مشاوره تلفنی حوزه علمیه

 
helpkade
مشاوره تلفنی حوزه علمیه
مشاوره تلفنی حوزه علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با حضور در غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان در دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی، سامانه «صدای مشاور» را رونمایی و بر ارائه خدمات مشاوره ای به همه اقشار جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، با حضور در دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان، از مجموعه غرفه های بخش حوزوی و برخی از غرفه های سایر نهادها مانند مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بازدید کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با حضور در غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان، سامانه «صدای مشاور» را رونمایی کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر ارائه خدمات مشاوره ای علاوه بر طلاب و روحانیون و خانواده های آنان، به اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

سامانه «صدای مشاور» حوزه علمیه خراسان به ارائه مشاوره های رایگان تلفنی از طریق شماره تلفن های 32008810-۰۵۱ برای برادران و 32008820-۰۵۱ برای خواهران در ایام هفته می پردازد.مشاوره تلفنی حوزه علمیه

در این سامانه مشاوران حوزوی، به مخاطبان در زمینه های تحصیلی، خانواده، تربیت فرزند، پزشکی، و… مشاوره تلفنی رایگان ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با حضور در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد، به اهمیت تعامل مستمر و هدفمند با شورای شهر تاکید و ابراز کرد: یکی از مهمترین توصیه های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای همه نهادها همین خدمت اجتماعی است که در این خصوص حوزه علمیه خراسان آمادگی همکاری با شورای اسلامی شهر مشهد را دارد. 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که حوزه علمیه خراسان آمادگی دارد تا از طرح های فناورانه و تحولی طلاب در حد توان حمایت کند، گفت: اگر می خواهید تحول به ثمر نشسته و نتیجه دهد، می‌طلبد تا همه حوزویان به صورت گروهی در تحقق تحول تلاش کنند تا این گونه اثرگذاری آن نیز بیشتر می شود.

وی با بیان این که می بایست نظام های جامع مصوب شده در شورای عالی حوزه علمیه خراسان، به طلاب معرفی شوند که با این حرکت تحولی، کارهای خوبی می تواند در حوزه اقدام و عمل صورت پذیرد، عنوان کرد: بدون شک آشنایی با فعالیت های صورت گرفته این حوزه، طلاب را نسبت به فعالیت ها و آینده امیدوارتر از گذشته می کند.

انتهای پیام

 

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.

حوزه/ مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و آیین های ترحیم و… در شرایط بحران توسط طلاب روانشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و آیین های ترحیم و… در شرایط بحران توسط طلاب روانشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می شود.

متقاضیان می توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۷ (بدون کد) تماس بگیرند.  

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.


خانه مشاوره – خانه ای برای مشاوره به ایرانیان

حوزه ی علمیه، نهادی آموزشی است که به منظور آموزش طلبه های دینی بنا شده است. مقاطع تحصیلی در حوزه ی علمیه شامل مقدماتی (دیپلم)، سطح ۱( کاردانی)، سطح ۲( کارشناسی)، سطح ۳( کارشناسی ارشد) و سطح ۴( دکتری) می شود. دیپلم در حوزه ی علمیه شامل پایه های ۲،۱، ۳، کاردانی شامل پایه های ۴، ۵، ۶، کارشناسی شامل پایه های ۷ و ۸ ارشد شامل پایه های ۹ و ۱۰ می شود. به عبارتی افرادی که پایه ی ۹ را با موفقیت بگذرانند، مدرک لیسانس و افرادی که پایه ی ۱۰ را بگذرانند مدرک فوق لیسانس دریافت می کنند. اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع حوزه علمیه گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

ثبت نام حوزه های علمیه خواهران در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می پذیرد. ثبت نام مقطع عمومی حوزه های علمیه خواهران که یکی از شروط آن ارائه مدرک دیپلم و بالاتر است، از نیمه ی دوم تیر ماه آغاز می شود. با توجه به اهمیت آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی در زمینه ثبت نام با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

 

مشاوره تلفنی حوزه علمیه

برای آگاهی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه در دو مرحله ثبت نامی اقدام به جذب دانشجو برای تحصیل در حوزه های علمیه می نماید. از جمله شرایط عمومی پذیرش داوطلبان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از آنجایی که محدودیت های سنی و تحصیلی در شرایط اختصاصی برای پذیرش در نظر گرفته می شود، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط ثبت نام، امتیازات، زمان و هر آن چه باید در زمینه ثبت نام در حوزه ی علمیه بدانید، با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه برادران سراسر کشور می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

شورای عالی حوزه های علمیه، شرایط ویژه ای را برای طلاب حائز شرایط در نظر گرفته است که مطابق آن، امکان تحصیل غیرحضوری نیز وجود خواهد داشت. از جمله شرایط ثبت نام در آموزش غیرحضوری می توان به تکمیل سطح یک با معدل حداقل ۱۴ در پایه ششم و عدم استفاده از مصوبه ۱۰۸۸( ماده ۱۰ و ۱۸) اشاره کرد. با توجه به این که موارد دیگری نیز برای ثبت نام غیرحضوری طلاب در نظر گرفته شده است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

آخرین اخبار تحصیلی

محبوب ترین اخبار تحصیلی

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به زودی سامانه مشاوره تلفنی حوزه علمیه در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.وی افزود: تاکنون این سامانه در استان‌های خوزستان و هرمزگان راه اندازی شده است که طلاب و فضلای حوزه علمیه از طریق تلفن با مرکز مشاوره حوزه علمیه ارتباط برقرار می‌کنند.حجت الاسلام حسین خانی با بیان این که ارتباط با این سامانه به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در این سامانه طلاب در سراسر کشور مشاوره‌های خانوادگی، ازدواج، تحصیل و دیگر موضوعات را با اداره کل مشاوره معاونت تهذیب درمیان گذاشته و از استادان مطرح در مباحث تخصصی بهره خواهند گرفت.وی یادآور شد: به زودی شماره این سامانه در اختیار تمامی طلاب حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت تا از این طریق سؤالات مشاوره‌ای خود را با کارشناسان در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مرکز مشاوره حوزه علمیه قم اعلام کرده است که طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان با این مرکز ارتباط بگیرند.

بر اساس این گزارش، ازدواج یکی از موضوعاتی است که این مرکز درباره معیارهای انتخاب همسر، کُفیت و دوران عقد و پس از آن به طلاب و فضلای حوزه علمیه مشاوره ارائه می‌کند، تعارضات خانوادگی نیز از دیگر موضوعاتی است که این مرکز در خصوص اختلافات زن و شوهر، مشکلات ارتباطی خانواده با فرزندان بخصوص جوانان و نوجوانان به‌صورت رایگان به طلاب مشاوره ارائه می‌کند.

همچنین مشکلات روان‌شناختی با موضوع افسردگی، اضطراب، وسواس و کاهش اعتماد به نفس و مشاوره تحصیلی با موضوع روش‌های مطالعه، برنامه‌ریزی درسی، کمبود انگیزه درسی، آینده شغلی و تحصیلی و تربیت کودک و نوجوان با موضوع مشکلات رفتاری و هیجانی کودکی اول و کودکی دوم و نوجوانی؛ مشاوره حقوقی با موضوع حقوق خانواده و جزائی از دیگر خدماتی است که در این مرکز به طلاب ارائه می شود.

این مرکز افزون بر ارائه مشاوره حضوری، تلفنی و مکاتبه‌ای، در دو نوبت صبح و عصر در تمام ایام غیرتعطیل سال، از طریق تهیه و ارائه ده‌ها جزوه، بروشور و نوار در زمینه‌های مورد نیاز مراجعین، به حوزویان خدمات‌رسانی می‌کند.

طلاب جهت تعیین وقت مشاوره می‌توانند با شماره تلفن 37838080 و پیش شماره 025 تماس بگیرند. این مرکز در سال 1379 تأسیس شده و هم‌اینک در قم به نشانی خیابان شهدا، کوچه 37، خدمت‌رسانی به طلاب حوزه علمیه را به‌صورت جداگانه (خواهران و برادران) در امور مشاوره بر عهده دارد.مشاوره تلفنی حوزه علمیه

انتهای پیام/4072/4090/

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

چکیده ماشینی

ماهنامه یاس در نظر دارد، در هر شماره از مجله، به معرفی یکی از مراکز فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اطلاع رسانی اقدام نماید .
لذا در این شماره برآنیم که مرکز مشاوره حوزه علمیه را معرفی نماییم .

مرکز مشاوره حوزه علمیه قم، یکی از مراکز فعال در سطح استان می باشد که راهنمایی و مشاوره طلاب سراسر کشور را به عهده
دارد . از این رو، ماهنامه یاس در نظر دارد، پل ارتباطی را میان شما طلاب عزیز با این مرکز ایجاد نماید . لذا می توانید سؤالات و
مشکلات خود را به صورت مکاتبه ای به دفتر ماهنامه ارسال نمایید تا در شماره های بعد، شاهد پاسخ این مرکز باشید . با تشکر از
مسؤولین این مرکز، بالاخص جناب آقای حق جو (مدیر مرکز مشاوره) که ما را در تهیه این گزارش یاری رساندند، جهت آشنایی
بیشتر شما عزیزان با عملکرد و فعالیت این مرکز، مطالب ذیل از نظر می گذرد .

مرکز مشاوره حوزه علمیه، برای نخستین بار در سال 1373، کار خور را به صورت بخش کوچکی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه
آغاز نمود . با توجه به اهمیت و ضرورت امر مشاوره و مراجعات طلاب سراسر کشور، نیاز به گستردگی این مرکز، بیش از پیش
آشکار گردید . این امر سبب شد، بخش مشاوره حوزه، در سال 1378، گسترش یافته و در فضایی مستقل، کار خود را ادامه دهد .

این مرکز، از متخصصینی با مدرک دکترا (90%) و فوق لیسانس بهره مند می باشد . علاوه بر این، اختصاص این مرکز، به طلاب و
خانواده هایشان و همچنین گزینش مشاورین و دست اندرکاران، از میان قشر طلبه و یا خانواده های معتقد و متعهد به حوزه، از
دیگر ویژگیهای این واحد می باشد . مشاوره تلفنی حوزه علمیه

بر خلاف ذهنیت های موجود در جامعه و بر اساس بررسی های انجام شده، 80% مراجعات طلاب به مشاورین این مرکز، در بعد
دانش افزایی و آینده نگری می باشد و اغلب سعی دارند در مورد مسائل مختلف، اطلاعاتی کسب نمایند تا در تصمیم گیری های
آینده خود بتوانند از افق و نگرش قوی تری برخوردار باشند .

15% از مراجعات نیز جنبه پیش گیری دارد و طلاب با آگاهی از عوامل مؤثر در این امر، از ضررها و مشکلات آینده مصونیت
می یابند . 5% باقیمانده را کسانی تشکیل می دهند که در مراحل مختلف تحصیلی و خانوادگی و . . . با مشکلاتی روبه رو شده اند . که
از این میان نیز 80% طلاب، با مشکلاتی خارج از حوزه علمیه مواجه می باشند . این افراد یا عضو خانواده هایی هستند که با حوزه
علمیه در تعارض می باشند، یا عوامل غیر حوزوی در زندگیشان تاثیر گذار بوده و یا قبل از دوران طلبگی با این مشکل مواجه
شده اند .

در مجموع برخی مراجعین، با انگیزه خودسازی و بعضی دیگر با هدف انتقال راهکارهای موجود به جامعه (اعم از اطرافیان،
دوستان، بستگان و . .). از کارشناسان و مشاورین این مرکز، استمداد می نمایند .

مرکز مشاوره حوزه علمیه با بهره گیری از متخصصین رشته های مختلف، در زمینه های متعددی به راهنمایی طلاب پرداخته است
. در یک جمع بندی کلی، می توان به 8 نوع مشاوره کلی اشاره نمود که هر یک دارای موضوع بندی ها، اهداف و مراحل گوناگونی
است:

ارزیابی توان اجرای مسائل اخلاقی

ترسیم صحیح مرزهای اخلاقی

شیوه های صحیح تثبیت ارزش های الهی

راهکارهای مبارزه با رذائل رفتاری، گفتاری، پنداری

روش های درمان صفات رذیله

تبیین راههای تثبیت امور اخلاقی

شناخت عوامل عدم موفقیت در امور اخلاقی

رمز و راز پیشگیری از رذائل اخلاقی

ارائه راهکار در زمینه سازی فضائل اخلاقی

آشنا نمودن با شیوه های رشد و تعالی ظرفیت های موجود

معرفی الگوهای اخلاقی

تشویق های عملی به امور اخلاقی

تبیین تفاوت های بنیادین تحصیل در حوزه و غیر آن

رمز و راز مطالعه صحیح و کارآمد

آشنایی با مشکلات تمرکز در مطالعه

شیوه های حضور ذهن در آموزش های تحصیلی

راهکارهای صحیح نشاط و شادابی در تحصیل

برنامه ریزی ماندگار و کارآمد آموزشی

علل و عوامل فراموشی و راه حل آن

روش های درست برای آمادگی در امتحان

عوامل و چاره جویی خواب آلودگی در هنگام مطالعه و در کلاس

یادآوری شیوه های صحیح مباحثه و حضور در کلاس و ارتباط با اساتید

نقش رعایت مراتب مطالعه و شیوه های آن

آموزش آفات علم و حافظه و راه های پیش گیری از آن

معرفی نظام تحصیل در حوزه و مختصات آن

معرفی الگوها و سیره بزرگان در امر آموزش

بیان راههای شناخت استعداد و پرورش آن

بیان اقتضائات زندگی علمی در ابعاد فردی، جسمی، روانی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی

روش های غلبه بر استرس در جلسه امتحان و در کلاس

تبادل نظر در مسائل و شبهات فکری

شفاف کردن اندیشه های غبار آلود و التقاطی

مشاوره تلفنی حوزه علمیه

راهنمایی و تبادل نظر در سؤالات فکری و عقیدتی

تبیین مرزهای خرافات، اعتدال و التقاط و ترسیم مسائل اصولی فکری و عقیدتی

شیوه و عوامل لازم برای حضور در مسائل فکری

آگاهی از مراتب و مراحل حضور فکری

آشنایی با پیامدهای انحراف در مسائل فکری

معرفی افکار مطرح در جهان به ویژه دنیای غرب

معرفی شبهات روز و به طور خاص، پرهیز و تحذیر از جهود، تحجر و روشنفکر مآبی

ارائه راهکارهای حفظ منابع عاطفی صحیح

تبیین مصادیق عاطفی مثبت و منفی

بر آیند محرومیت از بهره های عاطفی واقعی و افراط در بعد عاطفی

روش های درمان و جایگزینی کاستی های عاطفی

تعریف عاطفه و تبیین مرزهای آن

تحلیل گویا از خلاهای عاطفی در ساختارهای گوناگون انسان

تبیین عوامل تثبیت خانواده و ارکان تضعیف آن

برنامه ریزی جامع برای ایجاد خانواده مطلوب الهی

شرایط لازم برای ازدواج موفق

پیامدهای ازدواج زودرس

برنامه ریزی برای زندگی بالاخص در اوائل پیوند خانوادگی

ادله لزوم یا ترجیح ازدواج

راهنمایی در زمینه مسائل و مشکلات حقوقی

آشنا نمودن با قوانین موجود در حقوق خانواده و جامعه

آشنایی با ضوابط و قوانین اداری و اجرایی دادگاه ها

آگاهی از نتایج برخوردهای ناشایست فرد و خانواده

آشنایی با پیامدهای حرکت های خلاف منطق، عرف، شرع و قانون در فضای اجتماع و خانواده

تشخیص ابتدایی رابطه بیماری های جسمی بدخیم و واگیر

تبیین کاستی های روحی و جسمی و رابطه آن ها با دیگر ابعاد وجودی انسان

ایجاد زمینه های لازم ارادی برای درمان بیماری ها و ایجاد نشاط روحی و جسمی

بیان مرزهای دقیق میان سلامت و بیماری

آگاه نمودن افراد به ضوابط اداری و مصوبات حوزه

ارائه راهکارهای صحیح در تنگناهای اداری و اجرایی

راهنمایی در زمینه استفاده بهینه از زمان در کارهای اجرایی، منزل و جامعه

ارائه شیوه های صحیح در زمینه حل مسائل مختلف اجرایی

تنظیم برنامه کاری و درسی افراد

کنترل و ارزیابی اجرایی برنامه های درسی و معنوی

تشخیص و تبیین عوامل عدم موفقیت در اجرای برنامه ها

ارائه شاخصه های برنامه فراگیر و سازنده

ارائه برنامه جامع و مفید روزانه، هفتگی و سالانه

این مرکز، مشاوره در زمینه های فوق را از طرق مختلف از قبیل مشاوره حضوری، به همراه اهدای جزوات و بروشورهای مربوطه،
معرفی نوارهای مفید در کنار مباحث گفتاری، مشاوره مکاتبه ای و تلفنی به طلاب و خانواده هایشان در سراسر کشور ارائه
می نماید .

ماهنامه یاس در نظر دارد، در هر شماره از مجله، به معرفی یکی از مراکز فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اطلاع رسانی اقدام نماید . @@N@@لذا در این شماره برآنیم که مرکز مشاوره حوزه علمیه را معرفی نماییم .

مرکز مشاوره حوزه علمیه قم، یکی از مراکز فعال در سطح استان می باشد که راهنمایی و مشاوره طلاب سراسر کشور را به عهده @@N@@دارد . از این رو، ماهنامه یاس در نظر دارد، پل ارتباطی را میان شما طلاب عزیز با این مرکز ایجاد نماید . لذا می توانید سؤالات و @@N@@مشکلات خود را به صورت مکاتبه ای به دفتر ماهنامه ارسال نمایید تا در شماره های بعد، شاهد پاسخ این مرکز باشید . با تشکر از @@N@@مسؤولین این مرکز، بالاخص جناب آقای حق جو (مدیر مرکز مشاوره) که ما را در تهیه این گزارش یاری رساندند، جهت آشنایی @@N@@بیشتر شما عزیزان با عملکرد و فعالیت این مرکز، مطالب ذیل از نظر می گذرد .

مرکز مشاوره حوزه علمیه، برای نخستین بار در سال 1373، کار خور را به صورت بخش کوچکی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه @@N@@آغاز نمود . با توجه به اهمیت و ضرورت امر مشاوره و مراجعات طلاب سراسر کشور، نیاز به گستردگی این مرکز، بیش از پیش @@N@@آشکار گردید . این امر سبب شد، بخش مشاوره حوزه، در سال 1378، گسترش یافته و در فضایی مستقل، کار خود را ادامه دهد .

این مرکز، از متخصصینی با مدرک دکترا (90%) و فوق لیسانس بهره مند می باشد . علاوه بر این، اختصاص این مرکز، به طلاب و @@N@@خانواده هایشان و همچنین گزینش مشاورین و دست اندرکاران، از میان قشر طلبه و یا خانواده های معتقد و متعهد به حوزه، از @@N@@دیگر ویژگیهای این واحد می باشد .

بر خلاف ذهنیت های موجود در جامعه و بر اساس بررسی های انجام شده، 80% مراجعات طلاب به مشاورین این مرکز، در بعد @@N@@دانش افزایی و آینده نگری می باشد و اغلب سعی دارند در مورد مسائل مختلف، اطلاعاتی کسب نمایند تا در تصمیم گیری های @@N@@آینده خود بتوانند از افق و نگرش قوی تری برخوردار باشند .

15% از مراجعات نیز جنبه پیش گیری دارد و طلاب با آگاهی از عوامل مؤثر در این امر، از ضررها و مشکلات آینده مصونیت @@N@@می یابند . 5% باقیمانده را کسانی تشکیل می دهند که در مراحل مختلف تحصیلی و خانوادگی و . . . با مشکلاتی روبه رو شده اند . که @@N@@از این میان نیز 80% طلاب، با مشکلاتی خارج از حوزه علمیه مواجه می باشند . این افراد یا عضو خانواده هایی هستند که با حوزه @@N@@علمیه در تعارض می باشند، یا عوامل غیر حوزوی در زندگیشان تاثیر گذار بوده و یا قبل از دوران طلبگی با این مشکل مواجه @@N@@شده اند .

در مجموع برخی مراجعین، با انگیزه خودسازی و بعضی دیگر با هدف انتقال راهکارهای موجود به جامعه (اعم از اطرافیان، @@N@@دوستان، بستگان و . .). از کارشناسان و مشاورین این مرکز، استمداد می نمایند .

مرکز مشاوره حوزه علمیه با بهره گیری از متخصصین رشته های مختلف، در زمینه های متعددی به راهنمایی طلاب پرداخته است @@N@@. در یک جمع بندی کلی، می توان به 8 نوع مشاوره کلی اشاره نمود که هر یک دارای موضوع بندی ها، اهداف و مراحل گوناگونی @@N@@است:

ارزیابی توان اجرای مسائل اخلاقی

ترسیم صحیح مرزهای اخلاقی

شیوه های صحیح تثبیت ارزش های الهی

راهکارهای مبارزه با رذائل رفتاری، گفتاری، پنداری

روش های درمان صفات رذیله

تبیین راههای تثبیت امور اخلاقی

شناخت عوامل عدم موفقیت در امور اخلاقی

رمز و راز پیشگیری از رذائل اخلاقی

ارائه راهکار در زمینه سازی فضائل اخلاقی

آشنا نمودن با شیوه های رشد و تعالی ظرفیت های موجود

معرفی الگوهای اخلاقی

تشویق های عملی به امور اخلاقی

تبیین تفاوت های بنیادین تحصیل در حوزه و غیر آن

رمز و راز مطالعه صحیح و کارآمد

آشنایی با مشکلات تمرکز در مطالعه

شیوه های حضور ذهن در آموزش های تحصیلی

راهکارهای صحیح نشاط و شادابی در تحصیل

برنامه ریزی ماندگار و کارآمد آموزشی

علل و عوامل فراموشی و راه حل آن

روش های درست برای آمادگی در امتحان

عوامل و چاره جویی خواب آلودگی در هنگام مطالعه و در کلاس

یادآوری شیوه های صحیح مباحثه و حضور در کلاس و ارتباط با اساتید

نقش رعایت مراتب مطالعه و شیوه های آن

آموزش آفات علم و حافظه و راه های پیش گیری از آن

معرفی نظام تحصیل در حوزه و مختصات آن

معرفی الگوها و سیره بزرگان در امر آموزش

بیان راههای شناخت استعداد و پرورش آن

بیان اقتضائات زندگی علمی در ابعاد فردی، جسمی، روانی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی

روش های غلبه بر استرس در جلسه امتحان و در کلاس

تبادل نظر در مسائل و شبهات فکری

شفاف کردن اندیشه های غبار آلود و التقاطی

راهنمایی و تبادل نظر در سؤالات فکری و عقیدتی

تبیین مرزهای خرافات، اعتدال و التقاط و ترسیم مسائل اصولی فکری و عقیدتی

شیوه و عوامل لازم برای حضور در مسائل فکری

آگاهی از مراتب و مراحل حضور فکری

آشنایی با پیامدهای انحراف در مسائل فکری

معرفی افکار مطرح در جهان به ویژه دنیای غرب

معرفی شبهات روز و به طور خاص، پرهیز و تحذیر از جهود، تحجر و روشنفکر مآبی

ارائه راهکارهای حفظ منابع عاطفی صحیح

تبیین مصادیق عاطفی مثبت و منفی

بر آیند محرومیت از بهره های عاطفی واقعی و افراط در بعد عاطفی

روش های درمان و جایگزینی کاستی های عاطفی

تعریف عاطفه و تبیین مرزهای آن

تحلیل گویا از خلاهای عاطفی در ساختارهای گوناگون انسان

تبیین عوامل تثبیت خانواده و ارکان تضعیف آن

برنامه ریزی جامع برای ایجاد خانواده مطلوب الهی

شرایط لازم برای ازدواج موفق

پیامدهای ازدواج زودرس

برنامه ریزی برای زندگی بالاخص در اوائل پیوند خانوادگی

ادله لزوم یا ترجیح ازدواج

راهنمایی در زمینه مسائل و مشکلات حقوقی

آشنا نمودن با قوانین موجود در حقوق خانواده و جامعه

آشنایی با ضوابط و قوانین اداری و اجرایی دادگاه ها

آگاهی از نتایج برخوردهای ناشایست فرد و خانواده

آشنایی با پیامدهای حرکت های خلاف منطق، عرف، شرع و قانون در فضای اجتماع و خانواده

تشخیص ابتدایی رابطه بیماری های جسمی بدخیم و واگیر

تبیین کاستی های روحی و جسمی و رابطه آن ها با دیگر ابعاد وجودی انسان

ایجاد زمینه های لازم ارادی برای درمان بیماری ها و ایجاد نشاط روحی و جسمی

بیان مرزهای دقیق میان سلامت و بیماری

آگاه نمودن افراد به ضوابط اداری و مصوبات حوزه

ارائه راهکارهای صحیح در تنگناهای اداری و اجرایی

راهنمایی در زمینه استفاده بهینه از زمان در کارهای اجرایی، منزل و جامعه

ارائه شیوه های صحیح در زمینه حل مسائل مختلف اجرایی

تنظیم برنامه کاری و درسی افراد

کنترل و ارزیابی اجرایی برنامه های درسی و معنوی

تشخیص و تبیین عوامل عدم موفقیت در اجرای برنامه ها

ارائه شاخصه های برنامه فراگیر و سازنده

ارائه برنامه جامع و مفید روزانه، هفتگی و سالانه

این مرکز، مشاوره در زمینه های فوق را از طرق مختلف از قبیل مشاوره حضوری، به همراه اهدای جزوات و بروشورهای مربوطه، @@N@@معرفی نوارهای مفید در کنار مباحث گفتاری، مشاوره مکاتبه ای و تلفنی به طلاب و خانواده هایشان در سراسر کشور ارائه @@N@@می نماید .

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

اشاره؛ اخلاق و معنویت، بقای حوزه را تضمین و اثرگذاری آن را صد چندان می کند؛ در این مسیر علما ی وارسته به عنوان تربیت یافتگان حوزه، همواره با انوار وجودی خود، جامعه را به سوی فلاح و رستگاری رهنمون ساخت…

مدیرکل اداره اخلاق حوزه های علمیه گفت: در راستای ترویج مباحث اخلاقی و استفاده از امکانات اخلاقی حوزه علمیه قم، اساتید برجسته اخلاق به حوزه ها و مدارس علمیه شهرستان ها اعزام می شوند.

پس از پایان ده ساله مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری و انتصاب آیت الله مرتضی مقتدایی در جایگاه مدیریت جدید حوزه علمیه قم، مسؤولان برخی معاونت ها و بخش ها در این مرکز تغییر یافت

مسئول کارگروه تبلیغات نوین ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های این سازمان در فضای مجازی برای محرم ۹۹ گفت: از ایده های نوآورانه مربوط به عزاداری محرم و صفر حمایت می شود.

 جمعی از هیئت داران تهران در استفتائی از حضرت آیت الله سیستانی درباره برگزاری مجالس عمومی در محرم امسال سؤال کردند.

مشاوره تلفنی حوزه علمیه

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبان آزمون سراسری ۹۹ تا آخر وقت امروز مهلت دارند سوابق تحصیلی خود را ویرایش کنند.

سردار اشتری: از مردم تقاضا داریم با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورا از سفر های غیرضرور اجتناب کنند تا شاهد شیوع بیشتر کرونا نباشیم.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبان آزمون سراسری ۹۹ تا آخر وقت امروز مهلت دارند سوابق تحصیلی خود را ویرایش کنند.

مرحله اول انتخاب درس سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ از تاریخ ۱۳۹۹/۶/۴ لغایت ۱۱۳۹۹/۶/۱۵ برای طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم فعال شد.

آستان قدس رضوی با در اختیار گرفتن نسخه ویژه ای از نرم افزار ارتباط شیعی، به صورت آنلاین به سوالات دینی و روانشناسی کاربران اینترنتی پاسخ می دهد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از راه اندازی سامانه ثبت‌نام غذای حضرتی «رضوان» به منظور توزیع عادلانه دعوت‌نامه مهمان‌سرای حضرت رضا(ع) خبر داد.

قدیمی ترین خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) خاطره ای از شفای یک کودک علیل توسط دو دست بریده علمدار کربلا بیان کرد.

 

مرکز مشاوره تلفنی طلاب حوزه علمیه اصفهان فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرد.
مدیر داخلی مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان گفت : این مرکز فعالیت آزمایشی خود را با
ارائه مشاوره تحصیلی آغاز کرده است و امیدواریم با استقبال طلاب بخش های دیگر شامل
مشاوره خانوادگی نیز ایجاد شود.
حجت الاسلام باقری افزود: این مرکز در روزهای دوشنبه پاسخگوی سئوالات تلفنی طلاب
حوزه علمیه خواهد بود.

 منبع: خبرگزاری مهر


مشاوره تلفنی حوزه علمیه
مشاوره تلفنی حوزه علمیه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *