مشاوره مشکلات زندگی مشترک

 
helpkade
مشاوره مشکلات زندگی مشترک
مشاوره مشکلات زندگی مشترک

مشاوره زندگی مشترک

در طول زندگی شاید در برخی مواقع اتفاق بیافتد که احساس کنید همسر شما به خواسته های شما عمل نمی کند و به عقاید و نظرهای شما درباره ی مسایل مختلف احترام نمی گذارد. این مساله شاید باعث شود شما فکر کنید اصلا برای او مهم نیستید و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. اینجاست که شما بر این باور خواهید بود که همسرتان با شما لجبازی می کند و شما راه حلی که پیدا می کنید این است که به هر نحوی می خواهید اقتدار خود را نشان دهید تا همسرتان فکر نکند که حق با اوست و شما بازنده ای بیش نیستید.

وقتی زن و شوهر در این چرخه قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر زندگی مشترک نیست و تبدیل به یک میدان مسابقه می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و در واقع در نهایت آنها برنده ی این مسابقه باشند. در صورتی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک زناشویی است. اگر زوجین بخواهند به این روش ادامه دهند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود.

تعریف دقیق تری که بخواهیم برای این قبیل رفتارها داشته باشیم که اغلب از آن ها به عنوان لجبازی یاد می کنند، این است که فرد یک رفتار مقابله ای از خود نشان می دهد که از آن طریق از خودش دفاع کند و در عین حال به طرف مقابلش بهماند که قدرت این زندگی مشترک متعلق به کیست. و طرف مقابل این نکته را بداند که نمی تواند او را کنترل کند و برنده این بازی اوست. به خاطر همین، همسر شما دست به کارهایی می زند که دقیقا خلاف گفته ی شماست. و در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد.مشاوره مشکلات زندگی مشترک

وقتی در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده انگاشت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و موثری باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک ناپخته عمل می کنند.

حتی با این که بعضی وقت ها می دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهند خواهد بود.

اگر شما و همسرتان هر دو شاغلید، چگونه در مسائل مالی به تفاهم می رسید؟

لجبازی های افراطی در رابطه یکی از عواملی است که زوجین را به سمت طلاق می کشاند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که مگر بچه ایم که لجبازی کنیم؟! و یا این که با این رفتارهای بچگانه در هر رابطه ای هست و حل می شود. در صورتی که هیچ مشکلی در رابطه به خودی خود حل نخواهد شد. تا شما خودتان پی به اشتباهتان نبرید و در صدد رفع مساله بر نیایید ، مشکلات روز به روز بیشتر شده و مشکلات جدیدی بوجود می آید و مانند کبریتی می شود که به هیزم زندگی مشترکتان می زنید. اگر هم به دنبال طلاق نروند زندگی همراه با رضایت و شادکامی هم نخواهند داشت. اگر قبل از ازدواج دو نفر نسبت به خود و نسبت به دیگری شناخت کافی نداشته باشد و از لحاظ سطح فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی متفاوت باشند به خاطر اختلاف نظرهایی که بوجود می آید، لجبازی هم بیشتر می شود. در خانواده ای که مرد به خاطر مرد بودنش احساس می کند که حرف باید حرف او باشد و به هیچ وجه از گفته خود عقب نشینی نمی کند هم، رابطه به سمت لجبازی می رود.

مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

عشق در زندگی مشترک

برای ایجاد و یا وجود عشق در زندگی مشترک یکسری قواعد وجود دارد. معمولا عشق در زندگی مشترک زمانی بوجود می آید که هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این حس خوب نیز حاصل مجموعه بازخوردهایی از رفتار طرف مقابل است. به اینصورت که هر قدر طرفین، رفتار و بازخوردهای خوبی به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی زن و مرد شکل بگیرد. باید توجه داشت که تنها و صرفا اخلاق و رفتار تعیین کننده نیستند و می بایست به مجموعه عوامل توجه داشت. کلیات موضوع بشرح زیر است:

عشق در زندگی با زیبایی ظاهری

باید با خودمان روراست باشیم و با دید منطقی تری به زندگی نگاه کنیم. یکی از مهمترین بخشهای یک زندگی مشترک، روابط زناشویی است. این موضوع نباید ساده گرفته شده و به راحتی از روی آن عبور کرد. توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش، بهبود و یا حفظ تناسب اندام از جمله مواردی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود. نمی توان انتظار زیادی داشت بدون توجه به این موارد عشق در زندگی را تجربه کرد و یا بوجود آورد. در واقع زیبایی ظاهری و باطنی هر دو مکمل هم هستند و باید به هر دوی آنها توجه داشت.

تاثیر عشق در زندگی انسان

عشق تاثیر بسیار خوبی بر روی سلامتی جسمی و سلامت روحی دارد. وجود آرامش، انرژی، امید، هدف و … از تاثیرات عشق در زندگی ما انسانهاست. مواردی نظیر سوخت و ساز مناسب بدن، فشار خون مناسب، کاهش بیماری های قلبی عروقی و ده ها مورد دیگر از تاثیرات شگفت انگیز عشق در زندگی است! زیرا عدم وجود آرامش حاصل از عشق می تواند زمینه ساز مشکلات جسمی باشد.

عشق در زندگی با زیبایی باطنی

کاملا منطقی است که زیباترین افراد نیز با اخلاق و رفتار نامناسب نخواهند توانست محبوبیت بالایی را کسب کند. اگر هم به اینصورت باشد موقتی بوده و دوام طولانی مدتی نخواهد داشت. اخلاق و رفتار خوب و مناسب می تواند بستر مناسبی را فراهم کند تا بتوان آرامش واقعی را در زندگی تجربه کرد. این آرامش حقیقی نیز یکی از ده ها بازخورد عشق در انسان است.

چگونه می توان عشق در زندگی را ایجاد و آنرا پایدار کرد؟

موارد ذکر شده فوق عواملی هستند که می بایست بصورت صحیحی انجام شوند. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه مراجعه به مشاور روانشناس است. اینکار سبب خواهد شد تا راهکارهای اصولی را یاد گرفته و آنها را در زندگی خود بکار ببرید. همچنین توجه به اینکه ضروری است که زوجین، عادات و فرهنگ های مختلفی دارند و فراهم نمودن تناسب میان نیازها و خواسته های مورد قبول و سازگار آنها، تنها با مشاور روانشاس قابل بررسی و تحیل است که در انتها نیز به ارائه بهترین راهکار منجر می شود.

ارتباط با مشاور روانشناس

اگر قصد دارید بصورت حضوری و حتی غیرحضوری با مشاور روانشاس مجرب در رابطه با عشق در زندگی در ارتباط باشید تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اقدام به تماس برای برخورداری از خدمات مشاوره ای نمایید.

سوالات رایج:

1.مشاوره زندگی مشترک چه کمکی در زندگی می کند؟

با توجه به اختلافات و دغدغه های طرفین به شما درحل مشکلاتتان کمک می کند.

2.چگونه عشق را در زندگی مشترک بشناسیم؟

با احساس خوبی که نسبت به طرف مقابل دارید .

3.چگونه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید؟

با انجام هر شخص به وظایف خود می توانیدزندگی مشترک خوبی راتجربه کنید.

 

 

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام متاسفانه احساس میکنم همسرم تعادل روحی نداره یه روز خیلی خوبه یه روز شروع میکنه داد و هوار میکنه و فحش میده شروع میکنه زدن من سر موضوعات ساده….

سلام دوست عزیزم خیلی متشکرم از اینکه سوالات شما در میان گذاشتیم در رابطه با جواب سال و خدمتتون عرض کنم که اگر گزارش‌هایی را مبنی بر عدم تعادل دوری یا رفتاری همسرتون میرید این مسئله هیچ وجه در یک کامل حل نمیشه و باید حتماً همسرتون رو به یک روان پزشک یا متخصص مشاوره خانواده نشان می‌دهد که رفتار را بررسی کنیم و رفتارها را زمان به وجود آمده رفتار هارو و تمامی موارد اینچنینی

سلام خسته نباشی من 13سال ازدواج کردم دوتا بچه دارم ولی هرگز احساس خوشبختی نکردم به بعضی وقتها میگم پچه ها نبود جدامی شدم. شوهرم اصلا به من توجه نمیکنه تاحلا نشدهدیه کوچیک برام بخره نه روز زن نه تولد میدونه نه منو میبره خرید نه میزاره برم بیرون از وقتی ازدواج کردیم همش دو سه بار رفتیم خرید اونم با دعوا اصلا به من ارزش قایل نیس به خدا خسته شدم حتی یه دعوای خیلی کوچیک کنیم با من حرف نمیزنه تا من باهاش حرف بزنم به خدا من با دارو ندارم ساختم احساس میکنم منو فقط نیاز جنسی… بیشتر بخوانید »مشاوره مشکلات زندگی مشترک

سلام خانم محترم پول متشکرم از اینکه ما پیغام داد که شما فرمودید که هیچ دوستی و علاقه بین شما و ناتوان بوده به زور پدر و مادرتون ازدواج الان بهش علاقه مند شدید ۱۴ سال از این ارتباط گذشته دو تا هم بچه دارید متوجه شدید که بتونی تحمل کنید خب ببخشید تا الان حواستون کجا بودی خوب بابا رو نداره چون ساخت ببخشید مجبور که نبودی ازدواج کنید پدر و مادرتون می‌فرماید اجبار کردن به هر حال استقلال شما هم کجا رفته امضا هایی که دادید بچه هایی که بدانم به دنیا آوردی چرا ما علاقه داریم که… بیشتر بخوانید »

سلام خسته نباشین من ۲۳سالمه همسرم ۲۵سالشه ما ۴سال دوست بودیم ۶ماهه عقد کردیم خیلی عاشق هم هستیم همسرم منزلشون تهرانه بنده کرج هستم فقط یه اخلاق بدی که داره اینه که چیزی که واسه خودش میپسنده رو واسه من نمیپسنده یکی از این موردا اینه که مدام خونه ی داییشه دایشم تقریبا ۳۵ ۳۶سالشع زنشم ۳۰ ۳۱ دوتام بچه دارن زنش خیلی با شوهرم راحته جلوشم راحت میگرده مدامم هی گیر میدن به شوهرم که بیاین اینجا چندباری من رفتم اما انقذ سیریشن واسه شب خوابیدن دیکه نرفتم الان که من نمیرم هر یروز درمیون سیریش شوهرم میشن پاشو… بیشتر بخوانید »

حتما مراجعه به مشاور خانواده توصیه میشه .

ممنونم 🙏🏻

سلام من نه ماه نامزد بودم الان شیش ماهه عقدکردم خیلی بی احساسم همینم باعث شده همسرم مث سابق نباشه خیلی اذیت میشم ولی نمیدونم چیکارکنم

دوست عزیز بهتره برای این موضوع به روانشناس قبل از ازدواج مراجعه کنید.

من جواب سوالم رو پیدا نکردم

دوست عزیز پیامتون تایید شده ،در حال بررسی مشکل هستیم.

سلام و خسته نباشید. من یکسال عقد بودم و هشت ماهه عروسی کردم از ابتدا شوهرم باهام شرط کرد که نداشتن شکم برام خیلی مهمه و من به نسبت کمی شکم داشتم چون شاغل هم بودم شرایط باشگاه رفتن برام سخت بود ولی با این حال سه بار که فرصت پیدا کردم به باشگاه رفتم و باز بخاطر شرایط مجبور به رها کردن باشگاه شدم.بعد از عروسی هم به این نحو که شرایطم بخاطر درس و کار و ازمون های مرتبط با کارم منو از فضای ورزش دور کرد اما همچنان به این قضیه بی اهمیت نبودم اما الان جوری… بیشتر بخوانید »

دوست خوبم در این زمینه پیشنهاد میکنم حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید .

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

آگوست 30, 2019 مشاوره خانواده

هیچ ازدواجی کامل و بی‌نقص نیست و همه زوج ها با مشکلات زندگی مشترک مواجه می‌شوند. هنگامی‌که با این مشکلات در زندگی زناشویی روبرو می‌شوید بجای اینکه آن‌ها را به‌عنوان موانع خوشبختی در ازدواج بپندارید، به آن‌ها به چشم فرصت‌هایی برای بهبود روابط و شناخت بهتر همسر بنگرید.

هر ازدواجی با ازدواج دیگر متفاوت است؛ بنابراین پیش‌بینی تمام مسائلی که در زندگی زناشویی ممکن است با آن‌ها مواجه شوید غیرممکن است. در این مقاله از سایت مشاوره باما فهرستی از رایج ترین مشکلات زندگی مشترک و راه‌هایی برای رفتار صحیح با همسر در برخورد با مشکلات زندگی بیان می‌شود:

البته این‌گونه نیست که خانواده همسر دقیقاً یک مشکل در زندگی مشترک باشد اما می‌تواند اکثر مسائلی که  در این فهرست مطرح می‌شوند را تحت تأثیر قرار دهد. درنتیجه، بررسی نقشی که خانواده شوهر یا خانواده زن می‌تواند در زندگی مشترک زوج ایفا کند حائز اهمیت است.

قبل از ازدواج شما و همسر آینده‌تان باید در خصوص نقش‌هایی که مایلید خانواده همسر در زندگی زناشویی ایفا کند بحث کنید. این مسئله می‌تواند از شخصی به شخص دیگر تفاوت زیادی داشته باشد چراکه افراد مختلف دارای روابط متفاوت با والدین خود هستند.مشاوره مشکلات زندگی مشترک

برخی زوجین خانواده همسر را به‌عنوان یک حامی و پشتیبان ارزشمند در زندگی زناشویی در نظر می‌گیرند و تمایل دارند تقریباً در تمام ابعاد این رابطه با خانواده همسر خود همکاری بسیار نزدیکی داشته باشند. والدین می‌توانند منبع خوبی از اطلاعات و تجربه در تمام مراحل زندگی مشترک ما باشند و این در خصوص تمام ازدواج ها صادق است.

برخی دیگر از زوجین حتی در صورت داشتن روابط خوب با والدین همسر ممکن است مایل نباشند خانواده ها در زندگی مشترک و تربیت فرزندان دخالت کنند. همچنین درصورتی‌که زوجین در نزدیکی والدین خود زندگی نکنند ممکن است والدین نقش زیادی در زندگی زناشویی و تربیت فرزندان زوجین نداشته باشند.

مسئله مهم اینکه زن و شوهر در مورد نقش خانواده همسر در زندگی مشترک به توافق برسند و این موضوع را روشن و قاطع به خانواده ها اعلام کنند.

اختلافات مذهبی می‌تواند در مراحل اولیه ازدواج خیلی چشمگیر نباشد اما ممکن است بعد از ازدواج تبدیل به یک مشکل در زندگی مشترک شود. دوران نامزدی باید به‌عنوان فرصتی مناسب برای حل اختلافات مذهبی ازجمله تعیین حدومرز در هنگام ارتباط با اعضای خانواده در نظر گرفته شود.

مهم‌ترین مسئله در خصوص اختلافات مذهبی زوج این است که صرف‌نظر از میزان اختلاف عقاید مذهبی همیشه پشتیبان همسر خود باشید. این مسئله بخصوص هنگامی وخیم‌تر می‌شود که یکی از زوجین مذهبی و دیگری غیرمذهبی باشد. تمامی مذاهب به ما کمک می‌کنند تا زندگی مشترک موفق تری داشته باشیم و با مشکلات زندگی مشترک به‌درستی برخورد کنیم. عدم احترام به عقاید مذهبی همسر می‌تواند بهترین روزهای زندگی مشترک را نابود کند.

حتی اگر زوج هر دو مذهبی باشند بازهم عدم مدیریت اختلافات مذهبی می‌تواند به مشکلات زندگی مشترک و اختلافات زناشویی دامن بزند. افراد همیشه مختارند عبادات مذهبی را به‌طور انفرادی انجام دهند اما در اکثر جوامع مذهبی وحدت خانواده حائز اهمیت است. درنتیجه، ممکن است شما مایل باشید که آخر هفته‌ها را یک‌بار به تعطیلات بروید و یک‌بار به عبادات مذهبی اختصاص دهید. حتی اگر شما اصلاً مذهبی نباشید یا مذهب متفاوتی از همسر خود داشته باشید بازهم سعی کنید تا در مراسم‌های مذهبی ویژه و مراسم‌های مهم زندگی همسر شرکت کنید تا رابطه زناشویی خود را به‌خوبی حفظ کنید.

مدیریت مسائل مالی در زندگی مشترک می‌تواند پیچیده باشد؛ بخصوص هنگامی‌که نوبت به پرداخت قسط و بدهی می‌رسد. چند راه برای کنترل این مسئله وجود دارد. زمانی که اکثر خانواده ها فقط یک نان‌آور داشتند این کار ساده‌تر بود اما امروزه که زن و مرد معمولاً هر دو کار می‌کنند این مسئله می‌تواند پیچیده‌تر شود.

یک راه معمول برای حل مشکلات مالی در زندگی مشترک این است که یک نفر صورتحساب‌ها را پرداخت کند و فرض کند که دیگری سهم خود از مخارج و هزینه‌های زندگی را می‌داند و آن را بعداً در جای دیگری جبران می‌کند.

 این تنها راهی نیست که زوجین می‌توانند این مسئله را حل کنند. برخی زوجین به حساب‌های بانکی خود رجوع می‌کنند و هر کس به اندازه استطاعت خود، برخی از مخارج زندگی را پرداخت می‌کند. گزینه دیگر داشتن یک حساب‌جاری بانکی مشترک است که زوجین حقوقشان را در آن حساب پس انداز می‌کنند و برای پرداخت مخارج زندگی از آن حساب برداشت می‌کنند.

یکی دیگر از مشکلات زندگی مشترک هنگامی بروز پیدا می‌کند که یکی از زوجین درآمد یا جایگاه شغلی مناسب تری  در مقایسه با همسر خود داشته باشد. ازنظر برخی زوجین این یک مسئله نیست چراکه آن‌ها جایگاه شغلی و میزان درآمد همسر را به‌عنوان یک مشکل زندگی مشترک تلقی نمی‌کنند. اما در زندگی برخی دیگر از زوجین شریکی که درآمد بیشتری دارد ممکن است بخواهد اقتدار بیشتری بر امور داشته باشد یا اکثر مسئولیت‌های زندگی را خود به‌تنهایی بر عهده بگیرد. البته، برخی زوجین در خصوص اینکه یکی از آن‌ها درآمد بیشتری از دیگری داشته باشد و کنترل امور را در دست بگیرد هیچ مشکلی ندارند.

درواقع مسئله مهم این است که هیچ‌یک از زوجین احساس نکنند که از آن‌ها سوءاستفاده می‌شود یا تحت کنترل همسر خود قرار دارد.

موضوع انجام کارهای منزل یکی دیگر از عوامل ایجاد مشکلات زندگی مشترک است. مسئله مهم در این خصوص این است که کارهای منزل انجام شود. هردوی شما می‌توانید بنشینید و تصمیم بگیرید کدام‌یک از کارهای منزل را بر اساس تمایل تان انجام می‌دهید.

اگر یکی از زوجین شغلی دارد که زمان کمتری را در روز می‌گیرد عاقلانه به نظر می‌رسد که بخش اعظم وظایف خانه را او انجام دهید. درصورتی‌که دچار مشکل شدید، زوج های دیگر را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که آن‌ها چگونه وظایف منزل را با همسر خود تقسیم می‌کنند.

افراد متأهل هنوز هم با تقسیم زمان میان خواب، کار، وقت گذاشتن برای همسر، وقت گذاشتن برای دوستان و وقت گذاشتن برای خود مشکل دارند. اگر یکی از زوجین وابستگی عاطفی بسیار بیشتری از همسر خود داشته باشد، این مسئله وخیم‌تر هم می‌شود. بعلاوه، این مسئله همیشه مسئله‌ای نیست که قبل از ازدواج  به‌سادگی قابل‌تشخیص باشد.

حل این مسئله می‌تواند دشوار باشد بنابراین آنچه مهم است، دستیابی به تفاهم با همسر است. زوجین هر دو باید احساس کنند که آزادند آن‌طور دوست دارند در زندگی عمل کنند اما هیچ‌یک از زوجین نباید احساس کند طرف مقابل زحماتش را نادیده می‌گیرد. زوجین هر دو باید زمانی را برای خود و زمانی را برای وقت‌گذرانی با دوستان خود اختصاص دهند. درعین‌حال، زوج باید زمان مناسبی برای بودن در کنار همسر خود اختصاص دهد.

 اینکه زوجین برای وقت‌گذرانی کافی با همسر خود دچار مشکل هستند همیشه به‌این‌علت نیست که خیلی در زندگی مشغله دارند یا اولویت یکدیگر نیستند بلکه گاهی فقط به این دلیل است که زوج علایق و سلایق متفاوتی نسبت به همسر خود دارند. این مسئله­ دیگری است که معمولاً در دوران نامزدی خودش را نشان می‌دهد اما بعد از ازدواج می‌تواند وخیم‌تر به نظر برسد.

یک راه برای حل این مسئله‌ این است که علایق یکدیگر را امتحان کنیم. ممکن است یک علاقه مشترک با همسر خود کشف کنید. اگر این را امتحان کرده‌اید یا اگر خواهان تجربه علایقی غیر از علایق مشترک هستید، می‌توانید آن علایق را انجام دهید؛ فقط سعی کنید نظرات خود را باهم به اشتراک بگذارید و با همسر خود مشورت کنید تا به یک تفاهم در زندگی مشترک دست‌یابید.

درک اینکه زوجین همان‌طور که نیازمند زمانی برای باهم بودن هستند نیازمند زمانی برای تنها بودن نیز هستند حائز اهمیت است. اما این مسئله همچنین این واقعیت را نشان می‌دهد که زوجین همیشه باهم نیستند. این بدین معناست که جایی برای حسادت زنانه یا حسادت مردانه در زندگی مشترک وجود دارد.

علیرغم یک اشتباه رایج، حسادت و بی اعتمادی در ازدواج یکی نیستند. ما بعداً درباره اعتماد صحبت می‌کنیم. حسادت به معنای ترس از دست دادن عشق خود به‌واسطه کارهایی که او انجام می‌دهد است.

حسادت می‌تواند یک مشکل در زندگی مشترک باشد. اگر هرکدام از زوجین کارهای خودش را داشته باشد آنگاه تمرکز بر روی آنچه مربوط به شخص است می‌تواند برای هر دو شریک آسان‌تر باشد.

احساس بی اعتماد به همسر می‌تواند یکی از رایج ترین مشکلات زندگی مشترک باشد بخصوص اگر یکی از زوجین نسبت به افراد دیگر نیز بی اعتماد است. دو روش برای زوجینی که دچار بی اعتمادی به همسر هستند وجود دارد تا اجازه ندهد این مسئله موجب ایجاد مشکل در زندگی مشترک شود.

راه اول ریشه‌یابی و بررسی دلایل بی اعتمادی همسر در زندگی زناشویی است. روش دوم این است که زوجین به یکدیگر اجازه دهند تا هر کس زندگی خودش را بکند و بدین ترتیب اعتماد به همسر در زندگی مشترک را تمرین کنند.

اختلافات سیاسی یکی دیگر از عوامل ایجاد مشکلات زندگی زناشویی است. این بدین معنی نیست که این مشکل حل‌شدنی نیست. بلکه، این یک مشکل بالقوه است که قبل از ازدواج باید از آن آگاه بود و در دوران شناخت و آشنایی قبل از ازدواج در مورد آن به صحبت پرداخت.

برای اجتناب از بروز این مشکل در زندگی مشترک بهتر است با همسر خود توافق کنیم درباره سیاست صحبت نکنیم. گذشته از این، رأی‌گیری انتخابات به‌طور ناشناس انجام می‌شود، بنابراین مسائل سیاسی فقط در صورتی به خانه راه پیدا می‌کنند که آن‌ها را از بیرون به خانه بیاورید.

این راه حل می‌تواند در طول مدت رویدادهای اجتماعی هنگامی‌که سیاست موضوع رایج گفتگوهاست دشوار باشد. چند راه برای کنترل این مسئله وجود دارد. از بحث سیاسی اجتناب کنید. هنگام گفتگوهای سیاسی کنار هم نباشید. اگر تصمیم به بحث سیاسی گرفتید مسئله مهم این است که شما و شریکتان ملاحظه احساسات یکدیگر را کنید.

مقالاتی ازاین‌دست می‌تواند مقدمه‌ای خوب برای پرداختن به برخی مسائل رایجی باشد که احتمالاً در زندگی زناشویی با آن‌ها مواجه می‌شوید. هرچند، احتمالاً آن‌ها راه حل ثابتی برای همه مشکلات زندگی مشترک نیستند. سایر منابعی که می‌توانید برای حل مشکلات زناشویی استفاده کنید شامل کمک گرفتن از دوستان و خانواده است. درواقع، دوستان و خانواده از شما شناخت بیشتری دارند و می‌توانند کمک و پشتیبانی عمیق‌تر و بهتری به شما ارائه دهند.

چنانچه نگران رابطه‌تان هستید همچنین می‌توانید برای زوج درمانی از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

اگر نگران این هستید که مشکلات مربوط به سلامت روان مانند علائم افسردگی و اضطراب ، استرس در زندگی ، اختلال وسواس فکری  مشکلات زندگی مشترک را تحت تأثیر است، بازهم می‌توانید با کمک مشاوره روانشناسی به رفع مشکلات خود بپردازید. همچنین می‌توانید نزد درمانگر یا مشاوره بروید و ابتدا روی مسائل خودتان تمرکز کنید.

برای مشاهده آدرس مرکز مشاوره روانشناسی کلیک کنید

برای تعیین وقت مشاوره هم اکنون تماس بگیرید: 02144849792

برچسبزندگی زناشویی زندگی مشترک مشاوره خانواده مشکلات زناشویی مشکلات زندگی

فوریه 14, 2020

ژانویه 31, 2020

اکتبر 22, 2019

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

اکتبر 11, 2019

سپتامبر 27, 2019

سپتامبر 10, 2019

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

انجمن روانشناسی آمریکا

مقالات سایت مشاوره باما

سایت مشاوره باما با هدف تحکیم بنیان خانواده در تلاش است با انتشار بهترین مطالب و مقالات روانشناسی در حوزه مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، انتخاب همسر ، مهارت های زندگی زناشویی ، ارتباط صحیح با همسر ، حل اختلافات و مشکلات زندگی مشترک ، روشهای تربیت کودک و نوجوان و راهکارهای پیشگیری از طلاق و بازسازی زندگی بعد از طلاق بپردازد.

آگاهی از اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند عاملی ست که در پیشگیری از طلاق نقش تعیین کننده دارد. ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحلی ست که هر فرد در زندگی ممکن است آن را تجربه کند. ازدواج موفق و عشق ماندگار نیازمند تلاش زوجین برای رسیدن به اهداف مشترک و تفاهم در زندگی است. آگاهی از اصول اساسی در زندگی مشترک فرصتی ست که رابطه عاشقانه تان در مسیر سرازیری قرار نگیرد و از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شود پرهیز کنید. رابطه زناشویی تا حد بسیار زیادی به درک متقابل و واکنش طرفین بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند توضیح دهیم و با راهکار‌های مقابله با این اشتباهات آشنا شویم.

عوامل زیادی ممکن است زندگی زناشویی را تا ورطه جدایی و طلاق پیش ببرد؛ با این حال برخی از آن‌ها از عمومیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به بررسی اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند میپردازیم:

اکثر دختران و پسران جوان در اوایل ازدواج، دیوانه وار عاشق هم هستند اما این احساسات آتشین در بسیاری از مواقع به سرعت فروکش می‌کند و مدتی بعد از ازدواج، بسیاری از اختلاف نظرها آغاز می‌شود. گرفتن تصمیمات شتاب زده و از روی احساسات، مشورت نکردن با همسر و عدم بررسی منطقی مشکلات باعث دامن زدن به تنش‌های بین زوجین می‌شود. 

راه‌حل: ازدواج، آغاز زندگی دو نفره و پیمودن مسیر مشترک توسط زوجین است که این مسیر خالی از سختی‌ها و چالش‌ها نخواهد بود. پس مدیریت، برنامه ریزی و پیدا کردن راهی برای حل مشکلات اهمیت دارد. در فرصت مناسب با همسرتان در مورد مشکلات و دغدغه هایتان مشورت کنید. این کار باعث بارش فکری می‌شود و در نهایت می‌توانید بهترین راهکار را پیدا کنید. مشاوره مشکلات زندگی مشترک

حاکم بودن قوانین سخت و انعطاف ناپذیر در امور منزل می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد. چنین اشتباهی در زندگی مشترک سبب می‌شود به جای اینکه خانه مکانی امن و آرامشگاهی برای زوجین باشد، به یک اردوگاه کار اجباری تبدیل شود!

راه‌حل: با تبدیل کردن کار‌های روزمره خانه به سرگرمی و همراه کردن آن با فعالیت‌های لذت بخش می‌توانید از حاکم شدن قوانین سفت و سخت در امور خانه جلوگیری کنید. اگر در انتهای روز کاری خسته هستید و انرژی برای آشپزی ندارید چه ایرادی دارد که از بیرون غذا سفارش دهید یا مثلا با همسرتان برای تفریح بیرون بروید و نظافت خانه را به بعد موکول کنید. بسیار زیبا‌تر می‌شود اگر نظافت منزل را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید و برای کسی که نظافت را زودتر تمام کرد، جایزه تعیین کنید.

معمولا افراد از اشخاصی که بیشتر از همه با آنها در ارتباط هستند، تاثیر پذیری بسیار زیادی دارند. داشتن روابط نزدیک با افرادی که در آستانه طلاق هستند می‌تواند روی ازدواجتان تاثیر منفی داشته باشد. خطر از آنجایی آغاز می‌شود که شروع به مقایسه کردن زندگی زناشویی خودتان با زندگی مشترک نا فرجام دوستان و آشنایان خود کنید و به این نتیجه برسید که مشکلات مشترک در زندگی زناشویی خودتان با همسرتان نیز وجود دارد. در واقع بر اساس دلایل بی منطق و نتیجه گیری‌های غلط از زوج دیگری که طلاق گرفته‌اند به این نتیجه می‌رسید که به زندگی مشترکتان خاتمه دهید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند این است که زندگی خودتان را با بقیه مقایسه کنید.

راه‌حل: واقعیت این است که اگر مشکلی با همسرتان دارید، قطع رابطه راه حل درستی برای این مسئله نیست. زن و مرد باید با هم رو راست باشند و افکارشان را به راحتی به یکدیگر منتقل کنند. اگر فضای مثبتی در زندگی مشترکتان حاکم باشد، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه شما را خراب کند. روابط نزدیکتان را با دوستان و آشنایان خود حفظ کنید ولی این رابطه نباید تحت تاثیر شرایط آنها حتی طلاق آنها باشد. مشاوره طلاق در زمینه حل مشکلات زناشویی می‌تواند موثر باشد. سعی کنید قبل از اینکه تنش و درگیری‌ها عمیق شود، برای بهبود رابطه و افزایش صمیمیت تدبیری بیندیشید.  

وقتی می‌توانید ادعا کنید که در شغل‌تان موفق هستید که اجازه ندهید شغل‌تان روی زندگی شخصی شما تأثیر منفی بگذارد. بیشتر افراد زمانی به خودشان می آیند که خانواده‌ در مرز ازهم پاشیدن است. البته که نباید وظایف شغلی‌تان را نادیده بگیرید و کم‌کاری کنید، اما به همین اندازه در قبال وظایفی که نسبت به خانه و خانواده دارید نیز مسئول هستید.

راه‌حل: زندگی شخصی باید از زندگی شغلی تفکیک شود. اولویت‌هایتان را در هریک از این‌ دو مشخص کنید. میزان اهمیتی که به شغل و خانواده تان می‌دهید نباید اغراق‌آمیز باشد، وگرنه باعث بر هم خوردن تعادل کار و زندگی می‌شود. مثلا اگر رئیس‌تان پیشنهاد داد که پنجشنبه تا دیروقت اضافه‌کاری کنید، قبول نکنید. از آن طرف، اگر جلسه‌ی کاری مهمی در پیش دارید که دیر به منزل می‌رسید، در کمال آرامش به همسرتان توضیح بدهید که جلسه‌ی خیلی مهمی است و نمی‌توانید زمانش را به روز دیگری موکول کنید.

عدم صداقت در زندگی یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند صمیمیت یک رابطه را از بین ببرد، چرا که طرفین نسیبت به یکدیگر بدبین می‌شوند. زمانی که ازدواج میکنید، متعهد میشوید که زندگی مشترکی بسازید و هر دو در جهت رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنید. پنهان کردن حساب‌های مالی، روراست نبودن در مورد خرج‌های شخصی، پنهان کردن ارتباطات یا رفت و آمدها و … از جمله مصداق‌های نداشتن صداقت در زندگی است. 

راه حل: سعی کنید از همان ابتدای زندگی صادقانه در مورد مسائل مختلف با همسرتان صحبت کنید تا بتوانید ریشه‌های اعتماد را در رابطه تان محکم کنید. آگاهی از اینکه می‌توانید روی حرف‌های همسرتان حساب کنید و او در همه حال با شما صادق است، باعث ایجاد احساس امنیت و عمیق‌تر شدن رابطه تان می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق و راه‌های پیشگیری از طلاق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.



 

 

 

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

 

1- تلويزيون

 

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شكي نداشته باشيد! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن كنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده‌ايد كه وقتي به رختخواب مي‌رويد‌، حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يكديگر باخبر شويد. تنها چاره كار اين است كه اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! براي آنكه در اين كار زياد سخت‌گيري نكرده باشيد‌، مي‌توانيد موافقت كنيد كه در هفته‌، بعضی از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلوزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

 

 

2- خانه‌نشيني

 

ممکن است به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آنچنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا اینکه اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید. فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید. فراموش نکنید که صله ی رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید ديگر از گردش‌هاي دونفره و شب‌نشيني‌هاي رمانتيك خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوا را به‌دست‌آوريد و به اتفاق يكديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا كه به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده‌ايد، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلوزیون جدید شما باشد!

 

 

3- ساعات اضافي

 

ديگر دير از سر كار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلكه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت‌تان را با خود به خانه مي‌آوريد‌ كه حقيقتا هیچ کار خوشايندي براي فرزندان وهمسرتان نيست! تنها كافي‌است كه كار، تمام زندگيتان را به‌خود مشغول كند، به سرعت تنها موضوعي مي‌شود كه از آن در خانه حرف مي‌زنيد. بس كنيد! سعي كنيد به حد كافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام كمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي که طبق همان اصل اول، در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آنكه توجه بيشتري به يكديگر داشته باشيد، هر ازگاهي كار را از ياد ببريد. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هر گاه به خانه بر می گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آن ها را درون جوراب هایتان بریزید.

 

 

4- رسيدگي به وضع ظاهر

 

فكر نكنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشتركتان مي‌گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي‌خيال شويد! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا‌مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نكنيد، از ريخت‌و‌پاش‌كردن در خانه خودداري كنيد و به‌خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه كه هستيد دوست دارد، با اين‌حال چرا سعي نمي‌كنيد خود را به بهترين شكل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي‌دهيد كه حضور او و تاثيري كه بر او مي‌گذاريد برايتان مهم است!

 

 

5- بي‌توجهي

 

يكي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بي‌توجهي است. در اينجا منظور از توجه كردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زماني‌كه همسرتان آرايشگاه رفته و يا كت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به‌خصوص زماني ‌كه او را شيك و زيبا مي‌بينيد و يا وقتي‌ كه او با تعريف‌هاي بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد، از او تعريف كنيد. زيرا تعريف و تمجيد‌ها هميشه خوشايند هستند‌، اما تنها زماني‌كه درست و بجا به‌كار برده شوند.

 

 

6- حسادت مفرط

 

دست از پاييدن و سين‌جين كردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترك براساس اعتمادي دو جانبه بنا مي‌شود. شك و بدگماني‌هاي بيش از حد شما‌، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

 

 

7- خانواده همسر

 

نه، مطمئنا تمام خانواده‌هاي همسر آنگونه كه در فيلم‌ها به‌صورت منفي نشان داده مي‌شوند، نيستند. پس سعی کنید که از تلقین منقی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلب مي‌تواند گرم و صميمانه باشد. اما نكته مهم آن است كه بدانيد زماني‌كه اين تفاهم به حد كافي وجود دارد‌، چيزي را به همسرتان تحميل نكنيد. چنانچه احساس مي‌كنيد كه همسرتان از رفت‌وآمد‌هاي آخر هفته كم‌كم خسته مي‌شود به او اصرار نكنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد ميهماني‌هاي همكاران و دوستان قديمي نيز صدق مي‌كند.

 

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

 

8- نبود برنامه

 

تشكيل خانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظر‌گرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده‌تان را بسازيد. از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت (مكاني كه تعطيلات را در آنجا مي‌گذرانيد، خريد اتومبيل و…) گرفته تا برنامه‌هاي بزرگ‌تر (بچه‌دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و…) بي‌درنگ در مورد آينده‌تان و اينكه چگونه با آن روبه‌رو مي‌شويد فكر كنيد. اين عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پيش‌روي در زندگي را در شما شعله ور مي‌كند!

 

 

9- سكوت

 

مطئنا عدم‌گفت‌وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از كمبود وقت و يا بي‌توجهي زن و مرد نسبت به يكديگر است كه در بالا از آنها نام برده‌ايم. با اين‌حال، معمولا گفت‌وگو ميان زن و مرد صورت مي‌گيرد، اما هيچ‌يك از طرفين به حرف‌هاي يكديگر گوش نمي‌دهند… در اين حالت، موضوعي را با هم مطرح كنيد و سعي كنيد حقيقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهميد. درصورت نياز، بي‌درنگ از يك روان‌درمانگر كمك بگيريد. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.

منبع:forum.mihandownload.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

پیج اینستاگرامتو پر فروش کن

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

کسب وکارت به بن بست رسیده ودنبال راه حلی؟

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

از رشد بورس جا نمانید!

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

کسب و کار اینترنتی، پر سودترین هستند

پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

چگونه کسب وکار پرسودی داشته باشیم؟

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مشکلات زندگی مشترک جزء جدایی ناپذیر و غیر قابل انکار هر زندگی مشترکی است . مشکلات زندگی مشترک میتواند مالی ،  عاطفی ، جنسی ، اخلاقی و … باشد . هر زندگی مشترکی در هر سطح کیفی مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد . مشکلات زندگی مشترک گاه نرمال است و جای نگرانی خاصی ندارد و گاهی بی رحم است چرا که زندگی غیر قابل پیش بینی میباشد . اینکه توقع داشته باشیم که در زندگی مشترک هرگز ناراحتی ، بحث ، مشاجره و مشکلات نباشد و فانتزی به آن نگاه کنیم ؛ خود دلیل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک است چرا که اگر انتظار و نگرش فرد از زندگی مشترک یک رویای شیرین عاری از درد و رنج باشد کوچک ترین پیشامد و اختلافی را یک واقعه بزرگ خارج از حد تحمل تلقی میکند .

واقع بین بودن کمک میکند که در مقابل جبر زندگی و مشکلات زندگی مشترک و چالش هایی که برای آزمودن ما ، سر راه ما قرار میگیرد به جای شانه خالی کردن و فرار از مشکلات به دنبال کلید حل آن ها بگردیم .  زندگی مشترک فیلم نامه نیست که آن را هرطور که دوست دارید بنویسید بلکه شما انتخاب شده اید تا نقشتان را با تمام فراز و نشیب هایش با تمام بعدهای تاریک و روشن آن به بهترین شکل ممکن بازی کنید . باور کنید که مشکلات زندگی مشترک اگر حاد نباشند باعث میشود که بیشتر قدر لحظاتی را که آرامش دارید ؛ بدانید .مشاوره مشکلات زندگی مشترک

بیشتر بخوانید: آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک

مشاوره مشکلات زندگی مشترک راه چاره ای است برای زوج هایی که بنا به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاه مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار است . مشاوره مشکلات زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از گود ایستاده است به زندگی شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه سعی میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی کند و بهترین راه حل و درمان را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این گره ها اگر به دست خود شما باز نشود به دست هیچ کس دیگری باز نخواهد شد .

اما مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی روزانه با صدها زوج که درگیر مشکلات ریز و درشت اند ، برخورد دارد . راهکار هایی که مشاوره خانواده به شما پیشنهاد میکند از نظر علم روانشناسی ثابت شده و طی آزمون و خطاها و پژوهش های بسیار ثابت شده اند درمانگران و کارشناسان این مرکز تجربه های متفاوتی از زندگی های متفاوت را با خود دارند که باعث میشود موثرترین و پر بازده ترین مشاوره مشکلات زندگی مشترک را در اختیار شما قرار دهند . مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و استفاده از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک نشانه ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده رشد فرهنگی شما است و گویای منطقی بودن نگاه شما به  مشاوره مشکلات زندگی مشترک .

اولین مشکلات زندگی مشترک معمولا پس از ، از بین رفتن دوران شیفتگی خود را نشان میدهند . دوران شیفتگی به اوایل زندگی مشترک که همه چیز تازگی دارد و هیجان انگیز است و فرد درگیر احساسات نو پا و آتشین خود است گفته میشود . در این دوران زوجین کمتر متوجه کمبود های زندگی یا نکات خلاف سلیقه خود در طرف مقابل هستند در واقع همان جمله معروف که میگوید هیچ کسی چهل روز اول زندگی بدبخت نیست . به همین خاطر پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک اولین مشکلات زندگی مشترک خود را نشان میدهند .

اولین مشکلات زندگی مشترک : اگر ازدواج از پایه دچار مشکل خاصی نباشد و یک ازدواج صحیح و منطقی باشد و فرد مقابل ، مشکل حادی نداشته باشد معمولا مشکلات جدی نیستند و قابل حل و فصل هستند . شروع مسئولیت های جدی زندگی مشترک یکی از مواردی است که زوجین را با مشکل رو به رو میکند چرا که هم زن هم مرد تا قبل از این مسئولیت جدی و سنگینی را بر عهده نداشته اند و مسئولیت هایی که با شروع زندگی مشترک به هر دو نفر واگذار میشود میتواند آن ها را کلافه و خسته کند و باعث تنش و اختلاف شود اما اگر پسر و دختر قبل از شروع زندگی مشترک در مورد مسئولیت ها بصورت شفاف با هم صحبت کنند و واقع بینانه وارد زندگی مشترک شوند این مسئله نمیتواند مشکل ساز باشد . مورد بعدی وابستگی به خانواده است .

بیشتر بخوانید: وظایف مرد در رابطه زناشویی چیست ؟

فرد همچنان پس از شروع زندگی مشترک در موارد ریز و درشت ، قدرت تصمیم گیری ندارد و خانواده پدری خود را دخالت میدهد یا در بحث های زناشویی هرچند جزئی نیز خانواده را با خبر میکند و چون خانواده ها در اکثر مواقع جانب دارانه به مسئله نگاه میکنند ؛ باعث بروز مشکل میشود . اما این به آن معنا نیست که در مواقع لازم از تجربه بزرگ ترها استفاده نکنیم اما باید بپذیریم ما اکنون خود یک خانواده کوچک هستیم و باید بتوانیم مستقل از خانواده پدری زندگی خود را مدیریت کنیم . مورد دیگر توقع های نابجا است نباید در ابتدای شروع زندگی از همسر خود توقع داشته باشیم تمام خواسته های ما را یک شبه برآورده کند . با مقایسه زندگی خود با کسانی که سال ها است زندگی مشترک خود را شروع کرده اند لذت داشته های خود را نیز از بین ببریم .

مشکل مالی از مشکلات شایع پس از شروع زندگی مشترک است که در اوضاع کنونی بسیار مورد توجه تر از دیگر موارد است . بهتر است زوج ها برای رساندن سطح مالی و اوضاع زندگی خود به شرایط ایده آلی که در ذهن دارند خود را با وام های سنگین تحت فشار نگذراند بلکه با مدیریت مالی خواسته های رفاهی خود را اولویت بندی کنند و یکی پس از دیگری برای  رسیدن به آن ها تلاش کنند . به طور کل مشکلات گوناگونی بنا به شرایط موجود طرفین ممکن است در اوایل ازدواج به وجود بیایند اما اغلب مشکلاتی هستند که منشا آن ها عدم تجربه و ناپختگی زوجین است و با اندکی از خود گذشتگی و صبر پیشه کردن قابل حل شدن هستند در این میان یک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک میتواند ما را کمک کند .

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر ، گاه فقط ناشی از نگرش فرد است که تمام حرکات ، گفتار و رفتار خانواده شوهر خود را مغرضانه برداشت میکند و گاه هم بنا به مشکلاتی که در هر روابطی ممکن است پیش بیاید . بدترین رفتار در رابطه با خانواده شوهر که زندگی ما را قطعا با مشکل رو به رو خواهد کرد این است که بخواهیم رابطه همسر خود را با خانواده اش کاملا قطع کنیم . باید بپذیریم که خانواده همسر جزئی از هویت او هستند و از لحاظ عاطفی به حضور آنها نیاز دارد . فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی اگر همسر خود را دوست دارید در مقابل او به خانواده اش توهین نکنید چرا که این کار فقط باعث ایجاد کدورت و مشکل بین شما خواهد شد .

اگر خانواده همسر شما با دخالت های نادرست و یا برخورد های اشتباه باعث بروز مشکل در زندگی مشترک شما شده اند و خود همسرتان نیز واقف بر این موضوع است میتوانید با همسر خود در این باره صحبت کنید و رابطه خود را با خانواده همسرتان به یک رابطه کنترل شده محترمانه تبدیل کنید . مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر در تمام زندگی های مشترک وجود دارد و به علت تقابل دو فرهنگ متفاوت است و اگر از چارچوب خارج نشود با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر قابل کنترل است .

حل مشکلات زندگی مشترک بیشتر از هر چیزی نیازمند از خود گذشتگی و صبر است . با داشتن این دو فاکتور مسیری که باید طی شود تا مشکلات از بین روند آسان تر و قابل تحمل تر خواهد بود . باید به عنوان فرد بالغی که آمادگی ازدواج را در خود دیده است بپذیریم زندگی همانقدر که شیرین و لذت بخش است گاه میتواند نفس گیر و دشوار باشد اما نباید در مقابل هر مشکلی به گزینه آخر یعنی طلاق فکر کنیم .

اگر در برخورد با هر مشکلی ، حتی در ذهن خود به طلاق هم به عنوان یک راه حل نگاه کنید باعث میشود توان و قدرت مقابله شما با مشکلات کمتر شود و به جای رو به رو شدن با مشکلات به فرار از آنها فکر کنید . حل مشکلات در زندگی مشترک به درک متقابل و پذیرش وظایف خود نیاز دارد . در عین مسئولیت پذیری باید انعطاف پذیر نیز بود . به طور مثال اگر شما به عنوان خانم خانه ، شغل و درآمد نیز دارید درست است که تامین مخارج زندگی به هیچ عنوان وظیفه شما نیست اما اگر بتوانید از نظر مالی به همسر خود کمک کنید بدون شک کاهش فشار مالی همسرتان از او فردی آرام تر و علاقه مندتر به زندگی خواهد ساخت .

یا اگر به عنوان مرد خانه وظایف خارج از منزل خود را به درستی انجام داده اید وظیفه ای در امور خانه داری از شما انتظار نمیرود اما اگر همسرتان روز خسته کننده ای داشته است میتوانید با کمک به او در کار های منزل ، محبت او را بیش از پیش نصیب خود کنید . در کنار تمام اینها نقش مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در حل بحران ها و مشکلات انکار ناپذیر است یک مشاور خانواده میتواند وقتی زندگیتان را در بن بست مشکلات حس میکنید راه جدیدی را برایتان باز کند .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Typical Life Problems And How To Solve Them

براي مشاوره در زمينه مشکلات زندگی مشترک چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟

مراحل شروع رابطه جنسی برای مردان و زنان چگونه است؟

حل اختلافات زناشویی چگونه ممکن است؟

باور کنید که مشکلات زندگی مشترک اگر حاد نباشند باعث میشود که بیشتر قدر لحظاتی را که آرامش دارید ؛ بدانید .
در این جمله … اگر حاد باشد یا نباشد؟

قطعا شما که تجربه زندگی مشترک دارید میدانید که نباید حاد باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

هر شخصی که به بلوغ اجتماعی و روانی می‌رسد و هر چقدر هم که از نظر محبت در کانون گرم خانواده کمبودی نداشته باشد، باز هم یک کشش روانی او را به سمت جنس مخالف می‌کشاند. در واقع نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن موجب بروز این کشش می‌شود و اینجاست که این نیاز روحی باعث می‌شود فرد با وجود تمام مشکلات، مسئولیت یک زندگی مشترک را به عهده گیرد.زندگی مشترک یک مسیر کاملا اختصاصی است که فرد علاوه بر اهداف شخصی خود اهداف همسرش را هم در نظر بگیرد. که در این راه ممکن است نیاز به استفاده از مشاور زندگی مشترک وجود داشته باشد.

در طول زندگی مشترک ممکن است در برخی مواقع احساس کنید همسرتان نسبت به خواسته های شما بی تفاوت است و به باور ها و نظرهای شما احترام نمی گذارد. این مساله احتمالا سبب ایجاد احساسی منفی در شما می شود که تصور کنید اصلا برای او مهم نیستید. و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد اگر در این موقعیت قرار گرفته اید احتمالا بر این باور خواهید بود که همسرتان با شما لجبازی و ساز مخالف می زند و شما را مجبور به پیدا کردن راه حلی می کند که اقتدار خود را نشان دهید تا همسرتان فکر نکند که حق با اوست و شما بازنده ای بیش نیستید.

وقتی زن و شوهر در این موقعیت قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر ارزش اصلی خود رو از دست می دهد و تبدیل به یک میدان جنگ می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و تنها آنها برنده ی این مسابقه باشند. در حالی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک است. اگر این ماجرا ادامه پیدا کند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود.

البته می توان گفت که لجبازی در رابطه در میان رفتارهای دیگر رخ می دهد. یعنی وقتی یکی از زوجین لجبازی می کند، طرف دیگر رابطه هم در لجبازی او اثر گذار است. اگر اینگونه لجبازی ها بعدا در رابطه بوجود آید و هیچ کدام از زوجین مشکل شخصیتی نداشته باشند، باید به دنبال آسیب هایی در این رابطه بود که این آسیب ها باعث ایجاد لج و لجبازی می شود. شخصیت هایی که مشکل دار هستند همیشه تلاش می کنند که حرف خود را هر چند نادرست به کرسی بنشانند. و اصلا نمی خواهند حرف های طرف مقابلشان را بشنوند.

هنگامی که در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های اساسی زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده در نظر گرفت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و محکمی باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک بازیگوش عمل می کنند.مشاوره مشکلات زندگی مشترک

حتی با این که بیشتر اوقات می دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهنده خواهد بود.

آگاهی از اشتباهات و رفتارهایی که به طلاق ختم می شوند عاملی ست که در پیشگیری از طلاق نقش خیلی مهمی دارد. ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحلی ست که هر فرد در زندگی ممکن است آن را تجربه کند. ازدواج موفق و پایدار نیازمند تلاش زوجین برای رسیدن به اهداف مشترک در زندگی است. آگاه شدن از اصول اساسی و پایه در زندگی مشترک فرصتی ست که رابطه عاشقانه تان در مسیر خطرناک سرازیری قرار نگیرد و از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شود پرهیز کنید. می توانید با استفاده مشاور زندگی مشترک از این راه خطرناک دوری کنید.

یکی از روش های آگاه شدن از اصول اساسی و پایه در زندگی مشترک استفاده از مشاوره می باشد.

مشاور زندگی مشترک راه حلی است برای زوج هایی که به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاهی مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند برعکس کاملا قابل درک است اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار و حتی غیرممکن است .

مشاور زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از میدان ایستاده است به زندگی مشترک شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه تلاش میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی و بررسی کند و بهترین روش را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این مشکلات اگر به دست خودتان درست نشود هیچ کس دیگری توانایی حل مشکلاتتان را نخواهد داشت.

مشاوره زناشویی و مشاور زندگی مشترک یکی از خدمات ارائه شده توسط متخصصان بهداشت روان است که هدف اصلی آنها حل تمامی مشکلات روانی زندگی مشترک است. رابطه زناشویی یک ارتباط در قالبی خاص و متفاوت  از روابط انسانی است . رابطه زناشویی با روابط دیگر  تفاوتی زیادی دارد . در این رابطه ابعاد زیستی ، معنوی ، اجتماعی و عاطفی به اشتراک گذاشته می شوند که احتمال آسیب را چندین برابر می کند.

در یک مشاور زندگی مشترک می بایست به تمام این ابعاد توجه خاصی شود . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک مستلزم به وجود آوردن ثبات بین تعامل زوجین است . رابطه زوجی که به سمت پویایی در جریان باشد . می بایست پیش بینی پذیر و منعطف باشد . رابطه ی زناشویی به زمانی خاص نباید محدود شود . مربوط به موقعیت خاصی نیز نیست.

مشاوران و روانشناسان با شناسایی و ریشه یابی مشکلات افراد با ویژگی ها و خصلت های مختلف و ارائه راهکارهای درمانی و علمی مناسب برای هر فردی، آن ها را به سمت مسیر زندگی ایده آل شان سوق می دهند. گاهاً مشاهده شده است که افراد با علم به اینکه مشکلات را می دانند با راهکارهای نامناسب خود و بدون داشتن دانش روانشناسی، دست به کارهایی می زنند که عواقب حاصل از آن را تا سالیان سال نمی توانند جبران کنند که همین امر اهمیت مراجعه به مشاور زندگی مشترک را نشان می دهد.

وبلاگ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرکز مشاوره شمال تهران

متخصص زوج درمانی

اختلاف سنی معکوس 

مرکز مشاوره خوب در تهران

مرکز مشاوره نوجوانان شرق تهران

بهترین روانشناس تهران

با ما تماس بگیرید: 88042544 – 021

تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، بعد از بيمارستان بقيه اله، شماره ٢٠٩، ساختمان هزاردستان، طبقه ٥، واحد ١٨ مرکز مشاوره آسنا



رابرت لوییس استیونسون، نویسنده سرشناس بریتانیایی جمله ای جالب و ماندگار در زمینه ازدواج و زندگی مشترک دارد که بدین شرح است:” ازدواج مانند یک گفتگوی طولانی است که گاهی اوقات با مشاجره به تیرگی می انجامد”. دیر یا زود، زندگی مشترک یک زوج وارد مرحله ای بحرانی می شود و چنین بحران هایی در زندگی مشترک غیرقابل اجتناب هستند. خبر خوب این است که هنگام رخ دادن این بحران ها، زوجین به سطح تازه ای از رابطه و زندگی مشترک خود می رسند و راه های جدیدی برای داشتن زندگی شادی در کنار هم پیدا می کنند. بدین ترتیب می توان گفت که زوجین نباید از بروز بحران در زندگی مشترک واهمه ای داشت زیرا همین بحران ها و درگیری هاست که نشان دهنده شکل گیری یک رابطه عمیق است.

تنها راه معقول برای پیروزی بر این بحران ها بدون شک تسلیم نشدن و تلاش برای دستیابی به راه هایی برای غلبه و کنار آمدن با تفاوت هاست. در ابتدای آشنایی و پیش از رسمی شدن ازدواج دو نفر، آن ها قول می دهند که در تمامی شرایط و در سختی ها و خوشی ها در کنار یکدیگر باشند و زوجین باید در موارد بحرانی نشان دهند که این گفته هایشان تنها یک گفتمان پوچ و توخالی نبوده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۵ مرحله خطرناک و بحرانی در طول دوران زندگی مشترک زوجین آشنا کنیم که مدیریت آن ها باعث می شود شانس جدایی و طلاق گرفتن زوجین از یکدیگر به شدت کاهش یابد.

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

پینک خواننده مشهوری است که بسیاری از علاقمندان به دنیای موسیقی او را می شناسند. او کسی بود که برای ازدواج با همسر آینده اش پیشقدم شد اما این دو پس از یک سال زندگی مشترک از هم جدا شدند و مدت کوتاهی بعد بار دیگر با هم ازدواج کرده و اکنون ۲ فرزند دارند. ریتا دی ماریا، یک کارشناس حوزه ازدواج و خانواده، این دوره بحرانی را «مرحله شناخت» می نامد. این بحران معمولاً پس از ۶ تا ۱۲ ماه زندگی مشترک رخ می دهد. دوران عشق و علاقه شدید و گاه کورکورانه اولیه دیگر سپری شده و رفته رفته متوجه نقص ها و نقاط ضعف شریک زندگی خود می شوید و رفتارهای ناخوشایندی از طرف مقابل که روزگاری به آن ها اهمیت نمی دادید برای شما جدی و گاه غیرقابل تحمل می شوند. به گفته دی ماریا «زمان آن رسیده که یاد بگیرید مانند یک تیم کار کنید».

در این مرحله بحرانی از زندگی مشترک چه باید کرد؟ بورلی هیمن، روانشناسی برجسته در این حوزه است که در جواب به این سوال چنین می گوید:” اگر قبل از ازدواج در مورد مسایل بسیار مهمی مانند مسایل مالی، بچه، دیدار با بستگان، اوقات فراغت و غیره صحبت نکرده اید اکنون زمان آن رسیده که این کار را بکنید”. باید بسیار صادقانه در مورد ارزش ها و اولویت های خود صحبت کنید. به احتمال فراوان بین ارزش ها و اولویت های شما و شریک زندگیتان تفاوت هایی کم و بیش وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی است که دو طرف باید سعی کنند با هم صلح کرده و به توافق برسند به نحوی که تنها یک طرف مجبور به کوتاه آمدن نباشد. بسیار مهم است که در طی این دوره بحرانی به توافقی محکم بر سر موضوعاتی مهم و گاه دردناک دست یابید.

ازدواج شان پن و مدونا تنها ۳ سال دوام داشت اما این دو در مصاحبه هایشان بارها گفته اند که هنوز هم به یکدیگر علاقه دارند. شاید آن ها در تصمیمشان برای جدایی عجله کردند. تحقیقات انجام گرفته در بین ۲٫۰۰۰ زوج بریتانیایی نشان می دهد که بعد از ۳ سال و نیم زندگی مشترک، زوجین دیگر همدیگر را پذیرفته و طرف مقابل را جزیی جداناپذیر از زندگی خود می داند. بعد از این مدت دیگر زوجین خوابیدن را به رابطه جنسی ترجیح داده و دیگر خبری از «دوستت دارم» گفتن به یکدیگر نخواهد بود. هر یک از زوجین «منطقه آرامش» مخصوص و مجزای خود را پیدا خواهد کرد.

از یک طرف چنین شرایطی، حسی فوق العاده دوست داشتنی از امنیت و آرامش را به زوجین هدیه می دهد و از طرف دیگر، که طرف منفی ماجرا نیز هست، موضوعات نسبتاً ناخوشایند در زندگی این دو مانند باز گذاشتن در هنگام دستشویی رفتن شبانه یا پوشیدن لباس های نامناسب هنگام خواب و یا هر عادت ناخوشایند دیگری از جانب زوجین دیگر طبیعی می شود. اگر چه ۸۲ درصد از زوجین مورد مطالعه قرار گرفته گفته بودند که از ازدواج خود راضی و خوشحالند اما ۴۹ درصد از آن ها گفته بودند که دوست دارند همسرشان رفتارهای رمانتیک بیشتری داشته باشد.

در این مرحله بحرانی از زندگی مشترک چه باید کرد؟ باید درجه ای از رمانتیک بودن را در زندگی خود حفظ کنید. سعی کنید نقاط ضعف یکدیگر را پوشش داده و به تحسین دستاوردهای طرف دیگر در زندگیتان بپردازید. بهتر است از گفتن هر آنچه که در ذهن شما می گذرد خودداری کنید و گاهی اوقات بهتر است ساکت بمانید. اگر حس می کنید بین شما و همسرتان مشکلی پیش آمده است بدون متهم کردن او و خیلی آرام بحث در مورد آن را شروع کنید. قبل از هر چیز باید به درون خود نگاه کنید و رفتارهای خودتان را قضاوت نمایید. بهبود شرایط در زندگی مشترک و رشد زندگی خانوادگی زمانی اتفاق می افتد که هر یک از زوجین بتواند خود را از دید دیگران دیده و میزان مشارکت و عدم مشارکت خود در پیشبرد رابطه زناشویی را به درستی درک نماید.

دیوید شویمر، که همه او را به خاطر بازی در سریال محبوب «دوستان» می شناسند، و همسرش زوی باکمن اعلام کردند که پس از ۷ سال زندگی مشترک می خواهند مدتی دور از هم زندگی کنند و بسیاری امیدوارند که این جدایی موقتی باشد. در زمینه روانشناسی ازدواج یک عبارت بسیار مشهور وجود دارد با عنوان «درد ۷ سالگی». این دوره یکی از بحرانی ترین و سخت ترین دوران در زندگی مشترک هر زوجی به شمار می آید. بورلی هیمن می گوید بعد از ۷ سال زندگی مشترک، زوجین زندگی آرام و متوازنی دارند؛ رابطه آن ها کاملاً طبیعی بوده و طوری با هم رفتار می کنند که انگار روی سیستم خودکار قرار دارند که البته اشتباه بسیار بزرگی است.

ابراز علاقه و روابط جنسی بین طرفین تنها به یک امر روتین و از پیش برنامه ریزی شده تبدیل می شود. به نظر می رسد زوجین همه چیز را در مورد یکدیگر می دانند. در این برهه زمانی است که زوجین تصمیم می گیرند برای نجات زندگی خود و ایجاد تغییری مناسب و مثبت در آن، صاحب اولین و گاه دومین فرزند شوند. اما زوجین باید توجه داشته باشند که فرزند یک شخصیت سوم است و نه وسیله ای برای نجات زندگی زن و شوهر.

در این مرحله بحرانی از زندگی مشترک چه باید کرد؟ رابرت تیبی، که یک روانشناس خانوادگی است برای حل این مشکل و گذار از این مرحله بحرانی پیشنهادهایی به شرح زیر دارد:

مگان فاکس و برایان آستین گرین بعد از ۱۱ سال زندگی مشترک نزدیک بود از هم جدا شوند اما این دو موفق شدند زندگی مشترکشان را نجات داده و اکنون دارای ۳ فرزند شده اند. بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام شده، ۱۰ سالگی هر رابطه ای یک تاریخ آستانه ای بسیار مهم و سخت است. در مصاحبه ای که با ۲٫۰۰۰ زن متاهل آمریکایی صورت گرفت مشخص شد که از دیدگاه آن ها ۱۱اُمین سال ازدواج سخت ترین و بحرانی ترین دوره در زندگی مشترک زوجین است.

در این دوره زنان حجم بسیار زیاد و گاه غیرقابل تحملی از مسئولیت را دارند: آن ها باید از فرزندانشان مراقبت کنند، وظیفه مدیریت فضای خانه را بر عهده دارند و همزمان بسیاری از آن ها باید خارج از خانه نیز کار کنند. از آنجایی که همواره با کمبود زمان مواجه می شوند؛ کیفیت رابطه آن ها با همسرشان به شدت کاهش می یابد. در همین دوره است که مرد دیگر زنش را یک زن جذاب، مانند آنچه که در گذشته به نظر می رسید، نمی بیند. مطالعات آماری نشان می دهد که عمر متوسط یک زندگی مشترک در اروپا ۱۱ سال است که این موضوع بحرانی بودن این دوره زندگی را نشان می دهد.

در این مرحله بحرانی از زندگی مشترک چه باید کرد؟ خبر خوب این است که اگر بر بحران این دوره از زندگی مشترک غلبه کنید، رضایتمندی شما از رابطه با همسر خود در ۲۰ سال آینده زندگی تان به طور مدام در حال افزایش خواهد بود. دانا فیلمور و ایمی بارنهارت، ۲ روانشناس فعال در حوزه خانواده، در این باره توصیه می کنند که در این دوره بهتر است کمی شوخ طبعی و ملاحت را وارد رابطه خود کنید. سعی کنید بیشتر با هم بخندید و سطح انتظاراتتان را کاهش دهید. اگر چه شاید زندگی مشترک و ازدواج شما بی نقص نباشد اما آن قدرها که فکر می کنید نیز بد نیست. تمرکز خود را بر روی جنبه های مثبت زندگی مشترک و همسرتان قرار دهید.

دنی دویتو و ریا پرلمن پس از ۳۰ سال زندگی مشترک از هم جدا شدند که این موضوع باعث شوکه شدن طرفدارانشان شد. اما یک سال بعد این دو اعلام کردند که در تصمیم گیری برای جدایی دچار اشتباه شده و بار دیگر با هم ازدواج کردند. بحران ۲۰ سالگی زندگی مشترک و ازدواج به دلیل بحران میانسالی زوجین رخ می دهد. این تاثیر با یک حالت خاص به نام «سندروم آشیانه خالی» تشدید نیز می شود. این سندروم زمانی رخ می دهد که فرزندان بزرگ شده و راه خود را در زندگی دنبال می کنند و بدین ترتیب زن و شوهر پس از مدت های طولانی به یکباره تنها می شوند، درست مانند شرایطی که در ابتدای رابطه خود داشتند.

شاید زوجین فکر کنند به دلیل این که مهم ترین ماموریت آن ها به پایان رسیده، ازدواج آن ها طراوت سابق را ندارد از این رو از هم فاصله می گیرند. یک روانشناس آمریکایی این جدایی را «طلاق خاکستری» می نامد زیرا در این مرحله از زندگی مشترک، موهای زوجین رو به خاکستری شدن نهاده است. در دنیای مدرن تعداد طلاق ها در این مقطع زمانی از زندگی مشترک زوجین افزایش یافته است.

در این مرحله بحرانی از زندگی مشترک چه باید کرد؟ از یکدیگر فاصله نگیرید. به دنبال دلایل و انگیزه های دیگری برای در کنار هم ماندن بگردید. اگر زوجین مشکلاتشان را به دلیل فرزندانشان نادیده گرفته باشند، اکنون که دیگر تنها شده و خبری از فرزندان نیست، درگیری ها و اختلافات بین این دو شدت بسیار بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر زمان و فرصت بسیار بیشتری برای حل مشکلات و اختلافات دارید و زمان بسیار خوبی برای بازسازی ازدواجتان است. استیو سیبولد یک مشاور رفتاری زوجین است که در این باره می گوید: بهتر است با هم ورزش کنید یا اهداف مشترکی برای همدیگر تعیین کنید، برای مثال سفر، کسب و کار جدید، کلاس های زبان یا هر کاری که به شما کمک کند تجربه های فراموش نشدنی داشته باشید.

مورت فرتل، یک روانشناس و مشاور روابط زوجین است بر این باور می باشد که در جریان گذاشتن احساسات با همسر و یا مشاوره گرفتن از یک روانشناس و مشاور همیشه نمی تواند باعث نجات زندگی مشترک زوجین شود زیرا این راه حل ها نمی توانند به طور دقیق به شما بگویند که چه کارهایی باید برای غلبه قطعی بر بحران انجام دهید. فرتل برای غلبه بر بحران های زناشویی توصیه هایی دارد که تعدادی از آن ها به شرح زیر می باشند:

۱- سعی کنید حتی به تنهایی زندگی مشترکتان را نجات دهید. همواره گفته می شود که زندگی مشترک تنها زمانی نجات داده می شود که هر دو طرف برای انجام این کار تلاش کنند. اما حتی تلاش های صورت گرفته توسط یکی از زوجین نیز می تواند شرایط کنونی رابطه زناشویی را تغییر داده و حتی سرسخت ترین و لجوج ترین همسران را نیز به مشارکت در فرآیند برون رفت از بحران ترغیب نماید.

۲- از خودتان سوال های اشتباه نپرسید. از خودتان نپرسید:” آیا برای انتخاب همسر بهترین انتخاب را داشته ام؟”. کلید موفقیت در ازدواج پیدا کردن همسر درست و بی نقص نیست، بلکه نکته کلیدی در این موضوع این است که توانایی دوست داشتن کسی که انتخاب کرده اید را داشته باشید. شانس هیچ تاثیری در عشق ندارد بلکه چیزی است که خودتان انتخاب می کنید و عشق را باید در انتخاب خود جستجو کنید نه در شانس.

۳- فاصله گرفتن موقت شما را از هم دور خواهد کرد نه نزدیک تر. گفته می شود که جدایی های موقتی یا فاصله گرفتن می تواند احساسات شما را بازیابی نماید اما واقعیت این است که این روش شما را بیش از پیش از همه دور خواهد کرد، به ویژه در شرایط بحرانی رابطه که هدف این است بار دیگر به هم نزدیک شوید.

۴- کمتر در مورد مشکلات صحبت کنید. صحبت کردن در مورد مشکلات زندگی زناشویی و ازدواج آن ها را حل نخواهد کرد بلکه باعث عمیق تر شدن آن ها خواهد شد. این گونه بحث ها باعث مشاجره و عصبانیت خواهد شد. صحبت کردن در مورد یک مشکل بدین معنا نیست که آن را حل کرده اید. کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید. برای حل مشکلاتتان راه حل های عملی و واقعی پیدا کنید.

۵- فکر نکنید که یک روان شناس جواب های بسیار دقیقی برای حل مشکلات زناشویی به شما خواهد داد. جلسات مشاوره ای به زوجین این امکان را خواهد داد که با هم صحبت کنند و دیدگاه فکری همدیگر را درک نمایند اما پاسخ قطعی در مورد این که چه باید کرد تا مشکلات زناشویی حل شوند به شما نخواهند داد. در نتیجه ممکن است زوجین حتی از نتیجه جلسات مشاوره نیز ناامید شوند.

۶- در مورد مشکلات و بحران های زناشویی خود با بستگان و دوستانتان صحبت نکنید. یکی از مهم ترین ارزش های بین زوجین در زندگی مشترک، حس اعتماد و محرمانه ماندن مشکلات بین زوجین است از این رو صحبت کردن در مورد رابطه مشترک با همسرتان با دوستان و آشنایان یک اشتباه بسیار بزرگ خواهد بود. این کار باعث می شود که اعتماد و اطمینان همسرتان را زیر پا بگذارید و کار نادرستی است که شرایط را برای طرفین بغرنج تر خواهد کرد.

سوالاتی که لازم است پیش از ازدواج از طرف مقابل پرسیده شوند

۱۱ سنت ازدواج باور نکردنی در سراسر جهان که شما را شگفت زده خواهند کردمشاوره مشکلات زندگی مشترک

چرا برخی از کشورها حلقه ازدواج را به دست راست می پوشند؟

۱۲ زوج مشهوری که کلیشه های رایج ازدواج را کنار گذاشته و با بقیه متفاوت هستند

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بسیار عالی

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

ارسالی توسط راهنما در دسته بندی رابطه جنسی-رابطه زناشویی-مشاوره جنسی, مشاوره قبل طلاق | بدون پاسخ

وقتی ارتباط احساسی شما با توان جنسی شما به تدریج کاهش می یابد.

تصور کنید که علاقه و تمایل خود را از دست داده اید.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که همسر شما به محبت و عشق نیاز دارد ؟

مهربانی نقش مهمی در ازدواج بازی می کند.

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

اما بسیاری از زوج ها بدون آن زندگی می کنند.

زندگی بدون مقاربت جنسی با همسر یا به دلیل عدم علاقه به او.

و یا عدم میل و اشتیاق جنسی دردناک است.

قطعا  همه می دانند که همبستگی بخش مهمی از همه ازدواج ها است.

پس اگر یک یا هر دو زوج علاقه و شور خود را از دست دادند چه؟

تحقیقات نشان داده است که درصد زیادی از این ازدواج ها ناکام می مانند.

(بعد از مسائل مالی، موارد جنسی دومین دلیل رایج برای طلاق است).

نترسید راه های زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

در اینجا سه ​​راه برای به دست آوردن زندگی جنسی پرشور به شما وجود دارد.

همیشه یک سوزن به خودتان بزنید ، یک جوال دوز به دیگران.

اگر شما نمی خواهید رابطه جنسی برقرار کنید، کلاه خود را قاضی خود قرار دهید.

آیا با این شرایط زیاد نا امید نیستید؟

 

مهم نیست که همسرتان دوست دارد و می خواهد نیاز شما را برآورده کند.

تحریک جنسی و شور و شوق شما مثل روز های اول نیست.

به همین دلیل غیر منطقی است اگر شما انتظار داشته باشید.

که آن را همیشه در همه جا داشته باشید.

شما باید یاد بگیرید چطور گاه گاهی نیازهای خود را کنترل کنید.

ما امیدواریم که زوج ها بتوانند با همسران خود در زندگی خود به همان اندازه.

که ممکن است در زندگی جنسی خود وقت بگذارند، اما هنوز هم ممکن است.

زمانی شما آماده باشید که رابطه جنسی داشته باشید.

در حالی که همسرتان این امادگی را نداشته باشد.

این یک مورد کاملا طبیعی است و شما باید آنرا بپذیرید.

هر تلاش همسر شما برای درک نیازها و خواسته ای شما باید افزایش یابد.

تلاش شما برای درک این تفاوت ها نیز باید افزایش یابد.

برای جلوگیری از یکجانبه گرایی جنسی، شما باید کمی خلاق باشید.

یک جای جدید را انتخاب کنید، یک شب یک اتاق را در یک هتل اجاره کنید.

لباس زیر جدیدی را بخرید و هزاران چیز دیگر که می توانید انجام دهید .

برای از بین بردن کسالت در رابطه خود انجام دهید.

این یک مشکل است که بسیاری از مردم با همسر خود دارند.

آنها تصور می کنند که شور و شوق خود را از دست داده اند.

و دیگر نمی توانند تحریک شوند؛ ارگاسم آنها طول می کشد و قدرت گذشته را ندارد.

آنها شور و شوق و احساسات خود را به شوهرشان از دست می دهند.

و وقتی شوهرانشان نزدیک به او می شوند، بسیار خشن هستند.مشاوره مشکلات زندگی مشترک

آنها شاید به خاطر سن شان اینگونه فکر کنند.

اما اگر شما در رابطه جنسی خود تنوع داشته باشید.

می توانید از این روابط کاملا لذت ببرید.

اگر از یافتن راه حل و حل مشکل خود فرار کنید، ممکن است جفت دیگری پیدا کنید .

که او با شما از نظر جنسی باز هم ناسازگار باشد.

و شما بهتر است از خودتان بپرسید که کجا می روید؟

قبل از اینکه ما به سرعت قضاوت کنیم و همسر خود را ترک کنیم.

پیشنهاد می کنیم اگر همسرتان از این داستان آگاه است موارد را به دقت بررسی کنید.

آیا شما آگاه هستید که او از رابطه جنسی خود ناراضی است؟

مبارزه نکنید و از او انتقاد نکنید، به شدت شکایت نکنید.

انتقاد نکنید، فقط به آرامی به او بگویید که به خاطر مشکلات تان در رابطه جنسی با او.

شما می خواهید چیزی را که دوست دارید انجام بدهد.

افکار خود را با او به اشتراک بگذارید او را تهدید و سرزنش نکنید.

در نهایت می توانید از مشاوره مشکلات زناشویی برای کاهش مشکلات خود استفاده کنید.

مشاوره مشکلات زناشویی راه حلی خوب برای داشتن یک زندگی جنسی.

و عاطفی مشترک  مناسب با همسرتان خواهد بود.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

مشاوره مشکلات زندگی مشترک
مشاوره مشکلات زندگی مشترک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *