مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

 
helpkade
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

اساسی ترین و اولین مورد جهت یافتن شغل مناسب در آینده انتخاب رشته مورد علاقه در دانشگاه است. در نتیجه، این موضوع که کدام رشته تحصیلی را جهت ادامه تحصیل آکادمیک انتخاب کنیم اهمیت فراوانی دارد. در این جا نقش مشاور تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی بیشتر از گذشته مطرح می شود.

 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی با مشاوری که از هر نظر توانایی هدایت ما به سمت مسیر درست و منطقی را داشته باشد. اگر امکان داشتن مشاوره حضوری را ندارید نگران نباشید. زیرا می توانید به وسیله تلفن مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی خود را از مشاوران متخصص ایران تحصیل بدون هیچ مشکلی دریافت کنید.

 

 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

جهت استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی و بهترین مشاوره برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

 

 در رابطه با بهترین مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی باید بگوییم که یک انتخاب رشته اصولی و درست، انتخاب رشته ای خواهد بود که منطبق با شخصیت، علایق و استعدادهای افراد باشد.

بنابراین، تنها توجه به کارنامه کنکور و رتبه داوطلب در هر یک از زیر گروه ها کافی نیست.

یک مشاور خبره، ابتدا از هر داوطلب آزمون های شخصیت، استعداد و رغبت می گیرد. در این آزمون ها مشخص می شود که فرد در چه رشته هایی می تواند مؤفقیت لازم را به دست آورد.

همین عدم توجه یک مشاور به بحث علاقه و استعداد است که موجب انصراف افراد بسیاری به دلیل عدم علاقه به رشته قبولی در دانشگاه می شود. 

 

 

انتخاب رشته در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی بر اساس علاقه و استعداد داوطلبان صورت خواهد پذیرفت.

 

در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی چند مورد بسیار مهم باید مورد بررسی قرار بگیرند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

 

درست است که انتخاب رشته در نهایت به خود شما مربوط است ولی همواره به این نکته توجه داشته باشید که نظر پدر و مادرتان نیز باید توسط مشاور در زمان دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

پدر و مادر با توجه به داشتن شناخت دقیق از شما می توانند اطلاعات خوبی را در اختیار مشاورتان قرار دهند و در زمینه داشتن انتخاب رشته ای معقول برای شما مؤثر باشند.

 

 

از دیگر موارد قابل بررسی در زمان دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی بحث امکان یا عدم امکان تحصیل داوطلب در شهر دیگری غیر از شهر محل سکونت وی است.

شاید برخی از داوطلبان تحمل دوری از خانواده و زندگی در شهر دیگر را نداشته باشند. از طرف دیگر، در مورد تحصیل در شهر دیگر مسائلی همچون عدم آشنایی با آداب و رسوم مردم آن منطقه، مسائل رفت و آمد و امنیت و همین طور بحث مالی را نیز باید در نظر گرفت.

 

 

 

 

دانشگاه های سراسری با توجه به تعداد بالای متقاضیان آن ، از میزان تقاضای بیشتری برای پذیرش برخوردارند. به همین دلیل قبولی در این دانشگاه ها شرایط سخت تر و پیچیده تری خواهد داشت. همچنین پذیرش در دانشگاه های سراسری با شرایطی همراه خواهد بود که عدم اطلاع از این شرایط می تواند موجب هدایت داوطلبان به رشته هایی که مدنظر آنان نیست هدایت شوند.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشد که چنانچه در هر یک از رشته های دانشگاه های روزانه پذیرفته شوند اما به هر دلیلی در دانشگاه ثبت نام ننمایند، یکسال محرومیت از کنکور خواهند داشت. و حتی در صورت شرکت در کنکور و کسب رتبه عالی ، اجازه انتخاب رشته را نخواهند داشت. ضوابط و موارد مذکور در دفترچه انتخاب رشته را به صورت دقیق قبل از انتخاب رشته مطالعه نمایید.

در مشاور تحصیلی انتخاب رشته دانشگاه ، بر اساس معیارهای داوطلبان به صورت یک به یک به اولویت بندی هر یک از رشته ها خواهیم پرداخت. همچنین براساس همین اولویت با توجه به سهمیه داوطلبان ، ظرفیت کنکور ، رتبه کسب شده در هر یک از زیر گروه ها ، کد رشته محل را به ترتیب در فرم انتخاب رشته وارد خواهیم نمود تا داوطلبان در بهترین رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند .

 

 

استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاه اهمیت فوق العاده ی برای داوطلبان دارد. مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

با توجه به هزینه های بالای خدمات مشاوره برای اکثریت افراد جامعه ، اشتیاق و شوق این افراد برای انجام انتخاب رشته رایگان می تواند به آنان کمک کند تا سرنوشت خود را تعیین نمایند و هر گونه اشتباهی در این زمینه می تواند سرنوشت آنان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

یکی از سوالات مطرح شده به وسیله داوطلبان در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی به موضوع تاثیر سهمیه ها باز می گردد.

به عنوان مثال به چه میزان یک سهمیه برای دو فرد با رتبه یکسان می تواند در قبولی آن ها در رشته های انتخابی تاثیر گذار باشد؟

و یا از جمله سوالاتی که مطرح می نمایند مربوط به صحیح یا غلط بودن انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت و موکول نمودن برخی از رشته ها به زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری است.

 

 

دفترچه دانشگاه های سراسری در مرداد ماه منتشر می شود. در این زمان، کلیه داوطلبان می توانند هر یک از رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

علاوه بر آن در مرحله تکمیل ظرفیت نیز برخی از دانشگاه های دولتی به دو صورت شبانه و روزانه در برخی از رشته ها امکان پذیرش را برای کلیه متقاضیان فراهم می کند. البته برگزاری این مرحله در کنکور سال آینده هنوز مشخص نیست. 

 

 

دانشگاه های دولتی در دو نوبت روزانه و شبانه داوطلبان را پذیرش می نمایند. پذیرفته شدگان دوره های شبانه می توانند همزمان با دوران تحصیل خود در کنکور سراسری شرکت نمایند و در این زمینه منعی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

 

 

برای داشتن مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی به صورت غیرحضوری با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

مطالب مرتبط 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین

تحصیل مجدد در رشته های پیراپزشکی

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته

بله. علی الخصوص اگر از راهنمایی های مشاوری کارکشته و خبره استفاده کنید.

نگران نباشید. تنها با یک تلفن مشاوره انتخاب رشته دانشگاه خود را از مشاوران ایران تحصیل دریافت کنید.

مشاوره ای که با توجه به شرایط داوطلب، علایق و استعدادهای وی صورت بگیرد و کاملاً اصولی و دقیق انجام شود.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

ایران مشاوره ۲۴۵ نظرها

مرحله انتخاب رشته مرحله ای است که ارزش و اهمیت آن در شرایطی با کنکور برابری می کند و یا حتی گاهی نیز بیشتر از آن است؛ هر چه رتبه داوطلب بهتر باشد، انتخاب رشته به همان میزان حساس تر و مهم تر می شود. مرحله انتخاب رشته برای داوطلبان کنکوری به دلیل سرنوشت ساز بودن آن بسیار حائز اهمیت بوده و هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری شاهد استرس و نگرانی داوطلبان برای قبولی در این مرحله هستیم.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

به این دلیل که نحوه انتخاب رشته، بر آینده و شغل داوطلبان تاثیر مستقیم دارد، متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، می بایست از تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته از جمله زمان انتخاب رشته کنکور، نحوه صحیح انتخاب رشته، میزان تاثیر سهمیه ها و… مطلع باشند تا به بهترین وجه ممکن انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد.

معمولا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام دهند. با توجه به اینکه زمان کنکور سراسری سال 99 به تعویق افتاده، به تبع آن اعلام نتایج اولیه و مرحله انتخاب رشته نیز با تاخیر انجام خواهد شد.

شما عزیزان جهت آگاهی از زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید به عضویت کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره درآیید و به محض انتشار آخرین اخبار در این خصوص، از جزئیات آن ها مطلع شوید.

شرکت کنندگانی که متقاضی استفاده از سهمیه مناطق هستند، با توجه به ملاک های زیر جزو یکی از سهمیه های مناطق 1، 2 و 3 محسوب می شوند و این سهمیه در کارنامه نتیجه اولیه آزمون آن ها لحاظ می شود.

25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. شرط لازم برای استفاده از سهمیه فوق، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

5 درصد از ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم یا جدید رشته بهیاری که دارای 3 سال سابقه کاری مرتبط در مراکز درمانی می باشند، اختصاص می یابد.

در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی، مشمول 20 درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی 10 درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

جهت دریافت اطلاعات جامع تر در خصوص سهمیه های کنکور، می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اگر دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه آزمایشی خود را با دقت بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که در مقابل هر یک از رشته ها، یکی از 4 عبارت بومی، استانی، ناحیه ای و کشوری درج شده است و ممکن است برای شما این ابهام به وجود آید که منظور از گزینش بومی، استانی، ناحیه ای و کشوری چیست؟

رشته های استانی به طور متوسط در همه ی استان های کشور ارائه می شوند ولی رشته های ناحیه ای فقط در دانشگاه یک استان از چند استان همجوار ارائه می شوند و اگر رشته ای در دانشگاه یک ناحیه از دو ناحیه همجوار موجود باشد، آن رشته قطبی است. همچنین اگر رشته در هیچ یک از دو قطب همجوار ارائه نشود و فقط در چند استان به صورت ناهمگون و پراکنده موجود باشد، آن رشته کشوری است.

رشته های کشوری: ظرفیت پذیرش این رشته ها به نسبت میان داوطلبان دارای سهمیه مناطق، رزمندگان، ایثارگران و… کل کشور تقسیم می شود، برای مثال رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با ظرفیت 100 نفر به صورت کشوری ارائه می شود، از این 100 نفر 30 درصد یعنی 30 نفر به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران اختصاص می یابد و مابقی بین سایر داوطلبان تقسیم می شود.

رشته های بومی، قطبی، ناحیه ای: در رشته هایی که نوع گزینش در آن ها به صورت قطبی، ناحیه ای و یا استانی می باشد، حدود 20 درصد از ظرفیت به داوطلبان آزاد و 80 درصد از ظرفیت بین داوطلبان هر یک از سهمیه های مناطق 1، 2، 3 و سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در منطقه مربوطه (قطب، ناحیه، استان) تقسیم بندی می شود. برای مثال رشته مهندسی صنایع با ظرفیت پذیرش 100 نفر در دانشگاه امیرکبیر به صورت قطبی ارائه می شود، در این صورت 20 درصد یعنی 20 نفر به داوطلبان آزاد (غیرقطبی) و 80 درصد نیز به داوطلبان قطبی اختصاص می باید که از این 80 درصد، 30 درصد یعنی 24 نفر ویژه داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.

به طور کلی پذیرش در رشته های کنکور سراسری به 3 صورت متمرکز، متمرکز دارای شرایط خاص و صرفا براساس سوابق تحصیلی می باشد. در رشته های متمرکز فقط رتبه کسب شده داوطلب ملاک قبولی در نظر گرفته می شود و در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی بدون توجه به رتبه، معدل دیپلم و پیش دانشگاهی معیار پذیرش است. اما رشته های متمرکز دارای شرایط خاص رشته هایی هستند که داوطلب باید علاوه بر کسب رتبه مناسب، در مراحل مصاحبه، آزمون عملی، معاینات پزشکی و… نیز نمره لازم را کسب کند. همچنین در زمان برگزاری مصاحبه، سوابق تحصیلی داوطلب نیز مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین پذیرش در رشته های متمرکز دارای شرایط خاص به نسبت سخت تر از سایر رشته ها می باشد.

رتبه در سهمیه در هر زیر گروه: هر یک از گروه های آزمایشی دارای چند زیر گروه می باشند که در زمان اعلام نتایج و انتشار کارنامه اولیه، برای هر یک از زیر گروه ها یک رتبه معین اعلام می شود. برای مثال رشته پزشکی در زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد و در صورتی که این رشته را انتخاب کنید رتبه در زیر گروه 1 شما معیار برای پذیرش قرار می گیرد.

رتبه کشوری در هر زیر گروه: در هر یک از زیر گروه ها یک رتبه کشوری نیز وجود دارد و این رتبه تنها برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار است. برای مثال داوطلب رشته ریاضی در صورتی که رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد را انتخاب کند، رتبه کشوری کسب شده در زیر گروه یک او مورد بررسی قرار می گیرد.

رتبه کل در سهمیه: این رتبه ماکزیمم نمره کل زیرگروه های هر داوطلب می باشد و فقط جهت اطلاع داوطلب درج گردیده است، زیرا برای انتخاب رشته فقط باید به رتبه در سهمیه و رتبه کشوری در هر یک از زیر گروه ها توجه شود.

آخرین رتبه مجاز: این رتبه، رتبه آخرین فرد مجاز برای انتخاب رشته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم می باشد و در صورتی که رتبه کل شما در سهمیه، بیشتر از رتبه آخرین فرد مجاز به انتخاب رشته باشد، نمی توانید انتخاب رشته دانشگاه روزانه و نوبت دوم را انجام دهید.

وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته: در صورتی که داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و… باشد، عبارت مجاز برای او در کادر های جداگانه ای در توضیحات کارنامه کنکور درج خواهد شد در غیر اینصورت نمی تواند رشته های این دانشگاه ها را انتخاب کند.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل و برای دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و…) مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشید. بنابراین می توان گفت تعداد انتخاب های شما زیاد است و می توانید با کمی دقت یک انتخاب رشته هوشمندانه انجام دهید. در انتخاب رشته باید فاکتورهای مختلف نظیر علاقه، بازار کار رشته مورد نظر، امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه، خوابگاه داشتن دانشگاه، مسافت و دوری دانشگاه و… را در نظر بگیرید و پس از آن می توانید چینش کد رشته ها را به صورت زیر انجام دهید:

انتخاب های خوش بینانه: بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه، رشته های مورد علاقه خود را در انتخاب های خوش بینانه قرار دهید. در واقع رشته های خوش بینانه رشته های مورد علاقه شما هستند ولی با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، احتمال قبولی کمی دارید. برای مثال با رتبه 1000 رشته ریاضی احتمال قبولی در رشته مهندسی عمران دانشگاه های روزانه تهران خیلی کم می باشد. حدود 20 الی 30 درصد فرم انتخاب رشته را به این بخش اختصاص دهید.

انتخاب های واقع بینانه: مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته، انتخاب های واقع بینانه است. این انتخاب ها کاملا منطبق بر رتبه و تراز شما می باشد و باید بیش از نیمی از انتخاب های خود را در این بخش قرار دهید. برای مثال داوطلبی که رتبه 4000 کنکور تجربی را کسب کرده است، برای پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه های روزانه شهرستان، شانس متوسط و معقولی را دارد.

انتخاب های بدبینانه: انتخاب های بدبینانه در بخش آخر فرم انتخاب رشته قرار داده می شوند و شانس داوطلب برای پذیرش در انتخاب های این بخش بسیار زیاد است.

در واقع ترتیب چینش کد رشته ها در فرم انتخاب رشته براساس شانس قبولی و علاقه است و باید رشته هایی که در آن ها شانس قبولی کم دارید در انتخاب های اول و رشته های که شانس قبولی زیادی دارید، در انتخاب های پایین تر قرار دهید.

همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و نوبت دوم، ملزوم به پرداخت شهریه است و فقط تحصیل در دانشگاه های روزانه رایگان می باشد. یکی از فاکتورهای مهمی که باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه داشته باشید، میزان شهریه دانشگاه های مختلف است تا بر اساس توانایی مالی خود یکی از دانشگاه های شهریه پرداز را انتخاب نمایید.

الی

5/500/000

الی

12/000/000

الی

2/300/000

الی

2/500/000

الی

8/000/000

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

الی

22/000/000

الی

5/000/000

الی

6/000/000

الی

1/700/000

الی

2/000/00

الی

1/100/000

الی

1/400/000

الی

1/700/000

الی

2/100/000

در صورتی که پس از مطالعه مطلب فوق سوال یا ابهامی برایتان باقی مانده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام من یه مشاور خوب میخوام که براساس سوابق تحصیلی و بعد از اعلام نتابج کنکور برام انتخاب رشته کنه…… چحوری با تلفن همراه تماس بگیرم….. هرینش چقد میشه؟

با سلام، شما میتوانید از سایت ایران مشاوره بسته های تخفیفی خریداری نمایید تا مشاورین مربوطه با شما ارتباط برقرار نمایند.

سلام من دیپلم تجربی دارم و پشت کنکوریم. ایا میتونم هنگام انتخاب رشته کنکور رشته ای تی رو بزنم؟نجربی این رشته رو داره؟و چند رتبه میخواد؟

با سلام ، مطابق با دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی سال ۱۳۹۸ ، پذیرش از رشته مهندسی فناوری اطلاعات از طریق انتخاب رشته کنکور تجربی انجام نمی گیرد . لازم به ذکر است شما از طریق شرکت در آزمون سراسری گروه ریاضی می توانید در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهید . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات مربوطه دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی مراجعه نمایید .

سلام من دانش آموز رشته انسانی هستم و معدل ترم اولم ۱۹.۷۳ شد تو آزمونای شبیه ساز کنکور هم از تیرماه شرکت کردم و ترازم بین ۶۵۰۰ تا۸۰۰۰ تغییر میکنه و آخرین ترازم ۸۰۰۰ بوده با این سوابق میتونم دانشگاه فرهنگیان یا حقوق دانشگاه مازندران قبول شم ؟ متشکرم

با سلام ، با در نظر گرفتن ۳۰درصد تاثیر مثبت معدل در آزمون سراسری و نوع سهمیه ثبت نامی ، در صورتی که تراز کسب شده توسط شما در کنکور سراسری همانند نمره کل شما در آزمون های آزمایشی باشد. احتمال قبولی شما در رشته های مورد نظر بالاتر می رود . لازم به ذکر است پذیرش در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آزمون ، نیاز به گذراندن مرحله مصاحبه می باشد . شما می توانید با مراجعه به نرم افزار انتخاب رشته کنکور اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

سلام من دانش آموز رشته ریاضی سال دوازدهم هستم و معدلم ۱۷.۱۴میخواستم بدونم میتونم بر اساس سوابق تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان یا کاشان قبول شم

با سلام ، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹ ، رشته مدیریت بازرگانی در دوره های روزانه و نوبت دوم در دانشگاه های مورد نظر ارائه نشده است ، و در صورت تمایل می توانید در واحد های دانشگاه پیام نور و یا غیر انتفاعی ، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون آزمون ادامه تحصیل داشته باشید .

با سلام من امسال زیست گیاهی شبانه تبریز قبول شدم وثبت نام هم کردم میتونم قبل از انتخاب واحد به رشته زیست سلولی مولکولی شبانه تغییر بدم ؟؟

سلام من علوم تغذیه شهر کوچیک و دور قبول شدم به نظر شما ارزش داره از تهران برم شیراز؟ ممکنه راهنماییم کنین.مچکرم!

سلام ببخشید من دارم میرم کلاس نهم ولی نمره علوم و ریاضی هشتمم رو گرفتم ۱۶ میخواستم ببینم میتونم برم تجربی یا نه

باسلام من در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی بصورت روزانه قبول شدم آیا امکان تغییر رشته توی همون دانشگاه وجود داره ممنون

میشه لطفا جواب بدین سوال منو…با رتبه ۱۶۰۰۰ کنکور منحصرا زبان مترجمی یا ادبیات دانشگاه دولتی اراک قبول میشم؟میخوام بدونم اگر قبول نمیشم رشته های بدون آزمون رو انتخاب رشته کنم خواهش میکنم جواب بدین.

سلام . من ده روز پیش یه پیام دادم اما جواب ندادید. رتبه زیرگروه ۱ منطقه۲: ۱۴۸۱ و کشوری زیرگروه۱: ۳۱۰۰ تو انتخاب رشته به ترتیب شهرهای زیر رو زدم . به نظرتون کجا قطع میکنه ؟یعنی کدوم ممکنه قبول شم؟ اردبیل،رشت۱،رشت۲همدان۱(نیمسال۱)،ارومیه۱،زنجان،ساری۱،کرج۱،همدان۲،ارومیه۲،ساری۲،کرج۲،اراک۱،اراک۲،سمنان۱،سمنان۲،قزوین،گرگان،بابل،کاشان،شاهرود۱،بجنورد۱،شاهرود۲،بجنورد۲

سلام من با معدل کل ۱۷.۵۶ و نهایی۱۱.۸۸ امکان قبولی در دوره روزانه یا شبانه زبان روسی دانشگاه گیلان را دارم؟؟ بومی شهر رشت هستم

سلام من با معدل کل ۱۷.۵۶ و نهایی۱۱.۸۸ امکان قبولی در دوره روزانه و شبانه زبان روسی دانشگاه گیلان را دارم؟؟ بومی شهر رشت هستم

سلام من رتبه ی کل درمنطقه ی دو۳۳۲۳شدم ودرزیرگروه حقوق ۳۴۰۲شدم خواستم ببینم حقوق دانشگاه اراک قبول میشم؟؟؟

سلام .با رتبه ی ۱۴۸۵ زیرگروه۱منطقه۲ پزشکی روزانه بهترین شهرهایی که قبول میشم کجاست(منظور به ترتیب کیفیت)؟ پزشکی روزانه اردبیل قبول میشم؟ بومی اردبیل به نظرتون پزشکی تیپ۲و۳ امسال بهتره یا پشت کنکور برا تیپ ۱؟ ممنون میشم اگه به این سه تا سوالم جواب بدید.

سلام رمن برای دانشگاه بقیه الله دعوت به مصاحبه شدم ودو کد رشته از رشته های نیمه متمرکز را انتخاب کردم ولی الان نمی دانم برای کدامیک دعوت شدم از کجامی تونم متوجه بشم که چه رشته ای مد نظر بودهبا تشکر

سلام ،من دعوت به مصاحبه دانشگاه شاهد شدم حالا میخواستم بدونم اگر توی مصاحبه قبول بشم دیگه احتمال قبولی توی رشته های متمرکز رو ندارم ؟باتوجه به این که شاهد توی الویت های اولم بوده

سلام ،با رتبه ۲۰۰۰و تراز ۹۱۰۰سهمیه پنج درصد احتمال قبولی تو دندان،پزشکی،دارو پردیس یا ازاد هست؟همه شهر ها رو زدم

با سلام , آخرین تراز (نمره کل ) قبولی رشته پزشکی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۹۱۰۰ الی ۹۳۰۰ , رشته داروسازی ۹۲۰۰ الی ۹۳۰۰ و رشته دندان پزشکی حدود ۹۶۰۰ الی ۹۷۰۰ با اعمال سهمیه پنج درصد ایثارگری می باشد . بنابراین احتمال قبولی شما برای سه رشته اصلی گروه علوم تجربی در واحد های دانشگاه آزاد و دوره های پردیس خودگردان متوسط می باشد .

ببخشیدآخرین رتبهی قبولی پرستاری دانشگاه خواسگان اصقهان چقدر است ؟

باسلام میشه لطفا بگید آخرین رتبه ی قبولی اتاق عمل و هوشبری دانشگاه خوراسگان اصفهان چقدر است؟

سلام با رتبه در زیر گروه دو ۹۸۸ سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران میتونم داروسازی روزانه قبول شم

سلام روز بخیر با رتبه ۹۸۸ زیر گروه دو سهمیه ۲۵ درصد ایا میتونم داروسازی روزانه قبول شم

سلام خسته نباشید برای قبولی در رشته داروسازی باید رتبه زیرگروه ٢از رتبه منطقه کمتر باشه؟مثلا اگه زمین نزده باشی و زیرگروه٢از منطقه بیشتر باشه شانس قبولی کمتر میشه یا دانش اموزا رو برحسب منطقشون میسنجن؟با رتبه ٣۵٠٠منطفه٢و رتبه٣٢٠٠زیرگروه ١و رتبه٣٨٠٠زیرگروه دو شانس قبولی دارو بین الملل مشهد هست؟

سلام کارشناسی ناپیوسته آموزش علوم تجربی آزاد بهتره یا کاردانی ناپیوسته تربیت معلم آموزش علوم تجربی آزاد؟

سلام خسته نباشید واسه انتخاب رشته اگه اولویتمون شهر باشه چند درصد احتمال قبولی داریم؟ تراز رشته انسانیم ۶۵۸۰ و تراز رشته زبانم ۶۸۴۷ شده احتمال قبولی دانشگاه فرهنگیان رو دارم ؟ بعد اینکه واسه دانشگاه فرهنگیان مصاحبه رو اگه رد بشیم از انتخاب های بعدی محروم میشیم؟ اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم

سلام خسته نباشید واسه انتخاب رشته اگه اولویتمون شهر باشه چند درصد احتمال قبولی داریم؟ بعد اینکه واسه دانشگاه فرهنگیان مصاحبه رو اگه رد بشیم از انتخاب های بعدی محروم میشیم؟ اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم

سلام با رتبه ۸۵ هزار منطقه دو«زاهدان» میشه ژنتیک دانشگاه آزاد کرمان بخونم ؟؟؟

سلام من رتبه ۹۶۶۰ ریاضی منطقه یک را اوردم .به نظر شما تهران کدوم دانشگاه احتمال قبولی بیشتری دارم .رشته تحصیلی مهم نیست.

سلام، رتبه من در زیر گروه ۱ شده ۲۹۰۰ و تراز کل م ۹۶۹۴ شده در منطقه ۲؛ و بعد از کارنامه رفتم‌برای اعمال سهمیه پنج درصدی اقدام کردم، احتمال قبولی پزشکی یا دندان آزاد رو دارم؟ پزشکی پردیس چطور؟ اینکه میگن شهریه پردیس ثابت می مونه درسته؟

سلام دانشگاه پردیس و دانشگاه ازاد هم مثل دانشگا دولتی محرومیت از کنکور داره؟ لطفا جواب بدین

با سلام رتبه ۲۱۹ منطقه ۳ شده ام مهندسی کامپیوتر یا برق توی کدوم دانشگاه های تهران میارم؟

سلام با تراز ۹۰۵۰ زیرگروه یک دامپزشکی علوم تحقیقات میارم؟

سلام من می خواستم بدونم که اگه من در انتخاب رشته، دانشگاه شاهد را قبل از رشته هایی که شانس قبولی بیشتر دارم، بزنم ولی در مصاحبه دانشگاه شاهد پذرفته نشم آیا اولویت بعدی من که تو دفترچه انتخاب رشته قبول شدم فعال میشه یا نه؟

سلام با رتبه۱۶۰۰۰ کنکور منحصرا زبان رشته مترجمی و یا ادبیات زبان انگلیسی دانشگاه اراک قبول میشم؟ساکن منطقه دو اراک هستم.

سلام رشته ارتباط تصویری در دفترچه انتخاب رشته هنر توی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بعد تحصیل معلم میشن لطفا اگه اطلاع دارید کامل توضیح بدید

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

ایران مشاوره نظری بدهید

هنگامی که به زمان انتخاب رشته در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نزدیک می شویم، شاهد اضطراب و نگرانی داوطلبان هستیم که البته تا حدودی این نگرانی طبیعی است چرا که انتخاب آن ها در این مرحله حساس می تواند سرنوشت و آینده شغلی آن ها را رقم بزند.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

طبق روال هر ساله در مقاطع تحصیلی مختلف پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند اقدامات لازم را در راستای انتخاب رشته خود انجام دهند. اما آنچه که مهم است آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته می باشد که داوطلبان ورود به هر یک از مقاطع دانشگاهی می بایست پیش از انجام انتخاب رشته از تمامی موارد مرتبط با آن مطلع باشند. تجربه نشان داده است بسیاری از متقاضیانی که موفق به کسب رتبه قابل قبولی در آزمون شده اند، تنها به دلیل عدم آشنایی با اصول و نحوه صحیح انتخاب رشته از دستیابی به اهداف خود بازمانده اند.

از همین رو، مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در این مقاله به طور کاملا اختصاصی به مشاوره انتخاب رشته کنکور در تمامی مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) پرداخته است تا داوطلبان بتوانند با مطالعه آن از بروز هر گونه اشتباه در انتخاب رشته جلوگیری نمایند. بنابراین توصیه می کنیم برای اطلاع از نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور، انتخاب رشته کارشناسی ارشد و انتخاب رشته دکتری مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب رشته از مهم ترین مراحل هر آزمون می باشد و تاثیر بسزایی در آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان دارد. بنابراین لازم است داوطلبان از تجربیات افراد آگاه در این زمینه بهره بگیرند و سپس اولویت بندی و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج کنکور سراسری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند اقدامات لازم در راستای انتخاب رشته خود را به انجام برسانند. سایت سازمان سنجش آموزش کشور پس از اعلام نتایج کنکور سراسری اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور می نماید و داوطلبان می توانند با دریافت و مطالعه آن، در مدت زمان تعیین شده نسبت به انتخاب کد رشته های مورد نظر خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

متقاضیان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری امکان انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل را خواهند داشت. به خاطر بسپارید که پس از تکمیل مراحل مربوطه و انتخاب کد رشته های مورد نظر خود، از دریافت کد 15 رقمی غافل نشوید. عدم صدور این کد از سوی سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به منزله عدم تکمیل فرآیند انتخاب رشته می باشد.

از عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور در نظر گرفتن میزان علاقه داوطلبان به هر یک از رشته های تحصیلی و آینده شغلی آن ها می باشد. بنابراین سعی کنید در مرحله انتخاب رشته تمامی موارد تاثیرگذار در انتخاب رشته را بسنجید. توصیه می کنیم علاقه خود را به عنوان اولین معیار جهت اولویت بندی انتخاب های خود در نظر بگیرید.

شایان ذکر است که عوامل دیگری همچون شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها ، ظرفیت ها دانشگاه ها، کد رشته ها و… می توانند در انتخاب داوطلبان موثر باشند. تمامی این موارد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور درج می گردند که با مطالعه دفترچه مذکور می توانید به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست پیدا کنید.

توصیه ما این است که رشته ها را به 3 دسته انتخاب خوش بینانه، انتخاب منطقی و انتخاب بدبینانه تقسیم بندی کنید. بعد از انجام این کار 20 درصد از کل رشته ها را در لیست انتخاب های خوش بینانه قرار دهید و سپس 50 درصد در لیست انتخاب های منطقی و 30 درصد را نیز در فهرست انتخاب های بدبینانه بگنجانید. در چنین شرایطی بهتر است که تعداد انتخاب های میانی بیشتر باشد.

با در نظر گرفتن تمامی شرایط از جمله علاقه، انتخاب های خود را مطابق با روش فوق اولویت بندی کرده و در دفترچه ای جداگانه یادداشت نمایید تا هنگام درج کد رشته های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش با مشکل مواجه نشوید.

توجه داشته باشید که علی رغم ادغام کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد، فرآیند انتخاب رشته آن ها به صورت جداگانه و در بازه زمانی متفاوت انجام می شود. معمولا انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پس از پایان مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری آغاز می گردد و داوطلبان می بایست بدین منظور از طریق سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، نوبت به انجام فرآیند انتخاب رشته می رسد. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت کرده اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است، می توانند در صورت کسب نمره قبولی به منظور انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. به دلیل ادغام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با یکدیگر داوطلبان ضمن شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری ، این امکان را خواهند داشت که در انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد هم شرکت کرده و شانس خود را نیز جهت قبولی در این دانشگاه امتحان نمایند.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد از طریق سایت مربوطه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با دریافت و مطالعه آن نسبت به شرایط و جزئیات انتخاب رشته کارشناسی ارشد آگاهی لازم را کسب نموده و کد رشته های مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

داوطلبان می بایست هنگام اولویت بندی انتخاب های خود، پیش از در نظر گرفتن شانس قبولی در کد رشته محل های مختلف، با در نظر گرفتن علاقه خود نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. در انتخاب رشته ارشد نیز همانند انتخاب رشته کنکور سراسری بهتر است اولویت های خود را به سه صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم بندی کنید.

انتخاب های خوش بینانه را در اولویت قرار دهید و با توجه به رتبه خود اقدام به انتخاب کد رشته ها نمایید. انتخاب های میانی خود را با دقت و تمرکز بیشتری در گروه انتخاب های واقع بینانه قرار دهید به این دلیل که احتمال قبولی شما در این انتخاب ها بیشتر است. تعداد انتخاب های میانی شما باید بیشتر باشد، بنابراین حدود 50 درصد از انتخاب های خود را به صورت منطقی انجام دهید. اما در مورد انتخاب های نهایی سعی کنید به صورت بدبینانه دست به انتخاب بزنید. توصیه می کنیم که در صورت امکان سعی کنید هر 100 رشته محل را انتخاب کنید. برای آگاهی از شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون و مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانید به لینک های مربوطه مراجعه نموده و یا با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

فرآیند انتخاب رشته دکتری نیز پس از اعلام نتایج و صدور کارنامه شرکت کنندگان آغاز می گردد و داوطلبانی که توانسته اند آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند، وارد مرحله انتخاب می شوند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری چندین بار فضای انتخاب رشته را تجربه کرده اند و به خوبی بر میزان اهمیت و حساسیت آن واقف اند.

باتوجه به ادغام ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با آزمون سراسری، تمامی پذیرفته شدگان آزمون دکتری سراسری می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند. اما در رابطه با نحوه صحیح انتخاب رشته دکتری لازم است بدانید حتی در صورتی که در آزمون دکتری موفق به کسب رتبه تک رقمی نیز شده باشید، می بایست برای انجام انتخاب رشته خود با دقت و حساسیت بیشتری دست به انتخاب بزنید.

از مواردی که بایستی در خصوص انتخاب رشته دکتری در نظر بگیرید این است که ابتدا باید برای اطلاع از این که در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اید، کارنامه دکتری خود را با دقت مورد بررسی قرار دهید. به این دلیل که ممکن است داوطلبان در هر یک از دوره های روزانه، بورس خارج از کشور و یا دوره های غیر روزانه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

پس از اطمینان از پذیرش دوره خود می بایست 50 رشته را از دفترچه انتخاب رشته دکتری بر اساس علاقه و اولویت بندی خود انتخاب کنید. تفاوت عمده ای که در پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری با سایر مقاطع تحصیلی وجود دارد، ارزیابی داوطلبان در مصاحبه دکتری می باشد. دعوت نشدن به مصاحبه به منزله عدم پذیرش داوطلبان می باشد ولی برای متقاضیانی که جهت شرکت در مصاحبه یک یا چند رشته دعوت می شوند، مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر به منظور آگاهی از جزئیات برگزاری و هزینه مصاحبه دکتری الزامی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته ارشد انتخاب رشته دکتری انتخاب رشته کنکور مشاوره تحصیلی

3 روز پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

مشاوره تحصیلی تلفنی یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز ایران است و هر نیازی با تهدیدها و فرصت های متنوعی رودررو است. در این مقاله می خواهیم با ویژگی ها ، مزایا و معایب مشاوره تحصیلی تلفنی به همراه معرفی خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بپردازیم.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

برای مشاوره تحصیلی تلفنی در کلیه مقاطع تحصیلی

برای مشاوره تحصیلی تلفنی در کلیه مقاطع تحصیلی

 

همزمان با رشد نیاز به مشاوره تحصیلی در کشور برای بالابردن بازدهی تحصیلی ، مشاوره تحصیلی تلفنی متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. مشاوره تحصیلی تلفنی ویژگی هایی دارد که در سال های گذشته  مخصوصا در نقاط محروم کشور حتی بسیار بیشتر از مشاوه تحصیلی حضوری خواهان داشته و موجب شده به اهمیت مشاوره تحصیلی تلفنی بیشتر پی ببریم. گروه مشاوره هیوا قصد دارد در این مقاله به بررسی ویژگی های یک مشاوره تحصیلی تلفنی بپردازد. همچنین برای کسانی که به مایل به مشاوره تلفنی کنکور هستند مطالعه مقالات  چگونه کنکوری درس بخوانیم و چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم را پیشنهاد می کنیم.

مشاوره تحصیلی تلفنی محدودیت مکانی ندارد. شاید این مهم ترین دلیل برتری مشاوره تحصیلی تلفنی به مشاوره تحصیلی حضوری باشد. با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی دیگر نیازی به حضور در دفتر مشاور ندارید و از هر جای ایران با هر گونه امکانات رفاهی صرفا با دسترسی به یک تلفن ثابت می توانید به بهترین های مشاوره تحصیلی تلفنی وصل شوید. درواقع می توان گفت بیشترین استقبال از مشاوره تحصیلی تلفنی برای کسانی است که دسترسی مناسبی به امکانات مشاوره ای ندارند و یا تمایل کمتری به مشاوره حضوری دارند.

برای کسی که قصد دارد از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کند تنها کار فشردن دکمه های تلفن و شماره گیری است. اما اینکه چه کسی قصد دارد در آن سمت تلفن به شما پاسخ بدهد اصلی ترین رکن مشاوره تحصیلی تلفنی است. واقعیت این است که کسی که قصد دارد مشاوره تحصیلی تلفنی بدهد باید توانایی های بسیار بیشتری نسبت به یک مشاور حضوری داشته باشد. زیرا مشاوره حضوری شخص مقابل را رودررو می بیند و راحت تر می تواند اخلاقیات و مشخصات طرف مقابلش را درک کند و صحبت های خود را انتقال دهد اما در مشاوره تحصیلی تلفنی مشاور هیچ درک فیزیکی از طرف مقابلش ندارد و باید مهارت های بسیار بیشتری داشته باشد تا بتواند حرف ها و توصیه هایش را از راه دور انتقال دهد.

حال هرچقدر اهمیت مشاور در مشاوره تحصیلی تلفنی را بیشتر در می یابیم حساسیت و وسواس بیشتری باید در انتخاب یک مشاور برای مشاوره تحصیلی تلفنی بخرج دهیم. آنقدر که فارغ از بحث انتقال مطلب در مشاوره تحصیلی تلفنی ، مبحث صحت اطلاعات نیز همیشه مشکل بزرگ بعدی در مشاوره تحصیلی تلفنی بوده است

گروه مشاوره هیوا از روز ابتدایی انتخاب مشاوران با قدرت بیان بالا و اصرار بر صحت اطلاعات در مطالب منتقل شده در مشاوره تحصیلی تلفنی را در دستور کار خود قرار داده است بطوریکه کلیه مکالمات مشاورین مرکز مشاوره هیوا ضبط می گردد و از لحاظ صحت و کیفیت اطلاعات روزانه مورد ارزشیابی قرار می گیرد.گروه مشاوره هیوا در کلیه مطالبی که در سایت گروه مشاوره هیوا قرار داده شده است آمادگی مشاوره تحصیلی تلفنی دارد. از اصلی ترین موضوعاتی که می توان در خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی گروه مشاوره هیوا به آن اشاره کرد عبارتند از :مشاوره تلفنی انتخاب رشته دبیرستان , مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور , مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه آزاد , مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد , مشاوره تلفنی تحصیلی , مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور , مشاوره تلفنی کنکور تجربی , مشاوره تلفنی معافیت تحصیلی سربازی و ظام وظیفه , مشاوره تلفنی امور مربوط به سازمان سنجش , مشاوره تلفنی علمی کاربردی , مشاوره تلفنی کنکور سراسری , مشاوره تلفنی کنکور کاردانی , مشاوره تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی , مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد , مشاوره تلفنی کنکور دکتری , مشاوره تلفنی ثبت نام مدارس , مشاوره تلفنی تیزهوشان , مشاوره تلفنی نمونه دولتی , مشاوره تلفنی دانشگاه آزاد , مشاوره تلفنی پیام نور , مشاوره تلفنی غیرانتفاعی , مشاوره تلفنی پردیس های خودگردان , مشاوره تلفنی کنکور وزارت بهداشت , مشاوره تلفنی منابع کنکور سراسری , مشاوره تلفنی منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی , مشاوره تلفنی منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد , مشاوره تلفنی منابع کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت , مشاوره تلفنی تحصیل در خارج , مشاوره تلفنی تحصیل در امریکا , مشاوره تلفنی تحصیل در کانادا , مشاوره تلفنی تحصیل در آلمان , مشاوره تلفنی تحصیل در انگلیس , مشاوره تلفنی تحصیل دراسپانیا , مشاوره تلفنی تحصیل درفرانسه , مشاوره تلفنی تحصیل درایتالیا , مشاوره تلفنی تحصیل درفنلاند , مشاوره تلفنی تحصیل در نروژ , مشاوره تلفنی تحصیل در سوئد , مشاوره تلفنی تحصیل در کره , مشاوره تلفنی تحصیل در ژاپن , مشاوره تلفنی تحصیل در ترکیه , مشاوره تلفنی تحصیل در بلاروس , مشاوره تلفنی تحصیل در هند , مشاوره تلفنی تحصیل در اتریش , مشاوره تلفنی تحصیل در قبرس و مشاوره تلفنی تحصیل در مالزی

برای ، مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره هیوا کافیست با شماره هایی که در ابتدا و انتهای این مقاله و کلیه مقالاتی که در سایت گروه مشاوره هیوا قرار داده شده است تماس بگیرید و با کمک اپراتور به مشاور مربوطه وصل شوید. همچنین بعد از اتمام مشاوره می توانید نظر خود را درمورد کیفیت مشاوره و رضایت از مشاوره تحصیلی تلفنی خود به مدیریت مجموعه مشاوره هیوا انتقال دهید. تمام این ها برای این است که اولا تمام مردم ایران از بهترین کیفیت مشاوره تحصیلی برخوردار شوند و از همه مهم تر هیچ انسانی به دلیل مشاوره غلط زندگی خود را تباه نکند.

✔️ با استفاده از مشاوره تلفنی هیوا می توانید از تجربه بهترین مشاوران و دانشجویان برتر کشور در زمینه مشاوره تحصیلی استفاده نمایید .

✔️ با توجه به اینکه مشاوران سامانه مشاوره هیوا در کلیه ساعت روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستن می توانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه بهترین تصمیم برای آینده تحصیلی خود بگیرید .

✔️ مشاوره هیوا در تمامی موارد مرتبط با تحصیل از مقطع ابتدایی تا دکتری و همچنین نظام وظیفه و اعزام به خارج از کشور آماده پاسخگویی به سوالات ایرانیان ارجمند می باشد .

برای مشاوره تحصیلی تلفنی در کلیه مقاطع تحصیلی

برای مشاوره تحصیلی تلفنی در کلیه مقاطع تحصیلی

سلام خسته نباشین من هم اکنون در دانشگاه روانشناسی می خونم و یک مدت دیگه لیسانسمو می گیرم سوالم این هست که بعد از گرفتن لیسانس من می خوام در دانشگاه حقوق بخونم باید دوباره کنکور انسانی بدم ؟ از هرکسی می پرسم متاسفانه جواب شفافی به من نمیده

سلام . می تونین هم از طریق کنکور سراسری انسانی و هم از طریق بدون کنکور در رشته نسانی تحصیل کنین .

سلام می خواستم بدونم آیا من می توانم در دانشگاه افسری تحصیل کنم و بعد از گرفتن لیسانس برم و در رشته فلسفه تحصیل کنم ولی همزمان با اون در دانشگاه افسری هم تحصیلم رو ادامه بدم آیا همچین چیزی ممکنه یا نه من باید دیگه با رشته افسری خداحافظی کنم بعد برم در رشته فلسفه تحصیل کنم ممنون میشم جواب بدین

سلام . دانشگاه افسری در سال های اخیر از میان داوطلبین خانم پذیرش نداشته .

سلام خواستم بپرسم در آمدن در دانشگاه آزاد اهواز رشته مدیریت دولتی به رتبه ی بالایی احتیاج داره آخه متاسفانه من کنکورمو خوب ندادم و نگرانم سهمیه ایثارگران هم دارم چقدر تاثیر میذاره

سلام . برای تعیین رتبه قبولی رشته / محل مورد نظرتون عبارت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین ، می تونین با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران هیوا ، شانس قبولی تون رو در سهمیه ایثارگران تعیین کنین .

سلام . بنظرتون با ادبیات۳۳عربی۵۸ دینی۷۶ زیست۵۲فیزیک۴۴شیمی۳۷ریاضی۲۳زبان۰امیدی به داروبراکنکور۹۹ هس؟

سلام . برای تخمین رتبه و تعیین شانس قبولی عبارت نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری هیوا و عبارت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام دوتا سوال داشتم اول اینکه کنکور ثبت نام کردم و از کرونا می ترسم نمی خوام برم سال بعد می تونم ثبت نام کنم بازم مشکلی پیش نمیاد محروم نمیشم خانم هستم و دوم اینکه اگه کسی دانشگاه غیر انتفاعی بخواد ثبت نام کنه فقط یه ترم بره مثلا ترم یکو بره می تونه از ترم دو مرخصی بگیره واسه کنکور سال بعد شرکت کنه؟

سلام . مشکلی برای شرکت در کنکور سراسری 1400 ندارین ، می تونین در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنین و دانشجو بشین و از دانشگاه مرخصی بگیرین و در کنکور سراسری شرکت کنین و بعد از قبول نهایی از دانشگاه غیرانتفاعی انصراف بدین .

سلام من پارسال هم در کنکور شرکت کردم ایا امسال شماره داوطلب من تغییر می کند یا همان یکی سال قبل است

سلام . شماره داوطلبی شما در کنکور سراسری 99 با شماره داوطلبی کنکور سراسری 98 یکی نیست .

سلام عذرمی خوام ایا امکانش هست که از طریق یک رشته پزشکی مثل علوم ازمایشگاهی یا فیزیوتراپی بعد از اخذ مدرک فوق لیسانس توی یکی از این رشته ها به یک رشته پزشکی مثل دندان پزشکی جهش زد ؟

سلام . می تونین بعد از اخذ مدرک کارشناسی در صورتی که شرایط لازم رو داشته باشین در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنین .

سلام عذر می خوام این امکانش هست که از طریق یک رشته پزشکی مثل علوم ازمایشگاهی یا فیزیوتراپی بعد از اخذ مدرک فوق لیسانس توی یکی از این رشته ها به رشته پزشکی دیگه مثل دندان پزشکی جهش زد ؟ ممنونم از کمکتون❤

سلام خسته نباشید، من سال ۹۷ فارغ التحصیل کاردانی شدم، توی سایت هم وضعیت و برام زد فارغ التحصیل ولی دیگه نرفتم دنبال کارهای فارغ التحصیلیم، الان مدرکشو برای کنکور می خوام، آیا مدرکم باطل نشده؟

سلام . مدرک تحصیلی باطل نمیشه .

سلام خسته نباشید . من رشته ریاضی در مدارس نمونه دولتی تهران قبول شدم ولی خودم تجربی رو دوس دارم از اونجایی که دهم تجربی و ریاضی فرقی نداره می خوام دهم ریاضی بخونم تغییر رشته بدم.ایا به نظرتون این کار درسته؟؟؟؟؟

سلام . می تونین در پایان پایه دهم در امتحان تغییر رشته شرکت کنین ولی باید سعی کنین نمرات خوبی در پایه دهم کسب کنین و زمان ثبت نام امتحان تغییر رشته رو از دست ندین .


منتخب های هیوامگ

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©


انتخاب رشته دانشگاه و کنکور سراسری یکی از برزگ ترین تصمیم های هرشخص در زندگی و مشاوره انتخاب رشته یکی از حساس ترین مشاوره هایی است که می گیریم. برای داشتن یک مشاوره انتخاب رشته خوب در این قسمت اطلاعاتی مانند آشنایی با قسمت های مختلف کارنامه، نقش سهمیه مناطق و شهدا و ایثارگران و مناطق محروم در انتخاب رشته، بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری، آشنایی با امکانات و هزینه ها و شهریه های دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس های خودگردان یا بین الملل و دانشگاه آزاد، نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری، انتخاب دانشگاه، نحوه صحیح چینش انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور سراسری، نرم افزار انتخاب رشته، نرم افزار تخمین رتبه و دفترچه انتخاب رشته برای دانش آموزان و والدین فراهم کرده ایم تا با کمک مشاوران هیوا بتوانند به خوبی انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 99

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 انجام می شود . متقاضیان در صورت دارا بودن تراز بالای 6500 و داشتن حداقل معدل كل 14 در دور…

زمان اعلام کارنامه سبز کنکور ۹۹

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 99 ، کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . داوطلبان می توانند یک هفته الی…

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری

مدتی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ ، کارنامه سبز کنکور سراسری منتشر می شود . کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند ، ح…

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور ۹۹ ، نتایج قبولی یا عدم قبولی داوطلبان را منتشر می کند . نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 حدودا دو هفته پس از اتما…

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

کلیه داوطلبان کنکور سراسری 99 که با تکمیل فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۹ ، بار دیگر با یک دیگر به رقابت می پردازند ، نتایج اکتسابی خود را …

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

امسال نیز طبق روال سالیان گذشته ، در صورت خالی ماندن ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان ، سازمان سنجش لیست رشته محل های دارای ظرفیت را منتشر کرده و زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگ…

تغییر رشته با کارنامه سبز

سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند ، کارنامه ای حاوی وضعیت علمی در هر کدرشته محل منتشر می کند . داوطلبان می توانند پس از مشا…

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت داوطلبان ، وضعیت قبولی یا عدم قبولی آن ها را در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مشخص می کند . متقاضیان برای مشاهده این

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شده اند موظف اند در مهلت انتخاب رشته که معمولا یک هفته تا ده روز است فرم انتخاب رشته این دانشگاه ها را تکمیل نمایند ….

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنان چه دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم سابق از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری موفق به تکمیل ظرفیت های خود نشوند می توانند بعد از کسب مجوز از و…

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

از آنجایی که نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان متمرکز با شرایط خاص است ، نتایج این دانشگاه در دو مرحله ، اعلام نتایج اولیه و نهایی منتشر می شود . در زمان اعلام نتایج اولیه …

انتخاب رشته کنکور سراسری

آن دسته از داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور ، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه ، غیر روزانه شده اند می توانند بعد از دانلود و مطا…

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 ، سازمان سنجش در صورت کسب مجوز از وزارت علوم لیست رشته محل های دارای ظرفیت را منتشر کرده و زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 99

سازمان سنجش هر سال بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، فرصت مجددی در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که به هر دلیل نتوانسته اند در زمان مجاز ، فرم اینترنتی …

لیست رشته های کنکور زبان 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور زبان شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت …

لیست رشته های کنکور هنر 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور هنر شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس…

لیست رشته های کنکور انسانی 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور انسانی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت&nbs…

لیست رشته های کنکور ریاضی 99

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور ریاضی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت لیست رشته های کنکور ر…

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 99

تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه یا غیر روزانه شده اند می توانند بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ نسبت به ثبت کد رشته محل …

لیست رشته های کنکور تجربی 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور تجربی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت لیست رشته های کنکو…

منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 99

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99

کارنامه سبز کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

جهت مشاوره در زمینه مشاوره تحصیلی انتخاب رشته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آخرین خان و مهمترین قدم برای ورود به دانشگاه است چرا که داوطلب براساس نتایج بدست آمده در کنکور و تلاش های خود می تواند انتخاب رشته ای مطمئن و منطقی داشته باشد.

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته از نظر بسیاری از مشاوران تحصیلی مهمترین مسئله در بحث کنکور است و یک انتخاب غلط باعث بر باد رفتن تمام زحمات و تلاش های یک داوطلب می شود. انتخاب رشته صحیح و اصولی هم باعث تضمین آینده ی شغلی داوطلب می شود و هم باعث کاهش نرخ بیکاری می شود.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته نباید فقط کارنامه و درصدهای داوطلب را در اولویت های انتخاب مد نظر قرار دهد بلکه باید با آگاهی از علاقه داوطلب ، هدفی که برای خود دارد و آینده شغلی دلخواهش اقدام به انتخاب رشته متقاضی نماید.داوطلب نباید در بحث انتخاب رشته تحت تاثیر نظر اطرافیان و افراد جامعه در مورد برخی از رشته های دانشگاهی شود.

آنچه که در انتخاب رشته درست حرف اول و آخر را می زند این است که هدف داوطلب از تحصیل چیست. در واقع شناخت درست اهداف قبل از اقدام به انتخاب رشته دانشگاهی کاملا ضروری و بسیار مهم است لذا هر گونه انتخاب غلط در این حیطه و یا مشاوره انتخاب رشته غیر اصولی و اشتباه عواقب جبران ناپذیری را متحمل داوطلب می کند.

شاید شما هم در اطراف خود افرادی را دیدن باشید که بدون علاقه به رشته ی دانشگاهی خود در حال تحصیل دارند و نه راه پس دارند و نه راه پیش از طرفی از بازار کار رشته ی خود نیز اطلاعات درست و دقیقی ندارند.برخی ها نیز علیرغم تلاش ها و هزینه های زیادی که برای ورود به دانشگاه متقبل شده اند بعد از چند ترم از دانشگاه انصراف می دهند.

باز هم جا دارد که تاکید داشته باشیم بحث انتخاب رشته کنکور مساله ای بسیار مهم و حیاتی برای هر جوانی است و مشاوران زبده ایران تحصیل این حق را به داوطلبان عزیزی که برای تضمین آینده شغلی و داشتن زندگی بدون دغدغه ، تلاش های شبانه روزی و هزینه های زیادی را در این راه صرف کرده اند ، می دهد.

انتخاب رشته درست می تواند آینده مادی و روحی یک جوان را تامین کند بدین منظور مرکز مشاوره انتخاب رشته مشاور گروپ با دارا بودن کارشناسانی حرفه ای در بحث انتخاب رشته که خود را دانشجویان و فارغ التحصیلان برتر دانشگاههای تراز اول کشور هستند ، می توانند این مسئولیت را با موفقیت برای تک تک متقاضیان انتخاب رشته انجام دهند و در این کار با نهایت دقت و وسواس برخورد خواهند کرد تا انتخابی حرفه ای و تضمین شده برای شما حاصل شود.

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته : ویژگی های یک انتخاب رشته مطمئن

مشاور تحصیلی انتخاب رشته باید این نکته بسیار مهم را به داوطلب متذکر شود که صرفا و تنها انتخاب یک رشته لاکچری و عالی کافی نیست و اگر علاقه ای به رشته انتخابی و یا حتی قبولی خود نداشته باشند ، هیچگونه موفقیتی در آن بدست نمی آورند لذا حتما براساس علاقه و توانایی های خود باید انتخابی درست داشته باشید و این را فراموش نکنید که جبران اشتباه در انتخاب رشته در اکثر مواقع غیر ممکن است و راه بازگشتی وجود ندارد.

 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته : ظرفیت دانشگاههای مورد نظر را بدانید

با توجه به آمار و ارقام اعلام شده توسط سازمان سنجش تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور تجربی 96 همانند کنکور 95 بیشتر از بقیه گروه های آزمایشی بوده است این درحالی است که 60 درصد رشته های دانشگاهی مرتبط با رشته تجربی هستند و اکثر داوطلبان کنکور تجربی خواهان قبولی در رشته های پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی هستند که در این ماراتن بزرگ شرکت کرده اند.

مسلما با میزان ظرفیت های موجود در پذیرش این رشته ها ، امکان پذیرش همه داوطلبان وجود ندارد که نقش مشاوره انتخاب رشته در این شرایط بسیار اهمیت می یابد.در حال حاضر و براساس اعلام رسمی سازمان سنجش رشته انسانی با 310 هزار و 925 نفر بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجو را در بین دیگر گروه های آزمایشی دارد.

رتبه دوم رشته ریاضی با 235 هزار و 497 نفررتبه سوم رشته تجربی با 158 هزار و 582 نفررتبه چهارم رشته هنر با 19 هزار و 292 نفررتبه پنجم گروه زبان های خارجی با 23 هزار و 596 نفرمجموع ظرفیت پذیرش در 5 گروه آزمایشی : 747 هزار و 892 نفر بوده است.یک پنجم ظرفیت دانشگاه ها به دوره روزانه اختصاص داده شده.385 هزار و 170 نفر به دانشگاه پیام نور26 هزار و 780 نفر به ظرفیت نوبت دوم شبانه3 هزار و 12 نفر به ظرفیت پردیس180 هزار و 560 نفر هم ظرفیت موسسات غیر انتفاعی.

تایم مابین اعلام نتایج و انتخاب رشته اندک و محدود است که داوطلبان کنکور در همین زمان اندک باید تصمیم خود را در انتخاب سرنوشت تحصیلی و آینده کاری ، بگیرند.

با توجه به زمان کمی که برای انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار گرفته اهمیت مشاوره انتخاب رشته توسط کارشناسان با تجربه و کاربلد بیشتر احساس می شود . شاید برخی از داوطلبان دسترسی به کارشناسان انتخاب رشته حضوری نداشته باشند و زمان اندکی که باید سرنوشت خود را در این مدت کوتاه انتخاب کنند از این رو مرکز مشاور گروپ جهت تسهیل در امر انتخاب رشته این دسته از داوطلبان عزیز اقدام به ارائه مشاوره تلفنی انتخاب رشته در تمامی رشته ها کرده است.

برخی از خدمات مشاوره ای انتخاب رشته مرکز مشاور گروپ عبارتند از:

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی : مشاوره انتخاب رشته کنکور.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور پزشکی.(توسط دانشجویان پزشکی)مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی.(توسط قبولی های برتر تهران)مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی.(توسط قبولی های برتر مهندسی)مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی : مشاوره انتخاب رشته کنکور زبان.(توسط قبولی های برتر ارشد تهران)مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر.(توسط قبولی های برتر دکترا تهران)مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی: مشاوره انتخاب رشته کنکور دکتری.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تلفنی : مشاوره انتخاب رشته کنکور مجدد

همچنین مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ خدمات مشاوره ای زیر را بصورت تلفنی ارائه می دهد:

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره درسی کنکور

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد ثبت نام کنکور تجربی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد ثبت نام کنکور انسانی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد ثبت نام کنکور ریاضی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد ثبت نام کنکور هنر

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد ثبت نام کنکور زبان

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد معرفی دانشگاه سراسری

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد معرفی دانشگاه پیام نور

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد معرفی دانشگاه آزاد اسلامی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد معرفی دانشگاه غیر انتفاعی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد معرفی دانشگاه فنی حرفه ای

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد معرفی دانشگاه علمی کاربردی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره تحصیلی تلفنیمشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد مشاوره انتخاب رشته دکتری

برای دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته در کلیه مقاطع تحصیلی 

با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید .

شماره تماس از سراسر کشور

با خط 9099071614 بدون کدگیری

زمان پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب.


جهت مشاوره در زمینه مشاوره تحصیلی انتخاب رشته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

بعد از شرکت در آزمون مهم‌ترین دغدغه داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری است. مرحله‌ای که شاید اگر به‌درستی انجام نشود زحمات یکی‌دوساله داوطلبان بر باد خواهد رفت. داوطلبان با دانستن اصول انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانند با در نظر گرفتن رتبه و سهمیه خود مناسب‌ترین چیدمان را برای انتخاب رشته داشته باشند. آگاهی کافی بابت تأثیر سهمیه داوطلب، آخرین رتبه قبولی هر رشته، رشته‌های پرطرفدار، شرایط پذیرش دانشگاه‌های مختلف، بازار کار رشته‌ها و … می‌تواند به انتخاب رشته‌ ایدئال منجر شود. لذا در این مقاله سعی شده اصول و اطلاعات لازم برای انتخاب رشته کنکور در اختیار داوطلبان قرار گیرد تا بتوانند آگاهانه مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته و وارد رشته مطلوب دانشگاهی شوند. همچنین عزیزان می‌توانند در قسمت نظرات، سؤالات یا نظرات خود را مطرح کنند تا توسط مشاوران گروه برتر پاسخ داده شود.

برای انتخاب رشته موفق و اصولی باید چهار گام زیر را طی کرد:

مطالبی که در این پست می خوانید:

اولین گام برای داشتن انتخاب رشته اصولی چک کردن و آگاهی لازم از اطلاعات درج‌شده در کارنامه است. در تصویر زیر نمونه کارنامه کنکور سراسری نشان داده‌شده است. در جدول اول اطلاعات شناسنامه‌ای، معدل، سهمیه و ناحیه بومی و قطبی درج‌شده است که سهمیه داوطلب مهم‌ترین مورد برای انتخاب رشته کنکور سراسری است. در ستون بعد علاقه‌مندی داوطلب به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی درج‌شده است که در صورت علاقه‌مندی داوطلب می‌تواند با خرید کارت رشته‌های این دو دانشگاه را نیز انتخاب کند. جدول بعدی نشان‌دهنده دوره‌های مجاز برای انتخاب رشته است که داوطلب در صورت داشتن حدنصاب نمره کافی می‌تواند دوره‌ها روزانه و دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کند و در سایر گزینه‌ها نیز همیشه مجاز می‌شود.

جدول وضعیت نمره و رتبه شامل مهم‌ترین اطلاعات در مورد عملکرد و تأثیر سوابق تحصیلی داوطلب برای انتخاب رشته هست. این جدول شامل نمره داوطلب در زیرگروه‌های مختلف است. به‌عنوان‌مثال برای داوطلبان رشته تجربی نمره زیرگروه 1 برای رشته پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و … اهمیت دارد و نمره زیرگروه 2 برای رشته داروسازی. در جدول بعد درصدها برای هر درس و در جدول نهایی ماکزیمم نمره کل زیرگروه‌ها یا همان تراز و رتبه در سهمیه رتبه کشوری درج‌شده که شاید برای اکثر افراد ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری قرار می‌گیرد.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

برای داشتن انتخاب رشته کنکور سراسری موفق، شناخت علایق و استعداد فرد ضروری است. علاقه به رشته تحصیلی انگیزه دانشجو برای موفق شدن و رسیدن به هدف را تضمین می‌کند؛ اما نداشتن شناخت کافی از شرایط تحصیل و بازار کار یا مطابق نبودن خصوصیت و شرایط شخصیتی با رشته تحصیلی منجر به مشروطی، اخراج و عدم موفقیت در آینده خواهد شد. به‌عنوان‌مثال اکثر افراد تحت تأثیر محیط یا خانواده به سمت رشته‌هایی مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و … گرایش پیدا می‌کنند؛ اما ممکن است این رشته‌ها هیچ تناسبی بااستعدادها و خصوصیات شخصی فرد نداشته باشد.

شناخت صحیح از استعدادها و خصوصیات شخصی منجر به انتخاب رشته صحیح و بالا بردن شانس موفقیت در آینده دانشجو خواهد شد. آزمون‌های شخصیت شناسی و استعدادیابی هالند و مایرز-بریگز شناخته‌شده‌ترین گزینه‌ها برای تشخیص خصوصیت فردی و علایق شغلی است. در انتهای این مطلب دو لینک معتبر برای این دو آزمون قرار داده‌شده است. همچنین استفاده از مشاوران تحصیلی و شغلی و شناخت کافی در ارتباط با شرایط رشته تحصیلی می‌تواند کمک شایانی برای داشتن انتخاب رشته کنکور سراسری موفق باشد.

داوطلبان کنکور سراسری برای داشتن انتخاب رشته موفق بعد از شناخت کافی در مورد استعدادهای ذاتی و شخصیتی باید آینده شغلی رشته موردعلاقه خود را ارزیابی کنند. مشورت با کارشناسان مجرب و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوطه در شناسایی بازار کار، آینده شغلی و میزان درآمد رشته موردعلاقه می‌تواند شناخت خوبی برای داوطلب ایجاد کند.

امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز باید مدنظر داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری قرار گیرد. برخی از رشته صرفاً در مقطع لیسانس ارائه می‌شود و برای تحصیلات تکمیلی باید در رشته‌های مرتبط ادامه تحصیل داد. در حال حاضر در اکثر رشته‌های زیرمجموعه وزارت علوم محدودیتی بابت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد؛ اما رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر صرفاً باید در رشته‌های محدود و مرتبط با رشته مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند و همچنین ظرفیت دانشگاه در بسیاری از این رشته محدود است.

انتخاب رشته‌های مرتبط با علایق و استعدادها گام بعدی برای انتخاب رشته کنکور سراسری است.

مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مهندسی معماری رشته‌های پرطرفدار رشته ریاضی است.

پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، تغذیه، بینایی‌سنجی و … رشته‌های پرطرفدار رشته علوم تجربی است.

حقوق، روانشناسی و حسابداری رشته‌های پرطرفدار رشته انسانی است.

همچنین رشته‌های شناور مانند حسابداری، مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و … برای هر سه رشته البته با ظرفیت متفاوت می‌توانند گزینه‌های موردتوجه باشد.

بعد از انتخاب رشته‌های موردعلاقه برای ادامه انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلب باید آخرین رتبه قبولی هر رشته را برای دانشگاه‌های انتخابی در نظر داشته باشد. امکان قبولی فرد با توجه به سهمیه داوطلب و استان بومی، ناحیه بومی یا قطب بومی برای رشته‌های در نظر گرفته‌شده متفاوت است. به‌عنوان‌مثال رشته اقتصاد قطبی، فیزیک ناحیه‌ای و مدیریت مالی کشوری است که سهمیه منطقه داوطلب و استان بومی در قبولی برای هر یک از این رشته‌ها تأثیرگذار است. برای اطلاع از تأثیر پذیرش رشته‌های قطبی ناحیه‌ای و استانی با مشاوران گروه برتر تماس بگیرید.

حدود رتبه قبولی رشته‌های مختلف در سهمیه‌های مناطق از طریق لینک های زیر برای زیرگروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی مشاهده کرد:

رتبه‌های قبولی سهمیه مناطق رشته ریاضی

رتبه‌های قبولی سهمیه مناطق رشته تجربی

رتبه‌های قبولی سهمیه مناطق رشته انسانی

برای انتخاب دانشگاه باید عواملی مثل فاصله، هزینه رفت‌وآمد، اقامت در خوابگاه و شرایط فرهنگی شهر محل تحصیل را در نظر داشت. همچنین نوع دانشگاه انتخابی بر اساس شرایط اقتصادی خانواده می‌تواند در انتخاب رشته تأثیر داشته باشد. تحصیل در دانشگاه‌های نوبت دوم، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه غیرانتفاعی مستلزم پرداخت شهریه است که شهریه دریافتی برای رشته یکسان در این دانشگاه‌ها تفاوت زیادی دارد که در ادامه حدود شهریه رشته‌ها ارائه می‌شود.

علاوه بر هزینه اعتبار علمی دانشگاه نیز باید بر اساس رتبه داوطلب و رتبه آخرین نفر قبولی در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال برای رشته‌ها پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه‌ها به تیپ یک، دو و سه طبقه‌بندی می‌شوند و یا دانشگاه‌های غیرانتفاعی از مؤسسات غیرانتفاعی اعتبار بالاتری دارند و حتی دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارای سطح‌بندی هستند که برای انتخاب این دانشگاه‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد.

همچنین برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند نیز نوع دانشگاه تأثیر مستقیم دارد.

همچنین داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری باید به شرایط رشته‌ها مانند تعهد خدمت، بومی پذیری نیز توجه داشته باشند. این نوع دانشگاه‌ها یا درواقع سهمیه‌ها شانس داوطلب را برای قبولی افزایش می‌دهد و ورود به بازار کار قطعی است؛ اما بعد از اتمام دوره تحصیل باید تا اتمام سنوات تعهد خدمت در منطقه مشخص‌شده مشغول به کار باشد و حتی در برخی موارد اجازه ادامه تحصیل نیز ندارد.

توجه داشته باشید در انتخاب رشته کنکور سراسری رشته به دانشگاه ارجحیت دارد. تحصیل در رشته بهتر در دانشگاه ضعیف‌تر مناسب‌تر از تحصیل در رشته ضعیف اما در دانشگاهی عالی است.

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه‌های متنوعی را ادامه تحصیل می‌توانند انتخاب کنند. دانشگاه‌ها ازنظر شهریه، حضور در کلاس، سطح علمی و … دارای شرایط مختلفی هستند که در این بخش توضیحات کلی در ارتباط با دانشگاه‌ها و شرایط انتخاب آن‌ها ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های دولتی یا سراسری در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، نیمه‌حضوری و پردیس خودگردان پذیرش دانشجو دارند.

در دوره روزانه دانشجو از پرداخت شهریه معاف است اما باید بعد از اتمام دوره تحصیل متناسب بازمان تحصیل در ارگان‌های دولتی مشغول به کار شوند یا برای آزادسازی مدرک، هزینه تحصیل را به دانشگاه پرداخت کنند.

در دوره‌های نوبت دوم یا شبانه دانشجو هزینه تحصیل را پرداخت می‌کند و کلاس‌ها با دوره روزانه برگزار می‌شود و در مدرک نیز دوره شبانه قید نمی‌شود.

شهریه دوره‌های نوبت دوم برای هر ترم

برخی از دانشگاه‌های دولتی برای جذب بیشتر دانشجو در واحدهای پردیس خودگردان با شهریه بالا پذیرش دانشجو دارند.

کلاس‌های این نوع دانشگاه از واحدهای اصلی جداست و در مدرک تحصیلی نیز عبارت پردیس خودگردان قید می‌شود.

همچنین اساتید این دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های دولتی هستند.

شهریه پردیس‌های خودگردان برای هر ترم:

دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه‌های سراسری پرطرفدارترین گزینه برای انتخاب رشته داوطلبان است.

در سال‌های اخیر پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود اما انتخاب رشته ‌این دانشگاه به‌صورت جداگانه صورت می‌پذیرد.

شهریه دانشگاه آزاد برای هر ترم:

تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی با پرداخت شهریه امکان‌پذیر است و داوطلبان می‌توانند در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی ادامه تحصیل دهند.مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

قوانین حضور در کلاس مانند دانشگاه‌های دولتی اجباری است. امتحان پایان‌ترم نیز توسط اساتید برگزار می‌شود و به نسبت دانشگاه پیام نور گذراندن واحدهای تحصیلی راحت‌تر است.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی برای هر ترم

در دانشگاه پیام نور بسته به رشته، دروس به‌صورت کلاس محور و دانشجو محور برگزار می‌شود. برخی از دروس خود خوان تعریف‌شده و کلاس ندارند. حضور در کلاس اجباری نیست. اما دانشجویانی که در کلاس و فعالیت‌های درسی شرکت داشته باشند می‌توانند از نمره فعالیت کلاسی استفاده کنند. در این صورت دروس را راحت‌تر و با نمره بالاتر پاس میکنند.

امتحانات در دانشگاه پیام نور به‌صورت تستی و کشوری برگزار می‌شود و معمولاً کل کتاب موردسنجش قرار می‌گیرد. پاس کردن دروس به نسبت سایر دانشگاه‌ها مشکل تر است.

شهریه دانشگاه پیام نوربرای هر ترم:

بعد از شناخت کافی در مورد دانشگاه‌ها و رشته تحصیلی، چیدمان رشته‌ها مرحله نهایی برای انتخاب رشته کنکور سراسری است. بر اساس رتبه کسب‌شده و همچنین رتبه آخرین نفر قبولی رشته موردعلاقه افراد باید چهار نوع انتخاب در نظر داشته باشند:

برای در نظر گرفتن همه شرایط برای داشتن انتخاب رشته کنکور سراسری مناسب بهتر است از 150 انتخاب حدود 10 رشته انتخاب رؤیایی باشد. حدود 50 رشته شامل گزینه‌های خوش‌بینانه، 70 رشته منطقی و درنهایت 20 انتخاب هم برای حالت‌های بدبینانه در نظر داشته باشید.

منابع آزمون شخصیت شناسی هالند، آزمون شخصیت ‌شناسی مایرز-بریگز (mbti)

ممنون بابت راهنماییتون

ایاپیام نور به اندازه دانشگاه آزاد اعتبار دارد ؟؟

با سلام
دانشگاه پیام مورد تائید وزارت علوم هست و از اعتبار علمی لازم برخورداره اما اگر برای آینده فکر مهاجرت تحصیلی یا کاری به خارج از کشور دارید دانشگاه آزاد گزینه مناسب تری است.

ممنون بابت زحمات شما

خیلی ممنون از توضیحات کاملتون جواب همه سوالاتم رو گرفتم.

سلام
اختلاف رتبه در دانشگاه های دولتی روزانه و پردیس در یک رشته مثلا پرستاری برای سهمیه منطقه ۲ چقدره؟

با سلام حدود رتبه برای رشته پرستاری اصفهان در دوره روزانه حدود 5000 و برای پردیس حدود 11000 درسال 97 است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر رشته ها و رتبه ها رو سرچ کنید:https://www.edumoshaver.com/%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *