چگونه همسری موفق باشیم

 
helpkade
چگونه همسری موفق باشیم
چگونه همسری موفق باشیم

اصولا خانمها این حس بخصوص را فقط در صورتی که به زبان اعتراف کنید می پذیرند ! تقریبا تمام راه هایی که شما از آن طریق سعی می کنید که به همسرتان بفهمانید او را دوست دارید به بن بست می رسد .

ازدواج یک شراکت همه جانبه است.دو نفر که با هم ازدواج می کنند ،باید در تمام شرایط از هم حمایت کنند.در اینجا به چندقدم اصلی برای اینکه یک همسر موفق در زندگی زناشویی باشید اشاره می کنیم.

کسی نیست که برای شکست خوردن وارد راهی شود. همه دلشان می خواهد هر هدفی که دارند در آن موفق شوند و به کمال برسند. این مورد درباره ازدواج و زندگی مشترک بیشتر صدق پیدا می کند. در این میان این خود ماییم که با کسب نکردن مهارت های زندگی و بی توجهی به اصول مهم باعث شکست خود می شویم. ما در این مطلب به برخی از فوت و فن های همسرداری در زندگی مشترک می پردازد. در بخش نخست چطور یک همسر موفق باشیم به مواردی اشاره می کنیم که مربوط به آقایان است. یک ازدواج موفق در گرو این است که هر دو طرف نسبت به توانایی ها و خواسته های خود و طرف مقابل آگاهی داشته باشند. به نظر شما چند درصد از مردان ما نسبت به خانم ها مطالعه و شناخت دارند و بر اساس این شناخت عمل می کنند؟! به آقایان محترم پیشنهاد می شود این مطلب درباره چطور همسر موفق باشیم را با دقت بخوانند. این نکات به شما کمک می کند نسبت به نامزد یا همسرتان شناخت بهتری پیدا کنید.

 

همیشه مجنون است! آقایان محترم بدانید که یک زن هرگز از ابراز عشق های مرد زندگیش خسته نخواهد شد. به زبان آوردن دوستت دارم موجب می شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند. پس این فن مهم در همسرداری را فراموش نکنید:در گفتن دوستت دارم خسیس نباشید. فراموش نکنید زمانی که مردی به زنی چند شاخه گل تقدیم می کند یا یادداشت های عاشقانه برایش می گذارد، به آن زن اجازه می دهد تا بداند تا چه اندازه منحصر به فرد است. خانم ها حس منحصر به فردی را دوست دارند و اگر این حس را به آنها بدهید حتما مورد محبت همسرتان قرار می گیرید. اینگونه شما در مسیر همسرهای موفق گام بر می دارید. تفاوت ها را جدی بگیرید یک زن هرگز مشکلاتش را دسته بندی نمی کند، در صورتی که زمانی که غمگین و ناراحت باشد، تمامی مشکلاتش از کوچک و بزرگ به دلش هجوم می آورند. یعنی ممکن است سر مسئله کوچکی بحث تان شود و همسرتان واکنش شدیدتری نشان دهد، پس جا نخورید. اجازه دهید خودش را تخلیه کند. حتما بعد این واکنش تند از بار ناراحتیش کاسته می شود. مردان و زنان در برابر فشارهای عصبی واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند. برای مثال هنگام بروز مشکل زن ها نیازمندند که همسرشان بیشتر از قبل در کنارشان باشند. در صورتی که مرد چنین مواقعی به تنهایی احتیاج دارد. در چنین مواقعی بیشتر در کنارش باشید، تماس تلفنی و پیامکی را بیشتر کنید و به او اطمینان دهید که در کنارش هستید. نگو غر نزن مردها همیشه باید بدانند که هرگاه زنی رنج و عصبانیت خود را بیرون بریزد و آشکار نماید، احساس آسایش و آرامش بیشتری می کند. پس گاهی اگر شروع به غر زدن، بهانه گرفتن و بحث کردن کرد اجازه دهید خودش را تخلیه کند، حتما حالش بهتر می شود. یک زن هنگامی سکوت می کند که دردهای نهفته در دلش بسیار عمیق است یا اینکه به مرد مقابلش آنقدر اعتماد ندارد که حرف دلش را با او بگوید. پس اگر همسرتان مدتی است ساکت تر شده است، بدانید حتما مسئله ای وجود دارد. نیازهایش را دریاب بسیاری از زنان به این علت که نمی خواهند کسی ایشان را نیازمند بداند، نیازهایشان را انکار می کنند یا مطرح نمی کنند. به گونه ای که باعث ناراحتی همسرتان نشود یا اینکه نیازمند بودنش به رخ کشیده شود، نیازهای همسرتان را بر طرف کنید. این مطلب یکی از فوت و فن های ظریف همسرداری است که باعث می شود عشقش به شما چندین برابر شود. به او امنیت بده زنان به شدت نیاز دارند که احساس امنیت کنند. برای اینکه احساس امنیت کنند باید احساسات شما را بدانند. پس احساسات خود را بیان کنید. تشکر کنید. وقت تان را با آنها بگذرانید. زن هایی که احساس امنیت نمی کنند، نمی توانند شاد باشند و باعث آرامش همسرشان بشوند. هیچ گاه این فنون اساسی همسرداری را نادیده نگیرید. منتظر بخش های بعدی این مقاله باشید. گین اپ ام جی اصلی

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

 

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

 

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.

چگونه همسری موفق باشیم

 

فداکاری به اندازه:

 

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

 

محبت، محبت بیشتری می آورد:

 

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

 

از سکوت خودداری کنید:

 

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

 

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

 

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

 

کم توقع باشید :

 

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

 

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

 

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

 

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

 

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

 

با هم بودجه بندی کنید:

 

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

 

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

 

چگونه همسری موفق باشیم

 

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

 

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

 

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

 

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

 

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

 

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

 

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

 

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

 

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

 

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

 

 

 

 

 

 

1) همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

 

 

چگونه همسری موفق باشیم

 

۲) همسر خود را به چشم یک شی مسوول ننگرید. بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

 

 

۳) جنبه یا بخش هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.

 

 

۴) برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید اگر حرف ها و گفته های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی اعتمادی در زندگی خود می کارید.

 

 

۵) وقتی همسرتان با شما درد دل می کند و راز دلش را با شما در میان می گذارد، احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی رحمانه است.

 

 

۶) به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی باعث می شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.

 

 

۷) او را به درک نکردن، عدم صمیمیت و بی احساس بودن متهم نکنید. زیرا او درک کردن، صمیمیت و با احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می دهد.

 

 

۸) نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی افتد مگر اینکه همسرتان این نیازها را باز گوید و به همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهایش از وی سوال کرده و دیدگاه های واقعی وی را نسبت به خود و زندگیتان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می دهد بدون انتقاد و جبهه گیری بپذیرید.

 

 

۹) زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند به دقت به حرف های او گوش فرا دهید زیرا عدم توجه شما به گفته های اوعدم علاقه شما را نشان می دهد.

 

 

۱۰) هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می دهد انتقاد نکنید برای مثال وقتی او به شما محبت می کند، آن را بیش از اندازه لوس ندانید او به شیوه خود ابراز محبت می کند.

 

 

۱۱) او را به شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه به وجود او نیز اهمیت بدهید. به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج تان، هدیه ای به او می دهید سعی کنید از قبل در مورد هدیه مورد علاقه اش اطلاعاتی به دست آورید.

 

 

۱۲) از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح ها و ایده ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نماید.

 

 

۱۳) اصرار زیادی برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته رازمانی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید. در بسیاری اوقات حالت روحی اوبرای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما منجر به مخالفت شدید او می شود.

 

 

۱۴) برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. زیرا این حالت شما باعث می شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی طاقتید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش تان می شود. بنابراین سعی می کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد و همین امر باعث ناراحتی شما می گردد.

 

 

۱۵) سعی کنید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را با عنوان یک زن و همسر حفظ کنید. زنی که توجه به روابطش به قیمت از دست دادن هویتش تمام شود به خود و روابطش صدمه می زند. زیرا این مساله باعث می شود که وی خود را بخشنده تر و دوست داشتنی تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی نهایت خودخواه و ناسپاس است. مردها با زنی به عنوان همسر در ارتباط دایمی باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند.

 

 

۱۶) اگر احساس می کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پایینی برخوردارید و میل دارید که او را وادارید تا در این زمینه به شما کمک کند که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می کنید. این مساله مشکل شماست شخصا روی آن کار کنید و در صورت لزوم از یک روان شناس کمک بخواهید.

 

 

۱۷) زمانی که همسرتان از فشار عصبی رنج می برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید. زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی تر کرده و از خود دور می کنید. زمانی که استرس او کم شود به حالت عادی خودش بر می گردد.

 

 

۱۸) در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسوول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسوولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می آورد.

 

 

۱۹) او را به دوست نداشتن وگریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید. زیرا وی اعتقاد دارد که شریک زندگی اش را دوست دارد و از او گریزان نیست ولی به نظرش او را متهم به چیزی می کنید که در موردش صدق نمی کند و این مساله موجب کدورت در روابط می شود.

چگونه همسری موفق باشیم

 

 

 

۲۰) وقتی شما در می یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته اید و آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگیتان شکوفا می شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می آید.

منبع: مجله اینترنتی تیک

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

 

زود انزالی|باچند تمرین ساده مشکلت رورفع کن


شیک ترین انگشتر های نقره رو از اینجا بخر

 


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

 


کنترل ذهن و جسم برای درمان زود انزالی

 


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

 

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

 


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

 


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

 

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


قاعدگی دردناک زنان و دختران

 


عوارض خطرناک لیزر موهای زائد

 

اگه میخوای برای زودانزالی کاری کنی،کلیک کن


تشخیص و درمان ناباروری در زنان

 

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

ازدواج راهی برای ساختن زندگی بهتر، کامل تر و همراه با آرامش است

 

 

روانشناسان بالینی توصیه می کنند زنان به مسائلی که ممکن است مردان از آنان پنهان کنند، توجه داشته باشند تا بتوانند به بهترین وضع ممکن زندگی را اداره کنند.زندگی میدان جنگ نیست؛ این جمله را از همان روز شروع یک ارتباط و بعد از آن به خاطر داشته باشید. حتی در سخت ترین لحظات زندگی  هدف اصلی تان را فراموش نکنید. ازدواج راهی برای ساختن زندگی بهتر، کامل تر و همراه با آرامش است. پس به جای نقشه کشیدن های هر روزه و گرفتن باج مادی یا عاطفی از او، راه حل عاقلانه ای را برای حل اختلافات و مشکلات جست و جو کنید. کم نیستند مردهایی که به خاطر بی توجهی همسرشان یا درک نشدن توسط او، در جای دیگری به دنبال محبت می گردند. حال اگر می خواهید مرد زندگی تان بیش از پیش عاشق شما شود، توجه به نکات زیر می تواند کمک کننده باشد.

شریک شکست های هم باشیدقرار نیست به همسرتان بچسبید و تمام استقلال تان را از دست بدهید اما نباید فراموش کنید در یک خانه مشترک زندگی می کنید؛خانه ای که نه تنها در آن تصمیم های مشترک گرفته می شود، بلکه اعضایش در کنار هم شادی، غم، ترس و اشتیاق را تجربه می کنند. اگر می خواهید همسری ایده آل باشید، باید به شریک زندگی تان این احساس را القا کنید که در هر لحظه در کنارش هستید و شریک موفقیت ها و شکست هایش هستید. مردی که این حس را در همسرش نمی بیند، با دیدن حمایت های دیگری سفره دلش را باز می کند و گاهی با حل شدن در یک رابطه تازه به زندگی اش آسیب می زند.

چگونه همسری موفق باشیم

 

تحقیرش نکنیدهرقدر هم که با هم صمیمی باشید، باز هم نباید از این دیوار شیشه ای که میان تان هست بگذرید. در افراد بالغ، صمیمیت در دل خود احترام متقابل را هم دنبال دارد و در یک زندگی عاشقانه، این احترام صد چندان می شود. پس قبل از توهین به همسرتان یا ناراحت کردنش، از خود بپرسید او و این رابطه تا چه اندازه برای شما ارزش دارد. یادتان نرود تنها یک کلمه می تواند سرنوشت رابطه میان شما را دگرگون کند، مسئولیت شناس باشید و تک تک حرف ها و کارهای تان را، زیر ذره بین بگذارید. این واقعیت را نادیده نگیرید که بسیاری از همسران خائن ، همان کسانی هستند که مدام مقابل جمع تحقیر می شوند و احساس می کنند که همسرشان برای غرور و هویت آنها ارزشی قائل نیست.

روی همسرتان برچسب نچسبانیددرست است که بی خیالی شما ممکن است باعث نادیده گرفتن واقعیت شود و کار را از کار بگذراند، اما شکاک بودن هم آسیب های بیشتری را به همراه می آورد. ترس همسرتان از قضاوتی که در موردش دارید و از طرف دیگر، حس اینکه شخصیتش را لگدمال می کنید و به شعورش احترام نمی گذارید، می تواند او را به مردی خائن و بی تفاوت تبدیل کند. پس حرمت ها را از بین نبرید و تا از چیزی با خبر نشده اید، روی همسرتان برچسب نچسبانید. یادتان نرود مردهایی که چنین همسری دارند، گاهی تنها برای تلافی چنین تصمیمی می گیرند.

دائم نگویید که می رومهر مردی احتیاج دارد که بداند تنها و تنها به خاطر خودش دوست داشته می شود و از پس راضی کردن همسرش بر می آید. این تصور به آنها احساس غرور و قدرت می دهد، پس این حس را از همسرتان نگیرید. زنانی که مدام همسرشان را از نبودشان می ترسانند، همان کسانی هستند که شریک زندگی شان را به نبود خود عادت می دهند. مردی که سال ها در ذهن خود تصویر رفتن همسرش را تجسم کرده، سرانجام روزی به این تصویر عادت می کند و برای آرام کردن ترس هایش و گرفتن آرامشی که از او سلب شده، به دنبال پایگاه دیگری می گردد.

به رفت و آمدش دقت کنیداز یاد نبرید که انرژی اطرافیان و حتی تصویری که از آنها در ذهن تان شکل می گیرد، در آینده زندگی شما تاثیر گذار است. بررسی ها ثابت کرده افسردگی، خشم و حتی عادت های کلامی ما تحت تاثیر اطرافیان مان قرار دارد و می توانیم قاطعانه بگوییم که بودن در کنار زوج هایی که مدام با هم جنگ دارند یا آداب زندگی آرام و سالم را نمی دانند، می تواند به رابطه شما آسیب بزند. از طرف دیگر، رابطه افراطی همسرتان با افراد مجردی که در دنیای دیگری سیر می کنند یا مردهایی که دلبستگی به همسرشان ندارند، می تواند گاهی روی رفتار او تاثیر بگذارد و به زندگی تان آسیب بزند.

 

 

 

هر مردی احتیاج دارد که بداند تنها و تنها به خاطر خودش دوست داشته می شود

 

 

قدرت همسرتان را ستایش کنیدتوجه داشته باشید اگر همسرتان را به خاطر قدرتش ستایش کنید، او احساس قدرت و برتری می کند. آنان دوست دارند همیشه قوی به نظر برسند، بنابراین زنان باید از قدرت همسران خود تعریف و تمجید کنند، زیرا مردان به توجه همسرشان نیاز دارند. به عنوان مثال از او بخواهید در کنسرو را باز کند یا در جابه جایی وسایل سنگین کمک کند. این درخواست، احساس نا امنی را در شما از بین می برد و به او اعتماد به نفس می بخشد. در اینجا به جای دستور تنها با یک تحسین ساده به او انرژی می دهید.

همسری مرتب باشیدمردها دوست دارند همیشه همسرشان را مرتب ببینند و مطمئن باشند که او بیمار نیست، زیرا آنان دوست دارند خانواده ای قوی داشته باشند. همچنین مردان دوست دارند همسرانی قوی و پر انرژی داشته باشند. توجه به این خواسته موجب می شود هم سلامت بمانید و هم این که به نگرانی های او و خواسته هایش توجه کنید.

وقتی به خودتان می رسید به شوهرتان این پیام را می دهید که می خواهید برای او زیبا باشید. روان شناسان می گوید: «مغز آقایان طوری خلق شده که به محرک های بصری واکنش نشان می دهند. وقتی شما را در لباسی زیبا و جذاب می بینند، این به آنها می فهماند که شما او را می خواهید و دوست دارید.»

غذای محبوب او را بپزیداین ضرب المثل معروف و قدیمی حقیقت دارد: «بهترین راه برای تصاحب دل یک مرد از طریق شکم اوست.» اینکه بدانید او چه غذاهایی دوست دارد بدون اینکه از او بپرسید نشان می دهد که چقدر او را خوب می شناسید. زوج هایی که به من مراجعه می کنند و می گویند که به خوبی از جزئیات یکدیگر آگاهند، بهترین زندگی ها را دارند.

تعریف و تمجید از اودر طول تاریخ آقایان باید می جنگیدند و غذا تأمین می کردند تا زنان را جذب کنند و برای خودشان نگه دارند و در نتیجه وقتی نوبت به رقابت می رسد، آنها تمایل دارند ویژگی های مردانه خود را به رخ بکشند. بگذارید همسرتان بداند که شما چه فکری در مورد او می کنید: مرد خانه، حل کننده مشکلات، همه فن حریف، جذاب و خوش تیپ همه از توصیفاتی هستند که ممکن است از او داشته باشید. اندرا بروش، روانشناس بالینی می گوید: «تعریف و تمجید واقعی در مورد ظاهر و قدرت بدنی شوهرتان تأیید می کند که شما او را تحسین می کنید و این برای او برابر با عشق است.».

تشکر از او برای چیزهای کوچکدفعه بعدی که شوهرتان بچه ها را به مدرسه می رساند، قدردانی خود را از او نشان دهید. یک مشاوره ازدواج و خانواده می گوید: «ما در زندگی شتاب زیادی داریم و گاهی کارهای خوب را نادیده می گیرید و آقایان یادشان می رود که چه نیازی به شما دارند، ولی آنها هم احساس دارند. بنابراین از ته دل از او تشکر کنید.» تشکر وقدردانی باعث می شود که رفتار او بهتر شود و انرژی خوبی به رابطه شما تزریق شود.منبع : تبیان

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

 

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


تنوع فوق العاده طرح و رنگ صندلهای چرم

 

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

 


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

 

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

 

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

 


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

 


انواع جراحی زیبایی سینه

 


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

 

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

 

فهرست مطالب

 

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه همسری موفق باشیم

 

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

 

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

 

چگونه همسری موفق باشیم

 

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

 

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

 

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

 

11 بازدید

 

125 بازدید

 

113 بازدید

 

117 بازدید

 

151 بازدید

 

دیدگاه

 

نام *

 

ایمیل *

 

وب‌ سایت

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

 

 

 

 

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

 

رزرو نوبت مشاوره

 

انجمن روانشناسی آمریکا

 

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

 

سازمان بهزیستی ایران

 

انجمن روانشناسی ایران

 

 

 

همان‌طور که می‌دانید هیچ کس بی‌عیب و نقص نیست، اما افرادی هستند که می‌توانند همسر ایده‌آلی برای شما باشند. این روزها هزاران راه برای یافتن همسر مناسب وجود دارد؛ اما پیش از هر کار باید بدانید که می‌خواهید همسر ایده‌آلتان چه خصوصیاتی داشته باشد و چه ویژگی‌هایی را در شریک آینده‌ی زندگی خود دوست ندارید. انیشتین گفته است که دیوانگی است، اگر انتظار داشته باشید از انجام دادن یکسان یک کار مشخص، نتیجه‌ی متفاوتی بگیرید؛ شاید شما هم همیشه یک کار را در روابطتان انجام می‌دهید و به همین دلیل نمی‌توانید با فرد مناسب آشنا شوید و ازدواج کنید.

سعی ما این است که تمام مراحل یک ازدواج موفق را از انتخاب همسر مناسب تا نحوه عملکرد درست بعد از ازدواج عنوان کنیم. برای رسیدن به یک ازدواج موفق دانستن هرکدام از این مراحل به یک اندازه حائز اهمیت و ضروری است.

فهرست مطالب

 

بهترین همسر برای یک ازدواج موفق فردی خون‌گرم و با روحیه‌ی همکاری بالا است که از نظر عاطفی نیز ثبات داشته باشد. اگر می‌خواهید ازدواجی پایدار و پربار داشته باشید که رضایت هر دو نفرتان را جلب کند، باید ابتدا ویژگی‌های شخصیتی را که منجر به رسیدن به چنین نتیجه‌ای می‌شود، مشخص کنید. خطرناک، مهیج و غیرقابل پیش‌بینی بودن شاید هیجان‌انگیز باشد، اما احساساتتان را به مرور زمان تحلیل می‌برد و سرو کله زدن مداوم با چنین خصوصیاتی از نظر روانی خسته کننده است. شما همسری می‌خواهید که پیمانه‌ی احساساتتان را لبریز از عشق کند، نه آن که تمام نیرویتان را از شما بگیرد.

گوش شنوا داشتن همسر آینده‌تان و این که بتوانید مسائل مهم را با او در میان بگذارید، احتمالاً مهم‌تر از زیبایی، ثروت و قدرت است. اگر نتوانید با همسرتان درد و دل کنید و او را نیز ترغیب کنید که سفره‌ی دلش را برایتان باز کند، رابطه‌ی شما رابطه‌ی موفقی نخواهد بود. درست است که دعوا نمک زندگی است و ممکن است هر از گاه با هم جرو بحث کنید، اما باید در نهایت احساساتتان را صادقانه با هم در میان بگذارید و به وضوح به هم بگویید که چه خواسته‌ای از زندگی دارید. به این ترتیب در زندگی مشترک غافلگیر نخواهید شد.

چگونه همسری موفق باشیم

 

حتماً شما برای انتخاب همسر آینده‌تان معیارهای خاصی دارید، تحت هیچ شرایطی این معیارها را نادیده نگیرید. شاید فردی که با او آشنا شده‌اید، از هر نظر دیگر قابل قبول باشد، اما معیارهایتان را نداشته باشد؛ در این شرایط از یاد نبرید که این خصوصیات برایتان اهمیت بالایی دارند و نبود آنها احتمالا مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد. هر چقدر هم که ازدواجتان از جهات دیگر ایده‌آل باشد، به دلیل اختلاف‌هایی که از ابتدا به آنها توجه نکرده‌اید، بارها و بارها درگیر بحث و اختلاف نظر خواهید شد. مطمئن باشید افراد بسیاری در دنیا هستند که همین مشخصات مطلوب را بدون ویژگی‌های ناخوشایند و نقض کننده‌ی معیارهایتان دارند، بنابراین تا زمانی که همسر ایده‌آل‌تان را پیدا نکرده‌اید، از جستجو دست نکشید.

 

باطری دو قطب مثبت و منفی دارد، اگر هر دو قطب باطری مثبت یا منفی بود، مسلماً باطری کار نمی‌کرد. مثبت و منفی مکمل یکدیگراند و همین متضاد بودن باطری را قدرتمند می‌کند. این نکته درباره‌ی رابطه‌ها نیز صادق است. نقاط قوت شما باید مکمل نقاط ضعف همسرتان باشد و بالعکس، به این ترتیب پیوندی قوی و رابطه‌ای پربار و موفق ایجاد می‌شود.

چند ماهی است که با هم آشنا شده‌اید و همه چیز فوق‌العاده به نظر می‌آید. اما قبل از آن که تصمیم سرنوشت‌سازی برای آینده‌تان بگیرید، لازم است که برای شناختن یکدیگر وقت بگذارید. رابطه‌ی خوب و موفق مانند ترشی می‌ماند که هر چه زمان بگذرد، خوشمزه‌تر و جاافتاده‌تر می‌شود؛ اما رابطه‌ی بد مانند شیری می‌ماند که بعد از مدتی فاسد می‌شود. پس قبل از آن که پیوندتان را جاودانه کنید، همه‌ی جوانب را به خوبی سبک و سنگین کنید.

 

 

حتی اگر کاملاً برای ازدواج آماده باشید و بتوانید خودتان را تا پایان عمر در کنار هم مجسم کنید، طبیعی است که بعضی روزها از خواب بیدار شوید و فکر کنید: “وای خدای من، یعنی الان باید تا آخر عمر به این زندگی ادامه بدم؟” البته همه می‌دانند که ازدواج تعهد بزرگی است. درست است که ازدواج کردن گام مهمی برای رسیدن به خوشبختی است، اما وقتی سال‌ها بعد متوجه می‌شوید که هنوز ده‌ها سال زندگی مشترک را پیش رو دارید، نفستان از مهم بودن تعهدی که برای زندگی مادام‌العمر در کنار یک نفر داده‌اید، بند می‌آید.

حتماً از بزرگترها شنیده‌اید که: “ما دخترمون رو از دست نمیدیم، تازه صاحب یه داماد هم میشیم.” عکس این موضوع نیز درست است: شما به عنوان یک فرد تازه‌وارد به خانواده، تمام تعهدات، استرس‌ها و البته مزایای خانوادۀ  جدیدتان را به ارث می‌برید. ممکن است در دوران نامزدی به خوبی با خانواده‌ی عشقتان کنار بیایید، اما احتمال دارد آنها بعد از ازدواج کردن کاملاً رنگ عوض کنند و زندگی را برایتان جهنم کنند؛ چرا که بعد از ازدواج شما دیگر از همسرتان جدایی‌ناپذیر می‌شوید و آنها شما را عضوی از خودشان حساب می‌کنند. این اختلاف‌های خانوادگی موجب غم و غصه‌های فراوانی در زندگی والدین و اجدادمان شده است، مگر آن که خوش‌شانس باشید، همسرتان شما را درک کند و در صورت لزوم بین شما و خانواده‌اش میانجی‌گری کند. اما همه خوش‌شانس نیستند. چه بسیار همسرانی که به دلیل مشکلات خانواده‌هایشان در آستانه‎‌ی طلاق قرار می‌گیرند، حال آن که در زندگی دو نفره‌ی خودشان اختلاف عمده‌ای ندارند. بنابراین هر دو طرف قبل از ازدواج کردن باید خانواده‌ی دیگری را در بدترین شرایط تصور کند و ببیند که چطور می‌توانند این مشکلات را قبل از فاجعه‌آفرین شدن در نطفه خفه کنند. البته ناگفته نماند که ایجاد پیوندی عمیق با خانواده‌ی همسرتان و تبدیل شدن به دختر/ پسر/ خواهر/ برادری که آنها همواره آرزویش را داشته‌اند، یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز ازدواج است.

 

مردم فکر می‌کنند که بهترین آزمون برای این که متوجه شوند آیا می‌توانند تا پایان عمر در کنار یک نفر زندگی کنند یا خیر، این است که ببینند آیا می‌توانند با بزرگترین عیب‌ها یا بدترین حالت فرد مورد نظر کنار بیایند یا خیر. این آزمون روش مناسبی است، چون هر چه سن بالاتر می‌رود، انسان‌ها بیشتر به خود واقعی‌شان تبدیل می‌شوند و خواسته‌ها، نقاط قوت و عیب‌هایشان با وضوح بیشتری نمایان می‌شود. اگر همسرتان الان قدری بداخلاق باشد، احتمالاً هر چه پیرتر بشود، ایرادگیرتر و لجوج‌تر خواهد شد. بالعکس خصوصیاتی که آنها را در همسرتان دوست دارید، کمک می‌کند که در سخت‌ترین شرایط هم وفادارانه در کنار همسرتان باقی بمانید. در عین حال باید به موضوعات و خصوصیات کوچک و پیش پا افتاده هم توجه کنید، چون همین موضوعات جزئی در روزهای بی‌پایان زندگی مشترک اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. نادیده گرفتن عادت‌های آزاردهنده‌ای مانند جویدن ناخن یا گذاشتن لیوان پر از آب در جاهای نامناسب بسیار آسان‌تر می‌شود، اگر همسرتان محاسن مهمی داشته باشد، مثلاً بتواند شما را بخنداند یا کاری کند که در کنارش احساس خوبی داشته باشید. عاشق، کور است و معمولاً متوجه جزئیات کوچکی نمی‌شود که چند ماه بعد از ازدواج می‌تواند او را تا مرز جنون پیش ببرد. از طرف دیگر حرکت‌های کوچکی مانند عشق، احترام و مهربانی‌ مداوم است که ازدواج را پابرجا نگه می‌دارد. حرکت‌های عاشقانه‌ای مانند گل خریدن یا قرارهای ناگهانی فوق‌العاده‌اند، اما قابل مقایسه با کارهایی مانند باز کردن راه فاضلاب یا حمام کردن بچه نیستند.

قدیمی‌ها درست گفته‌اند که با ازدواج کردن نمی‌توانید کسی را عوض کنید، بنابراین مراقب باشید که در دام نیفتید و با انگیزه‌ی تغییر دادن عشقتان با او ازدواج نکنید؛ از طرفی احتمالاً خودتان هم دوست ندارید که کسی بخواهد شما را تغییر بدهد. بااین حال واقعیت این است که شما احتمالاً باید به میل خودتان تغییر کنید و خودتان را با شرایط وفق بدهید تا بتوانید انرژیتان را حفظ کنید و شعله‌ی عشقتان را روشن نگه دارید. دو درس مهم را باید برای داشتن ازدواج موفق یاد بگیرید؛ اول این که باید یاد بگیرید چطور به روش موثرتری بحث کنید تا به نتیجه برسید؛ دوم این که روش‌های جدیدی را برای ارتباط برقرار کردن یاد بگیرید، روش‌هایی که ممکن است، با روحیه‌ی شما سازگاری نداشته باشد، اما برای همسرتان قابل فهم‌تر باشد. انسان‌ها “زبان‌ عشق” یا روش‌های متفاوتی برای ابراز و دریافت عشق دارند. ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا متوجه معنای سکوت همسرتان بشوید، بفهمید که کینه و نفرت قاتل رابطه‌ی عاشقانه است و یاد بگیرید که چطور خودتان را با فراز و نشیب‌های زندگی مشترک وفق بدهید. تمام افرادی که قصد دارند با هم ازدواج کنند، باید حداقل یک سختی را قبل از بستن پیمان ازدواج در کنار هم تجربه کنند، تا واکنش همسر آینده‌شان را در مواجهه با مشکلات بسنجند.

 

شاید با خودتان فکر کنید که بعد از سرو سامان گرفتن می‌توانید به آرامش برسید و تا آخر عمر در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کنید، اما تصورتان کاملاً اشتباه است. سال‌ها از پی یکدیگر می‌آیند و می‌روند و اگر مراقب نباشید، ازدواج برایتان به راحتی به موضوعی عادی تبدیل می‌شود که آن را نادیده خواهید گرفت. تعطیلات دونفره و سنت‌های دیگر از جمله مسائلی هستند که ازدواج را متحول می‌سازند و همسران را وادار می‌کنند تا دوباره به هم روی بیاورند و پیوند بین خودشان را محکم‌تر و صمیمانه‌تر کنند. اما “عاشق بودن” برای موفقیت و ماندگاری ازدواج کافی نیست. حتی بعد از ده‌ها سال زندگی مشترک هم ممکن است به تدریج متوجه خصوصیات جدیدی در همسرتان بشوید که کاملاً برایتان تازگی داشته باشد یا این که ممکن است همسرتان ناگهان تغییر کند یا نیازها و اولویت‌های متفاوتی پیدا کند. “راستشو بگو، واقعاً دلت میخواد تو این سن غواصی یاد بگیری؟” یا “چطور تا حالا بهم نگفته بودی که زیتون دوست نداری؟” ازدواج مانند یک بازی است و باید یاد بگیرید که چطور با یکدیگر کنار بیایید و پا به پای هم پیش بروید. یک ازدواج موفق زیباترین بازی دنیا را رقم می‌زند.

 

به خاطر بسپارید که گوش دادن با شنیدن تفاوت دارد. گوش دادن قلب و روحتان را هم درگیر می‌کند. قلبتان را به روی همسرتان باز کنید، سخنانش را با گوش جان بشنوید، وقتی حرف می‌زند، به او نگاه کنید، حرفهایش را به زبان خودتان تکرار کنید و به او قوت قلب بدهید. گوش دادن رمز موفقیت در ازدواج و به طور کلی هر رابطه‌ای است.

تمام همسران باید درباره‌ی بعضی مسائل با هم اختلاف نظر داشته باشند. همسران عاشق و موفق به دیدگاه متفاوت شریک زندگیشان احترام می‌گذارند و حتی شوخ‌طبعیشان را هنگام بحث کردن حفظ می‌کنند. این نکته را از یاد نبرید که از بین دو دیدگاه مخالف، لزوماً یک دیدگاه غلط و دیگری درست نیست.

به روش فیزیکی ابراز عشق همسرتان دقت کنید، ممکن است شوهرتان عشقش را با شستن ماشینتان یا بردن بچه‌ها به مدرسه نشان بدهد؛ عشق زنتان هم می‌تواند در تهیه‌ی وسایل بهداشتی و اتو کردن لباس‌هایتان متبلور شود. برخی نیز با نوشتن نامه‌های محبت‌آمیز و به کار بردن واژگان عاشقانه مهر و محبتشان را نشان می‌دهند. زبان عشق همسرتان را کشف کنید تا همواره بدانید که چطور باید با او صحبت کنید. همسران متاسفانه توجه چندانی به زبان عشق شریک زندگیشان نمی‌کنند. فهمیدن زبان عشق همسرتان رمز خوشبختی در زندگی مشترک است.

وقتی سعی می‌کنید همسرتان را مجبور یا متقاعد کنید، فقط روی نقاط ضعف یا مشکلات او متمرکز می‌شوید. نگرشتان را به سرعت تغییر بدهید و روی ویژگی‌های مثبتش تمرکز کنید.

 

هرگز نباید در زندگی مشترک به جایی برسید که وجود همسرتان را بدیهی فرض کنید. قول بدهید که همسرتان را تا پایان عمر خوشبخت و شاد نگه دارید؛ از حدس زدن درباره‌ی خواسته‌های او خودداری کنید و هر زمان که توانستید او را با لطف‌های کوچک و عاشقانه خوشحال کنید.

قرارهای شبانه‌ی دونفره کافی است تا پیوند میان همسران را قوی‌تر کند و عشقشان را در گذر سال‌ها حفظ کند. وقتی با همسرتان قرار می‌گذارید، باید گوشی‌هایتان را خاموش کنید و آنها را کنار بگذارید تا هیچ چیز حواستان را پرت نکند. لازم نیست کار خاصی انجام بدهید، می‌توانید کنار یکدیگر در خانه بنشینید و فیلم ببینید یا با هم به کوه بروید. برنامه‌ی قرارتان را با کمک و هم‌فکری یکدیگر هر چند وقت یک‌بار عوض کنید و از برنامه‌های جدید و مهیج در زندگیتان استقبال کنید.

رابطه جنسی برای سلامت زندگی زناشویی بسیار مهم است. مشاوران به همسران توصیه می‌کنند که به طور مرتب با هم رابطه داشته باشند و حتی وقتی حوصله‌ی چندانی برای نزدیکی ندارند، باز هم رابطه برقرار کنند. توصیۀ‌ ما به همسران این است که رابطه‌شان را با حرف زدن درباره‌ی خواسته‌های خود جالب و هیجان‌انگیز بکنند و با تزئین کردن اتاق خواب جذابیت بیشتری به رابطه‌شان بدهند.

“یک تعریف در روز، وکیل طلاق را از شما دور نگه می‌دارد.” اگر محاسن همسرتان را هر روز به او یادآوری کنید و از او تعریف کنید، کمک بسیار موثری به صمیمی‌تر شدن رابطه‌تان کرده‌اید. مثبت‌اندیش باشید، قدر همسرتان را بدانید و لطف‌هایش را نادیده نگیرید. وقتی شرایط سخت شد و ویژگی‌های نه چندان مثبت او شروع به خودنمایی کردند، به جای این که روی نقاط ضعف عشقتان متمرکز شوید، سعی کنید جو را عوض کنید و به جای انگشت گذاشتن روی عیب‌های شریک زندگیتان، نقاط قوتش را پررنگ کنید.

روانشناسان می‌گویند که در پس هر احساس و هیجان “سختی” یک احساس نرم وجود دارد. وقتی عصبانی می‌شویم، این احساس خشم معمولاً پوششی برای احساس دیگری مانند ناراحتی، ناامیدی یا حسادت است. ما غالباً از خشم برای پوشاندن حساسیت‌ها و نقاط ضعفمان استفاده می‌کنیم. اگر سعی کنید که احساسات نرم یا آسیب‌پذیر نهفته در پس نمایش سخت خشم همسرتان را پیدا کنید، چون به این ترتیب راهی را برای همدلی با احساسات واقعی همسرتان می‌یابید، می‌توانید ارتباط خودتان را با او حفظ کنید.

 

همسران غالباً در شرایطی قرار می‌گیرند که کنترل خودشان را از دست می‌دهند، خود را تسلیم حسادت می‌کنند، خود را ضعیف و حقیر می‌شمارند یا فراموش می‌کنند که همسرشان هم باید زندگی مستقل خودش را داشته باشد و سعی می‌کنند که او را کنترل کنند. این کنترل‌گر بودن اکثر اوقات غیرعمدی است و ندانسته به دلیل بیشتر شدن توقعات به مرور زمان رخ می‌دهد. برقراری ارتباط موثر، داشتن زندگی مستقل و تفریحات سالم به همسران کمک می‌کند تا در مسیر درست حرکت کنند و رابطه‌ی مناسبی با همسرشان داشته باشند. اگر احساس می‌کنید که همسرتان شما را کنترل می‌کند یا شما همسرتان را کنترل می‌کنید، سعی کنید شرایط را تغییر بدهید یا از مشاور خانواده وقت بگیرید.

 

به منظور داشتن یک ازدواج موفق سعی کنید اشتباهات گذشته را تکرار نکنید چون همان نتیجه همیشگی را می‌گیرید. به دنبال همسری بگردیدکه ویژگی‌های شخصیتی مطلوبی دارد، نه ظاهر ایده‌آل. کسی را انتخاب کنید که حرفی برای گفتن با او دارید. اگر ویژگی یا مسئله‌ای در طرف کاندیدای مورد علاقه شما هست که عامل بر هم زننده تعالی زندگی شماست در انتخاب خود تردید کنید. همسری را انتخاب کنید که بتوانند شما را بخنداند و خوشحال کند. در انتخاب عجله نکنید. شما تنها با یک نفر ازدواج نمی‌کنید، بلکه خانواده و دوستان او نیز جز خانواده او محسوب می‌شوند. پایداری و دوام ازدواج چیزی از پیش تعیین‌شده و قابل پیش‌بینی نیست. ازدواج موفق یک پروسه دایمی است و این یک رابطه دو طرفه است. متکی به نفس بودن باعث می‌شود شما فردی خوشحال‌تر باشید و این خوشحالی در تعیین سرنوشت ازدواجتان بسیار موثر است. شنونده‌ خوبی باشید. گوش سپردن را تمرین کنید عدم تفاهم را بپذیرید. از تمجید کردن دست برندارید که انجام مداوم آن شما را از طلاق و جدایی دور نگه می‌دارد. توقع کامل بودن یک رابطه را نداشته باشید؛ شما فقط با تلاشتان می‌توانید ازدواجتان را به سوی کمال سوق دهید.

عشقت رو جذب کن

 

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

 

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

 

109 بازدید

 

2.2k بازدید

 

2.39k بازدید

 

3.4k بازدید

 

چگونه همسری موفق باشیم

 

3.18k بازدید

 

دیدگاه

 

نام *

 

ایمیل *

 

وب‌ سایت

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

 

 

 

 

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

 

رزرو نوبت مشاوره

 

انجمن روانشناسی آمریکا

 

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

 

سازمان بهزیستی ایران

 

انجمن روانشناسی ایران

 

 

 

مطالب پر بازدید

 

 

 

زنان در پایدار ماندن یک رابطه زناشویی نقش بسیار مهمی دارند ، بسیاری از خانم ها دوست دارند که در قلب شوهرشان نفوذ کنند و از او محبت ببینند. اما گاهی با بروز خشم ، بی احساس ، بی حوصلگی باعث می شوند که شوهرشان نسبت به آنها کم توجه شود. روانشناسان بر این عقیده اند که دریافت پیام های دیداری در آقایان و پیام های شنیداری در خانم ها بیشتر است.

 

 

 

چگونه همسری موفق باشیم

 

اگر می‌خواهید جذاب باشید :

 

اول از همه به ظاهر خودتان رسیدگی کنید. توجه به سلامت و فعالیت‌هاى جسمانى، نظیر قدم زدن و نرمش می‌تواند قدرت نفوذ شما را بالا ببرد. سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید و فعالیت‌هایی را که خودتان را راضی می‌کند انجام دهید تا اعتماد به نفستان بالا برود. اگر فکر کنید دوست‌ داشتنی نیستید کسی هم شما را دوست نخواهد داشت.
سعی کنید شادمانی را به زندگی خود راه دهید. زنانى که همیشه شاد هستند و در مورد خود احساس خوبى دارند، بیشتر مورد توجه همسرشان هستند و از جذابیت بیشترى برخوردارند.
وقتی شوهرتان خسته از کار روزانه به خانه برمی‌ گردد به استقبالش بروید و با خوشرویی از او پذیرایی کنید و هنگام رفتن به سر کار او را بدرقه کنید. وسایل او را از دستش بگیرید و از خریدهایش تعریف کنید. اول از همه خبرهای خوب را به او بدهید و نگذارید بچه‌ها در بدو ورود از سر و کول او بالا بروند. اگر زمان غذا خوردن است از پیش آماده باشید و سفره را بچینید. وقتی همسرتان خسته و بی‌حوصله یا گرسنه است خواسته‌هایتان را مطرح نکنید. پیش از غذا خوردن در خواست انجام کاری نکنید.
اگر همسرتان بدقولی کرد یا دیر به خانه آمد و توضیحی نداد بعد از رفع خستگی با ملایمت از او علت تاخیرش را بپرسید و بگویید که برای او نگران شده‌اید. اگر همسرتان کم حرف می‌زند فضایی برای تنهایی او قرار دهید و برای سرگرمی خود از کم‌حرفی او شکایت نکنید. اگر تنها می‌مانید شما هم با یک سرگرمی شخصی اوقات خود را پر کنید تا زمانی که همسرتان خود درخواست کند حرف‌هایش را بشنوید.
شاید عجیب باشد ولی خیلی شنیده می‌شود که مردان، زنان باهوش را دوست ندارند و دلشان می‌خواهد همسرشان نسبت به آنان معلومات کمتری داشته باشند. این موضوع به آنان حس بهتری می‌دهد و برعکس این موضوع حس حسادت و رقابتشان را برمی‌انگیزد. بنابراین جلوی آنها ابراز فضل نکنید و تا جایی که می‌ توانید با وجود توانایی جسمی و فکری از آنان کمک بخواهید. به همسرتان احترام بگذارید و به جای رقیب درست کردن برای او از او تعریف و تمجید کنید.
در ناراحتی‌هایش شریک شوید و شنونده خوبی باشید و پند و اندرز دادن را کنار بگذارید و از گفته‌هایش سوء استفاده نکنید. آشپزخانه پر رونقی داشته باشید و اگر می‌خواهید از شوهرتان کمک بگیرید از کارهای ناشیانه‌اش ایراد نگیرید و هر کار خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.

مطالب مرتبط

 

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

 

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

 

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه همسری موفق باشیم
چگونه همسری موفق باشیم

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *