مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

 
helpkade
مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران
مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

با حضور ۱۴۷ نفر به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه تهران برگزار گردید

در سی و یکمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور

اولین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران در سال ۹۹ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

مشاوره تلفنی یکی از شیوه های مداخلاتی جدید است که به سرعت درسرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی می یابد. در کشور ایران به دلیل وسعت جغرافیایی، افزایش جمعیت و وجود پاره ای اعتقادات سنتی و مذهبی، استفاده از مشاوره تلفنی بسیار شایع و متداول است.

مرکز مشاوره تلفنی مرکزی است با مشاوران صاحب مدرک و با تجربه درکار مشاوره تلفنی که با برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات، مسائل و بحران های شخصی (در یک نوبت یا مدت طولانی تر) می پردازد. مشاوره تلفنی به معنای ایجاد یک رابطه قرار دادی و مداوم تلفنی با رعایت اصول مشاوره ای بین یک مشاور متخصص و مجرب و یک تماس گیرنده است. هدف از مشاوره تلفنی برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و جسمی آنان است. بیشتر تماس گیرندگان احساس آشفتگی یا اندوه می کنند و درباره اینگونه احساسات دچار سردرگمی هستند. مشاوره فرایندی است که به تماس گیرنده کمک می کند تا مسائل خود را روشن کنند و قدرت کنترل مسائل آتی را به دست آورد.

با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان گاه ضرورت می یابد که برای ارایه راهنمایی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی ارجاع داده شوند. بنابراین ارجاع تماس گیرندگان یکی از اقدامات خدماتی- تکمیلی مشاوران تلفنی محسوب می شود.

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران به منظور توسعه خدمات مشاوره ای جهت دانشجویان دانشگاه از ابتدای تابستان ۸۴ فاز اول فعالیت خود را در زمینه مشاوره تلفنی در یک شیفت کاری همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۱۶ الی ۲۱ آغاز نموده است.

جمعیت هدف اولیه جهت ارایه خدمات تخصصی مشاوره ای، کلیه دانشجویان دانشگاه تهران می باشد. دانشجویان ساکن در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه می توانند با شماره های داخلی و سایر دانشجویان با شماره های مستقیم از این خدمات بهره مند شوند.مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

 

شماره تماس داخلی دانشگاه: ۳-۳۵۱۰

شماره تماس مستقیم: ۶۶۹۶۲۳۷۷ (۴ خط)

ساعت تماس: ۱۶ الی ۲۱ تمامی روزهای هفته

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی، مددکار، روانسنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه‌های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس‌ها ارائه می شود.

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی، مددکار، روانسنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه‌های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس‌ها ارائه می شود.

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

مرکز مشاوره دانشگاه

مواجهه با مسائل مختلف زندگی اعم از فردی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی، حقوقی و غیره اغلب چالش برانگیز و همراه با احساس نارضایتی، سردرگمی، اضطراب، استیصال و درماندگی است. همه به تجربه دریافته ایم که به تنهایی قادر به اداره همه مسائل مختلف زندگی نیستیم. گاهی ممکن است به منظور حل مشکلات از راهنمایی خانواده، دوستان و اطرافیان بهره مند شویم، لیکن کمک تخصصی، حل بهتر و سریع تر مشکل را با احتمال خطای کمتر میسر می‌سازد. ورود به دانشگاه و شروع زندگی دانشجویی، به دلیل تغییرات عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌‌آورد، استرس زاست و گاهی به دلیل عدم دسترسی به منابع حمایتی مطمئن، موجب ایجاد بحران‌هایی برای دانشجو می‌شود مرکز مشاوره دانشگاه با توجه به ضرورت‌های فوق و به منظور کمک به دانشجویان جهت اداره و مدیریت مسائل عمده دوران زندگی دانشجویی تاسیس گردیده و خدمات متعددی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند. اهم خدمات را می‌توان در دو بعد ارائه خدمات درمانی (مشاوره، رواندر مانی، مددکاری) و پیشگیری خلاصه نمود که در ادامه تشریع می شود.

 

وظایف و فعالیتها

ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی

مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی، مددکار، روانسنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه‌های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس‌ها ارائه می شود..

کلینیک نوروتراپی

این کلینیک خدمات نوروفیدبک، تحریک الکتریکی مغز توسط جریان مستقیم (TDCS) و نقشه برداری مغزی (QEEG) انجام می‌دهد. نوروفیدبک نوعی خود تنظیمی امواج مغزی است. در نوروفیدبک حسگرهایی به سر بیمار وصل و از طریق آنها فعالیت امواج مغزی دریافت می شود. سپس این اطلاعات در قالب یک بازی کامپیوتری به بیمار عرضه می‌شود تا عملکرد مغزی خود را از طریق آن کنترل نماید. نوروفیدبک از طریق شرطی‌سازی عامل به اصطلاح امواج مغزی می‌پردازد. تحریک مغزی یکی از روشهای غیر تهاجمی درمان مغز است که با استفاده از جریان الکتریکی ضعیف و پیوسته اثر خود را به جا می‌گذارد و امروزه کاربرد گسترده‌ای در درمان اختلالات روانپزشکی و مغزی پیدا کرده است. نقشه‌برداری مغزی یا QEEG نیز یک ابزار تشخیصی است که در آن امکان مطالعه پتانسیل‌های الکتریکی ناشی از پردازش سلولهای مغزی هنگام انجام فعالیتهای ذهنی (مثل تمرکز، تصمیم‌گیری، حافظه و غیره) را فراهم می‌کند. هدف اصلی در نوروتراپی بالا بردن آگاهی شخص نسبت به آنچه در مغزش به وقوع می پیوندد، بهینه کردن توجه و خود کنترلی بر مغز و نهایتاً افزایش تمرکز و آرامش است. بیشترین کاربرد نوروفیدبک در درمان اختلالات بیش فعالی/ کمبود توجه، اختلالات اضطرابی، اختلالات یادگیری، اختلالات خواب، درمان مزمن سردردهای میگرنی،‌افسردگی و سوء مصرف مواد است.

مشاوره تلفنی

جهت افزایش دسترسی دانشجویان به خدمات مشاوره‌ای در مواقع بحرانی و نیز تسهیل ارتباط دانشجویانی که برای مراجعه حضوری معذوریت‌های خاصی (مثل خجالتی بودن و یا تمایل به ناشناس ماندن) دارند، در تمام اوقات حتی روزهای تعطیل خدمات مشاوره تلفنی به دانشجویان انجام می‌شود. این خدمات در زمینه‌های ازدواج، مسائل عاطفی، تحصیلی، روابط بین فردی، خانوادگی و غیره انجام می‌شود..

مشاوره الکترونیکی

مشاوره الکترونیکی از طریق وب سایت مرکز مشاوره دانشگاه به نشانی http://counseling.ut.ac.ir صورت می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند پرسش‌های خود را در این وب سایت مطرح کرده و پاسخ متخصصان را در وب سایت یا ایمیل خود دریافت نمایند.

واحد بهداشت روان و پیشگیری

از آنجا که بهداشت روان پایه و اساس رشد انسان است، توجه به آن یکی از ملزومات زندگی موفق است. فراز و نشیب های بسیاری در زندگی وجود دارد که لازم است درباره آنها بحث و گفتگو شود. به همین منظور این واحد؛ با هدف پیشگیری از آسیب‌های روانی – اجتماعی در زمینه‌های مختلف اعم از تدوین و انتشار، بسته های آموزشی مکتوب، فصلنامه تخصصی سلامت روان، ماهنامه پیام مشاور، کتابچه، بروشور، لوح فشرده و گاهنامه‌های بهداشت روانی، برگزاری نمایشگاه، انجام طرح غربالگری و انجام فعالیت پژوهشی کاربردی اقدام می‌نماید. همچنین این واحد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی با عناوین مختلفی نظیر؛ آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی، اصول مطالعه و برنامه‌ریزی، تحلیل رفتار متقابل، پیشگیری از اعتیاد و مواد روان‌گردان و غیره در سطوح مختلف؛ ویژه اساتید راهنما، کارکنان و کارشناسان دانشگاه، کارشناسان مراکز مشاوره و دانشجویان می‌نماید.

دفاتر ارتقای تحصیلی

دفاتر ارتقای تحصیلی با هدف کمک به ارتقای تحصیلی دانشجویان، از طریق تسهیل ارتباط مثلث استادان، دانشجو و خانواده راه اندازی شده است. برگزاری کارگاه های آموزشی، ارسال محصولات فرهنگی آموزشی، برگزاری همایش‌های خانه و دانشگاه برای استادان، دانشجویان و خانواده ها و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره تحصیلی به دانشجویان از مهمترین فعالیتهای این دفاتر است. این دفاتر در دانشکده‌های اقتصاد، الهیات، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و پردیس‌های ابوریحان، علوم، فنی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر‌های زیبا در ساعات اداری فعال هستند.

شعبات و دفاتر محل ارائه خدمات

مرکز مشاوره دانشگاه (شعبه مرکزی)

مرکز مشاوره دانشگاه واقع در خیابان ادوارد براون همه روزه حتی روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۷ به دانشجویان خدمات مشاوره و بهداشت روان ارائه می کند. این مرکز دارای شعبات مختلفی در سطح خوابگاه ها و پردیس های دانشگاه است.

شعبات خوابگاهی و پردیس‌ها

شعبات خوابگاهی در مرکز مشاوره شامل: شعبه خوابگاه چمران، خوابگاه فاطمیه و کوی پسران است که به منظور تسهیل دسترسی دانشجویان به خدمات، ساعات کاری این شعب همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ است. برگزاری نمایشگاه بهداشت روان، جلسات نقد فیلم، جشن های مناسبتی و جلسات پرسش و پاسخ روان شناختی از جمله سایر فعالیتهای این شعب است. علاوه بر این، این مرکز دارای شعباتی در سطح پردیس ها شامل: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج، پردیس ابوریحان و پردیس فارابی قم است که در ساعات اداری به دانشجویان دانشکده های مزبور خدمات تخصصی مشاوره و روان درمانی ارائه می‌دهند.

 

همچنین علاقه مندن می توانند اپلیکیشن پیام مشاور نسخه ios را از دریافت نمایید.

همچنین نسخه اندروید را ‌‌‌‌‌‌ازدریافت نمایید

 

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

%PDF-1.6
%
54 0 obj
>
endobj

94 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[54 75]/Info 53 0 R/Length 160/Prev 397515/Root 55 0 R/Size 129/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
hbbd“`b“ DrHVô,LH`.,

مشاوره تلفنی یکی از شیوه های مداخلاتی جدید است که به سرعت درسرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی می یابد. در کشور ایران به دلیل وسعت جغرافیایی، افزایش جمعیت و وجود پاره ای اعتقادات سنتی و مذهبی، استفاده از مشاوره تلفنی بسیار شایع و متداول است.

مرکز مشاوره تلفنی مرکزی است با مشاوران صاحب مدرک و با تجربه درکار مشاوره تلفنی که با برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات، مسائل و بحران های شخصی (در یک نوبت یا مدت طولانی تر) می پردازد. مشاوره تلفنی به معنای ایجاد یک رابطه قرار دادی و مداوم تلفنی با رعایت اصول مشاوره ای بین یک مشاور متخصص و مجرب و یک تماس گیرنده است. هدف از مشاوره تلفنی برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و جسمی آنان است. بیشتر تماس گیرندگان احساس آشفتگی یا اندوه می کنند و درباره اینگونه احساسات دچار سردرگمی هستند. مشاوره فرایندی است که به تماس گیرنده کمک می کند تا مسائل خود را روشن کنند و قدرت کنترل مسائل آتی را به دست آورد.

با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان گاه ضرورت می یابد که برای ارایه راهنمایی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی ارجاع داده شوند. بنابراین ارجاع تماس گیرندگان یکی از اقدامات خدماتی- تکمیلی مشاوران تلفنی محسوب می شود.

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران به منظور توسعه خدمات مشاوره ای جهت دانشجویان دانشگاه از ابتدای تابستان ۸۴ فاز اول فعالیت خود را در زمینه مشاوره تلفنی در یک شیفت کاری همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۱۶ الی ۲۱ آغاز نموده است.

جمعیت هدف اولیه جهت ارایه خدمات تخصصی مشاوره ای، کلیه دانشجویان دانشگاه تهران می باشد. دانشجویان ساکن در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه می توانند با شماره های داخلی و سایر دانشجویان با شماره های مستقیم از این خدمات بهره مند شوند.مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

 

شماره تماس داخلی دانشگاه: ۳-۳۵۱۰

شماره تماس مستقیم: ۶۶۹۶۲۳۷۷ (۴ خط)

ساعت تماس: ۱۶ الی ۲۱ تمامی روزهای هفته

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

نشانی:

تهران خیابان انقلاب،خیابان ۱۶ آذر،خیابان پرفسور ادوارد براون – پلاک ۱۳و ۱۵

پست الکترونیکی:

دورنگار:

66416130-021


پذیرش‬ و‬ مشاوره: ۶۶۴۱۹۵۰۴-۰۲۱ / ‏۰۲۱-۶۱۱۱۳۲۰۹مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

واحد نوروتراپی: ۶۶۴۱۰۶۲۰-۰۲۱ ‏

واحد اداری: ۶۶۴۸۰۳۶۶-۰۲۱

صفحه نخست امور دانشجویی

 تغذیه دانشجویان

 رفاه و تعاون دانشجویان

تماس با مدیریت امور دانشجویی

 

مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

 کتابخانه های دانشجویی

سرویسهای ایاب و ذهاب

صدور کارت دانشجویی

شورای صنفی دانشجویان

صفحه نخست مدیریت امورخوابگاهها

 اسکان دانشجویی

روابط عمومی خوابگاه ها

تماس با مدیریت امورخوابگاه ها

 

صفحه نخست مدیریت تربیت بدنی

 اداره های ورزشی

اماکن ورزشی

مسابقات و تقویم ورزشی

 

صفحه نخست مدیریت هنری و فوق برنامه

 مطالعات فرهنگی و آموزش

 انجمن های علمی

دانشجوی نمونه

 

 کانونهای دانشجویی

نشریات دانشجویی

جشنواره ها

اردوهای دانشجویی

مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان

 مرکز بهداشت و درمان دانشجویان

 فن آوری اطلاعات

روابط عمومی

 

 شورای انضباطی دانشجویان

تحقیق ، توسعه و آموزش

امور مالی  و تدارکات

دبیرخانه و امور اداری

معرفی مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان

ورود به دانشگاه زمان مناسبی برای تغییر ،رشد و گذر از مشکلات است که هم میتواند مهیج و هم چالش برانگیز باشد ،بنابراین در کنار جنبه های مثبت و خوشایند ورود به دانشگاه ، برای سازگاری بیشتر با تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی ، یادگیری مهارتهای زندگی دانشجویی از جمله مدیریت هیجان،مدیریت روابط بین فردی ،مدیریت زمان  ،مدیریت استرس ،تفکر نقاد ،تفکر خلاق ،جرات مندی و…. و نیزمهارتهای مطالعه و زندگی خوابگاهی وضروری به نظر میرسد.
کارشناسان حرفه ای مرکز مشاوره با توجه به تخصص و توانمندیهای موجود در تلاشند دوره دانشجویی شیرین ترین لحظات شما باشد.از این رو تیمی از روانپزشکان، روانشناسان، مشاوران و مددکاران برای کاهش و رفع مشکلاتی نظیر استرس، مشکلات خانوادگی، ارتباطی، و… و درمان اختلالاتی نظیر اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس و … در سراسر دوران دانشجویی با خدمات رایگان همراه شما هستند. علاوه بر خدمات رواندرمانی، دارو درمانی و مشاوره (ازدواج و تحصیل و…) سایر خدمات این مرکز عبارتند از:آموزش: تدریس مهارت های زندگی، مسئولیت هماهنگی و اجرای دوره رشد فردی در دانشکده پزشکی ،برگزاری سخنرانی و کارگاه های اموزشی در حیطه های مختلف جهت دانشجویان و کارکنان و … .تهیه و انتقال مطالب آموزشی در قالب بروشور، مجله، تلگرام و سایت مرکز و …مددکاری: مشاوره تحصیلی و پیگیری موارد افت تحصیلی، پیگیری موارد اورژانس و ارجاعی از واحد آموزش در واحدهای ستادی و خوابگاه ها و دانشکده ها ، حمایت های درمانی یا اقتصادی و …پژوهش:  انجام طرح های غربالگری و پژوهش در حیطه های مورد نیاز در حوزه سلامت روان دانشجویان
جان کلام را با این بیت شعر به پایان می رسانیممرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

 من از مفصل این نکته مجملی گفتم             تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

مشتاقانه دستان یاری جوی شما را در انواع نگرانیها، مشکلات و پرسش ها می فشاریم و در محیطی امن و با رعایت کامل رازداری در خدمتتان هستیم

http://vscaclinic.tums.ac.ir/tcs/list?city_id%20=%20all&center_id=520e8dd0-d6e1-11ea-9304-005056b09c11&select_degree_expertise=all


Downloads-icon


روند رسیدگی به شکایات دانشجوییDownloads-icon

بسیاری از افراد این روزها با مشکلات متعدد روحی و روانی مانند مشکلات جنسی، عاطفی، تربیتی و آموزشی و رفتاری مواجه هستند. مشکلات خانوادگی، افزایش آمار طلاق، رفتار نامناسب با کودکان و تربیت ناصحیح آن ها، افزایش امار رابطه های جنسی نامشروع و بیماری های جنسی از پس آن، رویارویی با افسردگی و اضطراب و تنش و استرس، بیماری و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی و غیره همه و همه باعث شده اند تا نیاز به مشاوره و امورد مربوط به روانشناسی در زمینه های مختلف بیش از پیش احساس شود.  مرکز مشاوره دانشگاه تهران یکی از مراکز بزرگ مشاوره در شهر تهران می باشد که برای چندین سال است که در زمینه خدمات مشاوره، روانکاوی، روانشناسی، روانپزشکی و سایر امور مرتبط با آن خدمت رسانی می کند. مرکز مشاوره دانشگاه تهران دارای مراکز و دفاتر متعدد و گوناگونی است که در مناطق مختلف شهر تهران قرار دارند. مشاوره های تلفنی همانطور که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده یکی از رسالت های اصلی مراکز مشاوره می باشد که مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این کار را انجام می دهد. علت استقبال و روی آوری به خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین از سوی مردم را می توان به توعی به  ساختار های فرهنگی و دینی کشور مربوط دانست چرا که برخی افراد که تعداد آن ها نیز بسیار زیاد می باشد تمایلی به حضور در مراکز مشاوره نداشته و یا به نوعی از بیان مشکلات و اختلالات خود به صورت حضوری احساس ترس یا شرم می کنند. مهم ترین خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران را می توان در دو زمینه روانشناسی و پیش گیری بیان نمود. ارائه خدمات مرتبط با نوروفیدبک و بیوفیدبک که امروزه طرفداران بسیاری دارد یکی از مهم ترین خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران می باشد.

 در مراکز مشاوره دانشگاه تهران خدمات مشاوره تلفنی به خصوص برای دانشجویان و در تمامی ساعات شبانه روز ارائه می شود و از آن جایی که به دلیل نحوه و سبک زندگی دانشجویی بسیاری از دانشجویان با مشکلات متعدد روحی و روانی مواجه می شوند و نیز خیلی از آن ها به دلایل مذهبی و دینی توان بیان مشکلات خود را به صورت حضوری ندارند مشاوره به صورت تلفنی و آن هم در تمامی اوقات روز بسیار مفید خواهد بود.

ارائه خدمات نوروفیدبک یکی از مزیت های دیگر این مراکز می باشد. امرزوه اگر فردی در ارتباط با دنیای مشاوره و روانشناسی باشد قطعا از مزیت ها و فواید نوروفیدبک برای درمان و کاهش بسیاری از اختلالات مرتبط با مسائل روحی و روانی آگاه است.

دوره های آموزشی تحت عناوین  و کاربردهای مختلفی همچون آموزش های قبل از ازدواج، پیشگری از اعتیاد و غیره نیز  به صورت مرتب در این مراکز برگزار می گردد که از آن نیز می توان به عنوان یکی از نقاط قوت و مزیت های این مراکز یاد کرد.

ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به صورت برگزاری دوره هایی مشترک میان اساتید دانشجو و خانواده او یکی دیگر از تکینک های مراکز مشاوره دانشگاه تهران می باشد که به آن اعتبار داده است.مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

مراکز و شعب مشاوره دانشگاه تهران بیشتر بر امور مربوط به دانشجویان تاکید دارند و به این جهت بیشتر آن ها طوری مکان یابی شده اند تا بتوانند به راحتی به دانشجویان خدمات ارائه دهند و از این جهت ممکن است که بسیاری از مردم توانایی استفاده از آن را نداشته باشند.

مراکز مشاوره دانشگاه تهران به دلیل اینکه وابسته به دولت و خدمات دولتی می باشد ممکن است در برخی از زمینه ها از وسایل و دستکاه های ضعیف تر و تکنولوژی پایین تر استفاده نمایند به خصوص در مواردی مانند نوروفیدبک که با تکنولوژی روز دنیا همگام است.

منبع: com.مرکزمشاوره

صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

شما می توانید این پست را به اشتراک بگذارید!

با سلام
من وهمسرم ۱۱ سال ازدواج کردیم علیرغم علاقه بسیار بهم عدم تفاهماتی بسیاری با هم داریم و موجب مشاجراتمکرر در مامیشود اشون کلی نگر و آسانگرو بینظم وآرام و من جزئنگر و شاید سختگیر ومنظم وزودجوش
واقعااز دعواهامون خسته شدم پسر ۶ساله من علایق پدرش پی میگیره.هرچی میخوام آدم بیخیالی بشم نمیتونم و همسرم هم هر چی قول میدهفوقش یک هفته چه کنم؟

گاهی اوقات عدم تفاهم ها در زندگی زناشویی ناشی از برخی اخلافات است که ریشه در تفاوتهای شخصیتی و جنسیتی زوجین دارد. یک مرد به دلیل مرد بودن و حس قدرت طلبی و نیاز به احترام، خود را صاحب نظرو شایسته دانستن همه امور می داند و به نوعی در برخی از حالتها رئیس یا قانونگذار یک جامعه کوچک مثل خانواده خود را می شناسد و در قبال آن خانم خانواده را مجری محض یا قوه مجریه تصمیمات خود می داند. از طرفی خانم خانواده که همه آمال و آرزوهای دوران تجرد را در پس یک زندگی مشترک بدون دغدقه و لطیف در ذهن پرورانده حالا با وضعیتی متفاوت مواجه شده که نه تنها به آمال و آرزوهای خود نرسیده بلکه پیش یک آدم کج فهم و بی احساس اسیر شده که علاوه بر درک نکردن اوهمیشه باید زور گویی و تحکم او را تحمل کند.

اما اینکه کجای این شرح وظایف و تفویض اختیار ها درست بوده و چرا مرد اصرار بر به کرسی نشاندن حرف خود دارد، بر میگردد به همان شناخت مریخی یا ونوسی بودن هر کدام از زوجین . یعنی تفاوتهای شخصیتی هر کدام با روحیات خاص خود و دقت نظر هر چه بیشتر در این تفاوتها می تواند اکثر مشکلات خانوادگی را شناسایی و حل آنها را آسانتر کند و بالعکس عدم شناخت نیز اوضاع را وخیم تر خواهد کرد.

انتظار تبعیت پذیری زنان از مردان به عنوان یک توقع یا تفکر مردانه برخی اوقات عامل اولیه اختلافات می شودو اغلب مشاجره ها بخاطر همین تفکر ایجاد می شود. و در مقابل زنان بخاطر عدم توجه و دقت نظر همسران خود و اصرار بی مورد مردان خود را در یک اختلاف نظر معمولی متضرر فرض می کنند.در صورتی که اختلاف نظرها عموما نمک زندگی مشترک فرض می شود.

مراحل ایجاد یک مشاجره بین زوجین را شاید به توان بدین صورت تقسیم بندی کرد:

۱٫ اختلاف سلیقه در یک موضوع خاص

۲٫ توقع تبعیت مرد از طرف همسر خود

۳٫ مخالفت خانمها وبیان اظهار نظر های احساسی

۴٫ توقع خانمها از همسران خود بابت درک عواطف با قبول نظر آنها

۵٫ اصرار مردان بر نظر خود با صدایی بلندتر بخاطر حس قدرت طلبی

۶٫ بیان نقاط ضعف مرد خانواده توسط خانمها و عقده های سرپوش گذاشته شده

۷٫ متلک پرانی از طرف زوجین به یکدیگر

۸٫ ایراد اتهام های مختلف مانند بیفکر بودن زنان و بی عاطفه بودن مردان

۹٫ ایجاد فضای توهین و فحاشی به عنوان اوج اختلاف و دعوا

۱۰٫ تخلیه مردان با کتک زدن یا شکستن اجسام مانند ششیشه و ظروف

۱۱٫ تخلیه اولیه خانمها با گریه و جیغهای زنانه اما جمع شدن عقده های پنهان در دل

در اغلب این اختلاف نظر ها می توان با کوتاه آمدن یک طرف در دو جبهه یکی قدرت و منطق و دیگری لطافت و احساسات شرایط را بهبود بخشید و از ایجاد مشاجره و طولانی شدن حالتهای قهر که موجب افزایش شدت اختلافات می شود جلوگیری کرد.اما آن چیزی که در چند سال زندگی مشترک عامل ایجاد طلاق های محضری یا عاطفی می شود عمدتا عدم تفاهم در زندگی مشترک عنوان می شود که این عدم تفاهم ها غالبا اختلاف سلیقه بوده که با کج سلیقه گی دو طرف به دلیل نداشتن شناخت کافی از شخصیت زنانه و مردانه تبدیل به دعوا و موضوع عدم تفاهم می شود.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

سلام من چند مدت هس حس منفی دارم و نمیتونم فکر کنم اضطراب استرس دلهره دارم ومهم تر از اینها هرچی که درباره درس حفظ میکنم اصلا تو ذهنم نمیمونه ونمیتونم تمرکز کنم لطفا کمکم کنین

«عدم تمرکز حواس»، موضوعی است که بسیاری از جوانان از آن رنج می برند و دلایل مختلف و متعددی دارد. همان طور که خود می دانید، تمرکز حواس در هر کاری از جمله مطالعه و درس خواندن – از ضروریات قطعی است. تمرکز حواس، حالتی ذهنی و روانی است که در آن حالت، تمام قوای حسی، روانی و فکری انسان روی موضوع خاصی متمرکز می شود و تضمین کننده امر یادگیری و انجام صحیح کارها و رهایی از خطرات احتمالی است. به هر حال در یک جمع بندی کلی، می توان گفت: بیشتر افراد به دلایل عمده زیر، با عدم تمرکز فکر و حواس مواجه می شوند:
۱٫ کسانی که خود را به انجام دادن کار یا مطالعه درسی مجبور می کنند؛ در حالی که تمایل درونی چندانی به آن ندارند. در این صورت تمام قوای ذهنی و روانی شان به طور خودکار از آن موضوع پرت می شود و دچار حواس پرتی می گردند. چنین افرادی ممکن است مدت ها با بی علاقگی کارهایی انجام می دهند یا به دنبال درس یا رشته تحصیلی خاصی، تلاش هایی کنند و به عبارت دیگر خود را مجبور به انجام دادن آن کار یا مطالعه می بینند.
۲٫ فشارهای روانی نیز از عوامل عمده تشتت فکری است. بیشتر افراد زمانی که با مسأله ای مواجه می شوند، اگر معتقد باشند زمان کافی برای حل آن ندارند و یا توانایی حل مسأله و کسب توفیق را در خود نبینند، دچار نگرانی و اضطراب می شوند و در نتیجه این نگرانی ها، ترس از شکست، افکار منفی عدم اعتماد به نفس و خیال بافی های منفی گرایانه، توان عمل و ابتکار و خلاقیت را از آنان سلب می کند و به جای اینکه روی موضوع خاص تمرکز کنند، بر ترس و احتمال شکست خود تمرکز می کنند و یأس و ناامیدی بر آنها چیره شده و موجب حواس پرتی می شود.
۳٫ گاهی برخی حوادث و اتفاقات، فضای روانی فرد را دچار اختلال می کند (نظیر آنچه در زندگی شخصی، تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی و… رخ می دهد)، امکان تمرکز حواس را از بین می برد.
۴٫ گاهی عدم رعایت بهداشت مطالعه و اصول و قوانین آن و بهره نگرفتن از روش مناسب مطالعه، باعث خستگی جسمی و روانی شده و آمادگی روانی لازم برای مطالعه و درس خواندن از بین می برد. در نتیجه احساس بی علاقگی و به دنبال آن عدم تمرکز حواس بر او مستولی می شود.
۵٫ تکثر و تعدد فعالیت های فرد مخصوصا اگر در توان انسان نباشد، باعث عدم تمرکز حواس می شود.

راه های مقابله با عوامل حواس پرتی:
برای مقابله با هر یک از عوامل فوق که هر کدام به گونه ای مانع تمرکز حواس می شود – باید به راه کار خاص و مناسب با آن توجه نمود. در عین حال نکات زیر می تواند به عنوان راه کارهای کلی، مؤثر واقع شود:
۱٫ در ابتدا و قبل از هر چیز، برای تمام فعالیت های درسی و غیردرسی برنامه ریزی کنید. اوقات شبانه روز را در یک جدول زمان بندی شده از هنگام بیداری تا موقع خواب، یادداشت نموده و برای هر کاری، زمان خاصی و مناسب آن را معین نمایید، سعی کنید طبق همان برنامه تنظیم شده به انجام دادن همان فعالیت مشخص (کلاس، مطالعه، استراحت، عبادت، ورزش و…) بپردازید. حتی زمان معین و مشخصی را در طول روز، برای اندیشیدن درباره موضوعات مختلف با تخیلات و افکار مزاحم، اختصاص دهید. این کار حداقل دو فایده مهم دارد:
الف. نظم و انضباط در تمام فعالیت ها حتی در اندیشه ها و افکارتان – راه پیدا می کند که خود بسیار ارزشمند است.
ب. اگر افکار مزاحم در غیر زمان معین، به سراغتان آمد و باعث حواس پرتی شما شد، می توانید به خود وعده بدهید که زمان اندیشیدن در این باره، فلان زمان خاص و معین است. تأکید می کنیم برای هر کار و فعالیتی وقت مشخص معین کنید و در آن وقت به هیچ امری غیر از آن کار نپردازید.
۲٫ اصول و قوانین لازم برای یک مطالعه سودمند را بشناسید و آن را به دقت رعایت فرمایید. ما نیز در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:
الف. با مد نظر قرار دادن هدف خویش از مطالعه و درس خواندن، احساس نیاز به مطالعه را در خودتان شعله ور سازید.
ب. به هنگام مطالعه یا حضور در کلاس، از افکار ناامیدکننده، کسل کننده و غیرمنطقی بپرهیزید و همواره امید، قدرت و توانایی را در ذهن خود حفظ کنید.
ج. همیشه برای مطالعه یا سر کلاس، کاغذ و قلمی داشته باشید و نت برداری کنید یا خلاصه ای از مطالب را یادداشت کنید تا در فضای روانی درس و مطالعه قرار داشته باشید، نه اینکه به دنبال افکار و ذهنیات خود باشید.
د. با پیش مطالعه وارد کلاس شوید و پرسش هایی که درباره درس به ذهنتان می رسد، بلافاصله از استاد بپرسید و به خود اجازه ندهید سؤال مطرح شده، ذهنتان را به خود مشغول دارد و به تدریج از فضای روانی کلاس خارج شوید. با این روش ساده، می توانید فرایند تدریجی و محتوای درسی کلاس را پی گیری کنید و خود را در فضای درسی یا مطالعه قرار دهید.
ه. زمان و مکان مطالعه، باید از نظر فیزیکی و روانی از شرایط مناسب برخوردار باشد و هرگونه عاملی را که می تواند باعث حواس پرتی شود (نظیر سر و صداها، سرما و گرما، نور کم یا خیلی شدید و…) از محیط مطالعه خود حذف کنید.
۳٫ در صورتی که تعدد کارها و فعالیت های غیردرسی، باعث عدم تمرکز می شود، آنها را به حداقل ممکن برسانید و به خود بگویید: در این دوره و زمان، مهم ترین وظیفه و کار من مطالعه و درس خواندن و ارتقای سطح علمی است و فعالیت های جانبی متعدد، مزاحم وظیفه اصلی من است.

۴٫ اگر مشکلات شخصی، اجتماعی، خانوادگی و… باعث عدم تمرکز حواستان می شود؛ بدانید که:
الف. زندگی فردی هیچ کس، خالی از مشکل نیست و ذهن هیچ فردی خالی محض نیست. از طرف دیگر با صرف فکر کردن و مشغولیت ذهنی درباره چنین مشکلاتی، هیچ دردی دوا نخواهد شد. پس به خود تلقین کنید که هنگام درس یا مطالعه، ذهن خود را از آن مسائل برهانید.
ب. به هنگام مزاحمت آن افکار، به خود قول بدهید در این باره خواهم اندیشید (و زمانی را برای این کار در شبانه روز اختصاص دهید).
ج. در صورت امکان به اتفاق یکی از دوستان خود، مطالعه یا مباحثه کنید.
۵٫ در صورتی که موضوع یا موضوعات خاص و محدودی، باعث حواس پرتی شما می شود، به دنبال راه حل مناسب آن باشید؛ چرا که آن موضوع خاص، در حکم علت عدم تمرکز حواس شما است. پس برای مقابله با آن باید ابتدا علت و عامل اصلی را شناسایی کنید و در پی حذف یا تقلیل آن برآیید، ولی اگر موضوعات متعدد مختلف باعث حواس پرتی می شود. به نکات چهارگانه بالا توجه نمایید.
۶٫ برای اطلاعات بیشتر ر.ک:
– تقویت و تمرکز فکر، ترجمه هوشیار – رزم آزما، انتشارات سپنج
– اسرار تمرکز فکر، علی اکبر محمدزاده، انتشارات طلایه

راهکارها و نکات زیر می تواند در تقویت حافظه مؤثر باشد:
۱٫ با قصد و نیت قبلی اقدام به یادگیری کنید. همه آزمایش ها نشان می دهد که یادگیری ارادی مؤثرتر از یادگیری اتفاقی است. منظور از یادگیری اتفاقی این است که شما بدون انگیزه و بدون نیت قبلی چیزی را یاد بگیرید پس باید با انگیزه قوی و نیت یادگیری مطالعه کنید یا در کلاس درس حاضر شوید.
۲٫ به هنگام مطالعه و خواندن یک مطلب، سعی کنید تمرکز حواس داشته باشید اگر در کلاس یا هنگام مطالعه حواس خود را جمع کنید و به مطالب کتاب یا گفته های استاد خوب گوش دهید یادگیری شما بهتر خواهد شد. هرگز چیزی را همراه با چرت زدن و به خواب رفتن مطالعه نکنید یا چند کار را با هم انجام ندهید. همچنین مکانی را انتخاب کنید که کمترین محرک مزاحم را برای شما نداشته باشد.
۳٫ سعی کنید از آنچه می خوانید یک تصویر ذهنی برای خود بسازید.
۴٫ بین آموخته های خود ارتباط برقرار کنید.
۵٫ هرگاه چیز تازه ای را می آموزید آن را با آموخته های پیشین خود مرتبط نمایید با انجام این کار، شما اطلاعات تازه را چنان دسته بندی خواهید کرد که به سادگی می توانید آنها را بازیابی کنید.
۶٫ مطالب را با فاصله زمانی یاد بگیرید تا از پراکندگی وقت شما در اثر خستگی جلوگیری شود. آزمایش ها نشان می دهد که یادیگری با فاصله زمانی بهتر از یادگیری بدون فاصله زمانی است.
۷٫ پس از آن که مطلبی را یاد گرفتید سعی کنید در فرصت های مناسب آن را برای خود تکرار کنید.
۸٫ آموخته های خود را به همکلاسی های خود منتقل کنید و برای آنها بازگو نمایید.
۹٫ مطالب یاد گرفته شده را در قالب پرسش از هم کلاسی های خود یا دیگران مطرح کرده و از آنها بپرسید.
۱۰٫ ذهن خود را با مطالب غیر ضروری انباشته نکنید.
۱۱٫ هنگام مطالعه یک فصل یا یک کتاب اول به کل آن نظر بیاندازید و سپس به مطالعه جزئیات و زیر عنوان ها بپردازید نه آن که از همان آغاز فصل، پاراگراف به پاراگراف و بدون یک نگاهی کلی به تمام فصل یا کتاب مطالعه را شروع کنید.
۱۲٫ پس از مطالعه هر فصلی، خلاصه فصل را به دقت بخوانید، عنوان های درشت را از نظر بگذرانید آنها را روی یک صفحه کاغذ بنویسید.
۱۳٫ به مقدرا کافی بخوابید زیرا در هنگام خواب است که اطلاعات جدید پردازش و اندوزش می شوند.
۱۴٫ معنادار کردن: این روش بهتر از هر شیوه دیگر به حافظه کمک می کند و هر چه معنا عمیق تر یا با جزئیات بیش تری رمزگردانی شود، مطلب بهتر به یاد می ماند. بنابراین، وقتی می خواهید نکته ای را از کتابی به خاطر بسپارید، احتمال یادآوری آن در صورتی بیش تر است که توجه خود را بیش تر بر معنای آن متمرکز کنید. هر چه عمیق تر و کامل تر به معنا توجه کنید، بهتر آن را به یاد می آورید.
۱۵٫ سازماندهی: با سازماندهی مطالب می توان به راحتی آن ها را یاد گرفت، حفظ کرد و سپس به یاد آورد؛ برای یادگیری و حفظ موضوع و مطلبی که دارای زیر مجموعه و زیرشاخه های متعدد و متکثر است، آن را در سلسله مراتبی منطقی قرار دهید و از کل به جزء و از بالا به پایین به زیرشاخه های جزئی تر تقسیم کرده، به خاطر بسپارید.
۱۶٫ بافت: ما معمولاً مطالب را در شرایط زمانی، مکانی و… خاص یاد می گیریم. مجموعه شرایط حاکم بر فضای یادگیری بافت نام دارد. ما وقتی می توانیم به آسانی مطالب را بازیافت کنیم که بافت حاکم بر بازیابی همان بافت زمان وقوع یادگیری باشد؛ مثلاً اگر قرار باشد شما نام همکلاسی های دوران راهنمایی خود را به یاد آورید، گردش در راهروهای مدرسه ای که دوره راهنمایی را در آن گذرانیده اید بازیابی اسامی دوستان همکلاسی را آسان تر می سازد.
۱۷٫ روش پس ختام: نام این روش متشکل از حروف اول شش مرحله آن است: پیش خوانی، سؤال کردن، خواندن، تفکر، حفظ کردن و مرور کردن. فرض کنید می خواهید بخشی از یک کتاب را به خاطر بسپارید و سپس بازیابی کنید. ابتدا باید با پیش خوانی برداشت کلی از موضوعات مهم انجام دهید. این نوع پیش خوانی سبب می شود مطالب مهم فصل را سازماندهی کنید. در مرحله دوم، باید درباره هر بخشی پرسش هایی طرح کنید. در مرحله سوم، باید هر بخش را باهدف پاسخ دادن به پرسش های طرح شده بخوانید. در مرحله چهارم، باید هنگام خواندن، ساختن پرسش و ایجاد ارتباط بین دانسته های خود درباره مطلب بیندیشید و به مطالب خوانده شده معنا دهید. سپس در مرحله پنجم و ششم، یعنی مراحل از حفظ گفتن و مرور کردن، باید بکوشید واقعیت های اصلی مطالب خوانده شده را به یاد آورید و به پرسش هایی که خود طرح کرده اید، پاسخ دهید.
۱۸٫ اگر می خواهید اعداد را به حافظه خود بسپارید از روش تقطیع استفاده کنید به این گونه که اعداد و ارقام را به اعداد معنادار تبدیل کنید مثلا زنجیره عددی ۸۳، ۶۱۹، ۲۱۷۷، ۱۴۹ را به زنجیره ۱۴۹۲، ۱۷۷۶، ۱۹۸۳ که سال های میلادی است تبدیل کنید.
۱۹٫ از مواد حاوی گلوکز (خرما، عسل و شیرینی جات طبیعی)، مواد دارای کلسیم و فسفر و ویتامین های D، C، B و A؛ مانند لبنیات، روغن ماهی، پرتقال، گوجه فرنگی، سبوس گندم، سبزیجات تازه، هویج و جگر به مقدار کافی استفاده کنید.
۲۰٫ با توجه به آموزه های دینی روشن می شود اجتناب از گناه و دوری از محرمات شرعی و اخلاقی نقش مؤثری در تقویت حافظه دارد.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

سلام.
یکی از دوستانم دچار افسردگی شدیدی شده و نیاز ب مشاپره جدی داره. اما متاسفانه با توجه ب قیمت های گزاف مشاوره و سو استفاده هایی ک در این زمینه انحام میشه. این دوستم هنوز از مشکل رنج میبره. میخواستم از شما خواهش کنم اگر مرکز قابل اعتمادی رو میشناسید ک قیمت های مشاوره ش پایین تر هست و کاربردی و مفیدن. معرفی بفرمایید. ممنونم. مشکل ایشون هم جدی ه با مشاوره تلفنی کارش راه نمیفته.

با اداره بهزیستی منطقه خودتون تماس بگیرید
و یا در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

سلام روز بخیر. من مادر دختر خانمی ۳۰ ساله هستم که الان حدود ۵ ما است که با آقایی که ۱۴ سار از خودش بزرگتره و به اصرار و خواست خودش نامزد کرده.
آقا شغلش خدماتیه و دیپلمه و تقریبا هیچ چیز نداره . تو تمام طول سالهای عمرشو کار کرده و برای خانواده اش خرج کرده خانه پدریشو ساخته زندگی برادرشو. و دادن جیزیه و ساختن زندگی برای اونها و تامین مالی مادر ووووووو خلاصه اینکه الان هیچی نداره و مدت ۵ سالی هست که با من ودخترم در ارتباطه. البته ناگفته نماند که برادرم در جریان کامل و تا حدی هم پسر بزرگم در کاملجریان رفت و آمد ایشان بودند. در این میانه مادر ایشان چندین مرتبه بنده و مادرم و دخترم رو دیدند البته اون زمان هنوز جریان تصمیم برای ازدواج در کار نبود تا حدود یکسال و نیم کمی بیشتر ایشان باتفاق مادر و خواهر و برادرشون ا مدن خواستگاری در واقع برای دیدن دختر امدند که من هم بطور خصوصی و بد ن اطلاع داده به اعضای خانواده برگزارش کردم. لازم بذکره که دختر من لیسانس حسابداری و از نظر پوشش فرد نرمال نه بد حجاب بوده و نه بسیار سفت و سخت . تا قبل ا این ماجرا اهل چادر سر کردن نبوده اما در این اثناء چادری شد و مختصر آرایشی هم که داشت از بین رفت .

تنها راهی که میتونه موثر باشه مشاوره و داشتن دوره نامزدی کنترل شده است تا خانواده ها با هم معاشرت کنن و شناخت بیشتر و بهتر به وجود بیاد
چون در خیلی از این دوره ها دختر و پسر متوجه اختلافات زندگی میشه و از ادامه راه خودداری میکنه
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام، مدتهاس دارم به خودکشی فکر میکنم، سابقه ی چندین بار خودکشی تو دوران نوجونیم داشتم که خانوادم مطلع شدن و به موقع منو رسوندن به بیمارستان، هر روزی که میگذره میلم به خودکشی بیشتر میشه و در رابطه با تصمیم خودکشیم مصمم تر میشم، نمیدونم چیکار کنم. لطفا راهنماییم کنید، تشکر.مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران

در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

باسلام.دختری ۲۱ ساله ام. تا حدود ۵-۶ ماه قبل مشکلی نداشتم خیلی انرژی داشتم و به شدت به اینده امیدوار. تصمیم داشتم کنکور شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم.اما به یکباره بعد از یک شوک که تو یک حادثه تصادف رخ داد که البته خیلی هم جزیی بود.اما چون ناگهانی بود.فکر میکنم اثر سو داشت از همون روز به بعد من کم کم ترسیده شدم کارم به جایی رسید که تو خونه هم احساس ارامش نداشتم.بیرون که میخواستم برم انگار که میخوام برم سفر اخرت.شرایط خیلی بد.حالا با گذشت چند ماه کمی بهتر شدم.اما به کلی امیدمو به اینده از دست دادم.دیگه هیچ چیز به نظرم خوش ایند نیست. چیزی خوشحالم نمیکنه.حتی فکر قبول شدن تو دانشگاهی که دوس دارم.استرس دایمی دارم.مستاصل شدم.لطفا راهنماییم کنید.با تشکر

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با سلام و خسته نباشید.
یک سوال .آیا امکان دارد کسی که شغلش مشاوره هست و چندین سال است که هم در وزارت آموزش و پرورش فعالیت میکند وهم در کلینیک های خصوصی روانشناسی مشکلات خیلی از خانواده ها را حل میکند خودش نتواند در منزل این آموخته هایش را عملی نماید؟تا جایی که نتواند حتی مشکل روحی شوهرش را برطرف نماید.

بستگی داره نوع دیدگاهش در برخورد با مشکلاتش چطور باشه

با سلام.
این شخص مدت ۱۶ سال است که با اینجانب ازدواج کرده و در این مدت خیلی مرا اذیت نموده است.
شک در ارتباط با دیگران ۱۰ سال پیش تا جایی که به خوردن قرص و خودکشی منجر شده است که بخیر گذشته است.بی احترامی به خانواده اینجانب و بی احترامی به میهمان.پافشاری در سهم الشریک نمودن آپارتمان و ایجاد دعوا ودلخوری در منزل به کرار.

با سلام و عرض ادب

یک سوال اساسی داشتم که یک جواب اساسی میخوام، چطوری میشه احساس دل تنگی و تنهایی رو از بین برد،من پسر ۲۴ ساله هستم و به شدت احساس دل تنگی میکنم و نیاز دارم که واقعا یکی از جنس مخالف منو ارضای عاطفی و روانی کنه، به نظرتون چیکار باید کرد؟

با سلام
تنهایی ممکن است مشکل خیلی ها باشد ولی اینکه حتما جنس مخالف شما را ارضا ی عاطفی کند ماله ای دیگر است .دوستان هم جنس می توانند به لحاظ عاطفی و حمایت و پشتیبانی به شما کمک کنند و این تنهایی را مرتفع کنند .داشتن فعالیت های اجتماعی مختلف ،ورزش کارهای مورد علاقه و افزایش روابط اجتماعی مهم است .هیچ وقت این حس تنهایی را به خودتون تلقین نکنید و فکر کنکنید حتما جنس خالف باید نیاز را مرتفع کند .و صادقانه اینکه اگر شرایط ازدواج دارید در چهارچوب ازدواج عمل کنید و اگر نه فکر نکنید با وارد شدن جنس مخالف فقط به دنبال نیازهای عاطفی خواهید رفت …..
موفق باشید

سلام من مشاورهتحصیلی ازتون میخواستم…من لیسانسمو در مقطع کارشناسی اتاق عمل تمام کردم و در حال حاضر ترم یک ارشدمو در رشته آناتومی گذروندم…فبل از انتخاب این رشته فکر میکردم که رشته آناتومی همه علاقمو به خودش جذب میکنه اما الان میبینم که به رشته ای که بالینی باشه مثل رشته دوره لیسانسم علاقه بیشتری دارم تا رشته آناتومی…اما نمیدونم انصراف بدم یا نه..گیجم نمیدونم به فکر خودمو علاقم باشم یا خانوادم…
میترسم آخه من هیچوقت آدم جا زدن نبودم..من همیشه رتبه یک دوران لیسانسم بودم الانم توو ترم یک ارشدم بهترین نمره ها رو آوردم…
اما نمیدونم…کمکم کنید

با سلام
دوست عزیز بهتره این رشته رو تمام کنید و برای دکتری تصمیم بگیرید .وقتی نمرات و عمکلرد خوبی دارید خب بهتره ادامه بدید و انصراف فقط باعث میشه چند سالی زمان شما از دست برود .هر چند به مسائل بالینی علاقه داشتید .شما قطعا اگر علاقه ای نداشتید خب وارد این رشته نمی شدید
بهتره دوره دکتری رو با توجه به علاقه انتخاب کنید ضمن اینکه به نظر میرسد فرد با مطالعه ای باشید می تونید دانش تون رو در زمینه مورد علاقه افزایش بدید
موفق باشید

سلام وعرض ادب من دارای مدرک کاردانی رشته معماری از دانشگاه فنی قم هستم و حال نوبت به ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی رسیده از شماتقاظا دارم بنده رو در انتخاب دانشگاه یاری کنید .به نظر شما تحصیل تو دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش وبه یا دانشگاه آزاد قم.ایا در اینده در نوع مدرک واعتبارشون تفاوتی هست.متشکرم

با سلام احتمالا می دونید که امروزه انقدر تعداد و تنوع دانشگاه ها زیاد شده که برای جذب و استخدامی بیشتر از نوع مدرک و دانشگاه مهارت و تخصص و رزومه فرد اهمیت دارد اینکه دانشجویان تحصبلات تکمیلی زیادی داریم که بیکار هستند و فردی با مدرک پایین تر به دلیل تخصث مهارت اموزی و رزومه خوب استخدام شده است شما بسته به نوع هزینه و مسافت انتخاب کنید البته شاید شرایط دانشگاه های ازاد به نسبت غیر انتفاعی ها با ثبات دار باشد و به لحاظ اموزشی قوی نر باشند د ر نهایت تلاش خود شما و مهارت اموزی علاوه بر مدرکرایی اهمیت دارد .موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

با سلام احتمالا می دونید که امروزه انقدر تعداد و تنوع دانشگاه ها زیاد شده که برای جذب و استخدامی بیشتر از نوع مدرک و دانشگاه مهارت و تخصص و رزومه فرد اهمیت دارد اینکه دانشجویان تحصبلات تکمیلی زیادی داریم که بیکار هستند و فردی با مدرک پایین تر به دلیل تخصث مهارت اموزی و رزومه خوب استخدام شده است شما بسته به نوع هزینه و مسافت انتخاب کنید البته شاید شرایط دانشگاه های ازاد به نسبت غیر انتفاعی ها با ثبات دار باشد و به لحاظ اموزشی قوی نر باشند د ر نهایت تلاش خود شما و مهارت اموزی علاوه بر مدرکگرایی اهمیت دارد .موفق باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

ممنون از مطالب سایتتون

موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرکز مشاوره وابسته به کانون مشاوران ایران می باشد.

مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران
مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *