منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

 
helpkade
منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸
منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

تحریریه ایران مشاوره نظری بدهید

یکی از آزمون هایی که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند کنکور کارشناسی ارشد است. با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. ثبت نام کنکور ارشد 99 در آذر ماه انجام می گیرد. داوطلبانی که علاقه دارند در رشته روان شناسی عمومی شرکت کنند می بایست با مطالعه منابع مرتبط آمادگی لازم جهت حضور در جلسه آزمون را کسب نمایند.

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد 99 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد 99 خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 می بایست در آذرماه از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد99 ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند. رشته روان شناسی عمومی نیز در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس آن متفاوت است.

رشته روان شناسی عمومی مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

رشته روان شناسی عمومی جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد می باشد یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته روان شناسی عمومی می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه نمایید.

علاقه مندانی که در  زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد99 در رشته روان شناسی عمومی در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هامنابع آزمون ارشد

23 ساعت پیش

23 ساعت پیش

2 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

در این مطلب قصد داریم با معرفی هر درس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، به شناخت بیشتر داوطلبان از این دروس کمک کنیم.

دروس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، شامل هفت درس اصلی است. در این مطلب قصد داریم با معرفی هر درس به شناخت بیشتر داوطلبان از این دروس کمک کنیم. اولین درس دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، درس زبان انگلیسی است.

درس زبان از دروس مهم و رتبه ساز در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی است. به جرات می توان گفت اگر کسی قصد دارد این درس را از برنامه مطالعه خود حذف کند، باید فکر رتبه زیر 100 و قبولی در دانشگاه سراسری را از سر بیرون کند. با وجود این که اکثر داوطلبان زبان ضعیفی دارند و در این درس با مشکل مواجه هستند؛ اما به دلیل مهم بودن زبان تخصصی نسبت به زبان عمومی، به راحتی و با یک مطالعه نظام مند می توانند در این درس درصد خوبی را به دست آورند. درس زبان در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، با 30 سوال درک مطلب و ضریب دو در قبولی داوطلبان سهم زیادی دارد. 

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

با اینکه بسیاری از داوطلبان تصور می کنند در درس آمار و روش تحقیق با سوالات مفهومی و حل مساله مواجه هستند؛ اما همانطور که از نام این درس مشخص است نیمی از سوالات را درس روش تحقیق تشکیل می دهد. با مطالعه دقیق این درس به راحتی می توان به سوالات درس آمار و روش تحقیق در کنکور پاسخ داد. سوالات درس آمار نیز شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی می شود. پاسخگویی به سوالات بخش توصیفی به دلیل حفظی بودن بسیار ساده است. بنابراین با وجود ترسی که نسبت به سختی این درس وجود دارد، می توان با تسلط بر قسمت های ساده تر به سوالات این درس نیز پاسخ داد. این درس با ضریب یک، دومین درسی است که در دفترچه سوالات کنکور ارشد روانشناسی قرار دارد.

درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، دربرگیرنده دو درس آسیب شناسی روانی و کودکان استثنایی است. در مجموع این درس به اختلالات روانشناختی در انسان ها (از اختلالات دوره کودکی مثل انواع عقب ماندگی ها، اختلالات بیش فعالی، اوتیسم و.. تا اختلالات دوره میانسالی مثل انواع دمانس) می پردازد. برای تسلط بر این درس، شناخت انواع اختلالات، ملاک های لازم جهت تشخیص اختلال، تشخیص افتراقی، سبب شناسی و روش های درمانی مختلف (دارو درمانی و روان درمانی) ضروری است.

با توجه به تنوع مباحث در درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی و علی رغم جذاب بودن، این درس نکات ریزی دارد که فقط با مرور مکرر می توان به آن مسلط شد. درس مرضی و کودکان استثنایی در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، با 20 سوال و داشتن ضریب دو از جمله درس های مهم محسوب می شود.

ساده ترین درس در مجموعه روانشناسی، درس رشد است. به دلیل ماهیت این درس که به مراحل مختلف رشد انسان می پردازد و نظریات مهم رشد را ارائه می دهد، اکثر داوطلبان با این درس به خوبی ارتباط برقرار می کنند. ساده بودن این درس موجب شده که اکثر داوطلبان در این درس درصد بالایی داشته باشند. میانگین درصد رتبه های برتر در این درس حدودا 65% است. درس روانشناسی رشد با ضریب دو از جمله دروس مهم گرایش عمومی تلقی می شود که می توان با مطالعه دقیق به راحتی به درصد بالایی در آن دست یافت.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی ارشد روانشناسی

 

درس علم النفس با وجود ضریب یک، از جمله درس هایی است که داوطلب به سختی با آن ارتباط برقرار می کند. دلیل آن هم ماهیت این درس است که به بررسی نظریات فیلسوفان غربی و اسلامی در مورد انسان می پردازد. فهم سنگین این مباحث، فرار بودن آن ها و ضریب پایین این درس موجب شده بعضی داوطلبان این درس را از برنامه مطالعه خود حذف کنند. اگر این درس در زمان مناسبی به برنامه مطالعه اضافه شود به دست آوردن درصد 60 در آن دور از انتظار نیست.

شاید درس روانشناسی عمومی به لحاظ محتوای مطالب سنگینی زیادی نداشته باشد اما همانطور که از نام این درس مشخص است، به دلیل بررسی ابعاد و گرایش های مختلف روانشناسی، این درس حجم زیادی دارد و داوطلب با مطالب گسترده ای روبرو است. با این وجود مطالعه این درس، به فهم بهتر سایر درس های رشته روانشناسی نیز کمک زیادی می کند. برای مثال فصل دوم کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد به بررسی سیستم عصبی انسان می پردازد و مطالعه این فصل می تواند کار داوطلب را در درس روانشناسی فیزیولوژیک راحت تر کند. بنابراین همسو بودن فصل های کتاب عمومی با سایر درس ها موجب درک بهتر مطالب می شود.

با وجود این که به نظر می رسد روانشناسی علم مطالعه روان انسان است. در برخی رویکردهای این رشته به بررسی مبانی عصب شناختی اختلالات پرداخته می شود. اگر مغز و سیستم عصبی را به عنوان مرکز کنترل و اداره رفتار در نظر بگیریم، دور از انتظار نیست که هر مشکلی در رفتار انسان نمودی هم در سیستم عصبی داشته باشد و باعث درگیر شدن قسمت های مختلف مغز شود. درس روانشناسی فیزیولوژیک به دلیل بررسی سیستم عصبی و نقش آن در بروز اختلالات، یکی از سخت ترین دروس مجموعه روانشناسی است. این درس با ضریب یک و 20 سوال، آخرین سوالات این گرایش را در دفترچه به خود اختصاص می دهد. 

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی


Mehri‏ – 98/12/25

سلام من معدلم در کارشناسی ۱۹بوده ودررشته مددکاری فارق التحصیل شدم الان دررشته روان شناسی عمومی درمقطع ارشد می خواهم کنکور بدم می خواهم بدانم اگه کتاب روان شناسی رشد وعمومی و کودکان استثنایی که ضریب شان دو هست را بخوانم می توانم نمره قبولی بیاورم


مسعود‏ – 98/7/7

باسلامبهترين گرايش روان شناسي براي ارشد چي هست؟و بنظر شما بين گرايش عمومي و تربيتي كدوم مناسب تر هست؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/13

باسلامبستگی به علاقه و هدف خودتون داره. انتخاب گرایش خیلی شخصیه و باتوجه به علاقه و توانمندی های افراد ممکنه برای فردی گرایش عمومی و برای فرد دیگری گرایش تربیتی مناسب تر باشه.


کیانا‏ – 97/12/12

سلام خسته نباشید من امسال میخواهم ارشد روانشناسی بخوانم والبته دکترای عمومی هم بگیرم ولی زبانم خیلی ضعیفه خواستم بدونم امکانش هست در ازمون های ورودی قبول بشم ویادر طول تحصیلم در دانشگاه برام مشکل ساز نمیشه.ازتون خواهش میکنم جوابمو بدین ممنونم.

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/21

سلامدرس زبان تخصصی یکی از دروس رتبه آور در رشته روانشناسی است. باتوجه به اینکه متون داده شده در کنکور تخصصی بوده و به نسبت زبان عمومی گستردگی کمتری دارد با داشتن برنامه مناسب و گذاشتن زمان کافی می توان در این درس به درصد مناسبی رسید. باتوجه به ضرورت انجام پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد، مسلط بودن به زبان انگلیسی لازم است.موفق باشید


فاطمه‏ – 97/12/2

سلام…ممنون از اطلاعات خوبتون…برای قبولی دانشگاه سراسری باید حداقل چه رتبه ای داشته باشیم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/3

باسلامگرایش بالینی زیر 300 و گرایش عمومی زیر 1800

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

 

  امیرهمایون حلاجیان، رتبه 2 بالینی    الهه مولایی، رتبه 6 بالینی               

در گرایش‌های بالینی و عمومی کنکور ارشد روانشناسی، دروس زیر مورد امتحان قرار می‌گیرند:
1- روانشناسی بالینی (فقط برای متقاضیان گرایش بالینی)
2- روانشناسی رشد
3- زبان تخصصی روانشناسی
4- روانشناسی مرضی (آسیب شناسی روانی) و کودکان استثنایی
5- آمار و روش تحقیق در روانشناسی
6- روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
7- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی
8- روانشناسی عمومی (فقط برای داوطلبان گرایش عمومی)
از این دروس، موارد 1 تا 7 مختص داوطلبان گرایش بالینی است و متقاضیان شرکت در گرایش روانشناسی عمومی، کافی است به دروس 2 تا 8 پاسخ دهند. همانطور که ملاحظه می‌کنید، دروس 2 تا 7 بین هر دو گرایش عمومی و بالینی مشترک است. 

1- متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی ضریب 2✍🏻به قلم: دکتر صادق فلاح (رتبه 8 و 17 ارشد و دکتری)، امیرهمایون حلاجیان (رتبه 2 بالینی) و سمانه ابراهیم نژاد (رتبه 7 بالینی)

2- روانشناسی رشد ضریب 2

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

✍🏻به قلم: دکتر احسان نیک‌منش (مدرس این درس)، الهه مولایی (رتبه 6 بالینی)، سمانه ابراهیم نژاد (رتبه 7 بالینی)

3- روانشناسی بالینی ضریب 3

✍🏻به قلم: امیرهمایون حلاجیان (رتبه 2 بالینی)، الهه مولایی (رتبه 6 بالینی)، سمانه ابراهیم نژاد (رتبه 7 بالینی)

4- روانشناسی مرضی (آسیب شناسی روانی) و کودکان استثنائی ضریب 2

5- آمار و روش تحقیق ضریب 1

6- علم النفس از دیدگاه داتشمندان اسلامی ضریب 1

7- روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان ضریب 1

بازار کار در بین فارغ التحصیلان وزارت علوم و بهداشت کمی تفاوت دارد، اگر فارغ التحصیل وزارت بهداشت هستید می توانید در بیمارستان های تابع و یا در دانشگاه های وزارت بهداشت مشغول به کار شوید و معمولا  وزارت بهداشت و بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرمجموعه آن، معمولا از افرادی که خود تربیت کرده اند استخدام می کنند
یک تفاوت دیگر این است که  فارغ التحصیلان وزارت بهداشت  برای کسب مجوزهای شغلی نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی جداگانه ندارنددر صورتی که فارغ التحصیلان وزارت علوم، دانشگاه آزاد و… می بایست بیش از 400 ساعت کار عملی در کلینیک روانشناسی داشته باشند.
شما می توانید به عنوان یک روانشناس بالینی در حوزه های زیر فعالیت کنید:
– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي 
– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تأسيس مهد کودک نمايد.
– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تأسيس سَراي سالمندان نمايد.
– در کلينيک‌هاي درمان اعتياد به عنوان روان‌شناس مشغول به کار شوید.
– در کلينيک‌هاي مشاوره اي به کارهاي درماني بپردازد.
– در کلینیک‌های خصوصی فعالیت کنید. 
– در کلينيک‌هاي مشاوره و روان‌درماني کودک به کارهاي درماني مثل بازي درماني و … بپردازد.

مشاوره رایگان تلفنی با رتبه رقمی امسالهمین حالا از مشاوره رایگان تلفنی با رتبه‌های تک‌رقمی امسال استفاده کنید

هر داوطلب کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره، یک بار در سال امکان مشاوره رایگان کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی با رتبه‌های تک‌رقمی کنکور هر سال را دارد.از راه‌های زیر درخواست‌تان را ارسال کنید

آلاله آطاهریان، رتبه 7 بالینی ارشد روان­شناسی (متن کامل مصاحبه)

جزوات کیهان، ارشد بالینی

جزوات کیهان، ارشد عمومی

خرید منابع ارشد روانشناسی از فروشگاه کیهان

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

 

موفق باشید

 


سلام نعیمه


 

خیر ما در نمایشگاه غرفه نداریم اما در این ایام، تخفیفات ویژه ای رو خواهیم داشت که به زودی اعلام میکنیم 🙂


 


موفق باشید


گروه آموزشی کیهان


ارشد و دکتری روانشناسی

سلام حسن
طول دوره ی ارشد دو ساله و معمولا هفته ای دو تا سه روز کلاسا هستش
موفق باشید 🙂
گروه اموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
 


توضیحات خانم دکتر احسانی، مدرس علم‌النفسDownloads-icon


توضیحات بیشتر استاد فتح‌اللهی، مدرس Downloads-icon


فیزیولوژیک و انگیزش و هیجانDownloads-icon


توضیحات بیشتر از خانم دکتر احسانی، مدرس روانشناسی عمومیDownloads-icon


دانلود لیست کامل منابع ارشد روانشناسی لیست کامل منابع کیهان برای کنکور ارشد روانشناسی بالینی و عمومی: کلیک کنیدDownloads-icon


به این فایل صوتی گوش کنید 🙂Downloads-icon

نام کاربری*

ایمیل*

کلمه عبور*

تایید رمز عبور*

شماره تماس

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

قوانین* By registering, you agree to the terms of service and Privacy Policy.

فراموشی

رمز خود را فراموش کرده اید؟ایمیل خود یا نام کاربری خود را وارد کنید و ما یک ایمیل حاوی لینک تغییر رمز برای شما ارسال میکنیم.

ایمیل*

فراموشی

سوروشان یک رسانه برای پرسش و پاسخ کاربران توسط یکدیگر است ، ما اینجا تلاش می کنیم تا محیط سالم ایجاد کنیم . پس به ما برای نگهداری سوروشان کمک کنید.

فراموشی

سوروشان یک رسانه برای پرسش و پاسخ کاربران توسط یکدیگر است ، ما اینجا تلاش می کنیم تا محیط سالم ایجاد کنیم . پس به ما برای نگهداری سوروشان کمک کنید.

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی 98 کدام هستند ؟

مجموعه روانشناسی در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

کد ضریب 1 : رشته روانشناسی عمومی ، رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا

کد ضریب 2 : رشته روانشناسی بالینی ، رشته روانشناسی بالینی گرایش خانواده ، رشته روانشناسی بالینی كودك و نوجوان

کد ضریب 3 : رشته سنجش و اندازه گیری (روانسنجی)

کد ضریب 4 : رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی

کد ضریب 5 : رشته روان شناسی و آموزش كودكان استثنایی

کد ضریب 6 : رشته روانشناسی تربیتی

منبع : heyvagroup.com

با عرض سلام و ادب یک سوال داشتم برای گرایش روانشناسی بالینی خانواده و بالینی کودک و نوجوان هردو امتحان وزارت علوم و وزارت بهداشت باید شرکت کرد؟

دروود بله هم علوم دارد هم وزارت بهداشت

با سلام کسی که لیسانس ادبیات داره میتونه ارشد روانشناسی بخونه؟

دروود دفترچه رو مطالعه کنید شرایط تغییر رشته را نوشته

منابع ارشدروانشناسی بالینی وعمومی وزارت علوم روکجامیتونم ببینم

نام*

ایمیل*

سایت :

پاسخ*

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

  سوال قبلی

سوال بعدی  

چند وقتی هستش که کار کردن تو شرکت بازاریابی شبکه ای ( …

شرایط و نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج به چه صورت است ؟

چند وقتی هستش که شرکت ایتراست به من معرفی شده، می خواستم …

چند وقتی هستش که کار تو شرکت 1000 خدمات ( شرکت پویان …

آیا حذف کنکور فنی و حرفه ای از سال 98 صحت دارد؟

تعمیرگاه کارفیکسر به دلیل ویژگی‌های بارز خود موفّق شده است …

همیشه انتخاب بهترین رایحه برای خانم‌ها سخت بوده، اینکه هنگام …

این روزهای بسیاری از سایت‌ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس …

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد 98 از …

نتایج نهایی دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیه 98 اعلام شد . متن اطلاعیه به …

سلام من ۵ سال پیش گواهینامه رانندگی گرفتم، بعد از اینکه برای …

لیست رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی رامیان کدام است ؟

درباره ما

تبلیغات

قوانین و مقررات

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

ضرایب و گرایش های مجموعه روانشناسی براساس دفترچه آزمون سال 99

 

عناوین دروس امتحانی: 1- متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)، 2- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، 3- آمار و روش تحقیق، 4- روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، 5- روانشناسی رشد، 6- روانشناسی بالینی، 7- روانشناسی عمومی، 8- روانسنجی، 9- آزمون های شناختی هوش و استعداد، 10- روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، 11- روانشناسی صنعتی – سازمانی، 12- روانشناسی اجتماعی، 13- رفتار سازمانی، 14- روانشناسی امور استخدامی، 15- بالندگی سازمانی، 16- روانشناسی تربیتی، 17- آموزش و پرورش کودکان استثنایی.

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

 

 

دروس امتحانی رشته روانشناسی در سال های گذشته

دروس مشترک آزمون کارشناسی ارشد در 3 گرایش

روانشناسی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

از بین 3 گرایش فوق، 2 گرایش روانشناسی، روانشناسی بالینی با بیشترین تعداد پذیرش روبه‌رو هستند و به غیر از یک درس تمام دروس این گرایش با هم مشترک هستند.

 

«روانشناسی تربیتی »

تعداد سؤالات آن در رشته روانشناسی 15 سؤال می باشد و از جمله دروسی است که امسال در آزمون کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مورد سؤال قرار گرفته است. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری) تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و کتاب روانشناسی پرورشي نوین تألیف دکتر علی اکبر سیف می‌باشند. تعاریف روانشناسی تربیتی، مراحل و هدف‌های آموزشی، طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی نظریه‌های رشد شناختی و رفتاری یادگیری، سنجش و ارزیابی، نظریه‌های خبر پردازی یادگیری، انگیزش و یادگیری روش‌های مختلف آموزش، مطالعه و یادگیری از جمله مباحثی هستند که در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند. این درس از جمله دروسی است که معمولاً داوطلبان با کمی تمرکز و دقت در مطالعه می‌توانند به درصد خوبی در آزمون برسند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتاب کامل و جامع خود را به بازار کتاب ایران عرضه کرده است. در این کتاب با توجه به سؤالات چند سال اخیر سعی شده مباحث و منابع مهم بیشتر توضیح داده شوند. با توجه به اینکه تست‌های کنکورهای سراسری و آزاد دوره‌های گذشته با پاسخ‌های تشریحی در کتاب گنجانده شده است، داوطلبان می‌توانند تمامی تست‌های آزمون‌های كارشناسي ارشد را یکجا به طور طبقه‌بندی شده ببینند. کتاب به فصول مختلف تقسیم‌بندی شده است و در هر فصل خلاصه تمام مطالب مهم به همراه تست‌های تألیفی مولف گنجانده شده است. از حیث تعداد تست‌های آورده شده در کتاب، این اثر جزء کتاب‌های پر تست در این زمینه محسوب می‌شود.

« متون روانشناسی به زبان انگلیسی »

تعداد تست های این درس در آزمون 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، سؤالات آن در قالب 5 الی 6 متن تخصصی طراحی می شود. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. خواندن زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف علاوه بر بررسی و ارائه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 – 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته روانشناسی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است.

« علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون 15 سؤال می‌باشد. این درس به لحاظ اهمیت به همراه دو درس آمار و روش تحقیق همچنین درس «روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان» در یک سطح قرار دارد. اما به لحاظ فهم مطالب، آن را می‌توان راحت‌تر از درس روانشناسی فیزیولوژیک و سخت‌ تر از آمار و روش تحقیق دانست. منابع مهم این درس در دانشگاههای مختلف، با هم فرق می‌کند و از بین آنها می‌توان به سه کتاب متفاوت علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی تألیف دکتر احدی، دکتر بهشتی و دکتر ایروانی و همچنین کتاب روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی تألیف دکتر احمدی اشاره کرد. مشکلی که این کتاب ها دارند این است که مباحث را بسیار پراکنده بیان کرده اند و به دلیل شباهت مباحث به یکدیگر، داوطلبان بسیار گیج می شوند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی کامل و جامع در برگیرنده آموزش تمامی مطالب و مفاهیم مهم به همراه ارائه سؤالات و پاسخ تشریحی کنکورهای 15 سال اخیر دانشگاه دولتی و همچنین 10 سال اخیر دانشگاه آزاد می‌باشد. این کتاب به گونه‌ای تدوین شده که داوطلب پس از مطالعه‌ی آن لازم نیست منبع دیگری را مطالعه کند و مزیت آن نسبت به سایر منابع در تلفیق یکپارچه نظریات است. کسب درصد بالا از سوی داوطلبین تک رقمی موسسه در این درس دیده شده است.

« آمار و روش تحقیق »

تعداد سؤالات آن در‌ آزمون دانشگاه دولتی 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاهها کتاب‌های آقای دکتر علی دلاور می‌باشد. کتاب‌های روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی و تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی از جمله این کتب می‌باشند. در برخی دانشگاهها اساتید از روی «کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی» تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و یا حتی جزوه‌ی شخصی خود برای تدریس این درس استفاده می‌کنند. تمامی کتب فوق به گونه‌ای پراکنده و در بعضی مباحث گنگ مطالب را جمع‌آوری کرده‌اند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف کتاب کمک آموزشی خود را به بازار کتاب ایران روانه کرده است. در این کتاب ضمن فصل‌بندی مناسب کتاب، هر فصل به سه بخش تقسیم شده، بخش اول شامل ارائه متون آموزشی می‌باشد که در لابه‌لای این متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تست‌های تألیفی خود داوطلب را با سؤالات چهار گزینه‌ای مربوط به این درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تست‌های دانشگاه‌های سراسری و آزاد سالیان گذشته که مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها گنجانده شده است، تا داوطلب بتواند تمام تست‌های مربوط به آن فصل را یکجا ببیند. پس از بخش دوم، در انتهای هر فصل تعدادی تست‌های تکمیلی با پاسخ کلیدی آورده شده است، معمولاً این بخش برای داوطلبانی مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافی تا روز آزمون برخوردار باشند. مرور این تست‌ها برای قبولی در دانشگاههای معتبر مفید می‌باشد. از جمله خصوصیات منحصر به فرد دیگر این کتاب ارائه تمامی تست‌های رشته های علوم تربیتی و روانشناسی به همراه پاسخ تشریح آن‌ها می‌باشد. علاوه بر این ابتدای هر بخش، مفاهیمی که ممکن است پراکنده به نظر برسد، در یک نمودار منظم و منسجم ترسیم شده است.

« روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی »

تعداد تست های این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در اکثر دانشگاههای کشور کتاب‌های ترجمه‌ی مؤلفین خارجی می‌باشند. کتاب‌های خلاصه‌ی روان‌پزشکی تألیف کاپلان و سادوک، روانشناسی کودکان استثنایی تألیف هالاهان و کافمن، روانشناسی مرضی تألیف ساراسون و روانشناسی مرضی تألیف سلیگمن و روزنهان از جمله‌ی این کتب می‌باشند. البته کتاب روانشناسی کودکان استثنایی تألیف دکتر میلانی فر و دکتر افروز نیز در بعضی دانشگاهها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل آن که اکثر این کتاب ها حاصل ترجمه متون انگلیسی به فارسی است، بعضاً مطالب با سبک و سیاقی پیچیده پیش‌روی خواننده گذاشته شده است. البته برخی ترجمه‌های خوب در این درس انجام شده، ولی وقتی داوطلب خود را برای آزمون کارشناسی ارشد آماده می‌کند، بهتر است از کتابی با نوشتاری ساده و روان برای مطالعه استفاده کند. به همین منظور انتشارات مدرسان شریف با رعایت تمامی رئوس مطالب منابع فوق سعی بر ارائه یک کتاب مفید کرده است. در این کتاب مانند سایر کتب این مؤسسه، خلاصه مطالب به همراه تست‌های تألیفی، ارائه تست‌های طبقه‌بندی شده دانشگاههای سراسری و آزاد در یک دهه‌ی اخیر به همراه پاسخ تشریحی تمام آن‌ها و تست‌های خودسنجی گنجانده شده است. مطالعه‌ی این کتاب به عنوان منبعی مفید به تمام داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی پیشنهاد می‌شود.

« روانشناسی رشد »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع این درس در دانشگاههای مختلف، کتاب‌های روانشناسی ژنتیک 1 و2 تألیف دکتر منصور، روانشناسی رشد جلد 1 و 2 تألیف لورا ای برک و نظریه های رشد ویلیام کرین می‌باشند. در این درس اکثر نظریه‌ها، نظام‌ها و تحلیل‌های روانشناسان بزرگ تحلیل می‌شود، نظریه‌های اریکسون، فروید، ماهلر، آنا فروید، ملانی کلاین، هارتمن، بالبی، نظام‌های گزل، والن ویگوتسگی، لئون‌ تیف، لوینسون، کلبرگ و بررسی مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکی، نوجوانی، میانسالی، بزرگسالی و دوره پیری از جمله مطالبی هستند که در این درس به طور کامل تحلیل می‌شوند. برای تسلط در این درس دقت و تمرکز در مطالعه، تفکیک نظریه‌ها و تطابق هر تست یا مبحث با نظریه‌های موجود در ذهن شرط اصلی می‌باشد.

درس روانشناسی رشد از جمله دروسی است که بیشترین منابع را دارد که این مسأله باعث می شود که داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه تمام این منابع را نداشته باشند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی با جمع‌آوری و پوشش تمام مطالب موردنیاز، به چاپ رسانده است. در این کتاب نقاط مشترک و حتی اختلاف اکثر دانشمندان تفکیک شده تا خواننده ضمن مطالعه دچار سردرگمی نشود. طبقه‌بندی مطالب و تحلیل‌های مختلف به نوعی به خواننده این امکان را می‌دهد تا در ذهن خود قدرت تمییز مباحث را پیدا کند. در این کتاب تمامی تست‌های آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی از سال 1375 تا 1395 و همچنین تست‌های دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395 با پاسخ تشریح ارائه شده است. از خصوصیات مهم این کتاب ارائه تمامی تست‌های مربوط به روانشناسی و همچنین مجموعه علوم تربیتی‌ (2) می‌باشد.

« روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان »

تعداد سؤالات این درس 20 تست می‌باشد با توجه به ضریب آن، از دروس درجه دوم در این سه گرایش محسوب می‌شود. منابع مهم این درس کتاب‌های فیزیولوژیک کارلسون، کالات، کتاب دکتر خداپناهی و کتاب‌های انگیزش و هیجان جان‌مارشال ریو شامل ساختار دستگاه‌های عصبی، سیناپس‌ها، دستگاه‌های دیداری حرکتی، شنیداری، بویایی، چشایی و حرکتی هیجان و نظریه آن و نظریه‌های کشاننده‌ای در این درس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

انتشارات مدرسان شریف برای این درس نیز کتاب خلاصه و ارزند‌ه‌ای برای جامعه روانشناسی کشور آماده کرده است. در این کتاب ضمن جمع‌آوری تمامی مطالب مفید از کتب منبع با ساختار مناسب سعی بر تشریح مناسب مطالب به زبانی ساده و شیوا شده است. مطالعه این کتاب برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد کافی می‌‌باشد.

 

دروس غیر مشترک برای سه گرایش

روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

برای گرایش­های فوق داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید یک درس دیگر علاوه بر 6 درس مشترک ذکر شده مطالعه کنند: درس «روانشناسی عمومی» را داوطلبان گرایش روانشناسی عمومی و درس «روانشناسی بالینی» را داوطلبان دو گرایش دیگر.

«روانشناسی عمومی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه­های مختلف کتاب­های روانشناسی هیلگارد و روانشناسی سانتراک می­ باشند و مباحث آن بیشتر در مورد اهمیت روانشناسی، یادگیری و حافظه، اندیشه و زبان، شخصیت، بهداشت روانی، روش­های درمان، رفتار اجتماعی و به طور کلی مروری کلی بر مفاهیم اساسی روانشناسی است. انتشارات مدرسان شریف با توجه به اینکه کتاب­های منبع جزء کتاب­های خوب روانشناسی می ­باشند، سعی کرده با حذف نکات اضافی که معمولاً در آزمون­ها مورد سؤال قرار نمی­ گیرد و باز کردن بعضی مفاهیم که درک آن­ها برای خواننده دشوار است (چون کتاب­های فوق ترجمه شده هستند) مجموعه­ ای کامل و بی­ نقص را به داوطلبان این رشته عرضه کند. از جمله خصوصیات دیگر این کتاب تحلیل کلیه سؤالات دو رشته روانشناسی و علوم تربیتی (2) از 15 سال پیش تاکنون با ارائه پاسخ تشریحی به تمام آن­ها می­ باشد. این مجموعه در سراسر کشور مخاطبان خود را در قالب جزوه درسی پیدا کرده بود و اخیراً نیز به شکل کتاب با ویرایش مجدد به چاپ رسیده است. رتبه‌های برتر آزمون دانشگاه‌ها در این درس نمره ای در حدود 80 درصد نیز کسب کرده‌اند.

« روانشناسی بالینی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. از حیث اهمیت مهم­ترین درس برای این دو گرایش محسوب می­ شود و به همین دلیل معمولاً داوطلبان این رشته وقت زیادی را صرف مطالعه­ این درس می­ کنند. از منابع مهم این درس می­ توان به دو کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت، کتاب روانشناسی بالینی دکتر شاملو و کتاب راهنمای سنجش روانی تألیف گراث و مارنات اشاره کرد. حجم مطالب این درس کمی زیاد است و برای تسلط بر این درس باید ضمن صرف وقت مناسب، داوطلب در تحلیل مفاهیم به قدرت خوبی برسد. برای این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی مشتمل بر تحلیل مفاهیم و مطالب، ارائه سؤالات و پاسخ­های تشریحی دانشگاه­های آزاد و سراسری به صورت طبقه­ بندی شده و ارائه آزمون های خودسنجی در پایان هر فصل به چاپ رسانده است. مطالعه این کتاب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پیشنهاد می­ شود.

دروس تخصصی گرایش سنجش و اندازه‌گیری «روانسنجی»

داوطلبان این گرایش باید به سؤالات دروس زیر در آزمون پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی با ضریب (1)

4. روانشناسی رشد با ضریب (2)

5. روانشناسی عمومی با ضریب (1)

6. روانسنجی با ضریب (2)

7. آزمون‌های شناختی هوش و استعداد با ضریب (2)

توضیحات 5 درس اول داده شد و ما فقط به معرفی منابع دو درس آخر می‌پردازیم.

«روانسنجی»

همان‌طور که اشاره شد، ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 تست می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های 1. روانسنجی، دکتر گنجی 2. مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور 3. روان‌آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی 4. اصول روانسنجی، پاشا شریفی می‌باشند. بررسی مفاهیم کلی اندازه‌گیری، امتحان و هدف نهایی امتحان، تهیه پرسش‌های امتحانی، اجرای امتحان، آزمون و انواع آن، تحلیل سؤالات آزمون، اعتبار آزمون،‌ طبقه‌بندی آزمون‌ها و … در متن این درس تحلیل می‌شوند. برای این درس کتابی خلاصه و مفید با نگرشی کلی به منابع اصلی جمع‌آوری شده است. اضافه کردن تمامی تست‌های آزمون‌های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی به همراه تست‌های طراحی شده توسط طراحان با هدف آشنایی با سؤالات استاندارد در متن درس، مجموعه‌ای کامل برای آمادگی در آزمون را پیش‌روی داوطلبان این گرایش قرار داده است. به طوری که مطالعه‌ی دقیق این کتاب نیازهای داوطلبان را رفع کرده و دیگر نیازی به مراجعه به کتب مرجع نمی‌باشد.

« آزمون‌های شناختی هوش و استعداد »

ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های راهنمای سنجش روانی مارنات، روانسنجی دکتر گنجی، اصول روانسنجی و روان آزمایی دکتر شریفی و روان آزمایی آناستازی ترجمه دکتر براهنی می‌باشد. مطالب آن تقریباً بی‌ارتباط با درس روانسنجی نیست. مفهوم هوش و نظریه‌های آن، آزمون‌های انفرادی و گروهی هوش، آزمون‌های شخصیت، آزمون‌های فرافکن، اضطراب و فشار روانی، سنجش رغبت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها مباحث اصلی این درس را تشکیل می‌دهند. در این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی کامل و جامع را به داوطلبان ارائه کرده است. در این کتاب جذابیت مباحث این درس، باعث شده مؤلف با تخصص خود در این درس خواننده را با خود همراه کند و ضمن ارائه مثال‌های متنوع چهار گزینه‌ای در متن درس، داوطلب را آماده روبه‌رو شدن با تست‌های طبقه‌بندی شده که در پایان هر فصل گنجانده شده، کند. پاسخ‌های تشریحی تمام آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی در 15 سال گذشته و دانشگاه آزاد در 10 سال گذشته باعث مرور کلی به تست‌های قابل طرح در این درس شده است.

دروس تخصصی گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی

داوطلبان این گرایش باید به دروس زیر پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی به زبان انگلیسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی صنعتی و سازمانی با ضریب (2)

4. روانشناسی اجتماعی با ضریب (2)

5. رفتار سازمانی با ضریب (3)

6. روانشناسی امور استخدامی با ضریب (3)

7. بالندگی سازمانی با ضریب (3)

با توجه به ضرایب، تقریباً تمام دروس مهم هستند و دروس 7 و 6 و 5 از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. برای تمام دروس این گرایش انتشارات مدرسان شریف کتاب ارائه کرده و داوطلبان می‌توانند از واحد مکاتبه‌ای مدرسان شریف و یا کتاب فروشی‌های فعال سراسر کشور و یا بصورت اینترنتی این منابع را تهیه کنند.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

مطابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ‌‌التحصیلان کلیه رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۸ گرایش به شرح زیر است:

۱) روان‎شناسی عمومی

۲) روان‎شناسی بالینی (بدون گرایش، خانواده)

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

۳) سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی)

۴) روان‎شناسی صنعتی و سازمانی

۵) روان‎شناسی بالینی کودک و نوجوان

۶) روان‎شناسی اسلامی (روان‌شناسی مثبت‌گرا)

۷) روان‎شناسی و آموزش کودکان استثنایی

۸) روان‎شناسی تربیتی

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی لازم است با توجه به سرفصل ها و ضرایب دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ درج شده، به سؤالات امتحانی ۱۷ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی پاسخ دهند.

تعداد سؤالات دروس امتحانی رشته روان‌شناسی در کنکور کارشناسی ارشد بر اساس دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ روان شناسی مطابق جدول زیر است:

ردیف

دروس امتحانی

تعداد سؤالات

۱

متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)

۳۰

۲

علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

۲۰

۳

آمار و روش تحقیق

۲۰

۴

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

۲۰

۵

روانشناسی رشد

۱۵

۶

روانشناسی بالینی

۲۰

۷

روانشناسی عمومی

۱۵

۸

روان‌سنجی

۲۰

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

۹

آزمون‌های شناختی هوش و استعداد

۲۰

۱۰

روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان

۱۵

۱۱

روانشناسی صنعتی- سازمانی

۱۵

۱۲

روانشناسی اجتماعی

۱۵

۱۳

رفتار سازمانی

۱۵

۱۴

روانشناسی امور استخدامی

۱۵

۱۵

بالندگی سازمانی

۱۵

۱۶

روانشناسی تربیتی

۲۰

۱۷

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

۲۰

 

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد روان‌شناسی و ضرایب دروس امتحانی برای هر یک از گرایش‌های این رشته به‌صورت کلی اقدام می‌کند. اما جزئیات منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی اعلام نمی‌شود.

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد روان‌شناسی که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ باشند ارائه شده است.

عناوین دروس امتحانی

منابع

متون روانشناسی ( به زبان انگلیسی )

۱ – متون انگلیسی برای دانشجویان رشته ی روانشناسی، تألیف کیانوش هاشمیان ۲ – متن لاتین خلاصه ی کتاب زمینه ی روانشناسی عمومی هیلگارد ۳ – کتاب زمینه روانشناسی عمومی تحت عنوان دیسکاوری سایکولوژی، تألیف هکنبری ۴ – متون انگلیسی برای دانشجویان رشته ی روانشناسی، تألیف لیندالیل

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

۱ – علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، دکتر احدی ۲ – روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلام، دکتر احمدی ۳ – کتاب علم النفس دکتر بهشتی

آمار و روش تحقیق

۱ – احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی دلاور ۲ – تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، ترجمه ی دکتر علی دلاور و دکتر سیامک نقشبندی ۳ – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی دلاور ۴ – روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر اسماعیل بیابانگرد

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

۱ – آسیب شناسی روانی بر اساس DSM – ۵ ، دکتر گنجی ۲ – آسیب شناسی روانی بر اساس DSM – ۵ ، هالجین و ویتبورن ترجمه سید محمدی ۳ – خلاصه ی روانپزشکی، کاپلان و سادوک بر اساس DSM – ۵  ش ۴ – راهنمای کامل تغییرات و نکات ضروری DSM – ۵ دکتر گنجی ۵ – روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس دکتر گنجی ۶ – روانشناسی کودکان استثنایی، میلانی فر

روانشناسی رشد

۱ – روانشناسی ژنتیک ۱و ۲، دکتر منصور ۲ – روانشناسی رشد جلد ۱و ۲، لورا ای برک ۳ – روانشناسی رشد دکتر حسن احدی ۴ – پیشگامان روانشناسی رشد، ویلیام کرین

روانشناسی بالینی

۱ – روانشناسی بالینی فیرس، ترجمه مهرداد فیروزبخت ۲ – روانشناسی بالینی، دکتر شاملو ۳ – مشاوره و روان درمانی دکتر شفیع آبادی ۴ – مشاوره و روان درمانی جرالد کوری ۵ – خلاصه روانپزشکی کاپلان ۶ – نظریه های درمانی پروچسکا

روانشناسی عمومی

۱ – روانشناسی، تالیف هیلگارد ۲ – روانشناسی، تالیف سانتراک ۳ – روانشناسی عمومی، دکتر گنجی

روان سنجی

۱ – روانسنجی، دکتر گنجی ۲ – مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور ۳ – روان آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی ۴ – اصول روانسنجی، پاشا شریفی ۵ – مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری، آلن وین ۶ – سنجش روانی تألیف مارنات ۷ – سنجش و اندازه گیری، دکتر سیف

آزمون های شناختی هوش و استعداد

۱ – راهنمای سنجش روانی، مارنات، ترجمه دکتر شریفی ۲ – آشنایی با آزمون ها، دکتر کرمی ۳ – آزمون های روانی، دکتر بهرامی ۴ – آزمون های روانی، دکتر گنجی ۵ – نظریه ها و کاربرد آزمون ها، دکتر شریفی ۶ – اصول روانسنجی و روان آزمایی، دکتر شریفی ۷ – روان آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی

روانشناسی فیزیولوژیک ، انگیزش و هیجان

۱ – فیزیولوژیک، دکتر خداپناهی ۲ – فیزیولوژیک، کارلسون ۳ – فیزیولوژیک، کالات ۴ – فیزیولوژی اعصاب و غدد، دکتر حائری ۵ – انگیزش و هیجان، دکتر خداپناهی ۶ – انگیزش و هیجان، جان مارشال ریو ۷ – انگیزش و هیجان مؤلف حسن زاده

روانشناسی صنعتی – سازمانی

۱ – روانشناسی صنعتی  سازمانی، پل اسپکتور، ترجمه شهناز محمدی ۲ – زمینه روانشناسی صنعتی  سازمانی، رونالد ریمبو، ترجمه پرویز صالحی

روانشناسی اجتماعی

۱ – روانشناسی اجتماعی، ترجمه دکتر حسین شکرکن ۲ – روانشناسی اجتماعی، بارون و بیرن، ترجمه یوسف کریمی

رفتار سازمانی

۱ – رفتار سازمانی، استیفن پی رابینز، ترجمه علی پارسیان ۲ – رفتار سازمانی (کتاب مردم در سازمان ها)، ترجمه حسین شکرکن

روانشناسی امور استخدامی

۱ – مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، دولان و شولر، ترجمه محمدعلی طوسی ۲ – مدیرت منابع انسانی، اسفندیار سعادت ۳ – مدیرت منابع انسانی، نسرین جزنی

بالندگی سازمانی

۱ – بالندگی سازمانی کتاب مدیریت تحول در سازمان، ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانایی فرد ۲ – تحول و توسعه سازمان، کامینگز و وارلی، ترجمه کوروش برارپور ۳ – بهبود و بازرسی سازمان (مدیریت تحول)، زهرا برومند

روانشناسی تربیتی

۱ – روانشناسی پرورشی نوین (روان شناسی یادگیری و آموزش)، دکتر علی اکبر سیف ۲ – روانشناسی تربیتی (روان شناسی آموزش و یادگیری)، دکتر اسماعیل بیابانگرد ۳ – یکی از منابع درس روانشناسی تربیتی پروین کدیور است. (تربیتی کدیور) ۴ – یکی دیگر از منابع و مهمترین منبع درس روانشناسی رشد ، کتاب نظریه ها ویلیام سی کرین است.

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

۱ – هالاهان و کافمن ترجمه جوادیان ۲ – روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی مریم سیف نراقی و عزت ا… نادری ۳ – اختلالات رفتاری کودکان سیف نراقی و عزت ا… نادری ، نارسایی های ویژه یادگیری سیف نراقی و نادری

 

ازجمله منابع مهم برای کسب آمادگی جهت آزمون ارشد، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته است. چرا که از طرفی داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا شده و از سویی دیگر احتمال تکرار سؤالات سال‌های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

سؤالات کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی از طریق صفحات زیر قابل دریافت است:

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ روانشناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸ روان شناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مجموعه روانشناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه روانشناسی (۱)

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (۱)  ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (۲) ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد ۹۰ مجموعه روانشناسی 

دانلود سوالات تست ارشد روانشناسی ۸۹

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۸۸

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۸۷

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه روان شناسی سال ۸۶

جهت کسب اطلاع از ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد در گرایش‌های مختلف رشته روان‌شناسی می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی

 

جهت کسب اطلاع از کارنامه و رتبه‌های قبولی کنکور کارشناسی ارشد در گرایش‌های مختلف رشته روان‌شناسی سال‌های گذشته می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

رتبه های قبولی کنکور ارشد روان‌شناسی

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹  و زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۹ می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

سلام من فارغ التحصیل مهندسی هستم در ۱۸ سال پیش الان میخام روانشناسی بالینی بخانم علتشم هم امکان حضور در جلسات درمان در طی دوره ارشد هست چند تا سوال دارم اولا معدل ما در دانشگاههای دولتی ان زمان خیلی متداول نبود بالا باشه الان چقدر شانس از دست میدهم..دوم منابع بصورت الکترونیک و رایکان هست؟سوم من الان در این مهلت جدید ثبت نام کردم و اوضاع ریاضی خیلی خوبی دارم ایا امکانش هست با ریاضی و زبان شانسم را بالا ببرم ؟اگر مشاوره دارین خیلی خوشحال میشم استفاده بکنم…متشکرم

ریاضی نداره روانشناسی…. زبانش تخصصیه…. به نظر من الان فرصتتون کمه برای سال آینده اماده بشید.

سلام.با تشکر از منابعی که قرار دادید،در بعضی از رشته ها دیده شده که کتب منبع به صورت کتب الکترونیکی رایگان در اختیار دانشجویان قرار میگیرد،اگر این کتب در زمینه روانشناسی هم وجود دارد لطفا انها را معرفی کنید.

سلام اگه میشه منابع رو کمتر کتاب کنید

سلام با تشکر از شما لطفا منابع ارشد بالینی دانشگاه آزاد را بفرستید به این آدرس تشکر

سلام ممنون از اطلاعاتتون ببخشید برای کنکور ارشد همه منابع باید مطالعه بشه؟

ممنون از اطلاعات مفیدتون.لطفا مهمترین منابع روانشناسی بالینی کدوماست؟اخه دسترسی به همه منابع سخته.لطفا جواب بدید

ببخشید یسوال
برای کنکور مثلا برای درس روانسنجی ۶ تا منبع زدین
یعنی برای هر درس باید همه این منابع و خوند یا از هر درس یه منبع باید خوند؟؟؟؟؟؟؟؟/
خواهشا جواب بدین

ازاطلاعاتی که در اختیار ما گذاشته اید متشکریم

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

منابع زیر بر اساس کنکور ارشد روانشناسی دو سال اخیر نوشته شده است

زبان تخصصی:

برای اینکه با نظریات و واژگان اساسی روانشناسی آشنا شوید می توانید از منابع اصلی مطالعه را آغاز کنید تا با لغات پایه آشنا شوید و سپس متن های مختلف بخوانید. می توانید با کتاب لیندا لیل یا سیدمحمدی شروع کنید. کتاب زبان روان نشر روان آموز در جلد اول به خوبی  لغات عمومی و تخصصی مهم موردنیاز شما را در شیوه ای جدید ارایه می کند که مطالعه آن را توصیه می کنیم. بعد از تمام شدن این کتاب ها جهت تقویت لغت و ترجمه؛ برای تمرین متن خوانی و تکنیک های درک مطلب می توانید متون روانشناسی را از ویکی پدیا و متون کنکوری سال های پیش را بخوانید و همچنین اصول درک مطلب را تمرین کنید  که در جلد دوم کتاب زبان روان به آن پرداخته خواهد شد. این کتاب تا آخر تابستان آماده خواهد شد و تا آن زمان جلد یک را مطالعه کنید. از همین ابتدا برای زبان بهتر است جعبه لایتنر داشته باشید. ما لغات کتاب لیندالیل و کتاب زبان روان را در نرم افزار نارنگی داریم که می توانید از آن برای مرور لغات تا روز کنکور استفاده کنید. خودتان هم هر واژه جدیدی در هر منبعی دیدید به شکل فلش کارت در جعبه لایتنر بگذارید. اینکه زبان عمومی را هم جداگانه قوی کنید (برای مثال کتاب ۵۰۴ واژه ضروری) برای داوطلبانی با فرصت بالا مناسب است اما برای بقیه توصیه نمی شود و ضرورتی ندارد.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب زبان روان ۱ و ۲، نرم افزار نارنگی، متون سالهای پیش

آمار و روش تحقیق:

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

کتاب اصلی و پایه برای آمار کتاب آمار و احتمالات کاربردی دکتر دلاور است که اگر بخواهید پایه ای بخوانید با آن شروع می کنید چرا که آمار را نمی توان حفظ کرد بلکه باید فهمید! (کلاس هم می تواند در فرصت محدود جایگزین آن باشد). پس از آن یا همراه با آن مجموعه آمار روان آموز را برای نکات تکمیلی از سایر منابع، خلاصه شدن مباحث و تست زنی، مطالعه کنید. این مجموعه توسط خانم دکتر ابراهیمی (رتبه یک ارشد روانشناسی بالینی و رتبه دو دکتری روانشناسی) تهیه شده است. این مجموعه شامل سوالات کنکوری ارشد و دکتری ۱۰ سال اخیر همراه با پاسخ تشریحی است که برای تست زنی می توانید از آن استفاده کنید. با توجه به ماهیت این درس، شرکت در کلاس های خانم دکتر ابراهیمی نیز توصیه می شود که تلاش می کنند با بیانی ساده مطالب آمار را توضیح دهند. برای درس آمار مجموعه فلش کارتی در نرم افزار نارنگی داریم که به دلیل ماهیت این درس توصیه می کنیم حتما تهیه کنید. این فلش کارت ها برای مرور روزانه نکات و فرمول های فرار این درس لازم است.

منبع اول درس روش تحقیق کتاب روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی از دکتر دلاور است. منابع اولویت بعد در جدول ذکر شده اند. برای تکمیل و تست زنی کتاب روان آموز را در دست آماده سازی داریم که برای تکمیل، خلاصه سازی و تست زنی استفاده خواهد شد. این کتاب از مهرماه آماده فروش خواهد بود.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب لذت علم آمار  از روان آموز، کتاب روش تحقیق روان آموز (در دست آماده سازی)، نرم افزار نارنگی

روانشناسی رشد:

منبع اول این درس با توجه به سالهای اخیر، نظریه های روان درمانی کرین است؛ با توجه به تغییراتی که در مباحث مورد توجه طراحان رخ داده است مطالعه مباحث همه منابع معرفی شده رشد ضروری به نظر می رسد؛ اما کمتر کسی است که فرصت مطالعه همه آنها را داشته باشد. مجموعه روانشناسی رشد روان آموز که توسط دکتر زینب خجوی (رتبه دو دکتری روانشناسی و رتبه شش ارشد روانشناسی بالینی) تهیه شده است کامل ترین مجموعه روانشناسی رشد را در اختیار شما می گذارد که همه این منابع را پوشش می دهد و همچنین شامل سوالات سالهای گذشته با پاسخ تشریحی است. جلد اول روان آموز، کتاب کرین و دو جلد ژنتیک را پوشش می دهد. جلد دوم روان آموز، دو جلد لورابرک را پوشش می دهد (با توجه به آخرین تغییرات کتاب لورابرک، کتاب روان آموز نیز ویرایش شده است).  درباره کتاب لورابرک باید گفت که  خواندن کل این کتاب برای همه سخت است بنابراین تلاش ما این بوده که تمام جزئیات هر دو جلد در مجموعه قرار بگیرد تا بتوانید فقط به همین کتاب اکتفا کنید (نهایتا اگر فرصت مناسب دارید فقط یک بار فصول مهم را از روی کتاب اصلی بخوانید). همچنین متن کتاب ژنتیک برای اکثر دوستان سخت است و کتاب روان آموز تلاش کرده که بیان روان تری داشته باشد تا بتواند جایگزین کتاب ژنتیک شود. اما اگر وقت مناسب دارید، مطالعه کتاب کرین را حداقل یک بار توصیه می کنیم چرا که در سالهای اخیر اولویت اول مورد نظر طراحان بوده است و به فهم نظریه کمک می کند.. مجموعه روان آموز تمام نکات این کتاب را به خوبی پوشش می دهد با این حال برای فهم بهتر نظریه اگر فرصت دارید قبل از خواندن هر فصل روان آموز، آن فصل را از کرین بخوانید. فلش کارت های نارنگی برای هر دوی این مجموعه ها در دسترس و برای مرور پیشنهاد می شود.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب روانشناسی رشد روان آموز، هر دو جلد (اولویت با جلد اول)، نرم افزار نارنگی

آسیب شناسی روانی (روانشناسی مرضی) و روانشناسی کودکان استثنائی:

در سالهای گذشته منابع این درس پراکنده بوده است اما اکثر سوالات با کتاب آسیب شناسی بر اساس DSM-5 آقای گنجی، قابل پاسخگویی بوده است و با توجه به شباهت کتب، پیشنهاد می شود که یک کتاب را در نظر بگیرید و باقی کتب را با کمک آموزشی تکمیل کنید. مجموعه آسیب شناسی روان آموز، همه نکات مهم کتاب گنجی را به خوبی پوشش داده است و با مهمترین مطالب کتاب های خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک، آسیب شناسی بارلو، آسیب شناسی هالجین و روانشناسی مرضی تحولی دادستان تکمیل شده است. همچنین شامل تست های سالهای گذشته با پاسخ تشریحی است. می توانید در صورت فرصت کافی یک بار فصل را از کتاب گنجی بخوانید تا فهم بهتری کسب کنید و پس از آن فقط مجموعه روان آموز را بخوانید که هم خلاصه کتاب گنجی است و هم آن را تکمیل می کند.  فلش کارت های موجود در نرم افزار نارنگی برای مرور روزانه پیشنهاد می شود.

درس کودکان استثنائی، نیمی از سوالات این بخش را به خودش اختصاص می دهد. منابع این درس بسیار پراکنده است اما در سالهای گذشته اغلب سوالات با کتاب کودکان استثنائی گنجی قابل پاسخ گویی بوده است. مجموعه کودکان استثنائی روان آموز علاوه بر پوشش نکات این کتاب، مهمترین نکات تکمیلی را از سایر کتب اضافه کرده است و همچنین شامل تست های سالهای گذشته با پاسخ تشریحی است. با توجه به حجم بالای منابع این درس، می توانید در صورت نداشتن فرصت کافی به همین مجموعه اکتفا کنید. دوستانی هم که منبع اصلی را مطالعه می کنند، می توانند در دور اول، مبحث به مبحث کتاب اصلی و روان آموز را کنار هم مطالعه کنند و برای دوره های بعدی از روان آموز استفاده کنند.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب آسیب شناسی روان آموز  و کتاب کودکان استثنائی روان آموز

روانشناسی بالینی (فقط برای گرایش بالینی):

این درس منابع متعددی دارد که شاید هیچ کس نمی تواند همه آنها را بخواند. همچنین سوالات به گونه ای است که دانش کلی شما از همه دروس در پاسخگویی به آن موثر است و صرفا مختص منبع خاصی نیست. مخصوصا سوالات آسیب شناسی در این درس زیاد طرح می شود. کتاب اصلی برای این درس کتاب روانشناسی بالینی فیرس است و اگر کنکور ساده بیاید اکثر سوالات با این کتاب قابل پاسخ است. کتاب اولویت دوم، نظریه های درمانی پروچاسکا است و منابع دیگر در جدول ذکر شده است. پیشنهاد می شود یک بار کتاب فیرس خوانده شود و فصل به فصل در کنار آن کتاب روانشناسی بالینی روان آموز مطالعه شود و سپس برای مرور فقط از روان آموز استفاده شود. این کتاب به طور کامل نکات کتاب فیرس و پروچاسکا را پوشش می دهد و نکات تکمیلی از سایر منابع نیز به آن اضافه شده است؛ همچنین شامل سوالات طبقه بندی شده کنکورهای گذشته همراه با پاسخ تشریحی است. با توجه به مشکلی که دوستان در فهم کتب روانشناسی بالینی دارند، شرکت در کلاس روانشناسی بالینی با تدریس دکتر خجوی نیز توصیه می شود.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب روانشناسی بالینی روان آموز دو جلد

روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان:

کتاب اصلی برای بخش روانشناسی فیزیولوژیک، کتاب روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی است. مجموعه روانشناسی فیزیولوژیک روان آموز تمام مباحث مهم فیزیولوژی از منبع اصلی را پوشش می دهد  و شامل تست های سال های گذشته با پاسخ تشریحی است. از آنجا که کتاب اصلی متن بسیار دشوار و غیرمنسجمی دارد توصیه ما به جایگزین کردن آن با مجموعه روان آموز است چرا که این مجموعه روانتر است و همچنین با کتب دیگر تکمیل شده است. این کتاب بر اساس کتاب خداپناهی نوشته شده است و تمام نکات آن را پوشش می دهد و در عین حال نکات تکمیلی از کتاب معظمی و روحانی را وارد کرده است.  از آنجا که این درس بسیار فرار است، توصیه ما اکیدا این است که هر روز فلش کارت های نرم افزار نارنگی را بخوانید که تمام نکات این مجموعه را پوشش می دهد. درباره کتاب پوران پژوهش نوشته دکتر پیری عزیز که از همکاران خوب ما هستند، باید بگوییم کتاب ایشان برای درصد بالا کافی نیست و همه مطالب را پوشش نمی دهد ولی با توجه به حجم بالای منبع این درس (و در عین حال تعداد سوالات کمتر و ضریب پایینتر) اگر کسی قصد ندارد سرمایه گذاری زیادی روی این درس داشته باشد و فرصت کمی برای مطالعه دارد، کتاب دکتر پیری مناسبتر خواهد بود. همچنین با توجه به ماهیت این درس، شرکت در کلاس های دکتر پیری که با بیانی روان این درس را توضیح می دهند، حتما بخصوص برای دوستان تغییررشته ای توصیه می شود.

برای بخش انگیزش و هیجان منبع اصلی کتاب انگیزش و هیجان دکتر خداپناهی است.  اگر با متن کتاب اصلی مشکل دارید، می توانید خلاصه این کتاب را که در روان آموز موجود است جایگزین کنید. مجموعه روان آموز نکات این کتاب را به خوبی پوشش داده و شامل تست های سال های گذشته با پاسخ تشریحی است.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب پوران پژوهش نوشته دکتر پیری

علم النفس:

منابع اصلی شامل  کتاب دکتر احدی و بنی جمال، کتاب دکتر احمدی و کتاب دکتر کجباف هستند. هر سه کتابهای کم حجمی هستند و اگر فرصت مناسبی دارید می توانید همه را مطالعه کنید. مجموعه روان آموز همه این منابع را به خوبی پوشش داده است و تلاش کرده است زبانی روانتر از منابع اصلی داشته باشد. همچنین تست های سالهای گذشته همراه با پاسخ تشریحی را شامل می شود. با توجه به ضریب پایینتر این درس در صورتی که قصد ندارید کلیه منابع اصلی فوق را مطالعه کنید، مطالعه مجموعه روان آموز به جای آنها توصیه می شود.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب علم النفس به زبان ساده روان آموز

روانشناسی عمومی (فقط برای گرایش عمومی):

منبع اصلی این درس  کتاب روانشناسی هیلگارد است. منبع پیشنهادی بعدی کتاب روانشناسی عمومی دکتر گنجی است. مجموعه روان آموز به طور کامل هیلگارد را پوشش می دهد و نکات تکمیلی از گنجی را اضافه کرده است. این مجموعه همچنین شامل تست های سالهای گذشته با پاسخ تشریحی است. با توجه به حجم بالای منبع اصلی، می توانید از این مجموعه برای دوره ها استفاده کنید و اگر وقت محدودی دارید فقط همین مجموعه را مطالعه کنید.

اگر فرصتتان محدود است: کتاب روانشناسی عمومی روان آموز

منابع ارشد روانشناسی سراسری ۱۴۰۰ (بالینی و عمومی)

عنوان درس

منابع به ترتیب اولویت-  قبلا حتما متن فوق را بخوانید

آسیب شناسی روانی

روانشناسی کودکان استثنائی

آمار

روانشناسی فیزیولوژیک

انگیزش و هیجان 

علم النفس

روانشناسی رشد

 

متون روانشناسی به زبان انگلیسی

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

روانشناسی بالینی

 

e;3ele’3ere

سلام. آیا برای بالینی، بالینی فیرس تالیف و ترجمه گنجی رو پیشنهاد می کنید؟

سلام من تغییر رشته از کارشناسی مترجمی زبان به ارشد روانشناسی عمومی هستم. مطالعه خیلی کم داشتم می خوام بهم کمک کنید در این دو ماه فرصت بتونم بهترین استفاده رو ببرم و به نتیجه قبولی برسم.
ممنون

سلام ، من کارشناسی ادبیات انگلیسی دارم ولی میخوام ارشد روانشناسی خانواده بخونم. آیا این کتاب هایی که گفتید اگر فرصت کم دارید و بخونم کافیه ؟ در ضمن از کجا کتابا رو تهیه کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.🙏🙏🙏🙏

سلام وقتتون بخیر.
من کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم میخوام بدم ولی خب نمیدونم منابع رو بخونم یا کتابهای اموزشی رو بگیرم و ازمونهای ازمایشی رو شرکت کنم؟ من منابع روانشناسی وزارت بهداشت رو گرفتم چون قصدم وزارت بهداشت بوده ولی خب بهم گفتن وزارت علوم میزان قبولی بیشتر هست … راستش نمیخوام خییییلی هزینه برای پدرم بتراشم و تهش قبول نشم… چون همین منابع بهداشت نزدیکه ۹۰۰ تومن بدون جلد ۲ و ۳ کاپلان شده و چون من فقط یکسال ایران هستم و بعد برای ارشد کشور دیگه ای میرم… میخوام واقعا قبول بشم… حالا از شما یک مشاوره میخواستم که من چیکار کنم؟ چون خوندن منابع بهداشت مثل کاپلان و dsm-5 واقعا سنگینه و من ترم اخر دانشگاهم و کلاس زبان هم میرم درواقع یه جورایی وقتم پر هست… حالا به نظرتون منابع وزارت علوم رو بگیرم و بخونم یا فقط کتاب اموزشی ها و ازمونهای ازمایشی کافی هست براش تا رتبه ی زیر ۱۰۰ یا ۵۰ بیارم یا وزارت بهداشت رو با تموم سنگینی منابع بخونم و بیخیال منابع وزارت علوم بشم؟

سلام
اگر منابعی رو که در جدول با رنگ قرمز مشخص کردین به طور کامل بخونم , ( به جز آسیب شناسی روانی گنجی که با اسیب شناسی روان اموز جایگزینش می کنم ), می تونم به رتبه ی بالا و دانشگاه سراسری تهران امیدوار باشم ؟ چون خیلی ها اعتقاد دارن برای رتبه های بالا حتما باید منابع اصلی رو خوند اما خوندن همه ی منابع برای تغییر رشته ای ها خیلی زمان بره.
لطفا راهنمایی کنید

کتاب های روان آموز کامله کامل هست ، من خودم هم منابع اصلی رو خوندم و از بعد از عید کتاب های روان آ موز الان با خودم می گم کاش از همون ابتدا روان آموز می خوندم . رشد -آسیب -فیزیولوژی -عمومی – آمار -خلاصه مارنات – کودکان و کلاس بالینی استاد خجوی بی نظیر بود برام . واقعا از روان آموز ممنونم
 

سلام.من پکیج مدرسان سال ۹۶رو دارم.قابل استفاده برای آزمون ارشد ۹۹ هستن آیا؟

سلام. می خواستم بدانم آیا باید هر دو جلد کتاب مصاحبه بالینی اوتمر را بخوانم؟ کدام کتاب و فصل ها مهم هستند؟ برای گرایش بالینی! سپاس

سلام من لیسانس مهندسی دارم برای ارشد روانشناسی در شرایطی که هیچ پایه ای ندارم چگونه شروع کنم؟

روی سایت چند تا پست برای راهنمایی تغییر رشته ای ها هست.
آقای نعیمی تاجدار رتبه ۴ امسال، تغییر رشته ای از مهندسی مکانیک به روانشناسی هستند، با ایشون هم می تونید وقت مشاوره بگیرید.

https://ravanamooz.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86/

سلام . کتاب روانشناسی بالینی روان آموز تا مهر ماه به طور قطعی آماده می شه ؟

سلام
من ارشد ادبیات فارسی هستم. می تونم ارشد روانشناسی امتحان بدم

سلام
من لیسانس مهندسی برق_الکترونیک بودم ، برای ارشد میخوام روانشناسی عمومی شرکت کنم ، امکانش هست ؟ مشکلی پیش نمیاد ؟
بعد کلا هر درس چندتا سوال میاد ؟ تو کنکور رشته ما میانگین ۴ تا درس و ۵۰ درصد میزدیم تهران سراسری _ روزانه قبول بودیم ، این رشته هم همینه ؟
میخوام شروع کنم از تابستون ، کلاس کنکور کجا برم ؟ آزمون ها کجا خوبه شرکت کنم ؟
ممنونم از راهنمایی تون .

من چیکار کنم که اصلا نمیتونم علم النفس احدی رو بفهمم داررررم دیووونه میییشم یکی کمکم کنههه 😭😭😭😭😭😭😭

سلام به نظرم یک کلاس بتونه مفید باشه چون میدونم که متن کتاب سخت هست. اگر سایر کتبی که معرفی کردیم براتون راحتتره میتونید ابتدا اونها رو بخونید

سلام خسته نباشید میخاستم بدونم رفرنسای وزارت بهداشت و علوم با هم یکی اند؟

سلام خیر. در فهرست بالای سایت به قسمت علوم یا بهداشت برید منابع هر کدوم جدا گفته شدن.

سلام یه سوال داشتم من برای کنکور ارشد بسته جزوات ماهان ر. تهیه کردم از اونجایی که تو سایتتون هیچ اسمی ازش نبریدین میخواستم بدونم از لحاظ محتوایی خیلی ضعیفه و نا معتبر؟

سلام اطلاعی از کتب این موسسه ندارم.

سلام
لطفا میتونین منابع ارشد مشاوره رو بهم معرفی کنید ؟؟ هیچ جا سرفصل ها رو نمیتونم پیدا کنم که مطمین باشم
ممنون میشم

سلام ما فعلا رشته مشاوره کار نمیکنیم دوست عزیز

سلام.من ترم دو هستم‌. به نظرتون اگر الان این کتب رو (چاپ ۹۶ ۹۵ )تهیه کنم تا ۴ سال بعد تغییری رخ میده ؟

سلام بهتره که فعلا تهیه نکنید مگر اینکه جزو واحدهاتون باشه

سلام و وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون که انقد اطلاعات دقیق و جامع در اختیارم گذاشته.
یه سوال داشتم من تغییر رشته ای هستم.و چند وقته شروع به مطالعه کردم.
درس آسیب شناسی مرضی من در حال حاضر فعلا کتاب کاپلان و سادوک در دسترسم هست ایرادی نداره اگه اول این کتاب ها رو بخونم بعد برم سر دکتر گنجی؟
الان فصل ۱۰ جلد ۱ رو خوندم.
میدونم کل جلد دو و یه فصل هایی هم از جلد ۳ هست.
اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.درس شیرین و در عین حال جامعی هست و یکم سردرگم شدم.
البته جایی خوندم که اگه کاپلان رو بخونیم توی درس بالینی هم کمکمون میکنه.

سلام.کتاب خوبیه اما اگر تازه شروع کردین بعیده تموم بشه با دوره هاش که برسین کتاب دیگه ای هم بخونین. پیشنهاد میشه کمک اموزشی بخونین

سلام و وقت بخیر.
یه سوال.من کتاب فیرس رو برای گرایش بالینی دارم مطالعه میکنم.مدرسان اون رو هم تهیه کردم.ولی خود فیرس۱۹تا فصل داره و مدرسان۱۵تا.درصورتی که هر دو کتاب چاپ جدیدن.
اون فصولی که داخل مدرسان نیست برای کنکور حذف شدن؟؟سرچ کردم ولی جایی سرفصل خود کتاب رو نمیده.امکانش هست راهنمایی کنید؟ممنون میشم

سلام نه حذف نیستن

سلام وقتتون بخیر
میتونم بپرسم مجموعه کامل روان شناسی بالینی ک گفته شده در حال اماده شدنه تقریبا کی اماده میشه؟

اسیب روانی جلد دوم کی موجود میشه؟
ممنونم

سلام. بالینی به امسال نمیرسه متاسفانه. اسیب موجود هست

وقت بخیر، در اینصورت میشییم دستیار روانشناس، درسته؟
یه سوال دیگه ،،،اینکه دو مقطع باید روانشناسی باشه، یعنی کسی ک لیسانسش رشته دیگری هست، و ارشد روانشناسی میخونه از لحاظ بار علمی از انها ک لیسانس روانشناسی دارند خیلی کمتر است؟

سلام بالاخره چهار سال خوندن منابع مرتبط تاثیرگذار هست و قطعا یک تغییر رشته ای باید این فاصله رو خودش جبران کنه

سلام وقت بخیر
لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید
۱ ) رشته کارشناسی بنده مهندسی مکانیک می باشد آیا میتوانم در آزمون ارشد روان شناسی بالینی شرکت کنم . ؟
۲) باید در آزمون وزارت بهداشت شرکت کنم یا وزرات علوم .؟ (با توجه به اینکه من کارشناسی مکانیک خوانده ام )
۳) آیا بنده با ارشد روان شناسی بالینی امکان شرکت در آزمون دکترای علوم اعصاب را دارم.؟

سلام. بله میتونید ارشد بالینی وزارت علوم رو شرکت کنید. وزارت بهداشت نمیتونید. سوال سوم رو اطلاع ندارم.

سلام ممنون از پاسخگویی تون
با داشتن لیسانس غیرمرتبط و ارشد و دکترای روانشناسی بالینی نمیشه از وزارت بهداشت پروانه گرفت؟
برای داشتن اطلاعات کافی در این خصوص باید به کجا مراجعه کنم.
سپاس

همه چه کسانی که مدرک یهداشت دارند چه علوم، از سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی مجوز می گیرند

سلام وقت بخیر
من کارشناسی حقوق دارم . میخوام ارشد روانشناسی شرکت کنم.ایا با مدرک ارشد به من مجوز کلینیک داده میشه یا باید رشته مرتبط باشه با ارشد؟ و اینکه برای نام روانشناسی با بهزیستی این قضیه متفاوته؟؟

سلام برای گرفتن پروانه باید دو مقطع مرتبط خونده باشید فقط با ارشد امکانش نیست (یا کارشناسی و ارشد- یا ارشد و دکتری). برای وزارت بهداشت با کارشناسی غیرمرتبط نمیتونید شرکت کنید

سلام
خسته نباشید
میخواستم بدونم کتاب روان آموز علم النفس الان آمادس ؟

سلام مراحل نهاییشو طی میکنه ولی مشخص نیست کی منتشر بشه

سلام. قیمت فقط کتاب‌های رشته ی بالینی، ارشد( همه ی دروس) چقدره؟

سلام به فروشگاه سایت مراجعه کنید

سلام من تغیر رشته ای هستم و واقعا بین این منابع گیج شدم چندتا سوال داشتم لطفا راهنماییم کنید.
یک این که کتاب زبان روان و عمومی که تازه منتشر شده رو این جا نگفتید میخواستم ببینم توصیه میکنید؟
دو این که اگه انگیزش روان آموز رو تهیه کنم دیگه نیازی به خداپناهی نیست؟
و سه این که درمورد درس مرضی و کودکان استثنایی در بعضی سایت های دیگه اصلا گنجی رو به عنوان منبع نگفتن خیالم راحت باشه که این دو کتاب گنجی به عنوان منبع اصلی قابل اتکا هست؟
ممنون میشم به سوالاتم جواب بدید.

چون این پست قبلا نوشته شده کتب جدیدمون توش نیست. ما همه کتبی که روی سایت میزاریم مورد تایید هست و پیشنهاد میشن،کتاب زبان هم که عالی هست. بله جزوه انگیزش مناسبه چون از کتاب روانتره و با توجه به وقت باقیمونده انتخاب معقولتریه…کتاب گنجی منبع خوب و مهمیه که یکسال چند سوال داشته اما کافی نیست برای همین ما جزوه رو با کاپلان و هالجین تکمیل کردیم

سلام من معلم کودکان استثنایی هستم برای ارشد میتونم تو ارشد روانشناسی شرکت کنم انشاءالله؟

سلام بله

سلام میخواستم بپرستم ایا تمام کتاب های روان آموز تست های سال های قبل مربوط به هر فصل رو هم داره؟

سلام،بله

سلام با آسیب شناسی و کودکان استثنایی گنجی تا چقدر سوالات کنکورو پوشش داده؟
فقط شما کتب آقای گنجی رو به عنوان منبع اول معرفی کردید جای دیگه ای منابع دیگه ای گفتن دلیلش چیه؟

سلام منابع زیاده و نمیشه گفت اولی چیه. ما اونچه کاملتر بوده معرفی کردیم ولی در مجموعه روان اموز از بقیه کتب هم استفاده کردیم

با سلام و سپاس
دوست عزیز ، من برای ارشد بالینی ۹۹ قصد شرکت و قبولی در سراسری دارم اما نیاز به مشاوره و راهنمای تحصیلی
آیا مجموعه شما برای این امر هم مشاوره و راهنمایی دارند

سلام یک مشاوره کلی الان لازم دارید و مشاوره های مرتب از ابتدای سال ۹۸

سلام وقت به خیر.
ببخشید میخواستم بدونم لازمه برای ارشد بالینی روانشناسی عمومی با درصد بالازده بشه یا حتی میشه سفید گذاشت؟
دروسی که بیشترین تاثیر رو دارن و باید بیشتر مطالعه بشه معرفی کنید.متشکرم

سلام نه درس عمومی برای گرایش بالینی ضریبی نداره و میتونید سفید بگذارید. اگر میخاید در گرایش عمومی هم رتبه خوبی بیارید اون وقت میتونید عمومی رو هم بزنید…………ضرایب دروس در قسمت ارشد سایت ذکر شدند با این حال توصیه ما اینه که تعادل در همه حفظ بشه و همه به یک میزان مطالعه بشن

سلام . آیا “روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی” با “روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی” تفاوتی داره؟ توی دفترچه سازمان سنجش اینها دو تا عنوان مختلفن و ضرایب مختلفی هم دارن

روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی شامل سوالاتی از اختلالات بزرگسال بعلاوه اختلالات کودکان و بیماری های کودکان استثنائی هست. این درس هست که برای گرایش بالینی یا عمومی باید بزنید

سلام و تشکر از سایت خوبتون… من کارشناسیم رو مهندسی معماری خوندم و قصد دارم برای ارشد روانشناسی عمومی بخونم… سوالم اینه با توجه به اینکه نسبت به اصطلاحات روانشناسی هیچ آشنایی ندارم، بهتره از کودوم کتاب شروع کنم تا ناامید نشم ؟! خیلی ممنون میشم برام ایمیل کنین پاسخ رو… .

سلام وقتی هر کتابی رو شروع کنید اصطلاحات مختص خود اون درس رو یاد خواهید گرفت اما شما میتونید با خود درس عمومی شروع کنید که هر فصلش در واقع خلاصه ای از هر کدوم از درس های دیگه هست. نگران نباشید هر چی هم نمیدونستید با یک سرچ ساده متوجهش میشید و هر چه جلوتر برید جاهای دیگه توضیحاتی براش میخونید چون درس ها به هم مربوط هستن.

سلام،منابع ارشد رشته روانسنجی فرق می کنه و اینکه لطفا اطلاعاتی درمورد این رشته برامون قرار بدین

سلام بله متفاوته و سایت ما فعلا روی این گرایش کار نمیکنه.

سلام ببخشید یعنی واسه کنکور ارشد روانشناسی همین ۱۱ تا کتاب فقط مطالعه بشه؟ بقیه کتاب هایی ک خوندیم مثل spss ب کار نمیان؟

سلام منابع همین هاست که در این پست توضیح دادیم

عرض سلام و ادب و احترام ببخشید من با لیسانس ریاضی ایا این امکان را دارم در ازمون ارشد روانشناسی عمومی شرکت کنم ؟ چون بسیار به این رشته علاقه مندم

سلام بله

سلام وقت بخیر.
ببخشید من کارشناسی روانشناسی عمومی خوندم الان بخوام برای ارشد بالینی یا عمومی بخونم همین منابع بالا باید خونده بشه؟ و اینکه رتبه برای سراسری تهران تا چقدر قبول میشه ؟؟

بله توضیحات درباره منابع هر درس در همین پست داده شده….زیر ۱۰۰ برای شهر تهران حدودا

سلام و خسته نباشید.من لیسانس حسابداری داریم ایا میتونم برای ارشد در رشته روانشناسی شرکت کنم؟

سلام بله

من ترم آخر روان شناسی آزاد میخونم.میخام ارشد بالینی قبول بشم فرقی نداره‌آزاد یا سراسری. اگر فقط اون کتاب هایی که برای فرصت محدود هست رو بخونم کافیه؟؟

سلام بله.

سلام میشه بهم بگید برای تفسیر آزمون روانی باید کدوم رشته روانشناسی انتخاب کنم؟ومنابع ارشدش چیه؟

سلام ساخت و تحلیل آزمون ها مربوط به روان سنجی هست اما تفسیر نتایج یک آزمون کار روانشناس هست. که همون گرایش بالینی یا عمومی میشه

با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوب شما.
یک راهنمایی ازتون میخواستم. قصد من قبولی در گرایش عمومی هست و به همین دلیل قصد پاسخگویی به سوالات درس بالینی رو ندارم. با این اوصاف نیازی به مطالعه ی کتاب بالینی فیرس هست؟
به این دلیل این سوال رو پرسیدم که فصول ۲ و ۴ کتاب آسیب شناسی آقای گنجی بیشتر به بالینی مرتبط هستند. به خاطر فهم این دو فصل لازمه از فیرس مطالعه کنم؟ اساسا چقدر محتمله که از فصول ۲ و ۴ کتاب آقای گنجی که به اختلالات مربوط نیستند در درس آسیب شناسی سوال بیاد؟

سلام ۱.نه نیازی نیست ۲. بهتره مقدمات گنجی خونده بشه و حذف نشه چونتست داشته در اسیب، اما اگر وقت ندارید میتونه اولویت اخر باشه

سلام.
چرا منابع رو برای گرایش های دیگه مشخص نکردین؟؟؟؟
سایتتون خیلی خوبه و مطالب مفید زیاد داره ولی نسبت به گرایش های دیگه به خصوص کودکان استثنایی کم لطفی داره
منبع مشخص نکردین و علاوه بر اون حتی توی قسمت ضرایب درسی ضریب موردنظر برای این گرایش رو ننوشتین
مصاحبه با رتبه های برتر این گرایش هم که بماند……

سلام بله ما روی گرایش بالینی و عمومی فعلا تمرکز داریم هدفمون این هست که بتونیم بقیه رو هم پوشش بدیم که قطعا با حجم بالای کار نمیشه عجله کرد. ایشالا به تدریج. ولی مشاور برای این گرایش داریم که میتونید مشاوره تلفنی بگیرید

من برای درس بالینی کتاب فیرس رو دارم‌با کتاب پوران پژوهش.لازمه که مدرسانش رو تهیه کنم؟
کتاب پوران‌پژوهش بده؟

سلام نه اوکی هست. اگر ادیت شده باشه بر اساس فیرس جدید

سلام خسته نباشید.چندتا سوال داشتم اول اینکه مشاوره خانواده زیر مجموعه روانشناسی عمومی است؟
دوم اینکه منابعش برای ارشد با بالینی فرق داره؟
سوم منابعش برای ارشد کدوم ها هستند؟

سلام خیر مشاوره یک مجموعه جدا از روانشناسی هست. سایت ما فعلا برای این زیرمجموعه خدماتی نداره

سلام
خسته نباشید
ببخشید میخواستم بدونم برای آزمون وزرات بهداشت زبان عمومی
منابعش چیا هستن و کلا منابعی باید بخونیم؟! لطفا جواب برام ایمیل کنین ممنون

به بخش کنکور بهداشت در فهرست بالای سایت مراجعه کنید

سلام خسته نباشید…در مورد علم النفس مطمئن باشیم که تا آخر تابستان آماده میشه؟؟نمیخوام جزوه ای جز جزوه شما تهیه کنم چون اطمینان به جامع و کامل بودنش هست

سلام نمیتونم اطمینان بدم چون مشخص نیست تاریخ دقیقش اصلا. مدرسان کتاب خوبیه میتونید اون رو بگیرید

سلام و عرض ادب خدمت شما ی سوالی داشتم من دانشجوی ترم۴ روانشناسی از دانشگاه پیام نور هستم میخواستم بدونم برای ارشد از حالا بخونم یا که ن و منابع اصلی که گفتید چیا هستند که بخوام بخونم؟

سلام منابع در همین پست فوق مفصل توضیح داده شدند………دروسی که مشکل دارید و حجیم هستند رو میتونید کم کم شروع کنید

سلام میخواستم بدونم رواشناسی بالینی وزارت بهداشت و وزارت علوم آیا دوتا آزمون مختلف هستن برای پذیرش؟واینکه برای کنکور وزارت بهداشت هم مثل وزارت علوم اهمیتی نداره مدرک کارشناسی چی باشه؟

سلام بله دو کنکور جدا هست..برای بهداشت باید کارشناسی مرتبط باشه

سلام دکتر جان بنظرتون میزان تغییرات کنکور نسبت به سال ۹۵ چقدر هست هم منابع هم سبک

سلام منابع تغییر اساسی نداشتن. به جز آسیب و استثنائی که کمی سوالات پراکنده تر از قبل شده و استثنائی تاکید بیشتری به آموزش شده تا عقب ماندگی.

با سلام و خسته نباشید ببخشید تفاوت روانشناسی وزارت علوم با روانشناسی بهداشت، به لحاظ کاری و شغلی چی میتونه باشه؟ آیا کسی با داشتن کارشناسی غیر مرتبط و سپس خواندن ارشد بالینی وزارت علوم، میتونه برای دکترای بالینی در وزارت بهداشت ادامه بده؟ ممنون میشم پاسخم رو به ایمیلم بفرستید لطفا با تشکر

سلام یک پست در این زمینه در قسمت ارشد (فهرست بالای سایت) داریم مطالعه بفرمایید. بله میتونه کسی که ارشد علوم داره دکتری بهداشت بخونه.

سلام وقت بخیر ، من لیست منابع ارشد خانواده درمانی چطور می تونم پیدا کنم ممنون می شم راهنمایی کنید .

سلام کنکورش همون کنکور بالینی هست بنابراین منابعش فرقی نمیکنه. همینهاست که در بالا گفتیم

سلام و عرض خدا قوت
تو این منابعی که معرفی کردین روانشناسی شخصیت نبود پس چرا باید شخصیت رو خوند؟

برا ارشد شخصیت نداریم،برای دکتری داریم

سلام . در مورد درس آسیب شناسی من از چند نفر اساتید پرسیدم گفتن هالجین اولویت داره و بعضی هام میگن کاپلان و بعضی هام میگن گنجی . نمیدونم چیکار کنم .

سلام منابع متعددی برای آسیب داریم قطعا نمیتونید همه رو مطالعه کنید ما اونچه جامع تر از بقیه بود رو اولویت اول گذاشتیم برای باقی منابع هم میتونید از جزوه سایت استفاده کنید

سلام وقت شما به خیر
تشکر از راهنمایی های خوب شما در این سایت
برای کسی که لیسانس رشته دیگری تحصیل کرده و قصد تغییر رشته به کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی داره، آیا خواندن همین کتب معرفی شده کفایت می کند؟ آیا نیاز به خواندن کتاب پایه مثل هیلگارد نیست؟

سلام بله همینها کافی هست. در صورتی که فرصت باشه خوبه که هر فصل هیلگارد رو هم قبل از مباحثی که میخاین مطالعه کنید، بخونید. ولی الزامی نیست

سلام من کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته نرم افزار خوندم .الان میخوام برای ارشد روانشناسی بالینی بخونم آیا میشه خوند ؟

سلام بله میشه.

سلام یک سوال من روانشاسی عمومی وزرت علوم خ وندم البته شبانه خوندم و رایگان نبوده ولی لیسان من فلسفه غرب بوده میتونم در ارشد وزارت علوم روانشناسی شرکت کنم قبولم میکنن یا نه ؟
خواهشی که دارم جواب رو برام میل کنین .
واقعا از همه عوامل از مدیریت کلان کارمندهای خوبش حتی عوامل اجرایی اش تشکر میکنم سایت خوبی دارین که جوابها رو اکثرا عالی پست میکنن
ممنون از همه تون

سلام. بله میتونید

سلام
برای کنکور ارشد۹۸ توی درسها تغییری ایجاد نمیشه ؟ باتوجه به اینکه چارت اموزشی تغییر کرده از سال۹۴ !؟

سلام با اومدن دفترچه سوالات، بررسی خواهیم کرد و طی هفته جاری در صورت لزوم منابع رو اپدیت خواهیم کرد

سلام . خسته نباشید
من کارشناسی میکروبیولوژی خوندم – میتونم برای ارشد روانشناسی شرکت کنم؟

سلام بله

سلام خسته نباشید
ببخشید شما مشاوره شخصی هم میکنید؟
من کارشناسی علوم اجتماعی دارم و میخوام ارشد روانشناسی عمومی کنکور بدم. التبه کنکورسال ۹۸ و نیاز ب مشاوره و راهنمایی دارم..

سلام بله. اطلاع رسانی برای کنکور ۹۸ در سایت انچام خواهد شد. الان هم اگر مشاوره لازم دارید به بخش تعیین وقت سایت مراجعه کنید

سلام.من الان دانشجوی ترم۴ روانشناسی ام.بنظرتون برای قبولی دردانشگاه های دولتی از الان شروع کنم مطالعه؟

سلام نیازی نیست کنکوری خوندن رو الان شروع کنید ولی هر درسی که پاس می کنید سعی کنید منبع کنکوری اصلی رو باهاش بخونید که بعدا راحت باشید، همچنین روی تقویت زبان کار کنید

سلام. وقتتون بخیر.
یه توضیح در مورد تفاوتهای روانشناسی عمومی،بالینی وروانشناسی تریتی میدید
ممنون میشم

سلام یک پست برای تفاوت عمومی و بالینی در قسمت کنکور ارشد داریم. مطالعه بفرمایید. روانشناسی تربیتی هم در حیطه آموزش و پرورش متمرکز هست رتبه یک این رشته جزو مشاوران سایت هست اطلاعات تخصصی تر رو از ایشون میتونید بگیرید

با سلام خسته نباشید
من کارشناسی کامپیوتر دارم الان در کنکورارشد ۹۷ روانشناسی عمومی ثبت نام کردم واصلا توجیه نیستم ک چند کتاب باید بخونم چه منابعی هستن کدوم کتابو بخونم و نویسنده ش کی باید باشه
لطفا راهنمایی بفرمائید

سلام توضیحات کامل درباره منابع در همین پست فوق داده شده

باسلام
من کارشناسی کامپیوتر خوندم الان ارشد روانشناسی عمومی ثبت نام کردم و اصلا توجیه نیستم ک چه منابعی بخونم چند کتاب هستن ؟مثلا کدوم کتاب و از کی ؟
خواهش میکنم توجیه کنید

سلام
ببخشید من کارشناسی زبان دارم. سوالم اینه که اگر ارشد روانشناسی بخونم با توجه به اینکه شما گفتید دو مقطع باید مرتبط باشه، نمیتونم پروانه نظام رو بگیرم؟ و در اینصورت چکار باید کنم چون به روانشناسی علاقه دارم؟

سلام نمیتونید پروانه بگیرید اما میتونید زیر نظر شخص دیگه ای که پروانه داره کار کنید یا کارهای غیردرمان انجام بدین

سلام.من یه برنامه ریزی میخاستم برای خواندن دروس روانشناسی عمومی برای آزمون ارشد سال ۹۸از کجا میتونم برانه تهیه کنم؟

سلام از مشاوره تلفنی با مشاوران سایت استفاده کنید. شروع برنامه کنکور ۹۸ رو در سایت و کانال اعلام خواهیم کرد

سلام.خسته نباشید.میخواستم بدونم آیا تمام قسمت های کتاب کاپلان و سادوک رو برای کنکور ارشد باید خوند یا بخش هایی از اون( مثلا فارماکولوژی یا زیستی) حذف میشه.

سلام خیر فقط اختلالات کافیه برای علوم

سلام و‌خداقوت،من کارشناسی زیست شناسی دارم و‌میخوام ارشد بالینی بخونم،برای مجوز نظام حتما باید دو دوره تحصیلی یک‌رشته مرتبط رو گذروند؟ یا حتما باید کارشناسی روانشناسی داشته باشم؟ دوره ارشد و دکترا در پی هم داشته باشیم مجوز نظام میشه گرفت؟

سلام بله ارشد و دکتری هم میشه.

سلام
با توجه به اینکه کمتر از ۵ماه تا کنکور وزارت علوم باقی نمونده و من بنابر دلایلی تا به الان نتونستم شروع به خوندن کنم بنظرتون تنها خوندن کتاهای مدرسان شریف کفایت میکنه؟ اگر نه کدوم مبابع اولویت دارند که وقتم رو بیشتر به اونها اختصاص بدم.
ممنون میشم اگر زودتر جواب بدید

سلام در همین قسمت منابع گفته شده که چه منبع کمک اموزشی برای هر درس مناسب هست

سلام شما در پاسخ یکی از دوستان اشاره کردید که آوردن رتبه ی خوب پارامترهای دییگه ای هم لازم داره میشه شفاف تر توضیح بدین؟

منظور رعایت همه اصولی هست که برای مطالعه صحیح لازم داریم سعی کردیم در قسمت نکات مشاوره ای سایت (در قسمت کنکور ارشد) بسیاری از اونها رو توضیح بدیم

سلام خسته نباشید
من لیسانس مکانیک خودمو در سال ۹۳ از دانشگاه آزاد گرفتم
خواستم بپرسم آیا من میتونم فوق ام را رشته روانشناسی بخونم؟
لطفا بهم بگین به چه صورت میتونم؟
ممنون از لطف شما

سلام بله میتونید وزارت علوم شرکت کنید. فقط برای گرفتن پروانه نظام باید دو مقطع مرتبط خونده باشید

ببخشید منظورتون رو از دو مقطع مرتبط باید خونده باشی متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید؟

یعنی دو مقطع پشت هم مرتبط باشه مثلا یا لیسانس و ارشد…یا ارشد و دکتری مرتبط باشن

سلام ببخشید ازکتاب یاهمان راهنمای کامل تغییرات و نکات ضروری DSM-5
درازمون ارشد روانشناسی دردرس اسیب شناسی روانی سوال می اید یاخیر؟درسالهای قبل چندسوال ازاین قسمت امده؟واگرسوال می اید ازهمین تغییرات سوال می اید یااین تغییرات راباموضوعات دیگریکی میکنندوسوال می دهند؟
ممنون

شما باید به تمامی تغییرات مسلط باشید که هم در این راهنما هم در کتاب اسیب شناسی ذکر می شوند. بله سوال در دو سال اخیر داشته ایم از مهمترین تغییرات.

سلام.خسته نباشید.من میخوام واسه کنکور ارشد ۹۷ شرکت کنم و منابع رو ۳ سال پیش تهیه کردم به نظر شما تو این سالها تغییراتی تو کتابا صورت گرفته ؟ چون من همه منابع اصلی رو دارم ..ممنونم ..بنظر شما میشه تو این ۵ ماه برای رتبه خوبی خوند و قبول شد؟

سلام مهمترین تغییرات مربوط به اسیب شناسی و بالینی هست که بهتره ویراست جدید تهیه بشه. بقیه تغییر خاصی نداشتند……..۵ ماه فرصت خوبیه اگر به خوبی مطالعه و برنامه ریزی بشه.

سلام.میخواستم بدونم برای اسیب شناسی بهتره جزوه روان اموز رو بگیرم یا فلش کارتهای نارنگی کافیه؟یا هر دو لازمه؟

سلام هیچ کدوم جایگزین اون یکی نیست. جزوه برای آموزش و فلش کارت ها برای مرور هست.

سلام، ببخشید یه سوال دیگه من الان تقریبا تمام منابع رو دارم ولی برای درس رشد، جلد دو لورابرک رو دارم و رشد پوران پژوهش رو به نظرتون با این وقت کم نیازی هست منبع جدیدی تهیه کنم اگه بخوام تهیه کنم چی پیشنهاد میکنین، البته کارشناسی رشته روانشناسی بودم و پایمم قویه سرعت مطالعمم خوبه ولی با توجه به زمان کمی که دارم میترسم به همه درسا نرسم

سلام. عذر میخام که دیرپاسخ میدیم چون حجم پیام ها بالاست. اما جهت اطلاع دوستان، در قسمت منابع گفته شده که در صورت کمبود وقت برای هر درس چه چیزی مطالعه بشه

سلام، من کتاب روانشناسی بالینی رو دارم روش نوشته( ویراست جدید) وملاک های تشخیصییش بر اساس dsm4تجدید نظر شده اس، من گیج شدم یعنی بازم خیلی عوض شده؟ باید کتاب جدید تهیه کرد؟ میشه پوران پژوهشو در کنارش تهیه کرد؟

عذرخواهم که دیر پاسخ میدیم به دلیل حجم بالای کامنت ها، اما جهت اطلاع دوستان باید اخرین ویراست فیرس طبق دی اس ام پنج تهیه بشه.

سلام. میخواستم بدونم بدونم داشتن منابع اصلی و با کتابهای کمک درسی مانند مدرسان/پوران پژوهش و یا شما حدودا تا چند درصد میشه در دروس مختلف زد؟ منظورم اینه که خرید منابع اصلی تا چه حد در رتبه اثر میذارن؟

سلام عذرخاهم که دیرپاسخ میدم اما این پاسخ برای بقیه هم مفیده. این سوال بستگی به شرایط شخص داره من در قسمت پست “یک بار برای یک سال” مفصل در مورد این قضیه صحبت کردم. اون رو مطالعه بفرمایید

سلام وقت بخیر
از کتاب زیر میشه به عنوان منبع آسیب استفاده کرد
شرح حال بیماران بر اساس DSM-5
نویسنده : دکتر جان و.بارن هیل
مترجم : فرزین رضاعی – محمد منایی – فرهاد شاملو

تشکر از شما و سایت خوب و مفیدتان

سلام برای مطالعه روانشناسی عمومی ترجمه براهنی بهتره یاترجمه گنجی؟چون شنیدم ترجمه گنجی کاملتره.
ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

سلام من قبلا ترجمه براهنی رو خوندم و مشکلی نداشتم. ولی هر کسی با یک مترحمی ممکنه راحت باشه. میتونید توی کتابفروشی ها مقایسه کنید

سلام.من میخوان ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنم منابع رو ازکجا میشه تهیه کرد

سلام منابع رو در همین پست توضیح دادیم. اونها که منبع اصلی هستن از فروشگاه ها یا انتشارات خود اون کتب، کمک آموزشی های روان آموز هم از همین سایت قسمت فروشگاه

سلام خسته نباشید من میخوام ارشد روان شناسی بالینی شرکت کنم منابع و ازکحا میشه تهیه کرد

در قسمت کنکور ارشد در فهرست بالای سایت، یا آخرین پست های سایت در صفحه اصلی.

سلام من منابع ارشد بالینی میخام چجور اقدام کنم

سلام منابع رو در قسمت کنککور ارشد سایت میتونید ببینید. در آخرین پست های صفحه اصلی سایت هم هست.

با سلام خدمت شما ،به نظر شما میشه الان شروع کرد و دانشگاه خوب قبول شد ؟

سلام بستگی به خیلی چیزها داره، تایم، پایه درسی، برنامه، …

سلام میشه منابع روانشناسی بالینی۹۷ رو بصورت یک جدول قرار بدین ممنون میشم

سلام. در قسمت کنکور ارشد سایت منابع رو به شکل جدول گذاشتیم. در اخرین پست صفحه اصلی سایت هم هست

سلام من رشتم زیست شناسی بوده ارشد روانشناسی میتونم کنکور بدم ینی؟ با اینکه هیچ شناختی از این رشته ندارم .و اینکه میشه بگید روانشناسی بالینی بهتره یا عمومی ؟فرقشون چیه اصن

سلام بله میتونید. یک پست برای تفاوت عمومی و بالینی در قسمت کنکور ارشد سایت داریم.

سلام
میشه لطفا منابع رو کامل کنید ؟
درس کودکان استثنایی ، چه کتابی بخونیم؟

سلام. مدرسان برای کمک آموزشی، منابع اصلی برای وقت مناسب گنجی، وقت کمتر میلانی فر…وقت اگر محدود باشه مدرسان کافیه

برای روانشناسی گرایش استثنایی چه منابعی مطالعه کنیم؟شما اینجا گرایش مشخص نکردین آخه

سلام سایت فعلا برای روانشناسی بالینی و عمومی خدمات داره. این منابع هم برای این دو گرایش هست

سلام خسته نباشین.خواندن منابع مدرسان همشون میتونن در آوردن رتبه ۲ رقمی تاثیر داشته باشن؟

سلام توضیحات برای تک تک منابع پیشنهادی ما در همین پست فوق داده شده.

سلام… دانشجوی ترم ۳ کارشناسی روانشناسی هستم، هدفم اینه که حتما توی یکی از دانشگاه های خوب کشور ارشد بالینی یا شناختی قبول شم، میخوام از همین الان زبان خوندنو شروع کنم، لیندالیل مناسبه؟

بله مناسبه ولی برای ایجاد یک پایه برای خواندن متون بعدی. بعد از اون متون سال های گذشته، درک مطلب های بیشتر و متن خوانی از ویکی پدیا

سلام.رشته من مدیریت بازرگانی بوده حالا برا ارشد میخوام روانشناسی عمومی بخونم ممنون میشم راهنمایی کنید که باید از کجا شروع کنم .تشکر

سلام پست های بخش کنکور ارشد رو بخونید اگر سوالی باقی موند در خدمتیم

سلام.سپاس از پاسخ گوی تان

سلام خسته نباشین فلش کارتاتونو چه جوری میتونم تهیه کنم و قیمتش چنده؟؟

سلام در حاشیه سایت لینک نرم افزار نارنگی هست. روی اون کلیک کنید.

سلام شما اعلام کردید منبع اصلی آسیب کتاب گنجی هست ولی بعضی جاها میگن قبلا منبع کنکور ازاد بوده و الان دیگه نیست این درسته؟مثلا کتاب سیلگمن بهتراز گنجی هست؟باید کدوم خوند واقعا؟

سلام ما با توجه به تغییر DSM کتابی رو معرفی کردیم که جدید و بر اساس اخرین تغییرات اسیب شناسی باشه. هالجین هم ویراست جدیدش هست اما خیلی مطالبش کمه. بنابراین گنجی گزینه بهتری است و همچنین ازش سوال هم بوده در کنکور. حالا اگر فرصت خوندن کتاب گنجی رو ندارید میتونید کتاب کم حجم تری بخونید بعلاوهه مجموعه اسیب روان آموز

سلام خسته نباشید بخشید من دانشجو سال اخر روانشناسی هستم ایا به نظرتون توی این ماه های که باقی مونده اگه شروع کنم به خوندن منابع اصلی میتونم رتبه خوبی بیارم؟؟

سلام بله فرصت خوبیه برای شروع.. گرچه، رتبه خوب پارامترهای دیگه هم داره که با رعایت اونا میتونین موفق بشین.

سلام..میخواستم بدونم که مجموعه روانشناسی بالینی تون کی آماده میشه؟ و همچنین جلد دوم آسیب شناسی روانی؟

جلد دو اسیب تا اواسط هفته دیگه منتشر میشه. مجموعه بالینی اصلا مشخص نیست میتونید از کتاب مدرسان شریف استفاده کنید

سلام ببخشید ی سوالی داشتم…واسه تغییر رشته بهتره اول فقط منبع خونده بشه یا همراه با کمک اموزشی؟
زیاد فرق داره این ۲ روش و کدوم بهتره؟

سلام وقتی فرصت کافی باشه بهتره حتما برای یک درس حتما یک منبع اصلی در کنار یک کمک آموزشی خونده بشه. مگر اینکه وقت خیلی محدود باشه و پایه قوی.

سلام من میخام ازمون کارشناسی ارشد روانشناسی شرکت کنم البته سال ۹۷و هیچ زمینه ای از روانشناسی ندارم میخاستم لطفا راهنماییم کنید ک منابع ارشد کدومه و از کجا میتونم تهیه کنم…متشکرم

سلام به بخش کنکور ارشد، زیرمجموعه روانشناسی یک، در فهرست بالای سایت مراجعه کنید. منابع رو اونجا توضیح دادم.

سلام من کارشناسی روانشناسی خوندم ارشد مدیریت میتونم در آزمون دکترا روانشناسی شرکت کنم؟ یا بایستی ارشد را هم روانشناسی بخونم؟ممنون میشم پاسخ بدهید

سلام باید ارشدتون مرتبط باشه

نرم افزار نارنگی رو چطور دانلود کنم؟؟؟ برای لغات لیندالیل

سلام به کافه بازار مراجعه کنید و نارنگی رو سرچ کنید. توی کانال خودمون هم لینکش هست.

سلام.من امسال میخام ارشد شرکت کنم رشته روانشناسی .ولی شدیدا احتیاج ب مشاوره دارم.چون میخام تغییررشته بدم نمیدونم ک میتونم خودمو آماده کنم یا نه.یا از چ دروسی و چ منابعی باید استفاده کنم.

سلام منابع در قسمت کنکور ارشد (فهرست بالای سایت) هست. برای مشاوره هم میتونید مشاوره تلفنی بگیرید از بخش فروشگاه تعیین وقت کنید

سلام وقت بخیر. ببخشید میشه برای روانشناسی فیزیولوژیک تالیف جیمز کالات ترجمه یحیی سید محمدی رو خوند؟ اخه بعضی از مشاوران این کتاب رو معرفی کردن میخواستم نظر شما رو هم بدونم. با تشکر

سلام منبع اصلی خداپناهی هست که یا خودش یا خلاصه ای که اونو پوشش بده باید در اولویت اول باشه

سلام خرید جزوه های روان اموز از طریق سایته؟چطوری به دست ما میرسه و چه مدت طول میکشه؟

سلام بله از طریق فروشگاه سایت (در قسمت فهرست بالای سایت)……میتونید نسخه الکترونیک یعنی پی دی اف بخرید، میتونید هم پرینت شده اش رو سفارش بدین که بسته به پست پیشتاز یا سفارشی همون موقع خرید مینویسه براتون که چقدر طول میکشه.

سلام. میخواستم بدونم میتونم به جای امار دلاور فقط امار روان اموز رو بخونم

سلام خیر دلاور رو بخونید اول جون توضیحاتش بیشتره. قبل هر فصل بخونید.

سلام.
ببخشید نسخه چاپی آسیب شناسی چه زمانی رو سایت قرار میگیره؟

چهارشنبه همین هفته یعنی فردا

سلام. یه سوال داشتم ازتون. مپر بالینی به وزارت بهداشت منتقل نشده؟ پس چطور شما الان برای منبع نوشتین؟ اگر منتقل نشده میشه همچنان برای کنکور علوم انتخابش کرد؟یا باید منتظر بود ؟ ما الان بخونیمش یا نخونیمش؟

سلام نه منتقل نشده و به روال سابقه.

سلام خسته نباشید
من کارشناسی حقوق دارم برای ارشد میخوام روانشناسی بالینی دانشگاه تهران یا شهید بهشتی قبول بشم.خیلی سردر گمم استرس دارم به خاطر تمرکزم رو دانشگاه نمیدونم اصلا میتونم قیول بشم یا نه میشه یه راهنمایی بکنید از کجا شروع کنم و قبول شدن ایا هوش خیلی بالایی میخواد و سخته با کارشناسی دیگه یا نه
و اینکه اگه معدل کارشناسی خیلی پایین باشه باتوجه به تاثیر معدل اصلا امکانش هست که دانشگاه خوب و دولتی قبول شد؟

سلام سردرگمی برای شروع طبیعیه اما یک مشاوره بگیرید درباره هر سوالی که دارید میتونیم راهنمایی تون کنیم .خیلی از چیزا هم داخل سایت توضیح داده شده مثل منابع. معدل پایین کمی کار رو سخت میکنه اما با درصدهای خوب قابل جبرانه.

شما فقط گفتید یا مجموعه روان اموز بخرید یا منتظر تهیه مجموعه روان اموز باشید بعد برمیگردین میگین همه موسسات میگن جزوه مارو بخونید حب خودتون هم همینکارو کردین

سپاس از فیدبک شما.به این دلیل که جزوه خوبی از آسیب سراغ نداشتیم که بهتون معرفی کنیم اگر کتاب اسیب مدرسان خوب بود، اون رو هم مثل علم النفس و امار و استثنائی اش معرفی می کردیم. در بالا هم نوشتیم یک موسسه میتونه سال به سال یک مجموعه ارایه کنه ما پارسال رشد و فییزیولوژی نوشتیم امسال هم اسیب می نویسیم سال های بعد هم اگر فرصت کنیم بقیه مجموعه ها و سعی میکنیم که کامل تر از کتبی باشه که امسال معرفی شده تا جایگزینشون کنیم. اگر هم نتونستیم مجموعه خوبی تهیه کنیم قطعا کتب موسسه دیگری که مناسب باشه رو مثل همیشه معرفی خواهیم کرد، حتی اگر خودمون اون جزوه رو داشته باشیم. نکته دوم اینه من عرض کردم موسساتی که میگن فقط جزوات ما و منبع اصلی رو کنار میزارن. در حالیکه ما به منبع اصلی تاکید داریم و فقط به جزوات خودمون تاکید نمی کنیم. البته اینها رو کاملا در متن هم توضیح دادم و ممنون میشم اگر دقیق بخونید. در هر حال، اینها معرفی و پیشنهاد است و انتخاب با داوطلب هست. اجباری در تهیه نیست.

باسلام و تشکر فراوان از راهنمایی هایتان
آیا به جای آمار دلاور می توان کتاب آمار توصیفی و استباطی نصرا… فرجی از انتشارات پوران پژوهش را خواند؟

سلام نمی شناسم. ولی دلاور چون کتاب پایه است معرفی میشه ، کتابی که شما میگید کمک آموزشی هست.

سلام. من تصمیم دارم مجموعه رشد و فیزیولوژی روان اموز رو بخرم. میخوام بدونم ویرایش جدیدی از این کتاب ها منتشر میشه یا نه؟

سلام خیر همین رو تهیه بفرمایید.

سلام خانم دکتر
ببخشید من کارشناسی مترجمی زبان دارم. در بین منابع ارشد روانشناسی مطمئنم که نمی تونم برای درس آسیب شناسی روانی وقت بگذارم.. اما برای بخش استثنایی چرا. به جز روانشناسی رشد و فیزیولوژیک که قصد دارم از جزوات سایت استفاده کنم برای باقی دروس از منابع اصلی شروع می کنم. به نظر شما با این رویه و برنامه ریزی مناسب انشالا برای ارشد ۹۷ می تونم خودم رو آماده کنم؟

سلام خوب این امر نیاز به صحبت دقیق تر داره به شکل کلی من نمیتونم بگم که برنامه مناسب هست یا نه. یک ماه مطالعه ارزیابی صورت بگیره میشه بر اساس اون فهمید که فرصت می کنید چه چیزهایی رو تا آخر بخونید. فقط هم منبع نیست و برنامه ریزی و مرور و مطالعه صحیح هم هست که با رعایت همه اینها حتما نتیجه خوبی میگیرید.

سلام.خسته نباشید.رشته کارشناسی من مدیریت بازرگانی بوده و تصمیم دارم برای ارشد روانشناسی عمومی بخونم.میخواستم بدونم همان منابع ارشد روانشناسی بخونم برای کنکور کفایت می کنه یا باید قبل از کنکور واحدهایی از رشته روانشناسی پاس کنم؟ تشکر از راهنمایتون

سلام بعد از قبولی یک سری پیش نیازها رو در دانشگاه پاس خواهید کرد. ولی برای کنکور فرقی با بقیه ندارید.

سلام وقت بخیر
سال نو مبارک
بعضی از جزوات که در منابع اشاره کردید مربوط به روان آموز در قسمت خرید محصولات نیس مثل انگیزش و هیجان و روانشناسی عمومی لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر

سلام بعضی جزوات از سایت برداشته شده اند

سلام خسته نباشید…

یه سوال برام پیش اومده در مورد تست کودکان استثنایی..خواستم با شما مطرحش کنم تا جواب درست رو بدونم ممنون میشم پاسخ بدید

سوال اول: در آموزش گفتارخوانی به کودکان ناشنوا کدام یک از عبارات زیر با روش ترکیبی مطابقت میکند؟ جواب : تاکید بر معنای گفتار نه اصوات منفرد

سوال دوم:در آموزش گفتارخوانی به کودکان ناشنوا تاکید کدام عبارت با روش ترکیبی مطابقت میکند؟ جواب : بر اصوات نه محتوای گفتار…

تو گزینه های سوال دوم گزینه ی ( تاکید بر معنای گفتار نه اصوات منفرد ) هم وجود داشت ولی جواب چیز دیگری بود

این سوالها متفاوتن؟؟؟!! یا جوابو اشتباه دادن؟؟ من فکر کردم که شاید گزینه ها جا به جا شده باشند اما در توضیحات هم هر گزینه توضیح جداگانه ای داشت و در موردش کامل شرح داده بود

میشه این ابهام رو رفع کنید لطفا؟

سلام من سالهاست که مطالب مربوط به کودکان استثنائی رو مطالعه نکرده ام و دانشی در این زمینه ندارم. اما سوالتون رو منتشر میکنم دوستان کنکوری اگر خواستند کمک کنند.

سلام و خسته نباشی
من کارشناسی مهندسی نرم افزار دارم قصد تغییر رشته دارم واسه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی لطفا توضیحات لازم را بهم بدین از کجا باید منابع رو بگیرم

سلام منابع در سایت هست لطفا مطالعه کنید، بخش ارشد در فهرست بالای سایت

salam mn taze az bahmn vared daneshgah misham karshenasi ravanshenasi mikhastam, bdonam bayad chi kar konam ta btonam arshad ro ye daneshgah ali ghabol sham

سلام سوالتون خیلی کلی است پست های مشاوره ای سایت رو در بخش ارشد (فهرست بالای سایت) مطالعه بفرمایید. اگر سوال جزئی تری بود در خدمتیم. مشاوران سایت هم به شکل تلفنی در خدمت شما هستن.

سلام
ممنون بابت ارسال فایل ها..

من کتاب فیزیولوژیک رو خریداری کردم و برای نحوه دریافت نسخه چاپی رو انتخاب کردم، الان تو ایمیل دانلود فایل الکترونیکیش هست…یعنی دیگه برام ارسال نمیشه؟

سلام خریدهای چاپی هم چاپیش ارسال میشه هم نسخه الکترونیکش.

سلام خسته نباشید.چنتا سوال داشتم ازتون
۱٫ اینکه من وقت کم دارم برای مطالعه ی کتاب فیرس فصل های مهم کدوم فصل هاست؟
۲٫برای رشد کتاب مدرسان شریف کافی هست؟

سلام.۱٫ میتونید در بخش کنکور ارشد قسمت نکات مشاوره ای، تحلیل ازمون سال های پیش رو ببینید تا با فصول مهم فیرس اشنا بشید. ولی به طور کلی میشه ۵ فصل اول و ۵ فصل اخر رو اولویت اخر قرار داد گرچه توصیه ما اینه که همه اش حتی اگر وقت نیست یک خلاصه براش خونده بشه ۲٫ کتاب خوبی است اما کافی نیست.

سلام خوبین؟ کنکور برا همه یکسانه ؟یا گرایشاش فرق میکنه دروس عمومی ازش تست نمیاد؟

سلام دروس و ضرایب روانشناسی رو میتونید در بخش کنکور ارشد (در فهرست بالای سایت) ببینید.

سلام…خسته نباشید…ممنون بخاطر سایت خوبتون…منابع اصلی کدومان ؟؟؟ اینجا بیشتر مجموعه های سایت رو پیشنهاد دادین… زمینه روانشناسی سانتراک منبع نیست ؟؟؟

سلام سعید عزیز ما همه منابع اصلی لازم رو نوشتیم اصلا تاکید بر منابع سایت نکردیم. و اون رو در شرایط خاصی به جای منبع معرفی میکنیم. لطفا جدول و توضیحات اون رو کامل مطالعه بفرمایید.

ممنون…
ولی اخه من تو جاهای دیگه منابعی غیر این منابع هم دیده بودم واسه همین منگ شدم یکم…

مصاحبه رتبه های برتر هم داخل سایت هست میتونید منابعشون رو ببینید. همین هاست.

سلام خانم خجوی.خلاصه کتاب روانشناسی عمومی چه کتابی رو پیشنهاد میکنید ؟کتاب فیزیولوژیک شما مطالب انگیزش رو هم داره؟

سلام برای عمومی چیز خاصی نمیشناسم ولی اغلب کتب مثل مدرسان هیلگارد رو پوشش میدن. خیر کتاب فیزیولوژی فقط روانشناسی فیزیولوژیک هست

سلام.من تازه قصد کردم امسال ارشد امتحان بدم گرایش عمومی .منتها نمیدونم از کجا و چطور شروع کنم چطور میتونم ازتون کمک بخوام؟امروز از سایت ….. مشاوره گرفتم تمام سعی و حرفشون فروش جزواتشون بود.رویکردمشاوره شمام اینطوریه؟یا حرفه ای ترین؟!

سلام با توجه به اینکه کمی دیر شروع می کنید شاید تاکید مشاور شما به جزوات خلاصه بوده گرچه بعضی از همان ابتدای تابستان هم به جزوات خودشون متاسفانه تاکید می کنند. با توجه به وقت آزاد شما و پایه شما مشاور میتونه اگر بخواید منابع اصلی هم معرفی کنه که داخل سایت هم ذکر کردیم منابع رو. بستگی به درسش داره و مشاور تلاش میکنه هماهنگ با شرایططتون برنامه بده اگر فرصت خوندن منبع اصلی باشه که چه بهتر، اگر نه یک خلاصه خوب معتبر رو میشه جایگزین کرد. باید برنامه ریزی بشه تا ببینید می رسید بخونید یا خیر. مشاور آقای عبدولی هستند میتونید با ایشون تلفنی صحبت داشته باشید.

سلام ظهرادینه تون بخیر.من کنکور کارشناسی ارشدو تازه شرکت کردم و مجموعه روانشناسی انتخاب کردم و هدفم روانشناسی بالینیه و رشته کارشناسیم علوم تربیتی هست که تابستان ۹۶تمام میکنم.باتوجه به وقت محدود تابرگذاری ازمون میخوام خیلی سریع منابعی که لازمه رو سفارش بدم از انتشارات شما.خواهش میکنم راهنماییم کنید با توجه به این وقت محدود اولویت با کدام دروس هستش یا بهتره از مجموعه خلاصه هاتون استفاده کنم ؟؟؟؟ برای دولتی زیاد امیدندارم چون دیرشروع کردم اما پیام نور هم قبول بشم خوبه .خواهش میکنم راهنماییم کنید تا منابعی که لازمه سریعتر ازتون سفارش بدم و شروع کنم به خوندن. باتوجه به اینکه خودمم هنوز دانشجوهستم ویک ترم دیگع دارم تا کارشناسیم تمون بشه.باتوجه به این و وقت محدود برام منابع رو بگید .ممنون میشم.لطفا شماره تماستونم رو هم بذارید تا راحتتر بتونم باهاتوت در ارتباط باشم…

سلام برای منابع متناسب با شرایطتتون بهتر هست که با مشاور ارشد صحبت تلفنی داشته باشید که راهنمایی لازم رو هم بهتون بدن. اما مجموعه های داخل سایت که مناسب شما هست رو میتونید از فروشگاه سایت تهیه کنید برای اکثر درس ها مجموعه داریم.

سلام خانم دکتر خجوی ممنونم از پاسخگوییتون.تلفن تماس ندارم که با مشاوره ارشد صحبت کنم لطفا شماره تماس بهم بدید? فروشگاه سایت دقیقا کجا ودرکدوم ایکون هستش؟

سلام در فهرست بالای سایت بخش فروشگاه…یا قسمت رزرو مشاوره در حاشیه سایت

متشکرم??

سلام خسته نباشید
من جلد دوم رشد رو پارسال از شما تهیه کردم اما نمونه سوال نداره! مجدد باید تهیه کنم؟

سلام. خیر ایمیلی که باهاش خرید کردید رو به ایمیل روان آموز بفرستید تا شرایط تهیه براتون گفته بشه.

سلام
میخاستم بپرسم سال انشار کتابها هم مهمه؟مثلا روانشناسی کودک کتابی ک دسته منه مال سال ۷۰ هستش اما نویسنده وتالیف همونه.

سلام اگر کتاب اپدیت شده باشه باید اپدیت جدید رو تهیه کنید چون سال انتشار کتاب شما خیلی قدیمی است. ولی بعضی کتاب ها هم هستن که تغییر نکردن. توی کتاب فروشی میتونید سوال کنید.

سلام این منابع مهم کە با رنگ قرمز نوشتید واسە کنکور ارشد ۹۶هم همین منابع و مولف ها مهم هستند؟

سلام بله

سلام خسته نباشید! میخواستم از فروشگاه سایت مجموعه روانشناسی رشد رو تهیه کنم، دو جلد برای این مجموعه قرار دادید…خواستم بدونم این دو جلد با هم متفاوت هستن ؟ یعنی باید دوتا رو باهم بخونیم یا همپوشانی دارن و خوندن یکیش کفایت میکنه؟

سلام توضیحات هر جلد رو لطفا مطالعه کنید. جلد یک چرخه زندگی است که مطالب کتاب لورابرک رو داره با تکمیل از برخی منابع دیگه..جلد دو نظریه های رشد رو داره شامل کتب ژنتیک و کرین. اگر خیلی فرصت کم باشه جلد دو در اولویت هست.

سلام برای قبولی در روانشناسی بالینی چه کتابایی رو بخونم اخه ب یکی از دوستان گفتین واس بالینی روان عمومی نیاز نیس و اینکه بخوام دولتی بیارم چ رشته هایی خوبه و برای بازارکار کار فرقی دارن باهم یا نه؟ممنون میشم بم پاسخ بدین اخه نمیدونم اطلاعات در مورد ارشد رو از کجا کسب کنم

سلام درباره سوالتون در زمینه منابع، توضیحات کافی بالا داده شده لطفا مطالعه بفرمایید……درباره تفاوت عمومی و بالینی هم یک پست در بخش نکات مشاوره ای قسمت کنکور ارشد داریم لطفا مطالعه کنید.

سلام
پاسختون به یکی از پستها رو خوندم
قصد تغییر رشته دارم
سوالم اینه که برای ارشد بالینی نیازی به خوندن دروس بخش روانشناسی عمومی نیست؟

سلام خیر مگر اینکه بخواید همزمان درس عمومی رو هم جواب بدین.

سلام خسته نباشید من پارسال از اول فروردین شروع کردم ب خوندن تو این مدت فقط۴منبع رو خوندم ۴۰۰۰ شدم بالینی.به نظرتون از الان بخونم ازمونهای مدرسان رو هم شرکت کنم.امکان قبولی روانشناسی بالینی روزانه رو دارم؟

سلام نسیم عزیز این یک سوال کلی هست قطعا من نمیتونم بهش پاسخی بدم ولی قطعا با یک برنامه ریزی صحیح، منابع اصولی و پیش رفتن حساب شده میتونید موفق بشید. اگر قراره الان شروع کنید مرور همزمان با مطالعه خیلی برای شما مهم هست و برنامه ریزی ای که بدونید دقیقا نهایت تایمی که برای هر درس باید اون درس رو جمع کنید کی هست. میتونید از اقای عبدولی مشاور ارشد سایت کمک بگیرید.

سلام عزیزم من پارسال ۸۰۰ شدم بازم بالینی قبول نشدم با وجود اینکه من ارشد از آزاد دارم و ارشد سراسری می خواستم

با عرض سلام و ادب .
من کارشناسی علوم تربیتی خوندم . اگه از الان بخونم آیا میتونم امید وار باشم که روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی قبول میشم یا نه ؟
در ضمن بنده آموزگارم به نظرتون برای ادامه تحصیل بالینی مناسب تره یا مشاوره ؟
ممنون میشپ پاسخ بدید . با تشکر

سلام سوالتون کلی است من نمیتونم بگم امید به قبولی یعنی چی، قطعا اگر تلاش کنید و با برنامه ریزی صحیح و اصولی بخونید قبول میشین. در مورد سوال دوم هر دو این رشته ها مناسب هستند شما باید ببینید هدفتون از ادامه تحصیل چی هست و در چه حیطه ای دقیقا میخواید کار کنید چون مشاوره هم گرایش های مختلف داره.

سلام،ببخشید من دانشجوی ترم سه روانشناسی هستم،میخوام از حالا خودمو برای قبولی توی دانشگاه شهید بهشتی اماده کنم،شما چه راهکاری میفرمایید؟؟

سلام بهتره که فعلا به فکر کنکوری خوندن نباشید و تلاش کنید پایه رو قوی کنید. هر واحدی که میگذرونید کتاب های اصلی (که اغلب کتاب های کنکوری همین پست هم هستند) رو کنارش بخونید اگر استاد تدریس نمیکنه.

درود و خسته نباشید به شما بابت فعالیت صحیح شما.
من مدرک کارشناسی گرافیک دارم قصد دارم تغییر رشته بدم و ارشد روانشناسی بخونم با این فرصت کم اگه ممکن منو راهنمایی کنید… همین منابع بخونم کافیه؟ و اینکه به نظر شما فرصت می کنم و نتیجه می گیرم با این فرصت کم و تقریبا ۵ماه ؟ البته اینم بگم به دروسی مثل آمار آشنایی ندارم برای مطالعه کنکور.
زبان انگلیسی هم آنچنان قوی نیست هیچ اعتماد به نفسی درش ندارم… شما می تونید بگید چه دروسی جایگزین این دو گزینه کنم نتیجه خوبی بگیرم؟!!

سلام لطفا بخش بالا رو کامل درباره منابع بخونید هر انچه لازم بوده نوشته شده. همچنین به بخش ارشد سراسری قسمت نکات مشاوره ای برین و پست های مربوط به شیوه مطالعه رو بخونید. درسی رو نمیتونید جایگزین امار کنید باید بخونیدش فقط میتونید مباحث خیلی دشوارش رو برای خودتون حذف کنید ولی توصیه به حذف درس نمیشه، با توجه به اینکه درس زبان رو هم ضعیف هستین. زبان رو روی یک درصد خاص نگه دارید حداقل و باقی درصد لازم رو روی درسی با ضریب یکسان مثلا رشد جبران کنید.

سپاس بابت راهنماییتون

سلام من کارشناسی مشاوره و راهنمایی دارم میخواستم بپرسم برای کارشناسی ارشد خانواده چه منابعی روپیشنهاد میکنید و کتاب کدوم موسسات در درس های مختلف بهتره ؟
ممنون از شما

سلام فعلا ما خدماتی برای رشته مشاوره نداریم.

سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.خانم دکتر من یه سری سوالات کنکور رو که منابع اش رو گذاشتین پیدا نکردم
مثلا سوالا ۱۱۸ که درمان ها از نظر سلیگمن هست رو من همچین جدولی توی کتاب فیرسم فصل درمان های روانشناختی صفحه ۴۱۸ ندارم
نمیدونم کتابم تغییر کرده یا چیز دیگه
راهنماییم کنید لطفا

سلام هر انجه فعلا در سایت برای فیرس داریم چه خلاصه چه ارجاعات به این کتاب مربوط به ویراست قبلی این کتابه که شاید با کتاب شما فرق داره. انشاله طی دو ماه اینده ادیت میکنیم بر اساس ویراست جدید.

سلام.ببخشیدمنابعی که برای بالینی معرفی کردید منابعی که باقرمزنوشته شده رابخونیم کفاف میکنه ممنون میشم پاسخ بدهید

سلام بسته به فرصت داره. با توجه به گستردگی بالینی اگر کسی وقت کنه بقیه رو هم میخونه، اگر نه بهتره که روی منابع مهم مسلط بشه و یک خلاصه برای بقیش بخونه.

سلام.ببخشید تاریخ ثبت نام ارشد سراسری و تاریخ برگزاری ازمون ارشد رو بی زحمت میگید؟!.ممنونم

سلام تاریخ برگزاری ۸ اردیبهشت ۹۶ هست. ثبت نام رو اعلام خواهیم کرد در کانال.

سلام من از شهرستان میخام بیام تهران برای تهیه کتابها میشه یک ادرس بهم بدین برای خرید ؟

سلام ما انتشارات دیجیتال هستیم و کلا خریدها اینترنتی هست.

سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون.من امسال تغییر رشته دادم وبالینی شرکت کردم باتوجه به مشغله کاری خودم نتونستم کامل منابعی که دراختیار داشتم رو بخونم ورتبم ۲۰۰و…شدولی امسال و میخوام وقت بیشتری بزارم وحداقل منابعی که دارمو کامل بخونم وخیلی دوس دارم حتما تو یکی از دانشگاه های خوب کشور در بیام آیا با توجه به رتبم میتونم تو ۶ماه آینده به این خواستم برسم وامید داشته باشم؟وآیا شما برای من توصیه ای دارید که سریعتر بتونم مطالب رو جمع بندی کنم وموفق بشم

سلام رتبه اتون پارسال فرمودید ۲۰۰ بوده که رتبه بدی نیست. بنابراین حتما اگر امسال با برنامه بهتر پیش برید و منسجم باشید حتما نتیجه خوبی میگیرید. من نمیتونم توصیه ای به این شکل بکنم چون از شرایط شما اطلاعی ندارم. موفق باشید.

با عرض سلام
میخواستم بدونم برای کنکور ارشد چه آزمون آزمایش رو شرکت کنم؟

سلام. مدرسان یا تعاونی سنجش

سلام خسته نباشی.گفتید همه منابع که در جدول ذکر شده مربوط به بالینی میباشد جز دروس عمومی.ایا برا کنکور ارشد سراسری دروسی که مربوط به بالینی میباشد را مطالعه کنیم کافیه یا دروس عمومی هم باید مطالعه بشه؟!

اگر گرایش عمومی هستید، درس عمومی رو باید به جای بالینی بخونید. اگر بالینی هستید نیازی نیست.

سلام
برای مبحث مربوط به DSM چه کتابی رو بخونیم؟
فیرس تقریبا هیچی نداره راجع به محورهای DSM

سلام در درس آسیب کامل میخونید این مباحث رو.

سلام
ببخشید برای شرکت در آزمون ارشد بالینی۹۶ این منابعی که معرفی کردید یعنی( علم النفس و آمار و رشد و زبان تخصصی وغیره )همه رو باید بخونیم؟ یا فقط اون ۶ منبعی که مخصوص بالینی بیان شده رو باید بخونیم؟

سلام همه دروسی که در جدول نوشته شده مربوط به بالینی هست. به جز درس عمومی.

سلام .من کارشناس مترجمی میخونم و دی ماه تموم میشه .ایا سه چهار ماه باقیمونده تا اردیبهشت رو میتونم خودم رو واسه کنکور ارشد روانشناسی عمومی اماده کنم؟

سلام با توجه به این که تغییررشته هستید سخته که به شکل فشرده در سه ماه بتونید بخونید چون نیاز به دوره و تسلط زیادی دارید. اما من نمیتونم پیش بینی ای هم بکنم با توجه به اینکه زبانتون خوبه میشه بهش امید داشت که کمک بزرگی باشه. از این جهت تلاشتون رو بکنید با یک برنامه ریزی که بهتون میگه می رسید یا نمی رسید، چه منبعی بخونید و غیره. میتونید از اقای عبدولی مشاور ارشد سایت تعیین وقت کنید تا راهنماییتون کنند.

سلام. من کتاب بالینی فیرس مال سال ۹۱ رو دارم، میشه بگید تغییر کرده و باید جدید بخرم یا همون خوبه?

سلام اگر میتونید کلا ادیت جدید کتاب رو بخرید بهتره. گرچه تغییراتش اساسی نیست از این جهت ما به کسانی که قصد دارن مجموعه بالینی ما رو برای جمع بندی و مرور بخرند، گفتیم که مجدد هزینه نکنند برای خرید کتاب اصلی و همون قبلی رو بخونن، چون ما مجموعه هامون رو داریم ادیت میکنیم بر اساس کتب جدید.

با عرض سلام و ادب و خسته نباشید
ببخشید من ترم دوم روانشناسی رو میخونم ازتون سوالی داشتم من میخواستم چند تا کتاب از جمله ۵ تا منبع روانشناسی عمومی ۱و ۲ و غیره رو بخرم و بخونم برای ارشد.به نظرتون اگه از الان بخرم کتاب ها تا وقتی که ارشدمو بدم تغییر میکنه و باید دوباره ویراست جدیدشونو بخرم یا به عبارت دیگه میتونم از اون کتاب ها ۴ سال بعد هم استفاده کنم یا باید تازه هاشو بخرم؟
از لطف و بزرگواریتون بی نهایت ممنون

سلام من نمیتونم نظری بدم در این باره، اما یک سری کتاب ها که تازه ادیت شدند بعیده که تغییر کنند.

با سلام نظر شما راجب پکیج پارسه برای بالینی چیه؟؟؟این منابعی که گفتید هم برای عمومیه هم بالینی؟؟؟؟؟چون من فقط بالینی میخوام.خوندن منابع ذکر شده از جانب شما برای کنکور سراسری کفایت می کنه؟؟؟

سلام اطلاعاتی درباره کتبی که گفتید ندارم. ما منابعی رو در فوق ذکر کردیم که طبق کنکور سال های اخیر پاسخگوی سوالات بودن. توضیحات کامل برای هر درس داده شده لطفا مطالعه کنید.

سلام اولویت این منابع چجوریه ینی اگه اولیا رو پیدا کردیم خوندنشون کافیه بعدیا لازم نیستن
یا اینکه اولیا رو بخونیم بعدشم بعدیا رو هر چقد فرصت شد؟
ممنون

سلام برای هر درس توضیحات کامل در پست فوق داده شده لطفا مطالعه کنید.

سلام من الان ترم ۵کارشناسی هوشبری هستم ولی می خواستم ارشدم رو روانشناسی بخونم به نظرتون از الان شروع کنم؟ درضمن معدل چه قدر تاثیر داره توی قبولی؟ ودراخر شنیدم اگه در روانشناسی دومدرک پشت سرهم داشته باشیم مثلا ارشد ودکترا میشه کار درمانی انجام داد درسته؟

سلام در بخش ارشد سراسری، قسمت نکات مشاوره ای، یک پست داریم مربوط به تغییر رشته، اون رو بخونید….معدل بیست درصد تاثیر داره،،بله باید دو مقطع بخونیید،،،،اینکه چطور شروع کنید کمی پاسخش طولانیه میتونید از مشاوره تلفنی استفاده کنید اما به طور خلاصه ، منابع اولویت اول رو هر کدوم براتون جذاب تر هست و تخصصی است و البته مشاور هم میتونه کمک کنه، بخرید و شروع به روخوانی کنید، بدون خط کشی و کنکوری خوندن….همه دروس رو نه، فقط انها که تخصصی هستن….مثل اسیب، رشد، نظریه های روان درمانی، ….فعلا کنکوری شروع نکنید چون خسته میشید، برای شروع کنکوری با مشاورتون هماهنگ بشین

سلام ،خسته نباشید،رشته کارشناسی من آمار هستش،میخوام ارشد روانشناسی بالینی بخونم بنظرتون در ۶ماه میتونم خودمو آماده کنم برای کنکور؟ من کتاب هیلگاردو تهیه کردم که بخونم چون شنیدم کتاب مرجع هستش،بنظرتون کافیه؟،ممنون

سلام با یک برنامه صحیح و پیوسته بله میتونید. منابع رو در همین پست فوق با توضیحات کامل ذکر کردیم لطفا مطالعه کنید

سلام خانم دکتر خجوی. منابع بالا رو میشه از الان استارت زد و تموم کرد؟و مرور هم کرد؟یعنی ۷ ماه کافی هست برای کنکور یا عقب موندم؟

سلام به برنامه ریزی و زمان شما بستگی داره. بله شدنیه.

سلام من زبانم در حد عالیه، چون رشته ام زبانه. اگر اصلا آمار و نخونم،ارشد بالینی شیراز قبول میشم؟

سلام توصیه میشه هیچ درسی رو حذف نکنید. شاید آمار اون سال راحت بیاد و کسانی که آمار نزنند ضرر زیادی بکنند.

با سلام
خانم دکتر برای انتخاب منابع ارشد ۹۶ چه نکاتی رو باید رعایت کنیم.با توجه به اینکه آزاد و سراسری باهم ادغام شده اند.
چه دروسی رو حذف کنیم؟آیا علم النفس رو نخوانیم؟
چه زمانی به طور دقیق وضعیت منابع ارشد ۹۶ سراسری مشخص میشه؟

سلام فعلا تغییری ندین و با منابع سراسری پیش برین. من خودم در برنامه ها فعلا با دروس اصلی مثل اسیب، رشد، امار، زبان و فیزیو شروع کردم

باسلام و خسته نباشی به مشاور محترم.
چند سوال ازتون داشتم.
۱:من کارشناسی روانشناسی عمومی خواندم ایا برا ارشد بالینی نیازی هست که منابع را مطالعه کنم یا نمونه سوالات و تست بزنم کافیه؟!
۲:منابع سال ۹۶ همان منابع پارسال میباشند یا تغییر کردند؟
ممنون از پاسخگویتان

سلام. ۱- نه قطعا فقط تست کافی نیست. با توجه به فرصتتون میتونید از مننابعی که ذکر شده مطالعه کنید یا اگر فرصت ندارید خلاصه ای براش تهیه کنید. ۲- منابعی که در پست فوق ذکر شده اپدیت شده است.

سلام،وقتتون بخیر،من تغییر رشته ای از علوم کامپیوتر به روانشناسی بالینی هستم و برای سال ٩۶ میخوام کنکور ارشد شرکت کنم اما با توجه به اینکه برای داشتن مطب در آینده گذراندن دو مقطع حداقل الزامیه،میخواستم بدونم میتونم با تطبیق واحد در دانشگاه پیام نور و شرکت در امتحانات لیسانس بالینی رو بگیرم؟یعنی عمومی های گذرانده شده ام را تطبیق دهم و اختصاصی هارو امتحانشون رو با بچه های لیسانس تو دانشگاه پیام نور بدم تا لیسانس بالینی رو بگیرم؟

سلام ما صرفا در زمینه کنکور اطلاعات داریم. در زمینه ای که فرمودید اطلاعات دقیقی ندارم متاسفانه.

سلام برای ارشد بالینی دانشگاه های تهران (سراسری)چه رتبه ای قابل قبوله؟

سلام زیر ۱۰۰ (یا کمی بالاتر بسته به ظرفیت اون سال)

سلام خسته نباشید. در مورد منابع بالینی سوالی برام پیش اومده که ممنون میشم جواب بدید..
منابعی که من برای این درس دارم کتاب فیرس (ویراست۲۰۰۲) ، پروچسکا و شاملو هست
تو منابعی که ذکر کردید ویراست جدید فیرس رو معرفی کردید که من ندارم.
حالا سوال من این هست که آیا خوندن همین منابعی که دارم در کنار کتاب مدرسان و پوران پژوهش کافی هست یا حتما باید ویراست جدیدش رو هم تهیه کنم و بخونم؟ با تشکر.

سلام
من هر روز میام نگاه میکنم ببینم جوابمو دادین یا نه

ممنون میشم اگه پاسخ بدید لطفا. 🙂

با سلام. خانم خجوی چند روزی نیستند دوستان. سوالاتی که ایشون باید پاسخ بدهند رو فعلا منتظر باشید

آها بله ممنون.

سلام خسته نباشید. در مورد منابع بالینی سوالی برام پیش اومده که ممنون میشم جواب بدید..
منابعی که من برای این درس دارم کتاب فیرس (ویراست۲۰۰۲) ، پروچسکا و شاملو هست
تو منابعی که ذکر کردید ویراست جدید فیرس رو معرفی کردید که من ندارم.
حالا سوال من این هست که آیا خوندن همین منابعی که دارم در کنار کتاب مدرسان و پوران پژوهش کافی هست یا حتما باید ویراست جدیدش رو هم تهیه کنم و بخونم؟ با تشکر.

سلام فیرس تغییراتی داشته هرچند زیاد نیست ولی اگر میتونید نسخه جدیدش رو بخرید..اگر هم قرار هست بعدا خلاصه سایت ما رو براش بخونید چون اپدیت شده هست نیازی نیست هزینه کنید کتاب جدید بخرید

سلام میخواستم بدونم إز کارشناسی پرستاری میتوان ارشد روانشناسی خوند ؟؟

سلام بله، فقط برای پروانه درمان باید دو مقطع مرتبط بخونید حداقل.

عرض سلام و ادب
برای کسی که رشته کارشناسیش غیر روانشناسی هست و ارشد بالینی میخونه بعداز اتمام ارشد چه موقعیتهای شغلی وجود داره؟

محدود خواهد بود چون کار درمان نمیشه انجام داد به شکل قانونی. تدریس و کارگاه و کارهایی تو کلینیک ها مثل کلینیک های ترک اعتیاد یا آزمون گیری و تشخیص هست که میشه بدون پروانه انجام داد.

باعرض سلام و احترام
افرادی که با رشته کارشناسی غیرمرتبط، ارشد بالینی میخونن بعداز پایان تحصیلات اجازه دارند مطب بزنن ؟
یکی از دوستان این تردید را درمن به وجود آورده و مرجعی بهتر از سایت شما برای گرفتن جواب پیدانکردم .ممنون از لطفتون

سلام خیر، باید حداقل دو مقطع مرتیط خونده باشید

سلام
بنده پایه علمی قوی ای ندارم. مخصوصا در زبان خارجه و آمار، سرمایه ذهنی ندارم.
ولی تصمیم جدی برای قبول شدن در دانشگاههای دولتی دارم.
با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور بنظرتان من میتونم موفق شم؟ (یعنی ارزش وقت گذاشتن از الان داره یا نداره)
یا بهتره سال بعد از اوایل تابستان شروع کنم؟

اگر تایم کافی داشته باشید از الان هم میتونید.

سلام،،،
ببخشید میخواستم بدونم برای شرکت در ارشد بالینی خوندن روانشناسی عمومی لازم نیست؟

سلام نه. البته اگر تغییر رشته ای باشید میتونه یک دید کلی بهتون بده و مفیده.

سلام با تشکر از مطالب خوبتون من کارشناس مشاوره هستم می خواستم برأی ارشد روانشناسی بخونم
ولی اصلا نمی دونم مشاوره رو ادامه بدم یا روانشناسی ؟؟؟
الان زمینه هیلگارد رو شروع کردم مى خواستم بدون چطورى تست بزنم بعد از مطالعه هر فصل یا کل کتاب
متشکرم

سلام این یک تصمیم شخصی است و به اهداف و علایق خودتون برمیگرده…برای امار حتما کنارش تست بزنین اما برای بقیه دروس اگر تست های یک مبحث زیاده نصفش رو بزارین برای بعد..از تست های تالیفی سایت هم میتونید برای مرور استفاده کنید.

سلام و خسته نباشید
من دانشجوی رشته ی عمران هستم
اما وقتی وسطای درس خوندن بودم متوجه علاقه ی شدیدی به روانشناسی شدم کتاب های روانشناسی خوندم و تحقیق میکردم
حالا دوسن دارم ادامه ی تحصیل توی این رشته بدم
بنظر شما امکان پذیرِ و چه مدت زمان لازم داره تا کسی که مطالب رو تاحالا نخونده شروع کنه به خوندن

سلام به بخش ارشد سراسری مراجعه کنید قسمت نکات مشاوره ای پستی هست به اسم تغییر رشته ای ها بخوانند. اون پست رو بخونید اگر سوالی موند در خدمتم.

سلام خانم خجوی.من تغییر رشته ای هستم. پارسال درس خوندن رو برای بالینی شروع کردم ولی نتونستم ادامه بدم.امسال به نظرتون از شهریور شروع کنم با توجه به برنامه دقیقی که ریختم و پیشینه ای که دارم ۸ ماهه میتونم این منابع بالا را چند دوری بخوانم؟وقت کم نمیارم.در ضمن فارغ التحصیل هستم و وقتم در روز کلا ازاده برای درس خواندن.ممنون میشم پاسخ بدید.

سلام با توجه به وقت آزادتون بله قطعا میتونید اگر یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید. می فرمایید برنامه ریختید پس میدونید که میتونید یا نه و اگر نه مشکل کجاست. همه چیز با یک برنامه ریزی حل میشه البته برنامه منعطف.

سلام. وقت بخیر. من سال گذشته جزوات روان آموز همراه با نمونه سوالات تالیفی خانم دکتر تهیه کردم ایا ویراست های جدید خیلی متقاوتند و نیاز به تهیه مجدد دارم یا خیر؟
سپاس

سلام ویراست جدید خانم خجوی برای خریداران قبلی ارسال میشه. لطفا ایمیل بزنید و ایمیلی که باهاش خرید کرده بودید رو ذکر کنید

سلام
وقتتون بخیر
ضریب آمار و روش تحقیق در آزمون ارشد بالینی چنده ؟
واسه کودکان استثنایی و مرضی باید چی بخونیم ؟
پیشاپیش از پاسختون ممنونم

به بخش ارشد سراسری مراجعه کنید ضرایب و منابع هست. و توصیه اینکه به ضرایب توجه نکنید تعادل رو در همه دروس حفظ کنید

سلام وقتتون بخیر
من دانشجوی کارشناسی مدیریت صنعتی هستم
میتونم توی کنکور ارشد روانشناسی شرکت کنم ؟؟؟

سلام بله. البته برای گرفتن پروانه درمان لازمه دو مقطع بخونید.

سلام – تغییری در منابع سال ۹۶ ایجاد نشده ، یعنی برای امسال هم منابع پارسال را تهیه کنیم؟

سلام همین منابعی که در این پست ذکر شده هست

من لیسانس فلسفه غرب دارم ارشد روانشناسی عمومی میخوام ببینم میتونم ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم شانسی دارم یا برا دکتری چطور

سلام خیر نمی تونید

سلام میشه از شما خواهش کنم سایت دانلود کتاب زبان انگلیسی معرفی کنید ممنونم

سلام. منظورتون چه کتابیه؟

ّسلام خسته نباشین
من کارشناسی علوم تربیتی گرایش تکنولوژی هستم
به نظرتون میتونم ارشد بالینی موفق بشم واقعا .سر در گم هستم .که تربیتی یا بالینی بخونم

سلام سوالتون قابل پاسخ نیست. مشخصا اگر اصولی مطالعه کنید میتونید موفق بشید درباره رشته این علاقه شماست که مهمه و انگیزه ای میشه برای مطالعه درست.

سلام
من لیسانس غیر مرتبط با روانشناسی دارم بخاطر علاقه به بالینی برا ارشد از امروز شروع به مطالعه کردم کتاب فیزیولوژیک خداپناهی رو که خوندم هیچی متوجه نشدم و سرم در حد انفجاره بیشتر از نیم ساعت نتونستم بخونم میخوام بدونم چجوری بخونم میشه کلا این درسو برا کنکور نخوند یا اینکه کلا بی خیال ارشد بالینی بشم این درس خیلی سخته نمیشه اصلا خوندو متوجه شد لااقل برا منکه کلا رشته م چیز دیگه س نیاز به راهنماییتون دارم همم اینکه اگه۹ماه بخونم امکان قبولی برا من هس که تازه میخوام این کتابارو بخونم

سلام بخاطر یک درس که بی خیال ارشد نمی شید به قول خودتون 🙂 بله این درس سخته مخصوصا کتاب اصلیش، و توصیه ما به خوندن مجموعه خودمون هست . در مورد شیوه خوندنش هم تایم های کوجکتری رو هر روز براش بذارید و در تایم زیاد نخوندیش. و مرورهای زیاد براش داشته باشید. نیاز به مرورهای زیاد داره و اصلا نمیتونید بار اول حس تسلط داشته باشید.

سلام
من فلسفه میخونم ترم پنجم میخوام آزمون ارشد بالینی شرکت کنم میشه لطف کنید بفرمایید من برای شروع باید چیکار کنم.

سلام سوالتون کلی است. توصیه میشه پست های بخش نکات مشاوره ای ، در قسمت ارشد سراسری، رو بخونید. و برای شروع یک مشاوره هم بگیرید اگر هنوز سوالی بود.

سلام من رشته فلسفه میخونم و ترم پنجم میخوام آزمون ارشد بالینی شرکت کنم میشه لطف کنید بگید باید برای شروع چیکار کنم

سلام به بخش ارشد سراسری در فهرست بالای سایت برین. قسمت نکات مشاوره ای پست های اونجا رو بخونید.

سلام
من فارغ التحصیل رشته ی روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد هستم . تقریبا تعدادی از کتاب های مدرسان شریف رو به تموم شدن هستن . بیشتر وقت باقی مونده رو میخوام صرف کتاب های منبع کنم . دچار سردرگمی شدم چون علاوه بر اینکه باید منابع بخونم باید مطالعه بیشتری داشته باشم که خودم به پای بچه های دولتی برسونم . برای درس های مرضی و بالینی چه کتاب های پیشنهاد می کنید . ممنون سلام
من فارغ التحصیل رشته ی روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد هستم . تقریبا تعدادی از کتاب های مدرسان شریف رو به تموم شدن هستن . بیشتر وقت باقی مونده رو میخوام صرف کتاب های منبع کنم . دچار سردرگمی شدم چون علاوه بر اینکه باید منابع بخونم باید مطالعه بیشتری داشته باشم که خودم به پای بچه های دولتی برسونم . برای درس های مرضی و بالینی چه کتاب های پیشنهاد می کنید . ممنون

سلام منابع و توضیحات هر کدام به شکل جدا در همین پست فوق داده شده. لطفا مطالعه کنید.

سلام روزتون بخیر.یه سوال داشتم من الان همهی منابعی که تو مصاحبه با رتبه های برتر خونزم تو سایتتون رو گرفتم.سوالم اینه که منابع رو همه رو با هم بخونم یا هر کتابی که تموم شد برم سراغ بعدی.منظورم اینه که میخوام رشد رو بخونم هم زمان کرین و لورا و مدرسان رو با هم بخونم یا نه لورا که تموم شد بعد کرین رو شروع کنم.یه سوال دیگه که داشتم از پروچاسکا کدوم فصلاشو بخونم؟مرسی.

سلام. یک کتاب اصلی در کنار یک خلاصه کتاب رو میتونید به شکل تلفیقی بخونید و نهایتا یکیش رو برای دوره بگذارید. مثلا رشد لورابرک که می خونید در کنار مجموعه ما، مجموعه رو برای دوره میگذارید. چیزهایی که با هم میخونید باید از نظر مبحثی ربط داشته باشند، الان شما مبحث چرخه زندگی رو از رشد برک میخونید، نیازی به خوندن کرین کنارش نیست چون ربطی به هم ندارند. یکیش رو الان بخونید و برنامه ریزی کنید که کی تمام بشه و دومی کی شروع بشه…این یک مثال بود از درس رشد. برای باقی دروس هم همینطور….برای نظریه های مهم پروچاسکا میتونید تحلیل آزمون سال های پیش رو ببینید (بخش ارشد سراسری، قسمت نکات مشاوره ای)، ولی بهتر هست که اول فیرس رو در برنامه داشته باشید که اولویت اول هست.

سلام خسته نباشید روانشناسی شخصیت جزو منابع روانشناسی بالینی ارشد نیست ؟

سلام خیر

سلام من کارشناسی روانشناسی میخونم و ترم ۳ هستم و میخوام برای کنکور ارشدم از الان کتابهای منبع رو بخرم که بخونمشون ولی میترسم کتابها تغییراتی بکنن نظرتونو میخواستم بدونم بنظر تون کار درستیه که من از الان کتابها رو بگیرم و بخونم؟؟؟

ممکنه تغییر کنند بعضی ها اما در هر صورت شما در دانشگاه هم یک سری دروس رو دارید میخونید و اگر بخواید پایه اتون قوی اشه در هر درسی که پاس می کنید خوبه که اگر منبع معرفی شده استاد جزو منابع شاخصی که برای کنکور معرفی می کنیم نیست، خودتون همزمان با اون منابع کنکوری رو هم بخونید به هدف یادگیری نه کنکور

سلام من رشته ام مهندسی کامپیوتر هست . در سایت وزارت بهداشت ذکر شده که نمیتونم تو بالینی شرکت کنم . آیا آزمون وزارت علوم متفاوت هست؟ ضرایب و منابعی که وزارت بهداشت تعیین کرده با وزارت علوم متفاوت هست؟ اصلا من میتونم شرکت کنم ؟ میشه راهنمایی کنید؟

سلام بله علوم میتونید شرکت کنید به بخش ارشد سراسری در فهرست بالای سایت برین و اطلاعاتی که میخواین رو ببینین

سلام. خسته نباشید
من برای کارشناسی ارشد از رشته‌ی دیگه امسال میخوام کنکور روانشناسی بدم. یعنی تغییر رشته ای هستم.
و خیلی نیاز به راهنمایی و کمک دارم
ممنون می‌شم راهنمایی کنید من رو
بیشتر منابع رو خریدم و از روانشناسی بالینی کرامر شروع کردم.
خیلی استرس دارم

سلام در خدمتتون هستیم میتونید پست های سایت رو از بخش ارشد سراسری بخش نکات مشاوره ای بخونید و برای اینکه با مشاور هم صحبت کنید میتونید به بخش مشاوره تحصیلی سایت برین و تعیین وقت کنید

سلام خسته نباشید من دارم کارشناسی روانشناسی عمومی میخونم وقصد دارم برای ارشد بالینی بخونم .سوالم اینه که باید ازمون بالینی بدم یا ازمون روانشناسی عمومی

سلام . مجموعه یک روانشناسی رو باید شرکت کنید. تفاوت کنکور بالینی و عمومی هم تنها در یک درس هست. برای آشنایی با جزئیات منابع و ضرایب و غیره به فهرست بالای سایت بخش ارشد سراسری مراجعه کنید

سلام.من پارسال جزوه فیزیو رو ازتون گرفته بودم.الان باید چطور تهیه کنم؟

سلام ایمیل بزنید و ایمیلی که باهاش خرید کردید رو ذکر کنید.

ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم.برای اسیب شناسی روانی من کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان رو دارم ایا لازمه اسیب شناسی روانی گنجی رو هم تهیه کنم؟چه فرقی با هم دارند؟همچنین کودکان استثنایی میلانی فر با گنجی تفاوت داره؟

بله با توجه به سوالات سال های اخیر ما گنجی رو بعنوان منبع اصلی ارشد معرفی می کنیم. با توجه به کنکور پارسال برای استنثائی میلانی فر رو منبع اول معرفی میکنیم.

سلام.ببخشید من میخوام ارشد بالینی شرکت کنم درس روانشناسی عمومی جز منابع هست برای این گرایش؟

سلام خیر

سلام وقتتون بخیرمن تغییر رشته ای هستم وارشدو میخوام بالینی بخونم فقط دچارسردرگمی شدم
روانشناسی شناختی.مبانی علوم اعصاب.مبانی علوم شناختی؟؟؟این دورس جزء دروس امتحانی بالینی محسوب میشه؟چون کنکور۹۲بااین عنوان دردفترچه بود.امکانش هست موادامتحانی بالینی رو بگید؟واقعاممنونتون میشم چون توهیچ سایتی نتونستم پیداکنم اگه امکانش هست برام ایمیل کنید.

سلام این مسیر رو برید تا ضرایب دروس هر گرایش رو ببینید: فهرست بالای سایت، بخش ارشد سراسری، بخش مجموعه روانشناسی یک، ضرایب و گرایش ها

سلام و درود
خانم خجوی من امسال نتیجه ی خوبی از کنکور نگرفتم و دارم واسه کنکور ۹۶ خودما اماده میکنم
سوال من در مورد درس زبانه من خیییلیییی زبانم ضعیفه در حد زیره صفر
شما واسه شروع چه کتابیا ÷یشنهاد میکنید
که یه خورده سطح زبانم بالا بیاد من در حد دانش اموزایای راهنمایی زبان بلدم شایدم کمتر و خیلی نگران زبانم
ممنون

سلام. در قسمت منبع آسیب شناسی روانی قسمت بالا ک توضیحات هست نوشتید آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 اما در جدول پایین نوشتید آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-V . آیا اینها تفاوتی با هم دارند؟

سلام. اون یکی حروف یونانی اش هست.

محور پنجم همون محور v میباشد.
محور ۱:I
محور ۲:II
محور۳:III
محور۴:IV
*محور۵:V*
موفق باشید

سلام
تغییرات منبع درس علن النفس مشخص نشد ؟
“امسال این درس تغییراتی داشته است اما خواندن دو کتاب قبلی که همیشه سوال داشته اند در درجه اول توصیه می شود. تغییرات این درس در آینده اعلام خواهد شد.”
ممنونم

سلام فعلا همان دو کتاب همیشگی: احدی و احمدی

برای کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ایا همه فصول هر سه جلد باید خونده بشه؟

فقط اختلالات بزرگسال برای مرضی. میتونید برای استثنائی هم اختلالات کودکش رو بخونید.

ببخشید نظریه های شخصیت جز منابع وزارت علوم نیست؟

خیر

سلام من رشتم گفتاردرمانی هست و میخام ارشد بالینی بدم. ایا شما پیشنهاد می کنید منابع بخونم؟

سلام لطفا به پست شروع اصولی در صفحه اصلی مراجعه کنید

سلام خسته نباشید من کنکور ۹۵شرکت کردم گ.فقط جزوه خوندم اما نتیجه فکر نمیکنم چیزی بشه که من میخواستم میشه بهم کتاب اصلی که تو کنکور بهم کمک میکنه معرفی کنید ممنون

سلام به پستی که منابع رو توضیح دادم مراجعه کنید

سلام و خسته نباشید
در کنکور سال بعذ روانشناسی ایا رشته های غیر مرتبط باز هم اجازه ی شرکت دارن؟
و اینک ایا زمان کنکور بهمن هست یا اردیبهشت؟ از کحا باید بفهمیم برای برنامه ریزی

سلام بله میتونن…زمان رو از سنجش پرسیدم عکسش رو در کانال تلگرام گذاشته بودم، گفتند فعلااا اردیبهشت. چیز قطعی نگفتن باید منتظر بود. ما مطالعه رو شروع کردیم

باسلام. آیا کتاب رشد جدید لورا برک چاپ شده و در بازار موجود است؟

سلام از انتشاراتش سوال کردم گفت که چاپ جدیدی نداشته.

خودم هم متوجه نشدم،
با کارشناسی غیر مرتبط،
ارشد رو برای “روان شناسی عمومی و یا مشاوره” می خوام بخونم ، ممکنه تفاوت هاشون رو کمی توضیح بدید

مشاوره بیشتر روی مشاوره و راهنمایی افرادی که مشکلات بالینی کمتری دارند تمرکز داره مثلا فرض کنید برای مشاوره ازدواج، شغلی، ….
روانشناسی عمومی از لحاظ آکادمیک بیشتر یک رشته نظری هست و واحدهاشون هم در این جهت هست به این شکل که بیشتر دروس نظری دارند تا عملی، اما از لحاظ کاری نزدیکی بیشتری به روانشناسی بالینی دارن و واحدهای مشابه زیاد دارن. کارشون در حیطه های مختلف میتونه باشه که مشاوره رو هم در برمیگیره. کلا رشته روانشناسی با گرایش عمومی و بالینی گسترده تر هست و فارغ التحصیلانش بسته به علاقه کار می کنند و محدودیتی ندارند. هر چه گرایش خاصتر میشه محدودتر میشه و البته تخصصی تر یعنی از همان ابتدا حیطه کاری مشخص هست، مثل کودکان استنثائی، مشاوره، بالینی کودک، ….

ممنون
عالی بود

سلام و خسته نباشید،
با کارشناسی نامرتبط با روان شناسی
اقتصاد علامه،
ممکنه راهنمایی م کنید

سلام متوجه سوالتون نشدم.

سلام ببخشید میخواستم بدونم مجموعه امار و فیزیولوژیک دقیقا کی ویرایش میشن ؟چون من بی صبرانه منتظرم .ممنونم.

سلام. ویرایش مجموعه فیزیولوژی بیشتر از نصفش تموم شده و من چون روی این مجموعه وسواس دارم عجله ای نمیکنم. تا یک هفته دیگه روی سایته انشاله. امار هم خ ابراهیمی گفتند که نهااایتا تا آخر خرداد روی سایت هست گرچه تلاششون اینه که زودتر آماده بشه. دروسی که قرار هست اول منبع اصلی بخونید رو میشه دیرتر تهیه کرد مجموعه اش رو، فقط فیزیولوژی که میخاید از روی همین جزوه بخونید رو سریعتر آماده میکنیم.

سلام
آقای فیروزبخت جدیدا یک کتاب آسیب شناسی روانی از آقای بارلو ترجمه کرده اند( دیوید اچ.بارلو و وی.مارک دیورند)
نظرتان درمورد این کتاب چیه؟
برای کنکور ارشد چطور؟
سوال دیگه من اینکه توی تلگرام امکان ارتباط برقرار کردن باشماوجودندارد؟
باتشکر قبلی

سلام نخونده ام این کتاب رو. ما منابع رو بر اساس کنکورهای اخیر انتخاب می کنیم….خیر ممنون میشم که در سایت سوالاتتون رو مطرح بفرمایید

ممنون از اهتمام به پاسخگویی تون .(تعریف کتاب رو ازجناب گنجی شنیدم واینکه تازه چاپ شده)
پیشنهاد میکنم یک گروه(نه کانال) برای تبادل نظر ومطالب مربوط به کنکورهای نودوشش توتلگرام ایجاد کنید تا هرکس راحت تر سوالاتش روبپرسه ومطالب ارائه بشه
افرادی روهم که شناخت دارید میشه ادمین گروه بذارید برای مدیریت تا هزینه زمانی زیادی هم نشود

گرچه گروه تلگرامی مزایایی داره اما به نظر من معایب گروه های تلگرامی برای داوطلب کنکوری بیشتر از مزایایی اون هست. اکثر این گروه ها به خاطر داوطلبان شکل نمی گیرند. از این جهت ما گروهی نمی سازیم و صرفا در کانال هستیم. ما در سایت به همه سوالات شما دوستان پاسخ میدیم و خودتون هم میتونید اگر سوالی از هم دارید اینجا مطرح کنید (بخش پرسش و پاسخ)……ممنونم از پیشنهاد شما و وقتی که برای این پیام گذاشتید.

سلام
برای کنکور وزارت علوم قصد خوندن دارم.میخوام از نمایشگاه کتاب کاپلان رو بخرم شما ترجمه رضایی رو پیشنهاد میکنید یا گنجی؟

سلام من پاسخی که به دوست دیگرمون دادم براتون میگم: من کتاب ترجمه اقای گنجی رو نخوندم که مقایسه کنم. صرفا بر این اساس که کاپلان سادوک قبلی رو که داشتم از ترجمه دکتر رضاعی بود و من از ترجمه ایشون راضی بودم، ویراست جدید رو هم ترجمه ایشون رو خریدم. شاید هم کتاب اقای گنجی بهتر باشه نمیدونم. ولی کلا به نظرم باید از مطالب کتاب استفاده کرد و اینقدر دو ترجمه تفاوت نخواهد داشت که در نوع مطلبی که می گیرید متفاوت باشه هر دو مترجمان خوبی هستن. احتمالا اختلاف ها بر سر ترجمه اصطلاحات است.

ممنون از پاسختون
و با توجه به سوالات کنکور امسال میشه بگید ترجمه اصطلاحات دکتر گنجی به کنکور نزدیک هست؟چون ایشون معمولا اصطلاحات اصلی ولاتین رو بکار میبرن

اصطلاح خاصی در این کنکور ندیدم که بگم مربوط به مترجم خاصی بوده است.

سلام
چرا منابع روانشناسی تربیتی رو نذاشتین؟؟؟
یعنی فقط برای داوطلبان روانشناسی عمومی و بالینی مشاوره می دین؟؟؟
نکنه امسال روانشناسی تربیتی در دایره کارتون نیست؟؟

سلام منابعش در سایت هست (بخش ارشد سراسری، روانشناسی ۲) اما به زودی اپدیت خواهد شد

سلام خانوم دکتر خواستم بپرسم کتاب روانشناسی بالینی کرامر باید ترجمه فیروز بخت رو خوند یا مترجم دیگه ای هم هست؟؟
باتشکر

سلام فیروزبخت و گنجی هست. هر دو مترجمان خوبی هستن.

سلام خانم خجوی من بعد از عید جزوه روانشناسی فیزیولوژیک رو تهیه کردم ایا تغییرات جدید خیلی زیادن و من بهتره جزوه رو مجدد تهیه کنم؟
ممنون

سلام. نیازی به تهیه مجدد نیست ادیت شده اش رو برای همه خریداران میفرستیم.

سلام.هزینه ی بسته ی روان آموز چقدره ؟
آزمون هاش چطور ؟
با همین کتابها به تنهایی میشه رتبه ی تک رقمی به دست آورد یا باید منابع دیگه هم مطالعه کرد؟

سلام به پست شروع اصولی در صفحه اصلی مراجعه کنید توضیح کامل داده شده. هزینه مجموعه ها نیز در فهرست بالای سایت بخش مجموعه جزوات هست (یا پست مجموعه جزوات در صفحات قبلی سایت)

سلام
از اینکه وقت میگذارید برای دانشجویان تشکر میکنم
من تنها مشکلی که دارم زبانه و امسال هم با اینکه سه درس تخصصی را بالای ۵۰ زدم اما متاسفانه همان طور که فکر میکردم زبان حالمو گرفت با اینکه دوستان میگفتن آسون بوده
گرامر هیچی بلد نیستم و نمیدونم چقدر توی کنکور دانستش لازمه ، به نظر شما اگر سید محمدی را کامل بخونم با متن های متفرقه میتونم به ۵۰ برسم؟
سوال دیگه هم اینکه آمار مدرسان بخونم یا جزوه روان آموز؟
تشکر

سلام. اگر زبانتون خیلی ضعیفه یک کلاس خوب میتونه کمک کنه البته وقت دارید که از همین الان کار کنید و به سطح خوبی برسونیدش. در عین حال روی دروس دیگه خیلی خوب سرمایه گذاری کنید جبران زبان رو خواهد کرد. کتاب سیدمحمدی یک کتاب پایه است کافی نیست. برای امار ما مجموعه کاملی در حال تهیه داریم که اون رو به جای مدرسان توصیه میکنیم. شما باید با کتاب دلاور شروع کنید.

باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شما
دربحث آسیب شناسی اگر ازجهت محتوایی وعلمی بخوایم نظر بدیم نه ازجهت منبع کنکور صرفا،بین کتاب دکتر گنجی وهالجین کدام بهتر است؟
چون اختلاف قیمت زیادی باهم دارند
باتشکر

سلام من هر دو رو خوندم. کتاب هالجین یک کتاب چکیده تر و خلاصه تر هست اگر کسی بخواد یک آشنایی مختصر پیدا بکنه کتاب هالجین بهتر هست. ولی اگر بخواید بیشتر بخونید و مفصل تر با مباحث آشنا بشین کتاب گنجی توضیحات بیشتری داره و قیمت بیشترش هم احتمالا بخاطر همین باشه. ولی در کل اگر برای خودتون قصد دارید بخونید کتاب کاپلان سادوک هم هر دانشجوی روانشناسی باید یک بار رو بخونه حداقل، با ترجمه رضاعی یا گنجی.

تشکر فراوان از راهنماییتون واین که وقت باارزشتون رو برای پاسخ به سوالات دراختیار قرار میدید

سلام ازمون وزارت بهداشت ووزارت علوم چه فرقی داره؟
جفتشو میشه هم زمان شرکت کرد؟

سلام. به فهرست سایت برید. بخش ارشد سراسری ، روانشناسی یک. اونجا در قسمت نکات مشاوره ای در این زمینه توضیح داده شده.

با سلام و تشکر به خاطر اطلاع رسانی خوبتون,من دانشجو ترم دو روانشناسی هستم,قصد داشتم با بن کتاب از نمایشگاه دو سه جلد از منابع مهم ارشد رو بخرم و تابستون مطالعه کنم,شما با تجربه ای ک دارید چ منابعی رو پیشنهاد میدید

سلام. در همین بخش منابع توضیحات کامل داده شده مینای عزیز.

باسلام وسپاس فراوان از سایت خوبتون

خواستم بدونم اخرین ویراست کتاب روانشناسی رشد لورابرک وبالینی فیرس با ویراست قبلیشون خیلی فرق دارن؟؟
حتما باید اونارو تهیه کردو خوند؟؟

سلام ما جزوات پارسالمون بر اساس ویراست قبلی بود و فرق زیادی نداشت. ولی خود ما هم جزوات رو داریم ادیت میکنیم بر اساس کتب جدید.

با عرض سلام و احترام
دو سوال از خدمتتون دارم
اول اینکه کنکور ارشد بعدی، بهمن امساله یا اردیبهشت سال آینده؟
دوم اینکه آیا با مدرک کارشناسی غیر مرتبط به روانشناسی و داشتن دو فوق لیسانس روانشناسی و رشته مرتبط مثلا مشاوره یا جامعه شناسی میشه پروانه مشاوره اخد کرد یا با چنین شرایطی ، حتما باید تا مقطع دکترا ادامه تحصیل داد؟
ممنون از پاسخگوییتون

سلام. مشخص نکردند ما مشاوره ها رو از خرداد شروع میکنیم. در قانون نوشته شده دو مقطع متوالی مرتبط. این موردی که شما گفتید برای من جدید هست بهتره از سازمان نظام سوال کنید.

سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی روانشناسی هستم می خواستم از الان برای کنکور ارشدم بخونم میشه لطفا راهنماییم کنید که چه منابعی مطالعه کنم؟ و با چه برنامه ریزی پیش برم؟
ممنون

سلام بهتر هست که با واحدهای دانشگاهیتون پیش برید و هر درسی که پاس می کنید در همون ترم سعی کنید پایه ای اون درس رو خوب یاد بگیرید. اگر منابع کنکوری جزو منابع معرفی شده اساتید نیست خودتون اونها رو مطالعه کنید اما نه کنکوری. برای یادگیری خودتون. فعلا فکر کردن به کنکور زوده. میتونید همچنین زبانتون رو قوی کنید که سال کنکور راحت باشید.

با عرض سلام و تبریک سال نو و تشکر از سایت خوبتون
من برای بار دوم از خدمتتون چند سوال داشتم
۱- کنکور ارشد بعدی ( بعد از اردیبهشت امسال ) طبق روال گذشته در بهمن ماه سال جاری هست یا در اردیبهشت سال آینده؟
۲- من از رشته ای کاملا غیر مرتبط (مهندسی مکانیک )قصد ادامه تحصیل در روانشناسی را دارم با توجه به فرصت یکساله در صورت مطالعه خوب به قبولی در تهران یا اصفهان میتونم امیدوار باشم ؟با توجه به اینکه در گذشته مطالعه تخصصی درین حیطه نداشتم
۳- در صورت قبولی کارشناسی ارشد و مطالعات گسترده تر از حیطه دروس برای جبران و پوشش نقصان مقطع کارشناسی ، امکان موفقیت کاری درین رشته برای من وجود داره؟
۴- با توجه به شرایط من و اینکه در متون فوق الذکر برای هر درس بیش از یک مرجع معرفی شده، برای هر درس چند کتاب مرجع رو مطالعه کنم ؟
۵- من در هفته چهار روز بصورت تمام وقت و دو روز بصورت نیمه وقت فرصت مطالعه دارم و روزانه قصد مطالعه دو الی چهار ساعت زبان و متون متفرقه از جمله فایلهای صوتی روانشناسی برای افزایش آگاهی عمومی درین حیطه دارم ، با توجه به این مهم و زمان باقی مانده در طول روز ، شما روازنه مطالعه چند ساعت متون ارشد رو برای قبولی با احتمال زیاد در ارشد توصیه میکنید ؟ شش ساعت کافی هست ؟ یا بعبارت دیگر در هفته چند ساعت مطالعه اختصاصی دروس ارشد رو پیشنهاد میکنید با توجه به زمان محدود روزانه ای که دارم
۶- متاسفانه در زبان ضعیفم ، با فرض اینکه وضعیتم در طول سال آتی در درس زبان هیچگونه تغییری نکنه ،( که البته سعیم رو برای بهتر شدن خواهم کرد) آیا با درصدهای بالا در دیگر دروس ،جبران درس زبان خواهد شد یا برای قبولی در تهران یا اصفهان ، درصد نسبی خوب در زبان لازم و ضروری است؟
با عرض پوزش از سوالات متعددی که طرح کردم و تشکر از اینکه وقت خودتون رو برای راهنمایی بنده اختصاص دادین ممنون میشم اگر جواب سوالات فوق رو که بخاطر دغدغه ذهنی من زیاد است با ذکر شماره پاسخ بدین و اگر هر شش سوال رو پاسخ بدین بنده رو بینهایت سپاسگزار و شرمنده میکنید
از حسن توجه و راهنمایی مشفقانه شما کمال تشکر را دارم
موفق و پیروز باشید

سلام با توجه به تعدد کامنت ها امکان پاسخ گویی به سوالات طولانی نیست. میتونید از مشاوره تلفنی استفاده کنید یا سوالات رو در چند خط خلاصه کنید

سلامم خانم دکتر من دو سال فرصت دارم واس ارشد بالینی وزارت علوم مطالعه کنم…از کدوم منابع شروع کنم واس هر درس؟؟کدوم کتابها رو زودتر بخونم؟؟؟

سلام. اگر دانشجوی روانشناسی هستید که با هر واحدی که پاس می کنید منابع مرتبط با اون درس رو بخونید و در اون درس قوی بشید . در عین حال زبانتون رو قوی کنید…. اگر دانشجوی روانشناسی نیستید کتاب های تخصصی رو هر ککدام که براتون جذاب تر هست فقط رمان وار بخونید برای آشنایی تا موقع شروع مطالعه جدی همه اش رو یک دور رمان وار خونده باشید. همچنین زبان رو قوی کنید. اگر هم طبق پایه در درسی مثل امار ضعیف باشید اون رو هم میتونید زودتر شروع کنید. واقعا نمیشه کلی گفت شخص به شخص فرق میکنه من صرفا یک راهنمایی کلی خدمتتون گفتم.

سلام خسته نباشید
من یه سوال داشتم در مورد منابع ارشد ،توی هر سایتی یه مدل از منابع با کتاب های مختلف معرفی شده من کاملا گیج شدم که کدوم درسته و کدوم باید بخونم ممنون میشم راهنماییم کنید که ایا این منابعی که معرفی کردید برای آزمون ارشد سال ۹۶ کفایت میکنه یا خیر

سلام منابعی که ذکر شده بر اساس رتبه های برتر سال های اخیر هست. میتونید مصاحبه این دوستان رو هم در سایت بخونید و منابعی که خوندند رو ببینید.

سلام
ببخشید من از یه رشته مهندسی می خوام واسه سال ۹۵ از الان شروع کنم واسه رشته روانشناسی عمومی چون علاقه زیادی دارم ولی هیچ بک گراندی از آزمون ارشد و به خصوص روانشناسی ندارم می خواستم راهنمایی کلی بگیرم که چجور و با منابعی شروع کنم
ممنون از سایت خوبتون

سلام لطفا به بخش ارشد سراسری قسمت نکات مشاوره ای برید و مطالب رو بخونید کلیت کار دستتون میاد. مشاوره های هفتگی سال بعد و طرح تبسم رو سال دیگه از اول خرداد شروع می کنیم فعلا تا تمام شدن کنکور امسال مشاوره برای سال بعد نخواهیم داشت فقط میتونید یک تماس داشته باشید به شکل کلی تا اون موقع بدونیند که چیکار کنید. موفق باشید

سلام.ببخشید روانشناسی مرضی ساراسون جزء منابع نیستند

سلام خیر جزو اولویت ها نیست مخصوصا اینکه بر اساس دی اس ام پنج نیست.

سلام بانو
تغییر رشته ای هستم،یه راهنمایی میخواستم ازتون،در مورد روش تحقیق،تمرکز روی دوتا منبع دلاور و مدرسان برام راحت نیست،مدام باید چک کنم ببینم چیزی اضافه هست یا نه،کدومو بخونم کدومو نخونم،مدرسان کاملتره و حتی گاهی مطالبی اضافه بر دلاور داره،شما چه پیشنهادی دارین،بنظر شما لازمه هردو مطالعه بشه و باهم خونده بشه یا دلاور تنها برای درصد خیلی خوب کفایت میکنه؟ممنونم،

سلام .همینطور که گفتید مدرسان کامل تره و توصیه میشه که حتما مدرسان رو بخونید حتی اگر دلاور رو خوندید. دلاور رو به کسانی میگیم بخونند که احساس می کنند موقع مطالعه مدرسان مطلب براشون جا نیافتاده وقتی دلاور رو میخوننن انسجام مطلب بیشتره و چون کتاب کوچیکه مدرسان رو هم کنارش برای تکمیل می خونند.

ممنون که جواب دادید .. یهه سوال دیگه ام داشتم.. میخواستم بدونم شما که خودتون وزارت علوم بودین و تجربه زیاد دارید واقعا اینطور که میگن بین وزارت علوم و بهداشت فرق است؟ من تفاوت هاشونو که میخونم حس میکنم بهداشت خیلی بهتره.. اونجا ادم کار یاد میگیره ولی علوم فقط میخونی!یا اینکه بچه های بهداشت انواع کلینیک های مختلف در اختیارشونه و میتونن تجربه کسب کنند. دارای بورد تخصصی اند! و کارورزی هاشون جدی تره.. ینی وزارت علوم اینطوری نیس؟میشه راهنماییم کنید و اینکه میشه هر دو رو کنکور داد؟ یا فقط باید روانشناسی یا مشاوره باشیم؟؟؟ممنون میشم اگه جواب بدید

سلام بله این تفاوت بین علوم و بهداشت وجود داره. هر کس بسته به هدفی که داره و شرایط خودش تصمیم می گیره که بهداشت بره یا علوم. کسی که قصد کار بالینی و درمانگری داره بهداشت در این زمینه قوی تر کار میکنه. البته این به معنای این نیست که فارغ التحصیلان بهداشت همه درمانگران خوبی هستن یا علوم خوب نیستن. چون در این رشته شخص خیلی مهم هست و خوشبختانه کارگاه های خوب زیاد هستن که میشه ازشون استفاده کرد. ولی در زمینه دسترسی به بیمار در بهداشت دسترسی بیشتری دارید. اگر روانشناسی و مشاوره هستش کارشناسیتون میتونید بهداشت هم شرکت کنید. موفق باشید

سلام
من دانشجوی کارشناسی روانشناسی عمومی هستم ولی برای ارشد میخوام بالینی بخونم میخواستم بدونم الان باید منابع روانشناسی ۱رو بخونم یا ۲؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام مجموعه یک

سلام
من ترم یک رشته روانشناسی هستم چون بسیار علاقه دارم ب این رشته از همین الآن ب فکر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستم اما نمیدونم از کی باید دقیق برای آزمون ارشد سروع کنم ب خوندن:(لطفا بهم بگید

سلام خیلی زوده بهتر هست که پایه اتون رو قوی کنید که بعدا برای مطالعه کنکور راحت باشید. هر واحدی که برمیدارید اگر جزو دروس کنکوری هست منابع اصلیش رو در همون ترم یا تابستونش سعی کنید بخونید و برای یادگیری خودتون منظوره نه برای کنکور. زبانتون رو هم میتونید از همین الان به فکرش باشید که قوی کنید.

کتاب تست متون تخصصی کدام انتشارات رو پیشنهاد می کنید؟

سلام. مهمترین متن هایی که باید بخونید متن های کنکورهای سال های پیش هست که فرقی نمیکنه چه انتشاراتی باشه و از دفترچه کنکور هم میشه خوند. اما کتاب مدرسان کتابی با متن های زیاد هست که میتونه مناسب باشه.

با سلام و درود
یک سوال دارم اینکه چرا در آزمون ارشد باید به تمامی سوالات کلیه گرایشها باید جواب داد لطفا راهنمایی کنید با تشکر

سلام متوجه سسوال نشدم. شما باید فقط به دروسی جواب بدید که در گرایش موردنظرتون ضریب دارند.

سلام
رشته ی من علوم اجتماعی بوده
برای خواندن منابع ایا ترتیبی وجود داره
و خلاصه منابع را از کجا میتونم تهیه کنم؟
ممنون

سلام در همین بخش منابع کامل درباره هر درس توضیح دادم که اولویت با چی هست. خلاصه منابع رو هم از بخش جزوات در فهرست بالای سایت میتونید تهیه کنید. اینکه برای چه دروسی چه منابعی یا چه خلاصه ای بخونید یا اصلا منبع بخونید یا خیر به برنامه ریزی و شرایطتتون برمیگرده.

سلام. در جواب سوال یکی از دوستان فرمودین که با کارشناسی غیرمرتبط و ارشد روانشناسی نمیشه مطب زد. آیا با دادن آزمون سازمان نظام روانشناسی هم نمیشه مطب زد؟

سلام طبق اطلاعیه نظام داشتن حداقل دو مقطع مرتبط ضروری است.

خانم خجوی عزیز روز خوش.سه سوال دارم
۱٫برای درس استثنایی ازبین مدریان ماهان وسنجش کدوم پیشنهادمیکنین وباتوجه به تغییرات این درس مناسب تره؟ چون رتبه های برتر منابع مختلفی عنوان کردم مثل خانم هادی که ماهان خوندن.خواستم ببینم نظرشما چیه؟
۲واینکه کتاب سنجش تکمیلی پورشریفی نایابه. شمانمیدونین ازکجامیشه تهیش کرد؟!
۳بعد اینکه جزوه فیزیو ادیت جدیدش برامون لطف میکنید ارسال میکنید؟
ممنون میشم مثل همیشه مهربانانه جواب بدین.
ایام به کام

سلام. ۱- مدرسان یا پوران رو پیشنهاد میکنم و جزوه اقای فرمانی ۲- از خود سنجش تکمیلی باید تهیه کنید ۳- ادیت جدیدی نداره اگر موردی باشه براتون ایمیل میشه.

سلام خانم دکتر.
من واسه درس رشد، جزوه شما، کتاب برک و کرین رو دارم میخونم.
بعضا یه نگاهی هم به مدرسان میندازم.
با توجه به اینکه از کتاب دکتر منصور خیلی سوال اومده، با این منابعی که من میخونم میتونم سوالات کنکور رو جواب بدم؟ یا اینکه باید کتاب دکتر منصور رو هم بگیرم بخونم؟؟
ممنون

سلام ما سعی کردیم که تمام مطالب ژنتیک رو پوشش بدیم و شخصا چون ادم دقیقی هستم فک نمیکنم نکته ای باقی مونده باشه اما همیشه به کتاب اصلی تاکید داشتیم چون انسجام لازم فقط داخل کتاب اصلی هست. اما با توجه به سخت بودن متن ژنتیک شما خودتون میتونید با توجه به زمانتون تصمیم گیری کنید که می رسید بخونید یا خیر و اگر دیدید هم که نمی رسید جای نگرانی نیست. البته خودتون میتونید چک کنید با تست های سال های قبل که خیالتون راحت بشه که میتونید پاسخ بدید با همین یا خیر بدون اینکه من چیزی بگم.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما خانوم دکتر عزیز ، من تغییر رشته ای هستم ، لیسانس علوم تربیتی ، سه سال ارشد بالینی شرکت می کنم اما بدون مطالعه دقیق ، امسال تا پایان تیر خیلی کم مطالعه داشتم ، از اول مرداد برنامه ریزی کردم اما به دلیل مشکلات زیادی نتونستم طبق برنامه پیش برم. به تازگی با سایت خوب و مفید شما آشنا شدم و طبق برنامه ریزی شما برنامه درسی ام را ریخته ام تقریبا از اول آذر. کتابهای فیرس ، جلد ۱ رشد لورا، استثنایی میلانی فر، علم النفس و خلاصه روانپزشکی جلد ۱ را یک دور سریع خوانده ام . جلد ۲ رشد و فیزیو کالات رو نصف خوندم . سوالات من از شما: میشه به جای معرفی سایت کتاب آمار دکتر دلاور با نام مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی را مطالعه کرد ؟
برای مرضی کتاب گنجی مهم تر ه یا ساراسون ، در سایت های دیگه هم اسمی از هالجین و ویتبورن و سلیگمن آورده شده ، من گیج شدم کدوم رو بخونم .
خلاصه روانپزشکی ترجمه پور افکاری بر اساس DSM IV رو میشه به جای معرفی سایت خوند یا خیلی فرق کرده ؟
من برای استثنایی میلانی فر رو یک دور خوندم باید حتما گنجی رو تهیه کنم و همینطور برای فیزیو و انگیزش حتما باید کتاب خدا پناهی رو تهیه کنم چون من فیزیو کالات و انگیزش ریو را شروع به مطالعه کردم .
من باید روزی صد صفحه مطالعه داشته باشم تا بتونم کتابهای خودم و حداقل کتابهای مهم تر ه معرفی سایت شما و همینطور کتاب تست و جزوات سایت شما رو بخونم ، به نظرتون برنامه ریزی من درسته یا نه باتوجه به اینکه سرعت خوندنم پایین است ؟
یه سوال دیگه هم اینکه تست زنی باید همراه درس باشه یا بعد از اتمام هر کتاب ؟
من به راهنمایی و کمک شما نیاز دارم.
با تشکر فراوان از زحمات شما.

سلام. ببخشید پیامتون طولانی است. درباره منابع هر انچه که لازم بوده در همین بخش منابع نوشتم و اولویت ها رو مشخص کردم لطفا با توضیحاتش دقیق بخونید. منابع پیشنهادی بنده همینهاست که اینجا ذکر شده با توضیحاتش. اگر ازمون ازمایشی ثبت نام کرده اید تا جای امکان خودتون رو باهاش هماهنگ کنید و اگر شرکت نکردید ازاد هستید که طبق برنامه گفته شده در سایت پیش برین و تا ازمون های جامع تقریبا تمام کرده باشید. اما دقت کنید که شما هر هفته باید دوره هفته پیش رو داشته باشید و نمیتونید یک سره بخونید و جلو برید. تست زنی رو هم میتونید در همون موقع دوره هاتون انجام بدین که اگر مشکلی در فهم مطلب بوده برگردید و مجدد اون قسمت رو نگاه کنید. فعلا روی یک منبع اصلی و خلاصه کتاب سرمایه گذاری کنید تا ببینید زمان بهتون چی میگه.

با سلام و احترام
شنیدم درس آسیب شناسی چند فصل حذف شده داره. لطف کنید فصول رو بگید . سپاسگزارم

سلام. ما سعی میکنیم فصلی حذف نکنیم چون مسئولیت زاست اما با توجه به ازمون های سال های اخیر فصل مواد و فصل جنسی رو میتونید در اولویت اخر بگذارید. برای دیدن فصول مهم ، تحلیل ازمون سایت رو در قسمت ارشد سراسری ببینید.

سلام

من کارشناسی دبیری زیست خوندم الان بعد ۵سال میخوام ارشد روانشناسی شرکت کنم !
میشه راهنماییم کنید که حتما باید کلاسهای ارشد رو شرکت کنم یا خودم میتونم بخونم ؟
شما بسته آموزشی رو پیشنهاد میکنید برای کسانی که مثل من تغییر رشته ای هستند یا کل منابع اصلی رو ؟

ممنون میشم کمکم کنید

سلام. کلاس بستگی به خودتون داره اکثر دوستان توی امار و زبان و فیزیولوژی مشکل دارند باقی دروس متن روان تری دارند و با مطالعه حل می شن. ولی باز بسته به پیشینه شما در دروسی که ذکر کردم هم ممکنه نیاز داشته باشید یا نداشته باشید. بعد از کمی مطالعه دستتون میاد خودتون که نیاز هست یا خیر. برای منابع هم تاکید به منابع اصلی است، لطفا پستی که در بخش نکات مشاوره ای گذاشتیم به اسم شروع اصولی کنکور، رو مطالعه کنید (در قسمت ارشد سراسری)

سلام خسته نباشید
من تا مهر امسال تعدادی هنوز واحد های پاس نشده دارم میخوام اردیبهشت امسال کنکور بدم که برای بهمن دانشگاه برم یک سال عقب نباشم دفترچه سال قبل فقط دانشگاه سمنان نیمسال دوم داشت فکر نیمکنم تکمیل ظرفیت شانسی بیارم میخوام بدونم میتونم نیمسال های اول رو قبول بشم بعد یک ترم مرخصی بگیرم بعد ترم بعدش بهمن برم یا نمیشه ؟

سلام اطلاعی ندارم.

سلام . من یه هفته ای هست که کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد از مهدی گنجی رو خریدم و میخونم. ادامه بدم یا ترجمه براهینی رو ترجیح میدید؟ به مترجم توجه نکرده بودم.

اون کتابی که از اقای گنجی هست روانشناسی عمومی هیلگارد نیست تا جایی که من میدونم. مطمئن هستید که کتاب هیلگارده؟؟……..کتاب اولی که توصیه میشه کتاب هیلگارد هست (که ترجمه براهنی بوده فقط تا جایی که اطلاع دارم)

سلام
شما اگه تو گوگل سرچ کنی زمینه روانشناسی هیلگارد از مهدی گنجی مشخصات کتاب رو میتونید ببینید. از نشر ساوالان هم هست. آیا جفت کتابا یکی هست و مترجم ها فرق دارند یا کلا من اشتباه میکنم؟ مرسی از پیگیریتون

بله دیدم. فقط مترجم ها متفاوته هر دو کتاب هیلگارد هست.

هیلگارد ترجمه ی مهدی گنجی جدیدتر و بهتره .

سلام،ممنونم از راهنماییهاتون،یه سوال در مورد کتاب رشد پوران و.مدرسان داشتم،بنظر شما کدومش کاملتره؟چون من پوران رو دارم،از جهت تعدد منبع عرض میکنم که تمرکزمو کم میگنه،شما چی صلاح میدونین،من مدرسان رو تهیه کنم؟متشکرم از بودنتون،پیروز باشین

سلام در همین بخش منابع، برای هر درس کتاب پیشنهادی رو ذکر کردم به ترتیب.

سلام
بنده تغییر رشته ای هستم و چون اطلاعاتم ناقص هست این سوال رو میپرسم.. dsm-v با dsm-5 فرقی داره ؟؟ شما تو منابع زدی dsm-v ولی کتابی که من گرفتم زده dsm-5 . یکی هستند یا باید عوض کنم ؟

سلام. اینها یکی هستند اون اولی حروف یونانی هست که همان ۵ هست.

سلام ، خسته نباشید من روانشناسی خوندم و تازه شروع به خوندن کردم و میخوام برای ارشدم بالینی و هم عمومی رو امتحان بدم ولی ظاهرا منابع تغییر کردن و من برای اسیب دو جلد هالجین رو خوندم که بر اساس دی اس ام چهار تجدیدنظر شده استو این منو نگران کرد ایا خیلی تغییر کردن؟؟؟ از طرفی از پراکندگی مطالب و کتاب زیادم هم میترسم و برای بالینی ایا کتاب فیرس به تنهایی کفایت میکنه یا اگر به جای فیرس خلاصه پوران پژوهشو بخونم اشکال داره ، شما چی توصیه میکنید؟

سلام در همین بخش منابع من نظرم رو درباره هر درس ذکر کردم هر چی اینجا بگم باز مجدد تکرار اونهاست. لطفا کامل توضیحات فوق رو بخونید. برای اسیب لازمه که کتابی بر اساس دی اس ام جدید خونده بشه، ولی اگر قبلا هم چیزی خوندید دوره بکنید اون رو ولی کافی نیست. فیرس لازمه که خودش خونده بشه……برای اینکه استرستون بابت منابع کم بشه توصیه میکنم حتما برنامه بلندمدت داشته باشید که در اون مشخص کنید هر هفته چقدر خوننده میشه از هر کتاب و هر کتاب کی تمام میشه. اون موقع خیالتون بابت منابعی که دستتون هست راحت میشه. (پست های بخش نکات مشاوره ای در قسمت ارشد سراسری رو بخونید).

سلام و خسته نباشید ، من پارسال آسیب شناسی گنجی رو خریدم اما امسال کتابش تغییر کرده و اضافه شده حالا من به خاطر چند بخشش بازم بخرم؟

جلد دومش دو یا سه فصل فکر کنم اضافه شده.

سلام.خسته نباشید
سوالم این بود که برای زبان رشته روانشناسی باید زبان عمومی هم خوانده بشه؟و اینکه کتاب ۵۰۴ واژه مدرسان هم بخونم یا نیازی نیس؟
من کاملا ناگهانی و اتفاقی تصمیم گرفتم که از روانشناسی بخونم با توجه به اینکه اقتصاد خوندم و با توجه به شرایط کاری همسرم و اینکه نمیتونم شهر دیگه ای برا تحصیل برم اگر از الان بخونم آیا دیر هست برای قبولی در دانشگاه سراسری شهید باهنر کرمان؟
پیشاپیش سپاسگذارم بابت پاسخ و سرعت بسیار بالای جواب دادن سوالات

سلام. اصل زبان تخصصی به تمرین درک مطلب هست. یک پست هم برای مطالعه زبان داریم که میتونه کمک کنه(در بخش نکات مشاوره ای قسمت ارشد سراسری). زبان عمومی رو کسانی که سرمایه گذرای خوبی می کنند میتونند بخونند که دامنه لغاتشون بیشتر بشه ولی زمانی که صرف زبان تخصصی می کنید باید بیشتر باشه. …خیر دیر نیست به شرط اینکه با برنامه و منظم بخونید.

سلام کتاب های مدرسان همون هایی هستن که تو پکیج هست? یا این کتاب ها با کتاب های پکیج متفاوته?

سلام. همون پکیج های موسسه اشون هست. در بازار هم فکر میکنم تکی موجوده.

سلام خانم دکتر من یه تغییر رشته ای از برق به بالینی هستم ، به علت تنوع معرفی منابع بخصوص اینکه من یه تغییر رشته ای هستم و اگاهی درستی در مورد منابع ندارم ، لطف کنید و منابع هر درسو واسم ایمیل کنید اگه زحمتی نیست.

سلام منابع با توضیح مفصل هر درس در همین پست بالا کامل ذکر شده است. اگر سوال جزئی هست در خدمتم.

سلام خانم دکتر من یه تغییر رشته ای از برق به بالینی هستم ، منابعی که دیدم خیلی متفاوت هستش ، اگه لطف کنید و منبع هر درس و واسم ایمیل کنید خیلی ممنون می شم.

سلام زینب خانم. کتاب آمار روش تحقیق مدرسان۹۲ و علم النفس۹۲ مناسب هستن؟ یادرس نامه و نکاتشون تغییر کرده؟
من آمار روش تحقیق دلاورم دارم.ولی مقداری بااین درس مشکل دارم.
برای علم النفس میشه فقط مدرسان خوند ونتیجه گرفت؟
اگه مجموعه امار شمارو بگیرم نیازی به مدرسان هست؟
بی صبرانه منتظر جوابتون هستم.مرسی

سلام. نه تغییری که بخاطرش کتاب جدیدی بخرید نیست فقط اسیب تغییر داره که اون هم فقط یک فصل اضافه شده. مجموعه امار برای کسی که بخاد بیشتر سرمایه گذرای کنه مناسبه وگرنه مدرسان هم کتاب خیلی خوبی برای امار و روش تحقیقه. علم النفس کتاب اصلی خودش هم حجمی نداره چرا خودش رو نمی خونید و برای جمع بندی مدرسان رو.

سلام و سپاس از زحمات بیدریغ شما

من کتاب آسیب گنجی بر اساس دی اس ۵ را خوندم و باید بگم شاهکاره .خیلی از مطالبو که تو چهار سال دوره ی لیسانس نفهمیده بودم اونجا خیلی خوب توضیح داده .متاسفانه ایشون کتاب انگیزش و هیجان ندارن .شما غیر از این منابعی که برای انگیزشو هیجان معرقی فرمودین کتابی میشناسین که همون مطالب یا مطالب مشابهو مثل آقای گنجی توضیح داده باشه ؟باور کنین هرچی کتاب خداپناهی را بیشتر میخونم بیشتر گیج میشم .دکتر سیدمحمدی کتاب انگیزش و هیجان مارشال ریو رو اصلن خوب ترجمه نکردن . برای فهم بهتر کتاب خداپناهی باید چیکار کرد ؟

سلام ما مشکل فیزیولوژی رو حل کردیم اما انگیزش رو هنوز نه! میتونید از کتاب پوران پژوهش استفاده کنید

با سلام وخسته نباشد..من دانشجوی ارشد روانشناسی هستم..قراره درباره پیاژه کنفرانس و مقاله اراِئه بدهم..آیا سایت معتبر و کتاب خوبی در نظر دارید به من پیشنهاد دهید؟ممنون..با تشکر از زحمات فراوان شما

سلام. سایت که نمی شناسم اما کتاب های خود پیاژه بهترین کتاب هایی هستند که میتونید استفاده کنید. ۱- گفتگوی ازاد با ژان پیاژه ۲- دیدگاه پیاژه در گستره تحول روانی …هر دو فکر میکنم ترجمه منصور و دادستان باشند اگر اشتباه نکنم.

سلام. وقتتون بخیر
من چندتا از منابع اصلی تو کتابخونه دانشگاهمون یافتم. مثلا علم النفس احدی چاپ پنجم سال۷۱ (۱۳۲صفحه س)یا کرین.فیرس. متون روانشناسی لیندالیل مربوط به ده دوازده سال پیش. بنظرتون مناسب هستن؟! خیلی تغییر کردن آیا؟
بعداینکه برای شروع درس بالینی ازهفته دیگه دیرنیست؟! بقیه دروس نصفه پیش رفتم. امابرای بالینی بخاطرتعدد منابع هنوز جرات شروع ودرست خوندن پیدانکردم ونگرانم.
مرسی از سایت بی نظیرتون…لحظه هاتون سرشار از آرامش

سلام. من اطلاعی ندارم که از دوازده سال پیش کتاب ها تغییر کرده اند یا نه. خوب احتمالا بعضی هاشون تغییر کردند بهتر هست که ویراست جدیدش رو پیدا کنید و خودتون چک کنید. برای بالینی هم دیر نیست اگر برنامه ریزی منظمی براش انجام بدین. از فیرس شروع کنید.

سلام،،ببخشید کتاب کرامر ترجمه فیروز بخت و گنجی با هم فرق دارند؟تو این سالها بیشتر از کدوم ترجمه سوال بیشتری اومده؟

سلام فقط مترجم ها فرق دارند مطلب که یکسان است. من فقط گنجی رو دیدم و مقایسه ای نکردم.

سلام
من روزی از هر کتاب ۱۰تا۱۵ صفحه می خونم
درسته حجمش کمه ولی یادم میمونه
با این سرعت تا اول دی اکثر کتاب هام بجز یکیش تموم میشه
بنظرتون سرعتم خوبه
برای زبان هم روزی ۳صفحه از لیندا در سه روز هفته وسه روز تست ارشد

ایا سرعتم خوبه یا باید تعداد صفحاتو ببرم بالا چون روزی۴درس میخونم؟؟

سلام به نظرم خوبه مخصوصا اینکه برنامه ریزی بلندمدت کردین و مشخص شده که در زمان مناسبی تمام میشه.

چند صفحه است این جزوه کرین؟

در پستی که جدول همه مجموعه ها رو قرار دادیم تعداد صفحات هست.

یعنی جزوه شما کاملا کرین رو پوشش میده

بله مجموعه دو مباحث ژنتیک و کرین هست.

سلام
خرید کتاب کرین برای رشد ضروری هست من لورابرگ۱و۲ و منصور رو دارم؟

سلام یک سری نظریه ها فقط در کرین هست و در این دو که گفتید نیست. نهایتا میتونید از مجموعه ما استفاده کنید.

سلام واقعا بابت صبروپاسخ گوییتون ممنونم
بنظر شما اولین منبع اصلی رشد کدوم کتابه؟
سوال دومی هم که از خدمتتون داشتم اینکه من ترم اخر با۱۹ واحد هستم(برای درسهای دانشگاه نیازی به وقت گذاشتن ندارم اما سه روز دانشگاه باید برم وکلاس دارم) بنظرتون بهتره روزی چندتا درس مختص کنکور بخونم؟
سوم هم اینکه لازمه از الان علم النفس رو بخونم؟

سلام. ۱- منابع رشد دو دسته هستند لورابرک، و نظریه ها که بخشی از اون در کتاب کرین هست و بخشی از اون در کتاب ژنتیک. یعنی نظریه های مختلفی در هر دو هستند….بنابراین هر دو باید خونده بشن و اگر چیزی رو نرسیدید بخونید میتونید از مجموعه رشد روان اموز استفاده کنید. ولی برای شروع لورابرک جلد یک متن روان تری داره…..۲- خودتون باید برنامه ریزی کنید که هفته ای چقدر باید از هر درس خونده بشه و به چقدر زمان برای شخص شما نیاز داره.روزهایی که دانشگاه نیستید باید جبران بشه. به طور متوسط روزی شش تا هفت ساعت مناسبه و ماه های اخر بیشتر..۳- فعلا خیر کمی پیش برین بعد. مثلا از ابان یا آذر. اگر ازمون ازمایشی دارید که همزمان با اون.

سلام
ببخشید من لیسانس مهندسی شیمی هستم
میخوام تغیررشته بدم واسه ارشد ولی نمیدونم واسه من که تغیررشه ای هستم کدوم رشته بهتره بین روانشناسی عمومی یابالینی ؟ازیکی دونفرهم پرسیدم گفتن نمیتونی بالینی قبول بشی چون خیلی سخته وتوتغیررشته ای هستی
میخواستم کمکم کنید سردرگمم.بنظرشما چه رشته ای برم بهتره و بازار کارکدوم بهتره؟ممنون

سلام لطفا به بخش ارشد سراسری در فهرست بالای سایت، قسمت نکات مشاوره ای مراجعه کنید . یک پست درباره تفاوت عمومی و بالینی داریم که براتون مفید خواهد بود…….بالینی قطعا سخت تره اما تغییررشته های زیادی هم داریم که از پسش برامدن مثل خانم هادی که مصاحبه اشون رو در سایت می بینید.

سلام
من فرصت زیادی برای مطالعه ندارم
میخواستم ببینم اگر این منابع رو خوب بخونیم برای روانشناسی عمومی میشه نتیجه ی مساعدی گرفت؟
عمومی : هیلگارد و گنجی
رشد : مجموعه خودتون و کتاب مدرسان
امار و روش تحقیق : مدرسان
علم النفس : مدرسان
آسیب : گنجی بر اساس DSM-5
کودکان استثنایی گنجی و میلانی فر
فیزیولوژی : مجموعه روان اموز
انگیزش و هیجان : دکترخداپناهی

سلام. من همیشه تاکیدم به منبع اصلی هست اما اگر کسی فرصت نداشته باشه چون مرور خیلی مهمتره میتونه مجموعه خلاصه بخونه . برای رشد و فیزیولوژی بله کامله. برای همه دروسی هم که گفتید خلاصه از یکی از رتبه ها داریم که طی دو روز اینده روی سایت قرار میدیم میتونید استفاده کنید که شامل تمام کتاب های منبع کنکور هست که کنار اولویت اول مطالعاتی که در همین بخش منابع ذکر شده اونها رو بخونید و نیازی به منابع دوم به بعد نباشه (یعنی کتاب اول معرفی شده بعلاوه خلاصه ها)

ممنونم از وقتی که میگذارید 🙂

سلام خانم خجوی یه پاسخ تشریحی برای درس بالینی دیدم که که ۱۰ سوال رو ازش داده بودن
منابع سوالاتم گفته بودن
۴سوال رو از کتاب (کتاب روانشناسی بالینی بزرگسال (فرآیند تشخیص و درمان) نوشته اس . جی . یی . لیندزی جی . یی . پاول مترجم :محمد رضا نائینیان- صفحه ۲۱۶) مطرح کرده بودن اونم مستقیم که میشه ۴۰درصد از ۱۰ سوال به نظرتون این کتاب نمیتونه جزو منایع مهم قرار بگیره؟

البته اون ص ۲۱۶ باهاش کپی شده مال یکی از سوالاست

سلام منابع رو بر اساس یک سال نمیشه مشخصا انتخاب کرد اون هم برای درس بالینی که منابع پراکنده داره. مثلا سال قبلش میشه بیشتر سوالات رو با بالینی فیرس جواب داد. برای درس بالینی که منابع پراکنده داره پیشنهاد من این هست که با کتاب فیرس که پایه هست شروع کنید کرامر هم که مطالب همپوش زیادی داره و کتاب خوب و مهمی هست یا کنارش بخونید یا بعد از اون اگر هم فرصت نشد براش خلاصه بخونید. یک کتاب هم برای نظریه های روان درمانی انتخاب کنید. کتابی که فرمودین مربوط هست بیشتر به درمان اختلالات و نمیتونه به عنوان کتاب پایه خونده بشه اما برای کسی که بخواد منابع تکمیلی بخونه کتاب خوبی است. گرچه میشه بسیاری از سوالات رو بدون خوندن چنین کتاب هایی جواب داد ( برای مثال عرض می کنم بازآموزی تنفسی برای اختلال وحشتزدگی (علاوه بر اینکه در کتاب های اسیب خوندین) در صفحه ۵۳۴ بالینی فیرس هم هست ) اما قطعا برای درسی به این پراکندگی هر چه منابع بیشتری بخونید خیالتون راحتتره

من کرامر رو دارم میخوام بعد تموم شدن فیرس اونو بخونم ایا منظورتون از کرامر این کتاب هست
مقدمه ای بر روان شناسی بالینی
جفری پی کرامر، ویکی پرز، داگلاس ا. برنستاین
ترجمه مهرداد فیروز بخت
مترجمش گنجی نیست من این رو برای وزارت خریده بودم ایا به درد علوم میخورد اگر نه همون کرامر ترجمه گنجیرو میخرم
ممنون

روانشناسی بالینی نوشته کرامر ترجمه گنجی.

یعنی شما میگید ک پروچسکا رو نخونم ، کرامر بخونم! خواهشن اگه میشه در مورد منابع بالینی بیشتر کمکم کنین خیلی در مورد منابع این درس سردرگمم، من کتاب فیرس رو هم چن بار خوندم قبلا..

بالینی دو بخش داره که یکیش فیرس و کرامر هست یکیش نظریه ها که منابعش شفیع ابادی و پروچاسکا هست…اصولا وقت نمیشه همه اش رو بخونیم. فیرس که اصلی هست و حتما خونده میشه کرامر مطالب مشترک زیادی با فیرس داره ممکنه اگر خودش رو هم بخونید سریع پیش بره اما چون ما احتمال زیاد براش خلاصه داریم (تا هفته دیگه مشخص میشه) میتونید از خلاصه استفاده کنید. برای نظریه ها هم پروچاسکا برای اشنایی و شروع بهتره اما شفیع ابادی کنکوری تره و حجم کمتری داره… ما برای شفیع ابادی خلاصه خواهیم داشت که میتونید استفاده کنید اما پیشنهادم اینه که خودش رو بخونید تا با نظریه ها کامل اشنا بشین…خلاصه پوران پژوهش و مدرسان هم که خوب هستند..بالاخره این درس ضریب سه هست و منابعش هم به همین شکل زیادتر و پراکنده تره….

سلام خانم خجوی..سوالی داشتم..برای درس بالینی میخام ک کتاب فیرس مدرسان و پرچسکا رو بخونم،تو منابعتون کرامر رو هم پیشنهاد دادین، ولی کتابی حدود ۷۰۰ صفحه اس ک زیاده، میشه ب جاش کتاب پورشریفی رو کامل خوند یا کرامر رو بگیرم؟

سلام کرامر اولویت دوم هست فعلا فیرس رو میتونید بخونید. برای بالینی احتمال زیاد ما خلاصه کرامر رو خواهیم داشت به زودی. اگر هم اماده نشد کتب موسسات مثل پوران و سنجش تکمیلی میتونن جبرانش کنن اگر فرصت نکردین بخونین. گرچه کرامر خیلی از مطالبش تکراری فیرس هست

سلام
ایا باید همه منابع خریداری شود این ها خیلی زیادن
من این کتاب هارو دارم
اسیب گنجی۱و۲
بالینی فیرس وپروچاسکا
اما و روشو مدرسان شریف
فیزیولوزیک و انگیزش مدرسان
زبان لیندا لیل و مدرسان
رشد لوار برگ جلد ۱و۲ وزنتیک منصور جلد۱
علم النفس احدی و بنی جمال
عمومی هیلگارد

ایا دیگر به خرید کتاب دیگری هست؟

سلام شما اولویت اول هر درس رو دارید شروع به مطالعه کنید برای بعد از اینها بسته به زمانتون تصمیم می گیرید که اولویت های دومی که در جدول ذکر شده رو هم بخونید یا خیر. منابع رتبه سه رو هم که در مصاحبه اشون ذکر کردند نگاه کنید. توضیحاتی که برای منابع دادم رو هم کامل بخونید فکر میکنم تمام مطالب رو با جزئیات ذکر کردم.

در کنکور ارشد از چرخه زندگی بیشتر سئوال میاید یا نظریه های رشد؟؟؟

سال های اخیر بیشتر نظریه ها بود اما پارسال از کتاب لورابرک که چرخه زندگی هست بیشتر سوال بود بنابراین باید هر دو رو بخونید

و ببخشید برای رشد لورا برک همه ی دوجلد را کامل بخونیم؟ فصولی هست که مهم تر باشه؟ و فصولی کم اهمیت؟؟

سلام بخش نوجوانی مهم تر هست ولی چون پارسال از بخش های دیگه هم سوال بود باید اونها رو هم بخونید اما توجه کنید که جلد دو حذفیاتی هم داره مثلا در بزرگسالی و پیری تغییرات و بیماری های جسمانی مهم نیست. و اخر فصول هم مطالبی هست که تقریبا بدیهیات هستند و شاید یک دور سریع بخواید فقط بخونید. مجموعه روان اموز مطالب مهم رو به اندازه کافی گفته و میتونید به اون برای جلد دو اکتفا کنید

باسلام و سپاس از شما ببخشید خانم دکتر برای درس فیزیولوژی کتابها و خلاصه های همین سایت را تهیه کنیم کفایت میکنه یا حتما باید منبع اصلی را بخریم

سلام مجموعه روان اموز کامل هست میتونید یک فصل رو بخونید و مقایسه کنید. اما اگر فرصت کنید و خودتون نیاز ببینید میتونید به شکل فصل به فصل با هم بخونید.

سلام خانم خجوی عزیز.سوالی ک داشتم اینه ک من کتاب اسیب شناسی دکتر گنجی جلد ۱ رو دارم تموم میکنم تا اخر شهریور و از اول مهر میخام ک همزمان با برنامه ازمون سنجش پیش برم و برای درس مرضی همزمان ک دکتر گنجی رو باز میخونم در کنارش کتاب دکتر دادستان رو هم بخونم !! خوبه ب نظر شما؟
و برای رشد هم علاوه بر رشد لورا و مدرسان و پوران ک میخام کامل بخونم ب نظرتون بین ژنتیک و کرین کدوم مهم تره ک یکی خلاصه خونده شه و کتاب دیگ خلاصه؟
نظرتون چیه؟؟

سلام برای دادستان نیازی به خوندن کتاب اصلی نیست در حد خلاصه روان اموز کفایت میکنه چون کتاب های مهم تری هم برای ارشد وجود دارند. به نظرم با توجه به اهمیت استثنائی بعد از تمام شدن اسیب وقتتون رو روی استثنائی بگذارید و بعد از اون دوباره هماهنگ کنید که خدمتتون بگم برای اسیب چیکار کنید. میتونید همزمان با گنجی کتاب مدرسان رو هم بخونید…. برای رشد نمیشه گفت ژنتیک مهمتره یا کرین چون بعضی نظریه ها رو مشترک دارند و بعضی رو هم غیرمشترک. میتونید برای نظریات غیرمشترک هر دو کتاب رو بخونید و برای نظریات مشترک کرین رو همراه با مجموعه دو روان اموز بخونید که شامل ژنتیک و کرین هست.

سلام.
با تشکر فراوان از سایت خوبتون.
ببخشید میخواستم ببینم نظرتون درباره کتاب جدید آسیب شناسی بر اساس DSM-5 باچر که دکتر سیدمحمدی ترجمه کردند چیه؟؟؟
من با ترجمه و کتابا گنجی مشکل دارم و همیشه وقتی میخونم پر از اشکاله…الانم آسیب شناسی های هالجین و باچر و دیویسون(ترجمه شمسی پور) دارم انطباقی میخونم و خیلی عالی هستن..اما با دیدن مطالب شما موندم برا کنکور خوبه یا نه..به نظرتون اگر مدرسان بخونم جواب میده؟؟؟

سلام باچر رو نخوندم و نمیدونم چطور هست. کتاب هالجین بر اساس دی اس ام پنج هم قطعا منبع مهمی است اما ما بر اساس دو سال اخیر تصمیم گیری کردیم و گنجی رو معرفی کردیم. اگر فرصتش رو دارید به نظرم میتونید هالجین و گنجی رو با هم بخونید. مدرسان هم برای جمع بندی مناسب هست

سلام خانم دکتر
خیلی ممنون بابت زحمت های که برای ما میکشید
ببخشید منظور ازکتاب آسیب شناسی دکتر گنجی همون dsm 5است؟
من کتاب dsm5 ترجمه رضاعی رو دارم این کتاب رو بخون خوبه؟ در ضمن من چند روزی دارم فیزولوژی خداپناهی رو میخونیم و اصلا نمیفهمم? مجموعه فیزولوژی که روی سایت دارید خلاصه مباحثه یا یه مجموعه کامل به شدت احساس میکنم باید یه منبع دیگه رو بخونم خیلی پیچیده اس این نثر کتاب دکتر خداپناهی???????

سلام. بله منظور همان کتاب اسیب شناسی بر اساس دی اس ام پنج هست. کتاب دکتر رضاعی خود دی اس ام هست نه کتاب اسیب شناسی. …مجموعه فیزیولوژی روان اموز کامل هست و شامل همه مباحث مهم از سه منبع اصلی که فکر میکنم کفایت میکنه.

سلام خسته نباشید، من قصد دارم عمومی شرکت کنم، برای دوره هیلگارد کدوم کتاب ها بهتره ؟ پوران یا انتشارات ساد؟

سلام درباره عمومی اطلاعاتی ندارم چون نخوندمش برای کنکور. باید بپرسم.

سلام با تشکر خیلی فراوان از سایت عالیتون
بهترین منبع کمک درسی برای وزارت بهداشت چه منبعیه؟؟؟

سلام یک سری مجموعه کتاب ها و نکات رو روی سایت خواهیم گذاشت که برای کنکور بهداشت خواهد بود. موسسه خاصی رو نمیشناسم که روی بهداشت کار کنه.

با سلام و خسته نباشید
دارم برای ارشد بالینی روانشناسی وزارت علوم میخونم
من این کتب زیر رو دارم میشود بگید منابع من چطور هست
زبان تخصصی:لیندا لیل.لزگی برای زبان عمومی.سوالات سال های قبل
اسیب شناسی :اسیب شناسی روانی DSM-5 مهدی گنجی جلد ۱و۲
و کودکان استثنایی:کودکان استثنایی مهدی گنجی بر اساس DSM-5
بالینی:۴کتاب.فیرس.کرامر.روان درمانی پروچاسگا.شخصیت شولتز این کتاب و برای دل خودم میخونم
امار و روش تحقیق:هرد دلاور
رشد:۲جلد لورا برک+زتنیک محمود منصور
فیزیولوزیک و انگیزش هیجان:هردو خدا پناهی
علم النفس:علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی – تالیف احدی و بنی‌جمالی
روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلام – تالیف علی اصغر احمدی
روانشناسی عمومی:هیلگارد به اضافه کلمات اخرش این کتاب رو واسه محکم کاری و این که دید کلی روانشناسی میده میخونم
ممنون میشم کمکم کنید و اینکه بگید برای بالینی ۴کتاب رو چجوری بخونم.
منابع رو طبق اخرین ویرایش ها و از سایت های معتبر گرفتم
با تشکر

سلام منابعتون رو با جدول و توضیحات بالا لطفا چک کنید. فکر میکنم توضیحات فوق کامل هستند. برای بالینی میتونید ابتدا کتاب های بالینی فیرس و کرامر رو به شکل تطبیقی بخونید یا اگر فرصت نشد برای کرامر خلاصه ای بخونید که ما قرار خواهیم داد. بعد از تمام شدن اون میتونید زمانش رو به نظریه های روان درمانی بدین.

سلام خسته نباشید با توجه به این که وقت نمیشه همه کتابا رو خوند لطفا کتابای کمک آموزشی واسه کاپلان گنجی dsm5و آسیب د ادستان و آزمونهای روانی مارنات(پاشاشریفی) و ژنتیک منصور و دادستان معرفی کنید(کمک آموزشی هایی معفی کنید که این کتابا رو پوشش بده)

سلام فکر میکنم که وقت خوبی دارید کنکور اردیبهشت سال بعد برگزار میشه. برای رشد که در حال حاضر مجموعه کاملی در سایت داریم میتونید استفاده کنید. برای ازمون روانی که مربوط به بهداشت هست برای سراسری نیست، خلاصه ای داریم که در حال اماده شدن هست برای اینکه روی سایت بگذاریم. برای اسیب هم گنجی رو باید خودش رو بخونید برای سایر کتاب ها خلاصه ای در حال اماده شدن هست که تا اخر تابستان روی سایت قرار میگیره

ببخشید از این کتاب حدودا چند سوال میاد- نظریه های روان درمانی، نوشته پروچاسکا و نورکراس، ترجمه سیدمحمدی-
ایا می شود این را نخواند اما به حاش شخصیت شولتز و بالینی کرامر و بالینی جفرس رو خوند؟؟؟
ممنون

سلام برای اینکه ببینید از نظریه ها و کدومش سوال میاد میتونید تحلیل ازمون سایت رو بخونید در بخش ارشد سراسری فهرست بالای سایت. بالینی کرامر و فیرس فقط خلاصه ای از نظریات رو دارند برای نظریه ها باید کتاب جداگانه ای خونده بشه یا خلاصه ای از اون. فعلا فیرس رو میتونید داخل برنامه داشته باشید برای بقیه بسته به زمانتون خودشون یا خلاصه اش رو خواهید خوند.

سلام من کارشناسی شیمی دارم و تصمیم گرفتم برای بالینی کنکور بدم . برای شروع دیر نیست؟ برای خوندن مستقیما سراغ منابع اصلی برم؟ زبان رو چطوری بخونم؟ ممنونم که پاسخ من رو میدید.

سلام خیر دیر نیست. لطفا پست شروع اصولی کنکور ۹۴ رو از سایت اول بخونید اگر سوالی بود در خدمتم. این پست در بخش نکات مشاوره ای در قسمت ارشد سراسری قرار داره

سلام خسته نباشید با توجه به این که وقت نمیشه همه کتابا رو خوند لطفا کتابای کمک آموزشی واسه کاپلان گنجی dsm5و آسیب د ادستان و آزمونهای روانی مارنات(پاشاشریفی) و ژنتیک منصور و دادستان معرفی کنید(کمک آموزشی هایی معفی کنید که این کتابا رو پوشش بده)

سلام برای رشد میتونید از مجموعه رشد روان اموز استفاده کنید. برای دادستان هم همینطور. برای چند منبع اسیب هم به زودی مجموعه ای قرار میدیم. برای ازمون های مارنات هم مجموعه ای رو قرار خواهیم داد میتونید فعلا دروس دیگه رو مطالعه کنید.

سلام
میشه لینک خریدشو قرار بدید؟

من میخوام ازتون مشاوره بگیرم که چگونه و به چه طریقی بخونم.میشه بگید هزینش چطور هست چون من میخواهم تا روز قبل کنکور مشاوره بگیرم
؟
اگه میشه یک نمونه مشاوره بیان کنید تا ببینم چطوری هست البته من سایتتون رو می پسندم
[لبخند]

سلام. برای تعیین وقت مشاوره لطف کنید به بخش مشاوره تحصیلی در فهرست بالای سایت مراجعه کنید. در خدمتتون هستم.
این هم لینک : http://ravanamooz.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B1/

سلام اقای گنجی خسته نباشید
من کتاب اسیب شناسی شمارو با جلد۱و۲تهیه کردم حودا۷۰ تومان هزینه داشت
سوال من این هست من دارم برای ارشد میخونم ایا این ۲جلداسیب شناسی و به اضافه روانشناسی کودکان استثنائی بر اساس DSM-5 از گنجی دیگر نیازی به خلاصه کاپلان هست؟

سلام. ببخشید این سایت مربوط به آقای گنجی نیست 🙂
برای سراسری کاپلان در اولویت دوم قرار داره اگر فرصت بود برای مطالعه بیشتر هست که یک خلاصه کتاب هم میتونه به جاش خونده بشه و نیازی به خوندن حجم زیاد کاپلان نیست.

برای علم انفس خرید هردوی این کتاب ها ضروری هستعلم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلام

ü علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلام: احدی و بنی جمالی

ü روانشناسی شخصیت: احمدی

ایا کتاب مدرسان را میتوان جایگزین این ها کرد یا خود کتاب بهتر است؟

چون حجم این کتاب ها زیاد نیست و از الان هم وقت خوبی دارید بهتره که خودشون رو بخونید چون درصد بالا در این درس زدن هم سخت نیست.

با سلام
این سوال واقعا واسم عجیب هست
این روانشناسی عمومی یا هیلگارد مگه ضریبش تو بالینی صفر نیست پس چرا بازم میخونن و تو کنکور میزننش-یعنی تاثیر پنهان داره؟؟

سلام. خیر بعضی دوستان قصد دارن گرایش عمومی هم انتخاب کنند.

سلام
من لیسانس اقتصاد کشاورزی دارم و االان دارم واسه روانشناسی می خونم…
با همشون یه جورایی کنار اومدم جز فیزیولوژی (خداپناهی)خیلی واسم سخته.البته هنوز ۱۵ صفحه بیشتر ازش نخوندم…

بالینی هم اسامی روانشناسها خیلی زیاده…اینارو چجوری حفظ کنم؟حتما باید حفظ کنم؟

راستی بالینی و عمومی از نظر شغلی چه فرقی باهم دارن؟

سلام برای فیزیولوژی میتونید از مجموعه ما استفاده کنید. برای بالینی هم اسامی در بخش تاریخچه همه اشون نیاز نیست حفظ بشن فقط برجسته ترین ها مهم هستند بعدا که مجموعه نکات بالینی رو روی سایت گذاشتیم میتونید ازش استفاده کنید…برای تفاوت بالینی و عمومی در سایت نوشته ای داریم میتونید بخونید. بخش ارشد سراسری بخش نکات مشاوره ای.

سلام.با تشکر از سایت خوبتان.
من لیسانس بازرگانی دارم و میخواهم ارشد بالینی بخوانم.چند کتاب مرجع مثل روان شناسی هیلگارد و کتاب لورا برک رو گرفتم ولی خیلی زادن.کتابای تست مردسان رو هم دارم.میخواستم ببینم جایی هست که بشه از اونجا تیتر های مهمتر را خواند؟ اگه میشه منو راهنمایی کنید.
یکی از دوستان گفت که لیسانس روانشناسی را در پیام نور بخوانم و سپس هم زمان ارشد بخوانم

سلام با توجه به این که کنکور عقب افتاده با یک برنامه ریزی خوب میتونید منابع اصلی رو هم بخونید. ما در سایت مجموعه رشد و فیزیولوژی رو داریم که میتونید استفاده کنید. برای بقیه هم کتاب های موسسات رو برای هر درس معرفی کردیم در منابع. ولی توصیه من با توجه به تغییررشته بودنتون این هست که برنامه ریزی کنید تا جایی که میشه منابع اصلی رو هم بخونید. برای موضوع دوم بله میتونید لیسانس پیام نور بخونید که دو مقطع مرتبط هم باشید

سلام خیلیییی خیلییی ممنون از سایتتون واقعا عالیه مطالب و من کلی ذوق کردم از کشف اینجا و خوشحالم 🙂 من ترم سه روانشناسی هستم و از الان به شدت نگران ارشدم و میخوام یه برنامه ریزی خوب داشته باشم که حتمن حتمن موفق شم هدفم روانشناسی بالینی دانشگاه تهران یا شیراز یا تبریز هست فقط همینا میشه لطف کنید و راهنماییم کنید من از الان چی بخونم بهتره زبان رو که شروع کردم خیلی ممنون

سلام. ممنونم.
الان که خیلی زوده الهام عزیز. فعلا هر درسی که بهتون ارایه میشه رو کامل بخونید و منابعی که در سایت معرفی شده رو اگر اساتید معرفی نکردند برای هر درس در همون ترم مطالعه کنید. به این فکر باشید که پایه اتون رو تقویت کنید. خوندن و ترجمه مقاله های روانشناسی هم میتونه هم دانش روانشناسی اتون رو بالا ببره هم زبانتون رو تقویت کنه. ترم ۵ مجدد وضعیتتون رو به ما بگین 🙂

سلام گفته بودید( منطور این هست که خلاصه کتاب هایی که بر اساس دی اس ام چهار هستند علت شناسی و درمانشون که تفاوتی نداره اونهها رو بخونید طبقه بندی ها رو بر اساس دی اس ام پنج از همان کتاب گنجی.) حالا سوال من اینه ملاکهای طبقه بندی تو لا به لای متنهاست یا سرفصلی داره به اسم ملاکهای طبقه بندی؟؟ من واقعا نمیدونم. لطفا واضح توضیح بدید.باتشکر

سلام وقتی شروع به خواندن یک اختلال می کنید اول تشخیص و ملاک ها رو میخونید بعد علت شناسی و درمان. روند همه کتاب ها همین هست. منظور من این بوده که برای مثال کتاب مدرسان بخش تشخیص رو میتونید نخونید. که البته من خودم شخصا فکر میکنم اگر فرصت خوبی داشته باشید باید تفاوت های دی اس ام قبلی و جدید رو هم بدونید مثلا اینکه وسواس قبلا در کدام طبقه بوده ، یا ملاک های افسردگی چه چیزی اضافه شده یا تغییر کرده.

سلام خسته نباشید
من لیسانس اقتصاد کشاورزی دارم و میخوام ارشد روانشناسی بخونم…تازه میخوام شروع کنم…راستی کنکور مگه بهمن نیست؟؟؟
منابع را تا حدودی تهیه کردم البته واسه انگیزش کتاب مارشال ریو (به جای خداپناهی)و برای ژنتیک محمود منصور (به جای لورا برک)و برای روانشناسی مرضی کتاب کاپلان (به جای سلیگمن) و روانشناسی بالینی پوران پژوهش(به جای فیرس)!!!را تهیه کردم . اشکال نداره اینهارو فقط بخونم؟البته منابع درسهای دیگه رو تهیه کردم.
برخی کتابها مثل کاپلان خیلی حجیمند آیا تمام فصول رو باید بخونم؟
از هر درس چند منبع بخونم؟
از کی تست زدن رو شروع کنم؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید…خیلی سردرگمم…

سلام زمان کنکور به اردیبهشت موکول شده. درباره منابع همین توضیحاتی که داده شده رو اگر بخوام جواب بدم مجدد تکرار میکنم. فیرس باید حتما خودش خونده بشه. لورابرک رو اگر فرصت نمی کنید حتما باید خلاصه اش خونده بشه پارسال سوالات زیادی داشته. رشد دو بخش داره یکی چرخه زندگی هست که منظور لورابرک هست و یکی نظریه ها که در ژنتیک و کرین هست. میتونید برای اونهایی که نمی رسید از مجموعه های ما استفاده کنید. انگیزش و هیجان هم منبع اول خداپناهی است…. به جز رشد که دو بخشش مهم هست برای باقی دروس اگر فرصت ندارید میتونید منبع معرفی شده اول رو بخونید و برای بقیه از کتاب موسسات استفاده کنید گرچه با عقب افتادن کنکور می رسید منابع خوبی بخونید.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که واسه کنکور ارشد بالینی وزارت علوم (تغیر رشته ای نیستم) نیازی هست که روانشناسی شخصیت رو بخونیم؟؟ و اینکه واسه روانشناسی مرضی اول مدرسان (دی اس ام ۴) رو بخونیم ؟؟یا مرضی ۵ گنجی؟

سلام جزو منابع اصلی نیست میتونید برای تقویت نظریه ها بخونیدش وگرنه ضروری نیست. برای اسیب میتونید فصل به فصل با هم این کتاب ها رو بخونید اگر نه اول گنجی رو.

سلام خسته نباشید
در قسمت منابع خیلی کلی گفته و زمان میبره همه رو بخونم برای کارشناسی ارشد.
من وقت زیادی ندارم اخه شاغل هستم خواستم راهنماییم کنید که چند تا کتاب بیشتر نخونم
گفتم نظر شما رو بپرسم ببینم چه کتاب های رو بخونم بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام با توجه به اینکه کنکور اردیبهشت برگزار میشه فکر میکنم اگر خوب برنامه ریزی کنید میتونید منابع مهم رو بخونید و هر چی که نرسیدید خلاصه کتاب بخونید. با یک برنامه ریزی بلندمدت مشخص میشه که چقدر زمان دارید و با این زمان چطور باید بخونید. برنامه ریزی همه چیز رو مشخص میکنه

سلام خانم خجوی.مجوعه رواشناسی فیزیولوژیک کی قراره اماده شه و اینکه حدودا چن صفحه میشه.بیشتر از کتاب خداپناهی هست؟ممنون

سلام آماده است و طی همین روزها روی سایت قرار میگیره. از سه منبع اصلی معظمی، خداپناهی و روحانی استفاده شده. در این زمینه تعداد صفحاتش مهم نیست چون مطالب رو کامل همراه با تمام سوالات کنکور داره و صرفا خلاصه نیست.

سلام خسته نباشید درسته که مشاوره اول با شما به صورت رایگانه؟ چجوری میتونم از ای مشاوره استفاده کنم؟ منظورم اینه که مشاوره رایگانتون واسه همست یا فقط اونایی که میخوان از طرح تبسم استفاده کنند میشه ایمیلتونو بزارید؟

سلام نه رویا جان مشاوره رایگان نداریم. از کجا چنین چیزی رو خوندین؟ برای مشاوره لطفا به بخش مشاوره تحصیلی در فهرست بالای سایت مراجعه کنید

حالا با این تقاسیر نیازی هست فیرس جدید بخرم یا با همون فیرس قدیمی بخونم؟

سلام خیر نیازی نیست

منظورتون از ملاکهای طبقه بندی مدرسان فصل۳؟؟

منطور این هست که خلاصه کتاب هایی که بر اساس دی اس ام چهار هستند علت شناسی و درمانشون که تفاوتی نداره اونهها رو بخونید طبقه بندی ها رو بر اساس دی اس ام پنج از همان کتاب گنجی.

خانم دکتر. کتاب دکتر افروز چاپ دانشگاه تهران منظورتون هست یا سنجش تکمیلی؟!

دانشگاه تهران

یادم رف بپرسم واسه اسیب به جز آسی ب۵ گنجی و کودکان ۵ گنجی هالجین ۵ رو هم باید بخونیم؟ و اینکه جلد ۲ هالجین ۵ کی میاد بازار؟؟ و اینکه واسه دی اس ام ۴ چه کتابی و کمک آموزشی بخونیم؟ فقط خوندن کمک آموزشی واسه ۴ کفایت میکنه؟؟؟

سلام گنجی و استثنائی رو بخونید درباره باقی منابع باید به زمانتون نگاه کنید که می رسید یا خیر. کتاب مرضی مدرسان برای جمع بندی منابعی که بر اساس دی اس ام چهار نوشته شده بودن، به جز ملاک هاش، خوب هست.

سلام خانم خجوی خسته نباشید شنیدم بخشای از بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت تو ویراست جدیدش تغیر کرده آیا این خبر صحت داره؟ من کتاب فیرس رو حدود سه سال پیش خریدم تو سایت انتشارات رشد تهران که رفتن مشخصات جلد جلو و پشت کتاب مثل کتاب من بود و تعداد صفحاتشم همون ۸۹۶ که کتاب منم ۸۹۶ صفحست ۲-درسته که واسه وزارت علوم رشته باالینی کتاب کاپلان ضروری نیست؟ اگه دو جلد آسیب ۵ گنجی و کودکان ۵ گنجی رو بخونیم بازم باید کاپلان گنجی رو بخونیم؟؟؟؟ و اینکه چه موقع تست بزنیم همزمان که داریم میخونیم یا….؟؟؟ من تازه شرو کردم بخونم منابع اصلی رو به نظر شما تا چه موقع باید منابع رو با نکته برداری و خلاصه هاش تموم کرده باشم؟؟؟ تا پایان دی خوبه؟؟؟

سلام.۱- ویراست جدیدش امده اما تغییرات کلی نداره و تغییراتش جزئیه. ۲- کاپلان در اولویت نیست گنجی و استثنائی رو بخونید بعد برای باقی زمان تصمیم بگیرید که چقدر فرصت دارید که بخاید منبع دیگ بخونید یا خیر. کتاب مرضی مدرسان هم برای جمع بندی خوبه به جز ملاک هاش. ۳- برای امار میتونید همزمان تست بزنید ۴- با توجه به عقب افتادن کنکور شما سه ماه اخر رو هم برای دوره و جمع بندی کلی بذارید خوبه با توجه به زمان خوبی که دارید بعد تموم شدن هر کتاب میتونید روزهایی رو برای دوره کتاب هایی که تموم شدن اختصاص بدین

سلام. یکی از دوستانم سه سال کنکور ارشد میده .میگه هیچکدوم از سوالا رو نمیشه تو کتابا پیدا کنی!! یعنی سوالاش انقدر مفهومیه؟؟؟؟

سلام. خیر اینطور نیست 🙂 کافیه خودتون وقتی یک درس رو خوندین مثلا رشد، تست های فصلش رو بزنید می بینید که داخل کتاب هست.

سلام خسته نباشید برای ارشد بالینی آیا کتاب روان شناسی شخصیت هم باید به عنوان منابع بخونیم ؟ اگر باید بخونیم از چه کتابی استفاده کنیم؟

سلام. برای سراسری؟ خیر.

سلام
اینکه میگم باید حتما فرهنگی باشی تا امتحان کارشناسی روانشناسیرو بدی راسته
از دانشگاه علمی کاربردی که بودم میخوام ازمون بدم واسه روانشناسی دانشگاه دولتی
مشکلی هم هست جلوم
کاملا راهنمایی کنید
ممنون

سلام. متوجه نشدم. ورودی به کارشناسی روانشناسی از طریق کنکور سراسری هست برای رشته های تجربی و انسانی.

پس یعنی هیچ ربطی به اینکه فرهنگی باشی نداره دیگه؟

سلام. اگر درست متوجه شده باشم شما میخواید مجدد کارشناسی شرکت کنید. این ارتباطی به فرهنگی بودن نداره.

سلام
عددهایی که در درس روانشناسی رشد مثل اینکه بچه ها در ۴ ماهگی غان وغون می کنند مهم هستند یا نه؟؟؟؟

سلام بعضی سوالات در ازاد عدد می دن گاهی اما سراسری خیر . مگر ویژگی خیلی بارزی باشه مثل اضطراب جدایی، مراحل پیاژه…

سلام
بعد از خواندن منابع اصلی شما چه کتابی رو برای تست زدن و دوره پیشنهاد می کنید

سلام مدرسان و تست های تالیفی ما هم برای دوره مناسب هست.

خانم خجوی عزیز. من مترجمی زبان انگلیسی خوندم. قصد دارم ارشد بالینی بخونم. بعضی ازمنابع هم تهیه کردم .طبق نمونه برنامه ای که شما توسایتتون زدین سعی کردم برنامه ریزی کنم. ۱)چه زمانی لازمه خلاصه نویسی کنم مقداری کندم البته. ۲) زمان مرور کی هست؟! ۳) برای منی که تغییر رشته ای هستم وتاحالا بعضی منابع حتی از نزدیک ندیدم بهتر اینه که هر درس روز بخصوصی داشته باشه یا در طول روز چندین درس رو قراربدم؟! دوفصل جلد۲ رشدبرک خوندم.دوفصل فیزیولوژی. سه فصل فیرس.فصل یک بالینی پوران.همین!!
خواهش میکنم بفرمایین چطور برنامه ریزی کنم بتونم همه منابع لازم بخونم. ممنون از لطفتون.تابعد…شادباشین

سلام. ۱- میتونید برای دروسی که ما مجموعه داریم (فیزیو، بالینی و رشد) خلاصه انجام ندین تا سریع تر پیش برین. برای اسیب و استثائی فقط خلاصه کنید. باقی دروس هم که خلاصه لازم نداره. ۲- اگر بتونید با شروع ازمون موسسات بعضی کتاب های حجیم تر رو مطالعه کرده باشید و اون موقع همراه ازمون دوره کنید، و بعضی کتاب های سبک تر رو از اون موقع شروع کنید به نظر برنامه خوبی هست. ۳- یک برنامه ریزی هفتگی انجام بدین بعد از دو سه هفته مطالعه میتونید برنامه بلندمدت رو مشخص کنید که هر کتاب کی تمام خواهد شد تا نگرانیتون رفع بشه. طبق چیزی که در سایت نوشتیم درس ها رو میتونید قرار بدین اما کاملا شخصی است.

مدیر جان جواب لطفا 🙁

راهنمایی کنید 🙁

سلام

وقت بخیر
من امسال. میخوام کنکور ارشد بالینی. شرکت کنم، اما هنوز هیچ مطالعه ای نداشتم و تازه میخوام شروع کنم.
به نظرتون خیلی دیره؟ من کتابایی که تو سایت نوشتید رو تقریبا دارم، فقط واقعا نمیدونم اول کدومو بخونم چی بخونم؟ اصلا وقت میشه؟ ؟ کتابروانشناسی فیرس حذفیاتی نداره؟ کدوم فصل هاش مهم تره؟.
ممنون از پاسختون

سلام. مریم عزیز در همین بخش منابع برای هر درس توضیح دادیم که چه منبعی اولویت داره برای شروع. بعضی کتابها مثل رشد، فیزیولوژی و بالینی که ما ازشون مجموعه داریم میتونه بهتون کمک کنه که برای دوره راحتتر باشید و فقط بار اول کتاب رو بخونید. برای رشد هم ما از همه منابع در مجموعه امون داریم که میتونید بر حسب وقت هر چه فرصت نشد فقط از مجموعه ما بخونید. با برنامه ریزی بلندمدت باید بتونید همه اینها رو مشخص کنید. نه دیر نیست اگر تایم روزانه خوبی داشته باشید.شاید حجم فیرس زیاد باشه اما مطالبش خیلی خلاصه میشه و حجمش کم میشه بنابراین اگر برنامه ریزی کنید نگرانیتون رفع میشه که هر کتاب کی تمام میشه.

سلام من کارشناسی علوم سیاسی خوندم میخواستم برای ارشد روانشناسی شرک کنم ولی شنیده ام که از امسال برای کساییکه کارشناسی رشته غیر مرتبط خودن شرایط سخته میشه میتونید لطفا کمک کنید

سلام میتونید شرکت کنید. برای گرفتن پروانه اشتغال کار سخت تر هست چون باید دو مقطع روانشناسی خونده باشید

سلام خانم خجوی.این خلاصه فیزیولوژیک کی قراره آمده بشه؟چند صفحه است تقریبا؟میشه به جای خود کتاب خداپناهی خوندش؟قیمتش و…

سلام تایپش تمام شده و در حال ادیت هست.میتونم بگم تا اخر این هفته و اگر تمام نشد حتما تا هفته بعد آماده است. این مجموعه خلاصه یک کتاب فقط نیست و سعی شده که با تکیه بر منبع اصلی یعنی کتاب خداپناهی، مطالب روان تر بشن و با توضیحاتی از کتاب معظمی کامل شده اند. بله میشه به جای منابع اصلی خوند چون متن روان تری داره و کامل مطالب رو پوشش میده.

سلام خانم خجوی،،،راسته ک کنکورامسال زمانش عوض شده و قراره اردیبهشت برگذار شه یا نه؟

سلام خبرهایی از برخی سایت ها منتشر شدده اما تا خود سازمان سنجش چیزی اعلام نکنه موثق نیست.

با سلام
منابع روانشناسی تربیتی هم همین کتابها میباشد یا منابع آن فرق دارد؟

سلام. متفاوت هست. در بخش ارشد سراسری در فهرست بالای سایت به مجموعه روانشناسی ۲ مراجعه کنید

سلام خسته نباشید برای اسیب شناسی روانی اگر کتاب گنجی و هالجین رو بخونیم کافیه ؟یا باید کاپلانم بخونیم؟ با تشکر

سلام کاپلان اولویتی برای علوم نداره و اگر کسی بخواهد خوب سرمایه گذاری کنه و زمان خوبی داشته باشه میتونه اختلالات پرتکرار رو فقط بخونه. من فکر میکنم کتاب مدرسان برای مثال کاپلان رو پوشش میده و نیازی به وقت گذاشتن براش نیست. چون باید استثنائی هم خونده بشه که حجم زیادی از سوالات اسیب رو شامل میشه.

سلام و وقت بخیر
من دانشجوی علوم تربیتی هستم سال ۹۵ تموم می کنم.
می خواستم برای بالینی یواش یواش شروع کنم، ایا این منابع رو بخونم کافیه، یا ممکنه برای سال دیگه تغییر کنند؟

سلام نه احتمال زیاد تغییر آنچنانی نخواهد داشت چون چند سال هست که همین منابع خونده می شن به جز آسیب که دو سال هست تغییر کرده.

سلام خسته نباشید
من تغییر رشته ای هستم و در رصته ی کارشناسیم به دلیل بی علاقگی به درس معدلم ۱۳ بود ولی برای ارشد شدیدا در حال مطالعه ی تمام منابع هستم و قصد دارم حتما رتبه ی تک رقمی به دست بیارم ، به نظرتون با این معدل امکان پذیره؟ با این معدل باید درصدارو چقد بالا بزنم؟

سلام. ارتباطی به معدل قبلی شما نداره مخصوصا که با علاقه خونده نشده. همه چیز به نوع مطالعه و برنامه ریزی امسال شما برای کنکور بستگی داره. معدل بیست درصد تاثیر داره اما شما میتونید جبرانش کنید.

مرجع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی

ما در روان آموز جمعی دوستانه از مدرسان و رتبه های برتر آزمون ارشد و دکترای روانشناسی هستیم که سعی می کنیم با ارایه مشاوره، تالیف و معرفی بهترین منابع، برگزاری دوره های آموزشی حضوری و آنلاین با حضور بهترین اساتید و طراحی نرم افزارهای آموزشی به روز، راه شما را در کسب بهترین رتبه ممکن هموار کنیم.


کد تایید *



بیشترین جستجو ها

کلمات مرتبط

پر بازدیدترین منابع کارشناسی ارشد

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

لینک های مرتبط با پذیرش بدون کنکور

خبرنامه – شبکه های اجتماعی

تبلیغات متنی

آمار سایت

مطالب پر بازدید این ماه

اخبار رپرتاژ

تمام حقوق این سایت متعلق به پرتال دانشگاهی کشور (www.unp.ir) است. کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع مجاز است Copyright 2006-2017 Iranian University News Portal

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

در این مقاله منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی 97 را در اختیار شما قرار می دهیم .

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیلدرصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

 

 

 

روانشناسی یکی از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند . مجموعه روانشناسی شامل گرایش هایی است که در 6 کد ضریب دسته بندی شده اند . متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند . با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .

مجموعه روانشناسی در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

کد ضریب 1 : رشته روانشناسی عمومی ، رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا

کد ضریب 2 : رشته روانشناسی بالینی ، رشته روانشناسی بالینی گرایش خانواده ، رشته روانشناسی بالینی كودك و نوجوان

کد ضریب 3 : رشته سنجش و اندازه گیری (روانسنجی)

کد ضریب 4 : رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی

کد ضریب 5 : رشته روان شناسی و آموزش كودكان استثنایی

کد ضریب 6 : رشته روانشناسی تربیتی

 

کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد روانشناسی را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد روانشناسی می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .

 

به داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی توصیه می کنیم برای آشنایی با مراحل مختلف ثبت نام ارشد مقالات زیر را مطالعه کرده و برنامه ریزی خود را با آگاهی بیش تری انجام دهند .

1 . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

2 . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

3 . دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

4 . منابع کنکور کارشناسی ارشد 97

5 . کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 97

6 . انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

7 . انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

8 . دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

9 . دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

10 . توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 97

11 . اعلام نتایج کارشناسی ارشد 97

12 . اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

13 . شهریه کارشناسی ارشد 97

14 . شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

 

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

سلام وقت بخیر و طاعاتتون قبول ببخشید اگر کسی تو مقطع کارشناسی بنا ب دلایلی انصراف داده باشه و مدرک فوق دیپلم گرفته باشه و بخواد ک مجدد ادامه بده و برا ارشد هم روانشناسی بخونه، باید باز مدرک کارشناسیش رو ادامه بده و کامل کنه حتما درسته؟! و ی مورد دیگه اینکه واسه کنکور وزارت علوم ک تغییر رشته ای باشه داوطلب و بخواد ارشد روزانه شهرخودش بیاره اونم رشته روانشناسی معمولا باید برای چه پروسه ی زمانی رو برنامه ریزی کنه؟!

سلام . می تونین در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل کنین و بعد با مدرک کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شرکت کنین یا اینکه مدرک کارشناسی پیوسته بگیرین و در کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شرکت کنین .

سلام ببخشید اگه کسی در مقطع کارشناسی بجای 140 واحد هفتاد و خورده ای پاس کرده باشه و انصراف داده باشه و مدرک فوق دیپلم گرفته باشه و بخواد مجدد ادامه بده باید باید چیکار کنه؟! واسه ارشد هم بخاد روانشناسی بخونه، باید مجدد کارشناسی رشته روانشاسی بره ک بتونه فوق هم ادامه بده؟!

سلام،لطفا منابع روانشناسی تربیتی رو با ضریب درس بگذارید

با سلام لطف کنید منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی اطلاع رسانی کنید

سلام . در صورتی که هدف شما قبولی در رشته روانشناسی عمومی هستش فقط دروسی که در قبولی رشته روانشناسی عمومی کد ضریب غیر صفر دارن رو مطالعه کنین 1- متون روانشناسي (به زبان انگليسی ) 2- علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامی 3- آمار و روش تحقيق 4 – روانشناسی مرضی و كودكان استثنايی 5 – روانشناسی رشد 6 – روانشناسی عمومی .

سلام خسته نباشید منابع ارشد هر سال تغییر میکنه؟ یعنی ممکنه یه درس یه سال جز منابع باشه یه سال نباشه؟

سلام . خیلی کم و به ندرت منابع کنکور کارشناسی ارشد تغییر میکنه .

سلام ، خسته نباشید ببخشید ، این منابعی رو که بالا برای هر ماده اعلام کردید ، ثابتند یا ممکنه هر یکی دو سال تغییر کنند؟

با سلام و تشکر از مطالب خوبتون.

سلام….ببخشید میشه تفاوت گرایشهای روانشناسی رو توضیح بدین لطفا..تفاوت روان شناسی عمومی با سایر گرایشها مثل بالینی،تربیتی،رشد….

سلام . مقاله معرفی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد هیوا رو مطالعه کنین .

ممنون از اطلاعات دقیق تون

سلام و وقت بخیر . تاریخ کنکور روان شناسی وزارت علوم چه زمانیه؟

سلام . آزمون ارشد وزارت علوم ، 23 و 24 خرداد برگزار میشه .


منتخب های هیوامگ

رمز موفقیت در کنکور

مهارت تمرکز ذهن

با این روش ها زودتر استخدام شوید

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸
منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی ۹۸
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *