چگونه ذهن را آزاد کنیم

 
helpkade
چگونه ذهن را آزاد کنیم
چگونه ذهن را آزاد کنیم


همین حالا وکیل بگیر

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

زندگی این روزهای همه ما به گونه ای شده است که مدام در حال دویدن هستیم و می خواهیم از قافله زندگی عقب نمانیم. اینقدر فعالیت و مشغله داریم که از زندگی هیچ نمی فهمیم و کارمان شده انجام وظایفی که خود و حرفه‌مان برایمان تعیین کرده اند. اما خودمان هم بی تقصیر نیستیم. هیچ کاری را آن طور که باید انجام نمی دهیم و توجه لازم به مسایل مختلف را نداریم. باید «فکر کردن» را تمرین کرد. این تمرین در همه زمینه ها لازم و مفید است. شما باید حتی به خوردن خود هم فکر کنید تا با آرامش و سرعت کمتری غذا را بجوید و هضم کنید.1. اندیشیدن را تمرین کنیددر کلان شهرها، ترافیک بسیار زیاد است و روزانه ساعت های زیادی از عمر خود را پشت چراغ قرمز های طولانی و اعصاب خوردکن سپری می کنیم و هیچ جز عصبانیت و کلافگی هم برای ما ندارد. اما این مشکل ناراحت کننده را می توان برطرف کرد. روی جعبه فرمان یک نوشته بنویسید «به رانندگی فکر کن». در طول مسیر، با موبایل خود صحبت نکنید و در طول رانندگی به مسایل جانبی هیچ توجهی نداشته باشید و به چیزهایی فکر کنید که در حالت عادی توجهی به آنها ندارید. به طور مثال، آیا بدن شما در این صندلی راحت است؟ آیا صندلی نرم یا سفت است؟ چطور دست خود را روی فرمان می گیرید؟ به صدای موتور ماشین توجه کنید. با این کارها در واقع ذهن خود را به مسایلی معطوف می کنید که می تواند اضطراب ترافیک را از بین ببرد.2. با فکر غذا بخوریدبه جای اینکه هنگام تماشای فیلم یا مطالعه کتاب یا مجله، یا پاسخ دادن به ایمیل یا … غذا می خورید، سعی کنید فقط غذا بخورید. اگر همه حواس خود را به غذاخوردن بدهید، بسیار آهسته تر غذا می خورید.برای تمرین این کار ذهنتان را فقط به غذایی که می خورید معطوف کنید، چه مزه ای دارد؟ آیا طعم قاشق اول غذا با بعدی فرق دارد؟ چقدر غذای خود را می جوید؟ چگونه غذا را قورت می دهید؟ یا شاید حتی بتوانید یک قدم جلوتر بروید، غذا از کجا آمده است. به طور مثال، اگر قهوه می نوشید، تصور کنید دانه های آن چگونه هستند و از کجا تهیه شده است و چطور برشته و آسیاب شده اند.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

3. آثاری از خود بر جای نگذاریدانسان ها وقتی مشغله بسیاری دارند، فرصت کمی برای جمع‌وجور کردن خانه و زندگی خود دارند و شاید هر کجای خانه را ببینید آثار بسیاری از به‌هم ریختگی در آن به چشم بخورد. بنابراین، برای تمرین، از یک اتاق خانه شروع کنید. به طور مثال، آشپزخانه را انتخاب و تمرینات خود را آغاز کنید. هربار هر غذایی درست می کنید و می خورید، در همان لحظه همه ظرف ها را بشویید. میز و گاز را تمیز کنید. طوری رفتار کنید که اثری از حضور شما در آشپزخانه باقی نماند. یا مثلا، اگر چیزی از دستتان روی زمین ریخت، همان لحظه با دستمال تمیز کنید و نگذارید بماند و این کثیفی ها ادامه پیدا کند. با این تمرین، حواس خود را بیشتر به محیط اطرافتان جمع می کنید و احساس شادمانی بیشتری هم خواهید داشت.4. با فکرگوش کردن را تمرین کنیدگاهی وقتی به حرف های طرف مقابل گوش می دهیم، فقط بخشی از آن را می شنویم. یعنی فقط بخشی از مغز ما گوش می کند و بخش دیگر مشغول فکر کردن در مورد پاسخ یا قضاوت کردن در مورد طرف مقابل است. به جای این کار، صددرصد مغز خود را روی گوش کردن متمرکز کنید. تمرین کنید و یاد بگیرید وقتی کسی حرف می زند، همچون اسفنج که آب را جذب می کند، تک تک کلمات او را جذب کنید. به واکنش بدن هنگام گوش سپردن به دیگران توجه کنید. نتیجه این تمرین، آرامش بیشتر، هیجانات منفی کمتر و خونسرد بودن است. سعی کنید به جای دنبال جواب گشتن و یافتن واژه هایی برای مخالف با طرف، به صدای او، نوع بیانش، جملاتش و حرف هایش توجه کنید.

5. برای صبر کردن هم تمرین کنیداین تمرین باید تمرین روزانه شما باشد. بسیاری از ما زمان صبر کردن را زمان تلف شده فرض می کنیم. اما این فرصتی برای فکر کردن، دیدن و اندیشیدن است. بار دیگر که در صف بانک، مطب دکتر، رستوران یا … منتظر ماندید، سعی کنید به مسایل ارزشمند فکر کنید.بدون قضاوت، به احساسات و واکنش های بدن خود توجه کنید. آیا مضطرب و عصبی هستید؟ هیجان زده هستید؟ خسته هستید؟ در کجای بدن خود این احساسات را درک می کنید؟ آیا درد در ناحیه قفسه سینه است یا در سر شما؟ یا می توانید توجه به مسایل خنثی را تمرین کنید. مثلا به تنفس خود فکر کنید.6. تلفن پاسخ دادن نیز فکر و تمرین می خواهدهمیشه وقتی صدای تلفن یا موبایل را می شنویم، فورا پاسخ می دهیم. به جای این کار، تمرین کنید و پیش از پاسخ دادن به تلفن یک نفس عمیق بکشید. کمی صبر کنید و آن را بیرون بدهید. یک بار دیگر دم و بازدم عمیق داشته باشید. این کار فقط یکی دو ثانیه طول می کشد.این تمرین های ساده و کوچک، باعث می شوند تادر طول روز به جای فکر کردن به مسایل ناراحت کننده که فقط اضطراب و استرس آدم ها را افزایش می دهند، به مسایلی فکر کنید که ذهنتان را درگیر می کند، اما به خوبی.

منبع:برترین ها

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


چیدمان کابینت آشپزخانه با محصولات آدلان

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند

خداحافظی باروشهای غیراصولی درمان زودانزالی


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


به آشپزخونت نظم بده

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جریان مداوم خبرهای منفی در مورد شیوع ویروس کرونا باعث شده است که ذهن همه آشفته شود. در نتیجه احساس استرس و نا امنی برای همه به وجود می‌ آید. اضطراب کاملاً قابل درک است و باعث می شود که افراد احساس امنیت خود را از دست بدهند.

دور کردن ذهن از این افکار و احساسات نیز کار بسیار سختی می باشد اما می‌ توانیم از این اضطراب برای ارتقای عادت هایی در خودمان استفاده کنیم که می‌ تواند سلامت ذهن ما را تضمین کند. بنابراین هر موقع که از این افکار به سر شما زد، سعی کنید که یکی از فعالیت های زیر را انجام دهید تا ذهن شما پاکسازی شود.

زمانی که احساس می کنید که نمی‌ توانید به افکار خود تسلط داشته باشید؛ وقت آن است که در مورد چیز دیگری فکر کنید. به یاد داشته باشید که باید از راه هایی ذهن خود را منحرف کنید.

نورولوژیست ها به این که ذهن چگونه از عدم توجه به تغییر تقارن امواج‌ مغزی بین نواحی مختلف در مغز می‌ رسد، مطالعات زیادی انجام دادند.

در یک مطالعه به افراد گفته شد که یک ضربه ای را روی انگشت میانی چپ یا انگشت بزرگ پا در سمت چپ احساس کنند. در بعضی از موارد آن ها گزارش کردند که این حرکت را فقط روی پا احساس می‌ کنند و روی دست خود هیچ احساسی ندارند.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

حتما بخوانید: چطور شادی را در خودمان پیدا کنیم؟ (راهنمای کامل خود درمانی)

از بعضی از افراد دیگر خواسته شد که در دستشان احساس سوزش کنند و این موضوع را برای پای خود در نظر نگیرند. سپس محققان الگوهایی را در تقارن سازی بین نواحی مختلف مغز پیدا کردند که نشان می دهد ذهن می تواند توجه مستقیم هم به پا و هم دست داشته باشد اما برای هر دو به طور یکسان و همزمان عمل نمی کند.

اگر دیدید که در مورد یک موضوعی مدام فکر می کنید، به دنبال راهی برای حواس پرتی باشید.

تمام متخصصان ذهن در حوزه روان شناسی این عقیده را دارند که چیزی را که در برابرش مقاومت کنید، آن چیز پایداری می کند. عصبانی شدن یا استرس داشتن و مقاومت کردن در برابر آنها عاملی برای بدتر شدن این افکار می باشد. نمی توانید ذهنتان را مجبور به خاموش شدن کنید. بنابراین پاسخ ما در این شرایط به شما این است که آگاهی داشته باشید و هوشیار عمل کنید؛ مخصوصاً زمانی که حواستان به همه چیز هست.

“زمانی که آگاهی داشته باشید، دقیق نمی توانید احساسات خود را نیز به دست بگیرید و به افکار و عواطف خود تسلط داشته باشید. مطالعات نشان می ‌دهد زمانی که مغز شما یاد بگیرد که همیشه آگاهانه رفتار کند، می توانید ساختار های مغزی را نیز در صورت نیاز تغییر بدهید.”

در برخی مطالعات به این نتیجه رسیده‌ اند که آگاهی داشتن می‌ تواند به کاهش وسواس فکری کمک کند.

حتما بخوانید: چطور ذهن و فکر خود را در کنترل کامل داشته باشیم؟ (۶ گام موثر)

با این ترفند یاد می گیرید که کمتر دیگران را قضاوت کنید به کنجکاوی بی مورد و طبیعی خود غلبه می کنید و احساس گرمی و مهربانی بیشتری نسبت به دیگران خواهید داشت.

پس سعی نکنید که از مشکلات فرار کرده و یا آن ها را پنهان کنید. بهتر است که بدون ترس آن ها را واشکافی کنید و به این فکر کنید که اکنون بدن شما چه احساسی دارد و مغز شما در حال انجام چه کاری می باشد.

همیشه به افکار و عقایدتان از بیرون نگاه کنید انگار که در حال تماشای یک فیلم هستید. سعی کنید که کانال ذهن خود را عوض کنید. قطعاً با این کار تجارب خوبی به دست خواهید آورد اما چگونه باید آگاهی سازی را تمرین کرد. بهترین راه این است که هنگامی که ایده های بسیار بد و منفی به ذهن شما می رسد، دست نگه دارید. با هدف به افکارتان نگاه کنید و ببینید که این افکار چه آسیبی به شما می زنند. اجازه ندهید که هر نوع تفکری در ذهن شما جریان داشته باشد.

حتما بخوانید: موثرترین روش برای رسیدن به مثبت اندیشی و حذف افکار منفی در زندگی

به معنی افکاری که دارید توجه کنید. اگر بیش از حد راجع به گذشته فکر می کنید، سعی کنید که از آن تجربه استفاده کنید و کنترل افکار خود را در دست بگیرید و آن را برای آینده به کار ببندید.

تئوری مبنی بر این که مدیتیشن مانند ذهن میمون عمل می‌ کند، وجود دارد. میمون در این جمله یک استعاره است. میمون را در نظر بگیرید که همواره در حال حرکت می باشد، از این طرف و آن طرف می پرد و سعی دارد که خودش و دیگران را راضی نگه دارد.

به این فکر کنید که ذهن شما هم مانند میمون از این فکر به آن فکر جهش می‌ کند. به این نطریه ذهن میمون می گویند. افرادی که شروع به انجام مدیتیشن می کنند، این موضوع را سریعاً متوجه می شوند و به قسمت مختلف مغز خود رجوع می کنند تا بتوانند به افکار خود تسلط پیدا کنند. البته تاثیرات مدیتیشن بعد از گذشت زمان مشخص می شود. دقیقاً زمانی که می توانید توجه و تمرکز خود را بیشتر کنترل کنید و آرامش بیشتری داشته باشید، در این قسمت ۴ مرحله را به شما معرفی می ‌کنیم که بتوانید مدیتیشن انجام دهید.

۱-زمان و مکانی را مشخص کنید که در آن هیچ گونه عامل حواس پرتی و مانعی وجود نداشته باشد.

۲-احساس راحتی را در خودتان به وجود بیاورید. یک نوع پوزیشن و موقعیت بدنی انتخاب کنید که به ریلکسی و راحتی شما کمک می ‌کند.

۳-سعی کنید که کاملا ریلکس باشید. افکار مجهول را از خودتان دور کنید. اجازه دهید که ذهن شما خالی شود. اگر هرگونه فکر و یا نگرانی به شما غلبه کرد، فقط به این موضوع تاکید کنید که هجوم این افکار عادی هستند و سپس سعی کنید که دوباره ریلکس و بدون فکر باشید.

۴-روی ذهن خود تمرکز کنید. باید روی کلمه ای تمرکز کنید که مدام و مدام داخل ذهن شما تکرار می شود. همچنین می توانید به یک تصویر ثابت نگاه کنید. فرقی ندارد که آن جسم چیست. هدف این است که باید به چیزی فکر کنید که ذهن شما را مسدود کرده است. زمانی که این مرحله را بسیار عالی پشت سر بگذارید، می توانید هر روز ۲۰ دقیقه را به این کار اختصاص دهید.

نوشتن در مورد عواطف و احساسات می تواند استرس و آسیب دیدگی روحی را از شما دور کند. نوشتن بسیار در این زمینه کمک می کند، زیرا فکر کردن در مورد یک تجربه با نوشتن، شبیه به بروز دادن و بیرون ریختن آن می باشد و همین ابراز احساسات بسیار مهم است. در واقع افراد با نوشتن افکار خود می‌ توانند به افکارشان نظم و ترتیب ببخشند و به تجربیات خود معنی و مفهوم بدهند.

در واقع نوشتن باعث می شود که مغز شما سرعت بیشتری در هجوم افکار داشته باشد و ساختار اطلاعات در مغز شما هدفدار شود.

حتما بخوانید: ۱۰ تا از موثرترین راههای رسیدن به آرامش در زندگی (جدیدترین تحقیقات دنیا)

فرقی ندارد که احساس ناراحتی؛ خشم و اضطراب دارید، با نوشتن آن اجازه می دهید که احساسات بروز پیدا کند و به آن ها نظم و ترتیب می بخشید. اگر نمی دانید که این نوشتن را چگونه آغاز کنید، از سوالات زیر استفاده کنید که ببینید:

این سوالات به شما سرنخ و دیدگاه می دهد تا بتوانید عواطفتان را بهتر شناسایی کنید و در مورد آینده فکر کنید.

زمانی که استرس دارید و نمی توانید افکار منفی خود را متوقف کنید، آخرین کاری که به آن فکر می کنید، ورزش کردن است اما ورزش یک نوع فشار و نیرو وارد کردن به جسم محسوب می شود. اگرچه که تحقیقات پیشنهاد می کنند که این نوع استرس و فشار جسمانی می‌ تواند استرس روحی و فشار را از بین ببرد‌. ورزش هایی مثل ایروبیک برای توقف افکار منفی در ذهن شما موثر هستند. دقیقا همان قدر که برای قلب شما مفید می باشند.

ورزش کردن بسیار موثر است، زیرا سطح هورمون های استرس در بدن مثل آدرنالین و کورتیزول را کاهش می‌ دهد. همچنین تولید اندورفین را تحریک می کند که یک نوع مسکن طبیعی است.

ورزش یک نوع افزایش دهنده قدرت ذهنی محسوب می شود. اگر داخل خانه گیر کرده اید و می توانید بیرون از منزل باشید، ورزش های زیادی هستند که می‌ توانید آن‌ ها را داخل خانه انجام دهید‌. ۴ حرکت یوگا جهت ارتقای آرامش (برای افراد مبتدی-متوسط)

تمرینات تنفسی ساده همچنین می تواند به کاهش استرس و افزایش ریلکسی کمک کند. تنفس نامنظم و سریع یکی از علت های استرس می باشد اما تنفس آرام عمیق و منظم نشانه ریلکس بودن و آرام بودن فرد است. طبق مطالعات انجام شده ، تنفس آرام باعث افزایش احساس راحتی ، ریلکسیشن ، خوشنودی، شادی، هوشیاری و کاهش علائمی مثل خشم، اضطراب، افسردگی و سردرگمی خواهد شد .

بنابراین باید یاد بگیرید که کنترل تنفس خود را داشته باشید و از تسهیلات آن بهره مند شوید. در این قسمت چگونگی تنفس عمیق را به شما آموزش خواهیم داد:

۱-آرام آرام نفس بکشید و سعی کنید که تنفس از راه بینی را افزایش دهید. همچنین روی بالا و پایین رفتن شکم خود تمرکز کنید.

۲-نفس خود را به مدت چهار ثانیه نگه دارید.

۳-با فکر به این که چقدر احساس روی ریلکسی و آرامش می کنید، نفس خود را به مدت ۶ ثانیه بیرون دهید. بیرون دادن نفس باید با لب های غنچه شده شما همراه باشد.

۴- این مراحل را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید. روی تنفس آرام و عمیق تمرکز کنید.

این روش یکی از راه های عالی برای کاهش استرس می باشد و می توانید تا جایی که دوست دارید، این کار را تکرار کنید . یکی دیگر از فواید آن این است که می توانید هر زمان و هر جایی که خواستید، آن را انجام دهید.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

یکی از بهترین راه ها برای پاکسازی ذهن، این است که به سادگی روی وظایفی که هم اکنون دارید، تمرکز کنید. با این کار نه تنها در لحظه زندگی می کنید، بلکه یک راه کاربردی برای پاکسازی ذهن هم است که می توانید کیفیت زندگی خود را نیز افزایش دهید..

محققان به این نتیجه رسیدند که خیال پردازی بیش از حد، قطعاً سطح خوشحالی افراد را کاهش می‌ دهد. در یک آزمایش بدین منظور ۲۰۰۰ جوان گرد هم آمدند و از آن ها خواسته شد که گزارش کنند که هم اکنون در حال انجام چه کاری می باشند و چقدر احساس خوشحالی دارند.

نصف بیشتر شرکت‌ کنندگان این آزمایش ، در حال فکر کردن به چیزهایی بودند که همان لحظه قرار نبود که آن ها انجامش دهند.

مطالعات نشان می‌ دهد که فکر کردن به چیزی که هم اکنون قرار نیست در زندگی شما اتفاق بیفتد، قطعاً از لحاظ عاطفی و احساسی شما را به هم می‌‌ ریزد.

مطالعات نشان می دهد زمانی که خیالپردازی شما کاهش پیدا کند ، می توانید روی وظایفی که در حال حاضر دارید ، تمرکز کرده و در لحظه زندگی کنید.

حتما بخوانید: نحوه برخورد با افراد عصبانی (آموزش تنش‌زدایی در موقعیتهای پرتنش)

در نتیجه احساس شادی بیشتری خواهید داشت اما سوال این جاست که چگونه باید مغزتان را تمرین دهید تا در لحظه فکر و زندگی کنید تا بتوانید تاثیر آن روی پاکسازی ذهن را ببینید.

طبق نظرات نورولوژیست ها، لحظات بسیار کمی در زندگی را روی احساسات خود تمرکز کنید. روی تنفس، لمس کردن و غیره.

سعی کنید همین کار را برای ذهن خود هم انجام دهید. به همین دلیل است که مدیتیشن را توصیه می‌ کنیم. مثلاً یکی از راه های کلیدی تمرکز کردن به مدت ۱ الی ۳ دقیقه در هر ساعت از روز است. بهتر است که تنفس شما دقیقاً مساوی با یکدیگر باشند و دم و بازدم شما از بینی و هر کدام به مدت ۴ ثانیه باشد.

فکر کردن به تنفس، یک راه عالی برای افزایش آرامش و ریلکسیشن است و یک نوع مدیتیشن کوچک محسوب می‌ شود که در لحظات استرس زا می توانید از آن استفاده کنید و آگاهی و آرامش خود را افزایش دهید. مثلاً می توانید عادتی را در خودتان جریان بیاندازید.

آلارم گوشی خود را سر هر ساعت تنظیم کنید.

هر چقدر این کار را بیشتر انجام دهید، سریع تر این عادت در شما جریان پیدا می کند. آگاهی داشتن ذهن و دستیابی به آن شبیه به ساخت عضله است. باید برای آن تمرین کنید تا قدرت شما افزایش پیدا کند.

تحقیقات نشان می دهد که سپری کردن اوقات در طبیعت مثل جنگل برای کاهش استرس بسیار مفید است. همچنین نواحی که اطراف آن چوب های زیادی قرار دارد، نیز استرس شما را می کاهند.

طبیعت برای سلامتی بسیار مفید است، زیرا می تواند خستگی و استرس را از شما بگیرد و برای اضطراب ، خشم و افسردگی هم بسیار مفید است. روانپزشکان در این زمینه در مورد این موضوع باور دارند که سپری کردن اوقات در طبیعت به مغز شما اجازه می دهد که روی مسائل مهم تر تمرکز کنید و راحت تر به آرامش برسید.

آن ها با آزمایشاتی توانستند میزان هورمون های استرس را کم و سرعت ضربان قلب را از طریق امواج مغزی در طبیعت و خارج از طبیعت اندازه گیری کنند.

گاهی اوقات باید فقط یک فکر بد را با یک فکر خوب جایگزین کنید و به این کار ادامه دهید. شاید این موثر ترین راه برای مقابله با افکار نباشد اما جایگزین کردن یک فکر با دیگری، می تواند شروع یک فرایند را در پیش داشته باشد که به شما کمک می کند تا از راه خلاقانه تر به افکار بد خود غلبه کنید.

این کار شما شبیه به این است که زمانی که پایتان را روی یکدیگر انداخته اید، آن ها را با هم جابجا کنید. یعنی باید از یک جا شروع کنید.

زمانی که قوی تر شوید و بتوانید با افکار خود روبرو گردید، می توانید شروع به جایگزین کردن افکار با یکدیگر کنید. بنابراین اگر می خواهید پاکسازی ذهن داشته باشید، به یاد بیاورید که باید اجازه دهید افکار ناخواسته با جایگزین کردن یک فکر مناسب تر از سر شما بیرون بروند. دقیقاً همین جاست که جملات تاکیدی مثبت به شما کمک می کنند.

حتما بخوانید: ۱۷ راه طبیعی افزایش هورمون سروتونین مغز (ثابت شده علمی)

تحقیقات به این نتیجه رسیده‌ اند که تلقین کردن شخصی (یک عبارت و تکرار آن در سکوت برای خودتان ) فواید بسیار زیادی در کوتاه مدت و بلند مدت برای مغز انسان دارد.

تکرار کردن یک عبارت مثبت به صورت شخصی در سکوت، ذهن را آرام می کند و باعث می شود که کمتر خودتان را قضاوت کنید‌.

در این قسمت نمونه هایی از جملات تاکیدی مثبت را به شما معرفی می کنیم که در صورت نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید:

گاهی اوقات بهتر است که افکار را خاموش کنید و برای مدتی آن را دفن کنید. زمانی که همه افکار سنگین می شوند، به زمان و مکان نیاز دارید تا روی خودتان کار کنید. بنابراین اگر در جای درستی برای مواجهه با این افکار در لحظه وجود ندارید ، باید این افکار را کنار بگذارید و به چیز دیگری فکر کنید تا آماده مدیریت خودتان شوید.

تلاش کردن برای مقابله با افکار قبل از آمادگی، مانند این است که قبل از این که یک متر بدوید، بخواهید برای یک دوی ماراتون آماده شوید. قطعاً موفق نخواهید شد.

سرکوب کردن، یک استراتژی کمک کننده و کاربردی برای افرادی است که از احساسات دردناک مثل ترس، افسردگی، خشم و اضطراب برای کنترل اتفاقات ناخواسته به مدت کوتاهی دوری می کنند.

طبق مطالعات آکادمیک و تخصصی چاپ شده در سال ۱۹۹۴، یکی از روش های اجرای سرکوب افکار، این است که به خودتان با صدای بلند بگویید “از این فکر دست بکش” یا سر و صدا کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام.بعضی از فایل ها مث 16،17،18.20و 21}خراب هستند….

سلام خیر متاسفانه…

عالی بود…

منم همینطور کاملا موافقم…

من خودم ووشو کارم و تازه ۲ ساله وارد این رشته شدم واقعا هم ع…

همه چی خوبه ولی چرا اندازه هاشو نمی‌نویسد اگر لطف کنید انداز…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل [email protected]

تبلیغات    تماس با ما 

ذهن انسان بسیار قدرتمند است و اگر یاد بگیرید که چگونه توانایی این قدرت را به دست بیاورید، می توانید هر چیز بزرگ یا کوچکی را بدست آورید و حتی رد زندگی خود معجزه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما توصیه هایی در مورد چگونگی برخورد با قدرت درونی خود بدهیم و به شما یاداوری کنیم ما قادر به انجام کارهایی هستید که هرگز فکر آن را هم نکردید.

 

چگونه ذهن را آزاد کنیم

تحقیقات زیادی در این زمینه وجود دارد که هر چقدر زمان و منابع خود را صرف تلاش برای درک کامل ذهن انسان می کنند باز هم حتی نزدیک به کل اطلاعات نمی شوند. پیچیدگی ذهن ما بسیار پیشرفته است که ما می توانیم چیزهایی مانند صحبت کردن، خواندن، رانندگی اتومبیل، و حتی درک علوم بزرگ را انجام دهیم.

در حالی که همه این کارها را انجام می دهیم، ما نیز همچنین کنترل روی عملکرد های درونی بدن مان مانند، مبارزه با بیماری ها، راه رفتن، تنفس، قلب و هزاران کار دیگر را انجام می دهیم که بدن ما هر روز به طور خودکار این کارها را انجام می دهد. فقط فکر کنید که ذهن شما چقدر قدرتمند است که می تواند تمام این موارد را در یک زمان با هم انجام دهد. و در عین حال دانشمندان می گویند ما تنها در هر زمان فقط از ۱۰٪ مغزمان استفاده می کنیم. اگر این مورد درست است، تصور کنید با استفاده از ۱۰۰٪ عملکرد ذهنمان در یک زمان چه کارهایی می توانیم انجام دهیم با اینکه روی حل مشکلات و ترمیم بدنمان تمرکز کنیم ؟

اگر شما بتوانید تمام قدرت ذهنی خود را روی آنچه که می خواهید، متمرکز کنید، زندگی شما به طور دقیق به آن چیزی که می خواهید، تبدیل می شود. با این قدرت زیاد، شما قادر خواهید بود هرگونه بیماری روحی خود را از جمله استرس، اضطراب، افسردگی، بی خوابی، خشم، حسادت، طوفان، تروما، و هر چیز دیگری که می توانید تصور کنید، را از بین ببرید.

اگر تمرکز کافی داشته باشید، حتی می توانید بیماری های جسمی مانند مشکلات وزن، سرطان، ویروس ها، درد و … را درمان کنید. مقدار قابل توجهی از سوابق نشان داده شده است افرادی که دارای قدرت اراده قوی هستند و بر موانع غیرواقعی غلبه می کنند و تنها با استفاده از قدرت ذهنشان این درمان های معجزه آسا را به دست آورده اند.

آیا این گفته ها عالی نیست؟ یادگیری استفاده از قدرت ذهن شما را به یک منبع بسیار قدرتمند برای توسعه شخصی هدایت میکند در زیر برخی استراتژی های ذکر شده برای کمک به شما و شروع تمرین، و تعهد میباشند عناصر کلیدی برای موفقیت با این تکنیک ها است. راهنمایی هایی برای باز شدن قدرت ذهنتان :

 

هر کس توانایی استفاده ازقدرت ذهن خود را دارد. مشکل این است که اکثر ما زمان و انرژی لازم برای رسیدن به چیزهایی که به عنوان یک معجزه به حساب می آیند، را نمیگذاریم. کسانی هستند که استاد این هنر هستند و از ذهن خود برای انجام معجزات در زندگی خود استفاده می کنند. یک کلمه جادویی که بتوانید بگویید یا یک مراسمی که بتوانید از ان برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید وجود ندارد. شما باید ترکیبی از فداکاری، ایمان، تمرکز و صبر را برای دریافت چیزهای که میخواهید استفاده کنید .

اگر مدیتیشن برای شما جذاب نیست می توانید با یک پیاده روی سعی کنید یا ، به آرامی در یک اتاق نشسته، در رختخواب قرار بگیرید، حمام بیاورید، یا هر چیز دیگری که واقعا می توانید آرامش را بدست اورید و ذهن خود را آرام کنید.

وقتی این کار را می کنید می توانید تمام این افکار منفی را از ذهن خود حذف کنید  سپس شما می توانید بر روی آن چیزی که واقعا میخواهید تمرکز کنید  اطمینان حاصل کنید که چیزهایی که می خواهید با باورهایتان نیز منطبق باشداما  اگر چیزی که میخواهید بسیار بزرگتر از گفته های ذهنتان است هب عنوان مثال درامد ماهیانه ۱۰۰ میلیون ممکن است زمان بیشتری را برای رسیدن به این باور نیاز داشته باشید اما در هر حال روی خواسته خود متمرکز بمانید اگر واقعا صادقانه می خواهید چیزی را بدست بیاورید آن بخشی از سیستم باور درونی شما نیست بدانید حتی غیر ممکن ، ممکن می شود و امکان پذیر است.

 

تکنیک تمرکز انرژی ذهنی روی آنچه که میخواهید و نه آنچه که در حال حاظر انجام می دهید، قطعا یک کلید برای ساختن رویاهای شماست. هنگامی که شما ذهن خود را روی آنچه که می خواهید و برای شما مهم است متمرکز میکنید و روی ان نگه دارید در نهایت میتوانید خواسته تان را لمس کنید. اگر میخواهید از این روش استفاده کنید می توانید یک سنگ خاص یا شی دیگری را همیشه همراه خود داشته باشید حتی این میتواند یک انگشتر خاص باشد که به طور مداوم به شما یادآوری می کند تا روی اهداف خود متمرکز بمانید.

پیش از شروع  برخی مواقع پیش می آید که خواسته خود را فراموش میکنید اما همیشه به یاد داشته باشید که این اتفاق یا خواسته شما محقق میشود  و در نهایت شما آن را خواهید داشت، هر چه بیشتر چیزی را از درون بخواهید و بتوانید ان را واضح تر در ذهن خود مشاهده کنید سریعتر به آن خواهد رسید.

فکر کنید که چه احساسی دارید وقتی به آنچه را که میخواهید رسیده اید وانمود کنید که الان آن را دارید و شروع به خوشحالی میکنید. ذهن شما بر این اساس واکنش نشان خواهد داد و شروع به ایجاد موقعیت هایی برای ایجاد خواسته شما می کند تا آنچه را که می خواهید در زندگی خود داشته باشید.

قدرت ذهن شما واقعا بی حد و حصر است اگر شما بتوانید انرژی خود را در جهت درست متمرکز کنید به جمع افرادی می پیوندید که سرطان را درمان می کنند، بیماری های روانی بدون دارو و یا کمک شکست میدهند ، از آسیب های نزدیک به مرگ جلوگیری می کنند ، بهبودی معجزه آسا را  ایجاد  می کنند، به دست آوردن قدرت غیر قابل تصور ذهن تقریبا غیر ممکن هایی است که علم نمی تواند برخی از انها را که اتفاق می افتد ثبت کنند یا توضیح دهند، اما آنچه که این را توضیح می دهد، این است که ذهن شما یک دارایی بسیار قدرتمند است و می تواند شگفتی بیافریند.

به یاد داشته باشید که همیشه در مورد آنچه که می خواهید متمرکز شده و متمرکز بمانید. هرگز تمرکز خود را از دست ندهید و اعتماد به نفس خود را در طول مسیر حفظ کنید. با این کار می توانید شانس خود را افزایش دهید و به آنچه که رویایی آن را دارید برسید.

 چگونه فکر خود را آزاد کنیم تا تمرکز داشته باشیم؟

سامانه صدای مشاور:آیا آنقدر فکرتان بسته است که نمی توانید روی مسایل دیگر خوب تمرکز کنید؟

چگونه افکار خود را بارور کنیم ؟

آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که بخواهید کاری را انجام دهید اما آنقدر در مورد آن موضوع فکر کرده اید که زمان را از دست داده اید و آن موضوع بازخوردی را که می توانست داشته باشد را از دست می دهد و از اهمیت آن کاسته می شود .

چگونه ذهن را آزاد کنیم

-جمله هایی به این سبک را شاید بسیار شنیده باشید اما حقیقتا آیا می دانید چگونه می توانید افکار خود را رشد دهید ؟ چگونه می توان به یک فکر ناب و عالی رسید ؟

هر فکر جدیدی که در ذهن شما به وجود می آید از کجا نشات می گیرد ؟

هر فکر ، نظر ، ایده ای که در ذهن شما زاییده می شود نتیجه نیاز روحی و جسمی شما به آن فکر است ، گاهی این نیازها مدت هاست که در ذهن شما وجود دارند نه یک روز یا یک هفته بلکه در مواردی به سال ها یا ماه ها قبل بازمی گردند .

به یک مثال بسیار ساده اما مرتبط دقت کنید :

اگر به این فکر می کنید که صبح ها زودتر بیدار شوید و به کارهایتان برسید به این دلیل است که احساس می کنید با کمبود زمان برای انجام کارهایتان مواجه می شوید پس این فکر در ذهن شما متولد می شود که صبح ها زودتر بیدار می شوید .

هنگامی که فکری در ذهن شما جرقه می زند آن را رها نکنید در ابتدا به آن فکر کنید و با خود بگویید این فکر چرا به ذهن من خطور کرده است ؟ این فکر مرا به کجا می خواهد ببرد ؟ این فکر چه نتیجه ای را برای من به دنبال خواهد داشت ؟ چرا الان ؟ چرا در این زمان و مکان ؟

خود را اصلا محدود نکنید و حتی گاهی برای پاسخ دادن به سوالی که در ذهن شما به وجود آمده است می توانید از نزدیکان خود نیز کمک بگیرید تا سریعتر به پاسخ دست پیدا کنید .

با این روش شما می توانید بسیاری از هدف ها ، برنامه هایی که در ذهن دارید را طبقه بندی کنید و به آنها بپردازید شاید هیچ گاه برای آنها زمانی را اختصاص نمی دادید ، غافل از اینکه شاید این افکار رمز موفقیت شما و کلیدی رو به آینده ای سعادت مند تر باشند .

هنگامی که به سوالات پاراگراف قبلی در ذهن خود پاسخ دادید ، گاهی اوقات سوالات و پاسخ ها به نظرتان خنده دار و حتی احمقانه نمود پیدا می کنند اما به یاد داشته باشید پاسخ های خنده دار و مسخره نیز می توانند نیازی ناخودآگاه از ذهن انسان را آشکار کنند که تا کنون به آن پرداخته نشده است .

پاسخ سوال را با دقت آنالیز کنید و به آن بپردازید نه اینکه بی توجه از کنار آن بگذرید .

چند سوال را در این قسمت مطرح می کنیم تا شما ساده تر بتوانید به پاسخ سوالهایتان برسید :

* آیا با انجام این کار رضایت بیشتری نصیبم می شود ؟ آیا موقعیت کنونی ام تغییری پیدا می کند ؟

* این ایده در نگاه اول مرا به چه فکری وادار می کند ؟ یاد آور چه کسی یا چه عملی می باشد ؟

* چه پاسخی برای این سوال وجود دارد ؟ یک پاسخ وجود دارد یا چندین پاسخ ؟

* از طریق چه ر اه هایی می توانم این تفکر را بارور کنم ؟

* این فکر مثبت است یا منفی ؟ به سعادت من می انجامد یا دربند و اسیر شدن ؟

در آخر باید متذکر شویم که فراموش نکنید ایده ها و تفکرات سازنده از پول ارزش بیشتری دارند و مهم تر هستند .

این تفکرات و ایده ها هستند که پول را به همراه خود می آورند . گاهی یک فکر ساده و بی اهمیت ، یک کاخ و سلطنت را برای شما به ارمغان می آورد .

منبع: سایت صدای مشاور تحصیلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ونوس , موسسه ونوس , سایت ونوس , دی وی دی ونوس , آسان بیاموزیم , قیمت محصولات ونوس , مشاوران ونوس , مشاوران موسسه ونوس , قیمت دی وی دی های موسسه ونوس , موسسه کنکور ونوس , کنکور , دی وی دی کنکور , دی وی دی , ونوس کنکور , پکیج های ونوس , دی وی دی های آموزش کنکور


 

بهترین زمان برای تغییر باورهای ناخوداگاه از زبان دکتر جو دیسپنزا

جو دیسپنزا

تکنیک سابلیمینال مارکتینگ چیست؟

چگونه ذهن را آزاد کنیم

ما از اطلاعاتی که شما در اختیار ما قرار می دهید برای بهبود
مسائل فنی سایت و بهبود خدمات ارائه شده ، با توجه به خط مشی که سایت دنبال
میکند استفاده خواهیم کرد.

صفحه اصلی > آموزش سابلیمینال – مقالات موفقیت > چطور قدرت بینهایت ذهن را آزاد کنیم و از آن استفاده کنیم؟

هر کس توانایی استفاده ازقدرت ذهن خود را دارد. مشکل این است که اکثر ما زمان و انرژی لازم برای رسیدن به چیزهایی که به عنوان یک معجزه به حساب می آیند را نمیگذاریم.

اگاهی هایی که بعد از مطالعه این مقاله خواهید دانست:

قدرت ماورایی ذهن چیست ؟ چطور قدرت بینهایت ذهن را آزاد کنیم؟

ذهن انسان بسیار قدرتمند است و اگر یاد بگیرید که چگونه توانایی این قدرت را به دست بیاورید، می توانید هر چیز بزرگ یا کوچکی را بدست آورید و حتی در زندگی خود معجزه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما توصیه هایی در مورد چگونگی برخورد با قدرت درونی خود بدهیم و به شما یاداوری کنیم ما قادر به انجام کارهایی هستید که هرگز فکر آن را هم نکردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه ذهن را آزاد کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واقعا در دوران کودکی ام این حس قدرت درون وتجسم ارزوهایم را داشتم ولی از ترس اینکه مورد تمسخر قرار نگیرم باز گو نمی کردم .ممنون از اینکه به این باورمان قدرت یقین دادید.

ما ایرانیها فقط از قدرت چشم زدن یا چشم زخم به دیگران به خوبی استفاده میکنیم این مهارتو خیلی ها دارند در لحظه طرف رو از هستی ساقط میکنیم .هزاران بار دیدم و چشیدم که میگم

بین قدرت خداوانسان فقط یک تارمواست

نکات مفیدی درباره قدرت دذهن بیان گردید. بسیار عالی بود.

عالی من تمرکز کردم یه ساختمونو خورد کردم

خوب میشی

اللهم اشفع کل کصاخیل

😂😂😂

زیاد تمرکز نکن تمرکزت خراب میشه🤣🤣

عااالی.بود مممنون.

مطلب جالب و مفیدی بود ممنون !

سلام عالی بود مرسی

ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و ۶ فیلم ناخودآگاه را دریافت کنید

قدرت خود را برای جذب ثروت، فرد مورد نظر، سلامتی و معنویت آزاد کنید

سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان
سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران
به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود
.بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

سایت مانی ام اس بهترین منبع برای پیام های پنهان و ابزاری برای تغییر باورهای مخرب ضمیر ناخوداگاه است. پیام های پنهان تا به امروز قدرتمندترین ابزار برای تغییر تنظیمات ناخوداگاه شناخته شده اند. تاکیدات پنهان آگاهی شما را دور زده و به شکل باورهای مثبت خود را به ناخوداگاه میرسانند و زمانی که باورهای محدود کننده شما حذف شوند هیچ چیز نمیتواند شما را متوقف کند و اکنون شما میتوانید هر گونه تغییری که مد نظرتان است را سریع و با حداقل تلاش ایجاد کنید.

آخرین بروز رسانی سایت : ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۰۱:۰۱

تمامی حقوق مادی و معنوی برای مانی ام اس محفوظ می باشد.

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

 

بهترین زمان برای تغییر باورهای ناخوداگاه از زبان دکتر جو دیسپنزا

جو دیسپنزا

تکنیک سابلیمینال مارکتینگ چیست؟

SSILD یا (Senses Initiated Lucid Dream) یک تکنیک مدرن رویای شفاف است. یادگیری آن آسان و بسیار موثر است و در طول دوره نتایج سازگار را ایجاد می کند. این تکنیک در سال ۲۰۱۱ به منظور کمک به مبتدیان در یادگیری رویاهای شفاف در یک انجمن چینی ابداع شده است. اولین نسخه مکتوب این تکنیک تحت عنوان “太 玄功” منتشر شد که به معنای واقعی کلمه به “یک تکنیک بسیار مرموز” ترجمه می شود. این ترجیحا مناسب است زیرا در زمان ابداع این روش هیچ کس تصوری از دلیل کارکرد آن نداشت. با وجود عدم تئوری بازخورد این روش بسیار مثبت بود. فقط در طی چند ماه صدها داستان موفقیت از داشتن رویای شفاف از افراد جمع آوری شد!

 

orem ipsum dolor amet, consectetur adipite scinelit vestibulum vel quam sitare ame.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی:

 

آیا تا به حال شنیده -اید که مردم می گویند “نگذار آینده ی تو حال تو را خراب کند؟” این جمله خیلی موثر است. خیلی از ما ها به سادگی اهمیت این جمله را درک خواهیم کرد چون این جمله به ما آزادی ذهنی زیادی می دهد. اگر تا به حال کلمه ی آزادی ذهنی به گوش شما خورده است، خب درست شنیده -اید این یعنی اینکه در حال زندگی کنید و همین طور آزادی ذهنی یکی از تمرینات مهم برای آرامش ذهنی است و کسی که می خواهد به آرامش ذهنی برسد باید در این مورد تبحر داشته باشد.

به بسیاری از بیماران این را آموخته ام که چگونه ذهنی آرام داشته باشند! این به آنها امکان می دهد تا در لحظه زندگی کنند. این گونه برنامه ریزی ذهنی خیلی برای بیمارانم مثمر ثمر واقع شده. کسانی که در حال زندگی می کنند شاد تر و ، سر حال تر و امید وار تر هستند. آرامش ذهنی به شما کمک می کند تا به افکار ، احساسات و حالات بدن خود نظم و سامان بدهید و همین طور باعث می شود تا با فاکتور های انسانی بیشتر کار کنید و به راحتی بتوانید احساسات و افکار خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

من معمولا به بیمارانم می گویم که استرس در فکر کردن به گذشته و نگرانی در فکر کردن به آینده است و به طبع آرامش و سلامت ذهنی در حال وجود دارد.

یکی از موارد کاربردی که من برای بیمارانم در درمان اختلالات ذهنی بیشتر استفاده می کنم، درمان مبتنی بر تعهد است که یکی از مؤلفه های اصلی آرامش ذهنی به شمار می آید. آرامش ذهنی به چند دلیل متعدد تقسیم می شود که شما خودآگاهی و روشهایی برای حضور ذهن در زمان حال است. یکی از موارد بدی که آینده به شما می دهد این است که زمان را از شما به یغما می برد و آن را نابود می کند.

شاید این ذهن شماست که زمان شما را به سرقت می برد…؟؟

خب این یعنی چه؟ خب آیا تا به حال به تعطیلات رفته -اید و سریعا از خود پرسیده -اید که “این تعطیلات به زودی تمام خواهد شد و فردا شنبه است، باید هر چه سریع تر به سر کار بروم”؟ این طرز تفکر فقط و فقط زمان شما را به سرقت می برد. در واقع زمان را به سرعت می گذراند و باعث می شود که این تفریحات خوب و زیبا زودتر تمام شوند. بنابراین خیلی برای اتمام تعطیلات عجله نکنید کمی هم از تعطیلات لذت ببرید.

وقتی که این گونه فکر می کنید، به جای آنکه در حال زندگی کنید در آینده ایی زندگی می کنید که هنوز نیامده است!!! این گونه طرز تفکر شما را از لذاّت زندگی دور می کند و تجربیات شما را به طرز محسوسی کاهش می دهد.

برای مثال در هنگام جشن عروسی خودتان، تجدید دیدار با اعضای خانواده یا حتی سفر هایی که می کنید ممکن است همچنین افکاری نیز داشته باشید. حالا اگر برای سفری که هنوز نیامده برنامه ریزی کنید فقط وقت خود را تلف نموده -اید ، باید بدانید که این سفر به پایان خواهد رسید و با برنامه ریزی صد در صد محدود شما لذت کافی از سفر را نمی برید.

یکی از بهترین روش هایی که باعث می شود هیجان سفر حال حاضر برای شما باقی بماند: این است که واقعاً در همان سفر زندگی کنید نه جایی دیگر! نگذارید زمان از دست تان به سادگی در برود.

نگه داشتن هیجانات حال حاضر بسیار راحت است و به آسانی می توان آن را انجام داد، ولی با فکر کردن در مورد آینده و اتفاقات نیامده فقط وقت را به خود تلخ می کنید. اگر این کار را کنید این به این معنی است که از زمان حال لذت کافی را نمی برید. سپس سفر شما فرا می رسد ولی متاسفانه به دلیل فکر کردن به افکار بد و منفی در آینده سفر شما زود تمام می شود و لذت کافی را از آن نمی برید. با زندگی کردن در حال شما به خود این اجازه را می دهید که تجربیات بهتری داشته باشید و همین طور حس رضایت بخشی شما نیز بیشتر می شود.

کاربرد های روزمره آرامش ذهنی

سفر های درون شهری یا برون شهری مثال های خوبی از زندگی در حال حاضر می باشند، ولی این دیدگاه(آرامش ذهنی) می تواند به تمامی ابعاد زندگی روزانه شما تعمیم پیدا کند. وقت طلاست! نگذارید به راحتی از دست تا در برود و هیچ وقت برای داشتن وقت کافی آرزو نکنید. از لحظات زندگی خود به طور کامل لذت ببرید و آنها را در حافظه خود ثبت کنید.

حتی در بد ترین اوقات زندگی خود در لحظه زندگی کنید. چون آرامشی که به دست می آورید مسائل زندگی شما را به راحتی حل خواهد کرد و به همین اندازه عصبانیت، اضطراب و نگرانی ، زندگی شما را تلخ خواهد نمود.

مترجم: محمد امانی

منبع:psychologytoday.com

نظرات کاربران

کاربران گرامی : برای نظر دهی می توانید از دکمه ی سبز رنگ پایین صفحه استفاده کنید.

محصولات و مقالات ویژه

 

انسان این شاهکار خلقت، در طول تاریخ سعی نموده است بر مشکلاتی که پیش رویش قرار گرفته است، مسلط شود.این یک جریان دایمی است که تا بشر حیات داشته باشد، حل مشکلات و پی بردن به اسرار درون خود و درون کاینات نیز وجود دارند.

مشاهده گروه محصولات

این که نتیجه شما از انجام این تمرین چه چیزی بود، می تواند سمت وسوی خواسته ی شما را تعیین کند، به تفکرات و خواسته های شما باور ببخشد. شاید چند جمله فوق کمی سر درگم کننده باشند.

مشاهده گروه مقالات

جریان سیال ذهن شکلی روایی از روایت داستان است که ویژگی های اصلی آن نا هماهنگی و دستورات غلط زمانی پی در پی، درهم ریختگی دستوری و سجاوندی و علامت گذاری، تبعیت از زمان ذهنی شخصیت داستان(روایت توسط نویسنده) و گاه نوعی شاعری در زبان است

مشاهده گروه مقالات

اصطلاح اسکیزوفرنی برای اولین بار در سال 1908 توسط یکی از دانشمدان حوزه ی روانشناسی یوجین بلولر از ترکیب دو واژه ی یونان shiein (فروپاشی) و pherno (اندیشه) ابداع شد. این وازه از واژه های ثقیلی است که یکی از معادل های فارسی آن « دیوانگی و یا جنون روانی » است.

مشاهده گروه مقالات

برچسب ها

چقدر جوان هستید؟

6695 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

چگونه ذهنی آزاد و راحت داشته باشیم؟

2375 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

رابطه استرس و سرطان

842 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

چگونه ذهن را آزاد کنیم

ضرر های امواج موبایل در دوران حاملگی

866 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

اعتماد به نفس کاذب

1022 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

در سال پیشرو 1397 مغز قدرتمند

684 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

مفاهیم پایه ایی اعتیاد

771 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

مفاهیم روان شناسی مثبت گرا

1136 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

آیا عشق در نگاه اول حقیقت دارد؟

1284 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

شخصیت های مرزی

715 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

اختلال شخصیت مرزی

431 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

رها سازی مغز معتاد

914 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

تست افسردگی

795 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

افسردگی چیست؟

259 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

19 روش علمی برای آرام شدن ذهن

آیا اضطراب دارید یا خوشحال نیستید؟ آیا به آرامش ذهن نیاز دارید؟ روش های آرام کردن ذهن را نمی دانید؟ روش هایی برای آرام شدن ذهن وجود دارند که سخت نیست و به شما کمک می کند تا آرامش ذهن خود را بدست آورید و در در هر زمانی آماده باشید. اگر این سوال برای شما هم وجود دارد که چگونه ذهنمان را آرام کنیم در ادامه با مطالعه 19 روش آرام شدن ذهن همراه زوم لایف باشید.

آرام شدن ذهن ذهن، می توان مدیتیشن، فعالیت های سالم تر مانند ورزش یا فعالیت های آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی و استفاده از محرک های اضطراب، مانند شبکه های اجتماعی را کاهش داد. هنگامی که روش هایی را می یابید که به آرام شدن ذهن شما کمک می کند، سعی کنید اغلب آن ها را انجام دهید.

اگر ذهن آشفته ای دارید و بدنبال آرام کردن ذهن خود هستید در ادامه 19 روش را برای آرام شدن ذهن به شما توصیه می کنیم.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

این مورد بسیار واضح بوده و نفس عمیق ظاهرا تاثیری شگفت انگیز در آرام کردن ذهن دارد. تمرین های زیر را روزانه و در مواقع استرس انجام دهید؛ زیرا به کاهش استرس کمک می کنند:

این مورد، فرایندی برای خالی کردن و آرام کردن ذهن با تمرکز بر فکر، مکان، کلمات، رنگ یا شیء مشخص است. برای انجام مراقبه، در مکانی راحت بنشینید (زانو زده یا دراز بکشید) و دعا کنید یا به چیزی مشخص فکر کنید. ممکن است این کار بیش از ده دقیقه طول بکشد، ولی هیچ اشکالی ندارد و مسئله ای عادی است.

این مورد بسیار مشابه تصویر سازی در مراقبه است که در آن، برای آرام شدن ذهن باید صحنه ای آرامش بخش را تصور کنید. آن صحنه را تا هر وقت که دوست دارید در ذهن خود مجسم کنید؛ اما تمام انرژی و فکر خود را بر مجسم کردن این مکان در ذهن خود متمرکز کنید.

در این فرایند، تمامی عضلات بدن را ابتدا منقبض کرده و سپس شل می کنید. این کار، وضعیت روحی و روانی را تغییر داده و به ذهن کمک می کند تا مانند بدن به آرامش برسد.

یوگا ورزشی کششی بوده و به بدن فشار وارد نکرده و به آزاد و شل شدن عضلات در بدن کمک می کند؛ زیرا باید بر هر حرکت آن تمرکز کرده و ذهن نمی تواند به مسائل اضطراب آور فکر کرده و به همین دلیل، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

برای داشتن آرامش ذهن، بدنی سالم و عاری از سموم، نوشیدن آب بسیار با اهمیت بوده و به ذهن کمک می کند تا بهتر تمرکز کند. برای بهتر انجام دادن فعالیت های آرامش بخش، آب زیاد بنوشید.

غذاهایی خاص به بدن کمک می کنند تا هورمون های مربوط به اضطراب را کاهش داده و هورمون هایی را که مسئول ایجاد حس شادی و آرامش ذهن هستند، افزایش دهد.

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که این ماده باعث ایجاد حس شادی در بدن است. سعی کنید هر روز مقداری ورزش کرده و پس از یک برنامه ی کاری پر از استرس، ذهنتان را آرام کنید.

اگر به آشپزی، مطالعه یا ورزش علاقه دارید، انجامشان دهید! انجام دادن کارهایی که به آن ها علاقه دارید به شما کمک می کند تا ذهن را از اضطراب خالی کرده و ترشح اندورفین را افزایش می دهد که باعث شادی می شود.

نوشیدنی های گرم باعث می شوند تا تنش از بدن خارج شده و اضطراب کاهش یابد. نوشیدنی های گرمی را بنوشید که فاقد کافئین و الکل هستند؛ زیرا این مواد می توانند اضطراب و افسردگی را تحریک کنند.

انجام فعالیتی که به تفکر نیاز ندارد، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

حتی اگر به موسقی هایی مانند رپ یا راک علاقه دارید، به آهنگ هایی آرام و آرامش بخش گوش دهید تا ذهنتان نیز آرام شود.

تحقیقات نشان داده اند افرادی که با حیوانات وقت می گذرانند، فشار خون پایین تری داشته و مهم تر از همه، نسبت به افرادی که به ندرت با حیوانات در تماس هستند، اضطراب کمتری دارند.

این روش هنگامی است که از رایحه های آرامش بخش استفاده می شود. برخی از این رایحه های معروف عبارتند از: اسطوخودوس، نعنا و اوکالیپتوس.

آب گرم به ترشح اندورفین کمک می کند که این ماده، اضطراب را کاهش می دهد؛ پس به مدت بیست دقیقه در وان آب گرم بنشینید.

یکی از بزرگترین محرک های اضطراب، شبکه های اجتماعی است؛ خواه تلفن همراهتان باشد یا حساب کاربری فیسبوک. سعی کنید برای کاهش اضطراب، زمانی را به دور از این ها بگذرانید.

دوری از تلویزیون می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند. تلویزیون مملو از رنگ های روشن، تصاویر شلوغ و صدایی ممتد است که باعث افزایش میزان اضطراب می شود.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

اغلب افرادی که در اطرافمان هستند، بیشترین میزان اضطراب را در ما ایجاد می کنند؛ پس سعی کنید زمانی را برای تنهایی در نظر بگیرید.

اگر می دانید امتحان یا قرار ملاقاتی که دارید باعث اضطرابتان می شود، سعی کنید برای جلوگیری از اضطراب بیشتر، به آن فکر نکنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

بسیار عالی بود، ممنونم

سلام، خوشحالم که براتون مفید بوده. ممنونم و سلامت باشید 🍀🙏

سلام، بله ماساژ هم می‌تونه به آرامش ذهن و بدن کمک کنه اما روشی نیست که خودتون بتونید انجام بدید و باید توسط شخص دیگری انجام بشه.

در این مطلب روش‌هایی گفته شده که خودتون بتونید انجامش بدید.

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا هر چقدر تلاش می‌کنیم که از بعضی از مشکلات رها شویم باز هم ذهنمان به آنها فکر می‌کند؟ درست مثل این می‌ماند که سعی کنیم به فیل صورتی فکر نکنیم. این به آن علت است که ذهن ما نمی‌تواند به چیزی فکر نکند. به خصوص اگر آن چیز منفی هم باشد. بهترین روش برای آزاد کردن ذهنمان آن است که افکار منفی را با افکاری دیگر جایگزین کنیم.

یکی از سخت تمرکز ذهن ترین چیزهایی که باید بپذیریم این است که همه به معنای این نیستند که برای همیشه در زندگی ما باشند 35 جاش بیش از وزن ایده آل خود 360 پوند چاق است شما باید میزان این صفات را برای شما ارزیابی کنید، حتی اگر یکی از خصوصیات آن بیشتر از دیگری اعمال شود این ممکن است چیزی شبیه به این باشد: شما کم زندگی بدبخت هستید شما ممکن است تجویز تمرکز ذهن قدرت را با استفاده از کالریشن، وزن و درمان ذهن مشغول یا ماشین آلات وزن انجام دهید.

تجاوز بیش از این میزان کاهش وزن ضروری و محتاطانه نیست شش عامل که فقط توضیح داده شده ترکیب می چگونه فکر خود را آزاد کنیم شوند تا آگاهی کلی فرد را تشکیل دهند زیرا او هر انتخاب خاصی را انجام می دهد در چگونه به چیزی فکر نکنیم تنها سه فصل فوتبال کالج، او پنجاه و هشت رکورد مدرسه را تنظیم کرده بود و به عنوان یک آمریکایی نامگذاری شد هیچ ورزشکاری تاج گذاری نمی کند بلکه در عرق ابرو خود قرار دارد چگونه به چیزی فکر نکنیم قهرمانان : و میکروب های روده، که در ماه مارس گذشته به نجات پرداخت.

برخی از آنها کل زندگی چگونه فکر خود را آزاد کنیم خود را صرف تلاش برای رسیدن به یک هدف می کنند، فقط این که بدانند این چیزی نیست که همه شکسته شده بودند آیا تحریف های خاصی وجود چگونه ذهن خود را متمرکز کنیم دارد که شما بارها و بارها از آنها استفاده می کنید؟ آیا موقعیت های خاص یک یا چند تحریف بارز ایجاد می کنند؟ به نظر می رسد کدام تحریف ها باعث تحریک کدام احساسات می شوند؟ با تمرکز در مورد تحریفات ویژه ای که بیشتر از آن استفاده می کنید، می تمرکز ذهن توانید آگاهی خود را تیزتر کرده و در آینده به آن الگوهای خاص تفکر گوش دهید.

چگونه ذهن را آزاد کنیم

سینه را بلند کنید و شانه های خود را به درمان ذهن مشغول سمت پایین و عقب بکشید با این حال، دریافت چربی در رژیم غذایی تنها راهی برای به دست آوردن این منبع انرژی نیست آنچه لی و چان دریافتند این بود که شرکای متصل به اضطراب، رضایت از رابطه کمتری، رفتارهای حمایتی کمتری و احساسات منفی بیشتری راجع به رابطه گزارش دادند نجابت مانند یک غرفه وحشی است درمان ذهن مشغول که آزار داده است پاسخهای شما می تواند آغاز نقشه جدیدی باشد که زندگی شما چگونه به چیزی فکر نکنیم می تواند پس از قطع تلاش برای تصحیح و تغییر شریک زندگی خود ادامه یابد.


دانلود با سرعت 16 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 32 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 64 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 128 Kbps غیر مستقیم

توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد…

چگونه ذهن را آزاد کنیم
چگونه ذهن را آزاد کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *