عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

 
helpkade
عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

برای عضویت در انجمن، این فایل را دانلود، و بعد از تکمیل به همراه اسکن مدارک به ایمیل انجمن به آدرس info@iranachildpsy.ir ارسال نمایید.

حق عضویت ها:

1- عضو وابسته: شامل فارغ التحصیلان کارشناسی و دانشجویان کارشناسی و دانشجویان کارشناسی ارشد. 200.000 هزار ریال

2- عضو پیوسته: شامل اعضای هیات علمی، فارع التحصیلان کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان دکتری. 500.000 هزار ريال

3- عضو پیوسته دانشجویی: شامل دانشجویان دکتری و دانشجویان پسا دکتری. 300.000 هزار ريال

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

لازم به ذکر است رشته و گرایش تحصیلی باید منطبق با مفاد اساس نامه انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران باشد.

 

تمامی حقوق این سایت برای انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران محفوظ است.

© 2013-2014 iranachildpsy.ir, All rights reserved. Developed by Hosseinnejad.

   

انجمن علمی روانشناسی بالينی کودک و نوجوان ايران   تاسیس 1383

آیا سئوالاتی دارید؟

آیا می خواهید از پرسش‌های خود را از اساتید برجسته حوزه کودک و نوجوان بپرسید؟

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

اطلاعات بیشتر

آیا می خواهید در کارگاه‌ها شرکت نمایید؟

آیا می خواهید از جلسات با اساتید برجسته حوزه کودک و نوجوان بهره گیرید؟

اطلاعات بیشتر

نقشه جامع علمی کشور سند راهبردی علوم و فناوری های شناختی

 

تمامی حقوق این سایت برای انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران محفوظ است.

© 2013-2014 iranachildpsy.ir, All rights reserved. Developed by Hosseinnejad.


نقشه جامع علمی کشورDownloads-icon


سند راهبردی علوم و فناوری های شناختیDownloads-icon

 

تمامی حقوق این سایت برای انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران محفوظ است.

© 2013-2014 iranachildpsy.ir, All rights reserved. Developed by Hosseinnejad.

شماره تماس: 09910851637

انواع و شرایط عضویت

ماده 1: عضویت پیوسته: هیأت مؤسس انجمن و کلیه افرادی که  دارای درجه کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های رشد و پرورش کودکان پیش ازدبستان، کارشناسی ارشد آموزش و پرورش کودکان پیش ازدبستان و کارشناسی ارشد در یکی از مجموعه رشته های روانشناسی وعلوم تربیتی و علوم شناختی باشند می‏توانند طبق ضوابط مذکور در این اساسنامه به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

ماده 2: عضویت وابسته: اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و به مدت 5 سال به نحوی در یکی از رشته‌های مذکور در ماده 1 شاغل باشند.

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

 تبصره 1: افرادی که حائز شرایط زیر باشند می ‏توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند.  الف: کلیه افراد دارای درجه کارشناسی با گرایش آموزش و پرورش کودکان پیش ازدبستان ورشد وپرورش کودکان پیش ازدبستان. 

تبصره 2: کلیه افرادی دارای کارشناسی ارشد رشته های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانشناسی سلامت، نوروسایکولوژی، روانشناسی قانونی، روانشناسی خانواده درمانی، روانشناسی کودکان استثنایی، نورولوژی کودکان، کاردرمانی، متخصصین کودک، آموزش و بهداشت، بهداشت عمومی، روانپزشکی کودک، متخصصین حوزه هنر برای کودکان و روانشناسی جامعه ‏نگر. 

ماده 3: عضویت دانشجویی:

کلیه دانشجویانی که در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانشناسی سلامت، نوروسایکولوژی، روانشناسی قانونی، روانشناسی خانواده درمانی، روانشناسی کودکان استثنایی، نورولوژی کودکان، کاردرمانی، متخصصین کودک، آموزش و بهداشت، بهداشت عمومی، روانپزشکی کودک، متخصصین حوزه هنر برای کودکان و روانشناسی جامعه ‏نگر به تحصیل اشتغال دارند.

ماده 4: عضویت افتخاری:

شخصیت های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت خاص بوده، و یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک های مؤثر و ارزنده‌ای نموده‌ باشند.

ماده 5: اعضای مؤسساتی (حقوقی):

سازمان هایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی مربوط فعالیت دارند می‌توانند به عضویت انجمن درآیند.

تبصره 1: افراد دارای درجه کارشناسی در یکی از رشته‌های مذکور در ماده1 می‌توانند با تصویب هیأت مدیره به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

تبصره 2: اعضای مؤسساتی به مثابه عضو وابسته انجمن محسوب می‌شوند.

 

ماده 6: هر یک از اعضاء سالانه مبلغی را که میزان آن توسط مجمع عمومی تعیین می‌گردد به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.

تبصره 1: پرداخت حق عضویت هیچگونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی‌کند.

تبصره 2: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.

ماده 7: عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می‌یابد:

ـ استعفای کتبی

ـ عدم پرداخت حق عضویت سالانه

تبصره: تأیید خاتمه عضویت با هیأت مدیره است.

ماده 8: تعیین میزان حق عضویت سالانه:

ـ عضو پیوسته: 500,000 ریال

ـ عضو وابسته: 300,000 ریال

ـ عضو دانشجویی: 200,000 ریال

ـ عضو حقوقی: 3000,000 ریال

از جمله مزایای عضویت افراد در انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران به شرح زیر است:

1. اطلاع ازبرگزاری وامکان  مشارکت و برگزاری کارگاه ها که به صورت دوره ای (سه ماهه) و متفرقه اعلام می شوند

2. استفاده از تخفیف حق عضویت کنگره بین المللی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان

3. استفاده از تخفیف حق عضویت کارگاه های دایر در کنگره بین المللی

4. دریافت کارت عضویت از انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران

5. اطلاع از برنامه ها و سیاست های آموزشی و پرورشی در حیطه کودکان

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

شماره تماس:

09910851637

02122050694

کانال تلگرام:

@ipresa

ایمیل:

ir.ipresa@gmail.com

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

عضویت در انجمن روانشناسی ایران نیز همچون عضویت در نظام روانشناسی ، یکی از مواردی میباشد که توجه بسیاری از روانشناسان را به خود جلب کرده است . چرا که این انجمن اهداف بزرگی در نظر دارد که برای رسیده به این اهداف ، تعداد بسیاری زیادی از متخصصان و کارشناسان برای عضویت در انجمن روانشناسی پیش قدم شده اند . لازمه ی عضویت در انجمن روانشناسی ایران طی کردن تمام مراحل مورد نیاز و اعلام شده از سوی این سازمان میبیاشد . در ابتدا متقاضیان برای ثبت نام در این انجمن میبایست ، مدارک تحصیلی مورد نیاز را اخذ کرده باشند . از جمله مدارک مورد تایید برای عضویت در انجمن روانشناسی ایران داشتن حداقل  مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از گرایش های روانشناسی ، روانشناسی عمومی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی صنعتی و سازمانی ، اعصاب شناختی ، مشاوره خانواده ، مشاوره شغلی و … میباشد .

بیشتر بخوانید: مزایای عضویت در سازمان نظام روانشناسی

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

این انجمن با هدف پیشرفت  و تعالی علمی و عملی در رشته ها و گرایش های مختلف علم روانشناسی تاسیس شده است . همچنین بالا بردن سطح علمی متخصصان و اساتید این حوزه از اهدافی میباشد که این انجمن دنبال میکند . به منظور دستیابی به این اهداف و رسیدن به افق روشن مورد نظر ، هر ساله سمینار ها و کنگره های مختلفی در سطوح ملی و یا بین المللی ، به همت همین انجمن در سرتاسر کشور برگزار میشود . اگر شما عزیزان متقاضی عضویت در انجمن روانشناسی ایران میباشید ، در ادامه ی این متن اطلاعات جامعی درباره مراحل و قوانین و مقررات و همچنین انواع عضویت در این انجمن ارائه میشود . لذا شما را به مطالعه ی دقیق این متن دعوت میکنیم .

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد پروانه نظام روانشناسی

شرایط عضویت در انجمن روانشناسی ایران یکی از موضوعات مهمی میباشد که متقاضیان علاقه مند به عضویت در این انجمن ، باید از آن آگاهی یابند . اولین و مهمترین شرط عضویت در انجمن روانشناسی ایران داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر میباشد . اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد ، این است که بر اساس نوع عضویت در انجمن مدرک تحصیلی مورد نیاز نیز متفاوت میباشد . اگر متقاضی عضویت پیوسته در انجمن روانشناسی ایران باشید ، میبایست حداقل مدرک کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و یا رشته های مرتبط را داشته باشید . داشتن مدرک کارشناسی این رشته ها نیز از جمله شرایط عضویت در انجمن روانشناسی ایران برای عضویت به شکل وابسته میباشد . اما برای اعضای افتخاری ، شرایط عضویت در انجمن روانشناسی ایران اندکی متفاوت میباشد . و این نوع عضویت مخصوص اشخاصی میباشد که خدمات ارزنده ای در راستای اهداف انجمن ، انجام داده باشند .

انواع دیگری از عضویت در انجمن شامل عضویت حقوقی و عضویت دانشجویی میباشد . داشتن تمام مدارک اعلام شده از سوی مراجع مربوطه نیز از دیگر شرایط عضویت در انجمن روانشناسی ایران میباشد . که این مدارک باید در زمان ثبت نام ارائه گردند .

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نحوه گرفتن پروانه نظام روانشناسی

مراحل عضویت در انجمن روانشناسی ایران از طریق سایت های اینترنتی مختلف از جمله وبگاه اینترنتی مربوط به انجمن روانشناسان ایران اعلام میگردد . اولین قدم برای عضو شدن در انجمن روانشناسان ایران ، ورود به سایت اینترنتی انجمن میباشد . متقاضیان میتوانند یا جستجوی نام این سایت به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند . متقاضیان میبایست پس از ورو به سایت ، با نام کاربری و رمز عبور به عضویت سایت درآیند . سپس مدارک ارائه شده توسط متقاضیان مورد بررسی و اعتبار سنجس قرار میگیرد . در مرحله بعد از مراحل عضویت در انجمن روانشناسی ایران فرم ثبت نام برای متقاضیان ارسال میگردد . متقاضی باید این فرم را تکمیل نماید و مدارک خواسته شده را ارسال نماید . از دیگر مراحل عضویت در انجمن روانشناسی ایران پرداخت حق عضویت در انجمن روانشناسان  میباشد . که این هزینه نیز برای انواع مختلف عضویت مشخص شده است .

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت پروانه نظام روانشناسی

مدارک لازم عضویت در انجمن روانشناسی ایران از طریق سایت این سازمان برای متقاضیان عضویت در این انجمن اعلام میگردد . که متقاضیان باید تمام این مدارک را برای بررسی و تعیین اعتبار ارسال نمایند . از جمله مدارک لازم عضویت در انجمن روانشناسی ایران دو قطعه عکس ۳ در ۴ ، کپی صفحه ی اول شناسنامه یا تصوصر کارت شناسایی ملی ، فیش بانکی مربوط به پرداخت هزینه عضویت در انجمن ، و فرم تکمیل شده درخواست عضویت را میتوان نام برد . همچنین متقاضیان بسته به نوع عضویت خود که عضویت پیوسته ، وابسته ، حقوقی باید مدرک تحصیلی مورد نیاز را ارائه دهند . البته برای دانشجویانی که مایل به عضویت دانشجویی در انجمن روانشناسی ایران میباشند ، ارائه کارت دانشجویی رشته ی روانشناسی و یا رشته های مرتبط کفایت میکند .

چنانچه قبلا در انجمن روانشناسی کشور عضو بوده اید و الان تمایل دارید عضویت خود را تمدید کنید ، باید تصویر کارت عضویت قبلی خود را به همراه سایر مدارک  ارسال کنید و هزینه عضویت یکساله را پرداخت نمایید . همچنین در اسال مدارک باید به این نکته توجه نمایید که تمامی این مدارک ، به جز عکس پرسنلی ، میبایست در یک فایل فشرده شده و یا زیپ شده در قسمت اطلاعات کاربران سایت انجمن روانشناسی ایران ، ارسال گردد . در نهایت با تایید این مدارک داوطلب به عضویت انجمن روانشناسان در میاید . و میتواند برای دریافت کارت عضویت خود اقدام کند .

بیشتر بخوانید: شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و اخذ پروانه اشتغال

نحوه عضویت در انجمن روانشناسی ایران از دغدغه های بسیاری روانشناسان و کارشناسان این حوزه میباشد . متقاضیان عضویت در این انجمن باید در سایت مربوطه ثبت نام نمایند . با انجام پروسه ی ثبت نام اطلاعات مربوط به نحوه عضویت در انجمن روانشناسی ایران در اختیار کاربران قرار میگیرد که ما به تفضیل به شرح این موارد پرداختیم .  داوطلبان میتوانند از طریق همین سایت اطلاعات و مدارک خود را ارسال کنند . همانطور که گفته شد لازمه ی عضویت در این انجمن تایید مدارک ارسالی اعضا از سوی انجمن میباشد . افرادی که در انجمن روانشناسی کشور عضو میشوند ، میتوانند از خدمات متنوع این انجمن و سایت مربوط به آن بهره مند شوند . از جمله این مزایا میتوان دریافت کارت عضویت انجمن روانشناسی کشور و دریافت اخبار و اطلاعات به روز و جدید حوزه ی روانشناسی اشاره کرد .

همچنین اعضای این انجمن میتوانند نشریه های مختلف و معتبر دنیا را دریافت نمایند . تخفیفات ویژه و متنوعی برای شرکت در کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلف ، برای اعضای انجمن روانشناسی کشور در نظر گرفته شده است . چنانچه شما عزیزان متقاضی عضویت در این انجمن میباشید و با مطالعه ی این متن هنوز سوالات و ابهاماتی در سر دارید میتوانید به مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید . در این مرکز همه روزه مشاوران با تجربه و متخصص آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند . برای برقرای ارتباط با مشاوران ما میتوانید به سایت اینترنتی مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن های این مرکز تماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای دریافت پروانه نظام روانشناسی

مزایای عضویت در انجمن روانشناسی ایران ؟

از مزایای عضویت در انجمن روانشناسان ایران ، دریافت کارت عضویت انجمن ، برخورداری از تخفیفات مربوط به کارگاه ها ، ارتقا سطح علمی ، دریافت نشریه های معتبر و … را میتوان نام برد .

چگونگی ثبت نام در انجمن روانشناسی ایران ؟

ثبت در این انجمن به شکل اینترنتی و با مراجعه به سایت این انجمن میباشد . که پس از ارسال و تایید مدارک ، متقاضیان میتوانن کارت عضویت خود را دریافت نمایند .

عضویت در انجمن روانشناسی ایران در چه مقطعی است ؟

عضویت در این انجمن در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا امکان پذیر است . علاوه بر این دانشجویان نیز میتوانند برای عضویت در این انجمن اقدام نمایند .

عضویت در انجمن روانشناسی ایران

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه عضویت در انجمن روانشناسی ایران

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

نحوه عضویت در انجمن روانشناسی آمریکا

شرایط دریافت پروانه نظام روانشناسی و مشاوره

شرایط کارگاه های روانشناسی چگونه است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

مشاوره تلفنی با تلفن ثابت و بدون پیش شماره

9099072068 از سراسر ایران


avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

(دریافت مجوز تاسیس از معاونت پژوهشی وزارت علوم: ۲۷/۱۲/۱۳۸۳)

فصل اول – کلیات و اهداف

ماده ۱: به منظور گسترش، ارتقای سطح علمی و کاربردی و توسعه کمی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و  پژوهشی در زمینه­های مربوط به روانشناسی بالینی کودک “انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران” که در این اساسنامه “انجمن” نامیده می­شود، تشکیل می­گردد.

ماده ۲: انجمن موسسه­ای غیر انتفاعی است و در زمینه­های علمی، پژوهشی و فنی فعالیت می­کند و از تاریخ ثبت دارای  شخصیت حقوقی است و رئیس هیأت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می­باشد.

ماده ۳: مرکز انجمن در شهر تهران می­باشد و شعب آن پس از موافقت کمیسیون انجمن­های علمی می­تواند در هر منطقه از  کشور تشکیل شود.

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

تبصره ۱: هیأت مدیره می­تواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه موضوع در  روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن­های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

ماده ۴: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می­شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی  ایران است.

 

 

فصل دوم – وظایف و فعالیتها:

ماده ۵: به منظور نیل به هدفهای مذکور در ماده (۱) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به عمل خواهد آورد:

 ۱-۵– انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین­المللی با محققان و متخصصانی که به­گونه­ای با روانشناسی بالینی  کودک و نوجوان، روانشناسی ژنتیک، روانشناسی کودک، روانشناسی نوجوان، روانشناسی بالینی، عصب روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه، روانشناسی خانواده حقوق کودک و روانپزشکی سر و کار دارند.

 ۲–۵– همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح­ها و برنامه­های مربوط به امور  آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن.

۳–۵– ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز.

۴–۵– ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی.

۵–۵- برگزاری گردهمایی علمی در سطح ملی، منطقه­ای و بین­المللی

۶–۵– انتشار کتب و نشریات علمی.

فصل سوم – شرایط عضویت و انواع آن

۱–۶– عضویت پیوسته

موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته­های روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، عصب روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی، روانشناسی کودک و روانشناسی خانواده، مشاوره و راهنمایی تحصیلی و سایر رشته­های وابسته باشند، می­توانند به عضویت پیوسته در آیند.

۲–۶– عضویت وابسته

اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و مدت ۵ سال به نحوی در یکی از  رشته­های مذکور در بند ۱ – ۶ شاغل باشند.

۳–۶– عضویت دانشجویی

کلیه دانشجویانی که در رشته­های روانشناسی بالینی و مشاوره به تحصیل اشتغال دارند.

 

 

 

۴– ۶– عضویت افتخاری

شخصیتهای ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه­های روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، عصب روانشناسی تحولی، عصب روانشناسی بالینی، روانشناسی کودک و خانواده، روانشناسی ژنتیک، روانشناسـی کـودکـان با نیازهـای ویژه، توانبخشی ذهنـی، روان شناسی شناختی کودکان، حقوق کودک، روانپزشکی پزشکی اطفال حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمکهای موثر و ارزنده­ای نموده باشند.

 

۵– ۶– اعضای موسساتی (حقوقی)

سازمانهایی که در زمینه­های علمی و پژوهشی مربوط فعالیت دارند می­توانند به عضویت انجمن درآیند.

تبصره۱: افراد دارای درجه کارشناسی در یکی از رشته­های مذکور در بند ۱– ۶  می­توانند با تصویب هیأت مدیره به عضویت  پیوسته انجمن درآیند.

تبصره ۲: اعضای موسساتی به مثابه عضو وابسته انجمن محسوب می­شوند.

ماده ۷: هر یکی از اعضائ سالانه مبلغی را که میزان آن توسط مجمع عمومی تعیین می­گردد به عنوان حق عضویت پرداخت  خواهد کرد.

تبصره۱: پرداخت حق عضویت هیچ­گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی­کند.

تبصره ۲: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.

ماده ۸: عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می­یابد:

۱ – ۸ – استعفای کتبی

۲ – ۸ – عدم پرداخت حق عضویت سالانه

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

تبصره: تایید خاتمه عضویت با هیأت مدیره است.

 

فصل چهارم – ارکان انجمن

ماده ۹: ارکان اصلی عبارتند از:

الف: مجمع عمومی

ب: هیأت مدیره

ج: بازرس

 

الف: مجمع عمومی

ماده ۱۰: مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی یا فوق­العاده تشکیل می­شود.

۱–۱۰–مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می­شود و با حضور یا رای کتبی نصف به علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می­یابد و تصمیمات با اکثر آراء معتبر است.

۲–۱۰– مجمع عمومی فوق­العاده در مورد ضروری با دعوت هیأت مدیره یا بازرس و یا با تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته  تشکیل می­شود.

۳–۱۰- در صورتی که جلسه مجمع عمومی رسمیت نیافت آراء به صورت مکاتبه­ای؛ بر اساس آیین­نامه­ای که توسط هیأت مدیره  تدوین می­شود، اخذ خواهد شد.

تبصره ۱: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی به صورت کتبی یا آگهی در روزنامه کثیرالانتشار است و باید حداقل پانزده روز  قبل از تشکیل مجمع به اطلاع اعضای پیوسته برسد.

تبصره ۲: یک سوم اعضای پیوسته می­توانند مستقیماً اقدام به دعوت برای تشکیل مجمع عمومی فوق­العاده نمایند مشروط بر  اینکه هیأت مدیره و نیز بازرس انجمن به تقاضای ایشان پاسخ منفی داده باشد و در چنین حالتی، ایشان باید در آگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود، توسط هیأت مدیره یا بازرس تصریح نمایند.

تبصره ۳: در صورت تحقق تبصره فوق، دستور جلسه عمومی منحصراً موضوعی خواهد بود که در تقاضانامه ذکر شده است.

تبصره ۴: شرایط تشکیل مجمع عمومی فوق­العاده همانند شرایط تشکیل مجمع عمومی عادی است و تصمیمات با دو سوم آراء معتبر است.

 

ماده ۱۱: وظایف مجامع عمومی

الف – مجمع عمومی عادی

–        انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس

–        تصویب خط­مشی انجمن

–        بررسی و تصویب پیشنهادات هیأت مدیره و بازرس

–        تعیین میزان حق عضویت

–        عزل هیأت مدیره و بازرس

–        بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و  هزینه­های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.

ب- مجمع عمومی فوق­العاده

–        تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه

–        تصویب انحلال انجمن

تبصره ۱: مجامع عمومی توسط هیأت رئیسه­ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می­شوند.

تبصره ۲: اعضای هیأت رئیسه با اعلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می­شوند.

تبصره ۳: اعضای هیأت رئیسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیأت مدیره و بازرس کاندیدا کرده­اند.

 

پ – هیأت مدیره

ماده ۱۲: هیأت مدیرة انجمن مرکب از ۷ عضو اصلی و ۳ عضو علی­البدل است. که هر ۳ سال یکبار با رأی مخفی از میان اعضای  پیوسته انجمن انتخاب می­شوند.

۱–۱۲– هیچ یک از اعضا نمی­توانند بیش از دو دوره متوالی به عضویت هیأت مدیره انتخاب شوند.

۲– ۱۲- عضویت در هیأت مدیره افتخاری است.

۳–۱۲– هیأت مدیره حداکثر تا ۳۰ روز پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رأی کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود  اقدام می­نماید.

۴–۱۲- کلیه اسناد تعهدآور و اوراق بهادار با امضای رئیس هیأت مدیره (دبیر انجمن) و خزانه­دار همراه با مهر انجمن و نامه­­های رسمی با امضای رئیس یا نایب رئیس معتبر است.

۵–۱۲- هیأت مدیره موظف است بر حسب نیاز هر یک ماه یکبار تشکیل جلسه دهد. فاصله بین ارسال دعوتنامه یا تلفن با  تاریخ تشکیل جلسه هیأت مدیره حداقل سه روز است.

۶–۱۲- جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می­یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق، معتبر است.

۷–۱۲- کلیه مصوبات هیأت مدیره ثبت و پس از امضای اعضا در دفتر صورتجلسات هیأت مدیره نگهداری می­شود.

۸–۱۲- شرکت اعضای هیأت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیأت مدیره  تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

۹–۱۲- در صورت استعفا، برکناری یا فوت هر یک از اعضای هیأت مدیره، عضو علی­البدل برای مدت باقیماندة دورة عضویت به  جانشینی وی تعیین خواهد شد.

۱۰–۱۲- شرکت بازرس در جلسات هیأت مدیره بدون داشتن حق رأی مجاز است.

 

ماده ۱۳: هیأت مدیره نماینده قانونی انجمن می­باشد و وظایف و اختیارات آن به شرح زیر است:

۱- ۱۳- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی

۲ – ۱۳- تشکیل کمیته­های علمی انجمن، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها

۳–۱۳- هیأت مدیره می­تواند هر اقدام و معامله­ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال غیرمنقول و تبدیل به  احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض به استثنای واگذاری قطعی اموال غیرمنقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است انجام می­دهد.

۴–۱۳- جز دربارة موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجامع عمومی  است، هیأت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشورط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا می­باشد.

۵–۱۳- تهیه گزارش سالانه و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه­های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و  ارائه به مرجع نظارت در موقع مقرر.

۶–۱۳- اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق  توکیل به غیر.

۷–۱۳- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی.

۸– ۱۳- اجرای طرح­ها و برنامه­های علمی در چارچوب وظایف انجمن

۹ – ۱۳- جلب هدایا و کمکهای مالی

۱۰– ۱۳- اهدای بورسهای تحقیقاتی و آموزشی

۱۱–۱۳- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.

۱۲–۱۳- ارسال گزارش­های لازم به کمیسیون انجمن­های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۱۳–۱۳- هیأت مدیره موظف است ظرف حداکثر ۴ ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و  انتخاب هیأت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن­های علمی ارسال نماید.

تبصره ۱: هیأت مدیره پیشین تا تایید هیأت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن­های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مسئولیت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت.

ج- بازرس

ماده ۱۴: مجمع عمومی عادی ۱ نفر را به عنوان بازرس اصلی و ۲ نفر را به عنوان علی­البدل برای مدت ۳ سال انتخاب می­نماید.

ماده ۱۵: وظایف بازرس یا بازرسان به شرح زیر است.

۱ – ۱۵- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی

۲-۱۵- بررسی گزارش سالانه هیأت مدیره و تهیه گزارش از عملکرد انجمن برای اطلاع مجمع عمومی

۳ – ۱۵- گزارش هرگونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی

تبصره ۱: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیر مالی را در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیأت مدیره برای  بررسی در دسترس بازرس قرار گیرد.

فصل پنجم- کمیته­های انجمن

ماده ۱۶: کمیته­های زیر در انجمن تشکیل می­شود و ریاست هر کمیته به عهده یکی از اعضای هیأت مدیره خواهد بود.

۱)       کمیته آموزش

۲)       کمیته پژوهش

۳)       کمیته انتشارات

۴)       کمیته پذیرش، آمار و اطلاع­رسانی

۵)       کمیته گردهمایی علمی و روابط بین­الملل

تبصره ۱: انجمن مجاز به تشکیل گروهها و کمیته­های دیگری که بر حسب نیاز احساس می­شود، نیز می­باشد.

فصل ششم – بودجه و مواد متفرقه

ماده ۱۷: منابع مالی انجمن عبارتند از:

۱– ۱۷ – حق عضویت اعضا

۲– ۱۷- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره­ای و فروش کتب و نشریات علمی

۳– ۱۷- دریافت هدایا و کمکها

۴–۱۷- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف و موضوع ماده ۵ این اساسنامه خواهد شد.

ماده ۱۸: درآمدها و هزینه­های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع عمومی به کمیسیون  انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می­شود.

ماده ۱۹: کلیه وجوه انجمن در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد بانکهای کشور نگهداری می­شود.

ماده ۲۰: هیچ یک از موسسین یا صاحبان سرمایه حق برداشت یا تخصیص هیچ­گونه سودی اعم از سود سهام یا سرمایه را  نداشته و خود و وابستگان درجه یک آنها نمی­توانند مبادرت به انجام معاملات با موسسه نمایند.

ماده ۲۱: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیر مالی مرتبط با فعالیتهای انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می­شود و در  موقع مراجعه مرجع نظارت یا سایر مراجع صلاحیت­دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

ماده ۲۲: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه، پس از تصویب کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر  است.

ماده ۲۳: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به گروهها و  احزاب سیاسی را ندارند.

ماده ۲۴: در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیأت تسویه­ای را برای پرداخت دیون و وصول مطالبات  انجمن انتخاب خواهد کرد. هیأت تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهیها کلیه داراییهای منقول و غیر منقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از موسسات آموزشی یا پژوهشی کشور واگذار کند.

ماده ۲۵: این اساسنامه مشتمل بر ۶ فصل، ۲۵ ماده، ۴۶ زیر ماده و ۱۶ تبصره در جلسه مورخ ۵/۳/۱۳۸۴ مجمع عمومی  انجمن به تصویب رسید.

پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران، به معرفی؛ دسته بندی و ارائه اخبار و دستاوردهای انجمنهای علمی کشور می پردازد و بر اساس مستندات علمی ثبت شده از انجمنها در پایگاه سیویلیکا،
فعالیت علمی انجمنها رتبه بندی می شود.

همه حقوق برای پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران محفوظ است – SAREF.ir

پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران

شرایط ثبت نام در کارگاه

شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی انجمن روانشناسی ایران لطفا پس از کسب اطمینان از ظرفیت  کارگاه (مقابل عنوان هر کارگاه ذکر شده است که ظرفیت دارد یا ظرفیت تکمیل است) نسبت به واریز هزینه کارگاه به شماره حساب های بانک تجارت، شعبه دانشگاه شهید بهشتی (کد 3420)، حساب جاری شماره 342060641 به نام انجمن روانشناسی ایران و یا به شماره حساب بانک صادرات، شعبه مقدس اردبیلی (کد 1911) حساب جاری شماره 0102699310002  اقدام نمایید.

لطفاً هزینه هر کارگاه را در فیش جداگانه پرداخت فرمایید. 

 

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

همچنین ساعت شروع کارگاه های آموزشی 8 صبح می باشد.

 

 

مکان کارگاه های آموزشی انجمن روانشناسی ایران : تهران، خیابان ولیعصر، چهارراه نیایش، خیابان اسفندیار، پلاک 20، واحد 4 ، کدپستی 1968656336

تلفن : 88785266

 فکس: 88871637

پس از پرداخت هزينه ثبت نام به بانك لطفا طي تماس تلفني براي ثبت نام قطعي با دفتر انجمن هماهنگ نماييد و ارائه اصل فيش بانكي در روز كارگاه الزامي است.

 

 

همچنين در صورت دانشجو یا عضو انجمن بودن، ارائه كارت دانشجويي و كارت عضويت انجمن در روز كارگاه الزامي است.

 

توجه توجه : لطفا درثبت نام کارگاه دقت بفرمایید، کارگاه‌ها به هیچ عنوان کنسلی ندارد، درصورت غیبت هزینه آن قابل برگشت نخواهد بود 

 

آدرس انجمن روان شناسي ايران: تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

كدپستي : 1555716755
تلفن:  ٨٦١٢٠٢٦٤-٠٢١ 
فكس: ٨٦١٢٠٦٥٩

فرم تماس با انجمن (نظرات، پیشنهادات و انتقادات)

دفتر نشریه بین المللی روانشناسی و دوفصلنامه روانشناسی معاصر: تهران، میدان هفت تیر، خ کریمخان زند، نبش کوچه آبان شمالی، ساختمان دانشگاه علامه طباطبایی (سازمان مرکزی)، طبقه دوم، اتاق 209

تلفن : 81032214

 

 سال تأسيس 1374

شماره ثبت 8661

 

 

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

 

مؤسسان انجمن روان‌شناسي ايران

 دكتر علي شريعتمداري، دكتر سعيد شاملو، دكتر محمد نقي براهني، دكتر حبيب‌الله قاسم‌زاده، دكتر حسن احدي، دكتر رضا زماني، دكتر كيانوش هاشميان، دكتر محمود ايرواني، دكتر محمود دژكام، دكتر محمود ميناكاري، دكتر حسين شكركن، دكتر ابوالقاسم نوري، دكتر عليرضا جزايري، دكتر سيما فردوسي، دكتر مهرداد كلانتري

 

اهم فعاليت هاي انجام شده انجمن

برگزاري اولين، دومين و سومين، چهارمین، پنجمین، ششمین و هفتمین كنگره انجمن روان‌شناسي ايران

 برگزاري بيش از 150 سخنراني ماهانه

برگزاري بيش از 100 سمينار و كارگاه آموزشي درتهران و ساير شهرستان ها

انتشار دوفصلنامه روانشناسي معاصر

انتشار دو فصلنامه International Journal of Psychology

همكاري و مشاركت درانتشار نشريه پژوهش هاي روانشناختي

همكاري و مشاركت در انتشار فصلنامه روانشناسي دانشگاه تبريز

همكاري و مشاركت در انتشار فصلنامه دانش و پ‍ژوهش در روانشناسي كاربردي

انتشار خبرنامه انجمن به صو رت الكترونيك

شركت در نمايشگاه ها

مشاركت در برگزاري سومین كنگره بین المللی مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان

مشاركت در برگزاري چهارمین كنفرانس  بين المللي علوم شناختي 

مشارکت در برگزاری نخستین همایش انسان-صنعت- روانشناسی

مشارکت در برگزاری همایش منطقه ای بررسی آسیب شناسی روابط انسانی

مشاركت در برگزاري اولين كنگره پژوهشهاي روانشناسي اجتماعي

 

 برنامه هاي آتي انجمن

 

برگزاري كارگاه ها و دوره های آموزشي و سخنراني

ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان ممتاز

ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي

تشكيل گردهمايي هاي علمي در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي

انتشار كتب و نشريات علمي

 

گروه هاي تخصصي

گروه تخصصی درمان رفتاری شتاختی

گروه تخصصی روانشناسی اجتماعی

گروه تخصصی روانشناسی بالیتی

گروه تخصصی روانشناسی تربیتی

گروه تخصصی روانشناسی ورزش

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

گروه تخصصی روانشناسی صنعتی – سازمانی

گروه تخصصی مشاوره

گروه تخصصی نوروسایکولوژی

گروه تخصصی كميته مداخله در بحران

 

هيات مديره دهم انجمن

دکتر رضا زمانی، رئيس هيات مديره

دکتر شیوا دولت آبادی، نايب رئيس

دکتر بهروز دولتشاهی، خزانه دار

دکتر علیرضا آقایوسفی

دکتر مهرنوش اثباتی

دکتر حسین شکرکن

دکتر حمید یعقوبی

دكتر حميد پورشريفي، بازرس                                

 

اهداف

به منظور گسترش و پيشبرد و ارتقاء علم روانشناسي و توسعه كمي و كيفي نيروهاي تخصصي و بهبود بخشيدن به امور آموزشي و پژوهشي در زمينه هاي مربوط، انجمن روان‌شناسي ايران تشكيل گرديد.

 

فعاليت ها

  انجمن روانشناسي ايران با هدف گسترش، پيشبرد و ارتقای علم روانشناسي تشكيل شده است و بالغ بر 26154 عضو دارد؛ از اين تعداد، 502 نفر عضو پيوسته دارای مدرک دکتری تخصصی، 6961 نفر عضو پيوسته کارشناس ارشد، 12119 نفر عضو وابسته کارشناس و 6556 نفر عضو دانشجويي هستند.

ايجاد و تحكيم روابط علمي و تحقيقاتي در سطح ملي و بين‌المللي بين محققان و متخصصاني كه به گونه اي با علم روان‌شناسي سروكار دارند.

همكاري با نهادهاي اجرائي، علمي و پژوهشي در زمينه ارزيابي و بازنگري طرح ها و برنامه هاي مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمينه علمي موضوع فعاليت انجمن

                                                                                                                                                     

حق عضويت ساليانه

عضويت پيوسته دكتري 42000 تومان ،

عضويت پيوسته ارشد 27000 تومان

عضويت وابسته (كارشناس ودانشجوي كارشناسي ارشد) 21000 تومان

عضويت دانشجويي 14000 تومان

عضويت حقوقي با نظر هيات مديره انجمن

عضويت افتخاري (بدون حق عضويت)

 

 

مزاياي عضويت در انجمن

دريافت كارت عضويت انجمن روان‌شناسي ايران

دريافت خبرنامه بصورت الكترونيك براي تمام اعضاء

دريافت نشريه دو فصلنامه روان‌شناسي معاصر براي تمام اعضاء

دريافت نشريه International Journal of Psychology و پژوهش هاي روان‌شناختي براي اعضاي پيوسته

حق رأي براي اعضا ي پيوسته

برخورداري از تخفيف10% و20% در حق ثبت نام براي شركت در دوره ها و کارگاه های آموزشی

                                                                   

انواع و شرايط عضويت

عضويت پيوسته

مؤسسان انجمن و كليه افرادي كه حداقل داراي درجه كارشناسي ارشد در رشته روان‌شناسي و رشته هاي وابسته باشند مي توانند به عضويت پيوسته انجمن درآيند.

عضويت وابسته

كليه كساني كه داراي درجه كارشناسي در رشته روان‌شناسي و رشته هاي وابسته باشند مي توانند به عضويت وابسته انجمن درآيند.

عضويت دانشجويي

كليه دانشجوياني كه در يكي از رشته هاي فوق به تحصيل اشتغال دارند مي توانند به عضويت انجمن درآيند.

عضويت حقوقي

سازمان هايي كه در زمينه هاي علمي و پژوهشي مربوط فعاليت دارند.

عضويت افتخاري

شخصيت­هاي ايراني و خارجي كه مقام علمي آنان در زمينه‌هاي روانشناسی و علوم تربیتی و علوم رفتاری و روانپزشکی و سایر علوم حائز اهميت خاص باشد و يا در پيشبرد اهداف انجمن كمك­هاي مؤثر و ارزنده‌اي نموده‌ باشند.

 

جهت عضویت یا تمدید عضویت لطفا اینجا را کلیک نمایید.

 

  

آدرس : تهران، خیابان ولیعصر،چهارراه نیایش، بلوار اسفنديار، پلاک 20 ، واحد 4

تلفن: 88785266     

پست الكترونيك ipa1374@gmail.com

وب سايت www.iranpa.org

 

 

 

آدرس انجمن روان شناسي ايران: تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

كدپستي : 1555716755
تلفن:  ٨٦١٢٠٢٦٤-٠٢١ 
فكس: ٨٦١٢٠٦٥٩

فرم تماس با انجمن (نظرات، پیشنهادات و انتقادات)

دفتر نشریه بین المللی روانشناسی و دوفصلنامه روانشناسی معاصر: تهران، میدان هفت تیر، خ کریمخان زند، نبش کوچه آبان شمالی، ساختمان دانشگاه علامه طباطبایی (سازمان مرکزی)، طبقه دوم، اتاق 209

تلفن : 81032214

فهرست مطالب این شماره

مطالب اين شماره:

1. سخن نخست: دکتر شیوا دولت‌آبادی/ 2

2. بحث ویژه: اعتبارگذاری شاغلان در حرفۀ روان‌شناسی: معرفی اولیۀ «مدل پنج رنگی»؛ دکتر حمید پورشریفی/ 4

3.  وبینارها‌ و دوره‌های آموزشي انجمن: / 17

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

4. اخبار و اطلاعیه‌های انجمن روان‌شناسی ایران:  ارتباط با انجمن از طريق پيامك يا واتس اپ، اطلاعیۀ انجمن روان‌شناسی ایران، صدور تقدیرنامه برای روان‌شناسان و مشاوران داوطلب و ارایه دهندۀ خدمات روان‌شناختی به افراد تحت تاثیر کرونا ، بیانیه انجمن‌های علوم انسانی و اجتماعی ایران در خصوص ضرورت اجرای مفاد پیمان‌نامه حقوق کودک، تأکید بر جایگاه روان‌شناسان، در نامۀ انجمن روان‌شناسی ایران به مجلس شورای اسلامی، فراخوان مقاله برای نشریه دانش روان‌شناسی،مجله علمی ـ ترویجی انجمن روان‌شناسی ایران، شعبه‌ها و نمایندگی‌های انجمن روان‌شناسی ایران/ 23

5. اخبار و گزارش‌های خبری حرفه‌ی روان‌شناسی: هشدار دانشمندان استرالیا درباره افزایش شمار خودکشی بر اثر کرونا، کرونا بهداشت روانی دانشجویان آمریکایی را به هم ریخته است/ 30  

6. مناسبت فصل: روز جهانی قربانیان خشونت (26 June)/ 31

7. یادداشت‌ها: کرونا و افراد دارای ناتوانی جسمی، چالش‌های فرزند پروری در ایام قرنطینه مبتنی بر تئوری انتخاب، معنادرمانیِ ویکتور فرانکل از نظرگاه فلسفی، افسردگی زودهنگام کودکی، تنظیم هیجانات حافظه رویدادی و تحول هيپوكامپ/ 35 

8. چکیده پایان‌نامه دکتری: معرفی 1 چکیده پایان‌نامه/ 50

9. اخبار همایش‌های روانشناسی: معرفی 1 همایش/ 51

10. اخبار همایش‌های بین‌المللی روانشناسی: معرفی 1 همایش/ 52

11. معرفي كتاب‌های جدید: معرفی 4 کتاب / 53 

12. مجله‌هاي منتشرشده: معرفی 1 مجله/ 55

13.  تبریک‌ها و تسلیت‌ها: تسلیت درگذشت جناب آقای دکتر باقر ثنایی ذاکر/ 56

14. شرايط و تسهیلات عضويت در انجمن: /  57

🌐 وب سايت انجمن

🌐 اينستاگرام انجمن

🌐 كانال تلگرامي انجمن

 

به اطلاع شركت كنندگان كارگاه ها و دوره هاي آموزشي انجمن روان شناسي می رساند: بنابر شرایط موجود، کارگاه هاي انجمن تا آخر فروردين ١٣٩٩ تشكيل نمي شود. 
اخبار مربوط به روند ادامه فعالیت كارگاه ها از طريق رسانه هاي انجمن اعلام خواهد شد. 
 

وب سایت انجمن www.iranpa.org      
کانال تلگرامی انجمن @iranpsyasso    
اینستاگرام انجمن @iranpsyasso

براساس مذاکره تلفنی با معاون محترم دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع حاصل شده است که از روان‌شناسان و مشاوران معرفی شده توسط انجمن روان‌شناسی ایران(1308 نفر)، در گام اول و بر اساس اولویت‌هایی نظیر مدت زمان اعلامی برای همکاری، قریب 500 نفر انتخاب شده‌اند و بقیه در حالت رزرو قرار گرفته‌اند. 
افراد انتخاب شدۀ سری اول، در روزهای آتی، به چهار گروه واتساپی تقسیم خواهند شد و در آن گروه‌ها، نرم افزار نصب سامانه و نیز دستورالعمل‌های لازم اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین برای هر کدام از داوطلبان کدی اختصاص خواهد یافت که روند زمان‌بری هست و در نهایت امکان پیوستن آنها به سامانه 4030 و شروع به کارشان فراهم خواهد شد.
💠 از این رو از داوطلبان ارجمند درخواست می‌شود اطمینان حاصل کنند که شماره تلفنی که در فرم ثبت‌نام معرفی کرده‌اند در واتساپ فعال است. 
🔸 اگرچه دستورالعمل‌ها برای افرادِ انتخاب شده توسط وزارت بهداشت ارسال خواهد شد، در عین حال، در سایت و کانال تلگرامی انجمن نیز منتشر شده است تا روان‌شناسان و مشاوران داوطلب ارجمند برای پیوستن به سامانه از آمادگی هرچه بیشتر برخوردار باشند.

روابط عمومی انجمن‌روان‌شناسی ایران
29 اسفندماه 1398

وب سایت انجمن www.iranpa.org      
کانال تلگرامی انجمن @iranpsyasso    
اینستاگرام انجمن @iranpsyasso

انجمن روان‌شناسی ایران، به منظور تسهیل ارایۀ مشاورۀ تلفنی روان‌شناسان و مشاوران به افراد تحت تاثیر آثار روانی «ویروس کرونا»، در ساعات واپسین مورخ 25 اسفندماه 1398، فراخوان پیوستن روان‌شناسان و مشاوران به سامانۀ تلفنی 4030 را بعمل آورد و تا صبح 28 اسفندماه 1398، یعنی در کمتر از 58 ساعت، بیش از 1300 نفر از روان‌شناسان و مشاوران ارجمند کشور مراتب آمادگی خود را برای این فعالیت ارزشمند اعلام داشتند.

انجمن روان‌شناسی ایران، ضمن تشکر از کمیتۀ مداخله در بحران انجمن برای پیشبرد امور، از احساس مسئولیت داوطلبان که اسامی آنها در زیر اعلام شده است تقدیر بعمل می‌آورد و امیدوار است که در سایۀ همت ملی مقابلۀ کارآمدی با «ویروس کرونا» بعمل آید.

شایان ذکر است:

وب سایت انجمن  www.iranpa.org             

کانال تلگرامی انجمن @iranpsyasso        

اینستاگرام انجمن  @iranpsyasso

 

روابط عمومی انجمن روان‌شناسی ایران

28 اسفندماه 1398

مایه تاسف فراوان است که شیوع ویروس کرونا (کووید 19) شرایط سختی را برای هم‌ميهنان عزیز به وجود آورده است. با اینکه میزان کشندگی ویروس کرونا هنوز به روشنی مشخص نشده است، بیشتر پژوهش‌ها حاکی از آنند که از آنفلوآنزای فصلی بالاتر است. افزون بر این، به نظر می‌رسد که سرعت شیوع بیشتری نیز دارد. این شرایط نگرانی‌هایی را برای عده‌ای از هم‌وطنان عزیز ایجاد کرده است. باید گفت که این نگرانی‌ها بر دو‌نوعند: نگرانی‌های واقعی و نگرانی‌های ناشی از فاجعه‌انگاری. نگرانی نوع اول مفید است و افراد را به رعایت اصول بهداشتی و پیروی از توصیه‌های متخصصان سلامت وا می‌دارد. لیکن، نگرانی نوع دوم ممکن است استرس‌های تحمل‌نا‌پذیری را برای عده‌ای از هم میهنان ارجمند ایجاد کنند که لازم است مدیریت شوند.

انجمن روان‌شناسی ایران مراتب قدردانی خود را از همۀ کادر پزشکی و پیراپزشکی کشور اعلام می‌دارد که در مقابله با کرونا از جان گذشتگی شایان احترامی از خود نشان داده‌اند. همچنین، از تلاش‌های ارزندۀ متخصصان سلامت روان، به ویژه روان‌شناسان ارجمند کشور که با تولید محتواهای آموزشی  و ارایۀ رهنمودهای مناسب، به وظیفۀ خود در مدیریت بهینۀ هیجان‌های منفی مردم عمل نموده‌اند تشکر می‌نماید و آمادگی خود را برای هر گونه حمایت از این تلاش‌ها اعلام می‌دارد. 

مدیریت چنین مسالۀ مهمی نیازمند همت همگانی و ملی است. حافظ شیرین سخن به درستی خاطر نشان کرده است که «سلامت همه آفاق در سلامت توست» و اینک سلامت همۀ  شهروندان به هم گره خورده است.  امید است با احساس مسئولیت فردی و اجتماعی، رعایت توصیه‌های بهداشتی و به ویژه جدی گرفتن اهمیتِ «ماندن در خانه» توسط شهروندان عزیز و نیز رعایت دستورالعمل‌های جهانی توسط مسئولان کشور، شاهد کنترل هرچه سریع‌تر شیوع این ویروس باشیم.

 

 

نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، دفتر انجمن روان شناسي ايران تا ٩٨/١٢/١٧  فعال نمي باشد.

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

روابط عمومي انجمن روانشناسي ايران

كارگاه هاي انجمن روان شناسي ايران با توجه به شيوع بيماري كرونا تا پايان سال تشكيل نمي شود.

به اطلاع شرکت کنندگان  کارگاه های انجمن روان شناسی ایران می رساند، به تعدادی از بانوان شرکت کننده از شهرستانها خوابگاه به صورت رایگان تعلق می گیرد. 
خواهشمند است با توجه به محدودیت ظرفیت، افرادی که تمایل به اسکان دارند، هرچه سریع تر نسبت به رزرو خوابگاه پس از ثبت نام کارگاه مربوطه با دفتر انجمن تماس حاصل فرمایند (88785266)

 

 

 

فهرست بحث های ویژه

 

 

کانال تلگرام انجمن روانشناسی ایران

 

فهرست مطالب این شماره
1. سخن نخست: / 2
2. سخن سردبیر:/ 4
3.  بحث ویژه: تعیین‌کننده‌های روانی ـ اجتماعیِ رفتار سالم در مقابله با کرونا؛ دکتر حمید پورشریفی/ 5
4. اطلاعیه‌های انجمن روان‌شناسی ایران/ 13 
5. گزارشی از اقدامات انجمن روان‌شناسی ایران در مقابله با بحران ناشی از کرونا/ 14
6. گزارش آماری روان‌شناسان و مشاوران داوطلب پیوستن به سامانه 4030/ 16
7. گزارشی از دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت/ 22
8. گزارشی از اقدامات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران در بحران کرونا/ 24
9. اندرزهای روانشناسان برای دورکاران تازه‌کار/ 25
10. مروری بر مقالات روان شناختی در خصوص کروناویروس COVID-19 در PUBMED    
11. کاستن از سرعت شیوع کووید-19: تغییر رفتار با درک بهتر آن/ 28
12. علوم رفتاری باید در قلب مداخلات سلامت عمومی در پاسخ به کووید-19 باشد/ 32
13. راهبردهای رفتاری برای کاهش انتقال کووید-19 در جمعیت عمومی/ 36
14. کرونا و کودکان/ 40
15. تجربه شخصی من و کرونا/ 42
16. گفت‌وگو با پزشکی که کرونا گرفت و خوب شد/ 44
17. مواجهه با ویروس کرونا/ 48
18. “شفقت به خود” در مواجهه با ویروس کرونا/ 53
19. تحلیل ویروس کرونا از نظرگاه ملانی کلاین/ 55
20. شرایط و تسهیلات عضویت در انجمن روان شناسی ایران/ 58

فهرست مطالب این شماره:

آدرس انجمن روان شناسي ايران: تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

كدپستي : 1555716755
تلفن:  ٨٦١٢٠٢٦٤-٠٢١ 
فكس: ٨٦١٢٠٦٥٩

فرم تماس با انجمن (نظرات، پیشنهادات و انتقادات)

دفتر نشریه بین المللی روانشناسی و دوفصلنامه روانشناسی معاصر: تهران، میدان هفت تیر، خ کریمخان زند، نبش کوچه آبان شمالی، ساختمان دانشگاه علامه طباطبایی (سازمان مرکزی)، طبقه دوم، اتاق 209

تلفن : 81032214


جهت دریافت فایل پی دی اف خبرنامه کلیک نماییدDownloads-icon

عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
عضویت در انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *