بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

 
helpkade
بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان
بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

دکتر مریم محمدی 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

روانپزشک خوب در اصفهان – بهترین روانپزشک اصفهان – بهترین فوق تخصص روانپزشک در اصفهان – بهترین مراکز روانپزشکی اصفهان – زوج درمانی در اصفهان – دکتر روانکاوی در اصفهان – دکتر متخصص اختلال میل جنسی در اصفهان – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر متخصص واژینیسموس در اصفهان – زوج درمانگر خوب در اصفهان – روانپزشک عالی در اصفهان – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

دکتر بختیاری در سال 1374 با رتبه ممتاز جهت گذراندن دوره تخصص روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد و در سال 1377 موفق به دریافت بورد تخصصی در این رشته گردید.وی گروه درمانی و روانکاوی را نزد استاد شهیر جناب آقای دکتر مجد فرا گرفت و همچنین دوره های تخصصی دیگر مانند آمیزش درمانی، روش های مختلف روان درمانی ، نوروفیدبک و … را نزد اساتید این رشته ها گذراند.

ایشان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در بیمارستان تهرانپارس مشغول به کار شدند و اولین بخش روانپزشکی در بیمارستان های جنرال کشور را فعال نمودند و مدیریت آنرا بر عهده گرفتند و همزمان مدتی در سازمان بهزیستی(درمانگاه ترک اعتیاد شهید فامیلی و مرکز ,TC…) خدمات قانونی خود را گذراندند. ایشان در همین زمان برای اولین بار در ایران درمان سم زدایی مواد فوق سریع مخدر (UROD) را برای درمان و ترک اعتیاد انجام و رواج دادند.

دکتر بختیاری از سال 1381 تا کنون به عنوان موسس و رئیس کلینیک روانپزشکی و درمان اعتیاد دی فعالیت داشته که منجر به حسن شهرت این کلینیک بعنوان اولین مرکز تخصصی روانپزشکی با مجوز بخش بستری درمان و ترک اعتیاد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و یکی از موفق ترین مراکز درمانی در زمینه اعتیاد، روانپزشکی و روانشناسی شده است.

 

جهت مشاهده گالری تصاویر دکتر بختیاری اینجا کلیک کنید.بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

آدرس : تهران-خیابان شریعتی ، پایین تر از حسینیه ارشاد، ابتدای کوی لاجوردی ، پلاک 22

تلفن کلینیک : 021 – 75354

موبایل (مشاوره فوری) : 09127535400

درمان اعتیاد بدون هیچ گونه داروهای مکمل و جایگزین

ارائه خدمات مشاوره به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

جهت مشاوره رایگان ترک اعتیاد تماس بگیرید

 

اولین و تنها مرکز تخصصی روانپزشکی با مجوز بخش بستری درمان و ترک اعتیادبهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دی، اولین و تنها مرکز خصوصی تخصصی روانپزشکی با مجوز “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” می باشد. این مرکز به همراه سال ها تجربه موفق فعالیت در زمینه درمان بیماران سوء مصرف مواد و بیماران روانپزشکی توانسته است به عنوان مجهزترین و موفق ترین مرکز ترک اعتیاد و روانپزشکی در کشور شناخته شود و خدمات شایسته‌ای را به هموطنان عزیر ارائه دهد. کلینیک دی برای نخستین بار در ایران ، سم‌ زدایی فوق سریع ( UROD ) را برای بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر جهت ارائه خدمات درمان و ترک اعتیاد در سال 1378 توسط تیم پزشکی مجرب به سرپرستی دکتر شهرام حسام بختیاری آغاز کرد و تا به امروز با گسترش خدمات ، امکانات ، تجهیزات و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک ، متخصص بیهوشی ، پزشک عمومی ، روانشناس ، روان پرستار و … با درمان های دارویی ، غیر دارویی ، سم زدایی و درمان‌های بلند مدت یا درمان نگهدارنده به فعالیت خود ادامه داده است.

پذیرش شبانه روزی و اورژانس بیماران روانپزشکی و اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد دی در تمامی ایام سال و همچنین در روزهای تعطیل ، آماده پذیرش و بستری بیماران و خدمت رسانی به آن ها می‌باشد. این مجموعه خدمات گسترده‌ای در خصوص ترک اعتیاد و اعصاب و روان به بیماران خود ارائه می‌دهد که به صورت کلی شامل خدمات ترک اعتیاد ، خدمات روانپزشکی ، خدمات مشاوره و روان شناسی ، خدمات بستری بیماران ، خدمات نوروفیدبک می باشد. این خدمات به صورت خدمات بستری ، سرپایی ، مشاوره و همینطور خدمات اورژانسی به بیماران عزیز ارائه می‌گردد. سیر درمان اعتیاد به صورت بستری در این مرکز به ترتیب شامل : مشاوره قبل از بستری ، پذیرش و تشکیل پرونده ، ویزیت روانشناس ، ویزیت روانپزشک و تشخیص نهایی ، بستری بیمار ، مراقبت های پرستاری و سیر درمان در زمان بستری ، کار درمانی و در نهایت سیر درمان پس از ترخیص می باشد.

کیفیت خدمات ، همدلی و همراهی

کلینیک ترک اعتیاد دی با کادری مجرب و متخصص همواره تلاش کرده است تا خدمات خود را در بالاترین سطح کیفی و کمی و با احترام بسیار در شأن و منزلت بیمار و در جهت بهبود بیماری وی ارائه دهد. بر خلاف کمپ ترک اعتیاد،  ما همواره خود را مسئول سلامت بیمار دانسته و در همین راستا تلاش کرده‌ایم که به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان که اغلب خود و خانوادهایشان از مشکلات به وجود آمده در اثر این نوع بیماری‌ها رنج و عذاب می‌کشند با تمام توان کمک کرده و یار و همراه بیمار و خانواده های نگران آنان باشیم تا حس درماندگی و نا امیدیشان را به شادمانی و امید تبدیل کنیم.

ما خود را متعهد به درمان کامل بیماری اعتیاد می دانیم نه فقط جایگزین کردن و یا ترک ماده اعتیادآور

ما خود را موظف به درمان کامل بیماران می دانیم. در این مرکز از روش های جایگزین درمانی مانند متادون ، بوپرنورفین و … که خود نوعی مخدر هستند برای درمان بیماران اعتیاد استفاده نمی‎‌شود. در مرکز ترک اعتیاد از درمان های دارویی ضدمخدر زیر نظر روانپزشک و روش های غیردارویی زیر نظر روانشناس در کنار جلسات مشاوره ، کاردرمانی ، گروه درمانی و … به صورت تخصصی استفاده می شود. ما در این مرکز افتخار درمان 10،000 بیمار در زمینه اعصاب و روان ( افسردگی ، دوقطبی ، وسواس ، اضطراب ، اسکیزوفرنی ، فوبیا ، اختلالات جنسی ، اختلالات خواب ، … ) و در زمینه اعتیاد ( مخدر ، محرک ، الکل ، سیگار ، متادون و … ) در طول سال های فعالیت خود را داریم. سابقه درخشان این مرکز ترک اعتیاد به همراه تجربه طولانی مدت و ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی موجب شده است که این مرکز در کشور شناخته شود.

بدون نظارت حرفه ای و تجویز پزشک متخصص ، احتمال بازگشت مجدد به سمت اعتیاد و یا افزایش عوارض ترک اعتیاد  بسیار زیاد است

اغلب بیماران در روزهای اولیه ترک اعتیاد دچار ترس و بیقراری میشوند که با پذیرش بیماری اعتیاد ، تحمل کردن عوارض خماری ، مبارزه با افکار معتادگونه و استفاده از داروهای ترک اعتیاد کمک به روند بهبود خود مینمایند .

و همچنین بیماران اعصاب و روان با پذیرش بیماری خود و تحمل کردن ، سازش کردن با نوسانات اخلاقی و اعتماد کردن به فرآیند بهبودی ، کمک به درمان بیماری خود میکنند .

اغلب بيماران مبتلا به اعتياد از پيشينه رواني نامناسبي برخوردار هستند كه اغلب آنها شناخت كافي از شرايط خود را دارا نبوده و نيستند.بطوريكه اكثر آنها با ورود به دنياي اعتياد بصورت كاملأ نا آگاهانه اقدام به تشديد علائم و بيماري زمينه اي خود مي كنند،با توجه به اين موضوع كه در ابتداي مصرف،مواد مخدر يا محرك   به نظر يك ذهن نا آگاه،نشانه هاي بيماري كاهش يافته و گويي پادزهري جهت درمان علائم بيماري يافته اند كه اين تفكري كاملأ اشتباه مي باشد و معمولأ زمان زيادي طول نمي كشد تا علائم گذشته با شدت بيشتر بروز پيدا مي كند و البته نشانگان جديد و غير طبيعي ديگري نيز بر آنها افزوده مي شود.از اين دست علائم مي توان به مشكلات جنسي،افسردگي،اختلالات خواب،اعتماد به نفس پايين،اشتغالات ذهني و …اشاره كرد.
 

روانپزشکان به تشخیص، ارزیابی، درمان و پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند.به عبارت دیگر روانپزشک،  (Psychiatrist) پزشکی است که متخصص تشخیص و درمان بیماری های روانی یا روان درمانی می باشد.

 روانپزشکان و متخصصان بهداشت روانی تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری های روانی را دارند.

آمارها حاكي از آن است كه 10 تا 14 ميليون نفر از مردم ایران حداقل يك بار در عمر خود مسائل رواني را به نوعي تجربه كرده‌اند. از هر 4 نفر در خانواده حداقل يك نفر دچار اختلالات روانپزشكي هستند و اعضاي خانواده‌ها نيز معمولاً درگير مشكلات بيماران مي‌شوند.

 

وظایف و مسئولیت های روانپزشک

– ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی

– ارزیابی تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیماران به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان

– انجام تست های مختلف برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین راه درمان

– تجویز دارو و برگزاری جلسات درمانی لازم تا بهبودی بیمار

– همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و… برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل او

کلینیک ترک اعتیاد دی آماده ارائه خدمات درمان و ترک اعتیاد به بیماران مبتلاء به سوء مصرف مواد ، به صورت تخصصی و شبانه روزی در مرکز کاملاً بیمارستانی ، زیر نظر روانپزشک ، روانشناس و روان پرستار می باشد. این مرکز ترک اعتیاد در دو بخش مجزا برای آقایان و خانم ها در اتاق های عمومی ، خصوصی و خصوصی ویژه با امکانات هتلی و بیمارستانی خدمت رسانی می کند.

یکی از داروهایی که امروزه برای درمان سوء مصرف مواد مخدر در کلینیک های ترک اعتیاد از سوی پزشکان تجویز می شود دارویی به نام نالتروکسان (Naltrexone) است که معمولاً به عنوان داروی مکمل، در درمان مواد افیونی نقش درمانی بسزایی دارد.

نالتروکسان یا نالترکسون در واقع عملکردی ضد مواد مخدر دارد. بدین صورت که، با تأثیری که بر سلول های عصبی…

فراموشی همانند نعمتی طبیعی و ارزشمند در زندگی فرد نمود می کند و با بروز فراموشی و نسیان به فرد کمک کرده تا زندگی بهتری داشته باشد. گاهی فراموشی به طور طبیعی رخ نمی دهد و این رخداد در ادامه یک آسیب جدی یا شوکی شدید بروز می دهد که در روان شناسی بالینی از آن به عنوان اختلالات گسستگی یا تجزیه ای یاد می کنیم.

این اختلالات در واقع به…

نوعی از مواد توهم زا و اعتیاد آور فن سیکلیدین یا PCP نام دارد. این ماده که در واقع در دهه های اخیر به عنوان ماده بیهوشی در بیمارستانها مورد استفاده قرار می گرفت عوارض خطرناکی مانند: آشفتگی روانی، از خود بی خود شدن تا مرز خودکشی را به همراه داشت که پس از ممنوعیت مصرف در بیمارستانها، در سال های اخیر در زمره مواد مخدر و توهم زا قرار…

 

instagram.com/day_ravan

 

telegram.me/day_ravan

آدرس : تهران ، خیابان شریعتی ، پایین تر از حسینیه ارشاد، ابتدای کوی لاجوردی ، پلاک 22

تلفن کلینیک : 75354-021

موبایل ( مشاوره فوری ) : 09127535400 – 09027535400

تلفن اداری : 22894286 – 22895899

کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز اعصاب و روان و ترک اعتیاد دی می‌باشد.

به دنبال دکتر ترک اعتیاد خوب در اصفهان هستید؟ پزشکان میهن پزشک را مشاهده, اینترنتی نوبت و مشاوره بگیرید.

خدماتی که ترک اعتیاد در اصفهان می تواند به شما ارائه بدهد شامل ارائه خدمات ترک اعتیاد به صورت بستری و سرپایی می باشد که لیست بهترین ترک اعتیاد در اصفهان را در این صفحه مشاهده می کنید. علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با ترک اعتیاد بهتر است بدانید ترک اعتیاد به مواد مخدر به روند درمان روانی یا پزشکی اعتیاد به مواد مخدر مانند تریاک، هروئین، کوکائین، برخی داروها و الکل اطلاق می‌شود. مراکز ترک اعتیاد به روند ترک و درمان روانی بیماران کمک بسیاری می کند

بهترین مراکز ترک اعتیاد در اصفهان, دکتر ترک اعتیاد در اصفهان, مرکز ترک اعتیاد خوب در اصفهان

 آیا شما پزشک هستید؟  ثبت نام پزشک جدید

میهن پزشک از سال ۱۳۹۰ در راستای ارائه خدمات اینترنتی برای پزشکان و بیماران در سراسر ایران فعالیت میکند.


بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان


© 2020

کلیه فعالیت های این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است

اعتیاد از بزرگترین مشکلاتی است که در دنیای امروز گریبانگیر خانواده ها می باشد. مواد مخدر دارای تنوع زیادی هستند که با توجه به شرایط منطقه ای ممکن است چند ماده مخدر مصرف کنندگان بیشتری داشته باشد. یکی از مواردی که برای افراد مشکل ساز بوده است عدم اطلاع درست از این ماده مخدر و اثرات سوء آن است. اینجاست که اطلاع رسانی صحیح در این رابطه اهمیت خود را نشان می دهد. به همین منظور به معرفی همکاران بهترین مرکز ترک اعتیاد اصفهان پرداختیم. همکاران ما تلاش زیادی در اطلاع رسانی صحیح در مورد اعتیاد دارند.

نگین از جمله بهترین مرکز ترک اعتیاد اصفهان محسوب می شود. اولین گامی که برای ترک اعتیاد باید برداشته شود تصمیم و اراده فرد برای ترک و رهایی از این ماده مخدر می باشد. برای این کار می توانید برای تشخیص روش درست ترک از بهترین مرکز ترک اعتیاد اصفهان راهنمایی دریافت کنید. همکاران دلسوز ما در ترک اعتیاد نگین اولویت فعالیت های خود را به درمان وابستگی های روانی ناشی از مصرف مواد مخدر دارند.

در بهترین کلینیک ترک اعتیاد در اصفهان از روش های نوین ترک اعتیاد استفاده می شود. یک کلینیک ترک اعتیاد خوب به دنبال درمان های دائمی برای ترک می باشد نه درمان های موقتی و زودگذر. مراکز درمان اعتیاد در صورتی موفق عمل می کنند که بیماران پس از ترک به سمت مراکز درمان روحی سوق داده شوند. نگین، بهترین کلینیک ترک اعتیاد اصفهان همواره در تلاش است تا خدمات خود را با بالاترین کیفیت ارائه دهد. همکاران ما همواره خود را مسئول سلامت بیماران می دانند و با تمام توان سعی می کنند یار و همراه بیماران خود باشند.

ریاست مرکز

مدیریت مرکز

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

درمانگر اعتیاد

درمانگر اعتیاد

درمانگر اعتیاد

درمانگر اعتیاد

مدیر امور اداری

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

پزشک ترک اعتیاد در اصفهان همواره تلاش می کنند تا بتوانند فضایی بسیار مفید و ارزشمندی را در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین فراهم کنند تا افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند بتوانند با توصیه های پزشکی که به آنها می شود از دام مواد مخدر رهایی پیدا کنند. در این مراکز با روش های عملی و تجربه هایی که از قبل به آن رسیده ایم سعی می کنیم تا فضایی را برای بیماران فراهم کنیم که بتوانند به کمک پزشکان در ترک اعتیاد قدم بردارند. از مهمترین خصوصیاتی که این افراد برای ترک مواد باید داشته باشند اراده قوی است.

پزشکان ترک اعتیاد اصفهان اعلام کردند به دلیل حساسیت روحی که افراد بیمار دارند باید در یک شرایط خاص از آنها مراقبت شود تا با آرامش بتوانند قدمی بزرگ در ترک اعتیاد بردارند. پزشک ترک اعتیاد با توجه به میزان و نوع مواد مخدر که توسط افراد بیمار استفاده می شود به طور قطعی نمی توانند زمان مشخصی را برای رهایی از اعتیاد اعلام کنند زیرا ترک کردن مواد بستگی به اراده بیماران و نوع مواد مصرفی آنها دارد. ناگفته نماند برای رها شدن از اعتیاد باید بیماران زیر نظر پزشک متخصص و مجرب که در مراکز ترک اعتیاد فعالیت دارند تحت نظر باشند. در مرکز ترک اعتیاد نگین تمامی این شرایط مهیا شده است تا با عمل کردن به توصیه هایی که پزشکان برای شما دارند به ترک مواد بپردازید.

همیشه دکتر ترک اعتیاد برای رعایت حال بیماران باید به یک سری نکات توجه کنند تا بتواند بیماران را در مسیر درست قرار دهند. بسیاری از دکترهایی که در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند بنا به تجربه قبلی اعلام نموده اند که بیمارانی که از اراده ضعیفی برخوردارند باید زیر نظر یک دکتر و روانشناس متخصص باشند. برای جدایی از اعتیاد ابتدا بدن خودتان را برای ترک اعتیاد آماده کنید. برای این کار باید توسط یک طبیب متخصص مورد حمایت قرار بگیرید. افرادی که توسط دکتر ترک اعتیاد در اصفهان ویزیت می شوند ابتدا به صورت موقت به کمپ هدایت می شوند. این افراد باید صبور باشند زیرا ترک مواد کمی دشوار است. در مرحله سم زدایی بیمار حتما باید در شرایط خاص مراقبت شود تا شرایط مصرف مجدد مواد را نداشته باشد. اگر بتوانید از مرحله سم زدایی سر بلند خارج شوید می توانید به زندگی سالم برگردید. به توصیه دکتر اعتیاد هیچگاه برای درمان به مراکز غیر تخصصی مراجعه نکنید زیرا از طریق روش های غلط به شما آسیب جدی وارد می کنند. کلینیک تخصصی نگین با امکانات کامل به همراه دکتر ترک اعتیاد و روانشناسان با تجربه به شما در مسیر رهایی از اعتیاد کمک می کند و شما را بطور مداوم زیر نظر دارند تا بتوانید هر چه زودتر به آغوش خانواده برگردید.

 

با برخی از همکاران اولین بیمارستان تخصصی ترک اعتیاد آشنا شوید:بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

اصفهان – خبرگزاری مهر: وجود بیش از 300 مرکز وکلینیک ترک اعتیاد و بیش از 60 کمپ در اصفهان، معتادان اصفهانی را به گیجی و سردرگمی در بازار ترک اعتیاد کشانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاهش سن اعتیاد در کشور، اصفهان که آمار اعتیادش پائین تر از میانگین کشور است را نیز گرفتار کاهش سن مصرف کنندگان ساخته و از سویی تنوع روشهای درمان وسودجویی مافیای مواد مخدر و رخنه به بازار ترک اعتیاد سبب سر در گمی افراد برای درمان ویا روی آوردن به روشهای نادرست شده است.

درمان های علمی باید جایگزین ترک های موقتی شود

یک متخصص درمان اعتیاد معتقد است که برای داشتن جامعه پاک از اعتیاد باید به دنبال درمان های دائمی وطولانی به جای ترک های موقتی وزودگذر رفت.

امیر حسین امان بخش با بیان این مطلب، اظهار داشت: اقامت معتادان در کمپ ها یک راهکار موقتی است و برای معتادان خارج از کنترل که رفتار مخاطره آمیز داشته و به مردم آسیب می رسانند کاربرد دارد.بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

وی افزود: کمپ ها در صورتی موفق هستند که پس از گذراندن دوران ترک جسمی بیمار را به سوی مراکز درمان روحی و بالینی هدایت کنند.


امان بخش تصریح کرد: ترک به معنای عدم مصرف مواد است ولی درمان رهایی کامل جسم و روح از هر نوع وابستگی به مواد و داروهاست.

وی بیان داشت: به هر طریق جلوی مصرف را بگیری نامش ترک است ولی به درمان منتهی نمی شود و اکثر افراد دوباره دچار لغزش وعود مجدد می شوند.

وی ادامه داد: در ترک های کوتاه مدت فقط سعی می شود جلوی مصرف گرفته شود ولی در بحث درمان این مرحله اول است ومراحل بعدی با کار برروی روح وروان معتاد وانجام کارهای گروهی این پروسه راتکمیل می کنند.

وی با اشاره به این مطلب که فردی که معتاد است مثل اینکه هر روز گلوله ای به یک ساختمان زده ودر عرض چند سال این ساختمان ویران شده، تاکید کرد: حالا در عرض یک هفته نمی توان این ساختمان را مرمت کرد.

مدیر کلینیک پاک اصفهان عنوان کرد: معتاد باید پله پله درمان شود، تا ویرانی جسم وروحش سامان پذیرد.

امیر حسین امان بخش افزود: روش na یا انجام کارهای گروهی روشی است که اگر اصولی کار شود ودچار انحراف نشود مفید واقع شده است.


90 درصد ترک کنندگان مواد دوباره معتاد می شوند

مدیر کلینیک درمان اعتیاد پاک گفت: 90درصد افرادی که درمان نمی شوند و روی ترک مصرف نظر دارند و روح خود را درمان نمی کنند به دامن اعتیاد برمی گردند.

وی افزود: تزریق پادزهر مرفین وسایر روشهای غیر علمی مثل ترک یابویی یا ترک با داروهای ماهواره ای تنها بر روی ابعاد جسمی وقطع مصرف اثر دارند.

وی ادامه داد: درمان با داروهای نگهدارنده یکی از روشهای تایید شده علمی است که در این روش قرص یا شربت متادون یا داروی بوپرونورفین به معتاد داده می شود و مصرف او قطع می گردد.

امان بخش یادآور شد: در این روش روانشناس مرکز وپزشک معالج سعی در کم کردن میزان دارو داشته وبیمار را به سمت کمترین دوز پیش می برند تا در مرحله بعدی روی روح و روان او نیز کار شود.

وی افزود: روش دیگر نیز داروی اوپیوم است که در اصفهان حدود یکسال و در کشور دوسال پیش به صورت پایلوت به بیماران داده شد و این داروهای صنعتی بیمار را در مرحله پاکی و قطع مصرف نگه می دارند.


وی خاطرنشان کرد: این روشها که mmt نام دارد ،معتاد را از فروشنده وخواب آلودگی و دنبال مواد رفتن جدا کرده وبه شغل و کار گذشته بر می گرداند.

این پزشک متخصص ترک اعتیاد اذعان داشت: ممکن است به تشخیص پزشک حتی 10 سال داروی نگهدارنده مصرف شود و این داروها عوارض خاصی ندارند.

وی یادآور شد: تنها باید کبد فرد مورد آزمایش دوره ای قرار گیرد و تنها عرق کردن وکاهش میل جنسی از عوارض این داروهاست.

درمان براساس علائم بالینی روشی موفق در درمان اعتیاد

مدیر کلینیک درمان اعتیاد پاک ابراز داشت: در سالهای اخیر روشی بر اساس تفکر کنگره 60 که در تهران فعالیت دارند بوجود آمده که روشی تلفیقی است و در طول 11 ماه مصرف را کم کرده و به صفر می رساند.

وی افزود: این روش بر روی ابعاد روحی افراد و کارهای گروهی نیز نظر دارد.

امان بخش با بیان اینکه ،جدید ترین وکامل ترین روش درمان براساس علائم بالینی است تصریح کرد: در این روش با شربت اوپیوم وکم کردن آن براساس فرم مخصوصی که با اندازه گیری علائم بالینی فردمثل کنترل خواب و چشایی وشنوایی و…میزان دارو را تا حدی کم می کند که خود بدن قادر به ساخت مرفین شود.

وی ادامه داد: این روش بر روی برخی افراد 6 ماهه جواب داده و در طول یکسال یا 10 ماه اجرا می شود که این روش به صورت علمی وتجربی تایید شده است.

وی افزود: از نظر دانشگاهی روشهای درمان متادون ،بوپرونورفین واوپیوم و درمان بر اساس علائم بالینی ، تایید شده است وسایر روشها مورد تاکید نیست.

وی با ابراز تاسف گفت: برخی مراکز به جای درمان تنها به افزایش در آمد ومراجعات نظر دارند و این زمینه های انحراف باید توسط بازرسین بررسی شود.

امان بخش تصریح کرد: پزشکانی که با دید اقتصادی وارد این حرفه می شوند موفق نخواهند بود و زمینه انحراف درمان و پرداختن به تنها ترک مصرف را بوجود می آورند.

وی ادامه داد: افزایش مراکز درمان خصوصی مصرف کننده ها را کم کرده و آسیب های خانوادگی را تقلیل داده است.

وی خاطر نشان ساخت : افزایش خرید وفروش متادون در بازار آزاد باید ریشه یابی شود ومصرف بیماران وسهمیه آنه و مراکز در مان با بازرسی بیشتری کنترل شود.

روشtc کاملترین وجدید ترین روش درمان اعتیاد/ بیش از 300مرکز درمان اعتیاد دراستان اصفهان

کارشناس مسئول دفتراعتیاد بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: در سالهای اخیر دانشگاه علوم پزشکی در استان اقدام به صدور حدود250 مجوز و بهزیستی نیز افتتاح 60 مرکز و کلینیک ومطب ترک اعتیاد کرده اند.

علی اکبر ابراهیمی افزود: همچنین فرمانداری به بیش از 90 نفر مجوز تاسیس کمپ در استان اصفهان داده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اعتیاد دلایل مختلف روانی، اجتماعی، زیستی دارد و برای درمان آن نیز باید رویکردهای مختلف علمی با توجه به ریشه های اعتیاد هر فرد داشت.

وی تصریح کرد: تنها بر اساس یک پازل درمان اثر بخش می توان اعتیاد را ریشه ای درمان کرد.

وی ادامه داد: مطابق استانداردهای دنیا در اصفهان هم مراکز درمان فیزیولوژیکی،درمان جایگزین دارویی و درمان در مراکز اقامتی میان مدت یا کمپ ها مجوز داده شده وفعالیت می کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ،روش درمانی tc پیشرفته ترین و جدید ترین روش درمانی است، گفت: این روش بر روی همه جوانب درمان کار می کند ودر حال حاضر تنها یک مرکز اجرای این روش در استان وجود دارد.بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

ابراهیمی افزود: در روش tc مرکز مجهز به پزشک، روانپزشک، روانشناس، مددکار، خودیار و معتادان بهبود یافته است و با روشهای تلفیقی بعد از ترک جسمی روی بیمار کار می کنند.

وی ادامه داد: پزشکانی که مراکز ترک دایر می کنند، حتما باید دوره mmt دیده باشند و از دانشگاه علوم پزشکی یا بهزیستی مجوز داشته باشند.

وی یادآور شد: نظارت این مراکز با بهزیستی و تغذیه دارویی آنها با علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی این مرکز است.

وی خاطر نشان کرد: برحسب جمعیت به هر 50 هزار نفر یک مرکز درمان اعتیاد تعلق می گیرد وسامانه9730272 نیز تمام وقت جوابگوی سئوالات وپیشنهادات وانتقادات مردم در زمینه اعتیاد و این مراکز است.


جلوگیری از قاچاق متادون فرهنگ سازی می خواهد

کارشناس مسئول دفتر اعتیاد بهزیستی استان اصفهان اظهار داشت: قاچاق متادون امری درآمدزاست و از ابتدا وجود داشته و کارترهای مواد مخدر این بازار را نیز در دست گرفته اند.

علی اکبر ابراهیمی افزود : مراکز باید بیماران خود را کنترل کنند و بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نیز نظارت خود را اعمال می کند وگزارشات تخلف را بررسی می کند.

وی تصریح کرد: برای مصرف متادون باید فرهنگ سازی شود تا افراد معتاد به جای مصرف برای ترک به فروش و درآمدزایی آن فکر نکنند.

وی ادامه داد: در همه مراکزی که انسان فعالیت دارد امکان خطا وجود دارد و ممکن است مراکز درمانی نیز توسط برخی پرسنل ناکارآمد دچار انحراف و عرضه خارج از شبکه شوند.

وی یاد آور شد: پزشکان و مراکز به شدت تحت کنترل هستند و امکان خطای آنها محدود است.

فریب تبلیغات ماهواره ای و مراکز غیر پزشکی را نخورید

کارشناس مسئول دفتر اعتیاد بهزیستی استان اصفهان گفت: بنا براعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر حدود 90 هزار معتاد در اصفهان وجود دارد که تنها10 درصد آنها در روبرویی با روشهای ترک درمان واقعی می شوند.


وی افزود: از هر هزار ایرانی 27 نفر معتادند که آمار اعتیاد اصفهان پائین تر از متوسط ملی است.

ابراهیمی در خصوص کمپ های استان بیان داشت: کمپ های ترک اعتیاد به صورت هئیت مدیره ای با مجوز فرمانداری تاسیس می شود و وزارت اطلاعات نیز همراه بهزیستی بر آنان نظارت دارد.

وی ادامه داد: مدارکی مثل تحصیلات، گواهی ترک طولانی و معرفی ضامن و پزشک معتمد و نیز داشتن مکان مورد تایید از شرایط ایجاد کمپ است.

وی یادآور شد: این روش علمی نیست و تنها تجربی است و با توجه به تخلفات موجود اصراری بر تداوم کار این مراکز نیست ولی وجود بیماران پرخطر فعالیت این مراکز را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر وجود کتک درمانی در برخی کمپ ها گفت: وجود کتک درمانی برخلاف ضوابط است و با آن در صورت گزارش شدن برخورد می شود.

این کارشناس مسئول دفتر اعتیاد بهزیستی ادامه داد: از سوی بهزیستی تنها مراکز درمان نگهدارنده و نیز کمپ ها و مراکز اجتماع درمان مداری که مجوز دارند تایید شده اند و با سایر مراکز غیر مجاز در صورت مشاهده برخورد می شود.

ابراهیمی افزود: تبلیغات ماهوارهای و داروهای عطاری، مطب های غیر پزشکی و ترک های خانگی به هیچ وجه مورد تایید سازمان بهزیستی نیست.

وی تاکید کرد: اولین گام آموزش عوارض اعتیاد از سنین مهدکودک است وباید قبل از 8 سالگی کودک را با مخاطرات مواد مخدر آشنا کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: درمان های علمی اثر بخش در کنار روشهای روحی وگروهی و ایجاد کار برای معتادان بهبود یافته و حمایت روحی و مالی از آنها زمینه سلامت جامعه از مواد را فراهم می کند.


……………………………..


گزارش: مهدی رفائی

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “بهترین کلینیک ترک اعتیاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ویژگی های زیادی برای بررسی کلینیکهای ترک اعتیاد وجود دارد ولی موارد زیر میتواند شاخصه های کلیدی باشد:

داشتن کادر درمانی متخصص.
دارای دانش در زمینه درمان اختلالات مصرف مواد مخدر.
پزشک دوره دیده.
تیم خدمات روانپزشکی.
تیم خدمات روانشناسی.
تیم خدمات پرستاری.
تیم خدماتی.
درمان براساس اخرین متدهای جهان.
دارای امکانات رفاهی.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “پروسه ترک اعتیاد چقدر زمان لازم دارد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “برای ترک اعتیاد زمان مشخصی وجود ندارد ولی عوامل زیر میتواند اثر زیادی بر مدت زمان پروسه درمانی داشته باشد:

نوع مواد مخدر مصرفی.
مدت زمان مصرف مواد مخدر.
ویژگی‌های شخصیتی و روانی شخص.
حمایت و کمک دیگران.
برنامه درمانی مناسب متناسب.
مصرف داروهای تجویزی پزشک تا زمان نیاز.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا امکان ترک هر نوع ماده مخدری وجود دارد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “خوشبختانه اعتیاد به انواع مواد اعتیاد آور و مخدر، هرچقدر هم طولانی و زیاد باشد باز هم قابل درمان و ترک است.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا ترک اعتیاد در چند ساعت یا چند روز ممکن است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “بصورت علمی و عملی چنین چیزی ممکن نیست و بیشتر تبلیغات میباشد. باید توجه داشت که اولین قدم در پروسه ترک اعتیاد، سم‌زدایی میباشد که میتواند بصورت بلند مدت یا کوتاه مدت صورت بگیرد که به فرد و نظر کلینیک ترک اعتیاد بستگی دارد. خوشبختانه امروزه به دلیل متد های درمانی و دارویی جدید، پروسه ترک اعتیاد طاقت فرسا نیست.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا پروسه سم زدایی همان ترک کامل اعتیاد است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “خیر، در واقع سم زدایی اولین مرحله از پروسه ترک اعتیاد میباشد و بعد از آن فرد باید از لحاظ روحی، روانی و جسمی درمان شود. از نظر پزشکان متخصص در رابطه با ترک اعتیاد، بیماری بهبود یافته که به مدت یک‌سال هیچ‌گونه ماده مخدری مصرف نکرده باشد.”
}
}]
}

ویژگی های زیادی برای بررسی کلینیکهای ترک اعتیاد وجود دارد ولی موارد زیر میتواند شاخصه های کلیدی باشد:

برای ترک اعتیاد زمان مشخصی وجود ندارد ولی عوامل زیر میتواند اثر زیادی بر مدت زمان پروسه درمانی داشته باشد:بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان

خوشبختانه اعتیاد به انواع مواد اعتیاد آور و مخدر، هرچقدر هم طولانی و زیاد باشد باز هم قابل درمان و ترک است.

بصورت علمی و عملی چنین چیزی ممکن نیست و بیشتر تبلیغات میباشد. باید توجه داشت که اولین قدم در پروسه ترک اعتیاد، سم‌زدایی میباشد که میتواند بصورت بلند مدت یا کوتاه مدت صورت بگیرد که به فرد و نظر کلینیک ترک اعتیاد بستگی دارد. خوشبختانه امروزه به دلیل متد های درمانی و دارویی جدید، پروسه ترک اعتیاد طاقت فرسا نیست.

خیر، در واقع سم زدایی اولین مرحله از پروسه ترک اعتیاد میباشد و بعد از آن فرد باید از لحاظ روحی، روانی و جسمی درمان شود. از نظر پزشکان متخصص در رابطه با ترک اعتیاد، بیماری بهبود یافته که به مدت یک‌سال هیچ‌گونه ماده مخدری مصرف نکرده باشد.

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان
بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *