چطور انسان شادی باشیم

 
helpkade
چطور انسان شادی باشیم
چطور انسان شادی باشیم

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

چطور انسان شادی باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.

چطور انسان شادی باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

تعریفی که دیوید تورئو از شاد زیستن ارائه نموده بسیار مشهور است. وی می‌گوید: “شادی مثل یک پروانه است. هرچقدر بیشتر آن را تعقیب کنید، بیشتر از شما فاصله می‌گیرد، اما اگر توجه خود را به چیزهای دیگر معطوف نمایید، نزدیک آمده و درست روی شانه شما می‌نشیند.”

با وجود تمام احترامی که برای نویسنده کتاب والدن قائلیم باید بگوییم که این نظر دیوید تورئو با خیل عظیم روانشناسان صاحب منظر در این زمینه سازگار نیست. چراکه بسیاری از آن‌ها بر این عقیده‌اند که شما می‌توانید خوشحال باشید و می‌توانید این پروانه‌ی فراری را دنبال کرده و آن را بر روی شانه خود بنشانید. اما چگونه؟

باید تلاش کنید تا نظارت عملکرد ذهنی خود را بر عهده بگیرید. تحقیقات نشان داده است که استعداد فرد در زمینه شادی و احساس خوشبختی، تا حد زیادی توسط ژن‌های او تعیین می‌گردد. استاد روانشناسی، دیوید تی. لایکن، نویسنده کتاب خوشحالی  و طبیعت آن می‌گوید: “تلاش برای شاد بودن مانند همانند قد کشیدن است.”

هر کدام از ما یک “نقطه تنظیم شادی” داریم که به تدریج از آن دور می‌شویم. امروزه، روانشناسانی که به مطالعه خوشبختی می‌پردازند، همانند لایکن معتقدند که ما می‌توانیم شادی را دنبال کنیم. ما می‌توانیم این کار را با خنثی کردن احساسات منفی خود نظیر بدبینی، خشم و عصبانیت و تقویت احساسات مثبتی نظیر همدلی، آرامش و به خصوص قدردانی از اطرافیانمان انجام دهیم.

در ادامه 7 راه برای داشتن زندگی شاد و شاد زیستن را نام می‌بریم. با تکراتو همراه باشید.

چطور انسان شادی باشیم

اولین و مهمترین گام برای شاد زیستن، اتخاذ تصمیم آگاهانه‌ای برای ارتقا سطح شادی خودتان است. فیلسوف برجسته، برتراند راسل در کتاب خود تحت عنوان “فتح شادی” که در سال 1930 منتشر شد، در خصوص کسب شادی و نشاط می‌گوید:

خوشحالی و خوشبختی به استثنای موارد بسیار نادر، چیزی نیست که همانند میوه رسیده‌ای به ناگاه در دهانتان بیفتد تا از طعم شیرینش لذت ببرید. برای بسیاری از مردان و زنان، این دستاورد، ماحصل تلاش و کوششان و نه هدیه‌ای از جانب خدایان است. لذا برای کسب این دستاورد، تلاش درونی و بیرونی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

امروزه، روانشناسانی که به مطالعه خوشبختی می‌پردازند به این نتیجه رسیده‌اند که قصد خوشحال بودن، اولین انتخاب از میان 9 انتخاب افراد شاد است. این 9 انتخاب توسط  ریک فاستر و گرگ هیکس در کتابشان با عنوان مشابهی، لیست شده است.

این دو نویسنده در کتابشان چنین نوشته‌اند: “قصد شاد زیستن، محرک اصلی تعهد به خوشحال بودن است.” در واقع، این عامل، سبب اتخاذ تصمیمی جدی برای دنبال کردن نگرش‌ها و رفتارهایی می‌شود که در نهایت منجر به خوشحالی و دور شدن از ناراحتی می‌شوند.

تام جیمز استیونز، عنوان جسورانه‌ای را برای کتاب خود انتخاب نمود (کتابی تحت عنوان: شما می‌توانید شاد زیستن را انتخاب کنید). بنابراین، شاد بودن را به عنوان یکی از اهداف سطح بالای خود انتخاب کنید. استیونس در این خصوص بیان می‌کند:

از مزایای فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌­آید برای رسیدن به خوشبختی استفاده نمایید. به عنوان مثال، باورها و ارزش‌­های خود را مجددا برنامه ریزی کنید. مهارت‌­های خودمدیریتی مناسب را بیاموزید، مهارت‌­های بین فردی خوب و مرتبط با شغل خود را فرا گیرید و با افراد و محیط‌­هایی تعامل داشته باشید که احتمال شاد زیستن را در شما افزایش خواهند داد. افرادی که به بالاترین سطح خوشبینی و رشد و پیشرفت رسیده‌­اند، همان­‌هایی هستند که حقیقت و ارزش‌های اولیه رشد شخصی خود را به خوبی درک نموده­‌اند.

به طور خلاصه می‌توان گفت همانطور که لایکن اعتقاد داشت، همه ما با یک «نقطه معیار» خوشبختی متولد شده‌­ایم، اما همه ما نمی­‌توانیم بدان نقطه دست یابیم. در واقع، شاد زیستن تا حد زیادی به این امر بستگی دارد که ما چگونه احساسات و روابط خود را در رابطه با دیگران مدیریت می­‌کنیم. جان هیت، نویسنده کتاب فرضیه شادی، روانشناسی مثبت را در دانشگاه تعلیم می‌دهد. در واقع او در طول ترم به دانشجویان خود می‌آموزد که چگونه شادتر باشند.

هیت، استاد دانشگاه ویرجینیا در شارلوتسویل است، وی در خصوص شاد زیستن می‌گوید:

دانشجویانم باید بیاموزند که بسیار شکرگذار و  سخاوتمند باشند. آن‌ها باید افکار منفی را شناسایی کنند و با این افکار آشنا شوند تا بتوانند آنها را به چالش بکشند و بر آنها غلبه نمایند. به عنوان مثال، هنگامی که کسی از خط قرمزهایتان عبور می‌کند، شما در ذهنتان یک پرونده علیه آن فرد ایجاد می‌کنید، اما از این امر غافلید که این گونه طرز تفکر می‌تواند برای روابطتان بسیار آسیب رسان باشد. بنابراین باید قضاوت‌های درونی خود را کنار بگذارید و از پرونده سازی ذهنی در مورد آن فرد اجتناب کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید شادتر باشید، می‌توانید استراتژی‌هایی را برای دستیابی به شاد زیستن انتخاب نمایید.

مارتین اسلیگمن، روانپزشک دانشگاه پنسیلوانیا، در کتاب خود تحت عنوان «خوشبختی و خوشحالی واقعی»، خوانندگان را تشویق می‌کند تا به صورت روزانه “فعالیت‌های قدردانی و تشکر” را انجام دهند. این کار شامل تهیه لیستی از چیزهاییست که آنها باید به خاطر داشتنش سپاسگزار باشند. او می‌گوید این کار مردم را از غم و ناامیدی دور کرده و شادی را ترویج می‌دهد.

طبق یکی از تحقیقات به عمل آمده در این عرصه، کینه ورزی و شکایت می‌تواند بر سلامت روانی و جسمی فرد تاثیر بگذارد. یکی از راه‌های کاهش این نوع احساسات، بخشش است. مایکل مک کالو و رابرت آمونس، محققان عرصه خوشبختی عقیده دارند که بخشش، باعث کاهش ترس و اضطراب می‌شود.

اورت ورینگتون در کتاب خود، تحت عنوان پنج گام برای بخشنده بودن، یک فرایند 5 مرحله‌ای را که REACH نامیده می‌شود، ارائه نموده است. اولین گام از این 5 مرحله این است که آسیبی را که دیده‌اید به یاد آورید. احساس همدردی داشته باشید و سعی کنید این عمل را از دیدگاه مرتکبین تحلیل نمایید. با به یادآوری زمانی که به خاطر موضوعی بخشوده شده‌اید سعی کنید بخشنده باشید. بخشندگی خود را در کلماتتان نیز نمایان سازید. شما می‌توانید با نامه‌ای به فرد مورد نظر بفهمانید که  او را بخشیده‌اید و یا این کار را به صورت کلامی انجام دهید. در نهایت سعی کنید روحیه بخشنده‌ای داشته باشید و به خصوصیات خشم خود، تمایل به آسیب رساندن به دیگران و انتقام، بال و پر ندهید.

وورتینگتون می‌گوید: “نسخه مقابل بخشندگی، اندیشیدن به گناه است. این کار سبب استرس مزمن می‌شود.” او در ادامه سخنانش اظهار می‌دارد:

اندیشناکی، پسرِ بدِ سلامت روحی است و سبب بیمار شدن روح و ذهن و کالبد فرد می‌گردد و امراضی نظیر اختلال، وسواس فکری، افسردگی، اضطراب و حتی علایم جسمی نظیر کهیر را ایجاد می‌کند.

همانطور که جان هیت می‌گوید، شما باید خودتان بهداشت روانی‌تان را بهبود بخشید. در فرضیه خوشبختی، هیت ذهن را به مثابه مردی می‌داند که سوار بر یک فیل است. فیل نشان دهنده افکار و احساسات قدرتمند و ناخودآگاه شما است. مرد، هر چقدر هم که ضعیف باشد، می‌تواند فیل را کنترل کند، درست همانطور که شما می‌توانید افکار و احساسات منفی قوی خود را کنترل نمایید.

هیت می‌گوید:

کلید موفقیت برای شاد زیستن، تعهد به انجام کارهایی است که سبب مهار این فیل عظیم الجثه می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که هر انسانی می‌تواند کارهای زیادی برای مهار این فیل انجام دهد.

برای مثال، شما می‌توانید مراقبه، تنفس ریتمیک، یوگا و یا تکنیک‌های آرام سازی را برای تمدد اضطراب و ترویج آرامش، تمرین کنید. شما می توانید به طرق مختلفی، ذهن و جسم خود را برای شاد زیستن، به چالش بکشید. هیدت در ادامه سخنانش می‌گوید:

اگر تکنیک‌هایی برای شناسایی افکار منفی داشته باشیم، به چالش کشیدن این افکار ناسالم، آسان‌تر خواهد بود. مطالعه کتاب دیوید برنز، تحت عنوان احساس خوب، می‌تواند اثر مثبتی در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه خوشحال باشیم و زندگی شادی داشته باشیم؟

تحقیقات نشان داده‌اند، هنگامی که درآمد فرد بالاتر از سطح فقر باشد، پول بیشتر تنها موجب خوشحالی اندکی برای او خواهد شد. دانیل گیلبرت در کتاب خود، تحت عنوان غرق شدن در خوشبختی می‌نویسد:

جدا از اینکه ما در زندگی خود، با دنبال کردن متاع‌های مادی، به چه چیزی دست می‌یابیم، باید بدانیم که هرگز نمی‌توان از این طریق شاد زیستن را خریداری نمود.

دیوید مایرز، نویسنده “تعقیب شادی” در کتاب خود چنین می‌نویسد: “پادزهرهای گوناگونی برای غلبه بر ناراحتی وجود دارد و یکی از آنها، دوستی با افرادی است که به شما احترام می‌گذارند و سبب بالا رفتن روحیه‌تان می‌شوند.”

یک مطالعه انجام شده در استرالیا نشان داد افرادی که بیش از 70 سال سن داشتند و در میان جمعی از دوستان هم سن و سال خود زندگی می‌کردند، بیش از بقیه همسالانشان عمر نمودند. میرز در ادامه می‌نویسد:

متاسفانه جامعه فردگرای امروزی ما از فقر ارتباطات اجتماعی رنج می‌برد که بعضی روانشناسان، همین امر را علت افسردگی روز افزون جوامع فعلی می‌دانند؛ زیرا افرادی که به واسطه روابط اجتماعی به هم مرتبط می‌شوند در زمان سختی از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند.

میهالی چیکسِنتمیهایی معتقد است، به ندرت پیش می‌آید که فردی بیشتر از زمانی که در جریان کاری پر معنی قرار گرفته، خوشحال باشد. در این شرایط، ذهن شما به طور کامل درگیر خواهد شد و توانایی‌های شما را به چالش می‌کشد. در عین حال، شایع‌ترین فعالیت‌های اوقات فراغت نظیر تماشای تلویزیون، پایین‌ترین سطوح شادی را به همراه دارند.

چیکسِنتمیهایی می‌گوید برای آن‌که چیزهای بیشتری از زندگی دریافت کنیم، باید چیزهای بیشتری بدان ببخشیم. او در کتاب خود تحت عنوان مسیرت را پیدا کن می‌نویسد:

فعالیت‌های مهیجی که به رشد فرد کمک می‌کنند به راحتی به دست نمی‌آیند. هر یک از این جریان‌ها، نیاز به سرمایه گذاری وقت و توجه دارند تا بتوانند کارآمد باشند. بنابراین به نظر می‌رسد که خوشبختی می‌تواند یک انتخاب باشد نه فقط یک مفهوم وابسته به شانس. بعضی از مردم به اندازه کافی خوش شانسند و از وجود “ژن‌هایی” بهره می‌برند که خوشبختی و خوش شانسی را برای آنها به همراه می‌آورند، اما سایر افراد اینگونه نیستند.

دیوید لایکن می‌گوید دنبال کردن برخی از الگوهای فکری و مهارت‌های بین فردی به مردم کمک می‌کند تا به فردی شاد تبدیل شوند و همواره در زندگی خود مسیر شاد زیستن را دنبال نمایند.

شما برای تبدیل شدن به یک فرد شادتر و تجربه شاد زیستن چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید. آن‌ها را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

چطور انسان شادی باشیم

Modal body text goes here.

ارسال

در خصوص شکرکزاری بسیار موافق هستم

دقیقا

مطلبتون خیلی عالی بود.

خیلی افسرده ام هیچ علاقه ای نه به انسانها دارم نه به دنیای انسانها نمیدونم چیکار کنم 😪😪😪😪😪

خیلیا همینطوری شدن. دولت ناکارآمد ما هیچ انگیزه و امیدی واسه مردم نذاشته متاسفانه. انگار همه ی تلاشها بی فایدست. همش دغدغه گرونی و اینکه بالاخره قراره چه اتفاقی بیفته…

Mnm azizm😔

بنظرم هرروز بایدچالش جدیدی را انجام داد ( درکارو بخشش وحتی ایده جدیدی درزندگی روزمره خورد ) که هرروزمان باروزدیگرمان فرق کند این عملکردها خودباعث آرامش روح و شادی فکرتان میشود

بسیار متشکرم واقعا ممنون مخصوصاً اون تیکه که میگه منفی هارو بگذاریم بیرون

با سلام وتشکر از سایت خوبتون.شرکت کیان پارس اصفهان

تروخداسایت خودتونوببینید.کدومش به سطح زندگی مردم میخوره.هتلهای انتالیا یا تایلندیاکوش اداسی.درسته پول ربطی به شادی نداره ولی حداقل نیازهای فردی که بایدتامین بشه.

تکراتو، ارائه دهنده آخرین اخبار تکنولوژی، اخبار موبایل، اخبار نجوم، اخبار اتومبیل، و در مجموع، آخرین اخبار دنیای فناوری بوده و یکی از بهترین سایت های تکنولوژی ایران است. از جمله مباحثی که میتوانید کاملترین محتوای موجود به زبان فارسی را در تکراتو یافته و مطالعه کنید، میتوان به مقالات زیر اشاره کرد:
خودرو,
اپلیکیشن,
هات اسپات آیفون,
حذف ویروس اندروید,
بهترین بازی های پلی استیشن 4,
باز کردن قفل گوشی اندروید,
بهترین گوشی 2018,
بهترین گوشی های میان رده 2018,
بهترین گوشی های هوشمند 2019,
بهترین گوشی های میان رده 2019,
بهترین گوشی های هوشمند 2020,
بهترین گوشی های سامسونگ 2019,
بهترین گوشی های هواوی 2019,
بهترین گوشی های شیائومی 2019,
بهترین گوشی های ال جی 2019,
مگان 2018,
آموزش اسنپ چت,
پرفروش ترین فیلم های 2017,
پرفروش ترین فیلم های 2018,
پرفروش ترین فیلم های 2019,
پرفروش ترین فیلم های 2019,
بهترین فیلم های 2019,
بهترین فیلم های 2020,
بهترین انیمیشن های 2019,
بهترین انیمیشن های 2020,
بهترین فیلم های عاشقانه 2020,
بهترین فیلم های 98,
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی,
بهترین سریال های 2017,
بهترین سریال های 2019,
مشخصات فنی اسپورتیج 2018,
مشخصات فنی بوگاتی شیرون,
مشخصات فنی رنو سیمبل,
تویوتا کرولا 2017,
بهترین بازی های آیفون,
بهترین لپ تاپ های 2018,
بهترین لپ تاپ های 2019,
بهترین لپ تاپ های 2020,
هواوی پی 11,
بهترین لاستیک ایرانی,
بهترین لاستیک خارجی,
چگونه شاد باشیم,
تماس تصویری,
مقایسه تلگرام طلایی و تلگرام ایکس,
آزرا 2017,
بهترین مودم 4g,
بهترین خودروهای 2018,
مشخصات فنی سراتو 2018,
بهترین تبلت های 2017,
بهترین تبلت های 2019,
بهترین تبلت های سامسونگ 2019,
بهترین تبلت های اندروید 2020,
چگونه درس بخوانیم,
بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2017,
جستجو در اینستاگرام,
فیلترشکن قوی برای تلگرام نسخه اصلی,
دیلیت اکانت تلگرام طلایی


خرید مستقیم فرش از کارخانه


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

شادی یکی از هیجانات اساسی انسان است که وجود آن به انسان کمک می‌کند سلامت روان بهتری داشته باشد. شاد بودن و شاد زندگی کردن یکی از عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به اختلالات روان‌شناختی است.درواقع، شادی حالتی هیجانی است که نشانگر میزان رضایتمندی فرد در زمینه های مختلف بویژه زمینه های روانی است.هنگامی که انسان شاد است برخی مناطق مغز او تحریک می شود و ترشح برخی هورمون ها ازجمله سروتونین و نوراپی نفرین و دوپامین در بدن افزایش پیدا می کند.شاد بودن و شاد زندگی کردن و روی خوش نشان دادن به زندگی و مقابله با مشکلاتی که در زندگی برای هر فردی به وجود می آید از ارکان سلامت روان محسوب می شود.افراد سالم که دچار افسردگی نیستند به صورت ذاتی به دنبال شادمانی هستند و لازم به ذکر است که در حالت شادی انرژی بدن افزایش می یابد و عملکرد ذهنی فرد کارآمدتر و بهینه تر می شود.افراد درباره یک پدیده یکسان به میزان یکسان هیجان شادی از خود نشان نمی دهند و به همین دلیل راهکارهای متفاوتی پیشنهاد می شود تا در نهایت همه افراد بتوانند شادی خود را افزایش دهند.با توجه به این که شادی حالتی روانی است که پس از برآورده شدن خواسته های انسان ایجاد می شود و شامل میزان عاطفه مثبت و رضایتمندی فرد است، بنابراین برای این که بتوانیم شاد باشیم می توانیم از این راهکارها استفاده کنیم:1 ـ بازسازی نگرش ها و شناخت ها: در این تمرین لازم است ابتدا مشخص کنید چه اتفاقاتی باعث می شود تا شما دچار خلق پایین و ناراحتی شوید. سپس معین کنید کنترل کدام یک از اتفاقات تحت اختیار شما بوده است و به نقش خود در بروز آن اتفاق نمره دهید. پس از آن لازم است مشخص کنید چگونه می توانید اتفاقات را بپذیرید و به میزان پذیرش خود نمره دهید. فهرستی از راه حل هایی را تهیه کنید که می توان بر آن اتفاق غلبه کرد و احتمال موفقیت آن راه حل ها را نیز تعیین کنید.2 ـ مدیریت زمان: برنامه ریزی به منظور درست و بموقع انجام دادن کارها به کاهش استرس و افزایش شادی منجر می شود.3 ـ تهیه فهرستی از موفقیت ها و تمرکز بر آنها4 ـ برقراری روابط اجتماعی و رفت آمد با دوستان و اقوام5 ـ تمرین مثبت نگری: تهیه فهرستی از ویژگی های خوب نزدیکان و اطرافیان و مرور آنها6 ـ مشورت: همفکری هنگام تصمیم گیری منجر می شود تا تصمیمات بهتری بگیرید و ترس از شکست در شما کاهش یابد.7 ـ شمارش نعمت ها و تهیه فهرستی از دارایی های مادی و غیرمادی و تمرین شکرگزاری8 ـ گوش دادن به موسیقی: موسیقی، نواحی خاصی در مغز راتحریک می کند که به افزایش شادی منجر می شود.9 ـ تنفس عمیق و تمرین آرام سازی عضلات به منظور کاهش استرس و افزایش شادی10 ـ عضویت در انجمن های خیریه11 ـ خواندن مطالب طنز12 ـ انجام فعالیت های لذتبخشمنبع:سلامت نیوز

 

چطور انسان شادی باشیم

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه می توان شادتر بودن را در زندگی گسترش داد؟ زندگی بسیار طولانی نیست و مهم است که در مراحل مختلف زندگی سعی کنیم شاد باشیم و بخندیم. درحالی که برخی از عواملی که شادی را تحت تاثیر قرار می دهند خارج از کنترل ما هستند، برای مثال ژنتیک نقش مهمی در شرایط زندگی دارد اما قابل کنترل نیست. با این حال اقداماتی هستند که می تواند به شادتر بودن ما کمک کنند و اینکه یاد بگیریم چگونه شاد باشیم و بخندیم. در ادامه با 7گنج همراه باشید.

یادتان باشد که موارد ذکر شده در بالا را تکرار کنید و بخاطر بسپارید که شاد بودن را میتوان تمرین کرد و به ارمغان آورد.

دیدگاه شما

نام *

چطور انسان شادی باشیم

ایمیل *

آدرس وبسایت

عالی و تاثیر گذار ممنون

بسیار عالی و موثر بود

نکات جالب و کوتاهی رو اشاره کردید ممنونم

دیدن توله سگ در اینستاگرام !!!!!!چه راهکار خوبی….

خیلی مختصر و تاثیر گزار.
سپاس

حل مشکل محدودیت انبار آمازون برای محصولات – آپدیت 2021 دانلود رایگان

توضیحات کوتاه :
یکی از بزرگترین اهداف در زندگی شادی می‌باشد. تا زمانی که شادی در زندگی شما جایگاهی نداشته باشد، کسب موفقیت‌های بی‌شمار تاثیری بر کیفیت زندگی شما نخواهد گذاشت.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چطور انسان شادی باشیم

شادی برای هر فردی می‌تواند ابعاد متفاوتی داشته باشد. بعضی از افراد با یادآوری خاطرات گذشته شادی را برای خود به ارمغان می‌آورند و برخی دیگر منتظر موفقیت در آینده هستند که این موفقیت شادی را برای آنها فراهم کند. افرادی می‌توانند انسان‌های شاد و خوشبختی باشند که شادی خود را منوط به چیزی ندانند و همیشه و در لحظه شاد باشند.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

دوست من، مهمترین هدف زندگی شما چه می‌تواند باشد؟ 98% افراد بر طبق آمار مهمترین و اصلی‌ترین هدف زندگی خود را پول و ثروت قرار می‌دهند. گزینه دومی که خیلی از افراد به دنبال آن هستند، معروفیت است. اما بزرگترین سوال من از شما این است: بزرگترین هدفتان در زندگی چه چیزی می‌تواند باشد؟ تاکنون چه چیزی بوده است؟ با دقت به این سوال فکر کنید و پاسخ بدهید. چه هدفی در زندگی دارید که حاضر هستید به خاطر آن کار و تلاش مضاعفی انجام دهید؟ بزرگترین هدف زندگی این است که باید یاد بگیرید، شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید، پس بزرگترین هدف زندگی شادمان بودن می‌باشد، اما حالا سوال این است: چگونه می‌توانیم به این مرحله برسیم؟ چگونه می‌توانیم از تک تک لحظه‌های زندگی لذت ببریم؟ خوب دوست من! اکنون مهمترین هدف زندگی مشخص شد. امّا چرا اصرار دارم بگویم این مهمترین هدف زندگی است؟ دوست من تجسم کنید که به آزادی مالی که در زندگی می‌خواستید، رسیدید یا به همان اندازه در هر شغلی یا در هر صنفی که کار می‌کنید یا هر هدفی که دارید معروف شدید و به اندازه لازم پول کافی دارید، اما احساس می‌کنید که مثل بسیاری از افراد معروف نمی‌توانید خیلی از زندگی لذت ببرید.

 

مقاله پیشنهادی: کلیدهای شادی در زندگی

 

اگر زندگی افراد ثروتمند را بررسی کنید، شاید در اطراف خود دیده باشید، آنقدر که باید خوشحال و راضی نیستند و به این نقطه می‌رسند که می‌گویند نمی‌دانم که چه می‌خواهم، شاید خیلی ثروتمند یا خواننده‌ای معروف باشند، اما از درون غمگین هستند، خوب عیب کار دقیقاً چیست؟ شاید می‌خواهند بیشتر ثروتمند یا بیشتر معروف شوند؟ نه دوست من، جواب این نیست، جواب این است که باید نگرش و باور شاد بودن در زندگی را پیدا کنند. شاد بودن یک مهارت است و هیچ ربطی به این ندارد که به چه نقطه‌ای از اهداف خود در زندگی رسیده باشید بعد از آن احساس شادمانی کنید. اگر یک زمانی به ذهن شما خطور کرد که اگر به درآمد دویست میلیونی رسیدم یا به سرمایه یک میلیارد رسیدم بعد خوشحال شوم یا اگر گفتید که من قهرمان فلان رشته ورزشی شده و بعد خوشحال می‌شوم این تئوری به کل اشتباه است و اینگونه برنامه‌ریزی نتیجه خوبی نمی‌دهد. چون زمانی که به هدف برسید باز هم شاد نیستید! به این علت که نمی‌دانید به چه شکل باید شاد باشید، شاد بودن یک مهارت است و باید کم‌کم یاد بگیرید و همه چیز از تغییر باورهایمان نسبت به شاد بودن شروع می‌شود، شاد بودن نباید وابسته با این باشه که ما الزاماً از نقطه A به نقطه B برسیم و بعد از آن شاد باشیم.

 

 

اصولاً شاد بودن از سه نکته گرفته می شود: 

خوب در زمان گذشته اتفاقات خوب و بدی مسلماً افتاده است، کدام یک شما را شاد می‌کند؟ دقیقاً اتفاقات خوب! اگر اتفاقات خوب گذشته در طول روز باعث خوشحالی شما می‌شود و باعث می‌شود که انرژی بگیرید و حتی لبخند بزنید، خوب این خیلی عالی است. من کاری به قسمت تلخ گذشته شما ندارم، چون نمی‌تواند اصلاً شما را شاد کند، ولی همان اتفاقات کوچک و بزرگی که در گذشته اتفاق افتاده و شاید موفقیت محسوب می‌شود و شما را می‌تواند شاد کند. این خیلی خوب است اما نکته اینکه اتفاق گذشته، رخ داده و دیگر تمام شده است و شما دیگر کنترلی روی آن نمی‌توانید داشته باشید، نمی‌توانید بگویید اگر در زمان گذشته شاید اگر موفقیتم را بیشتر می‌کردم الآن بیشتر خوشحال بودم، نه! چون همه چیز تمام شده و و به شما می‌گویم اگر خود را وابسته به اتفاقات دیروز حتی اتفاقات مثبت و یا اتفاقاتی که همه آنها برای شما پر از موفقیت بوده است؛ کنید.

 

مقاله پیشنهادی: تاثیر احساسات منفی بر روند موفقیت

 

الزاماً نمی‌توانید به هدف خود که شاد بودن است برسید، نکته این است که شاد بودن شما نباید وابسته به زمان گذشته باشد، حالا به زمان حال می‌رسیم، زمان حال دقیقاً چیست؟ همین لحظه‌ای که در آن هستید و در آن قرار دارید، چه کاری در حال انجام دادن آن هستید؟ آیا این کار باعث می شود که شاد باشید؟ آیا از کاری که انجام می‌دهید؟ شغلی که دارید؟ خانواده‌ای که دارید؟ رابطه عاطفی که در آن قرار گرفتید؟ خوشحال هستید و رضایت دارید؟ اگه جواب شما خیر است باید یک سری چیزها را برای خود حل  کنید و از خود بپرسید که چه چیزی باعث شده که من الآن شاد نباشم؟

به گزینه آینده می‌رسیم، اگر به آینده امیدوار باشید خیلی خوب است، اگر بگویید فلان برنامه‌ها را دارم، اگر می‌خواهید بگویید که به فلان اهداف خود در آینده می‌رسید، خوب این خیلی خوب است. ولی باز هم نمی‌تواند به شما کمک کند که شادمان باشید. چرا این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد؟ زیرا باز شادمانی خود را به یک اتفاق دیگری در یک زمان دیگر که کنترل خاصی الآن روی آن ندارید وصل کردید و الآن نمی‌تواند به شما کمکی کند. اگر واقعاً این حسی که بگویید من در سه سال آینده فلان کار را انجام می‌دهم و الآن بتواند شما را خوشحال کند خیلی عالی است  ولی کم پیش می‌آید که این اتفاق بیافتد، برای همین است زمانی که به یک نفری هدیه می‌دهیم فوق‌العاده خوشحال می‌شود، به خاطر اینکه هدیه را در دستانش می‌بیند. ولی اگر به آقای x یا خانم  y گفتید که قرار است من 2 سال بعد به شما بهترین ساعت را هدیه بدهم و شما خوشحال باشید؛ سخت است که خوشحال شود. برای اینکه قول چیزی از آینده را به او می‌دهید و نمی‌تواند فرد هدیه گیرنده را خوشحال کند، واقعاً این مثال را در زندگی خود اجرا کنید، ببینید آیا واقعاً خود شما هم خوشحال می‌شوید؟ پس شادمانی خود را وابسته به اتفاقات آینده نکنید. چون معلوم نیست در آینده اتفاق می‌افتد یا خیر! زیرا واقعاً نمی‌تواند مثل همان هدیه دادن شما را شاد کند. پس بزرگترین چیزی که در این سه نکته می‌تواند شما را خوشحال کند و می‌تواند کاری کند که احساس رضایت از زندگی خود کنید، دقیقاً زمان حال است.

 

مقاله پیشنهادی: 9 عادتی که موجب سلب شادی می شوند

 

خوب دوست خوبم! امیدوارم تا اینجا نکات کلیدی را دریافته باشید، پس باید روی زمان حال تمرکز کنید، من همیشه گفتم: Do what you love” “، دقیقاً کاری را انجام بدهید که عاشقش هستید، همین الآن از خود بپرسید چه کاری انجام می‌دهید؟ چه شغلی دارید؟ با چه افرادی در زندگی خود رابطه دارید؟ رابطه عاطفی شما با چه کسانی است؟ خانواده شما را چه آدم‌هایی تشکیل داده‌اند؟ دوستان، همکاران دقیقاً همه را لیست کنید. اگر هر کدام از این آیتم‌ها باعث نمی‌شود که انسان شادی باشید، اینجا و در همین لحظه باید درست کنید؛ نه در زمان آینده و  نه در زمان گذشته، دقیقاً اگر در کاری که  انجام می‌دهید که عاشقش هستید به صورت اتوماتیک انسان شادی می‌شوید و حال روحی شما خوب می‌شود.

همه افراد یک سری علایقی دارند که منحصر به خوشان است. حتی دو فرزندی که در یک خانواده و با شرایط یکسان بزرگ شده‌اند می‌توانند علایقی کاملاً متفاوت داشته باشند. اجازه ندهید افکار و تصمیم‌های دیگران بر سلیقه شما حاکم شود. به عنوان مثال دو برادر را در نظر بگیرید که یکی از آنها به کارهای هنری علاقه‌مند است و ترجیح می‌دهد مسیر شغلی‌اش را در رابطه با هنر ادامه دهد و فرزند دیگر به کارهای فنی و مهندسی علاقه دارد. در صورتی که هر یک از این دو نفر مسیر دیگری را غیر از این موارد انتخاب کنند مسلماً نمی‌توانند شادی را تجربه کنند. حال روحی شما کاملاً وابسته به همین موارد است بنابراین تحت تاثیر تصمیمات دیگران قرار نگیرید.

خوب دوست خوبم به مورد سوم می‌رسیم، اینکه بررسی کنید روابط عاطفی شما چقدر در زندگی شما تأثیر دارد؟ شاید باور نکنید ولی بیش از 50% احساسات روزانه شما بستگی به روابط عاطفی که درگیر آن‌ها هستید، دارد. خیلی مهم است که با چه کسی ارتباط دارید؟ چه کسی در زندگی شما حضور دارد؟ اگر همان فرد به شما آرامش دهد و شما واقعاً عاشق آن فرد باشید، ناخودآگاه آرامش در زندگی شما می‌آید، اما اگر هر روز دعوا کنید و هر روز مشکل دارید، باید مشکلات را حل کنید و اگر کوتاهی کنید و در نظر نگیرید؛ در این قسمت از زندگی هم نمی‌توانید کامل موفق باشید. زیرا ذهن و درون شما همیشه درگیر همان اتفاقاتی است که راوبط عاطفی دارید و دقیقاً در زمان حال باید تمام مشکلات را با شریک عاطفی خود حل کنید، پس رابطه عاطفی که دارید تأثیرات مهمی در تمام حالات روحی و روانی و همانطور در شاد بودن ما تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

 

 

مورد چهارم که بر شاد بودن تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد این است که از لحاظ فیزیکی در سلامتی کامل به سر ببرید، نکته این است که باید حداقل هفته‌ای 2-3 بار ورزش کنید، غذاهای پر چرب نخورید، غذاهای سالم و مقوی بخورید، خیلی معروف است که توصیه می‌کنند سبزی و میوه بیشتری باید مصرف کنید. این توصیه را باید جدی بگیرید زیرا واقعاً تاثیرگذار است. دوست من همه این پروسه مثل یک زنجیر به هم وابسته است. نمی‌توانید بگویید من مورد اول و دوم را حل می‌کنم و به رضایت درونی می‌رسم، خیر! همه چیز مثل یک زنجیر به هم متصل است، پس الآن باید به فیزیک بدنی خود هم اهمیت دهید، ورزش کنید، کمتر کافئین مصرف کرده و کم‌کم کنار بگذارید. مواردی که انرژی مصنوعی به شما می‌دهد از زندگی خود حذف کنید. ورزش و مصرف سبزیجات و میوه‌جات را در برنامه زندگی خود بگذارید، سعی کنید به خود اهمیت بیشتری بدهید.

به مورد آخر می‌رسیم که خیلی مهّم است، می‌خواهم که شجاع باشید و حرفی که می‌گویم روی آن فکر کرده و در زندگی اجرا کنید، این خیلی مهم است! از شما  می‌خواهم شاد بودن خود را در زندگی وابسته به هیچ چیزی نباشد، یک خودکار بردارید و روی دست خود علامت ضرب بزنید یا یک کلمه‌ای بنویسید که یاد شما بیاورد که باید شاد باشید. می‌توانید هر کلمه‌ای بنویسید. هیچ چیزی نباید مانع شود که شاد نباشید. ببینید ما اهدافی را در زندگی درنظر می‌گیریم یا یک تئوری‌هایی در زندگی خود داریم، استراتژی‌هایی در روابط شخصی و کاری، تحصیل یا در هر چیزی دیگری داریم که بعضی اوقات این اتفاقات نمی‌افتد! مثلاً به اصطلاح کسی صد بار شکست می‌خورد تا به موفقیت برسد، دوست من تصور کنید، صد بار شکست یک بار موفقیت! اگر شاد بودن خود را وابسته به موفقیت کردید و اگر صد و یک روز در نظر بگیریم، شما صد روز را ناراحت بودید و فقط یک روز شاد بودید و موفق شدید؛ اما صد و یک روز گذشت، تنها چیزی که به دست آوردید؛ این بود که فقط یک روز شاد بودید، می‌توانم با اطمینان کامل بگویم که شما واقعاً باخته‌اید. پس شاد بودن را نباید وابسته به موفقیت کنید، درک این موضوع خیلی سخت است و من می‌دانم شاید در ابتدا بگویید، چه چیزی است که من باید خوشحال باشم. به بودن چه چیزی باید افتخار کنم، از چه چیزی احساس رضایت درونی کنم؟ دقیقاً همین جاست که باید به علامت ضرب نگاه کنید، شاد بودن شما نباید وابسته به هیچ المان، اتفاق، هدفی یا به هیچ یک از تمام کارهایی که انجام می‌دهید. باشد؛ شاد بودن یک مهارت که با علامت ضربدر زدن روی دست خود به شما یادآوری می‌کنید. بله الان وقت این است که همین لحظه نه در آینده و نه در گذشته شاد باشید. گذشته تمام شد، آینده هم هنوز نیامده و نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد! اگر الان شکست می‌خوریم مهم نیست، اگه به هدف خود می‌رسیم باز هم مهم نیست، مهم علامتی ضربی است که روی دست ما به نشانه شاد بودن کشیده‌ایم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه انسان شادی شویم؟ در افراد برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن‌ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

چطور انسان شادی باشیم

تا به حال به خرید محصولات فیزیکی از کارخانه‌های چینی با قیمت بسیار مناسب و فروش آن در یک مارکت پلیس بزرگ و جهانی مانند آمازون فکر کرده‌اید؟ بیزینسی که با آزادی از المان زمان و مکان مسیر یک کسب درآمد 24 ساعته و دلاری را برای شما فراهم می‌کند. هر چند کار آسانی به نظر نمی‌رسد اما اگر راهنمای جامع و گام‌به‌گام در این خصوص وجود داشته باشد، مسیر خیلی آسان‌تر و سریع‌تر طی می‌شود. تماشای ویدیوهای معرفی بیزینس آمازون شاید نقطه عطف زندگی و کسب و کار شما باشد. پس این پیشنهاد را از دست ندهید.

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

سلام اول باید علت هایی که شادی مارو میگیرن وزمان هایی که ناراحتیم رو کشف کنیم.

درود به شما هما عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

حضور و نظرات شما همیشه باعث بهبود کیفیت فعالیت های ما می‌شود. پس همیشه همراه ما باشید و ما را از نظرات سازنده خود مطلع کنید.

شاد و پیروز باشید.

عالی بود ممنون

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

جستجو در سایت

زنان شاد چه می‌کنند،چطور زن شادی باشیم

محققان با بررسی و مطالعه عوامل شادی در زنان مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که:

1. زنان‌شاد می‌دانند کامل‌گرایی با کمال گرایی متفاوت است، بنابراین به دنبال واقعی نگاه کردن به خود و نقاط ضعف و قوت‌شان هستند و نگاه آرمانی و اید‌ه‌آل‌گرایانه ندارند. 2. زنان شاد می‌دانند ارزش‌ آن‌ها بستگی به این ندارد که چه دارند و چگونه به نظر می‌رسند.برای آن‌ها مهم این است که از چه روابط موفق و سلامت احساسی برخوردارند. 3. زنان شاد می‌دانند تنها خودشان هستند که می‌توانند کاری برای شادبودن خود انجام دهند و نباید آن را به دیگری واگذار کنند و از دیگران انتظار داشته باشند. 4. زنان شاد درک می‌کنند امروز تنها روزی است که می‌توانند از آن مطمئن باشند.آن‌ها می‌دانند که از این روز چگونه بیشترین استفاده را کنند. 5. زنان شاد می‌دانند که با «نه گفتن» به دیگران فرصتی را پیدا می‌کنند که به خودشان «آری» بگویند. 6. زنان شاد اهمیت داشتن قدرت شخصی را درک می‌کنند و این باور را دارند که زندگی‌شان متعلق به خودشان است نه وابسته به دیگران. 7. زنان شاد قدرت انتخاب در زندگی را باور دارند بنابراین به انتخاب‌های زندگی‌شان توجه ویژه‌ای می‌کنند. 8. زنان شاد از قدرت بخشش مطلع هستند، چرا که می‌دانند بخشیدن به یک فرد کمک به او نیست بلکه کمک کردن به خودشان است. 9. زنان شاد برنامه ویژه‌ای برای وقت گذراندن با خود دارند و برای شاد زیستن برنامه‌ریزی‌ می‌کنند. 10. زنان شاد هرگز موقعیت‌های بد و اتفاقات ناخوشایند را فراگیر و همیشگی‌ نمی‌دانند و آن را شخصی ارزیابی نمی‌کنند. 11. زنان شاد می‌دانند که خوشبختی و شادمانی بدون تلاش و زحمت نیست، بنابراین در مواقع بروز مشکلات به دنبال حل مسأله و یافتن راه‌حل‌های منطقی هستند. 12. زنان شاد می‌دانند که در هرمرحله از زندگی، چیزی را از دست خواهند داد اما در مقابل، چیزی را هم به‌دست می‌آورند. 13. زنان شاد می‌دانند بخشی از هویت آن‌ها به شغل و کاری که انجام می‌دهند مربوط می‌شود، اما هرگز اجازه نمی‌دهند همه‌ هویت‌شان را کارشان رقم بزند. 14. زنان شاد می‌دانند که می‌توانند صاحب همه چیز شوند، اما لزوماً همه چیز را در یک زمان به دست نمی‌آورند. 15. زنان شاد می‌دانند نگرش مثبت، روابط ارزشمند و زندگی پرمعنا اجزای تشکیل‌دهنده‌ شادمانی و خوش‌بختی هستند. 16. زنان شاد خود را باور دارند، قدر‌شناس و عامل‌ هستند. 17. زنان شاد مقایسه نمی‌کنند زیرا می‌دانند همیشه کسانی وجود دارند که بیش از آن‌ها دارند. 18. زنان شاد می‌دانند اعتراف‌‌کردن به مسائلی که وجود دارد نخستین قدم برای تغییر دادن است. 19. زنان شاد به هر قیمتی وارد یک رابطه عاطفی نمی‌شوند.آنها ترجیح می‌دهند عشق برابر و پایدار و با‌ثبات را تجربه کنند. 20. زنان شاد به دنبال یادگیری و تغییر هستند و هیچ گاه قدرت خلاقیت خود را دست‌کم نمی‌گیرند. وقت را تلف نکنید. به این موضوعات فکر کنید و آن‌ها را اجرا کنید. این ۲۰ اصل به عنوان راز‌هایی برای تبدیل شدن به یک زن شاد زندگی شما را دگرگون می‌کند. فراموش‌نکنید که هیچ لوازم آرایشی به‌اندازه‌ «شادی» شما را زیبا نمی‌کند.

چطور انسان شادی باشیم

منبع : سلامت نیوز



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :

چطور انسان شادی باشیم


5165


بازدید امروز:


41642


بازدید دیروز:


232390112


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.


اطلاعات لازم و مفید زندگی در با متن

بامتن » مهارت زندگی » سبک زندگی » چگونه انسان شادی در زندگی باشیم و شاد زندگی کنیم

افراد برای اینکه در زندگی بیشتر شادی را احساس کنند ، باید در وجود خود برخی خصوصیات را پرورش دهند.

هورمون‌ هایی به نام هورمون‌ های شادی‌آور به طور اختصاصی نداریم بلکه برخی هورمون‌ ها و عصب‌ رسان‌ ها بر خلق‌ و خو ، هیجان ، شناخت و دید انسان‌ها اثر می‌گذارند که از جمله هورمون‌ هایی که در این زمینه نقش بیشتری دارند ، می‌توان به هورمونی که غده تیروئید ترشح می‌کند و هورمون غده فوق کلیه به نام کورتیزول اشاره کرد.

چطور انسان شادی باشیم

بیشتر بخوانید ! چگونه در زندگی احساس شادی و خوشبختی کنیم؟

هورمون ملاتونین در خواب نقش دارد و عصب‌ رسان‌ هایی به نام آدرنالین ، نورآدرنالین ، سروتونین و گلوتامات بیشتر مسئول تنظیم هیجانات و خلق‌وخو هستند، بنابر این اگر تنظیم این عصب‌ رسان‌ها یا میزان ترشح هورمون‌ های کورتیزول و غده تیروئید به هم بخورد، افراد به افسردگی دچار می‌شوند.

انسان سالم فردی است که از خود و محیط اطرافش راضی باشد ، فردی که از خودش رضایت داشته باشد ، شادابی درونی دارد و این شادابی و نشاط را می‌تواند به دیگران هم انتقال بدهد. افراد شاداب، خوش‌ بین هستند، دید جامع‌ تری نسبت به پیرامون خود دارند، سریع تصمیم نمی‌ گیرند و دیگران را هم سریع قضاوت نمی‌کنند، این اشخاص مکانیسم‌ های دفاعی نابالغ کمتری دارند، حسادت در آن‌ها کمتر است و از شادی دیگران هم خوشحال می‌شوند.

انسان های می‌ توانند از درون شاد باشند که از شادی دیگران خوشحال شوند.

بیشتر بخوانید ! ۱۰ راه ساده برای شاد بودن در زندگی و شاد زیستن

افراد برای اینکه بیشتر  شاد بودن را در زندگی  احساس کنند، باید دید خود را در زندگی تغییر دهند، قضاوت‌ های سریع انجام ندهند، تصمیمات سریع نگیرند ، به دیگران کمک کنند، سایر اشخاص را هم در جایگاهی مانند خود در نظر بگیرند، هیجان خود را به دیگران منتقل کنند، عشق و علاقه‌ ای که به والدین، دوستان و اطرافیان خود مانند همسر و فرزندان دارند، ابراز کنند.

افرادی که در زندگی بیشتر شادمانی  را احساس می‌کنند، بدی‌ های دیگران را به آنها تعمیم نمی‌دهند، به عبارتی آنها وقتی کسی رفتار بدی را انجام می‌دهد، نمی‌گویند که این شخص انسان بدی است، خلق و خوی آنها ثبات بیشتری دارد، انسان‌هایی چند وجهی هستند، ورزش ، برنامه غذایی ، مطالعه ، تفریحات و خواب منظمی دارند، زندگی روزانه خود را با برنامه‌ ریزی آغاز و بر خدا توکل می‌کنند.

بیشتر بخوانید ! ۷ روش برای شاد زیستن و شاد زندگی کردن

افرادی که به شک، بدبینی، حسادت، خود کم‌ بینی و خود بزرگ‌ بینی دچار هستند، دیگران، موقعیت‌ها و مکان‌ها را به خوبی درک نمی‌کنند، طبع شوخ ندارند و زودرنج ، عصبانی ، عبوس و ناامید هستند ، این اشخاص بیشتر به افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند، از شادمانی دیگران خوشحال نشده و احساس غم، گناه و عذاب وجدان مکرر و مداوم دارند.

منبع: yjc.ir

مطالب مرتبط

+ آرشیو مطالب

مطالب سایت بامتن صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور انسان شادی باشیم
چطور انسان شادی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *