مشاوره زوج درمانی در تهران

 
helpkade
مشاوره زوج درمانی در تهران
مشاوره زوج درمانی در تهران

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

مشاوره زوج درمانی در تهران

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

زوج درمانی

نگهداری و حفظ یک رابطه ی عاشقانه کار چندان آسانی نیست و نیازمند مراقبتی دائمی است.

گاهی اوقات خودمان به تنهایی از پس حل و فصل  مشکلات بر میاییم  ولی در برخی موارد بهتر است از یک متخصص زوج درمانگر کمک بگیریم.

زوج‌ درمانی چیست؟

زوج‌ درمانی نوعی از مداخلات روانشناختی است که در آن، یک درمانگر حاذق با زوجین کار می‌کند و کمک می‌کند تا هر دو نفر، درباره ی رابطه‌شان بینش کسب کنند، ناسازگاری ها را حل و فصل کنند و رضایت از رابطه را با استفاده از انواع مداخلات درمانی بهبود بخشند.

زوج درمانگران ممکن است بسته به رویکرد نظری خود از تکنیک های متفاوتی برای درمان مشکلات زوجی استفاده کنند. اما نهایتا تمام زوج درمانگران مسائل زیر را مدنظر قرار می‌دهند:

مشکل و موضوع مهم حال حاضر زوج را مورد توجه قرار می‌دهند. (مثل: مشکلات جنسی، اعتیاد، خشونت و یا خیانت).

با توجه به مشکل موجود برنامه درمانی را طرح ریزی می‌کنند و خود نیز در طی روند درمان مشارکت فعال دارند.

در طی دوره درمان، درمانگرکمک می‌کند که هر دو طرف متوجه سهم و نقش‌ خود در ایجاد تعاملات ناکارآمد و تعارضات بشوند. این موضوع به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند در شیوه‌ تفکرشان نسبت به رابطه و یکدیگر، تغییر ایجاد کنند.

از اهداف درمانی زوج درمانگران علاوه بر افزایش بینش، کمک به طرفین به منظور اعمال مهارت‌هایی است که کیفیت رابطه زناشویی را در عمل افزایش می‌دهند.

از جمله مهارت های که زوج درمانگران ممکن است در طی جلسات با زوجین به آنها آموزش دهند، مهارت برقراری ارتباط موثر، مهارت مدیریت خشم، مهارت مدیریت استرس و… باشد.

شما زمانی بهترین نتایج را از زوج درمانی خواهید گرفت که:

هر دو نفر از زوجین نسبت به اصلاح و یا تغییر رفتارهای ناکارآمد خود متمایل باشند.

همچنین نسبت به احساسات خود پذیرا بوده و در کل فرایند درمان صداقت داشته باشند.

اقداماتی که توسط زوج درمانگر صورت می‌گیرد:

فرایند ارزیابی زوج‌ها معمولاً شامل جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مورد مشکل ارائه شده و سپس ارزیابی مشاغل، سطح تحصیلات، اشتغال، اطلاعات رشدی دوران کودکی، تاریخچه والدینی، سابقه سوء مصرف مواد، عقاید مذهبی، سوابق رابطه‌ای زوجین و موارد پزشکی و قانونی و روانشناسی آنها تا به حال، در قالب یک مصاحبه می‌باشد.

در مرحله بعد، روان درمانگر می‌تواند بهترین دوره‌ برنامه‌ریزی درمان را طراحی کند.

همچنین ممکن است از پرسشنامه ها و اندازه‌گیری‌های روانشناختی جهت دقیق تر شدن تشخیص استفاده شود.

نتایج مورد انتظار از زوج درمانی:

محمد جواد فهیمی فر 

دکتر شمس آتابای 

دکتر سهیلا ابراهیمی 

دکتر مهدی کرمی 

دکتر مهدی محمدی 

زهرا خیری 

زهرا آزادی 

مازیار جلوه 

دکتر امیر پیرایش 

دکتر سحر کیانی نژاد 

مشاوره زوج درمانی در تهران

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

همه ما می دانیم که روابط عاشقانه کار سختی است. مانند اتومبیل، رابطه عاشقانه به طور منظم به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. اگر مشکلی پیش آمد، بهتر است بلافاصله آن را تعمیر کنید تا از عوارض بعدی در جاده زندگی جلوگیری کنید. ما می توانیم برخی از تعمیرات جزئی را انجام دهیم و خودمان تعمیر کنیم، اما سایر اوقات، علی رغم تلاش های فراوان، باید به یک متخصص زوج درمانگر و یک مرکز زوج درمانی مراجعه کنیم.

جالب است که بسیاری از ما ماشین خود را هرچند وقت یکبار برای پیشگیری از آسیب به تعمیرگاه می بریم اما زمانی که صحبت از ارتباط خود و همسرمان می شود کار را تا حد امکان عقب می اندازیم، تا زمانی که کار از کار بگذرد!

متأسفانه، بسیاری از زوجین، زوج درمانی را زمانی که میزان قابل توجهی از آسیب ایجاد شده است امتحان می کنند. الگوهای رابطه ناسازگارانه پیچیده شده است، پیوند عاطفی بین زوج به شدت تضعیف شده است و به دلیل درگیری های حل نشده گذشته نارضایتی بالایی وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که قبل از مراجعه به زوج درمانگر خوب، زن و شوهر به طور میانگین شش سال از زندگی خود ناراضی بوده اند. این یعنی بیش از شش سال تعلل در مراجعه به مرکز زوج درمانی …! این تعلل و تاخیر در مراجعه به مرکز زوج درمانی بدان معنا نیست که زوج درمانی نمی تواند در رفع چنین مشکلات دیرینه مؤثر باشد. با این وجود، این تلاش بسیار چالش برانگیزتر و وقت گیرتر خواهد بود و نیاز به تعهد و تلاش فراوان از طرف هر دو شریک زندگی دارد.

مشاوره زوج درمانی در تهران

برخی ممکن است فکر کنند، زوج درمانی فقط برای موارد بسیار جدی که بر یک رابطه تأثیر می گذارند وارد می شود، مانند خیانت یا اعتیاد. برخی دیگر ممکن است قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به یک رابطه، آن را به عنوان آخرین تلاش خندق تلقی کنند. بسیاری از افراد در این مواقع زوج درمانی را راهی برای مجبور کردن تغییر تصمیم شریک زندگی خود می دانند. زوجین از مزایای زوج درمانی در طیف گسترده ای از مسائل ارتباطی آگاهی ندارند. آنها نمی دانند که چقدر می تواند در بهبود رضایت از روابط تأثیر بگذارد و بر سلامت روان فرد تأثیر گذار باشد.

زوج درمانی نوعی از روان درمانی است که در آن، یک زوج درمانگر با تجربه بالینی که با زوجین کار می کند، به دو شخص درگیر در یک رابطه عاشقانه کمک می کند تا در رابطه خود به بینش برسند و همچنین به حل تعارض و بهبود رضایت از روابط با استفاده از انواع مداخلات درمانی بپردازند. اگرچه ممکن است عمل زوج درمانی بسته به گرایش نظری درمانگر متفاوت باشد، اما همه زوج درمانگران تمایل دارند عناصر زیر را در درمان لحاظ کنند:

زوج درمانگر خوب معمولاً با برخی از سؤالات در مورد تاریخچه رابطه و همچنین بررسی خانواده ها، مبدا، ارزش ها و پیشینه فرهنگی هر یک از شرکا کار خود را شروع می کند. در صورت لزوم ممکن است در جلسات اولیه برای مدیریت بحران اقدام کند. زوج درمانگر سپس به زوجین کمک می کند تا برداشتی از محوریت درمان، اهداف درمانی و برنامه ریزی یک ساختار برای درمان داشته باشند.

در طی درمان، زوج درمانگر به زوجین کمک می کند تا از عوامل پایداری مشکل، آگاهی یابند، در حالی که به هر دو شریک کمک می کند تا هر یک از نقش های خود در تعاملات ناکارآمد آگاهی یابند. این موضوع به آنها کمک می کند تا درک خود از روابط و یکدیگر را تغییر دهند.

اگرچه به دست آوردن بینش مهم است، یکی دیگر از جنبه های مهم زوج درمانی شامل تغییر رفتارها و روشهای تعامل با یکدیگر است. زوج درمانگر خوب اغلب تکالیف خانگی را به زوجین محول می کند تا مهارت های آموخته شده در درمان را در تعامل روزانه خود به کار گیرند.

زوج درمانی برای هر نوع رابطه ای مفید است، خواه شریک زندگی شما باشد، یا در هر نوع رابطه دیگری باشید. به عنوان مثال، یک زوج ممکن است قبل از ازدواج نیاز به شناخت خواسته های منطقی و غیرمنطقی خود از رابطه باشند. یک زوج دیگر، پس از 25 سال زندگی با هم، ممکن است متوجه شوند که زوج درمانی می تواند در بازیابی رفتارهای عاشقانه گذشته و زنده کردن روابط خوب اولیه کمک کننده باشد.

زوج درمانی می تواند مشکل فعلی را برطرف کند، از تشدید مشکلات جلوگیری کند یا به سادگی یک “معاینه” برای یک زوج خوشبخت فراهم کند که دوره ای از انتقال یا افزایش استرس را تجربه می کند. زمینه های رایج نگرانی که در زوج درمانی مورد توجه قرار می گیرد، شامل مواردی در رابطه با پول، فرزندپروری، جنسی، خیانت، مسائل مزمن سلامتی، ناباروری، قمار، استفاده از مواد، فاصله عاطفی و درگیری مکرر است.

یکی از مزیت های مرکز روانشناسی ذهن آرا نسبت به سایر مراکز روانشناسی استفاده از متخصصین باتجربه است که علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، تجربه کاری بالای آنها در زمینه زوج درمانی است.

حیطه های کاری مانند روانشناسی و مشاوره که بر کمک یاورانه به افراد تاکید دارند، می باست تا درمان کامل و رفع تکلیف همراه مراجعان باشند و در مواقع بحرانی یا شرایط خاص دسترسی به متخصصین راحت باشد. دسترسی راحت و پیگیری بالا از مزیت های زوج درمانی در مرکز روانشناسی ذهن آرا است.

یکی از مشکلاتی که اکثر مراجعان با مراکز روانشناسی دارند، این است که متخصص زوج درمانگر بدون توجه به مشکل فرد به صورت تشریفاتی و روتین اقدام به گرفتن تست های روانشناسی با هزینه های بسیار بالا می کنند. آزمون های روانشناسی در خدمت مصاحبه و درمان است و نباید محوریت پیدا کند. عدم اتکا به تست های روانشناختی مزیتی است که مرکز زوج درمانی ذهن آرا نسبت به سایر مراکز روانشناسی دارد.

این ها تنها بخشی از مزیت های مرکز روانشناسی ذهن آرا است که مراجعین عزیز به زبان آورده اند …، شما نیز می توانید از این مزایا بهرمند شوید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

مرکز روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا، تخصصی ترین کلینیک روانشناسی در تهران است. کلینیک روانشناسی ذهن آرا، تشخیص و درمان اختلالات روانشناسی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهد. در مرکز روانشناسی ذهن آرا پس از تشخیص دقیق، تیم رواندرمانی، توانبخشی و مشاوران وارد عمل شده و با رویکردی چندجانبه مشکل مراجع حل می شود.

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک ۱۷، واحد ۲، مرکز روانشناسی ذهن آرا

شماره تماس رزرو وقت:

۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

تماس در ایام تعطیل: ۰۹۳۳۰۷۹۵۰۴۰

ساعات کاری: ۹ صبح الی ۲۱

ایمیل: Info@zehnaraclinic.com

تشخیص و ارزیابی، استعدادیابی

مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده

مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی

روانشناسی کودک، توانبخشی شناختی

رواندرمانی و روانکاوی، درمان وسواس

مشاوره طلاق و جدایی

مسیریابی از مکان شما

 

آیا زوج درمانی در حل اختلافات زوجین موثر است ؟

زوج درمانی بهترین انتخاب برای زن و مردی می باشد که از اختلافات زناشویی رنج می برند. مرکز مشاوره انتخاب نو از بهترین زوج درمانگر تهران برای حل مشکلات زوجین استفاده می کند. زوج درمانی جلسات مشاوره با زن و شوهر به همراه زوج درمانگر می باشد که توانایی ایجاد حس اعتماد را در هر دو نفر دارد. زوجینی که که برای زوج درمانی به کلینیک روانشناسی انتخاب نو مراجعه می کنند باید حس امنیت و آرامش را به همراه داشته باشند زیرا اگر هر یک از زوجین نتوانند نسبت به مشاور زوج درمانی احساس اعتماد را پیدا کنند ، نمی توانند بدون خجالت درباره مشکلاتشان صحبت کنند.

تمام زندگی های زناشویی دارای تنش ، مشکلات و اختلافات مختلف می باشد. اما زوجین باید توجه کنند چنانچه ای مسائل حالت غیر قابل حل به خود گیرد باید حتما برای انباشته نشدن مشکلات و ایجاد یک مشکل بزرگ تر ، به یک مرکز مشاوره زوج درمانی مراجعه کرده و از راهنمایی روانشناس زوج درمانی بهره مند شوند. طلاق و جدایی آخرین راه برای یک زندگی مشترک می باشد نه اولین راه بنا بر این استفاده از بهترین زوج درمانگر انتخاب عاقلانه ای به نظر می رسد.

مشاوره زوج درمانی در تهران

زوج درمانگر از شیوه های مختلفی برای حل مشکلات زوجین استفاده می کند یکی از شیوه ها تغییرات رفتاری می باشد. مشاور زوج درمانی خوب در مرحله اول به از زوجین می خواهد تا یکی از تغییراتی که احساس می کنند اگر طرف مقابل آن را انجام دهد، شرایط زندگی بهتر می شود را مشخص کنند و در ایجاد این تغییر به یکدیگر کمک کنند. روانشناس زوج درمانی خوب به حفظ غرور و حریم هر یک زوجین بسیار اهمیت می دهد و از زوجین می خواهد برای ایجاد تغییر در یکدیگر با محبت و تشویق یکدیگر را یاری دهند.

زوج درمانی برای داشتن ازدواج موفق ضروری است و بر اساس آن در مرحله بعدی متخصص زوج درمانی به زوجین ایجاد یک رابطه سالم را آموزش می دهد. رابطه سالم در یک زندگی زناشویی به رابطه ای گفته می شود که هر یک از زوجین در آن بتوانند احساسات و خواسته های خود را به شیوه مناسب بدون دادن حس حقارت و گناه به یکدیگر بیان کنند. آموزش شیوه مکالمه مناسب از مهمترین شیوه های آموزش در مرکز مشاوره خوب می باشد. زیرا با مکالمه صحیح به صورت خود به خودی بسیاری از مشکلاتی که بین زن و مرد وجود دارد بر طرف می گردد.

در آخرین مرحله بهترین روانشناس زوج درمانگر به زوجین آموزش می دهد تا شیوه های مشکل گشایی را یاد بگیرند و در مراحل بحرانی زندگی و ایجاد مشکلات به جای بگومگو و درگیری به مصالحه و گفتگو بپردازند. زوجین باید بدانند اختلاف در زندگی مشترک امری طبیعی می باشد اما نحوه برخورد با مشکلات مسئله اصلی می باشد که با کمک یک دکتر روانشناس نیز این مسئله قابل حل می باشد.

مرکز مشاوره انتخاب نو همواره راهی نو برای کسانی می باشد که به زندگی مشترک خود علاقه مند هستند و به دنبال حل مشکلات .

تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک29، واحد6، طبقه سوم – ساعت کاری: 9صبح تا 10شب

همه روابط، از روابط نوپا تا رابطه ازدواج، می تواند از مشاوره ازدواج و درمان زوجین کمک بگیرند. بدون شک تمایل به مشارکت و پذیرش در طول جلسات درمانی در مرکز زوج درمانی لازم است. مشارکت کامل به کمک بهترین مشاور زوج درمانی می تواند مزایای بسیاری را در پی داشته باشد. هزینه زوج درمانی با توجه به جلساتی که شما نیاز دارید، تعیین خواهد شد. در مراکز زوج درمانی متفاوت، اغلب هزینه جلسات با زمان ۴۵ دقیقه، مشابه است.

احساسات مثبت و منفی کاملاً طبیعی است. حتی اگر بهترین زوج ها نتوانند احساسات خود را هنگام نیاز بیان کنند، بهترین روابط نیز ممکن است شکست بخورد. به همین دلیل باز بودن عاطفی در روابط ضروری است. هر دو طرف باید بتوانند به درستی افکار خود را بیان کرده و نسبت به احساسات شریک زندگی خود پذیرش داشته باشند. مشاور زوج درمانی یا روانشناس زوج درمانی به ایجاد پذیرش عاطفی کمک می کند.

هرکسی نیازهای عاطفی دارد و این نیازها می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. باز بودن کامل عاطفی می تواند به زوجین کمک کند تا از افکار و واکنش های شریک زندگی خود آگاه شوند. همچنین می تواند به زوجین کمک کند تا نیازهای عاطفی شریک زندگی خود را برطرف کنند.

مشاوره زوج درمانی در تهران

پایه های روابط نه تنها بر شباهت های بین مردم ساخته شده است، بلکه پذیرفتن اختلافات یکدیگر نیز برای موفقیت یک رابطه بسیار مهم است. اما ، اگر زوج نتوانند آرمان ها و عقاید یکدیگر را شناسایی کنند، پذیرش نمی تواند اتفاق بیفتد. دکتر مشاور زوج درمانی که در مشاور زوج درمانی تخصص دارد، می تواند به شناسایی این اختلافات کمک کند.

چگونه می توانید بگویید که شما واقعاً فردی را می شناسید؟ پاسخ دادن به این سؤال بسیار دشوار است. یکی از مزایای زوج درمانی و مراکز زوج درمانی، این است که آنها به این جنبه از رابطه کمک می کنند.

دکتر مشاوره زوج درمانی می تواند به شرکا کمک کند تا ایده ها، نگرانی ها و واکنش های یکدیگر را تشخیص دهند. شناخت بهتر از یکدیگر می تواند به زوجین کمک کند تا مسائل عمیق و مملو از مشکلات را برطرف کنند. حتی می تواند به آنها کمک کند تا در هنگام بروز موضوعات آینده، آنها را برطرف کنند.

نمی توان به اندازه کافی تأکید کرد که برقراری ارتباط مناسب ، کلید رابطه سالم است. اگر همه مسائل به درستی رسیدگی شود ، مشکلات حل نشدنی بین زوجین وجود نخواهد داشت.  این امر درصورتی ممکن است که زوج بتوانند علناً درباره هر مسئله ای که ممکن است داشته باشند، ارتباط برقرار کنند. حتی روابط سالم هنوز هم می تواند از داشتن خط ارتباطی بازتر سود ببرد که مشاور زوج درمانی در این زمینه به زوجین کمک های سودمندی می کند.

پیش بینی کردن واکنش های شریک زندگی، مزیت شناختن شریک زندگی است. این شناخت می تواند در جلوگیری از وقوع مسائل بسیاری مفید باشد .حل اختلافات قبل از شروع ریشه ، کاری است که همه زوجین باید یاد بگیرند که چگونه آن را انجام دهند که مشاور زوج درمانی و مراکز زوج درمانی در بهبود شرکا در این زمینه تخصص دارند. البته این تلاش هر دو طرف رابطه را می طلبد. این امر نیاز به ارتباط، راحتی و باز بودن بین شرکا دارد. این ها همه مواردی است که روانشناس زوج درمانی می تواند به آنها کمک کند.

اختلافات اندک می تواند جمع شود و به یک مشکل اصلی زوج ها تبدیل شود. پرداختن به این اختلافات در صورت بروز آنها برای سالم نگه داشتن رابطه بسیار مهم است. یک زن و شوهر باید بتوانند کاملاً به هم اعتماد کنند و در برخورد صحیح با این مسائل رفتار کنند. این جنبه ای از رابطه ای است که مشاور زوج درمانی می تواند به آن کمک کند.

 

برای پاسخ به این سوال نخست ویژگی های بهترین مشاور زوج درمانی را بررسی می کنیم :

بهترین مشاور زوج درمانی ، مشاوری است که از دانش و سواد کافی در زمینه مسائل زناشویی برخوردار است . فرض کنید مشاور از علم و دانش کافی در زمینه مسائل زناشویی برخوردار نباشد در نتیجه مشاوره ای که به زوجین می دهد ممکن است عواقب ناگواری به دنبال خود داشته باشد .

بهترین مشاور زوج درمانی ، مشاوری است که نسبت به هر یک از زوجین بی طرف است . فرض کنید مشاوری نسبت به زوجین بی طرف نباشد . برای مثال مشاور مرد سالار باشد و در مشاوره خود حقوق زوجه را کمرنگ تر جلوه دهد و بیشتر طرفدار زوج باشد تا زوجه .

در نتیجه به احتمال زیاد سبب ایجاد انتظارات بی جا در زوج و و دلسرد شدن زوجه شود . و این امر ممکن است در طولانی مدت نتایج مخربی به دنبال خود داشته باشد .

بهترین مشاور زوج درمانی مشاوری است که نسبت به اسرار و اطلاعات زوجین امانت دار است و اسرار آن ها را همچون راز خود محافظت می کند .

فرض کنید مشاوری در حفظ اسرار زوجین اهمیتی قائل نباشد ، در این صورت ممکن است هر یک از زوجین نسبت به بازگویی مسائلی که با آنها روبرو هستند تردید کنند و در نتیجه ، این مشاوره نتایج قابل قبولی رو به دنبال نداشته باشد .

بهترین مشاور زوج درمانی کسی است که آگاهی کافی در شخصیت شناسی هر یک از زوجین را دارا می باشد .

برای درک بهتر این ویژگی توجه شما را به مثال زیر جلب می کنم :

زوج جوانی را در نظر بگیرید که ویژگی های زیر را دارند :

مرد : باهوش ، مدیر ، سیاست مدار و کمی خشن

زن : مهربان ، ساده ، احساساتی و کمی لوس

یک مشاور خوب در زمینه زوج درمانی باید بتواند این ویژگی ها را به سرعت تشخیص بدهد و با استفاده از دانشی که در ویژگی یک مطرح کردیم از نقاط و ضعف هر یک از زوجین برای بهبود رابطه آن ها بهره ببرد .

حال فرض کنید مشاوری از وجود چنین آگاهی ای بی بهره باشد و نتواند به درستی شخصیت هر یک از زوجین را بشناسد ، در نتیجه به احتمال بالا مشاوره آن ها نتیجه قابل قبولی نخواهد داد .

بهترین مشاور زوج درمانی مشاوری است که علاوه بر داشتن علم و دانش کافی در زمینه روانشناسی زناشویی ، از توانایی متقاعد کردن هز یک از زوجین برای بهبود عملکرد آن ها نیز برخوردار باشد .

برای درک بهتر این ویژگی به مثال زیر که همان مثال ویژگی چهار می باشد توجه کنید .

بهترین مشاور زوج درمانی می بایست بتواند به مرد که از ویژگی منفی خشن بودن کمی بهره برده است بفهماند که این ویژگی اش را کنترل کند . زیرا با این کار می تواند تا حدود به ویژگی لوس بودن زن پاسخ مثبت دهد در نتیجه صفات دیگر زن نمود بیشتری پیدا می کنند .

در نتیجه کانون خانواده گرم تر شده و اثرات مثبت آن را نه تنها مرد خانواده بلکه کل اعضای خانواده می توانند استفاده کنند .

به همین شکل به زن که از صفت منفی لوس بودن بی بهره نمانده است بفهماند تا با کمی مراعات سبب کاهش خشم مرد شود . بدین ترتیب مرد نیز صفات دیگرش بیشتر نمود می کنند که باعث می شود بتواند خانواده را بهتر مدریت کند .

بنابراین اثرات مثبت آن را کل اعضای خانواده می توانند استفاده کنند .

حال که تا حدودی با ویژگی های بهترین مشاور زوج درمانی آشنا شدیم توجه شما را به مثال زیر جلب می کنم تا اهمیت زوج درمانی را برای شما به نمایش بکشم .

زن و مردی را تصور کنید که در ابتدا همچون لیلی مجنون عاشق یکدیگر باشند . صاحب فرزند شده و حدود پنج سال از ازدواج آن ها بگذرد .

فرض کنید با گذشت زمان هم زن هم مرد یا یکی از آن دو به یک صفت ناشایست که در وجود خود داشته ادامه دهد . در این صورت این عشق و علاقه کم کم کمرنگ می شود . بدین ترتیت ممکن است عواقب ناگواری در پی داشته باشد که به سردی رابطه و حتی طلاق می توان اشاره کرد .

سناریوی طلاق در ظاهر مسئله ساده ای است . اما مسئله ای بسیار جدی است که نیاز به توجه بیشتر دارد . توجه شما را به بررسی این مقوله جلب می کنم .

آثار منفی طلاق فقط زوجین را در برنمی گیرد . زیرا آثار آن در زندگی فرزندان نیز نمایان می شود و ممکن است با تاثیر منفی در زندگی فرزندان ، آثارش به جامعه هم کشیده شود . با کمی مشاوره در زمینه زوج درمانی می توان از این مقوله جلوگیری کنیم .

با توجه به مثال بالا دریافتیم مشاوره در زمینه زوج درمانی با بهترین مشاور زوج درمانی می تواند علاوه بر گرم کردن کانون خانواده و شادابی و نشاط بیشتر اعضای آن برای جامعه نیز مفید حاصل شود .

شما می توانید به کمک مشاوره در زمینه زوج درمانی علاوه بر تحکیم و استحکام بنیان خانواده ، از زندگی خود بیشتر لذت ببرید .

کلینیک مشاوره روان آرام با بهره گیری از بهترین مشاوران در زمینه زوج درمانی آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد . شما می توانید از طریق زیر برای ارتباط با ما و اخذ نوبت اقدام کنید .

تلفن:

مشاوره زوج درمانی در تهران

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

برای خواندن مطالب بیشتر می توانید از مطالب زیر استفاده کنید .

مشاوره ازدواج تلفنی

عشق در زندگی مشترک

بهترین مشاوره خانواده

روانشناس خوب

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

زوج درمانی یکی از روش های روان درمانی است که در این روش، درمانگر یا روانشناس که در واقع مشاور خانواده و ازدواج است و در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارد  و تلاش می کند با زوج هایی که دچار مشکلاتی شدند در بحث و گفتگو باشند. به عبارتی می توان گفت زوج درمانی راه حلی است برای افرادی که قادر به حل مشکلات و تعارض و کشمکش های میان خود نیستند و ناگزیر به دنبال ارتقای ارتباط خود با همسرشان هستند. یکی از راهکارهایی که زوج درمانی به افراد ارائه می دهد این است که زوجین نگاهی واقع بینانه به تمامی مشکلات داشته باشند و به دنبال راه حلی برای نجات و رهایی از آن مشکلات و دغدغه ها باشند.

متخصصین و مشاورین  زوج درمانی ، خود به دنبال آن هستند که مشکلات موجود بین افراد را به ساده ترین روش درمان کنند و برای این عمل زوج ها باید مراحل خاص زوج درمانی را طی کنند که از جمله آنها:

همانطور که میدانید زوج درمانی یکی از روش های مدرن برای از بین بردن مشکلات میان افراد است که معمولا با استفاده از زبان و به صورت گفتگو سعی در برطرف کردن آن می شود و با تمرکز بر روی مشکلات می توان آنها را درمان کرد. استفاده از تکنیک زوج درمانی برای تمامی رابطه ها مفید و موثر است و زوج هایی که در شرف ازدواج هستند باید پیش از این کار به مشاوره ها مراجعه کنند و با اطمینان خاطر این اقدام را انجام دهند. یکی از مهم ترین کارکردها و اهداف زوج درمانی این است که به زنان و مردان کمک می کند تا یکدیگر را به خوبی بشناسند و همدیگر را درک کنند و چنانچه تصمیم به تغییر خود دارند در این راه به آنها کمک کنند تا به اهداف خود دست یابند.

روش های مورد استفاده در زوج درمانی عبارتند از: نظریه سیستم خانواده که این دیدگاه به الگوهای ارتباط، کنش و واکنش در محیط خانواده تاکید بسیار دارد و تلاش می کند زوجین را با قواعد و الگوهای صحیح آشنا سازد. یکی دیگر از روش ها و نظریه های زوج درمانی، زوج درمانی رفتاری است که در این روش از تکنیک های تبادل رفتاری، تعلیم دادن نحوه برقراری ارتباط و.. استفاده می شود. یکی دیگر از روش های مورد استفاده در زوج درمانی این است که تلاش می کند عواطف و احساسات شخص شناسایی شود و آنها مورد تغییر قرار بگیرند.

 

مشاوره زوج درمانی در تهران

یکی از مهم ترین و اصولی ترین تصمیماتی که افراد در طول زندگی خود می گیرند ازدواج است که رابطه مستقیم با آینده فرد دارد و به سبب مهم بودن این امر است که باید افراد پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه کنند. در برخی از مواقع افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارند که از جمله آنها تفاوت های فرهنگی، عقیدتی، مالی، تحصیلی و.. می باشد که با دیدن هر یک از این موارد افراد باید به مجرب ترین مشاور مراجعه کند و این مشکلات و اختلاف ها را از بین ببرد.

با توجه به اینکه یکی از دلایل رجوع افراد به متخصصان بهداشت روانی، مشکلات ازدواج و روابط عاطفی و احساسی که با استفاده از تکنیک ها و روش های ویژه ی خود امکان پذیر است ، به عبارتی زوج درمانی نامیده می شود. نکته قابل توجه این است که زوج درمانی تنها مسائل مربوط به زن و شوهر را در بر می گیرد حال آنکه فرزندان نیز به دلایل مختلف ممکن است در معرض مشکلات و دغدغه های گوناگون قرار بگیرند که راهکار درمانی آنها به واسطه زوج درمانی قابل حل می باشد.

یکی از روش های زوج درمانی این است که نارضایتی و ناشادمانی که یک زوج با آن ها رو در رو هستند چیزی فراتر از مشکلات شخصی افراد است حال آنکه درمانگر به زوج کمک می کند که زندگی مشترک آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهد و با ارائه راهکارهایی تصمیم به ایجاد تغییراتی بگیرند که مشکلات آنها را حل میکند.

گاهی اوقات افراد در زندگی خود با مشکلاتی مواجه می شوند که در صورت عدم رسیدگی به آن، یک مشکل بزرگ و جدی قلمداد می شود و همانطور که میدانید گاهی اوقات ممکن است تنش ها و مشکلاتی بین افراد نمایان شود که هر دو طرف به فکر جدایی هستند و به عبارتی در برخی از موارد به دلیل ناتوانی در گفت و شنود همدلانه و ابراز نکردن صحیح عواطف و احساسات خود دو طرف نمی توانند ارتباط خود را مدیریت کنند و در این صورت توصیه می شود که از مشاوره های روانشناسی استفاده شود.

مراکز مشاوره زوج درمانی در مرحله اول شرایط خانواده را در نظر می گیرد و سپس شناخت مرد و زن از یکدیگر را مورد بررسی قرار می دهند و با گفتگو درمانی ریشه مشکلات را می یابند و راهکارهای متناسب با آنها را ارائه می دهند.

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که مشاوران ضمن زوج درمانی ارائه می دهند تغییر در چگونگی رفتار و واکنش هر یک از افراد نسبت به یکدیگر در طول یک رابطه می باشد.

 

همانطور که میدانید زوج درمانی یا روان درمانی به عبارتی به منظور اهداف خاصی صورت می گیرد که از جمله آنها:

در وهله نخست درمانگر در طول زوج درمانی تلاش می کند نحوه اعتماد داشتن هر یک از زوجین به یکدیگر را آموزش ببینند به گونه ای که بتوانند در سخت ترین شرایط همراز و همراه یکدیگر باشند و همدلانه یکدیگر را یاری کنند.

با توجه به اینکه مقصود مهم درمانگر در زوج درمانی این است که روابط زناشویی افراد را بهبود ببخشد و آنها را با روحیات یکدیگر آشنا سازد بنابراین یکی از اقدامات مهم که باید پیش از ازدواج صورت بگیرد این است که زوجین به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کنند و همچنین با بروز کوچکترین مشکل باید به مشاوره زوج درمانی مراجعه شود. در زوج درمانی یکی از مهمترین اصول که باید در نظر گرفته شود این است که در درجه اول درمانگر باید از تعهدات اخلاقی برخوردار باشد به گونه ای که خود را متعهد به زوجین و برطرف کردن مشکلات میان آنها بداند. مشاوره زوج درمانی باید از تمامی اصول و ضوابط این کار آگاه باشد و همچنین درمانگر زوج درمانی باید نحوه برقراری ارتباط با زوجین را به خوبی بداند و برخورد با آنها را به صورت اصولی انجام دهد.

یکی از مهم ترین ملاک های مشاوره زوج درمانی این است که وی دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد باشد و در زمینه روانشناسی و مشاوره خانواده تخصص و تجربه بسیار داشته باشد یکی از نکاتی که در زمینه زوج درمانی به آن توجه می شود این است که هزینه مشاوره زوج درمانی در نظر گرفته شود. به طور کلی زمانی که زوجین به دنبال یک درمانگر زوج درمانی هستند باید به این نکته اکتفا نشود که هزینه آن کمتر از سایر مشاورین است بلکه باید تجربه و مهارت وی در نظر گرفته شود.  نکته قابل توجه این است که این اقدام در صورتی موفقیت آمیز است که پیش از این کار مشورت های لازم در خصوص یافتن مشاوره زوج درمانی صورت گرفته باشد.

افرادی که به دنبال مشاوره زوج درمانی هستند نباید به قیمت توجه کنند چرا که قیمت کم یا زیاد نمی تواند کیفیت کار درمانگر را تضمین کند بلکه دانش و تجربه وی باید مورد توجه باشد. هزینه مشاوره زوج درمانی در مراکز مختلف به صورت متغیر و متفاوت می باشد که گاهی افراد قادر به پرداخت هزینه های مربوط به آن نیستند از این رو ناگزیر به سمت و سوی مراکز مشاوره ای با هزینه کم سوق داده می شود.

 

با توجه به این که مرکز زوج درمانی محلی است که رابطه زوجین را بازسازی می کند و مشکلات بین آنها را از بین می برد، یکی از اصول اولیه در زوج درمانی این است که این روش درمان دارای مزایایی است که به صورت شخصی در دسترس نمی باشد. مراکز زوج درمانی تهران به روشی عمل می کند که در طول دوره درمان، شخص درمانگر به زوجین کمک می کند که هر یک از آنها متوجه سهم و نقش خود در این زمینه می شوند که تعارضات  و کشمکش ها بستگی به افراد دارد و آنها را به این باور می رساند که تغییراتی در رابطه و زندگی خود ایجاد کنند.

از مهم ترین اهداف درمانگر در زوج درمانی این است که نه تنها بینش افراد را افزایش می دهد بلکه مهارت هایی را در زندگی افراد اعمال می کند که نحوه رابطه با یکدیگر را بدانند و کیفیت رابطه زناشویی آنها افزایش یابد. مراکز زوج درمانی در تهران فرصت بیشتر و بهتری را پیش روی افراد قرار می دهند تا ارتباط عمیقی بین دو طرف به وجود آید. مراکز زوج درمانی در تهران به زوجین این امکان را می دهد که تفاوت های یکدیگر را شناسایی کنند و آنها را بپذیرند و از چنان مهارتی برخوردار باشند که اختلافات خود را به خوبی حل نمایند. نکته قابل توجه این است که مراکز زوج درمانی در تهران در مواقعی که مشکلات بین افراد را بررسی می کنند و دلایل آنها را شناسایی می کند از این رو در صورتی که لازم و ضروری باشد آنها را به روانشناس و یا پزشک متخصص و مجرب در این زمینه ارجاع می دهد.

با توجه به اینکه مراکز زوج درمانی نقش افرادی را ایفا می کنند که کاملا آگاه، متخصص و بی طرف هستند پس از گفتگو می توانند به راحتی صداقت و عدم صداقت گفتار افراد را تشخیص دهند. یکی دیگر از اصول قابل توجه  مراکز زوج درمانی در تهران این است که به صورت خصوصی و گاه گروهی با دو طرف ملاقات دارد و در برخی شرایط نیز درمانگر اینگونه توصیه می کند که هر یک از افراد را به صورت جدا ملاقات کند. نکته قابل توجه این است زمانی که افراد با یکدیگر به این مراکز مراجعه می کنند این امر تاثیر بسزایی در حل شدن مشکلات آنها دارد و ریشه یابی آن به صورت آسان تر انجام می شود.

در این زمان است که درمانگر نقش موثری در رمز گشایی مشکلات دارد و با توجه به دانش و تخصص خود باید مرزها و قوانین موجود بین دو طرف را یادآوری کند و زوجین را به شناخت دوطرفه از یکدیگر ترغیب می کند بنابراین زوجین باید حریم یکدیگر را به خوبی بشناسند و آن را به خوبی درک کنند.    

 

مشاهده متخصصین زوج درمانی و سکس تراپی

مشاهده خدمات زوج درمانی

${description}

برای تماس با ما با شماره های زیر تماس بگیرید

021-44025086

021-88857143

مراکز مشاوره زوج درمانی از مراکز مهم جهت انجام این  نوع از درمان برای زوجین هستند.

همه ما می دانیم که روابط عاشقانه کار سختی است.

چنین روابط مستلزم توجه و مراقبت منظم است تا مسیر خود را دنبال کند.

اگر یک مشکل وجود دارد، بهتر است سعی کنید.

بلافاصله این مشکل را حل کنید تا از عواقب دیگر جلوگیری کنید.

مشاوره زوج درمانی در تهران

 

این بسیار سرگرم کننده و آسان است.

که از طریق این مراحل برای بهبود رابطه یا جلوگیری از آسیب برسید.

متأسفانه در روابط زوج، معمولا وقت آن است که با یک مشاور مشورت کنید.

که در مورد مشکل بسیار جدی گرفته شده است.

پیوند عاطفی بین این دو به شدت تضعیف شده است و درگیری های گذشته بسیار زیاد است.

این یافته ها به این معنا نیست که زوج ها نمی توانند چنین مشکلی را حل کنند.

اما آنها نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارند.

اشتباهات در مورد مفهوم زوج درمانی و هدف آن نیز مواردی است.

که مانع از ورود زوج ها به دو روش درمان می شود.

برخی معتقدند که درمان زوج تنها برای حل مسائل بسیار جدی در یک رابطه، مانند خیانت و اعتیاد است.

دیگران فکر می کنند که این آخرین تلاش برای برقراری رابطه قبل از تصمیم گیری نهایی برای جدایی است.

که در آن یک متخصص با استفاده از تجربه بالینی خود با زوجها کار می کند و اغلب با خانواده صورت می گیرد.

مرکز ” مشاوره ستاره ایرانیان” تنها کلینیک شبانه روزی تخصصی و روانشناسی در ایران.

مشارکت فعال در روند درمان و کار با درمانگر خود، تلاش موثر نخواهد بود.

تمرکز بر راه حل، تغییر تمرکز مداخلات در شروع درمان، تعیین اهداف واضح برای درمان به روشنی مهم است.

درمان زنانه معمولا با برخی سوالات استاندارد درباره تاریخ روابط، ارزش ها .

و زمینه های فرهنگی و برخی مسائل دیگر آغاز می شود.

پس از آن، درمانگر به زوج ها کمک می کند تا مشکلات را شناسایی و تمرکز کنند.

اهداف بهداشتی را تعیین کرده و برنامه های ساختاری را برای درمان تعیین کنند.

در زمان درمان، درمانگر به زوج ها کمک می کند که دیدگاه بهتر نسبت به رابطه شان داشته باشند.

و در مورد سوء رفتارها با توجه به پویایی رابطه، فراموش کار باشند.

این باعث می شود که هر دو طرف یکدیگر را درک کنند.

گرچه درک بینش مهم است، یکی دیگر از جنبه های مهم درمان زوج ها.

تغییر رفتار و روش های ارتباط برقرار کردن با یکدیگر است.

درمان با زن می تواند مشکل را حل کند، مانع از ظهور یا تشدید مشکلات دیگر شود.

یا راه حل هایی را برای یک زن و شوهر که در یک دوره بحرانی و مضطرب است فراهم کند.

بخش هایی که در زوجین در نظر گرفته می شوند شامل مشکلات مالی، فرزندپروری.

رابطه زناشویی، خیانت، قومیت، مشکلات جسمی، ناباروری، مصرف مواد مخدر.

فاصله های احساسی و اختلافات مکرر است.

تفاوت بین یک زوج درمانی و یک روان درمانی در چیست؟

علاوه بر این، فرد تلاش می کند قبل از نوشتن تفکرات خود را بررسی کند.

که سبب می شود زوج ها مناسب تر و کارآمدتر باشند.

مشاوره زوج درمانی در تهران

این فرم مشاوره همچنین به زوج ها فرصتی برای بررسی پاسخ شریک خود داده است.

و سپس واکنش های خود فرد را نیز مورد بررسی می کند، بنابراین مشاوره صرفا در مورد داستان نیست.

برخی از افراد همچنین می توانند احساسات خود را با نوشتن بهتر بیان کنند.

نوشتن آنها را عاطفی تر و صادقانه تر می کند.این درمان برای زوج ها مناسب است.

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

مرکز مشاوره روانشناسی ازدواج,خانواده و نوروفیدبک

برچسب ها: زوج درمانی رفتاری ,زوج درمانی هیجان مدار ,زوج درمانی گاتمن ,مراکز مشاوره تهران ,مراکز مشاوره مناطق تهران ,ویدیو مشاوره خانواده ,

نتایج جستجو در گوگل: زوج درمانی رفتاری,  زوج درمانی رفتاری تلفیقی,  زوج درمانی رفتاری تلفیقی چیست,  زوج درمانی رفتاری یکپارچه نگر,  زوج درمانی رفتاری ارتباطی برنشتاین,  زوج درمانی رفتاری چیست,  زوج درمانی رفتاری- ارتباطی,  پروتکل زوج درمانی رفتاری تلفیقی,  بررسی اثربخشی زوج درمانی رفتاری,  مقاله زوج درمانی رفتاری تلفیقی,  زوج درمانی هیجان مدار,  زوج درمانی هیجان مدار گرینبرگ,  زوج درمانی هیجان مدار چیست,  زوج درمانی هیجان مدار pdf,  زوج درمانی هیجان مدار سوزان جانسون,  زوج درمانی هیجان مدار جانسون,  کتاب زوج درمانی هیجان مدار,  کتاب زوج درمانی هیجان مدار گرینبرگ,  کارگاه زوج درمانی هیجان مدار,  پروتکل زوج درمانی هیجان مدار,  

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

واریز آنلاین

شرکت در نظرسنجی کلینیک

شعبه شرق و مرکز شعبه شمال تهران شعبه غرب تهران

شعبه مرکزی

چهارراه قصر، خیابان قدوسی، پلاک ۱۵۶، واحد ۱

شماره تماس:
88422495-021

شعبه قیطریه

چیذر، میدان ندا، جنب بانک دی، پ ۵۶، طبقه 4

شماره تماس:
22247100-021

شعبه سعادت آباد

ضلع جنوب غربی چهارراه سرو، خ پاکنژاد کوچه گلها، پلاک ۵ طبقه ۴

شماره تماس:
22354282-021

ساعات کاری تمام مراکز

8:30-24

عناوین مهم داخل مقاله

سکستراپی نوعی روان‌ درمانی است (یک اصطلاح رایج برای درمان مشکلات روحی و روانی از طریق صحبت کردن با یک روان‌ درمانگر حرفه‌ای). در جلسه سکستراپی، نگرانی‌ های مربوط به عملکردهای جنسی، احساسات جنسی و صمیمیت به صورت فردی یا با حضور پارتنر فرد انجام می‌ گیرد. سکستراپی برای هر فردی، در هر سنی و هر جنسیتی مؤثر است.

سکستراپی معمولاً توسط روانشناس، مددکار اجتماعی، پزشک یا درمانگرهای دارای مجوز انجام می‌ شود که در مورد مسائل جنسی و روابط آموزش ویژه دیده‌ اند. سکستراپ‌ ها دارای مدرک دانشگاهی در این زمینه هستند.

درمانگر سکستراپی با بیمار خود رابطه جنسی یا فیزیکی برقرار نمی‌ کند؛ بلکه از طریق بررسی مشکل به وجود آمده، معاینات لازم، صحبت با بیمار و تجویز دارو، به حل مشکل به وجود آمده کمک می‌ کند.

سکستراپی معمولاً کوتاه‌ مدت است و طی چند جلسه کوتاه انجام می‌ شود. برنامه درمانی، بستگی به نگرانی‌ ها و مشکلات به وجود آمده دارد.

مشاوره زوج درمانی در تهران

بنابراین مراجعه به سکستراپی یا زوج‌ درمانی، مشابه مراجعه به متخصص زنان برای رفع مشکلات زنان و زایمان است. هر دو دارای تخصصی در این زمینه هستند. به هرحال نمی‌ توان گفت که از یک درمانگر غیرجنسی برای مشکلات جنسی، کمک مناسب دریافت کرد، بلکه احتمال موفقیت درمان در این مورد کمتر خواهد بود.

این درمانگرها یک آگاهی ویژه نسبت به تمایلات جنسی که ورای تجربیات فرد است، دارند. آن‌ ها معمولاً روش‌ های مختلفی برای درمان مشکل یک بیمار دارند. روش کار به این‌ گونه است که ابتدا روش درمانی خود را برای مراجعه‌ کننده توضیح می‌دهند. قرار نیست کسی را که تمایلات جنسی کمتری دارد، به اجبار به برقراری روابط جنسی وادار کرد، بلکه روشی برای درمان مشکل وجود دارد. در صورتی‌ که مشکلات به وجود آمده روحی و روانی باشند، مبنای کار بیشتر با صحبت انجام می‌ شود.

به علاوه سکستراپ ها دانش زیادی در مورد فرایندهای فیزیولوژیک دارند که بخشی از تمایلات جنسی انسان هستند. آن‌ ها با همکاری با پزشکان به طور کامل مشکلات و نگرانی‌ های جنسی به وجود آمده را برطرف می‌ کنند.

مطمئناً تمایلات جنسی تأثیر مثبت بر روی زندگی انسان و در نتیجه جهان به طور کل، دارند. بیماری و مشکل در این روابط و تمایلات پیامدهای فردی و اجتماعی ناخوشایندی در پی دارد. در سکستراپی سعی می‌شود با روش‌ های علمی این مشکلات مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرند.

جلسه‌ های سکستراپی در مرکز زوج درمانی، به حل مشکلات جنسی بین زن و شوهرها کمک می‌ کند، از نگرانی‌ های مربوط به عملکردهای جنسی تا احساسات به وجود آمده بین دو نفر نسبت به یکدیگر. در جلسات سکستراپی بر مشکلاتی تمرکز می‌ شود که عبارتند از:

مقاله مرتبط : درمان مشکلات جنسی توسط زوج درمانی

مقاله مرتبط : زوج درمانی چیست؟

قبل از برنامه‌ ریزی برای جلسات سکستراپی، لازم است برخی نکات را مد نظر قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که درمانگر موردنظر شما، مناسب شماست و توانایی برطرف کردن مشکلتان را دارد. به این منظور می‌ توانید سؤالات زیر را از خود بپرسید:

 

بهتر است خود را برای هر جلسه حضور در مرکز زوج درمانی آماده کنید و نکات زیر را برای این آمادگی در نظر بگیرید:

مقاله مرتبط : چگونه برای زوج درمانی آماده شویم

جلسات سکستراپی احتمالاً با توصیف‌ های شما از مشکل به وجود آمده آغاز می‌ شود. مشکلات جنسی ممکن است پیچیده باشند و درمانگر از شما می‌ خواهد مشکل را به طور واضح برای وی بیان کنید. زمانی که درمانگر متوجه مشکل شد، در مورد روش‌ هایی برای رفع نگرانی و بهبود روابط و حل مشکل ارائه می‌ دهد.

صحبت در مورد مشکلات جنسی ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد، اما متخصصین سکستراپی این توانایی را دارند که فضایی راحت برای بیمار آماده کنند تا مسائل و نگرانی‌ های خود را بیان کند.

معمولاً بهتر است که جلسات با حضور پارتنر برگزار شود. پس از هر جلسه ممکن است تکالیف و تمرین‌هایی به هر دو نفر محول شود، از جمله:

سکستراپی معمولاً کوتاه‌ مدت است و برخی نگرانی‌ ها به سرعت و طی چند جلسه برطرف می‌ شود؛ اما گاهی چندین جلسه مشاوره، برای رفع برخی مشکلات لازم خواهد بود. با پیشروی جلسه‌ های سکستراپی، می‌توانید از تجربه‌ های خود در خانه استفاده کنید تا مشکلات را بهتر تشخیص داده و به حل آن‌ ها اقدام کنید.

مقاله مرتبط : بهترین تمرين های زوج درمانی برای بهبود روابط

مقاله مرتبط : متخصص زوج درمانی

به یاد داشته باشید که نگرانی در مورد مشکلات جنسی و صمیمیت اغلب با مشکلات دیگری در ارتباط است، از جمله اضطراب یا افسردگی. در برخی موارد نیز عملکردهای جنسی تحت تأثیر بیماری‌ های مزمن، عوارض برخی داروها، جراحی و بالا رفتن سن قرار می‌ گیرند.

بسته به نوع مشکل به وجود آمده ممکن است مراجعه به سکستراپی کافی باشد، در صورت نیاز درمانگر شما را به متخصصین دیگر معرفی خواهد کرد…

از طریق سکستراپی می‌ توانید مشکلات خود را واضح‌ تر و بهتر بیان کنید، نیازهای خود را بشناسید و همچنین نیازهای جنسی پارتنر خود را بهتر درک کنید.

بهتر است بدانید سکستراپی زمانی نتیجه خوبی خواهد داشت که به درمانگر خود اعتماد کرده و سعی کنید ارتباط خوبی با وی برقرار کنید.

/* Color */
.bookly-form-group > label,
.bookly-label-error,
.bookly-progress-tracker > .active,
.bookly-form .picker__nav–next,
.bookly-form .pickadate__nav–prev,
.bookly-form .picker__day:hover,
.bookly-form .picker__day–selected:hover,
.bookly-form .picker–opened .picker__day–selected,
.bookly-form .picker__button–clear,
.bookly-form .picker__button–today,
.bookly-columnizer .bookly-hour span.bookly-waiting-list {
color: #f4662f!important;
}
/* Background */
.bookly-progress-tracker > .active .step,
.bookly-form .picker__frame,
.bookly-service-step .bookly-week-days label,
.bookly-repeat-step .bookly-week-days label,
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon span,
.bookly-btn,
.bookly-btn:active,
.bookly-btn:focus,
.bookly-btn:hover,
.bookly-btn-submit,
.bookly-round,
.bookly-square {
background-color: #f4662f!important;
}
.bookly-triangle {
border-bottom-color: #f4662f!important;
}
/* Border */
.bookly-form input[type=”text”].bookly-error,
.bookly-form input[type=”password”].bookly-error,
.bookly-form select.bookly-error,
.bookly-form textarea.bookly-error,
.bookly-extra-step div.bookly-extras-thumb.bookly-extras-selected {
border: 2px solid #f4662f!important;
}
/* Other */
.bookly-form .picker__header { border-bottom: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–next:before { border-left: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–prev:before { border-right: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-service-step .bookly-week-days label.active, .bookly-repeat-step .bookly-week-days label.active { background: #f4662f url(https://psychoexir.com/wp-content/plugins/bookly-responsive-appointment-booking-tool/frontend/resources/images/checkbox.png) 0 0 no-repeat!important; }
.bookly-pagination > li.active, .bookly-columnizer .bookly-day, .bookly-schedule-date { background: #f4662f!important; border: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover { border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon { background: none; border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }

[email protected]

مشاوره زوج درمانی در تهران

[email protected]

فرایند زوج درمانی شامل زن و شوهر، و یك فرد آموزش دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص احساسات و افكارشان بحث می کنند.هدف بهترین زوج درمانگر خوب در تهران در زوج درمانی کمك به زنان و مردان است تا همدیگر را بهتر درك کنند و اگر تصمیم دارند و یا می خواهند که تغییر کنند، به آنها کمك شود تا به خواسته و هدفشان برسند.

زوج درمانی روشی برای حل مشكلات وتضادهایی است که یك زوج به تنهایی نمیتوانندبه طورمؤثرآن رامدیریت کرده وازپس رفع آن برآیند.درچنین موقعیتی زوج موردنظردرحضورفردی حرفه ای وآموزشدیده می نشینند ودرمورد افكار واحساسات خود بایكدیگر بحث میکنند.

هدف ازاینکارکمك به هرکدام ازآنهاجهت درك بهترخود و طرف مقابلشان جهت تصمیم گیری بابت ایجاد تغییر یا چگونگی ادامه یك رفتاربا ایجاد مشكل کمتراست.یكی از مراجعات شایع به متخصصان بهداشت روانی مشكلات مربوط به ازدواج و روابط عاطفی است واغلب خانواده و درمان گران عمدتا با زوج ها کار میكنند اصطلاح زوج درمانی به تدریج جایگزین اصطلاح قدیمی تر از ازدواج درمانی شده، زوج درمانی ممكن است به وسیله ی روانپزشكان ،روانشناسان، مدد کاران اجتماعی بالینی ، پرستاران روانپزشكی ، مشاوران وخانواده درمان گرانی که دوره های مخصوص این کار را دیده اند وتحت نظارت برای انجام آن تعلیم یافته اند.

اگر چه در اینجا از اصطلاح زوج در مانی استفاده می کنیم ولی این رویكرد فقط به زن وشوهر ازدواج کرده محدود نمی شود بلكه زوج های ازدواج نكرده ، زوج های همجنس خواه وموارد دیگر را دنیز دربر میگیرد .زوج ها به دلایل مختلفی به روانشناس بالینی مراجعه می کنند . به تعبیری زوج درمانی ، یك نوع خانواده درمانی است . برای مثال ، وقتی زن وشوهر تحت درمان قرار میگیرند و درمان بر رابطه ی زنا شویی متمرکز می شود نه بر مشكلات افراد ، در واقع نوعی خانواده درمانی انجام داده ایم.

زوج درمانگر | بهترین زوج درمانگر خوب در تهران | بهترین زوج درمان گر در تهران 

مشاوره زوج درمانی در تهران

مشكلات هر زوجی متفاوت است. ولی بیشترین مشكلات و شكایات رایج عبارت اند از:

الف) کاهش رابطه یا ارتباط کلامی

ب) بحث و جدل های همیشگی

ج) برآورده نشدن نیازهای عاطفی و احساسی

د) نگرانی های مالی

هـ) تضاد و اختلاف نظر بر سر بچه ها این مشكلات در هر ارتباط زناشویی، مهم هستند

خ)گذشته شان نسبت به والدینشان جداکنند

علایم روانی شخصی ومشكلاتی که زوجین باآن روبه روهستند به شیوه های پیچیده باهم مرتبط هستند .اغلب چرخه های معیوب پیش می آیدکه درآن رابطه طرفین به وسیله انزواجویی وتحریك پذیری شخص افسرده،رفتارتهاجمی وتكانشی فرد مبتلا به مانی(شیدایی)،نیازبه اطمینان بخشی مداوم ناشی ازاضطراب ومانند اینهابه خطرمیافتد .تعارض میان هریك اززوجین این علایم راتشدیدمیكند تا زمانی که گفتن اینكه این چرخه ازکجا آغازشده است،مشكل می شود.

زوج درمانگرها ممكن است برکنشهای اختصاصی متمرکزشوندکه علایم فردی راتشدیدکند،یاممكن است آنها یك یازوجین رابه یك درمانگرجایگزین معرفی کنند.همچنین می توان به زوجین بادرمان هایی مانند آموزش آرامش بخشی،شیوه های رفتاردرمانی،مانندقراردادن درمعرض عامل تنش وپیشگیری ازپاسخ،یا درمانهای شناختی مانندساختاردهی مجدد شناختی،یاری رساند ودرحالی که درمان پیشرفت میكند واطلاعات به درمانگر ارایه میشود، تغییرات راتحت نظارت قرار داد .

دراغلب موارد زوج درمانی ودرمان فردی باهم ترکیب می شود .همچنین درصورتی که خشونت خانوادگی شدیدی وجود داشته باشد،ممكن است زوجین رابه صورت جدا ازهم درمان کرد.

نقش درمانگرها در زوج درمانی:

درمانگرها نفرسومی هستندکه به مشكلات زوج ها گوش میدهند تااینکه آنها افكار واحساسات خودرا بیان کنند وهمچنین به آنهاکمك شودتازمینه مشكلات ومسائل خود را روشن ومعین کنند.

زوج درمانگر | بهترین زوج درمانگر خوب در تهران | بهترین زوج درمان گر در تهران 

1-مشكلات واینکه زن وشوهرآنهاراچگونه می بینند

2-تاریخچه ای از ارتباطات خود

3-تاریخچه زندگی فردی هرکدام ازطرفین زوجها

این کار،درمانگر را قادرمیکند تا تفاهم بیشتری رابرقرارسازد و ارزیابی های خود ازموقعیت را به بحث بگذارد وبالاخره،راهكارها ونوع درمان رامشخص کرده و پیشنهاد دهد.درمانگرممكن است مانند یك آرامبخش عمل کند به گونه ای که کوشش کند تا کج فهمی ها وسوءتفاهم ها در روابط بین زن وشوهر مشخص شودکه نتیجه این امر،نگاه جدیدی است که آنها به رفتارو احساسات خودپیدامیکنند تا بتوانند مشكلات خود را راحت ترحل کنند.

فرض درمانگری که در این حوزه کار میکنند این است که ناراحتی و ناشادمانی گه یک زوج با آن روبرو هستند ، چیزی بیش از مشکلات وعلائم شخصی آن هاست . زوجی که به درمان گر مراجعه کرده اند ممکن است در مورد فاصله گیری عاطفی ، نزاع بر سر قدرت، اشکال در ارتباط برقرار کردن ، حسادت، خیانت وعدم ارضای جنسی وخشونت شکایت داشته باشند . درمانگر به زوج کمک که زندگی مشترکشان را مورد بررسی قرار دهند وتصمیم بگیرندکه چه تغییراتی لازم است آنها سعی میکنند سوءتفاهم های دوجانبه ، انتظارات غیر معقول وتصورات بیان نشده ای که باعث تداوم تعارض میان آن دو می شود را برطرف کنند . و درمانگرطی در مان از شیو ه های در مانی سیستم والگو های خانوادگی ، رفتاری –شناختی ، دارای تمر کز عاطفی ، رفتاری –ارتباطی وکوتاه مدت خود تنظیم بخشی استفاده می کند .

به تحقق پيوستن اهداف ازدواج پس از برقراري رابطۀ زناشويي، موجب احساس رضايت و خوشبختي فرد ميشود و خلاف اين امــر، اخــتلاف زناشــويي را بــه همــراه خواهــد داشــت. رابطــۀ زناشويي، منبع حمايت، صميميت و لذت انسان است. بنـابراين، ازدواج موجب پيدايش همکاري، همدلي، صميميت، يگـانگي، علاقه و مهرباني خواهد بود.

صــميميت زوجــين در حــد انتوــار، موجــب تحکــيم روابــ محبت آميز و کاهش تعارض بـين آنـان مـي شـود، تـا آنجـا کـه ميتوان گفت اصل اساسي در ازدواج موفـق، ايجـاد صـميميت بين زوجين است.

تآثير صـميميت بـر ارتبـاط زوجـين لـزوم تـدوين و بــه کــارگيري راهبردهــاي درمــاني کــه صــميميت زناشــويي را افزايش دهند، ضروري است. براي افزايش صـميميت زناشـويي تــاکنون از روشهــاي متعــددي اســتفاده شــده اســت. يکــي از درمانهاي موثر در زمينۀ حـل مشـکلات زوجـين، زوج درمـاني شناختيِ رفتاري2است که اليس براي اولين بار قابليت اسـتفاده از آن را مطرح کرد. بـه نظر او ناکارآمـدي ارتبـاط زمـاني رخ ميدهد که طـرفين از روابـط خـود باورهـاي نيرمنطقـي داشـته باشند.

از اين ديدگاه، شناختهـاي مشـکل سـاز، موجـب بـروز الگوهاي رفتاري نامطلوب مـي شـوند. ايـن رويکـرد بـه زوج هـا کمک ميکند تـا الگوهاي تعاملي تداوم دهندة مشکل ساز را ازبــين ببرنــد و يکــديگر را از طريــق رفتارهــاي مثبــت بــه جــاي رفتارهــاي منفــي تقويــت کننــد .يــک درمــانگر شناختي ـ رفتـاري، مهـارت هـاي حـل مسـثله و حـل تعـارض را آموزش ميدهد، ولي بيش از هر موردي بر روي باورهـاي نيـر منطقي متمرکز است و بازسازي شناختي، يکي از شيوه هاي بارز زوج درماني شناختي ـ رفتاري است که در آن درمانجو باورهاي خود را به اين منظور تغيير ميدهد که ارزيابي منطقي تـري را بـا توجه به شواهد موجود داشته باشد.

زوج درمانگر | بهترین زوج درمانگر خوب در تهران | بهترین زوج درمان گر در تهران 

زوج درمانگر | بهترین زوج درمانگر خوب در تهران | بهترین زوج درمان گر در تهران 

 

وبلاگ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرکز مشاوره شمال تهران

متخصص زوج درمانی

مشاوره زوج درمانی در تهران

اختلاف سنی معکوس 

مرکز مشاوره خوب در تهران

مرکز مشاوره نوجوانان شرق تهران

بهترین روانشناس تهران

با ما تماس بگیرید: 88042544 – 021

تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، بعد از بيمارستان بقيه اله، شماره ٢٠٩، ساختمان هزاردستان، طبقه ٥، واحد ١٨ مرکز مشاوره آسنا

بهترین زوج درمانگر در تهران ( بهترین زوج درمان تهران ) ، بهترین زوج درمانگر خوب در تهران ، بهترین متخصص زوج درمانی تهران ، بهترین دکتر زوج درمانگر در تهران

مهارت ارتباط موثر با همسر از موارد حیاتی یک زندگی زناشویی می باشد که توسط بهترین زوج درمانگر در تهران به زوجین آموزش داده می شود. 

قریب به نصف مشکلات ارتباطی زوجین ( بین فردی ) متاسفانه به نحوه صحبت کردن ( ارتباط کلامی ) و زبان بدن ( ارتباط غیرکلامی ) است که اگر اصلاح شود کلی از مسایل و مشکلات ارتباطی بین زوجین و خطاهای فکری آنها حل می شود. زوجین خوب زوجینی هستند که مهارت های ارتباطی را بلد باشند و در الگوی ابراز- پاسخ (یعنی فرد حرفی در دلش است و آن را می گوید و پاسخ یعنی اینکه طرف مقابل با توجه به ابراز فرد واکنش نشان می دهد) موثر عمل کنند. در این مقاله بهترین زوج درمان تهران و بهترین متخصص زوج درمانی سعی می کند ارتباط کلامی را مورد بررسی قرار بدهد.

(ازمسائل مهمی که در زوج درمانی روی آن کار می شود)

مشاوره زوج درمانی در تهران

مهارت های کلامی ارتباط موثر اگر توسط بهترین دکتر زوج درمانگر خوب در تهران آموزش داده شود و توسط زوجین استفاده شود باعث خواهد شد که شیوه های کلامی زوجین در ارتباط موثر غنی تر شود و ارتباط زوجین بهبود پیدا کند. این مهارت ها حتی در ارتباط با دیگران هم می تواند مفید باشد. ارتباط های کلامی عبارتند از :

در ارتباط زوجین اگر یکی از طرفین احساس کند که بازنده است مشکل ادامه خواهد داشت و در واقع مشکل زمانی است که به یکی از زوجین احساس بارنده بودن دست دهد. این موضوع توسط بهترین زوج درمانگر خوب در تهران و بهترین متخصص زوج درمانی در جلسه مشاوره به زوجین آموزش داده می شود.

این مهارت کلامی زمانی باید به کار رود که یکی از زوجین مورد انتقاد قرار گرفته باشند. مثلاً زن به مهمانی رفته و به همسرش گفته که ساعت ۶ عصر دنبالش برود. مرد هم همین کار را انجام داده ولی زن تا ساعت ۸ هم بیرون نیامده و به اصطلاح مرد را در خیابان کاشته است. وقتی زن بیرون می آید همسرش شروع به اعتراض می کند.  حال اینجا حق با مرد است و اگر زن دلیل بیاورد ارتباط کلامی اشان مخدوش خواهد شد ولی اگر کاری کند که مرد برنده شود و بگوید حق با اوست و… باعث می شود او خلع سلاح شود. بعد از اینکه مرد خلع سلاح شد حال زن می گوید “من ساعت ۶ داشتم آماده می شدم بیام که یک دفعه عمه ات گفت بشین و من هم روم نشد که بهش نه بگم و…”

پس یکی از زوجین اگر محق است و یا اگر محق نیست ولی می بینید اگر ادامه دهد وضعیت بدتر می شود، اول حق را به طرف مقابل می دهد تا او احساس پیروزی کند. این موضوع توسط بهترین متخصص زوج درمانی در تهران در جلسه زوج درمانی آموزش داده می شود.

گاهی اوقات زوجین برای این نمی توانند طرف مقابل را در مسئله خیانت ببخشند چون طرف مقابل اجازه نمی دهد که فرد قربانی حرف دلش را بزند. در صورتی که به اعتقاد بهترین زوج درمانگر در تهران اگر فرد خیانتگر اجازه دهد که ۲۰ دقیقه فرد قربانی صحبت کند و خودش را خالی نماید خیلی از تنش های درونی فرد قربانی خالی خواهد شد. حتی بهترین زوج درمان تهران توصیه می کند که فرد خیانتگر می تواند به همسرش بگوید آیا چیزی در دلش همچنان مانده است؟ فرد خیانتگر باید جمله به جمله فرد قربانی را حق دهد و به او بگوید حق با او است.

بهترین زوج درمانگر خوب در تهران و بهترین متخصص زوج درمانی می گوید که در همدلی زوجین باید خودشان را جای طرف مقابل قرار دهند و مشکل را از نگاه همسرشان و نه از نگاه خودشان ببینند (با کفش طرف مقابل راه بروند). این باعث می شود ارتباط عاطفی بین دو نفر برقرار شود و حس اعتماد به زوجین دست دهد. مثلاً مرد زیر باران منتظر همسرش می ماند تا او از مهمانی بیرون بیاید حال زن باید خودش را جای شوهرش بگذارد و ببیند اگر جای همسرش بود چه احساسی می داشت و برعکس مرد می گوید اگر او جای همسرش بود و مهمانی به او خوش می گذشت آیا او هم می ماند؟

مثال دیگری که بهترین دکتر زوج درمانگر تهران می زند این است که مثلاً مادرشوهر می خواهد خانه زوجین بیاید و زن باید فکر کند اگر مادر خودش می آمد چه انتظاری از همسرش می داشت؟ حال همان کارهایی که از همسرش می خواست را خودش در قبال مادرشوهرش اجرا کند. همدلی در کل رفتارها را مثبت و سازنده می کند که توسط بهترین متخصص زوج درمانی در تهران آموزش داده می شود.

خیلی از اوقات مشکلات ارتباطی زوجین بدین دلیل است که از طرف مقابل سوال پرسیده نمی شود و اطلاعات به اندازه کافی نیست. بهترین زوج درمانگر در تهران می گوید زیاد سوال پرسیدن از طرف مقابل یکی از ویژگی های تفکر نقاد است. هر چه سوال بیشتر پرسیده شود ارتباط بهتر بین زوجین شکل خواهد گرفت. مثلاً زن به همسرش می گوید عزیزم چرا دیر آمدی؟ و… چون اینگونه باعث می شود او دیگر ذهن خوانی که یکی از خطای فکری است انجام ندهد. خطاهای فکری در جلسه مشاوره توسط بهترین زوج درمان تهران آموزش داده می شود.

بهترین زوج درمانگر خوب در تهران می گوید که روشن سازی هم مثل پرس و جو باعث می شود که زوجین منظور طرف مقابل را بهتر بفهمند. این آیتم در مواردی است که طرف مقابل در حال صحبت کردن است و شنوده برای اینکه بفهمد آیا منظور طرف مقابل را خوب متوجه شده یا نه از او سوال می پرسد که این موضوع هم توسط بهترین دکتر زوج درمانگر در تهران آموزش داده می شود. مثلاً  زن به همسرش می گوید آیا منظورش از اینکه می گوید شب ها دیر می آید این است که نمی خواهد دیگر او را ببیند؟ برای روشن سازی لازمه اش این است که زوجین یک گوش فعال داشته باشند.

یکی از آیتم های دیگری که در ارتباط کلامی ، بهترین متخصص زوج درمانی در تهران به زوجین آموزش می دهد اطلاع دهی است. در ارتباط موثر کلامی ، زوجین باید تا جایی که می توانند به طرف مقابل اطلاعات دهند چون این امر باعث می شود ارتباط موثر بین دو نفر بهتر و سازنده تر شود و جزء مهمی از ارتباط موثر کلامی است و بهترین زوج درمانگر در تهران روی آن تاکید دارد.

گاهی اوقات در ارتباط زوجین ، یکی از زوجین هر کاری برای طرف مقابل انجام می دهد ، ولی کاری از دستش بر نمی آید. در این موارد بهترین زوج درمان تهران می گوید که او باید به طرف مقابل این اطمینان را بدهد که هر کاری از دستش بربیاید دریغ نخواهد کرد. مثلاً یکی از زوجین می گوید: “این کار از دست من خارج است و دست رئیس من است ولی من هر کاری از دستم بر بیاید انجام می دهم تا زودتر به خانه برسم” و یا مثلاً بهترین زوج درمانگر خوب در تهران این مثال را می زند که زن می گوید: من نمی توانم ارتباط مادربزرگ با تو بهبود ببخشم ولی هر کاری می کنم که این ارتباط  بهتر شود”. این موضوع از نظر بهترین دکتر زوج درمانگر خوب در تهران مهم است و باعث می شود که ارتباط زوجین خیلی سازنده تر شود.

به اعتقاد بهترین متخصص زوج درمانی در تهران این آیتم را در ایران خیلی از زوجین انجام نمی دهند و بلد نیستند. این آیتم می گوید در ارتباط کلامی وقتی گوینده می خواهد خواسته ها و یا اعتراضات خودش را بیان کند ابتدا باید یکی دو دقیقه ای از احساسات، نظرات و… خودش بگوید. مثلاً “من احساس می کنم…..”، “به نظر من…”، “من تصور می کنم….” و… ولی متاسفانه زوجین در ارتباط به جای استفاده از واژه “من” در ابتدای گفتارشان از واژه “تو” (دوم شخص مفرد) استفاده می کنند که این باعث می شود گارد طرف مقابل نشکند و به اصطلاح خلع سلاح نشود. مثلاً زن به همسرش می گوید “برو فلان ماشین را بخر” به جای اینکه بگوید “به نظر من فلان ماشین را  بخر” و…. این موضوع توسط بهترین زوج درمانگر در تهران در جلسه مشاوره آموزش داده خواهد شد.

بهترین زوج درمان تهران اعتقاد دارد که زوجین معمولاً جمله ابتدایی اشان را با یک شکایت شروع می کنند که این باعث می شود ارتباط موثر کلامی زوجین به هم بخورد. مثلاً زن به همسرش می گوید شب ها آنقدر دیر می آید که او خسته شده است و… که این باعث می شود ارتباط موثر کلامی به جای اینکه به حل و فصل ختم شود به مجادله و تعارض ختم می شود.  بهترین زوج درمانگر خوب در تهران می گوید که در درخواست ها ۲ عنصر تقویت مثبت و درک و همدلی همیشه وجود دارد.

در القاء همدلی زوجین به طرف مقابل نشان می دهند که در حال گوش دادن صحبت های طرف مقابل هستند. مثلاً زوجین بین صحبت های طرف مقابل از او سوال می پرسند که آیا می تواند فلان قسمت را بیشتر توضیح دهد؟ و یا اینکه زوجین می توانند با “هوم گفتن” یا “سرتکان دادن” یا با دقت بیشتری نگاه کردن یا… همدلی را طرف مقابل ایجاد کنند. این موضوع توسط بهترین دکتر زوج درمانگر در تهران آموزش داده می شود.

تقویت مثبت یعنی اینکه وقتی زوجین می خواهند به طرف مقابل انتقاد کنند ابتدا باید یکی دو تا از خوبی های طرف مقابل را به روی او بیاورند و بعد انتقاد را بگویند که این موضوع توسط بهترین متخصص زوج درمانی در تهرانآموزش داده می شود. مثلاً زن می گوید: “من در مدت ۳ سالی که با تو بودم خیلی چیزها ازت یاد گرفتم ولی این اواخر چیزی از تو دیدم که از دستت ناراحت شدم”. با این کار به اصطلاح گارد طرف مقابل باز می شود و او بهتر می تواند حرف گوینده را بشنود. این موضوع توسط بهترین زوج درمانگر در تهران آموزش داده می شود.

این آیتم مهمی از نظر بهترین زوج درمان تهران است. در این آیتم مثلاً زن می گوید: “من می خواستم با تو صحبت کنم بعد چهره ات را دیدم که از دستم ناراحتی برای همین با تو صحبت نکردم”. در حالی که زن باید بگوید: “من الان می خواستم با تو صحبت کنم ولی احساس کردم که الان وقتش نیست” این موضوع مهمی است که در جلسه مشاوره توسط بهترین متخصص زوج درمانی در تهران آموزش داده می شود.

نکته مهم : مرکز تخصصی زوج درمانی نیک مهر با دکتر زوج درمانگر آقا و خانم آمادگی دارد جلسات خدمات مشاوره ای را برای زوجین انجام دهد و در راستای بهبودی ارتباط آنها گام مثبتی بردارد.

نویسنده : سید مصطفی حسینی ، مدیر کلینیک روانشناسی ، مرکز مشاوره و مرکز نوروفیدبک نیک مهر

برای دیدن مطالب و کلیپ های متنوع گروه نیک مهر به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام و آپارات این گروه مراجعه کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

تعداد بازدید کنندگان :
216

(شبکه های اجتماعی ما)

سید مصطفی حسینی :

    نویسنده و مدیر کلینیک

 

 

میدان شهدا ، ابتدای خیابان پیروزی ، نرسیده به خیابان شکوفه ، روبروی باشگاه برق تهران ، جنب قنادی خوشه ، ساختمان رُهام ، پلاک 1082 طبقه اول 

مشاوره زوج درمانی در تهران

تلفن : 02136603983

موبایل مدیریت :                          09124437124 

   

 

پاسداران ، بعد از بهارستان اول ، نرسیده به چهارراه پاسداران ، ساختمان پزشکان ، پلاک 492 ، طبقه 4 ، واحد 15

 تلفن : 02122797482

موبایل مدیریت :                              09124437124

   

میدان شهدا ، ابتدای خیابان پیروزی ، نرسیده به خیابان شکوفه ، روبروی باشگاه برق تهران ، جنب قنادی خوشه ، ساختمان رُهام ، پلاک 1082 ، طبقه اول ( تلفن :  36603983 – 021)

( لطفا در گرفتن شماره تماس دقت فرمائید)

 (موبایل مدیریت : 09124437124)

 

   

 

پاسداران ، بعد از بهارستان اول ، نرسیده به چهارراه پاسداران ، ساختمان پزشکان ، پلاک 492 ، طبقه 4 ، واحد 15
( تلفن : 02122797482 )

 (موبایل مدیریت : 09124437124)

   

 

شنبه تا چهارشنبه: 8 صبح تا 10 شب

روزهای پنج شنبه : 8 صبح تا 8 شب

 (ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید)

 


https://nikmehrgroup.com/wp-content/uploads/2019/10/AUDIO-2020-04-26-11-28-02.mp3Downloads-icon

در پایین ما لیستی از بهترین مراکز مشاوره تهران را بر شما مخاطبان هوش کالا گلچین کردیم. اگر بدنبال مرکز مشاوره خوب در تهران هستید از لیست زیر استفاده کنید. مطب های روانشناسی معرفی شده در لیست پایین خدمات؛ مشاور خانواده، ازدواج، زوج درمانی ، کودک ، افسردگی و … را ارائه می دهند.

شمال شرق تهران

کلینیک آرامش نویندرمانگر : رقیه علی نژادخدمات :مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، پیش از ازدواج ، فرزند پروریآدرس :فرمانیه ، بلوار شهید اندرزگو، نبش عبدالهی جنوبی ، ساختمان پارسیان ، طبقه ۵تلفن پذیرش :۰۹۳۰۶۴۴۱۴۸۵

غرب تهران

مرکز مشاوره حالی نومتخصصین حرفه ای و کاردان در تمامی حوره هاخدمات: مشاوره فردی، روانکاوی، زوج درمانیپیش از ازدواج، طلاق، اعتیاد و…آدرس :ضلع جنوبی بلوار فردوس، بین ابراهیمی و ستار، پلاک ۴۳۸، ساختمان پارسا، طبقه۱، واحد۳تلفن پذیرش:۰۹۱۹۸۲۰۴۸۷۱۰۲۱۴۴۰۷۰۲۵۳

مشاوره زوج درمانی در تهران

شمال غرب تهران

مرکز مشاوره ندای دروندرمانگر : دکتر ماهرخ بریریآدرس:جنت آباد شمالی، بالاتر از آبشناسان، بین کوچه تروند و بهارستان ۱۶، پلاک ۳۲۱جنب شرینی فروشی رنگارنگ، زنگ ۴تلفن پذیرش:۰۲۱۴۴۸۶۳۹۵۲۰۹۰۱۱۸۰۹۳۰۹در این مرکز خدمات مشاوره انلاین ارائه می گردد

شرق تهران

کلینیک منصوره شهریاری احمدیآدرس:تهرانپارس ، بالاتر از فلکه اول ، نبش کوچه اصغری (۱۵۶ غربی)،پلاک ۲ ، واحد ۱۳تلفن پذیرش :  09337755304

مرکز تهران

کلینیک روانشناسی تدبیر راه نوآدرس:بلوار کشاورز ، روبروی هتل اسپیناس ، خیابان شوریده ، نبش رستاک ، پلاک ۳ ، واحد ۱۷تلفن پذیرش: ۰۲۱۸۸۳۹۶۹۱۶

جنوب

کلینیک روانشناسی دریاآدرس:شهر ری، روبروی مترو شهر ری،  ساختمان پزشکان نور،  طبقه ۴. واحد ۱۰تلفن پذیرش: ۰۹۰۲۹۰۲۴۰۱۴

در ادامه ی لیست کلینیک روانشناسی تهران را در پایین آورده ایم. سعی شده است که این لیست تمام خدمات مورد نیاز شما از جمله ( مشاور ازدواج تهران ، مشاور کودک ، نوجوان ، طلاق ، تحصیلی ، خانواده ، رایگان ، تلفنی ) را در این لیست قرار بدهیم.

اگر شما روانشناس شاغل در تهران هستید و نام خود را در لیست فوق نمی بینید از طریق لینک ثبت نام دفتر رواشناسی اطلاعات خود را وارد نموده تا پس از اعتبار سنجی و تایید نام مرکز شما هم نمایش داده شود.

مرکزمشاوره دواتی تهران (انقلاب)آدرس :خیابان پیروزی ، خیابان نبرد ، جنب سازمان آبتلفن پذیرش :۰۲۱۳۳۱۷۴۰۴۰

مرکز دولتی  آمنهآدرس :خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ونک ، روبروی میرداماد ، نبش پمپ بنزینتلفن پذیرش :۰۲۱۸۸۷۷۹۳۵۵

کلینیک روان درمانی دولتی تهران ( جامع )آدرس :خیابان ولیعصر ، خیابان رشت ، کوچه جمشید جم تلفن پذیرش :۰۲۱۶۶۴۰۷۷۹۱

مرکز استاد روزبهآدرس :خیابان شریعتی ، بالاتر از سه راه طالقانی،  جنب پاناسونیک ،  کتابخانه مرکزی کانون اسلامی انصارتلفن پذیرش :۰۲۱۷۷۶۴۱۰۳۳

  مشاوره مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع است که بین مراجع (کمک‌گیرنده) و متخصص  انجام می‌گیرد. و در موضوعات و زمینه‌های مختلف علمی و برای اهداف گوناگون انجام می‌شود که در میان مردم، بیشتر جنبهٔ روان‌شناختی آن (مشاورهٔ روان‌شناسی) معروف است که هدف از آن بهبود وضعیت روحی–روانی و کیفیت‌بخشی به زندگی مراجع از جهت روانی‌است. ( ویکی پیدا )

لیست مراکز مشاور خانواده تهران فوق شامل لیستی از مشاوره خانواده خوب تهران است. این لیست در حال تکمیل است و به مرور کامل تر می شود. از نظر ما مشاوره خوب در تهران به مرکزی اطلاق می شود که دارای تجربه کافی در زمینه روانشناسی کودک ، روانشناسی خانواده ، روانشناسی نوجوان و جوان  ، اعتیاد و.. باشد و همچنین دائما علم خود را بروز کند.

معمولا افراد واژه های مشاوره و روانشناس را به جای هم به کار می برند. باید در نظر داشته باشید که دو حوزه متفاوت و مجزا هستند. مشاوران به دنبال حل مسائل و مشکلات پیچیده و روانی افراد نیستند بلکه به افراد در راستای نیازهایشان مشاوره می دهند. اگر فرد به اختلالات روانی مانند اضطراب ، افسردگی و … مبتلا باشد باید به روانشناس مراجعه کند.

بر اساس تعرفه سازمان نظام روانشناسی هزینه ۴۵ دقیقه مشاوره از ۷۰ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان متغیر است. البته بسته به این که مشکل فرد چه باشد هزینه ها هم متغیر هستند.

در این نوشته ما لیستی از بهترین روانشناسان تهران را در حیطه تخصص های مختلف را جمع آوری کرده ایم. برای مشاهده تخصص های آن ها بر روی جزئیات کلینیک ، کلیک کنید.

روانشناس خوب باید دارای علم و دانش به روز در حیطه روانشناسی باشد. در حیطه تخصصی فعالیت کند و عضو سازمان نظام روانشناسی باشد. همچنین مراجعان وی رضایت بالایی داشته باشند. ما در این نوشته لیستی از بهترین روانشناسان تهران را آورده ایم.

یکی از اهداف مشاوره پیش از ازدواج برای کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است. مرحله پیش از ازدواج یکی از مراحل حساس در انتخاب زوج مناسب است و می تواند از بروز مشکلات بعدی در زندگی زوجین جلوگیری کند.

انجمن روانشناسی آمریکا

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

مشاوره زوج درمانی در تهران
مشاوره زوج درمانی در تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *