مشاوره کنکور زبان انگلیسی

 
helpkade
مشاوره کنکور زبان انگلیسی
مشاوره کنکور زبان انگلیسی

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شرکت در کنکور زبان برای داوطلبانی که همزمان با این آزمون در گروه های آزمایشی اصلی شرکت می نمایند کمی سخت خواهد بود. به همین دلیل مشاوره کنکور زبان 99 می تواند نقش بسیار پررنگی را در تمامی مراحل ایجاد نماید. در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا در رابطه با مشاوره کنکور زبان با شما داوطبلان عزیز سخن بگوییم. همچنین در ادامه به موضوعاتی همچون برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و برای کنکور زبان چه درس هایی را بخوانیم نیز خواهیم پرداخت.

 

برای کنکور زبان چه درس هایی را بخوانیم؟

اصول قبولی در کنکور زبان چیست؟

تعداد سوالات زبان تخصصی چند سوال می باشد؟

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

بهترین کتاب های کمک آموزشی برای کنکور زبان چیست؟

 

جهت دریافت خدمات مشاوره کنکور زبان 99 و اطلاع از اینکه برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

اولین سوال ما از داوطلبان گروه آزمایشی کنکور زبان این است که هدف شما از شرکت در آزمون زبان چیست؟ زیرا بر حسب هدف شما می تواند مشاوره و برنامه ریزی متفاوت باشد. به عنوان مثال چنانچه هدف شما از شرکت در این آزمون ایجاد امکانی برای دانشگاه رفتن در کنار رشته اصلی خودتان است نوع برنامه ریزی و همچنین اصول صحیح مطالعه شما با فردی که تنها هدف او قبولی در رشته مورد علاقه خود در هر نوع زبان خارجی است متفاوت خواهد بود.

مشاوره کنکور زبان برای تمامی داوطلبان توسط مشاورین و متخصصین ایران تحصیل در تمامی سال های اخیر با استفاده از مشاوره های تخصصی صورت پذیرفته است. بنابراین برای اطلاع دقیق از اینکه برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید. اما در ادامه برخی از اصول کلی آمادگی برای کنکور زبان را برای آشنایی شما داوطلبان عزیز خواهیم آورد.

 

 

 

 

 

بهترین مشاوره کنکور زبان را می توان مشاوره ای دانست که به شما کمک می کند تا بتوانید علاوه بر اطلاع از تمامی منابع مورد نیاز برای مطالعه ،به بهترین روش های آموزش نیز دست یابید.

 

 

 

 

 

 

 

برای قبولی در کنکور زبان توصیه هایی داریم که داوطلبان در صورت اطلاع دقیق از انها و عمل به آن می توانند به راحتی رتبه مورد علاقه خود را کسب نموده و در رشته مورد نظر خود پذیرفته شوند. قبولی در هر آزمونی قلق ها و همچنین روش های مخصوص به خود را خواهد داشت. لذا برای قبولی در کنکور زبان نیز لازم است با توجه به اصول آن پیش بروید تا موفقیت مورد نظر خود را به دست آورید. در ادامه به برخی از این رموز اشاره خواهیم نمود.

 

یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان در آمادگی کنکور زبان دارند و ما در مشاوره کنکور زبان آن را یادآور می شویم، این است که آمادگی برای افزایش مهارت زبان با آمادگی برای کنکور زبان دو مقوله کاملا متفاوت می باشند. به همین دلیل شما می توانید از فیلم و… برای یادگیری استفاده نمایید اما هرگز نخواهید توانست با همین فیلم ها از نکات دستوری آگاه شوید.

 

هرگز اینگونه تصور نکنید که مطالعه دقیق دروس تخصصی کافی خواهد بود. فراموش نکنید برخلاف سایر گروه های آزمایشی که دروس تخصصی بیشتر از یک دروس نخواهد بود به همین دلیل هرگز اینگونه تصور نکنید که شما حتما خواهید توانست دروس تخصصی آزمون را با درصد بالا پاسخ دهید و نیازی به مطالعه دروس عمومی نخواهید داشت.

یکی از محاسنی که دروس عمومی در کنکور زبان دارد این است که تاثیر بیشتری بر رتبه داوطلب نسبت به سایر گروه های آزمایشی خواهد داشت. به همین دلیل توصیه ما در مشاوره کنکور زبان 99 بالا بردن اطلاعات خود و همچنین افزایش ضریب دروس مختلف می باشد. یکی از آموزش های ما روش مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری است که بر مبنای آن داوطلبان می توانند به راحتی علاوه بر مطالعه ، درصد بالایی را نیز در هر درس داشته باشند.

 

قبولی در هر آزمون زبان با سایر زیان های دیگر متفاوت است . آنچه شما در دوره دبیرستان مطالعه نموده اید، قطعا برای قبولی کافی نخواهد بود. به همین دلیل تلاش کنید تا از طریق کتاب های 504 و همچنین 1100 واژه ، دامنه لغات خود را تقویت کنید. البته با توجه به فرار بودن این کتاب ها لازم است نحوه مطالعه و آموزش لغات را به روش کد گزاری مطالعه نمایید.

 

 

 

مطالعه دروس برای کنکور زبان را می توان به دو دسته تقسیم نمود. یکی از منابع مطالعه قطعا مطالعه دروس عمومی خواهد بود. دروس عمومی شامل همان درس هایی است که در دوران دبیرستان خود مطالعه نموده اید . اما قطعا آنچه بسیار مهم است در این زمینه این است که از کتاب های کمک آموزشی آن هم به نحوی استفاده نمایید که بتوانید تخصص خود را در این زمینه بالا ببرید.

دروس تخصصی برای مطالعه این رشته نیز، شامل دروس 504 و  1100 واژه می باشد. کدینگ کردن برای هر زبانی و هر نوع آموزشی می تواند مفید و موثر باشد. همچنین به صورت دقیق بدانید که برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید. مشاوره تحصیلی تلفنی سازمان سنجش می تواند موثر باشد و به داوطلبان کمک نماید تا با توجه به نوع آزمون خود را آماده نمایند.مشاوره کنکور زبان انگلیسی

 

 

 

 

یکی از سوالات بسیار مهم این است که برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و بتوانیم به راحتی قبول شوید . همانطور که می دانید کنکور زبان و سوال های آن شامل بخش های مختلفی می باشد. به عنوان مثال برای بخش گرامر می توانید از کتاب English Grammar in Use by Raymond Murphey – Upper Intermediate Level. استفاده نمایید و تست های مربوط به آن را بزنید.

برای بخش واژگان و همچنین کلمات اگر بخواهیم به سوال برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ پاسخ دهیم باید بگوییم که برای افزایش دامنه لغات می توانید Vocabulary for the High School Student by Harold Levine استفاده نمایید. البته تعداد کتاب ها و دروس مختلف برای هر یک از سوالات می تواند متفاوت باشد و کتاب های معرفی شده تنها برای آشنایی داوطلبان می باشد.

برای کسب مشاوره کنکور زبان و همچنین دریافت پاسخ برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟  با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید. مشاورین و متخصصین ما همه روزه ، حتی در ایام تعطیل ، آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شبانه روزی به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید. متخصصین ما همه روزه حتی ایام تعطیل ،آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

 

 

قبولی در هر یک از کنکور ها، با توجه به نحوه آزمون سایر داوطلبان تعیین خواهد گردید. به همین دلیل یکی از مواردی که در مشاوره کنکور زبان حتما به آن اشاره می نماییم، در رابطه با نوع سوالات و همچنین سطح رقابت سایر رقبای شما خواهد بود. اما به طور میانگین با درصدهای بالای 50 درصد در دروس عمومی و همچنین درصد بالای 30 درصد در زبان تخصصی ، خواهید توانست موفقیت لازم را برای قبولی در دانشگاه های روزانه به دست آورید.

 

کلمات زبان انگلیسی و افزایش خزانه لغات می تواند نقش مهمی در پذیرفته شدن و همچنین افزایش مهارت شما در زبان انگلیسی داشته باشد. به همین دلیل روش هایی که برای مطالعه زبان انگلیسی وجود دارد، موجب می شود تا شما از این فرار بودن به بهترین نحو فاصله بگیرید و خود را برای آزمون به صورت کامل آماده نمایید. استفاده کلمات در جملات و همچنین استفاده از آنان به زبان های های خودمانی که همان رمز گذاری می شود را می توان از جمله روش های مناسب در این خصوص دانست.

 

بهترن کتاب های کمک آموزشی برای گرامر زبان انگلیسی چیست؟

بهترین نحوه مطالعه مطالب درسی چیست؟

تعداد سوال های مربوط به گرامر در کنکور سراسری زبان چیست؟

تعداد کل سوالات تخصصی کنکور زبان چند سوال می باشد؟

 

برای دریافت مشاوره کنکور زبان و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟ و همچنین پاسخ سوالت مطرح شده ، با شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط :

انتخاب رشته زبان

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

روش صحیح درس خواندن کنکور

روش های درس خواندن رتبه های برتر کنکور

روش های نوین مطالعه کنکور

برای کنکور زبان چه کتاب هایی بخوانیم؟

مشاوره کنکور زبان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

گروه ایران مشاوره ۲ نظرها

یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری که داوطلبان همه رشته های تحصیلی مجاز به شرکت در آن هستند ، کنکور زبان می باشد. رشته زبان و هنر به عنوان رشته های شناور کنکور شناخته می شوند و به همین دلیل از طرفداران زیادی برخوردار هستند. برای موفقیت در آزمون سراسری این رشته نیازمند به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده هستید تا بتوانید به بهترین نحو از پس آن برآیید.مشاوره کنکور زبان انگلیسی

برای داشتن یک برنامه ریزی صحیح ، در واقع داوطلب باید در ابتدا بداند که نحوه کنکوری خواندن و تست زدن به چه صورت می باشد و سپس رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را مشخص و بر اساس آن یک برنامه ریزی درسی صحیح جهت رسیدن به هدف خود طراحی کند. در رابطه با کنکور زبان باید بگوییم که تاثیر دروس عمومی در پذیرش این رشته بسیار زیاد است و نکته مهم تری که باید به آن اشاره شود این است که هیچ منبع رسمی برای این آزمون از سوی سازمان سنجش اعلام نشده اما سوالات آزمون معمولا از کتاب های رایجی که در بازار موجود است طراحی می شود که تعدادی از آن را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کنکور سراسری منحصرا زبان با 170 سوال در غالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی انجام می شود که داوطلب باید در 180 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. دفترچه عمومی شامل 100 سوال و زمان پاسخ دهی به آن 75 دقیقه و دفترچه اختصاصی آن شامل 70 سوال است که داوطلب باید در مدت 105 دقیقه به آن پاسخ دهد.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری زبان های خارجی را دارند می بایست از دروس و مواد امتحانی که در آزمون از آن ها سوال مطرح می شود آگاهی داشته باشند تا بتوانند پس از فراهم کردن منابع امتحانی ، برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت خود را انجام دهند. به همین جهت در جدول زیر مواد امتحانی این آزمون را بیان می کنیم.

بهتر است داوطلبان پیش از انجام برنامه ریزی درسی خود هدف خود را مشخص کنند و بدانند که قصد تحصیل در کدام یک از رشته های گروه آزمایشی زبان را دارا می باشند ، زیرا ضریب و در واقع میزان تاثیر هر یک از دروس اختصاصی ، در رشته های زیر گروه های مختلف ، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در این قسمت به معرفی رشته های زیر گروه های مختلف گروه آزمایشی زبان می پردازیم و سپس ضرایب دروس برای هر یک از زیرگروه ها را بیان خواهیم کرد.

لیست رشته های زیرگروه 1

مقطع کارشناسی : آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی

مقطع کاردانی : کاردانی آموزش زبان انگلیسی ، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

لیست رشته های زیرگروه 2

مترجمی زبان آلمانی ، زبان و ادبیات آلمانی

لیست رشته های زیرگروه 3

زبان و ادبیات فرانسه ، مترجمی زبان فرانسه

لیست رشته های زیرگروه 4

زبان ایتالیایی ، زبان چینی ، زبان روسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات اسپانیایی ، زبان و ادبیات ترکی استانبولی ، زبان و ادبیات ژاپنی

ضرایب دروس در هر زیرگروه

داوطلبان برای موفقیت و قبول شدن در رشته مورد نظر خود باید اطلاع کاملی از ضرایب دروس و اهمیت آن در پذیرش رشته مورد علاقه خود داشته باشند تا بر اساس آن به مطالعه بپردازند. به همین منظور جدولی را در ادامه مطلب قرار داده ایم که ضرایب هر یک از دروس را در زیر گروه های مختلف نشان می دهد.

به جرات می توان گفت که مهم ترین رکن موفقیت در کنکور تعیین هدف است. داشتن هدف به داوطلب کمک می کند تا با انگیزه و تلاش بیشتر در مسیر موفقیت قدم بردارد همچنین اندازه تلاش هر فرد به میزان ارزشمند بودن هدف وی بستگی خواهد داشت بنابراین همواره هدف خود را ارزشمند بدانید. هیچگاه برای رسیدن به هدف خود نا امید نشوید و هدف خود را مدام یادآوری کنید و بر روی کاغذ بنویسید که مثلا من در کنکور سال 98 باید دانشگاه سراسری … رشته زبان آلمانی پذیرفته شوم. قدم بعدی بعد از تعیین هدف برنامه ریزی کنکور حساب شده می باشد. شما باید برای دوری از آشفتگی و سردرگمی یک برنامه اصولی و حساب شده برای مطالعه داشته باشید. توصیه اکید ما این است که حتما برای خود یک برنامه منسجم و یک جدول زمانبندی مطالعه طراحی کنید. در ادامه به برخی از ویژگی های یک برنامه ریزی مفید اشاره می کنیم.

بسیاری از داوطلبان با نحوه درست مطالعه آشنا نیستند و دروس خود را به صورت کلی می خوانند باید بگوییم که کنکوری خواندن به این صورت است که دروس را به صورت جزء به جزء و فقط برای یادگیری بخوانید نه برای تمام کردن کتاب! همانطور که می دانید درس زبان درسی است که تنها با تمرین و تکرار می توانید در آن مسلط شوید ، بنابراین در رابطه با کنکور منحصرا زبان باید بگوییم داوطلبی که می خواهد در این کنکور شرکت کند باید پیش زمینه خوبی از زبان انگلیسی داشته و تا حدودی به آن مسلط باشد. بسیاری از داوطلبان با خود می پندارند که اگر فقط به سوالات تخصصی پاسخ دهند و دروس عمومی را فراموش کنند می توانند به موفقیت برسند ولی باید بگوییم که تاثیر دروس عمومی بیشتر از دروس تخصصی زبان است. نکات زیر نیز از جمله نکاتی هستند که بهتر است برای داشتن بازدهی مناسب در مطالعه به آن ها توجه کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد هیچ منبع رسمی از سوی سازمان سنجش برای دروس تخصصی کنکور منحصرا زبان اعلام نشده است بنابراین شما داوطلبان باید برای مطالعه از منابع کمک آموشی مناسب و بهترین دی وی دی های کنکور استفاده کنید. لازم است گفته شود که در انتخاب کتاب ها دقت لازم را داشته باشید اما خیلی وسواس به خرج ندهید. دیدن فیلم به زبان اصلی تا حد زیادی به تثبیت لغات در ذهن شما کمک خواهد کرد. یکی دیگر از راهکارهایی که به شما در موفقیت کمک می کند شرکت در آزمون های آزمایشی است که توسط موسسات مختلف برگزار می شود. این آزمون ها به شما کمک می کند که با نحوه سوالات کنکور این رشته آشنا شوید. برای راهنمایی بیشتر در این خصوص می توانید با مشاوره تلفنی کنکور ایران مشاوره  تماس حاصل فرمایید.

بودجه بندی سوالات اختصاصی کنکور زبان :

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هابرنامه ریزی کنکور کنکور سراسری کنکور منحصرا زبان

2 ساعت پیش

5 ساعت پیش

9 ساعت پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

سلام من تازه شروع به خوندن کردن آیا امیدی به قبولیم هست و روزی چقدر باید درس بخونم برای دبیری زبان

سلام خسته نباشید . . . ببخشید برای زیرگروه یک ک همه ی رشته هاش مربوط به زبان هس (زیرگروه۱)چرا باید ضریب زبات المانی ۳ باشه؟ فک میکنم اشتباهی شده. ممنون میشم اگر رسیدگی کنید. -باتشکر

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

سازمان سنجش با برگزاری کنکور سراسری زبان امکان ادامه تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خوگردان و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور زبان پس از تکمیل فرم اینترنتی می بایست خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده کرده و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را هموارتر نمایند .  مشاوره کنکور زبان انگلیسی

برای  مشاوره کنکور سراسری زبان 99

برای  مشاوره کنکور سراسری زبان 99

کنکور زبان در کنار کنکور هنر ، گروه های آزمایشی شناور کنکور سراسری را تشکیل می دهند . به این معنی که هر کدام از داوطلبان کنکور سراسری می توانند در کنار یکی از سه گروه آزمایشی اصلی ریاضی ، تجربی و انسانی ، یکی یا هر دو گروه آزمایشی زبان و هنر را نیز به برای شرکت در کنکور انتخاب کنند .

به همین دلیل مخاطبان کنکور زبان دو دسته هستند . دسته ای که شرکت در کنکور زبان را به عنوان شانس دوم برای قبولی و درکنار یک گروه آزمایشی دیگر انتخاب کرده اند و دسته دوم که منحصرا قصد شرکت در کنکور زبان را دارند و به عبارت دیگر گروه آزمایشی اصلی آن ها کنکور زبان است .

روی صحبت ما در این مقاله نیز بیشتر با داوطلبانی است که در کنکور 99 گروه آزمایشی زبان را از ابتدا به عنوان گروه آزمایشی اصلی خود انتخاب کرده اند و قصد دارند برنامه ریزی دقیق و کاملی برای کنکور زبان 99 داشته باشند .
 در ادامه به بررسی ثبت نام ، شرایط ، منابع ، دروس عمومی و دروس اختصاصی ، بررسی سوالات و برنامه ریزی کنکور سراسری زبان 99 می پردازیم .

سال گذرشته ثبت نام کنکور سراسری از 24 بهمن الی 2 اسفند ماه بود پیش بینی می شود امسال هم ثبت نام کنکور سراسری 99 در دهه سوم بهمن ماه آغاز شود . ثبت نام به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سنجش صورت می گیرد . معمولا نیمه دوم اسفند ماه ، یک مهلت ثبت نام مجدد در نظر گرفته می شود تا جاماندگان از ثبت نام کنکور ۹۹ بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند .

همانطور که در شرح ابتدایی مقاله گفتیم کلیه داوطلبان کنکور زبان ۹۹ می توانند در کنار گروه آزمایشی زبان ، یکی از گروه های آزمایشی اصلی ریاضی ، تجربی یا انسانی را نیز انتخاب کنند .

چند روز قبل از برگزاری آزمون ، داوطلبان باید نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه اقدام کنند و در نهایت . داوطلب باید تا پایان دریافت اعلام نتایج کنکور زبان 99 و انتخاب رشته کنکور زبان 99 در نگه داشتن کد رهگیری کوشا باشد . 

هر فرد برای ثبت نام کنکور سراسری زبان ۹۹ در ابتدا باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون باشد . شرایط عمومی شامل عقیده به نظام جمهوری اسلامی و دین های الهی است . اما مهم ترین قسمت شرایط اختصاصی کنکور زبان است که از مهم ترین آن ها می توان به دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی اشاره کرد .

لازم به ذکر است نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی این دو مدرک نمی باشد و دانش آموزان با هر مدرکی می توانند در این گروه آزمایشی کنکور دهند . داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) هستند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند . اگر قصد اطلاع از شرایط انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد در رشته های پزشکی را دارید می توانید اطلاعات لازم را از مقاله های آن کسب کنید .

 برای اطلاع از متن کامل شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک کنید . 

بیشتر  بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99

سوالات عمومی کنکور سراسری زبان 99 از دروس ادبیات فارسی ، زبان عربی ، معارف اسلامی ( دین و زندگی ) و زبان خارجی طرح می شوند . در ادامه به ضرایب آن ها اشاره می کنیم :

 

 

اگر داوطلب اقلیت های مذهبی قصد پاسخ دهی به سوالات معارف غیراسلام ( کلیمی ، زرتشتی و مسیحی ) به جای معارف اسلامی ( دین و زندگی ) را دارد ، می توانند با علامت زدن گزینه مربوط به آن در هنگام ثبت نام اینترنتی ، به سوالات آن پاسخ دهد .
داوطلبان کنکور سراسری 99 می توانند در حین ثبت نام اینترنتی پاسخ دهی به یکی از زبان های روسی ، آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی را به جای زبان انگلیسی انتخاب کنند . این زبان باید با زبان درس اختصاصی یکی باشد .

سوالات اختصاصی کنکور زبان 99 با توجه به هر زیرگروه دارای ضریب خاصی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :

 

بودجه بندی سوالات اختصاصی کنکور زبان شامل موارد زیر می باشد :

 

 

 

بیشتر بخوانید: ضرایب و زیر گروه های کنکور سراسری زبان

دفترچه عمومی شامل 100 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 75 دقیقه می باشد .

 

اطلاعات دفترچه عمومی کنکور سراسری زبان 99 

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان و ادبیات فارسی

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

1 تا 25

18 دقیقه

زبان عربی

26 تا 50

20 دقیقه

فرهنگ و معارف اسلامی

51 تا 75

17 دقیقه

زبان انگلیسی

76 تا 100

20 دقیقه

دفترچه اختصاصی شامل 70 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 105 دقیقه می باشد .

 

اطلاعات دفترچه اختصاصی کنکور سراسری زبان 99 

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان تخصصی

101 تا 170

105 دقیقه

در کل 170 تست در کنکور سراسری زبان 99 وجود دارد و مدت زمان کل کنکور 3 ساعت می باشد . نکته قابل توجه این است که آزمون نمره منفی دارد و هر سه پاسخ نادرست ، تاثیر یک پاسخ صحیح را از بین می برد .

 

بیشتر بخوانید: تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی به آن

برنامه ریزی کنکور سراسری زبان 99

سوالات کنکور سراسری زبان در سال گذشته نسبت به سال های قبل مفهومی تر شده است . این به آن مفهوم است که داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیازمند مطالعه دقیق تر و برنامه ریزی صحیح برای قبول شدن در کنکور هستند . داوطلبان باید بعد از آشنایی با منابع کنکور سراسری زبان نسبت به برنامه ریزی صحیح اقدام کنند و با پشتکار در راه رسیدن به هدف خود تلاش کنند . اگر معدل پایینی دارید نباید نگران باشید زیرا تاثیر معدل در کنکور ۹۹ به صورت تاثیر مثبت و قطعی می باشد .

در ادامه بخوانید: چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم

داوطلبانی که قصد برنامه ریزی اصولی دارند ، می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشند تا بتوانند نحوه مطالعه صحیح کنکور سراسری را از طریق یک برنامه ریزی صحیح بیاموزند .

 

رشته های هر گروه آزمایشی تو چند دسته تقسیم می شوند که به هر دسته یک زیر گروه می گویند .

زبان دارای 4 زیر گروه است و در هر زیر گروه ضرایب دروس با هم متفاوت می باشند .

شامل 70 تست 4 گزینه ای می باشد .

برای  مشاوره کنکور سراسری زبان 99

برای  مشاوره کنکور سراسری زبان 99

سلام . ببخشید امکان داره که نوع سوالات دفترچه عمومی زبان با اختصاصی از نظر AوD متفاوت باشه

سلام . سوالات کنکور برای تمامی داوطلبین مشترکه .

سلام خدمت شما و متشکرم از سایت عالی تون . ببخشید آیا میشه همزمان هم در رشته مهندسی کامپیوتر و هم در رشته مترجمی فرانسه تحصیل کنیم ؟برای اینکار در موقع باید چه کنیم چگونه دو کنکور را با هم بدهیم؟

سلام . امکان تحصیل هم زمان در دو رشته در دانشگاه آزاد وجود داره ، همچنین می تونین در یک رشته در دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه دوم به صورت هم زمان تحصیل کنین .

سلام من رشتم تصویربرداری شاخه کاردانش هستش می خواستم بدونم می تونم با مدرک دیپلم نظام جدید تو کنکور زبان سراسری شرکت کنم

سلام . می تونین با مدرک دیپلم نظام جدید در کنکور سراسری زبان شرکت کنین .

سلام من دانش اموز سال دوم دبیرستان رشته علوم انسانی هستم . می خواستم در رشته زبان خارجه (انگلیسی) در کنکور شرکت کنم . آیا از طریق قبولی درکنکور در رشته زبان می توان دبیر زبان شد؟؟؟(منظورم تربیت معلمه)

سلام . می تونین در کنکور سراسری زبان شرکت کنین و سپس در رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنین .

سلام من رشتم تجربیه ولی امسال کنکور زبان ثبت نام نکردم می تونم از طریق رشته تجربی با مدرک دیپلم دانشگاه مترجمی بخونم ؟

سلام . می تونین در پذیرش بدون کنکور رشته های گروه زبان شرکت کنین .

سلام من رشتم تجربی هست و کنکور زبان شرکت کردم میشه یکم درباره زبان تخصصیش توضیح بدین که از کجاس و چطوری هست؟ من باید برای آمادگی تو اون بخش چه کتابایی رو بخونم؟

سلام . سوالات زبان تخصصی در سطح بالاتری ازسطح سوالات زبان عمومی و سطح مطالب کتاب های درسی طراحی میشه ، هر چه دایره لغات وسیع تری داشته باشین و کتاب های غیر درسی بیشتری رو مطالعه کرده باشین ، می تونین درصدهای بالاتری در کنکور بزنین ، در همین مقاله بهترین منابع معرفی شده توصیه میشه سوالات کنکور ده سال اخیر رو حل کنین تا با نحوه سوالات زبان تخصصی آشنا شین .

سلام وقت بخیر.ممنون میشم اگه جواب بدین من در کنکور 99 واسه تجربی و زبان شرکت کردم اما الان نظرم عوض شده می خوام فقط کنکور زبان شرکت کنم مشکلی نداره در انتخاب رشته..

سلام . فقط در جلسه کنکور زبان شرکت کنین و در فرم انتخاب رشته کد رشته / محل های مربوط به کنکور زبان رو وارد کنین .

سلام وقت بخیر . می خواستم بدونم سوال های کنکور تخصصی زبان انگلیسی در سطح کتاب های سه سال دبیرستان میاد یا باید خیلی پیشرفته بلد باشیم؟

سلام . سوالات تخصصی کنکور سراسری زبان مقداری در سطح بالاتری ازسطح مطالب کتاب های درسی طراحی میشه .

سلام وقت بخیر من رشتم فنی حرفه ای کامپیوتره موقع ثبت نام کنکور در جایی که نوشته بود زبان خارجي كه امتحان خواهم داد من زبان آلمانی رو انتخاب کردم خواستم بپرسم من الان زبان تخصصیمو المانی امتحان میدم یا زبان عمومی و یا هر دو ؟سپاس از پاسخ گویی تون

سلام . سوالات زبان عمومی و تخصصی شما سوالات مربوط به زبان آلمانی خواهد بود .

سلام من رشتم انسانیه و عربی از نظر لغت کاملا با عربی رشته های تجربی و ریاضی متفاوته من شنیدم برای کنکور زبان دوتا سوال عمومی ( انسانی جدا و بقیه رشته ها جدا) میدنخواستم ببینم این درسته یا من باید لغات عربی رشته های دیگه رو هم بخونم؟؟؟

سلام . در کنکور سراسری زبان فقط  یک دفترچه سوال عمومی طراحی میشه .


منتخب های هیوامگ

آیا برای آزمون ، مغز خود را تغذیه می کنید ؟

تاثیر کرونا بر استرس کنکور

رمز موفقیت در کنکور

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار محاسبه درصد

منابع کنکور ریاضی 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور انسانی 99

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©


دانلود فایل خلاصه دانش های زبانیDownloads-icon


خانه مشاوره – خانه ای برای مشاوره به ایرانیان

اگر قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید، به مشاور تحصیلی نیاز نخواهید داشت! اما اگر تصمیم خود را گرفته اید که در رشته مورد علاقه تان قبول شوید، به طور قطع به یقین بایستی از تجارب یک مشاور حرفه ای تحصیلی بهره مند شوید. یک مشاور باتجربه ی تحصیلی از اولین مراحل آماده سازی شما برای کنکور مانند برنامه ریزی درسی و معرفی بهترین منابع درسی، معرفی بهترین آزمون های آزمایشی و آموزش تکنیک های صحیح تست زنی، تا مراحل پس از کنکور، تخمین رتبه و انتخاب رشته، آنالیز کارنامه و رتبه و … همراه شما خواهد بود. برای قبولی در کنکور به مشاوره نیاز خواهید داشت، مشاوران تحصیلی ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

برنامه ریزی صحیح یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به اهداف است. اگر قصد دارید که در رشته و دانشگاه دلخواهتان پذیرفته شوید، باید مطابق برنامه ای حرفه ای پیش بروید. از جمله مهم ترین مشخصه های یک برنامه حرفه ای این است که شما را از درس خواندن خسته نخواهد کرد! پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی درسی کنکور زبان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

بسیاری از افرادی که از مهر و چه بسا قبل از آن، شروع به مطالعه ی دروس کنکوری می کنند، تا رسیدن به عید نوروز، نفس کم می آورند و خسته می شوند. چرا که به این نکته توجه نمی کنند که در واقع آنچه مهم است، هدفی است که در نظر گرفته ایم، نه صرفاً مسیری که در آن قدم بر می داریم. این جمله مؤید این ضرب المثل معروف است که «رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» پس با این حساب شما هنوز وقت زیادی برای قبولی دارید. تعطیلات عید یک فرصت بسیار استثنائی است که به شما این شانس را می دهد که حتی اگر هنوز یک صفحه نیز مطالعه نکرده اید، چندین گام از رقیبانتان پیشی بگیرید. این را هم بدانید که بسیاری از رتبه های برتر، فرصت عید را از دست نداده اند.

عید بهترین زمان برای جلو افتادن از رقیبانتان است! فرصت طلایی عید را از دست ندهید! با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مسلم است که فردی که قبلا مسیری را پیموده، نسبت به فرد ناآشنا به راه، از پستی و بلندی های مسیر اطلاع بیشتری دارد. کنکور نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بتوانید نتایج بهتری در کنکور کسب کنید، بایستی از تجربیات نفرات برتر کنکور استفاده کنید. مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری به شما این امکان را می دهد تا بدانید چگونه می توانید بازدهی مطالعه ی خود را بهبود ببخشید و چند گامی از رقیبانتان جلوتر بیافتید. پیشنهاد می کنیم در این زمینه از تجربه مشاوران مرکز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کسب رتبه برتر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اگر قصد شرکت در کنکور زبان را دارید، بایستی قبل از هر اقدامی، اطلاع کافی در زمینه رشته های انسانی کسب کنید. یادتان باشد که علاقه مندی نقش مهمی در انتخاب رشته دارد ولی حتما موارد دیگری مانند بازار کار را نیز بایستی در نظر بگیرید. اصلاً از کجا معلوم که در رشته ی دیگری که به آن فکر نمی کنید موفق تر نباشید؟ پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی در زمینه رشته های کنکور زبان با مشاوران ما تماس بگیرید.

اگر شما هم سری به میدان انقلاب زده باشید، حتما خود را محصور در منابع متعدد کنکوری در رنگ ها و حجم های مختلف یافته اید. اما آیا یک داوطلب کنکور، زمان و حوصله ی کافی برای مطالعه ی تمامی کتب کنکوری را دارد؟ بهتر نیست به جای مطالعه ی منابع متعدد گیج کننده، منابع برتر را چند بار بخوانید؟ در ذیل برخی از کتاب های کمک آموزشی و منابع کنکور زبان ۹۸ آمده است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از آخرین تغییرات در منابع کنکور و لیست بهترین منابع آزمون سراسری با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت اطلاع از بهترین منابع کمک آموزشی دروس عمومی و تخصصی کنکور زبان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اطلاع از بودجه بندی کنکور زبان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مباحث پر سؤال کنکور را بشناسید و زمان بیشتری را برای آن ها اختصاص دهید و در نتیجه بتوانید به تست های بیشتری در کنکور پاسخ صحیح دهید و درصد بالاتری را کسب نمائید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بودجه بندی کلیه دروس زبان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از بودجه بندی کنکور زبان می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

فرض کنید که منابع برتر کنکور زبان را مطالعه کرده اید، تکنیک های تست زنی را هم به درستی آموخته اید! اگر نتوانید در روز کنکور آنچه را که مطالعه کرده اید، به دلایل مختلفی مانند استرس، بر روی کاغذ بیاورید، مطمئنا موفق نخواهید شد. آزمون های آزمایشی با شبیه سازی روز کنکور به شما کمک می کنند تا شرایط آزمون را تجربه کنید و در نتیجه در روز اصلی کنکور بتوانید با تمرکز بیشتر و استرس کمتر، نتایج بهتری را کسب کنید. اما کدام آزمون آزمایشی برای ما مناسب تر خواهد بود؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بهترین آزمون آزمایشی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت مقایسه آزمون های آزمایشی گروه زبان و انتخاب بهترین آزمون با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

 آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور زبان :

اطلاع از آخرین رتبه قبولی و کارنامه و درصد دروس کنکور زبان در هر یک از رشته های مورد نظر داوطلبان سال های گذشته به شما کمک می کند که دانشگاه و رشته احتمالی که در آن قبول خواهید شد را تخمین بزنید. البته در مبحث انتخاب رشته، تجربه حرف اول را می زند به همین منظور پیشنهاد می کنیم تخمین رتبه و انتخاب رشته خود را به مشاوران تحصیلی ما بسپارید.

جهت اطلاع از آخرین رتبه قبولی و درصد دروس رشته های زبان و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور زبان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

روزهای کمی به برگزاری کنکور سراسری مانده! شاید شما هم مثل من علی رغم اینکه بعضی اوقات حس می کنید که به خوبی دروس را مطالعه کرده اید ولی وقتی به کنکور فکر می کنید، انگار هرّی دلتان می ریزد و انگار هر چه خوانده اید از ذهنتان پریده! از یک مشاور تحصیلی شنیده ام که تنها راه چاره برای این احساسات ناخوشایند، جمع بندی است. برنامه جمع بندی با فراهم آوردن زمینه مرور مجدد مباحث مطالعه شده، به تثبیت هر چه بیشتر مطالب در ذهنمان کمک می کند و در نتیجه با تسلط بیشتری خواهیم توانست در جلسه کنکور شرکت کنیم. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی جمع بندی روزهای پایانی کنکور با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

محبوب ترین پست های کنکور

در کشور ما برگزاری آزمون کنکور سراسری از سال ۱۳۴۸ شروع شد و در این سال ۴۷٬۷۰۳ نفر متقاضی ورود به دانشگاه در آن شرکت نمودند. پس از گذشت قریب به 50 سال از برگزاری کنکور، بر اساس تجربه های کسب شده و شرایط امروز در جامعه، مقررات خاصی برای برگزاری کنکور سراسری و جذب دانشجو تصویب شده است. متقاضیان ورود به دانشگاه برای شرکت در کنکور سراسری نیاز به اطلاع دقیق از این شرایط و قوانین دارند. فلذا مشاوره کنکور برای اطلاع از تمام جوانب کنکور زبان 98 امری حیاتی است.

مشاوره کنکور شامل مشاوره ثبت نام کنکور، مشاوره برنامه ریزی کنکور، مشاوره انتخاب رشته کنکور، مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور، مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و در انتها مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه می باشد.

برای اطلاع دقیق از موارد بالا، مرکز مشاوره صدای رهیاب با استفاده از مشاوران مجرب و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور زبان 98، مشاوره ثبت نام کنکور زبان 98 ، مشاوره برنامه ریزی کنکور زبان 98 و مشاوره انتخاب رشته کنکور زبان 98، آماده خدمت رسانی به شما هم میهنان عزیز می باشد.

برای تماس با مشاوران تحصیلی ما کافیست از تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ تماس حاصل فرمایید. این شماره در سراسر کشور بدون پیش شماره و از طریق تلفن ثابت قابل شماره گیری است.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

در کنکور سراسری، دو گروه زبان خارجی و هنر به عنوان گروه های شناور می باشند. یعنی متقاضیانی که در زیر گروه های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت می کنند، می توانند در کنکور زبان یا کنکور هنر و یا هر دو شرکت کنند.

بر اساس آمار منتشر شده از سازمان سنجش و آموزش کشور، تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 96 ، 929 هزار و 791 نفر بوده است وکه از این تعداد، 111 هزار و 948 نفر از گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی ، و 6454 نفر نیز فقط در کنکور زبان شرکت کرده اند.

ثبت نام کنکور زبان 98 ، اولین گام در ورود به دانشگاه از طریق کنکور زبان 98 می باشد. کنکور زبان هر سال  همزمان با سایر کنکورهای سراسری شامل کنکور ریاضی، کنکور تجربی، کنکور علوم انسانی و کنکور هنر در هفته اول تیر ماه برگزار می شود. تنها افرادی می توانند در کنکور زبان 98 شرکت کنند که شرایط ثبت نام کنکور زبان 98 را بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای سازمان سنجش دارا باشند. بر این اساس اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور زبان 98 و همچنین منابع و ضرایب دروس کنکور زبان 98 برای داوطلبین ورود به دانشگاه در رشته زبان های خارجی الزامی است.

بر اساس شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سازمان سنجش، داوطلبان شرکت در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی، می توانند به صورت همزمان در کنکور زبان و کنکور هنر ثبت نام کنند. بر اساس آمار منتشر شده از تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور 96 سازمان سنجش، جمعاً تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد، 111 هزار و 948 داوطلب از سایر گروه های آزمایشی، و 6454 داوطلب نیز به صورت اختصاصی در کنکور زبان ثبت نام کرده اند.

بنابراین اگر شما هم همانند دیگر داوطلبان کنکور زبان 98، قصد ثبت نام کنکور زبان 98 را داشته باشید، در این زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب آماده خدمت رسانی جهت مشاوره ثبت نام کنکور زبان 98 به شما داوطلبین گرامی می باشد.

ثبت نام کنکور زبان 98 نیز همانند سایر گروه های آزمایشی شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است.

كليه برادراني كه حداكثر تا تاريخ 1397/6/31 در دوره هاي كارداني (فوق ديپلم) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و يا كارداني پيوسته آموزشـكده هـاي فني و حرفه اي فارغ التحصيل مي شوند و رشته تحصيلي آنها، با تأييد وزارتخانه هاي علوم، تحقيقـات و فنـاوري و بهداشـت، درمـان و آمـوزش پزشـكي و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي:

در صورت پذيرفته شدن در رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي ذيربط در مقطع بالاتر از كارداني، با احتساب تعدادي از واحدهاي دوره كارداني (فوق ديپلم) در دوره بالاتر، قبولي آنان از نظر نظام وظيفه بلامانع خواهد بود. در غير اين صـورت قبولي آنان لغو گرديده و برابر ضوابط آزمون هاي سراسري حق شركت در آزمون سال 1398 را نيز ندارند.

مراحل ثبت نام کنکور زبان 98 به صورت مختصر و مفید برای شما داوطلبان گرامی به شرح زیر است:

ثبت نام کنکور زبان 98 را ترجیحا با کمک مشاوران ثبت نام کنکور زبان انجام دهید تا از بروز اشتباهات احتمالی در هنگام ثبت نام کنکور جلوگیری کنید.

در انتهای ثبت نام کنکور زبان و قبل از تأیید نهایی حتماً اطلاعات درج شده را با کمک مشاور ثبت نام کنکور زبان بررسی کنید. بعد از دریافت کد رهگیری و شماره‌ پرونده، از صفحه تایید ثبت نام کنکور زبان پرینت گرفته و نسخه pdf آن را نگه دارید.

در صورت امکان ثبت نام کنکور زبان خود را در روزهای اول مدت زمان ثبت نام انجام دهید. زیرا در روزهای آخر به دلیل مراجعه بیش از ظرفیت سایت، سایت سازمان سنجش دچار اشکال شده و ممکن است ثبت نام شما با مشکل مواجه شود.

ثبت نام کنکور زبان 98 در تاریخ يكشنبه ۹۶/۱۱/۰۱ لغایت يكشنبه ۹۶/۱۱/۰۸ همزمان با سایر گروه های آزمایشی انجام می شود. توصیه می کنیم تا در زمان تعیین شده، ثبت نام کنکور زبان 98 خود را حتما انجام داده تا از بروز مشکلات ناشی از عدم ثبت نام کنکور زبان 98 پیشگیری نمایید. زمان دقیق برگزاری کنکور زبان 98 در یکی از روز های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۹۷/۰۴/۰۸ می باشد.

بعد از ثبت نام کنکور زبان 98، برنامه ریزی کنکور زبان 98 امری ضروری است. همانند هر مسئله مهم دیگر، برنامه ریزی کنکور زبان 98 نیز می تواند منجر به قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه داوطلبان کنکور زبان شود. اما این شرایط زمانی محقق می شود که برنامه ریزی کنکور زبان به صورت حرفه ای و توسط مشاوران باتجربه در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان صورت گیرد.

مشاوره صدای رهیاب این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده است که تنها با یک تماس تلفنی از یک مشاوره حرفه ای و موثر برای برنامه ریزی کنکور زبان بهره مند شوند. برای این منظور کافیست از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با شماره تلفن 9099075226 تماس حاصل فرمایید. امکان برقراری تماس با این خط از تمام نقاط کشور وجود دارد.

قبل از هر چیز باید گفت که اصولا هدف از برنامه ریزی، پیشبرد منظم و یکنواخت کارها برای رسیدن به هدف مورد نظر است. حال برای رسیدن به این هدف باید تمام مسائل مربوط به مسیر را از صفر تا 100 بررسی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. برنامه ریزی کنکور زبان 98 نیز از این قائده مستثنی نیست، بلکه با توجه به شرایط سخت کنکور مانند رقابت شدید داوطلبان برای قبولی در رشته، شهر و دانشگاه مورد علاقه و برگزاری آن به صورت هر سال یک بار، برنامه ریزی کنکور زبان اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای برنامه ریزی کنکور زبان 98 ابتدا باید شرایط خاص هر فرد را در نظر گرفت. افراد با توجه به شرایط روحی، جسمی، طبع بدن، شرایط آب و هوایی، خلقیات خاص، امکانات و انتظار خود از زندگی و آینده آن، نیاز به برنامه ریزی کنکور زبان 98 متفاوت دارند. مثلا برخی از افراد نیاز به خواب بیشتری برای انجام با کیفیت فعالیت های روزانه خود دارند. یا برخی دیگر ذاتا فردی پر انرژی و برخی نیز فردی کم انرژی به حساب می آیند.

برای اشراف کامل بر تمام مسائل تاثیر گذار در برنامه ریزی کنکور زبان 98، تعیین نقشه راه بسیار مفید است. برای این کار باید صفر تا 100 مسیر رسیدن به دانشگاه مورد علاقه را مشخص کنیم. به عبارت دیگر مسائلی از قبیل شرایط زندگی از ابتدای برنامه ریزی کنکور تا زمان برگزاری آزمون سراسری، کتب مورد نیاز، میزان مطالعه روزانه با توجه به توانایی ها، نقاط ضعف و قوت در هر درس و…، را روی کاغذ نوشته تا بتوان دید کاملی از مسیر رسیدن به هدف مورد نظر پیدا کرد.

هدف گذاری یکی از موثرترین موارد در برنامه ریزی کنکور است. برای مثال اگر هدف شما قبولی در دانشگاه های تهران و یا رشته های پرطرفدار باشد، نیاز به تلاش بسیار زیادی دارید. اما اگر هدف شما قبولی در یک دانشگاه معمولی و در یک شهر کوچک باشد، طبیعتا نیاز به تلاش کمتری برای قبولی دارید.

در بسیاری از موارد افراد به صورت غیر منطقی و احساسی برنامه ریزی می کنند. برخی شرایط را برای خود بسیار سخت در نظر گرفته و برنامه ریزی را آنقدر پیچیده می کنند که انجام آن عملا امکان پذیر نیست و به همین دلیل به سرعت نا امید و خسته می شوند.

برخی نیز با ساده گرفتن پیمودن مسیر، بسیار ساده برنامه ریزی می کنند و موارد تاثیر گذار بر برنامه ریزی کنکور را در نظر نمی گیرند. در نتیجه زمان را از دست داده و هنگامی متوجه این موضوع می شوند که دیگر دیر است.

لذا باید به صورت واقع بینانه به هدف مورد نظر و شرایط زندگی نگاه کرد تا بتوان برنامه مناسبی که انجام آن امکان پذیر و در عین حال ساده باشد تدوین کرد.

اصولا انسان از هر عمل تکراری و یکنواخت پس از مدت کوتاهی خسته شده و انگیزه خود را برای ادامه کار از دست می دهد. از طرفی برنامه ریزی کنکور نیاز به تداوم و پیوستگی دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل ایجاد تنوع در برنامه ریزی درسی امری حیاتیست.

با توجه به بیان امام رضا (ع) اگر انسان در هر روز تفریح سالم نداشته باشد، قادر به انجام سایر امور زندگی یعنی کار و عبادت نیز نخواهد بود. این امر که قسمتی از روز را به تفریح سالم اختصاص دهید در برنامه ریزی کنکور بسیار مهم است. زیرا در صورت نبود تفریح در زندگی انسان دچار خستگی روحی و در صورت ادامه شرایط دچار افسردگی خواهد شد.

در پایان هر روز حتما نیاز به بررسی عملکرد برنامه ریزی مربوط به آن دارید. اگر طبق برنامه ریزی عمل کرده باشید دلایل موفقیت خود را مشخص کنید تا در روزهای آتی آنها را تقویت کنید. اگر طبق برنامه ریزی کنکور زبان 98 عمل نکرده باشید، دلایل شکست را بررسی کرده و نقاط ضعف خود را بر طرف کنید. اگر این شکست به دلیل کوتاهی در انجام امور از سوی شما باشد برای خود تنبیه در نظر بگیرید تا از تکرار این کوتاهی جلوگیری کنید.

این تنبیهات بهتر است شامل مواردی باشد که شما به آن علاقه خاصی دارید. حتی بهتر است که تنبیهات به صورت جریمه مالی باشد. این نوع تنبیه بسیار مفید است.

حتما برنامه ریزی کنکور خود را مکتوب کنید تا از فراموشی احتمالی برنامه ریزی جلوگیری کرده و همچنین ارزیابی عملکرد برنامه ریزی کنکور  را ساده کنید. در این صورت شما می توانید چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کرده و انجام یا عدم انجام آن را بررسی کنید.

مشاوران تحصیلی ما در مشاوره تلفنی صدای رهیاب می توانند این موارد را با جزئیات و با توجه به شرایط اختصاصی فرد تشریح کرده و برنامه ریزی دقیق و منطقی  برای داوطلبان کنکور زبان 98 انجام دهند. مشاوره تلفنی صدای رهیاب با شعار “هر محصل یک مشاور” خدمات گسترده ای را در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان 98 ارائه می دهد.

فرایند انتخاب رشته، فرایندی پیچیده و پر ریسک در مسیر قبولی در دانشگاه می باشد. زیرا هر سال میزان ظرفیت ها و علایق داوطلبان کنکور سراسری تغییر کرده و ممکن است دو نفر با انتخاب رشته و رتبه یکسان در دو سال متوالی، در یک دانشگاه قبول نشوند.

بنابراین علاوه بر مشاوره ثبت نام کنکور و مشاوره تحصیلی کنکور، مشاوره انتخاب رشته کنکور نیز امری حیاتی برای قبولی در دانشگاه و شهر مورد علاقه داوطلبان می باشد.

مشاوره صدای رهیاب این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده است که تنها با یک تماس تلفنی از یک مشاوره حرفه ای و موثر برای مشاوره انتخاب رشته کنکور بهره مند شوند. برای این منظور کافیست از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با شماره تلفن 9099075226 تماس حاصل فرمایید. امکان برقراری تماس با این خط از تمام نقاط کشور وجود دارد.مشاوره کنکور زبان انگلیسی

کنکور زبان 98 در دفترچه کنکور سراسری سازمان سنجش، دارای 18 رشته انتخابی است. هر کدام از رشته های گروه زبان های خارجی نسبت به دروس عمومی و اختصاصی کنکور دارای ضرایب متفاوت است. دروس عمومی و تخصصی کنکور زبان 98 به شرح زیر می باشد:

رشته های زبان خارجی نیز شامل موارد زیر است:

زيرگروه 1 گروه آزمايشي زبان هاي خارجي مربوط به رشته هاي زبان و ادبيات انگليسي ـ مترجمي زبان انگليسي و آموزش زبان انگليسي مي باشد.

زيرگروه 2 گروه آزمايشي زبان هاي خارجي مربوط به رشته هاي زبان آلماني ـ مترجمي زبان آلماني مي باشد.

زيرگروه 3 مربوط به رشته هاي زبان فرانسه گرايش ادبي ـ زبان فرانسه گرايش مترجمي مي باشد.

زيرگروه 4 گروه آزمايشي زبان هاي خارجي مربوط به رشته هاي زبان هاي خارجي ايتاليايي، روسي، ژاپني، اسپانيايي، چيني و زبان و ادبيات اردو، زبان و ادبيات تركي استانبولي مي باشد و درس زبان تخصصي ندارد.

داوطلبان عزیز قبل از انتخاب رشته گروه زبان های خارجی در دوره هاي روزانه، سهميه مناطق محروم و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه ها، برای اطلاع از نحوه پـذيرش دانشـجو در ايـن دوره ها و همچنين اطلاع از شرايط و ضوابط اختصاصي و نحوه ارائه خدمات دانشجويي هر دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي می توانند با مشاوره صدای رهیاب تماس بگیرند.

مشاوره صدای رهیاب با استفاده از مشاوران با تجربه و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی، مشاوره انتخاب رشته زبان، کنکور ریاضی، کنکور تجربی، کنکور انسانی و کنکور هنر، آماده اطلاع رسانی به شما داوطلبان عزیز می باشد.

برای این منظور کافیست از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با شماره تلفن 9099075226 تماس حاصل فرمایید. امکان برقراری تماس با این خط از تمام نقاط کشور وجود دارد.

شما می‌توانید در هر زمانی بین ساعات ۸ صبح تا ۱۰ شب با مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب تماس بگیرید و از تجربه مشاوران زبده مشاوره تلفنی صدای رهیاب استفاده کنید.

  برای مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با مشاوران مشاوره تلفنی صدای رهیاب در تماس باشید:

  تلفن مشاوره تلفنی صدای رهیاب: از سراسر کشور فقط با تلفن ثابت و بدون پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶

  شبکه های اجتماعی مشاوره تلفنی صدای رهیاب : کانال تلگرام مشاوره تلفنی صدای رهیاب – صفحه اینستاگرام مشاوره تلفنی صدای رهیاب

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره کنکور زبان 98 – مشاوره تحصیلی تلفنی» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 English Grammar in Use by Raymond Murphey – Upper Intermediate Level

 

Anything you can get your hands on

همچنان ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

مشاوره کنکور زبان انگلیسی

مهندس محمد خلیلی دارای رتبه 92 کنکور کارشناسی، رتبه 1 کنکور ارشد و رتبه 1 دکتری می باشد. گروه مشاوره مهندس محمد خلیلی با بیش از 18 سال سابقه آموزشی و مشاوره و تدریس توانسته است رتبه های برتر کشور را در این زمینه کسب کند. با کلیک بر روی قسمت های مختلف سایت با ما بیشتر آشنا شوید.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی
مشاوره کنکور زبان انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *