مشاور تحصیلی سینا تهرانی

 
helpkade
مشاور تحصیلی سینا تهرانی
مشاور تحصیلی سینا تهرانی

در مرکز مشاوره کنکور درس زندگی، خدمات مشاوره تحصیلی بطور ویژه فقط برای دانش آموزان و داوطلبین دبیرستانی رشته های تجربی و ریاضی ارائه می شود و ما مشاوره تحصیلی ویژه رشته های دیگر نظیر انسانی ، هنر و مقاطع تحصیلی دیگر نداریم. جهت آشنایی با مرکز مشاوره تحصیلی کنکور سینا تهرانی و شرایط پذیرش دانش آموزان و داوطلبین کنکور به لینک زیر مراجعه بفرمایید:

ما اعتقاد نداریم که برنامه درسی یک دانش آموز را باید خودش بنویسد. زیرا رقابت تنگاتنگ و فشرده برای قبولی در رشته های پرطرفدار پزشکی و مهندسی بهترین دانشگاههای تهران هیچ جایی برای آزمون و خطا برای دانش آموزان نمی گذارد، یک برنامه ی درسی اشتباه می تواند سرنوشت تحصیلی بچه ها را به نابودی بکشاند. به همین دلیل برای موفقیت در کنکور به دانش فوق العاده ای برای تهیه و تدوین برنامه ریزی درسی نیاز است. جهت آشنایی با ویژگی های منحصر بفرد برنامه های درسی سینا تهرانی به لینک زیر مراجعه نمایید:

در بخش مشاوره درسی به دانش آموزان و داوطلبین کنکور ؛ بهترین روش های مطالعه صحیح و مفهومی در کنار مهارت های پاسخگویی به سؤالات تشریحی و تستی آموزش داده می شود. این روش ها منطبق بر تفکر طراحان محترم سازمان سنجش بوده و بدون از ارائه روش های حفظی ، ارائه فرمولهای تستی و غیره می باشد. 

امر مشاوره بخصوص مشاوره کنکور تجربی یک تخصص است. اما متأسفانه اینروزها هرکسی که از راه رسیده خود را مشاور کنکور می داند. از آن دانشجوی دانشگاه آزاد فلان شهر گرفته که با رتبه شش رقمی اش مدعی است از هر دانش آموزی رتبه زیر صد می سازد تا دانشجوی پزشکی ای که تصور می کند چون خودش رتبه ی خوبی در کنکور کسب کرده لابد مشاور تحصیلی خیلی خوبی هم خواهد بود. اما همین شخص موفقیتش را مرهون زحمات بهترین مشاورین تحصیلی کشور است. در واقع موفقیت او در کنکور بخاطر اجرای برنامه درسی و دستورات مشاوره ای مشاور کنکورش بوده است و یا اگر مدعی است که مشاور تحصیلی نداشته قطعا نمی تواند نسخه ای که برای خودش پیچیده را به دانش آموزان دیگر ارائه کند. اما یک مشاور کنکور ، با شناخت دقیق از ابعاد شخصیتی و توانایی های فردی یک دانش آموز؛ راهکارهای مختص به آن شخص را به او ارائه می کند. چنین مشاور تحصیلی که مسلط به برنامه ریزی درسی و روانشناسی است، نقاط ضعفی را می بیند که یک رتبه ی برتر کنکور قادر به دیدن آن نیست. 

تنها سایت رسمی مرکز مشاوره کنکور سینا تهرانی همین سایت درس زندگی دات کام است و ایشان هیچ سایت شخصی یا وبلاگی ندارند. همچنین خدمات مشاوره تحصیلی آقای تهرانی و دستیاران ایشان فعلا بصورت حضوری ارائه می شود و شاگردان ایشان برای شرکت در جلسات مشاوره کنکور می بایست در دفتر تهران حاضر شوند.

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

به دلیل محرمانه ماندن روش ها و جلوگیری از سودجویی برخی از مشاورین تحصیلی و دانش آموزان؛ در حال حاضر خدمات مشاوره تلفنی نداریم. البته ممکن است در آینده ای نزدیک برخی از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی کنکور ما بصورت آنلاین ارائه شود.

سلام می خواستم برای مشاوره دخترم ثبت نام کنم ادرس شما کجاست

سلام امیرحسین هستم از دستیاران
اگر فرزندتان در یکی از مقاطع دهم و یازدهم رشته های تجربی یا ریاضی تحصیل می کند ابتدا باید از طریق لینک زیر ، فرم پیش ثبت نام طرح مشاوره تحصیلی مورد نظر خود را تکمیل و ارسال نماید تا بررسی شود. بدیهی است در صورت تأیید اولیه، سایر مراحل ثبت نام به اطلاعتان خواهد رسید.

لینک آشنایی با طرح های مشاوره و تکمیل فرم پیش ثبت نام

سلام، خسته نباشید،
من دانشجوی ترم ۲ رشته مدیریت بازرگانی هستم، سال ۹۶ دیپلم ریاضی فیریک گرفتم با معدل ۱۸/۹۳ ، پیش دانشگاهی خارج از کشور بودم و مدرک کالج گرفتم. در تهران ،مدرک کالج را معادل مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک ایران از سازمان امور مدارس بین الملل گرفتم.
تصمیم دارم که برای کنکور تجربی شرکت کنم.
میخواستم بببینم میتونم اقدام کنم از طریق فرم و طرح ثبت نام شما؟

متشکرم

سلام بهناز هستم از دستیاران
با توضیحاتی که فرمودید مشکلی برای ثبت نام شما وجود ندارد فقط لطف بفرمایید همین توضیحات را در بخش توضیحات فرم پیش ثبت نام خود نیز قید نمایید

با سلام، صدف هستم
ممنون از راهنمایی شما.
سوال دیگه ای که داشتم در رابطه با زمان دقیق برای ثبت نام هستش.
اگر متقاضی کنکور ۱۴۰۰ باشیم
برای ثبت نام دقیقا چه زمانی باید اقدام کرد؟
متشکرم

سلام محمدی هستم از دستیاران
ثبت نام از هم اکنون قابل انجام است

سلام برای داوطلب ۹۹ رشته ریاضی هم مشاوره انجام می‌دهید؟

سلام آیدا هستم از دستیاران
بله مشکلی در این خصوص نیست.

سلام . من دیپلم تجربی ام رو سال ٨۶ گرفتم و سال ٩٢ فارغ التحصیل مهندسی شیمی شدم . بخاطر علاقه ی شدیدم به دامپزشکى تصمیم گرفتم دوباره بخونم و کنکور بدم . اما تو طرح های مشاوره تون ، انگار فارغ التحصیل زیر ٩٢ رو قبول نمیکنید . براى امثال من مشاوره اى ندارید ؟

سلام پریا هستم از دستیاران
ظرفیت ویژه ای برای افرادی نظیر شما در کانال زیر اعلام کرده بودیم که سریعا تکمیل گردید و فعلا پذیرش جدیدی نداریم.

https://t.me/konkoorone

باسلام
آقای تهرانی دوره تربیت مشاورتحصیلی هم برگزار میکنند؟

سلام امیرحسین هستم از دستیاران
به علت محرمانه نگه داشتن روشهای کاری، چنین دوره هایی نداریم.

سلام من متقاضی طرح B98 هستم در مرحله اول پیش ثبت نام بعد از ارسال فیلم و کارنامه وقتی گزینه بعدی را می زنم سیستم عمل نمی کند لطفا راهنمایی کنید

سلام امیرحسین هستم از دستیاران
هنگام تکمیل فرم پیش ثبت نام اولا باید فیلترشکن شما خاموش باشد. ثانیا حجم فایل ویدئویی کمتر از ۳۰ مگابایت باشد.
اگر با رعایت این نکات بازهم به مشکل خوردید از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی مجددا امتحان کنید.

سلام مشاور یکی از مدارس هستم میخواستم ببینم آقای تهرانی حاضرند دعوت ما رو بپذیرند وتشریف بیارند مدرسه ما با دانش آموزان صحبت کنند۸

سلام آیسا هستم از دستیاران
از طریق لینک زیر درخواست خود را مطرح نمایید تا بررسی شود.

درخواست برگزاری دوره های آموزشی یا خدمات مرکز مشاوره کنکور

سلام خسته نباشید من چندبار در قسمت تماس با ما شماره تلفنمو گذاشتم که برای مشاوره کنکور بهم زنگ بزنید اما تا الان کسی باهام تماس نگرفته

سلام پریا هستم از دستیاران
شما اشتباها اقدام به ارسال فرم تماس با ما کرده اید به همین دلیل پیگیری نشده است. روش ثبت نام در مرکز مشاوره کنکور ما فقط ارسال فرم پیش ثبت نام هست که لینک آن در زیر هر یک از طرح های مشاوره تحصیلی ما در همین صفحه آمده است.

سلام من خودم فرزانگان یک تهران درس می خونم و فرم پیش ثبت نام هم تکمیل کردم و براتون فرستادم. متأسفانه اصلا مشاور کنکور خوبی نداریم و از همه تاسف بارتر اینکه از طرف مدیر مدرسه موفقیت بچه ها در کنکور خیلی جدی گرفته نمیشه . دو تا از دوستانم هم دبیرستان روشنگران و کوشش درس می خونند و امسال که وارد کلاس دوازدهم می شند قصد دارند مثل من برای مشاوره تحصیلی دکتر تهرانی ثبت نام کنند.
معدل یکیشون حدود 17.5 هست ولی اون یکی معدلش 18.32 آیا با این معدلها می تونند شاگرد آقای دکتر بشوند و با پذیرششون موافقت میشه ؟
در ضمن معرف هر سه تای ما پسرداییم هست که با وجود اینکه یه مدرسه دولتی عادی درس می خوند اما به کمک جناب تهرانی پارسال پزشکی تهران قبول شده اگه لازم هست اسمش رو هم براتون می فرستم!
پیشاپیش از زحماتتون سپاسگزارم

سلام مهسا هستم از دستیاران
برای پذیرش دانش آموزان در طرح مشاوره تحصیلی جناب سینا تهرانی هیچ شرط معدلی نداریم . نیازی هم به معّرف نیست زیرا آنچه در پذیرش شما اهمیت دارد پاسخگویی صحیح و صادقانه به سوالات مدنظر ما در فیلم ارسالی در فرم پیش ثبت نام است.

سلام
مدیر یک دبیرستان غیرانتفاعی در منطقه یک تهران هستم . از طریق یکی از رتبه های برتر آقای تهرانی که از دانش آموزان سال گذشته دبیرستان ما بودند متوجه شدم که ایشان کارگاههای تخصصی روش مطالعه درسهای مختلف را در مدارس برگزار می کنند، لطفا اعلام بفرمایید که شرایط ثبت نام گروهی دانش آموزان در چنین کارگاههایی به چه صورت است؟ و آیا امکان برگزاری این کارگاهها در خود مدرسه وجود دارد و معلمین ما نیز می توانند در این کارگاهها شرکت نمایند یا خیر !

سلام پریا هستم از دستیاران ارشد
به ترتیب به پرسش های شما پاسخ می دهم:

۱- امکان برگزاری کارگاههای تخصصی در زمینه مورد اشاره شما یعنی آموزش روش های مطالعه دروس عمومی و اختصاصی و سایر زمینه های مشاوره تحصیلی و کنکور وجود دارد. لطفا تقاضای خود را بطور رسمی به ایمیل سایت درس زندگی به نشانی زیر ارسال بفرمایید تا شرایط ثبت نام و برگزاری کارگاهها خدمت شما ارائه شود.

info@darsezendegi.com

۲- همچنین سرکار خانم می توانید تقاضای برگزاری این کارگاهها را در دبیرستان خود بدهید اما انجام اینکار مسلتزم رعایت نکات امنیتی خاصی است. نظیر بررسی دقیق تک تک دانش آموزان شرکت کننده در کلاس توسط دستیاران آقای تهرانی و تأیید نهایی توسط شخص آقای تهرانی ، جلوگیری از ورود تلفن همراه و سایر دستگاههای فیلمبرداری و ضبط صدا که در صورت توافق در قالب یک فایل بصورت تدوین شده در اختیار متقاضی برگزاری کارگاه قرار می گیرد.

۳- به دلیل آنکه آقای تهرانی همواره تلاش کرده اند تا روشهای علمی ایشان از چشمان تیزبین طراحان محترم سازمان سنجش و نیز سودجویان فضای کنکور پنهان بماند لذا امکان شرکت دبیران محترم در چنین کارگاههایی وجود ندارد.

سلام روزتون بخیر من برای دخترم فرم ثبت نام در مرکز مشاوره کنکورتون رو تکمیل کردم حتی شماره ی تماس هم گذاشتم که تماس بگیرید اما دریغ از یک تماس . ضمنا دختر من در تیزهوشان شهر شیروان درس می خونه و خیلی با استعداده لطفا بگید اقای تهرانی با من تماس بگیرند چون اول باید سوالامو از ایشون بپرسم اگه از نظر من تایید شدند حتما برای ثبت نام دخترم اقدام می کنم

سلام مانا هستم از دستیاران »»»
فرزندتان شرایط ثبت نام در مجموعه ما را نداشته است به همین دلیل با درخواست شما مخالف شده است، ضمنا قبل از ارسال هرگونه درخواستی اطلاعات خود را در مورد مشاور تحصیلی مورد نظرتان تکمیل کنید و بعد اقدام به تکمیل فرم نمایید زیرا ظاهرا اطلاع ندارید که آقای تهرانی در حال حاضر بهترین مشاور تحصیلی کشور هستند و این ایشان هستند که با سختگیری تمام شاگردانشان را انتخاب می کنند و نیازی به تأیید افرادی چون شما ندارند.

بررسی عملکرد بهترین مشاوران تحصیلی و کنکور توسط تحلیلگران آموزشی

من امسال یعنی برای کنکور ۹۷ از dvd های … استفاده می کردم که اولا خیلی تعدادشون زیاد بود و نتونستم همه شونو تموم کنم توی درس هایی مثل زیست و ریاضی هم که به وسط فیلم ها رسیده بودم اصلا توی کنکور خوب عمل نکردم چون به نظرم سوالات امسال خیلی سخت تر از پارسال شده بود و هرکاری می کردم به جواب تستها نمی رسیدم. در کل امسال کنکورو خیلی بد دادم. آیا می تونم برای ثبت نام در طرح های مشاوره کنکورتون تقاضا بدم و چطوری لطفا راهنماییم کنید؟

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

سلام امیرحسین هستم از دستیاران
در متن ارسالی شما ، اسم موسسه ای که اشاره کرده بودید را نمایش نداده ایم. بله می توانید، لطفا ابتدا شرایط ثبت نام و انواع طرح های مشاوره کنکور که در همین صفحه آمده است را با دقت مطالعه و با تکمیل فرم پیش ثبت نام طرح مشاوره تحصیلی مدنظرتان ؛ درخواست ثبت نام بدهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور درس زندگی می باشد

Sina Tehrani (born August 30, 1981 In Tehran, Iran) is an Iranian researcher, consultant, advisor, and expert on individual and organizational growth and excellence.[1][2][3]

Tehrani earned his high school diploma from Alborz High School in Tehran. Then he entered Stanford University to pursue his studies in Management. He has a BS in Management, an MS in communications management, and a PhD in management and planning, all from the aforementioned university.[3]

Sina Tehrani works as a management consultant and business strategy developer for a number of clothing brands such as Gucci, as well as for cosmetics, hospitality management, food industry, tourism, and E-commerce companies. He is active in the fields of individual and occupational success sciences and personality growth and excellence skill building.
He has been acting as an academic and Iranian university entrance exam advisor since 2010, and has contributed significantly to the achievement of a large number of top ranked students. He is the founder of a counseling center that benefits from the service of a counseling body working in various domains related to family, education, marriage, and success.[4][5][6]

Tehrani has been selected on multiple occasions as one of the best management consultants by a number of business management specialists. He has also been selected as the top academic advisor of the Iran in 2016 and 2017 by a number of educational specialists.[2][7][8][9][10]

به صفحه ثبت نام در مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور سینا تهرانی خوش آمدید.
لطفا بخش های مختلف این صفحه را به ترتیب مطالعه نموده و سپس با
انتخاب طرح مشاوره تحصیلی و یا کنکور خود، اقدام به تکمیل فرم
پیش ثبت نام بنمایید.

متقاضی محترم ! لطفا اگر شرایط مندرج در بخش زیر را دارید، با انتخاب طرح مشاوره تحصیلی مورد نظر خود از همین صفحه، اقدام به تکمیل فرم پیش ثبت نام نمایید. در غیراینصورت پاسخی به فرم ارسالی تان داده نخواهد شد. همچنین توجه بفرمایید که به دلایل امنیتی و جلوگیری از سوء استفاده برخی از مشاورنماهای کنکور ، بدون ارسال فرم و شناسایی دقیق هویت شما ، به هیچ پرسشی مبنی بر اطلاع از تعرفه دقیق هریک از طرح ها و سایر سوالات مشاوره ای مرتبط چه بصورت تلفنی و چه بصورت ارسال ایمیل؛ پاسخ داده نخواهد شد. از اینکه به قوانین ما احترام می گذارید، سپاسگزاریم.

شرایط و مدارک لازم برای مقاطع دهم و یازدهم

مدارک مورد نیاز برای دیپلمه های نظام قدیم

مدارک برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

ظرفیت این طرح محدود است زیرا معتقدیم نباید کیفیت را فدای کمیت کرد

آموزش روشهای صحیح مطالعه مفهومی و نیز روشهای تست زنی سریع با نگاه به راهبرد طراحان و روانشناسان سازمان سنجش در طراحی و روانشناسی سوالات کنکور سراسری

هریک از موارد ذیل می تواند منجر به اخراج متقاضی از سیستم مشاوره تحصیلی درس زندگی شود:

۱- تکمیل فرم پیش ثبت نام از طریق لینک زیر

۲- در صورت موافقت با ثبت نام اولیه، ایمیلی از سوی گروه درس زندگی به نشانی ایمیل تان ارسال خواهد شد.

۳- موفقیت در مصاحبه ی حضوری.

برای اینکه بتوانیم بر سؤالات کنکور سراسری غلبه کنیم می بایست همانند طراحان سازمان سنجش فکر کنیم و بر اساس آن نیز درس بخوانیم و تست بزنیم ؛ در غیراینصورت هرچقدر بیشتر بخوانیم کمتر نتیجه می گیریم.

وظیفه مشاور کنکور ما این است که روش یافتن مفاهیم مورد نظر طراحان کنکور سراسری را به شما بیاموزد تا دیگر نیازی به مطالعه خط به خط کتاب ها یا فرورفتن در گزینه های یک تست و افتادن در تله علمی و زمانی آن نباشد.

آموزش شیوه ای نوین از تست زنی که فقط مختص سینا تهرانی است که از شیوه آزمون های طوفان زمان دانشگاه استنفورد آموخته است. این روش بارها قدرت خارق العاده خود را در دستان رتبه های برتر کنکور ایشان نشان داده است.

سینا تهرانی مشاور تحصیلی و کنکور گروه درس زندگی برای پذیرش دانش آموزان جدید؛ ضوابط خاصی دارد که اگر متقاضی ای به آنها بی توجه باشد در هر مرحله از ثبت نام و یا حتی بعد از ورود به سیستم کنکور ایشان بلافاصله حذف خواهد شد.

به منظور جلوگیری از ورود دانش آموزان بی نظم و مشکل ساز؛ تدابیر خاصی اندیشیده ایم. بگونه ای که کلیه رفتارهای آنها و والدینشان از لحظه ارائه درخواست تا قطعی شدن ثبت نام؛ زیر ذره بین دستیاران آقای تهرانی است که مهارت های لازم برای گزینش دانش آموزان منضبط را از ایشان آموخته اند.

اگر دانش آموزی در موعد مقرری که توسط واحد پذیرش تعیین می شود، ثبت نام خود را قطعی نکند و یا بعد از ثبت نام انصراف دهد؛ دیگر اجازه بازگشت نخواهد داشت؛ چون بعضاً پیش آمده که فردی در اثر راهنمایی های غلط اطرافیان یا حسادتهای آنها انصراف داده اما درخواست بازگشت مجدد داده است.

آقای تهرانی رتبه ده کنکور سراسری بوده و متخصص مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از استنفورد یعنی یکی از سه دانشگاه برتر جهان می باشد، لذا اجازه دخالت در کار خود را که هر ساله دهها رتبه تک رقمی و دو رقمی داشته است به هیچ پدر و مادری نمی دهد و در صورت دخالت آنها، فرزندشان اخراج خواهد شد.

سلام.خسته نباشید.من کنکوری ام و معدل دیپلم ۱۷:۸۵ولی معدل سال چهارم۱۴:۸۵است که اونم هم به خاطر کم کاری خودم و هم به خاطر فشار درسی مدرسه در سال کنکور کم شد.میتونم تو طرحA-97 ثبت نام کنم؟؟

سلام مریم هستم از دستیاران
بله می توانید فقط لازم است تا علاوه بر تکمیل فرم پیش ثبت نام مشاوره کنکور ما ، کارنامه ی کنکور سراسری و کارنامه ی نهایی سال سوم خود را نیز در بخش مربوطه در فرم ضمیمه بفرمایید تا بررسی شود.

سلام خسته نباشید ..منم تقریبا همین وضعیت رو دارم اما فرمم رو تکمیل کردم و فرستادم البته بدون کارنامه ی سال سوم (معدلم ۱۸٫۸۵)…اگه فرستادن کارنامه سال سوم ضروریه دوباره باید فرم رو تکمیل کنم یا میتونم جدا ایمیلش کنم؟؟؟؟

سلام آیدا هستم از دستیاران
همانگونه که در کانال رسمی ما به نشانی زیر اعلام شده است، ظرفیت طرح های مشاوره تحصیلی برای بچه های شهرهای دیگر تکمیل شده و فقط از استان های تهران و البرز ثبت نام داریم. شما می توانید در کانال ما عضو شده و در صورت اعلام ظرفیت های جدید ناشی از اخراجی های ماهیانه ، مجددا تقاضای خود را ارسال نمایید.

کانال رسمی اطلاع رسانی دپارتمان تحصیلی درس زندگی

سلام خدمت تمام عزیزان دیانا هستم از اردبیل کنکوری ۹۸ با معدل ۱۸٫۸۶ یازدهم ولی الان میخوام شروع کنم مطمئنم که می تونم توانایی شو دارم ولی رفت وامد برام مشکله چون دانش اموزم میشه یه کمکی بکنید قول میدم پشیمونتون نکنم
به امید موفقیت برا همههههههههه

سلام مهسا هستم از دستیاران
اولا که برای کنکور ۹۸ دیگر پذیرش نخواهیم داشت . ثانیا طرح مشاوره کنکور غیرحضوری نیز نداریم.

سلام وقت بخیر.برا کنکور ۹۸ ظرفیتی برا غیر حضوری باز شده؟از کسایی که اخراج شدن؟یا ظرفیت جدید.بی صبرانه منتظرم.امکان حضوری ندارم.

سلام نیلو هستم از دستیاران
طرح مشاوره غیرحضوری برای همیشه حذف شده است.

با عرض سلام و خسته نباشید
من ٢ دختر دارم که در حال حاضر کلاس نهم هستند و هر دو ممتاز ترین دانش آموز مدرسه
آیا میتوانم هر دو طرح ۹۸A و ۹۸B را برای هر دوی آنها پیش ثبت نام کتم تا اگر طرح ۹۸A با توان مالی من متناسب نبود بتوانم شانس حضور در طرح ۹۸B را داشته باشم

سلام مهسا هستم از دستیاران:
بله می توانید. ضمن اینکه دانش آموزان کلاس نهم برنامه ی درسی ندارند و همین مورد می تواند باعث کاهش شدید هزینه های مشاوره تحصیلی طرح های مورد نظر شود.

سلام وقت بخیر
بنده دانشجو ترم ۷ مهندسی مکانیک هستم ، برای ترم ۸ تنها ۱۰ واحد دارم و میخوام مجدد در کنکور تجربی سال ۹۸ شرکت کنم . میخواستم ببینم برای چی نمیتونم ثبت نام کنم و ثبت نام تنها برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دختر هست ؟ مسلما برای شرکت برای کنکور تجربی نیاز هست که زودتر روند مطالعه اغاز بشه
با تشکر فراوان

سلام نیلو هستم از دستیاران
به دلیل ظرفیت محدود کلاس ها و پاره ای ملاحظات ، امکان ثبت نام برای دنشجویان و فارغ التحصیلان پسر در طرح های مشاوره تحصیلی فوق وجود ندارد.

با عرض سلام و خسته نباشید شما دراین قسمت برای پایه دهم هم ثبت نام دارید
ولی برای کنکور ۹۹ چیزی نیست

سلام مهسا هستم از دستیاران
اگر دقت بفرمایید در عنوان سه طرح مشاوره تحصیلی فوق نوشته شده است از کنکور ۹۸ به بعد یعنی علاوه بر دانش آموزان سال یازدهم، شامل حال دانش آموزان نهم و دهم نیز می گردد.

با عرض سلام وقت بخیر در این طرح های ارزنده طرحی برای پیش دانشگاهی های امسال یعنی کنکوری ۹۷ هم وجود دارد؟؟؟با تشکر از شما

سلام نیلو هستم از دستیاران:
بله . طرح مشاوره با زمینه آبی یعنی طرح مشاوره کنکور فشرده A-97 برای دانش آموزان پیش دانشگاهی یا کنکوری های ۹۷ است.

باسلام وخسته نباشید ،طرح های جدیدی که ارائه داده شده بسیار عالیست بنده فرزندم کلاس یازدهم است چند وقتی است که به دنبال مشاوره خوب با قیمت مناسب بودم تا کانال شما را دیدم فقط ای کاش در طرح های شما یک یا دو جلسه خود آقای تهرانی هم به بچه ها مشاوره می دادند باعث تقویت روحیه بچه ها می شود (طرح۹۸_b)باتشکر

سلام پریا هستم از دستیاران:
نظارت کلیه ی طرح های مشاوره ی تحصیلی و کنکور شخصا با خود جناب تهرانی می باشد و در صورت لزوم ، ایشان ورک شاپ های مشترکی نیز برای متقاضیان کلیه ی طرح ها برگزار خواهند نمود.

سلام من فارغ التحصیل دانشگاه هستم و در شهر دیگری هم درس خواندم اما به جهت مشکلات قانونی در روند تحصیلم الان هیچ مدرکی ندارم برای اثبات تحصیلم در دانشگاه و در ضمن دیپلم سال ۸۹ هستم آیا بااین شرایط میتونید کمکم کنید

سلام نیلو هستم از دستیاران
لطفا به شرایط ثبت نام دقت کنید. بجز دانش آموزان فقط دانشجویان و فارغ التحصیلان ورودی ۹۲ دانشگاهها اجازه ثبت نام در انواع طرح مشاوره کنکور ما را دارند.

سلام و عرض ادب بنده در حال حاضر دانشجو هستم دانشجوی فیزیوتراپی خارج از کشور ولی دیپلمه سال ۹۰ هستم ایا میتونم در طرح سال ۹۸ ثبت نام کنم? چون در شرایط عمومی دیپلمه عرض کردین که دیپلمه ۹۲ به بعد ولی در قسمت دانشجویان این موضوع رو مطرح کردین ممنون میشم توضیح بدین

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

سلام نیلو هستم از دستیاران
قاعدتا فقط ورودی های ۹۲ امکان ثبت نام دارند اما با مشورتی که با دستیاران ارشد کردم اگر مدرکی ارائه کنید که نشان دهد دانشجوی خارج از کشور هستید. می توانید در طرح مشاوره کنکور مورد نظر خود شرکت نمایید. مدرک مورد نظر را در فرم ارسالی پیوست کنید.

سلام من دیپلم تجربی ام لیسانس مدیریت بازرگانی دارم سی و دو سالمه، و داوطلب کنکور 99 هستم درسها رو خوندم از نظر آمادگی تو وضعیت قابل قبولی هستم اما خوب آماده نیستم ، تصمیم گرفتم بعد کنکور درخواست مشاوره بدم ، من خواستم بپرسم اگر کنکور امسال شرکت نکنم چون اضطرابم زیاده ، میتونم امیدوار باشم که درخواستم پذیرفته میشه ؟یا بهتره کنکور شرکت کنم و فرستادن کارنامه احتمال پذیرشم رو بیشتر میکنه؟ چون فکر میکنم شما در پذیرش بدون محدویت سنی خیلی سخت می گیرید و من شانسی برای پذیرش ندارم

سلام مهسا هستم از دستیاران
نیازی به کارنامه کنکور سراسری امسال نیست می توانید درخواست خود را با تکمیل فرم پیش ثبت نام مشاوره تحصیلی ارسال نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور درس زندگی می باشد

بروز شده در 17 آذرماه 1398 :

سلام بچه ها من علی رضا هستم از دستیاران آقای سیناتهرانی مشاور کنکور و مدیر این وبلاگهرگونه سوالی که از گروه درس زندگی در زمینه کنکور یا شخص سینا تهرانی دارید می تونید در بخش نظرات این بخش مطرح کنید، من هر هفته سوالاتتتونو در اختیار سینا تهرانی یا دستیاران دیگه ایشون قرار می دم و جواب اونو براتون در بخش نظرات می ذارم،اگر هم سوالتون خصوصی باشه به ایمیلتون ارسال می کنم. حداکثر مدت زمان پاسخ دهی به سوالاتتون 7 روز کاری هست. 

سوالاتی هم که در حیطه اختیارات و یا اطلاعات من باشه، خودم پاسختون رو خواهم داد. 

سیناتهرانی عزیز، تنها یک سایت رسمی دارند که نشانی آن در لینک زیر قابل مشاهده است:  

www.darsezendegi.ir

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

سایتهای عزیزان دیگری که با پسوندهایی نظیر net. یا org. و … فعالیت می نمایند، ارتباطی با گروه سینا تهرانی مشاور تحصیلی ندارند و صرفا تشابه اسمی در نام دامنه است. 

صفحه رسمی اینستاگرام :

صفحه رسمی گروه درس زندگی که آقای سینا تهرانی مشاور تحصیلی هم از اعضای اون گروه هستند به نشانی زیر هستش: 

www.instagram.com/darsezendegii

 صفحه رسمی اینستاگرام سینا تهرانی

تنها صفحه رسمی متعلق به آقای سینا تهرانی مشاور هم که توسط یکی از دستیاراشون اداره می شه به نشانی زیر هستش و بجز این صفحه سیناتهرانی صفحه دیگه ای در اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی دیگه نداره:

https://www.instagram.com/msinatehrani/وبلاگ رسمی سیناتهرانی مشاور تحصیلی

تنها وبلاگ رسمی  سیناتهرانی به همین نشانی زیر است که اکنون شما در آن قرار دارید:

tehranisina.blogfa.com

 

 تنها کانال تلگرام رسمی سینا تهرانی هم که اطلاعیه های ثبت نام و سایر مواردو در اون می ذارند به نشانی زیر هست:

@emoshaver

به گزارش پارس نیوز، سینا تهرانی پژوهشگر مسائل آموزشی و خانواده می گوید: ناتوانی در یادگیری عموماً خود را بصورت ضعف در درست گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن، تلفظ کردن یا انجام محاسبات ریاضی نشان می دهد. هرچند دانش آموزانی وجود دارند که به لحاظ آسیب شناختی دارای ناتوانی هایی در یادگیری هستند. اما متأسفانه دسته ای هم هستند که به اشتباه، توسط والدین خود، اطرافیان و دبیران مدارس برچسب ناتوان بودن در یادگیری خورده اند. این گروه از دانش آموزان در اثر القائات منفی اطرافیانشان بگونه ای رفتار می کنند که گویی واقعاً در یادگیری ناتوان هستند. اما وقتی همین افراد به وسیله مشاور تحصیلی ، معلم و گروه همسالان خود دلگرم می شوند و احساس می کنند که مورد احترام و دوست داشتن قرار دارند، باورهای منفی شان از بین رفته و اعتمادبه نفس لازم برای نمایش استعدادها و توانایی های بالقوه خود را بدست می آورند و اگر کسی به درستی مطالب یا مفاهیمی را به آنها آموزش دهد، بچه ها نیز بخوبی آنرا فرا می گیرند.

این مشاور تحصیلی در ادامه به پارس نیوز گفت: بنده روزی در پایان یکی از جلسات آموزشی ام در زمینه مهارتهای صحیح مطالعه و یادگیری در حال خروج از یک دبیرستان بودم که مشاهده کردم، دخترخانم جوانی با حالتی افسرده و غمگین روبروی ساختمان مدرسه نشسته و ناخنش را می جود. وقتی به سراغ او رفتم و علت را جویا شدم، ایشان گفت که منتظر خواهرش است که با بنده کلاس داشته و وقتی سر صحبت را با او باز کردم متوجه شدم که او سه سال قبل به دلیل رفتار اشتباه و توهین آمیز دبیر شیمی مدرسه اش، علیرغم شایستگی در کنکور سراسری نتیجه خوبی کسب نکرده و از آن به بعد هم دیگر قید کنکور را زده و زندگی را بر خود حرام کرده است. زیرا آن دبیر به او القا کرده بود که تو کودن هستی و به هیچ جایی نخواهی رسید. بنده او را تشویق کردم تا خود را برای کنکور سراسری آماده سازد و قول دادم که برای کمک به او هرکاری که لازم باشد، انجام دهم. خوشبختانه او تلاشش را بطور پیوسته آغاز نمود و هم اینک دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران است.

متأسفانه نمونه هایی نظیر این دختر خانم بسیارند، این دسته از بچه ها در اثر رفتارهای غیرحرفه ای اطرافیان و محیطی که در آن زندگی کرده و یا تحصیل می کنند، کاملاً باور کرده اند که شکست خواهند خورد برای همین دست از تلاش برمی دارند و حتی ممکن است تلاش هایی که در جهت آموزش آنها صورت می گیرد را نیز ضایع کنند. این دانش آموزان با باور « من نمی توانم » زندگی می کنند و وظیفه یک مشاور تحصیلی یا دبیر این است که به آنها کمک کند تا نگرشی مثبت تر نسبت به خودشان داشته باشند و این در صورتی امکان پذیر است که محیط اجتماعی ای که دانش آموز در آن زندگی و فعالیت می کند نیز نگرشی مثبت نسبت به او داشته باشد. عمل دلگرمی دادن به این دسته از بچه ها و بازگرداندن احساس کفایت و خوش بینی به آنها نیاز به دانش کافی در زمینه مدیریت آموزشی دارد و کار ساده ای نیست، لذا فقط با صحبتهای دلگرم کننده و زیبای طیف عظیمی از مشاورین تحصیلی ناآگاه و کم دانش و یا دبیران مدارس، میّسر نمی شود.

سینا تهرانی مشاور کنکور افزود: به عقیده من در مورد اختلالات یادگیری بجای تمرکز بر جنبه های فیزیکی شکست دانش آموزان در یادگیری؛ می بایست به ناتوانی مشاوره دادن و یا تدریس برخی از مشاورین یا معلمین متمرکز شد. زیرا متأسفانه اغلب اینها آمادگی و علم لازم برای درک مقاومت دانش آموزان در برابر یادگیری را ندارند و نمی دانند که روش آموزشی ای که بکار گرفته اند در مورد این دسته از دانش آموزان مؤثر واقع نمی شود و لذا به اشتباه تصور می کنند، بچه ها افرادی ناتوان و یا بی استعداد هستند. من بر این باورم که هر یک از این بچه ها بر اساس استعدادها و توانایی های فردی شان در صورت فراگیری روش صحیح فکر کردن، یادگیری را تبدیل به امری لذتبخش می نمایند.

این مشاور تحصیلی در ادامه به فهرستی از کارهایی که مدیران،مشاورین تحصیلی و دبیران مدارس برای دلگرم کردن دانش آموزان ناامید می توانند انجام دهند اشاره کرد:

ایمان داشتن به بچه هادر درجه اول می بایست به دانش آموز خود ایمان داشته باشیم و به او کمک کنیم تا به خودش ایمان پیدا کند. سپس توانایی های او را صادقانه باور کنیم و در حالیکه حس احترام به خود را در او تقویت می کنیم، اعتمادش را نیز جلب کنیم.

تشویق کردن و ارزش دادن به دانش آموزاندر گام بعدی تلاش او را مورد دلگرمی قرار دهیم به عنوان مثال وقتی او کاری را فراتر از حد انتظار انجام می دهد یا کاری را که از او خواسته نشده به بهترین شکل ممکن انجام می دهد به او بگوییم: « تو فلان کار را خیلی خوب انجام می دهی و حواسمان باشد که در بیان خود او را با کسی مقایسه نکنیم و نگوییم که تو فلان کار را بهتر از بقیه یا فلانی انجام می دهی زیرا این امر منجر به تنزل اعتمابه نفسش خواهد. سپس باید بگونه ای با او رفتار نماییم که احساس کند همانند سایر دانش آموزان جایگاه ارزشمندی در آن کلاس دارد.

آموزش روش صحیح تفکر کردنمشاورین تحصیلی و معلمان وظیفه دارند به دانش آموزان خود در درک نحوه تفکر مؤثر و بکارگیری آن در فرآیند یادگیری کمک کنند و این باور اشتباه را از ذهن ایشان خارج کنند که رسیدن به موفقیت صرفاً با کار زیاد حاصل می شود. بلکه بچه ها باید بیاموزند که انسانهای موفق، افرادی هستند که با تلاش هوشمندانه تر و نه کار زیاد به موفقیت های بزرگ دست یافته است. ما باید بدانیم که ارائه تمرین و یا تکالیف درسی زیاد نشان دهنده ضعف معلم در تدریس بوده و نشان دهنده این موضوع است که او نتوانسته مفاهیم اصلی و کلیدی مطلبی خاص را به دانش آموزان خود انتقال نموده و روش تحلیل مسائل را به آنها بیاموزد.

روزی یکی از شاگردانم به من گفت فلان دبیر شیمی پانصد تست داده که برای جلسه بعدی باید همه آنها را حل کنیم. وقتی من نگاهی به آن تستها انداختم متوجه شدم که ایده های اصلی کل آن تستها شاید به ده مورد هم نرسد، یعنی اگر معلم شیمی او روش یافتن ایده ها و تفکر صحیح بر روی مطالب را به او می آموخت، قطعاً آن دانش آموز و همکلاسی هایش با حل تستهای بسیار کمتر نیز بر آن مبحث مسلط می شدند.

چگونگی رفتار با فرزند یا دانش آموزی که مرتکب اشتباهی شده استسیناتهرانی در ادامه به نکته بسیار مهمی اشاره کرده و اظهار داشت: اگر فرزند یا دانش آموز کار اشتباهی انجام داده یا بدرفتاری نمود، او را سرزنش نکنیم زیرا احساس خواهدکرد که کسی دوستش ندارد. او نباید چنین فکری به ذهنش خطور کند، زیرا این امر باعث تحقیر وی شده و اعتماد به نفسش را از او می گیرد، لذا بهتر است با بیان جملاتی نظیر « ما تو را دوست داریم اما کاری که انجام دادی را دوست نداریم » دانش آموز را از رفتارش جدا کنیم. به عبارتی تمایز بین عمل کننده و خود عمل، بسیار مهم است. سپس به او بگوییم « حالا که اشتباه کرده ای ببین چه نکاتی می توانی از اشتباهاتت یادبگیری ؟ چیزی که اتفاق افتاده را شاید نتوان جبران کرد اما همیشه می توان از آن برای جلوگیری از تکرار اشتباهات در آینده استفاده نمود. فراموش نکنیم که اشتباهات می توانند به فرزند یا دانش آموز چیزهایی زیادی بیاموزند به شرط آنکه ما بگونه ای رفتار نکنیم که او از اشتباهی که کرده احساس شرمندگی کند.

ایجاد حس مهم بودن در بچه هااین متخصص مدیریت آموزشی به پارس نیوز گفت: باید توجه داشته باشیم که برای هرکسی اهمیت دارد که احساس مهم بودن بکند، فرزندان می خواهند مفید باشند، لذا ما باید این فرصت را به آنها بدهیم و برای تحقق این امر به فرزند یا دانش آموز خود بگوییم « تو می توانی به ما در انجام فلان کار کمک کنی … یا بیا باهمدیگر فلان کار را امتحان کنیم » این عبارات باعث می شود تا فرزند یا دانش آموز از تلاش کردن نترسد زیرا بچه ها معمولاً از ترس اینکه اشتباه بکنند یا شکست بخورند ترجیح می دهند تا دست از تلاش بردارند.

چگونگی رفتار با بچه هایی که مشکلات را بیش از حد بزرگ می کنندسینا تهرانی معتقد است، وقتی فرزند یا دانش آموز می خواهد نشان دهد که چیزی برایش بیش از حد مشکل است و حتی حاضر نیست سعی خودش را بکند، بهتر است به او بگوییم « تو دوست داری ما فکر کنیم که نمی توانی کاری در فلان مورد انجام دهی! اما ما فکر می کنیم که تو می توانی! به تلاشت ادامه بده ! ما مطمئن هستیم که تو می توانی از پس این مشکل برآیی! اما اگر به کمک احتیاج داشتی می دانی که کجا ما را پیدا کنی ! بزرگسالان باید به بچه ها اطمینان بدهند که اگر به آنها فرصت داده شود، قادر خواهند بود مشکلاتشان را خودشان حل وفصل کنند. در اینجا باید مراقب بود که هدف مااز بیان این جملات، همدلی با فرد است نه دلسوزی ، زیرا دلسوزی برای دیگران نه تنها کمکی به آنها نخواهد کرد، بلکه به ایشان تفهیم می کند که زندگی در موردشان، غیرمنصفانه عمل کرده است و آنها قربانی وضعیت موجود هستند لذا تلاشی برای خارج شدن از آن وضعیت نخواهند کرد و یا مدام خود را سرزنش می کنند.

سینا تهرانی در انتها افزود: اگر والدین، مشاورین و دبیران آینده نیاموزند که چگونه دانش آموزان را درک نموده و در آنها نفوذ کنند، هنگامیکه ببینند تلاش های صادقانه آنها به شکست می انجامد، ایده آلها و امیالشان با یأس و ناامیدی مواجه می شود. بدون درک صحیح بچه ها، هیچ کس قادر به ایجاد تغییرات سازنده و مثبت در دانش آموزان نخواهد بود و رسیدن به این درک نیازمند فراگیری مهارت های لازم توسط آموزش دهندگان دارد.

لینک مصاحبه سینا تهرانی در سایت پارس نیوز

به گزارش «شفاف»: از زمانی که استفاده تبلیغاتی از اسامی رتبه های برتر کنکور سراسری در رسانه های تصویری و شنیداری ممنوع شده است. برخی از مؤسسات کنکور رو به فضای مجازی آورده اند و سعی دارند تا با درج مصاحبه ها و مطالب ساختگی از رتبه های برتر کنکور؛ اینگونه وانمود کنند که موفقیت این نفرات برتر؛ حاصل کلاس های کنکور، کتابها و یا آزمون های آزمایشی آنها بوده است. از طرفی بازار تبلیغات فروش بسته های آموزشی و شگردهای آلفای ذهنی؛ مهندسی معکوس و فرمولهای فوق سریع در حل تستهای کنکور نیز به شدت رواج یافته است. با سایت خبری شفاف همراه باشید تا در گفتگو با یکی از رتبه های برتر کنکور که نمی خواهد نامش فاش شود به بررسی حقایق پشت پرده این آزمون نفس گیر بپردازیم.

شفاف : به عنوان اولین پرسش، آیا شما خودتان هم برای موفقیت در کنکور سراسری از کلاس های کنکور و یا مشاوره تحصیلی استفاده کرده اید؟رتبه برتر: در کلاس های کنکور که خیر شرکت نمی کردم اما از ابتدای سال سوم دبیرستان زیر نظر مشاور تحصیلی بودم.

اما در یکی از تالارهای گفتگوی کنکور آمده است که شما در آن تالار به پرسش های کنکوری داوطلبین پاسخ داده اید و در آنجا گفته اید که بدون کمک گرفتن از مشاور تحصیلی، موفق به کسب رتبه تک رقمی شده اید؟

من اطلاعی در این مورد ندارم و در هیچ سایت یا تالار گفتگویی نیز عضو نیستم و هیچ صفحه اختصاصی نیز در شبکه های اینترنتی ندارم و اگر چنین کاری هم صورت گرفته ، قطعاً از جانب من نبوده است زیرا من نه فرصت آنرا دارم و نه علاقه ای به فعالیت در شبکه های اجتماعی دارم.بنابراین نام کاربری ایجاد شده در آن تالار گفتگو باید جعلی باشد؟اگر فردی به نام من در هر تالار یا شبکه اجتماعی، نام کاربری ایجاد کرده ، قطعاً آن نام کاربری جعلی است.

برخی از سایتهای مرتبط با کنکور، مصاحبه هایی از قول شما منتشر کرده اند، که شما گفته اید در آزمون های آزمایشی آنها شرکت کرده و یا از کتابهای کنکورشان استفاده کرده اید.من تاکنون با هیچ سایت کنکوری مصاحبه نکرده ام و امکان ندارد از کتاب کنکوری تعریف کرده باشم چون اساس کار مشاورم تکیه بر کتابهای درسی و تست های کنکور سراسری بود. از طرفی به توصیه مشاور تحصیلی ام، تنها در آزمون های آزمایشی گروه ایشان و چند آزمون آزمایشی سازمان سنجش شرکت می کردم. 

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

اما آنها حتی کارنامه هایی را به نام شما منتشر کرده اند؟این مشکل تنها مختص من نیست، چون چند رتبه برتر کنکور دیگر نیز به من گفته اند که به نام آنها کارنامه هایی ایجاد شده است که واقعی نیستند.

چرا تعدادی از نفرات برتر کنکور با وجود استفاده از مشاور تحصیلی و یا معلم کنکور، داشتن آن را انکار می کنند؟شاید یک دلیلش این باشد که آنها نمی خواهند موفقیت خود را با کسی تقسیم کنند و این تصور ایجاد شود که آن افراد بدون کمک دبیر یا مشاور کنکور ، توانایی دستیابی به رتبه های برتر را نداشته اند.

مشاور تحصیلی تا چه اندازه در موفقیت شما نقش داشته است؟بطور دقیق نمی توانم درصدی برای نقش آن تعیین کنم اما می توانم اینگونه بگویم که اگر با روش ها و برنامه های درسی مشاور با دانشم درس نمی خواندم، قطعاً در آزمون سراسری رتبه تک رقمی و حتی دو رقمی کسب نمی کردم.

شاید چون شما یک دانش آموز تیزهوش بوده اید مشاور تحصیلی در موفقیت تان نقش بسزایی داشته است؟در کنکور سراسری صرفاً تکیه بر تیزهوش بودن باعث موفقیت نمی شود، دوستان بسیاری دارم که از من هم باهوشترند اما رتبه کنکورشان بالای هزار شد. ضمن اینکه در آن سالی که زیر نظر مشاور تحصیلی بودم در یک گروه هفت نفره قرار داشتم که دانش آموزی با معدل هجده هم حضور داشت و در کنکور همان سال در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته شد. به نظر من مهم اجرای دقیق فرامین مشاور و برنامه های هوشمندانه ایشان بود که موفقیت بچه ها را تضمین می کرد.

یعنی تأثیر برنامه های درسی و روش های مشاور کنکورتان تا این اندازه پررنگ بوده است؟ بله قطعاً ؛ زیرا ایشان صرفاً یک مشاور تحصیلی عادی نیستند و علاوه بر هدایت عالی من برای کسب رتبه برتر کنکور؛ تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیتم داشته اند. تفاوت ایشان با سایر مشاورینی که دیده بودم، همانند تفاوت اتومبیل مرسدس بنز با یک خودروی بسیار معمولی است. باید اعتراف کنم که تا قبل از آشنایی با ایشان، من و خانواده ام علاقه خاصی به جنگ تحمیلی و شهدای آن نداشتیم اما ایشان باعث شدند تا من با شخصیت افرادی نظیر شهید حسن باقری به عنوان یک جوان نابغه جنگ که تبدیل به طراح بزرگ عملیات های نظامی و موفق ایران شده بود، آشنا شوم و اکنون هم که دانشجو هستم هر ماه یک کتاب در زمینه شخصیت فرماندهان جنگ مطالعه می کنم و نکات بسیار با ارزشی از آنها آموخته ام. باید اذعان کنم شخصیت شهید حسن باقری در ایجاد تحول روحی در کلیه اعضای خانواده ام بسیار مؤثر بوده است. به همین دلیل هر زمان که فرصتی دست می دهد، با خانواده بر سر مزار ایشان و سایر شهدا در قطعه بیست و چهار بهشت زهرا حاضر می شوم.

جدی می گویید! مگر مشاورین تحصیلی به این مسائل هم می پردازند؟ بقیه مشاورین را نمی دانم اما مشاور من با بیان زندگی شخصیتهایی نظیر شهید حسن باقری و شهید چمران به من نشان داد که دستیابی به اهداف به ظاهر بزرگ، کار سخت و پیچیده ای نیست و با درک صحیح از هدف و استفاده از ابزارهای مناسب می توان بدان دست یافت.

این صحبتها نشان می دهد شما با آگاهی و تحقیقات کامل از یک مشاور تحصیلی استفاده کرده اید؟بله همینطور است. دایی من که خود از اساتید دانشگاه صنعتی شریف است، مصاحبه ها و مقالات علمی ایشان را در خبرگزاری ها دنبال می کردند و معتقد بودند که تفکرات ایشان در زمینه آموزش و پرورش و نیز کنکور سراسری بسیار علمی و کاربردی است. ضمن اینکه رسانه ها از او به عنوان علمی ترین مشاور تحصیلی یاد می کنند. البته بعدها که به مشاورم مراجعه کردم، تلسط و اشراف ایشان بر کلیه دروس کنکور، مرا حسابی غافلگیر کرد. به ویژه آنکه راهکارهای سریعی که برای حل تستهای کنکور ارائه می کردند، کاملاً مبتنی بر مفاهیم کتابهای درسی بود و نشان می داد که ایشان بخوبی با روشهای تفکر طراحان کنکور سراسری در طراحی تست ها آشنا هستند، از طرفی برنامه های درسی شان به شدت علمی و بسیار متفاوت تر از برنامه هایی بود که در مراجعه به مشاورین تحصیلی دیگر دیده بودم. 

مگر خودتان برای کنکور برنامه ریزی نمی کردید؟نه ابداً زیرا برنامه ریزی درسی کار یک دانش آموز نیست بلکه مسلتزم داشتن تخصص بالا و تسلط بر کلیه ابعاد کنکور سراسری است.

اما اغلب مشاورین تحصیلی معتقدند چون هیچ کس به اندازه یک دانش آموز با استعدادها و توانایی هایش آشنا نیست، لذا بهتر است تا او خود شخصاً اقدام به برنامه ریزی نماید. قطعاً منظور آنها یک برنامه پیش پا افتاده است. من برای انتخاب یک مشاور کنکور توانمند به مشاورین بسیاری مراجعه کرده بودم، تقریباً همه آنها از یک روش مشترک در مشاوره دادن استفاده می کردند و برنامه های درسی شان مشابه یکدیگر بود. برنامه درسی آنها خلاصه می شد در یک جدول ساده که شامل زمان های مطالعه، استراحت، تست زنی، تغذیه، ورزش، و غیره بود. قطعاً طراحی چنین برنامه درسی ای نیاز به مشاور تحصیلی ندارد و از عهده یک دانش آموز ابتدایی نیز برمی آید.اما برنامه درسی مشاورم دربرگیرنده مؤلفه های بسیار کلیدی و تعیین کننده ای برای رسیدن به هدف بود و من هیچگاه با اجرای آن احساس خستگی نمی کردم زیرا یکنواخت نبود و من همواره منتظر تغییرات خاص و مثبتی در برنامه بعدی خود بودم که اجازه بدهید به جزئیات دقیق آن اشاره نکنم. 

این روزها شعارهای تبلیغاتی زیادی در زمینه بسته های آموزشی کنکور، آلفای ذهنی، مهندسی معکوس و غیره داده می شود، به عقیده شما آیا این روشها؛ تأثیری هم برای موفقیت در کنکور سراسری دارد؟من شخصاً اعتقادی به چنین ابزارهایی ندارم زیرا بخش هایی از تدریس دبیران این بسته ها را در شبکه های تلویزیونی دیده ام. روشهای آنها بر پایه فرمول سازی است، یعنی برای تستهایی خاص، اقدام به فرمول سازی می کنند و لذا آن فرمول ها فقط برای حل همان تستها مفید است و در مورد تستهای دیگر جواب نمی دهد. ضمن آنکه چون من از مشاور تحصیلی خود آموخته بودم که چگونه مفاهیم کلیدی هر مبحث را از کتب درسی استخراج و در حل تستهای کنکور بکار ببرم، به همین دلیل نیازی نمی دیدم که بخواهم بسوی فرمول های تستی ناکارآمد آنها گرایش پیدا کنم.

منظورتان از فرمول سازی چیست؟یادم هست قبل از کنکور سراسری دبیر ریاضی ای در یکی از برنامه های تبلیغاتی تلویزیون، در حال حل یک تست ریاضی بود و با آب و تاب فراوان و به گفته خود، فرمولی فوق سریع برای حل آن تست ارائه نمود. همان موقع من با خود گفتم اگر طراح کنکور سراسری؛ کسر سؤال را به فلان شکل تغییر بدهد، دیگر با روش آن دبیر نمی توان به جواب رسید و جالب است که همان سال، طراحان سؤالات آزمون سراسری، تغییری مشابه ایده مرا ارائه کردند تا ناکارآمدی روشهای غیرعلمی در حل تستهای کنکور را نشان بدهند. این رتبه برتر کنکور در ادامه به شفاف گفت: به نظر من تکیه بر فرمولهای غیرعلمی و خارج از کتب درسی همانند ساخت خانه ای زیبا بر روی گسل زلزله است که هر لحظه می تواند با تلنگری فرو بریزد و در سرجلسه کنکور، اعتماد به نفس دانش آموز را از او گرفته و بر ترس و استرسش بیفزاید.

آیا از سوی مؤسسات کنکور به شما نیز، پیشنهادهای اغواکننده شده است؟بله همان روزی که از طریق رسانه ها رتبه من اعلام شد، تماس های چند مؤسسه کنکور معروف با منزل ما شروع شد و با وجود آنکه من و خانواده ام به درخواستهای آنها پاسخ منفی می دادیم اما تا چند هفته این تماس ها ادامه داشت.

شماره تلفن منزل شما را از کجا پیدا کرده بودند؟ درخواست ها یا پیشنهادهایشان چه بود؟ به گمانم از طریق مدرسه ای که قبلاً در آن تحصیل می کردم به شماره تلفن منزلمان دسترسی پیدا کرده بودند. اغلب از من می خواستند تا با لوگوی مؤسسه شان چند عکس یادگاری بگیرم و کتابهایشان را تبلیغ کنم و یا بگویم که در کلاس های کنکور یا آزمون هایشان شرکت کرده ام.اما ممکن است، بسیاری از دانش آموزان با دیدن آن عکس های یادگاری به بیراهه روند!بله همینطور است. متأسفانه برخی ها دوست دارند تا از دیگران دروغ بشنوند تا بتوانند به کار آنها اعتماد کنند، من افراد زیادی را می شناسم که تحت تأثیر همین تبلیغات، چندین سال است که پشت سدّ کنکور گرفتار شده اند.

آیا در قبال خواسته هایشان پیشنهادات مالی نیز می دادند؟بله.بهترین پیشنهادشان چه بود؟اگر منظورتان بالاترین پیشنهاد مالی شان است. یکی از آنها یک پژوه 206 پیشنهاد داد. 

پیشنهاد اغواکننده ای است، چرا نپذیرفتید؟من اینکار را به نوعی فریب دانش آموزانی می دانستم که دوست داشتند بدانند رتبه های برتر کنکور چگونه به موفقیت دست یافته اند، از طرفی انجام اینکار با اعتقاداتم سازگاری نداشت.

اگر درست گفته باشم، شما در یکی از مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کردید!بله تا سال سوم دبیرستان در یکی از این مدارس تحصیل می کردم اما از سال آخر به دلیل آنکه بتوانم برنامه های درسی مشاورم را به بهترین شکل ممکن اجرا و از جلسات مشاوره ایشان بهره مند شوم،به یک مدرسه غیرانتفاعی عادی رفتم و دروس پیش دانشگاهی را نیز بصورت غیرحضوری گذارندم.

چرا اینکار را کردید؟ مگر در مدارس تیزهوشان برنامه خاصی برای کنکور سراسری ندارند؟زمانی که سال سوم بودم می دیدم که مدرسه برنامه خاصی برای کنکور بچه های پیش دانشگاهی ندارد. فقط برخی از معلمان مدرسه ، تکالیف تستی ای ارائه می کردند که دانش آموزان می بایست تا جلسه بعد انجام می دادند. خود مدرسه نیز تمرکزش را بر روی برگزاری امتحانات تشریحی مستمر و نیز شرکت اجباری دانش آموزان در آزمون های آزمایشی یکی از مؤسسات کنکور گذاشته بود. مدیر مدرسه معتقد بود برنامه های آزمون های آزمایشی آن مؤسسه برای کنکور کافی است.با این حساب آیا دبیرستان تان رتبه های خوبی هم در کنکور سراسری داشت؟بله ما هر ساله چند رتبه دو رقمی و سه رقمی در کنکور سراسری داشتیم، که البته با تحقیقاتی که من انجام داده بودم اغلب آنها در دوره پیش دانشگاهی یا مدرسه را ترک کرده بودند و به مدرسه دیگری رفته بودند و یا مدیر مدرسه را مجاب کرده بودند، تا جایی که ممکن است در کلاس های درس شرکت نکنند تا فرصت کافی برای مطالعه کنکور داشته باشند.اما جالب است که اسامی آنها را به عنوان رتبه های برتر بر روی پارچه نوشته ای بر سر در مدرسه می زدند. یعنی می خواستند اینطور وانمود کنند که تلاش های مدرسه شان باعث موفقیت آن دانش آموزان در کنکور شده است؟واقعاً نمی دانم چه باید بگویم.

در کل نظرتان در مورد مدارس استعدادهای درخشان و یا تیزهوشان چیست؟ آیا از کیفیت لازم برخوردارند؟ به مدرسه خودتان از صفر تا بیست چه نمره ای می دهید؟من در مورد همه مدارس نمی توانم نظر بدهم اما در مورد مدرسه خودمان باید بگویم، هرکس که از بیرون به دبیرستان ما نگاه می کرد؛ تصورش این بود که من در یکی از بهترین دبیرستان های کشور تحصیل می کنم اما اگر بخواهم از صفر تا بیست به مدرسه مان نمره بدهم قطعا نمره ای زیر ده خواهم داد. زیرا مدیریت مدرسه و مشاور تحصیلی که بسیار ضعیف بودند. دبیران مدرسه هم بجز دو نفرشان، مابقی از سطح علمی متوسط به پایینی برخوردار بودند که گاهاً در پاسخگویی به ساده ترین سؤالات دانش آموزان نیز عاجز بودند و حتی بسیاری از فصول کتاب درسی را نیز تدریس نمی کردند. ضمن آنکه مدرسه اهداف مشخصی برای رشد و تعالی دانش آموزان و نیز موفقیت آنها در کنکور نداشت برای همین اغلب بچه ها، بیرون از مدرسه یا مشاور تحصیلی داشتند و یا در کلاسهای دبیران کنکور شرکت می کردند.

از اینکه با صبر و حوصله به پرسش های اتاق شیشه ای خبر پاسخ دادید از شما سپاسگزاریممن هم متقابلاً از اینکه فرصتی ایجاد شد تا در زمینه کنکور، شفاف سازی بیشتری شود از شما و سایت خوبتان تشکر می کنم.

لینک خبر: پشت پرده بازار داغ کنکور در گفتگو با یک رتبه تک رقمی

این وبلاگو با این هدف ایجاد کردم تا کمی از واقعیتهای تحصیل در دانشگاه شریف بگم ، دانشگاهی که از دور، رؤیای همه بچه های دبیرستانی در رشته ریاضی فیزیکه اما متأسفانه وقتی وارد دانشگاه می شید و یکی دو ترم در اون درس می خونید تازه متوجه می شید که افرادی نظیر پسر داییم که برق شریف خونده بود یا سینا تهرانی مشاور گرانقدرم بیراهم نمی گفتند که رتبه آوردن و شریف قبول شدن نباید نهایت آمال و آرزوتون باشه وگرنه هم سرخورده می شید و هم در آینده یه مهندس عادی خواهید بود مثل خیلی های دیگه 

از همه بچه هایی که یا در حال حاضر دانشجوی شریف هستند و یا قبلاً توی این دانشگاه درس خوندند می خوام تا از تجربیاتشون از تحصیل در این دانشگاه بگند. بخصوص بچه هایی که قبلاً شاگرد سینا تهرانی بودند یا الان در تیم ایشون و پروژه هاشون فعال هستند. لطفا فقط منفی بافی نکنید و صادقانه اگه تجربه مثبتی هم داشتید از قسمت نظرات مطرح کنید.

 برخی از نظرات :

محمدرضا

سلام من رشته برق شریف می خونم ترم ششم هستم البته سعادت اینو نداشتم که شاگرد آقای سینا تهرانی باشم اما ارادت خاصی به ایشون و شاگرداشون که بعضی هاشون در دانشگاه شریف از دوستان خیلی خوبم هستند دارم . من ترم اول دانشگاه خیلی ذوق و شوق داشتم و خیلی تلاش کردم در اردویی که قبل از ترم گذاشتند با بچه های رشته های مختلف دوست بشم اما اکثر بچه ها در روابط اجتماعی بسیار ضعیف بودند. بعضی ها اصلا علاقه ای به برقراری ارتباط نشون نمی دادند، نمی دونم شاید چون تا قبل از قبولیشون تو دانشگاه، زیادی تو جو درس بودند

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

 

شایان

سلام من مهندسی عمران شریف می خونم. بعضی ها وقتی به دانشجویان شریف فکر می کنند تصورشون اینه که با یه سری آدم نابغه فضایی طرفند در حالیکه اکثر بچه هایی که من باهاشون هم دوره ای هستم خیلی عذرمی خوام فقط خرخونند و با همون خرخونی هم شریف قبول شدند. 

من خیلی شانس آوردم که توی اون دو سالی که شاگرد دکترتهرانی مشاور عزیزم بودم یادگرفتم همه چیز فقط درس نیست و وقتی وارد رشته دلخواهت در بهترین دانشگاه ایران می شی تازه اول راهه اما اینا انگار از زمان مدرسه در وجودشون حک شده که درسو باید با خرخونی خوند تا نمرات خوبی گرفت!اینطوری همه ستایشت می کنندخیلی از اینا اصلا نمی دونستند رشته عمران چی هست و فقط به خاطر حرفهای دیگران این رشته رو انتخاب کردند، یعنی علاقه بخصوصی که به رشته شون ندارند هیچ، هیچ برنامه یا انگیزه ای برای کار کردن یا ورود به بازار کار هم ندارند. وقتی باهاشون درباره کار صحبت می کنی طفره می روند و بعضی هاشونم می گند می خوان استاد دانشگاه بشن که به نظر من به خاطر اینه که فقط یادگرفتند درس بخونند و کار دیگه ای بلد نیستند. تازه اینجاست که به خودم افتخار می کنم که خدا یکی مثل سیناتهرانی رو سرراهم گذاشت تا بهم یاد بده چطوری درس بخونم ، چطوری فکر کنم و چطوری در کنار درس برای خودم درآمدزایی کنم واقعا برای این دوستای دانشکدم دلم می سوزه 

 

رامین

سلام من از شاگردای سینا تهرانی بودم و امسال لیسانسمو می گیرم در رشته مهندسی نرم افزار اما بحث خوبی رو شروع کردید، 

من می خوام به وضعیت کلاس ها، اساتید و امکانات آموزشی دانشکده خودمون و دانشگاه شریف اشاره کنم. به نظر من اساتید دانشکده ما بجز تعداد اندکی که کاملاً مشخصه با رانت و پارتی بازی وارد شریف شدند و سوادشون در حد این دانشگاه نیست ، بقیه از سطح علمی بالایی برخوردارند.اما از نظر شیوه تدریس و ارائه مطلب حتی اون اساتید با سوادشون هم خیلی ضعیف عمل می کنند و نه تنها من بلکه خیلی از دانشجوها به این قضیه اذعان دارند و بارها هم اعتراضمون رو به روشهای مختلف مطرح کردیم اما گوش شنوایی وجود ندارهبچه ها هم برای جبران این نقیصه مجبورند با تلاش بیشتر خودشون و مطالعه منابع مختلف درسهارو یادبگیرند. من یکی اگه روشهای مطالعه دروس آقای تهرانی رو بلد نبودم حتماً بیچاره شده بودم . زمانیکه کنکور داشتم همش فکر می کردم اون روشها مناسبه کنکوره اما دیدم نه همه جا کاربرد داره

 

اسلامی

سلام بحث جالبی رو شروع کردید من هم رشته مهندسی برق مخابرات شریف می خونم و باید عرض کنم که یکی از معایب کلاس ها (و یا شاید مزیت! برای برخی) تمرکز بیش از حد بر بحث های تئوریک هستش که با مشاهده و تجربه عملی همراه نیست. من واحدهای درسی لیسانس یکی از دانشگاه های مطرح دنیا رو که بررسی می کردم، متوجه شدم بسیار کمتر از ما در بحث های تئوریک مختلف پیش می رند و بجای اون وقتشونو روی آزمایشگاه های تخصصی مخابرات، پروژه های عملی، کار در خارج دانشگاه و دوره های مدیریتی صرف می کنند.

 

برنا عرب

سلام من ورودی 94 رشته مهندسی عمران دانشگاه شریف و از شاگردای سابق آقای تهرانی هستم به نظر من کلاس های دروسی مثل ریاضی و فیزیک عمومی که جمعیت خیلی بالایی دارند و در تالارها برگزار می شند کیفیت لازمو نداره چون فقط اونهایی می تونند تخته رو ببینند که در ردیف های جلو نشسته باشند. در غیر اینصورت حسابی اذیت می شید. کلاس های عادی و کوچیک هم معمولی هستند. صندلی های چوبی یا پلاستیکی که معمولا چندان راحت نیستند، ارتفاع یکسان تمام ردیف ها که گاهی دیدن تخته رو برای ردیف های عقب مشکل می کن و …

بیشتر کلاس ها ویدئو پروژکتور داره اما اغلب استادا اصلاً ازش استفاده نمی کنند وگرنه به نظر من وسیله بسیار خوبی برای تسریع روند تدریس و تفهیم بهتر مطلب هستش

 

مروارید

الان اگر کسی از من بپرسه شریف چطور است؟ می گویم خوب نیست. بعنوان دانشگاه اول فنی-مهندسی کشوری با این همه نابغه و پتانسیل نهفته بسیار کم است. حتی امکانات و اساتید دانشگاه های دیگر شاید از شریف بهتر باشد. اما بدلیل اینکه گلچینی از دانش آموزان قوی وارد آن شده اند توانسته در جامعه علمی خودی نشان دهد. (البته این شیوه گلچین کردن هم خالی از عیب و ایراد و خطا نیست). متاسفانه من هم مثل آنهایی که تعریفشان را پیش از ورود به دانشگاه شنیده بودم، حالا سرخورده شده ام و آنچنان جای پیشرفتی در اینجا نمی بینم. یعنی در آن حد که انتظار دارم نمی بینم!

البته فقط دانشگاه نیست، شرایط جامعه هم وقتی با نگاهی ژرف به آن می نگرید، امیدوار کننده نیست.به همین دلیل من هم مثل عده کثیری از دانشجویان شریف فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی افتادم.امیدوارم هرچه زودتر شرایط جامعه و دانشگاه های ما به نحوی بهبود یابد که دیگر دانشجویان فکر رفتن نباشند و به تلاش برای توسعه و بالندگی کشور ترغیب شوند. 

رضا

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۹:۵۲

من سال 91 کنکور دادم و رشته مهندسی مکانیک شریف قبول شدم بنده خدا سینا تهرانی مشاورم همون موقع بهم گفت که فکر نکن شریف خبریه از الان باید خودتو برای پذیرش در بهترین دانشگاههای آمریکا مهیا کنی ! دقیقا همینطورم شد وقتی وارد شریف شدم حسابی سرخورده شدم اصلا فکر نمی کردم در این حد معمولی باشه به قول بچه ها یه سری استادا که اصلا در حد شریف نیستند اونایی هم که خوبند اکثرا سناشون رفته بالا خیلی حوصله به خرج نمی دند درس بدند البته خداروشکر با کمک آقای تهرانی دارم از دانشگاه استنفورد پذیرش می گیرم که از فوق برم اونجا

 

کاشفی

سلام دوستان شما چقدر منفی به مسائل نگاه می کنید من مقطع کارشناسی دانشگاه علم و صنعت رشته برق الکترونیک می خوندم و الان ترم دوم کارشناسی ارشد همین رشته در دانشگاه شریف هستم . انصافاً زمین تا آسمون با دانشگاه علم و صنعت فرق داره از نظر اساتید، جو خوب آموزشیش و امکانات آزمایشگاههای الکترونیکش خیلی قوی تر و بهتر از دانشگاه علم و صنعت هست من که شخصاً راضی ام

 

شاهد

دوست عزیز تو خودتم داری می گی که از فوق لیسانس وارد شریف شدی و خیلی ظاهراً با شریف آشنا نیستی باید لیسانس شریف می بودی تا بهت بگم که بجز یه تعداد انگشت شمار استاد خوب بقیه همه از دم بیسواد به قول دوستمون که مشاورش سینا تهرانی درست هم بهش گفته بوده نباید شریف رویا و آرزوی نهاییت بشه وگرنه وقتی چند ترم از لیسانس اونجا درس بخونی کلا دپرس می شی و کاخ ارزوهات بهم می ریزه

 

آرمان

به قول سینا تهرانی عزیز نباید همش انتظار داشته باشید که شرایط همانطوری باشه که شما می خواهید. خودتون باید دست بکار بشید مگه در یونی های آمریکا استادا چیکار می کنند؟ بیشتر بار درسی رو خود دانشجو باید متحمل بشه و تلاش کنه تا مدیر، پزشک یا مهندس موفقی بشه شماها طوری حرف می زنید که انگار استاد می تونه معجزه کنه من مهندسی برق قدرت شریف می خونم و قبولم دارم که استادها ضعیفند اما با همون روشهایی که سینا تهرانی برای مطالعه درسها بهمون یاد داده بود دارم هم درسمو می خونم هم نمره خوبمو می گیرم هم پژوهش و تحقیق های علمیمو انجام می دم دلمم به استادای دانشکده خوش نیست چون اونا اگه ادمهای موفقی بودند نمی اومدند برای ساعتی 80 هزارتومان حق التدریس صبح تا شب درس بدند.

 

مشفق

سلام من مهندسی صنایع شریف می خونم و هنوز ترم چهارم هستم اما خیل سرخورده شدم انتظار داشتم با یک دانشگاه با کیفیت و عالی مواجه بشم اما خیلی خورد تو ذوقم البته هنوز بطور جدی وارد درسهای تخصصی دانشکده نشدم اما در حد همون چند واحدی هم که گذروندم استادا کیفیت بالایی نداشتند و کاملا آدم احساس می کنه که اینا حتی جاشون در دانشگاه آزاد شهرهای دور هم نیست چه برسه که استاد دانشگاه شریف بشند. 

امیدوارم مسئولین یه فکر درست و حسابی برای این وضعیت بکنند وگرنه شریف تبدیل می شه به یک دانشگاه معمولی

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

 

نیوشا

پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۹:۲۹

ببخشید می دونم اینجا برای بچه هایی هستش که مهندسی های شریف می خونند اما منم شاگرد سینا تهرانی بودم البته دو سال پیش یعنی ورودی پزشکی 92 دانشگاه شهیدبهشتی می شم و می خواستم بگم فقط شریف اینطوری نیست دانشگاه شهیدبهشتی هم مثل شریف هم استاد بد داره هم خوب البته ما استادایی داریم که آدم می مونه اینا چطوری تخصص گرفتند از اون طرف هم استادانی هستند که بی نهایت با سواد و خوبند اما خود شهیدبهشتی زیاد امکانات خوبی نداره و اصلاً در شأن بچه هایی که اینهمه زحمت کشیدند رتبه آوردند این دانشگاه را انتخاب کردند نیست

 

احسان

من احسان هستم ورودی 90 شریف و رتبه 7 منطقه یک و رتبه 11 کشور سال 90 زمانی که سینا تهرانی دفترشون الهیه بود این افتخارو داشتم که شاگردشون باشم راستش من سال آخر کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش جامداتم این اواخر خیلی اذیت شدم طوریکه حس میکنم عمرا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیام شریف حتی اولش تصمیم داشتم ادامه تحصیل ندم اما با مشورتی که با آقای تهرانی کردم تصمیم گرفتم برای کارشناسی ارشد برم خارج از کشور نمی دونم شاید همه دانشگاههای داخلی اینجور روی اعصاب باشند اما بعید میدونم آدماش تا این حد مثل بعضی شریفی ها …!فکر میکنم من تنها شریفی ای نیستم که دارم اون رو با خاطرات بدش ترک میکنم چون الان بچه هایی رو که پارسال فارغ التحصیل شدن رو یادم اومد دقیقا مثل من بودند،البته همه این خاطرات بد برمیگرده به مسایل درسیش و گرنه خاطرات مربوط به مسایل جنبی خیلی هم شیرینند که من ترم آخر کم باهاشون مواجه بودم ..ای کاش کنکور نداشتم( اونم کنکوری که براش نخوندم و الان هم دیگه انگیزه ای ندارم واسه خوندنش) 

امروز کم حوصله ام امیدوارم روزهای دیگه شاد باشم و بیام اینجا چیزای بهتری از شریف بنویسم البته اگه چیزای بهتری پیدا بشه

 

مهناز

سلام آقا احسان شما که رتبه یه رقمی و شاگرد سیناتهرانی بودی تا این حد ناامید باشی وای به حال بچه هایی مثل من که تازه می خوان کنکور بدند البته سال دیگه کنکور دارم و دوست دارم مثل شما دانشگاه صنعتی شریف درس بخونم ولی رشته مهندسی نرم افزار ای کاش می گفتی چرا از شریف بدتون اومده چون با این لحن ناامیدانه ای که زدید خیلی حالم گرفته شد مخصوصا که شنیده بودم بچه های سینا تهرانی خیلی با انگیزه و هدفمندند

 

مظفری

من دانشجوی فیزیک شريفم با تکیه بر توانایی های خودم قبول شدم و نه معلم خصوصی داشتم و نه مشاور کنکور چه نوع بدش و چه نوع خیلی عالی و گرونش مثل سینا تهرانی که شنیدم تلاش می کنه هرچی بچه خنگ اما پولداره بفرسته دانشگاههای خوب. البته خداروشکر قبول شدن در شریف کار هر کسی نیست و باید استعداد داشته باشی نمی خوام به شاگرداش که شریف قبول شدند تیکه بندازنم چون قطعاً لیاقتشو داشتند اما اون حرفارو از این لحاظ گفتم که خواهرم که پزشکی تهران می خونه می گه چندتا از دوستاش بچه های پولدار تیتیشی اند که با مشاوره های سینا تهرانی اونجا قبول شدند وگرنه در حد دانشگاه جلال آبادم نیستند.

بگذریم دیدم این وبلاگ در مورد تجربیات بچه های شریف گفته منم بد ندیدم بیام نظراتمو بدم البته امیدوارم مدیر وبلاگ تایید کنه چون ممکنه به بعضی ها بربخوره من روزگاري عاشق و شيفته فيزيك بودم و در اعماق خيالاتم تصور مي كردم كه از فيزيك هم مي توان به خدا رسيد، ولي با حال و روزي كه حالا دارم احساس مي كنم كه مصداق خسرالدنيا و الآخره شده ام. به خدا رسيدنم هيچ، آن قدر ميل و احساسم نسبت به علم كشته شده كه فقط مي خوام مدركمو بگيرم و خلاص.روزي كه مي خواستم انتخاب رشته كنم تصميم گرفتم كه بهترين دانشكده فيزيكو انتخاب كنم و بنابراين فيزيك شريف رو زدم. اسم اساتيدي را شنيده بودم كه در فيزيك ايران حرف اول را مي زنند و تصور مي كردم هر كدام ازاونها براي من پنجره اي به سوي حقيقت می شند. ولي اينجا حقيقت هستي معناي ديگري داره! تمام تلاش ها در اينجا به اين معطوف شده كه جهان رو در يك چارچوب خشك و مكانيكي تعبير كنيم كه در اون خدا معنايي نداره.بارها به فكر خودكشي هاي هم كلاسي هام افتادم و هر روز ترس از خودكشي مجدد يكي از اونها، سراسر وجودمو مي لرزونه. شوخي كه نيست! خودكشي يك دانشجوي نخبه دانشگاهيه اما اينجا در دانشكده فيزيك شريف سه خودكشي در كمتر از 9 ماه صورت گرفت ولی آب از آب تكان نخورد!مسؤولان دانشكده حتي حاضر نمي شند به اين خاطر، نگاه منتقدانه اي به درون گروه بيندازند، چه برسه به اينكه خداي ناكرده، زبانم لال، از روي خالي نبودن عريضه يك استعفاي صوري كنند!مسئولان دانشگاه هم كه مانند يك ناظر كلاسيك كه مشاهداتشون هيچ تأثيري در سيستم نداره(بر خلاف ناظر كوانتومي)، كناري نشسته و فقط به اين سيستم فشل نگاه مي كنند!

رضا:

سلام خیلی سوال متفکرانه ای ایجاد کردید من که شدیداً دلم می سوزه برای دانشجوهای شریف بنده خداها با چه ذوق و شوقی درس میخوننهنوز فکر میکنن پایان شب سیه سپید است! زهی خیال باطل…خبر ندارند بعد از این همه در به دری و زحمت باید یک جفت کفش آهنی به پا کنند و منت عالم و آدم رو بکشند تا بتونن آخر برج ماهی 500 تومن حقوق بگیرن من فوق لیسانس کامپیوتر شریف دارم و در وزارت نفت مشغول بکارم کل حقوق ماهم به زور بشه سه تومن که نصفش برای اجاره خونه می ره و با مابقی باید تا آخر ماه اونم یا به زن و بچه سر کنم. خیر سرم در طرح جذب نخبگان وزارت نفت جذب شدم اما دقیقا جایی منو گذاشتند که اصلاً ارتباطی با رشتم نداره و بیشتر فقط وقت گذرانیه یادش بخیر با چه امیدی وارد دانشگاه شریف شدم اونم با رتبه 34 منطقه یک اما اینه آخر عاقبتممیلاد:سلام خوبید؟ من اصلاً نمی تونم حرفهایی که در مورد دانشگاه شریف می زنیدو درک کنم خب منم مثل بعضی هاتون شاگرد دکتر تهرانی بودم و هنوزم در کنار درسای دانشکده در کنار ایشون درس زندگی می آموزم. شماها تصور کردید همین که رفتید دانشگاه تموم شد یعنی نهایت آرزوتون فقط کسب یه رتبه خوب و قبولی در رشته دلخواه در دانشگاه شریف بوده! که حالا بعد از تحققش حسابی بریدید! آیا جز اینه که دانشگاه فقط یه بستریه که من و شما با استفاده از اون تجربیات لازمو کسب کنیم و با ظهور استعدادها و توانایی هامون تبدیل به یک متخصص کارآمد و موفق بشیم! حرفهاتون نشون می ده تمرکزتون روی ابزارهاست تا موفقیت خودتون وگرنه خیلی ها از همین دانشگاه فارغ التحصیل شدند و الان متخصصهای بسیار موفقی هستند. به نظرم مشکل در خود ماهاست نه در دانشگاه شریف وگرنه بله منم مثل شما معتقدم با دیدن دانشگاه و امکاناتش بدجور خورد تو ذوقم اما این دلیل نمی شه که با دیدن چنین شرایطی دلسرد بشم و بگم دیگه من هیچی نمی شم اتفاقاً من برعکس شما خیلی شریفو دوست دارم و با جون و دل دارم درسهامو می خونم امیدوارم بهتون برنخورده باشه قصدم توهین و تخریب کسی نبوده فقط خواستم حرف دلمو بزنمشیدا:سلام وای شما چرا اینقدر تصویر تیره و تاری از دانشگاه شریف می سازید؟ منم امسال افتخار شاگردی آقای تهرانی رو دارم و امیدوارم که با رهنمودها و مشاوره های ایشون به هدفم که قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر شریف هست برسم. برام دعا کنید توروخدا و اینقدر فاز منفی ندید شریف آرزوی ما بچه هاست.

نازنین:من مهندسی مکانیک جامدات شریف خوندم اما الان دارم خودمو برای قبولی در پزشکی تهران آماده می کنم چون اون زمانی که برای کنکور می خوندم فشار روانی خانواده و مدرسه طوری بود که حتما باید توی رشته ریاضی کنکور می دادم. رتبه 84 کنکورم کسب کردم اما به چه قیمتی ! ای کاش اون زمان کسی بود که به زور هم که شده جلوی منو می گرفت تا 4 سال عمرمو بیهوده توی رشته ای تلف نکنم که هیچ علاقه ای به آن ندارم. امسال با اصرار فراوان تونستم خودمو بین شاگردای آقای تهرانی جا بدم و همیشه افسوس خوردم که چرا یکی مثل ایشون 4 سال پیش مشاورم نبودند تا این اشتباه رو نکنم و صرفا بخاطر خوشحالی اطرافیانم خودمو بدبخت نکنم. معذرت می خوام که درد و دلم طولانی شد و ممنون بخاطر وبلاگ آموزنده تون

امیررضادانشگاه شریف برای فاند و اپلای گرفتن خیلی خوبه حداقل کار من یکی رو که راه انداخت.

شرفیانیسلام به آقایان و خانمهای مهندس عزیز یک سوال ازتون داشتم و اونم اینکه من پارسال معدلم 20 بوده و از نظر پایه درسی خیلی قوی ام ایا به نظرتون اگه فقط با برنامه ها و مشاوره های سیناتهرانی پیش برم می تونم یه رقمی بشم؟ یا لازمه که کلاس کنکورای ایشون و دستیاراشم برم؟ سپاسگزار می شم جواب بدید؟

raminسلام اگه از نظر پایه درسی متوسط به بالا هستی و در درس خاصی مشکل نداری برنامه های درسی و مشاوره سینا تهرانی برات کفایت می کنه من خودمم فقط مشاوره تحصیلی و برنامه می گرفتم و مکانیک شریف قبول شدم.

بحریعمری دلمون خوش بود که مدارس سمپاد درس خوندیم بعدش هم با کلی امید و انگیزه شدیم شاگرد سیناتهرانی و هرچی بنده خدا سعی کرد توی مخمون بکنه که همه چی درس نیست و باید در کنار درس روی پرورش شخصیتت کار کنی هیچ توجهی نکردیم اخر این شد که 4 سال وقتمو در رشته کامپیوتر شریف تلف کردم و تازه فهمیدم بنده خدا مشاور عزیزم چی می گفت ! واقعا متاسفم برای خودم

vendaسلام من امسال دوازدهم هستم و تو مدرسه سمپاد شهرستان درس می خونم و خب وضعیت مالی خوبی هم ندارممی خواستم بدونم کسی با شرایط من می تونه شاگرد آقای سینا تهرانی بشه؟ میشه فقط از برنامه ریزی ایشون استفاده کردو روش های خاص تست زنی شون؟ میشه یه حدودی از هزینه ها رو بگین

زهراسلام …عذر میخوام ،دوستانی که در سال کنکور شون آقای سینا تهرانی رو برای مشاوره ی تحصیلی انتخاب کردند بیشتر کدوم رشته دانشگاه صنعتی شریفو آقای تهرانی بهشون توصیه کردند؟

rosha-kبه نظر من که مشاوره های سیناتهرانی نسبت به خیلی از مشاورایی که پولای کلان می گیرند و کلی دی وی دی به آدم می ندازند خیلی هم ارزونتره

فاطمه جعفریسلام به عزیزان شریفی من از شاگردان آقای تهرانی هستم و اگه خدا یاری کنه و با زحماتی که خودم و مشاور عزیزم برام می کشند شانس اینو دارم که یکی از رتبه های تکرقمی یا دو رقمی کنکور 98 گروه ایشون باشم.برای همین هم یه سوال داشتم از خدمت عزیزانی که در رشته مهندسی کامپیوتر شریف تحصیل می کنند و اون هم اینکه آیا از این رشته راضی هستند؟ آیا آیندش اونطوری که در موردش تبلیغ میشه هست؟ چون بین دو رشته برق و کامپیوتر مردد هستم سپاسگزار می شم راهنماییم کنید ؟

مازیارسلام فاطمه خانم شما خیلی شانس نداری رتبه یک رقمی بشی اما شانس من خیلی بیشتره در آزمون های آقای تهرانی هم نشون دادم که خیلی بهتر تست می زنم البته شوخی می کنم به دل نگیرید معلومه که رشته کامپیوتر خیلی سرتره من که انتخاب اولم کامپیوتره البته اگه خانواده مخمو نزنند

روژانسلام به نخبه های بزرگوار من رشته ریاضی می خونم و امسال می رم کلاس دوازدهم بواسطه یاسمن زلفی که از بچه های مدرسه ما در شیراز هستش و احتمالا امسال از رتبه های زیر صد آقای تهرانی باشه با این مشاور تحصیلی عزیز آشنا شدم ولی نمی دونم آیا همین رشته ریاضی بمونم و برای کنکور ریاضی پیش ایشون برم یا تغییر رشته بدم به رشته تجربی چون هم رشته کامپیوترو دوست دارم و هم دندانپزشکی رو شما اگه جای من بودید کدومو انتخاب می کردید؟

رضاسلام شب بخیر روژان جان همه چیز بستگی بخودت داره پیشنهاد می کنم با دانشجویان هر دو رشته صحبت کنی حتی اساتیدشون بعد تصمیم بگیری که بعدها مثل من که سال اخر کامپیوتر شریف هستم پشیمون نشی که ای کاش یه رشته دیگه می خوندی 

کوشاتو رو خدا اینقدر جو منفی نسبت به رشته کامپیوتر ندید منم مهندسی کامپیوتر شریف می خونم و خیلی هم راضی ام

امتیاز کاربران:

امتیاز کاربران

خدمات

سوابق تحصیلی و حرفه‌ای

مطب 1

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

آدرس : تهران – زعفرانیه – خیابان مقدس اردبیلی – میدان الف – کوچه وثوق – مرکز مشاوره درس زندگی

وقت دهی اینترنتی برای این مطب فعال نیست. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره‌ زیر از ایشان وقت رزرو کنید.

تلفن مطب:021-2239****برای نمایش کامل شماره تلفن کلیک کنید

امتیاز شما

برای ثبت نظر خود ثبت نام کنید و یا اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، وارد حساب کاربری خود شوید. از نظرات شما برای بهبود خدمات پزشک خوب و متخصص مورد نظر استفاده می‌شود.

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

ادعا میکنه که مشاور رتبه های زیر۲۰۰ هست و خیلیم روش کارش مخفی کاری هست .واقعا به درد میخوره؟

هر چی ام باشه باید بخونی

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

هن؟

منظورم اینه اول و اخر به خودت بستگی داره که بخونی

عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟  

داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند. 

 برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

خودش مدعی این هست که روش هایی داره که سوالای کنکور رو تو زمان کمتر از اونی که هست جواب میدید.و روش خوندن هر درس رو به بهترین شکل میگه و خودش امریکا درس خونده.ولی خب بروز نمیده روش کارش چیه.مااز کجا بدونیم راست نیگه

اره.ولی مثلا ایشون راه بلد راهن 😂

آره منم شنیدم خیلی خوبه ولی عزیزم فک نکنم بتونی راحت گیرش بیاری 

چرا مگه نایاب؟ سایتش هست که ثبت نام میکنه ولی نمیدونم شهریه اش چقدره!

عزیزم آشناهاتون پیشش میرن؟از کی شنیدید

دکترسینا تهرانی از مشاورین معروف کنکور در ایران هستند، ایشان سال هاست که در این زمینه فعالیت میکند و دانشجویان بسیاری با ایشان تا کنکور پیش رفتند.

یکی از نقاط قوت سینا تهرانی در زمینه مشاوره کنکور بالا بردن انگیزه و کنترل استرس دانش آموز است و در زمینه برنامه ریزی بسیار سخت گیر است یعنی زمانی که به دانش آموزی برنامه میدهد اگر در آن برنامه کمی بلغزد و آن را انجام ندهد آنجاست که دکتر سینا تهرانی …

اخیرا کارهای برنامه ریزی تحصیلی دانش آموزان سینا تهرانی توسط تیم ایشان انجام میشود و به صورت دوره ای با آقای تهرانی جلسات ارزیابی برگزار میشود.برای دانش آموزان شهرستانی امکان مشاوره تلفنی را نیز برقرار کرده است.

دکتر سینا تهرانی به دلیل بالا بودن هزینه های جلسات مشاوره اش باعث گله بعضی از دانش آموزان شده است اما خوبی که دارد مهم ترین منبع اصلی برای  درس خواندن را کتاب قرار می دهد و شما را مجبور به گرفتن معلم  خصوصی و … نمی کند.

به گفته ی دانش آموزان سینا تهرانی اگر طبق روش ایشان درس نخوانید و یا به برنامه های دکتر عمل نکنید شکی نکنید که شما را اخراج میکند و جلسات مشاوره با شما را کاملا قطع میکند.

به عنوان آخرین جمله دکتر سینا تهرانی برای دانش آموزانی خوب است که  شاید از روش های نامتعارف و نامعقول بیشتر لذت می برند!

 

مرسی عزیزم

منطورش از روش های نامعقول چیه؟اینکه میگه منبعش کتابه که

عزیزم این رو از کجا پیداکردید؟

ن یکی از رفیقام ی مدت پیگیر بود چن تا شماره هم گیر اورد ولی نتونست با خودش صحبت کنه بعدا فهمید سایت و این چیزا اصن واسه خودش نیست

گلم من سر کنکور خیلی بیخودی خرج کردم و آخرش ب ی نتیجه ای رسیدم ک کاش میرفتم کلاس ثبت نام میکردم البته کلاس استادایه بنام مثل استاد بابایی واسه شیمی و….

اوهوم.

الان شما گفتید بابایی ولی خیلیا میگن به درد نمیخوره.من خودم فیلم تدریسشو دیدم واقعا بدم اومد‌.بدی کلاس اینه که ادم نمیدونه کدوم معلم خوبه یانه وسطای کار میفهمه

احتمالا سایت اصلیش نرفته دوستتون

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

اخه اون سایت مشاور زندگیش الان داره ثبت نام میکنه و پول میگیره که.اگه اینطور بود بقیه میگفتن کلاهبرداریه و اینا!

از یه سایت

یکی از دوستایه من امسال دارو آزاد قلهک اورد میگف معلمش بابایی بود میگف خیلی خوب تدریس میکنه 

ولی در کل میگم بگرد معلمایه خوبو پیدا کن برو کلاساشون عشقم

آهان پس کامل حواست باشه عزیزم

سپاس  

😘😘

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

آیا شما هم داوطلب کنکور سراسری هستید و نمی دانید برای موفقیت در کنکور به چه ابزارهایی باید مسلح شوید؟

آیا شما هم داوطلب کنکور سراسری هستید و نمی دانید برای موفقیت در کنکور به چه ابزارهایی باید مسلح شوید؟ آیا در بازار کلاس های کنکور و انتخاب دبیران خوب ، مشاورین متبحر و کتب مناسب مردد هستید، بنابراین با آفتاب همراه باشید تا در گفت و گویی اختصاصی با سیناتهرانی از موفق ترین مشاورین تحصیلی کشور و عضو گروه درس زندگی به بررسی عوامل موفقیت در کنکور بپردازیم. پرسش های صریح خبرنگار آفتاب و پاسخ های این مشاور برجسته را در ادامه دنبال کنید.
آقای تهرانی ضمن سپاس از شما برای شرکت در این مصاحبه، پرسشی که مدتها ذهن من را درگیر نموده این است که بالاخره برای موفقیت در کنکور باید کتابهای درسی را مطالعه نمود یا کتابهای کنکور را ؟ مسئولین سازمان سنجش در مصاحبه های خود بر روی مطالعه کتابهای درسی تاکید بسیاری دارند اما اغلب دبیران، مشاورین و موسسات کنکور دقیقا نظری مخالف دارند.
من هم خدمت جنابعالی و مجموعه وب سایت وزین آفتاب سلام عرض می کنم . بنده با نظر مسئولین سازمان سنجش موافق تر هستم اما نظر مخالفین را نیز رد نمی کنم. زیرا اگر دانش آموزی بخواهد با روش های سنتی و مرسوم کتب درسی را مطالعه کند قطعا بدون مطالعه درسنامه های کتب کنکور موفقیت چندانی در آزمون سراسری کسب نخواهد کرد.
اما اگر همین دانش آموز متدهای علمی و منطبق با تفکر طراحان سوالات کنکور را در مطالعه کتب درسی آموخته و بکار بگیرد قطعا دیگر نیاز چندانی به مطالعه درسنامه های کتاب های کنکور نخواهد داشت و در کنار حل تستهای کنکورهای سراسری و آزمایشی می تواند به رتبه های بالایی نیز در آزمون سراسری دست یابد.
خب چه کسی باید این روش های علمی ای که به آن اشاره نمودید را به دانش آموزان بیاموزد؟ نظام آموزشی فرسوده و سنتی و یا معلمین مدارس ؟
خب در واقع این وظیفه نظام آموزشی کشور است که باید معلمینی را پرورش دهد که قادر به آموزش این روش ها باشند اما تا آن زمان این تکلیف برعهده مشاورین تحصیلی است.
خودتان هم می دانید بسیاری از مشاورین تحصیلی سواد لازم برای انجام اینکار را ندارند؟
متأسفانه همینطور است. از مشاورینی که خودشان در کنکور موفقیت قابل توجهی بدست نیاورده اند و اغلب در رشته ها و دانشگاه های بی کیفیت درس خوانده اند نمی توان توقع انجام اینکار را داشت. ولی خب مشاورینی هم هستند که خودشان از رتبه های برتر کنکور در سال های گذشته بوده اند و بر روی دروس مختلف تسلط کامل دارند و روشهایشان مبتنی بر تفکر طراحان سوالات کنکور است و لذا براحتی می توانند دانش آموزان را به مسیر صحیح هدایت نمایند.
زمانی که من در دبیرستان تحصیل می کردم معلمانم می گفتند اگر می خواهی در کنکور رتبه خوبی کسب کنی حداقل باید روزانه ۱۲ ساعت درس بخوانی و هزاران تست بزنی شما تا چه اندازه با این تفکر موافق هستید؟
خب این تفکری منسوخ و اشتباه است که نتایج وحشتناکی نیز به بار می آورد و بعد از مدتی انگیزه و انرژی دانش آموزان را به شدت کاهش می دهد. البته استثناهایی هم داریم که با مطالعه فراوان توانسته اند رتبه های خوبی کسب کنند اما من چنین افرادی را موفق نمی دانم. بیایید خودتان قضاوت کنید یکی از رتبه های تک رقمی کنکور در سالهای قبل در مصاحبه اش گفته بود که من با برنامه مشاورم در شبانه روز بیشتر از ۱۶ ساعت مطالعه درسی داشتم. خب وقتی من نام او را در کنار یکی از شاگردانم می گذارم که به سختی ساعات مطالعه اش به هفت ساعت در روز می رسید اما در کنکور همان سال رتبه اش تک رقمی شد، قاعدتاً نمی توانم بگویم آن دانش آموز اول و مشاورش انسان های موفقی هستند. زیرا مشاوری که برنامه طاقت فرسای ۱۶ ساعتی به شاگردانش می دهد با زبان بی زبانی دارد می گوید که من روش خاصی برای مطالعه دروس نمی دانم و تو اگر می خواهی در کنکور موفق بشوی فقط باید ساعتها درس بخوانی و هزاران تست بزنی .
واقعا برای بعضی از این مشاورین باید تاسف خورد که قریب به اتفاقشان از برنامه ریزی درسی منسوخ و غلط یک موسسه کنکوری خاص پیروی می کنند که بیش از بیست سال است که به روز نشده است. جالب است که طراحان سوالات کنکور هر ساله به روز می شوند اما برنامه های درسی موسسات کنکور پرادعا و آزمون هایشان در تونل زمان جا مانده است.
در واقع شما معتقدید یک برنامه ریزی درسی هوشمندانه نیازی به ساعات مطالعه زیاد ندارد؟
بله همینطور است؛ برنامه درسی ای که با تکیه بر روش های مطالعه و تست زنی علمی و مفهومی تدوین می شود، قطعا ساعات مطالعه اش زیاد نیست . همین برنامه است که باعث موفقیت دانش آموزان می شود. یک برنامه درسی ای که حتی جزیی ترین نکات را نیز برای اجرا در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.
یعنی شما می گویید برای کسب یک رتبه خوب در کنکور سراسری نیازی به مطالعه زیاد و زدن تستهای فراوان نیست بلکه دانش آموز باید روش مطالعه صحیح هر درس را بداند و هوشمندانه درس بخواند.
بله دقیقا همینطور است. یک روز یکی از دانش آموزانم می گفت در مترو کنار دانش آموزی نشسته که در حال مطالعه کتاب دین و زندگی پیش بوده بعد از او می پرسد مطالعه دقیق هر درس دین و زندگی برای تو چقدر زمان می برد؟ آن دانش آموز می گوید بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه . حال تصور کنید یک دانش آموز برای مطالعه ۱۶ درس چه زمانی را باید در برنامه های درسی اش کنار بگذارد، ضمن آنکه مرور همین ۱۶ درس خودش زمان زیادی را لازم دارد. اما دانش آموزی که مهارت مطالعه صحیح این درس را می داند خیلی سریع آن درس را خوانده و مرور می کند. ضمن آنکه دانش آموز من به دلیل تسلط بر روش مطالعه این درس برعکس دانش آموز قبلی بارها و بارها می تواند سه کتاب دین و زندگی را در کمترین زمان ممکن مرور کند کاری که بسیاری از دانش آموزان حداقل هر سه ماه یکبار قادر به انجام آن می گردند و همین باعث می شود بسیاری از مطالب را فراموش کنند.
آیا به نظر شما در همین درس دین و زندگی با مطالعه کتاب درسی می توان درصد بالایی کسب کرد، پس پیام آیات که بیشترین میزان تست را در کنکور سراسری بخود اختصاص داده است چه می شود؟ بسیاری از کتابهای کنکور مدعی هستند که بخوبی آیات هر درس را تحلیل کرده اند و حتی نکات ترکیبی آیات را نیز مشخص کرده اند و این کار دانش آموزان را خیلی راحت تر می کند.
اتفاقا به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. من یک روز در نمایشگاه بین المللی کتاب در حال عبور از سالن موسسات نشر کتب کنکور بودم که بلندگوی سالن اعلام کرد نویسنده فلان کتاب دین و زندگی معروف کنکور در غرفه انتشاراتی همان کتاب حضور دارد. من به سراغ آن نویسنده رفتم و از ایشان پرسیدم چه لزومی دارد که برای درسی مانند دین و زندگی کتابی به این قطوری چاپ شود چون سه کتاب دین و زندگی ۲ ، ۳ و پیش را می توان حداکثر در ۷ برگه آچار خلاصه کرد. آن نویسنده مرا به داخل غرفه دعوت کرد و کنار گوشم گفت من می دانم منظور شما چیست من هم مانند شما روشهای مفهومی دین و زندگی را می دانم اما کمتر کسی برای خرید کتاب ۷ صفحه ای پولی پرداخت می کند، ضمن آنکه ناشر کتب کنکور برای فروش بیشتر ترجیح می دهد کتاب هایش قطورتر باشند زیرا اعتقاد دارد که کتابهای قطورتر بیشتر به فروش می رسند.
یعنی شما می گویید برای پاسخگویی به ۲۵ تست درس دین و زندگی کنکور سراسری نیازی به مطالعه درسنامه های کتابهای کنکور نیست؟ و در واقع نویسندگان این کتابها با تمرکز بیش از حد بر روی پیام آیات دانش آموزان را به بیراهه کشانده اند.
بله همینطور است، ساده لوحانه است که تصور کنیم طراحان سوالات کنکور از محتویات این کتابها بی خبر باشند. آنها یک نسخه از این کتب را در اختیار دارند و با تکیه بر معایب و نواقص آن طرح سوال می کنند.
در همین کنکور سراسری امسال ، ۵ تست دین و زندگی بگونه ای طراحی شده بودند که اگر کسی پیام آیات فلان کتاب کنکور را خوانده بود همه آن ۵ تست را اشتباه می زد.
متأسفانه کتابهای کنکور دانش آموزان را از مفاهیم اصلی طرح سوال توسط طراحان دور کرده اند. همین پیام آیات داخل کتب کنکور نه تنها وقت زیادی از دانش آموزان می گیرد بلکه باعث سردرگمی انها می شود. بجای اینکار دانش آموز نیاز دارد روش صحیح شناسایی مفاهیم اصلی دین و زندگی را بیاموزد. یعنی کاری که طراح سوال کنکور قبلا انجام داده و اگر دانش آموز نیز بتواند چنین کاری را تکرار کند، دیگر برایش مهم نیست که فلان آیه از یک درس خاص به درسی دیگر ربط داده شده و یا پیام فلان آیه چیست؟ زیرا او مفهوم اصلی را می داند و براحتی می تواند تشخیص دهد که طراح به دنبال چه چیزی است. اینکار سرعت تست زنی را نیز بالا می برد بطوریکه دانش آموزان کمپ کنکور درس زندگی ما، ۲۵ تست دین و زندگی را در مدت زمان حداکثر ۷ دقیقه پاسخ می دهند حال آنکه مدت زمان استاندارد پاسخگویی به سوالات این درس در کنکورسراسری ۱۷ دقیقه است.
اگر درست فهمیده باشم، دانش آموز شما که روش مطالعه این درس را بکار بسته است، در ۲۵ تست دین و زندگی فقط به دنبال ۲۵ مفهوم اصلی است که مورد سوال واقع شده و با تکیه بر همان مفاهیم هم به دنبال گزینه صحیح می گردد . آیا همینطور است ؟
بله دقیقاً ، رقبای او در حال خواندن دقیق سوال و گزینه ها هستند اما او فقط دنبال مفهومی می گردد که در روش مفهومی مطالعه دین و زندگی آموخته است .
آیا یافتن مفهوم اصلی در سایر دروس عمومی نیز وجود دارد؟
در دروسی نظیر ادبیات بله به وفور اما در دروسی نظیر عربی و زبان انگلیسی، داستان شناسایی مفهوم اصلی شکل دیگری بخود می گیرد. در واقع در این دروس بیشتر مهارت شناسایی گزینه غلط با تکیه بر اطلاعات درسی دانش آموز اهمیت دارد. به عنوان مثال حل تستهای درک مطلب عربی بدون مطالعه درک مطلب یا مطالعه گزینه های تستهای مرتبط با درک مطلب انجام می شود و یا در حل تستهای تحلیل صرفی و شکّل ها نیازی به حفظ نکات انبوهی از قواعدعربی نیست و یا در درس زبان فقط کافی است دانش آموز لغت بلد باشد در اینصورت روش حل حداقل ۲۱ تست زبان که به لغت مرتبط است را به او خواهیم آموخت. ضمن آنکه حل تستهای گرامر هم روش های خاص و سریع خود را دارد. در درس ادبیات هم برای حل سریع تستهای قرابت معنایی ، آرایه ها و زبان فارسی و حتی املاء راهکارهای علمی و ادبی بسیار خوبی وجود دارد.
باید اعتراف کنم حالا می فهمم چرا یکی از رتبه های یک رقمی چند سال پیش گفته بود چهار درس عمومی کنکور را در کمتر از ۵۰ دقیقه پاسخ داده است. یعنی ۲۵ دقیقه وقت اضافه آورده بود. در واقع او خود را درگیر کلمات ادبی تست نمی کرده و سریعاً به دنبال مفهوم اصلی بوده است به همین دلیل هم تستها را سریعتر پاسخ می داده و هم در تله تستی طراحان گرفتار نمی شده. حال این پرسش مطرح است که آیا در دروس اختصاصی نیز تکیه بر مفاهیم اصلی مورد توجه طراحان است؟
بله خوشبختانه در کلیه دروس، طراحان از روی مفاهیم اصلی اقدام به طرح تست می کنند. به عنوان مثال در دروسی نظیر زیست و شیمی بسیاری از مشاورین و دبیران مطرح کنکور تصور می کنند با مطالعه و مرور زیاد این دو درس می توان به سوالات آن پاسخ گفت به همین دلیل اقدام به نوشتن جزوات و یا کتب حجیم می نمایند اما حقیقت امر چیز دیگری است. ما در گروه درس زندگی دانش آموزان را بسوی مسیر شناسایی خطوط فکری طراحان سوق می دهیم مسیری که به آنها کمک می کند تا براحتی یک درس را خلاصه نموده و ارتباط مفاهیم هر درس با درس بعدی را متوجه شوند.
زمانی دوستی می گفت یک سوال زیست شناسی کنکور هرچقدر هم که طولانی باشد و یا گزینه های طولانی داشته باشد در واقع در یک یا دو کلمه خلاصه شده است، آیا این حرفها صحیح است؟
اجازه بدهید برای حفظ اسرار کاری در این مورد اظهار نظر نکنم و فقط به این نکته بسنده کنم که روش مطالعه درس زیست شناسی بسیار شگفت آورتر از دروس دیگر است. در طراحی سوالات زیست کنکور آنچه که در صورت و ظاهر سوال آمده با آنچه که خواسته طراح است تفاوت دارد و اگر دانش آموز بیاموزد که چگونه خواسته اصلی طراح را کشف کند، در اینصورت آن تست براحتی و بسیار سریع حل می شود.
جناب سینا تهرانی شما به روش مطالعه مفاهیم درس شیمی اشاره کردید اما به نظر می رسد حل مسائل این درس در کنکور بسیار زمانبر و طاقت فرساست.
من با شما هم نظر نیستم، به عقیده بنده طراحان سوالات کنکور بسیار زیرک و باهوش هستند زیرا نگاه اولیه به مسائل طرح شده توسط آنها نشان از مواجهه دانش آموزان با سوالاتی سخت و زمانبر را می دهد اما در واقع اینطور نیست. طراح می خواهد بداند که آیا دانش آموز بدون تفکر و صرفا با دیدن برخی داده ها سریعا شروع به حل مساله می کند و یا کمی تامل کرده و با شناسایی ترفندهای طراح اقدام به حل مساله می کند. به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند سوالات استوکیومتری نیاز به محاسبات پیچیده و زمانبر دارد و یا باید موازنه واکنش های شیمیایی را حفظ باشند حال آنکه تحلیل های ما بر روی مسائل شیمی کنکور در سالهای مختلف نشان می دهد که نیازی به انجام محاسبات پیچیده و یا موازنه واکنش نیست.
کاری که ما با دانش آموزان خود انجام می دهیم این است که متدهای حل سریع کلیه مسائل شیمی از مباحث مختلف را به آنها می آموزیم، جالب است که وقتی دانش آموزی این متدها را فرامی گیرد از اینکه آن مسائل با نگاهی ساده و روشی ساده تر قابل حل بودند متعجب می شود.
عده ای معتقدند در دروس فیزیک و ریاضیات بدون کلاس کنکور نمی توان درصد بالایی کسب کرد، آیا این گفته آنها واقعیت دارد؟
مشکل دانش آموزان در این دو درس یا ضعف پایه ای است و یا عدم آشنایی با راهبرد حل مساله. وقتی که به دانش آموزی چه قوی چه ضعیف، یک تست یا مساله فیزیک یا ریاضی می دهید بدون کمترین مکثی سریع شروع به نوشتن راه حل می کند و این دقیقا همان چیزی است که طراحان سوالات کنکور می خواهند زیرا بخوبی آنها را در تله های تستی فرو برده و زمانشان را تلف می کنند.
حال آنکه آن دانش آموز ابتدا باید بداند ارتباط مفاهیم و اعداد در آن تست با یکدیگر چیست و چگونه می توان روش حل را یافته و حتی خلاصه نمود. در واقع او باید مهارتهای حل مسائل فیزیک و ریاضی را بارها و بارها در منزل تمرین کرده باشد تا بتواند تیپ سوال طراح را تشخیص و سریعا آنرا حل کند.
متأسفانه بسیاری از دبیران این دو درس ادعا می کنند که بصورت مفهومی درس می دهند اما تدریس شان پر است از فرمول های تستی بی پایه و اساس . بنده به جرات می گویم و حاضرم در این مورد با بهترین دبیران فیزیک و ریاضیات کنکور وارد مناظره زنده تلویزیونی شوم و آن اینکه کلیه تستهای دروس فیزیک و ریاضیات کنکور فقط با تکیه بر مطالب و فرمول های کتابهای درسی در کمترین زمان ممکن حل می شود. شاید متعجب بشوید که بگویم بسیاری از سوالات فیزیک کنکور حتی نیازی به نوشتن راه حل ندارد فقط کافی است دانش آموز مهارت لازم برای درک مفاهیم موجود در هر فرمول کتاب درسی نه تستی را بدست آورده و بکار ببندد.
شاید برایتان جالب باشد که بگویم من و دستیارانم در همین مسیر آماده سازی برای کنکور ۹۴ در درسی مانند فیزیک به شاگردان یکی از گروه هایم که روش مطالعه فیزیک را بخوبی آموخته بودند ، سیصد تست منتخب دادیم و از آنها خواستیم تا به روش گفته شده بارها آن تستها را حل و بررسی نمایند و جالب بود که وقتی آنها از سرجلسه کنکور بیرون آمده بودند پیامک می دادند که ایده و یا خود همه سوالات فیزیک در میان تستهای شما وجود داشت. در دروس دیگر نیز ما با همین قضیه مواجه بودیم.
من این برداشت را از صحبتهای شما کردم که اگر دانش آموز روش مطالعه و درک فرمول های فیزیک یا ریاضیات را ا بداند براحتی می تواند به پرسش های این دروس پاسخ دهد و این وظیفه مدرسین این دروس یا مشاورین تحصیلی است.
بله همینطور است.
جناب تهرانی از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. سپاسگزاریم .
من هم از شما تشکر می کنم و آرزوی موفقیت برای جنابعالی و سایت خوب آفتاب دارم.

نظر خود را بیان نمایید

نظری ثبت نشده است

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

مشاور تحصیلی سینا تهرانی

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم
،
پلاک ۳

پشتیبانی آفتاب

مشاور تحصیلی سینا تهرانی
مشاور تحصیلی سینا تهرانی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *