مشاوره تلفنی کنکور هنر

 
helpkade
مشاوره تلفنی کنکور هنر
مشاوره تلفنی کنکور هنر

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.مشاوره تلفنی کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.مشاوره تلفنی کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.مشاوره تلفنی کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی سرفصل‌های مرتبط با مشاوره کنکور هنر صحبت کنیم. کنکور هنر معمولاً یکی از کنکورهایی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود و از گرایش‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و …) برای قبولی در آن شرکت می‌کنند. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. چون ظرفیت کنکور هنر بسیار محدود است و تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت رشته‌های آن بسیار کم است. بنابراین رقابت در میان رتبه‌های برتر – که فرصت قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند – بسیار بالاست. به صورت خلاصه می‌توان ویژگی‌های کنکور هنر را بدین صورت بیان کرد:

مشاوره تلفنی کنکور هنر

با در نظر گرفتن این توضیحات می‌رویم سراغ بررسی فاکتورهای مختلفی که در مشاوره کنکور هنر اهمیت بیشتری دارند. برای موفقیت در کنکور هنر که بالطبع در مشاوره کنکور هنر هم به آن خواهیم پرداخت، چند کار باید انجام گیرد تا بتوان به موفقیت مورد نظر رسید:

پیش از ورود به بحث اصلی درباره کارهایی که در مشاوره کنکور هنر انجام می‌پذیرد بد نیست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید:

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور هنر کمتر به آن اشاره می‌شود، و معمولاً مغفول می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. حجم زیادی از منابع کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد. خواندن این حجم زیاد کتاب خسته کننده است. اگر شما بتوانید یک همراه و اصطلاحاً پایه برای درس خواندن پیدا کنید می‌توانید با انرژی و پشتوانه‌ی بیشتری درس بخوانید. مطالعه‌ی گروهی خصوصاً با دوستان صمیمی کمک زیادی به شما می‌کند. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل شود. درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلطشان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود. در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام از شما احتمالاً در یک یا چند درس از بقیه بهتر هستید و این مزیت بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا اشکالات یکدیگر را رفع رفع کرده، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و به دید بهتری نسبت به خود و دوستانتان برسید.شما به دوستی که در یک درس قوی است می‌توانید به دید یک معلم خصوصی نگاه کنید.

با توجه به اینکه او هم مثل شما برای کنکور آماده می‌شود شاید حتی بهتر از معلم بتواند شما را راهنمایی کند. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاددهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند. از سوی دیگر یافته‌های علم روانشناسی نشان می‌دهد که شما وقتی با یکدیگر درس می‌خوانید حافظه‌ی اپیزودیک یا رویدادی‌تان هم فعال می شود و مطالب بهتر در ذهن می‌مانند. حافظه‌ی رویدادی در واقع به ثبت همزمان چیزی که یاد گرفته‌اید و وقایع و رویدادهایی که همزمان با آن اتفاق افتاده اشاره دارد. اگر این رویدادها با اتفاقات خوب و خوشایندی همراه باشد به خاطر سپاری و یاد آوری آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود. درس خواندن با دوستان صمیمی این ویژگی را دارد و شما را کمک می‌کند.

اولین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ هدف‌گذاری است. برای هدف‌گذاری شما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های کنکور هنر خصوصاً رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار بسیار کم است. لذا باید از همان ابتدا برای قبولی در این رشته‌ها هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید.

دوم اینکه کنکور هنر زیرگروه‌های متنوع و متعددی دارد که در هر کدام از این زیرگروه‌ها، ضرایب دورس تخصصی متفاوت است. با توجه به اهمیت ضرایب دروس تخصصی باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام رشته تحصیل کنید.

سوم اینکه داوطلبان  معمولاً برای قبول شدن در رشته‌های مختلف کنکور هنر باید دو آزمون بدهند. در گام اول شما باید در کنکور نظری یا همان کنکور سراسری هنر شرکت کنید. اگر در مرحله‌ی اول حد نصاب لازم را به دست آوردید، وارد مرحله مصاحبه یا آزمون عملی می‌شوید. در آزمون عملی در واقع شما باید توانایی خود را برای قبول شدن در آن رشته نشان دهید. به همین دلیل باید خود را برای یک آزمون تخصصی عملی آماده کنید. لذا کسب مهارت و توانایی لازم در چند رشته ممکن نیست و باید برای بالاتر بردن شانس قبولیتان روی یک یا دو تا از رشته‌ها تمرکز کنید.

بعد از هدف‌گذاری و مشخص کردن رشته‌های مورد نظر باید شناخت مناسبی از بودجه‌بندی زیرگروه‌ها و رشته‌های مربوط به کنکور هنر پیدا کنید. بودجه‌بندی با چند هدف صورت می‌پذیرد:

شناسایی دروس مهم و اولویت‌بندی آن‌ها: در سوالات کنکور معمولاً برخی از دروس اهمیت بیشتری دارند و معمولاً از سرفصل‌ها و مباحث خاصی، سوالات بیشتری در کنکور می‌آید. این سوالات که با عنوان سوالات پرتکرار شناخته می‌شوند، با کمک بودجه‌بندی مشخص می‌شوند و داوطلب می‌تواند سرفصل‌های مهم دروس را شناسایی کرده و بخشی از منابع نامربوط و کم‌اهمیت را از سیر مطالعاتی خود حذف کند.

نکته ۱: توجه داشته باشید که سرفصل‌های کنکور هنر بسیار گسترده و حجم بالای منابع باعث می‌شود تا نتوان تسلط مناسبی بر همه‌ی منابع پیدا کرد. با توجه اینکه اکثر شرکت‌کنندگان کنکور هنر در سایر کنکورها هم رقابت می‌کنند، لذا امکان تسلط یافتن بر این حجم بالای منابع وجود ندارد. حتی خیلی‌ها فرصت نمی‌کنند این منابع را بخوانند و مرور کنند. لذا یکی از کارهای معقول و منطقی این است که برخی از منابع کم اهمیت یا بی‌اهمیت را حذف کنید. مثلاً در بررسی سوالات کنکور سال‌های قبل ممکن است مشاهده کنید که از یک کتاب هر چند سال یک سوال می‌آید. این گونه منابع ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و بهتر است سراغ کتاب‌هایی بروید که حداقل یک یا چند سوال از کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

کنکور یک رقابت است. پس هدف در آن پیش افتادن از سایرین است. در این رقابت شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی ‌می‌کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید. شما قرار نیست همه‌ی منابع کنکور را بخوانید و بر همه‌ی آن‌ها مسلط شوید. شما در کنکور با محدودیت زمان روبه‌رو هستید و بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باید بر اساس بودجه‌بندی اقدام کنید. پس باید روی مباحثی تمرکز کنید که هم سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند و هم توانایی و استعداد شما در آن زمینه بیشتر است. حتی اگر مبحثی که به آن علاقه دارید و سهم خوبی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید.

با اطلاع از بودجه‌بندی دروس کنکور می‌توانید با صرف انرژی کمتر به سوالات بیشتری پاسخ دهید. با توجه به اینکه استعداد و توانایی افراد با هم تفاوت دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اولویت‌بندی و بودجه‌بندی دروس فرد به فرد متفاوت باشد. باید برای اولویت‌بندی منابع چند کار را انجام دهید. در گام اول کتاب‌ها و منابع مهم‌تر را که سهم بیشتری در سوالات کنکور دارند، شناسایی کنید. سپس از میان کتاب‌ها و منابع بر روی سرفصل‌هایی تمرکز کنید که احتمال سوال آمدن از آن‌ها در کنکور بیشتر است. برای درک صحیح از احتمال طرح سوال، دنبال سوالات پرتکرار در کنکورهای سال‌های گذشته بگردید و منابع و سرفصل‌های آن را شناسایی کنید. بعد از این شناسایی می‌توانید جزوات، درسنامه‌ها و حتی تست‌زنی‌تان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

کتاب‌ها، منابع و جزواتی که برای کنکور تهیه می‌کنید باید هدفمند و بر اساس اولویت‌بندی شما باشد. بعضی از داوطلبان بر اساس تیپ‌شخصیتی که دارند با خواندن جزوات و خلاصه‌ی نکات راحت‌تر هستند. برخی هم با خواندن کل کتاب بازدهی بهتری دارند. در انتخاب منابع برای مطالعه باید این کار را متناسب با شخصیت خود و هر جور که راحت‌تری هستید انجام دهید. شاید یک منبع برای شما مناسب باشد، اما دیگری از آن نتواند بازدهی مطلوب را کسب کند. در هر صورت به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از منابع جزء منابع اصلی و غیر قابل حذف هستند و باید حتماً به خوبی مطالعه و مرور کنید.

بیشتر بخوانید : برترین منابع کنکور هنر

نکته: شما قرار نیست برای قبول شدن در کنکور هنر همه‌ی درس‌ها را ۱۰۰% بزنید. بلکه باید از آن ظرفیت و امکانات زمانی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. افرادی در کنکور موفق‌ترند که می‌توانند داشته و دانسته‌های خودشان را به بهترین شکل به کار گیرند؛ چه در زمان مطالعه و آماده شدن برای کنکور و چه در زمان تست‌زنی در جلسه کنکور.

به صورت کلی در تمامی رشته ها ، زیرگروه هایی وجود دارد . در هر یک از این زیرگروه ها دروس اهمیت خاصی دارند . به طور مثال شما برای قبولی در رشته های زیر گروه ۱ باید به یک سری دروس براساس ضرایبشان توجه بیشتری نمایید .

در ادامه میخواهیم این موارد را بیشتر بررسی نماییم .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

سومین گام در مشاوره کنکور هنر ۹۹ برنامه‌ریزی است. هدف از برنامه‌ریزی افزایش بازدهی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد شما در ماراتون کنکور است. کنکور شبیه به یک دوی ماراتون است و شما باید برای ابتدا تا انتهای مسیر برنامه داشته باشید. نداشتن برنامه باعث می‌شود شما نتوانید سریع ناامید و خسته شوید و با تلاش‌های شتاب‌زده خودتان را خسته کنید؛ بدون آنکه به هدفتان حتی نزدیک شوید. بنابراین باید براساس اهداف، توانایی‌ها، بودجه‌بندی دروس و با توجه به شناختی که از داشته‌ها و دانسته‌های خود دارید برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این برای برنامه‌ریزی روزانه باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. شما باید ببینید در چه موقعی از روز بازدهی بیشتری دارید. بعضی‌ها اول صبح انرژی و تمرکز بیشتری دارند و برخی‌ها بعد از ظهر. شما باید درس‌های مهم و اولویت‌دار را بر اساس همین موضوع برنامه‌ریزی کنید. ساعات مطالعه‌ی درس‌های مهم را برای موقعی بگذارید که انرژی بیشتری دارید. و ساعات استراحت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در آن ساعات انرژی کمتری دارید و به نوعی با استراحت می‌توانید تجدید قوا کنید. بر این اساس می‌توان برنامه‌ریزی را به چند بخش تقسیم کرد. در واقع شما باید برای هر یک از مراحل و فعالیت‌های زیر برنامه‌ریزی کنید و مدت زمان و موقعیت زمانی انجام هر یک از این فعالیت‌ها را مشخص کنید:

در برنامه‌ریزی برای کنکور هنر باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کدام مرحله از کنکور هستید. اگر از پایه‌ی نهم و دهم دارید خود را برای کنکور آماده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور باید سهم یادگیری را بسیار بالاتر ببرید. یادگیری در این مقاطع کمک می‌کند که شما با نزدیک شدن به کنکور زمان کمتری را برای یادآوری و مرور آن سرفصل‌ها بگذارید و در زمان و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید. چرا که با نزدیک شدن به کنکور بار یادگیری چند سال بر روی دوش ما خواهد افتاد و جمع کردن همه‌ی این درس‌ها در یک سال تحصیلی بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه حجم عمده‌ی کنکور هنر را حفظیات تشکیل می‌دهد داشتن تداوم در مرور مطالب نیز اهمیت می‌یابد.

هر چه قدر که به کنکور نزدیک می‌شوید باید سهم یادگیری را کم کنید و به دنبال مسلط شدن بر مباحث باشید. بسته به اینکه چه قدر زمان تا کنکور دارید می‌توانید سهم یادگیری و تسلط را تغییر دهید. گاهی آن‌قدر با کمبود وقت مواجه می‌شوید که باید قید یادگیری مباحث جدید را بزنید و به دنبال تسلط یافتن بر آن‌ چیز‌هایی باشید که قبلاً یادگرفته‌اید. باید به خاطر داشته باشید که زمان و مطالب یادگرفته‌ سرمایه‌های شما هستند و تا کنکور باید سرمایه‌هایتان را در درجه اول حفظ کنید و سپس به دنبال ارتقاء آن باشید. چون اگر آنچه را که پیش‌تر یاد گرفته‌اید از خاطر ببرید، انگار هیچ کاری نکرده‌اید. و هر چه که تلاش کرده‌اید بیهوده بوده‌است.

همان طور که اشاره شد یادگیری و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید لزوماً دلیل بر تسلط شما نیست. باید میان این دو تفاوت قائل شوید. تسلط یک مرحله بالاتر از یادگیری است. اگر شما چیزی را یاد گرفته باشید بدین معناست که می‌توان به آن پاسخ دهید. اما در صورتی شما به تسلط می‌رسید که اولاً بتوانید سریع‌تر به پاسخ برسید و ثانیاً ابهامی درباره‌ی موضوع یادگرفته شده نداشته باشید. یعنی اگر مسئله کمی پیچیده شد یا به شکل دیگری مطرح شد، شما دچار اشتباه نشوید و بتوانید موضوعات نزدیک به هم یا دارای ویژگی‌های مشترک را از همدیگر تفکیک کنید.

برای رسیدن به تسلط شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکته: بعضی‌ها برای یادگیری مستقیماً سراغ تست‌ها می‌روند. و خیال می‌کنند که با تست‌زنی هم یادگیری اتفاق می‌افتد و هم تسلط حاصل می‌شود. این دیدگاه غلط است چون دامنه و حجم منابعی که در کنکور می‌آید وسیع است. اما آنچه تست‌ها پوشش می‌دهند حجم کمی از اطلاعات است. به این ترتیب با مراجعه به تست‌ها شما نمی‌توانید به یادگیری جامع و فراگیری برسید. و یادگیری‌تان سطحی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم تست‌زنی را بعد از یادگیری اولیه و زمانی که احساس می‌کنید تقریباً مبحث را یاد گرفته‌اید، شروع کنید.

شما در طول چند سالی که خود را برای کنکور هنر آماده می‌کنید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌تان نباید تک بعدی باشد. بلکه باید متناسب با مقطع زمانی که در آن هستید برنامه‌ریزی کنید. یعنی نباید صرفاً روی یادگیری و مطالعه تمرکز داشته باشید یا اینکه فقط تست بزنید. اگر در پایه‌های نهم و دهم هستید می‌توانید سهم بیشتری را به یادگیری قرار دهید. اما با تست‌زنی و بررسی نمونه ‌سوالات مختلف، تلاش کنید هم تسلط‌تان را بیشتر کنید و هم توانایی‌های خود را ارزیابی کنید. هرچند که سهم این مورد آخر (یعنی تست‌زنی معمولاً خیلی کمتر خواهد بود.) حتی تست‌زنی هم باید با هدف یادگیری باشد و صرف زدن تست کفایت نمی‌کند. بلکه باید توضیحات و درسنامه‌هایی که اغلب در جواب تست‌ها وجود دارد نیز به طور کامل بررسی شود.

مرور و جمع‌بندی هم به همین ترتیب است. شما در سال‌های نهم یا یازدهم باید به دنبال مرور و جمع‌بندی و نکته‌برداری و خلاصه‌برداری باشید. این مرور و جمع‌بندی با هدف یادگیری و تسلط بیشتر بر موضوعات و سرفصل‌ها صورت می‌گیرد. اما در سال و ماه‌های پایانی شما باید مرور و جمع‌بندی را در وهله‌ی اول با هدف حفظ داشته‌ها و دانسته‌ها و در وهله‌ی دوم با هدف اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت انجام دهید. لذا جنس مرورها نیز متفاوت می‌شود. در حالت اول بعد از مرور، اگر نکته‌ی جدیدی را می‌بینید یا نکته‌ی مغفول‌مانده‌ای را کشف می‌کنید باید آن‌را نکته‌برداری و یادداشت کنید. اما در حالت دوم بیشتر به دنبال خواندن و یاددآوری نکات خواهید بود.مشاوره تلفنی کنکور هنر

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما باید برای هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی‌های مقطعی داشته باشید. اگر شما برای هر مقطع زمانی هدف‌گذاری‌های درستی داشته باشید می‌توانید گام‌به‌گام حرکت کنید. و پیشرفت و ارتقاءتان را بهتر ببینید. با این کار دلسرد نمی‌شوید و حتی می‌توانید با سهولت بیشتری نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با این کار با فرارسیدن پایان هر مقطع زمانی می‌توانید وضعیت خودتان را نسبت به پیش‌بینی‌ها ارزیابی کنید. و برای برنامه‌ریزی مرحله‌ی بعدی هدفمندتر عمل کنید.

با نزدیک شدن به مراحل پایانی کنکور اهمیت جمع‌بندی و مرور بیشتر می‌شود. شما در این مرحله باید تا حد امکان هر آنچه را که تا کنون یاد‌گرفته‌اید را حفظ کنید. و در صورت امکان تسلط‌تان را بر موضوع بیشتر کنید. جمع‌بندی کمک می‌کند تا شما به ارزیابی درستی از وضعیت خود برسید. باید جمع‌بندی و مرور را خصوصاً در سه ماه پایانی پس از عید فوق‌العاده جدی بگیرید. چون قرار است سرنوشت یک یا چند سال تلاش مستمر شما در این مقطع سه ماهه رقم بخورد. اگر شما تا بدین جا خوب عمل کرده باشید، جمع‌بندی مناسب کمک می‌کند شما داشته‌ها و دانسته‌هایتان را تثبیت کنید. و امید به موفقیت‌تان بیشتر باشد. اگر هنوز به تسلط کافی نرسیده‌اید، جمع‌بندی کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌ها و اشتباهات‌تان را شناسایی کرده و اصلاح کنید. و از این طریق بر مباحث درسی مسلط شوید.

برای مرور و جمع‌بندی باید چند کار انجام دهید. بخشی زیادی از مرور و جمع‌بندی به بررسی نکات، جزوات و خلاصه‌برداری‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقاطع پایانی منتهی به کنکور (سه ماه پس از عید) شما باید هر آنچه را که نیاز بوده یاد گرفته باشید. و زمان باقی‌مانده را به جمع‌بندی و مرور اختصاص دهید. در این مقطع زمانی سهم یاد‌گیری بسیار کم می شود. یا بعضاً یادگیری کنار گذاشته می‌شود. چون حجم منابع و سرفصل‌هایی که شما باید مرور کنید زیاد است. و فرصت حتی برای مرور هم کم است. لذا کنار گذاشتن یادگیری ریسک نیست بلکه منطقی‌ترین کار است. پس توجه داشته باشید که برای یک جمع‌بندی خوب باید نکات، جزوات و خلاصه‌های خوبی را آماده کرده باشید. نکته‌برداری لزوماً قرار نیست در دفترچه‌های خاصی انجام شود. گاهی هایلایت کردن بخش‌هایی از کتاب یا خط کشیدن زیر جاهای مهم کفایت می‌کند.

برای آنکه به جمع‌بندی مناسبی از داشته‌های خود برسید. و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید باید خود را در بوته‌ی آزمایش قرار دهید. با آزمون دادن است که شما متوجه می شوید تا چه حد یک موضوع را یاد گرفته‌اید یا چه‌قدر بر موضوع تسلط دارید. اگر ارزیابی خوبی از آزمون‌ها داشته باشید، می‌توانید دروس و سرفصل‌هایی که نیاز به مرور بیشتری دارند را شناسایی کنید. بنابراین آزمون‌هایی را که در آن‌ها شرکت می‌کنید باید آزمون‌های مناسبی باشند. و شما با شرکت در آن‌ها به ارزیابی مناسبی از خودتان برسید.

برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های جامع پس از عید حتماً برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. در حال حاضر چندین آزمون برگزار می شود که هر یک ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بسته به اینکه شما چه هدفی را از آزمون دادن دنبال می‌کنید، می‌تواند آزمون انتخابی شما متفاوت باشد. آزمون‌های قلمچی، گاج، تعاونی کارکنان سنجش، گزینه‌ی ۲ و … از جمله آزمون‌هایی هستند که شما می‌توانید به صورت حضوری و در قالب آزمون‌هایی نظیر کنکور در آن‌ها شرکت کنید. آزمون‌های آنلاین زیادی هم هستند که شبیه‌سازی خوبی از سوالات کنکور دارند. اگر شما فقط به دنبال سنجش توانایی‌های خود هستید می‌توانید این آزمون‌ها را هم امتحان کنید.

حتی بررسی آزمون‌های سال‌های قبل و گرفتن کنکور سال‌های قبل از خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هر چند که ممکن است به دلیل بررسی سوالات تست مختلف، با نمونه سوالات شبیه به این آزمون‌ها یا حتی عین سوالات مواجه شوید. اما به هر حال بررسی این آزمون‌ها خصوصاً بعد از گرفتن کنکور از خودتان اهمیت بالایی دارد. چون معمولاً سوالات کنکور سال‌های آخر نزدیک‌ترین کنکورها به کنکور پیش‌روی شما هستند. و حتی دیده شده بعضاً برخی از سوال‌ها به صورت تکراری در چند سال کنکور آمده است. لذا بررسی کنکورهای سال‌های قبل را وقت تلف کردن ندانید. خصوصاً کنکور‌های ۴-۵ سال گذشته.

این گام بیشتر به مقطع پایانی کنکور یعنی پس از عید بازمی‌گردد. شما در این مقطع تقریباً عمده‌ترین تلاش‌های خود را کرده‌اید و از این به بعد باید سعی کنید با بیشترین توان و ظرفیت به استقبال کنکور بروید. خیلی از دانشجویان وقتی به این مقطع حساس می‌رسند، فشار و استرس زیادی را روی خود احساس می‌کنند. باید توجه داشته‌اید که داشتن استرس لزوماً چیز بدی نیست. داشتن کمی استرس شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و باعث می شود تا شما با تمرکز و انگیزه‌ی بیشتری کار را پیش ببرید. استرسی بد است که زیاده از حد باشد و فعالیت‌های شما را مختل کند. استرسی که اضطراب شما را بالا ببرد و نگذارد شما همه‌ی توانتان را بروز دهید قطعا بد است و باید برای مقابله با آن کارهایی را انجام دهید:

اعتماد به نفس داشته باشید. خیلی‌ها وقتی صحبت از کنکور می‌شود به کلی خود را می‌بازند و فکر می‌کنند که از سایرین عقب افتاده‌اند. اگر تلاشتان را کرده‌اید، جای نگرانی نیست. نگرانی و داشتن استرس فقط باعث می شود که عملکرد مورد نظر را نداشته باشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید. کمی به خودتان باور داشته باشید. شما می‌توانید بهترین خودتان را در کنکور نشان دهید.

از افراد منفی و ناامید دوری کنید. بعضی از افراد بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً به خاطر تلاش نکردنشان بوده، هر کاری را نشدنی می‌دانند. این افراد با امواج منفی خود، ممکن است روحیه‌ی شما را کاهش دهند. با کاهش اعتماد به نفس و روحیه، استرس شما هم افزایش خواهد یافت.  پس سعی کنید در این مقطع حساس خود را از عوامل منفی دوری کنید. سر زدن به کانال‌ها یا سایت‌های خبری منفی یا هم‌نشین شدن با افراد و گروه‌های ناامید یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای حفظ آرامش قبل از کنکور لازم است.

سعی کنید تا حد ممکن با افراد، گروه‌ها، سایت‌ها و کانال‌هایی در ارتباط باشید که با دیدن آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. یک کلیپ انگیزشی در یک پیج یا کانال مجازی یا صحبت با افرادی که دوستشان دارید و با آن‌ها راحت و صمیمی هستید حال شما را خوب می‌کند و انگیزه‌ و توان مثبتی را در شما به وجود می‌آورد.

سعی کنید در این مقطع زمانی به دنبال کسب آرامش باشید. خواب مناسب و تغذیه‌ی سالم به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش در زمان استراحت هم می‌تواند آرامش شما را افزایش دهد. ارتباط گرفتن با خدا، راز و نیاز، خواندن دعا و زیارت اماکن مذهبی و خلوت کردن با خدا هم می‌تواند آرامش شگفت‌انگیزی به شما بدهد.

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم با نزدیک شدن به کنکور باید تمرکز بیشتری بر روی تست‌زنی داشته باشید. تست‌زنی کمک می کند تا شما تسلط بیشتری بر دروس مختلف پیدا کنید. سعی کنید در کنار آزمون‌های آزمایشی، تست‌های سرفصل‌های مهم و پرتکرار کنکور را هم مرور کنید. زدن این تست‌ها و بررسی درس‌نامه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا در حال و هوای کنکور قرار بگیرید. و استرس شما نیز کمتر شود.

پس از شرکت در آزمون و اطلاع از نتایج کنکور می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور. جایی که قرار است احتمالاً سرنوشت شغلی و حتی زندگی شما رقم بخورد. خیلی از داوطلبان انتخاب رشته را صرفاً پر کردن یک لیست می‌دانند که به ترتیب رشته‌های پرطرفدار پر خواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری است. آیا واقعاً منطقی است انسان‌هایی با این همه تنوع در توانایی و استعداد، همه برای یک یا چند رشته یا شغل معدود ساخته شده باشند. قطعاً این طور نیست. شما باید بر اساس توانایی‌ها، استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و البته رتبه‌ای که آورده‌اید، انتخاب رشته کنکور هنر را انجام دهید. بسیار بعید است که شما در همه‌ی رشته‌های کنکور هنر توانایی‌ها و استعدادهای لازم را داشته باشید.

لطفا در انتخاب رشته کنکور هنر به این نکته توجه داشته باشید که شما یک آزمون عملی هم در پیش خواهید داشت. آزمون عملی سهم بسزایی در قبولی شما دارد. و ضریب بسیار بالایی هم دارد. این را هم در نظر داشته باشید دادن آزمون عملی در چند رشته هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد و هم موجب بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارید تمرکز خود را برای آمادگی در یک یا دو رشته قرار دهید. سعی کنید در کارگاه‌های آموزشی هم شرکت کنید تا میزان تسلط و یادگیری شما بهبود یابد. ترتیب انتخاب رشته شما هم باید به گونه‌ای باشد که آن رشته‌ای که به لحاظ عملی قوی‌تر هستید را در اولویت قرار دهید.

باید در برنامه‌ریزی سهمی را برای یادگیری و تسلط بر آزمون‌های عملی قرار دهید. با توجه به اینکه فرایند یادگیری مسائل عملی معمولاً نیاز به تمرین زیاد دارد، در برنامه‌ریزی خود، به صورت بلندمدت برای آن سهمی قائل شوید. تمرینات خود را برای روزها یا هفته‌های آخر نگذارید. سعی کنید از همان سال‌های دهم و یازدهم برای رشته‌ی مورد نظرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. طی چند سال اخیر، زمان آزمون عملی به قبل از اعلام نتایج منتقل شده به همین خاطر زمان آماده‌سازی کمتر شده و شما پیش از انتخاب رشته، آزمون نظری را هم بدهید. لذا پیچیدگی‌ها بیشتر شده و برای آزمون عملی باید زودتر آماده شوید.

برای اطلاع از زمان آزمون‌های عملی کنکور هنر باید اطلاعیه‌ها را به دقت مطالعه نمایید. بسیار پیش آمده که داوطلبان از این آزمون جا مانده و درنتیجه به نمره خوبی دست پیدا نمی‌کنند.

توجه: آزمون‌های عملی قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی به هیچ عنوان نیستند.

خیلی از افراد بدون شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به انتخاب‌رشته می‌کنند و صرفاً بر اساس جوی که بر جامعه و در میان داوطلبان به راه افتاده، رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند. متاسفانه در میان داوطلبان (حتی آن‌هایی که در دانشگاه‌های خوب و در رشته‌های پرطرفدار تحصیل می‌کنند) زیاد دیده می‌شود که پس از قبولی در دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که انتخابشان اشتباه بوده. و اصلا برای فلان رشته ساخته نشده‌اند. از این رو یا تغییر رشته می‌دهند یا بسیاری که امکان تغییر رشته ندارند، ۴، ۵ سال از بهترین روزهای عمرشان را خراب می‌کنند. لذا باید انتخاب رشته را بر اساس چند چیز انجام داد:

پرداختن به هر یک از موارد فوق نیاز به مجال بیشتری دارد و انشاءالله در پست‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که مراکز مشاوره‌ای هستند که همه‌ی این خدمات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می‌دهند. این مراکز از صفر تا صد کنکور را در کنار شما هستند و شما با همراهی آن‌ها می‌توانید بر فراز و نشیب‌های کنکور هنر غلبه کنید. برخی از مراکز مشاوره با کمک خدمات تلفنی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای شما رقم بزنند. و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت ارزشمند خود، مشکلاتتان را برطرف کنید. مرکز مشاوره آویژه یکی از این مراکز است.

بیشتر بخوانید : با اضطراب و نگرانی انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟

براساس آماری که از سال ۹۱ تا ۹۸ به دست آمده است . پرتقاضاترین رشته ها برای رتبه های  ۱ تا ۱۰۰ بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی میباشد .

رتبه های ۱ تا ۲۰۰ از سال ۹۱ تا ۹۸ به ترتیب دانشگاه های دانشگاه  تهران – دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان را انتخاب نموده اند .

دانشگاه تهران را که همه میشناسیم و در انواع رشته ها پذیرش دارد . دانشگاه هنر تهران دانشگاهی مستقل بوده و مدرکی جداگانه میدهد.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آویژه شما می‌توانید همه‌ی خدمات مشاوره کنکور را به صورت یکجا دریافت کنید. تعدد در مشاوران و همچنین امکان مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا شما به مجموعه‌ی بزرگی از مشاوران دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب نقطه‌ی گنگ و نامفهومی برای شما باقی نمی‌ماند و مشاوران نیز می‌توانند هر یک بسته به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی و هدایت کنند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید به شماره‌هایی که در سربرگ سایت آمده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید

مشاوره کنکور هنر ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور هنر ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور هنر سال ۹۷

سلم و عرض ادب
من دانش آموزسال دهمم و سال دیگه میرم یازدهم.
رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خوب همیشه به هنر علاقه داشتم و احتمالا کنکور هنر رو هم خواهم داد و قصدم این هست در طی تحصیل تجربی روزی یکی دو ساعت هم به مطالب هنر بپردازم بیشتر برای خودم.
میشه در حد ده تا بیست کتاب که جامعتر باشند و به کنکور هنر مرتبط به من معرفی کنید.
(به درس های ریاضی و عمومی احتیاج ندارم فقط مثل درک عمومی،موسیقی،نمایش و…)ممنون میشم
در ضمن مکانی هست که کتاب های درسی هنر را بفروشند؟ (همان کتاب های هنرستان)

سلام
منبع اصلی برای کنکور هنر همان کتب دوره دبیرستان است و شما باید به این کتابها مسلط باشید.

سلام ببخشید من رشته موسیقی هستم ودر یزد درس میخونم میخواستم بدونم برای کنکور کدوم درس هارو اول بخونم و تست چه کتاب هایی رو بزنم ؟ واینکه حداقل باید چه رتبه ای بیارم تا بتونم دانشگاه هنر های زیبا قبول بشم ؟

سلام
دروس تخصصی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به ضریب هر درس اولویت بندی داشته باشید. حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر سال با توجه به شرایط مختلفی از جمله ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان و… متفاوت است.

سلام ببخشید میشه بگید
آزمون عملی بازیگری و تئاتر
چجوری هستش؟؟

سلام
در این آزمون مهارتهای فردی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد و داوطلب باید نمایشنامه یا متنی را بازی کند.

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام
من دیپلم برق صنعتی دارم ‌
میخوام کنکور هنر بدم و یکی از رشته های هنر رو بخونم . باید دروس اول دبیرستان هم بخونم . ؟؟؟(نظام قدیم)چون ما یازدهم تعیین رشته کردیم سال ۹۲.

سلام
خیر دروس اول دبیرستان برای کنکور اهمیت چندانی ندارد.

سبام وقت بخیر دانشاموز رشته تجربی هستم و میخوام کنکور هنر بدم جز دروس عمومی برای تخصصی ها باید از چه منابعی استفاده کنم به جز کتاب های درسی مدرسه مثلا ایا گاج یا خیلی سبز دروسی مثل درک عمومی ریاضی و… رو پوشش میده ؟و ایا دروس مشترک زیرگروه های دیگ مطالبش فرق نداره با هم؟

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید. خیر تفاوتی از نظر محتوایی ندارند.

شماره درج شده براى مشاوره تلفنى درشبکه وجودنداره که!؟

سلام از تلفن ثابت و بدون ۰ و کد باید بگیرید
اگر موفق نشدید با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ تماس بگیرید

سلام دانشاموز تجربی هستم میخوام کنکور هنر بدم میدونم عمومی ها همون کتاباس و مسترکه ولی نمیدونم مثلا کتاب درک عمومی هنر سال اول دوم سوم جز کتاب مدرسه کمک درسیشو از چه منبعی استفاده کنم خیلی سبز و گاج دارن؟؟یا اینکه مثلا کتاب خواص مواد و درک عمومی فیزیک ریاضی برای زیرگروه چهار با دو متفاوته؟ضریب منظورم نیست مطالب کتاب رو میگم .لطفا راهنمایی کنید .

سلام
منبع اصلی شما همان کتب درسی دوره دبیرستان است و برای استفاده از کتب کمک درسی از تجربیات داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید.

سلام من کلاس نهم هستم و بسیار بسیار به رشته هنر علاقه دارم به بازیگری اما ولی خانوادم کاملا مخالف هستن میگن رشته هنر الکی هستو اینجور چیزا میگن باید بری تجربی من چیکار کنم اخه

سلام
توصیه ما در این موارد انتخاب رشته مورد علاقه است چرا که تحصیل در رشته ای که به ان علاقه ندارید اغلب منجر به افت تحصیلی و مشکلات عدیده ی دیگری میشود.

سلام میشه یک کتاب برای درک ریاضی و فزیک بهم معرفی کنین

سلام
منبع اصلی ریاضی و فیزیک برای کنکور هنر همین کتابهای دوره دبیرستان میباشد.

سلام میشه راهنمایی کنید برای زیرگروه ۲ کدوم کتاب های درسی هنرستان رو باید خوند؟

سلام
برای این زیر گروه دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی که جز دروس عمومی است و همچنین دروس تخصصی مثل درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و… باید مطالعه شود.

سلام ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معمارى از دانشگاه آزاد هستم قصد دارم که به دلایل شغلى طراحى لباس بخونم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد هنر بدم یا اینکه باید از اول شروع کنم و اینکه اگه میشه باید دقیقا چیکار کنم و چه دروسی رو مطالعه کنم چون از کنکور هنر اطلاعات کافى ندارم

سلام
بله شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد بدون توجه به رشته دوره کارشناسی در گروه مورد نظرتان کنکور دهید. توجه کنید که طراحی لباس یکی از رشته هایی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق با آزمون و یا بدون آزمون پذیرش دارد و لازمه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته داشتن مدرک کاردانی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت.


با خیال راحت خرید کنید.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

خبر خوبی که امروز برای کلیه داوطلبان گروه آزمایشی هنر داریم ، مشاوره رایگان کنکور هنر 1400 است. شاید بتوان گفت داوطلبان گروه هنر کمی مورد بی مهری مشاوران و یا مؤسسات قرار گرفته‌اند. متأسفانه دید عموم مردم در رابطه با کنکور هنر ، بسیار دید متفاوتی با سایر رشته هاست. با توجه به تعداد داوطلبان کمی که این گروه دارند، مشاوره و برنامه ریزی کمتری نیز برای این رشته قرار داده شده است.

 

مشاوره رایگان کنکور هنر از جمله خدماتی است که مشاوران ما مایلند برای کمک به داوطلبان این گروه آزمایشی داشته باشند. برعکس دید عموم مردم کنکور هنر با توجه به نامشخص بودن منابع آن و همچنین با در نظر گرفتن این نکته اطلاع از منابع آزمون و همچنین انجام  مشاوره موفقیت در کنکور سراسری ،برای داوطلبان کمی سخت خواهد بود.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر به کلیه داوطلبان کمک می‌ کند تا با توجه به علایق و استعداد خود بهترین گزینه ها را در زمان انتخاب رشته برگزینند. امکان استفاده از مشاوره رایگان کنکور هنر برای کلیه داوطلبان وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی برای تعداد تماس و یا انجام مشاوره تحصیلی تلفنی نیست.مشاوره تلفنی کنکور هنر

 

 

جهت اطلاع از مشاوره رایگان کنکور هنر و مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ،  قبولی در کنکور سراسری، انجام ثبت نام ، نحوه صحیح مطالعه دروس و فنون تست زنی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

  تماس با شماره 9099072952 از کل کشور 

 تماس با شماره  9099072952 از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری شامل موارد متعددی است. یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان ورود به رشته هنر در رابطه با منابع آزمون است.

با توجه به اینکه رتبه کسب شده در کنکور هنر لزوماً باید رتبه پایینی باشد و چنانچه داوطلبی این رتبه را کسب نکند امکان ورود به رشته مورد علاقه خود را ندارد. 

در نتیجه از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در این مورد می‌تواناز اطلاع از منابع نام برد.

در مشاوره رایگان هنر کلیه منابع معتبر را به شما معرفی می کنیم. روش مطالعه در کنکور هنر 99 کمی متفاوت با سایر گروه‌های دیگر است.

همچنین با توجه به کم بودن ظرفیت رشته های این گروه آزمایشی مطالعه زیاد و دقیق در زمان مطالعه از ضروریات است.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که علاوه بر رشته اصلی خود همزمان در کنکور هنر شرکت کرده اید نیاز به برنامه ریزی ویژه ای دارید.

متقاضیان محترم می‌توانند جهت مشاوره رایگان کنکور هنر با شماره‌های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایند. هر ساعت از شبانه روز حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما داوطلبان عزیز هستیم.

انتخاب رشته کنکور هنر را با خیال آسوده به همراه مشاوره و آمادگی جهت آزمون عملی کنکور هنر انجام دهید.

 

 

مشاوره کنکور هنر شامل برنامه ریزی ، معرفی منابع ، نحوه مطالعه صحیح در هر درس و همچنین فنون تست زنی و انتخاب رشته است

 

 

 

یکی از مواردی که ما حتماً به آن در مشاوره رایگان هنر توجه می‌نماییم ، برنامه ریزی و کتابهای تست زنی است که کلیه داوطلبان لازم است داشته باشند.

البته برنامه ریزی برای کنکور هنر را با توجه به شناور بودن این رشته می‌توان به سه دسته برنامه ریزی و سه نوع داوطلب در این مورد اشاره نمود.

یک دسته را می‌توان دانش آموزان سال چهارم در رشته‌های مختلف و یا دانش آموزان هنرستان‌ها دانست که همزمان با آمادگی در کنکور مشغول به تحصیل هستند.

دسته دوم آن دسته از داوطلبانی هستند که پشت کنکور محسوب می‌شوند و در کنار رشته اصلی خود مایل به شرکت در رشته هنر به صورت شناور هستند.

دسته سوم نیز شامل داوطلبانی است که تنها گروه آزمایشی آنان هنر است.

چنانچه شما جزو دسته اول هستید طبیعتاً باید اولویت اول را مطالعه دروس سال چهارم قرار دهید.

زیرا این مباحث با توجه به تأثیر مثبت معدل ، باید اولویت اول شما قرار گیرید. در مشاوره رایگان کنکور هنر به شما کمک می شود تا جزء هر کدام از این دسته‌ها هستید به صورت کامل و با خیال آسوده برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید.

 

 

 

 

 

مشاوره تلفنی کنکور هنر

کنکور هنر ، منایع مختلفی دارد. تقریباً می توان گفت بسیاری از منابعی که در این کنکور ذکر می گردند بهترین منابع کنکور هنر هستند.

به همین دلیل،این منابع را می توان بسیار متنوع یافت. بخشی از سردرگمی هایی که داوطلبان در رابطه با این گروه آزمایشی دارند مربوط به همین منابع مختلف است.

در واقع، یکی از خدمات ما در مشاوره رایگان کنکور هنر معرفی همین منابع است.

البته تعداد کتب قطعی را می توان به عنوان منابع اصلی معرفی نمود. همچنین تست های مناسب برای این رشته و نحوه مطالعه در رابطه با این تست ها و غیره را نیز می توان به این موضوع اضافه نمود.

تست های مناسب برای دروس مختلف نیز متنوع هستند و معرفی کامل انواع کتاب تست های مختلف را جزو در اولویت مشاوره رایگان کنکور هنر قرار داده ایم.

 

 

سایت ایران تحصیل خدمات متنوع و مختلفی را به داوطلبان و دانش آموزان در تمامی رشته ها و گروه های آزمایشی مختلف ارائه می دهد.

با توجه به سوالات مختلفی که داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته دارند، ما مشاوره کنکور هنر را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان متقاضی قرار داده ایم.

مشاوره رایگان کنکور هنر شامل مباحثی همچون مطالعه اصولی و درست با توجه به دروس مختلف، اطلاع از مباحث مهم در تمامی مباحث و همچنین ضرایب دروس با توجه به یزر گروه های انتخابی شما می شود.

لذا کلیه داوطلبان می توانند با توجه به سوالات خود، در زمینه های مختلف ، اطلاعات لازم را کسب نمایند.

مشاوران ایران تحصیل همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که شما مایل باشید، آماده ارائه خدمات به داوطلبان عزیز می باشند. انجام مشاوره رایگان کنکور هنر  و مشاوره رایگان کنکور تجربی و مشاوره رایگان کنکور ریاضی با برقراری تماس شماره های زیر ، امکان پذیر است.

 

 

 

جهت اطلاع از مشاوره رایگان کنکور هنر و مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ، منابع معتبر در تمامی رشته ها ، انجام ثبت نام ، نحوه صحیح مطالعه دروس و فنون تست زنی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 و در صورت شلوغی 9099072952 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

 

بیشتر بدانید

بانک سوالات کنکور

زمان برگزاری کنکور 99

بهترین مشاور تحصیلی در کرج

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

چگونه تست بزنیم

زیر گروه های کنکور هنر

مشاوره تخصصی نظام وظیفه

مشاوره رایگان کنکور هنر

بله. کافیست با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

بله. صدرصد. درست است که این مشاوره رایگان است. اما در نهایت کیفیت خدمت شما ارائه می شود.

بله. با تماس با مشاوران مجموعه ایران تحصیل و مشورت با آن ها می توانید قبولی خود را تضمین کنید.

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم رشته تجربی هستم میخوام کنککر هنر شرکت کنم،برای طراحی دوخت باید دیپلم خیاطی داشت ؟

سلام و وقت بخیر شما با مدرک تجربی هم میتونید تو کنکور هنر ازمون بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

مشاوره تلفنی کنکور هنر

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر 98

کنکور هنر97

جهت مشاوره در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور هنر یکی از پنج زیر گروه آزمایشی کنکور سراسری است که هر ساله برگزار می شود و طرفداران و داوطلبان زیادی دارد لذا مرکز مشاوره ای تخصصی مشاور گروپ ، ارائه مشاوره و راهکارهای حرفه ای جهت قبولی در بهترین رشته های کنکور هنر را برای داوطلبان این رشته ضروری دیده است .

کنکور هنر همانطور که می دانید یک مزیت جالب و بزرگ دارد و آن این است که شما برای شرکت در کنکورهنر لازم نیست مدرک پیش دانشگاهی هنر داشته باشید یعنی می توانید با مدرک پیش دانشگاهی رشته ی خودتون و در کنار کنکور رشته اصلی تون در کنکورهنر هم شرکت کنید و شانس قبولی خود را برای قبولی در رشته های هنر محک بزنید.

کنکور هنر که اصطلاحا شناور است باعث جذب داوطلبان زیادی شده مشاورین مرکز مشاور گروپ در این مطلب شرایط و نحوه ثبت نام در کنکورهنر را توضیح داده و سپس راهکارهایی برای برنامه ریزی حرفه ای دروس عمومی و تخصصی این رشته ارائه کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره کنکور هنر 98 میتوانید در کانال مشاور گروپ عضو شوید.

همچنین در مقالات قبلی سایت برنامه ریزی تجربی ، ریاضی ، انسانی و زبان نیز بصورت کامل توضیح داده شده اند.

زمان ثبت نام کنکور همانند سایر گروه های آزمایشی از اوایل بهمن شروع می شود و شما باید به هنگام انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود ، کنکورهنر را نیز انتخاب و کارت اعتباری ثبت نام را خریده و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید.

شرایط ثبت نام در کنکورهنر نیز درست همانند کنکور سراسری است یعنی داشتن مدرک پیش دانشگاهی در یک از رشته های تجربی ، ریاضی و انسانی و یا مدرک کاردانی رشته های فنی و یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم شرط اصلی جهت ثبت نام و شرکت در کنکور هنر است.

همانطور که می دانید کنکور هنر نیز همانند سایر گروه های آزمایشی دارای دو دفترچه سوالات است یکی سوالات عمومی و دیگری سوالات اختصاصی.

دروس عمومی رشته هنر:

دروس عمومی رشته هنر همانند دروس عمومی رشته تجربی و ریاضی است و نحوه مطالعه تک تک دروس عمومی را می توانید در سایت مشاور گروپ مطالعه بفرمایید.

دروس اختصاصی کنکور هنر:

همانطور که گفته شد دروس عمومی کنکور عمومی با دروس عمومی سایر رشته ها یکسان هست اما دروس تخصصی در کنکور هنر بسیار مهم و کلیدی هستند که باید برنامه ریزی جداگانه و حرفه ای برای درس های اختصاصی رشته هنر داشته باشید.

 

درک عمومی هنر ، درک عمومی ریاضی – فیزیک ، ترسیم فنی ، خلاقیت تصویری و تجسمی ، خلاقیت نمایشی ، خلاقیت موسیقی و خواص مواد.جهت اینکه برنامه ریزی درسی شما هدفمند و برای قبولی در رشته مورد نظرتان باشد باید قبل از اقدام به برنامه ریزی ، رشته ی مورد علاقه ی خودتونو انتخاب کنید تا به طبع زیر گروه اصلی کنکور هنر شما مشخص بشه چرا که دروس اختصاصی در هر یک از زیر گروه های ضرایب متفاوتی دارند.

مرکز مشاور گروپ در زمینه های زیر به داوطلبان رشته هنر خدمات مشاوره ای ارائه می دهد:

-مشاوره کنکور 98 ، مصاحبه با نفرات برتر کنکور و روش های مطالعه ، بهترین منابع کنکور هنر 98-بودجه بندی و ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور هنر 98 ، بهترین آزمون آزمایشی کنکور 98 هنر ، آخرین رتبه قبولی روزانه و درصد دروس کنکور 98 هنر-زمان و شرایط ثبت نام در کنکور هنر 98 ، بودجه بندی دروس عمومی و تخصصی کنکور 98 هنر-مشاوره تلفنی کنکور هنر 98 ، معرفی بهترین منابع کمک آموزشی کنکور هنر

مطالب تکمیلی

جهت مشاوره در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

مشاوره تلفنی کنکور هنر

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

آقایون مسئول. محض رضای خدا کنکور نظام قدیم رو واسه سال آینده برگزار کن …

http://t.me/daadrobot?start=chbbyhigrqo به این آدرس در دیده بان حمایت …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

مشاوره کنکور هنر 98: تجربه مشاوران تحصیلی ما در مشاوره تحصیلی تلفنی صدای رهیاب نشان داده است که یکی از عوامل موفقیت در کنکور هنر 98 یا هر کنکور دیگری داشتن اعتماد به نفس و ایمان به توانایی ها و سطح تلاش خود داوطلب کنکور است. اغلب داوطلبان کنکور هنر 98 با نیت کسب رتبه برتر در کنکور هنر مطالعه کتب درسی را آغاز می نمایند.نکته قابل تامل این است که اعتماد به نفس اغلب داوطلبان کنکور هنر 98 یا هر کنکور دیگری به مرور و با گذشت زمان کاسته می شود. داوطلبان کنکور باید توجه داشته باشند که آزمون کنکور دوی صد متر نیست که انرژی خود را در همان ابتدای راه تمام کنند. کنکور مثل دوی ماراتن است. داوطلب کنکور هنر 98 باید انرژی خود را طوری مدیریت و تنظ

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره کنکور هنر 98 تلفنی- مشاوره تحصیلی تلفنی» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

مشاوره تلفنی کنکور هنر

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

میتوانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با شماره 9099071975

تماس حاصل نمایید.

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بدلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید.

داوطلبانی که در انتخاب رشته هنر شرکت می کنند، حتماً می دانند که اکثر رشته های هنر دارای آزمون عملی هستند. آزمون های عملی گرایش های مختلف رشته ی هنر به صورت حضوری در حضور اساتید دانشگاه مورد نظر انجام می شود. و هر دانشگاهی آزمون عملی خاص خود را از داوطلب می گیرد.مشاوره تلفنی کنکور هنر

در کنکور سالی که گذشت تعدادی از رشته ها آزمون عملی نداشتند و رشته های جدیدی که اضافه شده بود دارای آزمون عملی بودند.

لازم به ذکر است که در بعضی از گرایش های هنر، آزمون عملی بعد از آزمون کنکور از داوطلب گرفته می شود.

تعداد داوطلب شرکت کننده در گروه آزمایشی هنر 10 هزار و 485 نفر بود.

 

در رشته ی هنر برخی از رشته ها بازار کار خیلی خوبی دارند و برعکس بسیاری از رشته ها هستند که بازار کار خوبی ندارند. اما در نهایت داشتن هنر یکی از نیازهای گمشده ی جامعه ی ماست که قطعاً همه ی ما نیازمند آن هستیم.

 

داوطلبانی که نمی توانند در آزمون سراسری کنکور هنر شرکت کنند، می توانند در رشته های بدون آزمون کنکور هنر شرکت کنند. این رشته ها محدود هستند و فقط تعدادی از داوطلبان را به سوی خود جذب می کنند.

دانش آموزان و داوطلبان نیازی به نگرانی برای ثبت نام بدون آزمون کنکور سراسری ندارند.

داوطلبان می توانند در مشاوره تلفنی انتخاب رشته نموده و در انتخاب رشته بدون کنکور هم شرکت کنند.

هر دوی این انتخاب رشته ها دارای لینک نرم افزار انتخاب رشته و نرم افزار انتخاب رشته بدون کنکور هستند.

شما می توانید برای جواب سؤالات خود در مورد کنکور هنر با مشاوران ما در تماس باشید

میتوانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با شماره 9099071975

تماس حاصل نمایید.

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بدلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به به شما مشاوره می دهد:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی انتخاب رشته هنر میتوانید در کانال خانه مشاوره عضو شوند.

 

لینک های ویژه

به ما در تلگرام بپیوندید

ارتباط با مشاورین ما

مرکز مشاوره خانه مشاوره با کادری متخصص و مجرب به صورت تلفنی به هم وطنان مشاوره میدهد, شما میتوانید به انتخاب خودتان یک مشاور آقا یا خانم انتخاب کرده و به راحتی از خدمات مشاوره ای بهره مند گردید.

تماس با مشاورین تحصیلی: ۹۰۹۹۰۷1975 ،تماس با مشاورین خانواده :9099071985

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

همچنین می توانید از طریق شماره های بالا، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. سایت مرکز مشاوره یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.


خانه مشاوره – خانه ای برای مشاوره به ایرانیان

اگر قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید، به مشاور تحصیلی نیاز نخواهید داشت! اما اگر تصمیم خود را گرفته اید که در رشته مورد علاقه تان قبول شوید، به طور قطع به یقین بایستی از تجارب یک مشاور حرفه ای تحصیلی بهره مند شوید. یک مشاور باتجربه ی تحصیلی از اولین مراحل آماده سازی شما برای کنکور مانند برنامه ریزی درسی و معرفی بهترین منابع درسی، معرفی بهترین آزمون های آزمایشی و آموزش تکنیک های صحیح تست زنی، تا مراحل پس از کنکور، تخمین رتبه و انتخاب رشته، آنالیز کارنامه و رتبه و … همراه شما خواهد بود. برای قبولی در کنکور به مشاوره نیاز خواهید داشت، مشاوران تحصیلی ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

برنامه ریزی صحیح یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به اهداف است. اگر قصد دارید که در رشته و دانشگاه دلخواهتان پذیرفته شوید، باید مطابق برنامه ای حرفه ای پیش بروید. از جمله مهم ترین مشخصه های یک برنامه حرفه ای این است که شما را از درس خواندن خسته نخواهد کرد! پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی درسی کنکور هنر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی کنکور هنر

بسیاری از افرادی که از مهر و چه بسا قبل از آن، شروع به مطالعه ی دروس کنکوری می کنند، تا رسیدن به عید نوروز، نفس کم می آورند و خسته می شوند. چرا که به این نکته توجه نمی کنند که در واقع آنچه مهم است، هدفی است که در نظر گرفته ایم، نه صرفاً مسیری که در آن قدم بر می داریم. این جمله مؤید این ضرب المثل معروف است که «رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» پس با این حساب شما هنوز وقت زیادی برای قبولی دارید. تعطیلات عید یک فرصت بسیار استثنائی است که به شما این شانس را می دهد که حتی اگر هنوز یک صفحه نیز مطالعه نکرده اید، چندین گام از رقیبانتان پیشی بگیرید. این را هم بدانید که بسیاری از رتبه های برتر، فرصت عید را از دست نداده اند.

عید بهترین زمان برای جلو افتادن از رقیبانتان است! فرصت طلایی عید را از دست ندهید! با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

مسلم است که فردی که قبلا مسیری را پیموده، نسبت به فرد ناآشنا به راه، از پستی و بلندی های مسیر اطلاع بیشتری دارد. کنکور نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بتوانید نتایج بهتری در کنکور کسب کنید، بایستی از تجربیات نفرات برتر کنکور استفاده کنید. مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری به شما این امکان را می دهد تا بدانید چگونه می توانید بازدهی مطالعه ی خود را بهبود ببخشید و چند گامی از رقیبانتان جلوتر بیافتید. پیشنهاد می کنیم در این زمینه از تجربه مشاوران مرکز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کسب رتبه برتر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اگر قصد شرکت در کنکور هنر را دارید، بایستی قبل از هر اقدامی، اطلاع کافی در زمینه رشته های هنر کسب کنید. یادتان باشد که علاقه مندی نقش مهمی در انتخاب رشته دارد ولی حتما موارد دیگری مانند بازار کار را نیز بایستی در نظر بگیرید. اصلاً از کجا معلوم که در رشته ی دیگری که به آن فکر نمی کنید موفق تر نباشید؟ پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی در زمینه رشته های کنکور هنر با مشاوران ما تماس بگیرید.

اگر شما هم سری به میدان انقلاب زده باشید، حتما خود را محصور در منابع متعدد کنکوری در رنگ ها و حجم های مختلف یافته اید. اما آیا یک داوطلب کنکور، زمان و حوصله ی کافی برای مطالعه ی تمامی کتب کنکوری را دارد؟ بهتر نیست به جای مطالعه ی منابع متعدد گیج کننده، منابع برتر را چند بار بخوانید؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از آخرین تغییرات در منابع کنکور و لیست بهترین منابع آزمون سراسری با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت اطلاع از بهترین منابع کمک آموزشی دروس عمومی و تخصصی کنکور هنر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

اطلاع از بودجه بندی کنکور هنر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مباحث پر سؤال کنکور را بشناسید و زمان بیشتری را برای آن ها اختصاص دهید و در نتیجه بتوانید به تست های بیشتری در کنکور پاسخ صحیح دهید و درصد بالاتری را کسب نمائید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بودجه بندی کلیه دروس هنر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

برای آگاهی از بودجه بندی کنکور هنر می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

فرض کنید که منابع برتر کنکور هنر را مطالعه کرده اید، تکنیک های تست زنی را هم به درستی آموخته اید! اگر نتوانید در روز کنکور آنچه را که مطالعه کرده اید، به دلایل مختلفی مانند استرس، بر روی کاغذ بیاورید، مطمئنا موفق نخواهید شد. آزمون های آزمایشی با شبیه سازی روز کنکور به شما کمک می کنند تا شرایط آزمون را تجربه کنید و در نتیجه در روز اصلی کنکور بتوانید با تمرکز بیشتر و استرس کمتر، نتایج بهتری را کسب کنید. اما کدام آزمون آزمایشی برای ما مناسب تر خواهد بود؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بهترین آزمون آزمایشی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

جهت مقایسه آزمون های آزمایشی گروه هنر و انتخاب بهترین آزمون با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

 آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور هنر :

اطلاع از آخرین رتبه قبولی و کارنامه و درصد دروس کنکور هنر در هر یک از رشته های مورد نظر داوطلبان سال های گذشته به شما کمک می کند که دانشگاه و رشته احتمالی که در آن قبول خواهید شد را تخمین بزنید. البته در مبحث انتخاب رشته، تجربه حرف اول را می زند به همین منظور پیشنهاد می کنیم تخمین رتبه و انتخاب رشته خود را به مشاوران تحصیلی ما بسپارید.

جهت اطلاع از آخرین رتبه قبولی و درصد دروس رشته های هنر و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور هنر با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

روزهای کمی به برگزاری کنکور سراسری مانده! شاید شما هم مثل من علی رغم اینکه بعضی اوقات حس می کنید که به خوبی دروس را مطالعه کرده اید ولی وقتی به کنکور فکر می کنید، انگار هرّی دلتان می ریزد و انگار هر چه خوانده اید از ذهنتان پریده! از یک مشاور تحصیلی شنیده ام که تنها راه چاره برای این احساسات ناخوشایند، جمع بندی است. برنامه جمع بندی با فراهم آوردن زمینه مرور مجدد مباحث مطالعه شده، به تثبیت هر چه بیشتر مطالب در ذهنمان کمک می کند و در نتیجه با تسلط بیشتری خواهیم توانست در جلسه کنکور شرکت کنیم. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی جمع بندی روزهای پایانی کنکور با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

محبوب ترین پست های کنکور

مشاوره تلفنی کنکور هنر
مشاوره تلفنی کنکور هنر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *