق ‌ترند.

 

زمانی که فرزند شما کار اشتباه انجام می دهد،اشتباهش را به شخصیتش پیوند نزنید.

اگر از کلمات و عبارات نامناسب استفاده کرد؛- نگویید: تو بی‌ادبی- بگویید: حرفِ بد زدن ممنوع

اگر بدون اجازه سرکیف کسی رفت؛- نگویید: دزد- بگویید: باید اجازه بگیریم. رفتن سر کیف دیگران بدون اجازه اشتباه است.

اگر خیالپردازی کرد؛نگویید دروغگو

اگر گاز گرفت نگویید وحشیبگوئید: گاز گرفتن ممنوع.

زیر سوال بردن شخصیت فرزندتان،از بین رفتن اعتماد به نفس و جسارت تکرار خطا را به دنبال خواهد داشت.

پدرها، دلیل مهم موفقیت های علمی کودک.

بچه‌ هایی که پدرانشان در امور تحصیلی آنان مشارکت دارند، بیشتر در فعالیت های فوق برنامه شرکت کرده،از مدرسه لذت برده و نمرات بهتری در دروس کسب می کنند.این مسأله بین پسران و دختران یکسان است.دو دلیل مهم برای تأثیر مشارکت پدران در پیشرفت و موفقیت‌ های علمی کودکان این است:۱.کودکان با پیشرفت خود در پی جلب رضایت پدر هستند.۲. مشارکت پدر، باعث برقراری رابطه عاطفی با کودک است و انگیزه کودک را افزایش می دهد.»

 

 

با ریخت و پاش بچه ها چه کنیم ؟

تعداد اسباب بازی ها را کاهش دهید .مکان جذابی برای بازی کودکان آماده کنید . البته با همکاری و امکان نظر دادن خودش .در مکان انتخاب شده با او همبازی شوید و از آن مکان برای تنبیه استفاده نکنید .حتی الامکان محل بازی را نزدیک به محل نشستن اعضای خانواده انتخاب کنید .از بازی جمع کردن ، مسابقه استفاده کنید .

این روزها به دلیل خستگی و کم تحملی کودکان ، جمع شدن انرژی در کودکان ، تخطی از قوانین وجود دارد . تحمل بیشتری داشته باشید .

 

 

سؤالات کلیدی که در هنگام دعوا و نزاع می‌شود از کودکان پرسید

راه‌حل «دیگری» به نظرتان نمی‌رسد؟آیا «بهترین» نظر را دادی؟ نظری بهتر از آن نیست؟«قبل» از آن‌که اورا بزنی چه اتفاق افتاده بود؟«بعد» از آن که او را کتک زدی چه اتفاقی افتاد؟و…

جملات و سؤالاتی این‌چنینی در هنگام مواجهه با مشکلات، باعث می‌شود کودکان به‌جای تند‌خویی و رنجیده‌شدن، احساس توانمندی و قدرت و از حل‌شدن مشکلات خود احساس خرسندی کنند.

 

⁣چگونه والدین  به مغز کودک شان آسیب میرسانند؟

آزمایش روی مغز کودکانی که در معرض دعوای بین پدر و مادرشان قرار گرفته اند، نشان میدهد الگوی مغزی این کودکان مشابه سربازانی است که در جنگ بوده اند! کودک با گریه مادر احساس ناامنی میکند! یکی از بدترین رفتارها با کودکان، دعوای شدید پدر و مادر با هم در برابر کودک است.  

⁣کودکی که در معرض دیدن دائم چنین صحنه‌ ای ست، بخشی از مغزش به اسم Lingual gyrus ، که مربوط به تکلم کودک است نسبت به کودکان معمولی تا شش درصد کوچک تر میشود. نتیجه چنین موردی کاهش توانایی ادراک گفتاری و لکنت زبان در کودک است.

⁣🔹 اشتباه بزرگ والدین این است که جلوی چشمان فرزندانمان باهم دعوا میکنند و در خلوت دونفره شان آشتی میکنند! همانطور که دعوایتان علنی است آشتی و عشق و احترامتان هم علنی باشد!

 

بحران کودکان تنها

کودکانی که ساعات طولانی در خانه تنها می مانند در معرض آسیب های جدی روانشناختی قرار دارند .

تحقیقات و پژوهش های بسیاری در این زمینه انجام شده که نشان می دهد این کودکان از نظر جسمی و روانشناختی آسیب های فراوانی دیده اند.

طبق تحقیقات انجام شده تنهایی طولانی مدت علاوه بر اینکه ایمنی بدن فرد را کاهش می دهد سبب بی اعتمادی به اطرافیان نیز می شود.

وقتی کودک ساعت های طولانی به بهانه های مختلف مانند کار کردن والدین در خانه تنها  گذاشته می شود، در ابتدا احساس امنیت خود را از دست می دهد و معمولا دچار استرس می شوند.

ممکن است در کودکی یاد گرفته باشیم که هیجان‌ها «بد» هستند و بنابراین هیجان‌های فرزندان‌مان هم مانند هیجان‌های خودمان برای‌مان ناراحت‌کننده می‌شوند.

زمانی‌که احساسات خود را مستقیم، ساده و به شیوه‌های غیرتهدیدکننده بیان می‌کنیم، فرزندان‌مان بهره می‌برند.

یک کودک نه تنها می‌خواهد بداند والدینش چه فکر‌ می‌کنند، بلکه می‌خواهد بداند احساس آن‌ها چگونه است. وقتی ناراحت، خشمگین، یا ناامید، هیجان‌زده، مغرور، یا خوشحالیم می‌توانیم به فرزندان‌مان اجازه دهیم که بدانند. کودکان نیاز دارند بدانند که ما نیز احساسات داریم. وقتی هیجان‌های‌مان را بیان می‌کنیم، فرزندان‌مان می‌فهمند چه برای ما مهم است و همچنین شاهد مدلی برای بیان سالم هیجان می‌شوند.

کودکان از طریق مشاهده‌ی شیوه‌های پاسخ هیجانی ما، و نه فقط کلماتی که می‌گوییم، همدل‌بودن را یاد می‌گیرند. می‌توانیم ضمن‌ احترام‌گذاشتن به تجربه‌های خودمان و فرزندان‌مان، اصیل و پر شور باشیم.

 

برای داشتن فرزند خوب اول خودتان خوب باشید. وقتی مهماندارها آموزشهای لازم برای ایمنی پرواز رو ارائه میدهند میگویند:”به محض تغییر اکسیژن اول ماسک خود را بگذارید سپس ماسک کودکان را”واضح است اگر اول ماسک خود را نگذارید بیهوش میشوید و کودکتان هم بیهوش خواهد شد.ما اگر خودمان حس و حال خوبی نداشته باشیم، اگر برای حال خوب خودمان تلاش نکنیم چگونه انتظار داریم بتوانیم روی اطرافیانمان تاثیرگذار باشیم؟!!

حال خوب شما فقط به خود شما و افکار و باورهایشان بستگی دارد.شاهکار هنری منحصر به فرد خودتان را فقط خود شما می توانید خلق کنید و برای این کار حتما لازم است خودتان را با باورهای سازنده و محکم سرشار کنید.برای اینکه بتوانیم خانواده ای سالم داشته باشیم و اطرافیانمان هم از ما تاثیر مثبت بگیرند،  اول باید حال خودمان راخوب کنیم.

 

در تربیت یک دختر هر دوی والدین مسئول هستند.مادر می‌تواند به او زن بودنو پدر می‌تواند به او استقلال را بیاموزد.

پدر مسئول است دخترش را شجاع و قوی تربیت کند و به گونه‌ای رفتار کند که احساس زیبا بودن به او دست بدهد.

به او یاد بدهد چگونه ماجراجویی کند و اعتماد به نفس و حس امنیت به او بدهد.

رابطه پدر و دختر رابطه‌ای ساده است.

دختر تا آخر عمر پدرش را دوست خواهد داشت و به او اعتماد می‌کند. چرا که او اولین عشق، اولین قهرمان و اولین مرد زندگیش است

سایه سر فرزندتان باشید نه پوست تنش!

اجازه دهید فرزندتان گرما و سرما، خورشید و ابر، باد و باران را حس کند و اگر نیاز داشت زیر سایه شما به امنیت برسد.

اگر در کودکی مورد آزار قرار گرفتید تبدیل به سرباز محافظ فرزندتان نشوید.

اگر در گودکی کم محبت دیدید فرزندتان را بی دلیل به خود نچسبانید.

اگر در کودکی از شما دفاع نکردند تبدیل به وکیل مدافع فرزندتان نشوید.

اگر در کودکی درد کشیدید با هر درد فرزندتان به گریه نیوفتید.

اجازه دهید فرزندتان زندگی کردن را تجربه کند، در حالیکه عشق، امنیت و توجه شما را دریافت میکند.

 

آیا به فرزندتان این پیغام را میدهید که تو هم هستی؟ تو هم مثل بقیه آدم مهمی هستی؟

آیا براش بلیط میخرید؟ یا سنش رو کمتر جا میزنید یا یواشکی ردش میکنید؟

آیا او را بلند میکنید تا کس دیگری بنشیند؟ یا همه با هم جمع تر مینشینید تا جا برای دیگری باز شود؟

آیا موقع دعوت شدن اسم او را هم می آورید؟ یا روی کادوهایی که میبرید اسم فرزندتان رو هم میگذارید؟

این کارهای کوچک به فرزندتان شخصیت و اعتماد به نفس میدهد و این لذت را به کودکتان میدهد که: “من هم هستم.”

 

ترس فرزندتان را تائید كنید، ولی در ترسیدن با او مشاركت نكنید. برای مثال می توانید به كودكتان بگویید: «می دانم كه تو از هیولای زیر تختخوابت ترسیده ای… ولی بیا با هم زیر تخت را نگاه كنیم و مطمئن شویم كه هیولایی زیر تخت نیست …» این شیوه خوبی است كه می توانید برای تائید ترس كودك به كار بندید.

گاهی می توان به كودك یاد داد كه با گفتن عباراتی مثل « ای هیولا! بیا بیرون… می خواهم تو را از بین ببرم…»، سعی كند بر ترسش پیروز شود و هیولای خیالی را از بین ببرد.

مشاوره روانشناسی در شرق تهران
مشاوره روانشناسی در شرق تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *