چگونه یک همسر خوب باشیم

 
helpkade
چگونه یک همسر خوب باشیم
چگونه یک همسر خوب باشیم

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.

چگونه یک همسر خوب باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چگونه یک همسر خوب باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

ازدواج راهی برای ساختن زندگی بهتر، کامل تر و همراه با آرامش است

 

روانشناسان بالینی توصیه می کنند زنان به مسائلی که ممکن است مردان از آنان پنهان کنند، توجه داشته باشند تا بتوانند به بهترین وضع ممکن زندگی را اداره کنند.زندگی میدان جنگ نیست؛ این جمله را از همان روز شروع یک ارتباط و بعد از آن به خاطر داشته باشید. حتی در سخت ترین لحظات زندگی  هدف اصلی تان را فراموش نکنید. ازدواج راهی برای ساختن زندگی بهتر، کامل تر و همراه با آرامش است. پس به جای نقشه کشیدن های هر روزه و گرفتن باج مادی یا عاطفی از او، راه حل عاقلانه ای را برای حل اختلافات و مشکلات جست و جو کنید. کم نیستند مردهایی که به خاطر بی توجهی همسرشان یا درک نشدن توسط او، در جای دیگری به دنبال محبت می گردند. حال اگر می خواهید مرد زندگی تان بیش از پیش عاشق شما شود، توجه به نکات زیر می تواند کمک کننده باشد.

شریک شکست های هم باشیدقرار نیست به همسرتان بچسبید و تمام استقلال تان را از دست بدهید اما نباید فراموش کنید در یک خانه مشترک زندگی می کنید؛خانه ای که نه تنها در آن تصمیم های مشترک گرفته می شود، بلکه اعضایش در کنار هم شادی، غم، ترس و اشتیاق را تجربه می کنند. اگر می خواهید همسری ایده آل باشید، باید به شریک زندگی تان این احساس را القا کنید که در هر لحظه در کنارش هستید و شریک موفقیت ها و شکست هایش هستید. مردی که این حس را در همسرش نمی بیند، با دیدن حمایت های دیگری سفره دلش را باز می کند و گاهی با حل شدن در یک رابطه تازه به زندگی اش آسیب می زند.

چگونه یک همسر خوب باشیم

تحقیرش نکنیدهرقدر هم که با هم صمیمی باشید، باز هم نباید از این دیوار شیشه ای که میان تان هست بگذرید. در افراد بالغ، صمیمیت در دل خود احترام متقابل را هم دنبال دارد و در یک زندگی عاشقانه، این احترام صد چندان می شود. پس قبل از توهین به همسرتان یا ناراحت کردنش، از خود بپرسید او و این رابطه تا چه اندازه برای شما ارزش دارد. یادتان نرود تنها یک کلمه می تواند سرنوشت رابطه میان شما را دگرگون کند، مسئولیت شناس باشید و تک تک حرف ها و کارهای تان را، زیر ذره بین بگذارید. این واقعیت را نادیده نگیرید که بسیاری از همسران خائن ، همان کسانی هستند که مدام مقابل جمع تحقیر می شوند و احساس می کنند که همسرشان برای غرور و هویت آنها ارزشی قائل نیست.

روی همسرتان برچسب نچسبانیددرست است که بی خیالی شما ممکن است باعث نادیده گرفتن واقعیت شود و کار را از کار بگذراند، اما شکاک بودن هم آسیب های بیشتری را به همراه می آورد. ترس همسرتان از قضاوتی که در موردش دارید و از طرف دیگر، حس اینکه شخصیتش را لگدمال می کنید و به شعورش احترام نمی گذارید، می تواند او را به مردی خائن و بی تفاوت تبدیل کند. پس حرمت ها را از بین نبرید و تا از چیزی با خبر نشده اید، روی همسرتان برچسب نچسبانید. یادتان نرود مردهایی که چنین همسری دارند، گاهی تنها برای تلافی چنین تصمیمی می گیرند.

دائم نگویید که می رومهر مردی احتیاج دارد که بداند تنها و تنها به خاطر خودش دوست داشته می شود و از پس راضی کردن همسرش بر می آید. این تصور به آنها احساس غرور و قدرت می دهد، پس این حس را از همسرتان نگیرید. زنانی که مدام همسرشان را از نبودشان می ترسانند، همان کسانی هستند که شریک زندگی شان را به نبود خود عادت می دهند. مردی که سال ها در ذهن خود تصویر رفتن همسرش را تجسم کرده، سرانجام روزی به این تصویر عادت می کند و برای آرام کردن ترس هایش و گرفتن آرامشی که از او سلب شده، به دنبال پایگاه دیگری می گردد.

به رفت و آمدش دقت کنیداز یاد نبرید که انرژی اطرافیان و حتی تصویری که از آنها در ذهن تان شکل می گیرد، در آینده زندگی شما تاثیر گذار است. بررسی ها ثابت کرده افسردگی، خشم و حتی عادت های کلامی ما تحت تاثیر اطرافیان مان قرار دارد و می توانیم قاطعانه بگوییم که بودن در کنار زوج هایی که مدام با هم جنگ دارند یا آداب زندگی آرام و سالم را نمی دانند، می تواند به رابطه شما آسیب بزند. از طرف دیگر، رابطه افراطی همسرتان با افراد مجردی که در دنیای دیگری سیر می کنند یا مردهایی که دلبستگی به همسرشان ندارند، می تواند گاهی روی رفتار او تاثیر بگذارد و به زندگی تان آسیب بزند.

 

هر مردی احتیاج دارد که بداند تنها و تنها به خاطر خودش دوست داشته می شود

 

قدرت همسرتان را ستایش کنیدتوجه داشته باشید اگر همسرتان را به خاطر قدرتش ستایش کنید، او احساس قدرت و برتری می کند. آنان دوست دارند همیشه قوی به نظر برسند، بنابراین زنان باید از قدرت همسران خود تعریف و تمجید کنند، زیرا مردان به توجه همسرشان نیاز دارند. به عنوان مثال از او بخواهید در کنسرو را باز کند یا در جابه جایی وسایل سنگین کمک کند. این درخواست، احساس نا امنی را در شما از بین می برد و به او اعتماد به نفس می بخشد. در اینجا به جای دستور تنها با یک تحسین ساده به او انرژی می دهید.

همسری مرتب باشیدمردها دوست دارند همیشه همسرشان را مرتب ببینند و مطمئن باشند که او بیمار نیست، زیرا آنان دوست دارند خانواده ای قوی داشته باشند. همچنین مردان دوست دارند همسرانی قوی و پر انرژی داشته باشند. توجه به این خواسته موجب می شود هم سلامت بمانید و هم این که به نگرانی های او و خواسته هایش توجه کنید.

وقتی به خودتان می رسید به شوهرتان این پیام را می دهید که می خواهید برای او زیبا باشید. روان شناسان می گوید: «مغز آقایان طوری خلق شده که به محرک های بصری واکنش نشان می دهند. وقتی شما را در لباسی زیبا و جذاب می بینند، این به آنها می فهماند که شما او را می خواهید و دوست دارید.»

غذای محبوب او را بپزیداین ضرب المثل معروف و قدیمی حقیقت دارد: «بهترین راه برای تصاحب دل یک مرد از طریق شکم اوست.» اینکه بدانید او چه غذاهایی دوست دارد بدون اینکه از او بپرسید نشان می دهد که چقدر او را خوب می شناسید. زوج هایی که به من مراجعه می کنند و می گویند که به خوبی از جزئیات یکدیگر آگاهند، بهترین زندگی ها را دارند.

تعریف و تمجید از اودر طول تاریخ آقایان باید می جنگیدند و غذا تأمین می کردند تا زنان را جذب کنند و برای خودشان نگه دارند و در نتیجه وقتی نوبت به رقابت می رسد، آنها تمایل دارند ویژگی های مردانه خود را به رخ بکشند. بگذارید همسرتان بداند که شما چه فکری در مورد او می کنید: مرد خانه، حل کننده مشکلات، همه فن حریف، جذاب و خوش تیپ همه از توصیفاتی هستند که ممکن است از او داشته باشید. اندرا بروش، روانشناس بالینی می گوید: «تعریف و تمجید واقعی در مورد ظاهر و قدرت بدنی شوهرتان تأیید می کند که شما او را تحسین می کنید و این برای او برابر با عشق است.».

تشکر از او برای چیزهای کوچکدفعه بعدی که شوهرتان بچه ها را به مدرسه می رساند، قدردانی خود را از او نشان دهید. یک مشاوره ازدواج و خانواده می گوید: «ما در زندگی شتاب زیادی داریم و گاهی کارهای خوب را نادیده می گیرید و آقایان یادشان می رود که چه نیازی به شما دارند، ولی آنها هم احساس دارند. بنابراین از ته دل از او تشکر کنید.» تشکر وقدردانی باعث می شود که رفتار او بهتر شود و انرژی خوبی به رابطه شما تزریق شود.منبع : تبیان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


دانستنی های سلامت واژن


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


جراحی زیبایی سینه و شکم

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر خوب باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر خوب باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر خوب باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر خوب باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر خوب باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر خوب باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر خوب باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر خوب باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

جستجو در سایت

 

اگر دغدغه شما اینست که  چگونه زن خوبی باشم ، باید بدانید انتظارات آقایان زیاد نیست

لحظه ای که شوهر در خانه را باز می کند، انتظار دارد همسرش آراسته و زیبا و با رویی گشاده و خوشحال، در حالی که خانه مرتب و منظم است و بوی غذای دلخواهِ جا افتادهِ ایرانی ، به مشام می رسد، به استقبالش برود، اما، خانه را شلوغ و به هم ریخته و همسرش را با موهای آشفته و لباس خواب که از صبح عوض نکرده و بداخلاق مشاهده می کند، او هم ناخود آگاه اخمهایش در هم رفته و به سراغ تلویزیون می رود.

چگونه یک همسر خوب باشیم

یک زن خانه دار و معمولی، هر روز صبح ، یعنی به محض این که شوهر و فرزندانش از منزل بیرون می روند، نگاهی به خانه می اندازد، در خانه، هر گوشه ای فریاد می زند: “تمیزم کن”

خانم از خودش می پرسد که: اول باید چکار کنم؟ ظرف ها را بشورم؟ تختخواب ها را مرتب کنم؟ شام درست کنم؟ لباسهای چرک را در ماشین لباسشویی بریزم؟ یا اینکه به خرید میوه و سبزی بروم و یا برای انجام کارهایی از خانه خارج بشوم؟

در بحبوحه این همه کار، ناگهان زنگ تلفن به صدا در میاید، یکی از دوستانش است که با شوهرش اختلاف دارد، با یک ساعت گوش دادن به غم و غصه او ، گرفتاری ها و کارهای خودش فراموش می شود، و وقتی به یاد آنها می افتد که نیمی از روز سپری شده ! خانم خانه دار با خودش می اندیشد این همه کار، حالا چه کنم؟ و چون احساس کسلی و  بی حوصلگی می کند، یک فنجان چای برای خودش ریخته و تلویزیون را روشن می کند و به تماشای تکرار سریال های شب قبل و شاید هم سالهای قبل می پردازد. وقتی بچه ها به منزل میایند ، سر آنها فریاد می کشد چرا که از دست خودش عصبانی است.

ساعت 5 بعد از ظهر با بداخلاقی به  آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته می رود، ابتدا به فریزر روی می آورد و انتظار دارد که غذای او به طور معجزه آسایی آماده باشد، سپس در قفسه های آشپزخانه به جستجوی ماهی تُن و غذاهای آماده می گردد، در حالیکه می داند هر کدام از این غذاها، آه و ناله همسرش را به آسمان بلند می کند.

لحظه ای که شوهرش در خانه را باز می کند، انتظار دارد همسرش آراسته و زیبا و با رویی گشاده و خوشحال، در حالی که خانه مرتب و منظم است و بوی غذای دلخواهِ جا افتادهِ ایرانی ، به مشام می رسد، به استقبالش برود، اما خانه را شلوغ و به هم ریخته و همسرش را با موهای آشفته و لباس خواب که از صبح عوض نکرده و بداخلاق مشاهده می کند، او هم ناخود آگاه اخمهایش در هم رفته و به سراغ تلویزیون می رود.

بعد از صرف شام ، خانم با عجله ظرف ها را جمع می کند و در حین صحبت کردن با تلفن به نظافت منزل می پردازد و هر وقت هم که شوهرش به سوی او  میاید، سر خود را به کاری گرم می کند.شوهر او هم در درون احساس تنهایی و سر در گمی می کند و روز بعد با خود می گوید: چرا باید زود به خانه بروم در حالی که آنجا هیچکس منتظر من نیست؟! پس وقت خود را با کار اضافه و سپس با دوستانش می گذراند.

اگر این قصه هر روز ادامه داشته باشد ، خودتان حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟

حالا راهی به شما نشان می دهیم که علاوه بر اینکه به تمام کارهای خود می رسید، زمانی هم برای درست کردن ناخن ها و یا حتی چرت زدن داشته باشید!

بسیار ساده است. ابتدا لیست تمام کارهایی را که می خواهید فردا  انجام دهید ، از شب قبل آماده کنید و سپس آنها را به ترتیبِ اولویت شماره گذاری نمایید و فردا صبح  کارهایتان را با شماره یک شروع کنید ، و آنقدر ادامه دهید تا کامل شود، سپس کار شماره 2 را شروع کنید و تا وقتی آن را کامل نکرده اید به سراغ کار دیگری نروید،این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجوو ورود به سایت تنظیم خانواده  با مطالب آموزشی دیگری آشنا بشید، بعد از آن کار شماره 3 را انجام دهید، به همین ترتیب ادامه داده تا به همه کارهایتان برسید.

اگر نتوانستید تمام کارهای لیست را انجام دهید مهم نیست ، زیرا حداقل شما مهم ترین کارها را انجام داده اید. راز موفقیت در انجام پی در پی این روش است.

 

اگر نوشتن لیست کارهایتان را به صبح فردا موکول کنید ، دچار وحشت شده و ممکن است تمام روز وقت شما را بگیرد.حتما آن را شب قبل انجام دهید. کارهای خسته کننده و آنهایی را که دوست ندارید، در اولویت قرار داده و آنها را برای ساعت 5 بعد از ظهر نگذارید،صبح انجام دهید چون سرحال هستید.

در ساعات اولیه روز که مهمترین کارها را انجام می دهید، آنها را از ایست حذف کنید، با این کار یک احساس کامیابی از عملکردتان به شما دست می دهد که دلگرم می شوید، بقیه کارها را هم با سرعت بیشتری انجام دهید .

روز قبل در مورد شام فردا شب تصمیم بگیرید، بسیاری از زنان کامل، شامشان ساعت 11 صبح آماده است.اگر همسرتان کاری از شما خواست ، آن را در بالای لیست قرار داده و با بهتر انجام دادنش خوشحالش کنید.

بعضی وقتها ممکن است کاری به تعویق بیفتد و یا شاید در انجام کاری دیگر موفق نشدید، این نقطه ضعف را پنهان نکنید و باشجاعت، آن را در راس کارهای فردا قرار دهید.

اگر تغییری در برنامه تان رخ داد، نترسید و با آغوشی باز به استقبالش بروید و بدانید که زندگی دائم در حال تغییر کردن است و به آن به چشم تنوع نگاه کنید.

نکته مهم این که: خودتان را در لیست وارد کنید. هر روز یک زمانی را در لیست برای شخص خودتان در نظر بگیرید، زمانی برای استراحت، ورزش، درست کردن ناخنها، کتاب خواندن و غیره. این کارها را حتما در لیست وارد کنید و گرنه هیچوقت به آن نمی رسید.

با انجام این روش، در ساعت 5 بعد از ظهر می توانید دوش گرفته، لباس مناسب بپوشید ، آرایش کنید و با آرامش منتظر ورود همسرتان شوید و شب بسیار آرام ، رویایی را داشته باشید، مثل زمان نامزدی.

منبع: تبیان

چگونه شوهر خوبی باشیم

چگونه شوهرم را تحریک کنم

برای وفاداری شوهرم چه کنم

روشهای وابسته کردن شوهر

روشهای وابسته کردن شوهر

چگونه یک همسر خوب باشیم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


25763


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232652423


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

یکی از مهمترین دغدغه ها پس از ازدواج می تواند این باشد که چگونه همسر خوبی باشیم تا زندگی مشترک با گرمی ابدی پایدار باشد. توجه به این نکته ضروری است که توجه به نیازها در درجه اول قرار دارد. به این معنی که چه زن و چه مرد هر دو باید به نیازهای همسر خود توجه داشته و آنها را شناسایی کنند. اینکار به کمی دقت و توجه نیاز دارد که بتوانیم نیازهای همسرمان را کشف و یا در صورت مشخص بودن، به آن عمل کنیم. باید در نظر داشت که خانم و آقایان بصورت کلی یکسری نیازهای عمومی و مشترک دارند اما ممکن است برخی از افراد (مخصوصا خانم ها) دوست داشته باشند که همسر آنها بدون اینکه خودشان چیزی بگویند آن موارد را بدانند. اگر موضوع با اهمیت چگونه همسر خوبی باشیم برای شما جذاب است از شما دعوت می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

همسر خوب کسی است که در وهله نخست به نیازهای همسرش توجه داشته باشد. منطقی به نظر نمی رسد نیازهای همسرمان را نادیده بگیریم و همرسمان رضایت کامل از ما داشته باشد. صرفنظر از یکسری انتظارات نادرست که ممکن است برخی از همسرانشان انتظار داشته باشند در حالت کلی این موضوع به عنوان یک وظیفه مطرح می شود. توجه به نیازها، درک متقابل، محبت و مهربانی و … از جمله مواردی هستند که جزو ویژگی های بارز یک همسر خوب به شمار می روند.

مردها غالبا با استقلال و قدرت به اعتماد به نفس و آرامش می رسند. به عنوان یک همسر تا حد امکان می بایست این زمینه را برای مرد زندگی تان فراهم کنید تا حس استقلال و قدرت به او دست دهد. نتیجه اعتماد به نفس معقول و آرامش نیز بازتابی مثبت بر روی خود شما خواهد داشت که او نیز به عنوان مرد سعی کند به نیازهای همسرش توجه داشته باشد. البته تاکید می شود که همه بحث در همسری خوب بودن به این موارد کلی ختم نمی شود و موضوع بسیار فراتر از این مباحث است.

خانم ها اغلب به دنبال توجه و حمایت هستند. احساس امنیت و آرامش از نیازهای اساسی بسیاری از خانم ها می باشد. نیازهای دیگر نیز با کمی دقت و واکاوی قابل کشف است. با پیدا کردن این نیازها و طبعا برآورده کردن آنها می توانید حس خوبی برای همسرتان بیافرینید که قاعدتا بارتاب آن بر روی زندگی خودتان خواهد بود. شخصیت و خواسته های خانم ها معمولا پیچیدگی های خاص خود را دارد و باید با کمی دقت و حساسیت آنها را مورد بررسی قرار داد. در این زمینه مشاوره با روانشناس می تواند بهترین راهکار باشد.

زن یا مرد، هر دو دارای شخصیت، روحیات و نیازهای کاملا متفاوتی هستند. جالب است بدانید حتی بسیاری از مردها و زنها نیز حتی با توجه به همجنس بودن نیز دارای روحیات، تفکرات، شخصیت و نیازهای کاملا متفاوتی هستند. حتی جالبتر اینکه ممکن برخی افراد رفتاری برخلاف واقعیت درونی خود داشته باشند که قاعدتا شناخت و در واقع کشف حقیقت آنها کمی سختتر است. مراجعه به روانشناس بهترین راهکار ممکن است چون روانشناس می تواند شخصیت حقیقی افراد را بدست آورده و بر حسب آن راهکار مناسب را ارائه دهد.

چگونه یک همسر خوب باشیم

شما می توانید با استفاده از اطلاعات تماس موجود در صفحه ارتباط با ما ، تماس حاصل نموده و زمان مراجعه برای خود رزرو نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آدرس : تهران ، ونک ، جردن جنوبی ، خ نوزدهم ، پ 12 ، ط 5 ، واحد 17

تلفن تماس : 02188881984

Copyright 2020 Dr. Leila Jebeli (Psychologist)

یک همسر خوب بودن کار ساده و آسانی نیست حتی اگر شما یک شوهر ایده‌آل داشته باشید، برای یک همسر خوب بودن، شما باید با شوهر خود یک ارتباط مؤثر داشته باشید و یک رابطه عاشقانه را زنده کنید و  با شوهر خود یک دوست باشید. برای اینکه یک همسر ایده آل باشید را‌هکارهای زیر را دنبال کنید.

احساسات و نیازهای خود را به‌طور مؤثر بیان کنید. اگر شما از چیزی ناراحتید یا کار اشتباهی انجام داده، آن را بگویید. شما باید با لحن مثبت صحبت کنید و به‌جای متهم کردن، با دقت به حرف‌های شوهرخود گوش دهید.

مثلاً اگر از دیر آمدن شوهر خود به خانه ناراضی هستید با یک لحن نرم این ناراحتی را به او بگویید؛ مثلاً بگویید از اینکه او تا دیروقت در بیرون منزل است، نگرانش می‌شوید و سپس با دقت به حرف‌هایش گوش دهید و مثلاً اگر گفت گرفتاری‌های مالی و تأمین مخارج، او را ملزم به کار بیشتر می‌کند برای اینکه به او بفهمانید که درکش می‌کنید، همان جمله خودش را تکرار کنید؛ این یعنی که شما به حرفای شوهر خود گوش می‌دهید و او را درک می‌کنید.

از قضاوت کردن اجتناب کنید و بگذارید او حرفش را به پایان برساند و بعد از صحبتش شما راه‌حل خود را ارائه دهید؛ این‌گونه هم حرف دل خود  را گفته‌اید و هم راه‌حل مناسب را ارایه داده‌اید.

در مورد برخی از مسائل بی‌ارزش و فاقد اهمیت با شوهرخود مجادله و بحث نکنید اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که به‌محض وجود یک مسأله جزئی در زندگی آشوب به پا می‌کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم که این عادت را ترک کنید چراکه این مسائل اصلاً مهم نیستند و با پیشرفت این روند در زندگی، اگر مسئله مهمی هم پیش بیاید دیگر شوهرشما گوشی برای شنیدن نخواهد داشت.

چگونه یک همسر خوب باشیم

اجازه ندهید خشم بر شما غلبه کند؛ زیرا ممکن است حرفی را به شوهر خود بزنید که بعداً بابت گفتن آن حرف پشیمان شوید؛ حتی زمانی که شما حرف همسرخود را قبول ندارید به صبحت‌هایش احترام بگذارید. هیچ زن‌وشوهری نیستند که دارای اخلاقیات و عقاید مشابه و یکسانی باشند؛ چون هر دو فرد در دو خانواده‌ی متفاوت زندگی کرده و تربیت ‌شده‌اند؛ این یعنی که طرفین برای یک زندگی دارای آرامش نیازمند درک متقابل هستند.

هرگز با دوستان و خانواده‌  خود در مورد شوهرتان بدگویی نکنید. زمانی که شما ازدواج کردید و با شوهرتان در زندگی، شریک شدید ؛ این اولین گام وفاداری است که در مورد او با دیگران صحبت نکنید. اگر از مسئله‌ای ناراحت هستید این موضوع را به خود او بگویید نه به دیگران.

اگر سطح انتظارات شما بالا وغیرواقعی است به فکر پایین آوردن این انتظارات و متعادل کردن آنها باشید؛ به‌عنوان‌مثال این بسیار ناعادلانه است که شما بابت وسایلی که هنوز نو هستند، بخواهید دوباره هزینه کنید و شوهرخود را بابت خرید مجدد به‌زحمت بیندازید؛ با چشم‌پوشی از مدگرایی و چشم وهم‌ چشمی‌های بی‌مورد شما در کاهش هزینه‌های زندگی به شوهر خود کمک خواهید کرد.

شوهر خود را همان‌طوری‌که هست بپذیرید و به‌دنبال تغییر دادن او نباشید. او یک انسان مستقل و دارای فکر و اندیشه است؛ همان‌طور‌که شما مستقل هستید. شما او را برای خودش دوست داشته باشید؛ همان‌طورکه او شما را بدون قید و شرط  دوست دارد.

مسلماً زندگی پر از فرازوفرودهاست و همیشه بر روی غلتک شادی حرکت نخواهد کرد. در زندگی مشترک خود ممکن است با مسائلی از قبیل بحران از دست دادن شغل، مرگ عزیزان، تصادف و… روبه‌رو گردید که باید شما و شوهرتان باهم به جنگ این تنش‌ها و مشکلات بروید.

شما باید بپذیرید که وجود بچه در زندگی شما، نوع ارتباط شما را تغییر خواهد داد. با به دنیا آمدن بچه‌ها شما و شوهرتان بدون شک پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌گردید؛ چراکه باوجود بچه، شما و همسرتان، زمان آزاد را به بچه‌ها اختصاص می‌دهید و دیگر فرصت و زمانی باقی نمی‌ماند که به مسائل حاشیه‌ای و متفرقه بپردازید.

اگر می خواهید شوهرتان شما را بابت انجام یک اشتباه ببخشد، شما نیز در مقابل، باید همین رفتار را داشته باشید. اگر اشتباهی از شما سر زد عذرخواهی کنید و اشتباه خود را بپذیرید تا او هم در مقابل شما همین‌گونه رفتار کند. اگر شما نسبت به شوهر خود کینه به‌دل بگیرید و مدام به آن کینه فکر کنید، دیگر شما قادر به درک خوبی‌های همسر خود نخواهید بود.

خواسته‌ها و نیازهای شوهر خود  را موردتوجه قرار دهید. اگر او نیاز دارد که زمانی را با دوستان خود بگذراند، این فرصت را در اختیارش قرار دهید؛ این احترام شما به خواسته‌های او باعث می‌شود تا او هم به خواسته‌ها و نیازهای شما احترام بگذارد؛ این‌گونه یک زندگی شادتری خواهید داشت.

میزان صمیمیت و پذیرش بی‌قید و شرط خود را در زندگی مشترک‌تان توسعه دهید، باهم بگو و بخند داشته باشید، جوک تعریف کنید و فضای منزل خود را به سمت شادی سوق دهید.

رویاهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارد. این رویاها می‌تواند یکی از این موارد باشد:  بازنشستگی زودتر از موعد یا رفتن به یک سفر خارجه در سالگرد ازدواج و… این‌گونه برای رسیدن به رویاهای خود  تلاش مضاعفی خواهید کرد؛ حتی اگر رویای شما بسیار بزرگ است آن را زنده نگه‌دارید.

بیش‌ازحد به همسر خود وابسته نباشید. اگر دلیل هر کاری که انجام می‌دهید یا هر دل‌خوشی، خوشحالی‌ و حتی زندگی کردن شما، شوهرتان باشد این اصلاً خوب نیست؛ چون اگر شوهرتان، فردا روزی شما را به هر دلیلی ترک کرد، شما نمی‌توانید زندگی خود را ادامه دهید؛ این وابستگی بیش‌ازحد نه‌تنها برای شما، بلکه برای شوهرتان نیز عذاب‌آور است که شما در هرزمانی بخواهید که او در دسترس باشد و به نیازهای شما پاسخ دهد.

باهمدیگر برای کنترل تنش و استرس کار کنید. زنان و مردان هر دو روزانه با استرس و تنش مواجه هستند. شما تلاش کنید تا با راهکارهای درست و اصولی این استرس را درمان کنید.

از جملات رمانتیک غافل نشوید؛ مردان نسبت به زنان بیشتر به محبت کردن نیاز دارند؛ اما هرگز این مسأله را به زبان نمی‌آورند. شما نیاز دارید تا یک زمان عاشقانه و رومانتیک را با شوهر خود داشته باشید. پیشنهاد  رفتن به یک بازی گلف را از او بپذیرید و باهم به پارک بروید و قدم بزنید و  غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید.

شوهر شما دوست دارد وقتی از سر کار می‌آید شما را زیبا و آراسته ببیند نه با سر و وضع ژولیده و آشفته؛ پس در هر زمان به زیبایی خود توجه کنید؛ منزل را مرتب و تمیز نگه ‌دارید؛ غذای خوشمزه بپزید و آرامش را در منزل حاکم کنید؛ چراکه شوهر شما در طول روز موقع کار با تنش‌های بسیاری روبه‌رو بوده و حالا نیاز به آرامش دارد که تنها شما می‌توانید این آرامش را برای او فراهم کنید.

شوهر خود را با مردان هم‌سن خودش مقایسه و تحقیر نکنید، هیچ انسانی کامل نیست و زن و مرد کامل‌کننده‌ هم هستند؛ بنابراین نقایص او را نادیده بگیرید و همیشه خوبی‌های او  را بزرگ جلوه دهید و یادتان باشد همیشه نیمه‌ی پر لیوان را ببینید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

بله، می خواهم برایم جدیدترین مقالات ایمیل شود.


ایمیل *

آموزش و یادگیری مداوم، جامعه را زنده نگه می‌دارد. در طراح‌باشی قصد داریم سرعت تبادل علم و دانش بین همه ایرانیان و فارسی زبان‌های دنیا را بالا ببریم و با ایجاد امکان اشتراک تجربه‌های تک‌تک افراد، جامعه‌ای درخور فرهنگ و آداب مردم این سرزمین بسازیم.

تمام حقوق برای طراح‌باشی محفوظ است. ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیک تنها با ذکر نام طراح‌باشی و درج لینک به همان مطلب در طراح‌باشی  مجاز است.

هر مردی یک زن خوب می‌خواهد و هر زنی هم می‌خواهد که رقیبی نداشته باشد. توصیه‌ای که اغلب به یک عروس جدید می‌شود این است که یک زن خوب برای شوهرت باش. اما این واقعا به چه معناست؟ ویژگی‌های یک زن خوب یا کامل چیست؟ یک زن بیشتر ویژگی‌های لازم برای همسر خوبی بودن را دارد و چیزهای دیگر را باید در خود پرورش دهد یا یاد بگیرد. ازدواج رابطه‌ای است که حفظ و نگهداری آن کار آسانی نیست. درحال‌حاضر تعداد بی‌شماری از ازدواج‌ها به جدایی ختم می‌شوند و اکنون بهترین زمان برای آن است که بفهمیم چه چیزی یک ازدواج را موفق می‌کند.

یک زن- به معنای واقعی- روح هر ازدواج است و خانه و زندگی بدون او هیچ نظمی ندارد. پس یک زن برای اینکه یک زن خوب و به عبارت بهتر یک همسر خوب باشد به چه چیزی نیاز دارد؟ صرف نظر از این واقعیت که هیچ زنی شبیه زن دیگر نیست، برخی ویژگی‌های اصلی و اساسی بین همه آنها مشترک است. این مطلب را بخوانید تا در این مورد بیشتر بدانید.

مطلب مرتبط: ۲۰ ویژگی یک شوهر ایده آل را بدانید

از نظر مردان یکی از ویژگی‌های یک زن خوب این است که غر نزند. یک ضرب‌المثل معروف هست که در آن زن غرغرو با شیرآبی مقایسه می‌شود که چکه می‌کند. اگر شما دائما غر بزنید و شکایت کنید، فاصله‌ای ناخواسته بین شما و همسرتان ایجاد خواهد شد و به چرخه‌ای باطل و نادرست تبدیل می‌شود که او را مجبور می‌کند تا از شما دوری کند. همین مسئله مشکلات و عوارضی جانبی را در رابطه شما به‌وجود می‌آورد و با گذشت زمان این مشکلات را وخیم تر می‌کند. اگر همسر شما احساس کند که شما همیشه از او ناراضی و مایوس هستید پس نمی‌توانید از او انتظارداشته باشید که دوستتان داشته باشد.

چگونه یک همسر خوب باشیم

غر زدن هرگز موثر نخواهد بود پس بهترین کار این است که آن را متوقف کنید. در عوض، بگونه‌ای با او صحبت کنید که او را ترغیب کند تا به شما گوش دهد و باین ترتیب هر مشکل احتمالی بین خودتان را برطرف کنید. فراز و نشیب‌ها رابطه ی بین شما دو نفر را بهبود خواهند بخشید.

دوست دارید که در خانه‌ای نامرتب و بهم ریخته زندگی کنید؟ البته که نه! شوهرتان هم چنین چیزی را نمی‌خواهد. همیشه خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید. محیط سالم خانه روح و روان و خلق و خوی او را طراوت می‌بخشد. به شیوه هایی خلاقانه فکر کنید تا خانه تان را برای همسرتان پناهگاهی صلح آمیز بسازید. اگرچه کارهای عادی و روزمره خانه سخت و مشکل است اما شما با انجام دادن آنها می‌توانید شوهرتان را به خود وابسته کرده و هنگامی که در خانه نیستید او دلتنگتان خواهد شد. این جمله معروف را شنیده‌اید که می‌گوید: ” زن اول دوست شوهرش است، دوم معشوقه و سوم – و شاید مهمتر از همه- خدمتکار”. شوهر شما بخاطر تمام کارهایی که برای او و زندگی تان انجام می‌دهید از شما تشکر کرده و قدردان شما خواهد بود و مطمئن خواهد بود که بخاطر داشتن شما خوشبخت‌ترین مرد دنیا است!

مطلب مرتبط:اگر شوهر شما این ۱۵ کار را انجام می‌دهد بهترین شوهر دنیا است

هنگامی که این سوال مطرح می‌شود که آیا غیرقابل پیش‌بینی بودن در ازدواج خوب است یا نه، نظرات متفاوتی پیدا می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که غیرقابل پیش‌بینی بودن رابطه بین زوج را هیجان انگیز می‌کند. اگر همه چیز در هر رابطه‌ای کاملا قابل پیش‌بینی باشد، آن رابطه خسته‌کننده و ناکام خواهد بود. هرچقدر که می‌توانید شوهر خود را سورپرایز کنید و به رابطه خود طعم و مزه بدهید.

روش‌های ساده‌ای برای این کار وجود دارد مثل رمانتیک بودن یا کمی جسور بودن. شما می‌توانید با روش‌های خلاقانه بسیار زیادی همسر خود را شگفت زده کنید اما به یاد داشته باشید که حتی کارهای آسانی مثل پختن غذا یا اسنک مورد علاقه او هم موثر خواهد بود. مهم‌ترین چیز این است که همین حالا و همیشه او را سورپرایز کنید و همواره او را مشتاق نگه دارید تا حدس بزند که سورپرایز بعدی چه خواهد بود. همچنین این روشی بسیار خوب است و او را وادار می‌کند تا جنبه دیگری از شما را کشف کند.

فضا دادن به همدیگر در هر رابطه‌ای بسیار مهم است. شما باید این را درک کنید و بپذیرید که زندگی همسرتان از زندگی شما جدا است. او ارتباطات و افراد دیگری هم در زندگی‌اش دارد مثل والدینش، خواهر و برادرهایش و دوستانش. همچنین او علایق و سرگرمی‌های خودش را هم دارد. مانع داشتن زندگی دیگر او نشوید. هرمقدار که فضا نیاز دارد به او بدهید. این باعث می‌شود که او بیشتر شما را دوست داشته باشد. شما هم به زمان و فضای کافی نیاز دارید تا هرآنچه که دوست دارید را انجام بدهید. این باعث می‌شود که شما و همسرتان دلتنگ یکدیگر شده و قدر هم را بدانید.

پنهان کردن عشق به رابطه شما کمکی نخواهد کرد. شما اگر عشق خود را به شریکتان ابراز کنید او قدردان شما خواهد بود. راههایی پیدا کنید تا بیشتر باهم وقت بگذرانید. در فعالیت هایی شرکت کنید که هردونفر از انجام آنها لذت می‌برید و نیز فعالیت هایی که شوهرتان بیشتر از شما از انجام آن لذت می‌برد. حرکات و ژست‌های کوچک به او نشان می‌دهند که شما عاشقش هستید. چیزهای کوچک را با او جشن بگیرید، روزهای خاص زندگی او را به یاد داشته باشید و هرازگاهی به او هدیه بدهید تا لبخند را بر لبانش بنشانید. این کارها او را خوشحال می‌کند و خاطرات و لحظات خاصی که شما برای او خلق می‌کنید اورا بیشتر عاشقتان می‌کند.

یک مرد تنها زمانی به شما اعتماد می‌کند که شما کاملا با او صادق باشید. این که شما با احساسات خود صادق باشید بسیار مهم است. درمورد همه چیز به همسر خود اعتماد کنید. هیچ رازی را از او مخفی نگه ندارید. موفقیت یک رابطه مستلزم اعتماد دوجانبه است. از او بپرسید که روزش چطور بوده است و در مورد روزی که خودتان سپری کرده‌اید به او بگویید. همچنین اگر چیزی وجود دارد که شما را آزار می‌دهد در موردش صادقانه با شوهرتان گفت‌وگو کنید. صداقت شما شوهرتان را تشویق می‌کند که با شما صادق باشد. باین ترتیب رابطه و زندگی شما مستحکم خواهد شد.

تعامل و ارتباط موثر از واجبات یک ازدواج موفق است. همانطور که پیش از این هم گفته شد، وقتی با مشکلی روبه‌رو می‌شوید غر نزنید. فرقی نمی‌کند که این مشکل مربوط به رابطه تان باشد یا خانه و امور منزل. هنگامی که چیزی آزارتان می‌دهد بجای اینکه عصبانی شوید و با شوهرتان با خشونت برخورد کنید، گفت‌وگویی آرام و نرم با او داشته باشید. هنگامی که به درستی با شوهر خود ارتباط برقرار می‌کنید، او برای گوش دادن به شما علاقمند خواهد شد. همچنین به این ترتیب او با شما ارتباط برقرار خواهد کرد. ارتباط خوب و موثر روشی مفید برای تحکیم پیوند شماست. شوهر شما نشستن و بررسی کردن مسائل را به داد و فریاد کشیدن ترجیح می‌دهد و این کار شما را برای او خاص و استثنایی می‌کند.

مطلب مرتبط : ۱۹ ویژگی بهترین همسر مناسب برای شما

بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی هستند که شما و همسرتان را مجذوب یکدیگر ساخته و شما دو نفر را به زوجی سازگار تبدیل می‌کند. بهرحال، این ویژگی‌ها همیشه یکسان باقی نمی‌ماند. درصورت بروز هرگونه عدم تشابه، نمیتوانید براحتی خودتان را ناسازگار با یکدیگر بدانید. شما باید بدانید که سازگاری چیزی نیست که آن را داشته باشید بلکه چیزی است که آن را می‌سازید. بعنوان یک بانوی خوب، لازم است اطمینان یابید که رشد شما جدا از رشد همسرتان اتفاق نمی‌افتد. شما باید خود را با همسرتان سازگار کنید.

آیا نمی‌دانید که چطور این کار را انجام دهید؟ این کار بسیار آسانی است. شما می‌توانید با بالابردن مهارت‌های ارتباطی خود با همسر خود سازگارتر شوید که این شامل برطرف کردن درگیری‌های موجود و برقرار کردن سازش می‌شود. این جمله را به یاد داشته باشید که: ” زن کامل کسی است که توقع شوهری کامل نداشته باشد”. شما می‌توانید مطمئن باشید که در نتیجه ایجاد سازگاری درنهایت شما و همسرتان شریک روحی یکدیگر خواهید شد.

برای اینکه یک زن خوب باشید باید ویژگی هایی مثبت داشته باشید. یک زن خوب باید گرم، مهربان، خوش مشرب، مراقب، لطیف، دوستانه، مثبت، فهمیده و دارای درک باشد. همچنین شما باید قابل اطمینان و مسئولیت پذیر باشید و اطمینان داشته باشید که همسرتان به شما اعتماد دارد. استقبال گرم شما از او به همراه یک لبخند بعد از یک روز سخت و طولانی کاری به او آرامش می‌بخشد. به او وفادار باشید و از او در شکست‌ها و موفقیت هایش حمایت کنید. همیشه برای او حاضر باشید بویژه زمانیکه اوضاع برای او در خانه یا محل کارش سخت می‌شود.

شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما اینطور نیست. بعد از ازدواج از خودتان مراقبت کنید و به ظاهرتان برسید. بسیاری از زن‌ها این اشتباه را مرتکب شده و به ظاهر خود بعد از ازدواج اهمیت نمی‌دهند. حقیقت این است که ظاهر شما شوهرتان را مجذوب خود نگه می‌دارد. اطمینان حاصل کنید که به شما توجه می‌کند. مراقب سلامتی خود باشید زیرا وضعیت سلامت شما بر ظاهر و خلق و خوی شما اثر می‌گذارد. مردان دوست دارند همسرانی داشته باشند که به خود اهمیت می‌دهند و ظاهر خوبی دارند. ظاهر خوب داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بالا برده و شما را برای همسرتان جذاب می‌کند.

ممکن است حالا مسئولیت‌های بزرگتری داشته باشید اما آنها نباید مانع از زندگی عاشقانه شما بشود. جرقه‌های عشق بین شما و همسرتان نباید از بین برود. درست مثل دوران قبل از ازدواجتان هر زمان که می‌توانید با او قرار عاشقانه بگذارید. برای یک شام رمانتیک با او بیرون بروید یا یک پیکنیک دو نفره را ترتیب دهید. مثل قدیم به سینما و سپس شام بروید. یک قرار عاشقانه خاص و استثنایی تاثیری طولانی مدت باقی خواهد گذاشت. هرازگاهی دونفره بیرون رفتن شعله‌های عشق شما را دوباره روشن خواهد کرد و در رابطه شما شگفتی می‌آفریند. شوهر شما برای قرارهای عاشقانه شگفت‌انگیز شما و ساختن دوباره سحر و جادوی عشق قدردان شما خواهد بود.

پس از ازدواج هر دو نفر باید سبک زندگی یکدیگر را بپذیرید. چنین چیزی در مورد دوستانتان هم صدق می‌کند. این را درک کنید که همسر شما دوستانی دارد و نیاز دارد با آنها وقت بگذراند- شاید یک شب را برای انجام یک بازی در کنار آنها بماند. زمان و تلاش کافی صرف کنید تا دوستان همسرتان را بشناسید و درک کنید که آنها در قلب شوهر شما جای خاصی دارند. با پذیرش دوستان او شما هم یکی از دوستانش می‌شوید. زنانی که سعی می‌کنند تا شوهرشان را از دوستانش دور نگه دارند در واقع تلاش بیهوده می‌کنند. این کار درستی نیست. همسر شما بخاطر تلاشتان برای شناخت دوستانش و پذیرش آنها عاشق شما خواهد شد.

بهترین ازدواج همانی است که در آن زن و مرد بهترین دوست یکدیگر باشند. هیچ چیز بهتر از این نیست که در رابطه‌ای عاشقانه با بهترین دوست خود باشید. چنین عشقی عمیق، قدرتمند و اصیل خواهد بود. اجازه دهید یک رابطه سالم بین شما و همسرتان شکل بگیرد و نتیجه متفاوت آن را در زندگی خود ببینید. ازدواجتان محکم خواهد شد.

آیا ازدواجی را سراغ دارید که در آن خبری از دعوا نباشد؟ درواقع، هر رابطه‌ای به اندازه خود متفاوت است. یک زن خوب می‌داند که چه دعوایی را انتخاب کند. شما باید بدانید که کدام دعواها لازم هستند و کدام یک لازم نیستند. هیچ کس با خواست و اراده خود وارد دعوا نمی‌شود اما برخی از مسائل و موضوعات آنقدر کوچک و ناچیز هستند که ارزش هدر دادن انرژی شما را ندارند. همسرتان بعد از مدت‌ها دوست قدیمی‌اش را می‌بیند و به او یک سلام ساده می‌دهد یا مسئله‌ای کاری وجود دارد که نمی‌تواند آن را فراموش کند. این‌ها چیزهایی نیستند که شما با او در مورد آنها بجنگید. این موضوعات ارزش جنگیدن ندارند و این دعوا ازدواج شما را بهبود نمی‌بخشد. پس دفعه بعد که عصبانی شدید دوبار فکر کنید.

اکنون شما و شوهرتان شریک زندگی همدیگر هستید. شاید بقیه عمرتان را با یکدیگر بگذرانید. این یعنی شما باید خودتان باشید و به شوهر خود نیز اجازه دهید که اینگونه رفتار کند. یک زن خوب بهترین چیزها را در شوهرش به‌وجود می‌آورد اما هرگز تلاش نمی‌کند که او را تغییر دهد. همان شخص منحصربفردی باشید که هستید. باین ترتیب شما دو نفر برای آنچه که هستید از یکدیگر قدردانی کرده و یکدیگر را دوست خواهید داشت و این یکی از مهم‌ترین چیزها در یک ازدواج موفق است.

ممکن است شما و همسرتان مسئولیت‌های بسیار زیادی داشته باشید و برخی اوقات اوضاع خسته‌کننده به نظر برسد. بااین وجود، نباید همیشه همه چیز را جدی بگیرید. داشتن تفریح و خوشگذرانی هم مهم است. مطمئن شوید که همسرتان همیشه نگران کار و خانه نیست. به او اجازه دهید که کمی هم خوشگذرانی کند. راههایی را پیدا کنید که باهم بتوانید اوقات خوشی داشته باشید. این کار نه تنها تنش و استرس را کاهش می‌دهد بلکه دو نفر را به هم نزدیکتر می‌کند.

ارتباط شامل گوش دادن هم می‌شود. ارتباط برقرار کردن نه تنها به معنای گفتن مشکلاتتان به همسرتان است بلکه گوش دادن به او را هم دربرمی گیرد. او هم باید نگرانی ها، مشکلات و چیزهایی در ذهنش داشته باشد. به او اجازه دهید تا بتواند هرچیزی را با شما مطرح کند. هنگامی که چیزی در سینه‌اش دارد که باید آن را رها کند، به او گوش بدهید. شما نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید که در رابطه تان تنها شنونده باشد. همیشه برای او وقت داشته باشید تا بتواند درمورد هرچیزی با شما گفت‌وگو کند. این کار رابطه شما را مستحکم کرده و به شیوه‌های گوناگون رابطه بین شما را بهبود می‌بخشد. این یکی از بهترین ویژگی‌های یک زن خوب است.

احترام دوطرفه در هر رابطه‌ای مهم است. شما برای اینکه احترام همسرتان را به‌دست آورید باید به او احترام بگذارید. این در نوع رفتار و گفتار شما با او نشان داده می‌شود. نه در خلوت خود و نه در حضور دیگران به هیچ وجه او را تحقیر نکنید، به او اهانت نکنید، او را نزنید یا هیچ گونه آسیبی به او وارد نکنید. ببینید که چه می‌گویید و قبل از حرف زدن فکر کنید. به یاد داشته باشید که وقتی حرفی را زدید نمی‌توانید آن را پس بگیرید. اگر بدون فکر کردن حرف بزنید شاید چیزی بگویید که بعدا از گفتن آن پشیمان شوید.

هر ازدواجی نیازمند صمیمیت جنسی است. اگر شوهر خود را در تختخواب راضی و شاد نگه دارید او نیز شما را خوشحال نگه خواهد داشت. اگر این کار را نکنید، او لذت و خوشی را جای دیگری جست‌وجو خواهد کرد. تحقیقات نشان داده‌اند که مردان به دلایل جنسی و فیزیکی زنانشان را فریب می‌دهند درحالیکه زنان به دلایل عاطفی این کار را می‌کنند. در اتاق خوابتان همه چیز را هیجان انگیز و جدید نگه دارید و خواهید دید که شوهری خواهید داشت که به شما وفادار می‌ماند و هرگز منحرف نمی‌شود.

به اشتراک گذاشتن علایق و دلبستگی‌ها روش بسیار خوبی برای وقت گذراندن با همسرتان است. تعدادی از علایق او که برای شما هم جذاب است را انتخاب کنید. باین ترتیب هردوی شما می‌توانید باهم وقت بگذرانید و از انجام کاری باهم لذت ببرید. او مطمئن است که برای آنچه انجام می‌دهید از شما قدردانی کند و این حقیقت را دوست خواهد داشت که شما از چیزی لذت می‌برید که او دوست دارد. اگر او دوست دارد که در آخر هفته بسکتبال بازی کند، به او ملحق شوید. این کار به شما فرصت باهم بودن می‌دهد و همچنین روشی مناسب است برای اینکه در کنار هم سالم باشید و تناسب اندام خود را حفظ کنید.

یک “متشکرم” ساده می‌تواند رابطه شما را بکلی متفاوت کند. به شوهرتان نشان دهید که بخاطر هر کاری که برای شما و خانواده تان انجام میدهد از او سپاسگزارید. به او بگویید که قدردان سخت کوشی و فداکاری او هستید. این باعث می‌شود که او احساس خوشایندی را تجربه کند. باین ترتیب شما به او می‌گویید که او کاری را انجام می‌دهد که هردوی شما به آن افتخار خواهید کرد. زمانیکه همسرتان بداند شما قدردان کارهای او هستید، بیشتر تلاش می‌کند تا شما و خانواده تان را شاد و خوشحال نگه دارد.

همسر خوبی برای شوهرتان بودن کار سختی نیست بویژه زمانیکه بدانید او به چه چیزی نیاز دارد. حمایت، پایداری، مهربانی و عشق تعدای از آن چیزهایی هستند که شما باید به عنوان یک زن به شوهر خود بدهید. وقتی در شکست و موفقیت در کنار او باشید برای او بهترین همسر خواهید بود. از نظر شما یک زن خوب برای شوهرش کدام زن است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: momjunction

 

برچسب ها momjunctionزن خوبفاطمه یحییهمسر خوبویژگی های زن خوبچگونه یک زن خوب باشیم

حوزه/ همه ما در زندگي هدفي را جستجو مي کنيم تا به شادي برسيم. من با اطمينان مي گويم که خوشبختي شما بدست خود شماست. اگر جز اين فکر کنيد هرگز به خوشبختي نمي رسيد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تربیت اسلامی از توصیه های بزرگان دین برای مسلمانان است که در شماره های گوناگون، بخش های مختلفی را تقدیم حضور مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

* هنر زن در تعامل با شوهر

آيا مي خواهيد براي شوهرتان همسر خوبي باشيد؟ چند نکته ساده ولي مهم است که به آن اشاره مي كنيم:

به شوهر خود اطمينان کنيد

چگونه یک همسر خوب باشیم

به شوهرتان اطمينان کنيد، اگر شما به او اطيمنان نکنيد، چه کسي به او اطمينان خواهد کرد؟ دير يا زود به زحمت مي افتيد وقتي به او اطمينان مي کنيد به او قدرت مي دهيد. پشتيبان و مشوق او باشيد.

وقتي به شوهر تان اطمينان مي کنيد، به او قوت قلب مي دهيد.

قبل از اين که تشنه شويد چاه آبي حفر کنيد.

ممکن است روزي شوهرتان کارش را از دست بدهد، ممکن است روزي برسد که نتواند کار کند. به او کمک کنيد تا وقتي جوانتر است و نيروي بيشتري دارد، بيشتر کار کند. او را تشويق کنيد که از هدف هايش جلوتر برود. البته گفتم تشويق کنيد، غرولند نکنيد. تکرار مي کنم تشويق کنيد، نق نزنيد.

خدا را شکر کنيد که به شما شوهر رمانتيکي داده است.

اگر احساس کرديد هر سالي که مي گذرد رفتار شوهرتان با شما رمانيتک تر و عاشقانه تر مي شود تعجب نکنيد. ممکن است تحت تأثير تماشاي فيلم ها، خواندن کتاب و يا داشتن دوستان و يا هر چيز ديگري باشد. از او در همه زمينه ها و همه شئونات زندگي يک قهرمان بسازيد.

با او همراه شويد. يار و ياور و شريک رؤياهاي او باشيد. اجازه ندهيد موانع رواني و سد و بندها بر سر راه شما سبز شوند. با هم حرف بزنيد، باتفاق راه برويد. فکر کنيد. بفهميد، بينديشيد و استدلال کنيد.

دوست او شويد. بگذاريد تا دنياي شما شود. هوشمندانه با او حرف بزنيد. از او سؤال کنيد، باز هم بپرسيد. کاري کنيد که فکر کند.

بر مهارت هاي گوش دادن خود بيافزائيد. گوش شنوا پيدا کنيد. مشاور او شويد، «مادر» او شويد.

* حقيقت ساده اي درباره ازدواج

همه ما در زندگي هدفي را جستجو مي کنيم تا به شادي برسيم. من با اطمينان مي گويم که خوشبختي شما بدست خود شماست. اگر جز اين فکر کنيد هرگز به خوشبختي نمي رسيد.

اگر مي خواهيد شوهرتان را خوشبخت تر کنيد. ابتدا خودتان را شاد کنيد. اگر زن خانه دار هستيد از کارکردنتان در منزل لذت ببريد. اگر در بيرون از منزل کار مي کنيد از کار بيرون خود لذت ببريد. دقت کنيد که شوهرتان کارش را دوست داشته باشد.

اگر مي خواهيد شوهرتان را شاد کنيد، ابتدا بايد خودتان شاد باشيد.

علاقه اي که به کار او نشان مي دهيد بسيار مهم و تعيين کننده است. وقتي به کار او علاقه نشان مي دهيد، خود به خود خوشحال مي شويد. شوهرتان هم از کارش خوشحال مي شود. از داشتن همچون زني مثل شما هم شاد مي شود. توجه داشته باشيد وقتي کسي از کاري که مي کند راضي باشد، کار، ديگر تنها کار باقي نمي ماند. کار، مفرّح و شادي بخش مي شود.

به اين موضوع فکر کنيد و درباره اش با هم حرف بزنيد. در پايان بر ميزان شادي خود مي افزائيد. زوج خوشبخت تري مي شويد.

مي توانيد از شوهرتان يک شير يا يک موش بسازيد.

اگر شوهرتان را دست کم بگيريد بدانيد که بعد از مدتي به يک موجود بي دست و پا تبديل مي شود. برداشتي که از شوهرتان داريد روي رفتار او، به خصوص در حضور شما اثر مي گذارد.

* شوهر شما يک شير است يا يک موش؟

اگر فکر مي کنيد شوهر شما يک شير است، بدانيد که يک شير خواهد شد. و اگر فکر مي کنيد او يک موش است، بدانيد که يک موش مي شود. انتخابش بر عهده شماست. شير و موش کدام را ترجيح مي دهيد؟

کارهاي کوچک مي توانند نتايج و عواقب بزرگ داشته باشند.

وقتي شوهرتان به شما گل مي دهد

شوهري را مي شناسم که به محض اين که از خواب بيدار مي شود، به زنش گل مي دهد. زنش به او مي گويد «اين چه کاري است که با اين سن و سال مي کني؟ فرزندانت چه فکر مي کنند؟»

اگر شما زني از اين قبيل هستيد. دوباره فکر کنيد. اين نوار ذهني را از مغزتان پاک کنيد. از او به گرمي تشکر کنيد. بعد خداوند را شکر کنيد که به شما چنين شوهري داده است. هر اقدامي از اين قبيل از ناحيه شوهرتان را گرامي بداريد. اين ها را به حساب پاداش زندگي به خود در نظر بگيريد. اين گونه، شوهرتان از اين حدّ هم بهتر مي شود.

* وقتي شوهرتان به منزل مي آيد

وقتي شوهرتان از سرکار به خانه مي آيد، به خاطر شادي خودتان هم که شده بدخلقي را کنار بگذاريد. چيزي از اين مهم تر نيست که با تبسّمي از او استقبال کنيد، فنجان قهوه اي به او بدهيد و در دل خدا را شکر کنيد که او به خانه برگشته است. به جاي طرح مسايل جزيي و بي اهميت و به جاي اين که از مشکلات روز خود شکايت کنيد بکوشيدکه اين مسايل را شخصاً حل و فصل نمائيد.

زن خوب کسي است که پشه ها را شخصاً بکشد، مسايل جزيي و بي اهميت را حل و فصل کند و بعد از شوهرش بخواهد که به جنگ ببرها برود و آن هم تنها بعد از زماني که به قدر کافي استراحت کرده است.

تا نود دقيقه بعد از ورودش به منزل هيچ حرف ناخوشايندي به او نزنيد. به اين رسم عادت کنيد. بدانيد که زمين و آسمان زير و رو نمي شوند.

* وسوسه نشويد

خانم هاي عزيز، تصميم بگيريد که چگونه مي خواهيد زندگي کنيد. آيا مي خواهيد نياز هايتان را برطرف سازيد يا حرص بزنيد؟ مي توانيد نياز ها را برآورده سازيد، امّا حرص و آز برطرف شدني نيستند.

* اولويت ها را مشخّص کنيد

نقش شما بايد اين باشد که به شوهرتان کمک کنيد تا به آسايش خاطر برسد. نه اين که فرار را بر قرار ترجيح دهد. بايد به او بگوئيد که آرام بگيرد و از آن چه داريد لذت ببرد. شوهرتان را تشويق کنيد تا ناراحتي هايش را با شما در ميان بگذارد.

هر دوي شما هدف مشترکي داريد و مي خواهيد در زندگي خوشبخت شويد. اين بدان معنا نيست که بايد از مسير واحدي عبور کنيد. مجبور نيستيد براي رسيدن به هدفتان به سرعت يکسان حرکت کنيد. مي توانيد در کنار هم راه برويد. مي توانيد به هر سرعتي که مي خواهيد قدم برداريد.

* بر سر شوهرتان فرياد نکشيد

شوهر شما مي تواند با همه ناملايمات زندگي کنار آيد، مي تواند با همه مخالفانش بجنگد، امّا با فرياد و جيغ و هوار شما نمي تواند کنار بيايد. وقتي شما شروع به فرياد مي کنيد او در مي ماند که با شما چکار کند. وقتي شوهرتان به منزل مي آيد مترصد آرامش است و به همين دليل در مقام جبران و تلافي يا جيغ و داد شما کاري صورت نمي دهد. ترجيح مي دهد توهين ها و تحقير شدن ها را بپذيرد و حرفي در مقام اعتراض نزند. چه بهتر که ساعت 11 صبح روز تعطيل آخر هفته لحظاتي با خود خلوت کنيد و ببينيد که هفته را چگونه گذرانده ايد. سعي کنيد از صبح روز بعد اصلاحاتي به کار خود بدهيد. توجه داشته باشيد که انسان خطا مي کند، مرتکب اشتباه مي شود، امّا بخشودن هم يک اقدام ويژه انسان هاست.

* تعطيل آخر هفته را به شوهرتان اختصاص بدهيد

چگونه یک همسر خوب باشیم

تعطيل آخر هفته را به کاري که مورد علاقه هر دو شماست اختصاص دهيد… با هم باشيد. ابتکار عمل را شما بدست بگيريد. رئيس شما هستيد. بياموزيد که از اتفاقات ساده زندگي لذت ببريد. روز تعطيل آخر هفته، ساعت 11 صبح، کيفيت هفته اي را که پشت سر گذاشته بوديد مرور کنيد. حالا موضوع را با او در ميان بگذاريد. سوء تفاهم ها را از ميان برداريد. آفرين بر شما.

اگر شوهر تنبلي داريد، لبخند بزنيد

اگر شوهر تنبلي داريد، باز هم تبسم کنيد. شاد باشيد. از زندگيتان لذت ببريد. شوهرتان را با شوهر هاي ديگر مقايسه نکنيد. هيچ کمکي نمي کند. در نهايت بر ناخشنودي شما مي افزايد.

آدم هاي تنبل به کسي لطمه نمي زنند. در واقع اين کار از آن ها ساخته نيست. براي شان بسيار دشوار است.

اگر شوهر شما مسئله دار است

شوهران مسئله دار… تعدادشان زياد است. يکي از بهترين کارهايي که مي توانيد بکنيد اين است که با يکي از دوستان نزديک و صميمي خود صحبت کنيد و به جاي گله و شکايت راه حلّي پيدا کنيد.

زن بي تدبير نباشيد

آيا شوهري داريد که اعصابش به هم ريخته؟ آيا شوهرتان حسود است؟ آيا استرس زده و زير فشار است؟

در اين صورت کاري بکنيد. تسليم نشويد. شصت درصد تقصير به گردن شماست.

بسياري از شوهرها به اين نتيجه مي رسند که زندگي در حق آن ها بي انصافي کرده است، نگرانند، خودشان را تحت فشار احساس مي کنند، هراسيده و عصبي هستند. گرفتار وحشت بي مورد از چيزي مي شوند. مي ترسند که بيمار شوند. مي ترسند کسي بر ضد آن ها تبعيض قايل شود. مطمئن هستند که همه بر ضد آن ها فعاليت مي کنند. به همه و از جمله به شما ظنين مي شوند.

مي پرسيد چه کاري از شما ساخته است؟ خيلي از کارها. از اشخاص کارشناس و کاردان کمک بگيريد. به دوستان و نزديکان و عزيزانتان فکر کنيد. با آن ها حرف بزنيد. آن ها هم مي توانند با شوهر شما حرف بزنند. شما هم مي توانيد با او حرف بزنيد.

اگر شوهر شما در چنين شرايطي قرار دارد، بدون ترديد بيشتر و بهتر از هر کس، شما هستيد که مي توانيد با او حرف بزنيد.

نيازي به اين نيست که براي کمک به شوهرتان يک روان پزشک يا يک روان شناس باشيد.

هر آينه با مشکلي رو برو شديد به آن فکر کنيد. با اشخاص و آشنايان درباره آن حرف بزنيد. کتاب و مجله بخوانيد و مطمئن باشيد که موفقيت سرانجام از آن شما خواهد شد. اين را هم بدانيدکه تنومندترين درخت ها اگر با يک صد ضربه تبر به زمين سقوط کند، بدان معنا نيست که نود و نه ضربه قبلي بيهوده بوده و کاري صورت نداده است.

در پس هر موفقيت به ظاهر يک شبه بيست سال تلاش و زحمت وجود داشته است. با اين حساب ممکن است براي رسيدن به موفقيت قطعي بيش از چند ساعت، چند روز، چند هفته يا چند ماه فاصله نداشته باشيد.

زن ها بايد بدانند که در مواردي از مردها باهوش ترند. اگر مي خواهيد زندگي زناشويي خوب و شادي داشته باشيد هميشه حقيقت را بگوئيد و هميشه به شوهرتان کمک کنيد که صادق و امين باقي بماند، حتي اگر به خاطر اين صداقت مجبور شويد که با تجمّل کمتري زندگي کنيد.

به هم محبت کنيد

قبل از هر چيزي که شما براي يکديگر ساخته شده ايد. بعضي وقت ها موضوعات کوچک و بي اهميت ابعاد بزرگ پيدا مي کنند. وظيفه زن و شوهر اين است که از بروز اين اتفاقات جلوگيري کنند و اگر مشکلي پيش آمد کرد از شدّت آن بکاهند.

موفق شدن در ازدواج مهم تر از موفقيت در شغل و کار و حرفه است. فراموش نکنيد که وقتي دوران زندگي مان به سر مي رسد غالباً افسوس مي خوريم که چرا با هم به آن شکل که بايد و شايد خوب نبوديم.

سهم زن در خوشبخت کردن خانواده 60 درصد است. روزهاي تولد و سالگردها را فراموش نکنيد. ايام خاص مربوط به افراد خانواده را جايي يادداشت کنيد. مي توانيد منشي شوهرتان بشويد. مي توانيد برنامه ريز همسرتان باشيد.

زن ها و شوهرها بعد از مدتي بر اسب هاي جداگانه سوار مي شوند. امّا اگر هر کدام در جاده اي جداگانه به حرکت در آيند، اينجاست که کار دشوار مي شود. نفستان را بکشيد و در کنار شوهرتان به حرکت درآئيد. مطمئن باشيد که در پايان متأسف نخواهيد شد.

دوستانتان را ويرايش کنيد

دوستان شما چه کساني هستند؟ مشاوران شما چه کساني هستند؟ راهنمايان شما چه کساني هستند؟ همه ما در مواقعي از زندگي و يا در کار خود گيج و سردرگم مي شويم.

دوست و کتاب بايد محدود اما خوب باشند.

چه بايد کرد؟ به دوستان تان توجه کنيد و آنها را در ذهنتان آزمون نمائيد. يافتن دوستان خوب و صديق دشوار است. امّا به هر صورت اسرار و مکنونات قلبي خود را جز با معدودي دوست که آن ها را مي شناسيد در ميان نگذاريد.

اگر شوهر شما عصبي و استرس زده است

مسلماً مي توانيد به شوهرتان کمک کنيد تا فشارهاي عصبي اش را تخفيف دهد. مي توانيد از شدت نگراني او بکاهيد. البته اين کار يک شبه امکان پذير نيست. در يک فصل و حتي در يک سال هم شدني نيست. لاک پشت کندتر از خرگوش راه مي رود امّا پيروز ميدان مي شود.

در زندگي حقيقي راه حل هاي فوري وجود خارجي ندارند. بنابر اين بررسي کنيد و ببينيد چه عواملي شوهر شما را ناراحت مي کنند. در اين مرحله ممکن است شوهر شما مانند پياز باشد. در نتيجه لازم است که پوسته هاي فشار را يکي يکي از تن او بر کنيد و به تدريج از سنگيني بارش بکاهيد. به جان مسئله برسيد، مشکل اصلي را پيدا کنيد. توجه داشته باشيد که حتي يک شير بايد از خود در برابر مگس ها و پشه ها حراست کند.

ممکن است شوهر شما با سوء تفاهم هايي رو برو باشد. ممکن است به دلايل واهي هراسان باشد. وقت صرف کنيد و او را بشناسيد. از گذشته و از حال و از برنامه هاي آينده اش باخبر شويد. وقتي اين را دانستيد 90 درصد موفق شده ايد. به احتمال زياد با شکست ها و ناکامي هايش آشنا مي شويد. به احتمال زياد به موضوعاتي بر مي خوريد که او آن ها را درشت نمايي کرده است.

وقتي عصباني هستيد کاري صورت ندهيد

راه حل ساده است. او را تشويق کنيد که کاري صورت دهد، اندک، اندک، دوباره و چند باره.

اگر شوهر شما شيفته خوردن است

اگر خدا به شما يک شوهر شکمو داده است به عبارات زير توجه کنيد:

خداوندا، به من صبر و تحملي بده تا آن چه را نمي توانم تغيير بدهم، بپذيرم. به من شجاعتي بده تا آنچه را که مي توانم، تغيير دهم. به من درايتي عطا فرما، که اين دو را از هم تميز دهم.

بگذاريد تا شوهرتان شاد باشد. بگذاريد هر قدر دلش مي خواهد بخورد. بله ممکن است برايش خوب نباشد امّا رفتار شما و طرز برخوردتان او را به مراتب بدحال تر مي کند.

به جاي اين که نق بزنيد و غرولند کنيد راه هايي ابتکاري براي بهبود عادات غذايي او پيدا کنيد.

اگر شوهرتان سيگار مي کشد

سيگار کشيدن کار بد، بد و باز هم بدي است. به ياد يک مثلي افتادم که مي گفت آب که از سر گذشت چه يک وجب چه صد وجب.

خوب چه بايد کرد؟ ذهنتان را تغيير دهيد. به جاي اين که مستقيم فکر کنيد. به شکل دايره بينديشيد. وقتي مي گوئيد سيگار کشيدن بد است مستقيم مي انديشيد و اين گونه، از مسئله دور مي شويد.

استرس، نوشيدن الکل، پرخوري و کشيدن سيگار چرخه هاي معيوب هستند. به جاي اين که به موضوع کشيدن سيگار توجه کنيد به دلايل آن بينديشيد. به ريشه ها فکر کنيد و آن ها را يکي يکي از ميان برداريد.

بسياري از سيگاري ها را ديده ام که عمر طولاني کرده اند و بسياري از غير سيگاري ها را ديده ام که عمرشان کوتاه بوده است. نمي گويم کشيدن سيگار کار خوبي است امّا مي گويم اهريمني به آن حد بزرگ که فکر مي کنيد، نيست.

از سيگار کشيدن شوهرتان به اين نتيجه برسيد که جايي در زندگي او مشکلاتي وجود دارد. براي برخورد با مشکلات به جاي مستقيم انديشي دايره اي فکر کنيد.

اگر شوهرتان الکل مي نوشد

وقتي صحبت از نوشيدن مشروب مي شود به فکر الکليسم مي افتيم. نوشيدن الکل معمولاً با يک جلسه نوشيدن در يک جلسه ميهماني شروع مي شود و بعد تحت تأثير حرمت نفس اندک و ساير فشارهاي مرتبط با خانه به يک بيماري تبديل مي شود.

چه بهتر که در زندگي دنبال علل اصلي مسايل و مشکلات بگرديم و بعد براي آن راه حل هاي ساده پيدا کنيم. راه حل هاي مسلّم را نديده بگيريد. به هر صورت اگر جواب مسئله خيلي ساده باشد، راه حلش پيدا مي شود.

مسلماً نوشيدن الکل کار خوبي نيست، امّا برخورد سنجيده بکنيد. کاري نکنيد که حرمت نفس شوهرتان از آن مقدار که هست پايين تر بيايد.

از نق زدن و غرولند کردن کاري ساخته نيست

به او فرصتي بدهيد. بدون شک خيلي زود به اين نتيجه مي رسد که راه را اشتباه مي رود. به او کمک کنيد تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز يابد. از اعتراض کردن همه روزه شما کاري ساخته نيست.

به خانواده شوهر خود احترام بگذاريد

در بسياري از جوامع زن ها به خانواده شوهرشان اعتنا نمي کنند. اين عين بي ادبي است. سعي کنيد به خانواده همسرتان احترام بگذاريد. از هر صد زن تنها يک زن مي تواند به واقع و به طيب خاطر به خانواده همسرش احترام بگذارد.

به افراد خانواده شوهرتان احترام بگذاريد

از سوي ديگر مردها بايد از اين که مي بينند زنانشان به افراد خانواده آن ها احترام مي گذارند خوشحال مي باشند. شکر خدا را بگذارند و قدر اين نعمت را بدانند.

به شوهرتان در کار تربيت فرزندانتان کمک کنيد

شوهر شما پدر بي تجربه اي است. سردرگم و گيج است. نمي داند وقتي پسر کوچک تان بدخلقي مي کند چه واکنشي بايد نشان دهد. به او در کار تربيت فرزندانتان کمک کنيد. به او بياموزيد که با سيلي زدن به صورت کودک مشکلي حلّ نمي شود. حتي اگر ساعت هاي طولاني کار کرده دليلي نمي شود که با فرزندتان برخورد ناصواب بکند. به شوهرتان بياموزيد و به او بگوئيد که بايد ميان کار و رسيدگي به امور خانه تعادلي ايجاد شود.

توجه داشته باشيد که ما جز يک زندگي نداريم. زندگي دوگانه که بتوان اسمش را زندگي کاري و زندگي خانوادگي گذاشت مطرح نيست. بنابر اين راه تقسيم بندي ساعات زندگي را به همسرتان آموزش دهيد. براي او هدف گذاري کنيد. مشخص کنيد که هفته اي چند شب بايد با شما و فرزندتان در منزل باشد. چه روزهايي بايد بچه ها را به پارک ببرد؟ اين گونه، مسايل فرداي خود را حل مي کنيد.

با شوهرتان مانند يک مهاراجه رفتار کنيد

وقتي با شوهرتان مانند يک پادشاه رفتار مي کنيد، به احتمال زياد او هم با شما مانند يک ملکه رفتار خواهد کرد. حتي اگر به خاطر خوشي و شادي خودتان هم که شده سعي کنيد که شوهرتان را شاد و خوشبخت کنيد. کاري کنيد که بتواند با اطمينان خاطر با دنيا و مسائلش رو برو شود. اين باور همه جا متداول را فراموش نکنيد که پشت سر هر مرد موفق يک زن حمايتگر ايستاده است.

پشت سر مرد موفق، يک زن حمايت گر ايستاده است.

خانواده خود را سالم نگه داريد

هم به سلامتي خود و هم به سلامتي شوهر و فرزندانتان بها بدهيد. بيماري و نبود سلامتي به شما، به نزديکان و به عزيزانتان لطمه مي زند. خوشبختي را از شما دور مي کند.

بيماري، خوشبختي را از شما و عزيزانتان دور مي کند.

همه روز صبح ها با شوهرتان پياده روي کنيد.

شوهرتان را به طور منظم به نزد پزشک ببريد.

بدانيد که ممکن است هر دو عمري طولاني داشته باشيد. چه بهتر که براي بهتر سپري کردن دوران پيري بکوشيد.

اطلاع از غذاهاي مورد علاقه شوهرتان

از ديرباز زن ها هميشه خواسته اند که غذاي مورد علاقه همسرشان را تهيه کنند. زن ها هميشه مي خواهند با پختن غذاهاي خوب شوهرشان را شاد کنند.

توجه داشته باشيد که براي شنيدن نظر شوهرتان هرگز دير نيست.

به شوهرتان بي اعتنايي نکنيد

به رابطه اي که با شوهرتان داريد بي اعتنا نشويد. به ياد ايام خوشي بيفتيد که با شوهرتان سپري کرده ايد. هرگز اجازه ندهيد شوهرتان به اين نتيجه برسد که شما فرصتي براي پرداختن به او را نداريد. اجازه ندهيد حالا که صاحب اولاد هستيد شوهرتان گمان کند که فرصتي را براي اين که صرف او کنيد نداريد.

به شوهر تان نق نزنيد. بر سرش فرياد نکشيد. در حالي که براي انجام دادن کاري عجله دارد، هزاران کار خود را بر سرش نريزيد.

از موسيقي ملايم، از نور ملايم و از گل استفاده کنيد. از او درباره زندگيش سؤال کنيد، از مشکلاتش بپرسيد، از موفقيت هايش سؤال کنيد. بگذاريد تا آرامش را احساس کند. بگذاريد او حرف بزند و شما گوش بدهيد.

تنها شما هستيد که مي توانيد به شوهرتان احساسي عالي بدهيد.

 

نویسنده : ترجمه مهدي قراچه داغي

منبع: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.

چگونه یک همسر خوب باشیم
چگونه یک همسر خوب باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *