چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

 
helpkade
چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست
چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

امروزه با فراگیر شدن تلفن همراه در بین افراد جامعه باعث افزایش سرعت کار کاربران بیشتر شده و ارتباط برقرار کردن…

این سایت حاصل تلاش شبانه روزی سیدرضا بازیار می باشد که بدون وابستگی مادی و معنوی به هیچ سازمان و نهاد و حزب و گروه سیاسی فعالیت خود را ابتدا بر اساس قانون الهی و سپس قانون اساسی ایران بنا نهاده است. کلیه هزینه های این سایت با هزینه شخصی پرداخت می شود که امیدوارم از این پس از طریق تبلیغات تامین شود و همواره سعی می کنم تا مطالب آموزشی جدید و خواندنی را برای شما به ارمغان بیاورم.

كلیه حقوق این سایت متعلق به سیدرضا بازیار می باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است

تصور کنید سالهاست از یک سیم‌کارت استفاده می‌کنید، حالا شمارۀ این سیم‌کارت شمارۀ اصلی و کاری شماست که اپلیکیشن‌های مختلفی را با این شماره نصب کردید. یک‌روز که برای ثبت اطلاعاتی خاص به وب‌سایتی مراجعه ‌کنید، هنگام ثبت‌نام از شما شماره تلفن همراهی خواسته می‌شود که به نام خودتان است. وقتی شماره همراه‌تان را وارد می‌کنید، با این پیغام مواجه می‌شوید که مالک این سیم‌کارت نیستید. مطمئنم که شوکه می‌شوید! پس مالک خط تلفن همراه‌تان کیست؟ این سیم‌کارت سال‌ها دست شما بوده، پس چطور به اسم شما نیست؟

معمولاً مشترکان تلفن همراه در مواجهه با این قضیه سردرگم و عصبانی می‌شوند و در بسیاری موارد اپراتور تلفن همراه‌شان را مقصر می‌دانند، ولی حالت‌های مختلفی برای این قضیه وجود دارد:

برای اینکه با چنین شرایطی مواجه نشوید، بهتر است که قوانین مالکیت خطوط تلفن همراه را که در ادامه برایتان آوردیم، به‌خوبی بدانید:

قانون اول: مالکیت خط تلفن همراه، اطلاعاتی محرمانه است و نمی‌توانید از اپراتورهای تلفن همراه درخواست کنید که نام مالک را در اختیار شما بگذارند. پس بهتر است برای این کار وقت هدر ندهید.

قانون دوم: همۀ اپراتورها ترفندهایی را برای تعیین مالکیت خطوط تلفن همراه قرار دادند ولی تمام این ترفندها مستلزم این است که شما خط تلفن همراه مورد نظر را در دسترس داشته باشید و آن خط فعال باشد. (یعنی سیم‌کارت نسوخته باشد)

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

قانون سوم: راه‌هایی برای تغییر مالکیت سیم‌کارت وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی سیم‌کارت فعالی را که سال‌هاست از آن استفاده می‌کنید و مالک آن نیستید، به نام خودتان ثبت کنید. پس اگر مالک سیم‌کارت نیستید و سیم‌کارت‌تان هنوز نسوخته است، نگران نباشید. به مراکز خدمات اپراتورتان بروید و راهنمایی بخواهید.

قانون چهارم: اگر شماره‌ای مزاحمت برای‌تان ایجاد می‌کند، بهترین راه فهمیدن مالک سیم‌کارت، شکایت قضایی است. اپراتورها بدون دستور قضایی نمی‌توانند اطلاعات اشخاص را اختیارتان قرار دهند و این اطلاعات فقط به مرجع قضایی ارائه می‌شود.

برای اینکه از وضعیت مالکیت سیمکارت ایرانسل‌ مطلع شوید می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من نسخه اندروید، ایرانسل من نسخه IOS یا ایرانسل من تحت وب استفاده کنید.

پس از نصب برنامه یا ورود به وب‌سایت ایرانسل من، از شما درخواست می‌شود تا شماره خط مورد نظرتان را وارد کنید.

بعد از وارد کردن شماره، پیامک کد ورود به برنامه برایتان ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن وارد صفحۀ اصلی برنامه “ایرانسل من” می‌شوید.

در اپلیکیشن ایرانسل من در بخش بالایی صفحه اصلی، نام و نام خانوادگی مالک سیم‌کارت نوشته شده است.

در نسخه تحت وب ایرانسل من لازم است وارد اطلاعات پرونده شوید تا نام مالک نمایش داده شود.

برای خط همراه اول هم می‌توانید از اپلیکیشن همراه من نسخه اندروید، نسخه IOS یا همراه من تحت وب استفاده کنید.

پس از نصب برنامه یا وارد شدن به وب‌سایت همراه من لازم است تا ثبت‌نام کنید.

با کلیک روی بخش ثبت‌نام، ازشما درخواست می‌شود که شماره خط را وارد کنید و کد ورود به همان شماره ارسال می‌شود.

بعد از وارد کردن کد ورود، لازم است تا یک رمز ورود که ترکیبی از عدد و حروف انگلیسی است و حداقل هشت کاراکتر دارد را برای خودتان تعیین کنید. بعد از تایید رمز ورود، به صفحه اصلی برنامه وارد خواهید شد.

در اپلیکیشن همراه من در بخش بالایی سمت چپ اطلاعات پروفایل وجود دارد که با کلیک روی آن نام مالکیت سیمکارت برای‌تان نمایش داده می‌شود.

در وب‌سایت همراه من با وارد شدن به صفحه اصلی، نام مالک سیم‌کارت در بخش بالایی سمت چپ نوشته شده است.

یک روش نسبی هم برای پیدا کردن نام و نام‌خانوادگی مالک سیم‌کارت همراه اول وجود دارد. برای این کار لازم است شماره #۱۲۳* را از خود سیم‌کارت شماره‌گیری کنید. در صورتی‌که در سرویس جرینگ ثبت‌نام کرده باشید، مشخصات مالک در مرحله ثبت‌نام نمایش داده می‌شود.

برای رایتل هم می‌توانید از سامانه مدیریت حساب رایتل و اپلیکیشن رایتل من استفاده کنید.

در نسخه تحت وب رایتل من ابتدا وارد وب‌سایت شوید و ثبت‌نام انجام دهید.

سپس وارد سامانه شوید تا بتوانید مشخصات کامل مالک سیم‌کارت را ببینید.

در اپلیکیشن رایتل من هم بعد از ثبت‌نام و ورود به صفحۀ اصلی برنامه، وارد بخش مدیریت سیم‌کارت‌ها شوید. در بخش اطلاعات پرونده نام و نام خانوادگی مالک را می‌توانید ببینید.

مخابرات هم در مورد مالکیت سیمکارت از اپراتورهای تلفن همراه عقب نیست و برای ارائه خدمات اینترنتی نسخه وب مخابرات من را در اختیار مشترکان قرار داده است.

با ورود به مخابرات من و ثبت‌نام در این وب‌سایت می‌توانید از خدمات مختلف تلفن ثابت بهره بگیرید. و اگر می‌خواهید از مالکیت خط ثابت خودتان مطمئن شوید، کافیست به بخش جزییات قبض بروید و تصویر قبض را مشاهده کنید که داخل آن اسم مالک نوشته شده است.

همان‌طور که قبلاً گفتیم بهترین راه برای شناختن مالک خطی که مزاحمت برای‌تان ایجاد می‌کنند، مراجعه به مراکز قضایی و شکایت است. ولی می‌توانید از روش آزمون و خطا هم استفاده کنید. کافی است شماره را در گوشی ذخیره کنید در صورتی‌که آن شخص از شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و واتساپ استفاده ‌کند، می‌توانید اسم و یا عکس آن شخص را در آن برنامه ببینید.

روش دوم هم استفاده از سایت‌هایی مانند  truecaller است که البته درستی اطلاعات آن صددرصد نیست و ممکن است خطا هم داشته باشد.

اگر در مورد مالکیت سیم‌کارت‌ مطمئن نیستید، مخصوصاٌ برای سیمکارت‌های کاری لازم است هرچه زودتر پیگیری‌های لازم را انجام دهید. مثلاً اگر سیم‌کارت بسوزد و مالک خط نباشید، دردسرهای زیادی برای دوباره گرفتن همان شماره خواهید داشت. حتی شاید مجبور شوید کلاً شماره‌تان را عوض کنید. برای همین قبل از هرگونه مشکلی به فکر استعلام مالکیت سیمکارت و تغییر مالکیت خط به اسم خودتان باشید.

اپلیکیشن‌های اپراتورهای مختلف در این مورد کمک بسیار بزرگی هستند. اگر مالک را می شناسید در اسرع وقت نسبت به تغییر مالکیت خط به اسم خودتان اقدام کنید. اگر هم مالک را نمی‌شناسید، از راه‌هایی که اپراتور برای تغییر مالکیت قانونی سیم‌کارت‌ دارد‌، استفاده کنید. حواس‌تان باشد که این روش‌ها تا زمانی کاربرد دارند که سیم‌کارت فعال دارید و درصورت سوختن خط تقریباً دیگر کاری از دستتان برنمی‌آید. اگر همچنان نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، حتماً با اپراتوری که سیمکارت را از آنجا تهیه کردید، تماس بگیرید.

سلام، تشکر میکنم از عوامل این برنامه، خیلی کاربردی داره. عالی

با اینکه تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های ارتباطی به کمک افراد در برقراری ارتباط آسان‌تر آمده و از پرکاربرد ترین‌ روش‌های مورد استفاده کاربران است.

اما این موضوع هم از مشکلاتی چون مزاحمت‌ها بی‌نصیب نمانده و موجب شده تا دردسرهایی را برای کاربران بوجود بیاید.

ما قبلاً درباره نحوه بلاک کردن شماره مزاحم در مطلب 5 روش برای خلاص شدن از دست مزاحم تلفنی صحبت کرده‌ایم. اگر درگیر مشکل مزاحم تلفنی شده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب را بخوانید.

با این حال ممکن است که مایل باشید تا صاحب خطی که مزاحم شما شده را پیدا کنید.حتی ممکن است سیم کارت خود را از شخص دیگری خریده باشید.

درباره خط تلفن ثابت نیز ممکن است شماره مورد نظر سال‌ها قبل ثبت شده باشد. یا مستاجر باشید و اطلاعات مالک خط را ندانید.

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با ما همراه باشید.

از مزایای الکترونیکی شدن کارها این است که به راحتی می‌توانید به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشید.

با اینکه بیشتر روش های معرفی شده در فضای مجازی برای پیدا کردن صاحب شماره راهکار 100 درصدی نیست و حتی ممکن است افراد سودجو از این موضوع سواستفاده کنند.

اما در ادامه روش‌های پیدا کردن صاحب شماره که ممکن است از خطوط همراه اول، ایرانسل، رایتل و تلفن ثابت باشد را آموزش می‌بینیم. البته در روش‌های زیر باید کد تایید ارسال شده به همان خط را در سامانه ثبت نام وارد کنید.

برای فهمیدن مشخصات مزاحم تلفنی از سرویس اینترنتی truecaller استفاده می‌کنیم. این سرویس این توانایی را در اختیار شما می‌گذارد تا تماس‌های ناخواسته را مسدود کنید.

 

 

با استفاده از این برنامه که بزرگ‌ترین فهرست تلفن مشترک در سراسر دنیا است و کشورها و شماره‌های جدید پیوسته به این برنامه اضافه می‌شوند؛ می‌توان اطلاعات مالک شماره را پیدا کرد.

این قابلیت اینترنتی شامل میلیاردها شماره، از جمله شماره‌های مربوط به اپراتورهای ایران است که می‌توان برای شناسایی تماس‌های ناشناس و جستجوی شماره از آن استفاده کرد.

شما می‌توانید از اپلیکیشن truecaller و یا از نسخه تحت وب آن استفاده کنید.

ابتدا وارد سایت تروکالر شوید و در باکس جستجو، پیش شماره ایران را انتخاب کنید، سپس شماره تلفن فرد مزاحم را وارد کرده و سرچ را بزنید.

البته قبل از جستجو، کادر login نشان داده می‌شود و از شما می‌خواهد تا از طریق حساب گوگل، فیس بوک و… وارد شوید.

درصورتیکه خوش شانس باشید، نام و نام خانوادگی واقعی مزاحم نمایش داده می‌شود. Truecaller تنظیمات بیشتر برای نمایش اطلاعات، آدرس و محل تقریبی آن شماره تلفن را هم دارد.

البته این امکان ابتدا به صورت رایگان بود اما الان با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

اگر نتوانستید از سایت استفاده کنید، می‌توانید اپلیکیشن truecaller را که برای همه سیستم عامل‌ها عرضه شده دانلود، روی گوشی نصب و این مراحل را دوباره تکرار کنید.

 

 

کاربرد این سایت در ابتدا مشخص کردن محل تماس گیرنده بود که در ادامه اطلاعاتی مانند نام و… به آن اضافه شد.

البته در سایت تروکالر گفته شده که در صورت نصب این نرم افزار، نسخه کاملی از مخاطبین و شماره‌های فرد به پایگاه داده این سایت منتقل می‌شود.

اگر نام و اطلاعات شما و دوستانتان در پایگاه داده تروکالر وجود دارد اما نمی‌خواهید که این اطلاعات روی سایت نمایش داده شود مراحل زیر را طی کنید:

روش دیگر برای یافتن مشخصات مالک شماره به کمک یک شبکه اجتماعی است. شبکه اجتماعی Social Number Book، یک شبکه جهانی است که بر اساس شماره تلفن افراد در سراسر جهان ساخته شده است.

استفاده از این برنامه رایگان بوده و برای گرفتن اطلاعات باید به اینترنت متصل باشید.

یک روش ساده برای پیدا کردن صاحب خط وجود دارد که با وجود ساده بودن می‌تواند گاهی اوقات به شما کمک کند.

برای این کار شماره مزاحم را در شبکه‌های اجتماعی متفاوت ذخیره کنید، در این صورت اگر با همان شماره، اکانتی در یکی از شبکه‌ها داشته باشد می‌توانید بفهمید چه کسی است.

اپراتور ایرانسل سعی کرده است تا علاوه بر ارائه خدمات مختلف همچون کدهای دستوری ایرانسل، بررسی اطلاعات حساب را هم در اختیار مشترکین خود قرار دهد.

کدهای دستوری ایرانسل

کدهای دستوری که یادگیری آنها ضروری است!

اگر شماره مورد نظرتان از خطوط ایرانسل است، برای فهمیدن اطلاعات آن لازم است ابتدا وارد نسخه تحت وب سرویس کنترل حساب اینترنتی یا اپلیکیشن ایرانسل من شوید. اگر از نسخه تحت وب استفاده می‌کنید ابتدا وارد قسمت ثبت نام ایرانسل شوید.

باید در مرحله ثبت نام، شماره مورد نظر خود را وارد کنید.

 

 

در مرحله بعد کد امنیتی ارسال شده به شماره را وارد کنید.

 

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

 

پس از اینکه مراحل ثبت نام را کامل کردید، وارد پنل کاربری شوید. از منو کناری روی آیکون مشاهده پرونده ضربه بزنید.

حالا می‌توانید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ایمیل، شماره تلفن ثابت، آدرس و… را مشاهده کنید.

کار با اپلیکیشن ایرانسل من نیز مشابه روش بالا و به آسانی است. برای این کار ابتدا اپلیکیشن را دریافت و نصب کنید.

سپس شماره را وارد کرده و کدی که به آن ارسال می‌شود را هم وارد کنید. اکنون می‌توانید وارد پنل مدیریت حساب خود شوید. در نهایت می‌توانید به راحتی در بخش مشخصات، اطلاعات ثبت شده را مشاهده کنید.

در روش اول که یک روش نسبی است و شاید در همه مواقع به درستی مشکل را حل نکند، استفاده از سرویس جیرینگ است. برای این کار باید از خط اعتباری یا دائمی همان فرد با #123* تماس بگیرید.

اگر وی در سرویس جیرینگ اپراتور ثبت نام نکرده باشد، مشخصاتش همچون نام و نام خانوادگی در مرحله ثبت نام نشان داده می‌شود.

در روش دوم ابتدا باید وارد وب‌سایت اپراتور همراه اول یا اپلیکیشن همراه من شده، شماره موبایل و سپس رمز عبور خود را وارد کنید. اگر برای اولین بار است از این سرویس استفاد می‌کنید باید با شماره مورد نظر در سرویس همراه من ثبت نام کنید.

اپلیکیشن همراه من

راحت ترین راه دسترسی به خدمات اپراتور همراه اول

 

 

پس از وارد کردن شماره یک کد امنیتی برای خط ارسال می‌شود که باید آن را در مرحله ثبت نام وارد کرده و سپس وارد سامانه شوید.

در قسمت بالایی سایت قادر هستید نام و نام خانوادگی صاحب شماره و البته وضعیت خط را ببینید. اگر بخواهید مشخصات کاملی همچون آدرس، تلفن ثابت و… را ببینید، باید از راه ارسال پیام کوتاه به شماره 8969 رمز دوم را دریافت کنید.

سپس می‌توانید از منو مشخصات من اطلاعات را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید صاحب خطی که مربوط به اپراتور رایتل است را بیابید، کار سخت‌تری دارید زیرا به کد ملی فرد هم نیاز دارید.با این حال ابتدا وارد سامانه مدیریت حساب شوید.

برای ثبت نام در سامانه مدیریت حساب، شماره تلفن و کد ملی شخص و سپس کد بازیابی دریافت شده را هم وارد کنید. اکنون می‌توانید مشخصات صاحب خط را در سامانه ببینید.

پیدا کردن اطلاعات مربوط به صاحب شماره تلفن ثابت پیچیده‌تر است. همچنین سیستم الکترونیکی مستقیمی برای آن وجود ندارد.

یک روش که در اغلب مواقع می‌توانید از آن استفاده کنید این است که ابتدا کدپستی فرد را به کمک شماره تلفن و از طریق سامانه دریافت کد پستی پیدا کنید.

در مرحله بعد آدرس خانه و نام فرد را از روی کدپستی پیدا کنید. البته می‌توانید از طریق تماس با مرکز 118 و دریافت نام صاحب خط هم اقدام کنید؛ به شرطی که بتوانید اپراتور پاسخ دهنده را برای گرفتن نام صاحب شماره متقاعد کنید!

 

 

روش سوم این است که به کمک دفترچه‌های منتشر شده از سوی مخابرات شماره تلفن را پیدا کنید.

اگرچه فهمیدن مشخصات مالک خط از اطلاعات محرمانه محسوب می‌شود که اپراتورها اجازه ارائه آن را به افراد مختلف ندارند.

با این حال ترفندهایی برای فهمیدن این اطلاعات وجود دارد که همه آنها وابسته به این است که آن خط را در دسترس داشته و مطمئن باشید که فعال است.

در نهایت تلاش ما در ارائه این مطلب این بود که روش‌هایی را برای فهمیدن این اطلاعات در اختیار شما بگذاریم. نظر شما درباره این راهکارها چیست؟ آیا این راهکارها عملی هستند؟

تحت شرایط مختلفی ممکن است شما نیز به پیدا کردن نام و سایر مشخصات صاحب سیم کارت یا شماره تلفن ثابت نیاز پیدا کنید. به عنوان مثال شاید سیم کارت خود را از شخص دیگری خریداری کرده اید یا اینکه به خاطر ندارید که آن را با مدارک چه کسی ثبت نام نموده اید. در ارتباط با خط ثابت نیز ممکن است شماره ی مربوطه سال ها پیش ثبت شده باشد یا اینکه مستاجر هستید و از بابت صاحب خط اطلاعی ندارید. به هر حال همانطور که مشخص شده قصد داریم شما را با روش های پیدا کردن مشخصات مالک خطی که خودتان به آن دسترسی دارید آشنا کنیم و این مطلب به پیدا کردن اطلاعات شماره های دیگران مربوط نمی شود. اگر چه که بزودی راه های پیدا کردن صاحب یک خط از روی شماره موبایل را نیز برایتان آماده خواهیم کرد تا بتوانید مچ افراد مزاحم یا شماره های مشکوک را بگیرید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا بصورت کامل به شرح نحوه ی پیدا کردن اطلاعات صاحب سیم کارت یا شماره ی ثابت بپردازیم.   خوشبختانه با الکترونیکی شدن امور خدماتی می توانید به راحتی و در عرض چند ثانیه به کلیه ی اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشید و این امر برای خطوط ارتباطی نیز صادق است. بنابراین روش اصلی برای پیدا کردن سیم کارتی که در دست دارید استفاده از سیستم مدیریت حساب آنها می باشد. البته تاکنون سودجویان بسیاری نسبت به فروش پکیج های مشخصات کاربران پرداخته اند و حتی ربات های تلگرامی مختلفی برای این کار طراحی شد اما به دلیل مشکلات قانونی با همگی برخورد گردید. در ادامه به منظور به دست آوردن اطلاعات مالک خط به نحوه ی استفاده از سیستم مدیریت حساب هرکدام از اپراتورهای فعال در کشور خواهیم پرداخت.  


اگر قصد دارید تا مشخصات صاحب سیم کارت ایرانسل خود را بدانید می توانید از نسخه تحت وب مدیریت حساب ایرانسل یا اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من استفاده کنید.

استفاده از هر کدام این دو سرویس ها کاری بسیار آسان خواهد بود. برای اپلیکیشن ایرانسل من ابتدا نیاز است آن را بر روی گوشی خود دریافت و نصب نمایید. سپس با وارد کردن شماره موبایل خود و کدی که به آن پیامک می شود وارد پنل مدیریت حساب سیم کارت خود خواهید شد. حال می توانید به راحتی در بخش مشخصات، اطلاعات صاحب خط اعم از نام، شماره تلفن ثابت و آدرس ثبت شده را مشاهده کنید.

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

در نسخه ی تحت وب نیز کافیست یکبار بر روی دکمه ی ثبت نام کلیک کرده و به ادامه ی مراحل همچون واردسازی شماره موبایل و کد دریافتی بپردازید. بعد از ثبت نام و ورود موفقیت آمیز به پنل مدیریت حساب خود کافیست وارد بخش مشاهده پرونده شده تا کلیه ی اطلاعات ثبت شده از مالک خط همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس منزل، آدرس، ایمیل و… را مشاهده کنید.


 


برای پیدا کردن مشخصات مالک خط همراه اول خود نیز راه های مختلفی در پیش خواهید داشت. نخستین راه که بسیار ساده و سریع می باشد استفاده از سرویس جیرینگ می باشد. اگر تاکنون خط شما در سرویس جیرینگ همراه اول ثبت نشده باشد در اولین استفاده، مشخصات وی برایتان نمایان خواهد شد. لازم به ذکر است که برای استفاده از سرویس جیرینگ کافیست کد *123# را با خط خود شماره گیری کنید. اما در اپراتور همراه اول نیز می توانید از سرویس های مدیریت حساب برای یافتن مشخصات صاحب خط استفاده نمایید. دسترسی به بخش مدیریت حساب نیز از دو راه اپلیکیشن همراه من یا نسخه تحت وب آن صورت می گیرد. برای ورود به صفحه ی مربوطه به این لینک مراجعه نمایید. سپس کافیست شماره موبایل و کدی که به آن ارسال می شود را وارد نمایید تا پنل کاربری باز شود. در نسخه تحت وب نام و نام خانوادگی صاحب خط در بالای صفحه ظاهر می گردد و برای مشاهده ی مشخصات کامل تر نیاز به دریافت فعال سازی رمز دوم خواهید داشت که از طریق ارسال اس ام اس به 8969 انجام خواهد شد.  


در اپراتور رایتل کار شما اندکی سخت تر خواهد بود زیرا که به کد ملی صاحب خط نیاز خواهید داشت و در اینصورت تقریباً مسئله ی پیدا کردن مشخصات بی معنی خواهد شد. اما به هر حال برای ثبت نام در سامانه مدیریت حساب، ابتدا شماره تلفن همراه و کد ملی صاحب خط را وارد کنید. اکنون کد بازیابی دریافت شده را نیز وارد کرده و در داخل سامانه به مشاهده ی مشخصات کامل شخص بپردازید.  

متاسفانه اخیراً پیدا کردن نام یا مشخصات صاحب یک شماره تلفن ثابت پیچیده تر شده است و سیستم الکترونیک مستقیمی برای این کار وجود ندارد. یکی از روش ها که در برخی مواقع عملی خواهد بود ابتدا پیدا کردن کدپستی از روی شماره تلفن (سامانه دریافت کدپستی) و سپس پیدا کردن آدرس و نام صاحب خانه از روی کدپستی است. اما به نظر تماس با مرکز 118 و قانع سازی آنها برای دریافت نام صاحب خط کاری بسیار راحت تر خواهد بود. علاوه بر این قادر خواهید بود از دفترچه های منتشر شده توسط مخابرات نیز استفاده کرده و به جستجوی شماره تلفن در داخل آنها بپردازید.  


و اما به عنوان یک نکته ی اضافه تر باید بگوییم که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی از سامانه ای رونمایی کرده است که با استفاده از آن می توانید تمام شماره های ثبت شده به نام خود در هر چهار اپراتور فعال یعنی همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا را مشاهده کنید. برای استفاده کافیست وارد این لینک شده و سپس مراحل عادی ورود را دنبال کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده باید مطمئن شوید که تاکنون حداقل یک سیم کارت و با کد ملی صحیح به نام شما ثبت شده باشد. در صورتیکه شماره ی مشکوکی را در لیست دریافتی از این سامانه مشاهده کردید که متعلق به خود شما نمی باشد سریعاً برای مسدودسازی خط مربوطه اقدام کنید تا از مشخصات شما سوءاستفاده نشود.   امیدوارم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و همچنین منتظر مطلب بعدی ما درباره اینکه چگونه می توان مشخصات صاحب خط های دیگران را پیدا کرد آشنا کنیم. همچنین اگر با روش های دیگری به غیر از راه های شرح داده شده در بالا آشنا هستید خوشحال می شویم آنها را با ما و سایر کاربران نیز در میان بگذارید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مجله اینترنتی ترفندها در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد. حوزه کاری ترفندها انتشار ترفند، آموزش و مطالب مرتبط با تکنولوژی است. در ترفندها همیشه مطالب روز دنیا منتشر می شود و از این حیث یکی از برترین های وب فارسی هستیم. ترفندها بزودی تحت یک شرکت و برند رسمی به فعالیت خود با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.

انواع ترفند و دانلود نرم افزار

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

سلام با تشکر مشکلم حل شد…

من چندوقط پیش دلیت اکانت کردم خواستم وارد شم با مشکل phone N…

ایمیل ا…

سلام واسه من اون دوتا گزينه نمياد…

تمامی حقوق مطالب برای ترفندها محفوظ است و هرگونه کپی برداری تحت هر عنوانی ممنوع و پیگرد قانونی دارد!

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

اشتراک گذاشته شده با :

گویا تک – سایت گویا تک مجله آموزش اندروید و ویندوز. دانلود نرم افزار ویندوز و دانلود برنامه تلگرام اندروید

قطعا همه ی ما در طول سال مزاحمت های تلفنی را تجربه کرده ایم ، روش های مختلفی برای پیدا کردن و فهمیدن صاحب خط افراد مزاحم وجود دارد. خیلی از افراد به دلیل وجود مزاحمت های تلفنی زیاد صرفا قصد سوجویی از کابران و مشتریان را دارند و با پیشنهادات مختلف نظیر پیدا کردن شماره تلفن ثابت ، فروش نرم افزارهای شناسایی صاحبان خط سعی در فریب مردم دارند ، بهتر است فریب این گونه افراد را نخورید. ما می خواهیم در این نوشته به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.

 

 

فهرست سرفصل ها

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

یکی از روش های فهمیدن صاحب خط استفاده از روش های نسبی آزمون و خطا می باشد. شما می توانید شماره مزاحم را در شبکه های اجتماعی مختلف ذخیره کنید و با مشاهده نام و عکس پروفایل وی تشخیص دهید که مزاحم آشناست یا خیر. بررسی نام کاربری و آیدی پروفایل این شخص ممکن است سرنخ مهمی در این زمینه باشد تا شما بتوانید به این قضیه پی ببرید. اما شاید بگویید که این روش ها خیلی جوابگو نیست. در ادامه چند روش بهتر با فهمیدن ریزمشخصات صاحب خط را برای شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

 

در این روش که به صورت نسبی می باشد و ممکن است گاهی اوقات جواب دهد ، شما می توانید برای پیدا کردن صاحب خط همراه اول ، کد ستاره ۱۲۳ مربع را بگیرید. در صورتی که فرد در سیستم جیرینگ همراه اول ثبت نام نکرده باشد مشخصات وی در لحظه ثبت نام نمایش داده می شود.

در این روش شما می بایست به سرویس همراه من بروید یا در وب سایت همراه اول ثبت نام کنید. سپس در این بخش می بایست کد امنیتی ارسال شده برای خط همراه اول را در مرحله ثبت نام وارد کنید. در این حین وارد سامانه می شوید. در قسمت بالای سایت می توانید نام و نام خانوادگی صاحب خط و مشخصات وی را مشاهده کنید. برای دیدن مشخصات جزئی تر می بایست رمز دوم را بلد باشید. در صورت نداشتن رمز دوم می بایست رمز دوم را با تعیین آن و با ارسال به سامانه ۸۹۶۹ دریافت کنید.

 

شما جهت پیدا کردن می بایست از روش شماره تلفن ایرانسل شخص به سرویس کنترل حساب اینترنتی بروید و سپس به بخش ثبت نام ایرانسل مراجعه کنید. در مرحله ثبت نام شماره ایرانسل را وارد کنید. کد امنیتی ارسال شده به خط را وارد سیستم کنید و پس از ورود به سامانه از قسمت مشاهده پرونده مشخصات کامل شخص را مشاهده کنید. در این قسمت تمامی مشخصات شخص مورد نظر به صورت جزئی نمایش داده می شود.

 

شما برای این کار ابتدا می بایست وارد سامانه مدیریت رایتل شوید ، سپس از طریق انتخاب گزینه دریافت رمز عبور شماره همراه و کدملی صاحب خط را وارد کنید و وارد سامانه شوید تا بتوانید مشخصات کامل شخص را مشاهده کنید.

 

بهتر است در هنگام استفاده از آپ های مختلف دقت کنید که از اعتبار کافی برخوردار باشد و همچنین در شبکه های اجتماعی از آپ رسمی استفاده کنید. تا زمانی که سیستم های شبکه های اجتماعی و آپ های پرداخت برای تایید مشخصات شما به نیازی به تایید شماره تلفن همراه ندارند ، سعی کنید شماره خود را در اختیار آنها قرار ندهید.

 

شما می توانید در صورت پخش شدن شماره تلفن همراه ی خود تماس اشتباه را مسدود کنید تا از مزاحمت های ایجاد شده رهایی پیدا کنید.

 

برنامه تروکالر می‌تواند نام شماره‌های ناشناس را برای شما مشخص کند. تنها کافی است که از مطلب ” آموزش پیدا کردن شماره ناشناس با تروکالر اندروید (۱۰۰% عملی)  ” استفاده کنید.

 

شما می توانید برای استعلام مشخصات کامل خود به سامانه ایجاد شده به آدرس mobilecount.cra.ir مراجعه کنید. در این سامانه تعداد خطوط ثبت شده به نام شما درج شده است ، اگر شماره ای که در سیستم ثبت شده در دست شما نمی باشد بهتر است اقدام به مسدود و باطل کردن آن کنید تا از سواستفاده های آتی جلوگیری کنید.

همچنین برای پیدا کردن شماره سیم‌کارت از آموزش ” کد دانستن شماره موبایل خود ” استفاده کنید.

 

دیدگاه شما در رابطه با این آموزش چیست؟

امیر محمد سردبیر گویاتک است. او علاقمند به نویسندگی و بیش از یک دهه در مورد تکنولوژی نوشته است. برای دریافت آموزش‌های اینترنت پیج اینستاگرام گویاتک را حتما فالو کنید ❤
INSTA ID: @gooya.tech

پست قبلی

آموزش بروزرسانی سیستم عامل در گوشی‌های سامسونگ Galaxy

پست بعدی

چگونه سایت‌های قدیمی را با اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ باز کنیم؟

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

۵ روش مشاهده و پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی همراه اول

آموزش دریافت ۳۰% شارژ بیشتر همراه اول برای بانوان

آموزش حذف آهنگ پیشواز ایرانسل (۱۰۰% موفقیت آمیز)

خوب ایکیو که مطلب رو نوشتی . ما فقط شماره اون فرد را داریم خطش که دست مانیست که کد فعال سازیش برای من بیاد

از قضا بنده یه سیمکارت رایتل پیدا کردم. شماره اش رو هم میدونم. منتهی تو قسمت مدیریت حساب رایتل کد ملی هم میخواد. خب اگه من کد ملی شخص رو میدونستم حتما میشناسمش دیگه…

سلام شماره سیم کارتم رو فراموش کردم و زمانی که سیم کارتو میذارم روی گوشی مینویسه روی شبکه ثبت نشده و هیچ کاری نمیتونم انجام بدم و هیچ کدی هم نمیشه وارد کرد،ولی پوکه سیم کارت رو دارم…
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام‌چطور میتونیم خطی که مزاحم‌میشه یاتهدید میکنه رو بفهمیم‌به نام کی هس؟

سلام من چطور میتونم بفهمم اسم صاحب یه خط کیه

سلام میخوام شماره موبایل شخصی رو پیدا کنم

سلام
سپاسگزارم از مطلب خوبی که منتشر کرده اید
با تشکر

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

واقعا که تمام این روش هایی که گفتید منوط به این هست که ما سیم کارت شخص مورد نظر رو داشته باشیم وقتی یکی مزاحم هست مسلما ما سیم کارتش رو نداریم اون موقع باید چیکار کنیم

دقیقا

جوابی پیدا کردین واسه این


نظرات بسته شده است.

دانلودها

آموزش مشاهده قیمت اجناس در گوشی اندروید با دیجی کالا

۳ روش اکتیو ویندوز ۱۰ جدید و آفیس ۱۰۰% موفقیت آمیز (بهمن ۹۹)

دانلود بازی هواپیما جنگی جدید ۲۰۲۱ Modern Warplanes اندروید

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.2.15

دانلود مرورگر فایرفاکس جدید ۹۹ (Firefox) پر سرعت اندروید

آموزش

آموزش پین کردن پیامک یک شماره مهم در گوشی اندروید

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

آموزش خرید و فروش سهام بورس کارگزاری آگاه در گوشی اندروید

آموزش حل مشکل Shazam + دانلود برنامه جایگزین (۱۰۰% موفقیت آمیز)

مقالات

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

۵ روش مشاهده و پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی همراه اول

آموزش دریافت ۳۰% شارژ بیشتر همراه اول برای بانوان

بررسی مزایا و معایب همکاری با فریلنسرها برای تولید محتوا

لیست گوشی‌ های ۵G (اینترنت نسل پنجم) در سال ۱۳۹۹

پستهای اخیر

آموزش مشاهده قیمت اجناس در گوشی اندروید با دیجی کالا

۳ روش اکتیو ویندوز ۱۰ جدید و آفیس ۱۰۰% موفقیت آمیز (بهمن ۹۹)

دانلود بازی هواپیما جنگی جدید ۲۰۲۱ Modern Warplanes اندروید

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.2.15

دانلود مرورگر فایرفاکس جدید ۹۹ (Firefox) پر سرعت اندروید

آموزش ها

آموزش پین کردن پیامک یک شماره مهم در گوشی اندروید

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

گویا تک ، یک تارنمای تخصصی در زمینه دانلود و آموزش فناوری هوشمند است که در سال 1396 تاسیس شده است. در گویاتک روازنه مطالب جدید منتشر می‌شود.

تمامی حقوق مطالب برای گویا تک محفوظ است و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

1334

ایسنا نوشت: مشترکان برای آگاهی از سرویس‌های مخابراتی که به نامشان ثبت شده می‌توانند به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه و از شماره‌هایی که از آنها آگاهی ندارند، سلب مالکیت کنند.

با مراجعه به سامانه‌ی استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی، می‌توان تعداد تمامی سرویس‌های مخابراتی که به نام شما ثبت شده است، را استعلام کرد. نتیجه‌ی این استعلام به خط تلفن همراه اعلام‌شده توسط افراد پیامک می‌شود. بنابراین حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیم‌کارت با کد ملی (شناسه هویتی) افراد ثبت شده باشد.

در فاز اول طرح، تعداد سیم‌کارت‌ها در اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌شود و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی مانند ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس نیز برای آن‌ها ارسال خواهد شد. در صورت دریافت استعلام از سامانه و مشاهده‌ی مغایرت، مشترک می‌تواند پس از مراجعه به دفاتر با اعلام شماره‌های تحت مالکیت خود که از وجود آن‌ها اطلاع دارد، متقاضی سلب مالکیت سایر شماره‌های ثبت‌شده به نام خود شود.

درنهایت درصورت همخوانی اطلاعات ورودی با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه، نتایج ازطریق پیامک با نام CRA.ir برای شما ارسال خواهد شد. عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت ممکن است به این دلایل باشد:  درصورتی که روز گذشته از طریق وب‌سایت یا پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ از سامانه استعلام گرفته باشید، برخی از سرویس‌های در اختیارتان به نام شما ثبت نشده باشد، اطلاعات هویتی برای برخی از سرویس‌های در اختیارتان فاقد شناسه هویتی بوده یا شناسه هویتی ثبت‌شده صحیح نباشد، همه یا برخی از سرویس‌های خود را بدون رعایت «ضوابط و مقررات تغییر نام» به دیگران واگذار کرده باشید و یا تعدادی سرویس به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده باشد.

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست

البته کاربران نمی‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و از شماره‌هایی که به نامشان ثبت شده و از وجود آن‌ها اطلاع ندارند، مطلع شوند، زیرا اعلام شماره‌ها به مشترک غیرقانونی است؛ بنابراین افراد فقط می‌توانند متقاضی سلب مالکیت سایر شماره‌هایی که از وجود آن‌ها اطلاعی ندارند، از خود باشند. همچنین در صورتی که مراجعه‌کننده به دفاتر، متقاضی سلب مالکیت خط تحت مالکیت خود باشد به نحوی که خط مذکور به اپراتور بازگردانده شود، به استثنا بدهی احتمالی خط دریافت هرگونه هزینه‌ای از مراجعه‌کنندگان تخلف محسوب می‌شود. سایر موارد مطابق با تعرفه مصوب مستلزم پرداخت هزینه است.

223227

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

فرض کنید، کودکی گرسنه است، احتمالا انتخاب‌های متعددی برای غذای مورد علاقه او دارید، اما اگر کودکان به بیماری‌ای مبتلا باشد که همیشه گرسنگی را تحمل کند، چه می‌کنید و چه حسی دارید؟ این شرایطی که مادران و پدران کودکان مبتلا به  فنیل کتونوری (PKU) هر لحظه تجربه می‌کنند و به اندازه کودکشان رنج می‌کشند. بیماران مبتلا به فنیل کتونوری (پی کی یو) نه از سر نداری، بلکه به خاطر محدودیت هایی که بیماری به آنها تحمیل کرده از خوردن انواع غذاهای پروتئین دار محروم هستند و همواره از گرسنگی رنج می برند.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست
چطور بفهمیم خط تلفن ثابت به نام کیست
0

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *