چطور به همه کارام برسم

 
helpkade
چطور به همه کارام برسم
چطور به همه کارام برسم

برای شرکت رایگان در وبینار ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری چهارشنبه 15 بهمن ماه : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

ثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران»

چگونه می‌توانم ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابم؟ در حالی که بعد از کار به محض رسیدن به خانه باید تمام وقتم را با فرزندانم سپری کنم ودیگر هیچ فرصتی برای انجام کارهای خودم باقی نمی‌ماند.چطور به همه کارام برسم


وقتی صبح زود از خانه خارج می‌شوم و بعدازظهر خسته به خانه بر می‌گردم، چگونه می‌توانم ساعاتی را به ورزش اختصاص دهم؟

تا وقتی که نزدیک به دویست ایمیل در روز دریافت می‌کنم، چگونه می‌توانم حضور ذهن خوبی داشته باشم؟

چگونه می‌توانم زمانی را به تفکر استراتژیک و موثر در کار خود اختصاص دهم؟

من این مجموعه سوالات حزن انگیز را بار‌ها وبار‌ها به تکرار در سخنرانی‌هایی که این روز‌ها در شرکت‌ها، کنفرانس‌ها، بیمارستان‌ها وسازمان‌های دولتی برگزار کرده‌ام، شنیده‌ام.

بیشتر کسانی که ‌امروزه ملاقات می‌کنم، احساس می‌کنند به دلیل ساعات کاری طولانی در بخش‌های گوناگون زندگیشان تحلیل رفته‌اند. سوالی که همیشه مخاطبان با آن روبه رو هستند، این است که آیا می‌توان با صرف وقت و انرژی محدود‌تر، کارهای بیشتری را انجام داد؟ باید گفت از بین این مخاطبان همواره تعداد انگشت شماری از این افراد توانسته‌اند به همه‌امور زندگیشان رسیدگی کنند. این موضوع مساله مهمی ‌است و به گونه‌ای می‌توان گفت،‌‌ همان مدیریت زندگی است. حال باید دید رمز موفقیت این گروه چیست، که همکارانشان از آن بی‌اطلاع هستند؟

بر خلاف انتظار دلیل موفقیت این افراد نظم و انضباط بیشتر در کار‌ها نیست. راز رسیدن به کارهای روزانه این است که کاری کنیم ‌امور به طور خودکار پیش روند تا انرژی کمتری از ما گرفته شود. این بررسی‌ها نشان می‌دهند که هریک از ما ذخیره محدودی از نظم و انضباط در کار‌ها داریم به طوری که وقتی بیش از اندازه تلاش می‌کنیم طبق مقرراتی که برای خودمان تعریف کرده‌ایم عمل کنیم انرژی مفید خود را برای انجام کارهای دیگر از دست می‌دهیم. به طور مثال، هنگامی‌که شما انرژی خود را صرف مقاومت کردن در برابر خوردن یک کیک شکلاتی می‌کنید، بعد از آن انرژی کمتری برای حل مشکلات سخت ترخواهید داشت.

اعمال انتخاب «روی بامیس‌تر» محقق برجسته وهمکارانش به این نتیجه رسیدند که همیشه باید بر اساس محدود بودن منابع کارهای خود را کنترل و برنامه ریزی کرد. به خصوص در جهانی که انباشته از وسوسه‌های بالقوه، سرگرمی‌ها و تفریحات گوناگون است.

در سمینارهایی که مبحث آن محدودیت انرژی در انسان است، ما به مشتریان خود کمک می‌کنیم تا مواردی را که ما به آن‌ها «مراسم» می‌گوییم (یعنی رفتارهای خاص) در زمان معین شده آن انجام دهند، تا در ‌‌نهایت این کار‌ها به طور خودکار انجام شوند و دیگر نیازی به آگاهی و نظم و انضباط نداشته باشند. وظیفه اصلی مغز شما این است: در مورد رفتاری که می‌خواهید تغییر دهید‌، تصمیم‌گیری کند. بنابراین مراسم و کارهای مهمی ‌را که می‌خواهید به عهده گیرید، تعیین کنید تا بتوانید به طور خودکار، راه خود را پیش بگیرید.

پروفسور «آلفرد نورت وایت هد» در سال ۱۹۱۱ این موضوع را کاملا توضیح داده است، و می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد کاملا اشتباه است که عادت کنیم، به آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم، از قبل فکر کنیم. او کاملا مخالف این موضوع است و معتقد است تمدن‌ها با گسترش تعداد کارهایی که انجامشان به طور خودکار ‌امکان‌پذیر است پیشرفت کرده‌اند.

در واقع می‌توان گفت، بسیاری از مدیران بزرگ حتی نمی‌دانند که کارهایی که انجام داده‌اند با اراده آن‌ها نبوده چرا که آن‌ها به طور کلی وظایف خود را به طور شهودی انجام می‌دهند.

درطول یک دهه گذشته من یک سری آیین مشخص را برای هر روز از زندگی‌ام تهیه کرده‌ام تا مطمئن باشم که مهم‌ترین کار‌هایم را انجام داده‌ام و همچنین وقت و انرژی من صرف انجام کارهای بیهوده روزمره نخواهد شد. در اینجا به پنج آیینی که بزرگ‌ترین تفاوت‌ها را برای من ایجاد کرده است، اشاره می‌کنم:

۱. توجه ویژه به ساعت خواب تا مطمئن شوم هشت ساعت خواب کافی در شبانه روز داشته‌ام. همچنین هیچ چیز مهم‌تر از مسیر رفت و آمد روزانه نیست. اگر برای رفتن به جایی مجبور به استفاده از هواپیما شوم و بدانم که در هشت ساعت خواب من اختلال ایجاد خواهد کرد، حتما جبران کمبود ساعات خواب خود را در اولویت قرار می‌دهم.

۲. نرمش روزانه بعد از اینکه از خواب بیدار می‌شوم. نرمش اثر بسیار زیادی بر کارآیی من در طول روز دارد.

3. هر روز در ابتدا کار خود را با تمرکز بر کارهای مهمی ‌که از شب قبل تصمیم به انجام آن‌ها گرفته بودم، آغاز می‌کنم. بعد از ۹۰ دقیقه کار مدتی را برای استراحت و گرفتن انرژی دوباره اختصاص می‌دهم. ‌امروز (یکشنبه) اولویت من نوشتن این مطلب بود و برای استراحت هم یک ساعت تنیس بازی می‌کنم.

۴. هر ایده و وظیفه‌ای را که در طول روز با آن روبه‌رو می‌شوم، سریعا روی کاغذ می‌نویسم. این کار کمک می‌کند تا در زمان رسیدگی به کارهای دیگر این افکار ذهن من را مشغول نکند. ریسک فراموش کردن آن‌ها نیز کم می‌شود.

۵. هنگامی‌ که از دست کسی یا چیزی عصبانی هستم از خودم می‌پرسم: این موضوعی که باعث عصبانیت من شده چیست و چگونه می‌توانم راه‌حلی برای آن پیدا کنم؟

ما انسان هستیم و خطا پذیر، بنابراین هر روز که نتوانم بخشی از این وظایف را انجام دهم، خود را جریمه می‌کنم یا حتی انجام آن‌ها را به روز بعد منتقل می‌کنم.

بنابراین می‌توان گفت آیینی که آگاهانه ایجاد شده ‌است نشانه‌ای از اعمالی است که حتما باید انجام گیرند. بنابراین اگر واقعا مصمم به کنترل زندگی خود هستید نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

منبع: دنیای اقتصاد

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع اطلاع رسانی صنعت

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

خرید خانه این روزها برای هر خانواده‌ای یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. موفقیتی…

دانلود طرحهای توجیهی

دانلود طرح توجیهی تولید عطر

دانلود طرح توجیهی غذای آماده (ناگت)


شناسه


گذرواژه


مرا به خاطر بسپار

دانلود پاورپوینت – دیجیتال مارکتینگ – ants – دیگ بخار – اکانت لیندا – علفتراش هوندا – طراحی سایت

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع استچطور به همه کارام برسم

یک جنرالیست هستم، از هر چیزی آنقدری که کارم راه بیفته می‌دانم، و در هیچ موضوعی متخصص نیستم.

به نظرم زندگی کردن یجورایی مثل خلبانی هست، حداقل زندگی من اینطوریه، هم باید حواسم مدام به همه تنظیمات و پارامترها و جزئیات باشه، هم باید از مسیر و مناظر اطراف غافل نشم، اصلا همه اون حواس جمعی اولیه برای این هست که بتونم خوب پرواز کنم و مناظر بهتر و بیشتری رو ببینم.

اون دسته از دوستانی که من رو از نزدیک می‌شناسن همیشه ازم سوال می‌پرسن که چطوری به این همه کار می‌رسم؟ گفتم یک هفته کاریم رو اینجا با رسم شکل توضیح بدم و تو هر مرحله رفتارم رو تشریح کنم، تا هم خودم دقیقتر بفهمم چطور به همه کارهام می‌رسم و هم محلی باشه برای کسب اطلاعات بهتر و روشهای مدیریت فردی بهتر.

اول ببینیم یک هفته کاری من به چه صورت میگذره؟ بعد بررسی کنیم که با چه ابزارها و ترفند هایی حجم کارهام رو کم می‌کنم یا زمانم رو مدیریت می‌کنم.

شنبه: اولین روز کاری من در تهران شروع میشه، در شرکت مگا (سرویسهایی نظیر ایرانیکار رو داریم که کارمون توسعه زیرساخت فروشگاهی برای محصولات سایپا و بهمن خودرو و سایر خودروسازی هاست، فروش اینترنتی خودرو توسط ما انجام میشه)، من در شرکت مگا در نقش یک طراح رابط و تجربه کاربری هستم و در حال حاضر مشغول به طراحی و پیاده سازی سرویس جدید سایپا (سامانه فروشگاهی و نمایشگاهی که هنوز لانچ نشده)چطور به همه کارام برسم

یکشنبه تا سه شنبه: این سه روز از هفته رو در رشت زندگی می‌کنم! شهری که به شدت دوستش دارم و خاطرات زیادی در آن برای خودم ساختم، جالبه بدونید در رشت مسئولیت کاری من توسعه دیجیتال برای یک قنادی معتبر به نام اشهدی است! کارهای نظیر طراحی فروشگاه اینترنتی (که می‌شه گفت اولین سرویس سفارش آنلاین کیک و شیرینی در رشت)، دیجیتال مارکتینگ، و مدیریت شبکه های اجتماعی اشهدی و تولید محتوا، همه این کارها بر عهده من است که البته با تیمی که دارم خیالم راحت است از انجام به موقع کارها، همینجا بگم که برای مدیریت شبکه های اجتماعی از چه ابزارهایی استفاده می‌کنم.برای مدیریت تلگرام از تولگرام و برای مدیریت اینستاگرام از رونگار و برای آنالیز و مدیریت کمپین ها از هوت‌سوئیت استفاده کردم، برای تبلیغات مجازی هم می‌تونید از ادسنسور استفاده کنید. برای خود اشهدی البته خیلی سخت نگرفتم و نیازی هم به این ابزارها نبود اما به طور کلی ابزارهای من برای این قسمت همین ها هست.

پنجشنبه و جمعه: در این دو روز من در نقش یک بازیگر تـئاتر ظاهر می‌شم! من در کارگاه بازیگری آقای سیامک صفری مشغول به تمرین برای اجرای یک تئاتر هستم، این قسمت از هفته رو خیلی دوست دارم و عملا دو روز از هفته رو کاملا ارتباطم با دنیای کاری و حاشیه های زندگی قطع میشه و به خودم و علاقه ام مشغولم.

در طول هفته: تقریبا هر شب یا نهایتا یک شب در میون نیم ساعت میدوم، تقریبا هر روز 1 ساعت مشغول به یادگیری زبان انگلیسی هستم، تقریبا هر روز نیم ساعت الی ۱ ساعت مطالعه آزاد دارم.

خیلی ساده و به طور کلی بخوام بگم میشه این موارد:

اگر بخوام خیلی صادقانه بگم، مجبور شدم! اما علاقه به رشت و عدم تحمل زندگی کارمندی هم موثر بود.شرایط زندگی من به گونه‌ای پیش رفت که مجبور شدم برای بالا بردن درامدم به نسبت تخصصم، چند کار به صورت همزمان انجام بدم، از طرفی فعالیت در چند حوزه مختلف داره از من شخصیتی چند منظوره با مدل T میسازه، به این صورت که در زمینه های زیادی اطلاعات مناسب، و در یک زمینه اطلاعات و مهارت تخصصی خواهم داشت، این محور‌ها رو رفتار من، علاقه‌ی من و میزان وقتی که برای هر کدام اختصاص میدم تایین میکنه. این نوع لایف استایل به تقویت مهارت های نرم در من خیلی کمک می‌کنه،برخی از مهارت های نرم رو لیست می‌‌کنم:- خود‌آگاهي- مديريت هيجان- مديريت استرس- مدیریت زمان- مهارت ارائه‌ی و پرزنت موثر- قابليت انعطاف‌پذیری و ریسک پذیری- مهارت‌ ارتباط موثر و سازنده- مهارت‌ تاثيرگذاری و نفوذ- مهارت كار تيمی- مهارت‌ حل مساله و تصمیم‌گیری- مهارت‌ مواجهه با موقعيت‌های دشوار- توانايي تفكر انتقادی- توانایی تفکر خلاق – مهارت مذاكره-….

پیش از هرچیز، من اندرویدی هستم و اپ هایی که معرفی می‌کنم برای اندروید هست.

اپلیکیشن های 6Minutes English و Castbox و LearnEnglish Podcasts هم برای کمک به مهارت های شنیداری من همیشه آماده خدمت هستند، از این اپ ها بیشتر در وقتی در سفر بین تهران و رشت هستم و زمانهایی که بیرون از خانه مشغول قدم زدن هستم استفاده می‌کنم.

هر روز من ۶ سهم هست، هر سهم ۳ ساعت (از ۶ صبح تا ۱۲ شب در بازه های ۳ ساعته)۳ ساعت زمان مناسبی برای هر چیزی هست، هم میشه یه تسک رو دان کرد، یا میشه یه قرار کاری یا رفاقتی خوب و پر و پیمون داشت، یا میشه حسابی مطالعه کرد و وبگردی داشت و… در کل نسبت به تقسیم کردن کارها سخت نمیگیرم ولی میدونم که ۶ تا ماجرای جدی رو میتونم در یک روز داشته باشم.ماجراهای جدی در طول یک روز برای من ایناست:- خواندن زبان- رسیدن به کارهای جدی و تخصصی (کارهایی که ازشون پول در میارم) که به این ۲ سهم بهش میدم.- ورزش کردن‌(میتونه باشگاه باشه، استخر باشه، یا دویدن.- تمرین تئاتر یا مطالعه عمومی.- یادگرفتن یک چیز جدید (اکثرا کاری و تخصصی میشه)حرف آخر: در کل سخت نگیرید، نیازی به برنامه ریزی لحظه به لحظه نیست، همین که بدونید قرار هست یه سری کار رو در امروز انجام بدین کافیه، بعد میشه بزرگش کرد و رسید به مجموع کارهایی که اگر در طول هفته انجام بدم نتیجه جدی تری حاصل میشه، و همینطور بزرگتر و بزرگتر.یه موضوع مهم دیگه هم امیدواری و انگیزه هست، این قسمت جدا شخصیه و هر کسی برای خودش دلایل متفاوتی برای زندگی کردن و انگیزه های مختلفی برای کم نیاوردن داره، ولی حضورش لازمه، پیداش کنید.یه راز: ما قرار نیست حال داشته باشیم و سرحال باشیم تا خیلی از کارها رو انجام بدیم، در اصل خیلی از کارها رو انجام میدیم تا حالمون رو خوب کنه (یا دقیقا بعدش، یا کمی دیرتر، یا خیلی دیرتر)، یعنی قبل و موقع انجامش شاید اصلا حالمون خوب نباشه اما نتیجه قطعا حال و شرایط آیندمون رو بهتر میکنه.فهم دقیق دینامیک این نکته و رفتار مغز و بدنمون خیلی مهمه.همین!

اگر کمی و کاستی داشت یا سوال و ابهامی داشتید تو کامنت بهم بگید.خدافظ.

یک جنرالیست هستم، از هر چیزی آنقدری که کارم راه بیفته می‌دانم، و در هیچ موضوعی متخصص نیستم.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

من هر کاری می کنم صبح تا شب به همه کارهام نمی رسم


تمامی حقوق محفوظ است.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام…من مجردم و خداروشکر هنوز درگیر تاهل و بچه نیستم…دانشجو هم نیستم ولی درس میخونم..درسهام خیلی زیاد شده…شبکه های کامپیوتری هست و زبان المانی.تازه شاغلم هستم..مباحث شبکه به تنهایی خودش شاید یک سال دورش زمان ببره..زبان هم که بی انتهاست و تمومی نداره.شما چطور به همه کاراتون میرسید تازه با وجود تاهل و بچه

خوابتو کمتر کن انرژتو بیشتر کن از فضای مجازی کمتر استفاده کن باور کن وثقت اضافی هم میاری

هر بار شب واسه ی فردات برنامه ریزی کن که هم وقت داشته باشی و هم‌خسته نشی برنامه ریزیتم یه جوری باشه که خستت نکنهچطور به همه کارام برسم

کارم خسته کنندست.خیلی.انرژیمو میگیره ولی باید درس بخونم 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

زبان انگلیسی هم بلدید

قهوه قهوه قهوه حلال همه ی مشکلات

واسه ی هدف های بزرگت قدم های کوچیک بردار تا بتونی بهشون برسی😊

تقریبا..در حد متوسط..افت کردم توش خیلی

اره درسته…باید رو بیارم به قهوه

چند ترم رفتید اخه شنیدم کسی که زبان انگلیسی رو بلده زبان دیگه رو هم میتونه به راحتی یاد بگیره.راسی چند سالتونه

27- نه ربطی به هم ندان

مرسی…یه خورده عجله دارم..عمر سریع میگذره

نقریبا هم سنیم  خوشبحالتون شاغلید سرگرم میشید

مرسی شغلمو دوست ندارم..میخوام برم تو تخصص خودم کار کنم.

یه رمان نویس معروف برنامه ریزی کرده بود هر روز فقط یه پاراگراف از رمانشو مینوشت رمانش به چاپ رسید شد بهترین رمان وقت زیاده عمر هم دست خداست 

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

وقتی می فهمید که برنامه ریزی تا چه حد می تواند در بالا بردن کارایی و عملکرد شما مفید باشد تعجب می کنید که پس چرا تعداد بسیار کمی از مردم برای کارهایشان برنامه ریزی می کنند. ضمناَ برنامه ریزی واقعاَ کار بسیار ساده ای است. تنها چیزی که برای کار لازم دارید یک صفحه کاغذ و یک خودکار است.

هنگامی که کار جدیدی پیش می آید قبل از آنکه دست به انجام آن بزنید آن را به لیست اضافه کنید.از همان اولین روزی که انجام کارهای خود را برای همیشه از لیست آغاز می کنید. به میزان کارایی و بازدهی شما 25 درصد یا بیشتر افزوده می شود.

لیست کارهای روز بعد را شب قبل از آن و پس از تمام شدن کار روزانه تهیه کنید. ابتدا کارهایی را که هنوز تمام نکرده اید و سپس کارهایی را که باید روز بعد انجام دهید وارد لیست کنید، هنگامی که لیست کارهایتان را شب قبل آماده می کنید ذهن نا خودآگاه شما تمام مدت شب که در خواب هستید.

روی این لیست کار می کند و اغلب مواقع هنگامی که از خواب بیدار می شوید ایده هایی دارید که با استفاده از آنها می توانید کارهایتان را بهتر و سریع تر از آنچه در ابتدا تصور می کردید انجام دهید.هر چه قبل از انجام کار وقت بیشتری برای آماده کردن و نوشتن لیست تمام کارهایی که باید انجام دهید صرف کنید کارایی شما بیشتر می شود.چطور به همه کارام برسم

مغز شما برای فکر کردن خلق شده و نه ذخیره‌سازی یک فهرست رندوم از کارهایی که می‌خواین انجام بدین. تهیه کردن لیست از کارها و اولویت‌هایی که در طول روز دارین، می‌تونه به تمرکز و نظم ذهنی، و در نتیجه به افزایش بهره‌وری و بهبود کارایی شما در کار و زندگی روزمره کمک زیادی بکنه. امروزه ابزارهای مدیریت کار به شما کمک می‌کنن تا به راحتی کارهاتون رو در لیستها مرتب و منظم بنویسین و برای همه بخشهای زندگی‌، برنامه‌ریزی زمان بندی کامل داشته باشید.

کم‌رنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها بهتر عمل می‌کنند. کارهایتان را فهرست‌وار در تیررس نگاه داشته باشید تا هم ذهنتان فراموش نکند و هم در پایان روز بتوانید بررسی منطقی‌تر با داده‌های واقعی داشته باشید.

از انجام کارهای تکراری جلوگیری کرده و می‌توانید بعد از اتمام کاری تائیدیه انجام آن را ثبت نمایید. نمود ظاهری انجام تصمیم یعنی مصمم شدن و تلاش بیشتر شما برای موفقیت. پس مصمم بمانید و به طیف موفق‌ها خوش آمدید.

در حالیکه شاید اینطور استنتاج بشه که داشتن یک لیست از کارها به تلاش ذهنی زیادی احتیاج نداره، اما ریزو می‌گه که بسیاری از افراد در تنظیم لیست کارهای روزانه‌شون برای دست‌یابی به موفقیت شکست می‌خورن. لیست کارهای روزانه باید خاص و هدف‌گذاری شده باشه و شما فقط باید کارهایی رو در این لیست قرار بدین که برای بدست آوردن‌شون وقت و منابع لازم رو در اختیار دارین. همچنین اهداف و پروژه‌های بزرگ باید به بخش‌های عملی‌تر (کوچک‌تر) تقسیم شوند .

باید به روز آینده نگاه کنین و هرچیزی که قرار هست اتفاق بیفته (تماس‌های تلفنی، ایمیل‌های ارسالی و تمامی قرارهای ملاقات) رو مشخص کنین. بنابراین وقتی که صبح به سر کار میاین، شما یک نقشه راه در اختیار دارین و می‌تونین با سرعت تمام به کارهاتون برسین و وقتی هم که به سراغ انجام دادن کارهای موجود در لیست میرین، چنین روشی بهتون کمک می‌که که کارهاتون رو با سطح بهره‌وری تنظیم کنین.

خود پائولا ریزو ترجیح می‌ده که در ابتدا به کارهایی بپردازه که تمرکز بالاتری نیاز دارن، مثل نوشتن و او این کار رو در ابتدای روز و زمانی که هنوز ذهنش تازه‌ هست انجام میده. کارهای کوچک مثل تماس‌های تلفنی و یا ایمیل‌ها در قعر لیست جای می‌گیرن تا در زمانی مثل بعد از ناهار و زمانی که فرسودگی ذهن پائولا بیشتره بهشون رسیدگی شود .

اما وقتی در طول روز با اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای مواجه می‌شین که ممکنه شما رو از مسیرتون دور کنه، باید به لیست کارهاتون مراجعه کنین و اون رو مورد بازبینی قرار بدین.

اگر در پایان روز، کار انجام نشده‌ای باقی مونده بود، اون رو مجددا ارزیابی کنین. از خودتون بپرسید: آیا این کار به لیست کاری امروز تعلق داشت؟ آیا من زمان و منابع کافی در اختیار دارم؟ آیا می‌تونم این کار رو به فرد دیگه‌ای محول کنم؟ کامل نشدن کارها ممکنه که حس شکست خوردن رو بهتون منتقل کنه، اما خیلی به خودتون سخت نگیرین، اگر هنوز هم اون کار براتون اهمیت داره، در لیست کاری فردا جاش بدید.

اگر قرار هست که یک جلسه رو برگزار کنید و یا یک تماس تلفنی داشته باشید، یک لیست از موضوعاتی که می‌خواین در موردش صحبت کنین رو تهیه کنین؛ در این صورت دیگه هیچ چیزی رو فراموش نخواهید کرد. این لیست رو روی میز و دم دستتون داشته باشین تا وقتی نکته جدیدی به ذهنتون رسید بتونین اون رو سریعا یادداشت کنین.

تهیه یک لیست از موضوعاتی که می‌خواین در موردش صحبت کنین می‌تونه تاثیرگذاری جلسات رو افزایش بده، چون در این صورت مطمئن هستین که در مورد تمام موارد نیاز صحبت کردین.

رهبران موفق و کارآفرینان فقط کارهایی رو انجام می‌دن که از قبل مشخص کردن؛ چون این کار فقط دقایقی طول می‌کشه. اما به صرف اینکه شما قادر به انجام کاری هستین، به این معنی نیست که شما “باید” این کار رو انجام بدین.

کارهای سطح پایین مثل آپلود یک مطلب روی وردپرس یا ترتیب دادن یک مسافرت، همیشه بهترین استفاده از وقت و استعداد نیستن. به تمام موجودی لیست کارهاتون نگاه کنین و از خودتون بپرسین: آیا من تنها کسی هستم که می‌تونه این کار رو انجام بده؟

هرکاری که میشه انجامش رو به دیگران محول کرد باید در لیست خارجی قرار بگیره. در حالی که محول کردن کارها می‌تونه کمی هم از وقتتون رو بگیره، اما از یک سو هم می‌تونه باعث صرفه‌جویی در زمان بشه و این زمان رو می‌تونین روی کارهایی که باید انجام بدین صرف کنین. در واقع، لیست خارجی شما به لیست کاری یه شخص دیگه تبدیل می‌شود .

نوشتن یک لیست از اهداف بلند مدت و رویاپردازی می‌تونه در دست‌یابی به موارد بیشتر بهتون کمک کنه. حتی اگر فکر می‌کنین که یک رویا بسیار بزرگ و دست نیافتنی هست، اما این رویا چیزیه که شما واقعا اون رو می‌خواین، باید اون رو بنویسین.

براساس مطالعات انجام گرفته، وقتی که چیزی رو می‌نویسین تمایلتون برای انجام اون کار تا ۳۳ درصد افزایش پیدا می‌کنه. چون نوشتن باعث می‌شه که اون کار مورد نظر در مرکز توجه شما قرار بگیره.

بنابراین از همین الان می‌تونین یک لیست از اهداف بلند مدت رو برای خودتون و کمپانی‌تون بنویسین و بعد یک یادآور رو برای بازبینی و ارزیابی مجدد این اهداف مشخص کنین.

همیشه زمانی رو در تقویم برای بازبینی لیستش مشخص می‌کنه. او می‌گه که اهداف بدست اومده رو کنار می‌گذاره و اهداف جدید رو به لیست اضافه می‌کنه و یا کارهایی که دیگه نمی‌خواد انجام بده رو از لیستش حذف می‌کنه. نوشتن و تعیین اهداف بلند یک تمرین خوب برای دست‌یابی به چیزهایی‌ هست که می‌خواین.

وقتی که دارین به همراه دیگران روی یک پروژه کار می‌کنین، یک لیست از پروژه‌ها به همراه جزئیات و مسئولیت‌های تفویضی تهیه کنین.

به عقیده پائولو ریزو، چنین کاری بهتون کمک می‌کنه که از مدیریت ذره بینی اجتناب کنین. همچنین برای مدیریت پروژه‌هاتون می‌تونین از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه آنلاین مثل تسکولو هم استفاده کنین. پروژه‌هایی که تعریف می‌کنین باید به بخش‌های قابل مدیریت تقسیم و به اعضای تیم تفویض بشن.

در نرم‌افزارهای مدیریت پروژه مثل تسکولو، مدیر تیم می‌تونه به میزان پیشرفت همکارانش و همچنین لیست‌های کاری اونها دسترسی و نظارت داشته باشه.

استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین مدیریت کارها می‌تونه از ارسال انبوهی از ایمیل‌های گیج کننده جلوگیری کنه و همچنین می‌تونین تمامی موارد مورد نیاز برای یک پروژه رو در یک مکان کنار هم داشته باشین.

همه دوست دارند بیشترین کارها را در کمترین زمان انجام دهند. واضح‌تر اینکه همه کارها را طی یک روز انجام دهند. خوب است این نکته را به یاد داشته باشیم که هیچ فردی قابلیت انجام حجم کاری ورای تصور طی یک روز را ندارد. یعنی در بهترین حالت نیز، تعدادی کار مشخص انجام می‌شود. بنابراین سعی نکنید فشار غیرمنطقی به خودتان وارد کنید. تفکر ایده‌آل در کنار واقع‌گرایی نتیجه بهتری خواهد داد.

۲. محدودیت زمان را در نظر بگیرید :

اگرچه کم آوردن وقت بیش از هر چیز به نداشتن یا ضعف اصول برنامه‌ریزی برمی‌گردد اما نادیده نگیرید که هر روز، ساعات ثابتی دارد. پس باید فعالیت‌های خود را طبق محدودیت زمانی روزانه تنظیم کنید. از آن گذشته، ساعات کاری برای انجام امور اداری، مشخص شده و طبیعی‌ست که کارهایی از این دست را باید در ساعات اولیه روز انجام داد. می توانید سایر فعالیت‌هایی را که نیازمند بازه زمانی اداری نیستند، به ساعات ظهر و بعدازظهر انتقال دهید.

زمان‌بندی آن‌قدرها هم کار سختی نیست. شما نیز اولین فردی نیستید که با چالش کمبود وقت درگیر شده است. ترسیدن از عقب‌ماندگی کارها، کم آوردن وقت و افزایش حجم کار، به شما کمکی نمی کند؛ بلکه شما با ترسیدن فقط وقت و انرژی بیشتری را هدر می‌دهید که می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

موقعیت خود را بپذیرید و ارزیابی کنید. فرار کردن و به تعویق انداختن تصمیم مهمی مانند اصلاح رویه انجام امور، منجر به نگرانی بیشتر می‌شود. سر جای خود بمانید، راه پیش رو را ببینید، راهکارها را بسنجید و درصدد رفع کم‌کاری‌ها و کاستی‌ها باشد. از آن مهم‌تر یادتان باشد هدف اصلی، با اولین گام محقق نمی‌شود.

تشویش ذهن و درهمی فکر، بزرگترین مانع برای تمرکز و هدف‌یابی‌ست. پس بهتر است در فضایی آرام به تفکیک وظایف، مسئولیت‌ها و کارهای روزمره خود فکر کنید و واقع‌بینانه بسنجید. بیش از حد متعارف نپذیرید تا مأیوس نشوید. سعی کنید دسته بندی ذهنی داشته باشید تا بتوانید به تفکیک موضوعی متعارف‌تری دست پیدا کنید و از همه مهم‌تر، طبق شرایط جسمی و روحی کنونی خود برنامه‌ریزی کنید. نه آنچه که دوست دارید باشید.

کارهای اصلی و روزمره را از کارهای موردی زمان‌دار جدا کنید. این روش به شما کمک می کند تا با یک نگاه اجمالی، به تقسیم‌بندی فوری معقول ذهنی دست پیدا کنید و سردرگم نباشید که اول از کجا شروع کنید و نکند کار مهمی را پشت گوش انداخته باشید.

عموم افراد در ساعات ابتدایی روز از انرژی سرشاری برخوردارند. بنابراین شاید بهتر باشد کارهای مهم را در ساعات مشخص ابتدایی روز انجام دهید اما نکته قابل‌توجه در این بخش، تخصیص ساعت‌های مشخص به امور مهم است. وقتی در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید و ساعتی معین را برای انجام کاری ضروری در نظر بگیرید، ناخودآگاه و به صورت هدفمند به انجام آن سوق داده می‌شوید.

دسته‌بندی کارها بر اساس اولویت‌ها را می توانید در ابتدایی‌ترین صورت و با دو معیار «میزان اهمیت» و «فوریت» شروع کنید. جدولی رسم کنید که به چهار بخش تقسیم شده باشد.

وقتی که دارین یک تصمیم مهم، مثل تشکیل یک همکاری دوجانبه یا ورود به یک حوزه جدید کسب و کار، رو می‌گیرین باید یک لیست از معایب و مزایا تهیه کنین. پائولو ریزو میگه که این لیست می‌تونه شما رو به عمق موضوع هدایت کنه. همچنین فراموش نکنین که صرفا به دلیل اینکه تعداد مزایا از معایب بیشتر هست، به این معنی نیست که تصمیم شما قطعا درست هست و راه درستی رو انتخاب کردین.

بهترین روش برای استفاده از این لیست این هست که اون رو بنویسین و بگذارینش کنار و روز بعد و وقتی که دیدگاه‌تون تازه‌تر هست به سراغش برگردین. همچنین می‌تونین لیست‌تون رو با یک دوست یا همکار هم به اشتراک بگذارین تا اگر لازم بود اونها هم نظرشون رو بگن و شاید هم تونستن که مزایا و معایبی رو به لیست اضافه کنن. تهیه لیست معایب و مزایا می‌تونه شفافیت لازم برای اتخاذ تصمیمات درست رو بهتون بده.

چطور به همه کارام برسم

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

خوش آمدید

بازیابی رمز ورود

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد

shadaboshop – یک زندگی شاد با کسب درآمد در خانه

همه ی کارها یی که ما دوست داریم انجام بدیم شاید خیلی زیادند. بعضی اوقات خانم ها میگند ما دوست داریم کاری بکنیم ولی چطوری میتونیم هم به کارهای خونه برسیم و هم کسب و کارمون رو مدیریت کنیم. انجام همه ی کارها غیر ممکنه. اما اگر همه ی کارها یی رو که دوست دارید از یک فیلتر مخصوص بگذرونید و برای کارهایی که واقعا شما رو سر شوق میارند ،برنامه ریزی کنید. اونوقت میبینید که به همه ی کارها یی که به شما حس خوبی میدند ،میرسید.چطور به همه کارام برسم

آیا واقعا زن ها میتونند هم خانه دارهای خوبی باشند و هم در کسب و کار حرفی برای گفتن داشته باشند؟


چگونه با پسر نوجوان خود رفتار کنم

۶ نکته که شما رو تبدیل به فردی خوش بین می کنه

وقتی صحبت از انجام دادن همه ی کارها میشه ،بعضی ها ممکنه فکر کنند منظور ما اینه که یک خانم ها بتونند، در یک زمان همه کار انجام بدن! خب مسلما این کار غیر ممکنه .هر چی که بیشتر تلاش کنید کمتر از پس همه ی کارها برمیایید. مغز انسان برای چندبرنامگی ساخته نشده؛ در این جور مواقع کارایی آدم به حدی پایین میاد که عملا هیچ کاری از پیش نمی بره. اما خب ما داریم میبینیم که خانم ها و مادران موفقی هستند که تونستند بین کارشون و خانوادشون ،به خوبی تعادل برقرار کنند.در واقع اونها تونستند از پس همه ی کارهایی که می خواند بربیاند. این یعنی شما اول باید تعیین کنید کدوم کارها هست که واقعا انجام دادنشون توی زندگی ، سلامت روان و شادابیتون اثرگذاره. موضوع دیگه هم اینه که شما قرار نیست به هزاران کاری که درآینده ممکنه اثر گذار باشند فکر کنید ؛فقط انجام یک کار، برای همین لحظه. اگه به دنبال رمز کار زنان موفق میگردید این مقاله رو از دست ندید.
خانم لانی کاون یکی از اون نمونه های مثال زدنیه . یک خانم سخنران حرفه ای که کارگاه های آموزشی ، برای شرکت ها و سازمان های غیر انتفاعی برگزار میکنه. همچنین به مدت دو دهه تجربه مشاوره، آموزش و سخنرانی عمومی هم داره ؛ضمن اینکه نویسنده هم هست . انجام این کارها به مرور زمان اون رو تبدیل به یک مربی حرفه ای کرده. کاری که این خانم انجام میده اینه که ، ابزارها و منابعی رو در اختیار مشتریهاش قرار میده تا بتونند گام به گام برای تغییر و بازسازی زندگیشون تلاش کنند و در این مسیر کمک و راهنماییشون میکنه.
خانم کاون نویسنده کتاب ” توانمندی” هست و در حال حاضر در حال نوشتن کتاب “تماس های خودتان را ایجاد کنید ” هست که در مورد اینه که چطوری میتونید ماموریت واقعی زندگی خودتون رو کشف کنید.خیلی ها از اون می پرسند :”تو چطور میتونی همه ی این کارا رو انجام بدی؟ کی وقت میکنی به بچه هات برسی؟ چطور وقت میکنی هم به کارهای بیرون از خونت برسی وهم وقتت رو با خانواده و دوستانت هم صرف کنی؟ » الهام بخش این خانم یک زن کمدین هست که سبک زندگی اون , Noaهست به معنی آزادی.
در طول زندگی شما روز به روز قویتر میشید و یاد میگرید که مهارت هاتون رو برای تصمیم گیری های بهتر تقویت کنید. خانم کاون معتقده که خانم ها میتونند همه ی کارهایی رو که دوست دارند، انجام بدن ؛ اما نه هم زمان و یا بدون حمایت پدرومادر ،خانواده ،دوستان و اطرافیان.

نکاتی برای ایجاد تعادل بین خانواده ، کار و مراقبت از خود:

منبع : naturalawakeningshawaii

لیسانس علوم کامپیوتر دارم و به کسب وکارهای خونگی علاقه مندم 🙂

قبلی

راه های افزایش اعتماد به نفس برای زنان کارآفرین

بعدی

۶ راه کسب درآمد آنلاین از یک وب سایت

ایمیل شما نزد ما محفوظ می ماند

اطلاعات من را ذخیره کن تا دیگر مجبور به تکرار آنها در این سایت نباشم


اشتیاق قلبی ات را دنبال کن


مامان کارآفرین


۲۱ مامان کارآفرین موفق را بشناسید

چطور به همه کارام برسم
چطور به همه کارام برسم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *