مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

 
helpkade
مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی
مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

 آخرین مقالات و نوشته های مشاور تامین اجتماعی

با بهترین وکیل در موضوعات مختلف تامین اجتماعی مشاوره بگیرید. امکان رزرو مشاوره حقوقی بصورت تلفنی، حضوری و آنلاین می‌باشد.

دادخواست، شکواییه و لایحه را با وکیل مشاوره تامین اجتماعی و بصورت تخصصی تنظیم نمایید و با خیالی آسوده ارجاع دهید.

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

وکیل متخصص در سازمان تامین اجتماعی را با توجه به تخصص، سابقه، جنسیت، موقعیت جغرافیایی آماده دفاع از حقوق و منافع شما.

ما با بهره مندی از تخصص وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان امور تامین اجتماعی در زمینه حل و فصل اختلافات در حوزه تامین اجتماعی به شما خدمات رسانی می نماییم.

در کشور ما طبق قانون سازمان تامین اجتماعی افراد کارفرما مكلفند تا کارگران خود را بیمه کرده و حق بیمه آنها را سر موعد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت بنمایند .

حق بیمه کارگر بر اساس میزان درآمدی که وی در طول ماه دریافت می کنید محاسبه می شود . پس می توان نتیجه گرفت که هر چقدر میزان درآمد کارگر بیشتر باشد وی دارای حق بیمه بیشتری است و بالعکس هر چقدر فرد دارای درآمد کمتری باشد حق بیمه ی وی کمتر است .

سازمان تامین اجتماعی به تمامی بیمه شدگان خدملت یکسانی را ارائه می نماید و خدمات ارائه شده به افراد به دستمزد آن ها مربوط نیست و همه ی افراد از مزایای یکسانی برخورد دار خواهند بود .

برای محاسبه حق بیمه کارگر 28 درصد از درآمد ماهیانه کارگر را در نظر می گیرند از این 28 درصد 3 درصد آن توسط دولت و 7 درصد توسط کارگر و 18 درصد توسط کارفرما باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود . همچنین 3 درصد حقوق کاگر نیز به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفته می شود و این مبلغ نیز باید توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود .

در صورتی که میان کارگر و کارفرما اختلافی رخ دهد و هر یک از طرفین از طرف مقابل خود شکایتی داشته باشد . در ابتدا از طریق سازش طرفین در شوراي اسلامي يا اگر در واحدي شوراي اسلامي كار نباشد از طريق انجمن صنفي كارگران و يا نمايندگان قانوني كارگران و كارفرما حل و فصل خواهد شد . در صورتی که در مرحله اول کارفرما و کارگر با یک دیگر به توافق نرسیده باشند و هنوز اختلاف پابرجا باشد مشکل توسط هيات هاي تشخيص و حل اختلافات پیگیری و رسیدگی می شود . در این مرحله پیشنهاد می شود تا شما از یک وکیل حرفه ای کمک بگیرید . امروزه در بسیاری از شهر ها وکیل هایی با عنوان مشاور تامین اجتماعی و وکیل تامین اجتماعی وجود دارد که به صورت تخصصی به این نوع از پرونده ها رسیدگی می کنند .

پدید آمدن نظام تأمین اجتماعی به قرن هفدهم میلادی مربوط است . در این دوره از زمانی فقر در کشور ها گسترش فراوانی پیدا کرده بود و دولت به جهت حمایت از تنگدستان و بهبود شرایط حاکم دست به انجام اقداماتی زدند .

از نخستین اقداماتی که به جهت بهبود وضعیت حال افراد تنگدست در انگلستان رخ داد می توان به فرمان دستور هنری چهارم پادشاه انگلستان در ۱۶۰۴ میلادی اشاره کرد . هنری چهارم پادشاه انگلستان دستور داده بود تا بخشی از درآمد معادن را به هزینه های درمانی و دارویی کارگران همان معدن اختصاص داده شود .

قانون بیمه های اجتماعی در ابتدا در کشور آلمان و در سال ۱۸۸۱ پدید آمد . این قانون در دوران در دوران امپراتوری ویلهلم اول و صدراعظمی بیسمارک به تصویب رسید . با پدید آمدن بیمه در سال های بعد بیمه های ختلفی نیز همچون قبیل بیماری، حوادث ناشی از کار و … پدید آمد . پس می توان نتیجه گرفت اولین کشوری که در آن قانون بیمه های اجتماعی به تصویب رسید کشور آلمان بود و در سال بعد نیز در سایر کشور ها اروپایی به تدریج این قانون تصویب شد .

از جمله عواملی که به گسترده شدن و همه گیر شدن بیمه تامین کمک بسیار کرد می توان به جنگ جهانی دوم و به خصوص بحران اقتصادی اروپا و آمریکا اشاره کرد .

واژه و اصطلاح تامین اجتماعی از به هم پیوستن و ترکیب دو مفهوم «امنیت اقتصادی» و «بیمه اجتماعی» پدید آمده است و بار اول توسط دولت آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و بعدها نیز وارد ادبیات حقوقی بین المللی شد .

تهران، خیابان جردن (نلسون ماندلا) – بلوار بهرامی– پلاك 11– واحد 5

تلفن:88677296-021 و 09121950162

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 – 18:00

وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی به شکایات و اعتراضات کارگران علیه کارفرما رسیدگی می کند. براساس قانون بیمه تامین اجتماعی، کارفرما وظایفی را در قبال کارگر دارد که موظف است آن ها را انجام دهد، کارگران می توانند در صورت عدم اجرای این وظایف و تخلف در هریک از آن ها به وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند و برای دریافت حقوق خود اقدام نمایند. وظایفی که برای کارفرما در قانون تعیین شده است شامل مرخصی، حقوق، حق مسکن، عیدی و پاداش، حق اولاد، خوار و بار و … می باشد که همه ی آن ها می بایست براساس قوانین و تعرفه های تعیین شده به کارگران پرداخته شود. چنانچه کارفرما به هر دلیلی از اجرای وظایف خود سر باز کند، کارگر این حق را دارد که به کمک وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی و مراجعه به اداره کار جهت حق و حقوق پایمال شده خود شکایت نماید. حال ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی و روند شکایت از کارفرما اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چگونگی رسیدگی به شکایات نسبت به کارفرما
در اغلب موارد مسائل بسیاری موجب اختلاف بین کارگر و کارفرما می شود که رسیدگی و حل این اختلافات باید با کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن صورت بگیرد. همان طور که می دانید یک طرف این دعاوی کارگر است که نتیجه ی این دعوا برای او بسیار اهمیت دارد و در زندگی او می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، از همین جهت کمک گرفتن از وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی برای پیگیری روند پرونده آن ها بسیار موثر می باشد. رسیدگی و حل اختلافات میان کارگر و کارفرما در هر کشور به طرق مختلفی صورت می گیرد که ما در این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

تکنیک شغلی: در اغلب کشور های انگلوساکسون از این روش استفاده می کنند، در این روش تلاش بر این است که از مداخله مقامات قضایی جلوگیری شود و در عوض سازمان های کارگری از طریق سازش برای حل اختلافات ایجاد شده اقدام نمایند. حل اختلاف در روش تکنیک شغلی در دایره شغلی صورت می گیرد.

تکنیک قضایی: در تکنیک قضایی به دعاوی در مراجع قضایی رسیدگی می شود که این مراجع می تواند دادگاه عمومی و یا دادگاه کار باشد. کارگرانی که در رابطه با حقوق خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به وکیل متخصص در بیمه تامین اجتماعی روند شکایت خود از کارفرما را سرعت ببخشند.

برای شکایت از کارفرما چه مراحلی طی می شود:

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

شکایت از کارفرما به علت بیمه نکردن
یکی از مهم ترین وظایف کارفرما در قبال کارگر بیمه است، براساس قانون وزارت کار کارفرما موظف است در پایان هر ماه بیمه مربوط به هر کارگر و کارمند را بپردازد و لیست بیمه را طبق تعرفه و حقوقی که مشخص شده است برای سازمان بیمه تامین اجتماعی ارسال نماید. کارفرما موظف است که به موازات آن مالیاتی را نیز به اداره دارائی پرداخت نماید و چنانچه از انجام این وظیفه امتناع کند کارگر می تواند به کمک وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی برای دریافت بیمه شکایت نماید.

شکایت از کارفرما به علت اخراج
اخراج کارگر و یا کارمند ممکن است به دلایل گوناگونی صورت بگیرد که در اغلب موارد به علت عدم کارآمدی کارگر می باشد. البته گاهی نیز اخراج کارگران به علت انتقاد آن ها و یا کاهش هزینه ها است که هر کدام از آن ها جنبه های گوناگونی دارند و کارمندان و کارگران می توانند با مشورت وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی نسبت به آن ها راه حل مناسبی را بیابند.

آیا کارفرما حق تنظیم قرارداد موقت را دارد؟
در بسیاری از موارد کارفرما برای گرفتن نیرو کارآمد می تواند با کارمند و یا کارگر قرارداد موقت ببندد تا میزان توانایی و کارآمدی او را بررسی کند، سپس بعد از تایید او می تواند قرارداد اصلی را تنظیم نماید و کارفرما موظف است بیمه وی را براساس قانون از زمان شروع کار پرداخت نماید. وکیل متخصص برای بیمه تامین اجتماعی کارمندان و کارگرانی را که در رابطه با قرارداد و موارد مربوط به آن اعتراض دارند راهنمایی می کند.

برای شکایت از کارفرما چقدر مهلت است؟
شکایت از کارفرما در رابطه با مطالبات کارگر از حقوق و پاداش هیچ محدودیت زمانی ندارد و کارگر در هر زمانی می تواند برای دریافت حق و حقوق خود شکایت کند، حتی پس از مرگ کارفرما نیز کارگران می توانند به کمک وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی برای دریافت حقوق خود از وراث شکایت نمایند.

تنظیم قانونی قرارداد کار
عقد قرارداد میان کارگر و کارفرما کاملا خصوصی می باشد اما با توجه به این که دولت در پی رعایت عدالت میان حقوق کارگران می باشد می بایست به صورت دقیق بر این قرارداد ها نظارت داشته باشد. در قراردادی که میان کارگر یا کارمند و کارفرما تنظیم می شود باید تمامی مواردی چون میزان دستمزد، موضوع کار، میزان مرخصی، ساعات کاری، مدت قرارداد و تعطیلات به طور دقیق در آن ذکر شود. چنانچه هر یک از این موارد در قرارداد ذکر نشده باشد، قرارداد مشکل داشته و کارگر می تواند به کمک وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی نسبت به قرارداد فوق شکایت نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

به منظور رضایت شما هموطنان عزیز هزار وکیل این امکان را برای شما فراهم آورده است که درهرساعت از شبانه روز می توانید شرح موضوع را به شماره همراه: 09126008720 از طریق پیامک، تلگرام و واتساپ ارسال نمایید تا کارشناسان مجرب ما موضوع پرونده شما را پیگیری نمایند.

اطلاعات تماس

تلفن همراه : 8720 600 0912

تلفن ثابت : 1416 8840-021

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت و سئو توسط تیم ابر ای تی

ارائه مشاوره حقوقی اداره کار به شما کمک می‌کند که از حوزه اختیارات و فعالیت‌های که بیمه ارائه می‌دهد اطلاعات دقیقی کسب کنید تا بدانید که در هنگام بیمه کارگری ، پیمانکاری و . . . چه نکاتی را باید رعایت کنید و چه روشهای برای سهولت کارتان وجود دارد.تمامی اشخاص چه کارگر و چه کارفرما برای این‌که بتوانند بر طبق قانون کار از حقوق مطلع شوند و یا در هنگام بروز اختلاف بین آن‌ها راه حل آن را بیاموزند باید از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.در این مشاوره بیمه شما می‌توانید در زمینه‌های قوانین کار، قوانین تامین اجتماعی، تنظیم دادخواست مطابق قوانین و ضوابط کار و تامین اجتماعی و چگونگی طرح دعوی در دیوان عدالت اداری راهنمایی می‌کنند.مشاوره قانون کار برای کارفرمایان در زمینه‌ها مختلفی مانند: بیمه کارگران، مالیات و قراردادها، تامین اجتماعی، قوانین و مقررات کار راهکارهای بسیار مفیدی ارائه می‌دهند.

وکالت امور بیمه اداره کار

مشاوره در زمینه بیمه و قوانین کار در جلوگیری بروز اختلاف بین کارگر و کار فرما یا حل اختلاف آن‌ها به شکل تلفنی و حضوری صورت می‌گیرد در هر دو صورت مشاوران به ارائه خدمات زیر می‌پردازند:1. مشاوره مربوط به قوانین و بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی و چگونگی نحو تنظیم قراردادها و بازرسی از دفاتر2. مشاوره برای تنظیم قرارداهای پرسنلی و تنظیم آیین‌نامه‌های حقوق و دستمزد3. ارائه راهکار برای نظارت واحد حسابرسی و اداری و تنظیم قوانینی در این زمینه4. پیگیری دعوی بیمه ‌ای با با سازمان تامین اجتماعی و نحوه شرکت در جلسات وتنظیم لوایح قانونی5. مشاوره در زمینه چگونگی نظارت و تنظیم لیست‌های بیمه مربوط به پرسنل6. پیگیری اختلاف بین کارفرما و کارگران و چگونگی تنظیم دفاعیه و شرکت در جلسات

در سال ۱۳۶۹ برای تعیین حق و حقوق کارگر و کارفرما، نحوه فعالیت‌های این دو در قبال هم و همچنین ایجاد تعادل بین آنها قانون کار تدوین شد. این قانون برای تعیین شرایط متناسب و ایجاد نظم در کار مواد و تبصره‌های که الزاماتی برای کارگر و کارفرما به وجود می‌آورد وضع کرده و آگاهی طرفین باید از این قوانین و مقررات ضروری می‌باشد تا بتوانند در مواقع نیاز از طریق قانون حق و حقوق خود را پس بگیرند.وظایف کارفرما در مقابل کارگر از منظر قانون کاربرای این‌که حقوق کارگران ضایع نشود قانون کار برای کارفرمایان تعهدات و وظایفی را تعیین کرده که مکلف به انجام آن‌اند که در صورت کارفرمایان از مسئولیت خود شانه خالی کنند کارگر از طریق می‌تواند حق خود را از کارفرما بگیرد. تعهدات کارفرمایان عبارتند از:• به موجب ماده ۲و۳ قانون کار، کارفرما موظف است طبق قرارداد کار در عوض کار انجام شده کارگر به او حق السعی پرداخت کند براساس ماده ۳۴ قانون کار این حق السعی می‌تواند شامل: دستمزد یا حقوق، هزینه مسکن، کمک عائله‌مندی، ایاب و ذهاب، مزایای غیرنقدی، خواروبار، پاداش افزایش تولید و یا سود سالیانه می‌شود.• براساس ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما باید کارگران خود را بیمه کند در صورت خودداری باید علاوه‌بر جریمه نقدی معادل ۲ تا ۱۰ برابر بیمه پرداخت نشده باید تمام حقوق کارگران را نیز بپردازد.• رعایت شرایط کار طبق قانون مانند: ممنوعیت به کارگیری افراد زیر ۱۵ سال، ممنوعیت کارهای سخت و حمل بار بیش از حد مجاز با دست برای زنان و نوجوانان، ندادن کار اضافی به کارگران مگر در شریط خاص، دادن فرصت بارداری و زایمان و رعایت فرصت شیردهی به زنان کارگر، رعایت ساعات کار (۸ساعت در شبانه روز) و ساعات کاری مشاغل سخت(۶ ساعت).• کارفرما متعهد است که حق سنوات به کارگر پرداخت کند این سنوات معمولا بعد از تمام شدن قرارداد کار به کارگر پرداخت می‌شود. قرارداد کار ممکن است به دلایل مختلفی مانند: از کارافتادگی ، بازنشستگی، اخراج کارگر، کاهش توانایی فکری و جسمی ناشی از کار، فسخ قرارداد و غیره باشد. در هر صورت کارفرما اید طبق قانون سنوات تعیین شده را به کارگر پرداخت کند.• مطالبات معوقه کارگران باید در پایان کار به تمامه پرداخت شود در صورت فوت باید به وراث او پرداخت کنند.• به موجب قانون کار کارفرما باید تمام موارد مربوط به حفظ سلامت کارگر به جهت ایمنی دستگاه‌ها و ابزار و ماشین آلات سنگین، بهداشت محیط و وسایل را رعایت کند.

همانگونه که کارفرما در مقابل کارگر مسئولیت دارد کارگران نیز باید وظایفی و تعهداتی را در حین کار رعایت کنند ؛ این تعهدات به شرح زیر است:

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

• کارگر باید در انجام کار خود دقت لازم را داشته باشد در صورت سهل‌انگاری و ایجاد خسارت به کارفرما، کارفرما می‌تواند از طریق مراجع مربوطه پیگیری و خسارت وارده را از کارگر مطالبه کند.• طبق قراردادی که بین کارگر و کارفرما منعقد می‌شود کارگر موظف است کار را تحت نظارت کارفرما و حتی با توجه به دستورات مدیر یا سرکارگر شخصا انجام دهد.• کارگر موظف به رعایت آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه می‌باشد و در صورت عدم رعایت آیین‌نامه و قصور در کاری که به او محول شده کارفرما می‌تواند او را اخراج کند.• یکی دیگر از تعهد کارگر امانتداری است یعنی هم باید در خصوص اشیاء کهبرای انجام کار در اختیار او گذاشته اند و هم درمورد کار محول شده به امانتدار باشد.

درخواست مشاوره

این به ما کمک می کند تا از هرزنامه ها جلوگیری کنیم، از شما متشکرم

اطلاعات

دسترسی سریع

خدمات اصلی

کانون مشاوران مالیاتی تهران 

مشاوران مالیاتی تهران متشکل از کارمندان بازنشسته سازمان اداره مالیات کشور گرد هم جمع شده اند و با ارائه و راهکارهای قانونی و متناسب با پرونده مالیاتی شما می توانند مسائل پیچیده مالیاتی شما را حل و فصل نمایند. این مجموعه با دارا بودن وکلای خبره مالیاتی می تواند وکالت مالیاتی شما را بر عهده بگیرد در صورتی که در مورد مشکل به وجود آمده مالیاتی خود سوالی دارید از طریق تلفن های تماس ثبت شده در سایت با کانون تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نماید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون مشاوران مالیاتی تهران می باشد

طراحی سایت و سئو سایت: webayandeh

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

وکیل بیمه تامین اجتماعی مهم ترین وظیفه ای که دارد رسیدگی به اختلافات میان کارگر و کارفرما در رابطه با بیمه تامین اجتماعی می باشد. البته وکیل بیمه تامین اجتماعی وظایف فراوانی را بر عهده دارد اما موردی که ذکر شد به عنوان مهم ترین وظیفه وکیل بیمه تامین اجتماعی شناخته می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل وکیل بیمه تامین اجتماعی بپردازیم.

وقتی به کلمه وکیل بیمه تامین اجتماعی برخورد می کنیم، سوالات زیادی در ذهن ما ایجاد می شود که مهم ترین آنها می تواند این باشد که وکیل بیمه تامین اجتماعی به چه فردی اطلاق می گردد؟ و همچنین در مورد چه پرونده هایی به وکیل بیمه تامین اجتماعی نیاز خواهیم داشت و یا تبصره ها و بندهای مربوط به تامین اجتماعی شامل چه مواردی می شود. چیزی که مشخص است معمولاً بین کارفرما و کارگرهای زیر دستش قراردادهایی ثبت و امضا می گردد، اما گاهی بر اثر بعضی مشکلات از پیش تعیین نشده یکسری اختلاف نظر در مورد نحوه و چگونگی اجرای قراردادهای وضع شده بین طرفین یعنی کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود که ناشی از عدم اجرای قرارداد بوده و یکی از طرفین ادعا دارد که طرف مقابل حق وی را ضایع کرده است.
گاهی اوقات در صورتی که مشکل زیاد جدی نباشد با میانجی گری یکسری افراد مشکل بین دو طرف حل می شود، اما گاهی اوقات آنقدر مشکلات پیش آمده بین طرفین بزرگ خواهد شد که به راحتی نمی توان راه حل برای رهایی از مشکل پیدا کرد. در چنین حالتی می بایست به مراجع ذیصلاح و یا دیوان عدالت رو آورده و شکایت خود را نسبت به طرف مقابل به صورت مکتوب ارائه نمایید و همچنین از یک وکیل بیمه تامین اجتماعی کارکشته برای رسیدگی به پرونده خود کمک بگیرید. طرح یک دادخواست برای رسیدگی به شکایت شما آسان نیست و نیاز به مشورت یک آدم کارکشته و خبره و متخصص دارد که در چنین شرایطی تنها فردی که می تواند از آن کمک گرفت یک وکیل بیمه تامین اجتماعی است که دارای تخصص و تبحر کافی در مواجهه با پرونده های تامین اجتماعی باشد.

یکی از مهم ترین نیاز ها و انتظاراتی که یک کارگر از کارفرمای خود دارد این است که برای وی بیمه تامین اجتماعی و همچنین حقوق و مزایای بازنشستگی در نظر بگیرد. اگر به حرف های کارگران گوش نماییم، متوجه می‌شویم که اکثر آنها از بحث بیمه و حقوق و مزایای خود که توسط کارفرمایان شان پرداخت می گردد ناراضی هستند و دارای شکایاتی می باشند. طبق ماده ۱۴۸ قانون کار تمامی کارفرمایان بدون استثنا موظفند افرادی که به عنوان کارگر در حال خدمت به آنها می باشند را طبق قوانین موجود در سازمان تامین اجتماعی کشور به صورت تمام و کمال بیمه نمایند. همچنین طبق ماده ۳۶ قانون سازمان تامین اجتماعی کشور فردی که به عنوان کارفرما شناخته می‌شود باید سهم بیمه خود و کارگر خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد. در زمان محاسبه حقوق و مزایای فرد بیمه شده این مبالغ بیمه را از حقوق وی کسب نماید.
مواردی پیش می‌آید که کارفرمایان در پرداخت این مبالغ کوتاهی کرده و یا از پرداخت آن امتناع می ورزند که در چنین مواقعی کارگر می تواند به کمک یک وکیل بیمه تامین اجتماعی طرح دعوی نماید و از حقوق خود دفاع کند.

در زمانی که یک وکیل بیمه تامین اجتماعی در پرونده ای با دعاوی بین کارفرما و کارگر مواجه می شود اولین اقدامی که باید انجام دهد این است که تبصره ها و قوانین لازم و موجود بین طرفین را به‌خوبی متذکر شود تا شاید بتواند با انجام این امر مشکل پیش آمده را به نحوی قفل گشایی نماید.
همچنین مراجع حل اختلاف بر اساس قوانین موجود در سیستم قانون کار به دو دسته که شامل هیئت تشخیص و همچنین هیئت حل اختلاف تقسیم می گردند. در کشور عزیزمان ایران که کشور پهناوری است با توجه به وسعت و اندازه ای که دارد می تواند دارای چندین هیئت حل اختلاف و یا هیئت تشخیص باشد و در صورتی که بین کارفرما و کارگر اختلافاتی بر سر موارد مختلف ایجاد شود و از طریق گفت و گو و یا میانجی گری مشکلات پیش آمده بین طرفین حل نشود، اگر طرف دعوی فرد کارفرما باشد باید برای شکایت خود به اداره کار استان مربوطه مراجعه نماید و همچنین طرف دعوا و کسی که خواهان شکایت از فرد کارگر است باید به نماینده قانونی کارگران و یا انجمن صنفی کارگران مراجعه نماید. در پایان باید بگویم که در تمامی این طرح ها و شکایات پیش آمده حضور یک فرد متخصص و باتجربه و آشنا به امور پیش آمده می تواند کمک بسیار زیادی را در پیشبرد فرایند قانونی انجام دهد که در نهایت و در مواجهه با چنین پرونده هایی پیشنهاد ما به شما استفاده از یک وکیل بیمه تامین اجتماعی است که دارای تجربه و تخصص و مهارت و آشنایی لازم برای حل و فصل این پرونده ها می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

با مسیریاب های بالا، تا ثمین به راحتی بیایید

همراه همیشگی شما:09127775555 , 09127787777

هرگونه کپی برداری و تصویر برداری از مطالب و تصاویر سایت موسسه حقوقی و داوری ثمین عدالت ایستا پیگرد قانونی دارد

این مقاله توسط وکیل بیمه تامین اجتماعی گردآوردی شده است و جهت مشاوره حقوقی

با وکیل بیمه تامین اجتماعی با ما در تماس باشید.

ریشه های شکل گیری آنچه به عنوان نظام تأمین اجتماعی می شناسیم، به سده هفدهم میلادی بازمی گردد.

در آغاز سده هفدهم پدیده فقر، ابعاد گسترده ای یافت و در نتیجه دولت ها اقداماتی در جهت حمایت از تنگدستان به عمل آوردند.

یکی از نخستین نمونه ها در این زمینه، دستور هنری چهارم پادشاه انگلستان در ۱۶۰۴ میلادی است که مقرر داشته بود بخشی از درآمد هریک از معادن این کشور به خرید دارو و مداوای کارگران همان معدن تخصیص یابد. با وجود این، روند تدوین مقررات و قوانین در این حوزه از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد.

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

قانون بیمه های اجتماعی در ۱۸۸۱ در آلمان، در دوران امپراتوری ویلهلم اول و صدراعظمی بیسمارک به تصویب رسید و در سال های بعد اقسام بیمه های مختلف از قبیل بیماری، حوادث ناشی از کار و … به تصویب رسید و بدین ترتیب نخستین نظام بیمه های اجتماعی در آلمان شکل گرفت و به سایر کشورهای صنعتی اروپا نیز تسری یافت. قلمرو افراد و گروههای تحت پوشش این گونه قوانین در اوایل قرن بیستم به تدریج گسترش یافت اما تحولات پس از جنگ جهانی دوم و به خصوص بحران اقتصادی اروپا و آمریکا در شکل گیری دوران نوین تأمین اجتماعی بسیار مؤثر بود. اصطلاح «تأمین اجتماعی» از ترکیب دو مفهوم «امنیت اقتصادی» و «بیمه اجتماعی» ایجاد شده است و نخستین بار توسط دولت آمریکا در متن لایحه ای قانونی در سال ۱۹۳۵ مورد استفاده قرار گرفت و در ۱۹۴۸ وارد ادبیات حقوقی بین المللی شد؛

گروه وکلای پایتخت، با دارا بودن چندین وکیل مجرب در زمینه دیوان عدالت، شماره وکیل دیوان عدالت اداری، کمیسیون ماده 100 و دهها مسائل حقوقی و کیفری و اداره کار می توانند پرونده های شما را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به سر انجام برسانند و شما موکلان عزیز را از تمامی مراحل پرونده آگاه می سازند.

© کلیه حقوق برای گروه وکلای پایتخت محفوظ است

مشاوره حقوقی تامین اجتماعی

امروز با موضوع مشاوره حقوقی تامین اجتماعی همراه شما هستیم.

تأمین اجتماعی از حقوق بنیادین اعضای جامعه است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از آن به‌عنوان یکی از وظایف و تکالیف دولت تعبیر شده است. این موضوع در بندهای ۲ و ۴ اصل ۲۱ و اصل ۲۹ قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته است.

در بند ۲ اصل ۲۱ قانون اساسی، یکی از وظایف دولت حمایت از مادران به‌خصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند و حمایت از کودکان بی‌سرپرست بیان شده است که یکی از مصادیق بارز تأمین اجتماعی به شمار می‌رود.

همچنین در بند ۴ اصل ۲۱ یکی از وظایف دولت، ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی‌سرپرست است.

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

? در خصوص اینکه حق بیمه توسط چه کسی پرداخت می‌شود، به مبلغی که کارفرما به منظور برخورداری کارگر از مزایای بیمه به سازمان تأمین اجتماعی کشور پرداخت می‌‌کند، حق بیمه گفته می‌شود.

در برخی از موارد بخشی از حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در بسیاری از موارد حق بیمه توسط خود اشخاص اعم از کارفرمایان و خود مشمولین پرداخت می‌شود.

? طبق قانون ۳۰ درصد از دستمزد کارگر به‌ عنوان حق بیمه در نظر گرفته می‌شود که این مبلغ بین کارفرما و کارگر تقسیم می‌شود.

بدین ترتیب ۲۳ درصد از آن از سوی کارفرما و ۷ درصد دیگر از سوی کارگر پرداخت می‌شود.

اما به‌طور کلی، مسئولیت پرداخت حق بیمه به کارفرما واگذار شده است و چنانچه در این رابطه سستی کرده و حق بیمه را در زمان مقرر به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نکند، ملزم به پرداخت جریمه‌ خواهد بود.

در این رابطه بند الف ماده ۴ قانون تأمین اجتماعی اشاره می‌کند که هر شخصی که در مقابل دریافت مزد و حقوق کار می‌کند، باید تحت پوشش اجباری بیمه اجتماعی قرار بگیرد.

به این معنا که هر کارفرمایی که کارگری را استخدام می‌کند که برایش کار کند، مکلف است او را بیمه تأمین اجتماعی کند.

بر اساس مقررات موجود، یکی از حقوق کارگران نیز همین است؛ یعنی بر اساس ماده ۱۴۸ قانون کار، کارگر حق برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی را دارد.

قسم دوم از مشمولان اصطلاحا بیمه‌شدگان اختیاری هستند. برخی اشخاص خودشان کارفرما هستند.

مثلاً فردی خودش سوپرمارکت دارد یا مدیرعامل شرکت است.

قانون‌گذار برای اینکه این اشخاص را هم مشمول قانون تأمین اجتماعی قرار دهد، این امکان را فراهم کرده است که آنها هم با پرداخت حق بیمه اختیاری مشمول مقررات تأمین اجتماعی شوند.

بیمه اجباری، تکلیفی است؛ یعنی حتما فرد باید توسط کارفرما بیمه شود ولی در بیمه اختیاری فرد مختار است خودش را بیمه کند و الزامی در این زمینه وجود ندارد.

البته حق بیمه این دو قسم و نحوه پرداخت آنها نیز با هم تفاوت‌ دارد. به ‌عنوان‌مثال، حق بیمه اختیاری بیشتر از بیمه اجباری است.

یک قسم از بیمه‌های اختیاری، فعالیت اتباع ایرانی در خارج از کشور است. این افراد به‌طور اختیاری می‌توانند مشمول مقررات تأمین اجتماعی قرار بگیرند و حق بیمه خود را پرداخت کنند.

قسم دیگر بیمه‌شدگان که مقررات خاص خود را دارند، رانندگان حمل‌ونقل، بار و مسافر هستند.

در این رابطه ماده‌واحده‌ای وجود دارد که بر اساس آن مقرر شده است که این اشخاص حق بیمه مقرر در قانون مذکور را رأسا و بر مبنای درآمدی که همه‌ساله بر اساس مقررات تأمین اجتماعی تعیین می‌شود، پرداخت کرده و از مزایای این قانون استفاده کنند.

تردد رانندگان در جاده‌ها منوط به داشتن دفترچه‌های معتبر از سازمان حمل‌ و نقل و پایانه‌های کشور است و صدور، تمدید و تجدید این دفترچه کار، مستلزم پرداخت حق بیمه و ارایه گواهی پرداخت به سازمان تأمین اجتماعی است.

? در این رابطه شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل اعم از بار و مسافر مکلفند از تحویل کالا یا مسافر به راننده‌ای که فاقد دفترچه‌ کار است، خودداری کنند. این مکانیسم باعث شده است که یک حالت بیمه اجباری هم برای رانندگان حمل‌ونقل، بار و مسافر ایجاد شود.

چون کار آنها منوط به داشتن دفترچه کار است و داشتن دفترچه کار مستلزم داشتن سابقه بیمه‌ای و پرداخت حق بیمه بوده و هدف آن افزایش پوشش بیمه‌ای و گسترش خدمات تأمین اجتماعی به رانندگان بار و مسافر است.

نخستین حمایتی حمایتی که مشمولان قانون تأمین اجتماعی از آن برخوردارند، بحث درمان است.

یعنی بیمه‌شدگان و اعضای خانواده آنها از زمانی که مشمول مقررات قانون تأمین اجتماعی می‌شوند، در صورت مصدوم ‌شدن بر اثر حوادث یا ابتلا به بیماری می‌توانند از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند و خدمات پزشکی آنها برعهده‌ سازمان و صندوق تأمین اجتماعی است.

البته این نکته را هم باید عنوان کرد که کسی که خودش را بیمه اختیاری می‌کند، می‌تواند برای اینکه حق بیمه کمتری بپردازد، بحث درمان را برای خود در نظر نگیرد و فقط بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برای این شخص اعمال می‌شود چون ۹ درصد از بیمه‌های معمول دریافتی برای درمان استفاده می‌شود و اگر کسی نخواهد از این مزیت استفاده کند، می‌تواند زمان بیمه اختیاری، از آن استفاده نکند و حق بیمه کمتری بپردازد.

یکی دیگر از مزایای تأمین اجتماعی، استفاده از کمک‌هزینه‌ ایام بارداری است که در قانون تأمین اجتماعی اولیه ۳ ماه بود و اکنون بانوان تا ۹ ماه می‌توانند از آن استفاده کنند؛ یعنی یک خانم کارگر بیمه‌شده می‌تواند غرامت ایام بارداری به مبلغ دوسوم آخرین مزد و حقوق خود را دریافت کند و ۱۴ روز مرخصی هم به آقایان تعلق می‌گیرد.

اشخاصی که تابع صندوق تأمین اجتماعی هستند با داشتن شرایط ذکرشده در آن قانون مثل پرداخت حق بیمه مشخص و مواردی نظیر اینکه بیکاری‌شان عمدی نباشد، می‌توانند به مدت‌های مشخص که زمان آن بسته به بیمه‌پردازی، وضعیت تأهل و … است، از بیمه بیکاری استفاده کنند.

بیمه‌شدگانی که تحت معالجه یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند و قادر به کار نیستند، در صورتی‌ که به کاری مشغول نباشند، می‌توانند غرامت دستمزد را دریافت کنند و اشخاص در دوره‌های درمانی یا در مواردی که دچار حادثه ناشی از کار می‌شوند و نمی‌توانند کار کنند از پوشش‌های بیمه‌ای استفاده کنند.

? بر اساس قانون تأمین اجتماعی غرامت دستمزد به وجوهی اطلاق می‌شود که در ایام بارداری، بیماری و عدم توانایی موقت، اشتغال به کار و عدم دریافت مزد یا حقوق به ‌حکم این قانون به‌ جای مزد یا حقوق به بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

دولت برای افزایش پوشش بیمه‌ای و رسیدن به چشم‌اندازی که قانون اساسی در خصوص گسترش تأمین اجتماعی مطرح کرده، در قوانین و مقررات مختلف سعی کرده است پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی را گسترش دهد.

مثلاً در قانون جامع حمایت از معلولان، دولت برای اینکه پوشش بیمه‌ای معلولان را گسترش دهد، مقرره جالبی وضع کرده و آن، این است ‌که اگر کارفرمایی، معلولی را به کار بگیرد حق بیمه این معلول، به‌جای کارفرما توسط دولت پرداخت می‌شود که منظور از دولت، سازمان بهزیستی است.

با این انگیزه شاید برخی از کارفرمایان در امور خود از معلولان استفاده کنند زیرا معافیت از حق بیمه برای‌ آنها لحاظ می‌شود و این هم مشوق خوبی است که کارفرمایان می‌توانند از آن استفاده کنند.

چون بخش زیادی از جامعه به قالی‌بافی، گلیم‌بافی و هنرهای دستی اشتغال دارند و در گذشته نیز بسیاری از افراد، فاقد بیمه تأمین اجتماعی بودند، قانونگذار قانون خاصی با عنوان قانون بیمه بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو را برای حمایت از این قشر پیش‌بینی کرد تا بتواند حمایت‌های بیشتری از آنها به عمل آورد.

دولت در این قانون حق بیمه این دسته افراد را نسبت به نرخ حق بیمه معمولی کاهش داد تا امکان تحت پوشش قرار گرفتن این‌ قشر فراهم شود.

نیز در مقررات مربوط به قوانین راجع به امور ایثارگران مثل قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، بعضا معافیت‌ها و مقررات متفاوتی در خصوص برخورداری از حمایت‌های بیمه‌ای به دلیل زحمات، ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی که انجام دادند، در نظر گرفته شده است.

منبع:پایگاه آموزش همگانى (مهداد)قوه قضاییه

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۲۹ تیر ۱۳۹۸

مقالات حقوق داخلیمقالات کیفری

مشاوره حقوقی دادگاه وزارت کاروکیل آنلاین تامین اجتماعیوکیل محمدرضا مهری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت دادگسترى، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى تأسيس و مشغول به ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق می باشد.

۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۵ | ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۶ ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱-۵

امروز با معرفی وکیل تامین اجتماعی در تهران و پاسخ به بعضی از سوالات عزیزان دربراه قوانین بیمه تامین اجتماعی با شما هستیم.

بحث احتساب یا عدم احتساب سوابق بیمه اشخاص در کارگاههای مختلف، یکی از سوالات همیشگی از وکیل تامین اجتماعی و همکاران موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان است.

در نوشتاری کوتاه، تعدادی از سوالات قانون تامین اجتماعی توسط محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، پاسخ داده خواهد شد و همچنین وکیل تامین اجتماعی و همکار گروه وکلای مهر معرفی خواهد شد.

 

? موضوع : سوابق بیمه

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

??پرسش از شما

✅پاسخ از ما

? بیمه بیکاری یکی از حمایت های تامین اجتماعی است که سازمان در قبال دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار می شوند،پرداخت می نماید(ماده ۳ قانون بیمه بیکاری).

سوابق ایجادشده ناشی از پرداخت بیمه بیکاری از نظر بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت  محسوب می گردند(تبصره ۲ ماده ۶ قانون بیمه بیکاری).

 

 

??پرسش از شما

✅پاسخ از ما

?خیر، به موجب ماده 151 قانون کار، در کارگاههایی که برای مدت محدود به منظور انجام کاری معین (راه سازی و مانند آن) دور از مناطق مسکونی ایجاد می شود،

?کارفرمایان موظفند سه وعده غذای مناسب و ارزان قیمت (صبحانه، نهار و شام) برای کارگران خود فراهم نمایند، که حداقل یک وعده آن باید غذای گرم باشد. در این قبیل کارگاهها به اقتضای فصل، محل و مدت کار، باید خوابگاه مناسب نیز برای کارگران ایجاد شود.

?لذا از عبارت “ارزان قيمت” اینگونه استنباط می گردد غذاي فراهم شده توسط كارفرما “مجاني” نبوده و در مقابل دريافت وجه از كارگران به آنان داده مي شود.

?چنانچه در كارگاهي تاكنون بر خلاف ترتيب فوق، تهیه و ارائه غذا به کارگران به صورت “مجاني” بوده، عرف و روال كارگاه در اجرای بند (ز) ماده 10 همان قانون، لازم الاجراست و بايد همچنان ادامه يابد.

 

?ثبت نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان و موظفین این صندوق از  (اول بهمن ماه) آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

?متقاضیانی که در سال ۹۷ از وام ضروری ۵ میلیون تومانی استفاده کرده باشند یا در مراحل پرداخت وام قرار دارند مجاز به ثبت نام نخواهند بود

?همچنین متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یکسال گذشته باشد یا وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند یا متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

 

 

طبق حکم صادره از سوی دادگاه فدرال کار آلمان در روز سه‌شنبه ۲ بهمن (۲۲ ژانویه) بازماندگان کارگران و کارمندان می‌توانند حق مرخصی آن‌ها را به ارث ببرند.

همسر فردی که در سال ۲۰۱۰ درگذشته بود و موفق نشده بود از ۲۵ روز از مرخصی با حقوق خود استفاده کند، به دادگاه شکایت برد. طبق حکم دادگاه اکنون شرکت فرد متوفی باید مبلغ ۵ هزار و ۸۵۸ یورو به تنها بازمانده کارمندش پرداخت کند.

این حکم تائیدی است بر احکام دیوان عالی اروپا در لوکزامبورگ که اکنون در مورد همه افرادی که از حداقل ۲۴ روز مرخصی قانونی با حقوق در سال برخوردار هستند، قابل اجرا است.

??پرسش از شما

⚫️ کارگری که بصورت :

۲روز صبح از ۶ الی ۱۴

۲روز عصر از ۱۴ الی ۲۲

و ۲ روز شب از ۲۲ الی ۶

و ۲ روز هم استراحت دارند

شیوه کار وی از نوع نوبت کاری تلقی میشود و یا مختلط؟

در محاسبات این نوع از کار چه آیتم های هم باید مد نظر قرار گرفته و محاسبه گردد؟ و به چه صورت و مقداری؟

 

 

✅پاسخ از ما

?-کارگرانی که شرایط کار آنان در سه گروه سه شیفت واقع شده است با توجه به اینکه گردش کار آنان بطور مساوی در صبح و عصر و شب قرار می‌گیرد، نوبت کار محسوب گردیده و مشمول برخورداری از مزایای نوبت کاری به میزان ۱۵ درصد خواهند بود.

– انجام کار در تعطیلات رسمی هم برای کارگران نوبت کار از ساعت شروع تا خاتمه ساعت کار، اضافه کاری موضوع ماده ۵۹ قانون کار  محسوب خواهد شد.

– کارگران نوبت کار یا غیر نوبت کار که به هر عنوان روز جمعه کار می کنند، علاوه بر رعایت تبصره یک ماده ۶۲ قانون کار ، مشمول برخورداری از ۴۰ درصد اضافه بر مزد را خواهند داشت.

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

– مزد مبنا و یا ثابت موضوع ماده ۳۶ قانون کار، مبنای محاسبه فوق العاده نوبت کاری خواهد بود.

 

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل تامین اجتماعی ، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل تامین اجتماعی نیز می‌توانید از با شماره‌های زیر تماس گرفته یا از طریق بخش تماس با ما اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

Drmehri

۲۵ بهمن ۱۳۹۷

مقالات حقوقی

بهترین وکیل تامین اجتماعیوکیل تامین اجتماعیوکیل تامین اجتماعی در تهرانوکیل تامین اجتماعی غرب تهران

با سلام و احترام من از سال 1380 تا سال 1383 در شرکت پدرم مشغول بکار بوده ام ولی به دلیل تعارف خانوادگی برایم بیمه رد نشده. الان برای بهره مندی از سابقه بیمه ام چه کاری باید بکنم.از راهنمایی شما متشکرم

سلام باید شکایت کنید تا با رای اداره کار بتونین بیمه رو متقاعد به دریافت حق بیمه کنید

با سلام بنده در دهه هفتاد شمسی در چند شرکت مهندس مشاور مشغول بکار بوده ام که متاسفانه بیمه برایم رد نشده است. از دو تا از شرکت ها هم گواهی اشتغال بکار دارم، و از یکی از آنها کد بیمه. چقدر امکان پیگیری و بازپس گیری سنوات بیمه برایم وجود دارد. ضمناً هزینه وکالت این نوع پرونده چقدر میباشد.؟ ممنون

سلام قطعا امکان الزام به پرداخت حق بیمه وجود دارد

سلام بنده دو سوال دارم و نیازمند وکیلی که بتواند کمکم نماید: 1- از سال 1370 الی 1371 در موسسه مطالعات سازمان گسترش بصورت قرارداد ساعتی مشغول به کار بودم و کارکردم معادل یک فرد تمام وقت بود اما مدیرعامل موسسه بیمه ای(بیمه آینده ساز) برایم منظور نکرده بودند. همکارانی که آنجا بودند همچنان در ارتباط هستم و می توانند شهادت دهند که در آن تاریخ آنجا بوده ام 2- در مهرماه سال 77 از کار اخراج شدم و تا مرداد سال بعد (بیش 7 ماه ) بیکار بودم و هیچگونه مبلغی هم بابت بیمه بیکاری دریافت نکردم. همان زمان از آن شرکت شکایت کردم ولی درحال حاضر هیچگونه مستنداتی ندارم. آیا می توانم پیگیر دریافت سوابق بیمه بیکاری باشم؟

سلام با توجه به اینکه شکایت کرده بودین باید مستندات پرونده قبلی و رای احتمالی دادگاه مطالعه بشه تا بتونیم نظر قطعی بهتون بدیم در صورت تمایل وقت مشاوره دریافت بفرمایید

با سلام. بنده یک واحد اداری داشتم‌ و حدود شش ماه پیش فروختم و ۹سال آپارتمان رابه جامعه متخصصین نساجی ایران اجاره داده بودم و با عنایت به اینکه شغل شان خودجوش و غیر انتفاعی بود. بقول خودشان از بیمه ‌و مالیات معاف بودند ولی متاسفانه تامین اجتماعی به آنها مفاصا حساب نمیده و مالک جدید مبلغ زیادی رو بلوکه کرده تا صدور مفاصا حساب .. خواهش میکنم محبت فرمائید و مشکل رو حل کنید. سپاسگزارم

سلام وقت مشاوره با وکلای ما بگیرید در خدمتیم.

باسلام من توقرچک بیمه بودم براثرفشارکاردیسک کمرم پاره شدواومدم شهرستان خودم عمل کردنددکتر۴ماه استراحت داده ومیخوام ازبیمه بیکاری واستراحت ویاازکا رافتادگی استفاده کنم شش سال ونیم سابقه دارم اگه خدمت سربازیمودرست کنم میشه هشت سال ونیم رفتم بیمه شهرمون گفت بایدبری قرچک من بااین وضعیت نمیتونم برم قرچک ومیخوام وکیل بگیرم ونمیدونم ازکجاشروع کنم لطفاراهنمایی کنیدچیکارکنم

سلام با وکیل در قرچک تماس بگیرین تا کارها رو براتون انجام بدن . اگر وکیل از تهران انتخاب کنید هزینه هاتون زیاد میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153، با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى، با اتکاء بر عنایات الهی و با تمرکز بر اصول صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و بالابردن فرهنگ حقوقی، تأسيس و مشغول ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق میباشد.

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت دادگسترى، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى تأسيس و مشغول به ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق می باشد.

مركز مشاوره تامين اجتماعي ارائه دهنده خدمات مشاوره تامين اجتماعي و مشاوره بيمه اي به اشخاص حقيقي و حقوقي و اخذ مفاصا حساب تامين اجتماعي

حسابرسي تامين اجتماعي ، حسابرسي بيمه اي ، ارائه دهنده خدمات مشاوره اي درخصوص حسابرسي تامين اجتماعي ، حسابرسي بيمه اي بازرسي از دفاتر قانوني مي باشد .

۶ , فروردین , ۱۳۹۶

۶ , فروردین , ۱۳۹۶

۸ , اسفند , ۱۳۹۵

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

۲۶ , دی , ۱۳۹۵

۲۵ , دی , ۱۳۹۵

۵ , مرداد , ۱۳۹۵

۱۳ , تیر , ۱۳۹۵

۹ , تیر , ۱۳۹۵

۳ , تیر , ۱۳۹۵

۱ , تیر , ۱۳۹۵

۵ , فروردین , ۱۳۹۶

۲۵ , دی , ۱۳۹۵

۲۷ , خرداد , ۱۳۹۵

۲۳ , دی , ۱۳۹۴

۹ , دی , ۱۳۹۴

۲۸ , آذر , ۱۳۹۴

۱۴ , آذر , ۱۳۹۴

۷ , آذر , ۱۳۹۴

۹ , آبان , ۱۳۹۴

۲۴ , شهریور , ۱۳۹۴

۲۴ , تیر , ۱۳۹۵

۱۹ , تیر , ۱۳۹۵

۱۵ , تیر , ۱۳۹۵

۱۵ , تیر , ۱۳۹۵

۱۵ , تیر , ۱۳۹۵

۱۵ , تیر , ۱۳۹۵

۱۵ , تیر , ۱۳۹۵

اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۶

مهر ۱ام, ۱۳۹۴

شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۴

شهریور ۱۳ام, ۱۳۹۴

تیر ۱۴ام, ۱۳۹۴

مشاوره قانون کار ، آیین نامه های انطباطی کار ، تنظیم قراردادهای کار ، تنظیم فیش حقوقی و فرم تصفیه حساب پرسنل ، اختلاف کارگر و کارفرما ، تامین اجتماعی، شکایت کارگر از کارفرما ، اخراج کارگر ، بازگشت به کار ، بیمه بیکاری ، مرخصی زایمان ، شرکت در جلسات اداره کار

مشاوره قوانین تامین اجتماعی ، حقوق و دستمزد ، لیست بیمه کارگران ، شرکت در جلسات هیاتهای تشخیص و حل اختلاف تشخیص مطالبات ، جرائم بیمه ای ، بازرسی تامین اجتماعی ، تاریخ ورود و خروج پرسنل ، حق بیمه تامین اجتماعی

فرجام خواهی علیه آراء قطعی اداره کار ، فرجام خواهی علیه احکام قطعی از سازمان تامین اجتماعی ، صدور دستور موقت ، تجدیدنظر دیوان عدالت ، اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری…………………. ………………. ……………… …………………

مشاوره حقوقی ، چک ، سفته ، الزام به تنظیم سند رسمی ، تقسیم و احراز اموال ، مشاوره کیفری ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری ، فروش مال غیر ، قتل ، ضرب و جرح ، مشاوره خانوادگی ، نفقه ، حضانت ، طلاق مهریه…………………. ………………. ………..

1- ثبت نام و یا ورود به سایت 2- مراجعه به بخش ثبت سوال 3- انتخاب دسته بندی و ثبت پرسش خود بصورت رایگان 4- پاسخ به پرسش شما و اطلاع رسانی از طریق پیامک

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی

1- ثبت نام و یا ورود به سایت 2- مراجعه به بخش رزرو آنلاین وقت مشاوره 3- انتخاب گزینه تلفنی، تکمیل فرم و پرداخت هزینه 4- تماس کارشناسان ما با شما و انجام مشاوره تلفنی

1- ثبت نام و یا ورود به سایت 2- مراجعه به بخش رزرو آنلاین وقت مشاوره 3- انتخاب گزینه حضوری، تکمیل فرم و پرداخت هزینه 4- تماس کارشناسان ما با شما و تعیین وقت مشاوره

شما بازدیدکنندگان عزیز می‌توانید تمامی سوالات خود را در حوزه‌های (حقوقی، ثبتی و روابط کار و …)  بصورت آنلاین از کارشناسان تخصصی ما پرسیده و پاسخ آنها را در پنل کاربری خود در سایت مشاهده فرمایید.

همچنین میتوانید از طریق شماره تماس ۸۸۸۴۰۱۶۷-۰۲۱ , ۶۶۷۶۱۴۹۶-۰۲۱ جهت رزرو زمان مشاوره تلفنی و یا حضوری اقدام بفرمایید.

نشانی :

شعبه ۱ : خیابان حافظ، روبروی بازار موبایل ایران، پلاک ۲۲۱، طبقه ۴ واحد ۱۷تلفن : ۶۶۷۶۱۴۹۶-۰۲۱ , ۶۶۷۶۹۷۳۴-۰۲۱

شعبه ۲ : خیابان مطهری، روبروی خیابان کوه نور،  ساختمان پزشکان کوه نور، طبقه ۴ واحد ۱۴تلفن : ۸۸۸۴۰۱۶۷-۰۲۱

شعبه ۳ : خیابان سمیه، خیابان پور موسی،  پلاک ۴۴ ، طبقه همکف جنب اداره کارتلفن : ۸۸۹۱۷۵۶۱-۰۲۱

رایانامه :

info@taninedalat.org

تلگرام :

taninmoshaver@

موسسه حقوقی طنین عدالت شعبه تخصصی روابط کار با داشتن دو شعبه فعال در تهران و کادری مجرب ، به دلیل سابقه و تجربه بالا در حوزه روابط کار ، با اشراف کامل به پرونده های مطروحه در اداره کار وارد می شود و با ارزیابی کامل و همه جانبه جزئیات پرونده با کمترین نرخ حق الوکاله نسبت به سایر موسسات حقوقی تا صدور رای قطعی همراه شما خواهد بود شرح خدمات موسسه : مشاوره حضوری و تلفنی در هر دو شعبه دریافت کمترین نرخ حق الوکاله نسبت به سایر موسسات حقوقی امکان پیگیری پرونده در شهرستان مشاوره تخصصی قبل از قبول پرونده در جهت آگاهی از نتیجه و روند اقدامات تخصص در تنظیم انواع قراردادهای کار به همراه تصفیه حساب های معتبر تخصص در طرح ، نگارش و ثبت لوایح در دیوان عدالت اداری پیگیری احراز واحتساب سوابق بیمه ای تامین اجتماعی پرسنل پیگیری پرونده های بیمه بیکاری ، بازنشستگی ، فوت و از کار افتادگی تخصص در حل اختلافات میان کارگر و کارفرما امکان عقد قراردادهای مشاوره ای یکساله با کمترین هزینه امکان حضور در محل جهت ارائه مشاوره

مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی
مشاور حقوقی سازمان تامین اجتماعی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *