چگونه کانالی موفق داشته باشیم

 
helpkade
چگونه کانالی موفق داشته باشیم
چگونه کانالی موفق داشته باشیم

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

آی تی رسان – مقالات روز تکنولوژی، موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کنند، زیرا علاوه بر استفاده از آنها در اوقات فراغت و به صورت سرگرمی، در بخش‌های کسب و کار و حتی درآمدی نیز می‌توان روی آنها حساب کرد. بدون شک یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، تلگرام است. برنامه‌ای که از زمان انتشارش تاکنون هر روز بر محبوبیتش اضافه شده و با ارایه آپدیت‌های منظم و ویژگی‌های جدید طرفداران خود را راضی نگه داشته است. افراد زیادی علاقمند به داشتن یک کانال تلگرام موفق هستند.چگونه کانالی موفق داشته باشیم

اگر شما هم حداقل یکبار این موضوع را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که داشتن یک کانال تلگرام موفق با تعداد اعضای بالا کار چندان آسانی نیست. در این مطلب قصد داریم تکنیک‌ها و رازهایی را درباره اینکه چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم به شما آموزش دهیم.

قبل از هرچیزی باید مشخص کنید که کابران بیشتر به چه موضوعاتی علاقمند هستند و شما باید به طور کلی مشخص کنید که تصمیم به انتشار چه محتوایی دارید. سعی کنید خود شما یا تیم کاری شما، نام و لوگوی مناسب را انتخاب و تولید کنند. نام کانال شما باید مختصر و نشان دهنده محتوای کانال شما باشد. همچنین سعی کنید لوگوی کانال شما زیبا، ساده و حتما طرحی از خودتان باشد. استفاده از لوگوی دیگران باعث از دست دادن اعتماد کابران می‌شود.

همیشه به دنبال به‌‌روز بودن و استفاده از مطالب جدید و جالب باشید. به علاوه، مطالبی که منتشر می‌کنید باید متناسب با موضوع کانال شما باشد، به عنوان مثال: اگر قصد دارید کانالی درباره فناوری و تکنولوژی ایجاد کنید، با منتشر کردن مطالب طنز در آن، علاوه بر اینکه به نیاز کاربران درباره اخبار تکنولوژی پاسخ نداده‌اید بلکه باعث سردرگمی کاربر و سلب اعتماد او می‌شوید. زیرا کاربر احساس می‌کند شما مطالبتان را از کانالی دیگر بدست آورده و خلاقیتی از خودتان ندارید. همچنین دقت داشته باشید گذاشتن مطالب بسیار تخصصی، باعث نارضایتی و گیج شدن کاربران شما خواهد شد.

استفاده از تبادل و تبلیغات زیاد باعث پایین آمدن سطح کانال شما می‌شود. سعی کنید برای افزایش اعضای کانال هدف گذاری کنید و همچنین تلاش کنید، بیشتر با قراردادن مطالب مفید و کارآمد اعضای کانال خود را افزایش دهید نه صرفا از طریق تبلیغات! دقت داشته باشید که تبادل و تبلیغات را در ساعات مشخص و خاصی با اطلاع قبلی به کاربران منتشر کنید چرا که اعضای کانال از اینکه به آنها اهمیت می‌دهید، خشنود خواهند شد. علاوه بر این گذاشتن تبلیغات در ساعات پربازدید کانال اشتباهی است که ممکن است هرکسی دچار آن شود زیرا، در این زمان کاربران در حال خواندن مطالب منتشر شده هستند و روبرو شدن با حجم انبوهی از تبلیغات، باعث پراکنده شدن اعضا از کانال شما می‌شود! بهترین روش تبلیغ این است که مطالبتان را برای گروه‌ها، مخاطب‌‌ها و … فوروارد کنید.

 

 

همانطور که می‌دانید تبدیل شدن به کانالی پرمخاطب و بزرگ به تنهایی امکان پذیر نیست. شما نیاز دارید افرادی را که علاقمند و خلاق هستند به عنوان ادمین (نویسنده) به تیم کاری خود اضافه کنید. در این میان انتخاب افراد علاقمند و متخصص در حیطه کاری شما دارای اهمیت زیادی است. همچنین شما باید مدیریت کاملی روی کیفیت مطالب منتشر شده، رفتار اعضا و ادمین‌ها و… داشته باشید.

گاهی اوقات می‌توانید با قراردادن نظرسنجی‌ در کانال خود، از نظر کاربران درباره مطالب منتشر شده آگاه شوید. با این کار می‌توانید محتوای کانال خود را مطابق با سلیقه کاربرانتان بروز رسانی کنید و همیشه یک آیدی در قسمت معرفی کانال خود قرار دهید و از کاربران بخواهید پیشنهادات خود را برای بهبود کانال با شما درمیان بگذارند.

3 دلیلی که شما را برای پیوستن به خانواده محصولات هوآوی ترغیب می‌کند

سامسونگ به‌زودی از نخستین شارژر 65 واتی خود رونمایی خواهد کرد

چند واقعیت جالب در خصوص رمز ارز دیجی بایت

چگونه پس‌زمینه صفحه قفل ویندوز 10 خود را تغییر دهیم؟

سلام من کانال تلگرامی دارم ولی نمیتونم بیش از۲۰۰نفردعوت کنم چگونه نامحدودش کنم ؟لطفا جواب بدید ۰۹۱۹۴۴۱۰۰۹۶

غیر ممکنه ایدی کانالم خرید و فروش اکانت می کنم ****************

اگه من بخوام یک کانال تلگرام بزنم میتونید یه راهنمایی کنید که این کانال چه محتوایی رو در اختیار مردم بزاره تا جذب عضو کنه ممنون میشم راهنماییم کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد.

ذخیره اسم و ایمیل من

آخرین مطالب سایت

3 دلیلی که شما را برای پیوستن به خانواده محصولات هوآوی ترغیب…

ویدیو پلاس: عود پخش کننده رایحه هوشمند

سامسونگ به‌زودی از نخستین شارژر 65 واتی خود رونمایی خواهد…

چند واقعیت جالب در خصوص رمز ارز دیجی بایت

بهترین شرایط تعمیر و تهیه قطعات موبایل در “بازرگانی…

آخرین قیمت‌ها

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در بازار ایران

لیست قیمت یخچال ساید بای ساید ال‌‌جی در بازار ایران

لیست قیمت گوشی‌های نوکیا در بازار ایران

چگونه کانالی موفق داشته باشیم

لیست قیمت کنسول بازی در بازار ایران

لیست قیمت گوشی‌های هواوی در بازار ایران

لیست قیمت انواع ماشین لباسشویی در بازار ایران

سرگرمی

اسامی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ اعلام شد

معرفی فیلم‌های آموزنده و تاثیرگذار که همه‌ دختران باید ببینند

معرفی هفت تا از بهترین کتاب‌ها برای خودشناسی

ایمیل خود را وارد کنید

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

تولگرام

این روزها همه در فکر ساخت و مدیریت یک کانال تلگرامی هستند. از نوجوان‌های ۱۴-۱۵ ساله تا کسب‌وکارهای معتبر و حتی بقالی محل. اما به نظر شما چند درصد از این کانال‌ها موفق می‌شوند که کانالی موفق داشته‌ باشند؟

می‌دانیم که ساخت کانال تلگرام چند ثانیه بیشتر زمان نمی‌برد و رساندن اعضای آن به ۴۰۰-۵۰۰ عضو هم اصلاً کار سختی نیست. اما رشد پایدار و نداشتن ریزش یکی از مشکلات مشترک همۀ مدیران کانال‌های تلگرامی است. در این پست چند بایدونبایدی که در این مسیر به شما کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم

قبل از هر چیز باید گفت که به علت تنوع ذاتی کانال‌ها و سلایق افراد متفاوت هیچ فرمول یکتایی برای همۀ کانال‌ها و راضی نگه‌داشتن همۀ اعضا وجود ندارد. قبل از هر چیز باید بگوییم که در این مقاله ما کانال‌های تخصصی را بررسی می‌کنیم و نه کانال‌های جوک و سرگرمی. چگونه کانالی موفق داشته باشیم

شاید بشود با کپی کردن مطالب کانال‌های دیگران به‌صورت موقت رشد چشمگیری داشت. اما در بلندمدت اعضای وفادار که احتمالاً کانال‌ رقبای شما را نیز دنبال می‌کنند، متوجه این موضوع می‌شوند و از کانال شما خارج می‌شوند تا مطالب را از منبع اصلی به دست بیاورند. به همین علت سعی کنید که شما منبع اصلی باشید و اجازه بدهید دیگران مطالب شما را کپی کنند. این کار در اعتبار شما نقش به سزایی دارد. اگر هم می‌خواهید مطلبی را از جای دیگری نقل کنید حتماً منبع آن را ذکر کنید. این کار اعتبار شما را نزد اعضا بالا می‌برد.

مهم‌ترین عامل موفقیت توییتر خلاصه و مفید بودن مطالبی است که در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربران امروزی بی‌حوصله‌تر از این هستند که بخوان مطالب بیشتر از ۴ خط رو بخوانند.. پس بهتر است سعی کنید مطالب را به‌صورت خلاصه و مفید بنویسید یا اگر به هر دلیلی مجبورید مطلب طولانی بنویسید حتماً در دو خط تأثیرگذار توجه مشتری را هدف بگیرید و کاری کنید که ترغیب به خواندن متن بلند شود. برای این کار مجبورید انگیزۀ بسیاری قوی‌ای را برای وی ایجاد کنید.

همان‌گونه که می‌دانید کانال‌های تلگرام قابلیت دسته‌بندی مطالب را ندارند.پس بهتر است با #هشتگ مطالبتان را دسته‌بندی کنید. مثلاً اگه یک کانال فروش لباس دارید آن‌ها را بر اساس نوع لباس ، رنگ ، طرح ، مارک و… هشتگ گذاری کنید تا انتخاب بین آن‌ها راحت‌تر شود.

دقت کنید در هشتگ امکان استفاده از فاصله (Space)  وجود ندارد و باید از زیرخط (Under Line _ (. مثلاً #لباس زنانه، اشتباه است و باید بنویسید #لباس_زنانه.

همیشه عکس و کلیپ زیبا و مناسب می‌تواند شما را چند قدم به جلو ببرد. دقت کنید حجم کلیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که برای مخاطبان ارزش داشته باشد که آن را دانلود کنند. به‌صورت معمول مطالب بالای ۵ مگابایت به‌سختی دانلود می‌شود.

یک موضوع خاص برای مطالب در نظر بگیرید و سعی کنید روی آن مانور بدهید و بیشتر در مورد آن بنویسید. تجربه ثابت کرده خروج از محور اصلی مطالب و گذاشتن مطلب نامرتبط مساوی با ریزش کاربر است.

ازآنجایی‌که کانال‌های تلگرام یک پل ارتباطی یک‌طرفه هستند، تشویق کاربران به فعالیت کمی سخت اما بسیار اثربخش است. اما می‌شود با راه‌اندازی مسابقه یا نظرسنجی و… کاربران را درگیر کانال کرد. (برای ایجاد نظرسنجی در کانال می‌توانید از ربات chvotebot استفاده کنید.)

دکمه‌های اینلاین (یا شیشه‌ای) به علت زیبایی خاصی که دارند برای کاربران جذاب‌تر هستند و نمای بهتری به کانال شما می‌دهند.

ازآنجایی‌که بسیاری از کاربران ایرانی ریپورت اسپم هستند استفاده از یوزر تلگرام به‌عنوان راه ارتباطی یک اشتباه بسیار بزرگ است و با این کار طیف وسیعی از مشتریان خود را از دست می‌دهید به همین علت باید راه‌های دیگری نیز برای برقراری ارتباط در نظر بگیرید. برای کسب‌وکارهای رسمی اطلاعات کامل تماس شامل نام کامل شرکت، شماره تلفن، آدرس فیزیکی و اینترنتی و دیگر شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

در حالتی که مستقیماً به یک کانال سفارش تبلیغ می‌دهید هیچ ضمانتی برای بازدهی آن تبلیغ نخواهید داشت همچنین اگر کاربر فیک بخرید هم نمی‌توانید محصولاتتان را به آن کاربران فیک بفروشید یا مانع از ریزش کاربران شود! بهترین راه استفاده از تبلیغات کلیکی است که می‌توانید آن را با خیال راحت در تولگرام انجام دهید انجام دهید.

تبلیغات و درآمدزایی در تلگرام

اینفوگرافیک چیست و چرا مهم است؟

خطاهایی که در شبکه‌های اجتماعی ویروسی می‌شوند

چه عکسی برای شبکه‌های اجتماعی مناسب است؟

چند قدم تا کمپینی موفق در شبکه‌های اجتماعی

۱۱ کلمه که اعتماد کاربر را به پست‌های وبلاگ افزایش می‌دهند

تقویم تولید محتوا چیست؟ چگونه تقویم محتوا بسازیم؟

چگونه برای محتوای شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم؟

استراتژی محتوا و ضرورت عمل وارسی

محتوای خوب، محتوای بد؛ تفاوت در چیست؟

© تولگرام ۱۳۹۵. تمامی حقوق محفوظ است.

پیش‌حرف: چهار سال پیش که کانال تلگرام مدرسه نویسندگی را راه‌اندازی کردم، اصلاً تصور نمی‌کردم که تلگرام انقدر دوام بیاورد، چه برسد به اینکه بتوانم از طریق کانالم به اعتبار حرفه‌ای، روابط سازنده و دستاوردهای فراوانی برسم.

حالا کانال مدرسه نویسندگی در حوزۀ تخصصی خودش در ایران اول است و هشت هزار عضو دارد؛ هشت هزار عضوی که تک‌تک آن‌ها با میل خودشان عضو کانال شده‌اند. از اولین روز کانال من حتی هیچ یک از اطرافیانم را هم توی این کانال «اد» نکرده‌ام. این از اول برای من یک اصل مهم بود که همه با اختیار خودشان عضو این کانال بشوند، نه با اجبار من. در تمام این سال‌ها تقریباً هیچ تبادل لینکی انجام ندادم. به هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات متوسل نشدم و فقط و فقط روی تولید محتوای مفید و منظم متمرکز شده‌ام. و حالا گمان می‌کنم قدرت کانال و تاثیر و نفوذ آن دقیقاً به خاطر همین موضوعات است.

توی این مطلب برایتان از تجربیات عملی خودم در طراحی و توسعۀ یک کانال حرفه‌ای تلگرامی می‌گویم:

 

کتاب قلاب (HOOKED) با جملات زیر آغاز می‌شود:

چگونه کانالی موفق داشته باشیم

هفتاد و نه درصد از دارندگان تلفن‌های هوشمند، حداکثر ظرف پانزده دقیقه پس از برخاستن از خواب به سراغ تلفنشان می‌روند.

شاید وحشتناک‌تر این است یک‌سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر قرار باشد بین رابطه‌ی جنسی و تلفن همراه یکی را انتخاب کنند، دومی را انتخاب می‌کنند.

با توجه به نکات بالا بدیهی است نمی‌توان تأثیر پررنگ تلگرام را در روز و روزگار ما ایرانی‌ها دست‌کم گرفت، به‌هرحال بسیاری از «معتاد به تلگرام» هستیم.

بنابراین «باید بپذیریم که در قلاب گیر افتاده‌ایم!»

به سؤالات زیر فکر کنید:

شما چند بار در روز تلگرام خودتان را چک می‌کنید؟ بیش از ده بار؟

بیشتر وقتی‌که در تلگرام می‌گذرانید صرف چت کردن می‌شود یا بازدید از کانال‌ها؟

اگر یک روز به تلگرام سر نزنید چه حالی پیدا می‌کنید؟

آیا کانالی هست که از به‌روز نشدن آن احساس دل‌تنگی کنید؟

و…

فکر کردن به سؤال‌هایی از جنس باعث می‌شود تا اشراف بیشتری به رابطۀ خودمان با تلگرام داشته باشیم.

حالا برویم سراغ اصل مطلب:

توسعه کیفی یک کانال تلگرام به‌مراتب مهم‌تر از توسعه کمی آن است.

به نظر من کانالی که ۱۰۰ عضو پیگیر و فعال دارد به‌مراتب بهتر و مؤثرتر از کانالی با ده هزار عضو منفعل و بی‌ربط است.

پس باید سؤال اصلی این پست را این‌جوری کامل‌تر کنیم:

چگونه یک کانال تلگرام‌ حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشیم؟

بنابراین ساخت کانالی شبیه «گیزمیز» مدنظر ما نیست، هرچند شاید نکته‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود برای ساخت کانال‌های پرمخاطب هم مفید باشد، ولی هدف ما در درجۀ اول کیفیت مخاطب است نه کمیت آن.

ده فرمان ساده برای داشتن کانالی ارزش‌آفرین و باکیفیت در تلگرام:

برای جذب مخاطب به تبادل لینک با هر کانال غیر مرتبط و مبتذلی تن ندهیم.

بهتر است در هفته یک نفر عضو ثابت و ماندگار به کانال ما اضافه شود تا اینکه در یک روز صد نفر به کانال بپیوندد و در پایان هفته همۀ آن‌ها کانال را ترک کنند یا زحمت باز کردن کانال را به خودشان ندهند!

اگر قرار است صرفاً یک ماشین «کپی‌پیست» باشید و هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارید. از راه‌اندازی کانال صرف‌نظر کنید.

کانال تلگرام را باید جایی مناسب و عالی برای تقویت «عضلات تولید محتوا» در نظر گرفت.

آگهی ممنوع! قرار نیست از تلگرام صرفاً برای هدایت مخاطب به سایتمان استفاده کنیم.

وقتی روی کانال، فقط به انتشار لینک مطالب سایتم اکتفا می‌کنم، حس بدی به من دست می‌دهد، به گمانم باید حداقل هفتاد درصد از محتوای ما به‌طور کامل روی کانال منتشر شود و بیست تا سی درصد را به انتشار لینک‌ها اختصاص بدهیم. درباره انتشار آگهی این نسبت باید نود به ده باشد.

تمرینی برای ایجاز

این شاید مهم‌ترین نکته برای تولید محتوا در تلگرام باشد. باید تا جایی که می‌توانیم کوتاه و موجز بنویسیم.

ایجاز یعنی توجه و احترام به مخاطب.

مخاطب تلگرام حوصلۀ خواندن چیزهای بلند را ندارد!

درست است که تلگرام مثل توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ندارد، ولی به نظرم باید برای خودمان چنین محدودیت‌هایی را برای کانالمان در نظر بگیریم.

از انتشار فایل صوتی نترسید.

مخاطب تلگرام پادکست گوش کردن را دوست دارد، ولی اگر سرماخورده‌اید یا تازه از خواب بیدار شده‌اید و صدایتان گرفته از ضبط فایل صوتی خودداری کنید!

انتشار پادکست آن‌قدر مفید و ارزش‌آفرین است که می‌ارزد به خاطر آن به کلاس فن بیان بروید و یک میکروفن درست‌ودرمان برای خودتان بخرید.

چگونه یک کانال تلگرام هوا کنیم؟!

اتود از مازیار بیژنی

چگونه کانالی موفق داشته باشیم

از عکس‌های درجه‌یک و باکیفیت استفاده کنید.

سعی کنید کانال شما هویت و سبک بصری خودش را داشته باشد.

سایت‌های مانند pixabay.com عکس‌هایی باکیفیتی را با کپی‌رایت آزاد منتشر می‌کنند و منبع خوبی برای تولیدکننده‌‌های محتوا در تلگرام هستند.

هدف شما از راه‌اندازی کانال تلگرام چیست؟

اهدافی مثل کسب درآمد، شبکه‌سازی، آموزش، توسعۀ برند، تبلیغات و… می‌توانند اهداف اصلی شما برای ساختن کانال در تلگرام باشند.

ولی اگر می‌خواهید دوام بیاورید و مؤثر باشید اولین هدفتان، قبل از همۀ هدف‌هایی که در بالا ذکر شد، ارزش‌آفرینی و کمک کردن به دیگران باشد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای اعضای کانالتان مفید باشید.

از دستاوردهای چنین دیدگاهی شگفت‌زده خواهید شد.

اهمیت بازی‌سازی

آشنایی با فنون گیمیفیکیشن باعث می‌شود تا اعضای کانال را با خودتان همراه کنید و در میان انبوه کانال‌های تلگرامی متمایز شوید.

سایت motamem.org درس‌های خوبی دربارۀ گیمیفکیشن منتشر کرده است.

نوشتن پست‌های دنباله‌دار و جذاب، یکی از راه‌های همراه کردن مخاطبان با کانال است.

تقویم محتوا داشته باشید.

بنا نیست چون ساختن کانال در تلگرام رایگان است و برای همه در دسترس، آن را دست‌کم بگیریم. باید برای کانالمان برنامه و تقویم محتوا و به‌روزرسانی داشته باشد.

اگر می‌خواهید به‌عنوان کانالی مرجع و معتبر شناخته شوید سعی کنید یک تقویم محتوا داشته باشید و حتی برای ساعات انتشار محتوا نیز برنامه‌ریزی کنید. بهتر است حداقل در دو سه نوبت مختلف شبانه‌روز کانال را تازه کنیم.

ضمناً انتشار مجدد پست‌های قبلی وبلاگ کار مفیدی است، بالاخره همیشه بعضی از پست‌های خوب کانال از دید برخی از اعضا پنهان می‌مانند.

تلگرام، خانه‌ای روی آب!

به‌هرحال داشتن کانال در تلگرام مثل ساختن خانه‌ای روی آب است.

تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار در بستری است که دیگران برای ما ساخته‌اند و ممکن است با یک کلیک یا یک اتفاق عجیب‌وغریب و پیش‌بینی‌نشده، در یک‌چشم ‌بر هم زدن هزاران نفر از اعضای کانالتان را از دست بدهیم.

پس بهتر است در کنار کانال، سایت اختصاصی خودمان را داشته باشیم. اعضای کانال در صورت تمایل می‌توانند در خبرنامه سایت ما عضو شوند.

 

پی‌نوشت: مسلماً نکات بسیاری برای ساختن و داشتن یک کانال حرفه‌ای در تلگرام وجود دارد که من به آن‌ها اشاره نکرده‌ام. امیدوارم با همفکری شما این سلسله پست‌ها ادامه داشته باشند.

منتظر نظرات شما و همین‌طور لینک کانال‌هایی که راه‌اندازی می‌کنید هستم.

قدرت نوشتن را دست‌کم نگیرید.

 

چگونه در تلگرام بدرخشیم؟

 

در این بخش به بررسی نکاتی برای راه‌اندازی و توسعهٔ کسب‌وکار در تلگرام می‌پردازیم. اگر می‌خواهید به‌طور جدی در تلگرام فعالیت کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید قدم قدم با این نکته‌ها پیش بروید.

مقدمه

امروزه منابع ارزشمند و رایگانی در اختیار همۀ ما قرار دارد که بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ، امکانی فراهم ساخته‌اند تا به‌عنوان ابزاری کارآمد از آن‌ها بهره بگیریم. تولید محتوا، ساده‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده و ابزارهای لازم برای انتشار انواع محتوا، به‌راحتی در دسترس همگان قرار گرفته است.

قدرت شبکه‌های پیام‌رسان، به‌خصوص برنامۀ تلگرام، به‌مراتب بیشتر از سایر رسانه‌ها شده است؛ به‌طوری‌که سهم بزرگی از بازار کسب‌وکار را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر، برنامۀ تلگرام در طبقه‌بندی شبکه‌های اجتماعی ایالات‌متحده و بسیاری از کشورهای دیگر، ردۀ اول را دارد و حتی از فیس‌بوک که جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است، پیشی گرفته است.

آمار و اطلاعات منتشرشده در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، حضور بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی را در فضای اینترنت گزارش می‌دهد.

با توجه به حضور بیش از نیمی از جمعیت کشور در فضای اینترنت و فعالیت آن‌ها در شبکه‌های مختلف اجتماعی، به‌ویژه در تلگرام (به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های نصب‌شده بر روی تلفن‌های همراه)، می‌توانیم به قدرت این رسانه و فرصتی که برای همگان فراهم کرده است، پی ببریم.

تلگرام طی دو سال گذشته، بازار رسانه‌های اجتماعی کشور را تحت سلطۀ خود درآورده است. ایرانیان بیش از صد هزار کانال تلگرامی ایجاد کرده‌اند. گزارش ‌شده است که بیش از ۴۰ درصد از پهنای باند کشور را برنامهٔ تلگرام مصرف می‌کند. این آمار و ارقام نشان می‌دهند ما با یک برنامۀ پیام‌رسان قدرتمند مواجه هستیم.

پیام مهم این آمار این است که فرصتی جدید برای همۀ کاربران فراهم‌ شده تا بتوانند به راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق در این فضا، فکر کنند. اکنون فاز جدیدی برای کارآفرینان ایرانی باز شده است تا بتوانند از طریق رسانه‌های اجتماعی، با سرعت بالاتر و هزینه‌هایی به‌مراتب پایین‌تر، فعالیت کنند. نگرش جدید به فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود این ابزار، به‌عنوان کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به اهداف فردی و سازمانی قلمداد شود.

حضور گستردۀ کاربران ایرانی در فضای تلگرام و فراهم کردن بستری برای استفادۀ درست از این ابزار به‌منظور شکل‌گیری کسب‌وکاری نوظهور، همان نکته‌ای است که ما را بر آن داشت تا برای نگارش این کتاب اقدام کنیم.

می‌خواهیم در این کتاب عمل‌گراتر رفتار کنیم و مرزهای کلی‌گویی را پشت سر بگذاریم و کاری اثربخش انجام دهیم.

یکی از مهم‌ترین اهداف ما، تغییر نگرش سنتی به کارکرد رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است. اطمینان داریم با به‌کارگیری مطالبی که گفته می‌شود، از فضای تئوری به عمل نزدیک‌تر شده و از نزدیک شاهد اثربخشی آن‌ها خواهید بود.

با به‌کارگیری نکته‌های این کتاب خیلی زود توانمندی لازم برای تولید محتوای اثربخش و ایجاد کسب‌وکاری سودمند را به دست می‌آورید.

اگر به فکر راه‌اندازی کانالی ارزش‌آفرین و پرمخاطب هستید این کتاب برای شماست و یا اگر کانالی دارید که رونق چندانی ندارد، این کتاب می‌تواند مسیر شما را دگرگون کند. در این کتاب‌ ایده‌های ناب و دست اولی را می‌یابید که به شما کمک می‌کنند تا به یک کارآفرین تلگرامی ثروت‌آفرین تبدیل شوید.

هیچ‌کس عضو کانالی که پر از تبلیغات خدمات و محصولات شماست نمی‌شود، اگر می‌خواهید در تلگرام بدرخشید باید محتوا داشته باشید، محتوایی مفید و کاربرپسند؛ اما این کافی نیست، بلکه باید بهترین روش‌های انتشار همه‌گیر محتوا را هم بلد باشید. در این کتاب تکنیک‌ها و ترفندهای تولید و انتشار محتوا در تلگرام را به زبانی ساده یاد می‌گیرید.

امیدواریم از خواندن این کتاب لذت ببرید.

 

تاریخچه

 

شاید برای شما هم جالب باشد که دربارۀ شکل‌گیری تلگرام و مؤسس آن بیشتر بدانید.

پاول دوروف و برادرش، بنیان‌گذاران نرم‌افزار تلگرام هستند.

این نرم‌افزار، در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان ابزاری برای ارتباط مخفیانه بین پاول دوروف و برادرش، ساخته شد.

پاول دوروف که به دلیل اختلافات سیاسی از شرکت خودش اخراج شده و تحت تعقیب بود، به دنبال راهی برای ایجاد یک ارتباط امن بود، طوری که پلیس نتواند مکان او را ردیابی کند. به‌این‌ترتیب تصمیم گرفت نرم‌افزاری طراحی کند که امکان ردیابی را از تعقیب‌کنندگان بگیرد.

به کمک برادرش نیکولای دوروف، برنامۀ تلگرام طراحی شد و امکان برقراری ارتباطی امن شکل گرفت.

برنامۀ تلگرام، یکی از معدود برنامه‌هایی است که تاکنون کسی نتوانسته امنیت آن را زیر سؤال ببرد.

تلگرام برنامه‌ای رایگان است و پاول دوروف اعلام کرده که برای همیشه رایگان باقی می‌ماند.

این نرم‌افزار به‌سرعت در کشور ما فراگیر شد و توانست ظرف مدت‌زمانی کوتاه، عادات رفتاری و کاری مردم را تغییر بدهد. امروزه کمتر شرکت‌ها و سازمان‌هایی را می‌بینید که برای پیشبرد اهداف خود، به حضور در این فضا، احساس نیاز نکنند.

به لطف وجود چنین ابزار قدرتمند و کارآمدی در دنیای کسب‌وکار امروز، کانال‌های تلگرام با هدف ارائۀ یک ارزش جدید برای بازدیدکنندگان، راه‌اندازی می‌شوند و هرروز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

با فعالیت در این فضای جدید نه‌تنها کسب‌وکارها به اهداف خود می‌رسند، بلکه کاربران نیز با صرف وقت و هزینۀ کمتر، راحت‌تر و مطمئن‌تر، نیازهای خود را مرتفع می‌کنند. کاربرانی که قسمت اعظم زندگی خود را به حضور در این فضا اختصاص داده‌اند. قسمتی که می‌خواهند یاد بگیرند، سرگرم شوند، دوستان جدید پیدا کنند و یا خریدی انجام دهند.

دلیل این استقبال عمومی، جذابیت‌های زیادی است که تلگرام برای کاربران فراهم کرده است.

برخی از دلایل جذابیت نرم‌افزار تلگرام عبارت‌اند از:

اطلاعات به‌خوبی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و دسته‌بندی مطالب به‌راحتی امکان‌پذیر است.

به‌راحتی می‌توان به پست‌های شخصی و اخبار روز دسترسی پیدا کرد.

کاربران برای کنترل جریان اطلاعات، از امکانات و فرصت کافی برخوردارند.

کاربران به‌طور خودکار از پست‌های جدید مطلع شده و می‌توانند برای دنبال کردن یا نکردن آن‌ها تصمیم بگیرند.

افراد پیشرو و نوآور، می‌توانند این ابزار را پایگاهی قابل‌اتکا، برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان ببینند و اگر کسب‌وکار فعالی دارند، آن را فرصتی برای گسترش و بهینه‌سازی آن، قلمداد کنند.

برای استفادۀ بهینه از این فضا لازم است اصول و قواعد حاکم بر شبکه‌های اجتماعی، رعایت شود. با ما همراه باشید تا جدیدترین روش‌های تولید محتوا و انتشار آن را در تلگرام در اختیارتان قرار دهیم.

 

برای تولید محتوا در تلگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

بیایید این فصل را با تعریف داستانی از شرپاها شروع کنیم.

از داستان شرپا چه چیزی می‌آموزیم؟

شرپاها، گروهی از ساکنین نپال هستند که بارها قلۀ اورست را فتح کرده‌اند. امروزه، کوهنوردانی که قصد فتح قلۀ اورست را دارند، به کمک شرپاها این مسیر را طی می‌کنند. درواقع شرپاها، ضمن حمل وسایل این کوهنوردان، راهنمای این افراد هستند تا با کم‌ترین آسیب و سردرگمی بتوانند با انتخاب بهترین مسیر راه هموارتری را تا رسیدن به قله، طی کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این داستان وجود دارد این است که شرپاها، نقش خود را مانند یک راهنما و مشاورِ پنهان، ایفا می‌کنند. به‌طوری‌که کوهنورد درنهایت، احساس می‌کند به‌تنهایی قله را فتح کرده است.

از این داستان یاد می‌گیریم که برقراری ارتباط و ارائۀ خدمات به مخاطب، باید با مشاوره و همراهی انجام شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

ارائۀ هنرمندانۀ محتوا نیز می‌تواند نقش راهنما و مشاور را برای مخاطب ایفا کند. محتوای خوب، در مسیر نیازهای مخاطب، با او همراه می‌شود و خالق محتوا، با بهره‌گیری از قدرت کلمات و ترکیب درست آن‌ها، کاری می‌کند که مخاطب، آنچه را نیاز دارد بین کلمات پیدا کند.

ذهن مخاطب، بهترین جایی است که می‌توان بر آن متمرکز شد و با آن ارتباطی قوی برقرار کرد. اگر قرار است برای مخاطب نقش راهنما و مشاور را داشته باشید، تمام تلاش شما باید حول این نقطه متمرکز باشد که به ذهن مخاطب نزدیک شوید و آن را با محتوایی غنی، تغذیه کنید.

برای این کار لازم است از زبان مخاطب سخن بگویید و به‌جای تمرکز بر قابلیت‌های خود، به نیاز مخاطب و پاسخی که به او می‌دهید توجه کنید.

کوین هوگان، این مسئله را امر مهمی در موفقیت محتوا می‌داند و می‌گوید: باید بتوانید کاری کنید که مخاطبتان، خود را در حال استفاده از محصول شما ببیند. تنها در این صورت برنده می‌شوید.

مسیر ذهنی مخاطب با محتوایی که به او عرضه می‌شود، شکل می‌گیرد. هنرِ ارائه‌دهندۀ محتوا این است که احساس مخاطب را درگیر کند به‌طوری‌که او قادر باشد حداقل در ذهن خود، دلایلی منطقی برای همراهی پیدا کند.

 

برای شروع فعالیت در تلگرام، باید به چه سؤالاتی پاسخ داده شود؟

 

راه‌اندازی کانال تلگرام و ارائۀ محتوا بر بستر آن، باید راهی باشد تا آنچه در ذهن شماست، به‌سادگی در اختیار مخاطب قرار بگیرد. برای رسیدن به این منظور، لازم است در مورد ابعاد مختلف کار، ذهنیتی روشن داشته باشید.

برای رسیدن به این هدف، قبل از اینکه به خواندن سطرهای بعدی بپردازید، چند دقیقه وقت بگذارید و جواب این پرسش‌ها را یادداشت کنید:

 

می‌خواهید برند شخصی‌تان را تقویت کنید؟

قصد راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد درآمد دارید؟

برای پر کردن وقت و به‌عنوان سرگرمی به آن نگاه می‌کنید؟

می‌خواهید از بازار رقابتی دور نباشید و برای همراهی با بازار رقبا آن را تجربه کنید؟

به فضایی برای تبلیغ محصولات خود نیاز دارید؟

باید صادقانه از خود بپرسید، درصورتی‌که روند شکل‌گیری کار به‌درستی پیش رفت، قرار است چه میزان از انتظارات شما برآورده شود و چه تأثیری بر عملکرد آتی شما خواهد داشت.

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که بازار هدف شما چه خصوصیاتی دارد؟ مخاطبان کانال شما، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا شما را به اهداف خود نزدیک‌تر کنند؟

مهم‌ترین قسمت فعالیت شما، باید بر ارزشی که برای مخاطب ایجاد می‌کنید متمرکز باشد. شما برای انتخاب شدن یا کنار گذاشته شدن، تنها یک کلیک فاصله‌ دارید.

بزرگ‌ترین سرمایۀ یک کانال تلگرام خوب، ارزش ویژه‌ای است که به مخاطب ارائه می‌دهد و از این رهگذر، مسیر رسیدن به هدف او را تا حد امکان کوتاه‌تر و هموارتر می‌کند.

ازاین‌رو باید تلاش کنید ارزشی منحصربه‌فرد به مخاطب ارائه دهید. ارزشی که باعث می‌شود همراهی با شما، برای او منفعت بزرگی ایجاد کند.

اگر قرار است همان محتوایی را که همه در شبکه‌های مختلف اجتماعی به آن دسترسی دارند عرضه کنید، منطقی نیست انتظاری از نتیجه‌بخش بودن کار داشته باشید. یکی از دلایل موفقیت هر کسب‌وکار، این است که خلأهای موجود در بازار را تشخیص می‌دهد و در جهت رفع آن‌ها بستری فراهم می‌کند تا از این طریق، به معرفی خدمات خود بپردازد.

و درنهایت باید بتوانید به این پرسش کلیدی از رابرت کولیز پاسخ دهید:

 

فرآیند تولید محتوا چیست؟

 

برخلاف آنچه اغلب تصور می‌شود، شالودۀ ساخت یک کانال موفق، ساده است. اگر محتوای خوب تولید کنید به‌طوری‌که قابلیت اشتراک‌گذاری داشته باشد، مخاطبان آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنند و به‌این‌ترتیب شما وارد یک تعامل می‌شوید و افراد بیشتری را به سمت خود جذب خواهید کرد.

لازم است به‌طور خستگی‌ناپذیر، برای تولید محتوایی که موردپسند مردم است، اقدام کنید.

در فضای تلگرام، فقط بهترین محتوا شانس اشتراک‌گذاری مجدد را دارد. محتوای خوب می‌تواند بهترین تبلیغ برای کانال شما باشد و جهت اعتمادسازی بیش‌ترین تأثیر را بر ذهن مخاطب بگذارد.

همان‌طور که شاهد هستیم، روزبه‌روز بر تعداد کانال‌های تلگرام افزوده می‌شود. کاربران آزادی انتخاب دارند و از بین تمامی کانال‌های موجود، بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند. به‌این‌ترتیب تنها کانال‌هایی شانس دیده شدن دارند که محتوایی مفید و ارزشمند، عرضه کنند.

 

رعایت چه نکاتی محتوا را غنی می‌کند؟

 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم هدف ما راه‌اندازی کانال تلگرامی است که در قلب خود یک کسب‌وکار فعال دارد و تمرکز اصلی آن بر تولید محتوای باکیفیت است. درواقع با استفاده از تولید محتوا می‌توان به کسب‌وکار فعلی غنای بیشتری بخشید و یا فعالیتی را از نقطۀ صفر آغاز کرد.

مفهوم دیگری که در سراسر این پست به آن توجه شده، نرخ تبدیل است. می‌دانیم که تعداد اعضای کانال تلگرام یا تعداد بازدید از پست‌ها نمی‌تواند معیار خوبی برای قضاوت دربارۀ بهره‌وری و اثربخشی فعالیتی باشد.

منظور از نرخ تبدیل این است که در صورت نیاز به هرگونه اقدام از طرف مخاطب (مانند خرید محصول یا اشتراک‌گذاری محتوا) چه تعداد از اعضای کانال تلگرام، حاضرند با شما همراهی کنند. به عبارتی، چه تعداد از اعضای بالقوۀ کانال به مشتری بالفعل تبدیل می‌شوند.

ممکن است کانالی که صد نفر بازدیدکننده دارد، نسبت به کانالی که بازدیدکنندگان میلیونی دارد، نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد.

پس نتیجه می‌گیریم توسعۀ کیفی کانال تلگرام به مراتب مهم‌تر از توسعۀ کمی آن است.

برای رسیدن به این منظور، لازم است به عنوان تولیدکنندۀ محتوا به چند نکتۀ مهم توجه کنید:

 

روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید

 

یکی از نکاتی که رعایت آن تمایز را ارزان‌تر و راحت‌تر ایجاد می‌کند، عرضۀ محتوای ارزشمند است. همان چیزی که اغلب در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف کمتر دیده می‌شود. مخاطب آگاه امروزی تفاوت بین محتوای کپی‌شده و تکراری را با محتوایی که برای آن وقت صرف شده و باهدف تولید می‌شود درک می‌کند. برای تولید محتوای مفید و ارزشمند لازم است خالق محتوا از بهترین داشته‌های خود استفاده کرده و آن‌ها را هنرمندانه عرضه کند.

در فصل بعد، راجع به نحوۀ تولید محتوای باکیفیت، بیشتر می‌گوییم.

 

با مخاطب ارتباط ذهنی برقرار کنید

 

بهتر است در نوشتن از شیوۀ خودمخاطبی استفاده کنید. طوری که خود را به جای خواننده بگذارید و تلاش کنید سؤالاتی را که برای او پیش می‌آید و یا مطالبی را که دوست دارد ببیند، پیش‌بینی و آن‌ها را منتشر کنید.

به همۀ دلایلی که ممکن است مخاطب، شما را رها کرده و به سوی رقیبتان تمایل پیدا کند فکر کنید. به صورت ذهنی با مخاطب خود گفتگو کنید و به خواسته‌ها و نیازهایش پاسخ دهید.

می‌توانید سؤالاتی این‌چنین را در ذهن خود طرح کنید و تلاش کنید تا پیام شما پاسخگوی خوبی به این سؤالات باشد:

با خواندن این پست، چه چیزی در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد؟

احتمالاً خواننده کدام قسمت را حذف می‌کند؟

کدام نوع محتوا را نادیده می‌گیرد و از آن عبور می‌کند؟

با چه نوع محتوایی ارتباط قوی برقرار می‌کند؟

آیا نکتۀ ارزشمندی در این پست وجود دارد که نظر مخاطب را به خود جلب کند؟

 

اشتراک‌گذاری مطالب شخصی را با وسواس انجام دهید

 

هر پیام فرکانسی را برای مخاطب ارسال می‌کند. مراقب باشید با ارسال مواردی که برای شما مهم است و برای دیگران جذاب نیست آن‌ها را دل‌زده و خسته نکنید. هیجان خود را برای گفتن تمام اخبار کنترل کنید و آن‌ها را در زمان مناسب در اختیار کاربران قرار دهید.

برای استفاده از عکس‌های شخصی دقت کنید که ممکن است این نوع عکس‌ها به‌اندازه‌ای که برای شما جذابیت دارد برای مخاطبتان جالب نباشند. پیامی که عکس‌های شخصی به مخاطب می‌دهند این است که «بیایید همگی باهم، به دستاوردهای بزرگ من توجه کنیم».

خوب است که مخاطب در کنار پست‌های کانال شما حضورتان را احساس کند؛ اما دقت کنید انتشار چنین عکس‌هایی حجم زیادی را به خود اختصاص ندهد.

مخاطب وقتی با شما ارتباط جدی برقرار می‌کند که درنهایت بگوید: «این کانال عالی است. من از مطالبش استفاده می‌کنم و توانستم آن‌ها را در زندگی به کار ببرم».

 

تولید محتوا را با علاقه‌مندی‌های خود ترکیب کنید

 

اگر قرار است تولید محتوا در فضای تلگرام به کسب‌وکار شما تبدیل شود و زمان زیادی را از شما بگیرد باید آن را به شیوه‌ای انجام دهید که دوست دارید. باید توانمندی‌های خود را بسنجید و در زمینه‌ای که قادر به تولید محتوا هستید اقدام کنید.

چه روشی را بیشتر می‌پسندید؟ با کدام نوع از تولید محتوا ارتباط قوی‌تری برقرار می‌کنید؟

ویدئوهای تصویری

پادکست صوتی

نوشتن متن و نقل‌قول

محتوای تصویری مانند عکس یا اینفوگرافیک

بسته به نوع علایق خود می‌توانید از انواع محتوای قابل‌عرضه استفاده کنید. وقتی بر محتوایی متمرکز می‌شوید که با احساس بهتری تولید می‌شود مطمئناً نتایج دل‌چسب‌تری ایجاد خواهد کرد و ارتباط جدی‌تری با مخاطب برقرار می‌کند.

 

اصول نگارش درست را فرابگیرید

 

جورج اورول می‌گوید: یک نویسندۀ وسواسی باید قادر باشد در هر جمله‌ای که می‌نویسد به ۴ سؤال پاسخ دهد:

 

همیشه بیشتر از میزانی که منتشر می‌کنید، بنویسید. به این معنی که اگر قرار است متنی صد کلمه‌ای و تأثیرگذار بنویسید، بهتر است هزار کلمه نوشته باشید و آن صد کلمه را از میان انبوه تداعی‌ها و ایده‌های مختلفی که به ذهنتان رسیده بیرون بکشید.

مهارت نویسندگی مهارتی است که می‌تواند شما را به عنوان مدیر حرفه‌ای یک کانال تلگرامی متمایز کند. متن‌ها در تلگرام از اهمیت بالایی برخوردارند و قدرت در دست کسی که بر عمق و ظرفیت واژه‌ها مسلط باشد.

 

داستانی برای کانال خود تعریف کنید

 

مردم عاشق شنیدن داستان هستند و اگر آن را در فضای کاری شما ببینند به‌سرعت جذب فعالیت شما می‌شوند.

بسته به نوع فضای کاری و فعالیت خود می‌توانید از داستان‌ها برای ساخت پست‌های کانال استفاده کنید و به کمک آن‌ها فضای فکری مخاطب را از بعد احساسی غنی کنید.

علاوه بر این، وقتی کاربر برای اولین بار به فضای کانال شما نگاه می‌کند باید بتواند در عرض چند ثانیه با داستان فعالیت شما ارتباط برقرار کند. هر چه این داستان برای شما ملموس‌تر باشد راحت‌تر می‌توانید آن را به مخاطب خود عرضه کنید.

همیشه کنار دستتان یک رمان یا مجموعه داستان‌ داشته باشید و بگذارید قصه مثل خون در رگ‌های شما در جریان باشد. شما با قصه‌های منحصربه‌فرد خودتان ارتباطی عمیق و عاطفی با مخاطبانتان ایجاد می‌کنید.

 

فعال باشید و پست‌های زیادی تولید کنید

 

یکی از بهترین راه‌های موجود برای پی بردن به ذهنیت مخاطب و همچنین ایجاد فضا برای اشتراک‌گذاری مطالب، فعالیت منسجم‌تر و بیشتر است.

تا وقتی‌که محتوای خوب به اشتراک بگذارید مخاطب آن را می‌پذیرد و با شما همراهی می‌کند. درواقع ترجیح مخاطب هم این است که محتوای بهتر و بیشتری ببیند و استفاده کند.

گای کاوازاکی در رابطه با اشتراک‌گذاری مطالب در حجم بالا می‌گوید: نگران زیاد بودن محتوای منتشرشده نباشید. اگر در رسانه‌های اجتماعی کسی را دلخور نکنید درواقع به قدر کافی از این رسانه، تهاجمی استفاده نکرده‌اید. مخاطبی که با شما ارتباط جدی برقرار کند از زیاد بودن محتوا نه‌تنها دلخور نمی‌شود بلکه استفادۀ بیشتر می‌برد و با شما همراه‌تر خواهد شد.

 

ویژگی‌های کارآفرینی خود را تقویت کنید

 

برای موفقیت در این مسیر، باید ویژگی‌های یک کارآفرین موفق را در خود پرورش دهید.

یک تولیدکنندهٔ محتوای حرفه‌ای باید در آنِ واحد یک متفکر و یک هنرمند باشد.

تا حد امکان در نوشتن نوآوری داشته باشید.

در انجام فعالیت و نظم در مراحل مختلف کار جدیت داشته باشید.

جذاب باشید، جسور باشید و تلاش کنید آنچه علاقۀ شما را برمی‌انگیزاند در اختیار مخاطب خود قرار دهید؛ هرچند غیرمعمول یا در مواردی دور از فضای ذهنی مخاطب باشد.

متعهدانه و مسئولانه بنویسید. هرروز عضلات تولید محتوای خود را قوی‌تر کنید. برای موفقیت در این راه لازم است در را به سوی ناخودآگاه خود باز کنید و آن را با پشتکار تلفیق کنید.

 

پست‌های مختصر و جذاب منتشر کنید

 

اغلب مخاطبان در فضای تلگرام با محتوای کوتاه‌ ارتباط قوی‌تری برقرار می‌کنند. اگر می‌خواهید محتوای شما بیشتر به چشم بیاید و با فضای موجود همخوانی بیشتری داشته باشد تا حد امکان به سوی تولید محتوای مختصرتر و جذاب‌تر روی بیاورید. باید ایجاز و کوتاه‌نویسی را رعایت کنید چراکه این نوع نگارش نوعی احترام به مخاطب در فضای تلگرام است.

باوجوداینکه مردم زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنند در ثانیه تصمیم می‌گیرند. شما با انتخاب شدن یا کنار گذاشته شدن به‌اندازۀ یک کلیک فاصله‌دارید.

 

ساده‌نویسی را تمرین کنید

 

از اصول مهمی که رعایت آن فضای کانال را دل‌نشین‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند ساده‌سازی است.

طراحی ساده در پروفایل و نام کاربری‌تان حس خوبی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

انتخاب نام ساده برای کانال، علاوه بر زیبایی ظاهری، در حافظۀ مخاطب راحت‌تر نقش می‌بندد.

ساده‌نویسی و انتخاب عناوین ساده را برای تولید انواع پست سرلوحۀ کار خود قرار دهید.

محتوایی که در حین عمیق بودن ساده باشد مخاطب را به همراهی بیشتر دعوت می‌کند.

 

 

توصیه‌های کاربردی برای تولید محتوا در تلگرام

 

برای اینکه فعالیت در فضای تلگرام استانداردهای کافی را داشته باشد و از طرفی، غنی بودن محتوا مخاطب را برانگیزاند و او را به مبلّغی فعال تبدیل کند، لازم است در تولید محتوا، به یک سری اصول اولیه مقید باشید. در این قسمت به ذکر مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

تجربه کسب کنید

 

برای تجربۀ همراهی خوب با بازدیدکنندگان لازم است مهارت‌ها و داشته‌های شما در نقطه‌ای با نیازهای مخاطب تلاقی پیدا کند. برای پی بردن به مختصات درست این نقطه به تجربه و زمان نیاز دارید.

لازم است برای مدتی محتوا تولید کرده و آن را در کانال قرار دهید و بازخوردها را بسنجید.

اینکه کدام محتوا بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود، با انتشار کدام نوع محتوا تعداد افرادی که کانال را ترک می‌کنند بیشتر می‌شود، چه بازخوردهای مستقیمی از مخاطب دریافت می‌کنید و دغدغۀ فکری غالب آن‌ها چیست.

پی بردن به جواب تمامی این سؤال‌ها تنها در صورت عمل کردن و تجربه حاصل می‌شود.

 

صمیمیت ایجاد کنید

 

بهترین نوع محتوا، آن‌هایی هستند که قادرند با مخاطب ارتباط صمیمی برقرار کنند. در این نوع پست‌ها، اثر انگشت خالق محتوا، به عنوانی فردی که بر موضوع اشراف کامل دارد مشخص است.

برای ایجاد صمیمیت لازم است از زبان مخاطب با او سخن بگویید. در بیان افکار و احساس خود، راحت باشید. نوع نگارش خود را به کلام مخاطب نزدیک‌تر کنید. تلاش کنید به جای کلمات تخصصی، از جملات و اصطلاحاتی که برای او ملموس‌تر هستند، بیشتر استفاده کنید.

پست‌هایی که عاری از صمیمیت هستند، این احساس را در مخاطب ایجاد می‌کنند که در حال خواندن نوشته‌های یک ربات است.

رعایت همین نکتۀ کلیدی، باعث می‌شود در مدت زمانی کوتاه، شاهد رشد خوبی در کانال تلگرام باشید.

 

گروه محتوایی درست کنید

 

سه محتوای برتر درزمینۀ کاری خود را پیدا کنید. سه نوع محتوایی که برای کاربران جذابیت زیادی دارد و به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود. سپس تلاش کنید با تمرکز بر آن‌ها منابع جدید و محتوای غنی‌تری در اختیار مخاطب قرار دهید.

برای این کار می‌توانید به جستجوی کلیدواژه‌ها در اینترنت بپردازید. می‌توانید نظر مردم را در رابطه با موضوعی واحد بررسی کنید. پرسش‌های متداول و دغدغه‌های روز را زیر نظر بگیرید و فهرستی از آن‌ها تهیه کنید.

سپس به این مسئله بپردازید که آیا فضایی برای پاسخگویی به این نیازها، وجود دارد؟ به این ترتیب فرصت را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید با شناسایی خلأهای موجود، به بهترین نحو ممکن به آن‌ها پاسخ دهید.

 

از رقبای خود ایده بگیرید

 

اگر مطلبی موردتوجه تعداد افراد زیادی قرار می‌گیرد، هیچ ایرادی ندارد شما هم آن را صیقل داده و به شکلی متمایزتر به مخاطبان خود عرضه کنید.

روی ارزشی که ایجاد می‌کنید، متمرکز شوید.

راه‌اندازی کانال تلگرام و کسب‌وکاری که به دنبال آن شکل می‌گیرد، بیش از هر چیز بر ارزش‌های ایجادشده برای مردم، استوار است. هر محتوایی که برای مخاطب ارزش ایجاد کند درواقع به یکی از نیازهایش پاسخ می‌دهد و می‌تواند نوعی دعوت به همکاری تلقی شود.

 

همکاری را گسترش دهید

 

در مسیر شکل دادن به فضای کار می‌توانید از افراد تأثیرگذار کمک بگیرید. در سایت، وبلاگ و سایر بسترهایی که فراهم کرده‌اند مشارکت کنید و کامنت بگذارید. تلاش کنید در حد توان به پیشبرد کارشان کمک کنید و درنهایت برای همراهی و معرفی شما به مخاطبانشان از آن‌ها کمک بگیرید. برای اینکه مطالب شما به اشتراک گذاشته شود ابتدا باید مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید.

 

پشتوانه ایجاد کنید

 

اگر وب‌سایتی دارید که با فضای کانال تلگرام شما مرتبط است، می‌توانید برای تبلیغ کانال خود، از این فضا استفاده کنید و البته عکس این روند را هم می‌توانید طی کنید. به این ترتیب که سایت خود را در کانال معرفی کرده و مخاطبان را برای خواندن مطالب طولانی و یا تخصصی‌تر، به آنجا هدایت کنید.

 

تا اینجا با مهم‌ترین نکات برای تولید محتوا آشنا شدید. در فصل بعد، در رابطه با تولید ویژگی‌های محتوای باکیفیت، صحبت خواهیم کرد. محتوایی که بتواند شما را از دیگران متمایز کرده و در ایجاد کسب‌وکار جدیدتان کمک‌کننده باشد.

 

محتوای باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

کوتاه‌ترین فاصله‌ای که بین شما و انبوهی از مخاطبان بالقوه وجود دارد محتوای باکیفیت است.

این قانون ساده در فضای آنلاین به حدی دست‌کم گرفته‌شده است که می‌توان تنها با توسل به آن تمایزی وصف‌ناپذیر ایجاد کرد.

گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت در ایران باعث شده است کاربران با انبوهی از پست‌های مختلف، بمباران شوند. در این بین مردم به دنبال محتوای ارزشمند و مفید می‌گردند.

با وجود فعالیت‌های گسترده در تلگرام و تعداد زیاد کانال‌های فعال، هنوز تعداد انگشت‌شماری از فعالان را می‌بینید که می‌توانند محتوای باکیفیت ارائه دهند و نیازهای مخاطب را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند.

توسعۀ تکنولوژی باعث شده است هزینۀ تولید محتوا به‌شدت کاهش پیدا کند و تقلید از محتوای دیگران به‌سادگی صورت گیرد. در این فضا، تنها راه ایجاد تمایز، تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند است.

این نوع محتوا بهترین راه برای بازاریابی و اعتمادسازی است. هیچ کانال تلگرامی از روز نخست، مخاطبان زیادی ندارد. به‌مرورزمان و با ایجاد محتوای مخاطب‌پسند، مسیری شکل می‌گیرد تا کاربران بالقوه به جمع مخاطبان و مشتریان به بپیوندند.

 

در این قسمت به تعریفی که دن نوریس از محتوای باکیفیت دارد می‌پردازیم:

محتوای عالی چیزی است که شما برای مخاطبان خود تولید می‌کنید تا نظرشان را جلب کرده و آن‌ها را تشویق به استفاده و اشتراک‌گذاری کنید.

با توجه به حجم زیاد محتوایی که روزانه در دسترس همه قرار می‌گیرد، تنها پیام‌هایی شانس انتشار مجدد دارند که برای مخاطب سودمند بوده و شخص احساس کند می‌تواند با اشتراک‌گذاری آن به دیگران هم کمک کند.

برای اینکه مخاطب بتواند محتوای باکیفیت را از پیام‌های سطحی تشخیص دهد، به دانش تخصصی در زمینۀ تولید محتوا نیاز ندارد. فقط کافی است با نیازهای او ارتباط برقرار کرده، مشکلی را حل کند و یا احساس خوبی برایش ایجاد کند.

 

حال به این سؤال مهم می‌پردازیم که:

 

فرآیند شکل‌گیری محتوای باکیفیت چیست؟

 

می‌توانیم تولید محتوای باکیفیت را، از رهگذر این سه مرحله بررسی کنیم:

 

فرآیند سه مرحله‌ای در انتشار محتوای باکیفیت:

تولید محتوای ارزشمند

برقراری ارتباط با مخاطب

اشتراک‌گذاری و باز نشر محتوا

 

در ابتدا لازم است توجه خواننده با محتوایی منحصربه‌فرد و ارزشمند جلب شود. بدون اینکه لازم باشد با استفاده از فنون متقاعدسازی سخت و پیچیده‌ مخاطب را به برقراری ارتباط مجاب کنید.

این نوع محتوا، اشتیاق کافی برای همراهی شما را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود با صرف کم‌ترین انرژی، بیش‌ترین تعداد مخاطبان جذب شوند.

با ارزشی که برای مخاطب ایجاد کرده‌اید، اعتماد او را جلب می‌کنید و درنهایت او حاضر است به عنوان یک همراه، پیامتان را مجدد به اشتراک بگذارد.

برای رسیدن به این منظور، گام به گام جلو می‌رویم تا با چگونگی تولید محتوای باکیفیت آشنا شوید و بتوانید آن را در عمل نیز به‌سادگی اجرا کنید.

 

ویژگی‌های محتوای باکیفیت چیست؟

 

در این قسمت از کتاب، به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌هایی که لازم است یک محتوا داشته باشد تا باکیفیت و ارزشمند تلقی شود، می‌پردازیم.

 

جلب توجه کند

 

مخاطبان شما، ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند و قطعاً عکس‌العمل یکسانی به محتوای تولیدشده ندارند. ازاین‌رو برای جلب توجه مخاطب نمی‌توان تنها به یک روش اکتفا کرد.

برخی از انسان‌ها بعد احساسی قوی‌تری دارند و پیام‌هایی که حاوی مواردی احساسی است، می‌تواند نظر آن‌ها را بیشتر به خود جلب کند. به‌عنوان‌مثال پیام‌هایی که در آن‌ها از تصاویری مانند خانواده، طبیعت یا حیوانات، استفاده ‌شده است.

برای برخی دیگر که جنبۀ منطقی شخصیت آن‌ها قوی‌تر است، پست‌هایی که در قالب نمودارهای بصری، آمار و ارقام، تحلیل و بررسی موضوعی خاص و یا طرح سؤالات مختلف تهیه می‌شوند، می‌توانند موردتوجه قرار بگیرند.

 

ایجاد اعتماد کند

 

اعتمادسازی در فضای آنلاین، کار دشواری است. مخاطب تنها در صورتی اعتماد می‌کند که محتوای ارائه‌شده را عمیقاً باور کرده و با آن ارتباط برقرار کرده باشد.

در صورتی که اصول و قواعد فعالیت در فضای مجازی را رعایت کنید، می‌توانید اعتمادسازی بیشتری ایجاد کنید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که فرد قابل‌اعتمادی برای دیگران باشید.

چنانچه می‌خواهید مطلبی را از کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارید حتماً با ذکر منبع این کار را انجام دهید. برای بیان نقل‌قول‌ها، روی پیدا کردن منابع وسواس خاصی داشته باشید و به صورت کاملاً شفاف بیان کنید.

اگر فضای کاری شما اجازه می‌دهد می‌توانید کانال خود را به نام تجاری و یا برند محبوبی مرتبط کنید و از طریق ایشان کسب اعتبار کنید.

 

اشتیاق ایجاد کند

 

برای ایجاد اشتیاق در مخاطب، باید در وهلۀ اول به این موضوع پرداخته شود که تمرکز اصلی فعالیت شما در کانال تلگرام بر روی محصولات و ارائۀ خدمات است یا اینکه ابعاد فردی و انسانی در آن پررنگ‌تر است.

چنانچه تمرکز فعالیت‌های شما بر روی محصولات باشد، مواردی در مشخصه‌های محصول می‌تواند عامل اشتیاق برای مخاطب باشد که به ابعادی مانند کیفیت، کارایی، کمیاب بودن، ماندگاری، سادگی و کاربردی بودن، اشاره می‌کند.

اگر درزمینۀ ارائۀ خدمات فعالیت می‌کنید، می‌توانید بر مفید بودن، جدید و منحصربه‌فرد بودن و قابل‌اعتماد بودن متمرکز شوید.

برای دیگر فضاها که بیشتر مخاطب‌محور هستند باید به نیازهای اصلی مخاطب پرداخته شود. اینکه مردم‌دوست دارند بیشتر چه نوع محتوایی را ببینند یا بشنوند و نیاز دارند چه چیزی را از دل محتوا برداشت کنند.

 

نیازی را رفع کند

 

هیچ پیامی نمی‌تواند برای تمامی مخاطبان جذاب و مفید باشد. به این دلیل که نیازهای مخاطبان، متفاوت و در سطوح مختلف است. البته می‌توان دیدگاه غالب مخاطبان را مدنظر داشت و با توجه به آن، به تولید محتوای مناسب‌تر پرداخت.

برای پی بردن به این مسئله، می‌توانید سؤالاتی این‌چنین را مطرح کنید:

آیا به رفع نیازهای اولیۀ مخاطب کمک می‌کند؟

آیا احساس خود شکوفایی و رشد را در او تقویت می‌کند؟

آیا او را قادر می‌سازد از لحاظ احساسی درگیر شده و به نیازهای ارتباطی وی پاسخ داده شود؟

آیا در رفع دغدغه‌های امنیتی او راهگشا خواهد بود؟

وقتی تشخیص می‌دهید قرار است چه نوع نیازی از مخاطب را مرتفع کنید به تولید محتوای باکیفیت، نزدیک‌تر شده و سبک خاص خود را پیدا می‌کنید.

 

سؤالی که در این قسمت پیش می‌آید این است که:

 

چه روش‌هایی برای تولید محتوای باکیفیت وجود دارد؟

 

برای پاسخ دادن به این سؤال، باید به نوع فعالیت و جنس محتوای تولیدشده توجه کنیم.

به تناسب محصول یا خدمتی که قرار است در کانال شما ارائه شود می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید.

در اینجا به سه روش عمده برای تولید محتوا اشاره می‌کنیم:

 

 

تولید محتوا بر اساس مطالعات تخصصی و دانش شخصی

 

محتوا می‌تواند بر اساس خروجی مطالعات یک فرد تولید شود. به طوری که نتیجه‌گیری نهایی مطالعات در قالب پیامی در تلگرام منتشر شده و به بررسی یک مسئله از دیدگاهی واحد پرداخته شود.

این نوع محتوا به دلیل اصیل و غیر کپی بودن می‌تواند برای بیننده جذاب باشد مشروط بر اینکه حرف تازه‌ای در آن نقل شود و به مسائلی اشاره شود که پیش از آن وجود نداشته‌اند.

از مزیت‌های دیگر این نوع پست‌ها این است که برای فضای کانال هویت ایجاد می‌کند. اعضا می‌توانند با نظرات و دیدگاه مدیریت کانال در رابطه با موضوعی خاص آشنا شوند و با آن ارتباط برقرار کنند.

به‌عنوان‌مثال یک کانال تلگرام آموزشی را در نظر بگیرید که می‌خواهد اقدام به تولید این نوع محتوا کند. تولیدکنندۀ محتوا می‌تواند عنوان یک کتاب را انتخاب کند و در رابطه با مطالعاتی که داشته نظر شخصی خود را در رابطه با موضوع کتاب برای دیگران منتشر کند؛ مانند کسی که برای وبلاگش پست می‌نویسد و از دیدگاه خود به بررسی موضوعات مختلف می‌پردازد.

ایجاز و کوتاه نویسی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید در تهیۀ این نوع متون رعایت شود. اگر قرار است پادکست صوتی و یا ویدئو تهیه شود، بهتر است فقط به بیان مسائل اصلی پرداخته‌ شده و تا حد امکان کوتاه و مختصر باشد.

 

تولید محتوا از طریق گردآوری و عرضۀ داده‌های موجود

 

لازم نیست همۀ پست‌هایی که برای کانال تلگرام تهیه می‌شود از منظر شخصی و تخصصی باشند. گردآوری داده‌های موجود، دسته‌بندی آن‌ها و انتخاب مفاهیمی خاص و همسو با اهداف کانال نیز می‌تواند محتوایی جذاب باشد.

این نوع محتوا، به دلیل انتخاب شدن به وسیلهٔ مدیر کانال به نوبۀ خود می‌تواند شکلی از تولید محتوای شخصی باشد. تنها باید به این نکته توجه شود که در یک کار حرفه‌ای اگر محتوا از جایی انتخاب می‌شود و قرار است عیناً منتشر شود، منبع اصلی معرفی شود. مگر اینکه تولیدکنندۀ محتوا بخواهد به آن چیزی اضافه کند و با توجه به دیدگاه شخصی خودش آن را تکمیل کند.

به‌عنوان‌مثال کانال تلگرام یک کافی‌شاپ را در نظر بگیرید. در این کانال علاوه بر انتشار محتوایی برای تبلیغات می‌توان از موسیقی، ویدئو و یا فایل‌های مرتبط با این فعالیت که برای مخاطب جذابیت دارند و احساس خوبی برایش ایجاد می‌کنند استفاده کرد.

 

تولید محتوا با استفاده از تحلیل و گزارش‌دهی

 

تحلیل و آمار داده‌های موجود یکی از مواردی است که برای مردم جذابیت زیادی دارد. این نوع محتوا علاوه بر اینکه کنجکاوی آن‌ها را برمی‌انگیزاند اطلاعاتی را به صورت طبقه‌بندی شده و منسجم در اختیارشان قرار می‌دهد.

از شیوۀ گزارش‌دهی می‌توانید برای انتقال جدیدترین پیام‌های خبری که با صنعت شما مرتبط هستند و یا برای اعلام گزارشی از فعالیت‌های شخصی و یا حرفه‌ای‌تان استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال در یک کانال تلگرام خبری مخاطبان دوست دارند تحلیل و نظرات جدید را در رابطه با حادثه‌ای که اخیراً اتفاق افتاده است ببینند. برای این منظور می‌توان به هر دو شیوۀ قبلی برای تهیۀ این محتوا اقدام کرد. می‌توان داده‌های موجود در سایت‌های خبری را جمع‌آوری کرده و به صورت دسته‌بندی‌شده در اختیار مخاطب قرار داد و یا نظرات و دیدگاه‌های شخصی را به صورت فایل‌های صوتی و یا متنی منتشر کرد.

 

حال که با انواع روش‌های تولید محتوا آشنا شدید بهتر است اصول و قواعدی را بیان کنیم که لازم است بر این روش‌ها اعمال شود تا محتوایی باکیفیت و مخاطب‌پسند تولید شود.

نوع پست‌هایی که در کانال تلگرام منتشر می‌شود، ترکیب آن‌ها، نحوۀ ارائه و جنسی که دارند به‌نوعی با هنر عرضه‌کنندۀ محتوا عجین است.

با وجودی که در بسیاری از مواقع برای تولید پست‌های باکیفیت زمان زیادی صرف می‌شود،؛اما خروجی خوبی ندارد و درنهایت نمی‌توانند نظر مثبت تعداد زیادی از اعضای کانال را به خود جلب کنند.

این مشکل می‌تواند به دلیل عدم رعایت قواعدی باشد که در تولید محتوا حاکم است. توجه به برخی نکات کوچک می‌تواند تغییر بزرگی در بازخوردهای مخاطبان داشته باشد.

هر کانال تلگرام با توجه به نوع فعالیت و صنعتی که در آن قرار دارد، محصولی که عرضه می‌کند و بازار هدف خاص خود، از اصول و قوانین خاصی تبعیت می‌کند. نمی‌توان یک خط‌مشی ثابت را برای انواع محتوا و انواع فعالیت‌ها در نظر گرفت.

اما تجربه می‌گوید، برخی اصول بر تمامی فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در فضای تلگرام حاکم است. عدم رعایت آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی رضایت خاطر مخاطبان را کاهش دهد و فعالیت کانال را با چالش مواجه کند.

در این قسمت به بیان رایج‌ترین اشتباهات در تولید پیام‌های مختلف می‌پردازیم.

 

اشتباهات رایج در تولید محتوا چیست؟

 

تولید محتوای شخصی و شرکت‌محور به جای محتوای مخاطب‌محور

 

مستقل از هدف اصلی راه‌اندازی کانال تلگرام، محتوا برای مخاطب و به منظور جلب نظر او تولید می‌شود. اگر برای انتخاب پست‌ها و نحوۀ انتشار آن‌ها بر سلایق شخصی متمرکز شوید نمی‌توانید امید زیادی به ایجاد رابطه‌ای قوی و منسجم با مخاطب داشته باشید.

برای تولید محتوای باکیفیت، تک‌تک پست‌ها باید متناسب با خواستۀ بازدیدکنندگان تولید شوند. تولید چنین پست‌هایی با شناخت کافی از مخاطب و آگاهی از نیازهای او صورت می‌گیرد.

باید تا حد خوبی جامعۀ هدفی را که با آن‌ها سروکار دارید بشناسید تا بتوانید محتوایی درخور و متناسب تولید کنید. چنین محتوایی می‌تواند اعتمادسازی کند و اشتیاق خواننده را تا حد زیادی تحریک خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال کانال تلگرامی را در نظر بگیرید که درزمینۀ معرفی و فروش محصولات خانگی فعال است. برای نوشتن تبلیغ محصولات در این کانال می‌توان از نظر شخصی یا مخاطب‌محور به این دو صورت اقدام کرد:

نوشتن پست تلگرام با نظر شخصی و شرکت‌محور: این محصول کارکرد ساده‌ای دارد، دارای ضمانت ۳ ساله است و با قیمتی باورنکردنی عرضه می‌شود.

نوشتن پست تلگرام با دیدگاه مخاطب‌محور: حتی اگر فردی مبتدی باشید، در استفاده از این محصول به مشکلی برنمی‌خورید. دیگر نگران عمر کوتاه محصول و هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید نباشید. ۳ سال ضمانت و تخفیف ویژۀ محصول، فرصتی است که در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با آسودگی بیشتری خرید کنید.

متوجه تفاوت این دو نگرش شدید؟ در ساختار مخاطب‌محور، نیاز و خواستۀ مخاطب در مرکز توجه شما قرار می‌گیرد و شکل پیام را از حالت خشک و رسمی خارج می‌کند.

در عوض باعث تحریک مخاطب می‌شود. مخاطب در این نوع پیام‌ها، می‌تواند نیازش را ببیند و با آن ارتباط برقرار کند.

 

تمرکز بر کمیت محتوا به جای تولید محتوای باکیفیت

 

همان‌طور که پیش از این به تعداد اعضای کانال تلگرام اشاره کردیم، تعداد مخاطبان و تعداد بازدید از پست‌ها مهم است ولی اولویت اول نیست. همین نگرش باید در تولید محتوا نیز رعایت شود. تمرکز اصلی شما باید بر تولید محتوای باکیفیت باشد به‌طوری‌که اصرار بر تعداد بیشتری از پست‌های تولیدشده باعث نشود از کیفیت آن‌ها غافل شوید.

برای تجربۀ بهترین همراهی با مخاطب لازم است نگرش شما بر کیفیت متمرکز باشد. این راز ساده و بزرگی است که بسیاری از فعالان این حوزه از آن غافلند و نمی‌توانند عمق آن را درک کنند.

تهیۀ یک محتوای ارزشمند و قابل تأمل از تولید چندین محتوای بی‌کیفیت سودمندتر است. افرادی هستند که تنها با انتشار چند پست تأثیرگذار در فضای مجازی توانسته‌اند اعتبار زیادی برای خود دست‌وپا کنند.

بیش‌ترین سرمایه‌گذاری شما باید صرف ایجاد کیفیت در انتشار مطالب شود. هر پستی که منتشر می‌شود به منزلۀ فرصتی است که به شما داده ‌شده تا بتوانید نظر تعدادی از افراد را به خود جلب کنید.

پس لازم است دقت نظر کافی داشته باشید، برای تمامی فایل‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید و متونی که می‌نویسید وقت کافی بگذارید و از حرفه‌ای‌ترین شیوۀ ممکن بهره بگیرید. همین پست می‌تواند نظر تعداد زیادی از مخاطبان را به سوی شما جلب کند.

 

کلی‌گویی به جای تولید محتوای اختصاصی

 

برخلاف آنچه تصور می‌شود، ایجاد تمایز در فضای تلگرام چندان دشوار نیست. مطالب کپی‌شده، کلی‌گویی‌های همیشگی، پیام‌های تکراری و محتوای عاری از خلاقیت، همان چیزهایی هستند که در فضای تلگرام به چشم می‌خورند.

این امر فرصت خوبی برای شما ایجاد می‌کند تا در مسیری درست‌تر و هموارتر گام بردارید. با تولید محتوای منحصربه‌فرد و اختصاصی برای خواننده، می‌توانید تمایز را ارزان‌قیمت به دست آورید.

منظور از محتوای اختصاصی، پیام‌هایی هستند که مخاطب بعد از خواندن آن‌ها با خود می‌گوید: «انگار این پست برای من نوشته‌شده است» یا «دقیقاً همان چیزی است که می‌خواستم» یا «مدت‌ها بود دنبال شنیدن چنین راه‌حلی بودم».

وقتی مخاطب بتواند نیاز خود را در محتوا بیابد، با آن ارتباط جدی برقرار خواهد کرد. در نوشتن این‌گونه پست‌ها بهتر است تمرکز اصلی بر نیاز عامۀ مخاطبان باشد و تا حد امکان از تکرار حرف‌های دیگران خودداری شود.

 

مطالب، محدود و کاملاً مرتبط هستند

 

برای عموم فعالان در فضای تلگرام تصور غلطی به وجود آمده و حاکی از آن است که باید تنها مطالبی را که کاملاً با فضای کاری آن‌ها مرتبط است منتشر کنند. به این ترتیب، حجم محتوای تولیدی را کاهش می‌دهند تا هر چه بیشتر به بیان موضوعات خاص بپردازند.

این کار برای مخاطبان خسته‌کننده و غیرجذاب است. لازم است هرازگاهی مطالبی برای تغییر فضای کانال به اشتراک گذاشته شود که ضمن جذاب بودن، مخاطب را برای همراهی در ادامۀ راه برانگیزاند.

به‌عنوان‌مثال اگر کانال تلگرامی درزمینۀ فروش پوشاک فعال است می‌تواند هرازگاهی مطالبی در خصوص نحوۀ لباس پوشیدن و هماهنگ کردن لباس‌های مختلف باهم، ترکیب رنگ‌ها و یا جدیدترین خبرهای مرتبط با این صنعت، منتشر کند.

البته بازخوردهای مختلفی از این‌گونه فعالیت‌ها حاصل می‌شود. تا هنگامی‌که به صورت آزمایشی اقدام به انتشار این‌گونه پست‌ها نکنید نمی‌توانید میزان نتیجه‌بخش بودن آن‌ها را محک بزنید. ولی می‌توان پیش‌بینی کرد که با انتشار مطالبی کاملاً محدودشده به یک مبحث تخصصی و یا تبلیغ یک محصول خاص، مخاطب به زودی خسته می‌شود و شما را ترک خواهد کرد.

 

فضای کانال تلگرام، جذابیت بصری ندارد

 

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط اسکای ورد، به‌طور میانگین، مقاله‌هایی که به زیبایی‌های بصری مجهز باشند و حاوی عکس، اینفوگرافیک و ساختار طراحی‌شده هستند در قیاس با مقاله‌های بدون عکس، ۹۴ درصد بیشتر بازدید می‌شوند.

این مسئله در فضای تلگرام قابل‌تأمل‌تر است؛ چراکه عموماً مخاطبان در زمان‌های متعددی در طول روز و در فاصله‌های زمانی بین کارها و زمان استراحت به تلگرام سر می‌زند.

هر چه جذابیت بصری کانال برای مخاطب بیشتر باشد، احتمال اینکه مدت طولانی‌تری آن را دنبال کند بیشتر خواهد بود.

با توجه به اهمیت این مورد تا حد امکان لازم است طراحی به صورت حرفه‌ای انجام شود. چنانچه دانش و تخصص لازم را در این زمینه ندارید، بهتر است این فعالیت را به عهدۀ یک طراح قرار دهید یا حداقل با مشورت افرادی که در این زمینه تخصص دارند اقدام به طراحی کنید.

 

حال که با رایج‌ترین اشتباهات در تولید محتوا آشنا شدید، بهتر است اقداماتی انجام دهید تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه، نظر تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کنید. این اقدامات را در قالب چند توصیه برای شما گردآوری کرده و در اختیارتان قرار می‌دهم.

 

چه توصیه‌هایی برای تولید محتوای باکیفیت وجود دارد؟

 

فقط محتوای عالی کافی نیست، باید محتوایی به مراتب بهتر از رقبا تولید کنید

 

هیچ استراتژی از پیش تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. دریافت‌کنندۀ محتوا باید شما را بر دیگران ترجیح داده و حاضر باشد با میل و رغبت مطالب شما را به دوستانش معرفی کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش کیفیت مطالب در کانال تلگرام مقایسۀ آن‌ها با محتوای تولیدشده توسط دیگران است. این همان کاری است که مخاطبان وقتی می‌خواهند برای عضویت یا عدم عضویت در یک کانال تصمیم‌گیری کنند انجام می‌دهند.

مردم دربارهٔ محتوای خوب ذهنیتی ندارند. فقط می‌توانند مطالب یک کانال تلگرام را با دیگر محتوای موجود مقایسه کنند و در مورد مفید بودن، جذاب بودن و یا قابل‌پیگیری بودن آن نظر بدهند.

 

به محتوای داستانی روی بیاورید

 

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، داستان‌گویی یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطب است. محتوای داستانی می‌تواند با مخاطب ارتباط نزدیکی برقرار کند و به فضای رسمی و خشک رنگ و بوی دیگری بدهد. ضمن اینکه داستان‌ها بیشتر در خاطر مخاطب می‌مانند و پیامی که در آن‌ها انتقال داده می‌شود، ملموس‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد. اگر نوع فعالیت اجازه می‌دهد می‌توان از پست‌های متوالی استفاده کرد که بیانگر داستانی از زمینۀ فعالیت کاری باشند.

 

تا حد امکان محتوای سرگرم‌کننده و قابل‌توجه تولید کنید

 

جدیت در انجام کار نباید در تولید محتوا نمود پیدا کند و آن را خشک و عاری از احساس کند. به این دلیل که مخاطب تلگرام ترجیح می‌دهد وقت خود را در محیطی صمیمی سپری کند. حتی اگر به هدف آموزش و یادگیری کانالی را دنبال کند باز هم ترجیح می‌دهد یکنواخت نبوده و در ارائۀ مطالب خلاقیت داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال اگر کانال تلگرامی درزمینۀ آموزش اصول و فنون عکاسی فعالیت می‌کند، لازم است هر از چند گاهی مابین محتواهای آموزشی، نمونه عکس‌های جدید بگذارد، در رابطه با تاریخچۀ عکاسی بنویسد یا از عکاسان بزرگ دنیا نام ببرد.

البته نوع واکنشی که مخاطب به انتشار مطالب مختلف دارد به‌طور قطع قابل پیش‌بینی نیست. تا زمانی که تعداد بازدیدکنندگان زیاد نیست می‌توان از سعی و خطا استفاده کرد و نوع رفتار آن‌ها را سنجید. به تناسب رفتار مخاطبان می‌توان از پست‌های مختلف و متنوع استفاده کرد و جذابیت کانال را افزایش داد.

 

برای تولید محتوای داغ و دست اول پیش‌قدم شوید و انفجاری عمل کنید

 

اگر متمرکزتر کار کنید خواهید فهمید همیشه برای ارائۀ محتوای مفید و ارزشمند، زمان و فضای کافی وجود دارد. کافی است به یکی از نیازهای مخاطب که به آن پاسخی داده نشده پی ببرید و تلاش کنید محتوای مفیدی برای پاسخگویی به آن تهیه کنید. این امر باعث می‌شود در مدت زمانی کوتاه، بتوانید نظر تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کنید.

برای انتشار مطالب جدید پیش‌قدم شوید و اگر ایدۀ خوبی به ذهنتان رسید انفجاری عمل کنید. تعداد زیادی پست‌ ارزشمند تهیه کنید و در اختیار مخاطبان قرار دهید. مخاطبان برای اشتراک‌گذاری چنین محتوای مفیدی پیش‌قدم می‌شوند و ظرف مدت کوتاهی آن‌ها را در اختیار دوستان و آشنایانشان قرار می‌دهند.

 

برای ارزیابی کیفیت محتوا، چک‌لیست تهیه کنید

 

بهتر است یک چک‌لیست تهیه کنید و در آن به طبقه‌بندی مهم‌ترین مواردی که می‌تواند بر تولید محتوای اثربخش تأثیرگذار باشد بپردازید.

یکی از ابزارهای خوب برای سنجش و ارزیابی کیفیت مطالب، سؤالاتی است که تولیدکنندۀ محتوا پیش از انتشار مطالب باید از خود بپرسد.

در این قسمت، نمونه‌ای از این چک‌لیست در اختیارتان قرار می‌گیرد:

آیا به نیاز مخاطب به درستی پاسخ می‌دهد؟

آیا برای مخاطب ارزش خاصی ایجاد می‌کند؟

آیا اشتراک‌پذیر است و قابلیت پیشنهاد دادن به دیگران را دارد؟

آیا به‌اندازۀ کافی سرگرم‌کننده، آموزنده و آگاهی‌دهنده است؟

آیا به حد کافی جذاب و قابل‌توجه است؟

 

عنوان‌نویسی هر پست را با دقت و حوصله انجام دهید

 

گاهی تنها فرصتی که برای جذب مخاطب وجود دارد عنوانی خیره‌کننده و جذاب است که برای یک پست تلگرامی ساخته می‌شود. مهم‌ترین قسمت هر پیام عنوانی است که برای آن در نظر می‌گیریم. این عنوان نقش تبلیغ‌کننده را دارد و باید بتواند منظور اصلی شما را در چند کلمۀ مختصر منتقل کند.

در باب اهمیت عنوان‌نویسی برای مقالات، دیوید اگیلوی می‌گوید: تعداد کسانی که عنوان مقاله را می‌خوانند ۵ برابر کسانی است که کل متن را می‌خوانند. همین‌طور از هر ۱۰ نفر که عنوان پست را می‌بینند تنها ۲ نفر کل متن را می‌خوانند.

در فضای تلگرام که محتوا باید در حجم کمتری تولید شود اهمیت عنوان‌نویسی، بیشتر است. مخاطب عجول امروزی تنها عناوین را می‌بیند و در زمانی بسیار کوتاه تصمیم می‌گیرد که آیا مطلب برایش مفید است یا نه.

کسانی که به عنوان‌نویسی خوب برای پست‌های تلگرام اهمیت می‌دهند سعی می‌کنند دغدغه‌های ذهنی مخاطب را در عنوان وارد کنند تا از این طریق ذهن مخاطب بیشتر درگیر شود.

 

سؤالی که در این قسمت پیش می‌آید این است که:

 

یک عنوان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

با در نظر گرفتن مهم‌ترین ویژگی‌های یک عنوان خوب، می‌توانید تأثیر پیام خود را دوچندان کرده و شانس بهتر دیده شدن و اشتراک‌گذاری مجدد مطالب را فراهم کنید.

 

در این قسمت، مهم‌ترین ویژگی‌های عنوان خوب را مطرح می‌کنیم. یک عنوان جذاب:

 

ترغیب‌کننده است

 

مطالب منتشرشده باید ایجاد اشتیاق کنند به‌طوری‌که مخاطب نتواند به‌سادگی از آن‌ها عبور کند. مطالب ترغیب‌کننده، بر نیاز مخاطب متمرکز هستند، حرفی تازه را بیان می‌کنند و سرگرم‌کننده و جذاب هستند. حتی ممکن است مطلبی تکراری باشد اما اگر خلاقانه بیان شود می‌تواند مخاطب را تحریک کند.

 

مخالفتی آشکار با اصول همیشگی و مدل ذهنی خواننده دارد

 

اگر عنوانی با این مضمون نوشته می‌شود باید دقت کرد تا حد امکان به منبعی موثق وصل شده تا اعتبار خود را از آنجا کسب کند. این نوع عناوین به همان اندازه که ترغیب‌کننده هستند، در صورتی که درست و اصولی بیان نشوند موجی از مخالفت‌های آتی را در پی دارند.

عناوین این‌چنین، می‌توانند ذهن خواننده را درگیر کرده و حس کنجکاوی را در وی برانگیزانند. می‌توانیم به چند نمونه از این عناوین در کانال تلگرامی که به توسعه مهارت‌های فردی مشغول است، اشاره‌کنیم:

چرا برای موفق شدن باید بیشتر بخوابیم؟ چگونه می‌توانیم از حواس‌پرتی، بهترین نتایج را بگیریم؟ چرا خودخواهی مفید است؟ چرا ادامه تحصیل و رفتن به دانشگاه باعث مرگ خلاقیت می‌شود؟ اثرات مثبت تنبلی چیست؟

 

قول و تضمینی در آن وجود دارد

 

در معرفی محصول یا خدمتی که ارائه می‌شود، بهتر است تضمینی برای کیفیت کار در نظر گرفته شود تا مخاطب راحت‌تر اعتماد کرده و بتواند سریع‌تر اقدام کند.

کانال تلگرامی را در نظر بگیرید که درزمینۀ آموزش فعال است و برای شرکت در سمینار اقدام به فروش بلیت می‌کند. برای اینکه تضمینی ایجاد کرده باشد، می‌تواند در عنوان تبلیغات اعلام کند که «در صورت عدم رضایت از سمینار، وجه پرداختی به شما عودت داده می‌شود». به این ترتیب این باور در مخاطب شکل می‌گیرد که احتمالاً سمینار خوبی برپا خواهد شد ضمن این‌که اگر تردیدی برای انتخاب داشته باشد تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

 

ایجاد اضطرار می‌کند

 

با خواندن این نوع عناوین، مخاطب باید احساس کند در صورتی که اقدام نکند، فرصت بزرگی را از دست خواهد داد. اگر محتوا شامل وعده‌ای زودهنگام و باارزش باشد می‌تواند گره محکمی با نیاز مخاطب ایجاد کند و درگیری ذهنی ایجادشده می‌تواند تا حد زیادی او را به اقدام کردن تحریک کند.

 

پیامی تازه در خود داشته باشد

 

خواننده دوست دارد با شنیدن و دیدن وقایع جدید و تازه شگفت‌زده شود. هراندازه پیام منتقل‌شده جدیدتر باشد احتمال بازپخش و اشتراک‌گذاری مجدد آن بیشتر خواهد بود.

 

استانداردهای یک کانال تلگرام باکیفیت چیست؟

این بخش را با تعریفی از شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌کنیم.

اصطلاح شبکه‌های اجتماعی نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز مطرح شد. او این اصطلاح را برای توصیف رابطۀ بین انسان‌ها و تحلیل مکانیزم‌های ارتباطی آن‌ها به کار برد. درواقع شبکه‌های اجتماعی، ساختاری از گروه‌های مرتبط است که جریان اطلاعات و ارتباطات بین آن‌ها وجود دارد. با این تعریف، قدمت شبکه‌های اجتماعی را باید از ابتدای حضور انسان بر زمین دانست.

در طول زمان شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر شده و قوانینی بر آن‌ها حاکم شده است.

استانداردها و اصول کارکردی مفیدی که با رعایت آن‌ها می‌توان در شبکه‌های اجتماعی مختلف دستاوردهای بزرگی کسب کرد. برای حضور اثربخش در تلگرام، به عنوان یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران، لازم است از استانداردها و قوانین حاکم بر آن مطلع باشیم.

در این بخش به بررسی مکانیزم‌های تعریف‌شده در کانال تلگرام که می‌توانند افراد را به فعالیت حرفه‌ای‌تر سوق دهند، می‌پردازیم. این امر کمک می‌کند تا بتوانید استراتژی مناسب را انتخاب کنید و در مدت‌زمان کوتاهی کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

 

فرآیند سه مرحله‌ای کانال باکیفیت تلگرام چیست؟

 

کانال تلگرامی که استانداردهای لازم را دارد و در محدودۀ قوانین تعیین‌شده حرکت می‌کند، فضایی ارزش‌آفرین است. به خاطر ارزش‌های ایجادشده در این فضا مخاطب احساس خوبی از پیگیری مطالب دارد. درنتیجه تلاش می‌کند تا این ارزش را به دوستان و آشنایان دیگر نیز معرفی کند. با اشتراک‌گذاری پست‌ها و معرفی از سوی مخاطبانی که ارزش‌های ایجادشده برایشان مفید بوده است منافع دو طرف تأمین می‌شود.

 

ویژگی‌های کانال تلگرام باکیفیت چیست؟

رعایت چند عامل مهم می‌تواند کانال شما را در زمرۀ بهترین فعالان در فضای تلگرام قرار دهد. در این قسمت به توضیح مهم‌ترین عوامل می‌پردازیم.

 

نظم در زمان‌بندی و انتشار

 

نظم باید در فضای کاری شما موج بزند و از طرف مخاطب نیز قابل‌رؤیت باشد. شما باید از آمار دقیق مخاطبان، تعداد بازدیدها و پست‌های محبوب اطلاع کسب کنید. باید در زمان‌های مشخص، مطالبی برنامه‌ریزی‌شده را منتشر کنید. یکی از ابزارهایی که به کمک آن می‌توانید این نظم را ایجاد کنید، تقویم محتواست. باید مشخص کنید در روزهای هفته و در زمان‌های مختلف از طول روز، چه نوع مطالبی بر روی کانال قرار می‌گیرند. وقتی به صورت منظم کار می‌کنید می‌توانید به مسیر ذهنی مخاطب شکل بدهید.

به این ترتیب بر فضای کاری خود اشراف بیشتری خواهید داشت و قادر خواهید بود خلأهای موجود را سریع‌تر شناسایی کرده و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید.

 

طراحی و گرافیک مناسب

 

در طراحی و نوع گرافیک استفاده‌شده در کانال باید توجه ویژه شود. بسته به فضای کاری و جنس محتوا، می‌توانید از طرح‌های مختلف استفاده کنید. نکتۀ مهم این است که گرافیک و طراحی از دید مخاطب عامه قابل‌رؤیت و جذاب باشد و بتواند از این جهت بین شما و رقبایتان تمایز قائل شود.

 

هشتگ‌گذاری درست

 

هشتگ‌گذاری درست، می‌تواند به طبقه‌بندی مطالب کانال کمک کند. به این ترتیب بازدیدکننده با جستجویی ساده خواهد توانست مطالب موردنظر خود را از انبوه محتوای موجود در کانال شناسایی کند و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

از طرفی هشتگ‌گذاری درست، امکان مدیریت محتوا را فراهم می‌کند تا با استفاده از آن تعداد پست‌های مختلف و زمان اشتراک‌گذاری آن‌ها مشخص و قابل‌بررسی باشند.

به‌عنوان‌مثال، کانالی را در نظر بگیرید که درزمینۀ معرفی کسب‌وکارهای مختلف فعالیت می‌کند. در این کانال تلگرام متخصصین حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند با آن‌ها آشنا شوند. با استفاده از هشتگ‌گذاری این امکان برای مخاطبان فراهم می‌شود تا به جستجوی انواع عناوین شغلی موردنظر خود بپردازند و آن‌ها را به صورت دسته‌بندی‌شده، رؤیت کنند.

 

سبک محتوا

 

هر کانال تلگرام سبک خاص خودش را دارد. با توجه به نحوۀ اشتراک‌گذاری مطالب، نوع محتوا و جنس کار ناخواسته سبکی به فضای فعالیت خود می‌دهید که از دید مخاطب بیرونی قابل‌رؤیت است. می‌توانید با استفاده از تغییراتی ساده، سبک کانال را تغییر داده و بهبود ببخشید.

مثلاً تصمیم بگیرید در روزهای مشخصی از هفته، مطالب خاصی را با هشتگ مربوط به آن موضوع منتشر کنید. می‌توانید به بازنشر محتوای قبلی کانال فکر کنید. محتوایی که از زمان انتشار آن مدت زیادی گذشته است و می‌تواند برای اعضای جدید کانال مفید باشد.

برای باز نشر مطالب چند راه وجود دارد:

با تغییر دادن فرم مطالب تخصصی و مهم، دوباره آن را در اختیار مخاطبان قرار دهید؛ اما باید در نظر داشت این کار را به شیوه‌ای درست انجام دهید. مثلاً می‌توانید محتوای قدیمی را فوروارد کنید تا احساس بدی به مخاطبان دست ندهد و بدانند که قصد شما ارسال مجدد محتوای قبلی بوده نه اینکه بخواهید آن را به عنوان مطلبی جدید در اختیارشان قرار دهید.

محتوای نوشتاری قدیمی را به فایل صوتی تبدیل کرده یا فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کنید. می‌توانید نوشته‌های پراکنده را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را به صورت فایل پی‌دی‌اف باز نشر کنید.

از متون قدیمی کانال ویدئو تهیه کنید

می‌توانید با استفاده از اینفوگرافی مطالب مرتبط را در کنار هم بچینید و دسترسی به آن‌ها را برای مخاطب راحت‌تر کنید.

می‌توانید پست‌های وبلاگ خود را در کانال تلگرامتان قرار دهید. این عمل باعث می‌شود علاوه بر تولید محتوا برای کانال، فرصتی برای معرفی سایت شما باشد و بعد از مدتی به سبک کاری شما تبدیل شود.

 

برای ایجاد یک کانال حرفه‌ای باید به چه نکاتی توجه شود؟

دستورالعملی که باعث می‌شود فضای کاری شما از بقیه متفاوت شود و شما را به‌عنوان فردی حرفه‌ای در این فضا بشناسند ساده و قابل‌دسترسی است. رعایت نکات کلیدی در این زمینه کمک می‌کند کانالی متمایز و حرفه‌ای داشته باشید.

نکات کاربردی برای ساخت کانالی حرفه‌ای:

 

پایش دوره‌ای و عددی کردن فرآیند کار

 

چگونه می‌توان برآورد درستی از میزان رشد کار داشت؟

همان‌طور که جنبه‌های مختلف هر کسب‌وکار بررسی می‌شود و برای سنجش عملکرد پایش دوره‌ای صورت می‌گیرد، شما نیز به عنوان یک فعال حرفه‌ای باید قادر باشید به بررسی جنبه‌های مختلف کار خود در فضای تلگرام بپردازید.

تبدیل فرآیند کار به عدد و رقم می‌تواند نتایج خوبی برایتان فراهم آورده و دید روشن‌تری نسبت به کسب‌وکار ایجاد کند. ازجمله مهم‌ترین قسمت‌هایی که لازم است به صورت دوره‌ای بررسی ‌شده و نتایج آن به صورت ارقامی معنادار ارائه شود عبارتند از:

تعداد محتوای تولیدشده

تعداد بازدیدها

تعداد اعضای جدید

میزان رشد کانال تلگرام در فاصله زمانی مشخص

تعداد پست‌هایی که به‌وسیلهٔ دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند

فاصله زمانی به‌روزرسانی کانال

 

می‌توانید نرخ رشد و نزول کانال را بسنجید و از این طریق، به ایجاد استراتژی اثربخش برای محتوا پی ببرید. آمار دقیق در این زمینه می‌تواند به رشد صفحۀ شما کمک کند.

 

ایجاد تمایز

 

چگونه می‌توان به بهترین ابزار برای رقابت مجهز شد؟

همان‌طور که مهم‌ترین استراتژی برای موفقیت یک کسب‌وکار ایجاد تمایز است، در فضای آنلاین و کسب‌وکار اینترنتی نیز این قاعده همچنان برقرار است.

شما باید همواره از خود بپرسید مردم برای به دست آوردن چه چیزی باید مرا دنبال کنند؟ در حال حاضر مخاطب شما چه نیازی دارد که در دسترس او نیست و نمی‌تواند به‌سادگی آن را به دست آورد؟

چنانچه نیاز مخاطب به شیوه‌ای پاسخ داده می‌شود اما همچنان از استانداردهای کافی برخوردار نیست، شما می‌توانید با اضافه کردن مواردی منحصربه‌فرد نیاز او را به طور ویژه‌تر پاسخگو باشید.

 

اختصاص زمان کافی برای انجام کار

 

چگونه می‌توان بازدیدکنندگان زیادی را در مدت زمان کوتاهی جذب کرد؟

برای افزایش تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان خود عجله نکنید.

از قانون حاکم بر فضای آنلاین تبعیت کنید تا بتوانید ارزان‌تر و راحت‌تر به آنچه می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. قانون سه مرحله‌ای که در ابتدای این بخش به آن اشاره شد، به این مسئله می‌پردازد که لازم است حجم زیادی از مطالب به صورت رایگان تولید شوند و به‌عنوان یک ارزش جدید در اختیار مخاطبان قرار بگیرند.

باید تا می‌توانید محتوای ارزشمند تولید کنید تا از طریق مطالب سودمند نظر مخاطبان را به خود جلب کنید.

شکل‌گیری هویت کانال و جنس مطالب در طول زمان اتفاق می‌افتد. لازم است به خود فرصت دهید و تا می‌توانید عضلات تولید محتوای خود را قوی کنید تا از این طریق بستر مناسبی برای جذب افراد بیشتری به سوی کانال خود فراهم آورید.

 

اعتمادسازی

 

چگونه می‌توان، اعتماد تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کرد؟

مخاطبان پیش از هر اقدامی به اعتمادسازی نیاز دارند. باید آن‌قدر از محتوای خوب غنی ‌شده باشند که اعتمادشان جلب شده و توانایی همراهی شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان داشته باشند.

بهترین کاری که می‌توانید برای ایجاد اعتماد در ذهن مخاطب انجام دهید، تمرکز بر تولید محتوایی باکیفیت و قابل‌توجه است.

 

سنجش نرخ تبدیل مخاطبان

 

چگونه می‌توانیم برآوردی از نرخ تبدیل مخاطبان داشته باشیم؟

در کانال تلگرام تنها دو معیار سنجش وجود دارد: تعداد نمایش و تعداد مشترکین.

روش‌های استاندارد قادر به ردیابی پویایی آن نیستند. در حقیقت نکته‌ای که باید همواره مدنظر داشته باشیم این است که شما می‌توانید از تعداد مخاطبان حاضر برآوردی داشته باشید و از بین آن‌ها کسانی را که اقدام می‌کنند شناسایی کنید اما نمی‌توانید کسانی را که شما را می‌بینند و حاضر نیستند از محتوای شما تغذیه کنند به صورت کامل برآورد کنید.

پس بهترین استراتژی ممکن این است که برای مخاطبان حاضر، محتوایی هر چه بهتر تولید کنید و آن‌ها را به اقدام وادارید. در این صورت می‌توانید هر یک از آن‌ها را به عنوان سفیری ببینید که به صورت خودجوش تلاش می‌کنند تا دیگران را به سوی شما جذب کنند و حاضرند از اعتبار خود خرج کنند تا کسانی را با شما همگام کنند.

 

اطلاع از موضوعات روز

 

چگونه می‌توان بهترین عناوین محتوا را تهیه کرد؟

برای انتخاب بهترین عناوین و کار کردن بر روی آن‌ها، الزاماً نیاز به نوآوری نیست. می‌توانید بر موضوعاتی تمرکز کنید که در حال حاضر مطرح هستند و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرند.

به این ترتیب با بررسی کانال‌های تلگرامی مختلف و جستجو در فضای اینترنت، به فهرستی از موضوعات پرطرفدار دست پیدا می‌کنید. حالا لازم است موضوعات را دسته‌بندی کرده و با توانمندی‌ها و مهارت‌های خود بسنجید تا در صورت همخوانی داشتن با قابلیت‌هایتان روی آن‌ها کارکنید.

با خود فکر کنید که آیا قادر هستید کار جدیدی ارائه دهید که در حال حاضر در دسترس مردم قرار ندارد؟ اگر جواب شما مثبت بود، تلاش کنید تا به بهترین نحو ممکن برای مخاطبان خود ارزش‌های جدید ایجاد کنید.

 

تمرکز بر کار خود و الهام گرفتن از کار دیگران

 

چگونه می‌توان با وجود تعداد زیادی کانال‌های مختلف، موفق شد؟

اگر نگاهی به کیفیت کانال‌هایی که در حال حاضر فعال هستند بیندازید به جرئت می‌توان گفت تعداد زیادی از آن‌ها را نمی‌توانید به عنوان کانال‌هایی غیرقابل‌رقابت تصور کنید. فضای تلگرام با وجود رشد زیادی که داشته است و افزایش هرروزه‌ای که در تعداد کانال‌ها و مخاطبان آن دیده می‌شود، همچنان بکر است.

ازاین‌رو شاهد وجود کانال‌های موفق زیادی نیستم. پس نگران نباشید. هنوز فضا برای فعالیت خوب کاملاً باز است. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و موفق‌ترین استراتژی‌ها را در بازار موجود که پاسخگوی نیاز مخاطب نیستند کشف کنید. با تمرکز روی آن‌ها می‌توانید راهی برای جلب توجه مخاطبان باز کنید.

 

قدرت بصری کانال

 

چگونه می‌توان در نگاه اول مخاطب را جذب کرد؟

از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی، توجه به قدرت بصری پیام‌هاست. یک فضای کار حرفه‌ای در درجۀ اول، طراحی منحصربه‌فرد و خوبی دارد و می‌تواند این طراحی را به نحو احسن به مخاطب ارائه دهد. لازم است مخاطبی که فرصت کافی برای تصمیم‌گیری ندارد، در کسری از ثانیه، با شما ارتباط چشمی برقرار کرده و جذب شود. ازاین‌رو بهتر است برای ارائۀ کاری حرفه‌ای با یک طراح صحبت کنید و تا حد امکان این کار را به افراد مبتدی نسپارید.

 

تمرکز بر تک موضوع

 

چگونه می‌توان مخاطب را به مسیری روشن هدایت کرد؟

برای پیشبرد بهتر کار لازم است بر موضوع یا موضوعات خاصی متمرکز شد به‌گونه‌ای که مخاطب ناآشنا با فضای کانال شما در اولین مراجعه بتواند هویت کانال را تشخیص دهد. اگر از موضوعات مختلفی در کانال تلگرام استفاده می‌کنید لازم است آن‌ها را به صورت سلسله مراتبی و زنجیروار به هم متصل کنید. پراکنده‌گویی، ذهن مخاطب را درگیر نمی‌کند و خیلی زود او را خسته و دل‌زده می‌کند؛ اما اگر بتوانید موضوعات جذاب و پرطرفدار را پیدا کرده و فعالیت خود را بر آن‌ها متمرکز کنید، راحت‌تر در دسترس مخاطبان قرار خواهید گرفت.

 

تبادل لینک

 

تبادل لینک، نمونه‌ای از مکانیزم‌های تعاملی برای جذب مخاطبان از طریق کانال‌های دیگر است. صفحۀ شما در کانال دیگران معرفی می‌شود و از این طریق می‌توانند مطالب شما را ببینند و در صورت تمایل، به کانال شما بپیوندند.

 

حال به سؤالی که برای تمامی فعالان در فضای تلگرام مطرح می‌شود، می‌پردازیم.

برای افزایش اعضای کانال تلگرام چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

 

هدف خود را مشخص کنید

 

پایبندی به هدفی که از ابتدا تعیین می‌کنید مهم است. نمی‌توانید اواسط کار برای اینکه تعداد اعضا را زیاد کنید از موضوع اصلی جدا شده و به دنبال موضوعات پرمخاطب دیگر بروید.

 

پروفایل خود را به درستی طراحی کنید

 

برای لوگوی کانال طراحی مناسبی داشته باشید. قسمت توضیحات را به درستی تکمیل کنید. اگر مزیت خاصی نسبت به رقبا دارید توضیح مختصر و مفیدی بدهید.

 

محتوای جذاب و باکیفیت تولید کنید

 

تنوع در تولید محتوا بسیار مهم است و کانال را از حالت کسالت‌بار و خشک جدا می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، کانال تلگرامی را در نظر بگیرید که درزمینۀ فروش و معرفی محصولات خانگی فعال است. در ابتدای پیوستن به کانال، حجم زیادی از محصولات جدید می‌تواند غافلگیرکننده باشد؛ اما طولی نمی‌کشد که این روند کسالت‌آور و خسته‌کننده می‌شود و درنهایت کاربر تصمیم می‌گیرد از پیگیری آن دست بردارد. بهتر است مابین پست‌های مختلف برای تبلیغ محصولات، از انواع مطالب پرطرفدار استفاده شود تا با ایجاد چنین تنوعی جذابیت محتوا بیشتر شود.

برخی از انواع مطالب پرطرفدار که به صورت ویروسی و در مدت زمانی کوتاه بین مردم پخش می‌شوند عبارت‌اند از:

عکس‌نوشته، تصاویر گیف، اینفوگرافیک، فایل‌های صوتی کوتاه یا ویدئوهای کوتاه کم‌حجم.

 

پست‌های تخصصی و خاص تولید کنید

 

مهم‌ترین خاصیت این نوع پست‌ها این است که به دلیل تازگی و تنوعی که دارند به راحتی توسط دیگران دست به دست می‌شوند.

 

برای تولید محتوا می‌توانید از کاربران کمک بگیرید

 

می‌توانید از اعضای کانال بخواهید در رابطه با موضوعی خاص که مطرح می‌کنید، تولید محتوا کنند و به نام خودشان در کانال منتشر کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید سؤالات خود را مطرح کنند و برای تولید محتوایی مفید به شما خط فکری بدهند. مثلاً اگر کانالی دارید که درزمینۀ آموزش بازاریابی فعالیت می‌کند، می‌توانید از این طریق بهترین سؤالات و دغدغه‌های اصلی مخاطبان را درزمینۀ فروش، بازاریابی و ارائۀ خدمات پیدا کنید و جوابگو باشید.

 

در گروه‌های مرتبط عضو شوید

 

می‌توانید با رصد کردن کانال و گروه‌های مختلف تلگرامی، ایده‌های خوبی به دست آورید، از جنس مطالب روز و نحوۀ عرضۀ آن‌ها مطلع شوید و درنهایت می‌توانید در فاصله زمانی مشخص، محتوای تولیدی خود را نیز به اشتراک بگذارید. ضمن اینکه می‌توانید از آن‌ها به عنوان فرصتی برای تمرین در تولید محتوا استفاده کنید.

 

کانال تلگرام را به سایر شبکه‌های اجتماعی‌تان لینک دهید

 

می‌توانید در سایت‌های مختلفی که در آن‌ها پروفایل دارید، به معرفی کانال تلگرام خود بپردازید.

 

با مخاطب تعامل داشته باشید

 

نیازها، عادات رفتاری و ویژگی‌های روانی مخاطب مهم است. با ایجاد تعامل با اعضای کانال می‌توانید به خواسته‌های آن‌ها پی برده و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید.

 

بازدیدکنندگان سایت خود را به کانال تلگرام معرفی کنید

 

می‌توانید به موضوعاتی اشاره‌ کنید که بر روی سایت قابل‌دسترس نیستند و تنها از طریق کانال تلگرام قابل‌رؤیت هستند. می‌توانید لینک کانال را زیر پست‌های سایت خود بگذارید.

 

اشتباهات رایج در کانال‌های ضعیف چیست؟

 

کمیت محتوا را به کیفیت ترجیح می‌دهند

 

با ارسال پست‌های ضعیف به منظور افزایش تعداد محتوا حتی می‌توانید مخاطبان وفادارتان را دل‌زده کنید و آن‌ها را از خود برانید.

 

برای ارسال پست‌ها زمان‌بندی ندارند

 

می‌توانید مخاطبان را با نظمی که در کانال خود ایجاد می‌کنید، شرطی کنید. در ساعت‌های معینی از روز منتظر پست‌های شما خواهند بود. نظم شما برای آن‌ها حس خوبی ایجاد خواهد کرد و تعهد شما باعث می‌شود راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

 

با مخاطبان خود در تعامل نیستند

 

هیچ‌گاه نمی‌توانید برای مدتی طولانی به صورت یک‌طرفه فعالیت کنید. لازم است از سلایق مخاطبان خود باخبر شوید و متناسب با آن‌ها به انتشار پست‌های مختلف بپردازید.

 

کانال خود را تبلیغاتی می‌کنند

 

اعضای هیچ کانالی دوست ندارند به جای محتوای مفید، با انبوهی از تبلیغات مواجه شوند. این کار باعث می‌شود مخاطب احساس بدی پیدا کند؛ مانند وقتی‌که با ایمیل تبلیغاتی ناخواسته‌ای مواجه می‌شود.

سهم قابل‌توجهی از فضای کانال، باید مختص محتوای مفید باشد و درصد پایینی از مطالب، به عنوان تبلیغ برند، نام تجاری یا محصول مورداستفاده قرار بگیرد. ممکن است در کوتاه‌مدت بتوانید حجم زیادی از تبلیغ محصول خود را در اختیار مخاطب قرار داده و انتظار بازخوردهای مثبت از وی داشته باشیم؛ اما به دلیل ماهیت این شبکۀ اجتماعی، مخاطب در مدت‌زمان کوتاهی از همراهی شما پشیمان شده و ترجیح می‌دهد به سراغ کانال سرگرم‌کننده‌تر برود.

 

از مطالب کپی استفاده می‌کنند

 

تشخیص مطالبی که کپی هستند، برای کاربری که ساعت‌های طولانی از روز را در این فضا سپری می‌کند کار سختی نیست.

 

چگونه با استفاده از کانال تلگرام، یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنیم؟

 

اگر آماده ‌باشید به چگونگی ایجاد کسب‌وکار در فضای تلگرام می‌پردازیم. به‌گونه‌ای که بدون پرداخت هزینه‌ای برای تبلیغات بتوانید به راحتی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. کسب‌وکاری که بعد از مدتی بتواند بدون حضور شما هم دستاوردهای ارزشمندی به ارمغان بیاورد.

کسب‌وکارها همواره باید روبه‌جلو حرکت کنند و فرصت‌های جدید را شکار کنند.

شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی را فراهم کرده‌اند تا کسب‌وکارها تعامل گسترده‌تری با مردم داشته باشند و بتوانند خدمات خود را در سطحی بالاتر و باکیفیت‌تر به آن‌ها ارائه کنند.

امروزه پیام‌رسان تلگرام، به عنوان یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های موجود، برای پیشبرد اهداف کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

تعداد کانال‌های تلگرامی که توانسته‌اند کسب‌وکارهای بزرگی راه‌اندازی کنند کم نیستند و مطمئناً شما هم نمونه‌های زیادی از این نوع کانال‌ها را دیده‌اید.

استقبال گسترده از این ابزار برای راه‌اندازی کسب‌وکار، به دلیل مزیت‌های بزرگی است که برای افراد فراهم ‌شده است.

اشخاص در هر سطحی از دانش تخصصی، می‌تواند بدون آن‌که نیازی به اخذ مجوز، تأمین مکانی برای فعالیت، تبلیغات گسترده، استخدام نیرو و صرف هزینه‌های زیادی داشته باشد، در مدت زمان بسیار کوتاهی، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کند.

به شما کمک خواهیم کرد دلایل قوی‌تری پیدا ‌کنید که چرا برنامۀ تلگرام می‌تواند جزئی حیاتی از استراتژی کسب‌وکار شما باشد تا از این راه قادر باشید به بهترین نحو ممکن از این ابزار قدرتمند استفاده کرده و اهداف کاری خود را پیش ببرید.

پیش از شروع هر بحثی، لازم است جایگاه خود را در فضای مجازی به درستی برآورد کنید.

شما نه‌تنها یک تولیدکنندۀ محتوای صرف نیستید، بلکه می‌توانید به چشم صاحب یک کسب‌وکار، به فعالیت خود نگاه کنید.

اگر به صورت جدی به این حوزه بپردازید، می‌توانید خود را صاحب کسب‌وکاری بدانید که در مسیر رشد، از تولید محتوا استفاده می‌کنید. از این منظر، نقش شما یک بازاریاب محتواست.

بازاریابی محتوا موضوع جدیدی نیست اما گسترش فناوری و کاهش هزینه‌های تولید و عرضۀ محتوا، باعث شده‌اند این استراتژی بسیار پررنگ‌تر از گذشته مورداستفاده قرار بگیرد.

البته کاهش هزینه‌های تولید محتوا همواره خوشایند نیست. کاهش هزینه‌ها باعث شده است مزیت‌های بزرگ فعالیت در این فضا دست‌کم گرفته شود.

شرکت‌ها و افراد در بسیاری از مواقع، زمان، دقت و انرژی کمتری را صرف فعالیت حرفه‌ای در این فضا می‌کنند، درنتیجه قادر نخواهند بود به نتایج مطلوبی هم‌ دست پیدا کنند.

 

سلام اقا شاهین مطالبتون که عالی بود ولی باور کنید هرچقدر هم که این نکاتو رعایت کردم بازم کسی عضو کانالم نمیشه. هزار نفر عضو تقلبی خریدم با ۱۰۰ نفر از دوست و اشنا که اون اعضای تقلبی همش داره کم میشه ابروم داره میره همه فهمیدن توروخدا بگو چکار کنم یه راهی بذارید جلو پام چطوری منم مثل بقیه کانالها ۳۰/۴۰ هزار نفر عضو بگیرم.

رضوان عزیز باید وقت بگذاری. محتوای خوب تولید کنی و قدم به قدم پیش بری. این کار اگر بخواد درست و خوب انجام بشه، خیلی زمان‌بره.

مرسی از مطلب بسیار خوبتون. عالی بود. وظیفه خودم دونستم تا بابتش ازتون تشکر ویژه کنم. واقعا” سپاسگذارم

ممنوم دوست نازنینم برقرار باشید.

سلام چطور میشه کانال تلگرامی که برنامه هاش مبتذل مسدود کرد ودیگه برای کسی نیاد

سلام مجدد آقای کلانتری من میخوام یه کانال بزنم چه کارکنم که تعداداعضا وممبرها را دیگران نبینند؟ سپاسگزارم

سلام ممنون به خاطر مطالب مفیدتون فقط درمورد بند ۳ متوجه نشدم باید تبلیغات ازدیگران داشته باشیم یاخیر؟ ممنون

تبلیغ مشکلی نداره. اما نباید هی با تبلیغ مخاطب رو خفه کنیم.

۱۳۹۸-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۴ ق.ظ سلام اقای کلانتری عزیز؛ بنده یک کانال تلگرامی دارم و محتوایی که انتشار میدهم انگیزشی و توسعه فردی هست به دلیل ای دی رند و معروفی که دارم تعداد سرچ خیلی بالایی توی تلگرام دارم ولی از این امار تعداد محدودی توی کانال می مانن و میخواستم راهنمایی ام کنید که چطور افراد رو نگه دارم و ضمنا راجب تقویم محتوا هم توضیح بدهید مرسی از شما

@iradio

ابولفصل عزیز این روند طبیعیه. ریزش و رویش در کنار هم پیش میره، و در نهایت به یک ثبات نسبی میرسه. تقویم محتوا هم یعنی نظم و برنامه ریزی انتشار محتوا که بنا به کارتون میتونید به راحتی طراحیش کنید. برای نگه داشتن مخاطب در کانال هم باید کیفیت محتوا رو بالا ببرید و چارۀ دیگه‌ای نیست.

سلام اول یه تشکر بکنم به خاطر مطلب مفیدی که گذاشتین دوما من همین امروز یه کانال زدم میخاستم از یه لینک به خصوص(یا شایدم ربات به خصوص) استفاده کنم که با کلیک روی اون بشه به مطالبی که با همون اسم داخل کانال موجوده ، دسترسی پیدا کرد.مثلا داخل کانال یه پست درست کنم.داخلش یه لینک به اسم “سخنرانی اول فروردین سال ۹۷” بزارم.بعدش وقتی اعضا روی اون کلیک کردن ، داخل همون کانال بگرده و اون پستی که نوشته شده “سخنرانی اول فروردین سال ۹۷” رو پیدا کنه و به مخاطب نشون بده کسی میدونه اسم این لینک یا ربات چیه ؟

ممنونم بابت نکاتی که گفتین عالی بود

سلام آقای کلانتری اولا سپاس به خاطر همه چی من میخوام یه گروه بزنم اما میخوام گروه رو قفل کنم از چه رباتی استفاده کنم و چطور از صفر تا صد رو انجام بدم

سلام ممنون از آموزشتون خیلی مفید بود من یه کانال زدم بامحتوای عاشقانه اما نمیتونم عمومیش کنم برای لینک داٸم هر اسمی میزنم قبول نمیکنه ومیگه که قبلا استفاده شده چکارباید کنم؟

سلام سمیرا جان چاره‌ای نیست، باید انقدر اسم بزنی تا بالاخره یکی رو قبول کنه.

با سلام خدمت استاد.من یک کانال ساختم و یک ربات برای دریافت نظر سنجی و این حرفا.یک کانال گیمینگ زدم ولی نمیدونم چجوری پخش کنم؟میتونید راهنماییم کنید؟

منظورت اینه که کارت رو چطور معرفی کنی؟

سلام استاد عزیز ما یک کانال تلگرامی جواهر سازی داریم اگه میشه یه سری به کانال ما بزنید و مشکلاتمون رو بگید …ممنون از مطالب مفیدتون …لینک کانالمون اینه @academy_yashm

حتماً عضو میشم و میبینم.

سلام خدمت استاد از چه متنی باید استفاده کنم به هنگام سرچ کردن تلگرام کانلمو جزئ سرچهای عمومیش بیاره اصلا معیار تلگرام تو قسمت سرچ عمومی دقیقا چیه

باسلام نیازی نیست از متن خاصی استفاده کنید کافیه یک ایدی در قسمت تنظیمات برای کانال خودتون انتخاب کنید و دیگران با سرچ اون ایدی میتونن کانال شمارو پیدا کنند. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید عبارت نحوه انتخاب ایدی رو تو گوگل سرچ کنید سعی کنید از یک ایدی رند که متناسب با کسب و کارتون باشه استفاده کنید موفق باشید

سلام اقای کلانتری عزیز؛ بنده یک کانال تلگرامی دارم و محتوایی که انتشار میدهم انگیزشی و توسعه فردی هست به دلیل ای دی رند و معروفی که دارم تعداد سرچ خیلی بالایی توی تلگرام دارم ولی از این امار تعداد محدودی توی کانال می مانن و میخواستم راهنمایی ام کنید که چطور افراد رو نگه دارم و ضمنا راجب تقویم محتوا هم توضیح بدهید مرسی از شما

کانال تلگرام : @javid

سجاد عزیز کار توی تلگرام سخت و زمان‌بره. ضمن اینکه ریزش بالایی هم داره. بنابراین اگر قصدتون برای فعالیت در تلگرام جدیه، باید یکی دو سال، مدام و روزانه حداقل ۳ ساعت براش وقت بگذارید. دربارۀ مسائل مربوط به محتوا هم تو لینک زیر چیزای زیادی نوشتم:تولید محتوا

سلام چگونه کانالمونو رمز گذاری کنیم

سلام بنده یک کانال علمی دارم ۱۶۰۰۰ نفر میخواهم کانالی در کنار آن آموزشی ایجاد کنم و پول دریافت کنم بطوریکه هر کس بخواهد عضو شود حتما پول داده باشد از خجالت شما هم در میایم راهنمایم کنید

سلام استاد کلانتری. من یه کانال تلگرام زدم ولی نمی دونم چطور اعضاشو زیاد کنم.لطفاًکمکم کنید.این لینک کاناله@Wwewwe_network

محتوا تولید کنید. صبر ایوب داشته باشید.

سلام خدمت استاد کلانتری. من یک کانال زدم ولی نمی دونم چطور اعضاشو زیاد کنم .لینک کانال اینه @Wwewwe_network

سلام من یک کانال تلگرامی با لینک مناسب دارم اما نمیدونم با چه پستی فعالیت کانال رو آغاز کنم. لطفا راهنمایی کنید.

پارسا جان شما باید تولید محتوا رو یاد بگیری. لینک زیر میتونه برات مفید باشه:تولید محتوا

سلام من اولین باراین مطالب رو میخونم بسیار لذت بخش وعالی بود به معنای واقعی استاد هستید استاد کلانتری منم یه کانال مشاوره دارم ولی اصلا نمیتونم اعضارو زیاد کنم ممنون میشم سری هم به ما بزنید @amoozeshkhanvadh

سپاس سمانه جان کار محتوا یه مقدار زمان‌بره و دیر نتیجه میده. باید مدوامت داشت. کانال من هم خیلی تدریجی رشد کرد. اما در نهایت بعد چند سال به جاهای خوبی رسید. عضو کانالت شدم. با قدرت ادامه بده.

باسلام خدمت استاد عزیز مدتی هست که یک کانال تلگرامی زده ام ولی نمیتونم تعدا رو از ۲۰۰ نفر بیشتر کنم از لطفتون ممنون میشم که راهنمایی ام کنید .

لینک کانال بذار ببینم علیرضا جان.

تعداد کسانی که با شماره تلفن ادد میتوان کرد همین ۲۰۰ نفر هست !

خیلی در مبحث یادگیری زبان انگلیسی کُند و ضعیفم و در چنل تلگرامم از منابع معتبر مثل سایت های خارجی و داخلی محتوای چنلمو با ذکر منبع برمیدارم، یا طبق مطالعات شخصی خودم پست میسازم اما همونطور ک گفتم چون زبانم ضعیفه از گوگل ترنسلیت و دیکشنری و سایتهای دیگه و کمک دیگران برای ترجمه استفاده میکنم و این باعث کُند شدنِ روند کارم شده تمنا دارم از چنلم دیدن کنید و برای بهبود بخشیدن ب چنل و محتوا کمکم کنید. مرسی از این همه مهربونی و وقتی ک صرف پاسخگویی میکنید. ایدی چنلم : @UFOSKYS

فاطمه عزیز مطالبی که در بخش زیر هست رو بخون، برات مفید هستن:تولید محتوا

سلام من میخوام یک کانال نرخ ارز بزنم ولی اون رو لینک بزنم از یک کانال دیگه قیمت ورداره .چطوری و کجای کد نویسی رو باید تغییر بدم و آدرس لینک نرخ دهی رو ثبت کنم.البته بیشتر وقتا میخوام از اون کانال قیمت کپی بشه ولی بعضی وقتا هم خوم میخوام قیمت رو دستی وارد کنم.لطفا راهنماییم کنین.

سلام من یک گروه تلگرام فعال و با ممبر زیاد دارم یک بار لینک گروه را تغییر دادم ولی از همون موقع دیگه در قسمت اطلاعات گروه لینک من دیده نمیشه حتی برای خودم هم پیدا نمیشه کلا ناپدید شده چطوری میتونم پیداش کنم و برگردونمش طوری که برای خودم قابل مشاهده باشه ؟

سلام چند روزه که آدرس کانالم رو کانال نیست هر کی میخواد join بشه میزنه چنین آدرسی نیست لطفا اگه اطلاعات دارید راهنماییم کنید

زهرای گرامی به تنظیمات کانال مراجعه کنید و مجددا لینک کانال رو بررسی کنید.

سلام و درود ، بنده یه کانال دارم و میخوام کلا تغییر کاربری در بازه کسب درامد برا خودم تبدیل کنم ، چطور میتونم بدون هزینه و تبلیغات کانالمو تثبیت کنم بین مخاطبان ؟! نظرتان در مورد کانالم هم بگبن ممنونم ،

آیدی کانال RaaahGhozaR

با محتوا برای کسب درآمد از اینترنت باید محتوا تولید کنید، و صبر و تحمل زیادی هم داشته باشید. چون بدون تبلیغ و هزینه، هیچ راهی به غیر از نشر محتوا نمیمونه. نشر محتوا هم درسته که خیلی ارزشمند و نتیجه بخشه. اما زمان میخواد و انرژی.

بنظر شما من توی این کانال t.me/RealMadridClubNews مطالبی که شما گفته اید رعایت کردم؟؟؟

کانالت رو دیدم علی جان. عالیه. بله بعضی از نکات برای تو هم مفید و کاربردی هستن.

سلام .من میخام ی کانال راه اندازی کنم میخاستم بدونم استفاده از فیلم وعکس از اینترنت در کانالم مشکلی برام ایجاد میکنه یا خیر ؟ممنون

دوست عزیز مهم ترین نکته کیفیت محتوای شماست، نه نوع اون.

سلام روز بخیر اگر سایت یا تیم خاصی می شناسید که برای تولید محتوای کانال تلگرام ادبی مناسب باشه لطفا بمن معرفی نمایید

سام عزیز میتونم افرادی رو به شما معرفی کنم. اما باید به من بگید با چه سطح از توقع و بودجه‌ای میخواید با این افراد همکاری کنید؟

استاد گرامی،سلام… از اینکه با دل و جان پاسخگوی دوستان هستین،ممنونم🙏 استاد من به شدت به کمک شما نیاز دارم،میخوام درآمدزایی کنم اما نمیدونم از کجا شروع کنم…

سپاس. با تولید محتوا شروع کن. چون میتونه همه جا بهت قدرت بده. شاید پست زیر برات مفید باشه:تولید محتوا

سلام خسته نباشین اقای کلانتری من میخوام یه کانال سرگرمی بزنم اما نمی تونم محتوا تولید کنم و نمی دونم از چه سایت هایی که کپی رایت ازاد دارند محتوای دلخواهمو بگیرم ممنون میشم چند سایت با کپی رایت ازاد معرفی کنین

بصیره جان در نهایت خودتون باید آستین بالا بزنید و محتوا تولید کنید. چون تو سایت های دیگه هم محتوای مرتبط چندانی پیدا نخواهید کرد. ضمن اینکه تا ابد نمیشه از دیگران محتوا گرفت. تاثیر هم نداره. شروع کنید به کار خلق محتوا.

سلام کانال فوتبال اروپا زدم میخوام اعضا را به ۱۰۰هزار نفر برسونم بهترین راه کدوم هست؟

با این میزان که شما میخوای، قطعاً تبلیغ. و هزینۀ زیادی هم لازمه.

آموزش زبان انگلیسی به شیوه ای نوین و کاملا” موثر

@iranlanguagecentre

سلام خسته نباشید سوالی داشتم آیا فروختن انواع کتابها چه دست دوم یا نو در تمامی موضوعات در تلگرام فروش دارد؟؟

محمد عزیز باید محتوا تولید کنید، کانال و رسانۀ پرمخاطبی بسازید، و بعد،؛ چرا که نه.

سلام،اگر بخوام یه کانال با موضوع دانستنی بزنم باید مطالبم را از کجا بیارم و تقویت کنم،،ممنون میشم کمکم کنید

سلام میتونی باهام همکاری کنی در مورد کانال دانستنی؟

سلام من کانال تلگرام زدم ولی تو ساختن عکس پروفایل گیر کردم میشه کمک کنید

سلام خب میتونید یه تصویر از جایی دیگر بزارید روی کانال تون یا اگر خیلی حرفه ایی و تمیز میخواید باشه به یک گرافیست سفارش بدید

سلام اگر بخواهیم در ده کانال که عضو هستیم به طور هم زمان یک مطلب را نشر بدهیم از چه راهی باید استفاده کنیم

راهی نداره. باید تک تک بذارید.

https://t.me/joinchat/KMUwvFL08EholSpvMV8jlQ سلام لطفا به من هم کمک کنید اصلا وارد نیستم

نسرین عزیز مشکلاتتون رو با جزییات بیشتری مطرح کنید.

سلام من دنبال یک ادمین متخصص برای مدیریت کانال تلگرامی میگردم میتونم از شما دراین خصوص کمک بگیرم؟

سلام کانالتون با چه موضوعی هست. آیا ادمین قراره تولید محتوا هم انجام بده؟

سلام ميشه نظرتون رو راجع به كانال بنده بگين خيلى ممنونم t.me/foxbal

کانالت رو دیدم امیر عزیز برای نتیجه گرفتن تو حوزه محتوا، باید حداقل یک تا سه سال، روزانه و به طور منظم، مثل یک کارمند خوب برای رسانه های خودت وقت بذاری.

http://marznews.com/%D8%A2%D8%B1%D8%B2%D9%88%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA/

سلام فرهاد عزیز چه مصاحبۀ خواندنی و خوبی انجام دادید. لذت بردم. باز هم اگر مطلب جدیدی داشتید لینکش رو برام بذارید.

سلام استاد،من یه کانال زدم میخواستم نظرتونو بدونم،حتما به کانالم سربزنیدوضعفشوبهم بگین فروش انچنانی ندارم ولی کارم خیلی باکیفیت وباوجدانه،راهنماییم کنید اینم ادرس کانال حتماسربزنید @hhhhonareekhatonee

سلام رضا جان کانال قشنگی داری. خیلی هم با سلیقه‌ای. فقط سعی کن علاوه بر تبلیغ محتوای رایگان و مفید بیشتری رو هم منتشر کنی. ضمن اینکه روی اینستاگرام هم سرمایه گذاری کن. اینستا هم داری؟

سلام خدمت اقای کلانتری کانالی خصوصی زدم خوشحال میشم از کانال بنده دیدن کنین و از کانال انتقاد کنین ایدی من برای دادن لینک @jafar40c دوستان هم میتونن بیان ایدی بهشون لینک بدم ممنون میشم

ممنونم بابت راهنمایی خوبتون!من تازه امروز یه کانال فروش اجناس نو و دست دوم زدم برای اینکه یکم کمدای خونه ها خلوت تر و بهینه تر بشه..امیدوارم موفق بشم

با سلام خیلی ممنونم بابت مطالب ارزنده تون به کانال مون ملحق بشین

@iranhnews @carnaval_shaadi

سلام.چطوری میتونم افراد گروهم رو تو تلگرام به کانالم انتقال بدم البته بصورت گروهی.. حدود ۲۳۰۰نفر

سلام ممنون که با صبر و حوصله جواب میدین،ازتون کمک میخام من یه کانال تلگرام برای فروش داروهای گیاهی زدم ولی استقبال خوبی نشده ازتون میخام به کانال من سر بزنید و نظرتون رو بهم بگید ممنون @ggmmkrr

سلام کانال شما رو دیدم. به نظر میرسه که بهترین روش برای شما، تبلیغات هوشمندانه باشه. البته که در زمینۀ محتوا هم میتونید بهتر عمل کنید. اما در کل بهتون پیشنهاد میکنم «بازاریابی محتوا» رو یاد بگیرید. فکر کنم سایت رایتینا و سایت متمم براتون مفید باشه.

سلام آقای کلانتری عزیز از مطالب عالی و صبر و دقت شما در پاسخگویی به سوالات بسیار سپاسگزارم. من قصد ایجاد یک کانال آموزش مقدماتی ویندوز و در ادامه آموزش نرم افزارهای آفیس را دارم با توجه به اینکه تحصیلات خودم در رشته نرم افزار بوده و مدتی هم برنامه نویسی کرده ام پیشنهاد یا نظر خاصی در این مورد برایم دارید؟

سلام دوست خوبم پیشنهادم اینه که حتماً دربارۀ بازایابی و استراتژی محتوا به طور منظم و جدی مطالعه کنید. قطعاً به نتایج خیلی خوبی میرسید.

سلام مطالب خوبی رو عنوان کردین ، سپاس یه سوال دارم . یه کانال داریم که وقتی عکس پروفایلش رو عوض میکنیم ، همه عکسهای قبلی پروفایل هم مجدد دانلود میشه. واسه رفع این مشکل چیکار کنم؟؟

سلام مسعود عزیز، ممنونم. منظورتون از دانلود رو متوجه نشدم. ولی میتونید تصاویر قبلی رو حذف کنید.

سلام به استاد عزیز جناب کلانتری لازم هست که از شما دوست و استاد عزیز که این قدر دقیق و با علاقه و اشتیاق پاسخها رو میدی، تشکر همیشگی داشته باشم. من کانال مدرسه نویسندگی رو هم دائما دنبال می کنم و تا حالا مطالب خیلی زیادی از شما یاد گرفتم. این ناشی از روحیه عالی و نگرش انسانی شما است که به کاری که داری انجام میدی و به مخاطبین خودت متعهد هستی و با دقت و صحت به سوالات پاسخ میدی. برای شما و همه مخاطبین و اعضاء ، آرزوی نویسندگی دائم و شادی همیشگی رو دارم. ممنون از مطالب و اقدامات فوق العاده ات .

سلام به حسین عزیز و مهربان چقدر خوشحال شدم از خوندن کامنت محبت آمیزت. بی نهایت ممنونم از لطفت. خیلی خوشحالم که اینجا هستی. بیشتر برای من بنویس. شاد باشی و موفق.

سلام و خدا قوت میشه لطف کنید به کانال من هم یه سر بزنید و ایرادهاش رو بگید .ممنون میشم. میشه آیدی تلگرامتون رو هم لطف کنید .تا داخل تلگرام لینک کانال رو ارسال کنم سپاسگزارم

سلام سمیه عزیز آیدی رو همیجا هم میتونید بنویسید. برای ایمیل زیر هم میتونید بفرستید:info@madresenevisandegi.com

سلام من کانالی دارم ک گزینه edit public link رو چ داخل کامپیوتر چ گوشی اندرویدیم نداره مشکل از کجاست؟

والا اطلاع ندارم متاسفانه.

سلام من یه کانال فروش لوازم آرایشی زدم متاسفانه استقبال خوبی نمیشه میشه از کانالم دیدن کنید علتش و بگید @arayeshisayeh2

زهره عزیز من اینستاگرام رو به شما پیشنهاد میکنم. اونجا کارای موثرتری رو میشه انجام داد. ضمن اینکه بلای تلگرام رو هم هنوز سرش نیاوردن.

سلام .من یه کانال دارم یه گروه .چند روزه لینکشون خراب شده .میزنه این گفتگو دیگر وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید چجوری درستش کنم

خصوصی هستن یا عمومی؟ لینک گروه معمولاً تغییر میکنه. از تنظیمات گروه میتونه لینک جدید رو بردارید.

در گوگل به دنبال مطلبی بودم که خیلی اتفاقی به این لینک برخوردم.نتوانستم ذوق و شوقم را نادیده بگیرم و برای باز کردن آن صبر کنم! برای من که همه مطالب سایت جامع و دوست داشتنی تان را داغ داغ می خوانم و هر روز بلا استثناء دنبال می کنم ، دیدن این تعداد کامنت لذت بخش و دلپذیر بود. شما آهنربای جذب افراد فوق العاده اید! تک تک کامنت ها خود به تنهایی یک پست جداگانه بود و از خواندن تک تکشان کیف کردم! انقدر درگیر مطالب شدم که یادم نمی آید برای سرچ چه مطلبی به گوگل سر زدم.

خوب ، حالا که دست تقدیر برایم فرصتی ساخت،من هم نظرم را راجع به این پست می نویسم ،تا از قافله ی دوستان دوست داشتنی مدرسه نویسندگی عقب نمانم:

کانال تلگرامی حرفه ای به خیلی مهارتهای فردی و دانش های زبانی نیاز دارد اما از همه مهمتر حرفی تازه برای گفتن است با زبان و سبکی جدید! کاری که حقیقتا شما الگوی بارز و حاضر آن هستید. چیزهایی فراتر از موضوع و بروزسانی در فضای پررقابت مجازی امروز حاکم است. اصولی مثل صداقت، خوش قولی،سخاوت، مطالعه بی وقفه، جسارت، پرهیز از فیک نمایی و صبر برای جذب دنبال کننده کننده های واقعی، هوش کلامی و بیان صریح! تعجبی ندارد که در فضای آلوده و پر از ناسزا و حماقت فضای مجازی امروز که از هر صد کامنت ، یک محتوای سالم پیدا نمی کنی ، سایت و اینستایی با این سلامت و پاکی و دانش ناب به دست بیاورید. امروز که سلبریتی های مصنوعی و آدم های فیکِ ناحسابی از انبوهِ توهین و تهمت و حاشیه دردصحبت فضای مجازی شان صحبت می کنند ، باید الگوهایی مثل شما قد علم کنند و توی دهانِ پراعتراضشان بزنند ، که مگر می شود مردم را با روزمره های حیوانی ات مشغول کنی و مردم به صد جای زندگی ات سرک نکشند. غذا نوشتها،بیان احساس های کاذب زودگذر، نداشتن عقیده و ارزش های فکری در فضای مجازی خیلی زود خودش را نشان می دهد. در یک کلام و خلاصه اگر بگویم: برای داشتن یک فضای مجازی امن ، کارآمد ، با بازدهی بالا ، درآمدزا و معتبر قبل از هر چیز باید انسان بود و غنی ! واِلا یک جا مشت آدم پوشالی باز می شود و عواقب آن بدون شک دامنگیرش می شود.

در پایان هم برای داشتن این سبک کاری عاری از سایه و تاریکی و فیکنمایی به شما تبریک می گویم. سایت شما را نباید با رقبای داخلی قیاس کرد. بلکه بنظرم از نظر عیارسنجی و میزان رشد بر نمودار زمان جزو بهترین ها و بی رقیب های جهانی هستید.

بهار عزیز، باز هم منو با یه کامنت محبت آمیز و ارزشمند غافلگیر کردی. من همیشه با تمام وجودم به تو افتخار میکنم. موفقیت و درخشش تو آرزوی قلبی منه. شاد باشی.

سلام آقا شاهین وقت بخیر. ببخشید من میخوام یه کانال راه بندازم،اجازه دارم توی تلگرام واسه مشورت و کمک گرفتن مزاحمتون بشم؟

سلام میعاد عزیز اول کانالی که تو ذهنت هست راه اندازی کن. یک مدت روش محتوا منتشر کن. بعد لینکش رو برام بذار تا چیزی برای بحث داشته باشیم.

سلام خوبین من یه کانال زدم میخواستم نقاط ضعف را به من بگین

آدرسش رو بگذارید پس.

سلام در مورد درست کردن کانال تلگرام سوالی داشتم ? اینجا پاسخ داده میشه ?

سلام بله بفرمایین.

کانالی در تلگرام درست کردم که ایدی هم براش تعریف شده که ادلیستا بتوانند با ادمین ارتباط داشته باشند ولی وقتی روی ایدی میرن که پیغام بدن شماره ادمین هم هست ، برای عدم نمایش شماره چه کاری میشه انجام داد?

اگه شماره تو رو سیو کرده باشن میبینین. در غیر این صورت نمیشه.

درست شد سپاس ، از راهنماییتون.

درست شد سپاس، از راهنماییتون.

سلام، من یه سوال داشتم، چطور درکانال فروشگاهیمون پست مرجع درست کنیم که اعضا بتونن راحت تر کالای موردنظرشون روپیداکنن.

فاطمه عزیز اطلاع چندانی از این موضوع ندارم. ولی در کل پیشنهادم اینه فروش رو روی سایتتون انجام بدید. و توی تلگرام فقط محتوا بذارید و تبلیغ کنید.

سلام آقای کلانتری وقت بخیر ممنون از مطالباتون من دو تا کانال زدم تقریبا ۴ ماهی هست میخاستم لطفا برای فروش محصول و نیز راجع کانال هم نظر بدید madisman@ kookmal@ اینها لینک کانلم هست محصولات تولید خودمه لطفا راهنمایی بفرمایید

عضو شدم. تو اینستاگرام فعال تر شو. موفق باشی.

خوب مطالب خوب همیشه خواننده خوب می خواهند. اما بعد تلگرام و از این دست شبکه های مجازی.گرچه در دنیای امروز که من به ان دنیای ثانیه ها می گویم.کمی از خلاء اطلاعاتی ما را پر کردند.اما همه ما از عمری که پای ان میدهیم غافلیم.در علوم اجتماعی اصطلاحی به نام«هزینه فرصت»هست.که ما به بهای چیزی چیز دیگری را فدا می کنیم.ما فرصت زندگی کردن را به سین زدن و لایک کردن ترجیح دادیم.در مفیده فایده بودن تلگرام شکی نیست.اما روزی را تصور می کنم.که از خواب بیدار شدم و خواستم تلگرامم را چک کنم.ولی دیگر توانی برای ان همندترم.

قصد :سوزنی بود که به خود زدم و جوال دوزی که نمیدانم کجاست.

AMIN:) pkh نویسنده

[…] –تلگرام شگفت‌انگیز و ماندگار است. […]

سلام عالي بود مرررسي😻 دوستان لطفا به كانال منم يه سري بزنيد🤷🏻‍♀️ @Faghatbahalaaa

درود بر دوستان کانال ما در تلگرام در مورد راه اندازی شبکه های کامپیوتر و اجرای آنهاست با عضو شدن از مطالب آموزنده بهره مند شوید سپاسگذارم. @passivekarnetwork

سلام میشه یه اسم برای کانال بهم بگین و برای اسم رمان کمکم کنی در مورد. جنگ ایندش تو. زمان حاله خودم طلوع دوباره به زهنم رسید ولی میخام تکراری نباشه به رمانم بخوره و مشکلی پبرای چاپ. نداشته باشه

سلام به لینک زیر مراجعه کنید:چگونه اسم داستانم را انتخاب کنم؟

سلام خسته نباشید

من یک کانال تاریخی فرهنگی دارم به آدرس @tarikhfarhangch

میخام ایراداتش رو بگیرین برام که کیفیتش بهتر شه.

سلام یه سؤال دارم که ممنون میشم پاسخ بدید ببینید من قصد دارم کانالی راه اندازی کنم و هدفم هم اینه که برای یه دورۀ تلگرامی (که تو یه گروه تلگرامی برگزار میشه) شرکت کننده جذب کنم!!

و این رو قبلاً امتحان کردم و ۹ نفر ظرفیت گذاشتم و فکر میکنم ۸ نفر ثبت نام کردن یا همون ۹ نفر رو میخواید درنظر بگیرید!! با حدود ۳۰۰ ممبر! البته اینها رو فرضیات درنظر بگیرید. اون کانالم به اسم خودم بود (مثلاً یونس …) و نکتۀ مهم هم اینه که عکس خودم هم روی کانال بود (پروفایل کانال) و تونستم درآمد کسب کنم.

از طرفی خب با توجه به اینکه (بدجور) دارم روی برند شخصیم (به طور غیرحرفه ای) کار میکنم، اعضای کمی از تبلیغات تو کانال های دیگه وارد میشن و فکر کنم بنرم یه جا ۱۰۰ هزارتا ویوو خورد و فکر کنم بیش از صد نفر اومدن تو کانالم!!! فکر میکنم آمار افتضاحی باشه و خب اسم کانالم هم اسم خودم بود

حالا به نظرتون خوبه که من اسم کانال رو تغییر بدم و یه اسم جذاب (با توجه به موضوع کانال) انتخاب کنم یا اینکه همون از اسم خودم استفاده کنم تا صمیمت هم بیشتر بشه و بیشتر اعتماد کنن!!

از طرفی اگه یه اسم دیگه باشه، احتمالاً شاید (حدس میزنم) افراد کمی میان ثبت نام میکنن، چون نمیدونن کی پشت این کاناله!! و البته ناگفته نمونه که ویدئو و پادکست هم از خودم تو کانال میذارم

از طرفی اگه اسم خودم باشه، شاید (حدس میزنم) اعتماد افراد بیشتر میشه؛ ولی عضو کمتری دارم!!

نظر شما چیه؟ ممنون میشم بفرمایید

۱٫ اسم کانال، اسم خودم باشه و صمیمت و اعتماد (شاید) بیشتر میشه اما ممبر کمتر ۲٫ اسم کانال یه اسم جذاب باشه و ممبر بیشتری هم بیاد (اما شاید اعتماد کم باشه!)

ممنون میشم بفرمایید نظرتون رو جناب کلانتری باتشکر (یونس)

یونس عزیز لینک کانالت رو حتماً به من هم بده. تجربۀ شخصی من بعد از توسعۀ چندین کانال مختلف: اسم خودت رو نذار، یه اسم جذاب و خوب در رابطه با کارت بذار. اینجوری خیلی خیلی بهتر نتیجه میگیری.

[…] چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟ […]

با عرض سلام مجدد ، سوال دیگرم هم اینست که آیا همانند اینستاگرام که بازدید از پروفایل شخص با نرم افزار قابل رویت است ، آیا بازدید از پروفایل تلگرام هم برای صاحب پروفایل قابل رویت است یا نه ؟ ممنون

سلام نه امیر عزیز.

سلام . می خواستم بدونم اگه عضو کانالی نباشیم اما از کانالی بازدید کنیم در حین بازدید آیا برای مدیر و ادمین دیده می شویم و حضور و بازدید ما را می فهمد یا نه ؟

خیر هیچ اطلاعی از حضور شما نخواهند داشت.

سلام من امروز تازه میخوام یه کانال بزنم در مورد کارم هست ولی هیچی در مورد کانال تلگرام و امنیتش و اینکه شماره من رو میتونند ببینندو غیره صفر صفرم ممنون میشم چیزی که تو کانال تلگرام مهمتره و من باید حتما حواسم بهش باشه بهم بگین وقتی کانال تلگرام ساختم برای دوستانم بفرستم بعد باید حتما اونا هم برای بقیه بفرستن تا اعضای کانال من زیاد بشه یا نه ؟ کلا مبتدی مبتدی هستم اما برای کارم مجبورم از تلگرام استفاده کنم اگه کانال یا سایتی هم میشناسید که میتونم ازش برای یاد گرفتن تلگرام استفاده کنم ممنون میشم راهنمماییم کنید .

سلام اکرم خانم گرامی ما به زودی یک مجموعه آموزشی رو در اون رابطه منتشر میکنیم. ولی خب در کل راه اندازی کانال کار خاصی نیست، توسعه کانال مهمه که فقط با تولید محتوای ارزش آفرین به نتایج خوبی منجر میشه. پس: کانال رو بسازید. کسی متوجه هویت و شماره شما نمیشه. شروع کنید به تولیدمحتوای مفید. اون رو با دوستاتون به اشتراک بگذارید. برای رشد کانالتون عرق بریزید و صبر کنید. فقط باید روی تولید محتوا تمرکز کنید.

سلام بر استاد عزیز جناب آقای شاهین کلانتری شاهین جان شما چه انسان باشعور و فهمیده ای هستی واقعا لذت بردم از جواب هایی که با صمیمیت و مهربانی به دوستات میدادی به جرات میتونم بگم تو این دوازده سیزده سالی که تو فضای مجازی چرخ میزنم، اولین مدیر سایتی هستی که ازش خوشم اومد قلمت توانا و سرت سلامت مرد بزرگ 🌹

سلام به شما دوست عزیز و نازنینم از لطف شما بی نهایت ممنونم. نظرتون واقعاً برام دلگرم کننده و ارزشمنده. من رو از نظرات خوب خودتون بی نصیب نذارید. برقرار باشید.

سلام ببخشید من واسه کانال زدن موندم چه کانالی باچه موضوعی انتخاب که رغبت بشه ازش

سلام مرضیه خانم عزیز یک فهرست از علایق اصلی خودتون تنظیم کنید، ببنید کارکردن دربارۀ چه موضوعی شما رو خسته نمیکنه، و باعث میشه صبح ها برای انجام اون کار زودنر بیدار بشید. بعد همون موضوع رو برای کانالتون انتخاب کنید.

سلام من میخواستم بدونم واسه فروش محصول تولیدی خودم که پوشاک است باید کانال تلگرام بزنم یا تو اینستاگرام بفروشم چون محصولاتم کمه شاید بتونم هفته ای دو نمونه تو کانال بذارم.باتشکر

احمد عزیز برای فروش محصول در اینترنت، فقط به ارائه محصول اکتفا نکنید، بلکه در رابطه با کار خودتون محتوای جذاب و مخاطب پسند تولید کنید و در کنارش کار خودتون رو هم تبلیغ کنید. هم کانال بزنید هم اینستاگرام.

سلام ببخشید من یه سوال دارم ، چطور مطلبی رو به صورتی بذاریم که وقتی دیگران می‌بینند ،زیرش عکس کانال باشه و اون کادر لینک ویو چنل بیاد؟

سلام با استفاده از سایت هایی مثل رونگار به راحتی میتونید این کار رو انجام بدید دوست خوبم.

سلام میخواستم کسب و کار جدیدی تو زمینه فروش شال شروع کنم و میخواستم از طریق تلگرام به هدفی که دارم برسم لطف کنید راهنماییم کنید

سلام جواد عزیز توی خبرنامه سایت عضو شو. ما بزودی یک سری آموزش کاربردی ارائه میکنیم.

کانالی زیبا و پر محتوا: ‍ ‍❇️ کانالی وقتی خوبه که متن هاشو خوندی، مطالبش اندیشتو رو پرواز بده.

✨ ما همچین کانالی رو بهتون پیشنهاد می کنیم. 🌈 ✨✨✨ لینک کانال👇 🔥https://t.me/joinchat/AAAAAE5WEhjXM5LKPTqeCg

👌 جالب ترین، به روز ترین و مفیدترین مطالب رو گزینش و تو این کانال جدید و زیبا براتون می ذاریم. ☘

با سلام و خسته نباشید بلدم درست کردن کانال رو. می خوام بدونم، در تلگرام، چند تا کانال می تونم بسازم؟

سلام صمد عزیز اگر دوست داشتید لینک کانالتون رو هم اینجا معرفی کنید. فکر کنم حداقل ۵ تا کانال رو بتونید درست کنید. بیشتر از اون هم احتمال داره بشه، البته نه زیاد.

با سلام و خسته نباشید می خوام بدونم، در تلگرام، چند تا کانال می تونم بسازم؟ بلدم درست کردن کانال رو.

سلام من با جستجو در قسمت سرچ تلگرام نمیتوم کانال تلگرامی خودم رو پیدا کنم آیا کسی می وه به من کمک کنه؟

https://t.me/khayamchoobDecoration

من پیدا کردم. آیدی کانال رو وارد کنید، نشون میده.

سلام و عرض احترام خدمت شما. سایت عکسی که برای دوستان معرفی کرده بودی،بسیار جالب بود!.اون چیزی بود که من واقعا دنبالش بودم.عکسهای ناب و خاص داره.خواستم ازت تشکر کنم،شاهین عزیز.تندرست باشی

چه خوب حمید جان. این سایت ها بی نظیر هستن.

سلام.من به طور اتفاقی مطالب شما رو خوندم.بسیار خوب ومفید نوشتید.بسار پسر با هوش و با فرهنگی هستی که اینطور پاسخ بقیه دوستان رو میدی.موفق باشی.سوالاتی هم برام پیش اومده در مورد پیشبرد کانال که به امید خدا ازت میپرسم

سلام حمید نازنین ممنونم از لطف و محبت شما. در خدمتم. حتماً بپرسید، خوشحال میشم.

سلام آقا شاهین . ممنون از راهنمایی های بسیار عالی تون. من چند روزی هست که یه کانال زدم میخواستم یه سری بزنید به کانال و اشکالاتم رو هم بهم بگید . @ emoojilabkhand

سلام محسن جان در کانال شما عضو شدیم. با هم در تماس هستیم ان شا الله.

سلام اینم کاناله منه که والپیپر وتصویر زمینه برای گوشیه موبایله… خوشحال میشم دنبال کنید

http://t.me/xxxx_HD

سلام و خسته نباشید. بنده یه سوال داشتم خدمتتون جناب کلانتری. من یه کانال برای کسب و کار خودم درست کردم و آماده هست وقتی میخوام عکسی رو ارسال کنم چون نیاز به توضیحات داره باید زیرنویسی بشه برای همین از ربات درج نویس استفاده میکنم چون راه دیگه ای هم بلد نیستم و وقتی میخوام اون عکسو بزارم تویه کانال خودم بالای عکس مینویسه هدایت شده توسط ربات درج نویس من نمیخوام نوشته بشه چه کاری باید بکنم و یا اینکه راه دیگه ای هست که اسلا از ربات استفاده نشه ممنون میشم اگه جواب بدید با تشکر.

سلام علی جان یه نگاهی به این سایت بندازید: roonegar.com

سلام آقای کلانتری.یه کانال دارم میزنم.در رابطه با کار خودم که صنایع دستی هست.هنر دست خودمه.روش دارم کار میکنم لطف کنیداگر مطلب جالبی به نظرتون میرسه راهنمایی کنید.

سلام اگه علاقه مند به تاریخ جهان هستین و دوس دارین مطالبات علمی جدید یاد بگیرین حتما یه سر به کانال زیر بزنید

Http//t.me/theworld_history

با سلام و عرض ادب مطالب بسیار مفید و گیرا بودند لطفا به کانال ما هم سری بزنید . زمینه فعالیت کانال ما حقوق شهرونده هست.http://t.me/dast_dar_dast_ham

سلام.وقتتون بخیر. این کانال منه..

https://t.me/bano_zahrasharifi

🎁زیباترین و مدرن ترین جعبه های محکم پارچه ای

💼 کیف های چرم دست سوز با چرم اصیل حیوانی

ممنون میشم نظرتون رو بدونم.انتقادها وپیشنهادها….و راهنمایی بفرمایید کجا تبلیغ کنم تا گروهم رونق بگیره…ممنون

سلام و عرض ادب کانال زیبایی دارید، عضو شدم. حتماً نظرم رو بهتون میگم.

سلام. ممنون که عضو کانالم شده بودید. نظر لطف شماست…. نظرتون رو نگفتید….

حتماً میگم خدمتتون. بهم یادآوری هم بکنید.

سلام من یه کانال زدم جدیدا،کارهای هنری خودمه جایی واسه تبلیغ کانالم ندارم، والبته به هرقیمتی و توهرسایتی هم بدلم نیست این کار و بکنم شما ایده ای دارید؟به کانال من حتما بیاید و نظرتون رو درموردش بهم بگید خوشحال میشم

سلام زهرا سادات گرامی آدرس کانالتون رو برام بنویسید تا ببینم. هر ایده ای به ذهنم برسه بهتون میگم حتماً.

سلام جناب کلانتری، خیلی ممنون از مطالب مفیدتون و خیلی ممنون بابت پرسش و پاسخ ها که اونا هم بسیار مفید و اموزنده بود. ما چند روزه یه کانال ایرانگردی زدیم چون کانال هایی که تو این زمینه بودن واقعا اون چیزی که ما میخواستیم نبودن. داریم سعی می کنیم تو این کانال تو بازه های مشخص استان های مختلف رو معرفی کنیم و ضمنا به صورت پراکنده نقاط دیدنی کل کشور رو هم معرفی کنیم. در کنار معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم و غذاها و صنایع دستی استان ها. اما به نظرم میرسه اون طور که باید مطالب برای کاربرا جذابیت ندارن با اینکه برای خود ما هستن. یکی از دوستان که همین جا کانال داشت کانالش کمتر از ۴۰ تا عو داره اما خیلی از پست ها بالای ۲۰۰ بار دیده شدن اما برعکس کانال ما نزدیک ۷۰ تا عضو داره اما پست ها عموما کمتر از ۳۰ بار دیده میشن. میخواستم راهنماییم کنین اگه ممکنه. نظرتون برامون بسیار مهم و ارزشمنده. لینک کانال: https://t.me/zarboom

سلام رضا جان یه مدت کانال شما رو با دنبال میکنم. بعد هر نکته ای به ذهنم رسید میگم خدمتتون. بهتون پیشنهاد میکنم دربارۀ استراتژی محتوا مطالعه کنید. مجموعه مطالب متمم در این زمینه عالی هستن. لینکش رو براتون میذارم:استراتژی محتوا

سلام جناب کلانتری نازنین،

هم خود مقاله عالی بود و هم از سبک نوشتنتون لذت بردم. در فکر راه انداختن یک کانال خلاقانه هستم که به مقالتون برخوردم. بنده یک استعداد خیلی کمی (نه در حد شما) در نوشتن دارم و وقتی این استعداد رو در کس دیگه ای می بینم و یک متن زیبا ازش می خونم به وجد میام. درود بر شما. فکر کنم قراره طرفدار پر و پا قرص سایتتون بشم.

محمد عزیز کانالت رو خیلی زود راه اندازی کن، لینکش رو هم برای من بفرست. روی کمک من حتماً حساب کن. منتظرم.

سلام/ من درزمینه پخش کفش وصندل فعالیت می کنم وتنوع مدل وسایز ورنگبندی زیاددارم.الان هم کانال تلگرام دارم – فقط روشی که بتوانیم محصولات را طبق سایز ویا مدل درکانال دسته بندی کنیم.تادقیقا مشتری آن محصولی را که می خواهدانتخاب کند.وگرفتارحجم انبوه عکس ومدل درکانال نشود. ممنون می شوم اگرراهنمایی کنید که این مشکل رلچگونه حل کنم.پیشاپیش سپاسگزارم.

سلام سایت راه بندازید. سایت خیلی مهم تر و موندگار از کاناله. کانال فقط یک چیز جنبی برای سایته.

و من لم یشکر المخلوق ، لم یشکر الخالق سلام . از همه ی آنچه که نوشتید و من بهره بردم ممنون . توانتان روز افزون .

در تلگرام ورژن دسکتاپ چگونه نیم فاصله ایجاد کنیم؟

#نیم‌فاصله #نیم‌فاصله

کنترل+شیفت+۲

آقای کلانتری گرامی سلام پس از مطالعه مقاله خوب تون، اولین چیزی که توجهم جلب کرد پاسخگویی به موقع شما به سوالات بازدیدکنندگان بود. این امر به من اطمینان می ده که با فردی متعهد و آشنا به حوزه کاری خود روبرو هستم. مطلب مهم این که: در فکر ایجاد کانالی تلگرامی به منظور فروش پوشاک هستم. از آنجایی که کانال قبلیم که برای بانوان ایجاد کرده بودم کاملا با شکست مواجه شد و با توجه به اینکه حوزه تجارت در تلگرام بسیار پرتلاطم هست، برای شخصی بی تجربه، با وقت محدود و البته بدون همکار چه توصیه هایی دارید؟ سپاس

بزودی براتون مینویسم.

سلام، من میخوام یک برنامه برای کانال تلگرامییم بنویسم، شما میتونید به من کمک کنید؟

سلام، بله حتماً ایمیل بنده:shahinkalantary@gmail.com

سلام جناب کلانتری من بتازگی ی کانال تبلیغات زدم که تخفیفات شهر یزد رو معرفی میکنه بطور رایگان چکار کنم که موفق بشم؟ممنون takhfifanyazd@

سلام حتماً کانالتون رو دنبال میکنم. با ما در تماس باشید.

سلام جناب کلانتری من بتازگی ی کانال تبلیغات زدم که تخفیفات شهر یزد رو معرفی میکنه بطور رایگان چکار کنم که موفق بشم؟ممنون شه میکنه

سلام اقا شاهین عزیز بسیار مطالب مفیدی رو اشاره کردید میخواستم بدونم این بازی سازی رو میتونید برام یه کم توضیح بدی راستش دقیق متوجه نشدم ربطش به کانال من که فروش عمده پوشاک هست

سلام مهدی جان بهترین منبعی که درباره بازی سازی سراغ دارم توی سایت متمم هستش که لینکش رو برات میذارم:گیمیفیکیشن

سلام. خیلی مطلب عالی بود. کامنتا خیلی صمیمی بود و مجبورم کرد تا تهشو بخونم!! خیلی ایده های جدیدی یاد گرفتم. اون سایت عکسه هم عالی بود. مرسی

البته من به عنوان ادمین هم میتونم فعالیت داشته باشم.

سلام. برای راه اندازی کانال مجوز و اینا لازم نیست؟ باید موبوگرام هم نصب کنیم؟ یا با تلگرام هم امکان پذیر هست؟

سلام نه موبوگرام و مجوز و هیچ چیز خاصی لازم نیست. داشتن کانال خوب محتوا میخواد، شروع کنید به تولید محتوا.

فقط نمیدونم چجوری و ازکجا شروع کنم؟ و اینکه در مورد چه مطالبی باشه.

برام توی تلگرام پیام بفرستید، چیزهایی که بلدم براتون میفرستم. @shahinkalantary

سلام شاهین جان ازمطالبتان بی نهایت استفاده کردم من یک کانال ویک سایت فرشگاهی راه انداختم میخواستم ازتان خواهش کنم که ازمعلوماتت ودانشت دراین کارهام کمکم کنید متشکرم

علی جان لینک کانال و سایتت رو برام بنویس همینجا حتماً. موفق باشی.

سلام دوستان من من با توجه به این مطالب کانال خوبی زدم متشکرم از اقا شاهین گلم کانال شب نشینی💫🌙 پر از مطالب زیبا و دلنشین: عاشقانه_سرگرمی_هنر_اخبار_ویدیو و….

https://t.me/joinchat/AAAAAE3RKfOf5spwBkpAxg

لطفا بیایین کانالم خوش حال میشیم

سلام جناب كلانتري عزيز يكي دو روزي است كه با سايت شما آشنا شدم البته شروع آشنايي من با شما بر مي گردد به جستجويي كه من در گوگل براي نوشتن محتوي خوب براي كانال تلگرامم داشتم

با توجه به فرمايشات شما در خصوص ۱۰ اصل حرفه اي شدن در نوشتن مطلب براي تلگرام ، تقاضا دارم از كانال بنده ديدن فرماييد و محبت بفرماييد نقات ضعف و قوت كانال را بفرماييد براي بنده نقطه نظرات شما خيلي مهم است هم چنين از خوانندگان سايت شما نيز دعوت مي كنم از كانالم ديدن فرمايند و نظر خودشون رو بگن

با كمال تشكر :‌ سعيد نادري آدرس كانال :‌the_best_chanals@ كانال بهترين هاي تلگرام

منتظرتان هستتم .

سلام به سعید نادری عزیز تو کانالتون عضو شدم. حتماً بیشتر با هم گپ میزنیم.

سلام ممنونم منتظرتون هستم

سلام من میخام یک کانال تلگرامی حرفه ای راه اندازی کنم و با صرف هزینه شلوغش کنم ولی شنیدم امکان داره فیلتر بشه و هزینه ها هم از بین بره لطفا راهنمایی فرمایید.

سلام جناب مینایی عزیز از مشاوره یک استراتژیست حرفه ای محتوا بهره بگیرید. اگر برنامه ریزی دقیق داشته باشید هیچ مشکلی پیش نمیاد. موفق باشید.

من قصد ساختن يك كانال خوب رو دارم ولى يك مشكل كوچيك دارم كه حسابى وقتم رو گرفته و هيچ ايده اى به ذهنم نميرسه كه چيكار كنم. نميتونم يك اسم خوب براى كانالم بذارم. اگه شما ميتونيد كمك كنيد ممنون ميشم. راستى خيلى متن خوبى و كلى چيز جديد ياد گرفتم.

سلام کوروش عزیز توی تلگرام به من پیام بدید تا بیشتر گفتگو کنیم. توی سطر توی سطر اول پیام اسم خودتون رو بنویسید بی زحمت. @shahinkalantary

سلام به چند نفر ادمین جهت همکاری در راه اندازی کانال تلگرام نیازمندیم جهت اعلام آمادگی به آیدی زیر مراجعه کنید @amir_afn

سلام واقعا نظراتت عالی بود.من دارم کانال فورش محصولاتی رو ایجاد میکنم .اگر امکان داره کمی توصیه به من بدهید.این ایدی تلگرامم هست .ممنونمیشو بتونم ساولاتم رو بپرسم و بیشتر راهنمایی داشته باشم تا کانالی پر بار داشته باشم با رعایت تمام جوانب و حفظ مشتری .@H_dalir

سلام من علی هستم میخواستم کمکم کنید که یک کانال درامد سی دی یا فیلم بفروشم باید چکار کنم که بایدن در کانال من

سلام، در خبرنامه سایت عضو شوید. بزودی یک مجموعه آموزشی در این رابطه منتشر میکنم.

سلام، نرسی از نطلب خوبتون یه سوال داشتم، آیا ادیت پست توی کانال تلگرام محدودیت زمانی داره؟؟ آخه من پستی که چند هفته پیش گذاشتمو میخام ادیت کنم گزینه ی ادیت نداره ولی پستی که تازه گذاشتمو میتونم ادیت کنم ممنون میشم راهنماییم کنید،

بله، دقیقاً نمیدونم از چه زمانی به بعد، ولی پست های قبلی رو بعد از چند روز دیگه نمیشه ادیت کرد.

سلام من دو تا سوال دارم الان برای راه اندازی کانالی برای بانوان که بتونه جذاب باشه چیو پیشنهاد میکنید؟ سوال دوم اینکه من یک کانال معرفی لباس دارم .برای تولید محتوا فقط به معرفی محصول بپردازم یا مطالب متفرقه هم بزارم؟

سلام و عرض ادب توی تلگرام بهم یادآوری کنید تا براتون بنویسم.

با سلام به تازگی کانالی در تلگرام ایجاد کردم ولی متاسفانه نه ازش استقبال شده و نه خودم نسبت به کاری که دارم انجام میدم حس خوبی دارم. اکثر افرادی که عضو میشن کمتر از ۴۸ ساعت از کانال خارج میشن. میخواستم از شما بخوام یه نگاهی به کانالم بندازید ببینید مشکل از کجاست. چه چیزایی رو باید رعایت کنم که کانال بهتری داشته باشم. با تشکر @zangezaban

سلام شاهین عزیز.من میخوام برای کانال پوشاکی که ادمین اون شدم مطالب اموزشی و کلیپ های جالب بذارم ولی نمیدونم چطوری و چی باید سرچ کنم و مطلب رو از کجا بردارم.میتونین کمکم کنید؟

مهسا جان خودتون دوست ندارید تولید کنید؟

کانال مجله گرام

مجله ای با طعم تلگرام

با مطالب مفید و جذاب روزانه

چند روز بمون دوست نداشتی لفت بده

https://t.me/joinchat/AAAAAEPSkBvZYToB3X8C6A

سلام * من یک کانال ساختم به اسم PGN . درباره اخبار گیم و بازی های ویدیویی … و همه پستهامون رو خودمون‌مینویسیم و تمامی عکس ها و فیلم هار رو به صورت بالا ترین کیفیت دانلود میکنم … و همه کار هایی که گفتین رو انجام میدم ولی اصلا تعداد ممبر ها عوض نمیشودن و ویو ها هم زیاد نمیشن … چی کار کنم ؟ راستی اگه خواستید به چنلم یه سر بزنین به این ای دی بیاید @persiangamersnews

عرفان جان عضو کانالتون شدم. یه مدت دنبالش میکنم. بعد با هم گپ بزنیم.

سلام باتشکر از شما. من یک ماهی هست، که کانالم را راه اندازی کردم و سعی کردم بهترین محتوا را ارائه دهم و کانالی متفاوت باشد. در کانال به انتقال تجربیات افراد پرداخته میشود. مبنای من برای این کانال این بوده که می توانیم با انتقال تجربیات، کیفیت زندگی خود را بالا ببریم و مجبور نباشیم برای همه چیز وقت صرف کنیم و تجربه کنیم. فقط کافی هست از آموخته های دیگران استفاده کنیم. اینجوری هم می توانیم، هدیه ای از جنس زمان برگیریم(با استفاده از تجربه های دیگران) و هم زمان هدیه دهیم.( با انتقال تجربه های خودمان) لینک کانال: https://t.me/chaaredan

سعیده جان تبریک میگم بهت. چه کانال خوبی هم راه انداختی. من حتماً لینک میدم بهت.

آفرین فامیل

سلام چقدر حرفه ای و عالی بود پستتون،واقعا ممنون. من یه کتاب نوشتم به تازگی که هنوز منتشر نشده. از اونجایی که سطح مطالعه توی کشور پایین هست این ایده به ذهنم رسید که یه کانال تلگرامی بزنم، در مورد موضوع کتابم مطلبم بزارم و راهنمایی بدم، بعد که کتابم چاپش تموم شد اونو توی همون کانال تبلیغ کنم. سوال: ۱)آیا این کار میتونه کمکی به فروش کتابم بکنه؟ ۲)چجور میتونم مخاطبای موضوعی رو جمع کنم؟ (مخاطبایی که مرتبط با موضوع من باشن) ۳)آیا درسته که هزینه کنم و توی کانالای پرمخاطب تبلیغ بدم یا بهتره یه وبلاگ بزنم کانال رو در ضمنِ مطلب ارائه شده معرفی کنم؟

رها جان مدتیه دارم فکر میکنم یه جواب خوب برات بنویسم. در قالب یک پست. بزودی

نمیدونم چکارکنم اعضای کانالم جذب بشن. خیلی کانالها تو تلگرام هستند که محتوای ارزمندی هم ندارند اما اعضای زیادی دارند. من محتوام رو خودم می نویسم اما بازم تاثیری در تعداد اعضا نداره.

لطفاً لینک کانالتون رو برای من بفرستید ببینم.

سلام ببخشید من ی سوال درمورد کانال داشتم اینکه بعضی از کانالها مثلا برای دریافت تبلیغ از کانالهای دیگه میگن پست اول انقد هزینه پست دوم انقد پست اخر انقد. منظور ازین چیه. چطوری پست اخر بزاریم.پست ثابت چجوریه؟ ممکنه لطفا اینارو توضیح بدید؟ ممنون میشم

مبینا جان، دقیقا منظورت رو متوجه نمیشم.

سلام، من مسول یک کانال تلگرام آرایشی بهداشتی شده ام، با وجودیکه از مطالب جدید، خلاصه و عکس های غیر تکراری و با کیفیت استفاده میکنم اما ریزش مخاطب دارم. خیلی نا امید شدم. شما بگید چه کنم؟

تو تلگرام پیام بفرستید برام. لینک کانالتون رو هم بدید بهم.

تو تلگرام بهم پیام بدید، به همراه لینک کانال

با سلام و عرض ادب مطلب شما در مورد راه اندازی یک کانال تلگرافی حرفه ای را خواندم بسیار با دقت و وسواس به موضوع پرداخته اید از زمانی که برای تهیه این مطلب گذاشته یاد بسیار سپاسگزارم و آرزوی موفقیت برای شما دارم. ضمنا بنده یک نشریه غیر برخط مجوز دارم که تا کنون سه شماره از آن منتشر شده است بیشتر با هدف ارزش آفرینی هنری و هنرمندان سیاستگذاری شده است نام نشریه به نام هنرهای چوبی معرق است با زمینه فعالیتی فرهنگی هنری در صورت امکان دوست دارم تبادل اطلاعات و همکاری داشته باشیم

سلام و عرض ادب ممنون از الفتون جناب خوشنویس گرامی مجله رو برام بفرستید ببینم بی زحمت، چقدر عالی

سلام عرض میکنم به مدیر توانمند سایت. بنده چند روز هست که سایت http://canal-telegram.ir/ را برای معرفی رایگان کانال های تلگرام مدیران کانال تلگرام ایجاد کردم. خوشحال میشم به بازدیدکنندگان سایت معرفی کنید

دوستان به زودی تلگرام به عنوان مهمترین شبکه اجتماعی ایران بخش عظیمی از تبلیغات رو به خودش اختصاص خواهد داد. پس باید با درست کردن کانال تلگرام از این بازار سهم خودمون رو جدا کنیم. با تشکر از مدیر سایت بابت مطلب خوبتون

ممنون از سایت خوبتون . هر روز به سایتتون سر میزنم و مطالب جدید رو میخونم !

سلام.یه کانال تازه زدم.در مورد بازی های رایانه ای و به خاطر موضوع کانال مطالب کوتاه نمیتونن باشن و مخاطب نیز میپذیره.ولی چون تازه واردم اگه اشکالی نداره بیاید تو کانال و مشکلاتش رو بگید.ناراحت نمیشم.خیلی ممنون.

سلام مهدی جان حتماً

مطلب خیلی خوبی بود فقط نگفتین منی که امروز کانال باز کردم چطوری مخاطب بیارم کانالم

مسعود جان محتوای خوب تولید کن. مخاطب به تدریج میاد.

سلام. ممنون از شما آقا شاهین مطالب بسیار عالی و خوبی رو یاد گرفتم. حقیقتش من یک سال که میخوام کانال هوا کنم ولی از همین مطالبی که شما نوشتین میترسیدم و همیشه نگران بودم. الان که این مطالب رو خوندم میبینم که برای راه اندازی یک کانال خوب نیاز به یک تیم خلاق و جوون دارم. میخواستم از راهنمایی های شما هم استفاده کنم . اگه اشکالی نداره رو تلگرام مزاحمتون بشم

سلام مجتبی جان. حتماً پیام بده بهم. منتظر کانال خوبت هستم.

سلام من یه کانال دارم ولی خیلی نگرانم بابت اینکه نکنه فیلتر بشه و کل اعضا بپرن و کانال نابود بشه. راهی هست که کانالی که داریم فیلتر یا حذف نشه ؟ بعضیا هم میگن باید مجوز ارشاد داشته باشی ، اون تاثیری داره؟

سلام مسعود جان لینک کانالت رو بهم بده. توی تلگرام بهم مسیج بده گپ بزنیم. @shahinkalantary

سلام شاهین کلانتری عزیز چون می‌دونم تو کار تلگرام و کانال‌داری و این جور حرفا هستی وقتتو گرفتم. سه تا سوال داشتم. اول اینکه اگه با شماره موبایلی که توی یه گوشی ساده هست، تو دسکتاپ اکانت تلگرام باز کنیم، و بعد از مدتی شماره رو به گوشی هوشمند انتقال بدیم و تو گوشی وارد اکانت تلگراممون بشیم، و بعد تلگرام دسکتاپ رو به کلی حذف کنیم و کلاً ویندوز رو هم عوض کنیم، کانال‌هایی که توی تلگرام دسکتاپ باز کرده بودیم ازبین میرن؟ یا در حالت کلی تا وقتی که شماره تلفن دستمونه کانال از بین نمیره؟ دوم اینکه فرض کن با یه شماره‌ای کانال می‌زنم. بعد یک شماره دیگر رو هم به‌عنوان ادمین دوم اون کانال قرار میدم. با این اوصاف، اگه من شماره اول (و ادمین اصلی) رو پاک کنم، می‌شه با شماره دوم اون کانال رو ادامه بدم؟ سوال سوم: دیروز تو کانالت عضو شدم. ممنون از محتوای خوبی که میذاری. یه جا دیدم تو کانالت نیم فاصله رو رعایت کرده بودی. من که نمیتونم با موبایل این کارو بکنم. با تلگرام دسکتاپ این کارو کردی؟

راستش رو بخوای دارم یه کانال می‌زنم. رشته خودم آموزش ابتدایی هست. کانالم در مورد کودکان و تربیت اون‌ها و توانمند کردن اون‌هاست. نتونستم هنوز یه عنوان مناسب برای کانال انتخاب کنم. من دیروز یه تعداد از پست‌هات در مورد تیتر و تلگرام و اینا خوندم و خوب بودن برام. ولی هنوز تو عنوان کانال موندم. یه پیشنهادی در مورد عنوان کانال می‌تونی بهم بدی؟ پی نوشت: چون من تازه کارم و تو هم تو بحث نویسندگی واردی و هم یه مدت کانال تلگرام رو اداره کردی، شاید بخوای لطف کنی و از تجربیات خودت بر ام(ون) بگی. ممنون وقتتو گرفتم.

سلام بر میلاد شیردل عزیز جواب سوال اول: بله، خیالت راحت، همه چیز حفظ میشه. جواب سوال دوم: نه،نمیشه، میپره کانالت جواب سوال سوم: بله با دسک تاپ، البته کیبورد نیم فاصله دار اندروید هم موجوده. و اما درباره عنوان: یه لیست درست کن و به هر ضرب و زوری شده ۵۰ عنوان مختلف رو روی اون بنویس. بعد ده تاش رو انتخاب کن و بیا تا با هم روش کار کنیم. مخلصم.

به اين فكر كردم كه من هم جز همون دسته اي بودم كه بلافاصله بعد از بيدار شدن تلگرام رو چك ميكردم البته با شروع نوشتن صفحات صبحگاهي اين كار از سرم افتاد. ولي دقت كردم و ديدم همه اطرافيانم به طرز عجيبي درگير تلگرام هستند واقعا

۱٫اصلا انگار توي اكثر كانال ها هدف افزايش عضو هست و بقول تو براي اين كار تن به هرنوع تبادل لينك ميدن وقتي توي كانال شعر و قصه تبليغ كانال با محتواي جنسي ميشه ديگه عمق فاجعه رو ببين

۲٫امان از كپي پيست كه توي هر كانالي كه عضو بشي مطالب تكراري مي بيني البته يه چيز ديگه هم هست، انتشار مطالب غلط و اشتباه

۳٫برام سوال بود که با وجود اینکه مخالف هل دادن مخاطب از کانال به سایت و برعکس هستی اما این کار رو انجام میدی, که الان جواب گرفتم.

۴٫با ايجاز و كم حوصله بودن مخاطب توي خوندن مطالب بلند كاملا موافقم، مخاطبي كه حوصله ديدن يك كليپ دو دقيقه اي هم نداره حتي

۵٫من به شخصه از شنيدن فايل صوتي منتشر شده توي كانال ها بخصوص شعرخواني يا قصه گويي خيري نديدم

۶٫عكس واقعا ميتونه كمك كنه هم به ايجاد ذوق و انگيزه براي خوندن مطلب هم زيبايي

۷٫من هنوز هم دليل راه انداختن يك سري از كانال ها رو نمي فهمم, البته یه عده این شلوغی رو دوست دارن انگار ولی کم پیش میاد که هدف کانالی ارزش آفرینی باشه

۸٫چند بار توی چندتا کانال پست دنباله دار میخوندم که یهو وسطش یا کانال حذف شد یا اصلا دیگه ادامه پیدا نکرد, من با این موافق نیستم فکر نمیکنم پست دنباله دار مخاطب جذب کنه

۹٫البته بروز رسانی طی روز نه به هر قیمتی. نوشتی که انتشار دوباره مطالب قدیمی وبلاگ چون بعضی مطالب کانال از دید برخی پنهان مانده اینو متوجه نمیشم 🤔

۱۰٫چه زود رسیدم به ده 😄

درنهایت اینکه از دیروز دارم بین کانال هایی که دارم می چرخم و چک می کنم که چرا من عضو این کانال شدم و چه فایده ای داره خوندن مطالبش؟ همین باعث شد تعدادی از اونها رو حذف کنم, در کل توی تلگرام به کانال خوب و پربار که بقول تو محتوای جدید تولید کنه و من مشتاق خوندن باشم و برای به روز شدنش بی تاب, برخورد نکردم تاحالا . ایده و دغدغه تو رو دوست دارم و برام جذابه که سعی میکنی جایی که اغلب برای تفریح و خوندن اخبار تکراری و مطالب غیر واقعی میان, تو درگیر تولید محتوای مناسب و چیزهایی هستی که هم ذهن خودت رو تقویت کنه و هم مخاطب رو به فکر فرو ببره.

برای تو خیلی خوشحالم و آرزو میکنم موفقیت های پی در پی تو رو ببینم

سلام زهرای عزیز از کامنت کم نظیر و کاملی که نوشتی بی نهایت لذت بردم. به نکات جالبی اشاره کردی.

سلام شايد مسخره به نظر بيايد ولي من براي بيدار شدن از تلگرام استفاده مي کنم. چون صبح ها به سختي از خواب يدار مي شوم. ولي ديدن تلگرام بهانه اي براي بيدار شدن به من مي دهد. البته من منتظر اتفاق خاصي در تلگرام نيست.

@ashqhanhosseinebnali به کانال منم‌سری بزن جویین‌بده مرسی کانال‌ازمن حمایت از شما

این سایتی که برای جستجوی عکس معرفی کردی، فیلتره! دلیل بعضی از دیگر سایت هایی که فیلتره رو می فهمم و برای بعضی شون هم می تونم دلیل تراشی کنم و خودم رو از فکر کردن بهشون راحت کنم! اما دلیل این یکی رو اصلاً نمی فهمم. شاهین تو نظری نداری؟

سلام محسن جان، تا همین یک ماه پیش نبود، فکر میکنم فقط به خاطر اینکه من خیلی ازش استفاده میکردم این کار رو کردن!

شاهین عزیز

نکته هایی که بیان کردی کامل بود، حداقل تقریبا این چند ساعتی که این مطلب را خوانده ام، نکته ی دیگری به ذهنم نمی‌رسد. اما کاش قبل از گذاشتن تکه تکه مطالب در تلگرام از قبل به ما خبر می دادی که چه زمانی پیگیر این مطالب در کانال باشیم. من شخصا آخرش رسیدم:) و لذت لایو خواندن و لایو نظر دادن را ازدست دادم. یک تجربه خودم هم در این زمینه می گویم: من قبل تر کانالی داشتم در تلگرام با عنوان رد پا روی عکس. عکس های خودم را می گذاشتم، آن زمان که تازه دست به دوربین شده بودم. دغدغه ام از راه اندازی کانال این بود که ما غذای خوب به چشمانمان نمی دهیم و هرچند شاید این مساله مانند غذای روح و غذای جسم کلیشه ای به نظر برسد، اما مهم است. مهم است که عادت نکنیم به تصویرسازی های هجوآمیز و زشت. خیلی وقت ها خودم تعجب می کنم از اطرافیانم که چطور به این تصاویر عادت می کنند و به راحتی از لذت دیدن یک منظره بکر چشم می پوشند. الان که این مطلب را خواندم فکر می کنم درست است که داشتن دغدغه و هدف از تولید محتوا بسیار مهم است و شاید اصلی ترین ستون ماندگاری یک کانال باشد و کانال من نیز این ویژگی را داشت اما یک خانه تلگرامی فقط با ستون ساخته نمی شود باید نمای آن هم برای مخاطب دلپذیر باشد. شاید اگر از ابزارهای جانبی بیشتری (همانگونه که در مورد ۵ و ۸ اشاره کردی) استفاده می کردم جای بهتری می شد و خودم هم رغبت بیشتری به ادامه آن داشتم! البته الان هم چنین ایده هایی مرا قلقلک می دهد اما فکر می کنم هنوز برای اجرایش آماده نیستم و باید بیشتر یادبگیرم. ممنون از توجهت به مطالب و کانال تلگرام مهارت های نویسندگی که قطعا جز آن دسته کانال هایی ست که دلتنگش می شوم و شبها انتظار مطالب جدیدش را می کشم:) باز هم ببخشید خیلی طولانی نوشتم. اسمایلی سرپایین انداختن و با انگشتان بازی کردن؛)

سلام پریسا جان مثل همیشه کامنتت عالی بود. امیدوارم بزودی یه کانال عالی هم راه بندازی در کنار سایت خوبت.

ممنون از نظرات شما آقا من میخام کانال درست کنم که کارم وحرفه ام را معرفی کنم مرحله اول و دوم را پشت سر میزارم ولی بعداز آنجاکه اسم کانال وتوضیحات رو پرمیکنم مرحله بعدی نمیره تلگرام من هم ورژن ۴هست ممنون میشم راهنمایم کنید میثم هستمdjmysam@62gmail.com ارسال کنید

میثم عزیز توی تلگرام بهم پیام بده.

من عاشقِ انجیر خیس‌خورده و نوشتنم!

نام

ایمیل*

مطمئنا اولین فاکتوری که به یک کانال در تلگرام اعتبار می‌بخشد، تعداد اعضا یا همان ممبر است. از همین رو صاحبان کانال‌ها در تلگرام به دنبال روش‌هایی برای پیشرفت و توسعه آن هستند. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه یک کانال موفق در تلگرام داشته باشید. این موفقیت می‌تواند معنای مختلفی مثل تعداد زیاد اعضا، کیفیت بالای مطالب و مدیریت عالی، داشته باشد. پس همراه ما باشید.

محتوای کانال را بر پایه علایق کاربر قرار دهید!

مهم‌ترین اصل داشتن یک کانال موفق این است که محتوا با علایق کاربران جور باشد. می‌توانید در ابتدا مطالب جذب کننده‌ای را در کانال‌ قرار دهید که شاید آن چنان با موضوع کانال جور در نمی‌آیند. بعد از این که ممبر‌ کافی در این مرحله به‌دست آوردید، می‌توانید بیشتر بر روی مطالب تخصصی‌تر و مرتبط با موضوع کانال وقت بگذارید. شاید در ابتدا متوجه ریزش تعداد ممبرها شوید اما آن را نادیده بگیرید و همین طور به کارتان ادامه دهید.

تب تبلیغاتی را صحیح انجام دهید!

تب کردن در واقع یک سیستم تبلیغاتی است که توسط دو کانال صورت می‌گیرد. این عمل این گونه است که هر دو کانال در یک زمان به طور هماهنگ یک پست تبلیغاتی از هم را می‌گذارند. تب کردن با این روش نه تنها سود آن‌چنان زیادی برای کانال ندارد، بلکه گاهی اوقات باعث ریزش ممبر‌ها هم می‌شود؛ دلیل این موضوع این است که کاربر از کانال مبدا که تبلیغ کانال شما را گذاشته، به صفحه شما منتقل می‌شود و در همین هنگام اولین پستی که مشاهده می‌کند، تبلیغ همان کانال مبدا است. دیدن تبلیغات در تجربه اول باعث می‌شود تا کاربر ترجیح دهد عضو کانال شما نشود. اما موثرترین روش تب کردن چیست؟چگونه کانالی موفق داشته باشیم

موثرترین روش برای تب تبلیغاتی به صورت روزانه است. به این شکل که تبلیغات هم‌زمان در کانال شما و کانال هدف قرار نگیرد. به‌عنوان مثال می‌توانید با کانال مورد نظر هماهنگ کنید تا قرار گیری تبلیغ یک روز برای کانال شما و روز بعد برای کانال دیگر باشد. در این صورت کاربر با دیدن هر دو کانال با تبلیغاتی که شاید برایش آزاردهنده باشد، مواجه نمی‌شود.

از اپلیکیشن‌های مدیریت محتوا استفاده کنید!

مطمئن باشید مدیریت یک کانال در تلگرام آسان‌تر از مدیریت یک اداره و دفتر نیست. فاصله زمانی پست‌های‌تان بهتر است دقیق و به یک اندازه باشد. برای این که به این مورد راحت‌تر رسیدگی کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای زمان‌بندی پست‌های کانال‌ها استفاده می‌شوند، بهره ببرید. علاوه بر این‌ها سعی کنید مطالب را پشت سر هم و یا مثلا با فاصله‌های زمانی کم ارسال نکنید. این که پست‌های ارسالی شما پشت سر هم باشد باعث می‌شود تا همیشه جلوی چشم کاربر باشید و مدام اعلانات مربوط به کانال شما در گوشی آن شخص نمایان باشد. این عوامل ریسک از دست دادن ممبر کانال را در شما افزایش می‌دهد. برای مدیریت بهتر این عوامل بهتر است از اپلیکیشن‌‌های مختلف در این زمینه استفاده کنید.

کلاس کاری‌تان را بالا ببرید!

سعی کنید خودتان به مطالب خودتان اعتبار ببخشید. تصاویر اختصاصی برای هر مطلب تهیه کنید، آی‌دی کانال را در مطالب قرار دهید و یا حتی لوگوی اختصاصی خودتان را تهیه کنید. مطمئن باشید کاربر با دیدن این موارد برای وقتی که شما گذاشته‌اید ارزش قائل می‌شود و در کانال‌تان ماندگار خواهد شد.

با شیوه‌های مختلف تبلیغ کنید!

تبلیغات را جدی بگیرید و به همان تب‌های تبلیغاتی اکتفا نکنید. مطمئنا برای دیده شدن نیاز به خرج کردن دارید. کانال‌های محبوب را بر اساس تعداد دیده شدن پست‌ها بیابید و به دنبال قرار دادن تبلیغ در آن‌ کانال‌ها باشید. این را هم بدانید که در آینده شما علاوه بر این مقدار پولی که صرف تبلیغ کرده‌اید، سود هم دریافت خواهید کرد. پس تبلیغات را دست کم نگیرید. یک نکته مهم دیگر این که زیاد به دنبال ممبرهای فیک نباشید؛ شاید تعداد کمی از آن‌ها برای‌تان مفید باشد اما با گذشت زمان و افزایش‌شان، کاربران با دیدن تعداد دیده شدن هر پست متوجه این عمل‌تان می‌شوند و همین موضوع اعتبار کانال را پایین می‌آورد.

مورد آخر این که فوروارد کردن مطالبی که فکر می‌کنید با سایر پست‌ها تفاوت دارد را حتما امتحان کنید.

تعامل‌تان را با کاربران بیشتر کنید!

شما می‌توانید با گذاشتن نظرسنجی‌ها و یا پرسیدن سوالات مختلف، کاربران‌ کانال‌تان را به چالش بکشید. در این صورت کاربر خودش را جزیی از کانال خواهد دانست و فکر خارج شدن از کانال را نخواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این راهکارها چیست؟ اگر روش دیگری برای موفقیت بیشتر در کانال‌های تلگرام سراغ دارید، آن را در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.

لوازم جانبی موبایل،کامپیوتر و لپتاپ با ارزانترین قیمت

نشریه خوارزمی آگهی می پذیرد.

لوازم جانبی موبایل با قیمتهای غیر قابل رقابت

استفاده از مطالب این سایت فقط با کسب اجازه از نویسنده آن در سایت مرجع مجاز می باشد

اولین فاکتور مهمی که به یک کانال تلگرام هویت می‌بخشد، تعداد اعضاء آن کانال است. بنابراین مدیران کانال‌ها دائما به دنبال افزایش تعداد اعضای کانالشان هستند. گاهی چندین روش برای افزایش اعضاء ارائه می‌شود؛ از خرید اعضای فیک تا سایت‌هایی که می‌گویند تعداد اعضاء کانال شما را یک شبه چند K زیاد می‌کنند.

 

مهم‌ترین چیزی که به کانال تلگرام شما هویت می‌بخشد وجود اعضای واقعی است. وقتی که یک کانال دارای مخاطبانی باشد که واقعا از پست‌های آن کانال لذت می‌برند، پس در هنگامی که یک پست در کانال قرار می‌گیرد، حداقل آن پست به اندازه نصف اعضاء آن بازدید جذب می‌کند. پس آسان‌ترین روش شناخت یک کانال خوب از روی تعداد بازدید پست‌های کانال، نسبت به تعداد اعضای آن کانال است.

جواب این سوال در میان پست‌‌های شما نهفته است. در ابتدا شما باید حیطه پست‌های خود را مشخص کنید، کانال شما در چه حیطه‌ای می‌خواهد فعالیت داشته باشد؟ چون قراردادن پست در موضوع‌های مختلفی که به هم ربطی ندارد باعث ریزش مخاطب می‌شود.

شما باید پست‌هایی را در کانال خود قرار دهید که مخاطبان جذب آن پست شوند. چگونه بفهمیم کدام نوع مطالب مخاطبان را راضی می‌کند؟ در این قسمت شما می‌توانید از اپلیکیشن جادوبی استفاده کنید. جادوبی داده‌های تلگرام کانال مورد نظر شما را جمع آوری می‌کند، سپس به راحتی می‌توانید بفهمید که کدام نوع پست‌ها و از چه نوع مدیایی برای مخاطبان شما جذاب‌تر است. در این رابطه مقاله‌ای نیز نوشته ایم که می توانید نگاهی هم به آن بیاندازید.چگونه کانالی موفق داشته باشیم

تبلیغات برای عضوگیری یکی از بهترین روش‌های است. ولی این مهم است که در کدام کانال تبلیغات کنید. کدام کانال می‌تواند بیشترین بازده را داشته باشد؟ دادن پاسخ مستقیم به این سوال تقریبا غیر ممکن است. ولی یک راه حل غیرمستقیم آن این است که با استفاده از اپلیکیشن جادوبی کانال‌های دیگر را رصد کنید. بدین ترتیب می‌توانید به این نکته برسید که پست‌های کدام کانال‌ها در چه ساعت‌هایی از روز چه تعداد بازدید جذب می‌کند.

 آدرس کانال خود را انتهای هر پست قرار دهید و یک لوگو خاص برای کانال و پست‌ها درست کنید. در انتها برای همه پست‌ها خود هشتگ‌های مناسبی برگزینید؛ چرا که در آینده اگر مخاطبان دنبال مطلب خاصی باشند با کلیک بر روی هشتگ مورد علاقه خود به راحتی به آن مطالب دسترسی پیدا می‌کنند. حتی شما می‌توانید هشتگ‌های مورد علاقه مخاطبان خود را به راحتی با اپلیکیشن جادوبی پیدا کنید.

گرفتن بازخورد یک امر رایج در هر کسب و کاری است. چرا که می‌توانید با توجه به نظر مخاطبان خود یک محصول ارائه کنید که مشتری پسند باشد. البته شما در اینجا حتما نیاز ندارید که با تک‌تک مخاطبان خود از طریق چت گفت وگو کنید. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن جادوبی رفتار مخاطبان خود را دریابید و پست‌های مورد علاقه مخاطبان خود را بشناسید.

عالی بود،

مطلب خوبی بود ممنون

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به جادوبی است. ©

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه یک کانال تلگرام خوب داشته باشیم؟ کانال یکی از جذاب ترین قابلیت های تلگرام است که برای بسیاری از بیزینس های سنتی امکان رشد چند برابری را قرار داد. اما سوال اینجاست که تلگرام فیلتر است آیا هنوز می توان از آن برای رشد و پیشرفت بیزینس خود استفاده کنیم؟ با اینکه بیشتر از یک سال است که تلگرام فیلتر شده است اما هنوز محبوبیت خود را در بین مردم از دست نداده است. و هم چنان افراد با روش های مختلف از تلگرام استفاده می کنند. پس می توان گفت تلگرام هم چنان با قدرت می تواند برای بیزینس شما فروش های بیشتر و مشتری های خوبی را در اختیارتان بگذارد. این آموزش از های کارن را به موضوع چگونه یک کانال تلگرام خوب داشته باشیم؟ اختصاص داده ایم که در آن نکات و اصول مهمی را در راستای مدیریت هر چه بهتر کانال به شما آموزش خواهیم داد. تمامی نکاتی که در این آموزش از های کارن گفته می شود اصولی هستند که شما باید در داخل کانال تلگرامی خود به خوبی رعایت کنید.

اولین قدم ساده برای اینکه چگونه یک کانال تلگرام خوب داشته باشیم؟ انتخاب موضوع کانال است. چرا که وقتی شما موضوع کانال تلگرامی خود را مشخص می کنید اولین چراغ را برای مدیرت حرفه ای کانال تلگرام خود روشن کرده اید. شما با این کار مشخص می کنید که اگر من یک کانال پزشکی راه اندازی می کنم کانال من دیگر جای انتشار خبر های روز دنیا و خبر های قیمت بازار ارز و طلا نیست. این یکی از بزرگترین اشتباهی است که مدیران کانال ها انجام می دهند. فراموش می کنند که موضوع کانال آنها چیست و پست های غیر مرتبط با موضوع در کانال قرار می دهند. پس حتما این نکته مهم را در راستای چگونه یک کانال تلگرام خوب داشته باشیم؟ را رعایت کنید.

بعد از اینکه موضوع کانال خود را مشخص کردید به دنبال آن باید نام مناسب با موضوع را مشخص کنید. حتما باید نام کانال با موضوع کانال هم خوانی داشته باشد. در کنار نام کانال شما باید آدرس مناسب یا به عبارتی آیدی مناسب برای کانال خود انتخاب کنید. در انتخاب نام و آدرس کانال دقت کنید که به هیچ عنوان نباید از نام و آدرس طولانی استفاده کنید. نام و آدرس کانال شما باید ساده و کوتاه باشد که به راحتی در ذهن بماند.چگونه کانالی موفق داشته باشیم

تصویر کانال شما باید یک لوگو اختصاصی مرتبط با موضوع کانال شما باشه. بزرگترین اشتباهی که خیلی از افراد انجام می دهند. اینه که تصویر کانال را با عکس پروفایل شخصی خودشون اشتباه می گیرند و دائما اون رو عوض می کنن. در حالی که تصویر کانال شما باید یک لوگوی اختصاصی یک تصویر اختصاصی باشه که در ذهن اعضای کانال شما ثبت بشه که شما و کانالتون رو با اون لوگو بشناسن.

توضیحات کانال بخش مهمی برای کانال تلگرام خوب و حرفه ای است. معمولا کاربران پس از بررسی پست های یک کانال مستقیم سراغ توضیحات کانال می روند ( البته ممکنه یکی قبل از دیدن پست های کانال توضیحات رو بخونه در هر صورت…) پس به هیچ عنوان نباید این قسمت خالی باشه یا اینکه توضیحاتی اضافی داشته باشه. تعداد کاراکتر هایی که در این بخش قرار میگیره محدود است و شما باید به خوبی از این بخش مفید استفاده کنید. پیشنهاد می کنم که در این بخش توضیحات مختصری در رابطه با هدف کانال و اینکه قراره در کانال چه اتفاقاتی بیفتد را بنویسید. حتما حتما سعی کنید یک راه ارتباطی با اعضای کانال خود در این قسمت قرار دهید. اگر هم کانال فروشگاهی دارید بی شک این مورد الزامی است. توضیحات کانال یکی از بخش های مهم چگونه یک کانال تلگرام خوب داشته باشیم؟ است حتما به این مورد به خوبی دقت کنید. خیلی ها همین نکات ساده هم رعایت نمی کنند.

هر کانالی با هر موضوعی داشته باشید تولید محتوا در آن حرف اول را می زند. تولید محتوا منظور همان پست هایی است که در قالب متن/عکس و یا ویدیو در کانال خود قرار می دهید. محتواهایی که در کانال قرار می دهید باید جذابیت ویژه ای داشته باشد تا توسط کاربر مورد توجه قرار بگیرد و دیده شود. وقتی پستی جذاب را در کانال خود قرار می دهید و توسط اعضای کانال دیده می شود اگر جذابیت کافی را داشته باشد توسط اعضای شما در بین دوستانش به اشتراک گذاشته می شود و این بهترین راه برای رشد طبیعی و فوق العاده کانال شماست. شما به راحتی با تولید محتوا های جذاب رایگان برای کانال خود تبلیغ میکنید و تعداد اعضای خود را بدون هیچ هزینه ای افزایش می دهید. تولید محتوای کاربر پسند مهم ترین و پر کاربردترین موضوع برای اینکه چگونه یک کانال تلگرام خوب داشته باشیم است.

گاهی وقت ها ما در تولید محتوا فقط محتواهایی را در کانال قرار می دهیم که حالت خبری دارند و فقط به اعضای کانال ما اطلاعات می دهند. این کار خیلی خوب است اما برای اینکه مطالب کانال شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود باید جذابیت این موضوع رو بیشتر کنید. با چالش ها و برگزاری مسابقات و سوالات مختلف در کانال می توانید توجه کاربر را چندین برابر به پست های خود افزایش دهید و اشتراک گذاری پست ها را افزایش دهید. نوع مسابقه و چالش ها کاملا با موضوع کانال شما ارتباط مستقیمی دارد و باید در راستای موضوع کانال مسابقه یا چالش برگزار کنید.

برنامه زمانی مشخص با موضوع کانال شما ارتباط مستقیمی دارد مثلا وقتی که شما کانالی با موضوع خبری راه اندازی می کنید باید همیشه آپدیت باشید و در هر زمان از شبانه روز خبر ها را در کانال منتشر کنید اما اگر کانال تخصصی با موضوع پزشکی داشته باشید این بحث کاملا تغییر می کند شما در این مورد باید به ساعت پست گذاشتن خود دقت کنید و در زمان هایی از شبانه روز مثلا از ساعت 12 شب به بعد ( بسته به اعضای کانال شما که با موضوع مرتبط است) پست نگذارید چرا که باعث اذیت و آزار اعضای کانال می شوید و کانال شما روند ریزشی خواهد داشت.

نکاتی که در این آموزش از های کارن برای این که چگونه یک کانال تلگرامی خوب داشته باشیم؟ گفته شد همه نکاتی ساده است که شما باید برای داشتن کانالی حرفه ای در کانال خود پیاده سازی کنید. لطفا برای اینکه کانالی موفق و حرفه ای داشته باشید این نکات ساده را به خوبی در کانال خود پیاده سازی کنید چرا که بسیاری از کانال ها به همین نکات هم پایبند نیستند.

سلام آموزش نکات ساده و ابتدایی گفته شده بود یعنی کسی اینارو خودش نمیدونه؟🤔

سلام سامان
معمولا ما فکر می کنیم که این ها نکات ساده ای هستند و اشکال نداره این ها رو رعایت نکنیم بعضی ها هم واقعا این نکات ساده رو بلد نیستند
اما در هر دو حالت چه شما این نکات رو بدونی چه ندونی نباید ازشون غافل شی و ازشون راحت رد شی چون به شدت تاثیر گذار هستند
موفق باشی

غافل*

مرسی برای غلط املایی درست شد.

الان تلگرام فیلتره دیگ جواب نمیده

سلام شیما
با این حرفت کاملا مخالفم شاید تلگرام فیلتر شده باشه ولی بیشتر از قبل توسط مردم داره استفاده میشه و هنوز محبوبیت خودش رو داره یک مدت کوتاهی افت داشت ولی الان پر قدرت کار میکنه.
موفق باشی.

بهترین زمان های ارسال پست در کانال چه ساعت هاییه؟

سلام مهدیس
این موضوع کاملا بستگی به موضوع کانال داره و شما بسته به موضوع کانال و مخاطبین شما باید ساعت های مناسب رو شناسایی کنی و به صورت کلی نمیتونم صحبت کنم.
موفق باشی

سلام اگه من یه کانال جدید بزنم میشه در رابطه با تولید محتوا راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون میشم

سلام علی
تا موضوع مشخص نباشه نمیتونم راهنماییت کنم.
موفق باشی.

مرسی آموزش خوبی بود 😉

با سلام و خسته نباشید
ببخشید بهترین زمان برای اضافه کردن مطالب خبری
در کانال خبری چه زمانیه؟؟

سلام مهدی
کانال خبری باید همیشه آپدیت باشه و هیچ محدودیتی از لحاط زمان نداره. کانال خبری هرچه سریعتر خبر های روز رو در هر ساعتی بزاره براش مفید هم هست.
ولی با این حال سعی کنید اگر خبر خیلی مهمی نیست شبانه 12 تا 8 صبح خبری نزارید.
موفق باشید.

سلام من میخام یه کانال جدید بزنم چون کشیدن کاریکاتور و نقاشی رو بلدم میخام یه کانال اموزش کاریکاتور بزنم میتونین در مورد محتوای کانال منو راهنمایی کنید.

سلام میثم
میتونید از کارهایی که انجام میدین صفر تا صد کار های نقاشی و کاریکاتور ، اطلاعاتی در رابطه با نقاشی و کاریکاتور ، نمونه کار هاتون و…
موفق باشی.

سلام ….به نظرت الان چه کانالی در ایرانه کمه؟..

چه کانالی بزنم خوبه؟.

سلام صفا
این سوال جوابای متفاوتی داره و هر کسی نظر خودشو داره اما به نظر من الان میشه گفت تقریبا کانال با همه موضوعی پیدا میشه اما چیزی که باعث پیشرفت شما میشه نوع معرفی، نوع محتوا، و مزایای رقابتی شما با کانال های مشابه هست…
موفق باشی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

های کارن با هدف ارائه خدمات در زمینه آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی (سوشیال مارکتینگ) بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) و بازاریابی در تلگرام (تلگرام مارکتینگ) راه اندازی شد. ما در های کارن سعی می کنیم بهترین آموزش ها را به شما ارائه کنیم.

ما در های کارن علاوه بر آموزش خدماتی در رابطه با مشاوره و رشد شبکه های اجتماعی شما و همچنین اجرای تبلیغات شما در اینستاگرام و تلگرام را ارائه می کنیم.

تمام هدف های کارن ارائه بهترین خدمات با کیفیت به کاربران سایت است.

ما در های کارن برای آموزش ها و خدمات مشاوره ای خودگارانتی بازگشت وجه 300 درصدرا قرار داده ایم چرا که به خود ایمان داریم.چگونه کانالی موفق داشته باشیم


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


نام *


نام خانوادگی *


نام فروشگاه *


آدرس فروشگاه *

https://hikaren.ir/store/


شماره تلفن*

مشتری هستم

فروشنده هستم

Subscribe to our newsletter

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


عضویت

        
         function on() {
document.getElementById(“overlay”).style.display = “block”;
}

function off() {
document.getElementById(“overlay”).style.display = “none”;
}
        
    .sender-form-modal{z-index: 9999 !important;}.sender-form-modal-content-wrap{margin: 0 auto;margin-bottom: 10%;}.sender-form p{line-height: 1.6;}.sender-form-button,.sender-form-input,.sender-form-input::placeholder{font-family:’IRANSans’ !important;}@media screen and (max-height:700px){.sender-form-modal-content-wrap {bottom: -134px;}}@media screen and (max-height:400px){.sender-form-subtitle{display: none;}}
(function (s, e, n, d, er) {
s[‘Sender’] = er;
s[er] = s[er] || function () {
(s[er].q = s[er].q || []).push(arguments)
}, s[er].l = 1 * new Date();
var a = e.createElement(n),
m = e.getElementsByTagName(n)[0];
a.async = 1;
a.src = d;
m.parentNode.insertBefore(a, m)
})(window, document, ‘script’, ‘https://cdn.sender.net/accounts_resources/universal.js’, ‘sender’);
sender(‘5c5539d9152783’)

زهرا طهماسبی

آموزش شبکه های اجتماعی, اخبار شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, تبلیغات شبکه های اجتماعی, ترفند, تلگراف, تلگرام, تولگرام, حرفه ای باشید, رپورتاژ – تبلیغات شبکه های اجتماعی, سفارش ربات تلگرام, سوالات متداول, لاین استور, موبوگرام, نرم افزار, نگاه کاربران, هک و ضدهک, پیشنهاد ویژه, پینترست, کاربردی, کسب درآمد, کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

۱۹ نظرها
13,721 بازدید

 

 

نمی‌توان تأثیر پررنگ تلگرام را در روز و روزگار ما ایرانی‌ها دست‌کم گرفت، به‌هرحال بسیاری از «معتاد به تلگرام» هستیم.بنابراین «باید بپذیریم که در قلاب گیر افتاده‌ایم!»چگونه کانالی موفق داشته باشیم

به سؤالات زیر فکر کنید:شما چند بار در روز تلگرام خودتان را چک می‌کنید؟ بیش از ده بار؟بیشتر وقتی‌که در تلگرام می‌گذرانید صرف چت کردن می‌شود یا بازدید از کانال‌ها؟اگر یک روز به تلگرام سر نزنید چه حالی پیدا می‌کنید؟آیا کانالی هست که از به‌روز نشدن آن احساس دل‌تنگی کنید؟و…فکر کردن به سؤال‌هایی از جنس باعث می‌شود تا اشراف بیشتری به رابطۀ خودمان با تلگرام داشته باشیم.

حالا برویم سراغ اصل مطلب:توسعه کیفی یک کانال تلگرام به‌مراتب مهم‌تر از توسعه کمی آن است.به نظر من کانالی که ۱۰۰ عضو پیگیر و فعال دارد به‌مراتب بهتر و مؤثرتر از کانالی با ده هزار عضو منفعل و بی‌ربط است.پس باید سؤال اصلی این پست را این‌جوری کامل‌تر کنیم:چگونه یک کانال تلگرام‌ حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشیم؟بنابراین ساخت کانالی شبیه «گیزمیز» مدنظر ما نیست، هرچند شاید نکته‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود برای ساخت کانال‌های پرمخاطب هم مفید باشد، ولی هدف ما در درجۀ اول کیفیت مخاطب است نه کمیت آن. در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی  همراه باشید:

 

بهتر است در هفته یک نفر عضو ثابت و ماندگار به کانال ما اضافه شود تا اینکه در یک روز صد نفر به کانال بپیوندد و در پایان هفته همۀ آن‌ها کانال را ترک کنند یا زحمت باز کردن کانال را به خودشان ندهند!

 

کانال تلگرام را باید جایی مناسب و عالی برای تقویت «عضلات تولید محتوا» در نظر گرفت.

 

وقتی روی کانال، فقط به انتشار لینک مطالب سایتم اکتفا می‌کنم، حس بدی به من دست می‌دهد، به گمانم باید حداقل هفتاد درصد از محتوای ما به‌طور کامل روی کانال منتشر شود و بیست تا سی درصد را به انتشار لینک‌ها اختصاص بدهیم. درباره انتشار آگهی این نسبت باید نود به ده باشد.

 

این شاید مهم‌ترین نکته برای تولید محتوا در تلگرام باشد. باید تا جایی که می‌توانیم کوتاه و موجز بنویسیم.

ایجاز یعنی توجه و احترام به مخاطب.

مخاطب تلگرام حوصلۀ خواندن چیزهای بلند را ندارد!

درست است که تلگرام مثل توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ندارد، ولی به نظرم باید برای خودمان چنین محدودیت‌هایی را برای کانالمان در نظر بگیریم.

 

مخاطب تلگرام پادکست گوش کردن را دوست دارد، ولی اگر سرماخورده‌اید یا تازه از خواب بیدار شده‌اید و صدایتان گرفته از ضبط فایل صوتی خودداری کنید!

انتشار پادکست آن‌قدر مفید و ارزش‌آفرین است که می‌ارزد به خاطر آن به کلاس فن بیان بروید و یک میکروفن درست‌ودرمان برای خودتان بخرید.

سعی کنید کانال شما هویت و سبک بصری خودش را داشته باشد.

سایت‌های مانند pixabay.com عکس‌هایی باکیفیتی را با کپی‌رایت آزاد منتشر می‌کنند و منبع خوبی برای تولیدکننده‌‌های محتوا در تلگرام هستند.

 

اهدافی مثل کسب درآمد، شبکه‌سازی، آموزش، توسعۀ برند، تبلیغات و… می‌توانند اهداف اصلی شما برای ساختن کانال در تلگرام باشند.

ولی اگر می‌خواهید دوام بیاورید و مؤثر باشید اولین هدفتان، قبل از همۀ هدف‌هایی که در بالا ذکر شد، ارزش‌آفرینی و کمک کردن به دیگران باشد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای اعضای کانالتان مفید باشید.

از دستاوردهای چنین دیدگاهی شگفت‌زده خواهید شد.

 

آشنایی با فنون گیمیفیکیشن باعث می‌شود تا اعضای کانال را با خودتان همراه کنید و در میان انبوه کانال‌های تلگرامی متمایز شوید.

نوشتن پست‌های دنباله‌دار و جذاب، یکی از راه‌های همراه کردن مخاطبان با کانال است.

 

بنا نیست چون ساختن کانال در تلگرام رایگان است و برای همه در دسترس، آن را دست‌کم بگیریم. باید برای کانالمان برنامه و تقویم محتوا و به‌روزرسانی داشته باشد.

اگر می‌خواهید به‌عنوان کانالی مرجع و معتبر شناخته شوید سعی کنید یک تقویم محتوا داشته باشید و حتی برای ساعات انتشار محتوا نیز برنامه‌ریزی کنید. بهتر است حداقل در دو سه نوبت مختلف شبانه‌روز کانال را تازه کنیم.

ضمناً انتشار مجدد پست‌های قبلی وبلاگ کار مفیدی است، بالاخره همیشه بعضی از پست‌های خوب کانال از دید برخی از اعضا پنهان می‌مانند.

 

به‌هرحال داشتن کانال در تلگرام مثل ساختن خانه‌ای روی آب است.

تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار در بستری است که دیگران برای ما ساخته‌اند و ممکن است با یک کلیک یا یک اتفاق عجیب‌وغریب و پیش‌بینی‌نشده، در یک‌چشم ‌بر هم زدن هزاران نفر از اعضای کانالتان را از دست بدهیم.

پس بهتر است در کنار کانال، سایت اختصاصی خودمان را داشته باشیم. اعضای کانال در صورت تمایل می‌توانند در خبرنامه سایت ما عضو شوند.چگونه کانالی موفق داشته باشیم

 

محتوا بخش اصلی و مهمی است که می تواند به آسانی در نگهداری و حتی افزایش فالوئر به شما کمک شایانی کند، متاسفانه باید بگوییم ذائقه کنونی فارسی زبان ها در شبکه های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد، هر چقدر شما محتوایی سطحی تر و یا شاید با مزه تر داشته باشید کاربران بیشتر خوششان می آید!

 

سعی کنید کانال شما بر حسب موضوعی که به آن می پردازید پاسخگو باشد، تمامی مشتری ها یا مخاطبان بدانند که زمینه کاری و محتوایی شما چیست و برایشان قابل درک باشد، برای مثال اگر کانالی برای معرفی محصولات مربوط به مصالح ساختمانی دارید دلیلی ندارد که برای جذب مخاطب و فالوئر بیشتر از ارسال جک هم دریغ نکنید! سعی کنید مطالب در زمینه مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد.

بهترین روش افزایش ممبر کانال تلگرام

راه های ایجاد انگیزه بستگی شدید به بیزینس و اهداف شما دارد، اگر فروشنده هستید، ارائه تخفیف یا اشانتوین، اگر خدمتی را ارائه می دهید، ارائه محدودیت زمانی برای دریافت تخفیف و … اما راه های ساده تری هم هست، ارسال مطالبی با انرژی مثبت به صورت روزانه، مثلا هر روز را با یک جمله پر انرژی و مثبت آغاز کنید، یا ابتدای هر هفته با ارسال یک پیام مثبت برای مخاطبانتان آرزوی هفته ای خوب داشته باشید! سعی کنید خود را مقید کنید و مثلا جملات هر هفته را راس ساعتی خاص و در روزی خاص ارسال کنید.

 

هشتگ ها عناصر خوبی هستند که می توانند در دسترسی آسانتر به مطالب توسط کاربران و مخاطبان موثر باشند.

 

سعی کنید حتما در انتهای هر پیام آدرس تلگرام را ذکر کنید ، این نکته هم یک شمایل خاص به ارسال های شما می دهد و هم می تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان کاربران جدید را به کانال شما راهنمایی کند!

 

ادمین های کانال ها خیلی اوقات پر انرژی هستند و محتوا های مناسب و خوبی را طی یک بازه کوتاه ارسال می کنند، توجه کنید کاربران مثل شما مدام و در لحظه کانال شما را چک نمی کنند، وقتی هم در اعلان ها می بینند که پیام جدیدی در کانال شما دارند، شاید در شرایط مساعد دو مورد انتهایی را مطالعه کنند. پس سعی کنید ارسال ها را در طول روز کم کرده و تنها بر ارائه محتوای مناسب بپردازید!

 

این قسمت تنها جایی است که می توانید آدرس وبسایت، شماره تماس و … را به صورت همیشگی در دسترس کاربران قرار دهید، سعی کنید ساده ترین راه های ارتباطی و توضیحاتی که به شرایط بیزینس شما ارتباط دارد را خیلی مختصر بنویسید، درج شماره تماس، ارتباط تلگرامی و وبسایت فراموش نشود!

 

در ابتدای مسیر و ایجاد کانال شما می توانید تا ۲۰۰ نفر را خودتان به لیست مخاطبان اضافه کنید، توجه کنید تنها افرادی را که حدس می زنید محتوای شما به آنها ربطی دارد را اضافه کنید، آن هم فقط یک بار! مطمئن باشید با اضافه کردن دو یا چند بار افراد نمی توانید آن ها را وادار به ماندن در کانال و یا Leave ندادن کنید!

سعی کنید با محتوای به جا و مناسب افراد را جذب و پیگیر مطالب کنید!

 

خریدن فالوئر های کیلویی خیلی مرسوم است اما توجه کنید که تنها پولتان را دور ریخته اید، اعداد نمایش داده شده در بالایی صفحه تنها نظر ادمین ها را جلب می کند، ادمین ها هم افرادی نیستند که برای شما مخاظب بیشتری جذب کنند، توجه کنید که جلب مخاطب اصلی باید از طریق کاربران و معرفی و فورارد مطالب صورت بگیرد! باز هم باید تاکید کنم که سعی کنید مطالب با محتوای مناسب و به جا نظر افراد را جلب کنید!

 

تمامی افرادی که از تلگرام استفاده می کنند با موبایل به چک کردن کانال ها می پردازند و از اینترنت همراه استفاده می کنند، ارائه محتوای با حجم سنگین اکثر مواقع بی فایده است و ارسال های متنی شما بازخورد خیلی بیشتری دارد!

 

ارسال مطالب کانال های دیگر مخاطبان شما را به مرور مطالب آن کانال ها سوق می دهد و کانال شما را یک کپی کار با مطالب تکراری نمایش می دهد. سعی کنید این مورد را به حداقل برسانید و خودتان تا حد امکان تولید کننده محتوا باشید!

 

مهم‌ترین اصل داشتن یک کانال موفق این است که محتوا با علایق کاربران جور باشد. می‌توانید در ابتدا مطالب جذب کننده‌ای را در کانال‌ قرار دهید که شاید آن چنان با موضوع کانال جور در نمی‌آیند. بعد از این که ممبر‌ کافی در این مرحله به‌دست آوردید، می‌توانید بیشتر بر روی مطالب تخصصی‌تر و مرتبط با موضوع کانال وقت بگذارید. شاید در ابتدا متوجه ریزش تعداد ممبرها شوید اما آن را نادیده بگیرید و همین طور به کارتان ادامه دهید.

 

تب کردن در واقع یک سیستم تبلیغاتی است که توسط دو کانال صورت می‌گیرد. این عمل این گونه است که هر دو کانال در یک زمان به طور هماهنگ یک پست تبلیغاتی از هم را می‌گذارند. تب کردن با این روش نه تنها سود آن‌چنان زیادی برای کانال ندارد، بلکه گاهی اوقات باعث ریزش ممبر‌ها هم می‌شود؛ دلیل این موضوع این است که کاربر از کانال مبدا که تبلیغ کانال شما را گذاشته، به صفحه شما منتقل می‌شود و در همین هنگام اولین پستی که مشاهده می‌کند، تبلیغ همان کانال مبدا است. دیدن تبلیغات در تجربه اول باعث می‌شود تا کاربر ترجیح دهد عضو کانال شما نشود. اما موثرترین روش تب کردن چیست؟

موثرترین روش برای تب تبلیغاتی به صورت روزانه است. به این شکل که تبلیغات هم‌زمان در کانال شما و کانال هدف قرار نگیرد. به‌عنوان مثال می‌توانید با کانال مورد نظر هماهنگ کنید تا قرار گیری تبلیغ یک روز برای کانال شما و روز بعد برای کانال دیگر باشد. در این صورت کاربر با دیدن هر دو کانال با تبلیغاتی که شاید برایش آزاردهنده باشد، مواجه نمی‌شود.

 

مطمئن باشید مدیریت یک کانال در تلگرام آسان‌تر از مدیریت یک اداره و دفتر نیست. فاصله زمانی پست‌های‌تان بهتر است دقیق و به یک اندازه باشد. برای این که به این مورد راحت‌تر رسیدگی کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای زمان‌بندی پست‌های کانال‌ها استفاده می‌شوند، بهره ببرید. علاوه بر این‌ها سعی کنید مطالب را پشت سر هم و یا مثلا با فاصله‌های زمانی کم ارسال نکنید. این که پست‌های ارسالی شما پشت سر هم باشد باعث می‌شود تا همیشه جلوی چشم کاربر باشید و مدام اعلانات مربوط به کانال شما در گوشی آن شخص نمایان باشد. این عوامل ریسک از دست دادن ممبر کانال را در شما افزایش می‌دهد. برای مدیریت بهتر این عوامل بهتر است از اپلیکیشن‌‌های مختلف در این زمینه استفاده کنید.

 

سعی کنید خودتان به مطالب خودتان اعتبار ببخشید. تصاویر اختصاصی برای هر مطلب تهیه کنید، آی‌دی کانال را در مطالب قرار دهید و یا حتی لوگوی اختصاصی خودتان را تهیه کنید. مطمئن باشید کاربر با دیدن این موارد برای وقتی که شما گذاشته‌اید ارزش قائل می‌شود و در کانال‌تان ماندگار خواهد شد.

 

تبلیغات را جدی بگیرید و به همان تب‌های تبلیغاتی اکتفا نکنید. مطمئنا برای دیده شدن نیاز به خرج کردن دارید. کانال‌های محبوب را بر اساس تعداد دیده شدن پست‌ها بیابید و به دنبال قرار دادن تبلیغ در آن‌ کانال‌ها باشید. این را هم بدانید که در آینده شما علاوه بر این مقدار پولی که صرف تبلیغ کرده‌اید، سود هم دریافت خواهید کرد. پس تبلیغاتشبکه اجتماعی را دست کم نگیرید. یک نکته مهم دیگر این که زیاد به دنبال ممبرهای فیک نباشید؛ شاید تعداد کمی از آن‌ها برای‌تان مفید باشد اما با گذشت زمان و افزایش‌شان، کاربران با دیدن تعداد دیده شدن هر پست متوجه این عمل‌تان می‌شوند و همین موضوع اعتبار کانال را پایین می‌آورد.

مورد آخر این که فوروارد کردن مطالبی که فکر می‌کنید با سایر پست‌ها تفاوت دارد را حتما امتحان کنید.

 

شما می‌توانید با گذاشتن نظرسنجی‌ها و یا پرسیدن سوالات مختلف، کاربران‌ کانال‌تان را به چالش بکشید. در این صورت کاربر خودش را جزیی از کانال خواهد دانست و فکر خارج شدن از کانال را نخواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این راهکارها چیست؟ اگر روش دیگری برای موفقیت بیشتر در کانال‌های تلگرام سراغ دارید، آن را در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.

 

تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید و به صورت مداوم حتی با تعداد کمی فالوئر پیگیر باشد! مطمئن باشید تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به وقت گذاشتن دارد.

چگونه اعضای کانال تلگرام را زیاد کنیم؟

آسان و خاص کانال خود را مدیریت کنید

عکس بالا یا پایین
شما قادر خواهید بود انتخاب کنید در ارسال عکس خود متن بالا باشد و عکس پایین و یا متن پایین باشد و عکس بالا !

ساخت متون خاص
شما میتوانید با استفاده از ان سامانه متن های آبی ، ایتالیک ، بلد و هایپر لینک ساخته و در کانال خود ارسال کنید

دکمه های شیشه ای
بینهایت سطر و ستون دکمه های شیشه ای بسازید و با لینک های دلخواه در کانال خود منتشر کنید ! امکان قرار دادن تعداد دلخواه کلید در هر سطر و تعداد دلخواه سطر !

ارسال پست های زمان دار
با استفاده از این سیستم میتوانید پست ها ، متن ها ، عکس ها ، کپشن ها و دکمه های شیشه ای خود را از روی تقویم تنظیم کنید ! این پست ها در پنل قابل مشاهده میباشند و میتوانید در پنل پست ها را حذف نمایید ! میتوانید بینهایت پست را برای ارسال تنظیم کنید و شما بدون انجام کاری شاهد ارسال پست ها در کانال خود باشید !

لایک و آنلایک برای هر پست
میتوانید برای هر پست خود دکمه ی لایک و آنلایک بگذارید ! کاربران شما میتوانید هر پست شما را لایک کنند و یا آنلایک ! شما قادر خواهید بود تا تمام لایک ها و آنلایک ها را در پنل به طور کامل مشاهده کنید!

دکمه ی اشتراک گذاری
شما میتوانید برای پست های خود دکمه ی اشتراک گذاری قرار دهید ! کاربران با استفاده از این دکمه قادر خواهند بود پست شما را با دکمه های شیشه ای و دکمه لایک و آنلایک و … در گروه ها ، کانال ها و حتی شخصی دوستان خود به اشتراک بگذارند !

نحوه مدیریت کانال
اولین چیزی که در بحث مدیریت کانال تلگرامی با آن برخورد خواهیم داشت این است که چطور در کانال تلگرام خود محتوا تولید نماییم. بحث تولید محتوای مناسب در کانال، مهمترین بخش مدیریت کانال می باشد. چراکه تقریبا تمامی مخاطبین یک کانال به خاطر محتوای آن، عضو کانال شده اند و اگر محتوای کانال چندان جذاب نباشد، مطمئنا دیر یا زود کانال شما را ترک خواهند کرد. تولید محتوا در کانال دقیقا شبیه به پست مطلب در یک چت خصوصی یا یک گروه می باشد. برای ارسال محتوا در کانال کافی است کانال خود را باز کرده و در کادر مربوطه در پایین صفحه، شروع به نوشتن متن دلخواه و یا آپلود تصاویر و ویدئوهای دلخواه خود نمایید. تنها یک گزینه است که در هنگام پست مطلب در کانال اضافه شده است و در همان کادر پایین شبیه به یک زنگ می باشد. درصورت لمس این گزینه و غیرفعال کردن آن، پست شما برای اعضای کانال به صورت mute شده و بی صدا ارسال خواهد شد.
اما جدای از بحث چگونگی ارسال محتوا در کانال ، اگر روی پروفایل کانال خود کلیک کنید، علاوه بر گزینه های معمول در پروفایل تلگرام، یک گزینه دیگر به نام Manage Channel نیز وجود دارد که با یک آیکون شبیه به چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه نشان داده شده است. در بخش بعدی به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

نحوه ورود به بخش مدیریت کانال

مدیریت اطلاعات عمومی کانال
در بخش مدیریت کانال ، اولین گزینه ای که با ان برخورد می کنیم گزینه Channel info یا اطلاعات کانال می باشد. در این بخش می توانیم نام کانال خود را تغییر داده و یا حالت آن را از عمومی به خصوصی تغییر دهیم. همچنین در این بخش می توانید لینک کانال خود را به دلخواه تغییر دهید. یکی از گزینه های دیگر این بخش توانایی فعال کردن نام ادمین ها برای پست ها می باشد. با روشن کردن گزینه Sign Messages میتوان به نوعی پیام های ارسالی در کانال را امضا دار نمود تا بدین ترتیب هر ادمینی که در کانال اقدام به انتشار مطلب می نماید، اسم او نیز منتشر گردد. گزینه آخر در این صفحه که به صورت قرمز رنگ مشخص شده است، گزینه Delete Channel می باشد که همانطور که از نامش پیداست، با انتخاب این گزینه کانال شما برای همیشه پاک خواهد شد.

مدیریت اطلاعات عمومی کانال

مشاهده آخرین فعالیت های انجام شده در مدیریت کانال
یکی دیگر از گزینه های صفحه مدیریت کانال ، گزینه Recent Actions یا فعالیت های اخیر می باشد که قادر است شما را از آخرین اقداماتی که در کانالتان انجام شده است، آگاه سازد. با انتخاب این گزینه شما می توانید اخرین فعالیت هایی که در کانال شما اتفاق افتاده است را بر حسب زمان مشاهده نمایید. هنگامی که روی این گزینه کلیک می کنید، صفحه کانال شما نمایش داده می شود که در پایین صفحه یک گزینه به نام Setting موجود می باشد. اگر روی این گزینه کلیک کنید، مجموعه ای از فیلترها را مشاهده می کنید که با انتخاب هرکدام می توانید دقیقا فعالیت هایی که مرتبط با موضوع انتخابی است را مشاهده نمایید. این منو شامل گزینه های زیر می باشد:
All Actions : نمایش تمامی فعالیت های ۴۸ ساعت گذشته
New Admins : نمایش آخرین کسانی که مدیر شده اند
New Members : نمایش تمامی کسانی که در ۴۸ ساعت اخیر عضو کانال شده اند
Channel info : نمایش تغییرات اطلاعات کانال در ۴۸ ساعت اخیر
Delete Messages : نمایش تمامی پیام هایی که از کانال پاک شده است
Edited Messages : نمایش تمامی پیام هایی که در کانال ویرایش شده است
Leaving Members : نمایش کسانی که در ۴۸ ساعت اخیر از کانال لفت داده اند
All Admins : نمایش فعالیت های مربوط به تمامی ادمین ها با انتخاب هر کدام از ادمین های کانال
مدیریت ادمین های کانال
اما آخرین بخش مدیریت کانال در تلگرام مربوط به بحث مدیریت ادمین ها و تعیین دسترسی های آنان می باشد. این عمل با استفاده از گزینه Administrators امکان پذیر بوده و با انتخاب آن به صفحه ای هدایت می شوید که تمامی ادمین های کانال خود را می توانید مشاهده نمایید. اگر تاکنون مدیر دیگری برای کانال خود انتخاب نکرده اید می توانید از طریق گزینه Add administrator در بالای همین صفحه، اقدام به اضافه کردن مدیر کانال دلخواه نمایید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب مدیر کانال و دادن دسترسی مدیریت کانال به وی، قبل از هر چیز باید فرد انتخابی برای مدیریت، عضوی از ممبرهای کانال شما باشد. پس از انجام این عمل، می توانید از طریق گزینه Add Administrator فرد مورد نظر را به عنوان مدیر کانال انتخاب نمایید.
به محض انتخاب یکی از اعضای کانال به عنوان مدیر کانال ، صفحه ای برای شما به نمایش در خواهد آمد که در آن تعدادی گزینه دسترسی مدیریتی مشاهده خواهید نمود. با انتخاب هر کدام از این سطح دسترسی ها، اجازه انجام یک نوع از فعالیت های مدیریت کانال، به فرد انتخاب شده داده می شود. این گزینه ها عبارتند از :
Change Channel Info : توانایی تغییر اطلاعات کانال
Post Messages : توانایی ارسال پیام و پست مطلب در کانال
Edit Messages of Others : توانایی ویرایش پست ها و پیام های سایر مدیران
Delete Messages of Others : توانایی پاک کردن پیام ها و پست های دیگران
Add Users : توانایی اضافه کردن عضو جدید به کانال
Add New Admins : توانایی اضافه کردن مدیر جدید به کانال
پس از انتخاب سطح دسترسی مورد نظر برای مدیریت کانال به مدیران جدید، می توانید با لمس گزینه شبیه به تیک در بالای صفحه، فعالیت های خود را ذخیره کرده و به صفحه اول بازگردید. حال شما توانسته اید بدون نیاز به برنامه یا نرم افزار و ربات خاصی اقدامات اولیه در خصوص مدیریت کانال و اعضای کانال خود را انجام دهید که امری بسیار ساده و بدور از پیچیدگی می باشد. مدیریت صحیح کانال باعث جذب مخاطب و افزایش ممبر های کانال تلگرامی شما خواهد شد .
 
منابع:ای تی رسان.مشرق.جام جم.شاهین کلانتری.مدیرتل

شما قادر خواهید بود انتخاب کنید در ارسال عکس خود متن بالا باشد و عکس پایین و یا متن پایین باشد و عکس بالا !

شما میتوانید با استفاده از ان سامانه متن های آبی ، ایتالیک ، بلد و هایپر لینک ساخته و در کانال خود ارسال کنید

بینهایت سطر و ستون دکمه های شیشه ای بسازید و با لینک های دلخواه در کانال خود منتشر کنید ! امکان قرار دادن تعداد دلخواه کلید در هر سطر و تعداد دلخواه سطر !

با استفاده از این سیستم میتوانید پست ها ، متن ها ، عکس ها ، کپشن ها و دکمه های شیشه ای خود را از روی تقویم تنظیم کنید ! این پست ها در پنل قابل مشاهده میباشند و میتوانید در پنل پست ها را حذف نمایید ! میتوانید بینهایت پست را برای ارسال تنظیم کنید و شما بدون انجام کاری شاهد ارسال پست ها در کانال خود باشید !

میتوانید برای هر پست خود دکمه ی لایک و آنلایک بگذارید ! کاربران شما میتوانید هر پست شما را لایک کنند و یا آنلایک ! شما قادر خواهید بود تا تمام لایک ها و آنلایک ها را در پنل به طور کامل مشاهده کنید!

شما میتوانید برای پست های خود دکمه ی اشتراک گذاری قرار دهید ! کاربران با استفاده از این دکمه قادر خواهند بود پست شما را با دکمه های شیشه ای و دکمه لایک و آنلایک و … در گروه ها ، کانال ها و حتی شخصی دوستان خود به اشتراک بگذارند !

اولین چیزی که در بحث مدیریت کانال تلگرامی با آن برخورد خواهیم داشت این است که چطور در کانال تلگرام خود محتوا تولید نماییم. بحث تولید محتوای مناسب در کانال، مهمترین بخش مدیریت کانال می باشد. چراکه تقریبا تمامی مخاطبین یک کانال به خاطر محتوای آن، عضو کانال شده اند و اگر محتوای کانال چندان جذاب نباشد، مطمئنا دیر یا زود کانال شما را ترک خواهند کرد. تولید محتوا در کانال دقیقا شبیه به پست مطلب در یک چت خصوصی یا یک گروه می باشد. برای ارسال محتوا در کانال کافی است کانال خود را باز کرده و در کادر مربوطه در پایین صفحه، شروع به نوشتن متن دلخواه و یا آپلود تصاویر و ویدئوهای دلخواه خود نمایید. تنها یک گزینه است که در هنگام پست مطلب در کانال اضافه شده است و در همان کادر پایین شبیه به یک زنگ می باشد. درصورت لمس این گزینه و غیرفعال کردن آن، پست شما برای اعضای کانال به صورت mute شده و بی صدا ارسال خواهد شد.

اما جدای از بحث چگونگی ارسال محتوا در کانال ، اگر روی پروفایل کانال خود کلیک کنید، علاوه بر گزینه های معمول در پروفایل تلگرام، یک گزینه دیگر به نام Manage Channel نیز وجود دارد که با یک آیکون شبیه به چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه نشان داده شده است. در بخش بعدی به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

نحوه ورود به بخش مدیریت کانال

در بخش مدیریت کانال ، اولین گزینه ای که با ان برخورد می کنیم گزینه Channel info یا اطلاعات کانال می باشد. در این بخش می توانیم نام کانال خود را تغییر داده و یا حالت آن را از عمومی به خصوصی تغییر دهیم. همچنین در این بخش می توانید لینک کانال خود را به دلخواه تغییر دهید. یکی از گزینه های دیگر این بخش توانایی فعال کردن نام ادمین ها برای پست ها می باشد. با روشن کردن گزینه Sign Messages میتوان به نوعی پیام های ارسالی در کانال را امضا دار نمود تا بدین ترتیب هر ادمینی که در کانال اقدام به انتشار مطلب می نماید، اسم او نیز منتشر گردد. گزینه آخر در این صفحه که به صورت قرمز رنگ مشخص شده است، گزینه Delete Channel می باشد که همانطور که از نامش پیداست، با انتخاب این گزینه کانال شما برای همیشه پاک خواهد شد.

مدیریت اطلاعات عمومی کانال

یکی دیگر از گزینه های صفحه مدیریت کانال ، گزینه Recent Actions یا فعالیت های اخیر می باشد که قادر است شما را از آخرین اقداماتی که در کانالتان انجام شده است، آگاه سازد. با انتخاب این گزینه شما می توانید اخرین فعالیت هایی که در کانال شما اتفاق افتاده است را بر حسب زمان مشاهده نمایید. هنگامی که روی این گزینه کلیک می کنید، صفحه کانال شما نمایش داده می شود که در پایین صفحه یک گزینه به نام Setting موجود می باشد. اگر روی این گزینه کلیک کنید، مجموعه ای از فیلترها را مشاهده می کنید که با انتخاب هرکدام می توانید دقیقا فعالیت هایی که مرتبط با موضوع انتخابی است را مشاهده نمایید. این منو شامل گزینه های زیر می باشد:

All Actions : نمایش تمامی فعالیت های ۴۸ ساعت گذشته

New Admins : نمایش آخرین کسانی که مدیر شده اند

New Members : نمایش تمامی کسانی که در ۴۸ ساعت اخیر عضو کانال شده اند

Channel info : نمایش تغییرات اطلاعات کانال در ۴۸ ساعت اخیر

Delete Messages : نمایش تمامی پیام هایی که از کانال پاک شده است

Edited Messages : نمایش تمامی پیام هایی که در کانال ویرایش شده است

Leaving Members : نمایش کسانی که در ۴۸ ساعت اخیر از کانال لفت داده اند

All Admins : نمایش فعالیت های مربوط به تمامی ادمین ها با انتخاب هر کدام از ادمین های کانال

اما آخرین بخش مدیریت کانال در تلگرام مربوط به بحث مدیریت ادمین ها و تعیین دسترسی های آنان می باشد. این عمل با استفاده از گزینه Administrators امکان پذیر بوده و با انتخاب آن به صفحه ای هدایت می شوید که تمامی ادمین های کانال خود را می توانید مشاهده نمایید. اگر تاکنون مدیر دیگری برای کانال خود انتخاب نکرده اید می توانید از طریق گزینه Add administrator در بالای همین صفحه، اقدام به اضافه کردن مدیر کانال دلخواه نمایید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب مدیر کانال و دادن دسترسی مدیریت کانال به وی، قبل از هر چیز باید فرد انتخابی برای مدیریت، عضوی از ممبرهای کانال شما باشد. پس از انجام این عمل، می توانید از طریق گزینه Add Administrator فرد مورد نظر را به عنوان مدیر کانال انتخاب نمایید.

به محض انتخاب یکی از اعضای کانال به عنوان مدیر کانال ، صفحه ای برای شما به نمایش در خواهد آمد که در آن تعدادی گزینه دسترسی مدیریتی مشاهده خواهید نمود. با انتخاب هر کدام از این سطح دسترسی ها، اجازه انجام یک نوع از فعالیت های مدیریت کانال، به فرد انتخاب شده داده می شود. این گزینه ها عبارتند از :

Change Channel Info : توانایی تغییر اطلاعات کانال

Post Messages : توانایی ارسال پیام و پست مطلب در کانال

Edit Messages of Others : توانایی ویرایش پست ها و پیام های سایر مدیران

Delete Messages of Others : توانایی پاک کردن پیام ها و پست های دیگران

Add Users : توانایی اضافه کردن عضو جدید به کانال

Add New Admins : توانایی اضافه کردن مدیر جدید به کانال

پس از انتخاب سطح دسترسی مورد نظر برای مدیریت کانال به مدیران جدید، می توانید با لمس گزینه شبیه به تیک در بالای صفحه، فعالیت های خود را ذخیره کرده و به صفحه اول بازگردید. حال شما توانسته اید بدون نیاز به برنامه یا نرم افزار و ربات خاصی اقدامات اولیه در خصوص مدیریت کانال و اعضای کانال خود را انجام دهید که امری بسیار ساده و بدور از پیچیدگی می باشد. مدیریت صحیح کانال باعث جذب مخاطب و افزایش ممبر های کانال تلگرامی شما خواهد شد .

 

منابع:ای تی رسان.مشرق.جام جم.شاهین کلانتری.مدیرتل

برای امتیاز دادن به این مطلب از راست به چپ ستاره بدهید !

4.2 / 5. 6

اولین کسی باشید که به این مطلب ستاره می دهد

این مطلب را مفید میدانید…

برای ارتقاء این مطلب نظر بدهید

پیشهادتان به نویسنده و مدیر سایت

برچسب ها#آموزش استفاده از قابلیت تماس صوتی #تلگرام + قابلیت فشرده سازی ویدیو add استیکر تلگرام pdf تلگرام social media marketing Social network advertising Telegram Telegram v3.2.6 – جدیدترین و آخرین ورژن مسنجر تلگرام مخصوص آندروید! آموزش آموزش بازاریابی اینترنتی آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی آموزش تلگرام آموزش ساخت ربات تلگرام از صفر تا صد به صورت رایگان آموزش ساخت ربات ضد اسپم در تلگرام آموزش عمومی و خصوصی کردن کانال تلگرام ابزار بازاریابی اثر تلگرام بر زندگی مشترک اخبار تماس صوتی تلگرامی ارتباط با ادمین در کانال ارسال پیام به هزار گروه در تلگرام استقبال از شبکه های اجتماعی اشتباه در شبکه های اجتماعی اطلاعاتی از شبکه های اجتماعی امنیت در تلگرام اهمیت شبکه های اجتماعی بازاریابی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بازاریابی شبکه های اجتماعی برنامه افزایش بازدید (view) پست کانال برنامه مدیریت کانال تلگرام بهترین کانال های تلگرام بهینه سازی کانال تلگرام تاثیر شبکه های اجتماعی تبادل و افزایش اعضا کانال تلگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی تبلیغات شبکه های اجتماعی تبلیغات کانال تلگرام ترفند دور زدن ریپورت در کانال تلگرام ترفندهای اینترنت تقویت ویو کانال تلگرام تلگرام حذف اطلاعات کانال تلگرام خدمات در شبکه های اجتماعی ارتباطی حرفه ای باشید ربات مدیریت گروه تلگرام رایگان دانلود ربات مدیریت گروه تلگرام ربات ناظم گروه تلگرام ربات قفل گروه ربات مدیریت گروه رایگان ساخت ربات مدیریت گروه تلگرام ربات مدیریت کانال تلگرام ساخت ربات مدیر گروه ربات مدیریت گروه تلگرام رایگان ربات مدیریت کانال تلگرام ربات دستیار کانال تلگرام ربات مدیر گروه ربات کانال تلگرام رسانه های اجتماعی سیگنال های شبکه اجتماعی شبکه اجتماعی فارسی شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی موبایلی فضای مجازی قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی مدیریت حرفه ای کانال تلگرام مدیریت شبکه های اجتماعی معرفی رایگان کانال تلگرام معرفی کانال تلگرام مقالات شبکه های اجتماعی مقاله شبکه های اجتماعی نکته پیشنهاد ویژه کانال تلگرام کسب درآمد از شبکه های اجتماعی کسب درامد از شبکه های اجتماعی کسب و کار

1399-11-19

1399-11-17

1399-11-16

1399-11-06

1399-11-05

1399-10-20

1399-10-15

1399-10-13

1399-10-08

4 (8) 🌺 در روزهایی که ویروس پر دردسر کرونا کسب و کارهایی زیادی را را …

@DANSTANYjalb کانال دانستنی ها اگه میخوای اطلاعات عمومیت بالا بره و پست های جالب و شگفت انگیز ببینی جوین شو

کانالتون رو به راحتی میتونید در جایگاه اصلی و به رایگان معرفی کنید

https://linestore.ir/channels/

میشه بگید سامانه ای که عکس پایین باشه و متن بالا چی یود؟
چیز جالبی است برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

میتونید از رباتهای مربوط به این کار استفاده کنید که متن طولانی و عکس رو میتونید با استفاده از این رباتها به راحتی قرار بدین،خوشحالیم که دوستان عزیز مثل شما داریم که مطالبمون رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی مطالعه میکنید و ما رو با خوندن اونها و ارسال نظراتتون حمایت میکنید

مورد شماره دو یعنی کپی پیست مطالب بدترین کار ممکن واسه پیش بردن یه کاناله. کانالی که مطالبش از خودش باشه و بتونه شور و اشتیاق تولید کنه صد در صد بیشترین امار جذب مخاطب رو هم خواهد داشت

به به نظر قشنگی ارسال کردین ،اره استاد گلمون مهندس درویش زاده عزیز هم همیشه تاکید دارند که از مطالب دیگران کپی نکنید سعی کنید با تولید محتوای خوب و جذاب برای کانالتون دیگران رو مجذوب کنید ،

کار برای کانال حرفه ای حیلی کار سخت و پیچیده است

دوست خوبمون میتونید با فراگیری روشهای مربوطه در زمینه کانال داری در کمپ های آموزشی مهندس درویش زاده عزیز این کار رو براحتی و خوبی انجام بدین

تولید محتوای با کیفیت کار بسیار وقت گیر و پر دردسری است اما برای حفظ مخاطب الزامی است

سلام
مطلب مفیدی بود و داشتن کانال حرفه ای به نکته اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خوبی اشاره میکنه

سلام تبلیغات برای کانالهای تگرامی خیلی اثر بخشه و میتونه باعث افزایش ممبر کانال و رشدشون بشه

با توجه به اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی داشتن یک کانال تلگرام حرفه ای میتونه کمک بزرگی به امر بازاریابی بکنه و باعث افزایش سوداوری شود.

داشتن یه کانال تلگرامی خوب برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی خیلی موثره ،ممنونیم ستایش جان که نظرت رو برامون ارسال کردی

با توجه به اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی داشتن یک کانال حرفه ای تلگرام خیلی میتونه به امر بازاریابی کمک کنه.

ممنون گلم از ارسال نظرتون ،کانال حرفه ای نقش خیلی موثری در بازاریابی در شبکه های اجتماعی داره ،منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم

موارد ذکر شده برای داشتن یک کانال خوب در شبکه اجتماعی تلگرام بسیار بسیار عالی بودند. ممنون از شما

بزرگوارین و ممنونیم که نظرات ارزشمندتون رو برامون ارسال میکنید

توضیحات بخش مدیریت اطلاعات عمومی کانال خیلی مفید و جامع بود و من هم از اون در کانالم استفاده میکنم

خواهش میکنم مهیار عزیز،خوشحالیم که مطالبمون براتون مفید واقع شده و ممنونیم ازتون که نظرتون رو برامون ارسال کردین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

وقتی کامنتم تائید شد از طریق ایمیل خبر بده.

سفارش فالوور اینستاگرام سفارش ویو (بازدید) اینستاگرامسفارش لایک اینستاگرام سفارش بیننده لایو اینستاگرامسفارش بیننده استوری اینستاگرام سفارش بیننده IGTV اینستاگرامسفارش ایمپرژن ، ذخیره و ریچ اینستاگرام

سفارش ممبر کانال تلگرام سفارش ممبر سوپر گروه تلگرام سفارش بازدید پست تلگرام سفارش لایک و نظرسنجی تلگرام

 

لاین استور مشاور و مجری آموزش و تبلیغات شبکه های اجتماعی به مدیریت مهندس درویش زاده  اواخر سال 1391 در جوار آقا علی بن موسی الرضا ع بصورت استارتاپی شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر همراه با 14 کارمند حضوری، 68 کارمند مجازی و 33 نمایندگی مجاز، ارائه دهنده خدمات شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ  میباشد.مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. ارتباط با لاین استور 

مشهد ، طبرسی ۵۷ ، خیابان المهدی شرقی، پلاک ۴۳۲/۱
(مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)
مشهد – احمد آباد – ابوذر غفاری ۱۶ پلاک ۱۶۰ واحد ۱۰
(مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)


https://linestore.ir/wp-content/uploads/2017/10/پادکست-چگونه-یک-کانال-تلگرام-حرفه‌ای-داشته-باشیم؟.mp3Downloads-icon


pdf تلگرامDownloads-icon

هر کسی به آسانی می تواند برای خودش یک کانال تلگرام داشته باشد و با کنترل و مدیریت آن با سایر افراد به صورت یک طرفه ارتباط بر قرار کند. از همین رو این روز ها در هر فروشگاه و هر کسب و کاری می توان دید که آدرس کانال های تلگرامی به ثبت رسیده و سعی افراد موظف و یا صاحبان مشاغل بر برقراری ارتباط غیر قابل چشم پوشی است.

برقراری ارتباط موثر با مشتری‌ها یکی از بزرگترین و مهمترین مواردی است که میتواند به هر صاحب شغلی چه در کسب و کارهای کوچک و چه در کسب و کارهای بزرگ برای دستیابی به فروش و بازار بیشتر کمک شایانی کند، در دنیای رقابت و شلوغ کنونی شما باید طوری با مشتری ارتباط برقرار کنید که همان برخورد اولتان و در لحظات ابتدایی جایگاه مورد نظر در ذهن فرد یا مشتری ثبت کند. در این مطلب با هم به مرور تمام نکات مهم و کاربردی جهت آموزش مدیریت کانال تلگرام خواهیم پرداخت با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ترفند تلگرام ؛ کارهای واجب و مهمی که حتما باید در تلگرام انجام دهیم!

از ارتباط اول که بگذریم در این مطلب در نت نوشت با شما هستیم با امکانی که به شما توانایی ارتباط موثر و بر خط را با مشیریانتان می دهد، آن هم به صورت رایگان!چگونه کانالی موفق داشته باشیم

کانال های تلگرام به خوبی جایگاه خودشان را کسب کرده اند، هر کسی به آسانی می تواند برای خودش یک کانال تلگرام داشته باشد و با کنترل و مدیریت آن با سایر افراد به صورت یک طرفه ارتباط بر قرار کند. از همین رو این روز ها در هر فروشگاه و هر کسب و کاری می توان دید که آدرس کانال های تلگرامی به ثبت رسیده و سعی افراد موظف و یا صاحبان مشاغل بر برقراری ارتباط غیر قابل چشم پوشی است و حتما یادگیری و آموزش مدیریت کانال تلگرام برای همه واجب است!

بیشتر بخوانید: استیکر های جدید تلگرام را کجا بیابیم !؟ راهنمای نصب جدیدترین استیکرها در تلگرام

در ادامه با آموزش مدیریت کانال تلگرام به ذکر نکات و مواردی خواهیم پرداخت که به شما در اداره یک کانال تلگرام موفق کمک خواهد کرد! با نت نوشت همراه باشید.

تیتر گویاست و نیازی به تاکید بر این مطلب نیست، اینکه نام کانال شما با بیزینس مورد نظرتان همسو باشد کاملا منطقی است اما در آموزش مدیریت کانال تلگرام پیشنهاد میکنیم اگر اکانتی در سایر شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام دارید سعی کنید نام کانال تلگرام و نام کاربری یا صفحه اینستاگرامتان یکی باشد!

راه های مختلفی برای معرفی کانال وجود دارد، اگر وبسایت دارید حتما لینکی به صورت لایت باکس و در حین ورود به صفحه اول وبسایت از کانال قرار دهید و کانال تلگرامتان را به افراد و بازدیدکنندگان معرفی کنید (با یک لینک فعال و مستقیم به آدرس کانال)! اگر فقط صفحه اینستاگرام دارید حتما سعی کنید آدرس کانال را در قسمت بیوگرافی قرار دهید و حتما توجه کنید برای گذاشتن لینک کانال در بیوگرافی باید از مخفف Tlgrm.me یا روش های لینک دهی مشابه به جای telegram.me استفاده کنید!

در آموزش مدیریت کانال تلگرام باید گفت از دیگر راه هایی که می توانید جذب مخاطب کنید اینکه در کارت ویزیت و یا کاتالوگ ها در کنار آدرس وبسایت سعی کنید آدرس تلگرام را درج کنید، پیشنهاد می کنم از QR Code یا همان بارکد های مربعی استفاده کنید، البته در ابعاد قابل مشاهده توسط دوربین ها!

از فرصت حضور در نمایشگاه های مرتبط و جلسات و همایش های گروهی به هیچ عنوان غافل نشوید ارائه تخفیف های تلگرامی هم می تواند وسیله و ابزار موثری در جذب مخاطب باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از دست کانال ها و ربات های مزاحم در تلگرام خلاص شویم ؟

در ادامه آموزش مدیریت کانال تلگرام به سراغ بخش بسیار مهمی می رویم، محتوا! محتوا بخش اصلی و مهمی است که می تواند به آسانی در نگهداری و حتی افزایش فالوئر به شما کمک شایانی کند، متاسفانه باید بگوییم ذائقه کنونی فارسی زبان ها در شبکه های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد، هر چقدر شما محتوایی سطحی تر و یا شاید با مزه تر داشته باشید کاربران بیشتر خوششان می آید!

سعی کنید کانال شما بر حسب موضوعی که به آن می پردازید پاسخگو باشد، تمامی مشتری ها یا مخاطبان بدانند که زمینه کاری و محتوایی شما چیست و برایشان قابل درک باشد، برای مثال اگر کانالی برای معرفی محصولات مربوط به مصالح ساختمانی دارید دلیلی ندارد که برای جذب مخاطب و فالوئر بیشتر از ارسال جک هم دریغ نکنید! سعی کنید مطالب در زمینه مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد.

بیشتر بخوانید: معنی دقیق اموجی ها را بدانید؛ این شکلک ها همه را به اشتباه می اندازند!

در ادامه آموزش مدیریت کانال تلگرام باید بگوییم، راه های ایجاد انگیزه بستگی شدید به بیزینس و اهداف شما دارد، اگر فروشنده هستید، ارائه تخفیف یا اشانتیون، اگر خدمتی را ارائه می دهید، ارائه محدودیت زمانی برای دریافت تخفیف و … اما راه های ساده تری هم هست، ارسال مطالبی با انرژی مثبت به صورت روزانه، مثلا هر روز را با یک جمله پر انرژی و مثبت (برای دسترسی به انبوهی از این جملات پیشنهاد می کنم یک جلد مجله موفقیت خریداری کنید!) آغاز کنید، یا ابتدای هر هفته با ارسال یک پیام مثبت برای مخاطبانتان آرزوی هفته ای خوب داشته باشید! سعی کنید خود را مقید کنید و مثلا جملات هر هفته را راس ساعتی خاص و در روزی خاص ارسال کنید.

هشتک ها عناصر خوبی هستند که می توانند در دسترسی آسانتر به مطالب توسط کاربران و مخاطبان موثر باشند، مثلا در همین مورد اخیر در کانال نت نوشت سعی می کنیم هر روز یک پیام پر انرژی با هشتگ #روز_خوبی_داشته_باشید بفرستیم، شخص با تپ کردن روی هشتک می تواند باقی ارسال ها را ببیند و دسترسی به تمامی پست های با این مضمون داشته باشد.

سعی کنید حتما در انتهای هر پیام آدرس تلگرام را ذکر کنید، مثلا در کانال نت نوشت ما امضای

@netnevesht ? نت نوشت

را درج می کنیم، این نکته هم یک شمایل خاص به ارسال های شما می دهد و هم می تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان کاربران جدید را به کانال شما راهنمایی کند!

بیشتر بخوانید: با توانایی های جالب و پنهان در کانال های تلگرام آشنا شوید

نکته مهمی که نباید در آموزش مدیریت کانال تلگرام از قلم بیفتد اینکه: ادمین های کانال ها خیلی اوقات پر انرژی هستند و محتوا های مناسب و خوبی را طی یک بازه کوتاه ارسال می کنند، توجه کنید کاربران مثل شما مدام و در لحظه کانال شما را چک نمی کنند، وقتی هم در اعلان ها می بینند که پیام جدیدی در کانال شما دارند، شاید در شرایط مساعد دو مورد انتهایی را مطالعه کنند. پس سعی کنید ارسال ها را در طول روز کم کرده و تنها بر ارائه محتوای مناسب بپردازید!

 

این قسمت تنها جایی است که می توانید آدرس وبسایت، شماره تماس و … را به صورت همیشگی در دسترس کاربران قرار دهید، سعی کنید ساده ترین راه های ارتباطی و توضیحاتی که به شرایط بیزینس شما ارتباط دارد را خیلی مختصر بنویسید، درج شماره تماس، ارتباط تلگرامی و وبسایت فراموش نشود!

در ابتدای مسیر و ایجاد کانال شما می توانید تا ۲۰۰ نفر را خودتان به لیست مخاطبان اضافه کنید، توجه کنید تنها افرادی را که حدس می زنید محتوای شما به آنها ربطی دارد را اضافه کنید، آن هم فقط یک بار! مطمئن باشید با اضافه کردن دو یا چند بار افراد نمی توانید آن ها را وادار به ماندن در کانال و یا Leave ندادن کنید!

 در آموزش مدیریت کانال تلگرام تاکید می کنیم که سعی کنید با محتوای به جا و مناسب افراد را جذب و پیگیر مطالب کنید!

خریدن فالوئر های کیلویی خیلی مرسوم است اما توجه کنید که تنها پولتان را دور ریخته اید، اعداد نمایش داده شده در بالایی صفحه تنها نظر ادمین ها را جلب می کند، ادمین ها هم افرادی نیستند که برای شما مخاطب بیشتری جذب کنند، توجه کنید که جلب مخاطب اصلی باید از طریق کاربران و معرفی و فروارد مطالب صورت بگیرد! باز هم باید تاکید کنم که سعی کنید مطالب با محتوای مناسب و به جا نظر افراد را جلب کنید!

تمامی افرادی که از تلگرام استفاده می کنند با موبایل به چک کردن کانال ها می پردازند و از اینترنت همراه استفاده می کنند، ارائه محتوای با حجم سنگین اکثر مواقع بی فایده است و ارسال های متنی شما بازخورد خیلی بیشتری دارد!

از مهمترین نکاتی که نباید در آموزش مدیریت کانال تلگرام از قلم بیفتد اینکه ارسال مطالب کانال های دیگر مخاطبان شما را به مرور مطالب آن کانال ها سوق می دهد و کانال شما را یک کپی کار با مطالب تکراری نمایش می دهد. سعی کنید این مورد را به حداقل برسانید و خودتان تا حد امکان تولید کننده محتوا باشید!

تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید و به صورت مداوم حتی با تعداد کمی فالوئر پیگیر باشد! مطمئن باشید تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به وقت گذاشتن دارد،

 

توجه: این نوشته بروز خواهد شد، اگر شما هم نکته یا ایده دارید با نت نوشت در میان بگذارید!


ali


۲۵ آذر ۱۳۹۷ at ۱۲:۲۳

مطلبتون عالیه فقط بنظر من مثل گذشته کانال تلگرام چندان محبوبیتی نداره ولی باز میتونه مفید واقع بشه


محیا


۱ تیر ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۸

ممنونم عالی بود

چگونه کانالی موفق داشته باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

چگونه کانالی موفق داشته باشیم
چگونه کانالی موفق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *