چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

 
helpkade
چگونه ذهن دیگران را بخوانیم
چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

یک شیوه جالب برای دانستن افکار و نیات اطرافیان خواندن ذهن آنها است. یکی از روشهای موثر ذهن خوانی، درک زبان بدن است. بسیاری از افراد هنگام حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتی از بدنشان را تکان می دهند و این حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات درونی فرد نسبت به موضوع است. حرکت چشم و یا دست طرف مقابل می تواند ما را از افکار و نیات طرف مقابل خود آگاه کند. فکر کردن به مسائل مختلف واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.

هنگامی که از فردی راجع به شماره تلفنی در 10 سال پیش سوال می کنید یا از آرزویشان می پرسید آنها سعی می کنند تا تصویری را در ذهنشان بسازند و از حافظه شان برای به خاطر آوردن آن کمک بگیرند. این افکار ، واکنش فیزیکی چشم را به همراه دارند، که شما می توانید با تشخیص آنها حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.

1.هنگامی که فرد زمان فکر کردن چشم خود را به سمت بالا و طرف راست حرکت می دهد نشانه جستجو و بازسازی رویدادی تصویری است که در گذشته اتفاق افتاده است.

2.هنگامی که فرد زمان فکر کردن چشم خود را به سمت بالا و سمت چپ حرکت می دهد در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید می باشد.

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

3.هنگامی که فرد زمان فکر کردن چشمانش مستقیم و سمت راست را می نگرد در حال بخاطر آورن صوتی است که در گذشته شنیده است.

4.هنگامی که فرد زمان فکر کردن چشمانش مستقیم و سمت چپ را می نگرد در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است.

5.هنگامی که فرد زمان فکر کردن چشم خود را به سمت پایین و سمت راست حرکت می دهد در حال صحبت کردن با ضمیر داخلی اش می باشد.

6.هنگامی که فرد زمان فکر کردن چشم خود را به سمت پایین و سمت چپ حرکت می دهد در حال به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی می باشد.

7.اگر شما از فرد مورد نظر سوالی بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد وفقط به یک نقطه نگاه کند او در حال بررسی و شبیه سازی سوال و جواب به صورت تصویری می باشد.

برای تمام افراد این حرکات یک معنا و مفهوم را ندارد.

1. این واکنش ها شامل افراد راست – دست است و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست باشد باید این واکنش ها را برعکس در نظر بگیرید.

2. منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش است.

 

احتمالاً تا به حال چیزهای زیادی در مورد خواندن ذهن دیگران شنیده باشید . بعضی از افراد این استعداد را به طور ذاتی دارند اما نمی دانند که چگونه باید از آن استفاده کنند . برای این قضیه مستندات علمی وجود دارد.

علم روانشناسی ثابت کرده است که می توانید 55 درصد از افکار دیگران را از روی حالات آن ها بفهمید . به همین دلیل در این قسمت از نمناک شما را دعوت می کنیم تا با خواندن ذهن دیگران آشنا شوید.

1. بستن چشمان

اگر فردی هنگام صحبت کردن با شما چشم هایش را می بندد، قطعا سعی دارد که چیزی را از دنیای بیرون از شما پنهان کند. نکته ای که باید به یاد داشته باشید، این است که معنی این کار این نیست که از شما می ترسد، بلکه سعی دارد از دست جواب دادن به شما خلاص شود، زیرا که از شما خسته شده است . در واقع با بستن چشم دوست دارد که شما را از جلوی چشمانش محو کند.

2. پوشاندن دهان با دست

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

این عادتی است که معمولاً همه ما از بچگی با خود همراه داریم . در کودکی زمانی که نمی خواستیم چیزی را به دیگران بگوییم ، دستمان را روی دهانمان قرار می دادیم . در جوانی و بزرگسالی هم دقیقاً همین اتفاق می افتد.

قرار دادن چند تا از انگشتان کف دست یا حتی مچ در نزدیک دهان ، یعنی اینکه فرد نمی خواهد کلمه ای را به زبان بیاورد . گاهی اوقات این پوزیشن می تواند از طریق یک سرفه الکی نیز انجام شود.

3. جویدن دسته عینک

اگر فردی هنگام برخورد با شما دسته عینک خود را می جود، باید سعی کنید که از این افراد حمایت کنید یا آن ها را بخندانید زیرا این حرکت بدن نشان دهنده اضطراب در ذهن ناخودآگاه آن ها می باشد.

آن ها سعی دارند که با این کار که شبیه شیر خوردن در دوران نوزادی می باشد، به خودشان احساس امنیت بدهند . همچنین جویدن مداد، خودکار، سیگار یا جویدن آدامس نیز می تواند همین حالت را نشان دهد.

4. قرار دادن دست ها در صورت

معمولا این نوع پوزیشن برای جذب جنس مخالف به کار می رود . زمانی که دستان خود را زیر چانه مان قرار می دهیم، یعنی سعی داریم که با صورتمان صحبت کنیم. با این نوع حرف زدن، دوست داریم که شخص مقابل صورتمان را نیز به وضوح ببیند و تا جایی که می توانند از آن لذت ببرند.

5. لمس کردن چانه

معمولاً این حرکت را افراد مختلف هنگام تصمیم گیری انجام می دهند. فرقی ندارد هنگام لمس کردن چانه دقیقا به کجا نگاه می کنند . آن ها سعی دارند که با این کار عمیق فکر کنند.

6. دست به سینه نشستن

دست به سینه نشستن یکی از بیشترین حرکت های بدنی می باشد . بسیاری از افراد در این پوزیشن احساس راحتی می کنند زیرا به گونه ای آنها را از دیگران دور می سازد و در دنیای خودشان محصور می کند.

اغلب ما انسان ها از این پوزیشن در مواقعی استفاده می کنیم که از چیزی کلافه شده ایم . دست به سینه نشستن گاهی اوقات نشانه این است که فرد در مورد موضوع احساس خوبی ندارد.

7. ایستادن و ظاهر شدن به عالی ترین حالت ممکن

قبول دارید که این پوزیشن معمولاً برای خانم ها بیشتر اتفاق می افتد ؟ زیرا سعی دارند که خودشان را به بهترین حالت ممکن به دیگران نشان دهند . آن ها در این حالت، کمر خود را کامل راست می کنند. سینه های خود را جلو می دهند و دستانشان را در یکدیگر قلاب می کنند و بسیار منظم می ایستند . آن ها با این کار سعی دارند که توجه دیگران را به خود جلب کنند.

8. جلو آوردن سر

اگر به فردی علاقه داشته باشید و بخواهید که ارتباط نزدیک تری با او برقرار کنید، به صورت ناخودآگاه بدن شما به سمت او جلو می آید . در این حالت ممکن است که پاهای شما بی حرکت باشد اما بدنتان بدون کنترل جلو خواهد آمد.

9. عقب کشیدن بدن

اگر شخصی هنگام صحبت کردن با شخص دیگر کاملا به صندلی تکیه داده باشد و بدنش رو به عقب باشد، یعنی از مکالمه خسته شده است و احساس راحتی در حضور آن شخص ندارد.

10. تاب دادن پاشنه و انگشتان پا در حالت ایستاده

این کار فقط مخصوص کودکان نیست . این حرکت نشان می دهد که فرد مورد نظر در مورد موضوعی استرس دارد.

11. مالش دادن دست ها به یکدیگر

این حرکت به معنای این است که احساس مثبتی در مورد چیزی داریم . این حرکت نشان دهنده امیدوار بودن می باشد . زمانی که در مورد فواید و مزایای چیزی در آینده فکر می کنیم ، به صورت ناخودآگاه این حرکت بدن را از خود نشان خواهیم داد.

12. دست دادن با هر دو دست

اگر فردی هنگام دست دادن با شما با دست دیگرش، مچ دستتان را نیز بگیرد، یعنی سعی دارد که به شما نشان دهد ، می توانید با اعتماد کنید.

13. دست دادن با پشت دست رو به سقف

زمانی که فردی به شما دست دهد و دست دیگرش را روی دست شما بگذارد، به طوری که پشت دستش رو به سمت بالا باشد، یعنی می خواهد همدلی و مهربانی خودش را به شما نشان دهد . البته این مورد زمانی صدق می کند که فرد به صورت ناخودآگاه و ناگهان این کار را انجام دهد . بعضی از افراد عادت دارند که همیشه با دیگران این گونه دست دهند که معنی نخواهد داشت.

14. دست دادن با دو دست و کف دست رو به زمین

اگر فردی هنگام دست دادن با شما از دو دست خود استفاده کند و دو دستش را از بغل دست هایتان بگیرد، به طوری که کف دست شما رو به زمین باشد، یعنی قصد دارد به شما نشان دهد که آماده کمک کردن به شماست.

15. دست دادن همراه با لمس کردن بدن

افرادی هستند که هنگام دست دادن با شما از دست آزاد دیگر خود استفاده می کنند و آن را به بازو، شانه، آرنج و یا کمر شما می زنند . چنین حرکتی نشان دهنده علاقه مندی به همکاری با شما می باشد.

16. تنظیم کردن کراوات

انجام چنین حرکتی بستگی به موقعیت دارد . اگر مردی این کار را مقابل یک خانم انجام دهد، احتمالا نشان دهنده علاقه مندی به آن خانم می باشد . این حرکت بدنی همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که فرد با شما احساس راحتی نمی کند و نشان دهنده دروغ گفتن نیز می باشد.

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

17. سعی و تلاش برای جمع کردن موهایی که وجود ندارد

این پوزیشن معمولاً حالت خوبی را نشان می دهد . افراد معمولاً خودشان را زمانی درگیر این پوزیشن می کنند که با موضوع موافق نیستند اما نمی خواهند مخالفت خود را نشان دهند . به عبارت دیگر آن ها عقیده واقعی خود را به طور واضح نشان نمی دهند اما کاملاً با صحبت های شما مخالف می باشند.

18. قرار دادن پاها روی میز

این پوزیشن چیزهای زیادی را نشان می دهد . این رفتار کاملا نشانه بی احترامی است . افراد با این حرکت سعی در نشان دادن اینکه “من رئیس هستم” یا اینکه “از سلامتی خودم به شدت مراقبت می کنم” دارند . روانشناسان عقیده دارند که حتی اگر در این پوزیشن احساس راحتی زیادی می کنید هم هرگز نباید این کار را غیر از خانه تان در جای دیگری انجام دهید.

19. روی صندلی نشستن شبیه اسب سواری

صندلی با اسب فرق دارد. پس هرگز نباید پشت صندلی را روبروی مخاطب قرار دهید و خودتان برعکس بنشینید . بسیاری از افراد با این کارشان دیگران را عصبی می کنند اما علت آن ، خشم درونی آن ها می باشد . معمولا افراد برجسته و مشهور در دنیا نیز این کار را انجام می دهند . چنین افرادی هرگز دوست ندارند که ضعیف به نظر برسند.

20. بازی کردن با کفش ها

زمانی که فردی با شما صحبت می کند و همزمان کفش هایش را بدون حرکت از پا درمی آید و دوباره پا می کند، یعنی اینکه قصد دارد نهایت جذابیت خود را به شما نشان دهد که این حرکت برای خانم ها اتفاق می افتد.

در واقع این خانم ها سعی دارند که توجه شما را به پاهایشان جلب کنند . این حرکت نشان دهنده این است که چنین خانمی دارای آرامش درونی می باشد . همچنین روشی برای جذب همسرشان نیز می باشد.

21. ارتباط چشمی

چشم ها دریچه قلب و روح افراد است و یکی از عالی ترین راه ها برای برقراری ارتباط می باشد . در واقع می توانید احساسات مختلف را از چشمان یک فرد بخوانید.

افراد عاشق حرف های خود را از چشم هایشان به یکدیگر می گویند . هنگامی که به چشم کسی نگاه می کنیم که مشتاق ماست، مردمک چشم او چهار برابر از حالت طبیعی بزرگتر می شود اما اگر شخصی عصبانی باشد، مردمک چشم کوچک می شود.

22. خنده های واقعی

دهان می تواند دروغ بگوید اما چشم ها خیر . زمانی که شخصی به شما لبخند می زند، برای سنجش واقعی بودن محبتش، باید به چشمانش دقت کنید و احساس و افکار عمومی را متوجه شوید.

هنگام لبخند زدن باید به گوشه های چشم افراد نگاه کنید، اگر دچار چین و چروک و خط افتادگی شد ، یعنی خنده او کاملا واقعی است اما اگر خلاف چنین چیزی بود، یعنی او سعی دارد که چیزی را از شما پنهان کند.

23. ابروهای بالا داده شده

سه احساس اصلی وجود دارد که باعث بالا دادن ابروها می شود :تعجب، نگرانی و ترس.

آیا تا به حال شده که هنگام یک مکالمه آرام و معمولی با دوستتان ابروهایتان را بالا بدهید؟ قطعا خیر.

اگر فردی در حال صحبت کردن با شماست و ابروهایش را بالا می دهد، یعنی این مکالمه باعث تعجب نگرانی و یا ترس در او شده است.

24. تکان دادن زیاد سر

زمانی که در حال صحبت کردن با شخصی هستید و او بیش از حد سر خود را به نشانه تایید تکان می دهد، یعنی اینکه چنین شخصی در مورد افکار شما نگران است و به توانایی های خود نیز شک دارد.

25. گره خوردن فک

منقبض کردن فک و گردن نشان دهنده استرس می باشد . در واقع فرد در این شرایط احساس راحتی نمی کند. معمولاً ترس و اضطراب این افراد از مکالمه ای است که در حال انجامش هستند.

ذهن این افراد هنگام این مکالمه کاملاً جای دیگری می باشد و بر روی مسئله دیگری تمرکز کرده اند که در مورد آن نگران هستند . معمولاً چنین افرادی حرف های پرت و پلا تحویل ما می دهند و قطعا چیزی از صحبت هایشان در چنین شرایطی متوجه نخواهید شد.

تکنیک های ذهن خوانی و کنترل افکار

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

برای همه ما حتی یک بار هم که شده اتفاق افتاده که وارد یک مغازه میشیم و فروشنده شروع به صحبت راجع به اجناسش می کنه و مام یه جنسی و میخریم که نه بهش احتیاج داریم نه تو نگاه اول ازش خوشمون اومده. وقتی می رسیم خونه با خودمون فکر می کنیم که من چه جوری متقاعد شدم که این جنس و بخرم؟ چطور فروشنده تونست این جنس و به من قالب کنه؟ چطور ذهن منو کنترل کرد؟ منم می تونم مهارت ذهن خوانی رو یاد بگیرم؟ چگونه ذهن خوانی کنیم؟ چگونه فکر دیگران را بخوانیم؟ آموزش ذهن خوانی موضوع جذابی هست که هر کسی دوست داره اونو بفهمه و ازش استفاده کنه پس با من همراه باشید.

پکیج آموزش ان ال پی

یه تجربه شخصی رو می خوام براتون تعریف کنم. من یه زمان تو کار فروشندگی بودم و خیلی دوست داشتم یه روز مغازه بزنم و خودم برای خودم کار کنم؛ اما متاسفانه هر مشتری که وارد مغازه می شد، من استرس می گرفتم و زبونم بند میومد. اصلا نمی دونستم چی بگم بعضی وقتا هُل می شدم و می گفتم سلام و سکوت می کردم. مشتری میومد داخل مغازه یه نگاه می کرد و می رفت. هر روز همین بود. بعضی وقتام که مشتری میومد خرید کنه من اینقدر سرد برخورد می کردم که واقعا پشیمون می شد و می گفت نمی خوام این جنس و ممنون و می رفت! (من قدرت ذهن خوانی رو اون زمان نداشتم)

گذشت و گذشت تا آخر صدای صاحب مغازه در اومد و بم گفت تو استعداد فروشندگی نداری، بلد نیستی با مشتری چه جوری رفتار کنی، چی بگی، چیکار کنی که مشتری ترغیب بشه جنس و بخره، نمیتونی یه فرد عادی و به مشتری تبدیل کنی و خیلی چیزای دیگ که منو نابود کرد. دلم می خواست فرار کنم و دیگ اونجا پیدام نشه؛ ولی خب به پولش نیاز داشتم. بش گفتم من میتونم این مشکل و درست کنم بم فرصت بده! گفت تا ۲ هفته وقت داری.

از اون روز شروع کردم از این فروشنده از اون فروشنده بپرسم که شما این مهارت ها رو از کجا یاد گرفتید. یکیشون دوستانه بهم گفت که باید روش های کنترل ذهن دیگران و بلد باشی تا بتونی تو این کار به موفقیت های زیادی برسی. رفتم تو فضای وب شروع کردم به تحقیق و این مقاله انگلیسی رو بخون اون مقاله رو بخون! تکنیک هایی که گفته بودن و تمرین کردم اینقدر که به صاحب مغازه ثابت کنم که منم میتونم یه فروشنده خوب باشم.

وقتی همه مهارت های کنترل ذهن و ذهن خوانی رو یاد گرفتم دیدم شغل های با درآمد بالا تر هم هست که با این مهارتم میتونم توش موفق باشم. کم کم رفتم سمت بازاریابی، شدم مشاور فروش تو یه شرکت که اسمش و نمیارم. به درآمدی رسیدم که حتی فکرشم نمی کردم و به فردی تبدیل شدم که هیچکس باورش نمی شد. یه خانم خوش صحبت و خوش زبون که روابط عمومی بالایی داره و میتونه با یک سری تکنیک ها شما رو قانع که جنسش رو بخرید. تو زندگی شخصیم باعث شد اعتماد به نفس بالا تری داشته باشم به خودم ارزش بدم.

حالا من تجربیاتم رو تو این مقاله با شما به اشتراک می زارم که اگر یه زمان شما خواستید کاری رو انجام بدید و یا ذهن افراد رو از حرکات و رفتار هاشون بخونید، ببینید بتون راست می گن یا دروغ با این روش ها به راحتی تشخیص بدید و مثل خیلیا فریب افراد سود جو رو نخورید.این روش ها حتی می تونه کمکتون کنه که ذهن آدم ها رو به کنترل خودتون در بیارید.

فهرست مطالب

فکر می کنید که افراد چرا می خواهند مهارت ذهن خوانی را یاد بگیرند؟ آیا همه می توانند این مهارت را به دست آورند؟ در پاسخ به سؤال اول باید بگویم که دلایل یاد گرفتن این مهارت کاملا شخصی است و در پاسخ به سوال دوم، بله همه می توانند این مهارت را یاد بگیرند. باید بگویم که ما می توانیم افکار و احساسات کسانی را که می شناسیم به تصویر کشیده و تمرکزمان را روی واکنش های آنان قرار دهیم. ما بیشتر حالات بدن و صورت این افراد را در نظر می گیریم و تشخیص می دهیم که آنان بیمارند، افسردگی دارند، خوشحال اند یا ناراحت.

اگر افراد بازیگران خوبی باشند، راه خواندن ذهن را کمی دشوار می سازند که این مشکل با آموزش خواندن ذهن دیگران قابل حل است.

پیشنهاد ویژه برای مطالعه: اعتماد به نفس چیست ؟

ذهن خوانی یا Brain Reading روش جدیدی است که می توان با بازخوانی سیگنال های ذهنی، افکار و احساسات دیگران را پیش بینی کرد. به یاد داشته باشید که این تفکرات به عمل در آمده و شما فقط می توانید آنها را پیش بینی نمایید. خواندن ذهن دیگران می تواند از طریق کامپیوتر ها و یا افراد باشد که کاربرد های زیادی دارد. برخی از کاربرد های آن عبارت است از درمان آسیب های مغزی و کمک به بیان افکاری که فرد را آزار می دهد و توانایی صحبت ندارد.

بسیاری از مشکلات و مسائل خانوادگی ریشه در قضاوت های زود هنگام ما دارد که می توان این مشکل را با آموزش ذهن خوانی به راحتی حل کرد. باید بگویم که هیچ انسانی حتی کامپیوتر ها نمی توانند به طور کامل افکار دیگران را بخوانند، بلکه با استفاده از تئوری هایی مثل رفتار، زبان بدن، صحبت ها و شناختی که از فرد دارند، افکار و احساسات آن را پیش بینی می کنند که چه چیزی در ذهن آنها می گذرد و وضعیت روحی و روانی آنها چگونه است.

برای به دست آوردن قدرت ذهن خوانی ابتدا باید تمرین های تقویت تمرکز را به خوبی انجام دهید. این تمرین ها به شما کمکمی کند که تمرکزتان افزایش یافته و تسلط بیشتری بر روی افراد داشته باشید.

تمرین اول: تنفس درست

در قدم اول چشمان خود را ببندید. عمل دم را به مدت ۵ ثانیه شمره و انجام دهید. سپس به مدت ۵ ثانیه نفس تان را نگه دارید. پس از آن تا ۵ ثانیه عمل بازدم را انجام دهید.

تمرین دوم: تمرکز بر روی تنفس 

هنگان نفس کشیدن به هیچ چیزی فکر نکنید و تمام حواستان به صدای نفس هایتان باشد. به عنوان مثال به پر شدن شش هایتان از هوا فکر کنید و یا هنگام بازدم به خالی شدن هوا از شش هایتان فکر کنید.

این تمرثن را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید. در حین انجام این تمرین نباید تمرکزتان به سمت دیگری برود. این تمرین را روزانه می توانید انجام دهید. این تمرین به تکرار مکرر و زیاد احتیاج دارد و بدون تمرین نمیتوان این مهارت را کسب نمود.

حال نوبت به تاثیر بر روی افکار دیگران می رسد!

در این قسمت قبل از تمرکز بر روی افراد شما باید تمرین دم و بازدم را به خوبی انجام دهید. سپس به فردی که می خواهید کاری که در ذهنتان است را انجام دهد، فکر کنید. به عنوان مثال تمرکزتان را روی دوست خود گذارید و در ذهنتان به او بگویید که “با من تماس بگیر”. اگر مهارت تنفس درست را انجام داده  و تمرکزتتان را بالا برده باشید خواهید دید که دوست تان با شما تماس می گیرد. القای فکر خود به دیگران نیازمند تمرین و افزایش تمرکز است؛ چرا که فکر شما نباید پرت شود و به سمت و سوی دیگری برود.

قبل از اینکه روش های فکر خوانی را یاد بگیرید باید ذهنتان را آماده کنید. این عادت ها با زندگی ما آمیخته شده اند و شاید یادمان نیاید که چگونه به عادت تبدیل شده اند. این عادت ها به سختی تغییر می یابند و با عادت های جدید جایگزین می شوند؛ اما تغییر آنها غیر ممکن نیست. یکی از روش های تغییر عادات بد، استفاده از تکنیک های ان ال پی می باشد. شما اگر بدانید که چه علمی پشت شکلگیری این عادات است، به راحتی می توانید آنها را تغییر دهید. این تغییر عادات می تواند همراه با کنترل ذهن دیگران باشد.

یکی از راحت ترین روش هایی که می توان عادات جدید را در خودمان ایجاد کنیم، وصل کردن این عادات به عادت هایی است که الان داریم. این اتصال باعث می شود که شما راحت تر بتوانید عادت های بد را جایگزین عادت های خوب کنید.

همه ما در ذهنمان، تصویری از شخصیت خود داریم. اگر دقت کرده باشید می بینید که برای دیگران داستان هایی را تعریف می کنیم که به آنها بفهمانیم چه کسی هستیم و دلایل کارهایمان چیست. شما اگر بتوانید این تصورات شخصیتی را بفهمید و کامل درک کنید، با این مدل داستان ها ارتباط بر قرار کرده و می توانید کنترل ذهن دیگران را به دست بگیرید.

به عنوان مثال، نوشتن با دست می تواند بخش هایی از مغزتان را فعال کند که این مورد باعث افزایش تعهد افراد به چیزی که نوشته اند، می شود.

تا به حال شده احساس کنید که شما را کنار گذاشته اند یا دیگر به شما اهمیتی نمی دهند؟ این حس عدم تعلق ممکن است باعث، ناراحتی، عصبانیت و شاید افسردگی شود. انسان موجودی است که نیاز دارد اجتماعی باشد، با دیگران ارتباط بر قرار کند و انگیزه درونی را برای خود به وجود آورد. افراد برای پذیرفته شدن تلاش زیادی می کنند و تنهایی را دوست ندارند. شما نیز می توانید از این ویژگی برای کنترل افکار دیگران استفاده کنید.

تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که هنگام تصادف دو ماشین به خودتان می گویید که نباید صحنه را نگاه کنم و با سرعت از کنارش رد می شوم؛ اما وقتی به صحنه تصادف می رسید ناخودآگاه سرعتتان را کم می کنید و به آن صحنه نگاهی می اندازید. خطر یکی از غرایزی است که انسان مجذوب آن می شود. غرایز قدرتمند اند و می توانند روی رفتار ما تاثیر بگذارند و ما را وادار به کاری سازند که نمی خواهیم آن را انجام دهیم.

در مقاله ذهن خوانی و کنترل افکار باید بگوییم که برای وادار کردن افراد، به انجام کاری که می خواهیم باید انرژی و وقت زیادی را صرف کنیم. جدا از انرژی ممکن است با پرداخت پول یا جایزه آنها را وادار به انجام کار کنیم. تکنیک چماق و هویج بدین صورت است که سیاستی را پیش می برد که هم دارای پاداش است هم تنبیه! دقیقا همانند سایت های شرط بندی. این سیاست افراد به انجام کار وادار می سازد. با استفاده از این تکنیک نیز می توانید کنترل افکار دیگران را به دست آورید.

پیشنهاد ویژه برای مطالعه: اناگرام چیست ؟

به احتمال زیاد با عبارت خطای دید آشنا هستید، در روانشناسی نیز چنین خطایی وجود دارد که به خطای شناختی معروف است. مغز ما گونه است که می تواند به سرعت نتیجه گیری کند که در برخورد با اتفاقات، تصمیمات سریع می گیرد و ما را دچار خطا های ادراکی می کند. شما نیز می توانید از این تکنیک برای کنترل افکار دیگران استفاده کنید.

چیزی که بیشتر از پاداش، افراد را مشتاق یادگیری می کند، مسلط شدن بر روی مهارت ها است. به دست آوردن موقعیت اشتیاق افراد را به بالا بردن اطلاعات بیشتر می کند. شما می توانید یکی از الگو هایی باشید که این اشتیاق را در افراد به وجود می آورد و با کمک آن ذهنشان را کنترل می نماید.

به عنوان مثال، استقلال دادن به افراد در کار، انگیزه آنان را به چیره دستی بالا می برد و یا اگر کار سختی را به آنان بدهیم، انگیزه فرد را برای انجام آن بالا می بریم.

برای خواندن ذهن دیگران لازم نیست که راه های پر پیچ و خمی را بروید؛ بلکه فقط داشتن اشتیاق یادگیری کافی است. برای اینکه بتوانید تسلط کاملی را روی مهارت های ذهن خوانی پیدا کنید باید این تکنیک ها را به طور مکرر تمرین نمایید. این تمرینات نیازی به گوی و چوب جادویی ندارد و فقط نیاز دارد که ذهن را از حواس پرتی ها خالی نمایید. این را بدانید که مدت زمان مسلط شدن روی تکنیک ها برای هر فرد متفاوت است. خانم مهدوی نسب یکی از مشاورانی است که می تواند این تکنیک ها را دقیق تر به شما آموزش دهد.

خطاب به افرادی که به تازگی می خواهند این روش را یاد بگیرند، علاوه بر پاکسازی ذهن، باید تمام افکار منفی، مزاحم، ناراحت کننده، استرس و اضطراب را از خود دور کنند. به آینده و گذشته فکر نکنند و در زمان حال زندگی کنند. تمرینات یوگا می تواند به تقویت تمرکزتان کمک بسزایی کند. مهارت های مورد نیاز ذهن خوانی عبارت است از:

یکی از روش های ذهن خوانی دیدن و ندیدن است. شما باید مدت زمانی را صرف دیدن فردی کنید که در کنارتان است با ثبت تصویر صورت، چشم ها، زبان بدن، موها، ژست و سایر جزئیات در ذهنتان شروع کنید. بهتر از جزئیات دیگری را هم که در کنار آن فرد قرار دارد را نیز به ذهنتان بسپارید. سعی کنید ذهنتان را دسته بندی نمایید مانند کتابخانه ای که با دیواره ها نوع کتاب ها را از هم جدا کرده است. تمام افرادی را که در هر فرد مشاهده می کنید سعی کنید در ذهنتان در دسته ای جداگانه قرار دهید.چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

سعی کنید که تصور هر شخص را به روش خاص خود به ذهن بسپارید. این کار باعث می شود انرژیی که در اطراف شما وجود را احساس کنید.

هنگامی که ذهن خود را از افکار منفی پاک کردید، باید انرژی اطراف خود را باز کنید. بدین گونه که به هیچ چیز فکر نکنیدو در زمان حال زندگی کنید. ذهن و روحتان باید با انرژی که از محیط دریافت می کند، غرق شود. همان طور که گفتیم بهترین راه برای این کار ورزش یوگا می باشد.

حال برای شروع ذهن خوانی باید تمرکزتان را روی یک فرد خاص قرار دهید. به مدت ۱۵ ثانیه به چشمان فرد مقابلتان خیره شوید. سعی کنید از این مدت زمان بیشتر نشود؛ چرا که انرژی دریافتی از طرف مقابلتان مختل شده و احساس راحتی نمی کند. پس از آنکه ۱۵ ثانیه گذشت به طرف دیگری نگاه کنید و در ذهنتان تصویری از چهره و چشمان آن بسازید. حال می توانید حس کنید که انرژی این فرد چگونه است.

سپس باید بدون حرف و سخنی، ساکت نشسته و اجازه دهید که افکار و احساسات آن ذهن و روح تان را پر نماید. حالا نوبت به خواندن ذهن فرد مقابلتان رسیده است.

هنگامی که به این مرحله می رسید به راحتی می توانید، افکار و احساسات طرف مقابل را پیش بینی و کشف کنید. موضوع دلخواهتان را برای مکالمه با آن فرد انتخاب کرده و از او در رابطه با کار یا زندگی اش سوال نمایید. افکاری که به ذهن شما می آید دقیقا در ذهن آن فرد نیز به وجود آمده است.شما بلافاصله چیزی را که در ذهنتان است بیان کنید؛ چرا که طرف مقابل شما در حال فکر کردن به همان موضوع است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید به افکار احساساتی که به ذهنتان می آید احترام بگذارید؛ حتی اگر افکار مزاحم هستند. برای خواندن ذهن دیگران شما باید ذهنتان را برای ورود هر فکری باز نگه دارید.

ترفند های دیگری نیز برای خواندن ذهن افراد وجود دارد که شما می توانید از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. این ترفند ها نیازمند داشتن تمرکز روی افکار و احساسات دیگران است. شما با استفاده از این ترفند ها می توانید چیز هایی که در ذهن طرف مقابلتان است را بخوانید و تصویر روشنی از آن را به دست بیاورید. این ترفند ها عبارت اند از:

هنگامی که می خواهید از ترفند هوش هیجانی برای خواندن ذهن دیگران استفاده کنید، ابتدا باید از آن فرد بپرسید که آیا احساس مشترکی با شما دارد یا ندارد؟ توجه کنید که این ترفند ها نیازمند صبر هستند و به سرعت نمی توان آن را به دست آورد. شاید دیده باشید که اکثر افراد نمی توانند احساساتشان را به طور کامل مشخص کنند. به عنوان مثال برخی از افراد از استرس زیاد، احساس عصبی بودن می کنند و زمانی که می خواهند به موضوع دیگری رجوع کنند این حس عصبی بودن را با خود می آورند.

اگر  در هنگام صحبت با آن فرد، او با احساس شما موافق بود، باید علت این موافقت را از او سوال کنید. در قدم بعدی شما می توانید پیشنهادات دیگری را برای افزایش یا کاهش آن حس بیان کنید. این روش یکی از روش های کلیدی برای توسعه مهارت های طبیعی انسان است.

یکی از مهم ترین مهارت هایی که کمتر فردی به آن توجه می کند، مهارت خوب شنیدن است. تفاوتی که سخنوران با دیگر افراد دارند در تقویت این مهارت است. هنگامی که فردی با شما سخن می گوید، سعی کنید که همراه او شوید و به تمام صحبت هایش با دقت تمام گوش دهید. توجه داشته باشید که فقط برای پاسخ دادن به صحبت های آنها به حرف هایشان گوش ندهید.

اگر شما بتوانید با تمام دقتتان به صحبت های فرد مقابل گوش دهید می تواید تمام حرف های او را پردازش و درک نمایید و می توانید دریابید که فرد چه حرف هایی را دوست ندارد به زبان آورد. مهارت خوب گوش دادن به شما کمک می کند که علت بسیاری از مسائل را کشف کنید. پس قبل از هر سخنی، به افراد و احساسات آنها خوب گوش بدهید.

شاید برای خیلی از شما سوال شده که چرا برخی از افراد نمی توانند با هم کنار بیایند و همدیگر را درک کنند و همدردی خوبی با یک دیگر داشته باشند. نادیده گرفتن احساسات طرف مقابل دقیقا علت به وجود آمدن این مشکلات است. این نادیده گرفتن یکی از موانعی است که نمی گذارد شما ذهن طرف مقابل را بخوانید. به جای فکر کردم به کار و مشغله های ذهنی کمی به خودتان وقت بدهید و به احساساتتان فکر کنید.

این را بدانید که برای ذهن خوانی باید در ابتدا به احساسات خودتان پاسخ بدهید تا قادر به پاسخ دادن به احساسات دیگران باشید.

یکی از جالب ترین شیوه های خواندن ذهن دیگران ، درک زبان بدن آنان است. اگر دقت کرده باشید افراد هنگام صحبت یکی از اعضای بدن خود را به صورت ناخودآگاه تکان می دهند که این نشان دهنده طرز تفکر و احساسات آنان است. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از ضمیر ناخودآگاه مقاله باور چیست را مطالعه نمایید.

هنگامی که از فردی در رابطه با آرزو هایش سوال می کنید، او سعی می کند تصویری از آن آرزو را درون ذهن خود بسازد. این تلاش ها واکنشی را در پی خود دارد که شما می توانید در چشمان طرف مقابلتان مشاهده کنید و با تمرکز بر آن بفهمید که به چه چیزی می اندیشد.

در مورد افراد چپ دست و راست دست این واکنش ها برعکس می باشد.

افرادی که هنگام صحبت با شما چشمان خود را می بندند، قطعا  در پنهان کردن چیزی از شما سعی می کنند. البته این جمله به معنی ترس از بیان کردن آن یست بلکه نمی خواهد به شما جواب پس دهد.

هنگامی که افراد مچ دست، انگشتان و یا کف دست خود را در نزدیکی دهان خود قرار می دهند، این معنی را می دهد که فرد نمی خواهد کلمه ای را به زبان بیاورد و یا به فرد دیگری اشاره می کند. این حرکت می تواند همراه با یک سرفه الکی نیز صورت گیر.

هنگامی که فردی با شما برخورد می کند و با دو دستش به شما دست می دهد، قطعا سعی می کند که اعتماد شما را به خود جلب کند. همچنین افرادی که به شما دست داده و دست دیگر خود را به گونه ای روس دست شما قرار می دهند  که پشت دستشان رو به سقف باشد. می خواهند مهر وو محبت خود را به شما نشان دهند.

ما در این مقاله، تمام روش های ذهن خوانی را بررسی کردیم و گفتیم که چگونه می توان با استفاده از این تکنیک ها به راحتی ذهن دیگران را بررسی کرد. شما می توانید برای به دست آوردن راحت تر تکنیک ها در دوره های خانم مهدوی نسب شرکت نمایید.

موانع موفقیت

موانع موفقیت کدامند؟

راه های افزایش انگیزه درونی

راه های تقویت انگیزه درونی

جملات انگیزشی

جملات انگیزشی تکان دهنده

انگیزه چیست

انگیزه چیست ؟

i like this just right article

Tank you

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارتباط با ما

دسترسی سریع

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

تمامی حقوق متعلق به وب سایت مهدوی نسب می باشد و هرگونه کپی برداری غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد.

ورود

نام کاربری: perm_identity

رمز عبور: lock_open

وبلاگ

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

زبان بدن در مذاکره یکی از بهترین روش ها برای این است که بفهمیم حریف چقدر به مذاکره برد – برد اشتیاق دارد.

مثال زیر را در نظر بگیرید:

والدینی می خواستند برای بچه خود پرستار بگیرند تا بتوانند یک یا دو شب در هفته شب کار باشند. این زوج از پرستار روزانه فرزند خود راضی بودند اما فکر می کردند ممکن است راضی نباشد از ساعت ۶ شب به بعد هم پرستاری کند چون جوان بود و احتمالا برای عصرهای خود برنامه ها و تفریحاتی داشت که می دانیم جوان ها دارند. اما وقتی پرستار فهمید پدر و مادر آن بچه می خواهند یک پرستار برای شب ها بگیرند ناامید شد. او دنبال ساعت اضافه کاری بود چون نامزدش داشت برای عروسی پول پس انداز می کرد و مدام با خود فکر می کرد چرا این پیشنهاد کار اضافه را به خود او نداده اند. در همین حین، والدین زمان زیادی برای این گذاشتند که بچه شان با پرستار جدید احساس راحتی کند (که البته بعد از یکی دو ماه موفق نشدند و پرستار جدید آنها را ترک کرد).

چه حریف ها اختلافی پیدا کنند، چه عمیقا وارد مذاکره شوند یا به سادگی بخواهند یک پرستار بگیرند، تخمین ها و اولویت بندی هایی در مورد باورها، خواسته ها و اهداف حریف در روابطشان وجود دارد. در مذاکره، عملی همچون ذهن خوانی مهارت مهمی است. اگر فکر می کنیم حریف می خواهد با او رفتار عادلانه ای داشته باشیم، اطلاعات بیشتری به او می دهیم تا مذاکره جلو بیفتد. برعکس، اگر حس کنیم اهداف ما برای حریف مهم نیست می خواهیم اطالاعات خاصی به او ندهیم و صداقت نداشته باشیم که همین باعث می شود نتیجه ضعیفی بگیریم.

 

 

متاسفانه، همانطور که مثال ما در مورد پرستار هم نشان داد، اینگونه حدس ها و گمان ها در مورد طرف مقابل عموما نادرست است. در نتیجه یا فرصت هایی که در مذاکره ممکن است نصیبمان شود و یا ارزش مذاکره را از دست می دهیم. محققان به این موضوع بیشتر پرداخته اند و می خواستند ببینند مردم چطور درگیر مذاکرات تجاری و دیگر انواع روابط استراتژیکی می شوند و از اهداف یکدیگر چه نتیجه ای می گیرند. تحقیق آنها با تحقیق دیگری که در مورد دیدگاه ها انجام گرفته بود پیوند خورد و نشان داد که ما همیشه قبل از تصمیم گیری با دقت بیشتری حدس های خود در مورد حریف را بررسی میکنیم.

 

متخصصانی مدارکی پیدا کردند که نشان می دهد ما دیدگاه های مختلفی در مورد حریف خود داریم که اکثرا هم غلط هستند و اینکه دیگران می خواهند اهداف و خواسته های ما بازتابی از اهداف خودشان باشد.

با این اشتباه، تفاوت هایی که باعث ایجاد فرصت های جدید در معامله می شود را شناسایی میکنیم و به معامله ای که به نفع هر دو طرف است نمیرسیم. دوم، وقتی می خواهیم ذهن دیگران را بخوانیم و در مورد جنسیت، نژادها و حرفه ی اطرافیان حدس هایی بزنیم (چه درست و چه غلط) اصولا به یک سری کلیشه ها برمیخوریم. مثلا فکر می کنیم زن ها بیشتر از مرد ها به دنبال رقابت هستند.

چه وقت از دیگران انتظار داریم مثل ما فکر کنند و چه وقت انتظار داریم دیگران مطابق کلیشه ها رفتار کنند؟ محققان از تعدادی شرکت کننده خواستند در مورد حریف هایشان پیش بینی کنند (حریف هایی که شناخت کمی از آنها داشتند) و بگویند ممکن است در شرایط مختلف و سناریوهای متفاوت مذاکره چه عکس العملی نشان دهند. وقتی در ازمایش روی یک سری شباهت ها بین شرکت کنندگان و حریف هایشان تاکید می شد، شرکت کنندگان مثل همیشه انتظار داشتند حریف مثل آنها فکر و رفتار کند. شرکت کننده ها نقطه اشتراک ها را پررنگ تر می دیدند و آنچنان آنها را تعمیم می دادند که فکر می کردند حریفشان دیگر باید در هر زمینه ای شبیهشان باشد.

برعکس، وقتی روی اختلاف ها تمرکز می کردند، شرکت کنندگان در حدس های خود به سمت کلیشه ها می رفتند و حدس می زدند حریف ممکن است چه فکری کند و چه رفتاری داشته باشد. نتیجه اینکه ما نه باید خیلی روی اختلاف ها تاکید داشته باشیم و نه روی شباهت ها چون این کار باعث می شود نتوانیم به بهترین حالت مذاکره دست پیدا کنیم.

 

نتیجه این تحقیقات نشان داد ما بر اساس اطلاعات سرسری و حدس و گمان های غلط، چه قضاوت هایی در مورد حریفمان در مذاکره داریم. اما با اینهمه می توانیم حریف خود را درک کنیم و حتی می توانیم تلاش کنیم درک بهتری از او داشته باشیم.

دید پیدا کردن از حریف در مذاکره یعنی تلاش کنیم اهدافی که پشت موضع و جایگاه حریف خوابیده را ببینیم. مثلا اگر کسی نمی خواهد اطلاعاتی که از او می خواهیم را با ما به اشتراک بگذارد و طوری خود را نشان می دهد انگار نمی خواهد همکاری کند، باید برای خودمان دلیل هایی بیاوریم و بگویم شاید به این خاطر و به آن دلیل است که نمی خواهد چیزی بگوید مثلا شاید نگران پیگردهای قانونی اطلاعاتش است. کسانی که از حریف خود دید خوبی پیدا می کنند، مذاکره را زمینه گسترده تری برای دست یابی به نتیجه می دانند تا کسانی که چنین مهارتی ندارند.

من علی بهرام پور، نویسنده، مدرس و مربی اصول و فنون مذاکره هستم و قصد دارم در این وبسایت مطالب کاربردی و مورد نیاز را که در سالیان فعالیتم در بلاروس و ترکیه و ایران عزیز بدست آوردم را به اشتراک بگذارم.

44 بازدید

52 بازدید

58 بازدید

106 بازدید

104 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

برای دریافت دوره رایگان «مذاکره تلفنی» فرم زیر را تکمیل کنید

(function () {
var options = {
whatsapp: “+989129543935”, // WhatsApp number
call_to_action: “Message us”, // Call to action
position: “right”, // Position may be ‘right’ or ‘left’
};
var proto = document.location.protocol, host = “getbutton.io”, url = proto + “//static.” + host;
var s = document.createElement(‘script’); s.type = ‘text/javascript’; s.async = true; s.src = url + ‘/widget-send-button/js/init.js’;
s.onload = function () { WhWidgetSendButton.init(host, proto, options); };
var x = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; x.parentNode.insertBefore(s, x);
})();

ما در این وبسایت قصد داریم تاجایی که امکان داره با آموزش هامون بتونیم باعث پیشرفت تک تک شما عزیزان بشیم تا بتونیم تو این شرایط سخت جامعه سربلند بیرون بیاییم برای تماس با ما روی شماره زیر کلیک کنید

02144018253

همواره افراد زیادی را در اطراف خود می‌بینیم که ادعا می‌کنند می‌توانند ذهن دیگران را بخوانند و حتی شاید به چشم خود نیز دیده باشیم که ذهن خوانی می‌کنند! اما توجه کنید که هیچکس چنین توانایی را ندارد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند به واسطه شغل و شناخت فرایند تفکر انسان‌ها می‌توانند افکار آن‌ها را بهتر حدس بزنند. باید بدانید که ذهن خوانی یک فرایند پیچیده است که توسط کامپیوتر و براساس رمز گشایی سیگنال‌های مغزی انجام می‌شود. متاسفانه در جامعه امروز بسیاری از افراد با استفاده نادرست و غلط از این روش، بنیان زندگی خود و دیگران را به سمت نابودی می‌کشانند و بی اعتمادی، شک و بدگمانی را افزایش می‌دهند. در این مقاله درباره تکنیک ذهن خوانی و اشتباهاتی که توسط جامعه درباره این فرایند وجود دارد را بررسی خواهیم کرد.

ذهن خوانی یا (Brain Reading)، تکنیک جدیدی است که در آن دانشمندان با استفاده از بازخوانی سیگنال‌های مغزی، قادر به پیش بینی و رمز گشایی افکار فرد می‌شوند. این افکار بلافاصله به صورت عمل در می‌آیند و ذهن خوانی فقط قادر است آن‌ها را رمز گشایی کند. متخصصان به کمک کامپیوترها و دریافت سیگنال‌های مغزی سعی می‌کنند جریان‌های مغز را کشف کنند. کامپیوترها برای رمز گشایی به دو سیگنال مغزی یعنی پتانسیل وابسته به رخداد و تغییرات طیفی پهنای باند نیاز دارند که چون توضیح بیشتر آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد، از شرح آن خودداری می‌کنیم.

پیشرفت علم در زمینه ذهن خوانی بسیار می‌تواند مفید و مثمر ثمر باشد. این روش‌ها می‌تواند برای درمان آسیب‌های مغزی مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مفیدترین کاربردهای تکنولوژی ذهن خوانی، کمک به بیان افکار توسط کسانی است که توانایی تکلم خود را از دست داده‌اند. درست است که این فرایند بسیار کند است اما هنوز زمان زیادی برای پیشرفت وجود دارد. استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف که دچار یک بیماری نادر و فلج شده بود، از طریق همین تکنولوژی می‌توانست صحبت کند.

یکی دیگر از کاربردهای ذهن خوانی، استفاده از آن در روابط میان فردی است. معمولا افرادی که برای مدتی با یکدیگر زندگی می کنند، احساس می‌کنند به رفتارها و پاسخ‌های یکدیگر شناخت پیدا کرده و می‌توانند علت رفتار هم خانه‌ای خود را حدس بزنند. توجه داشته باشید که بسیاری از دعواهای خانوادگی ریشه در قضاوت‌های اشتباه دارد و مواظب باشید که در این دام گرفتار نشوید. با این حال خواندن مقاله پایان دادن به دعواهای خانوادگی می‌تواند به شما کمک کننده باشد.چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

هیچ انسانی نمی‌تواند ذهن دیگران را بخواند اما تنها بر اساس تئوری‌هایی که بر اساس رفتار، صحبت‌ها، زبان بدن و شناختی که از طرف مقابل به دست می‌آید، می‌توان حدس زد که چه چیزی ممکن است در ذهن فرد بگذرد یا وضعیت روانی و روحی او را حدس زد. اما این مسئله فقط بر اساس شناخت است و هیچ تئوری علمی آن را تایید نمی‌کند.

کودکان دارای تفکر خود محوری هستند، یعنی نمی‌توانند دیگری و نقطه نظرات دیگران را درک کنند و معمولا به آن اهمیت نمی‌دهند و دنیا را از دریچه نگاه خودشان می‌بینند.­ اینکه تفکر افکارتان با گذشت زمان رشد می‌کند، به این معنا نیست که توانایی ذهن خوانی را به دست آورده‌اید، بلکه شما فقط می‌توانید از دید دیگران به دنیا نگاه کنید. می‌توانید احساس و ارزش‌های دیگران را بپذیرید و خود را جای آن‌ها بگذارید. شما می‌توانید در مورد وضعیت‌های ذهنی دیگران فکر کنید، در مورد هیجانات و باورها آگاهی داشته باشید اما هیچ کدام از این قابلیت‌ها شباهت آنچنانی به تئوری و تکنیک ذهن خوانی ندارد.

گاهی با کسانی روبه‌رو می‌شوید که می‌گویند “من چند وقتی است حس ششم پیدا کرده‌ام یا اینکه دقیقا می‌توانم حدس بزنم همسرم به چه چیز فکر می‌کند”.همانطور که گفته شد، حس‌های مقطعی و یا حدس‌های تصادفی نمی‌تواند ذهن خوانی باشد.

ذهن خوانی با فالگیری متفاوت است. ذهن خوانی روشی بسیار پیشرفته، علمی و پیچیده است و توضیح روش کار آن در این مجال ممکن نیست، هزینه بسیار و نیاز به امکانات بسیار دارد. بنابراین سعی کنید در انتخاب واژه‌ها برای تعریف استعدادهای مافوق طبیعی خود، حساس‌تر باشید.

شاید دسته‌ای از مشاغل مثل کارآگاهان جنایی یا روانشناسان، بتوانند بر اساس پیشینه علمی، شناخت بیشتر انسان‌ها و تجربه در حرفه خویش، ذهن خوانی را تبدیل به مهارت کنند. اما آن‌ها نیز ذهن خوانی نمی‌کنند، بلکه بر اساس تجربه خود حدس‌های درست می زنند ولی احتمال اشتباه بودن حدس آن‌ها نیز وجود دارد. 

همه افراد هنگامی که صحبت می‌کنند دست و چشم خود را نیز حرکت می‌دهند که نشان دهنده افکار و احساساتی است که از درون فرد ناشی می‌شود. توجه به واکنش‌های چشمی از روش‌های موثری است که باعث می‌شود بتوانیم ذهن خوانی کنیم. در ادامه به توضیح آزمونی در این باره خواهیم پرداخت.

تصور کنید از فردی درباره شماره موبایل قبلی خود که مربوط به چند سال پیش می‌شود سوال می‌کنید و می‌پرسید که آیا آن شماره را بخاطر دارد؟ فرد برای یادآوری اطلاعات دست به تفکر می‌زند و تصویر سازی می‌کند و با چشم خود واکنش‌هایی را نشان می‌دهد که با استفاده از آن قادر خواهید بود ذهن خوانی کنید.

حرکت چشم به سمت بالا و راست: نشان دهنده جستجو فرد و بازسازی تصویری رویدادها

حرکات چشم به سمت بالا و چپ: نشانگر ساختن تصویر و رویداد جدید

حرکات چشم مستقیم و به سمت راست: به یاد آوردن صدایی است که در گذشته شنیده 

حرکات چشم مستقیم و به سمت چپ: ساختن کلمه و صدایی که در گذشته رخ نداده است

حرکات چشم پایین و به سمت راست: صحبت با ضمیر داخلی خود 

حرکات چشم پایین و به سمت چپ: به خاطر آوردن و تصور یکی از حواس پنچگانه

چندین حرکت و یا بدون حرکت: بررسی و شبیه سازی سوال و جواب به صورت تصویری

نکته: این آزمون با توجه به راست دست بودن افراد بررسی شده است و برای افراد چپ دست، باید واکنش‌ها برعکس درنظر گرفته شود. همچنین منظور از راست یا چپ، با توجه به دید شما نسبت به فردی است که واکنش نشان می‌دهد.

متاسفانه این موضوع باعث از بین رفتن بنیان بسیاری از خانواده‌ها می‌شود و با آسیب‌های زیادی همراه است. همانطور که بیان شد ذهن خوانی روشی بسیار پیشرفته، علمی و پیچیده است و هزینه زیاد و نیاز به امکانات بسیار دارد. با این حال بهترین پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از مشاور و روانشناس است تا هرچه زودتر بتوانید به مسیر قبلی زندگی خود بازگردید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ذهن خوانی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن دیگران را بخوانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن دیگران را بخوانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب ذهن دیگران را بخوانید نوشته‌ی دیوید جی. لیبرمن، متشکل از تکنیک‌های روانشناسی ویژه و ثابت شده‌ای است که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید به سرعت افکار و احساسات دیگران را ارزیابی کنید.

آیا تا به حال این آرزو را داشته‌اید که قادر به خواندن ذهن دیگران بودید و می‌دانستید که چه در سر دارند؟ هم اکنون با استفاده از سیستمی پیشرفته و طبق اصول روانشناسی به راحتی به آرزوی خود دست پیدا می‌کنید! دکتر دیوید جی. لیبرمن در کتاب ذهن دیگران را بخوانید (You Can Read Anyone) برنامه‌ای کامل به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به راحتی از آن استفاده و ذهن‌خوانی کنید.

لازم به ذکر است که کتاب ذهن دیگران را بخوانید اطلاعاتی درباره‌ی زبان بدن به شما نمی‌دهد. این کتاب به شما نخواهد گفت چگونه فردی را بر اساس این که به چه شکل دست‌هایش را جمع کرده یا بندکفش‌هایش را بسته است قضاوت کنید. بلکه این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه متوجه شوید که هر فردی در موقعیت‌های متفاوت زندگی چه فکرها و احساساتی در سر دارد. برای مثال، می‌توانید دقیقاً بفهمید که آیا یک فروشنده، آدم بی‌‌شیله‌ پیله‌ای است یا شخصی که می‌خواهید با او دوست یا وارد معامله شوید، آدم قابل اعتمادی است یا نه.چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

لطفاً توجه داشته باشید که این کتاب ربطی به «تله‌پاتی» ندارد که به وسیله‌ی آن بتوان فهمید طرف مقابل دقیقاً به چه عددی فکر می‌کند یا مثلاً بتوان حدس زد که آیا کسی برای ناهار خیال دارد ساندویچ تن ماهی بخورد!

بخش اول این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه در یک نظر به افکار، عواطف و احساسات عمده‌ی افراد پی ببرید. این سیستم درباره‌ی هر فرد، مکان، ایده یا موقعیت مؤثر است. برای مثال، فقط در عرض چند ثانیه می‌توانید متوجه شوید که آیا فردی چیزی را دوست دارد یا نه، از اعتماد به‌ نفس برخوردار است یا خیر، صادق است یا نه!

بخش دوم در مواقعی استفاده می‌شود که می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری را کسب کنید. در این بخش، یاد می‌گیرید که چگونه شرح حال نسبتاً کاملی از هر کس به دست آورید، چگونه فکر یا احساس کسی را بخوانید و چگونه رفتار او را حدس بزنید.

دیوید جی. لیبرمن را بیشتر بشناسیم:

دکتر دیوید جی. لیبرمن (David J Lieberman)، فوق تخصص رشته‌ی روانشناسی و موسس تجزیه و تحلیل فعالانه اعصاب است. روش‌های شگفت‌انگیز منجر به پیشرفت در بخش‌های مختلف شده و از سوی دولت‌ها، سازمان‌های اداری و شرکت‌های تجاری معتبر در بیشتر از بیست و پنج کشور جهان، بهره‌گیری شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب ذهن دیگران را بخوانید:

– شاید صداقت بهترین تدبیر باشد، اما چون یافت نمی‌شود، عدم صداقت جای آن را گرفته است. (جورج کارلین)
– فقط یک چیز وحشتناک تر از فردی است که درست نمی‌داند نسبت به چیزی علاقه دارد یا انزجار، و آن فردی است که این را به روشنی می‌داند، اما شهامت ابرازش را ندارد. (تونی رندال)
– اعتماد به‌ نفس اولین ضرورت برای انجام کارهای بزرگ است. (ساموئل جانسون)
– تصور نکنید با پوشاندن شواهد می‌توانید مردم را فریب دهید. (دوایت دی. آیزنهاور)
– نیمی از اوقاتی که مردم فکر می‌کنند در حال مذاکره‌ی کاری هستند، فقط وقتشان را تلف می‌کنند. (ادگار واتسن هاو)

نکوداشت‌های کتاب ذهن دیگران را بخوانید:

– در مدت بیش از 20 سال فعالیتم در اجرای قانون هیچ تکنیک تشخیص دروغی ندیده‌ام که تا این حد دقیق و درست باشد.

– ذهن دیگران را بخوانید مجموعه‌ای از از نکات ناکارآمد نیست. لیبرمن تکنیک‌های روانشناختی اثبات شده‌ای را ارائه می‌دهد که وارد شدن درون ذهن دیگران است. از میان تمام کتاب‌های او ، آخرین کتابش “ذهن دیگران را بخوانید” از هر نظر برتر است. بینش دکتر لیبرمن در مورد طبیعت انسانی بسیار دقیق و کاربردی است.

در بخشی از کتاب ذهن دیگران را بخوانید می‌خوانیم:

اینک بیایید ببینیم آیا کسی که با او قرار گذاشته‌اید به شما علاقه‌مند است، آیا همکارتان واقعاً مایل است شما را در طرح‌تان یاری کند، یا آیا مشتری شما به محصول‌تان علاقه‌مند است؟

اگر دید شفافی داشته باشیم ارزیابی‌علاقه‌مندی فرد مورد نظرمان کار دشواری نیست. اشکال اینجاست که هر قدر تمایل ما برای صورت پذیرفتن چیزی بیشتر باشد – برای مثال، یک قرار ملاقات یا یک فروش – نگاه واقع بینانه‌ی ما نسبت به علاقه‌ی فرد مقابل کمتر می‌شود.

وقتی دید ما محدود شود بیشتر دچار وسواس می‌شویم. برای مثال، وقتی به دنبال چیزی باشیم که از نظرمان با اهمیت است، مثل یک طرح یا رابطه، ممکن است همه چیز را تحلیل و آن را بسیار بزرگ کنیم. وقتی به چیزی آن‌قدر علاقه‌مند شویم که به دنیای ما تبدیل شود می‌تواند ما را به نابودی بکشاند. بنابراین، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که وضعیت را تا آنجا که ممکن است واقع بینانه ارزیابی کنیم و از خود بپرسیم، «اگر این اتفاق برای یکی از دوستانم رخ می‌داد من چه توصیه‌ای به او می‌کردم؟»

فردی که به کسی یا چیزی علاقه‌مند باشد آن را بروز می‌دهد، حتی اگر چیزی بگوید یا کاری کند که احساسات واقعی‌اش را پنهان کند. این فصل شامل دو تکنیک است، دو نشانه‌ی اساسی علاقه و یک روند پیشرفته و تقریباً بی‌خطا برای ارزیابی سریع میزان علاقه‌ی هر کس نسبت به هر چیز.

درباره‌ی نویسنده
نحوه‌ی کاربرد کتاب
مقدمه
بخش 1: هفت پرسش اساسی
فصل اول: آیا این شخص چیزی را پنهان می‌کند؟
فصل دوم: آیا از آن خوشش می‌آید یا نه؟
فصل سوم: آیا او از خود خاطرجمع است یا فقط تظاهر به خونسردی می‌کند؟
فصل چهارم: اوضاع واقعاً از چه قرار است؟
فصل پنجم: ارزیابی میزان علاقه: آیا او علاقه‌مند است این که فقط دارید وقتتان را تلف می‌کنید؟
فصل ششم: دوست یا دشمن: او واقعاً طرف کیست؟
فصل هفتم: شرح حال عاطفی: چگونه تشخیص دهید فرد مورد نظر تا چه حد دارای ثبات شخصیت، سلامت روان و بی‌خطر است؟
بخش 2: با شناخت روند تصمیم‌گیری، از مقاصد و نیات درونی اشخاص آگاه شوید.
فصل هشتم: تحلیل و ارزیابی مدبرانه (اس. ان. اِی. پی) براساس تیپ‌های شخصیتی نیست
فصل نهم: رنگ‌های اولیه‌ی فکر
فصل دهم: چگونه و چرا رفتارمان گویای افکارمان است
فصل یازدهم: تأثیر عزت‌نفس: شش عامل مهم
فصل دوازدهم: آیا او عزت نفس دارد یا فقط تظاهر می‌کند؟ 5 تله
فصل سیزدهم: عامل آشکارکننده‌ی عزت‌نفس: تعیین سطح عزت‌نفس افراد
فصل چهاردهم: سه نمایه‌ی اصلی
فصل پانزدهم: هنر و علم ذهن‌خوانی: مثال‌های واقعی
سخن آخر

برای دانلود کتاب ذهن دیگران را بخوانید و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

حتما بارها برای شما نیز پیش آمده است که افراد نتوانسته اند ذهنتان را بخوانند و به همین خاطر از شما خواسته اند حرفتان را تکرار کنید. افرادی که چنین درخواستی را دارند در این مورد آگاهی ندارند که می‌توانند ذهن شما را بخوانند.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

حتما بارها برای شما نیز پیش آمده است که افراد نتوانسته اند ذهنتان را بخوانند و به همین خاطر از شما خواسته اند حرفتان را تکرار کنید. افرادی که چنین درخواستی را دارند در این مورد آگاهی ندارند که می‌توانند ذهن شما را بخوانند.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

فهرست مطالب

واقعیت این است که اکثر مردم می‌توانند روش ذهن خوانی افراد را با زمان، تمرکز و مجموعه خاصی از مهارت‌ها فرا بگیرند. هنگامی که علم و روانشناسی ذهن خوانی را درک کنید، خواهید دید که این یک تلاش دست یافتنی برای هر فردی است که عزم یادگیری دارد. همچنین ترفندهایی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا بتوانید ذهن افراد را بخوانید. قبل از اینکه به شما نشان دهیم که چگونه همه مردم می‌توانند ذهن خوانی را یاد بگیرند، مهم است که درباره پیش زمینه ذهن خوانی، اطلاعات خود را بالا ببرید؛ با ذهن همراه باشید.

ما به عنوان انسان، هر روز سعی می‌کنیم ذهن را افراد بخوانیم. ما احساسات و واکنش‌های دیگران را حدس می‌زنیم و به درستی به آنها پاسخ می‌دهیم. معمولاً اگر کسی احساسات واقعی خود را نشان دهد، این کار به راحتی انجام می شود. با این حال، اگر فردی درونگرا باشد، چطور این کار امکان پذیر است؟ در حالی که ما از نشانه‌های صورت و زبان بدن برای خواندن ذهن بهره می‌بریم، مهارت‌ها و تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانیم برای گذر از موانع بیرونی و درک آنچه در اعماق ذهن دیگران اتفاق می‌افتد، از آنها استفاده کنیم.

مهارت های اصلی و مورد نیاز برای ذهن خوانی به عنوان محرکی شناخته می شود که هدفش بیدار کردن شهود درونی شما است. در حالی که ذهن خوانی یک کار عملی است و نیاز به وقت و فداکاری دارد، نیازی به هیچ وسیله فیزیکی ندارد. هرکسی می‌تواند از به ذهن دیگران نفوذ کند.

مهارت مهمی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، «ذهن آگاهی» است. این کار را می‌توان از طریق یوگا یا مدیتیشن انجام داد. برای اینکه بتوانید ذهن خود را از همه چیز دیگری پاک کنید، بسیار مهم است که بتوانید طرز فکر کردن دیگران را به خوبی بشناسید. داشتن یک مسیر روشن برای انرژی و افکار مثبت باعث می‌شود ذهن و روح شما به ورزش و انعطاف پذیری مناسب برسد و خواندن ذهن را بسیار آسان‌تر کند.چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

کیران بهارا، روانشناس مشهور جهان، مجموعه‌ای از نکاتی را طراحی کرده است که برای افراد تازه کار مناسب می‌باشند. این نکات منجر به پیشرفت سریع در ذهن خوانی خانواده و دوستان خواهد شد، زیرا در حال حاضر شما آنها را در دسترس خود دارید، اما ممکن است کار روی غریبه‌های بیشتر طول بکشد. هنگام تمرین، صبر و حوصله خود را بالا ببرید و به یاد داشته باشید که به موقع و با تمرکز، می توانید آنچه را در سر دیگران می‌گذرد را درک کنید. راه‌های تقویت ذهن خوانی به شرح زیر هستند:

اول و مهمتر از همه، باید سعی کنید ذهن خود را باز نگه دارید. فراتر از ذهن، باید روحیه‌ای باز داشته باشید. این به معنای باز کردن انرژی برای اطرافیان و بستن آن به هر چیز دیگری است که در حال حاضر مفید نخواهد بود. این بدان معنا است که شما باید در این امر حضور داشته باشید و آگاه باشید و انرژی حاصل از اطرافیان خود را درک کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، یوگا یا مراقبه در ابتدا روش‌های خوبی برای تمرین ذهن خوانی هستند.

حالا باید شخصی را که دوست دارید درباره او بیشتر بدانید را انتخاب کنید. او را همان‌طور که هست ببینید و تصاویر ذهنی از چهره، وضعیت بدن، زبان بدن و هر جزئیات دیگری که درباره آنها می‌دانید را در ذهن خود ثبت کنید. اطمینان حاصل کنید که شما فقط روی او تمرکز می‌کنید. به این ترتیب، اطمینان خواهید داشت که فقط انرژی تولید شده او را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت، ممکن است درک شما از انرژی با چیزهای نامربوط مخلوط شود که برای ذهن خوانی خوب نیست.

با برقراری تماس چشمی در چهره شخص مورد نظر، به ذهن او متمرکز شوید. حدود ۱۵ ثانیه با او تماس چشمی برقرار کنید. مهم است که این مسئله را با شرایط او ارزیابی کنید، زیرا نگه داشتن او برای مدت طولانی می‌تواند باعث ناراحتی‌اش شود. تمام شرایط را با او توضیج دهید تا کاملاً آماده شود. پس از تماس چشمی، به دور نگاه کنید. در ذهن خود، از او تصویری ذهنی ایجاد کنید. برای چندین ثانیه، بر روی انرژی که از او دریافت کرده تمرکز کنید. بگذارید افکار، احساسات و عواطف او در وجود شما لبریز شوند. این روند واقعی ذهن خوانی است.

در این مرحله، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره شخص کشف کنید. حال می‌پرسید: «درباره چه چیزی باید صحبت کنید؟» این می تواند با تفکراتی که بلافاصله به ذهن شما می‌رسد تعیین شود. آنچه شما فکر می‌کنید ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که او در حال فکر کردن است، بنابراین اجازه دهید مکالمه را بر اساس شهود خود هدایت کند. از هرگونه فکر و اندیشه‌ای که در این مرحله به وجود آمده استقبال کنید. چیزهایی که در این مدت کشف نشده ممکن است شما را شوکه کند، اما شما باید نسبت به آنچه او احساس می‌کند، آگاه باشید.

در زیر برخی از نکته‌های مهم در مورد ذهن خوانی آورده شده‌اند:

سعی کنید حدس بزنید که شخص مقابل شما چه احساسی دارد. اغلب اوقات، به عنوان انسان، ما در بیان عواطف خود خیلی خوب نیستیم. اگر او فکر کند که شما در مسیر صحیح قرار دارید، می‌توانید از او بیشتر سؤال کرده تا احساسات او را بیشتر درک کنید. هنگامی که استدلال درک شد، می‌توانید به سمت ارائه راه حل‌هایی برای کاهش یا افزایش احساسات گفته شده حرکت کنید.

شنونده‌ای شوید که به درک کردن گوش می‌دهد، نه یک شنونده که به پاسخ دادن فقط فکر می‌کند. در صورت عدم دریافت احساسات و انرژی خود، شخص دیگر به راحتی می‌تواند تفاوت را بیان کند. بیشتر از آنچه صحبت می کنید برای درک حداکثری، سعی کنید یک شنونده عاقل باشید.

همدلی در دنیای ما نه با طراحی و یا پیش فرض بلکه با انتخاب وجود دارد. همدلی در همه ما هست، اما جهان راهی دارد که ما را برای تصمیم گیری برای خاموش کردن آن به نفع خودمان می‌توانیم تصمیم بگیریم. یک راه برای بهتر شدن همدلی خود نسبت به دیگران این است که به خود اجازه دهید در ابتدا احساسات‌تان را درک کنید. وقتی بتوانید خود را بپذیرید، در پذیرش احساسات دیگران نیز بهتر خواهید بود.

در حالی که خواندن ذهن کاری است که هرکسی می‌تواند انجام دهد، تنها افراد با صبر و فداکاری قادر به موفقیت در این زمینه خواهند بود. هنگامی که مهارت شما بیشتر می‌شود، مراقب باشید که از آن برای سوء از دیگران استفاده نکنید! ذهن خوانی می‌تواند ابزاری مفید برای شناخت بیشتر افراد باشد و نباید برای اهداف منفی و پیچیده استفاده شود.

اشتراک گذاری

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

٣کتاب که باید در فهرست کارهای ضروری بگذارید

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم
چگونه ذهن دیگران را بخوانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *