مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

 
helpkade
مرکز مشاوره رازی فردیس کرج
مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

 دزدی کودکان دبستانی

دزدی انواع مختلفی دارد این انواع عبارتند از :

1- دزدی هوشیارانه

2- دزدی احمقانه

3- دزدی انتخابی

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

 4- دزدی بی قید و شرط

5- دزدی تنها یا دسته جمعی و…

اگر چه دزدی مسئله ای اجتماعی است ولی مطالعات انجام شده درباره علت و انگیزه آن ناقص است. کودکان و نوجوانانی که به علت دزدی به مراجع قانونی سپرده می‌شوند سالیانه از ده ها هزارنفر تجاوز می‌کنند. متاسفانه هنوز جامعه نپذیرفته است کودکی که دزدی می‌کند به جای آن که توسط پلیس ومحاکم غذایی تنبیه شود باید به وسیله روانپزشک مورد معاینه و معالجه قرار گیرد. افراد جامعه و حتی والدین کودکی که دزدی کرده است همیشه منتظر اعلام محکومیت او از طرف دادگاه تنبیه و پرداخت جریمه هستند بدون آنکه به علت و انگیزه دزدی توجه کنند.افراد باهوش معمولا اشیا مورد نیاز خود را سرقت می‌کنند و دزدی این افراد غالبا آشکار نمی شود؛ در حال دزدی کودکان عقب افتاده به علت عدم رشد کافی هوش خیلی زود آشکار می‌گردد، حتی نوع شئ سرقت شده در افراد باهوش و کودک عقب مانده تفاوت دارد.

چرا کودکان دزدی می‌کنند؟ کودکان به چند دلیل ممکن است گاهی وسایل و اسباب‌هائی را که مال آنها نیست، بدون اجازه بردارند. این دلایل، هم از کودکی به کودک دیگر و از شرایطی به شرایط دیگر فرق می‌کنند.

۱) گاهی والدین ناخواسته رفتارهای منجر به دزدی را تقویت می‌کنند. پدر و مادری که متوجه می‌شوند کودکشان بدون اجازه چیزی را برداشته است، باید تذکرهای لازم را همان موقع به کودک بدهند. برای مثال به او بگویند: ”این وسیله مال تو نیست و نباید آن را بدون اجازه برداری“ و یا ”آن وسیله را پس بده و عذرخواهی کن“ و یا … .

۲) گاهی کودک با مشاهدهٔ رفتار اطرافیانش این عمل را یاد می‌گیرد. والدینی که وسایلی را بدون اجازهٔ صاحبش بر می‌دارند، به نوعی موجب بدآموزی برای کودک خود می‌شوند. برای مثال، زمانی‌که به رستوران و یا مکانی عمومی می‌روند اگر بدون اجازه وسیله‌ای را از آن‌جا بردارند و فرزندشان نیز شاهد این عمل باشد، به‌طور حتم این کار را جایز خواهد شمرد و در آینده تکرار خواهد کرد.

۳) برخی کودکان چون هیچ پولی از خودشان برای خرج کردن ندارند، دزدی می‌کنند. گاهی کودک دوست دارد برای خودش چیزهای کوچکی مثل، بستنی، شکلات و یا بیسکویت بخرد، ولی پول ندارد. در این حالت اگر او پول نداشته باشد، ممکن است به سراغ کیف پدر یا مادرش برود.  ۴) گاهی کودک برای رقابت بین هم‌سالانش دست به دزدی می‌زند. برخی از کودکان دزدی می‌کنند تنها به‌دلیل این که دوستانشان آنها را در گروه خودشان بپذیرند.

۵) گاهی دزدی کودک ناشی از مشکلات رفتاری ـ هیجانی کودک است. برخی از کودکان که دچار مشکلات مرزی هستند، دست به رفتارهای نابه‌هنجار می‌زنند. برای مثال، کودکان عقب‌ماندهٔ ذهنی قادر به درک قوانین اجتماعی نیستند و ممکن است گاهی از فروشگاه‌های محلی چیزی بردارند.

به نام خداوند جان و خرد

 

آنچه در مورد یکدیگر باید بدانیم!

آسانترین راه برای توجیه مشکلاتمان مقصر دانستن دیگران است. در صورتی که اکثر مشکلات ، نابسامانی ها و ناراحتی هایی که برایمان پیش می آید مسئول و مقصر خود ما هستیم و اگر در زندگی احساس خوشبختی، لذت و سعادتمندی نمی کنیم. گناه ما نااگاهی از مهارت های لازم بخصوص مهارتهای زندگی و ارتباطی است زیرا ارزشمندی انسان ها در تعامل با دیگران معلوم می شود.

نکته ی مهمی که زوجین در این خصوص باید مد نظر قرار دهند باور وجود تفاوت های فردیست که حاصل برخی خصایص ارثی، آموزشی و تجربیات محیطی است. و از آن جمله می توان به تفاوت های ژنتیکی، تفاوت در ساختار مغز، ارتباط بین دو نیمکره ی چپ و راست مغز، تفاوت های بدنی، تفاوت در نحوه ی تفکر، تفاوت در نحوه  ارزش ها و معیارها، تفاوت در نحوه برقراری ارتباط اشاره کرد. که این امر همواره باید مورد دقت و توجه زوجین باشد.

 

تعيين جنسيت قبل از بارداري

جنسيت جنين هميشه مورد توجه خاص خانواده ها در سراسر دنيا بودهاست و هم اكنون نيز گاهى يكى از معضلات باردارى تطابق نداشتن جنين موجود در رحم با جنسيتمورد درخواست پدر و مادران است. از نظر طبيعى در مقابل هر ۱۰۰ دختر، حدود ۱۰۲ تا ۱۰۵پسر به دنيا مى آيند.اگرچه در جوامع پيشرفته تعيين جنسيت جنين اغلب موضوع مهمىنيست، ولى در اين جوامع و حتى در بين تحصيلكردهاعلاقه به يك جنس گاهى بيشتر است.

 

بهداشت روان و خانواده

یکی از عوامل
مؤثر در  شکل گیری  رفتار فرد ، خانواده است . فضای خانه ، نخستین
و بادوام ترین عاملی است که ، در رشد شخصیت افراد تأ ثیر می گذارد . به گونه ای که
می توان گفت پدرومادر نیرومندترین آموزگار افراد در زندگی، آموزش خانوادگی
پایدارترین آموزش و محیط خانه مهمترین آموزشگاه برای هر فرد می باشد . 

 

به نام خدا

قا بل توجه دانش آموزان گرامي مراكز پيش دانشگاهي دخترانه و پسرانه

پايگاه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسري 1395

با تعرفه مصوب اداره كل آموزش و پرورش استان البرز

 

مركز مشاوره رازي فرديس

(اداره آموزش و پرورش ناحيه دو كرج)

روش كار : انتخاب رشته رايانه اي با دو جلسه مشاوره تا قبل از تكميل فرم اصلي انتخاب رشته

توسط مشاوران مجرب  (كنكور و دانشگاه)

 

رشته هاي : 1- رياضي فيزيك  2- علوم تجربي  3- علوم انساني  4- زبان  5- هنر

6-کاردانش 7- فنی و حرفه ای

 

نشاني : فرديس نرسيده به فلكه اول کوچه شهید تقی پورمرکز مشاوره رازی فردیس کرج

 

تلفن: 36618898-36619010

 

سن ازدواج

 برای ازدواج علاوه بر نیاز به رشد جسمی و جنسی ، رشد روانی و اجتماعی نیز مورد نیاز است. در اواخر دوره نوجوانی و شروع دورۀ جوانی رشد جنسی  مراحل تکامل خود را میگزراند و فرد توانایی تولید مثل پیدا می کند. در اواخر سنین نوجوانی اغلب دختران به فکر ازدواج می افتند، در حالیکه پسران در این سن  بیشتر تمایل دارند به موفقیت شغلی دست یابند و کمتر به ازدواج  فکر میکنند .

این مرکز آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های زیر میباشد

با کادری متخصص و مجرب

روانپزشکی                                             اعتیاد                        

روانشناسی                                            مشاوره تربیتی

گفتار درمانی                                           مشاوره تحصیلی

اختلالات روانی                                         مشاوره کودک و نوجوان

خانواده درمانی                                        مشاوره شغلی و حرفه ای

مشاوره خانواده                                     مشاوره کودک و نوجوان

مشاوره پیش از ازدواج                              مشاوره جهت کنکور و دانشگاه

 


زمان فعالیت مرکز شنبه تا چهارشنبه     ساعت ۸ صبح تا ۵  عصر               

آدرس:کرج. فردیس. نرسیده به فلکه اول.جنب دبیرستان شهید رحیمی

تلفن:۶۶۱۸۸۹۸-۰۲۶۱

 

بهترین روش رفتار با نوجوان

ايجاد ، نگهداي و ارتقای  سطح بهداشت روانی در سراسر دوران زندگی از ضروريات است و اين ضرورت در پرورش کودکان ، نوجوانان  و جوانان از اهميت بيشتر و  مهمتري برخوردار است افزایش فشارهای روزافزون زندگی صنعتي وبمب باران اطلاعاتي بر اعضاي خانواده، تعريف و تشخيص  سبک مثبت فرزند پروری را برای والدين بصورت چالش بزرگی مطرح نموده است . كه در اين پي نوشت سعي ميكنم به برخي از تکنیکهای كاربردي فرزندپروری اشاره كنم.

دستورالعمل‌هايي براي والدين جهت تقويت مهارتهاي فرزندپروري

 مديريت استرس در والدين

تأثير مستقيم پدر يا مادر بر رفتار كودك غير قابل انكار است. اگر هر يك از والدين داراي مشكلات شخصي باشند احتمال وجود مشكلات رفتاري در كودك آنها بيشتر خواهد بود. همه ما مي‌دانيم كه هيچكس تحت تأثير استرس‌هاي شديد نمي‌تواند كارش را به خوبي انجام دهد. انجام وظايف پدر و مادري نيز از اين امر مستثني نيست. فشارهاي رواني اعم از قبيل شخصي، استرس زناشويي / ارتباطي، استرس والدين و استرس ناشي از حمايت اجتماعي ضعيف مي‌باشند.

مراکز مشاوره کرج تعدادی بیش از لیست مطرح شده زیر هستند. ما سعی کرده ایم لیستی از بهترین مراکز مشاوره کرج را گلچین کنیم. این بدان معنا نیست که اگر مرکزی در لیست ما نیست مرکز مشاوره خوب در کرج نیست . خدمات لیست زیر شامل مرکز مشاوره کودک در کرج ، مشاوره ازدواج ، مشاوره نوجوان ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره تحصیلی و.. می باشند.

کلینیک تخصصی مشاوره مهر آریا

آدرس: کرج – بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی

ابتدای پل زیر گذر ، برج ارم طبقه نهم واحد ۳۵

تلفن پذیرش:

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

۰۲۶۳۲۲۶۵۵۳۳

۰۹۳۶۹۵۱۳۹۴۳

در اینجا لیست سایر مراکز مشاوره کرج را اورده ایم از جمله مرکز مشاوره خوب در کرج ، مرکز مشاوره رازی کرج ، مرکز مشاوره رایگان در کرج ،مرکز مشاوره وصال کرج ، مرکز مشاوره دولتی در کرج ، مرکز مشاوره رازی کرج بلوار ماهان ، مرکز مشاوره در فردیس ، مرکز مشاوره البرز به همراه شماره تلفن و آدرس آنها ، اگر شما روانشناس شاغل در شیراز هستید و نام خود را در لیست مراکز مشاوره زیر نمی بینید از طریق لینک ثبت نام طلاعات خود را وارد نموده تا پس از اعتبار سنجی و تایید نام مرکز مشاوره شما هم نمایش داده شود.

کلینیک مشاوره گلشن 

آدرس:

مرکز مشاوره البرز

آدرس: چهارراه طالقانی ، کنار گذر شرقی ، برج ارم ، طبقه ۷ ، واحد ۲۸

تلفن تماس : ۰۲۶۳۲۲۶۵۵۴۱

۰۲۶۳۲۲۶۵۹۰۴

لیست فوق شامل : مراکز مشاوره و روان درمانی کرج ، بهترین روانشناس کرج ، مرکز مشاوره رایگان در کرج ، مشاور خانواده در کرج ، مشاور تحصیلی در کرج ، مشکلات خانوادگی ،  مرکز مشاوره کرج  می باشد. که این لیست نیز به مرور تکمیل می شود.

شهرستان‌های موجود در سامانه مراکز مشاوره  کرج

امیدوارم که برگه معرفی بهترین مراکز مشاوره  کرج به شما کمک کرده باشد.

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

مرکز مشاوره رازی ، مرکز مشاوره و روانشناسی در کرج با بیش از یک سال فعالیت در زمینه‌های مشاوره کودک، خانواده، زوج، پیش از ازدواج، اختلالات و…. فعالیت می‌نماید.

مرکز روانشناختی رازی با بهره‌گیری از بهترین پزشکان و روانشناسان برپاکننده گارگاه آموزشی برای عموم مردم و دانشجویان و برگزارکننده دوره‌های کارورزی برای فارغ‌التحصیلان روانشناسی می‌باشد.

همچنین دوره‌های گروه‌ درمانی نیز در این مرکز مشاوره انجام می‌پذیرد.

مرکز مشاوره رازی با کسب عنوان بهترین مرکز مشاوره و روانشناختی کشور در سالهای ۹۵ و ۹۶ با کادری مجرب، آماده ارائه انواع خدمات روانشناختی در زمینه های زیربالینی کودک: ناسازگاری با والدین، ترس، اضطراب، ناخن جویدن، پرخاشگریبالینی بزرگسال: اضطراب، افسردگی، وسواس، عدم اعتماد به نفس و عزت نفساختلالات یادگیری: اختلال در زمینه های خواندن، نوشتن، ریاضی و …مشاوره خانواده: پیش از ازدواج، زوج درمانی، مشاوره طلاقگفتار درمانی: درمان انواع اختلالات گفتار و زبانروانپزشک: تجویز داروهای مناسب حال فردکاردرمانی: مشکلات یادگیری، مشکلات حسی، تاخیر در رشد و…راه اندازی دستگاه نوروفیدبک برای درمان بیش فعالی، اضطراب، افزایش تمرکز و افزایش توانمندیهای ذهنی
مشاوره در کلیه زمینه‌های درخواستی با مشاوران متخصص و مجرب در این مرکز صورت می‌پذیرد.

روزهای زوج از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۹:۰۰روزهای فرد از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

چنانچه نحوه آشنایی و تماس شما از طریق سایت کرج کلینیک باشد از تخفیفیات ویژه مشتریان آنلاین ما برخوردار خواهید شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

karajclinic.com تنها به منظور اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است؛ لذا مسئولیت صحت و سقم اطلاعات به عهده آگهی دهنده می‌باشد.

تلفن:
۰۲۶-۳۲۵۶۴۰۴۴ ، ۰۲۶-۳۲۵۶۴۰۶۶ ،۰۹۱۰۹۴۳۷۰۳۰ ، ۰۹۱۲۳۶۸۰۹۲۳

ایمیل: farhikhteweb@gmail.com

آدرس: کرج،خیابان مطهری، جنب آموزش و پرورش ناحیه ۳، برج پارسیان، طبقه ۷، واحد ۲۰

تمامی حقوق این سایت مربوط به بخش طراحی توسعه شرکت فرهیختگان شبکه البرز می باشد

علت تداوم لجبازیهای کودکان آنست که والدین در برابر لجبازی‌های آن‌ها رفتار ثابتی ندارند.

اگر همیشه با کودکان رفتار ثابتی داشته باشیم، لجبازیها به مرور، تمام میشوند…

مرکز مشاوره خانواده و خدمات روانشناختی

  

   امید فردا   

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

**********

 تخصصی خانواده _ تخصصی زوج  _  تخصصی کودکان_روانپزشکی _ هیپنوتیزم _ EMDR _مشاوره حقوقی خانواده     

                     مشاوره خانواده  تلفنی       

9099070551    تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور 

   9092332107     تماس از استان البرز

************

*** روانشناسان و مشاوران مرکز  ***

 

محمدحسین شابهرامی     مدیر و مسول فنی مرکز

دکتری تخصصی مشاوره خانواده

دکتر مرتضی حیاتی  متخصص اعصاب وروان

محسن افشاری      دکتری تخصصی روانشناسی

محسن صفیاری        دکتری مشاوره و راهنمایی

فرامرز فرمانی            دکتری روانشناسی

رضا کیانی            کارشناس ارشد گفتار درمانی

سمیه اینانلودکتری تخصصی مشاوره خانواده

لاله جوانبخت  دکتری تخصصی روانشناسی 

مهبین سلیمانی  دکتری تخصصی مشاوره خانواده   

شیوا حیاتی           کارشناس ارشد روانشناسی

لیلا دانشی  کارشناس ارشدمشاوره وراهنمایی

خانم محمدی مشاور حقوقی خانواده و وکیل 

       مشاوره و روانشناسی خانواده 

  مشاوره  مشکلات زناشویی

 

  مشاوره مشکلات کودکان و نوجوانان

  

گارگاه های گروهی ویژه کودکان

 

کارگاه گروهی ویژه خانواده ها

 

کارگاه آمورشی ویژه دانشجویان

 

مرکز توانبخشی و آموزش مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان 

طراوت روان

مشاوره اختلالات یادگیری (خواندن – دیکته – ریاضی)مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

توجه – دقت – تمرکز

×××××××××××××××××

آدرس : فردیس – فلکه 5 -خیابان 53 غربی.نبش فضای سبز  – طبقه دوم-

مرکز مشاوره و روانشناسی امید فردا 

مرکز اختلالات یادگیری دانش آموزان طراوت روان

تلفن پیامک  09354318800      36564940  -36502014

36502089  026

 

 

 

 

 

❤️شڪل اول: 

یعنی قدرتشان رابردیگری اعمال میڪنندوباڪنترل دیگری یادیگران احساس قدرت میڪنند.تذڪردادن به دیگران. غرزدن ایرادگرفتن ومجبورڪردن دیگران به ڪارهایی ڪه به گمان این افرادبه صلاح آنهاست نمونه این رفتارهاست.

♦️شڪل دوم:

 یعنی قدرت رابادیگران تجربه میڪنندمثل وقتیڪه شماقراراست تصمیمی بگیرید

 

⁉️ من کی ام؟ اینجا کجاست؟

پیش از هر اقدامی برای ازدواج، با خودتان به گفت وگو بنشینید، بهتر است احساسات و عواطف تان را در یک کفه ترازو و عقل و منطق تان را در کفه دیگر آن قرار دهید و از خود سوال کنید:

✔️ چرا می خواهید خانواده تشکیل دهید؟

✔️ در زندگی مشترک به دنبال چه هستید؟

✔️ چقدر خود را می شناسید و اگر قرار باشد خودتان را توصیف کنید، درباره ویژگی های مثبت و منفی تان چه می گویید؟

✔️ برای موفقیت در زندگی کدام خصوصیت اخلاقی و شخصیتی تان را باید کمرنگ تر یا پررنگ تر از قبل کنید؟

✔️ عمده دلایل تان برای ایجاد تغییر و تحول در رفتارتان چیست؟ 

✔️ چگونه همسری را برای زندگی مشترک می پسندید؟

✔️ برای موفقیت در زندگی مشترک، کدام ویژگی های اخلاقی و شخصیتی همسرتان باید بارز باشد؟

✔️ چقدر آداب همسرداری می دانید و برای آگاهی از آن تلاش کرده اید؟

✔️ مهم ترین وظایف شما در قبال همسر آینده و زندگی مشترک تان چیست؟

✔️ آیا به قدر کافی مسئولیت پذیر هستید؟

✔️ تا به امروز چند تصمیم مهم برای زندگی تان گرفته اید؟ پای این تصمیم ها چقدر ایستاده اید؟

🌀 پس از پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل، باید با توجه به نوع جواب هایتان، آنها را یکی از دو کفه ترازو تقسیم بندی کنید، توصیه می کنیم برای اجتناب از اشتباهات یا سوگیری های رفتاری که شاید به قضاوت نادرست تان منجر شود با فردی امین و متعهد این سنجش را انجام دهید. اگر کفه عقل ترازویتان کمی بیش از کفه احساسات تان سنگینی کرد و در نتیجه آن، به دیدگاه مساعدی راجع به خودتان دست یافتید، می توانید مراحل بعدی سیر ازدواج را طی کنید

در زندگی زناشویی یڪی از بدترین رفتارهایی ڪه یڪ زن نسبت به همسرش داره اینه ڪه نشون بده  به #رابطه_جنسی نیاز و تمایل نداره و عقیده داشته باشه  ڪه فقط مرد باید پیشقدم بشه و پیش قدم شدن در رابطه رو برای خودشون ڪسر شأن میدونن. این طرز تفڪر یڪی از مخرب ترین رفتار ها در روابط زناشوییه…

 

👈 یکی از دلایل رشد فکری سئوال پرسیدن است. 

✅انیشتن در پاسخ به این سئوال که چگونه نظریه نسبیت را داده است گفت: هر روز که  از مدرسه باز می گشتم مادرم این سئوال را از من می پرسید که امروز چه سئوال زیبایی از معلم خود پرسیدی؟  و من سعی می کردم برای این که  جواب مادر خود را به خوبی بدهم هر روز سئوال خوبی از  معلم می پرسیدم و از این طریق  این سئوالات من به فضا و کهکشانها رسید. 

✨مادر انیشتین با پرسیدن سئوال عملا باعث تفکر بهترو جذاب شدن تفکر برای او می شده  است. به دنبال پرسیدن سئوالهای جذابتر و بهتر باشید. این یک تکنیک برای فکر کردن است. 

🚫در ایران اکثر پدر و مادرها می پرسند نمره ات چند شده است 20 شدی؟ 

👈تفاوت نگرش مادر انیشتن  به سوال به خوبی بیان کننده چرایی شکل گیری انیشتین است.

«خود رای» شدن جوانان نتیجه رفتارهای متضاد والدین

هماهنگ نبودن والدین در نحوه رفتار با نوجوان :در بعضی خانواده ها، والدین در تربیت نوجوان شان یک صدا نیستند. یعنی رفتار پدر و مادر با نوجوان شان شبیه هم نیست. در این خانواده ها نوجوان راه خودش را می رود و پدر و مادر هم به فکر مشکلات خودشان هستند.

در این حالت والدین و فرزندان فقط یک « هم خانه بودن » را در کنار یکدیگر تجربه می کنند. در این خانواده ها به جای این که والدین در رفتار با نوجوان شان وحدت رویه داشته باشند، خود نوجوان موضوع اختلاف می شود. مثلا مادر می گوید فرزندش اصلا این کار را انجام ندهد و پدر اصرار می کند که نوجوان حتما باید این کار را انجام دهد و نوجوان هم کاری را که دوست دارد، انجام می دهد. این موارد دست به دست هم می دهد تا نوجوان احساس آرامش نکند و به دوستان نامناسب پناه ببرد. اگر در یک خانواده بین اعضای خانواده، احترام متقابل برقرار باشد، نوجوان کمترین خطر را احساس می کند و در نتیجه رفتارهای پر خطر او هم به کمترین میزان ممکن کاهش می یابد.⭐️🌻⭐️🌻 

‼️‼️تک فرزندی

ممکن است برای شما به عنوان والد این سوال مطرح شده باشد که تک فرزندی خوب است یا نه؟

ایا فرزندم به خاطر تک بودن دچار مشکلات تربیتی می‌شود؟

یا گاهی از طرف کودکتان تحت فشار هستید که برای وی خواهر یا برادری به دنیا بیاورید.

‼️تک فرزندی به خودی خود عیبی ندارد و تاکنون نیز در  کودکان تک فرزند مشکل شناخته شده‌ای دیده نشده است.

تعداد فرزندان به تنهایی تاثیری روی روند رشد و تکامل بچه ها ندارد.

‼️‼️حتی دیده شده است که کودکان تک فرزند چون وقت بیشتری را با بزرگسالان می‌گذرانند، در بعضی موارد تواناییهای بیشتری هم دارند، به عنوان مثال، دایره لغات بزرگتری دارند.‼️نکته مهم این است که صرفنظر از تعداد بچه ها نوع تربیت و فرزندپروری والدین است که باعث به وجود آمدن مشکل می‌شود.⭐بخصوص در تک فرزند ها گاهی والدین خیلی به کودکشان، محبت می‌کنند یا دلسوزی زیاد دارند. 

 

یكی از بزرگ‌ترین مشكلات بین والدین و فرزندان در نوجوانی ، پرخاشگری و خشم فرزندان است كه شاید باور نكنید اما جلوگیری از آن راه‌حل ساده‌ای دارد؛ 

راه‌حل این است كه دستگاه «تولید خشم »را از برق بیرون بكشید! شاید بگویید این دیگرچه حرفی است. 👈خب اجازه بدهید كمی توضیح بدهیم:

مقایسه مداوم فرزندان آن هم از كودكی با بچه‌های فامیل، دوستان و حتی همبازی‌های مهدكودكشان باعث می‌شود كه آنها در نوجوانی با توجه به سرخوردگی ناشی از مقایسه و رقابت دائم ، بیش از حد معمول حساس و خشمگین باشند.

 خوب است بدانید بچه‌ها وقتی نمی‌توانند فاصله خودشان را با كسانی كه پدر و مادر با آنها مورد مقایسه قرار می‌دهند پركنند، احساس شكست و طردشدگی خواهند كرد؛احساس تلخی كه مقدمه صدمات روانی زیادی است؛ ‌‎‌‌‌‌‌‌‌

گاهی والدین به دلایل منطقی یا غیرمنطقی بین فرزندان شان تبعیض قائل می شوند. اعمال تبعیض بین فرزندان موجب کاهش اعتماد به نفس، منزوی شدن و کینه ورزی در آنها می شودبسیاری از ناهنجاری های دوران کودکی، نوجوانی و به خصوص جوانی، ریشه در تبعیض والدین نسبت به فرزندان شان دارد.

حسادت به خواهر یا برادر وجه ديگر خشم است كه بر اثر كمبود عشق از طرف والدين بوجود می آید  زمانی که به كودك اجازه داده نمي شود از احساسش نسبت به فرزندان دیگرِ خانواده صحبت کند حسادت به رفتار پرخاشگرانه تبدیل می شود و کودک خشمش را متوجه خواهر و برادرش می کند

حسادت اشاره به اين موضوع دارد كه كودك احساس می كند سهمش را دريافت نكرده است و نفر آخر است

 

كد موسيقي براي وبلاگ

استاد پناهی درمانگراضطراب،افسردگی و وسواس

مدیر و موسس مرکز مولف برگزیده کشوری در سال 1395

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

استاد ضرغام قنبرپورعالم مشاورخانواده

کلینیک روان شناسی و مشاوره آرش
تنها مرکز روان شناسی و مشاوره تحت نظارت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران در(فردیس کرج و حومه)
شماره مجوز سازمان نظام: 658 / م
زوج درمانی (کمک به حل ناهماهنگی هاوتعارضات زناشویی)
روان درمانی (درمان اضطراب، افسردگی و وسواس)
مشاوره پیش از ازدواج
خانواده درمانی
درمان مشکلات کودک و نوجوان( پرخاشگری، ناخن جویدن،سنجش هوش،دروغ گویی،بیش فعالی،خودکشی)
درمان اختلالات یادگیری(اختلال در ریاضیات، دیکته و خواندن)
روان سنجی و اجرای تست های هوش و شخصیت کودک و بزرگسال
روان پزشکی و دارودرمانی
نوروفیدبک(بررسی عملکرد مغز)
مشاوره تحصیلی و کنکور
گفتاردرمانی
مشاوره به گزینی(پیش از طلاق).
موسس و مسئول فنی: ضرغام قنبرپورعالم، دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی تهران
موسس ومسئول فنی مرکز آرش
مولف برگزیده کشوری درحوزه خانواده و فرزندان در سال 1395 می باشد
ساعات کار مرکز:
تمام روزهای هفته بجزجمعه ها
صبح ها: 9 تا 13 و عصرها 15 تا 20
 

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

خانم های محترم  

جهت معاینه آنلاین و  برآورد هزینه کاشت ابرو در کلینیک تخصصی رنسانس کلیک کنید

سلام خانم های گل 

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

مرکز مشاوره راه مهربانی رفتم پیش دکتر غلامی واقعا عالیه 

شمارشو از همین نینی سایت برداشتم ولی خدا خیرشون بده عالی مشاوره میدند

فاز4 مهرشهر33529277

مامانای عزیز از شما بابت معرفی مرکزمشاوره راه مهربانی و معرفی دکتر فرهاد غلامی واقعا ممنونم 

من خیلی ازشون کمک گرفتم البته مرکز مشاوره مهمی بود ولی بازهم تشکر میکنم

مامان های خوشگل اگر مشاوره خوب تو کرج میخواهید مرکز مشاوره راه مهربانی و دکترررر غلامی 

شماره تلفن کلینیک02633529277-

بچه ها عزیز

اینم لیستی از پزشکان روان پزشک در کرج

متخصص روانپزشک خوب در کرج

دکتر مهسا حیدری روانپزشک و متخصص اعصاب و روان خیلی خوب تو شهریار و فردیس هستن….۰۹۰۵۹۵۹۷۳۹۰

۶۵۲۵۸۷۰۷

سلام. من به دکتر دانیال خواجوی مراجعه کردم بسیار دکتر حاذقی هستند و استرس و بی خوابی شدید داشتم، من که حالم خیلی بهتر شده ازشون ممنونم و و توصیه می کنم بهشون مراجعه کنید. ادرشون بین فلکه سوم و چهارم فردیش بغل داروخانه دکتر مرادی هست تهران هم گیشا مطب دارند. تلفنشونم   36552236 

دکتر دانیال خواجوی متخصص روانپزشکی هستند عالییییییی هستند من چندین بار رفتم دو مطب دارند تهران و فردیس کرج چندین نفر رو هم معرفی کردم راضی بودند.تلفن مطب فردیس کرج -36557858- ۳۶۵۵۲۲۳۶

سلام عزیزم… دکتر شمس الله ابراهیمی  واقعا کارش عالیه . . خوش برخورد و خیلی خوب  برای حل مشکل راهنمایی میکنه … خیلی باتجربه هستش   یه نکات کلیدی  معرفی میکنه که واقعا مفید و ثمره بخش هستش. من که خیلی راضی هستم . و ممنونم ازشون. در ضمن  قیمت مشاوره هاشون هم  خوبه .        اینم شماره تلفن

09122877547

     سلام گلم . برو پیش دکتر شمس الله ابراهیمی. خیلی بی نظیره.   راهکارهای عالی معرفی میکنه …..  خیلی باسابقه هستن و خیلی هم قیمتهای مشاورشون مناسبه. اینم شماره  09122877547

دکتر دانیال خواجوی فردیس کرج بین فلکه سوم و چهارم بین 39 و 41 غربی جدید. 02636552236

صبح 10 تا 1 و عصر 5 تا 8 

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بیلبورد – بیلبورد موثرترین شیوه تبلیغات اینترنتی

اطلاعات تماس با مرکز مشاوره رازی

آدرس:کرج – چهار راه طالقانی – ابتدای بلوار ماهان – جنب آموزش و پرورش قدیم – مرکز مشاوره رازی

شماره تماس:۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۸ – ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۹

مرکز مشاوره رازی مرکز مشاوره و روانشناسی در زمینه های مشاوره کودک، خانواده، زوج، پیش از ازدواج، اختلالات و… فعالیت می‌نماید.
مرکز روانشناختی رازی از تخصص و دانش بهترین پزشکان و روانشناسان بهره می‌گیرد.
همچنین کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم و دانشجویان در این مرکز برگزار می‌شود.
مرکز مشاوره رازی دوره‌های کارورزی برای فارغ التحصیلان روانشناسی برگزار می‌کند که علاقمندان به این حوزه می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
همچنین دوره‌های گروه درمانی نیز در این مرکز مشاوره انجام می‌پذیرد.
مرکز مشاوره رازی با کسب عنوان بهترین مرکز مشاوره و روانشناختی کشور در سالهای ۹۵ و ۹۶ با کادری مجرب، آماده ارائه انواع خدمات روانشناختی در زمینه‌های زیر می‌باشد:مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

روانشناسی بالینی کودک:
ناسازگاری با والدین، ترس، اضطراب، ناخن جویدن، پرخاشگری
روانشناسی بالینی بزرگسالان:
اضطراب، افسردگی، وسواس، عدم اعتماد به نفس و عزت نفس
اختلالات یادگیری:
اختلال در زمینه های خواندن، نوشتن، ریاضی و …
مشاوره خانواده:
پیش از ازدواج، زوج درمانی، مشاوره طلاق
گفتار درمانی:
درمان انواع اختلالات گفتار و زبان
روانپزشکی: تجویز داروهای مناسب حال فرد
کاردرمانی:
مشکلات یادگیری، مشکلات حسی، تاخیر در رشد و…
راه اندازی دستگاه نوروفیدبک:
برای درمان بیش فعالی، اضطراب، افزایش تمرکز و افزایش توانمندیهای ذهنی

همچنین مشاوره در کلیه زمینه های درخواستی با مشاوران متخصص و مجرب در مرکز مشاوره رازی ارائه می گردد.

ساعات کاری مرکز مشاوره رازی: روزهای زوج از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۹:۰۰روزهای فرد از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰چنانچه نحوه آشنایی و تماس شما از طریق سایت بیلبورد باشد از تخفیفیات ویژه مشتریان آنلاین ما برخوردار خواهید شد.

گفتاردرمانی و کاردرمانی طراوت

روانشناسی خوانساریه

مرکز روانشناسی ذهن آرا

کلینیک جامع توانبخشی آتیه

کلینیک روانشناسی روان سایه

کلینیک مشاوره و روانشناسی آرامش روان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بیلبورد، بزرگترین وب سایت تبلیغات و آگهی مشاغل و خدمات

آدرس: کرج- خیابان مطهری – جنب آموزش و پرورش ناحیه 3 – برج پارسیان – طبقه 7 – واحد 20

تلفن:۰۲۶۳۲۵۶۴۰۶۶ – ۰۲۶۳۲۵۶۴۰۴۴

همراه: ۰۹۱۰۹۴۳۷۰۳۰

ایمیل: info@bilboarde.ir

 

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

عظیمیه مهرشهر جهانشهر گوهردشت آزادگان گلشهر فردیس هفت تیر طالقانی

 

مشاوره بزرگسال- مشاوره کودک و نوجوان- روانپزشکی- مشاوره وسواس ،اضطراب و افسردگی- مشاوره خانوادهدرمان تروما و PTSD- زوج درمانی- مشاوره حقوقی خانواده- تشخیص و درمان اختلالات جنسی- سنجش هوش و شخصیت- مشاوره تحصیلی و شغلی- درمان مشکلات یادگیری وبیش فعالی

برگزاری کارگاه های مختلف شامل:آموزش مهارت های زندگی (خود آگاهی ، مدیریت خشم ، ارتباط موثر ، رفتا جراتمندانه ، حل مساله ، تفکر نقاد )- کارگاه تنطیم هیجاناتفرزند پروریتربیت جنسی ویژه کودکان و بزرگسالان-کارگاه های مادر و کودکمرکز مشاوره رازی فردیس کرج

مشاوره تلفتی و تصویری برای هموطنان عزیز در سرتا سر دنیا

درود

در خدمت شما هستیم

 

© 2020 دفتر مشاغل

 دوستان عزیز و گرامی،بعلت محدودیت فعالیت در محیط وبلاگ،سایت مرکز مشاوره راه اندازی گردید.

لطفا جهت دریافت اطلاعات جدید به آدرس زیر مراجعه کنید:

شماره های تماس با ما: ۳۴۴۲۹۰۹۸-۳۴۴۲۹۰۹۹ – ۰۲۶۳۴۴۲۸۰۲۲

عنوان کارگاه

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

مدرس

مخاطب

جلسه

ساعت جلسه

روز

ساعت

مبلغ

ملاحظات

روشهای آرامش بخشی کودکان ADHD

آقای دکتر یاریاری

والدین

2

2

پنج شنبه

10  – 8

300000

 

روشهای توانبخشی ذهنی کودکان مبتلاع به صرع                                     

//

والدین

2

2

پنج شنبه

 12-10

300000

 

روشهای کاهش افسردگی و اضطراب                        

//

والدین

2

2

پنج شنبه

14 -12

300000

 

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

 

آقای دکتر حمیدی پور

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره و روان درمانی چند فرهنگی                          

//

عموم

2                  

2

چهارشنبه

14- 12

300000

 

آموزش عملی آرام سازی 

//

عموم

2

2

چهارشنبه

 14- 16  

300000

 

اضطراب امتحان، تشخیص و درمان                            

//

عموم

2

2

چهارشنبه

14 – 12

300000

 

آموزش حل تعارضات خانوادگی                                             

//

مشاوران

2

2

چهارشنبه

14- 16  

250000

 

 

خانم دکتر حیاتی

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مهارتهای ارتباط                                     

//

        زوجین

2

2

چهارشنبه

16 – 14

300000

 

آموزش خودشناسی و خودآگاهی                             

//

        عموم

2

2

چهارشنبه

12- 10

300000

 

روشهای تشخیص مشکل                                      

//

مشاوران

2

2

چهارشنبه

18- 16

250000

 

 

خانم عبدالمالکی

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مهارتهای زندگی به نوجوانان                         

//

والدین

2

2

چهارشنبه

20 – 18

300000

 

شناسایی کودکان ADHD                                          

//

والدین

2

2

چهارشنبه

20 – 18

300000

 

شناسایی کودکان ADHD

 

معلمان

2

2

چهارشنبه

20 – 18

250000

 

 

خانم عظیمی

 

 

 

 

 

 

 

تشخیص اختلالات رفتاری کودکان                                                       

//

       والدین

      معلمان

2

1

پنج شنبه و دوشنبه

12- 10

8 – 10

300000

250000

 

تشخیص اختلالات یادگیری

//

       والدین

      معلمان

2

1

پنج شنبه و دوشنبه

12- 10

8 – 10

300000

250000

 

نقش تفاوتهای فردی در عملکرد تحصیلی                                              

//

        //

2

1

//

//

//

 

چگونه خلاقیت فرزندانمان را پرورش دهیم

//

//         

2

1

//

//

//

 

آشنایی با ویژگیهای رشدی دوران کودکی

//

//

2

1

//

//

//

 

آموزش مهارتهای زندگی

//

//

2

1

//

//

//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان کارگاه

مدرس

مخاطب

جلسه

ساعت جلسه

روز

ساعت

مبلغ

ملاحظات

 

آقای عابدی

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت زمان                                                        

//

         عموم

2

2

شنبه

14 – 12

300000

 

مهارتهای زندگی                                                       

//

        زوجین

2

2

دوشنبه

10 – 8

300000

 

شیوه های اصلاح و تغییر رفتار                           

//

        معلمان

2

2

چهارشنبه

20 – 18

250000

 

شیوه های اصلاح و تغییر رفتار                           

//

 والدین

2

2

چهارشنبه

20 – 18

300000

 

 

خانم قاسم

 

 

 

 

 

 

 

روشهای مطالعه  فعال و یادگیری                

//

مشاوران

1

2

دوشنبه

13- 15

150000

 

روشهای مطالعه  فعال و یادگیری                

//

دانش آموزان

1

2

دوشنبه

13- 15

150000

 

مهارتهای انتخاب رشته دانشگاه                   

//

مشاوران

1

2

یکشنبه

13- 15

150000

 

فرهنگ ارتباط بین والدین و فرزندان                  

//

والدین

2

2

یکشنبه

13 – 10

300000

 

 

آقای چابکی

 

 

 

 

 

 

 

راههای کاهش اضطراب                                           

//

    عموم

2

2

شنبه

19 – 17

300000

 

مهارتهای زندگی                                                      

//

    عموم

2

2

یکشنبه

19 – 17

300000

 

 

آقای رضایی

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مهارتهای ارتباطی والدین و نوجوانان        

//

والدین

2

2

شنبه

12 – 10

300000

 

پیشگیری اولیه از اعتیاد                                 

//

والدین

2

2

یکشنبه

 15 – 13

300000

 

آموزش سبک های فرزندپروری 

                      

//

والدین

2

2

دوشنبه

15 – 13

300000

 

 

آقای هزاروسی

 

 

 

 

 

 

 

مهارتهای ارتباط همسران                                   

//

زوجین

2

2

سه شنبه

10 – 8

300000

 

روابط ولی و فرزندی                                        

//

والدین

2

2

سه شنبه

12 – 10

300000

 

روابط معلم و دانش آموزی                                   

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

10 – 8

250000

 

آسیب شناسی روابط دختر و پسر                             

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

12 – 10

250000

 

پرورش تفکر انتقادی                                           

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

12 – 10

250000

 

پرورش تفکر انتقادی                                           

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

12 – 14

250000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان کارگاه

مدرس

مخاطب

جلسه

ساعت جلسه

روز

ساعت

مبلغ

ملاحظات

 

خانم رضایی

 

 

 

 

 

 

 

تشخیص و راهبردهای اختلالات یادگیری

//

والدین

2

2

یکشنبه

17 – 15

300000

 

 

 

معلمان

2

2

سه شنبه

17 – 15

250000

 

 

خانم رفیعی

 

 

 

 

 

 

 

چگونه فرزندانمان را بشنویم                             

//

والدین

1

2

پنج شنبه

17 – 15

150000

 

محافظت از خود در برابر آسیب های اجتماعی              

//

دانش آموزان

2

2

یکشنبه

11 – 9

250000

 

هنر برقراری ارتباط سازنده با دانش آموزان            

//

معلمان

1

2

یکشنبه

16 – 14

150000

 

اصول وفنون مشاوره و روان درمانی

//

مشاوران

2

2

یکشنبه

16 – 14

250000

 

مشاوره پیش از ازدواج

//

زوجهای جوان

2

2

یکشنبه

12 – 10

300000

 

کنترل خشم

//

عموم

2

2

دوشنبه

12 – 10

300000

 

 

خانم یوحنایی

 

 

 

 

 

 

 

رفتار درمانی و اصلاح رفتار کودکان ADHD.   LD

//

والدین

2

2

شنبه

12 – 10

300000

 

روشهای موفقیت تحصیلی در کودکان ADHD.   LD

//

والدین

2

2

شنبه

14 – 12

300000

 

روشهای ایجاد و افزایش تمرکز در کودکان ADHD  . LD

//

والدین

2

2

یکشنبه

12 – 10

300000

 

 

خانم مدنی

 

 

 

 

 

 

 

لکنت زبان در کودکان دبستانی

//

عموم

1

2

سه شنبه

12 – 10

100000

 

راههای پیشگیری از مشکلات صوتی در معلمان

//

معلمان

1

2

سه شنبه

15- 13

70000

 

 

آقای یامی

 

 

 

 

 

 

 

هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان

//

والدین

2

2

پنجشنبه

10 – 8

200000

 

هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان

//

دانش آموزان

2

2

شنبه

15 – 13

200000

 

 

خانم سیدی

 

 

 

 

 

 

 

شیوه های برخورد والدین با فرزندان

//

والدین

2

2

شنبه

10 – 8

300000

 

 

آقای جباری

 

 

 

 

 

 

 

آسیب شناسی اجتماعی

//

عموم

2

2

یکشنبه

20 -18

300000

 

شناخت و پیشگیری مواد مخدر

//

عموم

2

2

دوشنبه

20 -18

300000

 

 

آقای جوادی

 

 

 

 

 

 

 

هوش هیجانی

//

معلمان

2

2

پنجشنبه

14 – 12

250000

 

هوش هیجانی

//

والدین

2

2

پنجشنبه

12 – 10

250000

 

روابط زوجهای جوان

 

//

عموم

2

2

پنجشنبه

16 -14

300000

 

 

خانم نجفیان پور

 

 

 

 

 

 

 

روشهای آرامش بخشی بزرگسالان

//

عموم

2

2

یکشنبه

10 – 8

300000

 

روشهای عشق ورزیدن

//

زوجین

2

2

سه شنبه

12 – 10

300000

 

روشهای اصلاح فکر

//

عموم

2

2

سه شنبه

10 – 8

300000

 

 

خانم اسماعیل زاده

 

 

 

 

 

 

 

فرزندپروری مثبت 

//

والدین

2

2

شنبه

12 – 10

300000

 

مدیریت خشم

//

عموم

2

2

پنجشنبه

17 – 15

300000

 

تغییر نوع نگاه (C.B.T)

//

عموم

1

2

سه شنبه

17 – 15

150000

 

 

عنوان کارگاه

مدرس

مخاطب

جلسه

ساعت جلسه

روز

ساعت

مبلغ

ملاحظات

روشهای آرامش بخشی کودکان ADHD

آقای دکتر یاریاری

والدین

2

2

پنج شنبه

10  – 8

300000

 

روشهای توانبخشی ذهنی کودکان مبتلاع به صرع                                     

//

والدین

2

2

پنج شنبه

 12-10

300000

 

روشهای کاهش افسردگی و اضطراب                        

//

والدین

2

2

پنج شنبه

14 -12

300000

 

 

آقای دکتر حمیدی پور

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره و روان درمانی چند فرهنگی                          

//

عموم

2                  

2

چهارشنبه

14- 12

300000

 

آموزش عملی آرام سازی 

//

عموم

2

2

چهارشنبه

 14- 16  

300000

 

اضطراب امتحان، تشخیص و درمان                            

//

عموم

2

2

چهارشنبه

14 – 12

300000

 

آموزش حل تعارضات خانوادگی                                             

//

مشاوران

2

2

چهارشنبه

14- 16  

250000

 

 

خانم دکتر حیاتی

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مهارتهای ارتباط                                     

//

        زوجین

2

2

چهارشنبه

16 – 14

300000

 

آموزش خودشناسی و خودآگاهی                             

//

        عموم

2

2

چهارشنبه

12- 10

300000

 

روشهای تشخیص مشکل                                      

//

مشاوران

2

2

چهارشنبه

18- 16

250000

 

 

خانم عبدالمالکی

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مهارتهای زندگی به نوجوانان                         

//

والدین

2

2

چهارشنبه

20 – 18

300000

 

شناسایی کودکان ADHD                                          

//

والدین

2

2

چهارشنبه

20 – 18

300000

 

شناسایی کودکان ADHD

 

معلمان

2

2

چهارشنبه

20 – 18

250000

 

 

خانم عظیمی

 

 

 

 

 

 

 

تشخیص اختلالات رفتاری کودکان                                                       

//

       والدین

      معلمان

2

1

پنج شنبه و دوشنبه

12- 10

8 – 10

300000

250000

 

تشخیص اختلالات یادگیری

//

       والدین

      معلمان

2

1

پنج شنبه و دوشنبه

12- 10

8 – 10

300000

250000

 

نقش تفاوتهای فردی در عملکرد تحصیلی                                              

//

        //

2

1

//

//

//

 

چگونه خلاقیت فرزندانمان را پرورش دهیم

//

//         

2

1

//

//

//

 

آشنایی با ویژگیهای رشدی دوران کودکی

//

//

2

1

//

//

//

 

آموزش مهارتهای زندگی

//

//

2

1

//

//

//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان کارگاه

مدرس

مخاطب

جلسه

ساعت جلسه

روز

ساعت

مبلغ

ملاحظات

 

آقای عابدی

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت زمان                                                        

//

         عموم

2

2

شنبه

14 – 12

300000

 

مهارتهای زندگی                                                       

//

        زوجین

2

2

دوشنبه

10 – 8

300000

 

شیوه های اصلاح و تغییر رفتار                           

//

        معلمان

2

2

چهارشنبه

20 – 18

250000

 

شیوه های اصلاح و تغییر رفتار                           

//

 والدین

2

2

چهارشنبه

20 – 18

300000

 

 

خانم قاسم

 

 

 

 

 

 

 

روشهای مطالعه  فعال و یادگیری                

//

مشاوران

1

2

دوشنبه

13- 15

150000

 

روشهای مطالعه  فعال و یادگیری                

//

دانش آموزان

1

2

دوشنبه

13- 15

150000

 

مهارتهای انتخاب رشته دانشگاه                   

//

مشاوران

1

2

یکشنبه

13- 15

150000

 

فرهنگ ارتباط بین والدین و فرزندان                  

//

والدین

2

2

یکشنبه

13 – 10

300000

 

 

آقای چابکی

 

 

 

 

 

 

 

راههای کاهش اضطراب                                           

//

    عموم

2

2

شنبه

19 – 17

300000

 

مهارتهای زندگی                                                      

//

    عموم

2

2

یکشنبه

19 – 17

300000

 

 

آقای رضایی

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مهارتهای ارتباطی والدین و نوجوانان        

//

والدین

2

2

شنبه

12 – 10

300000

 

پیشگیری اولیه از اعتیاد                                 

//

والدین

2

2

یکشنبه

 15 – 13

300000

 

آموزش سبک های فرزندپروری 

                      

//

والدین

2

2

دوشنبه

15 – 13

300000

 

 

آقای هزاروسی

 

 

 

 

 

 

 

مهارتهای ارتباط همسران                                   

//

زوجین

2

2

سه شنبه

10 – 8

300000

 

روابط ولی و فرزندی                                        

//

والدین

2

2

سه شنبه

12 – 10

300000

 

روابط معلم و دانش آموزی                                   

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

10 – 8

250000

 

آسیب شناسی روابط دختر و پسر                             

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

12 – 10

250000

 

پرورش تفکر انتقادی                                           

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

12 – 10

250000

 

پرورش تفکر انتقادی                                           

//

معلمان

2

2

پنج شنبه

12 – 14

250000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان کارگاه

مدرس

مخاطب

جلسه

ساعت جلسه

روز

ساعت

مبلغ

ملاحظات

 

خانم رضایی

 

 

 

 

 

 

 

تشخیص و راهبردهای اختلالات یادگیری

//

والدین

2

2

یکشنبه

17 – 15

300000

 

 

 

معلمان

2

2

سه شنبه

17 – 15

250000

 

 

خانم رفیعی

 

 

 

 

 

 

 

چگونه فرزندانمان را بشنویم                             

//

والدین

1

2

پنج شنبه

17 – 15

150000

 

محافظت از خود در برابر آسیب های اجتماعی              

//

دانش آموزان

2

2

یکشنبه

11 – 9

250000

 

هنر برقراری ارتباط سازنده با دانش آموزان            

//

معلمان

1

2

یکشنبه

16 – 14

150000

 

اصول وفنون مشاوره و روان درمانی

//

مشاوران

2

2

یکشنبه

16 – 14

250000

 

مشاوره پیش از ازدواج

//

زوجهای جوان

2

2

یکشنبه

12 – 10

300000

 

کنترل خشم

//

عموم

2

2

دوشنبه

12 – 10

300000

 

 

خانم یوحنایی

 

 

 

 

 

 

 

رفتار درمانی و اصلاح رفتار کودکان ADHD.   LD

//

والدین

2

2

شنبه

12 – 10

300000

 

روشهای موفقیت تحصیلی در کودکان ADHD.   LD

//

والدین

2

2

شنبه

14 – 12

300000

 

روشهای ایجاد و افزایش تمرکز در کودکان ADHD  . LD

//

والدین

2

2

یکشنبه

12 – 10

300000

 

 

خانم مدنی

 

 

 

 

 

 

 

لکنت زبان در کودکان دبستانی

//

عموم

1

2

سه شنبه

12 – 10

100000

 

راههای پیشگیری از مشکلات صوتی در معلمان

//

معلمان

1

2

سه شنبه

15- 13

70000

 

 

آقای یامی

 

 

 

 

 

 

 

هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان

//

والدین

2

2

پنجشنبه

10 – 8

200000

 

هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان

//

دانش آموزان

2

2

شنبه

15 – 13

200000

 

 

خانم سیدی

 

 

 

 

 

 

 

شیوه های برخورد والدین با فرزندان

//

والدین

2

2

شنبه

10 – 8

300000

 

 

آقای جباری

 

 

 

 

 

 

 

آسیب شناسی اجتماعی

//

عموم

2

2

یکشنبه

20 -18

300000

 

شناخت و پیشگیری مواد مخدر

//

عموم

2

2

دوشنبه

20 -18

300000

 

 

آقای جوادی

 

 

 

 

 

 

 

هوش هیجانی

//

معلمان

2

2

پنجشنبه

14 – 12

250000

 

هوش هیجانی

//

والدین

2

2

پنجشنبه

12 – 10

250000

 

روابط زوجهای جوان

 

//

عموم

2

2

پنجشنبه

16 -14

300000

 

 

خانم نجفیان پور

 

 

 

 

 

 

 

روشهای آرامش بخشی بزرگسالان

//

عموم

2

2

یکشنبه

10 – 8

300000

 

روشهای عشق ورزیدن

//

زوجین

2

2

سه شنبه

12 – 10

300000

 

روشهای اصلاح فکر

//

عموم

2

2

سه شنبه

10 – 8

300000

 

 

خانم اسماعیل زاده

 

 

 

 

 

 

 

فرزندپروری مثبت 

//

والدین

2

2

شنبه

12 – 10

300000

 

مدیریت خشم

//

عموم

2

2

پنجشنبه

17 – 15

300000

 

تغییر نوع نگاه (C.B.T)

//

عموم

1

2

سه شنبه

17 – 15

150000

 

 

هرگز پشیمان نخواهی شد :

اگر…. بتوانی پیش از قضاوت شنونده باشی

اگر…. بتوانی پیش از سخن گفتن فکر کنی

اگر…. بتوانی پیش از بریدن اندازه کنی

اگر…. بتوانی با جسم و روح پاک زندگی کنی

اگر…. بتوانی نیاز نیازمندی را برآورده کنی

اگر…. بتوانی گهگاهی هدیه ای ولو کوچک اهدا کنی

اگر…. بتوانی از خطای دیگران بگذری و با آنان آشتی کنی اما خود خطا نکنی

اگر…. بتوانی باور کنی که حق فقط از آن تو نیست بلکه دیگران هم حق دارند

لطفا جهت دریافت اطلاعات جدید به آدرس زیر مراجعه کنید:

عوامل مؤثر در تست زدن

1-     زمان

یکی از مشکلاتی که داوطلبان در پاسخگویی به مشکل باید سعی کنید که وقت خود را با توجه به ارزش سؤال ها با آن روبرو می شوند، کم آوردن وقت و هر سؤال زمان بندی کنید و مدت زمانی را که برای دستپاچه شدن آنهاست برای برطرف نمودن این پاسخگویی به آن سؤال تعیین شده، هماهنگ باشد.

زمان مناسب برای هر تست چهار گزینه ای مساوی است با :

خواندن 2 بار به صورت تست  + 4 گزینه آن

زمان کنترل تست = هر 7 تا 10 تست ، یکبار کنترل شماره و زمان.

2-     سرعت عمل 

سرعت عمل باعث استفاده مطلوب ما از زمان می شود و در آزمون های تستی اهمیت بسزایی دارد. چنانچه داوطلب با آمادگی کامل در جلسه شرکت کند، با حضور ذهن می تواند پاسخ دهد، زیرا سؤال ها برای او آشنا خواهد بود و با مشکل اتلاف وقت روبرو نمی شود.

نکته مهم در سرعت عمل این است که اگر شما در موقع پاسخگویی، پاسخ سؤالی را فراموش کرده باشید، می توانید کنار آن سؤال تیک بزنید و به بقیه سؤال ها بپردازید و در مرحله آخر که وقت اضافه آورید، با خونسردی آرامش بیشتر در مورد آن سؤال فکر کنید.

3-     دقت 

نکته مهم دیگر در تست زدن دقت است. در پاسخ به سؤال های چهار گزینه ای باید دقت کنید که خانه را اشتباه پر نکنید. خیلی از داوطلبان با آمادگی کامل سرجلسه حضور می یابند، ولی با بی دقتی، پاسخ سؤالی را در یک خانه دیگری که مربوط به سؤال دیگری است، پر می کنند و بدون توجه به شماره سؤال ها، همه پاسخ هارا تا آخر جابجا می زنند. لذا دقت کنید که در موقع پرکردن پاسخنامه دچار چنین اشتباهی نشوید و شماره هر سؤال را با شماره پاسخنامه تطبیق دهید.

 نکته 1 :

سؤال ها و جواب ها را دقیقاً  بخوانید. نکات ریزی در سؤال های چهار جوابی هست که ممکن است خواننده را دچار اشتباه کند که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

نکته 2 :

در سؤالهایی که آخر آنها به کلمه تبدیل می شود و نمی شود ختم می شود ممکن است داوطلبی که سؤال را دقیق نمیخواند ، این کلمات را اشتباه ببیند و در نتیجه گزینه را اشتباه انتخاب کند.

نکته 3:

نکته دیگر این است که در آزمون های چهار گزینه معمولاً چهار گزینه، شباهت زیادی به  هم دارد و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه، آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه دیگر صرف نظر کند. توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه آنها با دیگر صحیح ترین گزینه را انتخاب کنید.

نکته 4 :

در سؤالهای جور کردنی بتدریج که موارد را با هم جور می کنید، آنها را حذف کنید. در این صورت پاسخ ها کمتر خواهد شد و احتمال کاربری مجدد آنها کاهش خواهد یافت.

نکته 5 :

در موقع حدس زدن معمولاً اولین حدس شما درست است. بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید. مگر در مواقعی که مطمئن هستید.

نکته 6 :

پاسخ هایی را که می دانید غلط است، کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ ها را محدود کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح را بیشتر کنید.

نکته 7 :

سؤال های آسان را زودتر جواب دهید. اگر احساس می کنید که سؤال پیچیده است وقت خود را زیاد روی آن سؤال تلف نکنید، کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهید.

نکته 8 :

همه سؤال ها را جواب ندهید. سؤال هایی که تصادفی پاسخ داده می شود، شانس موفقیت فرد         را کمتر میکند، چون هر پاسخ غلط، نمره ای منفی در پی دارد. بنابراین تا جایی که امکان دارد        از دادن پاسخ های تصادفی پرهیز کنید. در نهایت پاسخ ها را مرور کنید. اما سعی در عوض کردن پاسخ ها نداشته باشید. سؤال هایی را که احساس می کنید اشتباه پاسخ داده اید، یک بار دیگر بررسی کنید. به عقب برگردید و دوباره با دقت بیشتری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکالتان برطرف شود.

نکته 9:

– هر 25 تست عمومی را در 15 دقیقه پاسخ دهید هر 20 تست اختصاصی را در 20 دقیقه پاسخ دهید (گروه علوم تجربی و ریاضی فیزیک)

– هر 15 تست اختصاصی را در 20 دقیقه پاسخ دهید (گروه علوم انسانی)

 

نکته 10:

مرور کردن 50 تست منتخب 6 بار در فاصله مناسب بهتر از یکبار زدن 300 تست می باشد.

ادامه دارد…

 

در پناه خدا و

با آرزوی توفیق روز افزون

مرضیه قاسم

 

لطفا جهت دریافت اطلاعات جدید به آدرس زیر مراجعه کنید:

دوستان همراه ! در شماره های گذشته در خصوص شیوه و اصول برنامه ریزی توضیح دادیم و گفتیم که در یک برنامه ریزی درسی خوب، باید بتوانید توانایی ها و پیشرفت هایی را که در طی مطالعه کسب کرده اید، ببینید و همچنین به نقاط قوت وضعیت خود، پی ببرید تا بر طبق آن عمل کنید یعنی نقاط ضعف خود را از بین برده و نقاط قوت خود را بیشتر کنید.

همچنین گفتیم که سه اصل مهم در مطالعه، بررسی اجمالی، دقیق خوانی و مرور است و بیان کردیم که هدف شما از بررسی اجمالی باید فهمیدن نکات اصلی مرور سریع و توجه نکردن به جزئیات در زمان محدود باشد و از جمله بهترین اصول دقیق خوانی را حاشیه نویسی، علامت گذاری خلاصه کردن و سازمان دادن نکات مهم و اساسی مطالب می باشد و در مرحله مرورکردن نیازی نیست که کل کتاب را بخوانید، بلکه می بایست فقط به دنبال پرسش هایی که از متن کتاب طرح کرده اید برویید و اطلاعات و نکات کلیدی و مهمی را که علامت گذاری کرده اید دقیقاً مرور کنید. در این شماره اصول مهم تست زنی، مطالبی را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

چرا تست بزنیم؟

قطعاً هر کدام از شما در طول زندگی با نوعی آزمون روبرو شده اید و می دانید که هر آزمونی چه به صورت کتبی، شفاهی، و یا عملی، از سئوالات مختلفی تشکیل شده است. در هر آزمون پاسخی که داوطلب به سئوالات می دهد، باید با توجه به نوع سئوالات مطرح شده باشد.

در یک آزمون ممکن است نوع سئوالات به صورت انتخاب کردن باشد و شرکت کننده مجبور باشد که پاسخ صحیح را از بین جواب های داده شده به سئوالات انتخاب کند و یا مجبور باشد به سئوالهایی که به آنها سئوالات جواب دادنی می گویند، پاسخ دهد.

 

در آزمون سراسری معمولاً سئوالات به صورت انتخاب کردنی است یعنی یک سئوال با چهار گزینه همراه است و داوطلب باید پس ازخواندن سئوال یکی از چهار گزینه را به عنوان پاسخ صحیح انتخاب و در فرم مخصوص پاسخنامه در خانه مربوطه را سیاه کند به همین دلیل ی موفقیت در آزمون سراسری اهمیت دارد که علاوه بر مطالعه دقیق مطالب درسی، آشنایی با نوع سئوالهای تستی را نیز بیاموزیم.

مسلماً داوطلبانی که تست تمرین کرده وبا شیوه پاسخ به سئوالهای تستی آشنایی داشته باشند، در آزمون نسبت به افرادی که هیچگونه آشنایی با این گونه سئوالات نداشته باشند بهتر عمل می کنند. البته گاهی تعدادی از داوطلبان به جای مطالعه همزمان با تست فقط تلاش در کسب مهارت در تست زدن کرده و تمام زمان خود را صرف تمرین تست می کنند.

این دسته از داوطلبان فقط شکل ظاهری سئوالها و پاسخ ها را حفظ می کنند، بدون اینکه تلاشی برای فهمیدن داشته باشند و قطعاً در کنکور دچار مشکل می شوند. دلیل این مسئله آن است که ممکن است نحوه سئوال و جواب در کنکور، متفاوت از آن چیزی باشد که داوطلب قبلاً تمرین  کرده است. برای آنکه داوطلب در کنکور موفق عمل کند، باید تمرین تست زنی را در سه مرحله انجام دهد.

مرحله اول

باید همزمان با درس خواندن باشد یعنی بعد از خواندن هر بخش، می بایست تست همان را تمرین کرد.

مرحله دوم

 در این مرحله باید بعد از مطالعه کل کتاب، تمام تست های آن کتاب را مرور کرد.

مرحله سوم 

بعد از عید نوروز است یعنی زمانی که کل دروس تمام شده است. در این مرحله باید تست های همه دروس تمرین شود. تمرین تست های مختلط آمادگی داوطلب را برای کنکور بیشتر می کند.

این 3 مرحله با 2 روش :

1- روش آموزشی : دقیقاً بعد از مطالعه

2- روش آزمایشی : با فاصله چند روز

اگر در پاسخ دادن به تستی دچار مشکل شدید باید به سراغ کتاب یا جزوه تان بروید و دوباره مبحث مربوط به آن تست را بخوانید. تا هیچ نکته مبهمی در ذهنتان باقی نماند. همچنین شرکت در آزمون های معتبر بسیار مفید است. چنانچه امکان شرکت در آزمون های معتبر نباشد، می توانید خودتان شرایطی را شبیه به آزمون سراسری به وجود آورید. یعنی با استفاده از سؤالهای تستی که در اختیار دارید و با تعیین تعداد سؤال ها و مدت زمان پاسخگویی برای هر درس، از خود آزمون به عمل آورید.

 

ادامه دارد…

 

در پناه خدا و

با آرزوی توفیق روز افزون

مرضیه قاسم

دوستان همراه ! در شماره های گذشته در خصوص شیوه و اصول برنامه ریزی توضیح دادیم و گفتیم که در یک برنامه ریزی درسی خوب، باید بتوانید توانایی ها و پیشرفت هایی را که در طی مطالعه کسب کرده اید، ببینید و همچنین به نقاط قوت وضعیت خود، پی ببرید تا بر طبق آن عمل کنید یعنی نقاط ضعف خود را از بین برده و نقاط قوت خود را بیشتر کنید.

همچنین گفتیم که سه اصل مهم در مطالعه، بررسی اجمالی، دقیق خوانی و مرور است و بیان کردیم که هدف شما از بررسی اجمالی باید فهمیدن نکات اصلی مرور سریع و توجه نکردن به جزئیات در زمان محدود باشد و از جمله بهترین اصول دقیق خوانی را حاشیه نویسی، علامت گذاری خلاصه کردن و سازمان دادن نکات مهم و اساسی مطالب می باشد و در مرحله مرورکردن نیازی نیست که کل کتاب را بخوانید، بلکه می بایست فقط به دنبال پرسش هایی که از متن کتاب طرح کرده اید برویید و اطلاعات و نکات کلیدی و مهمی را که علامت گذاری کرده اید دقیقاً مرور کنید. در این شماره اصول مهم تست زنی، مطالبی را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

چرا تست بزنیم؟

قطعاً هر کدام از شما در طول زندگی با نوعی آزمون روبرو شده اید و می دانید که هر آزمونی چه به صورت کتبی، شفاهی، و یا عملی، از سئوالات مختلفی تشکیل شده است. در هر آزمون پاسخی که داوطلب به سئوالات می دهد، باید با توجه به نوع سئوالات مطرح شده باشد.

در یک آزمون ممکن است نوع سئوالات به صورت انتخاب کردن باشد و شرکت کننده مجبور باشد که پاسخ صحیح را از بین جواب های داده شده به سئوالات انتخاب کند و یا مجبور باشد به سئوالهایی که به آنها سئوالات جواب دادنی می گویند، پاسخ دهد.

 

در آزمون سراسری معمولاً سئوالات به صورت انتخاب کردنی است یعنی یک سئوال با چهار گزینه همراه است و داوطلب باید پس ازخواندن سئوال یکی از چهار گزینه را به عنوان پاسخ صحیح انتخاب و در فرم مخصوص پاسخنامه در خانه مربوطه را سیاه کند به همین دلیل ی موفقیت در آزمون سراسری اهمیت دارد که علاوه بر مطالعه دقیق مطالب درسی، آشنایی با نوع سئوالهای تستی را نیز بیاموزیم.

مسلماً داوطلبانی که تست تمرین کرده وبا شیوه پاسخ به سئوالهای تستی آشنایی داشته باشند، در آزمون نسبت به افرادی که هیچگونه آشنایی با این گونه سئوالات نداشته باشند بهتر عمل می کنند. البته گاهی تعدادی از داوطلبان به جای مطالعه همزمان با تست فقط تلاش در کسب مهارت در تست زدن کرده و تمام زمان خود را صرف تمرین تست می کنند.

این دسته از داوطلبان فقط شکل ظاهری سئوالها و پاسخ ها را حفظ می کنند، بدون اینکه تلاشی برای فهمیدن داشته باشند و قطعاً در کنکور دچار مشکل می شوند. دلیل این مسئله آن است که ممکن است نحوه سئوال و جواب در کنکور، متفاوت از آن چیزی باشد که داوطلب قبلاً تمرین  کرده است. برای آنکه داوطلب در کنکور موفق عمل کند، باید تمرین تست زنی را در سه مرحله انجام دهد.

مرحله اول

باید همزمان با درس خواندن باشد یعنی بعد از خواندن هر بخش، می بایست تست همان را تمرین کرد.

مرحله دوم

 در این مرحله باید بعد از مطالعه کل کتاب، تمام تست های آن کتاب را مرور کرد.

مرحله سوم 

بعد از عید نوروز است یعنی زمانی که کل دروس تمام شده است. در این مرحله باید تست های همه دروس تمرین شود. تمرین تست های مختلط آمادگی داوطلب را برای کنکور بیشتر می کند.

این 3 مرحله با 2 روش :

1- روش آموزشی : دقیقاً بعد از مطالعه

2- روش آزمایشی : با فاصله چند روز

اگر در پاسخ دادن به تستی دچار مشکل شدید باید به سراغ کتاب یا جزوه تان بروید و دوباره مبحث مربوط به آن تست را بخوانید. تا هیچ نکته مبهمی در ذهنتان باقی نماند. همچنین شرکت در آزمون های معتبر بسیار مفید است. چنانچه امکان شرکت در آزمون های معتبر نباشد، می توانید خودتان شرایطی را شبیه به آزمون سراسری به وجود آورید. یعنی با استفاده از سؤالهای تستی که در اختیار دارید و با تعیین تعداد سؤال ها و مدت زمان پاسخگویی برای هر درس، از خود آزمون به عمل آورید.

 

ادامه دارد…

 

در پناه خدا و

با آرزوی توفیق روز افزون

مرضیه قاسم

دوستان همراه ! در شماره های گذشته در خصوص شیوه و اصول برنامه ریزی توضیح دادیم و گفتیم که در یک برنامه ریزی درسی خوب، باید بتوانید توانایی ها و پیشرفت هایی را که در طی مطالعه کسب کرده اید، ببینید و همچنین به نقاط قوت وضعیت خود، پی ببرید تا بر طبق آن عمل کنید یعنی نقاط ضعف خود را از بین برده و نقاط قوت خود را بیشتر کنید.

همچنین گفتیم که سه اصل مهم در مطالعه، بررسی اجمالی، دقیق خوانی و مرور است و بیان کردیم که هدف شما از بررسی اجمالی باید فهمیدن نکات اصلی مرور سریع و توجه نکردن به جزئیات در زمان محدود باشد و از جمله بهترین اصول دقیق خوانی را حاشیه نویسی، علامت گذاری خلاصه کردن و سازمان دادن نکات مهم و اساسی مطالب می باشد و در مرحله مرورکردن نیازی نیست که کل کتاب را بخوانید، بلکه می بایست فقط به دنبال پرسش هایی که از متن کتاب طرح کرده اید برویید و اطلاعات و نکات کلیدی و مهمی را که علامت گذاری کرده اید دقیقاً مرور کنید. در این شماره اصول مهم تست زنی، مطالبی را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

چرا تست بزنیم؟

قطعاً هر کدام از شما در طول زندگی با نوعی آزمون روبرو شده اید و می دانید که هر آزمونی چه به صورت کتبی، شفاهی، و یا عملی، از سئوالات مختلفی تشکیل شده است. در هر آزمون پاسخی که داوطلب به سئوالات می دهد، باید با توجه به نوع سئوالات مطرح شده باشد.

در یک آزمون ممکن است نوع سئوالات به صورت انتخاب کردن باشد و شرکت کننده مجبور باشد که پاسخ صحیح را از بین جواب های داده شده به سئوالات انتخاب کند و یا مجبور باشد به سئوالهایی که به آنها سئوالات جواب دادنی می گویند، پاسخ دهد.

 

در آزمون سراسری معمولاً سئوالات به صورت انتخاب کردنی است یعنی یک سئوال با چهار گزینه همراه است و داوطلب باید پس ازخواندن سئوال یکی از چهار گزینه را به عنوان پاسخ صحیح انتخاب و در فرم مخصوص پاسخنامه در خانه مربوطه را سیاه کند به همین دلیل ی موفقیت در آزمون سراسری اهمیت دارد که علاوه بر مطالعه دقیق مطالب درسی، آشنایی با نوع سئوالهای تستی را نیز بیاموزیم.

مسلماً داوطلبانی که تست تمرین کرده وبا شیوه پاسخ به سئوالهای تستی آشنایی داشته باشند، در آزمون نسبت به افرادی که هیچگونه آشنایی با این گونه سئوالات نداشته باشند بهتر عمل می کنند. البته گاهی تعدادی از داوطلبان به جای مطالعه همزمان با تست فقط تلاش در کسب مهارت در تست زدن کرده و تمام زمان خود را صرف تمرین تست می کنند.

این دسته از داوطلبان فقط شکل ظاهری سئوالها و پاسخ ها را حفظ می کنند، بدون اینکه تلاشی برای فهمیدن داشته باشند و قطعاً در کنکور دچار مشکل می شوند. دلیل این مسئله آن است که ممکن است نحوه سئوال و جواب در کنکور، متفاوت از آن چیزی باشد که داوطلب قبلاً تمرین  کرده است. برای آنکه داوطلب در کنکور موفق عمل کند، باید تمرین تست زنی را در سه مرحله انجام دهد.

مرحله اول

باید همزمان با درس خواندن باشد یعنی بعد از خواندن هر بخش، می بایست تست همان را تمرین کرد.

مرحله دوم

 در این مرحله باید بعد از مطالعه کل کتاب، تمام تست های آن کتاب را مرور کرد.

مرحله سوم 

بعد از عید نوروز است یعنی زمانی که کل دروس تمام شده است. در این مرحله باید تست های همه دروس تمرین شود. تمرین تست های مختلط آمادگی داوطلب را برای کنکور بیشتر می کند.

این 3 مرحله با 2 روش :

1- روش آموزشی : دقیقاً بعد از مطالعه

2- روش آزمایشی : با فاصله چند روز

اگر در پاسخ دادن به تستی دچار مشکل شدید باید به سراغ کتاب یا جزوه تان بروید و دوباره مبحث مربوط به آن تست را بخوانید. تا هیچ نکته مبهمی در ذهنتان باقی نماند. همچنین شرکت در آزمون های معتبر بسیار مفید است. چنانچه امکان شرکت در آزمون های معتبر نباشد، می توانید خودتان شرایطی را شبیه به آزمون سراسری به وجود آورید. یعنی با استفاده از سؤالهای تستی که در اختیار دارید و با تعیین تعداد سؤال ها و مدت زمان پاسخگویی برای هر درس، از خود آزمون به عمل آورید.

 

ادامه دارد…

 

در پناه خدا و

با آرزوی توفیق روز افزون

مرضیه قاسم

                                 نقش بازی نکردن

آبراهام لینکلن پسر یک کفاش بود،پدر لینکلن کفاش سلطنتی بود و کفش های

افراد مهم سیاسی را تعمیر و یا تمیز می کرد.آبراهام پس از سالها تلاش و

شکست،در سال 1861 به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد.اولین سخنرانی او در

مجلس سنای بدین صورت گذشت:نمایندگان مجلس از اینکه لینکلن رئیس جمهور شده

بود ناراضی بودند.چرا که او از یک خانواده فقیر و فاقد سطح اجتماعی بالا بود.زمانی که لینکلن

برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت قبل از آنکه لب باز کند و سخنی بگوید یکی از نمایندگان مخالف با عصبانیت و بی ادبی تمام از سوی جایگاه خود فریاد زد:”آبراهام!حالا که بطور شانسی رئیس جمهور شده ای فراموش نکن که می دانیم تو یک بچه کفاش بیشتر نیستی!”

 

مسلما”هر فردی در جایگاه لینکلن قرار داشت با این نماینده گستاخ که او را اینگونه مورد خطاب قرار داده برخورد می کرد!اما آبراهام لینکلن این چنین نکرد.او لبخندی زد و سخنرانی خود را اینطور شروع کرد:”من از آقای نماینده بسیار بسیار ممنونم که در چنین روزی مرا به یاد پدرم انداخت.چه روز خوبی و چه یاد آوری خوبی!من زندگی و جایگاهم را مدیون زحمات پدرم هستم.آقایان نماینده بنده در اینجا اعلام می کنم که بنده مانند پدرم ماهر نیستم.با این حال از دستان هنرمند او چیزهایی آموخته ام.پس اگر کسی از شما تمایل به تعمیر کفش خود داشت با کمال میل حاضر به تعمیر کفشش خواهم بود!

 

یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار لینکلن خاتمه بخشیدن به تاریخ برده داری در ایالات متحده امریکا بود.

 

هر چه هستی همون باش،

هر چه نیستی نگو کاش

نکاتی مهم در مورد گزینش

o       گزینش بومی رشته های روزانه (استانی- ناحیه ای – قطبی و کشوری) بر اساس مندرجات جدول های انتخاب رشته های مندرج در ابتدای هر یک از گروه های آموزشی دفترچه شماره 2 آزمون سراسری سال 1384 صورت می گیرید.

o   گزینش برخی از رشته های روزانه نظیر رشته های تحصیلی بورسیه مناطق محروم، رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص (بورسیه ها) و رشته های دبیری که در دفترچه مشخص شده اند، خارج از ضوابط گزینش بومی خواهد بود. گزینش این رشته ها به صورت زیر است:

o   رشته های تحصیلی بورسیه مناطق محروم مخصوص داوطلبان بومی 9 استان کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری و لرستان است.

تبصره: داوطلبان استان های ذکر شده منحصرا می توانند در صورت تمایل، از بین این رشته ها، رشته های بورسیه مناطق محروم استان خود را انتخاب کنند.

   

o       رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص (بورسیه ها) را فقط داوطلبانی می توانند انتخاب کنند که جزء معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آنها قرار گرفته اند.

o       گزینش رشته های نیمه متمرکز به صورت کشوری است.

تبصره : گزینش در رشته های نیمه متمرکز در دوره های شبانه یا پیام نور براساس شرایط گزینش دوره های شبانه یا پیام نور است.

o       گزینش رشته های پیام نور به صورت زیر است:

الف) با توجه به شهرستان محل سکونت یا اشتغال (برای کارکنان دولت) باارائه گواهی معتبر و در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشد:

•        محل اخذ مدرک تحصیلی سا ل آخردوره متوسطه داوطلب درشهرستان زیر پوشش مرکز باشد. 

•        دو سال آخر اقامت داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز باشد.

•        محل تولد و سا ل آخر اقامت داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز باشد.

ب) در صورت شاغل بودن بر اساس شهرستان محل خدمت داوطلب (با توجه به حکم اشتغال) و با توجه به جدول شهرستان های تحت پوشش مراکز.

•        گزینش در کلیه رشته های دوره های نیمه حضوری به صورت استانی می باشد.

•        گزینش در کلیه رشته های موسسات غیرانتفاعی به صورت کشوری می باشد.

•         

نکته بسیار مهم در توجه به اطلاعات مندرج در کارنامه

     گزینش رشته ها بهتر است بر اساس نمره کل در جدول شماره 3 مندرج در کارنامه، انجام گیرد. بدین معنی که هر یک از زیر گروه ها که رتبه بهتری را به خود اختصاص داده، انتخاب رشته ابتدا از این زیر گروه گزینش شود.

     در جدول شماره 3  مندرج در كارنامه نمرات داوطلب به روش های آماری تراز شده است و در هر زیرگروه آزمایشی بر اساس میانگین ضرایب دروس عمومی و اختصاصی نمره کل در هر زیر گروه محاسبه شده است.

 

گروه رياضي- فني

                                                 

                                                زيرگروه

رتبه ونمره كل

يك

دو

سه

چهار

پنج

رتبه درسهميه بين92175 داوطلب

733

742

889

رتبه كشوري (بدون سهميه)بين281791 داوطلب

1276

1325

1597

نمره كل

10787

10776

10584

 

 

توضیحی در رابطه بارشته های پر طرفدار

 

جدول2رشته‌هاي پرطرفدارگروه هاي آزمايشي پنج گانه

گروه آموزشي

رشته هاي تحصيلي

علوم رياضي وفني

مهندسي برق، مكانيك، كامپيوتر، عمران، معماري، صنايع

علوم تجربي

پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي، دامپزشكي

علوم انساني

حقوق،روانشناسي، حسابداري

 

الویت رتبه ، الویت رشته:

 

n    الویت رتبه:

تا 100 رشته داوطلب با رتبه 2000 خوانده نشود ، نوبت به فرد با رتبه 2001 نمی رسد، در نتیجه فرد با رتبه 2001 هیچگونه مزاحمتی برای رتبه 2000 ندارد واگر قرار باشد ظرفیت پذیرش رشته ای پر شود توسط 1999 نفر قبل این عمل صورت می گیرد.

n    الویت رشته:

بین 100 انتخاب نیز الویت رعایت می شود.

بطور مثال: اگر رشته الویت 10 دستگاه مارکریدل روشن شود، دیگر90 رشته دیگر خوانده نمی شود.

 

روشی برای محاسبه تأثیر نمرات دروس نهایی در کنکور

این روزها در مدارس بحث کنکور بسیار داغ و به تبع آن مشاوران مشغله کاری زیادتری دارند و بارها سؤالاتی از قبیل :- نحوه محاسبه ۲۵%تأثیر دروس نهایی چگونه است؟- میانگین وزنی که این همه از آن بحث می شود چیست؟- معدل تأثیر دارد یا دروس نهایی؟- تفاوت این دو در چیست ؟ و کدام یک به نفع دانش آموزان است؟- نمرات دروس پیش دانشگاهی تأثیر دارد یا نه ؟- کسانی که دروس نهایی ندارند چگونه نمره آنان محاسبه می شود؟مطرح می شود

اما آنچه مشخص است رسیدن به جواب این سؤالات از مهمترین دغدغه های دانش آموزان و اولیای آنان است . پس ضروری است که  مشاوران عزیز اطلاعات و تجربیات خویش را جهت استفاده سایر دانش آموزان ،اولیا، دبیران و همکاران مشاوردر اختیار بگذارند

·         داوطلبان کنکور ۹۱ به دو دسته تقسیم می شوند:

الف – دیپلم های قبل از سال ۸۴ که امتحان نهایی نداده اند، برای این گروه فقط نمره اکتسابی کنکور محاسبه و سپس رتبه کل آنان معلوم می شود.

ب – دیپلم های بعد از سال ۸۴ که امتحان نهایی داده اند، برای این دسته آن چه در روز کنکور جواب می دهند سهم ۷۵ درصدی از نمره کل را به خود اختصاص می دهد و معدل کتبی نهایی آنان به صورت نمرات تراز شده هم سهم ۲۵ درصدی را به خود اختصاص می دهد.

که نحوه محاسبه این سهم را با مثالی تشریح می کنیم:

فرض کنید شما دانش آموز سال چهارم رشته انسانی داوطلب کنکور ۹۰ هستید و در امتحانات نهایی خرداد سال ۸۹ در دروس ادبیات نمره ۱۷ ، زبان فارسی نمره ۱۵ و آرایه های ادبی نمره ۱۳ گرفته اید و در روز کنکور هم به ۴۰ درصد سؤالات ادبیات پاسخ داده اید پس :

الف – ابتدا میانگین وزنی دروس نهایی شماکه  حاصل جمع نمرات کسب شده در امتحانات نهایی تقسیم بر تعداد این دروس  است  محاسبه می شود.  (۱۷+۱۵+۱۳) تقسیم بر ۳ مساویست با ۱۵

این نمره ۱۵ را شما از ۲۰ نمره کسب کرده اید پس سهم درصدی نمره ۱۵ محاسبه می شود. که برابر است با  نمره  ۷۵/۱۸

روز کنکور  هم شما از ۱۰۰ درصد نمرات درس زبان وادبیات فارسی ، ۴۰ درصد را بدست آورده اید که سهم  ۷۵درصدی نمره ۴۰ درصدی شما محاسبه می شود .  که برابر است با ۳۰

پس نمره کل شما در درس زبان و ادبیات فارسی حاصل جمع این دو عدد  یعنی ۷۵/۴۸ اعلام  می شود.                                                                      ۷۵/۴۸=۳۰ + ۷۵/۱۸

همان گونه که مشاهده می کنید نمره ۴۰ درصدی پاسخ های صحیح شما در روز کنکور با تأثیر ۲۵درصدی نمرات دروس نهایی به ۷۵/۴۸ افزایش یافته است یعنی به میزان ۷۵/۸ نمره بالاتر از آنچه در روز کنکور کسب کرده اید.این مثال به خوبی نشان می دهد که هر چه نمرات و معدل دروس نهایی دانش آموزی بالاتر باشد افزایش درصدی نمرات کنکور  او بیشتر بوده و به  تبع آن موفقیت و قبولی در کنکور برای او سهل تر خواهد بود.

·         این که معدل تأثیر دارد یا دروس نهایی و تفاوت این دو در چیست ؟

اشاره کرده ایم که نمرات تک تک دروس نهایی به صورت نمرات تراز شده محاسبه  می گردد و اگر قرار بود که فقط معدل نمرات تأثیر داشته باشد همه درس ها به یک دید نگاه شده و خراب کردن یک درس بر روی همه دروس کنکور تأثیر منفی می گذاشت که برای جلوگیری از این اتفاق سوء نمرات هر درس به جای معدل اعمال شده و بصورت نمره تراز در زیر گروه ها هم تأثیر مستقیم گذاشته تا حقی از کسی ضایع نشود و اگر چنانچه کسی درسی را خراب کرده و یا نمرات کتبی او در درسی پایین باشد ضرر آن فقط متوجه همان درس شود.پس اعمال تأثیر نمرات دروس به نفع دانش آموزان خواهد بود.

ولی آنچه مسلم است میزان داشتن تسلط بیستر بر دروس پیشدانشگاهی برابر است با جواب دادن درصد های بالایی از سؤالات کنکور، چرا که  سؤالات دروس پیش دانشگاهی همواره بیش از حدود ۴۵ درصد از سؤالات آزمون سراسری را به خود اختصاص می دهد.

 با تشکر:قاسم مشاور مرکز

 

 

تخصیص ظرفیت

1. رشته های کشوری

2. رشته های بومی

v    ناحیه ای ( 9 ناحیه )                  قطبی ( 5 قطب )                          استانی ( 28 استان)

 

شکست ظرفیت در رشته ها

ý    40% ظرفیت سهمیه رزمندگان (6)

مثال: 25 نفر ظرفیت × 40% = 10 نفر                     75% آخرین فرد قبول

ý    5% اضافه ظرفیت سهمیه شاهد (5)

ý    60% کل ظرفیت (بقیه ظرفیت) به نسبت شرکت کنندگان هر منطقه (1-2- 3)

 

میانگین نسبت ظرفیت در رشته های کشوری  آزمون سراسری

منطقه

گروه

1

2

3

خانواده شهدا

ریاضی

33/0

46/0

20/0

006/0

تجربی

23/0

43/0

32/0

007/0

انسانی

20/0

37/0

41/0

01/0

هنر

28/0

38/0

33/0

01/0

زبان

30/0

38/0

31/0

01/0

مبانی انتخاب رشته

فرآیند انتخاب رشته، فرآیندی است طولانی که به دو بخش عمده طبقه بندی می شود:

الف) فرآیند شناخت رشته ها

ب) فرآیند انتخاب رشته

فرآیند شناخت رشته ها، فرآیندی است که حداقل از دوره اول دبیرستان آغاز و تا زمان انتخاب رشته که از آذر ماه آغاز می شود، ادامه دارد و این فرآیند بر عهده مشاوران سال اول، دوم و سوم می باشد که باید به آرامی و در طول زمان صورت گیرد تا زمان انتخاب رشته، دانش آموز از مشاور نخواهد که تک تک رشته ها را برای او توضیح دهد.

اما فرآیند انتخاب رشته، فرآیندی است که با پرکردن برگه ثبت نام انتخاب رشته های روزانه، شبانه، نيمه حضوري، پیام نور، بين الملل، مجازي و غیرانتفاعی آغاز می شود و اوج آن در یک هفته وسط تابستان است.

عوامل موثر بر انتخاب رشته دانشگاهی

علاقه

شناخت رشته ها و مراکز آموزشی

توانایی عملی فرد

توان اقتصادی خانواده فرد

امکانات مرکز آموزشی

آینده شغلی رشته ها

هدف داوطلب

نوع سهمیه

آینده رشته

نکته مهم: نباید از بین ملاک های انتخاب رشته تنها بر یک مورد تکیه داشت. به عنوان مثال، تاکید صرف بر علاقه بدون در نظر گرفتن توانایی واقعی فرد، ممکن است به انتخاب رشته هایی از جانب وی ختم شود که درصد قبولی او را به طور چشمگیری کاهش دهد. برای مقابله با این مشکل، بهتر است که داوطلبان مجموعه ا ی از رشته ها ی تحصیلی که به آنها علاقه دارند را شناسایی کرده و از بین رشته های مورد علاقه با توجه به ملاک های دیگر دست به انتخاب بزنند.

اشتباه های داوطلبان

یعنی : ” توصيه هاي ايمني و رعايت كردن!”

داوطلبان به دلایل متفاوت، ممکن است حین انتخاب رشته دچار اشتباهاتی نظیر آنچه در زیر آمده بشوند:

.10بی توجهی به منابع اطلاعاتی نظیر ویژه نامه ها، مشاوران تحصیلی و افراد دیگر

.11انتخاب برخی رشته ها بدون توجه به هزینه آنها

.12انتخاب رشته به خاطر پرستیژ اجتماعی آن

اشتباه ممنوع!

حین انتخاب رشته موارد زیر را در نظر داشته باشید:

• دقت شود به صورت ناخواسته کد رشته های کاردانی قبل و یا بین رشته های کارشناسی و یا دکتری درج نشود.

• دقت شود کد رشته های کارشناسی قبل و یا بین کد رشته های کارشناسی ارشد و دکتری درج نشود.

• دقت شود کد رشته های کارشناسی بین کد رشته های مهندسی درج نشود.

• دقت شود به صورت ناخواسته کد رشته های مربوط به دانشگاه های واقع در شهرهایی که مورد نظر نیست، قبل یا بین کد رشته های مورد نظر درج نشود.

• دقت شود به صورت ناخواسته کد رشته های شبانه، نیمه حضوری، غیر انتفاعی و پیام نور قبل و یا بین کد رشته های روزانه درج نشود.

• دقت شود کد رشته های انتخابی با مستطیل های تکمیل شده مقابل آنها یکسان باشد.

• دقت شود مستطیل های مقابل هر کد رشته انتخابی به صورت کامل و پر رنگ پرشده باشد.

• در مرتب کردن و وارد کردن کد رشته های مورد علاقه در برگه انتخاب رشته، دقت کافی به عمل آید.

• بعد از پرکردن برگه و قبل از وارد كردن در سيستم، آن را به فرد قابل اطمینانی بدهید تا کد رشته های انتخابی شما را در برگه جداگانه ای بنویسد و در مقابل هر کد، نام رشته و نام دانشگاه مربوط به آن را از روی دفترچه شماره 2 بنویسد. سپس شما این لیست را بادقت مطالعه کنید و با کد رشته های انتخابی خود مقایسه کنید. در صورت هرگونه اشتباه، آن را بررسی و رفع کنید.

• دقت کنید که تنها از گروه آزمایشی ای که امتحان داده و مجاز به انتخاب رشته در آن گروه شده اید، انتخاب رشته کنید.

• حتما از فرم انتخاب رشته تکمیل شده خود کپی تهیه کنید.

نكته اميدبخش:

از سال 82 به بعد آمار شركت كنندگان در كنكور سراسري بطور چشمگيري كاهش پيدا كرده و همچنين ظرفيت ها هم افزايش. در واقع در حال حاضر صندلي دانشگاه بيشتر از دانشجويان وجود دارد. البته در بخش پيام نور و غيرانتفاعي اين وضعيت وجود دارد.

تبصره: داوطلبان استان های ذکر شده منحصرا می توانند در صورت تمایل، از بین این رشته ها، رشته های بورسیه مناطق محروم استان خود را انتخاب کنند.

o رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص (بورسیه ها) را فقط داوطلبانی می توانند انتخاب کنند که جزء معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آنها قرار گرفته اند.

o گزینش رشته های نیمه متمرکز به صورت کشوری است.

تبصره : گزینش در رشته های نیمه متمرکز در دوره های شبانه یا پیام نور براساس شرایط گزینش دوره های شبانه یا پیام نور است.

o گزینش رشته های پیام نور به صورت زیر است:

الف) با توجه به شهرستان محل سکونت یا اشتغال (برای کارکنان دولت) باارائه گواهی معتبر و در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشد:

• محل اخذ مدرک تحصیلی سا ل آخردوره متوسطه داوطلب درشهرستان زیر پوشش مرکز باشد.

• دو سال آخر اقامت داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز باشد.

• محل تولد و سا ل آخر اقامت داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز باشد.

ب) در صورت شاغل بودن بر اساس شهرستان محل خدمت داوطلب (با توجه به حکم اشتغال) و با توجه به جدول شهرستان های تحت پوشش مراکز.

• گزینش در کلیه رشته های دوره های نیمه حضوری به صورت استانی می باشد.

• گزینش در کلیه رشته های موسسات غیرانتفاعی به صورت کشوری می باشد.

ادامه دارد…..

با تشکر :قاسم

با سلام به شما دانش آموزان

یک سال تلاش  برای کنکور به پابان رسید و به زودی نتایج کار به دستتان می رسد.اما باید بدانید مساله انتخاب درست نقش مهمی در قبولی دانشگاه و از آن کلیدی تر در سرنوشت شما دارد. پس باید از حالا برای این موضوع آماده شوید.  ما در روزهای بعدی در این رابطه مطالبی ارائه خواهیم کرد.

به امید موفقیت شما

آشنایی با آسیب‌های اجتماعی

مسئله مربوط به آسیب‌های اجتماعی از دیرباز در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است

همزمان با گسترش انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندی‌ها، محرومیت‌های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواست‌ها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیب‌ها شده است.

هر چند اکثر مشکلات اجتماعی انواعی تکراری در طول نسل‌های مختلف هستند، اما چنانکه مشاهده می‌شود برخی از این انواع در برخی نسل‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و حتی برخی انواع این آسیب‌ها در نسل‌های بعدی زاده شده‌اند.

از سوی دیگر از آنجایی که یک‌سری علل غالب در هر جامعه وجود دارند که نسبت به سایر علل اهمیت بیشتری در بروز آسیب‌ها دارند، می‌توان از انواع متمایز آسیب‌ها سخن گفت، اما عمدتا همپوشی‌هایی بین آنها دیده می‌شود.

هر جامعه‌ای متناسب با شرایط خود، با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد.

 شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

 

برخی از انواع آسیب‌های اجتماعی:

خودکشی: خودکشی هر چند در وهله اول یک مشکل فردی به شمار می‌رود ولی از آنجایی که فرد در اجتماع زندگی می‌کند و تأثیرات متقابلی همواره بین آنها برقرار است، به عنوان یک معضل اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آمار خودکشی معمولا با سایر جرایم و آسیبها ارتباط پیدا می‌کند، به طوری که در میان گروه‌های مبتلا به اعتیاد خودکشی بیشتر دیده می‌شود.

همچنین در آسیب‌های مربوط به انحرافات جسمانی بویژه در میان قربانیان این انحراف خودکشی پدیده شایعی است. در میان بیماران روانی بویژه افسردگی‌های شدید نیز اغلب خودکشی مسأله قابل توجهی است.

خودکشی پیوندهایی با متغیرهای اجتماعی دارد بطوری که علاوه بر تأثیری که از شرایط اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ارائه راهکارهای مناسب در بررسی مشکلات گروه‌های در معرض خطر مثل معتادین و خانواده‌های آنها، بیماران روانی و خانواده‌های آنها، خانواده‌های نابسامان و آموزش‌های فردی در مواجهه با تغییرات اساسی روش‌هایی سودمند خواهد بود.

در این راستا توجه به گروه‌های سنی که در معرض خطر بیشتری هستند و خودکشی در میان آنها رواج بیشتری نسبت به سایر گروه‌های سنی دارد، مثل نوجوانان و جوانان اهمیت زیادی دارد.

اعتیاد: اعتیاد به معنی تمایل به مصرف مستمر یا متناوب یک ماده برای کسب لذت یا رفع احساس ناراحتی اطلاق می‌شود که قطع آن ناراحتی‌های روانی یا اختلالات جسمانی ایجاد می‌کند.

در گرایش به اعتیاد عوامل مختلفی شناسایی و مطرح شده‌اند. این عوامل هر چه باشند، سرچشمه بسیاری مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند. اعتیاد به سبب ویژگی‌های ذاتی خود، اغلب با سایر آسیب‌ها همراه می‌شود و موجب هدر رفتن نیروهای ثمربخش جامعه می‌شود.

سرقت

بطور کلی سرقت و دزدی هم از لحاظ عرفی و هم از لحاظ قانونی به عنوان یک آسیب جدی محسوب می‌شوند. هر چند عوامل متعددی در بروز این مشکل شناخته شده‌اند، مثل فقر و بیکاری، اعتیاد و شیوه‌های تربیتی، اما باید توجه داشت مبانی شخصیت اهمیت ویژه در ارتکاب دزدی دارند.

این افراد معمولا از لحاظ رشد اخلاقی در سطح خیلی پایین و ضعیف هستند و بطور کلی ثبات و استواری و قدرت تحلیل و تفکر درباره پیامدهای رفتار خود را به قدر کافی ندارند.

در مباحث مربوط به علل دزدی، به علل تربیتی تأکید فراوان می‌شود. الگوهای رفتاری خود والدین، واکنش‌های آنها درباره دزدی‌های کوچک دوران کودکی، مسأله پول توجیهی و کمک به شناخت مسأله مالکیت در دوره کودکی در ارتباط نزدیک با رفتارهای دزدی بزرگسالی و نوجوانی دارند.

انحراف جنسی

غریزه جنسی هم می‌تواند منشأ بروز عالی‌ترین نمودارهای ذوقی و هنری باشد و هم منشأ تشکیل بنیاد یک خانواده و هم منشأ بسیاری از جرائم.

عوامل مختلف محیطی و خانوادگی و اجتماعی سر منشأ بروز انواع انحرافات جنسی هستند. هر چند برخی از این نوع انحرافات مشکلاتی فردی هستند، ولی اکثر آنها به آن جهت که در ارتباط با فرد دیگر معنی پیدا می‌کنند عوارض اجتماعی را در بر خواهند داشت.

از سوی دیگر مبارزه با این دسته از آسیب‌ها در برخی موارد نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی است و لازم است تحولاتی کلی و برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت رفع آنها صورت گیرد و این تغییرات با ارائه آموزش‌های وسیع اجتماعی برای افراد و خانواده‌ها و رفع عوامل بنیادی امکانپذیر خواهد بود.

این دسته از انحرافات نیز اغلب با سایر آسیب‌ها در ارتباط نزدیک هستند و گاهی حتی موجب بروز مشکلات جدی می‌شوند. مثل بیماری ایدز که با انحرافات جنسی ارتباط نزدیک دارد.

مهاجرت: مهاجرت علاوه بر مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که دارد مستلزم تغییراتی خاص است که مطابقت و سازگاری با آنها اغلب مشکلاتی را برای فرد و جامعه ایجاد می‌کند.

به عبارتی علاوه بر اینکه مهاجرت در برنامه ریزی‌های کلان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مشکلاتی را ایجاد می‌کند، مثل مهاجرت روستاییان به شهرها که خالی شدن روستاها از سکنه، کاهش کشاورزی، افزایش مشاغل کاذب و … را به دنبال دارد موجب می‌شود، تا فرد برای سازگاری با تغییرات حاصل فشار زیادی را متحمل شود.

شوک فرهنگی یکی از عوارض حاصل از مهاجرت است که با اضطراب و افسردگی، احساس جدا شدن و مسخ واقعیت و مسخ شخصیت مشخص است.

تحقیقات نشان می‌دهد شیوع مشکلات روحی و روانی بین مهاجرین بخصوص در بین مهاجرینی که شرایط مقصد بسیار متفاوت از شرایط مبدأ یا محل سکونت قبلی آنها بوده است شیوع بیشتری دارد. رایج‌ترین اختلال علائم پارانوئید یا سوء ظن است که به احتمال قوی به دلیل تفاوتهای آنان از نظر زبان ، عادات و آداب و رسوم، چهره، نوع لباس و غیره است.

فقر: فقر در واقع مادر تمام آسیب‌های اجتماعی است. فقر با بسیاری مسائل زیر پا از جمله ضعف تندرستی و افزایش مرگ و میر، بیماری روانی، شکست تحصیلی، جرم و مصرف دارو رابطه دارد.

هر چند خود فقر بطور ذاتی یک مشکل و آسیب است، اما این لزوما به این معناست که تمام افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

افرادی نابسامان و مشکل ساز برای اجتماع هستند. مشکلات اقتصادی ، عدم تأمین نیازهای جسمی و روانی اغلب زمینه‌ای برای بروز و ظهور مشکلات اجتماعی دیگری است.

بیکاری: بیکاری معضل اجتماعی دیگری است که هم آسیب‌های جدی فردی و هم آسیب‌های قابل ملاحظه اجتماعی را در دامن دارد. بیکاری بویژه در نسل پر انرژی و جوان که انرژی و قدرت و نیروهای آنها راکد و بی‌مصرف باقی می‌ماند نمود بیشتری پیدا می‌کند و زمینه را برای انوع انحرافات اجتماعی فراهم می‌سازد.

وجود فرصتهای همیشه خالی، عدم تحمل بیکاری، فقدان قدرت تأمین نیازها به دلیل نداشتن درآمد، زمینه‌هایی آماده برای کاشت بذر جرم و انحرافات می‌باشند.

 

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

معرفی تخصص مشاوره تحصیلی و شغلی 

در عصر جدید مشاغل دیگر ارثی نیستند بلکه پیشرفت سریع دانش و تکنولوژی موجب کثرت مشاغل، تقسیم کار فراوان و جلب استعدادهای مختلف شده است. امروزه برای انجام اکثر کارها، نیاز به تحصیل  دانش و کسب مهارت می‌باشد. از این رو توجه به رابطه تحصیل و شغل اهمیت دارد.از آنجا که تحصیلات دبیرستانی و بالاتر زیرساز اشتغال آتی دانش آموزان و دانشجویان هم خواهند بود، لذا باید برمبنای گزینش های شغلی آینده برنامه ریزی و انتخاب شوند. برای انتخاب راه درست ابتدا باید در مورد آمادگی هایی که ممکن است از نظر فردی و حرفه ای ارزشمند باشند اندیشید و سپس برنامه ریزی و تصمیم گیری کرد.

تعریف مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی جریان یاری دهنده و منظمی است که به دانش آموز در انتخاب مناسب دروس، رشته و مهارت های تحصیلی کمک می‌کند تا سازگاری مطلوب را کسب کند.

تعریف مشاوره شغلی

مشاوره شغلی نوعی دیگر از مشاوره است، که بدان وسیله به فرد کمک می‌شود تا بر اساس شناخت استعدادها، محدودیت ها و نیز امکانات شغلی جامعه بتواند شغل مناسبی را پیدا کند.

رابطه مشاوره شغلی با مشاوره تحصیلی

هر گونه راهنمایی شغلی باید بر مبنای وضع تحصیلی فرد انجام گیرد.

مشاوره تحصیلی پایه و اساس محکمی برای مشاوره شغلی محسوب می‌شود.

چرا انتخاب شغل مناسب و رضایت شغلی از اهمیت خاص برخوردار است؟

فالمن و آرنولد رضایت شغلی را مجموعه گرایش های مثبت افراد نسبت به شغل دانسته و معتقدند وقتی گفته می‌شود یک فرد از شغل خود رضایت بالایی دارد، در حقیقت منظور این است كه وی بطور كلی به میزان زیاد شغل خود را دوست دارد و توانسته است از طریق شغلش نیازهای خویش را تأمین نماید و در نتیجه احساسات مثبتی نسبت به آن دارد.

رضایت شغلی از جمله عوامل مهمی است كه باید در توسعه اقتصادی مورد توجه دقیق قرار گیرد. هر فردی كوشش می‌كند شغلی را انتخاب نماید كه علاوه بر تأمین نیازهای مادی از نظر روانی نیز او را ارضاء نماید، به همین دلیل بررسی خصوصیات فردی افراد ضروری به نظر می‌رسد. در غیر اینصورت به كار گرفتن افراد در مشاغلی كه به آن علاقمند نیستند یا توانایی و استعداد انجام آن را ندارند، علاوه بر كاهش بهره‌ وری و كارایی موجب از دست رفتن نیروی انسانی می‌شود.

اکثر سازمان ها برای رضایت کارکنان تلاش می‌کنند، اما همه به آن دست نیافتند. به همین دلیل برای متخصصان منابع انسانی مهم است که در مورد عواملی که می‌تواند رضایت کارکنان را افزایش دهد، و چگونگی حصول به موفقیت کلی در شرکت، بیشتر بدانند. شکی نیست که کارکنان منبع شماره یک سازمان هستند. نگهداری شادی کارکنان کمک می‌کند که:

گردش مالی کمتر:

گردش مالی کارکنان یکی از بالاترین هزینه های مربوط به بخش منابع انسانی می باشد. رضایت کارکنان کمک می‌کند تا یک محیط بهتر ایجاد شود و با کارآمدی و ارتقا کیفیت کار به نحوی آسان تر در هزینه ها صرفه جویی شود. کارکنان راضی به احتمال کمتری کار خود را ترک می‌کنند.

 بهره وری بالاتر:

صرف نظر از عنوان شغلی و پرداخت حقوق، كاركنانی كه رضایت شغلی دارند، تمایل بیشتر و بهره وری بالاتری دارند.

افزایش سود:

نگهداری کارکنان با ایمنی و رضایت می‌تواند منجر به فروش بیشتر، هزینه های پایین تر و خط مشی قوی تر شود.

وفاداری:

هنگامی که کارکنان احساس می‌کنند که شرکت به بهترین وجه علاقه مند است از کارمندان خود حمایت کند. برای رسیدن به اهداف سخت تر کار می‌کنند. و ممکن است همکاران دیگر را نیز به این امر تشویق کنند.

پیامدهای ناشی از انتخاب نادرست شغل و نارضایتی شغلی:

اهمیت و ضرورت مراجعه به مشاوره تحصیلی شغلی

عواملی كه لزوم راهنمایی و مشاوره شغلی را در عصر حاضر اجتناب ناپذیر می‌كنند بروز دو پدیده توسعه شهر نشینی و پیشرفت تكنولوژی است. شهرنشینی، تنوع و تقسیم مشاغل را باعث شده است و پیشرفت تكنولوژی نقش تخصص را در احراز شغل برجسته كرده است.

معصومه نصیری 

محمد اکبری علی آبادی 

عصمت آقاشاهی 

فاطمه گلستانی 

غلامرضا رامفر 

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج

سیما آقایی 

افشین لطفی 

محمدحسن احمدی 

میترا محمدی طاری 

دکتر بهروز کریمی 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

مرکز مشاوره رازی فردیس کرج
مرکز مشاوره رازی فردیس کرج
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *