مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

 
helpkade
مشاور تحصیلی زبان انگلیسی
مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تحصیلی زبان انگلیسی

امروز به مطالعه صحیح زبان انگلیسی و ادبیات تخصصی رشته انسانی برای کنکور 97 – 98 می پردازیم و در ادامه می توانید راه حلی برای مطالعه عربی تخصصی را ببینید. این مطلب بصورت پیوسته برای کار… ادامه متن

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

سلام اگر پدرم از کار افتاده و برادرم دانشجو باشد (هنوز سربازی نرفته)آی …

یه مخلوطی از 95 تا 97 رو فرض کنید تا نگاهی منطقی داشته باشید …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید،  با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

 

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.

بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.

بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ می توان ۴ رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

براساس انتخاب رشته رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰۰  کنکور سراسری رشته زبان بین سال های ۹۱ تا ۹۸ می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت ۳ عصر (ساعت ۱۵) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت ۱۴:۳۰دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی۱۸۰دقیقه معادل ۳ ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با ۱۷۰ است.

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور زبان

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷

سلام روزبخیر
حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

باتشکر

سلام
نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

سلام.تراز ۸۵۰۰ در کنکور زبان رتبش چقدر میشه؟

سلام
یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

سلام
بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

من مشاوره میخوام. کانال تلگرام ندارین؟؟

سلام در این زمینه بهتر است با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

سلام
بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

سلام
لطفا بهترین منابع کنکور زبان را نام ببرید.

سلام
درواقع کنکور زبان هیچ منبع مشخصی نداره البته به غیر از عمومی هاش!
برای تستای زبان اختصاصی هیچ منبعی نیس یعنی هرچقدر میتونی باید زبانتو تقویت کنی و البته باید با تیپ سوالات هم اشمایی کامل داشته باشی!

می شه بهترین منابع برای کنکور زبان ۹۹ را نام ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید


http://sarzaminezaban.com/wp-content/uploads/2016/01/Jalali-01-Mixed.mp3Downloads-icon

Slm . Baraye reshteye teaching, baraye morur mataleb k ghbln az ruye manabee asli khunde shodan va alan shayad kheiliashoon faramoosh shodan, estefade az ketabaye modaresan ro tayid mikonid? Ham takdars… Ham majmooee konkurha.

با سلاممن دانشجوی سال آخر آموزش زبان انگلیسی هستم . با توجه به زمانی که تا کنکور ارشد مانده ، چند ساعت در هفته بهتره مطالعه داشته باشمرمز موفقیت در قبول شدن در دانشگاه تهران چیه

سلام وقتتون بخیر.من درس روش تدریس را کامل نخوندم.ولی ازمون و زبانشناسی را میتونم در حدود سی و پنج تا چهل درصد بزنم،مبخواهم درصد تخصصی ام به پنجاه و پنج برسد به نظر شما چه مباحثی ازتدریس را بخونم تا این درصد را بگیرم؟

سلام من با اینکه گرامرم تقریبا خوبه اما اصلا نمیتونم اونها روی تستها اعمال کنم لغتها هم که نزدیک به نصف 3500 رو خوندم ولی دیگه نمیکشم همشو بخونم…پیش بینی میکنم تو کنکور نتونم عمومی ها رو خوب بزنم…سوالم اینه که برای رتبه خوب اوردن عمومی تاثیرگزار تره یا تخصصیبرای حل مشکل گرامرم چیکار کنم؟واقعا خستم

با سلام ایا با 20 درصد عمومی و 20درصد تخصصی شانس قبولی در دوره شبانه و روزانه گرایش مترجمی وجود داره یا خبر؟

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

آقای نوید بهرامی دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان در دانشگاه علامه طباطبایی تهران با 4 سال سابقه مشاوره و تدریس داوطلبان کنکور سراسری و ارشد

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

آقای نوید بهرامی مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی موسسه 3گام، با کسب رتبه 39 در گرایش آموزش زبان انگلیسی، در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل می باشند. 

ایشان با تجربه 4 سال مشاوره و تدریس درس زبان در دبیرستان های مطرح شهر تهران از جمله دبیرستان علامه طباطبایی، تدریس کتب مختلف در موسسات زبان از جمله موسسه زبان شکوه و علامه قطب راوندی و تدریس تخصصی آمادگی ایلتس، به شناخت عمیقی از بخش عمومی رشته زبان انگلیسی رسیده است. همچنین مطالعه عمیق و دقیق کتب تخصصی برای شرکت در کنکور منجر به فهم کامل و جامع ایشان در بخش تخصصی رشته زبان شده است.

در مورد دوران آمادگی کنکور ارشدش می گوید: “پس از گذشت یک سال از اتمام دوره کارشناسی، تصمیم به شرکت در کنکور ارشد در گرایش آموزش گرفتم. از ابتدای مهر ماه سال 96 همزمان با کار مشاوره به دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی در یکی از دبیرستان های تهران، شروع به مطالعه عمیق و مفهومی دروس عمومی و مخصوصا دروس تخصصی کردم. پس از مطالعه کتاب های مرجع در دروس تخصصی، مطالعه و تست زنی به کمک کتاب های تست را در دستور کار قرار داده و همزمان با مطالعه و تست زنی، نکته برداری از کتاب های تست را نیز انجام می دادم. با اتمام کتاب های تست در اوایل اسفند ماه، مرور منابع از جمله درسنامه ها، نکته برداری ها و تحلیل و بررسی کنکور های سراسری سال های گذشته را شروع کردم تا به درک بالایی از نحوه سوالات کنکور و تاکتیک های تست زنی برسم.”

از نظر ایشان نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، حفظ آرامش سر جلسه کنکور می باشد که ایشان بخشی از موفقیت خود را مدیون این آرامش می داند. 

همچنین معتقدند از عوامل موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد زبان (در تمامی گرایش ها)، در وهله اول داشتن سطح علمی قابل قبول در زبان عمومی است. اما در عین حال بسیاری از داوطلبان تغییر رشته ای نیز به دلیل انگیزه بالا موفق به کسب رتبه های قابل قبولی می شوند. بزرگترین عامل موفقیت از نظر ایشان “ثبات در مطالعه” است. 

با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما می توانید با آقای بهرامی در ارتباط باشید و از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان بهره مند شوید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

کانال تلگرام نکات مشاوره و برنامه ریزی مجموعه زبان انگلیسی، راهنمای ارزشمندی است که می توانید به کمک مطالب آن، مسیر کنکور را به شکل بهتر و آسان تری طی نمایید. 

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مجموعه زبان

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام


A .‏ – 99/2/11

سلام من امسال از رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی با معدل 19.42 فارغ التحصیل شدم. میخوام کنکور 99 رو به صورت آزمایشی شرکت کنم و هدف اصلیم آماده شدن برای کنمور ارشد سال 1400 هست و در واقع قصد دارم یک سال پشت کنکور باشم چون هدفم کسب رتبه تک رقمی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و رسیدن به یکی از سه دانشگاه برتر تهران هست. خواهش میکنم راهنماییم کنید خیلی نگرانم. میخواستم بدونم که چطور میتونم با رتبه برتر های سالهای قبل ارتباط برقرار بکنم و اینکه اگر امکانش باشه برنامه ای که برای  خودم ریختم با چند مشاور در میان بگذارم تا نظراتشون رو بپرسم و نقاط ضعف و قوت برنامم مشخص بشه. خیلی متشکرم

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

کارشناسان و صاحب نظران مشاوره بر طبق تجربیات خود معتقد هستند، مشاوره و برنامه ریزی یک نسخه ی از پیش تعیین شده نیست که آن را برای تمام افراد به صورت واحد تجویز کرد، بلکه باید مشاورین با شناخت روحیات، علاقه مندی ها، شرایط تحصیلی، اجتماعی، شغلی و به طور کل پتانسیل هر فرد، راهکارهای مناسب را به طور مجزا ارایه دهند. به همین دلیل در دپارتمان مشاوره و هدایت تحصیلی مدرسان شریف از دو گروه از مشاورین استفاده می شود :

الف – کارشناسان و متخصصین بزرگ که تجربیات فراوانی در بحث مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف افراد دارند، این عزیزان که به کلیه ی اصول روانشناسی فردی مسلط هستند، به عنوان مشاورین اصلی در موسسه حضور دارند و بی شک نقش این افراد به مراتب مهم تر از هر نوع مشاور دیگر می باشد.

ب – رتبه های 1 و تک رقمی سال قبل به عنوان افرادی موفق که تجربیات آنها می تواند مفید باشد. تجربیاتی نظیر روش های مطالعه، کتاب های مفیدی که استفاده کرده اند، نحوه برنامه ریزی و مسائلی دیگر که در نوع خود می تواند مسیر حرکت صحیح را نمایان سازد.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

 

 

همچنین داوطلبان گرامی می توانند از کتاب مشاوره و برنامه ریزی مؤسسه مدرسان شریف استفاده کنند.

 

کتاب مشاوره، برنامه ریزی و اطلاعات مفید هر رشته:

این کتاب به دو قسمت کلی تقسیم می شود:

قسمت اول: در این قسمت انواع مطالب مهم و ضروری راجع به مفاهیم علمی و تخصصی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آورده شده است، که شامل موارد زیر می باشد: انواع روشهای مطالعه، تکنیک های تندخوانی، خلاصه برداری، مرور و جمع بندی، استفاده از جعبه لایتنر، حذف عوامل مزاحم در فرآیند مطالعه، تأثیر ورزش و تغذیه مناسب بر حذف اضطراب و فواید آنها در ایجاد تمرکز و افزایش ضریب یادگیری، انواع برنامه ریزی (کوتاه مدت و بلند مدت) برای داوطلبین با شرایط شغلی – اجتماعی و اقتصادی متفاوت (مانند: داوطلبین شاغل متأهل، دانشجویان درحال تحصیل، داوطلبین تغییر رشته ای و …)، فرمول محاسبه تعداد ساعات مفید مطالعه، روشهای کاهش استرس، بایدها و نبایدها در هفته های قبل از آزمون و روز آزمون و بسیاری از مطالب خواندنی که برای قبولی در آزمون به داوطلب کمک می کند.

قسمت دوم: در این قسمت کتاب، اطلاعات مورد نیاز و جالبی برای اکثر داوطلبان ارایه شده است. ضرایب و تعداد سوالات هر درس به تفکیک رشته و گرایش در نظر گرفته شده است. منابع مهم و مفید آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی هر داوطلب، رشته هایی که هر داوطلب می تواند در آنها شرکت کند، مشاوره و توصیه های مهم به تغییر رشته ای ها، آمار ثبت نام کنندگان هر رشته، تعداد حاضرین در روز آزمون، آمار پذیرفته شدگان دوره های شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد، تعداد پذیرش هر دانشگاه در هر گرایش، درصد قبولی در هر رشته، درصد قبولی داوطلبان به تفکیک دانشگاه فارغ التحصیل شده، میانگین معدل لیسانس شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان در هر رشته، محل فارغ التحصیلی سه نفر اول هر رشته، به همراه بسیاری از اطلاعات ناب و کمیاب دیگر در این کتاب ارایه شده است که بی شک کمتر کسی در کشور می تواند این اطلاعات را به داوطلبان ارایه کند!

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

آیا می‌توان درها را به روی خود بست و به همه ملت‌ها پشت کرد و از پیشرفت و سازندگی سخن گفت؟آیا می‌توان بدون شناخت زبان انگلیسی که زبان بین‌المللی است، از تمدن و فرهنگ اقوام و همچنین

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

برای مشاوره و معرفی رشته زبان انگلیسی و بازار کار آن 

برای مشاوره و معرفی رشته زبان انگلیسی و بازار کار آن 

زبان انگلیسی
دیباچه:

 آیا می‌توان درها را به روی خود بست و به همه ملت‌ها پشت کرد و از پیشرفت و سازندگی سخن گفت؟آیا می‌توان بدون شناخت زبان انگلیسی که زبان بین‌المللی است، از تمدن و فرهنگ اقوام و همچنین پیشرفت‌های علمی و فرهنگی و تحولات ادبی و هنری جهانیان آگاهی یافت؟و آیا می‌توان ارزش مطالعه آثار ادیبان بزرگی چون شکسپیر، مولیر، دیکنز، پروست و صدها فیلسوف و اندیشمند جهان را انکار کرد؟اینجاست که باید بر اهمیت رشته‌های زبان‌های خارجه و بخصوص رشته زبان انگلیسی مهر تأیید زد.رشته‌ زبان انگلیسی در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ دو گرایش‌ زبان‌ وادبیات‌ انگلیسی‌ و مترجمی‌ زبان‌ انگلیسی‌ است‌.
گرایش‌ زبان‌ و ادبیات‌ انگلیسی‌:
در گرایش‌ زبان‌ و ادبیات‌ انگلیسی‌ طی‌ سه‌ ترم‌، دروس‌ پایه‌ که‌ شامل‌ خواندن‌، نگارش‌ و مکالمه‌ است‌، آموزش‌ داده‌ می‌شود تا دانشجو با مسائل‌ اساسی‌ زبان‌ آشنا گشته‌ و آماده‌ مطالعه‌ دروس‌ تخصصی‌ خود شامل‌ ادبیات‌ انگلیسی‌، ترجمه‌، زبان‌شناسی‌ و روش‌ تدریس‌ ، آزمون‌سازی‌ و نقد ادبی‌ گردد.

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :
دروس‌ مشترک‌ در‌ گرایش‌های‌ زبان انگلیسی :
خواندن‌ و درک‌ مفاهیم‌، دستور و نگارش‌ ، گفت‌ و شنود آزمایشگاه‌، متون‌ یادگیری‌ زبان‌، نگارش‌ پیشرفته‌، ترجمه‌ متون‌ ساده‌، اصول‌ و روش‌ ترجمه‌، کاربردهای‌ اصطلاحات‌ و تعبیرات‌ در ترجمه‌، آواشناسی‌ انگلیسی‌، درآمدی‌ بر ادبیات‌ انگلیسی‌، خواندن‌ متون‌ مطبوعاتی‌، نمونه‌های‌ نثر ساده‌، بیان‌ شفاهی‌ داستان‌، نامه‌نگاری‌ انگلیسی‌، مقاله‌نویسی‌، بررسی‌ آثار ترجمه‌شده‌ اسلامی‌، اصول‌ و روش‌ تحقیق‌، آزمون‌سازی‌ زبان‌، روش‌ تدریس‌.
دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ زبان‌ و ادبیات‌ انگلیسی‌:
کلیات‌ زبان‌شناسی‌، زبان‌ دوم‌ (فرانسه‌ یا آلمانی‌)، داستان‌ کوتاه‌، سیری‌ در تاریخ‌ ادبیات‌ انگلیسی‌، فنون‌ و صناعات‌ ادبی‌، ترجمه‌ متون‌ ادبی‌، نمایشنامه‌، شعر انگلیسی‌ ، آشنایی‌ با رمان‌، اصول‌ و روش‌ نقد ادبی‌، مکتب‌های‌ ادبی‌، متون‌ برگزیده‌ نثر ادبی‌.
گرایش‌ مترجمی‌ زبان‌ انگلیسی‌:
هر کشوری‌ برای‌ ارتباط‌ سیاسی‌، اجتماعی‌، اقتصادی‌، علمی‌، فرهنگی‌ و حتی‌ مذهبی‌ با کشورهای‌ دیگر نیاز به‌ مترجمانی‌ قدرتمند و متبحر دارد. دروس‌ گرایش‌ مترجمی‌ زبان‌ انگلیسی‌ به‌ سه‌ بخش‌ دروس‌ عمومی‌، تخصصی‌ پایه‌ و تخصصی‌ اصلی‌ تقسیم‌ می‌شود که‌ دروس‌ عمومی‌ و تخصصی‌ پایه‌ بین‌ دو گرایش‌ زبان‌ و ادبیات‌ انگلیسی‌ و مترجمی‌ زبان‌ انگلیسی‌ مشترک‌ است‌ و دروس‌ تخصصی‌ اصلی‌ مجزا می‌باشد؛ یعنی‌ دانشجویان‌ گرایش‌ مترجمی‌ در این‌ بخش‌، انواع‌ دروس‌ ترجمه‌ مثل‌ ترجمه‌ انفرادی‌، ترجمه‌ پیشرفته‌، ترجمه‌ متون‌ ادبی‌ و اصول‌ و روش‌ ترجمه‌ را می‌گذرانند و دانشجویان‌ زبان‌ و ادبیات‌ انگلیسی‌ شعر، ادبیات‌ نمایشی‌، رمان‌ و تاریخ‌ ادبیات‌ انگلیسی‌ را مطالعه‌ می‌کنند.
دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ مترجمی‌ زبان‌ انگلیسی‌:
ساخت‌ زبان‌ فارسی‌، آشنایی‌ با ادبیات‌ معاصر ایران‌، نگارش‌ فارسی‌، واژه‌شناسی‌، ترجمه‌ پیشرفته‌، ترجمه‌ متون‌ اقتصادی‌، ترجمه‌ متون‌ علوم‌انسانی‌ (جامعه‌شناسی‌، تعلیم‌ و تربیت‌، روانشناسی‌ و حقوق‌)، ترجمه‌ متون‌ سیاسی‌، ترجمه‌ مکاتبات‌ و اسناد زبان‌ دوم‌، ترجمه‌ متون‌ مطبوعاتی‌ زبان‌ دوم‌، ترجمه‌ شفاهی‌، ترجمه‌ نوار و فیلم‌ ، بررسی‌ مقابله‌ای‌ ساخت‌ جمله‌ ، اصول‌ و مبانی‌ نظری‌، ترجمه‌ متون‌ ادبی‌.
توانایی‌های‌ لازم‌ :
دانشجوی‌ زبان انگلیسی نباید دانشگاه‌ را محلی‌ برای‌ آموزش‌ ابتدایی‌ زبان‌ بداند بلکه‌ باید پیش‌ از ورود به‌ دانشگاه‌ با زبان‌ انگلیسی‌ آشنایی‌ کامل‌ داشته‌ باشد. و در دانشگاه‌ با اصول‌ و روش‌ ترجمه‌ و زبان‌شناسی‌ یا ادبیات‌ انگلیسی‌ آشنا گردد. همچنین‌ یک‌ دانشجوی‌ مترجمی‌ باید به‌ زبان‌ فارسی‌ تسلط‌ کامل‌ داشته‌ باشد چون‌ ترجمه‌ از هر زبانی‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ علاوه‌ بر مهارت‌ در زبان انگلیسی به‌ مهارت‌ بیشتری‌ در زبان‌ و نگارش‌ فارسی‌ نیاز دارد. البته‌ صِرف‌ دانستن‌ دو زبان‌، انسان‌ را مترجم‌ نمی‌کند بلکه‌ باید دانشجو اطلاعات‌ عمومی‌ خوبی‌ داشته‌ باشد، مثلاً نمی‌شود چیزی‌ از فلسفه‌ ندانست‌ و یک‌ کتاب‌ فلسفی‌ را ترجمه‌ کرد یا بدون‌ اطلاع‌ از زندگی‌، افکار و دوران‌ تاریخی‌ یک‌ نویسنده‌، یکی‌ از کتاب‌هایش‌ را ترجمه‌ نمود.
موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :
دانشجوی‌ خوب‌ گرایش‌ مترجمی‌ یک‌ فارغ‌التحصیل‌ موفق‌ می‌شود و در نتیجه‌ فرصت‌های‌ شغلی‌ زیادی‌ دارد. برای‌ مثال‌ می‌تواند جذب‌ صداوسیما، خبرگزاری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، وزارت‌ جهاد کشاورزی‌ و وزارت‌ امور خارجه‌ شود یا در سازمان‌ها و مؤسسات‌ خصوصی‌ که‌ با خارج‌ از کشور ارتباط‌ دارند و نیازمند به‌ مترجم‌ هستند، فعالیت‌ کند. یک‌ فارغ‌التحصیل‌ ادبیات‌ انگلیسی‌ نیز می‌تواند در حوزه‌ کاری‌ خود به‌ ترجمه‌ بپردازد؛ یعنی‌ متون‌ ادبی‌ از جمله‌ داستان‌ یا شعر را ترجمه‌ کند.

برگرفته شده از کتاب آشنایی با رشته های مختلف دانشگاهی و زمینه های شغلی، گردآوری و تنظیم توسط

“مهندس رضا فریدون نژاد”

باید توجه داشت که برای انتخاب رشته زبان انگلیسی فقط آشنایی با کلیت رشته زبان انگلیسی و بازار کار آن نمی تواند تنها معیار داوطلبان کنکور سراسری قرار بگیرد بلکه علاوه بر این مطالب باید داوطلبان با مقایسه کارنامه کنکور سراسری خود با رتبه های قبولی داوطلبان در کنکور سال های گذشته بتوانند شانس خود را برای قبولی در این رشته بسنجند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس شانس قبولی در انتخاب های خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه تکمیل نمایند . به کلیه متقاضیان شرکت در انتخاب رشته ، استفاده از نرم افزار رایگان انتخاب رشته مجازی هیوا که شامل آخرین رتبه های قبولی رشته زبان انگلیسی در دانشگاه های محتلف است را توصیه می کنیم . همچنین داوطلبان برای انتخاب رشته زبان انگلیسی در کنکور سراسری می توانند مقالات زیر را نیز مطالعه نمایند .

 

 

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا سوالات شما را در ارتباط با رشته زبان انگلیسی و بازار کار آن پاسخگو باشندبرای این کار می توانید از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایید . همچنین داوطلبان می توانند برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات کنکور سراسری عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا شوند و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا را دنبال نمایند .  

برای مشاوره و معرفی رشته زبان انگلیسی و بازار کار آن 

برای مشاوره و معرفی رشته زبان انگلیسی و بازار کار آن 

سلام خدمت شما. ببخشید من رشتم ریاضی هست و امسال تازه به مقطع دهم میرم می خواستم بدونم آیا می تونم همزمان با رشته ریاضی کنکور زبان هم بدم یا سال بعدش؟ خواهش میکنم جوابم بدید از هر کس میپرسم اطلاعی نداره

سلام . می تونین هم در کنکور سراسری ریاضی و هم در کنکور سراسری زبان شرکت کنین .

سلام خسته نباشید. ببخشید من دانش آموز مقطع دوازدهم هستم رشته ی تجربی می خواستم ببینم از طریق کنکور تجربی می تونم زبان انگلیسی بخونم ؟؟

سلام . خیر برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی باید در کنکور سراسری زبان و یا در پذیرش بدون کنکور رشته های گروه زبان شرکت کنین .

سلام. برای قبولی از دانشگاه فرهنگیان رشته آموزش زبان انگلیسی می تونم با کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و اگه قبول شدم با مدرکی که از دانشگاه فرهنگیان گرفتم فقط تو مدارس می تونم تدریس کنم یا آموزشگاه های آزاد علمی زبان رو هم شامل میشه

سلام . برای دبیری زبان انگلیسی باید در کنکور سراسری زبان شرکت کنین و در دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش زبان انگلیسی تحصیل کنین .

عرض سلام و خسته نباشید .بنده رشته تجربی هستم و فقط داوطلب کنکور تجربی امسال یعنی ۹۹ .می خوام الان عوضش کنم و کنکور زبان شرکت کنم آیا راهی وجود داره.

سلام . فرصت ویرایش کنکور سراسری 99 تمام شده فقط می تونین به سازمان سنجش درخواست بدین ممکنه با درخواست شما موافقت شه .

سلام وقت بخیر…یکی از دو زبان (آلمانی یا فرانسوی) را باید تسلط داشته باشیم یا تدریس می کنن خودشون؟

سلام  . برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی لازم نیست شما به زبان آلمانی یا فرانسوی تسلط داشته باشین . 

سلام . کسی که رشته دبیرستانی اش تجربی هست و مدرک زبان هم داره اعتبار مدرکش از اونی که رشته دبیرستانی اش کاردانش یا فنی و حرفه ای هست و اونم مدرک زبان داره بیشتره و اصلا احتمال بیشتر استخدام شدن یا اعتبار و ارزش مدرک زبان انگلیسی در مراکز آموزشی و زمینه رشته های زبان انگلیسی به رشته دبیرستانی ربطی دارد؟

سلام  . اعتبار مدرک زبان انگلیسی به مدرک تحصیلی شما ربطی نداره .

سلام . تحصیل در رشته مترجمی زبان تا اخذ مدرک لیسانس چند سال طول می کشد؟

سلام . به طور معمول تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی پیوسته (لیسانس) 4 سال طول می کشه .

آیا دانشجویان رشته زبان انگلیسی حقوقی از طریق دانشگاه دریافت می کنند؟

سلام . خیر .

با عرض سلام . فارغ التحصیلان رشته مترجمی چگونه می تونن در وزارت امور خارجه استخدام بشن؟

سلام . باید فراخوان های استخدام وزارت امور خارجه رو پیگیری کنین .

سلام. در دانشگاه های زبان برای دوره های تکمیلی مثلا مکالمه یا یادگیری دانشجویان رو چند ماهی به خارج از کشور اعزام می کنند و در آنجا کلاسی برای آنها ایجاد می شود؟

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

سلام . خیر ، در مقطع کارشناسی رشته زبان دانشجویی به خارج از کشور  برای دوره مشترک فرستاده نمیشه .


منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

تحریریه ایران مشاوره یک نظر

به جرات می توان گفت اگر اهمیت و حساسیت انتخاب رشته کنکور بیشتر از مرحله برگزاری آزمون نباشد، کمتر از آن هم نیست. کنکور سراسری زبان های خارجی در روز شنبه 1 شهریور ماه 99 برگزار شد وبه احتمال زیاد اعلام نتایج کنکور سراسری نیز در هفته اول مهر ماه سال جاری و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می گردد. پس از انتشار نتایج اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام کنند.

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

متقاضیانی که قصد انتخاب رشته در آزمون زبان های خارجی را دارند می بایست در زمان مقرر و با در نظر گرفتن نکاتی که در یک انتخاب رشته ایده آل دارای اهمیت است، انتخاب رشته خود را انجام دهند تا با توجه به رتبه ای که کسب نموده اند، در بهترین رشته و دانشگاه پذیرفته شوند.

داوطلبان جهت انتخاب رشته کنکور زبان، می بایست در زمان مقرر به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه نمایند.

کنکور سراسری 99، در 3 گروه آزمایشی اصلی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی و هم چنین 2 گروه شناور هنر و زبان های خارجی، از تاریخ 29 مرداد تا 1 شهریور ماه برگزار شد. مطابق جدول زمان بندی کنکور سراسری 99، که در دفترچه ثبت نام کنکور موجود می باشد؛ زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 99 در هفته اول مهر ماه خواهد بود. این نتایج در قالب کارنامه ای که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود، در دسترس داوطلبان شرکت کننده قرار خواهد گرفت که پس از اعلام نتایج، نوبت به مرحله مهم و سرنوشت ساز انتخاب رشته می رسد.

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری برای هر یک از گروه های آزمایشی، به صورت جداگانه منتشر می شود. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، پس از انتشار دفترچه و دریافت آن می توانند در مهلت مشخص شده و بر اساس ظرفیت های اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، رشته محل های مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب نمایند.

داوطلبان معمولا چند روز فرصت دارند تا انتخاب رشته کنکور خود را انجام دهند. هم اکنون بازه زمانی دقیق انتخاب رشته آزمون سراسری مشخص نیست ولی همان طور که اشاره کردیم، این بازه زمانی از هفته آغازین مهر ماه شروع خواهد شد. به محض اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از طریق سایت و کانال تلگرامی؛ اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته پیگیر آخرین اخبار مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری زبان های خارجی باشید.

نتایج کنکور زبان به صورت کارنامه و از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. اولین قدم برای یک انتخاب رشته صحیح، تسلط کافی به اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه است. اگر شما نیز جزو داوطلبانی هستید که علاوه بر کنکور زبان، در آزمون هنر و یا آزمون یکی از سه گروه آزمایشی اصلی ریاضی، علوم تجربی و یا علوم انسانی نیز شرکت نموده اید، لازم است بدانید که نتیجه همه آزمون هایی که شرکت کرده اید در یک کارنامه و در جداول جداگانه منتشر خواهد شد. کارنامه کنکور سراسری به دو بخش تقسیم می شود. در قسمت اول، اطلاعات شخصی (شناسنامه ای) و تحصیلی (نوع سهمیه و استان بومی) و در قسمت دوم اطلاعات آزمونی شما درج می شود. تحلیل کارنامه نیازمند تجربه و اطلاعات کافی است و تاثیری مستقیم بر انتخاب رشته داوطلبان دارد.

تحلیل نادرست کارنامه داوطلب ممکن است باعث اشتباه در انتخاب رشته و در نتیجه تغییر سرنوشت داوطلب شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما مطلب توضیحات کارنامه کنکور را مطالعه کنید و پس از کسب اطلاعات کافی به سراغ مطالعه دفترچه انتخاب رشته بروید.

شما داوطلبان عزیز در نهایت می بایست از میان کد رشته محل های با آزمون و بدون آزمونی که در دفترچه درج شده است، 150 کد رشته محل را انتخاب کرده و سپس به سراغ مرتب کردن آن ها بروید. در انتخاب کد رشته محل ها، می بایست ابتدا علاقه و سپس شانس قبولی و … را در نظر بگیرید.

پس از انتخاب کد رشته محل های موردعلاقه خود، نوبت به مهم ترین قسمت انتخاب رشته و در واقع همان چینش کد رشته محل ها می رسد. برای این کار پیشنهاد می کنیم حدود 50 اولویت اول خود را به رشته های خوش بینانه اختصاص دهید. رشته های خوش بینانه در واقع کد رشته محل هایی هستند که علاقه بسیاری برای ادامه تحصیل در آن رشته ها دارید ولی با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید احتمال قبولی شما در آن ها کمتر است. سپس حدود 70 اولویت بعدی خود را به کد رشته محل های واقع بینانه اختصاص دهید؛ انتخاب واقع بینانه، در واقع انتخاب رشته محل هایی است که با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اید، قبولی شما در آن ها قابل پیش بینی می باشد. این کد رشته محل ها را می توانید با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور برای خود مشخص کنید.

در نهایت نیز، حدود 30 انتخاب آخر خود را به رشته های بدبینانه اختصاص دهید. انتخاب های بدبینانه هم رشته هایی هستند که احتمال قبولی شما در آن ها زیاد است ولی شما فقط در صورت قبول نشدن در انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه حاضر به ادامه تحصیل در آن رشته ها هستید.

نکته بسیار مهمی که لازم است در این قسمت اشاره ای نیز به آن داشته باشیم این است که اگر شما علاوه بر گروه آزمایشی زبان های خارجی، در آزمون گروه آزمایشی دیگری نیز شرکت کرده اید؛ برای هر دو گروه آزمایشی مجموعا 150 انتخاب خواهید داشت و کد رشته محل های هر دو گروه آزمایشی را می بایست در یک فرم انتخاب رشته وارد کنید و با توجه به علاقه ای که برای ادامه تحصیل در هر کدام از کد رشته محل ها دارید، اقدام به چینش 150 کد رشته محل نمایید.

دفترچه انتخاب رشته آزمون های سراسری هنر و زبان های خارجی، در قالب یک فایل و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. این دفترچه دارای 3 فصل می باشد، فصل اول آن به بیان توضیحاتی در خصوص ضوابط و شرایط انتخاب رشته و … می پردازد. فصل دوم این دفترچه نیز شامل توضیحات و جداول گروه آزمایشی هنر می باشد و پس از آن و در فصل سوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته، توضیحات و جداول گروه آژمایشی زبان های خارجی قرار داده شده است.

در ابتدای فصل سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و زبان های خارجی، می توانید 4 زیر گروه، گروه آزمایشی زبان های خارجی را مشاهده کنید. برای انتخاب رشته کنکور زبان می بایست با توجه به درصد های هر یک از دروس آزمون خود، از زیر گروهی که در آن شانس قبولی دارید رشته های واقع بینانه خود را انتخاب نمایید. مواد امتحانی هر یک از زیرگروه ها و ضرایب هر یک از دروس امتحانی در دفترچه انتخاب رشته موجود می باشد. هم چنین توجه داشته باشید دروس امتحانی برای تمامی رشته های هر یک از زیر گروه ها، دارای ضرایب یکسانی هستند.

مجموعه رشته های زیر گروه 1 زبان های خارجی:

آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی

مجموعه رشته های زیر گروه 2 زبان های خارجی:

زبان آلمانی، مترجمی زبان آلمانی

مجموعه رشته های زیر گروه 3 زبان های خارجی:

زبان فرانسه گرایش ادبی، زبان فرانسه گرایش مترجمی

مجموعه رشته های زیر گروه 4 زبان های خارجی:

زبان ایتالیایی، زبان اسپانیایی، زبان روسی، زبان ژاپنی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات اردو، زبان چینی

با توجه به اهمیتی که انتخاب رشته آزمون سراسری در تعیین سرنوشت شما عزیزان دارد، پیشنهاد می کنیم این انتخاب مهم را حتما با مشورت افرادی خبره و دانا انجام دهید. با توجه به این که آزمون دانشگاه سراسری و آزاد با هم ادغام شده اند، اعلام نتایج کنکور 99 نیز برای هر دو این دانشگاه ها به صورت هم زمان و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود؛ اما انتخاب رشته آزاد به صورت کاملا مجزا از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از موارد فوق می توانید روی لینک های آن کلیک کنید. هم چنین در صورت تمایل جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در تماس باشید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته کنکور زبان کنکور منحصرا زبان

4 ساعت پیش

11 ساعت پیش

11 ساعت پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی

سلام با رتبه ۱۶۰۰۰ کنکور منحصرا زبان احتمال قبولی دانشگاه اراک رشته ادبیات یا مترجمی هست؟؟ ساکن منطقه دو اراک هستم

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد


دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی زبان های خارجی 99Downloads-icon

مشاور تحصیلی زبان انگلیسی
مشاور تحصیلی زبان انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *