چطور باید با مردها رفتار کرد

 
helpkade
چطور باید با مردها رفتار کرد
چطور باید با مردها رفتار کرد

بهترین نوع طرز صحبت کردن با مردان این است که واضح حرف بزنید‎

 

طرز صحبت کردن با مردان

چهار استراتژي است كه زنان مي‌توانند با به كار بردن آنها كاري كنند تا مردان به آنها گوش بدهند. اگر میخواهید طرز صحبت کردن با مردان را در طول يك هفته تمرين كنيد، متوجه تفاوت‌هايي مي‌شويد كه هرگز قبلا با آنها برخورد نداشتيد. پيش‌نياز تمامي اين چهار راهكار، گوش دادن به خودتان است.به دليل فشارهاي اجتماعي براي «دختر خوبي» بودن، زنان اين پيام را دريافت كرده‌اند كه رك و روراست بودن درست نيست. نداي دروني‌شان را به وضوح مي‌شنوند كه از آنها مي‌خواهد حرف بزنند، اما بسياري از آنها اين صدا را خفه مي‌كنند، ‌چون در جامعه به آنها ياد داده شده بايد ساكت باشند زنان در مقايسه با مردان از بحث بيشتر دوري مي‌كنند و مودبانه‌تر از مردان حرف مي‌زنند.چطور باید با مردها رفتار کرد

 

همه از اين تفاوت ميان مردان و زنان آگاهي دارند. حتي اگر شما اينگونه نباشيد، ممكن است طرف مقابل‌تان در مذاكرات متعدد، مردان و زناني آنگونه باشند. بخش‌ بعدي شامل چهار استراتژي است كه چگونه با مردان صحبت کنیم با به كار بردن آنها كاري كنند تا مردان به آنها گوش بدهند. اگر هر كدام از اين استراتژي‌ها را در طول يك هفته تمرين كنيد، متوجه تفاوت‌هايي مي‌شويد كه هرگز قبلا با آنها برخورد نداشتيد.

 

پيش‌نياز چگونگی طرز صحبت کردن با مردان، گوش دادن به خودتان است. آگاهي اولين گام در تغيير هر رفتاري است. بپذيريد و رشد كنيد يا در دنياي پرمشكل مذاكرات باقي بمانيد يا با به‌كار بردن اين راهكارها كاري مي‌كنيد كه در دنياي امروز صدايتان به خوبي و روشني شنيده شود.استراتژي‌ اول: دوري از عذرخواهيزنان بيشتر از مردان ميل به عذرخواهي دارند. حتي زناني كه اعتماد به نفس دارند، گاهي در حرف‌هايشان ناآگاهانه از چنين ابزارهايي استفاده مي‌كنند. یکی از راه های طرز صحبت کردن با مردان این است که اگر چيزي براي گفتن داريد به خاطر به زبان آوردنش عذرخواهي نكنيد. گاهي در زير پرچم عذرخواهي ممكن است قصدهاي پنهان زير وجود داشته باشند:شروع و دنبال كردن صحبت‌هامعمولا پيش از شروع حرف زدن و در پايان حرف زدن ممكن است ابزار عذرخواهي به كار برده شود.طرز صحبت کردن با مردان: به اين شكل عباراتي كه پس از عذرخواهي به زبان مي‌آوريد ارزش و اثرگذاري زيادي نخواهد داشت. براي مثال درباره‌ اين مسئله اطمينان ندارم، اما…»دنبال كردن: اضافه كردن عبارتي اصلاحي در پايان جمله‌‌اي كه به زبان مي‌آوريد: براي مثال: «بايد كاري بكنيم، اين طور نيست» و عباراتي مثل: «آيا شما اين طور فكر نمي‌كنيد؟» يا «آيا درست نمي‌گويم؟» مي‌توانند جملاتي باشند كه صحبت‌هايمان را با آنها تمام مي‌كنيم و اثرگذاري آنچه گفته‌ايم را كاهش مي‌دهند.

 

لحن سواليچگونه با مردان صحبت کنیم :لحن سوالي هم از آن مواردي است كه اثرگذاري آنچه به زبان آورده‌ايم را كاهش مي‌دهد. به اين شكل به شنونده اعلام مي‌كنيم كه درباره‌ آنچه گفته‌ايم اعتماد و اطمينان كافي نداريم. آنچه شنونده از لحن سوالي ما درك مي‌كند اين است كه «آيا با من موافق نيستي؟» يا بدتر از آن «خواهش مي‌كنم به سرعت موافقت را اعلام كن تا متوجه شوم آنچه گفته‌ام ارزش كافي دارد.» این بهترین طرز صحبت کردن با مردان است.

 

اگر به آنچه مي‌گوييد اعتماد نداريد چگونه مي‌‌توانيد از ديگري انتظار داشته باشيد به شما اعتماد كند؟ به خودتان گوش بدهيد يا از دوستي قابل اعتماد بپرسيد كه آيا اينگونه‌ايد، اگر متوجه شديد كه اين عادت مخرب در شما وجود دارد، همين حالا براي رهايي از شر آن آماده شويد. البته كنار گذاشتن اين عادت به تلاش نياز دارد، ‌اما باعث مي‌شود طرز صحبت کردن با مردان از قدرت اثرگذاري كافي برخوردار باشد. فراموش نكنيد كه آگاهي، اولين گام در تغيير رفتارهاي نادرست است.كلمات بي‌معنيبهترین طرز صحبت کردن با مردان به کار نبردن كلمات بي‌معني است كه مكث‌هاي سكوت را پوشش مي‌دهند. از اين اصوات هنگامي استفاده مي‌كنيد كه در حال فكر كردن براي به زبان آوردن جمله يا كلمه بعدي هستيد. كلمات بي‌معني زيادي وجود دارند، اما سه كلمه‌اي كه رايج‌تر از بقيه است در زير آورده‌ام:واقعاً براي مثال: «واقعا مي‌خواهيم اين اتفاق رخ بدهد».مثلا: براي مثال: «آيا مي‌خواهيد اين اتفاق، مثلا رخ بدهد؟»اوم: براي مثال: «اوم… فكر مي‌كنم بهتر است….»بهتر است از سكوت براي اثرگذاري بيشتر جملات بعدي‌تان بهره ببريد. از قدرت مكث و سكوت برای چگونگی طرز صحبت کردن با مردان استفاده كنيد لازم نيست هر لحظه از زماني كه براي حرف زدن به شما داده شده را با كلمه يا صوتي پر كنيد.استراتژي دوم: مختصر حرف بزنيدمردان زياد حرف نمي‌زنند دقت كنيدكه در دوره‌‌هاي آموزشي مردان چگونه براي ناهار خوردن تصميم مي‌گيرند. یکی از بهترین نحوه سوال کردن از مردان: «ناهار؟» و بقيه جواب مي‌دهند: «حتما» در اين بين كلمه‌اي اضافه گفته نمي‌شود. آنها نمي‌گويند: «مي‌خواهيد ناهار بخوريم؟» «چه فكر خوبي! حالا براي ناهار كجا برويم؟» «نمي‌دانم… كجا مي‌توانيم برويم.» نه… مردان اصلا به اين شكل عمل نمي‌كنند. خيلي ساده… «ناهار؟» «حتما».زنان معمولا در صحبت‌ها بيشتر به جزئيات مي‌پردازند.ممكن است اطلاعات مهمي كه مي‌خواهيد مرد مقابل‌تان بشنود در اين جزئيات كم شود. در طرز صحبت کردن با مردان مراقب نشانه‌هاي رفتاري آنها باشيد و هرگاه احساس كرديد كه اين نشانه‌ها مي‌گويند مرد مقابل‌تان در حال خسته شدن است، بي‌درنگ به اصل موضوع بپردازيد. بهتر است هنگام شروع صحبت‌ با مردان بگوييد كه حرف‌هايتان چقدر زمان مي‌برد و اين اندازه‌ زماني را رعايت كنيد.

 

مردها براي انرژي‌اي كه لازم است براي هر كاري صرف كنند، برنامه‌ريزي مي‌كنند و به همين دليل هنگامي كه انرژي بيش از اندازه براي كاري صرف مي‌كنند، ناراحت و نگران مي‌شوند. هدر دادن انرژي‌ به آنها اين احساس را مي‌دهد كه كنترل همه چيز را از دست داده‌اند و اين احساس است كه باعث تنفرشان مي‌شود.سال‌هاي سال است كه تحقيقات نشان داده زنان در مقايسه با مردان از تعداد بيشتري كلمات براي بيان منظورشان استفاده مي‌كنند.

 

 

پژوهش‌ها نشان داده كه زنان در يك روز عادي از 25000 كلمه استفاده مي‌كنند؛ در حالي كه مردان در يك روز عادي 1500 كلمه به كار مي‌برند. مشكل اصلي اينجاست كه مردان اين 15000 كلمه را هنگامي كه از محل كار به خانه آمده‌اند، استفاده كرده‌اند. تحقيقات جديدترين تفاوت ميان تعداد كلماتي كه در روز توسط مردان و زنان به كار مي‌رود را تاييد كرده است و برخي پژوهش‌ها حتي تفاوتي بيش از 10000 كلمه را نشان مي‌دهد! زنان از حرف زدن و داستان گفتن براي شروع دوستي استفاده مي‌كنند.

 

مردان براي تبادل اطلاعات از حرف زدن استفاده مي‌كنند و به همين دليل هنگام حرف زدن ميان آنها فقط واقعيت‌ها رد و بدل مي‌شود. آنها با سوالاتي مثل «چه كسي آخرين گل را در مسابقات فوتبال جام جهاني به ثمر رساند؟» اطلاعات همديگر را محك مي‌زنند اگر طرف مقابل پاسخ به اين سوال را بداند،‌ نمره‌اي مثبت به خود اختصاص داده است و اگر پاسخ به اين سوال را نداند، كسي كه سوال را طرح كرده نمره‌اي مثبت مي‌گيرد. حالا وقت آن است كه فردي كه پاسخ سوال را نمي‌دانسته سوالي طرح كند كه طرف ديگر جوابش را نداند.زنان با طرح چنين سوالهايي دوستي نمي‌كنند. ممكن است اگر زني چنين سوالي را از زني ديگر بپرسد، او در پاسخ دست‌هايش را باز كند و بگويد «مي‌خواهي تو را در آغوش بگيرم؟» و احتمالا زني كه اين سوال را طرح كرده در بغل طرف مقابل قرار مي‌گيرد و چنين رفتاري اصلا براي آنها غير طبيعي نيست. زنان با داستان گفتن با هم دوست مي‌شوند.

 

اگر به زني بگوييد چه لباس قشنگي پوشيده، احتمالا او در پاسخ داستان خريدن اين لباس را برايتان تعريف خواهد كرد. زنان براي هر چيزي داستاني دارند اگر در طول داستان آنها نكته‌اي جالب وجود داشته باشد، طرف مقابل داستاني جديد را درباره‌ اين نكته جالب تعريف خواهد كرد و اگر داستان‌هايتان نكات مشترك زيادي با هم داشته باشد، به سادگي دوستان صميمي مي‌شويد. بسياري از مردان اينگونه نيستند و اين عادت را پرچانگي مي‌دانند. چنين داستان‌هايي راه شروع دوستي با مردان نيست. مردان ممكن است براي شروع دوستي درباره‌ موضوعي با هم رقابت كنند.

 

هنگام صحبت کردن با مردان آگاه باشيد‎

 

طفره رفتن و عبارات اصلاحيبسياري از زنان بيش از اندازه از عباراتي مثل «نوعي» يا «گونه‌اي» استفاده مي‌كنند. اين عبارات به دليل طفره رفتن و اصلاح آنچه گفته شده به كار مي‌رود و آنچه به زبان آمده را بي‌اثر مي‌سازد. اگر شما هم از اين عبارات استفاده مي‌كنيد، اين عادت در شما وجود دارد. براي رهايي از اين عادت هنگام صحبت کردن با مردان آگاه باشيد و اين عبارات را حذف كنيد. چند نمونه از كاربرد اين موارد در زير آمده است:

به نوعي فكر مي‌كنم كه…احتمالا ما بايد….به نظر مي‌رسد كه راه خوبي برا ي…به گونه‌اي مي‌خواهم كه….ممكن است نياز داشته باشي كه …اين عبارات نشان‌دهنده‌ عدم اطمينان شماست و استفاده از عباراتي كه عدم اطمينان را به شنونده منتقل مي‌كنند، نشان دهنده‌ ضعف در شما خواهد بود.احتمالا از اين عبارات براي بهترین طرز صحبت کردن با مردان  استفاده مي‌كنيد. با استفاده از اين عبارات در حقيقت از پذيرفتن ريسك‌ها دوري مي‌كنيد.

 

هنگام صحبت کردن با مردان  لازم است اعتماد به نفس را به شنونده منتقل كنيد، از اين عبارات نامطمئن و همراه با شك استفاده نكنيد. البته گاهي لازم است براي جلوگيري از پذيرفتن ريسك‌هاي پرخطر از اين عبارات استفاده كرد. نكته‌ مهم صحبت کردن با مردان اين است كه آگاه باشيد در چه جاهايي به درستي از اين عبارات استفاده كنيد و چه جاهايي عادت به كار بردن اين عبارات را در خود اصلاح كنيد.استراتژي سوم: رك حرف بزنيدبهترین نوع طرز صحبت کردن با مردان این است که واضح حرف بزنید. مردان بيشتر از زنان به پيام‌هاي روشن و در عين حال مختصر نياز دارند. كنايه‌زدن درباره‌ آنچه مي‌توانيد مستقيما به زبان بياوريد، احتمالا به دليل ترس از عدم پذيرش است. اگر روشن و واضح سوالي را بپرسيد، پاسخي روشن و واضح دريافت خواهيد كرد. در روابط شخصي ممكن است گاهي چنين چيزي ناراحت كننده باشد، اما در محل كار سوال‌هاي روشن مي‌تواند سودمند باشد.كنايه زدن بيهوده استمردان و زنان در كنايه زدن با هم تفاوت دارند. ممكن است زني بارها بارها با كنايه به همسرش اعلام كند كه «گل‌ها چقدر زيبا هستند!» و هنگامي كه همسرش متوجه منظور او نمي‌شود، سعی کنید هنگام صحبت کردن با مردان کنایه نزنید. زن در اين مواقع صبر مي‌كند و پس از مدت‌ها كه دسته گلي از شوهرش دريافت نمي‌كند، به او مي‌گويد: «مي‌داني دوست دارم برايم چه كار كني؟»مرد مدتي هاج و واج به زنش نگاه مي‌كند و اولين جمله‌اي كه از دهانش خارج مي‌شود «چه كاري؟» است.زن در پاسخ مي‌گويد: «دوست دارم يك روز دسته گلي برايم بخري. روزي كه اصلا انتظارش را نمي‌كشم؛ مثلا روز تولدم!»حالا مرد متوجه موضوع شده است و زن روز تولدش دسته گلي بزرگ و زيبا هديه مي‌گيرد.

 

مشكل وقتي به وجود مي‌آيد كه زن همسايه مي‌گويد: «بايد حتما به او مي‌گفتي؟ فكر نمي‌كنم اين كارش نشان از عشق و علاقه داشته باشد. او خودش بايد اين كار را مي‌كرد». «درست است، اما اين گل‌ها زيبا و دوست‌داشتني‌اند» مهم نيست كه به او گفتي يا نه! حالا يك دسته گل زيبا و دوست‌داشتني هديه گرفته‌اي كه مي‌تواني به خاطرش خوشحال باشي. در اين صورت ممكن است زن رو به همسرش كند و بگويد: «وقتي دو سال تمام به تو مي‌گفتم كه گل‌ها زيبا هستند، پيش خودت چه فكري مي‌كردي؟» مرد در پاسخ مي‌گويد: «فكر مي‌كردم واقعاً گل‌ها را دوست داري و شايد بهتر باشد مقداري گل در باغچه بكاريم.» مردان به دنبال پيام‌هاي پنهاني در آنچه مي‌شنوند، نيستند.رابطه‌ عاشقانه براي مردان و زنان متفاوت است. رابطه‌ عاشقانه براي زنان يعني «همسرم ذهن مرا مي‌خواند. او پيش از آنكه چيزي را به زبان بياورم، آن را برايم فراهم مي‌كند.» مردان درباره‌ رابطه‌ عاشقانه اين‌گونه فكر مي‌كنند: «همسر مورد علاقه‌ام هر چيزي را كه مي‌خواهد به من مي‌گويد و من آن را برايش فراهم مي‌كنم. سپس در پاسخ او از من سپاسگزاري مي‌كند». براي مردان معناي عشق چيزي شبيه به اين است.استراتژي چهارم: از ابراز هيجانات و احساسات دوري كنيدابراز احساسات و هيجاناتي مثل گريه كردن در مذاكرات مي‌تواند به سادگي جايگاه‌تان را به خطر بيندازد. مردان در اجتماع فرا گرفته‌اند كمتر از زنان احساسات‌شان را به نمايش بگذارند. شايد مردان بيش از اندازه خشك و جدي هستند. اين بحث ديگري است كه فكر مي‌‌كنم بهتر است در اينجا به آن نپردازيم. نوع تربيت و شخصيت زنان به گونه‌اي ديگر است. زنان براساس پژوهش‌هاي دانشگاه مينه‌سو تا چهار برابر گريه مي‌كنند.

همچنين بهتر است در محل كار نيز خيلي احساساتي نباشيد و هيجانات‌تان را نشان ندهيد. فردي كه گريه مي‌كند، به دنبال اظهار همدردي از طرف شنونده است. گاهي فردي كه اشك مي‌ريزد همچنين اين پيام نهاني را به شنونده مي‌دهد كه توانايي انجام كاري را ندارد. گريه كردن، كساني را كه احساسات‌شان را سركوب كرده‌اند ناراحت و عصباني مي‌كند.اگر چنين افرادي دوست ندارند با احساسات خودشان روبه‌رو شوند، قطعا از رويارويي با احساسات و هيجانات ديگران هم ناراحت مي‌شوند. مردان گاهي احساس مي‌كنند زناني كه گريه مي‌كنند. در حال فريب دادن‌شان هستند.اگراحساس مي‌كنيد كه نياز به گريه كردن داريد، مي‌‌توانيد جلسه‌ مذاكره را براي مدتي ترك كنيد، به دستشويي برويد و گريه كنيد. هنگامي كه گريه‌تان تمام شد.

آبي به سر و صورت‌تان بزنيد، ‌نفس عميقي بكشيد و دوباره به جلسه‌ مذاكره بازگرديد. اگر عادت به گريه كردن داريد، سعي كنيد اين رفتارتان را تغيير دهيد. نفس‌هاي عميق مي‌تواند آرام‌تان كند يا نوشيدن چاي بابونه مي‌تواند آرامش را دوباره به شما بازگرداند و شما را براي ادامه‌ جلسه مذاكره آماده كند.باز هم شما را به تماشاي فيلم «تلما و لوييس» دعوت مي‌كنم.صحنه‌اي را نگاه كنيد كه لوييس با پليسي به نام هال تلفني صحبت مي‌كند. هال تلاش مي‌كند لوييس را قانع كند خود را به قانون معرفي كند و در عوض در محكوميتش تخفيف بگيرد. او درباره‌ گذشته‌ خودش حرف مي‌زند و داستان گذشته‌اش لوييس را به گريه مي‌اندازد. اما لوييس در مقابل اين احساس مقاومت مي‌كند و جلوي گريه‌اش را مي‌گيرد. لوييس در اين صحنه آرام و قوي باقي مي‌ماند و احساساتش را بروز نمي‌دهد.منبع:ماهنامه دنیای زنان/سلامت نیوز

 


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


جراحی زیبایی سینه و شکم

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشودچطور باید با مردها رفتار کرد


دانستنی های سلامت واژن

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رفتار صحیح زن با شوهر و همچنین شوهر با زن یکی از اصول اصلی زندگی زناشویی موفق است

 

رفتار صحیح زن با شوهر و همچنین شوهر با زنش یکی از اصول اصلی یک زندگی زناشویی موفق است. در این مقاله قصد داریم نحوه رفتار صحیح زنان با شوهرشان را به شما بگوییم. با ما همراه شوید

 

خانمها! با همسرتان اینگونه رفتار کنید

چطور باید با مردها رفتار کرد

فرض کنید مهمان دارید. شوهر شما با حوصله و علاقه یک کیک می‌پزد و آن را برای مهمان‌ها می‌آورد اما دیزاین روی کیک خراب می‌شود و شما عصبانی و آشفته می‌شوید. صبر نمی‌کنید تا مهمان‌ها بروند و بعد همسرتان را سرزنش کنید، معطل نمی‌مانید و جلوی همه او را به باد انتقاد می‌گیرید. این موقعیت بی‌ادبی به نظر نمی‌رسد؟ اگر در یک رابطه به همدیگر احترام نگذاریم چنین صحنه‌هایی روی خواهند داد. اگر زنی لازم نبیند که به عزت نفس همسرش احترام بگذارد، چنین اتفاق‌هایی دور از انتظار نیستند. نباید اجازه دهید این شرایط در زندگی شما پیش بیاید، و مطمئنا با احترام گذاشتن می‌توانید جلوی وقوع آن را بگیرید.

 

چرا باید به شوهرتان احترام بگذارید؟

جواب ساده است: زن و شوهر باید به هم احترام بگذارند، درست مانند دو فرد بزرگسال. زن و مرد با هم برابرند. مردها به دنبال احترام و افتخارند و زنها به دنبال عشق و توجه و اطمینان (به این معنی نیست که نیاز به احترام ندارند).

 

احترام شما به شوهرتان او را تشویق می‌کند وظایفش را به عنوان رئیس خانواده بهتر انجام دهد. با احترامی که به همسرتان می‌گذارید، او اعتماد بنفس لازم برای برآورده کردن انتظارات شما را به دست می‌آورد و می‌داند شما همیشه برای حمایت از او آماده‌اید.

 

مرد ِ خانه‌ی شما اگر بداند که شما بابت هر چیز کوچکی او را سرزنش و تحقیر نمی‌کنید، برای گرفتن تصمیم‌های مهم و بزرگ دچار تردید و ترس نخواهد شد. از سویی دیگر، اگر همسرتان را بابت هر حرکتی که می‌کند نقد و نکوهش کنید او از مسئولیت‌هایش سرباز خواهد زد.

  

دلایل دیگری که باید به مرد خانه‌تان احترام بگذارید:

از نظر احساسی و مالی از خانواده حمایت می‌کند

تمام تلاشش را می‌کند تا خانواده‌اش شاد و راضی باشند

الگوی فرزندان‌تان است

بی‌قید و شرط دوست‌تان دارد و در هر شرایطی کنار شماست

به شما اطمینان دارد و هر مشکلی برایش پیش بیاید با شما مطرح می‌کند

احترام شما، خصوصیات او را به عنوان یک شوهر و یک پدر برای بچه‌ها تثبیت می‌کند

احترام شما به او انگیزه می‌دهد تا شما را بیشتر و بیشتر دوست بدارد.

 

  

چگونه احترام‌ بگذاریم؟

حتما متقاعد شده‌اید که احترام شما چگونه رابطه‌ی زناشویی‌تان را استحکام می‌بخشد، پس حالا باید بدانید چگونه احترام‌تان را به همسرتان نشان دهید.

  

از او همفکری بخواهید

همسرتان را در تصمیم‌گیری‌های‌تان شریک کنید تا احساس کند برای‌تان باارزش است. به او نشان دهید که برای عقاید و نظراتش احترام قائلید اما مجبورش نکنید به جای شما تصمیم بگیرد. مثلا او را در موقعیتی قرار ندهید که کفش و لباس‌تان را انتخاب کند. بلکه در موضوعات مهمی چون مسائل مالی خانواده، آموزش بچه‌ها و چیزهایی از این دست همفکری‌اش را بخواهید.

  

الویت‌هایش را به خاطر بسپارید

وقتی از او نظر می‌خواهید، انتخاب‌ها و الویت‌هایش را به خاطر بسپارید تا دفعه‌ی بعد بدانید چه می‌خواهد. ذائقه و سلیقه‌ی همسرتان را بشناسید.

  

تحسینش کنید

وقتی با دوستان و اقوام در مورد همسرتان حرف می‌زنید از ویژگی‌های خوبش بگویید، اما نه اینکه اغراق کنید و لاف بزنید و در میان جمع، همسرتان را آزرده و شرمنده کنید. یک تحسین واقعی و بی‌غل و غش در تقویت پیوند زناشویی‌تان معجزه می‌کند و همسرتان نیز احساس اعتماد بنفس خواهد داشت. یادتان نرود که همسرتان را جلوی بچه‌ها تحسین و تمجید کنید، چون او الگوی بچه‌هاست و آنها برای راهنمایی خواستن به پدر نیز مراجعه خواهند کرد.

  

به کار و حرفه‌اش توجه نشان دهید

به کار و وظایف شغلی‌ همسرتان علاقه و توجه نشان دهید. مردها از کار خسته و فرسوده خواهند شد اگر همسران‌شان به مهارت‌ها، توانمندی‌ها و استعداد‌های‌شان احترام نگذارند. برای شوهرتان منبع انگیزه باشید تا هر در روزهای سخت برای تسلی خواستن پیش شما بیاید. انتقاد مداوم شما و نظرات منفی‌تان در مورد کار و حرفه‌اش می‌تواند عزت نفس او را خدشه دار کند. اگر دیدید همسرتان آشفته و پریشان است، پای یک گفتگوی دوستانه با او بنشینید تا بیشتر برای‌تان حرف بزند اما او را با سوالات خود بمباران نکنید.

  

ذهن باز داشته باشید

چطور باید با مردها رفتار کرد

نسبت به ایده‌ها و عقاید همسرتان ذهن باز داشته باشید و به طرز فکرش توهین نکنید. اما چشم بسته هم توصیه‌هایش را عملی نکنید؛ قبل از هر اقدامی اول آنها را ارزیابی کنید.

  

تحسین‌تان را به زبان بیاورید

تعریف و تمجیدهای‌تان را در دل‌تان نگه ندارید و آنها را به زبان بیاورید، چون تا این کار را نکنید همسرتان نمی‌داند مورد تحسین شماست. شوهر شما کلام تحسین برانگیز‌تان را دوست خواهد داشت و احساس می‌کند تمام تلاش‌هایش را می‌بینید و قدر می‌دانید. همسر شما به دنبال تائید و تحسین شماست تا انگیزه بگیرد.

  

اهدافش را پشتیبانی کنید

تشویق شما او را به هدف‌هایش نزدیک می‌کند و سرزنش‌های شما او را از هدفش دور و دورتر! پشتیبانی شما تاثیر مثبت و پُررنگی در رسیدن او به اهدافش دارد، چه در کارش و چه در زندگی‌تان. ضمنا فراموش نکنید که رشد و ترقی شوهر شما، پیشرفت شما نیز هست و سودش به کل خانواده‌تان خواهد رسید. اگر حامی همسرتان نباشید، او شور و اشتیاقی برای تلاش نخواهد داشت.

  

اگر اشتباهی کردید از او عذرخواهی کنید

شاید گاهی اشتباهاتی مرتکب شوید (چه کسی نمی‌شود؟!)، و شاید ناخواسته شوهرتان را با رفتاری نادرست آزرده کنید. به جای نادیده گرفتن اشتباه‌تان، منطقی باشید و از همسرتان عذرخواهی کنید. بهترین راه پایان دادن به اختلافات زناشویی این است که یکی از شما دو نفر عذرخواهی کند و قائله را پایان دهد. پوزش شما نشان می‌دهد اشتباه خود را پذیرفته‌اید و تکرارش نخواهید کرد.

   

به او گوش دهید

وقتی همسرتان با شما حرف می‌زند با تمام وجودتان گوش دهید. اگر هنگام حرف زدن با همسرتان، سرتان گرم تماشای تلویزیون و انجام کارهای خانه و تصحیح تکالیف بچه‌ها باشد نمی‌توانید تعامل و گفتگویی واقعی و دوستانه با همسرتان داشته باشید. صحبت‌های همسرتان را قطع نکنید و اجازه دهید قبل از هر گونه نتیجه گیری شما، کلامش را کامل کند.

  

جلوی دیگران از او ایراد نگیرید

این بدترین کاری است که می‌توانید برای بی‌احترامی به همسرتان انجام دهید. فرقی نمی‌کند همسر شما چه کاری باید می‌کرده و نکرده یا چه اشتباهی مرتکب شده، در هر صورت این حق را ندارید که جلوی دیگران به او توهین کنید و ایرادش را بگیرید. برای گوشزد کردن اشتباهش فقط شما دو نفر باید باشید. جلوی بچه‌ها، دوستان و یا سایر اعضای خانواده، سر همسرتان داد نزنید.

 

زن و شوهر باید به هم احترام بگذارند

 

توقع نداشته باشید کامل و بی‌عیب باشد

هیچکس کامل نیست، از جمله خود شما و همسرتان. اگر انتظار دارید همسرتان همیشه بی‌عیب و ایراد عمل کند پس منطقی نیستید. ضعف‌ها و ایرادهایش را درک کنید و بپذیرید. اگر شوهر شما فراموشکار است، سرش غُر نزنید. قبول کنید که فراموشکاری عادت اوست تا بتوانید با هم راه حلی برای کمرنگ‌تر کردن این نقطه ضعفش پیدا کنید.

  

پیش از حرف زدن فکر کنید

کلمات‌تان را سبُک و سنگین کنید. این عادت همیشه مهم است اما وقتی می‌خواهید با همسرتان حرف بزنید مهمتر هم می‌شود. واژه‌ها را با دقت انتخاب کنید و مراقب باشید کلمه‌ای به زبان نیاورید که همسرتان را آزرده کند.

  

پیش بچه‌ها از پدرشان بدگویی نکنید

فرزندان شما اگر ببینند شما به همسرتان احترام می‌گذارید آنها نیز به پدرشان احتران خواهند گذاشت. پیش آنها از پدرشان حرفهای خوبی بزنید و برای‌شان بگویید چگونه روز و شب زحمت می‌کشد تا آنها شاد باشند. اگر بچه‌ها از پدرشان دلخور شوند برای نظرخواهی پیش شما می‌آیند؛ از همسرتان دفاع کنید تا بچه‌ها بدانند که حق با پدرشان است.

گاهی شاید همسرتان شما را برنجاند و ناراحت‌تان کند اما شما باید آرام و مثبت بمانید. سعی کنید عاقلانه موقعیت را کنترل کنید و راه‌‌حل‌های مناسبی برای مشکل‌تان پیدا کنید.

  

چگونه همسرتان را تحسین کنید

رفتار شما برتر از گفتارتان است و اگر بتوانید تحسین و احترام‌تان را با رفتارتان نشان دهید، همسرتان بی‌‌قید و شرط عاشق‌تان خواهد بود. در ادامه توصیه‌های ساده‌ای برای‌تان داریم که چگونه تحسین و احترام‌تان را ابراز کنید.

  

مثبت باشید

خوشبین باشید و جنبه‌ی مثبت هر چیزی را ببینید. زحمات همسرتان را قدر بدانید و درک کنید که تلاش او برای رضایت خانواده‌اش است. زندگی همیشه آرام و دوست داشتنی پیش نمی‌رود اما مثبت اندیشی شما کمک می‌کند روزهای سخت‌ را بهتر مدیریت کنید.

  

به عقایدش احترام بگذارید

تصور کنید نظر همسرتان را جویا می‌شوید اما وقتی او اظهار نظر می‌کند، طرزفکرش را به باد انتقاد می‌گیرید. این کار شما باعث سکوتش می‌شود و دفعه‌ی بعد که نظرش را جویا شوید، آنچه در سر دارد را به شما نخواهد گفت. به نظرات و پیشنهاد‌هایش فکر کنید و بگذارید بداند واقعا برای‌تان مهم است تا احساس باارزش بودن بکند. به افکارش نخندید و اجازه دهید با خیال راحت پیش شما حرف بزند.

  

غُر نزنید

شوهر شما یک مرد بالغ است پس سعی نکنید با او مثل بچه‌ها رفتار کنید. به او کمی فضا بدهید تا از آزادی‌اش لذت ببرد و بتواند به طور مستقل تصمیم بگیرد.

  

سپاسگزار باشید

هرگز تلاش‌های‌ همسرتان را نادیده نگیرید و به او بگویید چقدر قدردانش هستید. کاری که انجام می‌دهد چه کوچک باشد و چه بزرگ، تشکر شما به رابطه‌تان استحکام خواهد داد.

  

به او لبخند بزنید

لبخند زدن، شادی را در زندگی منتشر می‌کند و پیوندتان را تقویت می‌کند. با لبخند در به روی همسرتان بگشایید و جواب درخواستش را با لبخند بدهید.

  

عشق‌تان را فیزیکی هم نشان دهید

اگر در کارش موفقیتی کسب کرده با آغوش‌تان تحسینش کنید. اگر به فرزندتان کمک کرده برای مسابقه‌اش تمرین کند، او را ببوسید و بابت زحمتش از او تشکر کنید. کاری کنید که احساس مهم بودن کند.

  

مراقب لحن‌تان باشید

وقتی با همسرتان حرف می‌زنید مراقب لحن کلام‌تان باشید، مخصوصا وقتی که عصبانی هستید. حتی اگر باعث رنجش‌تان شده، بی‌ادبی نکنید. از همه مهمتر سرش فریاد نزنید. با این کار، الگوی بسیار بدی برای بچه‌ها خواهید بود.

  

در مورد بچه‌ها با هم حرف بزنید

در مورد نقش پدر و مادری‌تان در تربیت و آموزش بچه‌ها با هم گفتگو کنید و ایده‌ها و عقاید همسرتان را جویا شوید. ممکن است طرزفکر شما با هم متفاوت باشد و لازم باشد با حرف زدن به یک توافق برسید.

  

شاید برای نشان دادن احترام‌تان به همسرتان هر کاری بکنید اما گاهی اوضاع همانجوری که می‌خواهیم پیش نمی‌رود. آیا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که به همسرتان بی‌احترامی می‌کنید؟

 

به همسرتان گوش نمی‌دهید

گوش دادن و اهمیت دادن به نظرات همسر، یکی از علائم اصلی احترام به اوست. همسران باید بتوانند افکارشان را با هم به اشتراک بگذارند، بدون اینکه بترسند یا تردید کنند. اگر به حرفهای همسرتان توجه نکنید و مدام کلامش را قطع کنید یعنی به او بی‌احترامی می‌کنید.

  

از پدر و مادرش ایراد می‌گیرید

شما هرچقدر هم که با پدر و مادر همسرتان اختلاف نظر و سلیقه داشته باشید باید درک کنید که آنها والدین همسرتان هستند. پس همانطور که انتظار دارید همسرتان به والدین شما احترام بگذارد، شما نیز همین کار را بکنید.

 

او را دلخور می‌کنید

همسرتان با هدیه‌ای شما را سورپرایز می‌کند اما شما او را ناامید و دلخور می‌کنید و می‌گویید این هدیه را دوست ندارید، به چشمهایش نگاه می‌کنید و می‌گویید هرگز سلیقه‌ی شما را نفهمیده است و هرگز به خودش زحمت نمی‌دهد بداند چه دوست دارید. این برخورد شما تمام شور و شوق او را 

 

می‌کُشد و بعدها همیشه برای خریدن هدیه‌ای برای شما تردید خواهد داشت. شاید هم به این نتیجه برسد که بهتر است خودتان هر چه می‌خواهید بخرید. لحن تند و زننده و کلمات بی‌ادبانه و آزاردهنده همگی علامت بی‌احترامی شما به همسرتان هستند.

 

احترام متقابل، اساس هر رابطه‌ای است و رابطه زناشویی هم مستثنی نیست. وقتی به همسرتان احترام می‌گذارید او نیز همان را به شما برمی‌گرداند. خانواده‌ای را تصور کنید که اعضای آن به هم احترام می‌گذارند، با خوش‌رویی با هم گفتگو می‌کنند و بدون داد و فریاد و توهین و سرزنش مشکلات را حل می‌کنند. این خانواده می‌تواند خانواده‌ی شما باشد.

 

منبع : زندگی ایده آل

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


طراحی و بازسازی فضای داخلی


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


انواع جراحی زیبایی سینه


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

برخلاف تصور بسیاری از خانم ها، اکثر مردان به غیر از زیبایی به چیزهای دیگری هم فکر می کنند و جذب زنانی می شوند که طرز صحبت کردن با آن ها را به خوبی بلدند . حرف زدن برای جذب مردان آداب مخصوص خودش را دارد که زنان با به کار گیری آن می توانند کاری کنند که همسرشان به آن ها گوش بدهد. اگر می خواهید با طریقه صحیح حرف زدن با مردان را بیاموزید و آن ها را جذب خود کنید ؛ برای رسیدن به این هدف حتم با دقت کامل با این بخش از نکات همسرداری نمناک همراه شوید.

به طور کلی زنان در مقایسه با مردان رفتار متفاوت تری از خود بروز می دهند . تفاوت های رفتاری که مردان را برای زنان جذاب و زنان را برای مردان جذاب می سازد . اگر هوشمندانه متوجه این تفاوت های رفتاری باشید و در هر موقعیت رفتار درستی از خود نشان دهید رابطه تان عاشقانه خواهد شد. با همسرتان اینگونه حرف بزنید تا جذب شما و حرف هایتان شود:

هنگامی که مردها بهتر ارتباط برقرار می کنند

چطور باید با مردها رفتار کرد

مردان هنگامی با شما بهتر ارتباط برقرار می کنند که تمرکز کافی داشته باشند و از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی درباره آن داشته باشند مثلا قبل از مکالمه بدانند هدف از این صحبت چیست و از آن چه می خواهید ، به این صورت ، احساس می کنند کنترل کافی روی رفتارشما دارند.

وقتی به همسرتان احساس عدم امنیت می دهید

برخی از مواقع ما خانم ها درخواست هایمان را رک و صریح بازگو نمی کنیم و بسیاری از خواسته هایمان برای مردان گنگ و نا مفهوم است . شیوه بیان چنین خواسته هایی مردها را معذب می کند و مرد احساس می کند، روی هیچ موردی کنترل ندارد و این طرز بیان برایش نا امنی و عدم اطمینان به وجود می آورد.

زن ها بهتر ارتباط برقرار می کنند

زن ها برخلاف مردها بدون آنکه بدانند موضوعی که می خواهند درباره اش صحبت کنند چیست و هدف آن چه است ، در مورد آن با طرف مقابل صحبت می کنند اما این طرز رفتار برای مردان آزار دهنده و نا خوشایند است.

واکنش مردها به صحبت های بدون مقدمه

مردان علاقه ای به صحبت کردن درباره این موضوعات ندارند و در مقابل آن مقاومت می کنند و گاهی با شما به جر و بحث می پردازند که از ادامه صحبت منصرف شوید و یا شما را حواس پرت فرض می کنند و جدی به حرف هایتان گوش نمی دهند.

مردها از شکایت متنفر هستند

مردها از شکایت بیزارند و در مقابل کلماتی مثل «تو» و «چرا» حالت دفاعی به خود می گیرند زیرا مردها اهل رقابت هستند ممکن است با شما مبارزه کنند. بهتر است به جای این کلمات صحبتتان را با جملات «دوستت دارم وقتی که …» یا «خیلی خوشحال می شوم وقتی که …» آغاز کنید و شکایاتتان را تبدیل به درخواست کنید تا مردان جذب شما شوند.

قبل از صحبت با همسرتان به او بگویی موضوع صحبت در چه رابطه ای است و چه انتظاری از او دارید.

مثال:

«علی، می خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت کنم. 6 ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می کنم وقتش رسیده که نکات قوت و ضعف رابطه مان را ارزیابی کنیم. فکر می کنم از این راه می توانم، احساس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم که در کدام یک از زمینه ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.»

از همسر خود سوال بپرسید زیرا سوال پرسیدن سبب می شود که او بداند درباره چه موضوعی می خواهیم صحبت کنیم تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود ترسیم کند.

روش اشتباه:«فکر می کنم باید راجع به رابطه مان باهات صحبت کنم.»

در این حالت همسرتان احساس خواهد کرد می خواهید از او بازجویی کنید و سپس او را محکوم کنید.

او می گوید:«چرا؟ مگه اتفاق خاصی افتاد»؟

روش درست:«فکر می کنم باید راجع به رابطه مون صحبت کنیم. 6 ماهه که نامزد شدیم. فکر می کنی نقاط قوت و ضعف رابطه ما چیه؟ دوست داری رابطه مون به چه سمتی ادامه پیدا کنه؟»

برای مطالبه خواسته هایتان دو پهلو صحبت نکنید و خواسته های خود را رک و صریح مطرح کنید . رک صحبت نکردن یکی از عادات بد زن ها در بیان احساسات و خواسته های خود است و دلیل این کار زن ها این است که نمی خواهند ریسک کنند و نظر خودشان را مستقیم بیان کنند.

اگر در بیان احساسات خود رک نباشیم همسرمان احساس خواهد کرد که بازیچه ماست و از این رفتار عصبانی می شوند زیرا با این روش احساس احمق بودن می کنند زیرا می پندارند زن ها آنها را ساده فرض می کنند و می توانند بازی شان دهند.بنابراین هنگام حرف زدن با همسرتان خواسته هایتان را رک بیان کنید تا آن ها هدف مکالمه شما را دریابند و در کنارتان احساس امنیت کنند. 

 

برخی از ویژگی ها و رفتار های خانم هیچوقت از توجه یک مرد دور نمی ماند و برای آنها قابل تحسین است. این ها همان رفتار و خصوصیاتی هستند که یک مرد از فردی که برای ازدواج انتخاب می کند ، انتظار دارد.

زنان با رفتار خوب خود می توانند یک مرد را وابسته و عاشق خود کنند زیرا خداوند توانایی جسمی و روحی لازم را برای دلربایی در اختیار زن قرار داده است تا با تدابیر ظریف، بتواند در قلب مرد زندگی اش نفوذ کند. اگر می خواهید بدانید کدام ویژگی هایتان مردان را به خود جذب می کند ، این بخش از نمناک را مطالعه بفرمایید.

اخلاق کاری خوب و مناسب

مردها خانمی را برای ازدواج انتخاب می کنند که اخلاق و رفتار کاری خوبی دارد. مردان خانم هایی را که در کارشان موفق هستند و سخت کوش و جدی اند را دوست دارند چرا که می دانند در آینده می توانند بر روی کمک این خانم ها در زندگی حساب کنند.

چطور باید با مردها رفتار کرد

معقول و منطقی بودن

مردها دوست دارند همسری را انتخاب کنند که معقول و منطقی باشد. بنابراین مردان به زنانی توجه می کنند که در جمع رفتار عاقلانه و سنجیده ای دارند و خشم خود را کنترل می کنند ، آنها از برقراری ارتباط با خانم هایی که با هر مشکل کوچکی آشفته می شوند ، گریزانند.

اعتماد به نفس

مردان خانم هایی که اعتماد به نفس کافی دارند و در هر کاری عزم راسخ دارند را دوست دارند . آنها همیشه از خانم هایی که دائما در حال ایراد گیری از چهره و اندام خود هستند و دوست ندارند در اجتماع ظاهر شوند ، گریزانند و خانم هایی را دوست دارند که فعالیت اجتماعی زیادی دارند و به خود و توانایی هایشان شک ندارند اما آنها از خانم های مغرور بیزار هستند.

استقلال

اگر فکر می کنید مردان دوست دارند همیشه خانم ها بر آنها تکیه کنند ، در اشتباه هستید . مردها ، خانم هایی را دوست دارند که قوی هستند و نیاز ندارند کس دیگری از آنها حمایت کنند یا مراقبشان باشد. خانم هایی که مستقل هستند اما مردان گاهی نه همیشه دوست دارند همسرشان بر آنها تکیه کند و از او درخواست کمک نماید.

شادی

تمامی مردها شاد بودن را دوست دارند و از زندگی شاد لذت می برند؛ بنابراین دوست ندارند همسری را انتخاب کنند که انرژی منفی دارد و به همه چیز بد بین است . آنها زنانی که همیشه در حال غر زدن و شکایت کردن هستند ، را دوست ندارند چون این خانم ها نگرش ها و رفتار های منفی در مردها ایجاد می کنند.

اهمیت دادن به ظاهر خود

مردان قبل از پی بردن به شخصیتتان ، ظاهر شما را می بینند پس باید به ظاهر خود اهمیت دهید تا تاثیر گذار باشید . مرتب و تمیز باشید و کمی آرایش کنید اما آرایش شما نباید به نحوی باشد که چهرهتان را بسیار عوض نماید بلکه باید به وسیله آرایش بتوانید ویژگی هایی که در صورتتان وجود دارد و دوستشان ندارید را اصلاح کنید.

رابطه ی خوب با بچه ها

مردان جذب زنانی می شوند که رابطه خوبی با بچه ها برقرار نمایند . زنی که رابطه ی خوبی با بچه ها دارد می تواند خانواده ی خوبی تشکیل دهد.

زنانگی

زن بودن یعنی زیبایی، ظرافت، لطافت، مهربانی . این ویژگی ها زنان را از مردان متمایز می سازد . مردان ، زنی را دوست دارند که این ویژگی ها را داشته باشد و علاوه بر پوشیدن پیراهن های زیبا و زدن رژلب و لاک ، برای او وقت بگذارد و در مواقع بیماری او مراقبش باشد ، اینگونه مرد در کنار زن احساس خوشبختی خواهد نمود.

شوخ طبعی

مردها بسیار شوخ طبع هستند و دوست دارند همسری را انتخاب کنند که با او شوخی و تفریح کنند و مکالمه سرگرم کننده و جالبی داشته باشند.

گوش شنوا داشتن

زنانی از نظر مردان جذاب و دوست داشتنی هستند که گوش شنوا دارند . این خانم ها موقع صحبت کردن مردان ، برای دقایقی نظریات خود را کنار می گذارند و بدون قضاوت به صحبت طرف مقابل گوش می دهند.

قدر شناسی

مردان از خانم هایی خوششان می آید که قدر شناس هستند و در مقابل کاری که برایشان انجام می دهند ، تشکر می کنند . تشکرکردن از یک مرد، این احساس را در وی ایجاد می کند که مفید واقع شده و همسرش از محبت او لذت برده است. مردان نیاز به تحسین دارند و تشکر کردن دارند و همیشه سپاسگذاری همسرشان از آنها ، مردان را خوشحال می کند.

برای داشتن رابطه ای عاشقانه و عالی با همسر کافی است این جمله های معجزه گر را بشناسید و هر روز به همسرتان بگویید. برای ایجاد یک رابطه ی قوی در یک زندگی شاد و مسرت بخش باید نحوه برقرای ارتباط با همسرتان را بلد باشید و برخی مواقع با گفتن چند جمله های معجزه گر رابطه ی خودرا در مسیر صحیح حرکت دهید تا شیرینی و لذت زندگی مشترک شما دو چندان شود.

جادوی کلمات در روابط با همسرتان را جدی بگیرید ، این کلمات در همسرتان حسی را ایجاد می کند که می تواند تأثیر گذار باشد و زندگی تان را متحول کند؛جملاتی را در این بخش از نمناک آورده ایم که که در کنار رفتار مناسب شما قشنگ ترین حس ها را در همسرتان ایجاد می کند و عشق شما را در قلبش تثبیت می کند پس این جملات را به همسرتان بگویید و با گفتنش طعم خوشبختی را بچشید.

دوستت دارم

خانم ها نیاز به شنیدن جملات عاشقانه دارند زیرا شنیدن این جملات از زبان همسرشان بدترین شرایط و حال شان را به بهترین شکل ممکن تغییر می دهد. هر چقدر هم که از عمر زندگی زناشویی شما گذشته باشد شنیدن جملاتی مانند دوستت دارم، سبب می شود که همسرتان جایگاه خود را در قلب و زندگی شما بداند و خستگی روز با شنیدن این کلمات ساده از تنش در برود.چطور باید با مردها رفتار کرد

پیامبر اکرم(ص) فرموده اند:«این سخن مرد که به همسرش بگوید تو را دوست دارم، هرگز از قلب همسرش خارج نخواهد شد». اگر همسرتان سر حال نبود و یا از چیزی دلخور یا ناراحت بود به او جملات عاطفی مانند دوستت دارم و اینکه از بودنش در زندگی تان راضی هستید و خدا را به خاطر داشتنش شکر می کنید بگویید تا معجزه عشق را در او ببینید.

تعریف های عاشقانه

برای خوشحال و شاد کردن همسرتان و بالا بردن اعتماد بنفس و رضایت او در زندگی از او تعریف و تمجید کنید و طوری رفتار کند که تعریف های شما ثابت شود. این تعریف ها نباید اغراق گونه و غیرواقعی باشد بلکه بهتر است خصوصیت مثبت همسرتان را ببینید و خوبی های او را با صدای بلند به او بگویید. اگر غذایش خیلی خوشمزه شده، در مقابل بچه ها به این نکته تأکید کنید.

اگر همیشه خانه تان منظم است، همسرتان خوش لباس است، رنگ موی جدیدش زیباترش کرده ومهربانی اش را دوست دارید، حتما به او بگویید. هم در خلوت و هم در مقابل دیگران از همسرتان تعریف کنید . وقتی که مهمان دارید، هنگام اتمام غذا از پذیرایی و دستپختش تعریف کنید و از خوبی های او در مقابل خانواده تان بگویید.

من هستم، نگران نباش

یکی از بزرگ ترین عوامل ایجاد خوشبختی در زندگی یک زن حضور مردی در زندگی اوست که بلد است چگونه حس امنیت را در قلب همسرش ایجاد کند. مردی که آرامش را به زندگی القا می کند و کارها را سرو سامان می دهد .

برای ایجاد این حس، واقعا باید حمایتگر باشید و در قالب کلمات به همسرتان بفهمانید که کنارش هستید و کمکش می کنید و همه چیز تحت کنترل تان است. فراهم کردن امکانات به تنهایی کافی نیست، هنگام اضطراب ، گفتن یک جمله ساده «من هستم، از چیزی نترس» تا حد زیادی سبب از بین رفتن دلشوره می شود.

 

زیبا و دلربایی

زن ها دوست دارند که همسرشان به زیبایی ظاهری آنها اشاره کند و آن را ستایش نماید . برای این تعریف خود جزئیاتی را هم مطرح کنید و به او بگویید چه چیز در او زیباتر است ، اینگونه تعریفتان در او اثر بیشتری خواهد داشت.

تو خیلی خاصی

زن ها دوست دارند، بدانند که با تمامی گزینه های دیگری که شما برای ازدواج درنظر داشته اید تفاوت می کنند و ویژگی هایی دارند که از نظر شوهرشان در هیچ کدام از زن های دور بر هم وجود ندارد. شما با گفتن این جمله این خاص بودن را به او گوشزد کنید و و روی ویژگی های مثبت همسرتان تاکید کنید . این موضوع سبب ایجاد حس خوب مورد توجه قرار گرفتن در او شده و باعث می شود که او تمرکز بیشتری روی ویژگی های مثبتش داشته باشد و برای پررنگ کردن شان تلاش کند.

 

تشکر با قشنگ ترین کلمات

بعد از انجام کارهای مردانه همسرتان از او تشکر کنید و نگویید که او به وظیفه اش عمل کرده و احتیاج به تشکر نیست. فکر نکنید مردان به علت جنس قوی بودن و توانایی های مردانه به شنیدن تشکر ندارند بلکه او هر کاری برای شما و زندگی مشترکتان که انجام می دهد ، از او تشکر کنید و به او بفهمانید که شما قدر دان زحمات او هستید . یک مرد هر قدر هم که قوی باشد در درون خود دوست دارد که همسرش از کارها و خدمات او قدردانی کند.

پیش از این هم در نمناک گفتیم که تشکر از همسر با بیان جملات ساده ای مانند ممنون که مرا صبح ها تا ایستگاه می رسانی، متشکرم که با تمام خستگی ات خریدهای خانه را انجام می دهی برای همسرتان انرژی بخش خواهد بود. از چیزهایی که به آن سفارش شده ایم توانایی تشکر کردن از دیگران است.

امام سجاد(ع) می فرمایند:«روز قیامت، خداوند متعال به بعضی از بندگانش می گوید:آیا شکر فلان کس را به جای آوردی؟ عرض می کند:پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم. خداوند می فرماید:چون شکر او را به جا نیاوردی شکر مرا هم به جا نیاورده ای!» سپس می فرمایند:شکرگزارترین شما در پیشگاه خدا کسی است که از نعمت ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکرگزاری را به عمل آورد.

 

ابر مرد زندگی من

از نیازهای روحی مردانه که باید برآورده شود این است که او باید بداند در نگاه شریک زندگی اش تکرار نشدنی است و بهترین مرد دنیا از نظر همسرش است ، مهم است که مرد زندگی تان بداند در نگاه شما بهترین انتخاب بوده و قوی و قابل اتکاست و دنیای تان بدون او یک حامی مهربان برای تمام لحظات زندگی کم دارد.پس بهتر است این جملات را به همسرتان بگویید تا معجزه این کلمات را مشاهده کنید.

به تو افتخار می کنم

در موقعیت های مختلف به همسرتان نشان دهید که به او افتخار می کنید و در مقابل دیگران نیز با کمال میل نشان دهید که شریک زندگی شما بهترین مرد دنیاست. برخی مواقع ساده به او بگویید که به او و بودنش افتخار می کنید و در برخی موقعیت ها مقابل چشم همسرتان این جمله که به همسرتان افتخار می کنید را به دیگران هم بگویید. وقتی همسرتان متوجه تعریف شما در مقابل دیگران می شود ،احساس غرور خواهد کرد و این حس را در دلش خواهد داشت. به ویژگی های مثبت همسرتان دقت کنید و به آنها افتخار کنید.

 

هدیه ای که برام گرفتی ،را می پسندم

اگر همسرتان برای شما هدیه ای گرفت ، با باز کردن هدیه اینگونه احساستان را بیان کنید که این هدیه بهترین هدیه عمرتان است و آن چیزی است که می خواستید . قدردانی از هدیه ای که برایتان گرفته است و استقبال از آن او را به دوباره گرفتن هدیه برای شما ترغیب می کند و او را بسیار ذوق زده خواهد کرد.

مهم نیست که از این هدیه خوشتان آمده یا نه ،به هرحال باید از او تشکر و قدردانی کنید و قبل از فرا رسیدن ایام خاص درباره چیزهایی که دوست دارید داشته باشید صحبت کنید ،تا او برای خرید هدیه از ایده های شما کمک بگیرد.

از صحبت کردن با تو لذت می برم

به شوهرتان بفهمانید که او تنها کسی است که می توانید حرف های دلتان را به او بزنید و از صحبت کردن با او بسیار لذت می برید زمانی که مشکلی در زندگی خود دارید به همسرتان بگویید تو بهترین شنونده برای من هستی ، این جمله باعث می شود که مردان به نقش حامی و پشتیبانی خودبرای همسرشان پی ببرند .

 

تو خیلی خوشتیپی

برای بیان احساساتتان به شوهرتان از کلماتی مانند خیلی باحالی یا خیلی شیطونی و یا خیلی خوش تیپی استفاده کنید و به آنها نگویید که خیلی زیبایی چون این اصلا برای آنها خوشایند نمی باشد. بکار بردن این کلمات سبب عمیق شدن صمیمیت از نظر شوهرتان می شود.

 

 

 

زنان و مردان معمولا به یک زبان صحبت نمی‌کنند گاهی این تفاوت به قدری زیاد می‌شود که گویی دو نفر از دو کره متفاوت‌اند که به هیچ وجه حرف هم را نمی‌فهمند، حتما اسم کتاب “مردان مریخی زنان ونوسی” به گوشتان خورده است، اسم این کتاب توصیف خوبی برای بیان تفاوت زبان صحبت کردن مردان و زنان است.  همین موضوع عاملی برای بروز بسیاری از اختلافات و سوءتفاهم‌ها میان زن و مرد در زندگی مشترک می‌شود. یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های برقراری ارتباط صحیح در یک رابطه، کمک بزرگی به بهبود رابطه و جلوگیری از بروز اختلاف ‌می‌کند.

فهرست مطالب

بازیکنان یک تیم فوتبال و این که چطور پس از پیروزی به یکدیگر تبریک می‌گویند را در نظر بیاورید، این که چطور شانه‌ها یا کف دست‌هایشان را به هم می‌زنند. همین یک مثال کافی است تا بگوییم مردان دوست دارند به شیوه‌ای کاملا متفاوت از روشی که زنان به کار می‌برند تحسین شوند. بنابراین، برای این که یک مرد را طوری تشویق کنید که خوشش بیاید و به دلش بنشیند، بهتر است روش‌های به شدت و رمانتیک و احساساتی را برای دوستان دختر خود نگه داشته و برای همسر یا دوست پسر خود از شیوه‌هایی ساده‌‌تر و سر‌راست‌تر استفاده کنید. عبارات کوتاه و دلپذیری مثل این که: “من شک نداشتم تو ترفیع خواهی گرفت ” برای یک مرد خیلی بامفهوم‌تر از آن است که با جوش و خروش و لحنی تحسین‌برانگیز در مورد این که او می‌تواند ریس جمهور آینده باشد داد سخن دهید.چطور باید با مردها رفتار کرد

مردان و زنان نزدیکی و صمیمیت را به شیوه‌ای کاملا مخالف یکدیگر تجربه می‌کنند. بر خلاف زنان که دوست دارند درباره لحظات لذت‌بخشی که تجربه کرده‌اند صحبت کنند، مردان ترجیح می‌دهند درباره آن سکوت کنند. جمع‌بندی و صحبت کردن درباره یک تجربه آن را برای زنان پرمعناتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند، در حالی که مردان چنین اهمیتی برای گفتگو قائل نیستند.

زنان برای حل مشکلاتی که با آن‌ها مواجه می‌شوند درباره آن‌ها صحبت می‌کنند، اما مردان ترجیح می‌دهند به جای صحبت کردن درباره یک موضوع به سرعت به سراغ راه‌حل و عمل کردن بروند. بنابراین برای مثال وقتی بخواهید با شوهرتان درباره مشکل کم شدن اعتماد به نفسی که به خاطر بی‌کاری برایش پیش آمده صحبت کنید، برای او فقط بخشی از حرف‌هایتان جالب خواهد بود که راهکاری عملی را نشان دهد.

به طور کلی، مردان تنها برای مسائلی که خیلی فاجعه‌بار باشند اشک می‌ریزند. در حالی که زنان آماده‌اند تا به دلایل مختلفی مثل سرخوردگی، خستگی، عصبانیت، همدلی کردن، غم و اندوه و حتی شادی اشک بریزند. هر چیز کوچکی، مثل ضربه خوردن پنجه پایشان، اگر بعد از چند مشکل بزرگتر اتفاق بیافتد می‌تواند اشک زنان را دربیاورد. این موضوع برای زنان کاملا قابل درک، اما برای مردان عجیب و رمزآلود است.

بیاید به این مساله از منظر همسرتان نگاه کنیم. فقط یک دقیقه بعد از زمانی که  به نظرمی‌رسید خوشحالید، چیزی که لزوما مهم هم نیست پیش می‌اید و شما شروع می‌کنید به گریه کردن و زار زدن.‌ اگر هیچ دلیل واضح و ملموسی برای اشک ریختن شما وجود نداشته باشد، همسرتان برون‌ریزی احساسی شما  را صرفا یک واکنش افراطی تلقی کرده و به همین خاطر زیاد با شما همدردی نمی‌کند. مشکل این‌جا است که این خود باعث رنجش بیشتر شما می‌شود. این مساله به دلیل بی‌عاطفه بودن مردان نیست‌، بلکه عصبی شدن یا بی‌تفاوتی ان‌ها به این دلیل است که مردان اول باید بتوانند یک مشکل مشخص را پیدا کنند تا بعد برای حل آن اقدام کنند.

درست مثل جمله دو کلمه‌ای “دوستت دارم”، به زبان اوردن جمله دو کلمه‌ای “معذرت می‌خواهم” نیز از جمله سخت‌ترین کارها در یک رابطه عاطفی، به خصوص برای مردان است. مسلما معذرت‌خواهی راه خوبی برای خاتمه دادن به یک مشاجره است. اما زنان وقتی احساس می‌کنند که یک مشاجره تمام شده و پرونده آن را می‌بندند که بلافاصله عبارات معذرت‌خواهی را بر زبان بیاورند ( و بشنوند)، در حالی که مردان این کار را انجام نمی‌دهند. در ذات آن‌ها نیست که در گذشته گیر کنند و موضوع را کش دهند. بنابراین همین که به نظرشان برسد دعوا تمام شده، به این معنی که مشاجره لفظی متوقف شده است، موضوع برایشان تمام شده است.

حال یک دختر چه باید بکند؟ دقت کنید ببینید آیا همسرتان تاسف خود را از راه‌های دیگری نشان می‌دهد؟ زیرا برعکس زنان که شنیدن عبارت “متاسفم” برایشان مهم است، مردان بیشتر تمایل دارند پشیمانی خود را در عمل نشان دهند. یک مرد احساسات آسیب‌دیده شما را به مثابه مشکلی می‌بیند که باید آن را حل و ترمیم کند، و مردان این کار را با اعمال خود انجام می‌دهند.

بعد از آگاهی از تفاوت نحوه ارتباط برقرار کردن زنان و مردان که در بخش قبل توضیح داده شد، از تکنیک‌های زیر حین صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان استفاده کنید تا علاوه بر اینکه ارتباط کلامی موثرتری داشته باشید بتوانید او را جذب خود بکنید.

در طول تاریخ همیشه زنان از مردان شجاع و جوانمرد و مردان از زنان ظریف و طناز و شیرین خوش‌شان آمده است.البته تفاوت زیادی بین ترسو و خجالتی بودن یک دختر با لطافت و طنازی او وجود دارد. حتی امروزه هم مردان از دختران لطیف، با ظرافت‌های زنانه خوش‌شان می‌آید. شما هم می‌توانید چنین دختری باشید. مثلا می‌توانید وقتی فکر می‌کنید با موهای خود بازی کنید، عبارات و ادا و اصول‌های شیرین و خاص خودتان را داشته باشید یا هر بار که میخواهید چشمان‌تان را ببندید به جای یک بار دوبار مژه‌هایتان را باز و بسته کنید. این‌ کارها از شما دختری بسیار دوست‌داشتنی و  تو دل برو می‌سازند. شما یاد بگیرید یک “بانوی” طناز باشید، خواهید دید که مردان برای این که شوالیه شما باشند سر و دست خواهند شکست.

مردان همیشه مجذوب لمس و تماس‌های لطیف و آرام یک دختر می‌شوند. تحقیقات علمی هم نشان داده است که مردان به طور ناخوداگاه به دخترانی که در حین مکالمه آن‌ها را لمس می‌کنند توجه بیشتری نشان می‌دهند.  برای این کار می‌توانید گاه‌گاهی ساعد او را لمس کنید یا دست خود را روی شانه‌اش بگزارید یا به هر حال به نحوی که مناسب یک مکالمه معمولی باشد او را لمس کنید. خواهید دید که چطور در زمان خیلی کوتاهی توجه او به شما افزایش پیدا می‌کند.

از او سؤالاتی بپرسد که بتواند راجع به خودش صحبت کند. این کار نه تنها روشی مناسب برای صحبت کردن با مردان ، بلکه برای هر مکالمه جدیدی است. برای هر کس هیچ موضوعی آشناتر  از “خودش” وجود ندارد. بنابراین اگر در به در به دنبال موضوع و ایده‌ای برای مکالمه باشیم، چه موضوعی بهتر از “خودمان”. برای این که با مردان صحبت کنید، از آن‌ها سوالاتی بپرسید که به راحتی بتوانند پاسخ دهند و درست و غلط  بودن برای جواب‌هایشان مطرح نباشد. این کار به آن‌ها اجازه می‌‌دهد تا بتوانند بیشتر درباره خود و احساسات‌شان با شما صحبت کنند و  کیفیت مکالمه افزایش پیدا میکند‌‌.

در نظر داشته باشید که مردان در هنگام مکالمه ممکن است کمی عصبی بوده، یا به اندازه شما در صحبت کردن مهارت نداشته باشند. هنگامی که با یک مرد صحبت می‌کنید روی نقاط مثبت حرف‌های او تمرکز کنید. مثلا خندیدن به لطیفه ‌ای که تعریف کرده می‌تواند مکالمه را تقویت کند چرا که اعتماد به نفس او را بالا برده و باعث می‌شود بفهمد شما به مکالمه با او علاقه‌مند هستید.

نه این که هیچ وقت مخالفت نکنید، اما اگر در زمان مکالمه با یک مرد، اجازه دهید تا بتواند احساس راحتی کرده و آزادانه و بدون نگرانی از قضاوت شدن صحبت کند قطعا به سود رابطه شما خواهد بود. مردان از این که حس کنند تمامی جملات‌شان زیر ذره‌بین قضاوت است احساس راحتی نمی‌کنند. این مساله در گفتگو با هر مردی صادق است.

مردان دوست دارند که احساس کنند اندک کنترلی بر اوضاع داشته و لااقل کمی جذابند. به همین خاطر در هنگام مکالمه با مردان اجازه دهید مکالمه با سرعتی که او احساس راحتی کند پیش برود، این کلید یک مکالمه موفق است. ممکن است برای بعضی سپردن کنترل مکالمه به مردان کاری دشوار باشد. مثلا گاهی موضوعاتی که برای  گفتگو انتخاب می‌کنند قدیمی و از مد افتاده‌اند یا گاهی خلط مبحث کنند، اما اگر در زمان صحبت کردن با مردان کنترل سرعت مکالمه در دست آن‌ها باشد، ناخودآگاه احساس اعتماد به نفس کرده و موانع درونی خود را می‌شکنند و در نتیجه مکالمه‌ برای هر دوی شما مهیج‌تر خواهد شد. هم قدم و هماهنگ شدن با مردان در مکالمه اولین چیزی است که باید در مورد درست صحبت کردن با آن‌ها یاد بگیرید.

در طول تاریخ تکامل انسان، همیشه مردان نقش شکارچی و محافظ را داشته‌اند و زنان کشاورزی کرده‌اند و غذا و مایحتاج زندگی را آماده کرده‌اند. مردان از این که شما کاری کنید که این غریزه اولیه در آن‌ها زنده شود، واقعا لذت می‌برند و خوششان می‌اید. هنگامی که می‌خواهید از خیابان رد شوید دستتان را دراز کنید و بازوی او را بگیرید، با یک لبخند خجولانه از او بپرسید ممکن است چند لحظه کتاب‌های سنگین را برایتان نگه دارد، وقتی یک سگ بزرگ و ترسناک به سمت‌تان می‌اید دست او را بگیرید و…. این قبیل کارها باعث می‌شود مرد احساس کند محافظ شماست و بخواهد همیشه در کنارتان باشد.

اگر چه از نظر مردان دختران اسرارآمیز کمی آزار دهنده‌اند ، اما نمی‌توانند در مقابل عشق چنین دخترانی مقاومت کنند. لازم نیست که درباره تک‌تک احساسات و افکار خود با یک مرد حرف بزنید. وقتی غرق افکار خود هستید یا با خودتان  لبخند می‌زنید مچ‌تان را بگیرد  و از شما دلیل ان را بپرسد، به جای جواب دادن می‌توانید به سادگی بگویید چیزی نیست. هر چیزی که در ذهن‌تان اتفاق می‌افتد بازگو نکنید، در غیر این صورت برایش خسته کننده می‌شوید. البته توجه داشته باشید که این کار را در نباید در مورد همسر یا دوست پسر خود انجام دهید چرا که ممکن است فکر کند شما درگیر یک رابطه عاطفی شده‌اید.

یکی از راه‌های ارتباطی مهم در دنیای امروز تلفن‌همراه است، استفاده درست از آن کمک بزرگی به محکم‌تر شدن رابطه زن و مرد می‌کند. در واقع موبایل یک ابزار قوی برای جذب مرد مورد علاقه است. پیام‌های که از طریق موبایل ارسال می‌کنید باید به نحوی باشد که لبخند به لب او بیاورد و به قلب او نفوذ کند. دوره آموزشی جذب عشق با موبایل به شما می‌آموزد چطور با این دستگاه کوچک پیام‌های رمانتیک و عاشقانه برای او بفرستید و یا چطور با توجه به ویژگی‌های شخصیتی او پیامی بنویسید که فقط شما دو نفر از آن سر در می‌آورید و برای بقیه عجیب و غیر قابل درک است. در واقع در این دوره آموزش‌ داده شده که چطور به مردان با توجه به تفاوت در الگوی‌های زبانی‌شان باید پیام داد تا جایگاه ویژه و پایداری در قلب‌شان برای خود پیدا کنید.

هیچ چیز بهتر از آن نیست که یک دختر ملیح و طناز بتواند هر از گاهی رگه‌‌هایی از شیطنت را هم از خود بروز دهد. خوب است که هر چند وقت یکبار جدی بودن را کنار گذاشته و شوخ‌طبعی کنید. مثلا می‌توانید سر به سر او بگزارید، لطیفه تعریف کنید، با ارنج یا شانه به او بزنید یا همه این‌ کارها باهم را انجام دهید. مردان از زنان خیلی شیرین و مهربان و لطیف خوششان می‌اید، اما این ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده شود. پس آن روی بازی‌گوش خود را نیز به او نشان دهید.

مودب بودن یکی از خصوصیات یک دختر شیرین و با نزاکت است که هر مردی طالب آن است. اگرمی‌خواهید بدانید چطور باید با یک مرد صحبت کرد این نکته را فراموش نکنید. مهربان، خوش‌رو و مودب باشید. ممکن است فقط زمانی که با او هستید به ادب و نزاکت تظاهر کنید، اما این کار اسان نیست. پس به جای تظاهر یاد بگیرید واقعا انسان خوبی باشید که این باعث می‌شود برای مرد مورد نظرتان خواستنی‌تر شوید.

زنان و مردان زبان متفاوتی برای صحبت کردن دارند. بسیاری از خانم‌ها از اینکه نمی‌توانند با همسرشان مکالمه خوب و سرشار از احساسی داشت باشند رنج می‌برند. برای داشتن ارتباط قوی و موثر گام اول دانستن این تفاوت‌ها است برای مثال مردان برخلاف زنان از تحسین کردن‌های کوتاه لذت می‌برند، در بسیاری از مواقع سکوت را ترجیح می‌دهند، دوست ندارند مشکلات‌شان را به زبان بیاورند، با گریه کردن میانه خوبی ندارند و این کار برایشان عجیب است و گفتن جمله “معذرت می‌خوام” برایشان بسیار سخت است. با وجود تمام این تفاوت‌ها تکنیک‌هایی وجود دارد که نه تنها خانم‌ها با بکار گیری آن‌ها می‌توانند کاری کنند که مردها به حرفشان گوش دهند بلکه او را جذب و شیفته خودشان می‌کنند. این تکنیک‌ها عبارتند از : لبخند زدن حین صحبت، سپردن کنترل سرعت مکالمه به مرد، موافقت کردن با او، تحسین کردن، بازی‌گوشی و طنازی کردن، فرستادن پیام‌های خاص و منحصر به فرد، مودب بودن در کلام، سوال پرسیدن از مرد و تمرکز کردن بر نکات مثبت حرف‌های مرد.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

57 بازدید

131 بازدید

117 بازدید

196 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چطور باید با مردها رفتار کرد

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من و عشقم قرار بود باهم ازدواج کنیم. اما توی شوخی هاش همش میگفت که من زن دارم و یکی دیگه هست و از این حرفا . اما یکبار جدی ی سوالی پرسیدم که من شمارو با ی خانم دیدم ( نمیدونم خودش بود یا نه اما شبیهش بود) در پاسخ گفت فکر کن یکی از اون زنهام بوده منم عصبانی شدم و گفتم بیا تمام کنیم اونم پذیرفت. الان خیلی ناراحتم نمیدونم چه کار باید بکنم نیاز دارم به راهنمایی : کارم ( جدا شدنم) درست بوده؟ یا باید این لوس بازی هارو تحمل میکردم؟ یا راه حل دیگه ای هم هست؟ ممنون از حمایتتون

سلام دوست گرامی اینکه یک نفر در پرده و غیر مستقیم نسبت به یکسری حرفها واکنش نشان بدهد میتواند نشانه تایید باشد. پس نمیشود گفت که رفتار شما اشتباه بوده و از طرفی اینکه ایشون اینقدر راحت پذیرفتن عجیب هست با توجه به اینکه قرار ازدواج داشتید و بهم علاقمند بودید و این رفتار و واکنش در برابر سوالات شما و شوخی ها از یک فرد عاقل و بالغ بدور هست پس خودتون رو سرزنش نکنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

حرف زدن برای جذب مردان آداب مخصوص خودش را دارد, با همسرتان اینگونه حرف بزنید تا جذب شما و حرف هایتان شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک، چهار استراتژی است که زنان می توانند با به کار بردن آنها کاری کنند تا مردان به آنها گوش بدهند. اگر میخواهید طرز صحبت کردن با مردان را در طول یک هفته تمرین کنید، متوجه تفاوت هایی می شوید که هرگز قبلا با آنها برخورد نداشتید. پیش نیاز تمامی این چهار راهکار، گوش دادن به خودتان است.

آموزش جذب مردان با حرف زدن درست

به دلیل فشارهای اجتماعی برای «دختر خوبی» بودن، زنان این پیام را دریافت کرده اند که رک و روراست بودن درست نیست. ندای درونی شان را به وضوح می شنوند که از آنها می خواهد حرف بزنند، اما بسیاری از آنها این صدا را خفه می کنند، چون در جامعه به آنها یاد داده شده باید ساکت باشند زنان در مقایسه با مردان از بحث بیشتر دوری می کنند و مودبانه تر از مردان حرف می زنند.

خودتان بهتر می دانید که زن ومرد با هم تفاوت دارند و هیچ گاه نباید توقع داشته باشید رفتار و عکس العمل های خانم ها و آقایان مثل هم باشد؛ البته باید گفت همین تفاوت ها هم هست که این دو را برای هم جذاب می کند. برای داشتن یک رابطه عاشقانه باید از خودتان بیرون بیایید و هوشمندانه متوجه تفاوت ها باشید و بیاموزید که چگونه رفتار کنید. قرار نیست همان گونه که با خواهرتان صحبت می کنید با شوهرتان نیز حرف بزنید؛ خواهر شما هم جنس خودتان است و در نتیجه ساختار مغزی او شبیه شماست پس به راحتی حرکات و رفتارهایتان را درک می کند اما برای همسرتان بسیاری از حرف ها و رفتارها گنگ و مبهم است.چطور باید با مردها رفتار کرد

وقتی مردها بهتر ارتباط برقرار می کنند

مردها هنگامی بهتر ارتباط برقرار می کنند که بتوانند روی مکالمه خود با شما تمرکز کنند. در واقع آنها هنگامی احساس عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی را در دست داشته باشند. به این ترتیب، احساس می کنند روی هر مورد رفتاری کنترل کافی دارند.به همین دلیل نیازمندند هنگام صحبت و گفت وگو با شما تمرکز کافی داشته باشند. آنان دوست دارند، بدانند هدف از این صحبت چیست و اینکه از آن چه می خواهید. این باعث می شود هنگامی که با شما صحبت می کنند، بدانند چه کار می کنند.

 وقتی به همسرتان احساس عدم امنیت می دهید

درخواست های ما زن ها در بسیاری موارد واضح نبوده و حتی می توان گفت گنگ و مبهم هم هستند. به عنوان مثال می گوییم:بیا با هم درباره خانواده​ات حرف بزنیم / علی، فکر می کنم ما باید راجع به رابطه مان صحبت کنیم/ بیا کمک کن، ببینم در مورد شغلم باید چه کار کنم.چنین در خواست هایی بسیار گنگ و مبهم هستند و حالت های متفاوتی را می توان برای مفهوم آنها در نظر گرفت. این درخواست، هیچ جهت خاصی را به همسر شما ارائه نمی دهد، این حالت مردها را معذب می کند. گویی که باید حتما آنچه را که از آنها می خواهید (و نمی دانند چیست) به شما بدهند و باید هم درک کنند خواسته واقعی شما چیست و آن را نیز برآورده کنند! در اینگونه موارد، مرد احساس می کند، روی هیچ موردی کنترل ندارد و احساس اجبار و فشار می کند اما قوانین بازی را هم نمی داند و این برایش ناامنی و عدم اطمینان به وجود می آورد؛ اما زن ها این مشکل را ندارند.

وقتی زن ها بهتر ارتباط برقرار می کنند

زن ها «فرایندمدار» هستند و باید حتما به نتیجه ای برسند و اصلا ناراحت نمی شوند اگر ندانند راجع به چه موضوعی می خواهند صحبت کنند یا که هدف از صحبت چیست. 2زن می توانند به راحتی بنشینند و بگویند:«بیا با هم حرف بزنیم». آنها از فرایند ابراز کردن خودشان لذت می برند اما از نظر بسیاری از مردها، این فقدان ساختار، بسیار نگران کننده و آزاردهنده است.

مردها چطور واکنش نشان می دهند

ممکن است همسرتان علاقه ای به تعقیب این نوع گفت وگوها از خود نشان ندهد؛ ممکن است در مقابل صحبت کردن با شما، از خود مقاومت نشان دهد؛ ممکن است در تلاش برای منصرف کردن شما از ادامه مکالمه، با شما مشاجره کند؛حتی این امکان وجود دارد که صحبت کردن با شما را مرتبا به تعویق بیندازد، البته گاهی اوقات هم ممکن است چنین فکر کند که «حواس پرت» هستید و نمی دانید چه می خواهید بگویید و زیاد جدی به صحبت هایتان گوش ندهد.

مردها از شکایت متنفر هستند

کلماتی مثل «تو» و «چرا» مردها را وارد وضعیت تدافعی می کند. مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند. بهتر است شکوه ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با «دوستت دارم وقتی که …» یا «خیلی خوشحال می شوم وقتی که …» شروع کنید . همین کار به تنهایی باعث می شود او به حرف شما گوش کند.

راه حل 1

هنگامی که می خواهید با نامزد یا همسر خود به صحبت بنشینید، به او «خط» بدهید و بگویید می خواهید راجع به چه موضوعی با او هم صحبت کنید، به چه نتیجه ای برسید و اینکه چه انتظاری از او دارید. به عنوان نمونه:

«عزیزم، بیا امشب کمی با هم صحبت کنیم.از هفته پیش که مادرت به دیدن ما آمد، اصلا با هم صحبت نکردیم. چرا به من نمی گی نظرت راجع به آمدن مادرت چی بود؟ بعد من هم نظرم را بهت می گم. با این کار یک بار دیگه که به دیدن مان بیاد، می تونیم رفتار بهتری داشته باشیم.»

«علی، می خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت کنم. 6 ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می کنم وقتش رسیده که نکات قوت و ضعف رابطه مان را ارزیابی کنیم. فکر می کنم از این راه می توانم، احساس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم که در کدام یک از زمینه ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.»

«محمد، می خوام به من کمک کنی، بفهمم چطوری می تونم با رئیسم کنار بیام.این اواخر خیلی اضافه کاری کردم. یواش یواش از این کار خسته شدم. نمی دونم چطوری این موضوع را با او در میون بذارم. فکر کردم اگه نظر مرد دیگه ای را هم بدونم، می تونم تصمیم بهتر و عاقلانه تری بگیرم »

 راه حل 2

از شوهر خود بپرسید؛ چرا که سؤال کردن از همسرتان به مکالمه شکل داده و به او کمک می کند، تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود ترسیم کند. هرچه پرسش های شما خصوصی تر باشد، بهتر است.

روش اشتباه:«فکر می کنم باید راجع به رابطه مان باهات صحبت کنم.»

در این حالت همسرتان احساس خواهد کرد می خواهید از او بازجویی کنید و سپس او را محکوم کنید.

پس می ترسد و می گوید:«چرا؟ مگه اتفاق خاصی افتاد»؟

روش درست:«فکر می کنم باید راجع به رابطه مون صحبت کنیم. 6 ماهه که نامزد شدیم. فکر می کنی نقاط قوت و ضعف رابطه ما چیه؟ دوست داری رابطه مون به چه سمتی ادامه پیدا کنه؟»

روش اشتباه:کار چطور پیش رفت؟

نامزد یا همسرتان در مقابل این سؤال، خلاصه ترین پاسخ ممکن را انتخاب می کند:مانند «بد نبود»

روش درست:«عزیزم، پروژه جدیدی که داری چطور پیش می ره؟ به همون سختی که فکر می کردی؟»

روش نادرست:«محمد، در رابطه با رئیسم به کمکت احتیاج دارم.»

روش درست:« محمد، بارئیسم مشکلی پیدا کردم(مشکل را برای او توضیح دهید). فکر می کنی باید مقابلش بایستم یا با ارشدم صحبت کنم؟ اگه توجای من بودی چه کار می کردی؟»

راه حل 3

از خط دادن به او، به عنوان روشی برای مطالبه خواسته های خود استفاده نکرده و رک و راست صحبت کنید. یکی از بدترین عادت‌هایی که زن ها دارند، این است که در روابط خود با مردها رک و راست نیستند. در پرده ابهام وارد گفت وگو شدن و امتحان کردن او، با پرسیدن نظراتش درباره مسائل دیگر، از جمله این روش ها هستند. زن ها به این دلیل اینطور صحبت می کنند زیرا نمی‌خواهند ریسک کرده و نظر خودشان را مستقیم بیان کنند. صحبت های مبهم، نامفهوم و سربسته درباره علت ناراحتی مان، یکی دیگر از این روش هاست.

به جای آنکه رک باشیم و بگوییم از چه موردی ناراحت هستیم؛ ممکن است ده ها حرف دیگر بزنیم تمامی این راهکارها بسیار فریبکارانه بوده و باعث خواهد شد، مردها احساس کنند زن ها آنها را بازی می دهند. این موضوع بسیار آنها را عصبانی می کند. بیشتر مردها اظهار می کنند که از اینکه همسرشان به طور مستقیم نمی گوید از چه موردی ناراحت است عصبانی می شوند آنها می گویند متنفرند از اینکه خانم ها «به در می گویند تا دیوار بشنود»؛ آنها می گویند با این روش احساس احمق بودن می کنند زیرا زن ها آنقدر آنها را ساده می دانند که می توانند بازی شان دهند. با مرد زندگی تان رک و راست باشید. با این روش، آنها هدف از مکالمه را خواهند فهمید و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهند کرد.


افتضاح


کلاس دوم

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

معمولا زنان هنگامی که شعله‌های عشق کم سو می‌شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می‌گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می‌دانند و زمانی قسمتی از تقصیر‌ها را شخصا گردن می‌گیرند که همسرشان از آن‌ها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می‌شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

معمولا زنان هنگامی که شعله‌های عشق کم سو می‌شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می‌گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می‌دانند و زمانی قسمتی از تقصیر‌ها را شخصا گردن می‌گیرند که همسرشان از آن‌ها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می‌شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

به گزارش ايسنا موفقیت نوشت: در این مطلب رازهایی را با شما خانم‌ها در میان می‌گذاریم که شما را در رسیدن به زندگی زناشویی ایده آلی که در ذهنتان پرورش داده‌اید یاری می‌رساند. آیا از زندگی مشترکتان رضایت کامل دارید یا احساس می‌کنید از بعضی جهات باید تغییراتی در روابطتان ایجاد کنید؟ در هر صورت راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید. این راهکار‌ها حتی در روابطی که به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند نیز موثر هستند. مطمئن باشید می‌توانید نیروی جدیدی در زندگیتان ایجاد کنید.
چطور باید با مردها رفتار کرد

معمولا زنان هنگامی که شعله‌های عشق کم سو می‌شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می‌گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می‌دانند و زمانی قسمتی از تقصیر‌ها را شخصا گردن می‌گیرند که همسرشان از آن‌ها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می‌شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

عشق میان زن و شوهر هرگز نمی‌میرد مگر زمانی که زوجین با رفتار نادرست خود آن را کمرنگ و خاموش کنند. معمولا اگر زن نتواند رفتار درست و بجایی با همسرش داشته باشد مرد نیز عشق خود را پنهان کرده و کم کم عشق زندگی ناپدید می‌شود.

آگاهی از نکات زیر به زنان کمک می‌کند دریابند چگونه می‌توانند مجددا عشق را به زندگی مشترک خود بازگردانند.

۱) راز اول: همسر شما نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی شما را برآورده کند

بیشتر مواقع مردان از همسرشان فاصله می‌گیرند چون احساس می‌کنند زن فشار زیادی بر او وارد کرده و مرد را برای برآوردن نیازهای عاطفی‌اش تحت فشار قرار داده است. هنگامی که مرد نمی‌تواند انتظارات همسرش را برآورده کند احساس شکست و ناکامی می‌کند و چون زن عامل اصلی ایجاد این احساس است مرد ناخودآگاه از همسرش فاصله می‌گیرد.

جالب اینجاست که در این میان زن، شوهرش را مقصر دانسته و حتی به فکر ترک زندگی مشترک افتاده و زندگی مشترکی که به دلیل اشتباهات ناآگاهانه خودش با مشکل مواجه شده را‌‌ رها می‌کند. گاهی زنان انتظاراتی از همسرشان دارند که نه تنها شوهرشان بلکه هیچ مرد دیگری نیز قادر به برآوردن آن انتظارات نیست و فقط خداست که می‌تواند چنین زنانی را قانع سازد.

توجه به همین نکته ساده و کوچک بسیاری از زندگی‌ها را از جدایی نجات می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه هرگز از شوهرتان انتظار نداشته باشید مانند یک غیب گو از انتظارات و نیازهای شما مطلع شود. واقع بین و عادل باشید و انتظارات بجایی از همسرتان داشته باشید و این انتظارات را به موقع به همسرتان بگویید و هرگز او را تحت فشار نگذارید.

اجازه دهید آزادی عمل داشته باشد تا بتواند از روی میل باطنی آنچه را که می‌خواهید انجام دهد. هر مردی روی کره زمین هنگامیکه بیش از حد تحت فشار قرار بگیرد ناچار است سر به بیابان بگذارد.

۲) راز دوم: همسرتان نیز نیازهایی دارد که درست به اندازه نیاز خود شما اهمیت دارند

توجه به این نکته بسیار مهم است. به یاد داشته باشید مردان نیز مانند زنان نیازهای احساسی دارند که به اندازه نیازهای زنان مهم هستند. معمولا تصور نادرستی وجود دارد که چون زنان در مقایسه با مردان، موجودات لطیف‌تر و حساس تری هستند نیازهای احساسی بیشتر و مهمتری دارند و مردان چون موجودات خشنی هستند هیچگونه نیاز عاطفی نداشته و یا اگر داشته باشند برآوردن آن‌ها چندان اهمیتی ندارد.

زنان هنگامی که می‌بینند همسرشان به نیازهای آن‌ها بی‌توجه بوده و نتوانسته کاری که خواسته‌اند را انجام دهد به او بی‌توجه و بی‌محبت می‌شوند. اینجاست که مردان از همسرشان فاصله می‌گیرند چون احساس می‌کنند آنگونه که باید با احترام با آن‌ها برخورد نشده و به یاد داشته باشید حفظ ارزش و احترام از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای عاطفی مردان است.

بسیاری از مردان در گفته‌های خود اعتراف می‌کنند: وقتی همسرم با جملات سرد و ناشی از بی‌اعتمادی و بی‌محبتی‌اش با من صحبت می‌کند ناخودآگاه مرا از برقراری رابطه گرم ناامید می‌کند. در این مواقع من به غارم پناه می‌برم و ترجیح می‌دهم در تنهایی با خودم خلوت کنم.

زنان باید بدانند اگر همسرشان را یکی از دوستانشان تصور کنند، با این شیوه رفتاری هرگز نمی‌توانند همسر (دوستشان) را برای مدت طولانی در کنار خود داشته باشند. زنان در محیط کار، با دوستان، اقوام و حتی فرزندانشان روابطی گرم و صمیمانه برقرار کرده و با آن‌ها گرم و مهربانانه صحبت می‌کنند اما هنگام برخورد با همسرشان ناگهان فرد دیگری می‌شوند. این اصلا عادلانه نیست، چگونه از کسی که با او رفتار درستی ندارید انتظار واکنشی گرم و عاشقانه و بدون اشتباه دارید؟!

یکی دیگر از نیازهای بسیار مهم مردان که حتی از نیاز آن‌ها به احترام و عشق مهم‌تر است این است که همسرشان را سرحال و خوشحال ببینند. زنان باید بدانند برای مردان هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که ببینند همسرشان افسرده و ناامید است، چرا که مردان با دیدن این حالت احساس می‌کنند فردی بی‌لیاقت و ناتوان هستندکه نتوانسته‌اند همسرشان را شاداب نگه دارند. مردان خود را عامل اصلی خوشحالی و ناراحتی‌های همسرشان می‌دانند.

۳) راز سوم: مردان دوست دارند رهبر خانواده باشند

راز سوم این است که زنان باید بدانند مردان ذاتا دوست دارند رهبر ومدیر خانواده باشند وهنگامی که زنی این واقعیت را نادیده می‌گیرد مشکل بروز می‌کند. برای مردان بسیار دردناک است که ببینند همسرشان آن‌ها را نادیده گرفته و خودرا رهبر و مدیر خانه می‌داند.

زنان نباید طوری رفتار کنند که مردان احساس کنند آن‌ها برتری خود را به رخ می‌کشند. حتی اگر از جهات مختلفی از همسرتان بر‌تر هستید هرگز این نکته را به رخ او نکشید. گام به گام با همسرتان پیش نروید، یک قدم عقب‌تر از او بایستید، اجازه دهید همسرتان بداند شما به او به عنوان رهبر خانه باور دارید. این یک قدم کوچک، تاثیر بزرگی در بهبود زندگی زناشویی شما ایفا می‌کند.
چطور باید با مردها رفتار کرد

۴) راز چهارم: بیشتر مردان از صمیم قلب می‌خواهند زندگی موفق و پرباری داشته باشند

برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می‌کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می‌کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می‌کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند.

مردان دوست دارند همسرانشان را خوشحال کنند، دوست دارند اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کنندو صحیح‌ترین کار‌ها را انجام دهند. در چنین وضعیتی وظیفه زنان است که با ایجاد جو احساسی سالم و مناسب مردان را در انجام این کار‌ها یاری داده و آن‌ها را تشویق کنند تا همچنان به زندگی مشترکشان متعهد باقی بمانند.

سال هاست که جامعه، مردان را موجوداتی بی‌قید و بی‌توجه به تعهدات در زندگی مشترک معرفی کرده است و همین امر علت بروز مشکلات بسیاری در روابط زناشویی شده است. به خصوص در دهه‌های گذشته بسیار می‌شنویم که علت نارضایتی و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی مستقیما به اشتباهات مردان بازمی گردد.

متاسفانه چنین نظریاتی مردان را به انزوا و گوشه گیری و در بسیاری مواقع بدخلقی کشانده است، اکنون زمانی است که دریابیم نتیجه چنین افکار و نظریاتی فقط سرد‌تر شدن روابط و دور شدن زن و شوهر از یکدیگر است. البته به یاد داشته باشید که زنان نیز هرگز عمدا مرتکب چنین اشتباهاتی نشده‌اند و آن‌ها هرگز نمی‌دانستند رفتارشان چه اثر بدی بر همسرشان می‌گذارد، در واقع بیشتر اشتباهات زنان کاملا ناآگاهانه و غیرعمدی بوده و هست.

باید کمی به زنان آگاهی داده شود تا دریابند رفتار و گفتار آن‌ها چه آثار و پیامدهایی در رفتار مردان بر جای می‌گذارد. نتایج آزمایشات محققان بر روی هزاران زوج، نشان می‌دهد که ایجاد اندکی آگاهی در زوجین نتایج شگفت آوری در روابط آن‌ها با همسرانشان ایجاد می‌کند.


۵) نکته آخر:

زمانی که زوجین سعی دارند در طرف مقابل احساس رضایت و خوشحالی ایجاد کنند بخش اعظم مشکلات به سادگی برطرف می‌شود. سعی کنید برای ایجاد عشق و پایداری آن در زندگی مشترکتان از هیچ تلاشی دریغ نورزید و مطمئن باشید با ایجاد اندکی تغییر در رفتارتان می‌توانید همسرتان را به بهترین مرد کره زمین مبدل کنید.


انتهاي پيام

بسیار جالب بود.

جستجو در سایت

مردها عاشق زنها یا دخترانی می شوند که بتوانند مطابق میل و سلیقه آنها رفتار کرده و آداب سخن گفتن با انها را بدانند.  این روزها خانم ها تصورات غلطی از رابطه زناشویی پیدا کرده اند و فکر می کنند هر چه می گویند همسرشان باید اطاعت کند و موظف است که مانند غول چراغ جادو کلیه ی آرزوهای قلبی آنها را برآورده سازد.باید توجه داشت که وقتی مردها یک چنین رفتار ناخوشایندی را از سوی همسر خود مشاهده کنند، یک دیوار دفاعی در مقابل او می سازند تا در امان بمانند و حتی الامکان خود را از خانم دور نگه می دارند. اگر انتظار دارید که او مانند یک پرنسس با شما رفتار کند، شما هم باید مثل یک شاهزاده با او رفتار کنید. البته قرار نیست همه چیز به طور ۱۰۰% ایده آل و مطابق میل شما باشد، اما سعی کنید با همسر خود در نهایت احترام، ادب، عشق و سپاس برخورد کنید. در شرایط سخت با او همگام بوده، یار و یاورش باشید، و در دشواریها دلداری اش دهید.

موفقیت یک ارتباط به تلاش طرفین در لحظه لحظه ی زندگی بستگی دارد. این چنین نیست که فقط چند ماه اول زندگی برای بهبود روابط زحمت بکشید و سپس دست از تلاش برداشته همه چیز را به حال خود رها کنید و انتظار داشته باشید که زندگی مشترک مطبوعی پیش رویتان قرار بگیرد. روزها از پس هم می گذرند و زوجین با پستی و بلندی های بسیار زیادی مواجه می شوند و باید همگام با هم از آنها عبور کرده و به یکدیگر کمک کنند. باور کنید پاداشی که از این همیاری عایدتان می شود، ارزش تحمل مرارت ها را دارد. در این شرایط خانم ها به ویژه باید توجه داشته باشند که در برابر مشکلات واکنش خام و ساده لوحانه از خود نشان ندهند و خود را در شرایطی قرار ندهند که بعداً موجبات پشیمانیشان را فراهم آورد. اگر پا به پای شوهرتان قدم بردارید و در حل مشکلات همراهی اش کنید، و از خود لطف، مراعات، و دلسوزی نشان دهید، او از هر زمان دیگر شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

آیا احساس می کنید که شوهرتان مطابق میل شما عمل نمی کند؟ چرا نگاهی به کارهای خودتان نمی اندازید! شاید برخورد درستی با او ندارید و نمی توانید احتیاجات و انتظاراتش را برآورده سازید.چطور باید با مردها رفتار کرد

آقایون پیش از هر چیز انتظار دارند همسرشان با آنها دوست باشد، و شرایط و موقعیتشان را به خوبی درک کند. اگر می خواهید در ارتباط خود موفق باشید و همسرتان را از خود راضی نگه دارید به نکات زیر توجه کرده و آنها را در زندگی خود به کار بندید، آنوقت متوجه تغییرات بزرگی خواهید شد.

تصمیمات او را جدی تلقی کنید

این مورد به عنوان یکی از بزرگترین مباحث مشکل آفرین در روابط محسوب می شود. خانم ها دوست دارند همه چیز مطابق میل خودشان باشد. ولی توجه داشته باشید که نمی بایست نسبت به خواست ها و نیازهای همسرتان بی توجهی نشان دهید. بهتر است با این حقیقت روبرو شوید: اگر احساس می کنید که با او همفکر نیستید، پس در وهله اول چرا پیشنهاد ازدواج او را قبول کردید؟ باید به همسر خود احترام بگذارید؛ اگر قرار باشد تمام مدت به او بی توجهی کنید، برای حرف هایش ارزش قائل نشوید، او را کوچک و خوار کنید و صرفاً در مورد تمام مسائل شکایت کنید، مطمئن باشید که زندگی شما دوام پیدا نخواهد کرد. باید به او اجازه دهید که مرد خانه باشد.

به خاطر دلخوری های فردی او را از رابطه جنسی محروم نکنید

اگر از دست او ناراحت هستید، بهتر است مشکلات خود را با گفتگو حل و فصل نمایید. خودتان قضاوت کنید: در یک ماه گذشته چند مرتبه به دلایل واهی از قبیل اینکه خسته ام، سر درد دارم، و یا حوصله ندارم همسرتان را از خود رانده اید؟ مطمئناً تعداد دفعات آن زیاد است. خانم ها موظف هستند که بدون توجه به مسائل جانبی کلیه نیازهای همسرشان را برآورده سازند.

مشوق او باشید

خانم ها به راحتی این کار را در مورد دوست های دختر خود انجام می دهند. کاری می کنند که احساس خوبی در آنها ایجاد شده و اعتماد به نفسشان افزایش پیدا کند. از عباراتی نظیر: “تو فوق العاده شده ای، این رنگ خیلی بهت میاد، شوهرت باید افتخار کند که با دختری مثل تو رابطه برقرار کرده، و …” استفاده می کنند. اما کمتر اتفاق می افتد که در مورد همسر خود این کار را انجام دهند. شاید به آن دلیل باشد که تصور می کنند ضمیر آقایون غیر قابل نفوذ است. حقیقت اینجاست که آنها هم مثل دوست های دختر شما ضمیر حساس و شکننده ای دارند و گاهی به قوت قلب دادن های شما نیازمند می شوند. بنابراین اگر ترفیع رتبه گرفت و در شغلش به مقام بالاتری دست پیدا کرد، به افتخارش جشن بگیرید و به او یادآوری کنید که ارزش و لیاقتش را داشته است؛ به علاوه اگر تی شرت مورد علاقه اش را پوشیده بود به او بگویید: “خیلی خوش تیپ شده ای”.

به زیبایی خودتان اهمیت بدهید

بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ مردها به هیچ عنوان به دنبال خانم های مانکنی که تنها ۴۰ کیلو وزن دارند نیستند. آنها تمایل دارند همسری برای خود برگزینند که از نظر جسمانی قدرت داشته باشد و بتواند در آینده مادر مناسبی برای فرزندانشان باشد. با این وجود از شما انتظار دارند که به ظاهر خود اهمیت بدهید و به خودتان برسید. لباس های زیبا و تمیز بپوشید. موهایتان را مرتب کنید و در مجموع ظاهرتان را آراسته نگاه دارید.

قابل اعتماد و وفادار باشید

مردها به دنبال زن هایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کرده و رویشان حساب باز کنند. حقیقت اینجاست که برخی از خام ها رازدار نیستند و کمتر اتفاق می افتد که همسرشان حرف های دل خود را نزد آنها بازگو کند. مردها زنی را می خواهند که قابل اعتماد باشد و تا آخر عمر خود به او وفادار باقی بماند و در شرایط سخت زندگی همراهی اش کند. آنها می خواهند همسرشان نسبت به آنها متعهد و مسئول باشد.

از سرزنش دست بردارید و به او احترام بگذارید

چه چیزی باعث می شود که برخی از خانم ها احترام مردی که با او ازدواج کرده اند را نگه ندارند؟ وقتی فرد به شخص مقابل احترام می گذارد گویی به خودش احترام گذاشته به ویژه زمانیکه طرف مقابل همسرش باشد. او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید و دائماً تصمیماتش را به باد انتقاد نگیرید. آقایون خانمی را می خواهند که منطقی باشد، در شرایط عصبانیت خود را کنترل کرده و با بحث منطقی به دعوا خاتمه دهد.

اجازه دهید از شما پشتیبانی و حمایت کند

خداوند مرد را حامی زن آفریده است. آقایون از انجام این کار لذت برده و احساس خوبی پیدا می کنند. برخی از خانم ها زیاد از حد مستقل هستند و تصور می کنند که اگر مردی بخواهد از آنها حمایت کند شخصیتشان زیر سوال می رود. آنها کلاس کاراته می روند و لباس های مردانه می پوشند، ولی با اینحال باز هم احساس ضعف می کنند. اگر به ازدواج و زندگی مشترک اعتقاد دارید، پس چرا نمی خواهید قدرت طبیعی یک مرد را قبول کنید؟

خوش اخلاق باشید

آقایون به دنبال همسری هستند که شخصیت زنانه اش شکل گرفته باشد، مهربان باشد، مرتباً داد نزند و از او ایراد نگیرد. اکثر مردها در زندگی خود به دنبال “آرامش” هستند، می خواهند اوقات خوشی را داشته باشند، و از زندگی لذت ببرند، بنابراین خوش مشرب باشید، به سرعت عصبانی نشوید، و داد و فریاد کردن را هم به کلی فراموش کنید.

بگذارید با خودش خلوت کن

آقایون نیاز دارند که مدتی را به دور از شما بگذرانند، پس فضای لازم را به آنها بدهید تا ذهن خود را متمرکز کرده و افکار خود را منسجم سازند. شاید بخواهند زمانی را با دوستان خود بگذرانند و سرگرمی های مورد علاقه شان را انجام دهند. این کار احساس خوبی در آنها ایجاد می کند و سبب می شود که بعداً سرحال تر و با نشاط تر شوند، و آیا این همان چیزی نیست که شما انتظار دارید؟ زمانیکه روز سختی را پشت سر می گذارند، مانند خانم ها تمایلی به صحبت کردن در مورد آن ندارند! اگر از شما درخواست کرد که او را راحت بگذارید، بهتر است که این کار را انجام دهید، اما قبل از بیرون آمدن از اتاق ابتدا او را در آغوش بگیرید نوازشش کنید و سپس او را تنها بگذارید.

اجازه دهید خودش باشد

برای برخی از خانم ها سخت است که شوهرشان را همانگونه که هست، بپذیرند و دوست بدارند. بیشتر خانم ها تمام مدت در تلاش هستند که مدل مو، طرز لباس پوشیدن، شغل و حتی دوستان شوهر خود را عوض کنند و آنها را مطابق با معیارهای فردی خود تعدیل نمایند. چرا به جای حرص خوردن آنها را همانگونه که هستند قبول نکرده و از زندگی لذت نبریم؟

غذای های مورد علاقه اش را درست کنید

ممکن است از مادر بزرگ های خود شنیده باشید که راه رسیدن به قلب مردها از شکمشان می گذرد! غذای مورد علاقه اش را درست کنید و یک میز شام رمانتیک برایش بچینید. روی میز شمع روشن کنید. زمانیکه او خسته از کار روزانه به خانه باز می گردد و با این صحنه مواجه می شود کاری جز در آغوش گرفتن و بوسیدن شما نخواهد کرد.

چیزی که نیاز دارد را برایش بخرید

خوب منظور ما این نیست که برایش یک بنز یا ویلا بخرید! یک هدیه کوچک و در عین حال کارامد کفایت می کند. به عنوان مثال اگر زمستان در راه است و لباس گرم ندارد، بافتن یک دستکش یا شالگردن کار خودش را می کند.

از او بخواهید که کمکتان کند

در روزها تعطیل که در خانه هستید و برنامه تفریحی ندارید از او بخواهید که در کارهایی که انجامش برایتان اندکی دشوار است به شما کمک کند. با این کار هم وقتتان پر می شود و هم احساس مردانگی بیشتری به او دست می هد. به عنوان مثال می توانید از او خواهش کنید که در گلکاری باغچه به شما کمک کند.

فعالیت های دو نفره انجام دهید

ببینید همسرتان به چه کارهایی علاقه دارد و بعد با هم برای انجام آنها برنامه ریزی کنید. اگر علاقمند به فعالیت های ورزشی است می توانید به کوهپیمایی بروید و اگر اهل موسیقی و هنر است می توانید به تماشای تئاتر و یا کنسرت بروید.

ببینید به چه چیزهای علاقه دارد و چه چیزهای را دوست ندارد

هر کس دوست دارد زندگی اش را آنطور که می خواهد اداره کند و خودش نقش اول زندگی اش را بازی کند. بنابراین مهم است بدانید که او به چه چیزهایی علاقه دارد و از چه چیزهایی دوری می کند. سعی کنید کارهایی که دوست ندارد را انجام دهید.

افکار و تمایلات خود را با او در میان بگذارید

نباید انتظار داشته باشید که او به صورت اتوماتیک همه افکار شما را حدس بزند. خیلی راحت هر چه را که در ذهن خود دارید با آنها در میان بگذارید. آنوقت دیگر غصه نمی خورید که چرا روز ولنتاین به رستوران مورد علاقه تان نرفتید، و یا اگر به من اهمیت می داد می آمد و کامپیوترم را درست می کرد. باور کنید که ناامیدی ها شما تنها با بازگو کردن افکارتان پایان می پذیرند، روز ولنتیان شما را به رستوران مورد علاقه تان می برد، و با یک آنتی ویروس کلیه مشکلات کامپیوتر شما را حل خواهد کرد.

به او عشق بورزید

شاید این مسئله بسیاری از خانم ها را متعجب کند، اما آقایون هم دوست دارند که عاشق شوند و در مقابل عشق دریافت کنند. خیلی از خانم ها تصور می کنند که اگر با همسر خود سرد و بی احساس برخورد کنند بهتر است. متاسفانه تفکر نادرستی است؛ تا جایی که می توانید خود را نسبت به او علاقمند نشان دهید چراکه آقایون به دنبال همسری هستند که به آنها علاقه داشته و مجذوبشان باشند.چطور باید با مردها رفتار کرد

به هر حال می توان گفت مردها به طور کلی به دنبال زنی هستند که بتوانند زندگی خود را با او قسمت کنند، لذت ببرند و در کنار هم به آرامش برسند. در جوامع کنونی نقش اجتماعی زنها در حال شکل گیری است و همه روزه از قدرت بیشتری برخوردار می شوند. با این وجود یادتان نرود که رقص تانگو نیاز به دو نفر دارد!

منبع: سایت مردمان

بازنشر در پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


8741


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232352046


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چطور باید با مردها رفتار کرد
چطور باید با مردها رفتار کرد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *