چطور در درس هایمان موفق شویم

 
helpkade
چطور در درس هایمان موفق شویم
چطور در درس هایمان موفق شویم

همه ما می دانیم که هر فردی شیوه خاصی برای درس خواندن و یادگیری دارد. در این مقاله از سایت کوکا می آموزیم که چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم و موفق شویم؟

اگر می خواهید هنگام درس خواندن خسته نشوید بهتر است یک جای مناسب در اتاق را که آرام و آفتابی است انتخاب کنید و بودن استرس شروع به درس خواندن کنید.

بعضی افراد صبح ها را برای درس خواندن انتخاب می کنند و گروهی دیگر شب را ترجیح می دهند، فرقی نمی کند چه زمانی درس می خوانید هر وقت احساس کردید که خسته نیستید و انرژی دارید درس خواند را شروع کنید.

خودتان را گول نزنید خوابیدن در رختخواب برای درس خواندن بیشتر شما را خسته می کند و باعث می شود که نتوانید به خوبی درس بخوانید، بهتر است برای درس خواندن از یک میز و صندلی راحت استفاده کنید.

یک مشکل رایج در افرادی که سریع از درس خواندن خسته می شوند این است که برای درس خواند برنامه ریزی نمی کنند، قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید برای آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید به طور موثر مطالعه کنید.چطور در درس هایمان موفق شویم

یک راه برای لذت بردن از درس خواند استفاده از روش های خلاقانه برای مطالعه می باشد، شما می توانید با تماشای سی دی های آموزشی درس بخوانید.

اگر مقاله شما طولانی است و وقت زیادی هم ندارید بهتر است که از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید و به این ترتیب بدون اینکه خسته شوید درس بخوانید.

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خسته شدن هنگام درس خواندن این است که پس از هر دو ساعت درس خواندن به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.

در ایام امتحانات برای درس خواندن بهتر است که بیشتر از میوه ها، سبزیجات و آجیل ها استفاده کنید و مصرف مواد غذایی فرآوری شده و هله هوله را کاهش دهید.

بیدار بودن در ایام امتحانات یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که دانش آموزان انجام می دهند. خوابیدن به اندازه کافی باعث می شود که بهتر درس بخوانید و زود خسته نشوید، علاوه بر این همه ی مطالبی که خوانده اید را بهتر به خاطر می سپارید.

خط کشیدن زیر مطالب مهم یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری بهتر می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار کتاب خود را روزنامه وار بخوانید و در دور بعدی با دقت بیشتر زیر مطالب مهم خط بکشید تا بتوانید به راحتی آن ها را به یاد بیاورید.

یادداشت برداری یکی از بهترین مهارت های درس خواندن محسوب می شود، خلاصه نویسی و یادداشت برداری در کلاس درس باعث می شود که در زمان کمتر مطالب مهم تر را بخوانید و راحت تر به یاد بیاورید.

استفاده از فلش کارت ها یک روش بسیار موثر برای یادگیری بهتر است، اگر در درس های تاریخ، فیزیک، ریاضی، شیمی و جغرافی از فلش کارت استفاده کنید مطالب دشوار را راحت تر یاد می گیرید.

استفاده از فلش کارت ها برای درس خواندن بسیار سرگرم کننده می باشد و علاوه بر این باعث صرفه جویی در زمان می شود.

پس از پایان هر فصل از کتاب یا مقاله می توانید از خودتان کوییز بگیرید تا به این ترتیب نقاط ضعف خود را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر تمرکز کنید.

بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با تصاویر بهتر از متن درس را یاد می گیرند و بیشتر می توانند مفاهیم را حفظ کنند، اگر شما هم از این دست افراد هستید می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و مطالب مهم را با نقاشی کشیدن برای خود یادآوری کنید.

اگر می خواهید در درس خواندن موفق باشید بهتر است که هر کتاب یا مقاله را حداقل دوبار بخوانید و مرور کنید.

زمان های خاصی را که بهتر یاد می گیرید و انرژی بیشتری دارید برای درس خواند انتخاب کنید.

هر روز درس بخوانید، بگذارید درس خواندن جزیی از زندگی روزمره شما شود درست مثل خوردن و خوابیدن، اگر هر روز مطالعه کنید ذهن شما برای درس خواندن آمادگی بیشتری خواهد داشت.

یکی از موثرترین روش های موفق شدن در درس خواندن این است که اول مطالب سخت تر را بخوانید و سپس با آرامش و انرژی ذهنی بیشتر مطالب آسان تر را مطالعه کنید.

اگر در طول ترم از مطالب مهم یادداشت برداری کنید قبل از امتحان این یادداشت را بخوانید چون ممکن است شامل اطلاعات مهمی برای شما باشند.

اگر مطلبی را به خوبی درک نمی کنید می توانید از دوستانتان کمک بگیرید.

تحقیقات نشان داده که ورزش می تواند حافظه شما را افزایش دهد، 20 دقیقه قبل از هر بار درس خواندن پیاده روی کنید.

اگر چه ممکن است مسخره به نظر برسد اما درس خواندن با صدای بلند باعث می شود که مطالب را به زودی فراموش نکنید.

بهترین روش برای اینکه بدانیم درس ها را فراموش نکرده ایم این است که آن را برای دوستانمان توضیح دهیم.

تماشای فیلم های آموزشی علاوه بر اینکه سرگرم کننده است یک روش موثر برای یادگیری درس و فراموش نکردن آن می باشد.

پس از هر 2 ساعت درس خواند یک استراحت کوتاه 15 دقیقه ای داشته باشید تا بتوانید مطالب را بهتر یاد بگیرید و فراموش نکنید.

گوش دادن به موسیقی های آرام بخش باعث تقویت حافظه شده و باعث می شود که بهتر درس را یاد بگیرید و به زودی یادتان نرود.

بیدار ماندن در شب امتحان فقط شما را خسته و کسل می کند، شب امتحان را خوب بخوابید تا مطالبی که خوانده اید به خوبی جذب شود و دیگر یادتان نرود.

درس خواندن در جمع دوستان باعث می شود که بهتر درس را یاد بگیرید و مطالب مهم را به زودی فراموش نکنید.

مدیتیشن علاوه بر اینکه باعث یادگیری بهتر می شود، استرس قبل از امتحان را هم کاهش می دهد و باعث بهبود سلامت روحی و جسمی می شود.

شما حدود 16 ساعت در روز بیدار هستید، اگر دانش آموز باشید که 2 تا 4 ساعت در کلاس درس هستید، 2-3 ساعت در جمع دوستانتان هستید، 2 ساعت غذا می خورید و 2 ساعت هم به نظافت خود می رسید.

شما فقط 5-8 ساعت در روز برای درس خواندن وقت دارید، می توانید 4 تا 5 ساعت آن را درس بخوانید و 1-3 ساعت آن را برای یادآوری و کوییز گرفتن از خودتان صرف کنید.

آخر هفته ها یا قبل از کنکور که وقت آزاد بیشتری دارید باید بیشتر از روز های معمولی درس بخوانید.

در ادامه بخوانید : چگونه شب امتحان بیدار بمانیم؟

فال حافظ

چطور در درس هایمان موفق شویم

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مقالات, موفقیت, هدف

نظر

شاید شاگرد اول شدن آرزوی هر دانش‌آموزی در دوران تحصیل باشد و اکثر آن ها این سوال را دارند که چگونه درس خوان شویم ؟

وقتی موردتوجه معلم‌ها و مسئولین مدرسه قرار می‌گیرید یا زمانی که سر کلاس معلم از شما به‌عنوان الگو برای دیگران مثال می‌زند، تجربه شیرین و لذت بخشی است که شاید نصیب همه نشود.

جالب است کسانی که به موفقیت شاگرد اول شدن دست پیدا کردند، آن را کاری آسان و دست‌یافتنی می‌دانند و دانش‌آموزانی که موفق نشدند، آن را غیرممکن می‌شمارند.

به‌عنوان یک معلم که مستقیم با دانش‌آموزان سروکار دارم چند تا توصیه برای شما دارم که می‌تواند مسیر راز شاگرد اول شدن را برای شما روشن و آشکار می نماید:چطور در درس هایمان موفق شویم

 

گام اول این است که واقعاً خودتان از صمیم قلب و با تمام وجود بخواهید که شاگرد اول شوید. باید یک رغبت درونی در وجود شما باشد تا انرژی شما را برای رسیدن به مقصد فراهم کند.

نه اینکه چون پدر و مادرتان گفته‌اند که شاگرد ممتاز شوید شما هم بخواهید، بلکه خودتان باید به این نتیجه برسید که هم‌اکنون این یک نیاز ضروری برای شماست تا شاگرد ممتاز شوید.

اگر این حس و میل عمیق در شما وجود داشت که گام اول را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید، اما اگر نه چطور؟

راه‌حل: باید برای آینده خود یک هدف در نظر بگیرید. هدفی مثبت که هم برای شما دستاورد داشته باشد و هم برای اطرافیان و اجتماع مفید باشد. این هدف حتی می‌تواند جنبه‌های مادی هم داشته باشد، مثلاً خریدن فلان ماشین یا رسیدن به فلان شغل پردرآمد.

داشتن هدف به شما انگیزه و روحیه دوچندان می‌دهد و کمک می‌کند تا تلاش بیشتری نمایید. اما یادتان باشد هر تلاشی ممکن است منجر به شاگرد اول شدن شما نشود. باید حساب‌شده و با برنامه‌ریزی کارکنید تا حتماً به نتیجه دلخواه را بگیرید.

 

اگر سال گذشته شاگرد ممتاز بودید یا نبودید، در هر دو صورت فراموشش کنید. امسال یک سال تحصیلی جدید است و نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی جدیدی دارد.

انگیزه برای درس خواندن یک قدرت درونی و بی پایان را در شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا قله های موفقیت در زندگی و درس را به راحتی فتح کنید.

 

در سال‌های تدریسم دانش‌آموزانی را دیده‌ام که نسبت به سال قبلشان با جهشی باورنکردنی شاگرد زرنگ شده‌اند و همچنین افرادی هم بوده‌اند که سال گذشته شاگرد درس خوان بوده‌اند اما سال بعد نمراتشان با افت شدید مواجه شد.

 

پس برای شاگرد ممتاز شدن نگران این نباشید که پارسال نمرات خوبی نگرفتید. برای امسال با برنامه‌ریزی حساب‌شده و محکم قدم بردارید. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که اگر سال گذشته نمرات بالایی نداشتید برای اینکه در رقابت شاگرد ممتازها قرار بگیرید نسبت به بقیه باید تلاش بیشتری کنید.

داشتن انگیزه برای درس خواندن به همراه پشتکار و برنامه ریزی و پایبندی به برنامه های نوشته شده می تواند منجر به موفقیت شما در تحصیل شود.

 

هیچ گاه افسوس سال گذشته را نخورید و نگران آینده هم نباشید، فقط با برنامه ریزی دقیق رو به جلو حرکت کنید و برای آینده امیدوار باشید.

 

راه‌حل: اگر پارسال شاگرد متوسط یا ضعیفی بودید، با خودتان روراست باشید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید. هر مبحث از هر درسی که خوب بلد نیستید را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید و سعی کنید به کمک همکلاسی‌ها و معلم‌ها آن را به‌خوبی یاد بگیرید. مخصوصاً مباحثی ادامه‌دار هستند و وابسته به مطالب قبلی می‌باشند.

نه‌تنها برای شاگرد ممتاز شدن بلکه برای تمام‌کارهای زندگی‌تان برنامه‌ریزی و نظم را سرلوحه کارهای خود قرار دهید. پیرو فلسفه «هر چه پیش آمد خوش‌آمد» نباشید. خودتان تعیین کنید که فردا چه اتفاقی قرار است بیفتد.

 

برای ساعت‌هایی که در خانه هستید برنامه‌ریزی داشته باشید. مدام جلوی تلویزیون ننشینید و سرتان دائم در تلفن همراه نباشد.

 

بعضی‌ها انگار موظف هستند که تمام سریال‌های تلویزیون را تماشا کنند و تمام فوتبال‌های پخش زنده را حتی اگر نیمه‌شب پخش شود و منجر به خواب‌آلودگی فردا سر کلاس باشد را هم با دقت ببینند.

انگار باید همیشه آنلاین باشند تا اگر کسی در شبکه‌های اجتماعی پستی فرستاد سریع لایک کنند و جوابش را بدهند. مطمئن باشید این افراد جزو شاگرد ممتازها نخواهند بود.

 

راه‌حل: اگر می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید یک سریال یا یک برنامه ورزشی را انتخاب نمایید و در هفته آن را دنبال کنید. در استفاده از تلفن همراه هم افراطی عمل نکنید. نگران نباشید اگر یک هفته هم آنلاین نشوید، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

 

در اینجا چند نکته را برای شما یادآور می‌شوم که می‌تواند بازدهی یادگیری و کسب نمرات شما را چندین برابر کند، در حقیقت راز موفقیت در درس برای درس خوان شدن شما می باشد.

 

اگر به این روش درس بخوانید مطمئن باشید خودتان از نتایجی که حاصل می‌شوند شگفت‌زده می‌شوید.

اول اینکه حتماً روز قبل از تدریس معلم از روی کتاب یک دور روخوانی کنید. اصلاً مهم نیست که هیچ‌چیز متوجه نمی‌شوید، فقط بخوانید و سؤالاتی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید.

 

تعداد زیادی از این سؤالات با تدریس معلم پاسخ داده می‌شود، آن‌هایی را که بی‌جواب ماند را هم می‌توانید بپرسید.

 

نکته بعدی راز موفقیت در درس این است که درسی را که معلم برای شما تدریس کرد، حتماً وقتی به خانه برگشتید، در همان روز دوباره مطالعه کنید.چطور در درس هایمان موفق شویم

 

 

در واقع بهترین شیوه یا روش برای درس خواندن و امتحان این است که زمان مطالعه روزانه شاگرد درس خوان باید به سه قسمت تقسیم شود:

با تغییر روش یا شیوه درس خواندن (برای امتحان) و رعایت همین نکات کوچک ولی مهم می‌توانید به عن.ان یک درس خوان بازدهی ساعت‌های مطالعه خود را چندین برابر کنید و نتایج بسیار خوب‌تری نسبت به گذشته بگیرید.

 

نکته مهم: برای شاگرد ممتاز شدن به دنبال یافتن دلیل اجرا نکردن برنامه‌ریزی نباشید، اگر در شرایط سخت و غیرعادی زندگی روزمره هم قرار گرفتید، سعی کنید شخصیت محکمی داشته باشید و  پای بند به برنامه باشید و آن را اجرا نمایید.

 

 

برای درس خواندن در ابتدا باید روش صحیح مطالعه را یاد بگیرید تا بهترین استفاده را از زمان و بالاترین راندمان را در کار مطالعه دروس داشته باشید.

اگر پیش خوانی قبل از تدریس معلم را همیشه رعایت کنید و به عنوان یک دانش آموز موفق آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهید، می توانیم امیدوار باشیم که نصف راه مسیر درست درس خواندن را آمده اید.

 

پیش خوانی و مرور قبل درس گرفتن باعث می شود یک سری سوالات در ذهن شما شکل بگیرد و این کنجکاوی ذهنیتی هرچند مختصر اما مفید را برای شما ایجاد خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که همان روز بلافاصله پس از تدریس معلم باید درس مربوطه را مطالعه کنید. این بار با دقت بیشتری درس را می خوانید و سعی می کنید مطالب آموخته شده را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید.

 

هر چه این کار را به تعویق بیندازید اطلاعات بیشتری از حافظه کوتاه مدت شما از می رود و آن ها را از دست می دهید.

اینکه بدانیم چگونه درس بخوانیم در کنترل مدیریت زمان و انرژی دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد و جهش قابل توجهی برای ارتقا ایچاد می کند.

 

 

روش صحیح مطالعه یک درس خوان این است که شما از برنامه ریزی همزمان حجمی و محتوای دروس استفاده کنید. به این ترتیب که مقدار معینی از صفحات کتاب یا جزوه مورد نظر را مشخص کرده و بگویید در یک بازه زمانی یک ساعته آن را به اتمام می رسانید.

 

بهترین بازه های زمانی برای مطالعه به صورت ۴۵ دقیقه مطالعه و ۱۵ دقیقه استراحت هست. البته اگر شما تسلط بیشتری پیدا کردید، می توانید مدت زمان مطالعه تا یک ساعت و نیم هم افزایش دهید.

 

 

اما اگر در ابتدای راه هستید بهتر است بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه پانزده دقیقه استراحت داشته باشید و به مغز خود آرامش بدهید تا برای ادامه درس خواندن آماده باشد.

در این مدت پانزده دقیقه هم سعی کنید خود با تلویزیون و موبایل مشغول نکنید و بتوانید با قدم زدن و تنفس عمیق آرامش ذهنی و جسمی نسبی را به دست آورید.

 

نکته دیگر برای اینکه بدانیم چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم این است که هیچ گاه دو درس سخت یا دو درس آسان را پست سر هم مطالعه نکنیم و انتخاب ها در برنامه ریزی طوری باشد تا اگر در یک واحد زمانی درس سختی را مطالعه کردیم حتما در ساعت بعدی درسی را بخوانیم که آسان تر  هست و ما تسلط بیشتری بر روی آن داریم.

 

مثلا اگر یک ساعت درس ریاضی را مطالعه کردیم ساعت بعدی حتما درسی مانند ادبیات یا زبان انگلیسی را بخوانیم و دقیقا بعد از ریاضی درس فیزیک یا شیمی را قرار ندهیم.

این قانون در مورد درس های حفظی جات هم صدق می کند. به عنوان مثال چنانچه یک ساعت درس ادبیات را خواندیم پشت سرش درس عربی یا تاریخ را قرار ندهیم و یک درس حل کردنی مثل ریاضی را برای مطالعه انتخاب کنیم.

 

با این کار هم مانع از خستگی هنگام درس خواندن می شویم و هم تنوع ذهنی برای برنامه ریزی خود ایجاد می کنیم و می توانیم همیشه پرانرژی بمانیم.

 

اگر شما برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، نه تنها پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهید داشت، بلکه از زمان های کوتاه و بیهوده خود نیز استفاده بیشتری خواهید برد.

برنامه ریزی برای درس خواندن باید مطابق توانایی های یک دانش آموز باشد. هر دانش آموزی برنامه منحصر به فرد خودش را دارد.

 

هیچ وقت نمی توان یک نسخه کلی در برنامه ریزی برای درس خواندن را برای تمام دانش آموزان یک کلاس پیچید.

برنامه درسی شما باید به گونه ای باشد که درس های سخت و حل کردنی مانند ریاضی را در ساعات اولیه روز که انرژی بیشتری دارید، مطالعه نمایید.

 

با این کار می توانید با سرعت بیشتری مطالب سخت تر را به ذهن خود بسپارید و موارد حل کردنی را نیز با سرعت بیشتری پیش ببرید.

 

خیلی از بچه های درس خوان باهوش هستند که همین راهکار ساده را برنامه ریزی مناسب برای درس خواندن و قبولی در تیزهوشان می دانند.

 

 

معمولا در شب امتحان استرس و اضطراب دانش آموزان را فرا می گیرد و گاهی این نگرانی باعث می شود عملکرد آنها به شدت افت نماید.

بیشتر این نگرانی ها به دلیل عدم آمادگی برای امتحان هست که مربوط به شاگرد درس خوان نیست. حالا سوال مهم این است که چگونه می توانیم این استرس ها را کاهش دهیم و راندمان درس خواندن خود را بالا ببریم؟

 

معمولا تمام کارشناسان حافظه و یادگیری در این مورد با هم اتفاق نظر دارند که هر چه مدت زمان به خاطر سپاری اطلاعات بیشتر باشد، مدت فراموشی آن نیز طولانی تر خواهد بود.

 

بهترین روش مطالعه برای امتحان  یک دانش آموز درس خوان این است که شما مطالب درسی را به طور آهسته آهسته و طولانی مدت فرا بگیرید و سعی کنید از مطالعه فشرده و انفجاری در شب امتحان پرهیز نمایید.

 

با این کار به حافظه خود فرصت بازیابی و دسته بندی اطلاعات را می دهید و مانع از فراموشی زودهنگام آن می شوید.

چنانچه درسی را به طور فشرده و در شب امتحان مطالعه کنید، مغز مجال دسته بندی و تحلیل آها را نخواهد داشت و فقط اطلاعات را به طور موقتی به حافظه کوتاه مدت می سپارد.

 

بدیهی است که ماندگاری مطالب در حافظه کوتاه مدت بسیار کم و در حدود چند روز و حداکثر تا یک هفته است.

بنابراین برای نمره خوب گرفتن در امتحانات درس ها را در طول سال تحصیلی کم کم مطالعه کنید و نگذارید تا حجم مطالب انباشته شده در شب امتحان زیاد گردد.

خیلی از افراد هستند تازه بعد از تموم شدن امتحانات از ما سوال می کنند چگونه در امتحان نهایی ۲۰ بگیریم؟!

برای همین ما قصد داریم  بعدا برای شما روش های تقویت حافظه برای درس خواندن را مفصل مطرح کنیم.

 

روش مطالعه گروهی یکی از روش های درس خواندن است که می تواند برای شما بسیار کارآمد و مفید باشد. وقتی که به صورت گروهی درس می خوانید می توانید اشکالات درسی همدیگر را نیز رفع نمایید و به هم کمک کنید.

 

در برنامه ریزی مطالعه گروهی باید این نکته حتما مد نظر قرار گیر که رفع اشکالات و طرح سوالات باید در زمان مشخصی صورت گیرد تا در زمان مطالعه مزاحم یکدیگر نشوید و رشته افکارتان از هم گسسته نشود.

 

یک مورد دیگر که در روش های درس خواندن باید مد نظر خود قرار دهید، استفاده از یادداشت برداری و خلاصه نویسی است.

وقتی که شما از کتاب یا مطالب درسی خلاصه برداری می کنید، در واقع یک چکیده مفیدی از آن برای خود آماده می سازید. این خلاصه در زمان امتحان پایانی برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

 

شما به جای اینکه یک کتاب چند صد صفحه ای را مطالعه کنید، یک خلاصه چند ده صفحه ای را می خوانید که خودتان آن را نوشته اید.

با این کار نه تنها در زمان مطالعه خود بسیار صرفه جویی می کنید، بلکه مطلبی را می خوانید که خودتان با دست خود خودتان و با ادبیات نگارشی خودتان آن را نوشته اید که برای ذهنتان آشناتر است و هم به خاطر سپاری آن برایتان راحت تر خواهد بود.

 

یادداشت برداری از صحبت های معلم در سر کلاس نیز کاری بسیار پرفایده است و در نمره پایانی شما و در پاسخ گویی به امتحانات و درس خوان شدن شما نیز مفید خواهد بود.

این یادداشت برداری می تواند در دفتر و یا حتی در حاشیه کتاب درسی شما انجام پذیرد.

 

اگر شما هم راهکارهایی دارید تا بدون اینکه خسته شویم درس بخوانیم و یا برای امتحان درس خوان شویم و نظری دارید که چگونه می توانیم عاشق درس خواندن شویم و اصلا بهترین روش مطالعه برای امتحان چی هست, لطفا با ما به اشتراک بگذارید!

در این فیلم آموزش ۱۲ قسمتی نکات بسیار مهم و کاربردی راجع به ایجاد انگیزه برای درس خواندن، هدف گذاری، نظم و برنامه ریزی، مدیریت زمان، یادداشت برداری و خلاصه نویسی، تقویت حافظه، روش مطالعه موثر، افزایش تمرکز حواس، کنترل استرس و اضطراب، آموزش تندخوانی، حضور فعال در کلاس و تکنیک های پاسخ گویی به سوالات امتحانی بیان می شود.

برچسبچگونه درس بخوانیم چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم چگونه درس خوان شویم راز موفقیت در درس

ممنون. سایتتون عایه.مرررررررررسی

خب

من می خواهم در درسم موفق شوم حوصله ی درس خواندن را دارم اما نمی دانم چگونه برای
خودم برنامه ریزی کنم

موفق باشی

ممنونم

میشه مشوره بدی

ممنون

منم همینطورم اگه راه حلی پیدا کردی ممنون میشم که بهم بگی

خودت وباخودت بسنج نه دیگران

با سلام و عرض أدب به شما اگر حوصله داريد هفتاد درصد مشكلتان حل ميشود فقط نيازمند يك مشاور برأي برنامه ريزي دقيق هس اگر ميخواهيد

من از درس خوشم میاد ولی حوصله ندارم

😐

عجب چیزی میگیا

من زرنگم اما دوست داشتم ببینم کسانی که تنبل هستند این پیج هارو میخونن من فقط برای نظر دادن اومدم اینجا تا پیام های شمارو بخونم

تو خوبی زرنگگگگگ

راستی سقفمون ریخت از اعتماد به سقفت

لطف مى كنى

اگه زرنگی نمی گفتی که جلب توجه کنی

من تو تهران درس میخونم تو آریا شهر و تا حالا ۱۱ تا تقدیر نامه گرفتم اومدم که فقط بگم؛پریناز اینقدرخودتو نگیر و انشالله که همتون ب خاسته هاتون برسین

جوووووون ایول افرین درسخون افرین به تو 😂😂ادمای اینجوری تو کشور ما زیاد هست😂😂😂😂😂

عجیبه….

خب عزیزم منم زرنگم تو میگی اومدی پیام ها رو چک کنی منم میگم اومدم تا یکی مث از خود راضی رو ببینم ولی از اعتماد بنفست خوشم اومد

تو خوبی بابا درس خون😂😂😂😂😂

بله منم همينطوى

زرنگ کسی که زرنگی خودش را بیان نکنه

منم زرنگم اینکه پوز دادن نداره

برو زرنگ برو دست بخون عقب نمونی

ها جون خودت

منم زرنگم ولی جلب توجه نمیکنم

😑😏😏😏😏

ای جوووووون
دیکه گفتن نداره

سلام و عرض ادب خدمت شما شما بروید و از دانش اموزان نخبه یا فوق العاده تیزهوشان و نمونه دولتی بپرسید ایا شما درس خوان و زرنگ و باهوش هستید اگر واقعا باهوش و زرنگ باشند میگویند خیر و شما را به باهوش دیگری انتقال میدهند که با او در رقابت هستند و نفر دیگر هم همین کار را انجام میدهد

تو خوبی

😒پوف

من موقع امتحانات کلا دست و پا مو گم می کنم لطفا کمکم کنید

پشمام ریخت از اعتماد به سقفت:/

ما تنبل نیستیم تو تنبلی که اومدی نشستی از بس که بیکاری اومدی نشستی چرت و پرت گفتی
ما چون علم و دانشمون بده بالا از این راه ها قدم بر میداریم فهمیدی

اصلا شما زرنگ ما کودن 🙄🙄

برنامه ریزی رایگان برای دانش آموزان عزیز

خیلی بده

برو

نبابا

میشه یکی کمک کنه برنامه نویسی کنم 🙊

یه برنامه ریزی کن که بتونی به آن پایبند باشی مثلا درآن ساعت اختیاری قرار بده که اگر درسی را به بیشتری نیاز داشت در همان وقت اختیاری استفاده کنی

منم همین طور

سلام بچه ها من زرنگم و بین چیز هانیاز ندارم

تو باید از جون ودل مایه بزاری

تو وقتی حوصله نداری چطور میخدای موفق شی😂

به منم یاد بده

من مطمسپدسدس

من نیز نمی‌توانم به خوبی برنامه ریزی کنم

ترک تحصیل کن

:/ چه ؟ این راهکار میخواد تو بدتر اعصابش رو خرد کرده

اگر به این نکته ها توجه کنیم حتما موفق می شویم👍

وای اره منم اینجویم چیکار کنم؟؟

خب به معنای چیه؟ داره حسودیت میشه

سلام خوبی

سلام من tina هستم به نظر من که سایتتون عالی بود

درود استاد من پایه ی هشتم هستم و برای نیم سال دوم وضع خوبی ندارم مدرسه مان هی امتحان می گیره و من بعد از امتحان ترم اول سردرد گرفتم و الان نمی تونم درس بخونم و کلافه شدم و همش خسته هستم .

عالییییییییییییییییییی

سلا من مهدیس هستم من پارسال خیلی ضعیف بودم اصلا درس نمی خوندم ولی امسال با روش های باعث شد که درس بخونم ومعدلم بالا رفت …..ازتون تشکر میکنم

باچه روش های

با چه روش هیی مهدیس من سال پیش خوب بودم اما ناگهانی امسال افت کردم

خیلی عالی بود ازوقتی که من این کاراروانجام دادم موفق شدم

میدونم تولدت مبارک

برای تمرکز کردن روی درسا باید چیکار کنیم

میشه یه جدول برنامه ریزی برای پایه هشتم امتحانات نهایی به من بدید

نههههههه

واقییه

من نمی‌دونم چه جور ی درس بخوانم و چه جوری یاد بگیرم لطفاً به من بگید که من درس هایم بهتر شود

بهترینش دفتر برنامه ریزی هست

سلام من کلاس هفتم هستم وازکلاس اول تا حالا معدل من خیلی خوب بود چون با تمرکز و دقت به درس توانستم موفق شوم ومن یادم هست که دبیر گفت اگر از الان برای گام اول شروع نکنید هرگز موفق نمی شوید تو می تونی با تلاش موفق شوی برای زندگیت هدف بگذار من هدفم پزشکی هست والان تمام سعی خودم را میکنم تاموفق شوم برای تو آرزوی موفقیت را دارم🌹🌹

برای درس خواندن باید در یه جای بی سرو صدا و با آرامش و از ته دل درس بخونی و باید مطلب درس رو درک کنی و فقط حفظ نکنی سعی نکن زیاد به خودت فشار بیاری مثلا یکم ریاضی یکم قران یه درس آسون و یه درس سخت رو باهم بخون تازه به نظرم به خاطر اعتماد به نفست میتونی اول باشی تازه میتونی ی رقابت کوچولو هم با دوستات داشته باشی این جوری برای اینکه حرص دوستت رو در بیاری درس می خونی

برنمی خوب بود

به نظر منم خوب هستش

عالی بود بسیار تشکر

موافقم واقعا

من خیلی مدرسه رادوت دارم اما امتحان ریاضی را دوست ندارم

سلام من پایه ی نهمم . هم هدف دارم هم با شیوه درس خوندن آشنایی دارم اما حوصله ی درس خوندن ندارم چکارکنیم ؟؟

اگر هدفت برات مهم باشه حتما برای رسیدن بهش تلاش بیشتری می کنی

واقعا

منم مثل تو

من هم اینگونه بودم اما با خواب کافی صبحانه ی کامل و برنامه ی درست و همینطور فکر کردن به هدف هام تونستم به نوفقیت کامل دست پیدا کنم

ااااا

سلام. یعنی اگه اون کارایی که شما گفتین بکنیم می تونیم موفق باشیم ؟؟؟؟؟
👧👧👧👧

بگو بخدا

کسی ک حوصله نداره.فکرش مشغوله پس با فکر ازاد درس بخون

درس خوندن خسته کننده‌است

نه اصلا

بعضی هامیگن درس خوندن خسته کننده هست ولی اگه درس نخونی بجاش فیلم ببینی یا….وقتی به کنکور رسیدی می گی ای کاش درس میخوندم تا زج نمی‌کشیدم یکم سختی آیند رو روشن میکنه

من هر چقدر درس می خونم فایده نداره سر امتحان می گم ۱۷می شم وقتی جوابش می یاد می فهمم ۱۴شدم نمی دونم چرا اینطور میشه هر چی درس می خونم انگار نه انگار .
تورو خدا کمکم کنید .

منم مثل توهستم

سلام.دقیقا کلاس چندمی؟

چون شما همه درس رو شب امتحان میخونی و یا فقط رو خوانی میکنی و دقیق سوالات و جواب ها رو درک نمیکنی به همین خاطر تو ذهنت نمیره

اول اینکه برای امتحان باید درس بخوانیم وبه خدا توکل کنیم

چون باید عمیق درس بخونی و تصویر سازی بکنیو برای خودت توضیح بدی تازه باید برای بیست شدن درس بخونی تا یا بیست بشی یا نوزده اگر برای ۱۷ شدن درس میخونی بیشتر از چهارده گیرت نمیاد

جالبه

سلام عزیزم منم مثل شما بودم ولی با کمی تلاش تونستم نمونه قبول شم
اولین راه برای موفق شدن اینه ک برنامه داشته باشی
من حتی تا ساعت ۴،۵ صبحم درس میخوندم
نکته ی بعدی اینه ک خودتو از چیزایی ک حواستو پرت میکنن و مانع درس خوندنت میشن دور کنی مثل گوشی
خودتو مجاب کن بگو امروز باید مثلا این سه درسو تموم کنم
از خودت آزمون بگیر خودتو ارزیابی کن
اگه چیزیو نمی فهمی از معلمت یا هر کی ک بلده بپرسی ازش نگذر و رد شو
نت برداری و خلاصه نویسی کن ک قبل از آزمونت بتونی از روش بخونی و تثبیت شه

سلام من پایه ی نهمم . هم هدف دارم هم با شیوه درس خوندن آشنایی دارم اما حوصله ی درس خوندن ندارم چکارکنیم ؟؟ راهنمایی می خوام می خوام حداقل در امتحانات نمونه دولتی قبول شم ??

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه این آینده خواست چه بخوای چه نخوای تو باید درس بخونی و زحمت بکشی یه عمر زجر بکش و درس بخون بعدا همه حسرت زندگیت میخورند
موفق باشی ?

شماهم موفق باشی

سلام

سعی کن شور وشوق درس خوندنو تو خودت شکوفا کن.

سلام دوستهای خوب درس خواندن برات ازاب آوره چرا این سوالی هست که همه از خودشون میپرسند ولی نمیدونن باید چیکار کرد منم همین مشکلات داشتم ولی الان شاگرد اول مدرس شریف هستم خوب وقتی از مدرسه میایی خستیی اولین کار باید استراحت کنی بعدش باید درسایی که دبیرت داخل کلاس دادشا نیم ساعت مورور کنی بعدش کمی باز استراحت کن بعدش درس هایی که فرداش دارییا مقداریی مورورکن که وقتی معلم سرکلاس داره درس میده تو بلد و آماده باشی این برنامه ریزی توله هفتته حالا برنامه ریزی برای روزه امتحان. باید اولین کاری که انجام بدی دوری از استلس بعد شبی ۳/۴ساعت درس بخونی این برنامه ریزی رو انجام بده ایشالله مفق میشی راستی اینا بدون باید درسا دوس داشته باشی تادرس باحات رفیق بشه

سلام چی کارکنم از ریاضی خوشم بیاد؟

باید ریاضی رو عین بازی در نظر بگیری
در ضمن هر روز هفده بار توی دلت بگو که

واقعا که
بعضی هاتون اومدید که فقط خودتون رو نشون بدید

سلام. من هم ازریاضی متنفر بودم. ولی الان چون سعی کردم. بیشتر ازدبیرم بپرسم وهم. برنامه ریاضی پایه خودم نصب کردم البته ازاون که فیلمی نوشون میدن از بازار نصب کردم واقعٱ دبیر برنامه خوب یاد می ده هانسفری می گذاشتم تو گوشم وصداشو تااخر بلند می کنم وهی تکرار میکنم وتمرین می کردم واولین امتحان ریاضیم شد بیست

هیچی فقت بخور و بخواب

سلام میخوام در نمونه دولتی قبول شوم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

باید درس خود را وقتی که به پایان میرسانی از دوباره بازهم بخوان. بخوان. بخوان. بخوان. بخوانٓ

حل کردن کتاب تست و تمرین فراوان بهترین گزینه است

من نمونه درس میخونم ولی خیلی امتحان تستی و تشریحی میگیرن انتظارم دارن تو همش نمره خوبی بدست بیاریم
خیلی سخته هرماه ۲ تا ازمون تستی و ۲ تا تشریحی بدی همشم رتبت بالا شه علاوه بر اون هر جلسه معلما بپرسن همه ی بچهام درس خون و رقابتی باشن
چیکار باید کنم واقن؟
برنامه ریزیم چطوری باشه؟

داش همین طوری فرمون بگیر برو جلو

داداش پس من که تیزهوشان می رم هر روز امتحان دارم چی ؟!!!

اهورا جان ما سمپادیا جر میخوریم بعد اینا دارن نق میزنن😐
داداش برو فیزیکتو بخون پاس شی اعصابتو با اینا خورد نکن😂💔

قبول شدی؟!!

سلام من دهم تجربی هستم ترم اول رو خوب میخوندم اما این ترم رو خوب نمیخونم اصلا حوصله درسو ندارم نمیدونم چیکار کنم هرچی برنامه ریزی میکنم به نتیجه ای نمیرسم لطفا کمکم کنید

به نظرم بهترین روش درس خواندن توی کتابخانه هست

خیر

شیلان از توضیحات شما متشکرم

بهترین و دقیق ترین من خودم تستر این کار ها هستم

سلام من دهم تجربیم اصلا حوصله ی درس خواندنو ندارم یااگرم داشته باشم موقع درس خواندن راه میرم و بلند وتند می خونم که خیلی زود خسته میشم و چیزیم یاد نمی گیرم تورا خدا کمکم کنید طرز دروست درس خواندن بهم بگین خواهش می کنم✋

روش مطالعه صحیح را یاد بگیر

عالی

چگونه

سلام من علی هستم به من کمک کنید

هيچ ادعا نداشته باش

منم مث تو😞😞

من امسال هفتم هستم و پارسال هم شاگرد ممتاز بودم و تریقه درس خوندن رو بلدم
من پارسال با دوستم درس میخوندم یک روز اون خونه ما بود و یه روز هم من اول جداگونه میخوندیم و بعد از هم میپرسیدیم و گاهی هم روی تابلو درس میخوندیم بعد از ترم اول معلمم باورش نمیشد و به خاطر تلاشمون بهمون یه جایزه هم داد امید وارم بهتون کمک کنه ولی باید با دوستی که صمیمی هستید درس بخونید چون بهتر درکتو میکنه ممنون

ممنون

وات د فازیا سیدیا

چی بلغور میکنین ما ها این قدر گند بالا اوردیم والدینمون میترسن بهمون بگن برو سر کوچه یه نفس بکش و بر گرد دیگه بریم خونه دوستمون ؟🤣🤣🤣

عین منییی 😢😢😢😭😭😭پایه نهمم مثلا باید تلاش کنم با این درس خوندن نمیتونم 😭😭😭😢😢😢

تو بادقت وتوجه وعلاقه به درس خواندن میتونی بهترین نمره روکسب کنی سعی کن همیشه نفراول باشی😏

باو این جماعتی که من میبینم پنشجنه ها صبح تا شب باید تو تل باشن نباشن شنبه میرن مدرسه چوق تو آستینشونه

نکته های جالبی بود?

شما اول برو علامت سوالتو درست بزار

بتو ربتی نداره

سلام

عجب

شعور نداره به نظر هم نوعش احترام بذاره
من دوباره یاد آور میشم والدینمون واقعن حق دارن ب ما اعتماد نکنن اومدی تو نت شاخ شدی میبینین

درس خوندن کلا سخته

ولی برا بعضیا که حوصلشو دارن آسونه

👏👏👏👏

همه که به دنیااومدن فیزیک دان نبودن هرچیزی تلاش میخواد

✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅

خیلی سخته من که مغزم داره منفجر میشه

من که نفهمم ول کن داداش

خوبه میدونی

بابا یا برین سراغ درستون یا برین ولو بگردین اینا چت ا جز وقت گرفتن چیزی نداره

سلام من دهم تجربی هستم قبلنا ینی دوران راهنمایی همه معلما منو با دس نشون میدادن میگفتن بهترین شاگرد مدرسس همه میشناختمنمو…. اما امسال هر چی درس میخونم نتیجه ی خوبی نمیگیرم از خودم راضی نیستم حس میکنم خنگ شدم انگیزمم کلا از دس دادم امسال نمیدونم چیکار کنم?

سلام
مطمئن باشید شما کم هوش تر از قبل نشدید. فقط چون درسها کمی سخت تر شده و حجم مطالب بیشتر است مانند قبل نتیجه نمی گیرید. فقط کافی است با کنترل استرس خود و دانستن روش مطالعه صحیح نتایج بهتر از قبل بگیرید

ببخشید استاد یک صوال داشتم من برای درس خواندن برنامه ریزی دارم ولی ننیتونم درست بخونم یعنی باید چطوری بخونم باید تکرار کنم یا یه چیز دیگه کمک کنید

باید اعتماد به نفس داشته باشید

دوست عزیز منم یازدهم ریاضی هستم
اولا که یه مقدار افت تحصیلی وقتی که وارد دبیرستان میشی طبیعیه
چون سیستم دبیرستان و راهنمایی هرچند که نزدیکن ولی باهم فرق دارن دبیرستان جدی تره و شما توی فضای کنکوری قرار میگیرین
توقع ۲۰ نداشته باشین چون دبیرستان سختتره و ۲۰ گرفتن توش کار راحتی نیست و احتیاج به تلاش بیشتری دارین
پس مثلا اگر ۱۹ و نیم شدین نگین وای من چقد خنگم کم شدم و فلان و این حرفا (دیدم که میگم ) از دوستای درسخونتون کمک بگیرین که راهنماییتون کنن ولی هرگز نپرسید ک چه مدلی درس میخونن چون هرکس مدل خودشو داره شماهم مدل خودتونو پیدا کنین و برای خودتون برنامه ریزی کنین شبا قبل از خواب برنامه ی فرداتونو یادداشت کنین که هم انگیزه بگیرین هم بدونین که اون روز چیکاره اید
از افکار منفی و اینکه من خنگم و اینا دوری کنین روی کاغذای خوشگل جملات انرژی مثبت بنویسین و بچسبونین به اتاقتون اعتماد به نفس داشته باشین
موقع درس به اهدافتون فکر کنین و با جدیت درس بخونین.حتی اگر معدلتون خیلی بالا نیست سعی کنین تستتون و قوی کنین خصوصا شما که تجربی هستین و هرروز باید درس زیست و مطالعه کنین و تستاشو بزنین
رمز موفقیتتون اینه :
از شکست نترسین . اعتماد به نفس داشته باشین ‌. از افکار منفی دور بشین . با تمام وجود برای رسیدن به هدفتون تلاش کنین
در ضمن اگر از گوشی زیاد استفاده میکنین اپلیکیشن quality time برای اندروید رو دانلود کنین ساعت استفاده از گوشی و اینکه چندبار قفل و باز کردین و از چ اپ هایی استفاده کردین و نشون میده و این کمک میکنه گوشیو بذارید کنار . چون ترک اعتیاد هم میتونه اعتیادآور باشه و این خیلی خوبه.
موفق باشین🌼

میخوای کتاب داستان درست کنی

داداش دمت گرم با حال بود

سام علیکم

فقط از برنامه ای که گفتی خوشم اومد ولیخب باز هم یاد آور میشم باید به نظرات دیگران احترام گماشت

اگه میشه بگی چند سالته یعنی چندم میخونی

منم مثل توام.الآن دهم تجربی ام.اولش خیلی نمراتم بالابود منظورم دوران راهنماییه.اماالآن خیلی افت کردم.ازخودم بدم میاد.دیگه کسی بهم توجه نمیکنه کمکم کنید.

برو بابا ببیندچی مینویسه

سلام من هم پايه نهمم و در مدرسه تيزهوسان تحصيل ميكنم ولي اشتياقي براي درس خواندن ندارم.

سلام آریا
این خیلی عالی است که شما دانش آموز نخبه ای هستی و در مدرسه تیزهوشان تحصیل می کنی. باید باید با مشخص کردن دورنمای زندگی خود و رسیدن به شغل و تحصیلات عالی دانشگاه مورد نظرت مرتب برای خودت ایجاد انگیزه کنی و نیروی خودباوری را در خودت تقویت نمایی

چه جالب….منم نهمم و تیزهوشانم….ولی هیچ انگیزه ای ندارم….فکر میکردم فقط منم…

منم مث شما خرهوشان درس میخونم زرنگگگگگگگگگگگگگ

عه چه جالب منم تیزهوشان درس میخونم و هفتمم از نمره ریاضیم راضی نبودم ایندفعه شدم ۱۵ چه خاکی بریزم تو سرم دفعه قبلی از ۱۹ شدم از ۲۰

من یازدهم تجربی ام اصلنننن حوصله ی درسو ندارم همش میرم تو چت روما چرتو پرت میگم..میدونمم بی فایدس ولی بازم بیخیالش نمیشم..دیگه گاهی خودم از خودم خجالت میکشمو برنامه ریزی میکنم درسمو بخونم ولی دو ساعت بعد ک ب خودم میام میبینم دارم چت میکنم..

سلام
اول اینکه با ایجاد انگیزه و هدف گذاری مناسب می توانید حوصله بیشتری برای درس خواندن داشته باشید. دوم اینکه مهم تر از برنامه ریزی پایبند بودن و اجرای برنامه هست که شما باید خود را مقید به آن بدانید

ببخشید استاد من در درس ریاضی مشکل دارم و نمیتوانم درسهای حفظی را خوب به خاطر بسپارم کمکم کنید

خیر
اگر سعی کنی میشه

اول چت رومت رو حذف کن یا گوشیت را بده دست بابا ت.بعدم تو فقط دوسال دیگه باید بخونی بعدش با اینکه درسات سخت تر میشه ولی راحت تری و فقط باید نمره ی قبولی رو بگیری نه نمره ی مدرج…

حوصله شو ندارم

عالی بود

من می خوام درس بخوانم ولی دیگه وقتی ندارم مدرسه تمام شدحالاچیکارکنم

سلام
دوست عزیز در این فرصت کم باقیمانده شروع به خلاصه نویسی درس ها کنید تا در شب امتحان با زمان کمتر بتوانید درس ها را مرور کنید

سلام من کلاس هشتمم وه هم هدف دارم هم برنامه ریزی ولی اصلا حالم از درس خوندن ب هم میریزه الانم امتحانات نهایی چیکار کنم خواهشا جواب بدین من چیکار کنم خوابم میگیره وقتی درس میخونم

سلام ایدا
این خیلی خوب هست که برای درس خواندن هدف و برنامه ریزی داری.به خاطر اینکه حالت بهم نریزه و از درس خواندن لذت ببری باید در لیست برنامه ات تنوع درسی ایجاد کنی و زمان های مطالعه و استراحت بین آن را تغییر بدهی. مثلا اگر ۲ ساعت پشت هم خسته میشی یک درس رو بخونی، میتونی ۴۵ دقیقه درس بخونی و ۱۵ دقیقه استراحت کنی و دوباره یک درس دیگه رو شروع به مطالعه کنی.
اینجوری خسته هم نمیشی و خوابت هم نمیبره

سلام من مینا هستم من دراین دوران نوجوانی دوست دارم همش آتیش بسوزانم اصلا نمیتونم یه جا بشین درس بخونم قبلا با خودم می گفتم روزی۱۴ساعت درس بخونم اما دوساعت هم به زور میشیم و

سلام مینا
این خیلی خوب است که پرانرژی هستی. فکر کنم برنامه ات را باید سبکتر کنی. از روزی ۳-۴ ساعت شروع کن. اگر موفق بودی، ساعت درس خواندن را افزایش بده. آهسته اما پیوسته پیش برو.

سلام با شروع مدرسه من به كلاس هفتم مى روم و در مدرسه ى دولتى شروع مى كنم من همه ى كتاب هاى هفتم را دارم و دلم مى خواهد شاگرد اول شوم و الان تا مدرسه شروع نشده مى خواهم درس بخوانم نياز به برنامه دارم

سلام من زهرا هستم و کلاس هشتمم من هر موقع که دارم درس می خونم نا خدا گاه حواسم به جای دیگه ای پرت میشه و به سمت فکر هایی که دارم حواسم پرت میشه ولی من هم برنامه درسی دارم و هم هدف ولی واقعا نمیدونم چرا موقع درس خوندن تمرکز ندارم و میرم تو فکر باید چیکار کنم

من هم مثل تو هستم ‌اما با این نکته هو میخواهم بهتر شوم

من هم مثل تو هستم
ولی میخواهم با این نکته هو بهتر شوم

اگر تودختر هستی بخاطر اینه ضریب هوشی دخترا خیلی بالاست ولی به سن بالاتر که می رسند کلی فکر ذهنشونو درگیر می کنه دخترا توبچگی جزو شاگرد ممتازها هستند اما بزرگ که می شوند نه ولی اگرتو یک پسری باید بگم مطالب و درک نمی کنی

می خوای داستان بگی

من الان دهم تجربی امی پارسال بامعرفت خیلی بالا اومدم توی این رشته ولی امسال خیلی افت کردم .چیکارکنم ؟

سلام
من دانش اموز سال نهم هستم
نمراتم افتضاحه همش یا ۵ یا ۶
خیلی عالی بگیرم ۹
قبل از راهنمایی شاگرد نمونه بودم ولی تا اومدم راهنمایی نمرام شروع کرد به افت کردن.من عاشق رشته تجربی هستم و با ادعا میتونم بگم کل ساختار مغز و کار هاش رو میدونم و خیلی دوست دارم تخصص مغز و اعصاب بشم ولی میترسم با نمراتی که میگیرم یه رشته ی پیش پا افتاده بهم بدن.
لطفا راهنماییم کنین چکار کنم تجربی بیارم

سلام مجید
این خیلی خوب هست که هدف داری و به یک رشته ارزشمند علاقه داری. بهترین کار این هست که با برنامه ریزی به هدفت برسی و به همه نشون بدی که لیاقتش رو داری.
پس اول سعی کن نمراتت رو از وضعیت زیر ۱۰ خارج کنی و در مرحله بعد نمره ۱۵ و در آخرین مرحله نمره ۲۰ رو سعی کن بهش برسی.
این خیلی عادی هست که در مقطع بالاتر دچار افت شدی چون بیشتر از قبل تلاش نکردی. حواست باشه که هر سال که بالاتر میری هم حجم درس ها و هم یادگیری اونها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارند.

من مجید نیستم ولی راهکار خوبی را گفتین استاد متشکرم با اینکی من نمره ی ۱۹ میگیرم ولی راهکار خوبی بود

کسایی که مشکلات خانوادگی دارنو نمیتونن درس بخوننو جایه کوچیکین و تهت فشارن چی؟!

سلام
متشکرم

سلام
من دانش آموز پنجم به ششم هستم جز دانش آموز های برتر شهر هستم و درازمون قلم چی ترازهایم بالای ۶۹۰۰ میخواهم همیشه بالای ۷۱۰۰ باشه باید چکار کنم؟

سلام غزل
شما باید زمان بندی مطالعه ات را با سرفصل های امتحانی هر جلسه منطبق کنی و تمرکز بیشتری روی محدوده مورد نظر داشته باشی

من خیلی دوست دارم شاگرد اول بشم ارزوی منه ولی هیچ وقت نتونستم ونمیدونم چجوری برنامه ریزی کنم کلاس هفتم رو باریاضی ۱۹ وعلوم ۱۰ به پایان رساندم وتصمیم دارم یه برنامه ریزی دقیق وحساب شده داشته باشم برای هشتم تا بتونم به رشته ریاضی یا تجربی برم لطفا کمک کنید

سلام استاد من آيلا هستم ششم به هفتمم
ارزومه كه شاگرد اول بشم ولي نميتونم هدف دادم كه در رشته ي تجربي قبول بشم انشالله
ولي هيچ وقت نميتونم درس خوان و شاگرد اول بشم و ارزومه و دوست دارم دركلاس هفتم به ارزوم برسم البته با كمك شما استاد عزيز
و مي خواهم يك برنامه ريزي عالي داشته باشم تا به ارزوهام برسم
وازتون خواهش ميكنم كمكم كنين و بازم ازتون خواهش ميكنم كه يك برنامه ويزي عالي بهم پيشنهاد كنيد استاد عزيز خيلي خوشحال ميشم كه كمكم كنين

سلام آیلا

شاگرد اول شدن خیلی سخته اگر روش های کار رو ندونی و خیلی آسون میشه اگر روش رو یاد بگیری.
برای همه دانش آموزان علاقه مند مثل شما ما ۱۲ تا از مهم ترین آموزش ها آماده کردیم که شما میتونی دانلود کنی و اجرای اونها شاگرد اول بشی.

آموزش ها این موارد هستن: ایجاد انگیزه برای درس خواندن، هدف گذاری، نظم و برنامه ریزی، مدیریت زمان، یادداشت برداری و خلاصه نویسی، تقویت حافظه، روش مطالعه موثر، افزایش تمرکز حواس، کنترل استرس و اضطراب، آموزش تندخوانی، حضور فعال در کلاس و تکنیک های پاسخ گویی به سوالات امتحانی.(همه نکات لازم برای شاگرد اول شدن)
ضمنا در هر مورد هم اگر سوالی داشتی میتونی بپرسی.من و همکارانم به سرعت به شما جواب میدیم.

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کن:لینک دانلود آموزش شاگرد اول شدن

ممنون .مطالبی که گذاشته بودید خیلی به دردم خورد من امثال یازدهم می خونم ولی تو سال دهم و سختی درس ریاضی فیزک یکم از نمرات قبلیم که دانش آموز ممتازی بودم افت کردم الان هم سردرگمم که چکار کنم دوباره به همون نمرات دلخواه و یه برنامه ریزی خوب برسم .؟

سلام من پايه ي چهارمم واصلا از درس ها مانند رياضي خوشم نمياد دوست دارم كه رياضي را ياد بگيرم

سلام من دهم تجربی ام امسال می رم یازدهم . من ریاضی رو اصلا یاد نمی گیرم وبالا ترین نمره ای که داشتم ۱۶ بوده تازه اگرم بگیرم سر امتحان اگه همون سوال ی ذره تغییر کنه نمی تونم جواب بدم فک میکنم ریاضی رو مفهومی یاد نمی گیرم تو رو خدا راهنماییم کنید استاد

سلام
ریاضیات از آن دسته درس هایی است که باید به طور پایه ای آن را یاد بگیرید. اگر شما در پایه دهم هستید و در یادگیری ریاضی مشکل دارید به مباحث ریاضی پایه نهم مراحعه کنید و دوباره به صورت اساسی آن ها را یاد بگیرید اگر ئر آنها هم مشکل دارید باز یک پایه به عقب تر بروید. باید از جایی شروع کنید که تمام موارد را به طور مفهومی تسلط دارید.

سلام‌من محمد الماسی هستم
من تا دوران راهنمایی یا همون دوره اول متوسطه جدید هیچ افت درسی نداشتم ولی امسال که پایه دهم ریاضی هستم اصلا شوق و اشتیاقی برای درس خوندن ندارم
من تا پایه نهم معدل ریاضی ام در هر دو تا ترم کم تر از ۱۸ یا حداقل ۱۷/۵ نبود ولی اوسال باید برای شهریور هم برم برای امتحان ریاضی و فیزیک و هندسه
میشه کمک کنید استاد

سلام محمد
با تغییر مقطع تحصیلی مقدار کمی افت تحصیلی عادی هست اما نه به اندازه شما.
باید توجه داشته باشی که هر چه سال تحصیلی شما بالاتر میره باید تلاش بیشتری کنی و زمان بیشتری برای درس خواندن بگذاری.
اگر برای خودت هدفی داشته باشی و یک رشته دانشگاهی را مد نظر قرار دهی مسلما انگیزه و اشتیاق بیشتری برای درس خواندن پیدا خواهی کرد.

سلام من غزل هستم از این سایت خوبتون واقعا مچکرم شما گفتید که ۴۵ دقیقه یا یک ساعت درس بخونیم و ۱۵دقیقه استراحت توی این ۱۵ دقیقه چه کار هایی کنیم که خستگیمون برطرف شه؟ من مدرسه نمونه دولتی ام و همیشه ساعت ۲ میام خونه تا ساعت ۳ استراحت میکنم و از ساعت ۵ به بعد انگیزه زیادی برای درس خواندن ندارم راستی بگم که کلاس نهمم):

آها ببخشید یه سوال دیگه ای هم داشتم برای من قبولی در تیزهوشان خییییلی اهمیت داره و من سعی میکنم که تو تابستان درس بخونم اما خوب چون پول کافی برای رفتن به کلاس علوم رو ندارم مجبورم خودم همه رو یاد بگیرم و مطالعه کنم به نظر شما بهترین روش برای خوندن علوم اونم بدون معلم چیه؟(:

سلام غزل
در ۱۵ دقیقه استراحت می توانید یک لیوان آب بنوشید، میوه ای بخورید یا به آرامی دراز بکشید و به چشمان خود استراحت بدهید. به هیچ عنوان سراغ موبایل نروید و پای تلویزیون ننشینید.
کلاس رفتن تنها راه یادگیری نیست می توانید از کتاب های خودخوان و خودآموز موجود استفاده کنید.

ما هم باهات هم دردیم خواهررررر
موفق باشی
#ستی-غزی

من خیلی سپاسگزارم از سایت شما ممنونم

سلام .من میخوام به رشته تجربی بروم .ولی یکم ضییفم خیلی هم دوسش دارم میشه بگید چه کلاسی برم خوب میشه..لطفا ..ممنون

سلام محسن
کلاس رفتن تنها راه موفقیت نیست. بیشتر دنبال این موضوع باشید که در درس ها و مطالبی که ضعیف تر هستید خود را تقویت کنید.ممکن است از راه کتابهای کمک درسی باشد یا کمک یک همکلاسی. اگر یاد بگیریم چگونه درس بخوانیم خیلی مهم تر از کلاس رفتن است

سلام من سال هشتم به خاطر بیماری شدیدم معدل آخرم نوزدهو هفده صدم شده اگر سال نهم معدلم بیست بشه میتونم ریاضی فیزیک قبول شم لطفا زود جواب بدین دارم از استرس میمیرم

سلام زهرا
امیدوارم همیشه سلامت باشید. همین معدل نوزده هم برای رشته ریاضی فیزیک عالی است. بله شما حتما می توانید

خب بابا تو درست خوبه

خيلى پرويي

به شما کشیدیم

سلام لطفا به منم کمک کنید همه ی معلما به من میگن تو خیلی استعداد داری تو درسات ولی من نمیدونم چرا هرکار میکنم نمیتونم خودم به درس علاقه مند کنم خواهش میکنم کمک کنید که منم بتونم خودمو علاقه مند کنم و درسنو بخونم

خخخ ۱۹/۷۰شده داره از استرس میمیره خرخونا

اخه تو چه می دونی درس خوندن توی مدرسه ی خوب یعنی چی؟!!!

چقدر خوب گفتی

سلام استاد زهرا هستم با معدل ۱۹/۷۰
من قراره امسال انتخاب رشته کنم و تجربی خیلی دوس دارم ولی همش اضطراب اینو دارم که یه وقت افت نکنم یا دانشگاه مورد نظرم قبول نشم یا پشت کنکور بمونم به نظر شما میتونم تو این رشته موفق شم یا نه لطفا کمک کنید

سلام زهرا
شما یک دانش آموز عالی هستی و با این پشتوانه می توانی در کنکور تجربی هم موفق شوی. فقط باید بدانی برای موفق شدن در این رشته باید مثل قبل به طور مداوم تلاش کنی و درس بخوانی. چون تراکم شرکت کننده ها در رشته تجربی بیشتر است.

ممنون استاد عزیز

سلام من بنین هستم کلاس هشتم معدلم ۲۰شد اما امتحان پیشرفت تحصیلی ضعیف زدم آیا میتونم رشته تجربی را انتخاب کنم

سلام من بنین هستم معدلم درکلاس هشتم ۲۰شد اما اتحان پیشرفت تحصیلی ضعیف دادم آیا تو کلاس نهم میتونم رشته تجربی انتخاب کنم

سلام بنین
بله حتما می تونید رشته تجربی رو انتخاب کنید

سلام من دارم میرم نهم و معدل هشتمم ۱۹/۲ شد و میترسم و همش فکر میکنم که نمرم خیلی بده و نمیتونم برم تجربی اخه من در دبستان اصلا درس خون نبودم هر کاری میکنم خیلی درس میخونم اما معدلم بالاتر از این نمیره لطفا کمکم کنید …

سلام
شما معدل خیلی خوبی دارید. زیاد روی معدل تمرکز نکنید و نگراان نباشید. بیشتر سعی کنید روی آموزش درست مفاهیم انرژی بگذارید

سلام من هشتم خیلی درس خواندم و معدلم شد ۱۹/۲ میترسم که نهم معدلم کم بشه و نتونم برم تجربی خواهشا کمکم کنیددددددددد هر کاری میکنم معدلم بالا تر نرفت

سلام زهرا جان

سلام زهرا جان
خوبي تو اگه دوس داري بهت كمك كنم شمارت رو بفرس تا باهات صحبت كنم و بهت ميتونم تا حد زياد كمكً كنم

ولا

سلام من یلدا هستم میخوام برم کلاس هفتم معدل پارسالم شده خیلی خوب ولی میخوام برم هفتم خیلی نگرانم چیکار کنم

سلام یلدا
نگرانی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. پس با برنامه ریزی و یاد گرفتن روش درست درس خواندن به موفقیت برسید

هیﭺ هم سخت نیست ولی😭😭😭😭😭

من اصلا دلم واسه ی مدرسه و درس تنگ نشده و دو روز دیگه مدرسه ها شروع میشه خیلی نگرانم😢😢😢😭😭😭😣

ببخشید من دارم میرم یازدهم ریاضی
مدرسه نمونه دولتی هم هستم
مشکل اصلی من اینه که میل باطنی به درس خوندن ندارم
از طرفی راهی جز درس خوندن ندارم
نهایت درس خوندن من ۲ ساعته توی یه روز اونم فقط یه درس
اصن دیگه بعد از اون دو ساعت دیگه درس خوندن تو کتم نمیره
یه راهنمایی می خوام که ساعت درس خوندنمو افزایش بدم

سلام حسین
شما باید با ایجاد انگیزه شخصی و هدفگذاری درست میزان درس خواندن خود را افزایش بدهی. آموزش های زیر میتونه بهت کمک کنه:دانلود آموزش خودباوری و انگیزه برای شاگرد اول شدندانلود آموزش هدف گذاری برای دانش آموزان

نکات بسیار دقیقی بود که من را به گذشته خودم بر گرداند

من امسال نهم هستم اون طور هم که میگن خیلی سخته بقیه درسام خوبه ولی تو ریاضی ضعیفم میشه چند تا روش بگید که تو کلاس بهتر یاد بگیرم

سلام
شما باید مباحث ریاضی مربوط به سالهای قبل مثلا هفتم یا هشتم را بررسی کنی و در هر کدام که ضعیف تر بودی دوباره مطالعه کنی و بر آنها مسلط شوی

درس خواندن

من امسال نهمم اونطور هم که میگن خیلی سخته منم تو ریاضی ضعیفم میشه چند تا روش بگید که تو کلاس بهتر یاد بگیرم

سلام سايت شما به من خيلي روحيه داد😘

ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام من میخوام هشتم رو بخونم من پارسال نمرم ۱۹،۱۹ شده و از بعضی ها شنیدم که هشتم سخته و در موردش کمی نگرانم و همیشه توی امتحانات استرس خیلی زیادی دارم در موردش کمکم کنید ممنون میشم

سلام محمدرضا
اصلا نگران نباش. شما که سال قبل این معدل خیلی خوب رو کسب کردی حتما میتونی امسال هم موفق باشی. برای رفع استرس هم میتونی آموزش زیر رو دانلود کنی

دانلود آموزش کنترل استرس و اضطراب دانش آموزان

سلام استاد میشه کمکم کنید من تو درس ریاضی ضعیفم و نمیتوانم مطالب حفظی را به خاطر بسپارم آیا باید مطالب حفظی رو تکرار کنم تا یاد بگیرم اگر نه چطور؟

منم دقیقا مثله تو بودم
من درسم و حافظم خیلی خوبه.فقط نمیتونم درست برنامه ریزی کنم و همینم باعث میشه موفق نشم.لطفا یکی کمکم کنه🙏🙏🙏

سلام استاد من امسال میرم دهم تجربی دوسال یادگرفتم برنامه ریزی کنم حتی به درسای چند روز بعدم هم میرسم امسال میترسم درسا سخت تر نتونم خوب درس بخونم برنامه ریزی ایجاد انگیزه و پایبند بودن به برنامه ریزی واسه موفقیت کافیه؟؟ من میخام حتما حتما رشته های پرطرفداری مثل داروسازی ..قبول بشم.

دوستان عزیز من به این نتیجه رسیدم که در مشکلات در سختی ها در مهمه چی باید از خدا کمک خواست و اگر ثمره کمک را نمی بینیم ناامید نشویم و برای یه چیزی که برای رسیدن به آن جنگ کنید و هرگز نگید که مثلا درس نخونم درآینده شغلی برام نیست بلکه بگید درس میخونم به عشق و علاقه که این کار مورد علاقه رو داشته باشم و در مورد آینده روشن خویش فکر کنید

من پایه هشتم هستم و از راهنمای به بعد درسم ضعیف شده و انگیزه ای برای درس خوندن ندارم واسترس زیادی دارم نمیدونم چیکار کنم؟؟!

به خودت امان داشته باش

نمی توانم

ببخشید استاد من اصلا تمرکز ندارم باید چیتگر کنم

منم همینطور 😭😭😭

سلام استاد من پايه نهم هستم و تو مدرسه تيزهوشان درس ميخونم چجورى ميتونم شاگرد اول بشم چون اونجا رقابت خيلى زياده

سلام دوستان من هم نهمم واسترس زیادی دارم وزیرفشارخانواده هستم کمکم کنید……..

من روش کلی درس خواندن بلدم
و من از نظر خودم باید آدم بشینه قشنگ بخونه عمقی و دقیق و فقط به صورت نیم ساعت و ۴۵ دقیقه ای مطالعه کنید
من خودم زندگی گذاشتم سر درس کنکور و تست
البته باید آدم تلویزیون تماشا کنه و با موبایلم کار کنه ولی باید برای این کار ها باید برنامه ریزی داشته باشه
امید وارم همه موفق شن

چقدر نکات جالبی رو گفتید. مرسی استاد

سلام خدمت کسانی که فکر میکنند با نمره ۱۷ به پایین درس نخوان و خنگ محسوب میشم من خودم عربی نمره ام _۹_بود ولی فقط با یه اعتماد به نفس کوچولو دیگه عربی رو زیر ۱۹ نمیارم .شما ها اعتماد به نفستون پآیینه وگرنه باهوشید .نمره های پایینتون هم با برنامه‌ریزی و کمی درس خوندن جبران میشه . الان هم رشته تجربی ام و نمره ام ۱۹٫۶۷هه

👍👍

سلام بﭺه ها ترخداکمکم کنید من نمیتونم درس بخونم همش زهنم مشغوله

سلام بﭺه هاترخداکمکم کنید من نمیتونم درس بخونم کلاس هفتمم همش حواسم به درس نیست نمبتونم درس بخونم

آره به خدا توبپرس به من بگو

سلام خدمت دوستان من کلاس دهم انسانی ام سرکلاس بادقت گوش میکنم وقتی درس تموم میشه بااعتمادبه نفس میگم رفتم خونه باید حتما بخونم اما وقتی میام خونه کتاب دست میگیرم اما نمیخونم به نظرتون من چه کنم

سلام خدمت دوستان من کلاس دهم انسانی ام سرکلاس بادقت گوش میکنم وقتی درس تموم میشه بااعتمادبه نفس میگم رفتم خونه باید حتما بخونم اما وقتی میام خونه کتاب دست میگیرم اما نمیخونم به نظرتون من چه کنم

سلام دوستان من ۲ سال پیش دندونپزشکی قبول شدم.تجربم اینه اگه میخای معدل بالا داشته باشید و رتبه خوبی بیارید.باید ی دلیل برا درسخوندنتون داشته باشید.من حقیقتش مدرسه با کس خاصی رقابت نمیکردم تمام تلاشم بود بهترین خودم باشم و این باعث میشد همیشه بهترین تو تمام مدرسه ها باشم.ربطی هم ب هوش نداره.من سخت کوش بودم معدلم اکثرا حدود ۱۹.۹۰ بعضی وقتا کمی بالا پایین میشد.درحالی که خواهرم نمیدرسید و معدلاش نزدیک ۱۵ میشد😁
حس خوبی داره درسخون بودن.اولش سخته وقف بدی خودتو ولی ی مدت ک میگذره و از همه جلو میوفتی و تحسین رقیه رو میبینی لذتش عالیه.درس بخونید با انرژی و علاقه.موفق باشید اجی و داداشای گلم

مرسی آجی جونمون

سلام.من الان پایه هشتم هستم و شاگرد زرنگی هستم ولی می خواستم بدون که چه کاری انجام تا در درس هام بهتر عمل کنم.ممنون

من پنجم هستم . انگیزه ی زیا دی برای درس خواندن دارم ولی حوصله ی درس خواندن را ندارم ولی حالا که دیگر این متن را خواندم فهمیدم چه اشتباهی کردم آخه من آنقدر درس خوانده بودم که دیگر حوصله ی درس خواندن نداشتم ولی حالا میخواهم هر طور شده بچه زرنگ بشم یه رغیب تحصیلی هم دارم به نام فاطمه ارشدی

من کلاس هفتم هستم بعضی از درس هام ضعیفم چطوری درس هایم رو تقویت کنم

عالی بود ممنون من ششم دبستان هستم ولی عی می کنم با برنامه ها و روش های شما پیش تا انشا… موفق شوم فقط من در ریاضی خیلی ضعیف هستم هر چی هم می خونم باز هم ریاضیم پیشرفت نمی کنه

سلام ببخشید من ششم هستم وسال پیش شاگرد اول شدم اما امسال نه انظباطم خوبه نه درسام اصن خیلی افت داشتم امسال هم تیزهوشان دارم با اینکه ساعت مطاله ام ۴ تا ۶ ساعته اما هیچی بلد نیستم

من درس میخوام بخونم ولی وقت نمی کنم

من سایت شمارو چند ماه پیش دیدم و خیلی کمکم کرد الان با برنامه ریزی درست روزی ۴ ساعت و نیم درس میخونم و شاگرد اولم شب های امتحان دیگه استرسی برای درس خوندک زیاد ندارم چون قبلا خوندم از مطالبی و زحماتی که در این سایت میکشید خیلی خیلی ممنوننم

سلام من به خاطر درس خوندن عصبی شدم .چیکار کنم؟

سلام من پنجم دبستان هستم شاگرد اول کلاسم ولی کم کم هی درس بد و بدتر میشه نمیدونم چیکار کنم میشه منو راهنمایی کنید

سلام من تیزهوشان درس میخونم..دهم ریاضی این سختیها مال اولشه که میخاید شروع کنید.ولی خداییش حس میکنم وقتی درس میخونم بهترین سالهای عمرم داره میره.وقتی میرسی به استقلال و به ارزوهات که دیگه افتادی تو سرازیری عمر😟

سلام
من یکی از بهترین شاگرد های مدرسه هستم توی سال ها هفتم و هشتم معدلم از ۱۹٫۹۰ پایین تر نیومد
امسال چون که نهم خیلی سخت تره یه برنامه واسه خودم گذاشتم که هر روز ۱ ساعت بهش اضافه می کنم و تا روزی ۵ ساعت و ۶ ساعت رسیده
می خوام بدونم که این برنامه ی فشرده بهم لطمه نمی زنه ؟

سلام من هفتم تیز هوشانم
هرچی میخوام بخونم حوصله ندارم وقتی هم حوصله ندارم هرچی هم بخونم تو مغزم نمیره لطفا ی راه مفید بگید

سلام منم هفتم تیز هوشانم اوایل همین مشکلو داشتم ولی راه حل خوبی پیدا کردم که واسه من جوابگو بود.من از اون درسی که دوسش داشتم شروع به خوندن کردم و برای خودم معلم شدم.یعنی جوری درسو توضیح دادم برا خودم که انگار دارم واسه یه بچه دبستانی توضیح میدم.شما هم‌ این کارو بکن ایشالاجواب میگیری.البته توجه داشته باش که با یادگیری سر کلاس و گوش کردن به توضیح دبیر نصف راهو میری.موفق باشی…

ممنون

سخته

من ریاضیمو ۳٫۵ از ده اوردم همه مسخرم میکنن و من دوست دارم رشته ی خوبی در بیام ولی تمرکز ندارم پارسال دریم خوب بود وای امسال ابته من دهم هستم

سلام
اولا اینکه به حرف دیگران توجه نکن
ثانیا در مورد ریاضی تو کامنت های قبلی جواب دادم. باید به سالهای قبل برگردی و ضعف هات رو برطرف کنی.

سلام من هفتم تیزهوشانم ولی ریاضیم زیر ۱۵ دارم میمیرم از استرس لدفاراه کار بدین واقعا حالم بده

سلام استاد من هرسال شاگرد اول بودم امسال پایه هفتم نمره هام خیلی زیاد افت کرده یه راهنمایی مارو میکنید

سلام
افت تحصیلی کم در زمان تغییر مقطع و تغییر مدرسه کاملا طبیعی هست. اصلا نگران نباش.
فقط حواست باشه که در مقطع متوسطه باید بیشتر از ابتدایی درس بخونی

سلام استاد ببخشيد من دوست دارم تو كلاس شاگرد اول شوم اما هرچه سعي مي كنم نمي توانم .
براي اين كار مي گوييد چكار كنم

سلام لیلی
دوست داشتن اولین و مهمترین قدم هست. اما برای شاگرد اول شدن باید یک سری مهارتها رو هم یاد بگیری.
این صفحه رو حتما ببین:

راز بزرگ موفقیت در امتحانات و شاگرد اول شدن

سلام استاد من دانش آموز پایه هفتم هستم من با درس خوندن برنامه ریزی حوصله و… مشکلی ندارم حتی مشکل درسی بخصوصی هم نداشتم حداقل تا الان ولی از زمانی که به هفتم آمدم مشکلاتم اساسی تر شد من بزرگترین مشکلی که دارم استرس هست استرس من برای شب امتحان نیست من کلا استرس دارم با اینکه درس ها را کامل مطالعه میکنم و حتی بیشتر اوقات هم موفقم یک نمره بد کار من را خراب میکنم من حتی اگر کل نمره هایم خوب باشد اگر یک نمره بد بگیرم همش نگران این هستم که چه می شود من حتی زمانی که همه نمره هایم خوب هست هم باز هم استرس دارم چون نگران امتحان یک ماه بعدش هستم من نمی دانم باید برای امتحان چه بخش هایی از در س را بخوانم حتی فکر کردن به چیز های مثبت هم فقط می تواند مدت کمی استرس را از من دور نگه دارد من توانیی های بالایی دارم ولی این استرس کارم را خراب می کند من هر چقدر هم سعی میکنم نگران آینده نباشم نمی توانم
خواهش میکنم کمکم کنید

سلام محمدمهدی

این مشکلی که الان داری به راحتی قابل حل شدنه. فقط کافیه با برنامه ریزی قبلی و آرامش ذهنی استرست رو کمتر کنی.
این آموزش ها هم میتونه کمکت کنه:

دانلود آموزش کنترل استرس و اضطراب دانش آموزان

دانلود آموزش تکنیک های پاسخ گویی به سوالات امتحانی

سلام استاد من دهم تجربی هستم هدفم دارم وخیلی علاقه دارم تو این رشته موفق شم فقط هرکاری میکنم سمت درس نمیتونم برم دلیل اینکه اینجوی شدمم نمیدونم امسال اینجوری شدم سالای دیگه اینطور نبود لطفا کمک کنید!!!!

سلام یلدا
اگر هدفت برات ارزشمند هست پس سعی کن با تلاش و برنامه ریزی به هدفت برسی

سلام استاد من کلاس هفتم هستم وکل دوره ابتدایی همش شاگرداول کلاس بودم ولی الان ازاینکه شاگرداول نشوم میترسم همش تو این فکرم من همهی امتحانامو خوب میدم ولی بعضی وقتا که یه نمره یا حتی نیم نمره هم کم دارم فک میکنم نمیشه شاگرد اول بشم و ازاین موضوع بسیارناراحتم و همچنین خانوادهی من هم خیلی واسشون مهمه شاگرد اول شدن من

من نمی دونم چه چوری یرنامه ریزی کنم خواهش میکنم یه برنامه برای رشته حسابدلری بزارید

من ننی دونم چه چوری برنامه ریزی کنم خواهش میکنم برای ده حسابداری یه برنامه بنویسید

من نمیدونم چطور برنامه ریزی کنم
خواهش میکنم یه برنامه ریزی برای پایه دهم حسابداری بنویسید خواهش استاد

سلام.ممنونم از مطالب خوبتون امیدوارم براهمه دوستان اثرداشته باشه.

سلام.ازمطالب خوبتون ممنونم امیدوارم براهمه دوستان اثرگذارباشه.

سلام استاد من یه سوال داشتم من ساعت ۷ صبح به مدرسه میرم و کلاس دهم اتسانی هستم و و ساعت۲ ظهر یه خانه بر میگردم و خیلی خسته میشم آیا بهتره که بخوابم بعد به درسام برسم یا اینکه فورا بیام بخونم درسامو و اونجایی که شما گفتید خلاصه برداری کنیم از کتاب یعنی کل مطالب کتاب یا فقط مطالب طولانی

من که این ۱۲ روش را خواندم در ذهنم خیلی تاثیر گذار بود من جزو شاگرد های اول تا سوم کلاس هستم ولی با این روش ها فکر می کنم دانش اموز نمونه مدرسه شوم البته اگر به این روش ها پیروی کنم . با تشکر از مطالب خوبتون

خوبه حالا روش کار میکنم…ممنون

من معدلم ۱۹٫۶۳ هست الته کلاس هشتم به نظرتون امسال که نهمم میتونم تجربی بیارم ؟ راستش من هر دفعه یک درس میخونم ۲۰ میشم یک درس دیگم میاد پایین باز یکی دیگه میخونم یکی دیگه میاد پایین

سلام من زهرا هستم و کلاس هشتمم من هم برنامه ریزی درسی دارم و مهم تر از اون هدف دارم ولی وقتی میخوام درس میخونن نا خدا گاه میرم تو فکر و تمرکزمو به کی از دست میدم باید چیکار کنم ?

سلام ممنونم از وبسایت خوبتون
من بچه درس خون هستم و هرگز از درس خسته نمی شم من کلاس ششم دیگه داشتم کلاس میترکوندم ولی وقتی رسیدم به کلاس هفتم یک سری بچه های جدید وارد مدرسه مون شدن و اونا باعث شدن من از درس زده بشم حتا رو اخلاق من هم خیلی تاثیر گذاشتن اگه کسی راحلی داره که بهم کمک کنه ممنون میشم

دوست عزیز شما باید سعی کنی که تو در بقیه تاثیر بزاری یعنی تو رو اون دوستای جدید تاثیر بزاری نه اونا
قوی باشیم💪

استاد حسن پور عزیز سلام.
طنین هستم کلاس نهم
شش سال دبستان رو با موفقیت پشت سر گذاشتم ولی از وقتی وارد سال هفتم شدم افت پیدا کردم معدل هفتم ۱۹و ۷۱ و هشتم نوبت اول ۱۹و ۸۶ ولی نوبت دوم ۱۹و۳۱ امتحانات نوبت اول نهمم شروع شده و به کمک احتیاج دارم
در ضمن من عاشق مدارس نمونه دولتی هستم..

عالی باید بی حوصله نباشید چند نکات. اگر یک بار درس سختی دارید ان را مرور کنید وبعد صبح بیدار شید ان را با دقت بخان و صبحانه از خیار سبز استفاده کن برا ذهن خوبه. دلیل برای بیدار شدن صبح این است که صبح مغذ استراحت می کنه با تشکر

عالی باید بی حوصله نباشید چند نکات. اگر یک بار درس سختی دارید ان را مرور کنید وبعد صبح بیدار شید ان را با دقت بخان و صبحانه از خیار سبز استفاده کن برا ذهن خوبه. دلیلبرای بیدار شدن صبح این است که صبح مغذ استراحت نی کنه با تشکر

سلام استاد من کلاس هفتم هستم وکل دوره ابتدایی همش شاگرداول کلاس بودم ولی الان ازاینکه شاگرداول نشوم میترسم همش تو این فکرم من همه ی امتحانامو نمره خوب میارم ولی وقتی یه نمره یا حتی نیم نمره کم دارم فکر میکنم که نمیتونم شاگرد اول شوم واز این موضوع بسیار ناراحتم

سلام من در ششم دبستان همه درس ام خیلی خوب یا عالی بودن آنا کلاس هفتم آمدم خیلی بسیار آفت کردم تو هفتم معدل من شد۱۶٫۳۳و هفتم نوبت دوم۱۷٫۷ و هشتم نوبت اول ۱۶٫۶۴ و نوبت دوم ۱۶٫۸۸و نهم هم امتحان نوبت اولمان داره تموم میشه چهار تا امتحان مونده من میخوام معدلم ۱۸بشه اما تلاش میکنم ریاضی ۱۸بگیرم اما ۱۲ و ۱۳ میشم هوش مندرس ریاضی پازینه هیچ دوستی ندارم من تن هام ۹ساعت خوندم بده امتحان ریاضی الان از دبیرمان پرسیدم گفت شدی ۱۳ لطفا به دادم برسید؟؟؟؟

سلام من کلاس هشتم هستم و میخواهم که در امتحانات نوبت دوم همه درس هایم ۱۸.۱۹.۲۰ شود باید چکار کنم البته من برنامهریزی هم دارم ولی چیزی نمی فهمم

سلام عشقم باید درس بونی ای جووووونم

سلام من رقیه هستم،چطوری برنامه ریزی کنم چطوری بدون خواب الودگی درسمو بخونم من تا کتابو باز میکنم خوابم میبره،لطفا کمکم کنید من پارسال شاگرد ممتاز بودم الان هشتم هستم و. نمراتم خیییلی پایینه لطفا کمک کنید

سلام من دانش اموز یازدهم ریاضی هستم درس میخونم و خیلی تلاش میکنم ولی نمره ی که انتضار دارم رو نمیگیرم یعنی اینکه تو مستمری ها میخونم و میگیرم ولی امتحان های نوبت نه واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم ؟

😭😭😭😭😭😭😭😭

سلام استاد خسته نباشید،من دهم ریاضی -فیزیک هستم تا سال قبل معدلم ۱۹/۰۷بود ولی الان که ترم اول تموم شده ومتاسفانه معدلم ۱۶/۵۰اومده وخیلی ناراحتم وانگیزمو ازدست دادم متاسفانه هرچقدر فیزیک وشیمی رو می خونم نمی تونم نمره بالایی بگیرم،توروخدا راهنماییم کنین تابتونم نمره بهتری کسب کنم الان چشماموببندم وباز کنم ترم دوم ازراه میرسه لطفا کمکم کنین

سلام من صدیقه هستم سال هشتم متوسطه من علاقه ی زیادی به درس دارم اما نمی توانم در درس هام تمرکز داشته باشم من در سال گذشته بهتر از امسال بودم اما امسال افت زیادی دارم

😭😭😭😭😭😭ای گفتی منم همینطور

عالی بود

من کلی چیز یاد گرفتم

خب من یع هفتمی سمپادی ام ولی حسش نی اصلا نمیتونم

باورش برام سخته اما با این روشها دوم شدم

عالییی

سلام من زهرا هستم کلاس دهم من وقتی که درسم را شروع میکنم بعد چند دقیقه یه دفعه حواسم به جای دیگه میره باید چکار کنم تا موفق شوم.

سلام خسته نباشید من مدرسه نمونه دولتی و پایه هشتم هستم درس خوندن رو هم دوس دارم اما خوابم خیلی زیاده .. برای همین نمیرسم درسامو خوب بخونم .. و اگه نخوابم واقعا مخم هنگ میکنه … و اینکه فکرم خیلی مشغول میشه و نمیدونم باید چیکار کنم تا رها بشم از دسته این مشغله ها … لطفا راهنمایی کنید 🙏

اين سايت باعث شد تا من تلاش بيشترى بكنم تا بتونم شاگرد ممتاز بشم 📝📕📓📑📖

البته هنوز نتيجه رو نديدم ولى مطمئنم كه سر انجام خوبى در انتظارمه 💭

با سپاس فراوان از كسى كه اين روش هارو پيشنهاد كرد ،،واقعا ممنونم
ممنونم
ممنونم
ممنونم
ممنونم
ممنونم😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

سلام من کلاس ششم هستم و خیلی دوست دارم بچه زرنگ باشم همه دوستام به زرنگی شون پز میدنو منم میخوام مثل اونا باشم با این توصیه ای که تو وب تان گذاشتید میخوام اولین بار این کار رو کنم ببینم چند هفته دیگه که امتحانای نهایی شروع میشه قبول میشم برم مدرسه های دیگه

عالییییی دستتون درد نکنه❤💙💜💛💚

اره منم همین نظر رو دارم

عالیییییییی

باتشکر از سایت شما که من از معدل ۱۹.۷۳ به ۲۰ متلق رسیدم به امید موفقیت روز افزون برای شما…..

ببینید مهم نیست شما به چی علاقه دارید مهم اینه که واسه چی ساخته شدید متاسفانه این روزا خیلی مد شده همه برن سمت پزشکی اما یک اصطلاح ژاپنی هست که میگه زمانی که همه دنبال طلا در معدن بودند بیل فروش پولدار شد اگر قرار بود همه پزشک باشند مهندس مطب آنها کیست یک ضرب المثل هست که میگه گر دزد هم بودی ولی خوب بودی زشاه بهتر بودی به سمت علاقه رفتن خیلی فرق داره تا به سمت جامعه رفتن من پذیدای هرگونه انتقادی ام پس بنویسید…

سلام . راستش من هم همچین برنامه ای رو اجرا کردم و تیزهوشان قبول شدم. راستش میخوام بهتون بگم اگه واقعا میخواین درس بخونین علاوه بر چیزایی که توی این سایت گفته شده و برای درس خوندن لازمه ، هیچوقت از کمک خدا ناامید نشید و همیشه از خدا کمک بخواید. دعا کنید و تلاش کنید . این دو باهم شمارو به جاهایی که میخواید میرسونه. خودم از این راه نتیجه گرفتم. برام دعا کنید . سال دیگه کنکور دارم. امیدوارم برای خودم مفید بوده باشم

سلام مهساهستم کلاس هشتم میخواستم کمکم کنیدچجوری یه برنامه ی درسی خوب داشته باشم برای سالع نهمم

سلام مهسا من هم مثل تو میخام برنامه ی درسی خوب داشته باشم

عالی بود من هم در پایه هفتم هستم تا به حال نمره پایین نداشتم به من هم کمک کنید باز هم ممنون از سایتتون

امیدوارم همه در درس ها موفق باشند با برنامه ریز دقیق خدا قوت

سلام من امسال وارد هفتم بودم سال های قبل شگرد اول مدرسمون بود البته من بیشتر تو انیترنت و هنر و تو این فضا ها هستم قدرت درکم بالاست ولی خیلی بیش از حد بی دقتم مثلا تو ریاضیمون یه قسمت ضرب که بود خودم نوشته بودم ۳*۴ و جمع کردم نوشتم این فا جعه است کی بی دقتم و اینکه احساس میکنم حافظه کوتاه مدتم ضعیف شده یه راهکار اگه بشه بدین ممنونن میشم

منم کوپی تو ام

با سلام و عرض ادب من کوروش افشون هستم ۱۳ سالمه . من چند روز پیش حسابی نشستم فارسی کار کردم ولی وقتی امتحان دادم ۱۷ شدم الانا هم اجتماعی باید امتحان بدم . چی کار کنم که بتونم نمره ۲۰ رو بگیرم؟

من زیاد دور میکنم کتابمو اما سر جلسه امتحان همه چیز از یادم میره کمکم کیند لطفا

سلام استاد یه راحلی هم به من بگو
من درس هایم در طول سال خیلی عالی عالی میخونم و همیشه ۲۰ می گیرم و کمتر از ۲۰ نمی گیرم وقتی امتحانات نوبت دوم میاد به همشون هم وقت زیاد میدن منم که مطالب رو خوندم بلدم نمتونم باز بخونم مشکل بزرک اینجاست در این وقت من میگویم نتوانستم از وقت هایم به خوبی استفاده کنم و کتابو با زور میخونم استس دارم چیکار کنم خواهش میکنم جواب بدبد پایه نهمم
باتشکر

من که دیگه از زندگی زدم تا وقتی هشتم بودم هیچ هدفی نداشتم هدف که چه عرض کنم همون درس خوندن بود ولی وقتی رفتم نهم یه جرقه ای به ذهنم زد گفتم من که درس خون نیستم الانم که با درس خوندن به جایی نمیرسم پس دلو زدم به دریا درسو ول کردم الانم خدارو شکر راضیم یه کار سرمایه دارم دارم به هدفم میرسم اینو گفتم که همه تون یه هدف داشته باشید با هدف زندگی کردن خیلی خوبه چه با درس چه با کاری که بلدی از اینکه وقتتونو گذاشتید و خوندید ممنونم🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

باعرض سلام

من فرزادهستم .من به سرگرمی هتی گوشی،تلویزیون نمیتوانم درس بخوانم شما اگرراه حلی دارید لطفا بیان کنید.

سلام اسمم جاویده.من پایه یازدهم هستم.من گیرایی بالایی دارم که درس هایی مثل ریاضی رو با یک بار خوندم یاد میگیرم ولی مشکلم اینه که حوصله درس خوندن رو ندارم کسی میتونه کمکم کنه؟

منم

سلام من دهم تجربی هستم و خیلی به این رشته علاقه دارم ولی چون تو یه منطقه محروم هستیم خیلی از بچهایی که اینجا درس میخونن درسشون عالیه و دیگه کنکور میدن رشته مورد علاقشون قبول نمیشن واین خیلی تاسف داره که با امکانات خیلی کم نمیتونن به رشته مورد علاقشون قبول شن و این موضوع میتونه هم در تدریس معلم باشه و هم در بحث امکانات خیلی کم وه خیلی از بچها به همین دلیل نمیتونن رشته تجربی رو انخاب کنن.

سلام

من هیچ وقت شاگرد ممتاز نشدم همیشه تو درسای ورزش و هنر کم میارم و شاگرد اول میشم چی کار کنم

سلام.ملینا تو فامیلیت چیه ؟تو تو بابلسر هستی؟من ستایشم منو میشاسی؟

تشکر از سایت عالی شما

من می تونم به هدفم برسم

می تونید یه برنامه ریزی برای کلاس هفتم داخل سایتتون قرار بدید

من خودم برنامه ریزم

خیلی مطالبتان مفید بود. مرسی.

کن همک همین جوری بودو

اول من هم اینجوری بودم ولی بعد درست شد مرسی

خوب

سلام من دانش آموز کلاس هشتم در مدرسه فرزانگان هستم من چون کل دوستام در تعطیلات به کلاس های درسی زیادی رفتن احساس می کنم که امسال افت می کنم و همین باعث می شه هی خودمو سرزنش کنم و تمرکز مو یک جا جمع نکنم لطفا کمکم کنید که از این فکر ها دیگر نکنم

سلام من نیوشا هستم از اینکه این سایتو نوشتین خیلی خیلیییی ممنونم وافعا بر روی من خیلی تأثیر داشت من کلن افسرده شده بودم که تو درسام ضعیف بودم ولی با خوندن این سایت تونستم دوباره امید وار شم خیلی خیلی مممنون

خیلی عالییببیی

راستش با این مطلبی که شنا نوشته اید اصلا نمیدونم چی بگم عالی

سلام دیدم خیلی هاتون به گوشی اعتیاد دارین گفتم تا سال دیگه به فنا میرین

من درس خوب نیس میشه کمکم کنید من می خوانم اما باید گوزم در بیاد تا نمره بالا بگیرن

عشقم درس خوندن همینطوریه

سلام خیلی خوب و آموزنده بود

من خیلی خوب درس میخونم و امسال هم نمونه دولتی قبول شدم هم تیزهوشان که ترجیح دادم برم تیزهوشان ولی خب برای درس خوندن تو تیزهوشان مفید بود

سلام
من یه پسر درس خونم
فقط همه نظرتون رو در مورد من بگید

سلام. آقا من نه زرنگ نه باهوشم نه درس خونم ولی یه چیزو فهمیدم اینکه ادم موجود عجبیبه خیلی چیزا رو میتونه داشته باشه و باید یه چیزو از درون بخواد و اونو حسش کنه مثه غذا خوردن نفس کشیدن یعنی بفهمه که این نیاز درونیشه . من الان که میرم یازدهم تازه یکم این حس در من بیدار شده والا ۱۰ سال کلا هرکی هرچیزی میگفت فقط میخندیدیم بهشو میگفتم هرچه پیش اید خوش اید ولی این داستانا نیس چرا وقتی ادم میتونه با کمترین زحمت بیشترین بازده رو داشته باشه الکی کار خودشو طولانی کنه. بچه ها دستیابی به رویاهاتون انقدم سخت نیس حداقل اینو برا دانش اموزایی مثه خودم میگم فقط کافیه که از درون حسش کنی و براش تلاش کنی و هیچوقتم ناامید نشیو دست از کار نکشی امیدوارم این نظرم مفید باشه و فقط به ی نفرم که کمک کنه باعث خوشحالیمه . یا حق

دانش واقعی آن چیزیست که پس از گذراندن تعلیمات مدرسه در ذهن می ماند

“آلبرت انیشتین”

محمد سجاد مردانی رتبه ۱ تجربی کنکور ۸۳

ممنون از خوندن این مطلب

مرسی فقط باید هرچند وقتی بخونی تا دوره یادت نره درسته

چرا نگفتید که ؟؟؟؟

سلام باشه معذرت میخوام که این حرف روزدم من هم کلاس هفتم زرنگ هستم ولی این کاررونمیکنم بگم به مردم نظرتون روبگیید من زرنگ هستم شرمنده از حرفم ببخشید خداحافظ 🌹🌹

سلام من نیما هستم با معدل۱۹/۹۵ خیای دوست دارم دانشگاه تهران در رشته ی تجربی درس بخونم اما استرس دارم

من خیلی درسم قوییه
فقط می خواستم بدونم شما ضعیفا چطوری هستید

I: you or good ????you or crezi؟؟؟؟هوم

باید خبر بدم که خیلی مسخره حرف میزنی
از طرز حرف زدنت معلومه که شاگرد تنبل کلاستون هستی

دانش آموز ضعیف نداریم فقط بعضی ها میدونن که نمره گرفتن همه چیز نیست عزیزم خیلی از دانشمند ها نمره هایی افتضاحی در مدرسه میگرفتن اینکه امممم واقعا خیلی خنگی به نظرم

هیچ کس ضعیف نیست
کسایی که فکر میکنن آدم های ضعیف توی دنیا وجود دارن در اشتباه هستن و واقعا معلومه که گوینده این حرف از هوش خودش استفاده نمیکنه
کسی که برای مثال توی درس هاش نمره ی خوبی نمیاره از تلاش نکردنشه
کسی که تلاش بکنه به همه چیز میتونه دست پیدا کنه
راستش من خودم اولا نمرات خیلی خوب بود ولی تلاش نداشتم و به مراتب نمراتم افت کرد و وقتی به خودم اومدم دیدم نمره ام ۱۶ شده بعد از اون حسابی تلاشم رو بالا بردم و از اون به بعد از نمره ی ۱۸ به پایین نمیگیرم
من نمیدونم ضریب هوشیم چقدره و نمیخوام پز بدم فقط میخوام بهتون راه حلی رو بگم که در ۶۰ درصد از موفقیت هام کمک کرد
تلاش،تلاش،تلاش

سلام…منعلاقه زیادی به پلی دادن و ادیت ویدیو دارم ولی وقتی میخاهم درس بخونم حوصله نمیکنم….همین فردا امتهان دارم ولی تو پی سیم کار دارم….خوب من نمیدونم الان چی بگم این میگه (خیلی توند مینویسید کمی ارام تر)I:

ابتدا تمام کتاب‌های درسی خود را که باید مطالعه کنید گردآوری کنید و درباره‌ی حجم، سخت و آسان بودن و مدت‌زمانی که به هر فصل و بخش اختصاص می‌یابد نظر دهید و تعیین کنید که طبق برنامه‌ی هفتگی مدرسه و برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها به هر کدام در طول روز، هفته و ماه باید چه مدت‌زمانی به مطالعه اختصاص دهید. توجه داشته باشید که در تنظیم وقت نباید فقط به کتاب‌هایی که علاقه‌مندید اهمیت دهید. باید منطقی فکر کنید. برای کتاب‌هایی با محتوای سخت‌تر زمان بیش‌تری برای مطالعه در نظر بگیرید.

بعد از سبک و سنگین کردن کتاب‌ها و مشخص کردن مدت‌زمان لازم باید تعیین کنید ابتدا از کتاب‌های سخت یا ساده شروع کنید. این‌که از کدام کتاب شروع کنید (ساده یا سخت)، کتاب‌های ساده و سخت را با هم بخوانید یا این‌که یک کتاب را تا آخر بخوانید و بعد به سراغ کتاب دیگر بروید یا این‌که فصل‌هایی از چند کتاب متنوع را برای یک رور لحاظ کنید. این‌ها همه یک موضوع شخصی است و بستگی به عادت مطالعه‌تان دارد و کسی نمی‌تواند این برنامه را برای شما مشخص کند. فقط یک پیشنهاد:

این‌که درس‌های مشکل را به ساعت‌هایی که احساس می‌کنید بهتر می‌توانید بخوانید و بازدهی بیش‌تری دارید اختصاص دهید و درس‌های آسان‌تر را به روزهای دیگر موکول کنید. ترتیب کتاب‌ها باید به گونه‌ای باشد که در حین مطالعه و یادآوری مطالب در آن‌ها تداخل ایجاد نشود.

پس با دقت و تمرکز برنامه‌ریزی درسی را با رعایت اهمیت تمام درس‌ها و توانایی خود، پایه‌ریزی کنید و خود را موظف به اجرای برنامه تا رسیدن به هدف بدانید.

علی خیییییییلی تاثیر گذاره

من خیلی ناراحتم چون پار سال خیلی زرنگ بودم ولی امسال که پایه دهم تجربی ام واقعا درسا سختن نمیدونم چکار کنم کلا انگار افسرده ونا امید شدم ترو خدا کمکم کنید😓😓

خیلی بد

سلام من پایه هفتمم وشاگرد اولی که همهی معلما دوسش دارن اما با وجود اینکه ممتازم نمیتونم یه سوال رو خلاصه کنم وفقط بدون اینکه یه کلمه رو جابزارمدرس میخوندم اما ستیت شما این ضعف من را برطف کرد😘😍😘😍😘😘😍😘😘😘😍

سلام من خرخون و لفظ قلم وچاپلوس و مغرور هستم و بچه ها رابطه خوبی با من ندارن میشه چرا؟

من هم سال قبل همکلاسی مثل شما داشتم و همه ازش متنفر بودن و با کسی دوست نبود

دلیلشو نمیدونم ولی منم از همچین کسایی خوشم نمیاد

مشکلتون خرخونی و تا حدودی مغرور بودن نیستو فقط شما سعی کن چاپلوسی معلمارو نکنی و زیادی از خودت اعتماد به سقف نشون ندی

منم مثل تو هستم ولی چاپلوس نیستم و جواب چرا رو میدونم ،به این دلیله که اونها به ما حسودی می کنن که چرا نمی تونن جای ما باشن در حالی که اگه یکم فکر کنند می بینند که اگه اراده و تلاش کنند موفق خواهند شد.

عالیه
این بهترین چیزیه که تابحال آشور کردم

میخوای با اینهمه مشکلی که داری همه عاشقت باشن؟
شاگرد درس خون بودن خوبه اما خرخونی از نظر من عین یه بیماری میمونه
تو باید سعی کنی اخلاقای بدتو کنار بزاری نه اینکه بقیه رو مجبور کنی تا از تو خوششون بیاد اینطوری اوضاع بدتر میشه

تو خوبی بچه زرنگ منم مثل تو زرنگم ولی آنقدر پز نمی‌دم مگه چی کاری تو

سلام
من پایه ی نهم و در سال سختی هستم میدونم که باید حسابی تلاش کنم تا رشته ی مورد نطرم و بیارم اما متاسفانه برنامه ریزی ندارم و همه کارام بی برنامه س و همین باعث شده تا حسابی قاطی کنم و درس خوندن برام مشکل بشه
دنبال یه راه میگردم تا درس خوندن برام شیرین شه و با عشق درس بخونم
راهنمایی کنید لطفا

دقیقا منم همین مشگل دار😪😪😪😪

سلام من هر موقع برنامه ریزیمو روی کاغذ مینویسم به هیچ کدوم نمیرسم اما برعکسش اگه ذهنی برنامه ریزی کنم به همشون میرسم اما به نظرم این جور برنامه ریزی به درد نمیخوره اگه میشه یه جدول برنامه ریزی تنظیم کنین ممنون

م 🙏

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
به نام اونی که از رگ گردن به هممون نزدیک تره……………..
هر کسی می خواد موفق شه متن زیر رو بخونه و به اون عمل کنه….
با دقت کامل بخون!!!!!!
خوب بود:)
ولی انگیزه رو با یاد دادن اون نمی شه به دست آورد …
باید از درون آغاز شه …
آدم باید با خودش بشینه و فکر کنه …
تا ایجاد شه …
و گرنه نمی شه آموزش داد …
🙂
علاوه بر این برای اینکه بتونید درس بخونید تنها درس خوندن کافی نیست!!!!!!!!!!!!!!
اگه دقت کرده باشید وقتی حتی انگیزشو میگیرید تا درس بخونید ، و حتی میتونید تا چند وقتی خوب پیش برید …
اما یهویی دوباره خسته می شید…
می دونید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساده است..!
چون شما نیومدید این دنیا درس بخونید…!!!!!!!!!!!
نیومدید که یک جانبه باشید…
موفقیت شما در درس خوندن به موفقیتتون توی زندگیتون بستگی داره…
زندگی مثل یه چرخ میمونه که هر اشکالی توی اون چرخ باعث کند شدن حرکت اون می شه…
پس فهمیدی چرا وقتی تنها تصمیم به درس خوندن میگیرید نمی شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 🙂
بله !!!!!!!!!!!!!! چون عوامل دیگه ی زندگی شما که هنوز خرابه باعث خراب شدن درستون میشن…
پس نه تنها تصمیم بگیرید درس خون شید/…
بلکه تصمیم بگیرید به یک انسان کامل تبدیل شید…
و اون موقع است که ناگهان شاهد حرکت پر سرعت چرخ زندگیتان خواهید بود…
خداحافظتون… 🙂
🙂
🙂
🙂
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

عالیییییییییییییییییییییییییییییییی بودددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
واقعا باید اینطوری شه
راست میگی…………………………………………….
بابا دمت گرم حاجی موفق///////////////////

واقعا اگه شماها زرنگید پس چرا اومدین اینا رو بخونین🤦🤦🤦 به والله که همتون خنگید😐😐😐🤥🤥🤥

من با اینکه همیشه شاگرد اولم ولی علاقه چندانی به درس ندارم و خیلی بازیگوشم و هر چی یاد بگیرم با زور معلماست ولی خیلی دلم می خواد درس بخونم بنظرتون چ کار کنم؟؟؟

من با اینکه همیشه شاگرد اولم ولی علاقه چندانی به درس ندارم و خیلی بازیگوشم و هر چی یاد بگیرم با زور معلماست ولی خیلی دلم می خواد درس بخونم بنظرتون چ کار کنم؟؟؟

سلام منم یه سمپادی بودم درس هم میخوندم ولی ترازای قلمچیم از ۶۳۰۰ بالاتر نمیرفت تا اینکه خواهر بزرگم که معلم فیزیک مدرسه خودمون بود شروع کرد برنامه ریختن برا من و راستش حسابی بهم سخت گرفت ۳ سال اخرو و حتی بعضی وقتا کتکم هم میزد ولی الان دانشجوی رشته فیزیوتراپی همدان هستم و خیلی خوشحالم از سخت گیری های خواهرم

ایول فیزیوتراپی خیلی رشته خوبیه

ایول فیزیوتراپی رشته خیلی خوبیه ….‌
میتونی به منم کمک کنی؟

اره حتما فقط من نظام قدیمس بودم ها .‌‌ ….‌ از نظام جدید هیچی بلد نیستم

واقعا ممنون از سایتتون اونایی که میگن زرنگ هستن نیستن در نظر تون زرنگید درست رو بخونید یه کاره بشید و معروف شید به جای اینکه تو سایت بگید

درس رو بخونید معروف میشی به اندازه کافی تو سایت پر ندید

سلام
من عاشق ریاضی هستم در تمام درس ها معدلم بالا است فقط درریاضی معدلم پایین است معلم هام همه دوستم دارن همه معلم هام هم خوب هستن من کلاس هفتم هستم و واقعا ریاضی رو دوست دارم ولی انگار ریاضی من رو دوست نداره
ممنون

ممنون دمشم اگه یکی بگه چطوری یه برنامه خوب برا خودم بچینم
آدم بدون برنامه چه زرنگ باشه چه تنبل (( سر در گمه ))

سلام بچه ها من کو کلاس زبان سوگرد اول هستم و میخوام بهتون بگم اگر میخواید مثل من باشید با یکی رقابت کنید درست مثل من💛💛😌😌

سلام برای شاگرد اول بودن باید اسب هاتون رو دم در ول کنید و بعد وارد کلاس شوید ینی فکرتون رو آزاد کنید و سرکلاس به حرف های معلم گوش کنید و سرکلاس فعال باشید و هی سوال بپرسید… من خودم همینطور بودم و نهم معدلم بیست شد البته ترم اولش… ترم دوم بخاطر مجازی شدن تنبلی کردم و نوزده و نود شدم

سلام عشقی

.

سلام عزیزان منم مثل شما بودم (اونایی ک میگن نمیدونن چطور درس بخونن و حوصله برا درس ندارن)ولی با کمی تلاش تونستم نمونه قبول شم
اولین راه برای موفق شدن اینه ک برنامه داشته باشی
من حتی تا ساعت ۴،۵ صبحم درس میخوندم
نکته ی بعدی اینه ک خودتو از چیزایی ک حواستو پرت میکنن و مانع درس خوندنت میشن دور کنی مثل گوشی
خودتو مجاب کن بگو امروز باید مثلا این سه درسو تموم کنم
از خودت آزمون بگیر خودتو ارزیابی کن
اگه چیزیو نمی فهمی از معلمت یا هر کی ک بلده بپرسی ازش نگذر و رد شو
نت برداری و خلاصه نویسی کن ک قبل از آزمونت بتونی از روش بخونی و تثبیت شه
انگیزه و هدف داشته باش
امیدوارم ب درد بخورههه

سلام واقعا خیلی خوب است

سلام منم پایه دوازدهم هستم میخوام درس خوندم بشم اما نمیشه خواهش میکنم کمک کنید

مشکل من اینه که به فضای مجازس معتاد شدم:/

من خودم دانش آموز نمونه دولتی ام و فشار برای درس خوندن روم خیلی زیاده خیلی سعی میکنم راحت تر درس بخونم اما بازم یه جورایی برام تو این دوران سخت شده نمیدونم باید چی کار کنم همه ی این راه حل ها رو فبلا رفتم

سلام ممنون از سایتتون وقتی که خوندم مطالب را از همون موقع تا حالا نمراتم ۲۰ میشه

بسیار عالی من دانش اموز زرنگی هستم ومعدلم ۱۹.۹۳شد و پایه ی هشتم هستم با توضیحاتی که شما دادین امیدوارم ۲۰بشم

من بعضی وقتا از درس متنفر می شم و نمی خونم و با اسرار درس می خونم نمی دونم چرا کمکم کنید تا شاگرد اول بشم

مشکل من این است که معلم های من دم بی وقت امتحان می گیرند من نمی تونم هم زمان درس بخونم

راستش من نمیدونم زرنگ هستم یا نه ولی این رو میدونم که از نمراتی که میگیرم خیلی راضی هستم و دلیل اومدنم به این سایت این هستش که میخواستم پیشرفت کنم و از چیزی که الان هستم بهتر بشم مطمئا همه دوست دارن این جوری باشن و چون بعضی ها زرنگ هستن دلیل نمیشه که به پیشرفت کردن علاقه نداشته باشن

کسی که همه چیز بلد باشه میگه هیچی نمی‌دونم چون این دنیا جوریه که خیلی پیچیدست و هیچ انسانی کامل نیست. زرنگی و تنبلی فقط به تلاش فرد بستگی داره. کسی که زرنگه و میگه زرنگه هیچوقت نمیگه زرنگه.

بسیار عالی

سلام من هرچی درس میخونم نمره دلخواهم رو نمیگیرم لطفا یک راه حل بدهید تا موفق شوم؟
با تشکر

گلم قبل از امتحان درس هاتو خوب تمرین من 😊

سلام. ممنون واقعا مطالب عالی بودش.
من نمیدونم چطوری برای خودم برنامه ریزی کنم. میشه کمکم کنید

از قدیم گفتن وقتی فکر کردی زرنگی یکی درت مالیده

واسه زرنگا گفتم 👍👍

سلام به همگی
من برنامه ریزی دارم اما عمل ندارم😂
لطفا بگین چجوری عملم را ببرم بالا 🙏
من درسم عالیه نخبه هستم و تیز هوشانم
و هرگز برنامه ریزی نداشتم زیاد کتاب نمی خونم حوصلم سر میره بیشتر امار خوابم میره بالا تا کتاب خوندم

خوبه ، خوبه این چیز میزا که ضرت و پرت کردی واسه یه شاسگول تازه به دوران رسیده به درد میخوره . اصلا وقت خود نمایی مثل این کله پوکای بدردنخور رو ندارم حالا بهم بگو چجوری یکی که هیچ امیدی برای درس خوندن نداره میتونه امید پیدا کنه چون من الان ۱۴ سالمه و یه حقوق ماهیانه دارم و هیچ چیز دیگه نیاز ندارم ولی پدرم گفته درس بخون حالا بهم زود تند سریع بگو چجوری میتونم یه نفله خرخون بشم.

ای حالمو بهم خورد از پست شما

اخه گفتن زرنگم در اینجا واجبه؟
هرکسی میتونی از این مطالب خوب استفاده کنه حتی یک نخبه در ضمن اگر زیادی زرنگ بودی و ……و نیازی به مطالب نداشتی نمیومدی اینجا همه چی به زرنگی نیس به درک و شعور و انسانیته که اگر داشتی نمیدونی با پیامت بی احترامی کنی به برخی کاربران …خود کسی که بهش گفتم این مطلب و فهمید به کی میگم ….
زرنگ داریم که یکدفعه افت کرد یاد بگیریم پز ندیم …..همین تنبل ها یه روزی میتونن به بلندترین جاها برسن ……منم همیشه موفقم با نمرات ۲۰ اما دلیل نمیشه از این مطالب استفاده نکنم ..‌.زرنگی که زرنگی واسه خودت زرنگی تو به درد ما نمیخوره ما خودمونو می سازیم با دیگران کار نداریم پس زحمت نکش پز بدی یه وقت خسته نشی😒هروقت تمام وقایع و علم دنیارو یاد گرفتی بیا بگو من زرنگم 😐

سلام استاد من پایه هشتم هستم و الان وضع خوبی ندارم و سردر دارم و هرچی برنامه ریزی می کنم نمی تونم درست عمل کنم و مدرسه مان هم همش امتحان می گیره والان هم که بعد از امتحان ترم ۱ هنوز هیچی نشده دوباره امتحان داریم .

من دختری بودم که خیلی پارسال که کلاس ششم بودم نمراتم بد بود یعنی به فرض فجیهی😪
اما امسال که کلاس هفتم هستم به طور باور نکردنی تلاش کردم یعنی شدم شاگرد اول کلاس مثلا پارسال نمره ریاضیم بود ۱۳ اما امسال امتحان نوبت اولم ریاضی ام شد ۲۰ یعنی خیلی خوشحالم😍

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

موفق و زرنگ بودن دانش آموز نه اتفاقی است نه خیلی به معلم و دیگر دانش آموزان بستگی دارد. پس چگونه همیشه شاگرد زرنگ کلاس هستند؟ پس چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ برای زرنگ بودن همیشه پیشتاز هستند به این دلیل که مهم ترین عامل تاثیر گذار در یادگیری را که همان داشتن پشتکار است را دارند.

دانش آموزانی که پشتکار و اراده قوی برای یادگیری دارند فقط کافیست به آنها بگویید روش های موفق شدن چیست؟ آنوقت آنها با نیروی پشتکار خود و بکارگیری روش های موفق شدن همیشه شاگرد زرنگ کلاس می شوند. شما هم اگر می خواهید شاگرد زرنگ کلاس شوید بهتر است اراده و پشتکار خود را تقویت کرده و سپس برای رسیدن به موفقیت تحصیلی تلاش کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله موفقیت تحصیلی و آداب رفتاری مراجعه کنید.

استادبانک یک سامانه قدرتمند انتخاب آنلاین معلم خصوصی است و دانش آموزان بهترین معلم برای تدریس خصوصی ابتدایی در تهران و شهرستان ها را در استادبانک می یابند.

همیشه آن تایم باشید. سروقت در کلاستان حاضر شوید. دیرآمدن دلیل خوبی برای تشخیص بی نظمی و تنبلی شما در کلاس است. در ضمن دیر رسیدن در کلاس باعث بهم خوردن تمرکز معلم و کلاس می شود.چطور در درس هایمان موفق شویم

اگر می خواهید شاگرد زرنگ کلاس باشید بهتر است همیشه در کلاس درس حاضر بوده و از نکاتی که معلم در هنگام درس می گویید غافل نباشید. غیبت زیاد شما را از درس و دانش آموزان دیگر عقب انداخته و خیلی از مطالبی که در کلاس مطرح می شود را از دست می دهید.

ردیف های آخر بیشتر برای دانش آموزانی است که می خواهند شیطنت کنند و ردیف آخر را انتخاب می کنند تا معلم کمتر روی آنها کنترل داشته باشد. بهتر است ردیف اول نشسته تا هم به معلم و هم به تخته کلاس تسلط داشته باشید. اصلا نشستن در ردیف اول کلاس یک نشانه برای دانش آموزان درس خوانی است که می خواهند همیشه اول باشند.

داشتن برنامه درسی علاوه براینکه به مطالعه شما نظم می دهد، در صورت اجرای آن، تبدیل به شاگرد زرنگ کلاس می شوید. اجرای برنامه درسی به شما اعتماد به نفس می دهد و این اعتماد به نفس زمانی بیشتر در شما بروز می کند که در کلاس درس به دلیل داشتن برنامه درسی، همیشه از دیگر دانش آموزان آگاه تر و مسلط تر به درس هستید.

مطالعه کلی در مورد تیتر و مطالبی که معلم قرار است در جلسه بعدی آموزش دهد، داشته باشید تا هنگامی که معلم شروع به تدریس کرد بتوانید با او همکاری کرده و به تمام سوالات او در حین تدریس پاسخ دهید. این یکی از تکنیک های شاگرد زرنگ ها است که با بکارگیری آن، معلم را شیفته خود می کنند.

وقتی شما در کلاس درس همیشه آماده باشید و با آمادگی بر روی مطالب تمرکز کنید وقت کمتری از معلم گرفته می شود. به این دلیل که معلم دیگر لازم نیست وقت برای آموزش مطالب کم اهمیت و .. بگذارد.

وقتی معلم شروع به تدریس کرد با تمرکز کامل به مطالبی که معلم درس می دهد گوش کنید. شاگرد زرنگ ها در کلاس همیشه مطالب را یاد می گیرند. به خانه یا روزهای بعد موکول نمی کنند. سعی می کنند تمام مطالبی را که باید یاد بگیرند در همان کلاس درس یاد بگیرند.

نکته ای از مطالبی را که معلم آموزش می دهد از قلم نیندازید. همیشه قلم و کاغذ همراه خود داشته و تمام نکات کلیدی که معلم می گوید را یادداشت کنید.

برای انجام تکالیف دست دست نکنید. برای انجام تکالیف درنگ نکنید. برای انجام تکالیف امروز و فردا نکنید. انجام تکالیف خود را به ساعت و روز دیگری موکول نکنید. حتما به موقع تکالیف خود را آماده کرده که هم استرستان رفع شود و هم بتوانید به کارهای دیگر خود برسید.

اگر در درسی ضعف دارید حتما برای رفع آن، به موقع اقدام کنید. موکل به زمان دیگری نکنید تا ایام امتحانات فرا برسد. چون ایام امتحانات زمان مرور درس ها است نه رفع مشکلاتی که در درسها دارید. بهتر است در همان درس یا مبحثی که معلم در کلاس تدریس می کند اگر مشکل دارید با راهنمای معلم همان جلسه برطرف کنید.

 

اگر می خواهید در درسی یا درسهایتان تسلط کامل داشته باشید باید در خانه تمرین زیادی حل کنید. از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید.

حتی می توانید برای تسلط  بیشتر بر مطالب درسی، از کلاس های خصوصی استفاده کنید. به همین منظور می توانید به سایت استادبانک مراجعه کرده و درخواست معلم  کنید.

همیشه در فعالیت هایی که لازم است به صورت گروهی شرکت کنید نقشی فعالی داشته باشید. مزیت کار گروهی یا مطالعه گروهی این است که هر دانش آموزی در گروه سعی می کند از دیگر هم گروهی خود بهتر باشد و همین رقابت باعث موفقیت شما می شود.

پس اگر می توانید در مطالعه با دانش آموزانی که جزو شاگردان زرنگ کلاس هستند هم گروه باشید. قطعا در سبک خواندنتان و موفقیت شما در درس هایتان تاثیر مثبتی دارد.

دانش آموز نمونه فقط در درسش نمونه نیست بلکه در رفتار و اخلاق با معلم و دیگر دانش آموزان نیز نمونه می باشد.

سعی کنید مشکلات خانه را به مدرسه نیاورید و همین طور مشکلاتی که در مدرسه داشتید. اینکار باعث برهم خوردن تمرکزتان در کلاس درس در حین تدریس و یادگیری مطالب می شود و باعث برهم خوردن تمرکزتان در خانه در حین مطالعه و تمرین درسهایتان می شود. زمانی مشکلات خود را حل کنید که زمان مطالعه و درس خواندنتان نیست، اینکار به مرور باعث افزایش تمرکز و به کنترل درآوردن افکارتان می شود و چه چیزی بهتر از اینکه افکار خود را بتوانید به کنتر ل خود در آورید، اگر به این مرحله برسید یک قدم به موفقیت نزدیک شده اید.

همیشه برای یادگیری و تسلط بر مباحث به یک راه حل اکتفا نکنید، برای مطالعه به یک مکان مطالعه بسنده نکنید و همیشه برای رفع مشکلات خود از یک روش همیشگی استفاده نکنید. استفاده از راه های مختلف در درستان باعث افزایش قوه ی تفکر و استدلال در شما می شود. پس این فرصت را به ذهن خود بدهید که برای حل مسائل از راه های مختلف استفاده کرده و تمام راه حل های ممکن را امتحان کند.

به یاد داشته باشید که فقط کسب نمره عالی در درسها هدف مطلوب نیست. فقط به فکر نمره نباشید. بجای اینکه بحث و جدال با معلم خود داشته که چرا شما بهترین نمره کلاس را نگرفته اید؟ بهتر است از خود سوال کنید چطور می توانم در درس های خود موفق شوم؟ چطور می توان بهتر مطالعه کنم؟ چطور می توانم در سال های تحصیلی به موفقیت دست یابم؟ چطور می توان آینده تحصیلی خود را تضمین کنم؟ چطور می توان آینده تحصیلی خود را درخشان کنم؟ چطور شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ و برای بهترین پاسخ به این سوالات پشتکار و تلا ش خود را بکار ببریم.

همیشه یک پله بالاتر از دیگر دانش آموزان قدم بردارید حتی در انتخاب اهدافتان در تحصیل آینده نگر با اهدافی والا و فراتر از نمره قبولی داشته باشید تا موفقیت خود را با تلاش و پشتکار قطعی کنید. در این راه می توانید از استادبانک نیز کمک بگیرید. ما خواهان موفقیت شما در تحصیل هستیم. به همین منظور اساتید با تجربه و حرفه ای را در گروه خود گردآوری کرده ایم که شما را برای موفقیت در این مسیر همراهی می کنند.

همیشه نوشتن راهی بوده برای زیبا توصیف کردن افکارمون … من به عنوان نویسنده استادبانک می نویسم تا بتونم به زیبایی افکارم رو توصیف کنم.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

عالی بود خیلی به دردم خورد با اینکه شاگرد تنبلی نیستم ولی فهمیدم چطور میتونم بهترین باشم 🙂 🙂 🙂 ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

اره داری درست میگی

دقیقا اما من با موضوع یک قدم جلوتر از معلم بودن کنار نمیام

منم

عالی

نه بابا

چطور در درس هایمان موفق شویم

منم

سلام من ۱۳ سالمه و مهر امسال وارد کلاس هفتم میشم ریاضیم خیلی ضعیفه بنظزتون چیکار کنم که بتونم تو مدرسه ریاضیم رو خوب کنم ممنون

با تمرین زیاد و استفاده از معلم حرفه ای برای تقویت پایه ریاضی خود ….در ضمن در طول سال تحصیلی بعد از هر جلسه ای که معلم درس جدید را داد تا زمانی که متوجه نشده اید از معلم خود سوال کنید. و بعد از جلسه هم مطالب تدریس شده همان روز را بارها بخوانید و تمرین کنید.

باید زیاد تمرین کنی و رو ورق بنویسی از کمک درسی کمک بگیری تو تابستونم بیکار نشین برو کلاس ریاضیه پایه ی بعدیت من همش نمره هام۲۰ و تو مدرسه نمونه مدرس کرمانشاه تحصیل می کنم با آرروی موفقیت

نمی توام دانش خود را بر روی برگه پیاده کنم

چرا اگر دانش کافی را داشته باشی میتوانی🍀💎

خیلی خوب بود و جالب بود

من تو گلاسمون شاگرد اولم ولی بازم دوست دارم پیش رفت کنم و این رو هم بگم عاشق رشته تجربی هستم

من خداروشکر از کلاس اول همیشه بهترین بودم و امکان نداره نفر دوم بشم ولی همین وسواس هم یک نوع مشکل هست و با اینکه گفتین همیشه یک قدم جلوتر از معلم باشین موافقم… معلم ها اینو خیلی دوس دارن…. یه بار خانوم من داشت ازم میپرسید و گفت زباله ها چه ممکن هایی رو ب غیر از زمین الودن میکنن اون جوابش در اخر فصل ۷ علوم ششم بود و من کامل نخوندخ بودمش و از خودم گفتم زباله های فضایی و اوشون گفتن که زباله فضایی چیه چون میخواستن بدونن که ایا میدانید کتاب کمک درسی دارم یا نه ومن جوابشومی دونستم و گفتم وایشون مطمعن شدن که من از روی کتاب کمک درسی اون قسمتو پر نکردم😂😅… خلاصه خانم اقایی اگه اینو میخونی من فولادیان

با تشکر از مطلب خوبتون در ضمن چاپلوسی خوب نیست

چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخ

دداش اول اگر سوالی داری همونجا بپرس از معلم خجالت نکش من هم اول مثل شما بودم باپشتکارم موفق شدم هیچوقت معلمتو نپیچون

خلاصه که همیشه یه قدم از معلم جلوتر باشین مخصوصا در قواعد فارسی و ریاضی در این موارد هم تجربه های خوبی با خانم صالحی و اسکندر پور دارم… همیشه سعی کنید در کل زندگی با بقیه متفاوت باشید

تا میتونی کار کن

سلام کلاس هفتم ریاضیش سخت نیست به خودت استرس نده به فکر این هم نباش که معلم خصوصی بگیری چون الکی پول میگیرن اگه تلاش بکنی میتونی موفق بشی خودت رو دست کم نگیر زیاد تمرین کن توی تابستون هم زیاد درس بخون

هفتم خیلی سخته حواست باشه

برای چه کسی سخته؟

هیچکس😊🍀

هفتم ریاضیش سخت نیس که من هشتمم برو کتاب کار خیلی سبز بگیر تا خوب خوب باد بگیری

این است که به آموزشگاه قلم چی شهرتون بروید و از اونجا آموزش CD ریاضی سال تحصیلیتون رو بخرید و بعد بهش بکو که CD درس دقیق تر رو به من بده و اگر هم مشکلی داشتی فقط موس کامپیوتر یا لپ تاب رو بکیر و برگردون همونجا مشکلت حل میشه

به کانال ریاضی کافه برو توی تلگرام هر روز امتحان با پاسخ تشریحی داره کاملاً رایگان هر روز باید تمرین کنی متمعنم پانزده به بالا میگیری

بشین ریاضی تو بیشتر بخون کاری نداره که کتاب کار بخر یا نمونه سوال از اینترنت دانلود کن بشین حل کن

مطالبش فوق العاده بود مطالبش منو متحول کرد الان نمره من۲۰ از دست اندرکاران به شدت متشکرم .

سلام من دو ست دارم معلم فقط به من توجه کنه چیکار کنم

معلم نمیاد فقط به ط توجه کنه !” ط خودت باید تلاشتو بکنی درستو بخونی شاگرد زرنگ ک باشی توجهشو جلب میکنی-! مودب باش و نظمو سر کلاس رعایت کن!’

سمین جون خاله بازی که نیست مدرسه‌اس سعی بخاطره توجه معلما زیاد بهشون چاپلوسی نکنی اصلا سعی با درس خوندن محبوب بشی این فکرای بچگونه زیاد جالب نیست🍀💎

قرار نیس فقط ب تو توجه شه عزیزم…اگه واقعا میخوای محبوب به چشم بیای…باید از دید همکلاسیاتم بهترین باشی چه درس چه اخلاقیات…این حسودیارو بزار کنار…عواقب خوبی نداره^^

سلام خسته نباشید من چند وقته دنبال سایتی هستم ک درس های مطالعات از جمله تاریخو برام خلاصه کرده باشه ایا شما سایتی سراغ دارید؟

سلام خسته نباشید ایا سایتی را سراغ دارید که درسهای تارخ هشتم را خلاصع کرده باشه؟

سلام خیر

سلام ببخشید من ی ادمی هستم ک نمیتونم ببینم کسی از من بالا تر بزنه همیشه نمره های خوب رو برای خودم میخوام من کلاس ششم از همه بالاتر بودم ولی الان کسیانی ک از من پایین تر بودن هم از من بالا زدن باید چیکار کنم لطفا کمک کنین

سلام تو فقط میخای…واسه خاستت هیچ تلاشی نمیکنی سعی کن با درس خوندن و موفقیت محبوب بشی نه غرور های مسخره🍀💎

این چیز خوبیه ک میخوای بالاتر از بقیه باشی….اما نه به قیمت حسودی کردن…خودتو با اونا مقایسه نکن و سعی کن بالاتر از تصوراتت باشی….اگه دوست داری خواستت واقعی شه مغز و بدنتو همزمان به کار بنداز و عملیش کن در غیر این صورت فقط به عنوان یه نقش فرعی میشینی و کاری جز تماشا کردن نداری:)

سلام ببخشید من ی شاگرد خوبم ولی اینجوری ک میخوام نیستم خیلی بد میبینم کسی از من جلو بزنه. سال ششم بهترین شاگرد بودم ولی الان هم کلاسی هام از من جلو زدن باید چیکار کنم لطفا کمک کنین

سلام من تازه اومدم راهنمایی و در زمان دبستان شاگرد اول بودم ولی حالا یکم تنبل شدم چون تو چند ماه شاگرد اول نشدم همش به این فکر میکنم وباعث میشه که یاد نگیرم همش اعصابم خورده همش به اون فکر میکنم تورو خدا کمکم کنید

سلام این طبیعیه اکثر دانش آموزا در دوره تحصیلی جدید افت دارن ولی با تمرین و تکرار مطالب عادت میکنی و درست میشه💎🍀

سلام من کلاس نهم هستم و در دو درس ریاضی ضعبف هستم با اینکه ریاضیم خوب است و در دینی ضعف شدیدی دارم به طوری که کل کتابو بلد نیستم و چیزی به امتحانات نهایی نمونده و وقت بسیار کمی دارم چون همزمان مدرسه از ما کلی آزمون میگیره و نهایتا شاید روزی چهار ساعت در بخونم به نظرتون باید چیکار کنم ؟ زمانی هم که برنامه مینویسم اکثر موقع ها به برنامم به خوبی عمل نمیکنم

اگه دل بدی به کارت حل میشه تمرکزت رو حفظ کن بعد شروع کن به درس خوندن البته با حظف فکرای منفی🍀💎

سلام من کلاس نهم هستم و در دو درس ریاضی ضعبف هستم با اینکه ریاضیم خوب است و در دینی ضعف شدیدی دارم به طوری که کل کتابو بلد نیستم و چیزی به امتحانات نهایی نمونده و وقت بسیار کمی دارم چون همزمان مدرسه از ما کلی آزمون میگیره و نهایتا شاید روزی چهار ساعت در بخونم به نظرتون باید چیکار کنم ؟ زمانی هم که برنامه مینویسم اکثر موقع ها به برنامم به خوبی عمل نمیکنم

منم خرخونم ولی در حد ۵ تا ۶ سلعت میتونم درس بخونم ولی یکی هس تو کلاسمون ۱۲ ساعت درس میخونه که نمیتونم بهش برسم?اصلا نمیتونم از خوابم بزنم??

عزیزم شاگرد اول بودن ب مدت زمان و ساعت مطالعه نیست😊🍀💎

مطالبتون خیلی عالی بود. من مهر امسال میرم یازدهم و قراره دیپلم بگیرم رشته ام ریاضیه سال پیش یکدفعه ای خیلی ضعیف شدم و نمره هام همه اومدن پایین به طوری که معدلم ۱۶/۸۱ شد اونم منی که کمتر از ۱۹ نمیشدم همش بخاطر اینکه با بعضی از معلم هامون نمی تونم کنار بیام دوسشون ندارم ( معلم ریاضی) بخاطر همین بعضی درسارو میلی به خوندنشون ندارم چیکار کنم؟

معلمای راهنمایی کلا اینجورین باید کنار اومد💎🍀

سلام من کلاس ششم بودم و الان دارم میرم به کلاس هفتم من از مقالتون خیلی خوشم اومد چون ویژگی هایی رو گفتید که تقریبا من دارم عرضی که من داشتم خدمت شما این بود که من برای این به دنبال این سوال رفتم که ببینم وقتی شاگرد اول هستیم چه کار کنیم چون من امسال که ششم رو تموم کردم طی سالی که گذشت من خیلی خوب بودم ولی تنها مشکل من رقابت بود (رقابت به من خیلی کمک کرد )چون باعث شد به خاطر قوی بودن چند تا از دانش اموزان من مجبور به رقابت شدم سوالی که داشتم این بود من با اینکه شاگرد اول بودم دوستی نداشتم و خودم رو از همه بهتر میدونستم که درسی بسیار مفید به من اموخت و این بود که من یاد گرفتم حتی اگه ما از همه بهتر باشیم باید با دیگران درست رفتار کنیم من این قانون رو رعایت نکردم و کسی با من دوست نشد امیدوارم کسانی که تو هر مقطع زندگی شون و با هر سنی پیام من رو میخونن بدون که تو هر شرایطی به این توضیح من عمل کنند تا سربلند شوم حالا الان نمیخوام خیلی فلصفیش کنم و در یک کلام چرا وقتی شاگرد اولم محبوب نیستم؟? ممنون از سایت خوبتون و لطفا به گفته های من عمل کنید و پاسخ من رو بدید خوش حال میشم

شاید درست خوبه ولی رفتارت مناسب نیست برای محبوب بودن باید همه چیز رو ملاک قرار داد حتی تیپ و قیافه فقط به درس برنمیگرده🍀💎

شما داری عملی رو به نام خودخواهی.خودپسندی.خودرایی و کلی خصلت بد دیگه انجام میدی که قابل قبول نیست و همه سعی میکنن ازت دوری کنن

من شاگرد اولم و تعداد بی شماری هم دوست و رفیق دارم همه رو هم دوست دارم و اونا هم من رو دوست دارن همیشه توی درسا کمکشون میکنم شیطنت هم میکنم باهاشون درسم هم به موقع می خونم شاگر اول بودن با محبوبیت هیچ رابطه ای نداره پیشنهاد میکنم افرادی که حس میکنن محبوب نیستن توی یه فعالیت غیر درسی ( من خودم توی تیم والیبال بودم و اونجا کلی دوست خوب پیدا کردم) شرکت کنند و این رو هم بدونن همیشه تو جامعه یک سری از افراد از ما خوششون نمیاد ولی ادب حکم میکنه که در کمال آرامش و متانت باهاشون رفتار کنیم حتی اگر اعتقادات و اهدافمون زمین تا آسمون با هم فرق میکنه همه انسان هستیم و شرایط ایجاب میکنه که با هم زندگی کنیم پس باید از بودن کنار هم نهایت لذت رو ببریم 🙂

مرسي از مطلبتون خيلي بدردم خورد(:

سلام من دخترم امسال رفته کلاس اول خیلی حساس هستم که شاگرد زرنگ کلاس بشه نمیدونم باید چیکار کنم لطف کنید راهنماییم کنید

زیاد نسبت بهش حساس نشین درساشو باهاش کار کنین💎🍀

من نمیدونم چیکار کنم نمیتونم تمرکز کافی داشته باشم و هی حواسم پرت می شود

من توی درس علوم خیلی ضعیفم ولی بقیه درس هام خوبه هرکاری می کنم نمی تونم علوم رو یاد بگیرم چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

علوم یه درس تجربی هست و بهترین راه یاد گرفتنش این هست که اون مطالبی که گفته میشه رو تجربه کنی سعی کن اگه امکانش هست اونارو انجام بدی یا اینکه اگه نمیخوای اینکارو بکنی بهتره فیلم های اونارو ببینی و در کل توصیه میکنم بیشتر به مستند های علمی و حیات وحش نگاه کنی اونوقت تا نهم راحتی البته باعث نمیشه بیست بگیری ولی در طولانی مدت کمکت میکنه و تفاوت یکی که این علم رو تجربه کرده با اینکه حفظ کرده مشخص میشه

من همیشه سعی میکنم آدم درس خونی باشم درسم متوسطه نه خیلی خوب هستم نه خیلی بد…بعضی وقتا سر درس خوندن به عنوان مثال سر اجتماعی فکر میکنم به ی چیزی یا خوابم میگره یا کسل کنندس بیشتر اوقات هم برنامه ریزی دارم بعضی وقتا هم یادم میره بخونم معلم از سوال کرد هیچی بلد نبودم ی نمره افتضاح واسم گزاشت میانگین درسیم هم بین۱۶/۵تا۱۸س همیشه فکر میکنم که ایندم چی میشه اگر ترم اول دوم تجدید بشم…از این فکرو خیال ها فقط ریاضی م یکم ضعیفه کلاس هم میرم..ولی…خوندیم خوبه همیشه ترس از تجدید بودن دارم کمکم کنین چیکار کنم که فک کنم تجدید نشم یا واقعا تجدید نشم…لطفا پاسخ م رو به ایمیلم بفرستین

من کلا درسم خوبه ولی نمی تونم با معلما خوب باشم حس میکنم دبیر ریاضی و ادبیات اصلا منو نمی بینن چکار کنم؟ مطالعاتم یه خورده ضعیفه ۱۸/۵ بالاترین نمرم بود😐 زبانم عالیه و علوم فقط خودم بیست شدم😌پیام ها یه دبیر داریم نه می پرسه نه امتحان میگیره تازه ادعا هم داره دبیر فقط دبیر قرآن مون هر دو درس امتحان میگیوه بین بچه هاهم فرق نمیزاره ولی نمیدونم چکار کنم که توی دل دبیر ریاضی و ادبیات و مطالعات جا شم؟

عالی بود ولی اینکه الان مدارس مجازیه /=

من درسم ضعیف نیست و معدلم هم ۱۹.۹۳ شد ولی من فقط الان به معدل ۲۰ فکر میکنم راستش نمیدونم چرا همیشه موقع درس خوندن حواسم پرت میشه و تمرکز ندارم

باسلام محمد جلیل ناغونی هستم ازلردگان چکار کنم معدلم ۲۰شود درسم خوب است ولی معدلم ۱۹.۷ است می خواهم ۲۰شوم

سلام من فیزیک و ریاضی خیلی زیاد میخونم ولی نمی دونم چرا اصلا پیشرفت نمیکنم میشه کمکم کنین

سلام من امسال وارد اول راهنمایی میشم و کلا تو کلاس ششم ریاضی رو متوجه نمیشدم حس میکنم سال جدید هم همینطوره میشه کمکم کنید؟؟

دوست عزیز از تمرین غافل نشو الکی ک نیست شما وقتی یه چیزی رو یاد میگیری میره تو حافظه کوتاه مدتت حداقل حداقل اگه نمیخای تمرین حل کنی توی ذهنت درس جدیدت رو مرور کن خیلی کمک میکنه

عالی.خیلی خوب بود.من شاگرد اول کلاس هستم.و واقعا همه ی آن ها مهم بود

سلام من علیم ولا بعضی وقت ها باخودم حرف میزنم و اشک درون چشمانم جمع می شود و میگویم منم مثل بغیه میتوانم عالی باشم ممنون این جمله هایی که شما نوشته اید زیبا است و من متونم عالی باشم ممنون

من امسال میرم کلاس هشتم متوسطه اول پارسال که هفتم بودم معدلم ترم دوم شد ۱۸/۶۹ یعنی از ترم اول کاهش یافت . دوست دارم شاگرد زرنگ باشم و ممتاز باشم باید چیکار کنم؟؟

اولا که اعتماد به نفس داشته باش دوما اگه برای درست ناراحتی که با تمرین حل میشه اگه از لحاظ محبوبیت میگی باید بگم روش های خاص خودشو داره

با سلام و تشکر از همه افراد این وب من دارم به کلاس هشتم میرم وچگونه من می تونم از همه ی افراد کلاس جلو باشم و همیشه نمرات بهتری کسب کنم ؟؟ و امتحانات را به بهترین شکل ممکن کسب کنم؟؟؟؟ با تشکر از استاد بانک فقط لطفا و خواهشا سریع تر جواب من را بدین خیلی خیلی مچکرم

سلام درسارو با برنامه ریزی و مرتب بخون سعی کن سر کلاس تمرکز داشته باشی رو دروس

سلام من ۱۶ سالمه و امسال ميخوام دهم بخونم و رشته ام انساني هست.حفظيات من از حليات جلوتر هست ولي هر چه سعي ميكنم تو كلاس شاگرد اول باشم نميتونم و معدلم ۱۸ و خورده اي مياد امسال كه دهم ميخونم خانوادم منو به مدرسه غير دولتي ثبت نام كردن و كلاس ۱۶ نفر هستيم من واقعا ميخوام امسال معدلم ۲۰ بياد ولي از يه طرفم استرس دارم نتونم بخونم لطفا كمكم كنيد.

حتما دوستان هم سن و سالت که این کامنت رو میخونن راهنمایی ت میکنن نگران نباش

سلام.لطفا ایدی تلگرامت رو بزار راهنماییت کنم

سلام شما حتما درس های جدید رو توی ذهنت تمرین و تکرار کن که فراموش نکنی

من امسال رفتم کلاس هشتم درسم خوبه ولی هیچوقت اول نیستم همیشه باید ی ایرادی تو کارم باشه پارسال ب خاطر ی سوال مزخرف و بی دقتی ریاضی معدلم از بیست شد ۱۹.۸۸ و ی کسی ک شاگرد تنبل کلاس بود یهو شد شاگرد زرنگ و همه کلی تحویلش میگرفتن تا قبل از اون دوستای خودم مسخرش میکردن الا مثلا انگار اون کیه!الانم بیشتر اون رو مخمه از بس لوسه چنبار مدیر تحویلش گرفته حالا تا بچه ها میگن بالا چشت ابروعه میگه میرم ب خانم مدیر میگما:/من الا نمیدونم چجوری درس بخونم ک ایرادی تو کارم نباشه چون همیشه تو همه امتحانا ی غلط از رو بی دقتی دارم

بببن یه چیزی میگم همیشه یادت باشه کسایی که چشمشون به کار بقیس هیچوقت به هیجا نمیرسن به خودت اعتماد کن هیچکس بهتر از تو نیست اگه کمتر به دیگران نگاه کنی موفق تری🙃

انشا رو چه کنم هشتمم و معلمم سختگیر همه درسام ۱۹ و۲۰ اما انشا ۱۷😞😞

کتاب زیاد بخون اوکی میشه💎

من وقتی میخواهم درسی را بخوانم امروز فردا میکنم راه حلی برای مشکل من نیست

سلام همیشه کارایی رو که باعث میشه از کار مهمت دور بشی رو بفهم بعدش بنویسشون همیشه بخونشون و سعی کن باهاشون یه جور دیگه کنار بیای😊

سلام من کلاس نهم هستم به کسانی که هفتم هستند پیشنهاد میکنم ریاضی و عربی رو حتما حتما یاد بگیرند وگرنه تا سال هشتم و نهم حسابی چیزی یاد نمیگیرند پس پایه تون که هفتم هست رو قوی کنید وگرنه بعدا معلم هم کمکتون نمیتونه بکنه …

من تو ریاضی خیلی مشکل دارم. سر کلاس مطلب رو میفهمم تمرین هم میکنم اما مطلبی که مثلا از سطح کتاب بالاتر باشه رو نمیتونم حل کنم یا اگر حل کنم فک میکنم اشتباهه و پاک میکنم بعد که میفهمم درست حل کرده بودم تو سرم میزنم. عکسش توی حفظیات خیلی عالی هستم و درسای که حفظ کردنی هست رو نمره عالی میگیرم. چیکار کنم ریاضیم قوی بشه.

دوست عزیز پیشنهاد ما به شما این هست که در قدم اول فصل های کتاب را در یک بازه زمانی مناسب تقسیم بندی کنی. مثلا تسلط بر فصل اول از این تاریخ تا فلان تاریخ. خود کتاب را بطور کامل بخون و حتی بعد از هر بخش تمریناشو حل کن. شاید برات خیلی مشخص نباشه اما چون قبلش معلم مدرسه ت توضیخ داده بهتره کامل هر فصل را بخونی. در کنارش حتما معلم خصوصی بگیر. ریاضی درسی نیس که بتونی خودت بتنهایی تمام مشکلات درسی تو حل کنی و بتونی مسلط بشی. برای دیدن اساتید برتر ریاضی می تونی کلیک کنی. بعد از این دو مرحله تمرین های تشریحی کتاب های کمکی که متناسب با سطح درسی ت هست را حل کن. هرچه بیشتر تمرین کنی و سوال حل کنی ذهنت برای خلق راه حل های جدید فعال میشه. اولش شاید راه حلی به ذهنت نرسه ولی به مرور و با تمرین و تمرکز و فکرکردن ذهنت برای پاسخ دادن به هر نوع سوالی فعال میشه. بهت پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم حتما بخونی.https://www.ostadbank.com/mag/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b6%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a8%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%85/

سلام به نظر من شما فقط تمرين كنيد اگه اين كار موثر نيست به روش هاي ديگه مراجع كنيد

من نمراتم تو درسا خوبه حتی بعضیاشون عالیه ولی خوب بهترین نیستم دلیلشم اینه که چون درسامو به موقع نمیخونم و برنامه ریزی بلد نیستم، معمولا اونجور که باید نمیخونم وقتی هم میخوام شروع کنم حسش نمیاد منم میزارم غروب و وقت کم میارم حتی تا صبحم میشینم و خواب کافی ندارم. حالا چطور میتونم یه کاری کنم که زودتر شروع کنم و اونجور که دلم میخواد باشم ؟؟ کلاس دهمم واعتماد به نفسمم خیلی کمه..

اینکه خودت دلیلشو میدونی خیلی عالیه سعی کن رفعش کنی🍀💎

من دهم ریاضی هستم و در تیزهوشان درس میخوانم معدلم ۱۶وخورده ای شده و دارم سکته میکنم من در متوسطه اول اگر به جز ۲۰ نمره ی دیگری میگرفتم حالم بد میشد میشه کمکم کنید

میخواستی نری .من انسانی دوازدهمم معدلم ۱۹.۸۹ شده

وااااا یعنی چی میتونستی نری خب مشکلی داری نظرنده خیلی هم کار خوبی کردی من خودم دانشگاهم رشته ریاضی مهندسی هوافضا اولش بله برای منم سخت بود با تمرین و تکرار دروس از ۱۹ و نیم پایین تر نمیگیری💎💜🍀

متوسطه اول بیشتر ارفاق میشه و دروس راحت ترن حالا که درس ها تخصصی تر میشن طبیعیه و سخت گیری ها بیشتر میشه باید تلاش خودتو بیشتر کنی تو تیزهوشان اگه بخوای ممتاز باشی باید با توجه به درجه سختیه درسات تلاشت بیشتر بشه

متن هاتون عالی بود و باعث شد من به نقطه ضعفم در کلاس پی ببرم و دانش آموز ممتازی شوم. ممنون

سلام دوست عزیز خدا رو شکر که انقدر موثر بوده است.

نمی دانم

ببخشید توی مدرسه ی ما معلم ها معمولا شاگرد های ضعیف و بی انظباط رو ردیف اول میگذارند و شاگرد های درس‌خوان و مودب رو ردیف های دیگر.

بله كاملا موافقم

خب اون وقتیه که معلم گفته اکثرا بچه های خلف میرن میشینن

بسیار عالی گفته روش های منو لو داده

عالی بود و ممنونم سرکار خانم

من ۱۰ ساله شاگرد ممتازم و روش های من همینا بودن

سلام من قراره امسال برم هشتم به دلیل کرونا مدرسه درشهریور شروع میشه برای همین میخام از الان آمادگی کسب کنم چون خیلی سختی کشیدم درکلاس هفتم و در نوبت اول شاگرد دوم و بعدا در نوبت دوم شاگرد اول شدم ولی بازم دوست دارم شاگرد اول باشم و معلمان در کلاس هشتم دوسم داشته باشن چون من باید یه کاره ای شم چون ما خیلی سختی کشیدیم کل خانواده برای همین برای خوشحالی خانواده و خودم فقط میخواستم بگم ممنون که وقت گذاشتین

وقتی از ته دلت میخای بدون که میشه💎

عالیه من اوکیم

بله درسته. واقعا هر چیزی که یه شاگرد اول نیاز داره برای موفق شدن توی راه تحصیل رو توی این متن شما داره و میتونه راهنمایی خوبی باشه برای کسانی که دنبال یه راهی برای شاگرد اول شدن و موفقیت در تحصیلشون هستن باشه. ممنون از وقتی که برای نوشتن این متن کردید و خسته نباشید من خودم استفاده های زیادی از این تکنیک ها کرده ام. با آرزوی سلامتی، موفقیت و شکست ویروس کرونا!

سلام همیشه کارایی رو که باعث میشه از کار مهمت دور بشی رو بفهم بعدش بنویسشون همیشه بخونشون و سعی کن باهاشون یه جور دیگه کنار بیای😊

سلام خسته نباشید خانم فراهانی من امسال میرم کلاس هفتم میخواستم بدونم چجوری میتونم بهترین برنامه ریزی رو برای درسام کنم . خیلی ممنون

سلام برای داشتن یه برنامه ریزی منظم اول از همه بهتره یه جدول برنامه ریزی داشته باشی میتونی از این پست نمونه جدول رو دانلود کنی:https://www.ostadbank.com/mag/نمونه-جدول-برنامه-ریزی-درسی/

خیلی ممنون از کمکتون

سلام من امسال میرم دهم.تو متوسطه اول مودل۹۷’۱۹شد.ولی امسال دلم میخواد ممتاز شم . دلم میخواد نمره کلاسی بالایی بگیرم و نظر مثبت معلم رو بدون پاچه خواری و چایی شیرین شدن جلب کنم.با پسر خالم هم که همسن خودمه رغابت شدید درسی دارم. چه کار کنم؟

سلام من تازه می خوام برم کلاس هفتم و از اونجایی که امسال کلاسا آنلاین هست و معلما جدیدن و شناختی ازم ندارن و وارد یک مقطع دیگه میشم، نمی دونن وضعیت درسی هر بچه چجوریه من شش ساله که شاگرد ممتازم اما نگرانم چون در کلاس آنلاین معلما نمی تونن شناختی ازت داشته باشن… و از اونجایی که خیلی صحبت نمی کنم نمی دونم چجوری معلم متوجه بشه که من شاگر خوبی هستم ممنون

ممنونم..مطالبتون بسیارعالی بود.

ممنون از حضورتون. موفق باشید.

سلام من درسم خیلی خوبه و کلاس پنجمم شیطنتم زیاده و بعضی مواقع دیر سرکلاس میام مدیر مدرسمون همیشه میگه تو مدرسه ی ما اگه بگن ۵ نفر از دانش آموزای خوب و زرنگتون رو معرفی کنید مطمئن باش اولیش تویب من ازت توقعی ندارم که بخوای شیطنت کنی و خیلیاشون از شیطنتی که دارم خیلی ناراحتن و انتظار ندارن دوست دارم اخلاقمو عوض کنم و بفکر یه راه حلم لطفا بهم کمک کنید ممنون

سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم چطور توی این دوران آموزش مجازی خوب درس بخونم و و افت تحصیلی نکنم آخه هم آموزش مجازی و هم اینکه تازه به دوره اول متوسطه اومدم مدرسه ما گفته خودتون درس بخونید و فعلا خودش کاری نکرده چیکار کنم . خیلی ممنون

سلام امیررضا. بهترین کار اینه کنار تدریس معلمت، از آموزش‌های صدا و سیما، منابع کمک درسی و غیره استفاده کنی. ما تو استادبانک کلی گام به گام و نمونه سوال و جزوه رایگان داریم که میتونی دانلودشون کنی و پایه تحصیلیت رو قوی نگه داری.

مرسی از شما مقاله کاملی بود

ممنون از شما. موفق باشید.

عالی

عالی بود خیلی به کارم اومد همون چیزی که می خواستم

ممنون از شما. خوشحالیم که دوست داشتید.

سلام من امسال می رم هشتم . و با اینکه تاخیر در کلاس ها ندارم و همیشه حاضر ام و نمره های نسبتا خوبی می گیرم معلم ها از من راضی نیستند و میگن بیشتر تلاش کن میشه بگید من چیکار کنم لطفا ممنون

سلام خوش اومدید شاید انتظاراتشون از شما بالاست و فکر می‌کنن می‌تونید عملکرد بهتری داشته باشید. به خاطر همین ازتون می‌خوان بیشتر تلاش کنید.

من امسال تازه به کلاس ششم اومدم میخوام برای تیزهوشان بخونم ولی فارسیم خیلی ضعیفه چجوری فارسیمو قوی کنم تا بتونم قبول بشم ؟

سلام. می‌تونید از یه معلم خصوصی بخوایید مشکلاتتون رو برطرف کنه.

عالی عالی خدا خیرتان بده

تشکر از شما

عالیه بود ولی اصلا درباره اوقات فراغت حرف نزدی

سلام من دانش اموز زرنگی هستم ولی هر چی تلاش می کنم نفر اول کلاس نمیشم من کلاس هفتم هستم و تا کلاس پنجم هم نفر اول بودم ولی حتی با اینکه تلاشم بیشتر شد ولی نمیدونم چرا نفر دوم سوم هستم

ببخشید من درسم خیلی عالیه ولی متاسفانه بخاطر یه حاضر جوابی که به معلم کردم معلم ازم بدش میادالبته الان از جوابی که دادم پشیمونم و هر کاری میکنم نمیتونم دیگه اعتمادشو جلب کنم خواهشا راهنماییم کنین

سلام وقتتون بخیر. جلب اعتماد آدم‌ها گاهی می‌تونه سخت باشه، اما غیرممکن نیست. باید صبور باشی و سعی کنی با کارهای درست موضوع رو بین خودت و معلمت حل کنی. مطمئنم معلمت هم وقتی متوجه بشه که پشیمونی و داری سعی می‌کنی که اوضاع رو بهتر کنی، می‌بخشت.

سلام من۱۵سالمه کلاس نهمم درسم بد نیست دلم میخواد زرنگ باسم وفعال ولی حوصله درس خوندن ندارم و همچنین حالشو

سلام چه موقعی باید معلم خصوصی بگیرم من یکم توی عربی و خواندن قرآن مشکل دارم معلم هامون از اون هایی هستن که فقط درس میدن که داده باشن

سلام وقتتون بخیر. هر بخش از درس عربی رو که متوجه نشدید میتونید با معلم خصوصی مرور کنید. بهترین زمان برای گرفتن معلم خصوصی اون موقع هست که شما درس رو مرور کردید، ولی به مشکل خوردید و می‌خوایید اشکالاتتون رو با معلم خصوصی برطرف کنید. برای مشاهده اساتید عربی استادبانک میتونید به این صفحه مراجعه کنید. موفق باشید.

مطلب بسیار خوب و کارایی هست. موفق و پیروز باشید

عالیه

سلام ببخشید من پایه نهم. معدلم هفتم ۲۰. هشتم ۱۹.۷۹ شده. خواستم ببینم اگه نهم معدلم بالای ۱۹.۵ باشه میتونم رشته تجربی انتخاب کنم.من به رشته تجربی خیلی علاقه دارم

سلام. بله با این معدل‌ها به راحتی می‌تونید وارد رشته تجربی بشید.

سلام من ایلیا ام من تو کلاس های حضوری شاگرد اول بودم ولی از وقتی انلاین شده خیلی درسم ضعیف شده میخواستم معلم خصوصی پرش رو بگیرم دیدن ۱ملیون و خرده ای است دیگه نمیدونم چی کار کنم کمکم کنید

سلام وقت بخیر. این تغییر احتمالا یه کم برات سخت بوده. استفاده از اون پکیج رو بهت توصیه نمیکنم. به نظرم با برنامه‌ریزی و ایجاد علاقه تو خودت درس خوندن رو شروع کن و هر جا به مشکل خوردی از معلم خودت یا اساتید استادبانک کمک بگیر. موفق باشی.

من خیلی دوست دارم بشینم درسمو بخونم ولی خوب وقتی میام تو اتاق همش سروصدا هست و حواسمو پرت میکنه

سلام خوش اومدید. می‌تونید به پدر و مادرتون بگید که برای درس خوندن نیاز به یه اتاق ساکت دارید. البته بعد از ریشه‌کن شدن کرونا می‌تونید تو کتابخانه‌های عمومی هم مطالعه بفرمایید. موفق باشید.

سلام من ۱۴ سالمه میرم هشتم و الان یه ماهه مدرسه های مجازی شروع شده ولی من تاحالا هنوز نتونستم مثل ادم چیزی یاد بگیرم هیچچی یاد نگرفتم چیکار کنم؟😐💔

خیلی راهکار های خوبی هستن و به ارائه کنفرانس بهتر به ما کمک می کنند اگر بتونیم به اونها عمل کنیم ممنون از سازنده استاد بانک

من سامیه ام تا سال قبل که کلاس ها حضوری بودن همیشه و بدون استثناء معدلم ۲۰ بود و همه دبیر ها دوستم داشتن در کنارش همیشه در جشنواره ها،انتخابات ها و… شرکت میکردم و اگر از اداره برای بازدید میوندن من سرپرست دانش آموزان برای چیدمان کلاس یا میز آزمایش بودم.و کلا همیشه سرپرستی کل مدرسه و دانش آموزان کل مدرسه به عهده من بود و تمام مدیریت دبستان و راهنمایی من رو کاملا میشناسن اما امسال با وضعیت قرنطینه کارم مختل شده و اصطلاحا” (دل به کار نمیدم) دبیر های امسالمون باهامون مثل بچه دبستانی ها کار میکنن و کلی تکلیف میدن و من که با اینکه عادت دارم اما همیشه از تکالیف عقب میمونم😣 نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

سلام من امسال کلاس هشتم هستم پارسال معدلم ۱۹/۵۷ بود ولی امسال اصلا برنامه ندارم از بس تو خونه نشستم و سرم تو گوشیه چشام درد میگیرن و نمیتونم درس بخونم البته تو گوشی بودنم برای درس هست امسال معدلم شده ۱۷/۷۵ این کارنامه برای اینه که از وضع درس خوندنمون مطلع بشیم کارنامه اصلی تازه داره امتحان هاش شروع میشه میشه راهنماییم کنین که چی کار کنم؟ ممنون⁦🙂

ممنون از این اطلاعات که دراختیار ما قرار دادید بسیار مفید بود💜

من هفتم هستم ممنون بابات نظرتت حتما اینکار رو انجام میدم

سلام ممنون من همیشه سر امتحانات و پرسش ها استرس دارم اما همه چیز رو بلدم یه وقت هایی هم تنبلی میکنم و باعث میشه موقعیت های خوبم رو از دست بدم به نظر شما چیکار کنم؟؟؟

سلام استاد گرامی مطالب شما قابل قدر است و حقسقت همینه اما من همیشه همین کارهارو میکنم اما مشکل من اینه که من نمیتونم در کلاس تشریح کنم یعنی جرعت دارم اما نمیتونم برم پیش تخته ..🙁

بنظر من خیلی مطالب خوبی بود با اینکه تو درسام خوبم ولی با این مطالب می توانم بهتر هم باشم

خوشحالیم که واستون مفید بود.

خیلی ممنونم عالی بود

فقط ببخشید کسی میتونه یک روش درس خواندن به من یاد بده ؟

سلام…. من پشتکار خیلی زیادی دارم خیلی هم درس رو دوست دارم و تو مدرسه هم درسم خوبه ولی خیلی دوست دارم پیشرفت کنم اما حوصله ندارم مادر و پدرم هم میگن هرچی بخوای فراهم می‌کنیم ولی چون قبلا سی دی و کتاب کار داشتم و زیاد تأثیر نداشت تو درسم دیگه نگرفتم به نظرتون چیکار کنم که بی حوصله نباشم😖😖

سلام وقت بخیر. به نظرم مهم‌ترین چیز اینه که توی خودت علاقه ایجاد کنی. مثلا می‌تونی به این فکر کنی که درسات در آینده چه کمکی به مردم می‌کنن؟ مثلا با خوندن زیست می‌تونی به این فکر کنی که یادگیری عمیق زیست بهت کمک می‌کنه پزشک یا دندانپزشک خوبی بشی.

سلام ممنون ولی من همه اینا رو می دونم سخنرانی داشته ولی عمل بهش پیچیده. باید در بارش فکر کرد ، ۱۴ سالمه و کلاس هشتمم در این ایام که درسها آنلاین شده این ها دیگه بی فایده است.😔

سلام خیلی ممنون از توضیحاتتون خیلی با ارزش و خیلی عالی بود من ازش خیلی استفاده کردم و به موقع به درسام رسیدم و از این به بعد سعی می کنم معلم به من توجه کند چون اصلا به من توجه نمیکنه و کارهایی که من انجام میدم را گروه نمی گذارد و بیشتر با بچه های زرنگ کار میکنه بازم خیلی خیلی خیلی خیلی ممنونم😚😚😚😚💖💖💖💖💖💖💖

ممنون از مطالب خوبتون

ممنون از مطالب خوبتون

سلام مطالب عالی بود یک سوال من درسم عالی ولی معلمم کم درس میده و زیاد می خواد و بعضی چیز ها که تکلیف نیست رو به من میگه که بنویسم

عالی بود خیلی بدردم خورد… ممنون

عالی بود من با این که بازم رنگ هستم ولی بازم همه تلاشم را برای درس میکنم🙂🙂

سلام من شاگرد اولم تو کلاس ولی خانواده من منو تحسین نمیکنن و خواهرم همیشه فکر میکنه من خیلی ضعیفه و همین طور مامانم و بابا من چجوری بهشون نشون بدم که درس خوانم جونم کمکم کنین

اینا هیچ ربطی ندارن من همشو دارم پس چرا شاگرد سومم؟؟؟؟ اون یکی همش غیبت داره و به درس گوش نمیده و شیطونه بعد شاگرد اوله تازه تکلیفشم فقط بعضی موقع ها انجام میده والا 🙄😱😰

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

جدیدترین مطالب

اسم شعرهای کتاب قران اول دبستان

رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس برای دانش آموزان

آموزش جمع و تفریق اول ابتدایی

آموزش چوب خط کلاس اول دبستان

چطور فرزندم را به زبان علاقه مند کنم؟

خبرنامه استادبانک

والدین عزیز با عضویت در خبرنامه استادبانک هر هفته علاوه بر مطلع شدن از جدیدترین اخبار و مقالات آموزشی، یک روش یادگیری مفید در زمینه آموزش فرزندانتان دریافت خواهید کرد.

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

مهم‌ترین مهارت‌هایی که منجر به موفقیت در تحصیل می‌شوند عبارت‌اند از:

داشتن هدف

مهارت در کلاس درس

برنامه‌ی مطالعه در منزل

نوشتن نکات مهم هنگام مطالعه

چطور در درس هایمان موفق شویم

تمرکز حواس

تغذیه و استراحت

مهارت در جلسه‌ی امتحان

داشتن هدف

هدف، چیزی است که فرد برای رسیدن به آن تلاش می‌کند و اگر برای رسیدن به آن تلاش نکند، هدف محسوب نمی‌شود.

هدف از درس خواندن را برای خود مشخص کنید.

بعد از رسیدن به هر هدف جزئی، خود را تشویق کنید.

هر چه هدف بزرگ‌تر باشد انرژی درونی‌تان برای رسیدن به آن بیش‌تر می‌شود.

مهارت در کلاس درس

حواس خود را در کلاس جمع کنید.

درس را در کلاس یاد بگیرید؛ زیرا یادگیری مطالب جدید از کلاس درس آغاز می‌شود.

اگر مطلبی را نفهمیدید بپرسید. این کار را به بعد موکول نکنید.

از سؤال کردن خجالت نکشید.

برای نوشتن جزوات درسی یا حل تمرینات از رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

سعی کنید با کسب اجازه‌ی معلم، با دانش‌آموزان دیگر یادگیری گروهی و مشارکتی داشته باشید.

برنامه‌ی مطالعه در منزل

برنامه‌ی مطالعه در منزل از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری می‌کند.

ساعت مطالعه و انجام تکالیف را تنظیم می‌کند.

اجرای برنامه‌، مهم‌تر از خود برنامه است.

برنامه‌ی مطالعاتی باید ساده و قابل انعطاف باشد.

در برنامه‌ریزی خود برای افزایش حجم مطالعه عجله نکنید.

در برنامه‌ریزی خود زمانی برای مرور درس در نظر بگیرید؛ زیرا یادگیری هر مطلب شامل 20 درصد مطالعه و 80 درصد مرور است.

نوشتن نکات مهم هنگام مطالعه

برای فهمیدن درس بخوانید نه مطالعه

درس و تکالیف هر روز را در عصر همان روز مطالعه کنید و انجام دهید.

نکات مهم درس را به صورت خلاصه بنویسید تا در مرورهای بعدی استفاده کنید.

بهترین منبع برای درس خواندن، کتاب‌های درسی است.

اندیشه‌ی منفی هنگام درس خواندن یعنی کم‌ترین احتمال نتیجه‌‌گیری و موفقیت درسی.

تمرکز حواس

عدم تمرکز حواس امری طبیعی است و نباید خود را نگران کنید. فقط سعی کنید آن را کنترل کنید.

مطالعه در یک مکان و زمان ثابت و طبق برنامه در تمرکز حواس مؤثر است.

هنگام مطالعه از یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی از نکات مهم برای تمرکز بیش‌تر استفاده کنید.

گاهی بلندخوانی در تمرکز حواس مؤثر است.

مرتب بودن میز مطالعه و خلوت کردن آن تمرکز حواس را بهتر می‌کند.

اگر تمرکز حواس، برای‌تان سخت شد از مطالعه دست بردارید و کمی مکث کنید. کمی نرمش کنید یا بالا و پایین بپرید یا یک سیب گاز بزنید یا چرت کوتاهی بزنید.چطور در درس هایمان موفق شویم

تغذیه و استراحت

خوردن صبحانه‌ی کامل را قبل از رفتن به مدرسه فراموش نکنید.

دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند، یادگیری و کارایی کم‌تری در مدرسه دارند.

خوردن ماست، سالاد، میوه، ماهی، سبزیجات، گردو، بادام و … را فراموش نکنید.

برای رفع خستگی ذهنی پس از ساعت مطالعه، یک لیوان شیر به همراه خرما یا عسل بخورید.

وقتی خواب هستیذ مغز شما حافظه‌ی جدیدی را به وجود می‌آورد و مطالب خوانده‌شده را طبقه‌بندی می‌کند.

معمولاً بین 6 الی 8 ساعت خواب در روز برای نوجوانان و جوانان مفید و کافی است.

بهتر است برای خوابیدن مکان ثابتی را داشته باشید.

اگر هنگام خواب افکار مزاحم به سراغتان آمد با آن‌ها مقابله نکنید.

مهارت در جلسه‌ی امتحان

امتحانات بهانه‌های خوبی برای مطالعه‌ی مرتب و جدی هستند. از این محرک به‌خوبی استفاده کرده و مطالب را مرور کنید.

به صورت مفید مطالعه کنید.

از یک ماه قبل خود را برای شرکت در امتحانات نیم‌سال آماده کنید.

بودجه‌بندی سؤالات را از معلم بپرسید.

در جلسه‌ی امتحان، اول به سؤالات آسان‌تر پاسخ دهید و بعد به سراغ سؤالات مشکل‌تر یا وقت‌گیر بروید.

به خاطر داشته باشید که نتایج امتحانات نشانه‌ی شخصیت ما نیست بلکه نشانه‌ی تلاش ما برای یادگیری مطالب درسی است.

با توجه به نقاط ضعف و قوت خود برنامه ریزی کنید و به جای مرور مباحثی که به آن ها تسلط دارید، سراغ بخش هایی بروید که کمتر به آن ها مسلط هستید. اگر درسی را هنوز نخوانده اید و تمرین هایش را حل نکرده اید، یک روز مانده به امتحان، سراغ همه کتاب نروید؛ یکی از مهم ترین میانبرهایی که برای استفاده از زمان اندکی که دارید، می توانید از آن کمک بگیرید، می تواند پاسخ دادن به سوال های مربوط به هر درس و مطالعه بخش هایی که پاسخی برای سوالشان نداشتید، باشد.

اگر وقت خواندن تمام نکته های کتاب را ندارید، باید با کمک آزمون ها و تمرین های درس بفهمید که کجای کار هستید و چه چیزهایی را باید با دقت بیشتری بخوانید. وقتی تمرین ها را حل کنید، متوجه می شوید که در چه قسمت هایی مشکل بیشتری دارید و با این خودآزمایی‌ها، به نقاط قوت و ضعف‌تان بهتر پی می برید. پس در اولین قدم سراغ تمرین ها بروید و بعد روی خواندن بخش های که تسلط کمتری بر آن ها دارید، تمرکز کنید.

دوباره خوانی قسمت‌هایی از کتاب که اطلاعاتشان را با شک و تردید به خاطر می آورید، قدم دوم است. برای به کار بستن این تکنیک، باید اول با ترس‌های‌تان رو به رو شوید و قبل از آنکه سر جلسه امتحان حاضر شوید، ترس های‌تان را با مطالعه بخش های مبهم از بین ببرید. برای مثال، اگر پنج صفحه را خوانده‌اید اما فکر می کنید یک صفحه اش خوب در ذهنتان ننشسته، باید بار دیگر سراغش بروید. برای اینکه استرستان در جلسه امتحان را کم کنید، باید از تکنیک تهاجمی و نه دفاعی استفاده کنید.

در واقع شما باید به مطلبی که مطمئن نیستید آن ها را خوب یاد گرفته اید یا نه، حمله کنید، نه اینکه اجازه دهید آن مطلب در جلسه امتحان به شما حمله کند و ذهنتان را آشفته کند، پس در دومین قدم، سراغ بخش هایی بروید که ذهنتان را مشغول کرده اند و آن ها را یک بار دیگر مرور کنید. اگر قبل از هر امتحان این کار را عملی کنید، مثل گذشته و به خاطر مضطرب بودن، آموخته‌هایتان را فراموش نمی کنید و در پایان ترم، نتیجه بهتری می گیرید.

قبل از آنکه برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، به شرایط زندگی و روحیاتتان نگاهی بیندازید و برنامه ریزی را که نمی توانید برایش ضمانت اجرایی قائل شوید، انجام ندهید. هیچ وقت برنامه ای نریزید که توان انجام دادنش را ندارید. اگر پیش از این هرگز بیشتر از سه ساعت در روز نخوانده اید، حتی در صورت تلنبار شدن درس های نخوانده روی هم نباید برای شش ساعت درس خواندن در روز برنامه ریزی کنید؛ چون بعید است که از عهده انجام دادن چنین برنامه ای بربیایید.چطور در درس هایمان موفق شویم

بهترین راه این است که با توجه به سابقه قبلی تان برنامه ریزی کنید و هر روز تنها یک ربع به ساعات مطالعه تان اضافه کنید. گذشته از این، اگر خودتان می دانید اهل صبح زود بلندشدن نیستید و شب ها یادگیری بهتری دارید، از روش همکلاسی هایتان برای درس خواندن استفاده نکنید. شما نباید درست در روزهای قبل از امتحان ها، سنگی را بردارید که می دانید توانایی پرتاب کردنش را ندارید.

وفاداربودن به برنامه ریزی، یکی از اصول مهمی است که باید آن را رعایت کنید. اگر با خودتان قرار گذاشته اید که در ساعت معینی درسی را بخوانید، به هیچ عنوان آن زمان را به درس دیگری اختصاص ندهید. حتی اگر از برنامه قبلی که برای درس های دیگر ریخته بودید جا ماندید هم نباید چنین اشتباهی را انجام دهید.

حتی با یک بار اختصاص دادن وقت مطالعه یک درس به درسی دیگر، ممکن است برنامه ریزی تان را به طور کامل نابود کنید. تا زمانی که خودتان نمی توانید به برنامه ای که ریخته اید، پایبند بمانید، نباید انتظار داشته باشید که برنامه ریزی در چنین روزهایی، نتیجه بهتری را برایتان به ارمغان بیاورد، پس به جای اینکه دنبال بهترین برنامه برای پیروی کردن باشید و مدام با نگاه کردن به شیوه درس خواندن دیگران، از این شاخه به آن شاخه بپرید، همان برنامه ای را که تنظیم کرده اید، با دقت عملی کنید.

حتما با خواندن نکته قبلی، این سؤال برایتان پیش آمده که اگر به هر دلیل از برنامه تان جا مانده اید، چطور باید عقب ماندتان را جبران کنید. به اشتباه تصور نکنید که منظور ما از وفادار ماندن به برنامه، نادیده گرفتن درس هایی است که وقت نکرده اید، تمامشان کنید.

در برنامه ای که تنظیم می کنید، ساعتی را به عنوان ساعت جبران عقب افتادگی ها منظور کنید. اگر در طول روز از برنامه تان جا ماندید و درسی را تمام نکردید، در این زمان تعیین شده می توانید سراغش بروید یا اینکه اگر احساس کردید مبحثی را خوب یاد نگرفته اید، در این فرصت آن را دوباره مرور کنید. این کار به شما کمک می کند که برنامه مطالعه هر روز را در پایان آن روز ببندید. برای موفق شدن در امتحان ها، نباید مثل دونده ای باشید که مدام به عقب نگاه می کند. نگاه شما تنها به جلو و خط پایان باشد و ساعت جبران عقب ماندگیها می تواند شما را به چنین هدفی برساند.

نگذارید استرس نمره های بد ترم گذشته، به نمره‌های شما در امتحانات امسال و این ترم لطمه بزند. شما باید از اشتباهات گذشته تان درس بگیرید و به جبران آن ها در آینده امیدوار باشید. اگر پیش از این در درسی نمره خوبی نیاورده اید، نباید در تمام امتحان ها با چنین نگرانی ای سر جلسه بروید. قضاوتی که شما در مورد خودتان می کنید می تواند روی نتیجه ای که می گیرید تاثیر بگذارد، پس به خاطر یکی، دو شکست، قضاوت بی رحمانه ای در مورد توانایی هایتان نداشته باشید.

استفاده از فکر جمعی می تواند مسیر شما را برای موفق شدن در امتحان ها هموارتر کند. اگر یکی از دوستانتان به ریاضی مسلط تر است و شما فیزیک را بهتر بلدید، در یاد گرفتن این دروس به هم کمک کنید. گذشته از این، می توانید با خلاصه بندی کتاب ها به یکدیگر کمک کنید و جزوه خلاصه هایتان را با هم مبادله کنید. فرض کنید باید یک کتاب ۹۰ صفحه ای را بخوانید. اگر شما و دو نفر از دوستانتان هرکدام ۳۰ صفحه از این کتاب را خلاصه کنید و پرسش ها را از دل مباحث دربیاورید، با سرعت و دقت بیشتری می توانید نکات مهم را بخوانید و یاد بگیرید. در چنین شرایطی انگار زحمت شما برای خواندن آن کتاب، یک سوم شده است.

هر درسی برای خودش اهمیت ویژه ای دارد؛ پس نگویید که از این درس یا این مبحث در کنکور سوال نمی آید و نباید آن را بخوانم. برای مثال، از کتاب تاریخ معاصر سال سوم در کنکور سوال نمی آید و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان، نمره خوبی در این درس نمی گیرند. همین اشتباه به معدل کل آن ها ضربه می زند و در نتیجه به رتبه ای که در امتحان کنکور می آورند هم آسیب می زند، پس تنها با چنین توجیهی، گزینشی درس نخوانید و برای همه درس ها ارزش یکسانی قائل شوید؛ چه در کنکور ضریب بالایی داشته باشند و چه نه.

درس ها مثل زنجیر به هم وصل اند و به همین دلیل اگر از یک بخش کتاب سوال نمی آید، نباید خیال نخواندنش را به سرتان راه دهید. شما باید همه بخش های یک کتاب را به ترتیب مطالعه کنید تا رشته این زنجیر در ذهنتان پاره نشود و بتوانید بخش های مهمی را که ممکن است بعد از بخش های کم اهمیت تر بیایند، بهتر یاد بگیرید. برای مثال، اگر بگویید از سه درس اول کتاب زبان انگلیسی در این ترم سوال نمی آید و آن ها را نخوانده رد کنید، نمی توانید درس چهارم را هم به خوبی یاد بگیرید، چرا که لغات درس های اول در درس های بعدی تکرار می شوند و اگر آن ها را نخوانده باشید، نمی توانید مباحث بعدی را به خوبی یاد بگیرید.

در مطالعه کردن دروس توازن را حفظ کنید. عجیب نیست که شما به خاطر علاقه زیادی که به یک درس دارید، بیشتر از هر کتابی آن را مطالعه کنید؛ این اشتباهی است که بسیاری از دانش آموزان آن را انجام می دهند و با افراط در مطالعه درس و کم کاری در خواندن درس دیگر، به نتیجه نهایی که برایش زحمت می کشند، لطمه می زنند.

برای مثال، دانش آموزان علوم انسانی بیشتر از هر درسی ادبیات را می خوانند و ریاضی را کمتر از هر درسی مطالعه می کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر، از چنین اشتباهی بپرهیزید و فقط روی یک درس تمرکز نکنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

۴۵ ۲۷ ۹۶ ۶۶ –  ۰۲۱

شماره تماس خارج وقت اداری :

۰۹۰۳۰۴۱۸۱۴۶

اینستاگرام: @workshopday3

آپارات : www.aparat.com/workshopday

توییتر : https://twitter.com/Workshopday_ir

قوانین و مقررات سایت

ثبت شکایات

مشاوران آموزش

سایت های پیشنهادی:

انتشارات افراز

انتشارات جهان رایانه


Username or email *


Password *


Log in

برنامه ریزی همیشه یکی از مهمترین بخش های زندگی هر فرد موفقی بوده است و می توان به
جرات گفت که هیچ کس نمی تواند بدون داشتن برنامه به موفقیت برسد. به همین دلیل هم یاد
گرفتن اینکه برای درس خواندن چگونه برنامه ریزی کنیم می تواند تا حد بسیار زیادی در آینده ما
تاثیرگذار و مهم باشد. فرقی نمی کند که برای درس خواندن کنکور برنامه ریزی می کنیم یا برای
قبولی در آزمون آیلتس، در هر صورت می توانیم با مطالعه کردن بر طبق برنامه هر غیر ممکنی را
ممکن کنیم. به شرط انکه برنامه مان به اندازه کافی خوب و اصولی باشد.

چطور در درس هایمان موفق شویم

لازم است که بعد از یاد گرفتن روش های صحیح مطالعه برای دانش آموزان و فهمیدن اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ، با یک برنامه ریزی دقیق و کاربردی این دوره از زندگی مان را تبدیل به سکوی پرتابی کنیم که ما را به سمت موفقیت های بیشتر در آینده هدایت می کند. فراموش نکنید که در نظر گرفتن برخی جوانب قبل از انجام کاری، می تواند به ما کمک کند تا از بروز بسیاری از مشکلات در ادامه راه جلوگیری کنیم. پس برنامه ریزی را خیلی جدی بگیرید . حتما آنرا در دستور کار خود قرار دهید. 

 

داشتن هدف مشخص می تواند راه و مسیر را برای ما روشن کند و اجازه دهد تا تمام یا حداقل
اکثر قدم هایمان را پیش بینی کرده و حساب شده طی کنیم. اما اگر میخواهیم بدانیم برای درس
خواندن چگونه برنامه ریزی کنیم ، باید ابتدا هدف گذاری کردن را یاد بگیریم. هدف های ما در حالت
کلی به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند. برای اینکه بتوانیم بهترین استفاده را از
هدفگذاری ببریم باید اهداف کوتاه مدت را به شکلی تنظیم کنیم که به مرور زمان ما را به اهداف
بزرگترمان برسانند.

برای مثال در برنامه ریزی برای درس خواندن کنکور هدف های کوتاه مدتتان می تواند مطالعه کردن و به پایان رساندن کتاب فیزیک دوم، سپس سوم و در نهایت پیش دانشگاهی باشد. به اینصورت شما توانسته اید با رسیدن به هدف های کوچکتان (مطالعه کتاب های مقطع های مختلف تحصیلی) ، به هدف بزرگتان (مطالعه کامل درس فیزیک) برای قبولی در کنکور برسید. حتی مطالعه خود درس فیزیک هم می تواند به عنوان یک هدف کوچکتر برای هدف اصلی و بزرگتر شما که مطالعه تمام دروس کنکور است قلمداد شود.

 

دومین کار مهمی که باید انجام دهید این است که تمام مطالبی که باید مطالعه کنید را دسته بندی و مشخص کنید. این کار به ظاهر ساده به ما کمک خواهد کرد تا خیلی راحت بفهمیم برای درس خواندن چگونه برنامه ریزی کنیم . چرا که با دسته بندی کردن مطالب شما حجم مطالب و تعداد کتاب هایی را که باید مطالعه کنید را خواهید فهمید و به این ترتیب قادر خواهید بود با دقت بیشتری برای درس خواندن خود برنامه ریزی کنید. از طرفی، اولویت بندی مطالب اهمیت ویژه ای در نحوه برنامه ریزی شما خواهد داشت. این کار به شما کمک خواهد کرد که نقاط ضعف و قوت خود را بهتر پیدا کنید و بر اساس آنها زمان بیشتر یا کمتری را به مطالعه این مطالب اختصاص دهید. 

استفاده از یک دفتر یا سررسید برای برنامه ریزی نکته ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.
زمانی که شما از یک دفتر استفاده می کنید و تمام مراحل مطالعه خود را در آن یادداشت
می کنید، انگیزه شما برای رسیدن به چیی که به دنبال آن هستید بیشتر خواهد شد. همچنین
این کار به شما نشان می دهد که قدم به قدم در کدام مرحله از برنامه تان هستید. می توانید
یک جدول رسم کنید و سپس در پایان هر روز مواردی که انجام داده اید را مانند چک لیست
علامت بزنید. دیدن اینکه قدم به قدم به اهدافتان نزدیک می شوید باعث به وجود آمدن شور
و اشتیاق مضاعفی در شما خواهد شد. 

بررسی کنید و ببینید که کدام نوع یادگیری برای شما موثر تر است. برخی افراد با خواندن متن کتاب بیشترین بازدهی را از خود در مطالعه نشان می دهند. برخی دیگر نیز با گوش کردن به فایل های صوتی مطالب بیشتری یاد میگیرند. برخی شاید باهوش ترند و تمام مطالب را در سر کلاس و با توضیحات معلم یاد میگیرند و بعضی دیگر هم به دیدم فیلم ها و کلیپ های کمک آموزشی علاقه دارند. فرقی نمی کند که جزو کدام دسته باشید. مهم این است که دریابید کدام نوع یادگیری برای شما مفید تر و پر بازده تر است و سپس از همان طریق مطالب درسی را فرا بگیرید. اگر میخواهید بفهمید برای درس خواندن چگونه برنامه ریزی کنیم باید
ابتدا خودمان را شناخته و بهترین روش یادگیری را برای خود انتخاب کنیم.

 

بسیاری از افراد فکر می کنند که هرگاه برنامه درسی جدیدی را مثل برنامه ریزی برای درس خواندن کنکور را پیاده می کنند، دیگر باید خود را از تمام فعالیت های تفریحی یا ورزشی که قبلا انجام می داده اند محروم کنند و فقط درس بخوانند. اما حقیقت این است

 که تفریح کردن و ورزش کردن می تواند به شما کمک کند که از شر بسیاری از استرس ها و نگرانی های موجود خلاص شوید و با تخلیه کردن خود بهتر بتوانید به برنامه تحصیلی تان ادامه دهید. علاوه بر آن یکنواخت شدن و روتین شدن زندگی بخصوص در دوران مطالعه کردن می تواند شما را از درس و کتاب زده کند. برعکس تاثیر منفی ای در برنامه درسی شما بگذارد. 

اما مراقب باشید که این استراحت های گاه و بیگاه شما را از برنامه درسی تان دور نکند. تجربه نشان داده که بسیاری از افراد بعد از مدتی به این تفریح کردن ها عادت می کنند و دیگر برنامه تحصیلی و مطالعاتی خود را دنبال نمی کنند. یادتان باشدکه تفریح کردن و استراحت کردن بخشی از برنامه ریزی درسی شماست و شما باید از آن مثل هر تکنیک و روش دیگری بهترین بهره را ببرید. همان طور که رفتن به یک جشن تولد یا سینما هر از چندگاهی می تواند برای شما مفید باشد، عادت به آن هم می تواند به شدت برای شما خطرناک و زیان آور باشد.

 

یکی از روش های دیگر که میتواند به برنامه ریزی شما برای درس خواندن و قبولی در
کنکور یا هر آزمون دیگری کمک کند، این است که برنامه تان را طوری تنظیم کنید که بعد
از مدتی مغزتان به آن عادت کند. انجام چنین کاری اگرچه سخت به نظز می رسد، اما
در عمل بسیار ساده است. کافیست ساعات مشخصی از روز را به درس خواندن اختصاص
دهید و هربار که درس خواندن را شروع میکنید، سعی کنید به یک مقدار مشخصی زمان
خود را صرف مطالعه کنید. بعد از گذشت کمتر از یک ماه این کار شما به یک عادت در ذهن
شما تبدیل خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد تا بر تنبلی تان غلبه کنید.

یکی از بزرگترین چالش هایی که هرکدام از ما بعد از برنامه ریزی با آن روبرو هستیم،
پایبند بودن و ادامه دادن برنامه ریزی مان است. هر چقدر هم که خوب بدانیم برای درس
خواندن چگونه برنامه ریزی کنیم ، نکاتی وجود دارند که رعایت نکردن آنها می تواند تمام
زحمات ما را بر باد دهد. اولین نکته واقعی بودن و قابل اجرا بودن برنامه است. با خودتان
رو راست باشید و بر اساس توانایی ها و پتانسیلی که در اختیار دارید برنامه خود را طراحی
کنید. چرا که یک برنامه غیر واقع بینانه می تواند انگیزه شما را نیز از بین ببرد. نکته دیگر اما
گنجاندن زمان هایی کوتاه بین جلسات مطالعه است. سعی کنید هر یک ساعت یک بار
۱۵ دقیقه به خودتان استراحت دهید تا مغزتان را دوباره برای یادگیری مطالب جدید آماده کرده باشید. 

 

همانطور که دیدید برنامه ریزی کردن برای درس خواندن یا کنکور یا هر امتحان دیگری می تواند به ما کمک کند که بهتر برای آن آزمون آماده شویم. برنامه ریزی علاوه بر مشخص کردن راه، می تواند بسیاری از معایب و نواقص ما را هم همان ابتدای راه برطرف کند. پس انجام دادن آن بسیار مهم و حیاتی است. شما می توانید برای نتیجه گیری بهتر مقاله ی روش های مطالعه و یادگیری را نیز مطالعه کنید. 

خیلی عالی

تشکر ویژه بابت نشر اطلاعات فوق العاده خوبتون

ممنون بابت مطالب ارزشمندتان

خیلی مطالب مفیدی دارید بخصوص در زمینه درسی

بسیار عالی

عالی بود ممنون

بابت مطالب مفیدتون متشکرم

سلام دوست عزیزم
از رضایت شما خرسندیم
موفق و تندرست باشید

خیلی ممنون از مطالب خوبتون

بسیار عالی

خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون که رایگان دراختیارمون میزارید.موفق باشید.

خیلی ممنون از مطالب آموزنده و خوبتون

از رضایت شما خرسندیم

ممنون.فوق العاده بود.

چطور در درس هایمان موفق شویم

سپاس دوست عزیز

عالی ممنونم

اخیلی ها خوشم ازینکه تو این برنامه مطالبی خوبی نشر میشود وکمک میکند بر تمرکز حافظه ما.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر وقت به نظرم پاسخ دادند به ایمیلم خبر بدید 🙂


تصویر امنیتی
*

 

مدام فکرتان اینجا و آنجاست. زود از درس خواندن خسته می‌شوید. ساعت‌ها وقت می‌گذارید تا چهار صفحه از کتاب درسی را بخوانید و بالاخره با هر جان کندنی که هست تمامش می‌کنید. به خودتان می گویید «اگر حواسم جمع بود، اگر تمرکز داشتم، حتی نصف این مدت هم لازم نبود وقت بذارم برای این چهار صفحه!»
در جلسات مشاوره زیاد دیده‌ایم کنکوری‌هایی که آرزو دارند که بیش‌ترین بازدهی را از ساعت مطالعه خود داشته باشند. رسیدن به این آرزو فوت کوزه‌گری دارد و آن این است که در مدت زمان کمتر بیش‌ترین حجم درسی را بخوانید بدون اینکه کیفیت مطالعه قربانی شود.

تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که چقدر در طول روز انرژی ذهنی و جسمی‌تان بالا و پایین می‌شود؟ هر کدام از ما در بعضی ساعات فعال تر و پر انرژی تر هستیم، این ساعت‌ها بهترین زمان برای انجام کارهای مهم و ارزشمند است. در عین حال در بعضی ساعات انرژی کمتری داریم و نمی‌توانیم روی کارها به خوبی تمرکز کنیم.

بهترین راهکار برای اینکه بازدهی زیادی از مطالعه داشته باشید این است که درس‌هایی که سخت هستند و تمرکز زیادی می‌خواهند را در زمان اوج انرژی بخوانید.

در زمان افت انرژی برای تجدید قوا زمانی را اختصاص دهید. آب بنوشید، کمی قدم بزنید و یا اینکه چرت کوتاهی بزنید، البته تعجب نکنید! چرت زدن عملکرد ذهنی را بهبود می‌دهد. حتماً به اندازه کافی استراحت کنید تا بتوانید بیش‌ترین بازدهی را از مطالعه داشته باشید.

تصور کنید صبح که از خواب پا می‌شوید برنامه‌ای برای روز خود ندارید. سردرگم هستید و نمی‌دانید چه درسی را مطالعه کنید. یک ساعت طول می‌کشد تا تصمیم بگیرید چه درسی را بخوانید. ساعت‌ها طول می‌کشد تا یک مبحث را تمام کنید چرا که بازه زمانی خاصی را برای خواندنش در نظر نگرفته‌اید. به این ترتیب یک روز ارزشمند خود را از دست می‌دهید. اینجاست که با یادداشت کردن کارها می‌توانید حداکثر استفاده را از روزهایتان ببرید.چطور در درس هایمان موفق شویم

آدم‌های موفق همیشه از شب قبل می‌دانند فردا چه کاری را باید انجام دهند؛ بنابراین کارهای خود را از شب قبل یادداشت می‌کنند و بر اساس اهمیت اولویت‌بندی می‌کنند. با انجام همین کار ساده می‌توانید تحولی در استفاده از روزهایتان ایجاد کنید چرا که مغز شما بهتر متوجه می‌شود چه زمانی باید روی چه چیزی تمرکز کند.

برایان تریسی در کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید «اول صبح مهم‌ترین کارها را انجام دهید»

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید مهم‌ترین و سخت‌ترین کار را انجام دهید. به طور مثال برای دانش‌آموزی تمایل به خواندن درس ریاضی ندارد و آن را سخت‌ترین درس ممکن می‌داند. پس بهترین راهکار این است که ریاضی را اول صبح مطالعه کند چرا که معمولاً هنگام صبح مغز انسان در بهترین حالت آمادگی قرار دارد. هیچ وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد، اما همیشه برای انجام مهم‌ترین کارها وقت کافی هست.

برای اینکه ساعت مطالعه شما بازدهی مناسبی داشته باشد، نیازمند تمرکز بالایی هنگام درس خواندن هستید. ایجاد تمرکز یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه باید تکنیک‌های تمرکز حواس که قبلا در سایت محصل ایرانی توضیح داده‌ایم را بارها تمرین کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید. هر وقت هنگام مطالعه حواستان پرت شد با خودتان بگویید «ایست! برگردیم سر درس»

شاید وسط درس خواندن وسوسه استفاده از موبایل به سراغتان بیاید و قصد داشته باشید چند دقیقه موبایلتان را چک کنید. دقیقاً مشکل از همین جا شروع می‌شود که شما درس خواندن را رها می‌کنید و در شبکه‌های اجتماعی پرسه می‌زنید. بهترین راهکار برای مقابله با این وسوسه‌ها خاموش کردن گوشی یا حداقل به حال پرواز (Air plan) در آوردن آن است.

از قدیم گفتند سنگ بزرگ نشانه نزدن است! وقتی برای خودتان برنامه روزانه برای خودتان تنظیم می‌کنید حتماً میزان توانایی‌تان را در نظر بگیرید و به قول معروف لقمه برگتر از دهانتان بر ندارید. کارهای بزرگ در نظر بگیرید و آن را به چند کار کوچک تقسیم کنید تا به راحتی از عهده انجام دادنش بر بیایید.

ممکن است هر روز مباحث جدیدی بخوانید بنابراین نکات مهم هر مبحث را همان روز مرور کنید. به دلیل اینکه چند روز بعد، نیاز به تلاش بیشتری برای یادآوری مطالب دارید یک مرور سریع در انتهای روز، باعث تثبیت مطالب خوانده شده و یادآوری آسان تر خواهد شد. با مرور کردن روزانه مطالب درسی در زمانتان صرفه‌جویی کنید.

من کلاس هشتمم من از امسال نمیتونم درس بخونم انلاینی نمیتونم تا الان فقط تو کلاسا حاظری زدم هیچی بلد نیستم امتحانای ترمم با تقلب نوشتم ولی عذاب وجدان دارم هرچی برنامه ریزی میکنم جواب نمیده کلی کتاب و درس نخونده دارم تروخدا کمکم کنین😐😞😟😭😭

من نمیدونم چی کار کنم 20 نمیشه معدلم اون بار که حواسم پرت شد 19.90گرفتم و…… به 20 همیشه خیلی نزدیکم ولی از این 19 نعلعتی خلاص نمیشم من مدرسه تیزهوشانم و پایه هفتم😑

به 19 ناراحتی؟؟
منم سال پیش تیزهوشان دوره اول بودم معدلم 19.70 شد.
الان که دهمم اومدم تیزهوشان دوره دوم متوسطه معدلم از 19 اومده 16:)

من الان از دی ماه گذشته هیچی درس نخوندم میخوام شروع کنم‌نمیدونم از کجا ؟
از چه درسی ؟
سال های اخیر نمرات عالیییی بود ولی امسال زده شدم

عای بود

من اول متوسطه هستم من از درسام عقب نیستم من درسم را خوب می خوانم ولی وقتی به برگه امتحان نگاه می کنم. انقدر استرس می گیرم همه ی چیزی را که خواندم یادم میره

چون که وقتی درس میخونی سوال تمرین و نمونه سوال حل نمیکنی و فقط حفظ میکنی !! باید بعد از اینکه همهی درس هاتو خوندی چند تا نمونه سوال حل کنی تا با ترفندشون اشنا شی

سلام منم نهمی هستم و همیشه معدلم بیست بوده اما با وجود این بیماری و آموزش مجازی کاملا بی انگیزه شدم و یه هفته دیگه امتحانات ترم هست و من واقعا هیچی از اول سال نخوندم و احساس میکنم دیگه شوقی برای خوندن ندارم و نمیتونم تو یه هفته کل درسامو بخونم ممنون میشم کمکم کنین چون امسال مهمترین سال زندگیمه حاضر بودم سالای قبل رو معدل بیست نمیگرفتم ولی امسال بیست میشدم کمکم کنید

من یه دانش آموز هفتمی بدبخت هستم:|
تا پارسال نمراتم بالا بودن و جزو بهترینای کلاس بودم ولی امسال هیچ ذوقی برای درس خوندن ندارم دوست دارم نمره ی خوبی بگیرم و بخونم!!!اما نمیتونم برام یه کار تقریبا غیر ممکنه!!الانم به جایی رسیدم که حتی ویدیو های تدریسی که معلما میفرستنو نگاه نمیکنم:/
سعی کردم برنامه ریزی کنم ولی نمیتونم طبق برنامه عمل کنم امتحانای نوبت اولم از هفته ی دیگه شروع میشن موندم چیکار کنم:/
به معنای واقعی کلمه داغووونم:|داغوووووووون:|

سلام دقیقا منم مثل شما هستم و هیچ فیلمیو از معلمام نگاه نمیکنم و حس میکنم سرعت درس خوندنم کمه و بر خلاف گذشته که یه شبه کتاب رو میخوندم ولی الان نه

سلام منم نهمی هستم و همیشه معدلم بیست بوده اما با وجود این بیماری و آموزش مجازی کاملا بی انگیزه شدم و یه هفته دیگه امتحانات ترم هست و من واقعا هیچی از اول سال نخوندم و احساس میکنم دیگه شوقی برای خوندن ندارم و نمیتونم تو یه هفته کل درسامو بخونم ممنون میشم کمکم کنین چون امسال مهمترین سال زندگیمه حاضر بودم سالای قبل رو معدل بیست نمیگرفتم ولی امسال بیست میشدم ولی انگار کاملا برعکس شده

سلام من کلاس ششم هستم خانم ما حتی تو این کلاس های مجازی خیلی سخت میگیره امروز ساعت ۲ پیام داده که ساعت ۹ شب ۱۶ درس مطالعات رو امتحان میگیرم هر روز اینقدر تکالیف سنگینی می زاره که آدم نمی تونه انجام بده امروز هم باید امتحان رو بخونیم این همه تکالیف رو باید تا قبل ۴ ارسال کنیم تو کلاس های آنلاینی مون اگه ۱ دقیقه آفلاین بشی برات غایبی میزنه خیلی خسته شدم از درس اگه یک درس رو بلد نباشی قیمه قیمه ات میکنه خیلی دوست دارم درس م خوب باشه ولی خانم یک دفعه این همه درس و امتحان …. اینا میزاره استرس م میگیره اصلا برای من استرس خوب نیست حتی دکتر هم همین رو گفته که حتی یک ذره تو نباید استرس داشته باشی من خیلی دوست دارم نفر اول باشم ولی معلمون همچین کار هایی که میکنه از درس زده میشم لطفا بهم کمک کنید ممنون 🌹

اره دقیقا

من تاوسط های پارسال درسم عالیه عالی بود وعاشق درس خوندن بودم اما از وقتیکه کرونا بیشتر شده و کل امسال رو تو خونه بودیم نه از درس چیزی میفهمم ونه میتونم درس بخونم ونمره هام دم به دیقه داره اف میکنه، وقتی هم که میخوام درس بخونم هی سعی میکنم فرار کنم، من پایه نهمم وخیلی پایه مهمی هست ترو خدا اگه راه حل درست وحسابی برای من دارید خواهشا راهنمایی کنید. ممنون❤️

من کلاس هشتم هستم می خوانم برم رشته تجربی من علومم در سال گذشته عالی بود اما الان هر چه می خونم نمره ام پایین است چکار کنم کمکم کنید

از کتاب لقمه یا فلش کارت قلم چی استفاده کنید من لقمه رو به شما پیشنهاد میدهم.

من خیلی وقت کم میارم و اصن درس نمیخونم فقط تو گوشی استوری میزارمو تلوزیون نگاه میکنم و با دوستام چت میکنم بخدا خسته شدم دیگه از خودمم بدم میاد مرسی از مطالب مهم سایت

من دیگه نمیکشم از این همه حجم درس خسته شدم و نمره هام افت کرده چه کار کنم؟😣

سلام خسته نباشید
من وقتی میخام درس بخونم همش خستم همش خوابم میاد همش فکرم جایی دیگس هرکاری میکنم نمیتونم راحت درس بخونم خسته شدم دیگه از این وضع هرکاریم میکنم جواب نمیده 😔

دقیقا!!منم همینطور!!!

با سلام.خدمت همه داداشام.
من دهم تجربی هستم.الان مدرسه من نمونست.
تا پارسال نهم اصلا درس نمیخوندم فقط شب امتحان الان نمی‌دونم چی اینطوری شده
روزی۸ساعت درس میخونم آخرشم وقت کم میارم من هنوز کتاب تست گرفته بودم که اصلا هم وقت آزمون های خودمو ندارمچی برسه تست
چرا من. وقت کم میارم!!!!

سلام من کلاس هشتم هستم. برنا مه ریزی خاصی ندارم ولی بعضی موقع ها از درسام عقب میوفتم واز این موضوع عاسی شدم.

فقط و فقط به آخرش فکر کن که قراره بهترین باشی

یازدهم انسانیمو پا ب پایه معلم درس نخوندم دارم تمام تلاشمو میکنم برسم ولی نمیشه خسته شدم

تورو خدا کمکم کنید دیگه کم اوردم کلاس نهمم از درسام عقبم معدل ۷توم و۸تومم بد بود ولی امسال میخوام بخونم ورشته تجربی بزنم التماستون میکنم کمک کنید تورو خداااااااا💔💔💔💔😔😔😔😔😔😔😔😞😞😞😟😟

نهمی زیاد به خودت سخت نگیر وگرنه دبیرستان بدبختی،،،درحدی بخون که مدرسه خوبی دربیای همین،،نه قلمچی نه تستی نه هیچی کاملا ریلکس باش وگرنه دبیرستان نابود میشی و نا امید
دهم که رفتی مشاور بگیر،،،چون با این اوضاع پیش بری یازدهم کتابم نگاه نمیکنی

داداش اتفاقا باید سخت بگیره چون آخر سالش تعيين رشته هست

عزیزم شما همچین فک نکن خیلی ای اگه معلمات از تیزهوشانن که خیلییی خیلی بیشتر مدرسه ی سختگیریه من خودم تیزهوشانم معلمامون میان اونجا گرفتی چیه بدبخت تر ع ت هس ک منم :/
اگه استرس داری یه برنامه واسه خودت بریز که همه کارااااات تو روز مشخصش تموم شه مشاور ندارین راهنماییت کنه؟
برنامه مهم ترین چیزه به عنوان یه تیزهوشانی از نوع 1 عش دارم بهت میگم :/ بعدشم استرس نداره ! تا درسو دوست نداشتع باشی از استرست کم نمیشهه بای :/چطور در درس هایمان موفق شویم

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

چطور در درس هایمان موفق شویم
چطور در درس هایمان موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *