منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

 
helpkade
منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو
منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

گروه نویسندگان نظری بدهید

با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد 99 را دارند می بایست در آذرماه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد ، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد 99 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.

به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 می بایست در آذرماه از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد 99 ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی ، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند.

رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان یکی از رشته های مجموعه روانشناسی (کد 1133) می باشد و جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد محسوب می شود. یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه کنید.

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 99 در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هامنابع ارشد منابع کنکور ارشد

4 ساعت پیش

1 روز پیش

5 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به ارزیابی، تشخیص، روان درمانی، آموزش و توانبخشی خانواده و کودک بر اساس مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی می پردازد.

 

 

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برگرفته از رشته روانشناسی بالینی می باشد. فعالیت اصلی این رشته ارزیابی، تشخیص، روان درمانی، آموزش، توانبخشی خانواده و کودک بر اساس مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی است.

از دیدگاه تحولات منابع انسانی، کودکان، نوجوانان و خانواده ها اقتصادی ترین موضوع برای انواع سرمایه گذاری های آموزشی، درمانی و پیشگیری هستند. بنابراین فراهم کردن یک فرآیند به منظور رشدی سالم در حیطه های شناختی، رفتاری، خلقی، بیولوژیک در طول نسل ها ضرورت و اهمیت ایجاد این رشته را نشان می دهد.منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

مشکلات کودکان و نوجوانان متاسفانه آمار رو به رشدی در جامعه دارد. آمارها نشان می دهد که مشکلات کودکان و نوجوانان بازتابی از مشکلات خانوادگی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی جامعه است. این مسئله لزوم توجه به غربالگری جهت شناسایی زودرس این مشکلات و مداخله و پیشگیری را ضروری می سازد.

روانشناسان کودک باید ضمن توجه به این موضوع توجه خاصی هم به فضای فرهنگی و تربیتی کودکان، نوجوانان و خانواده هایشان داشته باشند.

 دانشجویان این دوره ضمن انجام پژوهش های علمی، با استفاده از اصول روان شناختی و با توجه به نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه به ارزیابی کارکردهای روانی، ذهنی و اجتماعی کودکان و نوجوانان می پردازند. آن ها پس از ارزیابی راه های پیشگیرانه، مشاوره و درمان های روانشناختی را به مخاطبان ارائه می دهند.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

هدف کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، تربیت نیروی انسانی آگاه به مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و حساس به سلامت افراد و جامعه در حیطه روانشناسی بالینی کودک و نوجوان می باشد. متخصصان این رشته مهارت های حرفه ای خود را در زمینه های مداخلات روانشناختی، آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و … در اختیار جامعه قرار دهند.

از جمله اهدافی که در تدوین این دوره آموزشی در نظر گرفته شده و امید به تحقق آنها داریم عبارتند از:

 

دانش آموختگان این رشته در نقش های آموزشی، پژوهشی، تشخیصی- درمان روانشناختی، مشاوره ای، پیشگیری و مدیریتی در جامعه ایفای نقش می نمایند.

وظایف حرفه ای دانش آموختگان به ترتیب هر نقش به شرح زیر است:

در نقش آموزشی:

 

در نقش پژوهشی:

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

در نقش مشاوره ای:

در نقش تشخیصی- درمان روانشناختی:

 

در نقش پیشگیری:

 

در نقش مدیریتی:

 

بازار کار فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در مراکز روانپزشکی کودک و نوجوان، مراکز مشاوره روانی کودک و نوجوان، مراکز درمانی مرتبط با کودک و نوجوان، مراکز بهزیستی و کانون های اصلاح و تربیت و مراکز خدمات روانشناختی کودک و نوجوان آموزش و پرورش می باشد.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

توانمندی های عمومی مورد انتظار برای دانش آموختگان این مقطع عبارتند از:

 

توانمندی های اختصاصی مورد انتظار برای دانش آموختگان این مقطع عبارتند از:

 

انتخاب بهترین منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، با توجه به شرایط و زمان داوطلبان، یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد است.

مشاوران 3 گام بر اساس هدف، شرایط و مدت زمان مطالعه داوطلب مناسب ترین منابع را معرفی می نمایند. برای اطلاع از منابع در پنل مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام نمایید.

 

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دارندگان مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی ( با گرایش های عمومی، رشد، شخصیت)، روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنایی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان شرکت کنند.

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

در مقطع کارشناسی ارشد این رشته فقط دانشگاه علوم زیستی و توانبخشی پذیرش دارد.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در سال 98 مطابق جدول زیر می باشد:

 

دانشگاه

عادی

شهریه پرداز

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

4

2

دروس و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مطابق جدول زیر است:

 

ضریب

نام درس

3

(روانشناسی بالینی (شامل روانشناسی بالینی، نابهنجاری، آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی

2

نظریه های شخصیت و روان درمانی

2

روانشناسی عمومی و رشد

1.5

کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک

1.5

آمار و روش تحقیق

2

زبان عمومی

 

تعداد کل واحدهای دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 32 واحد به شرح زیر می باشد.

 

تعداد واحدها

نام درس

27

دروس اختصاصی اجباری

1

دروس اختصاصی اختیاری

4

پایان نامه

32

جمع واحدها

 

چارت درسی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در دروس کمبود یا جبرانی، دروس اختصاصی اجباری و دروس اختصاصی اختیاری مطابق جداول زیر می باشد:

دانشجو موظف است با تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه تمامی و یا تعدادی از دروس کمبود یا جبرانی را، مطابق جدول زیر بگذراند:

 

تعداد واحدها

نام درس

1

سیستم های اطلاع رسانی پزشکی

2

متون روانشناسی بالینی کودک به زبان انگلیسی

3

آمار و روش تحقیق پیشرفته 1

3

(ابعاد زیستی، اجتماعی و روانش ناختی رفتار (روانشناسی فیزیولوژیک

2

روانشناسی تحولی

2

روانشناسی مرضی – تحولی

1

اصول اخلاق حرفه ای در روانشناسی بالینی کودک

1

مشاهدات بالینی

15

جمع واحدها

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس اختصاصی اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مطابق جدول زیر است:

 

تعداد واحدها

نام درس

2

روانشناسی رشد و آسیب شناسی تحولی کودک

2

اصول و فنون مصاحبه و تشخیص بالینی اختلالات کودک و نوجوان

2

ارزیابی شناختی- رفتاری و هوش کودک و نوجوان

2

نوروسایکولوژِی کودکان و نوجوانان

2

آمار و روش تحقیق پیشرفته 2

2

تشخیص و درمان اختلالات شایع روان شناختی دوران کودکی و نوجوانی 1

2

تشخیص و درمان اختلالات شایع روان شناختی دوران کودکی و نوجوانی 2

1

حقوق کودک

3

درمان های شناختی رفتاری مبتنی بر شواهد کودک و نوجوان

1

بازی درمانی

2

خانواده درمانی و گروه درمانی

1

بهداشت روان و خود مراقبتی کودک و نوجوان

1

(آموزش مدیریت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان (فرزند پروری

4

کارورزی

4

پایان نامه

31

جمع واحدها

 

دروس اختصاصی اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مطابق جدول زیر است:

 

تعداد واحدها

نام درس

1

مداخلات روان شناختی در ضربه روانی در کودکان و نوجوانان

1

سازگاری کودک با آموزشگاه و نقش موسسات

1

ناسازگاری های دوران کودکی و نوجوانی

1

بلوغ و تغییرات ناشی از آن

1

مداخلات روان شناختی در کودکان طلاق و خانواده های آشفته

1

تشخیص و درمان اختلالات یادگیری

1

بزهکاری کودکان و نوجوانان

1

بزه دیدگی کودکان و نوجوانان با تاکید بر مداخلات روانی- اجتماعی

8

جمع واحدها

 

دانشجو باید 1 واحد از دروس جدول فوق را متناسب با موضوع پایان نامه مورد نظر بگذراند.


zeinab‏ – 99/3/10

سلام وقت بخیر آیا با لیسانس مشاوره میشه روانشناسی کودک وزارت بهداشت شرکت کرد ؟یا وزارت علوم؟

محمد مقدم درخشان‏ – 99/3/10

برای ارشد وزارت علوم میتونید شرکت کنید ولی برای ارشد بهداشت روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مدرک مشاوره مورد تایید نیست 


فاتحی‏ – 98/12/26

سلام. ببخشید من کارشناسیم علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی هست. میتونم تو آزمون ارشد روانشناسی کودک و نوجوان شرکت کنم؟


زهرا خ‏ – 98/12/22

سلام ایا نمیشود با لیسانس رشته دیگر در ارشد رشته روانشناسی بالینی شرکت کرد.لطفا من را راهنمایی کنیدوایا برای کار با بچه های اوتیسم باید همین رشته را خواند


سمیه سلامت‏ – 98/12/10

سلام من نقاشی خوندم – نمیتونم ارشد تو این رشته شرکت کنم؟


Zahra pashaei‏ – 98/12/3

سلام بالینی کودک و نوجوان فقط و فقط در حیطه کردن و نوجوان فعالیت داره ؟؟کودکان استثنایی ک جز اش نیست؟


زهرا‏ – 98/11/30

سلام من علوم تربیتی خوندم امکان شرکت در ارشد روانشناسی دارم؟


کمال بلوچ لاشاری‏ – 98/7/15

کدام دانشگاه در حال آموزش این رشته ها میباشند


Soveil‏ – 98/7/6

سلام خسته نباشید کدام دانشگاه در تهران در حال تدریس این رشته به دانشجوها میباشد در حال حاظر ؟


فائزه‏ – 98/6/24

سلام ببخشید بالینی کودک و نوجوان مقطع دکتری نداره؟


نسترن روستایی‏ – 98/6/16

سلام..ببخشید برای انتخاب این رشته در کارشناسی ارشد حتما باید کارشناسی روانشناسی گذرونده باشیم یا میتونیم از یه رشته دیگه وارد این رشته در مقطع کارشناسی ارشد شد؟؟؟


خانم حسن زاده‏ – 98/6/16

سلام وقت بخیر اگر بخواید ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و شرکت کنید باید حتما لیسانس شما روانشناسی باشه .

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

 

تخصصی ترین مرکز برگزار کننده دوره های علوم پزشکی

تهران بالاتر ازمیدان ولیعصر -بعد از تقاطع زرتشت – خیابان پزشک پور – پلاک 12 – ساختمان معین

شماره تماس : 88949741

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

زبان عمومی

 

زبان کارشناسی ارشد

تالیف دکتر ناصر حاجی پور

انتشارات علوم و فنون معین

 

 

مطالب مرتبط:    

درباره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

مدارک مورد پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان     

دروس امتحانی و ضرایب کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

جزوات نفرات برتر کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

کلاس های حضوری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

سلام من لیسانس فیزیک دارم و حالا تصمیم دارم ارشد روانشاسی کودک بخونم ایا امکانش هست؟باید همین منابع رو بخونم و کنکور روانشاسی بالینی کودک و نوجوان شرکت کنم؟

سلام بله وزارت علوم میتونید شرکت کنید وزارت علوم فرق داره

سلام من رشتم روانشناسی هست میخوام کودک شرکت کنم برا ارشد ایا روانشناسی کودک و نوجوان برم یا روانشناسی تربیتی

سلام روانشناسی کودک و نوجوان بهتره

سلام من لیسانس معماری هستم. میتونم برا ارشد روانشناسی بالینی رو انتخاب کنم؟؟؟؟

سلام بله میتونید

سلام من رشته فناوری اطلاعات سلامت خوندم آیا میتونم در ارشد رشته روانشناسی کودک شرکت کنم ؟

سلام وزارت علوم میتونید

سلام ببخشید من لیسانس مشاوره دارم اگر بخوام ارشد روانشناسی کودک برم تغییر رشته حساب میشه؟ وایا دکترا هم در ایران داره این رشته؟

سلام بله بله داره

با سلام خدمت شما بنده علاقه بسیار به رشته روانشناسی کودک و نوجوان دارم میخواستم بدونم همین منابع رو بخونم کافیه در ضمن من لیسانس جغرافیا هستم برای ارشد این رشته مشکلی پیش نمیاد

سلام میتونیدشرکت کنید در وزارت علوم

جهت ورود وعضویت دراینستاگرام موسسه معین کلیک کنید

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

ضرایب و گرایش های مجموعه روانشناسی براساس دفترچه آزمون سال 99

 

عناوین دروس امتحانی: 1- متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)، 2- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، 3- آمار و روش تحقیق، 4- روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، 5- روانشناسی رشد، 6- روانشناسی بالینی، 7- روانشناسی عمومی، 8- روانسنجی، 9- آزمون های شناختی هوش و استعداد، 10- روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، 11- روانشناسی صنعتی – سازمانی، 12- روانشناسی اجتماعی، 13- رفتار سازمانی، 14- روانشناسی امور استخدامی، 15- بالندگی سازمانی، 16- روانشناسی تربیتی، 17- آموزش و پرورش کودکان استثنایی.منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

 

 

دروس امتحانی رشته روانشناسی در سال های گذشته

دروس مشترک آزمون کارشناسی ارشد در 3 گرایش

روانشناسی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

از بین 3 گرایش فوق، 2 گرایش روانشناسی، روانشناسی بالینی با بیشترین تعداد پذیرش روبه‌رو هستند و به غیر از یک درس تمام دروس این گرایش با هم مشترک هستند.

 

«روانشناسی تربیتی »

تعداد سؤالات آن در رشته روانشناسی 15 سؤال می باشد و از جمله دروسی است که امسال در آزمون کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مورد سؤال قرار گرفته است. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری) تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و کتاب روانشناسی پرورشي نوین تألیف دکتر علی اکبر سیف می‌باشند. تعاریف روانشناسی تربیتی، مراحل و هدف‌های آموزشی، طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی نظریه‌های رشد شناختی و رفتاری یادگیری، سنجش و ارزیابی، نظریه‌های خبر پردازی یادگیری، انگیزش و یادگیری روش‌های مختلف آموزش، مطالعه و یادگیری از جمله مباحثی هستند که در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند. این درس از جمله دروسی است که معمولاً داوطلبان با کمی تمرکز و دقت در مطالعه می‌توانند به درصد خوبی در آزمون برسند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتاب کامل و جامع خود را به بازار کتاب ایران عرضه کرده است. در این کتاب با توجه به سؤالات چند سال اخیر سعی شده مباحث و منابع مهم بیشتر توضیح داده شوند. با توجه به اینکه تست‌های کنکورهای سراسری و آزاد دوره‌های گذشته با پاسخ‌های تشریحی در کتاب گنجانده شده است، داوطلبان می‌توانند تمامی تست‌های آزمون‌های كارشناسي ارشد را یکجا به طور طبقه‌بندی شده ببینند. کتاب به فصول مختلف تقسیم‌بندی شده است و در هر فصل خلاصه تمام مطالب مهم به همراه تست‌های تألیفی مولف گنجانده شده است. از حیث تعداد تست‌های آورده شده در کتاب، این اثر جزء کتاب‌های پر تست در این زمینه محسوب می‌شود.

« متون روانشناسی به زبان انگلیسی »

تعداد تست های این درس در آزمون 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، سؤالات آن در قالب 5 الی 6 متن تخصصی طراحی می شود. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. خواندن زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف علاوه بر بررسی و ارائه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 – 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته روانشناسی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است.

« علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون 15 سؤال می‌باشد. این درس به لحاظ اهمیت به همراه دو درس آمار و روش تحقیق همچنین درس «روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان» در یک سطح قرار دارد. اما به لحاظ فهم مطالب، آن را می‌توان راحت‌تر از درس روانشناسی فیزیولوژیک و سخت‌ تر از آمار و روش تحقیق دانست. منابع مهم این درس در دانشگاههای مختلف، با هم فرق می‌کند و از بین آنها می‌توان به سه کتاب متفاوت علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی تألیف دکتر احدی، دکتر بهشتی و دکتر ایروانی و همچنین کتاب روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی تألیف دکتر احمدی اشاره کرد. مشکلی که این کتاب ها دارند این است که مباحث را بسیار پراکنده بیان کرده اند و به دلیل شباهت مباحث به یکدیگر، داوطلبان بسیار گیج می شوند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی کامل و جامع در برگیرنده آموزش تمامی مطالب و مفاهیم مهم به همراه ارائه سؤالات و پاسخ تشریحی کنکورهای 15 سال اخیر دانشگاه دولتی و همچنین 10 سال اخیر دانشگاه آزاد می‌باشد. این کتاب به گونه‌ای تدوین شده که داوطلب پس از مطالعه‌ی آن لازم نیست منبع دیگری را مطالعه کند و مزیت آن نسبت به سایر منابع در تلفیق یکپارچه نظریات است. کسب درصد بالا از سوی داوطلبین تک رقمی موسسه در این درس دیده شده است.

« آمار و روش تحقیق »

تعداد سؤالات آن در‌ آزمون دانشگاه دولتی 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاهها کتاب‌های آقای دکتر علی دلاور می‌باشد. کتاب‌های روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی و تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی از جمله این کتب می‌باشند. در برخی دانشگاهها اساتید از روی «کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی» تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و یا حتی جزوه‌ی شخصی خود برای تدریس این درس استفاده می‌کنند. تمامی کتب فوق به گونه‌ای پراکنده و در بعضی مباحث گنگ مطالب را جمع‌آوری کرده‌اند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف کتاب کمک آموزشی خود را به بازار کتاب ایران روانه کرده است. در این کتاب ضمن فصل‌بندی مناسب کتاب، هر فصل به سه بخش تقسیم شده، بخش اول شامل ارائه متون آموزشی می‌باشد که در لابه‌لای این متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تست‌های تألیفی خود داوطلب را با سؤالات چهار گزینه‌ای مربوط به این درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تست‌های دانشگاه‌های سراسری و آزاد سالیان گذشته که مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها گنجانده شده است، تا داوطلب بتواند تمام تست‌های مربوط به آن فصل را یکجا ببیند. پس از بخش دوم، در انتهای هر فصل تعدادی تست‌های تکمیلی با پاسخ کلیدی آورده شده است، معمولاً این بخش برای داوطلبانی مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافی تا روز آزمون برخوردار باشند. مرور این تست‌ها برای قبولی در دانشگاههای معتبر مفید می‌باشد. از جمله خصوصیات منحصر به فرد دیگر این کتاب ارائه تمامی تست‌های رشته های علوم تربیتی و روانشناسی به همراه پاسخ تشریح آن‌ها می‌باشد. علاوه بر این ابتدای هر بخش، مفاهیمی که ممکن است پراکنده به نظر برسد، در یک نمودار منظم و منسجم ترسیم شده است.

« روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی »

تعداد تست های این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در اکثر دانشگاههای کشور کتاب‌های ترجمه‌ی مؤلفین خارجی می‌باشند. کتاب‌های خلاصه‌ی روان‌پزشکی تألیف کاپلان و سادوک، روانشناسی کودکان استثنایی تألیف هالاهان و کافمن، روانشناسی مرضی تألیف ساراسون و روانشناسی مرضی تألیف سلیگمن و روزنهان از جمله‌ی این کتب می‌باشند. البته کتاب روانشناسی کودکان استثنایی تألیف دکتر میلانی فر و دکتر افروز نیز در بعضی دانشگاهها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل آن که اکثر این کتاب ها حاصل ترجمه متون انگلیسی به فارسی است، بعضاً مطالب با سبک و سیاقی پیچیده پیش‌روی خواننده گذاشته شده است. البته برخی ترجمه‌های خوب در این درس انجام شده، ولی وقتی داوطلب خود را برای آزمون کارشناسی ارشد آماده می‌کند، بهتر است از کتابی با نوشتاری ساده و روان برای مطالعه استفاده کند. به همین منظور انتشارات مدرسان شریف با رعایت تمامی رئوس مطالب منابع فوق سعی بر ارائه یک کتاب مفید کرده است. در این کتاب مانند سایر کتب این مؤسسه، خلاصه مطالب به همراه تست‌های تألیفی، ارائه تست‌های طبقه‌بندی شده دانشگاههای سراسری و آزاد در یک دهه‌ی اخیر به همراه پاسخ تشریحی تمام آن‌ها و تست‌های خودسنجی گنجانده شده است. مطالعه‌ی این کتاب به عنوان منبعی مفید به تمام داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی پیشنهاد می‌شود.

« روانشناسی رشد »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع این درس در دانشگاههای مختلف، کتاب‌های روانشناسی ژنتیک 1 و2 تألیف دکتر منصور، روانشناسی رشد جلد 1 و 2 تألیف لورا ای برک و نظریه های رشد ویلیام کرین می‌باشند. در این درس اکثر نظریه‌ها، نظام‌ها و تحلیل‌های روانشناسان بزرگ تحلیل می‌شود، نظریه‌های اریکسون، فروید، ماهلر، آنا فروید، ملانی کلاین، هارتمن، بالبی، نظام‌های گزل، والن ویگوتسگی، لئون‌ تیف، لوینسون، کلبرگ و بررسی مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکی، نوجوانی، میانسالی، بزرگسالی و دوره پیری از جمله مطالبی هستند که در این درس به طور کامل تحلیل می‌شوند. برای تسلط در این درس دقت و تمرکز در مطالعه، تفکیک نظریه‌ها و تطابق هر تست یا مبحث با نظریه‌های موجود در ذهن شرط اصلی می‌باشد.

درس روانشناسی رشد از جمله دروسی است که بیشترین منابع را دارد که این مسأله باعث می شود که داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه تمام این منابع را نداشته باشند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی با جمع‌آوری و پوشش تمام مطالب موردنیاز، به چاپ رسانده است. در این کتاب نقاط مشترک و حتی اختلاف اکثر دانشمندان تفکیک شده تا خواننده ضمن مطالعه دچار سردرگمی نشود. طبقه‌بندی مطالب و تحلیل‌های مختلف به نوعی به خواننده این امکان را می‌دهد تا در ذهن خود قدرت تمییز مباحث را پیدا کند. در این کتاب تمامی تست‌های آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی از سال 1375 تا 1395 و همچنین تست‌های دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395 با پاسخ تشریح ارائه شده است. از خصوصیات مهم این کتاب ارائه تمامی تست‌های مربوط به روانشناسی و همچنین مجموعه علوم تربیتی‌ (2) می‌باشد.

« روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان »

تعداد سؤالات این درس 20 تست می‌باشد با توجه به ضریب آن، از دروس درجه دوم در این سه گرایش محسوب می‌شود. منابع مهم این درس کتاب‌های فیزیولوژیک کارلسون، کالات، کتاب دکتر خداپناهی و کتاب‌های انگیزش و هیجان جان‌مارشال ریو شامل ساختار دستگاه‌های عصبی، سیناپس‌ها، دستگاه‌های دیداری حرکتی، شنیداری، بویایی، چشایی و حرکتی هیجان و نظریه آن و نظریه‌های کشاننده‌ای در این درس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

انتشارات مدرسان شریف برای این درس نیز کتاب خلاصه و ارزند‌ه‌ای برای جامعه روانشناسی کشور آماده کرده است. در این کتاب ضمن جمع‌آوری تمامی مطالب مفید از کتب منبع با ساختار مناسب سعی بر تشریح مناسب مطالب به زبانی ساده و شیوا شده است. مطالعه این کتاب برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد کافی می‌‌باشد.

 

دروس غیر مشترک برای سه گرایش

روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

برای گرایش­های فوق داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید یک درس دیگر علاوه بر 6 درس مشترک ذکر شده مطالعه کنند: درس «روانشناسی عمومی» را داوطلبان گرایش روانشناسی عمومی و درس «روانشناسی بالینی» را داوطلبان دو گرایش دیگر.

«روانشناسی عمومی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه­های مختلف کتاب­های روانشناسی هیلگارد و روانشناسی سانتراک می­ باشند و مباحث آن بیشتر در مورد اهمیت روانشناسی، یادگیری و حافظه، اندیشه و زبان، شخصیت، بهداشت روانی، روش­های درمان، رفتار اجتماعی و به طور کلی مروری کلی بر مفاهیم اساسی روانشناسی است. انتشارات مدرسان شریف با توجه به اینکه کتاب­های منبع جزء کتاب­های خوب روانشناسی می ­باشند، سعی کرده با حذف نکات اضافی که معمولاً در آزمون­ها مورد سؤال قرار نمی­ گیرد و باز کردن بعضی مفاهیم که درک آن­ها برای خواننده دشوار است (چون کتاب­های فوق ترجمه شده هستند) مجموعه­ ای کامل و بی­ نقص را به داوطلبان این رشته عرضه کند. از جمله خصوصیات دیگر این کتاب تحلیل کلیه سؤالات دو رشته روانشناسی و علوم تربیتی (2) از 15 سال پیش تاکنون با ارائه پاسخ تشریحی به تمام آن­ها می­ باشد. این مجموعه در سراسر کشور مخاطبان خود را در قالب جزوه درسی پیدا کرده بود و اخیراً نیز به شکل کتاب با ویرایش مجدد به چاپ رسیده است. رتبه‌های برتر آزمون دانشگاه‌ها در این درس نمره ای در حدود 80 درصد نیز کسب کرده‌اند.

« روانشناسی بالینی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. از حیث اهمیت مهم­ترین درس برای این دو گرایش محسوب می­ شود و به همین دلیل معمولاً داوطلبان این رشته وقت زیادی را صرف مطالعه­ این درس می­ کنند. از منابع مهم این درس می­ توان به دو کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت، کتاب روانشناسی بالینی دکتر شاملو و کتاب راهنمای سنجش روانی تألیف گراث و مارنات اشاره کرد. حجم مطالب این درس کمی زیاد است و برای تسلط بر این درس باید ضمن صرف وقت مناسب، داوطلب در تحلیل مفاهیم به قدرت خوبی برسد. برای این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی مشتمل بر تحلیل مفاهیم و مطالب، ارائه سؤالات و پاسخ­های تشریحی دانشگاه­های آزاد و سراسری به صورت طبقه­ بندی شده و ارائه آزمون های خودسنجی در پایان هر فصل به چاپ رسانده است. مطالعه این کتاب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پیشنهاد می­ شود.

دروس تخصصی گرایش سنجش و اندازه‌گیری «روانسنجی»

داوطلبان این گرایش باید به سؤالات دروس زیر در آزمون پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی با ضریب (1)

4. روانشناسی رشد با ضریب (2)

5. روانشناسی عمومی با ضریب (1)

6. روانسنجی با ضریب (2)

7. آزمون‌های شناختی هوش و استعداد با ضریب (2)

توضیحات 5 درس اول داده شد و ما فقط به معرفی منابع دو درس آخر می‌پردازیم.

«روانسنجی»

همان‌طور که اشاره شد، ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 تست می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های 1. روانسنجی، دکتر گنجی 2. مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور 3. روان‌آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی 4. اصول روانسنجی، پاشا شریفی می‌باشند. بررسی مفاهیم کلی اندازه‌گیری، امتحان و هدف نهایی امتحان، تهیه پرسش‌های امتحانی، اجرای امتحان، آزمون و انواع آن، تحلیل سؤالات آزمون، اعتبار آزمون،‌ طبقه‌بندی آزمون‌ها و … در متن این درس تحلیل می‌شوند. برای این درس کتابی خلاصه و مفید با نگرشی کلی به منابع اصلی جمع‌آوری شده است. اضافه کردن تمامی تست‌های آزمون‌های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی به همراه تست‌های طراحی شده توسط طراحان با هدف آشنایی با سؤالات استاندارد در متن درس، مجموعه‌ای کامل برای آمادگی در آزمون را پیش‌روی داوطلبان این گرایش قرار داده است. به طوری که مطالعه‌ی دقیق این کتاب نیازهای داوطلبان را رفع کرده و دیگر نیازی به مراجعه به کتب مرجع نمی‌باشد.

« آزمون‌های شناختی هوش و استعداد »

ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های راهنمای سنجش روانی مارنات، روانسنجی دکتر گنجی، اصول روانسنجی و روان آزمایی دکتر شریفی و روان آزمایی آناستازی ترجمه دکتر براهنی می‌باشد. مطالب آن تقریباً بی‌ارتباط با درس روانسنجی نیست. مفهوم هوش و نظریه‌های آن، آزمون‌های انفرادی و گروهی هوش، آزمون‌های شخصیت، آزمون‌های فرافکن، اضطراب و فشار روانی، سنجش رغبت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها مباحث اصلی این درس را تشکیل می‌دهند. در این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی کامل و جامع را به داوطلبان ارائه کرده است. در این کتاب جذابیت مباحث این درس، باعث شده مؤلف با تخصص خود در این درس خواننده را با خود همراه کند و ضمن ارائه مثال‌های متنوع چهار گزینه‌ای در متن درس، داوطلب را آماده روبه‌رو شدن با تست‌های طبقه‌بندی شده که در پایان هر فصل گنجانده شده، کند. پاسخ‌های تشریحی تمام آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی در 15 سال گذشته و دانشگاه آزاد در 10 سال گذشته باعث مرور کلی به تست‌های قابل طرح در این درس شده است.

دروس تخصصی گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی

داوطلبان این گرایش باید به دروس زیر پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی به زبان انگلیسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی صنعتی و سازمانی با ضریب (2)

4. روانشناسی اجتماعی با ضریب (2)

5. رفتار سازمانی با ضریب (3)

6. روانشناسی امور استخدامی با ضریب (3)

7. بالندگی سازمانی با ضریب (3)

با توجه به ضرایب، تقریباً تمام دروس مهم هستند و دروس 7 و 6 و 5 از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. برای تمام دروس این گرایش انتشارات مدرسان شریف کتاب ارائه کرده و داوطلبان می‌توانند از واحد مکاتبه‌ای مدرسان شریف و یا کتاب فروشی‌های فعال سراسر کشور و یا بصورت اینترنتی این منابع را تهیه کنند.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

.alink img{
max-width:100% !important;
width:auto !important;
height:auto !important
}
@media (max-width:1008px){
.noresp{ display:none !important}
}
.alink h2{ font-family: IranianSansB;
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;}
.alink h3{ font-family: IranianSansB;
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);}
.alink p{ line-height:27px}
.alink a{ font-size:15px}
.shoar{background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px; line-height:32px;
color: rgb(58, 109, 151);}
.end{border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;}
.slo{
font-size:50px;
font-family:yekan;
margin-left:20px;

}
.slo2{
font-size:50px;
font-family:yekan;
position:relative;
top:33px ;
margin-right:20px;
}
.mytable tr td { border:1px solid #ccc;}
.mytable tr:nth-child(even) {background: #ED7D31; color:white}
.mytable tr:nth-child(even) td { color:white !important}
.mytable tr:nth-child(odd) {background: #FFF}
.mytable tr:first {background:#EBFC87}
.mytable li:nth-child(5n+3) {font-weight: bold}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {margin-bottom: 1px; }

.alink span{ font-size:17px !important; font-weight:normal !important;}
.alink strong{ font-weight:normal !important}
.alink b{ font-weight:normal !important}
.alink p { line-height:40px !important}
.alink ul li { line-height:40px !important}
.alink ol li { line-height:40px !important}
.alink h2 { font-size:20px !important}
.alink h3 { font-size:19px !important}

در این مقاله منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور روانشناسی بالینی کودک و نوجوان سال تحصیلی 96 – 97 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم . منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

 

 

 

لازم است بدانید متقاضیان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت آمادگی و شرکت در آزمون می بایست دروس ترم اول رشته امتحانی مورد علاقه خود را مطالعه نمایند . داوطلب در این مرحله به عنوان دانش پذیر تلقی شده و در صورت کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه خواهد بود . سازمان سنجش هر ساله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را به همراه منابع آزمون منتشر نموده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد . بنابراین داوطلب پس از انتخاب رشته مورد علاقه خود به مطالعه منابع مربوط به آن که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 درج شده ، می پردازد . یکی از این رشته ها که در گروه آزمایشی علوم انسانی قرار می گیرد رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان است .  از این رو داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 بوده و در زمان ثبت نام ، رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را به عنوان رشته امتحانی خود انتخاب می کنند ، می بایست برای موفقیت در آزمون ، منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 97 را مطالعه نمایند . در ادامه دروس امتحانی و منابع این رشته را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .

متقاضیانی که در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را به عنوان رشته امتحانی مورد علاقه خود انتخاب می کنند ، می بایست برای آمادگی آزمون دروس دوره دانش پذیری ( دروس ترم اول ) این رشته را مطالعه نمایند . تعداد واحدهای دروس امتحانی هر رشته در آزمون فراگیر ارشد پیام نور متفاوت بوده و بین 6 تا 10 واحد متغیر می باشد . بر اساس جداول منتشر شده در دفترچه ثبت نام سال گذشته ، متقاضیان کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در کنکور فراگیر پیام نور می بایست به سواالات مربوط به 6 واحد درسی از دروس دوره ارشد این رشته پاسخ دهند . نام دروس امتحانی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در این آزمون به شرح زیر می باشد :

 

تعداد واحد و دروس امتحانی فوق الذکر بر اساس دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور سال گذشته می باشد . از این رو به متقاضیان توصیه می کنیم با مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97 از آخرین تغییرات منابع این رشته مطلع شوند .

در جدول زیر منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان فراگیر پیام نور بهمن 96 ارائه شده است . این جدول منابع دروس امتحانی رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را به همراه نام مولف و نام ناشر هر منبع معرفی می کند . با توجه به این که ممکن است این منابع با تغییراتی همراه باشند ، به داوطلبان توصیه می کنیم پس از انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 آن را به دقت مطالعه نمایند .


 

با توجه به این که دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر بدون توجه به عنوان رشته تحصیلی خود مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان می باشند ، با مطالعه منابع مذکور فرصت مناسبی خواهند یافت تا در صورت تمایل تحصیلات خود را در این رشته ادامه دهند . البته لازم به ذکر است شرکت در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 نیز می تواند پلی برای تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان باشد .
اگر شما نیز جزو علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در این مقطع می باشید می توانید علاقه مندی خود را با تکمیل فرم ثبت نام موجود در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 اعلام کنید . توجه داشته باشید شرکت در این آزمون نیازمند اطلاعات لازم در خصوص نحوه ثبت نام می باشد که بدین منظور مطالعه مقالات زیر را به داوطلبان توصیه می کنیم .ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

سایت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

هزینه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

تمدید مهلت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97

متقاضیان سایر رشته های امتحانی نیز می توانند با مطالعه مقاله منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با دروس امتحانی و منابع رشته مورد علاقه خود آشنا شوند .
کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را در نحوه مطالعه منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 یاری می نمایند .

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .


دسترسی سریع

ارتباط با ما

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

سبد خرید شما خالی است!

این مقاله مختص منابع آزمون ارشد رشته روانشناسی بالینی کودک نوجوان میباشد.

کلیه علاقه مندان با مطالعه مدارک پیش نیاز رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و در اختیار داشتن آن، میتوانند این رشته را از منابع آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی انتخاب و مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد منابعی جهت مطالعه در این رشته تخصصی ارائه شده است که متقاضیان می توانند قبل از تهیه منابع مشورتی با کارشناسان مجموعه از طریق شماره تماس های ارائه شده در وبسایت داشته باشند تا علاوه بر آشنایی با جدیدترین منابع رشته خود بتوانند موفقیت بیشتری را در آزمون پیش رو کسب نمایند.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند، می توانند با داشتن یکی از مدارک مو رد پذیرش که در زیر به آن اشاره شده، اقدام به برنامه ریزی مطالعاتی خود کنند. با توجه به اینکه هر کدام از دروس ضرایت مختلفی دارند ، داوطلبین میتوانند منابع مربوط به آن دروس را پس از همفکری با مشاورین برجسته این مرکز  و پرسیدن ضرایب هر درس با دقت بیشتری مطالعه نمایند. با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز به صورت جامع توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میشود نیازی به تهیه منابع جداگانه برای متقاضیان دانشگاه آزاد وجود ندارد. مهمترین منابع آزمون ارشد در هر درس توسط مشاورین برجسته این مرکز انتخاب گردیده و در ادامه آمده است. بدیهی است در هر مسیری با کمک مشاوران و همفکری آنان می توان مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاه تر نمود.منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

 

 

 

 

مطالب زیرا حتما بخوانید …

82 بازدید

24 بازدید

129 بازدید

120 بازدید

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید

   استان تهران

  info@arshadtest.com

تیم ارشد تست ، با هدف برآورده کردن همه نیازهای مشاوره ای و علمی متقاضیان آزمون ورودی کارشناسی ارشد در کوتاهترین زمان و با بالاترین درجه کیفی ، توسط گروهی افزون بر یکصد و سی نفر از اساتید بنام دانشگاهی و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تراز اول کشور ایجاد گردیده است.هسته اولیه تیم ارشد تست در اوایل دهه هشتاد و با تصمیم جمعی از رتبه های برتر آزمون های تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصلی پایتخت ( تهران ، شریف ، خواجه نصیر ، امیر کبیر و شهید بهشتی ) پا به عرصه آموزش کشور گذاشت.

مرا بخاطر بسپار

۱۵,۰۰۰ تومان

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

در انبار موجود نمی باشد

در انبار موجود نمی باشد

بسته نرم افزاری تحصیلات تکمیلی مجموعه سوالات و منابع کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی کودک و نوجوان با جواب بهمراه بخشهای ویژه آزمون سازی با امکانات فوق العاده و بینظیر شامل :

۱- بخش مجموعه سوالات کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی کودک و نوجوان ۱۳۷۵ الی ۱۳۹۱ (۱۷ سال آزمونهای ارشد) با جوابهای صحیح و کلیدی

۲- شامل بیش از ۳۱۵۰ تست در دروس متون روان شناسی به زبان انگلیسی ، علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ، آمار و روشهای تحقیق ، روان شناسی مرضی و کودکان استثنایی ، روان شناسی رشد ، روان شناسی بالینی ، روان شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

۳- بخش معرفی منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان (معرفی آخرین منابع مطالعاتی)

۴- بخش معرفی رشته روان شناسی ، گرایش ها ، مواد امتحانی ، ضرایب به تفکیک درس

۵- بخش معرفی دانشگاه های پذیرش کننده مقطع ارشد رشته روان شناسی بالینی کودک و نوجوان بهمراه ظرفیت پذیرش آنها

۶- بخش برگزاری آزمونهای استاندارد سازمان سنجش در یک سال خاص با مدت زمان استاندارد

۷- بخش برگزاری آزمون از تستهای موجود در یک درس خاص با قابلیت تنظیم تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

۸- بخش ارائه کارنامه پس از هر آزمون به تفکیک درس شامل نام درس، تعداد سوالات، ضریب درس، تعداد جواب درست زده شده ، تعداد جواب غلط زده شده، تعداد نزده ، درصد پاسخگویی

۹- ارائه پاسخنامه کلیدی و صحیح پس از هر آزمون و مقایسه پاسخ کاربر با پاسخ صحیح

۱۰- امکان دسترسی همزمان به سوالات و پاسخها پس از برگزاری هر آزمون و مقایسه پاسخ کاربر با پاسخ صحیح

۱۱- بخش تست و پاسخ به منظور مطالعه و مرور تک تک سوالات و دریافت پاسخ صحیح هر سوال در همان لحظه

۱۲- بخش برگزاری آزمونهای ویژه قابل سنجش به منظور ثبت و ذخیره سازی نتیجه آزمون و مقایسه آزمونهای برگزار شده قبلی

۱۳- بخش بررسی پیشرفت یا پسرفت درسی در قالب ارائه نمودار میله ای و مقایسه کارنامه آزمونهای برگزار و ذخیره شده قبلی

۱۴- بخش امکان تغییر سریع ظاهر نرم افزار به ۱۲ مدل مختلف و بسیار زیبا و کاربرپسند

این بسته آموزشی به عنوان منبع و مرجعی مناسب جهت آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان با قیمت بسیار استثنایی تهیه و تولید گردیده و توسط اساتید مجرب کنکور تایید گردیده است. استفاده صحیح از قابلیتهای نرم افزار، علاوه بر در اختیار داشتن حجم گسترده ای از سوالات و پاسخهای آزمونهای ارشد گذشته، حفظ و بخاطرسپاری سوالات و پاسخها بسیار سهل گردیده و سرعت تست زنی شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. بدیهی است در کنار این خصوصیات از اصلی ترین اهداف در ساخت این مجموعه، دسترسی آسان، یکجا و کامل، بصرفه و با قیمت مناسب به مجموعه سوالات کارشناسی ارشد سنوات گذشته بهمراه نرم افزاری جهت آزمون گیری و آزمون سازی و همچنین خودسنجی شما در رشته موردنظرتان توسط خودتان بوده و این امر با این بسته تحصیلات تکمیلی به حقیقت پیوسته است.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

واحد پشتیبانی: 02166972595واحد فروش: 02166972678تماس: 9 تا 17 شنبه تا چهارشنبه (بغیر از تعطیلات)

ایمیل: support.aen@gmail.com

کانال تلگرام: https://t.me/tahsilatetakmili

سایت: https://www.tahsilatetakmili.com

آی دی تلگرام: (آی‌دی تلگرام فقط جهت مشاوره منابع، سوالات قبل از خرید و موارد فنی سایت)tahsilatetakmili24@

واحد پشتیبانی: 02166972595واحد فروش: 02166972678تماس: 9 تا 17 شنبه تا چهارشنبه (بغیر از تعطیلات)

ایمیل: support.aen@gmail.com

کانال تلگرام: https://t.me/tahsilatetakmili

سایت: https://www.tahsilatetakmili.com

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

آی دی تلگرام: (آی‌دی تلگرام فقط جهت مشاوره منابع، سوالات قبل از خرید و موارد فنی سایت)tahsilatetakmili24@

ارسال رایگان سفارشات 140هزار تومان به بالا. رد کردن

  یاسمن شیاسی  –  مریم بی طرفان  

 رتبه 17 کنکور ارشد    –   رتبه 14 کنکور ارشد 

مطالب این صفحه مورد تأیید رتبه 3 کنکور  – نیکتا میرکریمی – می باشد

دوستان گرامی سلام

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

هر فردی برای پیمودن یک مسیر جدید، نیاز به یک نقشه راه دارد. نقشه ای که در آن مسیر به خوبی مشخص شده باشد، هدف معلوم باشد و از همه مهم تر ابزار و وسیله طی کردن این راه از پیش تعیین شده باشد. برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هم شما درنقشه راه خود، نیاز به شناخت این ابزار ها دارید. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارها، انتخاب صحیح منابع است. انتخاب صحیح منابع، شما را از سردرگمی نجات می دهد. اضطراب شما را کاهش می دهد و از همه مهم تر باعث می شود که تکلیفتان با خودتان و برنامه ای که می خواهید داشته باشید مشخص باشد. با انتخاب صحیح منابع می دانید که با چه کتاب هایی باید شروع کنید، با چه حجمی از منابع روبه رو هستید و چه قدر باید وقت بگذارید. انتخاب صحیح به نوعی گام اول برای پیمودن این مسیر به حساب می آید و جزئی از نقشه راه است. در ادامه توصیه هایی برای شما خواهیم داشت تا گام اول را درست و با اطمینان بردارید. اما قبل از توضیح منابع بهتر است که به یک سوال مهم پاسخ داده شود، سوالی که من در جلسات مشاوره هم زیاد با آن روبه رو می شوم. کتاب استفاده کنم یا جزوه؟ می شود به جزوات اعتماد کرد؟ آیا جزوه کامل است؟
اول از همه اینکه هیچ جزوه ای صد در صد کامل و بی عیب ونقص نیست، هر جزوه ای نواقص خود را دارد. پس باید جزوه ای را انتخاب کرد که کم ترین نقص را داشته باشد و از همه مهم تر امتحان خود را پس داده باشد. برای حصول اطمینان از این موضوع می توانید جزوات کیهان را با سوالات سال های قبل مقایسه کنید و ببینید جزوات تا چه حد پاسخ گو بوده اند. ضمن اینکه این کار در سایت کیهان نیز، در بخش کیفیت سنجی جزوات صورت گرفته است. نکته بعدی اینکه هدف از مطالعه، در این مقطع آمادگی برای شرکت در کنکور و تسلط بر مهم ترین نکات است که هدف از تهیه جزوه هم همین موضوع است. البته با صرف زمانی کم تر تا بتوانیم درفرصت باقی مانده مرور هم داشته باشیم.
نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این هست که حجم منابع مطالعاتی کنکور نسبتا زیاد است و ما فرصت محدودی داریم پس باید هدفمند مطالعه کرد. به همین دلایل سراغ جزوه می رویم.
 


 

وزارت بهداشت  امسال در 3 گرایش  بالینی، سلامت، و کودک و نوجوان دانشجو می پذیرد و همین طور امکان شرکت در رشته بهداشت روان هم  وجود دارد. سوالی که پیش می آید این است که آیا این گرایش ها منابع مشترک دارند یا خیر؟ در این گرایش ها شرکت کنیم یا فقط بالینی بخونیم؟  
سه گرایش بالینی، سلامت و کودک و نوجوان و رشته بهداشت روان تحت عنوان مجموعه روان شناسی هستند و دارای یک دفترچه سوال و یک کنکور مشترک، برای رشته بهداشت روان باید به سوالات درس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان جواب بدهید. ولی اگر قصد شرکت در این رشته را ندارید نیازی به پاسخ گویی نیست زیرا ضریب این درس در گرایش های بالینی و کودک ونوجوان صفر و در روانشناسی سلامت یک است.

 

 منابع این سه گرایش مشترک بوده و ضرایب هم تقریبا یکی است و تفاوت فاحشی ندارند. منابع بهداشت روانی هم با منابع سایر گرایش ها یکی است ولی یک منبع اضافه تر تحت عنوان اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان دارد. این منبع شامل 5 کتاب است:

همان طور که مشاهده می کنید دو کتاب با منابع سلامت، بالینی و کودک و نوجوان مشترک است و تنها سه کتاب اضافه تر باید خوانده شود. البته اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان، در روانشناسی سلامت ضریب 1 دارد و در بالینی و بالینی کودک و نوجوان ضریب صفر.

منابع امسال خوشبختانه تغییر چندانی نداشته و منبع جدیدی اضافه نشده است. (لیست کامل منابع در انتهای مطلب قرار داده شده است).

 در پایان لازم است ذکر کنم که دروس آمار و زبان هم چنان دروس مهمی هستند و باضریب یکسان در هر 4 گرایش، پس هم چون گذشته برای  این دروس وقت کافی بگذارید.
در این مطلب من و خانم بی طرفان سعی داشتیم تا مطالب مفیدی را ارائه دهیم و به پاسخ های احتمالی شما جواب داده باشیم اماا با این حال ممکن است باز هم سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. مشاوران کیهان این آمادگی را دارند که پاسخ گوی سوالات شما باشند.

 

هم چنین می توانید سوالات خود را در سایت ثبت کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود.
در کنار شما هستیم.

 

منابع پیشنهادی مشاوران گروه آموزشی کیهان

برای هر یک از مواد امتحانی این آزمون

زبان عمومی 

این درس 40 سوال دارد که 20 سوال آن درک مطلب و 20 سوال دیگر ان مربوط به واژگان است. بنابراین واژگان را جدی بگیرید و دانش واژگان خود را افزایش دهید.
آزمون درس زبان به صورت عمومی، شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح (Upper Intermediate)   (متوسط به بالا) برگزار می شود. لذا جهت آماده شدن برای آزمون مطالعه کتابهای زیر توصیه می شود:


 

همانطور که میدانید و بارها در مطالب مختلف سایت یادآوری کرده ایم، زبان تخصصی در کنکور اهمیت زیادی دارد و نقش پررنگی در به دست آوردن رتبه ی زیر 50 بازی میکند. توصیه ما این هست که مطالعه ی زبان را اول با کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی نوشته ی یحیی سید محمدی شروع کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید که دارای تکنیک های پاسخ دهی به سوالات درک مطلب و فیلم کارگاه زبان فشرده پیشرفته ی سال گذشته ی کیهان به همراه جزوات و نمونه سوالاتی هست که به طور دقیقتر در جدول ذکر کرده ایم.

به هیـــچ وجه زبان را حذف نکنید! با صفر زدن زبان باید قید رتبه ی زیر 50 را هم بزنید!
درصد بهینه برای زبان کنکور، 50 هست و رسیدن به این درصد کار دشواری نیست.
 بنابراين کار معقول این هست که برای مطالعه ی اين درس برنامه ريزی صحيحی داشته باشيم و به اندازه ی کافی به آن بپردازيم. مطالعه و يادگيری زبان از آن دسته تکاليفیست که بهتر است در طول زمان به تکاليف کوچک کوتاه مدت تقسيم شود. به همین دلیل مطالعه ی هر روزه ی زبان در سانس های مطالعاتي 0/5 ساعت تا 1/5 ساعت (با توجه به سطح فعلی فرد) بهترين حالت مطالعه ی زبان هست.پس با چنین برنامه ای پیش بروید و در این سانس های مطالعاتی، اول کتاب یحیی سیدمحمدی را جا دهید تا با لغات تخصصی روانشناسی آشنا شوید و متون تخصصی را مطالعه کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید تا تکنیک های پاسخخ  دهی به سوالات را فرا بگیرید.

 

کارگاه آموزشی زبان مقدماتی کیهان با هدف توانمند سازی دانشجویانی که در خواندن متون روانشناسی به زبان انگلیسی مشکل دارند، از آن می­ترسند، فکر میکنند نمیتوانند به درصد بالایی در این درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی دست پیدا کنند و … برگزار شده است.در کارگاه زبان مقدماتی، به دنبال این هستیم تا با آموزش فشرده اصلی­ترین و مهم­ترین مباحث گرامر و ترجمه، دانشجویان را برای خواندن روان و صحیح متون روانشناسی به زبان انگلیسی توانمند سازیم.این پکیج که شامل فیلم کامل کارگاه آموزشی زبان مقدماتی با تدریس آقای فلاح-مشاور ارشد کیهان به همراه برخی نکات تکمیلی است، از این پس در اختیار داوطلبان گرامی قرار خواهد گرفت.
 

نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 94 درصدی را نشان داد.

آمار و روش تحقیق
تا سال های پیش سوالات آمار درصد بیشتری را به خود اختصاص می دادند ولی در کنکور پارسال روش تحقیق وزن بیشتری داشت. بنابراین از این درس غافل نشوید و خوب بخوانید.  سوالات این درس در این کنکور با کنکور سراسری 30 درصد اشتراک دارد، میانگین رتبه های برتر معمولا بین 30 تا 50 است. رتبه های برتر معمولاً کتاب های زیادی برای این درس مطالعه نمی‌کنند و در عوض زمان خود را روی دروس مهمتر مثل آسیب شناسی روانی، شخصیت و … می‌گذارند.  

 
 

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برای همه ما مهم است. این موفقیت نهایی به عملکرد مناسب در تک تک درس ها بستگی دارد که در بین آنها برخی دروس ممکن است مشکلات بیشتری برای داوطلبان ایجاد کنند. درس آمار و روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته مجموعه گرایش های رشته روانشناسی و علوم تربیتی، از جمله این دروس است که عملکرد مناسب در آزمون برای این درس بستگی به فهم کافی و و عمیق از مفاهیم گسترده آمار و روش تحقیق دارد. ابزارهای متفاوتی برای افزایش وسعت و عمق فهم و همچنین تسلط ما در این درس در دسترس هستند که شرکت در کلاس های خوب و کارآمد یکی از آنهاست. با این حال، شرکت در این کلاس های کارآمد ممکن است برای همه مقدور نباشد و موانعی از جمله هزنیه بالای ثبت نام، زمان محدود، خستگی های رفت و آمد به کلاس و … برای برخی داوطلبان میسر نباشد. 

 

برای مشاهده اطلاعات دقیق پکیج و قیمت و سفارش، کلیک کنید. 
نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 93 درصدی را نشان داد.

روانشناسی بالینی
 

امسال یکی از مواد امتحانی، عنوان روانشناسی بالینی دارد که زیر مجموعه های آن شامل موارد زیر است:
 

+ جلد دوم کتاب روانشناسی سلامت – رابین دیماتیو (فصل های 8، 10، 11 و 14)
 

نظریه­‌های شخصیت و نظریه­‌های رواندرمانیبرخی برای درس روانشناسی شخصیت، کتاب شولتس را مطالعه می کنند که موردی ندارد. 

روانشناسی عمومی و رشد 
 

کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک
 

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

گروه آموزشی کیهان چه در بحث برنامه ریزی و چه در معرفی درست منابع کمک زیادی به من کرد و زمان بندی مناسبی که در اختیار من گذاشت باعث شد من بدون هیچ گونه احساس نگرانی و اضطرابی مطالعه ام را انجام بدم  و خداروشکر نتیجه بگیرم.
 

در مورد جزوات باید بگم که جزوات کیهان واقعا حرف نداره. خلاصه نویسی ،مرورهای سه گانه و نحوه خوندن هر درس نکته های مهمی بودند که مشاورین خوب کیهان (اقای فلاح،خانم رضایی) به من یاد دادند.و مهم تراز اینها کیهان به من جرئت قدم زدن در این مسیر رو داد چون واقعا باور نمی کردم که بتونم هم واحدای دانشکاه رو پاس کنم و هم برای کنکور درس بخونم.

من به جز درس آمار و روش تحقیق از جزوات بهداشت کیهان استفاده کردم و برای رشد جزوه وزارت علوم کیهانم مطالعه کردم واین جزوات را به دوستانم توصیه می کنم. باید بگم که جزوات واقعا عالی هستند و باعث میشوند که در زمان کمتری به مطالب تسلط پیدا کرد و  واقعا همان طور  که دوستان کیهانی در وبسایت گفتند جامع و مانع و قابل فهم هستند.
 

من از همان ابتدا بدون تعارف کیهان را موثر دانسته ام زیرا هم با منابع از طریق کیهان آشنا شدم و هم مشاوره های مفیدی که بسیاری از موسسات دیگر بابت آن از داوطلبان هزینه دریافت میکنند کیهان رایگان در اختیار بقیه قرار میدهد و همچنین نکات و سایت هایی که از طریق کانال تلگرام و وب سایت کیهان با آن آشنا شدم وبرای من خیلی مفید بود.
 

گروه کیهان تونست به منی که تغییر رشته ای بودم و تشنه ی خوندن مطالب، کمک کنه. در حالی که نمی دونستم از کجا شروع کنم و به چه طریقی ادامه بدم کیهان مثل یک گنج بود و اینکه خداروشکر که یک مشاور آگاه و فهمیده در این حوزه بهم کمک می کرد و همراهی ایشون در این مسیر یکی دیگه از فاکتور های موفقیت بودکه خیلی موثر بود.
 

 

مشاوره کیهان آن چیزی را که مد نظر من بود به طور کامل برآورده کرد، چرا که با اصول و روش­ های علمی دانشجو را راهنمایی می­ کنند و در کنار مطالعه و برنامه ریزی به سایر نیازهای روان­شناختی هم توجه می کنند. به علاوه اینکه مشاوران کیهان هم در طول چند سال اخیر همین مسیر را پشت سر گذاشته اند و بنابراین نقشه راه را بلد هستند و با دادن اطلاعات به دانشجو، او را آماده پیمودن این مسیر می‌کنند.
 

من به لطف همین جلسات مشاوره از خیلی سردرگمی ها و ابهامات فاصله گرفتم و در دوراهی های مختلف این مسیر خوشبختانه راه درست را انتخاب کردم و به همین جهت از مشاور خوبم آقای فلاح کمال تشکر را دارم که همواره اطلاعات درست را در اختیار بنده قرار داده و از هیچ حمایتی دریغ نکردند.
 

مطمئنا کیهان در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی کمک بسیار زیادی به من کرد. جزوه ها واقعا کامل بود و با وجود جزوه ها دیگه نیازی به خواندن کتاب های منبع نداشتم. جزوه ها در عین خلاصه بودن تمام نکات اصلی را دربرمیگرفت. از این بابت از گروه آموزشی کیهان نهایت تشکر را دارم.
 

من انتظار داشتم مشاورم با زیر و بم این مسیر (آمادگی برای کنکور) آشنایی داشته باشد و مهمتر از آن در این زمینه تبحر کافی داشته باشد و راهنماییم کند. برای انتخاب ­های صحیح و برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح، در شرایط دشوار حمایت کند و  مشوقم باشد برای تلاش بیشتر. خوشبختانه من به همه­ ی انتظاراتم از یک مشاور رسیدم و از آقای فلاح بسیار سپاسگزارم. موفقیت نسبی من نتیجه ­ی همکاری و صمیمیمت و تلاش تیمی بوده است که بهترین و تاثیر گذارترین عضوش آقای فلاح بوده اند.
 

من  با اطمینان کامل به دوستان عرض میکنم که بله. کیهان میتونه به اون هدفی که در سردارید کمک کنه تا عملی بشه ولی این به خود شما هم ربط داره که تا چه حد تلاش میکنید.
 

 خیلی خوشحالم که به این موسسه اعتماد کردم و همه ی مراحل مطالعمو با محصولات کیهان ‍پیش بردم. به نظرم کلاس های نکته و تست، ک‍پسول ها و جلسات مشاوره بیشترین تاثیر رو در موفقیتم در کنکور داشت

 

  

 

هزینه ارسال پکیج جزوات رایگان خواهد بود.

خرید اینترنتی؛ کلیک کنید

خرید تلفنی؛ کلیک کنیدهمچنین می توانید عدد 1 را به شماره 02166475620 ارسال نمایید.

 

 

یادآوری ها

مطالب مرتبط:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید. Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon

 

  امیرهمایون حلاجیان، رتبه 2 بالینی    الهه مولایی، رتبه 6 بالینی               

در گرایش‌های بالینی و عمومی کنکور ارشد روانشناسی، دروس زیر مورد امتحان قرار می‌گیرند:
1- روانشناسی بالینی (فقط برای متقاضیان گرایش بالینی)
2- روانشناسی رشد
3- زبان تخصصی روانشناسی
4- روانشناسی مرضی (آسیب شناسی روانی) و کودکان استثنایی
5- آمار و روش تحقیق در روانشناسی
6- روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
7- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی
8- روانشناسی عمومی (فقط برای داوطلبان گرایش عمومی)
از این دروس، موارد 1 تا 7 مختص داوطلبان گرایش بالینی است و متقاضیان شرکت در گرایش روانشناسی عمومی، کافی است به دروس 2 تا 8 پاسخ دهند. همانطور که ملاحظه می‌کنید، دروس 2 تا 7 بین هر دو گرایش عمومی و بالینی مشترک است. 

1- متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی ضریب 2✍🏻به قلم: دکتر صادق فلاح (رتبه 8 و 17 ارشد و دکتری)، امیرهمایون حلاجیان (رتبه 2 بالینی) و سمانه ابراهیم نژاد (رتبه 7 بالینی)

2- روانشناسی رشد ضریب 2

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو

✍🏻به قلم: دکتر احسان نیک‌منش (مدرس این درس)، الهه مولایی (رتبه 6 بالینی)، سمانه ابراهیم نژاد (رتبه 7 بالینی)

3- روانشناسی بالینی ضریب 3

✍🏻به قلم: امیرهمایون حلاجیان (رتبه 2 بالینی)، الهه مولایی (رتبه 6 بالینی)، سمانه ابراهیم نژاد (رتبه 7 بالینی)

4- روانشناسی مرضی (آسیب شناسی روانی) و کودکان استثنائی ضریب 2

5- آمار و روش تحقیق ضریب 1

6- علم النفس از دیدگاه داتشمندان اسلامی ضریب 1

7- روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان ضریب 1

بازار کار در بین فارغ التحصیلان وزارت علوم و بهداشت کمی تفاوت دارد، اگر فارغ التحصیل وزارت بهداشت هستید می توانید در بیمارستان های تابع و یا در دانشگاه های وزارت بهداشت مشغول به کار شوید و معمولا  وزارت بهداشت و بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرمجموعه آن، معمولا از افرادی که خود تربیت کرده اند استخدام می کنند
یک تفاوت دیگر این است که  فارغ التحصیلان وزارت بهداشت  برای کسب مجوزهای شغلی نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی جداگانه ندارنددر صورتی که فارغ التحصیلان وزارت علوم، دانشگاه آزاد و… می بایست بیش از 400 ساعت کار عملی در کلینیک روانشناسی داشته باشند.
شما می توانید به عنوان یک روانشناس بالینی در حوزه های زیر فعالیت کنید:
– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي 
– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تأسيس مهد کودک نمايد.
– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تأسيس سَراي سالمندان نمايد.
– در کلينيک‌هاي درمان اعتياد به عنوان روان‌شناس مشغول به کار شوید.
– در کلينيک‌هاي مشاوره اي به کارهاي درماني بپردازد.
– در کلینیک‌های خصوصی فعالیت کنید. 
– در کلينيک‌هاي مشاوره و روان‌درماني کودک به کارهاي درماني مثل بازي درماني و … بپردازد.

مشاوره رایگان تلفنی با رتبه رقمی امسالهمین حالا از مشاوره رایگان تلفنی با رتبه‌های تک‌رقمی امسال استفاده کنید

هر داوطلب کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره، یک بار در سال امکان مشاوره رایگان کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی با رتبه‌های تک‌رقمی کنکور هر سال را دارد.از راه‌های زیر درخواست‌تان را ارسال کنید

آلاله آطاهریان، رتبه 7 بالینی ارشد روان­شناسی (متن کامل مصاحبه)

جزوات کیهان، ارشد بالینی

جزوات کیهان، ارشد عمومی

خرید منابع ارشد روانشناسی از فروشگاه کیهان

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

 

موفق باشید

 


سلام نعیمه


 

خیر ما در نمایشگاه غرفه نداریم اما در این ایام، تخفیفات ویژه ای رو خواهیم داشت که به زودی اعلام میکنیم 🙂


 


موفق باشید


گروه آموزشی کیهان


ارشد و دکتری روانشناسی

سلام حسن
طول دوره ی ارشد دو ساله و معمولا هفته ای دو تا سه روز کلاسا هستش
موفق باشید 🙂
گروه اموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
 


توضیحات خانم دکتر احسانی، مدرس علم‌النفسDownloads-icon


توضیحات بیشتر استاد فتح‌اللهی، مدرس Downloads-icon


فیزیولوژیک و انگیزش و هیجانDownloads-icon


توضیحات بیشتر از خانم دکتر احسانی، مدرس روانشناسی عمومیDownloads-icon


دانلود لیست کامل منابع ارشد روانشناسی لیست کامل منابع کیهان برای کنکور ارشد روانشناسی بالینی و عمومی: کلیک کنیدDownloads-icon


به این فایل صوتی گوش کنید 🙂Downloads-icon

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو
منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجو
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *