شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

 
helpkade
شماره مشاوره رایگان وسواس فکری
شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

مشاوره وسواس از آن مواردی است که افراد کمتر سراغ آن می‌روند چرا که اغلب مردم فکر می‌کنند وسواس عارضه حادی نیست و خودش خوب می‌شود! اگر خودتان وسواسی هستید و یا با آدم وسواسی زندگی می‌کنید، حتماً تا به حال عمق فاجعه را درک کرده‌اید. بنظر می‌رسد بدون استفاده از مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی، درمان قطعی اختلال وسواس بسیار دشوار باشد. دیگر وقتش است که قبول کنید درمان این بیماری نیاز به راهنمایی و همراهی دارد. براساس آمارها، مشاوره‌های تلفنی در اکثر مواقع نتیجه‌بخش بوده‌است. استفاده از مشاوره تخصصی در درمان وسواس به افراد مبتلا و خانواده‌های آن‌ها کمک زیادی می‌کند. در این مطلب سعی می‌کنیم شما را با وسواس و راه‌های درمان آن آشنا کنیم. 

 

 

اگر به نشانه‌ های وسواس در خود یا دیگران توجه کنید می‌توانید آنرا بشناسید. وسواس به معنای تردید و دودلی و در روانشناسی به معنای وسوسه و تردیدهای آزاردهنده در انجام امور و به ویژه در مقوله پاکیزگی است. وسواس از طریق افکار و ترس‌های غیر منطقی فرد را مجبور به تکرار برخی رفتارها می‌کند. شایع‌ترین نوع وسواس، وسواس نسبت به تمیزی و پاکیزه بودن است. فرد وسواسی اغلب خود از بیماری خود خبر دارد و مدام در تلاش برای مقابله با افکار وسواسی خود است. فرد وسواسی در شستن و تمیزکردن، در تماس اشیاء با یکدیگر و یا دست انسان، در شمارش اشیاء و چیزها، در چک کردن مسائل ایمنی و… حساسیت افراطی دارد. چگونگی رفتار با فرد وسواسی چیزی است که پس از مشاوره‌ها برای شما ملموس خواهد شد.  شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

 

شاید زمانی که اسم وسواس را می‌شنوید ترس از کثیفی و شستن دست‌ها تا حد کنده‌شدن پوست! به ذهنتان بیاید، اما وسواس انواع گوناگونی دارد که همه‌ی آن‌ها درمان مخصوص به خود را می‌طلبد. اگر بخواهیم چند نمونه از وسواس‌های شایع را نام ببریم باید به این موارد اشاره کنیم:  وسواس فکری عملی، وسواس جبری، وسواس تمیزی، وسواس بدریخت انگاری بدن، وسواس وارسی کردن، وسواس احتکار و غیره. بهتر است تا می‌توانید اطلاعات خود را راجع به انواع وسواس مرتبط بالا ببرید. 

 

وسواس در افراد مختلف به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد. به غیر از وراثت عوامل روانی و نوع تربیت در دوران کودکی فرد تاثیر بسیار زیادی در شکل‌گیری این بیماری دارد. به همین سبب لازم است تا ابتدا دلایل و ریشه‌های آن از طریق مشاوره حضوری یا تلفنی و روان‌درمانی مشخص شود. علل انواع وسواس می‌تواند به شیوه تربیت والدین در دوران کودکی، تحقیر کودک، وراثت، احساس ناامنى در کودک و محدودیت‏‌های دوران کودکی مربوط باشد. در مشاوره تلفنی تمام این علت‌ها بررسی و بیماری شما ریشه‌یابی می‌شود.

 

در درمان وسواس از الگوهای مختلفی با نام‌های تقابل به ضد، فرمان ایست و یا درمان‌های دارویی استفاده می‌شود. درمان شناختی که در درمان وسواس بسیار موثر است طی جلسات مشاوره بینش عمیقی را نسبت به تعارض‌های درونی به بیمار می‌دهد. در برخی موارد نیز روانشناس با خانواده بیمار ارتباط می‌گیرد و ناهماهنگی‌های احتمالی را رفع می‌کند. علاوه براین مشاور ممکن است فعالیت‌هایی را برای بیمار در نظر بگیرد تا سطح اضطراب و وسواس او کاهش یابد. استفاده از مشاور تلفنی بهترین امکان برای یافتن شیوه‌ی صحیح درمان است.

 

مشاور تلاش می‌کند تا با استفاده از مهارت‌ها و شیوه‌های صحیح ارتباطی به فرد وسواسی و خانواده‌ی او آموزش‌های لازم را بدهد و در وهله‌ی اول انگیزه‌ی مبارزه با بیماری را در فرد ایجاد کند به طوری که هیچ‌گاه در این مسیر تسلیم نشود. علاوه بر این تمام راه‌کارهای درمان وسواس را تا جایی ادامه می‌دهد که بیماری از بین برود و احتمال برگشت به صفر برسد. مشاوره تمام الگوهای درمانی را که در بالا ذکر کردیم مرحله به مرحله برای درمان بیماری اجرایی می‌کند.

 

قدم اول این است که فرد وسواسی خود بپذیرد که بیمار است. لازم است تا فرد مبتلا به وسواس برای مدیریت بهتر و مواجهه و مقابله با انواع وسواس آموزش ببیند. ارتباط مستمر و یاری گرفتن از مراکز مشاوره حضوری و تلفنی به شما کمک می‌کند تا از لحاظ جسمی و روانی بر وسواس خود غلبه کنید. این موضوع به ‌ویژه در افرادی که وسواس در آن‌ها به اختلال وسواس فکری‌عملی یا وسواس جبری تبدیل شده اهمیت بیشتری دارد. می‌توانید قبل از وقوع بحران‌های آسیب‌زا ریشه‌های وسواس خود را با همراه با مشاور از بین ببرید. جلسات مشاوره چه حضوری و چه تلفنی در اکثر موارد نتیجه‌بخش خواهد بود. فرد وسواسی می‌تواند مشکلات و ترس‌های خود را در فضایی صمیمی بدون احساس نگرانی با مشاور رازدار مطرح کند. مشاور با بررسی صحبت‌های او همدلانه توصیه‌ها و راه‌کارهای عملی جهت درمان وسواس در اختیار فرد قرار می‌دهد.

 

تعداد مراکز مشاوره جهت درمان بیماری وسواس بسیار کم است و در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها چنین خدمات و امکاناتی برای درمان وسواس وجود ندارد. به همین دلیل درمان وسواس با موانع و مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. علاوه‌بر این رفت‌ و آمدهای طولانی از شهرستان‌ها به تهران و حتی رفت و آمدهای درون شهری بسیار خسته‌کننده و پر هزینه هستند. هزینه‌های جلسات مشاوره حضوری گاهی افراد را از مراجعه به این مراکز باز می‌دارد. مشاوره تلفنی مشکل دسترسی به مراکز مشاوره را حل کرده‌ است. امروزه مراکز مشاوره تلفنی بسیاری در کشور وجود دارند که با کمک آن‌ها می توانید به‌طور کامل مشکل خود را حل کنید.

 

با استفاده از مشاوره تلفنی می‌توانید در کمترین زمان ممکن از مشاوران متخصص جهت درمان وسواس استفاده کنید. برخی از افراد در مقابل مراجعه حضوری به روانشناس مقاومت دارند. در این صورت خانواده‌ها می‌توانند در ارتباط با مشکلات وسواس افراد خانواده‌ی خود راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. مشاوره تلفنی این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا از هر ساعت از شبانه‌روز مشکل خود را با فردی متخصص مطرح کنید و راهنمایی بگیرید.

مشاوره تلفنی مشکلات رفت و آمد را به همراه ندارد؛ هزینه‌های جلسات مشاوره تلفنی نسبت به حضوری کم‌تر است در نتیجه هزینه‌های شما کاهش می‌یابد. در مشاوره تلفنی مشکل وسواس شما به طور دائمی از بین می‌رود و از به وجودآمدن دوباره‌ی آن جلوگیری می‌شود. با توجه به اینکه در بسیاری از روستاها و شهرستان‌ها مراکز مشاوره حضوری وجود ندارد یا بسیار کم است مشاوره تلفنی می‌تواند مزیتی خاص برای شما باشد. 

 

در مرکز مشاور تلفنی هنر زندگی می‌توانید به صورتی راحت و در دسترس از خدمات و راهنمایی‌های مشاوران و متخصصان در زمینه‌های مختلف درمان وسواس، طلاق ، مشاوره تلفنی جنسی، مشاوره تلفنی زناشویی، مشاوره زندگی مشترک استفاده کنید و از این طریق بسیاری از مشکلات خود را پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره وسواس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

ارسالی توسط omid1673 در دسته بندی وسواس فکری|ناراحتی|حساس و زودرنج بودن | 6 پاسخ

با سلام.پسری 21ساله هستم.من مدتی است دچار وسواس شده ام و به دلایل مختلفی یک عملی را چندینبار انجام میدهم واین وسواس به مطالعه ی درسهایمم منتقلشده شده مثلا وقتی دارم درس میخونم در کلمات خورد میشوم و نظرم اینه که چرا این کلمه فلان معنی را میدهد؟چرا معنیش چیزدیگری نمیشود؟ به وسواسی بودن فکر میکنم درحین مطالعه و چندینبار باید از روی متن بخوانم تا متوجه شوم درحایکه قبلا اینجورنبودم واین موضوع بینهایت باعث ازاره منشده درتعجبم بااینکه میدونم تکرار کارام اشتباهه ولی نمیدونم چرا دوباره ادامه میدم.باتشکر

سلام دوست عزیز. همانطور که خودتان تشخیص دادید شما دچار علایم وسواسی هستید. در وسواس معمولا رفتارهای تکراری و اجباری دیده می شود. اکثر اوقات مثل همان که شما گفتید علیرغم آگاهی به اشتباه بودن عمل تکراری مدام انجام می شود. چون در واقعی نوعی اجبار به عمل دیده می شود. اسم وسواس در اصطلاح روانشناسی فوسواسی جبری یا فکری عملی است. یعنی فکرهای مزاحمی که فشار و اضطراب ایجاد می کنند و باعث می شوند و باعث می شوند که شما بالاجبار کاری را انجام دهید مثلا چند بار یک کار را تکرار کنید. این آگاهی و بینش شما به مشکل تان در حل و از بین بردن سریعتر مشکل خیلی موثر است. اگر هر چه زودتر به دنبال حل این مشکل باشید خیلی راحت تر از آن خلاص خواهید شد. اگر مشکل شما طولانی و مزمن شود فایق آمدن بر آن سخت تر و زمان برتر خواهد شد. ضمن اینکه همانطور که گفتید ممکن است وسواس حیطه های ذیگری از زندگی شمی را درگیر کند و مانع عملکرد مفید و خوبی که قبلا داشتید بشود. در وسواس های شدید و مزمن درمان دارویی معمولا لازم است. اما در وسواس های خفیف تر درمان های صرفا روانشناسی موثر خواهد بود. به نظر من بهتر است به یک روانشناس متخصص برای حل مشکلتان مراجعه کنید. مراجعه در مراحل اولیه مشکل نیاز به مشاوره های طولانی را کمتر می کند و بنابراین در زمان کوتاهتر و با هزینه ی کمتر حل خواهد شد. از اعتماد شما به این صفحه سپاسگزارم. موفق و سلامت باشید.

سلام دوست عزیز. همانطور که خودتان تشخیص دادید شما دچار علایم وسواسی هستید. در وسواس معمولا رفتارهای تکراری و اجباری دیده می شود. اکثر اوقات مثل همان که شما گفتید علیرغم آگاهی به اشتباه بودن عمل تکراری مدام انجام می شود. چون در واقع نوعی اجبار به عمل دیده می شود. اسم وسواس در اصطلاح روانشناسی وسواسی جبری یا فکری عملی است. یعنی فکرهای مزاحمی که فشار و اضطراب ایجاد می کنند و باعث می شوند که شما بالاجبار کاری را انجام دهید مثلا چند بار یک کار را تکرار کنید. این آگاهی و بینش شما به مشکل تان در حل و از بین بردن سریعتر مشکل خیلی موثر است. اگر هر چه زودتر به دنبال حل این مشکل باشید خیلی راحت تر از آن خلاص خواهید شد. اگر مشکل شما طولانی و مزمن شود فایق آمدن بر آن سخت تر و زمان برتر خواهد شد. ضمن اینکه همانطور که گفتید ممکن است وسواس حیطه های دیگری از زندگی شما را درگیر کند و مانع عملکرد مفید و خوبی که قبلا داشتید بشود. در وسواس های شدید و مزمن درمان دارویی معمولا لازم است. اما در وسواس های خفیف تر درمان های صرفا روانشناسی موثر خواهد بود. به نظر من بهتر است به یک روانشناس متخصص برای حل مشکلتان مراجعه کنید. مراجعه در مراحل اولیه مشکل نیاز به مشاوره های طولانی را کمتر می کند و بنابراین در زمان کوتاهتر و با هزینه ی کمتر حل خواهد شد. از اعتماد شما به این صفحه سپاسگزارم. موفق و سلامت باشید.

«وسواس» یک نوع اختلالی است که انسان، بدون اختیار و از روی اجبار، عملی را مکررا انجام میدهد و یا مطلب و موضوعی را در فکر و ذهن خود تکرار میکند.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

اولی را «وسواس عملی» و دومی را «وسواس فکری» گویند.

در واقع در ذهن فرد وسواسی، اختلالی به وجود می‌آید که توقف قطعی آن فکر یا آن عمل حاصل نم‌یشود. اغلب مبتلایان به وسواس فکری نیز، افکار بیهوده و شرم آور یا وحشتناکی در ذهن خود به وجود می‌آورند که این افکار در چرخه‏ای بی‌پایان، مرتب تکرار می‌شود.

نکته دیگر این که مبتلایان به این اختلال، قادرند پریشانی و مشکل و ناراحتی خود را، به عنوان یک مسأله خصوصی، پنهان نگه دارند و گاهی چندین ساعت دور از چشم دیگران صرف افکار یا کارهای مخفیانه خود کنند.

خوشبختانه شما با طرح و ارسال نامه، از مشکل و موضوعی که شما را در رنج قرار داده است، ما را با خبر کرده‏اید و در واقع تصمیم به حل و درمان آن دارید. بنابر این شما نیمی از راه درمان را پیموده‏اید و برای ادامه و حل کامل آن، باید ضمن توجه به ضررها، عوارض و پیامدهای سوء وسواس راه‏کارهای ارائه شده را اگر انجام دهید تا بهبودی کامل برای خود به ارمغان آورید.

الف) ضررهای وسواس عبارت است از:

۱٫ اتلاف وقت و از دست دادن سرمایه ارزشمند عمر؛

زیرا بازیابی زمان از دست رفته امکان ندارد؛

۲٫ عدم توانایی در تمرکز حواس و ایجاد حواس پرتی؛

۳٫ بازماندن از کارهای اصلی (از جمله تحصیل علم و مطالعه و درس خواندن و به دنبال آن افت تحصیلی)؛

۴٫ خسته شدن ذهن و بی حوصله شدن فرد برای فکر کردن درباره موضوعات مهم و اساسی زندگی و تحصیلی.

ب) راه‏کارهای عملی جهت مقابله با وسواس فکری و درمان آن عبارت است از:

۱٫ غرقه‏سازی؛ بدین صورت که فرد مبتلا به آن، با اختیار خود آن قدر خود را در معرض همان موضوعی که از آن رنج میبرد قرار دهد تا از آن فکر خسته و متنفّر شود. بنابراین هر روز، زمانی را به فکر کردن درباره موضوع وسواس فکری خود اختصاص دهید و آن چنان و آن قدر درباره آن فکر کنید که از آن متنفّر شوید. در نتیجه هرگاه بدون اختیار هم ذهنتان به آن معطوف شد و خواستید از روی اجبار تکرار کنید، اراده و اختیارتان در دور کردن آن فکر و اجتناب از آن، چیره و حاکم شود.

۲٫ هرگاه ذهنتان بدون اختیار مشغول همان اوهام و افکار بیهوده وسواسی شد، مشت خود را محکم روی زمینی بکوبید با گفتن ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم از جای خود بلند شده، تغییر حالت دهید تا بدینوسیله از آن فکر تکراری و وسواس رهایی یابید.

۳٫ کش نازکی را دور مچ دست خود بندید. هرگاه افکار وسواس به سراغ شما آمد، با کشیدن کش و رها کردن آن روی دستتان و ایجاد درد مختصری روی مچ خود، از آن فکر رهایی خواهید یافت.

۴٫ با خودتان عهد ببندید و برنامه‏ریزی کنید که زمان فکر کردن درباره موضوع وسواس، ساعت خاصی باشد (مثلاً ۵/۴ تا ۵ بعدازظهر) و در طول روز هرگاه اوهام و افکار وارد ذهنتان شد، به خودتان بگویید زمان فکر کردن فلان ساعت مقرر است و در زمان مقرّر نیز مدتی رابه فکر کردن درباره آن موضوع اختصاص دهید و ذهنتان را به آن مشغول سازید تا این که در طول روز و به طور پراکنده، ذهنتان مشغول آن نباشد. ضمنا آن زمان اختصاصی را به تدریج در طی (مثلاً ۳۰ روز) روزی یک دقیقه کم کنید تا به صفر برسد.

۵٫ هر روز به خود تلقین کنید که «من قادرم افکار وسواسی‌ام را کنار بگذارم»؛ زیرا تلقین یکی از راه‏های مبارزه با افکار منفی است و وسواس فکری نیز چیزی جز یک فکر منفی مزاحم نیست.

گفتنی است که برای درمان وسواس فکری نیاز به صبر و حوصله و پشتکار در به اجرا درآوردن راه‏های فوق است تا این که به تدریج از آن افکار رهایی یابید و انتظار حل و درمان یک شبه آن را نداشته باشید.

بنابراین با عمل به راه‏کارهای ارائه شده و ارزیابی نتیجه آن، میزان پیشرفت خود در مهار وسواس در مکاتبه بعدی برای ما بفرستید تا در صورت لزوم، مطالب دیگری برایتان ارسال گردد.

ضمنا بعضی از این راه‏کارها در عرض همدیگر قرار دارد و هر کدام را که بهتر می‌توانید انجام دهید یا بهتر جواب می‌دهد، آن را اجرا و پیگیری کنید.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به این حرفا گوش نکن.الان که اولشه دارو بخور و برو پیش یه آدم متبحر در این بیماری

با سلام تقریبا یک سال است کهدر عباداتم دچار شک بسیار شده ام به طوری که یک نماز را بیش از ۳ بار و نیت نمازهایم را بیش از ۱۰ بار تکرار میکنم تا جایی که مجبور میشوم دوباره اقامه بگوئیم واز نو نماز بخوانم تقریبا نمازهایم ۲ تا ۳ ساعت طول میکشد لطفا من را سریعا راهنمایی کنید

در مورد شکیات در عبادات در رساله ها و … به وضوح توضیح داده شده میتونید مراجعه کنید
در ضمن اسلام دین سادگیه پس با رفتار خودتون حلال خدارو حرام و حرامش رو حلال نکنید و از پیامبر و امامش پیشی نگیرید
بسیار ساده در خیلی از شکیات گفته شده به شک خودتون اهمیت ندید … همین دستور ساده افراد رو از وسواس فکری نجات میده

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

ارسالی توسط نیکی در دسته بندی وسواس فکری|ناراحتی|حساس و زودرنج بودن | 7 پاسخ

سلا م دختری هستم .که مدت طولانی دچار وسواس شدم .مثلا شیر آب و در یخچال موقع خواب چن بار چک میکنم.موقع شستن دستا هم همینطور.یا حتی میخام برم وضو بگیرم یا حتی غسل کنم چن ساعت طول میکشه ۳ ساعت توو حموم میمونم .همش شک میکنم درست انجام میدم .درست نیت میکنم یا نه.وضو هم گرفتنی همش شک میکنم درسته یا نه.لباسام تمیزن نکنه مثلا این آب روش ریخته یا اگه الان خیسه نجس شده.خلاصه اینطور خیلی هم ناراحت کنندس و اصن اعصابم بهم میریزه عصبی میشم.پیش بقیه هم خجالت میکشم که مسخرم نکنن.اگه میشه راهنماییم کنید خواهشا آدم دیونه میشه

با سلام خدمت شما
به نظرم اگر الان نوشته بودید که آنفلانزا شده ام ، چه دارویی مصرف کنم . هر پزشکی که قرار بود شما را راهنمایی کند می نوشت شما باید نزد پزشک عمومی بروید. دختر عزیز این علائم آغاز یک بیماری است که می تواند چنان پیشرونده شود که زندگیتان را مختل کند ، بنابراین با خواندن کتاب و مقاله و … نمی توان آن را درمان کرد. تنها راه درمان رفتن نزد یک روانشناس بالینی که تجربه درمان وسواس دارد است. در انجام این کار تنبلی و سهل انگاری نکنید زیرا اینده شما و فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی و حتی روابط نزدیکتان همه و همه تحت این مسئله می تواند قرار بگیرد. در ادامه مقاله ای صرفا جهت کسب اطلاعات بیشتر برایتان آورده شده است اما لازم است از روانشناس بالینی مرکز مشاوره ستاره ایرانیان به شماره ۲۲۳۵۴۲۸۲ که سابقه درمان وسواس دارد کمک جدی بگیرید . با ارزوی موفقیت و سلامتی روانی و جسمی برای شما
تمام مواردی که باید در مورد بیماری وسواس و راه های درمان آن بدانید:
دیگر این روزها همه وسواس را یکی از بیماری های روانی می دانند که رواج زیادی یافته است. شاید افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. شیوع آن به قدری است که به محض شنیدن آن بی اختیار یاد کسانی می افتیم که بیش از اندازه شست و شو می کنند. اما خوب است بدانید که وسواس یک بیماری است که انواع مختلف دارد و به طور کلی می توان آن را یک بیماری روان پزشکی نامید که منشأ اصلی آن اضطراب است وحتی موجب کاهش طول عمر افراد می شود.
تکرار شست وشو نوعی وسواس محسوب می شود ولی مبحث وسواس فقط به این مقوله خلاصه نمی شود و اختلال وسواسی چند نوع دارد. وسواس بیماری مزاحم و مختل کننده زندگی فرد و اطرافیان اوست. در این مطلب به انواع وسواس و راه های درمانی آن اشاره خواهیم کرد.

وسواس در شستشو
دکتر محمدرضا خدایی، روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ضمیمه سیب روزنامه جام جم نوشت:قبل از ورود به بحث اختلال وسواسی، دو مورد را باید از هم جدا کرد. دو اختلال متفاوت وسواس اجباری و اختلال شخصیت وسواسی وجود دارد. این دو بیشتر مواقع با هم اشتباه گرفته می شوند.

اختلال شخصیت وسواسی: این افراد کسانی هستند که در زندگی معمولی انعطاف ناپذیر، سختگیر، ریزبین و حاشیه بین هستند. آنها در تصمیم گیری مرددند و خلاقیت کمی دارند و از وضعی که دارند پا را فراتر نمی گذارند و همیشه سعی می کنند از هر شرایط جدید و تحول در زندگی فاصله بگیرند. در جابه جایی مسکن، تغییر شغل و هر نوع تغییر موقعیتی، تصمیم گیری برای ازدواج و… انعطاف ناپذیرند، اما تشخیص اختلال شخصیت وسواسی به عهده پزشک است، زیرا همه افراد واقعا دچار اختلال شخصیت وسواسی نیستند و فقط علائمی از این اختلال ممکن است در آنها وجود داشته باشد.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

معمولا چنین افرادی رفتارهایی از خود نشان می دهند که چندان برای مردم خوشایند نیست. آنها در جامعه به عنوان انسان های نچسب و خشک شناسایی می شوند، حتی بسختی دوست پیدا می کنند ولی اگر دوستی داشته باشند دوستی هایشان پایدار خواهد بود و همان طور که گفته شد اختلال شخصیت وسواسی ندارند.

وسواس اجباری:از بیماری وسواس به عنوان بیماری وسواسی جبری یاد می کنند. چون این اختلال به گونه ای است که فرد افکار و اعمالی را به طور تکراری انجام می دهد و با این که فرد خودش نیز می داند که رفتار ها و کارهایش تکراری است، ولی یک حس درونی اجباری به او می گوید که حتما باید این کار را انجام دهد، هر چند بر خلاف میل باطنی او باشد( البته گاهی هم میل باطنی در انجام کار تکراری وجود دارد). در ذهن این افراد مدام دستوری صادر می شود.

انواع وسواس

وسواس را می توان در چند نوع فکری، عملی یا فکری ـ عملی تقسیم کرد.

وسواس فکری : در این وسواس افکار مزاحم و تکرارشونده در ذهن وجود دارد. گاهی فرد حتی تلاش می کند چنین فکرهایی را از ذهنش بیرون کند، ولی باوجود تلاشش موفق نمی شود. افکار وسواسی در انسان ها وابسته به فرهنگ جامعه است. مثلا در فرهنگ ما افکار وسواسی ـ مذهبی بیشتر شایع است، بخصوص که وقتی افکار حالت تقدس به خود می گیرند، اما افکار وسواسی متنوع هستند.

گاهی این افکار وسواسی آسیب به دیگران را شامل می شود. مثلا فرد چاقویی به دست دارد و در ذهنش این فکر به وجود می آید که اگر چاقو به شکم فرزندش برخورد کند، چه خواهد شد. البته این کار را نمی کند ولی نحوه تفکرش باعث آزار او می شود.

همچنین افکار وسواسی جنسی نیز در ذهن بعضی افراد وجود دارد که در آن فرد بیمار در ذهن تصور می کند با فردی تماس جنسی برقرار می کند.

افکار وسواسی خرافه نیز نوع دیگری از وسواس فکری است، به این صورت که اگر مثلا سه قدم جلو یا عقب نگذارم اتفاق ناگواری ممکن است برای خانواده ام بیفتد؛ افکار بی پایه و اساسی که به هیچ وجه سندیت ندارد. یا موقعی که فلان لباس را به تن داشتم تصادف رخ داد و اگر باز هم این لباس را بپوشم تصادف دیگری اتفاق خواهد افتاد.
وسواس عملی: وسواس عملی ممکن است با زمینه افکار وسواسی توام باشد ولی گاهی هیچ ذهنیت فکری وجود ندارد و فرد به طور تکرارشونده و بدون فکر، عملی را انجام می دهد. اعمال وسواسی تکرار شونده، مزاحم ولی اجباری هستند. این بیماران خود را مکلف و موظف به انجام کاری می کنند. مثلا اعمال وسواسی مذهبی انجام می دهند تا جهنم نروند.

اعمال وسواسی هم تقسیم بندی دارد که شایع ترین نوع آن در فرهنگ ما نوع شست وشوست. وسواس شست وشو را باید از نظافت و تمیزی جدا کرد. بعضی از افراد ذاتا انسان های منضبط و تمیزی هستند و این مشکل محسوب نمی شود، اما افرادی که وسواس شست وشو دارند، عملکردشان در زندگی داخلی و جامعه دچار اختلال می شود به طوری که دیگران نسبت به کارهای او اعتراض می کنند. مثلا فرد خود را موظف می داند که حتما ۱۰ بار لباسی را بشوید یا چند ساعت زیر دوش حمام بماند تا کاملا تمیز شود. (افراد دارای وسواس شست وشو معمولا عددی را برای تکرار عملشان دارند.) متاسفانه گاهی به وسواس شست وشو هم رنگ و لعاب مذهبی می بخشند. خوب است بدانیم آیه ای در قرآن وجود دارد که تاکید می کند «از شر وسواس به خدا پناه ببریم.»

بیماری وسواس و عوامل آن

وسواس قرینه گی نیز نوع دیگری است که در آن فرد دارای وسواس، نظم دادن غیرعادی است. یعنی اگر کتابخانه ای داشته باشد همه کتاب ها باید به طور میلی متری کنار هم قرار گیرند و ساعت ها برای این کار وقت صرف می کنند و اگر به کمد لباس آنها نگاه کنیم بندرت بتوان چنین چینش را در بوتیک لباسی پیدا کرد.
وسواس کنترل کردن نیز وسواسی است که در آن بیمار بشدت کنترل گر است. در را قفل می کند ولی چندین بار باید آن را کنترل کند تا خیالش آسوده شود. شیر گاز را بسته ولی چندین بار به آشپزخانه بر می گردد تا شیر گاز را کنترل کند.
اما وسواس های عملی دیگری هم وجود دارند که کمتر شایع هستند. مثل دست زدن به ماشین در حال حرکت، شمردن ساختمان های متعدد یا یادداشت کردن پلاک های ماشین در ذهن، وسواس در خرید (این افراد وسایلی را به شکل افراطی خریداری می کنند که شاید حتی نیازی هم به آن نداشته باشند و معمولا بعد از خرید از این کار خود پشیمان می شوند). وسواس کندن مو (تنش برای کندن موی سر یا موی صورت)، وسواس قمار، وسواس آتش افروزی و…

علت وسواس
همان طور که گفته شد وقتی از یک فکر یا عملی به عنوان وسواس یاد می شود که فرد باعث اختلال در زندگی خود و دیگران شود بنابراین درمان این افراد ضرورت پیدا می کند. همچنین باید گفت احتمال ابتلای افراد وسواسی به افسردگی و حتی اقدام به خودکشی وجود دارد.
محققان علت های زیادی را برای این بیماری برشمرده اند. ولی نقش ژنتیک در بروز وسواس پررنگ است. عوامل دیگر مانند عوامل تربیتی، رفتاری و اجتماعی نیز می تواند زمینه را برای اختلال وسواسی مهیا کند.

درمان وسواس
بیماری وسواس تا ۷۵ درصد قابل درمان است. اما موضوع درمان بستگی به نوع بیماری و مدت ابتلا به آن دارد. بنابراین ۶ ماه تا یک سال می توان برای درمان وقت گذاشت، البته ناگفته نماند در صورتی که بیماری زندگی فرد را مختل کند و مریض دچار افت عملکرد شود پزشک با بستری کردن وی در بیمارستان زمینه بهبودی را فراهم می کند. اما در غیر این صورت درمان ها به شیوه سرپایی و با دارو صورت می گیرد.
وسواس یک بیماری مزمن مزاحم و طولانی است که احتیاج به مشارکت و کمک بیمار، خانواده بیمار، روانپزشک و روان درمانگر دارد. درمان دارویی بیمار حتما باید توام با رفتاردرمانی و جلسات متعدد مشاوره باشد. دیدگاه فرد مبتلا به وسواس باید بتدریج تغییر کند. درمان های جدیدی به نام موج سوم روان درمانی هم وجود دارد که بسیار مفید است. در مواقع خیلی شدید هم لازم است بیمار شوک درمانی شود.
برای درمان وسواس، می توان از روان درمانی و رفتارشناختی کمک گرفت. در این روش، فرد به تدریج با عامل ترس رو به رو می شود و این تکرار به مرور از اضطراب فرد می کاهد. مثلا اگر فردی بر شست و شو اصرار دارد، شی آلوده را تصور می کند و آن را لمس می کند و پس از آن دست های خود را نمی شوید و تکرار این کار به تدریج اضطراب بیمار را کاهش می دهد.

وسواس فکری و بیماری هراسی دارم.الان این بیماری هراسی بسیار آزارم میده.طوری که دائما به نشانگان بیماری های مختلف در بدنم فکر میکنم و دنبالش میگردم البته ی ناراحتی دارم که بخاطر کنترل و چک کردنش مجبورم ستوگرافی فالواپ بشم ی جور چکاب به توصیه ی سونوگرافیستم این ناراحتیه باعث شده حساس شم رو بدنم.از اونجا که بسیار تلقین پذیرم و دچار تلقینات منفی میخوام راهنماییم کنید که وسواس فکریو بیماری هراسیمو ترک کنم و از تلقینات مثبت به نفع خودم استفاده کنم البته این مشکلات وقتی در تنگنا و فشار و استرس قرار میگیرم شدید میشن در حالت آدی بسیار کمترند .

در مورد وسواس فکری و … حتما” نیاز داره با مشاوری مجرب مشورت کنید … چون نیاز دارید حضوری با شما صحبت بشه و راهکارهایی پیشنهاد بشه که بتونید انجام بدید

کسانی که درگیر فکرهای مزاحم و تکرارشونده هستند از نظر ظاهر با سایر افراد هیچ تفاوتی ندارند، اما مشکل روحی‌شان کارکرد آنها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود نتوانند مسئولیت‌هایشان را بدرستی انجام دهند، چون یک فکر چنان آنها را درگیر می‌کند که خسته می‌شوند و توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارند. شاید کسی که با شما کار می‌کند دچار این بیماری باشد، او با شما صحبت می‌کند و در کنار شماست، اما ذهن او درگیر کار دیگری است و درصدد فرصتی است تا آن را انجام دهد، برای همین تمرکز ندارد و به‌خوبی از عهده کاری که به او واگذار شده بخوبی بر نمی‌آید. آنها از زندگی لذت نمی‌برند و نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند.
وی با بیان این که این افراد در اطراف ما زیاد هستند، می‌افزاید: البته این بیماری درجه دارد و اگر شدت یابد می‌تواند آسیب‌زا باشد.
برای درمان این بیماری، روان‌شناسان دارودرمانی را هم تجویز می‌کنند، اما بهترین شیوه مراجعه به مشاوری است که با صحبت بتواند فرد را از شر وسواس فکری نجات دهد. این بیماری زمانی بهتر درمان می‌شود که فرد نسبت به وسواس فکری خود آگاهی داشته باشد و بداند در آینده این موضوع برای او خطرناک می‌شود.
همچنین کاهش گوشه‌نشینی و اجتماعی‌بودن، افزایش اعتماد به نفس، اندیشیدن به زمان حال و فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم می‌تواند چند راه پیشگیری این بیماری باشد. البته خانواده هم بی‌تاثیر نیست و اعمال حمایت بیش از حد، توقعات و حساسیت زیاد سبب می‌شود کودکان در این خانواده‌ها دچار اضطراب و وسواس فکری شوند.
روان‌شناسان توصیه می‌کنند برای مقابله با این افکار خود را مشغول به کاری کنید مثلا وقتی این افکار وسواسی به سراغ شما می‌آید ذهن خود را به چیز دیگری معطوف کنید، مطالعه کنید یا این که فیلم ببینید که این کار نیاز به مهارت فراوانی دارد تا فرد دچار اضطراب نشود.
راه‌حل‌هایی هم که صفی پیشنهاد می‌کند، می‌تواند برای درمان این بیماری موثر باشد: برنامه‌‏ریزی کنید که زمان فکرکردن درباره موضوع وسواس، ساعت خاصی باشد و در طول روز هرگاه افکار وسواسی به ذهنتان آمد، به خودتان بگویید زمان فکرکردن فلان ساعت مقرر است، به مرور از زمان فکر کردن به آن افکار بکاهید تا این که این زمان به صفر برسد و همچنین هر روز به خود تلقین کنید «من قادرم افکار وسواسی‌ام را کنار بگذارم»؛ زیرا تلقین یکی از راه‏های مبارزه با افکار منفی است و وسواس فکری نیز چیزی جز تکرار فکرهای منفی و مزاحم نیست.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

سلام، منم حدود ۱۰ ساله وسواس شستشو دارم، روز به روز دارم بدتر ميشم، نمي دونم چكار كنم، وقتي چيزي رو ميشورم بعدش با خودم ميگم نكنه نشسته باشم يا وقتي از كنار يه چيز نجس رد ميشم حس ميكنم نجس شدم و بايد دستم رو بشورم، تازگيا وقتي دستم عرق ميكنه بايد بشورم، وقتي ميخوام مقابله كنم اضطراب شديد ميگيرم همش اين فكر مياد تو ذهنم كه اگر نشورم همه جا نجس ميشه اونوقت چيكار كنم، شما يه راهي جلو پام بذاريد دارم ديوونه ميشم

رفتاردرمانی وسواس
دوست عزیز برای درمان حتما با مشاوری مجرب مشورت کنید.

مشاوره روانشناسي تلگرامي:http://t.me/kanonmoshaveran_bot

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

این روش درمانی از دل یک سنت نظریِ پرمایه در روان‌شناسی موسوم به شناخت‌ـ‌رفتاردرمانی اقتباس شده است.
درمانگران می‌توانند این روش را که بر پنج مرحله استوار است، چرخه‌وار تکرار کنند تا وسواس بیمار به‌تدریج برطرف شود.

طبقه‌بندی ترس‌ها: بیمار ابتدا باید به کمک درمانگر آلودگی‌هایی را که هراس‌انگیز می‌پندارد، بر اساس شدت ترس از شدیدترین به ضعیف‌ترین فهرست کند.
برای مثال شاید یک فرد مبتلا به وسواس شستشو بتواند دستمالی را که روی زمین افتاده علی‌رغم کثیفی تحمل کند.
اما نتواند به کف زمین در صورتی‌که حسابی برق نیفتاده باشد مستقیما دست بزند.
دستگیره‌ی در، نشیمنگاه توالت فرنگی و دستگیره‌‌ی داخل واگن مترو از جمله‌ی دیگر مواردی هستند که می‌توانند در این فهرست جای بگیرند.

خودنظارتی:
ثبت تعداد دفعات شستشوی دست‌ها در مبتلایان به وسواس شستشو در بهبود علائم بیماری مؤثر است.
خودنظارتی در مراحل بعدی درمان، به‌ویژه زمانی که مرحله‌ی مواجهه‌سازی و جلوگیری از پاسخ (پاسخ‌=‌شستشو) آغاز می‌شود.
در پیگیری میزان موفقیت بیمار در انجام تمرینات رفتاری کاربرد دارد.
فرد می‌تواند از طریق خودنظارتی به میزان بهبود علائم وسواس در طول دوره‌ی درمان پی ببرد.
بنابراین وقتی بیمار پیشرفت هفتگی خود را به اتفاق درمانگر بررسی می‌کند.
راحت‌تر و دقیق‌تر می‌تواند به خاطر بیاورد که پیشرفت این هفته‌ی او چگونه و تحت چه شرایطی حاصل شده است.
برای مثال فرد ممکن است در سه روز نخست آغاز تمرینات خیلی خوب عمل کند.
اما چند روز قبل از ملاقات بعدی با درمانگر در اجرای تمرینات و کنترل رفتارهای وسواس‌گونه‌ی خود دچار مشکل شود.
این بیمار اگر طرز رفتار خود را با جدیت پیگیری و ثبت نکند، ممکن است خودش یا حتی درمانگر را به این اشتباه بیندازد .
که هیچ پیشرفتی از جلسه‌ی قبل نداشته است، حال آنکه اگر فرم‌های خودنظارتی را به‌دقت پر کند معلوم می‌شود.
که پیشرفت داشته و فقط میزان پیشرفت او در مقایسه با روزهای نخست اندکی متغیر بوده است.
مواجهه‌سازی و جلوگیری از پاسخ: در این مرحله درمانگر باید بیمار را با هریک از موارد فهرست بالا مواجه کند.
(درمانگر باید از آخرین مورد فهرست که کمترین ترس را در بیمار ایجاد می‌کند شروع کند).
اما فرد نباید پس از مواجهه با آلودگی دست به شستشوی وسواس‌گونه بزند.
مواجهه‌سازی از افکار وسواس‌گونه‌ی بیمار در مورد کثیفی یا تمیزی جلوگیری می‌کند .
و علائم بیماری را سریع‌تر رو به بهبود می‌برد. مزیت دیگر مواجهه‌سازی جلوگیری از «اثر تقابل» است.
البته این مرحله برای افرادی که شدیدا به پرهیز از آلودگی‌ها اصرار دارند رنج‌آورتر است.

مواجهه‌سازی مجدد:
بیمار پس از شستن دست‌ها (قطعا شستن غیر وسواس‌گونه‌ی دست‌ها به‌علت ضرورت رعایت بهداشت هیچ ممانعتی ندارد) باید مجددا در معرض آلودگی قرار بگیرد.
گاهی بیماران از مواجهه‌ی مجدد با آلودگی مقاومت می‌کنند، اما این استراتژی روند درمان را سرعت می‌بخشد.
هدف از تکرار مواجهه‌ این است که بیمار بپذیرد پرهیز از آلودگی اجتناب‌ناپذیر است و همیشه نمی‌تواند کاملا تمیز باشد.
درمان تردید بیمار در مورد تمیزی هدف دیگر مواجهه‌سازی مجدد است، یعنی درمانگر با تکرار مواجهه به فرد القا می‌کند که می‌تواند علی‌رغم آلوده شدن هنوز احساس تمیزی کند.

مسائل قراردادی:
روند درمان وسواس شستشو و جلو بردن مواجهه‌سازی بیمار با تک‌تک مواردی که در مرحله‌ی آغازین فهرست شده‌اند .
مانند یک توافق قراردادی است، حال آنکه فرد در زندگی روزمره به احتمال زیاد با آلودگی‌های هراس‌انگیز دیگری نیز مواجه خواهد شد که شاید در این فهرست نباشند.
بیمار می‌تواند پس از مواجهه با مواردی که در فهرست نیستند عمل شستشو را انجام بدهد، اما فورا باید خود را با یکی از مواردی که جزء فهرست است مواجه کند.
برای مثال شاید بیمار و درمانگر توافق کرده باشند که فرد فعلا به دستگیره‌‌ی در دست بزند .
و سعی کند از آلودگی دستگیره‌ی در نترسد، اما تا اطلاع ثانوی دستگیره‌ی در سرویس بهداشتی شامل این توافق نیست.
حال اگر بیمار احیانا به دستگیره‌ی در سرویس بهداشتی دست زد، توصیه می‌شود فورا پس از شستن دست‌ها به دستگیره‌ی در جای دیگری غیر از سرویس بهداشتی دست بزند.

این روش بر چه منطقی استوار است؟
درمانگر با تکیه بر این روش بیمار را به آلودگی‌هایی که هراس‌انگیز می‌پندارد خو می‌دهد یا به‌عبارتی آلودگی‌های مخوف را برایش عادی می‌کند.
توجه‌تان را به مثال جالبی از دکتر مَک‌کِی جلب می‌کنیم: اگر با دمپایی در ساحل قدم بزنید.
اولش مقداری دانه‌ی شن زیر انگشت‌هایتان می‌رود که اذیت‌کننده است، اما همین که بی‌اعتنا باشید.
و مدام سعی نکنید دانه‌های شن را از دمپایی خود بیرون بریزید، کمی بعدتر فکر شن‌ها از ذهن‌تان خارج خواهد شد.
مواجهه‌‌درمانی نیز دقیقا به همین شیوه عمل می‌کند، یعنی ابتدا بیمار به‌علت اضطراب ناشی از تمریناتی که باید انجام بدهد .
احساس تشویش و ناآرامی می‌کند، اما این حالات پس از مدت کوتاهی برطرف خواهند شد.

فهرست طبقه‌بندی‌ شده‌ای که بیمار و درمانگر در مرحله‌ی آغازین تهیه می‌کنند نشان‌دهنده‌ی مسیر گام‌ به‌ گام درمان است.
اما اگر درمانگر این فهرست را خیلی تند پیش ببرد، یعنی بیمار را بدون وقفه‌ی کافی پشت سر هم با مواردی که در فهرست آمده‌اند مواجه کند.
نه‌تنها وسواس فرد بهبود نخواهد یافت بلکه حتی ممکن است تشدید شود.
بیایید دوباره به همان مثال شن‌ها برگردیم: دانه‌های شن در صورتی‌که خیلی زیاد نباشند معمولا قابل تحمل هستند.
اما اگر همه‌ی دمپایی شما پر از شن شود باید با آن مقابله کنید وگرنه باعث ایجاد تاول و درد تحمل‌ناپذیری خواهد شد.

مبتلایان به وسواس شستشو در ابتدای درمان اصرار به شستشوی افراطی دارند، اما برای اینکه بیمار بتواند از این افراط دست بردارد.
و عمل شستن را در حد طبیعی انجام بدهد، شاید لازم باشد چند باری به توصیه‌ی درمانگر فقط برای مدتی کوتاه تفریط در شستشو را نیز امتحان کند.
دکتر مَک‌کِی گاهی به‌عنوان بخشی از مراحل درمان به بیمار نشان می‌دهد که مثلا می‌شود ته کفش را لیس زد یا به هر چیزی داخل توالت دست مالید .
و بعد با همان دستِ نشسته پفک نمکی خورد! درست مثل این است که درمانگر بخواهد با هل دادن بیمار به آن طرف بوم امکان‌پذیری چنین رفتارهایی را نشان بدهد.
اما نشان دادن امکان‌پذیری این تفریط در همان روز اول درمان جایز نیست.

شناخت‌درمانی
شناخت‌درمانی در چند سال گذشته به تکامل قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌ی بهبود علائم اختلال وسواس فکری‌ـ‌‌‌عملی دست یافته است.
این روش اکنون فقط حالت مباحثه‌ای ندارد، بلکه بیمار و درمانگر باید با همکاری یک‌دیگر به دنبال راهکارهایی بگردند تا باورهای غلط بیمار در مورد آلودگی اصلاح شوند.
برای مثال مبتلایانی که از آسیب زدن به دیگران می‌ترسند، به عقیده‌ی خودشان در قبال خیلی چیزها مسئول هستند و باید روی هر موقعیتی به اندازه‌ی کافی کنترل داشته باشند.
اصلاح این قبیل باورهای غلط در کانون توجه این روش تکامل‌یافته قرار دارد.

کمال‌گرایی، تفکر احتمال‌گرا و آمیختگی فکر‌ـ‌‌‌عمل نمونه‌های دیگری از باورهای غلط در مبتلایان به وسواس شستشوست.
بیمار به‌‌موجب کمال‌گرایی تصور می‌کند که باید در همه یا اکثر فعالیت‌ها که شستشو نیز یکی از آنهاست، بدون نقص عمل کند.
در تفکر احتمال‌گرا فرد به واقعیت پیوستن هر فکری را محتمل می‌داند.
برخی بیماران نیز به‌علت باور به آمیختگی فکر‌ـ‌‌‌‌عمل مایلند افکار را با اعمال مرتبط با آنها یکسان بشمارند.
برای مثال بیمار معتقد است همین که پیش خودش فکر کند تمیز نیست، یعنی اینکه خودش را کثیف خواهد کرد .
یا اگر فکر کند به کسی آسیب می‌رساند، یعنی واقعا عمل آسیب رساندن را انجام خواهد داد.

شناخت‌درمانی اگر با رفتاردرمانی (همان مراحل پنج‌گانه‌ای که در بالا تشریح شد) همراه شود می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
عده‌ای از درمانگران معتقدند شناخت‌درمانی به‌تنهایی تأثیر بسزایی در روند درمان ندارد، اما مشاهده شده است.
که وقتی با رفتاردرمانی ادغام می‌شود بیماران در انجام تمرینات رفتاری موفق‌تر عمل می‌کنند.

موانع درمان موفقیت‌آمیز
موانع مختلفی ممکن است روند درمان مبتلایان به وسواس شستشو را با دشواری روبه‌رو کند که اصلی‌ترین آنها عبارتند از:
نقش درمانگر در طول دوره‌ی درمان می‌تواند به یکی از موانع اختلال‌گر در درمان مؤثر وسواس شستشو تبدیل شود.
تا اینجا متوجه شدیم که درمانگر باید با مهیا کردن تمرینات اضطراب‌آور به بیمار نشان بدهد که تحمل آلودگی‌ها امکان‌پذیر است.
اما شاید چون درمانگر در حین اجرای این تمرینات حضور دارد و ناظر اتفاقات است، بیمار مسئولیت عواقب مواجهه با آلودگی را به گردن درمانگر بیندازد.
به‌عبارت دیگر، فرد ممکن است تصور کند اگر در پی مواجهه با آلودگی (مثلا دست زدن به دستمال کثیفی که روی زمین افتاده است.
یا لمس وسایل توالت‌های عمومی) آسیبی به خودش یا اطرافیانش وارد شود، مسئول این خطا درمانگر خواهد بود که در تمامی مراحل اجرای تمرین حاضر و نظاره‌گر بوده است.

البته چنین بیمارانی به عمد از خودشان سلب مسئولیت نمی‌کنند، بلکه این یک واکنش طبیعی نسبت به ترس و اضطراب است.
برای غلبه بر این دشواری درمانگر باید از بیمار بخواهد مشابه تمریناتی را که داخل مطب با حضور و نظارت او انجام می‌دهد، خارج از مطب و در زندگی روزمره‌ی خود نیز تکرار کند.
تمرین و تکرار، یک بخش خیلی مهم از مراحل درمان است، اما در چنین شرایطی لزوم پیگیری تمرینات در عدم حضور درمانگر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

باورهایی که بیش از اندازه به آنها بها داده شده
وجود باورهایی که بیش از اندازه به آنها بها داده شده مانع دیگری است که معمولا در روند درمان وسواس شستشو اختلال ایجاد می‌کند.
برای مثال بیماری که معتقد است فقط با ۳۶ مرتبه شستشوی دست‌ها می‌تواند به‌طور کامل از شر آلودگی‌ها خلاص شود.
و شستن کمتر از این مساوی با آسیب است، درگیر یک باور بیش بها داده شده‌ی شدید است.
وقتی شدت باورهای بیش بها داده شده بالا باشد، این باورها به دو طرف یک شمشیر دو لبه تبدیل می‌شوند.
یک طرف این شمشیر نمایانگر افکار معقول (فرد به افکار غلط خود اذعان دارد، اما قادر به رهایی از وسواس شستشو نیست).
و طرف دیگر آن نمایانگر افکار نامعقول (فرد به هیچ‌وجه قادر به درک افکار غلط خود نیست) است.
فرد در چشم برهم زدنی می‌تواند لبه‌ی شمشیر را برگرداند و تغییر جهت بدهد.
به همین علت اگر باورهای غلط بیمار در مورد لزوم شستشو خیلی شدید باشند، مدت درمان باید طولانی‌تر در نظر گرفته شود.
متأسفانه پیش‌بینی نتیجه‌ی درمان در این قبیل بیماران معمولا مثبت نیست، اما نه به این معنی که امیدوارکننده نباشد.
زیرا در چنین شرایطی فقط کافی است که درمانگر به درمان‌ قوی‌تر یا افزایش مدت درمان یا ترکیبی از هر دو روی بیاورد.

خودداری بیمار از انجام تمرینات
گاهی بیماران از شرکت در تمرینات مرتبط با درمان خودداری می‌کنند.
این مشکل اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ترس ناشی از انجام تمرینات رفتاری به‌قدری زیاد باشد که فرد نتواند تحمل کند.
در اینجا درمانگر باید تمریناتی را تدارک ببیند که بیمار قادر به انجام‌شان باشد تا به این ترتیب فرد به شرکت فعال در تمرینات ترغیب شود.
کلید حل این مشکل خلاقیت است.
دکتر مَک‌کِی تجربه‌ی کار با بیمارانی را داشته است که درمانگران قبلی آنها به‌علت ناتوانی این افراد در انجام تمرینات.
به همکاری مشتاقانه با بیمار تمایل نداشتند، این در حالی است که درمانگر باید در طراحی تمرینات خلاقیت و حوصله به خرج بدهد.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

پایداری درمان
اغلب مبتلایان به وسواس شستشو در صورت پیگیری درمان بهبود پیدا می‌کنند، اما مهم این است.
که درمان دارای اثرات پایدار باشد و علائم بیماری پس از مدت کوتاهی عود نکند.
انجام بسیاری از تمرینات رفتاری وقتی بیمار به پایان دوره‌ی درمان می‌رسد دیگر آزاردهنده و اضطراب‌آور نیستند.
با این حال بیمار باید حتی پس از اتمام جلسات درمان هم‌چنان به انجام تمریناتی که پیش‌تر باعث آزار و اضطراب او می‌شدند ادامه بدهد.
تداوم خوددرمانی باعث پایداری بهبود حاصل‌شده می‌شود. درست همان‌طور که ورزش منظم برای حفظ سلامتی بدن ضروری است.
مبتلایان به وسواس شستشو نیز برای پایداری نتایج مثبت درمان به انجام مداوم تمرینات ذهنی و رفتاری نیاز دارند تا به‌لحاظ ذهنی سالم بمانند.
اگر لزوم ادامه‌ی این تمرینات را هنوز درک نکرده‌اید، شاید بهتر باشد این ضرورت را به مسواک زدن تشبیه کنیم .
و مؤکدا یادآور شویم که انجام تمرینات رفتاری به منزله‌ی مسواک زدن ذهن است و از برگشت بیماری جلوگیری می‌کند.

کلام آخر
اگر به وسواس شستشو مبتلا هستید و هنوز هیچ اقدامی در جهت درمان انجام نداده‌اید، بدانید که این بیماری در بسیاری از موارد قابل درمان است.
پس چرا وقتی امید بهبودی هست، دست روی دست گذاشته‌اید تا تمیزکاری و شستشوی افراطی همه‌ی قوای جسمی‌تان را تحلیل ببرد!
پژوهش‌های متعدد نشان داده است زمانی که درمان به شیوه‌ی درست انجام شود، علائم وسواس در ۸۰ درصد بیماران بهبود می‌یابد.
راهکارهای درمانی مؤثر در این زمینه پیوسته در حال به‌‌روز رسانی هستند.
و چه بسا در آینده‌ی نزدیک برای آن دسته از بیمارانی که سخت‌تر نسبت به درمان جواب می‌‌دهند نیز درمان قطعی کشف شود.

من دختری ۲۰ساله هستم هفت ساله درگیر وسواس هستم اولا وسواس عملی بود وسه ساله اخیر فکری هم بهش اضافه شده من زیاد‌میشورم دستامو بیش ازحد برای دست زدن به هرچیز چه تمیز چه کثیف باید دستم شسته بشه ولباسامو باید اول خودم بادسام بشورم وبعد به لباسشویی بندازم وازحموم درمیام میخوام برم بیرون لباسی که میپوشم باید از قبل بشورمش واسه این روز وبعد که از بیرون اومدم اگر‌چند روز دیگه بخوام باز برم بیرون دیگه نمتونم‌اون لباسو بپوشم حس میکنم کثیفم واون لباس کثیف خواهدشد وغسل میکنم میام بیرون حس‌میکنم اصلن غسلی نکردم ودستمو میشورم حس میکنم‌نشستم وسوال زیاد میپرسم از اطرافیان که ایا فلان‌چیز کثیفه یا با این وسایلم دست زدین یا رفتین به اتاقم و…. خودشم بایکبارپرسیدن قانع نمیشم باید چندین باربپرسم کلافه شدم ودرگه امیدی ب زنده موندن ندارم کنکور دارم ولی باعث شده‌نمتکنم بخونم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
همانطور که خودتان اشاره کردید این علایم وسواس می باشد و وسواس انواع مختلفی دارد که یکی از آنها وسواس تمیزی می باشد . فرد در اختلال وسواس افکار مزاحمی دارد که مداوم تکرار می شوند و فرد سعی می کند با یک سری رفتارها خود را آرام کند در صورتی که این اتفاق رخ نمی دهد و مداوم تکرار می شود .
وسواس نیاز به پروسه درمانی دارد و خود به خود از بین نمی رود و می تواند تاثیر منفی زیادی بر عملکرد فرد و اطرافیان داشته باشد با توجه به اینکه شما به مشکل خود بینش دارید می توانید بهتر در مسیر درمان پیشرفت کنید .
در این مورد نیاز می باشدکه به صورت حضوری به ورانشناس مراجعه داشته باشید تا پروسه درمانی خود را طی کنید و عملکرد بهتری را تجربه کنید.
درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۷۸۳

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.


8,880 سوال


11,887 پاسخ


7,762 دیدگاه


2,737 کاربر

تماس با مشاوران ما

اعلام خرابی تلفن تماس

در جامعه امروزی به دلیل گسترش روزافزون علم و پیشرفت تکنولوژی نیاز به وجود راه های غیر حضوری برای کمک گرفتن از مشاوران کارآمد احساس می شود. با توجه به وجود مشکلات ارتباطی و تعارضات موجود در بین اعضای خانواده و نظر به اینکه بسیاری از افراد وقت و هزینه مراجعه حضوری نزد مشاوران خانواده را ندارند، مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی «پیام مشاور» اقدام به ایجاد مشاوره خانواده تلفنی رایگان نموده تا شما عزیزان از خدمات مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان به شما امکان می دهد تا در زمینه های مختلف از جمله خانواده درمانی، زوج درمانی ، خیانت همسر و… از مشاورین زبده ما کمک بگیرید.

با توجه به اینکه برای بسیاری از افراد امکان مشاوره حضوری وجود ندارد خدمات مشاوره تلفنی مشکلات و موانع مشاوره حضوری را حل می کند. مشاوره تلفنی شیوه ای از مشاوره است که بصورت غیر حضوری انجام می شود . در این نوع مشاوره روانشناس و مراجعه کننده بصورت تلفنی با یکدیگر صحبت می کنند و نیازی به حضور مراجعه کننده در مرکز مشاوره نیست.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تلفن ثابت ندارید نگران نباشید ، مشاوره خانواده تلفنی رایگان این امکان را فراهم کرده تا با تلفن همراه خود از خدمات مشاوره خانواده تلفنی رایگان بهره مند شوید و با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان به شما امکان می دهد تا مسائل و مشکلات خانوادگی خود را با مشاورین ما در میان گذاشته و از راهنمایی های مشاوران و روانشناسان ماهر ما بهره ببرید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان در کمترین زمان ممکن و صرف هزینه ای مقرون به صرفه راهکارهایی به شما ارایه خواهد داد تا با حل تعارضات خانوادگی امنیت و آرامش را تجربه کنید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۰:۳۰ در دسترس شماست و می توانید برای ارتباط با مشاوران ما با شماره تلفن های ۰۹۰۳۲۴۲۶۹۳۸ و ۰۹۰۳۲۴۲۶۹۳۷ تماس حاصل فرمایید.

از جمله موضوعاتی که مرکز مشاوره پیام مشاور از طریق مشاوره تلفنی رایگان با موبایل به شما ارایه می دهد عبارت اند از :

لازم به ذکر است که خدمات رایگان مرکز پیام مشاور فقط در زمینه های مذکور می باشد و برای دریافت خدمات مشاوره مرکز «پیام مشاور» در زمینه های دیگر مسائل روانشناختی می توانید با تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۲۶ تماس حاصل فرمایید.

همچنین ذکر این نکته لازم است که بدانید خدمات مشاوره ای رایگان با موبایل مرکز پیام مشاور بصورت محدود می باشد.

امتیاز بینندگان:3 ستاره

با سلام وتشکراز لطف شما

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرکز مشاوره تلفنی پیام مشاور

مشاوره روانشناسی: 2026 907 909

مشاوره حقوقی: 2945 907 909

تماس هرروز از ساعت 8 صبح تا 12 شب

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مشاوره وسواس چگونه باید مشکلات را کاهش دهد؟

مشاوره تلفنی وسواس چقدر میتواند در رفع اختلال وسواس به ما کمک کند ؟ مشاوره تلفنی وسواس به ما این امکان را میدهد که بدون خجالت و رو دررویی حرفمان را بزنیم . مزیت مشاوره تلفنی وسواس در این است که در برابر سوالهایی که مشاور از ما میپرسد نگران قضاوت نباشیم . خیلی از ما در برابر قضاوت دیگران عجز نشان میدهیم .  ممکن است خیلی از واقعیات زندگیمان را مخفی کنیم . مشاوره تلفنی وسواس ما را در گفتن واقعیتها یاری میکند . ما برای اینکه مداوا شویم نیاز داریم تمام واقعیتها را بی کم و کاست با درمانگرمان در میان بگذاریم .شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

مشاوره وسواس نوعی روش درمانی است که در آن درمانگر، با ارائه راهکارها و تغییر بینش فرد تلاش می کند تا مشکلات وسواس و بیماری های نظیر آن را درمان کند.

وسواسی به  لحاظ روانشناسی نوعی تردید و شک آزاردهنده درباره موضوعی خاص است. در این حالت فرد وادار به تکرار انجام کاری می شود. فرد وسواس مدام با خود درگیر است و تحت فشار روحی زیادی است. در واقع همه ما در اطرافمان با فردی که وسواس دارد برخورد کرده ایم و می دانیم که او چه عذابی را تحمل می کند. دیده اید که این فرد برای غلبه بر استرس و اضطراب خود چه میکند یا یک کار را چندین بار تکرار میکند. خوب علاوه بر اینکه این کار در نگاه دیگران مسخره به نظر می آید، خود شخص وسواسی را به شدت آزار می دهد.

اما این مشکل تا چه زمانی ادامه دارد؟ تا کی باید فرد به دلیل بیماری در عذاب باشد؟ مردم فکر می کنند که وسواسی اصلا بیماری نیست و نباید آن را جدی گرفت. باید این موضوع را درک کنید که وسواسی، بیماری است. یعنی شمایی که وسواس دارید بیمار هستید و نیاز به کمک و مشاوره دارید. کسی که کمک کند تا نسبت به موضوعاتی که به آن بیش از دیگران توجه می کنید، بی تفاوت باشید. جالب است بدانید اکثر افراد وسواس بعد از چند جلسه مراجعه به مشاوره، توانسته اند غول وسواس را از پا در بیاورند.

مشاوره وسواس فکری با شناسایی و ریشه یابی علت وسواسی فرد، سعی میکند تکنیک های لازم را برای درمان، به کار گیرد. فکر می کنید مشاوره چگونه می تواند این اختلال روانی جدی را درمان کند؟ نکته ای که در این باره باید بدانید این است که درمان وسواس نیازمند جلسات طولانی  مشاوره است. در بسیاری از موارد اگر بیمار با مشاوره در ارتباط باشد و با او همکاری کند دیگر نیاز به ارجاع به روانپزشک نیست و به راحتی بدون خوردن داروهای شیمیایی بهبود پیدا میکند. پس لازمه بهبود بیمار، همکاری با مشاور و درمانگر است.

معمولا مشاوران وسواس فکری را به این صورت طبقه بندی می کنند:

وسواس بطور کلی یک اختلال ذهنی و رفتاری است که به دو گونه بروز پیدا میکند .

مشاوره تلفنی وسواس در درمان روانشناختی بیماری های وسواس نقش چشمگیری داد. شما میتوانید با یک تلفن از توصیه های مشاوره استفاده کنید. از طرفی  برخی از بیماران وسواسی زمانی که مرکز مشاوره مراجعه میکنند فکر می کنند همه چیز کثیف است یا مدام باید دست هایشان را بشویند و به چیزی دست نزنند. این موضوع تمرکز آن ها را از موضوع اصلی پرت خواهد کرد. اما با استفاده از مشاوره تلفنی وسواس، دکتر را به خانه خود می آورند و روی موضوع تمرکز می کنند. علاوه بر این در خیلی از شهرها و روستاها، دسترسی به مشاوره خانواده و ازدواج هم به سختی مقدور است چه برسد به مشاوره وسواس… همچنین دیگر نیازی نیست که در ترافیک سنگین بمانید یا هزینه آمد و رفت بدهید. مشاوره تلفنی وسواس همیشه در دسترس شماست.

در وسواس فکری یک فکر و اندیشه مزاحم مدام ذهن بیمار را در گیر میکند که این یک اختلال اظطرابی مزمن است . فرد وسواسی برای رهایی از این فکر به تکانه های رفتاری خاصی روی می آورد . در صورتیکه بخواهد این اندیشه را سرکوب نماید دچار اضطراب شدید خواهد شد . اختلال وسواس – اجباری (ocd ) در واقع چهارمین اختلال روانی است که منجر به حرکات وسواسی میشود . حرکات وسواسی شامل شستشوی بیش از اندازه ، شک داشتن در روشن بودن گاز میباشد .  شک داشتن در به همراه داشتن پول یا کلید یا و لوازم ضروری ، اختلال در شمردن پول و رفتار تکرار کردن نیز از اختلالات رفتاری وسواس است .

بطور کلی اختلالات رفتار وسواسی ناشی از اختلال فکری میباشد .

تست وسواس فکری معمولا از افرادی گرفته می شود که شک دارند که وسواس دارند یا می ترسند که دچار وسواسی شده باشند. در این حالت از شما سوالاتی پرسیده می شود تا میزان وسواس بودن شما مورد بررسی قرار بگیرد.

سوالات به این شرح است:

اغب اوقات مجبورم یک کار را چند بار انجام دهم.

معمولا فکرهای بسیار بدی به ذهنم خطور میکند که بسیار آزارم می دهد.

حتی در مورد چیزهای ساده ای که انجام می دهم باید مدام آن ها را تکرار کنم.

به جزئیات دیگران بیش از حد اهمیت می دهم.

مدام اتاقم را بررسی می کنم که ببینم همه چیز سر جایش است یا نه.

وقت زیادی صرف شستن و تمیز کردن وسائلم دارم.

در مکان هایی مانند دستشویی احساس ناراحتمی می کنم.

نمی توانم از وسائل عمومی استفاده کنم. استفاده از توالت عمومی برایم بسیاری سخت و دشوار است.

از مواد شوینده زیاد استفاده میکنم..

به شدت نگران این هستم که بیمار نشوم.

به کسی دست نمی دهم و با کسی روبوسی نمی کنم.

اغلب اوقات تا کردن لباس هایم و اتو زدن آن ها وقت زیادی از من می گیرد.

مدام چک می کنم که آیا کارهایم را درست انجام می دهم یا نه. گاهی آنقدر تکرار میکنم که عصبی می شود.

اگر پاسخ شما به حداقل 8 مورد از سوالات بالا مثبت بود یعنی شما اختلال وسواسی دارید یا در مراحل اولیه آن هستید.

اگر پاسخ شما به حداقل 8 مورد نه بود یعنی مشکلات زیادی بابت وسواسی ندارد و شرایطتان بحرانی نیست و با کمی تغییر در سبک زندگی این بیماری تان بهبود پیدا می کند.

نشانه های وسواس فکری، معمولا در تمام بیماران مشترک است. فقط میزان تکرار آن و شرایط بیماری، نشان می دهد بیماری در چه درجه ای قرار دارد.

نشانه های وسواس فکری عبارت است از :

خصوصیات افراد دارای وسواس فکری و عملی در نوع رفتار و کارهایشان مشهود است. شما اگر یک ساعت با این شخص صحبت کنید یا رفتارهای او را زیر نظر داشته باشید متوجه می شوید با افراد عادی کاملا متفاوت است.

نشانه های وسواس عملی نیز مانند وسواس فکری است.

غلبه بر وسواس عملی نیازمند توانایی و قدرت شما در نوع برخورد با این بیماری است. هرچه مطیع وسوسه های خود شوید شرایط را برای خود سخت تر میکنید.

اگر یک بار که به دستشویی رفتید به جای 4 بار تکرار تنها 2 بار عمل شستشو را تکرار کنید و مدام با خود بگویید نیازی به تکرار نیست و تمیز شده، خوب این یعنی خودتان دوست دارید که خوب شوید. مشاوره وسواس قادر است به شما کمک کند اما تا زمانی که خودتان نخواهید این کار تحقق نخواهد یافت.

مشاوره درمان وسواس به شما راهکارهای کلیدی خواهد داد که در کمال آرامش و تحت هیچ فشاری بتوانید به خودتان کمک کنید. این کار قبل از هر چیز نیاز به خود یاری و خود درمانی دارد. اگر خودتان بخواهید قطعا بدون نیاز به داروهای شیمیایی مضر به راحتی می توانید مانند یک فرد عادی به زندگی ادامه دهید.

مشاوره وسواس شستشو  به دو روش درمان شناختی و درمان رفتاری، بیمار را درمان می کند. در درمان رفتاری درابتدا ظرفیت تحمل بیمار را می سنجند. مثلا یک چیز کثیف را روی لباس او قرار می دهند و عکس العمل بیمار را می سنجند. این شرایط تنش زا باعث می شود که آن ها شرایط بدی را تحمل کنند. اما کم کم و به تدریج و با کمک مشاور، این استرس کمتر و کمتر خواهد شد.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

در درمان شناختی رفتاری، بیمار تمرین می کند که به افکار وسواسی اش حمله کند. مثلا اگر با خود فکر کند که این قسمت تمیز نشده، ناگهان فکر خود را تغییر می دهد و می گوید اینجا کاملا تمیز است. چرا مدام اشتباه می کنی؟

در بعضی موارد مشاوره وسواس به شما می گوید که اگر وسواس خود را تکرار کردید سعی کنید خود را تنبیه کنید. اگر برای هر بار سرکشی و خروج از برنامه درمانی خود را تنبیه کنید تمرکز خود را به کار می گیرید که دفعه بعد از روی برنامه پیش بروید.

مشاوره درمان نجاست نیز به همین شیوه بیماران را درمان می کند. او باعث می شود شما با ترس های خود روبرو شوید. شما باید یاد بگیرید که به افکار وسواسی خود اعتنا نکنید. شما باید بدانید که اگر جایی نجس شده باشد اگر عین نجاست همان لحظه آب کشیده شود پاک است و از هر لحاظی تمیز و عاری از نجاست می شود.

مشاوره وسواس عملی ذهن شما را از اضطراب و نگرانی خارج می کند. افرادی که دچار وسواس عملی شده اند به خوبی میدانند که علت این بیماری از چیست. درمانگر با روش های نوین درمانی به بیماران کمک میکند تا در ابتدا استرس را از خود دور کنند. شاید با خود بپرسید چگونه بدون داروهای شیمیایی می توان ترس و اضطراب را از خود دور کرد؟

پس شما مدام درحال تکرار چیزی هستید و از بیماری خود هم آگاهی دارید اما نمی توانید آن را کنترل کنید. پیشنهاد ما این است که به مشاوره وسواس مراجعه کرده و رفتار درمانی را شروع کنید. در بحث رفتار درمانی مشاور، راهکارهای جالبی درمورد چگونگی روبرو شدن با بیماری را به شما می آموزد. مثلا به شما یاد می دهد که وقتی دستتان نجس شد آنرا نشویید. یا آنقدر خود را تنبیه کنید که تنها یک بار دستتان را بشویید. مهم است که تا مدتی کثیف بمانید و لباس هایتان را عوض نکنید.

استرس و اضطراب شما ریشه وسواس است. در ابتدا باید استرس و اضطرابتان را کم کنید. در این موارد یک سری درمان های دارویی تجویز می شود. در کنار این درمان ها معمولا می توان از درمان های رفتاری استفاده کرد. مشاوره وسواس فکری در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهد کرد. تنها کاری که می کنید باید به هر طریق استرس را از خود دور کنید.

در اینکه نباید به راحتی به دیگران اعتماد کرد شکی نیست. اما اگر شک و سوء ظن شما زیاد باشد به نحوی که روی ارتباطتان با دیگران تاثیر بگذارد، به نوعی می توان گفت که دجار بیماری وسواس شده اید. درمان وسواس فکری شما سخت نیست و نیازی به درمان دارویی ندارد. مراجعه به مشاوره می تواند راه حل خوبی باشد. او به شما کمک خواهد کرد تا با معیارهای درست و اصولی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

مشاوره وسواس تلفنی به شما کمک میکند بیماری وسواس شما ریشه یابی شود . مشاوره وسواس تلفنی شما را با راهکارهای درمان وسواس آشنا میکند . مشاوره وسواس تلفنی به شما در باره اثرات وسواس آگاهی میدهد . شما ممکن است دچار اختلال وسواس گونه ای باشید مشاور وسواس تلفنی شما را با این موضوع آشنا میکند . اگر شما دچار بیماری وسواس هستید با مشاوره وسواس تلفنی به در مان قطعی وسواس دست پیدا میکنید . راه های درمان وسواس فکری هرچند بیشتر شناختی هستند اما درمان دارویی وسواس فکری نیز وجود دارد . اختلال وسواس فکری –عملی یا (OCD) را میتوانید با تست وسواس فکری دریابید .برای مداوای وسواس فکری و عملی هرگز به خود درمانی نپردازید . چون شما هرچقدر بخواهید در مقابل وسواس فکری مقاومت نشان دهید بر وسواس عملی خود خواهید افزود .

اولین قدم برای درمان، پذیرش بیماری است . شما باید بپذیرید دچار یک اختلال شده اید تا بتوانید آنرا درمان کنید البته نه خود درمانی . همین که بدانید رفتارهای کلیشه ای شما باعث آسیب رسیدن به زندگیتان شده است شما را بر آن میدارد تا با آن مبارزه کنید . این بیماری را میتوان به مرداب تشبیه کرد که به تنهایی بیرون آمدن از آن میسر نیست . مانند کسی که در مرداب فرو رفته اگر بخواهد دست و پا بزند و نگذارد کسی یاریش کند بیشتر غرق میشود . برای درمان این بیماری حتما باید با درمانگر همراه شد . اولین قدم برای ارتباط با درمانگر مشاوره روانشناسی است . شما اول باید برای روبرو شدن با واقعیات که سخت هم نیست آماده شوید . نگرانی شما از وجود این بیماری در وجودتان باعث عود بیماری خواهد شد . یک مشاور مجرب کمک خوبی برای شما است .

مرکز مشاوره تلفنی وسواس با کادر مجرب و علمی شما را قدم به قدم پیش خواهد برد . مشاوره اختلالات مختلف رفتاری و فکری در مرکز مشاوره تلفنی وسواس میسر است . شما به جای اینکه با افکار منفی به روح و جسم خود آسیب برسانید در یک مرکز مشاوره وسواس میتوانید مشاوره وسواس انجام دهید . این مشاوره اختلال وسواس شما را از میزان بیماریتان مطلع خواهد کرد .

اما وسواس فکری چیست ؟ جواب این سوال را نیز میتوانید در مرکز مشاوره وسواس بیابید .  ما نیز به اختصار به آن خواهیم پرداخت . اینکه وسواس چیست و انواع وسواس فکری کدام است . منشا دقیق پیدایش وسواس فکری هنوز مشخص نیست . برخی بروز اختلال وسواس را ژنیتیکی میدانند . هنوز ژن خاصی برای بروز این اختلال تعریف نشده . میتوان گفت رفتار وسواسی والدین به فرزندان منتقل میشود البته نه صد در صد .

اضطراب و استرس منشا بسیاری از اختلالات رفتاری است که وسواس نیز از آن مبرا نیست . تنبیه بدنی کودک ، رفتار پرخاشگرانه ، ایجاد استرس و تقویت تابوها از مهمترین دلایل بروز وسواس فکری است . واداشتن کودکان به رعایت قوانین سخت هم در بروز این اختلال سهیم است . مثلا نگذاریم کودک و یا جوان بچگی کند . یا آنها را وادار کنیم بسیار منظم و محافظه کارانه عمل کنند . یا حواشی مذهبی آنها را بیش از حد تقویت کنیم و از همه مهمتر دوران بار داری زنان است . بانوی باردار باید  آرامش داشته باشد  و دچار استرس نشود . تغذیه بانوی باردار باید شامل چهار گروه غذایی باشد تا جنین دچار اختلال جسمی و ذهنی نشود . در این بخش با منشا بوجود آمدن اختلال وسواس آشنا شدیم .

اولین قدم برای درمان آشنایی با منشا آسیب و اختلال است .

بیشتر بخوانید: اختلال وسواس شدید چه علائمی دارد؟

مرکز مشاوره تلفنی وسواس میتواند به شما اطلاعات مفید بیشتری بدهد . دومین قدم برای درمان آشنایی با انواع این اختلال است . شما میتوانید با تماس با مرکز مشاوره تلفنی وسواس از میزان آسیب این اختلال در وجودتان مطلع شوید . مرکز مشاوره تلفنی وسواس با طرح پرسشهایی شما را با منشا پیدایش این عارضه آشنا خواهد کرد . توجه داشته باشید در هر شخص میزان ، منشا و نوع وسواس متفاوت است . راه درمان بیماری وسواس با دیگر بیمار فرق میکند حتی اگر رفتار مشابهی داشته باشند . از خود درمانی در مورد خود و یا دیگران خودداری کنید . باز هم تاکید میکنم وسواس عملی برای مقابله با وسواس فکری و اضطراب درونی بوجود می آید . به یاد داشته باشید هر گونه مقاومت باعث تشدید آن میشود . لذا خود درمانی باعث بهبود نخواهد شدحتی ممکن است باعث تقویت برخی تکانه دهای رفتاری شود .

قبل از اینکه به انواع وسواس بپردازیم لازم است به چند منشا ایجاد بیماری اشاره کنیم .

در تحقیقات پزشکی دیده شده کسانی که کمبود سروتنین دارند نیز به بیماری وسواس مبتلا میشوند . سروتونین هورمون ضد افسردگی نامیده میشود . به آن هورمون شادی نیز میگویند که در بسیاری از اختلالات موثر است . برای اینکه سروتنین بیشتری در بدن ترشح شود به تریپتوفان که یک نوع امینو اسید است نیاز داریم . غذاهایی مانند گوشت بدون چربی ، تخم مرغ ، لبنیات ، آجیل و دانه ها حاوی تریپتوفان هستند . البته ممکن است بدن شما این مواد را جذب نکند پس بهتر است به پزشک نیز مراجعه کنید . یکی دیگر از موارد بروز این اختلال احساس نا امنی خانوادگی و اجتماعی است . این احساس نا امنی باعث بروز رفتارهای وسواسی خواهد شد . شما همیشه نگران از دست دادن هستید .

بیشتر بخوانید: راه های درمان وسواس شستشو چیست؟

مشاوره تلفنی وسواس آویژه با کادری مجرب و متخصص آماده است تا شما را با محیط واقعی زندگیتان آشتی بدهد . مشاوره تلفنی وسواس آویژه بدون پیش داوری در مورد شما پا به پای شما قدم برخواهد داشت . مشاوره تلفنی وسواس آویژه این امکان را دارد که با مرور گذشته هایتان بیماری وسواس شما را ریشه یابی کند . این مرکز به شما درمانگران و متخصصان مربوط را معرفی خواهد کرد تا شما را با لبخند امید ببیند . لبخند شادی و از ته دل زمانی میسر است که ما احساس امنیت و آرامش کنیم . با اطمینان به کارآمد بودن این مرکز میتوانید امید به خوب زیستن را در خود افزایش دهید . شاید وجود وسواس در وجود کسی اورا نسبت به مراکز علمی مشاوره ای هم بد گمان کند .

اگر با پیامدهای وسواس در زندگی روزمره آشنا شویم بیشتر به درمان فکر خواهیم کرد .

به انواع وسواس ها بپردازیم : وسواس یا او سی دی به دو نوع کلی فکری و عملی تقسیم میشود . وسواس عملی زاییده وسواس فکری است . وسواس ریشه اضطرابی دارد که در برخی موارد باعث بروز فوبیای اجتماعی میشود . این بیماران

برخی در وسواس فکری به  عارضه نظافتی و نظمی مبتلا هستند . نظافتی یعنی شستشوی بیش از حد و به تکرار . نظمی مثل به ردیف چیدن یا متقارن کردن اشیا ، تابلو و غیره …در نوع دیگر فرد وسواس بخشی از چهره یا بدن خود را زشت و معیوب میپندارد . او پیوسته به آن عضو نگاه میکند . اندیشه از بین بردن این عیب یا پوشاندن آن فکرش را مخدوش میکند ( وسواس بدریخت انگاری ) .

بیشتر بخوانید: وسواس احساس گناه چیست؟

در انواع نادر وسواس اختلال موکنی (تریکو تیلو مانیا) مشاهده میشود . فرد وسواس مدام و دور از چشم بقیه به کندن موهای قسمتهای مختلف بدنش میپردازد . جویدن ناخن نیز یکی دیگر از وسواسهاست فرد همیشه احساس میکند بخشی از ناخنش بلند و آزار دهنده است که الساعه باید کوتاه شود لذا ناخنهایش را میجود حتی بعضی اوقات تحمل ندارد تمام انرا به آرامی بجود و یک گوشه آنرا گرفته و از انگشت جدا میکند که منجر به خونی شدن آن میشود . یک نوع دیگر جویدن و یا کندن بخشی از پوست است او حس میکند بخشی از پوستش اضافی است و انرا با ناخن یا دندان میکند . اینکار را آنقدر تکرار میکند که بخشی از پوست دچار زائده گوشتی میشود . حس بد داشتن نسبت به ساعت مچی ، گوشواره و حتی لباس هم نوعی دیگر است .

انبار کردن وسایل و ابزار که شاید سالها مورد استفاده قرار نمیگیرد نیز نوع دیگری از وسواس است . او فکر میکند اگر این وسایل نباشند بخشی از زندگی ناقص است و برای اطمینان به انبار کردن میپردازد . مورد دیگر شک کردن و احساس ناامنی شدید نسبت به اطرافیان است . بیمار حس میکند همه علیه او هستند یا قصد سو استفاده از او را دارند سو استفاده مالی ، جنسی و عاطفی . در این بخش روابط عاطفی شدیدا تهدید میشوند .  در مورد شریک زندگی بصورت  چک کردن رفتار ، چک کردن روابط و چک کردن تلفنها بروز میکند . بطور کلی افکار نا خوشایندی او را آزار میدهد .  ترس از اینکه شخص مرتکب قتل شود یا به کسی آسیب برساند . یا ترس از اینکه کسی به او آسیب برساند ذهنش را درگیر میکند .

بیشتر بخوانید: تست وسواس فکری

عوارض ناشی از وسواس بسیار زیاد است . برخی واضح و برخی پنهانتر هستند . اولین مزاحمت این بیماری اتلاف وقت است . بیمار با تکانه های رفتاری زیادی که به صورت مکرر نیز بروز میدهد وقتش هدر میشود . ایجاد مزاحمت برای افراد خانواده و جامعه  . او ممکن است بقیه را موجوداتی کثیف تصور کند و از آنها بخواهد به وسایل خانه دست نزنند . یا مکرر از آنها بخواهد دستهایشان را بشورند و … اینگونه افراد چون ذهنشان درگیر افکار و رفتارهای کلیشه ای است از ذهنشان استفاده بهینه نمیکنند . آنها چون فکر میکنند همه جامعه آلوده به میکروب هستند معاشرت نمیکنند . آنها حوصله دیگران را ندارند چون نظم تکانه ای نها را بر هم میزنند . ااتنتاآنها را بر هم میزنند . آنها ممکن است نسبت به یک رنگ علاقه وافر نشان دهند. ممکن است از یک رنگ نفرت داشته باشند .

بیشتر بخوانید: علائم وسواس کودکان چیست؟

راه ها و روش های درمان بر دو نوع دارویی و ریشه یابی روانشناسی تقسیم میشود که البته هردو روش لازم است . روش دارویی به اینصورت است که فرد پس از مشاوره واطمینان از بیماری به پزشک مراجعه میکند . روانپزشک پس از تشخیص نوع وسواس با توجه به ضعف یا شدت برای بیمار دارو تجویز میکند . بیمار پس از مصرف دارو درمان میشود . روش دیگر که به شناخت درمانی یا ریشه یابی بیماری مشهور است توسط مشاوران آغاز میشود . در بخش مشاوره تستهایی وجود دارد که بیمار با آنها تست میشود . بعد نوبت ریشه یابی است . پس از طرح سوال توسط مشاوران و پاسخ بیمار علت بیماری تا حدی مشخص میشود . در صورت لزوم بیمار به متخصص ارجاع داده میشود . اگر نیاز بیشتر به مشاوره داشته باشد نیز به دفعات اینکار انجام خواهد شد .

راههای دیگر درمان : شناخت درمانی و رفتار درمانی است . قرار دادن بیمار در محیطی که به ان وسواس دارد مثلا کسانی که به خیسی وسواس دارند . یک راه دیگر به تازگی مطرح میشود .  رواندرمانگر اجازه  میدهد او به وفور تکانه هایش را انجام دهد بعد با صدای خشن و عامرانه فرمان ایست میدهد . به امید داشتن روح و بدنی سالم با آگاهی و مشاوره .

تعریف وسواس فکری و عملی چیست؟

وسواس فکری مجموعه ای از افکار، امیال یا تصورات عودکننده ای است که افراد به صورت مداوم و ناخواسته آنها را تجربه می کنند و این تصورات مزاحمت های زیادی را برای افراد به وجود می آورد.

ریشه وسواس های عملی چیست؟

وسواس های عملی مجموعه ای از رفتارهایی است که به صورت مکرر فرد احساس می کند باید به اجبار در پاسخ به وسواس های فکری خود انجام دهد که البته این رفتارهای تکراری بر طبق مقرراتی اجرا می شوند که فرد خود را مجبور و وادار به انجام دادن آنها می بیند و حس می کند باید آنها را با قاطعیت اجرا کند.

اختلالات وسواس شامل 1-اختلال وسواس فکری و عملی یا OCD 2-اختلال بدشکلی بدن 3-اختلال ذخیره کردن 4-اختلال مو کنی 5-اختلال پوست کنی 6-اختلال وسواس فکری و عملی ناشی از مواد و دارو 7-اختلال وسواس فکری و عملی ناشی از بیماری های جسمی می شود.

محتوای وسواس های فکری و عملی که افراد درگیر آن هستند؛ چیست؟

باید بدانیم که محتوای وسواس های فکری و همچنین وسواس های عملی در افراد مختلف، متفاوت است. با این وجود افراد در برخی محتواهای وسواس اشتراک دارند. از جمله نظافت مانند وسواس فکری آلودگی و وسواس عملی نظافت. وسواس تقارن مانند وسواس فکری تقارن و وسواس های عملی تکرار کردن، منظم کردن و مداوم شمردن. وسواس افکار ممنوعه یا به عبارتی تابوهای ذهن مانند وسواس های فکری پرخاشگری جنسی و مذهبی که میتواند حتی جنبه عملی نیز داشته باشد.وسواس صدمه مانند ترس از صدمه زدن به خود و دیگران یا وسواس مبتلا بودن به بیماری و وسواس های عملی وارسی کردن.

ملاک های تشخیصی وسواس؟

1- افکار و تصورات به صورت مداوم و عودکننده به فرد هجوم می آورند و کاملا ناخواسته هستند. این افکار ناراحت کننده و اضطراب آورند.

2-فرد سعی می کند این افکار و تصورات را متوقف کند و آنها را نادیده بگیرد

3-رفتارهای عملی وسواسی، تکراری و برطبق مقراراتی که فرد خود را وادار به انجام آنها می بیند؛ انجام می شود

4-هدف رفتارهای تکراری یا کاهش دادن اضطراب است

5-رفتارهای وسواسی عملی بسیار وقت گیر هستند؛ همچنین ناراحتی و اختلال قابل ملاحظه ای در عملکرد تحصیلی، شغلی و دیگر زمینه های عملکرد افراد به وجود می آورد.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه درمان وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Counseling Online ‏

براي مشاوره در زمينه مشاوره تلفنی وسواس

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

چگونه از وسواس نجاست رها شویم؟

وسواس فکری شدید مذهبی چیست؟

  وسواس تقارن|علائم و شیوه های درمان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 66834749-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 66834749-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 66834749-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 66834749-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 66834749-021 تماس حاصل نمایید

بلاگ » وسواس » چگونه وسواس فکری را متوقف کنیم؟

امروز یک سه شنبه معمولی است، که ناگهان متوجه میشوم مشاور من، که همیشه دو بار در روز به من پاسخ می دهد ، خبری از او نیست .یک سری افکار آشفته و درهم و برهم از سر من گذشت که : “اگر او فوت شده باشد چی ؟ با سابقه ای که از خودم در طول عمرم راجع به افکار وسواسی سراغ داشتم ، آن را نادیده گرفتم چون این یک فکر بدون شواهد و مدارک است .

 

هنگامی که این افکار به ذهن ما وارد می شود، عموما اولین واکنش ما ناراحتی است و به دنبال آن تلاش برای اجتناب از چیزهای ناخواسته. این طبیعت بشر است ،  هنگامی که چیزی بد است، ما از آن اجتناب می کنیم. اجاق داغ است، بنابراین ما آن را لمس نمی کنیم.به همین سادگی!شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

اما تفکر وسواس یک جانور متفاوت است. هنگامی که ما سعی می کنیم تا از یک تفکروسواسی جلوگیری کنیم، مغز به ما در مورد اندیشه های ناخواسته یادآوری می کند تا ما فراموش نکنیم که در مورد آن فکر کنیم. این همان اصل اساسی است که گفته می شود در مورد چیزی فکر نکنید  و فکر بعدی ما دقیقا همان چیزی است که ما نباید در مورد آن فکر کنیم.
راز این است که تمام افکار، به خودی خود معنایی ندارند . همانطور که دیپاک چوپرا می گوید، “افکار فقط تصاویر ذهنی اندک هستند. آنها تا زمانی که  خود شما نخواهید ، مهم نیستند.

 

دفعه بعد که شما خودتان را درگیر این مسایل دیدین، متوقفشان کنید.از اینجا، افکار وسواسی را نامگذاری کنید.  سپس این اندیشه ها را بررسی کنید تا بدانید که چگونه آنها ایجاد میشوند و شما چگونه به آنها پاسخ میدهید .هنگامی که آنها از ذهن شما خارج شدند، سعی کنید علت اصلی افکار را برای به دست آوردن یک دیدگاه مشخص کنید. اگر نگرانی در مورد عدم دریافت جواب پیامک شما از طرف دوستتان یا یک اشتباه سهوی در یک آزمون باشد، برای پیدا کردن ریشه مسئله تلاش کنید.
ریشه نگرانی مورد اول ترس از دست دادن دوستتان  و در مورد دوم ترس از مردودی در آن درس است .

 

 

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورَپ» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورَپ» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

دریافت مشاوره آنلاین وسواس فکری

تیر ۳, ۱۳۹۷ در ۱:۳۲ ق٫ظ

بسیار مفید. ممنون.

پاسخ

تیر ۳, ۱۳۹۷ در ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام ، ممنون از توجهتون به مطالب

پاسخ

تیر ۴, ۱۳۹۷ در ۱:۵۴ ق٫ظ

بسیاز مقاله مفیدی بود باز هم در مورد وسواس فکری پست بزارید.

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

ممنون از همراهی شما دوست عزیز.
در این مورد پادکست و مقاله هایی در وبسایت قرار دارند که حتما بیشترشان هم خواهیم کرد.
از توجه شما سپاسگرزاریم.

پاسخ

تیر ۵, ۱۳۹۷ در ۳:۰۸ ق٫ظ

به نظر بنده وسواس ریشه در جامعه ما داشته و ما ایرانی ها کلا انسان های وسواسی ای هستیم.

پاسخ

تیر ۷, ۱۳۹۷ در ۳:۱۸ ب٫ظ

بله به عقیده برخی از متخصصین عادت های وسواس گونه در سبک زندگی ما ریشه کرده و باید بیش از باقی ملت ها برای رفع آن تلاش کنیم.

پاسخ

تیر ۹, ۱۳۹۷ در ۸:۲۵ ق٫ظ

سلام آیا زیاد صحبت کردن وسواس فکری است اگه است وسواس فکری شدید است یا ضعیف!

پاسخ

تیر ۹, ۱۳۹۷ در ۳:۱۳ ب٫ظ

با سلام و وقت بخیر
دوست گرامی جهت یافتن پاسخ پرسش هاتون براحتی می تونید از طریق اپلیکیشن مشورت به یک مشاور متصل شوید و از راهنمایی هاشون استفاده کنید در صورت داشتن هرگونه مشکل فنی هم میتونید با تیم پشتیبانی تماس بگییرید از طریق گزینه ای که در منوی سمت راست اپلیکیشن شما هست .
ممنون از توجهتان به مطالب

پاسخ

تیر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۷:۱۴ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر. بنده خیلی وقت بود که از این مرض! رنج میبردم. واقعا هم جز مرض اسمی نمیتونم روش بذارم. خدارو شکر الان خیلی بهترم. ولی ممنون میشم اگه واسه کنترل کردن بهترش راههای جدید تری رو معرفی کنید.مرسی.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

پاسخ

تیر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۵:۰۴ ب٫ظ

با سلام و وقت بخیر
دوست گرامی جهت یافتن پاسخ پرسش هاتون براحتی می تونید از طریق اپلیکیشن مشورت به یک مشاور متصل شوید و از راهنمایی هاشون استفاده کنید.

پاسخ

مرداد ۴, ۱۳۹۷ در ۵:۳۱ ق٫ظ

با سلام دختری هستم که متولد۱۳۶۶ می باشم یک ازدواج نا موفق در سال ۱۳۸۹ داشتم ولی اکنون از ازدواج دوم می ترسم که دوباره مثل اولی شود فوق العاده حساس هستم مهر طلب هستم در ضمن پدرم هم در سال ۱۳۸۳ به رحمت خدا رفته وبا مادر پیرم زندگی می کنم نا گفته نماند تک فرزند هم هستم مادرم از من می خواهد دوباره ازدواج کنم ولی خودم می ترسم لطفا راهنمایی ام کنید

پاسخ

مرداد ۷, ۱۳۹۷ در ۵:۰۴ ب٫ظ

با سلام و وقتتون بخیر
با استفاده از اپلیکیشن و یا وبسایت مشورت به نشانی mashverat.app می توانید با یکی از مشاوران متخصص در زمینه مشکلتون مشورت کنید و از راهنمایی مشاوران بهره مند شوید .

پاسخ

مرداد ۸, ۱۳۹۷ در ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام یه راه حل جالب و خیلی مفید هم من دارم هر وقت افکارم از بابت چیزی ناراحته برای همون موضوع زود صدقه میدم بعدش راحت میشم همین

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

دوست من، اون کاری که حالتون رو خوب می کنه درصورتی که به خودتون و دیگری آسیبی نزنه، می تونه راه حل شخصی و مفیدی براتون باشه.

پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ارسال دیدگاه

شهریور ۹, ۱۳۹۹

خرداد ۳۱, ۱۳۹۹

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

وسواس‌های فکری، عقاید، افکار، یا برانگیزش‌های ناخواسته است که با نیرویی وادار کننده بر فرد تحمیل می‌شود و ضعف از خود نشان خواهد داد و مداوم تکرارمی شود، شخص درون خود مبارزه و مقاومتی دارد که نیرو را از وی خواهد گرفت، او این افکار مزاحم را بین خود و اراده خویش می‌بیند که غیر قابل تحمل است؛ نگرش فرد این‌گونه است که وجودش در حصار است و اضطراب بسیار شدیدی بر او تحمیل می‌شود.

وسواس فکری فقط سوژه مورد علاقه روان‌شناس‌ها نیست و برای جامعه‌شناس‌ها، خانواده ها، مدیران و همه کسانی که با فرد در ارتباط هستند هم اهمیت دارد، چرا که فکرهای مسموم بازده کاری فرد را پایین می‌آورد و فرد را خسته و ناتوان می‌کند، ممکن است او در طول روز کار و فعالیت خاصی انجام ندهد اما افکار زیاد در ذهن دارد و تکرار آن‌ها در طول روز انسان را خسته خواهد کرد. به طوری که بعد از مدتی تعادل فرد به هم می‌خورد و او را با محیط ناسازگاری می‌کند.

معمولاً کسانی که درگیر فکرهای مزاحم می‌شوند ترجیح می‌دهند پریشانی و مشکل و ناراحتی خود را به عنوان یک مسئله خصوصی، پنهان نگه دارند و گاهی چند ساعت را دور از چشم دیگران صرف افکار یا کارهای مخفیانه خود کنند که این می‌تواند خطرناک باشد؛ زیرا امکان دارد بعد از مدتی افسردگی و علائم آن در فرد پدیدار شود. گوشه گیر شود و حوصله اطرافیان را نداشته باشد و برای ارتباطات خویش دچار اضطراب شود. در بعضی از موارد افسردگی پیرو تظاهرات وسواسی است و ممکن است شکل دو قطبی به خود گیرد، یعنی عناصر وسواسی از بین بروند یا پابرجا بمانند.

وسواس با علائم بالینی دیگری نیز ظاهر می‌شود و باید در نظر داشت که نشخوار فکری و تردید جزء این سازمان یافتگی است. شخص نمی‌تواند به نتیجه ای برسد، نمی‌تواند در انتخاب خود پابرجا بماند اعم از این که از این که صحبت از پایان بخشیدن به یک استدلال یا اخذ یک تصمیم در کار باشد. به همین دلایل است که فرد قضاوت یا تصمیم خود را در تعلیق نگه می‌دارد. از شخص وسواسی تردید و بی‌ارادگی بسیار دیده می‌شود.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

برای مشاوره تلفنی با روانشناسان مرکز تخصصی مشاوره «سرای مشاور» می‌توانید از سراسر کشور با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ تماس بگیرید.

تلفن رزرو برای وقت حضوری در تهران محدوده میدان انقلاب : ۶۶۹۰۰۶۷۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

مرکز مشاوره روانشناسی سرای مشاور

تماس با منشی مرکز:

02166574156

ساعات کاری : 9 الی 22

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره):

9099071639 (سراسر کشور)

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با همراه اول بدون صفر و پیش شماره):

99222407

به افراد زیر مشاوره فردی رایگان از طریق مرکز مشاورانه داده می شود.

*توجه برخی اختلالات به صورت موقتی می تواند توسط مشاور آنلاین و از طریق چت درمان شود.

در صورت نیاز به درمان قطعی، باید به صورت حضوری و با نظارت روانپزشک درمان شود.

افرادی که نیاز دارند خود را شناخته و شخصیت خود را ارتقا دهند. رفتارهای ارتباطی را در محل کسب و کار یادگرفته و به دنبال روش های موفقیت هستند.

افسردگی فصلی و یا دوره ای

شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

افسردگی پیش از قاعدگی

افسردگی همسر یا اعضای خانواده

مشکلات ارتباطی و رفتاری

اضطراب پیش از رابطه جنسیپ

استرس کنکور و آرمون ها درسی

اضطراب ناشی از سانحه

وسواس فکری

سادیسم

فوبیا حیوانات

فوبیا اجتماعی و رفتار ضداجتماعی

از طریق زیر می توانید مشاوره رایگان دریافت کنید+ مقالات و روش های تشخیص و درمان هر یک از اختلالات فردی و روش های مشاوره قرار داده شده است.

تغییرات در سطح انرژی یا فعالیت و کاهش انرژی: این اولین علامت است و تشخیص آن بسیار ساده است. خستگی: افسردگی می تواند باعث خستگی فیزیکی شود. شهوت و بی حوصلگی: فردی که افسردگی دارد ممکن است غیرعادی و خواب آلود باشد. بی خوابی یا خواب آلودگی: دراز کشیدن، اما بیدار و نگران بودن، ناتوانی در استراحت، احساس تنش و یا افکار مختلف، یک سرکشی و بی خوابی است. از دست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش: به عنوان مثال، شما معمولا از والیبال بازی با دوستان خود لذت می برید و حالا شما آنها را کنار می گذارید. فاصله از اجتماعی و غیره

بله. سایت مشاورانه به صورت رایگان خدمات مشاورانه آنلاین ارائه می دهد و از طرفی هزینه های مناسبی برای مشاوره تلفنی و حضوری دارد و همین امر سبب راضایت مشتری شده است.

نشانه های بی توجهی عبارتند از: پرش از فعالیتی به فعالیت دیگر. عدم تمرکز یا عدم تکمیل کردن یک کار یا فعالیت. گم کردن چیزهایی مانند تجهیزات مدرسه یا اسباب بازی ها. عدم گوش دادن یا توجه کردن به صحبت کردن. فریاد زدن یا سرگردان بودن همراه با فقدان انگیزه. علائم بیش فعالی عبارتند از: فریاد زدن و تکان دادن خود، مشکل داشتن در یک جا به طور ثابت نشستن. صحبت کردن بدون توقف لمس کردن یا بازی کردن با همه چیز دشواری در انجام دادن فعالیت ها به صورت آرام. علائم تکانشی عبارتند از:

اختلال شخصیت انواع مختلفی دارد یکی از آن ها اختلال اوتیسم است. سایر اطلاعات در مورد اختلالات را در سایت مشاورانه مطالعه کنید. یکی از انواع مهم اختلالات در بخش مشاوره فردی است که مختص دوران کودکی است و از آن دوران شروع به رشد و نمو در کودک کرده و او را درگیر می‌کند و ممکن است در صورت عدم درمان و شرایط حاد تا پیری نیز گریبان گیر باشد. مشکل اختلال اوتیسم است این اختلال سبب این می شود که فرد نتواند به خوبی با دیگران از نظر اجتماعی ارتباط برقرار کن.

همه ما اختلال اضطراب را تجربه می کنیم. به عنوان مثال، سخنرانی در جلوی یک گروه می تواند ما را مضطرب کند، اما اضطراب نیز باعث می شود که ما خود را آماده و برای سخنرانی تمرین کنیم. رانندگی در ترافیک سنگین یکی دیگر از منابع شایع اضطراب است، اما به ما کمک می کند تا از حوادث جلوگیری کنیم. با این حال، زمانی که احساس ترس شدید و ناراحتی شدت پیدا می کند که باعث  جلوگیری از انجام فعالیت های روزمره می شود، تبدیل به اختلال اضطرابی می شود. مشاوره فردی می تواند راهکارهایی به صورت فردی و منحصر به فرد به شما ارائه دهد.

سلام من ۱۷ سالمه بزرگ ترین مشکلم اینه همیشه خودمو دست کم میگیرم من آدم با استعدادیم اینو خوب میدونم ولی جلوی دیگران یا یه شخص یا عده خاص استرس میگیرم و اونجور که باید کارمو انجام نمیدم داعم جلوی بقبه گیج میزنم دستپاچه میشم در صورتی که میدونم پتانسیل بهترین بودن رو دارم ولی تنها تفاوت عظیمی که بین من و بعضی از هم سن و سالام هست که اونا تو توجه بیشتری هستن اینه که خودشونو قبول دارن شاید پر از نقص باشن ولی آدم خودشو قبول داشته باشه دیگران هم ناخوداگاه قبولش دارن ولی من تا وقتی… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز ببین عزیزم شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن توجه به دیدگاها و صحبت های دیگران و یا جزئی نگری به ویژگی های فردی بیشتر می شود اما نیاز است که شما بدونید که هیچ فرد بدون مشکل و یا ویژگی کامل مصبت وجود ندارد و هر فردی با ویژگی های منفی و مثبتش نیاز است که خود را بشناسد و با خودش در احترام برخورد کند در این حالت فرد با شناخت مطابق با واقعیت می تواند ویژگی های مثبت خود را بهبود ببخشد و ویژگی های منفی خود را نیز… ادامه دیدگاه »

سلام من دختری ۲۳ ساله هستم اجتماعی هستم اما تقریبا شش ساله که در جمع حرف زدن بهم اضطراب شدیدی وارد می کنه جوری که تپش قلب بالا و دست هام میلرزه و عرق شدید و پاهام سست میشه گاهی سرم هم میلرزه دیگه واقعا دارم منزوی میشم و بخاطر این اضطراب از مردم دوری می کنم و همیشه هم نگران از دست دادن و مردن عزیزانم هستم و استرس دارم طوری که نمی‌تونم چند روز هم از خانواده م دور باشم چون همش نگرانم که نکنه چیزیشون بشه دیگه واقعا این حالت داره جلوی پیشرفت منو میگیره حالم خوب… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز در این مورد با توجه به افکار وسواسی و اضطرابی که شما تجربه می کنید نیاز می باشد که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا بتوانیم با بررسی افکار ، احساسات و شرایط جسمی و روحی شما به شمما کمک کنیم تا بتوانید مسیر بهتری را تجربه کنید . در هرصورت داشتن این افکار که هر لحطه نگران مرگ افراد مهم زندگی خود باشید می تواند برای شما اضطراب زیادی را به دنبال داشته باشد که با نشانه های جسمی همراه می باشد و این افکار بیشتر وسواسی می باشد و نیاز… ادامه دیدگاه »

سلام من دارم دق میکنم چطور میتونم سوالمو بپرسم

ببین عزیزم شما باید به ما بگید این غم و اندوهی که داری بخاطر چی هست؟ چندسالته ؟ حال روحیت و شرایطتت چطوری ؟ چه احساسات و افکاری داری تا ما بتونیم بهت کمک کنیم.

سلام وقت بخیر، من علائم افسردگی و بیش فعالی و استرس و دارم. برای درمان باید چکار کنم

سلام به شما دوست عزیز در این مورد نیاز است که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا شرایط شما بررسی دقیق شود و در این مسیر بتوانیم با تشخیص گذاری دقیق در اول و بعد ایجاد پروسه درمانی به شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید بهتر است از تشخیص گذاری خودتان خوداری کنید چون این موارد می توانند باهم اشتراکات زیادی داشته باشند که شما با این میزان تشخیص گذاری تنها اضطراب خود را بیشتر می کنید . پس بهتر است برای تجربه شرایط روحی بهتر از مسیر کمک با یک متخصص استفاده کنید. درمسیر… ادامه دیدگاه »

بله

سلام وقت تون بخیر ایا درسته که در مقابل مزاحمت و متلک پسران سکوت کرد یا باید جوابشون رو داد ؟
در برابر مزاحمت پسران سیریش و پرو چه برخوردی باید داشته باشیم

سلام به شما
عزیزم گاهی پاسخ دادن شما حتی به صورت تهاجمی میتونه نوعی توجه به این افراد باشه و سبب بشه که این افراد بیشتر به خودشون اجازه ی مزاحمت برای شما رو بدن، در این شرایط بی توجهی بهترین کاری است که شما میتونید انجام بدین البته گاهی این افراد نیاز به برخورد تند دارن و نیاز هست که مقابل این افراد ایستاد ولی سعی کنید در بیشتر مواقع و تا زمانی که مجبور نشدین با این افراد جرو بحث نکنید و نسبت به آنها بی توجه باشید.

سلام من ۲۲ سالمه از نوجوانی وقتی طولانی مدت به بعضی از آدما نگا میکنم و طولانی‌مدت بهشون‌گوش‌میدم نا خود آگاه به بعضی افراد تو‌ذهنم‌ نسبت به اونا بهم حمله دست میده خیلی تنم‌و‌ذهنم درد میگیره نمیدونم چرا میخوام بهشون حمله کنم

سلام به شما عزیزم افکاری مثل ترس از حمله و آسیب رساندن به دیگران در دسته بندی اختلالات وسواس فکری قرار می گیرن، چنین افکاری میتونه برای فرد آزار دهنده باشه و حتی فرد رو درمانده کنه. در درجه ی اول نیاز هست که سعی کنید زمانی که این افکار به سراغ شما میاد سعی کنید از تکنیک توجه گردانی استفاده کنید و به افکار خودتون دامن نزنید و به این نکته واقف باشید که افکار واقعی نیستن و لزوما هر فکری به واقیعت منجر نمی شود. ولی دقت کنید که اختلال وسواسی یک اختلال مزمن و عود کننده است… ادامه دیدگاه »

تغییرات در سطح انرژی یا فعالیت و کاهش انرژی: این اولین علامت است و تشخیص آن بسیار ساده است. خستگی: افسردگی می تواند باعث خستگی فیزیکی شود. شهوت و بی حوصلگی: فردی که افسردگی دارد ممکن است غیرعادی و خواب آلود باشد. بی خوابی یا خواب آلودگی: دراز کشیدن، اما بیدار و نگران بودن، ناتوانی در استراحت، احساس تنش و یا افکار مختلف، یک سرکشی و بی خوابی است. از دست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش: به عنوان مثال، شما معمولا از والیبال بازی با دوستان خود لذت می برید و حالا شما آنها را کنار می گذارید. فاصله از اجتماعی و غیره

همه ما اختلال اضطراب را تجربه می کنیم. به عنوان مثال، سخنرانی در جلوی یک گروه می تواند ما را مضطرب کند، اما اضطراب نیز باعث می شود که ما خود را آماده و برای سخنرانی تمرین کنیم. رانندگی در ترافیک سنگین یکی دیگر از منابع شایع اضطراب است، اما به ما کمک می کند تا از حوادث جلوگیری کنیم. با این حال، زمانی که احساس ترس شدید و ناراحتی شدت پیدا می کند که باعث  جلوگیری از انجام فعالیت های روزمره می شود، تبدیل به اختلال اضطرابی می شود. مشاوره فردی می تواند راهکارهایی به صورت فردی و منحصر به فرد به شما ارائه دهد.

نشانه های بی توجهی عبارتند از: پرش از فعالیتی به فعالیت دیگر. عدم تمرکز یا عدم تکمیل کردن یک کار یا فعالیت. گم کردن چیزهایی مانند تجهیزات مدرسه یا اسباب بازی ها. عدم گوش دادن یا توجه کردن به صحبت کردن. فریاد زدن یا سرگردان بودن همراه با فقدان انگیزه. علائم بیش فعالی عبارتند از: فریاد زدن و تکان دادن خود، مشکل داشتن در یک جا به طور ثابت نشستن. صحبت کردن بدون توقف لمس کردن یا بازی کردن با همه چیز دشواری در انجام دادن فعالیت ها به صورت آرام. علائم تکانشی عبارتند از:

یکی از انواع مهم اختلالات در بخش مشاوره فردی است که مختص دوران کودکی است و از آن دوران شروع به رشد و نمو در کودک کرده و او را درگیر می‌کند و ممکن است در صورت عدم درمان و شرایط حاد تا پیری نیز گریبان گیر باشد. مشکل اختلال اوتیسم است این اختلال سبب این می شود که فرد نتواند به خوبی با دیگران از نظر اجتماعی ارتباط برقرار کن.

یکی دیگر از اختلالات مهم روانی دسته اختلالات ترس است که به فوبیاها معروف هستند و ممکن است در موارد مختلفی بروز کرده و افراد را درگیر خود نماید و سن و سال خاصی را نیز نمی شناسد و ممکن است یک فرد از دوران کودکی با آن درگیر شده و یا ممکن است در سنین نوجوانی یا حتی پیری به آن مبتلا شود.

یکی دیگر از انواع فوبیا را که بسیاری از مردم را درگیر خود نموده و مشکلات بسیار زیادی را در زمینه اجتماعی و ارتباطی برای آنها به وجود آورده است اختلال روانی مربوط به فوبیای اجتماعی است که در این حالت فرد تمایلی به برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران ندارد.شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

یکی دیگر از انواع اختلال بخش مشاوره فردی است که خطرناک را می‌توان اختلال بدگمانی و بدبینی دانست بسیاری از افراد به این اختلال مبتلا شده و در طی زندگی مشترک می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای طرف مقابل و نیز برای خود به وجود آورد افراد بدگمان می‌توانند به طرف مقابل خود به خوبی اطمینان نموده است.

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

برای “مشاوره آنلاین رایگان” یک دسته بندی را انتخاب کنید و مشکل خود را با روانشناس مطرح کرده و راهنمایی رایگان دریافت کنید.

بیش از ۱۰ هزار چت مشاوره آنلاین در بخش پایانی صفحه مشاهده کنید.

بیماری های روان شامل:

مشاوره خانواده شامل:

مشاوره جنسی و سکستراپی زوجین شامل:

شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

شامل موارد زیر است:

شامل موارد زیر است:

مشاوره خانواده شامل:

در دهه گذشته، خدمات روانشناسی آنلاین با شور و شوق مردم در کشورهای توسعه یافته آشنا شده است.

خدماتی که به سبک زندگی افراد انسانی متصل می شوند و به طور فزاینده ای به درمانگران روزمره در حرفه روانشناسی کمک می کنند.

روانشناسان همیشه از اثرات مضر فناوری در شیوه زندگی ما سخن گفته اند.

در سیستم جدید مشاوره یعنی مشاوره آنلاین رایگان امکان استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات سازنده در زندگی وجود داشته است.

آیا امکان ایجاد اتحاد درمانی در فضای آنلاین به عنوان چت همزمان با مشاور وجود دارد

هدف اتحادیه های درمانی این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، احساس می کنید که شما درک را می کند، او را درک می کنید و با شما همدردی می کند.

از سوی دیگر، کار آنلاین که با مشاوره ایمیلی آغاز شده است و در حال حاضر مشکلی برای مشاوره در تقریبا تمام سیستم های پیام رسانی مانند تلگرام، فیس بوک و اسکایپ است.

بنابراین، این سرویس در هر راه ممکن در دسترس است، هرچند ممکن است یک ایده خوب به نظر برسد، اما مهمترین چیز در زمینه خدمات، به خصوص روان درمانی و مشاوره، اثربخشی آن است.

****توجه*****

بجای فرم زیر سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید و سریعا توسط متخصص روانشناسی مرتبط با موضوع شما پاسخ داده می شود.

نام مستعار *

ایمیل *

عنوان *

1 + 1 = ?برای جلوگیری از اسپم لطفا به سوال زیر پاسخ دهید *

به همین علت، متخصصان بهداشت روان در دهه گذشته تحقیقات زیادی را برای بررسی اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان انجام داده اند.

آیا مشاوره آنلاین رایگان به عنوان مشاوره موثر است؟

آیا می توانید از مشاوره آنلاین نیز برای درمان مشکلات خانوادگی که نیاز به بیش از یک عضو خانواده دارید استفاده کنید؟

در طول دو سال و نیم گذشته که من به طور خاص به روان درمانگری آنلاین اختصاص داده ام، در این فضای بسیار شگفت انگیز دیده ام که از انتظاراتم فراتر رفته است.

در بسیاری از اختلالات مشترک مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و خلق و خوی، اثربخشی مشاوره روانشناختی آنلاین به خوبی مستند شده است و در حضور مشاوره تفاوت وجود ندارد.

در برخی از اختلالات مانند اضطراب اجتماعی، اثر بخشی مشاوره آنلاین رایگان بسیار خوب است.

افراد زیادی هستند که با حمله هراس و حتی افسردگی مشکل دارند و یکی از علائم و نشانه های اختلال آنها این است که بیرون رفتن و دیدن یک روانشناس برای آنها بسیار دشوار است.

مشاوره روانشناختی آنلاین رایگان با فناوری می تواند به طور چشمگیری طول مدت اختلال را کاهش دهد .

حتی با ترکیب با مشاوره آنلاین به ویژه برای کسانی که نمی توانند خارج از خانه را به علت مشکل خود انتخاب کنند بهترین نوع درمان ارائه شده برای آنها است.

روانشناسی ایران اساسا مبتنی بر روانشناسی آمریکایی است.

درمانگران در ایران بعنوان درمانگران در ایالات متحده عمل می کنند و بنابراین ممکن است برخی از ملاحظات فرهنگی نادیده گرفته شود.

به عنوان مثال، مردم ایران تقریبا از مطالعه جنسیتی محروم هستند، در حالی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر این آموزشها بخشی از سیستم آموزشی و پرورشی است.

در دو سال و نیم گذشته، من با زوج هایی که مشغول ذهنشان هستند مبارزه می کنم، اما به دلایل فرهنگی، آنها نمی توانستند با راحتی سوالات را مطرح کنند.

بسیاری از زوج ها معتقدند اگر فضای آنلاین یا حتی ناشناس وجود نداشته باشد، مشخص نبود که چه مدت آنها با این سوالات مواجه خواهند شد.

این مسئله ممکن است برای بسیاری از مردم و کشورهای دیگر بیش از حد نباشد، گرچه در همه جا در جهان احساس شرمساری وجود دارد، اما وقتی که این بخشی از آموزش جهانی است و برای همه قابل دسترسی است، ممکن است حتی یک نیاز باشد.

این موضوع نیست سوال و آموزش مشابه کافی است.

شماره مشاوره رایگان وسواس فکری

آیا مشاوره آنلاین در سایت مرکز مشاوره مشاورانه رایگان است؟
بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است.

آیا مشاوره به صورت محرمانه صورت می گیرد؟
بله. شما می توانید نام مستعار وارد نمایید و ایمیل وارد شده هم نمایش داده نمی شود.

زمان پاسخگویی به سوالات چقدر است؟
در اسرع وقت و فوری توسط برترین مشاوران به صورت تخصصی پاسخ داده شود. ممکن است در برخی تعطیلاتو ساعات شلوغ، به دلیل افزایش تعداد مراجعین و کاهش تعداد مشاوران، مشاوره آنلاین رایگان کمی با تاخیر رخ دهد.

آیا مشاوره تخصصی خانواده، ازدواج، فردی، روانشناسی و غیره ارائه می شود؟
بله. با برترین مشاوران ایران و به صورت آنلاین رایگان، تلفنی و حضوری صورت می گیرد.

بسیاری از متخصصان مدتها با درمان از راه دور مخالف بودند.

شاید اولین گروهی که در ارائه خدمات مشاوره راه دور تخصصی روانکاوی بودند.

روانکاوانها بیش از نیم قرن از تلفن برای روانکاوی استفاده کرده اند.

در تمام این سالها، بسیاری از آنها با چنین ارائه خدمات مخالفت کرده اند، اما جالب است که توجه داشته باشیم که در طول زمان، تعداد آنها کاهش یافته است، و در طول زمان، آنها متوجه شده اند که چه چیزی باعث درمان می شود، ماهیت ارتباطات انسانی است و این رابطه می تواند حتی در نوشتن انجام شود.

امروز، درمانگران احتمال بیشتری دارند که بتوانند با استفاده از صدا، ویدیو، متن و حتی عکس، ویدیو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

در مشاوره اینترنتی آنلاین بدون هماهنگ، مقامات فرصت دارند که مشاور خود را از تجربیات عمیق خود مطلع کنند.

به عنوان مثال، درمانگران اغلب از مشتریان خود می خواهند که رویای خود را بنویسند و آنها را در جلسه بعدی برگردانند.

در مشاوره آنلاین، ممکن است که ارجاعات حتی رویای خود را با درمانگر به اشتراک بگذارند، حتی پس از ان فیلم ضبط می کنند.

به این ترتیب، ممکن است موضوع را فراموش نکنند.

درمان آنلاین، همچنین به عنوان درمان الکترونیکی (درمان الکترونیک) و یا مشاوره آنلاین شناخته شده است، چالش های منحصر به فرد، مانند محرمانه بودن اطلاعات ارجاع، در مورد مناسب بودن استفاده از این سبک درمان برای طیف وسیعی از اختلالات روانی را ایجاد کرده است.

درمان آنلاین می تواند یک ابزار مهم برای افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت روان باشد.

حتی اگر شما از نظر روان شناختی سالم احساس کنید، درمان آنلاین می تواند به شما در افزایش قدرت روانی کمک کند.

شما می توانید در مورد رفتارهای سالم و مکانیسم های سازگاری که منجر به سلامت روانی بهتر می شود بیشتر یاد بگیرید.

منبع : حقیقت شهپر , انصاری مریم,  یونسیان مسعود,  اکبری محمداسماعیل , ابراهیمی ماندانا,  علیجانی محسن , منتظری علی. مقایسه مشاوره تلفنی و معاینه حضوری در تشخیص سرطان پستان. بیماریهای پستان ایران :   بهار ۱۳۸۸ , دوره  ۲ , شماره  ۱

سلام. بله تمامی مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه به صورت رایگان صورت می گیرد. تیم مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان در تمامی روزهای هفته و در تمامی ساعات در کنار شما هستند.

هزینه مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه رایگان است. ولی به صورت عمومی در سایر اپلیکشن ها و بستر ها اینترنتی از 25 تا 70هزار تومان است.

این یک سوال کلی است. بی شک که مشاوره از هر نوعی اثر بخشی دارد ولی برخی مشکلات و چالش های روانشناسی نیاز به دارو درمانی و یا حضور اعضای خانواده دارد و مشاوره آنلاین به تنهایی پاسخگوی شما نیست.

بله شما می توانید از اطلاعات و نام مستعار استفاده کنید.

بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است

سلام خسته نباشید وممنون از توجهتون.
میخواستم بدونم شروع کردن شغلی که علاقه ای به اون نداری ولی ازنظر اقتصادی موقعیت خیلی خوبی باشه درسته یا نه؟

سلام در این زمینه نیاز است که شما همه این موراد را مد نظر قرار بدهید و بعد تصمیم گیری کنید برای موفقیت در شغل داشتن استعداد ، علاقه ، شرایط اجتماعی و امکان موفقیت ، دلایل شما برای انتخاب ، محیط کاری وشرایط روحی شما که متناسب با این شغل باشد اهمیت دارد و در این زمینه با توجه به همه این شرایط تصمیم گیری می تواند موفقیت امیز تر باشد . در زمان فعلی بهتر است از خود این سوال را کنید که اگر این کار را انجام ندهید می توانید کاری را انجام بدهید که به ان… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشید یک سوال در مورد دانشگاه علمی کاربردی داشتم اونم اینه ک ثبت نام ورود اولی ها چ تاریخی و شهریه امثال چقده

سلام در این مورد ما اطالاعی نداریم بهتر هست به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید و اطلاعات را از سایت دریافت کنید و یا با دانشگاه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

سلام برای پیوستن به مشاوران این سایت جهت همکاری چی کار باید کرد؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام در قسمت استخدامی اطلاعات خود را وارد کنید

سلام، من یه موضوعی جدیدا خیلی فکرمو درگیر کرده میخواستم راهنماییم بکنین، من دختری‌م که در شرف ازدواجم، این روزام تا حدودی استرس دارم و فکرم درگیره، تو این چند روز متوجه شدم دهنم بو میده بنظر خودم البته از خواهرم میپرسم میگه نه بویی نمیاد به اونصورت ولی خودم طعم تلخ دهنمو احساس میکنم، قبلنا هم بعضی وقتها میشد ب دلایلی دهنم بو میومد، ولی الان چند روزه برام شده کابوس، نمیدونم واقعا این مشکلو دارم یا نه؟ اگه دارم و اگه کسی ک میخوام باهاش ازدواج کنم این موضوع اذیتش کنه یه چیزی بگه چیکار کنم؟ اعتماد بنفسم… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز در این مورد برای بررسی شرایط بدنیتان نیاز است به دندان پزشک برای معاینه دندان و پزشک برای بررسی شرایط دهانیتان مراجعه کنید اما با توجه به توضیحات شما به نظر می رسد که این موضوع بی ارتباط با اعتماد به نفس شما نباشد و می تواند این موضوع یک دلیل یابی بیرون برای پاسخ به اضطرابتان نسبت به ازدواج باشد تا از این طریق اضطراب خود را معنا دهی کنید و به آن پاسخ بدهید . بهتر است از تصمیم گیری های هیجانی خوداری کنید و برای تصمیم گیری در مورد ازدواج در اول… ادامه دیدگاه »

سلام. من دختر هستم و امسال ۲۱ سالم میشه و در حال حاضر تحصیل میکنم. راستش من دیگه علاقه ای به زندگی با خانواده ام ندارم. از پدرم خاطرات خوبی ندارم. و مادرم هم تحت تاثیر پدرم همش به من ایراد میگیره و از لحن صحبتم با خواهر بزرگم که با اینکه ازدواج کرده ولی بخاطر شرایط کاری شون خیلی خونه ما میمونن و اتاق منم اشغال کردن، ایراد میگیره تا خیلی چیزای دیگه که میتونم بگم دیواری کوتاه تر از من نیست. چون فرزند اخر خانواده هستم و دو خواهر بزرگتر دارم که هر دو ازدواج کردن. پدرم خیلی… ادامه دیدگاه »

سلام به شما سمانه ی عزیز احساس شما قابل درک هستش عزیزم، گاهی شرایط خانوادگی ما میتونه طوری باشه که بهمون احساس درماندگی بده. این خیلی خوب هستش که شما به دلیل فرار از شرایط سخت به ازدواج فکر نمی کنید و شرایط روانی خودتون از نظر آمادگی نداشتن برای ازدواج رو در نظر می گیرید. در اینکه نیاز است که شما برای آرامش روحیتون تلاش کنیدو قدمی بردارید تردیدی وجود نداره، ولی عزیزم در مورد جدا شدن از خانوادتون با توجه به شرایط خانوادگیتون بهتر هست که محتاطانه تر رفتار کنید و تصمیم عجولانه نگیرید، شرایط سنی شما میتونه… ادامه دیدگاه »

سلام من حدود یک سال ازدواج کردم و الان ۸ ماه حامله ام و ۳ سال نامزد بودیم از نظر عاطفی و جنسی با همسرم مشکلی ندارم ولی الان درگیر یه مشکل بزرگ خانوادگی شدیم مادر شوهرم حدود ۳ سال که مریض و به شدت افسردست و احساس میکنه عامل این مریضی پدرشوهرم و۲تا پسر مجرد توو خونه دارن که الان ۴ ماه که پدرشونو از خونه انداختن بیرون همسرم پدرشو آورد خونه ما البته با اجازه من من به خاطر وضعیت حاملکیم خونه رو ترک کردم چون راحت نبودم والان ۴ ماه خونه پدرم هستم بعد این چند ماه… ادامه دیدگاه »

سلام به شما سعیده جان برای اینکه شما بتونید رابطه ی عاطفی سالم و زندگی مشترک موفقی داشته باشید در درجه ی اول مهم هست که بتونید در مورد احساساتتون با همسرتون به مانند یک دوست صحبت کنید ولی بسیار مهم ایت که این موضوع رو در نظر بگیرید که خانواده ی همسرتون نزد همسر شما ارزش و اهمیت دارن و نیاز است که شما هم برای احساس تعلق خاطر همسرتون به خانوادشون ارزش قائل بشید و حتی اگر علاقه ای به خانوادشون ندارید سعی کنید در مورد انتخاب کلماتی که در مورد احساستون در مورد خانواده ی همسرتون به… ادامه دیدگاه »

سلام وقت بخیر، ۲۳ ساله هستم، نسبت به زندگی هیچ انگیزه ای ندارم، هیچ وابستگیی به هیچ چیزی ندارم، مشکلات مالی هم هست، از ارتباط با همه بیزارم، دوست ندارم کسی حتی از خونوادم احوال پرسی ساده باهام بکنه، تمام روز از دراومدن از اتاق طفره میرم، به همه چیز بی حسم، سیگار زیاد میکشم ، زیاد فکر میکنم، ولی پوچ، به جایی نمیرسم سکس پارتنر دارم که هیچ تعهد و یا انتظاری نسبت بهم نداریم، سال پیش از سمت شخصی مورد تجاوز قرار گرفتم و سکوت کردم، بعدش جز یک نفر با هیچ جنس مردی هیچ ارتباطی نداشتم، نتونستم… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز این علایمی که شما بیان می کنید نشان از افسردگی دارد و می تواند باعث شود که شما در ارتباط با دیگران و استفاده از استعدادهای خودتان با مشکلات زیادی مواجهه شوید در این مسیر بهتر است سعی کنید که بجای سرزنش کردن خودتان و استفاده از راحل هایی که آسیب های بیشتری برای شما دارد مانند سکس ، سیگار کشیدن ، افکار خودکشی ، کناره گیری از اجتماع و… سعی کنید که به کمک روانشناس برای بهبود شرایط روحی خودتان اقدام کنید و در این مسیر با شناخت بهتر خودتان و دریافت کمک های… ادامه دیدگاه »

سلام…در مورد یه موضوعی راهنمایی میخواستم.
من یه خواهر کوچکتر از خودم دارم که ۱۶ سالشه و به تازگی متوجه شدم که با جنس مخالفش ارتباط دوستی برقرار کرده و متوجه شدم که این ارتباط اصلا ارتباط سالمی نیست و اون شخص بی شک داره از خواهر من سواستفاده میکنه.سوالم اینه که چطور خواهرم رو آگاه کنم و چه صحبت هایی رو من و یا خانوادم باید باهاش انجام بدیم که یه دختر ۱۶ ساله آگاه بشه ؟

سلام به شما دوست عزیز شما بیان نکردید که خودتان چند سال دارید اما دقت کنید که موضوع مهم این است که شما در احترام با خواهرتان برخورد کنید حتی اگر اطمینان دارید که مسیر او مسیر اشتباهی می باشد و در کنار آن بهتر است از هرگونه قضاوت خوداری کنید در این سن خواهر شما تمایل بیشتری به ارتباط با جنسی مخالف دارد و تصمیم گیری های هیجانی نیز یکی از عواملی می باشد که باعث ایجاد خطر برای نوجوان می شود پس بهتر است که خانواده ها بتوانند خود با نوجوانشان ارتباط برقرار کنند و روابط دوستانه ای… ادامه دیدگاه »

با عرض سلام و خسته نباشید، من حدود ۶ سال است که به پرونوگرافی و خودارضایی اعتیاد دارم و هم اکنون اعتیاد بسیار شدیدی را دارم. به خاطر عوارض جسمی و روحی بسیار آن، تصمیم های زیادی برای ترک و پرهیز گرفته ام، اراده ی ماندن در پرهیز را دارم و فشار جنسی را تحمل میکنم ولی یک موضوع عامل اصلی شکستن پرهیز من است و آن آمدن یک زودرنجی بعد از مدتی (حدود ۶ روز) پس از پرهیز است، زمانی که زودرنجی و وسواس فکری به من هجوم می آورد ناچارم دوباره پورن ببینم و خودارضایی کنم ولی روز… ادامه دیدگاه »

سلام من ۱۹ سالمه خیلی موقعیت بحرانی دارم لطفا هرچه سریعترکمکم کنید بایه نفر که ۲۴ سالش بود مدت کوتاهی دوست بودم وبه جهت اعتماد بیجا دوسه تا عکس دادم بهش بعدش دیدم واقعا به درد هم نمیخوریم بهش گفتم که تموم کنیم و اینا بعدش اولش هی مخالفت کرد ولی بالاخره راضی شد حتیبهش گفتم عکسامو پاک کن و اسکرین شاتشو فرستاد برام ولی ظاهرا توحافظه تلگرام گوشیش عکسام بوده ورفته بود اکانتی به اسم و با عکس من زده بود دوباره بهش پیام دادم که چرا اینکارو کردی و اینا تهدیدم کرد که عکسامو پخش میکنه لطفا کمکم… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز ببین عزیزم شما در سن حساسی هستید و گرایش به جنس مخالف در سن شما بیشتر می شود و تصمیم گیری های هیجانی نیز مانند دادن عکس بدون شناخت لازم زیاد دیه می شود . در زمان فعلی بهتر است بدون سرزنش کردن خودتان این موضوع را با مادر و یا پدر و یا یکی از اعصای خانواده که می توانید ارتباط بهتری برقرار کنید در میان بگذارید تا با این اقا تماس بگیرند و بیان کنند که در صورت پاک نکردن پیج و عکس ها و هرگونه پخش شدن از ایشان شکایت خواهند کرد.… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشید.دختری ۲۲ ساله هستم من چند وقتیه که به اصرار خانواده ام میخوام به سبک یکی از اساتید برجسته تهران کار تدریس کنکور رو شروع کنم و چند روز پیش اولین جلسه تدریسم رو رفتم که خوب بود من فیلم های آموزشی این استاد رو تو تلگرام دیدم ولی چندروز پیش داشتم یکی از فیلمای ایشونو میدیدم گفتن که بچه هایی که آموزش ایشونو از تو تلگرام میبینن کارشون غیر اخلاقی و غیر قانونیه اگه اعتقادی داشته باشن و من دو دل شدم که شاید راضی نباشن پس من از روش ایشون استفاده میکنم از طرفی خودم این… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز احساسات شما قابل احترام هست اما در این مورد شما می توانید یک الگو برای تدریس خود داشته باشید اما اگر ایشان اعلام نارضایتی کرده اند بهتر است از فیلم ها و یا ویس و منابع آموزش ایشان استفاده نکنید اما اینکه یک نفر را الگو قرار بدهید مشکل اخلاقی ندارد . در کنار این موارد دقت کنید که برای موفقیت نیاز است که شما علایق ،استعداد و شرایط اجتماعی و اقتصادی را مد نظر قراربدهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید . در این مسیر بهتر است بهتر است با مراجعه به روانشناس… ادامه دیدگاه »

سلام من ۱۹ سالمه و مدتی حدود ۱ سال هست ک ب ی سری مشکلات عصبی روانی دچار شدم مثلا لرزش درست و بازو و سر گرفتم حالا نمیدونم چرا ولی خیلی شدید نیستن بعضی وقت ها اینطوری میشم ولی برای دست بازو بیشتر هست احساس میکنم ذهنم کوچیک شده حساب کردن یک ضرب و تقسیم ذهنی اصلا نمیتونم بکنم وقتی میخام سوالی یا جمله ای بخونم چنبار باید بخونم و تکرار کنم تا بفهمم و بیشتر وقت ها وقتی میخام ی جمله ای بخونم تمرکز ندارم و روی معنی و تلفظ کلمات اشتباه میکنم مصلا : چرا را روشن… ادامه دیدگاه »

سلام به شما عزیزم این مشکلات می تونه تاثیر گذار از موارد متعددی باشه که یکی از این موارد میتونه اختلال نقص توجه و تمرکز در بزرگسالی باشه که البته این مسئله قطعی نیست و نیاز به بررسی دقیق توسط یک متخصص بالینی داره تا در صورت تشخیص قطعی روند درمانیتون شروع بشه. البته دلایلی از جمله اضطراب و افسردگی نیز می تونه روی توجه و تمرکز شما تاثیر منفی بزاره. به طور کل نیاز هست که ابتدا آزمایش و چکاپ کلی بدین و در صورت رد شدن عوامل جنسی و هورمونی روند بهبودیتون رو توسط روانشناس بالینی و روانپزشک… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و دوسالی هستش ک نامزدی کردم متاسفانه اخلاقم تنده و تقریبا نمیتونم آروم با یه مشکلی ک بین من و همسرم پیش میاد برخورد کنم و نامزدم امروز خیلی رک به من گفتش ک تو خیلی اخلاقت بده منم خیلی راحت پذیرفتم و گفتم ک یکم بهم فرصت بده تا به خودم بیام این شد ک برای چند روز خواستم چون ایشون شیراز هستن گفتم ک باهم تا چند روز در ارتباط نباشیم و‌صحبت نکنیم و ایشون هم چون احساس لطیفی دارن خیلی ناراحت شدن میترسم ک با این تنهایی چند روزه بدتر بشه… ادامه دیدگاه »

سلام به شما عزیزم بهتر هست که به جای صحبت نکردن و قطع ارتباط سعی کنید در حین ارتباط داشتن با ایشون با ایشون روی مشکلتون تمرکز کنید و سعی در اصلاح رفتارتون داشته باشید، مسئله ی کنترل تکانه مسئله ای نیست که ب یک فرصت کوتاه مثلا یک هفته یا یک ماه حل بشه و شما برای اصلاح رفتارتون نیاز به زمان بیشتری دارید و در این مدت فاصله و قطع ارتباط قطعا میتونه فاصله ی زیادی بین شما ایجاد کنه. نیاز هست که شما برای حل مشکلتون حتما به روانشناس مراجعه کنید و در صورت محیا نبودن شرایط… ادامه دیدگاه »

سلام 🌹 من ١٩ سالمه و دو ساله که با آقایی ٣٣ ساله در ارتباط هستم ( مجازی اشنا شدیم و یک بار همدیگه رو دیدیم ) دوتا شهر متفاوت هستیم من چون قبلا شکست بدی خورده بودم و احساساتم اسیب دیده بود خیلییی وابسته اش شدم و دوسش دارم اونم از همون اول میگفت که دوسم داره و از پاکی من خوشش اومده بود و قصد ازدواج داره ولی من فعلا بهش اجازه ندادم چون امادگی شو ندارم مشکلی که هست.. برای من خیلی بی حوصله است و اصلا بهم توجه نمیکنه و خیلی کم سراغمو میگیره و خیلی… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز ببین عزیمز احساسات تو قابل احترام هست اما این درخواست از شما می تواند برای شما آسیب های زیادی را به دنبال داشته باشد در کنار اینکه شما در در مزان فعلی نیز موضوعات مهمی را نادیده گرفته اید از جمله تفاوت های سنی که باهم دارید و این میزان تفاوت می تواند با مشکلات زیادی برای شما همراه باشد و همچنن اینکه شما در سن نوجوانی قرار دارید و ای روابط با خیالپردازی شما و تصمیمات هیجانی در این سن همراه می شود که می تواند آسیب زا باشد مانند اینکه شما بیان می… ادامه دیدگاه »

سلام وقت بخیر. من ۳۳سالمه.یک ازدواج ناموفق داشتم که حاصل این ازدواج یک پسر است که پیش پدرش زندگی میکنه. من الان ۲ساله با یه آقایی همسن خودم دوست شدم.که ازدواج نکردن. روابط خیلی خوبی داریم. ایشون هدفشون ازدواجه.مشکل من اینه که من از یه زندگی کشیدم کنار که تمام بار زندگی رو دوشم بود و الان اگرم بخوام ازدواج کنم دوس دارم مرد من یه پشتوانه من باشه که هم کارم کمتر باشه هم بتونم پسرمو بیارم پیش خودم که حداقل مشکل مالیم خیلی کمتر باشه. ۱سال پیش این آقا وقتی هدفشون ازدواج با من مشخص کرد و مطرح… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشید . دختر ۱۸ ساله ای هستم که مادرم از پدرم در دوران نوزادی من جدا شده است . و ازدواج مجدد داشته است و من با مادرم و ناپدری ام زندگی می کنم و با آن موضوع مشکلی ندارم زیرا ناپدری ام آدم خوبی است . تا اینکه دوسال پیش متوجه شدم که مادرم با مرد دیگری چت میکند و رابطه دارد و وقتی از او خواستم که توضیح دهد مادرم به من گفت که به من ربطی ندارد و همه چیز را انکار کرد . بعد از مدتی و با تکرار شدن این موضوع او به… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که روبرو شدن با این شرایط برای شما با درگیری فکری زیادی همراه هست اما عزیزم در اول اینکه در خیانت بودن رفتار و رابطه ای که مادرتان دارند شکی وجود ندارد حتی اگر ایشان در زندگی مشترک از نظر عاطفی و جنسی ارضا نشوند چون فردی که وارد زندگی مشترک می شود متاهل و متعهد می باشد اما موضوع مهم در اینجا این است که مادر شما در کنار توجیهاتی که دارند خود از اشتباه بودن مسیرشان آگاه هستند حتی از آسیب هایی که وجود دارد چه از نظر قانونی چه… ادامه دیدگاه »

این رفیقم یک خواهر داره ده سال پیش ی بار فقط دیدم اول دیدم نشناختمش ولی کاش میشناختم همون اول ک دیدم تو دلم نشست بدجورم نشست بعدا فهمیدم خواهر رفیقمه بلاخره ی جور بهش گفتم اونموقع بد قاطی کرد گفت کار خوبی نکردی ولی من خدا شاهده یکی بخاطری گفتم ک چیزی ازمون قایم نباشه خدا کنه هر چی باشه یکی دیگه ک فک نکنه بهش خیانت میکنم ولی همونموقع هم دلمو شگست ولی پس رازیش کردم اشتی کنه بهش گفتم افکر ابجیت هم میام بیرون خیالش راحت شد الان نزدیک ده سال میشه ازونموقع شنیدم دنبال خواهرش خاستگاری… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که در شرایط فعلی شما با فشار روحی زیادی روبرو باشید اما موضوع مهم این است که دقت کنید شما مسیر اشتباهی را طی نکرده اید و اینکه دوست شما افکار و دیدگاهای منفی دارند موضوعی می باشد که به خودشان ارتباط دارد اما دوست داشتن شما نه خیانت به رفاقتتان هست و نه مشکلی دارد پس بهتر است از سرزنش کردن خود خوداری کنید . اما در اینجا موضوع مهم این است که ممکن است شما در روابط دوستی از هم اطلاعاتی داشته باشید که این موضوع باعث شود که دوستتان… ادامه دیدگاه »

سلام.من ۲۴سالمه.سال ۹۷ با یه دختری آشنا شدم.۶ماه باهم بودیم.به دلایلی جدا شدیم که من توش مقصر نبودم و واقعا تلاش زیادی کردم که جدا نشیم اما نشد اواخر جداییمون به کل با اتفاقایی که میفتاد مریض شدم.رفتم روانپزشک کوئنتیاپین و قرصهای ضد اضطراب مصرف میکردم تا هفت ماه. روند جداییمون چند ماه طول کشید تو این حین من ماه به ماه دکتر میرفتم.بعد از اینکه دوره درمانم با موفقیت تموم شد یک ماه قبلش(مهر ۹۸) جداییمون دیگه قطعی شد.از مهر ۹۸ تا به امروز من دائما به فکر اون دخترم و زجر میکشم با اینکه هیچ تقصیری نداشتم و… ادامه دیدگاه »

سلام به شما
عزیزم علت جدایی شما چی بود؟ ایشون تمایل داشتن که با شما قطع ارتباط کنن؟ در حال حاضر از ایشون خبری دارید؟ ایشون رو از طریق روابط مجازی پیگیری می کنید؟
تمایل دارید که با ایشون مجددا ارتباط برقرار کنید؟

سلام وقت بخیر مردی ۳۷ سال هستم ک دو سال با ی خانوم ارتباط دارم و یمدتیم صیغم بود.ولی ایشون باوجود کمکهای من و مهربونیو علاقه بیش ازحدم بمن توجه نشون نمیده و زیاد سمتم نمیاد اصن میلی و اشتیاقی و ذوقو هیجانی نسبت بهم نداره و میگ من کلا همین مدلیم.خیلی بهش وابستم جوری ک افسردگی گرفتم.حالم اصلا خوب نیست نمیدونم چقد دیگ بهش فرصت بدم.از طرفیم میگ ترکم نکن درست میشم.مخالف با رفتنم ولی موندنشم اصلا باب دلم نیست و همش ت عذابم.ممنونم راهنماییم کنین

سلام به شما- دوست عزیز بعضی افراد به طور ذاتی افراد سردی هستن ولی باید دید که این سرد بودن ایشون فقط نسبت به شماست یا در ارتباط با دیگران نیز این سردی حس میشه. ولی اگر سرد بودن ایشون در حدی هست که شما را ناامید و افسرده و اذیت می کنه نیاز هست که برای ادامه ی ارتباط با ایشون تصمیم قطعی بگیرید. اگر که خودتون هم تمایل به ماندن در رابطه با ایشون دارید و ایشون خودشون هم از وجود چنین شرایظی ناراضی هستند و از شما فرصت میخوان بهتر هست که به ایشون فرصت مجدد بدین،… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

شماره مشاوره رایگان وسواس فکری
شماره مشاوره رایگان وسواس فکری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *