چگونه موفق شویم

 
helpkade
چگونه موفق شویم
چگونه موفق شویم

The online version of the Iranian daily Hamshahri

مهم نیست موفق بودن برای شما در چه چیزی خلاصه می‌شود، مهم این است که به‌راحتی به دست نمی‌آید. در این مطلب فهرستی از ۱۳ مورد از بهترین توصیه‌های چند فرد موفق برایتان آورده شده است. اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید، رعایت این نکات خالی از لطف نیست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو، موفق بودن و موفقیت کم‌کم به واژه‌ای کلیشه‌ای بدل شده است. هرکس برای آن برنامه‌ای ارائه داده است و قوانین زیادی برای آن ترسیم شده است. قبل از هر چیز باید بگوییم موفقیت برای شما به چه معناست و چگونه می‌خواهید در زندگی موفق باشید؟ موفقیت برای برخی از افراد به معنای کسب ثروت است و برای برخی دیگر به معنای کسب قدرت، برخی از افراد هم فقط می‌خواهند با داشتن تأثیر مثبت بر جهان موفقیت را تجربه کنند. همه این‌ها تعابیر درستی از موفقیت هستند، درواقع موفقیت مفهومی است که برای افراد مختلف، متفاوت است. هرچند مهم نیست موفق بودن برای شما در چه چیزی خلاصه می‌شود، مهم این است که مطمئناً به‌راحتی به دست نمی‌آید.

راهنماها و کتاب‌های زیادی برای کسب موفقیت وجود دارد، هرچند موفقیت برای هرکس کاملاً منحصربه‌فرد است. توصیه‌های موجود در این کتاب‌ها اغلب برای همه اشخاص مناسب نیستند؛ بنابراین عمل به توصیه‌های منحصربه‌فرد یک نفر معمولاً به درد نمی‌خورد. در این صورت، باید به توصیه‌های افراد زیادی با ایده‌های کاملاً متفاوت گوش کنید تا شاید یکی از آنها به درد شما بخورد. در ادامه فهرستی از ۱۳ مورد از بهترین توصیه‌های برخی از افراد موفق برایتان آورده شده است. اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید، رعایت این نکات ضروری است:

۱- بزرگ فکر کنید

چگونه موفق شویم

میکل‌آنژ بوناروتی (Michelangelo Buonarroti)، هنرمند بزرگ رنسانس می‌گوید: «بزرگ‌ترین خطری که ما را تهدید می‌کند بلندپروازی نیست، بلکه پایین بودن و در دسترس بودن اهدافمان است.»

تعداد کمی از هنرمندان به‌اندازه میکل‌آنژ تأثیرگذار بوده‌اند. امروزه، با گذشت قرن‌ها از مرگ او، هنوز هم آثار او الهام‌بخش بسیاری از مردم است و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. آثار وی شهرت جهانی دارد، کافی است مجسمه او از داود یا نقاشی‌اش در نمازخانه واتیکان را در نظر بگیرید. تصور کنید که او تصمیم نمی‌گرفت یک هنرمند باشد و مسیرش را عوض می‌کرد. تصمیم گرفتن برای یک هنرمند موفق بودن همیشه بسیار سخت است، تصور کنید چه می‌شد اگر میکل‌آنژ تصمیم می‌گرفت این بلندپروازی‌اش را درازای انجام کار آسان‌تری رها کند؟

اغلب اوقات، مردم تصمیم می‌گیرند رؤیاهای خود را به خاطر مسائلی که واقع‌بینانه‌تر است کنار بگذارند. درواقع آنها رؤیاهایشان را به خاطر کارهای آسان‌تر به فراموشی می‌سپارند. این جمله معروف از میکل‌آنژ خطر چنین دیدگاهی را به ما می‌آموزد. به‌جای داشتن چنین تفکری، بلندپرواز باشید.

۲- آنچه را دوست دارید بیابید و انجام دهید

اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، شخص بسیار بزرگ و بانفوذ رسانه می‌گوید:«وقتی می‌فهمی در مسیر موفقیت قرار داری که کاری را که دوست داری انجام دهی، حتی اگر دستمزدی بابت آن دریافت نکنی.»

بهتر است این نقل‌قول را هنگام کار کردن به یادآورید و به آن فکر کنید. تصور کنید که در کار فعلی خود امکان موفق شدن را دارید. در این صورت، احتمالاً سخت‌تر تلاش خواهد کرد و این تلاش قطعاً بیشتر وقت شما را به خودش اختصاص می‌دهد. اگر از شغلتان متنفرید، پس موفق بودن در آن فقط به معنای پر کردن زندگی‌تان با چیزی است که از انجام آن بیزارید. این کار چه احساسی به شما می‌دهد؟

در عوض چرا بر انجام کاری که عاشقش هستید، تمرکز نکنید؟ هنگامی‌که علاقه‌مندی‌تان را یافتید، انگیزه لازم برای ادامه مسیر را پیدا خواهید کرد. موفقیت در این کار، به معنای تحقق رؤیاهایتان است.

حتی اگر در شغلتان موفق نباشید، حداقل زندگی‌تان را صرف کار مورد علاقه‌تان کرده‌اید. بسیاری از نوازندگان موفق سال‌هایی از زندگی خود را صرف اجراهای بدون دستمزد کرده‌اند، تنها دلیلی که نوازندگی را ادامه داده‌اند عشق به کارشان بوده است.

۳- ایجاد تعادل در زندگی را یاد بگیرید

فیل نایت (Phil Knight)، مدیرعامل شرکت نایک می‌گوید: «در زندگی شخصی و کاری همیشه جنگ میان آرامش و آشفتگی برقرار است که هیچ‌یک از آنها پیروز نمی‌شود؛ اما چگونگی مدیریت هردوی آنها، رمز موفقیت در زندگی است.»

اکثر اوقات، مردم فکر می‌کنند برای موفق بودن، باید فقط آن را هدف زندگی‌شان قرار دهند و به هیچ‌چیز دیگری توجه نکنند. اگر افراد فکر کنند که شغلشان آنها را به سمت موفقیت سوق می‌دهد، احتمالاً هر روز ساعات بی‌شماری را صرف انجام آن کار کنند. به‌هرحال، هزینه این کار، محروم شدن از استراحت کافی، سلامتی و داشتن یک زندگی لذت‌بخش است. درنهایت ممکن است افراد در راه رسیدن به موفقیت خسته شوند و توقف کنند.

اگر موفقیت برای آنها به معنای داشتن یک زندگی قوی اجتماعی و گروهی از دوستان خوب باشد، احتمالا به شغلشان آسیب می‌رسد؛ به این معنا که ممکن است شغل خود را از دست بدهند و درنتیجه‌ آن، از عهده مخارج وقت‌گذرانی با دوستان برنیایند. بدین ترتیب، همان‌طور که فیل نایت می‌گوید، موفقیت با کمک تعادل به دست می‌آید. آن را به‌عنوان تعادلی بین کار و استراحت در نظر بگیرید.

۴- از شکست نترسید

هنری فورد(Henry Ford)، مؤسس شرکت خودروسازی فورد می‌گوید: «شکست به‌سادگی فرصتی برای شروع دوباره است تا این بار هوشمندانه‌تر عمل کنید.»

داستانی وجود دارد که واقعی بودن آن تأیید نشده است، اما پیامی که درون آن است دست‌کمی از حقیقت ندارد: توماس ادیسون لامپ را پس از صدها تلاش ناموفق اختراع کرد. در مصاحبه‌ای از او پرسیدند: «پس از صدها تلاش ناموفقت چه احساسی داشتی؟» پاسخ او عالی بود: «من صدها بار شکست نخوردم، بلکه صدها راه پیدا کردم که با آنها نمی‌شود لامپ اختراع کرد.»

هر شکست برای او به‌منزله یک درس جدید بود. درسی که به او آموخت که چه‌کاری بی‌نتیجه و در عوض کدام کار درست است.

هر تلاش ناموفق و هر شکست، گامی اساسی در مسیر موفقیت است. تسلیم شدن پس از شکست کار آسانی است که اکثر ما انجام می‌دهیم، اما باید آن را به‌عنوان یک درس در نظر بگیریم. به شکست‌های خود توجه کنید و آنها را بررسی کنید. در این صورت رمز رسیدن به موفقیت را خواهید آموخت.

۵- برای رسیدن به موفقیت مصمم باشید

کلنل ساندرز(Colonel Harland David Sanders)، بنیان‌گذار KFC می‌گوید: «من تصمیم گرفتم کاری را به سرانجام برسانم. نه ساعت کاری‌ام و نه مقدار پولی که می‌گرفتم هیچ‌کدام باعث نشد تا من بهترین خودم را به نمایش نگذارم. از آن زمان تاکنون همیشه این کار را انجام داده‌ام و می‌دانم که برنده بوده‌ام.»

این نقل‌قول هم در مواقع شکست درسی برای شما به همراه دارد. ساده‌ترین کار در جهان این است که بعد از هر تلاش ناموفق، آن کار را رها کنید. تنها چیزی که شما را به ادامه دادن مسیر تشویق می‌کند، اشتیاقی درونی است که باعث می‌شود رؤیاهایتان را فراموش نکنید و از اهدافتان منصرف نشوید.

اگر واقعاً به موفقیت متعهد نباشید، پس از هر شکست آسیب بیشتری می‌بینید و هر مانعی سرعت شما را کم می‌کند. بدیهی است که رسیدن به موفقیت سخت است؛ بدون اشتیاق درونی برای آن، نمی‌توان بر این دشواری غلبه کرد؛ اما در صورت داشتن شور و اشتیاق، این سختی‌ها تنها حکم یک مانع را خواهد داشت.

۶- دست به عمل بزنید

لئوناردو داوینچی یکی از نوابغ رنسانس می‌گوید: «مدت‌هاست به این موضوع توجه می‌کنم که افراد موفق به‌ندرت عقب‌نشینی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اتفاقات سد راهشان شوند، بلکه خودشان دست‌به‌کار می‌شوند و اتفاقات را رقم می‌زنند.»

این سخن او مربوط به صدها سال پیش است، اما هنوز هم برایمان کاربردی است، به‌طوری‌که به معنای واقعی کلمه راجع به‌تمامی افراد صدق می‌کند. به سخن او فکر کنید و شخصی مانند ویلیام شکسپیر را در نظر بگیرید: وقتی به دوران زندگی او فکر می‌کنیم، فقط او در ذهنمان برجسته می‌شود. وقتی به دوران رنسانس در ایتالیا فکر می‌کنیم، به یاد میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی می‌افتیم؛ و در دوران معاصر، بیل گیتس و استیو جابز افراد موفقی هستند که در ذهنمان نقش بسته‌اند. اگر آنها آنچه را می‌خواستند انجام نمی‌دادند، زندگی ما به‌طور غیرقابل قیاسی متفاوت می‌شد. احتمالاً این مقاله را توسط دستگاهی می‌خوانید که افرادی مثل آنها یا شرکت‌هایی که مؤسس آن بوده‌اند، ساخته‌اند.

همه این افرادی که نامشان ذکر شد در دوران خود، پیشگام بوده‌اند، آنها راهی متفاوت برای حل مسائل پیدا کرده‌اند و آن را انجام داده‌اند. اگر این افراد به‌جای این‌که دنیا را شکل دهند اجازه داده بودند دنیا آنها را شکل دهد، اصلاً به چشم نمی‌آمدند.

از حرکت کردن خلاف جهت آب واهمه نداشته باشید. اگر راه بهتری برای حل مسائل به ذهنتان می‌رسد، آن را به اجرا درآورید. اگر موفق نشدید، دوباره تلاش کنید.

۷- برای موفق بودن باید روابط مثبت ایجاد کنید

تئودور روزولت (Theodore Roosevelt)، بیست و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: «مهم‌ترین ماده در فرمول موفقیت، دانستن چگونگی همراهی با مردم است.»

چگونه موفق شویم

بهترین رهبران و برخی از افراد بانفوذ (ازجمله تئودور روزولت که یکی از بهترین رهبران و تأثیرگذارترین افرادی بود که دنیا به خودش دید)، باعث ایجاد و اعتراض و آشوب نشدن، با مردم نجنگیدند و به آنها بی‌اعتنا نبودند؛ بلکه با مردمی که در اطرافشان بودند رابطه‌ای دوستانه داشتند. چنین افرادی نزد مردم محبوب بودند و مردم انتظار بهترین عملکرد را از آنها داشتند. این کلید رهبری موفق است.

منطقی است که اگر شخصی شما را دوست داشته باشد، می‌خواهد شما را یاری کند؛ اگر به او پیشنهادی بدهید، با خرسندی آن را می‌پذیرند. اما اگر کسی شما را دوست نداشته باشد، از کمک کردن به شما امتناع می‌ورزد و حتی ممکن است در جناح مقابل شما قرار گیرد. علاوه بر این، بهترین ایده این است که همیشه با اطرافیانمان رابطه مثبت داشته باشیم. شما هرگز نمی‌توانید به‌طور قطعی بگویید که چه کسانی دوست واقعی و پشتیبانتان هستند و در سختی‌ها شمارا تنها نمی‌گذارند؛ اما به‌هرحال سعی کنید همیشه به مردم کمک کنید تا در مواقع سختی دوستانی داشته باشید که شمارا یاری کنند.

۸- از بیان ایده‌های جدید نترسید

مارک تواین (Mark Twain)، نویسنده معروف می‌گوید: «فرد زمانی موفق می‌شود که ایده‌هایش به مرحله اجرا برسد.»

این حقیقت تأسف‌آور است که افراد با جسورانه‌ترین ایده‌ها، معمولاً مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرند. اکثر ما از سنین پایین یاد می‌گیریم که مانند بقیه فکر کنیم و دست به عمل بزنیم. این کار برای اجرای نقش‌های روزمره عالی است، اما برای انجام کارهای متفاوت (تمامی افراد موفق کارهای متفاوت انجام داده‌اند)، باید متفاوت فکر کنید.

اگر ایده جدیدی دارید، به خاطر این‌که جدید و متفاوت است آن را از سرتان بیرون نکنید؛ در عوض خوشحال باشید. این ایده عجیب ممکن است همان چیزی باشد که روزی شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

۹- ظرفیت خود را برای رسیدن به موفقیت باور داشته باشید

والت دیزنی (Walter Disney)، مؤسس کمپانی والت دیزنی می‌گوید: «اگر می‌توانی تصورش کنی، پس حتماً می‌توانی انجامش دهی.»

موفقیت همان چیزی است که می‌توانید تصور کنید و به آن برسید.

ممکن است در مسیر رسیدن به اهدافتان با افرادی برخورد کنید که به شما و توانایی‌تان برای رسیدن به موفقیت شک دارند. به‌هیچ‌وجه با آنها و دیدگاهشان همراه نشوید، زیرا لحظه‌ای که باورتان از بین برود و متوقف شوید، همان لحظه‌ای است که با آرزوهایتان خداحافظی می‌کنید. به رؤیاهایتان ادامه دهید.

۱۰- همیشه نگرش ذهنی مثبتتان را حفظ کنید

توماس جفرسون (Thomas Jefferson)، سومین رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: «هیچ‌چیز نمی‌تواند انسانی با نگرش ذهنی مثبت را از حرکت به‌سوی اهدافش بازدارد، همان‌گونه که هیچ‌چیز روی زمین نمی‌تواند به فردی با نگرش ذهنی منفی کمک کند.»

همان‌طور که جفرسون می‌گوید، شما باید به توانایی‌هایتان برای موفقیت اعتماد کنید. این تنها راه برای پرورش ذهنیت درست است.

افکار مثبت را جایگزین نگرش‌های منفی‌تان کنید. شما باید به مشکلات نزدیک شوید، نه به‌عنوان موانعی که راهتان را سد می‌کنند، بلکه باید صرفاً به آنها به‌عنوان وظایفی معمولی درراه رسیدن به موفقیت نگاه کنید.

اگر مثبت بمانید و همیشه به همین شکل فکر کنید، موانع تأثیر عمیقی بر شما نخواهد داشت، تردید مردم شما را دلسرد نخواهد کرد و حتی بزرگ‌ترین مشکلات، جزئی به نظر خواهند رسید. درحالی‌که با ذهنیت منفی و تردید، به‌راحتی متوقف می‌شوید.

۱۱- اجازه ندهید ناامیدی شما را از ادامه دادن به مسیر دلسرد کند

آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln)، شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: «اجازه ندهید هیچ ناامیدی شما را شکار کند، درنهایت می‌بینید که موفقیت سهم شماست.»

این ‌یک واقعیت انکارناپذیر از سرشت انسان است که همه ما گاهی خودمان را دست‌کم می‌گیریم و به توانایی‌هایمان شک می‌کنیم. در چنین شرایطی اگر دیگران هم همین حس را به ما منتقل کنند، اوضاع بدتر خواهد شد.

وقتی شک و تردید وجود ما را احاطه می‌کند، بهترین راهی که به ذهنمان می‌رسد، تسلیم شدن است. به تردیدها اهمیت ندهید. اگر ناامیدی به ذهنتان راه یافت و در رسیدن به موفقیت دچار تردید شدید، بهترین راه نادیده گرفتن ناامیدی‌هاست.

۱۲- مشتاق سخت کار کردن باشید

جی‌سی پنی(JC Penny)، بنیان‌گذار موسسه پنی می‌گوید: «اگر در کارتان سختکوش‌تر از افراد معمولی نیستید، نباید انتظار رسیدن به موقعیت‌های بالاتر را نیز داشته باشید.»

احتمالاً این جمله را شنیده‌اید که برای رسیدن به موفقیت به یک درصد نبوغ و ۹۹ درصد پشتکار نیاز دارید یا شاید در مورد ایده ۱۰ هزار ساعت هم چیزهایی شنیده باشید. از هر طرف که به این دو مثال نگاه کنید، یک پیام برای شما دارند: موفقیت حاصل سختکوشی است. اگر در مسیر اهدافتان با تمام وجود تلاش نکنید، هرگز موفق نمی‌شوید.

۱۳- برای دنبال کردن آنچه می‌خواهید، به‌اندازه کافی شجاع باشید

استیو جابز(Steve Jobs)، بنیان‌گذار شرکت اپل می‌گوید: «برای دنبال کردن احساس و شهود خود شجاعت داشته باشید. آنها می‌دانند که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. هر چیزی غیر از این در اولویت دوم است.»

در یونان باستان، گروهی از خردمندان در معبد دلف زندگی می‌کردند. هرکسی می‌خواست آینده‌اش را بداند یا مشورت بگیرد، از فقیرترین افراد جامعه گرفته تا پادشاهان به دیدن آنها می‌رفت. در بالای درگاه معبد نوشته‌ شده بود «خودت را بشناس».

اگر به چیزی اعتقاد داشته و به آن تمایل داشته باشید، احتمالاً ایده‌ای هم برای رسیدن به آن خواهید یافت. اگر حتی این‌گونه هم نباشد، بازهم ممکن است به‌طور فطری بدانید که چه چیزهایی درراه رسیدن به موفقیت به شما کمک می‌کند و یا چه چیزهایی از مسیر دورتان می‌کند. درست مثل زمانی که به‌طور غریزی خطر را تشخیص می‌دهید حتی اگر همه‌چیز امن به نظر برسد. درنهایت، باید به حس درونی‌تان اعتماد کنید.

ممکن است متوجه شده باشید که بسیاری از آموخته‌های بالا مشابه‌اند و بیشترشان بر توسعه روحیه مثبت تأکید دارد. مشخص است که کلید رسیدن به موفقیت، در آنچه آرزویش را دارید، این است که ازلحاظ ذهنی به خواسته‌تان نزدیک شوید. علاوه بر این، اهمیتی ندارد که در کدام مرحله از زندگی به سر می‌برید، هنوز هم می‌توانید تغییرات مثبت ایجاد کنید و موفقیت را از آن خود کنید. با انجام دادن این کار، تولدی دوباره را تجربه خواهید کرد.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نگاهی به زندگی خود در طول روز کنید؛ به فرض یک یک کارمند هستید، هر روز راس ساعت 7 بیدار می شوید، چیزی میخورید و به سرکار می روید. تا ساعت 2 شاید 4 و شاید هم دیرتر، در اداره، تا جایی که می توانید وقت تلف می کنید تا ظهر شود و دوباره به خانه برگردید. سپس بعد از ناهار استراحتی می کنید و روی مبل دراز می کشید. احتمالاً به خواب می روید. از خواب بلند می شوید و پای تلویزیون می نشینید تا شب. احتمالاً شب هم در بیرون از منزل چرخی می زنید و مجدداً به خانه باز می گردید.

چگونه موفق شویم

اگر زندگی شما این یا چیزی مشابه با این نوع زندگی است، میخواهیم ناامیدتان کنیم! تا وقتی چنین زندگی ای را انتخاب کردید، هرگز نباید به موفق شدن فکر کنید. با نحوه زندگی افراد موفق اگر آشنا شوید، می بینید که روش های زندگی شان نه مثل آدم فضایی ها، بلکه یک زندگی نسبتاً متفاوت است. آنها هر روزشان با روز قبل فرق دارد و هرروز به راه های تازه ای برای موفق تر شدن می اندیشند. اگر به دوستان موفق مان نگاه کنیم، می بینیم که آنها متفاوت فکر می‌کنند، متفاوت صحبت می‌کنند، و هوشمندانه عمل می‌کنند. موفقیت آسان‌تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم، به شرطی که از افراد مناسب برای مدل سازی و یادگیری استفاده کنیم. گروه همکار ما، منابع و ابزارهایی که برای کسب‌ و کار خود استفاده می‌کنیم و مسئولیت پذیری برای پیگیری تلاش ها، عناصر مهمی هستند که برای موفق شدن باید به آنها توجه کنیم. ما توانا، خلاق، عاقل و خوب هستیم. آنچه که فکر می کنیم می خواهیم به آن برسیم، ممکن است تازه اول راه باشد!در اینجا هفت راه وجود دارد تا بتوانید از موفقیت هایتان پشتیبانی و حمایت کنید!

اگر راهی به ذهن افراد موفق بود، می توانستیم نظم و انظباط ذهن آنها را ببینیم!  آن‌ها می‌دانند که همه موفقیت‌ها از این مکان (ذهن) شروع می‌شوند. آن‌ها هر روز ذهن خود را آموزش می‌دهند تا از پاسخ های پیش‌ فرض مغز که به ما چیزهای منفی می‌گوید اجتناب کنند. باید مراقب افکار خود باشیم و بر روی افکار مثبتی که به ذهنمان خطور می کند متمرکز شویم. همه ما یک انتخاب داریم. برای بهبود در زمینه های ذهنی، تمرینات خوبی وجود دارد تا مثبت اندیش شویم و به افکار بد اجازه ورود ندهیم.

ابتدا مقاله زیر را بخوانید : شش راه برای افزایش رضایت از زندگی از پروفسور سانتوس

و سپس می توانید مقاله علمی و کامل زیر را بخوانید: خوش بینی آموخته شده چیست؟ +روش ABCDE  

همه ما قدرت انجام کاری باور نکردنی و خارق العاده را داریم. افراد موفق معتقدند هیچ اهمیتی ندارد که کجا به دنیا آمده‌اید، چه میزان تحصیلات دارید و با چه قدر پول، کسب و کارتان را شروع می‌کنید، بلکه آنها معتقدند موفقیت در این است که باور کنید می‌توانید دنیا را تغییر دهید. انسان های موفق‌ می‌گذارند که باور خودشان، آزادانه آنها را به سمت جهانی بهتر هدایت کند.

می دانید رفتارهای انسان های سخت کوش چگونه است؟ این مقاله را بخوانید:

سخت کوشی افراد موفق + 13 نمونه موردی  

 

یکی از جنبه های عدالت این است که همه انسان ها در طول روز، به یک اندازه زمان در اختیار دارند! کاری که ما با این «زمان» انجام می دهیم کاملا به خود ما بستگی دارد. ما معمولا به خودمان می گوییم: «من وقت کافی برای …….کار ندارم. چون که….» در جمله بالا می توانیم اولین جای خالی را با چیزی در لیست هدف پر کنیم، مانند: «تماس با دوستان» یا «نمی‌دانم چطور» اغلب ما در بهانه آوردن برای انجام ندادن کارها، بسیار خوب عمل می کنیم! این یک سم زهرآلود در راه رسیدن به اهداف است و ما را دچار رخوت و سستی می کند. ضروری است هر لحظه به خودمان انرژی بدهیم و با این بهانه آوردن ها مبارزه کنیم! بهتر است کارها را اولویت بندی کنیم تا مشکل وقت نداشتن برای آنها حل شود. اگر می خواهیم به سطوح جدید موفقیت برسیم، باید کارهای اولویت بندی شده را به ترتیب و با جدیت انجام دهیم.

در دوره حرفه ای یک استراتژی مدرن و تازه یاد میگیرید که زمانتان را مدیریت کنید و برنامه های انعطاف پذیر و عالی بچینید: روی لینک زیر کلیک کنید:

مدیریت زمان و برنامه ریزی

 

 

بیرون بیایید و انجامش دهید! این شعاری است که اپرا وینفری، یکی زنان قدرتمند و موفق جهان هم به آن معتقد است! صبر کردن برای رسیدن زمان مناسب بی معنی است! در این صورت هرگز زمان مناسب را پیدا نخواهیم کرد. ما مسئول موفقیت های خود هستیم! هرروز انتخاب هایی برای انجام دادن داریم. این ما هستیم که انتخاب می کنیم که روزمان را پربار و بزرگ بسازیم یا بی فایده و کوچک!

این هم از نکاتی که یکی از پرنفوذترین زنان جهان به شما یاد می دهد. از دستش ندهید: هفت نکته از اپرا وینفری برای سریع تر موفق شدن

 

«فداکاری» راهی برای تبدیل یک زندگی بیهوده به یک زندگی معنادار و چیزی است که ما می توانیم به داشتنش افتخار کنیم. تمایل ذاتی ما به این است که یک زندگی معنا دار و زیبا داشته باشیم و از محبت و دلسوزی برای دیگران سرشار شویم!

بودا می گوید: اگر چراغی را برای کسی روشن کنی، مسیر خودت را نیز روشن خواهد کرد.

برای اینکه به سمت جلو حرکت کنیم، باید باور کنیم افرادی که در اطراف ما هستند، نقاطی قوتی دارند که ما آنها را نداریم و برای بهره برداری و استفاده از آنها ناچار به همکاری هستیم!. اعتماد کنیم که آن‌هایی که در اطراف ما هستند نقاط قوتی داشته باشند که متفاوت از خودمان باشند و برای بهره‌برداری از آن‌ها، باید با آن‌ها هم‌کاری کنیم. دیدن نقص های دیگران هنر نیست! هنر این است که طلاهای موجود در وجود هر شخص را بیابیم!  

افراد موفق می‌دانند که خلاق، توانا، خردمند و خوب هستند. برخی افراد هستند که نامشان مشهور است. حتی اگر خودشان هم نباشند! آن‌ها اعتماد به نفس دارند و به وسیله آن می‌درخشد. آنچه دیگران درباره آن‌ها فکر می‌کنند به آنها ربطی ندارد! به همین دلیل است که برایشان مهم نیست. همچنین آنها به خود اجازه نمی دهند در افکار دیگران دخالت کنند. علاوه بر اینکه آرامش خود را از دست نمی دهند، ذهن خودشان را هم بیخودی شلوغ نمی کنند!

به رادیو سخنرانی زیر در مورد قضاوت حتماً گوش بدهید:

رادیو سخنرانی 35: چرا قضاوت می کنیم؟

 

 

اگر در فیلم ها افرادی که در یک بالن سوار شده اند را ببینید، مشاهده می کنید که آنها برای اوج گرفتن لازم است چیزهای اضافه ای که در بالن دارند و به آنها نیاز ندارند را از همان بالا به پایین پرتاب کنند. زندگی شما درست مثل یک بالن بزرگ است. هرچه بخواهید بیشتر اوج بگیرید، باید اضافات و چیزهای زائد زندگی تان را رها کنید. این زائده ها می تواند افکار منفی باشد، کارهای اضافه ای که به رشد شما هیچ کمکی نمی کند باشد یا حتی افرادی باشد که نه تنها به پیشرفتتان کمک نمیکنند، بلکه مانعی بر سر راه موفقیت شما هستند. در این مورد باید کمی بی رحم باشید. در قبال چیزهای اضافه ای که رها می کنید، قطعا چیزهای ارزشمندی به دست خواهید آورد. «پس از رها کردن و اوج گرفتن نترسید!»

 

اغلب مسائلی که با آن روبروایم به خاطر نوع «طرز فکر» اشتباهی است که داریم. در دوره حرفه ای بخشی ویژه و کاملاً‌مبتنی بر تحقیقات تازه علمی گنجانده شده به نام طرز فکر.

اگر تو این دنیای قرن 21 ام زندگی می کنی نیاز داری بدونی چه طرز فکری باعث موفقیت میشه… این محصول طبق تحقیقاتی پرفسور کارل دوک انجام داده است تولید شده و در مجموعه ی بیشتر از یک بومی شده است،

در این دوره به شما می گوییم که “بهترین طرز فکر” چه چیزی است. روی لینک زیر کلیک کنید:

چگونه موفق شویم

طرز فکر

بر اساس رای 520 نفر از بازدیدکنندگان

93 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

سعید عباسی

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

فیلم سمینار عملگرایی و قدرت اراده

آموزش تقویت و افزایش عزت نفس و خودباوری

فیلم سمینار موفقیت اتوماتیک

بازدهی و عملکرد هوشمندانه: چطور هوشمندانه کار کنیم؟

بسته غیر حضوری و تصویری جامع یادگیری و افزایش هوش کلامی

فیلم سمینار معارفه مدرسه استادی 6

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما




من را به یاد داشته باش

چگونه موفق شویم


هنوز عضو نیستید؟همین حالا عضو شو!

خوندن داستان افراد موفق دیگه بسه. آستین هات رو بالا بزن و داستان موفقیت خودت رو خلق کن. اگه تصمیم گرفتی موفق بشی و از رسیدن به موفقیت لذت ببری، بهت تبریگ میگم چون در جای درستی قرار داری و این رو اولین نشانه در مسیر موفقیت بدون. ما در این مقاله از بادانش تمام آنچه برای موفقیت لازم هست رو با شما که تصمیم گرفتی زندگیت رو تغییر بدی و موفق بشی در میون گذاشتیم. این مقاله شامل نکات بسیار ارزشمند در راستای موفقیت هست. پس لطفا تمام مطالب این مقاله رو با دقت و چندبار بخون و حتما نظرت رو با ما در میون بگذار. شما رو به مطالعه این مقاله ارزشمند دعوت میکنیم.

 

 

ما باور داریم خداوند مهربون توی تک تک انسان ها استعدادهای ویژه ای قرار داده که هر فرد رو نسبت به بقیه متمایز میکنه. شاید الان ندونی تو چه زمینه ای استعداد داری و میتونی توش موفق بشی. یک روز به خودت وقت بده، کافیه به درون خودت بیشتر توجه کنی. ببین از چه کارهای لذت میبری؟ به چه کارهایی علاقه داری؟ یک لیست از کارها تهیه کن، هر کاری. کارهایی که حاضری ساعت ها براش وقت بگذاری و انجام دادن اونها حس خوبی بهت میده. نکته: اصلا مهم نیست در حال حاضر چقدر در اون کار مهارت داری، فقط کافیه عاشقش باشی. اولین قدم برای رسیدن به موفقیت اینه که خودت رو بشناسی و استعداد و علایق خودت رو بدونی.

مثلا من از نویسندگی، برنامه نویسی، طراحی، آموزش، کمک کردن به دیگران، فروش و بازاریابی، سفر کردن و… خوشم میاد.

 

بدون چی میخوای! اگر همین الان غول چراغ جادو جلوت ظاهر بشه و بگه هر خواسته ای داری بگو تا انجام بدم، بهش چی میگی؟؟ تا حالا اصلا بهش فکر کردی؟! یک روز به خودت وقت بده و تمام اهدافت رو با جزئیات کامل، واضح و با یک بازه زمانی منطقی تعریف کن و تو دفترت در صفحه مجزا کنار لیست استعدادها و علایقت بنویس.

اهدافتون رو براساس علایق و استعدادهاتون بچینید و مشخص کنید استعدادها و علایقتون چه نقشی در رسیدن به این اهداف میتونند داشته باشند. از خودت بپرس وقتی به این هدف برسم واقعا احساس خوشبختی و موفقیت میکنم؟ حاضرم برای رسیدن به این اهداف واقعا تلاش کنم؟ حالا یکبار دیگه برگرد و به اهدافت نگاه کن، چند دقیقه روی هر کدوم فکر کن اگه بهت یه شوق درونی برای رسیدن بهش دست داد بدون اوکیه وگرنه بدون هدفت رو اشتباه انتخاب کردی و باید اصلاحش کنی.

برای مثال بعضی از اهداف من:

داشتن یک وب سایت آموزشی با رتبه زیر 2 هزار تا پایان سال 1400 با هدف کمک به انسان ها برای یادگیری بهتر و در مسیر موفقیت (من این هدف رو با پروژه بادانش دارم با قدرت جلو میبرم)

سفر به بیش از 20 مکان زیبا در ایران برای دیدن و لذت بردن، تا پایان سال 99

فروش بیش از 5000 مرتبه محصولات و دوره های آموزشی تا پایان سال 99

و…

من بیش از  60 هدف در ابعاد مختلف مثل مالی، شخصی، معنوی و ذهنی برای خودم تعریف کردم. بعضی از این هدف ها کوتاه مدت (چند ماهه)، بعضی میان مدت (مثلا 1 تا 2 سال) و بعضی بلند مدت (5 تا 10 سال) هستند.

 

براساس علاقه و استعدادت، تخصص های مورد نیاز رو کسب کن و با تمرین و پشتکار سعی کن مهارتت رو بالا و بالاتر ببری. روی استعداد و علایق خودت تمرکز داشته باش. اصلا نیازی نیست در همه زمینه ها نفر اول باشی ولی سعی حداقل در یک زمینه نفر اول باشی.

در کنار هر مهارت و تخصصی، مهارت هایی مثل مذاکره، فروش، اعتماد به نفس، سخنوری و … میتونه بهت کمک کنه تا مسیر موفقیت برات هموارتر بشه.

 

همون طور که برای داشتن یک بدن ورزیده و زیبا به برنامه تمرینی نیاز داریم، برای رسیدن به هر هدفی هم باید یک برنامه منظم داشته باشیم. تو این برنامه باید مشخص بشه برای رسیدن به هر هدف چه کارهایی باید انجام بشه و چه مراحلی باید طی بشه.

به عنوان مثال من برای هدف اولم یعنی پروژه بادانش، تولید 3 محتوای آموزشی با کیفیت در هفته، کار روی سئو برای افزایش ورودی از گوگل و … رو در برنامه ام دارم.

 

خودت رو گول نزن. برای اینکه بدن ورزیده و زیبایی داشته باشی باید در هفته چند جلسه تمرین کنی، باید وقت بگذاری، باید سختی بکشی، باید زیر وزنه و فشار بری، باید بعضی از غذاها رو بخوری بعضی از غذاها رو نخوری. باید عمل کنی. باید عادت هات رو تغییر بدی. چطور انتظار داری به هدف هات برسی ولی برای رسیدن به اون ها هیچ تلاشی نکنی و همون روال قبلی رو ادامه بدی. قبل از هر چیزی تکلیفت رو با خودت مشخص کن.

به عنوان مثال من بعد از اینکه اهدافم رو مشخص کردم تقریبا هر روز روی پروژه ام وقت میگذارم، هر روز زودتر بیدار میشم، هر روز صبح ورزش میکنم تا انرژی و وقت بیشتری برای جلو بردن پروژه ام داشته باشم.

 

هر چیز و هر کسی که در راستای رسیدن به اهدافمون میتونه کمکتون کنه رو بکار بگیرید. به اطرافتون خوب نگاه کنید حتما پتانسیل های زیادی برای کمک به رشد سرعتتون در راستای موفقیت وجود داره. اونها رو کشف و فعال کنید.

به عنوان مثال در پروژه قبلی من یعنی آسایاد، بیش از 700 نفر درخواست همکاری داده بودند که به دلیل کمبود امکانات نتونستم از وجودشون بهره مند بشم. تصمیم گرفتم به همه عزیزانی که اخیرا درخواست همکاری داده بودند پیام بدم و اونها رو به پروژه بادانش دعوت کنم.

 

چگونه موفق شویم

اگه هدفت اینه که مدیر بازاریابی شرکتت بشی اما هنوز فنون مذاکره رو یاد نگرفتی، یعنی شما هنوز برای موفقیت آماده نیستی. اگه هدفت اینه تا یک ماشین بخری اما هنوز برای گواهینامه اقدام نکردی یعنی برای موفقیت آماده نیستی. پیش نیازهای اهدافت رو پیدا و مهیا کن و برای موفقیت آماده باش.

به عنوان مثال من اگه بخوام به هدف اولم یعنی سایت آموزشی با رتبه زیر 2 هزار برسم حتما باید قبلش یک هاست و دامنه تهیه کنم که اینکار رو انجام دادم.

 

حتی اگه شما بهترین محصول دنیا داشته باشید ولی نتونید اون رو درست به بازار هدف ارائه بدین، نمیتونید موفقیت چشم گیری بدست بیارید. نحوه ارائه از خود محصول هم مهم تر هست. سعی کن از همه ابزارها و بسترها برای ارائه خدمات و محصولاتت استفاده کنی. قدرت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رو دست کم نگیرید.

به عنوان مثال ما برای رسیدن به هدف اولمون علاوه بر تولید محتوا غنی برای سایت، اونها رو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، آپارات، ویرگول و… هم به اشتراگ میگذاریم.

 

وقتی در مسیر درست قرار میگیرید، انگار دنیا هم دست به دست میده تا شما زودتر به موفقیت برسید و کم کم نشانه ها براتون نمایان میشه. باید تیزحس باشید و این نشانه ها رو که قراره بهتون در مسیر موفقیت کمک کنه دریابید. مثل دعوت شدن به یک سمینار، برخورد با یک دوست قدیمی، شنیدن یک نکته از رادیو، دیدن یک خواب و …

به عنوان مثال زمانی که من تصمیم گرفتم تا روی اهداف و پروژه ام جدی تر کار کنم یک پیامک من رو به معارفه یک سمینار دعوت کرد. چون به محل زندگیم نزدیک بود در آن شرکت کردم. جالب اینجاست نکاتی که در این سمینار گفته شد با اهدافم کاملا همراستا بود و به من کمک زیادی کرد. شاید همین که شما اینجا و در حال خوندن این مقاله هستید خودش یک نشانه برای شما باشه.

 

وقتی شما انرژی نداشته باشید چطور می تونید برای رسیدن به موفقیت و اهدافتون تلاش کنید؟ تا به حال فکر کردی منبع انرژی کجاست؟ چه طور میشه یک زمانی انرژی بیشتری داری ولی گاهی بی انرژی هستی؟ تغذیه، روابط، افکار، احساسات، شکرگزاری، آرامش درون، تنفس و… روی انرژی انسان تاثیرات فوق العاده ای دارند. روی اینها بیشتر تحقیق کن و برای رسیدن به موفقیت پر انرژی باش.

 

عاشق خودت باش: تا حالا فکر کردی چه تعداد موجود در این دنیا وجود داره؟ تو، اشرف مخلوقات خداوند هستی. چون خدا از روح خودش در تو دمیده، چون تو قدرت تفکر داری، چون تو قدرت انتخاب داری و میتونی بهترین ها رو برای خودت بسازی. چون تو میتونی دنیا رو به جای زیباتری تبدیل کنی.

عاشق خدا باش: با خدا رابطه ات رو خوب کن. خدا عاشق تو هست. هر چیزی میخوای رو از خودش بخواه و با تلاش و آماده کردن خودت ثابت کن که لیاقت رسیدن به اهداف و موفقیت ها رو داری.

عاشق خانواده ات باش: هیچ چیز مثل خانواده نمیتونه پشتت باشه. عاشق خانواده ات باش و زندگی کردن در کنارشون لذت ببر.

عاشق کارت باش: وقتی کاری رو انجام بدی که بهش علاقه داری، کار کردن برات لذت بخش میشه و مسیر موفقیت برات هموارتر.

عاشق طبیعت باش: زیبایی ها رو ببین. از هیچ زیبایی ساده نگذر. جزئیات رو ببین. همه این ها برای تو آفریده شده. ازشون لذت ببر.

عاشق دیگران باش: دیگران رو با هر نقصی که دارند بپذیر. روابط خوبی داشته باش. برای همه آرزوهای خوب کن.

عاشق باش و از زندگی لذت ببر. یادت نره تمام کارهات به سمت خودت برمیگرده.

 

اکثر افراد معمولی و ضعیف نه تنها خودشان به موفقیتی نمی رسند بلکه با حرف ها و انرژی های منفی جلو رشد شما رو هم میگیرند. شاید قبلا این جمله رو شنیدید که هر فرد میانگین پنج نفری است که بیشترین ارتباط رو باهاشون داره. پس اگه میخواهید موفق بشید اطرافتون رو از افراد و انرژی های مثبت پر کنید.

 

هیچ مسابقه ای بین تو و دیگران نیست. پس به هیچ عنوان خودت رو با دیگران مقایسه نکن. اگرهم مسابقه باشه فقط فقط بین امروزت با دیروز خودت هست. پس سعی کن همیشه از دیروزت بهتر باشی.

به عنوان مثال ما در پروژه بادانش رقبای زیادی در حوزه آموزش داریم. از قضا داشتن رقیب خیلی هم خوبه. اما ما به هیچ عنوان خودمان رو با اونها مقایسه نمیکنیم. بلکه سعی میکنیم با تولید محتوای ارزشمند و غنی و همچنین ارزش های افزوده به کاربرهای عزیزمون بهترین آموزش ها و خدمات رو ارائه بدیم و هر روز در مسیر بهبود باشیم.

 

ممکنه درونت تکاپو و شوق زیادی برای رسیدن به اهدافت باشه اما هیچ امپراطوری یک شبه ساخته نشده. صبور باشید و از تک تک لحظاتتون که در راستای رسیدن به اهدافتون هست لذت ببرید. برای داشتن بدن زیبا باید صبور باشید و ماه ها تلاش کنید. برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای این اصل وجود داره.

به عنوان مثال من برای هدف اولم هر روز آمارهای گوگل آنالیتیکس و الکسا رو بررسی میکنم و از پیشرفت پروژه که حاصل اقدامات عملی هست لذت میبرم اما برای رسیدن به هدفم صبور هستم.

 

با رعایت نکاتی که در این مقاله اشاره شد اگه حتی به اهدافتون نرسید، مطمئنا انقدر به هدف هاتون نزدیک میشوید که از نتایج تلاش هایتون لذت خواهید برد. پس با امید و پر قدرت ادامه دهید.

به عنوان مثال ما در ماه گذشته به تارگتی که برای رتبه سایت گذاشته بودیم نرسیدیم. اما به تلاشمون ادامه دادیم بطوری که چند روز بعد تارگت رو رد کردیم.

 

از اینکه تا پایان این مقاله رو مطالعه کردید از شما بسیار متشکریم. خواهشمندیم یکبار دیگه از ابتدا نکات این مقاله رو مرور کنید و اینبار سعی کنید از همین حالا اونها رو عملی کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و با بکار گیری نکات اون بتونید در مسیر موفقیت قدم بردارید. خیلی خوشحال میشیم نظراتتون رو راجب این مقاله بشنویم. اگر هم سوالی دارید لطفا اون رو با ما در میون بگذارید. از همراهی تون بی نهایت متشکریم.

 

ممنون از مقاله پر انرژی و قشنگتون

خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما هم مفید بوده. ما هم از همراهی و ابزار محبتتون ممنونیم

بادانش | یادگیری در مسیر موفقیت

سلام مطالبتون عالی و کاملا قابل لمس بود و انرژی در کلمات موج میزد ممنون از مطالب خوبتون

سلام
از ابراز محبت و انرژی مثبتتون خیلی متشکریم. خیلی خوشحالیم که مطالب بادانش برای شما هم مفید بوده و امیدواریم از خوندنشون لذت برده باشید و ببرید.
ما در بادانش تمام تلاشمون رو میکنیم بهترین و کاربردی ترین محتواها رو برای شما عزیزان فراهم بیاریم. از همراهی تون با بادانش ممنونیم.
بادانش | یادگیری در مسیر موفقیت

سلام خدمت نویسنده این مطلب فقط اینو بگم که باخوندم این مطلب گریه ام گرفت چون همون حرفایی بود که باید می شنیدم واقعا سپاسگذارم

سلام
خیلی خوشحالیم که این مطلب پیامی رو بهتون رسوند که منتظرش بودید. این نوع گریه، شاید یکی از زیبابرین گریه ها باشه، گریه رسیدن. مثل کسی که تو مسابقه مدال طلا میگیره ولی گریه میکنه و… امیدوارم این مطلب رو به عنوان یک نشانه ببینید و به لطف خدا در مسیر موفقیت محکم قدم بردارید.
از ابراز لطف و همچنین همراهیتون خیلی متشکریم.
بادانش | یادگیری در مسیر موفقیت

سلام وقت بخیر
واقعا لذت بردم. ممنون بابت زحماتتون

سلام
خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما هم مفید بوده و از خوندش لذت بردید. ما در بادانش تمام تلاشمون رو میکنیم تا بهترین محتواها رو برای شما همراهان عزیز فراهم بیاریم. ماهم از همراهی و ابزار محبتتون ممنونیم.
بادانش | یادگیری در مسیر موفقیت

خیلی عالی بود واقعا

خواهش میکنم. خیلی خوشالیم که این مقاله برای شما هم مفید بوده. ماهم از انرژی مثبت و همراهیتون با بادانش متشکریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a7b81a495fd2d5363a4b6081af52957f” );document.getElementById(“be8843b8b7”).setAttribute( “id”, “comment” );

info@badanesh.com

info@badanesh.com

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ می باشد.

پیمان هستم نویسنده محقق در زمینه موفقیت و قانون جذب سایت جادوی باور https://jadoyebavar.ir

وقتی به موضوعی به نام موفقیت در زندگی و کسب ثروت چه مادی و چه معنوی میرسیم به صورت ناخودآگاه واکنش ها و نظرات مختلفی را از خود بروز میدهیم در این مورد افراد به چند دسته تقسیم میشوند

1- افرادی که کاملا از داشتن یک زندگی موفق نا امید شده اند و تن به افکار درونی خود میدهند و به این باور رسیده اند که سرنوشت ما اینچنین است

چگونه موفق شویم

2-افرادی که در یک خواب عمیق هستند و اصولا اعتقاد به یادگیری اصول و یا شیوه ای برای موفقیت خویش ندارند و حتی حاضر به امتحان کردن این نیستند تا طور دیگری فکر کنند متاسفانه این افراد بیش از 90 درصد آمار جامعه را در بر گرفته اند به طوریکه اگر به خودتان جرات دهید و بخواهید بگویید میشود به آرزوی های خود برسیم سریعا دربرابر شما گارد میگیرند و تا شما را قانع نکنند که اشتباه میکنید دست بردار نیستند اینگونه افراد معمولا آمار دقیقی از تورم سیاست بیکاری و چیزهایی از این قبیل دارند

3- افراد این دسته کسانی هستند که موضوع صحبت ما هستند افرادی امیدوار، خستگی ناپذیر،و مهمتر از هر چیز که راز موفقیت شان است آموزش پذیر هستند و آماده یادگیری چیزهای جدید هستند

در نتیجه طرف صحبت ما با افراد دسته سوم هست چرا که این افراد وسیله و ابزار مورد نظر را دارند ولی مسیر را بلد نیستند اگر شما از فراد دسته سوم هستید با ما همراه باشید

راز موفقیت در زندگی چیست

اگر کسی از من بپرسد راز موفقیت در زندگی چیست ؟ شاید بگویم این سوال کمی کلی است و اولین سوالی که میپرسم این است در چه چیزی میخواهی موفق شوی ؟ اگر سوال کند که چگونه ثروتممند شوم به شکل زیر پاسخش را میدهم

اگر میخواهی ثروتمند شوی باید زندگی نامه افراد موفق را بخوانی ! عجب !

این چه ربطی داشت من میخوام ثروتمند شوم و تو میگویی زندگی نامه افراد موفق را بخوانم؟

جواب من مثبت است از آنجایی که میدانم که نمیدانی راز ثروت چیست و دوست داری به آن برسی نمیتوان در این مقاله برای تو معجزه بکنم ولی سعی میکنم با کنجکاو کردنت و درگیر کردن ذهنت ، تو را به دنبال آن چیزی بفرستم که میتواند دنیایت را عوض کند میتواند تو را ثروتمند کند میتواند زندگی تو را در همه ابعاد تغییر دهد همان گونه که زندگی من را تغییر داد

افکار ما زندگی ما را میسازند و نه تلاش های فیزیکی ما

بله درست است افکار ما زندگی ما را میسازند اما چگونه این اتفاق میافتد

به طور مثال اگر از تو بپرسم چه غذایی دوست داری چه میگویی قطعا به سرعت میگویی مثلا قرمه سبزی

اگر از تو بپرسم اسمت چیست بدون اینکه لحظه فکر کنی سریعا جواب میدهی میدانید دلیل چیست ؟

در مغز ما نورون هایی وجود دارند که با تکرار هر چیزی در ذهنمان این نورون ها کم کم تبدیل به یک شبکه عصبی میشوند و این شبکه های عصبی به صورت خودکار عمل میکنند شبکه عصبی را همان خلق و خو هم میگوییم یعنی شما روز اول رانندگی ممکن است کمی دستپاچه باشید و یا نتوانید به جز جلو ماشین به هیچ طرف دیگری نگاه کنید

دلیل این امر همان چیزی است که گفتیم یعنی هنوز هیچ نورنی در ذهن شما درباره رانندگی وجود ندارد و فقط با تکرار آگاهانه شماست که کم کم شبکه عصبی در ذهن شما ساخته میشود و بدون اینکه دیگر نیازی باشد خودش رانندگی را بر عهده میگیرد . بله این قدرت خارقالعاده ضمیر ناخودآگاه ماست

باور چیست و چگونه ساخته میشود ؟

حالا اینجا با وصل کردن پاراگراف بالا به این بخش متوجه میشویم که باور چیست و چگونه شکل میگیرد تکرار آگاهانه و عمدی ما در مورد هرچیزی تبدیل به باور های ما میشود پس اگر کسی از شما پرسید باور چیست بگویید تکرار آگاهانه یک فکر در ذهن باعث ساخته شدن باور های ما میشوند . پس حالا متوجه میشویم که چرا تغییر باور های مان سخت است چون این باور ها بسیار در ذهن ما تکرا شده و تبدیل به ایمان و عقیده ما تبدیل شده اند و ما برای دسترسی به آنها نیاز نیست که به خودمان فشار بیاوریم چون این کار را ذهن ناخوداگاه ما انجام میدهد

در واقع ضمیر ناخودآگاه ما علاوه بر این که منبع باور های ماست برای همه باور های ما یک تصویر ذخیره شده هم دارد و اصلا برایش فرقی ندارد که این باور برای موفقیت ما مضرر است یا سودمند به طور مثال من اگر به شما بگویم به فیل فکر نکنید نمیتوانید جلو تصویری را که ذهن ناخوآگاه شما به سطح آگاه ذهن ارسال میکند بگیرید و سریعا تصویر یک فیل در ذهن شما نقش میبندد یا اگر بگویم به چهره پدرتان فکر نکنید نمیتوانید از تصویری که از ذهن شما به سطح آگاه شما میرسد جلوگیری کنید

جالب ترین بخش این ماجرا این است که اگر شما افکار ضد ثروت در خودتان پرورش داده باشید نمیتوانید به ثروت برسید چون چنین طرحی در باور های شما وجود ندارد چون بتاور شما این است که وضیعت جامعه خراب است مردم در حال تلف شدن هستند و با تکرار این افکار همان شبکه عصبی را در ذهن خود ساختید پس اگر شما زندگی نامه افراد موفق را بخوانید و این کار را تکرار کنید ذهن تان شما را به این نتیجه خواهد رساند

که موفقیت دست یافتی است و امان از روزی که باور های شما ثروت سار باشد . چون آن زمان است که ذهن قدرتمند شما که با کائنات جهان هستی هم در ارتباط است بعترین موقعیت ها اشخاص و شرایط ها برای شما اتفاق می افتد همان طور که آنتونی رابینز در این باره میگوید انسان ماشین اثبات باور هایش هست یعنی هر باوری داشته باشید محیط به شما ثابت میکند که درست است . حالا چه باوری از پول داری ؟؟

ادامه دارد . سایت جادوی باور

پیمان هستم نویسنده محقق در زمینه موفقیت و قانون جذب سایت جادوی باور https://jadoyebavar.ir

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

همه ما در زندگی خود به نحوی دنبال موفقیت هستیم. برای دستیابی به موفقیت، ملزم به در نظر گرفتن یکسری اصول و قواعد هستیم. در ابتدا می بایست تکلیف مان را با خودمان مشخص کنیم که دنبال چه چیزی هستیم. قاعدتا هدف هر شخصی بسته به موقعیت ، سن و سال و توانایی ها می تواند متفاوت با سایر اشخاص باشد. این مقاله با مفاهیم و اصول روانشناسی تهیه شده و هدف از ارائه این است که متناسب با شرایط خود چگونه موفق باشیم.

در روانشناسی برای هر مساله ای شناخت کامل از آن موضوع است که می توان راهکار مناسب برای آن ارائه داد. با توجه به اینکه معیار موفقیت از نظر انسان ها یکسان نیست پس کاملا ضروری است که شخصیت، نوع تفکر، بهره هوشی و در کل توانایی ها و موقعیت شخص بصورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. برای اینکه بدانیم چگونه موفق باشیم باید به یکسری سوالات پاسخ دهیم. بخشی از سوالات:

اگر می خواهیم بدانیم که چگونه موفق شویم می بایست مراحل رسیدن به موفقیت را بدانیم. بهترین راهکار برای این موضوع مراجعه به روانشاس است. دکتر روانشناس با تکیه بر دانش خود قادر است بهترین راهکار را بر اساس شرایط هر فرد ارائه دهد. شرایط و توانایی های هر فرد نقش بسیار بارزی برای رسیدن به هدف دارد. با توجه به اینکه روانشناسی، علم مطالعه و شناخت انسان است پس می توان نتیجه گرفت که روانشناس با بررسی شرایط و توانایی های فرد می تواند بهترین راهکار را ارائه نماید.

بررسی و بازنگری افکار امکان و فرصت تصحیح اشتباهات و نگرش های غلط را به ما می دهد. تصحیح و جایگزینی نگرش های خلاقانه و خوب بجای افکار نادرست و محدود یکی از تاثیرات بسیار مناسب بازنگری افکار و جزو اولین و مهمترین قدم ها در رسیدن به موفقیت است.

موفقیت نتیجه مجموعه شرایط ایده آل در یک فرد است. باید قبل از اینکه به خود بگوییم چگونه موفق شویم باید این تلاش را بکار بگیریم که چگونه می توان شرایط ایده آل برای موفقیت را فراهم کنیم. یکی از بهترین راهکارها برای فراهم نمودن شرایط موفقیت، مشورت با مشاور و روانشناس مجرب در این زمینه است که با کمک مشاور بتوان زیرساخت های لازم را برای موفق بودن را ایجاد کرد.

چگونه موفق شویم

برای رزرو زمان مراجعه حضوری و یا غیر حضوری مشاوره، با مراجعه به صفحه تماس با ما و تماس با شماره های موجود اقدام به رزرو خدمات مشاوره خانم دکتر لیلا جبلی نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آدرس : تهران ، ونک ، جردن جنوبی ، خ نوزدهم ، پ 12 ، ط 5 ، واحد 17

تلفن تماس : 02188881984

Copyright 2020 Dr. Leila Jebeli (Psychologist)

چگونه موفق شویم
چگونه موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *