چگونه یک شوهر خوب باشیم

 
helpkade
چگونه یک شوهر خوب باشیم
چگونه یک شوهر خوب باشیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

40 بازدید

72 بازدید

170 بازدید

146 بازدید

178 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

40 بازدید

72 بازدید

170 بازدید

146 بازدید

178 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

40 بازدید

72 بازدید

170 بازدید

146 بازدید

178 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

40 بازدید

72 بازدید

170 بازدید

146 بازدید

178 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 

 

 

جدی گرفتن ده توصیه ساده، شما را به بهترین شوهر دنیا برای همسرتان تبدیل می‌کند. جدی گرفتن ده توصیه ساده، شما را به بهترین شوهر دنیا برای همسرتان تبدیل می‌کند. اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که خود را در کار و مشکلات روزانه غرق کرده‌اید‌، بهتر است چند دقیقه‌ای دست از سر قبض‌های پرداخت نشده آب‌، برق و گاز‌….و قسط‌های عقب مانده شهریه بچه‌ها بردارید‌ و فقط با برداشتن ۱۰ گام ناقابل‌، مثل همیشه برای همسرتان بهترین شوهر دنیا باشید‌:

چگونه یک شوهر خوب باشیم

 

● گام ۱. خانم‌ها مقدم‌اند !برای یک بار هم که شده دنیا را از چشم همسرتان ببینید‌. شاید تا به حال اصلاً به این موضوع توجه نکرده باشید که ممکن است خدای نکرده علایق و خواسته‌های خانم‌تان با علایق شما کاملاً متفاوت باشد‌! اما حالا وقتش شده که به قول معروف‌، چشم‌هایتان را بشویید و جور دیگر ببینید‌.

 

● گام ۲. خواباندن بچه‌ها هم لذتی دارد‌، امتحان کن. هفته‌ای یکبار به همسرتان مرخصی بدهید و وظیفه خواباندن بچه‌ها را شما به عهده بگیرید‌، تا حداقل خانم‌تان یک ساعت سرو صدای بچه‌ها را فراموش کرده و با خیال راحت این وقت را برای خواندن کتاب‌، انجام کارهای شخصی عقب‌افتاده و یا حتی برای گشت زدن در اینترنت اختصاص دهد‌. مطمئن باشید با این کار دعای خیر همسرتان همیشه پشت سر شما خواهد بود‌.

 

● گام ۳. عذرخواهی هم کلمه مفیدی است ! در این یک مورد با شما همدردی می‌کنیم‌، چون به همان اندازه که عذرخواهی از طرف مقابل ساده به نظر می‌آید‌، احتمالاً به همان اندازه هم برایتان سخت‌ترین کار روی زمین خواهد بود‌. اگر تا به حال متوجه شده باشید ازدواج شباهت زیادی به مسابقه دوی ماراتن دارد‌، چر ؟ از این جهت که هر چقدر در بگو‌مگوهای خانوادگی زود از کوره در بروید‌، زودتر از پا می‌افتید و ادامه زندگی زناشویی برای شما سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر می‌شود . اما فقط کافیست یکبار هم که شده با قضیه جور دیگری برخورد کنید‌، رفتار آرام و متانت‌آمیز بهترین مسکن برای آرام کردن موقتی تنش‌های رفتاری است‌، اما اگر احیاناً شما مقصر بودید‌، می‌توانید تنها با به زبان آوردن یک عذرخواهی ساده پرچم صلح را به همسرتان نشان داده و اجازه ندهید دلخوری پیش آمده بزرگ و بزرگتر شود‌.

 

● گام ۴. از همسرتان برای اینکه شما را تحمل می‌کند تشکر کند شاید حتی خواندن این گام هم به مذاقتان خوش نیاید‌، چه رسد به عمل کردن به آن‌. اما منظور ما این نیست که در مقابل همسرتان بنشینید و در حالی که لیستی از اشتباهات خود تهیه کرده‌اید‌، مورد به مورد را شرح داده و به‌خاطر آنها عذرخواهی کنید‌ نه‌! مسلماً برای هر مردی پیش آمده که قول و قرارهایش را فراموش نماید یا با دیدن دوستان خود آن‌چنان زمان و مکان را گم کند که ساعت‌ها همسرش را چشم انتظار نگه دارد‌. اما همین اندازه که به او بگویید زندگی کردن با شما چندان هم کار ساده‌ای نیست و به‌خاطر صبر و تحمل همسرتان از او تشکر کنید‌، کفایت می‌کند.

 

● گام ۵. کمی ‌و فقط کمی ‌از ریخت و پاش‌های خودتان را جمع کنید باور کنید آسمان به زمین نمی‌آید اگر استکان چای قند پهلوی آخر شب‌، یا لیوان چایی صبحانه خود را از کف اتاق و یا از روی میز صبحانه به سینک ظرفشویی انتقال دهید‌. از ما به شما نصیحت‌، تحقیقات نشان داده استکان چای یکی از معضلات زندگی مشترک و عامل بسیاری از جدایی‌ها بوده‌!

 

● گام ۶. برای با هم بودن زمان بگذارید شما هم از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن نام دوران نامزدی به یاد شام‌های خاطره انگیزی می‌افتید که در یک رستوران دنج خورده‌اید‌؟ چه اشکالی دارد اگر حتی با وجود داشتن دو فرزند برای گذاشتن قرارمدارهای این‌چنینی باز هم زمانی را معین کنید‌؟! می‌توانید بچه‌ها را نزد یکی از دوستان خود بگذارید و مثل آن روزها فقط برای با هم بودن شام را بیرون از خانه صرف کنید‌.

 

● گام ۷. آراسته و خوش تیپ باشید سعی کنید همیشه به آراستگی و مرتب بودن ظاهر خود اهمیت دهید‌. این برای خانم‌ها نکته مهمی‌ است‌.

 

● گام ۸. شما هم به تمدد اعصاب نیاز دارد گاهی وقت‌ها شرایطی را ایجاد کنید که برای چند ساعتی کمی‌ از محیط خانواده و مسئولیت‌های خود فاصله بگیرید‌. مثلاً با دوستانتان به کوه بروید و یا به ورزش‌های مورد علاقه‌تان بپردازید تا شادی و نشاط و آرامش باعث تجدید نیروی از دست رفته‌تان شده ‌و وقتی به خانه بر‌می‌گردید‌، به مردی ایده‌آل برای زندگی تبدیل شده باشید‌.

 

● گام ۹. مسئولیت تصمیمات خود را شخصاً به عهده بگیرید هیچ وقت و در هیچ شرایطی از پذیرش عواقب تصمیمات خود شانه خالی نکنید‌. اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید دعوت پدر و مادر‌تان را برای مهمانی شب جمعه قبول کنید‌، خودتان گوشی تلفن را برداشته و به آنها اطلاع دهید‌. هیچ وقت مسئولیت چنین کاری را به گردن همسرتان نیندازید.

 

●‌ گام ۱۰. فراموش نکنید روزی شما هم فرهاد کوه‌کن بودید یادتان می‌آید قبل از ازدواج چقدر به رفتارها و حرکات خود توجه داشتید و چقدر سعی می‌کردید با پرستیژ و تاثیرگذار باشید‌؟! اما احتمالاً دیگر مدت‌هاست که خبری از آن فرهاد کوه‌کن نیست و او هم در میان روزمره‌گی هر روزه‌تان گم شده .

 

اما هنوز هم دیر نشده از همین امروز هر کاری که می‌توانید برای گرم کردن آتش زندگی‌تان انجام دهید‌، کاری کنید تا مثل گذشته همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید و از بودن در کنار یکدیگر راضی باشید.

منبع:خانواده سبز

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


خرید ماست ساز پونته


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


جراحی زیبایی سینه و شکم


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

چگونه یک شوهر خوب باشیم


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


واسه همه چی جا هست!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چگونه یک شوهر خوب باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

ازدواج هم زمان هم شگفت انگیز و هم چالش برانگیز چه کسی دلش نمی خواهد با مرد کاملی که در داستانهای افسانه ای شنیدیم ازدواج کند ؟ مرد شما به همان اندازه که او را می سازید کامل است. هر دو طرف می بایست تلاش، کار سخت و زمان برای برقراری رابطه انجام دهند با این حال ، برخی از ویژگی های رایج وجود دارد که یک شوهر ایده آل را می سازد، در این بخش از نمناک 10 خصوصیات شوهر خوب و نشانه وجود دارد که نشان می دهد با دیدن آنها در وجود همسرتان شما نیز یک شوهر عالی دارید.

او هرگز اهمیت ارتباط را به کم فرض نمی کند. او با شما صحبت می کند و به آن چه می گویید گوش می دهد و واقعا سعی می کند درک کند که شما از کجا آمده اید. او می داند چه زمانی صحبت کند و چه زمانی صحبت نکند ، او می تواند با شما در باره هر چیزی و هر کاری، از نمایش های ورزشی مورد علاقه خودش گرفته تا شوی تلویزیونی مورد علاقه شما، صحبت کند.

او دوست دارد در اطراف شما باشد . تا وقتی که با شما زمان می گذراند واقعا مهم نیست چه کاری انجام می دهید . او واقعا از داشتن شما در کنار خودش لذت می برد. می توانید در خانه با هم به تماشای یک فیلم رمانتیک احمقانه بنشیینید وچیپس و بادام زمینی بخورید یا به یک رستوران بروید ،شما هر دو تجربه یک غذا خوردن خوب با هم را دوست دارید ، تا زمانی که او این کار را با شما انجام می دهد ، خوشحال خواهد بود .

چگونه یک شوهر خوب باشیم

چه کسی یک مرد با حس شوخ طبعی را دوست ندارد؟ او مطمئنا می داند چگونه در زمان مناسب احمقانه و خنده دار باشد. او شوخی باورنکردنی می کند یا صورتش را به خنده دارترین حالت ممکن می کند که باعث می شود شما به قدری بخندید که دل درد بگیرید. دیدن لبخند شما او را شاد ترین مرد زنده می کند.

او شما را با تمام فراز و نشیب هایتان حمایت می کند .او همواره در کنار شما است تا شما را بدون توجه به شرایط حفظ کند . او از تمام تلاش های شما حمایت می کند و بیشتر از هر کس دیگری به توانایی های شما اعتماد دارد. زمان هایی وجود دارد که شما خودتان تردید دارید، اما او همیشه با عشق و پشتیبانی شما را تضمین می کند تا از شما پشتیبانی کند و بتوانید رو به جلو حرکت کنید.

او معتقد نیست که مردها همیشه باید باهوش ترین و زرنگ ترین فرد در رابطه باشند. او مایل است دانشی را که در طول عمر خود کسب کرده است ، به شما نشان دهد . او افتخار خواهد کرد که دانش خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.

اجازه دهید واقع بین باشیم ، هر انسانی حق دارد از چیز ها و مردم زیبا قدردانی کند ما عاشق نگاه کردن به مردان زیبا نیز هستیم ، آیا نیستیم ؟ با این حال ، یک شوهر عالی کسی است که می داند که مهم نیست چند زن زیبا وجود دارد که می تواند از نگاه کردن به آنها لذت ببرد ، تنها یک زن است که در قلبش وجود دارد و زنی که او دارد ، در قلب او همیشه زیبا تر از آن ها است .

او می داند که او تنها یک انسان است و مستعد اشتباه می باشد. او هنگامی که اشتباه می کند ، انکار نمی کند ، در عوض به خطاهای خود اعتراف می کند و مایل است که آن ها را به همان اندازه که می تواند اصلاح کند .

او همیشه از ایمنی شما مطمئن می شود، ممکن است با شما تماس بگیرد تا مطمئن شود که به مقصد رسیده اید. او بهترین کار خود را برای محافظت از شما در برابر هر گونه آسیب انجام می دهد . یکی از بالاترین الویت های او همیشه این است که مطمئن شود که شما از نظر جسمی و احساسی به خوبی مراقبت می شوید .

او می داند چه چیزی شما را تکان می دهد . او شما را بهتر از هرکس دیگری درک می کند . دانستن رنگ یا طعم بستنی مورد علاقه شما سخت نیست ، اما بسیار سخت است که کسی را پیدا کنید که واقعا در سطح عمیق تر شما را درک کند .

او شما را به دست می آورد و می داند چه چیزی برای شما مهم است ، او می داند چه چیزی شما را ناراحت می کند و چه چیزی باعث خوشحالی شما می شود . او ارزش های شما را درک می کند و هدف شما را در زندگی می داند .

او نقاط قوت و استعداد شما را می شناسد و فکر نمی کند که در هیچ چیزی بهتر از شما است . او معتقد است که شما دارای ویژگی های عالی هستید که برای خودتان منحصر به فرد است . او می داند که شما می توانید چیز های زیادی را در زندگی به دست بیاورید و مطمئن می شود که خودتان هم این رامی دانید ، او مفتخر است که شما را همسر خود بداند.

جستجو در سایت

آقایان می‌دانیم که میپرسید چطور شوهر خوبی باشیم، خانمتان برایتان مرموز است، نه می‌دانید کی حالش خوب است، نه می‌دانید کی حالش بد است. درست است، زن‌ها آدم‌های احساسی هستند. احساسات آنها مثل اقیانوس در حرکت است؛ یک زمان آرام و روز بعد خروشان.امروز خبر خوبی برایتان دارم: لازم نیست دیگر در خدمت موج‌های خانم‌ها باشید. خیلی کارها هست که می‌توانید انجام دهید تا همسرتان همان لحظه احساس دوست داشته شدن کند.

بگذارید با چیزی شروع کنیم که خیلی مهم است بدانید: اگر همسرتان از دستتان ناراحت است، می‌توانید ۹۰٪ مطمئن باشید که دلیلش این است که به طریقی تصور می‌کند دوستش ندارید. همسرتان وقتی بداند که دوستش دارید، سرحال می‌شود. سرشار از این حس می‌شود که برایتان خاص و مهم است. توجه، مراقبت و عشق شما برای او بهترین دارو است. تصور کنید که همسرتان یک تانکر عشق در خودش دارد که به او دیکته می‌کند در هر موقعیت چطور رفتار کند. وقتی تانکر درونی‌اش پر شده باشد، عشق زیادی دارد که به شما بدهد. او این عشق را به شکل خنده، مهربانی و حرکات محبت‌آمیز به شما نشان می‌دهد. اما وقتی این تانکر درونی خالی باشد، بدون سوخت خواهد ماند و عشقی که به شما و دنیا دارد کم‌کم تمام می‌شود. اگر به تانکر عشق زنتان به طور مرتب سوخت‌رسانی نشده و پر نشود، کج خلق و عصبی خواهد شد. اجازه بدهید چند مثال برایتان بزنیم: یادتان رفته کیسه زباله را بیرون ببرید؟ البته خوب این اشتباه متداولی بین آقایان است اما این در ذهن خانمتان به این معنا خواهد بود: شما توجهی به نیازهای او ندارید و این یعنی دوستش ندارید. یادتان رفت وقتی که به او گفته بودید زنگ می‌زنید، به او زنگ بزنید؟ باشه، اشکالی ندارد اتفاق می‌افتد اما ترجمه او از این کار شما این خواهد بود: او را فراموش کرده‌اید.تولدش یادتان رفته بود؟ این کارتان دیگر فاجعه است. این باعث می‌شود تصور کند هیچ اهمیتی برای شما ندارد. می‌دانیم همه اینها اشتباهات خیلی کوچکی است که ممکن است مرتکب شوید. خیالتان راحت باشد خانم‌ها از شما توقع ندارند کامل و ایدآل باشید، اما چیزی که باید بدانید این است که همین چیزهای کوچک است که باعث خوش‌رفتاری یا بدرفتاری خانم‌ها می‌شود. وقتی کیسه زباله، تلفن زدن و تولدش را یادتان می‌رود، خوب معلوم است که تانکر درونی او از عشق شما خالی شده است، باید آن را پر کنید. می‌دانیم که احتمالاً از همه این کارها نیت بدی ندارید و مرد خوبی هستید و خیلی کارهای خوبی هم در حق خانمتان انجام می‌دهید اما با همه این حرف‌ها ممکن است گاهی اوقات این ذخیره درونی خانمتان خالی شود. بااینکه شاید وظیفه‌تان نباشد که در ۱۰۰٪ مواقع او را خوشحال و راضی نگه دارید اما نباید از اینکه نمی‌توانید او را دوباره خوشحال کنید دلسرد و ناامید شوید. کارهای زیادی هست که برای برگرداندن لبخند روی صورتش می‌توانید انجام دهید.اما چه کاری؟ می‌توانید دوستش بدارید! بله او را از عشقتان سرشار کنید و ببینید که چطور رفتارش تغییر می‌کند. کمی شوخ‌طبعی کنید، بازیگوش شوید، حتی قلقلکش بدهید. به او بگویید که از کاری که کرده‌اید متاسفید و دیگر هیچوقت و هیچوقت اینکار را تکرار نمی‌کنید. بعد او را محکم در آغوش بگیرید و تا وقتی که از خنده روده‌بر نشده است ولش نکنید. به او بگویید، «عزیزم از اتفاقی که افتاده واقعاً شرمنده‌ام و لطفاً بگذار آن را جبران کنم.» احتمالاً چند دقیقه‌ای مقاومت می‌کند اما مطمئن باشید اگر اصرار کنید اخلاقش عوض می‌شود.آیا می‌دانید که اگر هر روز چند کار خیلی کوچک برای پر کردن تانکر عشق همسرتان انجام دهید چقدر زندگیتان عوض می‌شود؟

اخلاق همسرتان برای شما باید یک چالش و سرگرمی باشد. مطمئناً اخلاق او دچار نوساناتی خواهد شد اما شما می‌توانید با عشقی که به او می‌دهید به اعماق فکر او نفوذ کنید. ممکن است با خودتان فکر کنید که اصلاً چرا باید نیاز به چنین کارهایی باشد. دلیلش این است که او یک زن است، موجودی کاملاً متفاوت با شما! زنی که احساسی باشد، همان چیزی که احتمالاً همه شما می‌خواهید، در ناراحتی‌هایش هم احساسی است. تنها راهی که می‌توانید از شر این تغییر خلق و خوهای خانم‌ها راحت شوید این است که با زنی باشید که هیچ حس و احساساتی ندارد. اما مطمئناً این چیزی نیست که بخواهید. شما یک زن واقعی می‌خواهید نه یک تکه سنگ. دفعه بعدی که در چنین شرایطی گیر کردید یادتان باشد که چقدر محبت‌های کوچک شما می‌تواند بر زندگیتان تاثیر بگذارد. تانکر درونی‌اش را با عشق و محبتتان پر کنید و مطمئن باشید که خیلی زود صلح و آرامش به خانه باز خواهد گشت. آقایان نظراتتان را با ما در میان بگذارید. به ما بگویید که چه راه‌هایی برای پر کردن این ذخیره درونی خانم‌ها سراغ دارید. و خانم‌ها شما هم به آقایان کمک کنید، بگویید شوهرتان چطور می‌تواند کج‌خلقی شما را از بین برده و دوباره لبخند را روی لبانتان بنشاند.

چگونه یک شوهر خوب باشیم

منبع :www.mardoman.net

چکار کنم زنم ارضا بشه

چگونه زنم را عاشق خودم کنم

چکار کنم زنم دوستم داشته باشه

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

چگونه یک شوهر خوب باشیم

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7043


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232227489


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه یک شوهر خوب باشیم
چگونه یک شوهر خوب باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *