منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 
helpkade
منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

  یاسمن شیاسی  –  مریم بی طرفان  

 رتبه 17 کنکور ارشد    –   رتبه 14 کنکور ارشد 

مطالب این صفحه مورد تأیید رتبه 3 کنکور  – نیکتا میرکریمی – می باشد

دوستان گرامی سلام

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

هر فردی برای پیمودن یک مسیر جدید، نیاز به یک نقشه راه دارد. نقشه ای که در آن مسیر به خوبی مشخص شده باشد، هدف معلوم باشد و از همه مهم تر ابزار و وسیله طی کردن این راه از پیش تعیین شده باشد. برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هم شما درنقشه راه خود، نیاز به شناخت این ابزار ها دارید. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارها، انتخاب صحیح منابع است. انتخاب صحیح منابع، شما را از سردرگمی نجات می دهد. اضطراب شما را کاهش می دهد و از همه مهم تر باعث می شود که تکلیفتان با خودتان و برنامه ای که می خواهید داشته باشید مشخص باشد. با انتخاب صحیح منابع می دانید که با چه کتاب هایی باید شروع کنید، با چه حجمی از منابع روبه رو هستید و چه قدر باید وقت بگذارید. انتخاب صحیح به نوعی گام اول برای پیمودن این مسیر به حساب می آید و جزئی از نقشه راه است. در ادامه توصیه هایی برای شما خواهیم داشت تا گام اول را درست و با اطمینان بردارید. اما قبل از توضیح منابع بهتر است که به یک سوال مهم پاسخ داده شود، سوالی که من در جلسات مشاوره هم زیاد با آن روبه رو می شوم. کتاب استفاده کنم یا جزوه؟ می شود به جزوات اعتماد کرد؟ آیا جزوه کامل است؟
اول از همه اینکه هیچ جزوه ای صد در صد کامل و بی عیب ونقص نیست، هر جزوه ای نواقص خود را دارد. پس باید جزوه ای را انتخاب کرد که کم ترین نقص را داشته باشد و از همه مهم تر امتحان خود را پس داده باشد. برای حصول اطمینان از این موضوع می توانید جزوات کیهان را با سوالات سال های قبل مقایسه کنید و ببینید جزوات تا چه حد پاسخ گو بوده اند. ضمن اینکه این کار در سایت کیهان نیز، در بخش کیفیت سنجی جزوات صورت گرفته است. نکته بعدی اینکه هدف از مطالعه، در این مقطع آمادگی برای شرکت در کنکور و تسلط بر مهم ترین نکات است که هدف از تهیه جزوه هم همین موضوع است. البته با صرف زمانی کم تر تا بتوانیم درفرصت باقی مانده مرور هم داشته باشیم.
نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این هست که حجم منابع مطالعاتی کنکور نسبتا زیاد است و ما فرصت محدودی داریم پس باید هدفمند مطالعه کرد. به همین دلایل سراغ جزوه می رویم.
 


 

وزارت بهداشت  امسال در 3 گرایش  بالینی، سلامت، و کودک و نوجوان دانشجو می پذیرد و همین طور امکان شرکت در رشته بهداشت روان هم  وجود دارد. سوالی که پیش می آید این است که آیا این گرایش ها منابع مشترک دارند یا خیر؟ در این گرایش ها شرکت کنیم یا فقط بالینی بخونیم؟  
سه گرایش بالینی، سلامت و کودک و نوجوان و رشته بهداشت روان تحت عنوان مجموعه روان شناسی هستند و دارای یک دفترچه سوال و یک کنکور مشترک، برای رشته بهداشت روان باید به سوالات درس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان جواب بدهید. ولی اگر قصد شرکت در این رشته را ندارید نیازی به پاسخ گویی نیست زیرا ضریب این درس در گرایش های بالینی و کودک ونوجوان صفر و در روانشناسی سلامت یک است.

 

 منابع این سه گرایش مشترک بوده و ضرایب هم تقریبا یکی است و تفاوت فاحشی ندارند. منابع بهداشت روانی هم با منابع سایر گرایش ها یکی است ولی یک منبع اضافه تر تحت عنوان اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان دارد. این منبع شامل 5 کتاب است:

همان طور که مشاهده می کنید دو کتاب با منابع سلامت، بالینی و کودک و نوجوان مشترک است و تنها سه کتاب اضافه تر باید خوانده شود. البته اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان، در روانشناسی سلامت ضریب 1 دارد و در بالینی و بالینی کودک و نوجوان ضریب صفر.

منابع امسال خوشبختانه تغییر چندانی نداشته و منبع جدیدی اضافه نشده است. (لیست کامل منابع در انتهای مطلب قرار داده شده است).

 در پایان لازم است ذکر کنم که دروس آمار و زبان هم چنان دروس مهمی هستند و باضریب یکسان در هر 4 گرایش، پس هم چون گذشته برای  این دروس وقت کافی بگذارید.
در این مطلب من و خانم بی طرفان سعی داشتیم تا مطالب مفیدی را ارائه دهیم و به پاسخ های احتمالی شما جواب داده باشیم اماا با این حال ممکن است باز هم سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. مشاوران کیهان این آمادگی را دارند که پاسخ گوی سوالات شما باشند.

 

هم چنین می توانید سوالات خود را در سایت ثبت کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود.
در کنار شما هستیم.

 

منابع پیشنهادی مشاوران گروه آموزشی کیهان

برای هر یک از مواد امتحانی این آزمون

زبان عمومی 

این درس 40 سوال دارد که 20 سوال آن درک مطلب و 20 سوال دیگر ان مربوط به واژگان است. بنابراین واژگان را جدی بگیرید و دانش واژگان خود را افزایش دهید.
آزمون درس زبان به صورت عمومی، شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح (Upper Intermediate)   (متوسط به بالا) برگزار می شود. لذا جهت آماده شدن برای آزمون مطالعه کتابهای زیر توصیه می شود:


 

همانطور که میدانید و بارها در مطالب مختلف سایت یادآوری کرده ایم، زبان تخصصی در کنکور اهمیت زیادی دارد و نقش پررنگی در به دست آوردن رتبه ی زیر 50 بازی میکند. توصیه ما این هست که مطالعه ی زبان را اول با کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی نوشته ی یحیی سید محمدی شروع کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید که دارای تکنیک های پاسخ دهی به سوالات درک مطلب و فیلم کارگاه زبان فشرده پیشرفته ی سال گذشته ی کیهان به همراه جزوات و نمونه سوالاتی هست که به طور دقیقتر در جدول ذکر کرده ایم.

به هیـــچ وجه زبان را حذف نکنید! با صفر زدن زبان باید قید رتبه ی زیر 50 را هم بزنید!
درصد بهینه برای زبان کنکور، 50 هست و رسیدن به این درصد کار دشواری نیست.
 بنابراين کار معقول این هست که برای مطالعه ی اين درس برنامه ريزی صحيحی داشته باشيم و به اندازه ی کافی به آن بپردازيم. مطالعه و يادگيری زبان از آن دسته تکاليفیست که بهتر است در طول زمان به تکاليف کوچک کوتاه مدت تقسيم شود. به همین دلیل مطالعه ی هر روزه ی زبان در سانس های مطالعاتي 0/5 ساعت تا 1/5 ساعت (با توجه به سطح فعلی فرد) بهترين حالت مطالعه ی زبان هست.پس با چنین برنامه ای پیش بروید و در این سانس های مطالعاتی، اول کتاب یحیی سیدمحمدی را جا دهید تا با لغات تخصصی روانشناسی آشنا شوید و متون تخصصی را مطالعه کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید تا تکنیک های پاسخخ  دهی به سوالات را فرا بگیرید.

 

کارگاه آموزشی زبان مقدماتی کیهان با هدف توانمند سازی دانشجویانی که در خواندن متون روانشناسی به زبان انگلیسی مشکل دارند، از آن می­ترسند، فکر میکنند نمیتوانند به درصد بالایی در این درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی دست پیدا کنند و … برگزار شده است.در کارگاه زبان مقدماتی، به دنبال این هستیم تا با آموزش فشرده اصلی­ترین و مهم­ترین مباحث گرامر و ترجمه، دانشجویان را برای خواندن روان و صحیح متون روانشناسی به زبان انگلیسی توانمند سازیم.این پکیج که شامل فیلم کامل کارگاه آموزشی زبان مقدماتی با تدریس آقای فلاح-مشاور ارشد کیهان به همراه برخی نکات تکمیلی است، از این پس در اختیار داوطلبان گرامی قرار خواهد گرفت.
 

نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 94 درصدی را نشان داد.

آمار و روش تحقیق
تا سال های پیش سوالات آمار درصد بیشتری را به خود اختصاص می دادند ولی در کنکور پارسال روش تحقیق وزن بیشتری داشت. بنابراین از این درس غافل نشوید و خوب بخوانید.  سوالات این درس در این کنکور با کنکور سراسری 30 درصد اشتراک دارد، میانگین رتبه های برتر معمولا بین 30 تا 50 است. رتبه های برتر معمولاً کتاب های زیادی برای این درس مطالعه نمی‌کنند و در عوض زمان خود را روی دروس مهمتر مثل آسیب شناسی روانی، شخصیت و … می‌گذارند.  

 
 

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برای همه ما مهم است. این موفقیت نهایی به عملکرد مناسب در تک تک درس ها بستگی دارد که در بین آنها برخی دروس ممکن است مشکلات بیشتری برای داوطلبان ایجاد کنند. درس آمار و روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته مجموعه گرایش های رشته روانشناسی و علوم تربیتی، از جمله این دروس است که عملکرد مناسب در آزمون برای این درس بستگی به فهم کافی و و عمیق از مفاهیم گسترده آمار و روش تحقیق دارد. ابزارهای متفاوتی برای افزایش وسعت و عمق فهم و همچنین تسلط ما در این درس در دسترس هستند که شرکت در کلاس های خوب و کارآمد یکی از آنهاست. با این حال، شرکت در این کلاس های کارآمد ممکن است برای همه مقدور نباشد و موانعی از جمله هزنیه بالای ثبت نام، زمان محدود، خستگی های رفت و آمد به کلاس و … برای برخی داوطلبان میسر نباشد. 

 

برای مشاهده اطلاعات دقیق پکیج و قیمت و سفارش، کلیک کنید. 
نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 93 درصدی را نشان داد.

روانشناسی بالینی
 

امسال یکی از مواد امتحانی، عنوان روانشناسی بالینی دارد که زیر مجموعه های آن شامل موارد زیر است:
 

+ جلد دوم کتاب روانشناسی سلامت – رابین دیماتیو (فصل های 8، 10، 11 و 14)
 

نظریه­‌های شخصیت و نظریه­‌های رواندرمانیبرخی برای درس روانشناسی شخصیت، کتاب شولتس را مطالعه می کنند که موردی ندارد. 

روانشناسی عمومی و رشد 
 

کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک
 

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

گروه آموزشی کیهان چه در بحث برنامه ریزی و چه در معرفی درست منابع کمک زیادی به من کرد و زمان بندی مناسبی که در اختیار من گذاشت باعث شد من بدون هیچ گونه احساس نگرانی و اضطرابی مطالعه ام را انجام بدم  و خداروشکر نتیجه بگیرم.
 

در مورد جزوات باید بگم که جزوات کیهان واقعا حرف نداره. خلاصه نویسی ،مرورهای سه گانه و نحوه خوندن هر درس نکته های مهمی بودند که مشاورین خوب کیهان (اقای فلاح،خانم رضایی) به من یاد دادند.و مهم تراز اینها کیهان به من جرئت قدم زدن در این مسیر رو داد چون واقعا باور نمی کردم که بتونم هم واحدای دانشکاه رو پاس کنم و هم برای کنکور درس بخونم.

من به جز درس آمار و روش تحقیق از جزوات بهداشت کیهان استفاده کردم و برای رشد جزوه وزارت علوم کیهانم مطالعه کردم واین جزوات را به دوستانم توصیه می کنم. باید بگم که جزوات واقعا عالی هستند و باعث میشوند که در زمان کمتری به مطالب تسلط پیدا کرد و  واقعا همان طور  که دوستان کیهانی در وبسایت گفتند جامع و مانع و قابل فهم هستند.
 

من از همان ابتدا بدون تعارف کیهان را موثر دانسته ام زیرا هم با منابع از طریق کیهان آشنا شدم و هم مشاوره های مفیدی که بسیاری از موسسات دیگر بابت آن از داوطلبان هزینه دریافت میکنند کیهان رایگان در اختیار بقیه قرار میدهد و همچنین نکات و سایت هایی که از طریق کانال تلگرام و وب سایت کیهان با آن آشنا شدم وبرای من خیلی مفید بود.
 

گروه کیهان تونست به منی که تغییر رشته ای بودم و تشنه ی خوندن مطالب، کمک کنه. در حالی که نمی دونستم از کجا شروع کنم و به چه طریقی ادامه بدم کیهان مثل یک گنج بود و اینکه خداروشکر که یک مشاور آگاه و فهمیده در این حوزه بهم کمک می کرد و همراهی ایشون در این مسیر یکی دیگه از فاکتور های موفقیت بودکه خیلی موثر بود.
 

 

مشاوره کیهان آن چیزی را که مد نظر من بود به طور کامل برآورده کرد، چرا که با اصول و روش­ های علمی دانشجو را راهنمایی می­ کنند و در کنار مطالعه و برنامه ریزی به سایر نیازهای روان­شناختی هم توجه می کنند. به علاوه اینکه مشاوران کیهان هم در طول چند سال اخیر همین مسیر را پشت سر گذاشته اند و بنابراین نقشه راه را بلد هستند و با دادن اطلاعات به دانشجو، او را آماده پیمودن این مسیر می‌کنند.
 

من به لطف همین جلسات مشاوره از خیلی سردرگمی ها و ابهامات فاصله گرفتم و در دوراهی های مختلف این مسیر خوشبختانه راه درست را انتخاب کردم و به همین جهت از مشاور خوبم آقای فلاح کمال تشکر را دارم که همواره اطلاعات درست را در اختیار بنده قرار داده و از هیچ حمایتی دریغ نکردند.
 

مطمئنا کیهان در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی کمک بسیار زیادی به من کرد. جزوه ها واقعا کامل بود و با وجود جزوه ها دیگه نیازی به خواندن کتاب های منبع نداشتم. جزوه ها در عین خلاصه بودن تمام نکات اصلی را دربرمیگرفت. از این بابت از گروه آموزشی کیهان نهایت تشکر را دارم.
 

من انتظار داشتم مشاورم با زیر و بم این مسیر (آمادگی برای کنکور) آشنایی داشته باشد و مهمتر از آن در این زمینه تبحر کافی داشته باشد و راهنماییم کند. برای انتخاب ­های صحیح و برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح، در شرایط دشوار حمایت کند و  مشوقم باشد برای تلاش بیشتر. خوشبختانه من به همه­ ی انتظاراتم از یک مشاور رسیدم و از آقای فلاح بسیار سپاسگزارم. موفقیت نسبی من نتیجه ­ی همکاری و صمیمیمت و تلاش تیمی بوده است که بهترین و تاثیر گذارترین عضوش آقای فلاح بوده اند.
 

من  با اطمینان کامل به دوستان عرض میکنم که بله. کیهان میتونه به اون هدفی که در سردارید کمک کنه تا عملی بشه ولی این به خود شما هم ربط داره که تا چه حد تلاش میکنید.
 

 خیلی خوشحالم که به این موسسه اعتماد کردم و همه ی مراحل مطالعمو با محصولات کیهان ‍پیش بردم. به نظرم کلاس های نکته و تست، ک‍پسول ها و جلسات مشاوره بیشترین تاثیر رو در موفقیتم در کنکور داشت

 

  

 

هزینه ارسال پکیج جزوات رایگان خواهد بود.

خرید اینترنتی؛ کلیک کنید

خرید تلفنی؛ کلیک کنیدهمچنین می توانید عدد 1 را به شماره 02166475620 ارسال نمایید.

 

 

یادآوری ها

مطالب مرتبط:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید. Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon

منابع وزارت بهداشت برای آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی 99 را در این مطلب معرفی کرده ایم. منابع معرفی شده توسط وزارت بهداشت لزوما بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشدروانشناسی بالینی نیستند و حتی ممکن است به تنهایی کافی نباشند.

منابع وزارت بهداشت برای آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی 99 را در جدول زیر مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که این منابع معرفی شده مرجع اصلی طراحی تست های آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی هستند اما ممکن است با توجه به زمان و هدف شما خواندن همه یا حتی بخشی از این منابع نه تنها مفید نباشد بلکه شما را از هدف شما برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشدروانشناسی دور کند پس حتما برای انتخاب  بهترین منابع برای آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی سعی کنید با یک فرد آگاه در این زمینه مشورت کنید تا زمان خود را بهینه تر صرف مطالعه کنید. اما با این حال اطلاع از منابع اصلی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی 99 که توسط وزارت بهداشت معرفی شده خالی از لطف نخواهد بود و به شما کمک می کند ضمن پیدا کردن شناخت با منابع طرح تست ارشد روانشناسی ، بتوانید متناسب با آن بهترین منابع مطالعاتی برای کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی را با توجه به زمان و هدف خود از بین کتاب های موجود در بازار کنکور ارشد روانشناسی انتخاب کنید.توجه داشته باشید که منابع اعلام شده برای مجموعه روانشناسی بالینی می باشد و برای همه رشته های رشته های:روانشناسی بالینی، بهداشت روان، روانشناسی سلامت و روانشناسی بالینی كودك و نوجوان می باشد.اگر هنوز از خودتون می پرسید که برای ارشد روانشناسی چی بخونم، برای دریافت بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مطابق با زمان و هدف خود می توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان ثبت نام کنید.

دریافت مشاوره رایگان 

جدول منابع وزارت بهداشت برای آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی 99

 

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 

 


محمد‏ – 99/3/17

سلام من رشته ی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان رو میخونم می خواستم لپرسم می توانم در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم یا خیر


زینب کردی‏ – 99/3/4

سلام من رشتم مشاوره هست ومیخوام کنکور وزارت بهداشت روانشناسی بالینی واسه ارشد شرکت کنم آیا میتونم شرکت کنم بعد زمان کنکور کی هست بعد نمیدونم وزارت علوم خوبه یا بهداشت نمیدونم کدومو شرکت کنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم


محمد مقدم درخشان‏ – 99/3/6

سلام وقت بخیر می تونید تو سایت ثبت نام کنید و از یک جلسه مشاوره رایگان استفاده کنید تا مشاور تخصصی همین رشته دقیق تر راهنماییتون کنه ثبت نام یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان


هانیه‏ – 98/9/9

سلام من تصمیم گرفتم برای کنکور ارشد بالینی هم وزارت بهداشت و هم علوم شرکت کنم اما واقعا سردرگمم‌نمیدونم چطوری و از کجا شروع کنم نمیدونم دیرشده یا زمان دارم واقعا نیاز ب راهنمایی دارم

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت یکی از رشته های پرطرفدار در بین علاقه مندان به روانشناسی میباشد . چرا که ادامه تحصیل در رشته های وزارت بهداشت فرصت های شغلی بیشتری در اختیار داوطلبان قرار میدهد . چرا که فارغ التحصیلان ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و همچنین فارغ التحصیلان رشته های مشاوره میتوانند با عضویت در نظام روانشناسی برای تاسیس مطب و کلینیک و یا مرکز مشاوره اقدام نمایند . به این ترتیب فرصت های شغلی برای این افراد بیشتر است . دانشجویانی که در رشته های مشاوره و روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند ، میتوانند برای ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت آماده شوند . و در کنکور وزارت بهداشت شرکت کنند و شانس خود را برای قبولی در این رشته بیازمایند . این رشته نیز به مانند بسیاری رشته های دیگر در گرایش های مختلف اقدام به پذیرش دانشجو میکند .

از جمله گرایش های رشته ی روانشناسی بالینی در دوره ی کارشناسی ارشد میتوان به روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی بالینی ، بهداشت روان ، روانشناسی سلامت اشاره کرد . که ظرفیت  پذیرش دانشجو در هریک از این رشته ها متفاوت میباشد . همچنین مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ادامه تحصیل در این رشته ها نیز متفاوت است . که این مدارک نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های وزارت بهداشت قید شده اند . چنانچه داوطلب ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میباشید و سوالاتی خصوص چگونگی پذیرش در این رشته و منابع مورد نیاز برای موفقیت و قبولی در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت  دارید ، در ادامه ی این متن سعی میکنیم به سوالات شما در این خصوص پاسخ درست و کامل بدهیم . لذا شما را به مطالعه ی این متن دعوت میکنیم .منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

بیشتر بخوانید: منابع ارشد مشاوره خانواده

کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و اطلاع از این منابع یکی از چالش های پیش روی داوطلبان این رشته ها میباشد . این منابع از سوی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای منتشر میشود . لذا داوطلبان ضمن توجه به اطلاعیه های این سازمان میبایست در زمان تعیین شده لیست مربوط به کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را دانلود نمایند . اگر بخواهیم برخی از کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را برشماریم باید به مواردی همچون آمار و روش های تحقیق ، اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان ، کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک اشاره کنیم . همچنین روانشناسی بالینی ( شامل روانشناسی آسیب شناسی ، تابهنجاری و ارزیابی روانشناختی ) از جمله کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میباشند . که وزارت بهداشت کشور ، برای هریک از این منابع کتاب ها و رفرانس های داخلی و خارجی را معرفی کرده است .

اگر بخواهیم برخی از این منابع را نام ببریم باید به کتاب هایی همچون : روش تحقیق در علوم رفتاری دکتر لاور ، احتمالات و آمار کاربردی دکتر لاور ، نظریه های شخصیت تالیف فیست ف کاربست مشاوره و روان درمانی تالیف کری ، روانشناسی فیزیولوژیکی جیمز کالات ، روانشناسی رشد لورابرک ، مقدمات نورو سایکولوژی تالیف دکتر داوود معظمی ، خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ، روانشناسی بالینی جفری پ کرامر ، آسیب شناسی روانی دیوید سون ، زمینه روانشناسی هیلگارد و … اشاره کرد . این منابع اطلاعات لازم را به داوطلبان کارشناسی ارشد منتقل میکند و آنها را برای ورود به مقاطع بالاتر آماده میکند . ذکر این نکته الزامی است سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت روانشناسی بالینی ، تنها از این منابع طرح میگردد . لذا داوطلبان کنکور میبایست از آخرین چاپ و ترجمه ی این کتاب ها استفاده نمایند .

بیشتر بخوانید: گرایش های ارشد روانشناسی

ضرایب منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت منتشر میشود . هر درس بر اساس ضرایب تعریف شده ، در پذیرش داوطلبان در ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت تاثیر میگذارند . ضرایب منابع ارشد روانشناسی بهداشت برای دروسی همچون آمار و روش تحقیق و همچنین روانشناسی عمومی و رشد ، یک و نیم ، میباشد . اما برای دروس زبان عمومی و روانشناسی بالینی ضریب تاثیر ۲ در نظر گرفته شده است . درس های کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک و نظریه های شخصیت و روان درمانی دارای ضریب ۳ میباشند . اما درس روانشناسی بالینی که شامل مباحثی همچون روانشناسی بالینی ، نابهنجاری ، آسیب شناسی ، ارزیابی روانشناختی میباشد ، دارای ضریب ۳ است . البته ذکر این نکته الزامی است که این ضرایب منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت برای گرایش های مختلف ، متفاوت میباشد .

بیشتر بخوانید: کارورزی روانشناسی چگونه است؟

دروس منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت همانطور که تا کنون مطرح کردیم شامل چندین درس است که وزارت بهداشت آنها را به عنوان منبع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی معرفی کرده است . تنها منابعی هستند که سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت از آن ها طرح میشود ، همین دروس منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میباشند . در واقع داوطلبانی که دوره ی کارشناسی را گذرانده اند برای ورود به دوره ی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت  نیازمند مهارت ها و دانش بالایی میباشند . که بخشی از این مهارت در دوره ی کارشناسی کسب شده است . اما برای تکمیل دانش و اطلاعات مورد نیاز برای دوره های بالاتر ، مطالعات بیشتری لازم است . که وزارت بهداشت با معرفی منابع مورد نیاز و قابل اعتماد زمینه را برای کیب این دانش فراهم کرده است . و درنهایت تنها افراد برتر میتوانند به مقاطع بالاتر راه پیدا کنند .

بیشتر بخوانید: استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است؟

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت تحت نظارت این وزارت در اختیار داوطلبان کنکور ارشد رشته ی روانشناسی بالینی قرار میگیرد . در ابتدا اطلاعیه ای مبنی بر منابع ارشد وزارت بهداشت برای تمام رشته ها منتشر میشود . که مدارک کارشناسی مورد پذیرش برای ورود به دانشگاه های وزارت بهداشت نیز جزئی از این اطلاعیه میباشد . سپس با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت لیست این منابع نیز اعلام میگردد . داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی میتوانند در تمام گرایش های این رشته که تحت عنوان مجموعه روانشناسی بالینی ارائه میشود ثبت نام نمایند و شانس خود را برای قبولی در هر یک از این رشته ها ، بسنجند . همانطور که گفته شد منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شامل دروس : روانشناسی بالینی ، نظریه های شخصیت و روان درمانی ، روانشناسی عمومی و رشد ، آمار وروش تحقیق و زبان عمومی میباشد .

توصیه ی ما به شما عزیزان این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته ی روانشناسی بالینی در دوره ی ارشد با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید . در این تماس ها ، مشاوران با به کارگیری تجربیات خود در حوزه ی پذیرش دانشجو در دوره های ارشد وزارت بهداشت  ، بهترین پاسخ ها را برای سوالات و ابهامات شما عزیزان ارائه میدهند . همچنین شما میتوانید در وبگاه اینترنتی مرکز مشاوره آویژه اطلاعات مفید و جامعی از مراحل و شرایط پذیرش در رشته ی روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و حتی وزارت علوم کسب کنید .

بیشتر بخوانید: شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و اخذ پروانه اشتغال

گرایش های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت ؟

گرایش های ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و درمان شامل روانشناسی بالینی ، بهداشت روان ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان میباشد . که تحت عنوان مجموعه روانشناسی ارائه میگردند .

گرایش های ارشد روانشناسی ؟

گرایش های ارشد روانشناسی وزارت علوم شامل رشته های روانشناسی عمومی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی صنعتی و سازمانی ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی تربیتی و … میباشد اما در وزارت بهداشت گرایشهای روانشناسی بالینی ، بهداشت روان و … وجود دارند .

گرایش های ارشد مشاوره ؟

گرایشهای ارشد رشته ی مشاوره شامل مشاوره شغل ، مشاوره خانواده ، مشاوره مدرسه و مشاوره توانبخشی میباشد .

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

کنکور ارشد علوم پزشکی – ثبت نام و انتخاب رشته

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی اعلام شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

مشاوره تلفنی با تلفن ثابت و بدون پیش شماره

9099072068 از سراسر ایران


avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

تفاوت ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت با وزارت علوم در زمینه کنکور و پس از آن چیست؟ با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان، در این پست به چند سوال رایج شما پاسخ می دهیم:

کنکور

شرکت کنندگان:

تنها کسانی می توانند در آزمون ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنند که مدرک کارشناسی آنها روانشناسی یا مشاوره بوده باشد. اما این محدودیت برای وزارت علوم وجود ندارد. البته ذکر این نکته در اینجا ضروری است که کسانی می توانند از سازمان نظام روانشناسی پروانه اشتغال دریافت کنند که حداقل دو مقطع روانشناسی خوانده باشند.

تاریخ برگزاری کنکور:

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

سالهای گذشته تاریخ کنکور ارشد وزارت علوم نیمه بهمن ماه و تاریخ کنکور ارشد وزارت بهداشت اواخر خرداد ماه یا ابتدای تیر ماه بوده است. البته امسال کنکور وزارت علوم در اردیبهشت ماه برگزار می شود. مشخص نیست که سال بعد چه ماهی برگزار خواهد شد. برای تاریخ دقیق هر دو کنکور باید به سایت مربوطه آنها مراجعه کنید، این حدود تاریخ را صرفا برای اینکه بتوانید برنامه ریزی کنید ذکر کردیم. امکان شرکت در هر دو کنکور وجود دارد.

مواد امتحانی:

کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم از جهت مواد امتحانی تفاوت دارند. گرچه در بعضی دروس مشترک هستند.  یکی از تفاوت های مهم این است که درس زبان در وزارت بهداشت، زبان عمومی است اما در وزارت علوم زبان تخصصی روانشناسی است.

برای مشاهده مواد امتحانی و ضرایب کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده مواد امتحانی و ضرایب کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم اینجا کلیک کنید

منابع کنکور:

تفاوتی که در منابع کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد این است که وزارت بهداشت هر سال منابع پیشنهادی خود را اعلام می کند اما در وزارت علوم چنین چیزی وجود ندارد و  باید آن را طبق سال های پیش مشخص و به عبارتی پیش بینی کرد.

برای مشاهده منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم اینجا کلیک کنید

ظرفیت پذیرش:

ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی در وزارت علوم بالاتر از وزارت بهداشت است. دانشگاه های وزارت علوم بیشتر هستند و در شهرستان های زیادی وجود دارند که امکان تحصیل را برای دامنه وسیع تری از داوطلبان فراهم می کنند اما دانشگاه های وزارت بهداشت کمتر هستند و به همین میزان ظرفیت پذیرش هم طبیعتا کمتر خواهد بود. پذیرش در بعضی دانشگاه ها ممکن است برخی سال ها صورت نگیرد یا بعضی دانشگاه ها ممکن است اضافه شوند.

برای مشاهده ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم اینجا کلیک کنید

واحدهای درسی دانشگاهی:

شاید مهمترین تفاوت در واحدهای درسی این باشد که کار عملی در وزارت بهداشت بیشتر است. البته در برنامه درسی وزارت علوم و برنامه درسی وزارت بهداشت تعداد واحد عملی یکسانی وجود دارد ولی در عمل، کار عملی در علوم بسیار کمتر از بهداشت است. این امر به دلیل دسترسی بیشتر به کلینیک و بیمارستان در وزارت بهداشت است گرچه منظور مشاهده بیمار است نه کار درمانی. کار عملی فقط منظور درمان نیست مثلا انجام تست های تشخیصی روی بیماران جزو دروس عملی روانشناسی است.

واحد کارورزی در وزارت بهداشت به این شکل است که دانشجو ساعاتی را در کلینیک دانشگاه به عنوان درمانگر فعالیت می کند که تحت نظر یک استاد خواهد بود. کلینیکهای متعددی از جمله خانواده درمانی، اعتیاد، اختلالات جنسی، درمان شناختی رفتاری، روان کاوی وجود دارند. واحد کارورزی در وزارت علوم نیز بسته به دانشگاه متفاوت است برای مثال در دانشگاه تهران نیز می توان تحت نظر یک استاد درمان مراجع را در کلینیک دانشگاه آغاز کرد یا اینکه تنها یک کار پژوهشی انجام داد.

 واحد دستیاری پژوهشی و آموزشی که در جدول دروس دانشگاه تهران ذکر شده است در وزارت بهداشت نیست شاید به دلیل اینکه پژوهش در وزارت علوم اهمیت بیشتری دارد. این واحد درسی هم بر اساس استادی که انتخاب می کنید متفاوت است که می تواند انجام مقاله یا کار پژوهشی باشد که شما را برای انجام پایان نامه آماده خواهد کرد. به گفته دانشجویان وزارت بهداشت تاکید اساتید به کار پژوهشی کمتر از وزارت علوم است و به همین دلیل جمع آوری روزمه پژوهشی در وزارت علوم راحتتر است و این نکته هم هست که در وزارت علوم فرصت دانشجو برای انجام این کار هم بیشتر است.

واحدهای درسی وزارت بهداشت اکثرا تک واحدی هستند. به گفته دانشجویان، برای بعضی دروس دو استاد وجود دارد و دو امتحان برای یک درس داشته اند. به طور کلی فشار وزارت بهداشت برای مطالعه منابع مختلف و امتحان از آنها بیشتر از وزارت علوم است.

برای مشاهده واحدهای درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده واحدهای درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم (طبق واحدهای دانشگاه تهران) اینجا کلیک کنید

آینده شغلی:

به نظر می رسد آینده شغلی در رشته روانشناسی به اینکه از کدام وزارت خانه فارغ التحصیل شده باشید بستگی ندارد. گرچه این دید به دانشجویان وزارت بهداشت هست که مهارت بالینی بیشتری دارند اما ورود به بازار کار به مهارت شخصی شما بستگی دارد نه دانشگاهی که از آن مدرک گرفته اید. شما برای کار به پروانه اشتغال نیاز دارید که تفاوتی نمی کند از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید. پس از پر کردن ساعات کارورزی زیر نظر درمانگری که مورد تایید نظام باشد، برای مصاحبه جهت پروانه اقدام می کنید. همچنین برای ورود به بازار کار شما به مهارت در یک زمینه تخصصی و داشتن یک مدرک از کارگاه یا دوره ای جهت آن درمان نیاز دارد (البته منهای راه های غیراصولی برای کار پیدا کردن که خودتان در جریان هستید).

در صورتی که این مطلب را مفید می دانید، با کلیک روی آیکن شبکه های اجتماعی زیر، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!

۱

سلام خسته نباشید ببخشیدمن کارشناسی علوم تربیتی دارم واکثر درس های روانشنناسی روپاس کردم میخواستم بدونم میتونم واسه ارشد کنکور وزارت بهداشت رو بدم؟

سلام، متشکرم از توضیحات جامعتون
من دانشجوی ترم دوی رشته ی مشاوره دانشگاه فرهنگیان هستم و تعهد به خدمت دارم، از الان دارم برای ارشد زمینه چینی میکنم و با مطالب آشنا میشم، سوالم اینه که آیا رشته ی مشاوره از دانشگاه فرهنگیان هم میتونه بعد از گرفتن مدرک ارشد روانشناسی کار تو کلینیکو شروع کنه یا جزو تغییر رشته ای ها محسوب میشه و باید دکتری بگیره و حداقل دو تا مدرک مرتبطو داشته باشه؟ اگه جزو تغییر رشته ای ها محسوب میشه که پس آزمون وزارت بهداشتو هم نمیتونه بده

سلام خواهش میکنم جواب سوالم رو بدید
ایا ارشد روانشناسی بالینی طرح ۲ ساله داره؟برای همه است؟

باسلام
ایادکتر روانشناس وزارت بهداشت حق تجویز دارو رادارد ومانند یک روان پزشک است واز امتیازات یک روان پزشک برخوردار است؟

خیر به هیچ عنوان

نه هیچ روانشناسی اجازه ی تجویز دارو ندارد

ایا دکتر روانشناس وزارت بهداشت حق تجویز دارو را دارد؟واز امتیازات یک روان پزشک برخوردار است؟

با سلام ایا دکتری روانشناسی وزارت بهداشت حق تجویز دارو را دارد؟ ایا مانند یک روان پزشک است ؟ واز امتیازات یک روان پزشک برخوردار است؟

سلام وقت بخیر

روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چند سال تعهد خدمت دارند ؟

و اینکه ایا این تعهد خدمت به عنوان سربازی محاسبه می شود یا خیر ؟منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

سلام من دیپلمم انسانی هست،کارشناسی حسابداری دارم ،الان میخوام ارشد رو روانشناسی بالینی برم ،آیا میتونم کنکور وزارت بهداشت رو بدم؟

سلام نه، فقط علوم رو میتونید

سلام یک سوال داشتم ارشد روان شناسی وزارت بهداشت تعهد به خدمت داره؟ اگه آره چطوریه و میشه نگذروندش؟

سلام خیر.

سلام خسته نباشید. من یسوالی دارم. ارشد وزارت بهداشت رو اگر داشته باشیم اجازه تجویز دارو داریم؟؟یا خیر. ممنون میشم پاسخ بدید.

خیر

سلام من دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم و طرح در این رشته اجباریه . ولی میخواستم برای ارشد روانشناسی بخونم که متوجه شدم فقط آزمون وزارت علوم رو میتونم بدم . ولی این سوال ﺑرام هست که آیا برای شرکت در آزمون وزارت علوم باید حتما طرح رشته فعلیم رو بگذرونم یا خیر ؟ یا اینکه میشه در صورت قبولی در سال اول طرح رو به تعویق انداخت ؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید .

سلام اطلاعی در این زمینه ندارم

سلام .روزبخیر
ببخشید میخواستم بدونم من با مدرک ارشد عمومی میتونم برا ارشد بالینی وزارت بهداشت شرکت کنم؟ دکتری بالینی وزارت بهداشت چطور؟ به نظر شما چه راهی بهتره؟

سلام خاهش میکنم بمن کسی که اطلاعات داره پاسخ بده من کارشناسی ارشد از دانشگاه سراسری روانشناسی عمومی زیر نظر وزارت علوم آیا دوباره میتونم ارشد بالینی وزارت بهداشت سراسری بخونم خاهشا بمن کسی که راهنمای میتون کنه

سلام، اطلاعی ندارم ولی سوالتون رو میزارم…پیشنهادم ثبت سوال در سایت سنجش هست

سلام. وقتتون به خیر. یه سوال داشتم. من کارشناسی رادیولوژی دارم. میتونم برا آزمون ارشد روانشاسی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنم ؟ چون خودمم زیر نظر وزارت بهداشتم.

سلام برای بهداشت باید رشته مرتبط باشید

سلام پروانه اشتغال برای تاسیس کلینیک لازمه یا حتی برای کار کردن در کلینیک؟

سلام برای کار کردن در کلینیک دیگران ممکنه بتونید زیر نظر پروانه شخص دیگری کار کنید ولی بعضی کلینیک ها برای کار هم پروانه میخوان.

سلام
آیا کسانی که ارشد بالینی از وزارت بهداشت میگیرن هم باید بعد از فارغ التحصیلی هم کارورزی بگذرونن ؟ جهت اخذ پروانه

خیر قانون کارورزی لغو شده

سلام من ارشد تاریخ علوم پرشکی هستم می توانم ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنم با سپاس

سلام بله. یک پست مربوط به تغییررشته ای ها در قسمت ارشد داریم مطالعه کنید

سلام . خسته نباشید
من کارشناسی روانشناسی دارم اگر که کنکور وزارت بهداشت شرکت کنم و ارشد بالینی بگیرم برای دکترا میتونم روان پزشکی برم؟؟
با تشکر

سلام. روانپزشکی یکی از تخصص های های رشته پزشکی هست!

با سلام و تشکر از مطلب مفیدتون

من ارشد ریاضی دارم. آیا میتونم ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم شرکت کنم؟
و اگه بخوام دکترا بالینی بهداشت رو بخونم آیا قبولی در آن صرفا بخاطر اینکه ارشدم وزارت علومه سخت نخواهد بود؟ مثلا اساتید بالینی بهداشت بیشتر تمایل به دانشجوهای ارشد بالینی بهداشت داشته باشند
ممنونم ازتون

سلام بله ارشد علوم رو میتونید. برای دکترا هم قبولی از علوم به بهداشت داشتیم بستگی به رزومه داره

سلام ممنون از سایت جامع و خوبتون
در پست فوق اشاره شده باید مهارت خاصی داشته باشیم برای بازارکار میخواستم بدونم منظور از مهارت خاص در حوزه روانشناسی چه چیزی هست لطفا با ذکر مثال راهنمایی کنید??

منظور افزایش مهارت درمان با مطالعه و کارگاه هست

سلام خسته نباشید.
منه رشته کارشناسیم تاریخ بود.الان میخوام ارشد روانشناسی بالینی بخونم اینکه میگین برای مجوز اشتغال باید دوتا مدرک روانشناسی داشته باشیم.الان اگه من ارشد بخونم نمیتونم جایی مشغول به کار بشم؟

سلام چرا میتونید زیر نظر یک نفر دیگه کار کنید ولی پروانه کار نمیتونید داشته باشید

سلام ببخشید یک سوال برام پیش اومد یعنی اگر کارشناسی ارشد و دکتری رو هم بگیریم باز نمیتونیم پروانه بگیریم؟

دو مقطع خونده باشید میتونید

سلام خسته نباشید
با خوندن متن سوالی فوق العاده ذهنم رو در گیر کرده اون هم اینه که اگر با کارشناسی غیر مرتبط با روانشناسی مدرک ارشد روانشناسی بالینی رو بگیریم برای آزمون دکترا روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میشه شرکت کنیم؟

سلام بله میشه مهم ارشد مرتبط هست برای دکتری

با سلام
من دانشجو کارشناسی زیست سلولی ملکولی ام
با قوانین فعلی اگه ارشد روان بالینی وزارت علوم بخونم، بهم مجوز مطب میدن؟
بعدش برای دکترا میتونم روان بالینی وزارت بهداشت شرکت کنم؟
خیلی ممنون

سلام صرفا با ارشد نمیتونید پروانه بگیرید باید یا دکتری حتما بخونید یا از کارشناسی شروع کنید..بله با ارشد روانشناسی میتونید دکتری بهداشت شرکت کنید

سلام ودرود
دیپلم من کار و دانش بوده و در حال حاضر کارشناسی ارشد معماری دارم و قصد دارم امسال با امتیاز داشتن حداقل مدرک کاردانی، از طریق کنکور انسانی وارد مقطع کارشناسی روانشناسی بالینی بشم و در نهایت مقطع ارشد رو هم طی کنم سوالم از شما دوست بزرگوارم اینه که بعدا دیپلم کار و دانش تاثیری در صدور مجوز افتتاح مطب و کلنیک داره یا فقط مدرک کارشناسی و ازشد مد نظره؟
و آیا بعدا در نظام روانشناسی به خاطر دیپلمم به مشکلی بر میخورم یا نه؟

سلام نه تاثیری نداره

سلام خسته نباشید . میخواستم بدونم رشته بالینی کودک مقطع دکتری در ایران هست یا خیر. و اینکه آیا میشه دو مرتبه در مقطع ارشد در دانشگاه دولتی تحصیل کرد؟

سلام پاسخ هر دو خیر هست. اگر روزانه خوندید برای تحصیل مجدد باید شبانه باشید.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که چه بالینی از وزارت علوم باشه چه بهداشت ۲سال طرحوبعداز اتمام درس دارن ؟؟؟؟؟

سلام خیر طرح اجباری نداریم

سلام.من فوق لیسانس اناتومی از وزارت بهداشت دارم و در مقطع دکترای اناتومی وزارت علوم قبول شده ام و سوالم این است ک ایا این مدرک دکترا را از من قبول میکنند؟منظورم این است ک بدلیل تفاوت هایی ک در واحدهای درسی بهداشت و علوم وجود داره بمن نگویند ک این مدرک را نمیپذیریم و حتما باید در همان وزارت بهداشت ادامه تحصیل میدادی؟؟ ضمنا اینجانب کارمند علوم پزشکی هستم.و از نظر درج مدرک دکترا و قبول آن نگران هستم

سلام سایت روان آموز مربوط به رشته روانشناسی هست

با سلام
من مدرک کارشناسی مهندسی نرم افزار دارم اما به دلیل علاقه ام در آزمون ارشد روانشناسی شرکت کردم
باتوجه به این نکته که در قسمت فوق ذکر شد : کسانی می توانند از سازمان نظام روانشناسی پروانه اشتغال دریافت کنند که حداقل دو مقطع روانشناسی خوانده باشند.
آیا پس از اتمام تحصیل من در مقطع کارشناسی ارشد پروانه ی اشتغال دریافت نمیکنم؟

سلام من مدرک لیسانس بهداشت دارم و میخوام ارشد روانشناسی بخونم با توجه به اینکه نمیشه در کنکور ارشد وزارت بهداشت این رشته رو بخونم میخواستم بدونم امکان این وجود داره که تو کنکور وزارت علوم رشته ی روانشناسی شرکت کنم ؟

سلام بله

درود بر شما مدیر محترم من الان ترم اول ارشد هوش مصنوعی هستم خواستم ببینم امکان تغییر رشته به ارشد بالینی وزارت علوم وجود داره؟؟؟و سوال دومم اینکه گفتند متاسفانه دیگه امسال ارشد بالینی امکان کنکورش از طریق وزارت علوم وجود نداره و به وزارت بهداشت منتقل شده این صحت داره ؟؟؟چون من از ثبت نام جا ماندم و اسفند ماه ثبت نام میکنم البته اگه بشه برای وزارت علوم ارشد بالینی کنکور داد

سلام بله میتونید علوم شرکت کنید. قضیه انتقال به بهداشت هنوز روشن نیست و برای کنکور امسال نیست.

سلام و خسته نباشید عرض میکنم خدمت مدیر این سایت
مرسی که بی منت پاسخگوی دانشجویان هستید
من کارشناسی روانشناسی عمومی میخونم با توجه به انتقال روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت الانم میتونم ارشدکنکور بالینی ثبت نام کنم یا فقط کارشناسی بالینی میتونن واسه ارشد بالینی ثبت نام کنن؟
ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام میتونید شرکت کنید.

سلام وقت بخیر,من لیسانس علوم تربیتی دارم و در حال حاضر ارشد بالینی میخونم و هدف بعدیم مقطع دکترا و اخذ پروانه است, میخواستم بدونم در صورت انتقال این رشته به وزارت بهداشت چه مشکلاتی ممکن است برای من پیش بیاد؟؟

سلام شما ارشد بالینی دارید و بنابراین مشکلی برای شرکت و قبولی در دکترا ندارید.

سلام و درود خداوند الرحمن بر شما باد
مدیر محترم سایت کسیکه در ضمینه مشاور خانوادگی و کنکوری فعالییت میکند و الحمدالله همه شاگردانش موفق میشوند ولی مدرک معتبر دانشگاهی در این زمینه ندارد آیا ایشان میتوانند مجوزی با امتحانی بگیرند یا باید تحصیلات اکادمیک روانشناسی داشته باشند ؟

سلام برای گرفتن پروانه منظورتون هست؟ قطعا نیاز به داشتن مدرک دارید.

سلام.
چطور میتونم باهاتون در ارتباط بااشم؟

سلام به بخش مشاوره تحصیلی در فهرست بالای سایت مراجعه کنید

سلام!
سوال ۱:با توجه به اینکه رشته روانشناسی از وزارت علوم به وزارت بهداشت واگذار شده، آیا رشته های غیر روانشناسی( در مقطع کارشناسی)نمیتونن ارشدشون رو روانشناسی بخونن؟؟؟؟
سوال ۲: آیا کارشناسی رشته ترویج و آموزش کشاورزی میتونن ارشدشون رو روانشناسی بخونن؟؟؟؟
ممنون

سلام، خیر منتقل نشده این رشته هنوز و مشخص نیست چی بشه…..بله میتونن ارشد علوم بخونن طبق قانون فعلی

سلام. یعنی میشه هم کنکوروزارت بهداشت داد هم وزارت علوم رو؟؟؟
و اینکه دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم چه فرقی باهم دارن

سلام توضیحات کامل در همین پستی که نظرتون رو نوشتید گفته شده لطفا کامل مطالعه کنید

سلام. من چند روز پیش با نظام روانشناسی صحبت کردم. گفتند برای اقدام برای کسب پروانه٬ اگر لیسانس نامرتبط بود٬ یک سال که از فارغ‌التحصیلی ارشد گذشته باشه٬ ابتدا یک آزمون کتبی میگیرن٬ بعد میتونن برای مراحل بعدی اقدام کنند.

سلام الان که خبر انتقال ررانشناسی بالینی به وزارت بهداشت اومده ایا دیگه میشه از رشته های دیگه وارد شد با حتما باید لیسانس ررانشناسی داشته باشیم؟؟؟

سلام خبری در این زمینه منتشر نشده که خدمتتون اعلام کنیم.

سلام خسته نباشید من کنکور وزارت بهداشت ۹۵شرکت کردم و مجاز نشدم ،میتونم سال ۹۶ دوباره شرکت کنم ؟

سلام بله

سلام،دانشگاه ازاد وزارت بهداشت هم پذیرش میکند؟

سلام. آزاد، بهداشت، علوم، سه کنکور مختلف هستند به هم ارتباطی ندارن.

سلام خدمت مدیرم محترم. ی سوال دارم ، میخوام بدونم مدت زمان تحصیل روانشناسی بالینی تو وزارت بهداشت با وزارت علوم متفاوته؟ من شنیدم که دوره ی فوق لیسانس بالینی بهداشت ۴سال طول میکشه ، همچین چیزی صحت داره؟

سلام. ببخشید میخواستم بپرسم طرحی رو که بعد از ارشد بالینی باید گذروند اختصاص به بعضی دانشگاه ها داره یا اینکه در هر دانشگاهی که بالینی خونده باشیم میتونیم طرح بگذرونیم؟ فارغ التحصیلان ارشد بالینی دانشگاه آزاد هم طرح دارن؟ ممنون از پاسخگویی شما

سلام بله برای همه است یک طرح اجباری نیست اولویت بندی داره میتونید به بهزیستی مراجعه کنید سوال کنید.

سلام من ادبیات زبان خارجی خوندم ارشد بالینی بخوانم میشه دکترا روانپزشکی بخونم؟!

روانپزشکی یکی از تخصص های پزشکی است. ارتباطی به رشته روانشناسی نداره.

سلام روانپزشکی یکی از تخصص های پزشکی است و راه ورودش از اون طریق هست.

سلام خسته نباشین.من مهندسی صنایع خوندم میخوام ارشد روانشناسی بخونم که باید برم وزارت علوم و برا دکترا هم روانشناسی بخونم تا نظام و پرونده بهم بدن اما اینکه دکترا از وزارت علوم باشه یا بهداشت فرقی هم میکنه؟ایا مجوز مطب ربطی به وزارت علوم یا بهداشت بودن داره؟

سلام خیر ربطی نداره

سلام و وقت بخیر خدمت تمامی دوستان .من جا داره از این که سوالاتو به سرعت جواب میدید تشکر کنم .
یه سوال دارم زمان ثبت نام وزارت بهداشت و علوم با هم فرق داره؟؟اگه داره زماناش کی هست ؟؟آیا هنوز برای ثبت نام وزارت بهداشت وقت هست؟؟

سلام برای اطلاعات کنکور بهداشت به این سایت باید مراجعه کنید: sanjeshp.ir

درود و خسته نباشید خدمت مدیر محترم. ببخشید یک سوالی دارم شنیدم که دانشجویی که وارد وزارت بهداشت میشه(مثلا روان شناس بالینی)در حین دوران تحصیل وزارت بهداشت اونو جذب کار میکنه و کلا طی دوران دانشجویی مشغول بکار میشن .ایا این قضیه صحت داره؟ منظور همون دوران کارورزیه؟

سلام خیر همان کارورزی رو احتمالا شنیدید.

دانشجوی ترم آخر ارشد روان شناسی بالینی(وزارت بهداشت هستم اگه بتونم کمکی به علاقه مندان به این رشته کنم خوشحال میشم

اگه رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت بدن دیگه نمی شه از رشته دیگه ای ارشد بالینی داد

سلام ببخشید یک سوال داشتم، بعد از اتمام دوره ارشد بالینی، باید طرح اجباری بگذرونیم؟

سلام خیر

سلام من دیپلم ریاضی دارم و از طریق کنکور انسانی مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی گرفتم.من می تونم کنکور ارشد بالینی وزارت بهداشت رو شرکت کنم،آخه چند نفر گفتن حتما باید از طریق کنکور تجربی لیسانس میگرفتی!این موضوع صحت داره!؟

سلام میتونید شرکت کنید

سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم که دانشگاه تهران برای ارشد بالینی بهتره یا شهید بهشتی ؟وسوال بعد اینکه آیا گرایشی به اسم پزشکی روان شناسی در ارشد داریم؟؟؟

سلام ارشد بهشتی بالینی کودک هست دانشگاه تهران بالینی است با هم تفاوت دارند و نمیشه مقایسه کرد. خیر چنین گرایشی نیست.

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و علوم رو میشه ذکر کنید برام خواهشا…چون هر چه میگردم دنبالش واس هر دو تا منابع مشترک معرفی کردن…مگه فرق نمیکنه??

سلام به فهرست بالای سایت مراجعه کنید منابع هر کنکور رو در بخش مربوط به اون ذکر کردیم.

من ب یک مشاوره جامع راجع به زمانبندی و ارزش هر درس و کتاب در کنکور ارشد روانشناسی بالی نیاز دارم…ب نظرتون چ کار میتونم انجام بدم؟؟؟

سلام ابتدا پست هایی که در بخش نکات مشاوره ای (قسمت ارشد سراسری در فهرست بالای سایت) هست رو بخونید میتونید برای مشاوره تلفنی هم اقدام کنید (بخش مشاوره تحصیلی در فهرست).

سلام من ی سوالی دارم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید…من کارشناسی بیهوشی دارم میخام ارشد روانشناسی بالینی بخونم..از توضیحاتتون فهمیدم ک نمیتونم وزارت بهداشت شرکت کنم…اما اگه ارشد وزارت علوم شرکت کنم ..سپس با دکترا وزارت بهداشت اجازه مطب دارم یا خیر پروانه کار میدند یا خیر؟؟؟و ی سوال مهمتر اینکه چون قصد دارم برای مقطع دکترا به خارج از کشور برم…اگه ارشد وزارت علوم باشه آیا مورد قبول برای دانشگاه های خارج هست یا خیر؟؟؟

البته مطمئن نیستم ک نمیتونم ازشد وزارت بهداشت کنکور بدم یا نه….چون الان کارشناسیم وزارت بهداشته..

سلام بله میتونید ارشد علوم رو فقط شرکت کنید. انشاله دکتری که بگیرید پروانه اشتغال خواهید گرفت اگر همین قانون الان باقی بمونه…کل رزومه شما برای اپلای مهم هست که مدرک از دانشگاه های معتبر هم یکی از ملاکهای مهمش هست، قطعا وزارت علوم مورد قبول هست مثل دانشگاه تهران که بالاترین رنک رو در علوم داره برای اپلای اوکی هست.

با سلام . با توجه به اینکه ارشد وزارت علوم به اردیبهشت ماه منتقل شده . فاصله اش با وزارت بهداشت فقط حداکثر یک ماه هستش ! چطور باید برای هر دو کنکور آماده شد ؟؟؟

سلام اگر برای امسال می پرسید که قبلا باید هنگام برنامه ریزی بلندمدت این دو کنکور رو در نظر می گرفتید و طوری برنامه می ریختید که به هر دو برسید اگر قصد هر دو رو دارید. که قطعا زمان بیشتری لازم داشت. برای کنکور سال بعد اما فرصت خوبی هست که اگر از اول سال شروع کنید بتونید به تدریج برای هر دو اماده بشید. در شروع مطالعه کنکور سال بعد براتون توضیح خواهم داد.

با عرض سلام
تشکر بابت توضیح جامعتون
من رشته ام علوم تربیتی هستش
علاقه مند بومد تو روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنم که اونم فقط رشته های مشاوره و روانشناسی رو پذیرش میکنه!
مگه رشته علوم تربیتی چقدر با مشاوره و روانشناسی فرق داره؟؟؟
اکثر واحدامون که یکی ان!
تازه اگه تو ارشد وزارت علوم هم شرکت کنم احتمالا بعد ارشد هم که مجوز مطب نخواهند داد!
چون طبق گفته شما باید دو پایه ی روانشناسی. باشه!
لطفا راهنماییم کنین که من دوباره یه لیسانس روانشناسی بگیرم و واحدهامو تطبیق بدم. تا بعدش در ارشد شرکت کنم یا اینکه تو آزمون ارشد وزارت علوم شرکت کنم و تا دکترا ادامه بدم؟
خیلی ممنون

سلام برگشت سخته به نظر من اما باید خودتون تصمیم بگیرید . گزینه دیگه اینه که ارشد رو علوم بخونید و اگر خیلی به بهداشت علاقه دارید برای دکترا بهداشت شرکت کنید.

سلام. من رشتم رشد و پرورش کودکان پیش دبستان که زیرمجموعه علوم تربیتیه. و جز وزارت علوم هستم. توی تفاوت بهداشت و علوم شما توی سایت ن.شته بودید کسی میتونه بهداشت شرکت کنه که حتما کارشناسیش مشاوره یا روانشناسی باشه. از طرفیم گفته بودید امکان شرکت در هر دو آزمون هست…من الان یخرده اینجا رو متوجه نشدم …ممنونم از وقتی که میزارید

سلام فقط بچه هایی که کارشناسیشون رو مشاوره و روانشناسی بودند میتونند ارشد بهداشت شرکت کنند.

سلام من رشتم مشاوره از دانشگاه فرهنگیان هست میتونم توی کنکور بالینی وزارت بهداشت شرکت کنم یا نه؟تعهد خدمت داره وزارت بهداشت ایا؟و سوال اخر اینکه ما توی اموزش پرورش تعهد خدمت داریم مشکلی نیست برای بهداشت؟ممنو میشم جواب بدین

سلام بله رشته های مشاوره هم میتونند شرکت کنند. دکتری بهداشت هست که تعهد داره نه ارشد.

سلام.من میخواهم وزارت بهداشت شرکت کنم یه نفر بهم گفته همون کتابای وزارت علوم میشه خوند جز زبان.میشه؟یعنی کتابا یکیه ولی مولف و مترجم ها فرق دارن.یا باید دقیق همین منابع بهداشت رو خوند.لطفا اگه میشه جوابو برام ایمیل کنید.خواهش میکنم

سلام منابع بهداشت در قسمت مربوطه در سایت ذکر شده اند (بخش کنکور بهداشت در فهرست بالای سایت). منابع بهداشت توسط خودشون اعلام میشه مثل علوم نیست. بنابراین همون منابعی که ذکر شده رو میخونید که همونطور که گفتید بعضی از اونها با منابع علوم مشترک هستن.

سلام خانم دکتر. میشه توضیح بدین با این طرح سنجش و پذیرش دانشجو در ارشد چه تغییراتی در آزمونها یا چیزهای دیگه پیش اومده؟ من میخوام ارشد بهداشت شرکت کنم .میشه توضیح بدین من که اصلا متوجه نمیشم چی تصویب شده!!
ممنونم

سلام فعلا که تغییری نیست و هیچ چیز تصویب نشده. شما طبق قبل کنکور بهداشت رو شرکت می کنید.

برای ادامه تحصیل در خارج از ایران مدرک کدوم وزارت رو بیشتر قبول دارند: علوم یا بهداشت؟
ممنون میشم جواب بدید

سلام اطلاعات دقیق ندارم اما مهم دانشگاه و رنک جهانی اون هست نه بهداشت و علوم بودنش.

سلام.ببخشید میشه بگین چه اتفاقی افتاده؟؟؟
کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تصویب شد.!!!!!!!
دیروز تصویب شده.من اصلا نمی فهمم یعنی چی!!!!؟؟؟؟؟؟
خودتون سرچ کنین. دقیقا همونه که بالا نوشتم.
من کلی کتاب خریدم واسه بهداشت برای سال بعدسال ۹۶٫ یعنی تمام آزمون دانشگاها چه آزاد چه سراسری و بهداشت یکی شده؟؟؟
خواهش میکنم برای من توضیح بدین
ممنونم هزار بار

سلام جزئیات این خبر توضیح داده نشده جایی که بتونیم مشخص کنیم چه تغییراتی قرار هست رخ بده. در ایران از این طرح ها و تغییرات زیاد صحبت میشه شما فعلا به برنامه ریزی خودتون ادامه بدین و درگیر نشین.

با سلام
من رشتم در کارشناسی علوم تربیتی بوده پس یعنی نمیتونم ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم؟
و اینکه من شنیده بودم ازمون وزارت بهداشت طوریه که اگه قبول شیم،استخدام میشیم،یعنی کارش حتمی درسته آیا؟

سلام. نه نمیتونید شرکت کنید. بازار کار هم تفاوتی نداره به مهارت شما بستگی داره.

سلام من مدرک لیسانسم مهندسی آب و خاک هست و میخوام ارشد روانشناسی بالینی بخونم میخواستم بدونم اگر دکتری هم روانشناسی بالینی بخونم به من پروانه اشتغال میدن یا نه؟

سلام. بله باید حداقل دو مقطع مرتبط باشه.

سلام وقت بخیر
ممنون از سایت بسیار خوب و راهنمایی های ارزشمند شما
من کارشناسی مرمت بنا دارو اما بخاطر علاقه زیادم به روانشناسی و بازار کتر به ظاهر مناسب روانشناسی تصمیم دارم ارشد روانشناسی بخونم و هدفم تاسیس مهد کودک یا سرای سالمندان هست حالا دوتا سوال دارم و ایینکه با توجه به اینکه لیسانسم غیر مرتبط هست میتونم یعنی از نظر مجوز بعد از ارشد بهم میدن؟ و تو کدوم گرایش؟دوم اینکه من در شیراز هستم نزدیکترین جا بعد از دانشگاه شیراز کجاست ؟ منظورم تو پیام نور و ازاد هست پیام نور شهرستانهای اطراف و یا استانهای اطراف دارن؟
پیشاپیش ممنون از وقتی که گذلشتید و ممنون از راهنماییتون

سلام. برای سوال اول لطفا خبرنامه ای که از سازمان نظام در سایت گذاشتم (صفحه اصلی اولین پست) رو بخونید. برای سوال دوم هم به بخش ارشد سراسری در فهرست بالای سایت، قسمت ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، مراجعه کنید اسامی دانشگاه ها هست.

من شنیده بودم ازمون وزارت بهداشت طوریه که اگه قبول شیم،استخدام میشیم،یعنی کارش حتمیه…:(

سلام، مرسی از اطلاعان جامع و مفیدتون، عذر میخوام من از خلال متنتون دو تا نکته رو درست متوجه نشدم. اگه امکان داره جواب بدین ممنون میشم. اول اینکه منی که کارشناسی مامایی خوندم نمیتونم ارشد وزارت علوم شرکت کنم؟ دوم اینکه اگر ارشد روانشناسی و کارشناسی مامایی داشته باشم نمیتونم پروانه اشتغال داشته باشم؟

سلام ۱- چرا علوم رو میتونید. ۲- خیر باید دو مقطع روانشناسی باشید

سلام، من دانشجوی کارشناسی روانشناسی بالینی ازاد هستم ، و بدون کنکور میتونم ارشد بخونم ، میخواستم بدونم میشه ارشد بالینی ازادو بخونم بعد دوباره کنکور وزرات بهداشت هم بدم و دوتا ارشد بالینی بگیرم؟

سلام. تا جایی که من اطلاع دارم این دو ارتباطی به هم ندارند.

با عرض خدا قوت به استاد گرامی
ضمن تبریک به دوست عزیزم اعظم با رتبه۲۰وزارت بهداشت.ایشون سوال داشتند که
در ارشد وزارت بهداشت مزایا یا حقوقی برای دانشجویان هست یا مثل کارشناسیه؟

سلام خیر ارشد حقوقی نداره

سلام خسته نباشید،ببخشید من روانشناسی عمومی خوندم،خیلی دوست دارم ارشد شرکت کنم خصوصا روانشناسی رشد، به دلیل فوت مادرم پارسال نتونستم شرکت کنم،خواهش میکنم راهنمایی کنید چیکار کنم وچطوری میتونم موفق بشم،ضمن اینکه یه دختر دوساله دارم. و سوال دوم اینکه ایا این زمان برای قبولی در دانشگاه دولتی کافیه ؟؟ایا همه منابع رو باید تهیه کرد و خوند؟ تشکر

سلام سوالتون خیلی کلیه. یک پست در سایت هست به اسم شروع اصولی کنکور (در بخش ارشد سراسری در فهرست بالای سایت، بخش نکات مشاوره ای). اون رو بخونید تا کلیت کار دستتون بیاد اگر سوالی بود در خدمتم. درباره منابع هم در همان بخش ارشد سراسری کامل توضیح دادم. درباره زمان هم بله، با توجه به عقب افتادن کنکور اگر خوب مدیریت زمان کنید میتونید برسید.

سلام وعرض ادب.واسه ارشد بالینی وزارت علوم روانشناسی کودکان استثنایی و اسیب روانی باید براساس DSM4خونده بشه یا dsm5?? و بنظر شما من اگه ازالان شروع بخوندن کنم میرسم یانه؟ خوندنم باکیفیته اما سرعت خوندنم پایینه.باتشکر از جوابتون.

سلام. بر اساس dsm – 5. اینکه می رسید یا نه با برنامه ریزی بلندمدت مشخص میشه اگر تایم روزانه خوبی داشته باشید می رسید. چون لزومی به خوندن همه منابع نیست و هر چی که فرصت نشد خلاصه و کتاب موسسات میتونه مفید باشه.

سلام من این مطلبو خوندم ک
کسانی می توانند از سازمان نظام روانشناسی پروانه اشتغال دریافت کنند که حداقل دو مقطع روانشناسی خوانده باشند.
ینی من ک مقطع کارشناسیم علوم تربیتی و ارشد میخام بالینی سراسری شرکت کنم است نمیتونم پروانه بگیرم؟

خیر نمی تونید

سلام من رشتم اصلاح و تربیت هست و مربوط به مباحث روشهای اصلاح و تغییر رفتار هستش در مجتمع امورشی پزوهشی علمی کاربردی سازمان زندانها کارشناسی ناپیوسته گرفتم ایا میتونم در ازمون وزارت بهداشت شرکت کنم

سلام ذکر شده که فقط روانشناسی و مشاوره. نمیدونم رشته شما زیرمجموعه چه رشته ای هست؟

کنکور بهداشت سوالاتش استاندارد تر است

با سلام و خسته نباشید فراوان خیلی ممنون از توضیحاتتون ,من دانشجوی رشته مشاوره دانشگاه فرهنگیان هستم ایا من اگر از ازمون بالینی بهداشت قبول بشم واسه این که شاغل خواهم بود این دانشگاه برای من مشکل ساز نمیشه؟ در ضمن واسه من علوم بهتره یا بهداشت با موقعیتم؟ من که خودم دوست دارم در وزارت بهداشت بالینی رو بخونم, ممنون میشم اگر راهنمایی کنید ,تشکر.

سلام همونطور که نوشتیم در بهداشت درس ها سنگین تر هستند و وقت بیشتری باید در دانشگاه باشید. خودتون باید ببینید که شغلتون چطور از شما وقت میگیره. خوب با این شرایط در علوم راحتتر خواهید بود از نظر زمان. من نمیتونم بگم کدوم برای شما بهتره فقط الان بحث زمانش مطرح هست که در علوم زمان بیشتری دارید.

با سلام و احترام فراوان توضیحاتتون جامع بود ولی بچه ههای هنر همیشه و همه جا از قلم افتادن…دوره دبیرستان با مدرک پیش دانشگاهی گرافیک(رشته هنر)هستم.
من لیسانس گرافیگ دارم و برای ارشد امسال میخوام در کنکور ارشد یکی از رشته های روانشناسی یا بهداشت و زیر مجموعه بهداشت شرکت کنم لطفا راهنماییم کنید همچین کاری امکان پذیر هست یا نه..؟؟؟و اینکه روانشناسی که علاقه ی به سزا و به جایی دارم و هرجا تست دادم برای این امر پذیرفته شدم و پیشنهاد این بوده که اگر امکان پذیر هست ادامه تحصیلم به این سمت باشه…و تقریبا تجربه کاری ۴ساله با سازمان علوم پزشکی دارم که فک میکنم اطلاعات بهداشتی منو علاقه مندم کرده که با بهداشت و مجموغه ی اون ادامه بدم … لظفا منو راهنمایی کنید
با تشکر فراوان…

سلام همونطور که در نوشته فوق ذکر شده شما برای شرکت در ارشد روانشناسی بهداشت باید مدرک مرتبط روانشناسی یا مشاوره داشته باشید. نمیدونم ایا رشته ای در بهداشت هست که شما بتونید شرکت کنید یا خیر. میتونید به سایت کنکور بهداشت سر بزنید و بررسی کنید sanjeshp.ir

سلام.آیا وزارت بهداشت بالینی کودک و نوجوان داره؟و اینکه بازار کار بالینی کودک و نوجوان چطوره؟بالینی کودک بهتره یا خود بالینی؟

سلام. خیر نداره. بازار کار هر دو خوبه شما باید علاقه خودتون رو در نظر بگیرید.

ممنون بابت توضیحات کاملتون درباره ی ازمون بهداشت
اما نظر منیکه در هر دو آزمون شرکت کردم بر اینه که دوستان تمرکز خودشون رو در یک آزمون بذارند چرا که انرژی روانی و ذهنی که برای علوم صرف میشه.نمیزاره شما با منابع حجیم و تخصصی تر بهداشت به نحو احسنت برخورد کنید و زبان هم یک فاکتور مجزاست.چرا که کاملا با هم دیگه توفیر دارن..بماند که پذیرشش مشکلتر و ظرفیتش کمتره
مثل خانم صدیق پور که تنها برای بهداشت مطالعه داشتند
اینا نظرات من بود. خوشحال میشم اگر شما هم در مورد صحت وسقم قضیه نظر خودتون رو بفرمایید

سلام بله اگر مطالعه منسجم نباشه و فرصت کافی برای خوندن خوب هر دو نباشه بهتره که یکیش رو شرکت کنید.

تحصیل در کدامیک از این دو وقت بیشتری میخواهذ؟ منظورم اینه که برای یک آدم شاغل دوره ارشد در کدامشان وقت گیرتر است؟

ارشد بهداشت وقت گیرتر است.

مرجع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی

ما در روان آموز جمعی دوستانه از مدرسان و رتبه های برتر آزمون ارشد و دکترای روانشناسی هستیم که سعی می کنیم با ارایه مشاوره، تالیف و معرفی بهترین منابع، برگزاری دوره های آموزشی حضوری و آنلاین با حضور بهترین اساتید و طراحی نرم افزارهای آموزشی به روز، راه شما را در کسب بهترین رتبه ممکن هموار کنیم.


کد تایید *

آمار و روش تحقیق

روش تحقیق در علوم رفتاری- دکتر دلاور

اصول و روش های آمار زیستی – دانیل مترجم محمد تقی آیت الهی ناشر امیر کبیر

روش های آماری و شاخص های بهداشتی – دکتر کاظم محمد و همکاران

آسیب شناسی روانی

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

خلاصه روانپزشکی کاپلان فصول 10-28 ترجمه دکتر رضایی

نظریه های شخصیت

نظریه های شخصیت تالیف فیست ترجمه یحیی سید محمدی

نظریه های روان درمانی

کاربست مشاوره و روان درمانی تالیف کری ترجمه سید محمدی

ارزیابی روانشناختی

راهنمای سنجش روانی جلد 1 و 2 تالیف گری گریت- مارنات ترجمه دکتر شریفی

خلاصه روانپزشکی کاپلان فصول 9-7 ترجمه دکتر رضایی

روانشناسی عمومی و رشد

زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه دکتر براهنی

روانشناسی رشد جلد 1 و 2 لورابرگ یحیی سید محمدی

بنیاد های بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار

روان شناسی فیزیولوژیکی جیمز کالات یحیی سید محمدی

خلاصه روانپزشکی کاپلان فصل 36 ترجمه دکتر رضایی

روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی جفری پی گرامر، داگالاس ای برنستاین وویکی پرز ترجمه مهرداد فیروز بخت

روانشناسی مرضی کودک تالیف اریک مش و دیوی وولف ترجمه محمد مظفری مکی آبادی و اصغر فروغ الدین عدل انتشارات رشد

 

 

88901622 -021 ، 88917446 -021

infoebneyamin@yahoo.com

میدان فاطمی(جهاد) – خیابان جویبار کوچه میر هادی شرقی – پلاک 22

88917449 -021

در مطلب زیر منابع ارشد روانشناسی بالینی برای متقاضیان کنکور ارشد وزارت بهداشت توضیح داده می شود.

متقاضیان رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی باید در کنکور ارشد وزارت بهداشت که معمولا در تیر ماه هر سال از سوی سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور برگزار می شود، شرکت نمایند. لذا با توجه به اینکه منابع کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هر ساله توسط سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور اعلام می شود لذا داوطلبان باید منابع ارشد روانشناسی بالینی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را مبنای مطالعه و برنامه ریزی خود قرار دهند.

سوالات مهمی که ذهن داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی بالینی را به خود مشغول می کند این است که از چه زمان مطالعه برای کنکور را آغاز کنیم یا چطور برای کنکور برنامه ریزی کنیم و نحوه مطالعه صحیح چگونه است.

دقت کنید که برنامه ریزی برای کنکور امری بسیار شخصی است و به ویژگی های شخصی بستگی دارد اما بطور کلی بهتر است زمان مناسبی را برای مطالعه منابع برای اولین بار، مرورها و رفع اشکالات و نقطه  ضعف ها در نظر بگیرید.

نحوه مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت در هر درس متفاوت است و خلاصه نویسی، مطالعه منابع اصلی یا استفاده از جزوات به درس و منابع آن، زمان باقی مانده تا کنکور و روحیات فرد بستگی دارد.منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

قبل از شروع مطالعه بهتر است از تجربیات رتبه های برتر و مشاورین در این زمینه استفاده کنید.

 

معرفی کامل رشته روانشناسی بالینی و تفاوت ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت با وزارت علوم

 

 

منابع ارشد روانشناسی بالینی که توسط سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور (وزارت بهداشت) اعلام می شود، شامل منابع زیر می باشد:

برای درس آمار و روش تحقیق داوطلبان باید کتاب روش تحقيق در علوم رفتاري دكتر دلاور و کتاب احتمالات و آمار كاربردي دكتر دلاور را مطالعه کنند. در سال های اخیر تاکید طراحان سوالات، بر روش تحقیق بیشتر بوده فلذا بهتر است از تمرکز بیش از اندازه بر مباحث آماری پیچیده خودداری کنید.

کتاب  نظریه هاي شخصيت ترجمه یحیی سید محمدی

کتاب كاربست مشاوره و روان درماني تالیف كري ترجمه سید محمدی

بهتر است این دو کتاب را از اولویت های اصلی مطالعه خود قرار دهید. برای مطالعه دقیق تر در رابطه با یادداشت نکات مهم در این دروس از تجربه رتبه های برتر سال های گذشته استفاده کنید.

منبع معرفی شده برای درس روانشناسی عمومی، کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه دکتر براهنی و همکاران می باشد. این کتاب شامل مطالب گسترده ای می باشد و پیشنهاد می شود برای مطالعه کنکور از این منبع شروع کنید.

منبع درس روانشناسی رشد،کتاب لورا برک جلد 1 و 2 می باشد. ضریب این درس برای داوطلبان رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان وزارت بهداشت، 2 می باشد و این داوطلبان باید وقت و انرژی بیشتری را به این دروس اختصاص دهند.

کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

بهتر است در این مجموعه اولویت خود را کتاب های روانشناسی فیزیولوژیکی جیمز کالات و مقدمات نوروسایکولوژی داوود معظمی قرار دهید.

این کتاب ها حجم کمی دارند و مطالب آنها نسبتا ساده و قابل فهم هستند. برای تکمیل مطالعه بهتر است فصول مربوط به این قسمت ها را در کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان در برنامه مطالعه خود قرار دهید.

-رابرت كائين -1389- مشاوره پیشگیرانه – ترجمه دکتر سهرابی و همکاران- شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

-كي پاركر، جان اورت پارک – 1393- کلیات خدمات بهداشتی، جلد دوم- مترجم دکتر شجاعی- انتشارات سماط

 – کتاب  خلاصه روانپزشكي كاپلان و سادوک آخرین ویرایش- ترجمه مظاهر رضایی- انتشارات ارجمند

-جفري پي كرامر، داگلاس اي برستاین و ویكي پرز- روانشناسی بالینی- ترجمه مهرداد فیروز بخت

-كيت تودر -1382- ارتقاي سلامت روان، ترجمه دکتر خواجوی، مهین درستی، لواسانی و همکاران- انتشارات سازمان بهزیستی کشور

 

در کنکور سال های گذشته این دروس هر کدام بصورت جداگانه ارائه می شدند اما به تازگی این منابع با یکدیگر ادغام شده اند و همچنین 4 فصل از کتاب روانشناسی سلامت دیماتیو، ترجمه موسوی اصل و همکاران به آن اضافه شده است.

برای درس روانشناسی بالینی، کتاب جفری پی کرامر، ترجمه مهرداد فیروزبخت معرفی شده است. مطالب این کتاب بسیار ساده است و در واقع جمع بندی منابع دیگر را شامل می شود. مطالعه دقیق این منبع می تواند باعث بالا رفتن درصد این مجموعه شود.

منبع مورد نظر برای درس ارزیابی روانی کتاب سنجش روانی مارنات جلد 1 و 2 ترجمه دکتر حسن پاشاشریفی می باشد. مطالعه این کتاب تا حدودی سنگین و پیچیده است. پیشنهاد می شود در صورتیکه وقت کمی برای مطالعه تا زمان کنکور دارید از جزوات رتبه های برتر سال های گذشته استفاده کنید.

منبع دیگر برای درس ارزیابی، کتاب مصاحبه بالینی اوتمر، جلد 1 می باشد. مطالعه تیترها و دسته بندی ها در این کتاب از اهمیت فراوانی برخوردار است.

منبع بسیار مهم دیگر در این مجموعه، کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان می باشد. در حال حاضر کتاب آسیب شناسی کاپلان بر اساس DSM-5  ترجمه دکتر رضاعی به چاپ رسیده و بهتر است برای شروع مطالعه از فصول اختلالات روانی شروع کنید و این فصول را در اولویت قرار دهید.

منبع دیگر درس آسیب شناسی روانی، کتاب آسیب شناسی روانی دیوید سون ترجمه دکتر حمید شمسی پور جلد 1 و 2 است. اشتباه بزرگ داوطلبان در سالهای مختلف،کنار گذاشتن این منبع و کم توجهی به آن است. علیرغم مطالب نسبتا ساده، این منبع دارای نکات بسیار مهم در قسمت های مربوط به اختلالات شخصیت می باشد.

کتاب DSM-5 نیز از منابع این مجموعه می باشد. پیشنهاد می شود در صورت مطالعه دقیق کتاب کاپلان و توجه دقیق به طبقه بندی اختلالات، می توانید از مطالعه این منبع صرف نظر کنید.

برای روانشناسی سلامت کافی است که چهار فصل از کتاب روانشناسی سلامت دیماتیو، ترجمه موسوی اصل و همکاران (فصول 8، 10، 11 و 14) را مطالعه کنید.

آزمون درس زبان به صورت عمومی، شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح  Upper intermediate

یا متوسط به بالا برگزار مي شود. در نتیجه منابع زیر از سوی وزارت بهداشت برای درس زبان ارشد روانشناسی بالینی اعلام شده است:

 Anderson, A. Active Skills for Reading (Vols. 1-4). USA: Thompson.

 KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading. McGraw-Hill.

 Atai, M.R. Shoja, J. Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. English for the Students of Medicine. Tehran: SAMT. 8013 (. (انتشارات سمت)منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing. Cambridge Uni. Press.

Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills. Tehran: Jangal Publications.

 Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). Cambridge University Press

داوطلبان برای تقویت دامنه لغات خود می توانند لغات مربوط به کتاب Essential words for the Toefl و کتاب ۵۰۴ لغت ضروری را مطالعه نمایند.

بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت به دلیل کمبود وقت یا به دلیل گستردگی منابع، تمایل دارند به جای منابع اصلی، از جزوات استفاده کنند. مطالعه جزوات گاهی در کنار مطالعه منابع اصلی برای بسیار کمک کننده است و حتی اگر اولویت شما برای مطالعه، منابع اصلی باشد، جزوات می توانند در مطالعه صحیح و خلاصه نویسی جامع و کامل بسیار سودمند باشد. نکته مهم در این رابطه این است که بهتر است جزوات دروس را از رتبه های برتر، متخصصان و موسسات معتبر خریداری کنید.

داوطلبان آزمون ارشد مجموعه روانشناسی بالینی می توانند از طریق تماس با مرکز مشاوره همراه تحصیلی از راهکارهای قبولی در آزمون ارشد وزارت بهداشت مطلع شوند و نحوه مطالعه منابع ارشد مجموعه روانشناسی بالینی را از تیم مشاوران همراه تحصیلی دریافت نمایند.

021-66479520

سلام . خسته نباشید کتاب آسیب شناسی روانی ۱ تالیف حمید شمسی پور با مقدمه دکتر دژکام رو بخونیم یا تالیف حمید شمسی پور با محسن کچویی لطفا راهنمایی کنید . با تشکر

سلام من کارشناسی زبان دارم میتونم ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنم؟

سلام میتونید ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم شرکت کنید فقط. وزارت بهداشت نمیتونید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 

 

آدرس :
خیابان انقلاب -روبروی درب اصلی دانشگاه تهران -خیابان فخر رازی -خیابان ژاندارمری غربی -پلاک 75-جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

 

جهت تماس با مشاور اینجا را کلیک نمایید.

 

گروه نویسندگان نظری بدهید

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش کشور هر ساله با هدف تامین نیروهای متخصص و متعهد اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می نماید. آن دسته از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 99 که قصد دارند مقطع کارشناسی ارشد خود را در گروه پزشکی آغاز نمایند باید در اواخر بهمن ماه با مراجعه به سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت یکی از پرمتقاضی ترین آزمون هایی است که هر ساله در کشور برگزار می گردد و رقابت تنگاتنگی را میان داوطلبان به وجود می آورد. یکی از عواملی که در موفقیت داوطلبان تاثیر بسزایی دارد آگاهی از منابع آزمون و ضرایب آن ها است که به دلیل اهمیت این موضوع ما در این مقاله منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 99 را برای رشته های مجموعه روانشناسی به تحریر درآورده ایم.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در رشته های مجموعه روانشناسی می بایست آخرین چاپ یا ترجمه منبع درسی خود را مورد مطالعه قرار دهند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی که قصد دارند در رشته های مجموعه روانشناسی نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 اقدام نمایند باید مدارک فارغ التحصیلی آن ها با مدارک اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای پذیرش در این رشته همنام باشد. جدول زیر شامل مدارک مورد پذیرش مجموعه روانشناسی طبق اعلام وزارت بهداشت می باشد.

هر ساله با آغاز ثبت نام کنکور ارشد99 ، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منابع آزمون رشته های گروه پزشکی را در سایت رسمی خود اعلام می نماید. منابعی که در جدول زیر مشاهده می کنید طبق اعلام وزارت بهداشت برای مجموعه روانشناسی به نگارش درآمده اند که می توانید نسبت به تهیه و مطالعه آن ها اقدام نمایید.

معرفی منابع از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به معنی انحصار و محدودیت منابع نمی باشد و شرکت کنندگان می توانند برای تسلط بیشتر ، منابع گسترده تری را مورد مطالعه قرار دهند.

به دلیل رقابت تنگاتنگی که داوطلبان کارشناسی ارشد گروه پزشکی با یکدیگر دارند اطلاع از ضرایب دروس امتحانی برای عملکرد بهتر داوطلبان موثر می باشد. به این دلیل که داوطلبان می توانند ساعت مطالعه بیشتری را به دروس با ضرایب بالا اختصاص دهند.

علاقه مندانی که در زمان برگزاری ارشد وزارت بهداشت 99 در مجموعه روانشناسی در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج ارشد وزارت بهداشت99 می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 99 شده اند می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در زمان مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هامنابع آزمون ارشد

3 روز پیش

3 روز پیش

4 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
منابع کنکور روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *