چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

 
helpkade
چطور با مرد لجباز رفتار کنیم
چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

لجبازی خصوصیت شخصی است که باعث سرزدن رفتارهای بچگانه در بزرگسالان می شود. در زندگی مشترک وقتی پای لجبازی همسر به میان می آید حل مشکلات زناشویی کمی دشوار به نظر می رسد. برخی از زوجین در سالهای ابتدایی ازدواجشان برای نشان دادن قدرت خود به یکدیگر بازی خطرناکی را به نام لجبازی در پیش می گیرند. این افراد می پندارند که اگر مطابق میل همسر خود عمل کنند، باید تا آخر عمر حرف شنو و مطیع همسرشان شوند.

اگر بین زوجین لجبازی ایجاد گردد و هیچکدام از موضع خود پایین نیایند ، زندگی آنان رو به تعارض خواهد رفت و با به دنیا آمدن فرزند کار بسیار مشکل تر می شود و فرزند دچار اختلالات اضطرابی می گردد. اما بهترین رفتار هنگام مواجه شدن با لجبازی همسر چیست ؟

عدم خود باوری و نداشتن اعتماد به نفس

از علت های که سبب ایجاد لجبازی می شود عدم خود باوری و نداشتن اعتماد به نفس کافی است زیرا افرادی که دارای اعتماد به نفس کافی نیستند سعی دارند به صورت لجبازی اقتدارشان را به دیگران نشان دهند.

لحن صحبت کردن و گفت و گوی طرفین

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

یکی دیگر از عواملی که می تواند سبب لجبازی گردد لحن صحبت کردن و گفت و گوی طرفین است زیرا در برخی مواقع لحن صحبت خانم و یا آقا بسیار تند و با کنایه است، که ممکن است طرف مقابل را بر سر لج بیاندازد.

اگر همسر لجبازی دارید باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان سر لج نیفتد و با شما لجبازی نکند.

سکوت کنید

بهترین برخورد با لجبازی همسر، در لحظه اول سکوت کردن می باشد زیرا در صورت خشمگین شدن در برابر این حالت لجبازی همسر بیشتر و بیشتر می شود. پس بهتر است در هنگام ایجاد حالت لجبازی در همسرتان، در آن لحظه با او مدارا نمایید.

از کلمات منفی استفاده نکنید

استفاده از لحن و کلمات منفی و همراه با کنایه تنها منجر به بالا رفتن لجبازی همسرتان می شود.دوستانه و با لحنی محبت آمیز با او صحبت کنید.

بحث نکنید

در زمانی که همسرتان به لجبازی با شما پرداخت ، با او بحث نکنید تا عصبانی نشود.

او را به آرامش دعوت کنید

در لحظه لجبازی ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و بخشمگین نشوید و سپس سعی کنید همسر لجبازتان را به آرمش دعوت کنید.

از همسرتان درست انتقاد کنید

ویژگی های منفی همسرتان را طبق مهارت های انتقادپذیری به او بگویید و او را تحقیر نکنید زیرا اگراو متوجه تحقیر از طرف شما شود ، لجبازیش بیشتر و بیشتر می شود.

در موقعیت مناسب از همسرتان انتقاد کنید

در یک موقعیت مناسب که همسرتان در شرایط جسمانی و روحی متعادل قرار دارد به گفتن ویژگی های منفی همسرتان بپردازید و ویژگی های منفی او را بیان کنید.

در مواقع عصبانیت همسرتان با او صحبت نکنید

اگر هنوز همسرتان عصبانی است تا زمان فروکش شدن عصبانیتش درباره موضوعی که لجبازی همسرتان را برانگیخته کرده است، صحبت نکنید.

اعتماد به نفس همسرتان را بالا ببرید

تمرین کنید که ویژگی های مثبت همسرتان را به او یاد آوری کنید تا اعتماد به نفسش بالاتر برود.

در انجام کارهای مثبت تحسینش کنید

همسرتان را به دلیل انجام دادن کارهای مثبت، هر چند کارهای کوچک و کم اهمیت تر، تحسین کنید.

نیازهای روانی- اجتماعی همسرتان را برآورده کنید

نیازهای روانی- اجتماعی همسرتان را شناسایی کنید و آنها را برورده سازید.

اجازه دهید همسرتان تخلیه هیجانی شود

اگر در حالت لجبازی همسرتان مدت طولانی را به بحث کردن و حرف زدن پرداخت، اجازه بدهید که کامل حرفهایش را بزند تا تخلیه هیجانی بشود.

یک فعالیت آرامبخش انجام دهید

اگر تحمل لجبازی همسرتان را ندارید ، برای رسیدن به آرامش نسبی فعالیت آرامبخشی مانند دوش گرفتن؛، تنفس عمیق یا ریلکسیشن را انجام دهید

به شیوه درست گفتگو کنید

مهارت های صحیح صحبت کردن را که پیش از این در نمناک گفتیم یاد بگیرید وبه شیوه درست گفتگو کنید.

جمله ها را با فاعل من شروع کنید

جملاتتان را در صحبت کردن با همسرتان با تو آغاز نکنید زیرا فاعل تو، مقصر بودن و یا سرزنش کردن را نشان می دهد پس بهتر است جمله ها با فاعل من آغاز شود.

گاهی بی توجهی

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

برخی مواقع اهمیت ندادن به نظرات او برای دانستن نا پسند بودن رفتارش لازم است. البته درباره مسائل بااهمیت چنین اقدامی انجام ندهید.درباره مسائل جزئی گاهی نظر خودتان را اعمال کنید تا به تدریج به او نشان دهید که هر کس نظرهای خودش را دارد و حق دارد نظرش را در زندگی اعمال کند. 

 

فردی که دچار لجبازی شده است، همانند یک کودک می شود و حرف حرف خودش است و هیچ چیز جلودار او نمی باشد.

وقتی لجبازی بین زن و شوهر اتفاق بیافتد، اگر هیچ کدام از آن ها سعی نکنند که این مشکل را بر طرف کنند، زندگیشان رو به تعارض می رود. قضییه وقتی حادتر می شود که در این میان فرزندی هم وجود داشته باشد، که دیگر کار بسیار بسیار سخت تر می شود و آن فرزند هم ممکن است دچار اختلالات اضطرابی شود.

نمی توانیم همسر لجبازمان را دور بیندازیم، بلکه با رعایت برخی نکات زندگی، رابطه مان به مراتب شیرین تر می شود. اول از همه باید یادمان باشد که در برابر لجبازی های همسرمان مقابله به مثل نکنیم، چراکه اگر روی دور لج و لجبازی بیفتیم روز به روز روابطمان بد و بدتر می شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد.

بهتر است وقتی همسرمان عصبی و بداخلاق است جواب حرف های تند و نیش دارش را ندهیم، بحث نکنیم و او را به آرامش دعوت کنیم. در واقع اگر همیشه خواسته هایمان را در آرامش با همسر لجبازمان در میان بگذاریم روابطمان لحظه به لحظه بهتر می شود و به تدریج به همه مطالبات مان در زندگی مشترک دست می یابیم. به عبارتی «زبان خوش، مار را از لانه بیرون می آورد».چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

در واقع کسی که لجبازی می کند معمولا خودش می داند که حق با او نیست، اما هیچ وقت نمی خواهد به این مسئله اعتراف کند، بنابراین بهتر است ما هم به بحث و جدل دامن نزنیم و سعی کنیم با دعوت کردن همسرمان به آرامش آبی روی آتش بریزیم.

اگر همیشه اشتباهات همسر لجبازمان را با احتیاط و مهربانی عنوان نکنیم او احساس می کند که مورد توهین قرار گرفته و در حال تحقیر شدن است، به همین خاطر ممکن است روی لجبازی اش پافشاری کند، ایراد خود را نپذیرد و رویه اش را تغییر ندهد. در واقع باید قبول کنیم که هیچ فرد لجباز و یک دنده ای یک شبه و بدون همراهی و پشتیبانی اطرافیانش اصلاح نمی شود و گاهی حتی ممکن است به خاطر نادیده گرفته شدن روز به روز گزنده تر رفتار کند.

بهتر است اگر با فرد لجبازی ازدواج کرده ایم تا جایی که می توانیم همسرمان را عصبانی نکنیم و حداقل کارهایی که می دانیم او دوست ندارد را انجام ندهیم. همچنین به یاد داشته باشیم که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و ریشه لجبازی را می خشکاند.

هیچوقت نباید از یاد ببریم که اولین و مهم ترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز مدارا کردن است و گاهی همسرمان لجبازی می کند فقط برای این که احساس می کند ما خود را از او برتر می دانیم، بنابراین اگر چنین چیزی را احساس کردیم بهتر است در رفتار و لحن خود تجدیدنظر کنیم.

بلاگ » زندگی مشترک » ۱۱ راه برخورد با همسر لجباز

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

mamnoon az matalebe khoobeton

مشورپی عزیز از حسن توجه شما متشکریم.

b nazaram inke ma betoonim tafavotaye raftari va shakhsiatie hamsaremoon ro be dorosti befahmim va dark konim mitoone ta mizane khoobi lajbazi ro kam kone

بله دوست عزیز دقیقا همینطوره. درک تفاوت های رفتاری و شخصیتی طرف مقابلمون، نشان دهنده ی بلوغ هیجانی و اجتماعی ماست.
از همراهی شما ممنونیم.

بهمن ۹, ۱۳۹۷

بهمن ۹, ۱۳۹۷

بهمن ۹, ۱۳۹۷

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

جستجو در سایت

نحوه برخورد با شوهر لجباز و عصبی

خانمی۳۳ساله‌ام. ازهمسرم ۸ سال بزرگترم. در ابتدای ازدواج دوستش داشتم و به او محبت می‌کردم اما بتدریج رفتارهایی نشان داد که سرد شدم. بسیار لجباز و عصبی است کمی هم غرور دارد با توجه به سنش چه کنم که رابطه‌ای خوب با او داشته باشم و همدیگر را درک کنیم .

اول باید جواب این سوال را به خودتان بدهید که چه شد که با او ازدواج کردید؟ یعنی دانستن اینکه در ازدواج با وی چه می‌خواستید مسئله مهمی است . چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

می‌خواستید مادرش باشید…!

معمولاً یکی از دلایلی که خانم‌ها با پسرهای کم سن وسال‌تر از خود ازدواج می‌کنند، پاسخ گفتن به حس مادرانه‌شان است.

به عبارتی به لحاظ ذهنی شما برای او حکم مادر را دارید و او نقش پسر شما را دارد، بنابراین لجبازی یک پسر در مقابل دستورات یا خواسته‌های مادر امری طبیعی به نظر می‌رسد و لذا موضوع نباید خیلی بغرنج باشد. اما مسئله این است که در عالم واقعیت وی همسر شماست و باید در کار‌ها با شما مشورت کند و از طرفی تامین نیازهای عاطفی و هیجانی شما هم به عهده اوست.

به عبارتی قرار نیست که فقط شما مراعات او را بکنید و فقط شما خود را با رفتارهای او وفق دهید .

زناشویی رابطه‌ای دو طرفه است

رابطه زناشویی یک رابطه متقابل است که در آن هر دو نفر در کنار یکدیگر نیازهای خود را برآورده و در این راستا خدماتی را هم به همدیگر ارائه می‌کنند مثلاً شما انجام امور منزل را به عهده دارید و همسرتان مسئولیت تامین مخارج مالی. لذا او هم به اندازه شما باید نگران این رابطه باشد و برای بهبود آن تلاش کند .

در نتیجه مسئله‌ای که در رابطه شما باید پررنگ شود این است که شما همسر او باشید نه مادرش! اگرچه نگفته‌اید که چند وقت از ازدواجتان می‌گذرد ولی به نظر می‌رسد در این مدت شما بیشتر برای او مادر بوده‌اید تا همسر

به خودتان اطمینان داشته باشید

مسئله مهم دیگر اطمینان به خود است. اینکه شما بزرگ‌تر از او هستید می‌تواند جنبه مثبت هم داشته باشد که از همسرتان تجربه بیشتری در مدیریت رابطه‌تان دارید اما این زمانی مثبت می‌شود که شما به خود مطمئن باشید. سعی کنید در ارتباط با او محکم باشید و تا می‌توانید فراموش کنید که بزرگ‌تر از او هستید. تصور کنید اگر هم سن او یا کوچک‌تر بودید چطور رفتار می‌کردید، گهگاهی هم به این شیوه رفتار کنید. خیلی از مردهای بزرگ‌تر از همسر شما هم، هستند که لجباز یا عصبی باشند، پس لجباز بودن ارتباطی به تفاوت سنی ندارد. مرد لجباز مردی است قدرت طلب که می‌خواهد بزرگی خود را اثبات کند. گاهی اجازه دهید همسرتان بزرگ باشد یا نزد بقیه او را بزرگ کنید.

دوست داشتن مشروط، ممنوع

این را هم فراموش نکنید که حتماً نباید همسرتان‌‌ همان فردی باشد که شما انتظار دارید یا دوستش دارید. یعنی همسر شما می‌تواند گاهی لجبازی کند یا عصبانی شود و شما هنوز او را دوست داشته باشید. به عبارتی دوست داشتن را مشروط نکنید.

اما غرور…

غرور از اعتماد به نفس ضعیف و شکننده می‌آید یعنی کسی مغرور است که خودباوری کمی دارد و غرور نوعی سد دفاعی برای حفظ اعتماد به نفس نداشته است. اگر کاری کنید که اعتماد به نفس همسرتان زیر سوال برود، غرورش بیشتر می‌شود.

منبع : خراسان

 

 

رفتار با شوهر بد اخلاق و عصبی

خانم ها برخورد درست با مرد زندگیتان

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7991


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232351296


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

لجبازی، بازی خطرناکی است که برخی از زوجین به خصوص در سال‌های اول زندگی مشترک برای نشان دادن قدرتشان به یکدیگر در پیش می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند اگر در بسیاری از موارد نظر همسر خود را تأیید کنند و مطابق میل همسر خود عمل کنند، دیگر باید تا آخر عمر حرف‌شنو و مطیع محض او باشند.

جام جم سرا: این استدلال اشتباه باعث می‌شود برخی از افراد حتی زمانی که می‌دانند حق با همسرشان است باز هم مطابق نظر همسر خود رفتارنکنند و به تکرار رفتار اشتباه خود بپردازند، اقدامی که در نظر همسرشان چیزی جز لجبازی نیست. اما مسئله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که همسران این دسته از افراد مهارت رفتار با لجباز‌ها را به خوبی بلد نباشند و حتی برای نشان دادن بد بودن این رفتار آگاهانه مقابله به مثل کنند و با رفتار متقابل سعی کنند رفتار همسرشان را اصلاح کنند غافل از اینکه این کار تنها آتش اختلافات را شعله ور می‌کند.
برخی از افراد دیگر نیز سرزنش و ملامت یا قهر و کینه توزی را در برابر همسر لجباز خود پیش می‌گیرند که هر یک از این رفتار‌ها، به تنهایی می‌تواند صمیمیت و عشق را از زندگی مشترک بزداید.

براستی بهترین شیوه رفتار با همسر لجباز و حرف نشنو چیست؟
حجت الاسلام محمود حسنی‌نژاد، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی، در پاسخ به این سوال راهکارهایی دارد:

چگونه با انتقاد صحیح مانع لجبازی همسرمان شویم

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که زوجین در خانواده‌های متفاوت رشد کرده و تربیت شده‌اند و این تربیت‌های متفاوت سبب اختلاف نظر بین آن‌ها می‌شود؛ بنابراین اختلاف یک امر طبیعی بین همسران است. اما برای اینکه این اختلاف نظر‌ها به معضل در زندگی مشترک تبدیل نشود توصیه‌هایی قابل ذکر است:

انتظارات خود را از همسرتان تعدیل کنید

همانطور که شما از همسرتان توقعات و انتظاراتی دارید او نیز از شما انتظاراتی دارد؛ بنابراین نمی‌توانید بدون درنظر گرفتن انتظارات همسر، از او توقع داشته باشید که از شما حرف شنوی داشته باشد.

از یادآوری نقاط مثبت غافل نشوید

قبل از اینکه از نقاط ضعف همسرتان صحبت کنید نقاط قوتش را یادآوری کنید و قبل از هر انتقادی از او تعریف کنید همچنین در گفت‌و‌گو‌هایتان بیان کنید همانطور که شما از او انتقاد می‌کنید او نیز می‌تواند اشتباهات شما را بیان کند؛ چنین رفتاری سبب می‌شود همسرتان شما را آدم منصفی بداند و پذیرش بیشتری نسبت به حرف شما پیدا کند.

اعتدال را رعایت کنید

از همسرتان زیاد انتقاد نکنید؛ زیرا سبب می‌شود از اهمیت حرف شما کاسته شود. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «وقتی حرفی زیاد تکرار شود از ارزشش کاسته می‌شود.» لذا بعد از یک تذکر، به او فرصت فکر کردن بدهید و تذکرات خود را به طور مداوم تکرار نکنید.

از رفتار انتقاد کنید نه از شخص

به جای انتقاد از خود شخص از کار او انتقاد کنید، یعنی خود شخص را نکوهش نکنید بلکه عمل او را مورد انتقاد قرار دهید.

تلافی ممنوع

اگر همسرتان لجبازی می‌کند شما با لجبازی رفتار او را تلافی نکنید و با توجه به اینکه در ابتدای راه هستید، دقت کنید لجبازی در زندگی و رابطه شما به عادت تبدیل نشود.

خودتان و همسرتان را بشناسید

شناخت خود را نسبت به همسرتان بالا ببرید و سعی کنید درباره خودتان نیز به او اطلاعات بدهید و خط قرمز‌ها و ایده آل‌های زندگیتان را برای او بیان کنید و لازم است تعریف و نظر خودتان درباره مسائل مختلف زندگی را با تعریف همسرتان مقایسه کنید؛ زیرا واژه‌ها و مصداق‌ها در افراد مختلف، تفاوت دارد. به عنوان مثال ممکن است تعریف شما از تجملات با آنچه همسرتان در ذهن دارد متفاوت باشد.

تفاوت‌ها را بپذیرید

به تفاوت‌های بین زن و مرد توجه داشته باشید. با مطالعه کتاب‌هایی که در این زمینه، وجود دارد می‌توانید آگاهی خود را بالا ببرید. مثلا با توجه به اینکه نیاز اساسی خانم‌ها محبت است، سعی کنید با توجه کردن بیشتر به احساسات همسرتان و افزایش محبت کلامی، صمیمیت بیشتری در زندگی مشترکتان به وجود بیاورید.

این صمیمیت باعث می‌شود همسرتان بیشتر به شما نزدیک شود و به حرف شما اهمیت دهد. وقتی شما به احساسات او اهمیت بدهید او نیز خط قرمزهای شما را زیر پا نمی‌گذارد؛ اما مقابله و مشاجره سبب جریحه دار شدن احساسات طرف مقابل می‌شود و او را به لجبازی وا می‌دارد.
از سوی دیگر مردان نیز دوست دارند تکیه‌گاه خوبی برای همسرشان در مواجهه با مشکلات باشند، پس لازم است زنان حتی اگر تحصیلات یا موقعیت اقتصادی بهتری دارند باز هم در هنگام مشکلات به همسرشان رجوع کنند. این کار باعث می‌شود مردان احساس کنند جایگاه مدیریتی آن‌ها نزد همسر و فرزندانشان محفوظ مانده است. (خراسان)

کد یا شناسه شهاب همان شناسه‌ای است که بانک‌ها مشتری را از طریق آن شناسایی می‌کنند،یعنی برای اشخاص حقیقی کد ملی، اشخاص حقوقی شناسه ملی و برای اتباع خارجی همان شماره فراگیر اتباع خارجی است.

سیاست‌های فرانسه طی سال‌های گذشته تابعی از سازوکارهای دیپلماسی اجبار،‌ همکاری‌های حقوقی و فشارهای سیاسی علیه ایران بوده است.

بیماری‌‌های قابل انتقال از راه تماس جنسی حتی می‌تواند منجر به ناباروری شود

گفت‌وگو با دکتر علی رودگر، از پایه‌گذاران هک رشد کسب‌وکار در ایران که موجب رشد بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و بزرگ‌ مقیاس کشور شده است

گفت‌وگو با علیرضا شجاع نوری، تهیه کننده و بازیگری که از دزدی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، خشمگین است

بازخوانی حماسه مردم آمل در گفت‌وگو با سردار کسائیان

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

لجبازی قاتل زندگی مشترک است

 

لجبازی و یکدندگی خصوصیتی آزاردهنده است که می تواند از کودکی همراه انسان باشد و در بزرگسالی نه تنها خانواده و دوستان را آزار دهد، بلکه زندگی مشترک را هم با مشکل جدی مواجه سازد. اگر نامزد لجباز و کله شقی دارید یا در دوره آشنایی به سر می برید و متوجه خصوصیت لجبازی در طرف مقابل شده اید، بهتر است این مطلب را بخوانید و بعد درباره ازدواجتان تصمیم بگیرید.لجبازی یعنی چی؟لجبازی قاتل زندگی مشترک شما و دردی است مزمن در روابط زناشویی. لجبازی یکی از رفتارهای ناسازگارانه است؛ یعنی پافشاری روی نظرات و عقیده‌های خود و مخالفت با نظرات و عقیده‌های دیگران که این مخالفت گاهی آگاهانه و گاهی ناآگاهانه است. اصولا لجبازی یک نوع رفتار و واکنش نامطلوب است که به صورت‌های مختلف خود را نشان می‌دهد از جمله آسیب رساندن به دیگران، ناسزا گفتن، گریه کردن و فریاد کشیدن، شکستن وسایل، آسیب‌رساندن به خود و دیگران.لجبازها را چطور تشخیص دهیم؟زود عصبانی می شود: فرد لجباز با کوچک‌ترین مخالفتی با خواسته‌هایش به شدت ناراحت و عصبانی می‌شود و شروع به ناسازگاری می‌کند.دلیل‌تراشی می کند: یعنی برای تصمیم های خود، دلایل عجیب و غریب و بی اهمیت می آورد و اشتباهاتش را به گردن دیگران می اندازد.فرافکنی می کند: او لجبازی خود را ندیده می گیرد و آن را به دیگران نسبت می دهد. مثلا می گوید: «تو داری لجبازی می کنی»، «تو من را مجبور به لجبازی می کنی» و…بی قانون است: فرد لجباز کوچک‌ترین مقررات را زیرپا گذاشته و در مقابل آن بی‌اعتنایی می‌کند. قانون برای او تعریف شخصی دارد و هر جا به نفع خودش باشد آن را اجرا می کند.زودرنج و حساس است:  او از اطرافیان توقع بیش از حد دارد با وجود ا ینکه خود را متعهد به انجام سخن دیگران نمی‌داند.ارتباطات اجتماعی ضعیف دارد: بیشتر مواقع تنها بوده و نمی‌تواند ارتباط اجتماعی مناسبی برقرار کند. فرد لجباز دارای خلقی افسرده و مضطرب بوده و افکاری پریشان دارد.اعتماد به نفس کمی دارد: در این افراد پایین بودن اعتماد‌به‌نفس و عدم خودباوری مثبت و پذیرفتن خود واقعی مشهود است هرچند او سعی می کند این واقعیت را کتمان کند.اهل داد و قال است: فرد لجباز شلوغ کاری زیادی می کند و کینه توزی خود را در بوق و کرنا می کند.

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

یکی از آثار منفی لجبازی،اختلاف زوجین می باشد

 

لجبازی خانوادگیبدون تردید روحیات پدران و مادران در فرزندان اثر می‌گذارد. اگر در خانواده نامزدتان بقیه بچه ها هم لجباز هستند یا پدر و مادری لجباز وجود دارد، باید خیلی محتاط باشید. شما وارد خانواده ای خواهید شد که هرکس سر مواضع خود ایستاده و حاضر به درک عقاید دیگران نیست. و این یعنی یک جنگ تمام عیار و تمام ناشدنی.زندگی با یک همسر لجبازجر و بحث‌های زناشویی و اختلاف‌نظرهای همسران مسئله‌ای است که همه زوج‌ها آن را تجربه می‌کنند اما اهداف زوج‌ها با هم در این میان متفاوت است و گاهی خودشان از این موضوع آگاه نیستند. بعضی‌ها دوست دارند هرچه زودتر جر و بحث و بگو مگو را پایان دهند و دوباره آرامش را به رابطه خود بازگردانند و به هر چیزی برای به دست آوردن آرامش متوسل می‌شوند. بعضی‌ها نیز این بگومگوها را میدان جنگی تصور می‌کنند که باید پیروز آن شوند و اینها نیز به هر کاری برای پیروز شدن دست می‌زنند، این افراد با لجبازی تمام بحث را کش می‌دهند و نمی‌خواهند اشتباهات خود را بپذیرند و در برابر هر حرفی جوابی می‌دهند و در برابر هر عملی رفتاری از خود نشان خواهند داد.یکی از آثار منفی لجبازی ، اختلاف زوجین می باشد که سلامت روان اعضای خانواده را تهدید می‌کند. فرد لجوج قدرت تصمیم‌گیری و استقلال فکری مناسبی ندارد و نمی‌خواهد خواسته‌های غیرمنطقی خود را کنار بگذارد. فرد لجباز به نظر دیگران احترام نمی‌گذارد و تنها خواسته خود را می‌بیند. افراد با لجبازی نمی‌توانند راه‌حل‌های مناسبی برای مسائل پیدا کنند و توجیه منطقی را نمی‌پذیرند. هنگام برخورد با مسئله‌ای، زن و مرد باید با لحن مناسب با هم صحبت کنند. زن و مرد هنگام کشمکش باید تعادل و آرامش خود را حفظ کنند تا موضوع مورد بحث منجر به اختلاف بیشتر نشود.چه کنیم؟لجبازی یک خصوصیت اکتسابی است که اگرچه خیلی ها مبتلای آن هستند اما بسیار خطرناک است و می تواند زندگی مشترک را ریشه کن کند. فرد لجباز به بلوغ روانی نرسیده و توانایی کنترل عواطف و هیجانات خود را ندارد. در زندگی چنین فردی تدبیر و فداکاری و درک متقابل جایی ندارد. او به گذشته می چسبد و انتقام جو است. اگر فکر می کنید آنقدر عاشق یکدیگر هستید که ممکن است این روحیه لجبازی تحت الشعاع عشق قرار بگیرد اشتباه می کنید. لجبازی همه زندگی یک فرد را زیر و رو می کند و می تواند همان طور که درباره دیگران اتفاق می افتد، در رفتار با عزیزترین فرد زندگی یک آدم لجباز که شما باشید هم رخ دهد. آدم های لجباز حتی با خودشان هم لج می کنند و مصلحت و منطق و صلاح زندگی شان را قربانی لجبازی با خود یا اطرافیان می کنند.ازدواج با یک فرد لجباز فقط وقتی جایز است که او این روحیه را کنار بگذارد. ترک لجبازی معمولا با همکاری یک روانشناس امکان پذیر است. بنابراین تا طرف مقابل تان درمان نشده، پا توی دهان شیر نگذارید!منبع: زندگی ایده آل

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


مشاوره تلفنی طلاق


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

فردی که دچار لجبازی شده است، همانند یک کودک می شود‎

 

فردی که دچار لجبازی شده است، همانند یک کودک می شود و حرف حرف خودش است و هیچ چیز جلودار او نمی باشد.

 

وقتی لجبازی بین زن و شوهر اتفاق بیافتد، اگر هیچ کدام از آن ها سعی نکنند که این مشکل را بر طرف کنند، زندگیشان رو به تعارض می رود. قضییه وقتی حادتر می شود که در این میان فرزندی هم وجود داشته باشد، که دیگر کار بسیار بسیار سخت تر می شود و آن فرزند هم ممکن است دچار اختلالات اضطرابی شود.چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

 

نحوه رفتار با همسر لجباز

نمی توانیم همسر لجبازمان را دور بیندازیم، بلکه با رعایت برخی نکات زندگی، رابطه مان به مراتب شیرین تر می شود. 

 

در برابر همسر لجباز 

اگر همسر لجبازی  دارید باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان سر لج نیفتد و با شما لجبازی نکند.

 

– اول از همه یادتان باشد که در برابر لجبازی ‌های همسرتان شما لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دور بیفتید روزبه‌ روز روابط‌ تان بدتر و بدتر می ‌شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد.

 

– دوست داشتن مشروط، ممنوع. این را هم فراموش نکنید که حتماً نباید همسرتان‌‌ همان فردی باشد که شما انتظار دارید یا دوستش دارید. یعنی همسر شما می‌تواند گاهی لجبازی کند یا عصبانی شود و شما هنوز او را دوست داشته باشید. به عبارتی دوست داشتن را مشروط نکنید.

 

– مهم ترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز، مدارا کردن است. جر و بحث  زن و شوهرها و اختلاف  نظر های آن ها باعث می شود که گاهی در گفتگو با یکدیگر جانب انصاف را رعایت نکنند. گاهی لحن صحبت زن یا شوهرها باعث می شود که همسرشان لجبازی کند. بنابراین زوج ها باید در گفتار و رفتارشان دقت لازم را داشته باشند و ببینند چه عمل یا رفتارهایی باعث واکنش همسرشان به صورت لجبازی می شود و سعی کنند از آن عمل ها پرهیز کنند.

 

نگذارید لجبازی به عادت تبدیل شود‎

 

– نگذارید لجبازی به عادت تبدیل شود. ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که اگر همسری بعد از چند بار لجبازی به نتیجه مطلوب و خواسته خود برسد، این رفتار برای او به عادت تبدیل خواهد شد؛ بنابراین اگر مرد یا زنی مطمئن است که به درخواست همسرش جواب مثبت خواهد داد بهتر است در همان ابتدا او را به خواسته اش برساند ولی اگر قرار است به هیچ عنوان، کاری را انجام ندهد یک «نه» محکم و البته منطقی به همسرش بگوید و به هیچ وجه از نظرش برنگردد. در خصوص لجبازی باید به یک نکته کوچک، اما بسیار پر اهمیت توجه داشته باشید آن هم این که گاهی اوقات همسر شما لجبازی می کند، فقط برای این که احساس می کند شما خود را از او برتر می دانید. بنابراین اگر احساس کردید که لجبازی همسر شما به این دلیل است، در رفتار و لحن خود با همسرتان تجدید نظر کنید، طوری که او بداند شما اصلا چنین قصدی را ندارید.

 

– مواظب غرورش باشید. غرور از اعتماد به نفس ضعیف و شکننده می‌آید یعنی کسی مغرور است که خودباوری کمی دارد و غرور نوعی سد دفاعی برای حفظ اعتماد به نفس نداشته است. اگر کاری کنید که اعتماد به نفس همسرتان زیر سوال برود، غرورش بیشتر می‌شود.

 

– وقتی همسرتان عصبانی است جواب او را ندهید و با او بحث نکنید. بلکه در آن لحظه او را به آرامش دعوت کنید و همیشه خواسته ‌هایتان را در آرامش به او بگویید. وقتی خودتان نیز عصبانی هستید از جر و بحث بپرهیزید.

  

هیچوقت نباید از یاد ببریم که اولین و مهم‌ترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز مدارا کردن است و گاهی همسرمان لجبازی می‌کند فقط برای این‌که احساس می‌کند ما خود را از او برتر می‌دانیم، بنابراین اگر چنین چیزی را احساس کردیم بهتر است در رفتار و لحن خود تجدیدنظر کنیم.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدیچطور با مرد لجباز رفتار کنیم


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

حمله شدید آیت الله علم الهدی به شجریان!

انتقاد شدید تهیه کننده حامد همایون به گزارش جنجالی ۲۰:۳۰!

چرا مدیران منطقه «سیلیکون ولی» روزه می گیرند؟

ایران اولین کشور حاضر در جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس شد

سرمایه اجتماعی؛ تبر در دستان راسکولنیکوف

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

سفرهای هوایی ایران در انحصار شرکت‌های خارجی است

میلتون فریدمن؛ شریک دیکتاتور یا رفیق آزادی؟

فیلم/ نبوغ کودک ریاضیدان

فیلم/ سلفی های مرگ بار

سینا سرلک از سریال شهرزاد حذف شد!

دانش‌آموز بنیادکودک بورسیه شد

مدیری که ارزش سهام یک شرکت را دو برابر کرد

ترامپ تحریم‌های کوبا را تمدید کرد

همسر نتانیاهو به فساد مالی متهم شد

کشته‌شدن 2نفر براثر 2درگیری مسلحانه در فارس

موش‌ها دختر فرانسوی را در خواب جویدند

حوادث وحشتناک هوایی  

تبلیغ هشدار دهنده برای ترک سیگار  

پیشنهاد آخوندی به رئیس‌جمهور برای تغییر شرایط پرداخت وام مسکن

ترافیک هراز و کندوان نیمه سنگین است

مرغ و تخم مرغ گران می‌شود

کارت اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی هک شد

زمان صدور و هزینه ویزای اربعین

جاده چالوس از ساعت ۱۴ یک‌طرفه می‌شود

تکذیب سقوط یک مسافر به دریا در بندر شهید حقانی

بیادی: آن‌ها که الفبای سیاست نمی‌دانند، دولت را نقد نکنند

کاهش 3 درجه‌ای هوای تهران در روزهای آینده

نامه مازنی به ظریف درباره نسل‌کشی میانمار

روحانی امروز به قزاقستان می‌رود

آمار قربانیان زلزله مکزیک به ۶۱ نفر رسید

ترامپ از هم‌پیمانان عربش خواست تا علیه ایران متحد شوند

۲۴ درصد از ایرانی‌ها از اختلالات روان رنج می‌برند

منصوریان سال ۸۵ را فراموش نکند

مقدم:به فرهنگ که می‌رسند همه فرافکنی می‌کنند

معرفی برترین قاری و حافظ قرآن کشور

چگونه اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟

شعرخوانی شاعران به مناسبت عید سعید غدیر  

ژنرال قاسم سلیمانی عامل اصلی پیروزی بشار اسد / باید تهدیدهای آمریکا را باور پذیرتر کنیم

قانونی یا عادلانه؟ مساله این است

فرار از طوفان ایرما؛ جنوب فلوریدا تخلیه شد

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم

آیا اصلاح‌ طلبان دچار غرور سیاسی شده‌اند؟

دولت دوازدهم در آستانه یک چالش بزرگ قرار دارد

تیلرسون: برای مقابله با تهدید ایران متحد شوید

فریاد خشم جهانیان مقابل ساختمان سازمان ملل

بانکداری بدون ربا و چالشی به نام نرخ سود

پیشگویی امیرالمومنین نسبت به ردکنندگان غدیر

امارات: شروط ۱۳ گانه،کلید حل بحران قطر است

سیدصالحی:دلالان باعث جدایی من ازفوتبال شدند

یک روز عزای عمومی در لبنان

وزیر امور خارجه واقعی آمریکا کیست؟

چطور با مرد لجباز رفتار کنیم
چطور با مرد لجباز رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *