منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

 
helpkade
منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف
منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

ضرایب و گرایش های مجموعه روانشناسی براساس دفترچه آزمون سال 99

 

عناوین دروس امتحانی: 1- متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)، 2- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، 3- آمار و روش تحقیق، 4- روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، 5- روانشناسی رشد، 6- روانشناسی بالینی، 7- روانشناسی عمومی، 8- روانسنجی، 9- آزمون های شناختی هوش و استعداد، 10- روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، 11- روانشناسی صنعتی – سازمانی، 12- روانشناسی اجتماعی، 13- رفتار سازمانی، 14- روانشناسی امور استخدامی، 15- بالندگی سازمانی، 16- روانشناسی تربیتی، 17- آموزش و پرورش کودکان استثنایی.

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

 

 

دروس امتحانی رشته روانشناسی در سال های گذشته

دروس مشترک آزمون کارشناسی ارشد در 3 گرایش

روانشناسی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

از بین 3 گرایش فوق، 2 گرایش روانشناسی، روانشناسی بالینی با بیشترین تعداد پذیرش روبه‌رو هستند و به غیر از یک درس تمام دروس این گرایش با هم مشترک هستند.

 

«روانشناسی تربیتی »

تعداد سؤالات آن در رشته روانشناسی 15 سؤال می باشد و از جمله دروسی است که امسال در آزمون کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مورد سؤال قرار گرفته است. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری) تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و کتاب روانشناسی پرورشي نوین تألیف دکتر علی اکبر سیف می‌باشند. تعاریف روانشناسی تربیتی، مراحل و هدف‌های آموزشی، طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی نظریه‌های رشد شناختی و رفتاری یادگیری، سنجش و ارزیابی، نظریه‌های خبر پردازی یادگیری، انگیزش و یادگیری روش‌های مختلف آموزش، مطالعه و یادگیری از جمله مباحثی هستند که در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند. این درس از جمله دروسی است که معمولاً داوطلبان با کمی تمرکز و دقت در مطالعه می‌توانند به درصد خوبی در آزمون برسند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتاب کامل و جامع خود را به بازار کتاب ایران عرضه کرده است. در این کتاب با توجه به سؤالات چند سال اخیر سعی شده مباحث و منابع مهم بیشتر توضیح داده شوند. با توجه به اینکه تست‌های کنکورهای سراسری و آزاد دوره‌های گذشته با پاسخ‌های تشریحی در کتاب گنجانده شده است، داوطلبان می‌توانند تمامی تست‌های آزمون‌های كارشناسي ارشد را یکجا به طور طبقه‌بندی شده ببینند. کتاب به فصول مختلف تقسیم‌بندی شده است و در هر فصل خلاصه تمام مطالب مهم به همراه تست‌های تألیفی مولف گنجانده شده است. از حیث تعداد تست‌های آورده شده در کتاب، این اثر جزء کتاب‌های پر تست در این زمینه محسوب می‌شود.

« متون روانشناسی به زبان انگلیسی »

تعداد تست های این درس در آزمون 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، سؤالات آن در قالب 5 الی 6 متن تخصصی طراحی می شود. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. خواندن زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف علاوه بر بررسی و ارائه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 – 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته روانشناسی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است.

« علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون 15 سؤال می‌باشد. این درس به لحاظ اهمیت به همراه دو درس آمار و روش تحقیق همچنین درس «روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان» در یک سطح قرار دارد. اما به لحاظ فهم مطالب، آن را می‌توان راحت‌تر از درس روانشناسی فیزیولوژیک و سخت‌ تر از آمار و روش تحقیق دانست. منابع مهم این درس در دانشگاههای مختلف، با هم فرق می‌کند و از بین آنها می‌توان به سه کتاب متفاوت علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی تألیف دکتر احدی، دکتر بهشتی و دکتر ایروانی و همچنین کتاب روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی تألیف دکتر احمدی اشاره کرد. مشکلی که این کتاب ها دارند این است که مباحث را بسیار پراکنده بیان کرده اند و به دلیل شباهت مباحث به یکدیگر، داوطلبان بسیار گیج می شوند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی کامل و جامع در برگیرنده آموزش تمامی مطالب و مفاهیم مهم به همراه ارائه سؤالات و پاسخ تشریحی کنکورهای 15 سال اخیر دانشگاه دولتی و همچنین 10 سال اخیر دانشگاه آزاد می‌باشد. این کتاب به گونه‌ای تدوین شده که داوطلب پس از مطالعه‌ی آن لازم نیست منبع دیگری را مطالعه کند و مزیت آن نسبت به سایر منابع در تلفیق یکپارچه نظریات است. کسب درصد بالا از سوی داوطلبین تک رقمی موسسه در این درس دیده شده است.

« آمار و روش تحقیق »

تعداد سؤالات آن در‌ آزمون دانشگاه دولتی 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاهها کتاب‌های آقای دکتر علی دلاور می‌باشد. کتاب‌های روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی و تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی از جمله این کتب می‌باشند. در برخی دانشگاهها اساتید از روی «کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی» تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و یا حتی جزوه‌ی شخصی خود برای تدریس این درس استفاده می‌کنند. تمامی کتب فوق به گونه‌ای پراکنده و در بعضی مباحث گنگ مطالب را جمع‌آوری کرده‌اند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف کتاب کمک آموزشی خود را به بازار کتاب ایران روانه کرده است. در این کتاب ضمن فصل‌بندی مناسب کتاب، هر فصل به سه بخش تقسیم شده، بخش اول شامل ارائه متون آموزشی می‌باشد که در لابه‌لای این متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تست‌های تألیفی خود داوطلب را با سؤالات چهار گزینه‌ای مربوط به این درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تست‌های دانشگاه‌های سراسری و آزاد سالیان گذشته که مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها گنجانده شده است، تا داوطلب بتواند تمام تست‌های مربوط به آن فصل را یکجا ببیند. پس از بخش دوم، در انتهای هر فصل تعدادی تست‌های تکمیلی با پاسخ کلیدی آورده شده است، معمولاً این بخش برای داوطلبانی مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافی تا روز آزمون برخوردار باشند. مرور این تست‌ها برای قبولی در دانشگاههای معتبر مفید می‌باشد. از جمله خصوصیات منحصر به فرد دیگر این کتاب ارائه تمامی تست‌های رشته های علوم تربیتی و روانشناسی به همراه پاسخ تشریح آن‌ها می‌باشد. علاوه بر این ابتدای هر بخش، مفاهیمی که ممکن است پراکنده به نظر برسد، در یک نمودار منظم و منسجم ترسیم شده است.

« روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی »

تعداد تست های این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در اکثر دانشگاههای کشور کتاب‌های ترجمه‌ی مؤلفین خارجی می‌باشند. کتاب‌های خلاصه‌ی روان‌پزشکی تألیف کاپلان و سادوک، روانشناسی کودکان استثنایی تألیف هالاهان و کافمن، روانشناسی مرضی تألیف ساراسون و روانشناسی مرضی تألیف سلیگمن و روزنهان از جمله‌ی این کتب می‌باشند. البته کتاب روانشناسی کودکان استثنایی تألیف دکتر میلانی فر و دکتر افروز نیز در بعضی دانشگاهها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل آن که اکثر این کتاب ها حاصل ترجمه متون انگلیسی به فارسی است، بعضاً مطالب با سبک و سیاقی پیچیده پیش‌روی خواننده گذاشته شده است. البته برخی ترجمه‌های خوب در این درس انجام شده، ولی وقتی داوطلب خود را برای آزمون کارشناسی ارشد آماده می‌کند، بهتر است از کتابی با نوشتاری ساده و روان برای مطالعه استفاده کند. به همین منظور انتشارات مدرسان شریف با رعایت تمامی رئوس مطالب منابع فوق سعی بر ارائه یک کتاب مفید کرده است. در این کتاب مانند سایر کتب این مؤسسه، خلاصه مطالب به همراه تست‌های تألیفی، ارائه تست‌های طبقه‌بندی شده دانشگاههای سراسری و آزاد در یک دهه‌ی اخیر به همراه پاسخ تشریحی تمام آن‌ها و تست‌های خودسنجی گنجانده شده است. مطالعه‌ی این کتاب به عنوان منبعی مفید به تمام داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی پیشنهاد می‌شود.

« روانشناسی رشد »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع این درس در دانشگاههای مختلف، کتاب‌های روانشناسی ژنتیک 1 و2 تألیف دکتر منصور، روانشناسی رشد جلد 1 و 2 تألیف لورا ای برک و نظریه های رشد ویلیام کرین می‌باشند. در این درس اکثر نظریه‌ها، نظام‌ها و تحلیل‌های روانشناسان بزرگ تحلیل می‌شود، نظریه‌های اریکسون، فروید، ماهلر، آنا فروید، ملانی کلاین، هارتمن، بالبی، نظام‌های گزل، والن ویگوتسگی، لئون‌ تیف، لوینسون، کلبرگ و بررسی مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکی، نوجوانی، میانسالی، بزرگسالی و دوره پیری از جمله مطالبی هستند که در این درس به طور کامل تحلیل می‌شوند. برای تسلط در این درس دقت و تمرکز در مطالعه، تفکیک نظریه‌ها و تطابق هر تست یا مبحث با نظریه‌های موجود در ذهن شرط اصلی می‌باشد.

درس روانشناسی رشد از جمله دروسی است که بیشترین منابع را دارد که این مسأله باعث می شود که داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه تمام این منابع را نداشته باشند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی با جمع‌آوری و پوشش تمام مطالب موردنیاز، به چاپ رسانده است. در این کتاب نقاط مشترک و حتی اختلاف اکثر دانشمندان تفکیک شده تا خواننده ضمن مطالعه دچار سردرگمی نشود. طبقه‌بندی مطالب و تحلیل‌های مختلف به نوعی به خواننده این امکان را می‌دهد تا در ذهن خود قدرت تمییز مباحث را پیدا کند. در این کتاب تمامی تست‌های آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی از سال 1375 تا 1395 و همچنین تست‌های دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395 با پاسخ تشریح ارائه شده است. از خصوصیات مهم این کتاب ارائه تمامی تست‌های مربوط به روانشناسی و همچنین مجموعه علوم تربیتی‌ (2) می‌باشد.

« روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان »

تعداد سؤالات این درس 20 تست می‌باشد با توجه به ضریب آن، از دروس درجه دوم در این سه گرایش محسوب می‌شود. منابع مهم این درس کتاب‌های فیزیولوژیک کارلسون، کالات، کتاب دکتر خداپناهی و کتاب‌های انگیزش و هیجان جان‌مارشال ریو شامل ساختار دستگاه‌های عصبی، سیناپس‌ها، دستگاه‌های دیداری حرکتی، شنیداری، بویایی، چشایی و حرکتی هیجان و نظریه آن و نظریه‌های کشاننده‌ای در این درس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

انتشارات مدرسان شریف برای این درس نیز کتاب خلاصه و ارزند‌ه‌ای برای جامعه روانشناسی کشور آماده کرده است. در این کتاب ضمن جمع‌آوری تمامی مطالب مفید از کتب منبع با ساختار مناسب سعی بر تشریح مناسب مطالب به زبانی ساده و شیوا شده است. مطالعه این کتاب برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد کافی می‌‌باشد.

 

دروس غیر مشترک برای سه گرایش

روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

برای گرایش­های فوق داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید یک درس دیگر علاوه بر 6 درس مشترک ذکر شده مطالعه کنند: درس «روانشناسی عمومی» را داوطلبان گرایش روانشناسی عمومی و درس «روانشناسی بالینی» را داوطلبان دو گرایش دیگر.

«روانشناسی عمومی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه­های مختلف کتاب­های روانشناسی هیلگارد و روانشناسی سانتراک می­ باشند و مباحث آن بیشتر در مورد اهمیت روانشناسی، یادگیری و حافظه، اندیشه و زبان، شخصیت، بهداشت روانی، روش­های درمان، رفتار اجتماعی و به طور کلی مروری کلی بر مفاهیم اساسی روانشناسی است. انتشارات مدرسان شریف با توجه به اینکه کتاب­های منبع جزء کتاب­های خوب روانشناسی می ­باشند، سعی کرده با حذف نکات اضافی که معمولاً در آزمون­ها مورد سؤال قرار نمی­ گیرد و باز کردن بعضی مفاهیم که درک آن­ها برای خواننده دشوار است (چون کتاب­های فوق ترجمه شده هستند) مجموعه­ ای کامل و بی­ نقص را به داوطلبان این رشته عرضه کند. از جمله خصوصیات دیگر این کتاب تحلیل کلیه سؤالات دو رشته روانشناسی و علوم تربیتی (2) از 15 سال پیش تاکنون با ارائه پاسخ تشریحی به تمام آن­ها می­ باشد. این مجموعه در سراسر کشور مخاطبان خود را در قالب جزوه درسی پیدا کرده بود و اخیراً نیز به شکل کتاب با ویرایش مجدد به چاپ رسیده است. رتبه‌های برتر آزمون دانشگاه‌ها در این درس نمره ای در حدود 80 درصد نیز کسب کرده‌اند.

« روانشناسی بالینی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. از حیث اهمیت مهم­ترین درس برای این دو گرایش محسوب می­ شود و به همین دلیل معمولاً داوطلبان این رشته وقت زیادی را صرف مطالعه­ این درس می­ کنند. از منابع مهم این درس می­ توان به دو کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت، کتاب روانشناسی بالینی دکتر شاملو و کتاب راهنمای سنجش روانی تألیف گراث و مارنات اشاره کرد. حجم مطالب این درس کمی زیاد است و برای تسلط بر این درس باید ضمن صرف وقت مناسب، داوطلب در تحلیل مفاهیم به قدرت خوبی برسد. برای این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی مشتمل بر تحلیل مفاهیم و مطالب، ارائه سؤالات و پاسخ­های تشریحی دانشگاه­های آزاد و سراسری به صورت طبقه­ بندی شده و ارائه آزمون های خودسنجی در پایان هر فصل به چاپ رسانده است. مطالعه این کتاب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پیشنهاد می­ شود.

دروس تخصصی گرایش سنجش و اندازه‌گیری «روانسنجی»

داوطلبان این گرایش باید به سؤالات دروس زیر در آزمون پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی با ضریب (1)

4. روانشناسی رشد با ضریب (2)

5. روانشناسی عمومی با ضریب (1)

6. روانسنجی با ضریب (2)

7. آزمون‌های شناختی هوش و استعداد با ضریب (2)

توضیحات 5 درس اول داده شد و ما فقط به معرفی منابع دو درس آخر می‌پردازیم.

«روانسنجی»

همان‌طور که اشاره شد، ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 تست می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های 1. روانسنجی، دکتر گنجی 2. مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور 3. روان‌آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی 4. اصول روانسنجی، پاشا شریفی می‌باشند. بررسی مفاهیم کلی اندازه‌گیری، امتحان و هدف نهایی امتحان، تهیه پرسش‌های امتحانی، اجرای امتحان، آزمون و انواع آن، تحلیل سؤالات آزمون، اعتبار آزمون،‌ طبقه‌بندی آزمون‌ها و … در متن این درس تحلیل می‌شوند. برای این درس کتابی خلاصه و مفید با نگرشی کلی به منابع اصلی جمع‌آوری شده است. اضافه کردن تمامی تست‌های آزمون‌های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی به همراه تست‌های طراحی شده توسط طراحان با هدف آشنایی با سؤالات استاندارد در متن درس، مجموعه‌ای کامل برای آمادگی در آزمون را پیش‌روی داوطلبان این گرایش قرار داده است. به طوری که مطالعه‌ی دقیق این کتاب نیازهای داوطلبان را رفع کرده و دیگر نیازی به مراجعه به کتب مرجع نمی‌باشد.

« آزمون‌های شناختی هوش و استعداد »

ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های راهنمای سنجش روانی مارنات، روانسنجی دکتر گنجی، اصول روانسنجی و روان آزمایی دکتر شریفی و روان آزمایی آناستازی ترجمه دکتر براهنی می‌باشد. مطالب آن تقریباً بی‌ارتباط با درس روانسنجی نیست. مفهوم هوش و نظریه‌های آن، آزمون‌های انفرادی و گروهی هوش، آزمون‌های شخصیت، آزمون‌های فرافکن، اضطراب و فشار روانی، سنجش رغبت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها مباحث اصلی این درس را تشکیل می‌دهند. در این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی کامل و جامع را به داوطلبان ارائه کرده است. در این کتاب جذابیت مباحث این درس، باعث شده مؤلف با تخصص خود در این درس خواننده را با خود همراه کند و ضمن ارائه مثال‌های متنوع چهار گزینه‌ای در متن درس، داوطلب را آماده روبه‌رو شدن با تست‌های طبقه‌بندی شده که در پایان هر فصل گنجانده شده، کند. پاسخ‌های تشریحی تمام آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی در 15 سال گذشته و دانشگاه آزاد در 10 سال گذشته باعث مرور کلی به تست‌های قابل طرح در این درس شده است.

دروس تخصصی گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی

داوطلبان این گرایش باید به دروس زیر پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی به زبان انگلیسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی صنعتی و سازمانی با ضریب (2)

4. روانشناسی اجتماعی با ضریب (2)

5. رفتار سازمانی با ضریب (3)

6. روانشناسی امور استخدامی با ضریب (3)

7. بالندگی سازمانی با ضریب (3)

با توجه به ضرایب، تقریباً تمام دروس مهم هستند و دروس 7 و 6 و 5 از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. برای تمام دروس این گرایش انتشارات مدرسان شریف کتاب ارائه کرده و داوطلبان می‌توانند از واحد مکاتبه‌ای مدرسان شریف و یا کتاب فروشی‌های فعال سراسر کشور و یا بصورت اینترنتی این منابع را تهیه کنند.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

 

مدرسان شریف برای داوطلبانی که محدودیت زمانی دارند و به هر دلیلی نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند، بسته های پیشنهادی بسیار جامع و مفیدی در نظر گرفته است که با استقبال فراوانی از سوی داوطلبان سراسر کشور رو به رو شده است.

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

 

این بسته ها زیر نظر اعضای دپارتمان آموزشی هر رشته تهیه شده که شامل موارد زیر است:

* مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی (حضوری و اینترنتی)

* پکیج های آموزشی:

– مجموعه کتب و جزوات تخصصی موردنیاز هر رشته

– کتاب مشاوره، برنامه ریزی و اطلاعات مفید هر رشته

– دو مرحله آزمون خودسنجی به همراه پاسخنامه تشریحی

* آزمون های آزمایشی (16 مرحله):

– آزمون های آزمایشی حضوری کشوری

– آزمون های آزمایشی اینترنتی کشوری

 

 

 

 

 

 

 

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

فـــــروشـــــگاه آنــــلایـــــن مــــــدرســـــان شــریــف

فـــــروشـــــگاه آنــــلایـــــن مــــــدرســـــان شــریــف

منوی اصلی

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

جستجو

ورود/ثبت نام

پیگیری پستی سفارشات

راهنمای فروشگاه

شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.

درس روان‌شناسی بالینی یکی از دروس تخصصی گرایش بالینی رشته روان‌شناسی است.  در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند که سؤال‌های دکتری را از دروس دیگر به این درس وارد کنند. با توجه به اینکه مخاطبان این کتاب دانشجویان کارشناسی و داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد هستند، کتاب میکروطبقه‌بندی روان‌شناسی بالینی با توجه به آخرین تغییرات در منابع اصلی و همچنین سؤالات کنکورهای چندسال اخیر تنظیم و تألیف شده است. کتاب شامل 16 فصل است که هر فصل شامل چند درسنامه می‌‌باشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد. سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال‌های 91 تا 97 و منتخب سؤالات آزمون‌های قبل از سال 91 با پاسخ تشریحی در هر در درسنامه به‌صورت مبحثی تحت عنوان مثال وجود دارند که سعی شده ترتیب قرار گرفتن آن‌ها از آسان به سخت باشد. در فرمت قبلی کتاب‌ها مثال‌های هر مبحث، تست‌های تألیف‌شده بودند که در کتاب‌های میکروطبقه‌بندی تست‌های کنکوری جایگزین برخی تست‌های تألیفی شدند.

همچنین سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال 98 با پاسخ تشریحی در انتهای کتاب آورده شده است.

ضمناً اکثر تست­های کنکوری قبل از سال 91 و همچنین تست­های تألیفی کلیه فصول برای آن دسته از داوطلبان که به دنبال تست­های بیشتر هستند بر روی سایت مدرسان شریف به آدرس www.modaresanesharif.ac.ir جهت دانلود ارائه شده است.

در پايان، لازم است از مديريت محترم انتشارات مدرسان شريف كه رهنمودهاي ايشان باعث ارتقاي  كتاب شده است سپاسگزاري ‌نماييم.  

همچنين از واحد تأليف و تايپ انتشارات مدرسان شريف كه در هرچه بهتر شدن اين كتاب از هيچ كوششي دريغ نورزيدند كمال تشكر و امتنان را داريم.

يقيناً هر اثري توأم با خطايي است؛ لذا از تمامي صاحب نظران و دانشجويان تقاضا داريم هرگونه اشكالي را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.ir  ارسال کنند و يا با شماره تلفن‌ 61099 ـ 021 (روابط عمومي انتشارات مدرسان شريف)  تماس حاصل نمايند.

درس روان‌شناسی بالینی یکی از دروس تخصصی گرایش بالینی رشته روان‌شناسی است.  در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند که سؤال‌های دکتری را از دروس دیگر به این درس وارد کنند. با توجه به اینکه مخاطبان این کتاب دانشجویان کارشناسی و داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد هستند، کتاب میکروطبقه‌بندی روان‌شناسی بالینی با توجه به آخرین تغییرات در منابع اصلی و همچنین سؤالات کنکورهای چندسال اخیر تنظیم و تألیف شده است. کتاب شامل 16 فصل است که هر فصل شامل چند درسنامه می‌‌باشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد. سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال‌های 91 تا 97 و منتخب سؤالات آزمون‌های قبل از سال 91 با پاسخ تشریحی در هر در درسنامه به‌صورت مبحثی تحت عنوان مثال وجود دارند که سعی شده ترتیب قرار گرفتن آن‌ها از آسان به سخت باشد. در فرمت قبلی کتاب‌ها مثال‌های هر مبحث، تست‌های تألیف‌شده بودند که در کتاب‌های میکروطبقه‌بندی تست‌های کنکوری جایگزین برخی تست‌های تألیفی شدند.

همچنین سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال 98 با پاسخ تشریحی در انتهای کتاب آورده شده است.

ضمناً اکثر تست­های کنکوری قبل از سال 91 و همچنین تست­های تألیفی کلیه فصول برای آن دسته از داوطلبان که به دنبال تست­های بیشتر هستند بر روی سایت مدرسان شریف به آدرس www.modaresanesharif.ac.ir جهت دانلود ارائه شده است.

در پايان، لازم است از مديريت محترم انتشارات مدرسان شريف كه رهنمودهاي ايشان باعث ارتقاي  كتاب شده است سپاسگزاري ‌نماييم.  

همچنين از واحد تأليف و تايپ انتشارات مدرسان شريف كه در هرچه بهتر شدن اين كتاب از هيچ كوششي دريغ نورزيدند كمال تشكر و امتنان را داريم.

يقيناً هر اثري توأم با خطايي است؛ لذا از تمامي صاحب نظران و دانشجويان تقاضا داريم هرگونه اشكالي را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.ir  ارسال کنند و يا با شماره تلفن‌ 61099 ـ 021 (روابط عمومي انتشارات مدرسان شريف)  تماس حاصل نمايند.

عضویت در خبرنامه مدرسان شریف

info@modaresanesharif.ac.ir

جهت پاسخگویی به ایمیل ارسالی،شماره تماس خود را در متن ایمیل درج نمایید.

تلفن تماس: ۶۱۰۹۹- ۰۲۱

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

 

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سراسر كشور مي‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات آموزشي مدرسان شريف در شهر خودشان نسبت به ثبت نام و تهيه بسته‌هاي آموزشي متفاوت مدرسان شريف اقدام نمايند. ممكن است داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به هر دليلي نتوانند از كلاس‌ها استفاده كنند اما تمام كساني كه براي آموزش ارشد آماده مي‌شوند، حتماً كتاب‌هاي رشته خود را مطالعه مي‌كنند. مطالعه كتاب‌هاي مرجع اگر چه بسيار مفيد و ضروري است اما براي آمادگي در آزمون کارشناسی ارشد داراي معايبي است كه ذيلاً به آنها اشاره مي‌كنيم:

دلايل فوق و برخي علل ديگر نياز به مطالعه يك كتاب جامع و خوب را براي ما ضروري مي‌سازد. (البته گفتني است يك كتاب خوب بايد كاملاً منطبق بر كتاب‌هاي مرجع با حذف نكات منفي آنها باشد و دانشجويان نبايد كتاب‌هاي مرجع را از ذهن خارج كنند.)

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

 

 

واحد انتشارات مؤسسه مدرسان شريف براي قبولي داوطلبان در آزمون كارشناسي ارشد ساليان متمادي است کتاب های رشته‌هاي مختلف را در سطح كشور ارايه كرده كه با استقبال زيادي از سوي دانشجويان و حتي اساتيد محترم دانشگاه مواجه شده است. تمام اين کتاب ها با در نظر گرفتن منابع آزمون و كتاب‌هاي مرجع گوناگون براي هر درس تأليف شده است. اين كتاب‌ها در دو نوع به بازار كتاب عرضه شده است.

 

کتاب های تكدرس:

در اين نوع كتاب‌ها براي هر درس يك كتاب شامل آموزش گام به گام مطالب به زباني ساده همراه با آوردن مثال‌ها و تست‌ها در ضمن آموزش، ارايه شده است. در كتاب‌هاي مؤسسه از آوردن مطالب غير ضروري پرهيز شده و خلاصه آنچه مورد نياز داوطلب است ارايه شده است و هر كجا كه در پاسخگويي تست‌ها روش‌هاي تستي وجود داشته به آنها اشاره شده است. پس از آموزش مطالب هر فصل، تمام تست‌هاي آزمون‌هاي ارشد 15 سال اخير مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشريحي به صورت طبقه بندي شده گنجانده شده است تا دانشجو پس از آموزش مطالب تمام تست‌هاي سال‌هاي قبل مربوط به آن فصل را مرور كند. در بخش سوم، تعدادي تست تكميلي جهت تمرين هر چه بيشتر به همراه پاسخ‌هاي كليدي قرار داده شده تا اگر دانشجو نياز به تمرين بيشتر پيدا كرد، بتواند به اين بخش مراجعه كند. در پايان تمام كتاب‌ها تست‌هاي آخرين آزمون كارشناسي ارشد سال 1391 با پاسخ تشريحي آورده شده است.

 

کتاب مجموعه تست:

انتشارات مدرسان شريف براي هر رشته كتاب‌هاي ديگري كه فقط شامل سئوالات و پاسخ‌هاي تشريحي آزمون‌هاي كارشناسي ارشد 10 تا 15 سال اخير است را به جامعه علمي كشور عرضه كرده و براي دانشجوياني كه مي‌خواهند سئوالات تمام درس‌ها را يكجا ببينند و يا پس از مطالعه كتب تكدرس، مي‌خواهند مروري كلي براي تمام سئوالات داشته باشند، مناسب است.

کتاب های کارشناسی ارشد و دیگر مقاطع تحصیلی مؤسسه مدرسان شريف با توجه به ساختار كاملاً حرفه‌اي و علمي آنها و توجه به نياز دانشجويان، داوطلبان را از مراجعه به كتاب‌هاي ديگر بي‌نياز مي‌كند. مطمئناً تعداد تست‌هاي فراوان، آموزش ساده و روان مطالب به روز بودن كتاب‌ها و آوردن جديدترين تست های آزمون کارشناسی ارشد سال‌هاي اخير از مشخصه‌هاي كتاب‌هاي مدرسان شريف است.

 

کتاب مشاوره، برنامه ریزی و اطلاعات مفید هر رشته:

این کتاب که از تابستان سال 1390 برای اولین بار ارائه و جمع بندی می شود، به دو قسمت کلی تقسیم می شود:

قسمت اول: در این قسمت انواع مطالب مهم و ضروری راجع به مفاهیم علمی و تخصصی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آورده شده است، که شامل موارد زیر می باشد: انواع روشهای مطالعه، تکنیک های تندخوانی، خلاصه برداری، مرور و جمع بندی، استفاده از جعبه لایتنر، حذف عوامل مزاحم در فرآیند مطالعه، تأثیر ورزش و تغذیه مناسب بر حذف اضطراب و فواید آنها در ایجاد تمرکز و افزایش ضریب یادگیری، انواع برنامه ریزی (کوتاه مدت و بلند مدت) برای داوطلبین با شرایط شغلی – اجتماعی و اقتصادی متفاوت (مانند: داوطلبین شاغل متأهل، دانشجویان درحال تحصیل، داوطلبین تغییر رشته ای و …)، فرمول محاسبه تعداد ساعات مفید مطالعه، روشهای کاهش استرس، بایدها و نبایدها در هفته های قبل از آزمون و روز آزمون، تجربه های مفید رتبه های یک و تک رقمی کنکور کارشناسی ارشد 1390 و بسیاری از مطالب خواندنی که برای قبولی در آزمون به داوطلب کمک می کند.

قسمت دوم: در این قسمت کتاب، اطلاعات مورد نیاز و جالبی برای اکثر داوطلبان ارایه شده است. ضرایب و تعداد سوالات هر درس به تفکیک رشته و گرایش در آزمونهای دولتی و آزاد در نظر گرفته شده است. منابع مهم و مفید آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی هر داوطلب، رشته هایی که هر داوطلب می تواند در آنها شرکت کند، مشاوره و توصیه های مهم به تغییر رشته ای ها، آمار ثبت نام کنندگان هر رشته، تعداد حاضرین در روز آزمون، آمار پذیرفته شدگان دوره های شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد، تعداد پذیرش هر دانشگاه در هر گرایش، درصد قبولی در هر رشته، درصد قبولی داوطلبان به تفکیک دانشگاه فارغ التحصیل شده، میانگین معدل لیسانس شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان در هر رشته، محل فارغ التحصیلی سه نفر اول هر رشته، به همراه بسیاری از اطلاعات ناب و کمیاب دیگر در این کتاب ارایه شده است که بی شک کمتر کسی در کشور می تواند این اطلاعات را به داوطلبان ارایه کند!

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

آزمون کارشناسی ارشد سال 96 در رشته مجموعه روان شناسی با ارائه یک دفترچه 310 سؤالی برگزار شد.

این دفترچه شامل دروس:

متون روان شناسی به انگلیسی با 30 سؤال،

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

آمار و روش تحقیق با 20 سؤال،

روان شناسی مرضی و کودکان استثنایی با 20 سؤال،

روان شناسی رشد با 20 سؤال،

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی با 15 سؤال،

روان شناسی صنعتی و سازمانی با 15 سؤال،

روان شناسی اجتماعی با 15 سؤال،

رفتار سازمانی با 15 سؤال،

روان شناسی امور استخدامی با 15 سؤال،

روان شناسی بالینی با 20 سؤال،

روان شناسی عمومی با 15 سؤال،

آزمون های شناختی هوش و استعداد با 20 سؤال،

روان سنجی با 20 سؤال،

روان شناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان با 15 سؤال،

بالندگی سازمانی با 15 سؤال،

روانشناسی تربیتی با 20 سؤال،

آموزش و پرورش کودکان استثنایی 20 سؤال می باشد.

برای این 310 سؤال 165 دقیقه مهلت پاسخگویی در نظر گرفته شده است که داوطلبان هر گرایش با توجه به ضرایب دروس، به دروس مرتبط با گرایش خود پاسخ می دهند.

 

جهت دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی کلیک کنید

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon


جهت دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی کلیک کنید Downloads-icon

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

 

تا قرن نوزدهم بیشتر روان‌شناسان به مطالعه و شناخت روان و روح انسان می‌پرداختند و عكس‌العمل‌های درونی و ذهنی،خاطرات، تصورات، احساسات و عقاید فرد را زیرنظر می‌گرفتند. اما از اوایل قرن بیستم، همزمان با پیشرفت دو رشته فیزیك و زیست‌شناسی علاوه بر موارد قبل مطالعه و مشاهده‌ی رفتار انسان به شیوه‌های علمی و بصری در اولویت كار روانشناسی قرار گرفته است، هر چند در كشور ما هنوز بسیاری از مردم طالع‌بینی، كف‌بینی، چهره‌شناسی را جزء مفاهیم اصلی روانشناسی می‌دانند! همه می‌دانیم منابع انسانی مهم‌ترین ثروت یك جامعه محسوب می‌شوند و همین دلیل كافیست تا نیازمند دانشی باشیم كه خصوصیات اشخاص را تحلیل كرده و به تبع آن در پی رفع مشكلات و درمان روان و روح انسان‌ها باشد. کارشناسی ارشد روانشناسی تمام این مباحث را مورد بررسی قرار می دهد.

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon


برای دانلود بروشور کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی کلیک کنید.Downloads-icon

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

لطفاً خودتان را به طور كامل معرفي نماييد.

محسن دهقان اشكذري، فرزند محمدرضا، صادره از اشكذر، متولد 1357، شماره شناسنامه 8

نام واحد دانشگاهي و رتبه قبولي خود را ذكر نماييد.

دانشگاه تهران، رتبه 1 روان‌شناسي باليني

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

فارغ‌التحصيل چه سالي و كدام واحد دانشگاهي هستيد؟

سال 89، دانشگاه علامه طباطبائي تهران

آيا براي اولين بار است در كنكور ارشد شركت مي‌كنيد؟ در صورتي‌كه سال‌هاي گذشته شركت كرده‌ايد آيا قبول شده‌ايد؟ علت شركت كردن مجددتان چيست؟

بله، بار اول بود شركت مي‌كردم.

آيا در كلاس‌هاي حضوري مؤسسه مدرسان شريف مشغول به تحصيل بوده‌ايد؟

بله، با شناختي كه از اساتيد داشتم در كلاس‌هاي حضوري نيز شركت كردم.

علت ادامه تحصيل خود را بيان كنيد؟

علاقه به رشته، علاقه به نويسندگي در رشته‌ي خودم

آيا تمام دروس را ثبت‌نام كرده‌ايد؟

بله، كليه دروس به همراه آزمون‌هاي آزمايشي به همراه بسته‌هاي كامل آموزشي

از كدام برنامه نوساني مؤسسه استفاده كرده‌ايد؟ آيا مغايرتي با تحصيل يا شغل شما داشته است؟

r داخل هفته r پايان هفته Rچرخشي

نظر شما راجع به تهيه بسته‌هاي آموزشي اين مؤسسه چيست؟

بله، نظر شخصي من بسيار عالي بود، به چند دليل: 1ـ باعث مي‌شود كه دانشجو كمترين اتلاف زمان را جهت مطالعه منابع متعدد داشته باشد. 2ـ وجود آزمون‌هاي خودسنجي و آنلاين، يك سنجش براي نشان‌دادن ميزان مطالعه در منزل است. 3ـ وجود كتب و جزوات ، CDهاي آموزشي كه هر 3 مكمل هم هستند و ثابت‌كننده بازده و يا راندمان مطالعه مي‌باشند.

بالاترين درصد در دروس تخصصي شما، كدام درس مي‌باشد؟

90% آمار و روش تحقيق

آيا از آزمون‌هاي آزمايشي مؤسسه استفاده نموده‌ايد؟ ميزان تطابق آن‌ها با سئوالات كنكور چگونه بوده است؟

بله، بسيار كارشناسي شده طراحي شده است، نحوه طراحي سئوال و طبقه‌بندي آن‌ها، آزمون‌هاي منطقي، قرار دادن تله‌هاي تستي كه باعث مي‌شود دانشجو به هر سئوال به بعد ديگري نگاه كند و نكات انحرافي آن را پي ببرد و در انتها كارنامه‌اي كه به جزئي‌ترين شكل درصدها، درسي را با ديگر افراد مقايسه كرده و ايجاد رقابت مي‌كند، همه موارد نشان از يك طرح بي‌نقص و انحصاري مي‌باشد. واقعاً عاليهJ

علاوه بر كتاب‌هاي مؤسسه از كتب مرجع ديگري جهت مطالعه استفاده كرده‌ايد؟

بله، يكي دو 2 كتاب مرجع براي يادآوري

لطفاً نظرتان را در مورد نظم و هماهنگ بودن كلاس‌ها و زمان‌بندي آن‌ها بيان نماييد؟

بسيار منظم و سر وقت برگزار مي‌شد.

آيا مي‌توانيد مقايسه‌اي بين مؤسسه مدرسان شريف و مؤسسه ديگري انجام دهيد؟

كيفيت آموزشي، نظم در اجراي خدمات و آزمون‌هاي خوب و كادر اساتيد برتر كه چند نفر از آن‌ها از دانشگاه خودم بودند.

عوامل مؤثر در موفقيت شما كدام موارد بوده است؟

نظم، پشتكار، برنامه‌ريزي آموزشي، خدمات آموزشي (علي‌الخصوص اساتيد خوب)

به نظر شما بهترين و مؤثرترين راه كارهاي تبليغاتي مؤسسه دانشجويان كدام مورد بوده است؟

به نظر من شعار مدرسان شريف اين‌گونه است: هم كار خوب كنيم و هم خوب كار كنيم.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

با توجه به حجم منابع کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی 1، مشاوران تخصصی و رتبه برتر گروه روانشناسی 3گام، بهترین منابع موجود با شرایط داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی را در این مطلب معرفی می نمایند.

 

منابع مناسب برای افرادی که تغییر رشته ای هستند و یا پایه بسیار ضعیفی در دورس تخصصی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی دارند:

 

روانشناسی بالینی: فیرس + نظریه های مشاوره و رواندرمانی شفیع آبادی یا پروچسکا + روانشناسی بالینی مدرسان شریف

روانشناسی عمومی: هیلگارد + درسنامه و تست روانشناسی عمومی کتابخانه فرهنگ

روانشناسی مرضی: آسیب شناسی سلیگمن یا هالجین + بعضی از فصول کاپلان + کودکان استثنایی بهروز میلانی فر + روانشناسی مرضی مدرسان شریف

انگیزش، هیجان و فیزیولوژیک: انگیزش خداپناهی + فیزیولوژیک خداپناهی + انگیزش و هیجان و فیزیولوژیک پوران پژوهش (دکتر پیری)

روانشناسی رشد: لورا برک + مدرسان شریف

علم النفس: احدی و بنی جمال + مدرسان شریف

آمار و روش تحقیق: مدرسان شریف

زبان تخصصی: یحیی سید محمدی

مجموعه سوالات کارشناسی ارشد با پاسخ تشریحی مدرسان شریف

 

توجه داشته باشید شیوه خواندن و نوع برنامه ریزی این منابع با توجه به نوع شخصیت افراد و کیفیت علمی آنها باید متفاوت باشد. در این زمینه می توانید از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان رتبه های برتر روانشناسی موسسه 3گام استفاده کنید.

 

در هر کجای ایران که باشید می توانید کتابهای گلچین شده مشاوران رتبه برتر 3گام را سفارش داده و خرید کنید.

 

سفارش و خرید کتابهای مناسب ارشد روانشناسی

 

منابع مناسب برای افرادی که تغییر رشته ای نیستند و پایه علمی بسیار مناسب و قوی دارند:

 

روانشناسی بالینی: فیرس + نظریه های مشاوره و رواندرمانی شفیع آبادی + مدرسان شریف

روانشناسی عمومی: هیلگارد + درسنامه و تست روانشناسی عمومی کتابخانه فرهنگ

روانشناسی مرضی: مدرسان شریف

انگیزش، هیجان و فیزیولوژیک: انگیزش و هیجان و فیزیولوژیک پوران پژوهش (دکتر پیری)

روانشناسی رشد: مدرسان شریف

علم النفس: مدرسان شریف

آمار و روش تحقیق: مدرسان شریف

زبان تخصصی: یحیی سید محمدی

مجموعه سوالات کارشناسی ارشد با پاسخ تشریحی مدرسان شریف

 

 

در هر کجای ایران که باشید می توانید کتابهای گلچین شده مشاوران رتبه برتر 3گام را سفارش داده و خرید کنید.

 

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

سفارش و خرید کتابهای مناسب ارشد روانشناسی

 

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

در نظر داشته باشید که نوع برنامه ریزی و تعداد مرورهای شما در تعیین رتبه شما بسیار تاثیر خواهد داشت. به خصوص شیوه مرور شما در هر درس و تعداد مرورهای متناسب با شرایط شما تعیین کننده خواهد بود. بدون مرورهای منسجم و مشخص در بازه های زمانی معین نباید انتظار رتبه های تک رقمی داشته باشید. سیستم برنامه ریزی 3گام با چیدمان خاص مرور خود مخصوص رشته های روانشناسی، کمک شایانی در این زمینه به شما می نماید.

 

ثبت نام کنید


ف.خ‏ – 99/5/6

سلام میشه بگین در کنکور ارشد روانشناسی بالینی چه تعدادی شرکت میکنن؟


مژگان‏ – 98/12/21

سلام وقت بخیر میخواستم ببینم کتاب آسیب برای ارشد مهم نیست اخه اسمش نیومده و اگه مهمه کدوم نویسنده


الهه گوهری‏ – 98/11/1

با سلام و خسته نباشید برای قبولی در رشته روان شناسی عمومی در مقطع ارشد باید چه منابعی رو بیشتر بخونم


لیلا‏ – 98/7/23

سلام.من میخوام ارشد بالینی حتما قبول بشم چ . کتابایی از چ انتشاراتی مناسب هس.لطف کنید بگید

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/9/13

سلامباتوجه به سطح شما و زمانی که دارید متفاوته.. میتونید در پنل 3گام ثبتنام کنید و یک جلسه مشاوره رایگان بگیرید.موفق باشید


Zahraa‏ – 98/7/8

سلام بنده کارشناسی علوم تربیتی خوندم ومیخوام کنکور ارشد ۱۴۰۰ رو برای روانشناسی بالینی شرکت کنم،چه منابعی رو باید بخونم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/13

باسلامبرای اطلاع در مورد منابع میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1208/


Mahsa‏ – 98/6/22

سلام آیاکتاب های اصلی دانشگاه برای ارشدکمکی میکنه؟؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/20

باسلامبستگی به سطح خودتون داره، داوطلب به داوطلب فرق میکنه. ممکنه یک داوطلب نیاز به مطالعه کتاب های اصلی داشته باشه و داوطلب دیگه ای بدون مطالعه رفرنس های اصلی بتونه به آمادگی لازم برسه


ندی رستمی زاده ‏ – 98/4/23

با سلام خدمت شما خواست بدونم برای ارشد بالینی باید چندتا کتاب رو بخونم ؟ ممنون

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/5/6

سلامسوالتون خیلی کلیه. بستگی به سطح اطلاعات و پایه شما داره، ممکنه یک داوطلب یک درس رو با یک کتاب جمع کنه ولی داوطلب دیگری لازم باشه 3 تا منبع بخونه. اطلاعات کلی در مورد رفرنس های ارشد بالینی رو می تونید از لینک زیر بدست بیارید:https://3gaam.com/field/content/1643/


بابک‏ – 98/3/1

0سلام. من دکترای ژنتیک دارم و شاغلم. میخواستم بدونم میتونم ارشد روانشناسی مشاوره خانواده شرکت کنم؟ از نظر سازمان سنجش مشکلی وجود نداره؟ ممنون

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/6/3

سلامبله میتونید، مشکلی نیست


دریاباری‏ – 98/1/31

سلام من میخوام بدونم اصلااین رشته رودرست انتخاب میکنم یانه ممکنه یه نمونه ازفصول کتاب روانشنلسی عمومی روبگذاریدممنون

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/3

باسلام و وقت بخیردرصورتی که برای رشته مقطع ارشد به تصمیم قطعی نرسیدید، مطالعه یک کتاب روانشناسی عمومی رو به طور کامل بهتون پیشنهاد میکنیم. متاسفانه فایل pdf کتابهای رفرنس موجود نیست. موفق باشید


فریبرز‏ – 97/12/24

سلام.اگر لطف کنید و بهترین ترجمه و آخرین ویرایش این منابع رو معرفی کنید.ترجمه های زیادی از این منابع هست برای منی که تغییر رشته ای هستم انتخابش سخته.تشکر

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/27

سلاماکثر کتاب هایی که در سایت معرفی شده یک مترجم اصلی دارند که در سایت های فروش کتاب از جمله فروشگاه 3گام همان کتاب برای فروش گذاشته شده است. در صورتی که اطلاعات تخصصی تری در مورد منابع دارید می تونید در پنل برنامه ریزی 3گام ثبتنام کنید و سوالاتتون رو در یک جلسه مشاوره رایگان بپرسید :)موفق باشید


مریم‏ – 97/12/18

سلام من رشتم باستان شناسی بوده واس ارشد 99میخوام روانشناسی بخونم،شاغلم ووقت زیادی ندارم میشه منابع ضربتی تون رو معرفی کنید سپاس

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/21

سلامبه لینک زیر مراجعه کنید:https://shop.3gaam.com/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%AF%D9%84%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C


سامان‏ – 97/11/30

سلاممدت زمان خرید تا ارسال بسته کتاب ها چند روزه است؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/10

باسلامبستگی به نوع پستی داره که انتخاب می کنید، معمولا بین دو روز تا یک هفته. اطلاعات دقیق تر ارسال در سایت ذکر شده است. 


فائزه میرزاعلیپور‏ – 97/9/13

سلام چن روز میکشه بسته پک اموزشیتون به استان آذربایجان غربی برسه


طاهره‏ – 97/7/29

سلام..برای بالینی فیرس نوشته کدوم نویسنده رو ترجیح میدین؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/8/27

سلام. فیرس یکی از نویسنده های کتاب روانشناسی بالینی هست. عنوان کتاب هست: روانشناسی بالینی، تالیف ترال و فیرس. این کتاب یکی از منابع ارشد روانشناسی بالینی هست. موفق باشید


محمدعلی کاظمی‏ – 96/12/8

سلام من میخواستم برای ارشدازالان شروع کنم ورشته روانشناسی بالینی رومدنظردارم میخواستم منابع روبدونم ویه مشاورعالی وبرنامه ریزعالی میخواستم.

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/12/12

سلام وقتتون بخیرهدف اصلی موسسه 3گام مشاوره و  برنامه ریزی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هست. برای آشنایی با روش برنامه ریزی 3گام به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1440/برای آشنایی با منابع ارشد روانشناسی به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1208/و برای آشنایی با مشاور مجموعه روانشناسی در 3گام به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1292/موفق باشید


مینا میر تقی زاده‏ – 96/11/12

سلاممن میخوام ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنمیه کتاب جامع میخوام که تستی باشه مثل هفت کنکورلطفا بگید چی کار کنمترجیحا کتاب مدرسان شریف باشه خیلی عالیه مرسی

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/12/12

سلاممجموعه مدرسان شریف کنکور های 10 سال اخیر رو دارهموفق باشید


عاطفه اردشیری ‏ – 96/5/28

سلام خسته نباشید من میخوام واسه ارشد تغییر رشته بدم و از رشته شهرسازی در آزمون ارشد روانشناسی عمومی آماده بشم. اما با توجه به مشغله هایی که دارم امکان حضور در کلاس های آموزشی رو ندارم. آیا میتونم فقط با مطالعه منابعی که شما معرفی کردین موفق بشم؟ آیا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنم ؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام و وقت بخیربه دلیل ماهیت دروس رشته روانشناسی که اکثرا حفظی هستند نیازی به ثبتنام در کلاس نیست. در مورد منابع، منابع پیشنهادی سایت 3گام به صورت عمومی گفته شده و هر داوطلب متناسب با شرایط و پیش زمینه اش باید برخی منابع را تغییر دهد. پیشنهاد میشود از مشاوره رایگان 3گام استفاده کنید و جهت اطلاعات جامع تر به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1440

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

 هیچ محصولی وجود ندارد

ثبت سفارش و پرداخت

آزمون های شناختی هوش و استعداد نویسنده: مژگان حسنی-صادق خدامرادی انتشارات: مدرسان شریف با توجه به اینکه درس آزمون شناختی هوش و استعداد هیچ منبع کاملی برای داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد ندارد، لذا این کتاب بعنوان یک منبع مطمئن برای این درس ارائه شده

سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت-روانسنجی نویسنده: اعظم كائيدی-آصفه مستأجران انتشارات: مدرسان شریف در كتاب حاضر سعي شده است تمام مطالب آموزشي برگرفته از منابع مهم درسی که برای آزمون کارشناسی ارشد لازم است با رویکرد آموزشی همراه با نثري ساده و روان ارائه شود

روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی نویسنده: اركان خوش كلام-مرضيه كامياب‌نژاد انتشارات: مدرسان شریف این کتاب خلاصه‌اي مفيد از كتاب‌هايي است كه در چند سال اخير به عنوان منبع سؤالات درس روانشناسي و آموزش و پرورش كودكان استثنايي مورد استفاده قرار گرفته‌اند

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف

زبان تخصصی روان شناسی نویسنده: مهدی شاه‌نظری-ناصر قی پور انبوهی انتشارات: مدرسان شریف دراین كتاب بروزترين و کاربردی ترین مطالب متون روانشناسي را فراهم آورده ایم تا درعين شيوايي بصورت گام به گام دانشجو را با زبان تخصصي روانشناسي پيوند دهد

روانشناسی بالینی نویسنده: احمد علی نوربالا تفتی-فاطمه ثقفی انتشارات: مدرسان شریف این کتاب با پوشش دادن تمام سرفصل‌ها، نكات تستي و كليدي هردرس، براي دانشجويان كارشناسي و داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد منبعي مفيد می باشد

آمار و روش تحقیق نویسنده: حمیدرضا حسن آبادی-كلثوم اميری-علی جعفری دهكردی انتشارات: مدرسان شریفكتاب در دو بخشِ روش‌تحقيق و آمار تنظيم گرديده و سعي شده مطالب مربوط به سرفصل‌هاي دروس آمار و روش‌تحقيق، به زباني ساده و قابل فهم ارائه گردد

روانشناسی مرضی نویسنده: علی اصغر اصغر نژاد فرید(عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران)صادق خدامرادی انتشارات: مدرسان شریف این کتاب حاصل ماه‌ها تلاش براي تالیف و ارائه كاملترين مباحث آسيب‌شناسي رواني، جهت استفاده دانشجويان مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتری می باشد

مجموعه سوالات آزمون های روانشناسی نویسنده: ناصر قلی پور-سميه نجفی-صادق خدامرادی-انديشه واحدی انتشارات: مدرسان شریفكتاب حاضر شامل سوالات و پاسخهاي تشريحي آزمونهاي سراسری سالهای گذشته مي‌باشد. این کتاب کمک می کند دانشجو در مدت زمان کوتاهی آموخته‌هاي قبلي خود را مرور نمايد

روانشناسی فیزیولوژیک-انگیزش و هیجان نویسنده: حجت‌الله ابراهيمي انتشارات: مدرسان شریف اين كتاب با هدف يادگيري و جمع‌بندي مطالب درس روانشناسي فيزيولوژيك، انگيزش و هيجان در كنكورهاي آزمون سراسري و آزاد و وزارت بهداشت تالیف شده است

علم النفس نویسنده: علی اصغر اصغر نژاد فرید(عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران)صادق خدامرادی انتشارات: مدرسان شریف

روانشناسی شخصیت نویسنده: مرتضی ساعدی-سميه شاه مرادی انتشارات: مدرسان شریف این کتاب شامل توضیح تمام مطالب و مفاهيم درسي، تست‌هاي كنكور سراسري و آزاد با پاسخ تشریحی و یک آزمون درپايان هرفصل برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت خود می باشد

روانشناسی رشد نویسنده: محسن طالب زاده (عضو هيئت علمی دانشگاه شهيد بهشتی) ـ انديشه واحدی انتشارات: مدرسان شریفاین کتاب شامل تمامي مطالب درسي مربوط به روانشناسي رشد، به صورت كاملاً روان به همراه مثال، تست و سوالات آزمون های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی می باشد

لیست مقایسه محصولات

فروشگاه ما را دنبال کنید

ثبت نام در خبرنامه فروشگاه

درباره ی ما

منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف
منابع ارشد روانشناسي باليني مدرسان شريف
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *